قیمت قرص اورژانسی

قیمت قرص اورژانسی
قیمت قرص اورژانسی

اولین شرکت دارویی متمرکز بر زنان

 

قیمت قرص اورژانسی

گاهی اتفاق میفتد که ترس از احتمال بارداری در اثر نزدیکی محافظت نشده به دلایل مختلف ازجمله عدم استفاده و یا مصرف نادرست از روش های جلوگیری یا شکست این روشها مانند پاره شدن کاندوم و … ، زوج را نگران و سردرگم نموده است. در اغلب این موارد عدم دسترسی به پزشک یا عدم اطلاع فرد از نحوه مدیریت این شرایط  موجب روی آوردن به روش های نادرست می گردد.

در این شرایط  به تایید و توصیه پزشکان و متخصصین، قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری تنسی بهترین روش فوری برای پیشگیری از وقوع بارداری می باشد.

تنسی ، یک قرص ضد بارداری اورژانسی است که حاوی ماده موثره پروژستین لوونورژسترول می باشد که در موارد جلوگیری از بارداری به صورت فوری، بهترین گزینه است.

روش مصرف تنسی:

                      

از نظر استاندارد بین المللی، داروهای هورمونی و به ویژه قرص های اورژانسی  میبایست تحت شرایط ویژه و با استفاده از فناوری بالایی تولید شوند. گذشته از این بر طبق معیارهای جهانی خط تولیدداروهای هورمونی می بایست صرفا محصولات هورمونی تولید کند چرا که  هورمون بسیار ناپایدار بوده و تحت هرگونه شرایط غیر ایزوله از کیفیت آن کاسته می شود.

شرکت آتی فارمد به عنوان شریک تجاری کمپانی Chemo اسپانیا، فناوری تولید محصولات هورمونی را _مطابق استانداردهای جهانی_ از گروه Chemo دریافت نموده و در حقیقت مواد اولیه و روند تولید در آن  تحت تایید آن کمپانی  می باشد. همچنین از آخرین فناوری بسته بندی قرص ها، برای کلیه محصولات خود استفاده می نماید.

ملاحظات در زمان مصرف قرص اورژانسی تنسی:‌

۱٫ چگونه مطمئن شوم قرص تنسی موثر بوده است ؟

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید.

۲٫ آیا از قرص تنسی می توان بعنوان قرص پیشگیری از بارداری دایمی استفاده کرد؟

تنسی از دسته دارو های پروژسترونی ضد بارداری است که باید بصورت اورژانسی مصرف شود و به هیچ عنوان بعنوان یک روش پیشگیری از بارداری بصورت دایمی توصیه نمی شود. شما نمی توانید به جای مثلا دروسبلا و یا دروسبلین و لویتود، این قرص را مصرف کنید.

۳٫ من قرص تنسی مصرف کردم، اما الان باردارم. باید جنین را سقط کنم؟

خیر. قرص تنسی برای جنین ضرری ندارد زیرا حاوی پروژسترون می باشد، نیازی به سقط جنین نیست، نگران نباشید.

۴٫ آیا لکه بینی بعد از مصرف قرص تنسی طبیعی است؟

پس از استفاده از تنسی، لکه بینی طبیعی است.

۵٫ آیا با مصرف قرص تنسی نیازی به روش دیگری از پیشگیری است؟

بله حتما تا زمان پریود از روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

سلام ، من ۱۰ ساعت بعد از رابطه محافظت نشده بدون دخول قرص تنسی ۱.۵ خوردم ، طریقه مصرف اشتباه بوده؟؟؟ در تاثیر گذاری این قرص مشکلی پیش میاد؟؟؟؟؟

خیر مشکلی ایجاد نخواهد شد

سلام من با شوهرم نزدیکی داشتیم انگار کاندوم پاره بود و مقداری از منی داخل واژنم رفت و سریع بیرون ریخت الان قرص اورژانسی خریدیم اگه مصرف کنم جلوگیری میکنه از بارداری؟

سلام من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و مایع منی کاملا روی الت تناسلیم ریخت و همان لحظه یه برص /۷۵خوردم به نظر شما تاثیر داره؟

احتمال بارداری بسیار اندک است

سلان من ١٤ روز پس از پريودم قرص تنسى مصرف كردم الان ٤روز بعد از مصرف پريود شدم در حالى كه ١٠ روز به زمان پريودم مونده آيا طبيعه ؟

واکنش قرص اورژانسی در افراد متفاوت می باشد به گونه ای در اکثر موارد زمان عادت ماهانه تغییر می کند

سلام مرسی از اطلاعاتتون،قیمت قرصش چنده؟

سلام وقت بخیر ببخشید دخول نداشتم اما مایع منی همسرم روی اندامم ریخت خیلی کم در حده چند قطره. به سرعت شستشو دادم و اینکه دختر هستم از این قرص استفاده کردم در داروخانه بهم گفتند دوتاشو باهم استفاده کن حدوده دو الی سه ساعت بد از اتفاق دوتاشو استفاده کردم و روزه اوله بد از پریودم هستش خیلی استرس دارم از روشه دیگه ای باید استفاده کنم؟

خیر نیازی به استفاده قرص های دیگر نیست و احتمال بارداری بسیار اندک است

سلام..
اگه قرص بعد ۴ شب استفاده بشه تاثیر داره؟؟

مطالعات نشان می دهد که تنسی تا ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی مشکوک ( ۳ روز) تاثیر تقریبا قطعی و تا ۵ روز اول بعد از نزدیکی تاثیر خوبی دارد.

سلام من تقریبا نیم ساعت بعد از نزدیکی بدون دخول و بعد از شست و شو یه قرص ۱/۵ تنسی خوردم. تهوع هم نداشتم برای همین تجدیدش نکردم.
و بیش از ۱۶ روز هم از تاریخ پریودم می گذره. امکان بارداری هست؟
آیا لازمه تست بارداری بدم؟ و اینکه کی بدم؟قیمت قرص اورژانسی

سلام من ۱ساعت بعد از نزدیکی ۴تا قرص LDو ۱۲ساعت بعد باز ۴تا قرص LDخوردم الان ۲۰روزه گذشته و تست زدم مثبته الان باید چیکار کنم چ روشی موثر و حتمی ک حاملگیم از بین بره نمیخوام خونوادم متوجه شن لطفا جواب بدین

لطفا سوالات خود را در مورد محصولات تولیدی آتی فارمد مطرح نمایید و به پزشک معالج مراجعه نمایید

سلام ببخشید خوردن همزمان قرص با قرص ب۶تداخل داره یاخیر؟برای جلوگیری از حالت تهوع

سلام خسته نباشید من با همسرم رابطه داشتم نوع پردش ارتجائیه احساس میکنم یک یا دو قطره از منیم داخل واژن ریخت بعد متوجه شدم چند ساعتم بیشتر نمیگذره ایا این قرص جواب میده ؟

بله ، در صورتی که از زمان مقاربت محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است باید ابتدا یک قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی و سپس ۱۲ ساعت بعد قرص دوم ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود اما اگر از زمان مقاربت محافظت نشده بیش از ۱۲ ساعت گذشته می بایست هر دو قرص تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی به صورت یکجا و هم زمان مصرف شود و یا باید یک قرص تنسی ۱٫۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود.

سلام.. من دو روز از پریودیم گذشته..امروز ترشحات و درد داشتم ولی درد خوابیده و هیچ خبری نیس..
بنظرتون دلیلش چیه؟؟

لطفا با پزشک مشورت نمایید

وزن من بالای ۷۰ است این قرص رو مصرف کردم به نظرتون جواب میده

اگر طبق بروشور رص را مصرف کرده اید احتمال بارداری بسیار اندک است

سلام خسته نباشید
بعد از یکی دوساعت از رابطه کنترل نشده هر دو قرص ۰٫۷۵ را به صورت هم زمان مصرف کردم! (بخاطر خواندن بروشور داخل جعبه قرص)اما بعد متوجه شدم باید یکی از قرص هارو ۱۲ ساعت بعد مصرف میکردم. آیا این تاثیر بر جلو گیری از بارداری میگذارد و باید نگران باشم؟؟

احتمال بارداری بسیار اندک است

سلام من در روز تخمگذاریم رابطه محافظت نشده داشتم اما مایع منی داخل واژنم ریخته نشد اما بخاطر پیشآب که مطمعن نیستم داخل واژن ریخته شد یا نه برای اطمینان دو روز بعدش قرص تنسی خوردم
آیا احتمال بارداری وجود داره ؟؟

احتمال بارداری بسیار اندک است

سلام من دخول نداشتم ولی مایع منی روی اندام تناسلیم ریخته شده لازمه از قرص تنسی استفاده کنم؟تاریخ قاعدگیم۱۷تا۲۱بوده امروز سیمه تویه دوره پرخطری هستم؟

با توجه به توضیحات احتمال بارداری اندک است ولی جهت اطمینان می توانید قرص اورژانسی تنسی را طبق دستورالعمل بروشور و اطلاعات موجود در سایت مصرف نمایید

قرص تنسی رو استفاده کردم داروخونه گفت دوتاشو باهم بخورم کمتر از دوازده ساعت از ریخته شدن مایع منی روی الت تناسلیم میگذشت.دیگه لازم نیس قرص بخورم دوتا کافیه؟؟

از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !

سلام من حدود ۱۰ روز پیش رابطه داشتم و از قرص اورژانسی استفاده کردم یک و نیم میلی گرمش فرداش خونریزی داشتم حدود ۳ روز بعد قطع شد و متاسفانه چند روز بعدش دوباره ب خاطر اینک کاندوم پاره شد من صبح روز بعدش بعد از ۱۲ ساعت ۲ تا قرص یکو نیم میلی استفاده کردم و ۴ رو بعدش دوباره پریود بازم به مدت ۳ روز فقط خون سیاه رنگ من تو یک ماه ۳ بار از قرص اورژانسی استفاده کردم خونریزی هم داشتم ولی خب فقط ۳ روز امکان بارداری نیست درسته؟خیلی میترسم

میشه جواب بدید سریه دوم صبح یک قرص یک و نیم میل و دوباره ۱۲ ساعت بعدش یکی دیگه خوردن ۴ روز سینه هام بشدن درد میکرد بعد از ۴ رو خونریزی کردم فقط ۳ روز احتمال بارداری هست؟اخا العلن علائم بارداریرو دارم حتی میترسم برم بی بی چک بگیرم ک نکنه باردار باشم

احتمال بارداری بسیار اندک است

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف می شود. در حالت کلی ۱۴ روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید.

سلام … من در طول یک ماه دو دفعه رابطه محافظت نشده داشتم … اولین رابطه رو ک داشتم قرص استفاده کردم ک بعد ۷ روز پریود شدم …. اما دفعه دوم با وجود اینکه قرص خوردم الان ۱۰ روزی میگذره علائم و درد پریودی هم دارم اما هنوز پریود نشدم …. این یعنی من باردارم ؟؟؟

احتمال بارداری بسیار اندک است ولی باید نوجه داشته باشید که قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها ۲ تا ۳ بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.

سلام،من ۲۳و ۲۹ نزدیکی بدون دخول داشتم با نامزدم،ولی مایع منی کامل رو اندام تناسلیم ریخت امروز ۱ هست نگرانم ک باردار شده بلشم
میتونم قرص تنسی استفاده کنم؟! فایده داره؟؟

قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی تا ۵ روز پس از نزدیکی محافظت نشده موثر می باشد، ولی بدیهی است که هر چه از زمان مقاربت محافظت نشده بیشتر بگذرد، از تاثیر آن کاسته می شود.

در روزهای اخر پریودم هستم لکه دارم ، دخول کامل انجام شد مردد هستم که ایا چند قطره منی وارد بدنم شده. باید اورژانسی مصرف کنم؟ مصرف قرص در روزهای پریود احتمال بارداری رو افزایش نمی ده؟

سلام من چن ساعته نزدیکی داشتیم،بار اول ریختم رو دستمال ،ولی بار دوم زیاد داخل نزدم ،فک کنم ابم رف داخل،بعد سریع نامزدم ادرار کرد،بعدم دوش کرفت تا الانم همش اب خورد هی ادرار میکنه،امکان بادراری هس؟

احتمال بارداری وجود دارد

قرص اورژانسی دوتا باهم خورد فردای اون روز،امکان بارداری هست ؟

سلام
من یک رابطه کنترل نشده داشتم بدون دخول و آب منی هم داخل ریخته نشد اما من نگران پیشاب هستم، حدودا دو ساعت بعد از رابطه قرص تنسی ۱٫۵ خوردم، و الان حدود ۳۰ ساعت گذشته و چون خیلی استرس دارم میخوام یه قرص ۱٫۵ دیگه بخورم،آیا مشکلی ایجاد میکنه؟ خوردنش لازمه اصلا؟

احتمال بارداری بسیار اندک است و نیازی به مصرف مجدد قرص نیست

سلام بهترين قرص ضد بارداري كه بشه هميشه استفاده كرد چيه؟

سلام ‌من ‌دیشب با نامردم نزدیکی داشتم ولی زیاد داخلش نکردم وقتی هم ارضا شدم رو دسمال ریختم ولی قبلش حس میکنم ی مقدار خیلییی کمی از پیش آبم رفته داخلش به نظرتون احتمال حامله شدن وجود داره؟

يه سوال ديگه هم داشتم
بعد از رابطه جنسي بايد قرص رو خورد؟
تنسي يكيش كافيه؟
من تقريبا هيچ اطلاعاتي ندارم در اين باره اگه ميشه بيشتر راهنماييم كنيد

در صورتی که از زمان مقاربت محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است باید ابتدا یک قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی و سپس ۱۲ ساعت بعد قرص دوم ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود اما اگر از زمان مقاربت محافظت نشده بیش از ۱۲ ساعت گذشته می بایست هر دو قرص تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی به صورت یکجا و هم زمان مصرف شود و یا باید یک قرص تنسی ۱٫۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود.در دوران شیردهی باید دارو بلافاصله پس از شیر دادن مصرف شده و پس از آن به مدت ۶ ساعت شیر توسط پمپ سینه کشیده و دور ریخته شود.

سلام بعد از یک ساعت از رابطه کنترل نشده قرص ۱.۵ مصرف کردم آیا تاثیر ی بر روی جلو گیری از بارداری میکنه یا اینکه دوباره باید قرص خورد

احتمال بارداری بسیار اندک است

استفاده از قرص اورژانس دوبار در یک سیکل چه خطراتی دارد؟
من ۲ بار تو یه سیکل استفاده کردم

احتمال بارداری بسیار اندک است و نیازی به مصرف مجدد نیست

عوارض قرص تنسی مثل سرگیجه و سردرد ۱.۵ تا چند روز باقی می مونه؟

سلام‌‌ من بعد ۴ روز از پریودم با نامزدم نزدیکی داشتم مایع ریخته شد داخل‌ واژنم بلافاصله ۲‌ تا‌ LD خوردم بعد ۲ ساعت ۲ تا هم‌ LD خوردم و دوباره بعد ۲ ساعت هم‌۲ تا دوباره خوردم یعنی تو ۸‌ساعت ۶ تا قرص LD خوردم ولی خیلی استرس دارم‌ میخواستم‌ فردا قرص تنسی تهیه کنم ولی‌ چون LD خوردم نمیدونم تاثیر میذاره یا نه عوارض نمیده با LD ?
توروخدا راهنمایی کنین

سلام من با خانومم یه رابطه محافظت نشده داشتیم بعد بلافاصله قرص مصرف کرد الان بعد از حدود یه هفته فک میکنه مریض شده که خون قهویه ای تیر از بدنش خارج شده ایا حاملس !؟

سلام من با نامزدم نزدیکی داشتم ولی اب منی رو بیرون ریختم بعد دوباره با دستمال تمیز کردم دوباره دوخول داشتیم امکان بارداری هست؟؟؟

با سلام
من با همسرم محافظت نشده داشتم و تقریبا ۱۲ ساعت گذشته برای جلوگیری از بارداری چه قرصی استفاده کنم .باتشکر

سلام من یعد ۲۴ ساعت یه قرص اورژانسی ۱/۵ خوردم و بعد ۵ ساعت یه ۰/۷۵ دیگر ایا در این شرایط قرص بی تاثیر میشود؟

من قرص اورژانسی در زمان حدود ۶ ساعت بعد از رابطه البته از یک برند دیگر مصرف کردم که منجر به بارداری شد .می خواستم بدانم ایا تنسی فرق اش با برندها دیگه در این مورد داره؟ ظاهرا به دلیل این که تخمک‌گذاری شده بوده و قرص تاثیری نداشته روی لانه گزینی اما اینجا نوشته تنسی مانع لانه گزینی میشه. اگر این ادعا درست باشه واقعا خیلی تفاوت اساسی با بقیه برندها. میشه راهنمایی کنید برند وقدر تاثیر داره در این موضوع

قرص تنسی را بدون نسخه هم‌ میفروشن ؟؟

و یک سوال دیگر، آیا قرص تنسی با قرص پریموژل ۱ گرم ( که برای رفع درد سینه استفاده می کنم) تداخل داره؟

سلام توروخدا یکی جواب منو بده اگه سه روز بعد ازمصرف قرص تنسی نزدیکی بدون کاندوم داشته باشیم امکان بارداری هست؟

سلام
سوالم اینه که چرا دو طریقه مصرف در سایت و بروشور وجود داره؟
———-
در سایت نوشته قبل از ۱۲ ساعت بعد از نزدیکی بلافاصله یک قرص ۰٫۷۵ و ۱۲ ساعت بعدش یک قرص دیگر – و اگه از ۱۲ ساعت بعد از نزدیکی گذشته باشه یک قرص ۱٫۵ یا دو قرص ۰٫۷۵ مصرف بشه
———
ولی در بروشور نوشته در هر دو حالت چه قبل از ۱۲ ساعت چه از ۱۲ ساعت گذشته باشه یک عدد ۱٫۵ یا دو تا ۰٫۷۵ مصرف کنید
و اگه نوشته بروشور درسته، چرا قرص به دو حالت ۰٫۷۵ و ۱٫۵ زده میشه؟

سلام
سوالم اینه که چرا دو طریقه مصرف مختلف در سایت و بروشور وجود داره؟
———-
در سایت نوشته قبل از ۱۲ ساعت بعد از نزدیکی بلافاصله یک قرص ۰٫۷۵ و ۱۲ ساعت بعدش یک قرص دیگر – و اگه از ۱۲ ساعت بعد از نزدیکی گذشته باشه یک قرص ۱٫۵ یا دو قرص ۰٫۷۵ مصرف بشه
———
ولی در بروشور نوشته در هر دو حالت چه قبل از ۱۲ ساعت چه از ۱۲ ساعت گذشته باشه یک عدد ۱٫۵ یا دو تا ۰٫۷۵ مصرف کنید
و اگه نوشته بروشور درسته، چرا قرص به دو حالت ۰٫۷۵ و ۱٫۵ زده میشه؟
———
ممنون میشم بگید کودوم حالت درست تره و تاثیرش بیشتره؟
با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس: ایران, البرز, کرج, کیلومتر ۱۰ اتوبان کرج-قزوین، خروجی سوپا، خیابان شفا، خیابان برکت

026-91002726

مشاهده نقشه

قرص ضد بارداری

پیشگیری از بارداری ناخواسته

جلوگیری از بارداری ناخواسته

© کپی رایت 1397 Atipharmed. تمامی حقوق محفوظ است. طراحی سایت توسط:Atipharmed

اولین شرکت دارویی متمرکز بر زنان

 

(لوونورژسترل ۰٫۷۵ و ۱٫۵ میلی گرم)

قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی بهترین قرص ضد بارداری اورژانسی موجود در کشور محسوب می شود. قرص اورژانسی ضد بارداری تنسی با عوارض جانبی کمتر در مقایسه با سایر روش های اورژانسی، درصد موفقیت به مراتب بالاتری دارد. تنسی در دو فرم ۰٫۷۵ میلیگرم (هر بسته حاوی دو قرص) و ۱٫۵ میلیگرم (هر بسته حاوی یک قرص) موجود می باشد.قیمت قرص اورژانسی

قرص های جلوگیری از بارداری اورژانسی به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. البته این نام مناسبی برای تنسی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از قرص تنسی استفاده شود.

قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی یک داروی جلوگیری از بارداری اورژانسی است که از یک پروژسترون سنتتیک به نام لوونورژسترل (۱٫۵ میلی گرم لوونورژسترل در شکل حاوی یک قرص و ۰٫۷۵ میلی گرم لوونورژسترل در شکل حاوی دو قرص) تشکیل شده است.

Tansy (قرص ضد بارداری اورژانسی) برای اولین بار تحت مجوز شرکت بین المللی CHEMO در شرکت داروسازی  Atipharmed ایران تولید می شود.

 قرص تنسی به عنوان بهترین قرص  ضد بارداری اورژانسی وفوری از نگاه متخصصین می باشد.

قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی به عنوان یکی از بهترین روش های پیشگیری از بارداری ناخواسته در ایران می باشد.

 

در صورتی که نزدیکی بدون استفاده از یکی از راه های مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا علیرغم استفاده از یک روش مشخص، اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد، بهترین و مطمئن ترین روش، استفاده از قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی می باشد.

 

 

جلوگیری اورژانسی از بارداری :

داروهای هورمونی _و به ویژه قرص های اورژانسی پس از نزدیکی محافظت نشده_  تحت شرایط ویژه و با استفاده از فناوری بالایی تولید می شوند (لااقل از نظر استاندارد بین المللی می بایست اینگونه باشند). گذشته از این بر طبق معیارهای جهانی خط تولید این داروها می بایست صرفا محصولات هورمونی تولید کند (مثلا نباید این خط تولید داروی هورمونی تولید کند و خط مجاور آن قرص استامینوفن…) چرا که این هورمون ها بسیار ناپایدار بوده و تحت هرگونه شرایط غیر ایزوله از کیفیت آن کاسته می شود.

کمپانی آتی فارمد به عنوان شریک تجاری کمپانی chemo اسپانیا، فناوری تولید محصولات هورمونی را _مطابق استانداردهای جهانی_ از گروه chemo دریافت نموده و در حقیقت مواد اولیه و روند تولید تحت تایید آن کمپانی می باشد. همچنین از آخرین فناوری بسته بندی قرص ها، برای کلیه محصولات خود استفاده می نماید.

مجموعه موارد فوق به همراه حساسیت بسیار بالای مسئولین نظارت و بازرسی کارخانه، عامل موفقیت بیش از ۹۹٫۸% قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی گشته است.

قرص اورژانسی تنسی (morning after pill)، به هیچ وجه داروی سقط جنین نبوده و صرفا از لانه گزینی تخم جلوگیری می کند؛ یعنی در صورتی که خانمی که از بارداری خود اطلاعی ندارد و قرص جلوگیری اورژانسی تنسی را مصرف می کند، هیچگونه خطری جنین وی را تهدید نمی کند.

 

در مطالعه بر روی خانم هایی که در چرخه خود قرص اورژانسی تنسی  مصرف کرده اند تفاوتی بین نتایج حاملگی زنانی که قرص را مصرف کرده بودند و آن هایی که مصرف نکرده بودند نشان نداد. متغیرها عبارت بودند از سقط جنین، وزن جنین هنگام تولد، ناهنجاری ها، و نسبت جنسیت، که نشان می دهد قرص اورژانسی تنسی  بر حاملگی ثابت شده حتی در مراحل اولیه تاثیر       نمی گذارد.

 پیشگیری از بارداری اورژانسی مانند قرص سقط جنین اولیه نیست. قرص اورژانسی تنسی  تنها در چند روز اول پس از مقاربت موثر می باشد؛ قبل از اینکه تخمک از تخمدان خارج شود و قبل از اینکه اسپرم تخمک را بارور کند. سقط جنین در مرحله اولیه بارداری مجاز است، اما نیاز به داروی دیگری دارد. قرص اورژانسی تنسی نمی تواند بر بارداری ثابت شده تاثیر بگذارد یا آن را متوقف کند یا به جنین در حال رشد آسیب برساند.

 

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف می شود. در حالت کلی ۱۴ روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید.

تنسی از دسته دارو های پروژسترونی ضد بارداری است که باید بصورت اورژانسی مصرف شود و به هیچ عنوان بعنوان یک روش پیشگیری از بارداری بصورت دایمی توصیه نمی شود . شما نمی توانید به جای مثلا دروسبلا و یا دروسبلین و لویتود، این قرص را مصرف کنید. البته این قرص فقط در موارد اورژانس قابل مصرف است نه اینکه عادت کنید و ماهی یکی دوبار استفاده کنید.

خیر. قرص تنسی برای جنین ضرری ندارد زیرا حاوی پروژسترون می باشد، نیازی به سقط جنین نیست، نگران نباشید.

قرص را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید. در دمای اتاق بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری کنید. دارو را پس از تاریخ انقضا دور بیندازید.

پس از استفاده از تنسی، لکه بینی طبیعی است.

همانطور که در بالا گفتم، قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها ۲ تا ۳ بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.

بله حتما تا زمان پریود از روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک باید تنسی را  مصرف کنید، اما مطالعات نشان می دهد که تنسی تا ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی مشکوک ( ۳ روز) تاثیر تقریبا قطعی و تا ۵ روز اول بعد از نزدیکی تاثیر خوبی دارد.

۱- بهتر است که قرص‌ها با شکم خالی خورده نشود.‌

۲- در صورت استفراغ کردن تا دو ساعت پس از استفاده از روش، خوردن مجدد قرص‌ها ضروری است.‌

۳- حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیکل قاعدگی یک بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یک بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.‌

۴- با توجه به اینکه این روش برای جنین خطرناک نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

۵- استفراغ‌ و اسهال‌ شدید در جذب‌ شکل‌خوراکی‌ این‌ دارو اختلال‌ ایجاد می‌کنندواثربخشی‌ آن‌ را کاهش‌ می‌دهند. به‌ همین‌دلیل‌ طی‌ استفراغ‌ و اسهال‌ شدید با پزشک یا داروساز خود در مورد نحوه صحیح و اثربخش قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی مشورت نمایید.


سارا
– می 11, 2019

من دوز ١/٥ اين قرص رو از داروخانه تهيه كردم و بهم گفتن در نزديكترين زمان بعد از رابطه يك عدد بخورم كافيه و من هم طبق همين دستور مصرف كردم، اين شيوه صحيحه؟ احتمال بارداري وجود داره؟قیمت قرص اورژانسی


Khalil Aghazadeh
– می 12, 2019

با سلام

چنانچه مدت زمان زیادی از مقاربت نگذشته باشد (حداکثر ۳ روز و هرچه کمتر، بهتر) احتمال موفقیت این قرص بالای ۹۹% می باشد.


مهسا
– می 24, 2019

سلام من بعد رابطه ای که داشتم قرص۰.۷۵ رو سریع مصرف کردم و ۱۲ ساعت بعد هم دومین قرص را مصرف کردم
اما باز نگرانی از این داریم اگر سویم قرص مصرف بشه یا الان که ۴۸ ساعت گذشته قرص دیگه مصرف بسه چه تاثیری داره؟


Khalil Aghazadeh
– می 26, 2019

با سلام

در صورتیکه چاق باشید (حدودا وزن شما بالای ۷۰ کیلو باشد)، یک قرص ۱٫۵ میلی گرم علاوه بر قرصهای قبلی مصرف کنید تا خیالتان راحت شود؛ وگرنه موردی ندارد و خیالتان راحت باشد.


مینا
– می 30, 2019

سلام خسته نباشید من رابطه کنترل نشده داشتم
و از دارو های شما سر زمان مشخص شده بعد از رابطه استفاده کردم و الان ۸ روز از رابطه گذشته و من هنوز پریود نشدم با این که باید دو روز پیش این اتفاق میوفتاد .احتمال بارداری هست؟


Khalil Aghazadeh
– ژوئن 1, 2019

با سلام

شما تا سه روز دیگر یک تست بارداری جهت اطمینان انجام دهید. هر چند این احتمال ضعیف می باشد.


ساسا
– می 31, 2019

سلام. چهارشنبه هفته پیش نزدیکی بدون محافظت داشتم و ی قرص لونژیل ۱.۵ خوردم. دوباره این چهارشنبه نزدیکی داشتم بدون محافظت آیا میتونم و لازمه قرص لونژیل و بخورم


Khalil Aghazadeh
– ژوئن 1, 2019

با سلام

بنده صرفا در مورد داروهای تولیدی آتی فارمد اجازه دارم در خدمت شما باشم.


سارا
– ژوئن 29, 2019

سلام، من با نامزدم در روز اول قاعدگی،رابطه بدون دخول فقط با پیشاب داشتم، با این وجود ۳۰ ساعت بعد از رابطه گذشته، میشه لطف کنید بگید که اصلا احتمال بارداری هست؟ آیا نیازه از قرص ۱٫۵ الان استفاده کنم؟ اگر بله فقط یک عدد کافیه کلا؟ این قرص عارضه جانبی نداره چون شنیدم حالت تهوع میاره؟ ممنون میشم زود جوابمو بدید


Khalil Aghazadeh
– ژوئن 30, 2019

احتمال بارداری کم است ولی تا ۷۲ ساعت پس از رابطه تنسی موثر است. روش مصرف و عوارض در سایت و بروشور دارو موجود است.


سنم
– ژوئن 29, 2019

من ۲ ساعت بعد ازرابطه فرص تنسی مصرف کردم و باردار شدم
خیلی ناراحتم که به قرص اعتماد کردم


Khalil Aghazadeh
– ژوئن 30, 2019

شما یا داروهای تداخل کننده با تنسی مصرف می کردید یا موردی بوده که باعث عدم جذب آن شده. بروشور را مطالعه نمایید.


سنم
– جولای 1, 2019

با چه دارویی تداخل داره؟
لطفا علت عدم جذب رو توضیح بدین!
من دارویی مصرف نمی کردم و فکر میکردم این قرص خطا نداره ولی متاسفانه هیچ اثری نداشت


سنم
– جولای 1, 2019

با چه دارویی تداخل داره؟
لطفا علت عدم جذب رو توضیح بدین!
من دارویی مصرف نمی کردم و فکر میکردم این قرص خطا نداره


Khalil Aghazadeh
– جولای 2, 2019

با سلام
لطفا بعد از ساعت ۱۴ با دفتر تهران تماس بگیرید


Nf
– جولای 4, 2019

سلام من از تنسي استفاده كردم، الان ٥روز از زمان قاعدگيم ميگذره، آزمايش بارداري دادم منفي بود، امكان داره باردار باشم باز هم؟ كه ٥روزه ديگه دوباره آزمايش بدم؟ يا عقب افتادگي به خاطره قرص هست؟ چون دقيقا روزي كه بايد پريود ميشدم قرص و مصرف كردم


Khalil Aghazadeh
– جولای 8, 2019

به احتمال فراوان این تاخیر بابت قرص است. در صورت بروز موردی خاص، به پزشک مراجعه نمایید.


سنم
– جولای 9, 2019

چرا پاك مي كنيد پيغام ها رو بذار بمونه همه بفهمن كه قرص گچي ميدين دست مردم ، خدا ازتون نگذره كه فقط دزدي مي كنيد اونايي هم كه دلشون به قرص خوشه تو روز تخمك گذاري نبودن وگرنه قرص اورژانسي شما فقط گچه


N.i
– جولای 11, 2019

من قبل از ربطه لکه دیدم یعنی انگار روز اول پریودم بود به این باور که تو این زمان بار دار نمیشم محافظت نکردم ولی ۱ ساعت بعدش یه دونه قرص تنسی خوردم ۱۲ ساعت بعدشم باز تکرار کردم احتمالش هست درست عمل نکنه؟


Khalil Aghazadeh
– جولای 13, 2019

احتمال بارداری بسیار اندک است


zahed
– جولای 12, 2019

سلام اگه بعد رابطه ناخواسته انجام شده باشه و قرص رو همون اولین ساعت بخورن اما مشروب مصرف کرده باشه احتمالا از بین رفتن خواص قرص میشه یا نه ؟؟؟


Khalil Aghazadeh
– جولای 13, 2019

خیر


لیلا
– جولای 16, 2019

من از تنسی استفاده کردم چند ساعت بعد تکرر ادرار همراه با درد داشتم بعد از چند ساعت خوب شدم
دو روز بعد به مدت سه ساعت تکرر ادرار با رنگ صورتی داشتم ؟؟؟


Khalil Aghazadeh
– جولای 16, 2019

تکرر ادرار از عارضه های مرسوم این دارو نمی باشد. شما جهت انجام آزمایش ادرار به پزشک مراجعه نمایید.


سیمین
– جولای 20, 2019

سلام.من امشب رابطه داشتم.و فقط حدس میزنم که اب منی وارد واژنم شده یعنی احتمال وارد شدنش به واژنم خیلی کم بوده.ولی واسه مطمئن شدن گفتم قرص تنسی مصرف کنم.زمان پریودیم هم یک هفته دیگست.اگه منی وارد واژنم نشده و این قرصو مصرف کنم ممکنه زمان پریودیم تغییرکنه ؟ یا ممکنه در سال های اینده باعث نازاییم بشه ؟اخه اولین باره میخوام مصرف کنم و خیلی استرس دارم که موجب نازاییم بشه


افسانه
– جولای 22, 2019

سلام من بچه چهار ماهه دارم نزدیکی مشکوک داشتم چهل و هشت ساعت بعد یدونه قرص خوردم دوازده ساعت بعدش یکی الان سه روز گذشته حالت تهوع دارم آیا احتمال بارداری وجود داره مصرف قرص در دوران شیردهی برا بچه ضرر نداره


Khalil Aghazadeh
– جولای 23, 2019

احتمال بارداری بسیار اندک است.
مقدار بسیار کمی از ماده مؤثره این دارو ممکن است در شیر ترشح شود. اگرچه به نظر نمی رسد برای نوزاد مضر باشد. با این حال اگر نگران هستید، می توانید قرص را سریعاً بعد از شیر دادن مصرف کنید، از شیر دادن به دنبال مصرف تنسی پرهیز کنید، سپس به مدت ۶ ساعت بعد از مصرف تنسی، شیر خود را توسط پمپ های سینه بکشید و آن شیر را دور بریزید. با این کار می توانید مقدار مادة مؤثره ای که حین شیر دادن به بدن نوزاد می رسد را کاهش داد.


اکرم
– آگوست 4, 2019

سلام، اگر در روز تخمک گذاری یعنی روز ۱۴ سیکل رابطه داشنه باشیم، هم میتونه جلوگیری کنه؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 5, 2019

بله


سحر
– آگوست 5, 2019

سلام وقتتون بخیر …شنبه رابطه محافظت نشده داشتم و دوساعت بعد رابطه دوتا قرص ۷۵ رو همزمان خوردم…ایا بازم لازم است مصرف کنم و احتمال بارداری هست؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 5, 2019

احتمال بارداری بسیار اندک است


سارا
– آگوست 5, 2019

سلام
من نزدیکی داشتم که کاندوم پاره شد و مایع منی داخل واژنم رفت . البته همون موقع خارج شد ولی احتمال می دم مقداری داخل واژنم مونده باشه
همون موقع یک عدد تنشی ۱.۵ خوردم و فرداش یکی دیگه
وزنم ۷۸ کیلوئه
سیکلم حالت عادی باید ۷ روز دیگه باشه
احتمال بارداری هست ؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 6, 2019

احتمال بارداری بسیار اندک است


اعظم
– آگوست 5, 2019

سلام. من بیستو سوم خرداد شروع پربودیم بود که پس از اتمام بخاطر شک که داشتم به رابطه این قرص رو خوردم و بعد در چهارده تیر مجدد پریود شدم الان که چهاردع مرداد هست خبری از پریودی نیست باید چکار کرد و فک میکنین بارداری ممکنه؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 11, 2019

با سلام

اصولا مصرف قرص های هورمونی می تواند باعث اختلال در سیکل های قاعدگی شود.


اعظم
– آگوست 6, 2019

سلام. من بیستو سوم خرداد شروع پربودیم بود که پس از اتمام اون دوره رابطه داشتم و بخاطر شک که داشتم به رابطه این قرص رو خوردم دوتاشو باهم و بعد در چهارده تیر مجدد پریود شدم حالت خونریزی که پرسیدم گفتن طبیعیه بعد از مصرف قرص و نرماله. الان که چهاردع مرداد هست خبری از پریودی نیست باید چکار کرد و فک میکنین بارداری ممکنه؟اخه برخی علایم بارداری مثل حساسیت سینه و کمردرد خفیییییف و کمی ترشح رو دارم …و فووق العاده استرس !


ناشناس
– آگوست 8, 2019

سلام خسته نباشید من رابطه محافظت نشده داشتم و بلافاصله یک عدد ۰/۷۵ خوردم و فرداش هم رابطه داشتم و بعد از ۴ ساعت دوتا مصرف کردم بالا اوردم و بعد دوباره دوتا خوردم الان نتیجه میده؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 10, 2019

بله


زهرا
– آگوست 10, 2019

سلام دوهفته بعد از خوردن قرص، لکه بینی دیده شده، این لکه بینی حدودا تا چن روز ادامه داره؟ همون مثل عادت ماهانه بحساب میاد و ۷روزه؟ یا ممکنه زودتر قطع بشه و گاهی اوقات باشه لکه بینی؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 11, 2019

بسته به بدن هر بیمار متفاوت می باشد.


ناشناس
– آگوست 12, 2019

سلام من ۲هفته پیش یک رابطه بدون کاندوم داشتم اما هیچ مایعی ریخته نشد و ۳ روز پیش باز رابطه داشتم و امروز ۲عدد قرص تنسی ۷۵ خوردم آیا احتمال بارداری وجود داره؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 17, 2019

احتمال بارداری بسیار اندک می باشد.


S
– آگوست 13, 2019

سلام. من ماه پيش دو روز قبل از عادت ماهانه رابطه مرافبت نشده و كامل داشتم و دوتا قرص ٧٥٪؜ هم زمان خوردم و دو روز بعد سر زمان هميشه پريود شدم. تو اين مدت هم بعد از پريودم رازيانه مصرف كردم. الان يك هفته ديگه نوبت پريود دومم بعد از او رابطه ام . امكانش هست باردار باشم بازم؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 14, 2019

خیر


Delara
– آگوست 13, 2019

ببخشید من توی یه دو هفته سه بار قرص تنسی رو خوردم عوارض داره ؟؟؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 14, 2019

بله اگر زیاد مصرف شود – شما باید برای جلوگیری از قرص های ماهیانه استفاده نمایید


سلام
– آگوست 16, 2019

سلام
اینجا نوشتید در صورتی که کمتر از ۱۲ ساعت از رابطه گذشته دو تا قرص رو با فاصله ۱۲ ساعت مصرف کنید
ولی داخل بروشور جعبه نوشته هردو رو باهم مصرف کنید و قید چند ساعت گذشتن از رابطه مطرح نشده

کدوم درسته؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 17, 2019

مورد ذکر شده در سایت دقیق تر است.


سلام
– آگوست 17, 2019

من طبق نوشته ی بروشور دوتاشو همزمان بعد از گذشت حدود سه ساعت از رابطه مصرف کردم
با توجه به قید ساعت لازمه یک بار دیگه قرص رو تهیه کنم و با فاصله ی ۱۲ ساعت مصرف کنم؟
خیلی برام مهمه که حتما اثر گذار باشه چون متاسفانه روز تخمک گذاریم بود


سلام…
– آگوست 18, 2019

سلام .من امروز رابطه محافظت نشده داشتم و مایع منی داخل واژنم ریخته شد.بلافاصله یک قرص ۱.۵ تنسی استفاده کردم .۴ روز دیگه زمان پریودی من هست آیا احتمال برادرادی هست؟؟ و ایا ممکنه پریودیم تاخیر بیوفته؟و ایا نیاز هست که از قرص دیگری استفاده کنم؟ ممنون میشم جواب بدید.


Khalil Aghazadeh
– آگوست 19, 2019

آحتمال بارداری بسیار اندک است و ممکن است زمان عادت ماهیانه تغییر کند


مينا
– آگوست 24, 2019

سلام خوبين ببخشيد bmi بدن من ٤٠ است و رابطه محافظت نشده داشتم يه قرص ١.٥ مصرف كردم ب خاطر اضافه وزنم ممكنه قرص اثر نكنه؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 24, 2019

احتمال بارداری بسیار اندک است


… T. J
– آگوست 25, 2019

سلام من یه رابطه محافظت نشده داشتم و روز بعدش یه قرص خوردم اما الان دوروز از پریودیم گذشته یکم هم نشانه های بارداری مثل درد سینه و کمی دل درد وخستگی دارم خیلی فکرم درگیره امکان بارداری هست؟


Khalil Aghazadeh
– آگوست 25, 2019

اگر طبق بروشور قرص را مصرف کرده اید احتمال بارداری بسیار اندک است


S
– آگوست 30, 2019

سلام میخواستم بدونم بعد س روز این دارو تاثیر داره اگر داره برای فردی ک چاق هست چ مقدار و به چ صورت باید مصرف بشه


Khalil Aghazadeh
– آگوست 31, 2019

بهترین زمان استفاده از دارو تا ۷۲ساعت بعد از نزدیکی می باشد


نگین
– سپتامبر 5, 2019

سلام‌
من هفته پیش از این قرص استفاده کردم
امروز دوباره دوباره رابطه محافظت نشده داشتم
می تونم‌ دوباره استفاده کنم . میزان‌اطمینان استفاده دوباره چقدر است؟


Khalil Aghazadeh
– سپتامبر 7, 2019

بله قرص تنسی باید بهد از نزدیکی مصرف گردد ولی شما مجاز به استفاده زیاد از قرص های اورژانسی نیستید و باید از روش های دیگر جلوگیری استفاده نمایید


انیتا
– سپتامبر 5, 2019

سلام میخواستم بدونم باید بعد از اینکه رابطه تموم شد یکی از این قرصا مصرف بشه یا در هنگام پارگی کاندوم؟


Khalil Aghazadeh
– سپتامبر 7, 2019

در صورتی که از زمان مقاربت محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است باید ابتدا یک قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی و سپس ۱۲ ساعت بعد قرص دوم ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود اما اگر از زمان مقاربت محافظت نشده بیش از ۱۲ ساعت گذشته می بایست هر دو قرص تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی به صورت یکجا و هم زمان مصرف شود و یا باید یک قرص تنسی ۱٫۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود


بی نام
– سپتامبر 8, 2019

سلام
حدود یک ساعت بعد رابطه قرص۱/۵تنسی رو خوردم… لازمه بعد از ۱۲ ساعت دوباره بخورم؟ داروخانه قرص ۰/۷۵ نداشت متاسفانه


مدیر سایت
– سپتامبر 8, 2019

ر صورتی که از زمان مقاربت محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است باید ابتدا یک قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی و سپس ۱۲ ساعت بعد قرص دوم ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود اما اگر از زمان مقاربت محافظت نشده بیش از ۱۲ ساعت گذشته می بایست هر دو قرص تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی به صورت یکجا و هم زمان مصرف شود و یا باید یک قرص تنسی ۱٫۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود.


رها
– سپتامبر 8, 2019

سلام.من سه روزی هست بعداز خوردن غذا معدم شدید درد میاد یکی دوروز هم عظلات باهام شدید دردگرفته بود.خیلی ترسیدم که نکنه باردارشده باشم.چطوری باید متوجه بشم وچه قرصی چجوری مصرف کنم؟؟


مدیر سایت
– سپتامبر 8, 2019

به پزشک مراجعه نمایید و تست های بارداری را انجام دهید


بهنوش
– سپتامبر 12, 2019

سلام من دو روز دیگه جراحی دارم . ضرر نداره اگر اورژانسی مصرف کنم؟


مدیر سایت
– سپتامبر 15, 2019

لطفا به پزشک مراجعه نمایید


زهره
– سپتامبر 16, 2019

٤روز بعد از مصرف پريود شدم در حالي كه ٢ هفته تا زمان پريودم مونده ، طبيعى هستش؟


مدیر سایت
– سپتامبر 17, 2019

واکنش قرص اورژانسی در افراد متفاوت می باشد به گونه ای در اکثر موارد زمان عادت ماهانه تغییر می کند


Kimia
– سپتامبر 21, 2019

سلام
من رابطه محافظت نشده داشتم و ٣ساعت بعد ٢تا قرص ٠/٧٥ رو باهم خوردم
ميخواستم ببينم بازم لازمه ١٢ساعت ديگ قرص ديگ بخورم؟؟


مدیر سایت
– سپتامبر 22, 2019

در صورتی که از زمان مقاربت محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است باید ابتدا یک قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی و سپس ۱۲ ساعت بعد قرص دوم ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود اما اگر از زمان مقاربت محافظت نشده بیش از ۱۲ ساعت گذشته می بایست هر دو قرص تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی به صورت یکجا و هم زمان مصرف شود و یا باید یک قرص تنسی ۱٫۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود


زهره
– سپتامبر 30, 2019

سه روز پس از مصرف خونريزى داشتم ، الان ٢ روزه كه از زمان پريودم گذشته پريود نشدم ، احتمال باردارى هست؟


مدیر سایت
– اکتبر 2, 2019

احتمال بارداری اندک است و معمولا با مصرف قرص های اورژانسی زمان عادت ماهانه تغییر می کند


نازنین
– اکتبر 9, 2019

من از قرص اورژانسی استفاده کردم الان یک ماه رد شده از اون موقع اما هنوز پریود هستم یعنی چن روز پاک چن روز پریود دکتر رفتم قرص مدروکسی دادن اما خیلی ضرر داره چیکار باید کنم پریودم قطع بشه ایا خطرناک هست؟


فرناز
– اکتبر 11, 2019

سلام. من امروز روز دوم پریودم بود و رابطه ی محافظت نشده داشتم و آب منی کامل داخل تخلیه شد. اگر فردا قرص تنسی مصرف کنم احتمال بارداری هست؟


مدیر سایت
– اکتبر 12, 2019

بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک باید تنسی را مصرف کنید، اما مطالعات نشان می دهد که تنسی تا ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی مشکوک ( ۳ روز) تاثیر تقریبا قطعی و تا ۵ روز اول بعد از نزدیکی تاثیر خوبی دارد.


بينا
– اکتبر 12, 2019

پيش اب پارتنر من اومده بود پارتنرم با دستمال خودشو تميز كرد و با انگشت به اندام جنسى من دست زدن ، من يه قرص ١/٥ خوردم از زمان رابطه ام كمتر از ١٢ ساعت گذشته بود بايد خوردن قرص تكرار كنم در ضمن من باكره هستم احتمال باردارى وجود داره و سيگار هم ميكشم در مكانيزم دارو تداخل ايجاد ميكنه؟


مدیر سایت
– اکتبر 13, 2019

با توجه به توضیحات امکان بارداری وجود ندارد


امید
– اکتبر 17, 2019

سلام و درود من با پارتنرم سکس داشتم و در هنگام سکس مایع منی داخل واژن ریخت و مقداری خون دیده شد ایا نیاز به خوردن قرص اورژانسی هست یا نه چون روز قبل هم قرص اورژانسی مصرف کرده بودن


مدیر سایت
– اکتبر 28, 2019

تاثیر قرص اورژانسی بعد از هر نزدیکی می باشد و باید مجددا مصرف گردد و اینکه قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها ۲ تا ۳ بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.


دانیال
– اکتبر 18, 2019

سلام
اگه کمتر از ۱۲ ساعت گذشته باشه و دو تا قرص تنسی ./۷۵ رو با هم خورد اثر میکنه؟ یا نیازه ۱۲ ساعت بعد دوباره قرص خورد؟


مدیر سایت
– اکتبر 28, 2019

احتمال بارداری اندک است ولی بهتر است طبق بروشور مصرف گردد


No name
– اکتبر 22, 2019

سلام من پنجشنبه رابطه داشتم و فک میکنم منی وارد واژنم شده جمعه یک عدد ۰/۷۵ تنسی خوردم نمیدونستم باید ۲ تاشو بخورم الان بعد ۵ روز و خورده ای یکی دیگه خوردم ترسیدم ایا امکان بارداری هست؟


مدیر سایت
– اکتبر 26, 2019

احتمال بارداری اندک است


درسا
– اکتبر 24, 2019

اگر کمتر از یک ساعت بعد از رابطه دو عدد قرص ۰٫۷۵ میلیگرم با هم مصرف شود (طبق بروشور) آیا لازم است دوباره قرص مصرف شود؟


مدیر سایت
– اکتبر 26, 2019

بهتر است که در صورتی که از زمان مقاربت محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است باید ابتدا یک قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی و سپس ۱۲ ساعت بعد قرص دوم ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود اما اگر از زمان مقاربت محافظت نشده بیش از ۱۲ ساعت گذشته می بایست هر دو قرص تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی به صورت یکجا و هم زمان مصرف شود و یا باید یک قرص تنسی ۱٫۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود ولی با این وجود نیاز به مصرف مجدد نیست


مرجان شاه حسینی
– اکتبر 26, 2019

سلام من از قرص تنسی استفاده کردم اولین قرص ۰٫۷۵ رو نیم ساعت بعد رابطه پر خطر مصرف کردم بعدی رو حدود نه الی ده ساعت بعد از اونجایی که گفته شده مصرف بعد دوازده ساعت دومین قرص ایا تاثیری دارد؟


مدیر سایت
– اکتبر 28, 2019

بله .مشکلی ایجاد نخواهد شد


مرجان جهانگیری
– اکتبر 26, 2019

سلام من از قرص تنسی استفاده کردم اولین قرص ۰٫۷۵ رو نیم ساعت بعد رابطه پر خطر مصرف کردم بعدی رو حدود نه الی ده ساعت بعد از اونجایی که گفته شده مصرف بعد دوازده ساعت دومین قرص ایا تاثیری دارد؟


لیلا
– دسامبر 2, 2019

در صورت مصرف مجدد قرص اورژانسی تنسی برای بار دوم در یک سیکل از قاعدگی اون هم به فاصله ی ۴الی۵ روز از مصرف قبلی آیا کارایی دارد برای جلوگیری مجدد از بارداری؟لازم به توضیح هست که برای بار دوم به فاصله ۴-۵ روز رابطه جنسی برقرار شده است.
چون در توضیحاتتون گفتین که یکبار در هر سیکل مجاز هستیم.این مجاز بودن یعنی چی؟ یعنی برای بار دوم کارایی لازم را ندارد یا فقط به جهت عوارضی که ممکن است ایجاد کند این منع رو نوشتن؟امکانش هست اینبار هم استفاده کنیم؟
ممنونم بابت راهنماییتون


مدیر سایت
– دسامبر 4, 2019

تاثیر گذار خواهد بود و مانع از بارداری میشود و به دلیل عوارض ناشی از مصرف قرص های اورژانسی توصیه شده است که در هرسیکل یکبار مصرف شود


Mina
– دسامبر 7, 2019

,سلام ببخشید من دیشب رابطه محافظت نشده داشتم الآنم شونزده ساعت میگذره وزنمم کمتر از پنجاهه ب نظرتون چیکارکنم


مدیر سایت
– دسامبر 8, 2019

می توانید دو عدد قرص تنسی ۰٫۷۵ را با هم میل کنید و یا یک عدد قرص تنسی ۱٫۵ را میل کنید تا احتمال بارداری به حداقل برسد


۱۳۲۴۵
– دسامبر 13, 2019

سلام ببخشید من الا چند روز پشت سرهم نزدیکی دارم و این چهار روز هم صد در صد مطمعنم که آب منی شوهرم وارد بدنم شده ولی الا میترسم حامله بشم میتونم الا قروض بخور و بع از خوردن قرص امکانش هست باردار بشم ترو خدا کمکم کنید مادر شوهرم می‌کشتم اگه باردار بشم ???????


مدیر سایت
– دسامبر 15, 2019

بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک باید تنسی را مصرف کنید، اما مطالعات نشان می دهد که تنسی تا ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی مشکوک ( ۳ روز) تاثیر تقریبا قطعی و تا ۵ روز اول بعد از نزدیکی تاثیر خوبی دارد.


zriii
– دسامبر 28, 2019

سلام من رابطه ی مخافظت نشده داشتم منی کامل وارد واژن شد یک ساعت بعدش تنسی خودرم ازین جعبه قرمزها گه دوتا داخل جعبه هست خیلی اضطراب دارم!!!


مدیر سایت
– ژانویه 1, 2020

اگر طبق دستورالعمل بروشور و یا اطلاعات موجدر در سایت مصرف شده باشد احتمال بارداری بسیار اندک است


ف.ن
– دسامبر 30, 2019

سلام ..ببخشید من تاریخ یک دی رابطه داشتم ب وارد شدن منی مشکوکم هیچ قرصی هم استفاده نکردم تاریخ ۷ دی هم روز تخمک گذاریمه..ممکنه باردار باشم؟ خیلی هم حالت تهوع دارم ..


مدیر سایت
– ژانویه 1, 2020

احتمال بارداری وجود دارد و با توجه به مدت زمان طولانی از رابطه محافظت نشده توصیه می شود تست های بارداری را انجام دهید در صورت مثبت بودن با پزشک معالج مشورت نمایید


مهرناز
– دسامبر 31, 2019

سلام

من با همسرم روز سوم قاعدگی رابطه مشکوک داشتیم و قرص اورژانس استفاده کردم و دوباره در روز ۱۰ قاعدگی دوبار مشکوک شدم م قرص اورژانس استفاده کردم .الان احتمال بارداری هستش؟ و قاعدگی‌ من تغییر میکنه؟ ممنون


مدیر سایت
– ژانویه 1, 2020

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف می شود. در حالت کلی ۱۴ روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید.,ولی باید توجه داشته باشید قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها ۲ تا ۳ بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.


ف.ن
– ژانویه 1, 2020

سلام ببخشید من یک دی ماه رابطه بدون دخول داشتم و منی روی شکمم ریخته شده و ب وارد شدنش از طریق لباس زیرم شک دارم ..تاریخ تخمک گذاریم ۷ دی هستش ..ممکنه باردار باشم؟


پریا
– ژانویه 1, 2020

همین متنی که نوشتی
۶دی ما رابطه داشتیم
بعدک مایع منی اقامون ریخت بغل نافم درواقع بالای ران سمت راستم.. بعدک خوابیدم روش اسپرم پخش شد اومد تا نزدیکای واژنم دیگ نفهمیدم خورده بود ب واژنم یانه فقط پخش شدنشو دیدم خودمم دو سه بارارضاشدم ..ببعد این ک اسپرم پخش شد زود رفتم حموم شستمش..بعد یک و نیم ساعت یه قرص تنسی۱/۵ خوردم وشبش زعفرون..بعد درد شکم‌شرو‌شد بدنم سست سست بود باز فردای اون روز ینی۷دی ۲ تا قرص تنسی/۷۵خوردم شبش زعفرون
۸دی هم دوتا قرص ال دی خوردم ..بعدش زعفرون دم کردم خوردم ..دیروز هم ک ۱۰دی رازیانه خوردم.. الان فقط شکمم درد میکنه انگار یه چاقویی سوزنی توش هست هی داره میچرخه.و ما سعی داشتیم که رابطا مقعدی داشته باشیم که یه مقدار الت تناسلی وارد مقلد شد ولی فقط برای ۵ ثانیه بود . و دو بار تپش قلب داشتم . و این که یه بارم سرگیجه و این که کمر درد هم داشتم .موقع ادرار داخل واژن میسوخت و داخل مقعد هم همینطور … درضمن باکره ام و رابطه بدون دخول بود..ایا احتمال بارداری وجود داره؟ زمان پریودمم دو ماه پشست سرهم ۱۳بود
الان هم چند روزه درد شکم دارم شدید هست .


مدیر سایت
– ژانویه 4, 2020

احتمال بارداری بسیار اندک است


آریا
– ژانویه 3, 2020

با سلام
اگر ۱ ساعت بعد از رابطه یک قرص ۱.۵ مصرف بشه برای خانم با وزن ۶۸ کیلو، کفایت میکنه؟
و اینکه ۴۸ ساعت بعد مجدد رابطه داشتیم که کاندوم پاره شد ولی خیلی سریع متوجه شدیم و چیزی وارد واژن نشد، ایا برای اطمینان لازمه قرص دیگه مصرف بشه؟ تا ۷۲ ساعت بعد رابطه دوم یا خیر؟


مدیر سایت
– ژانویه 4, 2020

در مورد سوال اول بله کفایت میکند و نیازی به مصرف مجدد نیست ولی اینکه دو روز بعد رایطه پرخطر داشته اید با توجه به توضیحات احتمال بارداری اندک است ولی در کل قرص ضد بارداری اورژنسی تنسی باید بعد از رابطه محافظت نشده و پر خطر مصرف گردد ولی باید این نکته را در نظر بگیرید قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها ۲ تا ۳ بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.


f.k
– ژانویه 7, 2020

با سلام خواستم بگم من رابطه محافظت نشده داشتم وبا اینکه روز تخمک گذاریم هم بود، بعد نیم ساعت دو تا قرص ۰.۷۵تنسی رو باهم خوردم خیلی نگران بودم ولی جواب داد و در روز مورد انتظارم پریود شدم میخواستم بگم خیلی ممنونم از آتی فارمد.


پویان
– ژانویه 10, 2020

سلام وقت بخیر.با همسر نزدیکی داشتم کاندوم پاره شده بد از ۱۰ دیقه دو عدد قرص ۱.۵ خرده مشکلی در سیکل پریودیش که ایجاد نمیشه


مهسا
– ژانویه 11, 2020

سلام بعد دو روز از پایان پریود نزدیکی داشتیم و کاملا بدون محافظت بوده،احتمال بارداری هست؟ لازم قرس تنسی مصرف کنم؟


مریم
– ژانویه 11, 2020

سلام و عرض ادب
میشود یک روز بعد از مصرف قرص تنسی برای اطمینان خاطر بیشتر قرص اچ دی هم مصرف کرد؟؟؟


مدیر سایت
– ژانویه 19, 2020

نیازی نیست


فاطمه ۱
– ژانویه 14, 2020

سلام من تنبلی تخمدان دارم و باید مدروکسی پروژسترون از ده شب قبل از پریودی استفاده کنم، ۷روز قبل از تاریخ پریودم ، با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم که اطراف واژنم خیس شد اما شک دارم که چیزی داخل رفته باشه با توجه به اینکه پرده بکارت هم دارم، تا ۲۰ ساعت بعد از رابطه دو تا قرص ۷۵ تنسی رو خوردم، احتمال بارداری هست؟؟


مدیر سایت
– ژانویه 19, 2020

احتمال بارداری بسیار اندک است


مهستا
– ژانویه 15, 2020

سلام.من ۸ ساعت بعد از رابطه مشکوک که میشد ساعت ۹ صبح جمعه ۱۳ دی ، ا زیک عدد تنسی ۱/۵ استفاده کردم. با توجه به نوشته های سایت ها ترسیدم که اثر نکنه و تصمیم گرفتم مجددا ساعت ۹ شب یه قرص دیگه مصرف کنم.متاسفانه داروخانه شبانه روزی تنسی رو تمام کرده بود و این بار لونژیل ۱٫۵ مصرف کردم.الان ۱۳ روز گذشته و پریود نشده ام.موعد پریود خودم هم ۲۲ دی بوده .آیا استفاده از ۲ قرص با برند های مختلف تاثیرشون رو کم کرده؟لطفا جواب بدین چون بچه شیرخوار دارم و به هیچ وجه قصد بارداری ندارم


مدیر سایت
– ژانویه 19, 2020

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف می شود. در حالت کلی ۱۴ روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید.


پوریا
– ژانویه 16, 2020

سلام چجوری میتونم این دارو رو تهیه کنم ؟


Nf
– ژانویه 16, 2020

سلام، حدوده ۱هفته بعد از عادت ماهانه رابطه داشتم و بلافاصله قرص تنسی مصرف کردم، بعد از ۱هفته خونریزی غیر طبیعی حالته لخته دارم و الان روزه هشتم هست و ادامه داره خونریزیم، طبیعی هست؟!


مدیر سایت
– ژانویه 19, 2020

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف می شود. در حالت کلی ۱۴ روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید.


سما
– ژانویه 22, 2020

سلام من رابطه بدون دخول داشتم و باکره هستم و ولی نزدیکی واژن ارضا شدن و من بعد از نیم ساعت رفتم شستم کامل واژنم را،الان یک هفته گذشته و من استرس دارم،ایا الان بعد از یک هفته که از رابطم گذشته امکان خوردن تنسی یا هر قرص اورژانسی دیگه وجود داره؟


مروجی
– ژانویه 23, 2020

اگر۲ تا قرص ۷۵ ، ۴ ساعت بعد از رابطه همزمان مصرف بشه اثر نداره؟! توی بروشور اینو نوشته بودن. اگه اثری نداره چرا باید داخل بروشور اینجوری نوشته بشه که کسی به اشتباه بیفته؟؟


ماهور
– ژانویه 29, 2020

سلام ببخشید من رابطه داشتم و اینکه احتمال بارور شدنمو میدم من چه مدت باید از این دارو مصرف کنم ؟


پریا
– فوریه 5, 2020

۶ دی ماه رابطه مشکوک داشتیم بدون دخول مشکوکیم به لمس شدن واژنت توسط منی اونم تا حدودی و به صورت مستقیم روی واژن ریخته نشد الان من یک ساعت و نیم بعد ۶ دی قرص اورژانسی ۱٫۵ تنسی مصرف کردم شبش زعفرون خوردم .فردا ۷دی دوتا .۷۵ تنسی مصرف کردم و فرداش ۸ دی دوتا ال دی این تاریخ دها شباش دم نوش زعفرون و پونه میخوردم و در موعد مقرر ینی ۱۴ دی پریود شدم که پریود درست بودکه درد بیشتری و لخته خون بیشتری داشتنم لکه بینی هم داشتم قبل پریود بعد از پریود دیگه رابطه نداشتیم و من باکره هستم این ماه پریودم ۱۴ بهمن بوده و امروز ۱۶ بهمن هنوز پریود نداشتم و درد زیر شکم گاهی اوقات و دلدرد داشتم الان هنوز نشدم و علائم بارداری هم نداشتم میخواستم بدونم این تاخیر بابت چیه؟ با چند تا دکترم صحبت کردم گفتن این تاخیر معمولی ۹۹ درصد باردار نیستید میخواستم بدونم امکان بارداری هست؟ من فقط سه ماه پریود منظم داشتم ینی در اکثر مواقع پریودم نا منظمه


پریا
– فوریه 5, 2020

عدک مایع منی اقامون ریخت بغل نافم درواقع بالای ران سمت راستم.. بعدک خوابیدم روش اسپرم پخش شد اومد تا نزدیکای واژنم دیگ نفهمیدم خورده بود ب واژنم یانه فقط پخش شدنشو دیدم خودمم دو سه بارارضاشدم ..ببعد این ک اسپرم پخش شد زود رفتم حموم شستمش..بعد یک و نیم ساعت یه قرص تنسی۱/۵ خوردم وشبش زعفرون..بعد درد شکم‌شرو‌شد بدنم سست سست بود باز فردای اون روز ینی۷دی ۲ تا قرص تنسی/۷۵خوردم شبش زعفرون
۸دی هم دوتا قرص ال دی خوردم ..بعدش زعفرون دم کردم خوردم ..دیروز هم ک ۱۰دی رازیانه خوردم.. الان فقط شکمم درد میکنه انگار یه چاقویی سوزنی توش هست هی داره میچرخه.و ما سعی داشتیم که رابطا مقعدی داشته باشیم که یه مقدار الت تناسلی وارد مقلد شد ولی فقط برای ۵ ثانیه بود . و دو بار تپش قلب داشتم . و این که یه بارم سرگیجه و این که کمر درد هم داشتم .موقع ادرار داخل واژن میسوخت و داخل مقعد هم همینطور … درضمن باکره ام و رابطه بدون دخول بود..ایا احتمال بارداری وجود داره؟ زمان پریودمم دو ماه پشست سرهم ۱۳بود
الان هم چند روزه درد شکم دارم شدید هست .


پریا
– فوریه 5, 2020

اگر بعد از رابطه مشکوک بدون دخول در ۶ دی و مشکوک شدن بخاطره لمس واژن توسط اسپرم که به صورت مستقیم ریخته نشده و باکره بودن .یک عدد قرص تنسی ۱٫۵ بعد از دو ساعت مصرف شده . فردا دوتا .۰۷۵ و شبش زعرفون خورده شده دوشب و دوعدد ال دی در ۱۴ دی من پریود شدم ینی موعد پریود که سه ماه بود پریود منظم داشتم .الان این ماه هنوز پریود نشدم تا تاریخ ۱۶ بهمن ایا اممکان بارداری وجود ددارد؟ من باکره هستم اب منی مستقیم روی واژن ریخته نشد . و یک ساعت و نیم بعد تنسی ۱٫۵ مصرف شد . پریود هم شدم در تاریخ ۱۴ دی ماه و رابطه ۶ دی بوده .و پریود درد داشتم دو روز اول یه مقدار . و لخته هم به دفعات قبلی پریود بیشتر بود .ایا امکا بارداری هست ؟ تاخیر این ماه در پریودم بخاطره جی میتونه باشه/


Saraaad
– فوریه 7, 2020

سلام من قرص لونژیل ۱/۵خوردم ۷ساعت بعد مصرف قرص رابطه کنترل نشده داشتم بعد ۴روز قرص تنسی ۱/۵هم مصرف کردم احتمال بارداری هست!؟


مدیر سایت
– فوریه 12, 2020

احتمال بارداری اندک است ولی باید توجه داشته باشید که قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها ۲ تا ۳ بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.


نرگس
– فوریه 9, 2020

سلام وقت بخیر
اواسط دی ماه رابطه محافظت نشده داشتم بعد از تخمک گذاریم بود و حدود ۳۰ ساعت بعد قرص تنسی مصرف کردم طبق بروشور محصول. امروز آزمایش بتا دادم ۵۷۰ هست ولی مثبت و منفی رو نزدن با اینکه تو بازه بارداری هست و گفتن دوباره ۳ روز دیگه بای تست بدم. ممکنه بخاطر هورمونای توی قرص باشه که بالا نشون میده؟ پریودم ۱ هفتس عقب افتاده و سر موقع لکه بینی داشتم ولی پریود نشدم.


مدیر سایت
– فوریه 12, 2020

احتمال بارداری بسیار اندک است و اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف می شود. در حالت کلی ۱۴ روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید.


دنيا
– فوریه 12, 2020

سلام
من رابطه داشتم روز ١٦ سيكل و فكر ميكنم اسپرم داخل واژنم ريخته ١ ساعت بعد ١ قرص ١/٥ خوردم و روز بعد هم يك قرص ١/٥ ديگه مصرف كردم وزنم هم بالاي ٧٠ است ولي نه بالا اوردم نه هيچ كدام از عوارض قرص ك ذكر شده را نداشتم يعني قرص درست عمل كرده و آيا احتمال بارداري وجود دارد؟
خيلي مهمه لطفا جواب بديد
ممنون


مدیر سایت
– فوریه 15, 2020

احتمال بارداری بسیار اندک است


مانا
– فوریه 13, 2020

سلام خسته نباشید
من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتیم و من باکره ام، مقدار کمی از منی روی ورودی واژنم ریخت و تقریبا چند ثانیه بعد با دستمال خشک کردیم و بلافاصله به حمام رفتم و با آب داغ شستم بدنم رو
بعدش هم تو فاصله کمتر از یه ربع یه قرص ۰٫۷۵ خوردم اما بروشور رو نخوندم و اطلاعی از این نداشتم که باید قرص دومو بخورم
میخواستم بدونم اگه از خوردن قرص اول ۲۰ ساعت گذشته باشه باید چیکار کنم قرص دومو بخورم یا یه قرص ۱٫۵ بخورم؟
الان یه هفته از اتمام پریودم میگذره ایا احتمال بارداری هست؟
لطفا جواب سوالمو بدین خیلی حیاتیه
ممنون از زحماتتون


مدیر سایت
– فوریه 15, 2020

احتمال بارداری اندک است ولی جهت اطمینان اگر از زمان نزدیکی بیشتر از ۵ روز نگذشته است می توانید یک عدد قرص ۱٫۵ تنسی مصرف کنید


امین کاظمی
– فوریه 14, 2020

سلام من ۵روز بعد از پریودم رابطه جنسی دخول کامل داشتم وکاندوم پاره شد ۲۰دقه بعد دو قرص ۷۵/. میلی تنسی باهم مصرف کردم احتمال بارداری چقدر؟؟


مدیر سایت
– فوریه 15, 2020

احتمال بارداری بسیار اندک است


زهرا یونسی
– فوریه 16, 2020

سلام من اول سال ۹۸قرص اورژانسی مصرف کرده بودم الانم وزنم۷۵ کیلو و ۷روز بعد پریودم رابطه جنسی کامل داشتم و کانوم پاره شد بلافاصله دوقرص ۷۵میلی تنسی باهم مصرف کردم احتمال باداری چند درصد؟؟


مدیر سایت
– فوریه 18, 2020

احتمال بارداری بسیار اندک است


محدثه
– فوریه 29, 2020

سلام من رابطه نزدیک داشتم و بعد از ۲ ساعت قرص رو خوردم و بعد از ۱۲ ساعت دیگر دومس را خوردم روز فرداش پریود شدم نشانه چیه؟


آیدا
– مارس 21, 2020

دوستان عزیز نگران نباشید من بعد از ۹ روز که از موعد پریودی گذشته بود پریود شدم این قرص هورمونیه و عقب جلو دااره


J_es
– آوریل 12, 2020

ازکجا باید تهیه کرد؟هیچکدوم از داروخونه ها ندارن؟


مائده
– آوریل 13, 2020

سلام وقتتون بخیر.من بعدازنزدیکی مشکوک حدودا ۳ساعت بعدرابزه یک عددقرص۱.۵میلی رو خوردم الان سه روزه اما پدیود نشدم اینم بگم منوقتی قرص روخوردم ۷روز داشتم تا پریودبشم امکان داره باردز پریودم یکی بشه؟کی پریودمیشم؟


راحله
– آوریل 16, 2020

با سلام
بنده رابطه محافظت نشده داشتم در روز ۱۱ سیکل و بعد از ۱ ساعت قرص اووسیز ۷۵ میلی باهم مصرف کردم
ایا امکان بارداری هس؟
و اینکه میتونم یکی دو روز دیگه باز هم برای اطمینان قرص اووسیز مصرف کنم؟


مدیر سایت
– آوریل 19, 2020

لطفا سوالات خود را در مورد محصولات تولیدی آتی فارمد مطرح نمایید


فاطمه
– آوریل 20, 2020

سلام من روز ۱۰ تخمک گذاریم‌هست، ۴ ساعت بعد ز رابطه محافظت نشده یک قرص تنسی ۱/۵ خوردم، ایا احتمال باردرای هست؟
لازمه ۱۲ ساعت بعد دوباره بخورم قرص رو؟


س.س
– می 6, 2020

من شش ساعت بعد از شك ،دوتا قرص ٧٥/. خوردم
الان ده روز گذشته اما هنوز پريود نشدم!!!مگه نبايد بعد از خوردن اين قرصها پريود شد؟!!!!!


فاطمه
– می 14, 2020

سلام. از رابطه ۱۲ ساعت نگدشته ولی من هردو تنسی رو باهم مصرف کردم. مشکلی پیش میاد؟ یا دوباره باید با فاصله ۱۲ ساعت مصرف کنم؟


غزال
– می 22, 2020

سلام من چهارشنبه پریودیم تموم شد و امروز جمعه رابطه داشتم که احتمال داره کمی آب منی وارد واژنم شده باشه آیا در این تایم امکان بارداری وجود دارد


غزال
– می 22, 2020

چون بچه شیر میدم نمی‌خوام قرص بخورم به نظرتون بهتر بخورم اگر نخورم احتمال بارداری کم هستش؟چون این تایم امن دوران رابطه هستش


غزال
– می 27, 2020

سلام من ١شنبه ٤ خرداد رابطه داشتم و مطمئن نيستم اب مني وارد واژن شده باشه يا نه با اين حال ٢تا از قرص هاي تنسي را ١ساعت بعد از رابطه مصرف كردم
و ٤ روز به روز پريودم مونده بود
الان تخمدان سمت راستم خيلي درد ميكنه
احساس بي حاليو خستگي شديدي دارم
سوالم اينه كه با توجه به شرايطم كي پريود ميشم؟ و ايا احتمال بارداري هست؟ و اين كه دوباره كي پريودم به چرخه نرمال خودش برميگرده بعد از مصرف اين قرص؟
خيلي استرس دارم ممنون ميشم جواب بديد


غزال
– می 27, 2020

سلام من ١شنبه ٤ خرداد رابطه داشتم و مطمئن نيستم اب مني وارد واژن شده باشه يا نه با اين حال ٢تا از قرص هاي تنسي را ١ساعت بعد از رابطه مصرف كردم
و ٤ روز به روز پريودم مونده بود
الان تخمدان سمت راستم خيلي درد ميكنه
احساس بي حاليو خستگي شديدي دارم
سوالم اينه كه با توجه به شرايطم كي پريود ميشم؟ و ايا احتمال بارداري هست؟ و اين كه دوباره كي پريودم به چرخه نرمال خودش برميگرده بعد از مصرف اين قرص؟
خيلي استرس دارم ممنون ميشم جواب بديد


Ramin
– می 30, 2020

با سلام
منو خانومم ۲ روز بعد از دوره ماهیانه باهم نزدیکی داشتیم که متاسفانه بعلت پارگی کاندوم منی داخل واژن ریخته شد،،، با توجه به گذشت یک هفته بعد از نزدیکی هیچگونه علائمی مبنی بر لکه یا چیز دیگر نبوده،، آیا امکان تاثیر دارو وجود داره بدون دیده شدن علائمی در فرد؟. (دوباره تاکید می‌کنم ۲ روز بعد از پایان دوره قاعدگی)


مجید
– ژوئن 8, 2020

سلام من با نامزدم ۱۵ خرداد نزدیکی داشتیم و باید ۱۶ خرداد پریود می شد و در همین روز یه سفر طولانی مدت با ماشین داشتیم و فقط یکم درد داشت اما حالا هیچ دردی نداره و با گذشت ۳ روز هیچ علایمی از پریودی مشاهده نشده و دردی نداره و ایا با وجود اینکه از کاندوم استفاده کردیم احتمال بارداری وجود داره؟


حمید
– ژوئن 8, 2020

با سلام
من همسرم بعد از پارگی کاندوم ۴ قرص ld مصرف کرده و بعد از ۱۲ ساعت ۴ دیگه.الان میتونه از قرص های تنسی استفاده کنه .اگه میشه دوز بفرمایید.الان ۲۴ ساعت گذشته.
۱۰ روز از سیکل قاعدگی بوده.
باتشکر


هلیا افروغ
– ژوئن 21, 2020

سلام من تو روز ۷ سیکلم یعنی ۵ خرداد با نامزد رابطه محافظت نشده داشتم ب طوری ک فقط دست من ک حاوی منی بود به واژنم برخورد کرد بعد از گذشت نیم ساعت یک قرص ۱.۵ تنسی خوردم الان ۱ تیره و من باید ۳۰ خرداد پریود میشدم
من باردارهستم؟
چقدر طول میکشه تا پریود بشم؟
لطفا سریع جواب بدین چون واقعا استرس دارم


ياسمين
– ژوئن 25, 2020

سلام اين قرص و برای پریود نشدن هم ميشه استفاده کرد؟


المیرا
– ژوئن 29, 2020

با سلام . من تاریخ ۲۹ خرداد رابطه بدون کاندوم داشتم که مطمئن نیستم طی یکی چند بار ارضا شدن همسرم منی داخل واژنم ریخته شده باشه ولی با این حال شک داشتم و یک ساعت بعد یک قرص تنسی و ۱۲ ساعت بعد دومین قرص تنسی ۷۵ مبلی گرم رو مصرف کردم. امروز روز ۱۲ هم از مصرف قرص تنسی هست که لکه بینی دارم و شکمم درد میکنه. میخواستم ببینم امکان باردار شدنم هست؟ آیا قرص عمل کرده؟ لطفا راهنمایی کنین


Sewwti
– جولای 11, 2020

سلام من امروز روز ۶ پریودم بوده رابطه جنسی بدون کاندوم داشتم
طبیعی جلوگیری کردم ولی شوهرم فک میکنه یکم از آب ش ممکنه لحظه اخر شاید داخل واژنم ریخته باشه
آیا امکان بارداری هس؟
قرص بخورم یا نه؟؟
اگه ممکنه زودتر جواب بدین لطفا عجله دارم


آرزو
– جولای 11, 2020

سلام من چهارشنبه هفته پیش رابطه جنسی داشتم و صبح بعدش دوتا قرص ۰.۷۵ خوردم البته از کاندوم‌هم استفاده شده درست برای اطمینانش قرص خوردم و ۹‌روز از مصرف قرص گذشته و پریود نشدم احتمال بارداری هست؟


زهرا
– جولای 22, 2020

سلام
من رابطه محافظت نشده داشتم یک روز قبل از زمان پریودم.
رابطه کامل بوده و ارضا انجام شده.
۳۰ساعت بعد از رابطه یک عدد قرص ۱/۵مصرف کردم.
الان ۳روز از زمان پریودم گذشته ولی پریود نشدم.آیا این طبیعیه؟


شکوفه
– جولای 27, 2020

سلام
من حدود نیم ساعت پس از رابطه محافظت نشده دو عدد قرص تنسی ۱/۵ مصرف کردم،
ایا لازمه ۱۲ ساعت بعد هم باز مصرف شه؟


نونو
– جولای 31, 2020

سلام من دیروز رابطه داشتم ولی دخول نداشتم و نمیدونم منی حس میکنم روم ریخته شد میترسم چون کاندوم پر شد و اینکه الان دسترسی ب قرص ندارم فردا باید بخرم تا الان ۲۷ ساعت گذشته و تا فردا باید قرص رو بخورم باید ۲ تا ۷۵/.تنسی رو باهم بخورم همین کافیه؟


نونو
– جولای 31, 2020

و اینکه بعد از اینکه بخورم احتمال بارداری هست؟من چیزی احساس نکردم ولی میترسم اگه روی سطح بریزه بارداری امکانش وجود داره؟


Roz.x
– آگوست 9, 2020

لطفا جواب بدید خیلی برا من مهمههه خیلی من با نامزدم نزدیکی داشتم اون اب منی شو ریخت داخل من دو بار من دوتا قرس تنسی دوز۱.۵معده خالی خوردم مشروبم خورده بودم چند روز بعد پریود میشم احتمال بار داری هست؟؟؟؟؟


فاطمه
– آگوست 12, 2020

سلام من دیروز رابطه داشتم ولی کنترل شده بود ایا بدلیل شیره اولیه داخل باید مصرف کنم یا خیر


Ms.zahra
– سپتامبر 23, 2020

سلام
داروى تنسى بر پرده بکارت اثر دارد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس: ایران, البرز, کرج, کیلومتر ۱۰ اتوبان کرج-قزوین، خروجی سوپا، خیابان شفا، خیابان برکت

026-91002726

مشاهده نقشه

قرص ضد بارداری

پیشگیری از بارداری ناخواسته

جلوگیری از بارداری ناخواسته

© کپی رایت 1397 Atipharmed. تمامی حقوق محفوظ است. طراحی سایت توسط:Atipharmed

بسیاری از افراد که رابطه جنسی محافظت نشده دارند برای جلوگیری از بارداری از روشهای متفاوتی استفاده می‌کنند. یکی از این روشها استفاده از قرص اورژانسی است که احتمال بارداری را به حداقل می‌رساند.

اما متاسفانه افراد زیادی هستند که اطلاعات کافی در مورد استفاده از این قرص را ندارند و همین امر سبب می‌شود در مصرف این قرص زیاده‌روی کنند و سلامت بدن خود را به خطر بیاندازند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی قرص اورژانسی و عوارض آن بر بپردازیم. در پایان این مقاله شناخت کاملی نسبت به این قرص و عوارض آن بر سلامتی خواهید داشت.

این قرص حاوی پروژسترون زیادی است و با تغییر هورمونهای بدن زنان از بروز بارداری جلوگیری به عمل می‌آورد. این قرص در زمانی که زنی رابطه جنسی محافظت نشده دارد و دوران باروری و تخمک‌گذاری است، باید مورد استفاده قرار گیرد. این قرص هرگز برای سقط جنین نیست و حتی اگر باردار شده باشید از بارداری جلوگیری نمی‌کند.قیمت قرص اورژانسی

مکانیسم عمل این قرص بدین صورت است که آزادسازی تخمکها را متوقف می‌کند و از بارور شدن آنها توسط اسپرم جلوگیری به عمل می‌آورد.

به همین دلیل کارشناسان هشدار می‌دهند اگر پس از 15 روز بعد از مصرف این قرص پریود نشدید سریعا آزمایش خون بدهید و وضعیت بارداری خود را مشخص کنید.

انواع قرصی که در داروخانه‌ها موجود هستند به شرح زیرند:

اگر در وضعیتی قرار گرفتید که باید قرص اورژانسی مصرف می کردید،  اما به این قرص دسترسی نداشتید، می‌توانید از قرصهای ضد بارداری ال دی، اچ دی استفاده کنید. اما طریقه مصرف آنها در این شرایط بسیار مهم است. طریقه مصرف این قرصها در شرایط اورژانسی به صورت زیر است:

نکته بسیار مهم: این قرصها را با معده پر میل کنید. اگر استفراغ کردید مجدا مصرف قرص را آغاز کنید.

این قرص را طی 72 ساعت بعد از رابطه جنسی محافظت نشده می‌توانید استفاده کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند بهتر است این قرص در 24 ساعت اولیه مورد استفاده قرار گیرد

این قرص به صورت یک قرص تک با دوز 1.5 و یا به صورت دو قرص با دوز 0.75 به فروش می‌رسد. اگر از قرص دوم (0.75) استفاده می‌کنید می‌توانید قرص اول را بعد از رابطه جنسی محافظت نشده و قرص دوم را 12 ساعت بعد مصرف کنید. همچنین می‌توانید هر دو قرص را هم‌زمان باهم استفاده کنید.

یکی از مشکلات استفاده از این قرص عوارض جانبی زیادی است که به همراه دارد. عوارض جانبی این قرص به شرح زیرند:

یکی از عوارض جانبی  شدید این قرص اثرات بسیار بدی است که بر سیکل قاعدگی دارد. این قرص باعث بروز لک بینی می‌شود. در برخی از بانوان این لک بینی به صورت خونریزی خفیفی بروز پیدا می‌کند و معمولا تا 5 روز به طول می‌انجامد. اما اگر بعد از 5 روز خونریزی قطع نشد بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

همچنین مصرف این قرص پریود را عقب و یا جلو می‌اندازد و همین امر اثرات بسیار بد روحی و جسمی برای زنان دارد. مصرف این قرص در برخی از زنان سبب می‌شود که تا چندین ماه پریودهای نامنظم داشته باشند.

در همینجا به شما اعلام می‌کنم که این قرص صد در صد جلوگیری از بارداری را تضمین نمی‌کند. هر چقدر که زودتر از این قرص استفاده کنید خطر بارداری به همان میزان کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی مصرف این قرص 3 تا 5 روز از بارداری پیشگیری می‌کند. اگر پس از استفاده از این قرص، پس از یک هفته از زمان همیشگی خود پریود نشدید فورا به پزشک مراجعه کنید.

بهتر است بدانید که استفاده از این قرص خطرناک نیست اما مصرف طولانی مدت آن مانند مصرف طولانی مدت هر داروی دیگری به بدن آسیب می‌رساند. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که این قرص تاثیری بر قدرت باروری ندارند و سلامت تخمک‌ها را به خطر نمی‌اندازد.

این شایعه وجود دارد که مصرف هم‌زمان قرص ضدبارداری همراه با این قرص احتمال بارداری را به صفر می‌رساند. اما بهتر است بدانید هر کدام از این قرصها باید برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار بگیرند و مصرف هم‌زمان آنها تنها ممکن است عوارض جانبی شدیدی برای شما به همراه داشته باشد اما بر احتمال بارداری اثری ندارد!

این موضوع بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. کارشناسان سلامتی هشدار می‌دهند در طی 12 ماه 2 تا 3 بار می‌توانید از این قرص استفاده کنید. در غیراینصورت آسیبهای زیادی به بدن شما وارد می‌شود.

در هنگام مصرف این قرص به این موارد توجه داشته باشید:

برای تهیه بهترین مکملهای دارویی و مکملهای بارداری به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

برای بهره مندی از کدهای تخفیف ایمیل خود را وارد نمایید

تمامی حقوق مربوط به داروخانه آنلاین دکتر شهبازی می باشد. انتشار مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon



قرص اورژانسی ضد بارداری

 

این دارو در واقع هورمون پروژسترون است که عمدتا با جلوگيري از آزادسازی تخمک( تخمک گذاری) در زمان دوره قائدگی شما اثر می گذارد. همچنين سبب ميشود ترشحات واژن براي جلوگيري از رسيدن اسپرم به تخمک( لقاح) و پوشش داخلی رحم براي جلوگيري از اتصال تخمک بارور شده ضخیم تر شود.

 

قیمت قرص اورژانسی

قرصهای اورژانسی به دلیل داشتن مقدار زیاد هورمون اثر ضد حاملگی و در صورتی که پس از نزدیکی، هر چه سریعتر خورده شوند( به ویژه در 24 ساعت نخست) اثر بیشتری خواهند داشت.

 

شیوه های جلوگيري از حاملگی به شیوه های هورمونی و غیرهورمونی تقسیم میشوند . از شیوه های هورمونی میتوان به انواع قرص های ضد حاملگی اشاره نمود که در دنیا رایج ترین شیوه جلوگيري به شمار میروند به طوریکه حدود ۶۰ درصد از خانم های متاهل در کل دنیا از این شیوه استفاده ميکنند .

 

قرص اورژانسی با به تأخیر انداختن تخمک گذاری به پيش‌گيري از حاملگی کمک ميکند .

 

قرص اورژانسی

 

نکات لازم موقع استفاده لوونورژسترول

ـ در زمان یک ماه، بیش از یک بار از بسته های دو تایی لوونورژسترول استفاده نکنید، برای این که سبب ایجاد مشکلات هورمونی بسياري ميشود .

 

ـ بی نظم شدن قائدگی من جمله رایج ترین عارضه های دارویی لوونورژسترول به شمار میرود .

 

ـ سردرد، استفراغ، احساس ناراحتی در سینه ها، اضافه وزن و خون ريزي های غیرطبیعی از عارضه های ديگر لوونورژسترول به شمار میرود .

 

ـ توصیه ميشود یک تا دو ساعت بعد از استفاده این دارو، یک داروی ضد تهوع هم براي پيش‌گيري از پیدایش عارضه های ناخواسته آن استفاده شود.

 

ـ این دارو تا 99 درصد از بروز حاملگی های ناخواسته جلوگيري ميکند ، ولی هرچه زودتر استفاده شود، اثرگذاری آن بیش تر است.

 

عملکرد و شیوه استفاده از قرص اورژانسی

لوونورژسترول که قرص آن با عنوان لنووُل شناخته ميشود ، به صورت موقتی، مانع از رها شدن تخمک ها ميشود و باروری را متوقف ميکند یا سبب جلوگيري از قرار گرفتن تخمک های بارورشده در رحم ميشود . براي استفاده آن باید یک عدد قرص با دُز مصرفی مشخص استفاده کرد. اثربخشی لووتورژسترول به زمان استفاده وابسته است. هر چه قدر زودتر این قرص خورده شود، قابلیت پيش‌گيري از حاملگی بیش تر خواهد بود. درواقع باید آن را در اسرع وقت استفاده کنید؛ یعنی ظرف ۷۲ ساعت بعد از رابطه ی جنسی محافظت نشده. در این صورت امکان پيش‌گيري از حاملگی به ۹۰ درصد میرسد .

 

وسایل و قرص های ضدبارداری را از کجا میتوان تهیه کرد؟

قرص های ضد حاملگی یا مختصر ( ECPs) را میتوان در داروخانه ها، مطب پزشکان، مرکز فوریت های پزشکی بیمارستان ها، مراکز سلامت زنان و… پیدا کرد. اما همانطور که پيشتر هم عنوان شد، براي تهیه ی لوونورژسترول، نیازی به نسخه و تجويز پزشک نیست.

  

زمان بندی و روش استفاده قرص های اورژانسی جلوگيري از حاملگی 

احتمال تاثیرگذاری قرص های اورژانسی ضد حاملگی بین ۸۴ تا ۸۹ درصد است. آنچه که در این جا اهمیت دارد زمان بندی درست در خصوص روش مصرف قرص های اورژانسی جلوگيري از حاملگی است. در واقع این قرص ها زمانی بيش ترین اثر را دارند که در عرض ۲۴ ساعت بعد از رابطه جنسی استفاده شوند، ولی تا سه روز پس از داشتن روابط هم میتوانید از آنها استفاده کنید. اینکه تاثیرگذار باشد یا نه به دو عامل زیر بستگی دارد:

 

– مقدار زمانیکه از رابطه جنسی شما می گذرد. به عبارت ديگر، بعد از رابطه جنسی، هرچه زودتر قرص را استفاده کنید، بیش تر ممکن است که از حاملگی خود جلوگيري کنید.

 

– این که در حین رابطه جنسی در کدام نقطه از سیکل ماهیانه خود باشید. هر چه نزدیکتر به زمان تخمک گذاری باشد، تأثير قرص کم تر خواهد بود.

 

شما میتوانید قرص را در هر زمانی از روز استفاده کنید. هر چه زودتر بهتر. در واقع ، بهتر است یک بسته از این قرص ها را دردسترس داشته باشید تا بتوانید در صورت احتیاج سریع از آن استفاده کنید، و وقت خود را با رفتن به فروشگاه و داروخانه تلف نکنید. براي اطمینان از تاثیرگذاری دارو، آن را در دمای اتاق مراقبت کنید و درصورتی که تا پیش از پایان تاریخ انقضاء آن از آن استفاده نکردید، آن را با یک بسته تازه جایگزین کنید.

 

استفاده از قرص اورژانسی

قیمت قرص اورژانسی

 

موردهای منع استفاده از قرص اورژانسی

در صورت وجود هر گونه بیماري خاص مانند سرطان، تومور، خون ريزي، سابقه کیست، یرقان و دیگر بیماریها ، همچنين در زمان حاملگی، نباید استفاده شود یا در خصوص آن با پزشک مشورت گردد.

 

استفاده متعدد قرص اورژانسی دوره های قائدگی شما را تغيير ميدهد و امکان دارد قائدگی تان نامرتب شود و همچنين سطح هورمون های بدنتان را برهم می ریزد.

 

این قرص صرفا یک بار کار ميکند . یعنی به عنوان مثال درصورتی که شما شب گذشته یک رابطه ی محافظت نشده داشته اید و فورا قرص اورژانسی استفاده نموده اید و امروز مجدد این اتفاق بیفتد تضمین شده نیست که از حاملگی پيش‌گيري کند.

  

هشدار:

۱- بهتر است که قرص ها با شکم خالی خورده نشود.

 

۲- در صورت استفراغ کردن تا دو ساعت بعد از استفاده از این روش، خوردن دوباره قرص ها اضطراری است.

 

۳- حداکثر مراتب مجاز استفاده از این شیوه در هر سیکل قائدگی یک بار است. این شیوه باید در حداقل دفعات ممکن در طول زمان باروری استفاده گردد. مجاز بودن یک بار استفاده از این شیوه در هر دوره قائدگی علتی بر تائید استفاده آن در هر دوره قائدگی بعنوان شیوه پيش‌گيري از حاملگی نیست.

 

 

۴- باتوجه به این که این شیوه براي جنین خطرناک نیست، در صورت وقوع بارداری، نیازی به سقط جنین نخواهد بود. 

 

۵- استفراغ و بیماری اسهال شدید در جذب شکل خوراکي این دارو اختلال ایجاد می کنندواثربخشی آن را کاهش می‌دهند . به همین علت طی استفراغ و بیماری اسهال شدید با پزشک یا داروساز خود در خصوص روش درست و موثر قرص جلوگيري از حاملگی اورژانسی مشورت نمایید.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته 

 

بارداری و زایمان راحت با…

پاسخ سوالات زناشویی‌ را تلفنی دریافت کنید

قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

هوشمند سرمایه گذاری کنید

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

ارسال محرمانه محصولات جنسی

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

مشاوره تلفنی طلاق

در شرف ازدواج هستید و دچار سردرگمی؟

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



قرص اورژانسی ال دی

 

رایج ترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند که بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از این روش استفاده شود .

 

قیمت قرص اورژانسی

این روش به نحوه صحیح استفاده و بخصوص زمان مصرف قرصها بستگی دارد و تقریبا در 98% موارد از حاملگی پیشگیری می کند .

 

روشهای دیگر جلوگیری از بارداری که فوری است استفاده از قرص ال دی (LD) و تری فازیک است.

 

نحوه مصرف قرص های جلوگیری از بارداری

مصرف اولین دوز قرص ها در این روش حتما باید حداكثر در فاصله زمانی 72 ساعت از تماس جنسی مشكوك صورت گیرد. اگر بیش از 72 ساعت از زمان نزدیكی مشكوك نگذشته باشد، داوطلب می‌تواند با به كار بستن یكی از روش‌های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری نماید:‌

  –  مصرف دو عدد قرص اچ دی ( HD ) باهم و تکرار مصرف آن ۱۲ ساعت بعد.

  –  مصرف چهار عد قرص LD با هم و تکرار مصرف آن ۱۲ ساعت بعد.

  –  چهار عدد قرص تری فازیک سفید رنگ در اولین فرصت و چهار عدد دیگر ۱۲ ساعت بعد از مصرف نوبت اول

 

 

طریقه مصرف قرص ال دی بعد از رابطه

 

طریقه عملکرد قرص ضد بارداری

در این بخش به بررسی عملکرد روش های فوری جلوگیری میپردازیم. با مصرف این قرص ها پس از مقاربت روند جایگزینی تخمک لقاح یافته مختل می گردد و یا از تخمک گذاری جلوگیری می شود، همانطور که مطلع هستید تخمک لقاح یافته طی مدتی کوتاه در جای خود قرار می گیرد بنابراین زمان مصرف قرص های ضد بارداری در میزان کاهش احتمال حاملگی موثر است و هرچه سریع تر خورده شوند درصد باردار نشدن را افزایش می دهند. اگر پس از جایگزینی تخمک لقاح یافته اقدام به خوردن قرص کنید عمل سقط رخ خواهد داد.

 

مزایای استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری كدامند؟

– با توجه به اینکه این روش برای جنین خطرناک نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

– می‌توان بعد از آمیزش جنسی از آن استفاده نمود.

– استفاده از آن‌ها آسان است.

– از قرصهای معمولی جلوگیری از بارداری می‌توان استفاده کرد.

– اشکالی در بارداری‌های آینده ایجاد نمی‌کند.

 

عوارض استفاده از قرص‌های اورژانسی چیست؟

–  تهوع و استفراغ عارضه شایع این روش می‌باشد برای جلوگیری از آن بهتر است نیم ساعت قبل و ۴-۶ ساعت پس از مصرف هر دوز این دارو از داروهای ضد تهوع مانند قرص دیمن هیدرینات ۲۵-۵۰ میلی گرم ویا ویتامین B6 استفاده نمود.

–  اختلال در قاعدگی که ممکن است فرد سریع پریود شود زیرا دوز بالای هورمون استفاده شده وبعد یکدفعه سطح هورمون‌ها پایین می‌افتد و باعث قاعدگی می‌شود.

–  سر درد و سر گیجه

–  احساس ناراحتی در پستان

–  افسردگی

–  اختلالات پوستی

–  تغییرات وزن بدن

–  اولیگومنوره و منوراژی

 

طريقه مصرف قرص ال دي بعد از نزديكي

 

قیمت قرص اورژانسی

هشدارها در زمان مصرف :‌

– بهتر است كه قرص‌ها با شكم خالی خورده نشود.‌

– در صورت استفراغ كردن تا دو ساعت پس از استفاده از روش، خوردن مجدد قرص‌ها ضروری است.‌

– حداكثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیكل قاعدگی یك بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممكن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یك بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.‌

– در صورت قاعده نشدن فرد در عرض 3 هفته پس از مصرف قرص اورژانسی پیشگیری از بارداری باید تست بارداری (ترجیحاً بتا اچ.سی.جی) در مورد وی انجام شود.‌

با توجه به اینكه این روش برای جنین خطرناك نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

 

طریقه مصرف قرص اورژانسی

 

استفاده از دستگاه آی‌یودی

روش دیگر پیشگیری اضطراری از بارداری استفاده از دستگاه آی‌ یودی مسی است که قادر است تا ۵ روز پس از رابطه جنسی، از بارداری پیشگیری کند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

بارداری و زایمان راحت با…

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان

تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج

به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

موهات می تونه ساعت ها مثل حالت اول بمونه

تست شنوایی و درمان وزوز گوش

تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

آخر هفته کجا بریم غذا بخوریم؟

مشاوره تلفنی طلاق

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

برخی از زوجین بدون توجه به عوارض قرص اورژانسی در هر بار رابطه محافظت نشده از این قرص‌ها به عنوان روشی برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند. قرص اورژانسی در مواقعی مثل پارگی کاندوم و برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، توسط زنان استفاده می‌شود. مصرف خودسرانه و بیش از حد، نه تنها شانس بارداری را کاهش نمی‌دهد بلکه با به هم ریختن هورمون‌های بدن زن، باعث دگرگونی‌هایی در خلق و عملکرد جنسی او می‌شود. بنابراین از قرص اورژانسی هرگز نباید به عنوان یک داروی عادی برای پیشگیری از بارداری استفاده کرد. در ادامه به بررسی عوارض جانبی این قرص پرداخته‌ایم، اما شاید این عوارض در بدن شما به شکلی دیگر نمود پیدا کند. اگر پس از مصرف متوجه تغییراتی در خود شدید، به مشاوره جنسی مراجعه کنید تا مساله بررسی و رفع گردد. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

قرص اورژانسی همانطور که از نامش مشخص است، یک روش اضطراری برای پیشگیری از بارداری است. مثلا ممکن است روش پیشگیری با شکست مواجه شود یا در محاسبات زمان تخمک گذاری خطایی رخ دهد. همچنین برخی از زوجین روش پیشگیری طبیعی دارند که این روش هم امکان خطای بسیار زیادی دارد. در این شرایط زن می‌تواند پس از رابطه جنسی از قرص اورژانسی استفاده کند. توجه داشته باشید که شما تنها مجاز به مصرف سه تا چهار قرص اورژانسی در سال هستید؛ در غیر این صورت مشکلات جدی ایجاد می‌شود که تغییرات هورمونی یکی از آن‌هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص اورژانسی کلیک کنید. 

قرص اورژانسی یک هورمون پروژسترون است که عمدتا با جلوگیری از تخمک گذاری در طول دوره قاعدگی فعالیت می‌کند. قرص اورژانسی با غلیظ کردن و سفت کردن مایع واژینال، از رسیدن اسپرم به تخمک جهت لقاح جلوگیری کرده و با پوشاندن دیواره رحم، مانع از لانه گزینی و رشد جنین می‌شود.قیمت قرص اورژانسی

البته ممکن است قرص اورژانسی، بر افراد دارای وزن بیشتر از 74 کیلو گرم و یا کسانی که داروی دیگری در طی ماه گذشته مصرف کرده‌اند، تاثیری نداشته باشد. برای جلوگیری از بارداری روش‌بسیار متعددی وجود دارد که خانم‌های با وزن بالا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. برای آگاهی بیشتر در زمینه پیشگیری از بارداری کلیک کنید. 

از عوارض قرص اورژانسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ کهیر

_ سرگیجه و سر درد

_ تهوع

_ درد شکمی و رحمی

_ تاخیر در قاعدگی و یا قاعدگی شدید

_ خونریزی رحمی

_خستگی

_ حساسیت پستان‌ها

و در حدود 1 الی 10 درصد شرکت کنندگان، عوارض جانبی دیگری چون اسهال، استفراغ و قاعدگی دردناک به مدت 48 ساعت ظاهر شد.

در صورت شدید شدن هر کدام از عوارض ذکر شده، لازم است که به پزشک مراجعه کنید. در صورت داشته درد شدید معده، به خصوص از 3 تا 5 هفته پس از مصرف، به پزشک مراجعه کنید.

قرص اورژانسی چرخه قاعدگی شما را برهم می‌زند، اما اگر بیش از 7 روز قاعدگی شما به تاخیر افتاد، با مراجعه به پزشک یا استفاده از تست‌های بارداری وضعیت خود را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تست‌های بارداری کلیک کنید.

قرص اورژانسی فقط برای پیشگیری از بارداری است و اگر لقاح رخ داده باشد قرص اورژانسی هیچ تاثیری ندارد و باید از مصرف آن در زمان بارداری بپرهیزید. همچنین به دلیل عوارض لوونورژسترول نباید از آن به عنوان روشی برای پیشگیری از بارداری استفاده شود. برای اطلاع از دیگر روش‌های جلوگیری از بارداری بعد از رابطه کلیک کنید.

قرص اورژانسی تاثیری در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی مثل ایدز یا کلامیدیا ندارد.

در صورت داشتن هرگونه حساسیت و یا تداخل دارویی، قبل از مصرف، در این باره با پزشک مشورت کرده و علائم آلرژیک خود را با او در میان بگذارید.

اگر این دارو را پزشک برای شما تجویز کرده است، هرگز دوز مصرفی خود را تغییر ندهید.

شما باید مطمئن شوید که این دارو، با تمام مواد یا داروهای مصرفی شما سازگار است.

مصرف مکرر این دارو برای جلوگیری از بارداری روشی نامطمئن و نامناسب است.

در صورت شیر دهی، برای کودک خطر آفرین است. بنابراین قبل از مصرف با پزشک متخصص یا مشاوره کودک در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

در بسیاری از مواقع پیش می‌آید که با وجود مصرف قرص اورژانسی، بارداری اتفاق می‌افتد. دلایل این مساله عبارتند از:

اگر قرص اورژانسی پس از لقاح و بارداری مصرف شود، هیچ تاثیری نخواهد داشت. به هرحال خود فرد از زمان لقاح اطلاعی ندارد اما بهتر است که برای پیشگیری، بلافاصله بعد از رابطه جنسی محافظت نشده، قرص را مصرف کنید. اثرگذاری قرص زمانی است که چرخه تخمک گذاری شروع نشده باشد.

بررسی‌ها نشان داده که قرص اورژانسی بر روی خانم‌هایی با شاخص توده بدنی بالای 30 موثر واقع نمی‌شود. چراکه این قرص‌ها بر اساس شاخص بدنی عموم افراد ساخته شده‌اند. بهتر است که این دسته خانم‌ها از قرص‌های ضد پروژستین استفاده کنند. البته این بدان معنی نیست که قرص اورژانسی هیچ تاثیری ندارد. در شرایط اضطراری، مصرف قرص بهتر از عدم مصرف آن است.

برخی از داروها با قرص اورژانسی تداخل دارند و باعث کاهش تاثیرگذاری آن می‌شوند. از این داروها می‌توان به ضد اضطراب‌ها، باربیتورات، کاربامازپین، فلبامات و برخی گیاهان دارویی اشاره کرد.همچنین ممکن است این داروها عوارض قرص اورژانسی را افزایش دهند.  قبل از مصرف، راهنمای دارو را مطالعه نمایید تا از تداخلات دارویی آن مطمئن شوید. 

همانطور که گفته شد تداخلات و اثر متقابل داروهای مختلف، ممکن است عملکرد قرص اورژانسی را تغییر داده یا باعث افزایش خطر جدی عوارض جانبی شود. سعی کنید فهرستی از تمام دارو‌ها و محصولاتی که استفاده می‌کنید تهیه کرده و با پزشک یا دارو ساز در اشتراک بگذارید.

برخی از داروها با کاهش مقدار هورمون‌های پیشگیری از بارداری در بدن، می‌تواند باعث کاهش اثر بخشی قرص اورژانسی در پیشگیری از بارداری شود. برخی از این دارو‌ها عبارت‌اند از:

_ مدافینیل

_ ریفامایسین‌ها مثل ریفامپین و ریفابوتین

_ داروهای مورد استفاده برای درمان تشنج مانند باربیتورات‌ها، کاربامازپین، فنیتوین، پریمیدون

_ دارو‌های HIV مانند نورویپارین و نلفینوویر

قرص اورژانسی دارویی برای سقط جنین نیست و در صورت بارداری هیچ تاثیری نخواهد داشت. ممکن است برخی از خانم‌ها بعد از مصرف قرص اورژانسی متوجه بارداری خود شده و نگران آسیب دیدن جنین باشند. اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه قرص اورژانسی هیچ تاثیر منفی بر روی جنین و فرایند بارداری ندارد. البته در دوره بارداری مصرف قرص باید قطع شود چراکه ممکن است عوارض قرص اورژانسی در بارداری شدیدتر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های پیشگیری از بارداری و کاهش عوارض اورژانسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام من هر بار که ازین قرص اورژانسی می خورم کلا به هم میریزم. هم پریودم زودتر میشه و هم اخلاقم گند میشه. شوهرمو دیوونه می کنم. راه دیگه ای نیست بعد از سکس مشکوک از بارداری جلوگیری کنیم؟ خیلی عوارض بدی داره
قیمت قرص اورژانسی

سلام برای پیشگیری از عوارض قرص ها اورژانسی بهتر است پیش از برقراری رابطه از روش های دیگر استفاده شود. قرص های ضد بارداری باید طبق دستور متخصص تجویز بشوند. برای این موضوع می توانید مشاوره جنسی دریافت کنید.

ببخشید یه سوال داشتم نامزد این مدت مجبور شد تعداد8 تا از این قرصای اوژانسی رو تقریبا توی دو ماه بخوره به نظرتون براش مشکلی پیش می یاد ؟ آیا نازایی جزو عوارض این قرص های اوژانسی ضد بارداری هست یا نه ؟

سلام خوردن قرص های اورژانسی بیش از یک بار در دوره قاعدگی توصیه نمیشه و پیشنهاد می کنیم از دیگر روش های پیشگیری استفاده نمایید. عوارض قرص های اورژانسی ممکن است تا چندین نوبت قاعدگی خانم را آزار داده و موجب به هم ریختگی هایی در هورمون های او شوند. اما نازایی تا به حال به عنوان عوارض این دارو ها شناخته نشده و با قطع دارو فعالیت تخمدان ها به حالت عادی بازخواهند گشت. برای دریافت راهنمایی های لازم جهت روش های پیشگیری از بارداری و افزایش کیفیت رابطه جنسی خود می توانید مشاوره جنسی دریافت نمایید

سلام من ۹ آبان پریود شدم ۱۹ نزدیکی مشکوک داشتم ۲۱ قرص اورژانسی خوردم ، ولی ۱ آذر پریود شدم و ۹ روز شده وقطع نشده نمیدونم چیکار کنم

با سلام ، به هم ریختگی زمان قاعدگی یکی از عوارض مصرف قرص اورژانسی است. با طولانی شدن خونریزی لازم است به متخصص زنان مراجعه کنید و از دیگر روش های جلوگیری از بارداری استفاده نمایید.

سلام من هنوزی هفته نمیشه ک ازپریودی قبلیم میگذره شب اولی ک پریودقبلیم پاک شدم دوتاقرص اورژانسی خوردم ودوباره بعدچهارروزدوباره پریودشدم ایاازعوارض همین قرصه؟؟؟

سلام بله این موضوع میتونه از عوارض قرص اورژانسی باشه. اما در صورتی که خون ریزی طی چند روز آینده بند نیامد ویا مورد غیر طبیعی مشاهده کردید به متخصص زنان مراجعه کنید.

سلام. من از این قرصای اورژانسی استفاده کردم و الان ۸ روز هست که از وقت پریود شدنم گذشته. امکانش هست که من باردار شده باشم؟ البته من خیلی خیلی کم از این قرصا استفاده میکنم. تقریبا یه سال پیش استفاده کردم.
ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام قرص های اورژانسی تنها در زمانی که قبل از دوره تخمک گذاری مصرف کرده باشید موثر هستن. جهت جلوگیری از بارداری توصیه میشه از قرص اورژانسی استفاده نکنید و تنها در موارد خاص میل کنید. با توجه به عوارض قرص اورژانسی برای هر کس می توان عقب افتادن پریود را عادی قلمداد کرد ، اما بهتره برای اطمینان تست های مخصوص بارداری را امتحان نمایید.

سلام.
روز پنجم پریودیم نزدیکی داشتم فرداش قرص اورژانسی استفاده کردم الان چهار روز از مصرف قرص میگذره و امروز متوجه شدم ک دوباره خونریزی دارم، از عوارض قرص هست یا مشکلی پیش اومده برام لطفا جواب بدین خیلی نگرانم

سلام قرص های اورژانسی موجب به هم ریختن سیکل قاعدگی ، لکه بینی و درد های نا متعارف در ناحیه شکم و کمر میشه. البته عوارض دیگه هم داره که برای هر کس متفاوت میتونه باشه. خوب چرا زمانی که نیاز نیست از دارو استفاده می کنید؟ روز پنج پریود که تا زمان ازاد شدن تخمک خیلی فاصله داره و خوردن قرص اورژانسی تو این روز تنها باعث میشه بیخودی عوارض رو به جون بخرید. حتما برای جلوگیری از بارداری اموزش های جنسی دریافت کنید. می تونید با شماره های درج شده تماس بگیرید و درخواست پکیج اموزشی کنید. مشاوره جنسی هم کمکتون میکنه . این دوره ها تو هیچ دانشگاهی درس داده نمیشه مادرامونم که خدا خیرشون بده این چیزا رو که نمیگن.

سلام خسته نباشید
آیا مصرف یک عدد قرص اورژانسی ۷۵/برای پیشگیری از بارداری ک احتمالش خیلی کم هست کافیه؟!

سلام مصرف قرص اورژانسی برای آنکه موثر باشه باید طبق دستور العمل دارو مصرف بشه. یعنی ورق دوتایی اون به فاصله 12 ساعت مصرف بشه.

سلام،من روز ۴ یا ۵ ام پریودی فقط نزدیکی جسمی داشتم یعنی بدون دخول و مایع منی روی واژن ریخته شده،فرداش از قرص اورژانسی ۷۵٪ استفاده کردم یعنی دوتاش که تو یه ورق بود رو استفاده کردم،چند درصد احتمال بارداری هست؟؟خیلی استرس دارم😢

سلام. من یک ساعت بعد رابطه ی قرص اورژانسی اووسیز خوردم منی همسرم کاملا ریخت داخل واژنم ولی هنوز میترسم و دوروز بعدش دوباره ی قرص ال دی اوسپت خوردم نتونستم تا شب منتظر بمونم روز بعد همون ساعت یک قرص ال دی دوباره خوردم و الان ترشحی مانند سفیده تخم مرغ دارم یکم تحقیق کردم و خوندم ک اگر ها مچین ترشحی دارم بعدباید رابطه ای دیگ داشته باشم ک باردارشم میخواستم بدونم اگ رابطه نداشته باشم یا محافظت شده باشع امکانش هس ک باردار بشم؟

چرا سوال من ثبت نمیشه ک شما جواب بدین اه این چ سایتیه اخه😐😐😐

سلام وقت بخیر ببخشید من درحال حاضر دارم قرصی به نام norm skin استفاده میکنم 6روز پیش هم از ضد بارداری اورژانسی استفاده کردم بنظرتون اثر این قرص کاهش پیدا میکنه؟

سلام سوالتون مربوط به حوزه پزشکی است

با سلام. من قرص آزیترومایسین و آنتی هیستامین مصرف کردم بعد از یک روز قرص آورژانس خوردم آیا این دارو ها اثر قرص آورژانس رو از بین میبرن؟

سلام سوالاتون در رابطه با حیطه کاری ما نیست

سلام روزتون بخیر…من 31سالمه و الان 9ماهه که ازدواج کردم . طی این مدت دوبار رابطه محافظت نشده داشتم که بار اولش ماه اول ازدواجمون بود و تقریبا یک هفته می‌گذشت که مجبور شدم قرص ضد بارداری اوسییز مصرف کنم بار دو هم تقریبا سه ماه پیش بود که باعث شد چرخه قاعدگیم کلا به هم بریزه و تا 35یا 36 روز زمان پریود شدنم طول بکشه این بار هم الان نزدیک به 12 روز که پریودم عقب افتاده …من قبل از اینکه این قرص هارو مصرف کنم قاعدگی خیلی منظمی داشتم و حتی گاهی اوقات سر ساعت که قبلاً پریود میشم قاعدگیم شروع میشد….میخواستم ببینم عوارض این قرص‌ها چقد طول می‌کشه که برطرف بشه آیا دوباره قاعدگی من منظم میشه…آیا مصرف این قرص‌ها مشکلی برای ناباروری ایجاد می‌کنه یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید….

سلام تغییرات هورمونی در اثر داروها معمولا طی چند هفته تا چند ماه از بین میرن. با توجه به هم ریختگی در سیکل قاعدگی بهتره با متخصص زنان صحبت نمایید.

سلام چرا انقد دیر جواب میدید من منتظر پاسختون هستم

سلام وقت بخیر تو چند ماه اخیر نزدیک ۵ بار قرص اورژانسی استفاده کردم تو این چندماه پریودیم خیلی نامنظم و خون ریزی کم داشتم الان یه هفته میشه یه چیز گرد رو نوک سینه راستم حس میکنم توروخدا راهنماییم کنید بنظر شما این ماه پریود شم امکان داره رفع شه میترسم برم دکتر لطفاً راهنماییم کنید خیلی استرس دارم

سلام، استفاده از قرص اورژانسی روش مناسبی برای جلوگیری از بارداری نیست. روش های دیگر با عوارض بسیار کمتری وجود دارند. برای چکاب به متخصص زنان مراجعه کنید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

بسیاری از افراد که رابطه جنسی محافظت نشده دارند برای جلوگیری از بارداری از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها استفاده از قرص اورژانسی است که احتمال بارداری را به حداقل می‌رساند. اما متاسفانه افراد زیادی هستند که اطلاعات کافی در مورد استفاده از این قرص را ندارند و همین امر سبب می‌شود در مصرف این قرص زیاده‌روی کنند.

اما متاسفانه افراد زیادی هستند که اطلاعات کافی در مورد استفاده از این قرص را ندارند و همین امر سبب می‌شود در مصرف این قرص زیاده‌روی کنند و سلامت بدن خود را به خطر بیاندازند. در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل قرص اورژانسی بپردازیم.

قرص اورژانسی چیست؟

این قرص حاوی پروژسترون زیادی است و با تغییر هورمون‌های بدن زنان از بروز بارداری جلوگیری به عمل می‌آورد. این قرص در زمانی که زنی رابطه جنسی محافظت نشده دارد و در دوران باروری و تخمک‌گذاری است، باید مورد استفاده قرار گیرد. این قرص هرگز برای سقط جنین نیست و حتی اگر باردار شده باشید از بارداری جلوگیری نمی‌کند.

مکانیسم عمل این قرص بدین صورت است که آزادسازی تخمک‌ها را متوقف می‌کند و از بارور شدن آن‌ها توسط اسپرم جلوگیری به عمل می‌آورد. به همین دلیل کارشناسان هشدار می‌دهند اگر پس از ۱۵ روز بعد از مصرف این قرص پریود نشدید سریعا آزمایش خون بدهید و وضعیت بارداری خود را مشخص کنید.قیمت قرص اورژانسی

انواع قرص‌های اورژانسی

سه نوع قرص اورژانسی ضدبارداری وجود دارد که براساس نوع آن باید یک یا دو عدد از آن را مصرف کنید.

۱. یک نوع از قرص‌های اورژانسی حاوی هورمون که لوونورژسترول نامیده می‌شوند مانند My Way، Plan B One-step، Preventeza و Take Action

۲. قرص‌های ضد بارداری نیز می‌تواند به عنوان قرص اورژانسی استفاده شوند، اما باید بیش از یک قرص در یک زمان مصرف کنید تا بتوان از بارداری پیشگیری کرد. این رویکرد عملی، اما کمتر موثر است، زیرا نسبت به قرص اورژانسی یا لونورژستر بیشتر باعث تهوع می‌شود. قرص ضد بارداری نیاز به نسخه دارد. بهتر است با پزشک درباره میزان مصرف مشورت کنید.

۳. نوع سوم از قرص‌های پیشگیری اضطراری (ella) نامیده می‌شوند و شما برای دریافت آن نیاز به نسخه پزشک دارید. این دارو غیرهورمونی است و به همین دلیل فقط با نسخه پزشک در دسترس است.

طریقه مصرف قرص

این قرص را طی ۷۲ساعت بعد از رابطه جنسی محافظت نشده می‌توانید استفاده کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند بهتر است این قرص در ۲۴ساعت اولیه مورد استفاده قرار گیرد.

این قرص به صورت یک قرص تک با دوز ۱.۵ و یا به صورت دو قرص با دوز ۰.۷۵ به فروش می‌رسد. اگر از قرص دوم (۰.۷۵) استفاده می‌کنید می‌توانید قرص اول را بعد از رابطه جنسی محافظت نشده و قرص دوم را ۱۲ ساعت بعد مصرف کنید. همچنین می‌توانید هر دو قرص را هم‌زمان باهم استفاده کنید.

اگر در وضعیتی قرار گرفتید که باید قرص اورژانسی مصرف می‌کردید، اما به این قرص دسترسی نداشتید، می‌توانید از قرص‌های ضد بارداری ال دی، اچ دی استفاده کنید. اما طریقه مصرف آن‌ها در این شرایط بسیار مهم است. طریقه مصرف این قرص‌ها در شرایط اورژانسی به صورت زیر است:

پس از نزدیکی محافظت نشده ۲ قرص ال دی و یا اچ دی را هم‌زمان مصرف کنید و سپس ۱۲ ساعت بعد دو قرص دیگر. در طی ۷۲ ساعت باید ۴ قرص خورده شوند.

قرص‌های اورژانسی چطور عمل می‌کنند؟

اگر تخمک گذاری قبلا اتفاق افتاده باشد قرص اورژانسی از تشکیل سلول تخم پیشگیری می‌کند. اگر سلول تخم در رحم لانه گزینی کرده باشد قرص اورژانسی نمی‌تواند بارداری را متوقف کند. قرص‌های اورژانسی حاوی لوونورژسترول ممکن است به طور موقت مانع از آزاد شدن تخمک‌ها شده یا مانع از باروری سلول تخم در رحم می‌شوند. اثربخشی این قرص‌ها به این موضوع بستگی دارد که چقدر زود قرص را مصرف کرده باشید.

عوارض قرص اورژانسی ضدبارداری چیست؟

برخی از خانم‌ها بعد از مصرف قرص اورژانسی، عوارض خفیف و موقتی را تجربه می‌کنند. عوارض جانبی قرص لوونورژسترول که معمولاً فقط چند روز ادامه می‌یابد ممکن است شامل این موارد باشد:

* حالت تهوع یا استفراغ

* سرگیجه

* خستگی

* سردرد

* حساس شدن پستان‌ها

* قاعدگی نامنظم

* خونریزی بین دوره‌های قاعدگی یا خونریزی شدید در قاعدگی

* درد لگن

* درد شکم

* گرفتگی عضلات و تغییرات خلق و خو

در صورت مصرف بیش از حد قرص لوونورژسترول و مشاهده‌ی عوارض جانبی شدید، به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

احتمال جلوگیری از بارداری پس از مصرف قرص اورژانسی چقدر است؟

در همین‌جا به شما اعلام می‌کنیم که این قرص صد در صد جلوگیری از بارداری را تضمین نمی‌کند. هر چقدر که زودتر از این قرص استفاده کنید خطر بارداری به همان میزان کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی مصرف این قرص ۳ تا ۵ روز از بارداری پیشگیری می‌کند. اگر پس از استفاده از این قرص، پس از یک هفته از زمان همیشگی خود پریود نشدید فورا به پزشک مراجعه کنید.

مصرف هم‌زمان قرص ضد بارداری و قرص اورژانسی

این شایعه وجود دارد که مصرف هم‌زمان قرص ضدبارداری همراه با این قرص احتمال بارداری را به صفر می‌رساند. اما بهتر است بدانید هر کدام از این قرص‌ها باید برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار بگیرند و مصرف هم‌زمان آن‌ها تنها ممکن است عوارض جانبی شدیدی برای شما به همراه داشته باشد، اما بر احتمال بارداری اثری ندارد!

نکاتی در مورد این قرص باید بدانید

قرص اورژانسی، گزینه‌ی موثری برای پیشگیری اضطراری از بارداری در زنانی استفاده می‌شود که رابطه‌ی جنسی محافظت نشده داشته‌اند. یا روش جلوگیری از بارداری در آن‌ها با شکست مواجه شده است. اما این روش به اندازه‌ی سایر روش‌های پیشگیری از بارداری موثر نیست. و برای استفاده‌ی روتین توصیه نمی‌شود. قبل از استفاده، مطمئن شوید که باردار نیستید.

مادران شیرده باید با احتیاط از این قرص استفاده کنند.

استفاده از قرص اورژانسی، ممکن است دوره‌ی قاعدگی شما را تا یک هفته به تاخیر بیندازد. اگر طی ۳ تا ۴ هفته از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید، لازم است آزمایش بارداری بدهید. اگر وقوع خونریزی قاعدگی بیش از یک هفته و حداکثر ۲ هفته پس از مصرف قرص اورژانسی طول بکشد، لازم است تست بارداری بدهید.

مصرف دوزهای اضافی قرص ضد بارداری اضطراری، میزان تاثیر قرص را افزایش نمی‌دهد. این قرص ها برای استفاده در سنین قبل از قاعدگی (قبل از ۱۷ سال) در نظر گرفته نشده است.

قرص اورژانسی را هر چندوقت یک بار می‌توان استفاده کرد؟قیمت قرص اورژانسی

کارشناسان سلامتی هشدار می‌دهند در طی ۱۲ ماه ۲ تا ۳ بار می‌توانید از این قرص استفاده کنید. در غیراینصورت آسیب‌های زیادی به بدن شما وارد می‌شود.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.


@shider_store
مارا در اینستاگرام دنبال کنید

قرص پیشگیری اورژانسی از بارداری تنسی حاوی پروژستین است و در واقع باعث مهار تخمک گذاری می‌شود و همچنین باعث ضخیم شدن دیواره رحم و افزایش چسبندگی مخاط دهانه رحم شده و بدین ترتیب از بارداری و لانه گزینی جلوگیری می‌کند.
جهت خرید این محصول با شماره  72254 (021) تماس حاصل نمایید.

قرص اورژانسی تنسی به هیچ وجه داروی سقط جنین نبوده و صرفا از لانه گزینی تخم جلوگیری می‌کند.یعنی در صورتی که خانمی که از بارداری خود اطلاعی ندارد و قرص جلوگیری اورژانسی تنسی را مصرف می‌کند، هیچ‌گونه خطری جنین وی را تهدید نمی‌کند.از جمله موارد بسیار کلیدی در مورد تأثیر کامل قرص اورژانسی تنسی، عدم مصرف داروهایی است که با تنسی تداخل دارند.از جمله بسیاری از آنتی‌بیوتیک ها، داروهای ضد سل، داروهای ضد تشنج و …قرص اورژانسی تنسی فقط در موارد اورژانسی کاربرد دارد و مصرف بی ملاحظه و پیاپی آن به عنوان قرص جلوگیری از بارداری، هرگز توصیه نمی‌شود.در صورت استفاده از قرص اورژانسی تنسی در ۷۲ ساعت اول پس از نزدیکی محافظت نشده، بیشترین تأثیر را جهت جلوگیری ایفا می‌کند.عوارض جانبی  قرص پیشگیری اورژانسی از بارداری تنسیمصرف قرص ضد بارداری اورژانسی عموما بی خطر است.در صورت بروز عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری، این عوارض معمولا بسیار کوتاه مدت و خفیف است.حالت تهوع در ۱۸ درصد خانم هایی که از قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل استفاده می‌کنند گزارش شده است.سایر عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری عبارت است از خونریزی های نامنظم یا لکه بینی، سردرد، حساس شدن پستان ها و یا دردهای معده.هم چنین برخی تحقیقات نشان داده است مصرف قرص های ضد بارداری اورژانسی در مورد جنین در حال رشد افزایش خطری را به دنبال ندارد.اما قرص اورژانس ضد بارداری نباید در خانم هایی استفاده شود که از باردار بودن خود مطلع هستند.

نقد و بررسی قرص پیشگیری اورژانسی از بارداری تنسی
قرص پیشگیری اورژانسی از بارداری تنسی ۰.۷۵ آتی فارمد داری پروژسترونی با نام لونوژسترول است که منجر به مهار و یا تأخیر در فرآیند تخمک گذاری می‌شود. همچنین بر طبق مطالعات با تغییراتی که در دیواره آندومتر رحم ایجاد می‌کند منجر به مهار فرآیند جایگزینی تخمک لقاح یافته در آندومتر می‌شود که با روش‌های فوق، به‌صورت اورژانسی از ایجاد بارداری ناخواسته جلوگیری می‌نماید.
این قرص حداکثر ظرف ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی (مقاربت ناخواسته یا محافظت نشده) باید استفاده شوند تا بتوانند بیشترین اثر جلوگیری را ایجاد کنند، بدیهی است که هر چه زودتر از زمان نزدیکی، مصرف شوند عملکرد دارو قوی تر خواهد بود.

لطفا کد زیر را در بخش مربوطه وارد نمایید

قیمت قرص اورژانسی
قیمت قرص اورژانسی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *