طرز تهیه شیرینی

طرز تهیه شیرینی
طرز تهیه شیرینی

وقتی نزدیک عید میشه، خانم‌های با سلیقه و هنرمند به فکر درست کردن شیرینی‌های مختلف میوفتن. شیرینی‌هایی که ما در ادامه بهتون اموزش میدیم، از نظر هزینه‌ای نسبت به خرید از قنادی به صرفه تره! البته به هون خوشمزگی میشه؛ فقط باید نکاتی که برای هر شیرینی گفته میشه رو خوب رعایت کنید. یه نکته مهم دیگه برای درست کردن شیرینی‌های عید توی خونه، مدت زمان ماندگاریشونه. چون شیرینی‌های خونگی مواد افزودنی و نگهدارنده ندارن، حتما باید به این موضوع توجه کنید. معمولا شیرینی هایی که توی مواد سازندشون از تخم مرغ استفاده نشده، ماندگاری بیشتری داره؛ در ادامه مطلب ما هر دونوع شیرینی‌ها با ماندگاری بالا و ماندگاری کم رو به شما عزیزان در اکالا بلاگ آموزش میدیم.

شاید واقعا کمتر کسیو بتونید پیدا کنید که شیرینی نخودچی دوست نداشته باشه؛ شیرینی نخودچی رو هم میتونید ساده و هم با طعم شکلاتی درست کنید. یکی از لذت بخش ترین ویژگی‌های شیرینی نخودچی، بافت نرم و آب شدنش توی دهانه! اگر میخواین شیرینی هاتون به این خوبی باشن، از آرد نخودچی خونگی استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی رو در جدول زیر میبینید.

آموزش قدم به قدم تهیه شیرینی نخودچی رو با کلیک روی لینک مربوطه ببینید. ( یه موضوعی که شاید با دیدن عکس زیر جلب توجه کنه، تزیینات شکلاتی روی شیرینی هاست! این مرحله کاملا اختیاریه و اگر دوست نداشتین، میتونین مثل شیرینی نخودچی های داخل سینی از کنجد و خلال پسته برای تزیین استفاده کنید.)

شیرینی نارگیلی، شاید یکی از انتخاب هایی باشه که همیشه برای پذیرایی های عید در نظر گرفته میشه؛ رایج ترین مشکلاتی که پخت شیرینی نارگیلی توی خونه داره، خشک شدن یا میزان شیرینی کم یا زیاده! اگر این شیرینی رو با اندازه دقیق مواد اولیه ذکر شده درست کنید، به به هیچکدوم از این مشکلات برنمیخورین.طرز تهیه شیرینی

اگر مواد بالا رو توی خونه دارید، به طرز تهیه شیرینی نارگیلی در خانه مراجعه کنید و این شیرینی خوشمزه رو درست کنید.

 

احتمالا شیرینی بهشتی جاهای زیادی به چشمتون خورده ولی شاید براتون جالب باشه که یکی دیگه از اسمای این شیرینی، کُرکیه! دلیلشم اینه که اگه بهش دست بزنین، مثل کرک به دستتون میچسبه ولی توی دهن خیلی سریع آب میشه. مثل بقیه شیرینی های بالا، مواد لازم برای این شیرینی رو ببینید و طرز تهیه شیرینی بهشتی رو دنبال کنید.

 

یکی از جذابیت های شیرینی پفکی، تو خالی بودنشه! این شیرینی، ازشیرینی‌های بسیار خوشمزه‌ی تبریزیه؛ شیرینی پفکی یکی از مناسب ترین انتخاب‌ها برای عید نوروزه! این شیرینی مواد اولیه بسیار ساده‌ای داره که تقریبا توی همه خونه‌ها پیدا میشه؛ درست کردنشم خیلی راحت و سریعه! در ادامه، مواد اولیه و طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی را ببینید.

درسته اسم این شیرینی بادومیه ولی میتونید با هرچیزی که دوست دارید تزیینش کنید؛ اگر دقت کنید، این شیرینی یک رنگ و لعاب خاص داره که باعث زیباتر شدن و مجلسی تر شدنش میشه! این اتفاق به کمک شربت مخصوص این شیرینی می افته. برای دیدن طرز تهیه کوکیز بادومی به همراه دستور شربت بار مخصوص کلیک کنید.

شیرینی کشمشی جزو شیرینی‌های پرطرفدار و همه پسند سنتی ایرانی است؛ این شیرینی در ایام عید نوروز و سایر جشن های مناسبتی طرفداران زیادی دارد. شیرینی کشمشی طرز تهیه بسیار آسان و مواد اولیه قابل دسترسی دارد و وقتی آن را با مواد اولیه مرغوب و در خانه تهیه کنید، میتوانید میزان کشمش و تردی آن را بنا به سلیقه خود تنظیم کنید و در نهایت از نتیجه کار لذت ببرید. مواد لازم برای پخت این شیرینی را در جدول زیر ببینید و برای مشاهده فوت و فن های تهیه شیرینی کشمشی، کلیک کنید.

شیرینی پادرازی از جمله پر طرفدارترین و خوشمزه ترین شیرینی‌های سنتی است؛ این شیرینی جزو شیرینی های عید و دارای اصالت قزوینی است. شیرینی پادرازی مثل اکثر شیرینی‌های قزوین دارای ماندگاری بالا ( حدود 1 ماه ) است و به همین خاطر در بین مردم طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی را میتوان در سه رنگ، سفید ، کاکائویی و زعفرانی تهیه کرد. در ادامه مواد لازم برای تهیه این شیرینی در جدول ذکرشده است. برای مشاهده آموزش درست کردن شیرینی پادرازی قزوین با تمام نکات کلیک کنید.

 

به کار بردن طعم‌های کمی تلخ مثل طعم قهوه و نسکافه علاوه بر ایجاد تنوع در مزه شیرینی‌ها، باعث متعادل شدن مقدار شیرینی اون‌ها هم میشه! شیرینی نسکافه ای به علت نداشتن تخم مرغ توی مواد تشکیل دهندش، ماندگاری بالایی داره و انتخاب مناسبی برای عید نوروزه. درست کردن این شیرینی نسبت به بقیه شیرینی ها راحت تره و اگر تجربه کمتری توی شیرینی پختن دارید، انتخاب مناسب تریه. مواد اولیه لازم برای تهیه این شیرینی رو در جدول زیر ببینید و برای دیدن دستور کامل نهیه این شیرینی به همراه عکس و توضیحات هر مرحله، طرز تهیه شیرینی نسکافه ای رو دنبال کنید.

این شیرینی بر خلاف بقیه شیرینی‌ها نیاز به فر نداره. دردسرهای درست کردنشم کمتر از بقیه شیرینی هاست. طعم این شیرینی تا حد زیادی مثل شیرینی نخودچیه؛ البته به علاوه طعم شکلات. مواد لازم برای تهیه این شیرینی رو ببینید و برای دیدن دستور مرحله به مرحله تهیه شیرینی برشتوک شکلاتی، کلیک کنید.

این نوع شیرینی نوستالژی و یاداور دوران کودکیه. شیرینی یا بیسکوییت مربایی با طعم لطیفی که داره، انتخاب خیلی خوبی به عنوان شیرینی خونگی عیده! یکی از مزیت‌های درست کردن شیرینی مربایی توی خونه اینه که می‌تونید مزه شیرینیشو به دلخواه خودتون تغییر بدین. مثل بقیه موارد، مواد اولیه رو ببینید و برای مشاهده طرز تهیه شیرینی مربایی کلیک کنید.

میکادو جز شیرینی‌هایی هست که بدون فر و خیلی راحت میتیونید درست کنید. در 2 طعم وانیلی و شکلاتی. بافت این شیرینی مثل بیسکوییت های ویفره! مواد اولیه این شیرینی رو در جدول ببینید و برای مشاهده طرز تهیه شیرینی میکادو در خانه کلیک کنید.

اگر به دنبال زیباتر کردن میزهای پذیراییتان هستید، این شیرینی بسیار مناسب است! کوکی مخملی را میتوانید در رنگ های مختلف ( رنگ خوراکی قنادی ها) و شکل های مختلف درست کنید. این شیرینی ها نه تنها برای عید بلکه برای سایر مناسب ها هم ایده خوبی است. میتوانید آن را به شکل قلب، گل، دایره یا مربع ساده و.. درست کنید. معمولا این شیرینی ها را با شکر یا پودر قند تزیین میکنند و به همین دلیل به آن شیرینی شکری هم میگویند. آموزش مرحله‌ای شیرینی مخملی شکری را اینجا ببینید.

درست کردن این شیرینی در تعداد بالا کمی سخت و زمان بر است. اما در صورتی که میخواهید برای تنوع یک شیرینی متفاوت درست کنید، انتخاب بسیار خوشمزه‌ای است. شیرینی سیب و دارچین که با نام قرابیه هم شناخته میشود، معمولا در ابعاد بزرگ تا متوسط درست میشود و برای دورهمی های خانوادگی با تعداد کم توصیه میشود. برای پذیرایی از عده بیشتر، یکی از شیرینی های بالا را انتخاب کنید. آموزش تصویری شیرینی سیب و دارجین را اینجا ببینید.

شیرینی اسکار که اصالتی اروپایی دارد، در همه جای دنیا پر طرفدار شده! البته این شیرینی به علت استفاده زیاد از مغزهایی مانند گردو سنگین تر از بیقه شیرینی هاست؛ ابعاد آن هم از شیرینی های ریزی مانند نخود چی بزرگتر است. اصلی ترین زحمت مربوط به درست کردن این شیرینی، خرد و نگینی کردن گردوهاست! ولی به طم خیلی خوبش می ارزد. طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی به همراه فیلم آموزشی را اینجا ببینید.

امیدواریم که از آموزش های بالا لذت برده باشید و این شیرینی‌ها را برای عید نوروز در منزل درست کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

یکی از شیرینی‌های خوشمزه که با طعم‌های مختلف می‌توانید در منزل درست کنید و همانند کلوچه‌های بازار شود، کلوچه کنجدی است. این کلوچه را با طعم‌های دیگری مانند نارگیل و خرما نیز می‌توان درست کرد. کلوچه چیزیه که همه ما برای عصرونه دوسش داریم و مخصوصا کودکان به آن علاقه دارند. میتوانید طرز تهیه کلوچه کنجدی را اینجا ببینید.

برای تهیه کلوچه کنجدی به مواد زیر نیاز داریم:

این کلوچه برای هر زمانی مناسب است. برای عید نوروز می‌توانید در سایز کوچک جهت پذیرایی از مهمان آماده کرده و سرو نمایید. حالت پفکی و نرم آن لذت بخش خواهد بود.

لوز بادام یک شیرینی عید خوشمزه مخصوص استان آذربایجان و شهر تبریز است. لوزها می‌توانند طعم‌های مختلف داشته باشند با طعم‌های نارگیل، پسته، گردو و بادام.

طرز تهیه شیرینی

پودر بادام و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی بریزین و با قاشق کاملا مخلوط کنید. شکلات سفید رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری کاملا ذوب کنید و به مخلوط پودر بادام و پودر قند اضافه کنید،به خوبی مخلوط کنید تا به خورد هم برن. بعد نوبت اضافه کردن شیر عسلی هست: اما نباید همه رو یکجا اضافه کنید، اول دو قاشق اضافه کنید و مواد رو مخلوط کنید و اگه نیاز بود، بازم اضافه کنید. تا در نهایت مواد به حالت خمیری و نچسب برسه! تا اینجای کار خمیر سفید شما آماده و قابل استفاده هست، اما در صورت دلخواه میتونید خمیر رو دو قسمت کنید، به یک قسمت مقداری خلال پسته اضافه کنید و مخلوط کنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه لوز بادام اینجا کلیک کنید.

قرابیه که به ترکی آذربایجانی قورابیه نیز گفته می‌‎شود، نوعی شیرینی خاص و سنتی شهر تبریز است. جالب است بدانید که پخت این شیرینی تنها به شهر تبریز ختم نمی‌شود و در شهرهای قزوین، زنجان و حتی در جهموری آذربایجان و ترکیه نیز این شیرینی آماده می‌شود. قرابیه در شهر تبریز به عنوان شیرینی مجلسی و گران قیمت محسوب می‌شود. قرابیه انواع مختلف دارد که از پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به قرابیه بادام اشاره کرد که در این بخش قصد داریم به طرز تهیه این شیرینی خوشمزه بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای تهیه قرابیه دو روش وجود دارد که روش اول بسیار ساده است و برای افرادی که مهارت خاصی در شیرینی پختن ندارند استفاده می‌شود و روش دوم، روش اصیل تبریزی به همراه فوت و فن‌های خاصی است. در روش اول مراحل زیر را انجام می‌دهیم:

1- ابتدا بادام تازه پوست کنده را آسیاب کرده و آرد بادام درست می‌کنیم.

2- سفیده و زرده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کرده و سپس سفیده و شکر را با دور تند همزن، با هم ترکیب می‌کنیم.

3- زمانی که مخلوط غلیظ سفید رنگ با حالت کشدار به وجود آمد، آرد بادام را به آن اضافه می‌کنیم و با استفاده از دور متوسط یا کند همزن مخلوط می‌کنیم. برای مشاهده ادامه مراحل این شیرینی خوشمزه و محبوب می‌توانید مقاله “طرز تهیه قرابیه بادام“ را مطالعه کنید.

شیرینی پنجره‌ای به دلیل پخت ساده و آسان از محبوبیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که این شیرینی پرطرفدار با نام‌های دیگری از جمله نان پنجره‌ای، خاتون پنجره و مُنَقّا نیز شناخته می‌شود. این شیرینی با توجه به تنوعی که دارد می‌توان به سادگی در اَشکال و سایز مختلف پخته شود و مورد استفاده قرار گیرد اما به چه مواد اولیه‌ای برای پخت این شیرینی خوشمزه نیاز است؟

1- در مرحله اول نشاسته را با شیر و گلاب در داخل ظرفی ریخته و به آرامی این مواد را با هم ترکیب می‌‌کنیم تا نشاسته به طور کامل حل شود.

2- در این بخش شکر، وانیل و آرد برنج را به ترکیبی که در مرحله اول آماده کرده بودیم، اضافه کرده و سپس با هم مخلوط می‌کنیم.

3- تخم مرغ‌ها را یکی یکی به ترکیب اصلی که آماده کرده بودیم، اضافه کرده و با کمک قاشق آن را هم می‌زنیم تا مخلوط کاملا یکدستی به وجود آید. برای مشاهده ادامه مراحل پخت این شیرینی خوشمزه به همراه عکس‌های هر مرحله می‌توانید مقاله “طرز تهیه شیرینی پنجره‌ای“ را مطالعه کنید.

شیرینی یا قرابیه بادبزنی از شیرینی های ترکیه‌ای بسیار خوشمزه و زیباست که شکل و طرح روی شیرینی شبیه بادبزن است این شیرینی جزو شیرینی های خشک محسوب میشود و میزان شیرینی متعادل و ملایمی دارد و برای عصرانه و کنار چای بسیار مناسب است.

برای آماده سازی خمیر شیرینی کره به دمای محیط رسیده و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی بریزین و اول با کمک چنگال پودر قند رو به خورد کره بدین تا کاملا جذب کره بشه. و بعد با دور کند همزن خیلی کم در حد یکدست شدن مواد هم بزنید و بعد تخم مرغ و وانیل رو به مواد اضافه کنید. و با دور کند همزن کاملا مخلوط کنید و بعد نشاسته ذرت و بکینگ پودر رو به مواد اضافه کنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه قرابیه بادبزنی اینجا کلیک کنید.

شیرینی گل رز یک شیرینی ترکیه‌ای خوشمزه است که مانند باقلوا شربت دارد و برای پذیرایی در عید مناسب است. برای درست کردن شرینی گل رز به مواد زیر نیاز داریم.

برای تهیه شیرینی اول شربت اون رو آماده میکنیم:
1- آب و شکر رو داخل ظرفی بریزین و روی حرارت متوسط قرار بدین تا شروع به جوشیدن کنه و شکر ها کم کم حل بشن و شربت شفاف بشه بعد حرارت رو پایین بیارین و اجازه بدین پنج دقیقه با حرارت کم بجوشه و در آخر آبلیمو رو اضافه کنید و حرارت رو خاموش کنید
شربت رو کنار بذارید تا در دمای محیط خنک بشه.

2- برای تهیه خمیر شیرینی تخم مرغ و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با همزن دستی مخلوط کنید تا از حالت لختگی خارج بشه.

3- بعد ماست رو به تخم مرغ اضافه و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست بشه و بعد سرکه سفید رو اضافه کنید و هم بزنید.

برای مشاهده ادامه طرز تهیه شیرینی گل رز اینجا کلیک کنید.

باسلوق یک شیرینی و دسر خوشمزه برای شب یلدا و عید نوروز است، که در بازار یافت می‌شود. اما آن را در منزل هم می‌توانید درست کنید. برای تهیه این دسر خوشمزه که حالت ژله‌ای دارد، به مواد زیر نیاز داریم:

1- برای درست کردن باسلوق نشاسته گندم رو داخل ظرفی بریزین و یک لیوان آب سرد رو (یکی از دو لیوان آب ذکر شده در مواد اولیه) بهش اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا حل و رقیق بشه مخلوط نشاسته و آب رو کنار بذارید و اجازه بدید حدود ده دقیقه بمونه.

2- داخل قابلمه ای یک لیوان آب بریزین. (یک لیوان آب دوم) و جوهر لیمو را اضافه کنین.

3- و شکر رو بهش اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار بدین. برای مشاهده ادامه طرز تهیه باسلوق اینجا کلیک کنید.

شیرینی توت یک شیرینی قدیمی، سنتی و خوشمزه است که برای شب یلدا و عید نوروز مناسب است. این شیرینی را به جای قند با چای می‌توانید بخورید و از خوردن آن لذت ببرید. ما در این دستور شیرینی توت را در سه طعم به شما آموزش می‌دهیم.

1- برای تهیه شیرینی، بادامها رو داخل ظرفی ریخته و آب جوش رو روی اونها میریزیم. اجازه میدیم حدود یک ربع الی بیست دقیقه بمونه و بعد بادام ها رو آبکش میکنیم و شروع به جدا کردن پوست بادام ها میکنیم. بادام ها رو روی سینی پهن کنید و اجازه بدین یک شب بمونه تا کاملا خشک و شکننده بشه و رطوبتی داخلش نمونه.

2- بعد از خشک شدن کامل بادام ها اون رو به همراه پودر قند داخل دستگاه غذاساز یا آسیاب بریزین.

3- و پودر کنید. نکته مهم در این مرحله اینه که بادام خیلی زود به روغن میفته و حالت خمیری پیدا میکنه اما میخوایم بادام کاملا حالت پودری داشته باشه و اصلا به روغن نیفته بنابراین همه مواد رو یکجا داخل دستگاه نریزید و به صورت چند مرحله این کار رو انجام بدین و هر بار مقداری بادام رو با پودر قند داخل دستگاه بریزین و موقع پودر کردن دستگاه رو یکسره روشن نکنید و مدام روشن خاموش کنید تا اصطکاک و گرم شدن دستگاه باعث به روغن افتادن بادام نشه همچنین پودر کردن بادام به همراه پودر قند کمک میکنه تا بادام ها به روغن نیفتن.در آخر مواد کاملا شکل پودری دارن. برای ادامه طرز تهیه شیرینی توت اینجا کلیک کنید.

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید و اگر دوست دارید دستور پخت شیرینی دیگری به این شیرینی ها اضافه شود، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. برای دیدن انواع دسرها نیز اینجا کلیک کنید.

لطفا چه کنم تا شیرینهای ما مثل بیرون خوش طعم بشن چه افزودنی بزنیم

نیازی به افزودنی خاصی نیست دوست عزیز. مقدار مواد اولیه رو دقیقا طبق دستور رعایت کنید و به نکات مهم گفته شده برای شیرینی دقت کنید. برای اینکه شیرینی ها کاملا مثل قنادی بشن، نیاز به کمی تجربه و آزمون و خطا وجود داره.

سلام چی کار کنیم برای اینکه ماندگاری شیرینی بیشتر بشه؟(سوالم بیشتر در به کاربردن کره مارگارین یا حیوانی یا روغن جامده)چون در برخی شیرینی ها میتونن جایگزین هم شوند کدومشون ماندگاری بیشتر دارن؟

سلام توضیحات و دستور عالیه تنها سایتی هست که بوک مارکش کردم ممنون فقط ی خواهشی دارم ، من پیمانه ندارم مقادیرو لطفا به گرم بگین ممنون میشم

برای اطلاع از میزان پیمانه ها و معادل آنها به گرم، به این متن مراجعه کنید. https://blog.okala.com/every-things-about-measurecup/

خیلی بد بود
دوست عزیز دسپخت کو ؟؟؟؟؟؟

مراحل تهیه همه شیرینی ها در ادامه ی هر مطلب ذکر شده. روی لینک های قرمز کلیک کنید

سلام ببخشید می تونیم به جای فر از قابلمه ی نسوز هم استفاده کنیم

این مقاله خیلی عالی بوده و خیلی تو شیرینی پزی بهم کمک کرده

به نظرم اگه از علاقه درست کنیم هر چی توش بریزیم هر کاری که کنیم قشنگ در میاد نمیشه بدون احساس اونارو پخت حتی ساده ترین چیز هارو

وای کرکی خیلی خوشمزه س.

عالی بود

خیلی عاااااااااااااااالی بود

عالی

ممنون اززحمات شما،عالیه واقعا

خیلی عالی

عالی

شیرینی هامون سوخت😪😪

دستورات شما فوق العاده هستن من همیشه طبق این دستورات شیرینی درست میکنم عین شیرینی بیرون میشه.خیلی ممنون بابت زحماتی که میکیشین.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 شیرینی ! اسم این خوراکی خوشمزه هنگامی که جاری می شود بیشتر ما به فکر محافل شادی می افتیم و برای خیلی از افراد نیز این اسم افسوسی به دنبال دارد که از این نوع افسوس می توان به تصور فرد بر اینکه چاق می شود و یا افرادی که از خطر ابتلا به دیابت هراس دارند اما با این حال شاید برای بسیاری از این گروه ها خوشمزه بودن شیرینی به خطرات آن ترجیح داده شود.

انواع مختلفی از شیرینی وجود دارد که هر کدام دنیای خاص خود را دارند و از همه بسیار جالب تر این است که بعضی از شیرینی ها برای مجالس و مراسم های خاصی در نظر گرفته می شود ، که به عنوان مثال می توان به شیرینی میکادو اشاره کرد که اصولا در مراسمات عزاداری به چشم می خورد.

از اسم این شیرینی کل هویت آن را می توان متوجه شد که خوردن آن ها گاهی اوقات طالب نوشیدنی مقداری یا شاید بهتره که بگیم بسیاری نوشیدنی می شود.

این نوع شیرینی گستردگی بسیار بالایی دارد که از انواع آن می توان به شیرینی مشهدی و کیک یزدی و دانمارکی و … اشاره نمود.

طرز تهیه شیرینی

ورود به قسمت دستور تهیه های شیرینی خشک

این نوع شیرینی ها شاید به دلیل اینکه قرار است در ایام نو شدن سال جزئی از سبد پذیرایی میزبان از میهمان ها باشد مقداری اهمیت بالایی دارد و طبخ کامل آن در منزل می تواند بسیار دلچسپ تر و فوق العاده تر باشد.

بسیاری از بانوان خانه دار شیرینی حاجی بادام را در اولویت این دسته از شیرینی ها می دانند که هم مناسب و نیز خوشمزه برای پذیرایی می باشد.

ورود به قسمت دستور تهیه های شیرینی عید نوروز

شیرینی تر از نظر طعم خوب اگر اغراق نباشد یک سر و گردن از تمامی شیرینی ها بالاتر می باشد ، طعم خامه ای این شیرینی ها لذت خوردن آن ها را دو چندان می کند و به همین دلیل است طیف عظیمی از طرفداران شیرینی دوست دار شیرینی تر می باشند.

جالب است که برای عموم افراد نام شیرینی های تر آشنا است به عنوان مثال ، نان خامه ای ، رولت ، نان لطیفه

ورود به قسمت دستور تهیه های شیرینی تر

با کمی تفکر در اسم این شیرینی می توان کاملا به سوی سوهان های قم و گز های اصفهان رفت که حتما برای یکبار هم که شده این شیرینی های بی نظیر را امتحان کرده اید ، این شیرینی ها معمولا بیشتر در قنادی ها یافت می شود اما درست کردن آن به دستپخت بانوی خانه خالی از لطف نمی باشد.

ورود به قسمت دستور تهیه های شیرینی سنتی

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

طرز تهیه شیرینی

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

برای ورود یا ثبت نام شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

کلمه عبور خود را وارد نمایید.

لطفا برای تکمیل ثبت نام کد ارسال شده به تلفن همراهتان را وارد نمایید.ارسال مجدد کد

لطفا یکی از آدرس های خود را جهت سفارش غذا انتخاب کنیدطرز تهیه شیرینی

برای دریافت رایگان کتاب “غذاهای چربی سوز و غذاهای چربی ساز” در تلگرام، شماره موبایل خود را وارد نمایید.

دستور غذای شما ثبت شد و در صف بررسی قرار گرفت.

برای ورود به پنل خودتان بر روی تایید تلفن همراه کلیک نمایید و پس از تایید شماره همراه، وارد پنل خودتان شوید تا پیگیری نمایید یا دستور غذای جدید ارسال نمایید.

تلفن همراه شما تایید شد.

عضویت شما در مامی فود تکمیل شد.

500 مامفید جایزه برای عضویت در جامعه بزرگ مامی فود دریافت کردید.

صفحه نخست » انواع شیرینی

طرز تهیه انواع شیرینی » شیرینی نخودچی • شیرینی کشمشی • شیرینی گردویی • شیرینی نارگیلی • شیرینی برنجی • شیرینی زبان • شیرینی ناپلئونی • شیرینی لطیفه • شیرینی ایرانی • شیرینی بادامی • شیرینی برای عید • شیرینی پفکی • شیرینی پای سیب • شیرینی پیچ انگشتی • شیرینی تارت و ….

شیرینی شاه‌پسند یکی از شیرینی‌های ساده و خوشمزه است که می توانید آن در تمامی مراسم‌ها و هم چنین برای پذیرایی عید نوروز سرو  نمایید. این شیرینی طعمی شبیه نان نخودچی و بافتی ترد و …طرز تهیه شیرینی

قبلا چند روش تهیه دونات با مایه خمیر را دیدید، اما برای درست کردن دونات بدون مایه خمیر از ترکیب ماست و بکینگ پودر برای پف کردن و پوک شدن خمیر دونات استفاده می شود. …

اگر در رژیم غذایی تان ممنوعیت مصرف تخم مرغ دارید، خود را از خوردن دونات پفکی و خوشمزه محروم نکنید. در ادامه طرز تهیه دونات بدون تخم مرغ را خواهید دید. طرز تهیه دنات بدون …

شیرینی برنجی گل رز با ظاهری متفاوت و زیبا مهمانانتان را شگفت زده خواهد کرد. این شیرینی های خوشمزه و بسیار شیک برای سرو در تمامی مراسم ها مناسب هستند. نکته : در صورت تمایل …

تهیه پشمک خانگی ، این شیرینی پرطرفدار و خوشمزه کار خیلی سختی نیست. چند بار که درست کنید در تهیه آن ماهر شده و حتی برای شیرینی شب یلدا هم از پشمک دست پخت خودتان …

شیرینی نارگیلی یکی از خوشمزه ترین شیرینی های ایرانیه که هم راحت درست میشه و هم مقویه. در ادامه دستور تهیه شیرینی نارگیلی بازاری با کلیه نکات مهم برای تهیه این شیرینی خوش طعم و …

مقدار مواد این دستور برای حدود 18 عدد شیرینی قرابیه کشمشی است. شیرینی های کره ای در یخچال ماندگاری زیادی ندارند اما در فریزر مدت بیشتری قابل نگهداری هستند. طرز تهیه قرابیه کشمشی کره و …

شیرینی دایموند یا شیرینی الماسی ، یک شیرینی بسیار خوشمزه و لطیف و مناسب برای پذیرایی عید نوروز است. با این مقدار خمیر حدود 20 عدد شیرینی خواهد داد. طرز تهیه شیرینی دایموند کره را …

🍪 کوکی آجیلی یکی از شیرینی های خوشمزه و مناسب برای پذیرایی در عید نوروز و شب یلدا است. چون در این شیرینی از گردو و کشمش استفاده شده بسیار مقوی است. طرز تهیه کوکی …

توپک کدو حلوایی یک شیرینی خوشمزه و مقوی است که می توانید در مراسم های مذهبی، دورهمی های خانوادگی ، جشن تولد ها و جشن های رسمی و نیز افطار ماه رمضان سرو نمایید. این …

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین ها: خیلی از خانم‌ها دوست دارند شیرینی عید خانه را خودشان تهیه کنند،مخصوصا در این ایام قرنطینه که بیکار در خانه مانده‌اند اما مشکل اینجاست که ممکن است شما هم مثل خیلی‌های دیگر با این کار آشنا نباشید.

علاوه بر این ممکن است وسایل تهیه شیرینی در خانه موجود نباشد و در این روز‌های پایانی سال، شیرینی درست کردن کار وقت‌گیری باشد. به خاطر همین دنبال چند شیرینی ساده خانگی رفتیم که بدون دردسر، فر و خیلی از وسایل شیرینی پزی، به راحتی بتوانیم در خانه درست کنیم و از هنری آشپزی خود لذت ببریم.

شیرینی نخودچی بدون فر

طرز تهیه شیرینی

مواد لازم:

طرز تهیه:

۱. ابتدا آرد را داخل تابه‌ای با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و عطر خوبی از آرد بلند شود.

۲. آرد را که به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید تا کم کم سرد شود.

۳. هل و شکر را آسیاب کنید تا به صورت پودر در بیایند؛ و علت اینکه از ابتدا از هل آسیاب شده استفاده نمیکنیم این است که عطر و بوی خود را حفظ کند.

۴. کره را هم ذوب میکنیم به طوری که داغ نباشد و وقتی آرد نخود چی تفت داده شده سرد شد شکر، هل و کره را به آن اضافه میکنیم و با دست خوب مخلوط میکنیم تا به شکل خمیر در بیاید. سپس خمیر آماده شده را روی سطحی صاف که کاغذ روغنی قرار دادیم به قطر ۲ سانت پهن میکنیم و با قالب‌های دلخواه شکل میدهیم. روی آن را هم با کمی زعفران یا گلاب مرطوب میکنیم و با خلال یا پودر پسته تزیین میکنیم و در ظرف در دار تا مدت‌ها در یخچال نگهداری میکنیم.

شیرینی بادامی

مواد لازم:

طرز تهیه:

۱. ابتدا پودر بادام را با دوسوم پودر شکر مخلوط کنید. گلاب را کم‌کم اضافه کنید که مواد شل نشود و به صورت خمیری منسجم درآید و بتوان آن را در دست فرم داد و به شکل بادام یا توت درآورد.

۲. این خمیر را کمی ورز دهید تا کاملا چسبنده شود.

۳. از مواد خمیر به اندازه یک فندق بردارید و آماده کنید و در ظرف مناسبی بچینید. از یک خلال پسته برای دسته میوه استفاده کنید و در انتهای توت‌فرنگی فرو کنید.

۴. پودر شکر را با کمی پودر لبو یا هر رنگ خوراکی مجاز مخلوط کنید و بعد توت‌های آماده شده را در پودر شکر رنگی بغلتانید تا جلوه بهتری داشته باشند.

۵. این شیرینی را در ظرف دردار تا مدت‌ها می‌توانید در جای خنک نگهداری کنید. شیرینی بادامی بسیار مقوی و مغذی است و احتیاج به پخت ندارد.

شیرینی کنجدی

مواد لازم:

طرز تهیه:

۱. آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کنید.

۲. مواد خشک (آرد، بگین پودر، شکر، هل، وانیل) را با هم ترکیب کنید.

۳. ماست را به مواد خشک افزوده و ترکیب کنید.

۴. در آخر تخم مرغ را به آن افزوده و مواد را خوب با هم ترکیب کرده تا خمیر یکدستی حاصل شود.

۵. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و به آن روغن نسبتا زیاد بیافزایید. صبر کنید تا روغن داغ شود.

۶. سپس حرارت را کم کنید و از خمیر به اندازه یک قاشق در ماهیتابه ریخته، رویش کنجد بپاشید و مثل کوکو یک طرف که سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر سرخ شود.

سایر نکات

برای اینکه خوب پف کند و پوک شود، بعد از اینکه از مواد با قاشق داخل ماهیتابه ریختی یه قاشق روغن داغ را روی مواد بریزید. در ضمن حدودا ۵ الی ۶ ثانیه بعد با این کار روی شیرینی هم خودش را کامل می‌گیرد و برگرداندنش آسان‌تر می‌شود.

باسلوق

مواد لازم:

طرز تهیه:

طرز تهیه شیرینی

۱. نشاسته را با مقداری آب سرد مخلوط می‌کنیم. وقتی حل شد، حرارت را روشن می‌کنیم. جوهر لیمو را به آن اضافه کرده و مدام هم می‌زنیم.

۲. شکر را در بقیه آب می‌ریزیم. پودر ژلاتین را به شکر اضافه و وقتی حل شد مخلوط را به نشاسته اضافه می‌کنیم.

۳. مواد را خوب هم می‌زنیم تا غلیظ شود، گلاب را اضافه کرده و خاموش می‌کنیم. پودر نارگیل را در ظرف ریخته و به اندازه یک قاشق از نشاسته را روی پودر نارگیل می‌ریزیم، بعد گردو و خلال پسته را داخل آن فرو می‌کنیم و مقداری پودر نارگیل روی آن می‌ریزیم. در ظرف می‌چینیم و دو الی سه ساعت داخل یخچال می‌گذاریم.

نکات:

باسلوق خانگی را حتما در یک ظرف در بسته و داخل یخچال نگهداری کنید، در غیر این صورت خیلی زود خراب می‌شود.

قطاب یزدی

مواد لازم:

طرز تهیه:

۱. برای تهیه قطاب می‌توانید از هر مغزی به تنهایی یا مخلوط چند مغز استفاده نمایید. مغز‌ها را چرخ کرده و با پودر شکر و پودر هل و گلاب مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید.

۲. برای تهیه خمیر قطاب هم ابتدا، ماست و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و در ظرف گودی بریزید.

۳. زرده‌های تخم‌مرغ و روغن را به آن اضافه کنید و مواد را کاملا مخلوط کنید تا خمیری لطیف به دست آورید.

۴. خمیر را در ظرف دربسته بگذارید و دو ساعت به آن استراحت دهید.

۵. در مرحله بعد خمیر را روی سطح صاف به قطر چند میلی باز کنید و با لیوان یا قالب گرد، قالب بزنید و از مواد میانی، روی خمیر قالب زده شده بریزید و آن را به صورت گل جمع کنید و بپیچید که مواد از آن بیرون نریزد.

۶. در ظرف گودی مقداری روغن بریزید و آن راخوب داغ کنید و قطاب‌های پیچیده شده را در روغن داغ سرخ کنید و در صافی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها کشیده شده و سرد شوند.

۷. سپس روی آن‌ها پودر شکر بپاشید و در ظرف مناسب در بسته بگذارید. این شیرینی مخصوص یزد بوده و در ایام عید بیشتر تهیه می‌شود.

شیرینی موزائیکی شکلاتی

مواد لازم:

طرز تهیه:

۱. بیسکویت‌های پتی بور را به شکل قطعات کوچک خرد می‌کنیم (این کار را با احتیاط انجام دهید تا بیسکویت‌ها زیاد خرد و له نشوند. حداقل ۱ سانتی‌متر). مغز گردو را نیز ریز خرد می‌کنیم.

۲. کره را ذوب کرده و شیر را گرم می‌کنیم.

۳. پودر کاکائو، پودر شکر، کره ذوب شده و شیر گرم را داخل کاسه ریخته و خوب به هم می‌زنیم تا مواد با هم مخلوط و یکدست شوند (شیر را حتما گرم کنید تا از ماسیدن کره جلوگیری شود).

۴. سپس بیسکویت و مغز‌های خرد شده را داخل سس شکلات ریخته و به آرامی مواد را با هم مخلوط می‌کنیم. روی سطح صاف سلفون پهن کرده و مواد را روی سلفون می‌ریزیم.

۵. لبه‌های سلفون را روی مواد برگردانده و کیک را با دست به شکل سوسیس فرم داده و رول می‌کنیم.

۶. شیرنی موزائیکی را حداقل به مدت ۲ ساعت داخل فریزر و روی سطح صاف قرار می‌دهیم تا فرم گرفته و آماده شود.

۷. بعد از اینکه سفت شد از فریزر خارج کرده و سلفون را باز می‌کنیم. رول را داخل پودر نارگیل غلطانده، سپس با فاصله یک تا یک ونیم سانتیمتر از هم برش زده و در ظرف مناسب سرو می‌کنیم.

سوهان عسلی

مواد لازم:

طرز تهیه:

۱. شکر را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. کم‌کم ذوب می‌شود. عسل و روغن مایع را هم به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا کاملا کاراملی شود.

۲. وقتی شکر ذوب شد کنجد را درون آن بریزید و به هم بزنید.

۳. کف یک سینی را از قبل کمی چرب کنید و سریع از مواد ذوب شده با قاشق با فاصله در دیس بریزید. بعد از چند دقیقه شیرینی خنک شده و از سینی جدا می‌شود.

۴. سوهان‌ها را در یک ظرف ریخته و روی آن‌ها را بپوشانید که در معرض هوا قرار نگیرند. شما می‌توانید در چند مرحله و به جای کنجد از چند نوع مغز استفاده کنید و سوهان عسلی متنوع درست کنید.

نکته:

برای درست کردن سوهان عسلی باید سریع عمل کنید، اگر مواد سرد شوند ریختن روی سینی دشوار می‌شود. به همین منظور به مقدار کم و در چند مرحله تهیه کنید.

چیزکیک فوری

مواد لازم:

طرز تهیه:

۱. بیسکویت را با دست خرد و با کره آب شده خوب مخلوط کنید تا شکل خمیری به خودش بگیرد، بعد کف یک ظرف سلفون بکشید و بیسکویت را در قالب ریخته و با ته لیوان صاف کنید و داخل فریزر بگذارید.

۲. حالا پنیر خامه‌ای، وانیل و شکر را خوب هم بزنید و خامه را به آن اضافه کنید. در یک ظرف دیگر ژله آناناس را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا ژله کاملا حل شود، چهار حبه یخ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا سرد شود، بعد ژله را به پنیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

۳. پنیر را به بیسکویت اضافه کرده و روی آن را کاملا صاف کنید و داخل یخچال بگذارید تا خوب ببندد. ژله توت فرنگی را با یک لیوان آب جوش و چند تکه یخ مخلوط می‌کنید و وقتی چیزکیک کاملا سفت شد، ژله را به آرامی روی آن بریزید و دوباره داخل یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود. پس از آماده شدن، لبه‌های سلفون را بکشید و به آرامی چیزکیک را از ظرف جدا کنید. به همین راحتی.

نکته:

برای اضافه کردن ژله به پنیر حتما صبر کنید تا ژله خنک شود، در غیر این صورت پنیر حالت یکدستی خود را از دست می‌دهد.


حراج سنگهای لوکس و قیمتی


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

 

 

طرز تهیه شیرینی

مواد لازم :

 

پودر قند

250 گرم

كره آب شده

250 گرم

زرده تخم‌‌مرغ

2 عدد

هل ساييده‌شده

يك قاشق مرباخوري

وانيل

1/8 قاشق چايخوري

زعفران آب كرده

به ميزان لازم

سياه‌دانه و پودرپسته

به ميزان لازم

آرد گندم، برنج و نخودچي

به ميزان لازم

 

 

طرز تهيه:

كره را در يك ظرف روي حرارت ملايم قرار مي‌دهيم تا دوغ كره از بين برود اين كار باعث لطيف‌تر شدن شيريني مي‌گردد. بعد از خنك شدن كره پودرقند را به آن اضافه كرده و با همزن آن‌قدر مي‌زنيم تا رنگ آن شكري شود و به طوري كه پره‌هاي همزن روي مواد جا بيندازد. زرده تخم‌مرغ، وانيل و هل ساييده شده را اضافه كرده و باز با همزن آن‌قدر هم مي‌زنيم كه زرده محو گردد. سپس مواد به دست آمده را به سه قسمت تقسيم كرده و به هر كدام جداگانه از آردهاي ذكر شده مي‌افزاييم. (مطلب پیشنهادی: طرز تهیه سوهان عسلی )

 

ابتدا با نوك انگشتان دست آرد و مواد را مخلوط مي‌كنيم تا جذب يكديگر شود و خمير به دست نچسبد. 15 دقيقه به خمير استراحت مي‌دهيم و بعد آن را روي سطحي صاف با وردنه باز كرده و با قالب‌هاي ريز، قالب مي‌زنيم و در سيني گالوانيزه مخصوص فر چيده و در طبقه وسط فر به مدت 10 الي 15 دقيقه با حرارت 350 درجه سانتيگراد حرارت مي‌دهيم.

به خمير گندم مي‌توان زعفران آب‌كرده اضافه كرد تا شيريني زعفراني هم داشته باشيم.

با زعفران آب‌كرده، سياه‌دانه و پودرپسته روي شيريني‌ها را تزئين مي‌كنيم. (مطلب پیشنهادی: طرز تهیه شیرینی برنجی زعفرانی)

 

نكته :

با توجه به ظريف بودن اين نوع شيريني بايد حتما آرد را از پارچه حرير رد كنيم تا سبوس و هرگونه زبري آرد گرفته شود و آرد بسيار نرمي به دست آيد.

شيريني ريز را بعد از سردشدن از سيني جدا مي‌كنيم تا له و خرد نشود.

 

منبع :groohashpazi

پخت انواع کیک و شیرینی

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

طرز تهیه شیرینی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


اسلایس براونی آلبالو


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


سینما رو به خونت بیار!


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


اجرای طراحی زیبا و آرامبخش خانه و ویلا


عصرای جمعه دیگه حوصلت سر نمیره!


تا%70تخفیف محصولات زناشویی/مدت محدود

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

طرز تهیه شیرینی
طرز تهیه شیرینی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *