قیمت میوه نسترن

قیمت میوه نسترن
قیمت میوه نسترن

ثبت نام سریع برای استفاده از تمام امکانات

میوه گل نسترن دارای ویتامین cبسیار بالاو مناسب دوران نقاهت بیماری هامیوه گل نسترن به عنوان غنی‌ترین منبع ویتامین C شناخته شده است؛ به طوری که در 100 گرم آن، 600 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد، در حا…

پشتیبانی: 7795-990-0918

پشتیبانی: 09189907795

سامانه پیامک: 09181761633

نتایج بیشتر …

قیمت میوه نسترن

مرا بخاطر بسپار

 

مسیری که هر روز از آن می‌گذشتم با بوته‌های گل نسترن پوشیده شده بود. در فصل بهار گل‌های زیبای زرد و سفید نسترن چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌کرد. این گل‌های زیبا که در میان خار‌ها و شاخ و برگ های خشن بوته پارادوکسی بی نظیر را ایجاد کرده بودند، در پاییز به میوه نسترن تبدیل می‌شدند. میوه‌ای که سرخی آن از دور پیدا بود. با خودم فکر می کردم که این میوه های نسترن زیبا به چه درد می‌خورند؟ و یا چرا هیچ‌کس در باغ خود بوته میوه نسترن ندارد؟ با همان استدلال های خودم گفتم شاید نه گل و نه میوه‌ی آن کاربردی ندارند، اما الان که بیشتر با میوه گل نسترن آشنا شده‌ام بر این باورم که گوهر‌هایی هستند که خداوند بی بدیل بر روی بوته‌ی نسترن آویزان می‌کند. از خواص و کاربرد های آن هر چقدر بگوییم کم است، در ادامه می‌خواهیم کمی بیشتر با آن آشنا شویم.

ویکی پدیا نسترن را به این شکل تعریف کرده است:

“نسترن درختچه‌ای برگریز است. ارتفاع آن از ۱ تا ۵ متر و ممکن بیشتر هم رشد کند. گل‌های نسترن کوچک و دارای پنج گلبرگ هستند. رنگ آن‌ها از صورتی تا سفید (معمولاً صورتی کمرنگ) متغیر است. این گیاه بر روی ساقه‌هایش تیغ‌های کوچک و تیزی دارد که در بالا روندگی کمکش می‌کنند.”

گل نسترن با نام علمی (Rosa canina) یکی از گونه های وحشی رز محسوب می‌شود و شباهت زیادی به آن دارد. محل رویش گل نسترن در ایران متعدد بوده و در مناطق مختلف دامنه‌های البرز و درّه کرج و زاگرس، بخصوص کردستان پراکندگی دارد به علاوه این‌ها در دامنه‌های کوه الموت قزوین در ۲۰۰۰ متری، در مشهد، نیشابور، اخلمد خراسان، در دامنه‌های دنا، سی سخت، در لرستان، اراک و همدان به طور پراکنده دیده می‌شود.

قسمت کوزه‌ای شکل متورم این نسترن‌ها که زیر کاسبرگ و گلبرگ‌های گل قرار دارد و قرمز رنگ است، به نام سینورودون نامیده می شود (قسمت بیرونی میوه نسترن) و در طب گیاهی به عنوان دارو مصارف وسیعی دارد. این قسمت پس از خشک شدن سخت شده و رنگ آن به قهوه‌ای تبدیل می‌شود طعم آن کمی شیرین است و در داخل آن الیاف باریک و نازک ابریشمی دیده می‌شود که در درون آن‌ها دانه‌های گیاه که به صورت فندقه بیضی زاویه‌دار و بسیار سخت مانند تکمه می‌باشد، قرار دارند.قسمت گوشتی جدار سینورودون با طعمی ترش و اسیدی است و دارای اسیدهایی از جمله سیتریک اسید، مالیک اسید، کمی قند، تانن و مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین C می باشد.

فروشگاه اینترنتی سروشت با هدف عرضه محصولات ارگانیک و گیاهان دارویی اقدام به جمع آوری میوه نسترن کوهی از دامنه های زاگرس کرده است و به صورت عمده و خرده در اختیار شما قرار داده است. کافیست که در اینجا سفارش خود را ثبت کرده و یا با شماره های مندرج تماس بگیرید و از قیمت میوه نسترن و موجودی آن با خبر شوید.

خاصیت آرام بخشی نسترن بر کسی پوشیده نیست. از آن برای رفع غم و اندوه و همچنین کاهش اثرات افسردگی استفاده می‌کنند.

دم کرده آن برای درمان تورم کلیه و مجاری ادراری از جمله مثانه مفید بوده و برای تسکین درد‎های ناشی از سنگ کلیه و همچنین دفع آن کاربرد دارد.

می‌توان از دمنوش آن برای مشکلات سیستم گوارش از جمله یبوست، نفخ و اسهال استفاده کرد. اثر مطلوب بر معده دارد و باعث تقویت هرچه بیشتر آن می‌شود. همچنین انگل روده را از بین می‌برد. (بخصوص انگل آسکارید در کودکان)

با افزایش جریان خون سبب لطافت پوست می‌شود. روغن آن نیز تاثیرات فوق‌العاده‌ای بر روی پوست می‌گذارد. رفع چین و چروک، تحکیم پوست و شفاف سازی از نتایج استفاده از روغن میوه نسترن است. از دیگر خواص آن برای پوست می‌توان به ترمیم زخم و همچنین محو کردن جای زخم اشاره کرد.

همیشه دارو‌ها و ضماد‌های سنتی برای ترمیم شکستگی استفاده می‌شدند. برگ بوته گل نسترن را به عنوان ضمادی برای محل شکستگی استفاده می‌کنند. خاصیت دیگر نسترن برای سیستم اسکلتی بهبود نرمی استخوان است و این کار را به خوبی انجام می‌دهد. برای کسانی که از بیماری نقرس رنج می‌برند استفاده از نسترن پیشنهادی عالی است زیرا که سبب بهبود آن می‌شود. اسید چربی به نام GOPO در گل نسترن یافت می شود که خواص ضد آرتروزی دارد. مصرف قرص عصاره گل نسترن می تواند دردهای ناشی از بیماری های مفصل را کاهش دهد.

این روزها یکی از مشکلات شایع سیستم گردش خون، فشار خون بالا می‌باشد که عوارض جبران ناپذیری را به همراه خود دارد. دم کرده میوه ی نسترن می‌تواند سبب کاهش فشار خون بالا شود و آن را در حد نرمال خود نگه دارد. رفع تپش قلب نیز یکی دیگر از اثرات نسترن کوهی بر قلب است. کیفیت گردش خون را افزایش داده و نشاط و سرحالی را به همراه دارد. کلسترول یا همان چربی که در رگ ها رسوب می‌کند را کاهش داده و از تصلب شرایین جلوگیری به عمل می‌آورد.

مصرف مداوم میوه نسترن به صورت مستقیم یا میوه آن در کاهش قند خون نقش دارد. اما افراد دیابتی باید دقت داشته باشند که فقط در صورت تجویز پزشک استفاده شود و مصرف سر‌خود آن کار اشتباهی است.

۱ تا ۳ قاشق میوه خرد شده را در آب جوش ریخته و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید به همان حال بماند؛ سپس آن را صاف و مصرف ‌کنید. این مقدار را می توان روزی سه بار تکرار کرد. میزان مصرف می‌تواند بر حسب وزن تا روزی ۱۲ گرم باشد.

معمولا اوایل ماه مهر بهترین زمان برای برداشت است. اما باید قبل از برداشت میوه نسترن دقت کرد که سفت شده و به رنگ براق و سرخ خود رسیده باشد. با تاخیر در برداشت با سرما مواجه می‌شود و قسمت گوشتی و سرخ رنگ آن حالت خمیری پیدا کرده و غیر قابل استفاده می‌شود. از سوی دیگر برداشت زودهنگام نیز به ضرر میوه است و چنان که باید، کامل نمی‌شوند. پس از برداشت می‌توان از نسترن تر رب درست کرد و یا روغن آن را گرفت. در غیر اینصورت باید خشک شوند. برای خشک کردن میوه می‌توان از خشک‌کن الکتریکی در دمای 80 تا 90 درجه سانتی گراد استفاده کرد. در این حالت میوه ها رنگ طبیعی خود را حفظ کرده به رنگ سرخ باقی می مانند. یا می‌توان آن‌ها را زیر آفتاب مستقیم پهن کرد و منتظر ماند تا پس از یک یا دو هفته کامل خشک شوند. دقت داشته باشید که وزن میوه نسترن خشک نصف میوه تر در همان حجم است.

بوته نسترن بوته‌ای خاردار است به همین دلیل فرآیند برداشت میوه را سخت کرده است. این کار را می‌توان به صورت دستی و ماشینی انجام داد. در ادامه توضیحات مختصری درباره هر کدام آورده ایم.

در برداشت با ابزارآلات ماشینی محدودیت‌هایی وجود دارد، از جمله اینکه معمولا بوته های میوه نسترن کوهی یا وحشی پراکنده هستند و در یک ردیف و در زمین هموار وجود ندارند، دلیل دیگر آن نیز این است که خرید اینگونه ماشین‌آلات بسیار پر هزینه بوده اصلا بصرفه نیست. اما برای مزرعه های نسترن بهترین گزینه هستند.

خیلی راحت و با کمترین تجهیزات می‌توانید به صورت دستی میوه نسترن را برداشت کرد. همانطور که گفتیم بوته نسترن خاردار است، بنابراین برای چیدن آن لازم است که لباس مناسب و دستکش همراه داشته باشیم. شاخه های نسترن باریک بوده و به راحتی قابل جابجایی هستند. از طرفی معمولا ارتفاع بوته خیلی زیاد نیست و به راحتی می‌توانید میوه‌های سر شاخه‌ها را بچینید. برای این کار کافیست میوه را به آرامی بگیرید و بکشید تا از بوته جدا شود. سطلی همراه خود داشته باشید و میوه‌های چیده شده را در آن قرار دهید. دقت کنید که میوه‌ها به مدت طولانی روی هم انباشته شده و در داخل سطل یا گونی نگه ندارید و آن‌ها را برای خشک شدن جلوی آفتاب پهن کنید.

وحید – 4 مهر, 1399

بهترین کیفیت رو داره

xalid – 4 مهر, 1399

تمام سعی ما بر این است که بهترین کیفیت رو ارائه دهیم

مجتبی – 4 مهر, 1399

ارسالشون سریعه

xalid – 4 مهر, 1399

از اینکه زود بدستتون رسیده بسیار خوشنودیم

محمد – 4 مهر, 1399

مشتری مداری عالی

xalid – 4 مهر, 1399

نظر لطف شماست

قیمت میوه نسترن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

i.fontawesome-icon.fb-icon-element-3{color:#fff;background-color:#dadcdc;border-color:rgba(51,51,51,0)}i.fontawesome-icon.fb-icon-element-3:hover{color:#fff;background-color:#dadcdc;border-color:rgba(51,51,51,0)}بازگشت به بالا

ثبت سفارش

تماس با سروشت

درباره سروشت

صندوق ایمیل یا پوشه اسپم خود را جهت تائید اشتراک خود چک کنید.

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.

09189907795

پیگیری سفارش

پرسش و پاسخ

فروشگاه اینترنتی سروشت، بهترین بستر برای خرید اینترنتی گیاهان دارویی و محصولات ارگانیگ مانند میوه، صیفی‌جات و … در ایران است. در وبسایت سروشت سعی می‌شود از جدیدترین یافته‌های علمی و تحقیقات به‌روز در وبلاگ و توضیحات محصول استفاده شود. سروشت سعی بر آن دارد که روزانه بر تعداد محصولات و تنوع آن بیفزاید تا بتواند نیاز همه ی افراد با هر نوع سلیقه را در خرید اینترنتی مرتفع کند.

مشاهده سبد‌ خرید تسـویه حسـاب

پشتیبانی آنلاین

موجود در انبار

نام محصول: میوه نسترن

وزن: 100 گرم

خواص: درمان تپش قلب، درمان نرمی استخوان، درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا، دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا، رفع بوی بد بدن و …قیمت میوه نسترن

میوه نسترن از گونه های وحشی مختلف گل سرخ گرد آوری می شود. به شکل بوته های خاردار به ارتفاع 50 سانتیمتر تا 5 متر. اغلب با شاخه های آویزان و برگ های تک شاخه ای است. گل های آن پنج گلبرگ صورتی یا سفید دارد. میوه قرمز آن کاذب است و دانه ها میوه حقیقی است. دانه تازه آن سطحی براق و انتهای آن لکه های نارنجی مایل به قرمز دارد.

جدار گوشت دار میوه این گیاه حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث، اسید سیتریک، اسیدمالیک، سی درصد قند و موسیلاژ است که برای از بین بردن سستی بدن و افزایش مقاومت بدن (به خصوص در مقابل آنفولانزا) مصرف می شود. احتمالا یک داروی مدر است ولی این موضوع هنوز تایید نشده است.

استفاده از میوه‌نسترن (R. canina hips) در قرون وسطی رواج داشت و زمانی میان عامه مردم برای بیماری های قفسه سینه مصرف می شد؛ میوه این گل که به آن میوه گل سرخ یا رز نیز گفته می شود، منبع طبیعی ویتامین ث است که موجب کاربرد گسترده آن در مکمل های ویتامین طبیعی، چای و محصولات متنوع دیگر از جمله سوپ و مارمالاد شده است؛ اگرچه این محصولات، به لحاظ تاریخی، مکمل غذایی به شمار می آمدند اما به عنوان داروی ملین و ادرارآور نیز مصرف شده اند.

۱ تا ۳ قاشق میوه خرد شده را در آب جوش ریخته و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید به همان حال بماند؛ سپس آن را صاف و مصرف ‌کنید. این مقدار را می توان روزی سه بار تکرار کرد. میزان مصرف می‌تواند بر حسب وزن تا روزی ۱۲ گرم باشد.

میوه گل نسترن قند خون را کاهش می دهد بنابراین مبتلایان به دیابت باید در مصرف این دمنوش احتیاط کنند؛ استفاده از دمنوش میوه گل نسترن برای زنان باردار ممنوع است.

 

برای ارتباط با بخش پشتیبانی فروشگاه عطارک و دریافت اطلاعات بیشتر، می توانید از طریق پیام رسان های اجتماعی و یا تماس با شماره تلفن فوق اقدام نمایید.

پشتیانی تلگرام

میوه نسترن

پاکتی/کاغذی

در جای خشک و خنک نگهداری شود

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری
خود شوید. اگر این محصول را قبلا از فروشگاه خریده باشید، نظر شما به
عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.


a.77
– 1398/06/03

سلام مرسیی از محصول خوبتون طعم و بوی عالی داره برای بوی دهان خیلی خوبه


عطارک
– 1398/06/04

درود بر شما
خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده است، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

سپاس فراوان


salman
– 1398/12/03

خب مثل بقیه گیاهانی که خرید کرده بودم، میوه نسترن هم اوکی بود و به صورت دمنوش برای دیابت خوبه


عطارک
– 1398/12/03

درود بر شما
خوشحالیم که این محصول باعث رضایت شما گردیده و سپاس از اینکه تجربه تان را باما به اشتراک گذاشتید.
شاد باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

نماد اعتماد الکترونیکی

اپلیکیشن اندروید


کد تایید *

سبد خرید

فروشگاه

تماس

ورود


لوازم الکتریکی همراهDownloads-icon


پخش‌کننده MP3 و MP4Downloads-icon

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

نسترن کوهی

10,000 تومان

در انبار موجود نمی باشد

میوه نسترن کوهی (گیلدیک در زبان آذری) در بسته بندی 400 گرمیقیمت میوه نسترن

نسترن کوهی گیاهی درختچه ای و چند ساله است و بطور خودرو در مناطق خشک روی صخره ها و حتی در بوته زارها می روید.

میوه آن گرد یا تخم مرغی کوزه ای شکل، کشیده، صاف و با رنگ قرمز روشن (در مرحله رسیدگی کامل به رنگ قرمز تیره مایل به قهوه ای) است و دانه ها در داخل آن قرار دارد. این گیاه دارای خواص مختلفی برای سلامتی بدن می باشد.

قسمت های مورد استفاده این گیاه میوه تازه یا خشک شده، برگ و گل نسترن کوهی می باشد. در فروشگاه اینترنتی برگ سبز میوه نسترن کوهی خشک شده عرضه می شود.

در جدول زیر ارزش مواد مغذی موجود در گیاه نسترن را مشاهده می کنید :

ماده مغذی

واحد

ارزش در هر 100 گرم

1 فنجان 127 گرمی

فواید نسترن کوهی بسیار زیاد است و به همین دلیل است که آن‌ها بسیار محبوب هستند، زیرا در درمان انواع مختلف شرایط سلامتی بسیار موثر هستند. از خواص آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1.نسترن کوهی در پیشگیری از سرطان و بیماری ها مزمن موثر است.

2.این گیاه کلسترول خون را کاهش می دهد.

3.میوه نسترن سرشار از ویتامین C می باشد. باید بگوییم که ویتامین C موجود در نسترن 60 برابر یک پرتقال است!

4.به جلوگیری از ورم مفاصل کمک می کند.

5.به مدیریت بیماری دیابت کمک می کند.

6.برای سلامت قلب بسیار مفید است. فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در نسترن از بدن در برابر بیماری‌ های قلبی محافظت می‌ کنند.

7.از دیگر خواص گیاه نسترن درمان التهاب می باشد.

8.به فرآیند هضم غذا کمک می کند.

9.فشار خون را منظم می کند.

10.میوه نسترن به سلامت پوست کمک می کند. این گیاه دارای quercetin می باشد که در پیشگیری از ملانوما که نوعی سرطان پوست است موثر می باشد.

11.نسترن باعث بهبود گردش خون می شود.

12.میوه نسترن کوهی می تواند برای درمان بیماری های کلیوی استفاده شود.

13.برای ترمیم شکستگی استخوان و رفع ورم مقعد ضمادی از برگ این گیاه درست کرده و روی قسمت شکستگی یا تورم قرار دهید.

 

نقد بررسی یافت نشد…

امتیاز شماامتیاز …عالیخوبمعمولیبد نیستضعیف

امتیاز شما

نام *

ایمیل *

ارتباط با ما

02177914593

09123022756

به اطلاع میرساند طبق روال معمول فروشگاه، سفارشهای ثبت شده بعد از ساعت 14 روز 4 شنبه، از روز شنبه پردازش، بسته بندی و ارسال خواهد شد
همچنین به منظور کاهش ارتباط همکاران فروشگاه با مشتریان گرامی در شهر تهران، سرویس پرداخت در محل فروشگاه از روز جمعه 7 آذرماه تا اطلاع ثانوی غیرفعال گردیده است رد کردن

تومان

این کالا پس از موجود شدن به مدت یک ساعت برای شما رززو می‌گردد
و می‌توانید با پرداخت هزینه سفارش آن را خریداری نمایید.

تنها برای کاربران دیجی‌پلاس

قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازه‌ی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است.
قیمت میوه نسترن

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شده‌ی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده
از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟

برای راهنمایی بهتر لطفا اطلاعات زیر را وارد کنید:

پیشتیبان هوش مصنوعی دیجی‌کالا

من ربات هوشمند گفت و گوی آنلاین دیجی‌کالا هستم و در حال حاضر در حال آموزش دیدن برای پاسخگویی بهتر و انتقال پیام شما به پاسخگوی مرتبط با مشکلتان هستم.

به پشتیبانی هوشمند دیجی‌کالا خوش آمدید. لطفا سوال خود را بپرسید.

آیا پاسخی که گرفتید مناسب بود؟



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon

مهشید اکبری

آگوست 29, 2020
میوه نسترن

ارسال دیدگاه
543 بازدید

ژوئن 30, 2019

 

قیمت عمده میوه نسترن را از کارشناسان ما مطلع شوید . میوه نسترن فواید بسیاری دارد که جهت اطلاع از خواص این مقاله را بخوانید.

قیمت میوه نسترن

گیاه نسترن درختچه‌ کوچکی است با ارتفاع حداکثر 3 متر و برگ‌هایی شامل پنج تا هفت برگچه دندانه‌‌‌دار که به شکل بیضی نوک‌تیز بوده و گل‌ها به رنگ‌های گلی (قرمز کم‌رنگ)، سفید مایل به گلی و یا سفید هستند.

این گل زیبا و خوش‌عطر سرشار از خواص دارویی است که علاوه بر آن رب مخصوص خوراکی نیز از آن تهیه می‌شود که می‌تواند جایگزین رب انار جهت استفاده در غذاها باشد؛ در ذیل به معرفی این گل و خواص آن می‌پردازیم.

گل نسترن
گل نسترن یا dog rose با نام علمی rosa canina که در کتابهای قدیمی به نام نسرین، نسترن و نستر نیز نامیده شده، درختچه کوچکی است که در حاشیه جنگلها، چاهها و گودالهای آب می‌روید؛ نهنج گل پس از رشد به جسم کوزه‌مانند و قرمزرنگی تبدیل می‌شود و قسمت داخلی آن الیاف ظریف و باریکی دارد که میوه‌های فندقه‌ای درون کوزه‌ را در بر می‌گیرد، گل نسترن در اکثر نقاط ایران به طور خودرو می‌روید و قسمت مورد استفاده این گل، کوزه‌های مذکور است که به هیپس‌ مشهورند.

استفاده از میوه گل نسترن (R. canina hips) در قرون وسطی رواج داشت و زمانی در میان عامه مردم برای بیماریهای قفسه سینه مصرف می‌شد؛ میوه این گل که به آن میوه گل سرخ یا رز نیز گفته می‌شود، منبع طبیعی ویتامین C است که موجب کاربرد گسترده آن در مکمل‌های ویتامین طبیعی، چای و محصولات متنوع دیگر از جمله سوپ و مارمالاد شده است؛ اگرچه این محصولات، به لحاظ تاریخی، مکمل غذایی به شمار می‌آمدند اما به عنوان داروی ملین و ادرارآور نیز مصرف شده‌اند. پیش‌تر، میوه رز به عنوان نوشیدنی مغذی برای کودکان همچنین به منظور طعم‌دهنده در چای و مربا استفاده می‌شد.

در بعضی منابع از میوه گل سرخ به عنوان غنی‌ترین منبع ویتامین C یاد شده است؛ مرکبات 50 میلی‌گرم، کلم بروکلی خام و کیوی حدود 100 میلی‌گرم، بعضی سبزیجات مناطق گرمسیری 200 تا 300 میلی‌گرم، میوه گل‌سرخ 1250 میلی‌گرم، آسرولا 1000 تا 2330 میلی‌گرم و مارجون 3150 میلی‌گرم در هر صد گرم ویتامین C دارند؛ میوه این گل 20 برابر لیمو ویتامین C دارد.
میوه گل‌ نسترن یا همان میوه گل سرخ همچنین حاوی ویتامین‌های A1، B1، B2، B3 و K است؛ از دیگر ترکیبات این میوه، پکتین (11 درصد)، تاتن‌ها (2 تا 3 درصد)، اسید سیتریک و اسید مالیک، فلاونوئیدها، رنگدانه‌های زرد و قرمز مخصوصاً کاروتنوئیدها، وانیلین، اسانس و قندها را می‌توان نام برد.

دارو شناختی و اثرات مهم میوه گل نسترن
ویتامین C یک مکمل غذایی است و به عنوان ضد اسکوربوتیک مصرف می‌شود؛ برای جبران کمبود این ویتامین می‌توان از میوه این گل‌ استفاده کرد؛ متأسفانه چون ممکن است مقدار زیادی از ویتامین C هنگام خشک کردن یا تهیه محصول از میوه گل نسترن از بین برود، مقداری ویتامین C مصنوعی به این محصولات اضافه می‌شود که روی بسته‌بندی آنها ذکر نمی‌شود؛ در صورتی که میوه این گیاه به صورت تازه مصرف شود، دارای مقدار زیادی ویتامین است که مستقیماً جذب بدن می‌شود، میوه این گل، ادرارآور و مسهل است و از آن برای کاهش تشنگی، کاهش التهاب معده و نیز به عنوان طعم‌دهنده و همچنین، تهیه مربا استفاده می‌شود. مسهل بودن این گیاه به خاطر اسید مالیک، اسید سیتریک، گلوکوزیدهای پورگاتیو، مانند مولتی‌فلورین A و B و پکتین موجود در آن است.

برای درمان التهاب کلیه از جوشانده میوه گل نسترن استفاده می‌شود

سمیت و عوارض جانبی میوه گل نسترن
مصرف خوراکی میوه گل نسترن، هیچ‌گونه مسمومیتی ایجاد نمی‌کند و 100 گرم از آن حاوی بیش از 1200 میلی‌گرم ویتامین C است؛ مصرف مقادیر کم آن هیچ‌ عارضه‌ای در بر ندارد و در مورد مصرف مقدار زیاد و طولانی‌ آن هم گزارشی ارائه نشده است؛ در کتب اروپایی، مانند کمیسیون E، عوارض مصرف مقدار زیاد این میوه ناشناخته گزارش شده است.

7 گیاه مفید برای درمان سوء هاضمه

آشنایی با خواص چای ترخون

البته کارگرانی که به طور مداوم در معرض میوه‌های گل‌ نسترن هستند، ممکن است دچار حساسیت و مشکلات تنفسی شوند؛ بعضی از این عوارض در واقع، حساسیت نیستند بلکه پرزهای ریز میوه گل‌ هستند که مانند پشم ‌شیشه بر روی پوست تحریکات مکانیکی پوستی ایجاد می‌کنند.

طریقه و میزان مصرف میوه گل نسترن
1 تا 3 قاشق میوه خرد شده را در آب جوش ریخته و 15 تا 20 دقیقه بگذارید به همان حال بماند؛ سپس آن را صاف و مصرف ‌کنید؛ این مقدار را می‌توان روزی سه بار تکرار کرد و میزان مصرف می‌تواند بر حسب وزن تا روزی 12 گرم باشد.

مهم‌ترین خواص میوه گل نسترن
ضد درد، ضد اسهال، ضد اکسیدان، ملین، ادرارآور، کاهش‌دهنده قند خون، مسهل، مهارکننده لیپواکسیژناز، مقوی اعصاب و ضد کرم و طبع آن گرم و خشک است. سرشار از ویتامین ث است و میوه خشک آن را بیش از یک سال نمی‌توان نگه‌داری کرد.

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

در دوران نقاهت از دمکرده میوه این گیاه استفاده شود؛ برای جوشانده میوه این گیاه را نباید زیاد جوشاند. برای ناراحتی‌های لثه و درد دندان از جوشانده این گیاه مزمزه شود؛ برای رفع حالت سستی در بدن از جوشانده میوه این گیاه بنوشند.
برای درمان التهاب کلیه از جوشانده میوه این گیاه استفاده می‌شود و برای درمان یبوست از مربای گل نسترن استفاده شود.

برای درمان ورم مثانه از دمکرده میوه این گیاه استفاده می‌شود؛ میوه این گیاه سرشار از کلسیم است.

دم کرده میوه این گیاه تصفیه‌کننده خون است؛ جهت برطرف کردن غم و اندوه 10 گرم میوه این گیاه را در 300 سی‌سی آب سرد به مدت 3 ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

برای درمان اسهال و اسهال خونی 20 گرم میوه این گیاه را در 500 سی‌سی آب‌سرد به مدت 3 ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

برای درمان سنگ کیسه صفرا از جوشانده یا دمکرده میوه نسترن میل شود

برای درمان تپش قلب 10 گرم میوه نسترن را به مدت 3 ساعت در 300 سی‌سی آب‌سرد خیسانده سپس با حرارت ملایم جوش آورده 5 دقیقه جوشانده 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

برای درمان حبس‌البول 10 گرم میوه نسترن را در 300 سی‌سی آب‌جوش 15 دقیقه دم‌کرده قبل از هر غذا یک فنجان بنوشند.

برای درمان نرمی استخوان و کمبود ویتامین ث یک کیلو میوه نسترن را با 300 گرم نبات کوبیده سپس با 2 لیتر آب مخلوط نموده به مدت 15 روز در یک محل گرم گذاشته سپس صاف نموده قبل از غذا یک فنجان بنوشند.

برای درمان ورم چرکی کلیه از جوشانده و دمکرده میوه نسترن استفاده شود و برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا از دمکرده میوه نسترن استفاده شود.

برای دفع سنگ کلیه 15 گرم میوه نسترن را ابتدا خرد کرده در 300 سی‌سی آب سرد جوشانده 15 دقیقه دم‌کرده قبل از غذا یک لیوان بنوشند.

برای درمان سنگ کیسه صفرا از جوشانده یا دمکرده میوه نسترن میل شود.

جوشانده میوه نسترن دفع‌کننده کرم معده است؛ ضماد گل نسترن التیام‌دهنده زخم است.

بوی بد بدن را دفع می‌کند؛ آنهائی که عرق زیادمی‌کنند و بوی بد می‌گیرند باید تن خود را بعد از حمام کردن با دم‌کرده گل و برگ نسترن آبکشی کنند.

خونریزی از سینه را بند می‌آورد؛ بی خوابی را برطرف می‌کند؛ انقباض ماهیچه‌های معده را برطرف می‌کند و معده را تقویت می‌کند.

سرعت جریان خون را در پوست زیاد کرده و باعث لطافت پوست می‌شود؛ برای ترمیم شکستگی استخوان و رفع ورم مقعد، ضمادی از برگ این گیاه درست کرده و روی قسمت شکستگی یا تورم قرار دهید.

چون گل نسترن شیرین است، حشرات را به خود جذب می‌کند مخصوصاً حشره مخصوصی به نام سای نیپس Cynipsکه در نیش زدن، برجستگی‌های کوچکی پوشیده از تار و به رنگ سبز مایل به قرمز درآن به وجود می‌آوردکه به نام «به دگار» Bedegar معروف است که خواص طبی مهمی دارد مخصوصاً برای بیماران مسلول، تقویت‌کننده بوده و مانع عرق کردن می‌شود همچنین مقدار آلبومین در ادرار را کم می‌کند؛ به‌دگار اثر آرام‌کننده اعصاب نیز دارد.

برای تهیه عرق نسترن، یک چهارم لیوان از عرق نسترن را با  یک لیوان آب مخلوط کرده، سپس آن را شیرین کنید؛ از این شربت می‌توانید چند لیوان در روز بنوشید.قیمت میوه نسترن

طبع میوه نسترن

میوه نسترن از نظر طب سنتی ایران، معتدل و خشک است.

ترکیبات میوه نسترن

میوه نسترن سرشار از ویتامین C است؛ به طوری که در ۱۰۰ گرم آن، ۶۰۰ میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد، در حالی که در ۱۰۰ گرم پرتقال فقط ۵۰ میلی‌گرم ویتامین C موجود است؛ بنابراین مقدار ویتامین C میوه نسترن ۱۲ برابر پرتقال و ۳ برابر لیموترش است.

خواص قلبی و عروقی نسترن

دمنوش نسترن در درمان بیماری‌های قلبی مفید است همچنین میوه نسترن سبب کاهش فشار خون می‌شود.

دمنوش نسترن تپش قلب را رفع می‌کند برای این منظور ۱۰ گرم میوه نسترن را سه ساعت در ۳۰۰ سی‌سی آب خیس کنید سپس ۵ دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ روزانه ۳ فنجان از این دمنوش را میل کنید.

خواص گوارشی نسترن

دمنوش میوه نسترن، مقوی معده است. این دمنوش اسهال، انقباض ماهیچه‌های معده و انگل روده را از بین می‌برد.

اثر‌های نسترن بر دستگاه ادراری

برای درمان تورم کلیه و مجاری ادراری از نسترن استفاده می‌شود.
میوه نسترن نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد برای این منظور ۱۵ گرم میوه خرد شده نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب بجوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از این دمنوش را میل کنید.

برای درمان بند آمدن ادرار، ۱۰ گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب‌جوش بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد قبل از هر وعده غذایی یک فنجان از این دَم‌کرده را بنوشید.

اثر‌های نسترن بر دستگاه حرکتی

نسترن تاثیر بسزایی در درمان نقرس دارد.
برای بهبود شکستگی استخوان، ضمادی از برگ نسترن درست کنید و آن را روی محل شکستگی قرار دهید.

اثر‌های نسترن بر دستگاه عصبی

میوه نسترن خاصیت آرام‌بخشی دارد و بی‌خوابی را برطرف می‌کندهمچنین جهت رفع غم و اندوه باید ۱۰ گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب سه ساعت خیس کنید سپس آن را حرارت دهید تا به جوش آید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ روزانه ۳ فنجان از این دمنوش را میل کنید.

خواص پوستی نسترن

نسترن سرعت جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد و پوست را لطیف می‌کند و دم‌کرده برگ و گل نسترن برای شستشوی زخم و سوختگی‌ها استفاده می‌شود.


اثر‌های نسترن بر غدد

نسترن بوی بد بدن را دفع می‌کند. افرادی که زیاد عرق می‌کنند باید بدن خود را پس از استحمام با دَم‌کرده گل و برگ نسترن بشویند.
طرز تهیه دمنوش میوه گل نسترن

سه قاشق غذاخوری میوه خردشده نسترن را در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دَم بکشد سپس آن را صاف و میل کنید؛ این دمنوش را می‌توان روزانه سه بار مصرف کرد
موارد منع مصرف میوه گل نسترن

میوه گل نسترن قند خون را کاهش می‌دهد بنابراین مبتلایان به دیابت باید در مصرف این دمنوش احتیاط کنند؛ استفاده از دمنوش میوه گل نسترن برای زنان باردار ممنوع است.

برچسبخرید میوه نسترن فروش میوه نسترن قیمت عمده میوه نسترن قیمت میوه نسترن میوه نسترن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

herbalir

سپتامبر 21, 2020
گیاهان دارویی

دیدگاهتان را بنویسید
391 بازدید

1 هفته قبل

1 هفته قبل

1 هفته قبل

میوه نسترن به صورت عمده موجود می باشد.

قیمت میوه نسترن

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09035288428 تماس حاصل فرمایید.

همچنین به صورت عمده خریدار این نوع میوه هستیم.

Tags Dog-rose بذر میوه نسترن پرورش میوه نسترن تصویر میوه نسترن تلفن عطاری تلفن عطاری های کشور تلفن عطاری های معتبر خاصیت میوه نسترن خرید اینترنتی عمده گیاهان دارویی خرید گیاهان دارویی خرید گیاهان دارویی از کشاورز خرید گیاهان دارویی از کشاورزان خرید مستقیم میوه نسترن خرید میوه نسترن خرید میوه نسترن از کشاورز خرید و فروش گیاهان دارویی خرید و فروش میوه نسترن خریدار میوه نسترن خواص دارویی میوه نسترن خواص درمانی میوه نسترن خواص گیاهان دارویی خواص میوه نسترن خواص میوه نسترن برای پوست خواص میوه نسترن برای مو خواص میوه نسترن چیست درمان با طب سنتی روغن میوه نسترن شگفتی های میوه نسترن صادر کننده میوه نسترن صادرات گیاهان دارویی صادرات گیاهان دارویی به اروپا صادرات گیاهان دارویی به افغانستان صادرات گیاهان دارویی به امارات صادرات گیاهان دارویی به پاکستان صادرات گیاهان دارویی به ترکیه صادرات گیاهان دارویی به دبی صادرات گیاهان دارویی به روسیه صادرات گیاهان دارویی به عراق صادرات میوه نسترن طب سنتی طبع میوه نسترن طبیعت میوه نسترن عکس میوه نسترن عمده فروشی گیاهان دارویی عوارض میوه نسترن فروش اسانس های گیاهی فروش عمده گیاهان دارویی فروش میوه نسترن فروشنده میوه نسترن فواید میوه نسترن قیمت امروز میوه نسترن قیمت خرید میوه نسترن قیمت خرید و فروش میوه نسترن قیمت روز میوه نسترن قیمت روغن میوه نسترن قیمت سبزیجات خشک قیمت عمده میوه نسترن قیمت فروش میوه نسترن قیمت میوه نسترن قیمت میوه نسترن در ایران قیمت میوه نسترن درجه یک قیمت میوه نسترن سال 1400 قیمت میوه نسترن سال 1401 قیمت میوه نسترن سال 1402 قیمت میوه نسترن سال 98 قیمت میوه نسترن سال 99 قیمت میوه نسترن صادراتی قیمت هر کیلو میوه نسترن قیمت هر کیلو میوه نسترن سال 1400 قیمت هر کیلو میوه نسترن سال 99 قیمت یک کیلو میوه نسترن کاشت گیاه دارویی کاشت میوه نسترن کشت میوه نسترن گیاه دارویی عمده گیاهان دارویی ایران گیاهان دارویی پر فروش گیاهان دارویی عطاری گیاهان دارویی عمده لیست عطاری های اصفهان لیست عطاری های تبریز لیست عطاری های تهران لیست عطاری های شیراز لیست عطاری های کرج لیست عطاری های کشور لیست عطاری های مشهد لیست عطاری های معتبر لیست قیمت عمده گیاهان دارویی لیست قیمت گیاهان دارویی لیست قیمت گیاهان دارویی 1400 لیست قیمت گیاهان دارویی 1401 لیست قیمت گیاهان دارویی 98 لیست قیمت گیاهان دارویی 99 لیست گیاهان دارویی مرکز خرید و فروش گیاهان دارویی مضرات میوه نسترن میوه نسترن امسالی میوه نسترن تازه میوه نسترن تناژ میوه نسترن چیست؟ میوه نسترن درجه یک میوه نسترن صادراتی میوه نسترن عمده میوه نسترن و سلامتی وارد کننده میوه نسترن واردات میوه نسترن

آقطی سیاه به صورت عمده موجود می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شما با خرید این محصول 5 امتیاز کسب می کنید

تومان15,000

قیمت میوه نسترن

ارسال رایگان برای خریدهای بالای 300هزار تومان به کل کشور

شماره تلفن پشتیبانی : 04135550220

کارشناس طب سنتی :09305027878

مدیر سایت :09306489373

پیگیری مرسوله های ارسالی:09306489434

سفارش گیری آنلاین 24 ساعته در تمام ایام هفته

تضمین برگشت بی قید و شرط محصولات در صورت عدم رضایت مصرف کنندگان تا 7 روز

بیخ نسترن یا همان میوه گیاه رز غده های میو های گیاهی به همین نام است که هم در طب کهن و هم در طب نوین طیف وسیعی از خواص دارویی را شامل میشود . با شناخته شدن جنبه های دارویی این گیاه مصرف آن برای بهبود انواع بیماری های جسمی به طور روز افزون بیشتر شده است.

“سید عطار “ سالمترین نوع میوه نسترن را جمع آوری و در بسته بندی مناسب ارسال میدارد.

بیخ نسترن  (رز هیپ) میوه  گیاه گل رز است که از شکوفه های گیاه گل رز وحشی شکل می گیرد. از رنگ نارنجی تا سیاه مایل به قرمز رنگ دارد و معمولاً در قسمت دوم از فصل رشد ، در اواخر تابستان تا پاییز شکل می گیرد. آنها معمولاً در اواخر تابستان و پاییز پس از گرده افشانی گلها تشکیل می شوند.

پس از ریختن گل سرخ ، بسیاری از مردم گل سرخ را فراموش می کنند ، اما میوه گیاه از این زمتن به بعد تشکیل میشود. رنگ این میوه ها به طور معمول قرمز است اما می تواند به رنگ نارنجی ، بنفش یا سیاه باشد.

این میوه ها از نظر تاریخی ، صدها سال توسط آمریکایی ها و اروپایی ها مورد استفاده قرار گرفته اند. میوه این گیاه با نام های متفاوتی همچون گیلدیک ،شیلان، ایت بورنی و … نیز شناخته میشود.

متداول ترین شکل  استفاده از بیخ گل نسترن شامل مربا ، ژله ، سوپ ، نان ، پای و حتی مارمالاد است. این میوه ها  در حالت تر یک ماده بسیار خوش طعم هستند که به دلیل طعم خوشمزه و یا به دلیل فواید غذایی از طرف مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند.

بیخ نسترن حاوی تعدادی آنتی اکسیدان مهم (از جمله ویتامین C ، ویتامین E ، بتاکاروتن و لیکوپن) است که برای سلامتی شما مفید هستند.

پزشکان  معتقدند که گل سرخ می تواند از طیف گسترده ای از علائم گوارشی و التهابی دستگاه گوارش جلوگیری یا معالجه کند. در طب سنتی چینی از آن برای تقویت کلیه ها و متوقف کردن اسهال استفاده می شود.

 

 

از مزایای سلامتی بیخ نسترن می توان به توانایی آنها در کاهش علائم آرتریت روماتوئید ، تسکین شرایط تنفسی ، جلوگیری از سرطان ، پایین آمدن کلسترول ، مدیریت دیابت ، افزایش ادرار ، تنظیم هضم غذا ، تقویت سیستم ایمنی ، افزایش گردش خون و کمک به ساختن استخوان های قوی تر اشاره کرد. بیخ نسترن دارای مقدار زیادی ویتامین C است که به پیشگیری و درمان آنفولانزا ، سرماخوردگی و کمبود ویتامین C کمک می کند. ویتامین C موجود در نسترن در هنگام خشک شدن از بین می رود. نسترن برای درمان اختلالات معده مانند اسپاسم ، زخم ، تحریک معده و تنظیم اسید معده استفاده می شود. برای یبوست ، اسهال ، بیماری های کیسه صفرا ، سنگ صفرا ، نقرس ، ادم  ، کلسترول بالا ، دیابت ، بیماری های قفسه سینه ، کاهش وزن و تب مفید است.

 

ویتامین ها ، مواد معدنی ، ترکیبات آلی و سایر مواد مغذی مهم موجود در بیخ نسترن یک ماده بسیار قدرتمند را تشکیل می دهند! برخی از این مؤلفه های مفید شامل ویتامین C ، A ، E و ویتامین B کمپلکس و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن ، سلنیوم ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، گوگرد ، سیلیکون و روی می باشد. علاوه بر این ، ترکیبات آلی مانند لیکوپن ، پکتین ، لوتئین و بتاکاروتن نیز  که برای بدن بسیار قدرتمند و ضروری هستند و همچنین اجزای آنتی اکسیدانی ، که شامل فلاونوئیدها ، فیتوشیمیایی ها و کاروتنوئیدها هستند نیز در بیخ نسترن به وفور یافت میشوند.

 

 

کاروتنوئیدها ، فلاونوئیدها و پلی فنولهای موجود دربیخ نسترن  (رز هیپ) آنتی اکسیدانهای بسیار قدرتمندی هستند که رادیکالهای آزاد موجود در بدن را از بین می برد یا خنثی می کند.

رادیکال های آزاد فرآورده های جانبی متابولیسم سلولی هستند که باعث می شوند سلول های سالم آسیب ببینند و باعث جهش آنها به سلول های سرطانی یا به سادگی کشتن آنها می شوند.

طبق یک مطالعه منتشر شده در ژورنال بین المللی علوم مولکولی (۲۰۱۷) ، بیخ نسترن ممکن است خاصیت ضد التهابی و همچنین ضد سرطان داشته باشد.

عصاره بیخ نسترن رشد و مهاجرت سلول های سرطانی پستان را کاهش می دهد. محتوای بالای آنتی اکسیدان های این گیاه باعث کاهش ۴۵ درصدی سلولهای سرطانی پستان شده است. بیخ نسترن از رشد سلول های سرطانی در مغز جلوگیری می کند.

 

ترکیبات ارگانیک و اجزای آنتی اکسیدانی در بیخ نسترن همچنین باعث کاهش کلسترول LDL در بدن شما می شوند و از این طریق فشار سیستم قلبی عروقی شما کاهش می یابد و همچنین احتمال ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد.

 

 

میوه گل نسترن  (بیخ نسترن)  مقدار قابل توجهی ویتامین C دارد که یکی از بهترین مؤلفه ها برای تقویت بدن است

ویتامین C باعث تحریک گلبولهای سفید و همچنین برای پیشگیری از آسم و سلامت عمومی دستگاه تنفسی می شود. این امر می تواند در کاهش شرایط  بیماری حاد تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیر گزار باشد.

سلامت قلبی عروقی
پلی فنول ها ، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها در این گیاه وجود دارند که به عنوان آنتی اکسیدان های قدرتمند عمل می کنند و به خنثی سازی یا از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کنند. این محصولات جانبی متابولیسم سلولی است که می تواند به سلول های سالم که باعث جهش در سلول های سرطانی می شوند آسیب برساند. کمبود آنتی اکسیدان یا رادیکال های آزاد با بیماری های قلبی ، سرطان و پیری زودرس ارتباط دارد. بیخ نسترن دارای آنتی اکسیدان است که بدن را سالم نگه می دارد.

نشان داده شده است که میوه گل نسترن  (بیخ نسترن)  قند خون بدن را تنظیم می کند ، که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. دیابت نوعی اختلال غدد درون ریز بدن است و گیاهان دارویی است که نقش مهمی در مدیریت بیماری ها دارد میتوانند به عنوان راه کاری برای بهبود این بیماری تلقی شوند. بیخ نسترن برای فعالیت های آنتی اکسیدانی و همچنین مهار α-آمیلاز استفاده می شود. این گیاه علاوه بردارا بودن آنتی اکسیدان ها ، قادر است هضم نشاسته را از طریق مهار آنزیم های گوارشی مهار کند. و در نتیجه کلی باعث کاهش قند خون شود.

اسیدهای مختلف موجود در بیخ نسترن (رز هیپ) و همچنین پکتین موجود در آن ، باعث تحریک ادرار و دفع آن می شوند.بیخ نسترن می تواند به از بین بردن سموم بدن و همچنین نمک اضافی ، مایعات و حتی چربی کمک کند.  با تحریک حرکات روده ، بیخ نسترن می تواند به فرد کمک کند تا دفع مدفوع آسان تری داشته باشد.قیمت میوه نسترن

مردم در سراسر جهان می خواهند پوست آنها زیبا تر ، صافتر  و جوان تر به نظر برسد.  در میان صدها محصول موجود و درمان های احتمالی برای سفت شدن و تونینگ پوست بیخ نسترن (رز هیپ)  یکی از بهترین گزینه ها است. کیفیت قابض این گیاه  باعث افزایش صافی پوست می شود . همچنین سوختگی ها و زخم ها را بهبود می بخشد و باعث جوان تر و شاداب تر شدن پوست می شود.

 

بیخ نسترن  (رز هیپ) دارای مقدار قابل توجهی آهن است که یک عنصر اساسی در ایجاد گلبول های قرمز است. بنابراین ، داشتن مقادیر کافی از این گیاه در رژیم غذایی شما می تواند از کم خونی جلوگیری کرده و همچنین اندامهای اساسی شما را با اکسیژن رسانی به خوبی حفظ کند ، بنابراین فعالیت متابولیکی را افزایش داده و عملکرد سیستمهای مختلف اندام را بهینه می کند.

آرتریت روماتوئید را درمان کنید
بیخ نسترن باعث کاهش درد در مفاصل ، آرتروز ودرد زانوها میشود. این گیاه حاوی اسید چرب GOPO است که می تواند به خاصیت ضد آرتریت در این میوه کمک کند. دارو های محتوی بیخ نسترن ۹۰ درصد به کاهش درد آرتروز کمک می کند.

 

یکی از مهمترین نقش های ویتامین C ، نقش اساسی آن در تولید کلاژن است. کلاژن به همراه سایر مواد معدنی مهم موجود دراین گیاه ، با حفظ چگالی مواد معدنی استخوان در پیری ، می توانند از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کنند و شما را قوی ، انعطاف پذیر و قادر به یک زندگی فعال کنند.

 

کاربردهای سنتی
برای درمان هاری استفاده می شود.
برای درمان عفونت های ویروسی ، دستگاه ادراری و اختلالات کلیوی استفاده می شود.
برای درمان آنفلوانزا ، سرماخوردگی ، آنفلوانزا ، ورم معده ، اسهال و بیماری های عفونی جزئی از آن به صورت خوراکی استفاده می شود.
برای سرفه استفاده می شود.
سنگ شکسته و کولیک را تسکین میدهد.
درمان اختلالات معده مانند کمبود اسید معده ، اسپاسم معده ، بیماری های روده ای ، تحریک معده و بیماری های روده ای استفاده می شود.
برای یبوست ، اسهال ، کیسه صفرا ، سنگ صفرا ، اختلالات کلیوی ، مشکلات دستگاه ادراری پایین ، نقرس ، احتباس مایعات ، دیابت ، درد پشت و پا ، کاهش وزن ، کلسترول بالا ، بیماری های قفسه سینه ، فشار خون بالا ، افزایش عملکرد ایمنی بدن و تب مفید است.
تشنگی را برطرف می کند و ادرار را افزایش می دهد.

 

عوارض جانبی 
مصرف این گیاه عوارض جانبی خاصی در بر ندارد.ولی مصرف بیش از حد ممکن است عوارضی مانند ناراحتی معده ،  نفخ ، استفراغ و همچنین اسهال شود.

توصیه می شود هنگام بارداری و همچنین مادران شیرده ازاین گیاه استفاده نشود.

200گرم

بیخ نسترن یا همان میوه گیاه رز غده های میو های گیاهی به همین نام است که هم در طب کهن و هم در طب نوین طیف وسیعی از خواص دارویی را شامل میشود . با شناخته شدن جنبه های دارویی این گیاه مصرف آن برای بهبود انواع بیماری های جسمی به طور روز افزون بیشتر شده است.

“سید عطار “ سالمترین نوع میوه نسترن را جمع آوری و در بسته بندی مناسب ارسال میدارد.

بیخ نسترن یا همان میوه گیاه رز غده های میو های گیاهی به همین نام است که هم در طب کهن و هم در طب نوین طیف وسیعی از خواص دارویی را شامل میشود . با شناخته شدن جنبه های دارویی این گیاه مصرف آن برای بهبود انواع بیماری های جسمی به طور روز افزون بیشتر شده است.

“سید عطار “ سالمترین نوع میوه نسترن را جمع آوری و در بسته بندی مناسب ارسال میدارد.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

اطلاع از آخرین محصولات:

دنبال کردن در شبکه‌های اجتماعی:

فروشگاه اینترنتی “سید عطار” وابسته به عطاری “سید موسوی” تبریز که از خوش نام ترین فروشگاه های گیاهان داروئی و عطاری در سطح شمال غرب کشور است با رسالت عرضه اقلام مربوط به طب سنتی و گیاهی ایران با نهایت کیفیت و اصالت و در سریع ترین زمان ممکن در زمینه گیاهان داروئی، دمنوش های مخلوط، روغن های گیاهی ، عرقیات گیاهی شروع به فعالیت نموده است.

 

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

چیزی خاص را وارد کنید:

کد معرف

تاریخ تولد 1399-12-05 (اختیاری)


کد تایید *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

می‌توانید به وسیله روش‌ها زیر این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

قیمت میوه نسترن
قیمت میوه نسترن
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *