عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین
عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

این مقاله مجموعه پاسخ‌هایی است که من برای سوال عنوان مقاله یافته‌ام. دانستن پاسخ این سوال برای من از این لحاظ اهمیت دارد که می‌خواستم دانشی در مورد تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال به دست آورم.

من چند وقتی است که در بازار بورس ایران فعالیت می‌کنم. تحلیل‌ تکنیکال و بنیادی را کمی یاد گرفته‌ام. سهم‌های مناسب را پیدا می‌کنم و هرچند وقت یک بار می‌توانم سود قابل قبولی از معاملات این بازار کسب کنم.

اما اخیرا کمی نسبت به بازار مشکوک شده‌ام. مستقل از اینکه دلایل مشکوک شدن من چیست، نتیجه این مشکوک شدن این است که من تصمیم گرفتم بیشتر احتیاط کنم. بخشی از نتیجه این رفتار احتیاط‌آمیز من این است که آرام‌آرام دوست دارم سرمایه‌ام را از این بازار خارج کرده و به بازارهای دیگر منتقل کنم.

بازار مسکن، طلا و مبادله ارزهای خارجی در ایران برای من گزینه مناسبی نیستند. نقدینگی من برای بازار مسکن کافی نیست. بازار طلا آن‌قدر بازدهی ندارد. معامله کردن در بازار دلار و دیگر ارزهای خارجی هم در ایران یک بازی دو سر باخت است.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

ورود نقدینگی به بازار دلار باعث افزایش قیمت آن می‌شود. در این حالت به نظر می‌رسد کسانی که پیش‌تر وارد بازار شده‌اند و عملا ورود آن‌ها بقیه را نیز به بازار کشانده و باعث افزایش قیمت دلار شده، سود کرده‌اند؛ اما همین آدم‌ها باید بهای افزایش قیمت دلار را که خود ایشان بخشی از دلایل آن هستند، در گران شدن کالاها و خدمات بدهند. هزینه این افزایش قیمت کالا و خدمات را کسانی که اصلا در این حوزه وارد نشدند هم می‌پردازند؛ یعنی به خاطر سود عده اندکی، همه آدم‌های جامعه آسیب می‌بینند.

یکی از مزایای بازار بورس همین مسئله است. ورود و خروج نقدینگی به بازار بورس تاثیر چشم‌گیری بر قیمت کالاها و خدمات ندارد؛ یعنی بابت سرمایه‌گذاری کسانی که وارد بورس شده‌اند، کسان دیگری که در این بازار نیستند ضرر نمی‌بینند.

درهرصورت من می‌خواهم سرمایه کم خودم را به بازارهای دیگری وارد کنم. برای این کار دو گزینه به ذهنم می‌رسد: فارکس و بازار ارزهای دیجیتال. ورود به بازار فارکس دردسرهایی دارد. نه که دردسرهایش خیلی زیاد باشد اما سخت‌تر از ورود به بازار ارزهای دیجیتال است.

ما پیش‌ازاین درباره بهترین پلتفرم‌های معامله ارزهای دیجیتال و همچنین سایت‌های ایرانی خرید و فروش ارزهای دیجیتال سخن گفته‌ایم. به همین دلیل می‌دانستم که ورود به این بازار سخت نیست. کمی تحلیل‌ تکنیکال بلد هستم که در این بازار هم به درد می‌خورد.

اما برای ورود به بازار معامله ارزهای دیجیتال باید دانش بنیادی کافی نیز در این مورد داشته باشم. دانش فنی لازم در این مورد را دارم؛ اما یکی از چیزهایی که برای تحلیل بنیادی در این بازار نمی‌دانستم این بود که وقتی مثلا صحبت از بیت‌کوین می‌شود، چه چیزهایی علاوه بر هزینه‌هایی مثل هزینه برق مصرفی، روی قیمت بیت‌کوین تاثیر دارد؟

در ادامه مقاله پاسخ‌هایی را که برای این سؤال یافته‌ام، می‌آورم. همچنین برای فهم مطالب گفته‌شده در ادامه این مقاله، بد نیست اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال را هم به یاد بیاورید.

مثل هر چیز دیگری، عرضه و تقاضا بر قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر هم اثر می‌گذارد. در مورد تقاضا مشخصا کنترلی وجود ندارد؛ اما عرضه در شبکه ارزهای دیجیتال کنترل شده است. مشخصا بانک مرکزی یا واحد مرکزی کنترلی هم وجود ندارد. فرآیند عرضه توسط کل سیستم کنترل می‌شود.

بیت‌کوین‌های جدید زمانی وارد شبکه می‌شوند که یک بلوک جدید ساخته شده و به بلاک‌چین بیت‌کوین متصل می‌گردد. در این حالت شبکه به ماینر یا گروهی از ماینرها که آن بلوک را تولید کرده‌اند، پاداش می‌دهد. این پاداش، همان بیت‌کوین‌های جدید هستند.

این پاداش در ابتدا ۵۰ بیت‌کوین بود و مقدار آن پس از تولید هر ۲۱۰ هزار بلوک نصف می‌شود. تقریبا چهار سال طول می‌کشد که ۲۱۰ هزار بلوک تولید شوند.

تا تاریخ ۱۱ می سال ۲۰۲۰ پاداش ساخت هر بلوک جدید ۱۲.۵ بیت‌کوین بود. ولی در این تاریخ پاداش بیت‌کوین ماینینگ پس از تولید ۶۳۰ هزار بلوک، برای بار سوم نصف شد و در حال حاضر شبکه برای هرکسی که بلوک جدید تولید کند، ۶.۲۵ بیت‌کوین می‌دهد.

وقتی همین نصف شدن را در نظر بگیرید و بر این اساس حساب‌وکتاب کنید متوجه خواهید شد که در نهایت ۲۱ میلیون بیت‌کوین می‌توانند در شبکه تولید شوند. حساب کردن آن نیز ساده است. کافی است حاصل دنباله اعداد زیر را محاسبه کنید. در این رابطه N تعداد بیت‌کوین‌های تولیدشده و n تعداد دفعات نصف شدن است.

 

تا لحظه نوشتن این مقاله ۱۸ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۲۳۱ بیت‌کوین استخراج شده‌اند؛ یعنی ۸۷.۶ درصد از کل بیت‌کوین‌ها استخراج شده‌اند. در هر ۴ سال نرخ عرضه بیت‌کوین‌های جدید نصف می‌شود و در نهایت به‌جایی می‌رسد که نرخ بیت‌کوین‌های جدید تولیدشده چشم‌گیر نخواهند بود.

با توجه به این‌ها هر اتفاقی مثل نصف شدن تولید بیت‌کوین، یک نقطه عطف است و به‌صورت بالقوه می‌تواند روی قیمت بیت‌کوین تاثیر بگذارد. احتمالا با هر نصف شدن، شاهد افزایش چشم‌گیر قیمت بیت‌کوین خواهیم بود.

همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید، در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۰ که پاداش بیت‌کوین ماینینگ نصف شد، شاهد یک برگشت قیمتی و تغییر ترند هستیم.

مهم‌ترین هزینه بیت‌کوین ماینینگ قیمت تجهیزات ماینینگ و هزینه برق مصرفی است. چندی پیش وقتی بحث اخلاقی بودن بیت‌کوین مانینگ را مطرح می‌کردیم، تقریب زدیم که شبکه بیت‌کوین در آن تاریخ ۳۵۵۳ مگاوات توان مصرف می‌کند. این عدد برابر ۸۵۲۷۲ مگاوات-ساعت در روز و ۳۱۱۲۴۲۸۰ مگاوات-ساعت در سال است.

با مقایسه این عدد با لیست مصرف برق کشورهای دنیا در ویکی‌پدیا، می‌بینیم که شبکه بیت‌کوین کمی بیشتر از کشور بلغارستان و کمی کمتر از کشور دانمارک در رتبه ۶۱‌-ام مصرف برق کشورهای دنیا قرار می‌گیرد.

هرچقدر هم افراد زیادی بخواهند بیت‌کوین ماینینگ کنند، میزان مصرف برق شبکه بدون اینکه تغییری در نرخ استخراج بیت‌کوین‌های جدید روی دهد، بیشتر می‌شود. این یعنی هزینه استخراج بیت‌کوین افزایش می‌یابد.

اگر میزان درآمد حاصله با بیت‌کوین ماینینگ را حساب کنید، می‌بینید که در کل قیمت بیت‌کوین ماینینگ با همین هزینه‌های ارتباط نزدیک دارد. اگر به هر دلیلی مثلا قیمت حامل‌های انرژی در کشوری افزایش یابد، احتمالا ماینرهای آن کشور نیز بیت‌کوین خود را با قیمت بالاتری بفروشند که می‌تواند روی قیمت متوسط آن اثر بگذارد.

بیت‌کوین ماینرها علاوه بر اینکه برای استخراج بیت‌کوین پاداشی را از شبکه دریافت می‌کنند، همواره حدود ۲ درصد نیز برای تایید تراکنش‌ها کارمزد می‌گیرند. البته مبادله بیت‌کوین رایگان است اما اگر شما بخواهید مبادله‌ای انجام دهید که در آن هزینه تراکنش را منظور نکنید، خیلی طول می‌کشد که تراکنش شما تایید شده و انجام گردد.

اگر ماینری بخواهد کارمزد تراکنش‌هایی را که تایید می‌کند، افزایش دهد، لاجرم هزینه تراکنش زیاد می‌شود و در نهایت ممکن است روی قیمت آن تاثیر بگذارد. این قضیه خصوصا وقتی‌که پاداش بیت‌کوین ماینینگ چندین بار نصف شود که مقدار آن از هزینه تراکنش پایین‌تر بیاید می‌تواند یک فاکتور بسیار مهم در قیمت بیت‌کوین باشد.

در این زمان دیگر ماینرها عرضه‌کننده اساسی بیت‌کوین نخواهند بود و در نتیجه بازیگران دیگر بازار می‌توانند نقش مهمی در قیمت آن داشته باشند.

در حال حاضر نزدیک پانصد ارز دیجیتال وجود دارد و هرازگاهی هم ارزهای دیجیتال جدیدی معرفی می‌شوند. بیت‌کوین در حال حاضر قدیمی‌ترین و گران‌ترین ارز دیجیتال است اما دیگر ارزهای دیجیتال یا آلت‌کوین‌ها (Altcoin) مثل اتریوم، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، ریپل هم وجود دارند که هرکدام بخشی از نقدینگی این بازار را به خود جلب کرده‌اند.

شاید مهم‌ترین ارز دیجیتالی که می‌توانست این بازار را تغییر دهد، ارز دیجیتال شرکت تلگرام با نام گرم (Gram) بود که متاسفانه این پروژه به دلیل رای یکی از دادگاه‌های فدرال آمریکا، از سوی شرکت تلگرام لغو شد.

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، پلتفرم‌های معاملاتی متعددی برای دادوستد ارزهای دیجیتال وجود دارند. در این پلتفرم‌های معاملاتی، معاملات به دو شکل انجام می‌گیرند. معامله ارز دیجیتال با ارزهای معمول یا فیات‌ها مثل بیت‌کوین/دلار-آمریکا (BTCUSD) و معامله بین خود ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین/اتریوم (BTCETH). هر چه این پلتفرم‌ها گسترده‌تر، بزرگ‌تر و در دسترس‌تر باشند، می‌توانند نقدینگی بیشتری را قبول کنند که مشخصا روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد.

از آن‌سو قوانین و شرایطی که این پلتفرم‌ها برای قبول ارزهای دیجیتال جدید وضع می‌کنند نیز روی بازار تاثیر دارد.

مثلا قرارداد توکن‌های آتی (Simple Agreement for Future Tokens) یا SAFT قواعدی را برای انتقال ارزهای دیجیتال از توسعه‌دهنده ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران می‌چیند که می‌تواند روی قیمت مبادلات ارزها تاثیر بگذارد.

در کنار این در برخی از کشورها قواعدی نیز از طرف دولت‌ها و شرکت‌ها برای دادوستد ارزهای دیجیتال مقرر شده است که روی قیمت آن‌ها اثر می‌گذارند؛ مثلا در ایران پلتفرم‌ها و سایت‌هایی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند، به شرطی می‌توانند به کاربران خدمات ارائه دهند که از آن‌ها احراز هویت کرده باشند. چنین مسئله‌ای نیز می‌تواند روی ورود و خروج نقدینگی به این بازار اثر بگذارد و در نتیجه روی قیمت‌ ارزهای دیجیتال تغییر ایجاد کند.

ارزهای دیجیتال سیستم کنترل مرکزی ندارند. به همین دلیل وقتی مثلا قرار است بخشی از سیستم آن‌ها ویرایش شود باید مجموعه‌ای از توسعه‌دهنده‌ها و کسانی که بخش‌های مختلف سیستم را مدیریت می‌کنند بر سر آن اصلاح با یکدیگر به توافق برسند. چنین فرآیندی زمان‌بر و کند است.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

این کندی حتی در شرایطی که مشکل بدی در شبکه وجود دارد هم پیش می‌آید. مثلا نحوه تایید تراکنش‌ها و پروسه ماینینگ در شبکه بیت‌کوین و اتریوم باعث می‌شود سرعت تراکنش‌ها در این دو شبکه پایین بیاید. در شبکه بیت‌کوین در هر ثانیه حدود ۱۰ تراکنش و در شبکه اتریوم حدود ۱۵ تراکنش می‌تواند رخ دهد. چنین نرخ پایینی از تراکنش‌ها زمانی که این ارزهای دیجیتال تازه بودند و چندان تقاضایی برای آن‌ها وجود نداشت، مسئله‌ای نبودند؛ اما امروزه که حجم تراکنش‌ها در این شبکه بالاست، مشکل درست می‌کند.

وقتی مجموعه‌ای از توسعه‌دهنده بر سر انجام یک اصلاح خاص توافق می‌کنند که توسعه‌دهنده‌های اصلی روی آن موافق نیستند، ممکن است این توسعه‌دهنده‌ها مستقلا دست به انجام تغییر بزنند.

چنین تغییری اگر کوچک باشد که به آن دوشاخه شدن نرم (Soft Fork) می‌گویند، به ساخته‌شدن ارز دیجیتال جدیدی منجر نمی‌شوند.

اما اگر تغییرات به‌قدری باشد که در نهایت باعث ایجاد ارز دیجیتال جدید شود که به آن دوشاخه شدن سخت (Hard fork) گفته می‌شود، در این حالت ارز دیجیتال جدیدی درست می‌شوند؛ مثلا بیت‌کوین کش (Bitcoin Cash) و بیت‌کوین گلد (Bitcoin Gold) نمونه‌ای از این دوشاخه شدن سخت در بیت‌کوین هستند.

هرگونه دوشاخه شدن در یک ارز دیجیتال خود می‌تواند روی قیمت آن ارز دیجیتال اثر بگذارد؛ زیرا ممکن است بخشی مهم از فرآیند‌هایی اجرای آن ارز دیجیتال را تغییر دهد یا اینکه ارز دیجیتال جدید و رقیبی درست کند که بخشی از نقدینگی را به آن سمت جذب کند.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم دستگاهه ۱۶تراهشه ..چرانوسان داره از۱۰ به ۱۴
خیلی کم به ۱۵میرسه به ۱۶که اصلانمیرسه
متشکرم

ارزش دلار روی ارز دیجیتالی مثلا ترون اثری داره یا نه؟
سرمایه گذاری ترون خوبه چون بورس فقط شده اینه دق من ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

ارز ترون فاندامتال خوبی داره و ارز محبوبی هم هست خودم ۳۸۰۰۰ترون خرید کردم حدود دو ماه پیش که تا حدود ۱۶۰درصد رشد کرد و هنوز خیلی مونده که به اون نقطه که باید برسه و به نظر من روزهای خوبی برای این ارز پیشبینی میشه مثلا اگر قیمت این ارز به یک دلار برسه که زیاد هم دور از ذهن نیست میشه کلی ازش کسب صود کرد ولی نکته ای که هست به نظر من باید وارد هیچ قرارداد و یا پروژه هایی که اکثرا هم وعده صودهای چند برابری و فلان و فلان …..میدهند نشوید من خودم به شخصه ۷۰۰دلار خرید کردم و تو کیف پولم هولد کردم و کاری هم باهاش ندارم الان ۲ ماه گذشته و ۷۰۰ دلار تا ۱۸۵۰دلار رسیده و الان که این متن رو مینویسم سرمایه گذاری ۷۰۰دلاری من بین ۱۴۰۰ تا ۱۸۵۰ در نوسانه چون بیتکویین ریزش شدید تا محدوده ۱۰۰۰۰داشته

سلام وقت بخیر . میشه در مورد خرید ارز دیجیتال منم کمک کنی

واقعا مطالب به صورت ساده و آموزنده بود سپاس

ممنون میشم اگه راهنمایی کنین پایین آمدن ارزش دلار روی ارز دیجیتالی مثلا ترون اثر می زارم یا نه ؟
به دید شما ترون پیشرفت داره برا سرمایه گذاری ؟ ممنون ام

pi network رو از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید زمان استفاده از برنامه حتما فیلتر شکن فعال باشه رمز ورود رو یاداشت کنید ک فراموش نشه مرحله آخر نصب کد معرف روبزنید این ازر دیجیتال آینده روشنی داره کافیه صبور باشید 🌹💪

داداش این برنامه
چطوریه؟چیکا میکنه؟

بیت کوین مطلقا ارزش سرمایه گذاری نداره. باز توی بورس واسه سهام یک تیکه کاغذ میدن دستت. بیت کوین که کلا مجازیه! ۱۶۰ میلیون بدی واسه چندتا بیت؟!؟ تعداد معاملات واقعی بیت کوین (یعنی خرید خدمات و کالا و نه جهت سرمایه گذاری) هم سال به سال کمتر میشه. یعنی کاربردش روز به روز کمتر میشه.

دوست عزیز شما تو کدوم دوره از زمان زندگی میکنید؟
واقعا عجیبه این حرفها. اگر 5 سال قبل چنین حرفی رو از کسی میشنیدم با این قاطعیت تعجب نمیکردم.
اگر الان چنین تصوری دارید حتما، حتما در 5 سال آینده شما و شاید 80 درصد مردم مجبورن که از ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین استفاده کنند. در آینده نه چندان دور شما چیزی بعنوان یک کاغذ یا فلزبه اسم پول نخواهید دید.
بر خلاف تصور شما هر روز تعداد معاملات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بیشتر میشه.
این آمار رو براحتی با یک سرچ کوچک میتونید ببینید.

حرفهایی که زدید خبر از ناآگاهی و کم اطلاعی شما میده.

امروز حرف های شما ثابت شد…………

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

چه چیز قیمت بیت کوین را مشخص می کند؟
خریدن بیت کوین مانند خریدن سهام یا اوراق قرضه نیست. بیت کوین همکاری نیست پس هیچ سند همکاری مشترک یا فرم مشخصی برای بررسی وجود ندارد، و هیچ قیمت، سود، یا بازدهی نسبت به سایر ارزهای رمزی تولید نمی کند.
بیت کوین مانند ارزهای سنتی نیست زیرا بانک مرکزی یا دولت هیچ نظارتی بر روند تولید و استفاده از آن ندارد. بنابراین سیاست های مالی، نرخ تورم و ابزارهای رشد اقتصادی که معمولا بر روی نرخ ارز تاثیر می گذارند بر روی بیت کوین اثری ندارند. همین امر باعث شده که بالا رفتن و پایین آمدن قیمت بیت کوین نامشخص باشد. چند عامل بر روی قیمت آن تاثیر می گذارند:
• عرضه بیت کوین و تقاضای بازار برای آن
• تعداد ارزهای رمزی رقیب
• تبادلاتی که با آن انجام می شود
• مقرراتی که بر فروش بیت کوین نظارت دارند
• مدیریت و کنترلی داخلی آن
1. عرضه
عرضه بیت کوین به دو صورت مختلف انجام می شود. اول پروتکل بیت کوین امکان تولید بیت کوین های جدید را با نرخ ثابت سود ممکن می سازد. بیت کوین های جدید وقتی که ماینرها بلاکهای تراکنش را بررسی می کنند، وارد می شوند و نرخی که کوین جدید با آن وارد شده در طول زمان کاهش می یابد: رشد از 9.8% به 6.9% و سپس 4.3% کاهش یافته است. در این شرایط تقاضا برای بیت کوین بیشتر از عرضه آن خواهد بود و قیمت را بالا می برد.
دومین روش عرضه تحت تاثیر تعداد بیت کوین هایی است که سیستم می تواند داشته باشد. این تعداد در 21 میلیون قفل شده است، بدین معنی که وقتی به این عدد برسد، فعالیت های ماینینگ دیگر برای تولید بیت کوین جدید انجام نخواهد شد. اینجاست که ماینینگ باید بنابر دستمزد تراکنش حمایت شود. عرضه بیت کوین در اواخر ماه ژانویه 2017 به 16.8 میلیون رسید که نشان میدهد 80% عرضه بیت کوین انجام شده است.
با عرضه 21 میلیون بیت کوین قیمت ها به اینکه آیا بیت کوین کاربردی، قانونی و مورد تقاضا است یا خیر بستگی خواهد داشت. عامل آخر به محبوبیت سایر ارزهای دیجیتال بستگی دارد.

2. رقابت
معمولا وجود رقبای زیاد باید ارزش یک سرمایه را حفظ کند. احتمال دارد که ارزش دلار آمریکا در صورتی که گزینه های قدرتمندی مانند یورو، ین یا پوند وجود نداشته باشد، تعییر کند یا ارزش سهام ExxonMobil در صورتی که BP یا Royal Dutch Shell وجود نداشت، افزایش یابد.
ماهیت حدسی و وضعیت نیمه قانونی ارزهای دیجیتال باعث شده که به سختی بتوان نحوه تاثیر گذاری قوانین رقابتی را بر روی قیمت گذاری بررسی کرد. عوامل دیگری مانند شهرت که مزیتی مهم برای بیت کوین است، تاثیر گذار خواهند بود.

3. دسترسی به مبادلات ارزی
هر چه بازارهای ارزی محبوبتر باشند، توانایی جذبشان برای شرکت کنندگان بیشتر خواهد بود و می توانند شبکه ای موثر را خلق کنند. بنابراین آنها از بازارشان برای تنظیم قوانین در مورد نحوه افزودن ارزهای دیگر استفاده کرده و باعث می شود که ارزهای موجود محبوبیت بیشتری یابند.
حضور بیت کوین در این بازارها به معنی پذیرش قوانین بدون توجه به منطقه رسمی اجرای قوانین است. بنابراین مسیری برای ارزهای رمزی ایجاد می شود که در Coinbase و GDAX ممکن نیست و میزان امنیت آن کمتر است.

4. مسائل قانونی
افزایش سریع محبوبیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی، قانون گذاران را از دور خارج کرده است. کمیسیون بازارهای ارز و اوراق قرضه (SEC) در دسامبر 2017 اعلام کرد که سرمایه های دیجیتال به ویژه توکن های DAO به عنوان اوراق قرضه محسوب می شوند.
کمیسیون تجارت کالا آینده آمریکا (CFTC) بیت کوین را کالا می داند. این سردرگمی به دلیلی وضع قوانینی بود که سعی می شد اوضاع را بهتر کند اما نتیجه عکس داد.
دریافت تاییدیه قانونی، تولید محصولات مالی که از بیت کوین به عنوان سرمایه اصلی استفاده می کنند را مجاز کرد. بیت کوین می توانست در بازارهای تبادل سهام (ETF)، قراردادهای آتی و سایر مشتقات بکار رود.
این امر بر روی قیمت به دو صورت تاثیر گذاشت. اول اینکه بیت کوین را در اختیار سرمایه گذارانی قرار داد که توانایی خرید بیت کوین واقعی را نداشتند و تقاضا افزایش یافت. دوما اینکه توانست نوسان قیمت را کاهش دهد و به سرمایه گذاران سازمانی که فکر می کردند آینده بیت کوین با ارزش زیادی همراه است کمک کرد تا از منابع شان برای تغییر قیمت بیت کوین در مسیر مخالف استفاده کنند

5. تکثیر بازار
این عامل نیز می تواند بر روی قیمت بیت کوین تاثیر داشته باشد. برای مثال تاجران گاه می توانند حجم زیادی بیت کوین را از بازار خریداری کنند تا از افزایش قیمت ان در آینده سود ببرند. موارد این چنینی باعث تکثیر حملات ماینینگ و لو رفتن کدهای بیت کوین خواهد شد که قیمت را شدیدا تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

توجه داشته باشید که اطلاع از این عوامل هرگز نمی تواند تعیین قیمت بیت کوین را قابل پیش بینی نماید. با این حال به درک نوسانات قیمت های آن کمک می کند.

منبع: https://totalbitcoin.org/some-factors-that-influence-the-bitcoin-price/

https://www.ccn.com/affects-bitcoin-price/

0 / 5. 0

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

وب هاستینگ دوریس با بیش از 8 سال سابقه در زمینه ارایه خدمات اینترنتی از جمله میزبانی وب و ثبت دامنه در سطح بین المللی ، شناخته شده است ، هدف اصلی ارایه خدمات با کیفیت و بی نظیر در سطح بین المللی می باشد و بدین ترتیب  برخی از محصولات وب هاستینگ دوریس از جمله هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس، هاست دانلود، سرور مجازی، سرور اختصاصی، نمایندگی هاست، و گواهینامه SSL می باشد.

اين وبسايت متعلق به وب هاستینگ دوریس ميباشد و تمامی حقوق آن محفوظ ميباشد .

طراحی وبسایت توسط وهاب آنلاین انجام شده است

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در سال 2009 توسط Satoshi Nakamoto ساخته شده است، نامی که به خالق ناشناخته (یا سازندگان) این ارز مجازی داده می شود. معاملات بیت کوین در بستر بلاکچین ثبت می شود که برای نمایش تاریخ معامله برای هر واحد و اثبات مالکیت استفاده می شود. خرید بیت کوین با خرید سهام یا اوراق قرضه متفاوت است زیرا بیت کوین یک شرکت نیست. در نتیجه، هیچ ترازنامه شرکت یا فرم 10-K برای بررسی وجود ندارد.

همچنین برخلاف سرمایه گذاری در ارزهای سنتی، بیت کوین توسط یک بانک مرکزی صادر نمی شود یا از طرف دولت حمایت نمی شود. بنابراین سیاست پولی، نرخ تورم و اندازه گیری رشد اقتصادی که به طور معمول بر ارزش ارز تأثیر می گذارد، مربوط به بیت کوین نیست. اما چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند. در این مقاله همراه ما باشید و با عوامل موثر بر قیمت بیت کوین آشنا شوید.

کشورهایی که نرخ ارز ثابت ندارند، با تنظیم نرخ تخفیف، تغییر نیازهای ذخیره یا مشارکت در عملیات بازار آزاد می توانند تا حدودی کنترل کنند که چه مقدار از ارز آنها در گردش باشد. با این گزینه ها ، یک بانک مرکزی می تواند به طور بالقوه بر نرخ ارز تأثیر بگذارد. عرضه بیت کوین از دو طریق متفاوت تحت تأثیر قرار می گیرد. اول پروتکل بیت کوین اجازه می دهد تا بیت کوین های جدید با نرخ ثابت ایجاد شوند.

بیت کوین های جدید زمانی وارد بازار می شوند که ماینرها بلوک های معاملات را پردازش کنند و نرخی که کوین های جدید معرفی می شوند به مرور زمان کاهش یابد.به عنوان نمونه رشد از 6.9٪ (2016) ، به 4.4٪ (2017) به 4.0٪ (2018) کاهش یافته است. این می تواند سناریوهایی ایجاد کند که در آن تقاضا برای بیت کوین ها با سرعتی بیشتر از افزایش عرضه افزایش یابد، که می تواند قیمت را بالا ببرد. کاهش سرعت گردش بیت کوین به دلیل هاوینگ بیت کوین است و می توان آن را به عنوان تورم مصنوعی برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال تصور کرد.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

دوم، عرضه ممکن است تحت تأثیر تعداد بیت کوین های موجود در سیستم باشد. این تعداد محدود به 21 میلیون می باشد و زمانیکه این تعداد تمام شود فعالیت ماینرها نیز متوقف می شود.  هنگامی که 21 میلیون بیت کوین در گردش هستند، قیمت بیت کوین به این بستگی دارد که آیا کاربرد عملی (قابل استفاده در معاملات)، قانونی و مورد تقاضا وجود دارد که این امر با محبوبیت سایر ارزهای دیجیتال تعیین می شود. مکانیسم تورم مصنوعی یا هاوینگ بیت کوین دیگر تاثیری در قیمت ارز دیجیتال نخواهد داشت. با این حال با تعدیل نرخ فعلی پاداش بلوک ها، آخرین بیت کوین تا سال 2140 استخراج نخواهد شد.

درحالیکه احتمالا بیت کوین مشهورترین ارز دیجیتال می باشد اما صدها توکن دیگر برای جلب توجه کاربران وجود دارند. بااینکه بیت کوین هنوز هم گزینه اصلی برای سرمایه گذاری در بازار است آلت کوین های دیگری همچون اتر، ریپل، بیت کوین کش و لایت کوین نزدیکترین رقبای بیت کوین در سال 2020 می باشند. علاوه بر این ICO ها به دلیل وجود موانع نسبتا کمی برای ورود، دائما در افق هستند. این میدان شلوغ خبر خوبی برای سرمایه گذاران است زیرا رقابت گسترده باعث کاهش قیمت ها می شود.

با وجود اینکه بیت کوین ها مجازی است اما جز محصولات تولیدی محسوب می شوند و هزینه واقعی تولید که مصرف برق مهمترین عامل تا کنون بوده است را متحمل می شوند. استخراج بیت کوین همانطور که گفته شد به یک مسئله پیچیده ریاضی رمزنگاری وابسته است که ماینرها برای حل آن رقابت می کنند.  اولین کسی که این کار را انجام می دهد با بلوکی از بیت کوین های تازه استخراج شده و هرگونه هزینه معامله ای که از آخرین بلوک جمع شده است، پاداش می گیرد.

آنچه در مورد تولید بیت کوین بی نظیر است این است که برخلاف سایر کالاهای تولیدی، الگوریتم بیت کوین فقط اجازه می دهد که یک بلوک بیت کوین را بطور متوسط هر ده دقیقه یک بار پیدا کنید. این بدان معناست که ماینرها بیشتری که برای حل مسئله ریاضی در مسابقه شرکت می کنند فقط آن مشکل را دشوارتر کرده بنابراین برای حل آن به منظور حفظ فاصله ده دقیقه ای گران تر می شود.

همانطور که سرمایه گذاران استوک سهام خود را بر اساس شاخص هایی مانند NYSE ، Nasdaq و FTSE معامله می کنند، سرمایه گذاران ارز هایدیجیتال معاملات خود را بر روی Coinbase ، GDAX و سایر صرافی ها معامله می کنند. شبیه به معاملات ارزی سنتی این سیستم عامل ها به سرمایه گذاران اجازه می دهند جفت ارزهای دیجیتال / ارز (مانند دلار/بیت کوین یا بیت کوین/دلار ) را معامله کنند.

هرچه مبادله ارز محبوب تر شود، ایجاد یک اثر شبکه ای در شرکت کنندگان اضافی آسان تر می شود. با سرمایه گذاری در بازار، می تواند قوانینی را برای اضافه شدن سایر ارزها تعیین کند. به عنوان مثال انتشار چارچوب توافق نامه ساده برای آینده (SAFT) به دنبال تعیین چگونگی مطابقت با ICO ها با مقررات اوراق بهادار است. حضور بیت کوین در این صرافی ها مستلزم یک سطح انطباق نظارتی است، صرف نظر از منطقه حقوقی که ارز های دیجیتال در آن فعالیت می کنند.

افزایش سریع محبوبیت بیت کوین و سایر ارهای دیجیتال باعث شده است که تنظیم کننده ها درباره نحوه طبقه بندی چنین دارایی های دیجیتال بحث کنند. در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی می کند، کمیسیون معاملات آتی کالا در ایالات متحده (CFTC) بیت کوین را یک کالا می داند. این سردرگمی در هنگام تنظیم قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال، با افزایش سرمایه در بازار باعث ایجاد عدم اطمینان می شود. علاوه بر این بازار شاهد حضور بسیاری از محصولات مالی است که از بیت کوین به عنوان دارایی اساسی استفاده می کنند مانند صندوق های مبادله ای (ETF)، معاملات آتی و غیره.

این می تواند از دو طریق قیمت ها را تحت تأثیر قرار دهد. اول دسترسی بیت کوین را برای سرمایه گذارانی که قادر به خرید بیت کوین واقعی نیستند، فراهم می کند. بنابراین تقاضا افزایش می یابد. دوم، این امر می تواند نوسانات قیمت را با اجازه دادن به سرمایه گذاران نهادی که معتقدند معاملات آتی بیت کوین بیش از حد ارزشمند یا کم ارزش هستند، کاهش دهد تا از منابع قابل توجه خود برای شرط بندی مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در جهت مخالف حرکت خواهد کرد استفاده کنند.

از آنجا که بیت کوین توسط یک مرجع مرکزی اداره نمی شود، این عامل به دولوپرها و ماینرها بستگی دارد تا معاملات را پردازش کرده و بلاکچین را ایمن نگه دارند. تغییرات در نرم افزار به صورت اجماع انجام می شود که تمایل به ناامید کردن جامعه بیت کوین دارد. زیرا رفع مسائل اساسی معمولا مدت زمان طولانی نیاز دارد.

موضوع مقیاس پذیری نقطه خاصی بوده است. تعداد معاملات قابل پردازش بستگی به اندازه بلوک ها دارد و در حال حاضر نرم افزار بیت کوین فقط قادر به پردازش تقریبا سه معاملات در ثانیه است. درحالیکه نگرانی اصلی تقاضای کم برای ارزهای دیجیتال نیست بلکه بسیاری نگران این هستند که سرعت کند معاملات باعث می شود سرمایه گذاران به سمت ارزهای رقابتی سوق پیدا کنند.

جامعه از بهترین راه افزایش تعداد معاملات تقسیم شده است. تغییر در قوانین حاکم بر استفاده از نرم افزار “فورک” نامیده می شود. فورک نرم (Soft forks) به تغییراتی مربوط می شوند که منجر به ایجاد رمزنگاری جدید نمی شوند، در حالی که تغییرات نرم افزار فورک سخت (hard fork) منجر به ارزهای رمزنگاری جدید می شود. فورک های سخت بیت کوین قبلی شامل بیت کوین کش و بیت کوین گلد نیز بوده است.

حال که با عوامل موثر بر قیمت بیت کوین آشنا شدید آیا مایل به خرید و فروش بیت کوین هستید؟ در صورتیکه که قصد ورود به حوزه ارزهای دیجیتال را دارید می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

بسیار عالی و آموزنده???‌ لذت بردم

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در سال 2009 توسط Satoshi Nakamoto ساخته شده است، نامی که به خالق ناشناخته (یا سازندگان) این ارز مجازی داده می شود. معاملات بیت کوین در بستر بلاکچین ثبت می شود که برای نمایش تاریخ معامله برای هر واحد و اثبات مالکیت استفاده می شود. خرید بیت کوین با خرید سهام یا اوراق قرضه متفاوت است زیرا بیت کوین یک شرکت نیست. در نتیجه، هیچ ترازنامه شرکت یا فرم 10-K برای بررسی وجود ندارد.

همچنین برخلاف سرمایه گذاری در ارزهای سنتی، بیت کوین توسط یک بانک مرکزی صادر نمی شود یا از طرف دولت حمایت نمی شود. بنابراین سیاست پولی، نرخ تورم و اندازه گیری رشد اقتصادی که به طور معمول بر ارزش ارز تأثیر می گذارد، مربوط به بیت کوین نیست. اما چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند. در این مقاله همراه ما باشید و با عوامل موثر بر قیمت بیت کوین آشنا شوید.

کشورهایی که نرخ ارز ثابت ندارند، با تنظیم نرخ تخفیف، تغییر نیازهای ذخیره یا مشارکت در عملیات بازار آزاد می توانند تا حدودی کنترل کنند که چه مقدار از ارز آنها در گردش باشد. با این گزینه ها ، یک بانک مرکزی می تواند به طور بالقوه بر نرخ ارز تأثیر بگذارد. عرضه بیت کوین از دو طریق متفاوت تحت تأثیر قرار می گیرد. اول پروتکل بیت کوین اجازه می دهد تا بیت کوین های جدید با نرخ ثابت ایجاد شوند.

بیت کوین های جدید زمانی وارد بازار می شوند که ماینرها بلوک های معاملات را پردازش کنند و نرخی که کوین های جدید معرفی می شوند به مرور زمان کاهش یابد.به عنوان نمونه رشد از 6.9٪ (2016) ، به 4.4٪ (2017) به 4.0٪ (2018) کاهش یافته است. این می تواند سناریوهایی ایجاد کند که در آن تقاضا برای بیت کوین ها با سرعتی بیشتر از افزایش عرضه افزایش یابد، که می تواند قیمت را بالا ببرد. کاهش سرعت گردش بیت کوین به دلیل هاوینگ بیت کوین است و می توان آن را به عنوان تورم مصنوعی برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال تصور کرد.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

دوم، عرضه ممکن است تحت تأثیر تعداد بیت کوین های موجود در سیستم باشد. این تعداد محدود به 21 میلیون می باشد و زمانیکه این تعداد تمام شود فعالیت ماینرها نیز متوقف می شود.  هنگامی که 21 میلیون بیت کوین در گردش هستند، قیمت بیت کوین به این بستگی دارد که آیا کاربرد عملی (قابل استفاده در معاملات)، قانونی و مورد تقاضا وجود دارد که این امر با محبوبیت سایر ارزهای دیجیتال تعیین می شود. مکانیسم تورم مصنوعی یا هاوینگ بیت کوین دیگر تاثیری در قیمت ارز دیجیتال نخواهد داشت. با این حال با تعدیل نرخ فعلی پاداش بلوک ها، آخرین بیت کوین تا سال 2140 استخراج نخواهد شد.

درحالیکه احتمالا بیت کوین مشهورترین ارز دیجیتال می باشد اما صدها توکن دیگر برای جلب توجه کاربران وجود دارند. بااینکه بیت کوین هنوز هم گزینه اصلی برای سرمایه گذاری در بازار است آلت کوین های دیگری همچون اتر، ریپل، بیت کوین کش و لایت کوین نزدیکترین رقبای بیت کوین در سال 2020 می باشند. علاوه بر این ICO ها به دلیل وجود موانع نسبتا کمی برای ورود، دائما در افق هستند. این میدان شلوغ خبر خوبی برای سرمایه گذاران است زیرا رقابت گسترده باعث کاهش قیمت ها می شود.

با وجود اینکه بیت کوین ها مجازی است اما جز محصولات تولیدی محسوب می شوند و هزینه واقعی تولید که مصرف برق مهمترین عامل تا کنون بوده است را متحمل می شوند. استخراج بیت کوین همانطور که گفته شد به یک مسئله پیچیده ریاضی رمزنگاری وابسته است که ماینرها برای حل آن رقابت می کنند.  اولین کسی که این کار را انجام می دهد با بلوکی از بیت کوین های تازه استخراج شده و هرگونه هزینه معامله ای که از آخرین بلوک جمع شده است، پاداش می گیرد.

آنچه در مورد تولید بیت کوین بی نظیر است این است که برخلاف سایر کالاهای تولیدی، الگوریتم بیت کوین فقط اجازه می دهد که یک بلوک بیت کوین را بطور متوسط هر ده دقیقه یک بار پیدا کنید. این بدان معناست که ماینرها بیشتری که برای حل مسئله ریاضی در مسابقه شرکت می کنند فقط آن مشکل را دشوارتر کرده بنابراین برای حل آن به منظور حفظ فاصله ده دقیقه ای گران تر می شود.

همانطور که سرمایه گذاران استوک سهام خود را بر اساس شاخص هایی مانند NYSE ، Nasdaq و FTSE معامله می کنند، سرمایه گذاران ارز هایدیجیتال معاملات خود را بر روی Coinbase ، GDAX و سایر صرافی ها معامله می کنند. شبیه به معاملات ارزی سنتی این سیستم عامل ها به سرمایه گذاران اجازه می دهند جفت ارزهای دیجیتال / ارز (مانند دلار/بیت کوین یا بیت کوین/دلار ) را معامله کنند.

هرچه مبادله ارز محبوب تر شود، ایجاد یک اثر شبکه ای در شرکت کنندگان اضافی آسان تر می شود. با سرمایه گذاری در بازار، می تواند قوانینی را برای اضافه شدن سایر ارزها تعیین کند. به عنوان مثال انتشار چارچوب توافق نامه ساده برای آینده (SAFT) به دنبال تعیین چگونگی مطابقت با ICO ها با مقررات اوراق بهادار است. حضور بیت کوین در این صرافی ها مستلزم یک سطح انطباق نظارتی است، صرف نظر از منطقه حقوقی که ارز های دیجیتال در آن فعالیت می کنند.

افزایش سریع محبوبیت بیت کوین و سایر ارهای دیجیتال باعث شده است که تنظیم کننده ها درباره نحوه طبقه بندی چنین دارایی های دیجیتال بحث کنند. در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی می کند، کمیسیون معاملات آتی کالا در ایالات متحده (CFTC) بیت کوین را یک کالا می داند. این سردرگمی در هنگام تنظیم قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال، با افزایش سرمایه در بازار باعث ایجاد عدم اطمینان می شود. علاوه بر این بازار شاهد حضور بسیاری از محصولات مالی است که از بیت کوین به عنوان دارایی اساسی استفاده می کنند مانند صندوق های مبادله ای (ETF)، معاملات آتی و غیره.

این می تواند از دو طریق قیمت ها را تحت تأثیر قرار دهد. اول دسترسی بیت کوین را برای سرمایه گذارانی که قادر به خرید بیت کوین واقعی نیستند، فراهم می کند. بنابراین تقاضا افزایش می یابد. دوم، این امر می تواند نوسانات قیمت را با اجازه دادن به سرمایه گذاران نهادی که معتقدند معاملات آتی بیت کوین بیش از حد ارزشمند یا کم ارزش هستند، کاهش دهد تا از منابع قابل توجه خود برای شرط بندی مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در جهت مخالف حرکت خواهد کرد استفاده کنند.

از آنجا که بیت کوین توسط یک مرجع مرکزی اداره نمی شود، این عامل به دولوپرها و ماینرها بستگی دارد تا معاملات را پردازش کرده و بلاکچین را ایمن نگه دارند. تغییرات در نرم افزار به صورت اجماع انجام می شود که تمایل به ناامید کردن جامعه بیت کوین دارد. زیرا رفع مسائل اساسی معمولا مدت زمان طولانی نیاز دارد.

موضوع مقیاس پذیری نقطه خاصی بوده است. تعداد معاملات قابل پردازش بستگی به اندازه بلوک ها دارد و در حال حاضر نرم افزار بیت کوین فقط قادر به پردازش تقریبا سه معاملات در ثانیه است. درحالیکه نگرانی اصلی تقاضای کم برای ارزهای دیجیتال نیست بلکه بسیاری نگران این هستند که سرعت کند معاملات باعث می شود سرمایه گذاران به سمت ارزهای رقابتی سوق پیدا کنند.

جامعه از بهترین راه افزایش تعداد معاملات تقسیم شده است. تغییر در قوانین حاکم بر استفاده از نرم افزار “فورک” نامیده می شود. فورک نرم (Soft forks) به تغییراتی مربوط می شوند که منجر به ایجاد رمزنگاری جدید نمی شوند، در حالی که تغییرات نرم افزار فورک سخت (hard fork) منجر به ارزهای رمزنگاری جدید می شود. فورک های سخت بیت کوین قبلی شامل بیت کوین کش و بیت کوین گلد نیز بوده است.

حال که با عوامل موثر بر قیمت بیت کوین آشنا شدید آیا مایل به خرید و فروش بیت کوین هستید؟ در صورتیکه که قصد ورود به حوزه ارزهای دیجیتال را دارید می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

بسیار عالی و آموزنده???‌ لذت بردم

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در سال 2009 توسط Satoshi Nakamoto ساخته شده است، نامی که به خالق ناشناخته (یا سازندگان) این ارز مجازی داده می شود. معاملات بیت کوین در بستر بلاکچین ثبت می شود که برای نمایش تاریخ معامله برای هر واحد و اثبات مالکیت استفاده می شود. خرید بیت کوین با خرید سهام یا اوراق قرضه متفاوت است زیرا بیت کوین یک شرکت نیست. در نتیجه، هیچ ترازنامه شرکت یا فرم 10-K برای بررسی وجود ندارد.

همچنین برخلاف سرمایه گذاری در ارزهای سنتی، بیت کوین توسط یک بانک مرکزی صادر نمی شود یا از طرف دولت حمایت نمی شود. بنابراین سیاست پولی، نرخ تورم و اندازه گیری رشد اقتصادی که به طور معمول بر ارزش ارز تأثیر می گذارد، مربوط به بیت کوین نیست. اما چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند. در این مقاله همراه ما باشید و با عوامل موثر بر قیمت بیت کوین آشنا شوید.

کشورهایی که نرخ ارز ثابت ندارند، با تنظیم نرخ تخفیف، تغییر نیازهای ذخیره یا مشارکت در عملیات بازار آزاد می توانند تا حدودی کنترل کنند که چه مقدار از ارز آنها در گردش باشد. با این گزینه ها ، یک بانک مرکزی می تواند به طور بالقوه بر نرخ ارز تأثیر بگذارد. عرضه بیت کوین از دو طریق متفاوت تحت تأثیر قرار می گیرد. اول پروتکل بیت کوین اجازه می دهد تا بیت کوین های جدید با نرخ ثابت ایجاد شوند.

بیت کوین های جدید زمانی وارد بازار می شوند که ماینرها بلوک های معاملات را پردازش کنند و نرخی که کوین های جدید معرفی می شوند به مرور زمان کاهش یابد.به عنوان نمونه رشد از 6.9٪ (2016) ، به 4.4٪ (2017) به 4.0٪ (2018) کاهش یافته است. این می تواند سناریوهایی ایجاد کند که در آن تقاضا برای بیت کوین ها با سرعتی بیشتر از افزایش عرضه افزایش یابد، که می تواند قیمت را بالا ببرد. کاهش سرعت گردش بیت کوین به دلیل هاوینگ بیت کوین است و می توان آن را به عنوان تورم مصنوعی برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال تصور کرد.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

دوم، عرضه ممکن است تحت تأثیر تعداد بیت کوین های موجود در سیستم باشد. این تعداد محدود به 21 میلیون می باشد و زمانیکه این تعداد تمام شود فعالیت ماینرها نیز متوقف می شود.  هنگامی که 21 میلیون بیت کوین در گردش هستند، قیمت بیت کوین به این بستگی دارد که آیا کاربرد عملی (قابل استفاده در معاملات)، قانونی و مورد تقاضا وجود دارد که این امر با محبوبیت سایر ارزهای دیجیتال تعیین می شود. مکانیسم تورم مصنوعی یا هاوینگ بیت کوین دیگر تاثیری در قیمت ارز دیجیتال نخواهد داشت. با این حال با تعدیل نرخ فعلی پاداش بلوک ها، آخرین بیت کوین تا سال 2140 استخراج نخواهد شد.

درحالیکه احتمالا بیت کوین مشهورترین ارز دیجیتال می باشد اما صدها توکن دیگر برای جلب توجه کاربران وجود دارند. بااینکه بیت کوین هنوز هم گزینه اصلی برای سرمایه گذاری در بازار است آلت کوین های دیگری همچون اتر، ریپل، بیت کوین کش و لایت کوین نزدیکترین رقبای بیت کوین در سال 2020 می باشند. علاوه بر این ICO ها به دلیل وجود موانع نسبتا کمی برای ورود، دائما در افق هستند. این میدان شلوغ خبر خوبی برای سرمایه گذاران است زیرا رقابت گسترده باعث کاهش قیمت ها می شود.

با وجود اینکه بیت کوین ها مجازی است اما جز محصولات تولیدی محسوب می شوند و هزینه واقعی تولید که مصرف برق مهمترین عامل تا کنون بوده است را متحمل می شوند. استخراج بیت کوین همانطور که گفته شد به یک مسئله پیچیده ریاضی رمزنگاری وابسته است که ماینرها برای حل آن رقابت می کنند.  اولین کسی که این کار را انجام می دهد با بلوکی از بیت کوین های تازه استخراج شده و هرگونه هزینه معامله ای که از آخرین بلوک جمع شده است، پاداش می گیرد.

آنچه در مورد تولید بیت کوین بی نظیر است این است که برخلاف سایر کالاهای تولیدی، الگوریتم بیت کوین فقط اجازه می دهد که یک بلوک بیت کوین را بطور متوسط هر ده دقیقه یک بار پیدا کنید. این بدان معناست که ماینرها بیشتری که برای حل مسئله ریاضی در مسابقه شرکت می کنند فقط آن مشکل را دشوارتر کرده بنابراین برای حل آن به منظور حفظ فاصله ده دقیقه ای گران تر می شود.

همانطور که سرمایه گذاران استوک سهام خود را بر اساس شاخص هایی مانند NYSE ، Nasdaq و FTSE معامله می کنند، سرمایه گذاران ارز هایدیجیتال معاملات خود را بر روی Coinbase ، GDAX و سایر صرافی ها معامله می کنند. شبیه به معاملات ارزی سنتی این سیستم عامل ها به سرمایه گذاران اجازه می دهند جفت ارزهای دیجیتال / ارز (مانند دلار/بیت کوین یا بیت کوین/دلار ) را معامله کنند.

هرچه مبادله ارز محبوب تر شود، ایجاد یک اثر شبکه ای در شرکت کنندگان اضافی آسان تر می شود. با سرمایه گذاری در بازار، می تواند قوانینی را برای اضافه شدن سایر ارزها تعیین کند. به عنوان مثال انتشار چارچوب توافق نامه ساده برای آینده (SAFT) به دنبال تعیین چگونگی مطابقت با ICO ها با مقررات اوراق بهادار است. حضور بیت کوین در این صرافی ها مستلزم یک سطح انطباق نظارتی است، صرف نظر از منطقه حقوقی که ارز های دیجیتال در آن فعالیت می کنند.

افزایش سریع محبوبیت بیت کوین و سایر ارهای دیجیتال باعث شده است که تنظیم کننده ها درباره نحوه طبقه بندی چنین دارایی های دیجیتال بحث کنند. در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی می کند، کمیسیون معاملات آتی کالا در ایالات متحده (CFTC) بیت کوین را یک کالا می داند. این سردرگمی در هنگام تنظیم قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال، با افزایش سرمایه در بازار باعث ایجاد عدم اطمینان می شود. علاوه بر این بازار شاهد حضور بسیاری از محصولات مالی است که از بیت کوین به عنوان دارایی اساسی استفاده می کنند مانند صندوق های مبادله ای (ETF)، معاملات آتی و غیره.

این می تواند از دو طریق قیمت ها را تحت تأثیر قرار دهد. اول دسترسی بیت کوین را برای سرمایه گذارانی که قادر به خرید بیت کوین واقعی نیستند، فراهم می کند. بنابراین تقاضا افزایش می یابد. دوم، این امر می تواند نوسانات قیمت را با اجازه دادن به سرمایه گذاران نهادی که معتقدند معاملات آتی بیت کوین بیش از حد ارزشمند یا کم ارزش هستند، کاهش دهد تا از منابع قابل توجه خود برای شرط بندی مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در جهت مخالف حرکت خواهد کرد استفاده کنند.

از آنجا که بیت کوین توسط یک مرجع مرکزی اداره نمی شود، این عامل به دولوپرها و ماینرها بستگی دارد تا معاملات را پردازش کرده و بلاکچین را ایمن نگه دارند. تغییرات در نرم افزار به صورت اجماع انجام می شود که تمایل به ناامید کردن جامعه بیت کوین دارد. زیرا رفع مسائل اساسی معمولا مدت زمان طولانی نیاز دارد.

موضوع مقیاس پذیری نقطه خاصی بوده است. تعداد معاملات قابل پردازش بستگی به اندازه بلوک ها دارد و در حال حاضر نرم افزار بیت کوین فقط قادر به پردازش تقریبا سه معاملات در ثانیه است. درحالیکه نگرانی اصلی تقاضای کم برای ارزهای دیجیتال نیست بلکه بسیاری نگران این هستند که سرعت کند معاملات باعث می شود سرمایه گذاران به سمت ارزهای رقابتی سوق پیدا کنند.

جامعه از بهترین راه افزایش تعداد معاملات تقسیم شده است. تغییر در قوانین حاکم بر استفاده از نرم افزار “فورک” نامیده می شود. فورک نرم (Soft forks) به تغییراتی مربوط می شوند که منجر به ایجاد رمزنگاری جدید نمی شوند، در حالی که تغییرات نرم افزار فورک سخت (hard fork) منجر به ارزهای رمزنگاری جدید می شود. فورک های سخت بیت کوین قبلی شامل بیت کوین کش و بیت کوین گلد نیز بوده است.

حال که با عوامل موثر بر قیمت بیت کوین آشنا شدید آیا مایل به خرید و فروش بیت کوین هستید؟ در صورتیکه که قصد ورود به حوزه ارزهای دیجیتال را دارید می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

بسیار عالی و آموزنده???‌ لذت بردم

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در سال 2009 توسط Satoshi Nakamoto ساخته شده است، نامی که به خالق ناشناخته (یا سازندگان) این ارز مجازی داده می شود. معاملات بیت کوین در بستر بلاکچین ثبت می شود که برای نمایش تاریخ معامله برای هر واحد و اثبات مالکیت استفاده می شود. خرید بیت کوین با خرید سهام یا اوراق قرضه متفاوت است زیرا بیت کوین یک شرکت نیست. در نتیجه، هیچ ترازنامه شرکت یا فرم 10-K برای بررسی وجود ندارد.

همچنین برخلاف سرمایه گذاری در ارزهای سنتی، بیت کوین توسط یک بانک مرکزی صادر نمی شود یا از طرف دولت حمایت نمی شود. بنابراین سیاست پولی، نرخ تورم و اندازه گیری رشد اقتصادی که به طور معمول بر ارزش ارز تأثیر می گذارد، مربوط به بیت کوین نیست. اما چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند. در این مقاله همراه ما باشید و با عوامل موثر بر قیمت بیت کوین آشنا شوید.

کشورهایی که نرخ ارز ثابت ندارند، با تنظیم نرخ تخفیف، تغییر نیازهای ذخیره یا مشارکت در عملیات بازار آزاد می توانند تا حدودی کنترل کنند که چه مقدار از ارز آنها در گردش باشد. با این گزینه ها ، یک بانک مرکزی می تواند به طور بالقوه بر نرخ ارز تأثیر بگذارد. عرضه بیت کوین از دو طریق متفاوت تحت تأثیر قرار می گیرد. اول پروتکل بیت کوین اجازه می دهد تا بیت کوین های جدید با نرخ ثابت ایجاد شوند.

بیت کوین های جدید زمانی وارد بازار می شوند که ماینرها بلوک های معاملات را پردازش کنند و نرخی که کوین های جدید معرفی می شوند به مرور زمان کاهش یابد.به عنوان نمونه رشد از 6.9٪ (2016) ، به 4.4٪ (2017) به 4.0٪ (2018) کاهش یافته است. این می تواند سناریوهایی ایجاد کند که در آن تقاضا برای بیت کوین ها با سرعتی بیشتر از افزایش عرضه افزایش یابد، که می تواند قیمت را بالا ببرد. کاهش سرعت گردش بیت کوین به دلیل هاوینگ بیت کوین است و می توان آن را به عنوان تورم مصنوعی برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال تصور کرد.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

دوم، عرضه ممکن است تحت تأثیر تعداد بیت کوین های موجود در سیستم باشد. این تعداد محدود به 21 میلیون می باشد و زمانیکه این تعداد تمام شود فعالیت ماینرها نیز متوقف می شود.  هنگامی که 21 میلیون بیت کوین در گردش هستند، قیمت بیت کوین به این بستگی دارد که آیا کاربرد عملی (قابل استفاده در معاملات)، قانونی و مورد تقاضا وجود دارد که این امر با محبوبیت سایر ارزهای دیجیتال تعیین می شود. مکانیسم تورم مصنوعی یا هاوینگ بیت کوین دیگر تاثیری در قیمت ارز دیجیتال نخواهد داشت. با این حال با تعدیل نرخ فعلی پاداش بلوک ها، آخرین بیت کوین تا سال 2140 استخراج نخواهد شد.

درحالیکه احتمالا بیت کوین مشهورترین ارز دیجیتال می باشد اما صدها توکن دیگر برای جلب توجه کاربران وجود دارند. بااینکه بیت کوین هنوز هم گزینه اصلی برای سرمایه گذاری در بازار است آلت کوین های دیگری همچون اتر، ریپل، بیت کوین کش و لایت کوین نزدیکترین رقبای بیت کوین در سال 2020 می باشند. علاوه بر این ICO ها به دلیل وجود موانع نسبتا کمی برای ورود، دائما در افق هستند. این میدان شلوغ خبر خوبی برای سرمایه گذاران است زیرا رقابت گسترده باعث کاهش قیمت ها می شود.

با وجود اینکه بیت کوین ها مجازی است اما جز محصولات تولیدی محسوب می شوند و هزینه واقعی تولید که مصرف برق مهمترین عامل تا کنون بوده است را متحمل می شوند. استخراج بیت کوین همانطور که گفته شد به یک مسئله پیچیده ریاضی رمزنگاری وابسته است که ماینرها برای حل آن رقابت می کنند.  اولین کسی که این کار را انجام می دهد با بلوکی از بیت کوین های تازه استخراج شده و هرگونه هزینه معامله ای که از آخرین بلوک جمع شده است، پاداش می گیرد.

آنچه در مورد تولید بیت کوین بی نظیر است این است که برخلاف سایر کالاهای تولیدی، الگوریتم بیت کوین فقط اجازه می دهد که یک بلوک بیت کوین را بطور متوسط هر ده دقیقه یک بار پیدا کنید. این بدان معناست که ماینرها بیشتری که برای حل مسئله ریاضی در مسابقه شرکت می کنند فقط آن مشکل را دشوارتر کرده بنابراین برای حل آن به منظور حفظ فاصله ده دقیقه ای گران تر می شود.

همانطور که سرمایه گذاران استوک سهام خود را بر اساس شاخص هایی مانند NYSE ، Nasdaq و FTSE معامله می کنند، سرمایه گذاران ارز هایدیجیتال معاملات خود را بر روی Coinbase ، GDAX و سایر صرافی ها معامله می کنند. شبیه به معاملات ارزی سنتی این سیستم عامل ها به سرمایه گذاران اجازه می دهند جفت ارزهای دیجیتال / ارز (مانند دلار/بیت کوین یا بیت کوین/دلار ) را معامله کنند.

هرچه مبادله ارز محبوب تر شود، ایجاد یک اثر شبکه ای در شرکت کنندگان اضافی آسان تر می شود. با سرمایه گذاری در بازار، می تواند قوانینی را برای اضافه شدن سایر ارزها تعیین کند. به عنوان مثال انتشار چارچوب توافق نامه ساده برای آینده (SAFT) به دنبال تعیین چگونگی مطابقت با ICO ها با مقررات اوراق بهادار است. حضور بیت کوین در این صرافی ها مستلزم یک سطح انطباق نظارتی است، صرف نظر از منطقه حقوقی که ارز های دیجیتال در آن فعالیت می کنند.

افزایش سریع محبوبیت بیت کوین و سایر ارهای دیجیتال باعث شده است که تنظیم کننده ها درباره نحوه طبقه بندی چنین دارایی های دیجیتال بحث کنند. در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی می کند، کمیسیون معاملات آتی کالا در ایالات متحده (CFTC) بیت کوین را یک کالا می داند. این سردرگمی در هنگام تنظیم قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال، با افزایش سرمایه در بازار باعث ایجاد عدم اطمینان می شود. علاوه بر این بازار شاهد حضور بسیاری از محصولات مالی است که از بیت کوین به عنوان دارایی اساسی استفاده می کنند مانند صندوق های مبادله ای (ETF)، معاملات آتی و غیره.

این می تواند از دو طریق قیمت ها را تحت تأثیر قرار دهد. اول دسترسی بیت کوین را برای سرمایه گذارانی که قادر به خرید بیت کوین واقعی نیستند، فراهم می کند. بنابراین تقاضا افزایش می یابد. دوم، این امر می تواند نوسانات قیمت را با اجازه دادن به سرمایه گذاران نهادی که معتقدند معاملات آتی بیت کوین بیش از حد ارزشمند یا کم ارزش هستند، کاهش دهد تا از منابع قابل توجه خود برای شرط بندی مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در جهت مخالف حرکت خواهد کرد استفاده کنند.

از آنجا که بیت کوین توسط یک مرجع مرکزی اداره نمی شود، این عامل به دولوپرها و ماینرها بستگی دارد تا معاملات را پردازش کرده و بلاکچین را ایمن نگه دارند. تغییرات در نرم افزار به صورت اجماع انجام می شود که تمایل به ناامید کردن جامعه بیت کوین دارد. زیرا رفع مسائل اساسی معمولا مدت زمان طولانی نیاز دارد.

موضوع مقیاس پذیری نقطه خاصی بوده است. تعداد معاملات قابل پردازش بستگی به اندازه بلوک ها دارد و در حال حاضر نرم افزار بیت کوین فقط قادر به پردازش تقریبا سه معاملات در ثانیه است. درحالیکه نگرانی اصلی تقاضای کم برای ارزهای دیجیتال نیست بلکه بسیاری نگران این هستند که سرعت کند معاملات باعث می شود سرمایه گذاران به سمت ارزهای رقابتی سوق پیدا کنند.

جامعه از بهترین راه افزایش تعداد معاملات تقسیم شده است. تغییر در قوانین حاکم بر استفاده از نرم افزار “فورک” نامیده می شود. فورک نرم (Soft forks) به تغییراتی مربوط می شوند که منجر به ایجاد رمزنگاری جدید نمی شوند، در حالی که تغییرات نرم افزار فورک سخت (hard fork) منجر به ارزهای رمزنگاری جدید می شود. فورک های سخت بیت کوین قبلی شامل بیت کوین کش و بیت کوین گلد نیز بوده است.

حال که با عوامل موثر بر قیمت بیت کوین آشنا شدید آیا مایل به خرید و فروش بیت کوین هستید؟ در صورتیکه که قصد ورود به حوزه ارزهای دیجیتال را دارید می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

بسیار عالی و آموزنده???‌ لذت بردم

برای دریافت آخرین اخبار و آفرهای ایرانیکارت ایمیل خود را وارد نموده و در خبرنامه ثبت نام کنید

ممنون اطلاعات شما ثبت شد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

copyright © 2020 iranicard.com. All Right Reserved.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

بیت‌کوین اولین و پرطرفدارترین ارز رمزنگاری شده است که فاکتورهای بسیاری روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. وقتی صحبت از قیمت بیت‌کوین می‌شود، منظور قیمت خرید و فروش بیت‌کوین در برابر سایر ارزهاست.

بنابراین وقتی به طور مثال می‌گوییم قیمت بیت‌کوین 10 هزار دلار است، به این معناست که برای خرید یک بیت‌کوین باید 10 هزار دلار پرداخت شود. (مانند هر کالا یا ارزی دیگر)

در سال 2017 قیمت بیت‌کوین به دلیل افزایش پذیرش و اقبال عمومی، افزایش چشم‌گیری را تجربه کرد. باید توجه داشته باشید که قیمت بیت‌کوین به دلیل ذات غیرمتمرکزبودن آن، توسط هیچ شرکت یا موسسه‌ یا فردی تعیین نمی‌شود و دلیل افزایش یا کاهش قیمت بیت‌کوین صرفا عرضه و تقاضاست.

باید توجه داشت که کل فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت این ارز دیجیتال را دقیقا نمی‌توان مشخص کرد و عوامل مستقیم و غیرمستقیم زیادی وجود دارد. اما در این مطلب از بورسینس قصد داریم به مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین را با هم بررسی کنیم.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

هر زمان یک دولت، بیانیه‌های رسمی در خصوص قوانین بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال منتشر می‌کند، معمولا روی قیمت بیت‌کوین تاثیر می‌گذارد. حتی اگر اقدام آن دولت بطور مستقیم روی ارزهای دیجیتال تاثیر نگذارد، تاثیر آن اقدام به دلیل ذات بازارهای مالی، همچنان بر قیمت بیت‌کوین وجود خواهد داشت.

هر زمان یک محدودیت برای استفاده از بیت‌کوین اعمال شود، قیمت‌ آن تغییر می‌کند. با توجه به ذات تراکنش‌های پنهانی بیت‌کوین، بسیاری از دولت‌ها قوانین خاصی را برای از بین بردن ناشناس بودن تراکنش‌ها وضع می‌کنند.

یک مثال خوب از این مورد، وضع قوانین کره‌جنوبی برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که فعالیت آنها را به نوعی محدود می‌کند.

رسانه‌ها نیز می‌توانند تاثیر زیادی روی قیمت بیت‌کوین بگذارند، اخبار منفی می‌تواند باعث کاهش قیمت و اخبار مثبت (گاهی اوقات صرف‌نظر از واقعی بودن آن!) می‌تواند رشد قیمت را در پی داشته باشد.

اخبار هک شدن صرافی‌ها یا سرویس‌ها و سایت‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده یکی از اخبار منفی است که باعث افزایش اضطراب و ترس ناگهانی شده و اغلب اوقات واکنش‌های منفی در سرمایه‌گذاران می‌شود.

به طور مثال خبر هک یک صرافی با نام بایننس با وجودیکه بعدا اشتباه بودن آن خبر مشخص شد، باعث ترس سرمایه‌گذاران و افزایش فشار فروش بیت‌کوین و در نتیجه کاهش قیمت آن شد.

اخبار حاکی از بکار رفتن بیت‌کوین در معاملات موادمخدر یا سایر موارد غیرقانونی نیز یکی از عوامل منفی موثر بر قیمت بیت‌کوین است.

پایداری شبکه بیت‌کوین یکی از عوامل بزرگ است و بسیاری از علاقه‌مندان این ارز در این رابطه نگرانی دارند. زیرا بسیاری از افراد، خواستار یک شبکه امن هستند که پول و سرمایه‌شان از بین نرود.

برخلاف ارزهای سنتی مانند دلار، ریال یا یورو، برخی از اقتصاددانان بیت‌کوین را صرفا یک حباب می‌دانند، دلیل این اظهارات این است که گفته می‌شود بیت‌کوین فقط زمانی ارزش دارد که با سایر ارزها مبادله شود و به خودی‌خود دارای هیچ ارزش ذاتی نیست!

اگر بسیاری از مردم و کسب‌وکارها، پذیرش بیت‌کوین را متوقف کنند، “حباب” خواهد ترکید و باعث ریزش قیمت بیت‌کوین می‌شود.

همانطور که ذکر کردیم دلیل افزایش یا کاهش قیمت بیت‌کوین به عرضه و تقاضا منتهی می‌شود، گاهی اوقات زمانی که سفارشاتی برای خرید یا فروش مقادیر زیادی بیت‌کوین در مدت زمانی کوتاه ارسال می‌شود، قیمت‌ها نوسانات شدیدی پیدا می‌کنند.

نمونه این مورد را می‌توان به فروش مقادیر زیاد بیت‌کوین توسط صرافی Mt Gox در ماه می 2018 اشاره کرد.

این هم یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیرگذار در قیمت بیت‌کوین است، زیرا در صورتی که یک شرکت بزرگ یا چندین هزار یا چندمیلیون مشتری شروع به پذیرش بیت‌کوین کند، تعداد کاربران بیت‌کوین و در نتیجه تقاضا برای آن افزایش می‌یابد.
امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کسب‌وکارهای شناخته شده شروع به پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت کرده‌اند.

پیشرفت‌ها در تکنولوژی ارزهای دیجیتال می‌تواند یکی از دلایل تغییرات قیمت بیت‌کوین باشد. افزایش سرعت تراکنش‌های بیت‌کوین یا حتی برتری جستن تکنولوژی یک ارز نسبت به بیت‌کوین یا معرفی تکنولوژی برای افزایش کاربرد بیت‌کوین، همگی می‌تواند باعث رشد یا افت قیمت بیت‌کوین شود.

این هم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین است. گاهی اوقات افرادی که مقادیر زیاد بیت‌کوین را در اختیار دارند یا گروهی از افراد با هدف افزایش ناگهانی قیمت، اقدام به ثبت سفارشات خرید می‌کنند (اصطلاحا pump) و پس از اینکه توجه سایر سرمایه‌گذاران جلب شد و وارد بازی شدند، مقادیر خریداری شده را در قیمت بالاتر به سایر افراد حریص می‌فروشند (dump).

نکته: به افرادی که مقادیر زیادی از بیت‌کوین را دارا هستند نهنگ‌ (whale) گفته می‌شود، سایر اصطلاحات ارزهای دیجیتال را می‌توانید اینجا بخوانید.

اولین انشعاب سخت (Hard Fork) بیت‌کوین در 1 اگوست سال 2017 رخ داد که نتیجه آن متولد شدن یک ارز جدید با نام بیت‌‌کوین‌کش بود ( تفاوت بیت‌کوین و بیت‌کوین‌کش را اینجا بخوانید)
برخی از افراد فکر کردند که اینکار کاملا بیت‌کوین را نابود می‌کند و قیمت آن در هم شکسته می‌شود ولی به طرزی غیرقابل پیش‌بینی، قیمت بیت‌کوین دستخوش تغییرات منفی نشد (با وجودیکه چند روز قبل از انشعاب، قیمت بیت‌کوین کاهش شدیدی پیدا کرده بود).

در حقیقت تقسیم زنجیره بلاک به دو بخش، باید روی قیمت یک تاثیر بگذارد به دلیل اینکه اگر شما مقداری بیت‌کوین در زمان انشعاب داشتید، بطور رایگان مقادیری از ارز جدید منشعب شده (در این مورد، بیت‌کوین‌کش) بدست می‌آوردید.

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین بسیار متنوع و گسترده هستند. برخی از آنها به آهستگی عمل می‌کنند و تاثیرشان بعدها مشاهده می‌شود ولی برخی دیگر تاثیر ناگهانی دارند.
اما در هر حال، همه این موارد منتهی به عرضه و تقاضا می‌شود که اساس تغییر قیمت در بازارهای مالی است. در صورتی که عرضه بیشتر از تقاضا شود، قیمت کاهش می‌یابد و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر شود، قیمت رشد می‌کند.

در صورتی که فاکتورهای تاثیرگذار دیگری بر قیمت بیت‌کوین می‌شناسید در بخش دیدگاه برای ما و سایر خوانندگان بورسینس بنویسید.

 

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

اگر مایل به مطالعه بیشتر درباره ارز دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب “ارز دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول” را در اینجا دانلود کنید و بخوانید…

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

جالب بود. ممنون. اگه اخبار ارزهای دیجیتال رو هم بگذارید، عالیه.

خواهش میکنم
اخبار فعلا در برنامه نیست ولی میتونید تحلیلها رو در این دسته پیگیری کنید:https://www.bourseiness.com/category/cryptocurrency-analysis

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

من اینجا هستم تا شما رو با دنیای بلاک چین و رمزارزها آشنا کنم.جدیدترین مطالب رو در سایت ما finmag.ir بخونید.

مهمترین و اصلی‌ترین دلیلی که بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد، نظام عرضه و تقاضاست؛ در کنار این موضوع دلایل دیگری نیز وجود دارند که به صورت جزیی و کلی بر قیمت این ارز تاثیر می‌گذارند. در این نوشتار به بررسی این عوامل پرداخته شده است.

مهم‌ترین دلیلی که می‌تواند بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد، استقبال از خرید آن است. در سال 2009 قیمت هر بیت کوین حتی یک دلار هم نبود و اولین معامله‌ای که در دنیا با بیت کوین انجام شد، خرید یک پیتزا به قیمت 10000 بیت کوین و به ارزش 25 دلار بود؛ اما طی سالیان متوالی و با استقبال از خرید و فروش و استخراج بیت کوین قیمت آن به حد بسیار زیادی افزایش یافت.ک

یکی از مثال‌های خوب در مورد تاثیر تقاضا بر بازار بیت کوین این است که در پاییز سال ۲۰۱۳، به‌دلیل تقاضای چینی‌ها قیمت آن تا ۱۰ برابر بیشتر شد.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بیت کوین کل مقدار بیت کوین‌ها و دارندگان آن‌ها است .تعداد کل بیت کوین‌ها ۲۱ میلیون عدد است، اما تعداد اولیه بیت کوین در هنگام تاسیس آن فقط یک میلیون عدد بود، بقیه بیت کوین‌هایی که در حال حاضر در شبکه وجود دارند، توسط قوانینی که در شبکه وجود دارد استخراج شده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیون بیت کوین وجود دارد و بیش از ۱۴ میلیون نفر دارای کیف پول بیت کوین هستند. این تعداد به سرعت در حال رشد است و از آن‌جا که تعداد بیت کوین‌ها ثابت است، قیمت همچنان افزایش خواهد یافت.

همیشه خبرهای خوب و بد باعث واکنش سرمایه‌ گذاران می‌شود، بیت کوین نیز از این شرایط جدا نیست، به طور مثال هنگامی که خبر هک صرافی بزرگ Mt. Gox منتشر شد قیمت بیت کوین کاهش یافت.

این درست که قیمت بیت کوین مانند ارزهای نقدی، تحت دخالت دولت‌ها قرار نمی‌گیرد و هیچ دولتی نمی‌تواند برای سود خود قیمت آن را تغییر دهد، اما گاهی تصمیمات برخی دولت‌ها با تاثیرگذاری بر سیستم عرضه و تقاضای بیت کوین قیمت آن را به نوسان می‌اندازد.

به طور نمونه هنگامی که دولت‌های چین و کره جنوبی محدودیت‌های زیادی برای صرافی‌های بیت کوین قرار دادند، قیمت‌ آن کاهش یافت و یا هنگامی که دولت ژاپن بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت در ژاپن پذیرفت، قیمت آن افزایش یافت. از دیگر مثال‌هایی که می‌توان برای این موضوع آورد، بحران اقتصادی قبرس در سال 2013 است که موجب افزایش قیمت بیت کوین شد.

فراریت درجه تغییر قیمت معاملات در طول زمان است. فراریت اشاره به مقدار عدم اطمینان یا ریسک در ارزش اوراق بهادار دارد. فراریت بالا به معنی این است که ارزش اوراق بهادار می‌تواند به‌طور بالقوه بر طیف وسیعی از مقادیر قرار گیرد. به عبارت دیگر، قیمت اوراق بهادار می‌تواند در یک مدت کوتاه به طرز چشمگیری در هر جهتی تغییر کند.

منبع

من اینجا هستم تا شما رو با دنیای بلاک چین و رمزارزها آشنا کنم.جدیدترین مطالب رو در سایت ما finmag.ir بخونید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع

افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

پارسیان ارز اولین مجموعه یکپارچه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فروشگاه ماینر در ایران
بالاترین امنیت و مناسب ترین قیمت ها
www.parsianarz.com
www.parsianminer.com

یکی از ویژگی‌های شاخص بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات شدید قیمت در آن است. این نوسانات تاکنون به افزایش چشمگیر سود و یا ضرر برخی فعالان این حوزه انجامیده است. اما چرا قیمت ارز دیجیتال (نظیر قیمت بیت کوین، اتریوم و …) این قدر بالا و پایین می‌رود. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر و به زبانی ساده به تشریح عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم.اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشیم،‌ تفاوت میان دو مفهوم کلیدی «قیمت» (price) و «ارزش» (value) در ارز رمزپایه است. قیمت یک ارز دیجیتال صرفا به معنای هزینه‌ای است که کاربر به هنگام خرید آن باید بپردازد. اما ارزش مفهوم دیگری دارد و به معنای منافع و سودمندی‌های آن ارز دیجیتال رمزپایه است. قیمت ارز دیجیتال به ارزش آن بستگی دارد، بلکه به «ارزش تصوری» (perceived value) آن وابسته است. عوامل تعیین کننده قیمت یک ارز دیجیتال بر اساس همین ارزش شکل می‌گیرند.حال بیایید به بررسی این عوامل بپردازیم:

عرضه و تقاضا عاملی موثر در تعیین قیمت هر نوع ارز دیجیتال است. وقتی یک ارز دیجیتال به شکل گسترده عرضه شود ولی تقاضای چندانی برایش وجود نداشته باشد، قیمت بالایی نیز نخواهد داشت. در مقابل، وقتی عرضه یک ارز دیجیتال بسیار محدود و اندک باشد ولی تقاضای زیادی در بازار برایش وجود داشته باشد، قیمتش افزایش می‌یابد. اصلی‌ترین عامل افزایش شدید قیمت بیت کوین را می‌توان در همین بالا بودن تقاضا و کمبود عرضه آن دانست.

قیمت ارز دیجیتال به عوامل مختلفی از جمله کاربردپذیری آن بستگی دارد.بسیاری از افراد به خاطر کاربردهایی که یک ارز دیجیتال دارد، آن را خرید و فروش می‌کنند. هر قدر یک ارز دیجیتال بیشتر کاربردی باشد و سودمندی بیشتری به همراه داشته باشد، استقبال بیشتری از آن می‌شود، زیرا کاربران آن را باارزش‌تر می‌دانند. برای نمونه، اتریوم را در نظر بگیرید. اتریوم یک پلتفرم متن باز است که به کاربران امکان تعریف و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) ویژه خود را می‌دهد.پروژه اتریوم از نظر بسیاری از افراد سودمند است، زیرا برنامه‌های غیرمتمرکز زیادی بر اساس آن ایجاد شده است که می‌کوشد مشکلی خاص را برطرف کند. برای نمونه می‌توان از برنامه تن‌اکس (TenX) برای حل مسایل مربوط به صرف ارز دیجیتال و یا اترتوییت (EtherTweet) برای راه‌اندازی پلتفرم رسانه‌ای ضد سانسور اشاره کرد. این پروژه‌ها سبب می‌شود پروژه مادر یعنی اتریوم بسیار جذاب جلوه کند. کاربران برای ساخت برنامه های خود باید مقداری ارز دیجیتال اتریوم بخرند و همین امر سبب افزایش تقاضا برای آن می‌شود.اگر یک ارز دیجیتال بتواند مشکلی را حل کند، ارزش بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل است که کاربردپذیری از مهم‌ترین مواردی است که باید در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال در نظر بگیریم. اگر یک ارز دیجیتال بتواند مساله‌ای بسیار مهم را حل کند ولی این کاربرد در قیمت آن بازتاب نیابد، نشانگر آن است که ارزش کنونی آن پایین‌تر از ارزش واقعی‌اش است. این نکته به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند ارز دیجیتال مورد نظر را با قیمتی به مراتب پایین‌تر از قیمت واقعی خود خریداری کنند و در آینده که قیمت آن افزایش یافت، از سود بالایی برخوردار شوند.عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

اخبار مثبت و منفی و موج احساسی پس از آن از دیگر عوامل تعیین کننده افزایش یا کاهش قیمت یک ارز دیجیتال به شمار می‌روند. دلیل بروز این مساله این است که احساسات می‌توانند ارزش ادراکی یک ارز دیجیتال را در ذهن مخاطب تغییر دهد.اتفاقی که برای ام‌تی گاکس روی داد مثال خوبی در این زمینه است. ام‌تی گاکس یک صرافی ارز دیجیتال بیت کوین مستقر در ژاپن بود که نقشی اساسی در تراکنش‌های بین‌المللی این ارز در جهان داشت. جالب است بدانید حدود ۷۰ درصد از معاملات خرید و فروش بیت کوین تا چند سال توسط این صرافی ارز دیجیتال صورت می‌گرفت. به خاطر بروز یک مشکل امنیتی در سایت این صرافی آنلاین، حدود ۸۵۰ هزار بیت کوین به سرقت رفت یا ناپدید شد و این صرافی نیز برای مدتی فعالیت خود را متوقف کرد. در طی این دوره، ارزش و قیمت بیت کوین ۳۶ درصد کاهش یافت که این نشانگر دیدگاه منفی مخاطبان در آن بازه زمانی نسبت به بیت کوین بود. در واقع اتفاقی که برای ام‌تی گاکس روی داد تاثیری منفی بر دیدگاه مردم داشت.البته بیت کوین پس از یک دوره کاهش ارزش توانست دوباره رشدی صعودی در قیمت را تجربه کند. با این وجود، این رویداد نشانگر اهمیت عامل احساسی در تعیین قیمت است. کاربردپذیری بیت کوین پیش و پس از رویداد ام‌تی ‌گاکس ثابت بود (زیرا در هر صورت به عنوان ابزاری برای تبادل پول به کار می‌رفت) اما دیدگاه احساسی نسبت به آن تاثیر زیادی به قیمت آن داشت. عامل کاربردپذیری وقتی بیشترین تاثیر را در قیمت دارد که یک ارز دیجیتال بتواند مساله‌ای مهم و جدی را به شکلی مطلوب حل کند و تنها در این صورت است که قیمت آن چندان نوسان نخواهد کرد.به عنوان مثالی دیگر می توان به افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین در هفته اخیر پس از صحبت های رییس جمهور چین مبنی بر افزایش استفاده از بلاک چین اشره کرد که به شکل باورنکردنی تنها در عرض چند ساعت از حدود 8300 دلار تا 10000 دلار صعود داشت که دلیل آن هجوم تریدرها برای خرید بیت کوین بود.

بیت کوین و چند ارز دیجیتال دیگر بر نوعی بلاک چین مبتنی بر گواه اثبات کار (PoW) استوار هستند. در این دسته از ارزهای دیجیتال، سختی استخراج یکی از عوامل تعیین کننده قیمت است. منظور از سختی استخراج، میزان سختی یافتن ارزش هش مناسب برای هش تارگت است. اگر استخراج یک ارز دیجیتال دشوار نباشد، عرضه آن بیشتر خواهد بود و در نتیجه قیمت آن نیز پایین‌تر است. اما دشواری بیشتر استخراج یک ارز دیجیتال به این معناست که در صورت افزایش تقاضا امکان افزایش عرضه وجود ندارد و همین امر به افزایش قیمت آن می‌انجامد. البته شناخت دقیق جزییات مربوط به سختی استخراج هر ارز دیجیتال نیازمند اطلاعات فنی و کارشناسانه درباره آن است. به هر حال، سختی استخراج نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت یک ارز دیجیتال به شمار می‌رود.به عنوان مثال می توان به هاوینگ بیت کوین اشاره کرد که سختی استخراج پس از آن دو برابر می شود و در نتیجه بیت کوین سخت تر استخراج شده و این امر موجب افزایش قیمت آن میشود. بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان این حوزه درباره آینده ی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ خوش بین هستند تا جاییکه رقم های نجومی 1 میلیون دلار را نیز دور از انتظار نمی دانند.

منبع: پارسیان ارز https://parsianarz.com

پارسیان ارز اولین مجموعه یکپارچه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فروشگاه ماینر در ایران
بالاترین امنیت و مناسب ترین قیمت ها
www.parsianarz.com
www.parsianminer.com

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع

افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

از آنجایی که بیت کوین تحت نظارت و کنترل هیچ دولت و سازمانی نیست در نتیجه متغیر های اقتصادی بر خلاف سایر ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و … ) تاثیری بر قیمت این ارز دیجیتال ندارند ، بلکه عوامل دیگری مانند قوانین و مقررات موجود ، میزان عرضه و تقاضای آن در بازار ، اخبار و رسانه ها و سایر موارد از این دست بر روی قیمت این ارز دیجیتال تاثیر گذار هستند .

 

از آنجایی که بیت کوین محبوب ترین و معتبر ترین ارز دیجیتال در بین فعالین بازار دیجیتال است به طوری که به آن لقب پادشاه ارز های دیجیتال داده شده ، در نتیجه سرمایه گذاران بسیار زیادی به دنبال اطلاعاتی در رابطه با نحوه تغییر قیمت و پیش بینی روند قیمتی این رمز ارز در آینده و کسب سود از این طریق هستند .

برای پیش بینی قیمت بیت کوین یا هر ارز دیگری لازم است تا عوامل تاثیر گذار بر آن را شناخته و تاثیر این عوامل را بر  قیمت این ارز دیجیتال بررسی کرده تا با توجه به آن ها و نحوه تغییراتشان بتوانند قیمت آینده بیت کوین را تا حدودی پیش بینی کنند . هر چقدر سرمایه گذاران تعداد عوامل بیشتری را در پیش بینی خود در نظر بگیرند می توانند روند قیمتی دقیق تری را استخراج کنند .

از آنجایی که بیت کوین تحت نظارت و کنترل هیچ دولت یا سازمانی نیست در نتیجه عوامل اقتصادی تاثیری بر قیمت آن ندارند از این رو تمامی سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال به دنبال شناختن عوامل موثر بر قیمت بیت کوین هستند لذا در ادامه به ذکر چند مورد از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین و نحوه قیمت گذاری آن پرداخته شده است .عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

 

همانطور که گفته شد از آنجایی که بیت کوین یک ارز دیجیتال بوده و به این دلیل که این ارز ها تحت کنترل هیچ سازمانی نبوده و هیچ دولت یا بانک مرکزی آن ها را تولید نمی کند در نتیجه بر خلاف ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و … ) متغیر های اقتصادی مانند تورم ، نرخ بهره ، بیکاری و … تاثیری بر قیمت آن ندارند . 

همچنین با توجه به اینکه برای پیش بینی روند قیمیتی بیت کوین در آینده شناخت عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن ضروری می باشد ، در نتیجه در ادامه به ذکر چند مورد از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر بیت کویت پرداخته شده است . این عوامل عبارتند از :

  مقدار عرضه و تقاضا :

از بین تمامی عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین مقدار عرضه و تقاضای آن در بازار دیجیتال بیشترین تاثیر را بر روند تغییر قیمتی این رمز ارز دارد . به صورتی که اگر به هر دلیلی تقاضا برای آن زیاد شود در نتیجه سبب افزایش قیمت شده و اگر مقدار عرضه این رمز ارز زیاد شود قیمت آن کاهش خواهد یافت .

از جمله عواملی که سبب افزایش تقاضا و در نتیجه بالا رفتن قیمت آن می شود می توان به تقاضا های با حجم بالا در کوتاه مدت ( به طور مثال توسط یک نهاد یا کارگزاری خاص ) اشاره کرد ، همچنین از آنجایی که حجم کل بیت کوین های موجود در جهان محدود می باشد در نتیجه با نزدیک شدن به پایان این تعداد و کاهش عرضه قیمت آن بالا خواهد رفت .

از طرف دیگر در حال حاضر افزایش استخراج بیت کوین و عرضه آن توسط ماینر ها سبب کاهش قیمت و در نتیجه افزایش تقاضا برای این رمز ارز توسط سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال می شود ، در نتیجه این افزایش تقاضا سبب بالا رفتن قیمت بیت کوین می شود .

 قوانین و مقررات وضع شده توسط دولت ها :

از آنجایی که بیت کوین و تمامی انواع ارز دیجیتال موجود یک بازار نوظهور را تشکیل می دهند و از طرفی دیگر با توجه به اینکه متعلق به هیچ دولت یا نهاد مشخصی نیستند ، در نتیجه بسیاری از دولت ها تا کنون آن را به رسمیت نشناخته و قوانین مشخصی برای برخورد با بازار ارز دیجیتال وضع نکرده اند .

اما با توجه به محبوبیتی که بیت کوین در سال های اخیر به دست آورده است و همچنین تعداد روز افزون افرادی که شروع به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال می کنند  ، دولت ها تصمیم به ایجاد قوانینی در راستای جلوگیری از سوء استفاده و کلاه برداری در این بازار گرفته اند . با افزایش قوانین مربوط به بازار دیجیتال به ویژه بیت کوین قیمت این رمز ارز نیز تحت تاثیر این قوانین قرار گرفته و متناسب با آن بالا یا پایین می رود .

 اخبار و رسانه ها :

همانطور که گفته شد ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین در حال حاضر برای سرمایه گذاران نوظهور و ناشناخته بوده و از طرفی بسیاری از افرادی که در این بازار فعالیت می کنند نیز تازه وارد و بی تجربه هستند لذا شناخت کافی در رابطه با این رمز ارز نداشته و در نتیجه رخداد های بیرونی تاثیر زیادی بر نحوه تصمیم گیری این اشخاص در رابطه با نوع سرمایه گذاری و نحوه خرید و فروش بیت کوین یا انواع ارز دیجیتال دیگر خواهد داشت .

تمام اخبارهای جهانی مرتبط با این بازار حتی در صورت کذب بودن تاثیر مثبت یا منفی خود را مستقیما بر این بازار خواهند گذاشت و این امکان وجود دارد که یک اخبار بتواند روند قیمتی بیت کوین را به طور کامل تغییر دهد . 

 وجود رمز ارزهای رقیب :

با وجود اینکه در حال حاضر بیت کویت مقام اول را در بین تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار دارد و در واقع محبوب ترین رمز ارز در بین سرمایه گذاران بازار دیجیتال می باشد ، اما وجود رقبای قدرتمندی که ممکن است هر لحظه گوی سبقت را از آن بدزدند و یا این احتمال که ارز دیجیتالی به شدت قدرتمند تر و بدون داشتن نقاط ضعف موجود در بیت کوین ایجاد شود ، در هر یک از این حالت ها امکان پایین آمدن قیمت بیت کوین و سقوط ارزش آن وجود خواهد داشت .

 میزان اعتبار بیت کوین :

از آنجایی که بیت کوین و به طور کلی ارز های دیجیتال وجود فیزیکی نداشته و تنها به صورت دیجیتالی موجود هستند در نتیجه مهمترین عامل برای بقای آن میزان اعتبار و مقبولیت این رمز ارز در بین افراد و سرمایه گذاران می باشد . چنانچه به هر دلیلی از میزان محبوبیت و اعتبار بیت کویت در نزد افراد کاسته شود در نتیجه آن شاهد کاهش قیمت این رمز ارز خواهیم بود و برعکس .

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد ذکر شده در رابطه با عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین ، موارد بسیار زیاد و متنوع تری ( مانند هزینه استخراج آن ، مقدار کامزد ماینر ها برای استخراج ، تکثیر بازار و … ) می باشد اما در این مقاله تلاش شده تا مهمترین آن ها که بیشترین تاثیر را بر قیمت این رمز ارز دارند ذکر شود .

 

 

همانطور که گفته شد بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال موجود در بازار به صورت فیزیکی وجود نداشته و تنها به شکل ارز های رمز نگاری شده در فضای دیجیتال وجود دارند ، از طرفی نیز این رمز ارز ها تحت نظارت هیچ دولتی نبوده و هیچ نهاد خاصی آن ها را تولید نمی کند به همین دلیل عوامل اقتصادی هیچ تاثیری بر روی قیمت آن ها نداشته و نمی توان با توجه به روند سایر ارز های فیات ( مانند دلار ؛ ریال و .. ) و یا تصمیمات دولت در رابطه با نحوه تغییر روند قیمتی آن ها پیش بینی انجام داد .

این موضوع سبب پیچیده شدن پیش بینی آینده قیمت بیت کوین برای سرمایه گذاران این بازار شده است ، اما می توان گفت یکی از مهمترین عواملی که تاثیر مستقیم و تعیین کننده ای بر روی قیمت این رمز ارز دارد میزان عرضه و تقاضای آن در صرافی ها و حتی کشور های مختلف می باشد . از آنجایی که هر صرافی ارز دیجیتال به صورت جداگانه فعالیت کرده و میزان عرضه و تقاضا در صرافی های ارز دیجیتال مختلف متفاوت می باشد در نتیجه معمولا یک اختلاف قیمت جزئی در بین این صرافی ها وجود دارد که کاملا طبیعی است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عوامل موثر بر قیمت بیت کوین و نحوه قیمت گذاری آن در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون عوامل موثر بر قیمت بیت کوین و نحوه قیمت گذاری آن پاسخ دهند .

 

 


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099075303 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 4000 تومان ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین
عوامل موثر بر قیمت بیت کوین
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *