فواید تخمه هندوانه

فواید تخمه هندوانه
فواید تخمه هندوانه

 

تخمه هندوانه (به انگلیسی : Watermelon seeds) در واقع همان هسته میوه هندوانه است که پس از جمع آوری خشک شده و به صورت تخمه هندوانه خام یا بو داده به عنوان آجیل مصرف می شود.

تخم هندوانه فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص تخمه هندوانه را برای سلامتی، کبد چرب، لاغری و پوست و مو شرح داده ایم.

مقادیر بالای منیزیم موجود در تخمه هندوانه با پاک سازی روده ها به پاک سازی پوست صورت کمک می کند.

منیزیم موجود در تخمه هندوانه با تنظیم ترشح هورمون ها در بدن برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد. علاوه بر این منیزیم به درمان استرس که یکی از علل اصلی جوش صورت می باشد، کمک می کند.

مطالعات نشان داده که مقادیر بالای منیزیم موجود در تخمه هندوانه با افزایش سنتز کلاژن در پوست صورت به روند پیری پوست را متوقف کرده و به رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

فواید تخمه هندوانه

اسید های چرب موجود در تخمه هندوانه باعث آبرسانی پوست شده و به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی پوست شناخته می شود.

مقادیر بالای منیزیم و روی موجود در تخمه هندوانه از ریزش مو پیشگیری کرده و با تقویت فولیکول های مو باعث افزایش رشد موی سر می شود

مس موجود در تخمه هندوانه یکی از بهترین مواد معدنی است که باعث ایجاد ملانین در بدن شده و از سفید شدن زودرس موی سر جلوگیری می کند.

اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 برای کبد مفید هستند و با سم زدایی و پاک سازی کبد به درمان بیماری هایی از جمبه کبد چرب کمک می کنند.

مقادیر بالای فولات یا ویتامین B9 موجود در تخمه هندوانه از نقایص سیستم عصبی جنین در دوران بارداری پیشگیری می کند.

مقادیر قابل توجه آهن موجود در تخمه هندوانه برای درمان کم خونی زنان باردار مفید می باشد.

منیزیم و آنتی اکسیدان های موجود در تخمه هندوانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار شده و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی در دوران بارداری را کاهش می دهد.

ویتامین های B موجود در تخمه هندوانه باعث افزایش ترشح هورمون های شادی آور شده و از استرس و افسردگی زنان باردار پیشگیری می کند.

تحقیقات در چین نشان داده که مقادیر بالای روی موجود در تخمه هندوانه به طور قابل توجهی باعث افزایش کیفیت اسپرم در مردان شده و به درمان ناباروری در آقایان کمک می کند.

علاوه بر این مقادیر قابل توجه منگنز موجود در تخمه هندوانه هم به درمان ناباروری در مردان کمک می کند.

اسید های آمینه لیزین، اسید گلوتامیک و آرژینین موجود در تخمه هندوانه می تواند باعث افزایش میل جنسی در مردان شده و شانس باروری را افزایش دهد.

مقادیر بالای فیبر موجود در تخمه هندوانه باعث کاهش اشتها شده و با پیشگیری از پرخوری برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های مفید موجود در تخمه هندوانه علاوه بر اینکه باعث بهبود سوخت و ساز بدن می شود باعث افزایش انرژی شده و به لاغری و کاهش وزن افراد چاق کمک می کنند.

بر اساس یک مطالعه در ایران، تخمه هندوانه باعث کاهش سطح گلوکز پلاسما شده و به عنوان یکی از بهترین انواع آجیل برای درمان دیابت استفاده می شود.

یک مطالعه دیگر نشان داده که مقادیر قابل توجه اسید های چرب امگا 6 موجود در تخمه هندوانه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 مفید هستند.

مطالعه ای در آمریکا نشان داده که منیزیم موجود در تخمه هندوانه، مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده و برای کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو مفید می باشد.

بر اساس گزارش انجمن دیابت آمریکا، مقادیر بالای روی موجود در تخمه هندوانه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در زنان را کاهش می دهد.

منیزیم موجود در تخمه هندوانه به بهبود هضم غذا کمک کرده، سوزش سردل و سندرم روده تحریک پذیر را درمان می کند و برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است.

مقادیر بالای منیزیم موجود در تخمه هندوانه باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا شده و از ابتلا به بیماری های قلبی، آترواسکلروزیس و حمله ی قلبی پیشگیری می کند.

روی موجود در تخمه هندوانه جریان کلسیم در سلول های قلب شما را تنظیم کرده و خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش می دهد.

مقادیر قابل توجه فیبر موجود در تخمه هندوانه به کاهش کلسترول بالای خون کمک کرده و خطر حمله ی قلبی را کاهش می دهد.

منیزیم و پتاسیم موجود در تخمه هندوانه به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند، همچنین سیترولین موجود در تخمه هندوانه باعث کاهش فشار خون آئورت شده از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

مقادیر بالای انواع ویتامین های B و منیزیم موجود در تخمه هندوانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا و آلرژی پیشگیری می کند.

منیزیم موجود در تخمه هندوانه باعث تقویت حافظه شده و حتی یادگیری را تسریع می کند. همچنین منیزیم از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند.

مقادیر بالای روی موجود در تخمه هندوانه خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

نیاسین موجود در تخمه هندوانه برای بهبود عملکرد سیستم عصبی مفید بوده و باعث درمان برخی علائم  روانپزشکی می شود.

منیزیم، مس، آهن، پتاسیم و منگنز موجود در تخمه هندوانه باعث تقویت و افزایش تراکم استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

تخمه هندوانه بو داده به دلیل مقادیر بالای نمک می تواند باعث افزایش فشار خون در افراد شود.

فراموش نکنید در اثر حرارت نامطلوب، چربی تخمه نیز دستخوش تغییرات نامطلوب و روغن مفید آن به روغنی مضر تبدیل می شود. پروتئین و کربوهیدرات های آن نیز به علت قهوه ای شدن افت تغذیه ای پیدا می کند.

اگر درجه حرارت خیلی بالا باشد، با تشکیل مواد سمی که بوی تند نامطلوبی دارد شروع به تجزیه شدن و سوختن می کنند بنابراین توصیه می شود همیشه از آجیل های بو نداده استفاده کنید یا در صوت لزوم، بو داده آن را از مراکز معتبر وزارت بهداشت که دارای مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف هستند، تهیه کنید.

در مصرف انواع تخمه ها محتاط باشید چراکه زیاده روی در مصرف آنها به دلیل چربی و کالری بالا منجر به اضافه وزن می شود و نمک به کار رفته در آنها برای طعم دار شدن باعث افزایش فشارخون و برخی عوارض دیگر در بدن خواهد شد.

بنابراین بهتر است از آجیل هایی استفاده کنید که طعم دیگری به غیر از شوری برای آنها در نظر گرفته شده است. و یا اینکه تخمه هندوانه خام تهیه کنید.

طبیعت تخمه هندوانه سرد و تر است. تخمه هندوانه سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، مس، سلنیوم، روی، تیامین، ریبوفلاوین، فولات، ویتامین B6، اسید لینولئیک، اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 می باشد.

مردم مصر از تخمه هندوانه خام و بو داده برای تهیه انواع نان و سوپ استفاده می کنند.

در ادامه بخوانید : خواص آب هندوانه برای لاغری

فواید تخمه هندوانه

منابع : stylecraze – organicfacts

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

متخصص تغذیه با اشاره انواع پروتیین در تخم هندوانه، خواص اعجاب‌انگیز این ماده مغذی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: تخم هندوانه به دلیل ترکیبات مفیدی که دارد به درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. کمک به سلامت و زیبایی پوست از جمله فواید تخم هندوانه است.

صفوی افزود: تخم هندوانه به صورت خشک شده و تازه خواص یکسانی دارد ولی خشک شده آن پر کالری‌تر است. همچنین تخم این میوه دارای پروتئین و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

وی گفت: تخم هندوانه خشک و تفت داده شده می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده غنی مورد استفاده قرار گیرد. در هر میان وعده این تخم ۳۰ گرم پروتئین وجود دارد که ۶۱ درصد از انرژی روزانه ما را تأمین می‌کند.

متخصص تغذیه اظهارداشت: پروتئین موجود در تخم هندوانه دارای آرژنین و انواع اسیدهای آمینه است؛ همچنین تخم هندوانه در بسیاری از فرآیندهای رشد قد، تنظیم فشار خون و درمان بیماری‌های عروق کرونر تاثیر دارد. ویتامین B  موجود در این ماده مغذی نیز در سوخت و ساز بدن موثر است و در افراد احساس آرامش ایجاد می‌کند.

فواید تخمه هندوانه

صفوی تصریح کرد: نیاسین (ویتامین B۳) موجود در داخل تخم هندوانه به حفظ سیستم عصبی، سیستم گوارشی و پوست بدن کمک می‌کند و در کل اکثر ویتامین‌های B و مواد معدنی در تخم هندوانه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: هسته هندوانه به سوخت و ساز کربوهیدرات و تنظیم قند در بدن کمک بسیاری می‌کند و دارای فسفر، آهن، فولاد، پتاسیم، سدیم، منگنز و روی است که هرکدام خاصیت اعجاب‌انگیزی در بدن دارد.

صفوی افزود: تخم هندوانه در تنظیم کلسترول خون نقش مهمی ایفا می‌کند و اگر یک لیوان از تخم هندوانه میل شود، بیش از ۶۰۰ کیلو کالری انرژی تولید می‌کند که در افزایش چاقی برای افراد لاغر نقش بسیار مهمی دارد.

وی در ادامه گفت: به دلیل کالری بالای تخم هندوانه افراد چاق باید از خوردن زیاد آن خودداری کنند زیرا به زودی آنها را چاق می‌کند.

متخصص تغذیه در پایان افزود: در تخم هندوانه به دلیل وجود اسیدهای چرب، لکه‌های پوستی از بین می‌رود و به سفت شدن پوست و از بین بردن چین و چروک آن کمک بسیار زیادی می‌کند.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

خواص و مضرات تخم هندوانه

تخم هندوانه دارای مواد مغذی زیادی می باشد ، همچنین تخم هندوانه سرشار از اسیدهای چرب ، پروتئین و مواد معدنی می باشد. ویتامین ب مانند تیامین ، نیاسین ، فولات و مواد معدنی مختلف مانند منیزیم ، پتاسیم ، منگنز ، آهن ، روی ، فسفر و مس در تخم هندوانه وجود دارد.

تخم هندوانه در آشپزی های قاره آسیا و خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد. تخم هندوانه به عنوان یک تنقلات عالی محسوب می شود که در چاشنی سالادهای مختلف مصرف می شود. روغن تخم هندوانه برای مو و پوست انسان بسیار مفید می باشد.

تخم هندوانه دانه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص تخم هندوانه را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص تخم هندوانه در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

فواید تخمه هندوانه

خواص تخم هندوانه

روغن تخم هندوانه دارای اسیدهای چرب ضروری می باشد که از خشکی مو و شکنندگی آن پیشگیری می کند.

روغن تخم تخم هندوانه از انباشت چربی بر روی پوست جلوگیری می کند و همچنین برای درمان بیماری های مختلف نظیر آکنه مناسب است.

از تخم هندوانه می توان برای درمان دیابت استفاده کرد ، شما می توانید مقداری تخم هندوانه را به مدت ۴۵ دقیقه در یک لیتر آب بجوشانید و سپس ترکیب بدست آمده را روزانه به عنوان چای مصرف کنید.

علاوه بر خواص تخم هندوانه برای پوست بدن برای مو نیز بسیار موثر است. روغن تخم هندوانه به راحتی جذب پوست سر شده و رطوبت رسانی را به شکل ویژه ای در بدن انجام می شود. این امر باعث حفظ سلامت پوست و مو می شود.

کنترل فشار خون یکی از موارد ضروری برای داشتن قلب سالم می باشد. شما می توانید برای کنترل فشار خون از تخم هندوانه استفاده کنید. چرا که حاوی مواد سیترولینی می باشد که باعث گشاد شدن رگ ها می شود.

تخم هندوانه می تواند باعث سلامت و تقویت حافظه ی شما شود.

تخم هندوانه دارای مس می باشد که باعث تولید ملانین می شود. ملانین پیگمنتی است که برای مو و پوست بدن انسان رنگ فراهم می کند.

استفاده از دمنوش تخم هندوانه که یک ترکیب ادرار آور می باشد برای پاکسازی کلیه ها بسیار مفید می باشد. برای اولین بار در جهان ادوارد کیسی دمنوش تخم هندوانه را درست کرده است. وی معتقد است می توان برای درمان عفونت های ادراری و برای رفع سنگ کلیه از دمنوش تخم هندوانه استفاده نمود.

آکنه به خاطر وجود باکتری های روی پوست ایجاد می شود. شما می توانید برای درمان آکنه از تخم هندوانه کمک بگیرید چرا که یکی از بی خطرترین راه برای درمان این بیماری پوستی می باشد.

ویتامین ب موجود در تخم هندوانه باعث می شود تا عملکرد روده ها به شکل درستی شکل بگیرد و دستگاه گوارش در سلامت باقی بماند.

مصرف دمنوش تخم هندوانه برای سلامت قلب و عروق موثر می باشد. تخمه هندوانه دارای منیزیم زیادی می باشد که به تثبیت فرآیند سوخت و ساز کمک می کند و برای سلامت قلب موثر است.

برای تشکیل کلاژن در بدن نیاز به آمینو اسید می باشد. آمینو اسید باعث می شود تا کلسیم در بدن جذب شود. کلاژن یک ترکیب عالی برای بدن می باشد.

در تخم هندوانه چربی های سالم وجود دارد ، همچنین اسید چرب امگا سه و PUFA در تخم هندوانه به وفور یافت می شود. تخم هندوانه باعث کاهش کلسترول مضر خون می شود. این موضوع می تواند باعث سلامت قلب و عروق و بیماری های قلبی شود.

مواد مغذی که در تخم هندوانه وجود دارد باعث می شود تا پوست انسان در برابر عفونت و بیماری های مختلف نظیر سرطان پوست در امان باشد.

شما می توانید از عصاره تخم هندوانه برای جلوگیری از زوال عقل استفاده کنید. تخم هندوانه باعث می شود تا پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند.

هیچ محصولی وجود ندارد

ثبت نهایی سفارش

هیچ محصولی وجود ندارد

ثبت نهایی سفارش

هیچ محصولی وجود ندارد

فواید تخمه هندوانه

ثبت نهایی سفارش

پسته اکبری

پسته اکبری دستچین نمکی

پسته اکبری دستچین

پسته اکبری دستچین زعفرانی

پسته اکبری دستچین خام

پسته فندقی شور

پسته فندقی خام

پسته فلفلی

پسته لیمویی

پسته بادامی

پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی نمکی

پسته احمد آقایی زعفرانی

پسته احمد آقایی خام

پسته احمد آقایی تفت بی نمک

مغز پسته شور

مغز پسته خام

خلال پسته

مغز بادام درختی تفت بی نمک

مغز بادام درختی درشت

مغز بادام نمکی درشت

مغز بادام نمکی ایرانی

بادام منقا ایرانی شور

بادام منقا ایرانی خام

مغز بادام درشت خام

مغز بادام خام ایرانی

مغز بادام خام ایرانی درشت

خلال بادام

بادام سنگی

بادام منقا شور

فواید تخمه هندوانه

بادام منقا خام

مغز بادام زمینی پوست کنده طعم دار

مغز بادام زمینی ریز

مغر بادام زمینی کچاپ

بادام زمینی آستانه

بادام زمینی با پوست شور

بادام زمینی با پوست خام

مغز بادام زمینی پوست کنده خام

مغز بادام زمینی ریز تفت بی نمک

بادام هندی ریز

بادام هندی درشت

بادام هندی زعفرانی

بادام هندی تفت سنتی

بادام هندی کچاپ

بادام هندی خام

بادام هندی تفت بی نمک

فندق با پوست شور

فندق با پوست خام

مغز فندق شور ایرانی

مغز فندق درشت شور

مغز فندق خام ایرانی

مغز فندق درشت خام

مغز فندق تفت بی نمک

ماکادمیا

گردو با پوست ایرانی

گردو با پوست

مغز گردو ایرانی

مغز گردو

مغز گردو پکان

تخمه آفتاب گردان دور سفید

تخمه آفتاب گردان سنتی

تخمه آفتاب گردان دور سفید کم نمک

تخمه آفتاب گردان شمشیری

تخمه آفتاب گردان ریز

تخمه آفتاب گردان گلپر

تخمه آفتاب گردان کچاپ

تخمه آفتاب گردان دور سفید خام

مغز تخمه مخلوط

مغز تخمه کدو خام

مغز تخمه آفتاب گردان خام

مغز تخمه هندوانه خام

تخمه کدو گوشتی ایرانی

تخمه کدو ریز

تخمه کدو گوشتی ایرانی سبزیجات

تخمه کدو گوشتی تفت بی نمک

تخمه کدو گوشتی ایرانی خام

تخمه کدو درشت

تخمه کدو درشت خام

چلغوزه شور

چلغوزه خام

مغز چلغوزه خام

تخمه جابانی لوکس

تخمه جابانی گلپری

تخمه هندوانه کلاله گلپر

تخمه هندوانه کلاله نمکی

تخمه هندوانه کلاله کچاپ

نخود دو آتشه شور

نخود دو آتشه بی نمک

نخود ریز دو آتشه

نخود گل شور

نخود گل خام

نخود کشمش

نخود کشمش دو آتشه

نخورد ریز معمولی

آجیل مغز

آجیل مغز یلدا

آجیل مغز سنتی

آجیل مغز کچاپ

آجیل مغز خام

آجیل مغز سفارشی

آجیل چهارشنبه سوری

آجیل سفارشی

آجیل ممتاز

آجیل مخلوط

آجیل ممتاز اقتصادی

میوه خشک مخلوط

آناناس خشک بسته ای

سیب خشک بسته ای

توت فرنگی خشک بسته ای

پرتقال خشک بسته ای

هلو خشک بسته ای

موز خشک بسته ای

انبه خشک بسته ای

کیوی خشک بسته ای

طالبی خشک بسته ای

لیمو خشک بسته ای

آلو شابلون خشک بسته ای

خرمالو خشک بسته ای

به خشک بسته ای

گوجه خشک بسته ای

عناب

چیپس زنجبیل

چیپس آناناس

چیپس میوه مخلوط

چیپس نارگیل

چیپس پوملو

چیپس کرانبری

رز آفریقایی

بلوبری

چیپس پاپایا

کشمش پیکامی

کشمش پلویی

کشمش سبز آفتابی

کشمش پلویی آفتابی

مویز سفارشی

مویز

آلو بخارا

آلو طرقبه

آلو شمس طرقبه دستچین

آلو شوقان

آلو حاج حسن

آلو آفتابی بیرجندی

آلو شابلون خشک فله

آلوچه ترش

آلبالو

انجیر خشک

انجیر پرک

انجیر فوق پرک

انجیر کرمانشاهی

زرشک پفکی

زرشک دانه اناری

برگه زردالو

برگه هلو

قیسی زردآلو

آلو شابلون خشک فله

خرما پیارم

خرما خشک زاهدی

توت خشک لوکس

توت خشک

زعفران یک گرمی استوانه

زعفران یک گرمی کادویی

زعفران نیم مثقال استوانه

زعفران نیم مثقال پاکتی

زعفران نیم مثقال کادویی

زعفران یک مثقال لوکس

زعفران یک مثقال استوانه

زعفران یک مثقال خاتم

زعفران یک مثقال جعبه طلایی

زعفران یک مثقال پاکتی

زعفران یک مثقال طرح شاهنامه

زعفران یک مثقال کادویی

زعفران یک مثقال استوانه با جعبه نگارگری

زعفران دو مثقال استوانه

زعفران دو مثقال کادویی

زعفران دو مثقال طرح شاهنامه

زعفران دو مثقال استوانه با جعبه نگارگری

جعبه کادویی زعفران بزرگ طلقی

جعبه کادویی زعفران کوچک طلقی

جعبه چوبی زعفران بزرگ

جعبه چوبی زعفران کوچک

زعفران سه مثقال خاتم

زعفران پنج مثقال خاتم 

زعفران ده مثقال خاتم

زعفران 100 گرم خاتم

زعفران 7 گرم برلیان

نبات فله

نبات شاخه زعفرانی کوچک

نبات شاخه زعفرانی بزرگ

نبات نی دار کوچک

نبات نی دار متوسط

نبات نی دار بزرگ

نقل ریز

نقل بادامی

نبات شاخه فوق زعفرانی

نبات فله زعفرانی

آبنبات ترش

آبنبات هل دار

آبنبات گل محمدی

آبنبات پسته ای

آبنبات نارگیلی

سوهان طلقی کنجدی (تساژ)

سوهان طلقی مخلوط (تساژ)

سوهان کنجدی

سوهان عسلی پنج مغز

سوهان عسلی آنتیک

سوهان عسلی کرمانی

سوهان تخت

سوهان حبه ای کوچک

سوهان لقمه

سوهان باقلوایی

سوهان حبه ای

بادام سوخته

گز 42 درصد آردی

گز دو فوق ممتاز آردی

گز 28 درصد آردی

گز 42 درصد لقمه

گز 28 درصد لقمه

گز 38 درصد

گز اعلای انگبینی

گز دو فوق ممتاز لقمه

گز 28 درصد فله

گز 18 درصد لقمه

گز شکلاتي آنتيک

ویت کورن کچاپ بزرگ

ویت کورن پنیری بزرگ

ویت کورن باربیکیو بزرگ

ویت کورن سیر و سبزیجات کوچک

ویت کورن کچاپ کوچک

ویت کورن پنیری کوچک

ویت کورن باربیکیو کوچک

ذرت پنیری

ذرت کچاپ

شیرین گندمک

ذرت خام

پشمک پاکتی کاکائویی

پشمک پاکتی وانیلی

پشمک پاکتی زعفرانی

پشمک لقمه کاکائویی

پشمک لقمه مخلوط

پشمک لقمه وانیلی

پشمک لقمه زعفرانی

پشمک شکلاتی

پشمک شکلاتی چوبی

پشمک شکلاتی زعفرانی گزی

بسکویت فرخنده با طعم موز

بیسکویت فرخنده با طعم پرتقال

بیسکویت فرخنده با طعم فندق

بیسکویت فرخنده با طعم نارگیل

بیسکویت فرخنده با آرد جو

بیسکویت فرخنده با تزئین کنجد

بیسکویت فرخنده زعفرانی

بیسکویت فرخنده سبوس دار

بیسکویت پذیرایی جو باراکا

بیسکویت کرمدار با طعم پرتقال پانر

بیسکویت کرمدار با طعم وانیل پانر

بیسکویت زنجبیلی با تزیین کنجد یه دوی

بیسکویت کره ای با تزیین کنجد یه دوی

لواشک گلین انار

لواشک گلین زغال‌اخته

لواشک گلین آلو

لواشک گلین زرشک

لواشک گلین آلبالو

لواشک گلین کیوی

لواشک گلین سیب

لواشک گلین زرد‌آلو

لواشک فافا سیب و کیوی

لواشک فافا سیب وآلبالو

لواشک فافا سیب وانار

لواشک فافا سیب وآلو

لواشک فافا سیب وقرقروت

لواشک فافا سیب وزرد‌آلو

لواشک کیوی ون

لواشک انار ون

لواشک سیب ون

لواشک آلو ون

لواشک فافا سیب و آلبالو 100 گرمی

لواشک فافا مخلوط میوه 100 گرمی

لواشک فافا سیب و آلو 100 گرمی

قره‌قروت

آلوچه تیار بزرگ

آلوچه تیار کوچک

لواشک پذیرایی گلین هشت میوه

لواشک پذیرایی گلین انار

لواشک پذیرایی گلین زرشک

لواشک پذیرایی گلین آلبالو

لواشک پذیرایی گلین زرد‌آلو

لواشک پذیرایی ون

آدامس طبیعی بدون قند

آدامس طبیعی بزرگ

قرص نعنا

قرص نعنا دارچین

شکلات برادران‌حسینی مخلوط

شکلات مرداس مخلوط

شکلات مرداس جرقه ای

شکلات سوربون میکس

شکلات دوتی مون فله

شکلات چیچک میکس

شکلات آیدین ریتمیک

شکلات آیدین ماروین

شکلات آیدین توفیکا

شکلات آیدین توپی

شکلات آیدین فندقی

خرما شکلاتی

شکلات شونیز پرچمی

شکلات شونیز طلایی

شکلات شونیز ویفری

شکلات شونیز فارلین

شکلات کانفت

شکلات برادران‌حسینی تلخ

شکلات آیدین تلخ

شکلات باراکا تلخ

کنجد پرورده

کنجد پرورده مخصوص

پاستیل بسته ای

پاستیل سطلی

شکلات سنگی

شکلات شونیز تلخ

شکلات شونیز فندقی

شکلات شونیز شیری

شکلات شونیز کاپوچینو

شکلات آیدین فوندو

شکلات شونیز خرگوشی

شکلات باراکا استوانه

شکلات رولفر آیدین شیرموز

شکلات رولفر آیدین توت‌فرنگی

شکلات رولفر آیدین قهوه

شکلات بیسکوئیتی رولمن

شکلات پاستيلي جلی‌سافت

شکلات تافی شیر عسلی

شکلات کارولین مخلوط

شکلات شیر قهوه

شکلات نعنایی

شکلات زنجبیلی

شکلات‌پشمکی حاج عبدالله

شکلات‌پشمکی زعفرانی‌گزی

شکلات‌پشمکی آیدین

شکلات صبحانه تلخ فندقی

شکلات صبحانه شیری فندقی

شکلات صبحانه دو رنگ فندقی

شکلات گلدن طرح طاووس

شکلات دومنیکا

شکلات آیدین مخلوط

شکلات شونیز میکس

شکلات آیدین مخلوط مخملی

شکلات کادویی فارلن

شکلات آیدین رزا

شکلات باراکا سه مغز

شکلات شونیز کریستال

شکلات جنتلمن

شکلات مرداس گل صورتی

شکلات مرداس طرح ترافل

شکلات شونیز کادویی

شکلات توپی کادویی

شکلات آیدین جرسیا هاردباکس

شکلات آیدین لاو

شکلات فندقی ملیکا

شکلات قاشقی

پشمک شکلاتی چوبی

پادرازی

آجیل کادویی جعبه طلایی کوچک

آجیل کادویی جعبه طلایی بزرگ

پسته جعبه کادویی طلایی بزرگ

پسته جعبه کادویی طلایی کوچک

بادام درختی جعبه کادویی طلایی

بادام هندی زعفرانی جعبه طلایی

بادام جعبه کادویی طلایی

آجیل ممتاز جعبه کادویی طلایی کوچک

آجیل ممتاز جعبه کادویی طلایی مینی

آجیل ممتاز جعبه کادویی طلایی بزرگ

آجیل ممتاز جعبه کادویی طلایی متوسط

آجیل سفارشی جعبه کادویی طلایی بزرگ

آجیل سفارشی جعبه کادویی طلایی متوسط

آجیل سفارشی جعبه کادویی طلایی کوچک

آجیل سفارشی جعبه کادویی طلایی مینی

آجیل یلدا جعبه کادویی طلایی بزرگ

آجیل یلدا جعبه کادویی طلایی متوسط

آجیل یلدا جعبه کادویی طلایی کوچک

آجیل یلدا جعبه کادویی طلایی مینی

آجیل هفت مغز جعبه کادویی طلایی بزرگ

آجیل هفت مغز جعبه کادویی طلایی متوسط

آجیل هفت مغز جعبه کادویی طلایی کوچک

آجیل هفت مغز جعبه کادویی طلایی مینی

آجیل کادویی جعبه بزرگ

آجیا کادویی جعبه کوچک

آجیل ممتاز جعبه کادویی سبز مینی

آجیل ممتاز جعبه کادویی سبز کوچک

آجیل ممتاز جعبه کادویی سبز متوسط

آجیل ممتاز جعبه کادویی سبز بزرگ

آجیل سفارشی جعبه کادویی سبز مینی

آجیل سفارشی جعبه کادویی سبز کوچک

آجیل سفارشی جعبه کادویی سبز متوسط

آجیل سفارشی جعبه کادویی سبز بزرگ

آجیل یلدا جعبه کادویی سبز مینی

آجیل یلدا جعبه کادویی سبز کوچک

آجیل یلدا جعبه کادویی سبز متوسط

آجیل یلدا جعبه کادویی سبز بزرگ

آجیل هفت مغز جعبه کادویی سبز مینی

آجیل هفت مغز جعبه کادویی سبز کوچک

آجیل هفت مغز جعبه کادویی سبز متوسط

آجیل هفت مغز جعبه کادویی سبز بزرگ

دیس آجیل شیرین طرح برگ

آجیل دیس شیرین کوچک

آجیل دیس طرح برگ کوچک

آجیل دیس مربع

آجیل دیس مستطیل

آجیل دیس صدفی

آجیل سبدی

آجیل سبدی شور بزرگ

آجیل سبدی شیرین بزرگ

آجیل سبدی شیرین کوچک

سبد پسته

آجیل شیرین جعبه چوبی کوچک

آجیل شیرین جعبه چوبی بزرگ

پک آجیل لوکس

آجیل ظرف طلایی بزگ

پک سازمانی کوچک شماره یک

پک سازمانی کوچک شماره دو

پک سازمانی کوچک شماره سه

پک سازمانی بزرگ شماره یک

پک سازمانی بزرگ شماره دو

پک نوروز کوچک شماره یک

پک نوروز کوچک شماره دو

پک نوروز کوچک شماره سه

پک نوروز بزرگ شماره یک

پک نوروز بزرگ شماره دو

پک مسافرتی شماره یک

پک مسافرتی شماره دو

پک مسافرتی شماره سه

پک سوغات بزرگ

پک سوغات متوسط

پک سوغات لوکس

هل کادویی 

هل بسته بندی

هل استوانه 

زرشک کادویی جعبه 100 گرمی

زرشک کادویی جعبه کوچک

زرشک کادویی جعبه متوسط 

زرشک کادویی جعبه بزرگ

نخود کشمش جعبه مینی

نخود کشمش جعبه کوچک

نخود کشمش جعبه متوسط

نخود کشمش جعبه بزرگ

عسل گون برادران حسینی

عسل مشکورک برادران حسینی

عسل کلپوره برادران حسینی

عسل با موم برادران حسینی

عسل خراسان بزرگ

عسل خراسان کوچک

عسل شهد گلها کوچک

عسل شهد گلها ناب کوچک

عسل شهد گلها ناب یک کیلویی

عسل شهد گلها یک کیلویی

عسل پانیکا بزرگ

کره فندق برادران حسینی

کره پسته برادران حسینی

کره بادام هندی برادران حسینی

کره کنجد برادران حسینی

کره بادام درختی برادران حسینی

کره انبه فندق برادران حسینی

کره میکس برادران حسینی

گرانولا

کره بادام زمینی آستانه برادران حسینی بزرگ

کره بادام زمینی آستانه برادران حسینی کوچک

کره بادام زمینی ریز برادران حسینی بزرگ

کره بادام زمینی ریز برادران حسینی کوچک

شکلات صبحانه تلخ فندقی

شکلات صبحانه شیری فندقی

شکلات صبحانه دو رنگ فندقی

ادویه کاری جعبه ای

ادویه پلویی جعبه ای

دارچین جعبه ای

زرد چوبه جعبه ای

زردچوبه پاکتی

زنجبیل جعبه ای

زیره سبز جعبه ای

زیره سیاه جعبه ای

سماق جعبه ای

فلفل سیاه جعبه ای

فلفل قرمز جعبه ای

فلفل سفید جعبه ای

ادویه ماهی

ادویه هندی

ادویه ماکارونی

ادویه کاچی

ادویه مرغ

ادویه قیمه

ادویه دیزی

چاشنی ماست

لیمو عمانی

پر لیمو

چوب دارچین

زعفران

هل فله

پودر ریشه جوز

پودر سنجد

پودر لیمو

پودر سوخاری

پودر برگ بو

پودر کتلت

پودر خردل

پودر زیره سبز

پودر هل

پودر سیر

پودر گلپر

گلپر

پاپریکا

چهار زیره

جو پرک

سیاه دانه

آویشن

پیاز خشک

سبزی آش

سبزی پلویی

سبزی جعفری

سبزی شوید

سبزی قلیه ماهی

سبزی قرمه سبزی

سبزی کوکو

سبزی نعنا

کشمش

باقالا

زرشک

آلو

خلال پسته

خلال بادام

دانه چیا

دانه کینوا

برنج طارم دابو

برنج طارم دوبار کشت

آرد شیرینی

آرد برنج

وانیل شکری

بیکینگ پودر

پودر کاکائو

پودر نسکافه

پودر قهوه

نشاسته

آرد نخود

پودر نارگیل

کنجد با پوست خام

کنجد خام

کنجد شور

پر گل محمدی

نمک میوه

ژله شاه توت

ژله آلوئه ورا

ژله تمشک

ژله آناناس

ژله کیوی

ژله پرتقال

خاکشیر

تخم شربتی

ژله موز

ژله آلبالو

ژله انبه

چای سیاه 

چای سبز 

چای ترش

چای به 

چای سفید

بهار نارنج

پر گل محمدی

غنچه گل محمدی 

گل گاو زبان

اسطوخودوس

آویشن

دمنوش میوه های قرمز

دمنوش جینسینگ

دمنوش گل گاو زبان

دمنوش کاکوتی

دمنوش آویشن

دمنوش زیره

پودر قهوه ترک

نسکافه

پودر کاکائو

عرق بوقناق

عرق بیدمشک

عرق بهار نارنج

عرق خارشتر

عرق نعنا

عرق هل

عرق چهل گیاه

عرق زنیان

عرق کاسنی وحشی

عرق خارخاسک

عرق زیره سیاه

عرق نسترن

فرم ورود

ورود

ایجاد حساب کاربری

عضویت

تایید شماره موبایل

ارسال

تایید شماره موبایل

ارسال

بازیابی رمز عبور

در صورت دریافت نکردن رمز عبور بعد از زمان مشخص شده مجدد درخواست دهید.

بازنشانی

خرید به موقع را فراموش نکنید!

تهران 2 روز کاری‫ مشهد در همان روز شهرستان ها 3 الی 5 روز کاری

ورود به فروشگاه

این محصول در انبار موجود نیست

تاریخ در دسترس بودن

37,200 تومان

تعداد

حداقل تعداد سفارش خرید برای این محصول 0

خرید کالا

بر خلاف تصور عموم مردم هسته ی هنوانه سمی نیست بلکه سرشار از کالری و مواد مغذی است اما به اشتباه آن را دور می ریزند. تخمه هندوانه همانند میوه اش طبعی سرد و خنک دارد. از خواص تخمه هندوانه می توان به جوان سازی و آبرسانی پوست، رفع جوش و آکنه اشاره کرد؛ همچنین تخمه هندوانه تقویت و رشد مو ها را به همراه دارد و از تغییر رنگ موها و سفیدی زود رس آن ها جلوگیری می کند. به دلیل وجود امگا3 و 6 موجود در تخمه هندوانه، کبد پاکسازی و سم زدایی می شود. تخمه هندوانه از آن دسته تنقلاتی است که برای افراد دچار بیماری دیابت که قند خون بالایی دارند بسیار توصیه می شود.

فیبر موجود در تخمه هندوانه علاوه بر کاهش وزن و جلوگیری از چاقی به بهبود مراحل هضم غذا و تقویت معده نیز کمک می کند. توصیه ما به افرادی که چربی خون بالایی دارند مصرف تخمه هندوانه است که با کاهش چربی و کلسترول مضر خون به سلامت قلب کمک بسیاری می کند. وجود کلسیم در تخمه هندوانه باعث سلامت استخوان ها و دندان ها می شود و نیز سبب جلوگیری از پوکی استخوان می شود. وجود مواد معدنی مانند فسفر، روی، آهن، منیزیم، مس، سدیم و پتاسیم باعث تقویت مغز و حافظه می شود و از آلزایمر جلوگیری می کند.

این تخمه هندوانه بوسیله گلپر طعم دار شده است و مناسب استفاده در ظرف آجیل مهمانی ها است. این نوع تخمه اغلب با سلیقه مادر ها سازگار است.

116,700 تومان

95,500 تومان

21,400 تومان

8,500 تومان

4,700 تومان

127,700 تومان

292,790 تومان

11,500 تومان

40,000 تومان

37,200 تومان

راهنمای مشتریان

حساب کاربری

کلیه حقوق این سایت محفوظ بوده و کپی برداری برای منافع تجاری مجاز نیست

درهر چهار گرم از تخمه هندوانه 21 میلی‌گرم منیزیم وجود دارد

 

متخصصان تغذیه می‌گویند تخمه هندوانه که بیشتر مردم آن را دور می‌ریزند دارای ارزش‌ غذایی بالایی است.تخمه‌ هندوانه منبع غنی از مواد مغذی بوده و کالری آن نیز پایین است و به همین خاطر متخصصان می‌گویند که تخمه‌ هندوانه بوداده می‌تواند جایگزین خوبی برای میان وعده‌های ناسالم باشد.

 

فواید تخمه هندوانه

فوائد تخمه‌ هندوانه  برای سلامت بدن :- میزان کالری پایین: بررسی‌ها نشان می‌دهد 28 گرم تخمه هندوانه حاوی 158 کالری است که با 28 گرم چیپس سیب‌زمینی، کالری مشابهی دارد اما نکته قابل توجه این است که 28 گرم تخمه هندوانه تقریبا 400 دانه تخمه می‌شود که مقدار آن برای خوردن در یک وعده واقعا زیاد است در حالی که 28 گرم چیپس سیب زمینی فقط 15 عدد چیپس می‌شود که اغلب افراد در یک نوبت بیشتر از تعداد چیپس می‌خورند.- منیزیم: یکی از چندین نوع ماده معدنی موجود در تخمه هندوانه منیزیم است. در هر چهار گرم از تخمه هندوانه 21 میلی‌گرم منیزیم وجود دارد. این ماده معدنی برای بسیاری از عملکردهای بدن ضرورت دارد و مصرف روزانه 400 میلی‌گرم از تخمه هندوانه توصیه می‌شود. همچنین در حفظ سلامت و عملکرد اعصاب، عضلات از جمله قلب و استخوان‌های نقش حیاتی دارد.- آهن: یک مشت تخمه هندوانه حاوی 0.29 میلی‌گرم آهن است. اگرچه این میزان آهن خیلی زیاد نیست اما می‌توان بخشی از آهن مورد نیاز بدن را از  طریق تخمه هندوانه تامین کرد. آهن بخش مهمی از هموگلوبین به حساب می‌آید که اکسیژن را در بدن جابه‌جا می‌کند.- اسید فولیک: مصرف اسید فولیک به دلیل تاثیر در عملکرد بهتر مغز و کنترل سطح هوموسیستئین توصیه می‌شود و می‌توان بخشی از نیاز بدن به این ماده را از طریق مصرف تخمه هندوانه تامین کرد.زنان باردار به میزان بیشتری از اسید فولیک نیاز دارند چرا که کمبود آن با برخی نارسایی‌های مادرزادی مرتبط است.- چربی‌های مفید: تخمه‌های هندوانه حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده هستند و این گروه از اسید‌های چرب برای حفاظت از بدن در برابر سکته قلبی، مغزی و همچنین برای کاهش سطح کلسترول بد خون مفیدند.

 

منبع : isna.ir

 


فروشگاه سیسمونی آنلاین


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


دنبال دندانپزشک خوب توی تهران میگردی؟


خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


معتبر ترین مرجع پزشکی برای رزرو نوبت


درمان اختلالات گفتاری کودکان

تخمه ها مانند ماهی ها از نظر امگا ۳ غنی اند. امگا ۳ موجود در تخمه ها به کاهش بی نظمی های ضربان قلب، تری گلیسرید خون، خطرات تشکیل لخته، سرعت سخت شدن شرایین، خطر فشارخون بالا و کاهش سرطان و اختلالات رفتاری در جوانان کمک می کند و برعکس امگا۳ های دارویی، خطر مسمومیت ندارند. تخمه ها منبع غنی چربی هستند که هنگام رسیدن، مقدار زیادی از نشاسته خود را از دست می دهند و به میزان چربی آنها افزوده می شود. از نظر نوع چربی هم دارای اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع هستند که البته مقدار اسیدهای چرب غیر اشباع (مفید) آنها بیشتر است… در ادامه ایمیل به خواص برخی از انواع تخمه ها اشاره می کنیم.تخمه هندوانه: دشمن پوکی استخوان

فواید تخمه هندوانه

۱۰۰ گرم تخمه هندوانه، ۵۹۰ کالری انرژی دارد و در ۱۰ عدد آن، ۵ کالری انرژی نهفته است. ترکیب های موجود در این تخمه مانند انواع دیگر است و مصرف متعادل آن می تواند از کم خونی، بی اشتهایی، سوءجذب و التهاب جلوگیری کند. این تخمه بیشتر به نام تخمه جابانی (ژاپنی) معروف است و کلسیم آن برای زنان یائسه در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان مفید به نظر می رسد. تخمه جابانی با توجه به گونه های مختلف هندوانه اندازه های ریز و درشت دارد و می توان آن را به صورت بوداده در طعم های نمکی (البته کم نمک)، گلپر و آبلیمو مصرف کرد.تخمه خربزه: خون ساز

مغز تخمه خربزه بوداده حاوی چربی، پروتئین، آهن، ویتامین E و فیبر است. تخمه خربزه نیز غنی از مواد معدنی و ویتامین هاست، به خونسازی کمک می کند و خاصیت آنتی اکسیدان دارد.

تخمه آفتابگردان: انرژی ساز

تخمه آفتابگردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم، آهن و حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک)، ویتامین۵ Bو ویتامین های دیگر گروه B است که این ویتامین ها باعث می شوند بدن به خوبی بتواند از کربوهیدرات ها (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد. یک مشت تخمه آفتابگردان ۵۵ درصد تیامین یا همان ویتامین ۱ Bموردنیاز روزانه افراد را تامین می کند. تخمه های آفتابگردان سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده چند باندی، به خصوص اسیدلینولئیک هستند که نوعی اسیدچرب امگا ۶ محسوب می شود.علاوه بر این، این تخمه حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده تک باندی نیز است که این اسیدهای چرب برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند. یک مشت از این تخمه ها، ۹۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین E را تامین می کند. در ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان ۵۸۰ کالری انرژی نهفته است. این تخمه حاوی ۲۴ درصد مواد پروتئینی، ۴۷ درصد روغن، ۲۰ درصد کربوهیدرات و سرشار از فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین A، B و E است.

تخمه کدو: سلامت پروستات

با خوردن ۱۰۰ گرم تخمه کدو نیمی از نیاز روزانه بدن به منگنز، منیزیم و فسفر تامین می شود. تخمه کدو می تواند برای سالمندانی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند آجیل مناسبی باشد. به علاوه تخمه کدو در حفظ سلامت پروستات نقش ضدالتهابی ایفا می کند. تخمه کدو تنبل بهترین منبع منیزیم است و به گفته دانشمندان، سطح بالای منیزیم در خون تا ۴۰ درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد.در پاییز که فصل کدوتنبل است می توانید تخمه آن را خشک و این دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. در هر ۳۰ گرم دانه برشته شده کدو تنبل، ۱۵۰ میلی گرم منیزیم وجود دارد. برخلاف افکار عمومی تخمه کدو دفع کننده کرم است و باعث افزایش و تقویت حافظه می شود. تخمه کدوی کاغذی نیز سرشار از فیتوسترول و ویتامین E و اسیدهای چرب لینولئیک است و برای ورم پروستات و سوزش مجاری ادرار استفاده می شود.مغز تخمه پوست کنده بخوریم یا نه؟

از مصرف مغز تخمه ها به صورت پوست کنده و آماده حتی الامکان خودداری کنید زیرا در این صورت هم از مصرف تخمه لذت کمتری می برید، هم کالری خیلی بالایی دریافت می کنید. علاوه بر اینها، احتمال اکسیده شدن این مغز تخمه ها بیش از خود تخمه هاست. در ضمن اگر از هر چند تخمه ای که می خورید یکی تلخ است معنی آن این است که این تخمه ها در حال فساد هستند.تخمه هندوانه با یک دنیا خاصیت

هندوانه یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است؛ دانه های این میوه سرشار از مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب، پروتئین های لازم و مواد معدنی فراوان است.این دانه ها غنی از ویتامین ها مانند تیامین، نیاسین، فولات و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن، روی، فسفر و مس است.خواص دانه هندوانه:بدن به اسیدهای آمینه نیاز دارد اما اسید آمینه ای مانند آرژنین و لایسین که بدن نمی تواند به طور طبیعی آن را تولید کند، باید از منابع غذایی تأمین شود. دانه های هندوانه حاوی برخی از این اسیدهای آمینه است مانند تریپتوفان و گلوتامیک اسید.لیسین در جذب کلسیم برای تولید کلاژن و بافت های پیوندی به بدن کمک می کند در حالی که آرژنین سوخت و ساز بدن و سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد.هر ۱۰۰گرم تخم هندوانه، ۱۳۹درصد نیاز روزانه بدن به منیزیم را تأمین می کند. منیزیم، برای عملکرد طبیعی قلب، حفظ فشار خون و سوخت و ساز بدن حیاتی است.روغن طبیعی آن رشد مو را بهبود می بخشد، برای سلامت پوست سر مفید است و مانع از شکستگی می شود.جوشانده یک مشت تخمه هندوانه در یک لیتر آب به مدت ۴۵دقیقه و مصرف روزانه آن مانند چای برای درمان دیابت مفید است.برای بهبود بیماری ها و تقویت حافظه مفید است.اسید چربی های اشباع نشده در آن، پوست را مرطوب، نرم و سفت نگه می دارد و از بروز آکنه و اختلالات پوستی دیگر پیشگیری می کند.آنتی اکسیدان و روغن موجود در آن از علایم پیری پیشگیری می کند.ماده مغذی موجود در آن، از پوست در برابر سرطان و عفونت محافظت می کند.تخمه هندوانه تفت داده، حاوی مس است که در تولید رنگدانه مو و پوست موثر است.و امــــــــا؛ مضرات مصرف بی رویه تخمه ها

در مصرف انواع تخمه ها محتاط باشید چراکه زیاده روی در مصرف آنها به دلیل چربی و کالری بالا منجر به اضافه وزن می شود و نمک به کار رفته در آنها برای طعم دار شدن باعث افزایش فشارخون و برخی عوارض دیگر در بدن خواهد شد بنابراین بهتر است از آجیل هایی استفاده کنید که طعم دیگری به غیر از شوری برای آنها در نظر گرفته شده است. اگرچه تخمه ها از هر نوع فیبر محلول و نامحلول، غنی هستند ولی عمدتا میزان فیبر نامحلول بالاتری دارند. مصرف متعادل این خوراکی برای افرادی که به یبوست، بیماری های التهابی، سرطان روده بزرگ، افزایش چربی و فشارخون مبتلا هستند، مناسب خواهد بود.فراموش نکنید در اثر حرارت نامطلوب، چربی تخمه نیز دستخوش تغییرات نامطلوب و روغن مفید آن به روغنی مضر تبدیل می شود. پروتئین و کربوهیدرات های آن نیز به علت قهوه ای شدن افت تغذیه ای پیدا می کند. اگر درجه حرارت خیلی بالا باشد، با تشکیل مواد سمی که بوی تند نامطلوبی دارد شروع به تجزیه شدن و سوختن می کنند بنابراین توصیه می شود همیشه از آجیل های بو نداده استفاده کنید یا در صوت لزوم، بو داده آن را از مراکز معتبر وزارت بهداشت که دارای مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف هستند، تهیه کنید.

 

گردآوری : بخش آشپزی بیتوته

منابع : Persian-Star.org

loghme.com

خوراکی های پرخاصیت


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


صدور آنلاین بلیط با ارزانترین نرخ

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


زیبایی خونت با این محصولات کامل میشه!


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


پرداخت سریع هزینه بلیط با کارت عضو شتاب


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


عصرای جمعه دیگه حوصلت سر نمیره!


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


خودت سه سوته ماست درست کن


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

فواید تخمه هندوانه
فواید تخمه هندوانه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *