طلای کم اجرت

طلای کم اجرت
طلای کم اجرت

مسلما تابه‌حال عبارات طلای کم اجرت یا کم کارمزد و طلای بدون اجرت یا بدون کارمزد را شنیده‌اید. اگر معنی این دو عبارت را نمی‌دانید یا اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مقاله را بخوانید.

قبل از اینکه به طلای کم اجرت و طلای بدون اجرت بپردازیم، بهتر است اجرت طلا را تعریف کنیم. وقتی که می‌خواهید یک جواهر طلا بخرید، باید علاوه بر ارزش طلای خام جواهر، هزینه ساخت و دستمزد جواهرساز که طلای خام را به جواهری زیبا – که شما قصد خریدش را دارید – تبدیل کرده است، بپردازید. این هزینه و دستمزد جواهرساز را که به قیمت هر گرم طلای خام موجود در جواهر اضافه می‌شود، اجرت طلا می‌گویند. این اجرت فرمول محاسبه دقیق و مقدار مشخصی ندارد و میزان آن بسته به مدل، زیبایی، ظرافت و مواردی از این قبیل، توسط جواهرساز و طلافروش تعیین می‌شود.

وقتی که طلافروش سفارش ساخت مقدار زیادی جواهرات طلا را بدهد، به طوری که جواهرساز به خاطر حجم سفارش و اعتبار خریدار (طلافروش) دستمزد و به اصطلاح اجرت طلا را به مقدار قابل توجهی پایین بیاورد به‌ گونه‌ای که قیمت نهایی فروش کاهش یابد، آنگاه به آن جواهرات، طلای کم اجرت می‌گویند.

البته طلای کم اجرت یا کم کارمزد، معنی دیگری هم دارد که آن این است که اگر طلایی دست دوم باشد و درواقع توسط فرد دیگری استفاده‌شده باشد و اکنون تصمیم فروش آن را داشته باشد، طلای کم اجرت می‌گویند؛ چراکه این‌گونه جواهرات به دلیل استفاده شدن و دست دوم بودن، قیمت ساختشان کاهش می‌یابد و این فرصتی است برای کسانی که می‌خواهند جواهرات طلا با قیمت کمتری خریداری کنند.طلای کم اجرت

بعضی از جواهرات طلای دست دوم، بیش از حد استفاده و کهنه شده‌اند، که به همین خاطر فقط به قیمت طلای خامشان به فروش می‌رسند. این‌گونه جواهرات را طلای بدون اجرت می‌نامند. از طلای بدون اجرت بیشتر به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود، اما آن‌هایی که هنوز سالم و زیبا باقی مانده‌اند یا با کمی تعمیرات ظاهرشان بهتر می‌شود، به عنوان جواهر خریداری و استفاده می‌شوند.

نکته: از نظر اتحادیه طلافروشان، خرید و فروش طلای کم کارمزد و بدون کارمزد غیرقانونی است.

امتیاز به این مطلب:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Comment

نام*

ایمیل*

وبسایت

سوالی دارید؟باما تماس بگیرید

09125706800

09125706800

شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

خرید و فروش طلا به عنوان نوعی کالای زینتی از دیرباز همچنین به عنوان یک سرمایه‌گذاری کم ریسک و شیرین، به‌ویژه در بین خانم‌ها، پر طرفدار بوده است؛ سرمایه‌ای که در عین در دسترس بودن برای استفاده روزمره، می‌توانست پس‌اندازی برای روز مبادا باشد. در روزگاری که قیمت طلا به اندازه امروز در نوسان نبوده است، کوچکترین پس‌اندازی به سرعت به طلا تبدیل می‌شد و جعبه‌های جواهرات را سنگین‌تر و خیال اقتصادی خانواده را راحت‌تر می‌کرد.طلای کم اجرت

اما با رشد روز افزون قیمت طلا کم‌کم این شیوه پس‌انداز سمت و سوی دیگری گرفت و به خرید طلای کم‌ اجرت، بی‌ اجرت یا همان در اصطلاح طلا ی دست‌ دوم تغییر شکل داد و سرمایه‌گذاران خرد ترجیح دادند به جای شکل ظاهری طلا وزن آن را ملاک قرار دهند. این شیوه هنوز هم بسیار مورد توجه مردم است اما مثل تمام کسب و کارها، تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و هم شیوه آن تغییر کرده و هم میزان تقاضا برای آن. چنان‌که این روزها معاملات آنلاین طلا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

زمانی که طلا می‌خرید در هنگام پرداخت مبلغ، علاوه بر ارزش خود طلا که شامل وزن و عیار آن می‌شود، یک هزینه دیگر به نام کارمزد ساخت را نیز پرداخت می‌کنید شما می‌بایست دستمزد و حقوق کسانی که بر روی آن قطعه طلای خام کار کرده‌اند تا به دست شما برسد را هم بپردازید پس مقدار پولی که بابت هر گرم ساخت به کارخانه و کلاً به بنکدار پرداخت می‌گردد، اصطلاحا کارمزد ساخت طلا یا همان اجرت طلا می‌نامیم.

اجرت یا کارمزد ساخت، بسیار متنوع می باشد و از قانون و فرمول خاص و ثابتی پیروی نمی‌کند. نمونه کارهایی که بروز تر هستند، معمولاً اجرت بالاتری نسبت به مدل‌های قدیمی دارند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در کارمزد طلا می‌تواند این باشد که فرد طلا ساز چقدر در درست کردن آن مصنوعات طلا سهم داشته است. امروزه دستگاه‌های CNC و ربات‌ها، جای انسان‌ها را گرفته‌اند. کارمزد ساخت طلاهایی که با استفاده از این دستگاه‌ها ساخته می‌شوند، کمتر هستند.

هرچقدر در حین ساخت مصنوعات طلا، کسری طلا زیادتر باشد، کارمزد افزایش پیدا می‌کند. همچنین در جواهرسازی به‌علت دقّت زیاد کار و استفاده از سنگ‌های قیمتی که احتمال شکستن آن وجود دارد، معمولاً کارمزد آن‌ بالاتر هست. نکته جالب دیگر در مورد کارمزد طلا این هست که کارمزد یک نوع کار بر روی دو فلز متفاوت، اجرت‌های متفاوتی دارند. امّا در کشورهای اروپایی اینگونه نیست.

از نظر اکثر قریب به اتفاق مردم، طلای کم اجرت به طلایی اطلاق می شود که قبلا فرد دیگری آن را خریداری کرده و به هر دلیل، تصمیم به فروش آن گرفته، اما گویا این تمام ماجرا نیست و برخی طلافروشان تعاریف دیگری برای آن دارند. نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر به سوء ‌استفاده‌هایی که از نام طلای کم‌ اجرت می‌شود اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: برخی واحدهای صنفی برای این‌که بتوانند طلاهای تقلبی یا عیار پایین خود را به فروش برسانند با بیان کلمه کم ‌اجرت متقاضیان را به خرید ترغیب می‌کنند. و به این صورت نوع جدیدی از کلاه برداری باب شده است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید طلا و جواهر به طلافروشی مراجعه کنید و با دیدن جواهرات متنوع با انواع ظریف کاری های زیبا، هوش از سرتان بپرد و دوست دارید هر چه زودتر بدون در نظر گرفتن اجرت و کارمزد آن، طلای مورد علاقه تان را صاحب شوید. در واقع بسیاری از افراد معنای اجرت و کارمزد طلا را نمی دانند و همین نا آگاهی باعث می شود سرشان کلاه برود.اجرت یا همان کارمزد طلا، یکی از مهمترین فاکتورهایی هست که در قیمت نهایی طلا تاثیر بسزایی دارد. معمولا اغلب افراد، به اجرت و کارمزد طلا، بی توجهی میکنند و دانستن و آگاهی در مورد آن را کاری بیهوده و زمان بر می دانند.

اما نا آگاهی در مورد اجرت طلا، باعث می شود که مصنوعات طلا مانند سرویس طلا، انگشتر و النگوی مورد علاقه تان، را با قیمت بسیار بالا تری به شما بفروشند و شما زمانی که می خواهید طلای مورد نظر را بفروشید یا قصد تعویض آن را داشته باشید، تازه به این مسئله پی می برید که طلا فروش، چه نکات مهمی را به شما نگفته است. پس توصیه می شود، حتما در این زمینه مطالعه و تحقیق کنید تا آگاهی کافی داشته باشید.

هنگامی که قصد خرید طلا را دارید، باید به غیراز پرداخت ارزش طلای خام،  که شامل وزن و عیار آن می شود، دستمزد یا حقوق جواهر سازی که روی آن قطعه طلا کار کرده است و طلای خام رابه جواهری زیبا، که شما قصد خریدآن را دارید تبدیل کرده است را نیز بپردازید. به کارمزد ومقدار پولی که برای هر گرم ساخت طلا به بنکدار یا کارخانه دار پرداخت می شود، اجرت یا کارمزد ساخت طلا میگویند.دستمزد و اجرت طلا، مقدار معین و فرمول مشخصی ندارد و معمولا بسته به ظرافت، زیبایی  و مدل جواهر، توسط جواهر ساز تعیین می شود. اغلب،  کارهایی که مدل های جدید تری دارند اجرت بیشتری نسبت به مدل های قدیمی دارند.

 

یکی دیگراز عواملی که در قیمت نهایی جواهر نقش دارد، این است که طلاساز، تا چه اندازه در ساخت مصنوعات طلا، نقش داشته است.امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه ها و ربات های بسیار پیشرفته ای ساخته شده که به بهترین نحو، کارشان را انجام می دهند. در واقع ربات ها و دستگاه های CNC در ساخت طلا و جواهر،  نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می کنند.

معمولا طلافروش ها، در طول سال ممکن است  سفارشات متنوع و زیادی به جواهرساز بدهند. جواهر ساز نیز به خاطر اعتبار خرید طلافروش و حجم بسیار بالای سفارش، دستمزد یا همان اجرت طلا رابه مقدار بسیار زیادی پایین می آورد. به طوری که قیمت نهایی آن هنگام فروش، به مقدار قابل توجهی پایین می آید. در این صورت، اصطلاح طلای کم اجرت را به کار می برند و به آن جواهرات،  طلای کم اجرت می گویند.طلای کم اجرت معنی دیگری هم می تواند داشته باشد و آن اینکه، اگر طلایی دست دوم باشد و صاحبش قصد فروش آن را داشته باشدنیز طلای کم اجرت گفته می شود.

قیمت ساخت جواهرات دست دوم و استفاده شده، بسیار پایین است. و افرادی که قصد خرید طلا با قیمت پایین را دارنداغلب اینگونه جواهرات را میخرند و می توان گفت سود زیادی به جیب می زنند.در واقع کارمزد و اجرت مصنوعات طلا، برای یک یا دو گرم، زیاد نیست و خیلی به چشم نمی آید. اما اگر کسی قصد خرید یک سرویس طلای 40 گرمی را داشته باشد که کارمزد هر گرم طلای آن را35 هزارتومان حساب کنیم، قطعا کارمزد واجرت بسیار بالا و قابل توجه خواهد می شود.

بسیاری از جواهرات دست دوم،  به دلیل استفاده زیاد بسیار کهنه شده و قیمت اولیه خود را از دست داده اند. به همین دلیل فقط طلای خام آن قیمت گذاری شده و ارزش آن تعیین می شود.در مغازه های طلافروشی،  بعضی از مصنوعات طلا اجرت ساخت کمی دارند. شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که دوستی به شما پیشنهاد کند که النگو بخرید چون اجرت و کارمزد کمی دارد.  کارمزد ساخت النگو معمولا هر گرم 5000تومان، حساب می شود. به این گونه جواهرات،  جواهرات بدون اجرت گفته می شود.

بعضی از طلا جات نیز به خاطر اینکه ساخت آن ها ساده تر است و برای ساختن آن دقت زیادی لازم نیست،  کارمزد خیلی کم و ناچیزی دارند. در واقع طلاهایی که با دستگاه های CNC نیز ساخته می شوند اجرت بسیاراندک و کمی دارند. به طور معمول، کارگاه ها یک نمونه کار را به صورت عمده می سازند.این نمونه ها به خاطر اینکه تکی نیستند و به صورت عمده ساخته می شوند، اجرت کمی دارند و می توان گفت، نسبت به دیگر جواهرات و زیور آلات، کارمزد آن ها کم و یا صفر است. این گونه جواهرات طلای بدون اجرت نامیده می شوند.

فرض کنید طلا فروشی قصد عوض کردن ویترین طلای خود را داشته باشد و می خواهد طلا های جدید و مد روز را بیاورد، به همین دلیل طلاهای قدیمی را با اجرت کم یا بدون اجرت حساب می کند تا هر چه زودتر به فروش برود.در واقع طلای دست دوم و طلای بدون کارمزد تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند. طلای بدون اجرت به طلایی گفته می شود که نو است و هنوز استفاده نشده است.  طبق قانون اتحادیه طلا و جواهرات، طلایی که کارمزد ندارد، مالیات نیز ندارد.البته لازم به ذکر است که باید مالیات بر ارزش افزوده بر روی اجرت ساخت حساب شود. در این صورت مالیات ندارد.

بسیاری از طلافروشان  مالیات را روی قیمت طلا، به طور کلی حساب می کنند. اکثر طلا فروشان و افراد عادی، طلای بدون اجرت و طلای استفاده شده و دست دوم را با هم یکی می دانند و تفاوتی بین آنها قائل نمی شوند. به این دلیل که طلا فروش اجرت یا کارمزد آنها را صفر در نظر می گیرد، افراد نیز فرقی بین آن احساس نمی کنند.اغلب افراد، طلای بدون اجرت را به قصد سرمایه گذاری می خرند. و می توان گفت بعد از سال ها سود بسیار زیادی نصیب آنها می شود. به طور مثال اگر طلایی بخرید که اجرت آن کم و یا صفر باشد، و فقط طلا فروش به عنوان سود مغازه مبلغی را به ازای هر گرم طلا از شما بگیرد،  نسبت به زمانی که طلا را با سود و کارمزد مغازه بخرید برایتان به صرفه است.

پیشنهاد می شود اگر قصد خرید طلا را دارید، به جای طلای با کارمزد و اجرت زیاد، سعی کنید طلایی بخرید که دست دوم باشد و اجرت آن نیز کم باشد. در این صورت وزن طلای شما افزایش پیدا می کند و سود بسیار زیادی نصیبتان می شود.همان طور که در بالا بیان شد، اجرت طلا به طور نسبی است و از فرمول خاصی پیروی نمی کند.اجرت طلا بسته به نوع و مدل آن می تواند متفاوت باشد. به این دلیل که مصنوعات طلا، بین چند بنکدار و افراد دیگر، دست به دست می شود اجرت یا کارمزد آن بیش از اندازه زیاد است.لازم به ذکر است که برای طلای بدون کارمزد یا دست دوم، نیازی نیست که بابت هر گرم طلا، اجرت ساخت و یا مالیات ارزش افزوده پرداخت کنید.طلای کم اجرت

قیمت هر گرم طلای خام 1,164,000 تومان

     هنگامی که صحبت از خرید طلا می‌شود، یکی از معیار هایی که در تصمیم گیری و انتخاب افراد تاثیر گذار خواهد بود، اجرت ساخت طلا می‌باشد. در واقع اجرت طلا هزینه ای است که بابت مراحل طراحی و ساخت در نظر گرفته می‌شود. این فرآیند بسته به طرح محصولات مختلف می‌تواند مقادیر متفاوتی را در بر داشته باشد. با توجه به شرایط مورد نظر هر شخصی ممکن است طلای کم اجرت و یا طلا با اجرت ساخت بالاتر مورد نظر قرار گیرد. در ادامه به مواردی که در این تصمیم موثر هستند خواهیم پرداخت.

     همانطور که در قسمت بالا اشاره شد، اجرت طلا بابت طراحی و ساخت طلا در نظر گرفته می‌شود. اگر محصولی که طراحی شده، فرآیند ساخت ساده تری داشته باشد، اجرت ساخت آن نسبت به سایر محصولات کمتر بوده و در اصطلاح به آن طلای کم اجرت گفته می شود.

     با توجه به فرآیند ساخت و ویژگی محصولات مختلف اجرت ساخت طلا ممکن است درصدی از قیمت طلای بکار رفته در آن محصول و یا مبلغی ثابت در نظر گرفته شود. عموما ذهنیت افراد بر این باور است که اجرت ساخت طلا در طلافروشی های سنتی نسبت به گالری‌ طلا پایین تر می باشد. این در حالی است که لزوما این اتفاق رخ نمی دهد و ممکن است که در یک گالری محصولات طلای کم اجرت نیز به مشتریان ارائه گردد.

     افرادی که اقدام به خرید محصولات طلا می کنند عوامل متفاوتی را در تصمیم گیری خود دخیل می کنند. از جمله این موارد می توان به سلیقه شخصی آنها، بودجه و توان مالی،  هدف از خرید محصولات طلا اشاره کرد. تمام این موارد می‌توانند انگیزه ای باشند تا افراد را به خرید طلای کم اجرت تشویق کنند.طلای کم اجرت

     افرادی که بودجه کمتری را برای خرید طلا در نظر می گیرند به واسطه انتخاب طلا با اجرت کم تر مبلغ پایین تری را می ‌پردازند. همچنین محصولاتی که طراحی ساده و به اصطلاح مینیمال دارند و یا محصولاتی که فرآیند ساخت آنها به صورت لیزری هستند، هزینه طراحی و ساخت کمتری خواهند داشت. امروزه بسیاری از افراد از طرفداران طرح های ساده و ظریف هستند. لذا محصول طلایی که انتخاب می کنند، اجرت ساخت پایین تری خواهد داشت. 

به یاد داشته باشید که خرید طلای کم اجرت به منزله خرید طلای کم کیفیت و یا کم ارزش تر نیست . اجرت ساخت عمدتا به طراحی محصولات و سیاست های گالری ارائه دهنده طلا بستگی دارد.

     بعضی از طلافروشی های سنتی، محصولاتی که قبلا توسط افراد خریداری شده اند را به عنوان طلای دست دوم از آنها خریداری کرده و با پرداخت کاری و ترمیم طلا، آن را به معرض فروش می‌گذارند. در واقع هنگامی که طلایی را از مشتریان خریداری می کنند، صرفا مبلغ طلای بکار رفته در آن محصول را پرداخته و پس از آن نیز هزینه ای بابت طراحی و ساخت نمی‌پردازند. بنابراین طلایی که برای فروش گذاشته اند، بدون در نظر گرفتن هزینه ساخت قیمت گذاری شده و به آن طلای بدون اجرت می‌گویند.

     محصولات طلای بدون اجرت معمولا از طرح های قدیمی برخوردار بوده و ممکن است کیفیت ساخت آنها نسبت به طلای دست اول به طور محسوس پایین تر باشد. در بعضی موارد هدف خرید طلا برای یک شخص صرفا استفاده از محصول و زیبایی آن نبوده و به نوعی قصد پس انداز سرمایه خود به واسطه خرید طلا دارند. این افراد معمولا تمایل به خرید طلای بدون اجرت دارند.

ویاناگالریا به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش طلای بدون اجرت نمی‌کند و به جای آن سعی در طراحی محصولاتی زیبا با اجرت ساخت پایین تر و منصفانه دارد.

     با توجه به سیاست های تیم ویاناگالریا، این مجموعه همواره در صدد ارائه محصولات با بهترین کیفیت مورد نظر و قیمت معقول و منصفانه برای مخاطبان خود بوده است. لذا کلیه محصولات ویانا نسبت به سایرین از قیمت مناسبی برخوردار هستند. 

     افزون بر این مسئله بخش قابل توجهی از محصولات ویاناگالریا هزینه ساخت پایین تری داشته و جزء محصولات طلای کم اجرت قرار می‌گیرند. از جمله این محصولات می توان به انگشترهای سری نیان ، گوشواره های سری ناسکی و دستبند های سری زرنوش اشاره کرد.

    در ادامه این مطلب محصولات طلای کم اجرت در هر گروه نمایش داده شده است.

آماده ارسال

ناموجود/ثبت سفارش

ناموجود/ثبت سفارش

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

ناموجود/ثبت سفارش

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

آماده ارسال

ممنونم دسته بندی مفیدی بود انتخابمو راحت تر کرد

💎🌹👍

طراحی طلاهای کم اجرتتون واقعا عالیه من راضی بودم👍👍❤❤طلای کم اجرت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

آدرس فروشگاه مرکزی: تهران، بزرگراه شهید ستاری، مجتمع تجاری کورش، طبقه B1، بازار طلا و جواهر، واحد ۳۷

کدپستی: ۱۴۸۵۹۲۴۴۳۴

تلفن: 44035240 -021

© تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ویانا گالریا می باشد.

این وب سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد و کلیه مجوز های لازم از مراجع ذیصلاح اخذ شده است.

طلا و جواهر جزء اکسسوری‌هایی هستند که به وسیله آنها می‌توانید ظاهر خود را صیقل دهید. اما اغلب اوقات، قیمت یک گردنبند از قیمت تمام وسایل داخل کمد شما بیشتر شود. در این مواقع تصمیم گیری برای خرید طلا و جواهر سخت می‌شود و حتی برخی از خرید منصرف می‌شوند.

دنیای طلا و جواهر دنیایی است که هیچ کس نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند. طرح‌ها و مدل‌هایی زیبا و مد روز هر روز در ویترین و وب‌سایت‌ها دیده می‌شود که ممکن است برخی از آنها قیمت‌های غیرقابل دسترسی داشته باشند و به اصطلاح خرید آنها برای قشر خاصی غیرممکن باشد.

اما خبر خوش این است که می‌توان با خرید طلای دست دوم و کم اجرت، طلا دار شوید و هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه روز طلا و جواهر پرداخت کنید. خرید طلا و جواهر دست دوم راهی آسان و مقرون به صرفه برای طلا دار شدن است. بسیاری برای سرمایه گذاری نیز سراغ خرید طلای دست دوم می‌آیند که با توجه به اینکه اجرت ساخت در آنها بسیار کم است، می‌توان آن را سرمایه گذاری بسیار خوبی دانست.

مطمئنا خرید طلای دست دوم با سود نسبتا خوبی نسبت به خرید طلای نو همراه است. در این نوع خرید، شما هزینه اجرت ساخت را نمی‌پردازید و همچنین وزن سنگ نیز از کل طلا کم می‌شود. این مواردی که عنوان کردیم، هنگام فروش نیز اعمال می‌شود و سود شما هنگام فروش طلای دست دوم نیز بیشتر از زمانی است که قرار است طلای نو خود را بفروشید. طلای دست دوم از آن مدل وسایلی است که می‌توانید هر زمان برای فروش آن اقدام کنید و سود مناسبی از فروش به آن به دست آورید.

در واقع خرید طلای دست دوم یه معامله برد-برد است که در این معامله هم از داشتن طلا استفاده خواهید برد و هم می‌توانید آن را به عنوان سرمایه برای آینده نگه دارید و با قیمت خوب بفروشید. اگر جزء آن دسته افراد باشید که ظاهر طلا برای آنها خیلی اهمیت ندارد و هم به سرمایه گذاری اهمیت می‌دهند و هم به استفاده از طلا، می‌توانید به طلای دست دوم فکر کنید و برای خرید آن اقدام کنید.طلای کم اجرت

وقتی صحبت از خرید طلا و جواهر به صورت آنلاین می‌شود، نگرانی بسیاری از محصولات با کیفیت با استانداردهای شما مطابقت دارد و یا آیا محصول دقیقا همان طلا و جواهری است که در تصویر مشاهده کردید یا خیر. یکی دیگر از بحث‌ها، موضوع قیمت است که در خرید آنلاین طلا بسیار مطرح می‌شود.

وب‌سایت دیورس با فروش طلای دست دوم، دغدغه قیمت را برای شما طلا دوستان از بین می‌برد. با مراجعه به وب‌سایت دیورس می‌توانید طیف وسیعی از طلا و جواهر دست دوم و کم اجرت را مشاهده کنید که قیمتی باور نکردنی دارند و با انتخاب یکی از آنها بسیار آسان و به صورت آنلاین طلا بخرید و آن را جلوی در خانه تحویل بگیرید. دیورس علاوه بر اینکه در مورد کیفیت کالا را تضمین می‌کند، شما را از بابت خرید به صرفه نیز مطمئن می‌کند. خرید آنلاین از دیورس نسبت به خرید خرید حضوری و فیزیکی به صرفه‌تر است و می‌توانید این تفاوت را در قیمت‌هایی که در صفحه محصولات وجود دارد، مشاهده کنید.

گالری دیورس یکی از بزرگترین سازنده ، تولید کننده و پخش کننده طلا و جواهرات در کشور ایران می باشد. این گروه مجرب با تکیه بر دانش خود اقدام به راه اندازی بزرگترین فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات در ایران کرده است.

تهران ، بازار ، خیابان ناصرخسرو، پاساژ معطر، واحد ۴

02133953175

کانال تلگرام

تماس در واتس اپ

 

 

 

 

طلای کم اجرت

 

 

فهرست مطالب

بازار طلا پر از رمز و رازهایی هست که خرید طلا را خیلی سخت می‌کند. امّا وقتی از آن‌ها اطلاع داشته باشیم و آگاهی خودمان را افزایش دهیم، نه‌تنها سخت و عذاب دهنده نیست بلکه لذت‌بخش هم می‌شود. یکی از اهداف ما در دی‌اجرت حرفه‌ای شدن ما در خرید طلا هست.

شما تا به حال برای هر منظور و هدفی به طلا فروشی مراجعه کرده‌اید. زرق و برق و تراش‌های طلایی که مقابل چشمان شما قرار دارد، هوش از سرتان می‌برد و می‌خواهید هرچه سریع‌تر طلایی که انتخاب کرده‌اید را خریداری کنید. یک لحظه هم صبر نمی‌کنید و از کنار کارمزد طلا و اجرت ساخت طلا عبور می‌کنید و پول را پرداخت می‌کنید. کارمزد طلا و اجرت ساخت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند.

بی‌توجهی به اجرت ساخت طلا و کارمزد طلا در خرید مصنوعات طلا سبب می‌شود که سرویس طلا، انگشتر و حتی النگوی مورد نظر را به قیمت بیشتری بخرید و زمانی که قصد فروش یا تعویض طلای مد نظر را داشته باشید، تازه متوجه می‌شوید که طلافروش چه نکاتی را به شما نگفته است. امروز می‌خواهیم کارمزد طلا یا اجرت طلا را توضیح بدهیم و بگوییم چگونه محاسبه می‌شود و چگونه در قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. به شما توصیه می‌کنیم که برای سرمایه‌گذاری، حتماً طلای بدون کارمزد بخرید. بهتر است در ابتدا معنای کارمزد طلا را باهم مرور کنیم و بعد برویم سروقت طلاهای بدون کارمزد !

شما زمانی که یک طلا می‌خرید علاوه بر ارزش خود طلا که شامل وزن و عیار آن می‌شود، یک هزینه دیگر به نام کارمزد ساخت را نیز پرداخت می‌کنید شما می‌بایست دستمزد و حقوق کسانی که بر روی آن قطعه طلای خام کار کرده‌اند را هم بپردازید پس مقدار پولی که بابت هر گرم ساخت به کارخانه و کلاً به بنکدار پرداخت می‌گردد، اصطلاحا کارمزد ساخت طلا یا همان اجرت طلا می‌نامیم.طلای کم اجرت

اجرت یا کارمزد ساخت، بسیار متنوع هست و از قانون و فرمولی پیروی نمی‌کند. کارهایی که مدل جدیدتری هستند، معمولاً اجرت بالاتری نسبت به مدل‌های قدیمی دارند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در کارمزد طلا می‌تواند این باشد که فرد طلاساز چقدر در درست کردن آن مصنوعات طلا سهم داشته است. امروزه دستگاه‌های CNC و ربات‌ها، جای انسان‌ها را گرفته‌اند. کارمزد ساخت طلاهایی که با استفاده از این دستگاه‌ها ساخته می‌شوند، کمتر هستند. هرچقدر در حین ساخت مصنوعات طلا، کسری طلا زیادتر باشد، کارمزد افزایش پیدا می‌کند. همچنین در جواهرسازی به‌علت دقّت زیاد کار و استفاده از سنگ‌های قیمتی که احتمال شکستن آن وجود دارد، معمولاً کارمزد آن‌ بالاتر هست. نکته جالب دیگر در مورد کارمزد طلا این هست که کارمزد یک نوع کار بر روی دو فلز متفاوت، اجرت‌های متفاوتی دارند. امّا در کشورهای اروپایی اینگونه نیست.

کارمزد طلا گرمی حساب می‌شود. یعنی هر گرم طلا مثلاً ۳۵ هزار تومان کارمزد دارد. بعضی از طلافروشان، درصدی حساب می‌کنند که معمولاً بین ۴ تا ۶ درصد قیمت طلا نیز رسیده است. کارمزد طلا به صورت درصدی از نظر اتحادیه ممنوع می‌باشد. کارمزد زیورآلات خارجی مثلاً ایتالیایی ممکن است به بیش از ۲۰۰ هزار تومان در یک گرم برسد. بعضی از زیورآلات ایرانی ساخت اصفهان نیز چنین کارمزدی دارد. حال برویم سروقت محاسبه‌ی قیمت طلا به همراه کارمزد یا اجرت ساخت آن؛ در حالت کلی قیمت طلای ساخته طبق فرمول زیر محاسبه می‌شود:

 ۹ درصدمالیات + ۷ درصد سود مغازه‌دار + (وزن کل طلا×(قیمت یک گرم طلا + اجرت ساخت یک گرم طلا ))

طبق فرمول بالا مسلماً کارمزد مصنوعات طلا در یک یا دو گرم بسیار به چشم نمی‌آید؛ اما فرض کنید قصد خرید یک سرویس طلای ۴۰ گرمی را دارید اگر هر گرم از این سرویس طلا حداقل اجرت ساختی معادل ۳۵ هراز تومان داشته باشد و قیمت هر گرم طلا ۳۸۰ هزار تومان باشد، قطعاً قیمت کارمزد ساخت این سرویس قابل چشم پوشی نیست! برای نمونه قیمت این سرویس طلا را باهم محاسبه می‌کنیم:

ماشین حساب را بردارید و طبق گفته زیر عمل کنید تا قیمت را محاسبه نمایید:

ماشین حساب عدد ۱۹,۳۶۰,۵۸۰ را نشان می‌دهد. به‌عبارت دیگر داریم:‭

(۱.۰۹)×(۱.۰۷)×(۴۰×(۳۸۰,۰۰۰+۳۵,۰۰۰))=۱۹,۳۶۰,۵۸۰

قیمت نهایی سرویس طلای با کارمزد معادل نوزده میلیون و سیصد و شصت هزار تومان می‌باشد که حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان آن کارمزد می‌باشد.

توجه: ممکن است برای شما این نکته مبهم باشد که چرا در یکجا گفتیم سود مغازه‌دار و مالیات ارزش بر افزوده را جمع می‌کنیم اما در مثالی که زدیم، ۷ درصد سود مغازه‌دار و ۹ درصد مالیات ارزش بر افزوده را به صورت عدد ۱.۰۷ و ۱.۰۹ ضرب کرده‌ایم؟! در جواب باید بگوییم این دو با هم هیچ تفاوتی ندارند یعنی در فرمول چه ۷% و ۹% را جمع کنیم و چه ۱.۰۷ و ۱.۰۹ را در فرمول ضرب کنیم، هیچ تفاوتی ندارد به قول خودمانی چه خواجه علی یا چه علی خواجه 🙂 ( طلافروشان با استفاده از ماشین حساب‌های طلافروشی به دلیل داشتن امکاناتی مثل گرفتن درصد، از روش اول استفاده می‌کنند یعنی ۷% و ۹% را در فرمول جمع می‌کنند اما چون با ماشین حساب‌های تلفن همراه و ماشین حساب‌های معمولی نمی‌شود درصد گرفت، از راه دوم استفاده می‌کنیم یعنی به جای جمع ۷% سود مغازه و ۹% مالیات با فرمول، اعداد ۱.۰۷ و ۱.۰۹ را در فرمول ضرب می‌کنیم.

بعضی از مصنوعات طلا در مغازه‌های طلافروشی، کارمزد ساخت کمی دارند. حتما تا به حال شنیده‌اید که النگو بخرید چون کارمزد کمی دارد. کارمزد النگو معمولاً گرمی ۵ هزارتومان می‌باشد. بعضی از این طلاجات به‌خاطر این که ساخت آن‌ها ساده‌تر هست و یا اینکه دقّت زیادی نمی‌خواهد و دستگاه CNC آن‌ها را می‌سازد، کارمزد ناچیزی دارند. به‌علاوه کارگاه‌های طلاسازی، معمولاً به صورت عمده یک نمونه کار را می‌سازند، به همین خاطر که عمده هست و تک نیست، کارمزد و اجرت آن نسبت به سایر زیورآلات کم و یا صفر باشد. گاهاً طلافروشی دیده شده است که می‌خواهد ویترین خود را عوض کند و طلاجات به‌روزی بیاورد، به همین خاطر مصنوعات طلای قدیمی را بدون کارمزد حساب می‌کند تا زودتر به فروش برود.

طلای بدون کارمزد با طلای دست دوم بسیار متفاوت است. طلای بدون کارمزد، نو هست و استفاده نشده است. طبق قوانین اتحادیه طلا و جواهرات، مالیات بر ارزش افزوده بر روی اجرت ساخت باید حساب شود، در این صورت طلایی که کارمزد نداشته باشد، مالیات هم ندارد.

حرف خودمانی: اکثر طلافروشان از قدیم تا به امروز مالیات را روی کل قیمت طلا حساب می‌کنند. ما ندیدیم که روی اجرت طلا، مالیات را حساب کنند. امّا عموم طلافروشان بازار بزرگ تهران، مالیات را صفر در نظر می‌گیرند. زرگران می‌گویند که مالیاتی که سر سال به اداره دارایی پرداخت می‌کنند بر طبق فروش کلی طلا در یک سال هست و امکان حساب کردن مالیات بر اجرت طلا، سخت و طاقت‌فرسا هست. ما هم در فرمول‌های خودمان مالیات را طبق طلافروشان حساب کردیم تا شما را به آنچه در بازار می‌گذرد، نزدیک‌تر کنیم.

زرگرها و عموم مردم، طلای بدون کارمزد را با طلای دست‌دوم یا طلای مستعمل و استفاده شده یکی می‌دانند. به این دلیل که طلافروش، کارمزد آن‌ها را صفر در نظر می‌گیرد، فرقی بین آن‌ها قائل نمی‌شود. اگر طلایی بدون کارمزد یا دست‌دوم باشد، دیگر بابت هر گرم طلا لازم نیست اجرت ساخت و مالیات ارزش بر افزوده را بپردازید. و فقط طلافروش همان ۷% سود مغازه را از شما می‌گیرد. فرض کنید سرویس ۴۰ گرمی بالا بدون کارمزد باشد، در این صورت قیمت آن این‌گونه محاسبه می‌شود و فروشنده مالیات ارزش بر افزوده و اجرت ساخت را از آن کم می‌کند:

ماشین حساب کامپیوتر یا دستی را بردارید و طبق گفته زیر عمل کنید تا قیمت را محاسبه نمایید:

ماشین حساب چه عددی نشان می‌دهد؟ عدد ۱۶,۲۶۴,۰۰۰ را نشان می‌دهد. به‌عبارت دیگر داریم:

۴۰×(۳۸۰×۱.۰۷)=۱۶,۲۶۴,۰۰۰

قیمت نهایی سرویس طلای دست‌دومی که از مغازه‌دار می‌خرید و کم اجرت محسوب می‌شود معادل شانزده میلیون و دویست و شصت و چهار هزار تومان است. این یعنی در ۴۰ گرم سرویس طلا چیزی حدود ۳,۰۹۶,۰۰۰ هزار تومان اجرت و مالیات می‌دهد. به جای مالیات و کارمزد طلا می‌توانید حدود ۷.۵ گرم طلا به سرویس خود اضافه کنید. یعنی با آن پول می‌توانید طلای ۴۷.۵ گرمی بخرید. من این تفاوت را با گوشت و پوست و استخون تجربه کردم. شما چه طور؟؟

حالا اگر سرویس طلا دست دوم را از آشنایان و دوستان خود بخرید دیگر سود مغازه دار را هم نمی‌پردازید و فقط پول هر گرم طلا را پرداخت می‌کنید. اگر همان سرویس طلای ۴۰ گرمی را از آشنای خود بخرید و دیگر سود مغازه‌دار را هم ندهید؛ قیمت آن به صورت زیر می‌شود:

۴۰×(۳۸۰)=۱۵,۲۰۰,۰۰۰

قیمت نهایی سرویس طلای بدون هیچ کارمزد و اجرتی معادل پانزده میلیون و دویست هزار تومان می‌شود. این باور کردنی نیست یعنی ۴۰ گرم طلای با کارمزد با ۴۰ گرم طلای بدون کارمزد حدود ۴ میلیون تومان با هم اختلاف قیمت دارند. پس، به همین دلیل است که با گران شدن طلا بیشتر مردم به خرید طلاهای دست دوم و بدون کارمزد روی آورده‌اند.

این باور که طلای بدون کارمزد زیبا نیست، یک باور محدود کننده هست و ما را از دیگران عقب می‌اندازد. طلای بدون کارمزد ممکن هست زیباتر از طلایی باشد که کارمزد فراوان دارد. سلیقه افراد متفاوت هست و نمی‌توان گفت طلایی که کارمزد کمتری دارد، ظریف‌ و خوشگل‌ نیست. امّا یادتان باشد زیورآلاتی که دلتان با آن‌ها همراه نیست را، تحت هر شرایطی نخرید! حتی اگر کارمزد آن بسیار زیاد یا بسیار کم باشد. چون شما باید از پوشیدن آن مصنوعات طلا ، تمام لذت را ببرید.

به طور مفصل توضیح داده شد که شما زمانی که یک طلا می‌خرید علاوه بر ارزش خود طلا که شامل وزن و عیار آن می‌شود، کارمزد ساخت طلا را هم پرداخت می‌کنید؛ اما در هنگام فروش آن طلا، تنها مبلغی را بابت ارزش طلا دریافت می‌کنید. برای مثال اگر شما امروز طلایی را به مبلغ ۲ میلیون تومان بخرید و بخواهید آن را در ماه بعد بفروشید، درصورتی‌که قیمت طلا دچار نوسانات غیرمنتظره نشده باشد، سود که نمی‌کنید هیچ؛ بلکه ضرر هم می‌کنید. زیرا هم مدت سرمایه‌گذاری شما کوتاه بوده است و در این مدت قیمت طلا تغییر فراوانی نکرده است و هم شما هنگام خرید مبلغی را به‌عنوان اجرت ساخت و مالیات و … پرداخت کرده‌اید که در هنگام فروش آن دیگر این مبالغ به شما برگردانده نمی‌شود.

امّا اگر طلایی که کارمزد آن صفر باشد و طلافروش یک مبلغی به ازای هر گرم طلا به‌عنوان سود مغازه بگیرد. شما نسبت به زمانی که طلایی با کارمزد و سود مغازه می‌خرید، سود کرده‌اید. به جای اینکه طلا با کارمزد زیاد بخرید، سعی کنید طلای بدون کارمزد یا دست دوم یا بدون اجرت بخرید. بدین ترتیب وزن طلای خود را افزایش می‌دهید. تلاش کنید که بیشتر طلا بخرید.

امیدواریم در این مقاله، توانسته باشم کارمزد طلا، اجرت طلا را برای شما توضیح داده باشم. اجرت طلا همانطور که گفتیم به صورت نسبی هست، از طرف دیگر، چون مصنوعات طلا بین چند بنکدار و افراد کیفی در بازار زرگری دست به دست شده است، این مبلغ برای اجرت طلا، معمولاً بیشتر از حد معقول هست. شما  می‌توانید روی قیمت اجرت طلا، چانه بزنید و تخفیف خوبی بگیرید. اما اگر پول اضافه خود را می‌خواهید طلا کنید تا بعد چند سال بفروشید، حرفه‌ای عمل کنید و حتما طلای بدون کارمزد یا طلای دست دوم بخرید. طلای دست دوم یا طلای بدون کارمزد از این جهت بهتر از خرید شمش‎ و طلای آبشده هست که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و لذت پولی که پرداخت کرده‌اید را ببرید.

«با ذکر منبع، کپی این مطلب بلامانع است»

چرا فرمول شما متفاوته. مگه این رو حساب نمیکنن؟
قیمت کل = ۹ درصد مالیات + ۷ درصد سود فروش + (وزن کل × (اجرت هر گرم+ قیمت هر گرم)

این نرم افزار رو که تو بازاره چطوری میبینید؟
محاسبه گر قیمت طلا

این نرم افزارهای محاسبه‌ی قیمت طلا دقیقاً مثل همین فرمولی که خودتون فرمودین عمل می‌کنند و با همین فرمول برنامه نویسی شده‌اند که کار شما را در حساب کردن قیمت طلا راحتتر می‌کنند.

سلام بله دقیقا ما هم از همین فرمول استفاده میکنیم، فقط چون بسیاری از کاربران از ماشین حساب‌های معمولی استفاده می کنند و نمی توانند با آن درصد بگیرند، به راحتی می‌توانند با استفاده از این راه یعنی به جای جمع کردن ۷% و ۹% با فرمول، اعداد ۱.۰۷ و ۱.۰۹ را در فرمول ضرب کنند. در این صورت دیگر نیازی به ماشین حساب‌هایی که درصد می‌گیرد ندارند و به راحتی میتوانند با استفاده از ماشین حساب های معمولی نیز قیمت طلای خود را حساب کنند.

ممنون از پاسخگویی، ولی اگر همین مثال را با دو فرمول محاسبه کنیم جواب متفاوت میده

سلام
دوست عزیز لطف می کنید دو فرمول را که منظور شماست، در این قسمت بنویسید تا ما بهتر بتوانیم کمکتون کنیم؟ فرمول های ما از نظر ریاضی یکی هست و جواب نهایی یکسانی می دهند.

سلام. در بالا نوشتم

فرمول ما با فرمولی که شماا در بالا نوشتید هر دو یکسان هست و جواب یکسان می دهد. ما متوجه اشتباه محاسباتی شما نمی شویم. لطفا برای روشن شدن موضوع با ما تماس بگیریدطلای کم اجرت

با فرمول اعلامی بنده و محاسبه ماشین حساب ویندوز میشود ۱۹۲۵۶۰۰۰ نه ۱۹۳۶۰۵۸۰ !؟

دوست عزیز متوجه اشتباه شما شدیم. در حال درست کردن فیلم برای این موضوع هستیم. همین پست را به روز رسانی می کنیم.

سلام
زماني كه شما قيمت طلا و اجرت را در ۱۶% ضرب ميكنيد جواب شما با زماني كه شما جدا ۷% و ۹% رو محاسبه مي كنيد متفاوت هست چون وقتي قيمت طلا و اجرت را در ۷% ضرب مي كنيد و جواب را در ۹% ضرب مي كنيد در واقع قيمت طلا و اجرا را بعلاوه ۷% در ۹% ضرب مي كنيد اما در ضرب اول فقط قيمت طلا و اجرت را در ۱۶% ضرب مي كنيد به همين دليل تفاوت دارد و درست هم هست.البته ۹% ماليات بر ارزش افزوده هست نبايد بر سود هم اعمال شود يعني فقط بر اجرت ساخت بسته شود نه بر قيمت طلا و اجرت و سود فروشنده كه درست نيست اين روش محاسبه.

سلآم خستِه نباشـيد
ببخشيد خواستم مشورتـى داشته باشـم ..
من ميخوام حدودا ١٠ ميليون طلاىِ بدونِ اجرت بخرم و بعد از چند سال بفروشم
بنظرتون سود ميكنم؟؟
همش نگرانم ميگم نكنه ب ضررم تموم شه ?

بسیار ممنون و سپاسگزاریم از مطالب کاربردی و دقیق شما
سوالی داشتم برای سرمایه گذاری خرید طلای دست دوم بهتراست یا خرید سکه؟
ممنون میشم اگر پاسخ دهید

سلام رشیدی عزیز
ببینید خیلی سوال کلی پرسیدید و به جزئیات اشاره نکردید. مثلا نگفتین چقدر حاضرید ریسک کنید؟ چقدر پول دارید؟ و تا چه زمانی به این پول احتیاج ندارید؟
اما اگر به طور کلی جواب بدهم این هست که سکه توجهاتی دارد که باید به آن توجه کرد. مثلاً حباب سکه، تقلبی نبودن سکه، اینکه سال ضرب سکه ۸۶ باشد و پایین تر نباشد، محل نگهداری از طلا و سکه امروزه خیلی مهم هست و دغدغه ما محسوب می شود . برای مطلاعه بیشتر حتما مقاله های مربوط به نکات سکه و کاربردهای سکه را بخوانید
طلای دست دوم هم توجهات خودش را دارد. درصد سود مغازه (معمولا ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در هر گرم می باشد.) و اینکه ممکن هست از نظر زیبایی و قشنگی،طلای دست دوم چنگی به دل نزند و اینکه فروش طلای دست دوم از نظر اتحادیه ممنوع هست و هرطلافروشی پیدا نمی شود.
ما عقیدمون این هست که باید از انداختن مصنوعات طلا بر اعضای بدن خود، همسر و فرزندان لذت ببریم. ما دی اجرتی ها معمولا افراد را به خرید طلای دست دوم توصیه می کنیم.

سلام ممنون از مطلب مفیدتون
می خواستم ببینم برای سرمایه گذاری که البته نقد شوندگی راحت تری هم داشته باشه خرید سکه بهتره یا طلای دست دوم (بدون کارمزد)؟
با تشکر

سلام سهیل عزیز ، ببینید در کل طلا نقدشوندگی راحتی دارد حالا چه سکه باشد چه طلا ساخته شده یا طلا اب شده اما در این میان سکه های طلا نقد شوندگی راحتتری نسبت به طلاهای ساخته شده و به قول خودتون بدون کارمزد دارند؛ اگر سکه هایی که می خرید از جاهای قابل اعتماد باشد و پک سکه برای سکه فروشی های معتبر باشد مثل سکه شمس خیلی راحت به هر طلافروشی می توانید آن را بفروشید اما برای فروش طلا های ساخته شده حتما باید فاکتور داشته باشید و علاوه بر این ممکن است هر طلا فروشی آن را از شما نخرد. درنتیجه ما می گوییم نقد شوندگی سکه راحت تر است اما تنها مسئله ای که هست حباب سکه است که در هنگام خرید سکه از سکه فروشان، باید بپردازید. برای آگاهی از حباب سکه مقاله حباب طلا و سکه را مطالعه کنید.
که نظر ما این است با اینکه نقد شوندگی سکه راحتتر است اما در شرایطی که سکه حباب دارد چندان به نفعتان نیست که سکه بخرید و طلای کم اجرت می تواند گزینه بهتری برای سرمایه گذاری باشد.
البته این را هم بگوییم که اگه برای فروش طلاهای کم اجرت فاکتور داشته باشید باز هم طلای شما خریدار دارد و روی زمین نمی ماند.

سلام
ممنونم
خیلی استفاده کردم.

با سلام
سوالي از خدمتتون داشتم در برخي موارد ديدم كه فروشندگان طلا جهت خريد طلاهاي مشتري به جاي ضرب قيمت تابلو در ۷۴۰ و تقسيم بر ۷۵۰ از روش ديگري استفاده ميكنند كه بدين صورت هست ۳۰۰۰ تومان از قيمت تابلو فروش كم ميكنند و گرم طلا مشتري كه جهت فروش دارد را در ۷۴۰ ضرب و تقسيم بر ۷۵۰ مي كنند آيا اين روش درست هست و اگر آره چه فرقي با روش شما در مقاله فروش طلا كه قيمت رو در ۷۴۰ ضرب و تقسيم بر ۷۵۰ مي كردين دارد؟
با تشكر

با سلام
– سوالي از خدمتتون داشتم در برخي موارد ديدم كه فروشندگان طلا جهت خريد طلاهاي مشتري به جاي ضرب قيمت تابلو در ۷۴۰ و تقسيم بر ۷۵۰ از روش ديگري استفاده ميكنند كه بدين صورت هست ۳۰۰۰ تومان از قيمت تابلو فروش كم ميكنند و گرم طلا مشتري كه جهت فروش دارد را در ۷۴۰ ضرب و تقسيم بر ۷۵۰ مي كنند آيا اين روش درست هست و اگر آره چه فرقي با روش شما در مقاله فروش طلا كه قيمت رو در ۷۴۰ ضرب و تقسيم بر ۷۵۰ مي كردين دارد؟
با تشكر

با سلام
سوالي از خدمتتون داشتم در برخي موارد ديدم كه فروشندگان طلا جهت خريد طلاهاي مشتري به جاي ضرب قيمت تابلو در ۷۴۰ و تقسيم بر ۷۵۰ از روش ديگري استفاده ميكنند كه بدين صورت هست ۳۰۰۰ تومان از قيمت تابلو فروش كم ميكنند و گرم طلا مشتري كه جهت فروش دارد را در ۷۴۰ ضرب و تقسيم بر ۷۵۰ مي كنند آيا اين روش درست هست و اگر آره چه فرقي با روش شما در مقاله فروش طلا كه قيمت رو در ۷۴۰ ضرب و تقسيم بر ۷۵۰ مي كردين دارد؟
با تشكر-

سلام دوست عزیز، این دو روش که گفتین با هم تفاوتی ندارد؛ تنها فرقش این است که در روش طلافروشی که گفتید جدای از اینکه طلای شما را به قیمت طلای ۷۴۰ عیار می خرد از هر گرم تابلو نیز ۳۰۰۰ تومان کم کرده است! ( یعنی کسی که هم از قیمت تابلو کم می کند و هم قیمت را در ۷۴۰ ضرب و تقسیم بر ۷۵۰ می کند طلای شما را با قیمت کمتری می خرد.) درستش این است که قیمت تابلو را در ۷۴۰ ضرب و تقسیم بر ۷۵۰ کنند که متاسفانه بعضی ها از قیمت تابلو هم کم می کنند. اما اینکه گفتید اول قیمت را در گرم ضرب می کند و بعد در ۷۴۰ ضرب و یعد تقسیم بر ۷۵۰ می کند این فقط جای ضرب و تقسیم را عوض کرده است و در قیمت نهایی تاثیری ندارد.

با سلام
ميخواستم بدونم قيمت به روز شده و آنلاين طلا رو از كدوم سايت كه معتبر و دقيق تر هست ميشه گرفت؟
تشكر

سلام دوست عزیز؛ با توجه به اینکه سایت های زیادی وجود دارد که قیمت طلا را می گذارند شما باید از سایتی قیمت طلا را مشاهده کنید کهه قیمت آن بیشتر از همه به قیمت معاملات بازار نزدیک باشد. در این میان سایت اتحادیه از میان سایت ها قیمت گذاری نسبتا خوبی دارد اما بهترین راه این است که برای دیدن قیمت طلا چندین سایت را بررسی کنید تا درست ترین قیمت دستتان بیاد در این مقاله معرفی ۱۰ سایت قیمت طلا می توانید سایت هایی که قیمت طلا را می گذارند بررسی کنید.

ممنون از مطالب مفیدتون ، من از طلا فروشی مقداری طلای شکسته گرفتم ولی ایشون هم ۹ درصد و هم ۷ درصد سود خودش و ملیات رو ازم گرفت این درست هست؟ و اگر نیست باید پیش چه ارگانی برم؟

سلام امیرحسین عزیز؛ معمولاً سود و مالیات را روی طلای شکسته یا همان طلای دست دوم و متفرقه اضافه نمی کنند، طلاهای متفرقه ( طلای شکسته ) را با اندک سودی به فروش می رسانند، اگر در ازای طلایی که خریدید فاکتوری معتبر از طلا فروش دریافت کردید می توانید آن را به اتحادیه طلا و جواهر شهر خود ببرید تا ببینید آن‌ها چه می‌گویند؛ اما در کل این گونه مسائل را بهتر است قبل از خرید طلا به اطلاعات خود اضافه کنید تا در هنگام معامله با چشمی بازتر عمل کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دی‌اجرت: سریع، امن و به قیمت روز، طلای شما را می‌خرد. در این سامانه، قصد داریم به صورت آنلاین و اینترنتی، طلای دست‌دوم و شکسته‌ای که می‌خواهید بفروشید را با بهترین قیمت و بالاتر از طلافروشی‌ها بخریم. تا هم امنیت طلای شما حفظ شود و هم با سرعت و بدون هیچ رفت و آمدی بتوانید طلاهای خود را بفروشید و پول آن را دریافت کنید.


09102231340


info[@]diojrat.com

تهران، بازار بزرگ تهران- پاساژ خرداد

طلای کم اجرت
طلای کم اجرت
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *