قرارداد جعاله فروش

قرارداد جعاله فروش
قرارداد جعاله فروش



توضیح: طرفین قرارداد می توانند با توجه به شرایط خود بندهایی را به این قرارداد اضافه یا از آن حذف کنند.

جعاله عقدی است که شخصی ملزم به پرداخت اجرت مشخصی در برابر انجام کاری توسط شخص معین یا غیرمعینی می شود.

قرارداد جعاله فروش

 

ماده ۱- طرفین قرارداد

طرف اول قرارداد

جاعل (پرداخت کننده اجرت در برابر کار)

خانم/ آقای ……………………….. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………………….. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت ………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

 طرف دوم قرارداد

عامل (شخصی که کار باید انجام دهد)

خانم/آقای ……………………….. فرزند ……………….. به شماره شناسنامه ……………………. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..


ماده ۲- مورد جعاله

……………………………………………………………………………………………………


ماده ۳) حق الجعاله (اجرت کار) و نحوه پرداخت آن

اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ …………………… ریال وجه رایج معادل ……………… تومان است که جاعل متعهد گردیده آن را در پایان مدت مرقوم نقداً به عامل بپردازد.

 

ماده ۴- مدت قرارداد

از تاریخ …………………….. لغایت ……………………….. ماه/سال کامل شمسی.

 

ماده ۵- تعهدات طرفین

در این قسمت با توجه به مورد جعاله می‌توان تعهداتی را برای طرفین قرارداد در نظر گرفت.

 

ماده ۶- شرایط قرارداد

۱- کلیه هزینه‌های ناشی از خرید مواد اولیه، لوازم کار، دستمزد و مزایای کارگران و حق بیمه و غیره به عهده عامل است.

۲- هر یک از طرفین حق رجوع از این جعاله را مادامی که عمل به اتمام نرسیده و یا قبل از شروع به عمل دارد ولی اگر جاعل در اثناء عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را به نسبت عملی که انجام داده بدهد هرچند فسخ از طرف خود عامل نیز شده باشد.

۳- استحقاق عامل به دریافت تمامت جعل (عوض کار) موکول به انجام جعاله در موعد مقرر می ‌باشد.

 

ماده ۷- وجه التزام

عامل متعهد و ملتزم است که در تحویل و انجام به موقع مورد جعاله طی مدت مرقوم اقدام نماید و در صورت تأخیر در انجام مورد جعاله عامل متعهد است روزانه مبلغ ………………… ریال معادل …………….. تومان به عنوان وجه التزام به جاعل بابت هر روز تأخیر بپردازد و جاعل حق دارد روزانه مبلغ ………………. ریال معادل ……………… تومان وجه التزام مذکور را در صورت تأخیر از اجرت کسر و باقی را بپردازد.

 

ماده ۸- مرجع حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف فی مابین و نیز در رابطه با حسن انجام کار طبق مشخصات فنی مندرج در صورت وضعیت مزبور، طرفین داوری خانم/ آقای ……………….. فرزند …………..  شماره شناسنامه ……………… ساکن ……………………………………….. را پذیرفته و مورد را به داور مزبور ارجاع کرده و رأی آن داور برای طرفین در مورد ارجاعی قاطع  و غیرقابل اعتراض بوده و لازم الاجراء است و ذینفع حق دارد در صورت تمایل به دادگاه صالحه مراجعه نماید.

 

ماده ۹- اقامتگاه طرفین

قرارداد جعاله فروش

هرگونه اخطار، درخواست و مکاتبه در خصوص مفاد این قرارداد باید کتباً به نشانی طرفین که در این قرارداد نوشته شده و اقامتگاه قانونی آنان محسوب می‌شود ارسال گردد. در صورتی که این محل تغییر کند می‌بایست محل جدید بلافاصله کتباً به طرف دیگر اطلاع داده شود و در صورت تخلف، ارسال اخطار، درخواست یا مکاتبه به اقامتگاه قانونی سابق وی، ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

 

ماده ۱۰- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر ده ماده در تاریخ ………………. در … نسخه با اعتبار واحد تنظیم و بین طرفین مبادله گردید و مفاد و مندرجات آن مورد توافق کامل طرفین می ‌باشد.



  امضاء طرف اول قرارداد (جاعل)                                 امضاء طرف دوم قرارداد (عامل)

 

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: info[at]dadrah[dot]ir

ایمیل شکایات: report[at]dadrah[dot]ir

© تمامی حقوق این وبسایت متعلق به دادراه می باشد.

جعاله در لغت به معنای مزدی است که در برابر انجام کاری قرار داده می‌شود و در اصطلاح فقها، صیغه‌ای است که ثمره آن به دست آوردن منفعتی در برابر عوض است. البته برای انعقاد قرارداد جعاله شرط نیست که کارمزد معلوم باشد.

از جعاله، تعاریف دیگری نیز صورت گرفته است که بر اساس یکی از تعاریف فقها، ملتزم شدن جاعل به دادن عوض در قبال عملی که حلال و مقصود عقلا است، جعاله نامیده می‌شود. همچنین در تعریف دیگری، قرارداد جعاله عبارت است از التزام شخص به پرداخت اجرت و پاداش معلوم در مقابل عملی، اعم از اینکه عامل، معین باشد یا خیر.

طبق قانون، جعاله تعهدی جایز است و تا زمانی که عمل به اتمام نرسیده باشد، هر یک از طرفین می‌توانند رجوع کنند اما اگر جاعل، در اثنای عمل عامل از قرارداد جعاله رجوع کند، باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد. جعاله دارای این مزیت است که در آن معلوم بودن تفصیلی کار لازم نیست و موضوع التزام می تواند مجهول باشد، همان طور که قانون مدنی هم به آن تصریح دارد. چنان که در مورد اجرت نیز همین مطلب ثابت است.

کاری که به موجب قرارداد جعاله ، درخواست می شود، باید مشروع و عقلایی باشد، اگر شخصی، برای ارتکاب جرم یا کاری برخلاف اخلاق حسنه، ملتزم به دادن اجرت شود، جعاله باطل است.

قرارداد جعاله فروش

جعاله به اعتبار چگونگی ایجاب و پیشنهاد آن، بر دو قسم است:

در جعاله خاص، ایجاب برای شخص معین است و طرف خطاب، یک یا چند نفر خاص هستند. مثل این که پدر به فرزند خود بگوید که اگر فلان مساله را حل کنی، مبلغی مشخص به تو خواهم داد.

در جعاله عام، هدف جاعل، رسیدن به مقصود خود است و برای او فرقی ندارد که کار مورد نظر توسط چه کسی انجام شود. به عنوان مثال، می‌گوید که هر کس فلان کار را انجام دهد، به او مبلغی مشخص  پاداش می‌دهم.

قرارداد جعاله یک نوع عقد و از جمله عقود معین است و جاعل با خواندن صیغه ای خود را ملزم می‌کند که در صورت انجام شدن کاری مشخص برای او از سوی دیگری، این شخص مستحق مزد و عوض است. به عنوان مثال، فردی که یک راس دام خود را گم کرده است، اعلام می‌کند که هر کس حیوان گمشده او را پیدا کرد، مبلغی مشخص دریافت می‌کند.

کسی که انجام کاری را درخواست می‌کند.

کسی که کار درخواستی را انجام می‌دهد.

عوض و مزد را می‌گویند.

شرط است که جاعل باید بالغ و عاقل باشد و حاکم شرع او را از تصرف در اموالش منع نکرده باشد اما در خصوص عامل، وجود این شروط، ضروری نیست.

کارهایی مورد جعاله قرار می گیرند که شرایط زیر را داشته باشند.

۱- کار مورد جعاله، حلال و مشروع باشد. چرا که جعاله بر انجام کارهای حرام مثل زنا باطل است.

۲- کار، غرض و منفعت قابل توجه عقلایی داشته باشد، بنابراین قرارداد جعاله بر انجام کارهای عبث و بیهوده از قبیل کشیدن تمام آب چاه یا رفتن به اماکن خطرناک و تاریک صحیح نیست.

۳- عمل مورد جعاله از کارهای واجب بر جاعل نباشد. به عنوان مثال، جاعل بگوید هر کسی نماز ظهر و عصر مرا بخواند، مبلغی مشخص به او می دهم که در این صورت جعاله باطل است.

در جعاله، ایجاب از طرف جاعل بوده و به صورت عام یا خاص است. در ایجاب عام، همواره این امر مفروض است که التزام به پرداخت عوض یا اجرت، در مقابل اولین کسی است که عمل را انجام داده است. قبول در جعاله ممکن است صریح یا ضمنی باشد، همان طور که در جعاله عام چنین است.

در جعاله، عامل زمانی مستحق اجرت است که جاعل درخواست انجام کاری کند. به عنوان مثال، جاعل بگوید هر کسی گمشده ی مرا یافت، به او این مبلغ را پرداخت خواهم کرد.بنابراین اگر گمشده قبل از درخواست جاعل در دست کسی باشد، بر او لازم است که آن را تحویل صاحبش بدهد و مستحق عوض هم نیست.همچنین عامل زمانی مستحق دریافت مزد است که کار درخواستی را به اتمام برساند.

در صورتی که در عقد جعاله، عامل مشخصی مورد خطاب باشد و قرارداد جعاله با او بسته شود، اگر شخص دیگری غیر از عامل مشخص شده، کار مورد نظر را انجام دهد، این فرد مستحق اجرت نیست. چرا که طرف عقد نبوده و جاعل تعهدی نسبت به او ندارد. در این صورت، عامل معین نیز به دلیل اینکه کاری انجام نداده، مستحق اجرت نخواهد بود.

سلام.
کامل و عالی بود. تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


«جعاله» در لغت به معنای مزدی است که در برابر انجام کاری قرار داده می‌شود و در اصطلاح فقها، صیغه‌ای است که ثمره آن به دست آوردن منفعتی در برابر عوض است. البته برای عقد جعاله ، شرط نیست که کارمزد معلوم باشد. از جعاله، تعاریف دیگری نیز صورت گرفته است که بر اساس یکی از تعاریف فقها، ملتزم شدن جاعل به دادن عوض در قبال عملی که حلال و مقصود عقلا است، جعاله نامیده‌ می‌شود. همچنین در تعریف دیگری، جعاله عبارت است از التزام شخص به پرداخت اجرت و پاداش معلوم در مقابل عملی، اعم از اینکه عامل، معین باشد یا خیر. جعاله نوعی سفارش کار است و همان طور که در ماده ۵۶۱ قانون مدنی آمده، عبارت است از:

«التزام شخصی به ادای اجرت معلوم در مقابل عملی اعم از این که طرف، معین باشد یا غیرمعین.»

جعاله یک نوع عقد و از جمله عقود معین است و جاعل با خواندن صیغه‌ای خود را ملزم می‌کند که در صورت انجام شدن کاری مشخص برای او از سوی دیگری، این شخص مستحق مزد و عوض است. به عنوان مثال، فردی که یک راس دام خود را گم کرده است، اعلام می‌کند که هر کس حیوان گمشده او را پیدا کرد، مبلغی مشخص دریافت می‌کند. جعاله از سه رکن جاعل، عامل و جُعل تشکیل می‌شود:

شرط است که جاعل باید بالغ و عاقل باشد و حاکم شرع او را از تصرف در اموالش منع نکرده باشد اما در خصوص عامل، وجود این شروط، ضروری نیست.

قرارداد جعاله فروش

کارهایی مورد جعاله قرار می‌گیرند که شرایط زیر را داشته باشند:

جعاله به اعتبار چگونگی ایجاب و پیشنهاد آن، بر دو قسم است:

در عقد جعاله ، ایجاب از طرف جاعل بوده و به صورت عام یا خاص است. در ایجاب عام، همواره این امر مفروض است که التزام به پرداخت عوض یا اجرت، در مقابل اولین کسی است که عمل را انجام داده است. قبول در جعاله ممکن است صریح یا ضمنی باشد، هما‌ن‌طور که در جعاله عام چنین است.

طبق قانون، جعاله تعهدی جایز است و تا زمانی که عمل به اتمام نرسیده باشد، هر یک از طرفین می‌توانند رجوع کنند اما اگر جاعل، در اثنای عمل عامل از جعاله رجوع کند، باید اجرت‌المثل عمل عامل را بدهد. جعاله دارای این مزیت است که در آن معلوم بودن تفصیلی کار لازم نیست و موضوع التزام می‌تواند مجهول باشد، همان‌طور که قانون مدنی هم به آن تصریح دارد. چنان که در مورد اجرت نیز همین مطلب ثابت است. کاری که به موجب جعاله، درخواست می‌شود، باید مشروع و عقلایی باشد، اگر شخصی، برای ارتکاب جرم یا کاری برخلاف اخلاق حسنه، ملتزم به دادن اجرت شود، جعاله باطل است.

عقد جعاله با این ‌که عقدی جایز است اما این موضوع بدین معنا نیست که هیچ اثری نداشته باشد، بلکه الزام جاعل، اثری دارد که در صورت فسخ جعاله، بر آن مترتب می‌شود:

زمانی عامل مستحق اجرت است که کار مورد نظر را انجام داده و به جاعل تحویل دهد. در این زمینه پرسشی مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه اگر انجام کار قبل از جعاله باشد، مثلا برای پیدا کردن ماشین، جایزه تعیین شده اما شخص قبل از اطلاع از این جعاله، ماشین را پیدا کرده باشد، آیا مستحق اجرت است یا خیر؟ در این مورد اگر توافق صریح یا ضمنی، بین دو طرف نباشد، نمی‌توان گفت که مستحق خواهد بود.

در عقد جعاله ، عامل زمانی مستحق اجرت است که جاعل درخواست انجام کاری کند. به عنوان مثال، جاعل بگوید هر کسی گمشده مرا یافت، به او این مبلغ را پرداخت خواهم کرد. بنابراین اگر گمشده قبل از درخواست جاعل در دست کسی باشد، بر او لازم است که آن را تحویل صاحبش بدهد و مستحق عوض هم نیست.همچنین عامل زمانی مستحق دریافت مزد است که کار درخواستی را به اتمام برساند. در صورتی که در عقد جعاله، عامل مشخصی مورد خطاب باشد و قرارداد جعاله با او بسته شود، اگر شخص دیگری غیر از عامل مشخص‌شده، کار مورد نظر را انجام دهد، این فرد مستحق اجرت نیست. چرا که طرف عقد نبوده و جاعل تعهدی نسبت به او ندارد. در این صورت، عامل معین نیز به دلیل اینکه کاری انجام نداده، مستحق اجرت نخواهد بود.

در قانون عملیات بانکی و برای اینکه سودهای بانکی جنبه شرعی پیدا کند، ۱۹ عقد شرعی پیش‌بینی شده که چند قرارداد دیگر به آنها اضافه شده و عقد جعاله یکی از این قراردادها است. در قرارداد جعاله، علم اجمالی طرفین به عوضین کافی است و از سوی دیگر طرف مقابل جاعل نیز می‌تواند نامعین باشد. جعاله نسبت به دیگر قراردادهای معین از این امتیازات برخوردار است و با توجه به این ویژگی‌ها در قانون بانکداری بدون ربا تاکید شده است که بانک‌ها می‌توانند به منظور ایجاد قابلیت‌های متعدد از این عقد استفاده کنند.

آیین‌نامه فصل سوم قانون عملیات بانکی بدون ربا و دستورالعمل اجرایی جعاله کاربردهای جعاله در بانکداری را بیان می‌کند. مطابق این مقررات بانک‌ها در موارد زیر از جعاله استفاده می‌کنند: مواردی که بانک عامل جعاله است و مواردی که جاعل است. بنابراین بانک می‌تواند به عنوان هر یک از طرف‌های عقد جعاله ظاهر شود و قرارداد جعاله منعقد کند. معمولا بانک‌ها در نقش عامل ظاهر می‌شوند و به انجام خدمات بانکی، سرمایه‌گذاری مستقیم از طریق شرکت‌های تابعه و انعقاد جعاله ثانویه می‌پردازند. گشایش اعتبارات اسنادی، صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی و سرمایه‌گذاری مستقیم از سوی بانک‌ها می‌تواند در قالب جعاله انجام شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


وکیل تاپ –

جعاله عقد است و تمام شرایط اساسی صحت معاملات اعم از قصد و رضا و اهلیت و مشروع بودن جهت معامله در آن لازم الرعایه می باشد. جعاله یعنی جاعل (همان شخص متقاضی عمل) ملتزم می شود در قبال عمل مشخصی پاداش و اجرت بپردازد. در جعاله لازم نیست که عامل به طور دقیق در قرار داد مشخص گردد. موضوع جعاله باید مشروع باشد مثلا پرداخت اجرت برای قاچاق کالا جعاله محسوب نمیشود همچنین باید از جمله اموری باشد که بتوان آنرا به دیگری واگذار کرد. مثلا قرارداد جعاله برای ادای نماز های شخص صحیح نمی باشد. عقد جعاله ممکن است به دو صورت عام و خاص منعقد شود. در جعاله عام، شخصیت عامل برای جاعل اهمیتی ندارد و صرفا رسیدن به مقصود معین مد نظر اوست و هرکس که عمل را انجام بدهد مستحق اجرت است. اما در جعاله خاص، جاعل انجام کار معینی را از شخص معینی میخواهد. درصورت انجام آن توسط شخص دیگری آن فرد مستحق اجرت نمی باشد. درست است که عقد جعاله مسامحه ایست و مبلغ دستمزد وعامل ممکن است ذکر نگردد اما عمل باید مشخص باشدو نمی توان در قرارداد جعاله این مورد را مبهم گذاشت.

این قرارداد با لحاظ مقررات عقد جعاله و ماده ۱۰ قانون مدنی در مورخ  …… بین آقای …… به نشانی: …… که در این قرارداد «جاعل» نامیده می‌شوند از یک سو …… به نشانی: ……  در این قرارداد «اجیر» نامیده می‌شود از سوی دیگر منعقد و برای طرفین لازم‌الاجرا و لازم­الاتباع می‌باشد.

انجام تمامی اقدامات حقوقی و قضایی و اجرایی و اداری و هر نوع اقدامات قانونی لازم نسبت به صد سهم از صد سهم (شش‌دانگ) یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ……  مترمربع به پلاک ثبتی ……  اصلی و …… فرعی اراضی ……  بخشی را واقع در …… دریافت سند رسمی یا المثنی نسبت به پلاک ثبتی و ملک از مرجع ذیصلاح اعم از اداره ثبت‌اسناد و املاک و یا مراجع قضایی یا هر ارگان دیگر تحت مذاکره یا مصالحه یا اقدام قضایی؛

با انجام پذیرفته شدن جعاله به هر نحوه اجیر به‌صورت خودکار بر چهل سهم از صد سهم از موضوع جعاله (زمین) مالک خواهد شد و جاعل یا نمایندگان قانونی آن‌ها مکلف هستند اقدامات لازم اعم از انتقال قطعی و رسمی ملک به نسبت سهم اجیر از شش‌دانگ به همراه کلیه حقوق عرفی و قانونی را انجام داده و سهم اجیر را تحویل بدهند و همچنین اجیر در صورت اخذ وجه یا بهای ملک یا هر نوع وجه دیگری حق دارد ابتدا حق­الجعاله به میزان مقرر را برداشت کند.

قرارداد جعاله فروش

از تاریخ اعطای وکالت بلاعزل این قرارداد برای مدت یک سال شمسی شروع خواهد شد که این زمان برای مدت مشابه قابل تمدید با توافق طرفین می­باشد.

درصورتی‌که در مدت قرارداد هیچ‌گونه فعالیتی مؤثر در انجام موضوع جعاله صورت نگرفت قرارداد کم­لن­یکن محسوب خواهد شد.

جاعل                                          اجیر

شاهد ۱                                      شاهد۲

 

 

دانلود قرارداد PDF

این مطلب توسط توحید زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.برای مشاوره حقوقی با ایشان دکمه زیر را کلیک کنید.
درخواست مشاوره

فسخ قرارداد کار از طرف کارگر و کارفرما

بروکر چیست + نکات حقوقی مهم که در عقد قرارداد بروکری باید رعایت شود

۲۵ نکته حقوقی مهم که قبل از تنظیم قرارداد باید بدانید

قرارداد انتقال تکنولوژی یعنی چه و آشنايی با انواع قرارداد انتقال تكنولوژی

قرارداد پرکیس چیست و تنظیم قرارداد پرکیس برای چه کسانی کاربرد دارد

قرارداد پیمانکاری چیست و چه شرایطی دارد؟

پرداخت هرگونه هزینه از طرف جاعلین جهت انجام قرارداد جعاله به عهده جاعلین نمیباشد.
سلام این متن یعنی چی؟

سلام یعنی هزینه های انجام عمل با شخص عامل است

وکلای متخصص ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


دانلود قرارداد PDFDownloads-icon

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

قرارداد جعاله و نمونه قرارداد جعاله

ثبت شرکت ایلیا در مقاله ای که به شرح ذیل می باشد تلاش بر آن دارد تا به نمونه قراردادهایی در خصوص جعاله، همراه با نمونه قرارداد جعاله فروش ملک بپردازد خاطر نشان می شویم که چنانچه با هر سوال و مسئله ای روبرو شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا تماس حاصل نمایید.

ماده ۱- طرفین قرارداد

طرف اول قرارداد

جاعل (پرداخت کننده اجرت در برابر کار)

قرارداد جعاله فروش

خانم/ آقای ……………………….. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………………….. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت ………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

طرف دوم قرارداد

عامل (شخصی که کار باید انجام دهد)

خانم/آقای ……………………….. فرزند ……………….. به شماره شناسنامه ……………………. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

ماده ۲- مورد جعاله

……………………………………………………………………………………………………

ماده ۳) حق الجعاله (اجرت کار) و نحوه پرداخت آن

اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ …………………… ریال وجه رایج معادل ……………… تومان است که جاعل متعهد گردیده آن را در پایان مدت مرقوم نقداً به عامل بپردازد.

ماده ۴- مدت قرارداد

از تاریخ …………………….. لغایت ……………………….. ماه/سال کامل شمسی.

ماده ۵- تعهدات طرفین

در این قسمت با توجه به مورد جعاله می‌توان تعهداتی را برای طرفین قرارداد در نظر گرفت.

ماده ۶- شرایط قرارداد

۱- کلیه هزینه‌های ناشی از خرید مواد اولیه، لوازم کار، دستمزد و مزایای کارگران و حق بیمه و غیره به عهده عامل است.

۲- هر یک از طرفین حق رجوع از این جعاله را مادامی که عمل به اتمام نرسیده و یا قبل از شروع به عمل دارد ولی اگر جاعل در اثناء عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را به نسبت عملی که انجام داده بدهد هرچند فسخ از طرف خود عامل نیز شده باشد.

۳- استحقاق عامل به دریافت تمامت جعل (عوض کار) موکول به انجام جعاله در موعد مقرر می ‌باشد.

ماده ۷- وجه التزام

عامل متعهد و ملتزم است که در تحویل و انجام به موقع مورد جعاله طی مدت مرقوم اقدام نماید و در صورت تأخیر در انجام مورد جعاله عامل متعهد است روزانه مبلغ ………………… ریال معادل …………….. تومان به عنوان وجه التزام به جاعل بابت هر روز تأخیر بپردازد و جاعل حق دارد روزانه مبلغ ………………. ریال معادل ……………… تومان وجه التزام مذکور را در صورت تأخیر از اجرت کسر و باقی را بپردازد.

ماده ۸- مرجع حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف فی مابین و نیز در رابطه با حسن انجام کار طبق مشخصات فنی مندرج در صورت وضعیت مزبور، طرفین داوری خانم/ آقای ……………….. فرزند ………….. شماره شناسنامه ……………… ساکن ……………………………………….. را پذیرفته و مورد را به داور مزبور ارجاع کرده و رأی آن داور برای طرفین در مورد ارجاعی قاطع و غیرقابل اعتراض بوده و لازم الاجراء است و ذینفع حق دارد در صورت تمایل به دادگاه صالحه مراجعه نماید.

ماده ۹- اقامتگاه طرفین

هرگونه اخطار، درخواست و مکاتبه در خصوص مفاد این قرارداد باید کتباً به نشانی طرفین که در این قرارداد نوشته شده و اقامتگاه قانونی آنان محسوب می‌شود ارسال گردد. در صورتی که این محل تغییر کند می‌بایست محل جدید بلافاصله کتباً به طرف دیگر اطلاع داده شود و در صورت تخلف، ارسال اخطار، درخواست یا مکاتبه به اقامتگاه قانونی سابق وی، ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده ۱۰- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر ده ماده در تاریخ ………………. در … نسخه با اعتبار واحد تنظیم و بین طرفین مبادله گردید و مفاد و مندرجات آن مورد توافق کامل طرفین می ‌باشد.

امضاء طرف اول قرارداد (جاعل) امضاء طرف دوم قرارداد (عامل)

 

 

جعاله،مطابق قانون ضمانتی جایزی می باشد و تا وقتی که امر به اتمام نرسیده باشد،هر کدام یک از طرفین می توانند مراجعه کنند.ولی در صورتی که جاعل در حین عمل عامل از قرارداد جعاله بازگردد،باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد.امری که به سبب قرداد جعاله،تقاضا می شود باید شرعی و عقلانی باشد.در صورتی که شخصی،جهت مرتکب شدن به جرم،و یا کاری که بر خلاف اخلاق حسنه مستلزم ارائه اجرت می گردد، جعاله باطل می باشد.

این قرارداد بر اساس ماده 10 و 561 قانون مدنی و بنا به توافق و تفاهم کامل ضمن العقد خارج لازم بین طرفین قرارداد که ذیلا مشروح است در تاریخ …………… منعقد گردید و طرفین خود را ملزم و متعهد به اجرای متن و مفاد آن نمودند.

ماده 1. طرفین قرارداد قرارداد جعاله

الف) طرف اول (جاعل)

سرکار خانم ………. فرزند …………… شماره شناسنامه ………………. صادره از ……………….. به عنوان اصیل تام الاختیار به آدرس: تهران خیابان ……………………… که در این قرارداد حاضر و متبعد جاعل نامیده می شود از یک سو و از سوی دیگر:

قرارداد جعاله فروش

ب) طرف دوم(عامل)

آقای …………….. فرزند …………….. به شماره شناسنامه ……………. صادره از …………… به آدرس …………….. تلفن ……….. همراه که منبعد در این قرارداد عامل نامیده می شود بر اساس مفاد مندرج در ذیل منعقد گردید.

ماده2. موضوع قرارداد

عبارت است از حدود اختیارات وکالتنامه تضمینی فیمابین در خصوص پیگیری و انجام امور ثبتی اعم از پیاده نمودن نقشه و جستجوی موقعیت استقرار سپس شناسایی متصرفین احتمالی و النهایه هر گونه اقدامی در جهت توافقات و حصول نتیجه به نفع موکل موضوع شش دانگ قطعه زمین ………………… فرعی از …………… از …………….. اصلی وفرعی از …………….. اصلی اداره ثبت اسناد و املاک ……………… می باشد.

ماده 3. حق العمل و اجرت عامل قرارداد جعاله

جعل اجرت این تعهدات برای عامل در صورت حصول به نتیجه قیمت یا عین و یا معوض …………………… دانگ از هر یک از پلاک های موضوع قرارداد می باشد که مورد توافق و رضایت طرفین قرار گرفت.

ماده 4. مراحل پرداخت و دریافت حق العمل یا اجرت عامل قرارداد جعاله

اجرت عامل در یک مرحله به شرح ذیل قابل پرداخت بوده و جاعل در کمال صحت وسلامت عقل و بدون هیچ گونه فشار و یا جو مصنوعی و با رضایت کامل خود را متعهد و ملزم به پرداخت اجرت عامل طی چک حق کارگزاری مبنی بر این که بلافاصله همزمان با واریز وجه و بدون هیچ گونه منع قانونی عندالمطالبه به آقای ………………پرداخت و ارائه گردد.

ماده 6. تعهدات طرفین قرارداد جعاله

الف)تعهدات جاعل

1.جاعل متعهد گردید که کلیه شرایط لازم در این زمینه را بررسی و صحت و سقم اسناد و مدارک مثبته قانونی ارائه شده خود را برای عامل فراهم سازد.

2. جاعل متعهد گردید در صورتی که نیاز به حضور در جلسه نهایی با متصرفین معرفی شده توسط عامل باشد، نسبت به عقد قرارداد نهایی با شرایط مندرج در بند 2 اقدام نماید.

3.جاعل متعهد گردید رونوشت و اصل کلیه اسناد و هر آن چه را که مورد نیاز عامل باشد درقبال اخذ رسید کتبی در اختیار عامل قرار داده و شخص جاعل، ضامن صحت و اعتبار اصل اسناد و مدارک و همچنین رونوشت های تحویلی به عامل می باشد و در صورتی که رونوشت های اسناد و مدارک وی با اصل آنها مغایرت داشته و یا اصل و رونوشت های اسناد جعلی یا غیر واقعی باشد، ضمن پذیرش کلیه مسئولیت های قضایی و حقوقی آن، عامل را مستحق دریافت کل حق الجعاله منظور شده در این قرارداد خواهد بود.

4.جاعل متعهد گردید و تضمین نمود، بلافاصله همزمان با واریز وجوه اصل نتیجه عامل، اجرت و حق کارگزاری عامل را پرداخت نماید، بدیهی است در صورت عدم حصول نتیجه نهایی ، عامل حق مطالبه هیچ وجهی تحت عنوان هزینه یا هر عنوان دیگری ندارد.

5. جاعل متعهد گردید جهت قبولاندن اسناد و اخذ موافقت ها و حصول نتیجه پس از امضاء قرارداد حاضر،نسبت به تنظیم وکالتنامه به نام عامل در دفاتر اسناد رسمی اقدام نماید.

ب)تعهدات عامل

1.عامل متعهد گردید تمامی تلاش و همت خود را در جهت حصول نتیجه از منابع معتبر تمیز و قانونی نزد هر یک از اشخاص حقیقی با حقوقی و یا ادارات و سازمان های خصوصی یا دولتی بر اساس ضوابط و مقررات جاریه حاکم بر جمهوری اسلامی ایران به کار گیرد.

2.عامل متعهد گردید در صورتی که بعد از قرارداد حاضر به هر دلیل در مهلت قرارداد، نتیجه نهایی حاصل نگردد، بر عودت وکالتنامه و قرارداد اخذ شده و همچنین کلیه اسناد و مدارک را به جاعل مسترد نماید.

3. عامل متعهد گردید اطلاعات و اسناد موضوع این قرارداد را محرمانه حفظ نماید.

4. عامل متعهد گردید در صورتی که موسسات یا ادارات متصرف، قبل یا بعد از عقد قرارداد نهایی با جاعل به هر دلیلی در پی اجحاف و عمل نکردن تعهدات و یا ضایع کردن حقوق حقه جاعل و یا به محض احساس هر گونه سوء استفاده مالی جاعل و یا اعمال زور و فشار و هر علل غیر واقعی و غیر منصوب که باعث تضعیف روحیه و ناامیدی عامل گردد خود را متعهد و ملزم به اجرای صحیح عدالت، برقراری آرامش، دفاع از تمام حقوق حقه جاعل و جلوگیری از وارد آمدن هر گونه هزینه اضافه و خسارت مالی و معنوی به جاعل دانست.

5.جاعل هیچ هزینه ای را برای انجام کار تا زمان نتیجه نهایی پرداخت نمی نماید.

ماده 7. شرایط خاص قرارداد جعاله

کلیه قوانین و مقررات و قاعده مربوط به حوادث غیر مترقبه و شرایط خاص در قانون تجارت حاکم بر این قرارداد خواهد بود.

ماده 8.این قرارداد در ………………………. ماده تنظیم گردیده و کلیه عبارت چاپی و دست نویس با امضاء طرفین دارای حکم واحد و لازم الاجرا است.

امضاء و مهر جاعل امضاء و مهر عامل

طرف اول قرارداد (جاعل) : خانم / آقای ………………………………. فرزند آقای ………………………. دارای شناسنامه شماره ……………………………. صادره از ……………………………………… متولد ………………………. ساکن : ………………………………………………………..

طرف دوم قرارداد (عامل) : خانم / آقای ………………………………. فرزند آقای ………………………. دارای شناسنامه شماره ……………………………. صادره از ……………………………………… متولد ………………………. ساکن : ………………………………………………………..

مورد جعاله : رنگ آمیزی و نقاشی یک باب ساختمان مسکونی ده طبقه که هر طبقه آن چهار واحد است با راهروها و زیرزمین و پارکینگ

(مشخصات فنی آن از حیث عرض و طول و ابعاد دیوارها و سقف ها و درب ها و پنجره ها و دستگویی ها و حمام ها و سایر سرویس ها و درب ورودی و مشخصات فنی رنگ از حیث استاندارد بودن و نام کارخانجات سازنده رنگها و نیز تعیین الوان مختلف مورد مصارف از قبیل کرم ، طوسی ، سفید و غیره و نیز روغنی یا پلاستیکی بودن رنگ طبق صورت وضعیت امضاء شده طرفین است که نزد هر یک از طرفین موجود و معتبر است.)

با قید اینکه ساختمان مذکور احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت …………… مترمربع دارای پلاک …………… فرعی از………….. اصلی مزبور و باقیمانده از فرعی و اصلی مرقوم واقع در …………. بخش …………… ثبتی تهران محدوده و مورد ثبت سند مالکیت شماره ………….. مورخ …/…/…۱۳ صفحه ………… جلد …………. بشماره چاپی …………. صادره به نام و ملکی جاعل می باشد که نزد عامل محرز و مشخص است.

مدت قرارداد: از تاریخ زیر لغایت ……………. ماه کامل شمسی

حق الجعاله : اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ ………….. ریال رایج است که جاعل متعهد گردیده آنرا در پایان مدت مرقوم نقداً به عامل بپردازد.

این قرارداد براساس ماده ۱۰ قانون مدنی و مادتین ۵۶۹ و ۵۷۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران در باب جعاله و با علم و اطلاع کامل و در عین صحت عقلی طرفین منعقد گردیده است و کلیه مفاد آن برای طرفین نافذ و لازم الاجرا می باشد.

ماده ۱ – طرفین قرارداد

۱-۱) جاعل (ملتزم):

۲-۱) عامل (طرف):

ماده ۲- مورد جعاله (موضوع قرارداد)

ارائه خدمات در خصوص انجام امور ………………………………

(بعنوان مثال دریافت جواز ساخت)  …………………………………………………..

……………………..جهت ……………………..می باشد.

ماده ۳- اجرت جعاله (جعل)

۱-۳-اجرت جعاله شامل حق الزحمه و کارمزد عامل برای تمامی خدمات مورد جعاله به مبلغ ……ریال و یا ……..% درصد از هر آن چیزی که از بابت جعاله بدست آید تعیین و توافق گردیده است که به شرح ذیل از طرف جاعل به عامل پرداخت میگردد.

۲-۳-پیش پرداخت مبلغ ………………ریال بعنوان پیش پرداخت قرارداد طی چک شماره ……………….. مورخ ….از طرف جاعل به عامل پرداخت گردید………..ریال طی و یا ……………..%درصد از حصول مورد جعاله که طی ……… از طرف جاعل به عامل تحویل و یا پرداخت میگردد.

تبصره: جاعل می‌تواند کلیه مطالبات، خسارات قانونی و قراردادی و سایر خسارات وارده به خود را از محل وجه تضمین فوق‌الذکر، بدون نیاز به هیچگونه اقدام اداری و قضایی، وصول نماید.

۳-۳-تضمین اجرت جعاله : جاعل به عنوان تضمین و حسن ادای اجرت مورد جعاله یک فقره چک به مشخصات …… نزد عامل قرار دادند که در صورت هرگونه خلاف تعهد پرداخت مورد تضامن از سوی عامل قابل وصول می باشد و در صورت تسویه حساب مالی از سوی جاعل ، عین چک باید از سوی عامل به جاعل مسترد گردد.

ماده ۴- مدت قرارداد

مدت قرارداد از تاریخ دریافت پیش پرداخت حداقل به مدت ——- ماه کاری تعیین و توافق گردیده است که در صورت توافق طرفین در ماده ده این قرارداد (توضیحات توافقی) قابل تغییر و یا تمدید خواهد بود.

ماده۵- سایر شرایط

۱-۵-طبق ماده ۵۶۵ قانون مدنی جعاله تعهدی است جایز و مادامی که عمل به اتمام نرسیده است هریک از طرفین می توانند رجوع کنند ولی اگر جاعل در اثنا و عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد، که طبق توافق طرفین مبلغ پیش پرداخت را شامل میگردد.

۲-۵-اسناد و مالی که جعاله برای آن واقع شده است از وقتی که به دست عامل می رسد تا به جاعل تحویل گردد، نزد عامل امانت می باشد.

۳-۵-ارائه و تحویل مدارک مورد نیاز جعاله به عهده جاعل می باشد و چنانچه هرگونه مشکلی در این رابطه بروز نماید که موجب توقف کار گردد و یا عین مدارک و اسناد (رونوشت یا اصل) از لحاظ قانونی خلاف و یا جعلی باشد به منزله فسخ جعاله از سوی جاعل بوده و جاعل موظف به پرداخت خسارت مالی به عامل و ضبط و حصول پیش پرداخت مورد قرارداد از سوی عامل می گردد.

ماده ۶- فورس ماژور

هرگونه موانع قانونی و حوادث غیر منتظره از قبیل سیل، زلزله و جنگ و از این قبیل که باعث توقف فعالیتهای عامل گردد، بروز نماید قرارداد فسخ و حسابهای فی مابین طبق قوانین جعاله و مدنی بین الطرفین تسویه خواهد گردید.

ماده۷- حل اختلاف

کلیه اختلافاتی که ممکن است بر اثر اجرای قرارداد یا تعبیر و تفسیر مندرجات آن بین طرفین قرارداد رخ دهد و نتوان آن را از طریق مذاکره دوستانه ظرف مدت یک هفته پس از اعلام کتبی یک طرف مبنی بر وقوع اختلاف، حل وفصل نمود، موضوع از طریق داوری توسط هیاتی مرکب از داور منتخب جاعل، داور منتخب عامل و یک نفر داور ثالث به انتخاب دو داور مذکور حل و فصل خواهد گردید. چنانچه طرفین ظرف مدت ۳ روز داور مربوطه را انتخاب ننمایند و یا داوران منتخب داور ثالث را در مدت مذکور انتخاب ننمایند، تعیین داور انتخاب نشده به‌عهده دادگاه صالح می‌باشد‌. رأی هیات مذکور برای طرفین قطعی و لازم‌الاجرا می‌باشد‌ ضمن اینکه عامل می‌بایست که تا پایان اختلاف، کلیه تعهداتی را که به موجب این قرارداد بر عهده دارد مطابق مفاد قرارداد اجرا نماید.

ماده ۸- اقامتگاه قراردادی طرفین

اقامتگاه قراردادی طرفین همان است که در ماده ۱ این قرارداد ذکر شده است و انجام کلیه مکاتبات به نشانی‌های مذکور در حکم ابلاغ به طرف دیگر می‌باشد. در صورت تغییر در نشانی‌های فوق، مراتب می‌بایست به‌طور کتبی به طرف دیگر اعلام شود. تا پیش از دریافت اعلامیه یاد شده، کلیه مکاتبات، مراسلات، اظهارنامه‌ها و غیره به نشانی‌های سابق، ابلاغ شده محسوب می‌گردد.

ماده ۹- نسخ قرارداد

این قرارداد در ۹ ماده و چهار نسخه متحدالمتن و با اعتبار یکسان تنظیم و در تاریخ ——– توسط طرفین امضاء و مبادله گردید.

جاعل عامل

 مهر و امضا

نمونه قرارداد جعاله

توضیح: طرفین قرارداد می توانند با توجه به شرایط خود بندهایی را به این قرارداد اضافه یا از آن حذف کنند.

جعاله عقدی است که شخصی ملزم به پرداخت اجرت مشخصی در برابر انجام کاری توسط شخص معین یا غیرمعینی می شود.

ماده ۱- طرفین قرارداد

طرف اول قرارداد

جاعل (پرداخت کننده اجرت در برابر کار)

خانم/ آقای ……………………….. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………………….. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت ………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

 طرف دوم قرارداد

عامل (شخصی که کار باید انجام دهد)

خانم/آقای ……………………….. فرزند ……………….. به شماره شناسنامه ……………………. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

ماده ۲- مورد جعاله

……………………………………………………………………………………………………

ماده ۳) حق الجعاله (اجرت کار) و نحوه پرداخت آن

اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ …………………… ریال وجه رایج معادل ……………… تومان است که جاعل متعهد گردیده آن را در پایان مدت مرقوم نقداً به عامل بپردازد.

ماده ۴- مدت قرارداد

از تاریخ …………………….. لغایت ……………………….. ماه/سال کامل شمسی.

ماده ۵- تعهدات طرفین

در این قسمت با توجه به مورد جعاله می‌توان تعهداتی را برای طرفین قرارداد در نظر گرفت.

ماده ۶- شرایط قرارداد

۱- کلیه هزینه‌های ناشی از خرید مواد اولیه، لوازم کار، دستمزد و مزایای کارگران و حق بیمه و غیره به عهده عامل است.

۲- هر یک از طرفین حق رجوع از این جعاله را مادامی که عمل به اتمام نرسیده و یا قبل از شروع به عمل دارد ولی اگر جاعل در اثناء عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را به نسبت عملی که انجام داده بدهد هرچند فسخ از طرف خود عامل نیز شده باشد.

۳- استحقاق عامل به دریافت تمامت جعل (عوض کار) موکول به انجام جعاله در موعد مقرر می ‌باشد.

ماده ۷- وجه التزام

عامل متعهد و ملتزم است که در تحویل و انجام به موقع مورد جعاله طی مدت مرقوم اقدام نماید و در صورت تأخیر در انجام مورد جعاله عامل متعهد است روزانه مبلغ ………………… ریال معادل …………….. تومان به عنوان وجه التزام به جاعل بابت هر روز تأخیر بپردازد و جاعل حق دارد روزانه مبلغ ………………. ریال معادل ……………… تومان وجه التزام مذکور را در صورت تأخیر از اجرت کسر و باقی را بپردازد.

ماده ۸- مرجع حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف فی مابین و نیز در رابطه با حسن انجام کار طبق مشخصات فنی مندرج در صورت وضعیت مزبور، طرفین داوری خانم/ آقای ……………….. فرزند …………..  شماره شناسنامه ……………… ساکن ……………………………………….. را پذیرفته و مورد را به داور مزبور ارجاع کرده و رأی آن داور برای طرفین در مورد ارجاعی قاطع  و غیرقابل اعتراض بوده و لازم الاجراء است و ذینفع حق دارد در صورت تمایل به دادگاه صالحه مراجعه نماید.

ماده ۹- اقامتگاه طرفین

هرگونه اخطار، درخواست و مکاتبه در خصوص مفاد این قرارداد باید کتباً به نشانی طرفین که در این قرارداد نوشته شده و اقامتگاه قانونی آنان محسوب می‌شود ارسال گردد. در صورتی که این محل تغییر کند می‌بایست محل جدید بلافاصله کتباً به طرف دیگر اطلاع داده شود و در صورت تخلف، ارسال اخطار، درخواست یا مکاتبه به اقامتگاه قانونی سابق وی، ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده ۱۰- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر ده ماده در تاریخ ………………. در … نسخه با اعتبار واحد تنظیم و بین طرفین مبادله گردید و مفاد و مندرجات آن مورد توافق کامل طرفین می ‌باشد.

  امضاء طرف اول قرارداد (جاعل)                                 امضاء طرف دوم قرارداد (عامل)

 

 

پل ارتباطی مجتمع ایلیا

( به لبخندتان برترینیم )

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا

جعاله نوعی سفارش کار است و همان طور که در ماده ۵۶۱ قانون مدنی آمده، عبارت است از التزام شخصی به ادای اجرت معلوم در مقابل عملی اعم از این که طرف، معین باشد یا غیرمعین. طبق قانون، جعاله تعهدی جایز است و تا زمانی که عمل به اتمام نرسیده باشد، هر یک از طرفین می‌توانند رجوع کنند اما اگر جاعل، در اثنای عمل عامل از قرارداد جعاله رجوع کند، باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد. جعاله دارای این مزیت است که در آن معلوم بودن تفصیلی کار لازم نیست و موضوع التزام می تواند مجهول باشد، همان طور که قانون مدنی هم به آن تصریح دارد. چنان که در مورد اجرت نیز همین مطلب ثابت است.

قرارداد جعاله دو نوع است جعاله خاص و جعاله عام.در جعاله خاص، ایجاب برای شخص معین است و طرف خطاب، یک یا چند نفر خاص هستند. مثل این که پدر به فرزند خود بگوید که اگر فلان مساله را حل کنی، مبلغی مشخص به تو خواهم داد در جعاله عام، هدف جاعل، رسیدن به مقصود خود است و برای او فرقی ندارد که کار مورد نظر توسط چه کسی انجام شود. به عنوان مثال، می‌گوید که هر کس فلان کار را انجام دهد، به او مبلغی مشخص پاداش می‌دهم.

*کار مورد جعاله، حلال و مشروع باشد. چرا که جعاله بر انجام کارهای حرام مثل زنا باطل است. * کار، غرض و منفعت قابل توجه عقلایی داشته باشد، بنابراین جعاله بر انجام کارهای عبث و بیهوده از قبیل کشیدن تمام آب چاه یا رفتن به اماکن خطرناک و تاریک صحیح نیست. *عمل مورد جعاله از کارهای واجب بر جاعل نباشد. به عنوان مثال، جاعل بگوید هر کسی نماز ظهر و عصر مرا بخواند، مبلغی مشخص به او می‌دهم که در این صورت جعاله باطل است.

نتیجه دقیقی پیدا نشد .
اگر میخواهید ما با شما تماس بگیریم
اینجا کلیک کنید

ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی در راستا ارائه خدمات با حداقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

توضیحات کامل درباره قرارداد تولیدی خیاطی به همراه نمونه قرارداد خیاطی.کلیه امور خود را به ثبت شرکت ایلیا بسپارید.

توضیحات کامل درباره نمونه قرارداد حق العمل کاری همراه با قرارداد حق العمل کاری.

توضیحاتی به صورت کامل و جامع در خصوص قرارداد جعاله همراه با نمونه قرارداد جعاله و نمونه قراردادجعاله انجام امور اداری و ثبتی

قرارداد کاشی کاری همراه با نمونه قرارداد کاشی کاری

دانلود نمونه قرارداد تخصصی و حقوقی در ضمینه مشارکت مدنی کالاها و محصولات صادراتی – و خدمات اداری در کل مراجع ذیصلاح ، همچنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه های ) و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی سراسر ایران.

دانلود نمونه قرارداد تخصصی و حقوقی در ضمینه انتقال دانش فنی مطرح طرح – و خدمات اداری در کل مراجع ذیصلاح ، همچنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه های ) و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی سراسر ایران.

توضیحات و نمونه قرارداد بارگیری و حمل.با ثبت شرکت ایلیا تماس بگیرید و امور ثبتی خود را به ما بسپارید.

دانلود نمونه قرارداد تخصصی و حقوقی در ضمینه سپرده سرمایه گذاری بلند مدت – و خدمات اداری در کل مراجع ذیصلاح ، همچنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه های ) و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی سراسر ایران.

ارائه توضیحات کامل درباره نمونه قرارداد تولید محصول و نمونه قرارداد تولید قراردادی.با ثبت شرکت ایلیا تماس بگیرید و کلیه امور خود را به ما بسپارید.

نمونه قرارداد ترهین تسهیلات

پاسخ دادن به :

تمامی حقوق برای مجتمع ایلیا محفوظ است.

اتاق خبر مجتمع ثبتی حقوقی شرکت و برند ایلیا

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .

لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید

هم اکنون آنلاین نیستیم

شما مشخص کنید کی با شما تماس بگیریم

شماره تماس :

نام و نام خانوادگی :

موضوع مشاوره:


ساعت تماس :

لطفا تا پایان مشاوره این صفحه را باز نگه دارید .

%PDF-1.5
%
224 0 obj
>
endobj

256 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[224 70]/Info 223 0 R/Length 128/Prev 187628/Root 225 0 R/Size 294/Type/XRef/W[1 2 1]>>stream
hbbd“b`^$’R )3@%H b

39,000 تومان

این محصول یک نمونه قرارداد جعاله است.که توسط گروه آموزشی سروش مقدسی برای شما آماده شده است. تابه‌حال برای شما هم اتفاق افتاده است که مدت‌ها از وقت و سرمایه خود را برای یک ملک بگذارید. پشت سر هم تبلیغات انجام دهید و از مالک هم قول همکاری یک‌ماهه گرفته‌اید که مالک در این مدت ملک را به املاک دیگری نسپارد ولی بعد از مدتی اتفاقی که افتاده است معامله ملک انجام‌شده است.نمونه قرارداد جعاله ملکی Word و نمونه قرارداد جعاله ملکی PDF همین حالا قابل تهیه و دانلود است.

و…

تقریباً هیچ قانونی در این شرایط وجود ندارد که کمک شما بیاید و ایفای حق امکان‌پذیر نیست و از اتحادیه املاک هم کاری ساخته نیست.

یک پیشنهاد عالی برای شما داریم می‌توانید با یک قرارداد جعاله ملکی از همه این مشکلات و اتفاقات بد جلوگیری کنید

قرارداد جعاله فروش

جعاله در لغت به معنای مزدی است که در برابر انجام کاری قرار داده می‌شود و در اصطلاح فقها، صیغه‌ای است که ثمره آن به دست آوردن منفعتی در برابر عوض است. البته برای انعقاد قرارداد جعاله شرط نیست که کارمزد معلوم باشد

از جعاله، تعاریف دیگری نیز صورت گرفته است که بر اساس یکی از تعاریف فقها، ملتزم شدن جاعل به دادن عوض در قبال عملی که حلال و مقصود عقلا است، جعاله نامیده می‌شود. همچنین در تعریف دیگری، قرارداد جعاله عبارت است از التزام شخص به پرداخت اجرت و پاداش معلوم در مقابل عملی، اعم از اینکه عامل، معین باشد یا خیر.

طبق قانون، جعاله تعهدی جایز است و تا زمانی که عمل به اتمام نرسیده باشد، هر یک از طرفین می‌توانند رجوع کنند اما اگر جاعل، دراثنای عمل عامل از قرارداد جعاله رجوع کند، باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد

قرارداد جعاله ملک از سه رکن جاعل، عامل و جُعل تشکیل می‌شود

۱– جاعل

کسی که انجام کاری را درخواست می‌کند.

۲– عامل

کسی که کار درخواستی را انجام می‌دهد.

۳– جُعل

عوض و مزد را می‌گویند.

بله. قرارداد جعاله ملکی کاملاً قانونی است

قرارداد جعاله فروش ملک مناسب املاک کلنگی. مستغلات و به‌طورکلی املاک باقیمت بالاتر است که فروش آن پیچیده‌تر و سخت‌تر است

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در تماس باشید


نام و نام خانوادگی


پست الکترونیکی


تلفن همراه


دانلود نمونه قرارداد مشارکت در ساخت همراه با رعایت کلیه نکات حقوقی کامل ترین و جامع ترین قرارداد مشارکت در ساخت word و PDF است.

متن کامل نمونه قرارداد اجاره نامه (عمومی) و تححیخ شده که مناسب برای تنظیم قرارداد اجاره می باشد که بر خلاف قرارداد های چاپی نقاط ضعف ندارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

39,000 تومان

مدرس دوره‌های تخصصی فن بیان، زبان بدن، کسب‌وکار، ثروت سازی،آموزش مشاور املاک،دوره های تخصصی تنظیم قرارداد های ملکی

در گروه آموزشی سروش مقدسی به راحتی تمامی فنون یک مشاور املاک بودن را می آموزید


ورود


نام کاربری:


رمز عبور:

جُعاله در فقه و حقوق ایران عبارت است از عقدی که طی آن شخصی در برابر دریافت اجرت یا پاداشی التزام به انجام کاری می‌یابد. جعاله در لغت به معنای اجرت و دستمزد به‌کار می‌رود. به عبارت دیگر و از نگاه فقهی جعاله ملتزم شدن جاعل به دادن عوض است در قبال عملی که حلال و مقصود عقلا است. در جعاله، شخص ملتزم را جاعل و طرف مقابل را عامل، و اجرت را جُعل می‌گویند. به عبارت دیگر جعاله عقدی است که شخصی ملزم به پرداخت اجرت مشخصی در برابر انجام کاری توسط شخص معین یا غیرمعینی می شود.

فایل word نمونه قرارداد جُعاله

فایل pdf نمونه قرارداد جُعاله


فایل pdf نمونه قرارداد جُعالهDownloads-icon


Downloads-icon

قرارداد جعاله فروش
قرارداد جعاله فروش
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *