قرص سلکوکسیب 200

قرص سلکوکسیب 200
قرص سلکوکسیب 200

سلکوکسیب چیست؟داروهای تسکین دهنده ی درد ضد التهاب مانند سلكوكسيب به ضد درد های NSAIDs معروف هستند .این دارو در تسکین دردهایی نظیر آرتریت (التهاب مفاصل)،دردهاي رماتيسمي، دردهاي استخوانی و عصبی كاربرد دارد.این دارو با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.
سلكوكسيب با مسدود کردن اثر آنزیم سیکلوکسیژناز،منجر به کاهش ساخت ماده ای شیمیایی به نام پروستاگلاندين در بدن می شود که مسئول ایجاد درد و التهاب در ناحیه ی آسیب دیده می باشند.در نتیجه با مهار آنزیم های سکلوکسیژناز و کاهش تولید پروستاگلاندين،درد و التهاب کاهش می یابد.

( کپسول سلبرین، محصول داروسازی امین )

پیش از مصرف سلكوكسيب -در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی ضدحساسیت مناسب شرایط شما را برایتان تجویز نماید.
_در صورت سابقه ی آسم،حساسیت،زخم معده یا دوازدهه و بیماری های گوارشی(مانند کرون)،بیماری قلبی یا عروقی،لوپوس،مشکلات کبدی،کلیوی ،بیماری پارکینسون ،صرع و سایر موارد به پزشک خود اطلاع دهید.
_در صورتی که سابقه ی فشار خون بالا و يا وجود لخته در عروق را دارید ،پزشک خود را مطلع نمایید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
_در صورت سابقه ی حساسیت به داروهای ضد درد (مانند آسپرین ،ايندومتاسين،سلکوکسیب و پوبروفن و…)به پزشک خود اطلاع دهید.
-در صورت سابقه ی قند یا کلسترول خون بالا به پزشک خود اطلاع دهید.
-در افراد بالای ۶۵سال و زير ١٨سال این دارو باید احتیاط بیشتر و تحت نظر پزشک مصرف شود.
-در صورتی كه سيگاری هستيد،به پزشک خود اطلاع دهید.

نحوه ی صحیح مصرف سلكوكسيب _در صورت مصرف طولانی مدت ،مقدار و تعداد دفعات مصرف در روز را از پزشک خود بپرسید.نسبت به شرایط، يك تا دو قرص در روز نیاز داشته باشید.
_بهتر است سلكوكسيب را همراه با يك ليوان آب یا پس از یک وعده غذای سبک مصرف نمایید تا عوارض گوارشی ناشی از آن کمتر شود.
-در صورتي كه با بلع كپسول مشكل داريد مي توانيد آن را باز كرده و محتويات را در غذاي نرم،ماست،مارمالاد سيب،موز و…مخلوط كرده و ميل كنيد.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده صرف نظر نمایید و نوبت بعدی را طبق برنامه مصرف نمایید. به هیچ وجه مقدار دارو در یک نوبت را دوبرابر ننمایید.

توصیه ها_ممکن است در ابتدای مصرف پزشک شما جهت کاهش احتمال بروز عوارض گوارشی،سلكوكسيب را با مقدار کم تجویز نماید.با این حال در صورتی که نیاز به مصرف طولانی مدت این دارو دارید،پزشک می تواند همراه آن،از دارو های محافظت کننده از معده تجویز نماید تا عوارض کاهش یابد.
_در صورت مصرف طولانی مدت،تحت نظر پزشک خود بمانید تا آزمایشات و معاینات دوره ای لازم ،انجام شود.
-در صورتی که تا دوهفته پس از مصرف این دارو درد شما کاهش یا بهبود نیافت با پزشک خود مشورت نمایید تا داروی مناسب دیگری برایتان تجویز نماید.
_در صورتی که مبتلا به آسم می باشید ،ممکن است علائمی مانند خس خس سینه و مشکل تنفسی در شما با مصرف این دارو تشدید شود.در صورت بروز این عوارض ،این دارو را قطع نمایید و به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید.عوارض شایع سلکوکسیب :-در صورت احساس سرگیجه، از رانندگی وانجام کارهایی که نیاز به احتیاط دارند خودداری نمایید.
_علائم گوارشی مانند سوء هاضمه ،سوزش سردل،معده درد و… از علائم شایع داروهای NSAIDs می باشد که برای کاهش آنها مصرف دارو پس از غذا توصیه می شود.در صورت ادامه دار شدن این عوارض با پزشک خود مشورت نمایید.
-جهت بهبود اسهال ناشی از مصرف این دارو،مصرف وعده های غذایی ساده و مایعات به مقدار کافی توصیه می شود.
– در صورت بروز سردرد، مایعات به مقدار کافی مصرف نمایید.در صورتیکه سردرد شما ادامه دار شد به پزشک مراجعه کنید.
-در صورت افزایش فشارخون، ورم مچ پا،درد مفصلی و علایم شبیه به آنفولانزا و اختلال در خواب به پزشک خود مراجعه نمایید.
_ در صورت مشکلات تنفسی،و هرگونه علائم حساسیت دارویی (مانند ورم صورت و دهان)به پزشک خود مراجعه نمایید.
_در صورت مشاهده دفع خون یا مدفوع تیره، استفراغ حاوی خون یا شکم درد شدید، مصرف دارو را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید.

قرص سلکوکسیب 200

خرید قرص کلسیم + منیزیم + زینک نیچرمید از داروخانه اینترنتی دارویابخرید کپسول پرفلکس از داروخانه اینترنتی دارویاب

Reference: www.Drugs.com
Reference2: https://www.medscape.com

در شرايط خاص و نظارت ويژه پزشك قابل استفاده است: مطالعات حیوانی مواردی از عارضه جانبی برای جنین نشان داده است و مطالعات انسانی به اندازه کافی در دست نیست. منافع دارو در مقابل خطرات احتمالی، تعیین کننده مصرف یا عدم مصرف این دارو در دوران بارداری است.

چنانچه در خصوص “سلکوکسیب” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

    

2,286,134 بازدید

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی”

سلکوکسیب Celecoxib یا سلکسیب یا سلبرکس یک داروی ضد التهاب و ضد درد است که جزو دسته داروهای التهابی غیر استروئیدی nonsteroidal anti-inflammatory drug NSAID است.

فهرست مطالب .

قرص سلکوکسیب 200

سلکوکسیب یا سلکسیب برای درمان درد، تورم و خشکی ناشی از آرتروز یا ساییدگی مفصلی (استئوآرتریت)، روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان بکار برده می‌شود.

از سلکوکسیب می‌توان در دردهای ناشی از کشیدگی و کوبیدگی عضلات، رگ به رگ شدن و پیچیدن مفاصل، درد ناشی از التهاب و یا کشیدگی تاندون و لیگامان ها و درد و تورم بورسیت ها استفاده کرد.

سلکسیب دارویی ضد التهابی است که میتواند درد ناشی از بسیاری مشکلات سیستم حرکتی را موقتا بهبود دهد با این حال نمیتواند علت اصلی درد را درمان کند. با مراجعه به دکتر مهرداد منصوری متخصص ارتوپدی، علت اصلی درد اندام، کمر یا لگن خود را مشخص کرده و نزد ایشان درد خود را بصورت اساسی درمان کنید.

سلکوکسیب درد و تورم ناشی از آرتریت یا التهاب مفصل به علل دیگر مانند نقرس را هم کاهش می‌دهد. از این دارو می‌توان برای کاهش دردهای استخوان و درد بعد از جراحی هم استفاده کرد.

سلکوکسیب یا سلبرکس در درمان قاعدگی‌های دردناک و در درمان پولیپ های متعدد روده بزرگ و رکتوم هم بکار برده می‌شود.

سلکوکسیب نوعی آنزیم به نام سیکلواکسیژناز Cyclo-oxygenase را در بدن مهار می‌کند. آنزیم سیکلواکسیژناز مسئول تهیه ماده شیمیایی به نام پروستاگلاندین است که موجب بروز التهاب و درد در بدن می‌شود.

پس سلکوکسیب با مهار آنزیم سیکلواکسیژناز موجب می‌شود تا مقدار پروستاگلاندین بدن کم شده و درد و التهاب هم کاهش یابد.

در بدن دو نوع سیکلواکسیژناز وجود دارد و سلکوکسیب فقط نوع دوم آنرا مهار می‌کند و بر روی تولید پروستاگلاندین هایی که موجب محافظت دیواره معده می‌شوند تأثیری ندارد.

برای مطالعه بیشتر در مورد مکانیسم اثر سلکوکسیب یا سلکسیب به مقاله “داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی” مراجعه کنید.

 

 

سلکوکسیب برای درمان بیماری از طرف پزشک برای بیمار تجویز می‌شود ولی مانند هر داروی دیگر مصرف آن ممکن است با بروز عوارض احتمالی همراه باشد.

سلکوکسیب ممکن است احتمال بروز سکته قلبی و یا سکته مغزی را بیشتر کند بخصوص اگر بمدت طولانی مصرف شود. از این دارو قبل و یا بعد از اعمال جراحی بای پس کرونر استفاده نکنید.

اگر بعد از مصرف سلکوکسیب دچار علائمی مانند درد قفسه سینه، ضعف، تنگی نفس، اختلال در تکلم و یا اختلال در دید و یا حفظ تعادل شدید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

سلکوکسیب یا سلکسیب می‌تواند موجب زخم معده و دوازدهه و به دنبال آن خونریزی گوارشی شود. این عوارض ممکن است بطور ناگهانی و بدون هیچ علائمی از قبل ایجاد شوند.

عوارض گوارشی سلکوکسیب در افراد مسن شایع‌تر است. اگر مدفوع به رنگ سیاه درآمد یا خون در مدفوع یا در استفراغ دیده شد باید فوراً با پزشک مشورت کرد.

اگر سلکوکسیب مصرف می‌کنید از الکل استفاده نکنید چون احتمال بروز عوارض گوارشی آن را بیشتر می‌کند. تهوع، درد معده، سوزش سر دل، کاهش اشتها، نفخ شکم، اسهال و یا یبوست از دیگر عوارض احتمالی گوارشی مصرف سلکوکسیب است.

گاهی اوقات گیجی، اضطراب و سردرد بعد از مصرف سلکوکسیب ایجاد می‌شود.

سلکوکسیب یا سلبرکس ممکن است موجب اختلال در عملکرد کلیه و به دنبال آن کاهش حجم ادرار، تیره شدن ادرار، بالا رفتن فشار خون و افزایش ناگهانی وزن شود

سلکوکسیب می‌تواند در مواردی موجب سرخی پوست، کبودی، تب، گلو درد، تورم صورت و زبان، سوزش چشم، درد پوست و یا تاول پوستی شود

از هر ۱۰۰ نفری که سلکوکسیب یا سلکسیب مصرف می‌کنند عوارض زیر در ۱۰-۱ نفر آنها دیده می‌شود

• سوء هاضمه، اسهال با یا بدون درد شکم • تورم ساق و یا مچ پا به علت افزایش تجمع آب در بدن • التهاب سینوس • گلو درد • التهاب مخاط بینی و به دنبال آن آبریزش از بینی • علائم شبیه آنفلوانزا مثل درد بدن • عفونت ادراری • اختلال خواب • گیجی • سرفه • خارش یا قرمزی پوست

از هر ۱۰۰۰ نفری که سلکوکسیب مصرف می‌کنند عوارض زیر در ۱۰-۱ نفر آنها دیده می‌شود

• کم خونی • خستگی، اضطراب و افسردگی • تاری دید • احساس گزگز در اندام • سوت زدن گوش • طپش قلب • نارسایی قلبی • یبوست • فشار خون بالا • التهاب معده • درد ساق

از هر ۱۰۰۰۰ نفری که سلکوکسیب یا سلبرکس مصرف می‌کنند عوارض زیر در ۱۰-۱ نفر آنها دیده می‌شود

• زخم معده • گیجی • اختلال حس چشایی • اختلال تعادل • افزایش حساسیت به نور خورشید

از هر ۱۰۰۰۰۰ نفری که سلکوکسیب مصرف می‌کنند عوارض زیر در ۱۰-۱ نفر آنها دیده می‌شود

• خونریزی معده • نارسایی کبدی • نارسایی کلیوی

استفاده از سلکوکسیب در دوران بارداری بخصوص سه ماهه آخر بارداری خطرناک بوده و ممکن است موجب بروز ناهنجاری‌های قلبی در جنین شود. سلکوکسیب در شیر مادر شیرده هم ترشح می‌شود پس اگر به بچه شیر می‌دهید قبل از مصرف سلکوکسیب با پزشک مشورت کنید.

سلکوکسیب یا سلکسیب ممکن است با دیگر داروها تداخل اثر داشته باشد به این معنی که مصرف همزمان آن با داروهای دیگر می‌تواند موجب بروز عوارض خطرناکی شود. اگر از داروهای زیر استفاده می‌کنید قبل از شروع مصرف سلکوکسیب حتماً با پزشک خود مشورت کنید

 

قرص سلکوکسیب 200

ایران ارتوپد  دانشنامه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری  تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

تلفن 231 40 221 – 021

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

    

57,852 بازدید

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی”

در این مقاله قسمت های مهم تشکیل دهنده مفصل ران یا هیپ را برای شما توضیح میدهم. برای توضیح مفصل تر میتوانید به مقاله دیگری که در همین زمینه نوشته ام مراجعه کنید.

قرص سلکوکسیب 200

فهرست مطالب .

مفصل ران که در زبان انگلیسی به آن هیپ Hip Joint و در زبان فرانسه به آن هانش میگویند یکی از بزرگترین و مهمترین مفاصل بدن است. مفصل ران از پرتحرک ترین مفاصل بدن است و اگر نگوئیم مهمترین نقش، بدون شک نقش بسیار با اهمیتی را در راه رفتن انسان ایفا میکند.

مفصل ران قسمتی از لگن خاصره است. استخوان لگن یک ساختار حلقوی است که در بالا به ستون مهره و در پایین به دو استخوان ران متصل میشود.

در هر طرف لگن یک مفصل ران یا هیپ قرار گرفته است. این مفصل متصل کننده تنه و اندام تحتانی است و نقش مهمی در حفظ تعادل تنه و کل بدن انسان در حین ایستادن و راه رفتن ایفا میکند. در پشت مفصل ران باسن قرار گرفته که شامل عضلات قوی لگن است و ناحیه جلوی مفصل ران را کشاله ران میگویند.

مفصل هیپ میتواند دچار بیماری های گوناگونی شود و با توجه به اهمیت این مفصل در بدن، بیماری های آن میتوانند اثرات غیر قابل انکاری بر نحوه ایستادن و راه رفتن ما داشته باشند.

آناتومی مفصل ران یا هیپ را میتوان از نقطه نظر استخوان های تشکیل دهنده آن، غضروف سطح مفصلی و بافت های نرم اطراف آن مانند کپسول مفصلی،لابروم، سینوویال، لیگامان ها، عروق و اعصاب مورد بررسی قرار داد.

برای کارکرد صحیح مفصل هیپ همه این قسمت ها باید به درستی و با هماهنگی کامل با هم کار کنند.

فیلم زیر ساختارهای تشکیل دهنده مفصل ران را به اختصار به شما نشان میدهد.

 استخوان های تشکیل دهنده مفصل ران یا هیپ از دو قسمت عمده تشکیل شده است. قسمت اول یک گوی یا کره است که به آن سر استخوان ران میگویند و در واقع قسمت بالایی استخوان ران است. این گوی استخوانی به توسط  ساختاری به نام گردن به تنه استخوان ران متصل میشود.

قسمت دوم مفصل هیپ یک کاسه گود است که در واقع قسمتی از استخوان لگن خاصره بوده و به آن حفره استابولوم Acetabulum میگویند. انحنای این گوی و کاسه کاملا با یکدیگر هماهنگ است بطوریکه گوی یا کره میتواند براحتی در هر جهتی در درون کاسه حرکت کند و همین امر موجب میشود مفصل هیپ دامنه حرکت زیادی در جهات مختلف داشته باشد.

در پزشکی به مفصل هیپ مفصل استابولوفمورال acetabulofemoral joint هم میگویند چون از کنار هم قرار گرفتن دو استخوان استابولوم و فمور درست شده است.

فاصله دو مفصل هیپ در زن و مرد با هم متفاوت است. به علت پهن تر بودن لگن زنان نسبت به مردان این فاصله در زنان بیشتر است. پهن تر بودن لگن در زنان از ملزومات تولید و حمل و زایمان فرزند است.

مفصل ران یا هیپ یک مفصل متحرک یا دی آرتروز Diarthrosis است. به این معنا که دو سطح مفصلی که در کنار هم قرار گرفته اند میتوانند آزادانه و به راحتی در کنار هم حرکت کنند. این مفصل نمونه کامل یک مفصل گوی و کاسه ای است.

گودی کاسه مفصل هیپ که همان حفره استابولوم است بسیار زیاد بوده و همین خاصیت موجب پایداری ذاتی در این مفصل میگردد. به زبان دیگر سر گرد استخوان ران کاملا درون حفره استابولوم محصور شده و به آسانی از آن خارج نمیشود.

خرابی های مفصل هیپ میتوانند با مکانیسم های مختلفی موجب بروز لنگش و بد راه رفتن شوند. درد ناشی از خرابی مفصل هیپ میتواند موجب لنگش شود. محدودیت حرکتی ناشی از بیماری های مفصل ران میتواند لنگش را ایجاد یا تشدید کند.

کوتاه شدن اندام تحتانی بدنبال خراب شدن مفصل میتواند موجب لنگش شود و در نهایت کاهش قدرت عضلات لگن و باسن هم میتواند موجب بد راه رفتن گردد.

هم سطح رویی سر استخوان ران یا فمور و هم سطح داخلی حفره استابولوم پوشیده از یک لایه ای سفید و قابل ارتجاع بنام غضروف است که وظیفه آن لغزنده کردن و کاهش اصطکاک بین این دو سطع مفصلی است و با این کار حرکت مفصل را تسهیل میکند.

از بین رفتن این لایه غضروفی موجب آرتروز و ساییدگی مفصل هیپ میشود.

از دور تا دور لبه حفره استابولوم ( کاسه ) بافتی محکم به شکل پرده ای کلفت و قوی به سمت پایین امتداد یافته و به پایین و اطراف گردن استخوان ران میچسبد.

این بافت که آنرا کپسول مفصل ران یا کپسول هیپ میگویند سر استخوان ران را درون حفره استابولوم نگه داشته و مانع از بیرون آمدن گوی از کاسه میشود و در واقع به پایداری مفصل کمک میکند.

بنابراین مفصل هیپ در اطراف خود به توسط کپسول مفصلی احاطه و محصور شده است. کپسول مفصلی فضای بسته ای را بوجود میاورد که درون آن سر استخوان ران و حفره استابولوم قرار دارند.

یک لایه نازک به نام پرده سینوویال (Synovial membrane) سطح داخلی کپسول مفصلی ران را میپوشاند و وظیفه آن ترشح مایع لزجی بنام مایع مفصلی یا مایع سینوویال است. این مایع موجب روانی ( شبیه روغن کاری در ماشین ها) حرکت مفصل میشود و غضروف مفصلی را هم تغذیه میکند.

برای مطالعه بیشتر در مورد آناتومی مفصل ران به مقاله ای به همین نام مراجعه کنید.

قرص سلکوکسیب 200

مفصل ران یا هیپ یکی از مهمترین نقش ها را در حرکت انسان بازی میکند. بدون شک هر بیماری در این مفصل میتواند مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کند. مهمترین این مشکلات درد و محدودیت حرکتی مفصل و لنگش هستند.

بیماری های مختلفی این مفصل را درگیر خود میکنند. با این حال دو عارضه در این مفصل بسیار مهم هستند. یکی شکستگی های مفصل و دیگری سائیدگی و آرتروز مفصل است.

شکستگی های مفصل هیپ در سنین بالا میتواند بدنیال ضربات خفیفی مانند زمین خوردن ایجاد شود ولی در افراد جوان این شکستگی ها معمولا بر اثر ضربات شدیدتر مانند تصادفات اتومبیل یا سقوط از ارتفاع ایجاد میشود. این شکستگی ها عوارض جدی دارند و در صورتیکه به درستی درمان نشوند میتوانند منجر به سائیدگی مفصل شوند.

بیماری مهم دیگر مفصل هیپ سائیدگی یا آرتروز آن است که شروع آن معمولا با خراب شدن غضروف مفصل است. مهمترین عللی که میتوانند موجب سائیدگی مفصل ران یا هیپ شود شکستگی های این مفصل، سیاه شدن سر استخوان ران و نیمه دررفتگی های مادرزادی مفصل ران است.

این مقاله چقدر مفید بود ؟

لطفا در زیر امتیاز بدهید

 

ایران ارتوپد  دانشنامه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری  تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

تلفن 231 40 221 – 021

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

    

====================================

ایران ارتوپد کامل ترین و بهترین مجموعه مقالات در مورد بیماری های استخوان و مفاصل و ارتوپدی است. ایران ارتوپد به زبان ساده برای مردم و در سطوح فوق تخصص برای صاحبنظران نوشته شده است. این سایت نتیجه کوشش دکتر مهرداد منصوری متخصص ارتوپدی است.

قرص سلکوکسیب 200

====================================

تهران- سعادت آباد- میدان سرو – ابتدای خیابان شهید بخشایش- جنب خیابان بهار یکم – پلاک ۲۸/۱  – ساختمان بخشایش – واحد ده

نقشه مطب دکتر مهرداد منصوری را از اینجا دریافت کنید

در مسیریاب بلد یا گوگل دکتر مهرداد منصوری را جستجو کنید. مسیر را به شما نشان میدهد.

ملاقات روزهای شنبه و دوشنبه و فقط با اخذ نوبت قبلی است.

برای گرفتن نوبت میتوانید با شماره تلفن مطب یعنی 02122140231 تماس بگیرید.

همچنین میتوانید برای رزرو وقت ویزیت از سیستم نوبت دهی آنلاین سایت استفاده کنید.

لطفا در صورت نیاز به مشاوره با دکتر از لینک زیر استفاده کنید.

صاحب امتیاز سایت ایران ارتوپد دکتر مهرداد منصوری است که در نشانی که در بالا ذکر شده به عنوان متخصص ارتوپدی فعالیت پزشکی دارد. در این سایت افراد میتوانند در بخش مشاوره، مشکلات ارتوپدی خود را مطرح و از دکتر پاسخ دریافت کنند. همچنین در بخش نوبت دهی میتوانند نوبت ویزیت پزشک در مطب را رزرو نمایند.

=======================================

(Dr. Mehrdad Mansouri (Orthopedic Surgeon

عضو انجمن جراحان مفصل ران ایران

نتایج تعویض مفصل زانو سمینار آسیب های اندام تحتانی و ستون مهره – دانشگاه علوم پزشکی تهران – ۳۰-۲۷ مهرماه ۱۳۷۷

نتایج بالینی اولیه در استفاده از پلاک های  قفل شونده سمینار AO- تهران – ۳۰ بهمن ۱۳۸۳

درمان های جدید شکستگی ها در کودکان سمینار AO تهران- ۲۱ اسفند ۱۳۸۳

استفاده از میله الاستیک در درمان شکستگی های کودکان سمپوزیوم تروماهای کودکان- دانشگاه علوم پزشکی شیراز- ۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۴

تقسیم بندی، اپروچ و جااندازی شکستگی های استابولوم چهاردهمین دوره آموزش پیشرفته شکستگی ها AO- دانشگاه علوم پزشکی ایران- ۱۵ تا ۱۸ بهمن ۱۳۸۴

استفاده از نیل الاستیک تیتانیوم در درمان شکستگی های ران کودکان چهاردهمین کنگره سالیانه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران- ۳ تا ۵ اسفند ۱۳۸۴

دست اسپاگتی اولین تجمع علمی ارتوپدی دانشگاه تهران- ۲۹-۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۵

استفاده از میله تیتانیومی در درمان شکستگی ران کودکان چهاردهمین گردهم آیی سالانه انجمن ارتوپدی ایران- دانشگاه علوم پزشکی ایران- ۸ تا ۱۲ آبان ۱۳۸۵

تقسیم بندی و تصویربرداری در شکستگی های استابولوم گردهم آیی چهل و هفتم AO ایران- ۳۰ آذر ۱۳۸۵

شکستگی های سر استخوان ران پنجاه و هفتمین دوره آموزش پیشرفته شکستگی ها AO- دانشگاه علوم پزشکی ایران- ۲۰ تا ۲۳ بهمن ۱۳۸۵

کوبیدگی مارژینال در شکستگی های دیواره استابولوم پانزدهمین کنگره سالیانه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران- ۴-۱ اسفند ۱۳۸۵

شکستگی های سوپراکندیلر بازو در بالغین دومین تجمع علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران- ۲۷ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶

جایگزین های کمپوزیتی استخوان دانشگاه علوم پزشکی تهران- ۹-۸ آذر ۱۳۸۶

فیکساسیون شکستگی های ساب تروکانتریک ران با استفاده از پلاک دانشگاه علوم پزشکی شیراز- ۳-۲ خرداد ۱۳۸۷

درمان آسیب های حلقه لگن کنگره آسیب های اندام، ستون مهره و لگن- دانشگاه علوم پزشکی مشهد- ۵ تا ۷ تیر ۱۳۸۷

تقسیم بندی شکستگی های استابولوم کنگره آسیب های اندام، ستون مهره و لگن- دانشگاه علوم پزشکی مشهد- ۵ تا ۷ تیر ۱۳۸۷

بررسی و درمان آسیب های حلقه لگنی دوره آموزشی پیشرفته درمان شکستگی ها AO- تهران- ۳-۱ اسفند ۱۳۸۷

درمان خونریزی های لگن بدنبال آسیب حلقه لگنی هفدهمین کنگره سالیانه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشک تهرا-۶ تا ۱۰ اسفند ۱۳۸۷

وسایل مورد استفاده در پلاک های قفل شونده دوره آموزشی AO – تهران-۶ تا ۱۰ اسفند ۱۳۸۷

تشخیص، تقسیم بندی و تصویربرداری آسیب های حلقه لگنی سمینار لگن AO – شیراز- ۷ تا ۸ خرداد ۱۳۸۸

قرص سلکوکسیب 200

شکستگی های استابولوم در سنین بالا شانزدهمین کنگره سالیانه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی- ۳-۱ اردیبهشت ۱۳۸۹

درمان آسیب های حلقه لگنی کنگره سی و چهارم انجمن جراحان ایران- تهران-۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹

تصویربرداری تشخیصی در آسیب های حلقه لگنی برنامه مدون آرتروپلاستی مفصل هیپ- دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی- ۷ تیر ۱۳۹۰

تثبیت آسیب های خلف حلقه لگن با استفاده از پیچ ایلیوساکرال در مهره دوم ساکروم نوزدهمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران – ۲۵ تا ۲۹ مهر ۱۳۹۰

عوارض شکستگی های حلقه لگن دوره آموزشی پیشرفته درمان شکستگی ها AO- دیزین-۱۵ تا ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

جااندازی باز و تثبیت شکستگی های سر استخوان ران (پیپکینز) با استفاده از روش “دررفتگی جراحی سر استخوان ران” بیستمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران – ۲۴ تا ۲۸ مهرماه ۱۳۹۱

تعویض مفصل ران بدنبال شکستگی عارضه دار شده گردن استخوان رانبیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران -۱۳ تا ۱۷ مهرماه ۱۳۹۴

استفاده از اپروچ مدیفیه استوپا در درمان شکستگی های استابولومبیست و چهارمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران ۵ تا ۹ مهرماه ۱۳۹۵

 

ایران ارتوپد  دانشنامه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری  تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

تلفن 231 40 221 – 021

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

    

285 بازدید

سلکسیب. سلبرکس. سلکوکسیب

 

قرص سلکوکسیب 200

ایران ارتوپد  دانشنامه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری  تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

تلفن 231 40 221 – 021

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

بیش از نیم قرن تلاش در

جهت تعالی فرهنگ سلامت کشور


فرم مشاوره اختصاصی

فرم نظرات کاربران

قرص سلکوکسیب 200

برای دریافت پیشنهادات استثنایی عضو خبرنامه ما شوید.

تماس با ما

تهران – کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج جنب بانک ملت شعبه پارس خودرو شرکت داروسازی تهران دارو فاکس: 44504840
کدپستی: 1399615851

021-44504840

48032000 -021

0935-8933828

در صورتی که تمایل دارید تا از مشاوره ما برخوردار شوید برروی چت آنلاین کلیک کنید.

ما در شبکه های اجتماعی

محتوای صفحه (قابل کلیک)

 

Celebrex (سلکوکسیب) یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است. این دارو ( Celecoxib ) با کاهش هورمون هایی که موجب التهاب و درد در بدن می شوند، عمل می کند.

سلکوکسیب برای درمان درد یا التهاب ناشی از مشکلاتی مانند آرتریت، اسپوندیلیت انکیلوزان و دردهای قاعدگی استفاده می شود. سلکوکسیب همچنین برای درمان آرتریت روماتوئید نوجوانان در کودکان نیز استفاده می شود.

سلکوکسیب گاهی نیز در درمان پولیپ های ارثی در روده بزرگ استفاده می شود.

قرص سلکوکسیب 200

این دارو یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که به ویژه با مهار COX-2، درد و تورم (التهاب) را کاهش می دهد. تسکین درد و تورم توسط این دارو به شما کمک می کند تا بیشتر فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

اگر در معرض یک بیماری مزمن مانند آرتریت هستید، از خود درمانی با این دارو پرهیز کنید و حتما با پزشک مشورت کنید.

این دارو با مسدود کردن آنزیم هایی در بدن شما باعث کاهش تولید پروستاگلاندین ها می شود که این کار به کاهش درد و تورم کمک می کند.

قبل از شروع استفاده از سلکوکسیب، راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروخانه را بخوانید. اگر سوالی دارید، از دکتر یا داروساز خود بپرسید.

این دارو از راه دهان و معمولا یک یا دو بار در روز مصرف می شود. برای کاهش احتمال ناراحتی معده، این دارو بهتر است با غذا مصرف شود. دوز براساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان تنظیم می شود.

این دارو را با یک لیوان آب کامل بخورید مگر اینکه پزشک شما دستور متفاوتی داده باشد.

برای شرایط خاص (مانند آرتریت)، ممکن است دو هفته طول بکشد تا دارو بخوبی اثر کند.

سلکوکسیب می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته قلبی را افزایش دهد، به خصوص اگربه مدت طولانی یا با دوز بالا استفاده کنید . از این دارو قبل یا بعد از جراحی بایپس قلب (پیوند عروق کرونر یا CABG) استفاده نکنید.

سلکوکسیب همچنین ممکن است خونریزی معده یا روده ایجاد کند که می تواند مرگبار باشد. در صورت استفاده از سلکوکسیب، به ویژه در افراد مسن،خونریزی بدون هشدار می تواند رخ دهد.

 

اگر شما به سلکوکسیب حساسیت دارید یا اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نباید این دارو را مصرف کنید:

خونریزی معده یا روده 

سابقه آلرژی به داروهای سولفا

سابقه حمله آسم یا واکنش شدید آلرژیک پس از مصرف آسپرین یا یک داروی ضد التهابی دیگر

 

برای اطمینان از اینکه سلکوکسیب برای شما امن است، اگر شما هر یک از مشکلات زیر را دارید به پزشکتان اطلاع دهید:

 

این دارو در سن زیر 2 سال ممنوع است.

در صورت وجود علائم واکنش آلرژیک به سلکوکسیب، به اورژانس مراجعه کنید، علائم واکنش آلرژیک عبارتند از: عطسه، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی. خفگی یا گرفتگی نفس؛ کهیر؛ تورم چهره، لبها، زبان یا گلو.

اگر نشانه هایی از حمله قلبی یا سکته مغزی یا قلبی دارید، فورا با اورژانس تماس بگیرید:برخی نشانه های حمله قلبی عبارتند از: درد قفسه سینه که به فک و شانه شما می زند، بی حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن، ضعف بدنی، احساس تنگی نفس.

در صورت وجود هر یک از علائم زیر بهتر است مصرف دارو را متوقف کنید و به پزشکتان اطلاع دهید:

عوارض جانبی معمول ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد معده، سوء هاضمه، گاز، اسهال؛

تورم در دست یا پا ؛

سرگیجه؛

راش یا سایر ضایعات پوستی

نشانه های سرما خوردگی مثل آبریزش بینی، عطسه و گلودرد.

این دارو ممکن است فشار خون شما را افزایش دهد. اگر فشار خونتان بالا باشد، به پزشک خود بگویید.

این دارو به ندرت می تواند بیماری کبدی جدی (احتمالا کشنده) ایجاد کند. در صورت وجود علائم آسیب کبدی، از جمله: ادرار تیره، تهوع و استفراغ مداوم / از دست دادن اشتها، درد شدید معده یا شکم، زرد شدن چشم ها / پوست، به موقع به پزشک مراجعه کنید.

این یک لیست کامل از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر اثرات دیگری را که در بالا ذکر نشده است متوجه شدید، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

 

دوز بزرگسالان برای درد کمر و سایر دردها مانند دردهای ناشی از پریود زنان (دیسمنوره) :

درد حاد: در ابتدا 200 میلی گرم و سپس در صورت نیاز  200 میلی گرم دو بار در روز لازم است.

دوز معمول در بزرگسالان برای استئوآرتریت (یا همان آرتروز) :

200 میلی گرم خوراکی یکبار در روز و یا 100 میلی گرم خوراکی دو بار در روز.

قرص سلکوکسیب 200

 برای آرتریت روماتوئید:

100 تا 200 میلی گرم خوراکی دو بار در روز.

 

دوز معمول در کودکان دچار آرتریت روماتویید نوجوانان:

کمتر یا برابر 25 کیلوگرم: 50 میلی گرم خوراکی دو بار در روز

بیش از 25 کیلوگرم: 100 میلی گرم خوراکی دو بار در روز

 

مصرف هر یک از این داروهای ضد افسردگی (مانند سیتالوپرام، اسکلیتوپام، فلوکستین (پروزاک)، فلووکسامین، پاروکستین، سرترالین (Zoloft)، ترازودون و یا ویلازودون)،  با این دارو می تواند به راحتی باعث خونریزی داخلی شود.

برخی تداخلات نسبتا جدی این دارو با داروهای زیر است:

برای درمان دردهای مزمن خود درمانی نکنید، کلینیک درد جایروس یکی از گزینه های پیش روی شماست

این مطلب فقط برای آموزش اطلاعات عمومی پزشکی برای عموم مردم است و به هیچ عنوان جنبه تشخیصی درمانی ندارد و جایگزین ویزیت تخصصی و حضوری پزشک نیست.

دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص اختلالات خواب

بورد تخصصی مغزواعصاب از دانشگاه تهران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است

شماره تماس های نوبت گیری سریع

به دلیل شیوع کرونا، مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

 

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021 ☎

 واحد مغز و اعصاب و روان غرب تهران (آزادی) ☎ 02166158469 ☎

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 

امتیاز بینندگان:1 ستاره

امتیاز بینندگان:4 ستاره

باسلا وخسته نباشید تشریحات خوب بود راضی بودم متشکرم

سلام دوست عزیز
از توجه و دیدگاهتان سپاسگزاریم.

بهترین دارو برای ترک قرصای پرگابالین و گاباپنتین بود ولی روی عرق و لرز تاثیر خوبی خواهد داشت

طراحی و سئو : زینوم

InChI=1S/C17H14F3N3O2S/c1-11-2-4-12(5-3-11)15-10-16(17(18,19)20)22-23(15)13-6-8-14(9-7-13)26(21,24)25/h2-10H,1H3,(H2,21,24,25) YKey:RZEKVGVHFLEQIL-UHFFFAOYSA-N Y

سلکوکسیب (به انگلیسی: Celecoxib)

رده درمانی: داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی از نوع کوکسیب

اشکال دارویی: کپسول

این دارو در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، دیسمنوره، نقرس، سنگ صفرا ,آرتریتها، دردهای مختلف اندامها، تب و … به کار می‌رود .

قرص سلکوکسیب 200

سلکوکسیب از مهارکننده‌های قوی آنزیم سیکلواکسیژناز است.آنزیم سیکلواکسیژناز باعث تبدیل آراشیدونیک اسید به پروستاگلاندین‌ها می‌شود . حداقل دو ایزوفرم سیکلواکسیژناز وجود دارد: Cox-۱ و Cox-۲ . تفاوت سلکوکسیب با سایر مهارکننده‌های سیکلواکسیژناز در این است که سلکوکسیب به صورت اختصاصی Cox-۲ را که در سلول‌های التهابی

است مهار می‌کند و به Cox-۱ که در سایرسلول‌ها مانند سلول‌های معده است تأثیری ندارد. این دارو با مهار سیکلواکسیژناز تولید پروستاگلاندین‌ها را کاهش می‌دهد و به این روش اثر ضد درد و التهاب خود را نشان می‌دهد.

آنزیم کوکس۱ در تمام ارگان‌ها مانند معده و کبد و غیره پاسخگوی نیاز ایمنی در برابر آسیب‌ها بوده ولی آنزیم کوکس۲ تنها در محل بروز التهاب وجود دارد. ضد التهاب‌های کلاسیک مانند بروفن با بلوک کردن هردونوع آنزیم٬ در کنار مهار التهاب پی‌آمدهای ناخواسته چون آسیب‌های گوارشی و غیره را نیز همراه دارند٬ حال‌آن‌که داروهای کوکسیب به‌خاطر شکل کوکس۲ با بلوک کردن آن باعث رفع التهاب می‌شوند ولی قادر به بلوک کردن کوکس۱ نیستند.

کوکسیب(از سرنام COX-2 inhibitor) نسل نوین داروهای ضدالتهاب‌غیراستروئید انتخابی(سلکتیو) هستند که بر خلاف انواع سنتی مانند آسپیرین و بروفن با بازداشتن انتخابی Cox-۲ و بدون بلوک کردن آنزیم اسیکلوکسیژناز نوع یک (COX-1) عوارض گوارشی کمتری ایجاد می‌کنند. این رده دارو هنوز به‌طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته و گمان می‌رود که عوارض کاردیوپاتی(قلبی) و کلیوی حادتری از انواع قدیمی ضد التهاب‌ها داشته باشد. داروی روفیوکوکسیب به همین دلیل از سال ۲۰۰۴ از فهرست داروهای داروخانه‌ها حذف شد.[۱][۲]

این دارو هرچند عوارض گوارشی کمتری از مهارکننده‌های غیراختصاصی سیکلواکسیژنار مانند دیکلوفناک و آسپرین دارد ولی عوارض کلیوی آن‌ها مشابه مهارکننده‌های غیراختصاصی Cox-۲ بوده و عوارض قلبی عروقی آن حتی ممکن است بیشتر باشد. واکنش‌های‌آلرژیک .همچنین در مواردی گزارش شده که مصرف این دارو در برخی افراد باعث بالا رفتن تپش قلب شده‌است….

سلکوکسیب یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) می‌باشد. عملکرد این دارو کاهش هورمون‌های ایجاد کننده التهاب و درد در بدن است. Celecoxib برای درمان درد یا التهاب ناشی از بسیاری از شرایط مانند آرتروز، اسپوندیلیت آنکیلوزان و درد قاعدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلکوکسیب برای درمان آرتریت روماتوئید نوجوانان در کودکانی که حداقل 2 سال سن دارند، استفاده می‌شود. هم‌چنین در درمان پولیپ‌های ارثی در روده بزرگ استفاده می‌شود.

سلکوکسیب می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته‌های قلبی را افزایش دهد، حتی اگر هیچ فاکتور خطری در فرد وجود نداشته باشد. دقت داشته باشید که از این دارو درست قبل یا بعد از عمل بای پس قلب (CABG) نباید استفاده گردد.

سلکوکسیب 200 هم‌چنین ممکن است باعث خون‌ریزی معده یا روده شود که در موارد شدید می‌توانند کشنده باشند. در شرایطی که از این دارو استفاده می‌کنید، به خصوص در افراد مسن، این شرایط ممکن است بدون هشدار و یا هیچ علائم بالینی دیگر ایجاد شود. اگر فرد سابقه قبلی خون‌ریزی معده یا روده داشته باشد، این دارو نباید مصرف گردد.

اگر حساسیت یا سایر مشکلات سلامتی مانند موارد زیر وجود داشته باشد، این دارو نباید مصرف گردد:

قرص سلکوکسیب 200

برای اطمینان از اینکه سلکوکسیب 200 برای شما بی‌خطر است یا نه، بهتر است سابقه پزشکی خود اعم از موارد زیر را با پزشک خود در میان بگذارید:

مصرف سلکوکسیب در 3 ماهه آخر بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید بهتر است شرایط مصرف این دارو از پزشک خود جویا شوید.

این دارو ممکن است بر باروری (توانایی فرزندآوری) در زنان تأثیر بگذارد. از پزشک خود در مورد این خطر سؤال کنید. ممکن است در هنگام استفاده از این دارو، شیردهی فرآیندی کاملا بی‌خطر نباشد. بنابراین از پزشک خود در مورد هرگونه خطرات احتمالی سؤال کنید.

سلکوکسیب را دقیقاً مطابق تجویز پزشک معالج خود مصرف کنید. تمام دستورالعمل‌های موجود در برچسب دارویی را دنبال کنید و تمام راهنماهای دارویی مطالعه کنید. سعی کنید از کمترین دوز مؤثر در درمان بیماری خود استفاده کنید. مصرف قرص سلکوکسیب 200 با یا بدون غذا بلامانع خواهد بود.

اگر قادر به بلعیدن تمامی کپسول سلکوکسیب نمی‌باشید، آن را باز کنید و دارو را درون یک قاشق مرباخوری بریزید. مخلوط را با آب قورت دهید. شما می‌توانید این مخلوط را برای استفاده‌های بعدی در یخچال تا 6 ساعت ذخیره نماید. این دارو در دمای اتاق به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود.

درد حاد: ابتدا 400 میلی‌گرم و در صورت نیاز در روز اول 200 میلی‌گرم. سپس 200 میلی‌گرم دو بار در روز در زمان‌های مورد نیاز.

ابتدا 400 میلی‌گرم و در صورت نیاز در ادامه روز اول 200 میلی‌گرم. سپس 200 میلی‌گرم دو بار در روز در زمان‌های مورد نیاز.

قرص 200 میلی‌گرم یک بار در روز یا دوز 100 میلی‌گرم دو بار در روز.

قرص 100 تا 200 میلی‌گرم دو بار در روز.

قرص400 میلی‌گرم دو بار در روز با غذا.

قرص 200 میلی‌گرم یک بار در روز یا 100 میلی‌گرم دو بار در روز. اگر بعد از 6 هفته درمان نتیجه‌ای مشاهده نشود، ممکن است یک دوز آزمایشی 400 میلی‌گرم روزانه ارزشمند باشد. اگر پاسخی بعد از 6 هفته مشاهده نشود، باید گزینه‌های درمانی جایگزین مد نظر قرار گیرند.

2 سال یا بالاتر:

کمتر از 10 یا مساوی 25 کیلوگرم: قرص 50 میلی‌گرم دو بار در روز

بیشتر از 25 کیلوگرم: 100 میلی‌گرم خوراکی دو بار در روز

در اسرع وقت دارو را مصرف كنید، اما در صورتی كه تقریباً زمان مصرف دوز بعدی فرا رسیده باشد، از آن دوز صرف نظر نموده و دو قرص را همزمان مصرف نکنید.

بهتر است سریعا به اورژانس مراجعه کنید.

از مصرف آسپیرین یا سایر NSAID‌ها در هنگام مصرف سلکوکسیب خودداری کنید، مگر در صورت تجویز پزشک.

از نوشیدن الکل خودداری کنید. این کار ممکن است خطر خون‌ریزی معده را افزایش دهد.

قبل از استفاده از داروهای دیگر برای کاهش علائم درد، تب، ورم یا علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا از پزشک یا داروساز سؤال کنید. آنها ممکن است حاوی ترکیباتی شبیه به سلکوکسیب باشند و اثر این دارو را افزایش دهند (مانند آسپرین، ایبوپروفن، کتوپروفن یا ناپروکسن).

در صورت بروز علائم واکنش آلرژیک به سلکوکسیب مانند کهیر، تنفس دشوار، ورم در صورت یا گلو یا واکنش شدید پوستی (تب، گلودرد، سوزش چشم، درد پوست، بثورات پوستی، قرمز یا بنفش و تاول) با اورژانس تماس بگیرید.

در صورت بروز علائم حمله قلبی یا سكته مغزی با علائمی مانند درد قفسه سینه که به فک یا شانه منتشر می‌شود، بی‌حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن، مشکلات گفتاری، ورم پا، احساس تنگی نفس فورا با اورژانس تماس بگیرید.

در صورت بروز هر یک از علائم زیر، مصرف دارو را قطع نموده و با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی معمول سلکوکسیب ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اگر از داروی ضد افسردگی، استروئیدی یا همزمان از داروهایی دیگری برای درمان یا جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از استفاده از سلکوکسیب، این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید. مصرف برخی داروهای خاص با NSAID ممکن است خطر ابتلا به زخم معده یا خون‌ریزی را افزایش دهد.

بسیاری از داروها می‌توانند با سلکوکسیب در تداخل باشند. که شامل داروهای بدون نسخه، ویتامین‌ها و محصولات گیاهی می‌باشد. همه تداخلات ممکنه در اینجا ذکر نشده‌اند. در مورد تمام داروهای مصرفی اعم از داروهای فعلی و هر دارویی که مصرف آن را شروع کرده یا متوقف کرده‌اید با پزشک خود صحبت نمایید.

تریتا را در جهت رسیدن به اهدافش حمایت کنید:

اشتراک گذاری:

فاطمه قربانی هستم، لیسانس ژنتیک، به علوم نوین پزشکی و ایمونولوژی علاقمندم. از شما دوست گرامی بخاطر مطالعه این مقاله و همچنین مجموعه تریتا بخاطر فرصت انتشار مطالبم در راستای کمک به ارتقای دانش کمال تشکر دارم. شاد باشید و سلامت

my name is Fatemeh Ghorbani, I have a B.S in genetics and interested in immunology and medical science. I believe that, even into the smallest acts, should be put our heart, mind and soul. Thank you for reading my article

طراحی و پشتیبانی:
گروه توسعه فناوری تیکا



کاربرد کپسول سلکوکسیب 

• نام دارو: کپسول سلکوکسیب

• نام لاتین: Celecoxib

قرص سلکوکسیب 200

• نام تجاری: Celebrex 

• رده دارویی: داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی از نوع کوکسیب

• اشکال دارویی: کپسول

• فروش دارو: بانسخه

• تسکین درد و تورم (التهاب) 

•  درمان آرتروز

• درد حاد و ناراحتی قاعدگی

• درمان بیماری استئوآرتریت

• درمان بیماری آرتریت روماتوئید

• درمان بیماری دیسمنوره

• درمان نقرس

• درمان سنگ صفرا

• درمان دردهای مختلف اندامها

• افرادی که به بیماری های آسم و مشکلات تنفسی دچار هستند.

• مبتلایان به بیماری ها قلبی، نارسایی های حاد قلبی، یا بیماری قلبی مادرزادی 

• افرادی که بیماری های دستگاه گوارش از جمله التهاب روده یا خون ریزی معده دارند.

• سن بیمار

• نوع و شدت بیماری تحت درمان

• نحوه واکنش به اولین مقدار مصرفی دارو

• سایر شرایط پزشکی بیمار

 

• این دارو را طبق دستور پزشک و معمولاً یک یا دو بار در روز مصرف کنید.

• مقدار مجاز مصرف این دارو در طی روز ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم است.

• ناراحتی معده یا گاز معده

• افزایش فشار خون 

• سردرد شدید

• درد / تورم / گرما در کشاله ران / ساق پا 

• تغییر در مقدار ادرار

• بلع دشوار / دردناک

• تورم مچ پا

• خستگی غیرمعمول 

• افزایش وزن غیرمعمول / ناگهانی 

• ادرار تیره 

• تهوع مداوم / استفراغ / از دست دادن اشتها

• درد شدید معده / شکم 

قرص سلکوکسیب 200

• زردی چشم / پوست

• تب 

• تورم غدد لنفاوی

• بثورات پوستی

• خارش / تورم

• سرگیجه شدید 

• مشکل تنفس

نکته: در صورت مشاهده هر کدام از این علائم حتما به پرشک خود اطلاع دهید.

 

 کپسول سلکوکسیب 

• آلیسکیرن

• مهار کننده های ACE (مانند کاپتوپریل ، لیزینوپریل)

• آنژیوتانسین II مسدود کننده های گیرنده (مانند والزارتان ، لوزارتان )

• سیدوفویر

• لیتیوم 

• فوروزماید

• داروهای ضد پلاکت مانند کلوپیدوگرل

• وارفارین 

• انوکساپارین 

• دبیگاتران

• آسپرین

• ناپروکسن

• ایبوپروفن

نکته: برای جلوگیری از این تداخل، لیست تمام داروهایی که مصرف می کنید را در اختیار پزشکتان قرار دهید.

• حساسیت به داروهای دیگر: قبل از مصرف سلکوکسیب ، اگر به آن حساسیت دارید ، به پزشک یا داروساز خود بگویید. یا به آسپرین ، سایر NSAID ها (مانند ایبوپروفن) ، سایر مهارکننده های COX-2 ؛ یا اگر آلرژی دیگری دارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد ، که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود.

 

• مصرف کپسول سلکوکسیب در دوران بارداری: در دوران بارداری ، این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. مصرف آن در سه ماهه اول و آخر بارداری به دلیل آسیب احتمالی به جنین و تداخل در زایمان توصیه نمی شود.

 

• مصرف کپسول سلکوکسیب در دوران شیردهی: این دارو به شیر مادر منتقل می شود. در حالی که گزارشی از آسیب رساندن به نوزادان شیرده گزارش نشده است ، قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

• مصرف کپسول سلکوکسیب در سالمندان: افراد مسن ممکن است هنگام استفاده از این دارو بیشتر در معرض خونریزی معده / روده ، مشکلات کلیوی ، حمله قلبی و سکته باشند.

 

• مصرف کپسول سلکوکسیب در کودکان: هنگام استفاده از این دارو برای کودکان مبتلا به نوع خاصی از آرتریت ( آرتریت روماتوئید نوجوانان با شروع سیستمیک) احتیاط توصیه می شود زیرا ممکن است در معرض خطر افزایش خونریزی / لخته شدن خون باشند.

• این دارو با انسداد آنزیمی در بدن شما که پروستاگلاندین ها را تولید می کند ، عمل می کند.

• کاهش پروستاگلاندین ها به کاهش درد و تورم کمک می کند.

• در دمای اتاق و دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

• همه داروها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

• برای کاهش احتمال ناراحتی معده ، این دارو بهتر است همراه با غذا مصرف شود. 

• این دارو را با یک لیوان آب کامل مصرف کنید ، مگر اینکه پزشک شما را خلاف این امر راهنمایی کند. 

• بعد از مصرف این دارو حداقل 10 دقیقه دراز نکشید.

• این دارو ممکن است باعث خونریزی معده شود. استفاده روزانه از الکل و تنباکو ، به ویژه اگر با این دارو همراه باشد ، ممکن است خطر خونریزی معده را افزایش دهد.

مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ی افزایش آگاهی دارد؛ خود درمانی و تجویز دارو با تکیه بر این مطالب جایز نیست. برای مصرف دارو حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

گردآوری: بخش سلامت بیتوته 

  


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


تو فضای باز سرما رو حس نکنید/باغ رستوران

این بار دیگه میتونی راحت ازسیگارخلاص بشی


خرید جواهرات بسیار زیبا و کمیاب


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟

بهترین برندهای ابزار باتخفیفات استثنائی!


تا%70تخفیف محصولات زناشویی/مدت محدود


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


سینما رو به خونت بیار!


سنجاق سینه های چشم زخم با تنوع آویز

چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

این دارو برای رفع درد استئوآرتريت و آرتريت روماتوئيد، درمان درد حاد، رفع دردهاي ديسمنوره و كاهش پوليپوز آدنوماتوز خانوادگي به کار می رود.

در بيماران مبتلا به نارسایی کلیه یا کبد، بيماري هاي گوارشي مانند زخم گوارشي، بيماران داراي بيماري هاي قلبي-عروقي با احتياط فراوان مصرف شود.

در بيماران مبتلا به نارسایی کلیه یا کبد، بيماري هاي گوارشي مانند زخم گوارشي، بيماران داراي بيماري هاي قلبي-عروقي با احتياط فراوان مصرف شود.

ممكن است كارايي مدرهاي تيازيدي، لوپ و مهاركننده هاي ACE در تجويز همزمان با اين دارو كاهش يابد. فلوكونازول مي تواند غلظت اين دارو را 2 برابر نمايد. سلكوكسيب ممكن است غلظت ليتيم و متوتركسات را افزايش دهد. احتمال تشديد آسيب گوارشي در تجويز همزمان با آسپرين وجود دارد. در تجويز همزمان با وارفارين مشكلات خونريزي مانند خونريزي داخل جمجمه گزارش شده است.

1- جهت كاهش عوارض گوارشي همراه غذا مصرف شود.2- همزمان با آنتی اسيد مصرف نشود.

قرص سلکوکسیب 200

اطلاعاتی در مورد گروه بارداری سلکوکسیب 200 ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد هشدارهای بارداری سلکوکسیب 200 ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد نکات پیش از مصرف سلکوکسیب 200 ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد موارد منع مصرف سلکوکسیب 200 ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد عوارض مصرف بیش از اندازه سلکوکسیب 200 ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد فارماکودینامیک سلکوکسیب 200 ثبت نشده است.

دکتر سید هادی اخباری

متخصص داخلی- فوق تخصص بیماری های روماتیسمی

دکتر مجتبی عاملی

متخصص اورولوژی-فلوشیپ فوق تخصصی جراحی درون بین کلیه ، مجاری ادراری و تناسلی ، اندویورولوژیست

دکتر مسعود امیدیان

متخصص کودکان-فوق تخصص طب نوزادی و پیرامون تولد

دکتر علی اجودی

فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی

روش های طبیعی کاهش اضطراب

خواص ویتامین ها و موثر بر سلامتی جسم

علائم جذام پیشرفته (راهنمای تصویری)

تمارين كيجل لتقوية عضلات قاع الحوض

علت ایجاد لکه تیره کوچک بر روی سفیدی چشم و راهکارهای درمان آن

با سلام
من 37 سالمه ، و از 6 سالگی عینک میزنم ، دوربین هستم و شماره چشم راستم که ضعیفتره 3.5 و شماره چشم چپم 3 . برای لیزر اقدام کردم گفتن چون سطح قرینه ناصافی دارم و استیگمات هستم بعد از عمل شماره چشمم صفر نمیشه و امکان برگشت شماره چشم هم هست.
چشم راست من در ناحیه سفید چند سالی هست که یک لکه تیره داره، جدیدا احساس میکنم کمی بزرگتر شده.
با توجه به این که من کارم با میکروسکوپ و کامپیوتر هست ممکنه بزرگتر شدنش بخاطر کارم باشه و آیا نیاز به پیگیری داره ؟

علت ایجاد لکه تیره کوچک بر روی سفیدی چشم و راهکارهای درمان آن

با سلام
من ۳۷ سالمه ، و از ۶ سالگی عینک میزنم ، دوربین هستم و شماره چشم راستم که ضعیف تره ۳,۵ و شماره چشم چپم ۳ . برای لیزر اقدام کردم گفتن چون سطح قرینه ناصافی دارم و استیگمات هستم بعد از عمل شماره چشمم صفر نمیشه و امکان برگشت شماره چشم هم هست.
چشم راست من در ناحیه سفید چند سالی هست که یک لکه تیره داره، جدیدا احساس میکنم کمی بزرگتر شده.
با توجه به این که من کارم با میکروسکوپ و کامپیوتر هست ممکنه بزرگتر شدنش بخاطر کارم باشه و آیا نیاز به پیگیری داره ؟

درمان وسواس فکری و عملی | بهترین روش های درمان اختلالات وسواس

با سلام
من حدود سه سال پیش وسواس فکری – عملی داشتم که داروی آسنترا تا دوز 300 مصرف کردم و روان درمانی با تکنیک CBT هم پیگیری کردم که تا حد بسیار زیادی درمان شدم و دارو قطع شد. الان حدود دو سه ماهی هست که وسواس فکری – عملی عود کرده و به روانپزشک مراجعه کردم. پزشک داروی آسنترا با دوز100 تجویز کردند که حدود یک ماه مصرف کردم، هم اکنون علاوه بر آسنترا، داروی کلومیپرامین 25 نیز تجویز کردند (که البته هنوز کلومیپرامین را شروع نکردم) و توصیه بر روان درمانی داشتند. سوالاتی داشتم: اولاً آیا مصرف همزمان دو داروی فوق مشکلی ندارد؟ دوماً اینکه من بخاطر ازدیاد ضربان قلب و تپش قلب، داروی کنکور 2.5 به میزان نصف قرص در روز مصرف میکنم. آیا کلومیپرامین با قرص کنکور تداخل دارویی دارد؟ و سوم اینکه قرص کلومیپرامین برای درمان وسواس فکری – عملی مفید هست؟ آیا عوارض جانبی حائز اهمیتی دارد؟ و اینکه از داروی جایگزین دیگری نسبت به کلومیپرامین میتوان استفاده نمود؟
با تشکر

قرص سافکسوفست، عوارض و موارد مصرف قرص سافکسوفست

سلام وقت بخیر خدمت شما دکتر راستش دکتر عمومی قرص سافکوفست ۱۸۰ را برام تجویز کرده نمیدونم برای چی خوبه آخه سرما خوردگی یا نه

پادکست های مرتبط با سلکوکسیب 200

ویدیوهای مرتبط با سلکوکسیب 200

سلامتی24

ارائه دهنده خدمات نوبت دهی آنلاین پزشکان
و تسهیل کننده ارتباط بین پزشک و بیمار بوده و اطلاعات کاملی نظیر آدرس و شماره تلفن و همچنین تخصص ها ، سوابق و تجربیات پزشکان و نظرات مراجعه کنندگان را نمایش می دهد.

لیست کاملی از تخصص های مختلف وجود دارد که متخصص تمرینات ورزشی ، متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) ، متخصص بیماری های چشمی (چشم پزشک) ، متخصص تغذیه ، متخصص قلب و عروق ، روانپزشک و متخصص بیماری های روانپزشکی ، روانشناس و مشاور ، متخصص گوش و حلق و بینی ، متخصص اطفال ، متخصص زیبایی و متخصص ارتوپدی ، متخصص زنان و زایمان و بیماری های پوستی ، متخصص بیماری های ادراری و تناسلی ، دندانپزشک و روماتولوژیست ، جراح و متخصص بیماری های داخلی تعدادی از این تخصص ها هستند.

علاوه بر اطلاعات پزشکان و امکان دریافت نوبت ویزیت حضوری و یا مشاوره تلفنی ، اطلاعات کلینیک و درمانگاه ها ، بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و همچنین داروخانه ها گردآوری شده و کاربران می توانند در هر زمان و مکانی از این اطلاعات استفاده کنند.

مرجع اطلاعات دارو ها در سایت سلامتی24 کامل ترین منبع اطلاعات دارویی بوده و کاربران می توانند برای اطلاع از موارد مصرف دارو ، عوارض جانبی ، تداخلات دارویی ، موارد منع مصرف و … از بخش داروها در سایت سلامتی24 کسب اطلاعات نمایند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه سلامتی 24 می باشد. هرگونه کپی برداری از محتوا و طرح های بکار رفته در سایت، طبق قوانین حقوق مولفین پیگرد قانونی خواهد داشت.


URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-5304-fa.html

Articles Copyright © The Author(s). Owned by Mazandaran University of Medical Sciences.
تماس با ما 

ساری- میدان معلم- ساختمان شماره2 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران- طبقه سوم- معاونت تحقیقات و فناوری- دفترمجله
تلفن: 01134484874
پست الکترونیکی : jmumsmazums.ac.ir

قرص سلکوکسیب 200

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Mazandaran University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb


Downloads-icon


مقایسه اثر ضد دردی سه داروی ایبوپروفن، سلکوکسیب و استامینوفن کدئین بعد از جراحی دندان عقل نهفته پایینDownloads-icon



متن کامل [PDF 154 kb]
Downloads-icon

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

قرص سلکوکسیب 200
قرص سلکوکسیب 200
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *