علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی
علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

ایران اچ آی وی » سلامت جنسی » مشاوره زناشویی » دلایل سرد شدن ناگهانی مرد در رابطه زناشویی چیست؟

هنگام مواجه شدن با مشکلی مانند سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه زناشویی نباید در اولین مرحله اعتماد به نفس خود را از دست بدهید!

سرد شدن ناگهانی مرد در رابطه زناشویی برای بسیاری از زنان اتفاقی ترسناک و عجیب به نظر می رسد. در صورتی که این مسئله شاید بسیار کوچک تر از چیزی باشد که فکرش را می کنید. برخی مواقع تنها یک دلیل ساده یا یک مسئله کاملا غیرمرتبط با روابط زناشویی می تواند تاثیر منفی روی مرد یا زن بگذارد. به گونه ای که این تاثیر در رابطه عاطفی و زناشویی دیده خواهد شد.

برخی مواقع هم ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد. در هر صورت شناخت مشکل و پیدا کردن راه حل، گزینه ای است که افراد در چنین مواقعی به آن روی می آورند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل نگاهی داشته باشیم به دلایلی که در نهایت باعث سرد شدن ناگهانی مرد در رابطه زناشویی می شود.

مسئله ای که درباره سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه زناشویی باید بدانید این است که دلیل این اتفاق در هر فرد می تواند کاملا متفاوت باشد. به صورت کلی نمی توان نسخه ای یکسان برای همه در نظر گرفت. اما در این قسمت رایج ترین دلایلی که باعث این اتفاق می شود را بررسی می کنیم.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

متاسفانه برخی زنان از اعتماد به نفس کافی برخوردا نیستند و در صورت ایجاد کوچکترین مشکلی به دنبال دلیل عیب و ایراد درون خود هستند. کاملا درست است که زنان هم نقش موثری در کیفیت رابطه دارند اما دلیل نمی شود که در صورت به وجود آمدن هر مشکل کوچک و درشتی، زن به دنبال عیب جویی از خود باشد. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که با سرد شدن ناگهانی مرد در رابطه زناشویی مواجه شده اید، خودخوری نکنید. این احتمال وحود دارد که دلیل این اتفاق هیچ ربطی به شما نداشته باشد.

از این رو در اولین مرحله می توانید صادقانه از همسر خود بپرسید که مسئله ای برای او به وجود آمده است؟ این احتمال وجود دارد که تنها یک مشکل کاری، مسئله مالی یا موارد مشابه ذهن مرد را درگیر کرده باشد. حتی ممکن است مشکلات شخصی برای مرد پیش آمده باشد که از بازگو کردن آن ها ترس دارد. به طور مثال به خطر افتادن سلامت جنسی مردان به هر دلیل می تواند از مواردی باشد که فرد تمایلی به سخن گفتن درباره آن ندارد.

بسیاری از زنان در چنین مواقعی می گویند که همسر ما به صورت ناگهانی سرد شده و خود را در رابطه عاطفه کنار کشیده است. اما این احتمال وجود دارد که در روزهای اخیر، اختلافات و بحث هایی که بینتان رخ داد، باعث سرد شدن مرد در رابطه زناشویی شود و همه چیز به صورت ناگهانی اتفاق نیوفتاده باشد! مرور حرف ها، اتفاقات و بازنگری مسائلی که اخیرا با همسر خود داشته اید می تواند سرنخی برای پیدا کردن دلیل این مشکل باشد.

بسیاری از مردان نسبت به توانایی های جنسی خود اعتماد به نفس لازم را ندارند. اختلال عملکرد جنسی از مواردی است که باعث به وجود آمدن ترس و از بین رفتن اعتماد به نفس در مردان خواهد شد. از این رو اگر اخیرا در روابط زناشویی خود دچار مشکلی بوده اید و برخورد بدی با همسر خود داشته اید، این احتمال وجود دارد که همسرتان در حال حاضر دلشکسته و بی اعتماد به نفس باشد. موضوع اعتماد به نفس و خودباوری در رابطه زناشویی برای مردان اهمیت بسیار زیادی دارد.

از دیگر مسائلی که باعث سرد شدن ناگهانی مردان می شود می توان به شروع مصرف موارد مخدر و مشروبات الکلی اشاره کرد. معمولا رابطه هایی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی سرد می شوند، بعد از مدتی به شکل اول خود باز می گردند اما تاثیرات مصرف موارد مخدر می تواند به گونه ای باشد که مردان به طور کامل میل جنسی خود را از دست می دهند. پس اگر این سرد شدن و بی میلی به صورت ناگهانی از سمت مردان شکل گرفته است می توان این احتمال را نیز در نظر گرفت.

منظورمان از تغییر می تواند هر چیزی باشد. اگر عبارت علت سرد مزاجی مردان را در موتور جستجو گوگل سرچ کنید با مقاله های بسیاری مواجه خواهید شد که در تمامی آن ها تنها زنان را مقصر جلوه داده اند. در صورتی که مهم ترین مسئله در چنین شرایطی حفظ خونسردی و آرامش است. تا زمانی که آرامش و خونسردی نداشته باشید نمی توانید این مسئله را حل کنید. از این رو پیشنهاد می شود از همان ابتدا به عیب جویی درون خود نپردازید. اما به صورت کلی می توانید مواردی مانند عدم ایجاد تنوع در رابطه جنسی، عدم رسیدگی و آراستگی  به خود را از دلایلی دانست که در نهایت باعث سرد شدن ناگهانی مرد می شود. در صورتی که مواردی مانند عدم توانایی برای ایجاد تنوع در رابطه ادامه دار شده باشد می توانید مشاوره زناشویی زیر نظر متخصص را به عنوان راه حل انتخاب کنید.

هر مسئله ای می تواند میان زن و مرد به یک تفاوت آزار دهنده در رابطه زناشویی تبدیل شود. به طور مثال برخی از مردان در صورت عدم استفاده از کاندوم دچار استرس می شوند و از طرفی با خواسته ی همسر خود مبنی بر استفاده نکردن از کاندوم مواجه می شوند. متاسفانه این باور غلط بسیار رایج شده است که تنها برای جلوگیری از انتقال ویروس ایدز در رابطه های پر خطر باید از کاندوم استفاده کرد. در صورتی که بسیاری از مردان استرس جلوگیری در ریختن آب منی در واژن را دارند. شاید به ظاهر ساده به نظر برسد اما چنین موارد ساده ای هم می تواند یک مرد را از ایجاد رابطه ی زناشویی دلزده کند.

اگر بخواهیم جمع بندی کلی داشته باشیم باید بگوییم که موارد بسیاری می تواند به عنوان دلایل عدم تمایل به رابطه زناشویی از سمت مردان وجود داشته باشد که در این مقاله از بلاگ ایران اچ ای وی سعی کردیم تعدادی از رایج ترین آن ها را بررسی کنیم. اما به صورت کلی پیشنهاد می شود در صورتی که این مشکل تا مدت ها ادامه دار شد، از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

این مسئله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما اعتیاد، عدم رعایت بهداشت، دغدغه های ذهنی، مشکلات عاطفی از رایج ترین دلایل سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه جنسی است.

صحبت کردن و پیدا کردن ریشه مشکل می تواند اولین قدم برای درمان بی میلی مردان به رابطه زناشویی باشد اما در صورتی که انجام این اقدامات نتیجه ی مطلوبی را فراهم نکند، باید با یک مشاور زناشویی در ارتباط باشید.

خیر. نمی توان قاطعانه درباره دلیل سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه جنسی صحبت کرد زیرا موارد بسیاری اعم از اختلالات جنسی می تواند دلیل این مسئله باشد از این رو پیشنهاد می شود در چنین شرایطی از یک مشاور تخصصی زناشویی کمک بگیرید.

ارسال

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. مشاورین ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تهران – میدان درکه – دانشگاه شهید بهشتی

©2020 – Iranhiv | All right reserved

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

48 بازدید

64 بازدید

99 بازدید

179 بازدید

169 بازدید

دیدگاه

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

48 بازدید

64 بازدید

99 بازدید

179 بازدید

169 بازدید

دیدگاه

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

48 بازدید

64 بازدید

99 بازدید

179 بازدید

169 بازدید

دیدگاه

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

48 بازدید

64 بازدید

99 بازدید

179 بازدید

169 بازدید

دیدگاه

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

علت تنفر مرد از همسرش بسیار متعدد است و ناآگاهی زنان در این زمینه می‌تواند زندگی مشترک زوجین را به خطر بیاندازد. برخی از زنان سکوت کرده و در مقابل سرد شدن شوهرشان هیچ اقدامی نمی‌کنند. برخی دیگر هم به دنبال علت و راهی برای حل مشکل می‌گردند. و اما دسته سوم، زنانی‌اند که می‌خواهند از این رخداد پیشگیری کنند. مردان به دلایل مختلفی ممکن است نسبت به همسرشان سرد شده و از او متنفر شوند؛ شناخت علل سرد شدن مردان از رابطه به شما کمک می‌کند تا در جهت پیشگیری و یا حل آن حرکت کنید. ولی زمانی که از علت تغییر رفتارهای او آگاهی نداشته باشید، ممکن است فاصله میان شما بیشتر شده و ناراحتی‌تان دو چندان شود. در این مقاله به بررسی علت سرد شدن مردان در روابط زناشویی می‌پردازیم

اغلب زنان با گذشت مدتی از ازدواجشان ظاهر خود را فراموش می‌کنند؛ به طوری که همسرشان آن‌ها را تنها در شرایطی که به مهمانی و یا بیرون می‌روند، زیبا و آراسته می‌بیند. درحالی که در خانه نامنظم بوده و به آراستگی خود اهمیت نمی‌دهد. عدم رعایت بهداشت فردی مانند دوش نگرفتن یا اپیلاسیون نکردن می‌تواند برای مردان منزجر کننده باشد. لازم نیست که همیشه آرایش‌های غلیظ داشته باشید ولی مرتب بودن و استفاده از عطرهای خوشبو به پایدار ماندن رابطه تان کمک شایانی می‌کند.

از طرفی بسیاری از زنان بعد از ازدواج به رژیم غذایی و ورزش خود اهمیتی نمی‌دهند. زیبایی فیزیکی نشان دهنده سلامتی زنان است. مهم‌ترین عامل راه انداز و تحریک جذابیت در مردان از طریق بینایی است؛ پس مراقبت از پوست، موها و اندام از اهمیت زیادی برخوردار است. دلایل سرد شدن رابطه متنوع است اما با توجه به جزئیات می توانید مانع از بدتر شدن رابطه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلایل سرد شدن رابطه کلیک کنید.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

مردان تنوع را دوست دارند. یکنواختی در رابطه جنسی باعث می‌شود که آن‌ها به تدریج علاقه خود را در رابطه از دست بدهند. سعی کنید هرازگاهی تغییراتی در ظاهر، لباس و پوزیشن‌های رابطه جنسی تان ایجاد کنید، سعی کنید رابطه جنسی خود را با نوآوری، تجربیات جدید و ماساژهای جنسی، هیجان انگیز کنید. شاید باور نکنید ولی با انجام چند کار ساده می‌‌توانید مانع از دلزدگی زناشویی شوید.

ممکن است مردان بعد از زایمان همسرشان به دلایل مختلف نسبت به رابطه سرد شده و روابط گرم قبل از این دوران را نداشته باشند. البته این مساله تا حدودی طبیعی است، چرا که زن دل مشغول فرزند تازه متولد خود بوده و به گونه ای که از همسرش غافل می‌شود.

از دیگر علت تنفر مرد از همسرش می‌توان به احساس منفی برخی از زنان نسبت به اندام خود بعد از زایمان، اشاره کرد. ترک‌های پوستی، اضافه وزن و تغییر فرم واژن به نگرانی‌های زنان درباره دیدگاه همسرشان دامن می‌زند. در صورتی که در بیشتر مواقع مردان این تغییرات را درک کرده و اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهند. 

ترس از درد رابطه جنسی بعد از زایمان نیز مردان را نسبت به همسرشان سرد می‌کند. ترس و اجتناب به برقراری رابطه اگر طولانی مدت شود، سلامت رابطه زناشویی را به خطر می‌اندازد. پس هر چه زودتر برای بر طرف کردن مشکل اقدامی انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه جنسی بعد از زایمان کلیک کنید.

استرس بخش جدایی ناپذیر زندگی مردان امروزی است. فشارهای مالی و شغلی باعث می‌شود که مردان استرس زیادی را تحمل کنند. در این حالت آنقدر ذهنشان درگیر مشکلات می‌شود که انرژی‌شان تحلیل رفته و میل جنسی کاهش پیدا می‌کند. پس شاید دیگر مثل قبل از رابطه شان لذت نبرند. در واقع می‌توان گفت که در این شرایط اولویت زندگی شان تغییر می‌کند.

یک مرد هر چه هم عاشق باشد، نمی‌تواند بی احترامی همسرش را تحمل کند و اگر مجبور به انتخاب بین همسر و نیاز به احترام باشد، به احتمال قوی شما را رها خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید زندگی مشترک تان پایدار بماند احترام به همسرتان جدی بگیرید. او را در جمع دوستان و خانواده مورد انتقاد قرار ندهید و توانایی‌هایش را زیر سوال نبرید. زمانی که توانایی‌های شوهرتان را (حتی در امور بی اهمیت) زیر سوال می‌برید، او با خود فکر می‌کند که شما به او اعتماد ندارید. در صورت بی احترامی نباید از سرد شدن رابطه‌تان شکایتی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احترام به همسر کلیک کنید.

تماشای فیلم‌های پورنوگرافی باعث تغییراتی در نگرش و توقعات مردان از رابطه جنسی می‌شود. این آثار خود را در بلند مدت نشان می‌دهند. ماهیت این فیلم‌ها تنها جنبه مالی داشته و از هر ابزاری برای جذاب‌تر کردن و فروش بیشتر استفاده می‌کنند. متاسفانه در نتیجه دیدن فیلم‌های پورنوگرافی، شاهد بسیاری از کژکاری‌های جنسی هستیم. مشاوره جنسی از راه‌های موثر برای درمان انواع اختلالات جنسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

مردان معمولا از زنانی خوششان می‌آید که برنامه‌ها و اهداف شخصی خود را دنبال می‌کنند. این اهداف صرفا تحصیلی یا کاری نیستند و حتی دنبال کردن برنامه‌های ورزشی تا داشتن برنامه‌های تفریحی را نیز شامل می‌شود. نداشتن برنامه‌ای برای زندگی و سرگرمی، برای مردان بسیار غیر جذاب است. لازم نیست به گونه ای برنامه ریزی کنید که بیست و چهار ساعت شبانه روز را درگیر باشید. کافیست آرزوهای خود را تصور کرده، اهداف و جاه طلبی‌هایتان را دنبال کنید و یک زمانی را فقط برای خودتان اختصاص دهید. پس اگر به دنبال علت تنفر مرد از همسرش می‌گردید، به میزان وابستگی خود در رابطه نیز توجه کنید.

مردان دنبال زنی هستند که شاد و با انگیزه باشد، مشوق او برای جاه طلبی هایشان بوده  و او را در مسیر رسیدن به رویاهای دو نفره همراهی کند. پس اگر از جمله آن افرادی هستید که همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینید و اشتیاق همسرتان را در رسیدن به اهدافش از بین می‌برید، این شما هستید که او را به سمت سرد شدن در رابطه سوق داده‌اید.

زمانی که شما به عنوان یک زن به خودتان اطمینان نداشته و به زیبایی‌ها و توانایی هایتان باور نداردید، یعنی احساس عدم امنیت می‌کنید. این عدم اطمینان باعث می‌شود که به صورت ناخودآگاه، همسرتان را در مقامی بالاتر از خود ببینید. فکر می‌کنید در این شرایط چه اتفاقی می‌افتد؟

جایگاه شما در نظر همسرتان پایین می‌آید و حس می‌کند که ارزش بیشتری نسبت به شما دارد. در واقع مردان می‌خواهند با کسی در ارتباط باشند که حداقل همسطح آن‌ها باشد. پس دوست داشتن خود را یاد بگیرید و به خودتان اهمیت دهید اما خودخواه نباشید، در این صورت همسرتان هم شما را فردی ارزشمند می‌بیند. استانداردها و خط قرمزهای خود را در یک رابطه تعیین کنید و براساس آن حرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوست داشتن خود کلیک کنید.

همانطور که گفته شد دلایل بسیار زیادی هستند که باعث تنفر مرد از همسرش می‌شوند. اگر متوجه تنفر همسرتان شده‌اید باید هرچه سریع‌تر برای خل آن اقدام کنید و زندگیتان را به حالت قبل برگردانید. و اگرهم در ابتدای مسیر ازدواج هستید بهتر است که برای پیشگیری از این احساسات چاره‌ای بیندیشید و زندگیتان را تضمین کنید. مشاوره می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند و راهکارهای موثری ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره روابط زناشویی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت تنفر مرد از همسرش می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

یکی از مشکلاتی که برخی از زوجین در زندگی زناشویی با آن روبرو می شوند بی میلی جنسی مردان است که منجر به سردی زندگی مشترک خواهد شد . بی میلی جنسی در مردان به علت های گوناگونی ایجاد می شود و با توجه به هر علت درمان متفاوتی نیز دارند . در این بخش از سلامت جنسی و نکات مربوط به زندگی زناشویی در نمناک به عوامل ایجاد کننده بی میلی جنسی در مردان و به بیان نکات مهمی در این باره پرداخته ایم.

داشتن فعالیت جنسی هم در زنان و هم در مردان به عوامل گوناگونی مانند مانند همسر، شرایطی که رابطه در آن اتفاق می افتد و عوامل فردی بستگی دارد و باید این مسئله از جهات گوناگون مثل میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم و… و از دیدگاه عوامل فردی، بین فردی، روان شناختی، پزشکی، محیطی و… بررسی گردد.برخی از مردان تمایلی به برقراری رابطه زناشویی با همسرشان نشان نمی دهند که عوامل مختلفی می تواند در آن نقش داشته باشد.

اگر همسر شما دچار بی میلی به برقراری رابطه زناشویی شده است دانستن این موضوع که این اتفاق در چه شرایطی رخ داده است و آیا این مساله تحت شرایط زمانی و مکانی خاصی شکل می گیرد یا اینکه این بی میلی از همان ابتدای زندگی مشترک وجود داشته است یا تحت تاثیر مسایل دیگر مانند مشاجره با همسر، استرس، مشکلات اقتصادی و… به وجود آمده ، بسیار پر اهمیت است.

بسیاری از افراد میل جنسی را شهوت و هوای نفسانی می دانند در صورتی که میل جنسی مفهوم پیچیده تری دارد . میل جنسی، یک مرحله روان شناختی می باشد که در آن فرد تمایل به خیال پردازی و داشتن فعالیت جنسی دارد.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

زمانی مشکلات مربوط به میل جنسی، پیش می آید که افراد میل جنسی نداشته باشند یا میل جنسی پایینی را تجربه کنند. افرادی که میل جنسی بسیار بالا یا بسیار پایین دارند مشکلات ناراحت کننده و آزاردهنده را تجربه می کنند که برای طرف مقابل نیز ناراحت کننده است.

میل جنسی بالا ، به عنوان اعتیاد جنسی تلقی می شود اما میل جنسی پایین یک اختلال به حساب می آید. مشکلات مربوط با میل جنسی در مردان و زنان، نسبت به مسایلی مانند نبود رغبت، اشتیاق و میل در ارتباط با شرایطی از قبیل خیال پردازی های جنسی، خودارضایی یا داشتن رابطه جنسی تعریف می شود. بی میلی جنسی به 22 نوع بی میلی جنسی موقعیتی و بی میلی جنسی فراگیر تقسیم می گردد.

اگر فردی در خانه خود نسبت به برقراری رابطه جنسی با همسرش بی میل است اما در مسافرت و مکانی غیر از خانه تمایل به برقراری رابطه جنسی با همسر خود را دارد این میل جنسی از نوع موقعیتی است اما اگر بی میلی جنسی ربطی به مکان و شرایط نداشته باشد و فرد در هر شرایط میلی به برقراری رابطه نداشته باشد، از نوع فراگیر است.

 

برقراری رابطه در شرایط نامناسب مانند وقتی که فرد به دلیل مشغله های کاری، خستگی جسمانی و روانی، نگرانی های خانوادگی و… آمادگی برقراری رابطه را ندارد سبب کاهش میل جنسی در هر دو جنس می شود.

از دیگر عواملی که سبب کاهش میل جنسی می شود وجود مشکلات روان شناختی مانند اضطراب، افسردگی ، مصرف داروهای ضدافسردگی(مخصوصا فلوکستین)، است . برخی از زوجین نیز نسبت به رابطه زناشویی طرز تفکر و نگرش منفی دارند که این امر سبب کاهش میل جنسی می شود.

بسیاری از زوجین رابطه را فقط وقتی که می خواهند به ازدیاد نسل بپردازند درست می دانند و در غیر این صورت داشتن رابطه زناشویی را گناه می دانند پس در زمان های دیگر اقدام به برقراری رابطه نمی کنند .

ازدیگر چیزهایی که سبب کاهش میل جنسی می شود نوع نگرش فرد نسبت به عملکردش است . مثلا مردانی که فکر می کنند در هرشرایطی باید برای برقراری رابطه زناشویی آماده باشند ، وقتی در عمل با شکست روبرو می شوند به توانمندی خود شک می کنند و همین سبب کاهش عزت نفس جنسی شان بی میلی شان نسبت به برقراری رابطه می شود.

از عوامل دیگر که سبب کاهش میل جنسی در مردان و زنان می شود می توان به اختلال در نعوظ، انزال زودرس در مردان و وجود نگرش های منفی به عملکرد جنسی در مردان و خشکی واژن، درد و…، ترس از تکرار شکست و عدم موفقیت رابطه جنسی یا ارضا نکردن همسر و آزار و اذیت او حین برقراری رابطه زناشویی در زنان اشاره نمود.

مشکلات جسمانی و برخی بیماری ها نیز مانند سرطان ، بیماری های قلبی – عروقی، فشارخون بالا، کلسترول بالا و دیابت نیز سبب کاهش میل جنسی می شوند .

هدف از داشتن رابطه زناشویی کسب لذت است. برقراری رابطه جنسی زوجین با یکدیگر در شرایط نامناسب یکی از علت های کاهش میل جنسی است . مثلا زمانی که یکی از زوجین به دلیل مشغله های کاری، خستگی جسمانی و روانی، نگرانی های شغلی و خانوادگی آمادگی لازم برای داشتن رابطه ندارد اما به دلیل فشار همسر و علاقه و احترام به او و تنها برای انجام وظیفه کردن به برقراری رابطه جنسی اقدام می کند ، در چنین شرایطی طبیعی است برقراری رابطه موفقیت آمیزنخواهد بود و این شرایط باعث کاهش میل جنسی در هر دو جنس می شود. پس بهتر است زوجین شرایط یکدیگر را درک کنند و مدام برای ایجاد رابطه زناشویی همدیگر را تحت فشار قرارندهند.

کاهش میل جنسی زمانی به اوج خواهد رسید که سالیان زیادی از ازدواج گذشته باشد و مسایلی مانند نگهداری از فرزندان، عادی شدن روابط و الگوهای جنسی روزمره و تکراری نیز به آن اضافه شده باشد.

چنانچه در مطالب قبلی بخش سلامت نمناک گفته شد در برخی از موارد نیز کاهش میل جنسی مرد به این دلیل است که او احساس خاصی نسبت به همسرش دارد و همسرش او را به یاد مادرش می اندازد که در این حالت فرد میل جنسی اش را نسبت به همسرش از دست می دهد.

عوامل بین فردی و روابط عاطفی زوج نیز علاوه برعوامل روان شناختی، پزشکی و عوامل فردی در کاهش میل جنسی تاثیر گذار است . این مسئله که روابط عاطفی زن و مرد چگونه است و آنها چگونه با مشکلات مختلف خود کنار می آیند، در کاهش میل جنسی تاثیر گذار است.

عوامل موثری که میل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند عشق و علاقه زوجین به یکدیگر، درک متقابل نیازها و خواسته های هم و درک شرایط خاص زمانی و مکانی که زوج در آن به سر می برد، می باشد .

برای داشتن میل جنسی در کنارعشق و علاقه ، جذابیت جنسی نیز لازم است. اگر یکی از زوجین برای دیگری جذابیت نداشته باشد و همسرش نمی تواند به دلیل فقدان مهارت های عاطفی و جنسی با او ارتباط برقرار کند.

از عواملی که باعث کاهش میل و رضایتمندی جنسی می شود می توان به تعارض های زناشویی، نداشتن توافق، ناسازگاری، عدم اعتماد و احترام، احساس خشم و نفرت، توجه نداشتن به نیازهای هم، نبود عشق و علاقه، روابط بین فردی آسیب دیده و…. اشاره نمود.

استفاده از برخی از داروها مانند داروهای ضدافسردگی (مثل فلوکستین) و ضدفشارخون یا ضدریزش مو سبب کاهش میل جنسی می شود.

اختلال های تیروییدی و تومورهای غده هیپوفیزاز مشکلاتی هستند که سبب کاهش میل جنسی می شوند . افراد دارای سطح تسوتسترون پایین تر از حد نرمال کاهش میل جنسی را تجربه می کنند. برای کاهش سطحتستوسترون دلایلی وجود دارد که با آزمایش های پزشکی و تست های آزمایشگاهی مشخص می شود.

پایین بودن سطح هورمون بر کاهش میل جنسی هر چند هنوز به اثبات نرسیده است اما پایین بودن سطح هورمون تستوسترون در مردان همواره سبب کاهش میل جنسی خواهد شد.

اگر به دلیل پایین بودن سطح تستوسترون میل جنسی کاهش یابد در درمان باید به سن و وضعیت سلامت فرد توجه شود مثلا مصرف تستوسترون در مردان مبتلا به سرطان پروستات، باعث پیشرفت سرطان می شود اما در بیشتر مردان این روش، بی خطر است و معمولا افزایش میل جنسی را به دنبال دارد.در کاهش میل جنسی افزایش پرولاکتین و مشکل های تیروییدی مخصوصا کم کاری تیروئید تاثیرگذار است.

کاهش میل جنسی روندی تدریجی دارد و ناگهانی رخ نمی دهد . اگر فردی چندین ماه برای برقراری رابطه با همسرش تمایلی از خود نشان ندهد دچار کاهش میل شده است. هر چه از اوایل ازدواج می گذرد تمایل همسران برای برقراری رابطه کاهش می یابد و این امری طبیعی است که همسران باید برای جذاب ماندن در نظر یکدیگر تلاش بیشتری کنند.

 

زوجینی که تا مدتی نه چندان دور دچار کاهش میل جنسی خواهند شد این علائم را دارا هستند:

برای اینکه بتوانیم به درمان مشکلات جنسی بپردازیم بهتر است عوامل ایجادکننده مشکل را بشناسیم و جوانب مختلف آن را بررسی کنیم . به همین دلیل بهتر است فرد دچار بی میلی جنسی نزد پزشک متخصص برای ارزیابی دقیق و درمان موثر برود زیرا درمان ها با توجه به نوع مشکلات ایجادکننده، متفاوت است.

قبل از درمان بی میلی جنسی یا دیگر مشکلات جنسی باید مشکلاتی مانند تعارض های زناشویی، مشکلات روان شناختی، ارتباطی، پزشکی و… و هر عامل ایجادکننده جانبی حل شوند و سپس مشکل جنسی را درمان کرد.

بارها در بخش سلامت جنسی در نمناک اشاره کردیم که زوج درمانی می تواند مشکلات جنسی که به دلیل تعارض های زناشویی یا نبود عشق دوطرفه زوجین به وجود آمده را رفع کند . زوج درمانی برای حل مشکلات زوجینی که چند سال از زمان شروع مشکلاتشان می گذرد، مفید است.

اگر فقدان جذابیت جنسی دلیل کاهش میل جنسی شود ، بهتر است زوجین با یکدیگر صحبت کنند و بر سر این مسئله به اتفاق نظر برسند که برای ایجاد جذابیت جنسی همسر تغییراتی را در ظاهر خود به وجود آورد. این کار برای پیشگیری از هر نوع رنجش، بهتر است زیر نظر متخصص انجام گردد .

اگر الگوهای تکراری و بدون تغییر باعث بروز مشکل در روابط زناشویی شود باید در الگوهای رفتار جنسی تغییر داده شود. این تغییرها، زمانی امکان پذیر هستند که زوجین به ایجاد بهبود روابط بین فردی خود تمایل داشته باشند.

 

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”باورهای غلط در مورد نیازهای جنسی مردان”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”۱. مردان در رابطه زناشویی صرفا دنبال ارضا شدن هستند!
۲. مردان از طرد جنسی ناراحت نمی‌شوند!”}},{“@type”:”Question”,”name”:”علت روانشناسی سرد شدن مردان در رابطه زناشویی”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”هر چه عدم پذیرش جنسی شوهر از طرف همسرش بیشتر اتفاق بیافتاد، به همان میزان اعتماد‌به‌نفس و ایگو (ضمیر) مرد آسیب بیشتری می‌بیند و حتی علاقه‌اش به رابطه زناشویی (سکس) کاهش می‌یابد و متعاقبا سرد می‎شود.”}}]}

این یک سوال تقریبا رایج است که چرا اغلب مردان نیاز و تمایل همسر خود برای سکس را دست‌کم می‌گیرند؟ به عبارت دیگر اغلب زنان از این موضوع که شوهرشان سرد مزاج است یا نسبت به آن‎ها بی‎محلی می‎کند، اعتراض دارند.

سناریوی زیر را در نظر بگیرید:

شما در خانه هستید و احساس آرامش دارید. روز بسیار خوبی سپری کرده‌اید و حال و هوای معاشقه دارید. یک موسیقی زیبا می‌گذارید و دو لیوان نوشیدنی آماده می‌کنید. همسرتان به خانه می‌آید و با خود فکر می‌کنید، «بیا انجامش دهیم». شوهر خود را می‌بوسید و از او می‌خواهید تا به اتاق‌خواب بیاید. اما او اجتناب می‌کند. سریعا متوجه کج‌خلقی‌اش و سرد بودنش می‌شوید؛ می‌گوید روز طولانی داشته و خسته است – آنقدر خسته که حتی در مورد رابطه زناشویی (سکس) هم نمی‌تواند فکر کند. ممنون از بابت نوشیدنی!

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

اکثر زنانی که به مطب من مراجعه می‌کنند می‌گویند که اگر در چنین سناریویی، آن‌ها پیشنهادکننده سکس باشند کمی (گاها خیلی) ناراحت می‌شوند.

اما تصور اغلب ما بر این است که طرد شدن از نظر جنسی برای مردان خیلی آزاردهنده نیست.

چنین تصوری بر اساس دو فرضیه به وجود می‌آید.

فهرست

فرضیه اول مربوط به نظریه مردانگی است که ادعا می‌کند علت تمایل مردان برای رابطه زناشویی (سکس) بیشتر بر اساس دلایل جسمی و سطحی است تا ارتباط عاطفی عمیق. بنابراین اگر مرد /شوهر پیشنهادکننده رابطه زناشویی باشد و مورد پذیرش همسرش قرار نگیرد، خیلی ناراحت نمی‌شود (سرد نمی‎شود) چرا که صرفا یک عمل فیزیکی را از دست داده است.

فرضیه دوم مربوط به تئوری نمایشنامه جنسی است که ادعا می‌کند در روابط زوجین، مردان باید پیشنهادکننده رابطه جنسی باشند و زنان باید عملکردی مثل «دربان» داشته باشند که به افرادی که پا پیش می‌گذارند، بله یا خیر بگویند. مسلما اگر در اکثر اوقات مردان آغازکننده رابطه جنسی باشند، متعاقبا آن‌ها هستند که به دفعات بیشتری، طرد و متعاقبا سرد خواهند شد.

بر اساس این دو نظریه باید به این نتیجه برسیم که اصولا طرد شدن نباید آن‌قدرها برای مردان آزاردهنده باشد چرا که انتظار آن را می‌کشند.

اما اینکه سناریویی که در بالا ذکر شد به دفعات بیشتری برای مردان اتفاق می‌افتد بدان معنی نیست که مواجهه با آن برای مردان راحت‌تر است.

حقیقت این است که دقیقا برعکس قضیه می‌تواند صادق باشد: هر چه عدم پذیرش جنسی شوهر از طرف همسرش بیشتر اتفاق بیافتاد، به همان میزان اعتماد‌به‌نفس و ایگو (ضمیر) مرد آسیب بیشتری می‌بیند و حتی علاقه‌اش به رابطه زناشویی (سکس) کاهش می‌یابد و متعاقبا سرد می‎شود.

در طی تحقیقی که مسئولش خودم بودم، با گروهی از مردان (۳۰ تا ۶۵ سال) که برای مدت طولانی (به طور متوسط ۱۴ سال) ازدواج کرده بوده‌اند، مصاحبه کردم.

در این مصاحبه‌ها از آن‌ها سوال کردم که آیا هیچ برهه زمانی از رابطه زناشویی وجود داشته است که احساس کنید خیلی خواستنی و جذاب نیستید یا احساس کنید که اصولا علاقه‌ای به رابطه جنسی ندارید؟ تقریبا تمام مردان به من گفتند که تمایل جنسی (و گاها عزت‌نفس) آن‌ها هنگامی که پیشنهاد سکس به همسرشان داده‌اند و پذیرفته نشده، کاهش یافته و دلسرد شده‎اند:

جری ۴۲ ساله می‌گوید:

«وقتی مرد باشی و پیش‌قدم شدن برای رابطه زناشویی به نوعی وظیفه تو باشد، این همسرت است که در جایگاه نه گفتن قرار می‌گیرد و کم‌کم بسیار افسرده می‌شوی و از خود سوال می‌کنی که نکند یک جای کار می‌لنگد؟ نکند کار اشتباهی انجام داده‌ای»

کایل ۳۸ ساله می‌گوید:

«وقتی همسرم مرا نخواهد یا به نوعی به من علاقمند نباشد…احساس می‌کنم که جایی در درونم به من توهین شده است…من می‌فهمم که همسرم علاقه‌ای به من نداشته و مرا دوست ندارد. مثل این است که…فراموشش نکن نمی‌خواهم در موردش حرف بزنم. این موضوع دیگر برایم مهم نیست.»

سخن این مردان این نیست که همسر من الان خواهان رابطه جنسی نیست بلکه احساس آن‌ها این است که همسرم مرا نمی‌خواهد.

توجه داشته باشید که اغلب مردان چنین عواطفی را در زمان‌هایی که همسرشان پیشنهاد رابطه جنسی آن‌ها را به دلایل واقعی از جمله زمان نامناسب، سردرد داشتن یا مریض‌حال بودن و سر شوق نبودن، نپذیرفته‌اند، گزارش نکرده‌اند.

مسلما چنین مواردی  در تمامی رابطه‌ها پیش می‌آید. اینکه زن و شوهر به شکل هم‌زمان و برای سال‌های طولانی خواهان رابطه جنسی باشند، اگر چه بسیار ایده‌آل و جذاب است، اما دور از واقعیت است. مشخصا زمان‌های زیادی وجود دارد که یکی از زوجین به همسر / شوهرش می‌گوید: «امشب نه!»

مردانی که من با آن‌ها مصاحبه کردم، حرف‌شان در مورد طرد شدن جنسی به شکل مداوم و در طی سال‌ها بود که باعث شده بود در مورد خود و رابطه‌شان شک کنند و این موضوع متعاقبا تاثیر منفی بر عزت‌نفس آن‌ها گذاشته بود. به علاوه سخنان آن‌ها نشان می‌داد که به خاطر پیش‌قدم شدن و بارها و بارها طرد شدن در واقع میزان علاقمندی آن‌ها به رابطه سکس را کاهش داده است و در اصطلاح سرد شده‎اند.

بن ۴۹ ساله می‌گوید:

«من در حالت کلی و به صورت معمول انسان بسیار مثبت نگری هستم، اما در موضوع سکس، اینکه بخواهی مثبت نگر باشی و به‌رغم طرد شدن پی‌در‌پی باز هم خواهان رابطه جنسی باشی بسیار دشوار است. بسیار راحت‌تر است که کلا بی‌خیال شوی و بهش فکر نکنی!»

عبارت فوق و جملاتی از این دست همان احساساتی هستند که من در طی این تحقیق و نیز از زبان مراجعین مردی که برای درمان به مطبم می‌آیند، بارها و بارها شنیده‌ام. طرد شدن از نظر جنسی، مسئله سختی است و اغلب مردان کم‌کم دست به رفتارهایی می‌زنند که دیگر با طرد شدن مواجه نشوند. در چنین شرایطی مردان با سرد شدن و نشان دادن علاقه کمتر به سکس، کاهش از دفعاتی که برای آن پیش‌قدم می‌شوند و نیز کاستن از کیفیت رابطه جنسی، از رابطه جنسی امتناع می‌کنند.

یافته‌های مطالعه اخیر توسط دکتر ایمی مویز و همکارانش نیز صحت این گفته‌ها را تایید می‌کنند. محققان طی دو تحقیق متوالی، به بررسی میزان موفقیت ۱۲۸ زوج در درک نشانه‌های تمایل به سکس در همسر / شوهر پرداختند.

دکتر مویز در هر دو مطالعه به این نتیجه رسید که مردان توانایی پایینی در ادراک میزان علاقمندی زنان به رابطه زناشویی (سکس) دارند. بنابراین او مطالعه سومی را ترتیب داد تا دلیل این موضوع را بررسی کند و تاثیر طرد شدن جنسی را بر این مسئله بررسی کند.

مطالعه سوم شامل ۱۰۱ زوج در بازه سنی ۱۸ تا ۵۳ سال بود که مدت زمان ازدواج آن‌ها با هم از ۶ ماه تا ۲۲ سال متفاوت بود. از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا در طی ۳ هفته، فعالیت‌های جنسی خود را در یک دفترچه یادداشت کنند. یکی از پرسش‌هایی که محققان از داوطلبان پرسیده بودند این بود که از ۱ (نشانگر عدم اهمیت) تا ۷ (نشانگر اهمیت فراوان) به این جمله امتیاز دهند: «من نمی‌خواستم همسرم دست رد به سینه من بزند.»

محققان به این نتیجه رسیدند که در روزهایی که مردان به شکل خاصی در صدد اجتناب از طرد شدن هستند، به احتمال زیاد میزان علاقمندی همسرشان به رابطه جنسی را کمتر از میزان واقعی برآورد می‌کنند.

به عبارت دیگر، وقتی مردها از نظر احساسی در شرایطی هستند که از احتمال طرد شدن تنفر دارند (به هر دلیلی – احساس ناامنی، سپری کردن یک روز بد، دریافت بازخورد ضعیف در محل کار)، نشانه‌ها و سینگال‌های جنسی همسرشان را نمی‌گیرند. در چنین شرایطی مردان برای رابطه جنسی پیش‌قدم نمی‌شوند و احتمالا کمتر در مورد آن اندیشه می‌کنند و یا دنبال گزینه‎های جایگزین دیگر برای ارضای نیاز جنسی خود می‎روند.

(در همین راستا مقاله «علت روی آوردن شوهر به تماشای پنهانی فیلم مبتذل: دلایل روانشناسی تماشای فیلم پورن چیست؟ را در سایت روانشناسی مایندوِی مطالعه کنید.)

ظاهرا این یک واکنش تطبیقی است: اگر گمان کنید که همسرتان دل‌ودماغ ندارد، احتمال اینکه خطا کنید و دوباره طرد شدن را تجربه کنید، بسیار بالاتر می‌رود، بنابراین حساب کتاب می‌کنید و می‌گویید بهتر است از خیرش بگذرم.

اگر زنان بر این باور باشند که مردان صرفا برای رهایی جسمانی (ارگاسم) دنبال رابطه جنسی هستند، مسلما در طول زمان و در طی یک رابطه زناشویی، شور و شوق کمتری برای رابطه زناشویی خواهند داشت و چنین رفتاری قابل‌درک است. اما در جلسات مشاوره و درمان روابط زوجین به طور مرتب شاهد این هستیم که وقتی مردان لب به سخن می‌گشایند، اذعان می‌کنند که رابطه جنسی برای آن‌ها صرفا به معنی رهایی نیست. در عوض آنچه می‌خواهند این است که ارتباط برقرار کرده و احساس نزدیکی و صمیمیت با همسرشان داشته باشند و از طرف همسرشان این تایید را دریافت کنند که خواستنی و ارزشمند هستند.

(در همین راستا مقاله «روانشناسی جنسیتی مردان: نیازهای اساسی مرد که مهم‌تر از رابطه جنسی / زناشویی است» را در سایت روانشناسی مایندوِی مطالعه کنید.)

وقتی همسران این مردان متوجه می‌شوند که شوهرشان تا چه حد و به شکل عمیق از طرد شدن، آسیب می‌بیند، کمتر پس می‌زنند و بیشتر سعی می‌کنند که پیشنهادکننده رابطه زناشویی باشند یا لااقل در هنگام نداشتن آمادگی برای رابطه جنسی، مهربانی و هشیاری بیشتری از خود نشان دهند. شانه بالا انداختن و چشم‌غره رفتن جایش را به جمله «ببخشید، من واقعا امشب آمادگی و احساس لازم را ندارم» و جملاتی از قبیل «می‌تونیم فردا یا آخر هفته زمانی برایش اختصاص دهیم؟» یا «می‌تونیم به جاش روی کاناپه همدیگر را بغل کنیم؟» می‌‌دهد.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

از میزان تغییراتی که همین جملات به ظاهر ساده در روابط زناشویی‌تان به وجود می‌آورد، شگفت‌زده می‌شوید.

در همین راستا دعوت می‌کنیم دو مقاله ارزشمند «علت روانشناسی سرد شدن مردان در رابطه زناشویی: چرا شوهر از رابطه جنسی دلسرد می‎شود؟» و «چگونه جلوی سرد شدن رابطه عاشقانه را بگیریم؟ ۱۳ روش برای گرم کردن رابطه زناشویی» را در سایت روانشناسی مایندوِی مطالعه کنید.)

 

منبع: سایکالیجی تودی

سلام
اگه مردی خودش درخواست کننده رابطه نیست (تعداد دفعاتی که درخواست داده خیلی کم بوده) و این زن که همش درخواست رابطه میده و طرد میشه از طرف همسر ، اون زن اولا چه مشکلاتی براش پیش میاد و دوما چطور مشکلات روحی و روانیشو درست کنه ؟!

دوست عزیز دلایلی زیادی در طرد جنسی همسر / شوهر نقش ایفا می‌کند که شاید یکی از دلایل آن عدم جذابیت ظاهری و جنسی باشد.
شاید هم دلایل دیگری از جمله مشکلات رابطه به این موضوع دامن بزند.
بحث این مقاله صرفا ابهام زدایی از این افسانه است که مردان از طرد جنسی آسیب نمی‌بینند و در هر شرایطی دست رد به رابطه جنسی نمی‌زنند.
مسلما زن و مرد هر دو در مقام انسان نسبت به نپذیرفته شدن، آسیب پذیر هستند و همانطور که اشاره کردید، زنان هم در صورت طرد شدن، آسیب‌های روحی جدی خواهند دید.
کمک گرفتن از یک مشاور و یا متخصص رابطه زناشویی می‌تواند موثر باشد.

آیا سرد مزاجی زن در رابطه زناشویی و عدم پیش قدم شدن در رابطه، می تونه با تامین کردن ساحل ارامش اون زن برای شوهرش، این رابطه رو جبران کنه؟

کل مقاله بازی با کلمات بود اما حرف اخر مقاله رواج دادن نوعی فریب است اینکه زنی بگه عزیزم من امشب حال ندارم بمونه فردا یعنی چی این ؟ مگه میل جنسی پوله بزارم بانک فردا بردارم وقتی من بعنوات یه مرد امروز نیاز و تمایل دارم مگه قسم خوردم فردا هم داشته باشم بهر حال هر یک از دو طرف زمانی بخواد و طرف دیگه نه با هر جمله و هر نوع نه گفتنی طرف متمایل باید میلشو سرکوب کنه و نقطه مزخرف ازدواج همینه سرکوب بعد از پر کردن شکم زن و نجات دادنش از خونه باباش خیلی عذاب اوره واقعا

پیام *

نام *

ایمیل *

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

چرا آقایان از روابط زناشویی سرد میشوند؟زنان برای شکوفایی احساسات و عواطفشان نیاز به امنیت در روابطشان هستند، مردان نیز به فراخور طبیعتشان نیازمند، ابهت اند تا بتوانند احساساتشان را بروز دهند و به شکوفایی مطلوبی که میتواند بزرگترین تضمین های امنیتی را به زنان بدهد برساند.

مردان موجوداتی هستند ذاتا خشن، دلیل این خشن بودن را میتوان در تاریخ جستجو کرد، وقتی که مردان از قدیم الایام ( نه حالا در عصر فمنیسم!) وظیفه داشتند تا کارهای سخت را انجام بدهند، درنتیجه نیاز به روحیه و جسمی خشن داشتند تا بقا بشریت حفظ شود، چون اگر این نبود و مردان با زنان یکسان بودند، دیگر هیچ خانه ای ساخته نمیشد، هیچ غذایی شکار نمیشد و تا به الان نسل بشریت به احتمال زیاد منقرض میشد ! لذا میبینیم که این ویژگی خشن بودن، ویژگی مثبتی است و برای حفظ بقا و تکامل بشریت باید در کنار روحیه آرام زنان قرار گیرد.

مردان، ذاتا به دلیل همین روحیه شان به دنبال فرمانفرمایی هستند، فرمان فرمایی که به مرد در روابط خانوادگی اش احساس قدرت بدهد، اشتباه نکنید که قدرت به معنای دیکتاتوری یا استبداد و یا حتی پدر سالاری صرف نیست! بلکه قدرت به این معنا است که مرد باید در روابطش با جنس مخالف احساس کرامت و موثر بودن بکند، برای هضم این جملات باید به این مثل از یک استاد روانشناسی دانشگاه تهران ( که متاسفانه اسمشان را فراموش کرده ام ) اشاره کنم که میگفتند: « مرد باید در خانه پادشاه و زن نخست وزیر باشد » یعنی اینکه با وجود اینکه مرد باید فقط یک مقام تشریفاتی در درون خانه داشته باشد و اصل کار در دست دیگری باشد اما باید کرامت و ابهت مرد درخانه حفظ شود تا این خانه به یکی از گرم ترین و زیبا ترین عواطف انسانی آراسته شود.(ملاک از مثل نخست وزیر و پادشاه، کشورهای مشروطه ای همچون انگستان است، پس اشتباه نکنید!)

همان طور که زنان برای شکوفایی احساسات و عواطفشان نیاز به امنیت در روابطشان هستند، مردان نیز به فراخور طبیعتشان نیازمند، ابهت اند تا بتوانند احساساتشان را بروز دهند و به شکوفایی مطلوبی که میتواند بزرگترین تضمین های امنیتی را به زنان بدهد برساند، لذا مشاهده میکنیم که همواره اگر بخواهید بهترین حالت را در روابط زناشویی داشته باشید باید از معادله  (دادن احساس احترام و ابهت به مردان = گرفتن احساس امنیت و تعهد برای زنان) استفاده کنید، سرد کنندهای زیر این معادله را برهم میزنند و نتیجه اش این میشود که مردتان، یا از شما زده شود و به شما در خفا خیانت میکند، یا کار را برای همیشه تمام کند و شما را طلاق دهد و یا دربهترین حالت اگر آدم با اخلاق و با ایمانی باشد. با اینکه از شما متنفر است تا آخر عمر شما را تحمل میکند و شما را از آنچه که در روابط زناشیویی نیازمندش هستید و حقتان است، محروم سازد.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

سرد کننده های جنسی مردانخانمهای عزیز از این 19عمل نحس بپرهیزید، زیرا عواقبش در نهایت گریبان گیر خودتان خواهد شد !* زنهایی که به گونه ای رفتار میکنند که گویی از معاشقه خوششان نمی آید.* زنهایی که هیچ وقت شروع کننده نیستند.* زنهایی که نسبت به بدن مردها شناخت کافی ندارند.* زنهایی که بار رسیدن به اوج نقطه جنسی را به مرد شان واگذار میکنند.

* زنهایی که در خلوت مثل پلیس رفتار میکنند.* زنهایی که منفعل و بی عکس العمل میباشند.* زن هایی که در خلوت زیاد حرف میزنند.* زنهایی که زیاد مراقب بهداشت و زیبایی خود نیستند.

* زنهایی که خودشان از ظاهر و قیافه خود خوششان نمی آید و مرتبا خودشان را پایین می آورند و تحقیر میکنند.(مسلم است که اگر خودتان را پایین بگیرد پایین هم می آیید و اگر بالا بگیرید بالا میروید)* زنهایی که بیش از اندازه به ظاهر و قیافه خودشان حساس اند.* زنهایی که دوست ندارند معاشقه دریافت کنند.* زنهایی که خیلی شکننده رفتار میکنند.

* زنهایی که بیش از حد جدی هستند.* زنهایی که بیش از حد به مردشان وابسته هستند.* زنهای سطحی نگر* زنهایی که فقط به وضع مالی و اقتصادی مرد اهمیت میدهند.* زنهایی که با استفاده از بدن و جنسیت خود مردها را بازی میدهند.* زن هایی که به لحاظ جنسی خود انگیخته نیستند.

منبع : tanzimekhanevadeh.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


سریع‌ترین راه دریافت اطلاعات بانکی!


سفارش ماشین شارژی/آنلاین


آموزش درمان زودانزالی به روش پیترتاک


نگاهشان به دستان شماست/خیریه نیکان


شلف دیواری چوبی طرح لوزی


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


نزدیکترین خدمات به شما در خارج از کشور

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


جدیدترین متدهای جهانی افزایش قد


انواع دستگاه تهیه کره خانگی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

هرکجا هستی به قدر توان در کار خیر سهیم باش


صندلی کمکی آموزش نشستن کودک

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

حداقل 8 کاراکتر

چرا همسرم نسبت به من سرد شده ! این عبارت را بارها و بارها از زبان زوج‌ هایی می‌شویم که روزی خوشبخت ‌ترین و با حرارت‌ ترین همسران دنیا بودند! اما حالا بعد از گذشت چندین سال از ازدواج‌ شان به جز ناامیدی موضوع دیگری از ذهن‌ شان نمی ‌گذرد چرا که احساس می‌کنند همسرشان دیگر آن شور و شوق قبلی را در روابط زناشویی ندارد.

علت های سرد شدن فردی از همسرش میتواند دلایل متعددی داشته باشد و نا آگاهی همسران در این زمینه می‌تواند زندگی مشترک زوجین را به خطر بیاندازد. برخی از همسران سکوت میکنند و در مقابل سرد شدن همسرشان هیچ اقدامی نمی‌کنند. برخی دیگر هم به دنبال علت و راهی برای حل مشکل می‌گردند و اما دسته سوم، کسانی هستند که می‌خواهند از این رخداد پیشگیری کنند.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

سرد شدن رابطه زوجین در هر مرحله ای از ازدواج ممکن است پیش بیاید بنابراین زوجین برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه، بهتر است علت سرد شدن رابطه و تغییر رفتارهای همسر را یافته و در این راستا قدمی بردارند.

ازدواج هایی که بدون شناخت درست ، داشتن معیارهای اصولی و بلوغ فکری کافی انجام شود ممکن است بعد از مدتی منجر به بروز بی میلی و سردی میان زن و شوهر بشود. البته برخی افراد در ابتدا چندان بی میلی نشان نمی دهند. بلکه با بالا رفتن سن و بروز برخی اصطکاک های معمول بین زوجین این بی میلی به طور جدی خود را نشان می دهد و حتی ابراز می شود که پایین ترین سطح آن بی توجهی و بی اعتنایی است و بالاترین آن تهدید به طلاق و در برخی موارد اقدام به آن است. از دیگر دلایل سرد شدن رابطه میتوان به ازدواج از سر نا آگاهی و بی تجربگی و ازدواج از سر ترحم به طرف مقابل اشاره کرد.

اگر زن و شوهری که هر دو شاغل هستند پس از بازگشت از محل کار به جای اینکه با همسر خود صحبت کنند، سرشان را با تلویزیون و یا گوشی و یا حتی بازی های کامپیوتری گرم کنند، بی شک ارتباط شان بسیار سرد می شود و این سردی بین روابط می تواند سبب احساس تنهایی و انزوا در خانه و به دنبال آن جدایی گردد. احساس تنهایی و انزوا سبب بروز رفتار های پرخاشگرانه و ناخوشایند و درگیری ها و هتک حرمت طرفین نسبت به هم می شود. برای جلوگیری از بروز خشم و پرخاشگری، استفاده از دوره روانشناسی شیوه برخورد با افراد پرخاشگر را توصیه میکنیم کافیست برروی لینک کلیک کنید.

یکی دیگر از دلایل سرد شدن روابط زناشویی در این روزها که تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است ، کمال گرایی و القای آن در شبکه های مجازی و ماهواره است که حتی در مواردی منجر به جراحی های زیبایی می شود. چطور کمال گرایی بر رابطه اثر سوء می گذارد ؟ با مقایسه ویژگی ها،‌ شرایط و امکانات خود با دیگر زوج ها که منجر به ایجاد تنش و مشاجره بین زن و شوهر می شود و این تنش و مشاجرات حاصل از مقایسه باعث می شود که به مرور زن و شوهر از هم دور شوند.

از دیگر دلایل سرد شدن همسر در رابطه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

شما میتوانید برای تقویت مهارت گفتگو با همسر و ایجاد ارتباط موثر با آن از دوره روانشناسی اصول گفتگو استفاده نمایید.

در رابطه ای که رو به سردی می رود یکی از زوجین تمایلی به برقراری ارتباط با زوج دیگر ندارد و نمی خواهد وقت خود را با شریک زندگیش بگذراند و بدون او احساس می کند زندگی بهتری دارد.

در ابتدای زندگی مشترک همسران برای یکدیگر جذاب هستند زیرا آنها توجهی به عیوب یکدیگر نمی کنند و فقط حسن های طرف مقابل را می بینند. با سرد شدن رابطه حس نفرتی در فردی که سرد شده به وجود می آید و همسری که سرد شده تنها به عیب طرف مقابل خود توجه کرده و سعی در تغییر او دارد.

یکی از نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه این است که همسر علاقه زیادی به گذراندن وقت کنار خانواده ندارد و بدون خانواده به او بیشتر خوش می گذرد. او تمایل دارد تمام وقت فراغت خود را کنار دوستانش بگذراند.

یکی دیگر از نشانه های سرد شدن همسر در رابطه این است که دیگر مثل قبل صحبت نمی کند و در صورت با هم بودن حرفی برای گفتن ندارد و ترجیح می دهد سکوت کند.

یکی دیگر از نشانه های سردی در رابطه ، تکراری و خسته کننده بودن صحبت های همسر می باشد و فردی که سرد شده به جای صحبت کردن، سکوت میکند.

قطعا سرد شدن در رابطه با هر علتی که همراه باشد در روابط خصوصی زن و مرد تاثیر گذار خواهد بود.

یکی از نشانه های مهم سرد شدن رابطه دعواهای زیاد و مکرر، حتی سر مسائل بسیار کوچک، است. البته دعوا و بحث برای زندگی مشترک خوب است اگر در حد استاندارد باشد و زوج ها بلد باشند بعد از بحث و دعوا حال همدیگر را خوب کنند. اگر رابطه سالم باشد و دو طرف مدیریت هیجانات و احساساتشان را یاد گرفته باشند، خیلی زود می توانند بحث و دعوا را خاتمه دهند. نکته هم این است که بعد از مدتی به دلیل سردی رابطه ای بین زوج ها نیست که باعث دعوا شود و انها فقط سکوت می کنند. اینکه حرفی برای گفتن میان زوج ها نباشد و حتی حرفی برای اختلاف نباشد خبر از اتفاقات بد می دهد.

همسری که سرد شده باشد : در دوست داشتن و علاقه شک دارد و مدام از خود میپرسد  آیا من واقعا عاشقش بودم ؟ برایش هدیه نمیخرد. دیگر گل نمی اورد و مدام کارهایش را توجیه میکند. توجیهات سطحی . او حتی تلاش نمیکند توجیهاتش به واقعیت نزدیک باشند . ارتباط آنها با یکدیگر سرد و بی روح شده است. در اینگونه روابط ممکن است یکی از آن دو چشمانش گریان و دیگری عصبی و فراری باشد.

افراد از لحاظ روحی و جسمی از یکدیگر فاصله می گیرند و مرزهایی را برای همدیگر مشخص کرده اند. هر کدام در خلوت و افکار خود دیگری را متهم می کنند و دنبال مقصر هستند، درک نکردن صحیح رفتار و گفتار یکدیگر، نداشتن شناخت کافی از روحیات طرف مقابل و عاقبت بی علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی خود، دست به دست هم می دهد تا یک طلاق عاطفی را در زندگی زوج ها به وجود بیاورد.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول بهتر است دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت. مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است.

شما میتوانید برای جذاب کردن رابطه زناشویی تان، کارهای هیجان انگیز انجام دهید. برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌ های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید.

به‌نظر می‌رسد ریشه بسیاری از سرد شدن ها در رابطه زناشویی از نداشتن مهارت ارتباطی میان زن و شوهر است

افرادی رشد نیافته هستند که برای شناخت خودشان، آن هم به ‌صورت جدی، هیچ زمانی را صرف نکرده‌ اند و آن ‌گاه می‌خواهند با کوله‌ باری از تصورات واهی راجع به‌ خودشان و بالطبع راجع به آدم‌ها و دنیای اطرافشان تصمیم بگیرند. چنین افرادی، در زندگی مشترک، مثلا از طرف مقابلشان توجه می‌خواهند اما با قهرکردن آن را طلب می‌کنند، با سکوت فریادش می‌زنند، گاهی با کوبیدن در می‌خواهند به طرف مقابلشان بفهمانند که چه می‌خواهند، گاهی هم با داد و بیداد و دعوا. مهارت گفت‌و‌گو کردن، دعوا کردن و به ‌طورکلی مهارت ابراز احساسات از مهارت ‌هایی است که کمتر از آنها برخورداریم.

دوره شخصیت سالم 

دوره اصول تغییر 

دوره عزت نفس

دوره حل اختلافات زناشویی

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 طرد بودن مردان در رابطه زناشویی یکی از شکایت های همیشگی زنان است. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تشخیص دهید کسی که با او طرف هستید آدم سرسخت و بی‌احساسی است یا نه، و چگونه باید با او برخورد کنید

تصور کنید: با همسرتان برای پیاده روی می‌روید تا حال و هوایی عوض کنید و بعد از یک ساعت به خانه برمی‌گردید بدون اینکه کلمه‌‌ای بین شما رد و بدل شده باشد. ناامید کننده و کسالت بار است، نه؟ حتما پیش خودتان قسم می‌خورید که دیگر هرگز با او بیرون نروید.اگر این احساسی است که اغلب نسبت به همسرتان دارید پس می‌تواند علامت این باشد که او از دسته آدمهایی است که اهل ابراز احساسات و هیجانات نیست. این تیپ افراد آدمهایی کاملا طبیعی هستند که نمی‌توانند عمیق‌ترین احساسات خود را به کسی بروز دهند و به ندرت به موضوعات عشقی علاقه نشان می‌دهند یا احساس خود را با کسی در میان می‌گذارند. آنها ممکن است نیاز به توجه داشته باشند اما هرگز نمی‌توانند پیوند عاطفی درست و حسابی با کسی برقرار کنند.شناختن و درک اینجور آدمها هم کار سختی است و علتش هم این است که در ظاهر با محبت و با ملاحظه به نظر می‌رسند اما وقتی پای به اشتراک گذاشتن احساسات و عمق هیجانات می‌شود، کاملا سرد و بی‌احساسند.

بیشتر بدانید : چرا گاهی آقایان از رابطه زناشویی سرد میشوند ؟

این اتفاقی زمانی می‌افتد که فرد به دلیل خاصی از بروز احساساتش جلوگیری می‌کند. مثلا افرادی که بینهایت خودخواهند و می‌خواهند به موقعیت خاصی دست پیدا کنند ممکن است تا زمانی که به رویاها و خواسته‌های خود نرسند نتوانند احساس واقعی خود را بروز دهند. کسانی هم هستند که در پی یک طلاق یا شکست عشقی یا یک رابطه‌ی بد و ناخوشایند، ترس‌های روحی و هیجانی دارند. برای این اشخاص، سازش و عاطفه نشان دادن به یک نفر دیگر و داشتن رابطه‌ای معقول و خوشایند بینهایت دشوار است. و همه‌ی اینها باعث می‌شود اگر بهانه یا دلیل سرد بودن‌شان مزمن و پیچیده شود، کسی نتواند ذره‌ای در قلب‌شان رخنه کند.اگر احساس می‌کنید چیزی در رابطه‌‌تان کم دارید ممکن است علتش نداشتن ارتباط عاطفی از طرف مقابل باشد. راههایی برای تشخیص همسر سرد و نفوذ ناپذیر از جهت عاطفی وجود دارد:

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

اگر همسر شما هرگز شما را در سفرها و برنامه‌ها و سایر فعالیت‌هایش شرکت نمی‌دهد پس این احتمال بسیار زیاد است که آدم سرسختی از جهت عاطفی باشد. چنین افرادی همیشه دوست دارند فاصله‌ی خود را با دیگران حفظ کنند و برای شناخت و نزدیک شدن به طرف مقابل هیچ کوششی نمی‌کنند. تنها بودن و به تنهایی انجام دادن کارها آنها را از درگیری‌های عاطفی مصون نگه می‌دارد و این همان چیزی است که به دنبالش هستند و به آنها آرامش می‌دهد.

این یک پندار نادرست بین خانمهاست که مردها احساس ندارند، اما اینطور نیست. مردها احساسات خود را پنهان می‌کنند اما نه همیشه و نه تماما! ولی اگر شوهر شما تحت هیچ شرایطی احساسی بروز نمی‌دهد یا هرازگاه به شما ابراز علاقه و عشق نمی‌کند یعنی ارتباط او با شما احساسی و هیجانی و عشقی نیست. طرز رفتار و واکنش‌های یک مرد، چیزهای زیادی از قلبش بروز می‌دهد.

وقتی همسرتان یک چیزی می‌گوید و خلاف آن عمل می‌کند، حسی از ناامنی و بی‌اعتمادی در شما بوجود می‌آورد. او ممکن است قول‌های آنچنانی به شما بدهد و تضمین کند که شما را در عشق خود غرق خواهد کرد و شما را امیدوار کند که رابطه‌ای کاملا سالم و عاطفی درانتظارتان است، اما وقتی زمان عمل کردن می‌رسد به هیچکدام‌شان عمل نمی‌کند. پس اگر با رفتارهای سرد و بی‌توجهی‌های او روبرو شدید تعجب نکنید.

در اوایل رابطه‌تان او گرم و عاشق است و به شما توجه زیادی می‌کند و کاملا با ملاحظه با شما رفتار می‌کند اما چند ماه بعد، تمام این سناریوها تغییر می‌کنند. مثلا ممکن است او فقط به جنبه‌ی جسمی و جنسی رابطه با شما علاقه نشان دهد و در سایر زمینه‌ها از شما فاصله بگیرد و هیچ ابراز علاقه‌ای از او نبینید. یا شاید دقیقا برعکس عمل کند؛ در حرف و کلام بسیار عاشقانه و رمانتیک باشد اما به تماس فیزیکی و جنسی با شما تمایلی نشان ندهد. چنین مردهایی اصلا مناسب روابط بلند مدت نیستند و فقط احساس ناامنی و استرس به شما می‌دهند و هیچ نوع پیوند عاطفی و قلبی با شما ندارند.

در مَثل وقتی که می‌خواهند نامهربانی کسی را بیان کنند می‌گویند مثل نامادری‌ها رفتار می‌کند. اگر شوهر شما در جایگاه یک نامادری با شما رفتار می‌کند،نسبت به همه چیز بهانه گیر و ایرادگیر است، از لباس پوشیدن‌تان گرفته تا غذا درست کردن و نحوه‌ی خندیدن و …، پس باید واقعا این مسئله را جدی بگیرید. این رفتارها فقط از بی‌گرایشی شدید او نسبت به شما نشات می‌گیرد.

او نه تنها قدمی برای حفظ رابطه‌تان برنمی‌دارد بلکه از تمام مسئولیت‌ها نیز فرار می‌کند. او خودش تعهدی نمی‌پذیرد و بابت هر مشکل و مسئله‌ای که پیش بیاید مستقیما شما را عتاب و سرزنش می‌کند. چنین مردی نقش خود را در رابطه کاملا نادیده می‌گیرد و مدام به شما یادآوری می‌کند چه اشتباهاتی مرتکب شده‌اید و چگونه بد عمل کرده‌اید. همسری که از زیر بار مسئولیت‌هایش شانه خالی می‌کند بهتر است به هر قیمتی که شده کاملا از زندگی شما خارج شود.

مردی که هیچ سرمایه گذاری عاطفی در رابطه‌ زناشویی‌ اش نمی‌کند کاری هم برای حفظ آن نخواهد کرد. او هرگز گفتگویی را شروع نمی‌کند و همیشه فقط از خودش حرف می‌زند و علاقه‌ای نسبت به زندگی‌اش نشان نمی‌دهد. این مرد سالگردها یا اتفاقاتی را که برای شما مهم‌اند به یاد ندارد و انگار به هیچ طریقی نمی‌توانید دلش را نرم کنید.

بیشتر بدانید : 15 دليل مردانه برای سردی روابط زناشويی!؟

یک مرد تحت دو شرایط دروغ خواهد گفت: برای نجات و حفظ یک رابطه و برای اجتناب از هرگونه مواجهه! اگر مردی بابت دروغی که به شما می‌گوید هیچ احساس ناراحتی نکند یعنی احترامی برای‌تان قائل نیست و مدام به شما دروغ خواهد گفت تا شما را حساس و کنجکاو نکند. او ممکن است وانمود کند دوست‌تان دارد اما در غیاب شما فقط به دنبال خیانت به شماست. چنین مردی فقط به این دلیل به شما دروغ می‌گوید که سرپوشی بر رازهایش بگذارد.

بعضی از مردها از کمبود اعتماد بنفس رنج می‌برند و به راحتی نمی‌توانند خود واقعی‌شان را نشان دهند. آنها همیشه پشت دیواری که برای خود ساخته‌اند پنهان می‌شوند و به ندرت چیزی از خود بروز می‌دهند که باعث بشود شما به ضعف‌های‌شان پی ببرید. برای یک زن واقعا خشمگین کننده و ناامید کننده است که مرد واقعی ِ پنهان شده پشت دیوار را ببیند اما اگر متوجه شدید همسرتان خودش را پشت حصاری خود ساخته مخفی می‌کند باید بدانید همیشه هم مشکل از عدم ارتباط نیست که این دیوار را می‌سازد بلکه ممکن است مرد شما از این بترسد که مبادا شما به ضعف‌هایش واقف شوید و دیگر او را دوست نداشته باشید. و برای همین هرگز از عمیق‌ترین و واقعی‌ترین احساسات و رازهای خود با شما حرفی نزند.

عشق، محبت، توجه، فداکاری و … همه‌ی اینها فقط از جانب شما هستند و این شما هستید که تمام اینها را نثار همسرتان می‌کنید. اما در یک رابطه اگر شما تنها کسی باشید که تمام وقت و انرژی و عشق‌تان را صرف کنید و هیچ تعاملی بین شما نباشد و همسرتان فقط مانند یک گیرنده عمل کند، اصلا درست نیست. عشق تابع یک سیستم پایاپای است پس نمی‌توانید انتظار داشته باشید با این شرایط معامله‌ای صورت بگیرد.

همانطور که گفتیم شناختن چنین آدمی کار سختی است و به همین دلیل زنان زیادی هستند که خود را گرفتار رابطه‌ای فرساینده با کسی می‌بینند که انگار هرگز او را نمی‌شناسند. اگر همسرتان جزو این افراد است و می‌خواهید زندگی مشترک خود را حفظ کنید راهکارهایی برای چگونه برخورد کردن با او به شما توصیه می‌کنیم.

اگر متوجه شدید مردی که با او روبرو هستید در برابر ابراز احساساتش همیشه گارد می‌گیرد، هر چه زودتر به او بگویید چه احساسی نسبت به این رفتارش دارید. شما باید از همان اول کاملا شفاف بیان کنید که چه توقعی دارید و از او چه می‌خواهید. اگر او توانست با شما روراست باشد و به راحتی حرف بزند پس می‌توانید رابطه را به جلو ببرید. اما اگر از صحبت در مورد خودش امتناع کرد پس پیش از اینکه واقعا درگیرش شوید، او را ترک کنید.

اگر می‌دانید که همسرتان شما را دوست دارد اما انگار به دلایلی که نمی‌دانید چیست از شما دوری می‌کند پس سعی کنید این دلایل را پیدا کنید. بعضی از مردها دیواری جلوی خود می‌کشند تا ضعف‌‌های‌شان را پنهان کنند. آنها می‌خواهند تصویر خوبی را که از خود در ذهن شما ساخته‌اند حفظ کنند تا همچنان دوست‌شان داشته باشید. این مردها فقط با نشان دادن جنبه‌های قوی خود به شما اعتمادتان را جلب می‌کنند. در چنین شرایطی شما باید به او نشان دهید که دوستش دارید و او را با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش می‌پذیرید. او باید بداند که ضعف داشتن هیچ ایرادی ندارد و شما در هر موقعیتی از او و انتخاب‌هایش حمایت خواهید کرد.

اگر احساس می‌کنید همسرتان قبلا اینگونه نبوده که احساس و عواطفش را بروز ندهد و این اتفاقی است که اخیرا می‌افتد پس با او حرف بزنید. از او بپرسید چه مشکلی برایش پیش آمده و دلیل تغییر رفتارش چیست. برایش بگویید نسبت به این تغییر ناگهانی‌اش چه حسی دارید و آماده‌اید حرفهایش را بشنوید حتی اگر بسیار ناخوشایند و تلخ باشند. اگر با شما راحت حرف زد و چیزی گفت که دوست نداشتید بشنوید، عصبانی نشوید و سرزنشش نکنید. با عصبانیت واکنش نشان دادن باعث می‌شود او در لاک خود بیشتر فرو برود و هرگز در مورد چیزی با شما گفتگو نکند. همیشه با صبر و حوصله به او گوش بدهید، با هم بنشینید و ببینید چطور می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

اگر حرف زدن با او فایده‌ای نداشت پس سعی کنید به او کمی فرصت بدهید. ما اغلب برای فکر کردن به مسائل‌مان و سبک و سنگین کردن انتخاب‌های‌مان به زمان نیاز داریم. به او زمان بدهید، حتما خودش مشکل را حل کرده و به طرف شما برخواهد گشت و از شما بابت صبوری‌تان ممنون خواهد بود. برای حرف زدن او را در منگنه نگذارید و در عوض تمرکز و توجه را به سمت خودتان تغییر دهید و به خودتان بپردازید. به سرگرمی‌های خودتان مشغول باشید و او را موقتا رها کنید.

بیشتر خانمها تمایل دارند و سعی می‌کنند مردها را تغییر دهند و امیدوارند که از آنها آدمهای بهتری بسازند. اما این را نمی‌دانند که نمی‌توان کسی را واقعا تغییر داد. اگر چیزی در همسرتان هست که دوستش ندارید، علتش را از خودتان بپرسید. ببینید می‌توانید از آن چشم پوشی کنید یا به آن عادت کنید؟ تلاش برای تغییر دادن مردها فقط باعث تحقیرش خواهد شد، نه عشق ورزی‌اش به شما! اگر همسرتان را دوست دارید پس یاد بگیرید کمبودهایش را هم بپذیرید و با او ادامه بدهید.

اگر همسرتان علی رغم تمام تلاش‌های‌ شما همچنان پشت سد احساسات باقی ماند پس زمان آن است که رابطه‌تان را جدی ارزیابی کنید. اگر ادامه‌ی رابطه با او برای‌تان واقعا ممکن نیست پس برای‌تان می‌گوییم چگونه تمامش کنید.

بیشتر بدانید : رابطه عاشقانه با جنس مخالف را چگونه تمام کنیم؟

ما می‌دانیم که ناگهان خاتمه دادن به یک رابطه، توصیه‌ی ایده آلی نیست. برای پذیرفتن این واقعیت تلخ و چنین اقدامی به زمان نیاز است. اغلب این اتفاق می‌افتد که حتی بعد از پایان دادن رابطه، زنها خود را در موضع ضعف می‌بینند، پس قبل از اینکه همه چیز را تمام کنید از خودتان بپرسید آیا به اندازه کافی تلاش کرده‌اید دلیل فاصله گرفتن طرف مقابل‌تان را پیدا کنید. خودتان را بررسی کنید و ببینید آیا این شما هستید که دسترسی عاطفی به شما ممکن نیست یا همسرتان؟ هر وقت توانستید رک و راست به خودتان جواب بدهید، می‌توانید بفهمید قدم بعدی‌تان چه باید باشد.

اگر مطمئنید که تمام تلاش خود را برای نجات رابطه‌تان کرده‌اید اما نتیجه‌ای نگرفتید، تنها راه این است که شروع کنید به فاصله گرفتن. باید مطمئن باشید که دیگر نمی‌توانید تنها کسی باشید که برای حفظ رابطه تلاش می‌کند و همسرتان هم باید درک کند که دیگر نمی‌تواند شما را نادیده بگیرد.

اگر تا به حال به تنهایی تمام کارهای خانه را انجام می‌دادید و هیچ کمکی از طرف مقابل دریافت نمی‌کردید، دیگر این کار را نکنید و یک تنه پیش نروید. دوباره امتحانش کنید؛ گاهی از همسرتان بخواهید شام درست کند، در کاری به شما کمک بکند و به او بگویید از چه راههایی می‌تواند به رابطه‌تان کمک کند، کناره گیری او را به حساب تنبلی او نگذارید. دقیق و جدی باشید و ببینید آیا درخواست شما را می‌پذیرد و با شما سهیم می‌شود یا بازهم به شما بی‌اعتنایی می‌کند.

با خودتان و زندگی‌تان روراست باشید، وقتی از او فاصله بگیرید احتمالا سعی می‌کند شما را برگرداند و کمی هم از خود علاقه و توجه نشان می‌دهد و از عادتش تا حدودی فاصله می‌گیرد. نبودن شما مطمئنا تلنگری برای اوست؛ به شما پیام می‌دهد، با شما تماس می‌‌گیرد و …، اما اگر تصمیم‌تان جدی است پس باید به هیچکدام‌شان توجه نشان ندهید. این زمانی است که باید اراده‌تان را نشان بدهید و فریب وعده‌هایش را نخورید. مردهایی که راه قلب‌شان را بسته‌اند هرگز گزینه‌ی خوبی برای زندگی نیستند.

این طبیعی است که یک زن خودش را در رابطه گم کند و فقط به مردی فکر کند که عاشق اوست. اما وقتی که می‌دانید از مردی که احساسی به شما بروز نمی‌دهد چیزی نصیب‌تان نخواهد شد، پس دلیلی ندارد خودتان را وقف او بکنید. دیگر از او محبت گدایی نکنید و کاری کنید که خودتان از انجامش لذت می‌برید. بگذارید متوجه شود که بدون او هم حال‌تان خوب است و وابستگی عاطفی به او ندارید.

بیشتر بدانید : من هیچ علاقه ای به رابطه زناشویی با همسرم ندارم

بیشتر بدانید : رابطه زناشویی تان اگر این نشانه ها را دارد، یک رابطه شاد است!

بیشتر بدانید : رابطه جنسی بین من و همسرم سرد شده است!

بیشتر بدانید : در رابطه جنسی، دلیل سرد شدن شوهرتان چیست؟

بیشتر بدانید : رابطه جنسی تان به این دلایل سرد شده است + راه حل

 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : زندگی ایده آل

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

با خودتان فکر می کنید که علت سرد شدن مرد از زن چه می تواند باشد؟ در این مقاله نگاهی به ۱۰ موردی می اندازیم که باعث می شود مردان علاقه ی خود نسبت به همسرشان را از دست بدهند.

ماندن در رابطه کار سختی است. همیشه باید مراقب باشید، حرف اشتباهی نزنید، کار اشتباهی نکنید یا درحالی که او مشغول بازی های کامپیوتری است، از جلوی تلویزیون رد نشوید و ممکن است اگر این نباید ها را رعایت نکنید در انتهای همه ی اینها او با عصبانیت و ناراحتی با شما برخورد کند. اما آیا مشکل این است که مردان، بیش از حد سخت گیرند یا این ما هستیم که کار اشتباهی انجام می دهیم؟ احتمالا هردوی این موارد به اندازه ای درست باشد، اما مطمئنا اشتباهاتی از سوی خانم ها نیز وجود دارد که ممکن است با انجام آنها، موجب سرد شدن مرد از زن در روابط زناشویی شوید. وقتی بدانید آنها چه جور آدم هایی هستند، می توانید بهتر رفتار کرده و در طول رابطه بهتر باشید. اما ممکن است برخی اوقات، مشکل از او باشد و شما مطمئن باشید که هیچ کار اشتباهی انجام نداده اید و تنها اوست که مشکل دارد. در ادامه این مقاله به ۱۰ دلیل سرد شدن مرد از زن خواهیم پرداخت.

دلایل سرد شدن مرد از زن در روابط :
محتاج بودن
” چرا زمانی که ما به یک مرد نشان می دهیم که چه مقدار به او متعهد هستیم و می خواهیم تمام مدت از او خبر داشته باشیم، خوشش نمی آید؟”

سوالی خوبی است. اگر جواب ساده ای می خواهید باید بگوییم که در اشاره به کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی، مردان از مریخ آمده اند؛ در جوابی پیچیده تر باید گفت مردان واقعا فضای شخصی خودشان را دوست دارند. آنها استقلال خودشان را دوست دارند و از زنی که به قدری محتاج است که نمی تواند بدون خبر گرفتن از آنها هیچ کاری انجام دهد، خوششان نمی آید.

“چون تو نبودی، حتی دلم نمی خواست از خواب بیدار شوم”

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

سعی کنید به مردان از این دست حرف ها نزنید. او می خواهد که شما دوستش داشته باشید و در عین حال بدون او هم برای خودتان زندگی ای داشته باشید. او نمی تواند تمام مدت در کنار شما باشد و به غر زدن های شما در زمان تماشای فوتبال نیازی ندارد؛ به او استراحت دهید و با اطمینان به او نشان دهید که شما قوی و مستقل هستید، حتی اگر واقعا اینگونه نباشد.

اگر بصورت مداوم از همسرتان می خواهید که تأیید کنند شما را هنوز هم دوست دارند و اگر همیشه از آن ها در مورد دختران دیگری که در زندگی شان چه به عنوان همکار و چه همکلاسی و … هستند سؤال بپرسید، آن ها را خیلی زود خسته خواهید کرد. مردان از اینکه ما نقش قربانی را بازی کنیم خوششان نمی آید. به خودتان دوباره اعتماد کنید و همیشه به یاد داشته باشید که او به این دلیل با شما رابطه داشته و قرار می گذارد که واقعا دوستتان دارد.

گاهی اوقات همه چیز خوب پیش می رود، هردو با یکدیگر رابطه ی خوبی دارید، بنابراین شما فکر می کنید قرار است در آخر با هم ازدواج کنید. او گفته که شما را دوست دارد و شما هم همینطور. اما بعد از این گفت و گوها او فاصله گرفته است. دیگر به اندازه قبل پیام نمی دهد و به زحمت به شما زنگ می زند و دیگر ابراز دلتنگی نمی کند و مطمئنا آتشش خاموش شده است. اما آیا به خاطر کاری است که شما انجام داده اید؟ نه لروزما، و این درواقع نشانه ای از این است که او از تعهد داشتن می ترسد.

کسانی که از تعهد می ترسند، بیشتر از هر چیزی، عاشق دنبال کردن هستند. آنها از این کار لذت می برند و دنبال کردن شما را به شکل یک مسابقه می بینند؛ زمانی که قلب شما را بردند، مسابقه تمام می شود و همه چیز به پایان می رسد. آنها به نقطه شروع برمی گردند و شخصی دیگر را دنبال می کنند. این واقعا بد است، اما بعضی از مردان همین شکلی هستند و تغییر نخواهند کرد. بدترین نکته اش هم این است که واقعا برای تغییر این اشخاص کاری نمی توان انجام داد. این مشکلی است که خودشان باید حل کنند و این موضوع ممکن است یکی از دلایل سرد شدن مرد از زن باشد. اما نگران نباشید زیرا چنین مردی مرد با ارزشی نیست.

شما این را می دانید که مردان غرور دارند؛ پس چرا بصورت مداوم او را نقد می کنید تا احساس کوچکی کند؟ زمانی که یک دختر کاری کند که یک مرد احساس کوچکی کند، می توان گفت که دیگر همه چیز تمام شده است و این یکی از دلایل معمول سرد شدن مرد از زن در روابط می باشد؛ پس مراقب باشید.

اگر با مردی وارد رابطه شده اید که به تازگی از شریک قبلیش جدا شده باید بدانید که هنوز از شریک قبلی اش نگذشته است و هیچوقت هم نگذشته بود. او اصلا نباید از اول با شما قرار می گذاشت و این اصلا اشتباه شما نیست. اما هرچقدر هم سخت تلاش کنید تا بر گذشته اش غلبه کند، همه چیز به او بستگی دارد و تنها او می تواند خودش را درست کند و احتمالا قرار گذاشتن با شما راهکارش نیست. او باید برای مدتی از قرار گذاشتن دوری کند تا احیا شود.

آسانی بیش از حد
همانطور که قبلا اشاره کردیم، مردان عاشق دنبال کردن دخترها هستند. همچنین عاشق این هستند که این تعقیب را برایشان سخت تر کنید؛ به عبارتی دیگر، مردان از رقابت لذت می برند و عاشق یک چالش خوب هستند. اگر این به دست آوردن و تعقیب را برایشان زیادی آسان کنید، مثلا بعد از چند روز به او بگویید: “من برای تو هستم!” گفتن همین جمله ممکن است باعث سرد شدن مرد از زن شود. ممکن است متوجه نشوید چرا یک مرد از دختری که خودش را وقف او می کند، خوشش نمی آید. اما باید سعی کنید تا درک کنید. تمام چیزی که باید بدانید این است که باید بدست آوردن خودتان را برای او سخت کنید. او عاشق این کار است.

نگاه داری از شما
شما امروز بیرون نمی روید چون باران می بارد. با او به پیاده روی نمی روید زیرا ممکن است کثیف شوید. برای آماده شدن مدت زیادی صرف می کنید و می خواهید که بصورت مداوم شما را با هدایای گران قیمت لوس کند. با این کارها شما بیشتر او را خسته می کنید. همین موضوع این ممکن است یکی از دلایل سرد شدن مرد از زن و از دست دادن علاقه او شود.

غر زدن
اگر یک چیز وجود داشته باشد که یک مرد از باخت تیم ورزشی مورد علاقه اش، بیشتر از آن متنفر باشد، داشتن یک شریک زندگی غرغرو است.

تو دوباره فلاش دستشویی را نزدی. تو امروز صبح با من خداحافظی نکردی. نمی توانی آن کت و شلوار را امشب بپوشی. چرا این قبض هنوز پرداخت نشده است؟ و هزاران مورد دیگر. شما شریک زندگی او هستید نه مادرش. پس مانند مادر او رفتار نکنید. در طول سالها به اندازه کافی به او غر زده شده است و حالا او می خواهد با شما خوش بگذراند. این موضوع نیز یکی از دلایل سرد شدن مرد از زن در روابط زناشویی می باشد..

توقع زیاد
باید این را بدانید که هیچکس به خصوص یک مرد، دوست ندارد که به او بگویند چه کار کند. اما مردان می دانند که مواردی وجود دارد که باید روی آن ها کار کنند و حاضرند به راهنمایی شما در این مورد گوش دهند. اگرچه کمی راهنمایی و نصیحت گاه و بیگاه، با رئیس مابانه رفتار کردن دو چیز متفاوت است؛ اما اگر شما بصوت مداوم از او چیزهای زیادی بخواهید و موارد زیادی را گوشزد کنید ممکن است باعث شوید او علاقه اش را از دست بدهد. این را به یاد داشته باشید، اگرچه کاملا منطقی است که در یک رابطه چیزهایی بخواهید، اما مرزی وجود دارد که نباید از آن بگذرید.

محافظه کاری
در آخر باید بگوییم که این موضوع برای او خوشایند است که بداند متعلق به شما می باشد، اما بین اینکه شما مانند یک مجسمه بی حس باشید و اینکه به قدری در موردش محافظه کارانه رفتار کنید که او احساس کند گیر افتاده است، مرز واضحی وجود دارد. زمانی که سعی کنید مانع شوید تا او خودش باشد و او را با پیام هایی مانند “کاش خانه بودی و به تماشای مسابقه فوتبال نمی رفتی” بمباران کنید، او علاقه اش را از دست می دهد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


Email address:


دلایل سرد شدن رابطه بین زنان و مردان در زندگی مشترک و زناشویی تنها به زمان و مکان یا موقعیت خاصی محدود نمی شود.  هر رابطه ای دارای ابعاد متفاوتی است که عدم توجه به هر کدام از آن ها می تواند باعث سرد شدن رابطه زناشویی شود. در اغلب ازدواج ها پس از گذشت چند سال از شروع رابطه، شور و هیجان اولیه فروکش می کند و رابطه به صورت عادی تر و حتی گاهی با دعوا و جر بحث همراه می شود. شاید زوج ها برای شروع رابطه و ازدواج بسیار تلاش کرده باشند، اما بعد از رسیدن به معشوق شان دیگر دست از سعی و تلاش برداشته اند. در حالی که ضروری است بعد از ازدواج نیز برای بهتر شدن و ترمیم رابطه دو طرف تلاششان را بکنند. آگاهی از علت سردی روابط می تواند به شما کمک کند تا مشکلات خود را شناسایی کنید و برای رفع آن ها اقدام کنید.  مشاوره خانواده یا زوج درمانی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات در رابطه ی زوج ها ایفا کند و به آن ها کمک می کند تا کیفیت رابطه خود را ارتقا دهند و در صورت سرد شدن روابط آن ها، علت هایش را متوجه شوند و سپس سعی کنند تا آن مشکلات را بر طرف کنند. برخی از زنان و مردان به محض سرد شدن زندگی مشترک به خیانت همسر خود شک میکنند در صورتی که نمی توان بر این اساس قضاوت کرد و شک بدون اساس به خیانت  می تواند زندگی شما را سردتر از گذشته کند. در صورتی که به خیانت همسر خود مشکوک هستید می توانید پیش از هر اقدامی با بهره گیری از مشاوره خیانت همسر و زوج درمانی بهترین روش را برای برطرف کردن این شک و بازگشت عشق به زندگی خود در پیش بگیرید

برای حفظ هر رابطه ای شما نیاز است که طرفین از آن مراقبت کنند. ماندن در رابطه و حفظ و مراقبت از آن بسیار دشوار است. همیشه باید تلاش کنید که خطا ها و اشتباه هایتان را جبران کنید و رابطه را ترمیم کنیدبه طورکلی سردی و بی عاطفه گی در زندگی مشترک مربوط به اشتباهات زن و مرد در رابطه زناشویی است. همان طور که بیان کردیم روز های اول زندگی برای همه ی زوج ها شیرین و جذاب است. هر دو طرف حرف های نگفتنی زیادی دارند، و از بودن و در کنار  هم بودن بسیار لذت می برند اما با گذشت زمان حرف های نگفتنی ته نشین می شود و بودن در کنار هم عادی تر می شود و آرام آرام اختلافات و مشکلات زیادتر می شود. ابراز علاقه، خوش گذرانی و تفریح های مشترک کمتر می شود و اغلب به نوعی انگار زن و شوهر به هم خانه هایی تبدیل می شوند که  باهم غذا می خورند و می خوابند. اتفاقی که در اکثر روابط رخ می دهد این است که زن و شوهر ها بیشتر متمرکز بر مسائلی مانند خرید خانه و وسایل منزل ، مسائل و  مشکلات فرزندان، فعالیت های شغلی و دیگر مسائل حاشیه ای می شوند. در نتیجه، این دل مشغولی ها باعث می شوند که کمتر به رابطه ی بین خود و همسر شان توجه کنند و یا در گیر روابط عاطفی بین خودشان باشند. این زوج ها کم کم به تدریج، از حضور عاطفی غافل می شوند و صمیمیت بین آن ها از بین می رود در صورتی که وجود عاطفه و صمیمیت و توجه به این باعث نزدیکی بیشتر روابط زوجین می شود و این زوج ها می توانند همسر خود را بیشتر درک کنند و صمیمت بین آن ها به مرور زمان بیشتر هم می شود. چرا که آن ها تلاش می کنند که به رابطه با همسر خود توجه می کنند و سعی می کنند که فعالیت ها و تفریح های مشترکی باهم داشته باشند و یکدیگر را درک می کند. حتی اگر مشکلی هم در رابطه شان ایجاد شود سعی می کنند که آن مشکل را برطرف کنند. 

همان طور که در بالا بیان کردیم، به تدریج با به وجود آمدن مشکلات و دل مشغولی های زندگی همچون مشکلات اقتصادی، عدم سازگاری و اختلافات زناشویی، دخالت والدین و خانواده های زوجین و مشکلات فرزندان و غیره باعث سرد شدن روابط بین زوج ها می شود. 

زن و شوهر ها هر چقدر که باهم صمیمی باشند و زندگی خوبی را داشته باشند بالاخره اختلافاتی پیدا می کنند. در این زمان ها لازم است که با یکدیگر گفتگو کنند تا مشکلات و اختلاف هایی که به وجود آمده را حل کرده و کدورت ها را از بین ببرند. در صورتی که در مورد اختلاف ها و تعارضات خود صحبت نکنند این مسائل حل نمی شوند و باعث سرد شدن و فاصله گرفتن آن ها از یکدیگر می شود. 

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

یکی دیگر از مسائلی که می تواند مشکلاتی را برای زندگی زوج ها ایجاد کند و باعث سردی در روابط آن ها شود. مربوط به رابطه ی جنسی است. بی میلی جنسی یا نداشتن آگاهی ها در مورد روابط جنسی باعث می شود که رابطه ی آن ها به مرور دچار سردی احساسی شود. دریافت کمک از روانشناس و یا زوج درمانگر هایی که در حیطه ی مسائل جنسی تخصص دارند می تواند به آن ها کمک کند. چرا که نا بلدی در رابطه ی جنسی و یا داشتن روابط بدون رضایت به مرور زمان باعث می شود دلزدگی آن ها از روابط جنسی بیشتر شود.

زنان مخصوصا برای داشتن رابطه ی جنسی رضایت بخش نیاز دارند که رابطه ی عاطفی و عاشقانه ای را با همسر خود داشته باشند. در صورتی که رابطه ی صمیمانه و عاشقانه ای در طول سکس یا به طور کلی در حالت عادی با همسر خود نداشته باشید، باعث دلزدگی و سردی روابط زناشویی می شود. شما باید از عشق خود مثل فرزندتان مراقبت کنید، اما  یادتان باشد که نباید این مراقبت به شکل افراطی و سخت گیرانه باشد. حواستان به شریک زندگی خود و نیاز ها و خواسته هایش باشد. و هر زمانی که احساس کردید رابطه ی شما و همسر تان مانند گذشته صمیمانه و گرم نیست لازم است که برای بهبود رابطه تان اقداماتی را انجام دهید. یکی از اقدامات شما گفتگو با همسرتان و بررسی علل این فاصله گیری و سردی رابطه است. در قدم بعدی، پس از مشورت با همسرتان می توانید راهکار هایی را برای بهبود رابطه خود پیدا کنید.و در نهایت، اگر در این فرآیند نیاز به کمک تخصصی داشتید می توانید از متخصصان و مشاوران خانواده کمک دریافت کنید. 

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی
علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *