شعر شیر خدا را به نثر ساده

شعر شیر خدا را به نثر ساده
شعر شیر خدا را به نثر ساده

صفحه ۹۳ کتاب نگارش فارسی ششم معنی مفهوم شعر شیر خدا را به نثر ساده بنویسید کلاس ابتدایی دبستان از سایت نکس لود دریافت کنید.

امروز قرار است که به معنی شعر شیر خدا شاه عرب که در کلاس و پایه ششم و دانش آموزان گفته شده است را در این پست و مطلب برای شما عزیزان به نثر روان و ساده در بیاوریم. جوابی که ما پیدا کردیم اینگونه است که حضرت علی علیه السلام شبها برای یتیمان غذا می برد ولی وقتی حضرت علی علیه السلام شهید شد آنها به این پی بردند که آن حضرت علی بود. حضرت علی با آن بزرگی که داشت شبها برای مردم فقیر و بیچاره غذا می برد و به صورت ناشناس جلوی در منزل آنها می گذاشت و در را می زد و از آنجا دور میشد و حس انسان دوستی حضرت علی در دنیا نمونه بود و خواهد بود.

حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد.

سکینه : امام علی (ع) شب ها بی خبر برای یتیمان غذا می بردند فقط شب از راز های امام علی (ع) با خبر است.شعر شیر خدا را به نثر ساده

آلاله : امام علی علیه السلام برترین مرد عرب بود وبا تاریکی شب انس و الفت داشت . شب محرم راز های الهی است . علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برداشت.

مهیا : حضرت علی (ع) کس است که در راه خدا یک شیر شجاع میجنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و دوستی داشت . شب از راز های علی (ع) با خبر است تاریکی شب محرم راز های الهی است.

سحر : حضرت علی مثل یک شیر شجاع با دشمنان اسلام می جنگیدند و برترین مرد عرب بودند . شب ها صدای مناجات کردن حضرت علی باخدا به گوش می رسد. حضرت علی همان کسی است که در تاریکی شب به طور ناشناس برای یتیمان عرب غذا می بردند . حضرت علی همان کسی که در بستر پیامبر خوابیدن.

نسیم : حضرت علی کسی است که با تاریکی شب انس گرفته است و در شب ها برای یتیمان عرب شام می برد و فقط شب ها راز های امام علی را می دانند.

رویا : حضرت علی بسیار شجاع بودند و برترین مرد عرب بودند.شب ها با خداوند راز و نیاز میکردند و به طور ناشنا س برای یتیمان فقیر غذا میبردند. حضرت علی کسی است که با شجاعت تمام در بستر پیامبر خوابیدند.

نویسنده : علی همان کسی است که برترین مرد عرب بود وبا خدای خود راز و نیاز داشت و شبانه برای یتیمان عرب شان می برد.

نویسنده : هنگامی که حضرت علی برای نماز می خواست به مسجد برود همه حتی حلقه در خواستند جلوی او را بگیرند چون می دانستند آن روز امام علی به شهادت می رسد آنها گفتند که علی از ما رد نشو عالمان همه مست ولایت حضرت علی که آنقدر مرد بزرگی بود که جان تمام عالم فدای او.

نویسنده : حضرت علی در صبحی که می دانست قرار است در مسجد به شهادت برسد اما چون می دانست رضای خدا در این است تسلیم فرمان خدا شد.

سمین : حضرت علی شجاع ترین و برترین مرد عرب بودند.شب ها به راز و نیاز با خدا می پرداختند و برای یتیمان عرب غذا میبردند و دل مردمان فقیر عرب را شاد می کردند. او با شجاعت فراوان در بستر پیامبر (ص) خوابیدند و پیامبر شبانه راهی مکه شد.

فاطمه : همه ی موجودات مانع رفتن مولا شدند حتی در که گف علی بگزرو از ما مگزر.

ناشناس : حضرت علی با اینکه می دانستند قرار است به طور غمنگینی به شهادت برسند ولی بخواتر دستور خداوند شجاعانه رفتند و به شهادت رسیدند.

موسی : به نظر من حضرت علی شجاع ترین مرد عرب بوده و حتی شب هم از راز های او اگاه است.

نویسنده : امام علی بزرگ وار بسیار مهربان بود. او شب و روز مشغول عبادت بود.به یتیمان غذا میدادو در جای پیامبر خوابید‌. اوحتی حرف حلقه در را گوش نکرد وبرای عبادت به مسجد رفت‌.

ناشناس : علی آن شیر خدا شاه عرب الفتی داشته با این دل شبشب ز اسرار علی آگاه است دل شب محرم سراللّه است.

نویسنده : علی آن مرد شیر خدا و برترین مرد عرب بود.او هیچ شبی را نمیخوابید و فقط خدا را عبادت میکرد.فقط شب از اسرار های علی آگاه بود.حتی مواقعی که خورشید طلوع میکرد باز هم خواب به چشم او نمیاید.او همان ناشناسی است که شام یتیمان عرب را فراهم میکرد.او همان کسی است که در خوابگاه پیغمبر میخوابد تا جان او را نجات دهد و صبح یک روز که میخواست برود به مسجد حلقه ی در ، پرنده ها و…. از او میخواستند که به مسجد نرود. جان عالم به فدای تو ای علی میلاد راستگو.

نویسنده : حضرت علی (ع) برترین مرد عرب بود و با تاریکی شب انس و الفت داشت. دعاهایی که علی می کرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است. خورشید از افق بالا آمده است ولی چشم علی هنوز بیدار است. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. در آن سحرگاه شگفت انگیز ، حلقه ی در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند و جان عالمیان به فدای تو باد..

نویسنده : حضرت علی شجاع ترین مرد عرب بود در راه خدا میجنگید . او در شب با خدا راز و نیاز میکرد. ایشان به جای حضرت محمد در بستر او خوابید . او شب ها به طور ناشناس غذا برای فقرا میبرد . در آن روز قیامت حتی حلقه در هم نگذاشت برود ..

نویسنده : حضرت علی شجاع ترین مرد عرب در آن زمان بود او هیچ شبی را نمیخوابیدو خدا را عبادت میکرد وقتی از طرف خدا به او فرمان رسید که شب میخاهند تورا به قتل برسانند حضرت محمد با اصرار به جای حضرت علی در حجره( اتاق) او خوابید واین مانع کشته شدن امام علی شد.

امیرطاها : حضرت علی با دشمنان اسلام میجنگیدند و برترین مرد عرب بودند. ایشان همان کسی بود که شب ها برای یتیمان عرب غذا میبردند . ایشان همان کسی بودند که شب در جای پیامبر خوابیدند. ایشان شب ها با خدا راز نیاز میکردند..

نویسنده : حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد.

نویسنده : علی همان است که شبانه برای یتیمان شام میبرد و حاضر شد که به جای حضرت محمد در رختخواب بخابد که حضرت محمد از مکه به مدینه هجرت کند.

بیان : حضرت على همان كسى است كه مانند يك مرد شجاع در راه خدا مي جنگيد .حضرت على همان كسى است كه در شب براى يتيمان غذا مى برد و خطر كرد كه به جاى پيامبر در رختخواب خوابيد..

نویسنده : حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد.

متین : علی آن مرد شیر خدا و برترین مرد عرب بود.او هیچ شبی را نمیخوابید و فقط خدا را عبادت میکرد.فقط شب از اسرار های علی آگاه بود.حتی مواقعی که خورشید طلوع میکرد باز هم خواب به چشم او نمیاید.او همان ناشناسی است که شام یتیمان عرب را فراهم میکرد.او همان کسی است که در خوابگاه پیغمبر میخوابد تا جان او را نجات دهد و صبح یک روز که میخواست برود به مسجد حلقه ی در ، پرنده ها و…. از او میخواستند که به مسجد نرود. جان عالم به فدای تو ای علی میلاد راستگو.

نویسنده : حضرت علی شجاع مانند یک شیر می جنگید. باتاریکی انس والفت داشت به طوری که شب از راز های علی باخبر بود اما محرم راز های اوبود. علی همان کسی است که شب ها به صورت ناشناخته برای یتیمان غذا می برد. انسانی که خطری را پذیرفت تا پیغمبر زنده بماند. کسی بود کا حتی حلقه ی در دامن گیر او شد وگفت که از رفتن مصرف شو و از من عبور مکن..

النا : امام علی ( ع) شب ها برای کودکان یتیم عرب غذا میبردشب از اسرار خدا با خبر است وشب اسرار علی را شنیده است.

بنده خدا : علی همان کسی ست که شبروان ( عبادت کنندگان) مست( دیوانه ی) ولایت او و خدایش هستند.

هستی : امام علی (ع) بهترین و برترین مرد عرب بود.وقتی هوا تاریک بود با تاریکی شب انس میگرفت. شب محرم موقع راز های خدا است.امام علی(ع)همان کسی بود که وقتی شب میشد به صورت ناشناس برای یتیمان و فقرا غذا می داد..

یسنا : امام علی ( ع)جز بر ترین مردان عرب بود.ایشان با تاریکی شب انس و الفت داشت .شب محرم زارهای حضرت علی وخدا است.حضرت علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان عرب غذا می برد .ایشان کسی است بیباکانه جای پیامبر خوابید . در روز ضربت خوردن حضرت علی حتی در هم از او جلو‌گیری میکرد.

مهسا :‌ حضرت علی شب ها ب مناجات با خدا می پر داخت. هرشب صدای مناجات علی با خدا ب گوش می رسید. او هرشب ب یتیمان عرب غذا می برد.

نرگس : حضرت علی (ع) همان کسی است که بترین و بخشنده ترین مرد عرب بود .او به یتیمان عرب غذا می برد تا گرسنه نخوابند .شب ، شاهد راز و نیاز او با خدا است . حضرت علی کسی است که انگشترش را بخشید ،جانش را برای پیامبر بخشید ، چون در نیمه شب پیامبر را به شهادت می رسانند و حضرت علی در جای پیامبر خوابید تا صدمه ای به پیامبر نرسد ..

محمد مهدی : امام علی ‌‌‌‌‌(ع) همان مردی بود که شبانه برای یتیمان غذا می بردامام علی (ع) همان کسی بود که او را برترین مرد عرب می‌شناختندامام علی (ع) همان کسی بود که شبانه با خدای خود راز و نیاز می کرد.

محسن ابراهیم زاده :‌حضرت علی کسی است که بخاطر پیامبر از جان خود گذشت ،هرشب برای یتیمان غذا می برد،تا این کودکان گشنه نمانند،و فقط شبها راز های حضرت علی(ع) را می دانند.

فرزانه : حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد..

آیلین : حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیرشجاع می جنگیدوبرترین مردعرب بود. خورشیدازافق بالا آمده است ولی چشم علی هنوزبیداراست .علی همان کسی است که دردل تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان کوفه غذاوآب می برد.علی همان عاشقی است که خطر کردوشب به جای پیامبر دررختخواب او خوابید.شعر شیر خدا را به نثر ساده

عرشیا : حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد.

نویسنده : حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد.

امیرمحمد : حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد… .

دوست :‌دوستآن مناول آنکه امام علی ( همه ی افراد – شاید دقت من کم بوده )دوم اینکه کلمه ی سوم شخص مفرد برای امام بزرگوار ما درست نیست (همه ی افراد – شاید دقت من کم بوده )سوم اینکه نگاهی به کتاب بینداز ببین چقدر جا دارد بعد 10 بند بنویس ( بعی افراد ).

تینا امین پور : حضرت علی که دارای لقب اسدالله است در راه خدا مانند شیر شجاع می‌جنگید و درمیان اعراب تنها مردی بود که به تاریکی شب انس داشت.شب از رازهای علی آگاهی دارم شب محرم رازهای الهی است.شب دعاها ورازونیازهای علی باخداوند را شنیده است که مانند چشمه ای همیشگی دروجود او میجوشیده است.کلماتی که آن حضرت را باید چون گوشواره به گوش آویزان کرد و همیشه در ذهن داشت کلماتی که از خوبی آنها هنوز درگوش مسجد کوفه مانده واو را از خود بی خود کرده‌.خورشید از افق بالا آمد و به وسط آسمان رسید وچشم علی همچنان بیدار است و خواب به آن نرسیده است.کسی چهره ی خود را میپوشاند ناشناس بماند و در همان حال برای یتیمان عرب شام به در خانه هایشان می برد.عاشقی که به عشق الهی خطر کرد و شب به جای پیغمبر در رختخواب او خوابید. درآمد سحرگاه به شهادت رسید و عظمت شهادتش مانند قیامت بودحلقه ی در دامن اوراگرفت تا به مسجد نرود.دردست به دامان علی شده وارد او خواهش کرد که صرف نظر کندواز او عبور نکند و به مسجد نرود.شب زنده داران عبادت کننده بی خود شده ولایت توهستند،جان همه عالم به فدای تو بشود علی.

ناشناس : شعر شیر خدا به ان اشاره میکند که امام علی علیه السلام مردی شجاع بوده وشب ها با خدای خود راز و نیاز میکرده است و او در رختخواب پیامبر(ص)خوابید و جان پیامبر را نجات داد و حتی در روز قیامت حلقه در هم نمی گذاشت امام علیه السلام برود.🌹.

نویسنده :‌سلام من خواهر ادا اجه هستم بازیگر ترکیه ای که در فیلم سیب ممنوعه معروف به ییلدیز هست همین طور که میدانید خواهرم در ترکیه بازیگراست ولی من در ایران درس میخوانم بهتره بگم در ایران زندگی میکنم آها راستی باید نظر بدم بهتره بگم که عالیه من که دوسش دارم😍😍.

نویسنده : امام علی هنگامی که پیامبر ما مسلمانان از منزل خود همراه دخترش حضرت فاطمه (س) خارج شدند امام علی (علیه السلام) در منام (مکانی که پیامبر می خوابید ) خوابید و خود را به خاطر محافظت از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به خطر انداختن..

برای دریافت “شعر شیر خدا را به نثر ساده بنویسید معنی صفحه 93 کتاب نگارش فارسی ششم” لطفا نظری در نظرات پایین سایت برای ما بفرستید یا از دکمه صورتی
ارسال نظر استفاده
کنید.

خیلی عالی بود ممنونم از زحمت های شما

امام علی هنام که پیامبر ما مسلمانان

امام علي ع هر شب برای فقيران و يتيمان غدا ميبرده و کسي از اين کار نيک خبر نداشته

حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد. 💞💞

علی (ع)

: حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیرشجاع می جنگیدوبرترین مردعرب بود. خورشیدازافق بالا آمده است ولی چشم علی هنوزبیداراست .علی همان کسی است که دردل تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان کوفه غذاوآب می برد.علی همان عاشقی است که خطر کردوشب به جای پیامبر دررختخواب او خوابید

امام علی ع سب ها بی خبر برای یتیمان غذا میبرد ند فقط شب از راز های امام علی ع با خبر بود

عالی بود خیلی

با کی هستی

پسر خوشگل

سلام ممنون از نظراتون خیلی دوستون دارم💖💖💖❤

امام علی هنگامی که پیامبر ما مسلمانان از منزل خود همراه دخترش حضرت فاطمه (س) خارج شدند امام علی (علیه السلام) در منام (مکانی که پیامبر می خوابید ) خوابید و خود را به خاطر محافظت از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به خطر انداختن.

امام علی از سوی خدا برگزیده بودو در دل شب درمسجدکوفه به رازونیاز می پرداخت وبرای یتیمان عرب غذا می برد و همه ی مسلمانان عاشق امام علی بودند

خوب بود

حضرت علی که دارای لقب اسدالله است در راه خدا مانند شیر شجاع می‌جنگید و درمیان اعراب تنها مردی بود که به تاریکی شب انس داشت.شب از رازهای علی آگاهی دارم شب محرم رازهای الهی است.شب دعاها ورازونیازهای علی باخداوند را شنیده است که مانند چشمه ای همیشگی دروجود او میجوشیده است.کلماتی که آن حضرت را باید چون گوشواره به گوش آویزان کرد و همیشه در ذهن داشت کلماتی که از خوبی آنها هنوز درگوش مسجد کوفه مانده واو را از خود بی خود کرده‌.خورشید از افق بالا آمد و به وسط آسمان رسید وچشم علی همچنان بیدار است و خواب به آن نرسیده است.کسی چهره ی خود را میپوشاند ناشناس بماند و در همان حال برای یتیمان عرب شام به در خانه هایشان می برد.عاشقی که به عشق الهی خطر کرد و شب به جای پیغمبر در رختخواب او خوابید. درآمد سحرگاه به شهادت رسید و عظمت شهادتش مانند قیامت بودحلقه ی در دامن اوراگرفت تا به مسجد نرود.دردست به دامان علی شده وارد او خواهش کرد که صرف نظر کندواز او عبور نکند و به مسجد نرود.شب زنده داران عبادت کننده بی خود شده ولایت توهستند،جان همه عالم به فدای تو بشود علی.

خیلی دوست دارم❤❤

خیلی خیلی عالی بود

شعر شیر خدا به ان اشاره میکند که امام علی علیه السلام مردی شجاع بوده وشب ها با خدای خود راز و نیاز میکرده است و او در رختخواب پیامبر(ص)خوابید و جان پیامبر را نجات داد و حتی در روز قیامت حلقه در هم نمی گذاشت امام علیه السلام برود.🌹🌹

ایا شما اینجا پسر دارید 💁💁

خیلی خوب بود ولی گفته نثر ساده خود معنی که کرده بودن جمله هاش سنگین بود دوباره باید خود معنی معنی می شد

عالی بود ممنون

ولی بازم خوبه

سلام من خواهر ادا اجه هستم بازیگر ترکیه ای که در فیلم سیب ممنوعه معروف به ییلدیز هست همین طور که میدانید خواهرم در ترکیه بازیگراست ولی من در ایران درس میخوانم بهتره بگم در ایران زندگی میکنم آها راستی باید نظر بدم بهتره بگم که عالیه من که دوسش دارم😍😍😍

حالا اسمت چیه چرا ایرانی همه ک ارزو دارن برن کشورای خارجی

خب چه ربطی داشت خواهرش هستی که هستی ما چیکار کنیم😒😒😒

وای تو واقعا خواهر یلدیزی😲

خیلی‌عالی‌بود

اول ان که امام همه افراد شاید به دقت من کم بود

شعر شیر خدا بیت‌هاراساده‌شود

خوبه . ممنون از مطالب مفید و دوست داشتنی .

سلام.عالی‌بود

خیلی زیاده 🤔🤔🤔😢😢

خیلی عالی بود بسیار ممنون

علی بهترین بهترینها

دوست عزیز اینجا رو اشتباه گرفتی راهو برگرد دوباره نگاه کن👎👍

دوستآن مناول آنکه امام علی ( همه ی افراد – شاید دقت من کم بوده )دوم اینکه کلمه ی سوم شخص مفرد برای امام بزرگوار ما درست نیست (همه ی افراد – شاید دقت من کم بوده )سوم اینکه نگاهی به کتاب بینداز ببین چقدر جا دارد بعد 10 بند بنویس ( بعی افراد )

خیلی زیاده در کتاب ۶ سطره ولی شما خیلی نوشته اید

کاملا درسته 🙏🙏👌👌👌👌👌👌👌

عالی بود

حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد… امیرمحمد😊

خیلی عالی بود ممنونم از شماها

واقعا عالی بود

اره خیلی عالی بود واقعا عالی بسیار

حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد… عرشی

آب یعنی چی

جانم فدای تو علی که شب به یتیمان عرب خرما می دادی برای شادی روح امام علی علیه السلام صلوات😢

الله هم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم..

حضرت علی (ع) کسی است که در راه خدا مثل یک شیر جنگیدو از بین مردان عرب برترین آنها بودو با تاریکی انس پیدا کرده بود. شب ازراز های علی( ع) خبردار است و تاریکی شب محرم راز های الهی است.شب صدای دعا و مناجات علی و عشق الهی که مانند یک چشمه ای در وجود او می جوشید را شنیده است.دعا هایی که علی می کرده است هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است.خورشید از افق بالا آمده است و آسمان را شکافته است ولی چشم علی هنوز بیدار است.علی همان کسی که در تاریکی به صورت ناشناش برای یتیمان غذا می برد.او کسی است که جانش را فدای پیامبر کرد و درآن شب در رختخواب او خوابید. او کسی است که حتی حلقه ی در دست به دامن علی شد و گفت علی ازما بگذرو از ما عبور نکن. ای علی جان عالمیان فدای تو.

عالیییییییییی بودددددددددددددد.خیلی ممنون🙏🙏خیلی به من کمک کرد و خیلی خوب معنی شده بود.ولی کوتاه بهتر بود.من به زور توی کتاب جا کردم.اما به هر حال عالییی بود.

منم همینطور

حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید و برترین مرد عرب بود و با تاریکی انس و الفت داشت. شب از رازهای علی باخبر است، تاریکی شب محرم رازهای الهی است. شب صدای دعا و مناجات علی و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است. دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند. خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود. علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد. انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید. در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد. در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن. یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان عالمیان به فدای تو باد.

عالی بود

حضرت علی (ع)مردی نجیب بودند …از جان خود میگذشتند … تا برای یتیمان غذا ببرند … این کار کاملا محرمانه بود تا این که …….شمشیر زهر آلود یک دشمن به امام علی ع برخورد میکند …. آن موقع درمانگر های زیادی خواستند که امام علی ع را درمان کنند .. ولی خب اگر زخم شمشیر هم درمان میشد … باز اون زهری که در شمشیر دشمن بود .. امام علی را به کشتن میداد.😔😔

افرین

حضرت علی کسی است که در راه خدا همچون یک شیرشجاع می جنگیدوبرترین مردعرب بود. خورشیدازافق بالا آمده است ولی چشم علی هنوزبیداراست .علی همان کسی است که دردل تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان کوفه غذاوآب می برد.علی همان عاشقی است که خطر کردوشب به جای پیامبر دررختخواب او خوابید.

افرین بابا خوب بود بابا عالی بود

دمت گرم میگم تو که انقدر باهوشی شماره میدی آیلین خانم 😍😍

آفرین 😘

حضرت علی کسی است که بخاطر پیامبر از جان خود گذشت ،هرشب برای یتیمان غذا می برد،تا این کودکان گشنه نمانند،و فقط شبها راز های حضرت علی(ع) را می دانند

شعر شیر خدا را به نثر ساده بنویسید.امروز در بخش آموزش مدرسه خوزستان خبر به بررسی شعر شیر خدا را به شکل روان می پردازیم.خواهش میکنیم در انتهای مطلب نظرات خودتون را قرار بدهید.تا ما استفاده کنیک.خوزستان خبر

 

علی آن شیرخدا شاه عرب

الفتی داشته با این دل شب

حضرت علی کسی است که در را خدا همچون یک شیر شجاع می جنگید وبرترین مرد عرب بود و با تاریکی شب انس و الفت داشت.شعر شیر خدا را به نثر ساده

شب ز اسرار علی آگاه است

دل شب محرم سرالله است

شب از رازهای علی باخبر است،تاریکی شب محرم رازهای الهی است.

شب شنفته است مناجات علی

جوشش چشمه ی عشق ازلی

شب صدای دعا و مناجات علی (ع)و همچنین عشق الهی که مانند چشمه ای در وجود او می جوشد شنیده است.

کلماتی چو در آویزه ی گوش

مسجد کوفه هنوزش مدهوش

دعاهایی که علی میکرده هنوز در گوش مسجد کوفه مانده است و او را از خود،بیخود می کند.

فجر تا سینه ی آفاق،شکافت

چشم بیدار علی،خفته نیافت

خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و به خواب نرفته بود.

ناشناسی که به تاریکی شب

می برد شام یتیمان عرب

علی همان کسی است که در تاریکی شب به صورت ناشناس برای یتیمان غذا می برد.

عشق بازی که هم آغوش خطر

خفت در خوابگه پیغمبر

انسان عاشقی که خطر کرد وشب به جای پیامبر در رختخواب او خوابید.

آن دم صبح قیامت تاثیر

حلقه ی در، شد از او دامن گیر

در آن سحرگاه شگفت انگیز، حلقه ی در،دست به دامن علی شد.

دست در دامن مولا زد،در

که علی بگذر  از ما مگذر

در، دست به دامن علی شد که ای علی از رفتن صرف نظر کن .واز من عبور نکن.

شبروان ، مست ولای تو علی

جان عالم به فدای توعلی

یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند.جان جهانیان به فدای توباد.

عالیه خیلی خوبه برای درس هام بهترین نثر ساده بود که پیدا کردم ممنون از سایت خوبتون و همچنین آقای نویسنده.

خیلی ممنونم از وب سایت خوبتون خیلی کمکم کرد

تشکر .ممنون که مشارکت داشتید

اره بات موافقم خعلی خوب بود

این بهترین نثر ساده ای هست که من توانستم بعد از ۲۰ دقیقه گشتن پیدا کنم عالیه

خوشحال که مشکل شما رو تونستیم حل کنیم.زنده باشید

امتیاز بینندگان:3 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

شعر شیر خدا را به نثر ساده

امتیاز بینندگان:2 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:3 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:3 ستاره

امتیاز بینندگان:1 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:4 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:4 ستاره

امتیاز بینندگان:5 ستاره

امتیاز بینندگان:3 ستاره

عالی بود.

ممنون از درج نظر شما

خیل خوب بود.تشکر از وب سایت شما

ممنون از حضور شما.تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

© 2021 خوزستان خبر. تمامی حقوق محفوظ است

 

ستاره | سرویس فرهنگ و هنر – شعر شیر خدا از اشعار سروده شده در مقام حضرت علی علیه السلام است. این شعر از سروده‌های شاعر بلند پایه، شهریار است و در آن به زیبایی تمام خصایص حضرت علی به نظم درآورده شده است. در اینجا قصد داریم شعر شیر خدا به نثر ساده را بازنویسی کرده و نظم خوش آهنگ شهریار را به زبانی ساده و روان برگردانیم.

 

علی آن شیر خدا شاه عربالفتی داشته با این دل شب

شعر شیر خدا را به نثر ساده

“حضرت علی مانند یک شیر شجاع و قوی، در راه خداوند قدم برداشته و در میان مردان عرب، برترین و ممتازترین آن‌ها بوده است. مولا علی با سیاهی شب، همراهی و انس داشته و رازهای خود را با شب می‌گفته است.”

شب ز اسرار علی آگاه استدل شب محرم سرالله است

“شب رازدار حضرت علی است و این امام بزرگوار غم‌ها و رازهای زمینی و آسمانی خود را با سیاهی شب در میان می‌گذاشت.”

شب شنفته است مناجات علیجوشش چشمه‌ی عشق ازلی

“شب سعادت این را داشته که شنونده مناجات‌های علی(ع) با پروردگار باشد و چشمه جوشان عشق پروردگار، در وجود ایشان را ببیند و بشنود.”

کلماتی چو دُر آویزه‌ی گوشمسجد کوفه هنوزش مدهوش

“کلماتی همچون مروارید تابان که از عشق و نیایش پروردگار در صحن مسجد کوفه از دهان حضرت علی جاری شده و مسجد کوفه همچنان از این کلمات الهی، مدهوش مانده است.”

فجر تا سینه‌ی آفاق شکافتچشم بیدار علی خفته نیافت

“خورشید تابان از مشرق بالا آمد و به میان پهنه آسمان رسید (صبح شد)، اما علی علیه السلام هنوز چشم روی هم نگذاشته و همچنان به نیایش بیدار مانده است.”

ناشناسی که به تاریکی شبمی‌برد شام یتیمان عرب

“حضرت علی به صورت کاملا ناشناس در ظلمات شب، قرص‌های نان را بین کودکان یتیم و بیوه زنان تقسیم کرده و کسی از این عمل نیک او باخبر نیست.”

عشق‌بازی که هم آغوش خطرخفت در خوابگه پیغمبر

“علی همان کسی است که فداکارانه به جای پیامبر در بستر ایشان خوابید تا پیکرش هدف نیزه‌های کفار گردد. او از این تهدید نترسید و با عشق به خداوند و پیامبر، تن به خطر سپرد.”

آن دم صبح قیامت تاثیرحلقه‌ی در شد از او دامن گیر

“در آن سپیده دمی که علی به محراب مسجد می‌رفت و روز ضربت خوردن وی بود، حتی حلقه‌ی در هم زاری کرده و به دامن علی چنگ زد (لباس حضرت علی به در گیر کرد) تا بلکه از خانه بیرون نرود و به مسجد پا نگذارد.”

دست در دامن مولا زد، درکه علی بگذر و از ما مگذر

“در با گرفتن ردای حضرت علی علیه السلام، به او التماس می‌کرد که از رفتن صرف نظر کند و از چهارچوب آن رد نشود. (به مسجد نرود.)”

شب‌روان مست ولای تو علیجان عالم به فدای تو علی

“ای علی، تمام جهان غرق در عشق تو بوده و بنده ولایت تو هستند.”

 

 

شما چطور این شعر را به صورت نثر بازنویسی کرده و چه مفاهیم دیگری از آن برداشت می‌کنید؟ مفاهیم مورد نظر خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم معنی شعر شیر خدا + متن کامل شعر را نیز در ستاره بخوانید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

با عضویت رایگان در خبرنامه ستاره به گلچینی از جدیدترین اخبار و معتبرترین منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دسترسی پیدا خواهید کرد.

admin

اکتبر 3, 2018
انشا, فارسی نوشتاری ششم, انشا پایه ششم

ارسال دیدگاه
4,840 بازدید

روان نویسی شعر صفحه 85 نگارش ششم شیر خدا

 

روان نویسی شعر شیر خدا نگارش ششم :

شعر شیر خدا را به نثر ساده

حضرت علی (ع) برترین مرد عرب بوده و کسی است که در راه خدا همچون یک شیر شجاع می جنگیده.

علی با تاریکی شب انس و الفت داشته است.

فقط شب است که از رازهای علی باخبر است چون تاریکی محرم رازهای خداوند است.

شب صدای دعا و مناجات و عشق علی به خداوند همانند یک چشمه ای که می جوشد شنیده میشد.

دعاها و مناجات های حضرت علی (ع) در گوش مسجد کوفه مانده و آن را از خود بیخود کرده است.

خورشید از افق بالا آمده است و سینه ی آسمان را شکافت ولی چشم علی هنوز بیدار بود و خواب نرفته بود.

حضرت علی کسی است که شب هنگام برای یتیمان و تهی دستان طعام می برد.

او کسی است که شب هنگامی که فهمید برای پیامبر دسیسه کرده اند ، رفت و به جای ایشان خوابید.

در آن سحرگاه شگفت انگیز،حلقه ی در ، دست به دامن علی شد.

در ، دست به دامن علی شد که ای علی ار رفتن صرف نظر کن و از من عبور نکن.

یا علی عارفان مدهوش ولایت تو هستند. جان عالمیان به فدای تو باد.

ساده نویسی شعر شیر خدا نگارش 6 صفحه 85

حل صفحه 85 نگارش ششم

 

توجه     توجه     توجه

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است.

 

برچسبشعر شیر خدا را به نثر ساده بنویسید صفحه 85 نگارش ششم روان نویسی شعر شیر خدا شیر خدا صفحه 85 نگارش ششم شعر شیر خدا به نثر روان بنویسید صفحه 85 نگارش ششم شعر شیر خدا را به نثر ساده بنویسید شعر شیر خدا را به نثر ساده بنویسید ششم شعر شیر خدا را به نثر ساده بنویسید نگارش 6 نگارش 6 صفحه 85 صفحه 85 ششم شعر شیر خدا را به نثر ساده بنویسید روان نویسی شعر شیر خدا صفحه 85 ششم نگارش ششم روان نویسی شعر شیر خدا حل سوالات صفحه 85 نگارش ششم نگارش ششم صفحه 85 صفحه 85 نگارش 6 شیر خدا شعر شیر خدا معنی شعر شیر خدا معنی شعر شیر خدا صفحه 85 ششم معنی شعر شیر خدا نگارش ششم

1 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

21 1 در این نوشته پاسخ پرسش‌های “الف و ب و پ” را می‌خوانید.   …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

بایننس صرافی معتبر برای ترید

و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

شعر شیر خدا را به نثر ساده

جهت ثبت نام کلیک کنید

آموزش بازیگری

آموزش فارکس

آموزش سئو

آسان دانلود

نی نی سایت راهنمای بارداری و بچه داری

دکترهلاکویی

میهن دانلود

بک لینک

سیگنال فارکس

سفارش سئو

آموزش افتتاح حساب در بایننس

آپدیت نود 32

برای درج لینک خود در اینجا با ما تماس بگیرید
@enshaorg

سایت انشا او آر جی ( مرجع انشا ) از مرداد سال 97 شروع به کار کرده است.

تمام مطالب این سایت ، کاملا اختصاصی بوده و به دستان پرمهر و محبت نویسندگان سایت که از دانش آموزان مدارس مختلف از سراسر ایران است گردآوری شده است.

کپی برداری از مطالب ، به هرنحوی چه با ذکر منبع چه با ذکر اسم سایت ممنوع بوده و قابل پیگیری می باشد.

ارتباط با مدیریت سایت (مسعود عسگری طبری)

ایدی تلگرام : ma3oudag

علی آن شیر خدا، شاه عرب *** الفتی داشته با این دل شب

حضرت علی که شیر خدا و امیر و سرور سرزمین عرب بود، با تاریکی شب دوست و انس داشته است.

شب ز اسرار علی آگاه است *** دل شب، محرم سرالله است

شب از رازها و مناجات حضرت علی باخبر است. دل شب از راز علی با خداوند آگاه است.شعر شیر خدا را به نثر ساده

شب شنفته است مناجات علی *** جوشش چشمه‌ عشق ازلی

شب، تمام مناجات و دعاهای حضرت علی و جوشش شور و هیجان عاشقانه حضرت علی با خداوند را شنیده است.

کلماتی چو در آویزه‌ گوش *** مسجد کوفه هنوزش مدهوش

مسجد کوفه هنوز مناجات‌های ارزشمند و گران‌قدر حضرت علی را به خاطر دارد و از شنیدن آن متحیر و بی‌هوش است.

فجر تا سینه آفاق، شکافت *** چشم بیدار علی، خفته نیافت

از زمانی که سپیده سحر، تاریکی شب را به روشنی روز درآورد، حضرت علی را بیدار و مشغول راز و نیاز دیده‌است.

ناشناسی که به تاریکی شب *** می‌برد شام یتیمان عرب

حضرت علی آن مرد ناشناسی بود که در تاریکی شب‌ برای کودکان یتیم عرب غذا می‌برد.

عشق‌بازی که هم آغوش خطر *** خفت در خوابگه پیغمبر

حضرت علی آن عاشقی است که خطر مرگ را پذیرفت و در جای پیامبر خوابید.

آن دم صبح قیامت تاثیر *** حلقه‌ی در، شد از او دامن گیر

در آن سحرگاه عجیب و شگفت‌انگیز حلقه در دامنش را گرفت و مانع رفتن او شد. (سحرگاه نوزدهم ماه رمضان، ساعاتی قبل از شهادت وقتی حضرت علی قصد داشت از خانه بیرون رود، حلقه در به شال کمر آن حضرت آویخت.)

دست در دامن مولا زد، در *** که علی بگذر و از ما نگذر

در، لباس علی را گرفت و گفت: یا علی از رفتن به مسجد منصرف شو و از من عبور نکن.

شبروان، مست ولای تو علی *** جان عالم به فدای تو علی

ای علی، انسان‌های عارف و مومن، شیفته دوستی تو هستند. ای علی، جان همه انسان‌های جهان فدای تو باد.

الفت: دوستی

اسرار: راز‌ها

محرم: رازدار

ازلی: همیشگی

مدهوش: متحیر و سرگردان

آفاق: کرانه‌های آسمان

شبروان: عارفان

محمد حسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار، از شاعران بزرگ کشورمان است که در این شعر به زیبایی از مهربانی‌ها و از جان گذشتگی های حضرت علی (ع) سخن گفته است.

کتاب فارسی ششم ابتدایی گاج را از دیجی کالا بخر

من به شما کمک می‌کنم که…

من به شما کمک می‌کنم که درس‌های مدرسه را بهتر یاد بگیرید

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این انتشارات


مطلبی دیگر از این انتشارات


مطلبی دیگر از این انتشارات

منبع خبر

/

ستاره /

شعر

معنی شعر شیر خدا در کتاب درسی فارسی ششم به زبان ساده و روان همراه با توضیحات آورده شده است. شعر شیر خدا شعری زیبا سروده شهریار شاعر معاصر ایرانی در وصف امام علی (ع) است.

شعر شیر خدا را به نثر ساده
شعر شیر خدا را به نثر ساده
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *