عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399
عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

برچسب‌ها:100 کتاب مفید کسب و کار که باید بخوانید, استاندار ایلام: سال 98 در کنار سختی ها موفقیت های بزرگی …, انتشارات دانشگاه تهران, بررسی راهبردهای رشد بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط زنان …, بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال 1399 – فیندو, چشم انداز بنگاه های اقتصادی در سال 1399, چطور, چقدر از منابع بودجه 99 محقق می‌شود؟, دلایل مهم شکست خوردن در کسب و کار – پارس ناز, دلایل هوشمندانه بودن انتخاب راهبرد جهش تولید برای سال 99 – قطره, دیجیتال مارکتینگ رادمان تضمین موفقیت کسب و کار آنلاین …, راز موفقیت کسب و کارهای کوچک چیست؟, روش هایی برای موفقیت در کسب و کار – آفتاب, سامیکس, شبکه تلویزیونی ایران …, علی خادم الرضا …, عوامل موفقیت و شکست در استارتاپ – مدیران نواندیش, کسب و کار – ناملیک – پادکست بشنوید, ​مصادیق کسب و کارهای مشمول سه ماه تعویق اقساط تسهیلات …, معرفی بهترین رشته های پردرآمد فنی با بازارکار عالی در سال …, وبینار از سیر تا پیاز نماد اعتماد الکترونیکی (اخذ … – …

سال ۹۹ رکود اقتصادی خواهیم داشت به علت کمبود نقدینگی و در نتیجه کمبود تقاضا و وجود ویروس کرونا و رکود اقتصادی جهانی و ارزان شدن نفت و……

سلام
من جعفر پاکدامن هستم و بسته های هوش مالی پلاس و هوش بورسی رو خریدم با تازگی بسته پیش بینی اقتصادی سال 99 را هم خرید م و در حال مطالعه هستم که فعالا که مقدمه رو دیدم خیلی خوشم اومد . دست شما درد نکنه .
ولی هنوز نتونستم عضو کلوپ هوشیاران مالی بشم لطفا راهنمایی نمایید .

سلام درود بر شما
امیدوارم حالتون عالی باشه
بابت شرکت در دوره و این که در حال سرمایه گذاری روی خودتون هستید بهتون تبریک می گیم . و امیدواریم روز به روز موفق تر وسربلند تر شما رو ببینیم !
اگر هنوز عضو کلوپ هوشیاران مالی بشید با شرکت تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون خواهند کرد :
021-88852007
021-88852008
021-88852009
بهترین هارو براتون آرزومندیم
شاد و موفق وسربلند باشید !

رکود بسیار شدید

رکود داریم. چون قدرت خرید کاهش پیدا کرده و تورم بالاست.

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

محمد رسول تیموری ملقب به ماهان تیموری بنیان گذار هوش مالی در  ایران و موسس هلدینگ ماهان تیموری است. او توانسته بیش از 100.000 دانش آموخته در دوره‏ ی هوش مالی پلاس، که دوره‌ ی آموزشی وی هست، جذب کند.

در آن به بررسی ریشه ای ترین عوامل تاثیرگذار در روند کسب ثروت، پرداخته است. با مطالعه ‎ی این کتاب عوامل بازدارنده ‎ای که مانع ثروتمند شدن می‎شود را شناسایی خواهید کرد و کمتر از سه ماه، درآمد خود را به حداقل 2 برابر افزایش خواهید داد..

آدرس:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان شهید عباسپور (توانیر)، روبروی ایستگاه BRT توانیر، برج افق، پلاک 2313، طبقه چهارم و پنجم

تلفن تماس: 02143000203

پست الکترونیک:info@mahanteymouri.com

ماهان تیموری کیست ؟

سوالات متداول

سوپر اپلیکیشن هوش مالی

درباره ما

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تیم آموزشی ماهان تیموری می باشد.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

Subscribe to our newsletter


عضویت

« میلیونر، جایی برای بهتر شدن و بهتر زندگی کردن »

« میلیونر، جایی برای بهتر شدن و بهتر زندگی کردن »

همیشه این سوال که چه کسب و کاری را شروع کنم تا در آن موفق شوم و به ثروت خوبی برسم ذهن افراد را به خودش مشغول می کند، همه مردم به خصوص مردم ایران با وضعیت ها و چالش های اقتصادی موجود دائما به دنبال آن هستند تا یک کسب و کار پولساز برای خود راه اندازی کنند تا بتوانند به راحتی هزینه های زندگی خود و خانواده را تامین کنند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید کسب و کارهای پر درآمد بر اساس تغییر زمان همیشه در حال تغییر و عوض شدن هستند و باید همراه با زمان پیش بروید تا بتوانید در همه حال پیشرفت کنید و به درآمد برسید، ما با تحلیل و بررسی شرایط جامعه ایران و بازارهای جهانی می‌خواهیم شغل‌های را به شما معرفی کنیم که از آینده کاری خوبی برخوردار خواهند بود و چشم انداز آن‌ها روشن است، اما قبل از این باید بگوییم که فاکتورهای دیگری نیز در رابطه با موفق شدن یک کسب و کار وجود دارند و باید در هر کسب و کاری که وارد می شوید تمام جوانب را برای موفقیت در نظر بگیرید.

 

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

با میلیونر همراه شوید تا با کسب و کارهای پردرآمد در سال پیش رو آشنا شویم.

 

در سال ها اخیر یک کسب و کار نوپا به اسم توریسم درمانی یا گردشگری سلامت ایجاد شده است که در آن افراد را از کشورهای دیگر برای انجام کارهای پزشکی و زیبایی آن ها به ایران می آورند، و با توجه به اینکه جراحان ، پزشکان و دندان پزشکان ایرانی بسیار ماهر هستند می توانید با کمک آن ها به درآمد های خوبی برسید.

در حالت کلی توریسم درمانی یا گردشگری سلامت با هدف جذب افراد بیمار و یا زیبا جویان به کشور برای درمان و عمل های زیبایی مانند عمل جراحی زیبایی بینی ایجاد شده است. در تعریف توریسم درمانی می‌توان گفت که شخص بیمار از یک کشور پیشرفته‌ به یک کشور در حال توسعه برای درمان بیماری خود و به علت کمتر شدن هزینه های خود مراجعه می‌کند.

مردم از کشورهای پیشرفته برای دریافت خدمات درمانی با کیفیت و با قیمت مناسب یا حتی کشورهای هم سطح به کشورهای دیگر با کیفیت خدمات پزشکی بالا و قیمت های خدمات درمانی مناسب تر و پایین تر مراجعه می‌کند.

«به کار بردن خدماتی که باعث بهبود یا افزایش سلامت و روحیه فرد با استفاده از منابع طبیعی مانند آب‌های معدنی آب‌ و هوا یا دستورات پزشکی می‌شود، توریسم درمانی خدماتی است که در محلی خارج از محل سکونت فرد انجام میشود.»

همچنین توریسم درمانی، فقط به منزله به کار بردن ابزار آلات یا اقدامات پزشکی نیست، بلکه گاهی فرد برای دریافت خدمات و استفاده از منابع طبیعی به منظور بهبود روحیه خود وارد کشور دیگری می‌شود، چنین مواردی را در ایران زیاد داریم، بسیاری از توریست‌ها در حوزه گردشگری سلامت برای آب‌ درمانی وارد شهرهای مختلف مانند سرعین در استان اردبیل می‌شوند.

همانطور که گفتیم، کشور ایران علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری دارای شرایط مناسب برای جذب گردشگران سلامت است اما در برخی از زمینه‌ها دارای قوت و قدرت بیشتری است که می‌تواند هدف گردشگران باشد و با تبلیغات وسیع و مناسب، بستر جذب توریسم را فراهم کند. از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

 

بنابراین برای ورود به این کسب و کار می توانید اطلاعات کافی در این حوزه کسب کنید و در نهایت باید افراد را باید به صورت تور وارد کشور کنید و به کارهای پزشکی و زیبایی و درمانی آن ها رسیدگی کنید تا در نهایت شما هم یک کسب و کار پولساز را برای خودتان ایجاد کرده باشید.

 

امروزه جنگ، جنگ اطلاعات است و تولید اطلاعات کاری است که هم به صورت انفرادی و هم به صورت تیمی انجام  می شود و این کار نیاز به سرمایه اولیه ندارد و یک تخصص است و با کسب تخصص در این حوزه و یا حتی ایجاد یک تیم متخصص در تولید اطلاعات می توانید جز کسب و کار پولساز سال ۹۹ باشید.

در دنیای وب به هر گونه اطلاعاتی که قابل مشاهده ویا شنیدن باشد، محتوا میگویند، به طور کلی می توان محتوا را هر گونه اطلاعات قابل فهم تعریف کرد.در شغل تولید محتوا فرد یا نفرات وظیفه دارند اطلاعات متنی، صوتی و تصویری یک وب سایت را تولید کنند، اما تولید محتوا برای وبسایت دارای اصول و قوانین بسیار زیادی است.

مهم ترین هدف تولید محتوا برای یک وبسایت رقابت در گوگل است، در دنیای اینترنت سایت ها برای بیشتر دیده شدن در چشم مخاطبان نیاز به سئو کردن سایت خود دارند.سئو به تعریف ساده، رقابت سایت ها در دنیای اینترنت برای رسیدن به رتبه های بالای موتور های جستجو مانند گوگل در کلمات کلیدی و هدف مختلف است.

تولید محتوای سئو شده برای گوگل خود دارای قوائد بسیار زیادی است اما مدیران گوگل بارها اعلام کرده اند که برای نوشتن محتوای وب سایت خود، باید اولویت شما کاربر باشد و نه گوگل یعنی شما باید برای کاربر خود محتوا تولید کنید و نه اینکه صرفا به سئو محتوا خود اهمیت بدهید و خوب است بدانید که تولید محتوا در دسته سئو داخلی قرار دارد.

اهمیت تولید محتوا تا جایی پیشرف کرده است که بیل گیتس در یکی از نوشته های خود این جمله را عنوان کرد که ” محتوا پادشاه است”  دلیل این گفته ارزش تولید محتوا در بازاریابی محتوا و جذب مخاطب است.

کلمه کارشناس به معنی متخصص می باشد وجود این کلمه در کنار هر شغل، فن و حرفه به معنای علم کامل در آن زمینه است، کارشناس تولید محتوا به شخصی اطلاق میشود که در زمینه تولید محتوا برای وبسایت یک متخصص کامل است و با این حرفه در زوایای مختلف آشنایی دارد.

علاوه بر آشنایی، شما برای مشغول شدن در این حرفه باید دارای تجربه کاری باشید و با مشکلات و باگ هایی که ممکن است در این شغل با آن روبرو شوید به خوبی آشنایی داشته باشید.

برای نیروهای تولید محتوا و کارشناسان تولید محتوا در کشور فرصت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد، اگر همین حالا در یک اپلیکیشن نیازمندی ها مثل دیوار یا شیپور، کلمه تولید محتوا را در قسمت استخدامی ها جستجو کنید با لیست بلند و بالایی از شرکتهایی که به دنبال استخدام نیروی تولید محتوا هستند مواجه میشوید.

باید این نکته را گوشزد کنیم که درآمد فعلی یک نیروی تولید محتوا در خارج از کشور چیزی حدود ۳ تا ۵ برابر یک نیرو داخل ایران است.با این تعاریف آینده این موقعیت شغلی نیز مطمئنا آینده ای روشن با فرصت شغلی های گوناگون است و احتمالا یکی از کسب و کار پولساز در آینده خواهد بود.

 

آرایشگری شغلی است که بیشتر به خانم ها پیشنهاد می شود و با توجه به وضعیت حال حاضر خانم ها خیلی به زیبایی خودشان اهمیت می دهند و برای راه اندازی این شغل نکته قابل توجه این است که اکثر آرایشگرها کار تخصصی خودشان را به عنوان مثال گریم عروس را بلدند اما متاسفانه اکثر آن ها دانش کسب و کار ندارند پس برای موفقیت در این شغل باید علاوه بر تخصص در کار آرایشگری دانش کسب و کار را هم داشته باشید.

در ایران آنچه که برای شروع حرفه آرایشگری و ورود به این شغل لازم است، گذراندن دوره‌های آموزشی حرفه آرایشگری به دو صورت مقدماتی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های رسمی و معتبر سازمان فنی و حرفه‌ای است که با کسب مدرک همراه است.

با اخذ این مدرک که تنها پایه و مقدمات آموزش‌های حرفه آرایشگری می‌باشد، فرد مجوز کار و شروع فعالیت آرایشگری را دریافت می‌کند. هر چند که اخذ این مدرک می‌تواند مجوزی برای شروع کار باشد، اما کسانی که علاقه‌مند به پیشرفت در شغل آرایشگری هستند و دوست دارند در این زمینه موفق باشند باید به مراکز آموزشی پیشرفته نیز سر بزنند و دوره‌های تکمیلی این حرفه را زیر نظر مدرسان ماهر و کار بلد بگذرانند.

لازم به ذکر است در هنرستان‌های کار و دانش برای علاقه‌مندان به رشته آرایشگری، رشته‌ای به نام آرایش و پیرایش زنانه و پیرایش و ترمیم موی مردانه وجود دارد که این امکان را برای آن‌ها به وجود می‌آورد تا از همان دوران تحصیل رشته و حرفه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در آن تحصیل کنند. دانشگاه علمی و کاربردی نیز به تازگی رشته‌هایی مرتبط به حرفه آرایشگری را چه در حوزه زنانه و چه در حوزه مردانه ایجاد کرده است تا علاقه‌مندان به این حرفه بتوانند در این زمینه تحصیلات آکادمیک داشته باشند.

درآمد یک آرایشگر بستگی به عوامل و فاکتورهای مختلفی مانند تبلیغات، موقعیت مناسب آرایشگاه ،دکوراسیون و میزان حرفه ای بودن آرایشگر دارد ولی در بدترین حالت یک آرایشگر میتواند در ماه حداقل ۳ تا ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد و این میزان می تواند با توجه به معیار های گفته شده بالا برود به طور مثال در ایران برخی آرایشگران حرفه ای هستند که بیشتر کارهای گریم  انجام می دهند که ماهیانه درآمدی بالغ ۲۵ تا ۳۰ میلیون دارند، بنابراین در این حوزه نیز اگر به تخصص و دانش لازم برای کسب و کار برسید شما یک کسب و کار پولساز را برای آینده خود انتخاب کرده اید.

 

با توجه به کم ارزش شدن ارز ریال و به صرفه نبودن وارد کردن پوشاک از خارج از کشور و هزینه های بالای این کار امروزه تولید پوشاک با کیفیت و مرغوب با قیمت مناسب می تواند یک فرصت بسیار خوب در ایران باشد.

مهم‌ترین قسمت کار تولیدی پوشاک، تهیه پارچه است، و همینطور اولین مرحله هم خرید و تهیه پارچه مناسب است، بعد از آن طراحی در قدم دوم قرار می گیرد، معمولا هر تولیدی پوشاک به دو الی سه طراح لباس نیازمند است.

بعد از اینکه این طرح ها تایید شدند، نمونه‌گیری انجام می‌شود و وقتی نمونه هم تایید شد، کار به مرحله برش، خیاطی و تولید انبوه می‌رسد، بعد از طی شدن تمام این مراحل بالاخره کار به مرحله توزیع در بازار می‌رسد توزیع یکی از مهمترین مراحل کار است، برای یافتن کارمندهای آشنا با خیاطی می‌توان به مراکز فنی‌وحرفه‌ای مراجعه کنید و آگهی‌های تبلیغاتی هم روش مناسبی برای یافتن نیروی کار است.

ساعت کاری پرسنل یک تولیدی پوشاک معمولا از ۸ تا ۶ بعدازظهر است، اما غالبا چون کار آن‌ها به صورت کارمزدی است، تا ساعت ۸ شب می‌مانند که ۱۲ ساعت خود را پر کنند تا بتوانند بیشتر حقوق بگیرند، اما برای خود تولیدکننده‌ها نمی‌توان ساعت کاری مشخصی تعیین کرد!

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

کار تولید برای کسانی که به خلق ابزار و وسایل جدید علاقه‌مند هستند و از آن لذت می‌برند جذاب است، اما به همان میزان یا حتی بیشتر با سختی‌هایی روبه ‌رو است.

دلالی، کم‌وکاست‌های قانون کار و مشکلات تولیدکننده‌ها با کارگران، تولیدی‌های بدون مجوز، رواج کالاهای وارداتی در بازار و حمایت نشدن از طرف دولت، عمده‌ترین مشکلات تولیدکننده‌های پوشاک است اما با تمام دشواری‌ها اگر به دنبال کارآفرینی و یک کسب و کار پولساز هستید، به این شغل جدی‌تر فکر کنید.

 

با توجه به اینکه امروزه تقریبا همه افراد به این نتیجه رسیده اند که آموزش می تواند آن ها را توسعه دهد بنابراین برای هر حوزه مختلف به دنبال آموزش های با کیفیت هستند.

در گذشته کلاس های آنلاین بر حسب عادات پیشین دانش آموزان به کلاسهای حضوری، خواهان زیادی نداشت ولی امروز با پیشرفت هایی که در تکنولوژی و طراحی نرم افزارهای ارتباط آنلاین اتفاق افتاده است، این گونه کلاسها با افزایش تقاضای روز افزون مواجه است.

همچین اساتید شناخته شده ای که کیفیت آموزشی بالایی دارند، به علت افزایش تقاضا و برای صرفه جویی در زمان و انرژی، به تدریس آنلاین رو آورده اند.

اما برای انجام این شغل آنلاین لازم است تخصص یا مهارتی داشته باشید که بتوانید آن را به دیگران آموزش دهید، که انجام این کار به دو روش امکان پذیر است.

تدریس اینترنتی می تواند یک کسب و کار پولساز برای شما باشد به شرطی که استراتژی خوبی برگزینید و مهارت کافی را داشته باشید، همچنین شما می توانید یک وب سایت داشته باشید و در آن آموزش های رایگان در حوزه تخصص خودتان قرار دهید و مخاطبان تان را جذب کنید، مخاطبان پس از آشنایی با شیوه تدریس شما و اعتماد به شما، آماده اند که دوره های پولی را به آن ها معرفی کنید، برای این کار آشنایی با اصول سئو و بازاریابی دیجیتال موفقیت شما را تضمین می کند.

همچنین می توانید ویدئو های آموزشی رایگان خود را در یوتیوب قرار دهید و به افراد اجازه دهید با شما و شیوه تدریس تان آشنا شوند و به شما اعتماد کنند. پس از ساعت های آموزش رایگان، کم کم آنها را برای خرید دوره پیشرفته تر به وب سایت خود سوق دهید، برای اینکار آموزش یوتیوبر شدن را در گوگل سرچ کنید و با اصول یوتیوبر شدن آشنا شوید.

 

تا چند سال پیش خرید فروش سهام فقط برای تهران و شهر های بزرگ ممکن بود و کسی که در شهر و یا روستایی کوچک زندگی می کرد نمی توانست وارد این حوزه جذاب کار و سرمایه گذاری شود.

ولی به لطف اینترنت و بستر هایی که سازمان بورس ایجاد کرده امروز فرقی نمی کند در روستایی دور افتاده باشید و یا در تهران، برای معامله گری به دانش،  اینترنت و سرمایه نیاز دارید.

اما میزان کسب سود در بازار سرمایه به عوامل زیادی از جمله مهارت، تجربه و سرمایه شما بستگی دارد، اما می‌توان گفت اگر سرمایه گذاری  را از ابتدا و به صورت اصولی فرا بگیرید یا از نظرات مشاوران خبره بهره‌مند شوید، هیچ بازاری را سودآورتر از بورس پیدا نخواهید کرد و می توانید به دید یک کسب و کار پولساز در سال های پیش رو به آن نگاه کنید اما باید توجه داشته باشید که بدون داشتن دانش در این بازار امکان ضرر نیز وجود دارد.

یک نکته را هم نباید فراموش کنید و آن این است که کسب درآمد و سود بدون پذیرفتن میزان مشخصی از ریسک امکان‌پذیر نیست، در هر سرمایه‌گذاری که انجام می‌شود، میزان مشخصی از ریسک وجود دارد.

قبل از ورود به بازار بورس، شاید اولین سوالی که به ذهن شما خطور کند همین باشد که آیا در اقتصاد ایران سرمایه گذاری در بورس خوب است و کسب درآمد از بورس ممکن است یا خیر، در جواب به این سوال می توانیم بگوییم که این موضوع کاملاً بستگی به خود شما و دیدگاه شما در رابطه با سرمایه‌ گذاری در بورس دارد.

برای اینکه بتوانید در خصوص تصمیم گیری برای ورود به بازار بورس به شما کمک کنیم، موارد زیر را برای شما توضیح خواهیم داد. این موارد به شما کمک خواهند کرد که با شفافیت بیشتری دست به سرمایه گذاری در بورس بزنید.

برای شروع به کار و سرمایه گذاری در بورس همیشه آن قسمت از درآمد خود را که برای آن برنامه‌ ای ندارید وارد بورس کنید، به این بخش از درآمد شما در اصطلاح ثروت می‌ گویند. بدین ترتیب، شما بایستی بخشی از ثروت خود را وارد بازار سرمایه نمایید، نه بخشی از پول خود را که به آن نیاز داشته و برای آن برنامه دارید.

معمولاً برای افراد تازه کار توصیه می شود  که حداکثر یک الی دو درصد از ثروت خودشان را وارد بازار کنند، مشروط بر اینکه میزان آن از ۵۰۰ هزار تومان کمتر و از ۱۰ میلیون تومان بیشتر نباشد. علت این موضوع آن است که معمولا در ابتدای دوران معامله ‌گری در بورس افراد زیان‌ های بسیاری را تجربه خواهند کرد و چنان چه سرمایه شما به عنوان مثال به‌ جای ۱۰ میلیون ۱۰۰ میلیون تومان باشد، ضرر حاصله بسیار سنگین خواهد بود و همین مسئله می تواند اثر روانی مخربی بر روی شخص معامله ‌گر داشته باشد.

در نقطه مقابل ممکن است فکر کنید که با سرمایه بیشتر، سود و کسب درآمد از بورس هم بیشتر خواهد شد، اما وسوسه نشوید! زیرا در بازار سرمایه فاکتور ریسک بر تمام فرصت ها حاکم است، درنتیجه به همان اندازه که امکان کسب بازدهی جذاب وجود دارد دقیقاً امکان تحقق ضرر نیز وجود دارد.

با همه این ها اگر با دانش کافی سرمایه خود را وارد بورس کنید در واقع شما وارد یک کسب و کار پولساز در سال پیش رو شده اید.

 

همزمان با رشد روز افزون جمعیت در جهان و افزایش تقاضا برای محصولات کشاورزی و دامپروری، جامعه جهانی با چالش تامین منابع و  مواد غذایی مواجه می‏ باشد.

غذا و محصولات کشاورزی و دامپروری یکی از نیازهای اساسی انسان است و کسب وکار در این زمینه نیز دارای ضرورت خاص خود است. تولید و توزیع ناکافی مواد غذایی باعث فلج شدن چرخه ی اقتصادی و مهم تر از آن چرخه ی حیات انسانی می شود . کشاورزی و دامپروری به عنوان بخشی که در کشور عزیزمان دارای پتانسیل های بالایی است.

با توجه به چالش‏ های موجود در صنعت کشاورزی و دامپروری و اهمیت این حوزه، نیازمند به کارگیری تکنولوژی‎‏های نوین به منظور توسعه پایدار کشاورزی و دامپروری و تغییر پارادیم از روش ‏های متعارف و ناکارآمد به کشاورزی دقیق و هوشمند هستیم.

کشاورزی و دامپروری نوین یا هوشمند به معنای به کارگیری مجموعه ‏ای از تکنولوژی ‏های نوین همچون اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، کلان داده و محاسبات ابری در جهت بهینه سازی پروسه تولید تا مصرف و در نتیجه ارائه محصولات ایمن، پایدار و با کیفیت، ایجاد شفافیت و همچنین بهبود سطح زندگی در مناطق روستایی است.

زمین ‏های زراعی، باغات و گلخانه‏ های هوشمند، زیرمجموعه ‏های بخش کشاورزی هوشمند و مزارع پرورش آبزیان و گاو شیری هوشمند نیز زیرمجموعه‏ های حوزه دامپروری هوشمند هستند بنابراین با رشد این حوزه و نیاز به روز افزون می توانید به عنوان یک کسب و کار پولدار آن را انتخاب کنید.

 

آرایشگری از آن دسته شغل هایی است که بی برو برگرد سودده است؛ سودی که در کوتاه مدت می توانید طعم شیرین آن را حس کنید.

این شغل گرچه یک کار ذوقی و هنری به حساب می آید اما به مثابه یک علم نیز تلقی می شود، طوری که میزان درآمد آرایشگرها در کشورهای پیشرفته قابل محاسبه بوده و حتی برای آن مبلغ هم تعیین می شود

در صورتی که سرمایه اولیه داشته باشید و یک سالن زیبایی به روز و مدرن تاسیس کنید در واقع شما وارد یک کسب و کار پولساز شده اید، چرا که امروزه همه خانم ها به زیبایی خود اهمیت ویژه ای قائل می شوند و به دنبال لوکس ترین و مدرن ترین و مجهز ترین سالن های زیبایی هستند پس شما با داشتن یک سالن زیبایی و به کارگیری آرایشگرهای متخصص در هر زمینه خاص مانند گریم، مو، ناخن و غیره می توانید به درآمدهای میلیونی دست پیدا کنید.

 

یکی از مهم ترین دلایلی که هر کسی اقدام به یادگیری یک تخصص میکند، کسب درآمد از آن تخصص است. انگیزه‌های مالی، مهم‌ترین انگیزه ها برای انجام کارهای مختلف هستند. اگر شما یک طراح وب یا برنامه نویس وب باشید حتما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور میشود از این تخصصی که دارید کسب درآمد کنید و پول در بیاورید.

 

ابتدا باید در نظر داشته باشیم به طور تخصصی، طراحی وب سایت تنها به ایجاد بخش‌های ظاهری اختصاص دارد. وقتی قرار است قابلیتی کاربردی را به شعبه آنلاین خود اضافه کنیم، نام آن توسعه وب سایت است. درآمد طراحی وب سایت معمولا از توسعه وب سایت کمتر است. افرادی که به طراحی می‌پردازند معمولا تنها با زبان ایجاد صفحات وب یعنی HTML و همچنین CSS و مخصوصا زبان برنامه نویسی JavaScript سر و کار دارند، اما توسعه‌دهندگان دنیای دیگری داشته و با زبان‌های برنامه نویسی تحت وب همچون PHP و Java کار می‌کنند.

یکی دیگه ازروش های کسب درآمد از طراحی سایت راه اندازی شرکت طراحی سایت خودتان است، شرکت های طراحی سایت بزرگی در کشورمان هستند که بیش از ۴۰ کارمند متخصص دارند که حقوق دریافت می کنند و اگر هزینه های آنها رو بررسی کنید متوجه می شوید که درماه هزینه هایی بالای ۱۰۰ میلیون تومان دارند به نظر شما درآمد آنها چقدر می تونه باشه که توانایی پرداخت این هزینه ها رو به صورت مستمر داشته باشند و سود خوبی هم به جیب بزنند.

بعضی از این شرکت ها که در کلمات کلیدی کسب و کارشان در صفحه اول نتایج جستجو هستندحداقل سفارش روزی ۲ تا ۳ پروژه طراحی سایت را دارند که با نگاهی به لیست قیمت های آنها متوجه می شوید که مبلغ پروژه های حرفه ای آنها حتی تا ۲۰ میلیون تومان هم می رسد که با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که درآمد ماهیانه بسیاربالایی دارند و این درآمد درآمدی جدا از هزینه های دریافتی برای خدمات پشتیبانی آنهاست.

بنابراین با وارد شدن به حوزه برنامه نویسی می توانید یک وارد یک کسب و کار پولساز شوید و در صورت داشتن مهارت بالا و همچنین راه اندازی شرکت های طراحی سایت و توسعه وب به درآمد های کلان دست پیدا کنید.

 

این نوع بازریابی این روزها در بین افراد مختلف بسیار مرسوم شده و افراد بسیار ی از ین طریق به درآمدزایی پرداخته اند، برای داشتن یک کسب کار موفق در اینترنت ابتدا نیاز به یک طراحی سایت قدرتمد دارید به این نوع از درآمد زایی دیجیتال مارکتینگ گفته می شود و یا به عبارتی دیگر به تمامی مشاغلی که در غالب اینترنت و فضای مجازی به درآمدزایی می پردازند دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

تفاوت های بسیاری بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی می باشد، در دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی که دقیقا برعکس بازاریابی سنتی می باشند به علایق و خواسته ی مشتری توجهات بسیار زیادی می شود و برای جذب راحت تر مشتری از راه ها و ابزار های بسیار زیادی مثل طراحی سایت، شبکه های اجتماعی، تلفن همراه، ایمیل و… استفاده می شود، تا از این طریق به طور دقیق رفتار و خواسته های مشتری و متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته تا تبلیغات گسترده ی اینترنتی به شکل صحیحی در جهت جذب مشتری های بیشتر عمل نماید. استفاده از امکانات ذکر شده برای جذب مشتری در دیجیتال مارکتینگ یک راه مناسبی برای آغاز تجارت های اینترنتی در فضای مجازی می باشد.

بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، پرداخت برای هر کلیک، تجزیه و تحلیل دیجیتال، بهینه سازی تبدیل، بازاریابی موبایل و بازاریابی ایمیل.

برای ایجاد حرفه ای در بازاریابی دیجیتال، فقط یک راه حل واحد وجود ندارد. شما باید تلاش زیادی کنید. با این حال، هر بازاریاب دیجیتال باید با این اصول آشنا باشد.

امروزه تب استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ  توسط کسب و کارهای کوچک و بزرگ در ایران داغ داغ است، بنابراین فردی که در بازاریابی دیجیتال حرفه ای است دستمزد بالایی نیز به او پرداخت می شوند و دیجیتال مارکتینک برای این افراد یک کسب و کار پولساز در آینده پیش رو خواهد بود.

نویسده: مهدیه غضنفری – میلیونر

منبع: وب سایت آموزشی میلیونر

به آموختن ادامه دهید …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در وب سایت آموزشی میلیونر یاد میگیرید چطور کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید و آن را به در آمد برسانید، یاد میگیرید چطور مثل یک میلیونر بی اندیشید، پول خرج کنید و به هر هدفی که در سر دارید برسید.

کسب درآمد در منزل

کسب و کار پولساز

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


دانلود pdf مقاله Downloads-icon

کلید واژه ها:
علی بابا اینترنت تکنولوژی اطلاعات دیمتل

امروز: یکشنبه 10 اسفند 1399 برابر با
28 فوریه 2021


مرا بخاطر داشته باش

 

باید هدف اصلی شما این باشد که احتمال موفقیت تان را افزایش دهید تا یکی از آن افراد خاص و استثنایی باشید که به اهداف خود می رسند و در زندگی شان تغییر و تحولی واقعی ایجاد می نمایند. رسیدن شما به موفقیت، بیشتر از هر عامل دیگری، به خود شما بستگی دارد.

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

برای اینکه توانایی های بالقوه خود را به فعل در بیاورید باید توجه خود را بر روی اهداف شغلی تان، کار و تلاش سخت و عوامل اصلی موفقیت متمرکز نمایید.

تا جایی که ممکن است خودتان را از شر بلاتکلیفی و بی برنامه گی خلاص کنید. باید زندگی تان را طوری سامان دهی کنید که احتمال دست یابی شما به اهداف شغلی تان، بسیار بالا باشد.

بین آنچه که می خواهید و این که چگونه می توانید از طریق کار و تلاش سخت به خواسته تان برسید، یک رابطه علت و معلولی وجود دارد که باید به آن پی ببرید. باید بر تمام ابعاد زندگی خود تسلطی کامل داشته باشید و آینده تان را خودتان بسازید. هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید.

شانس یا کار و تلاش سخت

وقتی افرادی سریع تر از بقیه به موفقیت های بزرگ دست پیدا می کنند، دیگران فورا دلیل موفقیت آنها را خوش شانسی این افراد می دانند و ندرتا این موفقیت را به کار و تلاش سخت مربوط می دانند. وقتی افراد به خاطر نقاط ضعف شان، با شکست مواجه می شوند شکست شان را به خودشان منتسب نمی دانند بلکه دلیل آن را بد شانسی می دانند.

یکی از علت هایی که افراد درباره دلایل موفقیت و یا شکست، احساس سردرگمی و گیجی می کنند این است که اکثرا تفاوت بین احتمال و شانس را نمی دانند. در قمار، شرطبندی، بازی پوکر، اسلات ماشین و مسابقه اسب دوانی “احتمال” بسیار نقش دارد. دربازی هایی که احتمال در آنها بسیار نقش دارد، نتیجه بازی تقریبا خارج از کنترل شما می باشد و با عوامل ایجاد کننده موفقیت ، هیچ ارتباطی ندارد.

در هر صورت “شانس” کاملا با “احتمال” تفاوت دارد. در حقیقت، آنچه که ما آنرا شانس می نامیم همان قانون احتمالات است که در مورد کار و فعالیت های ما نیز صدق می کند. فرد خوش شانس، کارهای زیادی انجام می دهد که همه این کارها روی هم رفته، به طور قابل توجهی احتمال موفقیت و دست یابی آن فرد به اهداف مورد نظرش را افزایش می دهد. اگر تاریخچه هر موفقیت بزرگی را مورد بررسی قرار دهید و فعالیت های بیشماری راکه قبل از موفقیت و در جهت رسیدن به آن انجام گرفته است، بررسی نمایید، خواهید دید که عوامل ایجاد کننده موفقیت، در آن بسیار نقش داشته اند. خواهید دید که یک برنامه مشخص برای رسیدن به موفقیت وجود داشته است. متوجه خواهید شد که آن فرد موفق کارهای کوچک بیشماری انجام داده است و در بعضی موارد سال های سال تلاش کرده تا اینکه موفقیت نهایی امکان پذیر گردیده است.

یک اصل مهم در رسیدن به اهداف شغلی

قانونی در این باره وجود دارد که می گوید: بین تلاش شما و احتمال موفقیت نهایی شما در رسیدن به اهداف شغلی مورد نظرتان، یک رابطه مستقیم وجود دارد.

اگر یک فروشنده تازه کار، هر روز صبح زود از خواب یبدار شود، سخت کار کند، برای هر روز کاری خود برنامه داشته باشد، تمام طول روز به طور مستمر و بی وقفه کار کند، تا جایی که امکان دارد با مشتریان بیشتری صحبت کند، با جدیت و مصرانه کار خود را دنبال نماید و دائما تلاش کند که با مطالعه، گوش دادن به برنامه های آموزشی و حضور مستمر در دوره ها و سمینارهای آموزشی، مهارت فروش و توانایی شغلی خود را بالا ببرد، نسبت به دیگر فروشندگانی که نتوانسته اند این مراحل رشد و پیشرفت را طی کنند، احتمال موفقیت چنین فردی خیلی بیشتر خواهد بود. درآمد بالای این فرد موفق فقط به دلیل شانس نیست بلکه تا حدود زیادی مربوط به برنامه ریزی و کار و تلاش سخت می باشد. عوامل موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای به قرار زیر می باشند، اگر از تحصیلات خوبی برخوردار باشید، حرفه تان را کاملا مطابق با استعدادها و توانایی های ذاتی تان انتخاب نمایید و دائما تلاش کنید تا مهارت ها و ارزش کارتان را در شرکت تان ارتقا دهید، زمانی که به اهداف شغلی تان دست پیدا می کنید، این موفقیت نهایی صرفا نتیجه شانس نخواهد بود.

عوامل موفقیت را برای خود ایجاد کنید    

یک عامل دیگر موفقیت که به شانس مربوط می باشد، “قانون میانگین” نامیده می شود این قانون از بسط و تعمیم “قانون احتمالات” حاصل گردیده است. “قانون میانگین” می گوید که: گرچه شما نمی توانید پیش بینی کنید که از میان یک سری اتفاقات و اقدامات صورت گرفته، کدام یک به نتیجه و موفقیت ختم خواهد شد اما طبق “قانون میانگین” می دانید که با انجام یک کار مشخص و به تعداد دفعات مشخص، می توانید به اهداف شغلی تان دست پیدا کنید. هر چقدر شما کتاب های بیشتری مطالعه نمایید احتمال اینکه کتاب های مفید و کمک کننده ای را در زمینه شغلی و زندگی شخصی تان مطالعه کنید، به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. بدین طریق یک عامل دیگر به عوامل موفقیت خود اضافه می کنید. اگر سخت کار کنید و برای فروش محصولات تان تماس های تلفنی بیشتری با مشتریان برقرار کنید احتمال خیلی بیشتری وجود دارد که بتوانید با مشتریانی روبرو شوید که نیاز مبرم به محصولات شما دارند. بدین طریق یک عامل دیگر به عوامل موفقیت تان اضافه می کنید واحتمال موفقیت شما افزایش می یابد.

به اهداف زندگی تان دست پیدا کنید

اگر دائما در کارتان ابتکار عمل به خرج دهید و روش های جدیدی را امتحان کنید، نسبت به کسی که اصلا خطر نمی کند و هیچ چیز متفاوت یا جدیدی را امتحان نمی کند، برای رسیدن به هدف و یا حل مشکلات اساسی خود، شما موفق تر خواهید بود. بدین ترتیب یک عامل دیگر به عوامل موفقیت تان اضافه می کنید و احتمال موفقیت تان را افزایش می دهید. اگر می خواهید در زندگی به موفقیت دست پیدا کنید و به اهداف شغلی تان برسید باید سخت کار کنید و به عوامل موفقیت که شما را به اهداف تان می رسانند، توجه خاص داشته باشید.  

آموزش بازاریابی اینترنتی و فروش اینترنتی، ارتقا وب سایت در نتایج جستجوی گوگل، افزایش فروش سایت و سئو تضمینی وب سایت ها تخصص من است. من محمد بدلی، موسس شرکت طراحی سایت نی وک (Nivok) هستم. تاکنون بیش از هزاران نفر از طریق وب سایت من ( آموزش بازاریابی) آموزش دیده اند تا کسب و کار آنلاین خود را ایجاد کنند. ادامه مطلب

دفتر مرکزی انتشارات بوم سازه (سیویلیکا): تهران، بزرگراه جلال آل احمد، بین خیابان کارگر و بزرگراه چمران، کوچه پروانه، پلاک ۴، ساختمان چمران، طبقه ۴، واحد ۳۱

تلفن: ۸۸۰۰۸۰۴۴ ، ۸۸۳۳۵۴۵۰ ، ۸۸۳۳۵۴۵۱ ، ۸۸۳۳۵۴۵۲ – کد پستی: ۱۴۳۹۹۱۴۱۵۳

تمامی خدمات پایگاه سیویلیکا ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

 

 

 

 

20 سال قبل، مؤسسان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، با هیاهوی بسیار، تلاش کردند تا بازارهای تجارت زیادی را برخط کنند، این کار در آن زمان به وضوح شکست خورد ولی از آن زمان تا به امروز چیزهای زیادی به مرور تغییر کرد و امروزه بازارهای برخط تجارت به تجارت زیادی شروع به کار کرده اند.

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

از نظر ما 6 دلیل عمده برای این اتفاق وجود دارد:

درست همان‌طور که در 15 سال اخیر شاهد نمونه‌های موفق فوق‌العاده‌ای در بازار اینترنتی مصرف‌کننده بوده‌ایم، انتظار داریم همان سطح از موفقیت را طی ده سال آینده در حوزه‌ی بازارهای اینترنتی تجارت به تجارت هم شاهد باشیم.

در این مقاله قصد داریم 24 راه برای موفقیت بازارهای اینترنتی تجارت به تجارت یا B2B را با شما در میان بگذاریم. مؤسسانی که بتوانند این آموزه‌ها را به کار ببندند، در موقعیت مناسبی برای متحول ساختن بازارهای B2B قرار خواهند گرفت.

مبادلاتی را پیدا کنید که در حال حاضر اتفاق نمی‌افتند، به آنها جامه‌ی عمل بپوشانید. اکثر مؤسسان، بازاری را دیده و می‌گویند «چطور می‌توانم آن معامله را دیجیتال کنم و درصدی از آن به دست آورم؟» این خوب است. اما گاهی بهتر است بگوییم «چه کسی اصلاً در این بازار پول درنمی‌آورد؟ به چه کسی می‌توانم کمک کنم تا در این بازار کسب‌وکاری راه بیاندازد؟»

اگر بتوانید در آمد «غیر-سهیم‌ها» را از 0 تومان به x تومان برسانید، و اگر آنها بتوانند کسب‌وکار خود را پیرامون بازار شما ایجاد کنند، تبدیل به گره‌های وفادار این بازار اینترنتی شده، و کمکتان می‌کنند تا با مقاومت کمتری رشد کنید.

این مهم است، چون دیگر شرکت‌هایی که درآمدی پایین‌تر از وضع موجود دارند، با رشد شما مقابله می‌کنند. آنها نگرانند که بازار اینترنتی شما بازار آنها را تغییر دهد و درآمد، حاشیه‌ی سود و مزیتی را از دست بدهند که به نظرشان امروز دارند. بشر ذاتاً از خطر کردن فراری است.

در مدل تجارت به تجارت، اذهان خریداران به حاشیه‌ی سودشان معطوف شده است. این محور کسب‌وکار آنهاست و کاملاً آگاهند که پول درآوردن شما می‌تواند از حاشیه‌ی سودشان کم کند.

از طرفی، به کیفیت و قطعیت اهمیت داده و امیدوارند که خرید از شما، در حال و آینده، مزیتی نسبت به رقبایشان محسوب شود. خریدار تجارت به تجارت، برای انجام مبادله در بازار اینترنتی شما، ملاحظات منطقی در سطوح مختلف را در نظر می‌گیرد.

 به‌علاوه، شاید شرکتی که از شما خرید می‌کند، برای حاشیه‌ی سود خود و بالطبع ادامه‌ی حیاتش به شما وابسته شود. می‌توانید آنها را بالا برده یا زمین بزنید، که خطر زیادی برایشان محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانید ببینید که چرا تعداد زیادی از کسب‌وکارهای ثبات‌یافته، از بازارهای اینترنتی تجارت به تجارت گریزانند.

این را با خریداران بازارهای تجارت به مشتری مقایسه کنید که معمولاً از بازار برای راحتی، سرعت، و دسترسی‌اش استفاده می‌کنند. آنها حساسیت کمتری نسبت به سود کردن شما داشته، و بیشتر به پیدا کردن آنچه دنبالش می‌گردند و سریع به چنگ آوردنش علاقه دارند و از آنجا که بازار تجارت به مشتری (B2C) فقط بخشی از زندگی آنها را کنترل می‌کند، اهمیتی نمی‌دهند که آن را از بازار شما تأمین کنند یا از منبعی دیگر.

از آنجا که خریداران و فروشندگان B2B نسبت به حاشیه‌ی سود، قیمت‌گذاری و نحوه‌ی تعامل و تعیین آن حساس هستند، جواب گرفتن از بازار اینترنتی B2B بسیار مهم است. باید راهبردهای قیمت‌گذاری هوشمندانه را یاد بگیرید. آیا سود نصیب خریدار می‌شود، یا فروشنده یا هردو؟ آیا سود خود را از قیمت تعیین‌شده برمی‌دارید؟ آیا قیمت‌گذاری را نمایش می‌دهید؟ کسب سود سنتی شاید بهترین راه کسب درآمد نباشد. حتماً از روش‌هایی که قبلاً تجربه شده‌اند اطلاع داشته باشید و بعد به سراغ تجربه و تکرار آنها بروید.

در مدل B2B، اغلب با ذهنیت «اگر خراب نیست، درستش نکن» مقابله می‌کنید. مردم به جریان کار/ تصمیم‌گیری فعلی خود عادت کرده‌اند و ترجیح می‌دهند همان چیزی را که بلدند ادامه بدهند. این مسئله در یک صنعت رسوخ می-کند. بازار را مثل شبکه‌ای از افراد در نظر بگیرید. اگر همه‌ی افراد در این صنعت، به شیوه‌ی مشابه هم کارها را انجام دهند، امتحان کردن چیزی جدید، با احساس خطر بیشتری همراه خواهد بود، حتی به خاطر کارآمدی بیشتر.

بازارهای اینترنتی B2B می‌بایست به دنبال ایجاد «وقفه‌ای در شبکه» باشند تا افراد را از الگوهای تثبیت‌شده بیرون بکشد. وقفه در شبکه می‌تواند به شکل یک واقعیت اقتصادی تازه یا یک فن‌آوری نوظهور رخ بدهد که تغییر فاحشی در تجارب قبلی ایجاد می‌کند. یا اینکه می‌تواند از یک موقعیت رقابتی نشأت بگیرد مثلاً، بازار اینترنتی شما، گره واضحی را به شیوه‌ای تازه فعال کند که سایر گره‌ها را به واکنش در برابر فشار رقابتی حس‌شده برانگیزد.

فوراً به سراغ دژ مرکزی که توسط برنده‌ها و متصدیان امر اداره می‌شود نروید. آنها از حفظ وضع موجود، نفع شخصی می-برند چون معمولاً درصورت کارآمدتر شدن بازار، بیش از آنکه چیزی به دست بیاورند، از دست می‌دهند.

درعوض، شاید شروع کردن از حومه‌ی بازار و نفوذ به آن، راهبرد بهتری باشد. روی گره‌های حاشیه‌ای تمرکز کنید که از وجود یک راهکار جدید، بیشترین سود را می‌برند. تا زمانی که در بازار اینترنتی خود به مخاطب انبوه دست پیدا کرده و بازار اینترنتی دوسویه‌ی خودتان را تحقق ببخشید، این می‌تواند بهترین راهبرد باشد.

برای بازارهای اینترنتی B2B، آگاهی داشتن مداوم مشتری ضروری است. با مشتریان خود صحبت کنید. فقط داده‌هایی که از نرم‌افزارتان بیرون می‌آید را تماشا نکنید. با مردم دوست شوید. مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنید، تماس ویدیویی بگیرید، تلفن کنید، ایمیل بزنید، پیام کوتاه بفرستید، و هنگام صبحانه، نهار، شام، همایش، عروسی و غیره با هم ملاقات کنید.

در دوره‌های مختلفِ تکامل بازار اینترنتی B2B خود، می‌بایست 50% از وقتتان را به صحبت کردن مستقیم با کاربران اختصاص دهید، از آنها سؤال کرده، و بازخورد بگیرید.

بازارهای برخط معمولاً بهترین عملکرد را زمانی دارند که در هر دو سوی بازار، پراکندگی بالایی وجود داشته باشد. اگر فقط منابع معدودی از عرضه و تقاضا در یک رده از بازار B2B وجود داشته باشد، بازارهای برخط موفقیت زیادی نخواهند داشت.

البته ادغام شدن در بازار، به این معناست که بازیکنان قدرتمند در یکی از دو سو، قادر به استفاده از سهم خود از بازار، جهت جلوگیری از موفقیت تازه‌واردان خواهند بود. یا این‌طور می‌شود، یا اینکه بازار بیش از حد به بازیکنان بزرگ تکیه خواهد کرد و اگر هر یک از مشتریان انصراف دهد، فلج خواهد شد. در هر صورت، این وضعیت برای ایجاد یک بازار اینترنتی، آرمانی نیست.

به یاد داشته باشید که بازارهای اینترنتی B2B، «هواپیماهایی سخت‌پرواز» هستند و راه افتادنشان 5 تا 8 سال زمان می‌برد. بنابراین خلبان‌ها -گروه مؤسس- باید داده-محور، فروتن، و خستگی‌ناپذیر باشند تا آن هواپیما را درست به پرواز درآورند.

بازار اینترنتی B2B شما، فصول مختلفی را پشت سر خواهد گذاشت، و محصول باید به فراخور هر فصل، کار متفاوتی انجام دهد. برای انطباق دادن خود با این موارد آماده باشید: قیمت‌گذاری، ضمانت‌ها، تراکم سویه عرضه، محدودیت‌های جغرافیایی، اطلاع‌رسانی در مطبوعات یا پنهان‌کاری، مشوق‌های ویژه برای گره‌های خاص به‌منظور جلب تعهد آنها، ابزارهای SaaS (نرم‌افزار به مثابه سرویس) جهت محدود کردن یکی از دو طرف (تفاهم‌نامه‌ای که شخص یا شرکت را ملزم به معامله با یک شرکت خاص می‌کند )، دادن اجازه‌ی واسطه‌زدایی  و بعد متوقف کردن آن، تقویت فن‌آوری مالی ، و الی آخر.

در بسیاری از بازارهای B2B، کارگزاران نقش واسطه میان خریداران و فروشندگان را ایفا می‌کنند. وقتی پای معاملات بزرگ در میان است و خریداران برای انتخاب و تأمین درست نیازهایشان کمک می‌خواهند، کارگزاران اعتماد و مشورت لازم را به هر دو طرف ارائه می‌دهند.

معمولاً صِرف وصل کردن عرضه و تقاضا به هم کافی نیست. کشف، کارکرد اصلی نسل اول بازارهای «فهرست‌ساز» بود، اما این مدل برای B2B خیلی به درد نمی‌خورد. یک راهبرد این است که خودتان کارگزار فن‌آور شوید، بعد به سراغ خودکارسازی یک یا هر دو سوی بازار بروید.

راهبرد دوم برای معامله با بازارهای B2B که وجود کارگزار در آنها شایع است، دادن نرم‌افزار، داده، و امکان دسترسی به عرضه یا تقاضا به آنهاست تا بتوانند کار خود را بهتر انجام دهند. این کار، کارگزاران را از مانع به مدافع بازار اینترنتی شما تبدیل می‌کند.

دور نگه داشتن یک کسب‌وکار از اجبارِ ورود به سیاست‌های داخلی و تصمیم‌گیری درمورد خرج کردن پول -ا گذشتن از درصدی از سود- می‌تواند سرعت چرخه‌ی فروش شما را افزایش دهد.

البته، پیشنهاد استفاده‌ی آزمایشی رایگان می‌تواند خطرناک باشد. باید این کار را به روش درستی انجام دهید. چند ایده در این حوزه می‌توانند به شما کمک کنند:

اول اینکه، هزینه‌ی واقعی مخاطبان هنگام منقضی شدن مصرف آزمایشی در آینده را به روشنی اعلام کنید، در غیر این صورت هر کسی درصورت عدم اطلاع از اتفاقی که با منقضی شدن استفاده‌ی آزمایشی می‌افتد، متضرر خواهد شد.

دوم اینکه، یک «باشگاه اولی‌ها » درست کنید: گروهی از مشتریان اولیه و برخوردار از دسترسی محدود. این باعث می‌شود همه بدانند که فقط تعداد محدودی استفاده‌ی آزمایشی، پیشنهاد شده و درنتیجه مردم احساس کنند باید عجله کنند تا مبادا کسی جایشان را بگیرد. به‌علاوه، دسترسی محدود به شما اجازه می‌دهد تا به کاربران بعدی توضیح دهید که چون باشگاه اولی‌ها بسته شده، آنها نمی‌توانند از همان مزایای خرید بهره‌مند شوند. می‌توانید توضیح دهید که این فقط یک دوره‌ی آزمایشی محدود بوده است.

به یاد داشته باشید که گره‌های بازار B2B معمولاً ارتباط نزدیکی با هم دارند. همه حرف می‌زنند. تراکم شبکه بسیار بالاست. همه‌ی آنها یکدیگر را از همایش‌های تجاری، شوراها، و مهمانی‌ها می‌شناسند. باید فرض را بر این بگذارید که هر چیزی که به یک نفر در این بازار می‌گویید، همه از آن باخبر خواهند شد. نحوه‌ی ساختن بازارتان معلوم خواهد شد، بنابراین باید در نوشتن و انتقال دادن نحوه‌ی شروع و رشد نیازهایتان دقت کنید.

بازارهای B2B باید بررسی سوابق گره‌ها در هر دو سوی بازار را در دستور کار قرار دهند تا بتوانند نسبت به برند خود اعتمادسازی کنند. اعتماد کلید ماجراست. در 6 سال اخیر، شرکت‌های KYC (مشتری خودتان را بشناسید) بیشتر در دسترس قرار گرفته و انجام این کار را تسهیل کرده‌اند.

امروزه، بخش عمده‌ای از روش کار بازارهای برون-خطیِ B2B، ذکر اطلاعات ظریف و شخصی در معاملات است.

مثلاً، وقتی از یک واسطه لوله‌ی آب می‌خرم، درمورد محصولات مختلف، تنظیمات احتمالی، و بهترین شکل استفاده از آنها توصیه‌هایی به من می‌کند و اطلاعاتی می‌دهد که پیدا کردنشان به نحو دیگری مشکل است، و متناسب با موقعیت منحصربه‌فرد من هستند.

شاید مجبور باشید برای رقابت با سنگر کارگزاران، ارزش مشابهی را پیشنهاد دهید. داشتن موجودی، اغلب تنها بخشی از معادله است.

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

به منظور ایجاد نقدینگی در بازار خود، شاید نیاز باشد تبدیل به بازاری مدیریت‌شده شوید و یک هماهنگ‌کننده یا مدیر محصول را جهت مدیریت بخش‌های مختلف سویه‌ی عرضه اضافه نمایید تا محصول مناسب را برای سویه‌ی تقاضا تأمین کند. این می‌تواند کاری «رایگان» به نظر برسد که بازار انجام می‌دهد. درواقع، هزینه‌ی اضافه‌ای به شما تحمیل می‌شود، و باید مطمئن باشید که سود کافی از این بازار به دست آمده و این هزینه‌ی اضافی را پوشش خواهد داد.

برای تعبیه در یک یا هر دو سوی بازار، ابزارهای گردش کار بسازید تا بدون حالت چند کاربری، مصرف مکرر در هر دو سمت را برانگیزد. این بدان معنا نیست که باید مثل یک شرکت SaaS از آنها هزینه‌ی اشتراک بگیرید، چون مدل درآمدی شما می‌تواند حول مبادلات بازار شکل بگیرد.  به عبارت دیگر شما در حال ساختن شرکت ابزار SaaS رایگان یا تقریباً رایگانی هستید که از معاملات پول درمی‌آورد.

به جای تلاش برای به چنگ آوردن یکباره‌ی کلّ یک رده از بازار، هوشمندانه‌تر این است که به یک بازار ویژه‌ی متمرکز روی بیاورید. برای شروع، گروه درستی از خریداران یا فروشندگان را هدف بگیرید. افرادی را در رده‌ی بازار خود پیدا کنید که بیشتر به عرضه یا تقاضایی که می‌توانید برایشان فراهم سازید نیاز دارند. بیش از 85% از ظرفیت این گره‌های بهتر را در اختیار گرفته و از آنجا کار خود را گسترش دهید.

در ابتدای ایجاد بازار، باید بفهمید که جذب تقاضا سخت‌تر است یا عرضه و کلّ شرکت خود را به آن معطوف کنید. در برخی از بازارهای B2B، اگر عرضه را به عهده بگیرید، تقاضا خود را نشان خواهد داد. در سایر موارد، اگر تقاضا را پیدا کنید، عرضه خود را نشان خواهد داد.

یکی از اشتباهات بزرگی که شاید برخی مؤسسین مرتکب شوند، تقسیم زودهنگام شرکت به دو گروه است، یکی مسئول توسعه سمت عرضه و دیگری سمت تقاضا، درحالی‌که فقط گسترش دادن یک سویه مطرح است. به دلایل انسانی، سایر افراد در شرکت شما، طبیعتاً سعی خواهند کرد هر دو طرف را پشتیبانی کنند. هر دو طرف می‌خواهند در جلساتِ شرکت، فرصتی برای ابراز وجود داشته باشند و از آنها بابت کارشان تقدیر شود. این باعث حواس‌پرتی می‌شود.

آنچه در این مرحله واقعاً مهم است این است که معلوم شود کدام سویه سخت‌تر است و بعد کلّ شرکت به آن سمت اختصاص داده شود. در مراحل اولیه، سویه دیگر واقعاً مهم نیست.

ازآنجا که بازارهای برخط طی 10 سال گذشته تکامل یافته‌اند، معاملات برخط هم پیشرفت مداوم و روز‌افزونی را تجربه کرده‌اند.

افزودن حمایت فن‌آوری مالی از کاربران بازار، از جمله بیمه، تأمین مالی، و غیره، به محافظت در مقابل  واسطه‌زدایی و چند-کاربری کمک خواهد کرد. معاملات B2B به واسطه‌ی خدمات فن‌آوری مالی، ماندگاری بالاتر و تجربه‌ی بی‌نقص-تری را فراهم خواهند ساخت.

یک شرکت B2B می‌تواند از انجام کاری فوق‌العاده با موبایل هم سود زیادی ببرد. 100% کارمندان کسب‌وکارها، به واسطه گوشی‌های هوشمند شخصی خود، موبایلی شده‌اند در حالی که  اکثر بازارهای B2B کمتر روی موبایل کار کرده-اند.

فرصت‌های زیادی وجود دارد، اما کافی است تصور کنید که نقشه‌ها، ردیابی در زمان واقعی، پیشنهاد مزایده یا مناقصه به‌صورت موبایلی، دادن اعلانِ موجود شدن، پرداخت سریع، پیام‌رسانی، پیام‌های صوتی تصویری، و دیگر ویژگی‌های ابتدایی موبایل، برای B2B چقدر ارزشمند خواهند بود.

از خودتان بپرسید: چه چیزی می‌تواند یک ویژگی برجسته یا «بدون-آن-زندگی-غیرممکن-است» برای سمت عرضه یا تقاضا محسوب شود که با موبایل بشود آن را عملی کرد؟

درحال‌حاضر اعلان‌ها و ردیابی تحویل، در تحویل مواد غذایی و تجارت الکترونیک رواج دارد. Uber Eats و آمازون زمان مورد انتظار برای رسیدن سفارش‌هایتان را به شما اطلاع می‌دهند، و این انتظار مصرف‌کننده به B2B هم سرایت خواهد کرد.

مردم می‌خواهند وضعیت سفارش خودشان را بدانند. اعلان‌های تحویل در هر مرحله از این مسیر، با استفاده از نقشه‌های محلّ سفارش یا حداقل نقشه‌ای از محلّ معامله در این فرآیند، زمان‌بندی معامله را برای هر دو طرف شفاف می‌کند. به آنها احساس داشتن کنترل و آگاهی بیشتر از زمان و مکان تحویل گرفتن خریدشان را می‌دهد.

این مورد هزینه و زحمت زیادی دارد، اما شاید خدمات کامل به واسطه‌ی انبارداری خودتان، همان چیزی باشد که برای گسترش دادن این شبکه و افزودن ارزش کافی نیاز دارید تا به عنوان واسطه حذف نشوید.

این یک راه برون‌خطی برای به دست آوردن معاملات بیشتر است. برخی آن را «بازار اینترنتی مدیریت‌شده» می‌نامند، که در آن سطح خاصی از خدمات را تضمین می‌کنید. درآمد بیشتری دارید، اما هزینه و خطر بیشتری را هم به جان می‌خرید.

در ایجاد یک بازار، پول درآوردن، همه‌چیز است. با آوردن فروشنده‌های کارآمد و کارگزاران سابق از بازارتان به گروه خودتان، به امید همکاری با یک رقیب مدرن و سریع‌تر، می‌توانید توزیع خود را راه بیاندازید. از آنها بخواهید دفتر تجارت و تخصص خود را همراهشان بیاورند.

محصولات و خدماتی که پیش از این وجود نداشته‌اند، اغلب راه خوبی برای ورود به بازار هستند چون حاشیه‌ی سود آنها بالاتر بوده و بازارشان هنوز اشباع نشده است. فن‌آوری های توان بخش جدید، فرصت‌های بکر و جدیدی ایجاد می‌کنند که متصدیان امر از آنها غافلند چون سرشان گرم کسب‌وکار اصلی خودشان است. با ایجاد عرضه یا تقاضای جدید می-توانید فرصت‌های جدید و کشف‌نشده‌ای  خلق کنید.

20 سال پیش، خوش‌بینی زیادی نسبت به بازارهای B2B وجود داشت، و حجم زیادی از سرمایه به سمت استارتاپ‌ها سرازیر شده بود. آنها شکست خوردند، و ابری از ناامیدی و بدگمانی ایجاد کردند که تا همین حالا هم بر بازارهای B2B سایه انداخته است.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، موج اول به چند دلیل شکست خورد. به عقیده‌ی ما، این دلایل دیگر مطرح نیستند، و بازارهای B2B که در دهه‌ی 2020 ساخته می‌شوند، وضعیت بسیار بهتری خواهند داشت.

پیش از این نوشتیم که زمان‌بندی استارتاپ، حول سه عامل مهم شکل می‌گیرد: انگیزه‌ی اقتصادی، رفتار کاربر، و فن-آوری‌های توان‌بخش. هر سه عامل، بعد از 20 سال برای بازارهای B2B برخط بسیار مطلوب‌تر می‌شوند.

در این راه مؤسسان باید برای ساخت موفقیت‌آمیز بازارهای B2B، از پس موانع جدّی بربیایند. برای مؤسسانی که بتوانند راه خود را با موفقیت باز کنند، طی ده سال آینده، فرصت تأسیس شرکت‌های تحول‌آفرین و شاخصی در این فضا وجود خواهد داشت که می‌توانند بزرگترین بازارهای B2B جهان را در اینترنت عرضه کنند و عصری جدید را به ارمغان بیاورند.

سلام
بازارهاي اينترنتي در مسير رشد خود هستند
از حسن انتخاب محتوا و مقاله ي شما سپاسگزارم .استفاده كرديم .
آقاي مرتضوي تعداد استارت آپها در چه صنعتي در ايران بيشتر از حوزه هاي ديگر است ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ویژه نامه کشاورزی

ویژه نامه سرمایه گذاری خطرپذیر

ویژه نامه هوش مصنوعی

ویژه نامه فینتک

ویژه نامه کارآفرینی اجتماعی

اکوموتیو رسانه‌‌ای تخصصی است که می‌کوشد ضمن پوشش اخبار و رویدادهای جامعه استارتاپی، با تولید محتوای شناختی و کاربردی بخشی از نیاز محتوایی این جامعه را تامین نماید و در راستای شکوفایی آن نقش‌آفرینی کند.

– ارتباط با مدیر وبسایت
– لیست و تعرفه خدمات

هرهفته از بهترین مقالات اکوموتیو مطلع شوید…

یک ایمیل حاوی لینک فعالسازی برای شما ارسال شد، پس از کلیک روی لینک شما با موفقیت عضو خبرنامه اکوموتیو خواهید شد

جهت مطالعه و مشاهده بیشتر مطالب و ویدیوها به حساب کاربری خود وارد شوید.

 در کمتر از 30 ثانیه به بیش از 200 مقاله و ویدیوی آموزشی به رایگان دسترسی داشته باشید!

کد مطلب:
44525 / 
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
5982
بازدید

صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک، همواره به‌دنبال روش‌هایی مناسب برای سنجش موفقیت‌شان هستند. معیارهای موفقیت در هر کسب‌ و کار می‌تواند متفاوت باشد،‌ اما تقریبا عوامل کلیدی موفقیت برای اکثر شرکت‌ها مشابه است. در این مطلب با شناخت عوامل موفقیت در کسب و کار می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم، «آیا شرکت در مسیر دستیابی به سهم بازار و سودآوری بیشتر قرار دارد یا خیر؟»

نگرش‌ کارکنان، رفتارهایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به بروز تغییرات مثبت یا منفی در کسب و کارتان شود. اگر کارکنان شما ابتکار عمل نداشته باشند، پیشنهادات‌شان را ارائه ندهند، به اندازه کافی راضی و باانگیزه نباشند و تمام مدت مشغول کارهایی روتین و خسته‌کننده باشند؛ کسب‌وکارتان قطعاً رو به زوال خواهد بود. عامل اصلی موفقیت در کسب ‌و کار، نیروی متعهد و باانگیزه است. قطعاً بدون نیروی کار با انگیزه، هیچ برنامه‌ریزی، چشم‌انداز و چارچوبی برای رشد و توسعه کسب و کارتان نخواهید داشت.

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

شرکتی که از تکنولوژی برای ایجاد بازارهای جدید، خدمت به مشتریان، افزایش بهره‌وری و توسعه محصول و خدمات جدیدش استفاده می‌کند؛ فرصت خوبی برای رقابت اثربخش دارد. شرکت‌های مجهز به فناوری‌های روز با سطوح کیفیت‌ بهتری نسبت به کسب و کارهای سنتی وارد عرصه رقابت می‌شوند. استفاده از فناوری در کنار نیروی کار باانگیزه، می‌تواند به کاهش رکود در کسب‌وکارتان کمک کند. 

بیشتر صاحبان کسب‌وکار در ابتدا میزان موفقیت را با سنجه‌های مالی می‌سنجند. گرچه شرط بقای هر کسب و کار رسیدن به مرحله سودآوری است؛ اما باید توجه داشت در صورتیکه کسب و کار از فن‌آوری و نیروی کار مناسب برخوردار نباشد، سودآوریِ رضایت‌بخشی نخواهد داشت. سودآوری شاخص کلیدی موفقیت است. می‌تواند به جریان نقدی مثبت و کنترل میزان بدهی‌های شرکت کمک کند. همچنین کارآیی شرکت را با مدیریت هزینه‌ها بهبود بخشد. البته شاخص‌های موفقیت مالی در صنایع مختلف؛ متفاوت است.

حتی اگر کسب ‌و کارتان کاملا محلی باشد، بازهم پدیده جهانی‌شدن برای آینده شرکت‌تان اهمیت دارد. پدیده جهانی شدن، معیاری برای سنجش موفقیت شرکت‌ها است. از آنجایی شرکت‌های امروزی در عصر ارتباطات فعالیت می‌کنند، توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات و توسعه محصولات و بازارهای جدید را راحت‌تر از هر زمان دیگری در اختیار دارند. شرکت‌ها می‌‌توانند راه‌های توسعه کسب و کارشان را در سطح جهانی مورد بررسی قرار دهند. برای انجام این‌ کار لازم است برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

یکی از اشتباهاتی که شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که به دقت بر پیام بازاریابی‌شان نظارت ندارند. آن‌ها مخاطب‌شان را به‌طور همزمان با پیام‌های مختلفی مورد هدف قرار می‌دهد. این بی‌ثباتی، چشم‌انداز فعلی و آتی شرکت را مختل می‌کند. شرکت‌ها باید پیامی مشخص و بدون ابهام را از طریق رسانه‌های مورد استفاده (مانند وب‌سایت‌ها و دیگر انواع شبکه‌های بازاریابی) به بازار هدف‌شان‌ انعکاس دهند. ثبات در انعکاس پیام بازاریابی،‌ ‌عاملی مهم برای موفقیت در کسب و کار است. شرکت‌ها نباید نسبت به آن بی‌توجه باشند.

۶ اصل طلایی برای موفقیت در کسب و کار جدید

7 گام برای موفقیت در کسب و کار جدید

۴ نوع تصمیم‌گیری برای موفقیت در کسب و کار

مترجم: مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

برگرفته از سایت smallbusiness.chron.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

از آخرین اخبار، رویدادها، مطالب مفید، ویدیوها و اینفوگراف ها به راحتی و به موقع مطلع شوید.

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-28425350  info [at] modirinfo.com

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ است و نقل قول و استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399
عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *