قیمت روز دلار

قیمت روز دلار
قیمت روز دلار

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ با %0.5 افزایش، 31,856 تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۷ مهر با 152 تومان افزایش، 31,856 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 32,006 تومان بیشترین قیمت و 31,695 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

برای اطلاع از قیمت یورو در بازار امروز اینجا را بخوانید.قیمت روز دلار

بیشتر درآمد ایران از فروش نفت حاصل می‌شود. این درآمد به شکل دلار در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد تا به ریال تبدیل شود.

ایران می‌تواند این پول را به اقتصاد کشور تزریق کند، با آن کالای خارجی بخرد، آن را در اختیار واردکنندگان بگذارد یا بجای این کارها از درآمد خود برای سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های کشور استفاده کند.

در حالت عادی باید دلار به شکل درآمد ارزی در اختیار صادرکنندگان و صاحبان صنایع کشور باشد. اما در ایران به‌خاطر عظمت غول‌آسای شرکت نفت، بیشترین حجم دلار به بانک مرکزی منقل می‌شود و در اختیار دولت قرار می‌گیرند.

به همین دلیل بانک مرکزی به‌سادگی قادر است با تزریق ارز، قیمت دلار را کم کند یا با متوقف کردن عرضه آن باعث گران شدن ارز شود. برای همین در کوتاه‌مدت اثر بانک مرکزی بر نرخ ارز بیشتر از وزارت صمت است.

در سال ۱۳۵۷ نرخ رسمی دلار ۷ تومان بود. دولت به‌خصوص در سال‌های جنگ سعی می‌کرد قیمت ۷ تومانی را نگه دارد، به شکلی که در سال ۱۳۷۰ با وجود قیمت ۱۴۲ تومنی بازار، نرخ رسمی ارز ۶ تومان بود.

آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مصادف بود با اولین تلاش برای تک‌نرخی کردن ارز و استفاده از منابع ارزی کشور برای سازندگی.

اما بازار گوش به فرمان سردار سازندگی نماند. وقتی سیدمحمد خاتمی دولت را با ارز ۱۷۵ تومانی تحویل می‌گرفت، بازار آزاد رقم ۴۷۸ تومان را به عنوان قیمت می‌شناخت.

دولت خاتمی تا ۱۳۸۰ به نرخ ارز دولتی دست نزد. اما مردم خوش‌بین به آینده هم باعث شدند که ارز همگام با تورم رشدی معقول داشته باشد و با وجود ناهمواری‌های ۱۳۷۸ به مرز ۸۰۰ تومان برسد.

همه منتظر بودند که در دور دوم ریاست‌جمهوری خاتمی فنر تورمی در برود. اما خاتمی دلار ۹۰۰ تومانی را به سلامت به محمود احمدی‌نژاد تحویل داد.

دور اول ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به خیر گذشت. اما در سال ۹۰ دلار ۱۱۰۰ تومانی به ۱۸۰۰ تومان و سال بعد به مرز ۴ هزار تومان رسید.

مردم زخم‌خورده از این حادثه، سراغ حسن روحانی رفتند، مردی که توانست تا سال ۱۳۹۶ نرخ دلار را در کانال ۴ هزار تومان نگاه دارد.

اما در سال ۱۳۹۷ و در پی تصمیم‌های عجیب دونالد ترامپ و اعمال تحریم‌های ظالمانه و برخلاف توافق‌های بین‌المللی، کلید بازار از دست روحانی افتاد و قیمت دلار با سرعتی عجیب پر کشید.

وقتی از بازار ارز حرف می‌زنیم منظورمان میدان فردوسی، سبزه‌میدان یا میرداماد نیست. در اصلاح اقتصادی، بازار به‌عنوان محل به‌ هم رسیدن عرضه و تقاضا تعریف می‌شود. پس برای درک بازار ارز باید متقاضیان و عرضه‌کنندگان دلار را بشناسیم.

همان‌طور که گفتیم خریداران نفت بزرگ‌ترین عرضه‌کننده دلار هستند. اما هر غیرایرانی که کالایی ایرانی بخرد به‌نوعی در عرضه ارز نقش دارد. به همین دلیل گردشگرهایی که به ایران می‌آیند یکی از بهترین منابع عرضه دلار هستند، به‌خصوص که هیچ کشوری (غیر از ایران) نمی‌تواند ورود گردشگر به ایران را تحریم کند.

متقاضیان دلار به دودسته سفته‌بازها و متقاضیان واقعی تقسیم می‌شوند. واردکننده‌ها، صاحبان صنایع که به خرید از خارج نیاز دارند، مسافران خارجی و به‌طورکلی هر کس که جنس خارجی می‌خرد، متقاضی واقعی ارز است.

اگر اتفاقی بیفتد که تقاضای خارجی برای کالا و خدمات ایرانی زیاد شود (مثل رشد عطش گردشگرها برای بازدید از ایران) سمت عرضه سنگین می‌شود و دلار ارزان می‌شود. در مقابل تحریم و تنش‌های بین‌المللی منجر به افت عرضه و رشد قیمت دلار می‌شود.

اگر قیمت دلار کم شود چه اتفاقی می‌افتد؟ سفر خارجی، گوشی موبایل و خودروی خارجی ارزان می‌شود. عده زیادی دلشان می‌خواهد یک سفر به فرانسه بروند و وقتی برگشتند آیفون جدید و سانتافه نو بخرند. سنگین‌شدن کفه تقاضای دلار باعث می‌شود نرخ ارز بالا برود.

اگر قیمت دلار بالا برود، عده زیادی سفر خود را لغو می‌کنند، گوشی خود را عوض نمی‌‌کنند و به همان ۲۰۶ رضایت می‌دهند. کم شدن تقاضای دلار قیمت آن را متعادل می‌کند.

به همین دلیل وقتی یک اتفاقی بیفتد که دلار بالا برود، دلایلی برای پایین آمدن قیمت ایجاد می‌شود و وقتی قیمت پایین بیاید، نیرویی قیمت دلار را بالا می‌کشد. برای همین قیمت دلار به‌طور مداوم نوسان می‌کند.

اما چرا نمودار ارز به‌طورکلی صعودی است؟ یک توجیه این است که از نظر ریاضی، شیب نمودار تغییرات ارز باید برابر باشد تورم ایران منهای تورم آمریکا. یعنی عددی بین ۱۰ تا ۲۰ منهای ۲ تا ۴ درصد. پس قیمت دلار با شیب سالانه ۶ تا ۱۸ درصدی رشد خواهد کرد. (رشد قیمت هر چهار سال تا دو برابر)

شاید شما هم شنیده باشید که می‌گویند نرخ حقیقی دلار فلان قدر است. آدم‌هایی که در مورد نرخ حقیقی حرف می‌زنند همیشه دودسته هستند. اگر قیمت دلار در بازار ده هزار تومان باشد، دسته اول می‌گویند قیمت واقعی ۴۰۰۰ تومان و اختلاف قیمت حباب است، دسته دوم می‌گویند قیمت واقعی بالای ۲۰ هزار و نرخ بازار سرکوب‌شده است.

کدام دسته درست می‌گویند؟ هیچ‌کدام! نرخ حقیقی ارز (RER) یک قیمت نهانی و سری نیست که درنهایت قیمت بازار به سمت آن حرکت کند. نرخ حقیقی با ارزش ذاتی فرق می‌کند. مثلا تصور کنید بانک به پول شما ۱۰ درصد سود بدهد. اما تورم ۱۵ درصد باشد. نرخ بهره واقعی می‌شود منفی ۵ درصد. یعنی شما با گذاشتن پول در بانک ضرر می‌کنید.

نرخ واقعی دلار هم به همین شکل است. قیمت دلار آمریکا، ضرب‌در تورم آمریکا، تقسیم بر تورم ایران می‌شود نرخ واقعی ارز. اما این نرخ چه معنایی دارد؟

فرض کنید با یکی از دوستان ژاپنی خود می‌خواهید به آمریکا سفر کنید. قیمت یک شب هتل ۱۰۰ دلار است. با یوروی ۱۰ هزار تومانی یک شب هتل برای شما یک‌میلیون تمام می‌شود که خیلی گران است. همین اتاق برای مهمان ژاپنی ۱۰ هزار ین می‌شود که خیلی ارزان است.

برعکس این شرایط را خیلی ساده‌تر می‌شود تصور کرد. شما با یک دوست آمریکایی به رستوران می‌روید و غذای ۵۰ هزار تومانی سفارش می‌دهید. گرانی غذا شما را اذیت می‌کند اما دوست آمریکایی از غذای ۵ دلاری خود به‌شدت راضی است.

برای هر دوی شما غذا ۵۰ هزار تومان و یک دلار ۱۰ هزار تومان است، اما برای این که دوست آمریکایی بتواند حال شما را درک کند باید قیمت غذا را با نرخ واقعی دلار (مثلا هزار تومان) حساب کند. برای او هم غذای ۵۰ دلاری گزینه‌ای اقتصادی به‌حساب نمی‌آید. (هزار تومان بودن نرخ واقعی به معنای گران یا ارزان بودن نرخ ۱۰ هزار تومانی نیست. بلکه قدرت خرید شما را نشان می‌دهد.)

با ۱۰۰۰ دلار در آمریکا یک سبد از اقلام مصرفی می‌خریم. همین ۱۰۰۰ دلار را به ریال تبدیل می‌کنیم و به بازار می‌رویم تا خرید کنیم. آیا می‌توانیم در ایران دقیقا همان مقدار کالا را خریداری کنیم؟ قیمت دلار طوری تغییر می‌کند که پاسخ به این سوال همواره بله باشد. اگر سبد ایرانی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود، می‌فهمیم که نرخ حقیقی ارز با نرخ واقعی هم‌خوانی ندارد.

خیلی‌ها دوست دارند دلار ارزان شود. آن‌ها باور دارند:

الف- صنعت داخلی پاسخگوی نیاز مردم نیست و رشد قیمت دلار زندگی را سخت می‌کند. ازآنجایی‌که بیشتر نهاده‌های تولید (از جمله ماشین‌آلات) وارداتی هستند، گران شدن دلار یعنی نابودی کار و سرمایه ایرانی.

ب_ چه کسی گفته که واردات و سفر بد است؟ واردات می‌تواند واردات کامپیوتر بهتر و تجهیزات راه‌سازی به‌روز باشد. مردم می‌توانند سفر کنند و تجربه به کشور وارد کنند. چرا فکر می‌کنیم مردم فقط برای خرید گوشی و تی‌شرت دلار می‌خواهند؟

ج- نرخ ارز که بالا برود، دولت‌ها احساس می‌کنند درآمدشان بیشتر شده است. فقر مردم و ثروت دولت، یعنی افزایش شکاف حاکمیت و ملت. گران شدن ارز و افزایش کاذب درآمد دولت، بی‌تدبیری مسئولین را پنهان می‌کند.

د- افزایش نرخ ارز به‌معنای پهن‌کردن فرش قرمز برای خارجی‌ها به بهای تنبیه نیروی کار ایرانی است. خارجی‌ها کباب ارزان بخورند درحالی‌که کارگر دستش به نان خالی هم نمی‌رسد؟

در مقابل هستند کسانی که از رشد قیمت ارز استقبال می‌کنند:

الف- تثبیت اجباری قیمت دلار مشکلی را حل نمی‌کند. اگر روابط خارجی خوبی نداریم، اگر تولید ملی نداریم، اگر کسی کالای ایرانی نمی‌خرد، با تزریق مُسکنِ نفتی نمی‌شود سرطان را درمان کرد.

ب- با کاهش کاذب نرخ ارز، گران شدن قالی ایرانی و کاهش تقاضا برای فرش، کارگاه فرش‌بافی جای خود را به نمایندگی سامسونگ می‌دهد. کاهش نرخ ارز یعنی یارانه دادن به شرکت‌های خارجی از طریق تنبیه شرکت‌های داخلی.قیمت روز دلار

ج- کاهش نرخ ارز به‌ظاهر وضع مردم را بهتر می‌کند. اما با تعطیل شدن کارگاه‌ها و از بین رفتن مشاغل، با وجود ارزان شدن برخی از کالاها، مردم پول کافی برای خرید نخواهند داشت.

د- تزریق ارز دولتی و نفتی باعث به وجود آمدن رانت و آقازاده‌پروری می‌شود، چون دولت دارد برای هر خریدی یارانه می‌دهد، احساس می‌کند مردم جیره‌خور و نمک‌پرورده و حتی سربار هستند.

ه- نتیجه سرکوب ارز، رسیدن ایران به فناوری سوئیسی نیست، بلکه ایران را به بیماری هلندی مبتلا می‌کند.

و- در کوتاه‌مدت می‌شود ارز تزریق کرد و قیمت‌ها را پایین آورد و مردم را در خوشی دستیابی به کالای خارجی غرق کرد. اما فنر نرخ ارز بالاخره در می‌رود و به نرخ سرکوب نشده می‌رسد، با این تفاوت که میلیاردها دلار درآمدی نفتی که باید برای توسعه کشور خرج می‌شد، طی سال‌ها تباه‌شده است.

به‌طورکلی سه سیاست ارزی قابل‌تصور است. سیاست ارزی ثابت، شناور و شناور کنترل‌شده. در شرایط مختلف دولت‌ها ممکن است سیاست‌های متفاوتی اتخاذ کنند.

در این روش دولت با تزریق دلار یا با خرید آن سعی می‌کند نرخ ارز را بر روی یک عدد ثابت نگه دارد. برای مثال در پنج سال گذشته دولت ژاپن سعی کرده که صد ین برابر با یک دلار بماند. در غیر این صورت ممکن بود قیمت دلار در ژاپن به‌شدت سقوط کند و با گران شدن ین صادرات کالاهای ژاپنی مثل سونی و تویوتا فلج شود.

در این سیاست کم‌تر پیش می‌آید که دولت قیمت را سرکوب کند، صرافی‌ها را ببندد و با زور و ارعاب قیمت را روی یک عدد ثابت میخکوب کند. همچنین در بیشتر کشورهایی که سعی می‌کنند قیمت را ثابت نگه‌دارند، می‌خواهند از صادرات کشور دفاع کنند و اجازه ندهند رشد اقتصادی باعث ارزان شدن دلار شود.

به باور برخی از اقتصاددان‌ها نرخ ارز یک قیمت است و مثل هر قیمت دیگر باید در بازار و در تعادل عرضه و تقاضا تعیین شود. ازنظر آن‌ها دلار به‌دست‌آمده از مبادلات خارجی باید برنامه‌های جدی‌تر از ثبات قیمت دلار هزینه شود. برنامه‌هایی به جدیت توسعه.

این افراد باور دارند اگر قیمت دلار صد برابر شود اما به‌تناسب آن تولید کالا و خدمات در جامعه بیشتر شود مردم به‌هیچ‌عنوان احساس ناراحتی نخواهند داشت، هرچند خیلی بعید است در کشوری که تولید کالا و خدمات صد برابر شده، نرخ ارز پرش داشته باشد.

در این نظریه، قیمت دلار به‌عنوان یک سیگنال در بازار تلقی می‌شود که به ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازد. این نرخ در شرایط صحیح نشان می‌دهد که میزان واردات و صادرات به چه شکل باید تنظیم شود.

یک سیاست ارزی دیگر آزاد گذاشتن نرخ ارز در یک محدوده کنترل‌شده است. در این مدل دولت می‌پذیرد که نرخ ارز کمی بالا یا پایین برود. اما در صورت سقوط نرخ ارز یا سقوط ارزش پول ملی به فکر کنترل و تثبیت نرخ می‌افتد.

دلیل اتخاذ این سیاست می‌تواند متفاوت باشد. اما باور این که نرخ ارز حقیقی نیست و رشد اقتصادی از رشد صنعت و خدمات در بخش خصوصی حاصل نشده، باعث می‌شود که دولت همیشه نگران فروپاشی نظام ارزی باشد. دولتی که با پول پاشی بخواهد رفاه را به جامعه بیاورد، منتظر لرزه‌های شدید اقتصادی هم خواهد بود.

برای آگاهی از قیمت یورو مقاله‌ای را که در این زمینه نوشته شده است، بخوانید.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

امنیت به این نیست که داعش سرتو نبُره امنیت به این نیست که نصف شب بمباران نشوی اینها یعنی جنگ نیست ! عدم امنیت یعنی نرخ تورم و دلار امروز و فردایت مشخص نیست عدم امنیت یعنی معلوم نیست فردا ایا سرکار هستی یا نه ! عدم امنیت یعنی از غذایی که میخوری میترسی تقلبی باشد یا نه ، عدم امنیت یعنی صبح و شب ده بار به بیرون پنجره نگاه میکنی ایا ماشینت رو دزد برده یا نه ! تا مبادا سرقت بشه عدم امنیت یعنی یه مسافرت راحت نمیتونی بری تا مبادا پس اندازت کم بشه یعنی نمیتوانی ازدواج کنی تا مبادا مخارج زندگی مشکل پیدا کنی عدم امنیت یعنی با شروع مهر استرس بگیری یا تو مراسم عزای کسی کم بیاری ، عدم امنیت یعنی فرزندانت تبلیغات صدا و سیما را ببینند وتو حتی نتوانی یک کنسرو ماهی تن بخری انوقت هزاران بار گوشمان میخوانند ” در عوض امنیت داریم ” میخواهند دلمان را به این جمله خوش کنند به چیزی که نداریم

۳۲۲۰۰

همان اوایل خود روحانی در تلویزیون اعلام کرد که اگر بخواهد یک شبه میتواند دلار را کاهش دهد.

در انتخابات امریکا خوشبختانه ترامپ رای نخواهد اورد بعد چه خواهد شد مردم رو به فروش دلار می اورند این وسط که سود برده کسانی که دلار را به مردم گران فروخته اند. که بزرگترین فروشنده کیست دولت یک کسری بزرگ نجات پیدا کرده و ارز مورد نیاز خود را از مردم خریده پس که سود کرده دولت حالا مردم ضرر می کنند حالا خود دانید می توانید دلار بخرید ولی قطعا ضرر خواهید کرد

۳۲۲۵۰_ علی برکت الله

من امسال از خرید دلار خیلی راضی هستم باز هم ب خرید ادامه میدم اگر هم ارزان شد میدانم دوباره گران خواهد شد

خوشا به حال اونایی که مردود واین روزا را ندیدند.

زمان جنگ شرایط زندگی ما بهتر از امروز بود امیدواریم دوباره جنگ بشه

خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

یا خدا خودت به داد ما برس دلار شد سی دو هزار تومان بعد قیمت گوشی ها را ببین میخواستم گوشی شیائومی بخرم سه تومن بود تا پولشو درست کردم بعد دلار که رفت بالا همه چی رفت بالا خدا فقط کمکمون کنه

تنها راه درست پایبن آوردن دلار این است که مردم رو از خرید دلار منصرف کنید
و تنها راه منصرف کردن مردم از خرید دلار ضربه زدن ب دارایی های نردم است
کافیه ده بار بانک مرکزی با جمع کردن تدریجی دلار از بازار قیمت دلار رو تدریجی بالاببرد و اون دسته از مردم که عادت ب خرید دلار دارند دلار میخرند
بعد با تزریق ناگهانی دلار ب بازار قیمت دلار رو ب شدت پایین بیاورد
ده بار این کار رو انجام بده مردم زیادی پول خودشون رو از دست بدهند دیگه غلط میکنند سمت خرید دلار برای سرمایه گذاری بروند

درست مثل مسئولین فکر میکنی شایدم مسئولی چیزی هستی

اگر ۸۰ میلیون ایرانی خریداره دلار بودند انوقت حرف شما جناب رسولی درست !! ولی یه عده قلیلی خریداره دلار هستند که اصلا هم تو قیمت دلار تاثیری ندارند ابدا ! اینکه قیمت رفته بالا دلایل مختلفی داره سیاست های غلط دولت در جهت مهار یا حداقل کنترل قیمتها، بی پولی کشور ، کمبود ارز ، تحریمات گسترده ، اختلاسهای هنگفتی که سرمایه رو به خارج کشور سوق میدهد ، و البته مهمترین عامل و مهمترین عامل سکوت خفت بار مردم همیشه در صحنه که اگر برای حمایت تیم مورده علاقه شون میبود به خیابونها خروشان و بتازان هجوم میوردند !! در حالیکه جرات ندارند مطالبات اولیه شون که حقه رو از دولتی که رای بهش دادند ، مطالبه کنند ! پس ناله نکنید چرا دلار گرونه !! گرونه چون ملت با سکوت شون رضایتمندی خودشون رو اعلام کردند !! خلایق هرچه لایق یه کشوری داریم بیابون بود و با نبوغ فکری یه بادیه نشین شد امارات یه کشور دیگه هم جفتش داریم با سکوت ملتش شد ایران ! انتخاب علت بدبختی مون !

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

میخوای برای دوستت گل بخری؟ کلیک کن

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

قیمت یورو در بازار امروز ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ با %0.4 افزایش، 37,402 تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت یورو در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۷ مهر با 157 تومان افزایش، 37,402 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 37,552 تومان بیشترین قیمت و 37,241 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای یورو است.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4,625 تومان تعیین شد.

 

قیمت روز دلار

در سال گذشته قیمت یورو حدود ۴۱۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان بود. یورو از اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری با افزایش قیمت روبه‌رو شد، به‌طوری که قیمت آن در شهریورماه تا ۲۰ هزار تومان نیز بالا رفت.

اما با شکست حباب از افزایش قیمت یورو جلوگیری شد و از هفته دوم مهرماه سال جاری روند نزولی در پیش گرفت و به ثباتی نسبی رسید.

گفتنی است نرخ یورو در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۵۰۰ تومان و در سال ۱۳۸۵ حدود ۱۰۰۰ تومان بود.

یورو، واحد پول 19 کشور اروپایی و دومین واحد پول بزرگ جهان (1.2 تریلیون یورو در گردش) پس از دلار آمریکا است. همچنین این واحد پول، دومین پول برای تبادلات مالی بین‌المللی و ذخیره ارزی به شمار می‌رود.

یورو در سال 1995 تعریف و در ژانویه 1999 به‌طور رسمی معرفی شد. از سال 2002 استفاده از آن رواج پیدا کرد و در مارس همین سال به‌طور کامل جایگزین پول‌های قدیمی شد.

از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که استفاده از یک واحد پول مشترک بین کشورهایی که تمامی شاخصه‌های اقتصادی‌شان هم‌خوانی ندارد، منجر به بروز مشکلاتی شود.

در سال 2009 عدم توانایی کشورهایی مثل یونان، پرتغال، ایرلند، اسپانیا و قبرس برای بازپرداخت بدهی‌هایشان به یک بحران در اروپا منجر شد.

در سال 1998 قیمت یورو تقریبا با قیمت دلار برابر (1.07 دلار) بود. در سال 2002، وقتی یورو شروع به کار کرد، قیمت هر یورو کم‌تر از 0.9 دلار بود. پیش‌بینی کارشناسان درست از آب درآمد و در دو سال، قیمت یورو 50% رشد کرد و به 1.35 دلار رسید.

رشد بعدی قیمت یورو به خاطر کاهش ارزش دلار بود. بالاخره در آوریل 2008 و هم‌زمان با بحران مالی آمریکا، نرخ یورو با 77 درصد رشد، به سقف تاریخی 1.6 دلار نزدیک شد.

تلاش کشورهای اروپایی برای کاهش قیمت یورو نتیجه داد و در سال 2015 شاخص یورو-دلار به عدد 1.07 بازگشت. نرخی که تا 2017 دوام داشت.

نقطه عطف بعدی برای قیمت یورو انتخاب شدن دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بود. قیمت دلار نسبت به یورو افت کرد و همین موضوع باعث شد قیمت یورو بیش از 15% درصد رشد داشته باشد.

اروپا بار دیگر موفق به کاهش ارزش یورو شد، اما نرخ یورو هنوز در مقایسه با دلار، 8 درصد بالاتر از روزی است که ترامپ به کاخ سفید وارد شد.

از سال 2002 تا امروز در بازار ایران هم با تقریب خوبی نسبت یورو-دلار برقرار بوده است. مثلا تصور کنید دلار 5000 تومان و یورو-دلار 1.1 باشد. قیمت یورو در بازار ایران باید برابر شود با 5500=1.1×5000 تومان. تجربه نشان داده که در ایران این نسبت با تقریب خوبی برقرار است.

دلیل این ماجرا به اصول ابتدایی اقتصاد برمی‌گردد. فرض کنید در تاریخ موردبحث، قیمت یورو 5200 تومان باشد. خریدارها به یورو اقبال بیشتری نشان می‌دهند و خرید آن‌ها قیمت یورو را تا 5.5 بالا می‌کشد.

اگر قیمت یورو کم‌تر از نسبت یورو-دلار باشد، کفه فروش سنگین‌ترین می‌شود. مازاد عرضه باعث کاهش قیمت خواهد شد.

شاید به نظر شما این موضوع بدیهی بیاید. اما نکته‌ای جالب در همین اثر وجود دارد. در مورد قیمت دلار، عرضه ارز (مثلا از فروش نفت) و تقاضا (مثلا برای واردات خودرو) قیمت را مشخص می‌کند. قیمت یورو اما معمولا به تابعیت از قیمت دلار کشف می‌شود.

نهاد بانک مرکزی، نهادی قدرتمند است که می‌تواند سیاست‌های پولی و مالی را کنترل کند. این نهاد با اتخاذ سیاست‌های انقباضی یا انبساطی می‌تواند بر حجم نقدینگی، تورم، اشتغال و نرخ بهره تاثیر بگذارد.

در اولین نگاه به‌نظر می‌رسد واحد پول مشترک باعث می‌شود که کشورهای قدرتمندتر بار کشورهای ضعیف‌تر را به دوش بکشند. اما در سوی دیگر معادله، اقتصادهای ضعیف‌تر هستند که آسیب می‌بینند. چرا که تمام کشورها نیاز مشترک ندارند و نمی‌شود در برای تمام آن‌ها سیاست‌های مشابه در نظر گرفت. اما طبیعی است که نفوذ اقتصادهای قدرتمندتر بر یورو بیشتر از کشورهای ضعیف باشد.

به همین منظور در کنار بانک مرکزی اروپا ECB، بانک مرکزی کشورهای اروپایی NCBs هم به نشر یورو می‌پردازند. اسکناس‌های چاپ‌شده از سوی هرکدام از بانک‌های مرکزی هیچ تفاوت ظاهری‌ای با هم ندارند. بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت بر این فرایند نظارت دارد.

تا پیش از معرفی یورو صندوق‌های ذخیره‌ ارزی کشورها از دلار برای ذخیره ارز استفاده می‌کردند. 71% ذخیره ارزی جهان را دلار تشکیل می‌داد. مارک آلمان و ین ژاپن از دیگر واحدهای پول مرسوم برای ذخیره ارزی بودند.

بعد از معرفی یورو بازی تغییر کرد. این واحد پول به دومین واسطه برای ذخیره ارزش صادرات کشورها تبدیل شد.

از سوی دیگر ظهور اژدهای چینی هم در روند کاهش هژمونی دلار و تضعیف واحدهای دیگر مثل ین، فرانک و پوند بی‌تاثیر نبود.

اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند که در آینده اقتدار دلار به‌طور کامل از بین برود و یورو مبنای مبادلات جهانی شود، هرچند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تحقق این پیش‌بینی را به تعویق می‌اندازد.

در حال حاضر 22 کشور خارج از اتحادیه واحد پول خود را به یورو میخکوب کرده‌اند:

به غیر از وابستگی مستقیم این 22 کشور به قیمت یورو کشورهایی مثل مراکش بیشتر وزن ذخیره ارزی خود را به یورو داده‌اند. در ایران هم صحبت‌هایی مبنی بر جایگزینی یورو به‌جای دلار وجود دارد.

ممکن است فکر کنید ایران می‌تواند از این تغییر به‌عنوان یک اهرم برای امتیازگیری از اروپا استفاده کند. اما کشورهای اروپایی چندان از این‌که ارزش یورو بالا برود و صادرات برای کشورهای اروپایی دشوار شود استقبال نمی‌کنند. درنتیجه این تغییر بیشتر از اروپا، با تسهیل مبادلات ارزی به سود ایران خواهد بود.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام هر یورو در ایران چقده؟؟

امیدوارم ک ۳۰۰ هزار تومن برسه 😂😅

خوبه ما یارانه ۴۵ هزاری که داریم

قیمت روز دلار

قیمت دلار ۶۰ هزار قیمت یورو ۷۰ هزار قیمت پوند ۸۰ هزار به نظرم أگه اینطوری پیش بره جلو تا ۲ سال آینده همچنین خواهد شد!!!!

پ‌ن‌پ:ارزان تر میشه..۵ستاره به نظر شما رای میدهم

تا انجا که من خبر دارم داره یورو بالا میره، به بالای ۳۷ هزار رسیده و به ۴۰ هزار هم میرسه.

اگر کسی یورو احتیاج داره برای بچه دانشجوش در اروپا من ایران تومان میگیرم فوراً یورو تحویل میدم. در آلمان فوراً در جاهای دیگر اروپا ۲۴ ساعته. برای کمک به دانشجویان عزیز، شک نکنید. با گارانتی!

دلم برای مردم داخل ایران میسوزه، ثبات اقتصادی و مالی از واجبات آرامش روانی هر ملتی هست

این فقط یک حباب باید فقط صبر کنیم تا بترکه

بابا تقصیر ما چیه که خارج از کشور دانشجوییم اما شهریه و مخارجمونو از ایران میفرستن در عرض یه هفته شهریه من ۸ملیون ایرانی بالا رفته!!! کاش هفته قبل شهریه مو میدادم

شوخی شوخی ارز روزی دو سه درصد گرون میشه به عبارت دیگه میشه ماهی هشتاد نود درصد
این یعنی افتضاح
اگه حتی روزی یک درصد گرونتر بشه پس از یک ماه میشه ۳۵ درصد تورم و توی یک سال میشه بیش از ۳۵ برابر ( ۳۶۰۰ درصد )

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

میخوای برای دوستت گل بخری؟ کلیک کن

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

قیمت درهم امارات در بازار امروز ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ساعت ۲۰ با %1 افزایش، 8,847 تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت درهم امارات در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۷ مهر ساعت ۲۰ با 87 تومان افزایش، 8,847 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 8,847 تومان بیشترین قیمت و 8,534 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای درهم امارات است.

در یونان باستان و روم، دراخما به عنوان یک واحد پول پذیرفته شده بود. این واحد پول در کنار دناریوس بعدها به خاورمیانه وارد شد و نام‌های آن‌ها به شکل درهم (سکه نقره) و دینار (سکه طلا) تغییر کرد. قبل از اسلام و در زمان ساسانی نیز درهم یا دِرَم کاربرد داشت. واحد پول امپراتوری عثمانی نیز درهم بود. امروزه درهم امارات معروف‌ترین کاربرد برای این واحد پول باستانی است.

درهم امارات امروزه در تمام امارات متحده عربی به عنوان پول رسمی شناخته می‌شود. اما اوضاع همیشه به همین اندازه متحد نبود.قیمت روز دلار

به طور کلی می‌توانیم واحد پول در کشورهای عربی را به دو دسته تقسیم کنیم:

 

تا سال 1966، واحد پول امارات، روپیه خلیجی بود که در هندوستان چاپ می‎شد. بعد از آن و برای مدتی کوتاه، ریال عربستان به عنوان واحد پول رسمی شناخته شد. سپس دینار بحرین در ابوظبی و ریال قطر و دوبی در سایر نقاط این کشور به کار گرفته شد. در سال 1973 درهم امارات با نماد AED یا «د.إ» رسمیت پیدا کرد و در تمام شهرها رواج یافت.

هر درهم امارات معادل صد فلس است. فلس در این امارات به عنوان پول خرد به کار می‌رود.
در امارات متحده اسکناس‌های 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 درهمی مرسوم است. اسکناس 1000 درهمی آن قدرها رواج ندارد. سکه‌های 25 فلس، 50 فلس و یک درهم امارات نیز ضرب می‌شوند. این سکه‌ها به ترتیب با منقش به طرح غزال، چاه نفت و قوریِ قهوه هستند.
جالب است بدانید که سکه 1 پسو فیلیپین، 5 روپیه پاکستان و 50 بیسه عمان دقیقا با 1 درهم امارات هم‌اندازه هستند. همین موضوع باعث شد که مردم از این سکه‌ها در دستگاه‌های فروش خودکار استفاده کنند. برای مثال سکه 1 پسو، حدود یک دهم هر درهم ارزش دارد.
درهم امارات با نرخ تورم میانگین 2.5 درصد تحت نظارت بانک مرکزی امارات متحده عربی منتشر می‌شود.

از سال 1997 این واحد پول به دلار آمریکا میخکوب شده است به شکلی که هر دلار 3.6725 درهم یا هر درهم 0.272294 دلار بماند.
به همین دلیل طبیعی است که نوسان قیمت درهم امارات در بازار تابع مستقیم قیمت دلار باشد.
در مواردی که به دلایل غیربنیادی (مثل ناکارآمدی بازار، کمبود منابع، عدم دسترسی، نوسان تاخیردار قیمت و محدودیت‌های قانونی در خرید) درهم امارات جایگزین خوبی برای دلار آمریکا است. به خصوص برای کسانی که قصد تجارت یا پوشش ریسک نوسانات ارز را دارند.

همان‌طور که گفتیم درهم امارات به دلار آمریکا میخکوب شده است. در نتیجه همواره باید نرخ تبدیل هر درهم برابر با 0.27 دلار ثابت بماند. هرگونه انحراف از این نرخ، نشان‌دهنده حباب قیمت در بازار تهران است. برای مثال اگر قیمت درهم امارات 3300 و دلار آمریکا 11000 تومان باشد، هر درهم امارات در بازار تهران معادل 0.3 دلار خواهد بود که نشان‌دهنده حباب در قیمت درهم است.

از نظر ریاضی، این نابرابری می‌تواند دو دلیل داشته باشد:
1- بالا بودن قیمت درهم در بازار تهران (حباب مثبت درهم)
2- پایین بودن قیمت دلار در بازار تهران (حباب منفی دلار)

هر دو اتفاق محتمل هستند و در شرایطی ممکن است پیش بیایند.

1- به دلیل حجم پایین‌تر معامله درهم امارات در بازار تهران، ممکن است واکنش بازار به تغییرات نرخ دلار با تاخیر همراه شود. مثلا قیمت دلار پایین بیاید، اما حجم معامله درهم به قدری نباشد که قیمت درهم امارات اصلاح شود. از سوی دیگر حباب منفی دلار، به سرعت توسط خیل خریداران جبران می‌شود و بعید است که دلار در بازار حباب منفی داشته باشد.

2- به دلیل سرکوب نرخ دلار، پیدایش یک حباب منفی سیستماتیک محتمل است. در حالی که دولت آن‌قدرها برای کنترل قیمت درهم امارات تلاش نمی‌کند.
به دلیل بالا بودن حجم تجارت میان ایران و امارات (به خصوص در کالاهای ارزبر مثل خودرو) معمولا تقاضای واقعی برای درهم امارات بالا است و کم‌تر کسی با هدف سرمایه‌گذاری اقدام به خرید و نگه‌داری درهم می‌کند.

برای همین برخلاف امکان ریاضی وجود حباب منفی دلار، در بیشتر موارد درهم امارات نسبت به دلار حباب دارد. در نتیجه برای سرمایه‌گذاری جانشین خوبی برای دلار نیست، مگر در شرایط خاص.

قیمت هر درهم امارات در شهریور سال 1391 اندکی کم‌تر از 600 تومان بود. در مدتی کوتاه (حدود یک ماه) قیمت درهم به مرز هزار تومان نزدیک شد. قیمتی که تا حدود آذرماه 1396 تغییر فاحشی نداشت.

رالی قیمت درهم از ابتدای سال 1397 آغاز شد. درهم امارات سال 97 را با قیمت 1400 تومان آغاز کرد. هفت ماه بعد، هر درهم در بازار تهران به رکورد تاریخی 5100 تومان رسید. هرچند این قیمت دوام چندانی نداشت و تا 3200 تومان ریزش داشت. قیمتی که از در سال 98 در کانال 3 هزار تا 4 هزار تومان جایگاه خود را تثبیت کرد.

با توجه تورم 2.5 درصدی امارات و تورم میانگین 21 درصدی در ایران، توقع داریم که در بلندمدت درهم امارات با نرخ متوسط 18.5 درصد در سال رشد داشته باشد. هر چند معادله تورم ایران منهای تورم امارات در کوتاه‌مدت صادق نیست و عوامل دیگر تاثیر بیشتری بر نوسانات روزانه قیمت دارند.

امارات متحده عربی یکی از موفق‌ترین کشورهای منطقه در جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. جایگاه استراتژیک امارات در تنگه هرمز و روابط خارجی مناسب با کشورهای اروپایی، آمریکا، عربستان، عمان، قطر و ایران باعث شده که این کشور اقتصادی باثبات و روبه‌جلو داشته باشد.

امارات از مهم‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان است. همچنین این کشور به شدت مورد توجه تجار ایرانی قرار دارد و بیشتر کالاهای وارداتی، از امارات متحده خریداری می‌شوند.
به همین دلیل تبدیل درهم و ریال برای تاجران و بازرگانان ایرانی اهمیت دارد. درهم امارات در ایران به سادگی در دسترس است، اما فروختن ریال در امارات کار راحتی نیست. شاید این موضوع نشانه‌ای باشد از این که ما به روابط تجاری بیشتر علاقه‌مند هستیم تا اماراتی‌ها.

با این وجود به خاطر سیاست میخکوب ارزی دولت امارات، نوسان قیمت درهم به عنوان عاملی مهم در روابط تجاری در نظر گرفته نمی‌شود و کالاهای وارد شده از امارات، تابع قیمت دلار هستند. یعنی اگر قیمت دلار دوبرابر شود، قیمت خودرویی که از دوبی به تهران آمده نیز دوبرابر خواهد شد.

به عنوان نکته نهایی، اگر قیمت درهم امارات را نمی‌دانستید، از ضرب قیمت دلار در 0.27 معمولا می‌توانید با تقریب بسیار خوبی، قیمت درهم امارات را محاسبه کنید.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

قیمت درهم امارات بازار آزاد ۸۳۶۰ علی برکت الله

خبر نداری ۸۷۰۰ علی برکت الله

برابری درهم به دلار ۳.۶۷ میباشد. اگر نرخ ۸۴۲۸ تومانی روز ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۹ را در ان ضرب بکنید، نرخ راستکی دلار ۳۰۹۳۰ تومان میشود.

درهم ‌یعنی دیگه پایین نمیاد ؟

اوووووف کی درهم میاد پایین ؟

سلام

هیچوقت

درهم برسه به۱۰هزار تومان خوبه

سلام قیمت پوند چن شده

آقا من میخوام برم دبی خواهشا کمکم کنید . اینجا ارز بگیرم یا برم تومور بعد ارز بگیرم

دوست خوبم، مگر قرار بود کسی رای بده؟ بقول معروف” اون ممه را لولو برد!” یادشون باشد که Never threatened an Iranian!
هیچ زمان یک ایرانی را تهدید نکنید. این را جناب ظریف گفتند. منتهی خودشون یادشون نمیاد.
پس رای اگر خواستند بروند از فلسطین بگیرند!😂قیمت روز دلار

بالاخره این اوضاع زیاد دوام نمیاره و روزی فرا میرسه که این دلالی دولت تو بازار دلار و درهم به خاطرات میپیونده ، حداقل این اوضاع تا قبل از انتخابات ادامه داره لذا برای حضور مردم پای صندوق آرا این اوضاع کمی بهتر میشه ، نشد هم به جهنم رای نمیدیم

اون باهوشایی که میگفتم درهم میاد پایین کجان؟ از دیروز ۴۰۰ رفت روش تا فردا هم قطعا ۴۰۰ دیگه میره

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

میخوای برای دوستت گل بخری؟ کلیک کن

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

قیمت لیر ترکیه در بازار امروز ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ با %1.3 افزایش، 4,119 تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۷ مهر با 54 تومان افزایش، 4,119 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 4,119 تومان بیشترین قیمت و 3,963 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه است.

همچنین می توانید برای اطلاع از نرخ ارز دلار سکه طلا اینجا کلیک کنید.

قیمت های روز های گذشته را میتوانید از طریق جدول و نمودار قیمت لیر در ادامه مطلب دنبال فرمایید .قیمت روز دلار

لیره ترکیه پول کشورهای ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی است. یکای زیرین لیره کروش است.

هر صد کروش برابر است با یک لیر ترکیه

در سال 2005 چهار صفر از لیر ترکیه حذف شد .


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

لیر تا چقد افزایش میابد

چرا لیر انقدر گران شده

سلام. نوشته بودم از سال ۲۰۰۵ شش صفر از لیر حذف شد

روش زده ۱۰۰لیر ولی قرمز رنگه
یعنی قدیمیه؟

اره صد لیری آبیه

پول ترکیه لیرا هست نه لیر مینویسه turk lirası مثلا روی صد لیری مینویسه ۱۰۰ lira

خود ترکها دارن دلار پس انداز میکنن بخاطر بی ارزش شدن پولشون ، ولی اگر نظر من میخواین چون باصطلاح بالایی ها دارن سود میکنن از گرانی دلار ، شما پوند بخرین یا یورو ، اینجوری وقتی تقاضا برا دلار کم بشه جامعه و مردم آسیب نمیبینن و دولت از آب گل آلود ماهی نمیگیره

بله موافقم

اقا من الن ی سکه ۱۰۰ لیر ترکیه دارم برای ۶۰ ۷۰ سال پیشه
بنظرتون بفروشمش؟؟
چقدر میخرن؟؟

شاید دو میلون بدن اونم ترکیه

ارزشی نداره

هیچی… یه ریال هم نمی ارزه… بذار زیر شیشه میزت حتلشو ببر

اون یک لیر حساب میشه. چند سال قبل صفر های پولسون رو برداشتن.

سلام. نه تنها لیر بلکه تمام ارزها گران میشن. حذف صفر پول تو راه هستش. پس باید تمام ارزها گران بشن. از این هم گرانتر. ممکنه سه برابر هم بشه. وحتی بیشتر.

سلام من دو تا صد لیر دارم رنگ اسکناسش قرمزه،درسته؟

نه صد لیر ابیه شاید مال تو یک لیر قدیمی باشه

نه داداش ۱۰۰ لیری رنگش آبی پر رنگه

صدلیری آبیه..۲۰۰قرمز رنگه

۱۰ لیری هم قرمزه… به احتمال زیاد ده لیری رو میگه صد لیر… کسی که فرق ۲ با ۱ رو ندونه بهش جواب ندی بهتره اما احتمالا صفرش ر کم و زیاد میبینه… بنظر من ده لیری دستش داره و بخاطر اینکه چشماش همه چی رو دو تا میبینه صفرها رو هم دو تا میبینه خخخخخخ

سلام چه میشه اوضاع لیر دراخر 😂😄🙏 گرون یا ارزان 🤔

گرونه شده

نمیفروشم چون تو بازار ۳۸۰۰ میخوان ازما 😢

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

میخوای برای دوستت گل بخری؟ کلیک کن

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

قیمت یوان چین در بازار امروز ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ با %1.4 افزایش، 4,858 تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت یوان چین در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۷ مهر با 66 تومان افزایش، 4,858 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت یوان چین رسمی را 598 تومان اعلام کرده است.


دیدگاه

قیمت روز دلار

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

چین کریپتوکرنسی خودش یعنی همون ارز دیجیتال رو بر پایه یوان خودش ارائه کرد و شد اولین پول جهان که رمز ارز خودشا ساخت
به این میگن پیشرفت
جدا از کشور خودمون دلار رو میخان کم کم ببرن کنار
و کی بهتر از چین با اقتصاد یک دنیا

امسال دلار ۴۵تومان را هم میبینه و البته یوان ۶تومان

سلام قیمت تجارت نیوز چطور محاسبه ۴۳۰۰ ازم میخوان بخرند

دلیل اینکه قیمت همه پول‌های جهانی در برابر پول ایران روز به روز میره بالا چیه؟ ، دولت ما کجای کاره واقعا

خدایا بیا منو بکش

تا زنده ایم باید تلاش کنیم شرایط بهتری برای خودمان و نزدیکان و در نهایت تمام انسان ها به وجود بیاوریم. حتی اگر همگی در حال غوطه ور شدن در آب هستیم، سعی کنیم حداقل اندکی عزیزانمان را خوشحال کنیم و سودی به آنها برسانیم و مدت بیشتری هوای تنفس آنان را داشته باشیم.

قیمت چند

خدایا نجاتمان بده دیگه تحمل نداریم نمیدونم چرا هیچکس هیچکاری نمیکنه

سلام . آیا سکه یوان چین هم در ایران و هم در چین قابل خرید و فروش و در چین قابل خرید کالا هست اگه کسی بدونه؟؟؟؟

آیا سکه یوان قابل فروش است

سلام یوان دولتی کجا و چجوری میشه خرید؟

اره میشه ؟ هم توی ایران و هم توی چین؟

خیلی هیجان دارین شخصی که سرمایه دار باشه انقدر به بلاهت نرسیده که توو این فضاحت اسکناس خرید و فروش کنه،بنده حقیر از ۲۱ سالگی کارت بازرگانی داشتم ورودی ۷۸ صنعتی امیرکبیر هم هستم هر جمعه ای که دخل و خرج مملکت جور باشه میبینید چطور دلار میریزه قدرت مملکت خودتون رو دست کم نگیرید ۵نفر از صنف فلزات ایران رو میفرستیم امارات رو بخرن و برگردن،بلاشک بلاشک دلار دست کم ۵۰۰۰ تومان به زودی میریزه

شما قیمت دلار رو بالای ۳۵۰۰۰ببین به خاطر این نیست که ما پول نداریم چون سال ۹۷ اتفاقات بدی افتاد

مگه کارت بازرگانی محدودیت بالای ۲۳ سال نداره ؟!

همه این قیمتها دست دولت بقیه همه چرته

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

میخوای برای دوستت گل بخری؟ کلیک کن

توضيحات

قیمت درج شده ارز، همان قیمت های اعلام شده از سوی بانک مرکزی می باشد.

قیمت طلا و سکه برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران می باشد.بروز رسانی قیمت طلا و سکه از ساعت 9 تا 19 می باشد.

نرخ ها بدون دخل و تصرف از مراجع رسمی در حال انتشار می باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 469 هزار تومان، قیمت دلار 31 هزار و 900تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 16 میلیون و 300 تومان و قیمت سکه طرح قدیم 14 میلیون و 700 هزار تومان است.

*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی امروز نسبت به روزهای قبل با افزایش نسبیهمراه شده‌اند.

به گزارش تسنیم،‌ در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 31 هزار و 900 تومان، یورو 37 هزار و 500 تومان و درهم امارات 8 هزار و 750 تومان اعلام شده است.

تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای، آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی‌های غیربانکی و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.قیمت روز دلار

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 31 هزار و 950 تومان و قیمت خرید دلار نیز 29 هزار و 700 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 37 هزار و 450 تومان و قیمت خرید یورو 35  هزار و 200 تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

گفتنی است، با افزایش بیش از 3 هزار تومانی قیمت ارز در صرافی های بانکی و کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی ها به هر کارت ملی یک بار در سال 2200 دلار ارز سهمیه‌ای می فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی های بانکی متوقف شده بود.

انتهای پیام/

قیمت دلار و قیمت یورو برای تاریخ ۲۷مهر ماه ۱۳۹۹ اعلام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اطلاعات به‌روزرسانی شده در سایت صرافی ملی، قیمت دلار برای خرید در صرافی‌ ملی 29700 تومان  و قیمت دلار برای فروش به 31850 تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در صرافی ملی برای خرید 35200 تومان و قیمت یورو برای فروش 37450 تومان شد.

کانون صرافان ایرانیان نرخ انواع ارز در بازار‌ را اعلام کرد و بر این اساس،  قیمت دلار در بازار آزاد به ۳۱۸۲۰تومان و یورو به ۳۷۱۰۰تومان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بعد از نوسانات بالای قیمت دلار در نیمه دوم سال۹۸، امسال بازار آزاد ارز کار خود را با قیمت ۱۶۴۵۰تومان برای دلار یعنی حدود ۵۰۰تومان بیشتر از قیمت دلار در آخرین روز معاملات سال۹۸، آغاز کرد اما با شروع کار بازار و گذشت حدود یک هفته، قیمت دلار به زیر ۱۶هزار تومان سقوط کرد و در روز بیستم فروردین ماه قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۱۵۹۰۰تومان رسید. البته قیمت دلار در این کانال ماندگار نبود و مجددا افزایش یافت و تا اواخر فروردین ماه، قیمت دلار به ۱۶۱۵۰ تومان هم رسید اما در نهایت حرکت آن معکوس شد و دلار معاملات فروردین را با قیمت ۱۵۴۰۰تومان به پایان رساند.قیمت روز دلار

قیمت دلار در بازار آزاد در نیمه اول اردیبهشت ماه نیز بین ۱۵۴۰۰ تا ۱۶۳۰۰تومان نوسان داشته اما در صرافی ملی قیمت دلار بین ۱۵۵۰۰ تا ۱۵۷۰۰ تومان متغیر بود؛ قیمت دلار آزاد در هفته اول این ماه از کف قیمت سال یعنی ۱۵۴۰۰ تومان به سقف قیمتی که۱۶۳۰۰تومان بود صعود کرد اما در هفته دوم، قیمت دلار مجددا وارد مدار نزولی شد.قیمت دلار در بازار آزاد تا اواخر اردیبهشت ماه قله ۱۷هزار تومان را نیز فتح کرد؛ تا هفته سوم خرداد ماه نیز دلار بین ۱۷۵۰۰ تا ۱۷۹۰۰ تومان در نوسان بود تا اینکه در هفته پایانی این ماه روند صعودی بازار ارز شدت گرفت و به همین ترتیب قیمت دلار از بیست‌ودوم خرداد به بعد ابتدا وارد کانال ۱۸هزار تومان شد و در آخرین روز بهار تا ۱۹هزار تومان هم رسید.

بازار ارز تابستان امسال را داغ‌تر از هر سال آغاز کرد به طوریکه قیمت دلار در همان روز‌های ابتدایی تیر ماه پا به کانال ۲۰هزار تومان گذاشت و در سومین روز این ماه به ۲۰۵۰۰تومان هم رسید؛ به این ترتیب دلار توانست بعد از یک‌سال مقاومت (یعنی از مهر ماه ۹۸ که نرخ تا ۱۹۶۰۰تومان بالا رفته بود، تا تیر۹۹) وارد این نرخ دور از انتظار شود.

البته دلار در همین قیمت‌ها متوقف نشد بلکه با افزایش سرعت خود در این مدار افزایشی، تیر ماه با جهش 5هزار تومانی به ۲۵۲۰۰تومان صعود کرد. دلار در آخرین روز‌های این ماه اما تغییر جهت داد و ابتدا به ۲۴۷۰۰ و سپس در دو روز پایانی تیر به ۲۲۸۰۰ و ۲۱۵۰۰تومان کاهش یافت و در کانال ۲۱هزار تومان به کار خود پایان داد.

قیمت دلار در مرداد ماه هم نوسانات بسیاری را تجربه کرد؛ قیمت دلار اوایل این ماه ابتدا به ۲۲هزار تومان رسید و تنها با گذشت یک هفته تا ۲۴۱۵۰تومان هم پیش رفت؛ تا هفته سوم دومین ماه تابستان دلار در کانال ۲۳هزار تومان جولان می‌داد تا اینکه در بیستم مرداد دلار تا ۲۱۲۰۰تومان سقوط کرد که البته چندان در این نرخ ماندگار نبود چراکه در آخرین روز ماه مجددا به ۲۳هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است که از اردیبهشت تا مرداد، قیمت دلار صرافی‌ملی در کانال ۱۶ تا ۲۳هزار تومان نوسان داشته است.

دلار شهریور ماه را با قیمت ۲۲۹۰۰تومان شروع کرد اما طولی نکشید که دوباره فاز افزایشی به خود گرفت و طی دو هفته ابتدایی ماه به ۲۵۱۰۰تومان هم رسید؛ طی دو هفته پایانی هم دلار با دو بار کانال عوض کردن، در نهایت با قیمت تقریبی ۲۷۲۰۰تومان به کار خود در تابستان پایان داد. همچنین طی این ماه قیمت دلار در صرافی‌ملی نیز از ۲۲۵۰۰ به ۲۶۵۰۰تومان رسید.

در مهر ماه امسال نیز روند صعودی بازار ارز شدت گرفت به طوریکه در ابتدای ماه دلار کار خود را با ۲۷۲۶۰تومان آغاز کرد اما به سرعت وارد کانال‌های ۲۸ و ۲۹هزار تومان شد؛ طی دو هفته گذشته دلار در کانال ۲۹هزار تومان در نوسان بود تا اینکه در نوزدهم مهر ماه، دلار بعد از حدود یک ماه استقامت وارد کانال ۳۰هزار تومان شد و در این روز تا ۳۰۷۰۰تومان هم پیش رفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در نیمه اول امسال به طور متوسط ۱۰هزار و ۵۰۰تومان افزایش یافته است. طی این مدت نرخ دلار با ۶۶.۴درصد رشد، از حدود ۱۵۹۰۰تومان در فروردین ماه به ۲۶۴۵۰تومان در پایان شهریور افزایش یافت. بر این اساس بیشترین نوسان قیمت در شهریور ماه و کمترین در فروردین ماه بوده است.

بازار ارز سال گذشته به دو نیمه اول و دوم سال قابل تقسیم است؛ در نیمه اول سال عمده نوسان قیمت دلار بین ۱۱ تا ۱۲هزار تومان بود اما در نیمه دوم سال به دلیل بروز یکسری اتفاقات سیاسی و اقتصادی مهم از جمله افزایش قیمت بنزین، تنش‌های موجود در منطقه و درگیری بین ایران و آمریکا، قیمت دلار از ۱۱ هزار تومان در مهر ماه تا مرز ۱۵هزار تومان در دی ماه نیز پیش رفت و در روزهای پایانی سال قیمت دلار تا ۱۵۹۰۰تومان هم افزایش یافت اما در نهایت معاملات بازار ارز سال ۱۳۹۸، با قیمت ۱۴۹۰۰تومان برای دلار آمریکا و ۱۶۹۰۰ تومان برای یورو به کار خود پایان داد.

قیمت دلار تا دو ماه دیگر به هشت هزار تومان میرسد.


عمرا

دیگه به این قیمت ها فکر هم نکنید. دلار از 13هزار تومان پایین تر نمیاد


شما تب داری

عججججججججججججججججججججججججججب


دیدی شد 15هزار تومان

اگردلالهای دلار نباشد دلیلی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد

اگر مالیات دلاری بر دلار ببندند قطعاً همینطور خواهد شد. اگر مالیات اضافه خودرو بر دارندگان خودرو ببندند خودرو ارزان میشود. اگر مالیات اضافه املاک بر دارندگان املاک ببندند املاک ارزان خواهد شد و دلار بیکار میشود. ولی الان دولت بی خیال دلالان شده و آنها هم در این بی خیالی دولت کیف میکنند و پول روی پول میزارن و به ریش همه میخندند.

همه چیز ارزان شده به به چه مملکتی ارزانی بیداد میکند همه دنیا قبطه ما رو میخورند

اب را مجانی میکنیم برق را مجانی میکنیم و ….

گذشت یک صده از برآمدن دومین بنیانگذار ایران نوین گرامی باد.

متاسفانه مردم جا نداشتند وگرنه دوستان معطل نمی کردند و تا می تونستند بالاتر می انداختند. اما به زودی نوید گشایش می رسه، نقدینگی تپل از راه می رسه و دوستان دوباره به مراد دل می رسند!


217 درصد رشد دو ساله!


ممنون که قیمت میگید

دلارها را بفروشید که میشه 4000 تومات هر دلار بدووید بدووید

بهترین مملکت را داریم خداوند مملکت مارا می چرخاند چون مسعولین بی عرضه هستند

من از تجارت دلار خوشم نمی آید فقط تجارت سیب زمینی خوبه.

بابا نخرید ابن دلار مسخره رو دیگه داریم بر فنا میریم،ای خدا ب داد برس

همین الان کالاها رو مردم با دلار بیست هزار تومانی می خرن اسمی فقط 11 هزار الی 12 هزار است هر افزایش قیمتی کالا ها رو بالای هر دلار 20 هزار تومان می برد بنظرتون مردم پول دارن………….این دو واحد درسی مردم ازاری رو کی می خواین تعطیل کنید ….

دوستان، بیاید پیش بینی کنیم آینده بازار رو
به نظر من دلار قطعا تا پایان سال میره روی رنج 14هزار تومانو فیککس میمونه

خوبی این مملکت اینه که دیگه نیاز به پیش‌بینی نیست دلار هم مثل بقیه چیزها روز به روز افزایش پیدا میکنه

به نظر من هم تا دوماه دیگه نه تنها دلار بلکه مسکن هم میاد پایین

با سلام به همه،من اقتصاد دادن نیستم ولی همه چیز به خواسته های دولت داره،بخوان دلار و همه چیز میاد قیمتش پایین،انشالله که همین طور بشه،به امید سر بلندی ایران عزیز و دلخوشی ملت گرامی،پاینده باشید

تو این مملکت ی چیز میاد پایین اگه گفتیید چیه قیمت روز دلار

سلام مطمئن هستم همه چی مثل زمان طاغوت ارزون بشه مینویسم امضا میکنم
دقیقا بایدصد و یک سال صبر داشته باشید

دوستان به نظر شما دلار تا آخر سال چند میشه؟


به نظر من میمونه رو 13 تومان


فاتمه

مطمئن باشید همه قیمت ها به سیاست بر میگرده!
و معلوم نیست که تا کی میخان این وضع را اینجوری نگه دارن!
اینجور که نمیشه ! نه با دنیا سازگاری دارند و نه با مردم خودشون !

بعد از عید دلار ۲۰ تومن خواهد شد. صبر کنید و نگاه کنید

در طول این40سال هیچ چیزی ارزان نشده به غیر از عدالت -محبت -قانون –
بی توجهی به فرهنگیان و غیبره

دلار چند ؟؟ خاک بر سرت اقای ……………………

هنوز هم بانک مرکزی و دولت میگوید حباب و پایین میاد کی تا حالا اینا حرف راست زده اند فقط دروغگو هستند

لطفا کسی پاسخ دهد.مگر هنوز ارز مسافرتی 4200 هزار تومانی داریم و‌کلا شرایط و‌مدارک لازم‌چیست؟ممنون‌میشم.

اینارو ول کن برو یاران و بگیر عشق کن اره بخند. تو نخندی کی بخنده

پایین آمدن دلار صدددرصد


دلخوش به این مقدارها نباشید

دلار را در اشغالدانی بندازید و با ارز هر کشور باهاش معامله کنید . معامله کالا در برابر نفت هم ایده ی خوبی است .

اخ این چه جور قیمتیه اعلام میکنید اصلا مشخص نیست چی میگید


دلار روی ۲۰ تومان تثبیت میشه

هرچی دارید و ازطلاوپول های خارجی و..زودتربفروشید تررررامپ کفت دلارمیشه 8تومن


لطف کردی گرونه

خیلی با هم بحث نکنید . مشکل کشور ما فساد داخلیه . وگرنه الان بازارهای خارجی تعطیلن

دلار به زودی مرز روانی 25 را رد میکنه مطمعن باشید

به نظر میرسه همینطوری پیش بره دولت با تدبیر و درایت ایران به مردممون یورو و دلار رایگان میده میگه برید حالشو ببرید چیزی ‍که فراوون داریم تو کشور یورو و دلاره ماشاللا …

اگه مردم حرفه ای زندگی کنن همه چز درست میشه حتی مسولین چون از همون مردم حرفه ای انتخاب
اگر مردم حرفه ای زندگی کنند همه چیز درست میشه حتی مسئولین. مسئولین از کجا میان از کره مریخ نه داداش از همین مردم هستن این مردم هستن که انتخاب میکنن پولشون رو. در دلار سرمایه پذیری کنن یا در بورس


باز که ارزون شد!

اگر قیمت دلار تا دوماه دیگه بیست تومن رسیدند چی جاشون اکگگه د نه بگم

سلام شما که خواستید طی چند هفته از دلار به عنوان کاغذ نقاشی استفاده کنید چه شد بازم بالا رفت

ما فقیرها چطور بتونیم فرزندانمان را ازدواج کنیم با این گرونی

نفت در مقابل طلا و نقره حقوق کارمندان و کارگران براساس طلا و نقره دلار مورد

امروز 31 خرداد 99.قیمت دلار در بازار آزاد 19250. علی برکت الله

از بی کفایتی مسئولین بانک مرکزیه این چه اوضاعیه اخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! اینطوری که نمیشه مردم بیچاره شدند نه نظارتی هست نه رسیدگی هست نه مدیریتی هست

دولت تدبیر و امید به به به به دلار 19 هزار تومن


قبرسه اینجا

دلاردوهزارپانصدتومان بیشتر ارزش ندارد


😂


علی برکت الله

دولت محترم بشدت تمام جلوی واردات کالای خارجی ارز بر را بگیرد

قیمت گذاری دولتی اعتبار ندارد . دلار ها را نگه دارید

تا با دنیا اشتی نکنیم وواردات وصادرات نداشته باشیم دلار هر روز در نوسانه

مملکت را دلال ها اداره میکنند. دولت کاره ای نیست. دنبال دلال ها میدوه. قیمت ماشین را بالا میبرند دولت هم بالا میبره. در صورتی که میشه با مالیات نفس دلال را گرفت.

یعنی یه مسئول دلسوز توی این دستگاه عریض و طویل پیدانمیشه که حق مردم رو ازاین بانکهای ظالم بگیره؟ بانک ملی بعدازدوماه انتظار۴۷۰۰واسم ریخته. ارزش سی درصد سهام عدالت واقعاانقدره؟بیست میلیون سهام عدالت ارزش داره کدوم سهامه من ۴۷۰۰تومن بوده که واسم ریخته؟ مارو مسخره کردن یا خودشون رو

مردم از کرونا می میرند علت این گرانی ها چیست

عالیه روز به روز بالاتر میره

روی لینک زیر کلیک کنید تا از درآمد سرشار بشین
https://b2n.ir/954516

دلار بعد از محرم که بازار دوباره راه بیفته میرسه به 40000 تومن ، همه هم میدونن ، اگر میاد پایین پس چرا تقاضا اینقدر بالاست؟ اونایی که گفتن میاد پایین میخوان خودشون خرید کنن ، یادتان باشد

قیمت دلار تا زیر 6000 تومان هم میرسه، خبرهای موثقی موجود هست، و قیمت ماشین هم تا 2-3 ماه آینده به 1/6 قیمت امروز میرسه، خرید رو متوقف کنید تا صدمه نبینید.


چرا؟


چیز عجیبی نیست

سلام به نظر من فقط یه راه وجودداره تادلار بیاد پایین اون هم زمانی اتفاق می افته که دولت کسری بودجه خودشو جبران کنه بعد وقتی که تاپایان سال مشکلی نداشت اونوقت همه چیز ثبات پیدا میکنه 😆😆😆😆😆😆😁😁😁


رشت


دلار که گران نشه دلار نیست


😞😞😞😞😞

اگر در مملکت باز بشه بزارن جنس بیاد داخل قیمت همه چیزا میاد پایین از ماشین گرفته تا لوازم خانگی و لاستیک همه گرونی فقط مال بسته بودن در مرز وقتی واردات نباشه این شرکتا هر کاری میخوان بکنن

سلام.خدا قوت.

ما ایرانیها خودمان مقصریم که دلار را در بازار ایران خرید و فروش میکنیم و ارزش پول ملی را پائین میاوریم..

و شعار مرگ بر امریکا هم میدهیم.

توسیستان وبلوچستان همه چیزبستگی به دولارداره همه وسایل خوراکی وغیره وحشتناک گرونن نظارتی نیست مردموبدبخت کردن

به این هم بسنده نکنید. ما شما رو به مقام انسانیت می رسانیم.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

قیمت روز دلار
قیمت روز دلار
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *