قرارداد استخدام فروشنده

قرارداد استخدام فروشنده
قرارداد استخدام فروشنده

لامینگو یکی از خدماتی بود که ما مدتها بود منتظر عرضه‌شدن آن بودیم و خوشحالم که این انتظار ارزش داشت و توانستیم خدمات خوب و باکیفیتی رو در بخش‌های مختلف حقوقی بگیریم. شاید بتونم بگم به جرات در زمان ما بسیار بسیار تاثیر گذار بود.

مجموعه ما از خدمات علمی تخصصی لامينگو با مدیریت آقای دکتر قاسمی بهره مند شده و بدین وسیله از ایشان و همکاران محترم در خصوص ارایه رهنمودهای کارساز حقوقی تشکر فراوان می‌نمایم. در شرایط دشوار اقتصادی داشتن مشاوره حقوقی کارآمدی چون ایشان نعمت گرانبهایی است.

پاسخ سریع و دقیق به مسایل حقوقی کسب و کار‌ها به ویژه استارتاپ‌ها، چالشی‌ست که لامینگو راه حل مناسبی برای آن است. نوین‌تک تاکنون از تجربه مشاوران لامینگو در حوزه سرمایه‌گذاری و قراردادهای شتابدهی بهره گرفته که این همکاری قطعا بلندمدت خواهد بود.

اتفاقات توسعه فناوری که در مرکز صنعتی سازی نانو رقم خورد، قطعا بدون بهره‌مندی از مشورت‌های شخص آقای دکتر قاسمی و گروه توانمندشان در لامینگو محقق نمی‌شد و به همین دلیل آی‌کن مدیون تخصص و مشورت با ایشان است.

با دکتر قاسمی و دیگر متخصصین موسسه حرفه‌ای لامینگو، بسیار اقتصادی، دقیق، سریع و هوشمند به نتایج مطلوب رسیدیم و این تازه آغاز کار است.

قرارداد استخدام فروشنده

با مدیریت جناب آقای دکتر قاسمی، مجموعه‌ای کاربلد و امین در لامینگو گرد هم آمدند که مجموعه شرکت مهرپارس در مقاطع و حوزه‌های مختلف حقوقی از آن بهره‌مند گردیده است. دانش کافی، خلاقیت و آگاهی به مسایل روز حوزه کسب‌وکارها همکاری با ایشان را برای مهرپارس اطمینان‌بخش و لازم نموده است.

زمانی‌ که در کشور هنوز مفهوم استارتاپ و حقوق تکنولوژی فراگیر نشده بود آقای دکتر قاسمی جزء معدود افرادی بودند که یار و همراه مرکز ما بودند و همیشه از مشورت‌های هوشمندانه و تخصصی ایشان استفاده کردیم. شکی نیست لامینگو هم با مدیریت مدبرانه ایشان یکی از پیشگامان خدمات هوشمند حقوقی در کشور خواهد شد.

خوشحالم اعلام کنم که آقای دکتر قاسمی و تیم ایشان در لامینگو با خدمات حقوقی حرفه‌ای، دقیق، اقتصادی و هوشمند توانسته‌اند جایگاه مشاوره تخصصی آنلاین خود را اثبات کنند.

در طی سالیان اخیر ضرورت حضور نهادی با قابلیت ارایه سبدی متنوع از خدمات حقوقی و قراردادی در کنار ارزشگذاری حرفه‌ای و از همه مهمتر توانمندی در تجاری‌سازی فناوری‌ها و دارایی‌های فکری به شدت احساس می‌شده است که خوشبختانه به همت دوست و برادر عزیزمان آقای دکتر قاسمی و به پشتوانه تخصص بی نظیر و تجربیات گرانبهای ایشان با تاسیس لامینگو این خلا مهم در اکوسیستم نوآوری و فناوری ایران برداشته شده است.

جای خالی این گونه خدمات تخصصی به شدت احساس می‌شد. لامینگو ترکیبی است از تخصص، تجربه و نوآوری که با همت و توانمندی جناب آقای دکتر قاسمی و تیم فوق‌العاده ایشان به وجود آمده است‌‌. امیدوارم روز به روز موفق‌تر باشند.

وقتی یک قرارداد در واحد حقوقی شرکت تنظیم میشه، همیشه به این موضوع فکر می‌کنیم آیا این قرارداد می‌تونست بهتر از این هم باشه. آیا نکته‌ای هست که ما ازش غافل شده باشیم، چون برامون خیلی مهمه قراردادی که از واحد حقوقی شرکت بیرون میره به طور کامل حافظ منافع شرکت باشه. مطمئنا این موضوع دغدغه بسیاری از مدیران نیز است، لامینگو با داشتن تیمی حرفه‌ای و با مدیریت آقای دکتر قاسمی برای این موضوع راه حلی اقتصادی، سریع و کارآمد به شمار می‌آید.

برخی واژه‌ها در عین مثبت بودن دارای تعریف مبهمی هستند. مثلا وقتی می‌گوییم حرفه‌ای با انواع و اقسام صفات و خصوصیات روبه‌رو می‌شویم و برای درک بهتر مفهوم آن، هیچ چیز مانند یک نمونه نمی‌تواند کارساز باشد. آقای دکتر قاسمی عزیز نمونه‌ای بی‌دلیل در تعریف واژه حرفه‌ای هستند. دو سال قبل، وقتی در اوج بحران در یک پرونده مهم بین‌المللی در سوئیس با ایشان روبرو شدم، امید چندانی به بهبود نداشتم. امّا با درایت ایشان نه تنها راه‌های برون رفت پدیدار شدند که توفیق و پیروزی بسیار سهل و مطمئن نمایان شدند.

رویای برون‌سپاری فعالیت‌های حقوقی برای شرکت‌ها و دریافت خدمات حقوقی برای اشخاص حقیقی با کیفیت ممتاز و با هزینه پایین، با تیم فوق‌العاده و تجارب موفق لامینگو در زمینه هوشمندسازی خدمات حقوقی، می‌تواند به بهترین نحو ممکن محقق شود.

از همکاری و مساعدت‌های‎ خالصانه جناب آقای دکتر قاسمی و مجموعه متخصصان لامینگو کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آورم. خدمات این تیم متخصص منجر به امضای یک قرارداد همکاری فناورانه بین شرکت بنده با یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی حوزه نفت و گاز شده است. تعهد این مجموعه در خصوص حفظ اطلاعات و تخصص مثال‌زدنی این تیم در رعایت استانداردهای حقوقی، برگ ارزشمندی جهت ارایه خدمات نوین حقوقی به جامعه فناوری ایران اسلامی‌مان خواهد بود.

عدم وجود یک قرارداد استخدامی بین کارفرما و فروشنده می‌تواند تهدید جدی برای طرفین باشد، یک قرارداد استخدام فروشنده حرفه‌ای در درجه اول اصلی‌ترین روش جلوگیری از بروز اختلافات بین طرفین خواهد بود. از طرفی با تعیین تعهدات و تکالیف طرفین در ذیل مفاد یک قرارداد، کیفیت کار نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت که این افزایش کیفیت منجر به پیشرفت اقتصادی آن کسب‌وکار نیز خواهد شد. علاوه بر کارفرما انعقاد قرارداد استخدام فروشنده برای خود فروشنده نیز مزایای فراوانی دارد. توافق بر سر ساعات کار مطابق قانون کار، تعیین دقیق حقوق دریافتی و بیان تکالیف و تعهدات کارفرما نسبت به فروشنده نیز تضمینی برای احقاق حقوق فروشنده است. به طور کلی وجود یک قرارداد استخدامی حرفه‌ای و تخصصی بین طرفین منجر به ایجاد رابطه‌ای قانونی و از هر جهت قابل اطمینان برای هردو طرف خواهد بود.

ماهیت شغل فروشند‌گی حضور مستمر و همیشگی شخص فروشنده را طلب می‌کند. از طرفی باتوجه به اهمیت فراوان شغل فروشنده در ارتقای یک کسب‌وکار، این همکاری نیازمند یک قالب قراردادی متناسب با این ماهیت است. همین‌طور با توجه به اینکه  قرارداد استخدام موقت امروزه از پرکاربردترین قراردادها به حساب می‌آید به‌نظر می‌رسد انعقاد قرارداد استخدام فروشنده در قالب یک قرارداد استخدام موقت امری مطلوب و به‌جا باشد. از طرفی تنظیم قرارداد استخدام فروشنده در قالب یک قرارداد استخدام موقت این مزیت را دارد که حضور فروشنده به صورت تمام وقت بی‌شک می‌تواند تضمین کننده اساسی رشد کسب‌وکار کارفرما و جلب مشتریان آن  باشد.

موضوع یک قرارداد استخدام فروشنده، اجرای تعهدات مرتبط با حرفه فروشندگی توسط فروشنده است. تبیین دقیق این تکالیف نیز از ویژگی‌های یک قرارداد حرفه‌ای است. از جمله تعهدات یک فروشنده نسبت به کارفرما جلب خریداران به جهت تبدیل آن‌ها به مشتریان ثابت و دائمی یک کسب‌وکار است . در مقابل کارفرما نیز در این همکاری متقابل تکالیفی نسبت به فروشنده دارد که برای مثال بیمه کردن فروشنده نزد یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی به استناد قانون کار از مصادیق آن است.

از دیگر نکاتی که درج آن در یک قرارداد استخدام فروشنده الزامی به نظر می‌رسد  تعیین مدت قرارداد با توجه به موقتی بودن قرارداد استخدام منشی است. از طرفی توافق بر سر ساعات کار فروشنده ضمن در نظر گرفتن محدودیت‌های مطابق با قانون کار از دیگر موارد الزامی در یک قرارداد استخدامی است. از دیگر نکاتی که قید آن در قراردادهای استخدامی امری رایج است بحث تضمینات است که مطابق این ماده فروشنده چک تضمینی، سفته و یا ضمانت‌نامه بانکی جهت حسن انجام تعهدات قراردادی خود تحویل کارفرما بدهد که البته  با پایان همکاری به فروشنده مسترد خواهد شد. با این وجود در هر همکاری احتمال بروز اختلاف بین طرفین قرارداد وجود دارد که بنابراین مرجع حل اختلاف نیز باید در ذیل یک ماده جدا مطابق قانون کار شرح داده شود که به استناد قانون کار مرجع حل و فصل اختلافات، هیأت تشخیص اداره کار خواهد بود.

در آخر لازم است در خصوص نحوه اتمام این قرارداد نکته مهمی را یادآور شویم. بر اساس مقرره قانون کار در قراردادهای استخدام موقت، هیچ یک از طرفین مجاز به فسخ قرارداد نخواهند بود. پس امکان اتمام یک‌طرفه همکاری از سوی کارفرما یا فروشنده در این قرارداد وجود ندارد.

همانطور که بیان شد در هر رابطه همکاری بین کارفرما و فروشنده تنظیم یک قرارداد استخدام امری الزامی است، اما باید توجه کرد که تنظیم یک قرارداد استخدام فروشنده غیرحرفه ای نیز تفاوتی با فقدان قرارداد ندارد و حتی می‌تواند به همان اندازه دردسرساز باشد. قراردادی که پیش روی شماست توسط مشاوران حقوقی با تجربه لامینگو تهیه شده است که ضمن انطباق کامل با قانون، نیازهای قراردادی طرفین را نیز برطرف می‌کند. امیدواریم با استفاده از این قرارداد تجربه همکاری موفقی را برای خود و مجموعه‌تان رقم بزنید.

 

{{item.content}}

ثبت اطلاعات تکمیلی کاملا اختیاری بوده و صرفا جهت تسریع در آماده سازی متن کامل قرارداد شما در نظر گرفته شده است .

021-91070885

info (at) lawmingo.com

اولین شرکت دانش‌بنیان کشور در زمینه خدمات حقوقی و ارزش گذاری

 

یکی از علت‌های پیشرفت هر کسب‌وکاری استفاده مناسب از استعداد منابع انسانی کوشا است. در مشاغلی که ماهیت خرید و فروش دارند، حضور یک فروشنده توانمند از مهم‌ترین عناصر مورد احتیاج است. زیرا نحوه عملکرد فروشنده ارتباط مستقیم با میزان فروش و سود کارفرما دارد. به همین دلیل نحوه تعامل با این افراد بسیار مهم است. از این‌رو تلاش کردیم در این نوشتار به شرح قرارداد استخدام فروشنده بپردازیم که مهم‌ترین ابزار تعامل و ارتباط با این افراد است.

طبق اصول قانونی هر تعاملی که در زمره اجاره اشخاص و بهره‌مندی از تخصص و توان یک انسان دیگر باشد، جزء قراردادهای استخدام شناخته می‌شود. براساس مقررات قانون کار با این افراد باید برای طول مدت همکاری قرارداد استخدام منعقد گردد. بهترین قراردادی که برای استخدام فروشنده می‌توانیم استفاده کنیم قالب قرارداد استخدام موقت خواهد بود.

تنظیم قرارداد استخدام برای تبیین روابط فی‌مابین از آنجا اهمیت دارد که نقش فروشنده در یک مجموعه بسیار کلیدی است. درواقع فروشنده نماینده و ویترین مجموعه کارفرما است. ممکن است مشتریان یک مجموعه حتی نام و مشخصات کارفرمای اصلی را ندانند اما در عوض با فروشندگان رابطه و تعامل عمیقی داشته باشند.

از طرف دیگر حسن رفتار فروشنده باعث افزایش تعداد مشتریان و وفاداری آن‌ها به مجموعه خواهد شد. تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا لزوم تدوین و امضای یک قرارداد منسجم را برای استخدام فروشنده توجیه کنند. در ادامه به نحوه نگارش این قرارداد بیشتر می‌پردازیم.

قرارداد استخدام فروشنده

این مطلب را بخوانید: آیا قرارداد استخدام بدون بیمه معتبر است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای استخدام فروشنده لازم است یکی از قالب‌های قراردادی قانون کار را انتخاب کنیم. معمولا پرمخاطب‌ترین قرارداد حوزه استخدامی، قرارداد استخدام موقت است. به همین دلیل پیشنهاد ما هم برای تنظیم یک قرارداد مناسب با فروشنده، قرارداد استخدام موقت است.

این تصمیم ناشی از دو مورد است: ا- به دلیل عدم شناخت افراد در روزهای اولیه همکاری و همچنین دشواری پایبندی به قرارداد استخدام دائم به دلیل شرایط نابه‌سامان اقتصادی، قرارداد استخدام دائم توصیه نمی‌شود. 2- ماهیت کار فروشندگی یک ماهیت دائم و مستمر است. به همین دلیل نمی‌توانید از قرارداد کار معین که بیشتر ناظر بر مسئولیت‌های مشخص و گذرا است استفاده کنید.

با انتخاب قالب قرارداد استخدام موقت، طبیعتاً برای همکاری باید مدت مشخص کنید. نکته قابل توجه در یک قرارداد استخدام فروشنده این است که هیچ کدام از طرفین اجازه فسخ یک‌طرفه قرارداد را در طول مدت آن ندارند.

مبلغ قرارداد از مباحث مهم دیگری است که باید به آن پرداخته شود. در رابطه با حقوق و مزایای فروشنده حتما دقت کنید که نمی‌توانید مبلغی کمتر از میزان حقوق پایه یا مبنا درنظر بگیرید.

دریافت مشاوره حقوقی استخدام

از طرفی ساعات حضور و فعالیت فروشنده در مجموعه شما نمی‌تواند از مجموع ساعات اعلامی در قانون کار که به میزان 44 ساعت در هفته است، بیشتر باشد. البته می‌توان بر سر ساعات کمتری توافق کرد.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر قرارداد همکاری طبیعتاً قسمت تعهدات است. در قرارداد استخدام فروشنده هم باید در قسمت تعهدات فروشنده و کارفرما، موارد مهمی که برای این همکاری ضروری است درج شود.

اگر شما هم دارای یک مجموعه فروشگاهی هستید و هنوز یک قالب قراردادی مناسب برای این همکاری پیدا نکرده‌اید همین حالا با مراجعه به سایت لامینگو می‌توانید یک نسخه کامل و به روز از قرارداد استخدام فروشنده را دریافت کنید. البته مشاوران حقوقی ما در هر زمان که نیاز به مشاوره در این زمینه داشته باشید آماده خدمت رسانی به شما هستند.

کانال تلگرام لامینگو

برای مطالعه سایر مطالب ما می‌توانید به لامینگو بلاگ مراجعه بفرمایید.



ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق قالب و محتوا برای این وبسایت محفوظ است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

قراردادهای کار به عنوان رایج‌ترین قراردادهای استخدامی در فضای کسب‌وکارها شناخته می‌شوند. از قراردادهای کار برای اهداف متنوع استخدامی از قبیل استخدام کارمند اداری، معلم و مدرس، کارگر ساختمانی و… می‌توان استفاده کرد. یکی از زمینه‌های مورد استفاده قرارداد کار، قرارداد کار فروشندگی است که به قرارداد کار فروشنده‌ مغازه نیز معروف است.

در این مطلب وینداد قصد داریم تا نکات قرارداد کار فروشنده مغازه‌ را بررسی کنیم و مهم‌ترین بندهای قرارداد کار فروشندگی را مرور کنیم.

با ما همراه باشید.

قراردادهای کار از نظر مدت زمان دوام، انواع مختلفی دارند. قرارداد غیرموقت (دائمی)، موقت (مدت معین)، کار معین، آزمایشی و آموزشی رایج‌ترین نوع قراردادهای کار هستند. برای تنظیم قرارداد کار فروشنده مغازه، اصولا قرارداد موقت یا مدت معین ترجیح بیشتری دارد چرا که ممکن است عملکرد فروشنده مغازه نتواند در کوتاه مدت رضایت کارفرما را جلب کند.

لازم به ذکر است که استفاده از قرارداد آزمایشی یا ترکیب با قرارداد آموزشی در برخی از موارد فروشندگی، می‌تواند کارگشا باشد.

قرارداد استخدام فروشنده

برای آنکه به قرارداد کار فروشنده مغازه بپردازیم نیاز داریم تا بندهای مهم این قرارداد را بررسی کنیم. در ادامه به مهم‌ترین بندهای قرارداد کار فروشنده مغازه اشاره می‌کنیم.

در این بند باید مشخصات دقیق کارفرما (مغازه‌دار) و فروشنده به دقت تصریح شود. این مشخصات شامل نام، شماره ملی، نشانی، شماره تماس و… است.

در این بند باید به موضوع قرارداد که همان انجام اعمال مرتبط با فروشندگی است اشاره شود. بنا به نوع مغازه، می‌توان موضوع قرارداد را به شکل کلی بیان نمود و انجام خدمات مغازه مذکور را به عنوان موضوع قرارداد تشریح کرد. در همین بند می‌توان به نوع قرارداد کار (مثلا قرارداد موقت) اشاره کرد و یا آن را در بندی جداگانه تحت عنوان «نوع قرارداد کار»، قید کرد.

در این بند می‌توان از تاریخ امضای قرارداد تا هر زمان، مدت قرارداد کار را مشخص کرد. اما با توجه به آن که قرارداد کار غالبا از نوع قرارداد کار موقت است، در اکثر موارد مدت قرارداد نهایتا یکسال خواهد بود که البته امکان تمدید آن نیز وجود دارد. همچنین نوع قرارداد از نظر تمام وقت یا پاره وقت نیز در این بند قابل تصریح است.

این بند که تحت عنوان «حق‌السعی» یا «دستمزد» نیز شناخته می‌شود، مبنا و مقدار حقوق فروشنده‌ مغازه را معین می‌کند. مبنای پرداخت غالبا ماهانه بوده و حقوق فروشنده به شکل ساعتی در این بند درج می‌شود. موضوع درصد پورسانت‌های احتمالی هم می‌تواند در همین بند در نظر گرفته شود.

نباید فراموش کرد که مبلغ قرارداد استخدام فروشنده نباید از حداقل دستمزد مصوب وزارت کار کمتر باشد.

بهتر است نشانی مغازه مورد نظر در قرارداد فروشندگی قید شود چرا که تغییر عمده مکان مغازه می‌تواند برای فروشنده در صورت ذکر در قرارداد، حق فسخ ایجاد کند.

تعهدات فروشنده مغازه‌ غالبا شامل رعایت احترام در برابر مشتری، حفظ آراستگی ظاهری و نوع پوشش، حضور به موقع و مطابق برنامه زمانی مغازه، تخلیه و چینش محموله بار جدید (مثلا تخلیه و چینش پوشاک در قفسه‌ها)، مرتب کردن وسایل مغازه، عدم غیبت و تاخیر غیر موجه و یا ترک مغازه در شیفت کاری است.

البته تعهدات دیگری نیز می‌توان بنا به کاربری مغازه به این تعهدات افزود یا از آن کاست.

مهم‌ترین تعهد کارفرما پرداخت حقوق و دستمزد فروشنده مغازه به طور منظم است. همچنین کارفرما در قرارداد کار وظیفه دارد حق بیمه تامین اجتماعی فروشنده مغازه را بپردازد.

سایر تعهدات کارفرما در خصوص مرخصی‌ها، عیدی و پاداش و… نیز تابع قانون کار و عرف صنف مورد نظر خواهد بود.

برخی مشاغل ممکن است نیاز داشته باشند تا فروشندگان خود را متعهد به عدم افشای اسرار و اطلاعات مغازه کنند. برای این منظور، قید بند محرمانگی اطلاعات می‌تواند در قرارداد کار فروشنده مغازه اقدام مناسبی باشد.

تنظیم این بند در قرارداد فروشندگی می‌تواند بسیاری از مشکلات عدم توافق طرفین را از پیش حل کند. مطابق این بند، بسیاری از موارد و تعهدات، مانند موضوع کمک هزینه مسکن، عائله‌مندی، حق سنوات و پایان کار، عیدی و پاداش سالانه و… به متن قانون کار ارجاع داده می‌شود و اصل را بر حکم این قانون استوار می‌سازد.

اسباب معمول فسخ قرارداد کار فروشندگی می‌تواند تقصیر فروشنده مغازه در انجام تعهدات قراردادی و یا عدم پرداخت حقوق و دستمزد و حق بیمه فروشنده توسط کارفرما باشد.

در قرارداد کار فروشنده مغازه، اکثر اختلافات حقوقی با مذاکره و یا ارجاع به ثالث (مثلا داوری توسط شخص معتبری نزد طرفین) انجام می‌شود و در صورت حل نشدن اختلاف امکان ارجاع آن به مراجع حل اختلافات کارگر و کارفرما وجود دارد.

نسخه‌های قرارداد کار فروشنده مغازه حداقل دو عدد است که یکی نزد کارفرما و دیگری نزد فروشنده مغازه خواهد بود.

تنظیم قرارداد کار فروشندگی اقدامی اساسی برای استخدام فروشنده مغازه به حساب می‌آید. در این مطلب سعی شد تا بندهای مهم قرارداد کار فروشنده مغازه تحلیل و بررسی شود و به نوعی راهنمای مختصری از این قرارداد در دسترس شما مخاطبان مجله حقوقی وینداد قرار بگیرد.

با این وجود توصیه می‌شود پیش از تنظیم قرارداد کار فروشنده مغازه از تخصص کارشناسان حقوق استخدامی و روابط کارگر و کارفرما استفاده کنید تا حداقل مشکل را در ادامه راه خود تجربه کنید.

تیم مشاوران امور قراردادها و کارشناسان حقوق استخدامی وینداد آماده ارائه خدمات کامل حقوقی در حوزه تنظیم یا بررسی قرارداد کار فروشنده مغازه هستند. همچنین می‌توانید برای پاسخ به سوالات و ابهامات خود درباره این قرارداد به امکانات مشاوره‌ای وینداد اعتماد کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‘4 زمان خواندنیکی از مسائلی که مدیرعاملان و کارفرمایان دائما با آن دست و پنجه نرم می­کنند، بکارگیری نیرو و تنظیم قرارداد استخدام کارمند است. استخدام کارمند بیش از هر موضوعی در شرکت نیاز به ادامه مطلب…

‘4 زمان خواندناز سال ۶۹ موضوع پیمان‌های دسته‌جمعی کار بین کارفرمایان و کارگران مطرح شد. قرارداد جمعی کار به عنوان روشی برای بهبود شرایط کارگران و کارفرمایان، همچنین بهبود شرایط تولید، حل مشکلات رفاهی‌کارگران، حل ادامه مطلب…

‘4 زمان خواندنیکی از مهم‌ترین مسائلی که در شروع هر رابطه‌ای ممکن است مطرح گردد، انعقاد قرارداد است. برای مثال و در ساده‌ترین حالت برای شروع یک زندگی مشترک شما اقدام به انعقاد قرارداد یا ادامه مطلب…

بسمه تعالی

این قرارداد منطبق با قانون کار جمهوری اسلامی ایران میان کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان و کارگر منعقد می گردد.

1- مشخصات طرفین :

1-1 کارفرما/ نماینده قانونی کارفرما

آقا/خانم/شرکت ……… فرزند ……. شماره شناسنامه(ش.ش) ………… شماره ثبت ……….. به نشانی ………..کد پستی ……… .

قرارداد استخدام فروشنده

2-1 کارگر/کارمند

آقا / خانم ………. فرزند ……… متولد ………. شماره شناسنامه(ش.ش) ……….. شماره ملّی ……….. میزان تحصیلات …………. نوع و میزان مهارت ………….. به نشانی ……………… کد پستی …………. .

2- نوع قرارداد :

3- نوع کار یا حرفه یا حجم کار یا وظیفه ای که کارگر/کارمند به آن اشتغال می یابد :

فروشنده متعهد می گردد که در ساعات مقرر در ماده 7 در فروشگاه پوشاک حاضر گردیده و وظایف ایشان به شرح ذیل می باشد :

1-3 فروشنده موظف است تا به هنگام حضور در فروشگاه از آراستگی ظاهری و کلامی مطلوب برخوردار باشد.

2-3 فروشنده موظف است تا نیم ساعت زود تر و نیم ساعت دیرتر از ساعات مقرر در ماده 7 در محل کار حاضر گردد و این مدت زمان جزو حقوق ماهیانه احتساب می گردد.

3-3 فروشنده بی هیچ وجه مجاز به فروش اقساطی (نسیه) پوشاک فروشگاه به غیر با هر ارزشی نمی باشد و در صورت چنین امری، ایشان خود در مقابل مبلغ پرداختی مسئول می باشد.

4-3 در زمان هایی که فروشگاه در اوج ساعات فروش قرار ندارد و فروشگاه خالی از مشتری می باشد، فروشنده می بایست اقدام به شارژ و چیدمان پوشاک خالی شده از قفسه ها و استندها نماید.

5-3 فروشنده به هیچ وجه مجاز به ترک فروشگاه به هر دلیلی نمی باشد، و در صورت اضطرار با اطلاع کارفرما اقدام به این امر نماید.

6-3 فروشنده می بایست آداب و حسن معاشرت اخلاقی و پوشش مناسب را رعایت نماید.

7-3 در صورتی که سرقتی از فروشگاه در زمان حضور فروشنده انجام گیرد، ایشان در مقابل آن مسئول می باشد.

8-3 فروشنده اکیداً مجاز به تجمع نمودن دوستان و آشنایان خویش به هنگام ساعات کاری در فروشگاه نمی باشد.

9-3 فروشنده بی هیچ وجه مجاز به درگیری لفظی با مشتریان نمی باشد و در صورتی که ایشان محق باشد می بایست پیش از اینکه کارفرما را در جریان ماوقع قرار دهد، مشتری پرخاشگر را تشویق به آرامش و هدایت نمودن به سمت درب خروج نماید.

10-3 در پایان هر ماه فروشنده می بایست در آخر وقت اداری فروشگاه در محل فروشگاه حاضر گردیده، و با کمک سایر پرسنل اقدام به نظافت و شسشوی عمومی نمایند.

4- محل انجام کار :

محل فروشگاه به آدرس ….. می باشد.

5- تاریخ انعقاد قرارداد :

………………………………………….

6- مدت قرارداد : …………………….

7- ساعات کار : ……………………….

 ( میزان ساعات کار و زمان شروع و خاتمه آن صرفاً با رضایت طرفین تعیین می گردد. ساعات کار نمی تواند بیش از میزان مندرج در قانون کار تعیین شود اما کم تر از آن مجاز است).

8- حق السعی :

1-8 مزد ثابت/مبنا روزانه/ ساعتی …………………………….. ریال (حقوق ماهیانه ………………. ریال).

2-8 پاداش افزایش تولید و بهره وری در حرفه تخصصی با عنایت به تخصص کارگر/کارمند …………………………ریال که طبق توافق طرفین قابل پرداخت است.

3-8 شرح سایر مزایا و امتیازات …………………………………………… .

9- حقوق و مزایا به صورت هفتگی/ماهیانه کارگر/کارمند به حساب شماره …………… شعبه ……………………… توسط کارفرما یا نماینده قانونی ایشان پرداخت می گردد.

10- بیمه :

به موجب شماره بیمه ……. کارگر در تاریخ ……. تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

(به موجب ماده 148 قانون کار، کارفرما مکلف است کارگر را نزد سازمان تامین اجتماعی و یا سایر دستگاه های بیمه گذار بیمه نماید).

11- عیدی و پاداش سالانه :

به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار – مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ مجلس شورای اسلامی- به ازای یک سال کار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا (تا سقف نود روز روزانه قانونی کارگران) به عنوان عیدی و پاداش سالانه به کارگر پرداخت می شود. کار کم تر از یک سال تمام میزان عیدی و پاداش و سقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد.

12- حق سنوات یا مزایای پایان کار :

به هنگام فسخ یا خاتمه کار حق سنوات براساس نسبت کارکرد کارگر پرداخت می شود.

13- شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد :

قرارداد استخدام فروشنده

به موجب این قرارداد به موجب موارد ذیل هر یک از طرفین قادر به فسخ قرارداد می باشند و در غیر این صورت طرف فسخ کننده می بایست وجه التزام به مبلغ …… پرداخت نماید.

…………………

14- سایر موضوعات مندرج در قانون کار و مقررات تبعی از جمله استحقاقی، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه عائله مندی نسبت به این قرارداد اعمال خواهد شد.

15- این قرارداد در ….. نسخه و ….. صفحه تنظیم می شود که یک نسخه نزد کارفرما، یک نسخه نزد کارگر، و نسخه های دیگر در اختیار ….. قرار خواهد گرفت.

 

محل امضاء و اثر انگشت کارفرما/یا نماینده قانونی ایشان                                       محل امضاء و اثر انگشت فروشنده    

(تهیه و انتشارتوسط مرجع حقوقی ایران)     

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

فرم قرارداد کار با فروشنده به طور رسمی تهیه نشده است. یعنی کارفرما این فرصت را دارد که هر ماده ای را که مغایر با قانون کار نباشد با این سند وارد کند. در عین حال ، لیستی از شرایط ضروری در توافق طرفین وجود دارد که در صورت عدم وجود آن ، کارفرمای می تواند توسط بازرسان روسترود جریمه شود.

بخشهای اجباری قرارداد شامل موارد زیر است:

محل و تاریخ امضای سند ؛

حقوق و تعهدات طرفین

قرارداد استخدام فروشنده

مکان و روش انجام فعالیت ها ؛

اندازه حقوق و شرایط پرداخت آن ؛

زمینه های فسخ قرارداد.

از آنجا که قرارداد فروشنده نمونه بسیار شبیه قرارداد با سایر کارمندان است ، تهیه یک قرارداد آسان خواهد بود.

لازم به یادآوری است که چنین سندی باید شامل بندی در مورد مسئولیت مادی کامل یا جزئی فروشنده باشد ، زیرا اغلب کارگران تجارت مستقیماً با ارزشهای مادی یا پولی مرتبط هستند.

قرارداد کار با فروشنده محصولات غذایی کمی متفاوت خواهد بود ، مثلاً یک صندوقدار یا یک مشاور. اگر یک زیردست همزمان باید وظایف صندوقدار و مشاور را انجام دهد ، تمام وظایف او باید در قرارداد با او شرح داده شود.

به عنوان مثال ، مهم است که یک مشاور از جزئیات کالا مطلع شود ، او باید آماده شرکت در تبلیغات باشد ، اما صندوقدار به این مورد احتیاج ندارد ، او باید بتواند استفاده کند صندوق پول و باید چک را به خریدار صادر کند.

بنابراین شرح دقیق مسئولیت ها به شما کمک می کند تا از درگیری های مرتبط با انجام ندادن کار خاصی جلوگیری کنید.

نکته مهم دیگر نحوه عملکرد است. این امر به ویژه در فروشگاه های راحتی یا سوپرمارکت هایی که صندوقداران و مشاوران زیادی در آن وجود دارد ، صادق است. طبق هنر. 94 قانون کار فدراسیون روسیه ، حداکثر مدت شیفت کاری نباید بیش از 12 ساعت باشد ، در حالی که هفته کار نباید بیش از 36 ساعت باشد. اگر خود کارمند موافقت کند ، این نرخ ممکن است کمی افزایش یابد. با این حال ، این لحظه ، مانند برنامه روزانه و

در تجارت ، اشتغال برای شخص کارآفرین صادر شده قرارداد کار یک کارآفرین فردی با فروشنده… باید بلافاصله پس از استخدام کارمند ، همیشه در دو نسخه تنظیم شود.

سند را بارگیری کنید ، چاپ کنید و با دست پر کنید. یک نمونه در زیر وجود دارد.

هیچ فرم یکپارچه ای از قرارداد کار بین یک کارآفرین فردی و یک فروشنده وجود ندارد. به هر شکلی قرارداد تنظیم کنید ، اما حتماً تعدادی از نکات را مشخص کنید. بیایید با استفاده از یک مثال نگاه دقیق تری به آنها بیندازیم.

برای اینکه قرارداد از نظر قانونی صحیح باشد ، در آن مشخص کنید:

در زیر نمونه ای از قرارداد کار بین فروشنده و یک کارآفرین فردی آورده شده است.

لطفا توجه داشته باشید: نام و آدرس ثبت نام کارآفرین به عنوان محل کار مشخص شده است.

مهمترین قسمت قرارداد حقوق و تعهدات طرفین است. تا آنجا که ممکن است آنها را با جزئیات بنویسید ، در این صورت حل و فصل موقعیت های جنجالی آسان تر خواهد بود. به عنوان مثال ، نشان دهید که برای تأخیر در کار جریمه خواهد شد.

سند باید توسط کارمند و کارفرما امضا شود. اگر مهر و موم وجود دارد ، باید آن را بگذارید.

دوره آزمایشی فروشنده نمی تواند بیش از سه ماه باشد. به یاد داشته باشید ، نصب نمی شود:

در زیر می توانید نمونه قرارداد کار با فروشنده برای یک کارآفرین فردی را بصورت رایگان بارگیری کنید: این ارائه می دهد تحت مراقبت… فقط اطلاعات خود را وارد کنید و چاپ کنید ، و اطلاعات کارمند را با دست وارد کنید.

علاوه بر قرارداد با فروشنده ، ممکن است به اسناد دیگری نیز نیاز داشته باشید: رسید فروش ، الگوهای برچسب قیمت یا قرارداد تأمین کالا. در MoySklad تمام اسناد مورد نیاز در تجارت ، دستورالعمل های پر کردن آنها و نمونه های آماده را پیدا خواهید کرد.

اگر یک فروشنده را برای مدت محدودی استخدام می کنید – به عنوان مثال ، در طول تجارت فصلی یا در غیاب کارمند اصلی – قرارداد کار با مدت زمان مشخص را پر کنید. صرف نظر از ماهیت کار ، هنگام استخدام با یک کارآفرین فردی که کمتر از 35 کارمند دارد نیز نتیجه گیری می شود. برای تجارت خرده فروشی و خدمات مصرفی – بیش از 20 نفر.

برای نقض قانون ، فرم قرارداد کار با فروشنده برای یک کارآفرین فردی باید حداکثر سه روز پس از آن امضا شود کارمند جدید وظایف خود را به عهده می گیرد انعقاد قرارداد مدت دار مجاز است اما فقط:

اغلب اوقات ، سندی که توسط کارمند و کارفرما امضا شده است ، مدت نامحدود است. نمونه قرارداد بین یک کارآفرین فردی و فروشنده در دو نسخه تنظیم و به امضای هر دو طرف رسیده است. همچنین ، اگر یک کارآفرین فردی یک مهر و موم داشته باشد ، بر روی آن مهر و موم شده است.

پس از امضای سند ، یک نسخه به شهروند شاغل منتقل می شود ، نسخه دوم توسط کارفرما نگهداری می شود.

برای انعقاد قرارداد ، یک شهروند باید مدارک زیر را به شخص کارآفرین ارائه دهد:

پس از امضای قرارداد کار ، کارفرما فرم استاندارد T-1 را صادر می کند.

سندی که با کارآفرین انفرادی امضا شده است ، به معنی آن و روش امضای آن ، هیچ تفاوتی با قرارداد کار معمول ندارد. برای تنظیم قرارداد کار بین یک کارآفرین فردی و یک فروشنده ، فرم می تواند از قبل تهیه شود. برای وارد کردن اطلاعات زیر باید شامل خطوط باشد:

1.1 کارمند برای موقعیت فروشنده استخدام می شود ج.

1.2 این توافق نامه یک توافق نامه است: در محل اصلی کار.

2.1 این توافق نامه برای مدت نامشخص منعقد می شود.

2.2. کارمند متعهد می شود شروع به انجام وظایف پیش بینی شده در بند 3.2 کند. بند 3 این “” توافق نامه سال.

2.3 این توافق نامه یک دوره آزمایشی از ماه ایجاد می کند.

3.1 کارمند حق دارد:

3.1.1 تأمین کار مقرر در قرارداد کار برای وی ؛

3.1.2. محل کارانطباق با شرایط مندرج در استانداردهای دولتی سازمان و ایمنی کار و توافق نامه جمعی ؛

قرارداد استخدام فروشنده

3.1.3. اطلاعات کامل مطمئن در مورد شرایط کار و الزامات محافظت از نیروی کار در محل کار ؛

3.1.4. حفاظت از داده های شخصی

3.1.5. ساعت کار مطابق با قانون قابل اجرا ؛

3.1.6. زمان استراحت

3.1.7. دستمزد و سهمیه بندی کار

3.1.8. دریافت دستمزد و سایر مبالغ ناشی از کارمند در موعد مقرر (در صورت تاخیر در پرداخت حقوق برای مدت بیش از 15 روز – برای تعلیق کار برای کل دوره تا زمان پرداخت مبلغ تأخیر با اطلاع کارفرما به صورت کتبی ، به استثنای آنچه در ماده 142 قانون کار پیش بینی شده است) RF)؛

3.1.9. ضمانت و جبران خسارت ؛

3.1.10. آموزش حرفه ای، آموزش مجدد و آموزش پیشرفته ؛

3.1.11. حمایت از کار

3.1.12. حق اتحادیه های صنفی برای حمایت از اتحادیه های صنفی حقوق کار، آزادی ها و منافع مشروع

3.1.13. مشارکت در مدیریت سازمان مطابق با قانون کار فدراسیون روسیه ، دیگر قوانین فدرال و فرم های توافق جمعی

3.1.14. چانه زنی جمعی و انعقاد قراردادها و قراردادهای جمعی از طریق نمایندگان آنها و همچنین اطلاعات مربوط به اجرای قرارداد جمعی.

3.1.15. حمایت از حقوق کارگری ، آزادی ها و منافع مشروع آنها به هر روشی که توسط قانون منع نشده باشد.

3.1.16. اجازه فردی و جمعی اختلافات کارگری، از جمله حق اعتصاب ، مطابق روال تعیین شده توسط قانون کار فدراسیون روسیه ، سایر قوانین فدرال ؛

3.1.17. جبران خسارت وارده به کارمند در رابطه با عملکرد وی وظایف شغلی و جبران خسارت معنوی طبق روال تعیین شده توسط قانون کار فدراسیون روسیه ، سایر قوانین فدرال ؛

3.1.18. بیمه اجتماعی اجباری در موارد مقرر در قوانین فدرال ؛

3.1.19. مزایا ، غرامت ، کمک مادی و تضمین های اضافی ایجاد شده توسط قرارداد جمعی و سیستم حقوق و دستمزد نیروی کار در این شرکت.

3.1.20. ارائه پیشنهادات به مدیریت شرکت برای بهبود کار ، مربوط به تعهدات فروشنده و کل شرکت به طور کلی ؛

3.2 کارمند انجام وظایف زیر را بر عهده می گیرد:

3.2.1 عملکرد بی وقفه بخش کالا را تضمین می کند ، در تمام مدت کار در محل کار خود است و فقط در صورت جایگزینی فروشنده دیگر با موافقت رئیس بخش (معاون بخش اصلی) می تواند محل کار خود را ترک کند.

3.2.2. خدمات پیشگیرانه و مودبانه را به خریداران ارائه می دهد ، شرایط لازم را برای آنها فراهم می کند تا کالاهای مورد علاقه خود را انتخاب و آشنا شوند ، عدم وجود نقض قوانین تجارت را کنترل می کند ، اقدامات لازم را برای اطمینان از عدم وجود صف انجام می دهد.

3.2.3. آماده سازی کامل کالا را قبل از فروش انجام می دهد (بررسی نام ، مقدار ، کامل بودن ، درجه ، قیمت ، انطباق با برچسب ، بسته بندی ، بازرسی ظاهر، دیگر)؛

3.2.4. سرپرست فوری خود را مطلع می کند ، و در صورت لزوم ، مدیریت شرکت را در مورد موارد شناسایی کالاهایی که شرایط لازم برای آماده سازی قبل از فروش را برآورده نمی کنند ،

3.2.5. با توجه به محله کالا ، تعداد دفعات تقاضا ، راحتی کار ، کالاها را براساس گروه ها ، انواع آنها ترتیب می دهد.

3.2.6. پیشنهاد و نمایش کالا را به خریداران انجام می دهد. در انتخاب کالاها به خریداران کمک می کند ، در مورد مقصد ، خصوصیات ، کیفیت کالاها ، قوانین مراقبت از کالاها ، قیمت ها ، پیشنهاد کالاهای قابل تعویض ، کالاهای جدید و مرتبط با آنها ، محاسبه قیمت خرید ، صدور قبض و صدور گذرنامه به خریداران مشاوره می دهد (سند دیگر) ) برای محصولی که دارد دوره ضمانت؛ بسته بندی خرید ، صدور یا انتقال خرید برای کنترل ، مبادله کالا را ایجاد می کند.

3.2.7. در دسترس بودن کالا را در بخش تجارت کنترل می کند ، کیفیت ، تاریخ انقضا کالا را بررسی می کند ، در دسترس بودن و انطباق مارک ها ، برچسب های قیمت کالاها را بررسی می کند.

3.2.8. نظارت بر ایمنی کالا ، تجهیزات فروشگاه و سایر ارزشهای مادی ؛

3.2.9. اقداماتی برای جلوگیری و از بین بردن موقعیت های درگیری انجام می دهد.

3.2.10. کاستی های موجود در خدمات مشتری را به مدیریت اطلاع می دهد ، برای رفع آنها تدابیری اتخاذ می کند.

3.2.11. فضای مطبوعی را در محیط کار حفظ کرده و نمونه ای شخصی از خدمات مشتری ارائه می دهد. فروشنده باید در انتخاب و بررسی کالاها توسط خریداران صبور ، با دقت ، مودب باشد. هنگام تحویل خرید ، خریدار باید از او تشکر کند.

3.2.12. از نظافت و نظم در محل کار ، در بخش کالا و همچنین در طبقه تجارت به طور کلی اطمینان حاصل می کند.

3.2.13. نظم کار و تولید ، قوانین و مقررات حفاظت از کار ، شرایط بهداشت و بهداشت صنعتی ، الزامات ایمنی در برابر آتش و دفاع مدنی را رعایت می کند.

3.2.14. دستورات و دستورات مدیریت و اداره مستقیم شرکت را اجرا می کند.

3.2.15. با لباس فرم در محل کار است ، باید ظاهری مرتب داشته باشد.

3.2.16. توافق نامه ای درمورد مسئولیت کامل در اولین درخواست کارفرما مطابق با قانون قابل اجرا منعقد می کند.

3.3 کارمند باید بداند:

3.3.1. مقررات اساسی ، قوانین و مقررات حاکم بر روابط بین فروشنده و خریدار ؛

3.3.2. اشکال ، روش و روش های تجارت و گزارش نقدی

3.3.3. استانداردها ، شرایط فنی و ویژگی های محصولات فروخته شده ؛

3.3.4. فروش قیمت های خرده فروشی ، کالاهای فروخته شده

3.3.5. شرایط نگهداری و حمل و نقل برای محصولات فروخته شده توسط شرکت.

3.3.6. اشکال فعلی حسابداری و گزارشگری ؛

3.3.7. اخلاق کسب و کار؛

3.3.8 روانشناسی و اصول فروش ؛

3.3.9. ساختار بخش خرده فروشی

3.3.10. اسناد ، دستورات و مقررات ناظر بر روابط درون شرکتی ؛

3.3.11. مقررات داخلی کار؛

3.3.12. قادر به استفاده از صندوق پول نقد در کار باشد.

3.3.13. دارای رایانه در سطح یک کاربر مطمئن ، از جمله توانایی استفاده از برنامه های رایانه ای برای حسابداری کالا.

4.1. کارفرما حق دارد:

4.1.1 انجام مذاکرات جمعی و انعقاد قراردادهای جمعی ؛

4.1.2. تشویق کارمند برای کار وظیفه شناسانه و موثر.

4.1.3. کارمند را ملزم به انجام وظایف کار خود و احترام به دارایی کارفرما و سایر کارمندان کند تا از قوانین مقررات داخلی کار سازمان پیروی کند.

4.1.4. برای آوردن کارمند به مسئولیت انضباطی و مادی به روشی که در قانون کار فدراسیون روسیه ، سایر قوانین فدرال تعیین شده است.

4.1.5. برای تصویب مقررات محلی

4.2. کارفرما موظف است:

4.2.1 مطابق با قوانین و سایر اقدامات قانونی نظارتی ، مقررات محلی ، شرایط قرارداد جمعی ، موافقت نامه ها و قراردادهای کار.

4.2.2. اطمینان از ایمنی شغلی و شرایط مطابق با الزامات ایمنی و بهداشت شغلی ؛

4.2.3. تجهیزات ، وسایل ، اسناد فنی و سایر وسایل لازم برای انجام وظایف شغلی را به کارمند ارائه دهد.

4.2.4. مبلغ کامل را به کارمند پرداخت کنید دستمزد در شرایط تعیین شده توسط قانون کار فدراسیون روسیه ، قرارداد جمعی ، مقررات داخلی کار سازمان ، این توافق نامه ؛

4.2.5. مطابق روال تعیین شده توسط قوانین فدرال ، بیمه اجتماعی اجباری کارمند را انجام دهید.

4.2.6. جبران خسارت وارده به کارمند در ارتباط با انجام وظایف شغلی وی و همچنین جبران خسارت معنوی به روشی که در قانون کار فدراسیون روسیه ، قوانین فدرال و سایر اقدامات قانونی نظارتی مقرر شده است.

5.1 کارمند کاملا تحت پوشش مزایا و ضمانت های تعیین شده در قانون و مقررات محلی است.

5.2 خسارت وارده به کارمند در اثر جراحت یا صدمه دیگر به سلامتی مرتبط با انجام وظایف شغلی وی طبق قانون کار فدراسیون روسیه قابل جبران است.

6.1 کارمند موظف است وظایف کارگری پیش بینی شده در بند 3.2 بند 3 این توافق نامه را در مدت زمانی که مطابق با مقررات داخلی کار تعیین شده است و همچنین در دوره های زمانی دیگر که مطابق با سایر اقدامات قانونی نظارتی مربوط به ساعت کار است انجام دهد.

6.2 به کارمند یک هفته کاری ساعتی با یک روز کاری استاندارد اختصاص داده می شود.

6.3 کارفرما موظف است طبق قانون فعلی ، زمان استراحت را به کارمند ارائه دهد:

6.4 کارفرما موظف است مرخصی استحقاقی سالانه با مدت زمان زیر را به کارمند ارائه دهد:

7.1 کارفرما موظف است طبق قوانین ، سایر اعمال قانونی نظارتی ، موافقت نامه های جمعی ، موافقت نامه ها ، مقررات محلی و قرارداد کار ، کار کارمند را پرداخت کند.

7.2 این توافق نامه حقوق زیر را تعیین می کند:

7.3 پرداخت دستمزد به ارز خارجی انجام می شود فدراسیون روسیه (به روبل)

7.4 کارفرما موظف است حقوق را مستقیماً به کارمندان با شرایط زیر پرداخت کند.

7.5 کارفرما موظف است حقوق خود را به کارمند پرداخت کند:

8.1 کارفرما موظف به انجام بیمه های اجتماعی کارمند پیش بینی شده در قوانین فعلی فدراسیون روسیه است.

8.2 انواع و اقسام بیمه های اجتماعی به طور مستقیم با آنها مرتبط است فعالیت کارگری: .

8.3 این توافق نامه تعهد کارفرما را نیز به عهده دارد انواع زیر بیمه اضافی کارمند:.

9.1 فروشنده مسئول این موارد است:

9.1.1 عدم انجام ، انجام نادرست وظایف عملکردی ؛

9.1.2. اطلاعات نادرست در مورد وضعیت اجرای وظایف و دستورات دریافت شده ، نقض مهلت اجرای آنها ؛

9.1.3. عدم رعایت دستورات ، دستورات مدیریت مستقیم و اداره شرکت ؛

9.1.4. نقض مقررات کار ، قوانین ایمنی و ایمنی در برابر آتش سوزی در شرکت ؛

9.1.5. افشای اسرار تجاری ؛

9.1.6. از دست دادن ، خسارت و کمبود کالا و سایر ارزشهای مادی مطابق با قانون قابل اجرا.

9.2 طرف قرارداد کار که خسارتی به طرف دیگر وارد کرده باید این خسارت را طبق قوانین فعلی فدراسیون روسیه جبران کند.

9.3 این توافق نامه مسئولیت زیر را در مورد خسارت وارده به کارمند کارفرما تعیین می کند.

10.1 این توافق نامه از تاریخ امضای آن توسط کارمند و کارفرما لازم الاجرا می شود و تا زمان خاتمه آن به دلایل تعیین شده توسط قوانین فدراسیون روسیه معتبر است.

10.2 تاریخ امضای این توافقنامه تاریخی است که در ابتدای توافق نامه مشخص شده است.

11.1 اختلافات ناشی از اجرای این قرارداد بین طرفین به روشی که در قانون کار فدراسیون روسیه مقرر شده حل خواهد شد.

11.2 این توافق نامه در 2 نسخه منعقد شده و شامل می شود.

11.3 هر یک از طرفین این قرارداد دارای یک نسخه از توافق نامه هستند.

11.4 شرایط این توافق نامه ممکن است با توافق مشترک طرفین تغییر یابد. هرگونه تغییر در شرایط این توافق نامه به صورت امضا شده توسط طرفین انجام می شود توافقنامه تکمیلی، که جز integ لاینفک این توافق نامه است.

قرارداد کار با فروشندگان مشخصات خاص خود را دارد: فرم و نمونه سال 2018 را می توانید در مقاله بارگیری کنید. در قرارداد ، تمام مسئولیت های شغلی را یادداشت کنید ، مسئولیت مادی را ذکر کنید.

فروشنده کارمند یک منطقه فروش ، فروشگاه یا هر نقطه فروش دیگری است که شرکت در آن فروش انجام می دهد. در بیشتر موارد ، به فروشنده بستگی دارد که درآمد شرکت چقدر باشد. پس از همه ، با توجه به نتایج کار ، مشخص است که کدام محصول مورد تقاضا است یا در انبار ذخیره می شود. علاوه بر این ، فروشنده همچنین یک کارمند مسئول مالی است. او مسئول کالا است و رسید را ثبت می کند پول از فروش

تعدادی از الزامات ویژه به کارگران بازرگانی که درگیر کار با تماس با مشتریان و محصولات هستند اعمال می شود. در مرحله اول ، کارمندان در زمینه تجارت تحت معاینات پزشکی اجباری قرار می گیرند (بند 15 لیست ، با تأیید وزارت بهداشت و توسعه اجتماعی روسیه از تاریخ 12 آوریل 2011 ، شماره 302n ، ماده 213 قانون کار فدراسیون روسیه).

ثانیاً ، چنین کارکنانی قبل از استخدام تحت معاینه پزشکی قرار می گیرند. برای پذیرش در کار ، او باید نظر پزشکی را بر اساس نتایج یک معاینه پزشکی ارائه دهد. علائم مربوط به فرصت کار در زمینه تجارت در پرونده پزشکی شخصی ثبت می شود (تصویب شده توسط دستور Rospotrebnadzor در تاریخ 20 مه 2005 شماره 402)

شرکت ها اغلب یک فروشنده را نه به عنوان یک متخصص باریک ، بلکه به عنوان یک متخصص عمومی استخدام می کنند. بنابراین ، اغلب شرکت هایی وجود دارد که فروشنده ، او نیز یک صندوقدار ، یک مشاور ، و حتی یک انبار کننده در یک انبار است. اینها اضافه کار فروشنده. به همین دلیل است که علاوه بر تعهدات اصلی ، کلیه تعهدات اضافی نیز در قرارداد کار با وی تجویز شده است.

قرارداد کار فروشنده جداگانه ندارد فرم واحد… بنابراین ، خود شرکت می تواند شکل خاص خود را توسعه دهد و فقط موارد مورد نیاز خود را شامل شود. در عین حال ، فراموش نکنید که قانون کار حکم می کند و شرایط اجباری قراردادها (ماده 57 قانون کار فدراسیون روسیه).

در یک قرارداد کاری برای قانون کار باید باشد:

کلیه موارد فوق الزامی است. اگر چیزی در قرارداد گنجانده نشده باشد ، این مبنایی برای شناختن آن نیست که منعقد نشده و منجر به فسخ آن نخواهد شد. اما بازرسان ممکن است شکایتی داشته باشند. بنابراین ، از نزدیک به طراحی نگاهی بیندازید. قراردادهای کار با فروشنده

اگر چیزی فراموش شود ، قرارداد کار باید با اطلاعات و شرایط از دست رفته تکمیل شود. علاوه بر این ، اطلاعات مستقیماً در متن توافق نامه وارد می شود و شرایط از طریق پیوست قرارداد یا از طریق یک توافق نامه جداگانه درج می شود. چنین سندی باید کتبی تهیه شود و جز an لاینفک قرارداد کار خواهد بود.

این شرکت با صلاحدید خود تمام امتیازات اضافی را به الگو اضافه می کند. اما تحت هیچ شرایطی نباید حقوق کارمند خود را نقض کنند. و در اینجا ممکن است یک وضعیت دوگانه ایجاد شود ، یا با برنامه ریزی تمام شرایط قرارداد زحمت نکشید ، یا بالعکس – همه چیز را با جزئیات بنویسید. گزینه دوم ایمن تر است ، زیرا اگر اتفاقی بیفتد می توانید فروشنده را به دادگاه بکشید. به عنوان مثال ، می توان از فروشنده صندوقدار در صندوق کمبود مطالبه کرد و از خسارت وارد شده به کالا ، خسارت به یک انباردار پرداخت کرد.

هنگام استخدام فروشنده ، شرکت حق دارد یک دوره آزمایشی را در قرارداد در نظر بگیرد. اما به یاد داشته باشید ، طبق قانون کار فدراسیون روسیه ، این دوره نمی تواند بیش از 3 ماه باشد (ماده 70 قانون کار فدراسیون روسیه). برای قراردادهای مدت دار دو تا شش ماهه ، دادگاه می تواند حداکثر دو هفته تعیین شود. اگر چنین شرطی در متن قرارداد لحاظ نشده باشد ، کارمند بدون دوره آزمایشی استخدام شده تلقی می شود. پس اخراج وی به دلیل نتایج نامطلوب آزمون غیرممکن است (نامه روسترود به تاریخ 11 مارس 2010 ، شماره 642-6-1).

توابع کار اضافی فروشنده را در قرارداد به روشنی مشخص کنید و بلافاصله با فروشنده موافقت کنید که آیا مبلغ بیشتری برای آنها پرداخت می شود و به چه مبلغی. به عنوان مثال ، اگر فروشنده انبار دار نیز باشد ، لیست را لیست کنید وظایف کاری شما می توانید عبارت “فروشنده موظف است به انبار ببرد ، توزین کند ، ذخیره کند و از مواد مختلف مواد مختلف را آزاد کند: سوخت ، مواد اولیه ، محصولات نیمه تمام ، محصولات نهایی ، قطعات ، ابزار ، وسایل.”

همچنین در قرارداد شرط کنید که کارمند متعهد می شود از ایمنی کالا و یکپارچگی کالا اطمینان حاصل کند. کارمند مجبور است برای چنین کاری هزینه اضافی بپردازد ، بنابراین ، در بخش “شرایط پاداش” ، به طور جداگانه مقدار حق استحقاق خود را تعیین کنید.

در بخش “موضوع قرارداد” ، ذکر کنید که شما مستقیماً کارمندی را برای موقعیت فروشنده-صندوقدار استخدام می کنید ، نه فقط یک فروشنده. به عنوان مثال ، می توان به صورت زیر نوشت: “کارمند متعهد می شود شخصاً وظایف کارگری فروشنده-صندوقدار را انجام دهد ، تا از مقررات داخلی کار مربوط به کارفرما پیروی کند.”

همچنین یک مورد اجباری در بخش “حقوق و تعهدات یک کارمند” شامل شرط مسئولیت مالی فروشنده است. بنابراین در صورت سرقت یا کمبود ، می توانید خسارات وارده را از وی جبران کنید. به عنوان مثال ، می توانید عبارت زیر را به صورت زیر وارد کنید: “یک کارمند یک شخص مسئول مالی است و پس از صدور دستور در انتصاب خود برای کار ، او باید در هنگام دریافت ، با دستورالعمل شماره 3210-U بانک روسیه از 11 مارس 2014 آشنا شود و توافق نامه ای در مورد مسئولیت کامل منعقد کند.” یعنی قرارداد کار چنین فروشنده ای از نظر مادی مسئولیت خواهد داشت.

همچنین مهم است که تنها توصیف توابع در قرارداد کافی نیست. بنابراین ، از جمله ، جزئیات را صادر کنید شرح شغلآنچه فروشنده-صندوقدار موظف است انجام دهد. او باید با دستورالعمل های زیر امضا آشنا شود.

آنچه را که دقیقاً فروشنده باید انجام دهد در قسمت حقوق و مسئولیت های کارمندان قرار دهید. به عنوان مثال ، در قرارداد کار با یک فروشنده فروشگاه مواد غذایی ، ممکن است توابع زیر را ذکر کنید:

قرارداد کار بین یک کارآفرین و فروشنده از نظر شکل و محتوا با توافق نامه بین یک شرکت و فروشنده تفاوتی ندارد. روش تنظیم قرارداد کار با فروشنده به صورت کلی است. نکته اصلی قبل از استخدام ، از او اسناد بخواهید (ماده 65 قانون کار فدراسیون روسیه. به عنوان مثال:

همانند این شرکت ، هیچ فرم یکسانی برای کارآفرینان وجود ندارد. قرارداد کار را به هر شکلی تنظیم کنید. اما وضعیت کارفرما و ویژگی های فصل 48 قانون کار فدراسیون روسیه را در نظر بگیرید. به خصوص:

همچنین یک برنامه کاری را بنویسید که شامل آن باشد زمان کاری و زمان استراحت ساعات کاری ، روش اعطای روزهای تعطیل و تعطیلات با حقوق سالانه توسط کارآفرینان با توافق با کارمند تعیین می شود (ماده 305 قانون کار فدراسیون روسیه). شما می توانید هر حالت عملیاتی را تنظیم کنید ، از جمله برای هر کارمند جداگانه. در صورت لزوم ، کارآفرین حق ورود به حسابداری خلاصه را دارد.

اگر یک کارآفرین انفرادی بیش از 35 کارمند نداشته باشد ، می تواند با توافق طرفین ، بدون در نظر گرفتن فوریت کار یا عدم کار ، تا 5 سال با آنها قرارداد کار مدت دار ببندد (ماده 59 قانون کار فدراسیون روسیه). قوانین مربوط به خدمات خرده فروشی و مصرف کننده یکسان است ، اما تعداد کارمندان کمتر است – فقط 20 نفر. اما اگر کارمند اصرار به انعقاد قرارداد نامحدود داشته باشد ، تأمین وی فقط بر این اساس امکان پذیر نخواهد بود (ماده 64 قانون کار فدراسیون روسیه).

در قرارداد کار با فروشنده ، کارآفرین می تواند در مورد دلایل دیگری برای اخراج به ابتکار کارفرما توافق کند ، قانون کار (ماده 307 قانون کار فدراسیون روسیه). به عنوان مثال – هرگونه نقض یکباره وظایف کارگری توسط یک کارمند. برای فروشندگان ، این ممکن است عدم استفاده از CCP باشد. اما ایجاد زمینه هایی که منجر به تبعیض شود غیرممکن است (ماده 3 قانون کار فدراسیون روسیه). به عنوان مثال ، شما نمی توانید به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی اخراج شوید.

یکی دیگر از ویژگی های قرارداد با کارآفرینان این است که شما می توانید شرایط اخطار اخراج ، موارد و میزان پرداخت حق انصراف و سایر پرداخت های خسارت را برای خود تعیین کنید.

لطفا توجه داشته باشید: اگر یک کارآفرین از ویژگی های یک شرکت خرد برخوردار باشد ، حق استفاده از فرم استاندارد قرارداد کار را دارد (مصوب 27 فوریه 2016 ، شماره 858 توسط دولت فدراسیون روسیه). چنین کارفرمایانی می توانند بندهایی را که به دلیل ماهیت کار پر نمی کنند از بند قرارداد حذف کنند و بندهایی که در یادداشت های مربوط به قرارداد استاندارد (نامه وزارت کار روسیه به تاریخ 30 ژوئن 2017 شماره 14-1 / B-591). اگر یک کارآفرین فردی از فرم استاندارد استفاده کند ، ممکن است تا حدی یا کاملاً مقررات کار ، آیین نامه مربوط به پاداش ، آیین نامه پاداش ، برنامه شیفت و سایر مقررات محلی کار را رها کند.

تبلیغات

مشترک شدن در اخبار

سایت اقدام پژوهی –  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  –  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .فایل بعد از خرید هم مستقیم دانلود می شود هم به ایمیل شما فرستاده می شود (پوشه inbox یا s pam )

3 – درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل   را بنویسید.

قرارداد استخدام فروشنده

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

نمونه قرارداد كار موقت (كارمند) بصورت رایگان :

 

فایل ورد و قابل ویرایش  مربوط به قرارداد كار موقت (كارمند) را می توانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود نمایید.

 

  

 

همچنین متن قرارداد بالا در زیر قرار داده شده است :

 

قرارداد كار موقت (كارمند)

 

            اين قرارداد در تاريخ  /  / 1392 في مابين شركت ……………….. به نشاني . …………………………………………………………………… به نمايندگي آقاي ……………… كه اختصارا كارفرما ناميده ميشود از يك سو و آقاي ……………… فرزند ……………. به شماره شناسنامه …….. صادره از …….. متولد …….. و به نشاني ……………………………………………………………….(تلفن : ………………………… / موبايل : ……………………..) داراي مدرك تحصيلي …………………………….. كه اختصارا كارپذير (كارمند) ناميده ميشوند از سوي ديگر طبق قوانين و مقررات جاري جمهوري اسلامي ايران و شرائط مورد توافق منعقد و طرفين ملزم و مكلف به رعايت كليه مفاد قرارداد حاضر ميباشند .

 

ماده 1 ) موضوع قرارداد :

موضوع قرارداد عبارتست از استفاده از خدمات كارپذير بصورت ساعتي و بر اساس وظائف محوله با عنوان شغل …………………………. طبق شرح وظائف ابلاغي .

 

ماده 2 ) مدت قرارداد  :

            اين قرارداد موقت بوده و مدت آن ….. ماه شمسي از تاريخ …………………… تا تاريخ …………………………. تعيين ميگردد و با توافق كتبي طرفين قابل تمديد يا تغيير ميباشد .

تبصره 1- هيچ گونه حق و حقوق ديگري در حين يا پس از اتمام قرارداد ، از قبيل استخدام رسمي يا پيماني و غيره نسبت به شركت براي كارپذير ايجاد نخواهد شد .

تبصره 2 – ميزان كار كارپذير در اين قرارداد حداكثر 240 ساعت در ماه خواهد بود و وي موظف است در محل اجراي موضوع قرارداد كه از سوي كارفرما تعيين و ابلاغ ميگردد حاضر و نسبت به انجام دقيق و صحيح موضوع قرارداد اقدام نمايد .

 

ماده 3 ) حق الزحمه :

            كل دستمزد كارپذير اعم از حقوق ، مزايا ، كمك هزينه خوار و بار ، اياب و ذهاب ، سابقه كار ،  مسكن ، تاهل ، اولاد و غيره بصورت ساعتي محاسبه گرديده و از قرارهرساعت كار -/……………….. ريال مي باشد كه در دوره هاي زماني يك ماهه بر اساس كاركرد تائيد شده كارپذير پس از كسر كسورات قانوني به وي پرداخت خواهد گرديد . نيز در صورت اتمام موفق پروژه (بنا به تشخيص مدير پروژه) و عدم شمول قرارداد در بندهاي جرائم و تاخيرات ناشي از عدم كاركرد كارپذير ، در انتهاي هر قرارداد تا سقف اعتباري پروژه در سهم كـــارپذير با نامبرده تسويه حساب بعمل خواهد آمد .

تبصره 3 – در صورت دريافت هر گونه تسهيلات توسط كارپذير ، به ميزان ارزش تسهيلات دريافت شده از دستمزد كارپذير كسر خواهد شد .

ماده 4 ) مرخصــــــي :

            مرخصي در اين قرارداد بصورت مرخصي از كار تلقي گرديده و بايستي حداقل سه روز پيش از استفاده به تائيد مدير پروژه مربوطه رسيده باشد .

تبصره 4 : استفاده از مرخصي استحقاقي با هماهنگي قبلي كارپذير و توافق مسئول مربوطه وفق قوانين و مقررات بوده و عدم حضور بدون اطلاع قبلي غيبت محسوب ميگردد و در صورت غير موجه بودن طبق مفاد قانوني و قراردادي اقدام خواهد شد .

 

ماده 5 ) تعهدات كارپذير :

            كارپذير متعهد و مكلف است بر اساس قانون و مقررات وظائف محوله را بشرح زير به نحو احسن انجام دهد :

5-1-     كوشش و حسن نيت و عملكرد در انجام امور محوله .

5-2-     رعايت قوانين , مقررات و بخشنامه هاي صادره .

5-3-     اطلاعات ، اسناد و اسرار شركت كارفرما و مدارك و آمارهائي كه در ضمن كار در اختيار كارپذير قرار ميگيرد كاملا محرمانه تلقي و افشاء آنها وفق قوانين و مقررات مربوطه قابل تعقيب كيفري و مستلزم جبران خسارت وارده از سوي كارپذير ميباشد .

قرارداد استخدام فروشنده

5-4-     حضور منظم و به موقع در محل كار و رعايت موازين و شئون اسلامي و اخلاقي و سلسله مراتب سازماني .

5-5-     انجام امور محوله در زمانهاي تعيين شده توسط كارفرما يا مدير پروژه .

 

ماده 6 ) موارد فسخ قرارداد :

            قرارداد قبل از انقضاء مدت قابل فسخ نميباشد مگر درصورت حدوث هر يك از شرائط ذيل :

6-1-     عدم رعايت مقررات مندرج در ماده 5 اين قرارداد .

6-2-     غيبت غير موجه بيش از 5 روز متوالي توسط كارپذير .

6-3-     نداشتن كارائي و عدم انجام وظائف محوله به نحو مطلوب از سوي كارپذير به تشخيص كارفرما .

6-4-     تقاضاي كتبي كارپذير مبني بر استعفا و يا فسخ قرارداد يكماه قبل از پايان كار و موافقت كارفرما .

6-5-     از دست دادن صلاحيت هاي امنيتي و عقيدتي ، سياسي كارپذير .

 

ماده 7 ) ساير شروط :

7-1-     در صورت بروز هر گونه مشكل و يا درخواستي كارپذير موظف است موضوع را در اسرع وقت با كارفرما يا مدير مستقيم خود در ميان بگذارد و نظر كارفرما در اين زمينه لازم الاجرا ميباشد .

7-2-     اين قرارداد مشمول بيمه نگرديده و هيچگونه تعهدي از اين بابت نسبت به برعهده كارفرما نميباشد . تنها در صورت تمايل كارپذير و موافقت كارفرما ، وي ميتواند در طول مدت اين قرارداد با صرف هزينه شخصي از سوي شركت بيمه گردد .

7-3-     كارفرما در ازاي سرويس اياب و ذهاب و هزينه هاي ارتباطات (از جمله تلفن ، تلفن سيار ، اينترنت ، اينمارست ،و موارد مشابه ) كارپذير در شهر محل كار هيچگونه تعهدي نخواهد داشت و تنها در صورت نياز به مسافرتهاي برون شهري و اقامت در مقصد (بجز تهران)‌ هزينه هاي مربوطه بعهده كارفرما خواهد بود .

7-4- طي اين قرارداد 25% از حق الزحمه در زمان تسويه حسابهاي ماهيانه بعنوان سپرده حسن انجام كار ، نزد كارفرما باقي مانده و پس از تائيد محصولات تامين شده توسط كارپذير از سوي كارفرماي قرارداد ، به كارپذير پرداخت ميگردد .

 

 

اين قرارداد در 7 ماده و4 تبصره ، در دو نسخه تنظيم و پس از امضاي طرفين مبادله گرديده و هر نسخه حكم واحد را دارد .

 

نماينده كارفرما                                                                        كارپذير

………………………………………….                                                            ………………………….

                 مدير عامل

 

تاريخ                                                                                  تاريخ

 

امضاء                                                                                 امضاء

 

همچینن می توانید از سایر فرم های قرارداد از لینک های زیر استفاده کنید :

 

 

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این
سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل
شما  فرستاده می شود .

سایت آموزش و پرورش

رتبه الکسا سایت

ویکی پدیا

معلم سایت

از اينکه به سايت ما آمده ايد بسيار خوشحاليم. به دليل بروز بودن سايت لطفا از صفحات ديگر هم بازديد نماييد.

محمدی

2020-06-08

مطالب خواندنی
3 دیدگاه ها

مشاهده فهرست

قرارداد کار موضوع مهمی است که ضروری است هر یک از کارمندان و کارفرمایان نسبت به آن شناخت لازم را داشته باشند. به موجب نمونه قرارداد کار که در امور مختلف موجود می‌باشد، تمام آنچه بین کارمند و کارفرما بوده لازم الاجرا می شود و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توان به آن استناد کرد.

شما می توانید فایلهای نمونه قرارداد کاری بین دو نفر را در فرمت پی دی اف و ورد به صورت رایگان از سایت ما دانلود کنید.

دانلود فایل ورد فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )

قرارداد استخدام فروشنده

دانلود فایل pdf فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

دانلود فایل pdf فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

*******

در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر این موضوع پرداخته شده و همچنین چند نمونه قرارداد کار گردآوری شده است تا افراد بتوانند به خوبی موضوع را متوجه شده از آن‌ها استفاده نمایند.

به موجب قرارداد کار الزامی بین کارگذار و کارمند ایجاد می شود تا به سبب آن هر یک از طرفین به وظایف خود عمل نمایند. بدین ترتیب روابط کارگر و کارفرما جنبه ای قانونی یافته و مواردی همچون حق الزحمه و مطالبات نیز در سایه قراردادی قانونی صورت می گیرند. لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت این موضوع بخشی از قانون کار نیز به بررسی آن پرداخته است که به شرح زیر می‌باشد:

قرارداد کار به قراردادی کتبی یا شفاهی اطلاق می شود که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی خود، کاری را برای مدتی موقت یا غیرموقت برای کارفرما انجام می دهد.

به طور کلی و در تمامی قرار داد های کاری همواره 2 طرف حضور دارند. این دو طرف عبارت اند از:

 

کارگر طبق ماده 2 قانون کار بدین شکل تعریف شده است:

شخصی حقیقی، در واقع به عنوان انسانی تعریف شده است که به دستور کارفرما کار را انجام داده و در قبال آن کار، مُزد دریافت می‫کند. این مزد می‫تواند به شکل های:

 

 همچنین در مقابل، کارفرما نیز بدین ترتیب تعریف شده است:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که ضرورتی ندارد حتما انسان باشد. (می تواند هر نهاد و یا ارگان خاصی نیز در نظر گرفته شود.)

همچنین لازم به ذکر است که در صورت انعقاد قرارداد روابط بین‌ کارگر و کارفرما مطابق قانون کار رسمیت پیدا خواهد کرد.

 

با توجه به آنچه پیش تر بیان شد می توان ویژگی هایی را برای قرارداد کار در نظر گرفت که از قرار زیر هستند:

این فرایند در قانون به عنوان عقد شناخته شده و برای آن مقرارات خاصی نیز در نظر گرفته شده است.

برای انعقاد این قرارداد تشریفات خاصی نیاز نبوده و می توان آن را به صورت کتبی یا شفاهی منعقد نمود.

به موجب این نوع قرارداد کارگر در قبال انجام کار خود حق الزحمه دریافت کرده و کارفرما نیز در قبال کسی که این کار را انجام داده موظف است تا به او اجرتی را پرداخت کند.

بدین معنی که در این نوع قرارداد کار نمی توان مزایای در نظر گرفته شده برای کارگر را کمتر از میزان مقرر در قانون کار دانست. جز در مواردی استثنا که در قانون مشخص شده است.

در قرارداد موقت زمان اتمام قرارداد ذکر شده و بدین ترتیب در زمان تعیین شده به پایان می رسد. باید دانست در تمدید این نوع قرارداد دال بر بر دائمی شدن آن نمی باشدچنانچه این قرارداد در موعد مقرر تمدید نگردد و کارگر نیز در حال ادامه فعالیت خود باشد، می تواند ادعای تمدید قرارداد را نماید.

این نوع قرارداد برای اموری ترتیب داده می شود که مستمر بوده و در واقع قرارداد دائم است. لازم به ذکر است که در گذشته در خصوص این قراردادها به جای عبارت غیر موقت از واژه دائم استفاده می شده است اما بنا به دلایل زیر و با تشخیص مراجع مسئول امروزه از لفظ غیر موقت برای این نوع قرارداد استفاده می شود.

دلایل:

مثال:

برای تفهیم بهتر این موضوع کارگری را در نظر بگیرید که در کارگاهی مشغول به کار و قرارداد او دارای این دو بند است:

در نتیجه او یک کارگر دائم است.

قرارداد استخدام فروشنده

 

برای اینکه بدانیم قرارداد کار واجد شرایط صحت است یا خیر، ضروری است تا به اطلاعاتی دسترسی داشته و آن ها را مد نظر قرار دهیم. این اطلاعات از قرار زیر هستند:

 

از جمله مواردی که ضروری است تا در قرارداد کار ذکر شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جمع بندی

هر‌آنچه در خصوص قرارداد کار و موارد مربوط به آن ضروری تلقی می شد بیان شدند. امید است تا هر یک از افراد با مطالعه این مطالب توانسته باشند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و با آگاهی به عقد قراردادهای کاری و …  بپردازند.

همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در خصوص تمامی اموری که نیازمند عقد قرارداد هستند می تواند مانع از بروز مشکلات و درگیری ها در آینده و مسیر پیش رو شوند.

عالی…دستتون درد نکنه

با سلام
خواهشمندام نمونه ای از قراداد که در ذیل شرح داده ام برایم ارسال نمایید:
من دنبال نمونه قراداد با شرکت آبیاری هستم که در آن استفاده از نهر آب و کانال مربوط به آن برای بهره برداری بیشتر از نیروی آب و تولید برق و تا مدت طولانی و اینکه انحصار این فعالیت نزد من بوده و کسی حق استفاده را نداشته باشد مگر با اذن و اجازه من و اینکه اجاره بها به مقدار 5 تا 10 درصد از سود خالص بعد از کسر هزینه ها پرداخت شود.

با سلام میشه قراردادی نوشت که مشمول بیمه نشد

تمامی خدمات وب سایت استخدام شو، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


دانلود فایل pdf فرم شماره 1Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 2Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 3Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 4Downloads-icon

اشتراک گذاشته شده با :


asnafshemiran.irDownloads-icon

قرارداد استخدام فروشنده
قرارداد استخدام فروشنده
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *