فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت

فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت
فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت

تهران – ایرنا – شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای، فرایند آگاهی سهامداران سهام عدالت از کارگزار ناظر خود را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش،  سهامداران با تماس با مرکز اطلاع رسانی سهام عدالت با شماره ۱۵۶۹ داخلی یک و وارد کردن کد ملی می‌توانند از کارگزار ناظر خود مطلع شوند.

با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد تماس‌های سمات مربوط به اطلاع از کارگزار ناظر سهامداران است، از ۲۱ تیرماه این امکان فراهم شده تا سهامدارانی که از کارگزار ناظر خود مطلع نیستند با تماس به مرکز اطلاع‌رسانی سهام عدالت که به صورت شبانه‌روزی فعال است، اطلاعات کارگزار ناظر خود را دریافت کنند.

براساس این اطلاعیه، بسترهای مناسب و اطلاعات جامع سهامداران عدالت از قیبل وضعیت سفارش، میزان واریزی، تاریخ واریز، وضعیت پرداختی‌ها، معتبر بودن شماره شبا در اختیار کارگزار ناظر قرار گرفته است به طوری که از این پس ارائه این اطلاعات تنها بر عهده کارگزار ناظر است.

آزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود که در نهایت در ۹ اردبیهشت‌ماه اجرایی شد.

فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت

ساز و کار مربوط به نحوه معاملات سهام عدالت به دستور رهبر معظم انقلاب در اختیار شورای عالی بورس قرار گرفت که جلسه‌ای در شورای عالی بورس در زمینه تصمیم‌گیری برای معاملات سهام عدالت به صورت اضطراری برگزار و تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کرد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر به فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت شد و به دنبال این تصمیم اعلام کردند افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند از تاریخ ۶ خرداد می‌توانند نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

پرتفوی سهام عدالت با دارایی ۵۰۰ هزار تومان در تاریخ ۶ خرداد که نخستین روز از فروش این سهام بود، ارزشی بالغ بر هفت و میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشت که امروز (۲۳ تیر ماه) ارزش آن به بیش از ۱۷ میلیون تومان رسیده است.

تهران- ایرنا- افرادی که برای ورود به سامانه سهام عدالت با مشکلاتی مواجه هستند، باید با مراجعه…


تهران – ایرنا – سخنگوی شرکت پدیده شاندیز گفت: از چند ماه گذشته اقدامات لازم برای ورود این نماد…



تهران – ایرنا – مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران…

تهران – ایرنا – ماهواره پارس ۱ پس از انجام موفقیت‌آمیز تمام تست‌های…

تهران- ایرنا- رییس اتاق مشترک ایران و ارمنستان گفت: امروز رایزنان…

تهران – ایرنا – مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای، فرآیند آگاهی سهامداران سهام عدالت از کارگزار ناظر خود را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از سنا؛ سهامداران با تماس با مرکز اطلاع‌رسانی سهام عدالت با شماره ۱۵۶۹ داخلی یک و وارد کردن کد ملی می‌توانند از کارگزار ناظر خود مطلع شوند.

دراین اطلاعیه آمده است: بدین‌وسیله به اطلاع کلیه سهامداران محترم عدالت می‌رساند، با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد تماس‌های سمات مربوط به اطلاع از کارگزار ناظر سهامداران است، از روز شنبه ۲۱ تیرماه این امکان فراهم شده تا سهامدارانی که از کارگزار ناظر خود مطلع نیستند با تماس به مرکز اطلاع‌رسانی سهام عدالت که به صورت شبانه‌روزی فعال است، اطلاعات کارگزار ناظر خود را دریافت کنند.

براساس این اطلاعیه، بستر‌های مناسب و اطلاعات جامع سهامداران عدالت از قیبل وضعیت سفارش، میزان واریزی، تاریخ واریز، وضعیت پرداختی‌ها، معتبر بودن شماره شبا در اختیار کارگزار ناظر قرار گرفته است، به طوری‌که از این پس ارائه این اطلاعات تنها بر عهده کارگزار ناظر است.

فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت

 

منبع: تسنیم


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام.
منم تو کارگذاری مفید ثبت نام کردم پیام هم اومده که با موفقیت در کارگذاری مفید ثبت نام شدید اما واسه فروش که وارد سایت میشیم میگه برا کد ملی مورد نظر از قبل کارگذاری تعیین شده و تماس که میگیرم میگه کارگذاری شما فارابی هستش؟؟؟
نمیدونم باید چیکار کنم ؟؟

ببخشید من 5ماه پیش بانک سپه گالیکش 30درصدسهام وفروختم ازهمه مدارکام فتوگرفتن وانگشتوامضا،هم دادم تاالان خداشاهده هزارتومانی تاامروزتوحسابم نیومده توروخدافکرمردم وماباشید خدایش پول ماهاخوردن نداره مابگذریم خدانمیگذره حداقل حق مونوبریزیدبه حسابمون مردباشید

باشرکت سپرده گذاری مرکزی درخواست دادم که پول فروش سهام عدالت که از طریق کارگذاری کشاورزی فروختم به حسابم نیامدا که جواب درخواست این بوده که مبلغ یک میلیون وهشتصد ونود هزار از سهام فروخته شده واگه هر مقداری کمتر به حساب امده به کار گزاری اطلاع دهید خوب من نصف این مبلغ امده نمیدونم چطور با کارگزاری ارتباط برقرار کنم نه میشه زنگ زد تماس خود به خود قطع میشه

من سهامم رو از طريق بانك كشاورزي فروختم ٣٠ درصدشو بعد از ٢ ماه پرداخت كرد البته قطره قطره الانم با شماره تلفن ١٥٦٩ تماس ميگيرم ميگه كارگزار ناظر شما بانك سپه هستش ممكنه همچين چيزي؟

سلام من کارگذاری کردم چرا مبلغ واسم نیومده

باید صر کنید

درباره این خبر نظری دارید؟ بنویسید..
سلام
ضمن خسته نباشید به اطلاع می رسانم که کارگزارفروش سهام عدالت بنده بانک صادرات میباشد ولی به کارگزاری بانک مراجعه میکنم ونیز به شعب بانک هم مراجعه نموده ام هیچ گونه پاسخ درستی نگرفته ام و میگویند ما هیچ اطلاعی نداریم حال من چه باید کنم الان حدود۳ ما هستش که برای فروش سفارش داده ام ولی هیچ گونه پاسخ درستی دریافت نکرده ام لطفا امکانش هست راهنمایی بفرمایید،باتشکر

یکی از کارگزاری های روبزن صفحه ای که زده ورود – ثبتنام – اخرش زده تغییر کارگزار ناظر رو بزن بعد ثبتنام کن مجدد

عزیزم منم بانک صادرات، بیخودترین بانک دنیا بودم بعداز دو ماه هیچ خبری نشد، تااینکه از اول رفتم کارگزاری فارابی 60درصد رو یکجا فروختم بعداز یکماه واریزی هام شروع شد، شما اول زنگ بزن به 1569 بعد گزینه 1 ببین کارگزار نظرت کیه، بعد اقدامات لازم رو از همون کارگزاری که اعلام میکنه انجام بده، موفق باشی 🖐🌹

این شماره رو میگیرم میگه اشتباهه

سلام چرا ما رو دارید مسخره می کنید با هزار امید فروختیم سی درصد سهام عدالت فقط یک پنصد ریختن واسم یعنی چه

سلام بنده تغییر کارگزار فروش سهام عدالت از کارگزاری فارابی به مفید اقدام کردم . درخواست فروش 60 درصد هم انجام دادم.گزارش ارسال هم قابل رویت هست.اما بعد از حدود 10 روز باز هم درگاه ذینفعان بازار 15 69 همان کارگزار قبلی را اعلام میکند.آیا سیستم بروز نیست یا مشکلی پیش آمده .اگر راهنمایی کنید ممنون میشم. با تشکر فراوان

سلام من خرداد فروختم سی درصد پس بقیه اش کجا رفت

سلام یک ماه ثبت فروش زده ام یا میگه کار گذار ناظر نداری یا میگه واسه کد ملیت کارگذار تعیین شده رفتم کافینت میگه سهام عدالتت رو هواست هم کار گذار تععین کر دی هم نکردی من متوجه نشدم چی گف چیکار باید بکنم راهنمایی کنید کسیایی که با من ثبت نام کردم پولشونو گرفتن

هرچند برخی از کاربران در فضای مجازی از قطع برق در برخی از مناطق کشور خبر داده‌اند اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از وزارت نیرو قطعی گسترده برق را تایید نمی‌کند.

برای چندمین روز پیاپی از ابتدای فصل سرما، هوای تهران در وضعیت ناسالم و شرایط اضطرار برای گروه‌های حساس قرار گرفت که سلامت آنها را در معرض خطر جدی قرار داده است.

اقتصاد ایران در اوایل دهه 90 هم تورم بالایی را تجربه کرد. درست مانند آخرین سال‌های این دهه. اما بسیاری می‌گویند جنس تورم سال‌های اخیر با تورم ابتدای دهه 90 و سال‌های قبل از آن تفاوت دارد. حتی جنس تورم ایران با دیگر کشورهای جهان هم متفاوت است. این تفاوت ناشی از چیست؟ این سوالی

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

کمتر از ۳ روز تا شروع دوره نخبگان نوین ۲۹ + هدیه ویژه

اطلاعات بیشتر و ثبت نام

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

همانطور که می‌دانید در بورس اوراق بهادار ایران معاملات سهام برای مشتریان حقیقی از طریق کارگزاری‌ها و یا کارگزار ناظر انجام می‌گیرد. در واقع کارگزاری‌ها واسطه‌ی بین خریداران و فروشندگان محسوب می‌شوند. در سیستم معاملاتی پیشین سهام، افراد می‌توانستند سهام خود را در کارگزاری‌های مختلف به فروش برسانند. به طور مثال اگر شخص در دو کارگزاری مفید و آگاه حساب معاملاتی داشته و با حساب  آگاه خود ۲۰۰۰ سهم فولاد خریداری می‌کرد میتوانست  ۲۰۰۰ سهم خود را توسط کارگزاری مفید به فروش برساند. یعنی هیچ الزامی برای یکسان بودن کارگزار خریدار و فروشنده وجود نداشت. در سال‌های اخیر با راه اندازی سیستم معاملاتی جدید، مفهوم جدیدی به عنوان کارگزار ناظر به قوانین بازار افزوده شد. این بدین معنی است که سهامداران دارایی سهام خود را در هر نماد معاملاتی فقط می‌تواند توسط کارگزاری به فروش برسانند که سهام خود را از آن خریده‌اند. چنانچه با همان شرایط مثال قبلی اقدام به خرید ۲۰۰۰ سهم فولاد در کارگزاری آگاه کرده باشید؛ صرفا می‌توانید از طریق همان کارگزاری ۲۰۰۰ سهم فولاد خود را به فروش برسانید.

اگر تنها در یک کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید و تمامی خرید و فروش‌های خود را با همان حساب معاملاتی انجام دهید؛ کارگزار ناظر شما همان کارگزاری است که با آن کار می‌کنید. ولی اگر دارایی سهام‌تان در نمادهای معاملاتی مختلف متفاوت است، کارگزار ناظر با توجه به سابقه‌ی معاملاتی شما با کارگزاری‌های مختلف تعیین خواهد شد. بدین معنی که در هر نماد معاملاتی بسته به سابقه معاملاتی، کارگزار ناظر متفاوتی خواهید داشت. برای تشخیص این کارگزاری خود روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت

راه دیگر برای تشخیص کارگزار آن است که سهامدار در هر نماد پس از مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار، کد کارگزار خریدار یا فروشنده را که در آخرین گواهینامه‌‌ی نقل و انتقال سهام صادر شده را با جدول شناسایی کد کارگزاری که در سایت موجود است، تطابق داده و از کارگزار خود در هر نماد معاملاتی اطلاع یابد.

توجه: بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار چنانچه کد کارگزار خریدار یا فروشنده در آخرین گواهینامه نقل و انتقال و سپرده سهام صادره‌ی پیش از ۱۶/۰۹/۱۳۷۸ برابر ۹۹۹، ۸۸۸، ۷۷۷، ۶۶۶ یا ۱۱ باشد؛ سهامداران تنها از روش اول می‌توانند از کارگزار ناظر خود مطلع شوند.

روش سنتی برای تغییر کارگزار ناظر بدین‌صورت است که سهامدار پس از فروش تمام دارایی سهام خود در یک نماد معاملاتی، حداقل برای یک روز معاملاتی دارایی سهام خود را در آن نماد صفر نگه دارد. پس از این انجام روند، کارگزار خریدار در اولین معامله آن نماد، کارگزار ناظر محسوب خواهد شد. علاوه بر روش سنتی روش‌های دیگری هم برای تغییر کارگزار ناظر وجود دارد:

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 2.7 / 5. تعداد امتیاز: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

من الان ۵ماه سهام گذاشتم برای فروش ولی فروش نرفته باید چی کار کنم کارگزاری عوض

باسلام دوست عزیز در قیمت فروش تجدید نظر کنید

سلام وقت بخیر من از سامانه سعدی دوبار درخواست فروش تکی زدم و بعدش سریع لغو کردم و لغو انجام شد. الان میخوام ناظر رو تغییر بدم میگه با کد ملی شما سفارش ثبت شده و نمیشه. الان که من لغو کردم و هیچ پولی به حسابم نیومده چرا پس میگن که نمیشه تغییر داد؟

باسلام دوست عزیز از طریق شماره ۱۵۶۹ داخلی ۱ می توانید از مراحل ثبت سفارش خود آگاه شوید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

 (function () { var now = new Date(); var version = now.getFullYear().toString() + “0” + now.getMonth() + “0” + now.getDate() + “0” + now.getHours(); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var link = document.createElement(“link”); link.rel = “stylesheet”; link.href = “https://app.najva.com/static/css/local-messaging.css” + “?v=” + version; head.appendChild(link); var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = true; script.src = “https://app.najva.com/static/js/scripts/tabnakjavan-3294-253787cc-eb4b-4d87-bd2c-90159a756a16.js” + “?v=” + version; head.appendChild(script); })() (function (w, d, s, l, i) { w[l] = w[l] || []; w[l].push({ ‘gtm.start’: new Date().getTime(), event: ‘gtm.js’ }); var f = d.getElementsByTagName(s)[0], j = d.createElement(s), dl = l != ‘dataLayer’ ? ‘&l=’ + l : ”; j.async = true; j.src = ‘https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’ + i + dl; f.parentNode.insertBefore(j, f); })(window, document, ‘script’, ‘dataLayer’, ‘GTM-T7Q963P’);
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “NewsArticle”,
“headLine”: “u0686u06afu0648u0646u0647 u0627u0632 u06a9u0627u0631u06afu0632u0627u0631 u0646u0627u0638u0631 u0633u0647u0627u0645 u0639u062fu0627u0644u062a u062eu0648u062f u0645u0637u0644u0639 u0634u0648u06ccu0645u061f”,
“articleBody”: “u0634u0631u06a9u062a u0633u067eu0631u062fu0647u200cu06afu0630u0627u0631u06cc u0645u0631u06a9u0632u06cc u0627u0648u0631u0627u0642 u0628u0647u0627u062fu0627u0631 u0648 u062au0633u0648u06ccu0647 u0648u062cu0648u0647 (u0633u0645u0627u062a) u0628u0627 u0627u0646u062au0634u0627u0631 u0627u0637u0644u0627u0639u06ccu0647u200cu0627u06ccu060c u0641u0631u0627u06ccu0646u062f…”,
“author”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Organization”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“description”: “u067eu0627u06ccu06afu0627u0647 u062eu0628u0631u06cc u062au062du0644u06ccu0644u06cc u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“logo”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“url”: “http://tabnakjavan.com”,
“address”: “u062au0647u0631u0627u0646”,
“email”: “info@tabnakjavan.com”,
“founder”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Person”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9”
},
“foundingDate”: “2018-07-23T00:00:00+04:30”,
“legalName”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“telephone”: “+9809031020635”,
“faxNumber”: “”,
“sameAs”: [
“http://t.me/tabnakjavan”,
“https://www.instagram.com/tabnakjavan”
]
},
“publisher”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Organization”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“description”: “u067eu0627u06ccu06afu0627u0647 u062eu0628u0631u06cc u062au062du0644u06ccu0644u06cc u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“logo”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“url”: “http://tabnakjavan.com”,
“address”: “u062au0647u0631u0627u0646”,
“email”: “info@tabnakjavan.com”,
“founder”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Person”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9”
},
“foundingDate”: “2018-07-23T00:00:00+04:30”,
“legalName”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“telephone”: “+9809031020635”,
“faxNumber”: “”,
“sameAs”: [
“http://t.me/tabnakjavan”,
“https://www.instagram.com/tabnakjavan”
]
},
“datePublished”: “2020-07-12T21:52:21+04:30”,
“dateModified”: “2020-07-12T21:52:21+04:30”,
“image”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“mainEntityOfPage”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “WebPage”,
“breadcrumb”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “BreadcrumbList”,
“itemListElement”: [
{
“@type”: “ListItem”,
“position”: 1,
“item”: {
“@id”: “http://tabnakjavan.com/fa/archive?service_id=8”,
“name”: “u062fu06ccu06afu0647 u0686u0647 u062eu0628u0631”
}
},
{
“@type”: “ListItem”,
“position”: 2,
“item”: {
“@id”: “http://tabnakjavan.com/fa/archive?service_id=8&cat_id=23909”,
“name”: “u0641u0646u0627u0648u0631u06cc”
}
}
]
},
“keywords”: “u0633u0647u0627u0645 u0639u062fu0627u0644u062a,u0633u0647u0627u0645u062fu0627u0631,u06a9u0627u0631u06afu0632u0627u0631 u0646u0627u0638u0631”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/fa/news/23909”
}
}

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگلیش) معذور است.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

کارگزاری بورس، واسط بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با بورس تهران است.

شاید برای شما سوال پیش آید که آیا می‌توانید کارگزاری که با آن کار می‌کنید را تغییر دهید و با یک شرکت کارگزاری دیگر به خرید و فروش سهام بپردازید؟

جواب مثبت است.

در واقع اینکار به سادگی و در دو قدم انجام می‌شود:

فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت

قدم اول: در کارگزاری جدید افتتاح حساب انجام دهید. مراحل اینکار در کارگزاری‌های مختلف ممکن است تفاوت جزئی داشته باشد. مثلا برخی کارگزاری‌ها کلیه اطلاعات موردنیاز برای افتتاح حساب یا صدور کد بورسی را بصورت آنلاین دریافت می‌کنند و پس از پایان مراحل کار، روش احراز هویت به شما نمایش داده می‌شود.

قدم دوم: به کارگزار جدید، درخواست تغییر کارگزار ناظر را برای سهامی که از کارگزاری قبلی خریده‌اید ارسال کنید. اینکار گاهی بصورت آنلاین قابل انجام است و گاهی نیز باید به شعبه مراجعه کنید. نحوه اینکار را باید از کارگزار جدیدتان بپرسید.

با راه اندازی سامانه جدید معاملات، دارایی سهامداران در هر یک از نمادهای معاملاتی زیر نظر یک کارگزار قرار گرفت که به آن کارگزار ناظر گفته می‌شود.

سهامداران، دارایی سهام خود را در هر نماد معاملاتی صرفاً از طریق کارگزاری ناظر خود در آن نماد معاملاتی می‌توانند به فروش برسانند.

مثلا اگر کارگزار ناظر شما در نماد “مپنا” کارگزاری X باشد، شما نمی‌توانید این سهام را از طریق کارگزاری Y بفروشید و ابتدا باید به کارگزاری Y درخواست تغییر کارگزار ناظر برای نماد “مپنا” را ارسال کنید.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به هریک از کارگزاران نسبت به خرید سهام اقدام نمایند. بنابراین محدودیتی در تعداد کارگزاری‌های شما وجود ندارد. می‌توانید با چندین کارگزاری کار کنید.

ممکن است دارایی سهامدار در یک نماد معاملاتی زیر نظر یک کارگزار ناظر و در نماد معاملاتی دیگر زیر نظر کارگزار ناظر دیگری باشد.

سهامداران برای آگاهی از کارگزار ناظر خود در هر نماد معاملاتی، در زمان راه‌اندازی سامانه معاملاتی جدید می‌توانند به یکی از روش‌های زیر اقدام نماید:

روش اول: مراجعه به بخش سرویس‌های الکترونیکی به سهامداران قسمت «مشاهده کارگزار ناظر» در سایت اینترنتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی اینترنتی www.csdiran.com

سهامداران حقیقی با ارائه شماره ملی و سهامداران حقوقی با ارائه کد سهامداری به این سامانه، می‌توانند در هر یک از نمادهای معاملاتی که در آن سهام دارند، کارگزار ناظر خود را مشاهده نمایند.

روش دوم: رویت گواهینامه نقل و انتقال و سپرده سهام

سهامداران جهت آگاهی از کارگزار ناظر خود در هر نماد معاملاتی که درآن سهام دارند می توانند با تطبیق دادن کد کارگزار خریدار یا فروشنده قید شده در آخرین گواهینامه نقل و انتقال و سپرده سهام صادره پیش از 1387/09/16 با جدول شناسایی کدهای کارگزاری در سایت اینترنتی www.csdiran.com از کارگزار ناظر خود در آن نماد معاملاتی مطلع شوند.

قابل توجه اینکه که اگر کد کارگزار خریدار یا فروشنده درج شده در آخرین گواهینامه نقل و انتقال و سپرده سهام صادره پیش از 1387/09/16 برابر 999 ،888 ، 777، 666 یا 11 باشد، سهامداران تنها از طریق ارائه شده در روش قبل (استفاده از سرویس الکترونیکی سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به آدرس (www.csdiran.com ) می توانند از کارگزار ناظر خود مطلع شوند.

درصورتی که سهامدار مبادرت به فروش کل سهام قابل معامله خود در یک نماد معاملاتی نماید و دارایی سهام قابل معامله وی در آن نماد معاملاتی برای حداقل یک روز صفر باشد، در این صورت کارگزار خریدار در اولین معامله بعدی، کارگزار ناظر وی در آن نماد معاملاتی خواهد بود.

به عبارت دیگر اگر کل سهام خود را بفروشید، سپس یک روز صبر کنید و روز دوم سهام موردنظر را از طریق کارگزاری جدید بخرید، کارگزار جدید کارگزار ناظر شما خواهد بود.

توصیه ما برای تغییر کارگزار ناظر این است که بصورت حضوری به یکی از شعب کارگزار جدیدتان مراجعه کنید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.

سلام من 270سهم از توسعه اذربایجان دارم میتونم به کارگزاری اگاه انتقال دهم

دوستان من چطوری میتونم تغییر کار گذاری ناظرو بدم

من سپاها رو از کارگزاری مبین سرمایه گرفتم بعد ۵۰۰ تومن هم از فارابی گرفتم که کل سهم هام بیاد فارابی الان نیازی هست تو فارابی تغییر کارگزار ناظر بزنم کل سهم هام میاد فارابی؟

بله فکر میکنم در فارابی باید درخواست تغییر کارگزار ناظر ثبت کنید

سلام.برادر واقعا زحمت کشیدید.ممنون.من متوجه متن شدم ولی سهام عدالتم رو به کارگزار بانک ملی فروختم.میخواهم تا هردرصد فروخته که هیچ مابقیش میشود از دست ایشان گرفت وبه کارگزار دیگری داد یا نه باید کلا به فنا بره این اقا2هزارتونت10هزارتومان پول واریز میکنه درصورتی که من خودم 10درصد یکجا به فملی فروختم البته ازطریق همین کارگزاری برای من 60هزار تومن واریز کرده این انصافه اگر راهی هستش که تا مابقی رو نفروخته به کس دیگری انتقال بدم راهنمایی کنید .یا حداقل بگید میشه فهمید ایا این کارگزار همه10درصدرو یااون30درصد قبلی رو فروخته یانه مصلا معلوم شود بله من به این شرکت فروختم وپولش کارگزار گرفته ایا چنین چیزی میشود .بازم ممنون

سلام، در مورد انتقال سهام عدالت به کارگزار دیگه باید از کارگزار مبدا بپرسید، در این مورد اطلاعی ندارم.

سلام من 15 تغییر کارگزار ناظر دادم تایید شد ولی تو شرح حال کارگزار نوشته در حال بررسی الان من به نظرتون چه کنم

سلام من کارگزار ناظر دارایکم انتخاب کردم ب اشتباه کارگزار حذف شد الان هرچی دوباره. میزنم خطا میده باید چیکارکنم لطفاااا راهنمایی کنید امکان برگشت هست

سلام من هم این مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید

سلام
خداقوت،لطفاًراهنمایی کنید.
من سهام دارا یکم از سامانه بام خریدم، خیلی وقت در کارگزاری درخواست تغییر ناظر دادم، اما در پرتفوی قابل مشاهده نیست، در پایگاه سمات، کارگزار ناظر رو CDS نوشته است.
الان برای اینکه رؤیت بشه باید چیکار کنم؟

سلام حشمت عزیز ، زنده باشید.

cds به همون کارگزار ناظر دلالت داره ، درخواست تغییر کارگزاری تون تایید شده ؟ با پشتیبانی کارگزاری تون مطرح کردید ؟

سلام.منم ی سهام از بانک دی دارم زده کارگزار ناظر cDS ولی خودم تو مفید کد بوریی گرفتم برا انتقال اون سهام باید چکار کنم.ممکون میشم راهنمایی کنید.لطفا اگه میسه با این شماره بهم اطلاع بدین ********0

عنوان CDS در قسمت کارگزار ناظر یعنی در حال حاضر کارگزاری برای این سهم انتخاب نشده است. پس شما باید برای معامله دارا یکم از طریق پنل معاملاتی کارگزاری که با آن کار می‌کنید در خواست تغییر کارگزار ناظر بدهید.توضیحات کامل در لینک زیر
***(گذاشتن لینک مقدور نیست) ***

سلام
ضمن تشکر از زحمات شما بزرگوار .
بنده سوالی راجع به سهام عدالتم داشتم !
اینکه وقت فروش سهام عدالت از طریق بانکها گذشته .
حال باید از طریق سایت انجام داد برای کسانی که روش مستقیم راانتخاب کرده اند.
کارگزاری که من باهاش سهام معمولی میخرم میفروشم اگاه هس .برای فروش سهام عدالت به هر سایتی رفتم گف شما قبلا کارگزار ناظر تعیین کرده اید …امابنده تعیین نکرده ام .حتی سایت اگاه هم همین پیغام را داد .
لطفا راهنمایی بفرمایید .
باتشکر

سلام دوست عزیز ، قربان شما

فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت

به وب سایت سمات csdiran.com می تونید مراجعه کنید و ببینید اونجا به چه صورته.

سلام برای مشاهده کارگزار داخل سایتی که میفرمایید ورود میکنم ولی قسمت مشاهده کارگزار ناظرو پیدا نمیکنم راهنمایی بفرمایید

سلام علیرضا عزیز ، می تونید از این لینک اطلاعات بیشتر رو کسب بفرمایید : https://www.csdiran.com/pages?page=changemonitorbroker
پایدار باشید.

من برای تغییر کارگزاری ناظر که در شهرم شعبه نداره باید چی کنم؟ برای دارا یکم باید صبا جهاد بازنشستگی باشه.

سلام… ببخشید من سهام عدالتم رو در کارگزاری مفید و اقتصاد بیدار در دفتر پیشخوان احراز هویت کردم… یه لحظه اومدم تو سعدی که ببینم ارزشش چقدره چون بلد نبودم با اونا کار کنم.. الان مفید و اقتصاد بیدار مینویسن قبلا کارگزار ناظر تعیین شده… چطوری از سعدی انصراف بدم؟؟

سلام خانم شیدا گرامی ، یکی رو که کارگزار ناظر انتخاب کنید خودکار بقیه از این سمت حذف میشن.

با سلام
بنده از طریق برنامه ایوا بانک ملی درخواست فروش 30 درصد سهام عدالت رو دادم ولی الان نمیدونم در کدام کارگزاری ثبت شده و وقتی میخوام از طریق سایت مربوط به سهام عدالت کارگزاری ها ثبت نام کنم پیغام میده که قبلا کارگزار ناظر تعیین شده، خود کارگزاری بانک ملی هم همین پیغام رو میده،
چطور بدونم برای سهام عدالتم، کدوم کارگزاری تعیین شده؟؟

سلام مرتضی عزیز ، از طریق مراجعه به این سایت : https://www.csdiran.com

ممنون، یکم کلی بود، میشه بگید کدوم قسمت سایت باید برم؟

سلام وقت بخیر یک هفته پیش درخواست برای دارایکم تغییر کارگزاری مفید دادم بلاتکلیف مونده بود .امروز لغو کردم توو شرح توضیح بدم براشون که متاسفانه میگه درخواست نماد دارا یکم دادید درصورتیکه من لغو کردم حالا موندم چیکار کنم

سلام وقت بخیر من کد انلاین می خوام اینترنتی میشه ثبت کرد؟

سلام خانم طاهره گرامی ، بله قاعدتا.

سلام
چگونه كد بورسي يك نماد كه قديمي است به يك كد جديد كه در كار گزاري دارم تبديل كنم

سلام جناب کشکولی ، متوجه منظورتون نشدم. شما اگر در حال حاضر فعال باشید در بورس با تغییر کارگزاری ناظر تون می تونید سهام های قدیمی خودتون رو هم مشاهده کنید. می تونید از طریق پشتیبانی کارگزاری تون هم اقدام کنید.

سلام با توجه به ثبت نام در کارگزاری مفید ودریافت کد بورسی از این کارگزاری چرا سهام عدالت حقیر در سامانه سهام عدالت مفید رویت نمی شه و پیغام قبلا کارگزاری ناظر تعیین شده است را می دهد؟

سلام دوست عزیز ، کارگزار ناظر تون رو به مفید تغییر دادید ؟ اگر بله از پشتیبانی پیگیری کنید مشکل تون رو. موفق باشید.

دقیقا منم همین مشکلو دارم

سلام خسته نباشید . من ب اشتباه در کارگزاری ای که به شعبه ان دسترسی نداشتم ثبت نام کردم و ب همین دلیل امکان احراز هویت شدن رو ندارم . ایا باید برای ثبت نام در کارگزاری دیگر ، کارگزاری را تغییر دهم یا به دلیل احراز هویت نشدن ثبت نام کامل نشده است و میتوانم در کارگزاری دیگری ثبت نام کنم؟ ضمنا سهام من مربوط ب سهام عدالت است

سلام دوست عزیز ، خیر حتی اگر ثبت نام تون کامل هم شده باشه محدودیتی در استفاده از چند کارگزاری نیست.

تو کار گزاری اگاه سهام عدالتم فروختم ولی حساب کتابی نداره که چرا پول را واریز نمی کنند

سلام وقت بخیر من تو سایت کارگزاری مفید وقتی ثبت نام کردم پیام آمد که شما قبلا در کارگزاری ناظر ثبت نام کردید که من چنین کاری انجام ندادم حالا راهنمایی کنید که چطوری انتقال بدهم

سلام ابوالفضل عزیز ، کارگزار ناظر ، یک کارگزار مثل مفید نیست بلکه یک جایگاه هست که شمای سهامدار به یک کارگزاری مثل مفید می دید که بتونه خرید و فروش شما رو اجرا کنه. دقیقا متوجه این پیام نمی شم اما شاید می بایست کارگز ناظر تون رو تغییر بدید به مفید.

سلام.از کجا میشه فهمید کدوم کارگزاری رو برای فروش سهام عدالت انتخاب کردیم؟؟؟؟؟

من در بورس با کارگزاری آگاه فعالیت دارم.ولی هردفعه میرم (سامانه سهام عدالت کارگزاری آگاه)، پیغام میاد که شما قبلا کارگزاریتونو انتخاب کردین

در صورتیکه من اصلا همچین کاری نکردم. الآنم نمیدونم باید از کدوم کار گزاری اقدام کنم برای فروش سهام عدالت

لطفااااااااااا کمک

سلام دوست عزیز ، کارگزار ناظر تون روی آگاه هست ؟ از پشتیبانی شون جویا شدید ؟

سلام وقت بخیرو من سهام از کارگزاری کشاورزی به آگاه انتقال دادم. اما متاسفانه مبلغ و سود زیان رو نشان نمیده. بفرمایید چکار باید کرد. و هنوز در کارگزاری کشاورزی هم سهام رو نشون میده.

سلام و درود
برای احراز هویت غیر حضوری فرزند 4 ساله سیستم ارور می دهد چون کارت ملی این سنین ندارند که کد 10 رقمی پشت کارت ملی را زد. شما چه راهکاری ارایه می دهید ؟

سلام خانم ریحانه گرامی

به نقل از کارگزاری آگاه : برای افراد زیر ۱۸ سال و کسانی که مدرک تحصیلی دیپلم ندارند، کد آنلاین صادر نمی شود. این افراد می توانند درخواست های خود را به صورت اینترنتی یا حضوری به کارگزاری اعلام کنند.
برای فرزندان زیر ۱۸ سال، ارائه مدارک شناسایی پدر یا قیم الزامی است. یعنی در زمان مراجعه نماینده کارگزاری به محل مشتری، علاوه بر شناسنامه فرزند، مدارک شناسایی پدر نیز رویت خواهد شد. علاوه بر این یک مسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی ایشان به همراه کپی مدارک شناسایی فرزند دریافت می شود. حساب بانکی معرفی شده حتما باید به نام فرزند باشد.

به افرادی که دیپلم ندارند و بالای 18 سال هستند کدآنلاین میدهند

سلام من سال ۸۲ یک سهمی خریدم تا حالا مونده سال قبل دو باره کد بورسی گرفتم و اقدام به فعالیت کردم و سهام قبلی رو به روز رسانی نمودم که تغییر کار گزاری بدم به آگاه حالا تمام سهام هام رفته به کد قبلی و تعداد دارایی من در کار گزاری آگاه صفر نشون میده چکار باید کنم راهنمایی کنید کار گزاری رفتم جواب قانع کننده ندادن

با عرض سلام. میخاستم بدونم تغییر کارگزاری از آگاه به مفید(جهت انتقال سهام ها) هزینه داره؟

سلام حمید عزیز ، خیر قاعدتا هزینه خاصی برای این کار تعریف نشده.

سلام مسعود م یکماه پیش سهامم رافروختم ولی هیچ پولی واریز نشده توسایت که میرم می‌نویسه کارگذارناظرانتخواب شده همین ممنون

جفتشون در ساعات کاری مشکل پیدا میکنن به دلیل ترافیک،توصیه میکنم سراغ این دو کارگزاری نرید، من مفید هیتم ولی میخوام تغییرش بدم

سلام منظور از کارگزار ناظرcsd چیست

سلام پرویز عزیز ، در بخش ابتدایی متن این موضوع مطرح شده. چنانچه هنوز پاسخ نگرفتید بفرمایید.

بنده برای سهام دولت etf دارا یکم داخل کارگزاری آگاه تغییر ناظر دادم و پس از پیگیری امروز وارد سایت آگاه شدم و نوشته شما مردود شدید . ?????
لطفا توضیح بدین

بنده تو کارگزاری آگاه تغییر ناظر دادم و پس از پیگیری وضعیت نوشته شما مردود شدید یعنی چی لطفا توضیح بدین

سلام.چرا تو سایت http://www.csdiran.com میرم فقط واسه دوتا از سهمام اسم کارگزار هست واسه ۴تای دیگه جای زده null?

سلام
می خواهم دارا یکم را به آگاه منتقل کنم برگه گواهی را از سایت سمات گرفتم واپ لود کردم ولی از من کد گواهینامه نقل وانتقال می خواهد ومن هنوز نتوانستم آن را در هیچ جا پیدا کنم

سلام ،میگن باید تغییر کارگزار ناظر انجام بدیم ،یعنی چی اصلا؟کارگزاری مفید که هرچی میزنم تغییر کارگزار میزنه خطا ،توروخدا راهنمایی کنید چطوری انجام بدم

سلام خانم فائزه گرامی ، کل مطلب آموزش همین مورد هست ، اگر مشکل خاصی در فرآیند دارید از پشتیبانی کارگزاری تون کمک بگیرید یا اگر نشد اینجا مطرح کنید.

سلام من صندوق دارایکم خریداری کردم اما هنوز داخل سبد سهامم نیامده از طریق کد بورسی آگاه
با کارگزاری اگاه تماس گرفتم گفتند به من تعلق گرفته اما هنوز داخل سبدم نیست و نمیتونم نظارتش کنم لطفا راهنمایی کنید چون اگاه میگه صبور باشید در صورتی که این صندوق در حال معامله هست و کاری از من ساخته نیست

سلام خانم مهتاب گرامی ، همانطور که احتمالا اطلاع دارید این کارگزاری چند روز هست شدیدا دچار مشکل شده و احتمالا سر و سامان دادن به این اوضاع یه مقداری زمان ببره.

چقدرررر دیگه واقعا وقتی پای میلیاردها ضرر در میونِ باید اینقدر طول بکشه واقعااااا

همه باید از کارگزاری آگاه خارج بشن تا دیگه به شعورشون توهین نشه .

دمت گرم

دقیقااااا همینه باید ورشکست بشه تا طعم ضررو متوجه بشه

سلام,وقت بخیر
بنده رفتم برای صندوق دارایکم تغییرناظر دادم ولی متاسفانه به اشتباه بعدش حذف کردم چندبارامتحان کردم ولی,دیگه نشد ,الان به چه نحوی میتونم دوباره تغییرناظربدم?

من اگاه کد گرفتم.
اصلا سرویس خوبی نداره
اصلااا

سلام وقت بخیر
در سایت csdiran من مقدار سهم بانک دی با کارگزاری cds برای من ثبت شده برای انتقال اون سهم به کارگزاری مفید باید چکار کنم
ممنون

سلام
دقیقا منم همین مشکل دارم آقای سید بنوفاطمه

سلام حر عزیز ، کارگزار cds همون کارگزار ناظر هست. چنانچه کارگزار ناظر تون رو به مفید تغییر بدید قاعدتا این انتقال حاصل میشه. موفق باشید

باسلام،بنده تعداد سهام از نماد شبهرن از طریق ارث رسیده وجلوش کارگزار ناظر CSDنوشته ومن کارگزار مفید هستم از طریق ایزی تریدر میخوام تغییر کارگزار ناظر بزنم نمیشه چون یه بار رد درخواست زدم دیگه از روزهای دیگه درخواستم ثبت نشده، لطفا راهنمایی کنید، ممنونم

سلام وقت بخیر
باید با کارگزارتون تماس بگیرید تا راهنمایی کنند.

سلام
ممنون میشم اگر من رو راهنمایی کنید.
من سهامی دارم که وقتی به سامانه سمات مراجعه کردم، کارگزار ناظر رو CDS نوشته و غیرقابل معامله است.
الان برای قابل معامله شدنش من باید چیکار کنم؟

سلام مهدی عزیز ، قاعدتا اون سهام بعد از افزایش سرمایه شرکت به عنوان جایزه (Bonus) بهتون تعلق گرفته و تا وقتی خود شرکت اعلام نکنه غیر قابل معامله است.

سلام
ببخشید من سهام عدالت دارم و سجام هم ثبت نام کردم ولی احراز هویت نکردم..الان وارد هر کارگزاری که میشم میگه برای شما کارگزاری ناظر تعیین شده…من الان نمیدونم کارگزار ناظرم کیه…چکار باید بکنم؟

سلام نوید عزیز ، می تونید به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه csdiran.com برید و در قسمت سرویس‌های الکترونیکی به سهامداران ، مشاهده‌ کارگزار ناظر رو بزنید.

سلام وقت بخیر،کارگزاری من مبین سرمایس ولی میخام ب کارگزاری مفید تغییرش بدم،چطور این کارو میتونم انجام بدم،هیچ سهم وخریدوفروشی در کارگزاری مبین انجام ندادم

سلام من کارگزاری آگاه دارم ولی تقاضای وجه مشکل برام پیش اومده حسابم تعریف نشده اگه کارگزاری مو تغییر بدم میتونم پولمو ازطریق کارگزاری جدید بکشم بیرون

باسلام من عضو کارگزار مفید هستم اما میخوام 30 درصد سهام عدالت بفروش در سامانه فروش سهام عدالت میگه که
برای کد ملی مورد نظر قبلا کارگزار ناظر تعیین شده است
لطفا راهنمایی کنید ممنون میشیم بگید از کجا میتونم مشکلم حل کنم

اگه قبلا حتی یکبار وارد سامانه سعدی برای مشاهده سهامت شده باشی، به صورت خودکار کارگزار ناظرتو فارابی انتخاب کرده، متاسفانه مشکل منم هست و مثل اینکه فعلا نمیشه تغییرش داد

باسلام من عضو کارگزار مفید هستم اما میخوام 30 درصد سهام عدالت بفروش در سامانه فروش سهام عدالت میگه که
برای کد ملی مورد نظر قبلا کارگزار ناظر تعیین شده است
لطفا راهنمایی کنید ممنون میشیم بگید از کجا میتونم مشکلم حل کنم

برای منم همین اتفاق افتاده.. شما برید توی سامانه سهام عدالت کارگزاری توسعه معاملات کیان وارد بشین.. یه تماسی هم باهاشون بگیرین بد نیست..
اون سامانه sahmedalat برای این کارگزاریه

ببینین روز اول اومدن توی بعضی از سایت ها یه سایت خاص رو به عنوان سایت فروش سهام عدالت معرفی کردن که برای یه کارگزاری خاص بود.. متاسفانه روز اول هیج نشونه ای از اون کارگزاری توی سایت موجود نبود. خیلی ها مثل من رفتن توی اون سایت و اطلاعات خودشون رو وارد کردن.. اینجوری بدون اینکه بخوایم کارگزار ناظر سهام عدالت به نام اون کارگزاری تغییر کرده.. اگه شما الان به سامانه عدالت همون کارگزاری مراجعه کنین میتونین ببینین لیست سهاماتون رو..من با کارگزاری خودم که مفید باشه تماس گرفتم.. گفتن از طریق اون کارگزاری چیزی نفروشین تا اینکه ما یه امکان بهتون بدیم سهام عدالتتون رو بیارین توی کارگزاری مفید..

سلام
با مفید صحبت کردید همچین چیزی و گفتند ؟؟!!
یعنی گفتند از طریق کیان چیزی و نفروشیم میتونن امکان بدند که سهام عدالت رو برگردونیم به کارگزاری مفید ؟؟!!

بله با مفید صحبت کردم.. به من گفتند امکانش رو میدن که کارگزار ناظر سهام عدالت رو عوض کنیم.. به شرطی که سهمی از سهام عدالت رو توی سایت کیان نفروشین

دقیقا منم این بلا سرم اومده…برا کنجکاوی خواستم ببینم سهام عدالتم چیه وارد سامانه سعدی شدم بدون اینکه قبلش اطلاع داشته باشم که اتونات کارگزار ناظر میشه فارابی… داداش مفید توضیح بیشتری ندادن که تا کی صبر کنبم؟؟؟چطور اطلاع رسانی میکنن؟؟؟ منم کارگزارم مفیده و سهام عدالتمم میخام مفید کارگزارش باشه.
واقعا خجالت باید بکشه کارگزاری فارابی بخاطر این حقه بازی…کاش جای شکایتی بود ازشون

سلام وقت بخیر و ممنون از سایت خوبتون

چند روز اخیر اکثر سایت ها و رسانه های کشور یک سایت جعلی به اسم sahmedalat.com رو معرفی کردند که برای فروش و مشاهده سهام عدالته ، متاسفانه از زمانی که بنده برای مشاهده سهام خود وارد این سایت شدم ، کارگزار ناظر من تغییر کرده ..
چه راه حلی رو شما پیشنهاد می کنید ؟؟ و اینکه از کجا بفهمم که کارگزار ناظر من الان کیه و چطور تغییرش بدم ؟؟
واقعاً ممنون میشم ج بدید ..
با تشکر از سایت خوبتون

برای منم همین اتفاق افتاده.. شما برید توی سامانه سهام عدالت کارگزاری توسعه معاملات کیان وارد بشین.. یه تماسی هم باهاشون بگیرین بد نیست..
اون سامانه sahmedalat برای این کارگزاریه

سلام ممنون از سایت خوبتون که وقت میزارید.
من در دو کارگزاری فارابی و اگاه ثبتنام کردم و برگه ی سهامم را هم دارم که csdنوشته.حالا اگه درخواست تغییر کاگزار ناظر رو برای هر دو کارگزاری ارسال کنم میتونم این سهامو(کلا یه برگه سهام از ینماد است)با هر دو کارگزاری بفروشم؟

سلام من اخیرا طبق راهنمایی سایت آگاه تعدادی سهام از نماد مورد نظرم که سهام قدیمی بود خریدم و بعد درخواست تجمیع دادم
الان درخواست تجمیع من را انجام شده نشان می دهد اما کل سهام تجمیع شده زیر ستونی به عنوان تعداد سپرده گذاری نشان داده می شود و تعداد سهام من را همان عدد خریداری شده از کارگزاری آگاه نشان می دهد
برای فروش هم وقتی اقدام می کنم تعداد بیشتر از همان تعدادی را که در کارگزاری آگاه خریداری کرده بودم اجازه فروش نمی دهد
چکار باید بکنم؟

سلام من 2344سهم از اخزا820رو بابت طلبی که از مرکز بهداشت داشتم دریافت کردم ولی الان هرچی در کارگذاری مفید تغییر کارذارش رو میزنم که سهام اخزا82 بیاد رو پرتفوی میگه همچین سهامی به نام شما یافت نشد
باید چکار کنم که سهام اخزا82 بیاد تو کارگذاری مفید

سلام و وقت بخیر جناب جهاندیده
تعدادی سهام در سالهای قبل از شرکت که شاغل بودم خریدم و در خاطرم نبود برگ سهام کجاست در سجام استعلام کد بورسی دادم اعلام شد که فاقد کد بورسی میباشم در آگاه ثبت نام کردم و کد بورسی گرفتم، برگ سهام نزد شرکت بود و گرفتم دیدم روی برگه کد سهامداری دارم و حالا کد بورسی که گرفتم با کد سهامداری که از قبل داشتم مغایرت دارد در اصل در حال حاضر دارای دو کد بورسی میباشم، اگه راهنمایی بفرمائید چه اقدامی باید بکنم ممنون میشم. با تشکر

سلام وقت بخیر
در این مورد اطلاعی ندارم، از کارگزارتون بپرسید تا راهنمایی کنن

سلام شما باید از طریق درگاه ذینفعان توی قسمت خدمات الکترونیک موضوع عنوان کنید بعد از ۱۵ روز کاری جوابتون داده میشه کاملاً نام خودتون نام کد بورسی توان تعدادش و حتی کد کارگزاری که توی برگه نوشته رو بنویسید

سلام .کارگزاری من آگاه هست ولی میخام کارگزاری رو به مبین تغییر بدم .تو تغییر کارگزار ناظر سهم هایی که دارم رو اضافه کنم یا نه و البته اینم بگم تو مبین اطلاعات رو تا اخر پر کردم .ولی کدی واسم نیومده -یا اینکه اول باید کد کارگزاری مبین رو از پیشخوان بگیرم و بعد سهم ها رو تو تغییر گارگزار ناظر اگاه اضافه کنم.ممنون

سلام جناب جهاندیده، خسته نباشید
بنده در سال 82 یا 83 در شرکت لوله و تجهیزات سدید شاغل بودم و تعدادی از سهام شرکت رو دریافت کردم که سالهای بعد شرکت افزایش سرمایه داشت و برگه سهام قبلی رو از ما گرفت و برگه سهام جدید داد در سال 88 در برگه سهام کد سهامدار رحی15765 قید شده و کارگزار خریدار و فروشنده عدد 888 خورده . در کارگزاری آگاه ثبت نام کردم و کد بورسی گرفتم جهت نمایش دادن سهامم در آگاه تغییر کارگزار ناظر درخواست دادم و بعد از چند روز مردود و علت آن اعلام شده بود که در نماد ذکر شده دارائی ای ندارم ، به نظر شما چکار باید بکنم؟

سلام وقت بخیر
تعدادی از سهم این شرکت رو از طریق کارگزاری آگاه بخرید و بعدش درخواست تغییر کارگزار ناظر رو مجدد ثبت کنید.

سلام آقای جهاندیده..
در کل خواستم بگم خوشبحالتون.

سلام و ممنون از سایت خوبتون
پیام ها رو خوندم ولی جواب سوالم رو نگرفتم

یک نماد رو با مقدار متفاوت از دو کار گزاری مختلف خرید کردم

تو کارگزاری مفید در قسمت سبد بان مجموع رو نشون میده ولی پرتفو تعدادی که خرید کردم
اما تو اگاه تو پرتغو تعدادی که با این کارگزاری خریدم رو نشون میده
اما جز دارای های من محاسبه نمیکنه، تماس گرفتم گفتن که باید تغییر کارگزاری بدم

سوالی که دارم اگر تغییر کار گزاری بدم ایا میتونم به تفکیکی که خریدم بفروشم
یعنی هر تعداد که از هر کار گزاری خریدم رو تو همون کارگزاری بفروشم

سلام وقت بخیر
وقتی درخواست تغییر کارگزار ناظر ثبت میکنید، کل سهام شما به کارگزاری که بهش درخواست دادید منتقل میشه

سلام ،
برای ثبت نام در یک کارگزاری غیر از کارگزاری قبلی نیاز به ثبت نام مجدد درسجام هست؟
دوم اینکه بریا ثبت نام در کارگزاری آگاه گزینه ای نیست که کد بورسی قبلی خدومون رو بنویسیم آیا کد بورسی دومی صادر میشه؟

سلام من میخوام سهامم رو از کارگزاری اولم به کارگزاری دوم تغییر ناظر بزنم آیا باید از هر سهم 500 هزار تومن در کارگزاری جدید خرید کنم یا لازم نیست این کارو بکنم؟

سلام من کارگزاری مفید دارم میخام به آگاه تغییر بدم و نام کار بری و کد عبور ثبت نام در اکسپرس آگاه رو یادم نیست چکار باید کنم درضمن الان در مفید خرید و فروش میکنم و کد بورسی دارم

ابن اشتباهو نکن

سلام من کارگزار ناظر رو از فارابی به آگاه تغییر دادم علیرغم درج در پورتفوی آگاه، همچنان در پورتفوی فارابی هم دیده میشه. آیا با یه آپدیت اخر هفته ای فارابی این مساله حل میشه یا در هردو پورتفو قابل دیدن هست؟

سلام
من هم در آگاه و هم در مفید چند نماد مثل هم خرید کرده بودم ولی الان برای فروش در آگاه همه را فروخته ام ولی در مفید پیغام خطای عدم موجودی دارایی فعلی را می دهد البته در سبد پرتفوی لحظه ای نمادها وجود دارند ولی در سبد پرتفوی آنها وجود ندارند

سلام، وقتی با دو کارگزاری معامله میکنید معمولا چنین مشکلاتی پیش میاد

سلام و خسته نباشین
ایا سجام هم کارگزاری حساب میشه
آیا کارگزار CDS همون سجامه و اگر بخوام بغییرش بدم چیکاری باید بکنم

سلام، سجام اسم کارگزاری نیست. درباره سجام اینجا بخونید

سلام من الان 20 روز اگاه ثبت نام کردم وکد بورسیم امده ولی هنوز فعال نشده . به شماره کارگزاری هم زنگ میزنم یا همگی مشغولا یا میگه در شبکه موجود نیست. ایمیل زدم اونم جواب ندادم . من چطور میتونم کارگزاریم عوض کنم که کد بورسیم فعال نشده

سلام، در همه کارگزاری ها فعال شدن کد بورسی زمان میبره.
شماره تلفن جدید پشتیبانی مشتریان کارگزاری آگاه:
02191004004

سلام
سهام من تو کارگزاری آگاه هستش و الان میخوام بیارمش تو کارگزاری مفید. آیا اول باید به اندازه حداقل خرید (500 هزارتومن) از سهام خودم رو از طریق مفید بخرم و بعد تغییر کاگزاری رو ثبت کنم؟ یا نیازس به این کار نیست و بدون خریدن سهام و تنها با تغییر کارگزاری این کار انجام میشه؟
با تشکر

باسلام و خسته نباشید
یه سوال داشتم اگه بخواییم تغییر کارگزاری بدیم تو افزودن نماد اگه بخوایم چندتا نماد انتخاب کنیم یکی یکی باید انتخاب کنیم یاراهی هست که چندتارو باهم انتخاب و ثبت کنیم؟

سلام وقت بخیر
یکی یکی باید انتخاب بشه.

سلام کارگذار خریدار و فروشنده در برگه سهم csd نوشته.نمیدونم کارگذار ناظر کدوم کارگذاری.از روشی که تو این پست گفتید رفتم ولی در سایت csdiran.com باید ثبت نام کرد تا بشه کد ملی رو بدیم و کارگذار ناظر روببینیم.
برگه سهام به اسم پدرمه و اصلا نمیدونیم تو کدوم کارگذاری هست کد بورسیش و سهام رو از طرف شرکتشون در سال ۱۳۷۹ بهشون داده بودن.
چطور میتونم بفهمم کارگذار ناظر سهامش کیه.و این که کد بورسیش از کدوم کارگذاری صادر شده؟

سلام.ببخشید شما ب جواب سوالتون رسیدین؟؟منم دقیقا سؤال شمارو دارم و جوابی نیافتم براش…ممنون میشم درصورت حل شدن مشکلتون منم راهنمایی کنید

سلام.این مشکل رو منم دارم یکی بیاد جواب بده ثواب داره خدایی

سلام
من هم این مشکل رو دارم و هیچ جا پاسخ روشنی پیدا نکردم
وقتی در برگه سهام صادر شده، نام کارگزاری را CSD درج کرده چطور میشه به کارگزاری خودم منتقل کنم؟

سلام، اگه مشتری کارگزاری آگاه هستید وارد پنل آساتریدرآگاه بشید
تصویر برگه سهام رو در بخش تغییر کارگزار ناظر آپلود کنید
اگه مشتری کارگزاری آگاه نیستید، با کارگزارتون تماس بگیرید و روش کارو بپرسید

اگر مایل هستید به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تهران بلوار کشاورز خیابان نادری مراجعه کنید.
البته با توجه به شرایط حال حاضر قبلا از جوابگو بودن حضوری اطمینان پیدا کنید.

سلام خانمم در کارگزاری فارابی است و از سپاها وثاخت وپترول هم سهم خریده در عرضه های اولیه با توجه به این که حساب شارژ بوده و درخواست هم زدم ولی نه صبا ونه شستا خرید نشده الان می خواهم کارگزاری اگاه را انتخاب کنم چه کار باید کرد

با سلام و وقت بخیر
من تو کارگذاری آگاه سهام دارم و میخوام این سهام رو به کار گزاری مفید انتقال بدم راهکاری چیه ؟؟؟؟؟؟

سلام دوست عزیز.هرگز سمت مفید نرو.همیشه خدا وقتی قیمتها تو کفن و بهترین فرصت واسه خریده یا عرضه اولیه هست تمامیه اپ ها و حتی سامانه آنلاین مفید دچار قطعی و خطا میشه و پشتیبانی به هیچ وجه پاسخگو نیست.من خودم دنبال راه فرارم از مفید برم آگاه ولی بلد نیستم

سلام، من امروز تو کارگزاری آبان ثبت نام کردم ولی هنوز نرفتم دفاتر پیشخوان، الان یه دوست بهم گفت کارگزاری مفید بهتره، الان میخوام واسه مفید ثبت نام کنم مشکلی نداره؟

مشکلی نداره

سلام.من بخوام تغییر کارگزاری بدم سهامم رو بیارم آگاه هزینه داره؟کارمزد میگرن دو کارگزاری ؟

سلام، نه هزینه ای نداره.

سلام من سه شنبه هفته قبل در کارگزاری مفید ثبت نام کردم اما امروز برای خرید سهام خطا میداد که فرآیند ثبت نام شما کامل نشده،کسی میدونه چرا همچین خطایی میده؟شستا هم که نخرید و گفت سفارش منقضی شده،ممنون میشم کسی جوابشو بهم بگه

فکر کنم برای کدبورسی های جدید تا یک ماه بجز عرضه اولیه خرید نمیشه انجام داد

سلام
تعدادی از سهام من نام کارگزار CDS درج شده، اما من خرید و فروش سهام رو تو مفید انجام میدم .
اولا چطوری اینها کارگزارشون به CDS تغییر کرده.
دوما چطوری میشه اونهارو برگردون به مفید( امکان فروش اونها اصلا وجود ندارد – میگه دارایی شما کافی نیست)
ممنون

سلام، اگه سهام در جای دیگه است، برای اون نماد در کارگزاری مفید درخواست تغییر کارگزاری ناظر بدید

سلام منم مشكل آقاي خسروي رو دارم و درخواست تغيير كارگزار ناظر هم دادم اما رد شد، دليلش هم نوشته “برگه سهام ندارد”، يعني الان بايد برم به بخش سهام شركت مورد نظرم و برگه بگيرم و اگر پاسخ مثبت هست بعدش بايد چكار كنم؟

سلام روز بخیر
آیا کلا میشه به صورت غیرحضوری کارگزاری رو تغییر داد؟
چیزی که متوجه شدم فقط برای سهام های خریداری شده میشه کارگزار ناظر رو عوض کرد اما کلا نمیشه خود کارگزاری رو تغییر داد و باید حضوری برای گرفتن کد معاملاتی اقدام کرد. درسته؟

سلام وقت بخیر
کاملا غیرحضوری نه نمیشه.
اول باید در کارگزار جدید ثبت نام کنید و احراز هویت بصورت حضوری لازم هست که در دفاتر پیشخوان دولت یا در یکی از شعب کارگزاری موردنظرتون انجام میگیره.

سلام
من کارگذاری کشاورزی هستم میخوام کل پورتفو رو به کارگذاری مدبر آسیا منتقل کنم
مدبر آسیا میگه باید بری کل اسناد سهامت رو از کارگذاری کشاورزی بیاری تا ما بتونیم پورتفو رو منتقل کنیم
میخوام ببینم واقعا این کار لازمه یا مدبر آسیا از روال کار آگاه نیست؟
میشه لطفا راهنمایی کنید

باسلام
من جدیدا برا پدرم کد بورسی گرفتم و تو فارابی ثبت نامشون کردم اما الان میخوام کاگزاریم رو به آگاه تغییر بدم
چه مراحلی رو باید طی کنم؟؟
صرفا مدارکشون رو بردارن و برن آگاه این کار انجام میشه؟
چون یه بار متصدی آگاه گفت برای تغییر ناظر باید اول از طریق سیستم درخواست بدید بعد حضوری مراجعه کنید

سلام وقت بخیر
منظورشون سیستم آگاه اکسپرس بوده
در آگاه اکسپرس مراحل ثبت نام رو تا انتها برید >>> لینک ثبت نامراهنمای تصویری رو اینجا میتونید ببینید

سلام
تعدادی سهم “وبهمن” دارم میخوام به پرتفوی اضافه بشه ، شماره شناسنامه و کد سهامداری درج شده روی آن با مشخصات من تفاوت داره، 4 اسفندماه در دفترپیشخوان درخواست اصلاح مشخصات دادم ولی هنوز نتیجه نگرفتم.
ضمنا سه کد بورسی دارم چطوری میشه تجمیع کرد؟ و آیا انتخاب یک از سه کد بورسی دلخواه است؟
ممنون

سلام، نمیدونم باید چیکار کنید
بهتره از یه کارگزاری بپرسید

سلام عزیز
بنده بعضی از سهم هایی که داشتم را تغییر کارگزار دادم ولی هنوز در پرتفوی کارگزاری اولم دیده میشه و جزو دارایی ها ثبت شده. چطور میشه از پرتفوی کارگزار اولم پاکشون کنم؟
ممنون

سلام وقت بخیر
با کارگزار اولتون تماس بگیرید برادر عزیز

سلام من بعد از ثبت افزایش سرمایه سهامم رو فروختم و الان برای همه سهام جایزه اضاف شده ولی برای من هنوز اضاف نشده باید چکار کنم؟

برای دریافت سهام جایزه باید حتما حداقل 1 برگ سهام آنرا در پرتفوی خود داشته باشید

سلام . ایا اگه سهمی رو از یک کارگزاری جدید خریده باشیم و توی پورتفو نیاد و درخواست تغییر کارگزار ناظر هم نداده باشیم میتونیم از طریق کارگزار ناظر اونو بفروشیم یا حتما باید اول تغییر کارگزار بدیم بعد بفروشیم؟

سلام . ایا اگه سهمی رو از یک کارگزاری جدید خریده باشیم و توی پورتفو نیاد و درخواست تغییر کارگزار ناظر هم نداده باشیم میتونیم از طریق کارگزار ناظر اونو بفروشیم یا حتما باید اول تغییر کارگزار بدیم بعد بفروشیم

ایمیل قبلی اشتباه تایپ شده بود

بازم همون سوال قبلی تون رو کپی کردید

سلام اگر بخوام سهام که کارگزار ناظر csd هست( برای پدرمه) بیاد تو کارگزاری جدید، باید از اون سهامی که داره اندازه ۵۰۰ هزار تومن بخرم؟؟؟ درخواست تغییر کارگزار ناظر و دادم اما اتفاقی نیافتاد( فارابی) اگه کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون.

متوجه نشدم مشکلتون چیه.

با سلام
مشکل سهام های عرضه اولیه مانند ساوه و شصدف چی هستش که درصد رشد از زمان عرضه که 12 روز کاری گذشته هنوز حدود11 درصد نشون میده!

سلام، قیمت پایانی سهم باید بالا بره تا رشد کامل اتفاق بیفته و چون حجم مبنا بالاست و حجم معامله در حداکثر قیمت کمه، قیمت پایانی رشد زیادی نمیکنه.

سلام بخوام کارگزار ناظر رو عوض کنم چقدر زمان میگیره تا بیاد اطلاعات در کارگزاری جدید؟

سلام.من پدرم از سال 77 سهم وآذر خریده و امروزه تو برگه ها دیدم کارگزاری cds نوشته.چک کردم دیدم وآذر الان سود خوبی میده و ما بی خبر از این خرید. با توجه به اینکه نمیخوایم این سهمو بفروشیم، بریم کارگزاری آگاه حل میشه قضیه؟

در ضمن میشه از دفتر پیشخوان هم حل کرد قضیه رو؟ تا بعد عید بشه من میتونم تو کارگزاری آگاه ثبت نام کنم پدرمو و کد بورسیشو وارد کنم؟

بعد از عادی شدن شرایط، پدرتون باید در یک کارگزاری افتتاح حساب انجام بده و پس از اون میتونه با ثبت درخواست تغییر کارگزار ناظر، سهام رو در پرتفوی خودش وارد کنه

سلام، اگه نمیخواید بفروشید طبیعتا نیازی نیست کاری بکنید

سلام. در ابتدا تشکر میکنم از سایت خوبتون
پدر من یک برگه سهام از سال 92 داره و من میخام چون که ایشون کد بورسی نداره با کد خودم براشون بفروشم چطور میتونم این سهام رو وارد پنل خودم کنم. ممنونم

سلام، بعد از عادی شدن شرایط (رفع کرونا)، باید خودشون حضوری برن به یک کارگزاری برای فروش اقدام کنن. شما نمیتونید.

سلام اقای جهاندیده خسته نباشین . برا پدرم میخواستم تو کارگزاری اگاه حساب باز کنم رفتم ثبت نام کردم تو اگاه اما متوجه شدم که کد بورس داره یعنی قبلا ثبت نام کرده بود! اما پیگیری کردم از پدرم که از کدوم کارگزاری بوده؟ گفت نمیدونم و صرفا سهام مخابرات بوده چون تو مخابرات کار میکرده دادن بهش سهام عدالت . الان ما نمیدونیم باید چیکار کنیم . 1- نمیدونیم کدوم کارگزرای ثبت نام شده از طرف شرکت مخابرات 2-چطوری باید به آگاه انتقال بدیم . ممنون میشم اگه راهنمایی کنین . با تشکر

سلام وقت بخیر
به کارگزاری همین موضوع رو بگید تا راهنمایی کنن.

سلام. من دو تا کارگزاری دارم آگاه و کارآمد. مشکل من اینه که تمام سهام اولیه ها که تو کارگزاری آگاه سفارش میدم تو کارگزاری کارآمد ثبت میشه. بهم گفتن از طریق تغییر کارگزار ناظر انجام بدم ولی موضوع رو متوجه نشدم. الان من برا اینکه عرضه های اولیه ام برگردن به کارگزاری آگاه باید تو کارگزاری آگاه درخواست تغییر کارگزار ناظر رو بزنم؟ با تیک ‍*آخرین معامله این نماد را در این کارگزاری انجام داده ام؟*
و اینکه تو کارگزاری آگاه چطور میتونم تنظیم کنم که خود بخود کلیه عرضه های اولیه رو ثبت کنه برام؟
خیلی ممنون

سلام وقت بخیر
باید در کارگزاری آگاه درخواست تغییر کارگزار ناظر بزنید
در مورد سوال بعدی اطلاعی ندارم بهتره با کارگزاری آگاه تماس بگیرید

من تو کارگزاری مفید بودم ولی نتونست برام شستا ثبت نام کنه
رفتم شعبه هفت تیر گفت عیب نداره سهامهای دیگه بخر
گفتم الاغ من قرض کردم کلی منتظر شستا بودم وقتی نمی تونستی عرضه اولیه برام بخری بیخود کردی گفتی حسابتو شارژ کن
گفت نمی خوای برو یک کارگزاری دیگه ما دنبال آدمهای خاص(پولدارا) هستیم نه گداها
گفتم گدا خودتی و جد و آبادت ۵روزه پولم توحسابته بهم برگردون
گفت ۳ روز دیگه میدیم و توهم هیچ کاری نمیتونی بکنی

واقعا که مفید خیلی مزخرفه

سلام خسته نباشید من تعداد سهام به ارث رسیده الان که برگ سهام صادر شده جلوی کارگزار ناظر خالی باید چکار کنم؟ ولی کارگزار خرید و فروشنده زده CSD

سلام وقت بخیر
مهم نیست. اگه قصد فروشش رو دارید برگه سهام رو با مدارک شناسایی ببرید به یکی از شعب کارگزاری.
CSD به معنای سپرده گذاری مرکزی هست

سلام من کارگزاریم آگاه هست سه روز پیش خرید کردم کی بی سی تو سفارشات زده در جریان است

سلام، خرید شما انجام نشده. جزییات نحوه ارسال سفارش رو در این صفحه ببینید

ببخشید چقدر طول می‌کشه که با کارگزاری آگاه بعد اینکه پرتفوی بنده به کارگزاری آگاه انتقال داده شد معامله بتونم کنم؟؟

به محض اینکه پرتقوی شما منتقل شد. چند روز برای انتقال طول میکشه رو نمیدونم.

سلام کارگزاری بنده آتی ساز بودم قبلا الان می‌خوام لیام اگاه غیر حضوری امکان پذیر هست؟؟ و چقدر طول می‌کشه ؟؟ ایا نیاز هست کل پرتفوی کارگزاری قبلی تسویه بشه؟؟

سلام وقت بخیر
میتونید در کارگزار قبلی همه سهم ها رو بفروشید و همینطور امکان تغییر کارگزار ناظر هم هست
درخواست تغییر کارگزار ناظر ممکنه بصورت غیرحضوری هم امکان پذیر باشه.

سلام.روز بخیر
بنده دوتا سهام شرکت شتران و رمپنا را قبلا خرید و بعد از مدتی فروختم.دوهفته قبل برای تجمیع کد بورسی اقدام کردم بعد از دریافت پیام با مراجعه به سایت متوجه شدم دو گواهی سهام جایزه نیز برایم از این دو شرکت صادر شده الان از هرکدام از این سهام ها مقداری خرید و در سبد دارم ولی همچنان مقدار سهام جایزه به سبدم اضافه نشده (سهام شتران به تاریخ 1398/6/31 و رمپنا به تاریخ 1398/2/23 افزایش سرمایه زده و گواهی برایم صادر گردیده).حال چگونه سهام جایزه را می توانم به سبدم اضافه کنم. با سپاس
برای تغییر کارگذاری هم اقدام کردم پیغام(به دلیل وجود سهام درپرتفوی کارگذاری شما امکان تغییر کارگذاری وجود ندارد( را میدهد

سلام، با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام.
کارگزاری ناظر رو تغییر بدیم فقط میشه تو همون نماد با کارگزاری جدید خرید و فروش کرد؟

سلام، با کارگزار جدیدتون هر نمادی رو میتونید خرید و فروش کنید

سلام وقت بخیر
برای تغییر کارگزار باید همه سهام پرتفوی رو بفروشیم

سلام، نه نیازی نیست و در کارگزار جدید درخواست تغییر کارگزار ناظر میدید تا سهام قبلی به کارگزار جدید منتقل بشه

سلام
خرید افلاین رو چطور میشه انجام داد هم برای سهام معمولی هم عرضه اولیه
ایا کارگزاری اگاه نمی تواند
همانند برخی از کارگزاری ها اقدام برای خرید عرضه اولیه را به صورت اتوماتیک انجام دهد

سلام، اگه با کارگزاری آگاه معامله میکنید، چند روز قبل از عرضه اولیه یک دکمه زرد رنگ در بالای پنل معاملاتی آساتریدرآگاه اضافه میشه
با کلیک روی این دکمه میتونید از قبل، سفارش عرضه اولیه رو بفرستید

سلام اگر بخوام از مبین سرمایه کارگزاریم را مفید کنم چیکار باید کنم؟

سلام من از کارگزاری سرمیه ملی خریدم ولی میخوام ببرم کارگزاری آگاه (کد رفتم).حالا باید تو کدامیک از سامانه معاملات درخواست تغییر ناظر بدم

سلام، وارد سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه بشید یک منو با عنوان “تغییر کارگزار ناظر ” میبینید

سلام من در کارگزاری آگاه ثبت نام کردم کد ده رقمی هم اومده برام موقع احراز هویت اگاه بسته بود احراز رو مفید زدن کدمعامله مفیدم اومده برام هیچ سهمی هم ندارم چطور بدون مراجعه حضوری به اگاه تغییر کارگزاری بدم

سلام. من دیروز در کارگزاری دیگری ثبت نام‌کردم و کد سجام هم‌گرفتم مدارک هم اسکن شد و کد بورسی هم گرفتم ولی الان‌تصمیمم عوض شده و می‌خواهم کارگزاری ام « آگاه» باشد. باید چکار کنم؟ چطور می توانم از کارگزاری قبلی جدا شوم‌و در آگاه باشم؟

سلام، شما میتونید با چندین کارگزاری معامله کنید
مراحل این صفحه رو تا انتها طی کنید >>> ثبت نام آنلاین کدبورسی کارگزاری آگاه

سلام.
بنده در کارگزاری آگاه ثبت نام کردم و با ارائه برگه سهام خودم به شعبه گفتن که این به حساب شما میره و بعدا خودتون میتونید بفروشید
ولی الان تغییر کارگزار ناظر که برای من زدن نوشته وضعیت مردود
چه کار باید کرد؟

سلام، با کارگزاری اگاه تماس بگیرید

سلام،
در چه مواردی کارگزار ناظر میتواند نسبت به ابطال معامله اقدام نماید؟

سلام، از قوانینش اطلاعی ندارم

سلام
بنده سال 80 سهام ومعادن را خریداری کردم با کد کارگزاری 999 الان اگر بخواهم سهام را به کارگزاری اگاه منتقل کنم چه مراحلی را باید طی کنم

سلام. با داشتن برگه سهام و مدارک شناسایی به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کنید.
لیست شعب کارگزاری آگاه رو اینجا میتونید ببینید

سلام حساب های کارگزاری ها به هم وصله؟
برای مثال وقتی تغییر کارگزاری رو انجام میدی نیازی نیس موجودی حسابتو به صفر برسونی؟؟

سلام، حساب کارگزاری ها هیچ ارتباطی به هم ندارند

سلام خسته نباشید پدر من برگ سهام قدیمی از فلامی داره .رو برگه سهام کد بورسی هم داره .میخواستم بپرسم میشه سهام رو انتقال بدم به سبد سهام خودم یا بفروشمش؟کارگزاری پدرم هم معلوم نیست .ولی خودم عضو کارگزاری آگاه هستم ممنون میشم جواب بدین

سلام، پدرتون برای فروش سهام باید با برگه سهام و مدارک شناسایی به یکی از شعب کارگزاری ها مراجعه کنه.
فرقی نداره چه شعبه ای و چه کارگزاری.
خودتون نمیتونید کاری کنید و باید حتما پدرتون با مدارک شناسایی بره و سهم رو بفروشه.
شما هم اگه میخواید سهم رو بخرید، میتونید سهم رو از بازار بخرید.

سلام
من در سامانه سجام دارای سهام با کارگزاری cds هستم. چطور میتونم این سهام رو بفروشم؟

سلام، به یک کارگزاری مراجعه کنید و درخواست تغییر کارگزار ناظر برای اون سهام رو بدید.
نیازی نیست کارگزار قبلی رو بدونید چی بوده

این کارو میکنیم سهام نمیاد در کارگزاری جدید، ی بنده خدایی گفت باید از سهام به اندازه ۵۰۰ هزار تومن خریدکنی تا سهامت انتقال داده بشه، سهام رو کد بورسیه که مثل کد ملی ادم میمونه دیگه، این خرید ۵۰۰ هزار تومن چه صیغه ایه اخه….

سلام من سهام وحکمت دارم ولی در حساب بپرسیم نیست در کار گزاری توسعه صادرات هستم میخواهم این سهم هم به حسابم اضافه شود چکار باید انجام بدهم که نیازی به مراجعه حضوری به کارگزاری نباشه وهم به حساب پرتفوی من اضافه شود ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام، باید به هر کارگزاری که میخواید این سهام رو انتقال بدید مراجعه کنید و درخواست تغییر کارگزار ناظر بدید.
اگه کارگزار مقصد شما (کارگزاری که میخواید ناظر سهام موردنظر باشه) آگاه هست نیازی به مراجعه حضوری ندارید. اینجا راهنماش رو بخونید

سلام بنده داخل برنامه ایزی تریدر تغیرکارگزاری بیمه حکمت انتخاب کردم ولی اون کل موجودیمو برد چکار کنم

سلام من الان در کارگزاری آگاه هستم تعدادی سهام کرمان را خریدم میخوام بفروشم ظاهرا قبلا یک کارگزاری داشتم آگاه گفت تغییر کارگزار ناظر بدهید دادم الان میگه شما به آن کارگزار قبلی بدهکارم که اصلا یادم نیست کارگزار قبلی کی بوده چطوری پیداش بکنم و مگر میشه من بدهکار باشم

سلام
من دو نماد سهام دارم که تحت کارگزاریCDS هستش. با کارگزاری مفید خرید کردم یکی شستا و دیگری از نوع نمادی که قبلا در CDS . داشتم که بعد از خرید در کارگزاری مفید در CDS تجمیع شد. اما اجازه فروش در ان نمادها را ندارم.باید در مفید تغییر کارگزار در خواست کنم؟ و اینکه چقدر طول میکشه؟

سلام من برگه سهام دو شرکت رو دارم روی اون کارگزار و csd نوشته داخل سایت درگاه یکپارچه یا سمات که می شم سهممو نشون نمی ده الان باید چی کار کنم برگه جدید سهمم گرفتم خود شرکت هام گفتن اونجا باید دیده شه ولی نیست

سلام
میخواستم از طریق کارگزاری آگاه ثبتنام کنم هرکارکردم نشد وارد اکسپرس آگاه بشم درصورتیکه ثبتنام با فارابی سریع باز میشد و منم با همون ثبتنام کردم فقط بصورت غیرحضوری بدون اسکن مدارک وبدون دادن کد سجام
میخوام بدونم در این مرحله چطور میشه کارگزاری رو تغییر داد میخوام کلا ثبتنامم هم از طریق کارگزاری آگاه باشه
متشکر

سلام، در هر کارگزاری که مایل به کار هستید ثبت نام رو تا انتها ادامه بدید.
تفاوتی نداره قبلا در جایی ثبت نام کردید یا نه.

متشکرم

سلام
داخل سایت سمات کارگزار ناظر دو تا از سهم هام رو نوشته CDS
میخواستم بدونم CDs چیه ؟ چطور میتونم تغییرشون بدم به یکی کارگزاری هایی که دارم باهاشون کار میکنم؟

سلام، شما کافیه به کارگزاری که باهاش کار میکنید درخواست بدید کارگزار ناظر سهام موردنظر شما بشن.

سلام حضوری باید بریم کارگزاری یا تلفنی هم میشه این کار رو انجام داد؟

سلام، احتمالا به صورت غیرحضوری هم امکانپذیر باشه.
در این مورد از کارگزاری راهنمایی بگیرید

سلام
قبلا سهم کاذر رو با کارگزاری اگاه خریدم
الان فارابی ثبتنام کردم و درخواست تغییر کارگزار دادم ولی هنوز منتقل نشده
چقدر طول میکشه؟
باید حضوری برم؟؟

سلام، باید با کارگزاری فارابی تماس بگیرید

سلام.شما چطور از سایت سمات تونستید کارگزار ناظر رو ببینید اینکه خیلی پیچیدس میشه راهنمایی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

سهامداران با تماس با مرکز اطلاع رسانی سهام عدالت با شماره ۱۵۶۹ داخلی یک و وارد کردن کد ملی می توانند از کارگزار ناظر خود مطلع شوند.

دراین اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع کلیه سهامداران محترم عدالت می رساند، با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد تماس های سمات مربوط به اطلاع از کارگزار ناظر سهامداران است، از روز شنبه ۲۱ تیرماه این امکان فراهم شده تا سهامدارانی که از کارگزار ناظر خود مطلع نیستند با تماس به مرکز اطلاع رسانی سهام عدالت که به صورت شبانه روزی فعال است، اطلاعات کارگزار ناظر خود را دریافت کنند.

براساس این اطلاعیه، بسترهای مناسب و اطلاعات جامع سهامداران عدالت از قیبل وضعیت سفارش، میزان واریزی، تاریخ واریز، وضعیت پرداختی ها، معتبر بودن شماره شبا در اختیار کارگزار ناظر قرار گرفته است به طوری که از این پس ارائه این اطلاعات تنها بر عهده کارگزار ناظر است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به هفته‌نامه اقتصاد کرمان؛
رسانه‌ی خبری
و تحلیلی اقتصاد استان کرمان
می‌باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است.

فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت
فهمیدن کارگزار ناظر سهام عدالت
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *