قولنامه اجاره مغازه

قولنامه اجاره مغازه
قولنامه اجاره مغازه

برای مشاوره نمونه قرارداد اجاره مغازه

برای مشاوره نمونه قرارداد اجاره مغازه

 

قرارداد اجاره قراردادی است که به واسطه آن موجر مالی را که مالکش است را به دیگری می دهد تا ضمن آن بتواند از منافع آن مال استفاده کند . برای مثال اجاره خانه ، مغازه ، اتومبیل یا بسیاری از موارد دیگر . در مقاله اجاره چیست ، انواع اجاره را نام بردیم . بنابراین قرارداد اجاره یکی از متنوع ترین و در عین حال پیچیده ترین قراردادهایی است که افراد با آن سر و کار دارند . قرارداد اجاره باید به درستی منعقد شود تا نه موجر و نه مستاجر دچار خسارت نشود . از این رو همانطور که یک نمونه قرارداد اجاره آپارتمان را بررسی کردیم ، در این مقاله نیز یک نمونه قرارداد اجاره مغازه را بررسی می کنیم .

قرارداد اجاره مغازه که در ادامه نمونه ای از آن را می آوریم ، تنها یک نمونه است که می توان به آن موادی را اضافه کرد و یا از آن مواردی را کسر کرد ؛ این موضوع به اراده طرفین است . اما آنچه آورده می شود یک نمونه قابل استفاده از قرارداد اجاره مغازه است . قولنامه اجاره مغازه

 

1 –  طرفين قرارداد 

موجر:

موجر/ موجرین ……….. فرزند ……….. به شماره شناسنامه ……….. صادره از ……….. كد ملي ……….. متولد ……….. ساكن ……….. تلفن ……….. آدرس ……….. با مدیریت ……….. ( به موجب روزنامه رسمی شماره ……….. مورخ ……….. )

وکیل موجر:

خانم / آقای ……….. که با اختیار حاصله از وکالتنامه شماره ……….. مورخ ……….. تنظیمی در دفترخانه ……….. این اجاره نامه را امضاء کرده است .

مستأجر:

خانم / آقای ……….. فرزند ……….. به شماره شناسنامه ……….. صادره از ……….. تلفن ……….. آدرس ……….. / شرکت ……….. به شماره ثبت ……….. تلفن ……….. آدرس ……….. با مدیریت ……….. ( به موجب روزنامه رسمی شماره ……….. مورخ ……….. )

وکیل مستاجر:

خانم / آقای ……….. که با اختیار حاصله از وکالتنامه شماره ……….. مورخ ……….. تنظیمی در دفترخانه ……….. این اجاره نامه را امضاء کرده‌اند .

 

۲- مورد اجاره 

……….. دانگ یک باب مغازه /  یک دستگاه آپارتمان / یک باب ساختمان واقع در شهر ……….. خیابان ……….. کوچه ……….. شماره ……….. که مشخصات ثبتی آن به شرح آتی است :
پلاک ثبتی اصلی ……….. پلاک ثبتی فرعی ……….. منطقه ثبتی ……….. مساحت ……….. سایر مشخصات ……….. مورد اجاره به موجب پروانه ساختمان شماره ……….. مورخ ……….. و گواهی پایان کار مورخ ……….. شماره ……….. دارای کاربری تجاری است و برای شغل ……….. اجاره داده می شود .

تجهیزات و امکانات مورد اجاره به شرح ذیل است :

۱- وسائل گرمایش و سرمایش: شوفاژ ، کولر ، فن کویل ، تهویه مطبوع مرکزی ، پکیج حرارتی و برودتی ، بخاری ، شومینه ، سایر ………..
۲- برق ، آب ، گاز تلفن / تلفن های به شماره ………..
۳- لوستر ، تجهیزات اداری ، قفسه بندی،– یخچال صنعتی .
۴- پارکینگ و انباری
۵- سایر موارد ………..

 

۳- مدت اجاره

……….. سال/ماه شمسی که آغاز آن ……….. می باشد .

 

۴- مبلغ اجاره

برای تمام مدت ……….. ریال معادل ……….. تومان است که :

۱- مبلغ ……….. ریال آن در اول هر ماه در قبال اخذ رسید به موجر پرداخت می شود .

۲- طی ……….. فقره چک به موجر پرداخت شد .

۳- طی ……….. فقره سفته به موجر پرداخت شد .

۴- مستأجر در اول ماه مبلغ ……….. ریال به حساب جاری شماره ……….. شعبه ……….. بانک ……….. واقع در ……….. به نام موجر واریز خواهد کرد و بری الذمه خواهد شد .

۵- سایر روش های دیگر پرداخت ……….. (با تفصیل نوشته شود) .

 

۵- سرقفلی

۱-۵) مستأجر هیج وجهی بابت سرقفلی پرداخت نکرده است و به این ترتیب هیچ حقی نسبت به سرقفلی و حقوق صنفی متعقله به ملک ندارد و در انقضاء مدت چیزی از این بابت به وی تعلق نخواهد گرفت .
۲-۵) مستأجر مبلغ ……….. ریال به عنوان سرقفلی به موجر پرداخت کرد و بین طرفین مقرر گردید :

الف- این وجه متعلق به موجر است و در قبال پرداخت آن با اجاره دادن ملک به مستأجر با شرایط و مبلغ مندرج در این اجاره نامه موافقت کرده است و برای این سرقفلی هیچ ما بازاء و عوض دیگری در نظر گرفته نشده و در انقضاء مدت مستأجر مکلف به تخلیه است و چیزی بابت سرقفلی یا عوض آن دریافت نخواهد کرد .
ب- در پایان مدت و زمان تخلیه معادل همین مبلغ به مستأجر پرداخت خواهد شد. افزایش نرخ تورم و تغییر قیمت سرقفلی تأثیری در این امر نخواهد داشت .
ج- در پایان مدت رقم پرداختی مستاجر به علاوه مبلغی که بر مبنای شاخص بانک مرکزی جبران کاهش ارزش پول را با توجه به مدت اجاره بکند به مستأجر تأدیه خواهد شد .
د- در پایان مدت سرقفلی متعلق به محل بر مبنای نرخ عادله و قیمت معاملاتی زمان تخلیه به مستأجر پرداخت خواهد شد . منظور از نرخ عادله و قیمت معاملاتی وجهی است که مستأجرین جهت اجاره کردن مورد اجاره این سند ، با مدت و شروط مشابه و مبلغ اجاره‌ای معادل مبلغ احاره این سند به علاوه نرخ تورم به نسبت مدت اجاره ، آمادگی پرداخت آن را به عنوان سرقفلی دارند . در صورت عدم توافق در این خصوص ، نظر هیأتی متشکل از سه نفر کارشناس رسمی دادگستری متبع خواهد بود .

 

۶- شروط ضمن عقد

۱-۶) مستأجر حق انتقال مورد اجاره را به غیر ندارد / دارد .
۲-۶) مورد اجازه صرفاً برای شغل ……….. اجاره داده شده و مستأجر به هیچ وجه حق تغییر شغل ندارد .
۳-۶) حفظ و نگهداری مورد اجاره و تجهیزات آن بر عهده مستأجر است و باید در انقضاء مدت ، مورد اجاره و تجهیزات آن را صحیح و سالم تحویل دهد .
۴-۶) تعمیرات جزئی عین مستأجره بر عهده مستأجر و تعمیرات کلی بر عهده موجر است .
۵-۶) پرداخت هزینه آب و برق و گاز و تلفن بر عهده مستأجر است .
۶-۶) پرداخت هزینه نگهداری (شارژ) ساختمان بر مبنای مصوبات هیات‌ مدیره بر عهده مستأجر/ موجر است و تغییرات این ارقام نیز مورد قبول می‌باشد .
۷-۶) اسقاط کافه خیارات من جمله خیارغبن – به هر درجه‌ای که باشد – از طرفین به عمل آمد .
۸-۶) مستأجر مکلف است مالیات ها و عوارض کسبی و حق بیمه کارگران و کارکنان خود را به موقع پرداخت و نیز در کسب و کار خود ضوابط قانونی و شرعی را دقیقاً رعایت کند .
۹-۶) تأخیر در پرداخت اجاره بها برای موجر حق فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره را ایجاد خواهد کرد . در این حالت حق مستأجر نسبت به سرقفلی نیز ( در صورت وجود ) ساقط خواهد شد . تخلف مستأجر از هر یک از شروط مندرج در این سند نیز همین آثار را خواهد داشت .

این اجاره نامه در تاریخ ……….. با حضور آقایان :
۱- ……….. فرزند ……….. به شماره شناسنامه ……….. آدرس ………..
۲- ……….. فرزند ……….. به شماره شناسنامه ……….. آدرس ………..
افراد معتمد موجر و مستأجر که به عنوان شاهد ذیل آن را امضاء کرده‌اند. در دو نسخه با اعتبار واحد تنظیم و امضاء و مبادله شد .
قسمت ها و مطالب زاید در هر دو نسخه قلم زده و ابطال شده است .

امضاء موجر                                                                           امضاء مستأجرقولنامه اجاره مغازه

امضاء شاهد ۱                                                                       امضاء شاهد 

برای مطالعه بیشتر درباره نمونه قرارداد اجاره مغازه در کانال تلگرام حقوق قراردادها عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه قرارداد اجاره مغازه پاسخ دهند .

 

 

برای مشاوره نمونه قرارداد اجاره مغازه

برای مشاوره نمونه قرارداد اجاره مغازه


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

 

                        امضاء و اثر انگشت موجر                                               نام و نام خانوادگی و امضاء و اثر انگشت شاهد نخست

                        امضاء و اثر انگشت مستأجر                                           نام و نام خانوادگی و امضاء و اثر انگشت شاهد دوم

 

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.
قولنامه اجاره مغازه

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

موسسه حقوقی پاد انواع مشاورهای حقوقی

در این صفحه نمونه قرارداد اجاره نامه مغازه (تجاری) را جهت استفاده شما گرامیان ارائه می دهیم.سعی ما بر این است که به عنوان سایت مرجع حقوقی بروزترین مطالب حقوقی مطابق با نیازهای مراجعین و کاربران گرامی ،در جهت رفع مشکلات حقوقی با آشنایی کامل به حق و تکلیف خود برآورده سازیم.

موسسه حقوقی پاد متشکل از تیم تخصصی کارشناسان حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری در محدوده نیاوران آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشد.وکلای متعهد موسسه حقوقی پاد در تمامی زمینه های حقوقی و کیفری دعاوی شما را متبحرانه پیگیری خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.نمونه قرارداد خرید و فروش خودرو (قولنامه خودرو) که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق  در موسسه حقوقی پاد تهیه شده و به صورت دوره ای ویرایش و بررسی می شود. بدیهی است که موسسه حقوقی پاد هیچ گونه مسئولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، تیم قوی و متبحر وکلای پاد پاسخ گوی سوالات شما به صورت 24 ساعته می باشند.

ماده 1 – طرفین قرارداد 1-1 موجر/ موجرین ………………….. فرزند …………….. به شماره شناسنامه ………………… صادره از ………………….. کد ملی ………………. متولد ……… ساکن …………………………………………… تلفن ……………….. . با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت ………………… فرزند ……………… به شماره شناسنامه ……………… متولد ………….. به موجب ……………. 1-2 مستاجر/مستاجرین ………………….. فرزند …………….. به شماره شناسنامه ………………… صادره از ………………….. کد ملی ………………. متولد ……… ساکن …………………………………………… تلفن ……………….. . با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت ………………… فرزند ……………… به شماره شناسنامه ……………… متولد …………. به موجب …………… یا نماینده شرکت ……………………. به شماره ثبت ……………. که سمت وی با نامه رسمی شماره ………….. به تاریخ …………. از طرف شرکت تایید شده و به این اجاره نامه پیوست است. ماده 2 – موضوع قرارداد و مشخصات مورد اجاره موضوع قرارداد عبارت است از اجاره شش دانگ یک واحد تجاری/مغازه به شماره پلاک ثبتی فرعی از اصلی بخش به زیربنای متر مربع واقع در طبقه مجتمع تجاری/خیابان به نشانی و دارای انباری / پارکینگ / یک رشته تلفن اختصاصی به شماره و منصوبه های در آن کنتور برق و آب و گاز شهری که تأسیسات گرمایی شوفاژ روشن , پکیج حرارتی , گاز شهری , فن کوئل , بخاری نفت سوز , شومینه و وسیله سرمایی آن کولر , چیلر , فن کوئل , تهیه مطبوع , سایر لوازم و ملحقات مربوطه با حق استفاده از مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آیین نامه های اجرایی آن که عیناً بطور کامل به رؤیت مستأجر رسید و از کمیت، کیفیت و وضعیت مورد اجاره کاملاً مطلع شده است. ماده 3 – مدت اجاره مدت اجاره برابر است با : ماه/سال که تاریخ شروع آن از و خاتمه آن به تاریخ هجری شمسی است. ماده 4 – اجاره بها و نحوه پرداخت ۴-۱ میزان اجاره بها جمعاً ریال، از قرار ماهیانه مبلغ ریال که در اول/آخر هر ماه به مو جب قبض رسید پرداخت می شود یا به شماره حساب/کارت به نام نزد بانک واریز خواهد شد. ( یا در صورت گرفتن چک) که طی تعداد فقره چک به شماره های عهده بانک به موجر تحویل داده شده است. ۴-۲ مبلغ ریال از طرف مستاجر/مستاجرین بعنوان قرض الحسنه نقداً/طی چک به شماره بانک شعبه پرداخت شد و یا نقداً/طی چک شماره بانک شعبه در تاریخ / / 13به موجر پرداخت خواهد شد . معادل مبلغ پرداختی به عنوان قرض الحسنه با انقضاء مدت اجاره و یا فسخ آن همزمان با تخلیه عین مستاجره به مستاجر مسترد خواهد شد. ماده 5 – تسلیم مورد اجاره موجر مکلف است در تاریخ / / 13 مورد اجاره را با تمام توابع و ملحقات و منضمات آن جهت استیفاء به مستاجر/ مستاجرین تسلیم کند. ماده 6 – شرایط و آثار قرارداد ۶-۱ مورد اجاره برای استفاده به اجاره واگذار شده است. مستاجر نمی تواند از مورد اجاره بر خلاف منطور قرارداد استفاده کند. 4- طرفین عموما و هر یک از موجر و مستاجر خصوصا اقرار و اظهار داشته و می دارند که هیچگونه وجه یا مالی به عنوان سرقفلی، حق کسب و پیش یا تجارت و نظایر آن یا تحت عناوین پیش بینی نشده دیگر از سوی مستاجر به موجر تسلیم و پرداخت نگردیده است بنابراین مستاجر هر گونه ادعایی در خصوص سرقفلی و نظایر آن را از خود اسقاط می نماید. ۶-۲ مستأجر حق واگذاری و انتقال مورد اجاره مشاعاً , مفروزاً , یا جزاً یا کلاً را به غیرندارد/ دارد. ۶-۴ در صورتی که مستاجر از پرداخت اجاره بها بیش از یکماه تاخیر نماید یا در صورت عدم وصول چک های اجاره تا تاریخ یک ماه پس از سر رسید، موجر میتواند قرارداد را فسخ و تخلیه مورد اجاره را از مراجع ذی صلاح بخواهد. ۶-۵ پرداخت هزینه های مصرفی آب , برق , گاز شهری و تلفن اختصاصی مربوط به مورد اجاره در طی مدت قرارداد به عهده مستأجر است . ۶-۶ پرداخت هزینه نگهداری ( شارژ ـ هزینه های مشترک ) به عهده مستأجر است در صورت تغییر و افزایش احتمالی آن از طرف هیأت مدیره مرکز تجاری نیز مبلغ جدید مورد قبول و ملاک پرداخت برای مستأجر خواهد بود . ۶-۷ مستأجر متعهد است در زمان تخلیه مورد اجاره به همان وضعی که از هر حیث صحیح و سالم تحویل گرفته بطور صحیح و سالم تحویل موجر داده و رسید دریافت نماید . در غیر این صورت مسئول خسارات وارده می باشد . ۶-۸ تعمیرات کلی و اساسی مورد اجاره که مربوط به اصل بنا یا تأسیسات از قبیل تهویه , شوفاژ , کولر , آسانسور و سیستم شبکه های آب و برق و گاز باشد به عهده موجر می باشد و تعمیر و تنظیم و کسر لوازم و شکستن شیشه و در به عهده مستأجر می باشد . ۶-۱۲ در صورتیکه موجر نسبت به پرداخت هزینه هایی که موجب انتفاع مستاجر از ملک است،.اقدام نکند و به مستاجر اجازه انجام تعمیرات لازم ندهد مستاجر می تواند شخصاً نسبت به انجام تعمیرات مربوطه اقدام و هزینه های مربوطه را با موجر محاسبه کند. چنانچه قبل از انقضاء مدت اجاره، مستأجر متمایل به فسخ قرارداد باشد علاوه بر انجام تعهدات قرارداد حاضر موظف به پرداخت یک ماه اجاره بها اضافی خواهد بود . هرگاه موجر در طول مدت قرارداد اجاره ملک خود را به شخصی بفروشد، باید قبلاً مالک جدید را از وجود مستأجر و قرارداد اجاره منعقده مطلع و منافع مستأجر را در نظر نگهدارد به نحوی که مستأجر متصرفی بتواند تا پایان مدت قرارداد از عین مستأجره استیفای منافع نماید. ۶-۱۳ موجر و مستأجر متعهد خواهند بود که دوماه قبل از انقضاء نسبت به تخلیه یا تمدید اجاره نامه یکدیگر را مطلع سازند و در صورت عدم توافق این اجاره نامه در انقضاء مدت فسخ شده و کان لم یکن تلقی می گردد و موجر می تواند نسبت به سرویس دهی مستأجر جدید اقدام لازم را انجام دهد. ۶-۱۱ موجر ملزم است در زمان تخلیه نهایی و با تسویه حساب بدهی های زمان اجاره ،نسبت به استرداد قرض الحسنه دریافتی از مستاجر، با اخذ رسید اقدام نماید. ۶-۱۴ مستاجر مکلف است به محض اتمام مدت اجاره، عین مستاجره را بدون هیچ عذر و بهانه ای تخلیه و به موجر تسلیم نماید ،چنانچه مستاجر مورد اجاره را راس تاریخ انقضاء قرارداد تخلیه کامل ننماید و یا به هر دلیلی از تسلیم آن به موجر خودداری نماید موظف است روزانه مبلغ ریال به عنوان اجرت المثل ایام تصرف بعد از اتمام قرارداد به موجر بپردازد و تهاتر اجرت المثل ناشی از تاخیر تخلیه با مبلغ قرض الحسنه بلا اشکال است. ۶-۸ مالیات مستغلات و عوارض شهرداری با موجر است و مالیات بردرآمد و مشاغل بر عهده مستاجر میباشد. تخلف مستأجر از هریک از مفاد و شروط این قرارداد اجاره حق فسخ و تخلیه را برای موجر ایجاد خواهد کرد. ماده 7- اسقاط خیارات کلیه اختیارات ولو اختیار غبن به استثناء اختیار تدلیس از طرفین ساقط گردید. ماده 8- مقررات ناظر این قرارداد در سایر موارد تابع مقررات قانون مدنی و قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1376 خواهد بود. ماده 9- نسخ و تصدیق قرارداد این قرارداد با علم و اطلاع و رضایت کامل موجر و مستاجر نسبت به مفاد و شروط آن در ۹ ماده و دو نسخه برابر تنظیم شده است و به امضا طرفین رسیده و توسط دو شاهد تصدیق و امضا شده است.

امضاء و اثر انگشت موجر نام و نام خانوادگی و امضاء و اثر انگشت شاهد نخستقولنامه اجاره مغازه

امضاء و اثر انگشت مستأجر نام و نام خانوادگی و امضاء و اثر انگشت شاهد دوم

موسسه حقوقی پاد متشکل از تیم تخصصی کارشناسان حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری در محدوده نیاوران آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشد.وکلای متعهد موسسه حقوقی پاد در تمامی زمینه های حقوقی و کیفری دعاوی شما را متبحرانه پیگیری خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.نمونه قرارداد اجاره نامه مغازه (تجاری)

08 سپتامبر 2020

06 سپتامبر 2020

05 سپتامبر 2020

23 آگوست 2020

22 آگوست 2020

10 آگوست 2020

08 ژوئن 2020

04 ژوئن 2020

18 مه 2020

12 مارس 2020

10 مارس 2020

04 مارس 2020

11 جولای 2019

10 جولای 2019

03 جولای 2019

08 سپتامبر 2020

06 سپتامبر 2020

05 سپتامبر 2020

23 آگوست 2020

22 آگوست 2020

10 آگوست 2020

08 ژوئن 2020

04 ژوئن 2020

18 مه 2020

12 مارس 2020

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

باسلام واحترام. درخصوص اجاره واحد تجاری آیا مستاجر می‌تواند بعد از پایان مدت اجاره، ادعای حق کسب و پیشه کند و بابت این موضوع از مالک مطالبه مبلغی بعنوان حق کسب و پیشه کند؟ با تشکر

سلام. وقت بخیر. در خصوص قراردادهایی که پس از سال 1376 تنظیم شده است، حق کسب و پیشه موضوعیت ندارد.

معمولا کمتر از یک ساعت پاسخ می دهیم.

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
قولنامه اجاره مغازه


we run on

crisp


سوالی دارید ؟ با من صحبت کنید!


با تیم رکلا صحبت کنید

در حال ارسال و دریافت اطلاعات…

لطفا ایمیل خود را بررسی نمایید

صفحه نخست

نمونه قرارداد

تنظیم یا بررسی قرارداد

قولنامه اجاره مغازه

امضای الکترونیک

پرسش و پاسخ

مجله حقوقی

سایر خدمات

ورود / ثبت‌نام


021 –
28 42 78 46

ورود / ثبت‌نام

021 –
28 42 78 46

با تشکر از اعتماد شما به وینداد.
ازین پس می توانید این قرار داد را دانلود و بابت آن مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای دریافت نسخه کامل بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

نمونه قرارداد اجاره مغازه، از جمله قرارداد های پرکاربرد در کشور است که طبق تعریف قانون گذار، عقد اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می شود. اجاره دهنده را موجر و اجاره کننده را مستاجر گویند.

اعتبار قرارداد اجاره منوط به تنظیم آن در دفتر معاملات املاک نمی باشد. ولی برخی از ادارات و نهادهای دولتی برای انجام امور اداری تنها اجاره نامه‌های را می‌پذیرند که اجاره نامه رسمی باشد (در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شده باشد) و یا دارای کد رهگیری باشد که توسط بنگاه معاملات ملکی تنظیم می‌گردد را برای تشکیل پرونده شخصیت حقوقی می‌پذیرند. 

1. در هنگام امضا قرارداد اجاره حتما اصل سند مالکیت ملک را رویت نماید. 

2. در صورتی که یکی از طرفین شخصیت حقوقی می‌باشد، حتما دقت فرمایید که صاحبان امضا مجاز شخصیت حقوقی اقدام به امضا قرارداد اجاره نمایند. 

3. در صورتی که یکی از طرفین وکالتا قرارداد اجاره را امضا می‌نماید، حتما وکالت‌نامه را مطالعه و از حدود اختیارات وکیل اطمینان حاصل نمایید. 

۴. مدت زمان اجاره مغازه، شامل تاریخ دقیق شروع و اتمام مدت اجاره می‌باشد باید تعیین گردد.

شما می‌توانید قرارداد اجاره مغازه را که توسط تیم حقوقی وینداد تنظیم شده است را دریافت نمایید.

وینداد یک موسسه حقوقی نمی‌باشد، بلکه پلتفرمی جهت ارائه مشاوره و امور قراردادی در بستر اینترنت است.
خدماتی شامل بانک اسناد حقوقی و قرارداد ها، مشاوره حقوقی تخصصی برای هر قرارداد، امکان درخواست طراحی، تنظیم و بررسی قراردادهای حقوقی و درخواست وکیل برای پیگیری و طرح پرونده ها و دعاوی حقوقی و کیفری برای کسب و کار ها و اصناف است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد می‌باشد ©

وینداد توسط سرور های قدرتمند ابری پارس پک میزبانی و پشتیبانی می شود.



شهراملاک مسوولیتی در قبال صحت و سقم اطلاعات موجود در سایت ندارد. قبل از انجام معامله از صحت و سقم مدارک ملک توسط کارشناسان ذیصلاح مطمئن گردید.

اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر مالک منافع عین مستأجره می شود. اجاره دهنده را مؤجر و اجاره کننده را مستأجر و مورد اجاره را عین مستأجره گویند.  اجاره از جمله عقود معوض و تملیکی است که به لحاظ اهمیت و نقشی که در روابط اجتماعی دارد، مورد توجه روزافزون قانونگذاران قرار گرفته است، به نحوی که مهم ترین مبحثی که بعد از بیع مواد متعدد و فراوانی را در بین عقود معین، به خود اختصاص داده، عقد اجاره است. 

اجاره ‌نامه به سند نوشتاری قرارداد اجاره گفته می‌شود که بین مالک (موجر) و اجاره کننده (مستاجر) تنظیم می ‌شود که شامل مشخصات طرفین قرارداد و میزان اجاره بها و مدت اجاره و مورد اجاره و شرایط طرفین در آن می باشد. 

در قانون مدنی، اجاره بر سه قسم است:

۱- اجاره اشیاء

۲- اجاره حیوانات

قولنامه اجاره مغازه

۳- اجاره اشخاص

فایل word نمونه قرارداد اجاره نامه(استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک)

فایل pdf نمونه قرارداد اجاره نامه(استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک)

فایل word نمونه قرارداد اجاره ‌نامه

فایل pdf نمونه قرارداد اجاره ‌نامه 


فایل pdf نمونه قرارداد اجاره نامه(استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک)Downloads-icon


فایل pdf نمونه قرارداد اجاره ‌نامهDownloads-icon


Downloads-icon

مشاهده همه >>

مشاهده همه >>

مشاهده همه >>

مشاهده همه >>

مشاهده همه >>

قولنامه اجاره مغازه

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از اجاره در حالتی است که فردی قصد فعالیت اقتصادی دارد ولی مکان یا به عبارت بهتر مغازه‌ای برای شروع فعالیت خود ندارد. به همین منظور برای شروع فعالیت خود به سراغ افرادی می‌رود که مازاد نیاز خود دارای ملک قابل اجاره برای فعالیت تجاری هستند. برای استفاده از این اماکن بین صاحب‌ملک و شخصی که به فعالیت اقتصادی می‌پردازد، باید قراردادی منعقد شود تا وظایف و تعهدات آن‌ها به‌طور دقیق مشخص گردد. از این قرارداد به عنوان قرارداد اجاره مغازه یاد می‌شود. برای تنظیم قرارداد اجاره مغازه باید مفاهیم و تعهدات خاصی تبیین شود که ما در این مطلب در خصوص آن صحبت می‌کنیم.

قبل از اینکه در خصوص مواد و متن قرارداد اجاره مغازه صحبت کنیم باید بدانیم مقصود از مغازه چیست و ما برای اجاره چه مکان‌هایی باید قرارداد اجاره مغازه منعقد کنیم. در یک تعریف ساده می‌توان گفت مغازه مکانی است که دارای سند تجاری است و در آن فعالیت اقتصادی انجام می‌شود.

قرارداد اجاره مغازه قراردادی است که در آن صاحب ‌ملک با سند تجاری منافع حاصل از مغازه خود را برای مدت معین و در قبال دریافت مبلغی مبلغ به‌عنوان اجاره‌بها به مستاجر که طرف دوم قرارداد است واگذار می‌کند.

هر قراردادی که در مرزهای ایران منعقد می‌شود تابع قوانین ایران است. قرارداد اجاره نیز از این امر مستثنا نیست اما در کنار حکومت قانون مدنی به‌عنوان قانون عام قانون خاصی به نام قانون روابط موجر و مستأجر نیز بر این قرارداد حکومت می‌کند. بنا بر نص صریح قانون کلیه اماکن اعم از مسکونی، تجاری، محل کسب و پیشه، اماکن آموزشی، خوابگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های دولتی و نظایر آن ‌که پس از مهرماه ۱۳۷۶ با قرارداد رسمی یا عادی اجاره داده شوند، مشمول قانون روابط موجر و مستأجر ۱۳۷۶ هستند.

قبل از تنظیم و نوشتن مواد
قانونی قرارداد اجاره مغازه به بررسی موارد زیر بپردازید و اطمینان حاصل نمایید که
موارد زیر دقیق و کامل است و احتمال اشتباه در آن‌ها وجود ندارد.

عقد اجاره از جمله عقود پیچیده است که در تنظیم آن باید اطلاعات کاملی درج گردد تا از بروز اختلاف در بین طرفین در آینده جلوگیری شود به همین دلیل در تنظیم این قرارداد آشنایی کامل با قوانین و مقررات اجاره امری اجتناب‌ناپذیر است اما اشراف کامل به این قوانین برای فردی که یک‌بار نیاز به تنظیم قرارداد دارد امری بسیار دشوار است به همین دلیل شاید بهتر باشد که تنظیم قرارداد خود را به متخصصین این امر واگذار کنید. ثبت‌یار با داشتن تیم قراردادی مجرب آماده ارائه و تنظیم قراردادهای موردنیاز شماست؛ اما برای آشنایی شما با مهم‌ترین این مواد نکات مهمی در این بخش به شما ارائه می‌شود.

در نخستین بند از قرارداد طرفین باید اطلاعات هویتی خود را بگنجانند. این اطلاعات از روی اسناد هویتی طرفین درج خواهد شد.

در این ماده از قرارداد باید مشخصات مورد اجاره یعنی ملک را با توجه به سند مالکیت و سایر اسناد و مدارک وارد نمود.

بعد از مشخص شدن طرفین قرارداد و موضوع قرارداد در متن قرارداد اجاره یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید تحت عنوان یک ماده مستقل در قرارداد قید شد مدت قرارداد است چراکه عقد اجاره بدون ذکر مدت قرارداد باطل است. اهمیت این موضوع در اجاره مغازه بیشتر است. برای مثال اگر بنا باشد شما با برند خاصی معرفی شوید باید برای مدت طولانی مغازه را اجاره کنید و باید در این خصوص با موجر به توافق برسید.

طرفین می‌توانند هدف خود را از اجاره کردن مغازه به موجر اطلاع ندهند اما در برخی موارد ویژگی‌های یک شغل سبب می‌شود که شما موجر ر نیز از هدف اجاره مغازه مطلع نمایید. برای مثال ممکن است شما با هدف راه‌اندازی جوشکاری اقدام به اجاره مغازه کنید اما موجر با راه‌اندازی این شغل در مغازه خود مشکل داشته باشد یا همسایگان مخالف این راه‌اندازی باشند؛ بنابراین اگر برای هدف خاصی اقدام به اجاره مغازه می‌کنید بهتر در مواد تعهدات به آن اشاره نمایید.

مبلغ اجاره‌بها را در متن قرارداد اجاره مغازه می‌توان به چند صورت تنظیم کرد. به عبارت بهتر مبلغ اجاره شما می‌تواند شامل مبلغ قرض‌الحسنه، اجاره ماهانه یا ترکیبی از این دو باشد. انتخاب از بین این مدل‌های پرداختی کاملاً در حیطه توافق طرفین است اما این نکته را مدنظر داشته باشید که درصورتی‌که متن قرارداد اجاره مغازه برای چند سال تنظیم شده است هرساله مبلغی بر اساس تورم یا توافق طرفین بدان افزوده خواهد شد.

یکی از مسائلی که در ماده تعهدات طرفین قرارداد در خصوص آن صحبت می‌شود بحث سرقفلی است. در امکان تجاری ما با بحثی با عنوان سرقفلی مواجه هستیم که در حمایت از مستأجر وضع شده است و در ابتدای امر مستأجر مبلغی را علاوه بر اجاره‌بها به موجر می‌پردازد و در انتهای قرارداد آن را به قیمت روز تحویل می‌گیرد. مبلغ سرقفلی توسط دادگاه و بر اساس موقعیت جغرافیایی. کیفیت مورد اجاره تعیین می‌شود. طرفین تنها می‌توانند در خصوص وجود یا عدم سرقفلی با یکدیگر توافق نمایند.

در آخرین ماده از قرارداد باید به نسخ قراردادی اشاره کرد که هر قرارداد در چند ماده و در چند نسخه تنظیم شده است.

ما در این قسمت مهم‌ترین نکات قرارداد اجاره مغازه را بیان کردیم اما شما می‌توانید با اصول کلی قرارداد نویسی به مطلب تنظیم قرارداد کتبی مراجعه نمایید.

همان‌طور که بیان شد قرارداد اجاره مغازه یکی از پرکاربردترین انواع قراردادها در دنیای امروزی است اما این قرارداد ‌مانند تنظیم هر قراردادی ریزه‌کاری‌هایی دارد که نمی‌توان به همه‌ی آن‌ها در قالب نوشته اشاره کرد و باید در هر قرارداد به‌صورت خاص بررسی شود.

شما می‌توانید برای اطمینان خاطر خود، برای تنظیم قرارداد به سامانه ثبت‌یار مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا سفارش نمونه قرارداد یا تنظیم قرارداد اختصاصی خود را ثبت کنید. برای آشنایی با تعرفه‌های قراردادی ثبت‌یار همین حالا می‌توانید به مطلب هزینه‌های قراردادی مراجعه کنید یا با شماره پشتیبانی ثبت‌یار تماس بگیرید.

شماره تماس واحد پشتیبانی:۰۲۱-۷۴۳۱۸۷۰۰

مفاد قرارداد اجاره شامل موضوع، طرفین معامله، مدت، شرایط کار، مبلغ و سرقفلی مغازه و سایر توافقات دو طرف است.

خیر، قرارداد اجاره ای که مدت نداشته باشد، باطل است و اعتبار قانونی ندارد.

در استفاده از املاک مختلف به ویژه به عنوان محل کار باید کاربری آن را در نظر گرفت، مثلا کاربری مغازه بایدتجاری باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

قولنامه اجاره مغازه
قولنامه اجاره مغازه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *