عناوین جذاب برای مقاله

عناوین جذاب برای مقاله
عناوین جذاب برای مقاله

زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند، اولین موردی که از وب‌سایت شما نظر او را جلب می‌کند، عنوان مقاله است. با یادگیری روش نوشتن عنوان جذاب می‌توانید بدون هیچ دردسری به افزایش نرخ کلیک وب‌سایت خود کمک کنید.

عنوان مقاله موضوعی است که می‌تواند ترافیک ورودی شما را افزایش دهد، گردش کاربر را در وب‌سایت بیشتر کند و در سئو صفحات موثر است.

اشخاصی که هنوز تجربه‌ی زیادی در سئو و تحلیل آمارهای سایت ندارند ممکن این سوال را بپرسند که آیا هنوز هم عنوان مقالات در سئو با اهمیت است؟ در پاسخ باید گفت بیش‌تر از آنچه که تصور کنید! این مقاله را مهمان ما باشید تا از اهمیت عناوین در مقالات باخبر شوید.

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

موتورهای جستجو به عنوان صفحات بسیار توجه می‌کنند و موضوع کلی مطالب را درک می‌کنند. عنوان مطالب به قدری در سئو مهم هستند که گاهی مشاهده می‌کنیم فقط با تغییر چند کلمه در عنوان در نتایج گوگل چندین سطر جابه جا می‌شویم!عناوین جذاب برای مقاله

فرض کنید که شما عبارتی را جستجو می‌کنید و گوگل در پاسخ به شما ۱۰ وب‌سایت را در serp نمایش می‌دهد. شما از قبل هیچ‌کدام از وب‌سایت‌ها را نمی‌شناسید حالا کدام نتیجه را انتخاب می‌کنید؟جواب واضح است وب‌سایتی که در نتایج بالاتری قرار دارد و عنوانی برای مقاله‌ی خود نوشته که ما را بیشتر جذب می‌کند.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد وب‌سایت شما در عباراتی در نتیجه‌ی ۲ یا ۳ گوگل باشد اما نرخ کلیک آن مثلا ۵۰٪ درصد باشد. به این معنا که نصف کاربران به نتایج اول و دوم توجه نکرده‌اند و وارد سایت شما شده‌اند! این همان معجزه‌ی عنوان جذاب است!

عنوان مقالات هستند که تعیین می‌کنند کاربران این مقاله را بخوانند یا از آن بگذرند. عناوین نقش راهنما را دارند و بیان کننده‌ی موضوع اصلی صفحات سایت شما هستند. هرچقدر هم که مطلب شما جذاب باشد تا زمانی که عنوان جذاب ننویسید، کاربری از آن استقبال نخواهد کرد.

چگونه یک مقاله طلایی برای وب‌سایت خود بنویسیم؟

در ادامه روش‌های نوشتن عنوان جذاب و مناسب را بررسی می‌کنیم.

حالا که از اهمیت عناوین باخبر شدید برای انتخاب عنوان مناسب وقت بیشتری بگذارید. به اولین عنوانی که به ذهن شما خطور می‌کند اطمینان نکنید. پیشنهاد می‌کنم برای درج عنوان، بازه‌‌ی زمانی مشخصی را درنظر بگیرید و فقط عناوین مختلف را لیست کنید.

مثلاً ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و برای مقاله‌ی خود ۱۰ الی ۱۵ عنوان مختلف لیست کنید.حالا باتوجه به ارتباط عنوان با مقاله و میزان جذابیت عنوان‌ها سعی کنید بهترین عنوان را انتخاب کنید.

تحقیقات ثابت کرده است استفاده از اعداد در عناوین باعث افزایش میزان توجه کاربران و بالابردن نرخ کلیک می‌شود. برای مثال دو عنوان زیر را باهم مقایسه کنید:

عنوان اول به این نکته اشاره می‌کند که مقاله‌ی ما دارای لیستی مشخص از محتوایی است که کاربر به دنبال آن است. همانطور که می‌دانید علاقه کاربران به مطالب فهرست‌وار و چک‌لیستی بیشتر است، پس شانس کلیک عنوان اول بیشتر خواهد بود.

معمولاً استفاده از درصد همیشه کاربردی نیست اما در بعضی از عناوین قابل به کارگیری است. برای مثال: “آموزش سئو ۱۰۰٪ رایگان”.

در بین حروف عدد ۱۰۰ و علامت ٪ بسیار به چشم می خورند. همینطور خود عبارت ۱۰۰ کامل‌بودن و نهایت هر صفت را می‌رساند و تاثیر زیادی در جلب اطمینان کاربران دارد.

اگر کمی با دستور زبان فارسی آشنا باشید احتمالاً راجع‌به صفات عالی شنیده‌اید. صفات عالی صفاتی هستند که برتری یک گزینه را بر سایرین می‌رسانند. موارد زیر از این دست صفات هستند:

سعی کنید در ابتدای مقالات خود از این واژه‌ها کمک بگیرید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید.

همیشه نیاز نیست مثل بقیه فکر کنید، مثل بقیه بنویسید! گاهی متفاوت بودن جواب می‌دهد! کافیست اگر راجع به موضوعی نظر عکس دارید آن را در عنوان بیان کنید یا اگر موضوعی دو بعد مثب و منفی دارد، بعد منفی آن را بولد کنید.

در واقع این روش به نوعی بازی با واژگان است. برای نمونه در مقاله‌ای قصد داریم از اهمیت داشتن وب‌سایت بنویسیم. معمولاً عناوین زیر برای این مقاله نوشته می‌شود:

طبق این تکنیک برای این مقاله می‌توان عنوان‌های زیر را نوشت:

فقط باید توجه کنید که درون این مقاله راجع به عنوان منفی خود هم توضیحاتی بنویسید. برای نمونه در مثال بالا بنویسید که داشتن وب‌سایت این مزایا را دارد اما معایب و مشکلاتی را هم به همراه دارد و آنها را تفسیر کنید.

به کمک ایجاد یک پرسش در عنوان می‌توانید ثابت کنید که مقاله‌ی شما پاسخی برای نیاز یا خواسته‌ی کاربر دارد. همین موضوع باعث می‌شود عنوان‌های سوالی کلیک بیشتری دریافت کنند. برای مثال:

شاید عنوان این مورد زیاد واضح نباشد! منظورم این است که شکست‌های مخاطب را هدف قرار دهید. بیشتر مخاطبین روی نقاط ضعف خود تمرکز دارند و در تلاش هستند که آنها را رفع کنند. برای مثال در موضوع کاهش وزن، قطعاً مطالبی که راجع به موارد اضافه کننده‌ به وزن توضیح می‌دهند، مورد توجه هستند.

همراهان عزیز ادمین سایت امیدوارم این مقاله به خوبی اصول نوشتن عنوان جذاب و مناسب را بیان کرده باشد. دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سرعت وب سایت در بهبود تجربه‌ی کاربری (UX) و سئو وب سایت تاثیر گذار است. همین دو موضوع به طور…

کیفیت بک‌لینک موضوعی است که معمولاً بخاطر کمیت آن مورد بی توجهی قرار می‌گیرد. در این مقاله به عوامل تاثیر…

CDN‌ چیست؟ شبکه‌های تحویل محتوا یکی از روش‌های افزایش سرعت و بهبود سئو وب‌سایت محسوب می‌شوند. برای بررسی مزایا و…

حتماً بارها حین مراجعه به و‌بسایتی خطای 404 را در مرورگر خود دیده‌اید. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم…

دوره آموزش HTML و CSS به صورت ویدیویی و پروژه محور : …

اگر قصد ساخت یک فروشگاه آنلاین برای فروش انواع فایل‌های قابل دانلود …

مرورگر را باز می‌کنید و آدرس سایتتان را وارد می‌کنید. مرورگر شروع …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

عناوین جذاب برای مقاله

ادمین سایت با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده. در اینجا میتونی یاد بگیری چطور یک کسب‌وکار اینترنتی را از صفر راه بندازی و مدیریت کنی. در ادمین سایت یک ادمین سایت حرفه‌ای شو…

یکی از اجزای مهم مقاله، عنوان است که بیان کننده ماهیت مقاله می باشد.در واقع اولین چیزی که یک خواننده با آن مواجه می شود تا انتخاب کند که مقاله را برای خواندن انتخاب کند یا نه، عنوان مقاله است. هر چه عنوان مقاله از دید خواننده جذاب باشد، توجه خواننده را بیششتر به خود جلب خواهد کرد تا به خواندن ادامه مقاله بپردازد. متاسفانه بسیاری از تحقیقات و پژوهش های خوب به دلیل نداشتن عنوان جذاب، از خوانده شدن توسط محققین دیگر محروم می مانند؛ چه بسا که این مقالات با عنوان ضیف دارای محتوای خوب و اطلاعات کامل در خصوص یک موضوع خاص بوده است.

بسیاری افراد در ابتدای کار نگارش مقاله، عنوان را انتخاب می کنند در حالی که بهترین زمان برای انتخاب موضوع، بعد از اتمام کار نگارش مقاله می باشد. البته بسیاری از مقالات نوشته شده توسط دانشجویان مقطع ارشد، عنوان پایان نامه ای که مقاله از آن استخراج شده است را به خود می گیرند.

اما علت اینکه گفته می شود عنوان مقاله بهتر است بعد از اتمام نگارش مقاله نوشته شود، این است که در مسیر نگارش مقاله شاید نیاز باشد که عنوانهای مختلفی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند تا در نهایت بتوان یک عنوان مناسب را برگزید.

یک عنوان خوب باید حاوی نکات زیر باشد: 

ما در موسسه پژوهش برتر با در اختیار داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای جهت ترجمه تخصصی مقالات، پذیرش مقالات در مجلات ISI ، ISC ، SCOPUS و سایر مجلات داخلی و خارجی آمـاده‌ی ارائه خدمات به کلیه‌ی اساتید، فرهیختگان و دانشجویان هستیم. عناوین جذاب برای مقاله

ارسال سفارش چاپ و ترجمه در کوتاه ترین زمان

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

شماره تماس (الزامی)

سرویس مورد نظر استخراج مقاله ترجمه تخصصی ویرایش مقاله چاپ مقاله ترجمه کتاب چاپ کتاب واریز هزینه مقالات شرکت در همایش

انتخاب کارشناس خانم پورباقر خانم شکاری

آپلود فایل

توضیحات سفارش

 

اگر سوالی دارید و یا نیاز به راهنمایی دارید تماس بگیرید

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

شماره تماس (الزامی)

موضوع

پیام شما (الزامی)

خانم پورباقر خانم شکاری

 

برای ارتباط با ما همواره میتوانید از طریق پل های ارتباطی زیر اقدام فرمایید

خانم پورباقر

09911755943

isipaper100@gmail.com

خانم شکاری

04133376501

09214572013

p.bartar100@gmail.com

کانال تلگرام

صفحه اینستاگرام

لینکدین

سامانه مشاوره و راهنمایی پژوهش برتر که با بهره گیری از کادری مجرب و کار آزموده به صورت کاملاً مکانیزه و رایگان خدمات مشاوره ی ارائه می نماید. برای ارتباط، تماس تلفنی با بخش مشاوره شرکت برقرار نموده و سوالات خود را مطرح نمایئد یا با پرکردن فرم تماس سریع، مشاوران با شما تماس حاصل فرمایند . عناوین جذاب برای مقاله

© تمامی حقوق برای موسسه پژوهشی تحقیقاتی پژوهش برتر محفوظ می باشد

یک عنوان خوب می‌بایست: 

دانشمندان معمولا زمان زیادی برای انتخاب عنوان مقاله‌شان صرف نمی‌کنند، ولی بسیاری از نویسندگان عنوان را مهم‌ترین بخش از هرگونه کار نوشتاری در نظر می‌گیرند. به علاوه جلب توجه خوانندگان، عنوان اولین شانس شما برای ایجاد نگاهی مثبت برای بررسی‌کنندگان و دبیران ژورنال است. در اینجا چند پیشنهاد برای انتخاب بهترین عنوان برای مقاله‌تان را مرور می‌کنیم.

عناوین طویل کامل خوانده نمی‌شوند و بدین ترتیب، برخی خوانندگان ممکن است از باز کردن متن کامل امتناع کنند. پژوهشی توسط پایوا و دیگران نشان می‌دهد که مقاله‌ها با عناوین کوتاه‌تر بیشتر بازدید و ارجاع شده‌اند. نایت و اینگرسول پیشنهاد می‌دهد که 16 کلمه باید حداکثر طول یک عنوان باشد. کلمات غیرضروری «پرکننده» مانند «تاثیر»، «در مقایسه با»، «یک مورد…» را کنار بگذارید. همچنین، از مخفف‌ها برای کوتاه کردن استفاده نکنید. تمام کلمات باید کامل نوشته شوند.

اگر شما اطلاعات بسیار کمی را بیاورید، هیچ‌کس آن را نمی‌خواند. به طور مثال «بیومارکر تازه سرطان» برای توصیف یک مطالعه بسیار وسیع است. (چه نوع سرطانی در حال مطالعه است؟ آیا این بیومارکر نوعی جدید است یا تنها یک مثال جدید است؟) اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کافی در عنوان برای خاص کردن پژوهش ارائه می‌دهید.

یک عبارت توصیفی را انتخاب کنید، نه یک جمله. سوالات نباید در عنوان استفاده شوند – به جای آن از جواب‌ استفاده کنید. در بیشتر موارد، نوشتن یک جمله کامل باعث آوردن کلمات غیرضروری می‌شود. به طور مثال، «مرغ‌های قرمز در هنگام مواجهه با نور فرابنفش دچار جابه‌جایی ناگهانی کروموزم‌ها می‌شوند» (11 کلمه) می‌تواند به این صورت کوتاه شود «جا‌به‌جایی کروموزمی در مرغ‌های قرمز با نورفرابنقش» (7 کلمه).عناوین جذاب برای مقاله

از کلماتی نظیر جدید یا برای اولین بار استفاده نکنید، مگر اینکه کاملا مطمئن هستید هیچ کس چیزی مشابه کار شما منتشر نکرده است. این واژگان برای بررسی‌کنندگان و دبیران نشانه اخطار هستند. مطمئن شوید که می‌توانید در حد عنوانی که می‌نویسید ارائه دهید. اگر شما به کشف «مکانیزم مولکولی جابه‌جایی کروموزم‌‌ها در مرغ‌های قرمز» اشاره می‌کنید، شما باید یک درک واضح از مکانیزم در نتایج ارائه دهید. اگر نتایج شما مکانیزم کامل را نشان نمی‌دهند، بنویسید «پروئتین x به جابه‌جایی کروموزم‌ها در مرغ‌های قرمز کمک می‌کند» همه آنچه در مقاله هست باید به عنوان باگردد.

نام گونه‌ یا نژاد مورد مطالعه به طور حتم یک کلیدواژه است که توجه خواننده را جذب خواهد کرد.

سعی کنید از رایج‌ترین نام برای یک ژن یا تکنیک برای رسایی به بیشترین تعداد خواننده‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین واژگان‌ را در ابتدا و پایان عنوان بیاورید، چون آنها برای مخاطبی که چشمش را از روی محتوا می‌گذارند بیشتر جلب توجه می‌کنند. با این حال، اگر تکنیک، تمرکز اصلی مقاله‌تان است تها به روش‌های مورد استفاده اشاره کنید. پژوهش اشاره شده در بالا (پایوا و دیگران) نشان می‌دهد که مقالاتی که عنوان آنها بر روی روش تمرکز می‌کنند کمتر خوانده می‌شوند.

چون که نوشتن یک عنوان خوب می‌تواند دشوار باشد، از همکارانتان کمک بگیرید. سعی کنید سه یا چهار گزینه بنویسید و سپس از چند دوست محقق خود بپرسید کدام یک توجه‌شان را بیشتر جلب می‌کند یا کدام یک برای داده‌های شما مناسب‌تر است. زمان گذاشتن برای انتخاب بهترین عنوان مقاله می‌تواند نگاه بهتری در همگان بررسی همکار ایجاد کند و باعث افزایش خوانندگان شود.  

اولین نفری باشید که از جدیدترین اخبار ما مطلع می شوید.

تمامی کالاها و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


قوانین و مقررات

Copyright © Tehran Trainer Institute

عناوین و تیترها مهمترین عناصر هر گونه محتوای الکترونیکی مثل مقاله، پادکست یا ویدیو هستند.  

هر چقدر که به نوشتن یک محتوای حرفه ای و مورد نیاز مخاطب باید توجه کنید، بیش از آن باید به نوشتن عنوان جذاب برای مقالات و محتوای تان اهمیت دهید.

با نوشتن عناوین جذاب میتوانید نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید. افزایش نرخ کلیک روی عناوین نه فقط در سئو سایت بلکه برای ایجاد علاقه مندی در مخاطب و هدایت او در قیف فروش نیز لازم و ضروری است.

برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی موفق لازم است تا با هنر نوشتن عناوین جذاب آشنا شوید و بتوانید تیترهایی بنویسید که افراد را ترغیب به خواندن ادامه مطلب کند.

در این راهنما شما را با چند فرمول عالی برای نوشتن تیترهای جذاب آشنا خواهیم کرد و با چند مثال به شما نشان خواهیم داد که چطور برای محتوای تان عنوان جذاب بنویسید.عناوین جذاب برای مقاله

اولین چیزی که باید بدانید، قانون شماره ۱ برای نوشتن عنوان است:

هدف اصلی عنوان این است که مخاطب حاضر باشد جمله اول محتوای تان را بخواند.

از هر ۱۰ نفری که عنوان شما را میبینند تنها ۲ نفر روی آن کلیک کرده و ادامه محتوا را میخوانند. بنابراین اگر میخواهید افراد بیشتری را مجاب کنید که ادامه محتوای تان را بخوانند باید عناوین را به گونه ای بنویسید که افراد را ترغیب به کلیک و مطالعه ادامه محتوا کند.

برای اینکه ایده بگیرید یکی از روش ها، تیترهای مجلات است.

تیترهای مجلات به گونه ای نوشته میشود که افراد را ترغیب میکند تا آن مجله را خریداری کنند.

برای نوشتن عناوین جذاب باید به ۷ نکته زیر توجه داشته باشید (هر کدام از این نکات در ادامه به تفصیل آموزش داده شده اند.)

خلاء دانش یعنی عنوان را به گونه ای بنویسید که خواننده تشنه یادگیری بیشتر شود.

به عنوان مثال چنین عنوانی میتواند به این گونه باشد: “ترفندی که میتواند فالورهای اینستاگرام تان را دو برابر کند.”

چنین عنوانی مخاطب را کنجکاو میکند تا بداند این ترفند چیست؟

البته یادتان باشد که چوپان دروغگو نباشید!

شما باید در محتوای خود واقعا یک ترفند عالی ارائه دهید که کاربر بتواند با استفاده از آن فالورهای خود را افزایش دهد.

به هیچ عنوان با تیترهای تان خواننده را فریب ندهید.

این مورد به خصوص در برخی از پست های اینستاگرام دیده میشود.

به گونه ای که با استفاده از یک تیتر جذاب افراد را ترغیب به فالو کردن یا مشاهده ویدیویی میکنند که محتوای آن کاملا مغایر با تیتر است.

یک عنوان در عین جذاب بودن باید ساده و قابل درک باشد.

به هیچ وجه در تیترهای خود از کلمات سنگین، ادبی و عربی و غیر قابل فهم استفاده نکنید.

چنین عناوینی نه تنها جذاب نیستند بلکه بسیار کسل کننده هستند و هر کسی از آن به سرعت عبور خواهد کرد.

حتما هنگام درس خواندن و مخصوصا در دروس مرتبط با اقتصاد و یا موضوعاتِ حقوقی و قضایی با عناوینی از این دست روبرو شده اید، که درک خود تیتر نیاز به یک ساعت زمان دارد!

در صورت امکان، تیتر شما باید یک فوریت را منتقل کند. در واقع با استفاده از ایجاد حس فوریت و اضطرار خوانندگان را مجبور به ادامه خواندن محتوای تان میکنید. خواننده با خود فکر میکند اگر این محتوا را نخواند زمان یا چیز مهمی را از دست خواهد داد.

البته این قانونی نیست که همیشه از آن استفاده کنید ولی برخی مواقع و در صورت استفاده به جا میتواند واقعاً خوب عمل کند.

به عنوان مثال این روزها که بازار بورس داغ است میتوان از تیترهایی که ایجاد حس فوریت در مخاطب میکنند استفاده کرد.

به عنوان مثال:

قبل از فروش سهام این ۳ کار را انجام دهید تا ضرر نکنید.

اگر این یک کار را انجام ندهید فروش زیادی از دست خواهید داد.

برخی از عبارات و کلمات میتوانند به سادگی جذابیت عنوان شما را چند برابر افزایش دهند.

برخی از این عبارتند از:

شما میتوانید از یک یا ترکیبی از این کلمات در تیترهای تان استفاده کنید ولی در به کار بردن آن ها زیاده روی هم نکنید.

یکی از تکنیک هایی که مجلات در عناوین خود از آن استفاده میکنند، اعداد است.

ثابت شده که اعداد در عنوان میتواند جلب توجه کرده و نرخ کلیک را افزایش دهد.

شما حتی میتوانید اعداد را با کلمات قدرتمند که در بخش قبلی آورده شد، ترکیب کرده و یک تیتر بسیار حرفه ای و جذاب بنویسید.

البته دقت داشته باشید که همه تیترهای تان هم از اعداد تشکیل نشود و در این مورد زیاده روی نکنید.

همچنین یادتان باشد که اعداد را به صورت عددی بنویسید و نه نوشتاری: مثلا ۷ و نه هفت.

معمولا از تیترهای عددی برای محتوایی استفاده میشود که به صورت لیست است.

مورد دیگر این است که گفته میشود معمولا اعداد فرد بهتر از اعداد زوج جواب میدهند ولی این هم یک قانون کلی نیست و همیشه هم قرار نیست درست باشد.

چند مثال در استفاده از اعداد برای نوشتن عنوان جذاب:عناوین جذاب برای مقاله

دستور تهیه ۵ ساندویچ خوشمزه مناسب برای پیک نیک و دورهمی

۷ بازی سرگرم کننده برای خانواده که در دوران قرنطینه میتوانید انجام دهید.

بله شما میتوانید از سایت های دیگر یا از تیتر مجلات و یا حتی از برخی پست های اینستاگرام ایده بگیرید و تیترهای خوبی برای محتوای سایت تان بنویسید.

یادتان باشد که تقلب کنید ولی به هیج عنوان کپی نکنید.

فقط ایده گرفته و کلمات و عبارات را جایگزین کنید. حتی شما میتوانید تنها از بخشی از عنوان مورد نظر استفاده کنید.

مثلا این تیتر یکی از مقالات سایت سوخت جت است: فقط با تماشا کردن این فیلم‌ها یک نابغه‌ی مذاکره شوید!

حال من میتوانم عنوان یکی از مقالاتم را اینگونه بنویسم: فقط با مشاهده این ویدیوی ۵ دقیقه ای، فروش تان را دو برابر کنید.

همانطور که در ابتدا هم گفته شد، به هیچ عنوان سعی نکنید با نوشتن تیترهای جذاب مخاطب را فریب داده، او را مجاب به خواندن کنید ولی هیچ ارزشی در محتوای خود ارائه ندهید.

هدف از نوشتن عناوین جذاب، افزایش بازدید و فروش است. بنابراین اگر عنوان تان با محتوایی که ارائه میدهید سازگار نباشد به راحتی اعتماد مخاطب را از دست خواهید  داد.

اگر من قرار است ویدیویی ۵ دقیقه ای بسازم که در آن به مخاطبم کمک کنم تا فروشش را حداقل دو برابر کند واقعا باید در آن ویدیو ترفند یا نکاتی را آموزش دهم که اگر او آن را به کار ببندد بتواند فروش خود را حداقل ۲ برابر افزایش دهد.

حال که با مهمترین نکات برای نوشتن یک عنوان جذاب آشنا شدید، برویم سراغ معرفی چند فرمول تیتر نویسی که میتوانید از آن ها برای نوشته ها و یا هرگونه محتوایی که در سایت تان منتشر میکنید، استفاده کنید.

همانطور که گفته شد عناوین شما باید به گونه ای باشند که حس کنجکاوی را در خواننده تحریک کند، بهترین راه برای برانگیختن حس کنجکاوی مطرح کردن یک سوال است.

اما چطور میتوان با مطرح کردن سوال در عنوانِ مطلب، خواننده را مشتاق به ادامه خواندن کرد؟

برای این منظور میتوانید علاوه بر روش ایجاد خلاء دانش از فرمول های زیر برای نوشتن عناوین سوالی استفاده کنید.

با استفاده از فرمول بالا به راحتی میتوانید هرگونه عنوان سوالی مرتبط با حوزه کسب و کارتان بسازید.

فرض کنید موضوع مطلب شما در مورد تناسب اندام و روش های آب کردن چربی شکم است. با استفاده از فرمول فوق میتوانید عنوانی با این مضمون بسازید:

آیا بهترین روش آب کردن چربی های پهلوی خود را میدانید؟

یا در حوزه های دیگر میتوان مثال های زیر را زد:

یکی دیگر از روش های نوشتن عناوین سوالی استفاده از کلمه اشتباه در عنوان است به مثال های زیر دقت کنید:

در این فرمول یک وعده یا قول به مخاطب خواهید داد، به عنوان مثال:

ساخت عنوان های جذاب با استفاده از فرمول های زیر میتواند برای محتوای آموزشی و جامع سایت تان عالی باشد.

یکی از اصلی ترین روش های ساخت عناوین آموزشی استفاده از کلمه چگونه یا چطور است.

به مثال های زیر دقت کنید:

این نمونه نیز مانند روش قبل است با این تفاوت که میتوانید در ادامه با استفاده از کلماتِ “و” یا “تا”، قولی را به مخاطب بدهیم.

به مثال های زیر دقت کنید:

همچنین میتوان از عبارتِ “بدون آنکه” نیز استفاده کرد:

عناوینی که به نوعی حقیقت و یا رازی را افشا کنند، کاربران را برای مطالعه ادامه مطلب مربوط به آن کنجکاو خواهد کرد.

برای ساخت عناوین افشا کننده به نمونه های زیر دقت کنید:

در این روش، تنها یک راز یا ترفند در مطلبتان دارید که میتواند به سوال یا نیاز اصلی مخاطب پاسخ دهد.

به مثال های زیر دقت کنید.

در این عنوان به جای X تعداد یا عدد قرار میگیرد و به جای یک شخص حرفه ای میتوانید با توجه به موضوع مطلبتان از برندهای معتبر یا افراد سرشناس استفاده کنید.

به مثال های زیر دقت کنید:

در این نمونه عنوان باز هم به جای X میتوانید از تعداد یا عدد استفاده کنید. دقت کنید که چطور میتوان کلمات دیگر را هم در عناوین خود به کار برد. به مثال ها توجه کنید:

در این فرمول میتوانیم از کلمات قدرتمندی که در بالا معرفی شد برای افزایش جذابیت عنوانمان استفاده کنیم. به مثال های زیر توجه کنید:

همه افراد به دنبال روشی های راحت تری برای انجام کارهای روزانه و یا رسیدن به اهداف و رفع مشکلات و راه حل هایشان هستند. اینگونه عناوین به کاربران قول میدهند تا روشی را معرفی کنند که بتوان کارها را به سادگی و سرعت انجام داد. در اینگونه عناوین نیز میتوان از کلمات قدرتمند استفاده کرد.

 برای نوشتن عناوین ساده ساز میتوانید از فرمول های زیر استفاده کنید:

میتوان گفت این نیز یکی از پایه ای ترین نمونه های عناوین ساده ساز است که میتوان از آن برای تیترهای آموزشی هم استفاده کرد و یا با اندکی خلاقیت آن را با دیگر عبارات و کلمات دلخواه ترکیب کرد.

به مثال های زیر دقت کنید:

در اینجا بهتر است از عبارات و کلمات مرتبط با سادگی و انجام سریع یک کار استفاده کرد. همانند مثال های زیر:

احساسات به دو دسته خوب و بد تقسیم میشوند. برای نوشتن یک عنوان جذاب میتوان از هر دوی این احساسات استفاده کرد.

در واقع میتوان از اهرم رنج و لذت برای این منظور بهره برد. افراد به دنبال رهایی از احساسات بد و رسیدن به احساس خوب هستند، در نتیجه اگر بتوانیم عناوینی بنویسیم که یکی از این دو احساس یا همزمان هر دو را در خوانندگان تحریک کند، میتوانیم عنوان جذابی داشته باشیم.

در زیر فرمول هایی برای ساختن چنین عناوینی را با هم مرور میکنیم:

هدف چنین عنوانی برانگیختن احساسات بد و گناه در مخاطب است. به عنوان مثال:

در این فرمول هم از احساس رنج استفاده میکنیم. دقت داشته باشید که میتوانید در این نمونه هم از کلمات قدرتمند برای افزایش جذابیت عنوان تان استفاده کنید.

در این روش سعی میکنیم قول تبدیل یک احساس بد به یک حس خوب و لذت بخش را بدهیم، به عنوان مثال:

تا اینجا شاید نمونه ای از عناوینی که به صورتی لیست هستند را بارها در مثال های فوق دیده باشید.

مهمترین نکته در عناوین لیست وار وجود تعدادی روش یا تعدادی راز یا حقیقت و یا قدم هایی هست که باید برداشته شود.

به عنوان مثال ۱۱ روشِ … ، و یا ۵ حقیقیتی که در مورد … نمیدانید و عناوین مشابه.

اما برای ساخت چنین عناوینی نیز میتوان از فرمول های زیر پیروی کرد که در ادامه به آن ها میپردازیم:

یکی از فرمول های ساده و کاربردی برای ساخت عنوان های لیست وار. به مثال های زیر دقت کنید:

این فرمول نیز مانند قبل است با این تفاوت که میتوان آن را با کلمات قدرتمندی که در قبل معرفی شد ترکیب کرد.

به مثال های زیر دقت کنید:

در این مقاله با روش های مختلف نوشتن یک عنوان جذاب آشنا شدید.

با استفاده از نکاتی که در ابتدای آموزش برای نوشتن عنوان جذاب گفته شد و ترکیب آن با فرمول های تیتر نویسی و البته ایده گرفتن از سایت های دیگر میتوانید تیترهای بسیار خوبی برای محتوای سایت یا شبکه اجتماعی تان بنویسید.

در کنار همه آنچه گفته شد، راز نوشتن یک عنوان جذاب، شناخت دقیق نیاز مخاطب هدف کسب و کارمان است.

زمانی که بدانیم مخاطبان ما به دنبال رفع چه مشکل یا نیازی هستند میتوانیم با استفاده از روش های فوق عناوین بسیار عالی بنویسیم.

نکته بعدی که لازم است به خاطر داشته باشید این است که سعی کنید عنوان تان از اصول سئو سایت هم پیروی کنید.

یکی از موارد مهم در سئو درون صفحه، نوشتن عنوانی است که در آن عبارت کلیدی هدف به کار رفته باشد.

برای این منظور بعد از آنکه نیاز اصلی مخاطب تان را شناسایی کردید، با استفاده از راهنمای انتخاب کلمات کلیدی میتوانید عبارات هدف را برای سئو انتخاب کرده و حتما آن ها را در عنوان خود به کار ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نوشتن عنوان جذاب و مناسب، یکی از مهم ترین بخش ها در ایجاد یک محتواست. هنگامی که تصمیم می گیرید برای موضوعی یک مقاله بنویسید، قبل از هرچیز باید عنوانی برای آن انتخاب کنید. برای نوشتن انواع مقالات علمی، پژوهشی و یا هر مقاله دیگر انتخاب عنوان جذاب یکی از مهمترین و دشوارترین مراحل تولید محتوا است.

 البته این بدان معنا نیست که متن مقاله از اهمیت کمتری برخوردار است. بلکه باید به سایر قسمت های آن از جمله زیر عنوان ها و نوشتن چکیده توجه کنید.

نحوه نگارش مقالات امری دشوار و مهم است و بیان گر تسلط فرد نویسنده بر موضوع مقاله است. بنابراین انتخاب و نوشتن عنوان جذاب و مناسب برای مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع عنوان مقاله اولین چیزی است که در معرض دید کاربران قرار می گیرد، به همین خاطر باید بتواند نظر افراد را به خود جلب کند.

 در ادامه سعی کردیم نکاتی را برای نوشتن عنوان های مناسب و جذاب بیان کنیم.

بسیاری از افراد زمان زیادی را برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان در اینترنت صرف می کنند. بنابراین برای اینکه بتوانید کاربران اینترنت را به مشتری و مخاطب خود تبدیل کنید، بهتر است محتوایی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبانتان را در برگیرد.عناوین جذاب برای مقاله

در ابتدای نوشتن مقاله مشخص کنید که محتوایی که قرار است تولید شود چه مشکلی از مخاطب را حل می کند. بعد از آن عنوانی را برای مقاله خود انتخاب کنید که به مخاطب این حس القا شود با خواندن مقاله راه حلی برای مشکل او پیدا خواهد شد.

پس توجه داشته باشید قبل از هرچیزی باید موضوع مناسبی را برای مقاله خود انتخاب نمایید تا کاربر به خواندن آن ترغیب شود؛ سپس عنوانی جذاب به مقاله خود اختصاص دهید. در واقع نوشتن عنوان مناسب خود یک مهارت محسوب می شود و تنها داشتن یک ایده خلاقانه برای نوشتن متن محتوا کافی نیست. 

بلکه عنوان مقاله هم باید جالب و تاثیرگذار باشد. اکثر افراد مطالبی را دنبال می کنند که عناوین جذاب تری داشته باشد. هر چه عنوانی که انتخاب می کنید برای مخاطب جدید تر و غافلگیرکننده تر باشد و همچنین حس کنجکاوی او را برانگیزد، مخاطب بیشتر مشتاق به ادامه خواندن متن مقاله می شود.

 هیچ وقت یک عنوان تکراری و خسته کننده برای مخاطب جذابیتی ندارد و به احتمال خیلی زیاد به راحتی از آن گذر می کند.

برای اینکه بتوانید عنوان جذاب و گیرا بنویسید، نیاز دارید که یک سری نکات را رعایت کنید. در زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

سعی کنید عنوانی که برای مقاله خود انتخاب میکنید خاص و منحصر به فرد باشد. از کلی گویی بپرهیزید و از کلماتی استفاده کنید که کاملا برای کاربر قابل درک باشد. هرچه مخاطب با عنوانی که شما برای مقاله خود انتخاب کرده اید بیشتر ارتباط برقرار کند، به خواندن ادامه مقاله نیز بیشتر مشتاق می شود.

 پس فکر نکنید هر چه از کلمات سنگین و عجیب غریب تر استفاده عنوان جذاب تری خواهید داشت. بلکه به دلیل غیر قابل فهم بودن آن، کاربر تمایلی به خواندن مقاله پیدا نخواهد کرد.   

توجه داشته باشید کلماتی که برای عناوین مقاله خود انتخاب می کنید کوتاه و مختصر باشد. از کلماتی کاملا روشن، بدون ابهام و جذاب استفاده نمایید. معمولا در عنوان باید تعداد کلمات بین 8 تا 12 کلمه باشد. عناوینی که دارای بیش از 20 کلمه و یا کمتر از 2 یا 3 کلمه باشند جزء عناوین ضعیف به حساب می آیند.

یکی از راه های نوشتن عنوان جذاب استفاده از عنوان های سوالی است. این کار موجب تحریک حس کنجکاوی کاربر می شود و باعث می شود که برای مطلع شدن از متن محتوا آن را مطالعه کند و یا حتی آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

 بنابراین سعی کنید از عنوان های سوالی در مقاله خود استفاده نمایید. زیرا در عنوان های سوالی در واقع همان سؤال هایی هستند که مخاطب به دنبال آن در موتور جستجو آمده است.

 کاربر با دیدن عنوان سوالی مقاله حس می کند با خواندن این مقاله حتما به جواب خود می رسد. توجه داشته باشید پاسخ سوال حتما باید در متن محتوا وجود داشته باشد. چرا که اگر مخاطب با خواندن مقاله به جواب خود نرسد، دیگر به سایت و محتواهای شما اعتماد نخواهد کرد.

از عنوان های خیره کننده و جذاب برای عنوان های خود استفاده کنید؛ زیرا عنوان خیره کننده کاربران را ترغیب به خواندن هر مطلبی می کند. منظور از استفاده از عنوان خیره کننده این است که عنوان هایی به کار ببرید که باورش برای کاربر سخت باشد و یا اصلا فکرش را نکند که چنین چیزی امکان پذیر خواهد بود.

مانند این سوال: “چگونه تولید محتوا کنیم؟” استفاده از عنوان های خیره کننده به این معنا نیست که دروغ بگویید. تنها کافی است کلماتی استفاده کنید که به کاربر شوک وارد کند و او را ترغیب به خواندن ادامه مقاله کند.

کاربران همیشه به دنبال بیشتر دانستن در مورد موضوعات مختلف هستند. بنابراین یکی از مواردی که می تواند عنوان شما در نظر مخاطب جذاب کند، این است که از عبارت بیشتر بدانید استفاده کنید و آنها را دعوت به بیشتر دانستن از یک موضوع کنید.

بدون شک اگر مخاطبانتان بدانند با خواندن مقاله شما چیزی به دانش و اطلاعات آن ها اضافه می شود، حتما راغب خواهند بود که ادامه مقاله را بخوانند. به طور مثال، درباره بازاریابی محتوا بیشتر بدانید.

یکی از راه های نوشتن عنوان جذاب، استفاده از عنوان در قالب انجام دادن کاری است. سعی کنید در عنوان های خود روش انجام دادن کاری را به مخاطبانتان آموزش دهید. در واقع به آنها آموزش دهید که چگونه کاری را به درستی انجام دهند.

کاربران زیادی هستند که علاقه مند به یادگیری هستند البته این ویژگی است که ذاتا در تمامی انسان ها وجود دارد. بنابراین شما می توانید از این مورد برای انتخاب عنوان جذاب برای مقاله های خود استفاده نمایید. به طور مثال، بنویسید چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

گاهی اوقات نوشتن عنوان جذاب به منزله حل مشکل کاربر است. استفاده از عنوان هایی که موجب جلوگیری از به وجود آمدن مشکلی می شود. ممکن است برخی افراد از مشکلاتی که در محیط اطرافشان وجود دارند بی اطلاع باشند و یا شاید از آنها با خبرند اما راه حلی برای جلوگیری از بروز مشکلات نداشته باشند و ندانند چگونه با آن برخورد کنند. مثلاً: چه کار کنیم که در اینستاگرام بلاک نشویم؟

این عبارتی است که شاید خیلی از افراد مطلع نباشند که اینستاگرام ممکن است با توجه به رفتار کاربری فرد آنها را بلاک کند و یا می دانند که اینستاگرام گاهی اوقات کاربر را بلاک میکند ولی نمی دانند چگونه جلوی چنین مشکلی را بگیرند.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده به کار بردن اعداد در عنوان ها موجب افزایش 73 درصدی تعامل کاربر با محتوا و همچنین اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی می شود. در واقع اعداد موجب میشوند کاربر بیشتر ترغیب به خواندن مطلب شود و به گفته Debra Jason مغز به اعداد بسیار علاقه مند است و از آنها استقبال می کند.

همچنین طبق تحقیقات انجام شده توسط سازمان بازاریابی محتوا، مغز انسان به اعداد فرد بیشتر از اعداد زوج واکنش نشان می دهد و به آنها بیشتر اعتقاد و باور دارد. براساس همین تحقیقات، اعداد فرد بیشتر به کاربران برای هضم و درک اطلاعات کمک می کند و موجب  میشود تا به آسانی مفاهیم و اطلاعات را به خاطر بیاورند. مثلا: 11 نکته برای نوشتن عنوان جذاب.

حتما تا به حال در مورد صفات عالی شنیده اید. در واقع صفات عالی، صفاتی هستند که برتری یک موضوع را نسبت به سایر موضوعات بیان می کنند. صفاتی مانند: جدیدترین، عالی ترین، پربازدیدترین، بزرگ ترین، برترین، بهترین و …از جمله صفات برتری هستند که موجب جذابیت عنوان می شوند. بهتر است در ابتدای مقالات خود از این واژه ها استفاده کنید تاثیرگذاری آن را به طور روشن و واضح مشاهده کنید.

شاید تعجب کنید ولی استفاده از کلمات منفی در نوشتن عنوان جذاب نقش دارد. اصلا نیاز نیست همیشه مانند بقیه عمل کنید برخی اوقات با متفاوت عمل کردن نتیجه بهتری خواهید گرفت. اگر در مورد موضوعی نظر مخالف دارید آن را در عنوان مطرح کنید و یا اگر در موضوعی 2 بعد مثبت و منفی وجود دارد، بعد منفی آن را پر رنگ تر کنید.

این روش در واقع بازی با واژه ها است. در حین نوشتن در مورد ویژگی های مثبت موضوعی، ویژگی های منفی آن را نیز بیان کنید و بیشتر در مورد آن توضیح دهید تا مخاطب ترغیب شود مقاله شما را مطالعه کند.

همان طور که گفته شد انتخاب عنوان جذاب یکی از ضروری ترین و اصلی ترین بخش های یک مقاله است. بنابراین حتما در هنگام نوشتن عنوان جذاب باید به نکاتی که ذکر شد، توجه کنید تا عنوانی جذاب را برای موضوع خود انتخاب کنید و مخاطبان بیشتری را به سمت خود و سایتتان جلب کنید. هرچه اعتماد مخاطبان به شما بیشتر شود و تعداد نرخ کلیک تان بیشتر شود می تواند به سئو سایت شما نیز کمک کند و موتور جستجو گوگل جایگاه بهتری را به سایت شما اختصاص دهد.

آوریل 21, 2020

آوریل 11, 2020

مارس 26, 2020

نظر

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

فارس محتوا، یک شرکت تولید محتوا می باشد که از سال 1398 فعالیت خود را آغاز نموده است. فارس محتوا با ارائه محتوای منحصر به فرد و با کیفیت، می کوشد تا کسب و کار شما را رونق ببخشد. فارس محتوا با داشتن تیمی متشکل از متخصصین سئو، می تواند به تولید محتوای سئو شده برای سایتتان و رسیدن کسب و کار شما به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل کمک کند.

شماره تماس: 09014141401

عناوین جذاب برای مقاله

آدرس ایمیل: farsmohtava@gmail.com

نشانی: طرشت، ابتدای بلوار شهید تیموری، پژوهشکده دانشگاه صنعتی شریف

خدمات تولید محتوا             تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای متنی             تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوای سایت            ترجمه محتوای انگلیسی 

 

 

 

 

احتمالاٌ شما به عنوان صاحب یا مدیر کسب و کار در سایت‌های زیادی عضو هستید و هرروزه ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنید. آیا تک تک آن‌ها را باز می‌کنید و می‌خوانید؟ مسلماٌ خیر. اکثر ما نگاهی به موضوع (subject) ایمیل‌ها می‌اندازیم، بلافاصله در مورد اکثر آن‌ها تصمیم گرفته و آن‌ها را به سطل زباله می‌فرستیم. اما گاهی اوقات عنوان یک ایمیل توجه ما را جلب می‌کند. لحظه ای در انتخاب آن برای پاک شدن تردید می‌کنیم و … بازش می‌کنیم. این است قدرت یک عنوان خوب

شما چه بخواهید موضوعی برای ایمیل خود انتخاب کنید، چه عنوانی برای یک مقاله یا تبلیغ بنویسید، اصول همیشه یکی هستند. یک عنوان خوب مردم را وادار می‌کند آنچه را که نوشته‌اید بخوانند درحالی که یک عنوان بد مردم را وا می‌دارد ایمیل یا تبلیغ شما را دور بیاندازند.در این مقاله می‌خواهیم 5 نکته برای نوشتن عناوین مؤثر را با شما در میان بگذاریم که حرفه ای‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

معمولاٌ اکثر افراد اول عنوان را انتخاب می‌کنند بعد به سراغ نوشتن متن می‌روند. اما معمولاٌ بهترین کار این است که ابتدا متن را بنویسید سپس عنوان را انتخاب کنید. چرا؟ زیرا معمولاٌ شما می‌توانید یک عنوان بسیار مؤثر و قوی را در لابلای متن پیدا کنید. زمانی که متنی را می‌نویسید، ایده‌های فراوانی به فکر شما می‌رسند که آن‌ها را در متن می‌آورید، پس منطقی است که یکی از همین ایده‌ها همان عنوانی باشد که شما دنبالش هستید.

استفاده از چند نکته در عنوان راهی عالی برای عنوان یک مقاله است. مردم نکات را دوست دارند و همیشه آن‌ها را می‌خوانند. چنانچه نکات خوب و ارزنده ای در مقاله‌تان داشته باشید، می‌توانید در عنوانتان به آن‌ها اشاره کنید، مثل عنوان همین مقاله یعنی 5 نکته مهم برای نوشتن یک عنوان جذاب

اگر درک خوبی از مخاطبانتان داشته باشید نوشتن یک عنوان بسیار ساده تر و آسان‌تر می‌شود. پس سعی کنید بفهمید مشتریانتان از چه چیزی خوششان می‌آید، از چه چیزی بدشان می‌آید، نگرانی‌های آن‌ها چیست و علایق آن‌ها کدام است. برای اینکار به تالارهای گفتگو بروید و ببینید مردم چه نوشته‌اند، با مردم صحبت کنید و نظر آن‌ها را در مورد کالا یا خدماتتان بپرسید. هر کاری که می‌توانید بکنید تا واقعاٌ مخاطبان خود را بشناسید. آنگاه می‌توانید به راحتی عناوینی بنویسید که توجه آن‌ها را جلب کند.عناوین جذاب برای مقاله

مردم عاشق شایعات و اطلاعات خصوصی دیگران هستند. مردم از خواندن داستان در مورد افراد دیگر لذت می‌برند. اگر نگاهی به دکه‌های روزنامه فروشی بیاندازید، متوجه می‌شوید نیمی از مجلات به همین موضوعات اختصاص دارند. پس می‌توانید عنوانتان را با یک داستان شخصی (که اگر منفی باشد بهتر است) شروع کنید. مثلاٌ فاجعه سرمایه گذاری من یا چیزی شبیه به آن

عنوانتان هرقدر هم که به نظرتان جالب و معرکه باشد، بازهم باید آن را تست کنید. بارها اتفاق افتاده عنوانی را که فکر می‌کردیم عالی است جواب نداده اما عنوانی را که به نظرمان جالب نبود بهترین نتایج را داده است. پس دو عنوان مختلف انتخاب کنید و ببینید کدام یک بهتر جواب می‌دهد. سپس می‌توانید تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 

خلاصه مهم‌ترین بخش یک ایمیل یا یک تبلیغ عنوان آن است، زیرا عنوان است که بیننده را ترغیب به باز کردن ایمیل یا خواندن ادامه آگهی می‌کند. برای نوشتن یک عنوان قوی و مؤثر این 5 نکته را به یاد داشته باشید: 1-عنوان را پس از نوشتن متن ایمیل یا تبلیغ یا…، بنویسید 2-از کلمه نکته در عنوانتان استفاده کنید (اشاره به اینکه نکات خوبی برای آموزش دارید) 3-مخاطبانتان را درک کنید 4-کنجکاوی آن‌ها را تحریک کنید 5-عنوان را آزمایش کنید

مهم‌ترین بخش یک ایمیل یا یک تبلیغ عنوان آن است، زیرا عنوان است که بیننده را ترغیب به باز کردن ایمیل یا خواندن ادامه آگهی می‌کند. برای نوشتن یک عنوان قوی و مؤثر این 5 نکته را به یاد داشته باشید: 1-عنوان را پس از نوشتن متن ایمیل یا تبلیغ یا…، بنویسید 2-از کلمه نکته در عنوانتان استفاده کنید (اشاره به اینکه نکات خوبی برای آموزش دارید) 3-مخاطبانتان را درک کنید 4-کنجکاوی آن‌ها را تحریک کنید 5-عنوان را آزمایش کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

دیدگاه

من با اطمینان کامل می گویم که شما الان از روی عنوان مقاله ام تصمیم گرفتی این مقاله را بخوانی. وقتی افراد برای  حل مشکل یا نیاز خود در گوگل جستجو می کنند اینکه وارد کدام سایت شوند ارتباط کاملاً مستقیمی دارد که کدوم عنوان برایشان جذابیت دارد یا چشمک می زند پس عنوان نویسی مقالات شما خیلی اهمیت دارد.

 

طبق تحقیقی که سایت moz در رابطه با عنوان مقاله انجام داده است به این نتیجه رسیده است که ۸۰ درصد خوانندگان، تنها عنوان مقالات سایت را می خوانند حالا با خودتان فکر کنید چقدر یک عنوان جذاب می تواند مخاطب را در سایت تان نگه دارد. در ادامه ترفندهای عنوان نویسی جذاب برای مقالات سایت را به شما می گویم که آمار بازدید مقالات شما با همین ترفندهای جذاب زیاد شود.

برای دسترسی سریعتر هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید

یکی از ترفندهایی که برای جذاب کردن عنوان نویسی مقاله استفاده می شود این است که در ابتدای عنوان ها از اعداد استفاده کنیم. شاید برایتان سوال باشد چرا اعداد معجزه می کند چون به خواننده یا مخاطبت این باور را انتقال می دهد که با یاد گرفتن چندتا ترفند جذاب یا چندتا نکته می تواند مشکلش را حل کند. بگذارید چند تا مثال بزنم که خوب این مطلب برایتان جا بیفتد:عناوین جذاب برای مقاله

 

۵ افزونه ای که بعد از راه اندازی سایت با وردپرس باید آن ها را نصب کنید

۱۰ راهکار برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت که باید آن ها را بدانید

۵ ترفند بازاریابی که فروش محصولات شما را افزایش می دهد

۷ دلیل برای اینکه باید ورزش کنید

۳ دلیل که باید یک کارآفرین شوید

 

وقتی شما از کلمه ی راهنما در عنوان نویسی مقاله تان استفاده می کنید یعنی دارید به مخاطبتان می گویید که مقاله تان جامع و کامل هست و دیگه نیازی نیست به سایت دیگری مراجعه کند البته نباید این کار فقط در حد حرف باشد بلکه باید مقاله تان در واقعیت کامل ترین مقاله در اینترنت باشد و اگر رقبایت هم چنین مقاله ای نوشته اند شما متفاوت تر و به روز و کامل تر بنویسید که مخاطب به شما اعتماد کند. برای مثال:

 

راهنمای کامل استفاده از سرچ کنسول برای وبمستران

راهنمای گام به گام  دیجیتال مارکتینگ

راهنمای استفاده از افزونه yoast seo

راهنمای نصب و راه اندازی وردپرس

راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان

 

فکر می کنم دیگر همه ی شما بدانید که کنجکاوی مخاطب را برانگیخته کنید یعنی چه؟ مثلاً همین که وارد یک شبکه ی اجتماعی مثل اینستاگرام می شوید آن تصاویری که عنوان های کنجکاو کننده ای دارند حتماً بازشون می کنید حالا شما کاری که می توانید انجام بدهید تا عنوان مقاله تان جذاب تر شود همین هست عنوان جذاب بنویسید که باعث کنجکاوی مخاطبتان شود وقتی کنجکاو شود پس دوست دارد حتماً مقاله تان را بخواند. دوست دارم در این مورد برایتان مثال هایی را بزنم:

 

۳ ترفندی که درآمدم  از محصولات را ۱۰ برابر کرد

۵ نکته ی ایمیل مارکتینگ که کاش ۳ سال پیش می دانستم

۱۰ ترفند که یک ماهه سایتم را به اول گوگل رساند

۳ علت که مانع رسیدن شما به آرزوهایتان است

۱۰ نکته ای که قبل از کارآفرین شدن باید آن ها را بدانید

 

خود شما برای چه در گوگل سرچ می کنید؟ خوب سوال مسخره ای هست جوابش معلومه دوست دارید مشکلتان را حل کنید برای همین وارد وب سایت ها می شوید. کاری که خودتان هم به عنوان تولید کننده ی محتوا باید انجام بدهید همین هست که یک مشکل مخاطب را حل کنید آن هم با اضافه کردن کلمه ی ” چگونه ” در ابتدای عنوان نویسی مقاله . به همین سادگی دارید به کاربر یا مخاطبت می گویید قرار مشکلش را حل کنید. من دوست دارم با مثال این موضوع را خوب درک کنید.

 

چگونه در یک ماه ۱۰ کیلو وزن کم کنید

چگونه با این ۳ حرکت ورزشی درد شانه ی خود را بهبود دهید

چگونه در عرض ۳ ماه سایت را به رتبه ی اول گوگل برسانید

چگونه کودکان خود را تربیت کنیم

چگونه با ۳ ترفند بازاریابی اینترنتی در یک سال به درآمد ماهانه ۱۰ میلیونی برسید

 

 

همین که مخاطب حس کند اگر روی عنوان شما کلیک نکند چیز مهمی را از دست داده است شما موفق شدید مخاطب را جذب مقاله کنید پس عنوانی را بنویسید که مخاطب احساس کند شما قرار است چیز با ارزشی به او بگویید و اگه آن مقاله را نخواند چیز مهمی را از دست داده است. به مثال های زیر نگاه کنید تا این مفهوم برای شما جا بیفتد.عناوین جذاب برای مقاله

 

۷ دلیل برای اینکه ترافیک سایت شما کم است

۳ راز موفقیت که اگر ندانید خیلی از زندگی عقب خواهید بود.

چرا بیشتر کسب و کارها در سال اول شکست می خورند

۵ دلیل برای اینکه باید هر چه زودتر کسب و کار خودتان را راه بیندازید

چرا اگر سرعت سایت شما کم باشد کسب و کارتان به زودی نابود خواهد شد.

 

همه ی ما دنبال راهی هستیم که زندگیمان را تغییر دهیم حتماً که نباید آن تغییر خیلی بزرگ باشد همین که یک تغییر باشد کافی هست خوب طبق معمول می رویم سراغ مثال ها که بهتر متوجه منظورم شوید.

 

یک تکنیک ساده که باعث می شود تعداد فالورهای اینستاگرامتان زیاد شود

۵ راز که به  افزایش طول عمر افراد کمک می کند

با این ۳ ترفند در عرض یک ماه ۵ کیلو وزن کم کنید

۷ دلیل برای اینکه باید کارآفرین شوید

۵ تکنیک برای اینکه به همه ی کارهای روزانه تان برسید.

 

من هم فکر می کنم شکست لازمه ی پیروزی هست و این یک شعار نیست من خودم در زندگی حسش کردم وقتی شکست می خورید معنی پیروزی و موفقیت را متوجه می شوید اما خوب آدم هایی هم هستند بنا به هر دلیلی دوست ندارند شکست بخورند پس شما چیکار می کنید می آیید در عنوان نویسی  مقاله تان کاری می کنید که خواننده احساس ترس کند. پیش خودتان نگویید از احساس مخاطبینم سوء استفاده نمی کنم . نه دوستان شما قرار هست این حس را ایجاد کنید که در نهایت به آن ها کمک کنید همین! اما مثال ها:

 

چرا اکثر افراد نمی توانند از اینستاگرام درآمد کسب کنند؟

چرا رقبایتان همیشه یک گام از شما جلوتر هستند؟

چرا اگر کسب و کار خودتان را امروز راه اندازی نکنید ۵ سال دیگر پشیمان خواهید شد؟

چرا تنها عده ای از افراد می توانند تا ۱۰۰ سال عمر کنند؟

چرا سکته ی قلبی در آقایان بیشتر است؟

 

 

درسته ما تمام سعی خودمان را می کنیم که بیشتر مثبت فکر کنیم تا منفی. اما این قضیه برعکسش هم درست است یعنی ترس از اینکه زنده بمانیم خودمان را وادار می کنیم تا عواقب یا منفی ها را بدانیم. مثال ها:

 

چرا ما هر چقدر تلاش می کنیم موفق نمی شویم

چرا ایجاد لندینگ پیج به محض ورود مخاطب به سایت کسب و کارتان را نابود می کند

چرا اگر این مواد غذایی را مصرف نکنید زودتر از دیگران به آلزایمر مبتلا خواهید شد

چرا اگر به فکر کم کردن وزنتان نباشید زودتر از دیگران به سکته قلبی دچار خواهید شد

چرا اگر این ۳ استراتژی را در تولید محتوا استفاده نکنید بازدیدکنندگان سایت تان کم خواهد شد

 

تا حالا شده از یک حرفی تعجب کنید و دلتان بخواهد بدانید چرا این حرفو می زنند. حالا ما دقیقاً می خواهیم همین کار را در عنوان نویسی مقاله خودمان انجام دهیم. یک چیزی بگوییم مخاطب به خودش بگوید چرا چنین حرفی می زند و همین باعث می شود مقاله تان را بخواند تا ته ماجرا را متوجه شود. می رویم سراغ مثال ها:

 

از بین میوه ها موز تنها میوه ای هست که نوزادان به آن آلرژی ندارند

افرادی که رنگ چشمانشان آبی هست در تاریکی دید بیشتری دارند

مغز انسان در خواب بیشتر از حالتی که تلویزیون تماشا می کند فعال است

۱۲ عضو بدن که بدون آن ها هم می توانید زنده بمانید و زندگی کنید

چطور با ۱۰ میلیون تومان تمام جهیزیه ی زندگی را تهیه کنید

 

خود به خود سوال کردن، توجه هر کسی را جلب می کند پس بیایید همین راهکار را در عنوان مقاله های خودتان استفاده کنید. مثال ها:

 

چرا سرعت سایت تاثیر مستقیمی بر موفقیت یا شکست کسب و کارتان دارد

چرا افراد درون گرا بیشتر عکس العمل اطرافیان را حدس می زنند

چرا دانستن علم روانشناسی باعث تاثیر در افزایش فروش خواهد شد

چرا عدم برنامه ریزی باعث آشفتگی ذهنی شما خواهد شد

چرا ثروتمندان ثروتمندتر و فقیران فقیرتر می شوند

 

 

همه ی ما به هر حال نگران آینده هستیم حتی اگر کل مسیر زندگی مان را درست رفته باشیم برای همین گاهی از پیش بینی کردن استقبال می کنیم. بیایید در عنوان نویسی مقاله خود بگویید مثلاً آینده فلان چیز در چند سال دیگه چه می شود. حالا برویم سراغ مثال ها:

 

آینده بازاریابی در سال ۲۰۲۰ که باید بدانید

آینده ی تغییر جمعیت ایران در ۵ سال آینده

۳ علت تغییر سئو در ۵ سال آینده

 

همه ی ما در زندگی نیاز به کمک داشتیم و داریم. یک زمانی سرما می خوریم یا سیستم مان بالا نمیاد یا مشکل فنی در سایت به وجود میاد یا هر مشکل دیگر که می تواند به وجود بیاد چیزی که مهم است این هست دوست داریم این موقع ها، به ما کمک شود برای همین استفاده از کلمه ی کمک خیلی به مخاطب انگیزه می دهد که مقاله تان را بخواند برای مثال:

 

چگونه با کمک برخی افزونه ها سرعت سایت خود را بالا ببرید

چگونه با کمک این ۳ راهکار فروش محصولات خود را افزایش دهید

چگونه با کمک شبکه های اجتماعی بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید

 

همه ی ما آدم ها در زندگیمون ترس هایی داریم حالا این ترس ها می تواند کوچک باشد یا بزرگ. ما اینجا می خواهیم بگوییم که حس ترس آن هم از نوع بزرگش را در عنوان به کار ببرید. چطوری؟ بگذارید برایتان مثال بزنم تا کامل این مطلب برای شما جا بیفتد.

 

چرا شما نمی توانید به اندازه ی وبلاگ نویسان حرفه ای موفق شوید

چرا افراد به راحتی پادکست تولید می کنند اما شما نمی توانید راحت این کار را انجام دهید

 

دانستن اطلاعاتی که به راحتی در دسترس نیست خیلی هیجانی هست حالا ما قصد داریم از این ترفند در عنوان نویسی مقالات استفاده کنیم خیلی سادست به مثال ها دقت کنید:

 

۵ راه کوچک که نرخ خروج کاربران سایت را کم می کند

۳ روش ناشناخته که می توانید تعداد مشترکین سایت را افزایش دهید

 

بسیاری از افراد، این طور فکر می کنند افراد کارشناس هیچ وقت اسرار خودشان را به بقیه نمی گویند. کاری که شما بهتر است انجام دهید دادن اطلاعات خاص و منحصر به فرد در حوزه ی خودتان است.

فکر نکنید که اگر این کار را انجام دهید چون همه ی اسرار را گفتید دیگر نمی توانید در آینده آموزش هایی تولید کنید. نه دوستان این کار باعث اعتماد مخاطب می شود پس حتماً این گونه مقالات را تهیه کنید. برای مثال:

 

۳ نکته ی بازاریابی ایمیلی که هیچ کس به شما نخواهد گفت

۵ راز برای شادابی پوست که کسی به شما نگفته است

 

 

همان طور که متوجه شدید شما در عنوان مقاله یک مشکل را مطرح و سپس راه حل آن را ارایه می دهید در این نوع عنوان نویسی همیشه از کلمه ی ” بدون ” استفاده می شود برای مثال:

 

چگونه بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات مشتریان بیشتری داشته باشید

چگونه بدون اینکه سایت را به خطر اندازیم بک لینک های بد را حذف کنیم

 

موضوعات چالشی بیشتر دنبال کننده دارد برای همین در عنوان نویسی فوق العاده بازخورد خوبی دارد. مثلاً همین که وارد اینستاگرام می شوید با تصاویر و کپشن هایی مواجه می شوید که افراد را به چالش می کشند؛ همین چالش ها باعث شده دنبال کنندگان بیشتری داشته باشند. برای مثال می توان گفت:

 

۵ دلیل برای اینکه هنوز دختران زیر ۱۸ سال آمادگی ازدواج ندارند

۳ دلیل برای اینکه متخصصین سئو آینده سئو را درست پیش بینی نمی کنند

 

گفتن اشتباهات دیگران و راهی که دیگران به اشتباه طی کرده اند می تواند ماه ها یا سال ها ما را در زندگی جلوتر هدایت کند. پس شما می توانید از همین تکنیک در عنوان ها استفاده کنید. خیلی ها دوست دارند از تجربه ها استفاده کنند و اشتباهات را دیگر تکرار نکنند. به این مثال دقت کنید:

 

چیزهایی که من آرزو داشتم وقتی محتوانویسی را شروع کردم کسی به من می گفت

 

خیلی از افراد مشتاق شنیدن حرف های شما هستند چون دوست دارند از روشی که شما موفق شدید استفاده کنند تا موفق شوند. یک جمله ای هست که می گوید اگر یک نفر در جهان توانسته کاری را انجام دهد پس شما هم می توانید آن کار را انجام دهید پس اگر همین را در عنوان نویسی مقاله به کار ببرید خیلی برای کاربران جذابیت دارد. برای نمونه:

 

چگونه من توانستم رتبه ی یک گوگل را به دست بیاورم

چگونه من توانستم ۵۰ هزار فالور در توییتر به دست بیاورم

 

خوب مسلماً نکاتی هست که شما به عنوان فرد متخصص در حوزه ی خود می دانید و مخاطبینتان آن ها را نمی دانند بیایید همان چیزهایی که خودتان می دانید را انتقال دهید این کار باعث اعتماد هم خواهد شد. برای مثال:

 

۷ فاکتور در رتبه بندی سایت که آن ها را نمی دانید

۵ تکنیک برای اینکه دنبال کنندگان بیشتری در اینستاگرام داشته باشید که هرگز نشنیده اید

 

در هر حوزه ای که قرار است کار کنید یا در حال کار هستید حتماً ابزارهایی وجود دارند که با کمک آن ها خیلی از کارها سریع تر انجام خواهد شد  استفاده از این ابزارها در عنوان نویسی مقالات برای مخاطبین کاربرد دارد برای مثال:

 

۱۰ افزونه ای که هر وبمستر باید روی وردپرس خود نصب کند

۳ ابزار با کمک آن ها می توانید کلمه ی کلیدی خود را پیدا کنید

 

در این مقاله به شما ۲۱ ترفند برای نوشتن عنوان جذاب مقالات گفته شد عنوان هایی که به نحوی کاربر را یا می ترساند، یا کنجکاو می کند یا حس امید می دهد و یا هر حس دیگر.مهم این است که کاربر با این عنوان ها تحریک می شود روی عنوان کلیک کند و مقاله شما را بخواند. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد خوشحال می شوم نظرات ارزشمند شما را بشنوم.

 

 

 

سلام دستتون درد نکنه این همه ترفند برای نوشتن عنوان جذاب مقاله گفتید خیلی لذت بردم از خواندن مقالتون. منتظر مقالات جدید شما هستم.

سلام دوست عزیز

ممنون از لطف شما

پیروز و موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سلام متشکرم از لطفتون علت اینکه موضوعات داغ رقبا را بررسی می…

سلام ممنون از مقاله خوبتون. سوالی که برام با خواندن مقاله شم…

سلام هر یک از شبکه های اجتماعی می توانند تاثیر گذار باشند و…

سلام سوالی داشتم به نظر شما بهتر است تمرکز و وقتمون را در کد…

سلام دوست عزیز ممنون از لطفتان. در رابطه با سوالتان باید بگم…

مدیریو – مدیر موفقیت مجازی شما

نوشتن عنوان جذاب یکی از مهم ترین لازمه ها  برای جلب نظر مخاطب است. عنوان نویسی جذاب در موارد مختلفی کاربرد داشته و قابل استفاده است. اما در موارد زیر از عنوان نویسی جذاب استفاده بیشتری میشود:

از مهم ترین عوامل افزایش بازدید یا کلیک سایت در نتایج گوگل (نرخ ctr)، افزایش بازدید تبلیغات فیزیکی و اینترنتی در دنیای پر از تبلیغات و همینطور افزایش فروش کتاب ها، عنوان جذاب است. به طور مثال، اگر شما در صفحه اول گوگل با این دو عنوان روبرو شدید؛ ترجیح میدهید کدام را انتخاب کنید؟

یکی از عوامل تأثیر گذار بر رتبه سایت ها در صفحات اول گوگل، نرخ کلیک کاربر (ctr) است و کاربر در اغلب اوقات فقط با خواندن عنوان های مختلف، بین سایت ها تصمیم گیری میکند.
با توجه به اهمیت عنوان نویسی جذاب، در این مقاله شما را با نوشتن عنوان جذاب آشنا میکنیم و سپس 20 فرمول برا عنوان نویسی جذاب را برای شما بیان میکنیم.

در عنوان نویسی جذاب، مهم ترین چیزی که شما باید درنظر بگیرید، ذهن مخاطب است. شما باید بتوانید با نوشتن یک عنوان، نظر مخاطب را جلب کنید و یا ذهن او را به چالش بکشید و باعث شوید که مخاطب اقدام به کلیک بر روی سایت و یا خواندن تبلیغ یا کتاب شما کند.
با توجه به حیطه فعالیت سایت مدیریو، ما از بحث نوشتن عنوان در کتاب نویسی کمی دور میشویم و تمرکزمان را بیشتر بر روی عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا و تبلیغ نویسی (کپی رایتینگ) میگذاریم.عناوین جذاب برای مقاله

حالا این سؤال پیش می آید که چه چیز هایی برای نوشتن عنوان جذاب لازم است؟

در عنوان نویسی جذاب، یکی از لازمه ها، داشتن ذهن خلاق است. شاید در ابتدا شما نتوانید حتی یک عنوان جذاب برای محتوای خود تولید کنید اما نگران نباشید، مطمئن باشید پس از خواندن این مقاله و استفاده از روش های گفته شده، ذهنتان به خوبی به شما در این کار کمک میکند.
ذهن خلاق یک داده خدایی نیست، بلکه هر ذهنی توانایی خلاق شدن دارد. بهترین تمرین برای ایجاد خلاقیت در عنوان نویسی، تمرین است. در ادامه یک تمرین علمی در کوتاه ترین زمان را برای شما بیان میکنیم:

یکی از تمرین ها توصیه شده، این است که یک سوژه مناسب پیدا کنید، میتوانید این سوژه را در صفحات جستجو گوگل پیدا کنید و موضوع آن اهمیتی ندارد.
پس از پیدا کردن سوژه، یک قلم و کاغذ در کنار دست خود بگذارید و فقط 5 دقیقه به خود زمان بدهید، در این 5 دقیقه شما باید 100 عنوان جذاب بنویسید. در اصل در این تمرین شما فقط باید بنویسید و روی عنوان ها وسواس به خرج ندهید. دلیل کوتاه بودن زمان شما همین است.

پس از اتمام زمانِ شما، هر تعداد عنوان که نوشته شده بود را بخوانید و بهترین آنها را پیدا کنید، سپس از ادقام این عنوان های منتخب، عنوان های بهتری بسازید. در آخر درمورد عنوان های به دست آمده از اطرافیان نظر بخواهید و حتی از آنها درخواست کنید تا برای جذاب تر شدن آنها ایده ای بدهند.

فراموش نکنید شما عنوان را برای مخاطبان خود مینویسید و نه برای خودتان، از همین رو همیشه در نوشتن عنوان ها از افراد مختلف نظر بگیرید و به نظر خود اکتفا نکنید.

با این تمرین شما به ذهن خود در نوشتن عنوان جذاب کمک میکنید و خودتان نیز با روند نوشتن عنوان جذاب آشنا میشوید. همینطور با توجه به مشورت با دیگران، سلیقه مخاطبان را بهتر درک میکنید و این مورد به شما کمک زیادی میکند.

کلمات مهم ترین نقش در عنوان نویسی جذاب را ایفا میکنند. شما باید بتوانید با استفاده به موقع از کلمات، به جذابیت عنوان خود بیافزایید. در مثالی که در ابتدای مقاله زده شد، اگر دقت کرده باشید تفاوت این دو عنوان در دو نکته است:

منظور از کلمه اثر بخش در عنوانِ “آموزش تولید محتوا در 5 قدم ساده”، کلمه “ساده” است.
چه در علم تبلیغ نویسی و چه در عنوان نویسی جذاب، کلمات اثر بخش نقش بسزایی دارند. شما باید به خوبی بتوانید از این کلمات استفاده کنید تا در ذهن مخاطب تأثیر گذاشته و باعث جلب او شوید. اما وظیفه کلمات اثر بخش چیست؟

وظیفه کلمات اثر بخش ایجاد یک تأثیر لحظه ای در ذهن مخاطب است به صورتی که مخاطب را با یک فرصت یا چالش روبرو کند و باعث شود فرد نتواند از کسب اطلاع بیشتر در مورد آن عنوان چشم پوشی کند.
از جمله کلمات اثر بخش میتوان به این موارد اشاره کرد:

البته تعداد کلمات اثر بخش بسیار فراوان است که در مقاله کلمات اثر بخش میتوانید به تعداد بیشتری از این کلمات دست پیدا کنید.

یکی از راه های نوشتن عنوان جذاب، ایجاد ارزش و تمایز است.
شما باید یک مورد ارزشمند را به مخاطب خود ارائه دهید، البته حتما نباید این مورد دارای ارزش ریالی و حتی ارزش واقعی باشد. شاید گاها یک روشن سازی در عنوان بتواند نقش ارزش را ایفا کند.

به طور مثال: شخصی کلمه “طراحی فروشگاه اینترنتی” را در گوگل جستجو میکند. در صفحه اول گوگل با 10 سایت مواجه میشود که احتمالا عنوان تمامی این سایت ها کلماتی مانند: طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان، طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان و … هستند.

اما در این بین اگر عنوان شما با این مضمون باشد نتیجه چه خواهد شد: طراحی فروشگاه اینترنتی در 2 هفته!

مطمئنا وجود چنین عنوانی باعث جذب چند برابری مخاطب میشود در حالی که اکثر فروشگاه های اینترنتی در یک تا دوهفته ساخته میشوند، اما این عنوان جذاب و هوشمندانه باعث ایجاد تمایز در بین مخاطبان میشود.

یکی دیگر از راه های نوشتن عنوان جذاب، به چالش کشیدن ذهن مخاطب است. برای رسیدن به این هدف شما میتوانیداز عنوان های منفی، تعجب آور و حتی مخفی استفاده کنید.

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس


تنظیمات انبار در ووکامرس


مدیریت صفحه پرداخت ووکامرس

منظور از عنوان مخفی عنوانی است که قسمتی از مطلب را در خود جای داده که باعث تعجب مخاطب میشود اما پس از خواندن محتوا، مسئله اصلی خود را نمایان میکند. البته استفاده از این نوع عنوان ها بیشتر در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و یا مقالات سایت های سرگرمی و خبری پیشنهاد میشود و نه سایت های فروشگاهی.

برای یک مثال برای “عنوان منفی ادقام با عنوان مخفی” میتوان به مورد زیر اشاره کرد:

این عنوانِ یکی از کتاب های معروف و پرفروش بود که با خواندن آن سریعا این حفره در ذهن شما ایجاد میشد که منظور نویسنده از این متن چیست؟ و ذهن شما سعی در پیدا کردن جواب سؤال خود میکرد. و احتمالا این موضوع باعث میشد شما به خرید کتاب روی بیاورید.
اما پس از خواندن کتاب متوجه میشدید نویسنده میخواهد در مورد نکاتی که باید قبل از ازدواج بدانید با شما صحبت کند و در اصل مضمون اصلی کتاب این بود: قبل از خواندن این نکات، به هیچ وجه ازدواج نکنید.

در ادامه میخواهیم فرمول های عنوان نویسی جذاب که در ابتدای مقاله به شما قول دادیم را برای شما آماده کنیم؛ این عنوان ها از موارد گوناگونی برای ایجاد جذابیت در خود استفاده کرده اند از جمله:

در ادامه فرمول هایی در اختیار شما قرار میدهیم و برای هر کدام مثال هایی نیز قرار میدهیم.
شما میتوانید با توجه به نیاز و حیطه فعالیت خود، از متن مورد نظر خود استفاده کنید و به راحتی متن عنوان را تغییر داده و یا کلمات را جابه جا کنید:

این مقاله در طول سال چندین بار آپدیت شده و فرمول هایی به فرمول های جذاب نویسی اضافه میشود. اگر در مورد این مقاله سؤال، انتقاد و پیشنهادی دارید در قسمت نظرات با ما و مخاطبان در میان بگذارید.

منبع مثال ها: سایت مدیرسبز

مطلب قبلی

معرفی 15 سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو (واقعی)

پست بعدی

خصوصی سازی تصویر برای جلوگیری از کپی شناخته شدن عکس توسط گوگل

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس

تنظیمات انبار در ووکامرس

مدیریت صفحه پرداخت ووکامرس

آموزش تنظیم رابط های مجاز جهت ثبت دامنه های ملی .ir نیک

آموزش اضافه کردن محصولات گروهی

ویرایش گروهی محصولات ووکامرس

عناوین جذاب برای مقاله

عالی بود عالی بود واقعا تازه فهمیدم چرا پست های من جذاب نیست تو اینستا چون کسی این ها را نمیگفت بهم

با تشکر از شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام در مرورگر برای نظر بعدی ؟

پستهای اخیر

آموزش افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر visual composer

ویرایش و درج گروهی محصولات ووکامرس

افزونه فارسی وردپرس ورود و عضویت با شماره موبایل نسخه ۷٫۳ – Digits

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس

تنظیمات انبار در ووکامرس

اگر شما از یک کارشناس محتوا سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار بااهمیت می باشد و باعث موفقیت یا شکست یک مقاله است، به شما خواهد گفت که عنوان محتوا نقشی اساسی در این زمینه خواهد داشت.

David Ogilvy وبلاگنویس معروف آمریکایی، این موضوع را تایید می کند و چنین می گوید: “به طور متوسط، افراد عناوین محتوا را 5 بار بیشتر از خود محتوا مورد مطالعه قرار می دهند و به آن توجه می کنند.”

به همین دلیل ممکن است یک مقاله ضعیف تر از مقاله شما با انتخاب یک تیتر مناسب و جذاب، نظرات و توجهات بیشتری را به خود جلب کند. به زبان ساده می خواهم به شما بگویم که مشکل از محتوای شما نیست، بلکه مشکل از عنوان شماست که به اندازه کافی مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند.

بنابراین مشکل را باید چگونه حل کرد؟ کاملا واضح و مشخص است، شما باید عناوین بهتری بنویسید.

قبل از انتشار پست بعدی خود در سایت یا بلاگ، بسیار ضروری است که درک کنید حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را می نویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف، شانس موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.عناوین جذاب برای مقاله

اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب، قانع کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی پست های شما توجه کنند، دیگر لازم نیست که بیش از این در سایت های مختلف دست به جستجو بزنید، چون من در این مطلب به شما نحوه انتخاب عنوان مقاله را در قالب 7 نکته کلیدی و ساده که در دسته مباحث آموزش سئو نیز قرار می گیرند، خواهم داد.

1. تمرکز روی حل یک مشکل، نه فروش محصول یا سرویس

اولین کاری که برای ایجاد یک عنوان مناسب برای مقاله باید انجام دهید، تمرکز بر روی کمک به مخاطب است.

اگر شما تمامی مقالاتی که دارای رنکینگ بالا در گوگل هستند را چک کنید، متوجه می شود که تمامی آنها بر روی کمک به مخاطب برای حل یک مشکل خاص تمرکز کرده اند. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که:  اگر بر روی مفید بودن متمرکز باشد، تیتر شما عملکرد بهتری را به جا خواهد گذاشت.

2. تلاش برای نوشتن عناوین مختلف

Upworthy.com یک سایت محبوب خبری/داستان سرایی در بین انگلیسی زبانان است.

براساس گفته آنها، یک محتوای ویروسی ترکیبی از محتوای بزرگ و باکیفیت، یک داستان جذاب و انتشار در زمان مناسب است. اما هیچکدام از آنها مهم تر از تیتر نخواهند بود.

آنها بسیاری از موفقیت های بازاریابی محتوای خود را به نوشتن 25 عنوان برای هر پست وبلاگی که می خواهند منتشر کنند، نسبت می دهند؛ سپس یکی از عناوین را که بیشتر از بقیه امیدوارکننده، جذاب و جالب توجه به نظر می رسد را انتخاب می کنند.

Upworthy از الگوی زیر برای نوشتن عنوان مقاله استفاده می کند:

همانطور که می بینید، عامل تاثیرگذاری در نوشتن عناوین وجود دارد و آن چیزی نیست به جز تلاش، تلاش و تلاش. بنابراین برای انتخاب تیتر مناسب و برنده، 25 عنوان مختلف برای محتوای خود بنویسید.

3. تهیه یک پایگاه اطلاعاتی از عناوین موفق و جذاب

تشکیل یک پایگاه داده قوی از تیترهای مختلف که جذاب بوده اند و به موفقیت رسیده اند، ایده جالبی است، زیرا این پایگاه داده به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از این تیترهای موفق الهام بگیرید و راحت تر عناوین عالی و جذاب برای پست خود بنویسید.

شما همیشه می توانید در زمان هایی که در نوشتن تیتر جذاب موفق نمی شوید از این پایگاه داده به عنوان یک منبع الهام بخش جهت نوشتن تیترهای خوب استفاده کنید.

به گفته Brian Clack این پایگاه داده منبع تقلب نیست، بلکه تنها برای به دست آوردن ایده جهت نوشتن عناوین تاثیرگذارتر به خصوص زمانی که در ابتدای راه هستید، استفاده می شود.

به زبان ساده اگر به دنبال نوشتن تیترهایی با تاثیرگذاری بالا، منحصر به فرد، جذاب و دوست داشتنی هستید، از تشکیل این پایگاه داده، غافل نشوید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

4. استفاده از اعداد (ترجیحا اعداد فرد)

تحقیقات ثابت کرده اند که استفاده از اعداد در عناوین باعث افزایش 73 درصدی شانس تعامل و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می شود. واقعا چه چیزی بیشتر از اضافه کردن اعداد خاص (مانند داده ها) به عنوان باعث هیجان انگیزتر شدن آن برای مخاطب خواهد شد؟

Debra Jason یکی از دلایل اصلی استفاده از اعداد در عناوین را با این عبارت توضیح داد: “اعداد مانند آب نبات برای مغز هستند!”

به زبان ساده، مغز بسیار به اعداد علاقه مند است و از آنها استقبال می کند.

همچنین باید این نکته را به شما دوستان عزیز بگویم که یک دلیل عملی برای استفاده از اعداد فرد وجود دارد. اعداد فرد شانس بیشتری برای عملکرد بهتر دارند. به همین دلیل اکثر وبلاگنویسان از اعداد فرد در عناوین خود استفاده می کنند.

تحقیقات انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد که مغز انسان به اعداد فرد بیشتر از اعداد زوج اعتقاد و باور دارد. همچنین این تحقیقات نشان داده اند که اعداد فرد به مخاطبان کمک بیشتری جهت هضم کردن اطلاعات می کنند و باعث می شوند که به راحتی اطلاعات را به یاد بیاورند.

هنگامی که آنها یکی از عناوین خود را با قرار دادن عدد “7” در عنوان منتشر کردند، تعداد کلیک ها با افزایش 20 درصدی مواجه شد.

5. استفاده از کلمات و صفات مثبت

با استفاده از کلمات و صفات مثبت در عنوان خود به عاطفی تر شدن آن کمک می کنید. این مسئله به نوبه خود باعث جذاب تر شدن عنوان می شود و توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

برخی از صفات بسیارعالی و مثبت که می توانید از آنها در نوشتن عنوان استفاده کنید، عبارتند از:

6. استفاده از کلمات منفی برای برجسته تر کردن ترس

ترس قوی ترین حس انسانی است که فرد را وادار به انجام واکنش و کار می کند.

یک مطالعه انجام شده توسط Outbrain نشان داد که تیترهای دارای کلمات و صفات منفی 30 درصد بیشتر از تیترهای دارای کلمات و صفات مثبت در جلب نظر مخاطب موفق بوده اند.

تعدادی از صفات و کلمات منفی که می توانید از آنها در نوشتن عنوان استفاده کنید، عبارتند از:

به عنوان مثال:

“از انجام این اشتباهات بچه گانه در تولید محتوا جلوگیری کنید”

“7 کاری که هرگز در بازاریابی شبکه های اجتماعی نباید انجام دهید”

“بدترین روش های ممکن در تولید بک لینک“

عناوین جذاب برای مقاله

7. تشکیل جلسات طوفان فکری (طوفان مغزی)

طوفان فکری یکی از روش های جالب مشارکتی برای خلق ایده است. به همین دلیل یکی از ایده آل ترین روش های انتخاب عنوان، استفاده از جلسات طوفان مغزی می باشد.

در مواقعی که هیچ راه دیگری برای انتخاب یک عنوان جذاب به ذهنتان نمی رسد، می توانید از این سلسله جلسات طوفان مغزی استفاده کنید تا بتوانید با مشارکت دیگر افراد گروه، تیتری مناسب برای محتوای خود پیدا کنید.

خب، در این مقاله نحوه انتخاب عنوان جذاب برای پست ها و مقالات را به صورت کامل توضیح دادم. بدون شک عنوان مهمترین بخش یک محتوا برای جلب نظر مخاطب خواهد بود و باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. شما دوستان عزیز می توانید نظرات خود را در رابطه با این مقاله با من در میان بگذارید.

سلام وقتتون بخیر
من یه سایت تازه کار دارم. برای تولید عنوان مناسب براش به مشکل بر خوردم و نمیدونم عنوان های خوب و پر کاربرد را چطور انتخاب کنم
سایت هم درباره فروش گن ها بعد از عمل جراحی هست

درود بر شما
برای نوشتن عنوان باید تمرین بسیاری انجام دهید اما برای این مسئله حتما بخش تولید و سئو محتوا را از اپلیکیشن تهیه کنید تا بتوانید راحت تر محتواهای خود را سئو کنید.(عنوان هم بخشی از محتوا است.)

سلام جناب قمصری عزیز
این تکنیک نوشتن ۲۵ عنوان بسیار عالی بود، من استفاده کردم از این روش و واقعا به نتیجه بسیار خوبی رسیدم و خواستم ازتون تشکر کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود

باهم تا اوج فاصله ای نداریم!

خراسان رضوی – مشهد – سیدرضی 34

6 419 619 0912

Topnewseo@gmail.com

عناوین جذاب برای مقاله
عناوین جذاب برای مقاله
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *