قرص زینک برای رشد سریع مو

قرص زینک برای رشد سریع مو
قرص زینک برای رشد سریع مو

سلامت نیوز:مطمئناً تا به حال تعریف قرص ‌زینک ‌پلاس و انواع دیگر قرص ضد ریزش مو‌ را از دیگران شنیده‌اید. البته اگر از این غافله عقب نیستید و به حفظ موهایتان اهمیت می‌دهید، باید بدانید که قرص زینک پلاس علاوه بر رشد موها مزایای مختلف دیگری را هم دارد.

این قرص از یک ماده معدنی ضروری به نام روی و همچنین خانواده‌ی ویتامین B ساخته شده است که قادر است تمامی نیازهای روزانه‌تان به این عناصر را برطرف کند و در فرایندهای بیولوژیکی نیز نقش موثری را برای حفظ مو و پوستتان ایفا می‌کند. در واقع عنصر «روی» که در داخل قرص زینک پلاس به کار رفته، پس از آهن دومین ماده موثر در بدن است.

اما کمبود این ماده چه مشکلاتی را برای بدن به وجود خواهد آورد؟!

کمبود روی یا زینک، آسایش را از شما خواهد گرفت!

قرص زینک برای رشد سریع مو

هر فردی باید بداند که این ماده مفید و حیاتی بدن غیرقابل ذخیره شدن است و باید از راه رژیم غذایی تامین شود. کمبود زینک یا روی، علائم مختلفی مانند:

بدخوابی یا بی‌خوابی

اختلال در رش

نازک شدن موی سر

کم‌پشتی و ریزش مو

کاهش روند ترمیم زخم‌هاو همچنین ترس از نور را به همراه دارد!!

اما هنگام مواجه شدن با این علائم، نگران نباشید. درواقع اگر به سرعت یک تصمیم حیاتی بگیرید، می‌توانید با مصرف قرص زینک پلاس که حاوی روی، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد، از شدت ریزش موهایتان به میزان قابل توجهی جلوگیری کنید و یا حتی از ریزش مو، به طور کامل جلوگیری کنید.

خواص بیشمار قرص زینک پلاس

این دارو خواص بیشماری دارد که مهم‌ترین آن کاربرد گسترده برای حفظ و رشد مو است. این قرص برای افرادی که بعد از مراجعه به متخصص پوست متوجه می‌شوند با کمبود عنصر مهم زینک در بدن خود مواجه هستند، تجویز می‌شود و البته که بسته به نوع ریزش فرد، می‌تواند معجزات فوق العاده‌ای را در رشد موهایتان به وجود بیاورد؛ به طوری که ترشح بیش از ۱۰۰ آنزیم و هورمون توسط این ماده انجام می‌شود. حال که از اهمیت این ماده باخبر شدید، باید بدانید، طبق آمارهای به دست آمده ۷۵ درصد مردم با کمبود روی روبه‌رو هستند. در ادامه به برخی مشکلاتی که به دلیل کمبود روی ممکن است اتفاق بیافتد، می‌پردازیم و در مورد خواص بی‌شمار قرص زینک صحبت می‌کنیم.

۱.قرص زینک ترمیم‌کننده پوست، مو و ناخن شماستبا مصرف قرص زینک پلاس همیشه می‌توانید پوست، مو و ناخن زیبایی داشته باشید. این ماده با ارزش اختلالات پوستی مانند جوش، آکنه، اگزما و لک پوستی را کاملاً برطرف می‌کند و تسریع‌بخش بهبودی زخم‌های پوستی و دیابت است. چرا که خاصیت ضدباکتری و ضدالتهاب دارد و همراه همیشگی پوست شما خواهد بود. در واقع روی باعث افزایش گردش خون در قسمت پوست صورت می‌شود و از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری می‌کند.

۲. قرص زینک پلاس به عنوان قرص ضد ریزش مو نیز شناخته می‌شودبدون شک مهم‌ترین علائم کمبود روی در بدن ریزش مو است. به همین خاطر به این قرص، قرص ضد ریزش مو نیز گفته می‌شود. تجربه ثابت کرده است که بسیاری از کسانی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند، با مصرف قرص ریزش مو مشکل‌شان کاملا رفع می‌شود و این جای امیدواری بسیاری را باقی گذاشته است. در واقع روی یکی از عناصر مهم در روند رشد و ترمیم بافت مو است و وجود آن در بدن باعث تولید پروتئین و کلاژن می‌شود. ساخت کلاژن در روند رشد مو و جلوگیری از طاسی سر بسیار موثر است و همچنین از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند. بنابراین علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، قرص زینک پلاس برای رشد مو نیز مفید است.

از زینک پلاس کمک بگیرید!این قرص بهترین گزینه برای افرادی است که دوست دارند صورتشان چاق‌تر شود. راه‌های مختلفی مانند تزریق ژل، اضافه وزن، انجام حرکات یوگا و… برای پر کردن صورت وجود دارد. اما مصرف این قرص همراه با مکمل‌ها روشی ایمن‌تر است. قرص زینک پلاس برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند اما دوست ندارند صورتشان لاغر شود، بهترین راه‌حل است.

۳. با افزایش سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری را کاهش دهیدکمبود روی در بدن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. در این روزها که تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت دارد، باید از تاثیر زیاد کمبود روی بر روی سیستم ایمنی باخبر باشید. مصرف قرص زینک بدن را در برابر عفونت مقاوم می‌کند، باعث رشد بسیاری از سلول‌های ایمنی بدن می‌شود و فعالیت سلول‌های کشنده طبیعی را افزایش می‌دهد.

در آن سو، کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن در اثر کمبود روی، موجب می‌شود بدن در برابر بیماری‌های مختلفی مانند کم‌ خونی، عفونت، ویروس اچ آی وی و… مقاوم نباشد و هر لحظه امکان دچار شدن به انواع بیماری‌ها وجود دارد!

بنابراین بسیار مهم است که خیلی زود از کمبود ویتامین روی باخبر باشید تا از ریزش مو و دچار شدن به بیماری‌های دیگر دوری کنید. فراموش نکنید که گرچه مصرف آن در دوزهای کم مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما مصرف بیش از حد این مکمل ممکن است شما را دچار مشکل کند.

۴.از تاثیر ضد سرطانی زینک پلاس مطلع باشیدکمبود روی تاثیر مستقیم بر روی التهاب سلول‌ها دارد و باعث می‌شود فعالیت سلول‌های ایمنی به سرعت کاهش یابد که در آخر خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را در بدن افزایش می‌دهد. همچنین کاهش روی در خون، بدن را در خطر ابتلا به سرطان‌های سر، گردن، مثانه، تخمدان و پروستات قرار می‌دهد. پس مصرف قرص زینک پلاس و رفع کمبود روی، بدن را در برابر بسیاری از سرطان‌ها در امان نگه‌ می‌دارد.

۵. کمتر کسی از خواص بینایی قرص ‌زینک ‌پلاس خبر دارددیگر خواص قرص زینک پلاس که کمتر کسی از آن خبر دارد، حفظ سلامتی چشم‌هاست. میزان روی در قسمت‌های مختلف چشم به خصوص قرنیه باید با غلظت بالایی وجود داشته باشد. به همین خاطر بیشتر متخصصین به افرادی که در سنین میانسالی قرار دارند، توصیه می‌کنند از مکمل‌های روی، سلنیوم و ویتامین‌های A و E به مقدار کافی مصرف کنند.

آیا از فواید قرص زینک پلاس در کودکان خبر دارید؟این قرص علاوه بر بزرگسالان، برای کودکان نیز مفید است که در موارد زیر با برخی تاثیرات مفید این قرص در میان کودکان آشنا می ‌شوید:

حفظ سلامت پوست ناخن و مو

درمان و جلوگیری از سوء تغذیه

تقویت سیستم ایمنی و عمومی بدن

رفع کمبود ویتامین‌های گروه B، اسید فولیک، زینک، ویتامین c و بیوتین

افزایش رشد جسمی و ذهنیقیمت قرص زینک پلاس چقدر است؟قیمت قرص زینک پلاس به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ به این معنی که این قرص در قالب ترکیبات متفاوت ساخته می‌شود. بدنیست بدانید که در کنار داشتن روی، این قرص حاوی برخی ویتامین‌های پراهمیت گروه B و C نیز می‌باشد. البته قیمت قرص زینک پلاس بیشتر توسط کشور سازنده مشخص می‌شود، اما معمولا‌ زینک‌های خارجی هزینه بیشتری دارند.

داروخانه آنلاین باهمانه؛ همان که دنبالش می‌گردیداگر تصمیم به مصرف قرص زینک پلاس گرفته‌اید، بهتر است زمان مصرف آن را بدانید. این قرص را باید بعد از صرف ناهار میل کنید و تاثیر آن تنها با مصرف روزی یک مرتبه مشخص می‌شود. البته بهتر است قبل از استفاده از هر دارویی با پزشک مشورت نمایید، اما در این میان می‌توانید بر قدرت مشاوره‌ی متخصصان داروخانه آنلاین «باهمانه» نیز حساب کنید و قبل از خرید، قدرتمندترین و به‌روز ترین مشورت‌های لازم را دریافت کنید.

داروخانه آنلاین باهمانه (bahamaneh.com) با تکیه بر متخصصان خبره، پشتیبانی حداکثری و قدرتمند، محصولات باکیفیت و خاص، پشتیبانی از برندهای متنوع و توجه شدید به تاریخ انقضای محصولات، آماده ارسال سفارشات تمامی مشتریان گرامی به سرتاسر ایران می‌باشد. سلامتیتان آرزوی ماست…تلفن تماس: 02188029482

قرص زینک(روی) که نمونه رایج آن در ایران با نام زینک پلاس شناخته می شود، یک مکمل غذایی است که حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین ها از قبیل گروه ب و ث می باشد. بنا بر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.

قرص زینک(زینک پلاس) می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می شود. به عنوان مثال قرص زینک پلاس شرکت یورو ویتال که ساخت کشور آلمان است در دوزهای 5 و 10 میلیگرم با ویتامین های ب و ث و به شکل سافت ژل، کپسول و شربت موجود است، برندهای دیگری نیز از مکمل های زینک در داروخانه ها وجود دارند که تقریبا از لحاظ کیفیت همگی مشابه هم می باشند.

کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایشات خون تشخیص می دهد. به یاد داشته باشید همان طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می شوند ازدیاد آن ها نیز باعث اختلال در متابولیزم و ایجاد مشکلات جدی می گردد از اینرو توصیه اکید می کنم قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و یا دارو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

همانطور که گفتیم، زینک با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی که دارد، دوست پوست، مو و ناخن شما است؛ بگذارید این گونه بگوییم که با مصرف زینک زیبا تر خواهید شد. مکمل روی اختلال های پوستی مثل لک پوستی، جوش و آکنه و اگزما را درمان می کند و در بهبود سریع زخم های پوستی و دیابت بسیار مؤثر است.

قرص زینک برای رشد سریع مو

یک مطالعه بالینی در میان مردان نشان داد که مصرف روی به طور موضعی می تواند ریزش مو و طاسی مردان را بر طرف کند. چون این منبع ویتامین، خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب دارد و به طور مستقیم روی پوست سر تأثیر گذار است.

قرص زینک پلاس به دلیل اینکه مقدار زیادی ویتامین های گروه ب و سایر املاح معدنی مفید دارد، برای بدن و همچنین برای کسانی که می خواهند صورت چاق تری داشته باشند، بسیار مفید است.

زینک یک مکمل و داروی آرام بخش است؛ مصرف قرص یا شربت زینک می تواند بسیاری از مشکلات عصبی، بیش فعالی یا حملات ناشی از صرع را کاهش دهد.

کمبود روی می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را افزایش دهد، همچنین کمبود میزان روی در خون با سرطان های سر، گردن، ریه، پروستات، مثانه و تخمدان در ارتباط است؛ اگر یک منبع غذایی قوی و ضد تومور های سرطانی می خواهید، زینک ( روی ) را انتخاب کنید.

طبق مطالعات دانشمندان مشخص شده است که کمبود روی با کاهش عملکرد غده تیروئید همراه است. درواقع، روی بر عملکرد غده تیروئید تأثیر مثبت دارد. در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، قرص زینک می تواند سطح هورمون های تیروئید را در خون بهبود بخشد.

آیا قرص زینک پلاس باعث چاقی می شود؟ بله! همانطور که گفتیم این مکمل، چاق کننده است؛ مثلا روی عضلات بدن و صورت شما تأثیر گذار است. این ویتامین و مکمل غذایی برای مردان هم بسیار مفید است؛ مکمل روی برای بدن پروتئین تولید می کند و یک ماده کلاژن ساز است که ریزش مو و طاسی سر آقایان را درمان می کند.

غلظت روی در مایع منی به طور مثبتی با تعداد اسپرم و تحرک آن ارتباط دارد؛ روی باعث افزایش قدرت جنسی در مردان، بارداری موفق زنان و سنتز صحیح هورمون های جنسی می شود و تعداد اسپرم آقایان را افزایش می دهد. مصرف زینک ( روی) می تواند از بزرگ شدن غده پروستات در آقایان جلوگیری کند. اگر مردان با کمبود روی در بدن خود مواجه شوند، اولین آسیب ها به غده پروستات آنها وارد می شود؛ درنتیجه عملکرد بیضه ها هم با اختلال مواجه خواهد شد.

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلیگرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلیگرم و کودکان 2 الی 5 میلیگرم روی نیاز دارند. حاملگی، ورزش، استرس و بیماری های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می دهند.

متخصصان بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس را بعد از صرف نهار می دانند. قرص زینک در طی روز باید یک مرتبه مصرف شود و بهتر است که بعد از وعده نهار و همراه با آب فراوان باشد. نیم ساعت بعد از نهار بهترین زمان مصرف کپسول زینک پلاس است. نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که بعد از مصرف قرص زینک پلاس, تحت هیچ شرایطی شیر, لبنیات و هر ماده ایی که حاوی کلسیم است استفاده نکنید. زیرا کلسیم مانع جذب روی موجود در قرص زینک پلاس می شود. همچنین مصرف مواد کافئین دار نیز جذب مواد موجود در قرص زینک پلاس را با اشکال مواجه می کنند بنابراین توصیه می شود که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از مصرف این دارو از چای, قهوه و سایر نوشیدنی های بپرهیزید.

معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر

متخصص پوست ومو با اشاره به تاثیر مصرف قرص روی بر کاهش ریزش مو بیان کرد: «روی یکی ازعناصر حیاتی برای رشد و ترمیم بافت‌ها و آنزیم‌های بدن است که در متابولیسم برخی مواد نقش اساسی را ایفا می‌کند لذا در بهتر کار کردن سیستم‌هایی که مشکل ساخت و ساز دارند موثر است.»

وی ادامه داد: «روی به ترمیم بافت‌های از بین رفته مو نیز کمک می‌کند البته مصرف قرص روی باید به میزان لازم و تحت نظر پزشک مصرف شود به طوری که مصرف آن برای افراد مختلف متغیر است.»

دکتر اعتماد‌زاده با بیان اینکه اگر افراد تغذیه مناسب مثل مصرف سبزیجات ومیوه داشته باشند نیازی به مصرف قرص روی ندارند خاطر نشان کرد: «اگر افراد به هر دلیلی دچار ضعف و کم خونی هستند می‌توانند از این قرص‌ها استفاده کنند و بهتر است مصرف قرص را در طول روز در برنامه خود داشته باشند.»

به گفته وی، افرادی که بر اثر بدخوری، رژیم‌های سخت لاغری، بیماری و عفونت شدید دچار مشکل می‌شوند می‌توانند برای بهبود سیستم بدن خود از قرص روی استفاده کنند ولی کسی که تغذیه مناسب روزانه دارد و همه چیز را در حد خود مصرف می‌کند نیازی به خوردن قرص ندارد.»

قرص زینک برای رشد سریع مو

متخصص پوست و مو در ادامه با اشاره به علت نازک شدن مو نیزمعجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر  گفت: «علت نازک شدن مو نیز به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن، رژیم سخت لاغری است در واقع در این حالت ریشه مو مواد غذایی درستی را دریافت نمی‌کند البته برخی از افراد به طور ارثی مو ضخیمی نداشته و در عین حال نیز ریزش مو ندارند در واقع ضعف و بیماری به مدت طولانی و مشکلات عصبی و کم خوری باعث ایجاد موهای ظریف شده که معمولا این افراد دچار ریزش مو و کندی رشد مو هستند.

دکتر اعتماد ‌زاده در پایان با اشاره به تاثیر شامپوهای تقویت کننده مو نیز یادآور شد: «استفاده از این شامپو‌ها به عنوان کمکی برای تقویت و رشد مو تا حدی مفید است ولی با این حال مصرف مواد ویتامینی و پروتئینی تنها راهی است که بتوان از بروز ریزش مو و تقویت آن جلوگیری کرد.»

عملکرد و نقش روی در بدن چیست؟

روی(زینک) یکی از عناصر مهم و ضروی است که نقش های بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می کند، بیش از 100 آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند.

سیستم ایمنی

روی برای فعالیت سیستم ایمنی بدن ضروری و کمک به تولید گلبول های سفید خون(WBC) می کند که نقش سربازهای دفاعی در بدن برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و عوامل بیماری زا را بر عهده دارند، معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر به همین جهت یکی از علائم کمبود روی ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرما خوردگی است.

تولید پروتئین

هر آنچه که در بدن از پروتئین ساخته می شود نیازمند روی است، این شامل اکثر سلول های بدن از قبیل DNA و RNA، آنزیم ها، معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر بسیاری از هورمون ها از جمله هورمون های جنسی می باشد، از علائم کمبود روی در مردان می توان به کاهش میل جنسی و حجم منی اشاره کرد، همچنین در صورت کمبود روی آنزیم های گوارشی به میزان کافی تولید نمی شوند و مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و رفلاکس معده بروز می کنند.

تولید کلاژن و کراتین

بخش اعظمی از پوست از پروتئینی بنام کلاژن ساخته شده و همان طور که اشاره شد روی برای تولید انواع پروتئین مورد استفاده قرار می گیرد از اینرو برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است به میزان کافی روی از طریق برنامه غذایی خود و یا به شکل مکمل غذایی (زینک پلاس، قرص زینک) دریافت کنید.

مو نیز از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده است، ریزش موها، نازوکی تارهای مو می توانند ارتباط مستقیمی با کمبود روی در بدن داشته باشند.

سیستم بینایی

غلظت بالایی از روی در چشم ها وجود دارد و برای فعالیت سیستم بینانی و حفظ سلامت بخش های مختلف آن از جمله قرنیه و غیره ضروی است. تحقیقات زیادی نشان می دهند افراد مسنی که از مکمل های روی، سلنیوم، ویتامین A و E به میزان کافی استفاده می کنند تا 60 درصد کمتر به مشکلاتی از قبیل آب مروارید مبتلا می شوند.

متابولیزم مواد غذایی

روی با سایر مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین های ب کمک به تولید آنزیم های گوارشی، معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر هضم و جذب مواد غذایی و تبدیل آن ها به انرژی می کنند که در اصطلاح به آن متابولیزم مواد غذایی گفته می شود.

مقابله با استرس

از نقش های دیگر روی کمک به غدد فوق کلیوی برای فعالیت و تولید هورمون ها است، یکی از ده ها وظایف غدد فوق کلیوی کنترلمعجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر  و واکنش به استرس است، حین استرس بدن به مصرف مقادیر زیادی از روی، منیزیم، ویتامین های ب5، ث، ب1 و ب6 می پردازد. یکی دیگر از علائم کمبود روی عدم کنترل استرس می باشد.

اگر به هر دلیلی تحت استرس اعم از جسمانی و روانی به واسطه شرایط زندگی و شغلی خود هستید نیاز به مصرف مقدار بیشتری از مواد مغذی ذکر شده خواهید داشت تا از سلامت و انرژی کافی برخوردار باشید.

 

 

مصرف زینک به چه افرادی توصیه میشود؟

خانم های شیرده وباردار و افرادی که دارای فعالیت ورزشی مرتب و منظم هستند، نیاز به روی بیشتری نسبت به سایر افراد دارند و اگر مقدار دریافت آنها از روی، کافی نباشد دچار کمبود آن وعوارض حاصل از آن خواهند شد.

افرادی که در طی روز سیگار زیادی می کشند وکسانی که مشروبات الکلی می خورند،به مقدار بیشتری روی نسبت به سایرین نیازمند هستند. بیمارانی که دارای مشکلات کبدی وکلیوی هستند، هم چنین بیماران مبتلا بهدیابت، نیازمندبه روی بیشتری هستند. در هنگام ابتلا به عفونتها، نیاز به دریافت روی ، بیشتر ازسایر مواقع است.

کسانی که دچار سوختگی شده اند و یا بیمارانی که سکته های قلبی ( آنفارکتوس قلبی)کرده اند،معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر  هم چنین افرادی که دچار آرتروز هستند، بیشتر از حد معمول به روی نیازدارند.مقدار روی دریافتی از راه غذا به بدن بیماران مبتلا به سرطان باید اضافه شود.کم خونی یکی از بیماری هایی است که نیاز به دریافت روی را در بدن افزایش می دهد.

تحقیقات و بررسی های بالینی نشان داده است کسانی که مبتلا به جوش های صورت) آکنه ) هستند، دارای سطح پایینی از روی در خون بوده اند و دادن روزانه ۲۰۰ میلیگرم گلوکونات روی که معادل ۳۰ میلی گرم روی است می تواند باعث بهبود عفونت های جوشهای آن ها شود.

کسانی که مبتلا به نورودرماتیت و پسوریازیسهستند، اغلب مبتلا به کمبود رویهستند.کسانی که مبتلا به زخم های پوستی اند، جهت ترمیم و بازسازی سریع تر،نیاز به مقدار روی بیشتری دارند.هم چنین افراد مبتلا به آلرژی و التهابات پوستی اغلب دچار کمبود سطح روی در خون هستند.

بررسی های انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد، طحال حیواناتی که دچار کمبود طولانی مدت روی شده اند پس از مدتی دچار چروکیدگی شده است.همان طور که می دانید طحال از اندام های ایمنی در بدن به شمار می رود. بنابراین کاهش روی موجب به هم خوردن سیستم ایمنی میشود و معمولا” افراد دچار نقص ایمنی و کمبود روی، اغلب مبتلا به گریپ و سرماخوردگی های متعدد می شوند.

قرص زینک

خداوند متعال تمام نیازهای ما را در غذاهایی که روزی ما کرده است قرار داده است. مصرف دارو فقط در هنگام بیماری جایز است معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر آنهم وقتی جایگزین های طبیعی وجود دارد نیازی نیست که از داروی شیمیایی استفاده کنیم. زینک ( Zinc ) همان عنصر روی است لذا استفاده از ظروف برنجی با توجه به اینکه برنج آلیاژی از مس و فلز روی می باشد و همچنین مصرف آب جوشیده که در سماور یا کتری برنجی جوشانده شده است، جهت جبران کمبود روی در کنار مصرف مواد غذایی مذکور مفید است.

برای تقویت سیستم دفاعی و رشد مناسب قد و رشد خوب مو باید از غذاهایی مثل عسل، گوشت پرندگان، پسته، بادام، فندق، انجیر و زیتون و گوشت گوسفند و تخم مرغ عسلی رسمی استفاده نمایید.

حال که یافتیم حکمای قدیم برای جبران نیاز بدن ما به عناصر مختلف، هوشمندانه عمل کرده اند و از مواد غذایی، ادویه ها و ترکیبات غذاهای مرسوم گرفته تا ظروف غذا (ظروف مسی، برنجی و چدنی) و لوازم پخت و پز (کفگیر حسوم) برای تمامی این موارد پیشنهادات ارزنده ای ارائه نموده اند که به تدریج به عنوان سنت مورد پذیرش مردم قرار گرفته اند در ذیل در خصوص اهمیت روی و عوارض کمبود آن در بدن می پردازیم:

روی یکی از عناصر معدنی کمیاب می باشد که پس از آهن بیشترین مقدار را در بدن انسان به خود اختصاص داده است. معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر انسان به مقادیر ناچیزی از روی نیاز دارد ولی همین مقدار کم برای سلامت عمومی و رشد بدن بسیار حیاتی است، بطوریکه این نیاز حتی از پیش از تولد آغاز می گردد.

بدن یک انسان عادی با وزن 70 کیلوگرم حدود 1.4تا 2.3 گرم روی داردمعجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر  و این روی در مقادیر معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر ناچیز در تمام بافت های بدن انتشار می یابدمعجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر  ولی مقدار آن در استخوان ها، دندان ها و غده پانکراس بیشتر از بقیه بخشهای بدن است. معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر مقدار روی در خون نیز حدود0.7 میلی گرم در هر 100 میلی لیتر می باشد، در حالیکه این مقدار در سرم یا پلاسما حدود 0.1 میلی گرم در هر 100 میلی لیتر است. معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر حدود 99 درصد از کل روی موجود در بدن در سلول ها ذخیره شده و بقیه آن نیز در پلاسما و مایعات خارج سلولی وجود دارد.

کمبود روی یکی از دلایل متعدد خستگی، ضعف و کاهش اشتها و نیز کاهش در قدرت عملکرد حس چشایی معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر و بویایی می باشد. کمبود روی همراه با لکه های سفید روی ناخن ها بوده و یکی از دلایل شایع بیش فعالی در کودکان و نیز اختلالات شبکیه ای چشم در آنها می باشد.

کمبود روی در پسرهای جوان موجب تکامل نامناسب غده پروستات و نیز عدم رشد و تکامل بیضه ها می گردد. معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر در دختران جوان نیز موجب بروز اختلالات هورمونی و نیز اختلال در عملکرد تخمدان ها معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر و تکامل رحم و مختل شدن چرخه های جنسی در آنها می گردد. علائم کمبود روی عبارتند از:

قرص زینک برای رشد سریع مو

بروز عفونت های متعدد
هیپوگناد یسم در مردان
ریزش مو
کاهش اشتها
بروز اختلال در حس چشایی و بویایی
بروز اختلال در دید به هنگام تاریکی و شب
بروز زخم ها و اختلالات متعدد در پوست
تأخیر در بهبود زخم های ایجاد شده در پوست
بروز اسهال های مزمن و شدید
تورم قرنیه ها
بروز اختلالات و ناهنجاری های رفتاری

قابل ذکر است که همه این علامت ها در یک فرد بروز نکرده و به شرایط بدنی فرد و نیز میزان کمبود روی بستگی دارد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که نیاز خانم ها به این عنصر مهم وضروری روزانه، معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر حداقل ۱۰ میلی گرم و نیاز آقایان روزانه، حداقل ۱۲میلی گرم است. بیشتر دیده می شود که مقدار مصرفی روی بسیار کم تر از مقدار نیاز بررسی شده است .
مرکز تغذیه کشور آلمان و امریکا توصیه می کنند که برای پیشگیری از امراض حاصل شده از کمبود روی، خانم ها روزانه ۱۲ میلی گرم و آقایان ۱۵ میلی گرم روی به بدن خود برسانند. البته دوز و مقدار درمانی که توسط دکتر ورباخ بیان شده، روزانه بین ۱۰۰- ۲۰ میلی گرم است. اصولا” دوز ۱۵ میلی گرم در روز را حد متوسط دریافت روزانه می دانند.

قرص زینک

مقدار نیاز روزانه بدن به روی

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلیگرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلیگرم و کودکان 2 الی 5 میلیگرم روی نیاز دارند.

حاملگی، ورزش، استرس و بیماری های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می دهند.

علائم کمبود روی در بدن:

ضعف سیستم ایمنی و ابتلای مکرر به بیماری های عفونی و ویروسی
تاخیر در بهبود زخم ها
جوش و آکنه، خارش و آلرژی های پوستی
ریزش مو و نازک شدن تارهای مو
ناتوانی جنسی در مردان
از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی
ضعف و کمبود انرژی
لکه های سفید رنگ زیر ناخن ها

تا چه زمانی باید مصرف شود؟ روش خاصی دارد؟مثلا قبل یا بعد غذا؟ و یا…

کلیه مکمل های حاوی روی بایستی همراه غذا مصرف شده تا از ایجاد تهوع جلوگیری شود.وقتی معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر شما بهترین فایده را از مکمل های روی می برید که آن را با آب و یا آب میوه (نه با شیر) در بین غذاها مصرف کنید و همزمان با مکمل های آهن و کلسیم،‌ آنها را مصرف نکنید. اگر برای معده شما مشکل ایجاد کرده باشد می توانید آنرا همراه غذا مصرف کنید.
افرادی که به مدت طولانی روزانه ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم روی مصرف کرده اند، می توانند دچار اختلال جذب املاح آهن و مس شده و همچنین به کمبود این دو املاح در بدن دچار شوند. حتی دیده شده است کسانی که روزانه ۲ گرم به مدت طولانی روی خورده اند ، علائمی مثل استفراغ،تهوع، درد های شکمی وتب را نشان داده اند.
افرادی که دچارناراحتی های کبدی ورودهای اند، بایستی قبل از مصرف مکمل های حاوی روی، حتما با پزشک خود مشورت داشته باشند.

 

کدام نوع بهتر است ایرانی یا خارجی؟

سولفات روی رایجترین مکمل قابل استفاده روی است و نسبت به سایر اشکال کمترین قیمت را داردمعجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر  اما حداقل جذب را دارد و باعث آشفتگی معده می شود. پزشک معالج معمولاً ۲۲۰ میلی گرم از سولفات روی را که حاوی تقریباً ۵۵ میلیگرم عنصر روی است، تجویز می کند. شکل های قابل جذب تر که قابل دسترس هستند عبارتند از: پیکولینات روی، سیترات روی، استات روی، گیسرات روی و مونومیتونین.

منابع غذایی حاوی روی(زینک)

بهترین منابع غذایی حاوی روی عبارتند از: گوشت گاو و گوساله، بادام زمینی، کنجد، غذاهای دریایی از قبیل میگو، ماهی و صدف، تخم کدو و به میزان کمتر روی در تخم مرغ، اسفناج، نخود فرنگی و قارچ یافت می شود.

مکمل های روی(زینک)

همان طور که اشاره شد زینک پلاس(قرص زینک) مکمل روی رایج در ایران است،معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر  شربت آن برای کودکان که قورت دادن قرص برای آن ها مشکل است و قرص آن برای بزرگسالان مناسب است.

توجه داشته باشید مصرف طولانی مدت و یا دوز بالای مکمل های روی باعث اختلال در جذب عنصر مس و تخلیه ذخایر آن در بدن می شوند که سبب بروز مشکلات جدی از قبیل کم خونی، ضعف، ریزش مو و غیره می گردد.

دوز و مدت زمان مصرف مکمل های روی باید توسط پزشک مشخص گردد.

شربت زینک بهتر است یا قرص یا کپسول؟

در مورد کودکان بیشتر شربت و بالغین قرص یا کپسول.

چه افرادی نباید از این مکمل استفاده کنند؟

افرادی که دچارناراحتی های کبدی ورودهای اند، بایستی قبل از مصرف مکمل های حاوی روی،معجزه ی قرص زینک بر رویش موی سر  حتما با پزشک خود مشورت داشته باشند.

عوارض مصرف این مکمل؟

بیشتر مواد معدنی کمیاب، در صورت مصرف بیش از حد برای بدن سمی هستند و این نکته در مورد روی صدق می کند. نشانه های مسمومیت عبارتند از: آشفتگی معده، استفراغ و معمولاً وقتی ایجاد می شود که ۲۰۰۰ میلی گرم و یا بیشتر مصرف شده باشد. مطالعات نشان می دهد که تا ۱۵۰ میلیگرم روی خطری ندارد اما معمولاً این میزان مورد نیاز نیست و با استفاده بدن از عناصر دیگر تداخل دارد. تحقیقات نشان میدهد که مصرف روزانه کمتر از ۵۰میلی گرم مصرف مطمئنی است اما اطلاعاتی در مورد مصرف طولانی مدت این مقدار روی در دسترس نیست.

یک عارضه جانبی منفی شناخته شده از روی این است که میزان زیاده روی باعث کاهش HDL(کلسترول خوب بدن) و افزایش LDL (کلسترول بد بدن) می شود. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که مصرف خیلی زیاد روی باعث کاهش عملکرد ایمنی می شود در حالی که مطالعات دیگر این نظر را تایید نمی کند. اگر سولفات روی باعث تحریک معده شود شکل دیگری از روی برای مثال سیترات روی را مصرف کنید و قبل از آن با پزشک مشورت کنید. سایر عوارض جانبی از مسمومیت با روی عبارتند از:سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی، افزایش تعریق، ناهماهنگی عملکرد عضلات، عدم تحمل الکل، توهم و کم خونی.

حتما باید توسط پزشک تجویز و مصرف شود؟

 

آیا این مکمل جایگزین غذایی هم دارد؟

به طور تقریبی در هر گرمگوشت۳تا ۵میلی گرم روی وجود دارد . نانسفید ،چربی وشکرفاقدروی هستند .گوشت،جگر، تخم مرغ، میگو ،گندم سبوس دار ، تخم کدو حلوایی وگوجه فرنگی از روی غنی هستند. با خوردن هر ۱۰۰ گرم عدس یا نخود یا گندم آسیاب نشده میتوان ۴ تا ۵ میلی گرم روی وارد بدن کرد . در هر صد گرم سبوس گندم یا هر صد گرم ذرت، ۳میلی گرم روی به بدن می رسد.

تخم کدو حاوی روی فراوان است که خوشبختانه در ایران بیشتر از سایرکشور ها استفاده می شود . در هر ۱۰۰ گرم آن ۵/ ۶ تا ۵/۷ میلی گرم روی دریافت می شود. جالب است که بدانید ، جوانه گندم، حاوی ۱۷ میلیگرم روی ، و به عبارتی غنی از روی است و خوردن آن به تمام افراد توصیه می شود. در هر ۱۰۰ گرمجگرگوساله ، ۸/۷ میلی گرم روی وجود دارد. ماده ی غذایی پر اهمیت در رساندن روی به بدن ، صدف خوراکی است که در هر ۱۰۰ گرمآن ۶۰- ۵۹ میلی گرم روی وجود داشته و بسیار غنی است که البته در ایران مصرف نمی شود.

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

ارسال دیدگاه

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

2020-06-10

2020-06-10

دکتر نوروزیان نام داروخانه ومطبی در تهران با مدیریت دکتر نوروزیان میباشد که از طریق تولید داروی رشد مو و ارائه این دارو به صورت پکیج رشد موی دکتر نوروزیان به شهرت خاصی رسیده.

کلیه حقوق این قالب برای دکتر نوروزیان محفوظ می باشد

پیاده سازی و سئو توسط: نت افزار

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

من موهام از یه حدی بلندتر نمیشهمعمولا تا زیر شونه هام رشد میکنه بعدش دیگه ثابت میمونه؟آیا قرص زینک تاثیر داره؟قرص جوشانش بهتره یا کپسول؟تجربیاتتونو بگین لطفادوست دارم موهام

شاید موخوره دارن

دوست دارم موهام بلند شه

قرص زینک برای رشد سریع مو

مو خوره هم دارهولی هر چی میزنم مو خورش برطرف نمیشهحتی کوتاه میکنم سر یه ماه پر موخوره میشه

موخوره یا از سفت بستن زیاد مو هست یا از  خشکی زیاد مو

از خشکیه موهامهولی همه چیو تست کردمدکترم رفتم خوب نمیشههمه روغنت همه شامپو هانمیدونم چرا اینجوریه موهام

منم خشکه موهام تو هفته شامپو یبار بزن مرتب با روغن نارگیل کرچک اصل و روغن زیتون چرب کن قبل حمام توی حمام بعد حمام به ریشه  نزن که سرت کثیف بشه به ساقه ها بزن.منم موهام فر و خشکه مخصوصا سرای موهام 

خوب میشه موخورت؟واسه من که جواب نمیدهالبته من یه ماه میزنم میبینم که بازم داره موخوره میافته دیگه نمیزنماعصابم بهم میریزه

حلقه جان من تنها راهي كه نتيجه گرفتم هم براي ريزش هم براي رشد زياد دم كرده سبوس برنج روزي يك ليوان عاااااااليه

نه خوب میشه باید مداوم بزنی شامپوت  رو ازاین فیروزه بچه ها بگیر دیگه شامپویی نزن من الان چند ساله شامپوم همینه اینا نکه مال بچه است مواد بیخودی نداره و ضرر نداره

حلقه جان من تنها راهي كه نتيجه گرفتم هم براي ريزش هم براي رشد زياد دم كرده سبوس برنج روزي يك ليوان عاااااااليه

 بعدش موهام بلند میشه ایشالله؟  دلم موهای بلند میخواد   شوهرمم دوست داره

من دو ماه طول کشید الان نه نرم کننده میخاد موهام نه گره میخوره نه موخوره کنارشم اگه میخای قرص بخوری مولتی ویتامین بخور بهتره زینکه

دلیل رشد نشدن موهات موخوره است

شنیدم موهای بدنم زیاد میکنه؟درسته؟؟؟؟میترسم پشمالو شمهههههههه

عزیزم حداقل چهار ماه بر ماساژ سر با روغن سیاهدانه اصل مداومت کن.. انشاالله تاثیرشو میبینی

در حمام با شامپوی گل ختمی بشور تا خشکی زیادش از بین بره

ممنون عزیزم این سری تا چندماه ادامه بدم ببینم ایشالله خوب شه

نه حلقه جان اصصصصلا تاثيري روي موهاي زائدم نداشته فقط موهاي سرم تمام ريخته شده ها در اومده و داره بلند ميشه

مرسی عزیزمعطاریا دارن؟

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

بدون هزینه و در خانه رشد موی خود را زیاد کنید !!

در اینترنت پر از پیشنهادات برای رشد سریع مو است اما ازنظر ما راحت‌ترین و بهترین راه درست کردن رژیم غذایی است . با تغییرات کوچک در رژیم غذایی می‌توان تغییرات زیادی را در رشد مو شاهد باشید . همچنین مراقبت از مو نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که به همه آن‌ها اشاره می‌کنیم . رشد طبیعی موی سر ۰٫۶ تا ۱ سانتی‌متر در ماه است .

به‌صورت روزانه پروتئین مصرف کنید . ناخن و مو در درجه اول از پروتئینی به نام کراتین ساخته‌شده است .

رشد مو ۳ مرحله دارد :

قرص زینک برای رشد سریع مو

موها در صورت کمبود پروتئین زودتر به فاز استراحت می‌روند نسبت به زمانی که پروتئین در مو زیاد است .

مرغ ، تخم‌مرغ ، ماست یونانی منابع خوب پروتئینی هستند .

مصرف پروتئین به وزن شما بستگی دارد اما عموماً ۴۵ تا ۵۵ گرم پروتئین به‌صورت روزانه نیاز دارید .

مصرف زینک و آهن را بالا ببرید . موادمعدنی مانند آهن و زینک نقش حیاتی در تولید پروتئین بدن ایفا می‌کنند . آهن پایین باعث ریزش مو می‌شود .

از منابع طبیعی زینک و آهن می‌توان اسفناج ، لوبیا و غذاهای دریایی را نام برد .

مقدار زینک و آهن موردنیاز شما به سن ، جنسیت و سبک زندگی شما وابسته است . قبل از مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید .

مواد غذایی با ویتامین بالا مصرف کنید . ویتامین D برای رشد مو حیاتی است . ویتامین C برای جذب آهن مهم است .

مواد غذایی حاوی ویتامین C : پرتغال ، گریپ‌فروت و لیمو

مواد غذایی حاوی ویتامین D : آب پرتغال و شیر غنی‌شده با ویتامین D

مصرف بیوتین و ویتامین‌های گروه B را افزایش دهید . بیتوین و ویتامین‌های گروه B می‌توانند سلامت مو را افزایش بدهند . شما با استفاده از مولتی‌ویتامین می‌توانید از مصرف مقدار موردنیاز بدن در روز مطمئن شوید .

مواد غذایی حاوی بیوتین : تخم‌مرغ ، پنیر ، قارچ ، بادام و گل‌کلم

مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B : ماهی ، گوشت قرمز ، تخم‌مرغ ، لوبیا ، نخودفرنگی و سبزی‌های برگ‌دار سبز رنگ

چربی‌های خوب مصرف کنید . امگا ۳ برای رشد مو موردنیاز است . همچنین موهای شمارا سلامت و براق نشان می‌دهد . بدن شما این چربی را نمی‌تواند به‌صورت طبیعی تولید کند .

شما می‌توانید امگا ۳ را با مصرف ماهی به دست بی آورید . انجمن قلب آمریکا پیشنهاد کرده است بزرگ‌سالان هفته‌ای ۲ وعده ماهی برای تأمین امگا ۳ بدن مصرف نمایند . همچنین مکمل‌های امگا ۳ نیز در دسترس هستند .

موهای خود را اصلاح کنید . ممکن است به نظرتان این مورد اشتباه نوشته‌شده باشد اما درست است . اصلاح کردن مو باعث جلوگیری از شکستن مو می‌شود که درنتیجه رشد آن افزایش پیدا می‌کند . در صورت کوتاه نکردن مو باگذشت زمان موخوره به سراغ شما می‌آید که با کوتاه کردن به‌موقع این اتفاق نمی‌افتد .

از بالشت ابریشمی استفاده کنید . مو می‌تواند به بالشت‌های پنبه‌ای بچسبد که با استفاده از ابریشم این اتفاق کمتر می‌افتد و از شکستن جلوگیری می‌شود .

پوشش سر با پارچه ابریشمی یکی دیگر از راه‌حل‌های آن است .

موهای خود را با حوله نبندید . بستن مو با حوله می‌تواند باعث شکستن مو بشود . به‌جای آن به‌آرامی آب اضافه مو را بگیرید . از حوله‌های میکرو فایبر استفاده کنید زیرا بهتر از حوله‌های معمولی هستند .

هرروز شامپو نزنید . فقط درصورتی‌که موهای شما خیلی چرب است موهای خود را به‌صورت روزانه بشورید زیرا شستشوی روزانه باعث خشک شدن و آسیب به مو می‌شود . شستش مو به‌صورت یک روز در میان باعث می‌شود که بدن بتواند مو را به‌صورت طبیعی چرب کند .

از نرم کننده مو استفاده کنید . بعد از شستشو با شامپو باید از نرم کننده مو استفاده کنید . نرم کننده ها باعث برگشت چربی طبیعی مو که در هنگام شامپو زدن از بین رفته است می‌شوند . قبل از زدن نرم کننده حتماً به‌طور کامل شامپو را آبکشی نمایید .

موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید . بعد از زدن شامپو و مرطوب‌کننده موی خود را با آب سرد آبکشی نمایید . آب سرد باعث می‌شود که فولیکول مو سفت شود و ریزش مو بعد از حمام کم شود .

حرارت و رنگ را به حداقل برسانید . رنگ کردن مو باعث آسیب رساندن به آن می‌شود . شما باید تعداد دفعات رنگ کردن مو را کاهش دهید . از سشوار و اتو مو نیز کمتر استفاده کنید و اجازه دهید تا موها طبیعی خشک شوند .

بااحتیاط مو را شانه کنید . از شانه با دندانه‌های پهن استفاده کنید . شانه کشیدن را از انتها یا وسط مو شروع کنید و آرام به سمت ریشه مو بروید . شانه کشیدن محکم و سفت می‌تواند باعث ریزش مو بشود .

قرص زینک برای رشد سریع مو

دم‌اسبی را درست ببندید . بستن محکم مو می‌تواند باعث شکستن آن بشود . به‌جای آن ؛ موی خود را باز گذاشته یا شل ببندید . عوض کردن نقطه بستن مو باعث می‌شود که موهای شما شکننده نشود .

پوست سر را ماساژ دهید . به‌صورت یک عادت روزانه شروع به ماساژ دادن پوست سر بکنید تا خون‌رسانی به فولیکول‌های مو را افزایش دهید تا رشد مو بیشتر شود .

برای داشتن مویی سالم بابد به‌سلامتی و تغذیه خود اهمیت دهید .

قبل از حرارت دادن مو از محصولات محافظتی مو استفاده کنید تا کمترین آسیب را ببینند .

روزانه ۵ تا ۶ دقیقه پوست سر را ماساژ دهید .

روغن‌زیتون و تخم‌مرغ را مخلوط‌کنید و روی موی سر استفاده کنید تا به رشد مو کمک کند .

استفاده از روغن‌زیتون می‌تواند رشد مو را افزایش دهد .

استفاده از رنگ مو ، حرارت و محصولات حالت‌دهنده مو باعث آسیب به مو می‌شوند .

فروردین ۹, ۱۳۹۷ در ۴:۱۷ ب.ظ

سلام عیدتون مبارک مطالب خیلی خوبی دارید برای استفاده کردن نیاز به کپی و پرینت هست میشه بذارید کپی کنیم واقعا نمیشه اینطوری استفاده کرد بخدا من خسته شدم از بس اسکرین شات گرفتم

پاسخ دادن

فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ در ۷:۴۷ ق.ظ

سلام ممنون عید شما هم مبارک متاسفانه به دلیل اینکه سایت های دیگر مطالب ما رو کپی میکنن نمیتونیم کپی کردن از سایت رو باز بزاریم . اما اگر مطالبی رو میخواهید ؛ اطلاع بدهید تا براتون توی فایل ورد بفرستیم . موفق باشید

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

تعریف مدیتیشن چیست ؟ مدیتیشن ( به انگلیسی : Meditation ) تمرینی باستانی است ، اما دانشمندا…

موبایل تمایل زیادی برای جذب میکروب ، ویروس ، باکتری و کثیفی دارد و …

ضدعفونی کردن لباس‌ها یکی از قسمت‌های مهم برای تازه ، تمیز و سالم نگه‌داشتن …

بدن شما از دستگاه‌های مختلفی مانند : سیستم ایمنی ، قلبی و عروقی ، …

آشنایی با سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی قابلیت بدن برای جنگیدن با بیماری‌ها یا …

سیستم ایمنی ، بدن شما را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند . …

بسیاری از محصولات تمیزکننده رایج دارای مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند برای سیستم …

گلبول های سفید خون که به لکوسیت معروف هستند سیستم دفاعی بدن در مقابل …

بسیاری از آفت کش ها و سموم روی میوه ها و سبزی جاتی که …

سلامتی ارزشمندترین چیزی است که در زندگی وجود دارد . خیلی از راهها وجود …

ماساژ سر معجزه میکند !! آن را از دست ندهید . ماساژ سر باعث …

هیچکس شستن دستشویی را دوست ندارد اما برای رعایت بهداشت شخصی اینکار هفته ای …

بسیاری از افراد دارای چربی ران ( بغل ران ) هستند و به دنبال …

آب تنگ باید حداقل هفته ای یک بار عوض شود . عوض کردن آب …

سرماخوردگی و آلرژی میتواند باعث تولید خلط در سینوس ها و بینی بشود که …

از میان تعداد بی‌شماری از حشرات و آفات که مزاحم شما می‌شوند ، تنها …

کک و مک ( به انگلیسی : Freckles ) می‌تواند به‌طور طبیعی یا به …

کربنات کلسیم ( آهک ) یک ترکیب طبیعی میباشد که به راحتی در آب …

بعد از مدتی استفاده از استیل ، استیل دیگر آن شفافیت و براق بودن …

آیا واقعا درمان‌های سرماخوردگی مؤثر هستند ؟ درواقع می‌توان گفت خیر ، هیچ درمانی …

هر چقدر هم در آشپزی حرفه ای باشید شور شدن ، تند شدن ، …

تب‌خال چیست ؟ تب‌خال یک بیماری ویروسی است که منجر به ایجاد تاول‌های ریز …

ویتامین C با نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود ، ویتامین C دارای خاصیت …

برش زدن هندوانه مخصوصا در هنگام میهمانی اصولا کار ساده ای است اما باید …

آیا لوله فاضلاب یا ظرفشویی شما گرفته است ؟ شما به راحتی میتوانید با …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

متخصص تغذیه، رژیم درمانیو آسیب شناسی مو

غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

قرص زینک(روی) که نمونه رایج آن در ایران با نام زینک پلاس شناخته می شود، یک مکمل غذایی است که حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین ها از قبیل گروه ب و ث می باشد.

بنا بر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.

قرص زینک برای رشد سریع مو

قرص زینک(زینک پلاس) می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می شود. به عنوان مثال قرص زینک پلاس شرکت یورو ویتال که ساخت کشور آلمان است در دوزهای 5 و 10 میلیگرم با ویتامین های ب و ث و به شکل سافت ژل، کپسول و شربت موجود است، برندهای دیگری نیز از مکمل های زینک در داروخانه ها وجود دارند که تقریبا از لحاظ کیفیت همگی مشابه هم می باشند.

کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایشات خون تشخیص می دهد. به یاد داشته باشید همان طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می شوند ازدیاد آن ها نیز باعث اختلال در متابولیزم و ایجاد مشکلات جدی می گردد از اینرو توصیه اکید می کنم قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و یا دارو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

حتما بخوانید: بهترین روش برای افزایش سایز سینه در خانم ها چیست؟ پروتز، کرم ها و یا قرص های گیاهی؟

عملکرد و نقش روی در بدن چیست؟

روی(زینک) یکی از عناصر مهم و ضروی است که نقش های بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می کند، بیش از 100 آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند.

سیستم ایمنی: روی برای فعالیت سیستم ایمنی بدن ضروری و کمک به تولید گلبول های سفید خون(WBC) می کند که نقش سربازهای دفاعی در بدن برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و عوامل بیماری زا را بر عهده دارند، به همین جهت یکی از علائم کمبود روی ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرما خوردگی است.

حتما بخوانید: آیا روشی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان وجود دارد؟

تولید پروتئین: هر آنچه که در بدن از پروتئین ساخته می شود نیازمند روی است، این شامل اکثر سلول های بدن از قبیل DNA و RNA، آنزیم ها، بسیاری از هورمون ها از جمله هورمون های جنسی می باشد، از علائم کمبود روی در مردان می توان به کاهش میل جنسی و حجم منی اشاره کرد، همچنین در صورت کمبود روی آنزیم های گوارشی به میزان کافی تولید نمی شوند و مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و رفلاکس معده بروز می کنند.

تولید کلاژن و کراتین: بخش اعظمی از پوست از پروتئینی بنام کلاژن ساخته شده و همان طور که اشاره شد روی برای تولید انواع پروتئین مورد استفاده قرار می گیرد از اینرو برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است به میزان کافی روی از طریق برنامه غذایی خود و یا به شکل مکمل غذایی (زینک پلاس، قرص زینک) دریافت کنید.

مو نیز از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده است، ریزش موها، نازوکی تارهای مو می توانند ارتباط مستقیمی با کمبود روی در بدن داشته باشند.

حتما بخوانید: هم با فواید قهوه آشنا شوید و هم با مضرات آن!

سیستم بینایی: غلظت بالایی از روی در چشم ها وجود دارد و برای فعالیت سیستم بینانی و حفظ سلامت بخش های مختلف آن از جمله قرنیه و غیره ضروی است. تحقیقات زیادی نشان می دهند افراد مسنی که از مکمل های روی، سلنیوم، ویتامین A و E به میزان کافی استفاده می کنند تا 60 درصد کمتر به مشکلاتی از قبیل آب مروارید مبتلا می شوند.

متابولیزم مواد غذایی: روی با سایر مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین های ب کمک به تولید آنزیم های گوارشی، هضم و جذب مواد غذایی و تبدیل آن ها به انرژی می کنند که در اصطلاح به آن متابولیزم مواد غذایی گفته می شود.

مقابله با استرس: از نقش های دیگر روی کمک به غدد فوق کلیوی برای فعالیت و تولید هورمون ها است، یکی از ده ها وظایف غدد فوق کلیوی کنترل و واکنش به استرس است، حین استرس بدن به مصرف مقادیر زیادی از روی، منیزیم، ویتامین ب5، ث، ب1 و ب6 می پردازد. یکی دیگر از علائم کمبود روی عدم کنترل استرس می باشد.

اگر به هر دلیلی تحت استرس اعم از جسمانی و روانی به واسطه شرایط زندگی و شغلی خود هستید نیاز به مصرف مقدار بیشتری از مواد مغذی ذکر شده خواهید داشت تا از سلامت و انرژی کافی برخوردار باشید.

روی(زینک) عملکرد و نقش های متعدد دیگری نیز در بدن انسان ایفا می کند که صرفا در این مقاله به چند مورد اشاره شد.

حتما بخوانید: چند توصیه مهم برای جلوگیری از ریزش مو که همه مردان و زنان باید بدانند!

مقدار نیاز روزانه بدن به روی:

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلیگرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلیگرم و کودکان 2 الی 5 میلیگرم روی نیاز دارند.

حاملگی، ورزش، استرس و بیماری های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می دهند.

علائم کمبود روی در بدن:

ضعف سیستم ایمنی و ابتلای مکرر به بیماری های عفونی و ویروسی

تاخیر در بهبود زخم ها

جوش و آکنه، خارش و آلرژی های پوستی

ریزش مو و نازک شدن تارهای مو

ناتوانی جنسی در مردان

از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی

ضعف و کمبود انرژی

لکه های سفید رنگ زیر ناخن ها

تاخیر در رشد کودکان و نوجوانان

منابع غذایی حاوی روی(زینک):

بهترین منابع غذایی حاوی روی عبارتند از: گوشت گاو و گوساله، بادام زمینی، کنجد، غذاهای دریایی از قبیل میگو، ماهی و صدف، تخم کدو و به میزان کمتر روی در تخم مرغ، اسفناج، نخود فرنگی و قارچ یافت می شود.

مکمل های روی(زینک):

همان طور که اشاره شد زینک پلاس(قرص زینک) مکمل روی رایج در ایران است، شربت آن برای کودکان که قورت دادن قرص برای آن ها مشکل است و قرص آن برای بزرگسالان مناسب است.

توجه داشته باشید مصرف طولانی مدت و یا دوز بالای مکمل های روی باعث اختلال در جذب عنصر مس و تخلیه ذخایر آن در بدن می شوند که سبب بروز مشکلات جدی از قبیل کم خونی، ضعف، ریزش مو و غیره می گردد.

قرص زینک برای رشد سریع مو

دوز و مدت زمان مصرف مکمل های روی باید توسط پزشک مشخص گردد.

حتما بخوانید: آیا می دانستید روغن رزماری از محلول ماینوکسیدیل در رویش مجدد موها موثرتر است؟

آقای حسین 28 سالهبعد از 11 ماه درمان

از وقتی یادم میاد شوره سر داشتم، در سال‌های اخیر ریزش مو هم به اضافه شد و قسمت جلوی سرم تقریبا خالی از مو شده بود، شاید طرز فکر من اینطوری باشه ولی به نظرم بخش مهمی از زیبایی چهره به مو‌ها بستگی داره، بعد از انجام درمان، شوره سر و ریزش موهایم بطور کلی از بین رفت، موهای قسمت جلوی سرم هم مجددا رشد کردند.

آقای ن.ح 38 سالهبعد از 12 ماه درمان

من به اصرار همسر مهربانم درمان را با دکتر نصیرزاده آغاز کردم، تا همینک نتیجه درمان فوق العاده بوده، ممنون از همسرم و زحمات جناب دکتر نصیرزاده.

خانم آ.ب، 19 سالهبعد از 3 ماه درمان

خیلی درگیر جوش‌های صورتم بودم به چند متخصص مراجعه کردم قرص راکوتان یا آنتی‌بیوتیک می دادند یا ژل و محلول ضد‌جوش که خیلی تاثیر نداشتند و فقط پوستم را خشک می‌کردند این اواخر که قرص راکوتان می‌خوردم ریزش مو هم گرفتم. یکی از دوستانم دکتر نصیرزاده را معرفی کرد با درمانی که ایشان برایم نوشتن جوش‌هایم خوب شد و موهایم ضخیم‌تر و بهتر شدند.

آقای م.ک، 30 سالهبعد از 2 ماه درمان

برنامه اصولی به این میگن آزمایش خون دادم و بر اساس نتیجه دکتر زحمت کشیدن برنامه غذایی و تعدادی قرص به من معرفی کردن 6 روز در هفته تمرین در کنار برنامه دکتر نصیرزاده نتیجه خیلی خوبی داد.

آقای ب.ج، 39 سالهبعد از 11 ماه درمان

از نتیجه کاملا راضیم علاوه بر تناسب اندام انرژیم هم خیلی بیشتر شده و خوابم کمتر و صبح ها کاملا سرحال هستم سردردهای گاه و بی‌گاه دیگر ندارم و فکر می‌کنم خیلی از مشکلاتم به ازدیاد وزنم ربط داشته و الان دیگر آن مشکلات را ندارم. با تشکر فراوان از جناب دکتر نصیرزاده عزیز

غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دکتر دانیال نصیرزاده می باشد و استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر نام نویسنده و لینک مستقیم بلامانع است.

قرص زینک برای رشد سریع مو
قرص زینک برای رشد سریع مو
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *