عوارض رژیم دانمارکی

عوارض رژیم دانمارکی
عوارض رژیم دانمارکی

رژیم غذایی دکتر کرمانی

در این مقاله به بررسی رژیم دانمارکی که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است می پردازیم و در آخر به نتیجه خواهیم رسید که آیا دنبال کردن رژیم غذایی دانمارکی درست است یا خیر. رژیم دانمارکی،  رژیم بسیار کم کالری است. چنین رژیم هایی معمولا در کوتاه مدت سبب کاهش وزن قابل توجهی می شوند اما مسئله مهم بعد از کاهش وزن و تثبیت آن است که افراد با مشکل رو به رو می شوند.

 

رژیم دانمارکی را نیز با نام رژیم بیمارستان کپنهاگ می شناسند. رژیم دانمارکی رژیمی به شدت دشوار است که هدف آن کاهش حدود ۱۱ کیلو در کمتر از دو هفته است. ایده اصلی رژیم دانمارکی این بوده است که به مردم کمک کند تا هرچه سریع تر وزن خود را کاهش دهند به خصوص برای آنهایی که چاقی مانع از عمل جراحی شده است. به همین دلیل است که نام بیمارستان کپنهاگ را برای آن انتخاب کردند.

امروزه می دانیم کاهش وزن شدید بسیار خطرناک باشد. رژیم غذایی دانمارکی با اینکه غذاهای سالم دارد اما روشی بسیار دشوار برای کاهش وزن است. پیروی از این رژیم بسیار سخت است و نتایج کاهش وزن آن بسیار سریع است به خصوص اگر به عکس های قبل و بعد از رژیم نگاه کنید. در حال حاضر به دلیل سختی بیش از حد این رژیم پزشکان شک دارند که چنین رژیمی را برای مراجعین خود تجویز کنند. گاهی نیاز است که فرد خیلی سریع وزن خود را کم کند اما چنین رژیم هایی عوارض جبران ناپذیری دارد.عوارض رژیم دانمارکی

 

بله، افرادی که به دنبال رژیم های بسیار سخت مانند رژیم دانمارکی هستند خیلی سریع وزن کم می کنند اما بعد از پایان آن نگه داشتن وزن کم شده تقریبا غیر ممکن است. تقریبا تمام افراد با رژیم های بسیار محدود پس از پایان رژیم به وزنی بالاتر از قبل رسیدند. به همین دلیل اصلا رژیم های بسیار محدود و سخت توصیه نمی شوند مگر اینکه فرد به دلایل پزشکی و یا جراحی مجبور به کاهش وزن در سریع ترین زمان باشد. رژیم ۱۳ روزه دانمارکی شاید به سرعت وزن فرد را کاهش دهد اما آیا سالم نیز هست؟ متخصصان تغذیه می گویند به هیچ عنوان سالم نیست.

 

چندین دهه پیش این رژیم در کپنهاگ ابداع شد اما اینکه چه کسی آن را ابداع کرده است و یا چه کسانی به آن عمل کردند مشخص نیست. ولی حدس زده می شود ابتدا توسط پزشکی در بیمارستان کپنهاپ تجویز شده باشد. امروزه پزشکان علم بهتری نسبت به گذشته دارند و بدون خطر به کاهش وزن بیماران کمک می کنند.

همانطور که می دانید استفاده از ا ین رژیم در ابتدا جهت کاهش وزن های ضروری توصیه شده بود اما بعدها حتی به فروش هم رسید. رژیم غذایی دانمارکی تنها روی پروتئین بالا تمرکز دارد و هیچ گونه چربی و کربوهیدراتی در برنامه غذایی فرد ندارد. این محدودیت تا جایی پیش می رود که حتی آدامس جویدن نیز در این رژیم غذایی ممنوع است.

 

خیر، چون افراد در این برنامه غذایی می توانند غذا بخورند اما مقدار وعده های غذایی شان کنترل می شود. مقدار کالری که در یک روز دریافت می کنید ۶۰۰ کالری است و این مقدار غذا به هیچ وجه پاسخگوی مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن نیست. همچنین گروه های غذایی نیز حذف می شوند، پس فرد با کمبود مواد مغذی برای بدن رو به رو می شود.

 

رژیم غذایی دانمارکی ادعا می کند فرد در طی ۱۳ روز حدود ۱۱ کیلو وزن کم می کند. لیست غذایی رژیم دانمارکی دارای غذاهایی مانند گوشت گوساله بدون چربی، تخم مرغ، قهوه، کاهو یا اسفناج است. ادعای این رژیم غذایی درباره کاهش وزن در کوتاه مدت حقیقت دارد اما مزایایی برای سلامت به همراه ندارد. همچنین باید بدانید وقتی در رژیم غذایی کربوهیدرات را به صورت کامل حذف می کنید مقدار زیادی آب بدن را از دست می دهید به همین دلیل است که بعد از ۲ هفته شاهد کاهش وزن چشم گیری هستید.

 

عکس های قبل و بعد از انجام رژیم دانمارکی نشان می دهد برنامه کاهش وزن کار می کند اما اگر در فکر انجام چنین رژیمی هستید باید آن را تنها با دستور دکتر و نظارت او انجام دهید ( برای موارد خاصی که وزن باید سریع کم شود ). عوارض جانبی رژیم غذایی دانمارکی نیز زیاد هستند. محدودیت زیاد غذایی یعنی بدنتان هیچ انرژی ندارد بنابراین ممکن است قند خونتان افت شدیدی داشته باشد. به همین دلیل است که رژیم دانمارکی تاثیری کوتاه مدت دارد و برای طولانی مدت قابل اجرا نیست. افت شدید قند و محرومیت سنگینی که  رژیم دانمارکی یا رژیم های مشابه آن به افراد می دهند سبب می شود تنها مدت کوتاهی پس از رها کردن رژیم وزن به حالت قبل بازگردد و چه بسا وزن افراد از زمانی که رژیم را شروع کردند نیز بیشتر می شود.

 

لیست غذایی رژیم دانمارکی محدودیت های فراوانی دارد و به همین دلیل است که مواد مورد نیاز برای انجام این رژیم بسیار کم هستند. لیست غذایی به گونه ای طراحی شده که خیلی سخت فرد غذا می خورد مثلا برای یک روز مقدار کمی از قهوه، چای، گوشت قرمز بدون چربی و کاهو می خورد. کاهو کالری فوق العاده پایینی دارد و به خوبی سیر کننده نیست و یا انرژی زیادی به بدن منتقل نمی کند. اگر گیاه خوار باشید باید تنها از سبزیجات برگ دار، چای و قهوه استفاده کنید.

همچنین وجود قهوه در رژیمی با این مقدار کالری پایین کمی عجیب است چون قهوه تحریک کننده است و وقتی مقدار زیادی از آن را بدون غذا بخورید مسلما تاثیرات منفی دارد. این روش ممکن است سبب کاهش وزن شود اما عوارض جانبی فراوان رژیم دانمارکی ارزش آن را از بین می برد.

 

رژیم غذایی دانمارکی تنها رژیم شدید و محدود کننده نیست و رژیم های مشابه بسیاری وجود دارند. می دانیم که برای کاهش وزن سالم رژیم باید آرام، با احتیاط و همراه با غذاهای متنوع پیش برود.

در رژیم دانمارکی به عنوان صبحانه یک تخم مرغ، گوشت قرمز و کاهو به عنوان نهار و دوباره گوشت و کاهو به عنوان شام مصرف می شود. در میان این وعده ها نیز مقدار زیادی قهوه و آب مصرف می شود. این روند بسیار خسته کننده است و سبب خستگی شدید فرد می شود. در این رژیم عضلات به جای چربی شروع به تحلیل رفتن می کنند و عملکرد مغز کم می شود. با پیش رفتن در رژیم دانمارکی مواد به کار رفته در آن تغییر می کنند. با کاهو، تخم مرغ و گوشت قرمز شروع کردید و به مرور دیگر سبزیجات، مقداری نان تست و ماهی اضافه می شود.

 

رژیم غذایی دانمارکی می گوید اگر ۶۰۰ کالری در روز غذا دریافت کنید وزن کم می شود دلیل این نتیجه همانطور که می بینید کمبود مواد غذایی است که وارد بدن می شود. بنابراین با اینکه نتایج رژیم دانمارکی در کوتاه مدت دلگرم کننده است اما در طولانی مدت متوجه می شوید به هیچ وجه ارزشش را ندارد. ممکن است دچار مشکلات کلیوی، مشکلات معده و بیماری ها و مشکلات دیگری شوید.

بسیاری نگران این هستند که اگر رژیم دانمارکی بگیرم حالم بد نمی شود؟ جواب این سوال مشخص است وقتی غذایی به بدن نمی رسد احساس گرسنگی، ضعف و تحریک پذیری پیدا خواهید کرد. همچنین در طول رژیم دانمارکی ورزش نمی کنید چون انرژی لازم برای این کار را ندارید. اگر هم چنین تلاشی کنید مطمئنا بیهوش و یا بیمار خواهید شد.

 

هر رژیم بسیار کم کالری سبب عوارض جانبی می شود و رژیم غذایی دانمارکی عوارض طولانی مدت و یا حتی دائمی دارد. در ادامه برخی از عوارض جانبی رژیم غذایی دانمارکی را می آوریم:

 

وعده های غذایی رژیم هایی مانند رژیم دانمارکی بسیار وسوسه کننده است. همچنین همه علاقه مندند تا  در کوتاه مدت وزن زیادی را کم کنند اما متاسفانه بیشتر وزنی که در ۱۳ روز رژیم دانمارکی کم می کنید وزن آب بدن است و خیلی زود دوباره وزن کم شده بازمی گردد.

به یاد داشته باشید کاهش وزن روند آهسته و پیوسته است که هدف اصلی آن اصلاح عادات بد غذایی و نه فقط کاهش وزن است. متاسفانه بسیاری سبک زندگی سالم و عادات صحیح غذایی را فدای کاهش وزن می کنند که کاری بسیار اشتباه است.

 

آیا به نظر شما رسیدن به کاهش وزن با رژیم های سریع درست است یا خیر؟ اگر شما باشید ریسک خطرات آن را می پذیرید؟ اگر شما هم دارای اضافه وزن باشید کدام را انتخاب می کنید؟ رژیم کاهش وزن سریع یا رژیم های اصولی را؟ لطفا نظرات خود را برای ما در کامنت بنویسید.عوارض رژیم دانمارکی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

درود شما رایگان مشاوره میدید برای رژیم

سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز. بله مشاوره ی ما برای رژیم کاملا رایگان هست. می تونید عدد 24 رو به شماره 30006026 پیامک کنید تا پشتیبان های ما با شما تماس بگیرن

ممنون از این راه کار های عالی شما

سلام. خوشحالیم که مورد رضایت شما قرار گرفت.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

رژیم دانمارکی برای لاغری : رژیم غذایی دانمارکی که از آن با نام های رژیم بیمارستان کپنهاگ یا سلطنتی نیز یاد می شود، یک برنامه غذایی 13 روزه می باشد که نوید کاهش وزن گسترده ای بین 10 تا 20 کیلوگرم یا بعضی اوقات حتی بیشتر را می دهد.

در طول زمان دو هفته ای رژیم لاغری سریع و موثر دانمارکی شما روزانه چیزی در حدود 600 کالری دریافت می کنید که برای بدن میزان بسیار کمی است. در اصل این کمبود کالری باعث می شود که بدن برای تولید انرژی خود از چربی های بدن استفاده کند و نتیجه آن می شود که وزن شما کاهش پیدا می کند. در ادامه با بخش سلامت ماگرتا همراه باشید.

رژیم فستینگ دانمارکی شاید بسیار در مدتی کوتاه بسیار خوب جواب دهد اما این رژیم مانند رژیم رژیم کتوژنیک، رژیم کانادایی و … باعث می شود که شما خیلی سریع وزن کم کنید که این امر در طولانی مدت نتیجه عکس میدهد یعنی بعد از گذشت مدتی وزن شما به حالت اولیه برمی گردد و یا حتی بالاتر می رود.

💡 رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا می باشد.

عوارض رژیم دانمارکی

رژیم دانمارکی برای کسانی دارای چربی های شکمی هستند می تواند مفید باشد ولی بد نیست بدانید که این رژیم لاغری یک روش کاملا محدود کننده است و هرگز به شما اجازه نمی دهد که قوانین مخصوص خودش را از بین ببرید، زیرا اگر در طول این رژیم یک تکه شیرینی و یا آبنبات استفاده کردید باید قید استفاده از این رژیم را بزنید و آن را متوقف کنید و در واقع باید برنامه دو هفته ای و سیزده روز آن را مو به مو اجرا کنید.

زمانی که قصد می کنید که این رژیم را اجرایی کنید ممکن است احساس کنید که بدنتان در روزهای ابتدایی آب زیادی از دست می دهد و یا کمی دچار سستی و بی حالی می شوید. در صورتی که این موارد را در خود مشاهده کردید موضوع مصرف آب بین 8 الی 12 لیوان در روز واقعا جدی بگیرید.

اگر هرگونه مشکل سلامتی و یا جسمانی دارید، اصلا و ابدا به این رژیم فکر هم نکنید. این رژیم حتی برای کسانی که سالم هستند نیز نیاز به مشورت با پزشک دارد تا بعدها مشکلی جدی برای فرد به وجود نیاید.

⛔ هیچ آمار علمی و آزمایشی برای اثبات یا نادیده گرفتن ایمنی و کارایی رژیم دانمارکی وجود ندارد.

در ادامه عوارض این رژیم غذایی را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده نادرست و بدون مشورت با پزشک از این رژیم می تواند به قیمت از دست رفتن سلامتی و رفاه عمومی شما باشد. عوارض عمده رژیم دانمارکی بی حالی و احساس خستگی ، ضعف ، خواب آلودگی و ضعف سیستم ایمنی بدن به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی پایین می باشد.

⛔ سایر عوارض رژیم لاغری :

💡 ضعف سیستم ایمنی بدنی شما باعث کاهش قدرت مقاومت بدن برابر بیماری ها و عفونت ها می شود.

صادقانه بگویم ، با انتخاب این رژیم باید از خوردن بیشتر غذاها اجتناب کنید! برنامه رژیم لاغری سریع دانمارکی بسیار سختگیرانه است و اگر آن را منظم دنبال نکنید به سادگی صدمه خواهید دید.

نمونه هایی از غذاهایی که می توانید بخورید شامل گوشت بدون چربی ، کاهو ، قهوه و تخم مرغ است. البته ، شما باید از مصرف نوشیدنی های شیرین ، آدامس و اصولاً از هر چیز دیگری از جمله میوه و غلات که همه ما میدانیم برای سلامتی و سلامتی شما مهم است خودداری کنید. برای حفظ عملکرد بدن باید مقدار زیادی آب مصرف شود. از مصرف هر گونه میان وعده مثل چیپس، ذرت بو داده و آب نبات و … باید دوری کنید.

رژیم غذایی دانمارکی – روز اول

صبحانه : یک فنجان قهوه (سیاه) با یک حبه قندناهار : دو تخم مرغ پخته ، گوجه فرنگی و اسفناج (باید در آب پخته شوند)شام : استیک یا 300 گرم گوشت پخته شده و سالاد دانمارکی (ساخته شده از هویج ، کلم ، فلفل و تره فرنگی)

روز دوم

صبحانه : مانند روز اولناهار : مقداری ژامبون و یک ماست کوچکشام : مانند روز اول

روز سوم

صبحانه : قهوه سیاه با یک حبه قند و یک تکه نان تست (بدون کره)ناهار : سالاد دانمارکی، یک قطعه ژامبون ، و دو عدد تخم مرغ آب پز سفت شدهشام : کرفس ، گوجه فرنگی و یک تکه میوه پخته شده است

روز چهارم

صبحانه : 1 فنجان قهوه + 1 حبه قند + 1 قطعه نان تستناهار : 200 میلی لیتر آب پرتقال + 1 قوطی ماست طبیعیشام : 1 عدد تخم مرغ پخته + 1 عدد هویج + 250 گرم پنیر

روز پنجم رژیم دانمارکی برای لاغری

صبحانه : 1 عدد هویج بزرگناهار : 200 گرم کدو (آب پز شده) با آب لیموشام : 200 گرم گوشت گاو یا کباب + کره و کرفس

رژیم غذایی دانمارک – روز ششم

صبحانه: 1 فنجان قهوه + 1 حبه قند + 1 قطعه نان تستناهار: 2 عدد تخم مرغ آب پز + 1 عدد هویج بزرگشام: 1 سینه مرغ متوسط + کاهو با روغن و آب لیمو

روز هفتم

صبحانه : 1 فنجان چای شیرین نشدهناهار : هیچ چیز (آب زیادی بنوشید ، کمک می کند!)شام : 200 گرم گوشت بره (کبابی) + یک عدد سیب

روز هشتم

صبحانه : 1 فنجان قهوه + 1 حبه قندناهار : 2 تخم مرغ آب پز + 400 گرم اسفناج + 1 گوجه فرنگیشام : 200 گرم گوشت گاو یا کباب + 1 کاهو با روغن و آب لیمو

روز نهم رژیم دانمارکی برای لاغری

صبحانه : 1 فنجان قهوه + 1 حبه قندناهار : 250 گرم ژامبون + 1 قوطی ماست طبیعیشام : 250 گرم گوشت گاو یا کباب + 1 سالاد با روغن و آب لیمو

روز دهم

صبحانه : 1 فنجان قهوه + 1 حبه قند + 1 قطعه نان تستناهار : 2 عدد تخم مرغ پخته + 1 قطعه ژامبون + کاهوشام : 1 تکه کرفس آب پز + 1 عدد گوجه فرنگی + 1 عدد میوه تازه (سیب ، گلابی ، پرتقال)

رژیم غذایی دانمارکی – روز یازدهم

صبحانه : 1 فنجان قهوه + 1 حبه قند + 1 قطعه نان تستناهار : 200 میلی لیتر آب پرتقال + 1 قوطی ماست طبیعیشام : 1 عدد تخم مرغ پخته + 1 عدد هویج + 250 گرم پنیر

روز دوازدهم

عوارض رژیم دانمارکی

صبحانه : 1 عدد هویج بزرگناهار : 200 گرم کدو بخار پز با آب لیمو + 1 قاشق کرهشام : 250 گرم گوشت گاو یا کباب + 1 عدد کرفس

روز سیزدهم و آخر رژیم دانمارکی

صبحانه : یک فنجان قهوه + 1 حبه قند + 1 قطعه نان تستناهار : 2 تخم مرغ آب پز + 1 عدد هویج بزرگ شام : 250 گرم مرغ + 1 عدد کاهو با روغن و آب لیمو

هدف ما از انتشار این مقاله تنها جهت کسب اطلاعات در مورد رژیم دانمارکی می باشد. این رژیم مورد تایید کارشناسان سلامتی نمی باشد و مجله اینترنتی ماگرتا از این نظر هیچ گونه مسئولیتی در قبال شما ندارد و شما حتما باید با مشورت پزشک این رژیم را اجرایی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


رژیم دانمارکی قطعا یک رژیم لاغری است اما اینکه این رژیم غذایی مفید یا مضر است، جای بحث دارد. رژیم لاغری دانمارکی، یک رژیم بسیار کم کالری است که البته در کوتاه مدت به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می‌کند و  شکم، پهلو و بدن شما را لاغر خواهد کرد اما سؤال اینجا است که آیا این رژیم در بلند مدت هم جواب می‎دهد و می‎تواند وزن شما را ثابت نگه دارد؟ با مجله دلتا همراه باشید.

رژیم دانمارکی یا رژیم بیمارستان کپنهاگ چیست؟ یک رژیم سرشار از پروتئین ( بدون چربی و کربوهیدرات) که می‎توانید از آن انتظار داشته باشید که در عرض دو هفته یا همان ۱۴ روز ۱۱ کیلو وزن کم کنید. درواقع، ایده اصلی رژیم دانمارکی این بوده است که به مردم کمک کند تا هرچه سریع تر وزن خود را کم کنند و لاغر شوند تا کار به جراحی نکشد؛ به همین دلیل است که نام بیمارستان کپنهاگ را برای آن انتخاب کرده‌اند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

چندین دهه پیش، این رژیم در کپنهاگ ابداع شد اما نام ابداع‌کننده آن به طور دقیق مشخص نیست البته در این مورد حدس هایی هم زده می‌شود؛ مثلا اینکه این رژیم ابتدا توسط پزشکی در بیمارستان کپنهاگ تجویز شده باشد، این رژیم در ابتدا برای لاغری سریع تجویز می‌شده اما بعد ها به مرحله فروش هم رسیده و معروف شده است.

بله! ممکن است در ابتدای کار رژیم های لاغری کوتاه مدت مثل رژیم کتوژنیک، رژیم کانادایی و … جواب بدهند اما این رژیم های سخت که باعث می‌شوند شما خیلی سریع وزن کم کنید، در طولانی مدت نتیجه عکس می‌دهند و چه بسا ممکن است باعث شوند تا وزن شما بالاتر هم برود.عوارض رژیم دانمارکی

خیر! شما با پیروی کردن از این رژیم در طول روز غذا می‌خورید اما وعده های غذایی شما کنترل‌شده هستند تا بیش از ۶۰۰ کالری در روز دریافت نکنید. البته این رژیم غذایی به هیچ وجه پاسخگوی تمام مواد معذی و ویتامین های ضروری بدن نیست! همین که گروه بزرگی از مواد غذایی از این رژیم حذف می‌شوند، ممکن است بدن شما را با کمبود ویتامین مواجه کنند.

لاغری در سه روز، لاغری در یک هفته، دو هفته یا یک ماه! تمام این ها ممکن است حقیقت داشته باشند اما قطعا خداحافظی شما با چربی های اضافه شکم و پهلو فقط ظرف مدت محدودی است؛ پس بهتر است که خودتان را برای بازگشت چربی های بدن آماده کنید.

حالا این سؤال ایجاد می‌شود که آیا رژیم دانمارکی ایمن است؟ رژیم لاغری دانمارکی ادعا می‌کند که فرد در طی ۱۳ روز حدود ۱۱ کیلو وزن کم می‌کند! آن هم فقط با مواد غذایی محدود! ادعای این رژیم غذایی درباره لاغری و کاهش وزن در کوتاه مدت حقیقت دارد اما این چیزی به سلامتی شما اضافه نمی‌کند!

بهتر است بدانید که وقتی در رژیم غذایی کربوهیدرات را به صورت کامل حذف می‌کنید، آب بدن شما کم می‌شود؛ به همین دلیل است که بعد از ۲ هفته لاغر تر به نظر می‌رسید؛ البته به صورت مقطعی!

همانطور که گفتیم، این رژیم مواد غذایی محدودی دارد که لاغر شدن را برای فرد بسیار سخت می‌کند؛ چرا می‌خواهید خود را عذاب دهید؟ مثلا در این رژیم برای یک روز مقدار کمی قهوه، چای، گوشت قرمز بدون چربی و کاهو می‌خورید. اما آیا فقط خوردن این مواد برای لاغری کافی هستند؟

این روند لاغری بسیار خسته‌کننده است؛ در این رژیم عضلات به جای چربی شروع به تحلیل رفتن می‌کنند و عملکرد مغز ناخودآگاه کم می‌شود؛ تمام این ها یعنی خطر بزرگ برای سلامتی!

لاغری به چه قیمتی؟ قطعا شما با عوارض رژیم های لاغری کوتاه مدت و سریع آشنا هستید؛ رژیم لاغری کانادایی هم از این قاعده مستثنی نیست! بیایید با هم برخی از عوارض رژیم غذایی دانمارکی را مرور کنیم:

با یک رژیم لاغری سریع آشنا شدید؛ نظر شما درباره این رژیم غذایی لاغر کننده چیست؟ به ما بگویید که دوست دارید شیرینی دانمارکی بخورید و چاق شوید یا اینکه رژیم دانمارکی بگیرید و لاغر شوید؟ البته این سؤال جنبه طنز دارد اما قطعا انتخاب با شما است.

چند خوراکی مفید برای تقویت ریه‌ها در مقابل کرونا

درمان صرع با ۷ دمنوش گیاهی

عسل و تاثیر آن در کاهش وزن

ویتامین D و تقویت سیستم ایمنی

خواص و مضرات زرده تخم مرغ چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

سیر ترشی علاوه بر این که یک نوع چاشنی خوشمزه و خوش عطر است، عنوان نوعی داروی طبیعی نیز به …

اشخاص ممنوع المعامله به کسانی گفته می‌شود که از انجام دادن معامله یا مداخله در اموال خود به طور کلی یا نسبت به موردی خاص توسط قانون‌گذار منع شده‌اند.

رژیم دانمارکی سبکی برای کاهش وزن سریع را در اختیار افرادی که نیاز به لاغری دارند را آموزش می‌دهد. این رژیم ادعا دارد در طی 15 روز، می‌توان بین 5 الی 10 کیلوگرم کاهش وزن داشت. اما آیا شدنی است؟

یا توجه به اینکه دستورالعمل‌های انواع رژیم باهم متفاوت است، بهتر است با ادامه متن همراه باشید تا با بررسی این رژیم، به پاسخ این پرسش دست یابیم.

رژیم دانمارکی به عنوان یک رژیم انقلابی 15 روزه و سرعتی است که همواره آسان بوده و باعث سوزاندن چربی‌های انباشته شده در بدن می‌شود. راهبرد این رژیم برای لاغری اینگونه است که بدن را وادار به چربی‌سوزی و سوزاندن چربی‌های اشباع شده می‌کند.

در ادامه مانع از بازگشت وزن و چربی‌های از دست رفته نیز می‌شود. نکته قابل توجه دیگر این رژیم این است که بر مرکز اشتها در مغز اثر گذاشته و از این طریق اشتها را کاهش می‌دهد.

در طول این رژیم ممکن است بدن در روزهای اولیه آب زیادی از دست دهد و فرد را دچار بی حالی کند. از این جهت لازمست تا در طول این رژیم روزانه بین 8 الی 12 لیوان آب مصرف شود.عوارض رژیم دانمارکی

این رژیم 15 روزه آسان، در صورت انجام مو به مو بر کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود. در طول رژیم دانمارکی خسته نمی‌شوید و این رژیم غذایی لاغری متابولیسم بدن را بالا می‌برد بدون آنکه وزنی اضافه کنید.

این رژیم 15 روزه گرفته می‌شود و نباید کمتر یا بیشتر طول بکشد. در طول این رژیم از مصرف فست فود، تنقلات، شراب، آبجو، شکلات، آدامس و حتی ناخنک زدن باید پرهیز شود.

از مصرف غذاهای دیگر در طول رژیم باید خودداری کرد. اگر در طول این رژیم مواد غذایی دیگر را مصرف کردید باید این رژیم را به مدت 6 ماه ترک کنید و دوباره از سر بگیرید. از تقلب در این رژیم باید پرهیز کنید.

صبحانه: یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند

ناهار: سه عدد تخم مرغ آبپز به همراه اسفناج پخته شده و یک عدد گوجه فرنگی

شام: 300 گرم گوشت پخته به همراه کاهو و آبلیمو

صبحانه: یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند

ناهار: 10 ورق کالباس مرغ به همراه یک لیوان ماست کم چرب

شام: 300 گرم گوشت پخته شده، کاهو و آبلیمو 

صبحانه: یک فنجان چای به همراه یک عدد خرما

ناهار: نصف سینه مرغ پخته شده به همراه کاهو و سس آبلیمو

شام: سالاد کرفس به همراه گوجه فرنگی و آبلیمو

صبحانه: یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند و یک ورق نان تست

ناهار: یک لیتر آبمیوه (ترجیحا آب سیب یا هویج) به همراه یک لیوان ماست

شام: سه عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک عدد هویج رنده شده و 200 گرم پنیر رژیمی

صبحانه: یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند و یک ورق نان تست

ناهار: یک عدد ماهی پخته شده به همراه کره و آبلیمو

شام: 300 گرم گوشت پخته شده به همراه کرفس و کاهو

صبحانه: یک فنجان چای به همراه دو عدد خرما

ناهار: 10 ورق کالباس مرغ به همراه یک پیمانه ماست کم چرب

شام: نصف سینه مرغ به همراه کاهو آبلیمو و روغن زیتون

صبحانه: یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند و یک ورق نان تست

ناهار: 3 عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک ورق کالباس و کاهو

شام: سالاد کلم و گوجه فرنگی به همراه سس آبلیمو و یک عدد میوه

صبحانه: یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند

ناهار: نصف سینه مرغ پخته شده، کاهو و آبلیمو

شام: 300 گرم گوشت پخته شده به همراه کاهو، آبلیمو و یک عدد میوه

صبحانه: یک لیوان شیر

ناهار: نصف سینه مرغ پخته شده، کاهو و آبلیمو

شام: سالاد کاهو به همراه خیار، گوجه فرنگی، سس آبلیمو و یک عدد میوه

صبحانه: یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند و یک ورق نان تست

ناهار: یک لیتر آبمیوه (ترجیحا آب سیب یا هویج) به همراه یک لیوان ماست

شام: یک عدد تخم مرغ آبپز به همراه یک عدد هویج پخته شده و 200 گرم پنیر رژیمی

صبحانه: یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند و یک ورق نان تست

ناهار: یک عدد ماهی پخته به همراه یک قاشق کره و آبلیموعوارض رژیم دانمارکی

شام: 300 گرم گوشت پخته شده، کاهو و کرفس

صبحانه: یک فنجان چای به همراه دو عدد خرما

ناهار: 3 عدد تخم مرغ آبپز، هویج پخته شده

شام: نصف سینه مرغ، کاهو و آبلیمو

یکی از مزیت‌های این رژیم نسبت به سایر رژیم‌ها، تنظیم روزهایی برای رژیم نگهدارنده است. اگر تا اینجای رژیم را با موفقیت کامل به پایان رساندید، بهتر است این سه روز را نیز برای تثبیت وزن کاهش یافته انجام دهید.

صبحانه: یک لیوان شیر

ناهار: گوشت یا مرغ پخته شده به همراه سالاد کاهو، خیار، گوجه و سس آبلیمو

شام: سوپ آب مرغ یا سوپ آب گوشت، 3 ورق نان تست به همراه 3 عدد میوه

صبحانه: یک فنجان چای، یک ورق نان تست به همراه عسل

ناهار: 5 ورق کالباس مرغ، گوجه فرنگی، یک عدد خیار شور و 3 ورق نان تست

شام: نصف سینه مرغ پخته شده به همراه سالاد کاهو، یک عدد خیار شور و 3 ورق نان تست

صبحانه: یک لیوان شیر

ناهار: گوشت یا مرغ کباب شده به همراه سالاد خیار و گوجه فرنگی

شام: سوپ مرغ، 2 ورق نان تست و 2 عدد میوه

این رژیم به دلیل سخت بودن نباید بیشتر از 15 روز ادامه داشته باشد زیرا ممکن است بر اثر ضعف بدنی باعث حالت تهوع و سرگیجه یا حتی خستگی افراطی و از دست دادن هوشیاری شود.

ریزش مو، ایجاد چین و چروک در پوست صورت، ممکن است بر اثر رژیم‌های لاغری کوتاه مدت ایجاد شوند که می‌توانید با خوردن آب در این رژیم از این عارضه پیشگیری کنید.

اغلب رژیم‌هایی که برای بازه زمانی خاصی قول کاهش وزن را می‌دهند، عوارض جدی را به همراه دارند. بهتر است برای کاهش وزن از رژیمی پیروی شود که روند تغذیه‌ای اصولی را در اختیار قرار می‌دهد.

علاوه بر این موارد، این رژیم برای افراد مختلف با شرایط مختلف فیزیکی است. این موضوع می‌تواند در انتها خطرات جدی را برای افرادی که بیماری خاصی دارند یا داروی خاصی مصرف می‌کنند را به همراه داشته باشد.

آشنایی با تجربیات دیگران برای لاغری با رژیم دانمارکی، ممکن است سبب شود این رژیم را با تردید برای لاغری انتخاب کرد. زیرا برای برخی از افراد نتیجه متفاوتی را نشان داده است و روند پیروی از آن برای هر فرد نوع دیگری نتیجه داده باشد.

برخی از افراد که از این رژیم پیروی کرده‌اند، در سه الی 4 روز ابتدایی لاغری و کاهش وزن چشمگیری را داشته‌اند. این در صورتی است که گرسنگی افراطی را در ساعات ابتدایی روز تجربه کره‌اند.

البته با توجه به اینکه در این رژیم مقدار بسیار کمی صبحانه در نظر گرفته شده است و میان وعده در آن در نظر گرفته نشده است، افراد مختلف به ایجاد سرگیجه ناشی از ضعف اشاره کرده‌اند. برخی از آنها نیز برای رفع این سرگیجه، که به دلیل افت مواد معدنی و ویتامینی بروز داده می‌شود، از داروهای مکمل مولتی ویتامین و حتی قرص‌های جوشان استفاده کرده‌اند.

اما با توجه به در نظر داشتن این موارد، برخی از افراد اذعان داشتند در انتهای رژیم به لاغری 10 کیلوگرمی دست یافته‌اند که حدود 3 الی 4 کیلو از آن بعد از دو هفته از اتمام رژیم نگهدارنده باز گشته است.

این موضوع به این دلیل است که از دست رفتن چربی‌ها به طور کامل اتفاق نیفتاده است و بدن فرد فقط آب زیادی را از دست داده است. رژیم اصولی می‌تواند علاوه بر چربی‌سوزی به کاهش وزن و سایز نیز منجر شود.

البته افرادی که بعد از این رژیم تغذیه درست و فعالیت بدنی داشتند نیز توانسته‌اند کاهش وزنی ماندگار را تجربه کنند. حتی در انتها با شل شدن پوست و بافت‌های بدن نیز مواجه نشده‌اند.

باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پس از تمام شدن دوره این رژیم، به دوران پرخوری سابق باز نگردید. در این صورت وزن از دست رفته به سرعت بازگشته و تلاشی که کردید هیچ نتیجه‌ای را نخواهد داشت.

وزن از دست رفته، به مرور به بدن بازگشته و هیچ کمکی به لاغری و رفع اضافه وزن نشده است. توصیه می‌شود بعد از اتمام این رژیم، کالری دریافتی روزانه به هیچ وجه زیاد نشود. بهتر است همواره سعی کرد تا با داشتن رژیم غذایی صحیح و ورزش منظم وزن خود را در تعادل نگه داشت.

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

 جدیدترین مطالب حوزه سلامت، تناسب اندام و تغذیه را در پیج اینستاگرام کوئیک فیت دنبال کنید

ایمیل خود را وارد کرده و جدیدترین مطالب ما را در ایمیل خود دریافت کنید

با موفقیت عضو خبرنامه شدید

ایمیل خود را وارد کرده و جدیدترین مطالب ما را در ایمیل خود دریافت کنید

با موفقیت عضو خبرنامه شدید

آیا دوستدار سبزیجات هستید؟ می توانید بدون تنقلات سر کنید؟ اگر پاسخ شما به این دو سوال یک “بله” قاطع است، رژیم دانمارکی می تواند به شما در افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک کند.

با این حال از آنجایی که رژیم دانمارکی یک برنامه رژیمی محدود کننده است، مهم نیست چقدر مشتاق آن هستید زیرا ممکن است در این رژیم با مشکلاتی از قبیل به هم خوردن هورمون ها یا از دست رفتن عضله مواجه شوید. پس یاد بگیرید که مشکلات پیش رو چه چیزهایی هستند و در صورت غلبه بر آنها رژیم دانمارکی چگونه می تواند به شما در لاغر شدن کمک کند.

هدف از این رژیم که به عنوان رژیم کپنهاک نیز مشهور است، بالا بردن سرعت فرآیند متابولیسم (سوخت و ساز) است. این یک رژیم ۱۳ روزه است که کاهش وزن قابل توجهی تا ۲۲ پوند یا ۱۰ کیلوگرم را طی این دوره تضمین می کند.

به عنوان یک قانون سخت گیرانه، شما باید کالری مصرفی خود را به حداکثر ۶۰۰ کالری در روز برسانید، همراه با خوردن مواد غذایی با پروتئین بالا و چربی پائین.حالا بیائید اصول اولیه را مرور کنیم تا اطلاعاتی در مورد رژیم دانمارکی و مشکلاتی که ممکن است با آنها روبرو شوید کسب نمائید. با این حال اگر بخواهید می توانید مستقیم به لیست خرید رژیم دانمارکی بروید.

عوارض رژیم دانمارکی

مواد غذایی و نوشیدنی هایی که در این رژیم مصرف خواهید کرد نرخ متابولیسم را در بدن شما افزایش خواهند داد. تخم مرغ، گوشت گاو و گوشت فیله بدون چربی، سرشار از پروتئین هستند و برای هضم به مقدار انرژی نیاز دارند که از میزان انرژی ذخیره شده در خود آنها بیشتر است. در کنار آن، مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید تا بدن از چربی ذخیره شده برای تولید انرژی استفاده کند.

شما باید در زمان رژیم، ۳ وعده در روز غذا بخورید، بدون تنقلات. در این رژیم بهتر است که در صورت گرسنه شدن بین وعده های غذایی، آب بنوشید. شما از خوردن غذا بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر منع می شوید و مجاز به مصرف هیچ ماده غذایی برنامه ریزی نشده ای نیز نیستید.

اما چه چیزهایی قرار است بخورید؟

مواد غذایی با پروتئین بالا و کالری پائین.

گوشت گاو، گوسفند، ماکیان (مثل مرغ و بوقلمون) و تخم مرغ منابع خوبی برای پروتئین هستند که کالری پائینی دارند. پروتئین برای حفظ حجم عضلات سالم و حمایت از کاهش وزن شما ضروری است.

اما تقریبا مانند تمام رژیم های دیگر، باید سبزیجات نیز بخورید. هر چند که فهمیدن اینکه کدام سبزیجات را در این رژیم می توان خورد حیاتی است. لیست سبزیجات مجاز کوتاه و ساده است:

این سبزیجات حاوی کربوهیدرات پائینی هستند که در غیر این صورت، تبدیل به چربی شده و در بدن ذخیره می شدند که این سبب افزایش وزن می گردد. میوه ها در این رژیم محدود نشده اند. بنابراین در زمان صرف غذا، هر میوه ای که بخواهید می توانید بخورید.

در مورد اینکه چه چیزی می توان نوشید باید گفت مصرف آب زیاد، بسیار مهم است. از آنجایی که آب، فضای معده را اشغال می کند، مصرف آن، اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کرده و به کاهش وزن کمک می کند. اگر در مورد مقدار آبی که باید در طول روز بنوشید مطمئن نیستید می توانید از ابزارهای مفیدی مثل اپلیکیشن های یادآور نوشیدن آب استفاده کنید.

بیشتر بدانید: رژیم غذایی اتکینز؛ بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن

کافئین موجود در قهوه تلخ نیز می تواند متابولیسم را بهبود بخشیده و فرآیند ساخت چربی را در بدن افزایش دهد. چای مخصوصا چای سبز نه تنها حاوی کافئین است بلکه همچنین حاوی آنتی اکسیدانی است که کاتچین نامیده می شود و به افزایش تعداد کالری های سوخته شده کمک می کند (به افزایش سوخت کالری کمک می کند) علاوه بر این شما مجاز هستید که در این رژیم، از آب لیموی غیر شیرین استفاده کنید.

به عنوان قسمتی از این برنامه رژیمی ۱۳ روزه، چیزهای زیادی هستند که لازم است مصرف آنها را محدود کنید. الکل به هیچ میزان مجاز نیست. به این دلیل که الکل دارای مقادیر قابل توجهی کالری است. زیرا الکل به خودی خود توسط کبد به گلوکز تبدیل می گردد که به نوبه خود در بدن به صورت چربی ذخیره می شود.

همچنین لازم است از هر چیز شیرینی اجتناب کنید. شکر و عسل حاوی مقدار زیادی کالری هستند و گلوکز حاصل از این مواد که وارد خون می شود به چربی تبدیل شده و منجر به افزایش وزن می گردد.

دیگه چی؟ (به علاوه) جویدن آدامس نیز مجاز نیست. به این دلیل که بیشتر آدامس ها مخصوصا آدامس هایی با طعم نعنا افراد را به خوردن مواد غذایی شیرین با کالری بالاتر بعد از جویدن آدامس وسوسه می کنند.

در نهایت اینکه، همه ما می دانیم روغن، ماده تشکیل دهنده اصلی برای تهیه غذا، دارای چربی بالایی است و حاوی مواد مغذی خیلی کمی است. بنابراین باید در این رژیم، مصرف روغن خود را محدود کنید.

یک مثال از یک روز رژیم دانمارکی در ذیل آمده است. همانطور که قبلا اشاره شد، شما باید برنامه های غذایی مختلفی برای هر روز خود داشته باشید. این برنامه های غذایی به راحتی و به صورت آنلاین در دسترس هستند و حتی می توانید آنها را تغییر داده تا با شرایط شما مطابقت پیدا کنند.

قهوه تلخ بدون اضافه کردن شکر

یک تکه کوچک ژامبون با ماست کم چرب

200 گرم گوشت بره گریل شده با یک سالاد محتوی سبزیجات و آب لیمو

این رژیم، کاهش وزن را در مدت کوتاهی بهبود می بخشد. با این حال اگر به مدت بیشتری، فراتر از ۱۳ روز توصیه شده انجام شود، ممکن است به عدم تعادل مواد مغذی در بدن و کاهش وزن منجر گردد.

عدم تعادل مواد مغذی که ممکن است درگیر آن شوید، ممکن است شامل کمبود مواد معدنی و ویتامین ها شود. در هنگام رژیم، ممکن است کلسترول شما نیز کمی تحت تاثیر قرار بگیرد. به علاوه گلیکوژن پائین ممکن است به مشکلات فیزیکی از قبیل سرگیجه، تنفس بد، تحریک پذیری (زودرنجی) و استفراغ منجر شود.

بیشتر بدانید: رژیم غذایی MIND بهترین رژیم غذایی برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد مغز

بنابراین، مسلما این رژیم برای همه مناسب نیست و نباید توسط افراد زیر انجام شود: افرادی که فعالیت های ورزشی را تمرین می کنند، افراد خردسال، افراد مسن و افراد باردار و شیرده.

صبحانه: 1 فنجان قهوه، 1 عدد قند

ناهار: 2 عدد تخم مرغ آب پز،400 گرم اسفناج ،1 عدد گوجه فرنگی

شام: 200 گرم رست بیف، سالاد کاهو با روغن و آب لیمو

صبحانه: 1 فنجان قهوه، 1 عدد قند

ناهار: 250 گرم ژامبون ،1 فنجان ماست طبیعی

شام: 200 گرم رست بیف ،سالاد کاهو با روغن و آب لیمو

صبحانه: 1 فنجان قهوه، 1 عدد قند،1 تکه نان تست

ناهار: 2 عدد تخم مرغ آب پز ،1 تکه ژامبون، 1 فنجان کاهو

شام: کرفس آب پز ،1عدد گوجه فرنگی، 1 عدد میوه تازه (سیب ، گلابی ، پرتقال)عوارض رژیم دانمارکی

بیشتر بدانید: چگونه رژیم غذایی 1300 کالری بگیریم؟ + نمونه برنامه غذایی

صبحانه: 1 فنجان قهوه، 1 عدد قند1، تکه نان تست

ناهار: 200 میلی لیتر آب پرتقال، 1 فنجان ماست طبیعی

شام: 1 عدد تخم مرغ آب پز، 1 عدد هویج رنده شده، 250 گرم پنیر گاو

صبحانه: 1 عدد هویج بزرگ رنده شده

ناهار: 200 گرم ماهی سفید کد بخار پز با آب لیمو و 1 قاشق کره

شام: 200 گرم رست بیف،1 کرفس رنده شده

صبحانه: 1 فنجان قهوه، 1 عدد قند،1 تکه نان تست

ناهار: 2 عدد تخم مرغ آب پز، 1 عدد هویج بزرگ رنده شده

شام: نصف سینه مرغ،1 فنجان کاهو با روغن و آب لیمو

صبحانه: 1 فنجان چای بدون قند

ناهار: هیچی ( به مقدار زیادی آب بنوشید)

شام: 200 گرم گوشت بره کبابی، 1 عدد سیب

صبحانه: 1 فنجان قهوه، 1 عدد قند

ناهار: 2 عدد تخم مرغ آب پز ،400 گرم اسفناج ، 1 عدد گوجه فرنگی

شام: 200 گرم رست بیف،1 فنجان کاهو با روغن و آب لیمو

صبحانه: 1 فنجان قهوه ،1 عدد قند

ناهار: 250 گرم ژامبون، 1 فنجان ماست طبیعی

شام: 250 گرم رست بیف،1 فنجان سالاد با روغن و آب لیمو

صبحانه: 1 فنجان قهوه، 1 عدد قند،1 تکه نان تست

ناهار: 2 عدد تخم مرغ آب پز، 1 تکه ژامبون، 1 فنجان کاهو

شام: 1 تکه کرفس آب پز، 1 عدد گوجه فرنگی،1 عدد میوه تازه (سیب ، گلابی ، پرتقال)

صبحانه: 1 فنجان قهوه ،1 عدد قند،1 تکه نان تست

ناهار: 200 میلی لیتر آب پرتقال، 1 فنجان ماست طبیعی

شام: 1 عدد تخم مرغ آب پز، 1 عدد هویج رنده شده، 250 گرم پنیر گاو

صبحانه: 1 عدد هویج بزرگ

ناهار: 200 گرم ماهی سفید کد بخار پز با آب لیمو و 1 قاشق کره

شام: 250 گرم رست بیف،1 کرفس رنده شده

صبحانه:1 فنجان قهوه،1 عدد قند،1 تکه نان تست

ناهار: 2 عدد تخم مرغ آب پز،1 عدد هویج بزرگ رنده شده

شام: 250 گرم مرغ ،1 فنجان کاهو با روغن و آب لیمو

برای دریافت مشاوره انواع رژیم های تخصصی فرم زیر را پر کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چندین دهه پیش، این رژیم در کپنهاگ ابداع شد اما نام ابداع کننده آن به طور دقیق مشخص نیست البته در این مورد حدس هایی هم زده می شود؛ مثلا اینکه این رژیم ابتدا توسط پزشکی در بیمارستان کپنهاگ تجویز شده باشد، این رژیم در ابتدا برای لاغری سریع تجویز می شده اما بعد ها به مرحله فروش هم رسیده و معروف شده است.

حالا این سؤال ایجاد می شود که آیا رژیم دانمارکی ایمن است؟ رژیم لاغری دانمارکی ادعا می کند که فرد در طی ۱۳ روز حدود ۱۱ کیلو وزن کم می کند! آن هم فقط با مواد غذایی محدود! ادعای این رژیم غذایی درباره لاغری و کاهش وزن در کوتاه مدت حقیقت دارد اما این چیزی به سلامتی شما اضافه نمی کند!
بهتر است بدانید که وقتی در رژیم غذایی کربوهیدرات را به صورت کامل حذف می کنید، آب بدن شما کم می شود؛ به همین دلیل است که بعد از ۲ هفته لاغر تر به نظر می رسید؛ البته به صورت مقطعی!

بله! ممکن است در ابتدای کار رژیم های لاغری کوتاه مدت مثل رژیم کتوژنیک، رژیم کانادایی و … جواب بدهند اما این رژیم های سخت که باعث می شوند شما خیلی سریع وزن کم کنید، در طولانی مدت نتیجه عکس می دهند و چه بسا ممکن است باعث شوند تا وزن شما بالاتر هم برود.

خیر! شما با پیروی کردن از این رژیم در طول روز غذا می خورید اما وعده های غذایی شما کنترل شده هستند تا بیش از ۶۰۰ کالری در روز دریافت نکنید. البته این رژیم غذایی به هیچ وجه پاسخگوی تمام مواد مغذی و ویتامین های ضروری بدن نیست! همین که گروه بزرگی از مواد غذایی از این رژیم حذف می شوند، ممکن است بدن شما را با کمبود ویتامین مواجه کنند.

لیست خرید رژیم دانمارکی:
گوشت بدون چربی
کاهو یا اسفناج
تخم مرغ
قهوه یا چایعوارض رژیم دانمارکی

رژیم غذایی دانمارکی می گوید اگر ۶۰۰ کالری در روز غذا دریافت کنید وزن کم می شود دلیل این نتیجه همانطور که می بینید کمبود مواد غذایی است که وارد بدن می شود. بنابراین با اینکه نتایج رژیم دانمارکی در کوتاه مدت دلگرم کننده است اما در طولانی مدت متوجه می شوید به هیچ وجه ارزشش را ندارد. ممکن است دچار مشکلات کلیوی، مشکلات معده و بیماری ها و مشکلات دیگری شوید. بسیاری نگران این هستند که اگر رژیم دانمارکی بگیرم حالم بد نمی شود؟ جواب این سوال مشخص است وقتی غذایی به بدن نمی رسد احساس گرسنگی، ضعف و تحریک پذیری پیدا خواهید کرد. همچنین در طول رژیم دانمارکی ورزش نمی کنید چون انرژی لازم برای این کار را ندارید. اگر هم چنین تلاشی کنید مطمئنا بیهوش و یا بیمار خواهید شد.

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

400 گرم اسفناج (پخته شده) همراه با دو تخم مرغ پخته شده و یک گوجه فرنگی

200 گرم استیک (هر نوع کبابی)، با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

250 گرم ژامبون با یک فنجان ماست

200 گرم گوشت گاو (کبابی) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز مانند، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) و یک تکه نان تست ساده

1 تکه ژامبون، 1 فنجان کاهو و 2 تخم مرغ آب پز شده

1 گوجه فرنگی، با 1 تکه کرفس (آب پز) و 1 تکه میوه

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) و یک تکه نان تست ساده

200 میلی لیتر آب میوه (تازه یا طبیعی) با یک فنجان ماست

250 گرم میوه با 1 تخم مرغ آب پز شده و یک هویج

1 هویج با آب لیمو

200 گرم کدو (آب پز شده) با آب لیمو

200 گرم گوشت گاو (کباب)، با کره و کرفس (1 تکه)

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) و یک تکه نان تست ساده

2 تخم مرغ با یک هویج

1 سینه مرغ متوسط (آب پز) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

چای

آب

200 گرم گوشت بره (کبابی) با یک سیب

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

400 گرم اسفناج (پخته شده)، همراه با دو تخم مرغ پخته شده و یک گوجه فرنگی

200 گرم گوشت گاو (کبابی) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز مانند، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

200 گرم ژامبون با یک فنجان ماست

200 گرم گوشت گاو (کبابی) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز مانند، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) با یک تکه نان تست ساده

1 تکه ژامبون با یک فنجان کاهو و دو تخم مرغ پخته شده

1 گوجه فرنگی، 1 تکه کرفس (آب پز) و 1 تکه میوه

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) با یک تکه نان تست ساده

200 میلی لیتر آب میوه (تازه یا طبیعی) با یک فنجان ماست

250 گرم میوه با 1 تخم مرغ آب پز و هویج (1 تکه)

1 هویج با آب لیمو

عوارض رژیم دانمارکی

200 گرم کدو (آب پز) با آب لیمو

200 گرم گوشت گاو (کباب) با کرفس و کره (کم چرب)

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) با یک تکه نان تست ساده

2 تخم مرغ با هویج (یک تکه)

سینه مرغ متوسط (آب پز) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

توجه: منوی رژیم غذایی دانمارکی ساده ترین رژیم نیست، زیرا غذاهای کم چرب با گزینه های پخت و پز سالم بدون استفاده از مواد چرب دارد. این رژیم حتی شیرینی ها را حذف کرده است. اجرا کردن این رژیم بسیار سخت است اگر اراده کافی داشته باشید باعث می شود فردی سالم شوید.

رژیم دانمارکی نیز مانند بسیاری از رژیم های کاهش وزن، به لاغری سریع منجر می شود. این رژیم مثل رژیم کانادایی یکی از رژیم های یویو ای است. لاغری سریع و در پی آن بازگشت وزن کاهش پیدا کرده، در این نوع از رژیم لاغری ایجاد می شود. این رژیم کاهش وزن و رژیم های مانند آن رژیم های سختگیرانه ای محسوب می شوند که کاهش وزن زیاد را در مدت زمان کم برای فرد ایجاد می کند. با ادامه متن همراه باشید تا نکات مهمی در رابطه با کاهش وزن از طریق رژیم دانمارکی را برایتان بیان کنیم.

رژیم کپنهاگ نام دیگر رژیم دانمارکی است که برای برخی افراد آشناتر است. این رژیم سیزده روزه قرار است لاغری زیادی را برای افرادی که از آن تبعیت می کنند، به همراه داشته باشد که روندی بسیار غلط و آسیب زننده برای کاهش وزن محسوب می‌شود. این رژیم در بیمارستان کپنهاگ برای بیمارانی که از چاقی رنج می بردند و در آینده نزدیک عمل جراحی داشتند توصیه می شد تا وزن خود را برای عمل جراحی کاهش دهند.

رژیم های سریع چون در مدت زمان لاغری زیادی را برای فرد ایجاد می کنند، برای سلامتی مضر هستند و بخش هایی از بدن مانند مو و پوست را دچار اختلال می کنند و زیبایی را تا حد بالایی تحت تاثیر قرار می دهند. علاوه بر این بیشتر کسانی که تحت این رژیم ها کاهش وزن داشته اند، پس از مدت کوتاهی به وزن قبل و حتی بیشتر از آن باز می گردند. در ادامه این رژیم را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

عوارض رژیم دانمارکی

به طور کلی رژیم دانمارکی منوی محدودی دارد و وعده های غذایی با موادی مانند اسفناج، کدو، هویج، گوشت، ژامبون، قهوه، یک تکه نان، چای، آب، گوجه، سیب، کرفس، تخم مرغ، ماست و شکر قهوه ای تهیه می شوند. 

قانونمند بودن روند این رژیم، دلیل منطقی برای پیروی از آن محسوب نمی شود. اینکه رژیم خاصی قوانینی را مشخص کرده باشد نمی تواند برای همه نتیجه یکسان و مطلوبی را ایجاد کند. بهتر است راه مناسبتری مانند پیروی از رژیم تخصصی و تنظیم شده توسط پزشک برای فرد پیش گرفته شود.

رژیم دانمارکی همانطور که گفته شد یک رژیم سریع است و تنها مزایای آن کاهش وزن سریع برای افرادی است که به آن نیاز دارند. مزایا یا فایده ای برای سلامتی آنچنان به همراه ندارد که برای همه بتوان آنرا توصیه کرد. در رژیم دانمارکی منوی غذایی محدود است و  بسیاری مواد غذایی از آن حذف شده اند. همچنین از طرفی مقدار مصرفی غذا هم در هر وعده کاملا محدود است و باید کالری دریافتی در روز کمتر از 600 باشد که رقم بسیار پایینی است.

مواردی که ذکر شد اگر در طولانی مدت شکل بگیرد می تواند باعث بروز مشکلاتی شود که جبران آن سخت باشد یا جبران ناپذیر باشد. از این رو بهتر است در هنگام تصمیم گیری برای کاهش وزن همه جوانب در نظر گرفته شوند.

همانطور که در بالا اشاره شد رژیم دانمارکی در کنار مزایای اندکی که دارد، عوارض و مشکلات زیادی را به وجود می آورد. اولین و پا پیش پا افتاده ترین مشکلات ناشی از این رژیم را می توان سوء تغذیه دانست که درمان آن زمانبر است. علاوه بر این موضوع، در این رژیم جایی برای اعتدال در وعده ها و میان وعده تنظیم نشده است که این موضوع به ریزه خواری و زده شدن از رژیم می انجامد.

رژیم دانمارکی مانند همه رژیم های سختگیرانه باعث می شود زیبایی فرد پیروی کننده به خطر بیفتد و حتی در مواردی جبران ناپذیر باشد؛ چروک و پیری پوست در اثر کمبود مواد مغذی و از دست رفتن آب زیاد، ریزش مو به دلیل کمبود مواد مغذی و مورد نیاز برای رشد مو، از کمترین عوارض این رژیم سخت هستند.

با توجه به اینکه در این رژیم مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین نمی شود، باید برای ادامه حیات بدن مواد مغذی ناچیزی که از طریق مواد غذایی به بدن می رسد، به ارگان های حیاتی مانند مغز و قلب رسانده تا بدن دچار مرگ نشود. پس عوارضی مانند ریزش مو و چروک شدن پوست برای فرد را در پی خواهد داشت. از دیگر عوارض رژیم دانمارکی می توان به اضطراب، حالت تهوع، خستگی، گرفتگی عضلات، گرسنگی، استرس، سردرد، مشکلات کلیوی، کبدی و دستگاه گوارش اشاره کرد. 

رژیم های سختگیرانه مانند رژیم دانمارکی و رژیم کانادایی راه مناسبی برای کاهش وزن نیستند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید و می خواهید این کاهش وزن پایدار باشد و پس از مدتی دوباره افزایش وزن گریبان گیرتان نشود، بهترین راه بهره مندی از تجربیات یک متخصص تغذیه است. با رژیم های کاهش وزن اصولی که تحت نظر متخصص تغذیه تنظیم می‌شوند، تغییر سبک زندگی و ورزش می توانید به تناسب اندام دست یابید. پیروی از رژیم هایی که پایه و اساس علمی ندارند تنها باعث می شود سلامتیتان به خطر بیفتد و مشکلات متعدد جسمی و ذهنی ایجاد شده مانع ادامه را شما شود.

این مطلب توسط تیم تحریریه، از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تنظیم شده است. هیچگونه تاکید یا رد در مورد این مطلب را تضمین نمی‌کنیم.

شهریور 17, 1398

رژیم غذاییرژیم کاهش وزن

امکان ارسال نظر وجود ندارد.

تهران، ولنجک، انتهای خیابان دانشجو، روبروی پارک نگین، کلینیک تخصصی ولنجک، طبقه دوم، بخش تغذیه

تهران : 48 8000 26 021

پشتیبانی رژیم : 55 69 63 0 0912

جهت دریافت جدیدترین مقالات و اخبار به اینستاگرام دکتر یحیی پاسدار بپیوندید

سایت رسمی دکتر یحیی پاسدار متخصص تغذیه و رژیم درمانی جهت اطلاع رسانی و دریافت رژیم های آنلاین برای  عزیزانی که دارای محدودیت زمانی و یا مکانی برای بهره مندی از رژیم غذایی و رژیم درمانی های مختلف هستند طراحی شده است، امیدواریم بتوانیم نیاز شما عزیزان را برطرف نماییم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به دکتر یحیی پاسدار می باشد

مرحله اول: نام و نام خانوادگی خود را به صورت فارسی و کامل وارد کنید.در صورت وارد نمودن نام و نام خانوادگی غیر صحیح در زیر، پرونده شما برای مراجعات بعدی دارای مغایرت خواهد بود

نام* نام خوانوادگی* جنسیت* خانمآقا

مرحله دوم: سه سوال زیر را به صورت درست و با عدد های انگلیسی وارد کنید، این سه عدد نقش کلیدی در کیفیت رژیم شما دارد، در صورت وارد کردن عدد غیر صحیح رژیم شما به صورت اصولی و مناسب تهیه نخواهد شد.عوارض رژیم دانمارکی

نکته: اعداد را به صورت انگلیسی وارد نمایید.

سن* وزن* قد*

مرحله سوم: تک تک سوالات زیر در نوشته شدن یک رژیم اصولی و خوب تاثیر مهم دارند، لطفا سوالات را به دقت خوانده و با حوصله جواب دهید.

علت درخواست رژیم شما چیست؟

دوره چندم از رژیم اینترنتی شماست؟ دوره اولدوره دومدوره سومدوره چهارمدوره پنجمدوره های بالاتر

شما چند نوبت در روز غذا می خورید؟ یک نوبتدو نوبتسه نوبتچهار نوبتبیشتر از چهار نوبت

آیا هرگز احساس کرده اید که بیشتر یا کمتر از اندازه غذا مصرف می کنید؟ بلهخیر

شما به طور معمول چند لیوان آب در طول شبانه روز مصرف می کنید؟ کمتر از 4 لیوان4 الی 6 لیوان8 الی 10 لیوان10 لیوان و بیشتر

در حال حاضر چه دارو هایی و یا مکمل های غذایی مصرف میکنید؟ در صورت عدم مصرف خالی بگذارید

نکته: در صورت مصرف هرگونه دارو و یا مکمل غذایی حتما آن را در فرم پایین ذکر نمایید.

آیا تمایل به مصرف مکمل ها را دارید؟

نکته: میانگین هزینه برای خرید مکمل های لاغری و یا چاقی در حدود 400 هزار تومان است، در صورتی که تمایل به خرید ندارید حتما تیک عدم تمایل را زده تا رژیم طوری تدوین شود که بدون مکمل به اندازه کافی وزن کم کنید

خیربله

آیا در سه ماه گذشته تغییر وزن داشته اید؟ خیربله، کاهش وزنبله، افزایش وزن

حداقل وزن شما در طول سال گذشته چقدر بوده است؟ حداکثر وزن شما در طول سال گذشته چقدر بوده است؟

آیا در گذشته نسبت به کاهش یا افزایش وزن خود اقدام کرده اید؟ بلهخیر

به طور کلی از وزن فعلی خود راضی هستید؟ بلهخیر

به نظر شما تناسب اندام فعلی تان چگونه است؟ خیلی چاقمچاقماضافه وزن دارممناسبملاغرمخیلی لاغرم

دوست دارید وزن شما چند کیلوگرم باشد؟

در طول هفته چند روز و هر روز چند ساعت فعالیت ورزشی انجام می دهید؟

به طور معمول در شبانه روز چند ساعت در حال نشستن، مشغول تماشای تلویزیون یا کار با رایانه هستید؟ 1 ساعت یا کمتر2 الی 4 ساعت6 الی 8 ساعت8 ساعت و بیشتر

شما چه غذاهایی را دوست ندارید و یا به آنها حساسیت دارید؟

کدام یک از موارد زیر در مورد شما صدق می کند؟ دیابت و قند خون بالاچربی خون بالافشار خون بالاکمردرد و زانو دردکم خونیریزش موبیماری قلبی یا عمل جراحیبی نظمی در غذا خوردنکبد چرببیماری کلیوییبوست مزمنناراحتی گوارشیآرتروز مفاصلبا عجله غذا خوردنپرخوری غذاییکم کاری تیروئیدچاقی موضعیبی اشتهاییافسردگی و اضطرابخستگی زودرسبیماری ژنتیکیسردرد و سرگیجهسیگار کشیدنحذف وعده های اصلی غذایی

نکته: موارد زیر فقط برای خانم ها می باشد.

کدام یک از موارد زیر در مورد شما صدق میکند؟(خانم ها) دوران شیردهی چند ماههداشتن پریودهای نامنظمسابقه پوکی استخواندوران بارداری چند ماههرویش موی زائد صورتافتادگی پوست(شکم، بازو و…) در صورتی که در حال حاضر در دوران بارداری هستید، ماه چندم دوره بارداری هستید؟ در صورتی که در حال حاضر در دوران شیردهی هستید، ماه چندم دوره شیردهی هستید؟

مرحله چهارم : در صورتی که مواردی هست که لازم است متخصص تغذیه شما از آن اطلاع داشته باشد لطفا با دقت در پایین به صورت مختصر و واضح توضیح دهید.

توضیحات اضافه هر موردی که فکر میکنید نیاز است در مورد آن متخصص شما بداند ذکر کنید از کجا با دکتر یحیی پاسدار آشنا شده اید؟* آیا از قبل با دکتر یحیی پاسدار آشنایی داشته اید؟*

مرحله آخر : رژیم شما به تلگرام ارسال خواهد شد، لطفا شماره تلگرام خود را به صورت کامل با اعداد انگلیسی وارد کنید و از وارد کردن شماره ای که تلگرام روی آن موجود نیست خودداری نمایید.

نکته: شماره تلگرام به صورت انگلیسی درج شود

شماره تلگرام جهت دریافت رژیم*

ین روزها مسئله تناسب اندام و کاهش وزن یکی از دغدغه های روزمره انسانها شده است و همه به دنبال رژیم های غذایی موثر برای کاهش وزن و کنترل وزن هستند در این میان هستند کسانی که …

این روزها مسئله تناسب اندام و کاهش وزن یکی از دغدغه های روزمره انسانها شده است و همه به دنبال رژیم های غذایی موثر برای کاهش وزن و کنترل وزن هستند در این میان هستند کسانی که به دنبال روش های سریع و زود بازده می گردند.رژیم های غذایی وجود دارند که در مدت زمان کوتاه باعث کاهش وزن ۸ تا ۱۳ کیلو می‌شوند البته از نظر پزشکان تغذیه این رژیم ها دارای نواقصی هست که آن را توصیه نمی‌کنند اما برای کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع هستند می تواند گزینه مناسبی باشد.رژیم لاغری دانمارکی یکی از این رژیم ها می باشد که در یک دوره ۱۳ روزه انجام می‌شود و می‌تواند باعث کاهش وزن شما تا حدود 10 کیلوگرم بشود این رژیم یک رژیم کم کالری با منوی غذایی خاص است و چنانچه نتوانستید آن را به پایان برسانید به دلیل پایین بودن میزان کالری باید حداقل دو ماه صبر کنید و مجدداً را شروع کنید.رژیم لاغری دانمارکی تا حدود زیاد مشابه رژیم کانادایی ۱۵ روزه است و در ادامه همین متن به تفاوت های ناچیز این دو رژیم خواهیم پرداخت.

صبحانه : قهوه به همراه یک حبه قندناهار : ۴۰۰ گرم اسفناج که به همراه دو عدد تخم مرغ و یک عدد گوجه پخته شده باشدشام: ۲۰۰ گرم استیک از هر نوع گوشتی که دوست دارید به همراه سالاد که از برگ‌های سبز تشکیل شده باشد و روغن و آبلیمو

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قندناهار: ۲۵۰ گرم ژامبون به علاوه یک لیوان ماست کم چربشام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی بعلاوه سالاد سبز به همراه روغن و آبلیمو

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قند همراه با یک تکه نان تستناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز یک تکه ژامبون و یک لیوان کاهوشام: یک عدد گوجه فرنگی به همراه کرفس آب پز شده به علاوه یک عدد میوه به دلخواهعوارض رژیم دانمارکی

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قند و یک تکه نان تستناهار: یک لیوان آب میوه و یک لیوان ماستشام: یک عدد هویج و یک عدد تخم مرغ آب پز شده و ۲۵۰ گرم میوه

مطالب دیگر:– برای لاغری شکم بدون رژیم غذایی این چند کار را بکنید.– لاغری در ۳ روز با خوردن موز ( لاغری سریع )– برای لاغر شدن چه کنیم – طب ایرانی و تناسب اندام

صبحانه: یک عدد هویج و آبلیموناهار: ۲۰۰ گرم کدوی آب پز شده و آبلیموشام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی بعلاوه یک تکه کرفس و مقداری کره

صبحانه: یک فنجان قهوه یک حبه قند و یک تکه نان تستناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز شده و یک هویجشام: یک سینه مرغ آب پز شده به همراه سالاد سبز و روغن و آبلیمو

صبحانه: چایناهار:آب به هر مقداری که دوست داشتیدشام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی و یک میوه سیب

صبحانه : قهوه به همراه یک حبه قندناهار : ۴۰۰ گرم اسفناج که به همراه دو عدد تخم مرغ و یک عدد گوجه پخته شده باشدشام: ۲۰۰ گرم استیک از هر نوع گوشتی که دوست داری به همراه سالاد که از برگ‌های سبز تشکیل شده باشد و روغن و آبلیمو

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قندناهار: ۲۰۰ گرم ژامبون به علاوه یک لیوان ماست کم چربشام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی بعلاوه سالاد سبز به همراه روغن و آبلیمو

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قند همراه با یک تکه نان تستناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز یک تکه ژامبون و یک لیوان کاهوشام: یک عدد گوجه فرنگی به همراه کرفس آب پز شده به علاوه یک عدد میوه به دلخواه

صبحانه: یک فنجان قهوه یک حبه قند و یک تکه نان تستناهار: یک لیوان آب میوه و یک لیوان ماستشام: یک تخم مرغ آبپز یک تکه هویج و ۲۵۰ گرم میوه

صبحانه: هویج و آبلیموناهار: ۲۰۰ گرم کدوی آب پز شده و آبلیمو شام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی را به مقداری کرفس و کره

صبحانه: یک فنجان قهوه یک هفته بعد و یک تکه نان تستناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز شده و یک تکه هویجشام: یک سینه مرغ آب پز شده به همراه سالاد سبز و روغن و آبلیمو

مطالب دیگر:– فواید روغن دنبه– بدون رژیم هم میشه لاغر شد ؟

رژیم غذایی دانمارکی شباهت بسیار زیادی به رژیم کانادایی دارد با این تفاوت که رژیم کانادایی ۱۵ روزه بوده و در بعضی وعده های صبحانه خرما و شیر و عسل اضافه می‌شود همچنین رژیم کانادایی در سه روز آخر تحت عنوان رژیم نگهدارنده به شما اجازه مصرف سوپ را می‌دهد این نوع رژیم های کوتاه مدت با کم کردن میزان کالری مصرفی روزانه و حذف غلات و شیرینی جات باعث کاهش وزن سریع می شود در نتیجه رژیم بسیار سخت بوده و احتیاج به اراده و تلاش زیادی دارد.

نکته مهم در رعایت این رژیم های غذایی تأکید آنها بر رعایت مو به موی برنامه غذایی و به شما حتی اجازه مصرف یک حبه قند بیشتر را نمی‌دهد و توصیه می‌کند اگر از مسیر برنامه‌ریزی رژیم دورشدی رژیم را متوقف کرده و چند هفته بعد دوباره شروع کنید

گرفتن این نوع رژیم ها برای افرادی که دچار بیماری فشار خون بیماری‌های قلبی و زخم معده و بیماری های معده هستند توصیه نمی‌شود گفته می شود کاهش وزن سریع این نوع رژیم ها به همین سرعت نیز برمی گردد و باعث افزایش وزن نجومی شما خواهد شد. همچنین به دلیل دریافت حجم بسیار پایین کالری غلات و فیلم ریزش مو را تجربه کنید ش آب بدن نیز باعث شور و چروک شدن پوست تان می شود ممکن است در روزهای نخست رژیم کاهش وزن چشمگیری را مشاهده کنید اما در روزهای بعد کاهش وزن متوقف می‌شود به این دلیل که شما در روزهای اول به جای بافته چربی بافت عضلانی بدن خود را از دست داده و در روزهای بعدی بافت‌های چربی جایگزین عضلانی می شوند بنابراین روند کاهش وزن متوقف می‌شود.

افت قند نارسایی‌های کلیه و حتی در مواردی شوکهای مغزی و قلبی از دیگر عوارض این رژیم‌های غذایی است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

مطالب منتشر شده در این مجله تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

رژیم غذایی دانمارکی یکی دیگر از رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم غذایی دانمارکی در مدت 13 روز می توان وزن قابل ملاحظه ای را کم کرد. البته باید به خاطر داشت که هر کس می خواهد از این رژیم استفاده کند بهتر است تحت نظر پزشک باشد چون این رژیم علاوه بر مزایایی که دارد، عوارضی را نیزبه همراه دارد.

رژیم لاغری دانمارکی یکی از روش های رژیمی نسبتا سخت است که شما با رعایت ان می توانید در زمان محدودی وزن کم کنید. تانما در این مطلب به بیان قوانین، مزایا و معایب رژیم لاغری دانمارکی پرداخته است؛

یک روش عالی برای کاهش وزن و سم زدایی بدن است. این بسیار موثر است و اغلب منجر به از دست دادن وزن نسبتا قابل توجهی در فقط ۱۳ روز می شود. با توجه به کاهش سریع وزن ، استفاده از آن به ۱۳ روز محدود می شود.

این رژیم در واقع یک روش لاغری سریع است که در کوتاه مدت باعث کاهش وزن زیادی می شود. اما اگر بعد از کاهش وزن تغذیه سالمی نداشته باشید وزنی که از دست داده اید باز خواهد گشت.

رژیم لاغری دانمارکی

عوارض رژیم دانمارکی

1-تنقلات ممنوع! در طول این رژیم لاغری فقط مجاز هستید وعده های غذایی اصلی رو بخورید و بین وعده های غذایی اجازه خوردن هیچ چیزی رو ندارید.

2-وقتی احساس گرسنگی داشتید فقط مجاز به نوشیدن آب هستید. نوشیدن آب کمک میکنه تا احساس گرسنگی تا حد زیادی از بین بره. به همین دلیل توصیه میشه در طول روز مقدار کافی آب بنوشید.

3 -وعده های غذایی باید به موقع و سر ساعت میل شوند. صبحانه 8 صبح، ناهار بین ساعت 1 تا 2 بعدظهر و شام بین ساعت 5 تا 6 غروب میل شود. در رژیم غذایی دانمارکی نباید بعد از ساعت 6 غروب چیزی بخورید.

4- در طول رژیم لاغری دانمارکی نباید از سایر مواد غذایی که در این رژیم وجود ندارند، استفاده کنید.

5- از مصرف هر گونه میان وعده مثل چیپس، ذرت بو داده و آب نبات و … باید دوری کنید.

غذاهایی که در این برنامه رژیم غذایی 13 روزه مصرف می کنید ، میزان متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد. تخم مرغ ، گوشت گاو و مرغ سرشار از پروتئین هستند و برای هضم نیاز به انرژی بیشتری دارند. دلیل این امر اثر حرارتی این غذاها است. اثر حرارتی میزان مصرف انرژی لازم در بدن برای هضم غذا است .

از آنجا که بدن شما شروع به کاهش وزن و سم زدایی می کند ، ظاهر سلولیت به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. زیرا اندازه سلول های بزرگ چربی کاهش می یابند، بنابراین فشار کمتری روی بافت همبند وجود خواهد داشت.

اگر شرایط جسمانی نرمالی دارید و چاقی آسیب جدی ای به شما وارد نکرده است از رژیم دانمارکی استفاده نکنید زیرا هر لاغری غیر معقولی در کمترین زمان عواقب خود را نیز به همراه دارد. اما اگر چاقی در شما خطری جدی است و به سرعت باید وزن خود را کم کنید بهتر است این مطلب را با پزشک مطرح کنید و اقدام کنید.

رژیم لاغری دانمارکی

رزیم غذایی دانمارکی

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

ناهار:

400 گرم اسفناج (پخته شده) همراه با دو تخم مرغ پخته شده و یک گوجه فرنگی

شام:

200 گرم استیک (هر نوع کبابی)، با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

ناهار:

250 گرم ژامبون با یک فنجان ماست

شام:

200 گرم گوشت گاو (کبابی) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز مانند، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) و یک تکه نان تست ساده

ناهار:

1 تکه ژامبون، 1 فنجان کاهو و 2 تخم مرغ آب پز شده

شام:

1 گوجه فرنگی، با 1 تکه کرفس (آب پز) و 1 تکه میوه

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) و یک تکه نان تست ساده

ناهار:

200 میلی لیتر آب میوه (تازه یا طبیعی) با یک فنجان ماست

شام:

250 گرم میوه با 1 تخم مرغ آب پز شده و یک هویج

صبحانه:

عوارض رژیم دانمارکی

1 هویج با آب لیمو

ناهار:

200 گرم کدو (آب پز شده) با آب لیمو

شام:

200 گرم گوشت گاو (کباب)، با کره و کرفس (1 تکه)

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) و یک تکه نان تست ساده

ناهار:

2 تخم مرغ با یک هویج

شام:

1 سینه مرغ متوسط (آب پز) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

رژیم لاغری دانمارکی

صبحانه:

چای

ناهار:

آب

شام:

200 گرم گوشت بره (کبابی) با یک سیب

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

ناهار:

400 گرم اسفناج (پخته شده)، همراه با دو تخم مرغ پخته شده و یک گوجه فرنگی

شام:

200 گرم گوشت گاو (کبابی) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز مانند، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

ناهار:

200 گرم ژامبون با یک فنجان ماست

شام:

200 گرم گوشت گاو (کبابی) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز مانند، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) با یک تکه نان تست ساده

ناهار:

1 تکه ژامبون با یک فنجان کاهو و دو تخم مرغ پخته شده

شام:

1 گوجه فرنگی، 1 تکه کرفس (آب پز) و 1 تکه میوه

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) با یک تکه نان تست ساده

ناهار:

200 میلی لیتر آب میوه (تازه یا طبیعی) با یک فنجان ماست

شام:

250 گرم میوه با 1 تخم مرغ آب پز و هویج (1 تکه)

صبحانه:

1 هویج با آب لیمو

ناهار:

200 گرم کدو (آب پز) با آب لیمو

شام:

200 گرم گوشت گاو (کباب) با کرفس و کره (کم چرب)

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) با یک تکه نان تست ساده

ناهار:

2 تخم مرغ با هویج (یک تکه)

شام:

سینه مرغ متوسط (آب پز) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

در سال‌های اخیر یک روش کاهش وزن، به نام رژیم‌غذایی کپنهاگ یا آن‌طور که در ایران گفته می‌شود رزیم‌غذایی کانادایی سر و صدای زیادی در رسانه‌های آنلاین داشته است. افراد زیادی از این رژیم‌غذایی پیروی کردند و اظهار داشتند که توانسته‌اند تنها در سیزده روز ۱۰ کیلوگرم وزن کم کنند. در مورد رژیم‌غذایی کپنهاگ دو دسته نظر کاملا متفاوت وجود دارد. گروه اول باور دارند که این رژیم به وضوح پس از ۱۳ روز باعث کاهش وزن می‌شود. اما گروه دیگر در مورد عوارض جانبی این رژیم غذایی هشدار می‌دهند. 

این رژیم با اسامی دیگری نیز شناخته می‌شود مانند: رژیم‌غذایی دانمارکی، و یا رژیم‌غذایی بیمارستان سلطنتی دانمارک. همچنین در ایران با نام رژیم‌غذایی کانادایی شناخته و مشهور شده است. به همین دلیل شاید در این متن گاهی با نام رژیم‌غذایی کانادایی و گاهی به نام اصلی یعنی رژیم‌غذایی دانمارکی ذکر شود. اما اینکه آن را با چه اسمی بشناسند اهمیتی ندارد، چرا که رژیم دانمارکی چیزی جز یک رژیم زودگذر نیست. با پیروی از رژیم‌غذایی کم‌کالری شما ممکن است به سرعت وزن کم کنید، اما احتمالاً در نگه داشتن آن دچار مشکل خواهید شد.

طبق منابع مختلف در اینترنت، رژیم‌غذایی کانادایی یا دانمارکی به وسیله یک پزشک که می‌خواست بیمارانش قبل از عمل جراحی وزن کم کنند ساخته شد. این رژیم قرار بود یک برنامه بسیار کوتاه‌مدت و زیر نظر متخصص آن باشد. با این حال تاکنون هیچ بیمارستان یا پزشکی در دانمارک ادعای ساخت این رژیم‌غذایی را نداشته است.

این داستان شباهت زیادی به داستان رژیم‌غذایی دیگری به نام رژیم‌غذایی هفت روزه قلب مقدس دارد، که رژیمی است بر پایه سوپ و آن‌طور که گفته می‌شود در یک بیمارستان برای بیماران قلبی ساخته شد. در این مورد نیز هیچ بیمارستانی چنین ادعایی نداشته است.

در اینجا باید اشاره کنیم که بیشتر پزشکان و دیگر متخصصان حوزه بهداشت و سلامت رژیم‌های کم‌کالری را قبل از عمل جراحی پیشنهاد نمی‌کنند. برای ریکاوری، جامعه متخصصان بیهوشی آمریکا پیشنهاد می‌کنند بیماران قبل از عمل جراحی، از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند. یک رژیم‌غذایی شامل غذاهای مغذی، منابع مورد نیازِ بدنِ شما را برای مواجهه با استرس و بهبودی پس از عمل جراحی تامین می‌کند. عوارض رژیم دانمارکی

 رژیم‌غذایی کانادایی یا همان دانمارکی انواع بسیار زیادی دارد. به طور کل این رژیم‌غذایی شما را تنها محدود به دو گروه سبزیجات و پروتئین می‌کند. در رژیم‌غذایی دانمارکی مصرف تمام میوه‌ها، غلات کامل و لبنیات ممنوع است. هرچند ممکن است برخی از انواع رژیم‌غذایی دانمارکی شامل ماست و نان گندم‌سیاه هم باشند.

انواع غذاهایی که در رژیم‌غذایی کانادایی مجاز به خوردن آنها هستید:

سه وعده غذایی در رژیم‌غذایی کانادایی وجود دارد که باید در زمان مشخص خورده شوند. میان‌وعده در این رژیم‌غذایی جایی ندارد و اگر بین وعده‌ها احساس گرسنگی کردید به شما پیشنهاد می‌شود آب بنوشید. غذا خوردن بعد از ساعت ۶ عصر توصیه نمی‌شود. همچنین شما مجاز به خوردن هیچ غذایی خارج از برنامه نیستید.

یک نمونه از فهرست غذایی در رژیم‌غذایی دانمارکی می‌تواند شامل:

 این رژیم‌غذایی تنها برای ۱۳ روز است.

اگر تحت هر یک از شرایط زیر قرار گرفتید ، این رژیم‌غذایی برای شما مناسب نیست:

حتی اگر شما هیچ کدام از شرایط بالا را ندارید قبل از شروع این رژیم‌غذایی بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

در اینجا نحوه جایگزینی گوشت‌های ذکر شده در رژیم کانادایی آورده شده است:

 آسیب متابولیک همان کاهش متابولیسم پس از رژیم غذایی است. زمانی که شما شروع به کمتر غذا خوردن می‌کنید سوخت‌وساز بدنتان کاهش پیدا می‌کند. بنابراین متابولیسم شما در حالت استراحت کاهش می‌یابد. چراکه بدن انرژی خود را صرف انجام فعالیت‌های حیاتی می‌کند. به‌محض اینکه غذا خوردن‌تان به شیوه قبل بازگردد وزن‌تان نیز افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که عده ای اعتقاد دارند غذاهایی که در این برنامه رژیم غذایی سیزده روزه مصرف می‌شوند ، میزان متابولیسم را افزایش می‌دهند. تخم مرغ، گوشت گاو و مرغ، سرشار از پروتئین هستند و برای هضم، انرژی بیشتری می‌خواهند. دلیل این امر اثر ترمیکی این غذاها است.

 از آنجا که این رژیم مصرف بعضی غذاها را منع می‌کند، ممکن است دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی شوید. هم‌چنین تأثیر منفی روی کلسترول شما می‌گذارد. برنامه کمبود گلیکوژن باعث بد بو شدن دهان، سرگیجه و دیگر مشکلات جسمی می‌شود.

کاهش جدید در مصرف کربوهیدرات‌ها بدن را مجبور می‌کند که از ذخیره چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. هرچند پروتئین منبع اصلی تأمین انرژی بدن نیست؛ اما به‌ محض تمام شدن ذخایر گلیکوژن، بدن مقداری از انرژی مورد نیاز خود را از پروتئین‌ها می‌گیرد. بدن برای تأمین انرژی موردنیاز خود از پروتئین، نیاز به شکستن بافت ماهیچه دارد.

این در حالی است که عده‌ای اعتقاد دارند این موضوع می‌تواند ابعاد سلولیت را کاهش دهد. از آنجا که بدن شروع به کاهش وزن و خودسم‌زدایی می‌کند، سلولیت به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، زیرا سلول‌های چربی که بزرگ شده‌اند، از نظر اندازه کاهش می‌یابند. بنابراین فشار کمتری روی بافت هم‌بند وجود خواهد داشت.

تحقیقات بر روی رژیم‌غذایی کانادایی نشان داده‌اند که در حقیقت اگر شخصی پس از رژیم‌غذایی، ۵ کیلوگرم وزن کم کند، بیشتر آن مربوط به کاهش آب در بدن است و نه چربی. بنابراین این رژیم‌غذایی یک برنامه غذایی سالم برای کم کردن وزن نیست. بدون شک نمی‌توان آن را برای طولانی‌مدت ادامه داد.

برای کاهش وزن به‌صورت سالم شما باید رژیم‌غذایی متعادلی داشته باشید و به‌صورت منظم ورزش کنید. یا از رژیم‌های سالمی مانند کالری‌شماری استفاده کنید. همچنین اگر در موقعیتی هستید که باید در مدت‌زمان کوتاهی وزن کم کنید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

من، حمید هستم. از نوجوانی کشتی میگرفتم و تو دانشگاه هم تربیت بدنی خوندم. الان هم علاقه اصلیم نوشتن و انیمه است. یک سرطان رو هم رد کردم و موضوعات پزشکی را به روز دنبال میکنم.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

عوارض رژیم دانمارکی
عوارض رژیم دانمارکی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *