عوارض دمنوش بابونه

عوارض دمنوش بابونه
عوارض دمنوش بابونه

1) يكي از مهمترين خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و اين گياه بآساني اين مرض را درمان مي كند و آنهائيكه سالهاست با اين مرض دست بگريبان هستند و از قرص هاي مختلف گران قيمت نظير Lozac و Zantac و غيره استفاده مي كنند مي توانند با استفاده از بابونه خرج داروي خود را پس انداز كنند و همچنين سلامتي خود را بازيابند .

براي درمان زخم معده يك ليوان چاي غليظ بابونه درست كنيد (4 قاشق چايخوري بابونه در يك ليوان آبجوش و يا چهار تا چاي كيسه اي بابونه در يك قاشق ليوان آب جوش) و صبح ناشتا هستيد اين ليوان چاي را بنوشيد و سپس در رختخواب به پشت دراز بكشيد و بعد از چهار دقيقه بخوابيد و البته بعد از يك ربع ساعت مي توانيد صبحانه خود را ميل كنيد. اين عمل را بمدت دو هفته ادامه دهيد تا زخم و ورم معده بكلي شفا يابد.

2) بابونه اعصاب و قواي جنسي را تقويت ميكند .

3) بابونه مقوي مغز است .

4) بابونه ادرار آور و قاعده آور است .

عوارض دمنوش بابونه

5) اين گياه ترشح شير را در مادران شير ده افزايش مي دهد .

6) درمان كننده سردرد و ميگرن است .

7) استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع مي كند .

8) اگر كسي قطره قطره ادرار مي كند به او چاي بابونه دهيد تا درمان شود .

9) بابونه درمان كننده كمي ترشحات عادت ماهيانه است .

10) براي درمان چشم درد ، بابونه را در سركه ريخته و بخور دهيد .

11) براي تسكين دردهاي عضلاني چاي بابونه بنوشيد .

12) جويدن بابونه براي التيام زخم هاي درمان مفيد است .

13) خوردن 5 گرم ريشه بابونه با سركه رقيق محرك نيروي جنسي است. (ريشه بابونه گرم تر و خشك تر از گل بابونه است)

14) بابونه تب بر و تسكين دهنده درد است .

15) بابونه تقويت كننده معده است .

16) براي تسكين درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها ، به آنها چاي بابونه بدهيد .

17) براي رفع بيخوابي و داشتن يك خواب آرام و راحت ، كافي است ده دقيقه قبل از اينكه به رختخواب برويد يك فنجان چاي بابونه بنوشيد .

18) بابونه درمان كننده بي اشتهايي است .

19) بابونه براي رفع ورم روده موثر است .

20) چاي بابونه درمان كننده كم خوني است .

21) از بابونه براي رفع كرم معده و روده استفاده كنيد .

22) بابونه تسكين دهنده دردهاي عادت ماهيانه است .

23) بابونه براي رفع زردي مفيد است .

24) حمام بابونه اثر نيرو دهنده دارد . براي اين منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان حمام ريخته مدت يكربع ساعت در آن دراز بكشيد .

25) براي تسكين درد ، چند قطره اسانس بابونه را با يك قاشق روغن بادام مخلوط كرده و روي محل هاي دردناك بماليد درد را تخفيف مي دهد .

26) اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام براي رفع ناراحتي هاي پوستي نظير اگزما ، كهير و خارش مفيد است .

27) براي رفع گوش درد و سنگيني گوش ، يك قطره روغن بابونه را در گوش بچكانيد .

28) اسانس بابونه چون اثر قي آور درد در مورد مسموميت هاي غذايي مصرف مي شود .

29) روغن بابونه را براي از بين بردن كمردرد ، درد مفاصل و نقرس روي محل درد بماليد .

30) با چاي بابونه اگر موهاي بلوند را بشوئيد آنها را روشن تر و شفاف تر مي كند .

31) آنهائيكه يائسه شده اند بهتر است همه روزه چاي بابونه بنوشند زيرا اختلالات يائسگي را برطرف مي كند .

32)بابونه ضد آلرژي است.

جوشانده بابونه ممكن است در افراد حساس به گياه «آمبروسيا» باعث حساسيت شديد شود.

از آنجا که بابونه یک گیاه گلدار متعلق به خانواده آفتابگردان است، افرادی که نسبت به این خانواده آلرژی دارند ممکن است دچار واکنشهای آلرژیک گردند. مشکلی که در خصوص آلرژی وجود دارد این است که هرگز متوجه نمی شوید که نسبت به چیزی آلرژی دارید تا زمانی که واکنش کاملاً واضحی مشاهده نمایید. به طور مشابه، چنانچه نسبت به بابونه آلرژی داشته باشید، احتمالاً تا زمانی که آن را مصرف کرده و این عوارض جانبی را به طور مستقیم تجربه نمایید، از مبتلا بوده به این آلرژی خبر نخواهید داشت. در حالی که بثورات یا جوشهای پوستی و خارش متداول ترین علائم یک آلرژی می باشند، اما در موارد جدی تر، همچنین ممکن است دچار آنافیلاکسی شوید. تورم گلو و تنگی نفس نیز برخی از عوارض جانبی به حساب می آیند. هنگامی که در تماس با این گیاه قرار می گیرید، دچار التهاب چشم می شوید.
چنانچه مقدار زیادی بابونه مصرف کنید، ممکن است در نهایت کمی در شما اثر آرام بخشی ایجاد نماید و توصیه نمی شود در این وضعیت خواب آلودگی، رانندگی کرده و یا با ماشین آلات سنگین کار کنید. مقدار بیش از حد آن ممکن است همچنین موجب بروز استفراغ و سرگیجه شود. این مشکلات همچنین می توانند در نوزادان تازه به دنیا آمده و نوزادان کم سال مشاهده شده بطوریکه این نوزادان ممکن است با مشکل بوتولیسم مواجه شوند.
مورد دیگری که بایستی در صورت مصرف هرگونه دارو به خاطر داشته باشید این است که با مصرف این گیاه اثرات این داروها ممکن است ضعیف شده یا دچار اختلال شود. مصرف بابونه خصوصاً در صورتی که داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین (coumadin) مصرف می کنید، مخاطره آمیز است. به این دلیل که یکی از مواد تشکیل دهنده فعال در بابونه تحت عنوان «کومارین (coumarin)» ممکن است بر روی افرادی که تحت درمان دارویی رقیق کننده خون قرار دارند، اثر منفی برجای گذارد. این گیاه همچنین اثراتی را بر روی سطوح قند خون و فشار خون در افرادی نشان داده است که مبتلا به این مشکلات می باشند. زنان باردار نیز بایستی از مصرف بابونه خودداری کنند، به این دلیل که ممکن است موجب سقط جنین در آنها شود. همچنین توصیه می شود که مادران شیرده از مصرف این گیاه خودداری کنند.
در حقیقت بابونه یک ماده ی عالی بوده که به برطرف نمودن مشکلات بسیار مرتبط با ناراحتی معده، بیماریهای جزئی و دردهای قاعدگی کمک می نماید، اما مانند هر داروی دیگری، به هنگام مصرف آن بایستی جوانب احتیاط رعایت شود. عوارض جانبی این گیاه به عنوان یک مکمل گیاهی، بسیار نادر است، اما این بدان معنا نیست که مجاز به مصرف غیر عاقلانه آن می باشید. مانند هر گیاه دارویی دیگر، ضروری است که از میزان مصرف بی ضرر و ایمن آن در خود اطمینان حاصل کنید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

چای بابونه به دلیل مزایای فراوانش یکی از محبوب ترین چای هاست. طعم بسیار خوبی دارد و با بهبود سیستم ایمنی بدن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. این چای همچنین دارای ترکیبات قدرتمندی است که می تواند برای مراقبت از پوست مفید باشد. خواص چای بابونه هم بدن شما و هم ذهن شما را حفظ می کند و به عنوان یک چای آرام بخش برای از بین بردن خستگی یک روز کاری بسیار موثر عمل می کند.

چای بابونه یک چای واقعی نیست بلکه یک چای یا دمنوش گیاهی است که از گلبرگ های گلی شبیه به یک آفتاب گردان کوچک تهیه می شود. مصرف این چایی قدمتی تاریخی دارد و به دلایل مختلف از گل های تازه و خشک استفاده می شود. طعم و مزه بابونه بسیار ملایم و خوشبو است. دو نوع اصلی آن بابونه آلمانی و بابونه رومی است.

استفاده از چای بابونه به مصر باستان باز می گردد که آنجا برای درمان تب و آرایش و زیبایی استفاده میشد. رومی ها بابونه را برای خوش عطر و طعم کردن نوشیدنی ها و به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند. در قرون وسطی از برگ های تازه بابونه برای معطر کردن مکان های عمومی در رویدادهای مهم استفاده میشد. این چایی هم از ترکیب گلبرگ و آب گرم تهیه می شود. بابونه یک چای طبیعی بدون کافئین است که برای بهتر به خواب رفتن مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض دمنوش بابونه

یکی از رایج ترین دلایل مصرف چای، توانایی قدرتمند ترکیبات آن برای کمک به آرامش است. چای بابونه می تواند به کاهش تنش، استرس و اضطراب کمک کند. برای دریافت نتیجه بهتر روزی یک یا دو فنجان از این چای را به طور روزانه بنوشید تا زمانی که احساس کنید استرس از شما دور شده است.

چای بابونه باعث افزایش سروتونین و ملاتونین در بدن می شود که این دو هورمون برای کاهش استرس تلاش می کنند. با افزایش این هورمون ها شما می توانید راحت تر استراحت کنید تا استرس از بدن تان بیرون برود.

مقاله ای در سال 2002 نشان داد که بابونه می تواند تنش هایی که اغلب با میگرن و سردرد همراه است را کاهش دهد. ترکیبات شیمیایی و آنتی اکسیدانی در چای بابونه کاری می کنند تا رگ های خونی باز شوند و التهابی که باعث تشدید سر درد و شدت درد می شود را کاهش می دهد. کاهش التهاب همچنین می تواند به کاهش دردهایی همچون اسپاسم عضلانی و گرفتگی قاعدگی کمک کند.

درست همانطور که ترکیبات آرام بخش چای بابونه می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند، به شما کمک می کند تا سریعتر و با آرامش بیشتری بخوابید. چای بابونه منجر به خواب بهتر برای افرادی می شود که دچار اختلالات خواب هستند یا از بی خوابی رنج می برند.

مطالعاتی در سال 2015 منتشر شد که اثرات چای بابونه را بر کیفیت خواب و درمان افسردگی نشان می داد. در این آزمایش 80 نفر که دچار اختلالات خواب بودند مورد آزمایش قرار گرفتند و به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه به مدت دو هفته این چای را نوشیدند که نسبت به گروه دیگر کم خوابی کمتری را تجربه کردند.

همانطور که خواب آرام به پیشگیری از بیماری های عصبی مرتبط است، لذت بردن از یک فنجان چای بابونه قبل از خواب می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

مصرف چای بابونه می تواند مزایای زیادی برای ذهن و بدن داشته باشد اما برای درمان بیماری های پوستی نیز می توانید از آن استفاده کنید. اغلب در نرم کننده ها برای درمان خارش و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر از چای بابونه استفاده می شود.

چای بابونه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند باعث تحریک پوست و اگزما شود. پلی فنول های طبیعی و فیتو شیمیایی در این چای می تواند روند بهبود زخم ها را کاهش دهد و چین و چروک ها را هم به حداقل برساند. پلی فنول ها عمدتا برای از بین بردن رادیکال های آزاد است که باعث پیری زودرس می شوند. همچنین می تواند به عنوان یک روشن کننده طبیعی پوست مورد استفاده قرار گیرد و منافذ پوست را تمیز کند.

چای بابونه می تواند مشکلات دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک پذیر و همچنین ناراحتی معده و درد شکمی را بهبود بخشد و به طور سنتی برای درمان کولیک در کودکان، کاهش گاز معده و جلوگیری از زخم معده بسیار مفید است.

ترکیبات و آنتی اکسیدان ها در فرمول بابونه باعث کاهش تولید اسید و کاهش لکوترین می شود که می تواند باعث زخم شود. خواص ضد التهابی بابونه برای جلوگیری از اسهال شناخته شده است. در آزمایشی که قبل از اسهال به کمک روغن کرچک بر روی موش ها انجام شد، موش هایی که بابونه دریافت کرده بودند مشکلات گوارشی کمتری داشتند.

درحالیکه همچنان مطالعاتی در این زمینه انجام می شود اما شواهد نشان می دهند که چای بابونه می تواند به تنظیم سیستم گوارش کمک کند. برای به حداکثر رساندن این مزایای بهداشتی، یک فنجان چای بابونه را 30 دقیقه پیش از هر وعده غذایی بنوشید.

یکی دیگر از خواص چای بابونه، توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از سرما خوردگی و مبارزه با آنفولانزا است. عطر و بوی معطر بابونه به سینوس های پر شده کمک می کند و خواص ضد باکتری اش برای کشتن هر گونه باکتری و ویروس ناخواسته که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، تاثیر می گذارد.

همچنین خواص آرام بخش بابونه می تواند به کاهش علائم گلودرد کمک کند. دانشمندان معتقدند که بین پلی فنول های موجود در این چای و نتایج بهبود یافته سیستم ایمنی ناشی از مصرف چای، ارتباطاتی وجود دارد. نوشیدن چند فنجان چای بابونه در روز می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

به عنوان یکی از عوامل پیشرو در مرگ در ایالات متحده، بیماری های قلبی به دلیل انتخاب نامناسب غذا، سیگار کشیدن و عوامل ارثی رو به افزایش است. خوشبختانه چای بابونه می تواند به حفظ سلامت قلب شما کمک کند. مطالعات نشان داده اند که بابونه می تواند در کاهش فشار خون و کلسترول منفی موثر باشد. دانشمندان با بررسی 20 مطالعه دریافتند که مصرف فلاونوئیدها در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی موثر است. فلاونوئید موجود در چای میزان بروز بیماری های قلبی در اروپا و آمریکا را بسیار کاهش داده است.

یکی از مصارف موضعی چای بابونه، برای تقویت موهای سالم است. ترکیبات ضد التهابی می تواند خارش و خشکی پوست که می تواند منجر به شوره سر شود را کاهش دهد. چای بابونه یک درمان طبیعی برای تقویت مو است بنابراین شما می توانید موهایی نرم و درخشان با استفاده موضعی این چای بر روی پوست سر داشته باشید. برای به دست آوردن این مزایا به راحتی موها و سر خود را در حمام با چای بشویید.

چای بابونه با خواص بی نظیری که دارد، فرآیند بهبود زخم های جزئی را تسریع می بخشد و همچنین آنها را ضد عفونی می کند. این در ابتدا توسط یونانیان، مصری ها و رومی ها به عنوان یک داروی شفادهنده مورد استفاده قرار می گرفت.

چای بابونه را می توانید در کیسه های پلاستیکی یا جا یخی به شکل کمپرسورهای کوچک استفاده کنید و زیر چشم های خسته قرار دهید. این کار می تواند خستگی، پف و سیاهی و سایر مشکلات زیر چشم شما را حل کند. به مدت 5 دقیقه چای بابونه را زیر چشم تان قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

چای بابونه به عنوان یک راه حل برای تسکین اسپاسم قاعدگی شناخته می شود زیرا ماهیچه های رحم را آرام می کند و از گرفتگی عضلات جلوگیری می نماید. در واقع باعث افزایش سطح گلیسین می شود که به کاهش اسپاسم عضلانی کمک می کند.

این چای اگر به طور منظم مصرف شود می تواند درد زخم معده را کاهش دهد. حتی ایجاد سنگ کلیه که به معده مربوط می شود، چای بابونه می تواند در اصلاح سنگ یا دفع آن موثر واقع شود.

چای بابونه کمک می کند تا سطح قند خون حفظ شود و به همین دلیل در کنترل دیابت موثر است. شما در این مورد می توانید با پزشک خود برای دوز مورد نیاز خود مشورت نمایید.

مصرف چای بابونه باعث آرامش اعصاب در بدن می شود و همچنین در درمان هموروئید نیز بسیار موثر است.

این چای باعث کاهش سندرم روده تحریک پذیر می شود. همچنین تشکیل گاز و نفخ را در روده به طرز چشمگیری کاهش می دهد و البته شما را از سوزش سر دل و رفع اختلالات معده نجات می دهد.

بابونه گیاهی شناخته شده در این زمینه است و برای درمان میگرن و سردرد مفید است. یک فنجان چای بابونه داغ می تواند بسیار فوری شما را از سردرد نجات دهد.

پوکی استخوان از دست دادن تدریجی تراکم استخوان است. این از دست دادن باعث افزایش خطر استخوان های شکسته خواهد شد. پوکی استخوان در همه افراد رایج است اما در زنان پس از دوره یائسگی بسیار قوت می گیرد که ممکن است به علت اثرات استروژن باشد. چای بابونه می تواند اثرات ضد استروژنی داشته باشد و به افزایش تراکم استخوان کمک کند هر چند تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

برخی مطالعات نشان می دهند که چای بابونه ممکن است سلول های سرطانی را هدف قرار دهد یا حتی از ابتدا باعث جلوگیری از تشکیل این سلول ها شود. البته محققان می گویند هنوز تحقیقات بیشتری باید در این مورد انجام گیرد تا ادعای ضد سرطان بودن بابونه اثبات شود اما مطالعه ای در سال 2012 توانایی مبارزه با سرطان را در دو چای گل جعفری و بابونه با هم مقایسه کرد که هر دو توانستند در مبارزه با تومورهای سرطانی موثر عمل کنند.

اگر از سرما خوردگی رنج می برید، یکی از راه های درمان شما چای بابونه است. نوشیدن یک فنجان چای گرم از این چای می تواند جادو کند. شما همچنین می توانید بخار آن را استنشاق کنید تا علائم سرما خوردگی همچون آبریزش بینی، تنگی نفس و گلودرد را با آن درمان کنید.

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند مشکلات مختلفی برای پوست ایجاد کند. چای بابونه خواص آنتی اکسیدانی، تسکین دهنده و ضد التهابی دارد. می توانید چای را دم کنید وقتی کاملا خنک شد یک حوله تمیز را به آن آغشته کرده و روی پوست آفتاب سوخته قرار دهید.

چای بابونه نه تنها می تواند درخشندگی را برای پوست به ارمغان بیاورد بلکه به جنگ جوش و آکنه می رود. این به خاطر خواص ضد عفونی و ضد التهابی آن است و می توانید بدین منظور از آن به صورت موضعی استفاده کنید.

چای بابونه یک چای نسبتا سالم برای مصرف عموم مردم است. با این حال چند چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید از جمله میزان مصرف و عوارض بالقوه ای که می تواند وجود داشته باشد. بابونه همچنین دارای اثرات آرام بخش است بنابراین مصرفش توصیه می شود.

اگر به گل ها حساسیت دارید، در مصرف چای بابونه، مراقب باشید. اگر واکنش های آلرژیک به گل بابونه، گل داوودی، گل مینا، گل جعفری و ابروسیا دارید بهتر است از مصرف چای بابونه اجتناب کنید.

بابونه مقدار کمی کومارین دارد که می تواند به عنوان نیتروژن خون عمل کنید. با اینکه فقط در دوزهای بالا مشکل ساز می شود اما با این حال باید قبل از عمل جراحی از نوشیدن این چای اجتناب کنید تا تداخلی با داروهای دیگر نداشته باشد.عوارض دمنوش بابونه

از آنجا که اثرات دراز مدت بابونه بر حاملگی و نوزادان هنوز در مراحل ابتدایی تحقیقات قرار دارد، معمولا توصیه می شود که در دوران بارداری از مصرف آن خودداری شود. اگر می خواهید در دوران بارداری از مکمل ها و داروهای شامل بابونه استفاده کنید حتما با پزشکتان مشورت نمایید.

این چای را می توان با استفاده از گلبرگ های تازه و یا خشک شده آن تهیه کرد. البته می توانید از چای کیسه ای آماده در بازار هم بهره ببرید. روش های مختلفی در این مورد وجود دارد اما به طور کلی می توانید از مراحل زیر استفاده کنید.

مرحله یک: آماده سازی گلها

اگر از گلهای تازه استفاده می کنید، ممکن است بخواهید یک چای کیسه ای داشته باشید. گل های تازه باید از ساقه بریده شوند. شما همچنین می توانید گلها را در یک ظرف بجوشانید و وقتی آماده شد در یک فنجان سرو کنید. از 1 قاشق چای خوری گل بابونه خشک برای هر 8 اونس آب استفاده نمایید یا از 3 تا 4 قاشق چای خوری گل بابونه تازه برای هر 8 اونس آب استفاده کنید.

مرحله دو: آماده سازی آب

طعم چای بابونه، با آب گرم بهتر می شود. شما باید پیش از اضافه کردن گل بابونه یا چای کیسه ای آن حتما آب را تا 200 درجه فارنهایت گرم کنید.

مرحله سه: خیساندن

برای به دست آوردن حداکثر مزایای سلامتی از یک فنجان چای بابونه، گل ها را برای 3 تا 5 دقیقه بخیسانید. همچنین شما می توانید تا سه نوع گل را با هم مخلوط کرده و از آن چای کیسه ای تهیه کنید.

مرحله چهار: شیرین کردن

چای بابونه را با همان عطر و طعم طبیعی اش مصرف کنید اما اگر دوست دارید طعمی و عطری بهتر داشته باشد می توانید کمی عسل و یک تکه سیب تازه به آن اضافه کنید.

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

دقیق است تمام خواص قدیمی که خوانده ام استفاده شده موفق باشید رضا

بسیار عالی

در این مطلب با توجه به جدیدترین یافته های علمی راجب بابونه، شما را با خواص بابونه، بهترین زمان و نحوه مصرف و برخی عوارض جانبی ثابت شده آن آشنا می کنیم.

بابونه (Chamomile) یک گیاه یکساله است که ارتفاع آن حدود ۳۰ سانتیمتر است. گلهای معطر آن برای درست کردن چای و عصاره، جمع آوری و خشک میشود. این گیاه از خانواده ی کاسنیان است.

نام علمی بابونه: Matricaria chamomilla

دو نوع بابونه وجود دارد: Matricaria recutita که بعنوان بابونه آلمانی، مجارستانی، بابونه وحشی یا بابونه حقیقی شناخته میشود. Chamaemelum nobile معمولا بانام بابونه انگلیسی، رومی، باغی، شیرین، معمولی و… شناخته میشود.عوارض دمنوش بابونه

بابونه را برای التهاب و بیماری های پوستی روی پوست و غشای مخاطی قرار میدهند. این گیاه را میتوان برای گلو درد استنشاق کرد و در حمام برای تسکین التهاب مقعد یا اندام تناسلی بکار برد. مصرف خوراکی این گیاه برای بیماری های التهابی و اسپاسم معده و روده مفید است. بهرحال شواهد بالینی که از هرکدام از این موارد استفاده از بابونه حمایت کند، محدود است.

بابونه از زمان رم باستان به دلیل خواص دارویی خود ازجمله ضداسپاسم، مسکن در درمان بیماری های گوارشی و رماتیسمی شناخته شده است. چای بابونه برای درمان عفونت های کرم انگلی و بعنوان رنگ مو و نرم کننده استفاده شده است.

بابونه برای شست و شوی زخم ها و جراحات پوستی وبهبودی آن استفاده میشود. همچنین گزارش شده است که بابونه دارای خواص ضدالتهاب، ضدباکتری، مرطوب کننده و دئودورانت است. فرمولاسیون های مختلف بابونه برای درمان کولیک، سیستیت، تب، نفخ و استفراغ استفاده شده است.

بابونه در شرایط مختلف بعنوان چای و بعنوان کرم های موضعی مورد استفاده قرار میگیرد. دوزهای معمول خوراکی ۹ تا ۱۵ گرم برروز میباشد. برای غرغره کردن، از ۸ گرم گل بابونه در ۱۰۰۰ میلی لیتر آب استفاده شود.

توجه: کسانیکه به گرده گل و گیاه آلرژی دارند، نباید از بابونه استفاده کنند.

بعلت واکنش های نامطلوب ضعیف –مانند تاثیر بر چرخه ی قاعدگی، اثرات سقط جنین، محرک رحمی- از مصرف آن در بارداری اجتناب کنید. هیچ اطلاعات بالینی درمورد استفاده از بابونه در دوران شیردهی در دسترس نیست.

تداخلات احتمالی بابونه با وارفارین و سیکلوسپورین گزارش شده است. به دلیل اینکه وارفارین خاصیت رقیق کننده خون دارد و از ایجاد لخته های خونی جلوگیری می کند، مصرف بابونه در دوره مصرف این دارو می تواند باعث بروز عوارض جانبی خطرناک و خونریزی داخلی شود. هیچ تداخلاتی ناشی از خواص اثرات آرام بخش و ضداسپاسم بابونه گزارش نشده است.

اگر داروهایی را بصورت منظم مصرف میکنید، قبل از مصرف مکمل های بابونه حتما با پزشک مشورت کنید. بابونه میتواند با داروهای آرام بخش، رقیق کننده های خون، داروهای ضد پلاکت، آسپرین، مسکن های NSAID مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و دیگر داروها تداخل داشته باشد. بابونه همچنین میتواند با مکمل هایی مانند جینکوبیلوبا، سیر، ساوپالمتو، داروی St. Johns wort و والرین تداخل داشته باشد.

حیواناتی که از بابونه تغذیه کردند، اثرات بیماری کمی نشان دادند. همیشه قبل از مصرف بابونه و دیگر گیاهان دارویی با پزشک مشورت کنید.

استفاده از چای و عصاره ی بابونه موجب شوک آنافیلاکتیک، درماتیت تماسی و دیگر واکنش های آلرژیک سخت میشود. افرادی که به گل مینا، گل داوودی و دیگر اعضای خانواده گیاهان کاسنیان آلرژی دارند، نباید از بابونه استفاده کنند.

بسیاری از کارشناسان میگویند که بابونه بی خطر است. این موجب خواب آلودگی و در مقادیرمصرف زیاد موجب استفراغ میشود. همچنین همانطور که در بالا گفته شد، موجب واکنش های آلرژیک افرادی میشود که به این نوع گیاهان و خانواده ی آنها حساسیت دارند، اگرچه این واکنش ها بسیار نادر هستند. کرم های پوست حاوی بابونه میتوانند موجب اگزمای آلرژیک و تحریک چشم شوند. تاثیرات طولانی مدت بابونه شناخته شده نیست.

درصورت داشتن هرگونه مشکل سلامتی، قبل از مصرف بابونه حتما با پزشک مشورت کنید. بابونه حاوی مقدار کمی کومارین است که در مقادیر مصرف بالا و در زمان طولانی، اثر کمی روی رقیق شدگی خون دارد. قبل از عمل جراحی، بابونه را به مدت ۲ هفته مصرف نکنید چون ممکن است با داروهای بیهوشی تداخل داشته باشد.

بدلیل نبود شواهد کافی درمورد ایمنی طولانی مدت بابونه، مصرف این گیاه برای زنان باردار و شیرده توصیه نمیشود. قبل از دادن بابونه به کودکان و بچه ها، با متخصص اطفال مشورت کنید.

منبع

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر در همین موضوع


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » بابونه: مضرات، خواص بابونه برای معده، فشار خون، عفونت زنان / چای و بخور بابونه

بابونه گیاهی است گلدار که از آن بصورت تازه یا خشک، و یا بصورت چای و بخور استفاده می کنند.

بخور بابونه برای شادابی و طراوت پوست، پاکسازی پوست، و درمان جوش و آکنه، بخصوص انواع جوش سرسیاه و سرسفید بسیار مفید است. در ادامه به خواص و مضرات بابونه، خواص آن برای معده، فشار خون و عفونت زنان پرداخته و طرز تهیه چای بابونه و بخور بابونه به همراه خواص آنها خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید.

بابونه, مضرات بابونه, خواص بابونه, خواص بابونه برای معده, خواص دمنوش بابونه, بابونه و فشار خون, خواص بابونه برای عفونت زنان, بابونه رومی, چای بابونه, خواص چای بابونه, دمنوش بابونه, بخور بابونهعوارض دمنوش بابونه

برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

از آنجا که بابونه یک گیاه گلدار متعلق به خانواده آفتابگردان است، افرادی که نسبت به این خانواده آلرژی دارند ممکن است دچار واکنشهای آلرژیک گردند.

مشکلی که در خصوص آلرژی وجود دارد این است که هرگز متوجه نمی‌شوید که نسبت به چیزی آلرژی دارید تا زمانی که واکنش کاملاً واضحی مشاهده نمایید.

به طور مشابه، چنانچه نسبت به بابونه آلرژی داشته باشید، احتمالاً تا زمانی که آن را مصرف کرده و این عوارض جانبی را به طور مستقیم تجربه نمایید، از مبتلا بوده به این آلرژی خبر نخواهید داشت.

در حالی که بثورات یا جوشهای پوستی و خارش متداول‌ترین علائم یک آلرژی می‌باشند، اما در موارد جدی‌تر، همچنین ممکن است دچار آنافیلاکسی شوید.

تورم گلو و تنگی نفس نیز برخی از عوارض جانبی به حساب می‌آیند.

هنگامی که در تماس با این گیاه قرار می‌گیرید، دچار التهاب چشم می‌شوید.

چنانچه مقدار زیادی بابونه مصرف کنید، ممکن است در نهایت کمی در شما اثر آرام بخشی ایجاد نماید و توصیه نمی‌شود در این وضعیت خواب آلودگی، رانندگی کرده و یا با ماشین آلات سنگین کار کنید.

مقدار بیش از حد آن ممکن است همچنین موجب بروز استفراغ و سرگیجه شود.

بابونه, مضرات بابونه, خواص بابونه, خواص بابونه برای معده, خواص دمنوش بابونه, بابونه و فشار خون, خواص بابونه برای عفونت زنان, بابونه رومی, چای بابونه, خواص چای بابونه, دمنوش بابونه, بخور بابونه

این مشکلات همچنین می‌توانند در نوزادان تازه به دنیا آمده و نوزادان کم سال مشاهده شده بطوریکه این نوزادان ممکن است با مشکل بوتولیسم مواجه شوند.

مورد دیگری که بایستی در صورت مصرف هرگونه دارو به خاطر داشته باشید این است که با مصرف این گیاه اثرات این داروها ممکن است ضعیف شده یا دچار اختلال شود.

مصرف بابونه خصوصاً در صورتی که داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین (coumadin) مصرف می‌کنید، مخاطره آمیز است.

به این دلیل که یکی از مواد تشکیل دهنده فعال در بابونه تحت عنوان «کومارین (coumarin)» ممکن است بر روی افرادی که تحت درمان دارویی رقیق کننده خون قرار دارند، اثر منفی برجای گذارد.

این گیاه همچنین اثراتی را بر روی سطوح قند خون و فشار خون در افرادی نشان داده است که مبتلا به این مشکلات می‌باشند.

زنان باردار نیز بایستی از مصرف بابونه خودداری کنند، به این دلیل که ممکن است موجب سقط جنین در آنها شود.

همچنین توصیه می‌شود که مادران شیرده از مصرف این گیاه خودداری کنند.

بابونه, مضرات بابونه, خواص بابونه, خواص بابونه برای معده, خواص دمنوش بابونه, بابونه و فشار خون, خواص بابونه برای عفونت زنان, بابونه رومی, چای بابونه, خواص چای بابونه, دمنوش بابونه, بخور بابونه

در حقیقت بابونه یک ماده‌ی عالی بوده که به برطرف نمودن مشکلات بسیار مرتبط با ناراحتی معده، بیماریهای جزئی و دردهای قاعدگی کمک می‌نماید، اما مانند هر داروی دیگری، به هنگام مصرف آن بایستی جوانب احتیاط رعایت شود.

عوارض جانبی این گیاه به عنوان یک مکمل گیاهی، بسیار نادر است، اما این بدان معنا نیست که مجاز به مصرف غیر عاقلانه آن می‌باشید.

مانند هر گیاه دارویی دیگر، ضروری است که از میزان مصرف بی ضرر و ایمن آن در خود اطمینان حاصل کنید.

افراد مبتلا به آلرژی نسبت به گرده : گرده گیاه بابونه ممکن است با گرده دیگر گیاهان ترکیب شود .

این ترکیب ممکن است برای افراد حساس موجب آلرژی شود.

افرادی که قبلا با واکنش ها آلرژیک نسبت به بابونه مواجه شده اند.

نوزادان و کودکان بسیار جوان : چای بابونه و دمنوش بابونه برای نوزادان توصیه نمی شود.

زیرا در نوزادان ممکن است موجب واکنش های آلرژیک شود .

فراموش نشود دمنوش بابونه تنها به عنوان مکمل دارو های دیگر توصیه می شود.

در صورت جایگزینی دمنوش بابونه با دارو های تجویز پزشک ، این مورد حتما باید با تصمیم پزشک انجام گیرد.

یکی از بارزترین خواص بابونه خاصیت آن برای معده و تقویت آن است.

از بابونه برای درمان زخم و ورم معده استفاده میشود.

افرادی که دارای سوزش معده هستند میتوانند با مصرف چای بابونه به راحتی آن را از بین ببرند.

خواص بابونه برای معده

برای این منظور کافی است تا گل بابونه را در مقداری آب جوش حل کرده و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد و روزانه ۳ یا ۴ قاشق از آن را به صورت ناشتا میل کنید.

سپس پس از گذشت ۱۵ دقیقه میتوانید صبحانه خود را میل کنید.

یکی از مهمترین خواص بابونه، درمان زخم معده و ورم معده است؛ این گیاه به آسانی این مرض را درمان می ‌کند.عوارض دمنوش بابونه

دمنوش بابونه اعصاب را تقویت می ‌کند.

تقویت کننده مغز است.

برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است ۱۰ دقیقه قبل از این که به رختخواب بروید، یک فنجان دمنوش بابونه بنوشید.

درمان کننده سردرد و میگرن

برای تسکین دردهای عضلانی دمنوش بابونه بنوشید.

دمنوش بابونه درمان کننده کم خونی است.

اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای دفع ناراحتی های پوستی نظیر کهیر و خارش مفید است.

بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهانه است.

آن‌ هایی که یائسه شده‌اند بهتر است همه روزه دمنوش بابونه بنوشند؛ زیرا اختلالات یائسگی را بر طرف می ‌کند.

دمنوش بابونه / خواص دمنوش بابونه

این دمنوش ترشح شیر مادران را افزایش می ‌دهد.

بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهانه است.

دمنوش بابونه ضد آلرژی است.

خوردن پنج گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است.

استفاده از بابونه، سنگ مثانه را خرد و دفع می ‌کند.

اگر کسی قطره قطره ادرار می‌ کند، به او دمنوش بابونه دهید تا درمان شود.

دمنوش بابونه ادرار آور است.

دمنوش بابونه قاعده آور می ‌باشد.

دمنوش بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است.

برای دفع زردی مفید است.

برای تسکین درد در هنگام دندان در آوردن بچه‌ها به آن‎‌ ها دمنوش بابونه بدهید.

دمنوش بابونه برای عفونت‌ های زنانه، داروی بسیار مناسبی است.

فلاوون های موجود در بابونه اثر مفید بر روی فشار خون و همچنین سطوح کلسترول خون هم با مصرف بابونه کاهش می یابد ، که این دو سبب کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می شوند

بابونه و فشار خون

سمیه زارعی متخصص بازار گیاهان دارویی شهرداری اصفهان در گفتگو با ایمنا عفونت دستگاه تناسلی را یکی از بیماری‌های بسیار سخت در زنان دانست و اظهارداشت:

علائم این بیماری عوارضی همچون سوزش و خارش در ناحیه تناسلی است که معمولا برای درمان این بیماری بیشتر استفاده از داروهای شیمیایی و رعایت نکات بهداشتی توصیه می‌شود.

خواص بابونه برای عفونت زنان

وی بعضی از گیاهان دارویی را نیز در پیشگیری یا حتی درمان این عارضه بسیار موثر دانست و بیان داشت:

از جمله این گیاهان می‌توان به بابونه اشاره کرده که به صورت بخور و یا محلول‌های شستشو به کار می‌رود.

بابونه از جمله گیاهان دارویی است که خاصیت ضدمیکروبی داشته و در درمان عفونت و زخم‌ها بسیار موثر واقع شده است.

بابونه رومی گیاهی علفی و چندساله است.

این گیاه مدیترانه ای است و منشأ آن پرتغال، فرانسه و الجزایر گزارش شده است.

بابونه رومی به صورت خودرو مشاهده نشده و معمولاً کشت می شود.

از قسمت فوقانی ریزوم انشعاب های ریشه ای فراوانی خارج می شود.

ساقه این گیاه ساده یا منشعب به طول ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر و کم و بیش کرکدار است.

برگ ها به رنگ سبز روشن و در طول ساقه به طور متناوب قرار می گیرند.

برگ ها دارای بریدگی های عمیق و کم و بیش نخی شکل می باشند.

گل های بابونه به رنگ سفید به قطر یک تا سه سانتیمتر و در نواحی فوقانی ساقه های اصلی و فرعی تشکیل می گردند.

بابونه رومی

میوه فندقه و رنگ آن نقره ای تیره است.

گلدهی از اواخر بهار (خرداد) آغاز می شودو و تا اواخر تابستان (اواخر مرداد) ادامه می یابد.

تمام قسمت های گل حاوی اسانس است که در حفره های خاصی ترشح و ذخیره می گردد.

گل های خشک دارای ۰٫۶ تا ۱٫۵ درصد و پیکر رویشی محتوی ۰٫۲ تا .۴ درصد اسانس است.

اسانس گلها از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

بابونه رومی از مدت ها پیش به عنوان یک گیاه دارویی همواره مورد توجه مردم بوده است.

از قرن پانزدهم این گیاه در مرکز اروپا به منظور استفاده در صنایع داروسازی و بهداشتی و آرایشی مورد توجه قرار گرفت.

کشت بابونه رومی از قرن شانزدهم در کشور آلمان آغاز شد.

در اکثر فارماکوپه های معتبر از گل های بابونه رومی به عنوان دارو یاد شده است.

از مواد مؤثره گل های این گیاه برای هضم غذا و مراقبت و نگهداری پوست و مو استفاده می شود.

از دم کرده این گل ها به عنوان معرق و ماده ای که سبب تسکین دردهای شدید می شود، استفاده می گردد.

از اسانس بابونه رومی به مقیاس فراوانی در صنایع بهداشتی و آرایشی استفاده می شود.

بابونه رومی در بعضی کشورها به عنوان گیاهی زینتی کشت می شود.

این گیاه در سطوح وسیعی در کشورهای بلژیک، هلند، انگلیس، فرانسه و ایتالیا کشت می شود.

یک قاشق غذاخوری گل بابونه و دو لیوان آب گرم با مقداری نبات را در قوری چینی یا شیشه ای بریزید و پس از این که دم کشید میل کنید.

چای بابونه

* برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد.

* برای رفع گرفتگی های عضلانی و نیز گرفتگی های قاعدگی در زنان مفید است.

* درد شکم را تسکین می دهد و برای درمان کمردرد مفید است.

* به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.

* برای درمان روماتیسم به کار می رود.

* چای بابونه مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است.

* اختلالات یائسگی را برطرف می کند.

بخور بابونه یکی از ماسک‌های مورد علاقه بانوان است.

بخور گل بابونه برای بهبود آکنه و جوش‌های صورت مفید است.

بخور گل بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شده، پوست را جوان و شاداب می‌کند

همچنین منافذ پوست را باز کرده و روند دفع سموم و آلودگی‌هایی مانند فلزات سنگین موجود در هوای شهرهای بزرگ را که طی روز در منافذ پوستی نفوذ کرده‌اند، تسریع می‌کند.

بخور گل بابونه و گل ختمی، علاوه بر این‌که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می‌شود، باعث ضدعفونی، روشن شدن و شادابی پوست نیز می‌شود.

برای تهیه آن، مقداری گل ختمی و گل بابونه (گل ختمی دو برابر گل بابونه) را در ظرف آب جوش بریزید و سپس اجازه دهید تا با حرارت ملایم دم بکشد.

سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه روی سر خود و ظرف بیندازید و با کمک انگشتان پوست صورت را ماساژ دهید.

بخور بابونه

اگر شما جزء کسانی هستید که به جز جوش‌های آکنه‌ای، دانه‌های سر سیاه و سفید را نیز در روی پوست صورت خود مشاهده می‌کنید، میتوانید مقداری بابونه را در ظرفی ریخته و به مقدار متناسبی آب به آن اضافه نمایید و در هنگام جوشیدن آب، صورت خود را بخور دهید.

به مدت ۱۰ دقیقه بخور را انجام داده و سپس با دستمال تمیزی دانه‌ها را فشار دهید تا از پوست خارج شود و بعد با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ باز شده، تنگتر شود.

پزشکان طب سنتی معتقدند، استفاده از بخور بابونه به همراه سرکه، رافع چشم درد است.

یکی از راه‌های درمان و پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان دادن بخور است.

بخور بابونه و آویشن به دلیل اینکه جزو گیاهان ضد التهابی هستند، روی باکتری‌های دستگاه تنفسی موثر بوده، برای پیشگیری از عفونت‌های مکرر که بیشتر از ناشی از خشکی دستگاه تنفسی است، می‌توان از آن استفاده نمود.

برای تهیه آن می‌توان از انکباب آویشن و بابونه به صورت جوشاندن ۱۰گرم گیاه خشک در ۵۰۰ سی سی آب استفاده کرد.

همچنین استفاده از ۱۰تا ۱۵قطره اسانس این دو گیاه در یک لیتر آب و پخش بخار آن در خانه مفید است.

درمان سینوزیت بر دو پایه باز کردن مجاری سینوس‌ها و کاهش ساخت ترشحات استوار است.

به عقیده متخصصان طب سنتی، برای درمان سینوزیت باید حتماً از بخور به‌ویژه بخور گل بابونه استفاده شود.

گل بابونه در درمان انتهایی سینوزیت موثر است به طوریکه بخور بابونه تاثیر زیادی در جمع کردن بیماری و دوران نقاهت و کاهش درد در ناحیه پیشانی دارد.

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

فال روزانه : فال روزانه نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

فال شمع : فال شمع روزانه نایریکا / انواع فال و طالع بینی

فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

فال تاروت : فال تاروت روزانه / انواع فال و طالع بینی نایریکا

امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

سبک زندگی امروزه مردم سبب شده همه به دنبال راهکاری طبیعی باشند که سلامت جسم و روح آن‌ها را تضمین کند، راهی که کمترین میزان عوارض را داشته و خیلی زود به نتیجه مطلوب برسد. یکی از این موارد مصرف دمنوش هاست، به طوریکه امروزه تعداد زیادی از افراد جامعه به مصرف دمنوش‌ها روی آورده‌اند. اما مصرف همین دمنوش‌ها و جوشانده های گیاهی نیز تدابیر خاص خود را می‌طلبد و مصرف خودسرانه و زیاد آن ها توصیه نمی‎شود.

مصرف دمنوش اسطوخودوس (لاوندر) سبب پاکسازی کبد می شود. از طرفی مصرف این دمنوش در شب کاهش رطوبت و سردی مغز را در پی دارد.

عوارض دمنوش بابونه

با سپاس از دکتر محمدباقر مینایی، دکتر محمدعلی زارعیان

دکتر محمد علی زارعیانمتخصص طب سنتی

اطلاعیه مهم!

همراهان گرامی طبایع می توانند برای تشخیص مزاج و انجام مشاوره تخصصی به لینک زیر مراجعه نمایند…

توجه توجه!

برای شرکت در کلاس‌های آموزشی با گواهینامه معتبر انجمن علمی به لینک زیر مراجعه نمایید…

مژده مژده!

برنامه موبایل اندروید طبایع با امکانات بسیار آماده شد! جهت آشنایی با اپلیکیشن و دانلود به لینک زیر بروید…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

| طبایع مرجع طب سنتی ایران © 1399 – تمامی حقوق محفوظ است. |

گیاه بابونه یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین گیاهان دارویی مهم در جهان بوده و برای انواع گوناگونی از کاربردهای درمانی به صورت چای و یا مصرف خود گیاه پیشنهاد شده است.چای بابونه، مشتق شده از گل بابونه، طلایی و خوش طعم است و مزه میوه ای دارد.

این گیاه دلپذیر ،بیماری های مختلف مربوط به سلامتی مانند؛ اختلالات روده ای و معده، اضطراب، بی خوابی، زخم های دهان و خیلی چیزهای دیگر را درمان می کند.در این بخش از سلامت نمناک لیستی کامل از خواص وفواید چای بابونه را مطرح می کنیم.

اما خواص و فواید آن بیشتر از این موارد است ، مواردی که در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت.

چای بابونه دارای خواص شگفت انگیز، آنتی اکسیدان، پاک کننده ها و خواص مرطوب کننده است و یک درمان موثر برای مراقبت از پوست می باشد.عوارض دمنوش بابونه

چای بابونه ،با خواص عالی بهبود می بخشد و فرآیند بهبود زخم های جزئی را تسریع و همچنین آنها را ضد عفونی می کند.

در ابتدا توسط یونانیان، مصری ها و رومی ها به عنوان یک زالو شفا دهنده برای درمان زخم ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

چای بابونه برای سفید کردن طبیعی پوست عالی است. کمک می کند تا روشنایی چهره شما افزایش یابد و باعث می شود که تابش آن آشکار شود. منافذ را باز می کند و پوست را تمیز می کند، به لکه های پوستی و زخم های التهابی نیز کمک می کند.

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و تسکین دهنده آن، چای بابونه در تسکین دهنده سوزش پوست و اگزما بسیار موثر است.

معجزه جادویی آن ؟آنتی اکسیدان های قدرتمند است که به شما کمک می کند تا در برابر آکنه و گریز مبارزه کنید. و بسیار حیرت انگیز عمل می کند.

خسارات رادیکال آزاد، یکی از عواملی است که به عنوان عامل اصلی پیری زودرس در نظر گرفته می شود.

چای بابونه از پوست محافظت می کند و به حفظ جذابیت جوانی شما به مدت طولانی کمک می کند.

7. کاهش پوف زیر چشم

قرار دادن کیسه های چای بابونه خنک زیر چشم به کاهش پوف چشم کمک می کند. همچنین خستگی چشم را تسکین می دهد.

هنگامی که با پودر شیر مخلوط می شود، چای بابونه به داشتن بدن عالی و اسکراب صورت کمک می کند.

سلول های مرده، سلول های زیرپوستی را خشک می کند و سلولهای زیرین را نشان می دهد.

 

در صورت مصرف منظم، چای بابونه به تغذیه و رطوبت پوست شما کمک می کند. همچنین می توانید بابونه را در دستور العمل های زیبایی خانگی خود استفاده کنید، تا مزایای زیبایی آن را بدست آورید.

چای بابونه را می توان به بسته های پلاستیکی کوچک یا به کمپرسورها یا حتی به داخل کابین یخ تزریق کرد و روی چشم های خسته برای درمان سیاهی چشم و یا فرو رفتگی زیر چشم استفاده کرد. ظرف پنج دقیقه ظرف چای بابونه را روی چشم خود نگه دارید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

چای بابونه برای مراقبت از مو نیز بسیار مفید است.

بابونه نیز در جلوگیری از شوره سر و خارش پوستی بسار موثر است.

چای بابونه به عنوان یک راه حل تسکین دهنده برای اسپاسم قاعدگی شناخته شده است، زیرا ماهیچه های رحم را آرام می کند و به گرفتگی عضلات کمک می کند. و باعث افزایش سطح گلیسین می شود که به کاهش اسپاسم عضلانی نیز کمک می کند.

چای بابونه هنگامی که به صورت منظم مصرف می شود، می تواند درد زخم معده را تسکین دهد اگر از تشکیل سنگ معده رد شوید، چای بابونه می تواند از اصلاح سنگ ها جلوگیری کند.

بابونه دارای خواص ضد باکتریایی است که از سرماخوردگی و سرفه جلوگیری می کند و در برابر عفونت و بیماری های مرتبط با باکتری محافظت می کند.

بنابراین، ایمنی بدن فرد افزایش می یابد. مصرف چای ،شما را در مقابل میکروب های مختلف محافظت می کند.

چای بابونه کمک می کند تا سطح قند خون را حفظ کند و به همین دلیل به کنترل دیابت نیز کمک می کند. شما می توانید با پزشک خود برای دوز مورد نیاز چای بابونه مشورت کنید.

مصرف چای بابونه باعث آرامش اعصاب در بدن می شود، همچنین به درمان هموروئید کمک می کند.

هنگامی که از سندرم تحریک پذیر روده رنج می برید، چای بابونه باعث کاهش گرفتگی های معده می شود. همچنین تشکیل گاز و نفخ در دستگاه گوارش را کاهش می دهد و به شما کمک می کند ،تا از سوزش سر دل و اختلالات معده خلاص شوید.

چای بابونه یک درمان عالی برای درمان تحریک و سایر عوارض پوستی است. فقط پنبه را به چای بابونه یخ زده بمالید و آن را روی مناطق حساس به آلرژی قرار دهید. وقتی که داخل بدن مصرف شود، چای می تواند کل سیستم را خنثی کند و به شما کمک کند از علائم آلرژیک خلاص شوید.

بابونه گیاه شناخته شده در درمان است و در درمان میگرن و سردرد مفید است. یک فنجان چای بابونه داغ می تواند به شما کمک کند از سردرد فوری خلاص شوید.

چای بابونه یک درمان عالی برای اختلالات بی خوابی است. خواص آرام بخش ملایم به شما کمک می کند سریعتر و بهتر بخوابید.

مصرف منظم چای بابونه می تواند به شما کمک کند خواب خوبی داشته باشید و می تواند باعث تسکین خواب راحت شود.

چای بابونه را می توان در خانه با چند مرحله ساده آماده کرد.عوارض دمنوش بابونه

 

گروه دمنوش های طبیعی که به صورت گیاهانی که حالت دارویی دارند مانند گل گاوزبان، زعفران، مصرف آنها خوب است و خواص درمانی دارد. البته قبل از مصرف دمنوش های طبیعی باید از خواص دارویی آن ها آگاهی پیدا کرد به عنوان مثال بعضی از این دم نوش ها برای کاهش فشار خون است و با مصرف ان نوع دم نوش برای کسی که فشار خون پائین دارد مضر است.

دمنوش ها به عنوان گروهای متفرقه در تغذیه مصرف می شود و به عنوان نوشیدنی روتین که همه مردم از آن استفاده کنند نیستند. قبل از مصرف دم نوش ها چه طبیعی و چه شیمیایی بهتر است با یک متخصص تغذیه و افراد آگاه در مورد دم نوش ها مشورت شود.

با توجه به گسترش طب سنتی و رویکرد جامعه به مصرف داروهای گیاهی، مسئله ای که باید مورد توجه قرار گیرد، آموزش افراد در این زمینه است و علیرغم سودمند بودن داروهای گیاهی در بسیاری از بیماری ها، مصرف خودسرانه این داروها می تواند بسیار خطر آفرین بوده و تهدیدی برای سلامت جامعه است.

در بین مصرف کنندگان دمنوش ها افرادی هستند که آگاهی کافی از عوارض جانبی، دوز سمی و تداخلات گیاهان دارویی و شیمیایی ندارند و همین مساله موجب می شود به جای بهره مندی از خواص گیاهان دارویی، به عوارض جانبی ایجاد شده از مصرف خودسرانه داروهای گیاهی گرفتار شوند و متاسفانه در برخی موارد، نمونه اصلی گیاه عرضه نمی شود و یا نمونه عرضه شده با آلودگی هایی همراه است.

مصرف خودسرانه دمنوش های گیاهی برخلاف عقیده بسیاری از افراد برای بدن بسیار زیان آور است.عوارض دمنوش بابونه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گویی افزود:برای مصرف دمنوش های گیاهی نخست باید به عواملی مانند سن افراد، طبع گیاه، موقعیت جغرافیایی و فصل توجه داشت.وی با اشاره به اینکه با افزایش سن، طبع گرم افراد به سمت سرد و تر یا سرد و خشک متمایل می شود؛ اظهار داشت:مصرف گل گاو زبان به صورت جوشیده ممکن است سبب ناراحتی های روحی و روانی شود.این محقق و پژوهشگر طب سنتی اذعان داشت:مصرف دمنوش گل گاو زبان همراه با سنبل الطیب تاثیر چشمگیری در کاهش اضطراب و استرس دارد. همچنین مصرف این دمنوش در رفع بی خوابی موثر است. نوشیدن این دمنوش همراه با نبات برای افراد دارای مزاج های گوناگون مفید است.وی تصریح کرد:افراد گرم مزاجی که از آکنه در پوستشان رنج می برند می توانند از دمنوش مخلوط کاسنی و تخم گشنیز همراه با سکنجبین یا نبات استفاده کنند. از طرفی، دمنوش دارچین همراه با زنجبیل نیز محلولی مفید برای افراد سرد مزاج محسوب می شود.وی در ادامه یادآور شد:دمنوش میوه نسترن نیز که حاوی ویتامین ث است، سبب کاهش فشارخون در مبتلایان به فشارخون می شود. همچنین افراد مبتلا به اختلالات کلیوی می توانند از این دمنوش استفاده کنند.این محقق و پژوهشگر طب سنتی در ادامه صحبت هایش گفت:دمنوش رازیانه یا تخم گشنیز سرشار از هورمون های زنانه است بنابرین مردان باید از مصرف این دمنوش ها خودداری کنند. همچنین مصرف این دمنوش ها در زنان مجرد باید با احتیاط صورت گیرد.وی با بیان اینکه مصرف مداوم زیره سیاه یا سبز منجر به بروز لک های پوستی می شود؛ اذعان داشت:افراد باید از مصرف این دمنوش خودداری کنند. دمنوش مخلوط آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی همراه با عناب بهترین داروی گیاهی در درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی به شمار می آید.مصرف روزانه دمنوش اسطوخودوس (لاوندر) سبب پاکسازی کبد می شود. از طرفی مصرف این دمنوش در شب کاهش رطوبت و سردی مغز را در پی دارد.

عوارض دمنوش بابونه
عوارض دمنوش بابونه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *