قرص ملیجنت برای چیست

قرص ملیجنت برای چیست
قرص ملیجنت برای چیست

ملیجنت در درمان دیابت نوع 2 ( دیابت غیر وابسته به انسولین( به صورت تنها یا در ترکیب با سایر داروهای ضد دیابت دیگربه کار می رود وبه همراه رژیم غذایی و ورزش، به کنترل قند خون کمک می کند.

عوارض شایع:

‎نازوفارنژیت، اسهال، افزایش اوره ی خون، افزایش آنزیم لیپاز، سرفه، افت قند خون (در صورت استفاده هم زمان با سایر داروهای کاهش دهنده قند خون) 
‎عوارض جدی: 
‎حساسیت و واکنش آنافیلاکتیک، افت قند خون، پانکراتیت، آرترالژی شدید، Bullous Pemphigoid و آنژیوادم

ملیجنت در درمان دیابت نوع 2 ( دیابت غیر وابسته به انسولین( به صورت تنها یا در ترکیب با سایر داروهای ضد دیابت دیگربه کار می رود وبه همراه رژیم غذایی و ورزش، به کنترل قند خون کمک می کند.

دارو را می توان همراه با غذا یا بدون غذا مصرف کرد. 

بزرگسالان درمان دیابت نوع 2

5 میلی گرم یک بار در روز. در صورت مصرف همزمان با انسولین یا داروهایی که باعث ترشح انسولین می شوند ( به عنوان مثال، سولفونیل اوره) ،کاهش دوز انسولین یا داروهای مذکور ممکن است الزم باشد

اختلال کلیوی: نیاز به تنظیم دوز نیست

قرص ملیجنت برای چیست

اختلال کبدی: نیاز به تنظیم دوز نیست

ایمنی و اثر بخشی این دارو در کودکان به اثبات نرسیده است و درافراد مسن با احتیاط باید مصرف شود .

 

موارد مصرف ملیجنت، لیناگلیپتین چیست؟ 

 

 

 

قرص ملیجنت برای چیست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این گزارش حاوی اطلاعاتی درباره متداول ترین منابع عفونت ویروسی است و حاوی چندین توصیه است که به شرکت های تولید دارو کمک می کند تا از بروز حوادث مشابه در آینده جلوگیری کنند.

رابطه جنسی و میل جنسی نه تنها با افزایش سن ، بلکه در نتیجه مصرف برخی داروهای خاص کاهش می یابد. جیمی knopman ، MD ،  متخصص غدد درون ریز ، پنج نوع از چنین دارو…

در 5 ژوئن ، نویسندگان مقاله ای درباره خطر استفاده از دارو هیدروکسی کلروکین برای درمان کروناویروس از مجله علمی Lancet حذف کردند.

فواید گیاهان دارویی غیرقابل انکار است. اما نباید فراموش کنیم که کلمه کلیدی در اینجا گیاه دارویی است. و مانند هر دارویی ، آنها باید به توصیه پزشک مصرف..

دانشمندان بریتانیایی می گویند دگزامتازون دارو ی ارزان و مقرون به صرفه می تواند به نجات جان بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا ویروس کمک کند.

حتی سالم ترین غذا ها می توانند از موثر بودن دارو ها جلوگیری کنند و برخی از غذاها به طور کلی هنگام مصرف دارو ممنوع هستند.

 نتایج مطالعات علمی نشان می دهد که تقریباً 10٪ از جمعیت جهان از بی خوابی رنج می برند و تعداد زیادی از مردم ادعا می کنند بدون تلویزیون نمی توانند بخوابند.

جینسینگ حاوی آهن ، فسفر ، گوگرد ، منگنز ، سیلیکون و آلومینیوم است. اعتقاد بر این است که مواد اصلی اصلی موجود در ریشه ، ساپونین ها هستند

ملیجنت، لیناگلیپتین با نام تجاری Tradjenta  با یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسب و احتمالاً با سایر دارو ها برای کنترل قند خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد .

مجله اینترنتی سیارک 5 سال با شما

ملیجنت (Melijent) نام تجاری ‎لیناگلیپتین است که داروی مهار کننده آنزیم دی پپتیدیل پپتیداز DPP-4 می باشد که جهت درمان دیابت نوع دو تجویز می شود. ‎

‎ملیجنت به صورت قرص خوراکی ۵ میلی گرم ساخته شده و به نام تجاری Tradjenta معروف می باشد.

ملیجنت در درمان دیابت نوع 2 ( دیابت غیر وابسته به انسولین( به صورت تنها یا در ترکیب با سایر داروهای ضد دیابت دیگربه کار می رود وبه همراه رژیم غذایی و ورزش، به کنترل قند خون کمک می کند.

ملیجنت با مهار دی پپتیدیل پپتیداز ۴، مکانیسم اینکرتین را کند می کند در نتیجه سنتز و آزاد سازی انسولین افزایش می یابد و سطح گلوکاگون نیز کاهش می یابد.

قرص ملیجنت برای چیست

دارو را می توان همراه با غذا یا بدون غذا مصرف کرد.

بزرگسالان درمان دیابت نوع 2

عوارض شایع:

‎نازوفارنژیت، اسهال، افزایش اوره ی خون، افزایش آنزیم لیپاز، سرفه، افت قند خون (در صورت استفاده هم زمان با سایر داروهای کاهش دهنده قند خون) ‎

عوارض جدی: ‎

حساسیت و واکنش آنافیلاکتیک، افت قند خون، پانکراتیت، آرترالژی شدید، Bullous Pemphigoid و آنژیوادم

حساسیت به ملیجنت یا هر یک از اجزای فرموالسیون )به عنوان مثال آنافیالکسی، آنژیوادم، بیماری های پوستی اکسفولیاتیو، کهیر و واکنش پذیری برونش ها( در صورت وجود هرگونه حساسیت نسبت به دارو با پزشک خود مشورت نمایید.

مطالعات کافی و کنترل شده در دوران بارداری صورت نگرفته است . در صورت باردار بودن و یا تصمیم به بارداری به پزشک خود اطالع دهید .

مصرف ملیجنت شیردهی: ترشح ملیجنت در شیر انسان شناخته نشده است، ولی با این وجود با احتیاط مصرف شود.

‎مصرف ملیجنت همراه داروهای زیر نیاز به تنظیم دوز داروها و پیگیری دارد :

‎آکاربوز، albiglutide, آری پیپرازول، asenapine, آتازاناویر، باکلوفن، بتامتازون، بودزوناید، canagliflozine, certinib, کلروتیازید، کلوزاپین، کورتیکوتروپین، کورتیزون، دانازول، داروناویر، داپاگلیفلوزین، دفلازاکورت، دگزامتازون، دیازوکساید، دیزوپیرامید، دوبوتامین، دوپامین، افورا، افدرین، اپی نفرین، استرادیول (کنتراسوتیوها)، استروژن کانژوگه، اتانول، اتاکرینیک اسید، اتینیل استرادیول، روغن ماهی، فلوکستین، فوروزماید، گلی بوراید، هیدروکلروتیازید، هیدروکورتیزون، هیدروکسی کلروکین، ایندیناویر، انسولین، لووتیروکسین، لیموتیرونین، مژسترول، متفورمین، متیل پردنیزولون، نلفیناویر، نیکوتین، الانزاپین، پرفنازین، فنلزین، پیوگلیتازون، پردنیزولون، پرومتازین، سودوافدرین، کوئیتاپین، اپاگلیناید، ریسیپریدون، ریتوناویر، سلژیلین، سوتالول، سوماتروپین، تسوسترون، تیوریدازین، ترانیل سیپرومین، تریامسینولون، تری فلوپرازین و…

در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد و دور ازنور و رطوبت نگهداری نمایید. دورازدسترس کودکان نگهداری نمایید.

بیشتر بخوانید:

با داروی ضد دیابت سیتاگلیپتین آشنا شوید

همه چیز در مورد قرص کنترل دیابت جنوویا

همه چیز در مورد موارد مصرف داروی ضد دیابت کلرپروپامید

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

چنانچه در خصوص “قرص ملیجنت 5 میلی گرم” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

گلستان – گنبد کاووس

مطب   33290922-017    مرکز سلامت شغلی  33385029-017

منو

1-داروهای دیابت

2- فارماکولوژی بالینی داروهای ضد دیابت دیابت

قرص ملیجنت برای چیست

‍ متفورمین (Metformin)

♦️ #متفورمین یک داروی خوراکی از گروه biguanide است که از طریق کاهش تولید گلوکز در کبد (کاهش گلوکونئوژنز) و افزایش مصرف گلوکز در بافت های محیطی موجب کاهش قندخون ناشتا و قند پس از غذا می شود.

♦️ #متفورمین موجب کاهش مقاومت به انسولین می شود و سطح پلاسمایی انسولین را کاهش می دهد.

♦️این دارو موجب بهبود وضعیت لیپید و کاهش وزن می شود و داروی انتخابی جهت درمان #دیابت تیپ 2 است.

♦️مصرف #متفورمین خطر بروز دیابت تیپ 2 را در افراد پرخطری که در مرحله #پیش_دیابت هستند راکاهش می دهد.

♦️این دارو در درمان ناباروری ناشی از سندرم تخمدان #پلی_کیستیک (PCOS) نیز به کار می رود.

♦️در درمان دیابت تیپ 2 متفورمین با دوز 500 میلی گرم یک یا دو بار در روز شروع شده و براساس تحمل گوارشی بیمار، دوز آن هر 2 تا 3 هفته تا 1000 میلی گرم 2 بار در روز افزایش می یابد.

♦️این دارو به تنهایی یا در ترکیب با داروهای دیگر یا انسولین در درمان دیابت تیپ 2 به کار می رود.

♦️شایع ترین #عارضه مصرف متفورمین عوارض گوارشی (تهوع و اسهال) است. شکل دارویی extended release عوارض گوارشی کمتری دارد.

♦️مهمترین عارضه مصرف متفورمین #اسیدوزلاکتیک است.

⭕️این عارضه در موارد زیر شایع تر است:♦️ بیماری کلیوی ♦️ بیماری کبدی ♦️ الکلیسم ♦️ نارسایی شدید قلبی ♦️ هیپوکسمی شدید

مصرف متفورمین در موارد زیر ممنوع است:

♦️ نارسایی شدید قلبی (CHF) ♦️ اسیدوز ♦️ بیماری پیشرفته کبدی

♦️ هیپوکسمی شدید ♦️ کلیرانس کراتینین کمتر از 30 کراتینین سرمی بیش از ۱/۵ در مردان و بیش از ۱/۴ در خانم ها

⛔️ تداخلات

در صورت انجام تصویربرداری با تزریق کنتراست وریدی باید متفورمین از یک روز قبل قطع شده و تا برطرف شدن این شرایط بیمار تحت درمان با انسولین قرار گیرد و پس از اطمینان از عملکرد مناسب کلیه، دوباره مصرف شود.❌ contrast media (iodinated)❌ ethanol❌ ioversol

🔔 نکته تکمیلی ۱:🔺 مصرف مت فورمین در نارسایی قلبی (CHF) ممنوع نیست .🔺 فقط اگر بیمار در فاز Decompensated Heart Failure باشد ممنوع است .

🔔 نکته تکمیلی ۲ :🔺 براساس کتاب هاریسون مت فورمین در GFR زیر ۳۰ نباید تجویز بشود .🔺 مصرف مت فورمین در GFR زیر ۳۰ ممنوع ؛ در GFR بین ۳۰ و ۶۰ حداکثر دوز ۱ گرم در روز ؛ و GFR بالای ۶۰ با دوز کامل می باشد .در صورتی که کلیرانس کراتی نین بین ۳۰ تا ۴۵ باشد ، دوز متفورمین نصف می شود.

🔺 مت فورمین به خاطر ریسک اسیدوزی که دارد در شرایط هیپوکسیک که احتمال ایجاد اسیدوز لاکتیک بعلت متابولیسم بی هوازی وجود دارد بهتر است تجویز نگردد .

🔺 ولی با توجه به منفعت های بی شمار مت فورمین برای قطع یا عدم تجویز این دارو باید دلیل محکمی وجود داشته باشد .

🔔 نکته تکمیلی ۳ :🔺 مت فورمین سبب کاهش جذب ویتامین B12 می شود .

♦️متفورمین برخلاف سولفونیل اوره ها موجب #هیپوگلیسمی نمی شود.

⛔️کپی مطلب بدون ذکر منبع کانال مجاز نمی باشد @pharmamedical@pharmamedical.

داروی «گلورنتا»(ترکیب امپاگلیفلوزین و لیناگلیپتین تولید شده در شرکت داروسازی دکتر عبیدی) ،🔶 با کاهش قند و همگلوبین a1c بیمار ،تا حدود 2 درصد ،بهترین گزینه برای بیمارانی است که قند خون انها کنترل نشده است و نیاز است حدود 2 درصد هموگلوبین a1c بیمار کاهش یابد.(هموگلوبین a1c بالای 8.5)

با توجه به عوارض دارویی سولفونیل اوره ها (هایپوگلایسمی، افزایش وزن و مشکوک به ایجاد عوارض قلبی و عروقی)، داروی گلورنتا با میزان تاثیر برابر با سولفونیل اوره ها و با مزیت های قلبی و عروقی و کاهش وزن بیمار و کاهش فشار خون بیمار و بدون افت قند بیمار و … بهترین داروی جایگزین سولفونیل اوره ها می تواند باشد.در حال حاضر دارو گلورنتا در تمام استان در حال توزیع هست و داروخانه های مجاور مطب شما می توانند دارو را تهیه کنند.قرص امپاجنت ترکیبی از دو قرص ملیجنت (لیناگلیپتین ۵ میلی گرم ) و امپاگلیفلوزین (۲۵میلی گرم ) هست .

امپاگلیفلوزین با افزایش دفع قند توسط کلیه های شما کار می کند. Linagliptin با افزایش سطح مواد طبیعی به نام incretin ها کار می کند. Incretins با افزایش سطح انسولین آزاد، به خصوص پس از غذا کمک به کنترول قند می کنند . آنها همچنین ساخت قند توسط کبد شما را کاهش می دهند.

طبقه بندی مارتیندل :داروهای ضد دیابت

طبقه بندی درمانی : هورمون ها و جایگزین های سنتزی داروهای ضد دیابتنام ژنریک: متشکل از امپاگلیفلوزین (25 یا 10 ) و لیناگلیپتین(5 میلیگرم)

نام برند :GLYXAMBI گلیکسمبی

مکانیسم اثر:که با مهار بازجذب گلوکز در کلیه و افزایش اثرات هورمون های روده ایی باعث کنترل قند خون در بیماران دیابتی نوع ۲ می شوند.

امپاجنت

مزایای اصلی قرص امپاجنت:-کاهش موثر قند خون

کاهش وزن

-پیشگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی

– پیشگیری از پیشرفت نارسایی کلیوی

قرص ملیجنت برای چیست

توصیه های مهم در هنگام مصرف امپاجنت:دارو با نظر پزشک معالج تجویز و مصرف شود.

در کنار مصرف امپاجنت رعایت رژیم غذایی و ورزش توصیه می گردد.

شکل دارویی:-قرص امپاجنت 5/10 میلی گرم

-قرص امپاجنت 5/25 میلی گرم

*بسته بندی : بسته 30 عددی

ملیجنت (Melijent) نام تجاری ‎لیناگلیپتین است که داروی مهار کننده آنزیم دی پپتیدیل پپتیداز DPP-4 می باشد که جهت درمان دیابت نوع دو تجویز می شود.‎

‎ملیجنت به صورت قرص خوراکی ۵ میلی گرم ساخته شده و به نام تجاری Tradjenta معروف می باشد.

موارد مصرف ملیجنت

ملیجنت در درمان دیابت نوع 2 ( دیابت غیر وابسته به انسولین( به صورت تنها یا در ترکیب با سایر داروهای ضد دیابت دیگربه کار می رود وبه همراه رژیم غذایی و ورزش، به کنترل قند خون کمک می کند.

مکانیسم اثر ملیجنت

ملیجنت با مهار دی پپتیدیل پپتیداز ۴، مکانیسم اینکرتین را کند می کند در نتیجه سنتز و آزاد سازی انسولین افزایش می یابد و سطح گلوکاگون نیز کاهش می یابد.

فارماکوکینتیک ملیجنت‎متابولیسم ملیجنت کبدی می باشد و سوبسترای CYP3A4 و P-gP می باشد.‎عمده دفع ملیجنت از راه مدفوع است و نیمه عمر آن ۱۲ ساعت می باشد.مقدار و نحوه مصرف ملیجنتدارو را می توان همراه با غذا یا بدون غذا مصرف کرد.بزرگسالان درمان دیابت نوع 2

5 میلی گرم یک بار در روز. در صورت مصرف همزمان با انسولین یا داروهایی که باعث ترشح انسولین می شوند ( به عنوان مثال، سولفونیل اوره) ،کاهش دوز انسولین یا داروهای مذکور ممکن است الزم باشداختلال کلیوی: نیاز به تنظیم دوز نیستاختلال کبدی: نیاز به تنظیم دوز نیستایمنی و اثر بخشی این دارو در کودکان به اثبات نرسیده است و درافراد مسن با احتیاط باید مصرف شود .عوارض جانبی ملیجنتعوارض شایع:

‎نازوفارنژیت، اسهال، افزایش اوره ی خون، افزایش آنزیم لیپاز، سرفه، افت قند خون (در صورت استفاده هم زمان با سایر داروهای کاهش دهنده قند خون)‎عوارض جدی:‎حساسیت و واکنش آنافیلاکتیک، افت قند خون، پانکراتیت، آرترالژی شدید، Bullous Pemphigoid و آنژیوادم

لیناگلیپتین

موارد منع مصرف ملیجنت

حساسیت به ملیجنت یا هر یک از اجزای فرموالسیون )به عنوان مثال آنافیالکسی، آنژیوادم، بیماری های پوستی اکسفولیاتیو، کهیر و واکنش پذیری برونش ها( در صورت وجود هرگونه حساسیت نسبت به دارو با پزشک خود مشورت نمایید.

مصرف ملیجنت در حاملگی و شیردهی

مطالعات کافی و کنترل شده در دوران بارداری صورت نگرفته است . در صورت باردار بودن و یا تصمیم به بارداری به پزشک خود اطالع دهید .

مصرف ملیجنت شیردهی: ترشح ملیجنت در شیر انسان شناخته نشده است، ولی با این وجود با احتیاط مصرف شود.موارد هشدار حین مصرف ملیجنتدر بیماران مبتال به کتواسیدوز دیابتی و یا بیماران مبتلابه دیابت نوع 1( دیابت وابسته به انسولین) نباید استفاده گردددرد مفاصلی شدید و ناتوان کننده در صورت استفاده از ملیجنت گزارش شده است که ممکن است از یک روز تا سال ها پس از شروع درمان رخ دهد و با قطع درمان عارضه قابل برگشت است.واکنشهای حساسیتی نادر )شامل آنافیلاکسی، آنژیوادم و بیماری های پوستی اکسفولیاتیو ( در بیماران تحت درمان با ملیجنت گزارش شده است که به طورکلی در 3 ماه اول درمان و ممکن است با دوز اولیه رخ دهد.در صورت بروز علائم واکنشهای حساسیت،درمان باید قطع گردد.موارد پانکراتیت حاد، با استفاده از ملیجنت گزارش شده است. کنترل نشانه های پانکراتیت وقطع مصرف درصورت وجود پانکراتیت مشکوک درنظر گرفته شود.پارامترهای قند خون ناشتا ، هموگلوبین گلیکوزیله HBA1C( دو بار در سال در بیمارانی که قند خون کنترل شده دارندو مونیتورینگ سه ماهه در بیمارانی که قند خونشان کنترل شده نیست( و عالئم پانکراتیت ) درد مداوم و شدید شکم که گاهی کمر را هم درگیر می کند و ممکن است با علائم تهوع همراه باشد( باید کنترل شوند.تداخلات دارویی ملیجنت‎این دارو با داروهای سوبسترای CYP3A4, P-gP و سایر داروهای ضد دیابت می تواند تداخل داشته باشد.‎مصرف همزمان این دارو با داروهای زیر نیاز به احتیاط و پیگیری دارد و بهتر است داروی دیگر جایگزین آن شود:Alogliptin، باربیتورات ها، داروهای ضد تشنج (کاربامازپین، پریمیدون، فنی توئین، والپروئیک اسید، توپیرامات)، افاویرنز، انزالوتامید، lumacaftor, میتوتان، ریفامپین، ریفابوتین، ریفاپنتین، ساکساگلیپتین، سیتاگلیپتین‎مصرف ملیجنت همراه داروهای زیر نیاز به تنظیم دوز داروها و پیگیری دارد :‎آکاربوز، albiglutide, آری پیپرازول، asenapine, آتازاناویر، باکلوفن، بتامتازون، بودزوناید، canagliflozine, certinib, کلروتیازید، کلوزاپین، کورتیکوتروپین، کورتیزون، دانازول، داروناویر، داپاگلیفلوزین، دفلازاکورت، دگزامتازون، دیازوکساید، دیزوپیرامید، دوبوتامین، دوپامین، افورا، افدرین، اپی نفرین، استرادیول (کنتراسوتیوها)، استروژن کانژوگه، اتانول، اتاکرینیک اسید، اتینیل استرادیول، روغن ماهی، فلوکستین، فوروزماید، گلی بوراید، هیدروکلروتیازید، هیدروکورتیزون، هیدروکسی کلروکین، ایندیناویر، انسولین، لووتیروکسین، لیموتیرونین، مژسترول، متفورمین، متیل پردنیزولون، نلفیناویر، نیکوتین، الانزاپین، پرفنازین، فنلزین، پیوگلیتازون، پردنیزولون، پرومتازین، سودوافدرین، کوئیتاپین، اپاگلیناید، ریسیپریدون، ریتوناویر، سلژیلین، سوتالول، سوماتروپین، تسوسترون، تیوریدازین، ترانیل سیپرومین، تریامسینولون، تری فلوپرازین و…

قرص ملیجنت

موارد ‎منع مصرف ملیجنتحساسیت به این دارو یا داروهای مشابه آندیابت نوع یککتواسیدوزدیابتیک‎احتیاط در مصرف ملیجنت‎بیمار در خطر نارسایی قلبی و یا پانکراتیت باشد.توصیه های دارویی ملیجنتمصرف گیاهانی مانند زنجبیل و جنیسینگ و مکمل هایی مانند روغن ماهی و گلوکز آمین همزمان با مصرف این دارو تداخلاتی ایجاد می کند لذا به بیمار تاکید نمایید پیش از مصرف هرگونه فرآورده گیاهی و یا مکمل با پزشک مشورت نماید.به دلیل این که افت قند خون با این دارو عارضه ای شایع می باشد، توصیه ها و آموزش های لازم در این مورد را به بیمار ارائه نمایید.شرایط نگهداری ملیجنت

در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد و دور ازنور و رطوبت نگهداری نمایید. دورازدسترس کودکان نگهداری نمایید.امپاگليفلوزين از دسته داروهای ضد دیابت و مهار کننده کوترانسپورتر_سدیم_گلوکز می باشد که منجر به گلوکوزوری و مهار بازجذب گلوکز از کلیه ها می شود و به این ترتیب در درمان تمام مراحل دیابت نوع ٢ به صورت همزمان با ورزش و رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.امپاگليفلوزين منجر به کاهش وزن و کاهش فشار خون می شود.در گایدلاین ADA، امپاگليفلوزين جایگاهی در درمان بصورت مونوتراپی ندارد ولی به صورت ترکیب با مت فورمین با اثربخشی متوسط در خط دوم درمان دیابت نوع ٢ جای می گیرد. اگرچه شرکت سازنده دارو ادعای کاهش ٠/٧و ٠/٨ در HbA1C در مونوتراپی با قرص های ١٠ و ٢٥ میلی گرمی (به ترتیب) را دارد.تجویز این دارو با دوز ١٠ میلی گرم صبح ها و بدون توجه به زمان صرف غذا شروع شده و در صورت عدم کنترل مناسب قند خون در افرادیکه دوز ١٠ میلی گرم را تحمل کرده اند دوز دارو می تواند به ٢٥ میلی گرم افزایش یابد.در برخی موارد عارضه هيپپوگلیسمی بخصوص هنگام مصرف همزمان با انسولین یا داروهای تحریک کننده ترشح انسولین مشاهده می شود.از عوارض این دارو می توان به افزایش میزان بروز عفونت های ادراری -تناسلی، پلی اوری، دهیدراتاسیون، افت فشار خون و سرگیجه، افزایش LDL-C و افزایش گذرای کراتینین اشاره کرد.در ایران هنوز موجود نیست.این دارو در GFR کمتر از ٣٠ و بیماران ESRD و دیالیزی منع مصرف مطلق دارد.

مطلب دکتر ابراهیم  محمدی {ساتلیخ}

گلستان – گنبد کاووس- امام خمینی شمالی- نرسیده به میدان یادبود- پلاک  378

تلفن: 33290922 – 017

 

مرکز معاینات سلامت شغلی

گلستان – گنبد کاووس- بلوار سینا- نبش کوچه دهم – پلاک 136-134-132

تلفن: 33385039 – 017 ، 33385029 – 017

rsform

آی دی تلگرام

شماره واتس اپ

صفحه اینستاگرام

صفحه لینکدین

صفحه فیس بوک

   es.mohammadi@yahoo.com

 

بنیاد امور بیماری های خاص

مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

سامانه دیابت بنیاد امور بیماری‌های خاص (دیابتکده)

ADAانجمن دیابت امریکا

EASD انجمن دیابت اروپا

دیابتو

تمامی حقوق سایت محفوظ می باشد.

طراح سایت نوین وب گستر

اطلاعاتی در مورد موارد مصرف ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد هشدارها ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد عوارض جانبی ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد تداخل های دارویی ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد نکات قابل توصیه ملیجنت – ام ثبت نشده است.

قرص ملیجنت برای چیست

اطلاعاتی در مورد گروه بارداری ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد هشدارهای بارداری ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد نکات پیش از مصرف ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد موارد منع مصرف ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد عوارض مصرف بیش از اندازه ملیجنت – ام ثبت نشده است.

اطلاعاتی در مورد فارماکودینامیک ملیجنت – ام ثبت نشده است.

سلامتی24

ارائه دهنده خدمات نوبت دهی آنلاین پزشکان
و تسهیل کننده ارتباط بین پزشک و بیمار بوده و اطلاعات کاملی نظیر آدرس و شماره تلفن و همچنین تخصص ها ، سوابق و تجربیات پزشکان و نظرات مراجعه کنندگان را نمایش می دهد.

لیست کاملی از تخصص های مختلف وجود دارد که متخصص تمرینات ورزشی ، متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) ، متخصص بیماری های چشمی (چشم پزشک) ، متخصص تغذیه ، متخصص قلب و عروق ، روانپزشک و متخصص بیماری های روانپزشکی ، روانشناس و مشاور ، متخصص گوش و حلق و بینی ، متخصص اطفال ، متخصص زیبایی و متخصص ارتوپدی ، متخصص زنان و زایمان و بیماری های پوستی ، متخصص بیماری های ادراری و تناسلی ، دندانپزشک و روماتولوژیست ، جراح و متخصص بیماری های داخلی تعدادی از این تخصص ها هستند.

علاوه بر اطلاعات پزشکان و امکان دریافت نوبت ویزیت حضوری و یا مشاوره تلفنی ، اطلاعات کلینیک و درمانگاه ها ، بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و همچنین داروخانه ها گردآوری شده و کاربران می توانند در هر زمان و مکانی از این اطلاعات استفاده کنند.

مرجع اطلاعات دارو ها در سایت سلامتی24 کامل ترین منبع اطلاعات دارویی بوده و کاربران می توانند برای اطلاع از موارد مصرف دارو ، عوارض جانبی ، تداخلات دارویی ، موارد منع مصرف و … از بخش داروها در سایت سلامتی24 کسب اطلاعات نمایند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه سلامتی 24 می باشد. هرگونه کپی برداری از محتوا و طرح های بکار رفته در سایت، طبق قوانین حقوق مولفین پیگرد قانونی خواهد داشت.

ترکیب ضد دیابت، مهارکننده دی پپتیدیل پپتیداز چهار (DPP_lV)

مديريت ديابت تايپ٢(ديابت غيروابسته به انسولين)

اين دارو ديابت را درمان نمي كند و در تركيب با ساير داروهاي ضد ديابت تجويز مي شود.مي تواند با يا بدون غذا مصرف شود. توجه به توصيه هاي رژيم غذايي و سبك زندگي و آموزش هاي ارائه شده توسط پزشك در خصوص پايش قند خون بسيار حائز اهميت است. در خصوص علائم مربوط به كاهش يا افزايش قند خون آموزش داده مي شود، هميشه يك منبع گلوكز همراه خود داشته باشيد زيرا احتمال افت قند خون وجود دارد.ممكن است علائمي مانند سردرد خفيف،تحريك بيني، درد عضلاني و سرفه را تجربه كنيد. در صورت بروز هر گونه علائم واكنش حساسيتي(تورم صورت، لب ها يا دهان، راش شديد پوستي و مشكل تنفسي) به پزشك اطلاع دهيد.

دارو را مي توان بدون توجه به وعده غذايي مصرف كرد.

اتانول:با احتياط مصرف شود زيرا ممكن است سبب افت قند خون شود.

قرص ملیجنت برای چیست

گياهان/مواد مغذي دارويي: گياهاني با اثرات كاهنده قند خون ممكن است سبب افزايش اثرات كاهنده قند خون ناشي از ليناگليپتين شوند. اين گياهان شامل: يونجه، آلوئه ورا، زغال اخته، خربزه تلخ، بابا آدم،كرفس،داميانا،شنبليله،گارسينيا،سير،زنجبيل، جينسنگ،گل ختمي و گزنه مي باشند.

قرص


درباره ما


تماس با ما


ثبت شکایات


سیبویه برای پزشک


سیبویه برای بیمارستان


سیبویه برای داروخانه


قوانین و مقررات


حریم خصوصی


حفظ امنیت اطلاعات

تهران – شهرک غرب – بلوار دادمان – خیابان ارغوان غربی – سروناز یک – پلاک 18

info@sibooye.com

021-25917905

از تیم پزشکی سیبویه مشاوره رایگان بگیرید!

صبح ها از ساعت
۱۰
الی
۱۴

عصر ها از ساعت
۱۸
الی
۲۲


Linagliptin

لیناگلیپتین یک مهارکننده DPP-4 برای درمان دیابت نوع 2 است. دو ویژگی فارماکولوژیکی متفاوت آن با سایر داروهای مهار کننده DPP-4 این است که پروفایل فارماکوکینتیکی غیر خطی دارد و بخش عمده آن از طریق کلیه حذف نمی شود. لیناگلیپتین یک مهارکننده DPP-4 برای درمان دیابت نوع دو است.دو ویژگی فارماکولوژیکی متفاوت لیناگلیپتین با سایر داروهای مهار کننده DPP-4 این است که پروفایل فارماکوکینتیکی غیر خطی دارد و بخش عمده آن از طریق کلیه حذف نمی شود.مطالعه کنید : دیابت علل، عوامل و راههای درمان آن

لیناگلیپتین مهار کننده رقابتی و برگشت ناپذیر آنزیم دی پپتیدیل پپتیداز 4 است که موجب آهسته کردن تجزیه هورمون انسولینوتروپیک پپتید شبه گلوکاگون-1 (GLP-1) برای کنترل بهتر قند در بیماران دیابتی می شود.

داروی لیناگلیپتین مهارکننده قوی تری نسبت به سایر داروهای همین دسته می باشد و IC50 آن یک نانومولار است.در مقایسه با آن داروهای سیتاگلیپتین، ساکساگلیپتین و ویلداگلیپتین به ترتیب IC50 های 19، 50 و 62 نانومولار دارند. در بیماران دیابتی دوز 5 و 10 میلی گرمی آن موجب مهار بیش از 90% DPP-4 می شود.

قرص ملیجنت برای چیست

بزرگسالان

دیابت ملیتوس نوع 2

به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد دیابت

5 میلی گرم خوراکی یک بار در روز

کودکان

ایمنی دارو تایید نشده است.

هایپرلیپیدمی(همراه با پیوگلیتازون) – سرفه (در همراهی با متفورمین و سولفونیل اوره ها) – هایپرتری گلیسیریدمیا (در همراهی با سولفونیل اوره ها) – افزایش وزن (در همراهی با پیوگلیتازون)

باسلام.مصرف داروی گاباپنتین در کنار این دارو برای نروپاتی پا لازمست؟

مصرف این دو دارو در کنار هم الزامی نیست و گاباپنتن در موارد نوروپاتی استفاده میشود

سلام خسته نباشید یک سوال داشتم از خدمتتون این قرص رو برای پدرم دکتر دوز ۲/۵ نوشته ولی داروخانه به ما دوز ۵ داده و گفته نصف کنن خواستم بپرسم که نصف کردن قرص عوارض داره یا نه؟؟؟ روی قرص نوشته روکشا ر

می توانید قرص را نصف کنید.

**گالری تصاویر داروخانه امام

23 مهر

14 مهر

6 مهر

6 شهریور

21 مرداد

12 مرداد

8 مرداد

17 تیر

8 تیر

27 خرداد

موسسه خدمات دارویی رضوی با هدف ایجاد بانک مرجع در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت مشاوره دارویی و خرید آسان دارو و تحویل در محل ( تحت نظارت دکتر داروساز) ایجاد شده است. ادامه …

در خبرنامه عضو شوید

تمام حقوق برای موسسه خدمات دارویی رضوی محفوظ است © 1393
( بازنشر مطالب تنها با ذکر منبع و اجازه نامه کتبی از موسسه خدمات دارویی رضوی مجاز می باشد)

قرص ملیجنت برای چیست
قرص ملیجنت برای چیست
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *