قرص زینک برای مو

قرص زینک برای مو
قرص زینک برای مو

قرص زینک(روی) که نمونه رایج آن در ایران با نام زینک پلاس شناخته می شود، یک مکمل غذایی است که حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین ها از قبیل گروه ب و ث می باشد. بنا بر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.

قرص زینک(زینک پلاس) می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می شود. به عنوان مثال قرص زینک پلاس شرکت یورو ویتال که ساخت کشور آلمان است در دوزهای 5 و 10 میلیگرم با ویتامین های ب و ث و به شکل سافت ژل، کپسول و شربت موجود است، برندهای دیگری نیز از مکمل های زینک در داروخانه ها وجود دارند که تقریبا از لحاظ کیفیت همگی مشابه هم می باشند.

کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایشات خون تشخیص می دهد. به یاد داشته باشید همان طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می شوند ازدیاد آن ها نیز باعث اختلال در متابولیزم و ایجاد مشکلات جدی می گردد از اینرو توصیه اکید می کنم قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و یا دارو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

همانطور که گفتیم، زینک با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی که دارد، دوست پوست، مو و ناخن شما است؛ بگذارید این گونه بگوییم که با مصرف زینک زیبا تر خواهید شد. مکمل روی اختلال های پوستی مثل لک پوستی، جوش و آکنه و اگزما را درمان می کند و در بهبود سریع زخم های پوستی و دیابت بسیار مؤثر است.

قرص زینک برای مو

یک مطالعه بالینی در میان مردان نشان داد که مصرف روی به طور موضعی می تواند ریزش مو و طاسی مردان را بر طرف کند. چون این منبع ویتامین، خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب دارد و به طور مستقیم روی پوست سر تأثیر گذار است.

قرص زینک پلاس به دلیل اینکه مقدار زیادی ویتامین های گروه ب و سایر املاح معدنی مفید دارد، برای بدن و همچنین برای کسانی که می خواهند صورت چاق تری داشته باشند، بسیار مفید است.

زینک یک مکمل و داروی آرام بخش است؛ مصرف قرص یا شربت زینک می تواند بسیاری از مشکلات عصبی، بیش فعالی یا حملات ناشی از صرع را کاهش دهد.

کمبود روی می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را افزایش دهد، همچنین کمبود میزان روی در خون با سرطان های سر، گردن، ریه، پروستات، مثانه و تخمدان در ارتباط است؛ اگر یک منبع غذایی قوی و ضد تومور های سرطانی می خواهید، زینک ( روی ) را انتخاب کنید.

طبق مطالعات دانشمندان مشخص شده است که کمبود روی با کاهش عملکرد غده تیروئید همراه است. درواقع، روی بر عملکرد غده تیروئید تأثیر مثبت دارد. در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، قرص زینک می تواند سطح هورمون های تیروئید را در خون بهبود بخشد.

آیا قرص زینک پلاس باعث چاقی می شود؟ بله! همانطور که گفتیم این مکمل، چاق کننده است؛ مثلا روی عضلات بدن و صورت شما تأثیر گذار است. این ویتامین و مکمل غذایی برای مردان هم بسیار مفید است؛ مکمل روی برای بدن پروتئین تولید می کند و یک ماده کلاژن ساز است که ریزش مو و طاسی سر آقایان را درمان می کند.

غلظت روی در مایع منی به طور مثبتی با تعداد اسپرم و تحرک آن ارتباط دارد؛ روی باعث افزایش قدرت جنسی در مردان، بارداری موفق زنان و سنتز صحیح هورمون های جنسی می شود و تعداد اسپرم آقایان را افزایش می دهد. مصرف زینک ( روی) می تواند از بزرگ شدن غده پروستات در آقایان جلوگیری کند. اگر مردان با کمبود روی در بدن خود مواجه شوند، اولین آسیب ها به غده پروستات آنها وارد می شود؛ درنتیجه عملکرد بیضه ها هم با اختلال مواجه خواهد شد.

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلیگرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلیگرم و کودکان 2 الی 5 میلیگرم روی نیاز دارند. حاملگی، ورزش، استرس و بیماری های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می دهند.

متخصصان بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس را بعد از صرف نهار می دانند. قرص زینک در طی روز باید یک مرتبه مصرف شود و بهتر است که بعد از وعده نهار و همراه با آب فراوان باشد. نیم ساعت بعد از نهار بهترین زمان مصرف کپسول زینک پلاس است. نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که بعد از مصرف قرص زینک پلاس, تحت هیچ شرایطی شیر, لبنیات و هر ماده ایی که حاوی کلسیم است استفاده نکنید. زیرا کلسیم مانع جذب روی موجود در قرص زینک پلاس می شود. همچنین مصرف مواد کافئین دار نیز جذب مواد موجود در قرص زینک پلاس را با اشکال مواجه می کنند بنابراین توصیه می شود که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از مصرف این دارو از چای, قهوه و سایر نوشیدنی های بپرهیزید.

متخصص تغذیه، رژیم درمانیو آسیب شناسی مو

غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

قرص زینک(روی) که نمونه رایج آن در ایران با نام زینک پلاس شناخته می شود، یک مکمل غذایی است که حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین ها از قبیل گروه ب و ث می باشد.

بنا بر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.

قرص زینک برای مو

قرص زینک(زینک پلاس) می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می شود. به عنوان مثال قرص زینک پلاس شرکت یورو ویتال که ساخت کشور آلمان است در دوزهای 5 و 10 میلیگرم با ویتامین های ب و ث و به شکل سافت ژل، کپسول و شربت موجود است، برندهای دیگری نیز از مکمل های زینک در داروخانه ها وجود دارند که تقریبا از لحاظ کیفیت همگی مشابه هم می باشند.

کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایشات خون تشخیص می دهد. به یاد داشته باشید همان طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می شوند ازدیاد آن ها نیز باعث اختلال در متابولیزم و ایجاد مشکلات جدی می گردد از اینرو توصیه اکید می کنم قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و یا دارو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

حتما بخوانید: بهترین روش برای افزایش سایز سینه در خانم ها چیست؟ پروتز، کرم ها و یا قرص های گیاهی؟

عملکرد و نقش روی در بدن چیست؟

روی(زینک) یکی از عناصر مهم و ضروی است که نقش های بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می کند، بیش از 100 آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند.

سیستم ایمنی: روی برای فعالیت سیستم ایمنی بدن ضروری و کمک به تولید گلبول های سفید خون(WBC) می کند که نقش سربازهای دفاعی در بدن برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و عوامل بیماری زا را بر عهده دارند، به همین جهت یکی از علائم کمبود روی ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرما خوردگی است.

حتما بخوانید: آیا روشی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان وجود دارد؟

تولید پروتئین: هر آنچه که در بدن از پروتئین ساخته می شود نیازمند روی است، این شامل اکثر سلول های بدن از قبیل DNA و RNA، آنزیم ها، بسیاری از هورمون ها از جمله هورمون های جنسی می باشد، از علائم کمبود روی در مردان می توان به کاهش میل جنسی و حجم منی اشاره کرد، همچنین در صورت کمبود روی آنزیم های گوارشی به میزان کافی تولید نمی شوند و مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و رفلاکس معده بروز می کنند.

تولید کلاژن و کراتین: بخش اعظمی از پوست از پروتئینی بنام کلاژن ساخته شده و همان طور که اشاره شد روی برای تولید انواع پروتئین مورد استفاده قرار می گیرد از اینرو برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است به میزان کافی روی از طریق برنامه غذایی خود و یا به شکل مکمل غذایی (زینک پلاس، قرص زینک) دریافت کنید.

مو نیز از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده است، ریزش موها، نازوکی تارهای مو می توانند ارتباط مستقیمی با کمبود روی در بدن داشته باشند.

حتما بخوانید: هم با فواید قهوه آشنا شوید و هم با مضرات آن!

سیستم بینایی: غلظت بالایی از روی در چشم ها وجود دارد و برای فعالیت سیستم بینانی و حفظ سلامت بخش های مختلف آن از جمله قرنیه و غیره ضروی است. تحقیقات زیادی نشان می دهند افراد مسنی که از مکمل های روی، سلنیوم، ویتامین A و E به میزان کافی استفاده می کنند تا 60 درصد کمتر به مشکلاتی از قبیل آب مروارید مبتلا می شوند.

متابولیزم مواد غذایی: روی با سایر مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین های ب کمک به تولید آنزیم های گوارشی، هضم و جذب مواد غذایی و تبدیل آن ها به انرژی می کنند که در اصطلاح به آن متابولیزم مواد غذایی گفته می شود.

مقابله با استرس: از نقش های دیگر روی کمک به غدد فوق کلیوی برای فعالیت و تولید هورمون ها است، یکی از ده ها وظایف غدد فوق کلیوی کنترل و واکنش به استرس است، حین استرس بدن به مصرف مقادیر زیادی از روی، منیزیم، ویتامین ب5، ث، ب1 و ب6 می پردازد. یکی دیگر از علائم کمبود روی عدم کنترل استرس می باشد.

اگر به هر دلیلی تحت استرس اعم از جسمانی و روانی به واسطه شرایط زندگی و شغلی خود هستید نیاز به مصرف مقدار بیشتری از مواد مغذی ذکر شده خواهید داشت تا از سلامت و انرژی کافی برخوردار باشید.

روی(زینک) عملکرد و نقش های متعدد دیگری نیز در بدن انسان ایفا می کند که صرفا در این مقاله به چند مورد اشاره شد.

حتما بخوانید: چند توصیه مهم برای جلوگیری از ریزش مو که همه مردان و زنان باید بدانند!

مقدار نیاز روزانه بدن به روی:

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلیگرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلیگرم و کودکان 2 الی 5 میلیگرم روی نیاز دارند.

حاملگی، ورزش، استرس و بیماری های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می دهند.

علائم کمبود روی در بدن:

ضعف سیستم ایمنی و ابتلای مکرر به بیماری های عفونی و ویروسی

تاخیر در بهبود زخم ها

جوش و آکنه، خارش و آلرژی های پوستی

ریزش مو و نازک شدن تارهای مو

ناتوانی جنسی در مردان

از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی

ضعف و کمبود انرژی

لکه های سفید رنگ زیر ناخن ها

تاخیر در رشد کودکان و نوجوانان

منابع غذایی حاوی روی(زینک):

بهترین منابع غذایی حاوی روی عبارتند از: گوشت گاو و گوساله، بادام زمینی، کنجد، غذاهای دریایی از قبیل میگو، ماهی و صدف، تخم کدو و به میزان کمتر روی در تخم مرغ، اسفناج، نخود فرنگی و قارچ یافت می شود.

مکمل های روی(زینک):

همان طور که اشاره شد زینک پلاس(قرص زینک) مکمل روی رایج در ایران است، شربت آن برای کودکان که قورت دادن قرص برای آن ها مشکل است و قرص آن برای بزرگسالان مناسب است.

توجه داشته باشید مصرف طولانی مدت و یا دوز بالای مکمل های روی باعث اختلال در جذب عنصر مس و تخلیه ذخایر آن در بدن می شوند که سبب بروز مشکلات جدی از قبیل کم خونی، ضعف، ریزش مو و غیره می گردد.

قرص زینک برای مو

دوز و مدت زمان مصرف مکمل های روی باید توسط پزشک مشخص گردد.

حتما بخوانید: آیا می دانستید روغن رزماری از محلول ماینوکسیدیل در رویش مجدد موها موثرتر است؟

آقای حسین 28 سالهبعد از 11 ماه درمان

از وقتی یادم میاد شوره سر داشتم، در سال‌های اخیر ریزش مو هم به اضافه شد و قسمت جلوی سرم تقریبا خالی از مو شده بود، شاید طرز فکر من اینطوری باشه ولی به نظرم بخش مهمی از زیبایی چهره به مو‌ها بستگی داره، بعد از انجام درمان، شوره سر و ریزش موهایم بطور کلی از بین رفت، موهای قسمت جلوی سرم هم مجددا رشد کردند.

آقای ن.ح 38 سالهبعد از 12 ماه درمان

من به اصرار همسر مهربانم درمان را با دکتر نصیرزاده آغاز کردم، تا همینک نتیجه درمان فوق العاده بوده، ممنون از همسرم و زحمات جناب دکتر نصیرزاده.

خانم آ.ب، 19 سالهبعد از 3 ماه درمان

خیلی درگیر جوش‌های صورتم بودم به چند متخصص مراجعه کردم قرص راکوتان یا آنتی‌بیوتیک می دادند یا ژل و محلول ضد‌جوش که خیلی تاثیر نداشتند و فقط پوستم را خشک می‌کردند این اواخر که قرص راکوتان می‌خوردم ریزش مو هم گرفتم. یکی از دوستانم دکتر نصیرزاده را معرفی کرد با درمانی که ایشان برایم نوشتن جوش‌هایم خوب شد و موهایم ضخیم‌تر و بهتر شدند.

آقای م.ک، 30 سالهبعد از 2 ماه درمان

برنامه اصولی به این میگن آزمایش خون دادم و بر اساس نتیجه دکتر زحمت کشیدن برنامه غذایی و تعدادی قرص به من معرفی کردن 6 روز در هفته تمرین در کنار برنامه دکتر نصیرزاده نتیجه خیلی خوبی داد.

آقای ب.ج، 39 سالهبعد از 11 ماه درمان

از نتیجه کاملا راضیم علاوه بر تناسب اندام انرژیم هم خیلی بیشتر شده و خوابم کمتر و صبح ها کاملا سرحال هستم سردردهای گاه و بی‌گاه دیگر ندارم و فکر می‌کنم خیلی از مشکلاتم به ازدیاد وزنم ربط داشته و الان دیگر آن مشکلات را ندارم. با تشکر فراوان از جناب دکتر نصیرزاده عزیز

غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دکتر دانیال نصیرزاده می باشد و استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر نام نویسنده و لینک مستقیم بلامانع است.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حداقل 8 کاراکتر

قرص زینک برای مو

بهترین زمان برای مصرف قرص زینک ، چه زمانی است : حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چه زمانی ، می تواند بهترین زمان برای مصرف قرص زینک باشد . اگر بتوانید به جواب این سوال دست پیدا کنید ، قطعا خواهید توانست فواید این قرص را بیشتر از پیش درک کنید . ما در این مقاله می خواهیم در مورد این که ؛ قرص زینک چیست ، علائم کمبود زینک در بزرگسالان و… صحبت کنیم تا شما هم بیشتر با این قرص آشنا شوید .

همان طور که می دانید زینک یکی از عناصری است که به پوسته زمین یافت می شود ، زینک نه تنها امروزه بلکه در گذشته هم کاربرد های زیادی داشته است که مهم ترین مورد مصرف آن برای ترمیم زخم بوده است . زینک به عنوان یک ماده معدنی شناخته می شود ، که نقش بسیار زیادی در بدن ما دارد و به خوبی می تواند عملکرد های بدنی ما را تنظیم و کنترل کند . با توجه به این که زینک برای بدن ما انسان ها اهمیت بسیار زیادی دارد ، توصیه می شود که از آن استفاده شود چرا که در صورت کمبود آن در بدن ممکن است به سیستم ایمنی بدن ما آسیب وارد شود .

بیشترین تاثیری که قرص زینک در بدن ما دارد ، این است که می تواند عملکرد ایمنی بدن ما را به خوبی تنظیم کند و آن را بالا ببرد . زینکی که ما مصرف می کنیم ، تاثیر زیادی روی آنزیم های بدن دارد و می تواند روی بینایی ما تاثیر گذار باشد و از نابینا شدن به شدت جلوگیری می کند . یکی دیگر از مواردی که زینک در آن نقش مهمی را ایفا می کند ، سوخت و ساز پروتئین ها و کربوهیدارات ها می باشد . علاوه بر آن تاثیر زیادی در کم خونی دارد و برای رشد و تکامل اسپرم بسیار مناسب می باشد .

علائم زیادی وجود دارد ، که شما می توانید با پی بردن به آن ها متوجه کمبود زینک بدن خود باشید ، از جمله این عوامل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

با توجه به این که مردان فعالیت بدنی بیشتری نسبت به خانم ها دارند ، به مراتب باید مصرف زینک خود را افزایش دهند ، خانم ها در روز با ۱۰ میلی گرم زینک می توانند نیاز خود را تامین کنند و مردان با ۱۲ میلی گرم یعنی تنها ۲ میلی گرم ، انرژی روزانه خود را ذخیره می کنند . البته بازهم توصیه ما به شما عزیزان این است که برای مصرف هر دارویی حتی زینک ، به پزشک معالج مراجعه کنید و با تایید پزشک مقدار زینک مصرفی خود را تعیین کنید . شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به فروشگاه اینترنتی فردامارکت مراجعه کنید .

قرص ها به دلیل اینکه باید به بدن ما جذب شوند و تاثیری روی بدن ما داشته باشند ، بهتر است در زمان های معینی از آن ها استفاده کنیم . قبلا از این که بخواهیم در مورد زمان مصرف قرص زینب برای شما توضیح دهیم ، بهتر است بدانید که به هیچ وجه نمی توانید قرص زینک را به همراه مواد لبنی مانند شیر ، دوغ و… مصرف کنید ؛ به دلیل این که کلسیم مانع جذب روی در بدن می شود . مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم کافئین می باشد که این مورد هم نباید بعد از یک ساعت بعد از مصرف زینک و یک ساعت قبل از مصرف زینک ، استفاده شود .

افراد متخصص بهترین زمان برای مصرف قرص زینک را بعد از خوردن نهار در نظر گرفته اند ، از آن جایی که شما باید یک بار در روز از قرص زینک استفاده کنید ، بهتر است آن را بعد از خوردن غذا مصرف کنید تا تاثیر آن را ببینید . بعد از این که قرص زینک را مصرف کردید بهتر است آب زیادی بعد از بنوشید .

تمام داروها و مکمل های غذایی با توجه به اثر گذاری که قرار است روی بدن ما داشته باشند، باید برای مدت زمانی مناسب استفاده شوند، تکمیل طول دوران مصرف می تواند تا حدود زیادی روی روند درمان ما تاثیر داشته باشد. تمام مواد معدنی، ویتامین ها و مکمل هایی که ما در طول زندگی از آن ها برای تامین انرژی استفاده می کنیم، زمانی می توانند تاثیر داشته باشند که در بهترین زمان از آن ها استفاده کنیم.

مصرف زینک می تواند نقش بسیار مهمی روی تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد و علاوه بر آن مهم ترین تاثیر خود را روی رشد و سلامت مو دارد. این ماده معدنی به دلیل ترکیباتی که دارد می تواند تاثیر بسیار زیادی روی رشد و بهبود سلامت موهای ما داشته باشد. البته اگر در زمان معین و به مقدار لازم استفاده شود. در غیر این صورت هیچ تاثیری نخواهد داشت.

شاید برای شما جالب باشد، ولی استفاده بیش از اندازه از داروها حتی زینک هم می تواند تاثیر منفی و برعکس روی بدن ما داشته باشد. توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه از زینک منجر به کم خونی در بدن شما می شود، پس تا جایی که می توانیم با دستور پزشک از زینک استفاده کنید همچنین بهترین زمان را برای مصرف آن در نظر بگیرید. از جمله عوارضی که مصرف بیش از اندازه زینک به همراه دارد می توان یه موارد زیر اشاره کرد:

این موارد می تواند نشان دهنده میزان زیادی از زینک در بدن شما باشد. دوره ای که شما از زینک برای درمان استفاده می کنید، کاملا بسته به جنس، نوع درمان و سن متفاوت خواهد بود. معمولا آقایان به دلیل تحرک زیادی که دارند و انرژی بیشتری که مصرف می کنند به میزان زینک بیشتری احتیاج خواهند داشت.

برخی از افراد که به قرص ها حساسیت دارند از جمله قرص زینک ، می توانند مواد خوراکی را جایگزین آن کنند و از خوراکی هایی استفاده کنند که دارای مقدار زیادی زینک باشد . مواد خوراکی زیر حاوی زینک می باشد که شما با مصرف آن می توانید در روز زینک بدن خود را تامین کنید .

معمولا خانم های باردار به دلیل شرایطی که دارند و افرادی که روزانه به صورت مرتب ورزش های سنگین و منظم انجام می دهند ، قطعا نیاز به روی بیشتری دارند . اگر این افراد نتوانند روی مورد نیاز بدن خود را تامین کنند ، در نهایت دچار مشکل خواهند شد و با عوارض ناشی از کمبود روی مواجه می شوند . همچنین دسته ای دیگر از افرادی که به روی بیشتری ، نسبت به سایر افراد نیاز دارند ؛ افرادی هستند که در طول روز سیگار مصرف می کنند و افرادی که مشروبات الکی زیادی مصرف می کنند .

این افراد به دلیل این که بعد از مدتی به کبد خود آسیب وارد می کنند ، باید از روی بیشتری استفاده کنند . توصیه می شود ؛ افرادی که مشکلات کلیوی و کبدی دارند هم مصرف روی خود را افزایش دهند تا در آینده با مشکل روبه رو نشوند .افرادی که دارای کم خونی شدیدی هستند ، بدنشان بیشتر از قبل نیاز به دریافت روی دارد .

همان طور که می دانید ، یکی از مهم ترین عوامل ریزش مو ، کمبود زینک و روی در بدن می باشد . شما می توانید با تامین روی و زینک مورد نیاز بدن خود ، از ریزش موی خود جلوگیری کنید . مصرف صحیح قرص زینک به رشد بهتر موهای شما کمک خواهد کرد و موهای شما را تقویت می کند .

اگر زینک و روی بدن شما کم باشد ، باعث می شود تا روی سیستم ایمنی بدن شما تاثیر بگذارد و باعث سست شدن موهای شما می شود و در نهایت ریزش مو اتفاق خواهد افتاد . این ماده به عنوان یک ماده حیاتی شناخته می شود که می تواند فعالیت هورمونی بدن را کنترل و تنظیم کند و به تقویت مو کمک کند .

مصرف قرص زینک برای جلوگیری از ریزش مو ، طبق دستور پزشک تاثیرگذار خواهد بود . پس سعی نکنید که آن را به دور از دستور پزشک استفاده کنید چرا که هیچ تاثیری نخواهد داشت و بیشتر شما را نا امید خواهد کرد . در هنگام مصرف این قرص ابتدا ریزش موی شما قطع خواهد شد و در نهایت رشد موهای شما تقویت می شود .

یکی از مهم ترین نشان های کمبود زینک در بدن ، ریزش موی شدید می باشد . توجه داشته باشید مصرف خودسرانه قرص های زینک می تواند برای بدن ما ضرر داشته باشد و به راحتی می تواند روی دستگاه گوارش ما تاثیر بگذارد و آن را تحریک کند . اگر شما بخواهید زینک را به صورت خودسرانه برای جلوگیری از ریزش مو مصرف کنید ، بهتر است بدانید که هیچ جوابی نخواهید گرفت .

اگر شما بیش از اندازه از قرص زینک و یا مکمل هایی استفاده کنید که دارای زینک می باشد ، باعث تولید سم در بدن شما و در نهایت مسمومیت خواهد شد . مصرف زیاد زینک منجر به آشفتگی معده ، حالت تهوع می شود . علاوه بر آن باعث می شود تا کلسترول خوب در بدن کاهش پیدا کند و کلسترول بد را در بدن افزایش می دهد . اگر می خواهید در مورد مصرف خودسرانه این دارو اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید به مقاله “مصرف خودسرانه زینک پلاس” مراجعه کنید.

 

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”قرص زینک چیست ؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:” برای این موضوع حتما مطلب را تا انتها مطالعه کنید.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”علائم کمبود زینک در بزرگسالان چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای این موضوع حتما مطلب را تا انتها مطالعه کنید.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”بهترین زمان مصرف قرص زینک چه زمانی است ؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای این موضوع حتما مطلب را تا انتها مطالعه کنید.”}}]}
{
“@context”: “http://schema.org”,
“@type”: “Book”,
“name”: “فردامارکت”,
“review”: {
“@type”: “Review”,
“author”: “حمید اسماعیلی”,
“datePublished”: “12-12-2019”,
“description”: “بهترین زمان برای مصرف قرص زینک:✅زینک یکی از ضروری ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است که باید در طول زندگی از آن استفاده کنیم .خرید از فردا مارکت.”,
“reviewRating”: {
“@type”: “Rating”,
“bestRating”: “5”,
“ratingValue”: “5”,
“worstRating”: “1”
}
}
}

سلام ببخشید من لاغر هستم میخواستم ببینم قرص زینک پلاس بخورم تاثیری دارد یاخیر ؟؟
یکی از دوستانم بهم گفت که خورده و تاثیر داشته الان میخوام مطمئن بشم.

سلام من ریزش موی شدید دارم ولی تاحالاهیچ قرصی مصرف نکردم امروز رفتم یک ورق قرص زینک پلاس گرفتم ولی بااین مطالبی ک خوندم موندم ک مصرف کنم یانه؟

اگه مصرف زینک پلاس و قطع کنیم لاغر میکنه؟یا باید ی دوره بخوریم؟

سلام من ریزش مو شدید دارم خواستم ببینم مصرف یک ورق زینک پلاس برای ۲۰روز برام مشکلی نداره لطفا راهنماییم کنید

سلام من ریزش مو دارم بعد ناهار یک عدد قرص زینک پلاس با اب فراوان دارم می خورم یک بسته ۲۰ کامل خوردم بازم دارم می خورم ولی موهام میریزه هنوز

سلام ….
خیلی ممنون بابت مقاله خوبتون ….
من به علت ریزش مو تو اینترنت دنبال اینجور اطلاعات بودم. وقتی این مقاله رو خوندم دیدم نوشتین کلسیم باعث میشه زینک جذب نشه…
من فکر میکنم این اطلاعات درستی نباشه چون شرکت هایی مثل Nature Made , 21Century و AlfaVitamins که هر سه از برندهای معتبر کشور آمریکا هستن ، زینک منیزیم و کلسیم رو به صورت یک محصول عرضه کردن و چندین ساله تو داروخونه ها میبینم… ولی آهن رو میدونم که با کلسیم سازگاری نداره و بافاصله باید مصرفشه ولی در مورد زینک و کلسیم فکر نکنم درست باشه…. فقط خواستم همین موضوع رو بگم…
دوباره بابت سایت خوبتوت تشکر میکنم……

سلام من اولین بار یک ورق از قرص زینک دانا استفاده کردم …بعد از این که تمام شد رفتم بهتر از اون رو خریدم یعنی زینک پلاس فارما …
زینک پلاس فارما هم تموم شد ….الان هم یک ورق قرص زینک پلاس سوپرابیون دارم …

سوال من اینه که آیا مصرف ترکیبی این قرص اشکالی نداره .
یا باید از یک کدام تا آخر مصرف کنم…؟
جوابم رو بدین لطفا….!

سلام.
من دکتر نرفتم ولی امروز قرص زینک رو خریدم به خاطر حرف یکی از آشناهاا.از فردا میخام بخورم.چون من تمام علائم کم خونی رو دارم.و اینکه الانم با این شرایط کرونا دکتر رفتن بدتره.میشه منو راهنمایی کنید؟

سلام دقیقا سوال eli سوال منم هست جواب داده نشده ممنون میشم جواب بدین چون من زینک رو بعد از شام میخورم و به فاصله کمی شیر میخورم مشکلی نداره برای جذب قرص؟؟

سلام مدت زمان فاصله قرص زینک با کلسیوم چقد هست؟

قرص زینک برای مو

سلام ببخشید چقد بین قرص زنک پلاس با کلسیم فاصله بزارین

واسه کسایی که ریزش موی خیلی خیلی شدید دارن بخاییم زینک پلاس بخریم باید دوز مصرف ۵ بخریم یا ۱۰؟؟ کدومش بهتره و تاثیرگذاری بیشتری داره. میشه راهنمایی کنید.
من ۲۰ سالمه اگه از دوز ۱۰ استفاده کنم ضرر نداره واسم؟

من زینک پلاس میخورم برای ریزش مو میخوام بدونم بعد چند وقت تاثیر میزارد؟

سلام ادمین عزیز بابت پاسخ سوالات ممنون سه تا سوال دارم ۱ هورمون مردانه ریزش موهامو زیاد کرده این قرص هورمون و کنترل میکنه ۲ هر قرص زینک پلاس چند میل روی. داره ۳ یه عده قرص سیستین و معرفی نظر شما چیه

من لاغرم و دکتر بهم زینک پلاس رو معرفی کرده و همه چی هم میخورم .میخاستم بدونم ک قرص زینک پلاس ۱۰ میلیگرم ۲۰ تاش باعث چاقی بدن و صورت میشع؟ یا کلن ادم رو چاق میکنه؟

باسلام
قرص زینک پلاس به عنوان یک مولتی ویتامین استفاده میشه. معمولا مولتی ویتامین ها به دلیل اینکه تقویتی هستند میتونند اشتها رو افزایش بدن به همین دلیل است که شما در طول روز از غذای بیشتری استفاده می کنید. اما به صورت کلی میتونم بگم که تاثیر مستقیمی روی چاقی صورت و چاقی بدن نداره ولی به عنوان یک تقویت کننده بهتره که استفاده بشه . چون کمبود زینک و روی بدن میتونه باعث ریزش مو و شکنندگی ناخن ها بشه.

چقدر باید بین قرص زینک و نوشیدن شیر فاصله گذاشت

سلام مقالاتتون در زمینه ویتامین عالی هستن

سلام من در طول یک ماه گذشته ریزش موی خیلی خیلی شدیدی داشتم به پزشک مراجعه کردم و زینک رو بهم به همراه بیوتن پیشنهاد کرد. تا الان ریزش موهام خیلی بهتر شده به نسبت قبل و احساس میکنم ریشه موهام ضخیم تر هم شده.
ممنون از مقاله های کاربردی که میزاین.

سلام من ریزش موی خیلی شدیدی داشتم به دکتر مراجعه کردم گفت که اهن بدنت خیلی پایینه بعد از اون اهن مصرف کردم ولی خیلی فرق نکردم الان چیکار کنم روز به روز داره ریزش موهام بیشتر و بیشتر میشه. میشه راهنمایی کنید
ممنون

باسلام
قبل از اینکه از قرص اهن استفاده کنید بهتر بود ازمایش میدادید احتمالا دلیل ریزش موی شما برای چیز دیگه ای باشه.

سلام .من كمبود اهن دارم در طول روز هم از قرص زينك استفاده ميكنم هم اهن ايرادي داره؟

سلام
حداقل باید ۱۲ ساعت بین مصرف زینک و آهن فاصله زمانی داشته باشد.

سلام ممنون ار اینکه مطالب مفیدی در مورد زینک نوشتین
بسیار سپاسگذار

سلام برای تقویت مو های مجعد و نازک تاثیر گذار هست؟

سلام قرص زینک پیشنهاد میشه

سلام آیا زینک واسه افزایش قد موثره؟

سلام
زینک واسه چی خوبه؟

با سلام
زینک تاثیر بسار زیادی روی رشد و تقویت مو ، ناخن و پوست داره، همچنین از ریزش مو هم جلوگیری میکنه.

سلام
مصرف زینک برای خانم ها و آقایان به یک میزان هست و یا تفاوت داره ؟ میشه راهنمایی کنید

با سلام
خیر یکسان نیست ، معمولا خانم ها ۱۰ میلی گرم در روز به زینک نیاز دارند و آقایان به ۱۲ میلی گرم

سلام و خسته نباشید. خیر تفاوت خاصی ندارند و برای هر دو جنس موثر هست. البته باید دلیل ریزش مشخص بشه. اگر هورمونی باشه به دلیل اینکه علاوه بر کمبود زینک هورمون های تستوتسترون هم نقش دارند، مقداری میزان موثر بودن این محصولات به تنهایی کاهش پیدا می کنه. بعبارتی باید همراه با زینک محصولات دیگری و هم مصرف کنند

سلام
میخاستم بدونم یکی از علائم این که قوای جنسی کاهش پیدا می کنه می تونه کمبود زینک باشه ؟

با سلام
بله درسته ، کمبود زینک یکی علائم کاهش قوای جنسی در آقایان می باشد .

سلام من واسه ریزش موهام رفتم دکتر گفت باید از زینک و روی استفاده کنم ، الان یه چند هفته هست که مصرف می کنم ولی تاثیری نداشته چیکار کنم ؟

با سلام
یکی از عوامل ریزش مو طبیعتا کمبود روی و زینک بدن هست ، مدت زمانی که شما باید شما از زینک استفاده کنید در دوره درمان شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت . بهتر است بعد از اتمام دوره درمان خود تصمیم به خرید یک داروی دیگه رو بگیرید .

با سلااام
من یه مدت بود ریزش موی شدیدی گرفته بودم ، هروز که موهامو شونه میزدم میریخت اصن حجم موهام خیلی عجیب کم شده بود
رفتم دکتر گفت که زینک بدنت پایینه .الان یه مدته زینک میخورم ریزش موهام کم که نه ولی بهتره شده میخام بدونم اگر مصرف زینک رو افزایش بدم تاثیر بهتری میبینم ؟
یعنی ریزیش موهام زودتر خوب میشه یانه همین روال رو ادامه بدم ؟؟؟؟؟

با سلام
یکی از عوامل ریزش مو میتونه کمبود زینک باشه ، اگر با دستور پزشک زینک مصرف می کنین پس بهتره همین روال رو انجام بدین تا نتیجه بگیرین .
تغییر نوع مصرف و میزان مصرف میتونه تاحدودی روی رشد موی شما تاثیر گذار باشه .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مقالات و تخفیفات گروهی را دنبال کنید

0 محصول

سلامت نیوز:مطمئناً تا به حال تعریف قرص ‌زینک ‌پلاس و انواع دیگر قرص ضد ریزش مو‌ را از دیگران شنیده‌اید. البته اگر از این غافله عقب نیستید و به حفظ موهایتان اهمیت می‌دهید، باید بدانید که قرص زینک پلاس علاوه بر رشد موها مزایای مختلف دیگری را هم دارد.

این قرص از یک ماده معدنی ضروری به نام روی و همچنین خانواده‌ی ویتامین B ساخته شده است که قادر است تمامی نیازهای روزانه‌تان به این عناصر را برطرف کند و در فرایندهای بیولوژیکی نیز نقش موثری را برای حفظ مو و پوستتان ایفا می‌کند. در واقع عنصر «روی» که در داخل قرص زینک پلاس به کار رفته، پس از آهن دومین ماده موثر در بدن است.

اما کمبود این ماده چه مشکلاتی را برای بدن به وجود خواهد آورد؟!

کمبود روی یا زینک، آسایش را از شما خواهد گرفت!

قرص زینک برای مو

هر فردی باید بداند که این ماده مفید و حیاتی بدن غیرقابل ذخیره شدن است و باید از راه رژیم غذایی تامین شود. کمبود زینک یا روی، علائم مختلفی مانند:

بدخوابی یا بی‌خوابی

اختلال در رش

نازک شدن موی سر

کم‌پشتی و ریزش مو

کاهش روند ترمیم زخم‌هاو همچنین ترس از نور را به همراه دارد!!

اما هنگام مواجه شدن با این علائم، نگران نباشید. درواقع اگر به سرعت یک تصمیم حیاتی بگیرید، می‌توانید با مصرف قرص زینک پلاس که حاوی روی، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد، از شدت ریزش موهایتان به میزان قابل توجهی جلوگیری کنید و یا حتی از ریزش مو، به طور کامل جلوگیری کنید.

خواص بیشمار قرص زینک پلاس

این دارو خواص بیشماری دارد که مهم‌ترین آن کاربرد گسترده برای حفظ و رشد مو است. این قرص برای افرادی که بعد از مراجعه به متخصص پوست متوجه می‌شوند با کمبود عنصر مهم زینک در بدن خود مواجه هستند، تجویز می‌شود و البته که بسته به نوع ریزش فرد، می‌تواند معجزات فوق العاده‌ای را در رشد موهایتان به وجود بیاورد؛ به طوری که ترشح بیش از ۱۰۰ آنزیم و هورمون توسط این ماده انجام می‌شود. حال که از اهمیت این ماده باخبر شدید، باید بدانید، طبق آمارهای به دست آمده ۷۵ درصد مردم با کمبود روی روبه‌رو هستند. در ادامه به برخی مشکلاتی که به دلیل کمبود روی ممکن است اتفاق بیافتد، می‌پردازیم و در مورد خواص بی‌شمار قرص زینک صحبت می‌کنیم.

۱.قرص زینک ترمیم‌کننده پوست، مو و ناخن شماستبا مصرف قرص زینک پلاس همیشه می‌توانید پوست، مو و ناخن زیبایی داشته باشید. این ماده با ارزش اختلالات پوستی مانند جوش، آکنه، اگزما و لک پوستی را کاملاً برطرف می‌کند و تسریع‌بخش بهبودی زخم‌های پوستی و دیابت است. چرا که خاصیت ضدباکتری و ضدالتهاب دارد و همراه همیشگی پوست شما خواهد بود. در واقع روی باعث افزایش گردش خون در قسمت پوست صورت می‌شود و از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری می‌کند.

۲. قرص زینک پلاس به عنوان قرص ضد ریزش مو نیز شناخته می‌شودبدون شک مهم‌ترین علائم کمبود روی در بدن ریزش مو است. به همین خاطر به این قرص، قرص ضد ریزش مو نیز گفته می‌شود. تجربه ثابت کرده است که بسیاری از کسانی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند، با مصرف قرص ریزش مو مشکل‌شان کاملا رفع می‌شود و این جای امیدواری بسیاری را باقی گذاشته است. در واقع روی یکی از عناصر مهم در روند رشد و ترمیم بافت مو است و وجود آن در بدن باعث تولید پروتئین و کلاژن می‌شود. ساخت کلاژن در روند رشد مو و جلوگیری از طاسی سر بسیار موثر است و همچنین از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند. بنابراین علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، قرص زینک پلاس برای رشد مو نیز مفید است.

از زینک پلاس کمک بگیرید!این قرص بهترین گزینه برای افرادی است که دوست دارند صورتشان چاق‌تر شود. راه‌های مختلفی مانند تزریق ژل، اضافه وزن، انجام حرکات یوگا و… برای پر کردن صورت وجود دارد. اما مصرف این قرص همراه با مکمل‌ها روشی ایمن‌تر است. قرص زینک پلاس برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند اما دوست ندارند صورتشان لاغر شود، بهترین راه‌حل است.

۳. با افزایش سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری را کاهش دهیدکمبود روی در بدن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. در این روزها که تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت دارد، باید از تاثیر زیاد کمبود روی بر روی سیستم ایمنی باخبر باشید. مصرف قرص زینک بدن را در برابر عفونت مقاوم می‌کند، باعث رشد بسیاری از سلول‌های ایمنی بدن می‌شود و فعالیت سلول‌های کشنده طبیعی را افزایش می‌دهد.

در آن سو، کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن در اثر کمبود روی، موجب می‌شود بدن در برابر بیماری‌های مختلفی مانند کم‌ خونی، عفونت، ویروس اچ آی وی و… مقاوم نباشد و هر لحظه امکان دچار شدن به انواع بیماری‌ها وجود دارد!

بنابراین بسیار مهم است که خیلی زود از کمبود ویتامین روی باخبر باشید تا از ریزش مو و دچار شدن به بیماری‌های دیگر دوری کنید. فراموش نکنید که گرچه مصرف آن در دوزهای کم مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما مصرف بیش از حد این مکمل ممکن است شما را دچار مشکل کند.

۴.از تاثیر ضد سرطانی زینک پلاس مطلع باشیدکمبود روی تاثیر مستقیم بر روی التهاب سلول‌ها دارد و باعث می‌شود فعالیت سلول‌های ایمنی به سرعت کاهش یابد که در آخر خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را در بدن افزایش می‌دهد. همچنین کاهش روی در خون، بدن را در خطر ابتلا به سرطان‌های سر، گردن، مثانه، تخمدان و پروستات قرار می‌دهد. پس مصرف قرص زینک پلاس و رفع کمبود روی، بدن را در برابر بسیاری از سرطان‌ها در امان نگه‌ می‌دارد.

۵. کمتر کسی از خواص بینایی قرص ‌زینک ‌پلاس خبر دارددیگر خواص قرص زینک پلاس که کمتر کسی از آن خبر دارد، حفظ سلامتی چشم‌هاست. میزان روی در قسمت‌های مختلف چشم به خصوص قرنیه باید با غلظت بالایی وجود داشته باشد. به همین خاطر بیشتر متخصصین به افرادی که در سنین میانسالی قرار دارند، توصیه می‌کنند از مکمل‌های روی، سلنیوم و ویتامین‌های A و E به مقدار کافی مصرف کنند.

آیا از فواید قرص زینک پلاس در کودکان خبر دارید؟این قرص علاوه بر بزرگسالان، برای کودکان نیز مفید است که در موارد زیر با برخی تاثیرات مفید این قرص در میان کودکان آشنا می ‌شوید:

حفظ سلامت پوست ناخن و مو

درمان و جلوگیری از سوء تغذیه

تقویت سیستم ایمنی و عمومی بدن

رفع کمبود ویتامین‌های گروه B، اسید فولیک، زینک، ویتامین c و بیوتین

افزایش رشد جسمی و ذهنیقیمت قرص زینک پلاس چقدر است؟قیمت قرص زینک پلاس به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ به این معنی که این قرص در قالب ترکیبات متفاوت ساخته می‌شود. بدنیست بدانید که در کنار داشتن روی، این قرص حاوی برخی ویتامین‌های پراهمیت گروه B و C نیز می‌باشد. البته قیمت قرص زینک پلاس بیشتر توسط کشور سازنده مشخص می‌شود، اما معمولا‌ زینک‌های خارجی هزینه بیشتری دارند.

داروخانه آنلاین باهمانه؛ همان که دنبالش می‌گردیداگر تصمیم به مصرف قرص زینک پلاس گرفته‌اید، بهتر است زمان مصرف آن را بدانید. این قرص را باید بعد از صرف ناهار میل کنید و تاثیر آن تنها با مصرف روزی یک مرتبه مشخص می‌شود. البته بهتر است قبل از استفاده از هر دارویی با پزشک مشورت نمایید، اما در این میان می‌توانید بر قدرت مشاوره‌ی متخصصان داروخانه آنلاین «باهمانه» نیز حساب کنید و قبل از خرید، قدرتمندترین و به‌روز ترین مشورت‌های لازم را دریافت کنید.

داروخانه آنلاین باهمانه (bahamaneh.com) با تکیه بر متخصصان خبره، پشتیبانی حداکثری و قدرتمند، محصولات باکیفیت و خاص، پشتیبانی از برندهای متنوع و توجه شدید به تاریخ انقضای محصولات، آماده ارسال سفارشات تمامی مشتریان گرامی به سرتاسر ایران می‌باشد. سلامتیتان آرزوی ماست…تلفن تماس: 02188029482

بسیاری از افراد به محض شروع ریزش مو و کم پشت شدن آن ها یا سست شدن استحکام ناخن ها شروع به خوردن قرص زینک پلاس یا نظایر آن می کنند و مصرف آن را به دیگران هم توصیه می کنند.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از علائم کمبود روی در بدن ریزش مو است، اما این به معنای لزوم مصرف خوسرانه روی نیست، چرا که مصرف این قرص‌ها موجب آسیب و تحریک پذیری دستگاه گوارش می‌شود.

گیتی صادقیان با اشاره به اینکه از علایم کمبود روی در بدن ریزش مو است، اظهار کرد: مصرف خودسرانه قرص های ویتامینه و ریزمغذی‌ها مانند زینک پلاس به جهت جلوگیری از ریزش مو چندان تاثیرگذار نیست.وی تصریح کرد: از علایم کمبود روی در بدن ریزش مو است، اما این بدین معنا نیست که برخی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف انواع قرص‌های ویتامینه کنند. بیشترین آسیب مصرف این قرص‌ها بر روی دستگاه گوارش و تحریک پذیری معده و روده است.این متخصص پوست ومو با بیان اینکه مصرف ویتامین B6 نیز عارضه آنچنانی ندارد، اما گاهی عارضه گوارشی در صورت عدم نیاز بدن فرد به این دسته ویتامین‌ها ایجاد می‌شود، افزود: بدین معنا که اگر شخص واقعا کمبود ویتامین نداشته باشد آن را دفع می‌کند و هیچ اثری در جلوگیری از ریزش مو ندارد.وی در خصوص ویتامین‌های گروه B تصریح کرد: این دسته ویتامین‌ها برای تقویت مو از نظر تغذیه‌ای بسیار خوب‌اند، اما این‌ها موادی نیستند که چندان شخص دچار کمبود این مواد شود. در بسیاری از غذاهای روزانه و روتین از جمله برنج که البته مصرف زیادی دارد، این ویتامین دریافت می‌شود.عضو هئیت علمی علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شخص نباید خودسرانه ویتامینه‌های گروه B را استفاده کند و درصورتی که در شخص ریزش مو اتفاق افتاد باید علت را در کمبود روی و آهن بررسی کنیم، گفت: پزشک متخصص بر اساس مشاهده نتایج آزمایش خون برای فرد ویتامینه‌ها را تجویز می‌کند.وی ادامه داد: هم چنین ویتامین D ویتامینی است که با در معرض نور آفتاب قرار گرفتن و برخی مواد غذایی دریافت می‌شود. با وجود اینکه مشاهده شده با کاهش مصرف این ویتامین در افراد روبرو هستیم، اما مصرف خودسرانه آن باعث ریزش مو می‌شود.این متخصص پوست و مو اضافه کرد: علاوه بر ویتامین D، کمبود و کاهش ویتامین A  نیز باعث ریزش مو می‌شود. هر دوی این ویتامین قابل حل در چربی است و باید تحت نظر پزشک با دوز خاص خود مصرف شوند. 

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حداقل 8 کاراکتر

قرص زینک برای مو

قرص زینک پلاس سوپرابیون بهترین مکمل برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن است که شامل روی و ویتامین‌های گروه B نظیر، اسید فولیک، بیوتین و اسیدپانتوتنیک است. بیوتین و پانتوتنیک اسید موجب رشد موهای براق و پوستی لطیف می‌شوند.

۵۲,۳۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

قرص زینک پلاس سوپرابیون در تسریع رشد سلولی و سنتز پروتئین‌های بدن نقش داشته و موجب تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن و بهبود رشد ذهنی و جسمی می‌شود. اگر به دنبال یک مکمل مناسب برای جلوگیری از ریزش مو هستید به دنبال عنصر زینک در ترکیبات آن باشید. البته علاوه بر داشتن زینک، به مقدار کافی از دیگر مواد معدنی و ویتامین‌های ویژه مو مانند بیوتین، اسید پانتوتنیک و ویتامین B12 را نیز بهره‌مند باشد.

از خواص قرص زینک پلاس همین بس که یک ماده معدنی حیاتی برای سلامت پوست، مو و ناخن‌ها است. روی یکی از عناصری است که بعد از آهن فراوان‌ترین عنصر در بدن به شمار می‌رود. این عنصر در فعالیت بیش از ۱۰۰ آنزیم مختلف بخصوص آنزیم‌هایی که در سوخت و ساز پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها درگیر هستند دخالت دارد. میزان مناسب روی در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخم‌ها، تقویت قوه بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلول‌ها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. به‌طور کلی رشد تا قبل از اتمام سنین رشد به این ماده معدنی وابستگی زیادی دارد. روی به‌عنوان یکی از مهمترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخن‌ها و تقویت ساختار مو نیز شناخته شده است. بررسی‌های بالینی نشان داده کسانی که مبتلا به جوش‌های صورت (آکنه) هستند، دارای سطح پایینی از روی در خون بوده‌اند و مصرف روزانه ۱۰ میلی‌گرم روی می‌تواند باعث بهبود آکنه آنها شود.

کمبود روی در اثر دریافت ناکافی، اختلال در جذب، افزایش دفع و یا افزایش نیاز به روی و عدم تکاپوی دریافت به وجود می‌آید. بدخوابی یا بی خوابی، ترس از نور، اختلالات عصبی، اختلال در رشد، نازک شدن موی سر، کم پشتی و ریزش مو، بهبود و ترمیم کند زخم‌ها از علائم کمبود روی به شمار می‌روند. کسانی که مبتلا به نورودرماتیت و پسوریازیس هستند، اغلب مبتلا به کمبود این ماده هستند. کسانی که مبتلا به زخم‌های پوستی‌اند، جهت ترمیم و بازسازی سریع‌تر، نیاز به مقدار روی بیشتری دارند. همچنین افراد مبتلا به آلرژی و التهابات پوستی نیز اغلب دچار کمبود سطح روی در خون هستند.

ویتامین‌های گروه B یکی از مهمترین گروه ویتامین‌های موثر در سلامت پوست، مو و ناخن به شمار می‌روند. همچنین ویتامین‌های گروه B در سلامت سیستم عصبی و روانی، جلوگیری از اختلالات حواس و افسردگی تاثیر به سزایی دارند. پانتوتنیک اسید در جلوگیری از بروز آکنه و تسریع روند درمان جوش‌های پوست نقش دارد.

کمبود این ویتامین‌ها در انسان باعث بروز مشکلاتی از قبیل نارسایی قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی رشد، پوسته و ترک در لب‌ها، اضطراب، بی خوابی، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، اختلالات عصبی و روانی، طاسی، نرمی ناخن و ریزش مو می‌شود. کمبود بیوتین یا ویتامین B7 آن باعث ریزش مو، اگزمای پوستی و گزگز پوست و شکنندگی ناخن خواهد شد.

روزانه ۱ عدد همراه غذا و یا طبق دستور پزشک مصرف شود.

مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نیست.

در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد، دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

*نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

**درصد مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

g = گرم  /  mg = میلی گرم  /  µg یا mcg = میکروگرم  /  IU = واحد بین المللی

کلمات مرتبط: ویتامین ب ۱، ویتامین ب ۲، ویتامین ب ۶، ویتامین ب ۳، ویتامین ب ۱۲، ب کمپلکس، ویتامین ب ۵، ویتامین ب ۷، ویتامین ب ۹

6262908500127

تقویت رشد ناخنتقویت کننده پوستتقویت کننده سیستم ایمنیتقویت کننده مو

روی

B COMPLEX

قرص

60 عدد

جعبه

مقوایی

ایران

اکسون فارمد ایرانیان

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه شما *

قرص زینک برای مو

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

0 محصول


کد تایید *

زینک یکی از مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن است که کمبود آن می تواند عواض مختلفی را به دنبال داشته باشد. جالب است بدانید همان قدر که امکان کمبود اسید فولیک یعنی آهن در خانم ها رایج است کمبود زینک نیز در مردان شیوع بسیاری دارد و یکی از اصلی ترین علت های ریزش و سفیدی موها محسوب می شود. البته ممکن است در زن ها نیز این کمبود ایجاد شود. بنابراین بسیاری از افراد برای جبران کمبود این ماده آهنی مهم در بدن به دنبال استفاده از مکمل های آن می روند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زینک یکی از مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن است که کمبود آن می تواند عواض مختلفی را به دنبال داشته باشد. جالب است بدانید همان قدر که امکان کمبود اسید فولیک یعنی آهن در خانم ها رایج است کمبود زینک نیز در مردان شیوع بسیاری دارد و یکی از اصلی ترین علت های ریزش و سفیدی موها محسوب می شود. البته ممکن است در زن ها نیز این کمبود ایجاد شود. بنابراین بسیاری از افراد برای جبران کمبود این ماده آهنی مهم در بدن به دنبال استفاده از مکمل های آن می روند.

سوالی که پیش می آید این است که بهترین زمان برای مصرف این قرص چه زمانی است؟ لطفا تا پایان مطلب ما را همراهی کنید تا به طور کامل موارد مربوط به این قرص را بررسی کرده و زمان مناسب مصرفش را برای شما اومایی عزیز توضیح دهیم.

زینک چیست؟

زینک یکی از رایج ترین عناصر موجود در پوسته زمین است. زینک در هوا، خاک، آب و مواد غذایی وجود دارد. این ماده از زمان های قدیم در علم پزشکی برای ترمیم زخم استفاده می شده است. از نظر بدن ما زینک ماده ای معدنی است که برای عملکرد آنزیم ها ضروری است و نقشی مهم در فرایندهای بیولوژیکی شامل تولید و بازسازی سلول ها دارد و یک ماده ویژه برای سلامتی بدن است.

قرص زینک برای مو

چرا زینک ضروری است؟

    زینک به عملکرد بهینه سیستم ایمنی بدن کمک می کند و ایمنی را بالا می برد.

    بعلاوه سلول های جدید برای تولید کلاژن های (موادی پروتئینی که باعث ترمیم پوست و الاستیسیته آن می شوند) سالم و ترمیم زخم ایجاد می کند.

    این ماده جزئی مهم از آنزیم هایی است که به بینایی کمک می کنند و برای پیشگیری از کوری ضروری است.

    زینک همچنین نقشی مهم در سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدرات دارد و برای افرادی که کم خونی داسی شکل، آکنه، اسهال شدید و زخم معده دارند مکملی مفید است.

    بعلاوه زینک نقشی مهم در رشد و تکامل اسپرم ایفا می کند.

    زینک یکی از عناصر مهم در رشد موهای سالم و زیبا می باشد.

علائم کمبود زینک

به دلیل کاربردهای فراوانی که زینک در بدن دارد به محض کمبود آن علائمی ایجاد می شوند که عبارتند از:

     ریزش مو

    کاهش وزن

    تاخیر در ترمیم زخم ها

    عفونت مزمن

    پوستی خشن و دارای جوش

    کاهش اشتها

    افسردگی و ناراحتی روحی

بزرگسالان به چه مقدار و چه نوع زینکی نیاز دارند؟

دکتر ویل توصیه می کند بزرگسالان باید روزانه پانزده میلی گرم مکمل زینک یا سی میلیگرم سبزیجات حاوی زینک مصرف کنند. بنابراین اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید دیگر نیاز به مصرف مکمل نمی باشد.

مطابق مطالعات موسسه سلامتی ملی، نوزاد هفت ماهه تا سه ساله باید روزانه سه میکروگرم، کودک چهار ساله تا هشت ساله پنج میکروگرم، نوجوان نه تا سیزده ساله هشت میکروگرم، مرد چهارده ساله و بزرگتر یازده میکروگرم، خانم چهارده تا هجده ساله نه میکروگرم، خانم باردار چهارده تا هجده ساله سیزده میکروگرم و خانم باردار نوزده ساله و بزرگتر یازده میکروگرم زینک مصرف کنند.

بهترین زمان برای مصرف قرص زینک چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مصرف مکمل زینک 1 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از غذا می باشد. اما متاسفانه برخی افراد با خوردن این مکمل مشکلات گوارشی پیدا می کنند که در این صورت بهتر است مکمل همراه غذا مصرف شود. همچنین در صورت مصرف مکمل های دیگر بهتر است بین مصرف مکمل زینک با سایر مکمل ها از جمله آهن و کلسیم چند ساعت فاصله باشد.

چه غذاهایی دارای زینک بیشتری است؟

غذاهای حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و صدف غنی از زینک هستند. منابع گیاهی شامل حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، سویا)، تخمه کدو، آجیل ها و غلات نیز سرشار از زینک می باشند که برای افراد گیاه خوار مناسب هستند.

آیا مصرف بیش از حد زینک مشکل ایجاد می کند؟

مصرف هر ماده غذایی در حد اعتدالش می تواند برای شما مفید باشد و کمتر یا بیشتر از حد نرمال آن عوارض جانبی دارد. مقدار زیاد زینک یا مکمل آن نیز اثر عکس داشته و باعث کاهش ایمنی بدن، تداخل با جذب مس، کمبود مس در بدن و افزایش احتمال کم خونی می شود. مقدار زیاد زینک همچنین باعث حالت تهوع، سردرد، ناراحتی معده و استفراغ می شود.

نکات مهم درباره مصرف زینک

– زینک می تواند باعث ناراحتی معده شود که باعث حالت تهوع و استفراغ و اسهال می شود. بنابراین سعی کنید زینک را همراه با غذا بخورید تا احتمال خطر کاهش یابد.

– مصرف بیش از حد کلسیم، رژیم گیاهخواری، کافئین، مصرف الکل به مقدار زیاد، پنی سیلین خوراکی، محصولات لبنی.

– درمان جایگزین هورمونی می تواند دفع زینک را کاهش دهد.

– در هنگام مصرف مکمل های زینک، مقدار مس کاهش می یابد بنابراین سعی کنید مکمل مس را در مقایسه با زینک بصورت نسبت یک به ده با مشورت پزشک مصرف کنید.

سخن آخر

بسته به اینکه شما از چه سبک زندگی و رژیم غذایی پیروی می کنید میزان مصرفی مواد معدنی و ویتامین هایتان متفوات است. بنابراین نمی توان یک دستور کلی برای همه افراد تجویز کرد و هر فرد باید به صورت شخصی به پزشک مراجعه کند تا متوجه شود که بدنش نسبت به چه مواد معدنی یا ویتامین هایی کمبود دارد و آن ها را با توجه به توصیه پزشک مصرف کند. بنابراین با اینکه بسیاری از این مکمل ها بدون نسخه در بازار موجود هستند اما بهتر است بصورت سرخود از آن ها استفاده نکنید و تحت نظارت پزشک باشید.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

قرص زینک برای مو

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

قرص زینک دارای مزایای زیادی برای سلامتی است ، این قرص برای حفظ تعادل ایمنی، کاهش التهاب، به عنوان یک آنتی اکسیدان، عملکرد شناختی و خیلی بیش تر مهم است. زینک یا همان روی یک ماده معدنی ضروری است که در تمام اندام ها، بافت ها و مایعات بدن یافت می شود،به عنوان دومین ماده ی معدنی فراوان در بدن پس از آهن، نقش مهمی در فرآیندهای بیولوژیکی دارد.برای فعالیت کاتالیزوریِ بیش از 300 آنزیم حاضر در سنتز و متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک و سایر مواد مغذی لازم است و همچنین نقش مهمی در تثبیت ساختارهای سلولی و ارگان ها، عملکرد ایمنی، بهبود زخم، تقسیم سلولی، رشد، لخته شدن خون، عملکرد تیروئید، بینایی، چشایی و بویایی نقش دارد.

زینک علاوه بر داشتن چنین عملکردهای حیاتی و مهم، در بدن ذخیره نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی دریافت شود.

گوشت قرمز، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، آجیل، حبوبات و غلات کامل ؛ با این حال، روی بیش تر از گوشت و پروتئین حیوانی جذب می شود.سبزیجات منابع مناسبی نیستند زیرا حاوی فیتات می باشند، ترکیبی در گیاهان است که مانع جذب روی می شود.از آن جایی که این ماده نقشی حیاتی در سیستم ایمنی بدن دارد، کمبود آن به بروز بیماری های زیادی منجر می شود و بنابر این کمبود آن یکی از مهم ترین مسائل سلامت عمومی است. گروه هایی که در معرض خطر کمبود روی هستند، عبارتند از:افرادی که اختلالات گوارشی دارند، گیاهخواران، زنان باردار و شیرده، افراد الکلی و کسانی که به بیماری کم خونی داسی شکل مبتلا هستند.

1. تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت:

زینک یا همان روی برای رشد و عملکرد طبیعی بسیاری از سلول های ایمنی بدن، لازم و ضروری است. به علت نقش حیاتی که بر سیستم ایمنی بدن دارد، حتی کمبود خفیف آن، می تواند عملکرد ایمنی را مختل کند و خطر ابتلا به عفونت باکتریایی، ویروسی و انگلی را افزایش دهد. در بیماری های مرتبط با کمبود قدرت سیستم ایمنی بدن (به عنوان مثال، بیماری کم خونی داسی شکل، عفونت ویروس اچ آی وی (HIV)، سندرم داون و در افراد مسن) قرص زینک می تواند فعالیت سلول های کشنده ی طبیعی، تولید لنفوسیت و مقاومت در برابر عفونت را ترمیم کند.

قرص زینک برای مو

مطالعات بر روی افراد مبتلا به HIV با میزان پایین روی در خون شان نشان می دهد که مصرف مکمل ها با کم شدن عفونت ها و کم شدن خطر نقص ایمنی بدن همراه است.

با این حال، مکمل باید با احتیاط مصرف شود، زیرا روی بیش از حد ممکن است علائم بیماری را بدتر کند. افراد مبتلا به آکرودرماتیت انتروپاتیک (یک اختلال ژنتیکی موثر روی جذب روی)، میزان بالای عفونت را تجربه می کنند. قرص زینک در دوزهای درمانی باعث بهبود کامل می شود.

بسیاری از مطالعات نشان داد ه اند که مصرف روی در نوزادان و کودکان در کشورهای در حال توسعه موجب کاهش مدت زمان، شدت و شیوع اسهال حاد و مزمن، عفونت های حاد دستگاه تنفسی و مالاریا می شود.

اثرات مشابهی نیز برای سایر بیماری های عفونی در انسان گزارش شده است از جمله شیگلوز، جذام، سل، لیشمانیاز، هپاتیت C و سرماخوردگی (با افزایش سیتوکین های Th1)

از طرف دیگر،میزان بیش از حد روی ممکن است سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. یک مطالعه روی مردان سالم نشان داد که دوز بالای روی باعث کاهش چندین عملکرد ایمنی، از جمله فعال سازی لنفوسیت ها، فاگوسیتوز و نوتروفیل ها می شود.

 

مطالعه ای روی افراد مسن نشان داد، که قرص زینک می تواند باعث کاهش چربی خون شود. چنانچه در این بخش از سلامت نمناک آورده ایم در یک مطالعه‎ی دیگر، مشخص شد که روی می‎تواند شکستگی DNA را در زنان کاهش دهد. شکستگی DNA معمولا به عنوان نشانگر پارامتری برای ارزیابی میزان آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو مورد استفاده قرار می‎گیرد.

قرص زینک همچنین رباینده‎های رادیکال سوپراکسید را در اسپرم مردان مبتلا به آستنوسپرمی (تحرک اسپرم ضعیف) به سطوح نرمال بازگرداند و علاوه بر این، از موش‎ها در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از تابش محافظت می کند.

قرص زینک همچنین اثربخشی مناسبی را در درمان بیماری ویلسون نشان می دهد، اختلالی که در اثر آن مس در بافت‎های بدن جمع می‎شود، باعث جلوگیری از مرگ سلولی پوست ناشی از استرس اکسیداتیو و سموم باکتریایی می شود.

روی بسیاری از سیتوکین‎های التهابی را مهار می‎کند. مطالعاتی که روی افراد مسن صروت گرفته‎اند (که اغلب دچار کمبود روی هستند) نشان می دهند که روی با کاهش سیتوکین‎ها و سایر نشانگرهای التهابی التهاب را کاهش می دهد، همچنین در رابطه با انواع اختلالات التهابی مانند سندرم روده‎ی تحریک‎پذیر، آکنه و آسم اثربخشی قابل‎توجهی را نشان می دهد.

قرص زینک در یک موش پیر باعث کم شدن میزان افزایش در نشانگرهای التهاب مرتبط با سن شد.

بسیاری از مطالعات نشان می دهند که روی با تحریک لنفوسیت تی تنظیم‎کننده می تواند واکنش‎های ایمنی ناخواسته را مهار کند. در مطالعه ای که بین مردان سالم انجام شد، نشان داد که روی قادر است میزان رد پیوند را کاهش دهد و در عین حال از بدن در برابر عفونت ناشی از سیستم ایمنی سرکوب‎شده محافظت کند.

در مدل‎های آزمایشگاهی موش مبتلا به تصلب بافت چندگانه (ام‎اس) و آرتریت، روی توانست علائم این بیماری‎ها را با کاهش التهاب، سرکوب تکثیر لنفوسیت تی و افزایش لنفوسیت تی تنظیم‎کننده بهبود بدهد. کشت لنفوسیت‎های مخلوط، روی لنفوسیت تی تنظیم‎کننده را تحریک کرد و توسط کاهش سیتوکین‎های التهابی و تکثیر لنفوسیت‎های تی باعث کاهش رد پیوند شد.

به طور مشابه، روی با جلوگیری از مرگ بافت پیوند (با مهار کازپاز 3)، رد پیوند قلب را در مدل موش کاهش داد.

در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، پس از استفاده از روی تغییرات مثبتی در تورم مفاصل، سفتی صبحگاهی و زمان پیاده‎روی بعد مشاهده شد.

در واکنش به گرده ی علف، آلرژنی که یکی از علل عمده‎ی بروز رینیت آلرژیک در بسیاری از نقاط جهان است، روی لنفوسیت‎های تنظیم‎کننده را افزایش داد و باعث کاهش تکثیر سلول‎های تک هسته‎ای خون محیطی (PBMCs) جدا شده از افراد آلرژیک شد.

میزان کم روی در خون با علائم شدید آسم در کودکان مرتبط است. یک مطالعه نشان داد که قرص زینک باعث بهبود علائم (مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس) در کودکان مبتلا به آسم می شود.

این ماده می تواند التهاب و واکنش بیش از حد مجاری هوا را در مدل موش‎های مبتلا به التهاب آلرژیک و آسم کاهش بدهد. موش‎های حساس به آلرژن، روی می تواند مرگ سلول‎های اپیتلیال دستگاه تنفسی (با مهار کاسپاز 3) را مهار کند.

روی باعث بهبود زخم‎های پوستی در بیماران دیابتی شده است، همچنین کمبود آن، با تاخیر در روند بهبودی زخم مرتبط است. مطالعاتی که روی حیوانات و انسان‎ها انجام شده است، نشان می دهند که مصر روی پس از جراحی، می تواند بهبود سوختگی و سایر زخم‎ها را تسریع ببخشد.

اکسید روی هنگام استفاده‎ی موضعی، روند التیام زخم‎های ناشی از بریدگی را در موش‎های صحرایی بهبود داد.

قرص زینک می تواند توانایی عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به کمبود روی که سکته‎ی مغزی ایسکمی را تجربه کرده اند، بهبود بخشد. آزمایش دو سو کور که روی کودکان انجام شد، نشان داد که قرص زینک در مقایسه با گروه کنترل، به بهبود عملکرد مغز و اعصاب، به ویژه توجه و مهارت‎های منطقی کمک می کند.

یک آزمایش تصادفی نشان داد که قرص زینک در نوزادان و کودکان نوپا موجب افزایش فعالیت، رشد ذهنی و کیفیت حرکتی آن‎ها می شود. مصرف روی در بیماران مسن مبتلا به آلزایمر، با کاهش سطح مس خون، که می تواند برای مغز سمی باشد، از آن‎ها در برابر کاهش شناختی محافظت می کند.

بسیاری از مطالعات حیوانی نشان می دهند که روی در غلظت‎های متوسط، می ‎تواند از عصب‎ها محافظت کند و در عین حال به حفظ سطح نرمال یادگیری و حافظه کمک می کند.

در یک مدل موش مبتلا به بیماری آلزایمر، قرص زینک باعث کاهش عوامل آسیب‎شناختی مرتبط با پیشرفت بیماری (یعنی بارهای آمیلوئید بتا و پروتئین تاو) و بهبود عملکرد میتوکندری و فاکتور نورون‎زایی مشتق‎شده از مغز (BDNF) در هیپوکمپوس شد. مطالعه‎ی دیگری نشان داد که قرص زینک باعث افزایش حافظه‎ی فضایی و حافظه در موش صحرایی می شود.

 

یک مطالعه روی بیماران OCD نشان داد که اضافه کردن روی به درمان فلوکستین می تواند علائم را کاهش دهد. از آن‎جایی که روی می تواند آزادسازی و انتقال گلوتامات را مهار کند، می تواند علائم OCD را نیز بهبود ببخشد.

بر اساس یک مطالعه، قرص زینک در ترکیب با متیل فنیدیت (محرک CNS)، بیش فعالی و تکانشگری را در کودکان مبتلا به ADHD ( اختلال کم‎توجهی – بیش‎فعالی) کاهش داد.

مطالعه‎ای در مورد مردان اسکیزوفرنی نشان داد که روی در ترکیب با ریسپریدون علائم مرتبط با این اختلال را (به عنوان مثال پرخاشگری، توهم و هذیان) بهبود می‎بخشد. این اثر بخشی به خواص آنتی اکسیدانی و ضد افسردگی روی مربوط است.

یک مطالعه نشان داد افرادی که به اوتیسم مبتلا هستند، در مقایسه با افراد نوروتیپیکال (غیر اوتیستیک) سطوح پایین‎تری از روی دارند. در این مطالعه، پس از امتحان کردن درمان روی و ویتامین 6B، شدت علائم اوتیسم (یعنی آگاهی، بیش‎فعالی، تمرکز و توجه، تماس چشمی، حساسیت به صدا، حساسیت به لمس و تشنج) کاهش یافت.

یکی از مهم ترین خواص زینک و روی در بدن مربوط به این قسمت از بخش سلامت نمناک می شود ؛ مطالعات انجام شده نشان می‎دهند که درمان روی در دوران بارداری، مانع از بروز رفتارهای اوتیستی (مثلا مشکلات اجتماعی، رفتارهای تکرارشونده و انعطاف‎پذیری شناختی) در بچه‎های موش شد که همین نشان می‎دهد رابطه‎ای میان کمبود آن و توسعه‎ی اوتیسم وجود دارد. در یک مطالعه که به تازگی انجام شده‎است، معلوم شد که روی سبب معکوس شدن تغییرات سلول‎های مغز در اوتیسم می‎شود. نویسنده ی این مطالعه می نویسد:

– “کار ما نشان می دهد که حتی سلول‎هایی که تغییرات ژنتیکی مرتبط با اوتیسم را حمل می‎کنند می توانند نسبت به روی واکنش نشان بدهند.”

تاثیر قرص زینک در درمان اختلالات خلقی، مانند:افسردگی و اضطراب، به صورت بالینی و در مدل‎های حیوانی ثابت شده‎است. روی همچنین باعث افزایش میزان فاکتور نورونزایی مشتق‎شده از مغز (BDNF) که در افراد افسرده کم است، می شود.

یک مطالعه نشان داد که مصرف روی با افزایش سطح کلی BDNF در افراد دارای اضافه وزن توانست خلق و خوی کلی را بهبود دهد.

مصرف روی می تواند بسیاری از بیماری های التهابی مثل روزاسه و یا رگ های خونی قرمز را درمان کند. مطالعه ای بر روی افرادی که مبتلا به رائوسه هستند، نشان می دهد که روی می تواند علائم این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد.

مکمل زینک نیز اثرات مشابهی در درمان سایر بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس و اگزما دارد، که به علت خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی روی می باشد.

قرص زینک برای مو

همچنین ممکن است در درمان شوره سر موثر باشد ،ملسما یک اختلال پوستی است و باعث تغییر رنگ پوست قهوه ای میشود، درمان زینک به کاهش شدت اختلال کمک می کند و آن را به حداقل عوارض جانبی می رساند، روی همچنین از آسیب خورشید به پوست محافظت می کند.

و از پیری زودرس پوست جلوگیری به عمل می آورد، مطالعه ای در بین انسان ها نشان داد که کرم ضد آفتاب نیز حاوی روی بیش از اکسید تیتانیوم است که در حفاظت از اشعه ماورابنفش موثر می باشد.

در یک مطالعه بالینی در بین مردان، مصرف روی به طور موضعی نشان داد که قادر به بهبود رشد مو در مردان طاس بوده است، که این به دلیل اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد آندروژن روی بر روی پوست است که بسیار تاثیر گذار می باشد.

مطالعه ای دیگر در بین زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک نشان داد، که مکمل روی بر روی تعدادی از علائم از جمله آلوپسی ( ریزش مو ) اثرات مثبتی دارد. درمان روی همچنین باعث کاهش میزان ریزش مو در بیمارانی که تحت عمل جراحی استروئیدی قرار گرفته اند، می شود.

مصرف روی در بیماران مبتلا به یک بیماری مزمن کلیوی کمک می کند تا عملکرد کلی کلیه را بهبود بخشند و بسیاری از عوارض ناشی از این بیماری را کاهش دهد. به عنوان مثال بیماری قلبی، عملکرد جنسی با کاهش اثر التهاب استرس اکسیداتیو و کلسترول و همچنین با افزایش هموگلوبین به عملکرد سیستم ایمنی بدن بهبود یافته است.

مکملهای روی در درمان و کاهش علائم بیماری های مربوط به کبد بسیار موثر خواهد بود و با مسدود کردن اکثر مکانیسم آسیب کبدی از کبد محافظت خواهد کرد. در بیماران مبتلا به سیروز کبدی غیر الکلی، مکمل روی باعث بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از انباشت بیش از حد مس می شود، که ممکن است به کبد آسیب برساند.

همچنین بیماران مبتلا به هپاتیت C را بهبود می بخشند که اگر بدون درمان باقی بماند، ممکن است به زخم های کبدی منجر شود.

 

مطالعات نشان داده‎اند که روی با افزایش استخوان‎سازی و جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان می تواند باعث افزایش تراکم و قدرت استخوان شود.

در سلول‎های استئوپلاست موش، مصرف روی باعث تحریک فعالیت استخوان‎سازی شد. مطالعه‎ی دیگری نشان داد که قرص زینک باعث افزایش نشانگرهای استخوانی در مردان سالم می شود. روی در عین حال با مهار نشانگرهای تحلیل استخوانی (مانند هورمون پاراتیروئید و PGE2)، قادر به سرکوب فعالیت تجزیه‎ی استخوان در کشت مغز استخوان موش بود.

به علت اثرات تقویت‎کننده‎ی استخوان، روی از حیوانات و انسان‎ها در برابر بسیاری از عوارض مرتبط با استخوان محافظت می‎کند.

مطالعات نشان داده‎اند که میزان روی در افراد مبتلا به سخت شدن شریان‎ها، بیماری‎های قلبی، درد قفسه‎ی سینه و کسانی که سکته‎ی قلبی را تجربه کرده‎اند، کم است. مطالعه ای نشان داد که میزان بالای نارسایی قلبی با کمبود روی ارتباط دارد.

سایر مطالعات نشان داده‎اند که دوز بالای روی قادر است به جلوگیری و درمان آنژین (درد قفسه‎ی سینه) در بیماران مبتلا به آترواسکلروز کمک کند. قرص زینک همچنین قادر است از قلب در برابر آسیب‎های مرتبط با سکته‎ی مغزی در موش محافظت کند.

یون‎های موجود در روی می توانند به گیرنده‎های انسولین متصل شوند و مسیرهای سیگنال دهی انسولین را فعال کنند. این ماده با تقلید از انسولین، انسولین اضافی را که توسط سلول‎های پانکراس آزاد می‎شوند، کاهش می‎دهد،و به این ترتیب به محافظت از بافت پانکراس در برابر آسیب کمک می کند.

روی همچنین حلالیت انسولین را در سلول‎های پانکراس بهبود می‎بخشد و باعث افزایش وابستگی انسولین به گیرنده‎ی آن می شود. به دلیل نقش اساسی روی در پردازش، ذخیره‎سازی و ترشح انسولین، کمبود آن می تواند به افزایش مقاومت به انسولین منجر شود.

یک مطالعه نشان داد که احتمال کم بودن سطح روی در بیماران مبتلا به پیش‎دیابت بیش تر است. سایر مطالعات درصد بالایی از کمبود روی را در بیماران دیابتی نوع 2 مشاهده کردند.

مطالعات انجام شده در زنان نشان می دهند که مصرف روی بیش‎تر، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. مطالعات متعدد نشان داده‎اند که قرص زینک باعث کاهش سطح قند خون ناشتا و افزایش حساسیت انسولین در مدل‎های حیوانی و انسانی دیابتی می شود.

روی همچنین در بیماران دیابتی نوع 2 شدت نوروپاتی دیابتی (درد عصبی)، استرس اکسیداتیو و میزان تری گلیسرید را کاهش داد.

لپتین هورمونی است که نقش مهمی در اشتها و کنترل وزن دارد. محدودیت روی باعث کاهش تولید لپتین از سلول‎های چربی در موش و انسان می شود. بازیابی سطح روی در مردانی که به کمبود روی مبتلا هستند، موجب افزایش سطح لپتین خون می شود.

روی از بدن در برابر سمیت ناشی از تابش در موش‎ها و سلول‎های پیش‎ماده‎ی مغز استخوان محافظت می‎کند. روی استرس اکسیداتیو (چنان‎چه توسط سطح MDA اندازه‎گیری می‎شود) را کاهش می‎دهد و آنزیم‎های آنتی اکسیدانی را در گلبول‎های قرمز موش‎های صحرایی پس از قرار گرفتن در معرض ید رادیواکتیو ثبات می‎بخشد.

درمان روی در عین حال قادر است از سلول‎های اسپرم‎ موش‎ها در برابر مرگ سلولی ناشی از اشعه محافظت کند.

برومیدروز (بوی بدن) معمولا با افزایش فلور باکتریایی – که عمدتا گونه‎های استافیلوکوکوس و کورینه‎باکتریوم را شامل می‎شود – در ناحیه‎ی زیر بغل همراه است. در مطالعات بالینی ثابت شده‎است که روی با توجه به عملکرد آنتی باکتریالی که دارد، در صورتی که به طور موضعی استفاده شود در کاهش بوی پا و زیر بغل موثر است.

کمبود روی ممکن است منجر به تشکیل پلاک بیش از حد شود و روند التهاب در بیماری لثه را بدتر کند. دهانشویه‎های بر پایه‎ی روی در کاهش رشد پلاک موثر هستند.

به همین ترتیب، مطالعه‎ای که روی کودکان مناطق فقیر نشین صورت گرفت، نشان داد که دریافت روزانه 15 میلی‎گرم روی به مدت ده هفته با کاهش میزان پلاک در دندان همراه است.

 

غلظت روی در مایع منی به طور مثبتی با تعداد اسپرم و تحرک آن ارتباط دارد. این تاثیر احتمالا به دلیل نقش روی در تثبیت غشای سلولی و DNA (با کاهش آسیب اکسیداتیو) سلول‎های اسپرم و افزایش اسپرماتوژنز (تشکیل سلول‎های جدید اسپرم) است.

به نظر می‎رسد که دوزهای کم تا متوسط (12-120 میلی‎گرم بر کیلوگرم) روی عملکرد تولید مثل را در موش افزایش می‎دهد. غلظت روی در پروستات و بیضه بسیار بالا است و در سنتز تستوسترون نقش دارد.

در مردان نابارور (با تستوسترون پایین در خون)، مصرف قرص زینک منجر به افزایش تعداد اسپرم، تستوسترون، دی هیدروتستوسترون (DHT) و باروری شد. اثرات روی بر افزایش تستوسترون ممکن است به بالا رفتن میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی مردان مبتلا به اختلال نعوظ (که اغلب دچار کمبود تستوسترون هم هستند) کمک کند.

همچنین باعث کاهش آسیب اکسیداتیو در بیضه‎ها می شود. در موش‎ها، روی قادر است عملکرد بیضه را (چنان‎چه به وسیله‎ی وزن بیضه، غلظت اسپرم و تستوسترون اندازه‎گیری می‎شود) در واکنش به استرس اکسیداتیو ایجاد شده توسط دود سیگار حفظ کند.

کمبود روی خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را افزایش می دهد، بافت‎های دستگاه گوارش بیش تر مستعد بروز این بیماری هستند زیرا در معرض سموم قرار دارند. کمبود میزان روی در خون همچنین با سرطان‎های سر، گردن، ریه، پروستات، مثانه و تخمدان ارتباط دارد. بازیابی سطوح طبیعی آن برای عملکرد سلول‎های کشنده‎ی تومور ضروری هستند.

روی همچنین می تواند رشد تومور را با کاهش جذب گلوکز، جلوگیری از رشد عروق خونی جدید و القای مرگ سلولی در سلول‎های سرطانی حیوانات و انسانی متوقف کند.

روی در دوزهای بالا، مانع رشد چندین گونه باکتری، به خصوص گونه‎های گرم مثبت می شود، این ماده فعالیت‎های ضد باکتری را در برابر ارگانیسم‎های هوازی و بی‎هوازی در روت کانال نشان داد، روی در عین حال اتصال و رشد استافیلوکوکوس اورئوس (S. aureus) را در بافت پوست مهار می کند.

اثرات ضد میکروبی روی، در برابر فلور زخم معمول در موش صحرایی نیز ثابت شده‎است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که سطح روی در بیماران مبتلا به صرع بسیار پایین است. در یک مطالعه ای بین کودکان مبتلا به صرع، مصرف روی تعداد دفعات تشنج را در 31٪ از کودکان تحت درمان را کاهش داد.

قرص زینک در عین حال قادر است مدت نهفتگی (دوره‎ای بین تشنج‎ها) تشنج ناشی از تب را در موش صحرایی نیز کاهش دهد.

در تعدادی از مطالعات، قرص زینک اثرات مهمی را در وزن و قد کودکان، به ویژه در کودکان کم وزن و کودکان مبتلا به رشد سرکوب شده ایجاد کرد. تجزیه و تحلیل مطالعات رشد در کودکان نشان داد که یک دوز 10 میلی‎گرمی از روی به طور روزانه و به مدت 24 هفته منجر به افزایش خالص در حدود 0.37 سانتی‎متری در بچه‎هایی شد که قرص زینک دریافت کرده بودند در مقایسه با کودکانی که با دارونما تحت درمان بودند.

روی در عین حال توده‎ی عضلانی را در کودکان افزایش می دهد.

قرص زینک بر پوشش روده‎ی مدل‎های حیوانی و انسانی در انواع بیماری‎های دستگاه گوارش (مثل بیماری التهابی روده، سرطان، مسمومیت ناشی از الکل و کولیت) تاثیر محافظتی دارد. این ماده با افزایش فرآیند بهبود روده در موش باعث تثبیت مخاط بینی و کاهش ضایعات معده و روده‎ی کوچک می شود.

روی همچنین از مخاط روده در برابر آسیب ناشی از الکل در موش محافظت می کند. این ماده می تواند نشت روده را از بین ببرد، و به این ترتیب ممکن است خطر ابتلا به بیماری التهابی روده را کاهش دهد.

مطالعه‎ای که روی بیماران مبتلا به سوء هاضمه انجام شد، نشان داد که التهاب سرطان معده‎ی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری با غلظت روی ارتباط منفی دارد و همین نشان می دهد که روی ممکن است با سرکوب التهاب معده خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش بدهد.

زنان و کودکانی که سطح روی در خون‎شان بیش تر است، کیفیت خواب بهتری دارند، یک مطالعه در نوزادان نشان داد که قرص زینک قادر است طول خواب را افزایش دهد.

 

یکی از نخستین نشانه های کمبود روی، از دست دادن اشتها است. مطالعه‎ای روی موش نشان داد که مکمل خوراکی روی می‎تواند به سرعت مصرف غذا (با افزایش اوریکسین و نوروپپتید Y) را تحریک کند.

مطالعات بالینی روی بیماران مبتلا به بی‎اشتهایی عصبی (AN ) ارتباط معنی‎داری را بین این بیماری و سطوح پایین روی در خون نشان می‎دهد. بسیاری از مطالعات روی مکمل خوراکی روی، افزایش را در وزن، توده‎ی عضلانی، اشتها، حساسیت به طعم و مصرف غذا در بیماران AN گزارش کردند.

ثابت شده است که روی برای انواع بیماری‎های پوست مفید است (از جمله آکنه، زگیل، روزاسه، اگزما، پسوریازیس، ملسما و شوره‎ی سر). در افراد مبتلا به آکنه، گروه‎هایی که قرص زینک (استفاده از روی به صورت خوراکی) مصرف کردند در مقایسه با گروه‎های دارونما بهبودی چشمگیری را تجربه کردند.

آزمایشات بالینی در بیماران مبتلا به زگیل‎های ویروسی منجر به از بین رفتن زگیل‎ها به طور کامل و برای اکثریت افرادی شد که قرص زینک را مصرف کردند. روی در درمان هرپس سیمپلکس (زگیل تناسلی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس 1 و 2) اثر مشابهی دارد.

مطالعه‎ای که روی افراد مبتلا به روزاسه (یک بیماری التهابی مزمن که مشخصه‎ی آن رگ‎های خونی کوچک و برجستگی‎های قرمز روی صورت) صورت گرفت، نشان می دهد که مصرف روی به صورت خوراکی قادر به کاهش نشانه‎های بیماری است.

غلظت کم روی در خون با بسیاری از علائم سندرم خستگی مزمن مرتبط است (مثلا خستگی، افسردگی و مشکل در تمرکز). یک مطالعه نشان داد که میزان روی در افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن (CFS) به طور معنی‎داری پایین‎تر از گروه کنترل بود و شدت علائم آن با سطح روی در خون رابطه‎ی منفی دارد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که روی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد، ممکن است در کاهش علائم CFS موثر باشد.

التهاب روده (ناشی از نشت روده) در افراد مبتلا به CFS شایع است. در یک مطالعه درمان نشت روده با ترکیبی از مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی از جمله روی در بیماران CFS موجب بهبود قابل‎ملاحظه‎ی علائم شد.

مطالعات انسانی نشان می دهند که روی در تنظیم فاکتورهای پروترومبوتیک (تشکیل لخته) و ضد ترومبوتیک (ضد لخته شدن) حاصل از پلاکت‎ها و مجرای خون ریه دخیل است.

هایئرزینسمیا (بالا بودن سطح روی در خون) می تواند باعث انعقاد خون شود در حالی که هایپوزینسمیا (پایین بودن سطح روی در خون) منجر به طولانی شدن مدت زمان لخته شدن خون می شود. هر دو حالت باعث اختلال در تجمع پلاکت ها و خونریزی غیرطبیعی می شود.

یک مطالعه نشان داد که بازگرداندن سطوح روی در مردان مبتلا به کمبود روی منجر به نرمال شدن تجمع عروق پلاکتی و زمان لخته شدن خون می شود.

پایین بودن سطح روی در خون با عوارض حاملگی (به عنوان مثال سقط خود به خودی، پره‎اکلامپسی، بارداری طولانی، زایمان زودرس و توسعه‎ی غیرطبیعی جنین) مرتبط است. مطالعات نشان داده‎اند که مکمل بارداری روی (در زنان مبتلا به کمبود روی یا زنان کم وزن) می تواند خطر رخ دادن زایمان زودرس را کاهش بدهد و از آسیب دیدن کودک جلوگیری کند.

یک مطالعه نشان داد که مادران هندی که قرص زینک دریافت کردند، دوره‎های بارداری طولانی‎تر و نوزادانی با وزن بهتر داشتند.

مطالعه‎ی دیگری که روی زنان باردار (با سطوح پایین روی در خون‎شان) صورت پذیرفت، نشان داد که قرص زینک (25 میلی‎گرم در روز) در نیمه‎ی دوم بارداری، وزن نوزادان را به طور قابل‎توجهی افزایش داد.

کمبود روی با اختلالات هورمونی همراه است که می توانند منجر به مشکلاتی در عملکرد تخمدان، بی‎نظمی قاعدگی و ناباروری شوند، مطالعات متعددی نشان داده‎اند که مصرف خوراکی روی (همراه با مفتامیک اسید و به تنهایی) قادر به کاهش شدت و مدت زمان درد قاعدگی در زنان است.

این اثرات احتمالا ناشی از مهار پروستاگلاندین توسط روی در رحم است که منجر به کاهش گرفتگی دردناک در قسمت پایین شکم می شود. در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‎کیستیک، مقاومت به انسولین ممکن است باعث افزایش تولید هورمون‎های آندروژن شود که همین می تواند منجر به طاسی، رشد موی بدن، دوره‎های نامنظم قاعدگی و ناباروری شود.

مطالعات نشان داده‎اند که قرص زینک در زنان مبتلا به PCOS می تواند سطح انسولین را کاهش دهد و علائم بیماری را بهبود ببخشد (به عنوان مثال، رشد مو در بدن و طاسی).

سطح روی در خون زنان مبتلا به آندومتریوز (اختلالی که در اثر آن بافت داخل رحم در خارج از رحم رشد می کند) پایین است.

در برخی مطالعات حیوانی ثابت شده است که روی دارای خواص تسکین درد است. در موش‎های مبتلا به آسیب عصب سیاتیک، تزریق کلرید روی بسته به دوز مصرفی، به طور قابل‎توجهی موجب کاهش پردردی (حساسیت شدید به درد) شد.

چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص زینک برای بدن گفته شده است، مطالعه‎ی دیگری نشان داد که نمک دارای روی قادر است درد را در موش‎هایی که در معرض تعدادی از محرک‎های دردناک قرار دارند (مانند گرما و مواد شیمیایی تحریک‎کننده) سرکوب کند.

در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبدی، روی میزان فرکانس و شدت دردِ گرفتگی عضلانی را کاهش می دهد. اعتقاد بر این است که روی تا حدی درد ناشی از اتصال به گیرنده‎ی NMDA (به عنوان یک آنتاگونیست) را که در راه‎اندازی درد موثر است، تسکین می‎دهد.

 

مشخص شده که میزان روی در مصرف‎کنندگان دخانیات پایین است، مطالعات انجام شده در موش‎ها نشان داد که روی باعث کاهش شدت وابستگی به مورفین (یک اپیوئید) می شود، در حالی که چنگالنده‎های روی باعث افزایش شدت علائم ترک می شوند.

بر اساس این نتایج، یک مقاله که مروری بر تحقیقات گذشته داشت، نشان داد که قرص زینک به علت اثرات کاهش درد روی و کم بودن سطح سمیت آن، می تواند در کاهش خطر اعتیاد در افرادی که برای تسکین دردهای مزمن مخدر مصرف می‎کنند، موثر است.

کمبود میزان روی، با کاهش قدرت چشایی همراه است. چنین تاثیری ممکن است به این دلیل باشد که گاستین (یا کربنیک آنهیدراز VI)، آنزیم وابسته به روی، زمانی که غلظت روی در بزاق کم است، چندان فعال نیست.

یک مطالعه نشان داد که مکمل‎های روی حس چشایی (که با توجه به آستانه ‎ی تشخیص نمک ارزیابی شد) را در دختران نوجوان هندی (که اغلب کمبود روی هستند) افزایش داد.

بیماری ماکولار مربوط به افزایش سن، یکی از علل عمده‎ی بروز نابینایی در افراد مسن، ناشی از استرس اکسیداتیو است. مطالعاتی ثابت کرده اند که قرص زینک می تواند پیشرفت بیماری را با جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به شبکیه کاهش دهد.

روی با جلوگیری از مرگ سلولی مویرگ‎های شبکیه و نئووسکولاریزاسیون (رشد عروق خونی جدید) می تواند از چشم‎ها در برابر رتینوپاتی دیابتی (که ممکن است منجر به نابینایی شود) محافظت کند.

این تاثیر روی به دلیل توانایی آن در کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب (از طریق مهار NADPH اکسیداز و NF-κB) است که در پیشرفت رتینوپاتی دیابتی نقش مهمی دارند. شب‎کوری یکی از نخستین علائم کمبود ویتامین A است. یک مطالعه نشان داد که روی توانایی افزایش اثر ویتامین A را در بازگرداندن دید در شب زنان باردار (که دارای سطوح پایین روی هستند) دارد.

کمبود روی با اختلال شنوایی در موش‎ها مرتبط است و می‎تواند با قرص زینک درمان شود. این نتیجه احتمالا در اثر خواص محافظتی روی در برابر سموم در ساختارهای گوش (مثلا حلزون گوش و دهلیز) است. چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص زینک برای بدن گفته شده است، سطح روی در خون افراد مبتلا به وزوز گوش (صدای زنگ در گوش) پایین است. یک مطالعه گزارش داده‎است که مصرف قرص زینک (50 میلی‎گرم در روز) به مدت دو ماه توانست شدت وزوز گوش را در 82٪ از بیماران کاهش دهد.

در مطالعه‎ی دیگری، مشخص شد که افزودن روی به کورتیکواسترون خوراکی، در مقایسه با مصرف کورتیکواسترون به تنهایی، با بهبودی بیش تری در علائم افراد مبتلا به کاهش شنوایی ناگهانی (ناگهانی ناشی از دلایل ناشناخته) همراه بود.

یک مطالعه نشان داد که مکمل‎های روی قادر هستند میزان عفونت گوش میانی را در کودکان سالم مناطق کم درآمد کاهش دهند.

استرس اکسیداتیو فرآیند پیری را سریع تر می کند، روی یک عنصر کلیدی از سوپراکسید دیسموتاز Cu / Zn (Cu/Zn – SOD) است، نوعی آنزیم قدرتمند که رادیکال‎های سوپراکسید را خنثی می کند.

یک مطالعه نشان داد که کرم‎ها و موش‎هایی که به لحاظ ژنتیکی برای داشتن سطح بالایی از SOD دستکاری شده‎اند طول عمر بیش‎تری داشته‎اند. جهش در ژن SOD با بسیاری از بیماری‎های مرتبط با سن (مانند بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر و سرطان) همراه است.

التهاب نیز در روند پیری دخیل است. ثابت شده که قرص زینک در سالمندان به کاهش التهاب، استرس اکسیداتیو و میزان عفونت کمک می‎کند.

بنابراین روی، به علت خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد می‎تواند طول عمر را افزایش دهد، به ویژه در سالمندانی که اغلب دچار کمبود روی هستند.

در مطالعات حیوانی و انسانی، کمبود روی با کاهش عملکرد تیروئید همراه است، روی بر عملکرد تیروئید در انسان‎ها تاثیر مثبت دارد. در بیماران مبتلا به کم‎کاری تیروئید تحت درمان آنتی کالوانسانت (با کمبود روی خفیف تا متوسط)، قرص زینک می‎تواند سطح هورمون‎های تیروئید را در خون (یعنی 3T و 3FT) نرمال کند و عملکرد تیروئید را بهبود ببخشد.

در یک مطالعه‎ی موردی روی دو زن در دانشگاه، مصرف روی سطح هورمون‎های تیروئید (یعنی 3T و 4T) و میزان متابولیسم زمان استراحت را افزایش داد. قرص زینک همچنین، از اثرات مضر تابش مانیتور کامپیوتر بر سطح هورمون‎های تیروئید کارکنان کامپیوتر جلوگیری می‎کند.

 

فیبروز سیستیک یک اختلال ژنتیکی است که می تواند مشکلات تنفسی، عفونت ریه و عدم توانایی افزایش وزن را ایجاد کند. یک مطالعه روی بیماران مبتلا به فیبروز سیستیک نشان داد که قرص زینک می تواند به بهبود عملکرد ریه، دریافت انرژی و کاهش میزان عفونت کمک کند.

یک مطالعه در کشتی‎گیران نشان داد که ورزش سنگین می تواند به میزان قابل‎توجهی هورمون‎های تیروئید و تستوسترون را کاهش دهد و به این ترتیب منجر به بروز خستگی و فرسودگی می‎شود. با این حال، قرص زینک قادر است از این مشکل جلوگیری کند، و همین نشان می دهد مصرف روی (در دوزهای فیزیولوژیکی) ممکن است به عملکرد ورزشی فرد کمک کند.

مطالعه‎ی دیگری در مردانی که کارشان بیش‎تر به صورت نشسته است، نتایج مشابهی را نشان داد.

زخم غشای مخاطی، یک از عارضه‎ های جانبی شیمی‎درمانی و پرتو درمانی است. مطالعات انجام شده در بیماران تحت شیمی درمانی و پرتودرمانی نشان داد که مکمل‎های روی می‎توانند شدت موکوزیت دهان را کاهش دهند.

دیسگوسیا (حس کردن طعم فلز در دهان) و دیزومی (تغییر بوی) نیز می توانند در طول شیمی درمانی رخ بدهند. یک مطالعه نشان داد که مصرف 100 میلی‎گرم روی به صورت روزانه و به مدت 4-6 ماه موجب بهبود علائم دیسگومیا و دیزومی در بیماران مبتلا به کمبود کربنیک آنهیدراز VI (گاستین) شد.

چنین تاثیری به این دلیل است که روی تولید کربنیک آندهیدراز VI را تحریک می‎کند، آنزیمی در بزاق که در رشد جوانه ‎ی چشایی دخیل است.

سندرم متابولیک دسته‎ای از اختلالات است (مثلا چاقی، مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و کلسترول بالا) است که می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی و دیابت نوع 2 شود. مطالعه ای در کودکان مبتلا به سندرم متابولیک نشان داد که قرص زینک مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو، التهاب، قند خون، کلسترول و شاخص توده‎ی بدنی را کاهش می‎دهد.

چنانچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص زینک برای بدن گفته شده است، در مطالعه ای روی موش‎ها مصرف روی باعث افزایش سیستم انتقال الکترون و فسفوریلاسیون اکسیداتیو در میتوکندری کبد شد و به این ترتیب تولید انرژی (ATP) را در سلول‎های کبدی افزایش داد.

با مطالعه ای در بین بیماران مبتلا به مسمومیت آرسنیک مزمن، نشان داد که روی در ترکیب با عصاره‏ ی اسپیرولین در کاهش علائم،مانند:ملانوسیس و کراتوزیس موثر خواهد بود.

 

ضمانت اصل بودن کالا

کد محصول: SS00818

قرص یونی زینک 60 عدد Liberty Swiss Uni Zinc  60Tabs

 

 محصول کشور: سوئیس

قرص زینک برای مو

شماره پروانه بهداشت: 4781424029046570

تعداد: 60 عدد

 

 

بیوتین می‌تواند مستقیم بر ریزش موها اثر داشته باشد. بد نیست بدانید کراتین، پروتئین پایه‌ای و اصلی برای ساختن مو، پوست و ناخن‌هاست، اما این بیوتین است که زیرساخت تولید کراتین در بدن را تأمین می‌کند.از این رو، اهمیت دریافت این ویتامین در پیشگیری از ریزش موها خودش را بیشتر نشان می‌دهد. بیوتین نه تنها برای موها مهم است، بلکه اهمیت ویژهای برای همه بدن دارد.

در واقع، بیوتین است که تبدیل مواد غذایی مصرف‌شده به انرژی را امکانپذیر می‌کند و نقش مهمی در داشتن مو، پوست، ناخن‌ها و چشم‌های سالم دارد.

کمبود بیوتین می‌تواند به نازک شدن، شکنندگی و دوشاخه شدن موها و همچنین ریزش آنها منجر شود. با توجه به اینکه بیوتین در گروه ویتامین‌های B قرار دارد، به حفظ سلامت موها کمک می‌کند.این درحالی است که اگر موها سلامت مطلوبی نداشته نباشند، به راحتی حالت شکننده پیدا می‌کنند و بیشتر از میزان عادی می‌ریزند.

زینک یا روی، ماده ای اساسی در بدن انسان است که وجود آن، برای بسیاری از فرآیندهای بیوشیمیایی ضروری است.انجام بسیاری از فرآیندهای ضروری در بدن نظیر تولید و ترکیب و نگهداری هورمون ها، تجزیه پروتئین و جذب ویتامین ها و مواد معدنی، به روی وابسته است.یکی از اصلی ترین نشانه های کمبود روی در بدن، ریزش مو است.

از همین رو، یکی از اولین و قطعی ترین توصیه های پزشکی از سوی هر پزشک متخصص مو ، استفاده از قرص زینک برای ریزش مو می باشد. 

نشانی: تهران، اتوبان امام علی(ع) جنوب، خیابان ذوالفقاری، خیابان شهید ناصری، پلاک 309

شماره تماس: 91003055 – 021

ایمیل: info@drluxe.ir

داروخانه آنلاین دکترلوکس با امکاناتی منحصر به فرد (وابسته به داروخانه شبانه روزی وحیدیه با نزدیک 50 سال فعالیت ) ارائه و فروش محصولات غیر داروئی داروخانه مانند: اقلام آرایشی و بهداشتی (شامل انواع کرم‌ها، مرطوب کننده‌ها، شوینده‌ها، مراقبت از پوست و مو، دهان و دندان و … ) مکمل‌ها (شامل مکمل‌های ورزشی، گیاهی، تغذیه، رژیمی، ویتامین‌ها، کودکان و … )، محصولات ارتوپدی، محصولات مادر و کودک، تجهیزات پزشکی خانگی، محصولات دیابتیک.

 

ارسال محصولات غیر داروئی به سراسر ایران در سریع ترین زمان ممکن بوسیله پیک موتوری (برای شهر تهران ) و پست پیشتاز ( سراسر کشور )، آماده پاسخگویی و مشاوره آنلاین و تلفنی رایگان جهت انتخاب راحت‌تر محصولات. دارای مجوز های مربوطه از نهاد های ذیربط، دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت معدن و تجارت مربوط به کسب و کار های اینترنتی، لوگوی طلایی ساماندهی از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، مجهز به درگاه های امن پرداخت آنلاین، تخفیف‌های دورهای و جشنوارههای مناسبتی، قرعه کشیهای سیستمی از بین شما خریداران محترم می‌باشد.

.کلیه حقوق این فروشگاه متعلق به داروخانه شبانه روزی وحیدیه است
طراحی سایت از ایده نگاران ققنوس

شماره همراه خود را جهت ارسال اطلاع رسانی موجود شدن کالا وارد نمائید

بدن به ویتامین‌های مختلفی احتیاج دارد. به همین دلیل ما خوراکی‌های متنوعی می‌خوریم تا بتوانیم تا جای ممکن ویتامین‌های مختلف را به بدنمان برسانیم. خیلی از افراد موهای سالم را نشانه سلامتی و زیبایی می‌دانند. مو هم مانند اعضای دیگر بدن برای سلامت به مواد مغذی گوناگونی احتیاج دارد. برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟ آیا می‌دانید چه ویتامینی برای ریزش مو خوب است؟ در واقع کمبود مواد مغذی مورد نیاز رابطه مستقیمی با ریزش مو دارد. در اینجا ۵ ویتامین اصلی برای جلوگیری از ریزش مو که باعث زیباتر شدن و تقویت مو می‌شوند به شما معرفی می‌کنیم.

نکته مهم مصرف این داروهای مکمل در کنار مراقبت‌های روزمره مو مثل عدم استفاده از رنگ موهای ناشناس و متفرقه، عدم استفاده بیش از حد از هرگونه مواد شیمیایی و البته کوتاه کردن موها به طور مرتب است.

تمام سلول‌ها برای رشد خود به ویتامین A احتیاج دارند که شامل مو هم می‌شود. علاوه بر‌این، ویتامین A به غدد چربی پوست برای تولید چربی طبیعی (Sebum) کمک می‌کند. سبوم پوست سر را مرطوب کرده و با این کار به سلامت مو کمک می‌کند. رژیم غذایی که به اندازه کافی ویتامین آ در آن وجود نداشته باشد، ممکن است منجر به مشکلات زیادی از جمله ریزش مو شود.

در عین حال که بسیار مهم است که به اندازه کافی ویتامین آ مصرف کنید، باید بدانید که مصرف بیش از حد ویتامین آ هم خطرات خود را دارد. تحقیقات نشان داده است مصرف بیش از حد ویتامین A هم می‌تواند باعث ریزش مو در افراد شود!

قرص زینک برای مو

سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، اسفناج و کلم کالی (کلم پیچ) میزان زیادی ویتامین A در کنار ویتامین‌های دیگر دارند. همچنین در فراورده‌های حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست هم می‌توان این ویتامین را پیدا کرد. روغن ماهی نیز دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین آ است. روغن ماهی از کبد گونه‌ای از ماهیان گرفته می‌شود که منبع بسیار خوبی برای ویتامین آ است.

یکی از بهترین ویتامین‌ها برای رشد مو ویتامین ب است که به آن بیوتین (Biotin) می‌گویند. تحقیقات مختلفی کمبود ویتامین بی را با ریزش مو در انسان مرتبط دانسته‌اند. مصرف بیوتین به عنوان روشی برای درمان ریزش مو شناخته شده و استفاده می‌شود. هرچند که کمبود ویتامین ب به ندرت اتفاق می‌افتد چرا که این ویتامین در غذاهای مختلفی وجود دارد. همچنین انواع دیگر ویتامین‌ ب سلول‌های خون را می‌سازند که وظیفه انتقال اکسیژن و مواد غذایی به پوست سر و فولیکول‌های مو را بر عهده دارند. این فرایند برای رشد مو بسیار حیاتی و مهم است.

شما می‌توانید میزان زیادی از این ویتامین را از غذاهایی بر پایه گندم، بادام، گوشت، ماهی و غذاهای دریایی دیگر و سبزیجاتی که برگ‌های سبز تیره دارند به دست بیاورید. غذاهای گوشتی منبع بسیار خوبی برای ویتامین B12 هستند؛ پس اگر رژیم گیاه‌خواری دارید این موضوع را در نظر داشته باشید که لازم است از قرص و مکمل ویتامین B استفاده کنید.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند مانع رشد و باعث پیری مو شوند. ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در خنثی کردن تاثیر این رادیکال‌های آزاد موثر است. علاوه بر این بدن شما به ویتامین C برای تولید پروتئینی به نام کلاژن که ماده بسیار مهمی در ساختار مو است، احتیاج دارد. همچنین، بدن برای جذب آهن نیز به ویتامین سی احتیاج دارد.

توت فرنگی، فلفل‌ها، مرکبات، کیوی و گواوا همگی منابع اصلی ویتامین C هستند.

میزان ویتامین دی در بدن با آلوپسیا (Alopecia) که نوعی از ریزش مو است مرتبط است. محققین پی برده‌اند که ویتامین دی می‌تواند به ساخت فولیکول‌های جدید کمک کند. فولیکول‌ها همان منافذ کوچک داخل پوست سر هستند که موی جدید می‌تواند در آن‌جا رشد کند.

ویتامین دی به نظر نقش مهمی در ساختمان مو ایفا می‌کند، اما بیشتر تحقیقات بر روی گیرنده‌های این ویتامین یعنی قسمت‌هایی که به آن نیاز دارند، تمرکز می‌کنند و نقش اصلی ویتامین دی در رشد مو هنوز نامشخص است. خیلی از افراد دچار کمبود ویتامین دی هستند و به اندازه کافی هم این ویتامین را دریافت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: همه آنچه در مورد ویتامین دی باید بدانید

بدن شما به صورت طبیعی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ویتامین D تولید می‌کند؛ اما با توجه به شرایطی که در آن زندگی می‌کنیم شاید ایده خوبی باشد که با خوردن غذاهایی که دارای این ویتامین هستند این کمبود را جبران کنیم. ماهی، روغن کبد ماهی و برخی از قارچ‌ها دارای این ویتامین هستند.

این ویتامین هم مانند ویتامین سی، آنتی‌اکسیدانی است که از عوارض رادیکال‌های آزاد و عوامل اکسیداتیو دیگر پیشگیری می‌کند. در یکی از تحقیقات افرادی که ریزش مو داشتند، با مصرف مکمل‌های ویتامین E بعد از ۸ ماه، ۳۴.۵ درصد افزایش رشد مو را شاهد بودند.

مغز تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو از منابع خوب ویتامین E هستند.

آهن به گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را به سلول‌های دیگر برسانند و این قابلیت آهن را به یکی از مواد معدنی اساسی برای فعالیت‌های بدن از جمله رویش مو تبدیل می‌کند.

کمبود آهن یا فقر آهن باعث آنمیا (Anemia) می‌شود که یکی از دلایل عمده ریزش مو محسوب می‌شود و در خانم‌‌ها بسیار رایج است. غذاهایی که دارای میزان زیادی آهن هستند شامل تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس هستند.

زینک نقش مهمی در رویش و ترمیم مو ایفا می‌کند. همچنین کمک می‌کند تا غدد چربی اطراف فولیکول مو نیز به خوبی کار کنند. ریزش مو و کم شدن موی سر یکی از عوارض رایج کمبود زینک در بدن است. تحقیقات نشان داده است که قرص زینک از ریزش مویی که به دلیل کمبود روی ایجاد شده جلوگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: ریزش مو؛ علت، جلوگیری و درمان

هرچند بر اساس برخی گزارش قرص‌های زینک با دوز بالا در بعضی افراد باعث ریزش مو شده است. به همین دلیل مهم است که دکتر شما برای شما قرص زینک مورد نیازتان را تجویز کند. به جز این راه بهتری هم وجود دارد که شما روی مورد نیاز بدنتان را از غذاها جذب کنید. گوشت گاو، اسفناج، تخمه کدو و عدس دارای مقادیر زیادی روی هستند.

می‌توان گفت مو تقریبا از پروتئین ساخته شده است. مصرف کافی پروتئین برای رشد مو مهم است. تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شده است، نشان داده است که کمبود پروتئین می‌تواند رشد مو را کاهش دهد و منجر به ریزش مو شود؛ هرچند که کمبود پروتئین در جوامع امروزی بسیار نادر اتفاق می‌افتد.

غذاها بهترین منبع برای دریافت ویتامین‌هایی است که شما احتیاج دارید. اما اگر موفق به دریافت میزان کافی ویتامین‌ها نشوید، مولتی‌ویتامین‌ها می‌توانند به شما کمک کنند. بر اساس تحقیقات، مکمل‌ها در افرادی که دچار کمبود ویتامین‌ یا مواد معدنی هستند، تاثیر خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ روش برای جلوگیری از ریزش مو

البته اگر فرد دچار کمبود ویتامین نباشد، مصرف دوز بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند برای بدن مضر باشد. پس با دکتر خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که چه کمبودی در بدن خود دارید.

 − 
6
 = 
1

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

میزان توصیه شده مصرف ویتامین A چقدره؟

قرص زینک برای مو
قرص زینک برای مو
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *