قیمت خودرو شاهین

قیمت خودرو شاهین
قیمت خودرو شاهین

اسفند 99 | از تاریخ 21 اسفندماه بود که شرکت سایپا خبر داد همزمان با عید مبعث، صدور فاکتور برای خودرو شاهین سایپا با مدل 1400 شروع شده است. اما عصر روز سه‌شنبه 26 اسفندماه، طی مراسمی با حضور آقای سلیمانی (مدیرعامل سایپا) تحویل سایپا شاهین بصورت نمادین و به برخی از خریداران این محصول جدید، شروع شد.

سایپا شاهین در مدل 1400 و با گارانتی 3 ساله یا 60 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) تحویل خریداران می‌شود.

اسفند 99 | از تابستان 99 که تیپ‌بندی خودرو شاهین مشخص شد، سایپا قرار بود تا شاهین را در دو تیپ نیمه‌فول و فول به بازار بفرستد. تیپ نیمه‌فولش قرار بود با نام شاهین اس (S) به بازار بیاید. تیپ فولش هم شاهین جی (G) نامیده شد.

اما در این روزها که در آخرین ماه سال 99 هستیم، از یک طرف، سایپا فقط دعوتنامه شاهین جی را صادر کرده. حتی شورای رقابت نیز فرآیند قیمتگذاری خودرو شاهین را فقط برای تیپ G انجام داده است. از طرف دیگر اگر سری به سایت محصولات سایپا بزنید، متوجه حذف تیپ شاهین اس، می‌شوید و فقط اطلاعات مربوط به شاهین G را خواهید دید. قرار بود تفاوت شاهین اس با شاهین جی، در چهار آپشن زیر باشد:قیمت خودرو شاهین

*اطلاعات جدول فوق، از سایت سایپا گردآوری شده است.

حالا اگر این دو موضوع را کنار یکدیگر قرار دهیم، به یک نتیجه خوب می‌رسیم! که سایپا، احتمالا قرار نیست تیپ شاهین اس را تحویل دهد. به عبارت بهتر، تمامی خریداران شاهین، تیپ فول آپشن این خودرو را خواهند گرفت. البته هنوز چیزی قطعی نیست و باید منتظر ماند و دید که در سال 1400، آیا تغییری در تجهیزات شاهین رخ می‌دهد یا خیر.

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی (قیمت مصوب فروش) را برای سایپا شاهین مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید:

# معرفی تیبا پلاس# معرفی ساینا پلاس# معرفی ساینا جدید# معرفی کوییک R پلاس# معرفی کوییک جدید# معرفی سایپا 151 پلاس

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.
*در جدول فوق، قیمت تقریبی، براساس بخشنامه پیش فروش سایپا، مشخص شده است.

همچنین جهت اطلاع از قیمت روز محصولات سایپا و قیمت سایر خودروهای بازار، لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

»» قیمت روز خودرو

»» قیمت روز محصولات سایپا

بهمن 99 | آقای میرزایی (دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای سازمان محیط زیست) ضمن تکذیب خبر مخالفت سازمان محیط زیست با شماره گذاری خودرو شاهین، گفته که گزارش‌ها و مستندات فنی و زیست‌محیطی خودرو شاهین سایپا قرار است در هفته آتی به سازمان محیط زیست ارسال شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

البته آقای میرزایی این را هم گفته که نتایج برخی از آزمون‌های زیست محیطی شاهین سایپا به صورت غیر رسمی دریافت شده، اما مشکل خاصی تاکنون مشاهده نشده و مجوزهای نهایی برای شماره گذاری شاهین صادر خواهد شد. و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، پیگیری شده و حل‌شدنی است.

آقای میرزایی همچنین به نحوه صدور مجوز پیش فروش خودروها از سوی وزارت صمت انتقاد کرده و گفته که خودروسازان مجوز پیش فروش را از وزارت صمت دریافت می‌کنند اما متاسفانه هیچ استعلامی از سازمان محیط زیست انجام نمی‌شود. و تا به امروز نیز وزارت صمت، در مورد پیش فروش هیچ خودرویی، از سازمان محیط زیست استعلام نگرفته و این موضوع، صرفا محدود به خودرو شاهین نیست.

بهمن 99 | با حضور خبرنگاران از خط تولید سایپا شاهین، حالا مشخص شده که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص، چندین تغییر کوچک را در نسخه تولید نهایی شاهین G اعمال کرده‌اند.

1- همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، شاهین G با تریم داخلی مشکی بدست مشتریان می‌رسد. مجموعه زیر داشبورد و رودری‌ها هم مشکی شده است درحالیکه این قسمت‌ها در نسخه‌های آزمایشی شاهین، رنگ طوسی داشتند.

2- تغییر دیگری که در شاهین G رخ داده، اضافه شدن زیرآرنجی در میان صندلی‌های جلوست. درحالیکه نسخه‌های آزمایشی شاهین، چنین چیزی را نداشتند. ظاهرا سایپا، این زیرآرنجی را به دلیل انتقادهای رسانه‌ها، به شاهین اضافه کرده است.

3- تغییر دیگری که در شاهین G اتفاق افتاده، روکش چرم فرمان است. چراکه نسخه‌های آزمایشی شاهین، فاقد روکش بودند. البته سایپا گفته که از اول هم قرار بود شاهین G با روکش چرم فرمان، تولید شود و نسخه‌های آزمایشی، صرفا برای تست‌های فنی بوده‌اند و لزومی به داشتن روکش، نداشته‌اند.

4- چهارمین تغییر مهمی که در شاهین G خودنمایی می‌کند، روکش صندلی‌هاست. درحالیکه سایپا قرار بود شاهین G را با روکش پارچه‌ای به بازار بیاورد، ظاهرا تسلیم انتقادهای رسانه‌ها شده و روکش چرمی را روی صندلی‌های شاهین G کشانده است.

علاوه بر چهار تغییری که به آنها اشاره کردیم، شاهین G در مرحله تولیدانبوه، اصلاحات دیگری هم داشته است. مثلا سوییچ خودرو تغییر کرده و عایق‌بندی کابین نیز بهبود یافته تا صدای کمتری به گوش سرنشینان برسد.

دی 99 | براساس دعوتنامه‌های صادر شده سایپا برای شاهین G یا همان شاهین فول، این خودرو تنها در 4 رنگ سفید، مشکی، نقره‌ای متالیک و نوک مدادی متالیک بدست مشتریان می‌رسد و خوشبختانه هیچ اختلاف قیمتی در آنها نیست و هر چهار رنگ خودرو شاهین، قیمت یکسانی دارند. 

دی 99 | آقای باقری (قائم مقام مدیرعامل سایپا) خبر داده که دعوتنامه سری اول خودرو شاهین G (تیپ فول) با قیمت تمام شده 267.4 میلیون تومان هم‌اکنون برای مشتریان سایپا صادر شده و تحویل خودرو نیز بزودی آغاز می‌شود. با توجه به اعلام قیمت شاهین G، هنوز جای سوال دارد که آیا تیپ پایه شاهین یا همان شاهین S نیز به بازار عرضه خواهد شد یا خیر. همچنان باید منتظر خبرهای بیشتر بمانیم!

آذر 99 | آقای سلیمانی، مدیرعامل سایپا، در حاشیه بازدید وزیر صمت از خودروسازی سایپا در تاریخ 29 آذرماه، مجددا تاکید کرده که سری نخست شاهین، از زمستان 99 تحویل خریداران می‌شود.

آقای سلیمانی همچنین گفته که میزان داخلی‌سازی شاهین، هم‌اکنون معادل 85 درصد است و این محصول جدید، تنها 15% ارزبری دارد که طبق برنامه زمان‌بندی سایپا و در کوتاه مدت، ارزبری شاهین به کمترین میزان ممکن، خواهد رسید.

آذر 99 | بعد از خروج آمریکا از برجام در اواسط سال 97، به فاصله زمانی اندکی، برلیانس هم بدلیل تحریم‌ها، از بازار ایران خارج شد. سایپا که هم می‌خواست موتور BM16 برلیانس را در دل شاهین قرار دهد، تغییر استراتژی داد و به سراغ یک موتور داخلی رفت؛ موتوری که در صورت تکرار پروژه تحریم در آینده، خط تولید سایپا را متوقف کند.

اینجا بود که سایپایی‌ها پروژه موتور توربوشارژ ملی خود را دوباره روی میز مهندسانش گذاشت؛ پروژه‌ای که البته از چندسال پیش در مگاموتور شروع شده بود ولی هیچگاه به مرحله تجاری‌سازی نرسید. مگاموتور با اضافه کردن سیستم توربو به موتور تیبا و سپس تغییر، بهبود و تقویت 100 قطعه آن، موتور جدیدی بنام M15TC  ساخت.

ساخت چنین موتوری، در زمانی که از یک طرف، صنعت خودرو با سخت‌ترین تحریم‌ها روبرو بود و از طرف دیگر نیز شاهین برای تولیدانبوه آماده شده بود، ظاهرا تنها راه‌حل سایپا برای ادامه‌ راه بود. ولی چه کنیم که 8 سوپاپ بودن موتور M15TC شاهین، هنوز هم حرف و حدیث‌های زیادی به همراه دارد!

اما خبر خوب اینکه سایپا شاهین قرار نیست تا آخر عمرش از این موتور 8 سوپاپ استفاده کند. منابع آگاه در شرکت مگاموتور، خبر داده‌اند که تولید موتور M15TC تنها تا 3 سال آینده ادامه دارد و بعد از آن، سایپا، خانواده موتور کاملا جدیدی را معرفی خواهد کرد که به‌روز بوده و متناسب با شرایط و اقلیم آب و هوایی ایران طراحی شده است. به همین دلیل احتمالا از سال 1403 باید منتظر باشیم که سایپا شاهین، با موتوری کاملا متفاوت تولید شود. 

آذر 99 | آقای شیوا، رئیس شورای رقابت، در تاریخ 20 آذرماه و برای نخستین‌بار از تعیین قیمت کارخانه‌ای سایپا شاهین خبر داده است. قیمت شاهین سایپا بدون احتساب مالیات و سایر هزینه جانبی، معادل 236.5 میلیون تومان اعلام شده است. آقای شیوا همچنین تاکید کرده که این قیمت، صرفا برای پاییز 99 محاسبه شده. 

با اینکه قیمت مصوب فروش شاهین هنوز از سوی سایپا اعلام نشده اما واضح است که محصول جدید سایپا حالا در مقابل دنا پلاس توربو دنده‌ای ایران خودرو ایستاده است.

آذر 99 | با اعلام مدیرعامل سایپا، خط تولید سایپا شاهین از تاریخ 15 آذرماه 99 وارد فاز تولیدانبوه شده است. آقای سلیمانی گفته که هم‌اکنون ظرفیت تولید روزانه شاهین معادل 5 دستگاه بوده که البته بزودی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سایپا همچنین درباره وضعیت کیفی خودرو شاهین گفته که این محصول توان رقابت با خودروهایی همچون تندر90 و سراتو مونتاژی را دارد و حتی در برخی از شاخص‌های کیفی، وضعیت بهتری از کیا سراتو مونتاژ دارد.

آقای سلیمانی، همچنین گفته که شاهین اتومات به مرحله نمونه‌سازی رسیده و کالیبراسیون آن درحال انجام است. بنابراین از نیمه اول سال 1400 باید منتظر عرضه شاهین اتومات نیز باشیم.

آذر 99 | شرکت خودروسازی سایپا، در تاریخ 1 آذرماه، خبر داده که تولید آزمایشی سایپا شاهین، که از اواخر مهرماه 99 شروع شده بود، همچنان ادامه دارد. سایپا همچنین به خریداران شاهین وعده داده که این محصول جدید را در موعد مقرر و با همان امکاناتی که قبلا اعلام کرده، تحویل آنها می‌دهد. 

این حرف سایپا، به این معنی است که شاهین از اوایل زمستان 99 و در همان تیپ‌های شاهین اس و شاهین جی به بازار خواهد آمد. 

آبان 99 | آقای بزرگی، مدیر پروژه پیشرانه M15TC که برای نخستین‌بار قرار است روی سایپا شاهین نصب شود، در تاریخ 25 آبانماه گفته که تمامی قطعات این پیشرانه جدید بدست تامین‌کنندگان داخلی تولید شده است. به عبارت بهتر، پیشرانه یورو پنج M15TC سایپا، اولین پیشرانه‌ای است که در تاریخ صنعت خودروسازی ایران، بومی‌سازی شده.

پیشرانه M15TC سایپا شاهین که توسط شرکت مگاموتور، توسعه یافته و ساخته شده است، می‌تواند گشتاوری معادل 165 نیوتن‌متر را در دور موتور 1750 تا 4250 تولید کند. ضمن اینکه حداکثر قدرت 100 تا 110 اسبی آن نیز در دور موتور 5000 تولید می‌شود. در تصویر زیر، موتور M15TC شاهین را مشاهده می‌کنید.قیمت خودرو شاهین

شرکت مگاموتور تاکنون بیش از 50 دستگاه از پیشرانه M15TC را برای تست‌های فنی به سایپا فرستاده است. همچنین 20 دستگاه دیگر از این پیشرانه در شرکت‌های داخلی و خارجی، تست‌های خود را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند.

آبان 99 | با شروع مرحله جدید پیش فروش یکساله سایپا، حدس و گمان‌ها درباره قیمت جدید شاهین نیز دوباره آغاز شده است. ساپیا که همچنان شاهین را بصورت پیش فروش، به مشتریانش عرضه می‌کند، تا قبل از آبانماه، مبلغ پیش پرداخت را برای خریداری شاهین، حدود 80 میلیون تومان اعلام می‌کرد که طبق قانون 50%، یعنی قیمت تمام شده شاهین در تابستان 99 چیزی حدود 160 میلیون تومان بود.

اما حالا و در پیش فروش آبانماه، مبلغ پیش پرداخت شاهین، جهش قابل توجهی داشته و به حدود 134 میلیون تومان رسیده. این یعنی قیمت تمام شده شاهین برای پاییز 99 چیزی حدود 260 تا 270 میلیون تومان است.

مهر 99 | طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، سایپا از هفته سوم مهرماه، تولید آزمایشی شاهین را در فازهای جداگانه، آغاز کرده است.

اگر همه چیز طبق زمان‌بندی پیش برود، باید از اوایل آبان ماه امسال، شاهد تولیدانبوه سایپا شاهین باشیم. البته تحویل سری اول آن از اوایل زمستان 99 آغاز می‌شود. آنطور که سایپا گفته، ظرفیت خط تولید شاهین 14 دستگاه در هر ساعت است.

شهریور 99 | سایپا در تاریخ 22 شهریورماه، برای اولین‌بار عکسی از کابین سایپا شاهین را در فضای مجازی منتشر کرد؛ عکسی که با توجه به برخی آپشن‌های آن، می‌توان حدس زد که برای کدام تیپ شاهین خواهد بود.

با دقت به عکس فوق، مشخص است که «دکمه‌های کنترلی روی فرمان» وجود دارد و سیستم «مولتی مدیا با مانیتور» و سیستم «تهویه دیجیتال» نیز روی داشبورد به چشم می‌خورد. همه این ویژگی‌ها یعنی اینکه عکس فوق، متعلق به کابین شاهین G است؛ یعنی همان تیپ گران‌تر شاهین دنده‌ای.

مرداد 99 | در حاشیه مراسم قرعه کشی پیش فروش سایپا در روز 11 مرداد 99، قائم مقام مدیرعامل سایپا، خیال ثبت نام کنندگان سایپا شاهین را راحت کرد و گفت که مشتریان در زمان صدور دعوتنامه، می‌توانند هرکدام از تیپ‌های شاهین را که تمایل دارند، انتخاب کنند.

ماجرا از این قرار است که هفته اول مردادماه 99، سایپا برای نخستین‌بار اعلام کرد که شاهین را در دو تیپ مختلف به بازار می‌فرستد که تیپ ارزان‌ترش شاهین S و تیپ گران‌ترش نیز شاهین G خواهد بود. از آنجایی که در پیش فروش شاهین، نام هیچکدام از این تیپ‌ها اعلام نشده، به همین دلیل برخی از خریداران شاهین چنین تصور کردند که سایپا، قرار است تیپ ارزان‌تر آن، یعنی شاهین S را به آنها تحویل دهد.

اما طبق گفته‌های قائم مقام مدیرعامل سایپا، خریداران می‌توانند در زمان صدور دعوتنامه، نوع تیپ موردنظرشان را انتخاب کنند. نخستین سری سایپا شاهین، از زمستان 99 وارد بازار می‌شود.

مرداد 99 | بالاخره مشخصات تیپ‌های سایپا شاهین اعلام شد؛ شاهین S نسخه کم‌آپشن این خودروست که سایپا 4 آپشن سانروف، مولتی مدیا (مانیتور+دوربین)، تهویه اتومات و دکمه‌های کنترلی روی فرمان را آن حذف کرده است. نسخه فول آپشن این خودرو نیز با نام شاهین G شناخته می‌شود. اطلاعات تکمیلی درباره آپشن‌های سایپا شاهین را در ادامه این متن مشاهده کنید.

هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار شده بود، تنها یک خبر مهم داشت که چیزی نبود جز رونمایی محصول جدید سایپا یعنی «شاهین». پس از آن، سایپا در دیماه 97 و در جریان سومین نمایشگاه خودرو تهران ، دوباره شاهین را در معرض دیده عموم قرار داد. 

البته در آن زمان، محمدرضا سروش (مدیرعامل وقت سایپا) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به رسانه‌ها گفته بود که با محدودیت‌های جدید پیش آمده برای شرکتش، سایپا تمرکز خود را برای تولید محصولاتی با درصد داخلی سازی بالا قرار داده که یکی از این محصولات، پروژه‌ SP100 است؛ همان پروژه‌ای که تامدتی متوقف شده بود ولی مجددا به روی میز مدیران سایپا برگشت.

سایپا شاهین قرار بود در اواخر سال 98 به بازار کشورمان بیاید اما نیامد و آمدنش به سال 99 افتاد. ولی در عوض کوییک دو رنگ پارس خودرو و تیبا 2 پلاس، به عنوان دو محصول جدید سایپا در اواخر سال 98 به بازار کشورمان معرفی شدند.

»» تجربه رانندگی با تیبا 2

»» تجربه رانندگی با ساینا

»» تجربه رانندگی با سایپا کوییک اتومات

»» تجربه رانندگی با سراتو مونتاژی

بعد از اعلام نام (رهام)، برخی از پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و همچنین برخی از انجمن های حامی محیط زیست، برای حفاظت از گونه درحال انقراض شاهین ایرانی، پیشنهاد تغییر اسم سدان جدید سایپا را دادند. سرانجام نیز مدیرعامل سایپا در تاریخ 7 اسفندماه 98 با این پیشنهاد دوستداران محیط زیست موافقت کرد. بنابراین از این به بعد به جای (رهام) باید از اسم تازه «شاهین» برای محصول جدید سایپا استفاده کنیم.

شاهین، نخستین محصول سایپا با پلتفرم جدید این شرکت است. پلتفرم SP سایپا، قرار است مبدا تمام محصولات جدید این شرکت باشد؛ یعنی علاوه‌بر نسخه سدان (که شاهین است)، باید منتظر محصولات دیگری نیز با این پلتفرم باشیم؛ محصولاتی در سگمنت کراس‌اور و حتی هاچ‌بک.

سایپا می‌گوید طراحی‌ سدان جدیدش را با الهام از شاهین انجام داده است. پیداکردن شباهت‌‌های این خودرو با شاهین با خودتان، ولی باید اعتراف کرد که شاهین به لحاظ رعایت تناسب در چهره‌اش، بهترین خودرویی است که تاکنون از خط تولید سایپا، بیرون آمده.

یکی از ایرادات سختگیرانه‌ای که می‌توان به این محصول جدید گرفت، جلوپنجره آن است. البته ایراد از شاهین نیست، از طراحان سایپاست. این شرکت، چه در تیبا و چه در ساینا و حتی کوییک، از جلوپنجره‌های بسیار متفاوتی بهره گرفته و حالا شاهین، چهارمین محصول جدید این شرکت است که جلوپنجره‌ای متفاوت داشته و با هویتی مستقل، طراحی شده است.

سایپا قرار بود از موتور ملی خود برای پلتفرم SP استفاده کند، ولی ظاهراً استفاده از این پیشرانه، تا اطلاع ثانوی، به تعویق افتاده است.

در اسفندماه 98، سایپا برای نخستین بار، مشخصات پیشرانه M15TC توربوشارژ شاهین را اعلام کرد. باتوجه به اینکه قبلا، موتور تنفس طبیعی BM16 برای شاهین انتخاب شده بود، مشخص است که سایپایی‌ها حالا تصمیم‌شان را تغییر داده اند و از عرضه موتور BM16 منصرف شده‌اند.

»» جدول مشخصات فنی و آپشن‌های سایپا شاهین ««

سایپا در ابتدا مدل شاهین دنده ای را روانه بازار می کند اما از سال 1400 قرار است شاهین اتومات هم با آپشن‌های بیشتر، به خیابان ها بیاید. شاهین اتومات از گیربکس کره‌ای HPT بهره می برد؛ همان گیربکسی که سایپا قبلا هم در ساینا اتومات و کوییک اتومات، از آن استفاده کرده بود. حداکثر سرعت شاهین با گیربکس دنده ای و اتومات، به حدود 185 تا 190 کیلومتر برساعت می‌رسد. در تصویر زیر، کابین سایپا شاهین را با گیربکس اتومات مشاهده می‌کنید.

تابستان 97، اولین باری بود که سایپا دست به انتشار مشخصات فنی و آپشن‌های سایپا رهام زد. سایپا در آن زمان، می‌خواست نسخه دنده ای رهام را در 2 تیپ و نسخه اتومات رهام را در 4 تیپ عرضه کند. تصویر زیر، همان مشخصاتی است که سایپا در سال 97 برای رهام، منتشر کرده بود.

اما به مرور زمان، سایپا همه چیز را تغییر داد! یعنی هم نام رهام را به شاهین تبدیل کرد، هم موتور BM16 تنفس طبیعی را برداشت و به جای آن از موتور M15TC توربو استفاده کرد و هم اینکه برخی از آپشن‌های استاندارد این خودرو را، حذف کرد. 

نتیجه همه این تغییرات را در تیرماه 99 دیدیم؛ زمانی که سایپا برای نخستین‌بار، اطلاعات فنی و آپشن‌های شاهین را مطابق تصویر زیر، منتشر کرد.

اما تغییرات سایپا در تجهیزات شاهین همچنان ادامه داشت. سایپا بعد از آنکه سیستم نام‌گذاری تیپ‌های محصولاتش را در اوایل تابستان 99 تغییر داد، آپشن‌های شاهین را هم دستکاری کرد و آنرا به دو تیپ لوآپشن و فول آپشن تبدیل کرد؛ تیپ لوآپشن آن با نام شاهین S و تیپ فول آپشن آن نیز با نام شاهین G معرفی شد. اطلاعات این دو تیپ شاهین، در مردادماه 99 و بصورت زیر، رسانه‌ای شد:

 

سایپا به‌لطف پلتفرم جدید SP، حالا به فکر حضور جدی‌ترش در بازار روسیه و اروپای شرقی است تا جایی‌که برخی منابع، از احتمال انجام تست‌های تصادف آن در موسسه ایمنی euroNCAP خبر داده‌اند؛ اتفاقی که تاکنون در صنعت خودروسازی کشورمان، سابقه نداشته است. طبق گفته مدیران سایپا، شاهین توانایی کسب 3 ستاره از موسسه ایمنی euroNCAP اروپا را دارد.

بعد از آنکه در مهرماه 99، نتایج تست تصادف سایپا شاهین در برخورد از روبرو منتشر شد، گروه خودروسازی سایپا در آذرماه 99، نتایج تست تصادف در برخورد جانبی را هم برای سایپا شاهین منتشر کرد.

در این تست، خودرو ثابت مانده و وزنه متحرک 950 کیلوگرمی با سرعت 50 کیلومتر برساعت به کناره خودرو برخورد می‌کند. هدف از انجام این تست، بررسی تعادل خودرو، استحکام ستون‌ها، عملکرد ایربگ‌ها و میزان نیروی وارده بر سرنشینان خودروست. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تست، اعتبارنامه ECE-R95 برای خودرو صادر می‌شود.

سایپا نیز خبر داده که نسخه پایه‌ای خودرو شاهین، یعنی شاهین اس، توانسته این استاندارد ایمنی بسیار مهم را کسب کند. اما چرا می‌گوییم بسیار مهم؟! چون داشتن این استاندارد ایمنی، یکی از 6 شرط اتحادیه اروپا برای دادن مجوز فروش خودرو در این منطقه است. با توجه به موفقیت‌آمیز بودن این تست تصادف، سایپا گفته که خودرو شاهین حالا «ایمن‌ترین خودرو ملی» است.

سایپا شاهین گران‌ترین محصول داخلی تولیدی سایپا خواهد بود. با توجه به قیمت فعلی خودروها در بازار، می‌توان انتظار داشت که سایپا شاهین دنده‌ای، رقابت نزدیکی با دنا پلاس توربو دنده‌ای داشته باشد.


تولید انبوه از ابتدای 1400

ساخت جایگزین پراید با کمک ایران خودرو


زمان رونمایی مشخص شد

شما ها که خیلی بد بین هستید فقط به موتور فنی کار دارید دیگه هر چی باشه از پراید تیبا ساینا کوییک بهتره ماشین شاهین دوست ندارید سوار نشین برید همون پراید تیبا سوار بشین

اخه دوست عزیز حرف شما خنده دار هستش که گفتین فقط به موتور ماشین فکر میکنین اخه شما یکبار سوار 405 بشی متوجه میشی که از اردی یک سر گردن بالاتره پس دومرتبه نگو که موتور نقش مهمی نداره

سلام اون دوستانی که از این ماشین تعریف میکنن . اخه یکی نیست بهشون بگه که با این قیمت (( تندر پلاس یا مگان ، زانیتا اوانته ، کمری2007 میتونی بخری که از هر لحاظی از شاهین بهتراند )) موتور تیبا یا ساینا مثل ef7 نیستش که پایه و اساس و طراحی اش المانی باشه که بتونه خوب از اب در بیاد با توربو

به نظرشما میشه موتور تیبا را توربو کنیم و اگربشه چندخرج برمیداره

آشنای نزدیک ما از فارغ التحصیلان صنعتی شریف بیش از 15 سال در مگاموتور بود؛ میگفت هر چی پاچه خوار بود کم کم رسیدن به پست مدیریتی و با هرچی نظر و نو آوری و ابتکار و طرحی که برای بهبود محصول و تولید داشتن مخالفت میشده. آخرشم شرایطی درست کردند که کلا از اونجا بیرون اومده. با این وضعیتی انتظار داری مگاموتور موتور 500 اسب تولید کنه؟ حیف این همه استعداد که یا رفتند یا سرخورده شدند و نشستند سرجاشون.
این ماشین باید 20 سال پیش تولید میشد که نشد. الان همه دارن خودروی برقی میسازند. انگلیس فروش خودروی بنزینی رو تا 5 سال دیگه ممنوع میکنه. چرا باید همیهش 20 سال عقب بمونیم؟ خب انحصار داری؛ سرمایه مفت نفت ملت رو داری؛ نیروی کار داری؛ منابع طبیعی داری. چه مرگته که فکر فردا نیستی؟ اینا سرشون رو انداختن پایین فقط جلو پاشونو میبینند. دیگه نمیگن داریم به کجا میریم.

آقا همینجا عذرمیخوام اشتباهی دیسلایک زدم. کاملا باهات موافقم

باسلام. اگه الان این ماشین را ب ام و ساخته بود می گفتید به به.این خودرو که دیگه به پای کیا اپتیما میرسه .ایرانی بهتر از خارجی هست

داداش اعتماد به نفس یه چیزه به سقف چیز دیگس. ینی شما میگی ماشین کپی شده از برلیانس سری 200 که خودش کپی یه چی دیگه بود با موتور تیبا با اپتیما باید مقایسه بشه، من دیگه حرفی ندارم. هر وقت اینو با موتور مثلا 1.2 لیتری 150 اسب بخاری و یه موتور برقی 80 اس بخاری مجموع 230 اسبخار و صفرتا صد 9 ثانیه ای و مصرف میانگین صدی 3 و پیمایش حداقل هزار کیلومتری با یه باک و شارژ کامل باطری زدن اون موقع شما بگو از bmw هم بهتره البته با قیمت مثلا 200 میلیونی

اپتیما ؟ مطمئنی ؟ دوباره یه نگاه به آمار فروش اپتیما ت آمریکا ، شکل کابین ، کیفیت کابین ، ظاهرش ، آپشناش ، ایمنیش ، ۲۰ سال سابقش و ……… بنداز بعد با این مقایسه کن .

این حرکتم میکنه

خدایی حرف حساب زدی سوال بجایی بود

با اسب رقابت تنگاتنگی داره

همش از موتور این ماشین حرف زدین منم به شما اینو بگم که همین شاهین با فولاد درست شده و اگر برید بگردید که قیمت فولاد چنده می فهمید.آقای Amirreza1362 یعنی خودرویی که با فولاد درست شده و به اروپا هم رفته ایمن نیست؟؟؟؟؟لطفاً اینقدر بدبین نباشین شماها هستید که این مملکتو خراب می کنید

من که نمیدونم چیه این ماشین اما موتور توربو شارژ استهلاکش فوق العاده بالاس و عمرش کم البته نمونه های خارجیش و از همه مهم تر این ماشیم 8 سوپاپ توربو شارژه اصلا عجیبن غریبا. ظاهرش از برلیانس 200 کپی شده فک کنین خود برلیانس از پلتفرم المانی کپی شده با موتور تکنولوژی میتسوبیشی ژاپن و البته گیبکس اتومات هیوندای. یه چیز نسبتا معقول رو به بالا. حالا شما در نظر بگیر این ماشین کپی شده کپی هست با موتور تیبا با نهایت 70 اسب بخار قدرت یا 80. به نظر شما این ماشین چیز خوبی از اب در میاد؟ اصلا این حرفارو میزاریم کنار به نظر شما قیمت 270 میلیون تومن برای این درواقع مشخصات فنی می ارزه؟ خونه پرش 120 میلیون اونم فقط برای ظاهرش

دلم ب حال کسایی میسوزه که ۲۰۰تومنوبه این بدن و دلشون خوش باشه ماشین سوارن واقعا ماشینی که در حد ۱۰۰تومن بااین تورم بیارزه چراباید اینقد پول جاش داد اونم قرعه کشی

خب حتما می ارزه که آنقدر گرونه

شایدم بهتر از تصور بود !
تا وقتی پشتش نشستی نظر الکی نده !

سلام به آقایون ودادشا اولین پایه تقویت موتور اینه موتورو از ۸ سوپاپه به ۱۶ سوپه ارتقا بدی بعدشم توروبو میکانیکی عمر موتورو کم میکنه اگه بخوان باکیفیت موتور ساینا یا تیبابسازنش بیشتر از ۵ سال موتور دوام نمیاره جالبه حجم موتور ساینا وتیبا بامتور شاهین یکه جالبه که سوپاپشم یکیه

در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، که در تیرماه 97 برگزار شده، سایپا برای اولین‌بار از خوردویی جدید بنام «رهام» رونمایی کرد. قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. سرانجام نیز بعد از پیشنهاد برخی پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و با پیگیری‌های گروهی از حامیان محیط زیست، سایپا به منظور حفاظت از گونه درحال انقراض شاهین ایرانی، پیشنهاد تغییر اسم این خودرو را پذیرفت و نهایتا در اسفندماه 98 نامش را از «رهام» به «شاهین» تغییر داد. سایپا شاهین، نخستین محصول بومی با پلتفرم SP سایپاست؛ پلتفرمی که قرار است مبدا تمام محصولات جدید این شرکت در سال‌های بعد از 1400 باشد؛ یعنی علاوه‌بر نسخه سدان (که همین شاهین است)، باید منتظر محصولات دیگری نیز با این پلتفرم باشیم؛ محصولاتی در سگمنت کراس‌اور و همچنین هاچ‌بک. سایپا به‌لطف پلتفرم جدید SP، حالا به فکر حضور جدی‌ترش در بازار روسیه و اروپای شرقی هم افتاده است تا جایی‌که حتی سایپا گفته که شاهین در تست‌های تصادف موسسه ایمنی euroNCAP توانایی کسب 3 ستاره ایمنی را دارد؛ اتفاقی که تاکنون در صنعت خودروسازی کشورمان، سابقه نداشته است. سایپا در ابتدا می‌خواست شاهین را با موتور جدید BM16 برلیانس به بازار بفرستد اما بعدها تصمیمش را عوض کرد و موتور M15-T توربوشارژ را روی آن قرار دارد. این موتور با اینکه در نسخه تنفس طبیعی‌اش، روی تیبا و ساینا و کوییک هم نصب شده ولی بدلیل نصب توربو و همچنین پاس کردن استاندارد یورو5، تغییرات بسیار زیادی روی آن انجام شده است طوری که حالا می‌توان آنرا یک موتور کاملا جدید محسوب کرد. سایپا بعد از آنکه سیستم نام‌گذاری تیپ‌های محصولاتش را در تابستان 99 تغییر داد، آپشن‌های شاهین را هم دستکاری کرد و دو تیپ لوآپشن و فول آپشن برای آن ساخت و تیپ لوآپشن آن با نام سایپا شاهین S و تیپ فول آپشن آن نیز با نام سایپا شاهین G معرفی شد. در شاهین اس، سایپا 4 آپشن «سانروف»، «مولتی مدیا (مانیتور+دوربین)»، «تهویه اتومات» و «دکمه‌های کنترلی روی فرمان» را حذف کرده است.

‏1399

‏1399

‏1399

610 میلیون حواله را برای فروش گذاشتند!! با این قیمت جک s5 را نخری این را بخری؟!!!!قیمت خودرو شاهین

موتورهشت سوپاپ اونم موتور پراید!!حالاچراموتورپرایدچون تیبا موتورش همون موتورپرایده که ۱۵۰۰کردنش .حالا توربوهای اینا نه تنها فکر نکنم توربوجالبی باشه بلکه همین کیفت بنزین هم خراب ترش می کنه اگه موتوربرلیانس می انداختن خیلی بهتروالبته کم سرصدا ترمی بود چون موتورهشت سوپاپ سروصدا هست فقط برای سایپا پیشرفت بزرگی هست ولی به نظرم تارا(پژو۳۰۱)خیلی بالا تره تا شاهین آپشنهاشم باپرشیا سفارشی کاملا برابره!!

موتور ۸ سوپاپ آخه؟؟!!!
والاه الان وانت مزدا هم ۸ سوپاپ نیست دیگه..
موتورهای خودروهای با تکنولوژی ۴۰ سال پیش ۸ سوپاپ بودن

سایپا گفته میخواد ۱۶ سوپاپ کنه فعلا

موتور. ساینا توربو؟.؟

موافقم باهات واقعا سایپا اینکاره نیست . این توان رو راحت باید بدون توربو میگرفت . فقط باعث شد که دردسر توربو رو داشته باشی تازه اونم توربوی ایرانی باز اگر کره ای یا ژاپنی و فرانسوی و آلمانی بود یه چیزی

با این امکانات و ابعاد و موتوری که داره میتونه رقیب مستقیم برلیانس h330 دنده ای باشه که شاهین صد در صد بازنده اس امکانات کمتری داره موتورش شاید از لحاظ گشتاور بیشتر باشه اما فناوری قدیمیه و از نظر ابعاد شاهین خیلی کوچکتره

خنده داره با یه موتور توربو 1.5 110 اسب بخار و 165 نیوتن متر گشتاور خب بدون توربو شارژ هم میشد همچین قدرتی رو از این موتور گرفت تازه توربو شارژ دردسر هم داره

اینا نمیتونن

هنوز که نیومده نمیشه نظر کارشناسانه ای داد و درباره کیفیتش صحبت کرد. ولی این طور که معلومه در رده قیمتی خودش که ۲۰۶ sd وجود داره عملکرد خوبی میخوره داشته باشه.

سایپا بیشتر محصولاتش ۸ سوپاپه با متور ضعیف هست ممکنه ۱۱۰ اسب بخار کم نباشه ولی ۸ تا سوپاپ داره

Mhojالان دیگه مهم نیست موتور 8 سوپاپه یا 16 سوپاپ توان خروجی موتور مورد توجه هستش به نظرم 110 اسب بخار برای موتور 1.5 لیتری توربو خوبه

مگه دنده اتومات نیس؟؟؟ وچند لیتر بنزین مصرف میکنه

تیپ اس و جی، هردو دنده ای هستن

شاهین سایپا که میگن اینه

بله. همینه!

عالی من این ماشین رو دوستت دارم قابل مقایسه با دنا پلاس توربو اتومات نیست ولی میتونه با زوتی وتیبا ۲، کویک دنده ای R تیبا پلاس،L90رقابت کنه

اسفند 99 | محصول جدید سایپا، خودرو آریا، که قرار است در بهار 1400 وارد مرحله تولیدانبوه شود، ممکن است در چند تیپ مختلف عرضه شود. البته هنوز تفاوت تیپ‌های کراس‌اور سایپا آریا مشخص نیست. اما با این حال، منابع آگاه خبر داده‌اند که تیپ فول آریا، که احتمالا سایپا آریا G نامیده می‌شود، تجهیزاتی مانند تیپ فول سایپا شاهین G داشته که عبارتند از:

بهمن 99 | شرکت سایپا در تاریخ 26 بهمن و با انتشار تصاویر خط تولید آریا، خبر داده که خودرو آریا، وارد فاز تولید آزمایشی شده است. در این مرحله، 26 دستگاه سایپا آریا با هدف آشنایی پرسنل خط تولید و همچنین رفع مشکلات موجود، بصورت آزمایشی تولید می‌شوند.

همچنین از آنجایی که خودرو آریا سایپا در مرداد 99 رونمایی رسمی شده بود، سایپا توانسته طی 6 ماه آنرا به مرحله تولید برساند. به همین دلیل نیز نارنجی‌پوشان جاده مخصوص گفته‌اند که با زمان 6 ماهه، رکورد جدیدی در «کمترین فاصله زمانی رونمایی تا تولید» ثبت کرده‌اند که تاکنون در میان خودروسازان کشور، سابقه نداشته است. تولید انبوه سایپا آریا، از نیمه اول سال 1400 آغاز می‌شود.

آبان 99 | گروه خودروسازی سایپا، طبق اطلاعیه‌ای که در تاریخ 17 آبانماه منتشر کرده، خبر داده که کراس‌اور جدید SP100 این شرکت، با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «سایپا آریا» نامگذاری شده است.قیمت خودرو شاهین

بیشتر بخوانید:

# قیمت روز سایپا# شرایط پیش فروش سایپا# سرویس دوره‌ای سایپا# دفترچه راهنمای خودرو سایپا

بعد از تغییر نام سایپا شاهین در سال 1398، برخی‌ها می‌گفتند که سایپا می‌خواهد نام قدیمی محصولاتش را دوباره زنده کند. اما در آن زمان، کسی به این نکته، توجه نکرد. حالا که نامگذاری سایپا آریا در سال 1399 قطعی شده، دیگر نمی‌توان این موضوع جالب را نادیده گرفت. 

پارس خودرو، وقتی در اواسط سال‌های دهه 30 شمسی، کارش را شروع کرد، نامش شرکت «سهامی جیپ ایران» بود. سپس در اوایل دهه 50 شمسی به «جنرال موتورز ایران» و در اواخر همان دهه نیز سرانجام به «پارس خودرو» تغییر نام داد. 

اما یکی از محصولات معروفی که این شرکت از اواسط دهه 40 شمسی تا اوایل دهه 50 مونتاژ می‌کرد، نسل سوم رامبلر امریکن (Rambler American) بود؛ خودرویی که البته برای بازار ایران، نامش را تغییر دادند طوری که نسخه چهار در آن با نام «آریا» و نسخه 2در آن نیز با نام «شاهین» بدست مشتریان ایرانی رسید.

همانطور که شاهین و آریای 55 سال پیش، روی یک پلتفرم ساخته شده بودند، شاهین و آریای سال 1399 نیز روی یک پلتفرم ساخته شده‌اند. هنوز هم تصور می‌کنید که سایپا، نام‌های شاهین و آریا را بصورت تصادفی انتخاب کرده است؟!

خواندنی‌های جالب از سایپا:

»» معرفی خودرو اطلس سایپا »» معرفی خودرو شاهین سایپا »» معرفی خودرو ساینا اس جدید »» معرفی خودرو کوییک اس جدید

مهر 99 | آقای سلیمانی، مدیرعامل سایپا، در مهرماه 99 خبر داده اولین کراس‌اور سایپا آریا که برپایه پلتفرم SP100 این شرکت ساخته شده است، از سال 1400 به تولیدانبوه رسیده و از همان سال نیز راهی بازار خواهد شد. جزییات فنی این محصول جدید، هنوز اعلام نشده است.

مرداد 99 | کراس اور سایپا آریا که سال 98 و طی یک مراسم خصوصی، به اعضای هیئت دولت نشان داده شده بود، در تاریخ 16 مردادماه 99 و در مراسم معرفی محصولات جدید سایپا برای سال 99، برای نخستین‌بار در معرض دید عموم قرار گرفت. در کنار این کراس اور، سایپا همچنین برای اولین‌بار از فیس لیفت کوییک بنام کوییک S و همچنین فیس لیفت ساینا بنام ساینا S نیز رونمایی کرد.

اولین کراس اور ملی سایپا، قرار است از اواخر سال 99 وارد خط تولید شود ولی قطعا تحویل آن برای سال 1400 خواهد بود. از آنجایی که کراس‌اور سایپا آریا، مشخصات و آپشن‌هایی مشابه سایپا شاهین دارد، پس باید منتظر باشیم که سایپا، آنرا در تیپ‌های مختلفی وارد بازار کند.

موتور سایپا آریا همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سایپا شاهین است که 110 اسب بخار قدرت دارد؛ پس گیربکس 5 سرعته نیز بصورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شود. البته سایپا این قول را داده که از سال 1400 نسخه اتومات سایپا آریا را نیز با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به خط تولید برساند.

بهمن 98 | بالاخره سایپا به قولش وفا کرد و نخستین کراس‌اورش را ساخت. در تاریخ 30 بهمن ماه 98 و در حاشیه جلسه هیئت دولت، محصول جدید سایپا آریا برای نخستین بار و در حضور رئیس جمهور روحانی به نمایش درآمد.

با این‌که تصاویر اندکی از این کراس‌اور منتشر شده اما کاملاً واضح است که سایپا آریا، چراغ‌هایش را از سایپا شاهین قرض گرفته. البته بازهم باید اعتراف کرد که این کراس‌اور نه تنها بهترین محصول بومی سایپا بلکه بهترین خودرو بومی کشورمان است که در طراحی آن، همه چیز در تناسب کامل قرار دارد.

کراس‌اور جدید سایپا آریا با پلتفرم سایپا SP100 ساخته شده؛ یعنی همان پلتفرمی که سایپا با کمک آن، ابتدا سایپا شاهین را ساخت بود. همانطور که مدیران سایپا قولش را داده بودند، قرار است با پلتفرم ملی SP100، سه محصول در سه کلاس مختلف ساخته شود. بنابراین حالا که سایپا شاهین و سایپا آریا به مرحله تولید رسیده‌اند، پس احتمالاً سومین محصول سایپا با پلتفرم SP100، یک «هاچ‌بک» خواهد بود.

کراس‌اور جدید سایپا آریا قرار است در اواخر سال 1399 به تولید برسد. بنابراین حدس زدن قیمت، برای خودرویی که نیامده، منطقی نیست!

البته با توجه به قیمت کوئیک جدید و همچنین درنظر گرفتن قیمت سایپا شاهین، احتمالاً باید منتظر شنیدن قیمتی در حدود 250 تا 350 میلیون تومان برای این کراس‌اور جذاب باشیم. محصول جدید سایپا آریا قرار است با کراس اور K125 ایران خودرو، رقابت تنگاتنگی داشته باشد.


چراغی که نباید خاموش شود

تولید خودرو کشور در فروردین‌ماه رشد 18 درصدی داشت.

ساخت جایگزین پراید با کمک ایران خودرو

خدایا ب دادمان برس نون شب نداریم بخوریم بعد پول شاسی ژاپن یا کره ای را بدیم ب کراس اوور ایرانی آشغال بی کیفیت اونم چندتا مدل دنده ای بادوربین بی سنسور با کروز بی دیسک با راهدار بی کلید جمع کنین مسخره باریتون رو انشاالله درقیامت جوابگو ملت هستین فول آپشن فول امکانات اتومات بزنین قیمت۱۰۰میلیون بدیم دست مردم حداقل اه نفرین پشت سرتون نباشه دعا کنن کل خانواده اتون رو

اسفند 99 | آقای سلیمانی (مدیرعامل سایپا) در روزهای آخر اسفندماه و در حاشیه مراسم تحویل اولین سری خودرو شاهین، درباره پلتفرم SP استفاده در شاهین گفته که همه اجزای این پلتفرم، طراحی داخل است. ضمن اینکه 90% قطعات استفاده شده در شاهین نیز ساخت قطعه‌سازان ایرانی است و تنها 8% قطعاتش بصورت وارداتی هستند که سایپا برنامه داخلی‌سازی آنها را نیز طی سال‌های آینده، دارد.

بیشتر بخوانید:

# قیمت روز سایپا# شرایط فروش سایپا# سرویس ادواری سایپا# آمار تولید ماهیانه سایپا

اما آقای سلیمانی درکنار همه این حرف، خبرهای تازه‌ای هم درباره محصولات جدید سایپا داده است. طبق گفته‌های وی، وزارت صمت برنامه همکاری مشترک سایپا و ایران خودرو را تدوین کرده و هم‌اکنون نیز فاز اجرایی آن آغاز شده است تا هر دو شرکت، بتوانند پلتفرم مشترکی بسازند و خودرویی با قیمت مناسب، راهی بازار کنند.قیمت خودرو شاهین

اما اگر یادتان باشد، آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) در مراسم رونمایی از موتور سه استوانه ایران خودرو در زمستان 99 گفته بود که شرکتش، آماده همکاری با سایر خودروسازان جهت تامین موتور آنهاست. پس به احتمال زیاد، می‌توان چنین برداشت کرد که در سال‌های آینده، خودروی جایگزین پراید، با موتور 3 سیلندر به تولید خواهد رسید.

شهریور 99 | سایپا در بیانیه‌ای که در تاریخ 10 شهریورماه آنرا منتشر کرده، پاسخ برخی شایعات فضای مجازی درباره پلتفرم جدید این شرکت را داد که خلاصه آن به این شرح است:

سایپا با استفاده از مگاپلتفرم SP خود، موفق به تولید دو پلتفرم جدید شده؛ یکی پلتفرم SP1 که در سگمنت خودروهای کلاس C یا جمع و جور قرار دارد و دیگری نیز پلتفرم SP0 است که برای ساخت خودروهای سگمنت B یا کوچک، استفاده خواهد شد.

اولین خودرویی که با پلتفرم SP1 ساخته شده، همان سایپا شاهین است که در ابتدا با نام پروژه SP100 شناخته می‌شد. دومین محصولی که با این پلتفرم ساخته خواهد، کراس اور جدید این شرکت خواهد بود که در ابتدا با کد SP100Cross شناخته شد اما بعدها نامش را سایپا آریا گذاشتند و گفتند که و در سال 1400 نیز به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. ضمن اینکه مگاپلتفرم SP سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع سایپا ساخته شده و هرگونه ارتباط آن با پلتفرم‌های تویوتا، بدلیل ابعاد و ظاهر مشابه شاهین با یکی از محصولات این شرکت، کاملا اشتباه است.

همچنین اولین موتور استفاده شده برای پلتفرم SP سایپا، موتوری با کد M15TC است که طراحی و توسعه آن در شرکت مگاموتور سایپا، انجام شده.

محصولات جدید سایپا:

»» معرفی سایپا شاهین»» معرفی سایپا کوییک جدید»» معرفی سایپا ساینا جدید»» معرفی سایپا اطلس»» معرفی سایپا آریا

سایپا با تجربیاتی که از پلتفرم X100 متعلق به خانواده پراید ارتقایاقته بدست آورد، توانست دومین پلتفرمش را با نام X200 بسازد؛ پلتفرمی که ابتدا برای تیبا صندوقدار و تیبا هاچبک استفاده ‌شد، اما خانواده S200 یا همان ساینا و سپس خانواده Q200 یا همان کوییک نیز با همین پلتفرم ساخته و روانه بازار شدند.

پلتفرم X200 سایپا مختص کلاس خودروهای کوچک است اما حالا نوبت آمدن «سومین پلتفرم سایپا» است؛ پلتفرمی که به سایپا اجازه می‌دهد وارد سکمنت بالاتری، یعنی کلاس خودروهای جمع و جور (کامپکت) شود. نام این پلتفرم جدید را مگا پلتفرم SP سایپا گذاشته‌اند.

بنابه گفته‌های محسن جهرودی (مدیرعامل وقت سایپا) در بهار 97، پلتفرم SP سایپا، نخستین پلتفرم ملی است که مراحل طراحی اولیه تا ساخت نهایی آن، در ایران انجام شده.

نخستین زمانی که مدیران سایپا، خبر از پلتفرم جدیدشان دادند، در دومین جشنواره طراحی خودرو سایپا در سال 1393 بود. نام این پلتفرم جدید، سایپا SP است که سایپا آن را با ارتقای پلتفرم X200 ساخته‌اند. برخلاف پلتفرم X200 که برای خودروهای کوچک (سگمنت B) است، پلتفرم جدید SP سایپا برای ساخت محصولاتی در کلاس خودروهای جمع و جور یا کامپکت (سگمنت C) طراحی شده است.

اما در اوایل زمستان 96 و با انتشار تصاویر جاسوسی از تست محصول جدید سایپا در رسانه‌های هندی، دیگر مطمئن شدیم که آن تصاویر، مربوط به همین پلتفرم SP سایپاست.

اولین محصولی که با پلتفرم SP سایپا ساخته می‌شود، سدان جمع و جوری است در سگمنت C که ابتدا سایپا رهام و سپس سایپا شاهین، نام گرفت.

البته پلتفرم SP سایپا تنها مختص عرضه یک سدان نیست. امیررضا نخعی در تابستان 96 و در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد، به رسانه‌ها گفته بود که سایپا، علاوه‌بر نسخه سدان، یک هاچ‌بک و یک کراس‌اور هم با پلتفرم SP می‌سازد. البته در خردادماه 97، مدیرعامل سایپا گفته بود که شرکتش علاوه‌بر کراس‌اور، یک شاسی‌بلند نیز با پلتفرم SP خواهد ساخت که البته بعید است زمان اجرایی‌شدن این حرف، به این زودی‌ها باشد!

سایپا در پلتفرم SP علاوه بر گیربکس دستی، از گیربکس اتومات هم استفاده می‌کند. البته این گیربکس، همان گیربکس CVT جدیدی نیست که شرکت پانچ بلژیک آنرا برای ساینا اتومات و کوییک اتومات ساخته است؛ این گیربکس جدید را شرکت هیوندای پاور تک، یا اختصاراً HPT، به سفارش مگاموتور ساخته.

شروع همکاری مگاموتور با HPT به اوایل سال 95 برمی‌گردد. در آن زمان سایپا برای SP100 سفارش جعبه‌دنده‌ای اتومات را داد که می‌توانست تا 170 نیوتن‌متر گشتاور را منتقل کند. در پاییز 96 نیز محمدرضا شیخ عطار (مدیرعامل وقت مگاموتور)، قرارداد فاز دوم همکاری با HPT را به امضا رساند؛ در این فاز، شرکت HPT باید جعبه‌دنده‌ای با توانایی انتقال 270 نیوتن‌متر را برای خودروهای SP0 و همچنین کراس‌اورهای SP می‌ساخت. وجود این دو جعبه‌دنده مختلف، احتمال عرضه دو پیشرانه مختلف را برای پلتفرم SP سایپا، بیشتر می‌کند.

علاوه‌بر گیربکس، صندلی‌های پلتفرم SP نیز با همکاری کره‌ای‌ها ساخته شده. مدیرعامل سایپا آذین خودرو هرچند اشاره‌ای به نام این شرکت کره‌ای نکرده است، اما در تابستان 96 گفته بود که این شرکت کره‌ای، تامین‌کننده اصلی صندلی‌های گروه جنرال موتورز آمریکاست. بنابه گفته‌های آقای نخعی، این صندلی‌ها تا 10 الی 12 سال آینده با استانداردهای روز دنیا هم‌خوانی دارند.


تولید انبوه از ابتدای 1400

آماری عجیب از سرقت خودروهای پراید در تهران


زمان رونمایی مشخص شد

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: قیمت کارخانه خودروی شاهین ۲۶۰ میلیون تومان است و احتمالاً در صورت ورود به بازار، با قیمت بالای ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.

به گزارش ایمنا در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز که در تیرماه ۹۷ برگزار شد، سایپا برای اولین‌بار از خودرویی جدید بنام «رهام» رونمایی کرد. قبل از تغییر نام رهام، سایپا بارها گفته بود که طراحی چهره این خودرو را از پرنده شاهین، الهام گرفته است. سرانجام سایپا در اسفندماه ۹۸ نام این خودرو را از «رهام» به «شاهین» تغییر داد و اعلام کرد خودروی شاهین با استفاده از موتور ۱۵۰۳ سی سی M۱۵ Turbo Charger، گیربکس دستی ۵ سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولادهای با استحکام بالا، به زودی به بازار عرضه خواهد شد تا رقابت را در بازار خودروهای هم کلاس خود دو چندان کند.

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد خودروی شاهین به ایلنا گفت: قیمت کارخانه خودروی شاهین ۲۶۰ میلیون تومان است. این خودرو هنوز وارد بازار نشده و احتمالاً سال ۱۴۰۰ به بازار بیاید. این خودرو کیفیت خوبی دارد، از آنجا که رسانه‌ها توضیحات و تبلیغات این خودرو به همراه خودروی تارا را به مردم نشان می‌دهند، مردم فکر می‌کنند که از خودروهایی مثل پراید و پژو ۲۰۶ پیشی بگیرد. احتمالاً در صورت ورود به بازار، شاهین با قیمت بالای ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.

قیمت خودرو شاهین

تابستان ۱۳۹۹، این خودرو با پیش پرداخت ۸۰ میلیون تومان نام نویسی شد. پیش‌تر رضا شیوا رئیس شورای رقابت اعلام کرد: قیمت کارخانه شاهین در سه ماهه سوم ۲۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با احتساب افزوده شماره گذاری و بیمه، ممکن است حدود ۱۳ درصد به این مبلغ اضافه شود و قیمت نهایی آن حدود ۲۶۷ میلیون تومان شود.

سایپا شاهین G (شاهین سایپا که در ابتدا رهام نام داشت) بر روی پلتفرم sp۱۰۰ این شرکت ساخته شده است، پلتفرمی که بنا بر ادعای سایپا، امکان توسعه برای تولید خودروهای سدان، هاچبک و مینی کراس اور را داراست. شاهین به عنوان اولین خودروی ساخته شده بر روی این پلت فرم با الهام از شاهین ایرانی ساخته شده است؛ سایپا در ابتدا قصد استفاده از موتور ارتقای یافته ۱۶۵۰ سی سی برلیانس برای این خودرو را داشت اما با آغاز تحریم‌ها و ترک بازار کشور توسط خودروسازان چینی از جمله برلیانس، برنامه‌ی سایپا نیز برای استفاده از این موتور تحت تأثیر قرار گرفت و در نهایت، استفاده از موتور توربوشارژ تیبا و ساینا بر روی شاهین مورد استفاده قرار گیرد.

پیش فروش شاهین سایپا نخستین بار در خرداد ماه سال ۹۹ آغاز شد، سایپا بعد از آنکه سیستم نام‌گذاری تیپ‌های محصولاتش را در تابستان ۹۹ تغییر داد، آپشن‌های شاهین را هم دستکاری کرد و دو تیپ لوآپشن و فول آپشن برای آن ساخت و تیپ لوآپشن آن با نام سایپا شاهین S و تیپ فول آپشن آن نیز با نام سایپا شاهین G معرفی شد. در شاهین اس، سایپا ۴ آپشن «سانروف»، «مولتی مدیا (مانیتور+دوربین)»، «تهویه اتومات» و «دکمه‌های کنترلی روی فرمان» را حذف کرده است.

قرار است این سدان رده C با پیشرانه M۱۵ Turbo Charger، به بازار بیاید. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و با ۸ سوپاپ و سامانه توربو شارژ، ۱۰۸ تا ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۵ تا ۱۷۷ نیوتن متر در اختیار راننده می‌گذارد. جعبه دنده ۵ سرعته جدید سایپا نیز بر روی این خودرو قرار می‌گیرد و توان پیشرانه را به چرخ‌های جلوی خودروی می‌رساند.

به دلیل استفاده از موتور تیبا و ساینا در این خودرو که هم اکنون ۸ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند، کارشناسان مصرف سوخت ترکیبی شاهین را حدود ۱۰ لیتر پیش‌بینی می‌کنند. اولین نسخه‌های شاهین که به بازار عرضه می‌شوند دارای جعبه‌دنده دستی خواهند بود، اما قرار است نسخه‌های اتوماتیک آن با جعبه‌دنده ۶ سرعته نیز در سال ۱۴۰۰ تولید و روانه بازار شود. از مقدار شتاب صفر تا صد این خودروی ۱۲۶۰ کیلوگرمی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما به لطف داشتن موتور توربوشارژ حداکثر سرعتی که شاهین برای شما فراهم خواهد کرد، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده‌است.

مدیر پروژه پیشرانه M۱۵TC که برای نخستین‌بار قرار است روی سایپا شاهین نصب شود، گفت تمامی قطعات این پیشرانه جدید به دست تامین‌کنندگان داخلی تولید شده است. به عبارت بهتر، پیشرانه یورو پنج M۱۵TC سایپا، اولین پیشرانه‌ای است که در تاریخ صنعت خودروسازی ایران، بومی‌سازی شده است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

نسخه چاپی

مجله خودرو: قیمت خودرو در بازار ایران کاهش داشته است،‌ با این حال شرکت سایپا با اعلام قیمت «شاهین» باعث عصبانیت پیش‌خریدکنندگان این خودرو شده است. ایران‌خودرو هم قصد دارد یک موتور یک لیتری را معرفی کند.

همزمان با کاهش قیمت خودرو در بازار به دلیل کاهش نسبی قیمت دلار، بازار ایران با نوعی رکود روبه‌رو شده ‌است و بسیاری منتظرند تا ببینید با شروع ریاست‌جمهوری جو بایدن در آمریکا چه اتفاقی برای برجام و قیمت دلار خواهد افتاد.

بازار خودروی ایران به همین دلیل با کاهش قیمت در برخی مدل‌ها روبه‌رو شده و این کاهش در برخی خودروها تا چندین میلیون تومان هم بوده است.

محمود نادی، کارشناس بازار خودرو، گفته است: «قیمت‌های خودرو با کاهش روبه‌رو می‌شود، اما چون سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های دولتی و بزرگ نیز در این بازار حضور دارند، اجازه کاهش ناگهانی قیمت را نمی‌دهند. شرکت‌ها تولیدات خود را افزایش داده‌اند و در واقع چاره‌ای جز عرضه خودروهای دپو (انبار)کرده و ناقص را ندارند. زیرا ظرفیت تمامی انبارهای خودروسازها پر است. قیمت تا جایی کاهش می‌یابد که به یک حد تعادل برسد. یعنی به قیمتی میان قیمت حال حاضر بازار و قیمت رسمی کارخانه می‌رسد.قیمت خودرو شاهین

قیمت جدید خودروی شاهین سایپا باعث اعتراض پیش‌خریدکنندگان این خودرو شده است. این خودرو دارای موتور قدیمی هشت سوپاپ است که موتور توسعه‌یافته پراید محسوب می‌شود.

با این حال قیمت نهایی این خودرو نزدیک ۳۰۰ میلیون تومان است؛ عاملی که سبب خشم پیش‌خرید‌کنندگان این خودرو شده است. بسیاری از پیش‌خرید‌کنندگان به دنبال پس‌گرفتن بخشی از پول خود هستند اما شرکت سایپا حاضر نمی‌شود پول این افراد را که قصد انصراف دارند پس‌ بدهد.

شرکت سایپا در دعوتنامه‌های جدید، قیمت شاهین سایپا را در نهایت ۲۶۷ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان اعلام کرده است.

به گزارش سایپانیوز، مجید باقری، قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا، در این باره چنین توضیح داده است: «از ابتدای ثبت‌نام خودروی شاهین در بخشنامه رسمی فروش، به دلیل عدم تعیین قیمت نهایی از سوی مراجع ذی‌ربط، مبلغی را به‌ عنوان علی‌الحساب اعلام کردیم که لزوماً این مبلغ ۵۰ درصد قیمت نهایی خودرو نبوده است.»

این در حالی است که ۲۱ آذر ماه ۹۹، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، درباره قیمت نهایی خودروی شاهین گفته بود: «قیمت کارخانه‌ای شاهین در سه‌ماهه سوم ۲۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.»

تعدادی از مشتریان شاهین که پیش‌پرداخت این محصول را پس از برنده شدن در قرعه کشی به حساب سایپا ریخته‌اند، از قیمت‌های جدید اعلام‌شده در دعوتنامهٔ تحویل دی‌ماه خشمگین‌اند و می‌گویند قصد تکمیل وجه را ندارند. آن‌ها دلیل واریز شدن پیش‌پرداخت را صحبت‌های قائم‌مقام سایپا می‌دانند که گفته بود پیش‌پرداخت نصف قیمت خودرو است و حالا توان تکمیل وجه و پرداخت مابه‌التفاوت ۸۷ میلیون تومانی را ندارند.

این افراد از آن شکایت دارند که پس از چند ماه ارزش پول ازدست‌رفتهٔ آن‌ها محاسبه نمی‌شود و سایپا قیمت خودرو را بسیار بیشتر از انتظار در زمان ثبت‌نام خودرو بالا برده است.

شرکت دایملر یک نمایشگر بزرگ ۵۶ اینچی لمسی ساخته است که الگوی داشبورد خودروهای آینده خواهد شد.

این داشبورد هوشمند توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود و در خودروهای آیندهٔ برقی مرسدس بنز استفاده خواهد شد.

این نمایشگر پیوسته تمام قسمت مقابل سرنشینان جلوی خودرو را فرا گرفته است. این محصول برای راننده نقش پشت‌آمپر را دارد، در بخش کنسول مرکزی هم بسیاری از کنترل‌کننده‌ها و سیستم مولتی‌مدیا را در خود جای داده است.

صفحه روبه‌روی سرنشین کنار راننده هم می‌تواند برای مواردی مانند نمایش فیلم استفاده شود. البته این نمایشگر طوری طراحی شده که در هنگام حرکت و در زمان پخش فیلم، راننده امکان دیدن آن را ندارد.

دو شرکت کیاموتور و جنرال‌موتور نشان تجاری (برند) خود را تغییر داده‌اند.

تغییر نشان تجاری در سال جاری با توجه به همه‌گیر شدن خودروهای برقی در حال گسترش است. فولکس واگن، ب‌ام‌و و نیسان نشان‌های خود را تغییر داده‌اند اما این موارد در حد تغییرات برندِ جنرال‌موتور بنیادی نبوده است.

با تغییر نشان جنرال‌موتور برخی می‌گویند این نشان بیشتر شبیه برند سازندگان بازی‌های رایانه‌ای شده است.

شرکت کیاموتور هم با یک آتش‌بازی بزرگ از نشان تازهٔ خود رونمایی کرد. شرکت کیاموتور گفته است با این نشان تازه به دنبال رسیدن به هویتی جدید است.

شرکت ایران‌خودرو در حال توسعه یک موتور یک لیتری است که ۷۲ اسب بخار قدرت دارد. این موتور قرار است در یک خودروی کوچک شهری استفاده شود. این موتور سه سیلندر دارد و از سامانه تغییر زمان‌بندی سوپاپ استفاده می‌کند.

با این حال به نظر می‌رسد این موتور برای ایران که بسیاری شهرهای آن در ارتفاع قرار دارند ضعیف باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان

«تعهدپذیری نسل جوان امروزی کمرنگ شده» و «اگر جوان… جسورانه و صبورانه پای کار بایستد می‌تواند به مدلی از تأمین درآمد برسد».

© 2021 تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

مشخصات فنی رهام (شاهین)

شرایط فروش شاهین سایپا / بهمن ۹۹

9 دیدگاه ها برای “قیمت رهام (شاهین)”

سایپا برای تمام خودرو هاش من جمله کوییک همین کارو انجام داده طی یک سال قیمت رو از ۶۹ به ۱۴۰ رسونده یا تیبا رو از ۴۳ به ۸۷ اگر میخوایید اعتراضتون به نتیجه برسه باید همه مشتری های سایپا دست به کار بشن چون اگر کوییک ۱۴۰ باشه شاهین هیج موقع به ۱۶۰ نمیرسه خواب دیدین خیر باشه

خدایش خیلی قیمتش زیاد هست مگه چه خبره.چرا کسی فکرنیستقیمت خودرو شاهین

قیمتش اگر موتورش پراید تیبا نبود خوب بود ولی معلوم نیست این سایپا تا کی میخواد این موتور عقب مونده قدیمی تراکتوری رو هی تولید کنه

کی میدونست اینقدر قیمت ومیبرن بالا

شما خودت شکایت کردی؟ که مردم رو تشویق به شکایت می کنی؟ اونا سرت کلاه نگذاشتن ، چون موقع ثبت نام اعلام کردن که پیش فروش قطعی نیست و قیمت در روز تحویل تغییر می کنه. شما خودت خواستی. به جای اینکه بری خرید کنی پولت رو نگه می داشتی و خرید نمی کردی نه اینکه بری بخری و پول بریزی توی آخور ایشون تا پروارتر بشن.

توجه کنید زمان ثبت نام مشخصاتی که برای این ماشین اعلام کرده بودند این نبود من به این اطمینان که تو سایت شرکت سایپا زده بود سانروف، دوربین عقبب، مانیتور و دکمه منترل روی فرمان، موتور برلیانس و … داره ثبت نام کردم. اگه این کلاهبرداری نیست پس چیه؟ چرا ایرانخودرو از این کارا نمی کنه مثل این میمونه شما برای دنا پلاس ثبت نام کنی و پول واریز کنی بعد دنا معمولی با قیمت بالاتر دنا پلاس بهت بدن

چهار رقمی، شمسی یا میلادی

با توجه به نیاز روز افزون مردم جهت خرید و فروش آسان و بی واسطه خودرو وب سایت Z4Car زدفورکار (زوم فور کار) بر آن شد تا فضایی مطمئن و کارآمد را در مسیر خرید و فروش خودرو ارائه دهد و علاوه بر آن در حیطه خودرو اطلاعات جامع و دقیقی را اعم از نقد و بررسی خودروها ، قیمت روز خودرو،شرایط فروش شرکتها و … برای مخاطبان فراهم کند.

قیمت روز خودرو

کانال تلگرام Z4car

قیمت خودرو منطقه ازاد

مشخصات فنی خودرو 

شرایط فروش خودرو

نقد و بررسی خودرو

مشاوره خرید خودرو  

خرید و فروش خودرو 

رپورتاژ آگهی

ورود/عضویت

تماس با ما

Designed By: M.M.R Group . © 2017 . All rights reserved

در حالی که شورای رقابت قیمت خودروی جدید سایپا را حدود ۲۶۵میلیون تومان تعیین کرده که فعالان بازار پیش بینی می کنند قیمت این خودرو بعد از عرضه به بازار حداقل بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جهانی از فعالان بازار خودرو درخصوص اینکه قیمت خودروی شاهین بعد از عرضه در بازار چه قیمتی را ثبت خواهد کرد، گفت: بازار خودرو این روزها شرایط بسیار متفاوتی دارد و فاصله معناداری میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، بدین جهت اکثر فعالان بازار پیش بینی می کنند که با عرضه اولین سری خودروی شاهین که اسفند ماه خواهد بود، قیمت این خودروی جدید در بازار افزایش قابل توجهی پیدا کند. وی ادامه داد: بازار، تشنه خودروی جدید است از این رو با ورود شاهین به بازار شاهد اتفاق های خوب در این حوزه خواهیم بود؛ یکی از موضوعاتی که به شدت بازار از آن رنج می برد محصولات قدیمی است؛ مردم همواره قیمت فعلی خودروها را با قیمت های گذشته آن قیاس می کنند و همین امر سبب نارضایتی شده است لذا با ورود خودروهای جدید به بازار مردم برای خرید خودرو انگیزه پیدا می کنند.

این کارشناس بازار خودرو گفت: خودروی شاهین، ویژگی های زیادی نسبت به خودروهای تولید داخل دارد و حتی از نظر فنی سطح بالاتری نسبت به خودروی چون دنا دارد از اینرو با وجود کاهش قیمت خودرو تصور ما این است که شاهین در حدود قیمتی ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود و اختلاف حداقل ۱۰۰ میلیون تومانی با قیمت کارخانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد شورای رقابت برای خودروی شاهین قیمت پایینی در نظر گرفته است چرا که پیش از این فعالان بازار تصور می کردند که قیمت شاهین در حدود ۳۰۰ میلیون تومان است. در حال حاضر خودروی دنا پلاس در بازار حدود ۳۰۰ میلیون تومان است اما از آنجا که شاهین یک سر و گردن از دنا بالاتر است تصور ما این است با ورود اولین سری از خودروهای شاهین، قیمت آن بالاتر از محصول ایران خودرو یعنی دنا شود.

اگر در رابطه با بورس/مسکن/خودرو/دلار سئوال دارید کلیک کنید

قیمت خودرو شاهین

سلام.
خواهش میکنم دیگه قیمت شاهین رو بالا نبرید که ما بتوانم تحویل بگیریم

سلام
نکات زیر را با دقت چند بار بخوانید.
1. باید با مشخصات اعلامی اولیه تحویل دهند، چرا که بر همین اساس خریدها انجام شده و فروشنده حق تغییر آن را ندارد.
2. 50درصد قیمت خودرو را گرفتند و حال افزایش میدهند. هر چند در قرارداد آمده قیمت روز اما به این اختلاف قیمت می گویند کلاهبرداری. غش در معامله. یعنی معامله را جور دیگری نشان بدهی و بعد در زمان پرداخت فریبکارانه قیمت بیشتری طلب کنی. تمام قیمت گذاری های سایت فروش سایپا نشان میدهد که نصف قیمت خودرو را میگیرند و نمی توانند بگویند که 80م ت نصف قیمت خودرو نبوده است.
3. اگر بحث به روز شدن قیمت خودرو با تورم هم مطرح باشد پس باید به همان نسبت پیش پرداخت داده شده هم به روز بشود. طبق قانون ارزش روز پول بایستی همه پیز به یک نسبت افزایش یابد.
4. لعن و نفرین خدا بر فریبکاران همیشه خواهد بود. در آیات قران بر این افراد نفرین شده است.
5. مثال: شما میخواهید خانه ای بخرید. طرف میگه 100تومن بده مابقیش هم بعد تحویل بده. بعد شما میپرسید مابقیش چقدره، میگه حدود 100تومن اما دقیقش معلوم نیست. شما خرید میکنید و بعد طرف با پول شما در همان زمان و با قیمت همان زمان حسابی ساخت و ساز میکند و موقع تحویل شما را صدا میزند و میگه فلانی مابقیشو بده؟ شما میپرسید دقیقش چقد میشه؟ فروشنده میگه 250تومن. یعنی 2.5برابر 100ت قول ایشان. این عین کلاهبرداری از مدل تلخیص و فریبکاری هست. حالا هرچقدر هم که بگه من قرارداد دارم و موضوعات دیگر.
6. در صورت شکایت خریداران و عدم ورود و رای ندادن دستگاه های نظارتی و قضایی، جای سوال بسیار است؟! و چقدر بد است چنین کلاهبرداریهای آشکار در روز روشن در جمهوری اسلامی ایران.

متاسفانه یادم رفت این برادر به اصطلاح کارشناس نگفتند که اولین ثبت نامیها با این امید پول دادند که موتور برلیانس بر روی شاهین باشد اما حالا موتور تیبا که در واقع موتور پراید هست توربو شارژ کردند و روی شاهین گذاشتند اونهم توربو شارژ ایرانی ؟؟ چطور چنین موتوری میتونه بدنه 1400 کیلوئی شاهین را بچرخاند آیا این کلاهبرداری نیست آیا این غش نیست ؟؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

تسنیم نوشت: در حالی که شورای رقابت قیمت خودروی جدید سایپا را حدود ۲۶۵میلیون تومان تعیین کرده که فعالان بازار پیش بینی می کنند قیمت این خودرو بعد از عرضه به بازار حداقل بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

رامین جهانی از فعالان بازار خودرو درخصوص اینکه قیمت خودروی شاهین بعد از عرضه در بازار چه قیمتی را ثبت خواهد کرد، گفت: بازار خودرو این روزها شرایط بسیار متفاوتی دارد و فاصله معناداری میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، بدین جهت اکثر فعالان بازار پیش بینی می کنند که با عرضه اولین سری خودروی شاهین که اسفند ماه خواهد بود، قیمت این خودروی جدید در بازار افزایش قابل توجهی پیدا کند.

وی ادامه داد: بازار، تشنه خودروی جدید است از اینرو با ورود شاهین به بازار شاهد اتفاق های خوب در این حوزه خواهیم بود؛ یکی از موضوعاتی که به شدت بازار از آن رنج می برد محصولات قدیمی است؛ مردم همواره قیمت فعلی خودروها را با قیمت های گذشته آن قیاس می کنند و همین امر سبب نارضایتی شده است لذا با ورود خودروهای جدید به بازار مردم برای خرید خودرو انگیزه پیدا می کنند.

این کارشناس بازار خودرو اذعان داشت: خودروی شاهین، ویژگی های زیادی نسبت به خودروهای تولید داخل دارد و حتی از نظر فنی سطح بالاتری نسبت به خودروی چون دنا دارد از اینرو با وجود کاهش قیمت خودرو تصور ما این است که شاهین در حدود قیمتی ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود و اختلاف حداقل ۱۰۰ میلیون تومانی با قیمت کارخانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد شورای رقابت برای خودروی شاهین قیمت پایینی در نظر گرفته است چرا که پیش از این فعالان بازار تصور می کردند که قیمت شاهین در حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.
 
وی افزود: در حال حاضر خودروی دنا پلاس در بازار حدود ۳۰۰ میلیون تومان است اما از آنجا که شاهین یک سر و گردن از دنا بالاتر است تصور ما این است با ورود اولین سری از خودروهای شاهین، قیمت آن بالاتر از محصول ایران خودرو یعنی دنا شود.قیمت خودرو شاهین

۲۲۳۲۲۴

وقتی حرف از غذای محلی می‌شود، دو نوع خوارک مد نظر است. اول، آن دسته غذاهایی که تقریبا همه جای ایران رواج دارند اما دستور پختشان از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. دوم، خوراک‌هایی که مختص به یک منطقه هستند و در باقی مناطق یا ناشناخته هستند یا مرسوم نیستند.

.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رامین جهانی از فعالان بازار خودرو درخصوص اینکه قیمت خودروی شاهین بعد از عرضه در بازار چه قیمتی را ثبت خواهد کرد، گفت: بازار خودرو این روزها شرایط بسیار متفاوتی دارد و فاصله معناداری میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، بدین جهت اکثر فعالان بازار پیش بینی می کنند که با عرضه اولین سری خودروی شاهین که اسفند ماه خواهد بود، قیمت این خودروی جدید در بازار افزایش قابل توجهی پیدا کند.

وی ادامه داد: بازار، تشنه خودروی جدید است از اینرو با ورود شاهین به بازار شاهد اتفاق های خوب در این حوزه خواهیم بود؛ یکی از موضوعاتی که به شدت بازار از آن رنج می برد محصولات قدیمی است؛ مردم همواره قیمت فعلی خودروها را با قیمت های گذشته آن قیاس می کنند و همین امر سبب نارضایتی شده است لذا با ورود خودروهای جدید به بازار مردم برای خرید خودرو انگیزه پیدا می کنند.

این کارشناس بازار خودرو اذعان داشت: خودروی شاهین، ویژگی های زیادی نسبت به خودروهای تولید داخل دارد و حتی از نظر فنی سطح بالاتری نسبت به خودروی چون دنا دارد از اینرو با وجود کاهش قیمت خودرو تصور ما این است که شاهین در حدود قیمتی 350 تا 360 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود و اختلاف حداقل 100 میلیون تومانی با قیمت کارخانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد شورای رقابت برای خودروی شاهین قیمت پایینی در نظر گرفته است چرا که پیش از این فعالان بازار تصور می کردند که قیمت شاهین در حدود 300 میلیون تومان است.   وی افزود: در حال حاضر خودروی دنا پلاس در بازار حدود 300 میلیون تومان است اما از آنجا که شاهین یک سر و گردن از دنا بالاتر است تصور ما این است با ورود اولین سری از خودروهای شاهین، قیمت آن بالاتر از محصول ایران خودرو یعنی دنا شود.

انتهای پیام/

      توجه : قیمت ها به صورت لحظه ای نمی باشد و روزانه به روز می گردد      

گرم 18 عیار 1,102,700 462

      توجه : قیمت ها به صورت لحظه ای نمی باشد و روزانه به روز می گردد      

اونس طلا 1743.3 0.2

جهت نمایش نرخ ها در ساعت لاگین کنید

قیمت خودرو شاهین

امروز سلیمانی مدیرعامل سایپا از پیش‌فروش محصولات سایپا راس ساعت ۱۴ خبر داد که سه محصول جدید از جمله شاهین ، کوییک s و ساینا s برای اولین بار در این طرح قابلیت عرضه پیدا کرده‌اند.

سایپا قرار بود از موتور ملی خود برای پلتفرم SP استفاده کند، ولی ظاهرا استفاده از این پیشرانه، تا اطلاع ثانوی، به تعویق افتاده است.

اگر مشخصات پیشرانه شاهین را با پیشرانه برلیانس‌های جدید مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که سایپا به احتمال فراوان، از پیشرانه‌ای مشترک برای هر دوی این خودروها، استفاده کرده است. در جدول زیر، شباهت‌های بیشتری را پیدا می‌کنید.

همچنین در اسفند ۹۸، سایپا برای نخستین بار، مشخصات پیشرانه توربوشارژ شاهین را نیز اعلام کرد. باتوجه به اعلام دو پیشرانه مختلف برای شاهین، هنوز مشخص نیست که سایپا قرار است از کدام یک برای نسخه تولیدن‌هایی شاهین، استفاده کند.

جعبه‌دنده شاهین را شرکت کره‌ای HPT به سفارش سایپا ساخته است و کاملا با جعبه‌دنده ساینا اتومات و کوییک اتومات، متفاوت است.

طبق اطلاعات موجود، سایپا هم نسخه دستی و هم نسخه اتومات شاهین را به بازار عرضه می‌کند که حداکثر سرعت هر دو مدل به ۱۸۵ تا ۱۹۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

تفاوت تیپ‌های شاهین
سایپا برای نسخه دنده‌ای شاهین دو تیپ و برای نسخه اتوماتش نیز چهار تیپ مختلف درنظر گرفته است. البته تجربه نشان داده که سایپا، به مرور زمان، عرضه تیپ‌های پایه‌ای محصولاتش را متوقف می‌کند؛ دقیقا مشابه اتفاقی که برای تیبا و ساینا رخ داد.

آن‌طور که امروز در مراسم قرعه‌کشی اعلام شده است ابتدا برای پیش‌فروش سایپا، برای خودروی شاهین رقم ۸۰ میلیون تومان اخذ خواهد شد که معادل ۵۰ درصد مبلغ است. یعنی به عبارتی احتمالا قیمت نهایی این خودرو مابین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

اگر چه سایپا تا به حال در این مورد اظهار نظر رسمی نکرده است، اما به طور قطع شاهین گران‌ترین محصول داخلی تولیدی سایپا خواهد بود. با توجه به قیمت فعلی کوییک پلاس اتوماتیک در بازار، می‌توان انتظار داشت که قیمت پایه شاهین از ۱۵۰ میلیون تومان شروع شود.

بنا به گفته‌های محسن جهرودی (مدیرعامل وقت سایپا)، پلتفرم SP، نخستین پلتفرم ملی است که مراحل طراحی اولیه تا ساخت نهایی آن در ایران انجام شده. هزینه دقیق طراحی و ساخت این پلتفرم نیز نامشخص است، اما امیررضا نخعی (مدیرعامل سایپا آذین خودرو)، میزان سرمایه‌گذاری برای آن را حدود ۱۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

پلتفرم جدید سایپا
با تجربیاتی که سایپا از پلتفرم X۱۰۰ کسب کرده بود، موفق شد پلتفرم جدیدی به‌نام X۲۰۰ بسازد؛ پلتفرمی که تا به امروز مختص خودرو‌های کوچک شهری ارزان‌قیمت بود و سایپا نیز تاکنون ۳ محصول مختلف را با آن به بازار فرستاده است. اما به‌زودی باید منتظر سومین پلتفرم سایپا باشیم.


سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

تمامی حقوق برای موسسه فرهنگی فن آوران زرّین قلم محفوظ است.

قیمت خودرو شاهین
قیمت خودرو شاهین
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *