شرایط سنی دریافت کد بورسی

شرایط سنی دریافت کد بورسی
شرایط سنی دریافت کد بورسی

کمتر از ۵ روز تا شروع دوره نخبگان نوین ۲۹ + هدیه ویژه

اطلاعات بیشتر و ثبت نام

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

اگر تا به حال درباره حداقل سن برای دریافت کد بورسی نمی‌دانستید بهتر است بدانید که با هر میزان سن و تحصیلات می‌توانید اقدام به دریافت کد بورسی و سرمایه گذاری در بورس نمایید.

شرایط سنی دریافت کد بورسی

حداقل سن برای دریافت کد بورسی وجود ندارد و برای ثبت نام افراد زیر ۱۸ سال تنها با حضور و رضایت ولی و یا قیم امکان پذیر می‌باشد. پیش از این برای افراد زیر ۱۸ سال کد بورسی صادر می شد اما برای دسترسی به سامانه معاملاتی “آنلاین” می بایست مدرک تحصیلی حداقل دیپلم می‌داشتند، لذا افراد زیر ۱۸ سال تنها امکان معامله از طریق سامانه های معاملاتی “آفلاین” را داشتند، اما در حال حاضر امکان دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین نیز برای افراد زیر ۱۸ سال فراهم شده است.

پیشنهاد خانه سرمایه ثبت نام در کارگزاری فارابی است و از لینک زیر می توانید ثبت نام کنید!

افرادی که در سنین زیر ۱۸ سال خواهان دریافت کد بورسی و سپس امکان دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین هستند، باید مراحل زیر را طی کنند:

دریافت کد بورسی برای این دسته از افراد تنها با حضور ولی یا قیم آن ها امکان پذیر است، لذا در گام اول بایستی در سامانه سجام ثبت نام کرده (به نام خود فرد)، در گام بعدی جهت احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کرده که در این مرحله حضور ولی یا قیم (پدر فرد) و نیز مدارک شناسایی وی شامل کارت ملی و شناسنامه نیز ضروری است.

بعد از اینکه احراز هویت انجام شد باید کارگزاری مورد نظر را انتخاب کرد. بعد از اینکه کارگزاری مورد نظر را انتخاب کردید، باید یک ثبت نام اولیه در سایت آن داشته باشید. در این ثبت نام اولیه مراحل را طی می‌کنید و اطلاعات شناسایی خود را ارسال می‌کنید تا به مرحله احراز هویت توسط کارگزاری برسید.

مرحله احراز هویت توسط کارگزاری هم مانند احراز هویت سجام است، یعنی سرپرست و متقاضی هر دو باید مدارک شناسایی لازم (کارت ملی و شناسنامه) را به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر ببرند تا احراز هویت انجام شود که پس از آن رمز و کلمه عبور برای ورود به پنل خرید و فروش برای متقاضی ارسال می‌شود.

جهت دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین، بایستی تعهدنامه ای در این راستا از جانب پدر فرد (ولی یا قیم فرد) امضا شود. لذا مدارک لازم برای مراجعه سرپرست به کارگزاری به شرح زیر است:

تفاوت این دو کد بورسی در سامانه معاملاتی می‌باشد که افراد از آن استفاده می‌نمایند. افرادی که موفق به دریافت کد بورسی آنلاین شدند از سامانه معاملاتی آنلاین معاملات خودشان را انجام می‌دهند، ولی اشخاصی که کد بورسی آفلاین دارند، از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می‌نمایند.

افرادی که از سامانه معاملاتی آنلاین استفاده می‌نمایند، می‌توانند سفارش خرید یا فروش سهام را خودشان در سیستم به صورت آنلاین و لحظه‌ای ثبت نمایند و زمانی که قیمت سفارش شما به قیمتی که دیگران در سفارششان برای سهم گذاشتند برسد، معامله انجام خواهد شد.

اما افرادی که از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می‌کنند سفارش خرید یا فروش را داخل سیستم خودشان ثبت می‌نمایند و معامله‌گر از کارگزاری سفارش آن‌ها را حداکثر با ۱۵ دقیقه تأخیر به سیستم معاملات بورس ارسال می‌نماید و اگر قیمت سفارش به قیمت بازار سهم برسد، معامله انجام خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 2.6 / 5. تعداد امتیاز: 7

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

سلام بلخشید من ۱۶سالمه ایا میشه کد بورسی بگیرم

باسلام دوست عزیز از طریق ولی خود می توانید اقدام کنید

سلام من ۱۶ ساله هستم و کارت ملی دارم میتونم کد بورسی بگیرم؟؟

با سلام و احترام بله، اما باید از طریق قیم قانونی خود اقدام کنید. لطفاً راهنمای موجود در سامانه سجام را مطالعه نمایید.

سلام. وقت بخیر. پسر من ۱۶ سالشه و میخوام براش کد بورسی بگیرم. قیمش پدرش هست و لی بچه با من که مادرشم زندگی می کنه و همه کارهاش رو خودم انجام میدم. اما قیومیت رسمی دادگاه ندارم.تکلیف چیه؟ آیا می تونم به عنوان قیم براش ثبت نام کنم و کدبورسی بگیرم؟

با سلام و احترام خیر بر اساس قانون صرفاً قیم قانونی فرزند می‌تواند برای اخذ کد بورسی اقدام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی سامانه سجام تماس بگیرید.

سلام من بک ماه مونده بود ۱۸ سال تمام خواستم در سجام ثبت نام کنم اطلاعاتمو وارد کردم چون نیاز به تایید ولی بود منصرف شدم صبر کردم تا ۱۸ سالم تموم شد حالا میخوام ثبت نام کنم قسمت نماینده قانونی برام قفله نوشته نماینده ولایت در انتظار تایید من که دیگه نیاز به ولی ندارم چجوری میتونم ویرایش کنم اصلا این قسمت ویرایش نداره

باسلام دوست عزیز برای حذف نماینده ولایت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

شرایط سنی دریافت کد بورسی

سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و میخوام کد بورسی بگیرم امکنش هست؟ یا از یک سن خاص به بعد میشه؟ دقیقا حداقل سن مورد نیاز برای برای دریافت کد بورسی چند سال است؟

سلام بله امکان اینکه بتوانید کد بورسی دریافت کنید هست باید همراه والدین و مدارک شناسایی به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کرده و از طریق آنها کدبورسی را دریافت نمایید.ولی توجه داشته باشید که فقط میتوانید کد بورسی دریافت کنید و برای دسترسی به سیستم معاملات برخط باید سن شما بالای ۱۸ سال و مدرک‌ تحصیلی حداقل دیپلم داشنته باشید

کدبورسی میشه ولی معاملات برخط نه

کدبورسی رو میتونی بگیری ولی معاملات بر خط باید بالای ۱۸ باشی 

 
 

شرایط سنی دریافت کد بورسی

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای ارسال پاسخ


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


آدرس واحد مرکزی: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی ،ساختمان پارسه ،پلاک ٤٣٦ ،طبقه چهارم ،واحد ١٥

آدرس واحد پذیرش: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی، شرکت سبدگردان هدف

کد پستی: 1586764649تلفن: 02191004770 (30 خط پشتیبانی)
دورنگار: 88714383
پست الکترونیکی: info@ihadaf.com

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری در سبدگردان هدف نام استان خود را به 10000604 پیامک کن

در این مطلب قد داریم نحوه دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر ۱۸ سال را شرح دهیم.

شما با هر میزان سن و تحصیلات می توانید اقدام به دریافت کد بورسی و سرمایه گذاری در بازار بورس نمایید اما افرادی که به سن قانونی نرسیده اند یا اینکه مدرک تحصیلی آنها زیر دیپلم است نمی توانند اقدام به دریافت کد معاملات برخط یا آنلاین کنند و باید با دریافت کد بورسی آفلاین، خرید و فروش سهام را انجام دهند.

در ادامه مطلب به بررسی تفاوت کد بورسی آنلاین و آفلاین و اینکه چگونه برای افراد زیر ۱۸ سال کد بورسی آفلاین بگیریم می پردازیم.

برای دریافت کد بورسی آفلاین، سرپرست افراد زیر ۱۸ سال که محدودیت سنی هم ندارد از نوزاد چندماهه تا نوجوان ها باید برای ارائه مدارک هویتی به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با همان کارگزاری مراجعه کنند.

توجه فرمایید اشخاصی که قصد دریافت کد بورسی و انجام معاملات در بورس را دارند قبل از احراز هویت باید نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کرده باشند؛ دقت فرمایید که احراز هویت برای افراد زیر ۱۸ سال باید توسط سرپرست انجام شود.شرایط سنی دریافت کد بورسی

به این صورت که سرپرست اول، پدر فرزند و در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد میتواند این فرآیند را انجام دهد و برای دریافت کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال، در زمان احراز هویت باید مدارک هویتی سرپرست و فرد زیر ۱۸ سال هر دو با هم ارائه گردد.

افراد متقاضی ابتدا باید در سایت کارگزاری مورد نظر ثبت نام اولیه خودشان را انجام دهند. سپس برای احراز هویت به همراه مدارک هویتی از جمله اصل شناسنامه ، کارت ملی و کد رهگیری سامانه سجام به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری مورد نظر مراجعه نمایند.

البته برخی از کارگزاری ها از سرپرست افراد زیر ۱۸ سال تعهد گرفته و به آنها کد بورسی آنلاین می دهند در چنین شرایطی متقاضی می تواند مانند دیگر فراد به انجام معاملات آنلاین در بورس بپردازند.

بیشتر بخوانید: بهترین و مناسب ترین روش برای ورود به بورس

همه اشخاصی که میخواهند کد بورسی دریافت نمایند، باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. ثبت نام در سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اجرا می شود و یک سامانه جامع در مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم می باشد! به همین دلیل همه افرادی که میخواهند کد بورسی بگیرند، باید در سجام هم ثبت‌نام نمایند و احراز هویت شوند.

برای ثبت نام در سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir وارد شوید و ثبت نام نمایید. بعد از اینکه کد رهگیری سجام را دریافت نمودید به یکی از شعب کارگزاری‌ها و یا دفاتر پیشخوان مورد تایید سجام مراجعه نمایید. بعد از ارائه مدارک و احراز هویت سجام و پرداخت هزینه آن (۱۵۰۰۰تومان) ثبت نام به پایان می رسد.

شما برای دریافت کد بورسی آفلاین باید همراه با شناسنامه و کارت ملی سرپرست و شخص زیر ۱۸ سال به یکی از شعب کارگزاری مربوطه مراجعه نمایید. البته توجه کنید که شخص زیر ۱۸ سالی که قصد دریافت کد بورسی آفلاین را دارد اگر کارت ملی نداشته باشه، مشکلی برای احراز هویت و دریافت کد بورسی آفلاین پیش نخواهد آمد.

پس از دریافت کد بورسی آفلاین یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار میدهند تا با استفاده از آن وارد پنل معاملاتی آفلاین خود به آدرس  کارگزاری مربوطه شوید و سپس اقدام به خرید و فروش سهام کنید.

به این صورت که افراد استفاده کننده از سامانه معاملاتی آفلاین سفارش خرید یا فروش را داخل سیستم خودشان ثبت می نمایند و معامله‌گر از کارگزاری سفارش آنها را حداکثر با ۱۵ دقیقه تأخیر به سیستم معاملات بورس ارسال می نماید و اگر قیمت سفارش به قیمت بازار سهم برسد، معامله انجام خواهد شد.

ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری در آن شرایط سختی ندارد و همه افراد می‌توانند پس از دریافت کد بورسی در بازار بورس معامله و دادوستد نمایند.

اینکه همه افراد حتی نوجوانان بتوانند کد بورسی بگیرند فواید زیادی دارد، یک نمونه اینکه در شرایط اقتصادی ایران، وقتی بچه‌ها و نوجوانان با پس‌انداز کردن و کسب درآمد و مفاهیم مالی و سرمایه گذاری، از سن و سال پایین‌تر آشنا شوند قطعا این موضوعات برایشان فرهنگ‌سازی می شود و در آینده به فرد موفقی در مسائل مالی تبدیل خواهند شد.

همه اشخاصی که زنده و در قید حیات هستند، می‌توانند کد بورسی آفلاین دریافت نمایند اما اگر سن آنها بالای ۱۸ سال بود و مدرک آنها حداقل دیپلم بود میتوانند برای دریافت کد آنلاین هم اقدام نمایند و در غیر این صورت میتوانند اقدام به دریافت کد آفلاین کنند.

افرادی که دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم هستند و طبیعتا به سن قانونی ۱۸ سال رسیدند به راحتی میتوانند با ارائه اصل کارت ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی خودشان از کارگزاری‌ مورد نظر کد بورسی آنلاین دریافت نمایند؛ اما کسانی که مدرک دیپلم ندارن یا زیر ۱۸ سال هستند می‌توانن کد بورسی آفلاین بگیرید.

تفاوت کد بورسی آنلاین و کد بورسی آفلاین در سامانه معاملاتی می باشد که افراد از آن استفاده می‌نمایند. افرادی که موفق به دریافت کد بورسی آنلاین شدند از سامانه معاملاتی آنلاین معاملات خودشان را انجام میدهند، ولی اشخاصی که کد بورسی آفلاین دارند، از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می نمایند.

افرادی که از سامانه معاملاتی آنلاین استفاده می‌نمایند، میتوانند سفارش خرید یا فروش سهام را خودشان در سیستم به صورت آنلاین و لحظه‌ای ثبت نمایند و زمانی که قیمت سفارش شما به قیمتی که دیگران در سفارش شان برای سهم گذاشتن برسد، معامله انجام خواهد شد.

اما افرادی که از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می‌کنند سفارش خرید یا فروش را داخل سیستم خودشان ثبت می نمایند و معامله‌گر از کارگزاری سفارش آنها را حداکثر با ۱۵ دقیقه تأخیر به سیستم معاملات بورس ارسال می نماید و اگر قیمت سفارش به قیمت بازار سهم برسد، معامله انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چگونه کد معاملات برخط بگیریم؟

از مطالب درج شده استفاده کردم و امیدوارم از راهنمایهاى شما در خصوص بازار بورس بیشتراستفاده بکنم در کل عالى بود.

سپاس از توجه شما

سلام. لطفا راهنمایی فرمایید

سوال خود را بفرمایید

با سلام
مطالبتون خوب بود ولی من به جواب سوالم نرسیدم . آیا برای دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر ۱۸ سال بایستی مراحل ثبت نام به نام سرپرست صورت بگیرد یا کودک ؟ آیا حساب بانکی بایستی به نام کودک باشد یا سزپرست ؟
ممنون میشم اگه پاسخ بدید .

سلام
برای دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال باید مدارک فرد زیر ۱۸ سال به همراه مدارک سرپرست کودک ارائه شود و حساب بانکی باید به نام کودک باشد.

سلام ثبت نام در سجام را انجام میدم واسه شماره حساب اطلاعات حساب فرزندم را میزنم ولی تایید نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید. با تشکر

سلام
شماره حساب باید به اسم فرزندتون باشه ممکنه به این دلیل تایید نشده باشه

باسلام. من فرزندم را درسامانه سجام ثبت نام کردم. ولی متاسفانه شماره حساب راتایید نمیکنه وپیام میاد که شماره حساب را ویرایش کنید. ومن هرکاری کردم موفق نشدم. درضمن شماره حساب وشیا بنام فرزندم نیز هست. لطفا راهنمایی فرمایید که چکارکنم؟ باتشکر

باسلام. اینجانب فرزندم راکه ۱۴سال سن دارد درسجام ثبت نام کردم. ولی متاسفانه شماره حسابی راکه بنام خودش هست تایید نمی‌کند وپیام میده که ویرایش کنید. درضمن شماره حساب بنام خودش وحتی سهام عدالت هم به آن واریز میشه. لطفا راهنمایی فرمایید. باتشکر

سلام در قسمت شماره حساب، شماره حساب خودتان را وارد کنید. در صورتی که مشکلتان رفع نشد با یکی از دفاتر پیشخوان دولت تماس حاصل کرده یا بصورت حضوری مراجعه کنید

برای ثبت نام فرزند زیر ۱۸ سال،موقع ثبت نام اولیه،مشخصات فرزندم را وارد کنم یا مشخصات خودم؟

مشخصات فرزند

من نمی تونم با برگه حضانت برای بچه هام کد بورسی بگیرم!؟ چون نه وصی و نه قیم هستم فقط برگه حضانت دارم آیا راهی وجود داره؟

سلام اگر پدر فرزندان در قید حیات باشد باید از طریق ایشان اقدام کنید

با سلام مدتی است که کد بورسی برام صادر شده اما وقتی وارد کارگزاری میشم با عنوان کاربر مهمان مواجه میشم لطفا راهنمایی کنید

سلام با کارگزاری مربوطه تماس حاصل فرمایید

شرایط سنی دریافت کد بورسی

ممنون بسیار کامل و مفید بود

مرسی عالی ومفیدبود

سپاس از توجه شما

سپاس از توجه شما

افراد معلول نخاعی و شدید چه کار باید بکنن اگر شماره موبایل ندارن چطور

سلام افراد دیگر خانواده میتوانند سیم کارت به اسم خود تهیه کنند و به صورت تعهدی سیم کارت را به اسم شخص قطع نخاعی بزنند برای اطلاعات بیشتر با یکی از دفاتر پیشخوان دولت تماس حاصل فرمایید

خیلی مفید بود دست شما بابت این توضیحاتتون درد نکنه

سپاس از توجه شما

آیا برای ثبت کودکان در سایت سجام داشتن حساب بانکی مختص کودک و همچنین سیم کارت به نام کودک نیاز است یا شماره حساب و موبایل پدر کفایت میکند؟

حساب بانکی باید به اسم کودک باشد اما شماره تلفن به اسم سرپرست

سلام ببخشید کد بورسی بهم ندادن گفتن اول پدر باید کد بگیرد ولی چیزی در مورد این ندیدم …..

سلام خسته نباشین من ۱۷ سالمه و تو سهام سجام ثبت نام کردم
من متاهلم و و برای پایان دادن به ثبت نام و عضویت باید به ی دفتر پیشخوان برم
و میخوام بدونم ولی یا نماینده قانونی من همسرمه یا پدرم؟

سلام نماینده قانونی شما پدرتان می باشد البته در صورتی که از دادگستری گواهی رشد داشته باشید دیگر نیازی به نماینده قانونی نیست

سلام بله در ابتدا باید پدر کد را دریافت کند و سپس برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام نماید

سلام وقتتون بخیر
در سایت سجام گفته شده که شماره همراه باید به اسم خود شخص باشه ، در حالی که افراد زیر ۱۸ سال نمیتونن سیم کارتی به اسم خودشون داشته باشند ، چاره چیه ؟؟؟ شماره چه کسی رو وارد کنیم ؟؟
مشکل دیگه وقتی شماره پدر قبلا استفاده شده در سایت ، و ثبت نام سجام رو انجام داده ، دوباره نمیشه ازش برای فرزند استفاده کرد ، واقعا چاره چیه ؟؟؟

سلام برای افراد زیر ۱۸ سال میتوانید اطلاعات پدر را وارد کنید در صورتی که مشکل تان رفع نشد به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید

سلام ببخشید برای بچه ها در قسمت محل کارو شغل و … چی وارد کنیم؟

سلام میتوانید محصل را انتخاب کنید

خیلی خوب بود تشکر

سپاس از توجه شما

خیلی کلی و خلاصه گفته شده.

سلام اگر سوالی برایتان پیش آمد در کامنت ها بنویسید پاسخ داده میشود

برای ثبت نام دخترم در سجام هر کدام از گزینه های نمایندگی را میزنم قبول نمیکنن من حضانت دخترم را از داداگاه گرفته ام و سرپرستش هستم چیکار کنم؟

سلام در صورتی که پدر فرزند در قید حیات باشد باید اطلاعات ایشان را وارد کنید

سلام من تو سجام سبت نام کردم اهراز هویتم کردم الان چی کار کنم سهام عدالتم وارد بورس اگه جواب بدین ممنون میشم

سلام
در حال حاضر سهام عدالت رو نمیتونید وارد پرتفوی بورسی کنید. معامله و فروش سهام عدالت از طریق بانک و کارگزاری ممکنه و یا سامانه هایی مثل سعدی و … ممکنه
اما میتونید سبد سهام عدالتتون رو از طریق سایت درگاه یکپارچه ذینفعان و یا sahamedalat.ir مشاهده کنید.

سلام من دخترم زیر ۱۸سال هست به صورت غیر حضوری ثبت نام کردم و کد پیگیری برام امد ولی وقتی در احراز هویت غیر حضوری شماره سریال کارت ملی هوشمند میخواد چیکار کنیم کارت ملی ندارن که زیر ۱۸سال

سلام برای احراز هویت افراد زیر ۱۸ سال باید به صورت حضوری به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

باسلام
من دانشجو هستم و میخوام برای تمام اعضای خانواده م کدبورسی بگیرم و فقط من با بورس آشنا هستم
آمکانش هست که تمام کارهای اونارو مثل خرید عرضه اولیه خودم به صورت آنلاین انجام بدم؟

سلام بله ممکن است

آدرس واحد مرکزی: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی ،ساختمان پارسه ،پلاک ٤٣٦ ،طبقه چهارم ،واحد ١٥

آدرس واحد پذیرش: تهران،خیابان شهید بهشتی ،جنب متروی میرزای شیرازی، شرکت سبدگردان هدف

کد پستی: 1586764649تلفن: 02191004770 (30 خط پشتیبانی)
دورنگار: 88714383
پست الکترونیکی: info@ihadaf.com

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری در سبدگردان هدف نام استان خود را به 10000604 پیامک کن

میدونید توی هر سنی که باشید می‌تونید کد بورسی آفلاین بگیرین و خرید و فروش سهام انجام بدید؟!

حتی کسانی که به سن قانونی نرسیدن، نوجوان‌ها و جوان‌ها و حتی اونایی که مدرک دیپلم هم ندارن، می‌تونن کد بورسی آفلاین بگیرن.این روزها سرمایه‌گذاری در بورس به یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای همه افراد تبدیل شده. جالبه بدونید ورود به بورس شرایط سختی نداره و همه افراد می‌تونن کد بورسی مختص به خودشون رو داشته باشن و در بازار بورس معامله کنن.

همچنین توی این روزا و با شرایط اقتصادی ایران، بهتره که بچه‌ها و نوجوون ها با مفاهیم مالی و سرمایه گذاری، پس‌انداز کردن و کسب درآمد از سنین پایین‌تر آشنا بشن تا این موضوعات براشون فرهنگ‌سازی بشه و در آینده به فرد موفقی در مسائل مالی تبدیل بشن.به همین خاطر تصمیم گرفتیم این مطلب رو اختصاص بدیم به نوجوون‌ها و کسانی که شرایط گرفتن کد بورسی آنلاین رو ندارن. با این هدف که نوجوون‌های بیشتری با سرمایه‌گذاری در بورس و گرفتن کد بورسی آشنا بشن و راهنمایی باشه برای شروع سرمایه‌گذاری و انجام معاملات.
پس فرضمون اینجا کسانی هستند که هنوز به سن ۱۸ سال نرسیدن ولی دوست دارن که در بازار بورس فعالیت کنن.

 

شرایط سنی دریافت کد بورسی

کسانی که مدرک حداقل دیپلم داشته باشن، با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی خودشون می‌تونن از کارگزاری‌ها کد بورسی آنلاین بگیرن؛ اما کسانی که مدرک دیپلم ندارن یا زیر ۱۸ سال هستن می‌تونن کد بورسی آفلاین بگیرن.تفاوت این دوتا کد بورسی، سامانه معاملاتی هست که افراد ازشون استفاده می‌کنن. کسانی که کد بورسی آنلاین دارن از سامانه معاملاتی آنلاین، معاملات خودشون رو انجام میدن، ولی افرادی که کد بورسی آفلاین دارن، از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می‌کنن.

کسانی که از سامانه معاملاتی آنلاین استفاده می‌کنن هر سفارش خرید و فروش سهام را که در سیستم خودشون ثبت می‌کنن، به صورت آنلاین و لحظه‌ای در سیستم معاملاتی بورس ثبت میشه و وقتی به قیمتی که توی سفارششون برای سهم گذاشتن برسه، خرید یا فروش سهامشون انجام میشه.اما کسانی که از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می‌کنن سفارش خرید یا فروش رو توی سیستم خودشون ثبت می‌کنن و معامله‌گر از کارگزاری سفارش اون‌ها رو حداکثر با ۱۵ دقیقه تأخیر به سیستم معاملات بورس میفرسته و اگه قیمت سفارش برسه به قیمت بازار سهم، سفارش خرید یا فروش انجام میشه.

برای گرفتن کد بورسی آفلاین، فقط کافیه سرپرست افراد زیر ۱۸ سال (بدون هیچ محدودیت سنی از نوزاد چندماهه تا نوجوون ها) برای ارائه مدارک هویتی به شعب کارگزاری و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری مراجعه کنن. با توجه به دستورالعمل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، افرادی که قصد دریافت کد بورسی و انجام معاملات در بورس رو دارن باید احراز هویت (ارائه مدارک هویتی) سجام رو هم انجام بدن؛ که این احراز هویت برای افراد زیر ۱۸ سال توسط سرپرست باید انجام بشه. سرپرست اول، پدر فرزند و در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد میتونه این فرآیند رو انجام بده.نکته: برای گرفتن کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال، زمان احراز هویت مدارک هویتی سرپرست و فرد هردو ارائه بشه.

همه افرادی که در قید حیات هستن، می‌تونن کد بورسی آفلاین دریافت کنن:

 کسانی که کد بورسی آنلاین دارن با همون نام کاربری و رمز عبور سامانه آنلاین می‌تونن وارد پنل معاملات آفلاین خودشون بشن و سفارشات آفلاین را از اون جا ارسال کنن. افراد زیر ۱۸ سال بدون محدودیت سنی میتونن کد بورسی آفلاین دریافت کنن. افرادی که مدرک دیپلم ندارن بدون محدودیت سنی می تونن کد بورسی آفلاین دریافت کنن.

 

افراد متقاضی ابتدا باید در سایت آگاه اکسپرس به آدرس ex.agah.com ثبت نام اولیه خودشون رو انجام بدن. سپس برای احراز هویت به همراه مدارک هویتی (اصل شناسنامه و کارت ملی) به شعب کارگزاری آگاه و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری آگاه مراجعه کنن.

همه افرادی که متقاضی دریافت کد بورسی و فعالیت در بورس اوراق بهادار تهران هستن، باید ثبت نام و احراز هویت سجام انجام بدن.این فرآیند توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اجرا میشه و یک سامانه جامع در حوزه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسمه! برای همین همه افراد که کد بورسی دارن، باید در سجام هم ثبت‌نام کنن و احراز هویت بشن.بنابراین ثبت نام در سجام برای همه افرادی که دارنده کد بورسی آفلاین و آنلاین ضروریه.چطوری باید در سجام ثبت نام کنیم؟برای ثبت نام در سجام ۲ راهه وجود داره:۱- در سایت سجام به آدرس https://www.sejam.ir وارد بشید و ثبت نام کنید. پس از دریافت کد رهگیری سجام به شعب کارگزاری‌ها و یا دفاتر پیشخوان مورد تائید سجام مراجعه کنید. پس از ارائه مدارک و احراز هویت سجام و پرداخت هزینه آن ثبت نام آن‌ها به پایان می‌رسه. ( برای ورود به سایت سجام، اینجا کلیک کنید).

نکته: این روش ثبت نام و احراز هویت سجام ۱۵.۰۰۰ تومن هزینه داره که شما باید پرداخت کنید.

۲- روش دوم اینه که هم‌زمان با ثبت نام در سایت آگاه اکسپرس، در بخش ثبت نام سجام، به صورت رایگان در سجام ثبت نام کرده و پس از اتمام مراحل و دریافت کد رهگیری سجام، برای احراز هویت رایگان سجام و کدبورسی به شعب کارگزاری آگاه مراجعه کنید. (اگر شعبه کارگزاری آگاه در شهر شما نیست یا دسترسی به شعبه براتون سخته، میتونید مراحل احراز هویت رو در دفاتر پیشخوانی که طرف قرارداد کارگزاری آگاه هستن انجام بدین).

برای دریافت کد بورسی آفلاین باید شناسنامه و کارت ملی سرپرست و شخص زیر ۱۸ سال ارائه بشه.نکته: اگر کسی که میخواد کد بورسی آفلاین بگیره کارت ملی نداشته باشه، مشکلی برای احراز هویت و گرفتن کد بورسی آفلاین نیست.

وقتی شما کد بورسی می‌گیرید، با نام کاربری و رمز عبوری که خودتون تعریف کردید، برای خرید سهم باید وارد سامانه معاملاتی بشید و بر اساس قیمت و تعداد سهمی که می‌خواهید بخرید، سفارش خودتون رو ثبت کنید. برای فروش سهام هم باید قیمت و تعداد سهمی که می‌خواهید بفروشید رو در سفارش فروش مشخص ‌کنید و سفارشتون رو ثبت کنید. اگر قیمت بازار به قیمتی که سفارش گذاشتید برسه، سفارش خرید یا فروشتون انجام میشه.

بعدازاینکه کد بورسی آفلاین رو گرفتین و نام کاربری و رمز عبور رو دریافت کردین، میتونید وارد پنل معاملاتی آفلاین خود به آدرس https://panel.agah.com بشید. برای آموزش نحوه خرید و فروش سهام در پنل آفلاین میتونید مطلب « آموزش پنل معاملاتی آفلاین کارگزاری آگاه (اینترنتی)» رو مطالعه کنید.الآن با کلیه فرآیندهایی که لازمه تا انجام بشن تا شما کد بورسی خودتون رو دریافت کنید آشنا شدیم. حالا فقط نیازه تا در سایت آگاه اکسپرس ثبت نام کنید و مدارکتون رو به ما برسونید تا بدون هیچ معطلی کد بورسی آفلاین خودتون رو بگیرید و خرید و فروش سهام رو شروع کنید.

اکثر پدر و مادرها نگران آینده فرزندشون هستن. با توجه به وضعیت اقتصادی ایران، خیلی مهمه که از الآن به بچه‌ها نحوه سرمایه گذاری رو یاد بدیم. در این مطلب برای افرادی که سنشون قانونی نیست و نمیتونن کد بورسی آنلاین داشته باشن، نحوه گرفتن کد بورسی آفلاین رو توضیح دادیم. پیشنهاد میکنیم با آموزش و کمک بزرگ‌ترها، بچه‌های نوجوون کم‌کم وارد بورس بشن و سرمایه گذاری در بورس رو یاد بگیرن.

 

سلام
چه جالب، نمیدونستم میشه از الان برای بچه ها هم کد بورسی گرفت.
خیلی خوبه

درود بر شما عالي بود.
فقط در بحث اختلاف بين کد آنلاين و آفلاين اگه ميشه اختلاف اين دو را واضح تر توضيح بديد.
اينکه آيا کساني که آفلاين معاملات انجام مي دهند با افرادي که آنلاين انجام مي دهند مقايسه و رقابت دارند؟
يا اينکه معاملات آفلاين با خودشون رقابت دارند؟

سلام دوست عزیز
هیچگونه رقابتی بین معاملات آفلاین و آنلاین وجود ندارد. تنها تفاوت آن مبنی بر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای دسترسی به سامانه معاملات آنلاین است.

باعرض سلام
این کار واقعا خیلی خوبه و تمامی افراد یک خانواده میتونن کد بورسی داشته باشند و در عرضه اولیه سهام بخرند.

سلام
من چطور می تونم کد آفلاین پسرم را تبدیل به آنلاین کنم. چون اون ۶ سال بیشتر ندارد آیا من می تونم به عنوان قیم به طور آنلاین براش خرید کنم؟

باتشکر

سلام دوست عزیز
این امر به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

اطلاعات مفیدی بودن

اگر کاربری دیپلم نداشته باشد به هیچ وجه نمیتواند کد انلاین بگیرد؟

سلام دوست گرامی
خیر. متاسفانه برای افرادی که مدرک دیپلم ندارند، امکان دریافت کد بورسی آنلاین وجود ندارد.

میشه کامل بگین که چرا افرادی که زیر دیپلم نمیتوانند کد بورسی آنلاین داشته باشند به هر حال سرمایه هم از خودشون است ولی از این مزیت نمتوانند استفاده کنند؟
و آیا راهی هست که کد آنلاین بگیرند یا نه؟

سلام دوست عزیز
طبق قوانین و الزامات سازمان بورس برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد فاقد مدرک دیپلم کد معاملاتی آفلاین صادر می شود.

خیلی عالی ممنون از شما

خیلی خوبه بشه واسه بچه ها از الان کد گرفت. ولی کاش بشه آنلاین ک براشون خرید راحت تری بکنیم.

سلام دوست عزیز
این محدودیت از جانب سازمان بورس اعمال شده است. به همین دلیل کارگزاری ها مجبور به رعایت این قوانین هستند.

خیلی کار عالییه اینطوری خیلیها که دیپلم ندارن یا میخوان برا بچه هاشونم کد بگیرن کار راحتی میشه

مفید بود مرسی

بسیار عالی. اما با مطالعه و آموزش

خیلی مفید و کامل بود
جواب همه ی سوالای تو ذهنمو گرفتم
سپاسشرایط سنی دریافت کد بورسی

چقدر جالب! اینتوری بچه هام میتونن تو بورس شرکت کنن!

عالی بود

حتما برای دخترم این کارو خواهم کرد

اگ تعداد متقاضی زیاد نباشه، خوب میشه

برای افراد نابینا چجور میشود کد گرفت؟

سلام دوست عزیز
این امکان برای تمامی اشخاص وجود دارد.

سلام ، اگه برای بچه ثبت نام کنیم و کد آفلاین بگیریم ، چجوری میتونیم عرضه اولیه ها رو درخواست بدیم ؟ بخصوص توی شهر هایی که کارگزاری نمایندگی نداره

سلام دوست عزیز
شما با استفاده از سامانه معاملات آفلاین (اینترنتی) قادر به ثبت سفارش عرضه اولیه هستید. برای آشنایی بیشتر می توانید از مطلب “آموزش پنل معاملاتی آفلاین کارگزاری آگاه (اینترنتی)” در بلاگ بآشگاه استفاده نمایید.

به نظرم این کد آفلاین خوبه …
ولی برای بچه های زیر ۱۸ سال اونم بدون اموزش …
بازار رو شلوغ و بی ثبات میکنه.
با یه جو همه تو صف خرید یا فروش میرن.

سلام
برای عرضه اولیه کسانی که کد افلاین دارن چجوری باید عمل کنند؟ من با ولایت برای بچه هام کد بورسی گرفتم وپنل کاربریشون شبیه خودم هست که انلاین هستم میخواستم بدونم اگر افلاین محسوب میشن برای عرضه اولیه فرقی هست تو سفارش یا خیر. ممنون

سلام دوست عزیز
به منظور خرید سهام عرضه اولیه از طریق سامانه معاملات آفلاین کارگزاری آگاه، می توانید یک روز قبل از عرضه، سفارش خود را در سیستم ثبت نمایید. به منظور آشنایی بیشتر با نحوه ثبت سفارش در سامانه معاملات آفلاین، از مطلب “آموزش پنل معاملاتی آفلاین کارگزاری آگاه (اینترنتی)” در بلاگ بآشگاه استفاده نمایید.

خیلی عالی ممنون از شما

چه جالب نمی دونستم میشه برای بچه ها هم حساب باز کرد. واقعا مفید بود

چقدر هم عالی

سلام برای خریدعرضاه اولیه چطورمیشه برابچه هااقدام کرد؟

سلام دوست عزیز
بله این امکان از طریق دسترسی به سامانه معاملات آفلاین، وجود دارد.

ممنون مفید بود

حالا چرا مرز بین کد آفلاین و آنلاین مدرک دیپلم هست.یعنی کسی که مدرک دیپلم نداره و بچه ۶ ساله در یک سطح هستن؟

سلام دوست عزیز
طبق قوانین و الزامات سازمان بورس برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد فاقد مدرک دیپلم کد معاملاتی آفلاین صادر می شود.

عالی میشه برای بچه ها کد گرفت

سلام
امکان اینکه حساب کد بورسی آفلاین رو با حساب خودمون مشترک کنیم وجود داره؟
مثلا من برای فرزندم کد بورسی آفلاین بگیرم اما واریز و برداشت وجه از طریق حساب خودم باشه که در سامانه آنلاین خودم تعریف شده.
ممنون از راهنمایی تون

باسلام
برای واریز می توانید از هر حساب بانکی انتقال وجه انجام دهید. اما برای برداشت وجه نقد از حساب معاملاتی ، حساب بانکی باید به نام خود فرد دارنده حساب باشد.

خیلی عالی بود ممنون.

سلام به همه
چه کسانی می‌تونن کد بورسی بگیرن؟
در واقع منظور دقیقم کسایی هست که حتی مدرسه نرفتن و حروف الفبا رو هم نمی دونن آیا این افراد هم می تونن کد بورسی بگیرن؟

ممنون میشم اگه جواب بدین

با تشکر

سلام دوست عزیز
کد بورسی برای همه افراد صادر می شود. برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد فاقد مدرک دیپلم کد معاملاتی آفلاین صادر می شود و می توانند از طریق آفلاین سفارش خود را ثپت نمایند.

خرید و فروش بورس و سرمایه گذاری در بازار سهام به افراد کمتر از ۱۵ سال چگونه و به چه نحوی انجام می گردد؟ آیا آموزشی داده می شود؟ اگر بله:
مدت حداقل آموزش، عناوین و میزان هزینه آن چقدر می باشد؟
آیا دوره های آموزشی بصورت آنلاین بوده یا حضوری؟

سلام دوست عزیز
تمامی اشخاص می توانند در کلاس های مجازی کارگزاری آگاه شرکت نمایند. به منظور اشنایی بیشتر برای معاملات افراد زیر ۱۸ سال که به سامانه معاملات آفلاین دسترسی دارند پیشنهاد می کنیم از مطلب “آموزش پنل معاملاتی آفلاین کارگزاری آگاه (اینترنتی)” در بلاگ بآشگاه استفاده نمایید.

سلام
برای احراز هویت کارگزاری و سجام باید کودک هم باشه یا فقط سرپرست کافی است ؟
ممنون

سلام دوست عزیز
خیر این موضوع الزامی نیست. قیم فرزندان قادربه انجام این فرآیند هستند.

با سلام میخواستم بدونم ایا کد انلاین و افلاین در تعداد سهام عرضه اولیه تفاوتی نمیکند؟

سلام دوست عزیز
خیر هیچ تفاوتی در تخصیص حجم سفارش های عرضه اولیه در سامانه معاملاتی آنلاین و آفلاین وجود ندارد.

برای ثبت نام لازم نیست که بچه به دفتر پیشخوان مراجعه کنه؟ یا قیم بره بجاش امضا کنه کافیه؟؟؟

سلام دوست عزیز
خیر الزامی به منظور حضور فرزند برای ثبت نام کد بورسی وجود ندارد. این فرآیند توسط قیم آنها قابل پیگیری خواهد بود.

سلام
برای تغییر شماره حساب باید چیکار کنم؟

سلام دوست عزیز
لطفا در ساعات اداری با شماره ۰۲۱۸۲۱۵۴۰۰۰ داخلی خدمات آنلاین تماس حاصل نمایید.

سلام دوست عزیز
لطفا در ساعات اداری با شماره ۰۲۱۸۲۱۵۴۰۰۰ داخلی خدمات آنلاین تماس حاصل نمایید.

سلام خیلی ممنون بابت این اطلاع رسانی خوبتون.
سوال من اینه که کسی که هنوز ۱۸ سالش نشده (مثلا ۱۰ سالش هست) و بخواد توی آگاه اکسپرس ثبتنام کنه شماره حساب خودش رو باید وارد کنه یا شماره حساب سرپرستش رو؟
شماره موبایل خودش رو باید وارد کنه یا موبایل سرپرستش رو؟ چون فکر میکنم بانک ها برای افتتاح حساب محدودیت سنی دارند… همینطور اپراتورهای تلفن همراه برای فروش سیمکارت…
ممنون میشم در این رابطه توضیح بفرمایید.

سلام دوست عزیز
برای انجام فعالیت های از جمله باز کردن حساب بانکی ، دریافت کد بورسی ، دریافت سیم کارت و … لازم هست که پدر و یا سرپرست قانونی فرد زیر ۱۸ سال اقدام نماید.
اطلاعات در آگاه اکسپرس باید براساس اطلاعات خود شخص باشد.

با سلام برا دریافت کد بورسی بچه حتما باید یک ایمیل جدا داشته باشند یا میشود با یک ایمیل اقدام نمود

سلام دوست عزیز
جهت ثبت نام فرزند حتما بایک ایمیل جدید اقدام کنید در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهید شد.

با سلام
من با خواندن این مطالب تصمیم گرفتم که برای پسرم کد بورسی درخواست بدم
تشکر از راهنمایی شما

سلام
برای زیر ۱۸ سال فقط کد آفلاین صادر میشه

سلام دوست عزیز
برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد فاقد مدرک دیپلم کد معاملاتی آفلاین صادر می شود.

دوستان دقت کنید
جهت دریافت کد برای افراد زیر ۱۸ سال
شماره حساب باید به اسم خود فرزند باشه
در سامانه سجام باید شناسنامه فرزند و شناسنامه و کارت ملی پدر آپلود شود در قسمت نماینده
شماره تلفن هم نباید تکراری باشه

سلام
اینکه هرکس بدون محدودیت سنی میتونه کد بگیره خوبه
ولی در معاملات آنلاین زمان بین سفارش تا انجام سفارش اکثر مواقع باعث از دست رفتن موقعیت خرید یا حتی فروش میشه

الان من میخوام برای فرزند کوچکم ثبت نام کنم ولی شماره موبایل اضافه ندارم ثبت کنم اونم که کوچیکه شماره موبایل نداره چیکار کنم شماره موبایل خودم رو نمیتونم ثبت کنم؟

سلام دوست عزیز
خیر ,شما امکان استفاده از اطلاعات کاربری یکسان برای دو شخص مجزا را ندارید, لطفا از شماره تماس و ایمیل و شماره حساب متفاوت برای ثپت نام خود و اشخاص دیگر استفاده نمایید.

شماره حساب بانکی باید به نام فرزند داشته باشیم؟ یا اعلام شماره حساب به نام پدر مانعی نداره؟

سلام دوست عزیز
شماره حساب باید منحصر به فرد باشد، در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهید شد.

چه جالب، نمیدونستم میشه از الان برای بچه ها هم کد بورسی گرفت.

به دوستان حتما توصیه می کنم این کار رو انجام بدن یه سرمایه گذاری هست واسه آینده ی بچه هاشون، اون آفلاین بودن خودش محاسنی داره که آنلاین نداره مثلاً میشه از یک روز قبل واسه ی فرداش به قیمت همون روز معامله رو ثبت کرد که اگه قیمت روز رو انتخاب کنین متخصصین کارگزاری آگاه با دانشی که دارن کف قیمت اون روز رو معمولاً براتون خرید می کنن که این خودش یه مزیت خیلی بزرگه. ممنون از کارگزاری آگاه بابت خدمات متنوعش

سلام
ممنون از کارگزاری آگاه بابت خدماتی و مطالبی که ارائه میده
من یک سوال داشتم
من مهرماه کد آتی گرفتم و تماس گرفتم گفتند تا آخر ماه ۵۰۰ امتیاز به باشگاهم اضافه میشود
ولی هنوز ۵۰۰ امتیازی بابت کد اتی گرفتن به من اضافه نشده
چه باید بکنم؟؟

سلام دوست عزیز
برای پیگیری نیاز به اطلاعات هویتی و کد بآشگاهی شما است . لطفا جهت پیگیری با شماره ۰۲۱۴۱۷۹۲۰۰۰ داخلی ۲ بخش آنلاین کارگزاری تماس بگیرید.

بسیار عالی .
همسر من از کارگزاری دیگری کد انلاین دارد و می خواهیم برای پسرمان از اگاه کد افلاین بگیریم . امکانش هست ?

سلام وقت بخیر
بله , این امر امکان پذیر است. برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد فاقد مدرک دیپلم کد معاملاتی آفلاین صادر می شود.

با سلام آیا آفلاین رو میشه به آنلاین تبدیل کرد؟

سلام دوست عزیز
برای کار کردن با سامانه آنلاین آگاه باید حتما سن شما بالای ۱۸ سال باشد و مدرک دیپلم به بالا ارائه دهید

با سلام هیچ محدودیت سنی نداره؟حتی برای کودک نوزاد هم میشه گرفت؟

سلام دوست عزیز
هیچ محدویت سنی وجود ندارد . برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد فاقد مدرک دیپلم کد معاملاتی آفلاین صادر می شود.

تو اپلیکیشن آگاه یه بخش برای آفلاین هم بزارید چون کار کردن با بخش آفلاین با گوشی راحت نیست.باتشکر

سلام دوست عزیز
با تشکر از پیشنهاد شما , پیغام شما به تیم توسعه آساتریدر ارجاع داده خواهد شد.

با سلام
من برای خواهرم که زیر ۱۸ است در کارگزاری برای کد بورسی ثبت نام کردم، ولی کد نیامد، طی تماس با کارگزاری گفتند سجام باید ثبت نام کنم تا کد بیاد.
رفتم برای ثبت نام سجام آنجا یک وکالت نامه لازم بود که باید خواهرم به پدرم بدهد، میخواستم بدونم هزینه وکالت نامه چقده؟ و آیا در هر دفتر خانه ای مورد قبول است؟

سلام دوست عزیز
برای احراز هویت سجام و دریافت کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال, باید پدر خانواده یا سرپرست خانواده اقدام نماید.نیازی به وکالت نامه نمی باشد.

کد بورسی آفلاین برا بچه ها خیلی خوبه… من فک می کردم افراد باید مدرک تحصیلی داشته باشن.

خیلی عالیه اینجوری کد بورسی بچه ها هم میتونه واسش هم پس انداز و هم سود اور باشه

با سلام با كد آفلاين براي خريد عرضه اوليه به مشكلي بر نميخوريم چون ميفرماييد ثبتش يه كم ديرتر از آنلاينه ؟

سلام دوست عزیز
شما میتوانید از شب قبل سفارش خود را ثپت کنید .قطعا سفارش شما انجام می شود.

سلام. پدرم سوادش زیر دیپلم هست. آیا می توانم برایش کد بورسی آفلاین بگیرم؟ نحوه انجام معاملات چگونه خواهد بود؟

سلام دوست عزیز
برای افراد زیر ۱۸ سال و افراد فاقد مدرک دیپلم کد معاملاتی آفلاین صادر می شود و می توانند از طریق آفلاین سفارش خود را ثپت نمایند.

سلام
حداقل سن برای دریافت کد بورسی چند سال است ؟

سلام دوست عزیز
در هر سن و سالی که باشید می توانید کد بورسی در یافت کنیدو تنها تفاوت در دسترسی به سامانه معاملاتی می باشد که افراد زیر ۱۸ سال و فاقد مدرک دیپلم به پنل معاملاتی آفلاین دسترسی خواهند داشت.

سلام دوست عزیز
هیچ محدودیتی برای دریافت کد بورسی از لحاظ سنی وجود ندارد. افرادی که فاقد مدرک دیپلم هستند و یا زیر ۱۸ سال سن دارند می توانند ازطریق پنل آفلاین معاملات خود را انجام دهند.

خیلی عالیه این که میشه برای کودکان هم گرفت

باسلام وخسته نباشین اگه شخصی که قبلا مشتری آنلاین آگاه بوده اگه الان بخوادسجام ثبت نام کنه باید هزینه سجام و پرداخت کنه یا رایگان میتونه ثبت نام کنه

سلام دوست عزیز
در صورتی که مشتری آگاه هستید برای ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام ، می بایست به صورت جداگانه در سایت سجام ثبت نام خود را انجام دهید.

ممنون خیلی مفید بود. خوشحالم که یک چنین امکانی هست که از الان برای فرزندانمون هم سرمایه گزاری کنیم.

سلام
من چند سال از دانشگاه و دیپلمم گذشته و هیچ مدرکی هم در دستم نیست فقط یه کارت دانشجویی دارم آیا با این میتونم کد بورسی آنلاین بگیرم.

سلام دوست عزیز
بله ، باتوجه به حذف بند مربوط به لزوم اخذ مدرک تحصیلی برای ایجاد دسترسی آنلاین در دستورالعمل جدید معاملات برخط ؛ حساب کاربری آنلاین برای اشخاص بالای ۱۸ سال ایجاد خواهد شد. شما میتوانید با ثبت قرارداد آنلاین به صورت حضوری در شعب کارگزاری آگاه و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد آگاه این دسترسی را دریافت نمایید.

سلام چرا از ایمیل و شماره تلفن خودم که کد بورسی دارم نمیتونم برای ثبت نام فرزندانم استفاده کنم .لطقا راهنمایی کنید . ممنون

سلام دوست عزیز
هر شخص برای ثپت نام و دریافت کد بورسی باید یک آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه منحصر به فرد برای خود داشته باشد .

سلام خسته نباشید
من در کارگزاری و سامانه سجام ثبت نام کردم ولی هنوز احراز هویت نشدم و میگن سیستم قطعه میتونم فقط فقط عرضه اولیه بخرم؟

سلام دوست عزیز
در صورتی که احراز هویت شوید کد بورسی صادر و دسترسی به سامانه معاملاتی با ارسال نام کاربری و کلمه عبور فعال می شود و می توانید خرید و فروش انجام دهید.

باسلام
برای پسرم کدبورسی افلاین دریافت کردم و قبلا می توانستم وارد سایت panel.agah.com شوم
ولی الان خطای ۱۰۰۱ می دهد و نمی توانم وارد شوم

سلام دوست عزیز
لطفا جهت پیگیری با شماره ۰۲۱۴۱۷۹۲۰۰۰ داخلی ۲ بخش آنلاین از شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۱۶ تماس بگیرید .

سلام برای بچه ها باید شماره حساب بانکی بگیریم یا با حساب بانکی سرپرست میشه کد بورسی گرفت.

سلام دوست عزیز
شماره حساب هر فرد باید به نام خود شخص باشد.

سلام خوبین من داحل سامانه سهام عدالت از روش مستقیم استفاده کردم ولی شماره ای به نام خودم ندارم مشکلی پیش نمیاد چون کد ده رقمی رو هنوز نگرفتم

سلام دوست عزیز
شماره تلفن لازم است که به نام خود شما باشد در غیر این صورت با پیام خطای عدم اعتبار شماره همراه مواجه خواهید شد. برای دریافت کد ده رقمی به سامانه سجام مراجعه ، ثبت نام و کد ده رقمی را دریافت نمائید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا
*
عدد را وارد کنید:

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

دفتر مرکزی: تهران- خیابان نلسون ماندلا(آفریقا)- بالاتر از میرداماد- بن بست پیروز – پلاک 13

مدرسه بورسی: خیابان ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- خیابان خدامی- بن بست لیلا- پلاک 7

Fa/En

همه ما بارها وسوسه شده ایم که در بورس سرمایه گذاری کنیم. اما خیلی ها حتی نمی دانند که چطور می شود کد بورسی گرفت و از کجا. این مقاله جواب این سوالات است، آنهم به زبان شیرین فارسی و  قابل فهم برای آدمیزاد. شرایط و مدارک مورد نیاز جهت گرفتن کد بورسی یا کد معاملاتی به شرح ذیل می باشد:

کد بورسی شناسه‌ای است که از سه حرف اول نام خانوادگی و ۵ عدد تصادفی تشکیل می‌شود.  این کد منحصربه‌فرد است و هر سرمایه گذار فقط می‌تواند یک کد بورس داشته باشد برای مثال اگر نام خانوادگی من “کنعانی” باشد مثلاً می‌شود ”کنع۱۷۹۳″. ما با این کدها در بازار سرمایه زندگی می‌کنیم. خرید و فروش داریم، سوابق و اطلاعات فعالیت­هایمان در بازار سرمایه را نگهداری و ارزیابی می­کنیم و … .

به کد معاملاتی، کد سهامداری یا کد بورسی هم می­گویند، با این کد، خرید و فروش همه ابزارهای مالی مجاز در بازار سرمایه (سهام، عرضه اولیه، حقِ تقدم، اوراق مشارکت، صکوک و …) برایمان امکان‌پذیر است.

 

شرایط سنی دریافت کد بورسی

خرید سهام و سرمایه‌گذاری در بورس شرط سنی ندارد؛ یعنی ما با هر سنی می‌توانیم کد معاملاتی بگیریم و در بورس خرید و فروش کنیم. کد معاملات آنلاین (آنلاین) هم داریم که برای گرفتن آن باید حداقل دیپلم داشته باشیم. این یعنی تقریباً باید بیشتر از ۱۸ سالمان باشد تا بتوانیم آنلاین با کد خودمان خرید و فروش کنیم. البته خرید و فروش سهام برای افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند، آنلاین نیست و توسط مراجعه حضوری پدر آن‌ها انجام می شود.

 

اگر می خواهیم برای خودمان و اعضای خانواده کد بورسی بگیریم، کافی است مدارک زیر را آماده کنیم و به یکی از شعب کارگزاری‌ای که انتخاب کرده بودیم، مراجعه کنیم.

 

همزمان با گرفتن کد معاملاتی، می‌توانیم درخواست کد آنلاین هم بدهیم و مستقیماً هم خرید و فروش کنیم. برای این کار باید به سؤالات “آزمون بر خط” پاسخ دهیم که نشان‌دهنده شناخت کافی ما از معاملات آنلاین بورس است. برای آنلاین کردن کدمان سه کار اضافه تر باید انجام دهیم:

 

بعضی کارگزاری‌ها برای انجام این خدمات، امکان ارسال مدارک به همراه گواهی امضاء از دفترخانه را هم فراهم کرده‌اند (روش غیرحضوری). همین خدمات غیرحضوری می‌تواند یکی از دلایل انتخاب کارگزاری باشد، چرا که در وقت ما صرفه‌جویی می‌کند و سرعت می‌بخشد.

 

کارگزار، اطلاعات ما را در سامانه معاملاتی بورس ثبت می‌کند و اگر اطلاعات شناسنامه‌ای ما با مشخصات ثبت شده برای کد ملی ما در سامانه بورسی یکی باشد و کد بورسی هم از قبل داشته باشیم، نهایتاً طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت (۱ تا ۲ روز کاری) کد معاملاتی آنلاین ما صادر شده و از طریق پیامک (SMS)، به تلفن همراه و نشانی ایمیل ما ارسال می‌شود. اگر هم هم‌زمان با کد بورسی تقاضای کد آنلاین کرده باشیم، معمولاً ظرف ۲ روز کاری کد بورسی ما آماده شده و یک روز بعد (روز کاری) هم کد آنلاین ما حاضر می‌شود.

 

اگر بخواهیم آنلاین معامله کنیم (که همه ما می خواهیم) باید آزمون اطلاعات بورسی بدهیم. اینجا هیچ سوالی از اطلاعات عمومی یا موضوعات شخصی و … نیست. فقط اطلاعات بورسی. اما اگر سنمان یا مدرکمان اجازه نمی دهد که آنلاین باشیم و فقط با کد آفلاین می توانیم معامله کنیم، نیازی به آزمون نیست (مثلاً بچه شیرخواره یا مادربزرگ سالخورده که نمی تواند آزمون دهد). این آزمون تستی است و اطلاعات اولیه موردنیاز ما را می سنجد. معمولاً خود کارگزاریها کمکمان می کنند تا از عهده آزمون بربیاییم. این آزمون چون با هدف اطمینان از داشتن اطلاعات در زمینه انجام معاملات طراحی شده، نمونه سؤالات آن در اینترنت هم وجود دارد و قبول‌شدن در آن سخت نیست.

 

گرفتن کد بورسی چند قدم کلیدی مثل تشکیل پرونده فیزیکی و الکترونیکی در یک کارگزاری، احراز هویت (همان تطبیق شناسنامه و کد ملی با چهره ما)، پر کردن چند فرم، دادن آزمون و تمام. این مراحل در حالت عادی “کمتر از نیم ساعت” زمان می خواهد.

اگر حضوری مراجعه کرده باشیم باید زمان رفت و برگشت را هم به آن اضافه کنیم و اگر کارگزاری ای که به آن مراجعه کرده ایم شلوغ باشد، باید زمان معطلی در صف را هم به آن اضافه کنیم. معمولا اول صبحها و زمانهایی که بورس خیلی رشد ندارد کارگزاریها خلوت هستند. البته ممکن است ما روشهای غیر حضوری مثل استفاده از دفاتر پیشخوان دولت یا انجام آنلاین برخی مراحل را انتخاب کرده باشیم که زمان آن مراحل را هم باید اضافه کنیم. در مورد این مراحل در قسمتهای بعد توضیح می دهیم.

 

بیشتر ما شرایط سنی و تحصیلی گرفتن کد بورسی را داریم. کافیست مدارکی را که در این مقاله گفتیم را جفت و جور کنیم و مراحل را قدم به قدم طی کنیم. برای اینکار باید بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم که آن را در مقالات دیگر توضیح می دهیم.

معمولاً گرفتن مشاوره می تواند انتخاب ما را بهتر کند. اگر هنوز سوال داریم و دوست داریم در انتخاب کد بورسی کسی به ما کمک کند، می توانیم با دفتر مجله موفقیت تماس بگیریم. اگر هم فکر می کنیم خواندن این مقاله برای دوستانمان هم مفید است، می توانیم آن را به آنها هم توصیه کنیم. شاید به واسطه شما، دیگران هم به این بازار جذاب پیوستند.

نویسندگان:

دکتر مهدی کنعانی (مدرس دانشگاه و مشاور سرمایه گذاری)

فرزانه تاجداری (مشاور ارشد بورس و سرمایه گذاری)

برچسب:بورس, سرمایه گذاری در بورس

مطلب قبلی

مطلب بعدی

تلفن : 26120641-021
تلفن همراه : 09122987451
ایمیل: info@mkanani.com
آدرس : تهران- انتهای نیاوران (باهنر)- دارآباد – آجودانیه (سباری)- انتهای ک چهارم غربی- ک عسگری- پلاک 16 واحد 1

سایت دکتر مهدی کنعانی توسط فتانه خوارزمی. طراحی شده است

شبکه اجتماعی:




من را به یاد داشته باش


هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!



شرایط سنی دریافت کد بورسی



قبلا عضو شدید? وراد شوید

بورس و سرمایه گذاری در آن یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری می باشد. زیرا تنها در این صورت است که می توانید ضمن حفظ سرمایه اصلی خود، سودهای بالا نیز کسب کنید. افرادی که آینده نگری بیشتری دارند، اغلب خود و خانواده خود را وارد بازار بورس کرده و در آن سرمایه گذاری می کنند. اما یکی از سوالات رایج در این زمینه این است که آیا بورس شرایط سنی دارد؟ به عبارت دیگر سوال اینجا است که محدودیت سنی در بورس به چه صورت است؟ از چه سنی می توان وارد بازار بورس شد؟ شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد این سوال برای شما مطرح شده باشد. لذا در این مقاله به بحث در خصوص شرایط سنی بورس می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد می شود: برای ورود به بورس از کجا شروع کنیم؟

یکی از سوالات بورسی بسیار رایج در میان عوام این است گه آیا بورس شرایط سنی دارد؟ افراد از چه سنی به بعد می توانند وارد بازار بورس و فعالیت در آن شوند. برای پاسخ به این سوال می توان گفت که یکی از مهم ترین مزیت های بازار بورس و فعالیت در آن، عدم وجود محدودیت سنی در بورس است. به عبارت دیگر از هر سنی می توان وارد بازار بورس شد. اما مشخصا برای ورود به بورس در سن های پایین، قواعد و مراحلی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

همانطور که اشاره شد هیچی محدودیت سنی در بورس وجود ندارد. در هر سنی حتی با هر مدرک تحصیلی می توان وارد بازار سرمایه شد. همه افراد در هر سنی می توانند کد بورسی یا کد معاملاتی خود را دریافت کرده و شروع به فعالیت کنند. اما نکه مهم این است که دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال ( زیر سن قانونی ) تفاوت هایی دارد.

امروزه بسیاری از والدین جوان مایل هستند تا برای فرزندان چند ماهه خود کد بورسی دریافت کرده و برای آینده آن ها سرمایه گذاری کنند. لذا اهمیت این موضوع بر بسیاری از افراد روشن است که امروزه با توجه به موارد مختلفی، سرمایه گذاری در بورس، بهترین روش آینده نگری برای فرزندان است. از مهم ترین مواردی که والدین مایلند تا از طریق معاملات بورسی برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنند، عبارتند از:شرایط سنی دریافت کد بورسی

پیشنهاد: بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در سال 99

در پاسخ به سوال آیا بورس شرایط سنی دارد؟ دریافتیم که هیچ محدودیت سنی در بورس اعمال نشده است. همه افراد می توانند برای شروع فعالیت در این بازار اقدام کنند. اما دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال به چه صورت است؟ افرادی که زیر سن قانونی، برای دریافت کد بورسی به ولی و یا قیم افراد (از نوزاد تا نوجوان) نیاز می باشد. زیرا افراد زیر 18 سال امکان انجام معاملات آنلاین را ندارند. به عبارت دیگر افراد فاقد مدرک تحصیلی دیپلم و کلیه افراد زیر 18 سال، می توانند از سیستم معاملاتی آفلاین استفاده کنند.

اما نحوه دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال به چه صورت است؟ افراد زیر 18 سال بدون محدودیت سنی می توانند برای دریافت کد بورسی با توجه به مراحل زیر عمل کنند:

نکته قابل توجه این است که برای کودکان و نوزادان انجام تمامی مراحل توسط ولی و سرپرست فرد انجام می شود. همچنین توجه داشته باشید که حضور قیم و سرپرست فرد در تمامی مراحل احراز هویت حضوری الزامی می باشد. در صورت عدم حضور ولی در مراحل احراز هویت افراد زیر 18 سال، مراحل ثبت نام کامل نخواهد شد.

بنابراین برای دریافت کد بورس افراد زیر 18 سال به مدارک زیر نیاز دارید:

برای انجام معاملات در بازار بورس، دو سامانه وجود دارد:

افراد دارای کد بورسی آنلاین می توانند از سامانه معاملاتی آنلاین و آفلاین استفاده کنند. اما افراد دارای کد معاملاتی آفلاین، می توانند از سامانه آفلاین معاملات بهره گیرند. تفاوت این دو سامانه در چیست؟ معامله در سامانه آنلاین به این صورت است که سفارش شما برای خرید و فروش به صورت آنلاین در سامانه به ثبت می رسد. زمانی که قیمت سهم به قیمت پیشنهادی شما برسد، معامله انجام می شود.

اما در سامانه آفلاین، روند به این صورت است که درخواست معاملات در سامانه به ثبت اولیه رسیده و با اختلاف زمانی 15 دقیقه توسط کارگزاری به سیستم معاملات بورس ارسال می شود. در این صورت نیز زمانی که قیمت سهم به قیمت مورد نظر و ثبت شده شما برسد، معامله انجام خواهد شد. البته نکته حائز اهمیت این است که اخیرا موضوع امکان استفاده افراد زیر 18 سال از سامانه آنلاین نیز در دست بررسی می باشد. اما هنوز خبری قطعی و موثق مبنی بر تصویب آن اعلام نشده است.

شاید در گذشته والدین برای فرزندان خود یک حساب پس انداز بلند مدت افتتاح می کردند. اما امروزه، شاید این روش خیلی کارگشا نباشد. با توجه به مواردی که به آن اشاره شد، افتتاح حساب بورسی و دریافت کد معاملاتی برای کودکان حتی چند ماهه، بهترین روش سرمایه گذاری و پس انداز برای آینده می باشد.

در مقاله آیا بورس شرایط سنی دارد؟ دریافتیم که خیر هیچ محدودیت سنی در بورس وجود ندارد. و از هر سنی می توان برای ساختن آینده ای بهتر و کسب سود و درآمد بالا اقدام کرد. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، صمیمانه از شما سپاس گزاریم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

سرمایه گذاری در بازارهای سهام در همه جای دنیا، نیاز به اطلاعات دقیق و کافی در خصوص عملکرد شرکت ها و ذات بازارهای سرمایه دارد اما دراین بین، کارشناسان معتقدند عوامل دیگری نیز برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق ملاک است، آن هم، سن، است.

به گزارش بورسینس درست است که برخی معتقدند سن، مجموعه ای از اعداد است اما این بار این جمله گرانبها، در بازارهای سهام کاربردی ندارد.

اغلب کارشناسان اقتصادی معتقدند که بهترین سن برای شروع فعالیت در بازارهای سهام وقتی است که شما به اندازه کافی جوان باشید تا زمان کافی برای تحمل سود و زیان را داشته باشید، به این معنا که وقت کافی داشته باشید تا به پای سهام منفی خود بگذارید تا از این قبیل سهم ها، بازده مثبت کسب کنید.

در آمریکا ، 26 درصد از سهامداران فعال در بازارهای سهام جوانان زیر 30 سال و 58 درصد از فعالان بازار بین سن 50 و 64 هستند.شرایط سنی دریافت کد بورسی

با این حال که افراد با تجریه بازار موقعیت ها و نوسانات را به شکل یک موقعیت خوب برای خرید می دانند اما باید گفت سن، تنها عامل موفقیت نیست.

در تحقیقات و آمار اخیر موسسه Bankrate ، بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن دانش لازم در خصوص مسائل مالی شرکت ها و روند سرمایه گذاری در بازارهای سهام، احساس خوبی نسبت به سرمایه گذاری در این بازارها ندارند اما دانش، دومین عامل عقب نشینی جوانان از بازارهای سرمایه شده است در حالی که نخستین عامل، نداشتن نقدینگی کافی است.

 

چیز زیادی برای شروع سرمایه‌گذاری در بورس نیاز نیست، یک خط اینترنت، یک حساب بانکی، حداقل مدرک دیپلم و مدارک شناسایی که همه دارند. قبل از این که برای دریافت کدمعاملاتی به نزد کارگزار بروید باید توجه داشته باشید که اول برنامه‌ای برای تسویه کردن بدهی‌هایتان داشته باشید و مقداری پول را برای روز مبادا کنار بگذارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

مرحله بعدی این است که به هزینه‌هایتان توجه کنید و حتما طوری برنامه ریزی کنید که ذخیره روز مبادای شما تمام نشود.

در اقدام بعدی، خودتان را آماده یادگیری کنید چون بازار بورس، بازار پرچالش است. با خودتان نگویید ” من می‌دونم دیگه، سهام رو ارزون می‌خری، بعد گرون که شد می‌فروشی! “

وقتی واقعا آماده یادگیری شدید، برای سرمایه‌گذاری آماده هستید.

می‌توانید در وهله اول از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا صندوق‌های ETF استفاده کنید. (EFT ها صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس هستند) اگر می‌خواهید مستقیما معامله سهام را شروع کنید، توصیه می‌کنیم اول با معاملات کوچک یادبگیرید بعد اقدام به معاملات بزرگتر کنید. می‌توانید هم واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری داشته باشید و هم معامله‌گری کنید تا ریسک کمتری متوجه سرمایه شما باشد.

به عنوان یک سرمایه گذار جوان، وقت کافی دارید و می توانید چندصدهزارتومان (یا بیشتر!) در ماه سرمایه‌گذاری کنید و از همین پول کم بازدهی نسبی ببرید اما توجه داشته باشید که با شایعات بازار پیش نروید، چون اغلب جوانی، با خامی همراه است.

برای دریافت اطلاعات اولیه و جامع از نحوه ورود به بورس، فیلم آموزشی ورود فراتر از موفق به دنیای بورس را از اینجا تهیه کنید.

 اگر الان در بازار بورس فعال هستید، چند سال دارید و با چقدر سرمایه شروع کرده‌اید؟ می‌توانید در بخش دیدگاه بنویسید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.

حداکثر سن برای ورود به بورس چقدره؟

سلام. محدودیتی برای سن وجود نداره.

سلام من ۱۷ سالمه و سرمایه زیادی ندارم فقط در حدود دو میلیون سرمایه دارم میخواستم بدونم سنم و سرمایم کافیه و چه جوری سرمایه گزاری کنم که ضرر نکنم

سلام وقت بخیر
میتونید کدبورسی بگیرید ولی امکان معاملات آنلاین (لحظه ای) رو نخواهید داشت
سرمایه 2 میلیونی برای شروع کافیه

سلام خسته نباشد .خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
یه سوالی داشتم ؛کسایی که زیر سن قانونی هستند تا 18سالگیشون نمیتونن سودی دریافت کنند؟

سلام خسته نباشد .خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
یه سوالی داشتم ؛کسایی که زیر سن قانونی هستند تا 18سالگیشون نمیتونن سودی دریافت کنند؟

سلام حداقل سن برای ورود به بازار فارکس چند سال است ؟
ممنون

به نظرشما ی فرد ۱۶/۱۷ ساله که درحد دونستن کندل ها و الگوها و اشنایی داشتن با فضای سایت tse و کدال خوانی اطلاعات داره اگه بخواد معامله کنه در مقدار پول بسیار کم لطمه نمیخوره؟
یا باید بزارم برا سال های اتی یا در تعطیلات مدرسه فقط معامله کنم
واقعن هم علاقه دارم و صرفا پول دراوردن نیست(این هم میدونم که هم بورس شغل اول نیست و هم اینکه بازار هیچوقت مثل این یکی دوساله نیست)

برای یادگیری، خوندن و آموزش دیدن باید همراه با معامله باشه
به نظر من با مقدار کمی معامله کنید

سلام من 23 سالم هست و میخوام فعالیت کنم اما میتونم بگم جز کد گرفتن(که اونم تقریبا 4 سال پیش گرفتم) چیز دیگه ای نمیدونم، چطور یاد بگیریم؟، مخصوصا اگه امکان شرکت تو کلاس حضوری نباشه،

سلام وقت بخیر
از طریق کلاس آنلاین یا بسته های آموزشیجزییاتشو اینجا ببینید

سلام خسته نباشین آیا یه فرد 14 ساله میتونه تو بورس معامله کنه شرایط سنی برا افراد متقاضی چندسال هستش.باتشکر

سلام، همه افراد میتونن کد بورسی بگیرن.

میتوانم با سن 15 بعد از گرفتن کد بورسی در سایت tsetmc خریدو فروش انجام دهم

سایت tsetmc صرفا برای نمایش قیمت و اطلاعات هست و انجام معامله باید از طریق سامانه معاملاتی که کارگزاری در اختیار شما قرار میده انجام بشه.

سلام بنده ۳۴ هستم ولی دیپلم ندارم ولی تا حدودی از کامپیوتر سر درمیارم و قطعا مطمعنم که بتونم کار کنم،بنده پدرم به رحمت خدا رفته ولی نزدیک به ۱۰ هزارتا یا ۱۵ هزارتا سهام از شرکت های مختلف خرید کردن چون پالایشگاه ابادان مشغول بودن از جمله پتروشیمی و والایشگاه ابادان،ایران خودرو ،ساختمان ایران،نورد اهواز و…….و همیشه از طرفت شرکت فقط خرید کرده و بجای سود سالیانه سهام اضاف کرده ،در حال حاضر در مرحله انحثار وراثت هستیم که سهامارو بزنم بنام خوذم،ایا بنطرتون از عهدش برمیام بخام کار کنم چون علاقه خوبی دارم نسبت به بازار سهام،ولی اطلاعاتم صفر صفر در. این زمینه ممنون میشم بهم بگید از کجا باید شروع کنم ،چیکارباید بکنم لطفا راهنمایی مچکرم

سلام، اول آموزش ببینید در یک کلاس حضوری. (از کارگزاری محل سکونتتون بپرسید)
دوم با مقادیر کم سرمایه گذاری رو شروع کنید
سوم با شناخت بهتر بازار متوجه میشید کار شما هست یا نه
چهارم اگه دیدید کار شماست، ادامه میدید با یادگیری بیشتر و کسب تجربه، یک سرمایه گذار یا معامله گر بهتر و بهتر میشید
پنجم اگه دیدید کار شما نیست، خیلی راحت سرمایه تون رو میذارید در یک صندوق سرمایه گذاری مشترک و به زندگی تون میرسید
هرچقدر من یا کسی دیگه از بورس توضیح بده تا شما اولین تجربیات رو بدست نیارید نمیتونید بازار رو درک کنید و ببینید کار شماست یا نه

مهم اینه که خرید و فروش با آگاهی کامل انجام بشه

سلام برای بچه‌های زیر پنج سال هم میشه کد بورس گرفت ؟

سلام بله میشه.

شرایط سنی دریافت کد بورسی

سلام برای بچه های ده سال هم میشه کد گرفت ..و عملکردش به چه صورته..ممنونم

سلام، برای بچه ها هم میشه کد گرفت. با مدارک شناسایی همراه والدین به شعب کارگزاری مراجعه کنن.

سلام من15 سالمه میتونم در کلاس حضوری بورس شرکت کنم یانه

سلام، در کلاس که میتونید شرکت کنید ولی برای دریافت کدبورسی باید با والدین مراجعه کنید به یکی از شعب کارگزاری.

سلام ممنون از اطلاعات
من 15 سال سن دارم میتونم در بورس ثبت نام و کد بورسی دریافت کنم؟
و سهام بخرم؟

سلام، بله میتونید اما به معاملات آنلاین دسترسی نخواهید داشت و فقط میتونید ثبت سفارش رو بصورت اینترنتی انجام بدید
برای شروع افتتاح حساب انلاین اینجا کلیک کنید
بعد از تکمیل مراحل، نحوه احراز هویت به شما نمایش داده میشه
در زمان احراز هویت باید علاوه بر شناسنامه خودتون، مدارک شناسایی پدر یا قیم هم ارائه بدید.
علاوه بر این یک نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی ایشان به همراه کپی مدارک شناسایی خود شما دریافت میشه.
حساب بانکی معرفی شده حتما باید به نام خود شما باشه
اگه سوال دیگه ای داشتید پس از ثبت درخواست بصورت آنلاین، با شماره های ذکر شده در سایت موردنظر تماس بگیرید

سلام،من 38 ساله هستم]چند ماهی هست با بورس آشنا شدم به شدت بهش علاقه مند شدم،از شغل خودم هم خسته شدم،دوست دارم تمام وقت بورس کار کنم،حدود 40 میلیون سرمایه هم میتونم بیارم تو بورس،به نظرتون ارزش داره شغل اولم رو ترک کنم؟ ماهی 3 میلیون درآمد دارم از شغل خودم،تو بورس هم چند تا معامله انجام دادم تو دو ماه اخیر،10 میلیون سود کردم،بخاطر همین وسوسه شدم

سلام، وسوسه شدن کاملا طبیعیه
ولی بورس همیشه اینطور نیست.
هر رشدی یه اصلاح هم داره و وقتی زمان اصلاح بورس فرا برسه، سود کردن خیلی مشکل تر میشه
به بورس باید به چشم سرمایه گذاری بلندمدت نگاه کنید و نه به عنوان یک منبع درآمد برای گذران زندگی!
به نظر من فقط زمانی شغل خودتون رو ترک کنید که منبع درآمد نسبتا پایداری در جایی ایجاد شده باشه (مثلا منبع درآمدی که نیاز به حضور شما نباشه)

سلام من 13 سال سن دارم میتونم در بورس ثبت نام کنم

سلام، بله میتونید. برای افراد زیر 18 سال امکان معاملات آفلاین وجود داره به این صورت که سفارش رو در پنل ثبت میکنید و کارگزار سفارش شما رو در بورس ارسال میکنه.
جزییات بیشتر:بخش انتهای این صفحه رو در مورد سفارشات آنلاین و آفلاین ببینیدروش دریافت کد بورسی رو اینجا ببینید

سلام با عرض ادب و خسته نباشید
اگه میشه چندتا کتاب جامع و خیلی خوب در زمینه بورس معرفی کنید
با تشکر

سلام، در این صفحه چند کتاب معرفی شده: معرفی کتاب

سلام من 15 سالمه میخام معامله کنم و سهام بخرم ایا خودم میتوانم؟

سلام. کد بورسی میتونید بگیرید ولی خرید و فروش باید توسط والدین شما انجام بگیره. (تا 18 سالگی)

باسلام
من بیست و دو سالمه و تازه وارد بورس شدم
آیا میتونم فقط با کار در بوری زندگینو بچرخونم و نیاز به شغل دیگری نداشته باشم؟

سلام.
بستگی دارد. برای شروع توصیه میکنیم راه درامد دیگری هم داشته باشید و همه سرمایه را وارد بورس نکنید.

یک سوال از ادمین محترم داشتم
آیا شخصی که 15 سال سن دارد میتواند وارد بورس شود؟
باید برای کد معاملاتی کسی قیمش بشه؟

بله میتواند وارد بورس شود .
بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با یک کارگزار تماس بگیرید.

با سلام. برای شروع چقدر لازمه که سرمایه داشته باشیم؟ ایا پایه ای وجود داره؟

سلام. میشه گفت حداقلی وجود نداره
هر سفارش خرید سهام از طریق پنل معاملات آنلاین، حداقل باید 100 هزارتومان باشه

یعنی الان نمی تونم وارد بشم ،،،بدون مدرک دیپلم ؟

برای انجام معاملات آنلاین داشتن حداقل دیپلم لازم است اما برای دریافت کد بورسی نه.
پس فعلا میتوانید کدبورسی را بگیرید و بعد از اینکه دیپلم خود را دریافت کردید، از کارگزار بخوانید امکان معاملات آنلاین را برای شما فراهم کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دریافت کد معاملاتی (کدبورسی) با کارگزار تماس بگیرید یا سایت یکی از کارگزاری ها را بررسی کنید:https://www.bourseiness.com/5518/brokers.html

سلام من ۱۴ سالمه پدرم تازه وارد بورس شده اما من‌میخوام‌از الان‌ برای ایندم‌به طور جداگانه پس انداز کنم برای شروع چقدر سرمایه لازمه؟یعنی حتی ۵۰۰تومان کافیه؟واینکه از چه سنی میتونم شروع به معامله کنم ؟توی ۱۵ سالگی میتونم‌وارد شم ؟واینک۶ یاد گیری نکات کلیدی بازار بورس خیلی سخته؟
لطفا راهنماییم کنین 💮
ممنون

سلام، از همین سن هم میتونید سرمایه گذاری رو با مبالغ کمی مثل 500 هزار تومن شروع کنید.
ولی به معاملات آنلاین دسترسی نخواهید داشت و سفارش آفلاین میذارید تا معامله‌گر کارگزاری برای شما سفارشات رو ارسال کنه.

من ۱۶ سالمه و می خوام وارد بازار بورس بشم ،،،به نظر شما می تونم ؟

آره. قطعا اگر الان یادگیری رو شروع کنید پشیمون نمیشید.

سلام خسته نباشید
اگه کسی گواهینامه های بورس رو بگیره به عنوان کارگزار جذب میشه؟

سلام
پاسخ شما در تاپیکی که ایجاد کردید داده شد

سلام.من 53 سال سن دارم.و بشدت علاقمند ورود به دنیای بورس هستم.میتونم امیدوار باشم؟

سلام. اگه واقعا آماده یادگیری باشید هیچوقت دیر نیست.

سلام من 13 سالمه می خام وارد بورس بشم باید چیکارکنم؟

سلام، با والدین همراه با مدارک شناسایی به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کنید

سن 17 برای ورود به بورس چطوره ؟
و کمترین سنی که دیدید وارد بشه چن بود ؟

سلام و عرض خسته نباشید
خواستم بدونم برای ورود به بازار بورس مدرک دیپلم لازمه؟
باتشکر

سلام. بله ظاهرا حداقل مدرک دیپلم لازم است.

سلام دوباره و خسته نباشد…
یه سوال طی مطالعاتم ذهنمو درگیر کرده که جوابشو پیدا نکردم و اون اینکه این وسط چه چیزی به کارگزاری ها میرسه؟ کد معاملاتی رایگان داده میشه یا هزینه در بر داره؟ و و و…

سلام
کدمعاملاتی رایگان داده میشه ولی هر معامله در بورس کارمزد داره و درآمد کارگزاری ها هم از دریافت همین کارمزدهاست.

سلام من 20 سالمه جدیدا تصمیم گرفتم وارد بورس بشم ولی کاملا گنگم/
اگه لطف کنید کارایی که یک مبتدی باید انجام بده را به ترتیب بنویسید ممنون میشم. مثلا چطوری کد معاملاتی بگیرم و از این قبیل…

سلام. لطفا برای شروع این صفحه رو بخونید: https://www.bourseiness.com/learning-for-beginners

من 15 سالمه از یه ساعت قبل تصمیم گرفتم که بیام توی بورس ولی هنوز دقیق نمیدونم باید چیکار کنم. یه سوال دارم از ادمین سایت اونم اینه که خودتون چقدر سود کردید و از چه سنیس شروع کردید ؟؟

19 سال و با 400 هزار تومان

سلام من۱۷سالمه میخواستم ببینم راهی برای سرمایه گذاری درغیر بورس یاراهی برای سرمایه گذاری بدون احراز هویت وبدون کد بورسی هست؟

سلام وقت بخیر
برای سرمایه گذاری در بورس نیاز به دریافت کد بورسی از کارگزاری دارید و هیچ راه دیگه ای نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، همان طور که وقتی شما به بانک جهت افتتاح حساب مراجعه می کنید و یک شماره حساب انحصاری برای شما صادر می گردد و هیچ گاه شماره مزبور با فرد دیگری یکسان نخواهد بود، زمانی که شما تصمیم به سرمایه گذاری در بورس می گیرید با انجام مراحلی یک کد بورسی انحصاری دریافت خواهید کرد. درواقع کد بورسی همانند کد ملی برای هر فرد منحصربه فرد است و تا زمانی که این کد تعریف نگردد شما نمی توانید در هیچ نهادی اقدام به سرمایه گذاری مستقیم نمایید و شخصاً به خریدوفروش اوراق بهادار بپردازید. لازم به ذکر است که به کد بورسی، کد سهامداری نیز می گویند.

ساختار کد بورسی از ترکیب سه حرف اول نام خانوادگی افراد و ۵ رقم که به صورت تصادفی توسط سازمان بورس تعیین می گردد تشکیل می شود. فرض کنید که خانم و آقای بهمنیان قصد افتتاح حساب معاملاتی برای بار اول را دارند. این دو پس از تکمیل مدارک و انجام مراحل نهایی ثبت نام دارای دو کد منحصربه فرد بهم۱۲۳۴۵ و بهم۵۴۳۲۱ می شوند.

حتی کسانی که به سن قانونی نرسیدن، نوجوان ها و جوان ها و حتی اونایی که مدرک دیپلم هم ندارن، می تونن کد بورسی آفلاین بگیرن.
این روزها سرمایه گذاری در بورس به یکی از جذاب ترین موضوعات برای همه افراد تبدیل شده. جالبه بدونید ورود به بورس شرایط سختی نداره و همه افراد می تونن کد بورسی مختص به خودشون رو داشته باشن و در بازار بورس معامله کنن.

همچنین توی این روزا و با شرایط اقتصادی ایران، بهتره که بچه ها و نوجوون ها با مفاهیم مالی و سرمایه گذاری، پس انداز کردن و کسب درآمد از سنین پایین تر آشنا بشن تا این موضوعات براشون فرهنگ سازی بشه و در آینده به فرد موفقی در مسائل مالی تبدیل بشن.
به همین خاطر تصمیم گرفتیم این مطلب رو اختصاص بدیم به نوجوون ها و کسانی که شرایط گرفتن کد بورسی آنلاین رو ندارن. با این هدف که نوجوون های بیشتری با سرمایه گذاری در بورس و گرفتن کد بورسی آشنا بشن و راهنمایی باشه برای شروع سرمایه گذاری و انجام معاملات.
پس فرضمون اینجا کسانی هستند که هنوز به سن ۱۸ سال نرسیدن ولی دوست دارن که در بازار بورس فعالیت کنن.

کسانی که مدرک حداقل دیپلم داشته باشن، با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی خودشون می تونن از کارگزاری ها کد بورسی آنلاین بگیرن؛ اما کسانی که مدرک دیپلم ندارن یا زیر ۱۸ سال هستن می تونن کد بورسی آفلاین بگیرن.
تفاوت این دوتا کد بورسی، سامانه معاملاتی هست که افراد ازشون استفاده می کنن. کسانی که کد بورسی آنلاین دارن از سامانه معاملاتی آنلاین، معاملات خودشون رو انجام میدن، ولی افرادی که کد بورسی آفلاین دارن، از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می کنن.شرایط سنی دریافت کد بورسی

کسانی که از سامانه معاملاتی آنلاین استفاده می کنن هر سفارش خرید و فروش سهام را که در سیستم خودشون ثبت می کنن، به صورت آنلاین و لحظه ای در سیستم معاملاتی بورس ثبت میشه و وقتی به قیمتی که توی سفارششون برای سهم گذاشتن برسه، خرید یا فروش سهامشون انجام میشه.
اما کسانی که از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می کنن سفارش خرید یا فروش رو توی سیستم خودشون ثبت می کنن و معامله گر از کارگزاری سفارش اون ها رو حداکثر با ۱۵ دقیقه تأخیر به سیستم معاملات بورس میفرسته و اگه قیمت سفارش برسه به قیمت بازار سهم، سفارش خرید یا فروش انجام میشه.

برای گرفتن کد بورسی آفلاین، فقط کافیه سرپرست افراد زیر ۱۸ سال (بدون هیچ محدودیت سنی از نوزاد چندماهه تا نوجوون ها) برای ارائه مدارک هویتی به شعب کارگزاری و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری مراجعه کنن. با توجه به دستورالعمل شرکت سپرده گذاری مرکزی، افرادی که قصد دریافت کد بورسی و انجام معاملات در بورس رو دارن باید احراز هویت (ارائه مدارک هویتی) سجام رو هم انجام بدن؛ که این احراز هویت برای افراد زیر ۱۸ سال توسط سرپرست باید انجام بشه. سرپرست اول، پدر فرزند و در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد میتونه این فرآیند رو انجام بده.
نکته: برای گرفتن کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال، زمان احراز هویت مدارک هویتی سرپرست و فرد هردو ارائه بشه.

همه افرادی که در قید حیات هستن، می تونن کد بورسی آفلاین دریافت کنن:

کسانی که کد بورسی آنلاین دارن با همون نام کاربری و رمز عبور سامانه آنلاین می تونن وارد پنل معاملات آفلاین خودشون بشن و سفارشات آفلاین را از اون جا ارسال کنن.
افراد زیر ۱۸ سال بدون محدودیت سنی میتونن کد بورسی آفلاین دریافت کنن.
افرادی که مدرک دیپلم ندارن بدون محدودیت سنی می تونن کد بورسی آفلاین دریافت کنن.

همه افرادی که متقاضی دریافت کد بورسی و فعالیت در بورس اوراق بهادار تهران هستن، باید ثبت نام و احراز هویت سجام انجام بدن.
این فرآیند توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اجرا میشه و یک سامانه جامع در حوزه مبارزه با پول شویی و تأمین مالی تروریسمه! برای همین همه افراد که کد بورسی دارن، باید در سجام هم ثبت نام کنن و احراز هویت بشن.
بنابراین ثبت نام در سجام برای همه افرادی که دارنده کد بورسی آفلاین و آنلاین ضروریه.

برای ثبت نام در سجام ۲ راهه وجود داره:
۱- در سایت سجام به آدرس https://www.sejam.ir وارد بشید و ثبت نام کنید. پس از دریافت کد رهگیری سجام به شعب کارگزاری ها و یا دفاتر پیشخوان مورد تائید سجام مراجعه کنید. پس از ارائه مدارک و احراز هویت سجام و پرداخت هزینه آن ثبت نام آن ها به پایان می رسه. ( برای ورود به سایت سجام، اینجا کلیک کنید).

نکته: این روش ثبت نام و احراز هویت سجام ۱۵.۰۰۰ تومن هزینه داره که شما باید پرداخت کنید.

۲- روش دوم اینه که هم زمان با ثبت نام در سایت آگاه اکسپرس، در بخش ثبت نام سجام، به صورت رایگان در سجام ثبت نام کرده و پس از اتمام مراحل و دریافت کد رهگیری سجام، برای احراز هویت رایگان سجام و کدبورسی به شعب کارگزاری آگاه مراجعه کنید. (اگر شعبه کارگزاری آگاه در شهر شما نیست یا دسترسی به شعبه براتون سخته، میتونید مراحل احراز هویت رو در دفاتر پیشخوانی که طرف قرارداد کارگزاری آگاه هستن انجام بدین).

برای دریافت کد بورسی آفلاین باید شناسنامه و کارت ملی سرپرست و شخص زیر ۱۸ سال ارائه بشه.
نکته: اگر کسی که میخواد کد بورسی آفلاین بگیره کارت ملی نداشته باشه، مشکلی برای احراز هویت و گرفتن کد بورسی آفلاین نیست.

در مقالات قبلی گفتیم که یکی از شرایط دریافت کد بورسی آنلاین، رسیدن به سن قانونی 18 سال است. حالا اگر یک نفر بخواهد برای فرزندانش کد بورسی بگیرد و به جای آن‌ها سرمایه‌گذاری کند تا در آینده از آن استفاده کنند، راه حل چیست؟ درست آمده‌اید، در این مطلب می‌خواهیم راه حل و نحوه دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر 18 سال را بگوییم.

شاید یادتان نیاید یا شاید هم منسوخ شده باشد، ولی یک زمانی برای کلاس اولی‌ها یک حساب پس‌انداز باز می‌کردند که مقداری پول در آن داشت. مقدار پول خیلی کم بود و قرار بود با این کار پس‌انداز کردن را یاد بچه‌ها بدهند. حالا فرض کنید به جای این حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه که هر چند سال هم از آن می‌گذشت مقدارش همان بود و هیچ تغییری نمی‌کرد، سرمایه‌گذاری را یاد بچه‌ها می‌دادند.

یعنی اگر همان مقدار پول را با کمک بزرگترهایش، که البته خودشان باید به بازار سرمایه آشنایی داشته باشند، سرمایه‌گذاری می‌کرد و سهام یک شرکت را می‌خرید، هر قدر هم که تعداد سهم‌هایش کم بود، یا هرقدر هم که قیمت سهامش نوسان می‌کرد و ضرر می‌دید، اما با سرمایه‌گذاری آشنا می‌شد.

البته که با ایجاد امکاناتی برای سرمایه‌گذاری افراد زیر 18 سال، یعنی با استفاده از کد بورسی آفلاین، پدر و مادرها می‌توانند این جای خالی را پر کنند و در صورتی که با بازار بورس آشنایی دارند، برای آینده فرزندان‌شان سرمایه‌گذاری کنند. در این مقاله مراحل دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر 18 سال را شرح می‌دهیم.

شرایط سنی دریافت کد بورسی

کسانی که به سن قانونی رسیده‌اند به راحتی می‌توانند کد بورسی آنلاین داشته باشند، پس پیشنهاد می‌شود در همین اول راه به مقاله مربوط به دریافت کد بورسی آنلاین با عنوان «نحوه دریافت کد بورسی آنلاین» مراجعه کنند و به ادامه این مقاله کاری نداشته باشند؛ مگر اینکه بخواهند برای فرزند یا خواهر و برادر کوچکترشان کد آفلاین بگیرند.

لازم به ذکر است که پیش از تصویب قانون جدید درمورد مدرک تحصیلی، کسانی که مدرک تحصیلی زیر دیپلم داشتند هم نمی‌توانستند کد بورسی آنلاین بگیرند و باید برای دریافت کد معاملاتی آفلاین اقدام می‌کردند تا بتوانند در بازار بورس خرید و فروش داشته باشند. اما حالا این قانون برداشته شده است، برای همین کد بورسی آفلاین تنها برای افراد زیر 18 سال به کار می‌آید.

همانطور که از اسم این دو نوع کد پیداست، یکی آنلاین است و یکی آفلاین! یعنی کسانی که کد بورسی آنلاین دارند فقط در تایم معاملاتی بازار (8:30 الی 12:30) می‌توانند از سامانه معاملاتی آنلاین برای خرید و فروش سهام استفاده کنند و کسانی که کد بورسی آفلاین دارند باید معاملات خود را از طریق سامانه‌های آفلاین انجام دهند.

در سامانه‌های معاملاتی آنلاین می‌توان درخواست‌های خرید و فروش را به صورت آنلاین و لحظه‌ای ارسال کرد، به این ترتیب هر زمان که قیمت عرضه و تقاضا به هم بخورند، خرید یا فروش انجام می‌شود. اما در سامانه‌های آفلاین، سرمایه‌گذار درخواست خرید یا فروش خود را ثبت می‌کند و یک کارگزار حاضر در کارگزاری درخواست آن‌ها را به سیستم معاملات بورس ارسال می کند. در این روش ارسال درخواست توسط کارگزار ممکن است چند دقیقه طول بکشد و اگر قیمت سفارش به قیمت بازار بخورد، خرید یا فروش انجام می‌شود.

در سامانه های آفلاین در هر ساعتی از شبانه روز امکان ثبت سفارش وجود دارد، اما سفارش شما در ساعات معاملاتی (8:30 الی 12:30) توسط کارگزار به هسته معاملات ارسال می‌شود و در صورت تایید به پرتفویتان اضافه خواهد شد.

قبل از اقدام برای دریافت کد بورسی آفلاین باید برای گرفتن کد سجام اقدام کرد. گرفتن کد سجام برای افراد زیر 18 سال هم مانند افراد بالای 18 سال است که در همان مقاله نحوه دریافت کد بورسی آنلاین بصورت کامل توضیح داده شده است.

در اینجا به طور خلاصه مراحل ثبت اطلاعات هویتی در سایت سجام را یادآوری می‌کنیم:

بعد از ثبت اطلاعات در سامانه سجام باید احراز هویت انجام داد. در احراز هویت باید سرپرست فرد زیر 18 سال هم حضور داشته باشد. بنابراین پدر یا در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم او، مدارک شناسایی خودش و متقاضی زیر 18 سال را به دفاتر پیشخوان دولت می‌برد تا احراز هویت را انجام دهند.

 مدارک لازم برای احراز هویت هم از این قرارند:

بعد از اینکه احراز هویت انجام شد باید درست مثل دریافت کد بورسی آنلاین، کارگزاری مورد نظر را انتخاب کرد تا بالاخره به رمز و کلمه عبور معاملات آفلاین برسید.

تمامی کارگزاری های فعال در ایران دسترسی به معاملات سهام را از دو طریق سامانه معاملات آنلاین و آفلاین فراهم کرده‌اند، بنابراین گام بعدی انتخاب کارگزاری است.

بعد از اینکه کارگزاری مورد نظر را انتخاب کردید، باید یک ثبت نام اولیه در سایت آن داشته باشید. در این ثبت نام اولیه مراحل را طی می‌کنید و اطلاعات شناسایی خود را ارسال می‌کنید تا به مرحله احراز هویت توسط کارگزاری برسید.

مرحله احراز هویت توسط کارگزاری هم مانند احراز هویت سجام است، یعنی سرپرست و متقاضی هر دو باید مدارک شناسایی لازم را به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با کارگزاری ببرند تا احراز هویت انجام شود که پس از آن رمز و کلمه عبور برای ورود به پنل خرید و فروش برای متقاضی ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است که برخی از کارگزاری‌ها با گرفتن تعهد از سرپرست متقاضی، به جای کد بورسی آفلاین کد بورسی آنلاین صادر می‌کنند و متقاضی می‌تواند وارد معاملات آنلاین شود. همچنین برخی از کارگزاری‌ها هم همان ابتدا به جای کد بورسی آفلاین، کد بورسی آنلاین صادر می‌کنند.

حالا که رمز و کلمه عبور دارید، می‌توانید وارد پنل یا سامانه معاملاتی آفلاین کارگزاری مورد نظر شوید و درخواست خرید یا فروش خود را ارسال کنید تا کارگزار معاملات، درخواستتان را حداکثر تا چند دقیقه بعد به سیستم معاملات بورس ارسال کند.

بعد از ارسال درخواست چنانچه قیمت خرید شما به یکی از قیمت‌های عرضه موجود بخورد، یا قیمت فروش‌تان به یکی از قیمت‌های تقاضای موجود بخورد، خرید و فروش انجام می‌شود. برای یاد گرفتن بهتر نحوه خرید و فروش در بورس بهتر است مقاله «نحوه خرید و فروش سهام در بورس» را بخوانید.

اجازه بدهید دوباره یادآوری کنیم که گرفتن این کد بورسی آفلاین و یاد گرفتن خرید و فروش در سامانه، برای سود بردن از این بازار کافی نیست و نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کافی از بازار سرمایه است. هرچند این لازمه برای افراد بالای 18 سال هم وجود دارد، وگرنه متحمل ضرر خواهند شد و از سرمایه‌گذاری ناامید و دل‌زده می‌شوند.

با فرصت‌هایی مانند عرضه‌های اولیه که در بازار سهام ایجاد شده، والدین می‌توانند فرزندانشان را در سوددهی‌های آن شریک کنند و نحوه معامله و سرمایه‌گذاری را یادشان بدهند. به این ترتیب از همان ابتدا با مفاهیمی مثل ریسک، بازدهی، ضرر، نوسان، سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت و … آشنا می‌شوند و این موضوع باعث افزایش دانش آن‌ها از دنیای اقتصاد و آماده گرفتن تصمیمات بزرگتر خواهند شد.

البته باید بگوییم خرید و فروش سهام نیاز به دانش دارد و هر کسی نمی‌تواند توقع سود داشته باشد. برای همین شاید بهتر باشد سرمایه‌گذاری را از صندوق های سرمایه گذاری شروع کنند. با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌ها می‌توانند ریسک سرمایه‌گذاری خود را کم کنند و از ضررهای بزرگ در امان باشند.

برای اطلاع از نحوه سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بهتر است سری به سربرگ صندوق های سرمایه گذاری بزنید. مخصوصا که به تازگی قوانین جدیدی درمورد بازار سهام و صندوق های سرمایه گذاری وضع شده‌اند که سرمایه‌گذاری در بورس را سخت‌تر و در عوض سرمایه‌گذاری در صندوق را راحت‌تر و همراه با تسهیلات ویژه کرده است. چیزی که برای هر سرمایه‌گذار در هر سنی جذاب خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام من ميخوام يک بورس خوب بخرم ازتون راهنمايي ميخوام

سلام دوست عزیز به بخش مقالات اموزشی و تحلیلی سهام در سایت سیگنال مراجعه کنید.

سلام
ممنون از مقاله کامل شما
سوالم اینه که آیا عرضه اولیه هم به بچه ها تعلق میگیره؟
و اگه میگیره چه فرقی با فرد بالای ۱۸ سال داره

سلام، عرضه اولیه به تمام کد های بورسی تعلق میگیره و افراد در این زمینه فرقی با همدیگر ندارند

سلام خدا قوت ممنونم از راهنمایهایی که میکنید خیلی تاثیر گذاره

توضیحات درموردکدبورسی بسیار عالی بود

سلام می‌خوام بورس شرکت کنم باید چیکار کنم

سلام دوست عزیز برای ورود به بازار بورس می تونید از این لینک استفاده کنید. موفق و پر سود باشید.

با سلام خدمت دوستان روز خوبی داشته باشی اگه امکان دارد راهنمایی کنید

سلام من میخوام برای مامانم که سواد نداره کد بورسی درست کنم و من مدیریتش کنم و خرید و فروش براشون انجام بدم ایا کد بورسی برا مامانم میتونم درست کنم لطفا راهنمایی کنید به چه روشی برم ؟

سلام دوست عزیز محدودیت حداقل مدرک تحصیلی برداشته شده و افراد زیر دیپلم هم می تونن کد بورسی دریافت کنن. برای ثبت نام می تونید از این لینک استفاده کنید.

ممنون از راهنمائی های که می کنید بسیار تاثیر گذاره . درود بر شماشرایط سنی دریافت کد بورسی

سلام اول از کجا بفهمم که کد بورسی ام آنلاینه دوم وقتی سهمی را میخواهیم بخریم آیا میتونم اون روز بخرم یا باید به وضعیت نماد یا پیام ناظر توجه ای کرد. ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام دوست عزیز، کد بورسی افلاین برای افرادی هست که به سن قانونی نرسیده اند. دوره ثبت سفارش انلاین برای خرید هر سهم از 9 تا 12.30 تعیین شده است ( بعلاوه نیم ساعت پیشگشایش). شما می توانید در صورتی که سهم مد نظر در وضعیت “مجاز” قرار داشته باشد خرید یا فروش خود را انجام دهید. در غیر این صورت باید علت توقف سهم را از پیام ناظر جویا شد.

با سلام اگر بخواهیم برای اعضای خانواده کد بگیریم با یک شماره تلفن می توانیم برای همه ثبت نام بکنیم یا نه چون یک گوشی داریم که متعلق به سرپرست خانواده است . متشکرم

سلام دوست عزیز، بله می تونید با یک شماره برای همه کد دریافت کنید.

سلام
میخاستم ببینم چطوری تو بورس باشیم
سهام بخریم

سلام دوست عزیز، می تونید از این لینک استفاده کنید.

سلام خسته نباشید
اگر من کد آفلاین بگیرم بعد از ۱۸ ساله شدن کد بورسی من اتوماتیک آنلاین میشه یا باید بازم اقدام کنم؟ و اگه پدر در قید حیاط باشه به جای پدر ، مادر میتونه برای دریافت کد اقدام کنه؟
ممنون از پاسختون

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما، کد بورسی تنها یکبار برای هر فرد صادر میشه و نیازی ب دریافت مجدد اون نیست. در صورتی که به سن قانونی نرسیدین می تونید تنها از طریق قیم تون اقدام کنید.

باسلام مطالبتون مفید و قابل استفاده می‌باشد از زحماتتون تشکر میکنیم

سلام. ایا مادر که قیم نباشد می تونه برای فرزندش کد بورسی بگیره؟

سلام دوست عزیز، خیر برای دریافت کد بورسی بایستی پدر یا در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد اقدام کنه.

با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
من قصد دارم برای فرزندم که 5 ساله هست در سامانه سجام ثبت نام کنم. در قسمت اطلاعات بانکی آیا باید حساب بانکی متعلق به فرزند باشه؟ یعنی از قبل باید براش یک حساب بانکی باز کنم؟
در قسمت اطلاعات شغلی چطور؟ اطلاعات فرزند یا نماینده باید وارد بشه؟

با تشکر

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، با هر کارتی امکان واریز وجه هست ولی برداشت فقط دو تا کارتی که به کارگزاری معرفی کرده اید. باید به اسم خود فرد هم باشد. برای اطلاعات شغلی افراد زیر 18 سال معمولا از اطلاعات محل سکونت استفاده میشه.

با سلام وخسته نباشید من شماره تلفن ثابت ندارم
وکدپستی محل کارم راندارم نمیتونم سجام ثبت نام کنم چکارکنم

سلام دوست عزیز، با شرکت تون تماس بگیرید و کد پستی رو دریافت کنید. می تونید از شماره ثابتی که به اون دسترسی دارید هم استفاده کنید.

اگر کد بورسی من آفلاین باشه میتونم همانند سهام های کد بورسی آنلاین خرید و فروش کنم

سلام دوست عزیز، بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت 8:30 تا 12:30 فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود.
در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد.

سلام..ایا همه اعضای خانواده میتونن یک شماره همراه رو در سامانه سجام ثبت کنن؟؟ یا اینکه هر کس باید شماره همراه به نام خودش را ثبت کند؟ دوم اینکه شماره همراهی که در سجام ثبت میکنیم باید باشماره ای که در سامانه سهام عدالت ثبت کرده ایم یکی باشد؟باتشکر

سلام دوست عزیز، می تونید با یک شماره برای همه کد دریافت کنید. نیازی به یکی بودن این شماره ها هم نیست.

فوق العاده عالی وبی نقص ،تبریک به دقت نظرتون ،موفق وپرسود باشید.

سلام خسته نباشید
من به تازگی در کارگزاری ثبت نام کردم و کد معاملاتی برام اومده . خواستم بپرسم نام کاربری و پسوورد کی ارسال میشه و یک سوال دیگه اینکه ، من تا یک ماه کاربر مهمان هستم یا محدودیتی وجود نداره
***ممنون میشم پاسخ بدید***

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی با کارگزاری تون تماس بگیرید و نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید تا وارد سامانه معاملات بشید. برای تغییر وضعیت از مهمان به مشتری هم باید از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید. موفق باشید.

توضیحات فوق العاده عالی بود خیلی ممنون

من 10 تومان سجام را ریختم ولی هنوز ادامه ندادم سود سهامم جایی نرود که من اطلاع نداشته باشم هنور کارگزار ی انتخاب نکردم متشکرم منتظر جوابم نگرانم

سلام دوست عزیز، مراحل ثبت نام در سجام و احراز هویت تون رو تکمیل بفرمایید.

برای بچه 5 ساله هم می شود از صندوق etf سهام خرید؟
برای گرفتن کد بورس با مشکل مواجه نمی شویم ؟

سلام دوست عزیز، افراد زیر 18 سال تنها می تونن از طریق ولی شون کد افلاین دریافت کنن. برای اطلاعات بیشتر این لینک رو مطالعه بفرمایید.

ببخشید یک سوال ما از کجا یا از چه سایتی کد بورس برای فروش سهام خود بگیریم ممنون اگر جواب بدین

سلام دوست عزیز، برای اشنایی با نحوه دریافت کد بورسی این لینک رو مطالعه بفرمایید.

سلام من 19 سالمه ولی مدرک تحصیلی ندارم چگونه میتوانم در کارگزاری ثبت نام کنم؟
باتشکر

سلام دوست عزیز، قانون مدرک تحصیلی حذف شده و نیازی به مدرک تحصیلی نیست.

سلام می تونم برا دخترم سهام بخرم سهام عدالت ثبت نام میشه

سلام دوست عزیز، افراد زیر 18 سال تنها می تونن از طریق ولی شون کد افلاین دریافت کنن. برای اطلاعات بیشتر این لینک رو مطالعه بفرمایید.

با سلام
پس از رسیدن سن به بالای 18 سال کد بورسی چطوری از آفلاین به آنلاین تبدیل میشه؟ ممنون

سلام دوست عزیز، کد آفلاین برای افراد زیر 18 ساله بعد از رسیدن به سن قانونی با مراجعه به کارگزاری میتونید آنلاینش کنید.

سلام دوست عزیز
من کد معاملاتی آنلاین دارم،اما چون که در شرکتی مشغول به کار هستم که در زمان خرید و فروش ،نمیتونم از گوشیم استفاده کنم ،یعنی در اون شرکت ،گوشی هوشمند ممنوع است، و جریمه سنگینی دارد، حالا با این وضعیت من چطوری میتونم کد آفلاین بگیرم، تا بتونم ثبت سفارش بکنم،
آخه از ساعت 4بعد از ظهر تا فردا صبح من بیکارم و اکثرا تو برنامه سیگنال یا فضای مجازی هستم
اگه براتون مقدوره جوابتون رو برام ایمیل کنید
قربون مرامتون ،دست علی پشت و پناهتون.

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، افراد بالای 18 سال با کد معاملاتی شون میتونن هم انلاین و هم افلاین معامله کنن. در نتیجه نیازی به دریافت کد افلاین نیست.

عالی

سلام من اطلاعات رو وارد سامانه سجام کردم بعد اطلاعات قیم دو پر کردم عکس قیم نامه و کد ملی خودمو و فرزندمو تو سامانه آپلود کردم الان دو روزه کد نیومده بهمون میرم سایت وضعیتو بببنم مینویسه برا عکس مدارک در انتظار تایید شدن.چکار کنم؟

سلام دوست عزیز، دریافت کد ممکنه کمی زمانبر باشه. اگه این مدت طولانی شد از پشتیبانی سایت سجام پیگیری بفرمایید.

سلام من دخترم ۲ سالشه آیا می تونم براشون کد دریافت کنم و می تونم خودم به عنوان سرپرستش مسیولیت را قبول کنم یا حتما باید پدرشون باشه

سلام دوست عزیز، افراد زیر 18 سال تنها می تونن از طریق ولی شون کد افلاین دریافت کنن. برای دریافت کد بورسی باید پدر، در صورت نبودن پدر، پدر بزرگ یا قیم فرد اقدام کنه.

سلام خسته نباشید من می خواستم برای بچه زیر ۱۸ ساله ثبت نام کنم تو سامانه سجام باید با کدملی ولی یا خودم یا بچه وارد شم بعد قبل از انتخاب نماینده قانونی یه صفحهه هست به نام اطلاعات هویتی دراونجا باید اطلاعات خودم.باشه یا بچم بعد تو نماینده قانونی نوشته تصویر کارت ملی درصورت بچه من هنو کارت ملی نگرفته ممنون میشه توضیح بدین

سلام دوست عزیز، می تونید از کارت ملی خودتون استفاده کنید. برای اطلاعات هویتی اطلاعات فرزندتون و برای اطلاعات نماینده قانونی از اطلاعات ولی استفاده کنید.

کد بورسی آفلاینو آنلاین بکنیم باید بریم احرازهویت کنیم؟

سلام دوست عزیز، اگه قبلا مراحل احراز هویت رو تکمیل کردین نیازی انجام مجدد این فرایند نیست. کافیه تنها به کارگزاری تون مراجعه کنید و کد رو به انلاین تبدیل کنید.

سلام من میخواستم بپرسم ک من ۱۷ سالمه و باید کدآفلاین دریافت کنم گفتن باید پدرم در سامانه سجام ثبت نام کنه ایا بعد از اینکه پدرم ثبت نام کردن در سجام به عنوان فرد اصیل باید احراز هویت ام بشه یا نه ؟؟؟

سلام دوست عزیز، ولی باید مدارک درخواست شده رو به کارگزاری یا دفاتر پیشخوان ارایه بده اما برای دریافت کد بورسی باید خودش مجزا اقدام کنه.

سلام ایا نماینده قانونی ولی ک بدای ثبت نام کردن فرزند زیر ۱۸ سالش اقدام میکنه ایا با ثبت نام کردن در سجام دوتا کد بورسی صادر میشه هم برای پدر و هم برای فرزند و سهام پدر غیر مستقیم هست ایا بعد از ثبت نام کردن برای فرزند زیر ۱۸ ساله به عنوان نماینده قانونی ازاد سازی سهامش مستقیم فعلا میشه به طور خودکار منتظر جواب هستم خیلی ممنون

سلام دوست عزیز، ولی باید مدارک درخواست شده رو به کارگزاری یا دفاتر پیشخوان ارایه بده اما برای دریافت کد بورسی باید خودش مجزا اقدام کنه. ازادسازی یا ازاد نکردن سهام عدالت ربطی به فعالیت در بورس نداره.

سلام خدمت شما
کدام کارگزاری ها برای افراد زیر سن ۱۸ سال، کد بورسی آنلاین میدهند ؟؟؟

سلام دوست عزیز، برای اشنایی با خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

سلام اگه چن وقت بعد از دریافت کد بورسی افلاین به سن قانونی یعنی ۱۸ سال رسیدیم چیکار بکنیم؟

سلام دوست عزیز، بعد از رسیدن به سن قانونی با مراجعه به کارگزاری می تونید کد انلاین دریافت کنید.

با سلام الان 48ساعت که پسرم که 12سالشه روثبت نام کردم ولی فعلاً کدبورسی دریافت نکردم گفتن چون زیر 18سال داره بایدکفالتشو خودم به عهده بگیرم ومعرفش باشم ولی فعلاً کدبورسی نیومده لطفاً راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز، دریافت کد بورسی معمولا یک هفته زمان میبره. اگر بیشتر از این مدت شد با کارگزاری تون تماس بگیرید.

سلام
آیا میشود همزمان کد آنلاین و آفلاین رو داشته باشم؟

سلام دوست عزیز، کد بورسی افلاین برای افرادی هست که به سن قانونی نرسیده اند. بقیه افراد می تونن هم به صورت انلاین و هم به صورت افلاین خرید و فروش کنن.

سلام. فرزندی دارم که معلول ذهنی است. بخاطر خرید و فروش سهام عدالت و سهام دارا یکم میخوام براش کد بورسی بگیرم ولی خودم براش معامله کنم. کد سجام هم براش گرفته ام. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

سلام دوست عزیز، این لینک و این لینک رو مطالعه بفرمایید. در صورتی که شرایط احراز هویت رو داشتین، فرایند احراز هویت تون رو تکمیل بفرمایید. بعد از ان برای دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید.

با سلام من به‌صورت غیرحضوری احراز هویت انجام دادم ولی به من کد بورسی ارسال نشد و فقط از طریق پیامک گفتن که احراز هویت موفقیت آمیز بود و سجامی شدید، الان برای انتخاب کارگزاری من به کدبورسی نیاز دارم؟

سلام دوست عزیز، بعد تکمیل فرایند احراز هویت برای دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید.

واقعا اپلیکشن سیگنال در نوع خودش بی نظیره
ممنون از تمامی کارکنان وپرسنل زحمت کش وطراح خوب این برنامه خیلی مفید ه

سلام، چطور میتونم کارگزاری خود رو تغییر دهم، مثلا کل حساب و دارایی خود را از یک کارگزاری به کارگزاری دیگر انتقال دهم.ممنون

سلام دوست عزیز، برای اطلاع از نحوه انتقال دارایی از یک کارگزاری به کارگزاری دیگر این لینک رو مطالعه بفرمایید.

دست شما درد نکنه خدا قوت عالی بود

تو قسمت شماره حساب ، شماره حساب برای زیر 18 سال باز میکنه بانک یا شماره ایی ک بنام خودمونه قبول میکنه؟

سلام دوست عزیز، در ثبت نام سجام باید از اطلاعات بانکی متقاضی استفاده شود. حتی اگر وی به سن قانونی نرسیده باشد.

عرض سلام و ادب. برای دریافت کدسجام کودکان تحت ولایت پدر، حساب بانکی بنام کودکان الزامیست؟

سلام دوست عزیز، در ثبت نام سجام باید از اطلاعات بانکی متقاضی استفاده شود. حتی اگر وی به سن قانونی نرسیده باشد.

سلام ببخشید میتونید راهنمایی کنید که کدوم کارگزاری با گرفتن تعهد یا بدون اون به افراد زیر ۱۸ سال کدبورسی آنلاین میدهد؟

سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

سلام. آیا کار گزاری می تواند برای افراد زیر18 سال آنلاین بگیردودرست مثل افراد بالای18 هست؟

سلام دوست عزیز، برخی از کارگزاری ها به افراد زیر ۱۸ سال هم کد انلاین می دهند. برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

سلام
برای گرفتن کد بورسی افراد زیر 18 سال ایا میتوان شماره حساب سرپرست وی را در سجام وارد کرد در صورتیکه سرپرست قبلا در سجام ان حساب را اعلام کرده است؟

سلام دوست عزیز، در ثبت نام سجام باید از اطلاعات بانکی متقاضی استفاده شود. حتی اگر وی به سن قانونی نرسیده باشد.

میخواستم ببینم برای بچه باید تو چه سایتی برای بورس ثبت نام کنم

سلام دوست عزیز، برای ثبت نام سجام می توانید از سایت sejam.ir استفاده کنید. پس از ان برای احراز هویت بایستی متقاضی به همراه ولی خود به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان مراجعه کند.

سلام بنده بعد از گذشت ۱۰روز از ثبت نام فرزندم که زیر ۱۸سال دارد در سامانه سجام ،،هنوز اسکن مدارک ارسالی قیم تایید نشده نشده کود ده رقمی هم ارسال نشده خودم هم کد بورسی دارم لطفا راهنمای بفرماید مدارک ارسالی هم کاملا با مدارک درخواستی سامانه ازلحاظحجم هم مطابقت دارد

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق پشتیبانی سایت سجام پیگیری بفرمایید.

برای افراد زیر 18سال ک کارت ملی دارند هنوز باید سرپرست بیاد واستشون احراز هویت کنه یان ؟

سلام دوست عزیز، متقاضیان زیر 18 سال همراه با ولی یا قیم خود باید به صورت حضوری فرایند احراز هویت را انجام دهند.

باسلام
کد کاربری از کار گزاری گرفتم ولی وقتی وارد میکنمرمز عبور قبلی رو میخاد که من میزنم میگه اشتباهه
ممکن بفرمایید چکار کنم

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

کارشناس محترم من یک هفته ی پیش ثبت نام در پیشخوان دولت انجام دادم و گفتند یک هفته بعد کد معاملاتی ارسال می شود ولی تا الان خبری نیست من باید چکار کنم؟با تشکر.

سلام دوست عزیز، اگر 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از دریافت پیامک تایید احراز هویت شما گذشته است و هنوز کد معاملاتی خود را دریافت نکرده اید، لطفا به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.
در صورتی که فیلد کد بورسی شما خالی باشد ولی وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» باشد، منتظر دریافت کد بورسی خود بمانید.
در صورت برطرف نشدن مشکل، مراتب را از طریق دفتر پیشخوان پیگیری بفرمایید.

ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون

سلام بعد از اینکه فرزند به سن قانونی برسه باید چیکار بکنیم؟

سلام دوست عزیز، در صورتی که قبل از سن قانونی کد افلاین دریافت کردن با رسیدن به سن قانونی می تونن با مراجعه به کارگزاری کد شون رو به آنلاین تبدیل کنند. در صورتی که قبلا کد دریافت نکردن می تونن طبق روال عادی کد انلاین بگیرن. برای اشنایی بیشتر با نحوه دریافت کد این لینک رو مطالعه بفرمایید.

سلام خسته نباشید، من کارت ملی ندارم ، چکار کنم؟

سلام دوست عزیز، داشتن کارت ملی الزامیه مگر اینکه به هر دلیلی کارت ملی رو از دست داده باشید و برای دریافت کارت ملی جدید درخواست داده باشید که در این صورت رسید کارت ملی هم کفایت میکنه.

سلام ممنون از مطلب مفیدتان من میخواستم برای فرزند ۵ سالم کد بورسی بگیرم ولی شنیدم که برای زیر ۱۸ سال نمیتوان از حساب بورسی برداشت وجه داشته باشیم تا ۱۸ سالگی فرزندم آیا این درسته یا اینکه مثل فرد بزرگ سال هر وقت خواستیم میتوانیم سهمی رابفروشیم و پولش رو برداشت کنیم

سلام دوست عزیز، برای افراد زیر 18 سال از نظر خرید و فروش محدودیتی وجود نداره و حساب معاملاتی اون ها توسط ولی مدیریت میشه، درزمینه برداشت پول هم کارگزاری پول رو به حساب بانکی خود کودک واریز میکنه و ولی یا هر فردی که اجازه برداشت داشته باشه میتونه پول رو از این حساب برداشت کنه.

من پیامک های گوشیم پاک شده و کد بورس را حفظ نکردم الان چطور میتونم کد بورسم را پیوا کنم

سلام دوست عزیز به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.

سلام من پدرم براش کد بورسی که 5 تا عدد داره نیامده ولی با کد میتونه وارد سایت بشه اما برای من اون کد 5 عددی امده که نمیدونم چجوری وارد سایت بشم کمک لطفا

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

سلام ممنون از مقالات فوق العادتون من هنوز به سن قانونی نرسیدم اما در مورد بورس اطلاعات کافی دارم و میخوام وارد بازار سرمایه بشم سوالم اینه که بعد از تعهد پدرم میتونم بصورت آنلاین وارد بورس بشم یا خیر؟

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با سیگنال، افراد زیر ۱۸ سال می تونن کد افلاین بگیرن اما برخی از کارگزاری ها کد انلاین هم در اختیار این افراد قرار میدن. برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

خسته نباشید !
برای پسرم که زیر ۱۸ ساله کد بورسی گرفتم .چطوری سهام دارایکمش رو میتونم بفروشم چون کارگزاری سهامش رو توی پورتفوی نمیاره و میگه باید کامل احراز هویت بشه ؟!!!

سلام دوست عزیز پس از این که یک هفته از ثبت‌نام و احراز هویت شما گذشت، به سامانه ذینفعان بازار سرمایه دسترسی دارید که می‌توانید به قسمت گزارش دارایی رفته و از وجود دارایکم مطمئن شوید.
اگر دارایکم در سبد دارایی شما موجود است، در ستون مربوط به کارگزار ناظر، نام کارگزار شما درج شده یا عبارت CDS؟ اگر نام همان کارگزاری است که معاملات خود را با آن انجام می‌دهید، دارایکم به پرتفوی شما منتقل می‌شود و چنانچه نشد، با پشتیبانی کارگزاری خود تماس بگیرید.
اگر عبارت CDS یا نام کارگزاری درج شده که با آن معامله نمی‌کنید، باید مراحل تغییر کارگزار ناظر را انجام دهید.برای این کار به قسمت گزارش دارایی در سامانه ذینفعان خود رفته و با انتخاب گزینه دریافت، گواهی سهام دارایکم را دریافت کنید. سپس در سایت کارگزار اصلی خود، اطلاعات لازم را در قسمت تغییر کارگزار ناظر وارد کنید تا دارایکم به پرتفوی شما منتقل شود.
چنانچه در انجام هر کدام از این مراحل به مشکل خوردید، می‌توانید با مرکز پاسخگویی بانک مسکن به شماره‌های 1830 و 61088 تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.
برای اشنایی با درگاه ذینفعان بازار سرمایه این لینک رو مطالعه کنید.

سلام ممنون از راهنمایی های خوب شما پیروز باشید

سلام قبل از18 سال معاملات آفلاين است /به سن 18 سال تمام رسید. آیا خودبخود آنلاین می شود؟ نیاز به کار دیگری نیست؟

سلام دوست عزیز، کد آفلاین برای افراد زیر 18 ساله بعد از رسیدن به سن قانونی با مراجعه به کارگزاری میتونن آنلاینش کنند.

با سلام سن من 16 سال است و متاسفانه کارت ملی ندارم اگه میشه راهنمایی کنید چطور کد بورسی بگیرم

سلام دوست عزیز می تونید توی سامانه سجام ثبت نام کنید و برای احراز هویت و ثبت نام در کارگزاری به دفاتر پیشخوان یا دفاتر کارگزاری دلخواه تون مراجعه کنید.

با سلام ممنون از مقالتون معاملات سهام چگونه است
یا در بورس باید چه معاملاتی انجام بدیم ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه معامله در بازار بورس این لینک رو مطالعه بفرمایید.

سلام من ۱۴ سالمه و کارت ملی ندارم باید چیکار کنم
و چگونه باید معاملات بورسی انجام دهیم

سلام دوست عزیز بعد از ثبت نام در سجام میتونید برای احراز هویت و ثبت نام در کارگزاری به دفاتر پیشخوان یا دفاتر کارگزاری مدنظرتون مراجعه کنید.

سلام .
برای فرزندم که ۱۵ سالش هست میخوام کد بورسی بگیرم .
۲ تا از شروط ثبت نام سجام و همچنین ثبت نام در کارگزاری
داشتن حساب بانکی به نام شخص است
و همچنین سیم کارتی که باهاش ثبت نام میکنیم باید به نام شخص حقیقی باشه
که شرط داشتن هر دو اینها (حساب بانکی و سیم کارت) رسیدن به سن ۱۸ سال است ‌!!
خب اینطور که معلومه ما وارد چرخه پارادوکس متناقض گرفتار میشیم
لطفا راهنمایی کنید که برای شخص زیر ۱۸ سال چگونه بانک حساب باز میکند ؟
و چگونه به اشخاص زیر ۱۸ سال سیم کارت میدهند ؟

سلام دوست عزیز خرید سیم کارت و افتتاح حساب بانکی محدودیت سنی ندارد.

سلام، باز کردن حساب بانکی برای افراد زیر 18 سال و به نام اون ها توسط ولی امکان پذیر هست و از نظر شماره تلفن هم میتونید از شماره تلفن ولی استفاده کنید

سلام برای دریافت کد بورسی برای زیر 18 سال باید به محضر مراجعه کرد

با سلام برای دریافت کد بورسی باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کرد.

آیا احراز هویت برای افراد زیر 18سال هم غیر حضوری صورت می گیرد یا باید حتما به پیشخوان مراجعه کرد

با سلام. جهت احراز هویت افراد زیر 18 سال باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

سلام. موقع ثبت نام سجام چون زیر 18 سال سن دارم شماره تلفن به نام خودم نیست و با کد ملی مطابقت ندارد، حالا چکار کنم؟ با تشکر

با سلام
جهت احراز هویت افراد زیر 18 سال به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید.

سلام پدر و مادر من سیکل هستند منم زیر هجده سالم امکانش نیست وارد خرید و فروش آنلاین شد و کد بورسی گرفت؟

با سلام
محدودیت مدرک تحصیلی برای دریافت کد بورسی حذف شده است.

سلام من احراز هویت اینترنتی انجام دادم الان پیام فرستادن که نتیجه احراز هویت ارسال میشه، میخواستم بدونم اگر بخوام حضوری مراجعه کنم که سریعتر کد بورسی و رمز عبور و نام کاربری رو به من بدن امکانش هست یا باید منتظر نتیجه احراز هویت آنلاین بمونم؟

با سلام
منتظر دریافت نتیجه احراز هویت باشید

من چطور می توانم وارد بورس شوم

با سلام
شما می توانید اطلاعات لازم را از این لینک کسب کنید.

سلام وقت بخیر برای افراد زیر 18سال چطوری ثبت نام کنم برم سجام اونجا کد بورسی خودم را باید وارد کنم

با سلام
در زمان ثبتنام سجام، اطلاعات خود را بعنوان ولی وارد کنید و بعد از دریافت کد رهگیری، ادامه مراحل را در دفاتر پیشخوان انجام دهید.

باسلام من برای دخترم که زیر۱۸ساله سجام واحرازهویت گرفتم وچون شماره بنامش نبودشماره موبایل خودم روزدن حالابرای گرفتن کدبورسی برای خودم بامشکلی به اسم شماره موبایل وایمیل قبلاسفارش شده ومعلومه واسه همان سجام دخترمه اونونمیشه تغیردادآیا اگرشماره موبایل دیگری برای خودم بزنم مشکلی نیست آخه تمام دریافتی وپرداختی ام باشبا ازاین خطه

سلام، مهم اینه که شماره تلفن به نام خود شما باشه

با سلام.
من برای اعضای خانوادم ک زیر 18 سال بودند کد بورسی آفلاین گرفتم.. الان پسرم ب سن 18 سال رسیده، سوالم اینه آیا میتونم بدون مراجعه ب کارگزاري و از طریق گوشی کد آفلاین رو ب آنلاین تغییر بدم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام ضمن عرض تشکر از پاسخگویی….من برای دو فرزندم با شماره همراه خودم که با همین شماره کد بورسی گرفتم ثبت‌نام سحام انجام دادم و برای هر دو کد سحام دریافت شد برای احراز هویت به دفتر پیشخوان مراجعه کردم گفتن احتمال اینکه کد بورسی شما غیر فعال بشه هست شماره تلفن فرزند رو تغییر بدید به بخش تغییر تلفن همراه سامانه سحام رفتم بعد از وارد کردن کد ملی فرزندم و ارسال شماره جدید پیام اومد که به سن قانونی نرسیدید و شما نمیتوانید شماره رو تغییر بدید آیا بعد از دریافت کد بورسی فرزند امکان غیرفعال شدن کد بورسی من هست….در واقع میگن به طور همزمان فقط یه کد بورسی برای هر شماره موبایل فعاله

سلام، ثبت نام سجام برای افراد زیر 18 سال با شماره تلفن ولی انجام میشه و نباید هیچ مشکلی برای کد شما ایجاد بشه اما اگر میخواید که در این مورد مطمئن بشید با پشتیبانی سجام تماس بگیرید

سلام من در سامانه سجام ثبت نام کردم و زیر 18 سال هستم و چون پدر من توی یک شهر دیگه هست ایا مثلا میشه تنها پدرم برود و احزار هویت انجام دهد و پدربزرگم هم فوت کردن

سلام دوست عزیز خیر خودتون هم باید حضور داشته باشین

سلام
ي سوال داشتم
ايا مي شود با استفاده از يك شماره موبايل براي بقيه فرزندان خودم كارگزاري ثبت نام كنم

سلام بعد از تایید احراز هویت قدم بعدی چیست؟

سلام، برای شروع معاملات در یک کارگزاری ثبت نام کنید و نام کاربری و رمز عبور بگیرید

سلام و عرض ادب خدمت بزرگواران سیگنال؛
من قصد دارم پالایش یکم و عرضه اولیه ها رو برای فرزندانم که زیر 18 سال هستن ثبت نام کنم و میخوام براشون کد بورسی بگیرم.
موردی که درگیرش هستم اینه که بفرض ما مشخصات حساب بنام خود فرزند هم وارد کردیم؛ حالا موقع فروش سهم ها و واریز مبلغ فروش به حساب فرزند ریخته میشه و میشه برداشتش کرد یا اجازه فروش نمیدن تا سن قانونی؟
در کل میخوام بفهمم بعد فروش هر سهم، مبلغش رو ورایز میکنن به حساب فرزند که برداشتش کنیم؟ لطفا پاسخ بفرمائید چون باید سریع تا اتمام مهلت پالایشی سجام و کارگزاری براش ثبتنام کنم.

سلام، اجازه برداشت به ولی داده میشه و مشکلی نداره، در برخی طرح ها حتی میتونید کارت بانکی هم دریافت کنید

من متوجه نشدم.کارگزاری ها درمنو عنوان سفارش افلا ین دارد.می توانی زودتر سفارش ثبت کنی.کدمعاملاتی افلاین نمی خواهد.غرضه اولیه..با همان کدبورسی که داریم.اگاه..اثتصادبیدار

سلام، در صورت استفاده از کد آفلاین همه سفارشات به همین روش ثبت میشن

عالی بود ممنون از توضیحات

سلام خدا قوت میخواستم ازتون بپرسم با گرفتن کد بورسی میتونم براحتی برای فروش سهام فرزندم اقدام کنم یا خیر ؟

سلام، بعد از گرفتن نام کاربری و رمز عبور از کارگزاری ها میتونید برای خرید و فروش سهام اقدام کنید

سلام خدمت شما؛
بنده برای دو تا از فرزندان پسرم یکی 14 ساله و یکی 12 ساله میخوام کد بورسی بگیرم.
هر دو نفر رو توی سجام ثبتنام و با مدارک ولایت خودم اهراز هویت رو براشون انجام دادم. مدرک اهراز هویت ولی هم تائید شده.
حال برای فرزند 14 ساله کد پیگیری 10 رقمی سجام صادر شده، ولی برای فرزند 12 ساله ام هنوز با گذشت حدودا تقریبا 2هفته کد 10 رقمی پیگیری سجام براش صادر نشده و در صفحه ویرایش سجام هم رفتم هیچ اروری نیست.
امکانش هست راهنمایی بفرمائید برای فرزند 12 ساله ام باید چکار کنم که بتونم کد 10 رقمی سجام براش بگیرم تا بتونم اهراز هویتش رو انجام بدم. تشکر از زحمات شما.

سلام، اول از طریق سایت سجام برای بازیابی کد پیگیری ایشون اقدام کنید، در صورتی که کد صادر نشده بود از طریق پشتیبانی سجام دلیل عدم صدور کد را پیگیری کنید

باسلام برای خانمهاییکه جدا شدن و حضانت بچه ها بعده انهاست برای ثبت نام واحراز هویت چه گزینه ای را باید انتخاب کنن از بین گزینها

سلام، در این شرایط باید قیم کودکان درخواست احراز هویت را ثبت کند

من ۱۷ سالمه میشه میخام وارد بورس بشم حالا این که میگه آفلاین باید باشی شرایطش چجوریه

سلام، بعضی کارگزاری ها در حال حاضر برای افراد زیر 18 سال هم کد آنلاین صادر میکنند که میتونید از خدمات اون ها استفاده کنید

با سلام. کد 10 رقمی پیگیری سجام برای فرزدان زیر 18 سال من اومده؛
حال میخوام احراز هویت غیرحضوری انجام بدم ولی اینها کارت ملی ندارن که پشتش اون شماره دیجیتال باشه.
راهی نداره نخوایم حضوری بریم تو صف و درگیر کرونا نشیم و با سیگنال انجامش بدم؟!

سلام، متاسفانه در حال حاضر راه حلی به جز مراجعه حضوری وجود نداره و ولی این افراد باید برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنه

سلام من برای خواهر زاده هام که یکیش ۵ و یکیشم ۴ سالشه میخواستم بورس بخرم ولی نمیخوام کسی بفهمه . حتی پدر مادرشون یه راهی داره که من خالشون هستم بتونم این کارو بکنم و وقتی بزرگ شدن به کارشون بیاد ؟ این کارو زمانی که من لچه بودم بابام انجام داده بود و بعد چندین سال فهمیدم و خیلی به دردم خورد . خودم بچه ندارم ولی میخوام این کارو برا خواهر زاده هام انجام بدم .
اگه راهی هست ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام، برای گرفتن کد بورسی باید حتما ولی بچه ها اقدام کنه

سلام ؛ خدا قوت
من 16 سالم هست و کارت ملی هوشمند گرفتم.
میتونم بدون ولی و قیم خودم کد بورسی بگیرم و تو سامانه سجام ثبت نام کنم؟

سلام ؛ خدا قوت
من 16 سالم هست و کارت ملی هوشمند گرفتم.
میتونم بدون ولی خودم کد بورسی بگیرم و تو سامانه سجام ثبت نام کنم؟

سلام، احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال توسط ولی یا قیم قانونی آن ها انجام می شود

سلام کد بورسی من مسدود شده و میگن برو کدبورسی افلاین بگیر و از اونجا سهاماتو بفروش و پولتو بردار این امکان پذیر هست؟

با سلام و درود خدمت عزیزان . بنده برای شناخت بازار بورس خیلی سایتها و……مطالعه کردم که متاسفانه بخاطر iQ پایین بنده ؛ چیزی یاد نگرفتم .ولی با جرات میتونم بگم سیگنال بهترین برنامه بورسی جهت آشنایی بورس و شناخت اقتصاد است .واقعا از زحمات شما ممنونم که توسط برنامه شما بهترین راهنمایی رو گرفتم و با توصیه های شما وارد بازار اقتصادی شدم وخیلی هم راضی شکرگذار شما هستم .جاتون با خدا .پایدار باشید.(یه راهنمایی می‌فرمائید کدام کارگزاری رو پیشنهاد میکنید)سپاس.

با سلام بنده تو میخواهم تو کارگذاری مفید برای بچم که سه سالشه ایجاد حساب بکنم برای تغییر کارگذاری وای چون خودم با یه شماره تلفن ایجاد حساب کردم دیگه نمیتوم مجددا واسه بچم با همون شماره تلفنم حساب باز کنم چون تو سیستم میزنه قبلا با این شماره تلفن حساب باز شده . ممنون میشم راهنماییم بکنید . در ضمن یاداوری میکنم خودم قیم بچه هستم کد بورسی هم واسش گرفتم ولی میخوام تو کارگذاری مفید واسش ثبت نام کنم با شماره تلفنم که قبلا تو سجام ثبت شده نمیتونم واسش وارد شم

سلام، برای رفع این مشکل با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید

پسر من که زیر ۱۸ سال سن داره هیچجوره نمیتونه کد بورسی انلاین داشته باشه ؟

سلام دوست عزیز برخی از کارگزاری ها کد بورسی انلاین به افراد زیر ۱۸ سال هم میدن. بهتره با دفاتر کارگزاری ها تماس بگیرید.

سلام. کسایی که زیر ۱۸ سالن و پدرشون فوت شده باید برا سجام و کد بورسی چکار کنن؟ ممنون

سلام، برای این افراد قیم قانونی به عنوان نماینده اقدام میکند

مایلید در کدام زمینه ها ایمیل دریافت کنید؟


برای مشاوره ثبت نام سجام برای کودکان

برای مشاوره ثبت نام سجام برای کودکان

 

برای فعالیت سرمایه گذاران در بازار بورس و اوراق بهادار ثبت نام در سامانه سجام الزامی است . مطابق قانون تمام ایرانیان در هر رده سنی می توانند در این سامانه ثبت نام کرده و کد بورسی مختص خود را دریافت کنند که در نتیجه آن کودکان نیز شامل این قاعده هستند . به طور کلی تمام اشخاص زیر 18 سال نیز همانند بزرگسالان با شرایطی می توانند در سامانه سجام ثبت نام کنند .

البته دریافتکد بورسی برای کودکان تنها تحت نظارت ولی ، قیم یا وصی قانونی آن ها ممکن است . از این رو برای ثبت نام در سامانه سجام اطلاعات کودک باید وارد شود اما برای احراز هویت پدر ، پدربزرگ یا ولی قهری می توانند به همراه مدارک شناسایی خود و کودک اقدام کنند . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص ثبت نام سجام برای کودکان پرداخته شده است .شرایط سنی دریافت کد بورسی

بسیاری از والدین علاقه مند هستند که به منظور آینده نگری ، سرمایه گذاری و یا آشنایی فرزندان خود با فرهنگ مدیریت سرمایه و مفاهیم مالی برای آن ها در بازارسرمایه اقدام به سرمایه گذاری کنند . تمام کودکان و نوجوانان بدون محدودیت سنی از زمان تولد و دریافت اطلاعات هویتی می توانند در سامانه سجام ثبت نام شوند و تحت نظارت ولی یا قیم خود در بازار بورس و اوراق بهادار فعالیت کنند . ثبت نام در سامانه سجام برای کودکان نیز همانند ثبت نام بورس سجام برای بزرگسالان بوده و تنها در مرحله احراز هویت متفاوت است .

برای ثبت نام در سامانه سجام باید اطلاعات زیر توسط متقاضی در طول ثبت نام در سامانه درج شود . نکته بسیار مهم در هنگام ثبت نام کودکان این است که شماره حساب وارد شده برای ثبت نام کودک ، باید به نام خود کودک باشد اما شماره همراه یا آدرس ایمیل می تواند متعلق به والدین او باشد . در واقع تمامی این اطلاعات باید اطلاعات شناسنامه ای و بانکی خود کودک بوده و تنها اطلاعات ارتباطی ، می تواند مربوط به والدین باشد .

1- اطلاعات شناسنامه ای شامل نام ، نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، کد ملی ، سری و سریال شناسنامه 

2- اطلاعات ارتباطی شامل آدرس محل سکونت ، محل کار ، کد پستی ، تلفن ثابت و تلفن همراه

3- اطلاعات بانکی شامل شماره حساب ، نام بانک ، نام شعبه ، کد شعبه و شماره شبا

 

برای کودکان امکان دریافت کد بورسی آنلاین وجود ندارد و آن ها تنها می توانند کد بورسی آفلاین دریافت کنند . تفاوت کد بورسی آنلاین و آفلاین در آن است که والدین کودک به نمایندگی از او و یا نوجوانان بعد از اخذ کد بورسی توسط والدینشان ، می توانند وارد پنل معاملاتی آفلاینی که کارگزاری در اختیار آن ها قرار می دهد شوند و معاملات خود را داخل سیستم ثبت کنند .

بعد از ثبت خرید یا فروش ، معامله گر کارگزاری سفارش را با حداکثر 15 دقیقه تاخیر ، به سیستم معاملاتی بورس ارسال کرده و اگر قیمت سفارش به قیمت سهام برسد ، معامله صورت می پذیرد . امکان ثبت نام برای کودکان در کارگزاری های بورسی به هنگام دریافت کد بورسی آنلاین وجود دارد .

 

 

بعد از تکمیل ثبت نام در سامانه سجام توسط والدین فرزند ، پس از 24 ساعت یک کد پیگیری سجام برای شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت شده است ، ارسال می گردد . بعد از دریافت این کد پیگیری ، سرپرست کودک ملزم است تا به مراکز احراز هویت برای انجام احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت نام کودک خود مراجعه کند .

نکته بسیار با اهمیت در اینجا آن است که ، برای انجام احراز هویت حضور کودک الزامی نبوده اما سرپرست ملزم بوده تا اصل مدارک شناسنامه ای و هویت خود و کودک را به همراه داشته باشد . همچنین قبل از مراجعه به مراکز احراز هویت لازم است تا از مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی ) والد و کودک رونوشت تهیه شده و علاوه بر آن ارائه اطلاعات حساب بانکی متعلق به کودک نیز برای انجام احراز هویت الزامی است .

بعد از انجام احراز هویت سجام مراحل ثبت نام در آن تکمیل می شود ، اما ثبت نام در این سامانه برای دریافت کد بورسی کافی نیست . در واقع برای دریافت کد بورسی لازم است والدین نسبت به ثبت نام کودکان خود در یک کارگزاری معتبر نیز اقدام کنند . به این منظور لازم استد تا به سایت کارگزاری مورد نظر وارد شده و همانند ثبت نام در سامانه سجام اقدام به ثبت نام در این کارگزاری کنند .

پس از آن باید به مراکز احراز هویت منتخب سجام و کارگزاری خود مراجعه کرده و بعد از گذراندن مراحل انجام احراز هویت کد بورسی کودک خود را دریافت کنند . فرآیند ثبت نام و انجام احراز هویت کارگزاری هانیز همانند سامانه سجام بوده و تمامی نکاتی که در مورد سامانه سجام گفته شد در مورد احراز هویت کارگزاری ها نیز باید رعایت شود .

سامانه سمات مخفف شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بوده و پس انجام معاملات بازار های بورس یا خارج از بورس توسط سرمایه گذار کار این شرکت آغاز می شود . وظایفی مانند سپرده گذاری ، ثبت ، نگهداری اوراق بهادار و مواردی از این دست برعهده این سامانه قرار دارد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام سجام برای کودکان در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام سجام برای کودکان پاسخ دهند .

 

 

برای مشاوره ثبت نام سجام برای کودکان

برای مشاوره ثبت نام سجام برای کودکان


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

شرایط سنی دریافت کد بورسی
شرایط سنی دریافت کد بورسی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *