فونت پیش فرض ویندوز 10

فونت پیش فرض ویندوز 10
فونت پیش فرض ویندوز 10

مایکروسافت هر بار که نسخه جدیدی از سیستم‌عامل خود را ارائه می‌دهد قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند و گاهی اوقات برخی قابلیت‌ها را بنا به دلایلی، از دسترس کاربران خارج می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها که در ویندوز 10 به‌صورت گرافیکی حذف شده است، قابلیت تغییر فونت است. البته اگر از فونت پیش‌فرض ویندوز 10 خود خسته شده‌اید و می‌خواهید آن را تغییر دهید از طریق رجیستری ویندوز می‌توانید این کار را انجام دهید. آموزش تغییر فونت پیش‌فرض در ویندوز 10 را می‌توانید از این لینک بخوانید.

اما بسیاری از کاربران بعد از تغییر فونت پیش‌فرض ویندوز 10، از این کار پشیمان می‌شوند زیرا تغییر فونت پیش‌فرض ویندوز 10 در برخی موارد باعث می‌شود که کاراکترهای نمایش داده‌شده در بعضی نرم‌افزارها و برنامه‌ها با کاراکترهای عجیب جایگزین شوند و برای کاربر دردسر درست کند. بنابراین بسیاری از کاربران می‌خواهند که دوباره فونت سیستم را به فونت پیش‌فرض تغییر دهند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه روش برگرداندن فونت ویندوز 10 به حالت پیش‌فرض را به شما آموزش دهیم. با فیسیت همراه باشید.

راه‌حل اول:

فونت پیش فرض ویندوز 10

برای بازگرداندن فونت ویندوز 10 به حالت پیش‌فرض مراحل زیر را طی کنید:

1- به‌صورت هم‌زمان دکمه‌های windows و X را بفشارید.

2- از منو ظاهرشده، Control Panel را انتخاب کنید.

3- گزینه Fonts را انتخاب کنید.

4- از منو سمت چپ، عبارت Font Setting را انتخاب کنید.

5- در پنجره بازشده دکمه Restore Default Font Setting را انتخاب کنید.

بازگرداندن فونت ویندوز 10 به حالت پیش‌فرض

راه‌حل دوم:

اگر روش بالا جواب نداد و مشکل حل نشد، نگران نباشید راه‌حل دیگری هم وجود دارد. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

1- به مسیر C:WindowsFonts بروید. (درایوی که ویندوز خود را در آن نصب‌ کرده‌اید را انتخاب کنید.)

2- تمام فونت‌های موجود در این پوشه را حذف کنید. (ممکن است برخی از فونت‌ها را نتوانید حذف کنید، این فونت‌ها را نادیده بگیرید).

3- پوشه فونت‌های پیش‌فرض ویندوز 10 را از این لینک دانلود کنید. (فایل zip. با حجم 183 مگ)

4- محتوای این پوشه را extract کنید.

5- حالا همه فونت‌های موجود در این پوشه را انتخاب کنید، روی آن راست کلیک کرده و install را انتخاب کنید.

 

اگر راه‌حل دیگری برای بازگرداندن فونت پیش‌فرض در ویندوز 10 می‌شناسید با ما در میان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

فارغ التحصیل کارشناسی فناوری اطلاعات هستم. از اردیبهشت‌ماه 96 شروع به نوشتن اخبار و آموزش در حوزه تکنولوژی در فیسیت کردم. بیش‌تر از هر چیزی به شبکه‌های کامپیوتری، مجازی سازی، سیسکو و… علاقه‌مند هستم و بیشتر از اون علاقه‌مند به به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات با بقیه…

در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد نسبت به اخبار و مقالات، می‌تونید به این آدرس ایمیل بفرستید: khadijezarepour@gmail.com

سلام خیلی ممنووووووووووون راه حل دوم به دردم خورد بالاخره به فونت ‍پیش فرض برگشت خیلی لطف کردین دیگه می خواستم ویندوز عوض کنم ناچاراُ خیلی مفید بود سپاس گذارم

از من چرا حذف نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ممنونراه حل اولی جواب داد. تشکر

خیلی ممنون روش دوم خیلی خوب بود.واقعا متشکرم

خب تو روش دوم چرا قبلش پاک کنین همه رو؟ فقط اور رایت کنین! اونجوری که تمام فونتای استفاده شده تو بقیه برنامه ها… وقتی مترجم اینکاره نباشه این میشه دیگه خخخ

سلام پوشه ی فونت های پیشفرض رو چطور از اون سایت پیدا کنیم؟

من کلا فونت های ویندوز رو پاک کردم . چه کنم دوباره نصب شن؟ الان حروفی وجود نداره. بهم ریختس نامفهومنفونت پیش فرض ویندوز 10

سارا – “آیا می‌توان حساب روبیکا را حذف کرد؟ چطور؟” سلام من با اینک فعالیت زیادی دارم اما کسب و کار برام ۰ میاد چجوری میشه درستش کرد؟

DOdoubleD – “نرم افزارهایی که برای برگزاری مجازی کلاس‌های دانشگاه و مدارس کاربرد دارند” ینی یه ادم عاقل تو وزارت اموزش و پرورش نیست ایده بده نرم افزار ویندوز شاد رو درستن کنن؟

سحر…. – “راهنمای خرید جاروبرقی” خانم احمدی، شما پیشنهاد میدید جاروبرقی های شیائومی رو؟ خیلی تعریفشون رو شنیدم ولی مطمئن نیستم

مهسا – “راهنمای خرید یخچال فریزر” فوق العاده کامل و جامع. مچکرم

سهیل – “کامپیوتر کوانتومی چیست و چطور امنیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟” کمال سپاس و تشکر از شما

رسانه‌ی فیسیت به انتشار مهم‌ترین اخبار حوزه‌ی فناوری اطلاعات ایران و جهان می‌پردازد. علاوه بر پوشش اخبار، آموزش‌های کاربردی و تئوریک، ویدیوهای جعبه گشایی و بررسی تجهیزات و گجت‌های هوشمند، را نیز در فیسیت می‌توانید مشاهده کنید.ما رسالت خودمان را تولید محتوای جذاب و مورد نیاز برای فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات می‌دانیم.

با اشتراک در خبرنامه‌ی فیسیت خبرهای مهم فناوری و کسب و کار را با استفاده از ایمیل دریافت کنید.

©استفاده از مطالب سایت و بازنشر آن‌ها به هر عنوانی تنها با ذکر نام فیسیت مجاز است.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

رسانه کلیک – نبض فناوری و اطلاعات

رسانه کلیک – اگر می خواهید با تغییر فونت پیش فرض ویندوز 10 ظاهر این سیستم عامل را شخصی سازی کنید، ادامه این مطلب را بخوانید.فونت پیش فرض ویندوز 10

ویندوز 10 نسبت به ویندوزهای قدیمی از نظر شخصی سازی در ظاهر بسیار پیشرفت کرده است. در این سیستم عامل گزینه های مختلفی برای ایجاد تغییرات در ظاهر رابط کاربری موجود بوده که کاربران می توانند از آن ها برای زیباسازی بیشتر فضای ویندوز استفاده کنند (چگونه تم مشکی رنگ ویندوز 10 را فعال کنیم؟).

منوی Personalization یکی از اصلی ترین مراکز ویندوز برای ایجاد تغییرات ظاهری محسوب می شود. در این بخش شاهد امکانات متنوعی برای انتخاب تم، تغییر رنگ نوارها، نحوه نمایش پنجره ها و مواردی از این قبیل هستیم. متاسفانه در این منو قابلیتی برای تغییر فونت سیستمی وجود نداشته و شما نمی توانید فونت پیش فرض ویندوز 10 را از این طریق تغییر دهید (آموزش مخفی کردن درایوها در ویندوز).

یکی از راه های تغییر فونت پیش فرض ویندوز 10 ایجاد تغییرات در فایل های سیستمی است. در واقع شما با دستکاری رجیستری ویندوز قادر به تعویض فونت پیش فرض آن با مورد دلخواه خواهید بود.

برای تغییر فونت پیش فرض ویندوز 10 مراحل توضیح داده شده در ادامه را به ترتیب دنبال کنید:

انجام مراحل بالا ممکن است برای ویندوز شما مشکل ریجستری ایجاد کند. همچنین دقت داشته باشید در صورتی که بخواهید به فونت پیش فرض ویندوز باز گردید، کافی است مراحل بالا را برای فونت اصلی ویندوز که Segoe UI نام دارد اجرا کنید.

پست قبلی

بازی Cyberpunk 2077 در مراسم E3 2019 حضور دارد

پست بعدی

قیمت نیسان لیف پلاس رسما اعلام شد؛ شروع از 36 هزار دلار

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

آخرین مطالب

سرقت ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از طریق هک

عرضه اکسسوری MagSafe برای گوشی های آیفون امکان پذیر است؟

قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو ویژه اسفند 99 اعلام شد

احتمال ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در هنگ‌کنگ مطرح شد!

آذری‌جهرمی: ورود جریانات سیاسی فوتبال را تضعیف می کند؛آن را…

گوشی Oppo Find X3 Neo وجود سه عضو در سری X3 را تائید کرد

یوتیوبر مشهور: از اینکه سال ۲۰۱۷ حدود ۳۷ بیتکوین برای خرید…

مارک گورمن صحت خبر برگزاری رویداد 16 مارس اپل را رد کرد

.ulkey{list-style:unset!important;padding-right:20px}.likey{padding-top:15px}

پستهای اخیر

مرکز ملی فضای مجازی برای مواجهه با اینترنت ماهواره ای در پی…

معاون وزیر ارتباطات: اپراتورها الزامی برای کاهش قیمت اینترنت…

برگزاری نهمین دوره کافه سرمایه کارن کراد

آدرس: جردن، خیابان مهیار، پلاک ۴۶، واحد۲

روابط‌عمومی و تبلیغات : : ۰۹۱۹۹۹۹۰۴۱۱

فونت پیش فرض ویندوز 10

ایمیل :‌ info@click.ir

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد



از فونت ویندوز 10 خسته شده‌اید؟ می‌خواهید ویندوز 10 را با تغییر فونت سفارشی‌سازی کنید؟ در این مقاله، روش تغییر فونت ویندوز ۱۰ را آموزش خواهیم داد.

در ویندوز ۱۰، می‌توانید فونت پیش‌فرض سیستم را با تغییر رجیستری انجام دهید. در ویندوزهای قبلی همانند ویندوز ۷، امکان تغییر در تنظیمات و شخصی‌سازی آن‌ها وجود دارد. در‌حقیقت، می‌توانستید فونت بخش‌های مختلف همانند منوها و فایل اکسپلورر را تغییر دهید؛ اما این ویژگی در ویندوز ۱۰ حذف شده است. اگر به تغییر فونت ویندوز ۱۰ علاقه‌مند هستید و می‌خواهید از فونت پیش‌فرض Segoe UI خلاص شوید، می‌توانید با اعمال برخی تغییرات در رجیستری به خواسته‌ی خود برسید. در این مقاله، شما را با روش تغییر فونت ویندوز ۱۰ آشنا خواهیم کرد.

به‌منظور تغییر فونت ویندوز ۱۰، مراحل زیر را دنبال کنید:

هشدار: ویرایش رجیستری ریسک است که درصورت انجام‌ندادن صحیح مراحل آن، ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری به‌همراه داشته باشد. توصیه می‌کنیم قبل از انجام این کار، نسخه‌ی پشتیبان از کل سیستم تهیه کنید. همچنین، امکان ایجاد نقطه‌ی بازیابی سیستمی هم وجود دارد که به شما در بازگردانی تغییرات کمک خواهد کرد.فونت پیش فرض ویندوز 10

پس از اتمام مراحل، هم‌اکنون باید خانواده‌ی فونت جدید خود را در بخش‌هایی مهم همانند فایل اکسپلورر و نوار ابزار و سایر برنامه‌هایی مشاهده کنید که از فونت پیش‌فرض استفاده می‌کنند.

در‌صورتی‌که می‌خواهید تغییرات را به عقب بازگردانید، کافی‌ است از نقطه‌ی بازیابی سیستم استفاده کنید که قبلا ایجاد کرده‌اید.

پس از اتمام مراحل، باید فونت ویندوز ۱۰ را به‌صورت پیش‌فرض مشاهده کنید و بدین‌ترتیب، بازیابی فونت اصلی آن انجام شده است. نکته‌ی مهمی که باید هنگام تغییر فونت ویندوز ۱۰ در نظر داشته باشید، استفاده از فونت‌هایی دارای استایل مناسب است.

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.

در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

داغ‌ترین‌های امروز

سرورهای زومیت توسط پارس پک میزبانی می‌شود.

 

فونت ها مجموعه ایی از حروف که با رابط گرافیکی تصویر نوشتاری یک زبان را نشان می دهد که ما از آنها به عنوان فونت در سیستم عامل استفاده می کنیم.

فونت پیش فرض ویندوز 10

 

یکی از مهم ترین بخش های سیستم عامل در اصل فونت می باشد که وجود آنها همیشه لازم است. در بعضی مواقع ، مخصوصا مواقعی که ما نیاز به تایپ حروف فارسی داریم ، سیستم عامل ویندوز ممکن است فونت هایی که ما لازم داشته باشیم را در مجموعه خود سیستم عامل نداشته باشد که ما مجبوریم از سری فونت های فارسی استفاده کنیم. معروف ترین این فونت ها به سری فونت B می توان اشاره کرد.

 

 

در بعضی از نرم افزار ها ، مخصوصا مجموعه های نرم افزاری ادوب ( Adobe ) در هنگام اجرا کردن نرم افزار ها یا کار کردن با آنها به یک سری از فونت های پیش فرض ویندوز گیر می دهد که ممکن است دچار اخلال در کار شما شود.

برای حل این موضوع شما باید یک سری از فونت های پیش فرض را پاک کنید. به عنوان مثال به فونت ( Malgun Gothic ) ایراد می گیرد که شما مجبور هستید آن را پاک کنید.اما ویندوز اجازه چنین کاری را به شما نمی دهد. برای حل این مشکل شما باید از قسمت ریجستری ویندوز وارد عمل شود.ابتدا در قسمت جستجو ( Run ) ویندوز عبارت Regedit را وارد می کنید و دکمه OK را می فشارید.بعد از باز شدن محیط ریجستری مسیر زیر را دنبال می کنیم.

 

 

 

از این قسمت شما دسترسی کامل به همه فونت های سیستم عامل خود دارید که می توانید هر کدام از آنها را که خواستید روی آن کلیک راست و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

 

 

مطالعه بیشتر:

راه حل رفع کندی اتوکد

فعال کردن یوزر ادمین ویندوز

چگونه مشکل فایل هایی که پسوند ink. میگیرند را حل کنیم؟

 

جهت عضویت در اینستاگرام  اینجا کلیک کنید.جهت عضویت در توییتر  اینجا کلیک کنید.جهت مشاهده همه مقالات اینجا کلیک کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

تمامی حقوق برای سایت ما محفوظ است.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

الان وقت دارید بقیه اطلاعات را کامل کنید؟

لطفا برای دیدن ویدیو جاوا اسکریپ را فعال کرده یا مرورگر خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید

در این ویدیو آموزش تغییر فونت پیش فرض در ویندوز 10 را مشاهده کنید.

در این ویدیو از تغییر رجیستری ویندوز فونت پیش فرض در ویندوز 10 را تغییر می دهیم.

“تغییر فونت پیش فرض در ویندوز 10” رایگان می باشد و می توانید این آموزش را به صورت رایگان دانلود کنیدفونت پیش فرض ویندوز 10

گرافیک کامپیوتری

آموزش اکسل

آموزش فتوشاپ و پوستر

ux-ui و طراحی لوگو

آموزش موشن‌گرافیک و انیمیشن

آموزش زبان (انگلیسی، آلمانی و ترکی)

آموزش ویژه کودک و نوجوان

ورزش در خانه (یوگا، پیلاتس)

برنامه نویسی پایتون

هک و امنیت

لیموناد جامع ترین پلتفرم آموزش آنلاین ویدیویی، برای فارسی زبانان است که افتخار همکاری با بیش از 200 مدرس و متخصص در تمام موضوع های آموزشی را دارد.

طعم خوش آموزش آنلاین با لیموناد



تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها



 سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (1)

فونت پیش فرض ویندوز 10

سلام. این مطلب خیلی بدردم خورد. ممنون. اما این فقط متی داخلی رو تغییر میده. راهی نیست که بشه فونت بقیه جاها مثل تو تنظیمات یا داخل منو استارت یا اکشن سنتر رو تغییر داد؟ ممنون میشم اگر پاسخی بدید.


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

فونت های پیش فرض ویندوز 10 را در این پست برای شما آماده دانلود کرده ایم ، بعضی اوقات ممکن است به دلیل نرم افزارهای مختلف و یا نصب فونت های مختلف فونت ویندوز 10 شما بهم بریزد اینجاست که این بسته بزرگترین کمک را به شما خواهد کرد و می توانید با دانلود و نصب فونت های داخل این بسته فونت ویندوز 10 خود را مثل روز اول کنید. شما همچنین می توانید از طریق ویندوز 10 و بازگرداندن سیستم فونت های را درست کنید، اما نصب مجدد فونت ها بدون شک سریع تر و راحت تر است. پس از جایگزینی فونت ها توصیه می کنیم حتما ویندوز 10 خود را یکبار ریستارت کنید.

 دانلود فونت اورجینال ویندوز 10

 آموزش نصب فونت

پسورد فایل کپی شد

فونت پیش فرض ویندوز 10

– نظرات که به صورت فینگلیش باشند تایید نخواهند شد. – رمز تمامی فایل ها www.patoghu.com هستش ، و کاملا تست شده می باشند 

– نظرات در مورد رمز فایل تایید نمیشه اگه مشکلی در مورد رمز داشتید دستی رمز را وارد کنید

لطف دارید

سلام تست شد بدون اشکال WINRAR رو آپدیت کنید و پسورد رو کپی نکنید بلکه تایپ کنید


مدیریت PDFDownloads-icon


 دانلود فونت اورجینال ویندوز 10Downloads-icon


آموزش تعمیر فایل فشردهDownloads-icon


خرید لایک ۱۰۰ % ایرانی به صورت واقعی

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

ویندوز 10

 

چگونه در ویندوز 10 روی فایل‌ها تگ بگذاریم؟

فونت پیش فرض ویندوز 10

اگر از ویندوز استفاده می‌کنید و هزاران هزار فایل دارید به‌خوبی می‌دانید که وقتی دنبال فایل موردنظرتان می‌گردید چه کار سختی پیش رو دارید. اما خوشبختانه در داخل ویندوز 10 قابلیتی وجود دارد که به‌کمک آن می‌توانید فایل‌های پشتیبانی شده را با یک یا چند کلیدواژه مرتبط تگ کنید تا امکان یافتن آنها در اپلیکیشن جستجوی فایل ویندوز 10 راحت باشد.

 

 تگ گذاری فایل ویندوز 10

 

پنجره Properties یا Properties Window در حالت پیش‌فرض در ویندوز 10 پنهان است. برای پیدا کردن پنجره Properties و تگ کردن فایل‌های خود مراحل زیر را انجام دهید:

1- فایل اکسپلورر را باز کنید.

2- فایلی که می‌خواهید روی آن تگ بگذارید را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید.

3- در منویی که ظاهر می‌شود Properties را انتخاب کنید.

4- در پنجره Properties زبانه Details را انتخاب کنید.

5- در زبانه Details روی خط Tags دو بار کلیک کنید تا یک یا بیشتر تگ به آن اضافه کنید. تگ‌ها را با نقطه ویرگول یا سمی‌کالن از هم جدا کنید.

6- بعد از این‌که تگ‌ها را اضافه کردید روی Enter کلیک کنید تا روی فایل اعمال شود.

7- روی Apply کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

8- روی OK کلیک کنید تا پنجره Properties بسته شود.

 

نکته: می‌توانید با انتخاب چندین فایل همه آن‌ها را با هم تگ‌گذاری کنید.

 

تغییر فونت پیش فرض ویندوز 10

 

تغییر فونت پیش فرض ویندوز 10 :

یکی از راه های تغییر فونت پیش فرض ویندوز 10 ایجاد تغییرات در فایل های سیستمی است. در واقع شما با دستکاری رجیستری ویندوز قادر به تعویض فونت پیش فرض آن با مورد دلخواه خواهید بود.

برای تغییر فونت پیش فرض ویندوز 10 مراحل توضیح داده شده در ادامه را به ترتیب دنبال کنید:

Control Panel را باز کنید.

وارد بخش Fonts شوید.

در صفحه باز شده فونت مورد نظر را خود را پیدا کنید و نام آن را به طور دقیق به خاطر بسپارید.

برنامه Notepad را اجرا کنید.

کد زیر را در برنامه کپی کنید.

 

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionFonts]

“Segoe UI (TrueType)”=””

“Segoe UI Bold (TrueType)”=””

“Segoe UI Bold Italic (TrueType)”=””

“Segoe UI Italic (TrueType)”=””

“Segoe UI Light (TrueType)”=””

“Segoe UI Semibold (TrueType)”=””

فونت پیش فرض ویندوز 10

“Segoe UI Symbol (TrueType)”=””

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionFontSubstitutes]

“Segoe UI”=”ENTER-NEW-FONT-NAME”

 

بعد از کپی کردن کد، به جای عبارت «ENTER-NEW-FONT-NAME»، نام فونت مورد نظر را وارد کنید.

با کلیک روی File و سپس Save As، فایل را با پسوند reg. ذخیره کنید. برای این کار کافی است در بخش Type گزینه All File را انتخاب و سپس عبارت reg. را در انتهای نام آن قرار دهید.

فایل Reg ساخته شده را باز کنید.

بعد از نمایش پیغام روی Yes و سپس OK کلیک کنید.

کامپیوتر را ری استارت کنید تا فونت مورد نظر فعال شود.

انجام مراحل بالا ممکن است برای ویندوز شما مشکل ریجستری ایجاد کند. همچنین دقت داشته باشید در صورتی که بخواهید به فونت پیش فرض ویندوز باز گردید، کافی است مراحل بالا را برای فونت اصلی ویندوز که Segoe UI نام دارد اجرا کنید.

 

نصب تم در ویندوز 10

 

نصب تم در ویندوز 10 :

این ویژگی جدید، شخصی‌سازی دسکتاپ ویندوز را از طریق تصاویر پس‌زمینه‌ی مختلف، صداها و رنگ‌های متنوع آسان‌تر کرده است. البته این شیوه قابلیت جدیدی نیست و دقیقا همان کارکرد مشابهی که قبلا در ویندوز ۷ وجود داشت، ارائه می‌دهد.

چگونه یک تم انتخاب کنیم

ابتدا به این مسیر بروید:

Settings –> Personalization –> Themes

 

در اینجا تم‌های از پیش نصب‌شده را مشاهده خواهید کرد. درست زیر عنوان Apply a theme، تم‌های مختلفی خواهید دید که از بین آن‌ها می‌توانید مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. روی گزینه‌ی «Get more themes in the store» کلیک کنید تا به فهرست تم‌ها در اپلیکیشن استور هدایت شوید.

در زمان عرضه‌ی به‌روزرسانی Creators تعداد ۱۷۴ تم قابل دریافت در استور ویندوز موجود بوده است که دسترسی به آن‌ها هزینه‌ای برای کاربران دربر ندارد. برای مشاهده‌ی جزئیات قابل مشاهده‌ی هر کدام از موارد موجود، کافی است روی آن کلیک کنید.

در صفحه‌ی مربوط به هر تم، روی گزینه‌ی «Get» کلیک کنید تا فرآیند بارگذاری آن در کامپیوتر شخصی شما آغاز شود.

تم‌های دانلود شده از ویندوز استور در همان مسیر قبلی در بخش تنظیمات که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، قابل مشاهده است. برای اعمال تم دریافتی، کافی است روی آن کلیک کنید.

 

برای شخصی‌سازی پس‌زمینه‌ی دسکتاپ خود روی گزینه‌ی «Background» کلیک کنید. اغلب تم‌های استور از چند تصویر مختلف به‌صورت اسلایدشو تشکیل شده‌اند. می‌توانید برای مشاهده‌ی آن‌ها به‌صورت درهم‌آمیخته (Shuffle)، گزینه‌ی آن را فعال کنید تا تصاویر به‌صورت تصادفی نمایش داده شوند.

 

در مرحله‌ی بعد، گزینه‌ی «Color» به شما امکان می‌دهد رنگ اصلی (accent color) را در عناصر رابط تعاملی ویندوز نظیر منوی استارت یا نوار وظیفه تغییر دهید.

اگر می‌خواهید رنگ دلخواه تم شما بر نوار عنوان پنجره‌ها نیز اعمال شود، باید در همان بخش Color به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه‌ی «Title bars» را فعال کنید. در صورت غیرفعال بودن این گزینه، ویندوز به‌صورت پیش‌فرض از رنگ سفید برای نوار عنوان‌ها استفاده می‌کند.

 

هر زمان که یک تم جدید انتخاب می‌کنید، ویندوز همان صداهای پیش‌فرض خودش را مجددا فعال می‌کند. اما اگر مایل به تغییر و شخصی‌سازی آن‌ها هستید، می‌توانید روی گزینه‌ی «Sounds» کلیک کنید. در صورت تمایل به غیر فعال‌سازی افکت‌های صدا در دسکتاپ ویندوز، در پنجره‌ی بازشده زیر عنوان Sound Scheme می‌توانید گزینه‌ی «No Sounds» را انتخاب کنید.

در انتها با کلیک روی گزینه‌ی «Mouse cursor» می‌توانید نشانگر ماوس خود را تغییر دهید یا انتخاب کنید که هر نشانگر مخصوص، چه شمایل ویژه‌ای داشته باشد.

 

اگر هر یک از این موارد را تغییر دهید، نام تم شما به Custom تغییر پیدا می‌کند. سپس می‌توانید با کلیک روی «Save theme» آن را برای استفاده در دفعات بعدی ذخیره کنید، نام آن را تغییر دهید و به لیست‌های تم‌های خود اضافه کنید. در این صورت، هر زمان که تم ویندوز را تغییر دهید، به‌راحتی می‌توانید به تم شخصی خود بازگردید.

 

تغییر برنامه های پیش فرض در ویندوز 10

 

تغییر برنامه های پیش فرض در ویندوز 10 :

برای تغییر برنامه های پیش فرض در ویندوز 10 مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

منوی استارت را باز کنید و با کلیک روی Settings وارد منوی تنظیمات شوید.

روی گزینه Apps کلیک کنید.

از نوار سمت چپ، گزینه Default Apps را انتخاب کنید.

با توجه به رده بندی نمایان شده، روی آیکون برنامه کلیک کرده و سپس نرم افزار مورد نظر خود برای فراخوانی آن بخش را انتخاب کنید.

با طی این مراحل برنامه پیش فرض در گروه مشخص شده، تغییر خواهد کرد. 

 

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

چند گام بالاتر

جستجوی انواع بهترین ونزدیکترین مراکزخدماتی


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


خرید کامنت ایرانی ۱۰۰ % واقعی و فعال


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


باکس نظم دهنده سه راهی پارس تینا


استخدام نیروی دورکار در شرکت اروپایی


رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

جذب مشتری با بهترین بازدهی و کمترین هزینه


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


لاکچری ترین نوع لمینت دندان

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


آموزش زبان انگلیسی از صفر تا 100

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


Downloads-icon


ترفند جالب برای فایلهای Zip Downloads-icon

گویا تک – سایت گویا تک مجله آموزش اندروید و ویندوز. دانلود نرم افزار ویندوز و دانلود برنامه تلگرام اندروید

سیستم عامل ویندوز دارای یک پوشه مهم به اسم پوشه Fonts است که در آن می‌توانید تمامی فونت‌ها اعم از چندین فونت پیشفرض و مورد استفاده در سیستم ویندوز را مشاهده کنید. البته سایر فونت‌ها و فونت‌هایی که نصب کرده‌اید نیز در این پوشه قرار دارند. اما در صورتی که برخی از فونت‌های سیستمی و اصلی را به اشتباه یا بنا به دلایل دیگر از ویندوز حذف کرده باشید ممکن است بسیاری از برنامه‌های ویندوز به درستی کار نکنند، اگر چه این عمل قابل بازیابی است و شما می‌توانید فونت‌های پیشفرض ویندوز ۱۰ را دوباره بازگردانی کنید. در این آموزش تصمیم داریم ۲ روش ساده برای بازگردانی فونت‌های پیشفرض در سیستم عامل ویندوز ۱۰ را برای شما کاربران گرامی منتشر کنیم.

در ادامه همراه با سایت ما باشید.

 

فهرست سرفصل ها

فونت پیش فرض ویندوز 10

با انجام مراحل بالا، فونت‌های اولیه و پیشفرض ویندوز بازگردانی خواهند شد.

 

دلایل زیادی وجود دارد که فونت‌های مشکل دار در ویندوز نصب شوند. به عنوان مثال با نصب یک برنامه ممکن است چند فونت در سیستم شما نصب شود. خوشبختانه یک راه حل ساده برای حل این مشکل وجود دارد. شما با اجرای هک رجیستری زیر می‌توانید به تعمیر بخش فونت‌های خود بپردازید.

دانلود هک رجیستری

پس از اجرای فایل بالا، فونت‌های شما تعمیر خواهند شد.

لازم به ذکر است که این هک رجیستری از ویندوز XP تا ویندوز ۱۰ قابل اجرا است. در صورت وجود هرگونه سوال و مشکل در این زمینه از بخش دیدگاه‌ها همراه با گویا تک باشید.

امیر محمد سردبیر گویاتک است. او علاقمند به نویسندگی و ترجمه می‌باشد و بیش از یک دهه در مورد تکنولوژی نوشته است. امیر محمد دارای کارشناسی ارشد مهندسی تکنولوژی عمران می‌باشد و ساکن استان گلستان می‌باشد 👨‍💻

پست قبلی

آموزش جدا کردن و پاک کردن لکه‌های برچسب لپ تاپ

پست بعدی

آموزش تصویری فعال کردن metered connection در ویندوز ۱۰

آموزش بازیابی تب مرورگر پس از بسته شدن Edge

آموزش غیرفعال کردن نوار بازی ایکس باکس در ویندوز ۱۰

آموزش رفع ارور window.dll هنگام اجرای برنامه در ویندوز

آموزش انتقال نوار وظیفه به بالای صفحه دسکتاپ در ویندوز ۱۰

نظرات حاوی تبلیغات و توهین منتشر نخواهد شد.

سلام ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی دارم برای تغییر فونت نرم افزار Advanced.System.Font.Change را دانلود کردم ولی قابل اجرا نیست احتیاج به راهنمایی دارم تا برنامه مناسبی معرفی کنید ممنون

مرسی

عالی عالی خیلی ممنونم حل شد

بسیار ممنون. مشکل من با استفاده از نرم افزار مطرح شده حل گردید، پس از جستجو در سایت های مختلف. باز هم تشکر

دانلودها

دانلود اینستاگرام فارسی ❤ ۲۰۲۱ Instagram اندروید (اسفند ۹۹)

دانلود واتساپ جدید ۹۹ + فارسی ⭐ Whatsapp 2.21.3.20

دانلود مرورگر اپرا جدید ۲۰۲۱ ⭐ Opera بدون تحریم اندروید

آموزش استفاده از واتساپ کامپیوتر + دانلود واتساپ ویندوز ۲۰۲۱

دانلود نزدیکا جدید + آموزش چت با افراد نزدیک و همشهری (اسفند…

آموزش

آموزش تنظیم زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش اندروید

آموزش جلوگیری از چرخش خودکار صفحه (Auto Rotate) در اندروید

آموزش تغییر نام کاربری تیک تاک (TikTok Username)
فونت پیش فرض ویندوز 10

آموزش بازیابی تب مرورگر پس از بسته شدن Edge

مقالات

آموزش قطع پیامک تبلیغاتی گوشی همراه اول و ایرانسل (اسفند ۹۹)

علامت اینترنت همراه (۵G و ۴.۵G) در بالای صفحه گوشی چیست؟

معرفی ۹ بسته نامحدود ایرانسل برای دانلود شبانه همراه با کد (اسفند ۹۹)


بهترین شارژر گوشی شیائومی چیست؟

ربات تلگرام چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پستهای اخیر

آموزش تنظیم زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش اندروید

دانلود اینستاگرام فارسی ❤ ۲۰۲۱ Instagram اندروید (اسفند ۹۹)

دانلود واتساپ جدید ۹۹ + فارسی ⭐ Whatsapp 2.21.3.20

دانلود مرورگر اپرا جدید ۲۰۲۱ ⭐ Opera بدون تحریم اندروید

آموزش قطع پیامک تبلیغاتی گوشی همراه اول و ایرانسل (اسفند ۹۹)

آموزش ها

آموزش تنظیم زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش اندروید

آموزش جلوگیری از چرخش خودکار صفحه (Auto Rotate) در اندروید

گویا تک ، یک تارنمای تخصصی در زمینه دانلود و آموزش فناوری هوشمند است که در سال 1396 تاسیس شده است. در گویاتک روازنه مطالب جدید منتشر می‌شود.

تمامی حقوق مطالب برای گویا تک محفوظ است و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

1334


دانلود هک رجیستریDownloads-icon

فونت پیش فرض ویندوز 10
فونت پیش فرض ویندوز 10
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *