قیمت دلار و سکه

قیمت دلار و سکه
قیمت دلار و سکه

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۸۷۶ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی که آخرین روز معاملات هفته جاری بود، تحت تاثیر خوشبینی سرمایه‌گذاران به کمک‌های کرونایی بیشتر در آمریکا و افت ارزش دلار پس از امضای توافق تجاری پسابریگزیت، با افزایش بسته شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در روز جمعه با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۷۸ دلار و ۷۷ سنت رسید اما برای کل هفته ۰.۱ درصد کاهش ثبت کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با پنج دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۸۳ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.قیمت دلار و سکه

پیش از هفته جاری که به دلیل تعطیلات کریسمس کوتاه‌تر و حجم معاملات اندک بود، قیمت طلا در سه هفته گذشته حدود ۱۰۰ دلار معادل شش درصد افزایش داشت. اما هفته جاری بهبود ارزش دلار از پایین‌ترین رکورد دو سال و نیم گذشته مانع صعود قیمت طلا شد.

عامل دیگری که رشد قیمت طلا را محدود کرد، تهدید دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا برای عدم امضای لایحه کمک مالی کرونایی ۹۰۰ میلیارد دلاری و بسته تامین مالی دولت فدرال به ارزش ۱.۴ تریلیون دلار بود.

جفری سیکا، موسسه شرکت “سِرکل اسکوارد آلترنیتیو اینوستمنتس” اظهار کرد: اگرچه مذاکرات کمک مالی کرونایی با پسرفت‌هایی روبرو شد اما احتمال این که این تدابیر بزودی در مقطعی تصویب شوند، بالاست و این موضوع از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند. با این حال یکی از دلایلی که باعث شد افزایش قیمت بالاتری نبینیم، وجود نوسان قابل توجه در معاملات و روند صعودی بازارهای سهام بود.

سرمایه‌گذاران گزارش‌ها پیرامون تلاش قانون‌گذاران آمریکایی برای تغییر کمک مالی کرونایی و بسته هزینه دولت به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار را نادیده گرفتند.

طلا که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۲۴ درصد رشد قیمت داشته، از تدابیر محرک مالی گسترده که انتظارات تورمی را بالا برد، پشتیبانی شده است.

به گفته جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز، عامل حمایتی برای بازار طلا، ضعیف بودن شاخص دلار آمریکا در چند روز معامله گذشته بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، توافق تجاری پسابریگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا مانع صعود دلار شد و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد. در این بین، نگرانی‌ها نسبت به شیوع ویروس جهش یافته ویروس کرونا باعث تشدید محدودیت‌ها در انگلیس شده و نگرانی‌ها نسبت به احیای اقتصادی پساکرونا را برانگیخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، در ۲۵ دلار و ۷۹ سنت ایستاد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۰۲۲ دلار و هشت سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۲۳۴۱ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه 6 دی ساعت 19، با 149 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 25،713 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 710 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 710 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 6 دی ساعت 19، با 261 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 31،296 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 31 هزار و 300 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 300 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 397 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 876 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 140 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 300 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 250 هزار تومان و دو میلیون و 350 هزار تومان است.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

خدااااوکیلیییییی مردموو چی حسااب کردییییی این همه قیمت میره بالا چیزی نمیگین ولی ت ۱۰۰تومن مردمو کچل میکنین

خدایا ازت میخام همه چیز ارزون بشه و همه مردم کشورم ب آرامش برسن، همه جوونا ب آرزوهاشون برسن، الهی آمین

توروخدا بشین سر جات هرچی بگیم ارزون بشه بدتر میشه

با توجه به عملکرد این روزهای بازار سرمایه و روند متعادلی که تجربه می‌کند باید دید در آینده علاوه بر نرخ ارز، برجام و FATF، انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ چه تاثیری بر این روند متعادل بورس دارد.

جهان نگران تورمی است که در دوره پساکرونا با آن مواجه می‌شود. این هشداری است که نشریه اکونومیست داده و اعلام کرده احتمالا بعد از کرونا، اقصاد جهان درگیر تورم می‌شود. این هشدار برای اقتصادهای جهان که سال‌هاست با تورم خداحافظی کرده‌اند نگران‌کننده است. اما آیا ما هم با تورم ۳۰ درصدی سالانه باید نگران

اگرچه فوتی‌های کادر درمان را «شهید مدافع سلامت» اعلام کردند اما دبیر کل خانه پرستار می‌گوید: هنوز در عمل اقدامی نشده و مزایایی به خانواده آنها تعلق نگرفته است.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 156 هزار تومان، قیمت دلار 25 هزار و 800 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 950 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 450 هزار تومان است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 200 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 200 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.قیمت دلار و سکه

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 156 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 528 هزار تومان و هر مثقال طلا 5 میلیون و 10 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با نوسان جرئی همراه شده است؛ فعالان بازار طلا و سکه می گویند: دیگر تقاضا و انگیزه‌ای برای خرید طلا و سکه در بین مردم وجود ندارد و بازار در رکود به سر می برد. بازاری‌ها می گویند: بعد از کاهش چند میلیونی قیمت سکه دیگر تقاضایی برای خرید سکه نداریم.

افزایش قیمت ارز در بازار همواره یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بوده است و این سناریو در روزهای اخیر بازهم تکرار شد ولی خیلی دوام نداشت ؛ دلار فعلا توان عبور از کانال 26 هزار تومان را ندارد و در محدود 25 هزار و 800 تا 25 هزار و 950 تومان درجا می زند.

بانک مرکزی تلاش می کند با تقویت عرضه در بازار به تقاضاهای ارزی پاسخ دهد و برهمین اساس نیز تداوم عرضه‌های روزانه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی موجب شده تا نیاز ارزی بازار پاسخ داده شود و دیگر به مانند قبل شاهد نوسانات لحظه ای در بازار نباشیم. با این حال اما در مقاطعی انتشار برخی اخبار سیاسی موجب می شود تا جو روانی بازار تغییر کند و قیمت ارز افزایشی شود.

 

به گزارش تسنیم،‌ در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 25 هزار و 800 تومان، قیمت یورو 31 هزار و 300 تومان و درهم امارات 7 هزار و 180 تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ها نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار   25 هزار و 740  تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف 1000تومانی نسبت به قیمت فروش، 24 هزار و 740 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 31 هزار و 200 تومان و قیمت خرید یورو نیز 30 هزار و 200 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: دو‌شنبه 8 دی 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

25  هزار و 740

قیمت دلار (بازار آزاد)

25  هزار و 800

قیمت یورو (صرافی بانکی)

31 هزار و 200

قیمت یورو (بازار آزاد)

31 هزار و 300

قیمت درهم

7 هزار و 180

قیمت پوند

34 هزار و 500

بروز رسانی: دوشنبه 8 دی ساعت 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  11 میلیون و 450 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

11 میلیون و 950 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

6 میلیون و 200  هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

4 میلیون و 200 هزار

قیمت دلار و سکه

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 350 هزار

بروز رسانی: دو‌شنبه 8 دی ساعت 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 156  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 528  هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 10  هزار

انس طلا(دلار)

1886.6

انتهای پیام/

ایران

هم‌رسانی این مطلب:

همزمان با صعود نرخ رسمی عرضه ارز به بالاترین حد در ۱۲ روز گذشته، بهای فروش دلار آمریکا در بازار آزاد تهران به ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان نزدیک شد.

بانک مرکزی ایران روز پنجشنبه قیمت رسمی عرضه دلار آمریکا را با ۸۰ تومان افزایش به ۲۵ هزار و ۸۶۰ تومان رساند؛ نرخی که از ۲۳ آذر ماه گذشته تا امروز، حداکثر تا ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفته بود. در مبادلات پایان هفته بازار آزاد تهران نیز نرخ فروش دلار آمریکا در قالب روندی صعودی که از پنج روز پیش آغاز شده، تا ۲۶ هزار و ۸۰ بالا رفت.

بهای آزاد فروش یورو نیز روز پنجشنبه به ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت که ۲۴۰ تومان بالاتر از نرخ رسمی ۳۱ هزار و ۵۶۰ تومان بود.قیمت دلار و سکه

متوسط ماهانه قیمت دلار در بازار آزاد تهران در آذرماه گذشته برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و به ۲۵ هزار و ۸۴۵ تومان رسید. افزایش میانگین ماهانه نرخ آزاد دلار که از شهریور سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود تا مهرماه گذشته ادامه داشت. روندی که موجب شد متوسط ماهانه قیمت دلار از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به آستانه ۳۰ هزار تومان برسد.

در بازار طلا و سکه تهران نیز در جریان مبادلات روز پنجشنبه قیمت هر قطعه تمام سکه طلا در آستانه ۱۲ میلیون تومان باقی ماند. قیمت سکه که روز چهارشنبه به ۱۲ میلیون تومان رسیده بود، امروز(پنجشنبه) ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان مبادله شد.

کاهش قیمت سکه طلا در شرایطی بود که همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار ایران، قیمت جهانی هر اونس طلا روز پنجشنبه ۲ دلار و ۱۰ سنت افزایش یافته و به حدود هزار و ۸۷۵ دلار رسیده بود. همزمان هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران ۱ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان فروخته شد که نسبت به روز چهارشنبه ۵ هزار تومان بالاتر بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

قیمت هر قطعه تمام سکه طلا از ۲۶ آذر ماه گذشته تا دو روز پیش در نرخ‌های پایین‌تر از ۱۲ میلیون تومان معامله شده شده بود. قیمت جهانی طلا طی دو روز گذشته ۱۶ دلار افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلب:

هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

به گزارش دنیای اقتصاد، قیمت طلا، سکه و دلار در پایان معاملات امروز در بازار ایران روند کاهشی را تجربه کردند.

هر اونس طلا، امروز به ۱,۸۸۳ (یک هزار و هشتصد و هشتاد و سه ) دلار رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

 

قیمت دلار و سکه

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۰.۳۷ درصدی، از ۱,۱۴۶,۵۰۰ (یک میلیون و یکصد و چهل و شش هزار و پانصد) تومان به ۱,۱۴۲,۳۰۰ (یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و سیصد ) تومان رسید.

 

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۱۰۰۰۰ تومان کاهش، ۴,۹۴۹,۰۰۰ (چهار میلیون و نهصد و چهل و نه هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۵,۶۵۰ (بیست و پنج هزار و ششصد و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۹ درصدی داشته است.

 

دلار در بازار متشکل امروز با کاهش ۰.۷۲ درصدی، از ۲۵,۴۲۹ (بیست و پنج هزار و چهارصد و بیست و نه ) تومان به ۲۵,۲۴۹ (بیست و پنج هزار و دویست و چهل و نه ) تومان رسید.

 

یورو در بازار آزاد امروز با کاهش ۰.۰۶ درصدی، از ۳۱,۵۰۶ (سی و یک هزار و پانصد و شش ) تومان به ۳۱,۴۸۸ (سی و یک هزار و چهارصد و هشتاد و هشت ) تومان رسید.

 

در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۱۵۸ تومان کاهش، ۳۴,۸۱۹ (سی و چهار هزار و هشتصد و نوزده ) تومان نرخ گذاری شد.

 

درهم امارات (حواله)، امروز به ۷,۱۸۰ (هفت هزار و یکصد و هشتاد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۴ درصدی داشته است.

 

همچنین لیر ترکیه با کاهش ۰.۵۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۴۰۰ (سه هزار و چهارصد ) تومان معامله شد.

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۱۶ درصدی، از ۲۰,۰۴۹ (بیست هزار و چهل و نه ) تومان به ۲۰,۰۸۲ (بیست هزار و هشتاد و دو ) تومان رسید.

در بازار امروز دلار استرالیا نسبت به روز قبل ، با ۷۰ تومان کاهش، ۱۹,۸۰۰ (نوزده هزار و هشتصد ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه امامی به 11,700,000 (یازده میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۲۹ درصدی داشته است.

 

نیم سکه، امروز به ۶,۲۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

 

ربع سکه امروز بدون تغییر نسبت به روز پیش ۴,۲۰۰,۰۰۰ (چهار میلیون و دویست هزار) تومان رسید.

در بازار امروز هر سکه گرمی نسبت به روز قبل بدون تغییر است ۲,۳۵۰,۰۰۰ (دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان نرخ گذاری شد.

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

قیمت دلار و سکه
قیمت دلار و سکه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *