فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار
فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

اندیکاتور پارابولیک سار (به انگلیسی Parabolic SAR) توسط ولز وایلدر (Welles Wilder) آمریکایی ابداع شد. وی متولد سال ۱۹۳۰ بوده و دارای مدرک مهندسی مکانیک می‌باشد. شهرت وایلدر بخاطر فعالیت‌های گسترده در بازار املاک و مستغلات و تحلیل تکنیکال است. خلق اندیکاتورهای پرکاربرد و خارق‌العاده دیگری نظیر میانگین محدوده واقعی (Average True Range)، میانگین حرکت جهت‌دار (Average Directional Index) و اندیکاتور شناخته شده RSI از دیگر دستاوردهای او است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اندیکاتورها توابع ریاضی هستند که با استفاده از یک سری فرمول‌ها، سعی در تعیین روندها و یا پیش‌بینی آینده قیمت دارند. پارابولیک سار نیز یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد بازارهای مالی دنیاست. این اندیکاتور در مجموعه اندیکاتورهای تأییدکننده و تأخیری قرار می‌گیرد. نمای کلی این اندیکاتور به صورت نقطه‌چین‌هایی است که در بالا یا پایین نمودار قیمتی قرار دارند. از این اندیکاتور بیشتر برای تأیید صعودی یا نزولی بودن روند استفاده می‌شود.

Parabolic در انگلیسی به معنای سهمی‌شکل بودن و SAR نیز مخفف Stop And Reversal است. لذا در فارسی به این اندیکاتور، “توقف و بازگشت سهموی” نیز می‌گویند.

در تصویر زیر شمای کلی اندیکاتور Parabolic SAR را مشاهده می‌کنید.

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

طبق روال سایر مقالات، این بار هم گام به گام پیش خواهیم رفت. ابتدا در نرم‌افزار متاتریدر اندیکاتور پارابولیک سار را مطابق تصویر زیر به نمودار اضافه می‌کنیم: (توجه کنید که در سایر نرم‌افزارها هم به راحتی می‌توانید اندیکاتور را بر روی نمودار اعمال کنید.)

در طراحی این اندیکاتور دو پارامتر به عنوان متغیر در نظر گرفته شده است. ۱- گام و ۲- گام بیشینه

مقدار پیشنهادی و بهینه برای این دو متغیر توسط آقای وایلدر به ترتیب ۰.۰۲ و ۰.۲ ارائه شده است. این اعداد به صورت پیش‌فرض در بیشتر نرم‌افزارهای معاملاتی لحاظ شده‌اند.

برای افزایش حساسیت اندیکاتور می‌توان مقدار گام را کاهش داد (مثلا به ۰.۰۱). با این کار فاصله نقطه‌چین‌های تشکیل شده به هم نزدیک‌تر شده و حساسیت اندیکاتور بیشتر می‌شود.

تصویر بعدی تنظیمات صحیح اندیکاتور Parabolic SAR در نرم‌افزار متاتریدر را نشان می‌دهد.

این اندیکاتور مطابق با روابط گفته شده نقاطی را در بالا یا پایین قیمت به ما نمایش می‌دهد. معمولا از این سیستم به سه روش استفاده می‌شود:

به طور کلی زمانی که نقطه چین‌ها بالای کندل‌های قیمت هستند، روند نزولی و زمانی که نقطه‌چین‌ها در پایین کندل‌های قیمت قرار می‌گیرند، روند صعودی است.

اندیکاتور پارابولیک سار به ما کمک می‌کند که به محض تشکیل یک نقطه در سمت مقابل کندل‌ها، تأییدیه برای شکل گرفتن یک سقف/کف و شروع روند جدید را صادر کنیم. در واقع کار اصلی این اندیکاتور شناسایی محل پایان یک روند است.

به شکل‌ زیر توجه کنید :

در تصویر فوق نحوه شناسایی روند و نقاط بازگشت روند با استفاده از اندیکاتور Parabolic SAR را بر روی نماد زاگرس بررسی کرده‌ایم.

یکی دیگر از کاربردهایی که می‌توان از این اندیکاتور به دست آورد، استفاده از آن به عنوان سطوح حمایت یا مقاومت است. همانند میانگین‌های متحرک یا باندهای بولینگر که قبل‌تر در مورد آن‎‌ها توضیح داده شد، پارابولیک سار نیز می‌تواند به خوبی این نقش را ایفا کند.

در تصویر زیر که مربوط به نماد ذوب است، نحوه تشکیل سطوح حمایت و مقاومت دینامیک توسط اندیکاتور پارابولیک سار و واکنش قیمت به این سطوح را می‌بینیم:

پایین یا بالا قرار گرفتن اندیکاتور پارابولیک سار نسبت به کندل‌ها، همیشه به معنای حمایت یا مقاومت بودن آن نیست. در برخی از موارد که اندیکاتور و قیمت به سمت یکدیگر حرکت کرده و اصطلاحا همگرا می‌شوند، این همگرایی نشانه‌ای از بازگشت روند و احتمال شکسته شدن اندیکاتور را نمایش می‌دهد. تصویر بعدی به وضوح همگرا شدن قیمت و اندیکاتور و به نوعی خطای اندیکاتور پارابولیک‌سار را در نماد حریل نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از کاربردهای اندیکاتور پارابولیک‌سار استفاده از آن برای مشخص کردن حد ضرر است. حد ضرر را می‌توان با استفاده از ابزارهای تکنیکالی دیگر مثل سطوح حمایت و مقاومت، سطوح فیبوناچی و … تعیین کرد. اما یکی از ساده‌ترین روش‌های آن استفاده کردن از اندیکاتور پارابولیک‌سار می‌باشد. به این صورت که هنگام تشخیص روند صعودی و ورود به معامله، سطح قیمتی معادل با محل قرار گرفتن نقطه متناظر با کندل ورود به معامله، برابر با حد ضرر شما خواهد بود. در صورتی که پس از ورود به موقعیت معاملاتی قیمت به این سطح برسد حد ضرر شما فعال شده است.

در تصویر بعد (مربوط به نماد خودرو) مشاهده می‌کنید که قیمت ورود در محدوده ۲۴۶۰ ریالی قرار داشته و حد ضرر با توجه به نقطه مشخص شده روی اندیکاتور ۲۱۸۵ ریال خواهد بود. توجه کنید که محاسبه حد سود و به تبع آن نسبت حد ضرر به حد سود باید با توجه به سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال که به طور مفصل در آموزش‌های صفر تا صد بورس (کلوپ میلیونرها) در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ایم، صورت گیرد.

نکته جالب توجه در مورد این اندیکاتور سادگی کار با آن است. شما می‌توانید سیگنال‌های خرید و فروش را تنها با یک نگاه تشخیص دهید! به شخصه اندیکاتوری با این سادگی و در عین حال قابل‌اعتماد را سراغ ندارم!

به مثال زیر دقت کنید! تنها با خریدن روی خطوط سبز رنگ (سیگنال‎‌های خرید) و فروش بر روی خطوط قرمز رنگ (سیگنا‌ل‌های فروش) چیزی حدود ۲۱۷% (بیش از ۳ برابر) سود مرکب در حدود ۴ ماه برای سهامداران ذوب آهن اصفهان به ارمغان آمده است!

بارها گفته‌ایم که یک معامله‌گر باید همواره از ترکیب ابزارهای مختلف برای اطمینان از سیگنال‌ها استفاده کند. یکی از ابزارهای تکمیل‌کننده اندیکاتور پارابولیک‌سار نیز اندیکاتور مکدی است. نحوه استفاده همزمان از این دو اندیکاتور به این صورت است که :

صادر می‌شود. به مثال زیر توجه کنید :

پارابولیک سار یکی دیگر از ابزارهای متعدد تحلیل‌ تکنیکال است که در عین سادگی در درک بهتر شرایط بازار، تشخیص روند و نقاط بازگشتی به ما کمک می‌کند. این ابزار می‌بایست در کنار سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده شده و به نوعی آن‌ها را تأیید نماید. استفاده موردی و تنها از یک اندیکاتور توسط مجموعه ما هیچ‌گاه توصیه نشده و در آینده نیز نخواهد شد! همواره به دانشجویان خود توصیه کرده‌ایم که دانش تحلیل تکنیکال، با یک روز یا یک هفته مطالعه به دست نیامده، بلکه نیازمند کسب تجربه و مهارت و تمرین بسیار است. به علاقمندان این حوزه توصیه می‌کنم که نکات بیان شده در این مقاله را بارها و بارها تمرین کرده و در معاملات خود به کار گیرند تا به بخشی از سیستم معاملاتی آن‌ها تبدیل شود.

 

سلام. سپاس از مقاله خوب شما. به نظر من بسیار ساده و روان و قابل استفاده بیان شده. خیلی به درک من از این اندیکاتور کمک کرد.

سلام جناب ادیب نیا شما فیلتری برای شناسایی سهامی که پالس مثبت Psar زیر کندل قرار بگیره دارید؟ درواقع فیلتری که پارابولیک سار سیگنال مثبت بده

با سلام. مطالب مفید و آموزنده ای بودند. آرزوی توفیق برای جنابعالی دارم.

زیاد با مکدی سازگاری نداره و اندیکاتورهای بهتری واسه تاییدش هست

با سلام و تشکر از مطلب بسیار مفید ارائه شده
مبنای علمی این اندیکاتور رو لطفا توصیح دهید که اون ۳ پارامتر که در این اندیکاتور استفاده می شود چه مفهومی دارند start increment و maximum و اعداد ۰.۰۲ و ۰.۰۲ و ۰.۲ که برایشان قرار می دهیم یعنی چه؟ تشکر

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

سلام
با تشکر، یک سوال :
نقطه ای که این اندیکاتور سیگنال خرید را صادر مینماید، طبیعتا برای دارنده سهم نیز به معنای افزایش ارزش سهم خواهد بود به همین دلیل عرضه کم وقیمت حداکثری خواهد شد.آیا راهی وجود دارد که از اطلاعات مثلا امروز متوجه شویم که فردا قیمت و آخرین نقطه منعکس شده روند نزولی، تلاقی خواهند نمود و پس از فردا، سهم در روند صعودی قرار خواهد گرفت؟.

با درود خدمت استاد گرامی و تشکر بابت مطالب ارزنده و کاربردی شما در سایت،
در مورد ترکیب اندیکاتور macd و parabolicSAR فکر می کنم در مورد سیگنال فروش مکدی همزمانی با پارابولیک نداره و سیگنال هاش با توضیحات شما در این صفحه هم خوانی نداره، در تصویری هم که شما به عنوان نمونه درج کردید، مکان سیگنال فروش در اندیکاتور مکدی با مکان سیکنال فروش پارابولیک سار اشتباه هست.
ممنون میشم توضیح بفرمایید

سلام
لزومی نداره که حتما همزمانی وجود داشته باشه و میتونن صرفا همدیگر رو تایید کنند
ضمنا باز هم تاکید می‌کنیم که معامله‌کردن فقط با استفاده از یک یا دو اندیکاتور به هیچ وجه توصیه نمیشه
و اندیکاتورها از نظر ما ابزارهای تکمیلی تحلیل تکنیکال هستند

سلام شما درست میگید تا قبل از توضیحات مکدی مطالب خوبی بود

سلام ببخشید مثلا نقاط پاراپولیک پایین میاد و مکدی بعد از سه چهار نقطه بالای صفر قرار گرفت بازم سیگنال خرید محسوب میشه؟

سلام
توجه کنید که معامله‌کردن نباید صرفا با یک یا دو اندیکاتور صورت بگیره
داخل مقاله هم بارها به این نکته اشاره کردیم

عالی بود

سپاس از همراهی شما

بسیار عالی زکات علم نشر آن است و خداوند روزی شما را بسیار میگرداند…شاد و پر انرژی باشید

ممنون از همراهیتون

با سلام . بسیار عالی و جامع و خلاصه بود، خداوند به شما طول عمر باعزت بدهد.من اندک زمانی است که دارم در مورد بورس کتاب می خوانم. ولی نمی دانم وقتی می خواهم یک سهم را بخرم یا بفروشم با توجه به بازه قیمتی هر روز چگونه باید قیمت بهینه را انتخاب کنم . در صورت امکان راهنمایی بفرمایید. پیشاپیش از حسن نظر شما متشکرم

سلام
سپس از همراهی شما
برای شناسایی نقاط ورود یا خروج مناسب باید از تحلیل تکنیکال استفاده کنید

بسیار بسیار عالی بود این مطلب

درود بر شما
خوشحالیم که همراه ما هستید

خیلی عالی، مختصر و مفید اشاره شد.
ممنونم

سلام
ممنون از همراهی شما

بسیار عالی و جامع. سپاس و درود فراوان

ممنون که همراه ما هستید

سلام جناب عرفانیان عزیز
ممنون از مقاله خوبتون یه سوال داشتم ما از کجا میتونیم نرم افزار تحلیل تکنیکال رو دانلود کنیم و اسم نرم افزارش چی هست

سلام
نرم‌افزار متاتریدر رو با جستجو در اینترنت میتونید دانلود کنید
که آموزشش رو به طور مفصل داخل دوره جامع توضیح دادیم

با سلام و ممنون از توضیحات خوبتون اگر امکان دارد فرمول ریاضی این اندیکاتور را هم توضیح دهید

سلام
منظورتون از فرمول ریاضی چی هست؟

با عرض ادب و سلام خدمت استاد گرامی،بسیار ممنون از توضیحات آموزنده ی شما در مورد این اندیکاتور. جزاک الله خیرا

با سلام خیلی عالی بود ممنون از توضیحات کاربردی شما

ممنون از پیام‌های محبت آمیزتون

تشکر میکنم از مطلب خوبتون که خیلی مختصر و مفید توضیح دادین

سلام
ممنون از همراهی شما

چقدر شیوا و رسا و ساده توضیح دادید
ممنونم

ممنون که همراه ما هستید

ممنون از توضیحات داده شده .خدا خیرت بده .مدتی است عاشق بورس شدم.میگم عاشق چون واقعا بورس را دوست دارم .ولی پول کافی برای اموزش ندارم‌.برای همین تعدادی کتاب خریدم و مرحله به مرحله هر روز به مدت ۴ ساعت مطالعه می کنم الان یک سال است که حتی روز های تعطیل مطالعه می کنم .هر چی پیش میرم خدا افراد خوبی مثل شما را سر راهم قرار میده .از ایچیمو کو والیوت به عنوان استراتژی معاملاتی استفاده می کنم .یک روش برای حد ضرر می خواستم گذرم به پارابولیک سار افتاد .با مقدار اندک شروع کردم و سود خوبی توی بورس نصیبم شده.هر روز مطالعه میکم.امیدوارم باز هم مطلب بگذارید برای افرادی مثل من .با تشکر و ارزوی موفقیت شما .

سلام دوست من
خوشحالم که از این مقاله استفاده کردید
سایت ما رو دنبال کنید، قطعا در آینده مقالات و مطالب زیادی روی سایت قرار میگیره که بهتون کمک خواهد کرد

خدا پدرتونو بیامرزه

واقعا سپاس از توضیحات بی دریغتون

واقعا عالی بود.تازه وارد دنیای ترید شدم .توضیحات شما به دلم نشست.ایشالا موفق باشید

سلام
ممنون از انرژی خوبتون
اگر تازه وارد بازار سرمایه شدید توصیه می‌کنم در دوره رایگان ما شرکت کنید.

ممنون…عالی بود
زکات علم نشر آن است

آقا واقعا خدا خیرت بده . هیچ جا به این کاملی و قابل فهمی اندیکاتور رو توضیح نمیدن . مخصوصا که اخرش با macd ترکیبش کردی خیلی خوب بود
کاش اکثر اندیکاتور هارو توضیح بدین . تشکر

خوشحالم که استفاده کردین 😊

با سلام
ممنون از توضیحات شفاف و مفیدتون.

ممنون از همراهیتون

مطالب زیادی خونده بودم و آموزش دیده بودم در مورد این اندیکاتور، اما یکی از بهترین و ساده ترین و مفید ترین مطالب در این مورد همین متن بود👌🏻

واقعا استفاده کردیم،سپاس از زحماتتون

سلام
ممنون از نظرات پر انرژی شما

سلام
عالی بوووووووووووود!!!!!!!!! سپاس!!!!

سلام
ممنون از همراهی شما

سلام بسیار عالی و زیبا توضیح دادید ممنون

خواهش می‌کنم

مطالب بسیار مفید و در عین حال روان نگاشته شده👌🏻سپاس از اموزش های کارامدتون

سلام
خوشحالم که این مقاله برای شما مفید بوده
ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

© طراحی و توسعه این سایت توسط مجموعه ادیب نیا انجام شده است و تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به امیرحسین ادیب نیا می‌باشد.

حامد آوریل 3, 2018 استراتژی باینری آپشن 3 15,023

در این مقاله در آغاز توضیح کوتاهی در مورد اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic Sar و کاربردهای آن خواهیم داد و در ادامه به ذکر دو استراتژی با استفاده از این ابزار تکنیکال معروف می پردازیم. به وبسایت آموزش باینری آپشن من خوش آمدید 🙂 اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic Sar چیست …

باینری آپشن کلاب هیچ شبکه اجتماعی به غیر از کانال تلگرام زیر ندارد!

https://t.me/binaryoptionz

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

آلپاری

آلپاری

هات فارکس

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

بورس فارسی – آموزش بورس – کلاس بورس بصورت خصوصی

 

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

اندیکاتور Parabolic SAR یا اندیکاتور توقف و بازگشت سهموی مشخص کننده نقطه پایانی یک روند و تغییر حرکت احتمالی قیمت می باشد. یادگیری اندیکاتور پارابولیک سار بسیار ساده و سهل می باشد. نمای کلی این اندیکاتور به صورت نقطه‌چین‌هایی است که در بالا یا پایین نمودار قیمتی قرار دارند، زمانی که نقطه چین ها در پایین خطوط قرار بگیرد به معنی وجود یک سیگنال خرید می باشد و اگر نقطه چین ها در بالای خطوط قرار بگیرد به معنای وجود سیگنال فروش می باشد. اندیکاتور سار یک روند نزولی را مشخص می کند و به‌ محض شکستن روند نزولی و تغییر روند سیگنال ورود را صادر می‌کند.

فرمول محاسبه اندیکاتور پارابولیک:

سار در روند نزولی = سار قبلی – قبلی AF (قبلی SAR – قبلی EP)

سار در روند صعودی = سار قبلی + قبلی AF (قبلی SAR – قبلی EP)

EP: آخرین نقطه در یک روند.

AF: عامل شتاب که مقدار پیش فرض ۰/۰۲ است.

نکته: برای بالا بردن کیفیت سیگنال های هر اندیکاتور میباسیت تنظیمات و مشخصات را بدرستی تنظیم کنید زیرا تنظیمات درست به همراه یک‌روند درست یک سیگنال عالی تولید می‌کند.

تقسیم سود نقدی چیست و چه تاثیراتی برا قیمت سهام دارد؟

آموزش اندیکاتور استوکاستیک و بررسی کلیه جزئیات این اندیکاتور

اسیلاتور CCI چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

ویدیو مستند تاریخ بورس ایران

ارزش خالص دارایی یا NAV چیست؟

عرضه اولیه نماد “غگیلا” در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت

در مورد صندوق سرمایه گذاری سهام چه می دانید؟

مفهوم و کاربرد پول هوشمند در بازار بورس چیست؟

فرابورس چیست؟ بورس بهتر است یا فرابورس

نحوه  استفاده از کندل استیک در تحلیل تکنیکال

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

var tgju_params = { type: “simple”, items: [“ons”,”geram18″,”sekeb”,”nim”,”rob”,”bourse”,”price_dollar_rl”,”price_eur”,”price_aed”,”price_try”], columns: [“diff”], placeholder: “tgju-data”, token: “webservice” };

پستهای اخیر

بررسی مفاهیم و اصطلاحات مهم در معاملات سهام

فروش تعهدی سهام و فروش استقراضی چیست ؟

بررسی حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال

نکاتی برای حرفه ای شدن در معاملات بورس

سوالات آزمون آنلاین بورس معاملات برخط بهمراه پاسخنامه

مستند کد های وال استریت ( دوبله فارسی )

مرجع کامل عرضه اولیه سهام + جدول زمانبندی

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

ویدیو مستند تاریخ بورس ایران

آموزش اندیکاتور RSI یا Relative Strength Index

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

اندیکاتور پارابولیک سار یک شاخص تشخیص روند محبوب است که توسط تکنسین معروف به نام Welles Wilder طراحی و ارائه شده است؛ این اندیکاتور که شاخص توقف پارابولیک و معکوس می باشد در بین معامله گران به یکی از اندیکاتورهای بسیار کاربردی و محبوب تبدیل شده است. معامله گران از اندیکاتور Parabolic Sar برای مشخص نمودن حرکت کوتاه مدت یک دارایی و سهم استفاده می شود. این اندیکاتور می تواند دستور استاپ لاس را در زمان مناسب تعیین کند و به همین دلیل سیستم معاملاتی که از آن پیروی می کند، آن را به یک اندیکاتور بسیار قدرتمند و سودمند برای معامله گران بدل کرده است.
اندیکاتور Parabolic Sar می تواند نقاط برگشت قیمت سهم یا جفت ارز را مشخص کند. این اندیکاتور به صورت نقطه چین هایی است که بالا و پایین قیمت متناسب با حرکت روند دارایی قرار می گیرد. زمانی که روند در جهت بالا حرکت کند، نقطه چین های اندیکاتور پارابولیک سار زیر قیمت قرار می گیرد و وقتی روند دارایی در جهت پایین حرکت کند نقطه چین ها بالای قیمت قرار می گیرد. در نتیجه، زمانی که موقعیت نقطه ها جهت را تغییر دهد و در طرف مخالف نمودار قیمت قرار گیرد سیگنالی برای معامله محسوب خواهد شد.

این اندیکاتور توسط فردی به نام Welles Wilder به وجود آمده است. این اندیکاتور به عنوان اندیکاتورهای پیروی روند می باشد شناسایی شده است. و همچنین نقاط برگشت قیمت سهم را شناسایی می کند. در نمودار ، به صورت نقطه چین هایی که در قسمت بالا و پایین قیمت قرار دارد ، نشان داده می شود . به تصویر زیر که نموار سهم کساپا در تایم فریم روزانه است توجه نمایید :

همان طور که نمایان می باشد ، اندیکاتور Parabolic به صورت نقطه چین هایی در قسمت بالا و پایین نمودار قیمت قرار گرفته می باشد.

شناسایی روند توسط این اندیکاتور به دو صورت می باشد :
1. زمانی که روند سهم صعودی است ، نقطه چین ها در قسمت پایین قیمت قرار دارند. در همین قسمت است که سیگنال خرید هم ارائه می شود . به مثال زیر توجه نمایید:

این استراتژی باینری آپشن بر اساس ادعای برخی از تریدرها از اعتبار بالایی برخوردار است و در بسیاری از مواقع معاملات را با سود همراه می کند. بهتر است اکسپایر تایم معامله در این استراتژی 30 دقیقه یا بیشتر باشد تا بازار فرصت ایجاد حرکت اصلی خود را داشته باشد.

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

تنظیمات این اندیکاتورها به تایم فریم نمودار وابسته است. در صورتیکه به منظور ایجاد معاملاتی با اکسپایر تایم 30 دقیقه و یا بیشتر، نمودار در تایم فریم 5 دقیقه ای مشاهده شود، تنظیمات اندیکاتورهای ذکر شده در همان مقادیر پیش فرض بمانند مناسب­تر است. اندیکاتور parabolic در 0.02 ، EMA بر روی دوره 10 و MACD بر روی 12 و 26 و 9 تنظیم گردد.
این استراتژی از نوع روش های باینری آپشن بازگشتی است. یعنی معامله گر منتظر است تا در بازگشت روند وارد شود. پیشنهاد می­شود که در پایان اصلاحات و در ادامه روند اصلی وارد شوید.

توجه شود شرایط ورود در معامله CALL و PUT توضیح داده شده در بالا برای نمودار با تایم فریم 5 دقیقه و اکسپایر تایم 30 دقیقه می باشد. در ضمن در کراس دو خط مکدی صبر کنید کندلی که در آن کراس دو خط MACD در رخ دادن است تمام شود تا کراس تثبیت شود. با توجه به آنچه که در تصاویر مشاهده می کنید موقعیت ورود بیشتر در زمانهایی ایجاد می شود که بازار از حالت آرامش خود خارج می شود که این شرط اکثرا (نه همیشه!) در زمانهای انتشار خبر اقتصادی فراهم می گردد.

بسیاری از معامله گران باینری آپشن در تحلیل و بررسی چارت به دنبال سطحی هستند که روند در آنجا تمام شده و روند جدیدی در جهت خلاف آغاز شود تا در روند جدید بتوانند چندین بار وارد معامله کنند. اگر روند جدید جهت دار و قدرتمند باشد می تواند سودزا باشد اما برای این عده از معامله گران با این دیگاه در صورتیکه روند جدید رنج باشد سیگنالهای نادرست زیادی در برخواهد داشت. یکی از بهترین فاکتورهایی که وضعیت جاری بازار و نقطه ورود را نشان دهد مومنتوم است.
اندیکاتور parabolic SAR بر اساس مومنتوم جاری بازار است و جهت حرکت نمودار وهمچنین سطوح برگشت روند را به نسبت صحیح نشان می دهد. این اندیکاتور در نمودار به صورت نقطه نقطه در روند صعودی در زیر کندل ها و در نمودار نزولی بالای کندل ها ظاهر می شود. هربار که نقطه ها از پایین به بالا و از بالا به پایین کندل بروند زمان شروع معامله گری را فراهم می کند البته در صورت تایید و برقراری مابقی شرایط این استراتژی.
اندیکاتور دوم در این استراتژی، اسیلاتور stochastic است. این اسیلاتور برای تایید سیگنال صادر شده از اندیکاتور پارابولیک در اینجا به کار گرفته می شود. در صورتیکه نقاط پارابولیک سار که در بالای کندلها قرار داشتند در یک کندل نقطه به زیر کندل بیاید، و اسیلاتور stochastic در ناحیه اشباع فروش کراس کند، برای ورود به معامله call آماده و منتظر برقراری شرط سوم می شویم. در صورتیکه نقاط پارابولیک سار که در پایین کندلها قرار داشتند در یک کندل نقطه به بالای کندل بیاید، و اسیلاتور stochastic در ناحیه اشباع خرید کراس کند، شرایط برای ورود به معامله put آماده و منتظر برقراری شرط سوم می شویم.
اندیکاتور MACD در تشخیص روندهای قدرتمند کمک کننده است. در این استراتژی با توجه به اینکه هدف یافتن نقاط بازگشت روند و شروع روند جدید است، واگرایی بین MACD و نمودار قیمت به عنوان ابزار کمکی دیگری در تحلیل به کار گرفته می شود. در این استراتژی کراس خطوط MACD سومین و آخرین نشانه برای ورود به معامله است. تمام اندیکاتورها با تنظیمات پیشفرض خود در این استراتژی استفاده می شوند و نیاز به هیچگونه تغییری نیست.
با توجه به اینکه در تایم فریم های کوچک تعداد سیگنال های خطا بیشتر است، پیشنهاد می شود که کوچکترین تایم فریم مشاهده نمودار برای معامله گری با این استراتژی 15 دقیقه باشد. یادآوری می شود هدف در این استراتژی یافتن روندهای جهت دار است نه محدوده های رنج (range).
با تغییر وضعیت نقاط پارابولیک و تایید stochastic و MACD از بازکردن معامله جدید در جهت قبلی اجتناب می گردد و در جهت جدید معاملات آغاز می گردد. در تصویر زیر نحوه ورود به معامله با این استراتژی نمایش داده شده است.

خیلی از دوستان و عزیزانی که به دنبال موفقیت در این بازار هستند به دنبال راه های ساده هستند. در واقع از استراتژی هایی که قوانین و شرایط پیچیده داره خوششون نمیاد. مثلا اگر x بزرگتر از Y شد و خط آبی از قرمز بالاتر بود و چند تا شرط دیگه هم برقرار بود موقعیت call کم کم داره خودنمایی می کنه!!!
خبر خوب این است که این مطلب برای این دسته از تریدرها و علاقه مندان به ترید آماده شده یعنی ساده و راحت است. امیدوارم!این استراتژی باینری آپشن دو تا اندیکاتور داره که در خود متاتریدر هست. پس به دنبال دانلود و اضافه کردن اندیکاتورها به متاتریدر هم نیستیم. اولی اندیکاتور مکدی هست و دومین اندیکاتور هم parabolic نام دارد. هر دو اندیکاتور تنظیماتشان به همان صورت پیش فرض هست و نیازی به تغییر نیست. نحوه کار با اندیکاتور PSAR به این صورته که سیگنال خرید وقتی است که نقاط در زیر قیمت ظاهر میشود سیگنال فروش هم زمانیه که نقاط در بالای قیمت تشکیل میشود.
برای باز کردن پوزیشن باید مکدی و پارابولیک سار همدیگر را تایید کنند. در MACD به خطوط و کراس آنها توجه نمی کنیم و در این استراتژی فقط با هیستوگرام کار داریم. برای PUT بایستی هیستوگرام در زیر خط صفر باشد و برای CALL بایستی هیستوگرام بالای خط صفر باشد. هر کدام از این دو نشانه از دو اندیکاتور که ایجاد شد، باید منتظر بعدی باشیم بنابراین ترتیبی وجود ندارد.

ورود برای call:

ورود برای put:

این روش اصالتا برای فارکس هست ولی می توان با تمرین از آن برای باینری آپشن استفاده کرد. پیشنهاد میشود اکسپایر تایم سه برابر تایم فریم نمودارتان باشد. همینطور پیشنهاد میشود تایم فریم هم 30 دقیقه، یک ساعته، چهار ساعته و یا دیلی باشد. تمرین خیلی زیاد هم پیشنهاد میشه تا بهترین تایم فریم و دیگر اصلاحات مورد نیاز را انشاالله پیدا کنین و به سود برسین.
حواستان باشد که در بازار با نویز زیاد سیگنال خطا زیاد صادر میشود. بنابراین ممکن است در روند نزولی موقعیت call و در روند صعودی موقعیت put بوجود بیاد و ضرر و زیان حاصل ترید بشود.
اگر تریدر باتجربه باشه و بازار را بتواند خوب تشخیص بدهد سیگنالای این روش خیلی میتواند موقعیتهای سودآوری ایجاد بکند. بنابراین تاکید می کنم تمرین کنید. یک سری از سیگنالها باید فیلتر بشود و نحوه فیلترینگ هم به شما برمی گردد. پس تمرین کنید. شاید تشخیص روند بتواند کمک زیادی بکند.

هنگام استفاده ازاین اندیکاتور باید نحوه قرار گیری اندیکاتور نسبت به قیمت و عامل شتاب به افزایش روند توسعه، در نظر گرفته شود. با وجود محبوبیت این اندیکاتور به عنوان یک ابزار برای تجزیه و تحلیل گرافیکی، دارای برخی از محدودیت ها نیز می باشد، و ممکن است سیگنال های غلط ( در حال تغییر پویایی بازار) بدهد.
اندیکاتور سیگنال های زیررا می دهد:

اهمیت سیگنال با استفاده از عامل شتاب تعیین می شود. هر زمای که قیمت بسته شدن بالاتر ازقیمت قبلی باشد در یک روند صعودی، و پاین تر از قیمت قبلی باشد در یک روند نزولی، عامل شتاب افزایش می یابد. اعتقاد بر این است که اندیکاتور قابل اعتماد است، زمانی که قیمت و حرکت اندیکاتور موازی باشند و کمتر قابل اعتماد است اگر آنها همگرا باشند.

سار در روند نزولی = سار قبلی – قبلی AF (قبلی SAR – قبلی EP)

سار در روند صعودی = سار قبلی + قبلی AF (قبلی SAR – قبلی EP)

EP: آخرین نقطه در یک روند.
AF: عامل شتاب که مقدار پیش فرض ۰/۰۲ است.

نکته: برای بالا بردن کیفیت سیگنال های هر اندیکاتور میباسیت تنظیمات و مشخصات را بدرستی تنظیم کنید زیرا تنظیمات درست به همراه یک روند درست یک سیگنال عالی تولید می کند.

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open

1. اندیکاتور Parabolic Sar چیست :

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

معامله گران از اندیکاتور Parabolic Sar برای مشخص نمودن حرکت کوتاه مدت یک دارایی و سهم و همچنین تعیین حد ضرر در معاملات استفاده می‌کنند.

اندیکاتور Parabolic Sar می تواند نقاط برگشت قیمت سهم یا جفت ارز را مشخص کند. این اندیکاتور به صورت نقطه چین هایی است که بالا و پایین قیمت متناسب با حرکت روند دارایی قرار می گیرد. زمانی که روند در جهت بالا حرکت کند، نقطه چین های اندیکاتور پارابولیک سار زیر قیمت قرار می گیرد و وقتی روند دارایی در جهت پایین حرکت کند نقطه چین ها بالای قیمت قرار می گیرد. در نتیجه، زمانی که موقعیت نقطه ها جهت را تغییر دهد و در طرف مخالف نمودار قیمت قرار گیرد سیگنالی برای معامله محسوب خواهد شد.

 2. نحوه محاسبه اندیکاتور Parabolic Sar:

 

در فرمول بالا:

(P(t  :ارزش فعلی اندیکاتور

(P(t-1 : ارزش اندیکاتور در دوره های قبل

AF : عامل شتاب، به طور کلی افزایش با گام 0.02 در فاصله [0.02، 0.2]

(EP(t-1  :حداقل/ حداکثر قیمت در دوره های قبلی

 

3. اخطارهای خرید و فروش با کمک اندیکاتور Parabolic Sar:

اندیکاتور سیگنال های زیررا می‌دهد:

تایید روند

مشخص کردن نقاط بستن یا حد ضرر پوزیشن ها (موقعیت ها)

اهمیت سیگنال با استفاده از عامل شتاب تعیین می شود. هر زمانی که قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت قبلی باشد در یک روند صعودی، و پایین تر از قیمت قبلی باشد در یک روند نزولی، عامل شتاب افزایش می یابد. اعتقاد بر این است که اندیکاتور قابل اعتماد است، زمانی که قیمت و حرکت اندیکاتور موازی باشند، کمتر قابل اعتماد است اگر آنها همگرا باشند.

اگر روند جدید سهم تایید نمی شود با استفاده از این اندیکاتور پارابولیک سار، می توان تغییر مسیر روند را شناسایی کرد و نیز با استفاده از اندیکاتور پارابولیک‌سار می توان حد ضرر را مشخص نمود. ( تصویر شماره 1)

تصویر 1 : برخی نقاط مناسب خرید در اندیکاتور parabolic sar در سهام بانک ملت

 

تصویر 2 : برخی نقاط مناسب فروش در اندیکاتور parabolic sar در سهام بانک ملت

 

4. توضیحات تکمیلی :

این اندیکاتور نیز همانند سایر بسیاری، دیگر از اندیکاتورها بهتر است با سایر ابزارها ترکیب شود.

 

سجاد زراعتکار، گروه تحلیلی محمدرضا فلفلانی

2.02k بازدید

3.28k بازدید

4.09k بازدید

5.64k بازدید

3.98k بازدید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

محمدرضا فلفلانی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، سیستم های اقتصادی اجتماعی گرایش تحقیق در عملیات از دانشگاه خوارزمی

پارابولیک SAR، یک اندیکاتور است که توسط جی ولز وایلدر(J. Welles Wilder) جهت تعیین مسیر قیمت یک دارایی ایجاد شده است. هدف اندیکاتور، شناسایی بازگشت های بالقوه در حرکت قیمت یک دارایی است. همچنین از پارابولیک SAR در تعیین نقاط ورود و خروج معامله، استفاده می شود.

بطور کلی، این اندیکاتور در بازارهای دارای روند، خوب عمل می کند. وایلدر به معامله گران پیشنهاد می کند که ابتدا روند بازار را از طریق پارابولیک SAR شناسایی کرده و سپس قدرت روند را با استفاده از دیگر اندیکاتورها اندازه گیری کنند.

زمانیکه اندیکاتور پارابولیک SAR را بر روی نمودار اعمال می کنیم بصورت نقاط متناوبی بر روی نمودار ظاهر می گردد. اگر این نقاط در زیر قیمتهای جاری باشند مسیر بازار، صعودی و اگر در بالای قیمتهای جاری باشند مسیر بازار، نزولی تفسیر می شود.

اندیکاتور پارابولیک SRA، قیمت و زمان را با هم ترکیب می کند تا سیگنال های خرید و فروش بالقوه را به معامله گر ارائه دهد. پارابولیک SAR به عنوان یک ابزار موثر جهت تعیین محل حد زیان در معاملات شناخته می شود.

نمودار زیرمربوط به قرارداد فیوچرز اونس طلا می باشد که سیگنال های خرید و فروش صادر شده با اندیکاتور پارابولیک SAR را بخوبی نشان می دهد.

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

سیگنال خرید پارابولیک SAR

زمانیکه قیمت بالاتر از پارابولیک SAR بسته شد یک معامله گر می تواند وارد موقعیت خرید شود. وقتی جایگاه پارابولیک SAR از بالای قیمت یا کندل به زیر کندل، تغییر می کند معامله گر می تواند موقعیت های فروش خود را ببندد و با توجه به تغییر روند، وارد موقعیت خرید شود.

سیگنال فروش پارابولیک SAR

یک سیگنال فروش، زمانی صادر می شود که قیمت یا کندل در زیر پارابولیک SAR بسته شود. در این زمان، جایگاه اندیکاتور از پایین قیمت به بالای قیمت تغییر می کند. در این حالت، معامله گر می تواند موقعیت های باز خرید را بسته و وارد موقعیت فروش شود.

تعیین حد زیان با اندیکاتور پارابولیک SAR

یک معامله گر می تواند جهت محافظت از سودهای کسب شده یا حداقل کردن زیان معامله از اندیکاتور پارابولیک SAR استفاده کند. نمودار زیر، محل قرار گرفتن حد زیان با استفاده از اندیکاتور پارابولیک SAR را نشان می دهد.

این اندیکاتور به دلایل زیر می تواند برای معامله گر مفید باشد.

1-عمل کردن به عنوان تریل استاپ(حد زیان دنباله رو). یک معامله گر می تواند به جای قرار دادن حد زیان ثابت در موقعیت های معاملاتی خرید و فروش، از اندیکاتور پارابولیک SAR به عنوان راهنما استفاده کند. بدین ترتیب همانند نمودار بالا، جایگاه حد زیان در موقعیت های خرید به تدریج بالا می رود و در موقعیت های فروش به تدریج پایین می آید. بنابراین، معامله گر نسبت به از دست ندادن سودهای کسب شده، اطمینان حاصل می گردد.

2- عمل کردن به عنوان حد زیان زمانی. یک تریدر با انتظارات و پیش بینی بخصوصی وارد یک معامله می شود. اگر حرکت مورد انتظار معامله گر، هیچگاه رخ ندهد و دلیلی که تریدر، معامله را شروع کرده است دیگر وجود نداشته باشد، تریدر از معامله خود خارج خواهد شد. به همین ترتیب، اندیکاتور پارابولیک SAR، فاکتور زمان را در محاسبات خود گنجانده است تا اطمینان یابد که یک معامله سهام، قرارداد آتی یا جفت ارز به نفع معامله گر عمل می کند. بنابراین، اگر معامله در جهت مورد نظر حرکت نکند، این اندیکاتور، پیشنهاد خروج از معامله را می دهد.

وایلدر توصیه می کند که جهت تایید قدرت روند فعلی از اندیکاتورهای دیگری مانند اندیکاتور ADX استفاده شود. سایر ابزارهای مکمل که می توان با پارابولیک SAR مورد استفاده قرار داد شامل الگوهای کندل استیک و اندیکاتور میانگین متحرک می باشد.

برای مثال، زمانیکه نمودار، پایین تر از میانگین متحرک بلندمدت قرار دارد می توان به سیگنال های فروش که توسط پارابولیک SAR صادر می شود توجه کرد. همچنین اگر قیمت بالاتر از خط میانگین باشد بر روی سیگنال های خرید پارابولیک SAR تمرکز کنید.

مزیت استفاده از پارابولیک SAR، شناسایی روند قیمت است. این اندیکاتور در بازارهای جهت دار و قوی، نتایج خوبی را ارائه می دهد. همچنین در زمانیکه حرکتی در جهت خلاف روند مشاهده شود و احتمال بازگشت قیمت وجود داشته باشد سینگال خروج توسط اندیکاتور صادر می شود.

اما در زمان هایی که قیمت در یک محدوده، شروع به نوسان می کند پارابولیک SAR نیز سیگنال های اشتباه صادر می کند. بنابراین، با توجه به عدم وجود یک روند مشخص، اندیکاتور در بالا و پایین قیمت ظاهر می شود و این موجب صدور سیگنال های اشتباه می گردد. اگر معامله گر در بازار بدون روند، فقط با استفاده از پارابولیک SAR معامله کند دچار زیان خواهد شد.

برای اینکه معامله گر به دام این شرایط نیفتد بایستی صرفا در جهت روند غالب بازار معامله کرده و از معامله در شرایط عدم وجود رونداجتناب کند. همچنین استفاده از دیگر اندیکاتورها به همراه اندیکاتور پارابولیک SAR می تواند از بروز چنین زیانهایی جلوگیری کند.

کارشناسی حسابداری- دارای گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس- پنج سال سابقه فعالیت در کارگزاری بورس با سمت معامله گر کالا و اوراق بهادار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

افشای ریسک: سرمایه گذاری در بازارهای مالی دارای ریسک از دست رفتن سرمایه است.

افشای ریسک: سرمایه گذاری در بازارهای مالی دارای ریسک از دست رفتن سرمایه است.

دربارۀ ما

معامله

پلتفرم های معاملاتی

نوآوری های ما

تجزیه و تحلیل

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

آموزش

همکاری

پرومو

IFCM Group

مزایای ما

تاریخچۀ ما

الگوی کسب و کار

اخبار شرکت

اسناد و مدارک

کابینه شخصی

فرم های آنلاین

درخواست تماس تلفنی

بازیابی رمز عبور

بازیابی کلمۀ مخفی (Secret word)

شکایت مشتری

درخواست برای همکاری

پرسش و پاسخ

تماس با ما

نقشۀ سایت

مشخصات ابزارها

جفت های ارز

فلزات گرانبها

قراردادهای بی وقفۀ CFD روی شاخص

قراردادهای CFD روی سهام

قراردادهای CFD ممتد روی کالاها

قراردادهای CFD روی کالاهای آتی

ابزارهای طلایی

CFD در ETF

قراردادهای CFD جدید در Crypto Futures

کتابخانۀ ابزارهای ترکیبی

شرایط و ضوابط تجارت

انواع حساب ها

حجم معاملات

شرایط لازم برای مارجین

زمان انجام تجارت

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

انواع دستورات و شرایط اجرا

معاملات VIP

فارکس پرومو “رویاهات رو دنبال کن”

مدل اجرای معامله

ماشین حساب مارجین

ماشین حساب سود/زیان

تبدیل کنندۀ ارز

اطلاعات برای معامله سهام

برنامه تجاری

پلتفرم های پیشرفته برای معاملۀ حرفه ای

پلتفرم تجاری چیست؟

راهنمای معامله گر

کدام پلتفرم برای شما مناسب تر است؟

قراردادهای ممتد آتی

قراردادهای ممتد آتی

طرح محاسبۀ قراردادهای آتی کالا

روش قیمت دهی سبد

ابزارهای ترکیبی

دارائی های موجود

راهنمای سریع PCI

مرور کلی قیمت دهی سبد

روش ابتکاری ایجاد ابزارهای شخصی

مقاله در مورد استفاده از PCI

فرصت های جدید

معاملۀ سبد تجاری

معاملۀ اسپرد

اطلاعات بازار

نرخ های ارز

قیمت های فلزات گرانبها

قیمت های شاخص ها

قیمت های قراردادهای CFD سهام

قیمت های زندۀ کالا

قیمت های زندۀ طلا

قیمت های ETF

قیمت های ابزارهای ترکیبی

بررسی ویدئویی هفتگی بازار

پیشروهای رشد و ریزش

تحلیل تکنیکال

بررسی بازار

روحیۀ بازار

تقویم بازار کالا

تقویم اقتصادی

معاملات برتر

جدید Autochartist

اسکنر فرصت بازار برای MT4/5

ویدئوهای آموزشی

کتاب های فارکس و CFD

واژه نامه معامله گر

مرکز آموزشی IFC Markets

مشارکت با IFC Markets

خبر رسان

FAQ برای همکاران

مواد تبلیغاتی

یکی از بهترین برنامه های مشارکت – تا سقف 15$ به ازای هر لات

پروموها و مسابقات

رویاهات رو دنبال کن

سود سالیانۀ

هنگام استفاده ازاین اندیکاتور باید نحوه قرار گیری اندیکاتور نسبت به قیمت و عامل شتاب به افزایش روند توسعه، در نظر گرفته شود. با وجود محبوبیت این اندیکاتور به عنوان یک ابزار برای تجزیه و تحلیل گرافیکی، دارای برخی از محدودیت‌ها نیز می باشد، و ممکن است سیگنال های غلط ( در حال تغییر پویایی بازار) بدهد.

اندیکاتور سیگنال های زیررا می‌دهد:

تایید روند

مشخص کردن نقاط بستن پوزشنها

اهمیت سیگنال با استفاده از عامل شتاب تعیین می شود. هر زمای که قیمت بسته شدن بالاتر ازقیمت قبلی باشد در یک روند صعودی، و پاین تر از قیمت قبلی باشد در یک روند نزولی، عامل شتاب افزایش می یابد. اعتقاد بر این است که اندیکاتور قابل اعتماد است، زمانی که قیمت و حرکت اندیکاتور موازی باشند و کمتر قابل اعتماد است اگر آنها همگرا باشند.

.IFCMARKETS. CORP در جزایر ویرجین بریتانیا با شمارۀ ثبت 669838 تاسیس شده است و از کمیسیون خدمات مالی جزایر ویرجین بریتانیا (BVI FSC) مجوز انجام کسب و کار سرمایه گذاری با شمارۀ گواهینامۀ SIBA/L/14/1073 دارد.

IFC Markets Ltd با شمارۀ No. LL16237 در ناحیۀ فدرال لابوآن (مالزی) ثبت شده و از نهاد خدمات مالی لابوآن دارای مجوز است (شمارۀ مجوز: MB / 20/0049).

هشدار ریسک:سرمایۀ شما در خطر قرار دارد. محصولات اهرم دار برای همۀ افراد مناسب نیستند.

CALDOW LIMITED، نمایندۀ رسمی پرداخت .IFCMARKETS. CORP است که در جمهوری قبرس با شمارۀ HE 335779 به ثبت رسیده است.

IG Consulting s.r.o. نمایندۀ رسمی پرداخت .IFCMARKETS. CORP است که در جمهوری چک با شمارۀ 083 07 284 به ثبت رسیده است.

IFCMARKETS. CORP. به ساکنین ایالات متحده، ژاپن و روسیه خدمات رسانی انجام نمی دهد.

ناوبری سایت: نقشۀ سایت

سیاست کوکی (Cookie): ما به منظور فراهم کردن یک تجربۀ مرورگری شخصی برای شما، از کوکی ها (cookies) استفاده می کنیمببند


IFC Markets بابت خطرات جبران خسارت حرفه ای (Professional lndemnity Risks) توسط AIG EUROPE LIMITED بیمه شده استDownloads-icon



فقط ۲ روز تا پایان جشنواره پاییز با ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان جایزه نقدی

ورود به جشنواره

khanesarmaye – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

سرفصل های این مقاله

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

این اندیکاتور توسط فردی به نام Welles Wilder به وجود آمده است. این اندیکاتور  به عنوان اندیکاتورهای  پیروی روند می باشد شناسایی شده است.  و همچنین نقاط برگشت قیمت سهم را شناسایی می کند. در نمودار ، به صورت نقطه چین هایی که در قسمت بالا و پایین قیمت قرار دارد ، نشان داده می شود . به تصویر زیر که نموار سهم کساپا در تایم فریم روزانه است توجه نمایید :

همان طور که نمایان می باشد ، اندیکاتور Parabolic به صورت نقطه چین هایی در قسمت بالا و پایین نمودار قیمت قرار گرفته می باشد.

شناسایی روند توسط این اندیکاتور به دو صورت می باشد :

۲٫ زمانی که روند سهم نزولی است ، نقطه چین ها در قسمت بالای قیمت قرار دارند و همین موضوع به عنوان سیگنالی مبنی بر فروش سهم در نظر گرفته می شود. به مثال زیر توجه نمایید :

ابتدا در نمودار لگاریتمی ، با انتخاب گزینه INSERT و سپس INDICATOR ، اندیکاتور Parabolic مشخص شده است.

در اکثر مواقع تنظیمات مقداری اندیکاتور به صورت بالا می باشد .

به نمودار زیر را توجه نمایید :

همان طور که مشاهده می نماییم ، زمانی که ADX در شرایط مثبت خود قرار دارد ، اندیکاتور Parabolic در حالت صعودی خود قرار دارد و بالعکس

استفاده از این اندیکاتور برای شناسایی نقاط برگشت قیمت توصیه می شود . کاربرد مهم دیگر این اندیکاتور این است که به راحتی امکان شناسایی نقاط ورود و خروج در سهم را بررسی می کند. و همان طور که می دانیم ، از این اندیکاتور هم باید در کنار اندیکاتورهای دیگر استفاده شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 2.5 / 5. تعداد امتیاز: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

باعرض خسته نباشید خدمت شما در اندیکاتورADXخطوطDlمنفی وDlمنفی نیست چجوری میشه اضافه کرد

با سلام دوست عزیز اندیکاتور directional movement 3 پارامتر ADXخطوطDlمنفی وDlمنفی را دارا می باشد

سلام ممنون از این که موجب آشنایی با اندیکاتور ها میشید فقط توضیحات در مورد هر اندیکاتور خیلی سطحی هست کمی بیشتر باشه بهتره مثلا کاربرد چیکو تو اندیکاتور ایچیموکو

جیزس کرایس

عالی ممنون از زحمات شما واطلاعات بسیار مفید وکارامد تون موفق ونوید باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم.ما اعتقاد داریم ثروت زمینه ساز رشد انسان در سایر ابعاد زندگیست و با آموزش روش های درست موفقیت مالی و سرمایه گذاری، نه تنها خودمان به ثروت دست خواهیم یافت بلکه وطنی ثروتمند خواهیم داشت.

تهران، پاسداران، بوستان دوم، گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲  ۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۹۰  

لینک های آموزشی مهم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

وبلاگ

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

برای یک سرمایه‌ گذاری موفق در بازارهای سرمایه، ما نیاز به ابزار و وسایلی داریم که مهر تائید بر تشخیص ما بزند و نقطه ورود و خروج درست را به ما بدهد.

یکی از این ابزارها اندیکاتور سار است که طریقه استفاده از اندیکاتور سار را در این مقاله که توسط تیم تولید محتوا کالج آموزشی تی بورس تهیه گردیده است، به شما آموزش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

اندیکاتور  (indicator) یا شاخص‌ها مجموعه توابع ریاضی هستند که هرکدام با فرمول‌های خاص سعی در تحلیل بازار و پیش‌بینی درست آینده دارند. هر نمودار از کندل هایی تشکیل‌شده است و هر کندل ۴ خروجی به ما می‌دهد.

قیمت باز شدن، قیمت بسته شدن، بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت که این خروجی‌ها همان اعداد فرمول‌های اندیکاتورها هستند.

یک اندیکاتور با تحلیل و بررسی کندل های گذشته هر سهمی، سعی در تشخیص روند و پیش‌بینی درست آینده دارد و همچنین تائیدها و هشدارهایی به ما می‌دهد. از اندیکاتورها در کنار اسیلاتور ها و دیگر ابزار استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: برترین اندیکاتورهای حجم

اندیکاتور سار (sar indicator) توسط فردی به نام وایلدر ولز (wilder welles) به وجود آمده است. شکل کلی اندیکاتور سار به‌ صورت نقطه‌چین‌های است که این نقطه‌چین‌ها گاهآ در بالای نمودار قیمت یا پایین نمودار قیمت، قرار دارند.

کار اصلی اندیکاتور سار تشخیص روند است، همچنین اندیکاتور سار برای سیستم‌های خرید در کف مورد استفاده قرار می‌گیرد و سیگنال‌های ورود آن در کف‌ها ایجاد می‌شود.

اندیکاتور سار یک روند نزولی را تشخیص می‌دهد و به‌ محض شکستن روند نزولی و تغییر روند سیگنال ورود را صادر می‌کند. البته این اندیکاتور در کنار دیگر اندیکاتورها و اسیلاتور ها استفاده می‌شود.

نقطه‌چین‌هایی که در اندیکاتور سار وجود دارد هم رفتار مقاومتی دارند هم حمایتی و می‌توان گفت این نقطه‌چین‌ها خط های حمایت و مقاومت هستند. زمانی که آن نقطه‌چین‌ها در بالای نمودار قیمت قرار می‌گیرند نقش مقاومت دارند و نخواهند گذاشت نمودار بیشتر از این به رشد خود ادامه دهد.

حتما بخوانید: اساسی ترین ویژگی‌های الگوی سر و شانه

در شکل زیر نمودار فولاد کاملاً مشاهده می‌شود که نقطه‌چین‌ها در بالای نمودارحالت مقاومت دارند و نمی‌گذارد نمودار تغییر روند دهد و همچنان سهم دارد به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

در شکل زیر سهم فملی را مشاهده می‌کنیم. همان‌طور که می‌بینید نقطه‌چین‌ها در نقاط مشخص‌شده حالت حمایتی دارند و نمی‌گذارند سهم تغییر جهت داده و ریزش کنند.

حتما بخوانید: ۱۰ راز برتر جان مورفی در تحلیل تکنیکال

تشخیص روند در اندیکاتور سار کار سختی نیست و به ‌راحتی می‌توان روند اندیکاتورها را تشخیص داد.

زمانی که نقطه‌چین‌های اندیکاتور در پایین نمودار قیمت قرار بگیرند و حالت حمایتی داشته باشند روند کاملاً صعودی است. به‌ مانند شکل زیر سهم کفرا و این روند تا زمانی ادامه دارد که نقطه‌چین‌ها در پایین نمودار قرار داشته باشند.

زمانی که نقطه‌چین‌ها در بالای نمودار قرار داشته باشند و حالت مقاومتی داشته باشند روند کاملاً نزولی است، به‌ مانند شکل زیر سهم سمگا و این روند تا زمانی ادامه دارد که نقطه‌چین‌های اندیکاتور  در بالای نمودار قرار داشته باشد.

در روندها شکست وجود دارد به ‌این‌ ترتیب که یک سهم در یک‌ روند نزولی قرار دارد و خط چین ها بالای نمودار هستند، به محض شکستن خط چین ها به سمت بالا توسط نمودار، روند شکسته شده و خط‌ چین‌ها از حالت مقاومتی به حمایتی تبدیل‌ شده و تغییر روند را خواهیم داشت و می‌توان گفت روند صعودی شده است.

همچنین وقتی یک سهم در روند صعودی قرار دارد و خط چین ها پایین نمودار هستند،  به‌ محض شکسته شدن خط چین ها به سمت پایین توسط نمودار روند تبدیل به یک‌ روند نزولی شده و خط‌ چین‌ها حالت مقاومت خواهند داشت.

حتما بخوانید: سازگاری و انعطاف پذیری تحلیل تکنیکال با بازارهای مالی

در شکل زیر سهم کمنگنز را مشاهده می‌کنید که چندین بار روندها شکسته شده و چندین روند نزولی و صعودی کوتاه‌ مدت را شاهد هستیم.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم اندیکاتورها تائیدها و هشدارهایی به ما می‌دهد که ما به ‌واسطه این تائیدها می‌توانیم نقاط ورود را پیدا کنیم همچنین هشدارها به ما نقاط خروج از سهم را به ما نشان می‌دهند در ادامه با نقاط ورود و خروج اندیکاتور سار آشنا می‌شویم.

وقتی یک روند نزولی را داشته باشیم به‌ محض شکسته شدن خط ‌چین‌ها توسط نمودار و تغییر روند سیگنال ورود برای ما صادر می‌شود.

در سهم ذوب مشاهده می‌کنید که یک‌ روند نزولی را شاهد هستیم. که روند در انتهای خود وارد منطقه اشباع فروش می‌شود. منطقه اشباع فروش به این معنی است که فروشندگان سهم خسته شده‌اند و خارج می‌شوند و خریداران وارد می‌شوند.

حتما بخوانید: تحلیل تکنیکال

در منطقه که مشخص‌شده است روند نزولی شکسته می‌شود و نمودار، خط‌ چین‌ها را به سمت بالا می‌شکند و سیگنال ورود صادر می‌شود و همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید،  سهم ذوب سود خوبی را به سهامداران خود داده است

وقتی یک ‌روند صعودی داشته باشیم به‌ محض شکسته شدن خط‌ چین‌ها به سمت پایین توسط نمودار، سیگنال خروج برای ما صادر می‌شود.

همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید سهم شتران یک ‌روند صعودی بسیار خوبی را طی کرده است که به منطقه اشباع خرید می‌رسد. منظور از اشباع خرید یعنی خستگی و خروج خریداران و وارد شدن فروشندگان است که به معنی ریزش سهم است.

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار

ولی سیگنال خروج ما زمانی صادر می‌شود که نمودار، خط‌ چین هارا به سمت پایین قطع کند که این اتفاق افتاده و سیگنال خروج سهم شتران در منطقه مشخص‌شده صادرشده است.

بیشتر بخوانید: بعد از شناخت معنی و مفهوم اندیکاتور لازم است بدانیم چه تفاوت‌های میان اندیکاتور و اسیلاتور وجود دارد. شمارا به خواندن مقاله “ تفاوت اندیکاتور و اسیلاتور” دعوت می‌کنیم.

اندیکاتورها و اسیلاتور های زیادی هستند وِ در تحلیل فنی استفاده می‌شوند برخی از این ابزارها عبارت‌اند از: rsi، macd، moving average و bollinger bands هستند که در تشخیص روند سیگنال ورود و خروج کاربرد دارند.

اگر شما هم تجربه کار با این ابزارها را دارید، می‌توانید تجربیات خود را با ما در بخش نظرات همین صفحه در میان بگذارید.

[ads1]

تحلیلگر و فعال بازار بورس اوراق بهادار و دانشجوی ارشد رشته اقتصاد هستم. از سال 96 مدرس و ناظر معامله گری کالج تی بورس هستم و همچنین و از سال 95 در بازار سرمایه فعالیت دارم.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

با سلام می خواستم بدونم با توجه به مطالب ذکر شده درباره اندیکاتور sar آیا می توان از این اندیکاتور به تنهایی جهت معامله استفاده کرد و تنها با توجه به سیگنال های آن خرید و فروش انجام داد یا اینکه باید از دیگر فاکتورها هم استفاده کرد

سلام خسته نباشید اندیکاتور سار به تنهایی نمی‌تواند سیگنال قوی بدهد و باید در کنار اسیلاتور های دیگری استفاده شود ولی می‌توان از این اندیکاتور به عنوان تشخیص روند استفاده کرد.

با عرض سلام و ممنون از مطالب همانطور که بیان کردید بهتر است در تحلیل تکنیکال از ابزارها در کنار یکدیگر استفاده کرد ولی اینکه چه ابزاری و چه اسیلاتور یا اندیکاتوری در کنار یکدیگر قرار بگبرند نیازمند پیدا کردن مهارت در این زمینه است …اگر در این زمینه هم مطالب بیشتری بگذارید ممنون میشوم

با تشکر از مطالب مفیدتون در صورت امکان بفرمایید فاصله نقاط اندیکاتور سار از کندلها به چه معناست و بیانگر چه چیزیست؟؟

در بسیاری از مواقع میبینیم که نقاط به کنلها بسیار نزدیک و یا خیلی دور میشوند! موفق باشید

سلام دوستان اندیکاتور سار به هیچ دردی نمیخوره تمرکز نکنید روی این اندیکاتور .بنده مدت ۵ سال هست که تو فارکس کار میکنم فقط و فقط در مرحله اول تجربه بهتون کمک میکنه پس اگه تازه وارد هستید صبور باشید نکته بعد هم این که تنها اندیکاتور کمک کننده به شما مووینگ اوریج ها هستن ولاغیر بنده به کمک همین مووینگ اوریج معاملات بدون اشتباه دارم ولی تنها راهنمایی من به شما فقط همینه نمیتونم بیشتر توضیح بدم چون زحمت کشیدم براش شما هم تلاش کنید و تنظیمات مووینگ تون رو طوری قرار بدید که قیمت آینده رو راحت پیش بینی کنید مطمین باشید موفق میشید

سلام دوست عزیز به تعداد معامله گران سیستم و استراتژی خرید وجود داره و هر معامله گر میتونه سیستم خاصی استفاده کنه جدای از این ها بازارهای مالی کاملا متفاوته مثلا بازار ایران با بازار جفت ارزی که شما کار می‌کنید فوق العاده متفاوته در حالت کلی این مقاله جنبه اطلاعاتی داره و نشون دهنده این نیست که ما این سیستم رو استفاده می کنیم یا تایید می کنیم. در دوره ی آموزش بورس کالج تی بورس که در ایران تدریس می‌کنیم در تحلیل تکنیکال به هیچ عنوان از هیچ اندیکاتور و اسیلاتوری تدریس نمیشه و بنده هم در سیستم خرید از این اسیلاتورها و اندیکاتورها استفاده نمی‌کنم.

سلام.شما نوشتید که در تحلیل تکنیکال از اندیکاتور و اسیلاتور استفاده نمیکنید.پس چه مواردی رو تدریس میکنید؟

سلام و عرض ادب سیستم تحلیل تکنیکال ما سیستمی تحت عنوان سطوح بالایی یا چارچوب بالایی است و تنها سیستمی است که در دوره ها تدریس می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر درباره سرفصل های دوره آموزش بورس با ما در تماس باشید.

بنام خدا با سلام یه استادی که معروف هم هست حرف خوبی میزد که هر فردی بدون نوجه به حتی این آموزشی که من تدریسش میکنم بهتره با سیستمی کار کنه که واقعا اون رو فهمیده و باهاش راحته و ازش نتیجه مثبت و مطمئن گرفته اما در خصوص سار باید بگم ابزار خوبی هستش و تقزیبا مطمئن عمل میکنه من بارها زیر نظرش گرفتم و متوجه شدم که این نقاط سار گرچه گاهی اوقات دیرتر از مثلا مک دی یا آر اس آی یا دیگر ابزار سیگنال ورود صادر میکنند اما گویا شگردش اینه که صبر میکنه تا وقتی کامل اطمینان حاصل شد که سهم از از نظر ورود یا خروج مناسب هستش آنوقت نقاطش را برای ورود یا خروج روشن میکنه ساده تر بگم عجله نکردنش خیلی خوبه بارها شده من طبق ابزار دیگری وارد شدم اما بعد دیدم اگر صبر میکردم تا نقطه سار هم زیر کندل قرار میگرفت ضرر نمیکردم یه ابزار دیگه هم میتونه مفید باشه که اونم فاراکتال هستش که جزء ابزار بیل ویلیماز میباشه موفق و پر سود باشید

برای استفاده مفید از این اندیکاتور، نقاط فروش غلط آن را با اندیکاتور DM فیلتر نمایید.

سلام وقتتون بخیر اندیکاتور سار قابلیت ترکیب شدن با خیلی اندیکاتور هارو داره ممنون از تجربه خوبتون

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هر گاه به پیام من پاسخ داده شد، به من ایمیل بده.

فرمول اندیکاتور پارابولیک سار
فرمول اندیکاتور پارابولیک سار
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *