قیمت ارز pi network

قیمت ارز pi network
قیمت ارز pi network

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

پاسخ نهایی این پرسش می‌تواند شدیدا بستگی به این داشته باشد که از چه رویکردی به مسئله نگاه کنید؛ اما نظر نگارنده با توجه به اینکه بنده مدت‌هاست که در مورد ارزهای دیجیتال مطالعه می‌کنم و مقاله می‌نویسم این است که می‌توان به ارز دیجیتال شبکه پای و بنیان‌گذاران آن اعتماد کرد.

بگذارید این‌گونه توضیح دهیم.

من اولین بار چند ماه پیش با ارز دیجیتال پای نتورک (Pi Network) آشنا شدم. این آشنایی بدین‌صورت بود که یکی از دوستانم پیامی را برایم فرستاد که از او دعوت می‌کرد با نصب اپلیکیشن این ارز دیجیتال و با استفاده از کد معرفی فرستنده، وارد این شبکه شود و ارز دیجیتال رایگان بگیرید. از این طریق کسی که وی را به این شبکه معرفی کرده است نیز مقداری ارز دیجیتال می‌گرفت.

سؤال او این بود که آیا این شبکه قابل‌اعتماد است یا نه؟ نصب اپلیکیشن برای وی هزینه‌ای نداشت اما چون این دوست من پیش از آن چند بار قربانی برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش شده بود، از این می‌ترسید که استفاده از اپلیکیشن باعث شود اطلاعات بانکی و خصوصی وی سرقت شوند و در نهایت او از این قضیه ضربه ببیند.

قیمت ارز pi network

در نتیجه او به من به‌عنوان کسی که می‌دانست احتمالا دانشی در این زمینه دارم مراجعه کرد تا ببینید این ارز دیجیتال قابل‌اطمینان است یا نه؟ من در آن زمان برای پاسخ به این سوال، تحقیقاتی انجام دادم. نتیجه این تحقیقات مختصرا این بود که این ارز دیجیتال قابل‌اطمینان نیست. دلایل متعددی هم برای آن وجود داشت.

بنیان‌گذاران این ارز دیجیتال که ۳ دانشجوی دکترای کامپیوتر در استنفورد با نام نیکولاس کوکالیس (Nicolas Kokkalis)، چنگدایو فن (Chengdiao Fan) و وینسنت مک‌فیلیپ (Vincent McPhillip) بودند پروفایل لینکدین قابل‌اعتمادی نداشتند. مهارت‌های آن‌ها توسط تعداد معدودی تایید شده بود.

در سایت دانشگاه استنفورد فقط نام و عکس نیکولاس کوکالیس وجود داشت. چنگدایو فن که دیگر برنامه‌نویس این تیم بود، صرفا یک پروفایل بدون عکس و بدون مشخصات دیگر مثل رزومه بود.

عکس‌هایی که در سایت رسمی ارز دیجیتال پای نتورک وجود داشت، صرفا عکس‌‌های بودند و هستند که از عکس دسته‌جمعی بالا در مقاله‌ای که در نشریه رسمی دانشگاه استنفورد منتشر شده، کراپ شده‌اند.

اکانت توییتر ارز دیجیتال پای نتورک خالی بود و هیچ پستی نداشت. صفحه اینستاگرام پای نتورک فقط عکس‌ها و پست‌های وینسنت مک‌فیلیپ بود که کارش همین مدیریت شبکه‌های اجتماعی بود.
همین دلایل باعث انتقاد و شک بسیاری متخصصین این حوزه شده بود؛ زیرا چنین وضعیتی نشان‌دهنده نبود شفافیت کافی در مورد ارز دیجیتال پای نتورک بود.

مشکلاتی که در پاراگراف بالا گفتیم امروز تا حدی برطرف شده است. اکانت توییتر ارز دیجیتال پای نتورک فعال است. صفحه اینستاگرام آن نیز پر از ویدئوهایی است که این سه نفر با هم و تنها در مورد مراحل اجرای کار و مثلا منتشر شدن نسخه بتا یکی از نرم‌افزارهای موردنیاز در شبکه توضیح می‌دهند.

وقتی به لباس‌ها و قیافه‌ ایشان خصوصا دو نفر برنامه‌نویس این تیم یعنی نیکولاس کوکالیس و چنگدایو فن توجه کنید، تصویر دانشجویان دکترای نردی را می‌بینید که حتی شاید موهایشان را نیز شانه نمی‌کنند و احتمالا سرشان خیلی هم شلوغ است.

من می‌دانم که باز هم هیچ‌کدام این‌ها دلیل قطعی نیست که بتوان گفت ارز دیجیتال پای نتورک قابل‌اعتماد است؛ اما این تغییرها باعث شد من وایت‌پیپر این ارز دیجیتال را بخوانم. وایت‌پیپر ارز دیجیتال پای نتورک با اینکه از نظر برخی کلی‌گویی است اما وقتی آن را دقیق می‌خوانید به جزئیات جالبی در مورد این ارز دیجیتال پی‌ می‌برید.

طبق چیزهایی که در وایت‌پیپر ارز دیجیتال پای نتورک نوشته‌شده، این ارز دیجیتال درصد حل مشکلات مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال است. ازاین‌روی به نظر من ارز دیجیتال پای نتورک می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

دلیل اینکه بسیاری از متخصصین از روزهای ابتدایی معرفی پای نتورک به آن بی‌اعتماد بودند، نحوه معرفی آن از طرف بنیان‌گذارانش بود. لااقل معرفی و ایجاد سروصدای زیاد پیش از آنکه نسخه اولیه نرم‌افزارهای آن نیز نوشته شوند، بی‌تدبیری بود.

کاربرانی که پیش‌ازاین تجربه کلاهبرداری ارز دیجیتال وان‌کوین (One Coin) را داشتند و دیده بودند که چگونه می‌توان صرفا با برپایی نمایش‌های فریبنده و سخنان شورانگیز، کاربران را فریب داد و پول‌های آن‌ها را گرفت و در نهایت با ۴ میلیارد دلار شد غیب شد، می‌ترسیدند که دوباره چنین بلایی سرشان بیاید.

به همین دلیل تصویر کلی در شبکه‌های اجتماعی یا لااقل در نظر کسانی که دانشی در مورد ارزهای دیجیتال داشتند این بود که احتمالا ارز دیجیتال پای نتورک نیز یک کلاه‌برداری است.

در نهایت به نظر من احتمالا می‌توان آینده قبول قابل قبولی برای ارز دیجیتال پای نتورک در نظر گرفت. البته در دنیایی که بیش از ۵۰۰ نوع ارز دیجیتال وجود دارد که هرکدام نقاط قوت و ضعف مخصوص خود را دارند، سر بلند کردن و یافتن یک جایگاه مناسب کار سختی است.

هدف اصلی من از نوشتن این مقاله این بود که تمام جزئیات مربوط به ارز دیجیتال پای نتورک را توضیح دهم. جزئیاتی شامل مسائل فنی، تفاوت آن با دیگر ارزهای دیجیتال و اینکه ارز دیجیتال پای نتورک قرار است دقیقا چه‌کار کند.

اما در میانه نوشتن متوجه شدم اگر بخواهم تمام این مطالب را در یک مقاله بیاورم، بحث بسیار طولانی می‌شود. در نتیجه تصمیم گرفتم که چگونگی کارکرد ارز دیجیتال پای نتورک و جزئیات فنی آن را به مقاله بعدی موکول کنم.

اما بااین‌همه ما تا بدین جا گفتیم که می‌توان به ارز دیجیتال و بنیان‌گذاران آن اعتماد کرد؛ اما هنوز نگفته‌ایم قرار است ارز دیجیتال پای نتورک چه‌کار کند؟ به بیانی هنوز نمی‌دانیم این ارز دیجیتال جدید می‌خواهد چه چیزی را به دنیا اضافه کند.

برای اینکه به این پرسش پاسخ دهیم بگذارید به این بپردازیم که مهم‌ترین ارزهای دیجیتال در دنیا یعنی بیت‌کوین و اتریوم چه ایرادهایی دارند؟

ایراد اول، مسئله تایید تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین و اتریوم است. این دو ارز دیجیتال مهم برای تایید تراکنش‌ها و حل مسئله «خرج کردن دوباره» (Double spent) از الگوریتم اثبات کار (Proof of work) استفاده می‌کنند. ما پیش از در مقاله نحوه عملکرد شبکه بیت‌کوین کل این فرآیند را توضیح داده‌ایم.

چون اجرای الگوریتم اثبات کار در طول زمان سخت‌تر و انرژی‌برتر می‌شود و همچنین در ازای انجام آن و تولید بلاک‌های جدید و اتصال به بلاک‌چین، شبکه به کسی که فرآیند اثبات کار را به نتیجه رسانده پاداش می‌دهد، این کار به چیزی مثل استخراج یک فلز گران‌بها از معدن تشبیه شده است و در نتیجه به آن ماینینگ (Mining) یعنی استخراج گفته می‌شود.

در صورتی کل این فرآیند در اصل تلاشی برای تایید تراکنش‌ها در چهارچوب معیارهای شبکه است. معیارهایی که در طول زمان سخت‌تر شده‌اند.

این مسئله باعث شده است اگر امروز شما بخواهید به شبکه کمک کنید و تراکنش‌های آن را تایید کنید و شاید پاداشی هم بگیرید، عملا نتوانید. چون فرآیند اثبات کار یک رقابت تسهیلاتی بین ماینرها ایجاد کرده است؛ زیرا هر چه ابزارهای شما قوی‌تر و توان پردازشی شما بیشتر باشد، بیت‌کوین‌های بیشتری به دست خواهید آورد.

اگر شما هم بخواهید تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین یا اتریوم را تایید کنید و کمی پاداش بگیرید، باید کلی هزینه بابت تجهیزات و البته برق مصرفی بپردازید.

این در حالتی است که روش‌های دیگر تایید تراکنش‌ها مثل اثبات دارایی (Proof of Stack) یا اثبات صلاحیت (Proof of Authority) که در ارزهای دیجیتال دیگری مثل گرم شرکت تلگرام (اخیرا پروژه متوقف شده است) و ارز دیجیتال لیبرای فیس‌بوک استفاده می‌شوند، نیازمند چنین توان پردازشی و مصرف انرژی بالا نیستند.

ارز دیجیتال پای نتورک الگوریتمی برای تایید تراکنش‌ها دارد که از الگوریتم مورداستفاده در ارز دیجیتال stellar بهره می‌برد و بر پایه پروتکل توافق استلار (Stellar Consensus Protocol) یا SCP ساخته شده که باز هم نیازمند توان پردازشی کمی است و یک کاربر می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند خود نیز به تایید تراکنش‌ها بپردازد و پاداش بگیرد.

خود بنیان‌گذاران ارز دیجیتال پای نتورک توضیح داده‌اند که این‌ها صرفا فرآیند‌های تایید تراکنش هستند که به‌طورمعمول در دنیای ارزهای دیجیتال به فرآیند تایید تراکنش‌ها و دریافت پاداش از بابت آن، ماینینگ گفته می‌شود.

در نتیجه با اینکه در این اتفاق‌ها چیزی استخراج نمی‌شود، بنیان‌گذاران پای نتورک نیز به این فرآیند تایید تراکنش، ماینینگ می‌گویند هر چند خود اذعان دارند که این کلمه درباره همه ارزهای دیجیتال عبارتی نادرست است.

این مسئله یکی از محل‌های ایرادی بود که بسیاری منتقدین نسبت به ارز دیجیتال پای نتورک مطرح می‌کردند؛ زیرا تایید تراکنش‌های در این سیستم توان پردازشی زیادی لازم ندارد و در نتیجه آن‌ها معتقد بودند که نمی‌توان به آن ماینینگ گفت و ازاین‌روی در مورد درستی کل ارز دیجیتال پای نتورک شک می‌کردند.

مشکل بعدی ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین این است که هر چه زمان می‌گذرد و انرژی بیشتر صرف ماینینگ آن‌ها می‌شود، بیت‌کوین کمتری نصیب ماینرها می‌گردد؛ زیرا هم رقابت بیشتر می‌شود، هم توان پردازشی واحدهای مختلف زیاد می‌گردد و هم بیت‌کوین‌هایی که به‌عنوان پاداش به ماینر داده می‌شوند کاهش می‌یابند؛ مثلا در ۱۱ می ۲۰۲۰ تعداد بیت‌کوین‌های پاداش ماینینگ نصف و به ۶.۲۵ بیت‌کوین رسید.

به همین دلیل حدود ۸۷ درصد کل بیت‌کوین‌هایی که تا الان استخراج شده‌اند عملا بدون هزینه و تجهیزات خاصی در روزهای ابتدایی ظهور بیت‌کوین که کسی اصلا نمی‌دانست بیت‌کوین یعنی چه، استخراج شده‌اند و در تنها اختیار تنها ۱ درصد از ماینرها هستند.

ازآنجایی‌که قیمت بیت‌کوین هم احتمالا دوباره بالا می‌رود این ماینرها دارایی خود را نمی‌فروشند و نگه می‌دارند. در نتیجه تعداد بیت‌کوین‌هایی که عملا در گردش هستند بسیار کمتر می‌شود. همه این‌ها در حالتی است که حداکثر ۲۱ میلیون بیت‌کوین می‌تواند استخراج شود و مشخصا این رقم بسیار کمتر از رقم ۸ میلیاردی جمعیت کره زمین است.

در شبکه پای تعداد ارزهای دیجیتال قابل‌استخراج یا قابل دریافت به‌عنوان پاداش، متناسب با تعداد کاربران شبکه تنظیم می‌شوند. یعنی تعداد مشخصی برای هر کاربر در نظر گرفته می‌شود که اگر وی به تایید تراکنش‌ها بپردازد به او پاداش داده خواهد شد. در نتیجه هیچ‌کسی نمی‌تواند بخش عمده از ارزهای دیجیتال پای نتورک موجود را در اختیار بگیرد.

مشکل دیگر همین برق مصرفی زیاد برای تایید تراکنش‌ها مثلا در شبکه بیت‌کوین ایجاد می‌شود، گرمایش زمین و آسیب به سیاره است. در مقاله عوامل موثر بر قیمت بیت‌کوین گفتیم که توان مصرفی شبکه بیت‌کوین در رتبه ۶۲‌ام رتبه‌بندی برق مصرفی کشورهای دنیا، بعد از کشور فنلاند و قبل از کشور بلغارستان قرار دارد. یعنی اگر کل شبکه بیت‌کوین را یک کشور در نظر بگیریم، برق مصرفی این کشور کمی کمتر از برق مصرفی کشور فنلاند خواهد بود. البته این اعداد مربوط به چندین ماه قبل است و احتمالا میزان برق مصرفی شبکه بیت‌کوین امروزه از این هم بزرگتر است.

یعنی اگر کل شبکه بیت‌کوین خاموش شود، برق مصرفی در دنیا به حد چشم‌گیری کاهش می‌یابد. برق مصرفی بیشتر هم یعنی تولید گازهای گلخانه‌ای بیشتر، گرمایش زمین و آسیب به محیط‌زیست.

یکی از دلایل وجودی بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال این است که مثل ارزهای رایج یک مرکز کنترل برای آن وجود ندارد و قرار است کنترل آن در دست همه کاربران باشد؛ اما الگوریتم اثبات کار در آن و رقابت ماینرها برای کسب پاداش بیت‌کوین ماینینگ عملا باعث شده است که بخش عمده کنترل شبکه در دست گروه‌های کمی بیفتد.

ازآنجایی‌که توان پردازشی موردنیاز برای ماینینگ چه در شبکه بیت‌کوین و چه در شبکه اتریوم بسیار زیاد است، ماینرها دورهم جمع می‌شوند، توان پردازشی سیستم‌های خود را کنار هم می‌گذارند و در یک استخر (Pool) شروع به بیت‌کوین ماینینگ می‌کنند.

قیمت ارز pi network

در این حالت لاجرم باید یک نود یا یک گروه خاص کنترل کل استخر و کامپیوترهای آن را در دست بگیرند. با چنین کاری کنترل شبکه عملا در دست گروه‌های محدودی قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید بیشتر در این مورد بدانید به مقاله برندگان واقعی بیت‌کوین ماینینگ مراجعه کنید.

درصورتی‌که یک گروه بتواند بیش از نصف توان پردازشی شبکه بیت‌کوین را به دست بگیرد، این گروه عملا کنترل شبکه در دست خواهد گرفت. اتفاقی که به آن حمله ۵۱ درصد می‌گویند.

الگوریتم تایید تراکنش‌هایی که قرار است در پای نتورک استفاده شود، عملا به‌صورت پیش‌فرض از بروز چنین رخدادی و دادن کنترل شبکه به دست گروه‌های معدود جلوگیری می‌کند.

مطالبی که در این مقاله گفتیم حاصل بررسی شخصی خود من و همچنین مطالعه وایت‌پیتر ارز دیجیتال پای نتورک بود. من شخصا با بررسی این ارز دیجیتال نوظهور به این رسیدم که می‌توان به این ارز دیجیتال و بنیان‌گذاران آن اعتماد کرد.

از آنجایی هم که توضیح جزئیات فنی درباره نحوه عملکرد پای نتورک، این مقاله را بسیار طولانی می‌کرد، ترجیح دادم که این مسئله را به مقاله بعدی موکول کنم. در نتیجه اگر می‌خواهید در مورد این جزئیات فنی ارز دیجیتال پای نتورک اطلاعاتی کسب کنید، مقاله بعدی ما در مورد نحوه عملکرد شبکه پای یا ارز دیجیتال پای نتورک را از دست ندهید.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

کد معرف

سلام. یی سوالی داشتم ایا با کامپیوترهم نصب میشه؟؟؟

کد معرف

ارز پای کی ارزش گذاری میشه? چطور استخراجش کنیم?

از طریق گوگل پلی نصب کنید وبعد از نصب فیلتر شکن فعال کنید وارد اپ پی نتورک بشین و اطلاعات شخصی خودتون را وارد کنید
و قسمت بعدی کد معرف ازتون می‌خواد
میتونین این کد بنده را بزنید

امیدوارم کمکی به ایرانیان عزیز کرده باشم
آینده پی نتورک فوق العاده هست از دست ندهید

داداش خسته نباشی یه لینکی چیزی بده من تازه واردم در واتساپ ازت سوال دارم

برنامه شو میتونید از فروشگاه پلی دانلود کنید و ماین کنیدبا کد معرف من وارد بشید

بیا تلگرام راهنماییت کنم

سلام بسیار برنامه خوب وآینده داریه ومن یه شما توصیه میکنم هر چه زود تر نصب کنید چون سرعت استخراج پای به مرور کمتر وکمتر میشه واین برنامه هیچ ضرری نداره نه کلاهبرداریه نه باتری گوشی رو خالی میکنه وازهمه نظر عالیه فقط برای اینکه سرعت استخراجتون بره بالاتر لازمه که با کد دعوت کسی وارد بشید:

واقعا توضیح‌های شما کامل و قانع کننده بود.تشکر

فاز سوم کِیه ؟چه طوریه؟

تقریبا اواخر سال۲۰۲۱.
شایدم زودتر

تشکر مهندس جان واتساپ نداری بازم سوال داریم

اگه کسی میدونه راهنمایی کنه منم نتونستم شماره تلفنمو ثبت کنم

اگه همراه اولی هستی باید با فیسبوک وریفای کنی

به ایدی من در تلگرام پیام بدید راهنمایتون کنم

دمت گرم داداش.و تشکر
خیلی قشنگ توضیح دادید در مورد پای.
فقط منتظرم این پروژه تکمیل بشه تا ببینم کسانی که حرف از کلاهبرداری می زدند و باعث شدن خیلی از هوطنانمون این فرصت درامدزایی را از دست بدند جز ناله و نفرین چیزی نخواهند داشت.
برید توی سایت الکسا ببنید رتبه بیشترین کاربران پای از ژاپن – روسیه – هند و آمریکاست
قابل توجه کسانی که می گفتند فقط جهان سومی ها گول این پروژه ها را می خورند!!!

داداش خسته نباشی یه لینکی چیزی بده من تازه واردم در واتساپ ازت سوال دارم

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

اونا رو پولاشون به هم نزدیک کرد ما رو باورامون

اخیرا تعداد زیادی از کاربران از ما در مورد ارز دیجیتال پای که به صورت PI نوشته میشه سوال می پرسن، پای نتورک یا PI Network اولین ارز دیجیتال است که با گوشی همراه قابل ماین کردن است. این توضیحی است که در وبسایت رسمی پای نوشته شده، البته قبل از توضیح دادن در مورد پای نتورک باید بگم که قبلا هم ارزهایی بودن که با گوشی همراه قابلیت استخراج داشتن ولی حتما تفاوت هایی در پای وجود داره که با وجود پروژه های مشابه باز هم خودش رو اولین میدونه.

برای خود من خیلی جالب بود که اکثر کاربران سوالشون اینه که پروژه پای کلاهبرداریه یا نه؟ سوال جالبی که شاید چند سال قبل کمتر پرسیده میشد ولی با توجه به کلاهبرداری های گسترده ای که در حوزه ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد، این سوال رو اخیرا خیلی زیاد میپرسن مخصوصا وقتی که یک پروژه در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی کاربر جذب میکنه. قطعا در ادامه در مورد اینکه این پروژه چطور تونسته در مدت زمان کمی، کاربران زیادی جذب بکنه توضیح میدیم ولی قبلش به سایت این پروژه نگاهی بندازیم. دوست خوبم جادی در یک ویدیو توضیح داده که چرا پای نتورک کلاهبرداری هستش

قیمت ارز pi network

اگه نگاهی به سایت پای نتورک (Pi Network) بندازین، جملاتی خواهید دید شامل استخراج ارزهای دیجیتالی سخت شده، سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتالی پر ریسک هستش، تعداد خیلی زیادیمون از انقلاب ارزهای دیجیتالی جا موندیم، پای استخراج ارز دیجیتال رو آسون میکنه، با گوشی موبایلتون بدون مصرف کردن باتری، ماین کنین.

بعد از دیدن این جملات با ویژگی های پای آشنا میشیم که شامل غیر متمرکز بودن، دوستدار محیط زیست و قابلیت ماین با گوشی موبایل، البته یه گزینه explore more هم هست که اگه واردش بشین whitepaper این پروژه رو میتونین مشاهده کنین.

در صفحه اول سایت یک دروغ بزرگ نقش بسته و پای نتورک خود را اینگونه معرفی کرده است: اولین ارز دیجیتالی که می‌توانید با گوشی خود، آن را استخراج کنید.

از نظر تئوری و روی کاغذ، از هر سخت‌افزاری که دارای توان پردازشی باشد می‌توان برای ماینینگ همه ارزهای دیجیتال، حتی بیت کوین استفاده کرد. اگر در نرم‌افزار و سخت‌افزار تخصص داشته باشید، حتی می‌توانید بیت کوین و اتریوم را هم با تلفن همراه استخراج کنید. البته ماینینگ با تلفن‌ همراه به‌هیچ‌ عنوان سودآوری ندارد اما فقط بدانید که روی کاغذ همه ارزهای دیجیتال را می‌توان با تلفن همراه استخراج کرد.

همچنین، افراد باسابقه در این حوزه، احتمالاً با ارز دیجیتال الکترونیوم آشنا هستند. الکترونیوم و چند پروژه دیگر هم از مدت‌ها قبل ایده ماینینگ با تلفن همراه را ارائه کرده بودند. پس، این ادعای وب‌سایت پای نتورک دروغی بیش نیست.

با بررسی بیشتر این سایت متوجه می‌شویم که هدف از موجودیت پای، آسان‌‌تر کردن فرایند استخراج است. پای نتورک، ماینینگ را کار سختی می‌داند که انرژی بسیاری برای آن تلف می‌شود و هدف خود را تسهیل این فرایند می‌داند.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ماینینگِ آسان، نمی‌تواند هدف باشد. حتی کل فرایند ماینینگ نیز هدف نیست، بلکه وسیله‌ای است برای تأمین امنیت شبکه‌ای که اهداف دیگری دارد. برای مثال، هدف بیت کوین ارائه روشی برای پرداخت‌های همتابه‌همتا و غیرمتمرکز است که در آن مشکل دوبار خرج کردن نیز وجود نداشته باشد. هدف اتریوم ارائه قراردادهای هوشمند بر بستری غیرمتمرکز است. هدف آیوتا، فعالیت در حوزه اینترنت اشیاست. اما هدف غایی پای چیست؟

هر کس که تا به حال فقط نگاهی سریع به وایت پیپر پروژه‌های بزرگ بلاک چینی انداخته باشد، متوجه غیرحرفه‌ای بودن و جنبه تبلیغاتی آن می‌شود. برای بررسی وایت‌پیپر پای نتورک، نیازی نیست در این‌ باره دانش فنی داشته باشید. کافیست آن را ورق بزنید و با وایت‌پیپر پروژه‌هایی مانند کاردانو مقایسه کنید. با یک نگاه سریع می‌توان تفاوت بین یک پروژه خوب با یک طرح کلاهبرداری ناشیانه را متوجه شد.

این موضوع که هرچه تعداد زیر مجموعه هاتون بیشتر باشه سرعت استخراجتون بیشتره باعث شده که هر کسی که این برنامه رو نصب میکنه به دوستان و آشنایان خودش معرفی میکنه که بتونه پای بیشتری به دست بیاره و یه روزی میلیون دلاری سرمایه داشته باشه! جالب اینجاست که وقتی میخوان این پروژه رو به دوستان و آشنایان خودشون معرفی کنن با بیت کوین مقایسه اش میکنن و میگن اگر چند سال پیش بیت کوین خریده بودی الان سرمایه ات چندین میلیون دلار بود ولی نمیگن که بیت کوین حرف اصلیش انتقال ارزش بین افراد بدون استفاده از سیستم مرکزی (مثل بانک) بود و تونست این ادعای خودش رو ثابت کنه و مردم ازش استفاده بکنن و ارزشمند بشه.

بیت کوین به عنوان یک راه حل برای مسئله ای که تا قبل از بیت کوین حل نشده بود ارائه شد ولی پای صرفا خودش را با بیت کوین مقایسه میکنه ؟ چون بیت کوین از ارزش صفر به ۲۰ هزار دلار رسید پس هر پروژه دیگه ای اومد گفت منم مثل بیت کوین هستم و هیچ حرف جدیدی ندارم باید به ۲۰ هزار دلار یا بیشتر برسه ؟!!!

ممکنه پروژه دیگه ای با حرف بیت کوین خودش رو معرفی کنه و حتی موفق تر از بیت کوین باشه ولی راه خیلی سخته رو در پیش خواهد داشت چرا که بیت کوین در حال حاضر خیلی شناخته شده هستش. ولی آیا واقعا پای میتونه جایگزینی برای بیت کوین باشه ؟

اگه وایت پیپر بیت کوین رو مطالعه کنین متوجه میشین که نویسنده داره از یه تکنولوژی جدید با جزئیات صحبت میکنه ولی وقتی وایت پیپر پای رو مطالعه میکنین، همش داره از پروژه های معروف مثل پیپال، استلار، بیت کوین و …. صحبت میکنه و کلیات رو میگه و هیچ اشاره ای به جزئیات پروژه پای نمیکنه!

شبکه بیت کوین برای اینکه امنیت شبکه اش تضمین بشه نیاز داره که عملیات ریاضی که در نظر گرفته شده توسط ماینرها حل بشه و هرچه تعداد ماینرها بیشتر بشه امنیت این شبکه بیشتر میشه، ماینرها در ازای حل کردن این مسئله ریاضی پاداش دریافت میکنن، در واقع این پاداش انگیزه ای هستش برای ماینرها که به شبکه بیت کوین خدمت کنن ولی در پای هیچ اطلاعاتی از شبکه و فرایند ماینینگ داده نشده، صرفا اشاره شده که با نصب اپلیکیشن موبایل میتونین ماین کنین. جالب اینجاست که بدون مصرف اینترنت و بدون مصرف باتری! نیاز نیست شما به اینترنت متصل باشید!

اگه فنی بخوایم نگاه کنیم باید اشاره کنیم که هر بلاکچینی نیاز به شبکه داره و اگه این بلاکچین در ابعاد جهانی داره فعالیت میکنه قاعدتا باید بر بستر اینترنت سوار شده باشه. چطور ممکنه که موبایل شما فرایند ماینینگ رو در حالتی که به اینترنت متصل نیست انجام بده ؟ چرا هیچ جایی در این رابطه صحبت نشده ؟ اصلا پای بلاکچین مجزا داره ؟ کوین هستش یا توکن ؟ مکانیزم اجماع در این شبکه چیه ؟

طبق وایت پیپر اطلاعاتی در این مورد که پای نتورک بلاکچین مجزا داره رو نداریم و با توجه به اینکه بدون اتصال به اینترنت هم میتونین پای به دست بیارین منطقا باید پای توکن باشه بر بستر یکی از بلاکچین های موجود راه اندازی شده باشه و صرفا از طریق اپلیکیشن داره توکن های خودش رو توزیع میکنه!

یه لحظه صبر کنین، گفتیم منطقا باید توکن باشه چون همینجوری داره توکن های خودش رو توزیع میکنه، جالب اینجاست که قابل ماین هستش !!

پس اشتباه نکنیم، پای باید کوین باشه، هر کوین بلاکچین خودش رو داره و تراکنش های شبکه خودش رو با مکانیزم اجماعی  که در نظر گرفته در بلاک ها ثبت میکنه، حالا سوال اینجاست که بلاکچین شبکه پای کجاست ؟ تراکنش ها در کجا ذخیره میشن ؟ چه فضای ذخیره سازی برای بلاکچین پای در نظر گرفته شده ؟ ماینرهای پای در واقع گوشی های موبایل هستن، یعنی هر گوشی موبایل باید اطلاعات زیادی رو ذخیره بکنه که کسی نتونه در این شبکه تقلب کنه و دوبار خرج کردن انجام بده؟!

حتما میدونین که بیت کوین برای تمامی مشکلاتی که ارزهای دیجیتالی قبل از اون داشتن راه حل ارائه داده یکی از این مشکلات، حمله دوبار خرج کردن بود که بیت کوین این مشکل رو حل کرد، پای چطور این مشکل رو حل میکنه؟ آیا گوشی های موبایل توانایی ذخیره سازی حجم زیاد تراکنش ها رو دارن ؟ واقعا گوشی های موبایل دارن فرایند ماینینگ انجام میدن؟

بیشتر به نظر میرسه که این نرم افزار داره یه عدد به کاربران نشون میده و با عضو گیری سرعت زیاد شدن این عدد بیشتر میشه. توقع ما اینه که در وایت پیپر در مورد این مسائل صحبت میکردن ولی وقتی با طرفداران این ارز دیجیتالی صحبت میکنیم بلافاصله میرن سمته اینکه داشجویان دانشگاه استنفورد این ارز دیجیتالی رو ساختن، دانشگاه استنفورد پشت این قضیه است!

hولا که ربطی به صحبت های ما نداره این موضوع، ما گفتیم زیر ساخت این شبکه رو بیشتر توضیح بدین نه سازندگانش رو، دوما که قرار نیست هر کسی که فارغ التحصیل دانشگاه معتبری هستش، کلاهبرداری نکنه! البته ما نگفتیم پای کلاهبرداره، تیتر این پست هم نوشتیم که پای داره بستری برای کلاهبرداری آماده میکنه! سوما این پروژه توسط چند نفر که در این دانشگاه درس خوندن ساخته شده نه توسط این دانشگاه و خود

دانشگاه هیچ ادعایی در این زمینه نداره! حتی خود سازندگان پای هم انقدر در موردش صحبت نمیکنن و ازش طرفداری نمیکنن که الان افرادی که با این پروژه آشنا شدن دارن ازش طرفداری میکنن!!!!

در حال حاضر تعداد کاربران پای خیلی زیاد هستش و همه دارن پای استخراج میکنن و به دست میارن، این توکن یا کوین داره فقط عرضه میشه، چه تقاضایی براش هست ؟ واقعا فکر میکنین که فردا به اکسچنجی اضافه بشه شما میلیونر میشین؟

وقتی هیچ تقاضایی براش وجود نداره و همه فروشنده هستن قیمت به صفر میرسه! حالا چه فرقی میکنه که شما یه دونه پای داشته باشی یا 10 میلیون پای! کلاهبرداری فقط این نیستش که شما پول خودتون رو از دست بدین، بله پول سرمایه شما هستش ولی آیا زمان سرمایه شما نیست ؟ حتی اگه هیچ ضرری هم برای موبایلتون نداشته باشه، شما وقتتون رو دارین در این پروژه سرمایه گذاری میکنین و هدر میدین، آیا این خودش کلاهبرداری نیست؟

تمام پروژه‌های معتبر، در وب‌سایت رسمی خود بخشی را به توسعه‌دهندگان و ارائه دستورالعمل‌های لازم برای فعالیت آن‌ها اختصاص داده‌اند، اما در این پروژه که هدفش چیزی جز جذب مخاطب نیست، هیچ بخشی به توسعه‌دهندگان اختصاص نیافته است. تمام پروژه‌های بلاک چینی معتبر، کاملاً متن باز (Open Source) یا حداقل در بخشی‌هایی متن باز هستند.

اما مشخص نیست که پای نتورک روی چه کد یا چه بلاک چینی پیاده شده است. هیچ اطلاعاتی در مورد کد بلاک چین در وایت پیپر و هیچ لینکی نیز برای دسترسی به کد وجود ندارد. می‌دانیم که تمام پروژه‌های معتبر در حوزه ارز دیجیتال، کد بلاک چین یا قرارداد هوشمند خود را در سایت «گیت‌هاب» ثبت می‌کنند. اما پای نتورک کد بلاک چین خود را در جایی ثبت نکرده است، البته اگر کدی وجود داشته باشد.

در قسمتی از وایت‌پیپر در مورد میزان عرضه این کوین (یا توکن!) صحبت شده است. در ادامه به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

میزان عرضه نهایی این توکن از مجموع سه عدد M ،R و D به دست می‌آید. R پاداش ریفرال‌ها (دعوت از دیگران) است که خود، درصدی از M است. D نیز پاداش توسعه‌دهندگان است که درصدی از مجموع M و R است. پس برای محاسبه R و D ابتدا باید M را داشته باشیم. در این مقاله فرمولی برای محاسبه M آورده شده است:

M=∫f(p)dx

در این رابطه، P تعداد افرادی است که در فرایند ماینینگ مشارکت می‌کنند. f نیز بیانگر تابعی است که متغیرِ آن P است. اولین ایراد فرمول این است که هیچ اطلاعاتی درباره تابع f وجود ندارد و عملا نمی‌دانیم قرار است از چه چیزی انتگرال گرفته شود. دومین ایراد این است که متغیرِ تابع با متغیر انتگرال متفاوت است. البته این موضوع ایرادی در روند انتگرال‌گیری به وجود نمی‌آورد،

اما پاسخ انتگرال یک تابع دومتغیره از x و p خواهد بود. که کران بالا و پایین هیچ‌کدام از آن دو را نمی‌دانیم! در واقع، M به جای اینکه عدد باشد، یک تابع دومتغیره به علاوه یک عدد ثابت است که نه کران‌های هیچکدام از متغیرها را می‌دانیم و نه عدد ثابت را.

قیمت ارز pi network

ما قیمت های ارز دیجیتال رو از سایت Coingecko دریافت میکنیم و در این سایت ذکر شده که ارز دیجیتال پای در اکسچنج FUBT با قیمت حدود ۰.۳۵ دلار داره معامله میشه، به همین دلیل به اکسچنج FUBT مراجعه کردیم و متوجه شدیم که واریز و برداشت پای در دست تعمیر هستش و شما در تصویر بالا میتونین مشاهده بکنین. با توجه به اینکه پای که شما کاربران از طریق اپلیکیشن به دست میارین هم قابلیت برداشت و انتقال نداره، پس میشه به راحتی به این نتیجه رسید که این قیمتی که در حال حاضر داره معامله میشه ساختگی هستش و هیچ کدوم از کاربران پای خودشون رو معامله نکردن. پس این قیمت قابل استناد نیست. قیمت معامله پای در FUBT حدود ۰.۳۵ دلار هستش ولی تراکنش های پای معلوم نیست که کجا ثبت میشه، شایدم جایی ثبت نمیشه و بلاکچینی وجود نداره که به نظرم خیلی احتمالش بیشتره! به نظر میاد که پای توسط کاربران معامله نمیشه و دست های پشت پرده در حال معامله این ارز دیجیتالی هستن.

با افراد زیادی که دارن این پروژه رو تبلیغ میکنن صحبت کردم، جالب اینجاست که اکثرا حرفشون اینه که چیزی که از دست نمیدیم، نه پول میخواد بذاریم نه باتری مصرف میکنه نه اینترنت میخوره، فقط یکم وقت میذاریم که چند سال بعد میلیاردر بشیم!

دوست عزیز، در نظر داشته باش که نصب برنامه ها میتونه برای شما مشکلاتی ایجاد بکنه، مثلا از این برنامه ها در آینده میشه برای جاسوسی استفاده کرد یا برای اینکه تبلیغات به شما نشون بدن مثلا نوتیفیکیشن های تبلیغاتی رو موبایل براتون بیاد یا مشکلات دیگه ای که ممکنه اتفاق بیفته.

خیلی بهمون پیام دادن که کدوم جاسوسی وقتی این برنامه هیچ دسترسی به گوشی رو از ما نگرفته پس نمیتونه اطلاعات مارو جاسوسی کنه، بله در حال حاضر شاید نتونه ولی این امکان وجود داره که در آینده این دسترسی هارو از شما بگیره و جاسوسی شمارو بکنه.

یکی از خطرات احتمالی دیگه ای که میتونه نصب این نرم افزار داشته باشه اینه که شما با نصب این برنامه در واقع سرباز یک سیستم مرکزی میشین! بله سرباز میشین که وقتی خواستن به یک سروری حمله DDOS انجام بدن شما که این نرم افزار رو دارین در واقع خط مقدم این حمله هستین و بهشون کم میکنین تا به هدفی که دنبالش هستن برسن. وقتی میلیون ها نود در کل دنیا داشته باشه میتونه به راحتی حملاتی شبیه DDOS رو تدارک ببینه و از دستگاه های شما بدون هیچ هزینه ای به هرجایی که خواست بدون رد و نشونی حمله کنه!

دقت بکنین که فروش اطلاعات هم ممکنه، مثلا گوگل سرویس های رایگانی به شما میده از جمله، ایمیل، موتور جستجو و جالب اینجاست که این سرویس ها برای کاربران رایگان هستش ولی از تمامی اطلاعات کاربران برای درآمد زایی خودش استفاده میکنه.

پای نتورک (Pi Network) هم اگرچه رایگانه ولی قطعا صاحبانش پول های خیلی زیادی از طریق فروش اطلاعات کاربرانشون میتونن به جیب بزنن، هر چقدر تعداد کاربرانشون بیشتر باشه، پول بیشتری میتونن به دست بیارن. حتی میتونن پول زیادی دریافت کنن تا بدون رد و نشون حمله DDOS انجام داد!

البته فروش اطلاعات کاربران یه مثال بود، راه های دیگه ای هم هست مثل برگزاری ICO برای بقیه پروژه ها، وقتی شما تعداد زیادی کاربر داشته باشین که هر روز به نرم افزار شما سر میزنن، می تونین به راحتی برای پروژه های دیگه تبلیغات کنین و کسب درآمد کنین یا حتی پورسانت بگیرین از سرمایه گذاری این همه کاربری که دارین…

اخبار بیت کوین,خرید و فروش بیت…

اونا رو پولاشون به هم نزدیک کرد ما رو باورامون

اخبار بیت کوین,خرید و فروش بیت کوین,اموزش استخراج بیت کوین,کیف پول بیت کوین,اموزش بیت کوین,سرمایه گذاری در بیت کوین

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این انتشارات


مطلبی دیگر از این انتشارات


مطلبی دیگر از این انتشارات

با سلام به همه شما عزیزان ، در این مقاله قصد داریم آینده و شرایط ارز تازه وارد pi network را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید .

اخیرا تعداد زیادی از کاربران از ما در مورد ارز دیجیتال پای که به صورت PI نوشته میشه سوال می پرسن، پای نتورک یا PI Network اولین ارز دیجیتال است که با گوشی همراه قابل ماین کردن است. این توضیحی است که در وبسایت رسمی پای نوشته شده، البته قبل از توضیح دادن در مورد پای نتورک باید بگم که قبلا هم ارزهایی بودن که با گوشی همراه قابلیت استخراج داشتن اما قطعا تفاوت هایی در پای وجود داره که با وجود پروژه های مشابه باز هم خودش رو ارز برتر میدونه.

قیمت ارز pi network

خیلی ها معتقدن که پای باعث نمیشه که کسی سرمایه خودش رو از دست بده ولی تبلیغات ثبت شده از طریق گوگل ادز و سایت های تبلیغاتی دیگه نشون میده که مردم فریب شعارهای پروژه پای رو خوردن و سرمایه های خودشون رو دارن در راهه تبلیغات این پروژه از دست میدن. سرمایه هایی که برای گرفتن ریفرال و به دست آوردن پای بیشتر هر روز داره خرج میشه و واقعا جای نگرانی داره. البته برنامه های ریفرال این چنینی از پلن های بازاریابی هستش و باعث میشه که کاربران از طریق کاربران فعلی به پروژه اضافه بشن و سریعتر تعداد کاربران افزایش پیدا بکنه. نرم افزار پای بیش از یک میلیون بار نصب شده و طبق نظراتی که در گوگل پلی گذاشتن تقریبا اکثر افرادی که نصبش کردن، راضی بودن و تعداد کمی از کاربران با این برنامه مشکل داشتن. این برنامه رایگان هستش و بدون مصرف اینترنت و باتری موبایل شما میتونین ارز دیجیتال پای استخراج کنین فقط با نصب نرم افزار پای که در سایت رسمیشون معرفی شده، هرچه تعداد زیر مجموعه هاتون بیشتر باشه با سرعت بیشتری میتونین پای استخراج کنین!

این موضوع که هرچه تعداد زیر مجموعه هاتون بیشتر باشه سرعت استخراجتون بیشتره باعث شده که هر کسی که این برنامه رو نصب میکنه به دوستان و آشنایان خودش معرفی میکنه که بتونه پای بیشتری به دست بیاره و یه روزی میلیون دلاری سرمایه داشته باشه! جالب اینجاست که وقتی میخوان این پروژه رو به دوستان و آشنایان خودشون معرفی کنن با بیت کوین مقایسه اش میکنن و میگن اگر چند سال پیش بیت کوین خریده بودی الان سرمایه ات چندین میلیون دلار بود ولی نمیگن که بیت کوین حرف اصلیش انتقال ارزش بین افراد بدون استفاده از سیستم مرکزی (مثل بانک) بود و تونست این ادعای خودش رو ثابت کنه و مردم ازش استفاده بکنن و ارزشمند بشه.

بیت کوین به عنوان یک راه حل برای مسئله ای که تا قبل از بیت کوین حل نشده بود ارائه شد ولی پای صرفا خودش را با بیت کوین مقایسه میکنه ؟ چون بیت کوین از ارزش صفر به ۲۰ هزار دلار رسید پس هر پروژه دیگه ای اومد گفت منم مثل بیت کوین هستم و هیچ حرف جدیدی ندارم باید به ۲۰ هزار دلار یا بیشتر برسه ؟!!!

ممکنه پروژه دیگه ای با حرف بیت کوین خودش رو معرفی کنه و حتی موفق تر از بیت کوین باشه ولی راه خیلی سخته رو در پیش خواهد داشت چرا که بیت کوین در حال حاضر خیلی شناخته شده هستش. ولی آیا واقعا پای میتونه جایگزینی برای بیت کوین باشه ؟

اگه وایت پیپر بیت کوین رو مطالعه کنین متوجه میشین که نویسنده داره از یه تکنولوژی جدید با جزئیات صحبت میکنه ولی وقتی وایت پیپر پای رو مطالعه میکنین، همش داره از پروژه های معروف مثل پیپال، استلار، بیت کوین و …. صحبت میکنه و کلیات رو میگه و هیچ اشاره ای به جزئیات پروژه پای نمیکنه!

شبکه بیت کوین برای اینکه امنیت شبکه اش تضمین بشه نیاز داره که عملیات ریاضی که در نظر گرفته شده توسط ماینرها حل بشه و هرچه تعداد ماینرها بیشتر بشه امنیت این شبکه بیشتر میشه، ماینرها در ازای حل کردن این مسئله ریاضی پاداش دریافت میکنن، در واقع این پاداش انگیزه ای هستش برای ماینرها که به شبکه بیت کوین خدمت کنن ولی در پای هیچ اطلاعاتی از شبکه و فرایند ماینینگ داده نشده، صرفا اشاره شده که با نصب اپلیکیشن موبایل میتونین ماین کنین. جالب اینجاست که بدون مصرف اینترنت و بدون مصرف باتری! نیاز نیست شما به اینترنت متصل باشید!

اگه فنی بخوایم نگاه کنیم باید اشاره کنیم که هر بلاکچینی نیاز به شبکه داره و اگه این بلاکچین در ابعاد جهانی داره فعالیت میکنه قاعدتا باید بر بستر اینترنت سوار شده باشه. چطور ممکنه که موبایل شما فرایند ماینینگ رو در حالتی که به اینترنت متصل نیست انجام بده ؟ چرا هیچ جایی در این رابطه صحبت نشده ؟ اصلا پای بلاکچین مجزا داره ؟ کوین هستش یا توکن ؟ مکانیزم اجماع در این شبکه چیه ؟

طبق وایت پیپر اطلاعاتی در این مورد که پای نتورک بلاکچین مجزا داره رو نداریم و با توجه به اینکه بدون اتصال به اینترنت هم میتونین پای به دست بیارین منطقا باید پای توکن باشه بر بستر یکی از بلاکچین های موجود راه اندازی شده باشه و صرفا از طریق اپلیکیشن داره توکن های خودش رو توزیع میکنه!

یه لحظه صبر کنین، گفتیم منطقا باید توکن باشه چون همینجوری داره توکن های خودش رو توزیع میکنه، جالب اینجاست که قابل ماین هستش !!

پس اشتباه نکنیم، پای باید کوین باشه، هر کوین بلاکچین خودش رو داره و تراکنش های شبکه خودش رو با مکانیزم اجماعی  که در نظر گرفته در بلاک ها ثبت میکنه، حالا سوال اینجاست که بلاکچین شبکه پای کجاست ؟ تراکنش ها در کجا ذخیره میشن ؟ چه فضای ذخیره سازی برای بلاکچین پای در نظر گرفته شده ؟ماینرهای پای در واقع گوشی های موبایل هستن، یعنی هر گوشی موبایل باید اطلاعات زیادی رو ذخیره بکنه که کسی نتونه در این شبکه تقلب کنه و دوبار خرج کردن انجام بده؟!

حتما میدونین که بیت کوین برای تمامی مشکلاتی که ارزهای دیجیتالی قبل از اون داشتن راه حل ارائه داده یکی از این مشکلات، حمله دوبار خرج کردن بود که بیت کوین این مشکل رو حل کرد، پای چطور این مشکل رو حل میکنه؟ آیا گوشی های موبایل توانایی ذخیره سازی حجم زیاد تراکنش ها رو دارن ؟ واقعا گوشی های موبایل دارن فرایند ماینینگ انجام میدن؟

بیشتر به نظر میرسه که این نرم افزار داره یه عدد به کاربران نشون میده و با عضو گیری سرعت زیاد شدن این عدد بیشتر میشه. توقع ما اینه که در وایت پیپر در مورد این مسائل صحبت میکردن ولی وقتی با طرفداران این ارز دیجیتالی صحبت میکنیم بلافاصله میرن سمته اینکه داشجویان دانشگاه استنفورد این ارز دیجیتالی رو ساختن، دانشگاه استنفورد پشت این قضیه است! اولا که ربطی به صحبت های ما نداره این موضوع، ما گفتیم زیر ساخت این شبکه رو بیشتر توضیح بدین نه سازندگانش رو، دوما که قرار نیست هر کسی که فارغ التحصیل دانشگاه معتبری هستش، کلاهبرداری نکنه! البته ما نگفتیم پای کلاهبرداره، تیتر این پست هم نوشتیم که پای داره بستری برای کلاهبرداری آماده میکنه! سوما این پروژه توسط چند نفر که در این دانشگاه درس خوندن ساخته شده نه توسط این دانشگاه و خود دانشگاه هیچ ادعایی در این زمینه نداره! حتی خود سازندگان پای هم انقدر در موردش صحبت نمیکنن و ازش طرفداری نمیکنن که الان افرادی که با این پروژه آشنا شدن دارن ازش طرفداری میکنن!!!!

در حال حاضر تعداد کاربران پای خیلی زیاد هستش و همه دارن پای استخراج میکنن و به دست میارن، این توکن یا کوین داره فقط عرضه میشه، چه تقاضایی براش هست ؟ واقعا فکر میکنین که فردا به اکسچنجی اضافه بشه شما میلیونر میشین؟ وقتی هیچ تقاضایی براش وجود نداره و همه فروشنده هستن قیمت به صفر میرسه! حالا چه فرقی میکنه که شما یه دونه پای داشته باشی یا 10 میلیون پای! کلاهبرداری فقط این نیستش که شما پول خودتون رو از دست بدین، بله پول سرمایه شما هستش ولی آیا زمان سرمایه شما نیست ؟ حتی اگه هیچ ضرری هم برای موبایلتون نداشته باشه، شما وقتتون رو دارین در این پروژه سرمایه گذاری میکنین و هدر میدین، آیا این خودش کلاهبرداری نیست؟

خیلی ها از ما میپرسن که چرا ارز دیجیتال پای در قسمت قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال سایت میهن بلاکچین قیمت داره، ما قیمت های سایتمون رو از سایت Coingecko دریافت میکنیم و در این سایت ذکر شده که ارز دیجیتال پای در اکسچنج FUBT با قیمت حدود ۰.۳۵ دلار داره معامله میشه، به همین دلیل به اکسچنج FUBT مراجعه کردیم و متوجه شدیم که واریز و برداشت پای در دست تعمیر هستش و شما در تصویر بالا میتونین مشاهده بکنین. با توجه به اینکه پای که شما کاربران از طریق اپلیکیشن به دست میارین هم قابلیت برداشت و انتقال نداره، پس میشه به راحتی به این نتیجه رسید که این قیمتی که در حال حاضر داره معامله میشه ساختگی هستش و هیچ کدوم از کاربران پای خودشون رو معامله نکردن. پس این قیمت قابل استناد نیست. قیمت معامله پای در FUBT حدود ۰.۳۵ دلار هستش ولی تراکنش های پای معلوم نیست که کجا ثبت میشه، شایدم جایی ثبت نمیشه و بلاکچینی وجود نداره که به نظرم خیلی احتمالش بیشتره! به نظر میاد که پای توسط کاربران معامله نمیشه و دست های پشت پرده در حال معامله این ارز دیجیتالی هستن.

با توجه به اینکه قیمت پای هنوز مشخص نیست و در واقعیت قیمت آن صفر هستش، صفحه ی مرتبط با این ارز دیجیتالی در قسمت قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتالی میهن بلاکچین به این مطلبی که در حال خواندن آن هستین لینک کردیم تا کاربران متوجه بشن که این ارز دیجیتالی هنوز قیمت نداره و اطلاعات دقیق تری نسبت به آن کسب کنن.

با افراد زیادی که دارن این پروژه رو تبلیغ میکنن صحبت کردم، جالب اینجاست که اکثرا حرفشون اینه که چیزی که از دست نمیدیم، نه پول میخواد بذاریم نه باتری مصرف میکنه نه اینترنت میخوره، فقط یکم وقت میذاریم که چند سال بعد میلیاردر بشیم!

دوست عزیز، در نظر داشته باش که نصب برنامه ها میتونه برای شما مشکلاتی ایجاد بکنه، مثلا از این برنامه ها در آینده میشه برای جاسوسی استفاده کرد یا برای اینکه تبلیغات به شما نشون بدن مثلا نوتیفیکیشن های تبلیغاتی رو موبایل براتون بیاد یا مشکلات دیگه ای که ممکنه اتفاق بیفته.

خیلی بهمون پیام دادن که کدوم جاسوسی وقتی این برنامه هیچ دسترسی به گوشی رو از ما نگرفته پس نمیتونه اطلاعات مارو جاسوسی کنه، بله در حال حاضر شاید نتونه ولی این امکان وجود داره که در آینده این دسترسی هارو از شما بگیره و جاسوسی شمارو بکنه.

یکی از خطرات احتمالی دیگه ای که میتونه نصب این نرم افزار داشته باشه اینه که شما با نصب این برنامه در واقع سرباز یک سیستم مرکزی میشین! بله سرباز میشین که وقتی خواستن به یک سروری حمله DDOS انجام بدن شما که این نرم افزار رو دارین در واقع خط مقدم این حمله هستین و بهشون کم میکنین تا به هدفی که دنبالش هستن برسن. وقتی میلیون ها نود در کل دنیا داشته باشه میتونه به راحتی حملاتی شبیه DDOS رو تدارک ببینه و از دستگاه های شما بدون هیچ هزینه ای به هرجایی که خواست بدون رد و نشونی حمله کنه!

دقت بکنین که فروش اطلاعات هم ممکنه، مثلا گوگل سرویس های رایگانی به شما میده از جمله، ایمیل، موتور جستجو و جالب اینجاست که این سرویس ها برای کاربران رایگان هستش ولی ازتمامی اطلاعات کاربران برای درآمد زایی خودش استفاده میکنه.

پای نتورک (Pi Network) هم اگرچه رایگانه ولی قطعا صاحبانش پول های خیلی زیادی از طریق فروش اطلاعات کاربرانشون میتونن به جیب بزنن، هر چقدر تعداد کاربرانشون بیشتر باشه، پول بیشتری میتونن به دست بیارن. حتی میتونن پول زیادی دریافت کنن تا بدون رد و نشون حمله DDOS انجام داد!

البته فروش اطلاعات کاربران یه مثال بود، راه های دیگه ای هم هست مثل برگزاری ICO برای بقیه پروژه ها، وقتی شما تعداد زیادی کاربر داشته باشین که هر روز به نرم افزار شما سر میزنن، می تونین به راحتی برای پروژه های دیگه تبلیغات کنین و کسب درآمد کنین یا حتی پورسانت بگیرین از سرمایه گذاری این همه کاربری که دارین…

قبول دارم که بیت کوین از ۰ دلار به ۲۰ هزار دلار رسید و تقریبا همه این موضوع رو بارها شنیدیم ولی چرا نشنیدیم که چرا بیت کوین ارزشمند شد؟! بیت کوین مسئله خیلی مهمی رو حل کرد و ما میتونیم از تکنولوژی جدیدی که بیت کوین به دنیا معرفی کرد در حوزه های مختلفی استفاده بکنیم. چرا صحبت هامون در مورد تکنولوژی بیت کوین نیست و صرفا همه جا در مورد قیمت صحبت میکنیم؟!

امیدواریم که این رویه تغییر بکنه و طرفداران و کسانی که با این حوزه به تازگی آشنا شدن، رویای یک شبه پولدار شدن رو کنار بذارن. وظیفه خودم میدونستم که توصیه کنم وقتتون رو در پروژه پای هدر ندین !

تشکر بابت مطالعه مطلب ، برای دسترسی به مطالب بیشتر من رو دنبال کنید .

منبع : میهن بلاک چاین

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع

قیمت ارز pi network


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

کوین سرا – در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار بیت کوین و ارزهای رمزپایه مطلع می شوید.

ریپل همچنان دستخوش شکایت SEC و تتراگون؛ سقوط به رده پنجم جدول

چراغ سبز OCC به بانک ها برای استفاده از ارزهای پایدار و شبکه آنها


افزایش کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم

انتقال 1000 بیت کوین در دوازدهمین سالگرد ایجاد بلاک چین آن

قیمت ارز pi network

ارز رمزپایه پای نتورک (Pi Network) چیست؟ چگونه می توان آن را استخراج کرد؟ در این مطلب سعی شده درباره این ارز رمزنگاری به صورت بی طرفانه صحبت شود. این ارز اخیرا در لیست کوین مارکت کپ قرار گرفته است. هر چند در این سایت اعلام شده که ارز پای نتورک بدون بررسی کامل لیست شده است. این ارز با هدف امکان استخراج ارزهای رمزنگاری با استفاده از تلفن همراه ارائه شده است.

همانطور که دنیای ما روز به روز دیجیتالی تر می شود، ارزهای رمزپایه نیز همگام با آن تغییر می کنند. هر روز ارزهای رمزنگاری جدید با ویژگی ها و فرصت های جدید وارد بازار می شوند. پای نتورک نمایانگر نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال است که عموم مردم به آن دسترسی دارند. در حال حاضر، تمام افرادی که تلفن هوشمند دارند می توانند ارز رمزنگاری Pi را استخراج کنند.

ارز رمزنگاری Pi در سال 2019 توسط سه فارغ التحصیل از دانشگاه استنفورد راه اندازی شد و به سرعت در میان کاربران محبوبیت یافت. این ارز یک پلتفرم رمزنگاری جدید است که آن را برای تغییر حوزه استخراج ارز رمزنگاری با تلفیق “ویژگی استخراج و کسب درآمد از طریق گوشی هوشمند” ایجاد کرده اند.

پای نتورک بر این باور ساده ایجاد شده که شبکه های بلاک چین و ارزهای رمزنگاری خارج از دسترس عموم هستند. برای مثال، دیگر نمی توان بیت کوین را با یک کامپیوتر خانگی استخراج کرد و برای ادامه این کار به تجهیزات بسیار گران قیمت نیاز است. بیشتر مردم به این تجهیزات دسترسی ندارند و این باعث دور نگهداشتن  مردم از اکوسیستم ارز رمزنگاری می شود. 

ارز پای را می توان از طریق تلفن همراه استخراج کرد و  برای این کار نیازی به شروع برنامه ندارد. این امر نحوه استخراج را کاملا تغییر داده و افرادی که به دلیل هزینه ها و پیچیدگی  استخراج از دنیای ارز رمزنگاری دور هستند را تشویق می کند تا به این پروژه ملحق شوند. مشارکت در اکوسیستم پای هم رایگان (تقریبا) و هم آسان است.

ارز رمزنگاری پای نتورک اولین ارز اجتماعی است که مرحله بتای آن در تاریخ 14 مارس سال 2019 توسط دکتر نیکلاس کوکالیس (مدیر بخش فناوری)، دکتر چنگ دیائو فن (مدیر بخش تولید) و وینسنت مک فیلیپ (رئیس انجمن پای) راه اندازی شد.

ارز پای به سرعت مورد علاقه کاربرانی قرار گرفت که مایل به عضویت در یک شبکه اجتماعی جدید و استخراج ارز رمزنگاری بودند.

پای نتورک به کاربرن این امکان را می دهد تا ارز رمزنگاری پای را از هر دستگاه موبایلی استخراج کنند. به طور کلی، این نتیجه تکامل ارزهای رمزنگاری است. در حالی که استخراج  بیت کوین هنوز هزینه های هنگفتی را  تحمیل می کند و همچنین هزینه های برق آن بالاست که برای محیط زیست مضر است، توسعه دهندگان ارز پای یک گام بزرگ به سمت پیشرفت و تکامل فرایندهای استخراج برداشته اند.

 ایده اصلی، ایجاد شبکه ای کاربر پسند بوده که افراد بتوانند با استفاده از یک برنامه موبایل، زنجیره های خود را بسازند و ارزها را با حداقل هزینه و مصرف باطری خیلی پایین استخراج کنند. پای نتورک از الگوریتم اثبات کار استفاده می کند. در حال حاضر، تیم توسعه یک نسخه بتا از SDK خود و یک جعبه شنی برای آزمایش تراکنش ها (جعلی) بین کاربران منتشر کرده است.

سرور پای از خط و مشی یک سیستم غیرمتمرکز تقلید می کند و بعد از عملیاتی شدن به این کار ادامه خواهد داد. طی این مرحله، بهبود تجربه کاربر در مقایسه با مرحله پایدار شبکه اصلی امکان پذیر و نسبتا آسان است. تمام ارزهای استخراج شده کاربران پس از راه اندازی، به شبکه جدید منتقل خواهند شد.

به عبارت دیگر، این شبکه جدید موجودی کلیه دارندگان حساب کاربری در مرحله اول را مسدود خواهد کرد و همان روش سیستم های کاملا غیر متمرکز را ادامه خواهد داد! پای در این مرحله در صرافی ها نمایش داده نمی شود و خرید آن با هر ارز دیگری غیر ممکن است.

قبل از شروع شبکه اصلی، نرم افزار میزبان در شبکه آزمایشی مستقر خواهد شد. این شبکه دقیقا از همان برنامه قابل اطمینان شبکه اصلی استفاده می کند. تیم اصلی پای، میزبان چندین نود در شبکه آزمایشی خواهند بود، اما آنها تعداد بیشتری از پیشگامان را تشویق به راه اندازی نودهای خود در این شبکه خواهند کرد.

در واقع، به پیشگامان توصیه می شود تا برای وصل کردن هر نود به شبکه اصلی از شبکه آزمایشی شروع کنند. شبکه آزمایشی در مرحله اول به صورت دوره ای و موازی با شبیه ساز پای اجرا می شود. برای مثال، نتایج هر دو سیستم روزانه مقایسه می شوند تا گپ ها و خطاهای شبکه آزمایشی برطرف شوند.

شبکه آزمایشی این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا اصلاحاتی را پیشنهاد و اعمال کنند. پیش از راه اندازی موازی، شبکه آزمایشی به حالتی می رسد که نتایجش با شبیه ساز یکی می شود. وقتی که جامعه آماده شود، پای به مرحله بعدی منتقل خواهد شد.

وقتی که تیم توسعه تشخیص دهد که نرم افزار برای تولید آماده است و در شبکه آزمایشی کاملا آزمایش شده، شبکه اصلی پای نتورک راه اندازی خواهد شد. نکته مهم این که در طول انتقال به شبکه اصلی، فقط حساب های تایید شده که متعلق به افراد واقعی هستند، مسدود نخواهند شد.

پس از آن، مرحله اول و شبکه شبیه سازی شده به پایان می رسند و سیستم به طور مستقل و برای همیشه به کار خود ادامه خواهد داد.تیم توسعه و جامعه پای در آینده به روزرسانی هایی را ارائه خواهند کرد. مانند سایر بلاک چین ها، پیاده سازی و گسترش شبکه به نود های به روز رسانی شده نرم افزار بستگی خواهند داشت.

هیچ مرجع نظارتی این ارز را کنترل نخواهد کرد و کاملا غیر متمرکز خواهد بود.سایر کاربران جعلی یا تکراری حذف خواهند شد. در این مرحله پای در صرافی ها عرضه خواهد شد.

اما آنچه از این مراحل مشخص است به جرأت می توان گفت که این پروژه به هیچ عنوان غیرمتمرکز نیست و طبق نظر و تشخیص توسعه دهندگان مراحل انجام می شود. خب این یک ایراد برای این سیستم است و می تواند نشان دهنده احتمال کلاهبرداری باشد.

الگوریتم اجماع پای در بالای SCP ساخته می شود. SCP  به طور رسمی در سال 2015 استفاده شد و در حال حاضر در شبکه استلار اجرا می شود. عمدتا، شرکت ها و موسسات (مانند آی بی ام) نودهای شبکه استلار را تشکیل می دهند. اما پای قصد دارد که به کاربران اجازه دهد تا با استفاده از دستگاه های خود (از جمله تلفن همراه، لپ تاپ و کامپیوترها) با این پروتکل همکاری داشته و پاداش دریافت کنند.

تمام کسانی که دارای گوشی هوشمند اندروید و اپل هستند و به اینترنت دسترسی دارند می توانند در پای نتورک مشارکت داشته باشند. طبق وایت پیپر، برای کاربران پای (استخراج کنندگان) چهار نقش وجود دارد که عبارتند از:

این اولین سطح برای همه کاربران است. در این مرحله کاربر می تواند به راحتی اثبات کند که ربات نیست. این کاربر با هر بار ورود به برنامه حضور خود را تایید می کند. وی همچنین می تواند برنامه را برای درخواست تراکنش ها باز کند(مثلا، پرداختی از طریق پای به یک پیشگام دیگر انجام دهد). حجم استخراج 0.39 پای در ساعت است.

کاربری است که با ارائه فهرستی از پیشگامان شناخته شده و مورد اعتماد، به شبکه کمک می کند. به طور کلی، کاربران مشارکت کننده یک نمودار اعتماد جهانی ایجاد می کنند. کاربر برای باز کردن قفل این سطح باید ارز پای را به مدت سه روز استخراج کند.

کاربری است که پای نتورک را به کاربران دیگر معرفی می کند. این سطح برای کاربرانی است که افراد دیگر را برای عضویت در  پای نتورک دعوت می کنند.

یک کاربر پیشگام و مشارکت کننده است که نرم افزار نود پای را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود اجرا می کند. این نرم افزار الگوریتم اصلی SCP را  با در نظر گرفتن اطلاعات نمودار اعتماد ارائه شده توسط مشارکت کنندگان، اجرا می کند.  این سطح هنوز در حال کامل شدن است و بعدا در دسترس خواهد بود.

آنچه این پروژه در مورد هدف خود می گوید به این صورت است:

مدل بیت کوین به گونه ای ساخته شده که اولین استخراج کنندگان تعداد زیادی از بیت کوین ها را بدست آوردند و کسانی که بعدا استخراج را شروع کردند کمتر و کمتر پاداش گرفتند. تا جایی که امروز افراد فاقد تجهیزات قدرتمند تخصصی نمی توانند استخراج سودآوری از این ارز داشته باشند.

این امر به طور جدی مانع پذیرش گسترده بیت کوین می شود، چون در صورت نداشتن مزرعه های استخراج اختصاصی، تنها راه مشارکت در اکوسیستم این ارز، خرید آن است. 

این حتی یک مانع بزرگی است برای کسانی که رویای ورود به دنیای ارز رمزنگاری را دارند. پای نتورک قصد تغییر این مدل را دارد. 

شما یک سرمایه گذار پیرو مکتب قدیمی از نوع وارن بافت هستید. ریسک ها و موارد ناشناخته را دوست ندارید و می خواهید که پرتفوی تان پر از سهام های شرکت های بزرگ باشد. شما ترجیح می دهید منتظر انتشار نسخه بتا بمانید و این که پای خودش باید ثابت کند که یک محصول دارد. در حال حاضر، فکر می کنید پای مانند یک طرح هرمی است.این نگرانی به جاست و دنیا به افرادی مانند شما نیاز دارد. انتظار برای بالغ شدن پای کاملا منطقی و عقلانی است. هدف مرحله بتای پای این است که به سرمایه گذاران نشان دهد که با استفاده از کاربران جدید روزانه، روند پذیرش آن شتاب می گیرد.

شما واقعاً نمی خواهید برنامه دیگری با خطرات امنیتی ناشناخته در تلفن خود داشته باشید. طبق وایت پیپر پای، این برنامه باتری را خالی نمی کند و عملکرد گوشی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.  چون تیم توسعه دهنده آن برای بررسی تلفن شما به عنوان یک نود قابل اطمینان  از پروتکل اجماع استلار (SCP) استفاده می کند. بیت کوین برای به روز رسانی به انرژی و هزینه خیلی زیادی نیاز دارد، ولی پای این گونه نیست. البته، هنوز موارد ناشناخته زیادی از جمله میزان قابل اعتماد بودن این الگوریتم، وجود دارند. این که هر روز باید روی دکمه استخراج ضربه بزنید آزار دهنده به نظر می رسد. اگر این کار را نکنید، از سایر استخراج کنندگان عقب خواهید ماند.

در حال حاضر، قابلیت های برنامه پای بسیار محدود هستند. مطمئنا یک اتاق گفتگو وجود دارد، اما این مکانی است که فعلا تازه واردان وارد آن می شوند و سوالاتی مانند ” چگونه می توانم ارز پای را تبدیل به پول کنم” می پرسند. به خاطر داشته باشید که ارز پای هنوز هیچ ارزشی ندارد. بیت کوین هم در روزهای ابتدایی خود هیچ ارزشی نداشت.

این برنامه به کاربر امکان می دهد تا با مشارکت های ساده در انجمن پای، ارزهای بیشتری بدست بیاورد. هرچه کاربر مشارکت بیشتری داشته باشد، ارزهای بیشتر به دست خواهد آورد.

برای بدست آوردن پای، هر 24 ساعت برنامه موبایل خود را چک کنید و برای شروع استخراج روی آیکون شبیه رعد و برق ضربه بزنید. در حین استخراج می توانید با دعوت از دوستان و آشنایان قابل اعتماد برای پیوستن به این شبکه، نرخ استخراج ساعتی خود را افزایش دهید.پس از 3 روز استخراج ، می توانید با ایجاد حلقه امنیتی خود، که به امنیت کلی شبکه کمک می کند، درآمد خود را بیشتر کنید.به خاطر داشته باشید که اعضای قدیمی شبکه با نرخ بالاتری نسبت به اعضای جدید می توانند استخراج کنند.

در حال حاضر، ارزش پای تقریبا صفر است (مشابه بیت کوین در سال 2008). ارزش پای به زمان، میزان توجه به این پروژه، کالاها و خدمات ارائه شده توسط اعضای شبکه بستگی دارد.

کیف پول همان برنامه ای است که از طریق آن ارزهای خود را استخراج می کنید. در مرحله سوم این پروژه، کاربران می توانند مالکیت کامل کلیدهای خصوصی/عمومی خود را در اختیار داشته باشند.

قیمت ارز pi network

طبق پرسش و پاسخ های مطرح شده در سایت reddit، این پروژه نمی تواند کلاهبرداری باشد. چون هدف واقعی تیم توسعه آن دسترسی تمام مردم جهان به این ارز رمزنگاری است.

تیم اصلی پای توسط سه فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد هدایت می شود. همه آنها به ایجاد جامعه بلاک چین استنفورد کمک کرده اند. البته، آنها خاطر نشان کرده اند که نمی توانند موفقیت پروژه پای را تضمین کنند. با این حال، قول داده اند که برای تحقق اهداف این پروژه تمام تلاش خود را بکنند.

با بررسی دقیق تر به نظر می رسد که تیم این پروژه از نام دانشگاه استنفورد سوء استفاده می کند. مسلما این دانشگاه با افزایش بازدید می تواند در سطح جهانی مشهور تر شده و از رقبای خود پیشی بگیرد. پس دلیلی برای رد و تایید این پروژه ندارد.

نکته مهم بعدی نوع استخراج این ارز است. استخراج به صورت آفلاین!! در واقع استخراجی وجود ندارد و صرفا پاداش دعوت و کلیک داده می شود. بیایید دیدگاه های مثبت و منفی موجود در مورد این ارز را بررسی کنیم:

اخیرا، بسیاری از کاربران پیوندهای ارجاع هرزنامه زیادی برای پیوستن به یک پروژه جدید ارز رمزنگاری به نام “پای نتورک” دریافت کرده اند. یکی از کاربران تصمیم گرفته این ارز و وبسایت رسمی آن را بررسی کند، به همین دلیل برنامه موبایل را روی شبیه ساز اندروید نصب کرد. وی در پایان به این نتیجه رسید که وب سایت و برنامه موبایل پای نتورک مشکوک هستند و برای کلاهبرداری ایجاد شده اند.

در نگاه اول، وب سایت پای نتورک ضعیف طراحی شده و حاوی برخی اطلاعات فنی نادرست است. آنها ادعا می کنند که این “اولین ارز دیجیتال” است که می توانید از طریق تلفن همراه خود استخراج کنید، این اصلا درست نیست. برخی از پروژه های ارز رمزنگاری قانونی مانند یوپِلِکسا و الکترونیوم را می توان با استفاده از برنامه های موبایل استخراج کرد.

هنگامی که به دنبال شرکت ها و استارتاپ های ارز رمزپایه هستید، کارشناسان توصیه می کنند حتما مطمئن شوید که آنها مجهز به بلاک چین هستند، به این معنی که آنها داده های تراکنش ها را دقیق ردیابی می کنند. اما در مورد وب سایت پای نتورک باید گفت که این وب سایت لینک جستجوگر فعال بلاک چین، آگهی های پروژه، وایت پیپر و لینک به یک صفحه گیت هاب ندارد.

عباراتی مانند “بهتر از بیت کوین” و ” بیت کوین واقعی” بارها و بارها ثابت کرده اند که یک کلاهبرداری کلاسیک هستند و غم انگیزتر این که مردم هنوز فریب آن را می خورند.

برنامه پای نتورک در “Google Play” دیدگاه های فریب دهنده بسیار زیادی دارد که توسط کاربرانی نوشته شده اند که می خواهند لینک های ارجاع خود را برای تعداد زیادی از گیرندگان در اینترنت ارسال کنند. با این حال، این برنامه دارای امتیاز 4.9 ستاره است و بیش از یک میلیون نصب فعال و 43 هزار دیدگاه دارد.

برخلاف سایر برنامه های ارز رمزنگاری، نسخه اندروید برنامه پای نتورک به مجوزهای زیادی نیاز دارد. نصب این برنامه در تلفن همراه شما اجازه دسترسی به برنامه های زیر را می دهد:

با مجاز کردن  “Draw over other apps”، برنامه در بالای سایر برنامه ها نمایش داده خواهد شد  و ممکن است در کار دیگر برنامه ها دخالت کند. این برنامه به راحتی می تواند رمزهای عبور شما را سرقت کند. 

پس از نصب برنامه باید کد دعوت داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. بدون این کد استفاده از آن امکان پذیر نیست.این یک نمونه بارز از طرح های هرمی و پروژه های کلاهبرداری تله کلیک است که “برنامه های ویروسی” دارند و مردم را با وعده سود زیاد و افزایش توان استخراج  با جذب اعضای بیشتر فریب می دهند.

وقتی که برنامه را شروع می کنید، در هر ساعت قادر به استخراج 0.25 پای خواهید بود. برای افزایش قدرت استخراج یا نرخ هش خود، باید دوستان زیادی را دعوت کنید. هر چه تعداد افراد ثبت نام کننده با کد دعوت شما بیشتر باشند، قدرت استخراج بیشتری خواهید داشت.

شما باید برنامه استخراج را هر 24 ساعت فعال کنید. این یک کار بی نتیجه و بیهوده است. ناگفته نماند که برنامه پای نتورک یک استخراج کننده واقعی ارز رمزنگاری نیست. بلکه این فقط یک برنامه ایردراپ است که به شما بخش کوچکی از مقادیر عظیم اما مجهول پای را در ازای استخراج ارزها می دهد.

برنامه پای نتورک بسته های شبکه (شامل اطلاعات کنترلی و اطلاعات کاربران) را به دامنه های شخص ثالث “socialchain.app” و “rayjump.com” ارسال می کند که این یک اقدام مرموز و عجیب است.

میداس تریکونه در پستی در “Quora ” ادعا کرد که وی پس از نصب و استفاده از برنامه پای نتورک، مقداری از وجوه حساب های بانکی خود را از دست داده است.

براساس اطلاعات ارائه شده در این مطلب، پای نتورک یک پروژه کلاهبرداری هرمی است و هیچ ارتباطی با استخراج ارز رمزنگاری ندارد. برای امنیت اطلاعات شخصی و وجوه خود بهتر است که از آن دوری کنید.

در پایان، قبل از ورود به هر شبکه، پروژه یا برنامه ای، توصیه می شود که خودتان در مورد آن تحقیق کنید.

مقاله قبلی

موقعیت خرید (long) یا فروش (short) چیست؟ چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

مقاله بعدی

چطور می توان GPU را برای افزایش قدرت استخراج اورکلاک کرد؟

انقلابی در پرداخت ها با استفاده از ویژگی جدید شبکه لایتنینگ

پارلمان اتحادیه اروپا: بانک ها می توانند بیت کوین را شکست دهند

گنگ بیت کوین با 200 عضو از ارزهای واقعی پیشی گرفت

ایردراپ توکن JEX توسط صرافی بایننس

مقایسه بیت کوین و اتریوم توسط ویتالیک بوترین ، خالق اتریوم

سال 2019 می تواند مانند سال 2017 باشد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام و ایمیل برای ارسال نظرات بعدی از این مرورگر

سلام،دوستان عزیزمطمان باشیدباتوجه ب سختی هاوخرج ومخارج وایجادصداومصرف زیادبرق توسط بت کویین،تااخر۲۰۲۰پای جای تمام عرض های دیجیتال رومیگیره،درموردش خیلی تحقیق کردم،ومطمانم ب قیمت گذاری میشه،وجهت عضویت حتمابایدکدمعرف داشته باشید،لطفا ازکدمعرفAliasakereاستفاده نمایید

سلام به نظر من پای چند ماهه دیگه ارزش بالایی پیدا می کنه خود شرکت پای گفته اواخر 2020 به احتمال زیاد قیمت گذاری میشه این برنامه نیاز به کد معرفی داره ممنون میشم این کد را بزنید Arian999

سلام آقا خیلی مجلسی از تعریف شروع کردی بردی بالا بعد کوبیدی پای رو به زمین
اولا مجوز دسترسی این آپ فقط مخاطبینه
دوماً هرم زمانی شکل میگیره که طرح درآمد لول شاخه ای داشته باشه
سوما شما مثل اینکه فقط اسم پای رو شنیدی واصلا در جریان مسیر حرکت این پروژه نیستی
اگه قرار به سرقت اطلاعات باشه اولویت با اینستا –تلگرام–فیسبوک–وخیلی از برنامه های داخلی هستش نه برنامه ای که فقط دسترسی به مخاطبین داره
بعد اینکه رایگان نیست بلکه هزینه ای که کاربر پرداخت می‌کنه همین اعتماد و تبلیغ و معرفی وکمک به پیش رفت این پروژه استه امید وارم کسایی که بیت کوین دارن صرفا بخاطر اینکه اگر پای جا بیفته ممکنه واسه ارزش بیت مشکل پیش بیاد میان صحبت های بی پایه و طوطی وار انجام بدن اینم بدونید اگه. یه سایت میاد میگه کلاهبرداریه ده تا سایت دیگه خیلی با منطق و علم پروژه رو تایید میکنن
دوستانی که تازه وارد پای میشن کد معرف xboy468213 رو وارد کنید هر اطلاعاتی خواستین در خدمتم

سلام
دوست عزیز اگر با دقت مطالعه کنید می فهمید این بحث ها به هیچ عنوان نظر تیم طراحی نیست و بر گرفته از مقاله های مختلف در سایت های خبری هستند. در مورد دسترسی هم اگر دقیت کنید نوشته شده تجربه یک کاربر که از پای برای مدتی به صورت آزمایشی استفاده کرده است.

ناموسا ،فکر میکنید شاخید اینجور نقد میکنید؟؟این برنامه کجا دسترسی نیخواد؟ی مورد دسترسی میخواد اونم میشه نداد بهش،
بعد اینکه خود گروه اعلام کرد که هزینه‌ها زیاد شده،اگر امکانش هست تبلیغات رو میذاریم تو اپیکیشن که هزینه‌ها جور بشه،اگر تمایل ندارید تبلیغات ببینید در منوی برنامه غیره فعالش کنید

حالا هم که به کوری چشم بعضیا،زمان فاز سوم هم مشخص شده،

دوست عزیز ما پای نتورک را نه نقد کردیم و نه توصیه. اگر متن را به دقت بخوانید متوجه خواهید شد که همه مطالب برگرفته از سایت های خبری مختلف هستند و به هیچ وجه نظر یا نقد شخصی نیستند. در مورد دسترسی هم اگر با دقت مطالعه کنید می فهمید که نوشته تجربه یک کاربر که از پای برای مدتی به صورت آزمایشی استفاده کرده است.

دوستان این برنامه بدون کد معرف کسی رو قبول نمیکنه پس این کد معرف رو بکار ببرید:
روی لینک بزنید هم آپ رو دانلود کرده و با کد معرفelay82 شروع به فعالیت کنید.

https://minepi.com/elay82

یا پیغمبر بیت کوین ۲۱ هزار دلار رد کرده همین سه ماه پیش ۱۱ هزار دلار بود

سلام
کد معرفی من
Mjhatef هست. میتونید برای ثبت نام استخراج ارز Pi استفاده کنید.

موفق و سلامت باشید

کد معرفی من
Bahram2021 هست. میتونید برای ثبت نام استخراج ارز Pi استفاده کنید.

موفق و سلامت باشید

برای تکمیل ثبت نام pinetworkاز کد دعوت Farhad0023استفاده کنید. باتشکر

دوستان کسی کد معرف میخواد alirere بزنه کد معرف رو

یه مثال کوچیک میزنم تا خودتون بفهمید پای چیه
سرمایه گذاری تو پای مثل اینه که تو فیسبوک میگفتن اگر عکس ماشینو لایک کنی ماشین چراغاش روشن میشه بوق میزنه
همینقدر دروغ و همینقدر بی اطمینان .
یا به نوع دیگه بگمش پای همون کینگ مانی قبله

باشه همون چراغ ماشین تو بزن تا روشن بشه صبر کن نتیجه را میبینی

پس بايد بگم خيلى غافل بودى الان كينگ مانى 7500 يور رو رد كرده 😉😉😉😉

محبوب ترینها

درآمد استخراج بیت‌کوین به 1 میلیون دلار در ساعت رسید

تاریخچه مختصری از حباب های بیت کوین؛ آیا روند صعودی فعلی نیز حباب…


6 پیش بینی برتر برای بیت کوین در سال 2021

بیت کوین از 33000 دلار عبور کرد؛خروج 35000 بیت کوین از صرافی کوین…

چگونه تتر را از صرافی بایننس به سایر صرافی ها یا کیف پول ها منتقل…

15 آدرس برتر بیت کوین و دلیل اهمیت آنها در سال 2021

صرافی بیترکس ارزهای دش، مونرو و زیکش را از فهرست خود حذف می کند

انتقال 1000 بیت کوین در دوازدهمین سالگرد ایجاد بلاک چین آن

ریپل همچنان دستخوش شکایت SEC و تتراگون؛ سقوط به رده پنجم جدول

چراغ سبز OCC به بانک ها برای استفاده از ارزهای پایدار و شبکه آنها


افزایش کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم

جهش قیمت اتریوم به بالای سطح 1000 دلار تنها در چند ساعت

با عضویت در خبرنامه از جدیدترین اخبار آگاه شوید

در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

تماس با ما: [email protected]

محبوب ترینها

درآمد استخراج بیت‌کوین به 1 میلیون دلار در ساعت رسید

تاریخچه مختصری از حباب های بیت کوین؛ آیا روند صعودی فعلی نیز حباب…


6 پیش بینی برتر برای بیت کوین در سال 2021

بیت کوین از 33000 دلار عبور کرد؛خروج 35000 بیت کوین از صرافی کوین…

چگونه تتر را از صرافی بایننس به سایر صرافی ها یا کیف پول ها منتقل…

15 آدرس برتر بیت کوین و دلیل اهمیت آنها در سال 2021

صرافی بیترکس ارزهای دش، مونرو و زیکش را از فهرست خود حذف می کند

پر بحث ترینها

انقضای قراردادهای اختیار بیت کوین؛ احتمال نوسان قیمت

اعلام توقف معاملات ریپل توسط صرافی های بزرگ و کاهش شدید قیمت

چگونه تتر را از صرافی بایننس به سایر صرافی ها یا کیف پول ها منتقل…

قدرتمندترین دستگاه های استخراجی که در سه ماهه آخر سال 2020 عرضه…

عواملی که بر شبکه و قیمت بیت کوین در سال 2021 تاثیر خواهند گذاشت


6 پیش بینی برتر برای بیت کوین در سال 2021

ریپل همچنان دستخوش شکایت SEC و تتراگون؛ سقوط به رده پنجم جدول

منتخب سردبیر

بررسی کیف پول جکس و نحوه نصب و راه اندازی آن

وایت پیپر (white paper) چیست و چگونه باید آن را نوشت؟

ارز دیجیتال کیو یا Initiative Q چیست؟ آیا یک طرح کلاهبرداری است یا…

کیف پول ترون والت چیست؟ نحوه نصب و راه اندازی آن چگونه است؟

همه چیز درباره کیف پول تراست والت(trust wallet)؛ نحوه نصب، راه…

5 نکته ای که هر سرمایه گذار مبتدی باید بداند

5 علامتی که نشان می دهند احتمالا بیت کوین وارد چرخه صعودی خواهد شد

ریپل همچنان دستخوش شکایت SEC و تتراگون؛ سقوط به رده پنجم جدول

چراغ سبز OCC به بانک ها برای استفاده از ارزهای پایدار و شبکه آنها


افزایش کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم

انتقال 1000 بیت کوین در دوازدهمین سالگرد ایجاد بلاک چین آن

خوش آمدید؛ به حساب خودتان لاگین کنید

بازیابی کلمه عبور

یک کلمه عبور از طریق پست الکترونیک برای شما ارسال می شود.

قیمت ارز pi network
قیمت ارز pi network
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *