ماسک صورت خیار

ماسک صورت خیار
ماسک صورت خیار

رایج ترین نوع صیفی مورد استفاده در سالاد ، خیار است که به طور شگفت انگیزی بدن شما را در گرمای سوزان تابستان خنک می کند . این خوراکی ارزان قیمت و ساده مملو از مواد مغذی است که برای بدن و پوست مفید هستند.

خیار عاری از چربی های اشباع شده و یا کلسترول است و پوست آن منبع خوبی از فیبر رژیمی است که به کاهش یبوست کمک می کند. خیار شامل آنتی اکسیدان هایی مثل کاروتن , ویتامین C, ویتامین آ, زاکزانتین و لوتئین است و آن ها از بدن در مقابل رادیکال های آزاد و گونه های فعال اکسیژن (ROS) محافظت می کنند که در پیری و فرآیند های بیماری های مختلف نقش دارند .

خیار هم چنین عصاره محبوبی برای تهیه محصولات آرایشی است و گیاهی و غیر محرک است و اغلب به عنوان درمانی برای چشم های پف کرده استفاده می شود و به طور گسترده ای به عنوان یک جز در کرم ، ژل و پک ها استفاده می شود . متن این بخش از سلامت نمناک برخی از بهترین پک هایی ( ماسک ) که از خیار تهیه می شود را ارائه داده است که برای داشتن پوست زیبا و جوان می توانید از آنها استفاده کنید.

1. ماسک صورت آلوئه ورا و خیار :

مواد لازم :

ماسک صورت خیار

دستورالعمل :

1. خیار رنده شده و ژل آلوئه ورا را مخلوط کنید و بعد روی صورت و همچنین روی گردن تان بمالید و بگذارید تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک خیار پوست شما را جوان و روشن خواهد کرد. 

2.ماسک صورت خیار و بادام :

مواد لازم :

دستورالعمل :

خیار را پوست بکنید و آن را به قطعات کوچکی برش دهید و کره بادام را اضافه کرده و ترکیب کنید و آن را به صورتتان بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

این ماسک پوست خیار برای پوست های خشک ایده آل است. 

ماسک خیار با بادام

3. ماسک صورت خیار و آرد :

مواد لازم :

دستورالعمل :

عصاره خیار و آرد را مخلوط کنید تا ماسک نرمی به دست آید و سپس آن را به طور مساوی روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید و بعد پوست خود را خشک کنید.

این ماسک پوست شما راپر می کند و به آن درخشندگی خواهد داد. 

4.ماسک صورت خیار و کشک :

مواد لازم :

 دستورالعمل :

ابتدا خیار را رنده کنید تا ماسکی را به دست آورید و سپس ماست و خیار را مخلوط کنید تا خمیری تهیه شود و خمیر را روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید .

از این ماسک برای پوست های چرب و جوش زده و آکنه دار استفاده کنید و همچنین این پک برای پوست های حساس نیز مناسب است. 

5.ماسک صورت خیار و هویج :

مواد لازم :

دستورالعمل:

آب هویج تازه را بگیرید و خیار را رنده کنید تا یک ماده خمیر مانند به دست آید و سپس این دو ماده را با خامه ترش مخلوط کنید و ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

این ماسک پوستی برای پوست های خشک خوب است. 

6. ماسک صورت خیار و گوجه فرنگی :

مواد لازم :

دستورالعمل :

خیار را پوست بکنید و با گوجه فرنگی مخلوط کنید و بعد خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و برای یک یا دو دقیقه با حرکات دایره ای آن را ماساژ دهید و بعد ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان نگه دارید و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

این ماسک، پوست شما را روشن تر و درخشان خواهد کرد. 

ماسک خیار با گوجه 

7.ماسک صورت خیار و سیب زمینی :

مواد لازم :

 دستورالعمل :

ماسک صورت خیار

آب سیب زمینی و خیار را باهم مخلوط کنید و پنبه را در این مخلوط فرو کنید و آن روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

این ماسک برنزه بودن پوست شما را پاک می کند و آن را صاف می کند. 

8.ماسک صورت خیار و هندوانه :

مواد لازم :

دستورالعمل :

هر دو مواد را مخلوط کرده و آن را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

از این ماسک می توانید برای پاک کردن برنزه بودن پوست و همچنین تسکین آفتاب سوختگی استفاده کنید. 

9.ماسک صورت مولتی میتی و خیار:

مواد لازم :

دستورالعمل :

عصاره خیار را با گلاب و گل رخت شوری مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و برای 15 دقیقه آن را رها کنید و بعد با آب گرم بشویید.

این ماسک ، چربی پوست را کم کرده و به کاهش آکنه کمک می کند. 

10.ماسک صورت خیار و عسل :

مواد لازم :

دستورالعمل :

جو دو سر را با آب خیار مخلوط کنید و حالا می توانید عسل را اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب کنید و بعد آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک پوستی برای پوست های خشک مناسب است. 

ماسک خیار با عسل

11.ماسک صورت خیار و لیمو :

مواد لازم :

دستورالعمل :

هر دو عصاره ها را مخلوط کرده و مخلوط را با پنبه روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید بین 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

استفاده منظم از این نوع ماسک معرفی شده در سلامت پوست و موی نمناک ، تولید روغن اضافی را کنترل خواهد کرد و نیز برنزگی پوست را رفع می کند. 

12.ماسک صورت خیار و نعناع :

مواد لازم :

دستورالعمل :

عصاره خیار و نعناع را باهم مخلوط کنید و بعد آن را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد با آب بشویید.

پوست شما بعد از استفاده از این ماسک صورت تازه و درخشان خواهد شد. 

13. ماسک صورت خیار و شیر:

مواد لازم :

دستورالعمل :

مواد را باهم مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به طور کامل روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.

این پک ، فوری پوستی درخشان به شما خواهد داد. 

14.ماسک صورت خیار و چریش :

مواد لازم :

دستورالعمل :

برگ های چریش را بجوشانید تا زمانی که نرم شوند و سپس، آب را صاف کنید وخیار را مخلوط کرده و آب چریش را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و این ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشورید.

این ماسک برای صورت های دارای آکنه و جوش دار بسیار عالی است. 

 

15. ماسک صورت خیار و پاپایا :

مواد لازم :

دستورالعمل :

پاپایا و خیار را به قطعات کوچکی ببرید و سپس با هم ترکیب کنیدو مخلوط به دست آمده را به صورت و گردن خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

این ماسک، پوست شما را درخشان خواهد کرد و روند پیری را نیز کاهش خواهد داد. 

16.ماسک صورت خیار و زردچوبه :

مواد لازم :

دستورالعمل :

خیار را رنده کنید تا خمیر شود و بعد زرد چوبه و آب لیمو را به آن اضافه کنید و ماسک به دست آمده را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بمانید و بعد با آب گرم بشویید.

این ماسک، برای پوست های چرب و پوست معمولی خوب است. 

17. ماسک صورت خیار و آووکادو:

مواد لازم :

دستورالعمل :

پالپ آووکادو و آب خیار را باهم مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و بعد پوستتان را با آب گرم بشویید و سپس خشک کنید.

این ماسک، پوست شما را نرم خواهد کرد و لکه ها را کاهش می دهد. 

18. ماسک صورت خیار و سیب :

مواد لازم :

دستورالعمل :

خیار و سیب را خرد کنید و بعد آن ها را له کنید و جو و مواد را باهم مخلوط کنید تا ماسکی نرم به دست آید و سپس آن را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

 اگر پوست حساسی دارید ، این ماسک، پوست شما را تسکین خواهد داد و دوباره جوان می کند. 

19. ماسک صورت روغن نارگیل و خیار:

مواد لازم :

دستورالعمل :

خیار را کامل رنده کرده و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و خمیر به دست آمده را روی صورت خود بمالید و بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند و سپس با آب آبکشی کنید.

این ماسک ، برای پوست های خشک مناسب است. 

ماسک خیار با نارگیل

20. ماسک صورت خیار و جوش شیرین :

مواد لازم :

دستورالعمل :

ابتدا خیار را رنده کنید و آبش را بگیرید و سپس جوش شیرین را اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید و بعد این ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید .

این ماسک برای خلاص شدن از شر جوش های چرکی مناسب است. 

21. ماسک صورت خیار و تخم مرغ :

مواد لازم :

 دستورالعمل :

ابتدا خیار را رنده کرده و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و آن را به طور کامل مخلوط کنید و هم چنین شما می توانید هر دو مواد را با هم ترکیب کنید و بعد مخلوط را به طور مساوی روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید برای حدود 20 دقیقه خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

این ماسک ، پوست را سفت تر می کند و به عنوان یک ماسک ضد چروک عمل می کند. 

22. ماسک صورت خیار و پرتقال :

مواد لازم :

دستورالعمل :

خیار و آب پرتقال را با هم ترکیب کنید و بعد این ماسک را روی صورت و همچنین روی گردن تان بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

این ماسک صورت، به شما پوستی درخشان می دهد. 

در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک بنا به درخواست شما کاربران انواع مختلفی از دستور العمل های ماسک صورت را پوشش دادیم که می توانند برای انواع مختلف پوست ها مورد استفاده قرار گیرند. بعد از مشورت با پزشک البته اگر مشکل خاص پوستی دارید از آن ها به طور منظم تا دو بار در هفته استفاده کنید و مطمئناً متوجه خواهید شد که پوستتان روشن ، نرم تر و درخشان می شود ، این موارد را امتحان کنید و لذت ببرید.

ماسک خیار به روش های مختلف و همراه با مواد متفاوت ساخته می شود که برای سفتی و شفافیت پوست بسیار مفید است. در ادامه طرز تهیه چند ماسک خیار بیان می شوند

خیار حاوی ماده معدنی به نام سیلیکا silica است که به جوانسازی پوست کمک کرده و بافت های همبند را بهبود می بخشد تا خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و با چین و چروک ها نیز مبارزه می کند. خیار یک مرطوب کننده محسوب می شود، پوست را سفت کرده و به آن آبرسانی می کند زیرا محتوای آب آن خیلی زیاد است. به علاوه خیار منبع ویتامین C و همچنین دیگر آنتی اکسیدان هایی است که به درخشانی و شفافیت پوست کمک کرده و جوانی پوست را حفظ می کند. خیار برای کاهش تیرگی زیر چشم موثر است. ماسک خیار می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های خشک و همچنین یک تونر* toner  برای پوست های چرب مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بدانید : خواص خیار و طرز تهیه نوشیدنی خیار

بیشتر بدانید : خواص غذایی و درمانی خیار

ماسک صورت خیار

* تونر toner : تونرها یا رطوبت رسان هستند یا نرم کننده و سفت کننده. بعضی تونرها برای حفظ تعادل PH پوست و برخی برای پاک کردن پوست هستند. در ادامه چند نمونه ماسک خیار را معرفی می کنیم که می توانید در خانه هم آماده کنید.

خیار نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه تاثیر فوق العاده ای بر پوست می گذارد. ماسک خیار با ماست برای انواع پوست موثر است، اما استفاده خاص آن برای پوست های چرب است. ماسک خیار با ماست چربی اضافه پوست را از بین می برد و منافذ پوست را کوچک می کند. مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و ماست عبارتند از:

خیار را پوست گرفته و آن را به قطعات کاملا ریز خرد کنید، برای اینکه خیار خرد شده و برای ماسک نرمتر باشد، بهتر است دانه های آن را جدا کنید. سپس آن را در مخلوط کن بریزید و به آن پودر شیر و ماست اضافه کنید. مواد را کاملا مخلوط کنید تا ماده نرمی به دست آید که روی صورت می ماند. مخلوط کردن مواد را بیش از حد انجام ندهید. پس از آن خمیر را به آرامی روی صورت خود قرار داده و به طور مساوی با نوک انگشت آن را روی صورت و گردن خود پخش کنید. از آن در اطراف چشم استفاده نکنید. پس از آن دراز کشیده و اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت بماند. در نهایت صورت را با پارچه و آب گرم به آرامی بشویید.

ماسک خیار باعث نرمی و آبرسانی به پوست صورت می شود. خیار خاصیت پاک کنندگی و خنک کنندگی دارد و پوست را نرم می کند. استفاده از ماسک خیار و آلوئه ورا به ویژه برای رفع جوش های پوستی، کاهش استرس، آفتاب سوختگی و رفع التهاب پوست مفید است. مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و آلوئه ورا عبارتند از:

خیار را پوست کنده و آن را به قطعات خیلی ریز خورد کنید. سپس خیار و آلوئه ورا را در مخلوط کن بریزید و آنها را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید. این ماسک را به آرامی و به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود پخش کنید. باز هم برای اطراف چشم تان از این ماسک استفاده نکنید. پس از آن دراز کشیده و اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت تان بماند. پس از آن صورت خود را با آب خنک بشویید.

بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

بیشتر بدانید : آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشیدن آن برای سلامتی

اضافه کردن کره بادام به ماسک خیار باعث می شود این ماسک پوست صورت را نرم و لطیف کند. مواد لازم برای ماسک خیار و کره بادام عبارتند از :

خیار را پوست کنده و دانه های آن را جدا کنید و آن را به قطعات خیلی کوچک خرد کرده و آن را در یک مخلوط کن قرار دهید. آن را له کنید تا آبکی شود. سپس ماده به دست آمده را با کره بادام مخلوط کنید. پس از آن مخلوط را به آرامی و به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود پخش کنید و از رسیدن ماسک به اطراف چشم اجتناب کنید. سپس بگذارید ماسک به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت تان بماند. پس از این مدت صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

این ماسک خیار به پوست آب فوق العاده زیادی می رساند، پوست را احیا و تغذیه می کند. ترکیبات ماسک خیار و عسل عبارتند از:

عسل را در داخل ظرفی ریخته و ظرف را داخل آب داغ قرار دهید تا عسل به شکل مایع درآید. موز و خیار را در یک مخلوط کن کاملا با هم مخلوط کنید و سپس آب لیمو و عسل مایع را به آن اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید. این خمیر را به آرامی و با نوک انگشتان روی صورت و گردن خود پخش کنید. مانند تمام ماسک ها از قرار دادن آن در اطراف چشم اجتناب کنید. سپس بگذارید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت شما بماند. پس از آن صورت خود را با آب ولرم شسته و با حوله نرم و تمیز خشک کنید. در انتها یک مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده بعد از ماسک به دلیل حفظ رطوبت پوست است.

بیشتر بدانید : کالری یک قاشق عسل + خواص عسل برای سلامت

بیشتر بدانید : 10 خاصیت فوق العاده موز، از لاغری تا ضد سرطان بودن

بیشتر بدانید : 10 ماده ای که نباید مستقیما روی پوست بمالید

بیشتر بدانید : خاصیت لیمو ترش برای سلامت ، سرماخوردگی و آسم

مواد لازم برای آماده کردن ماسک خیار با عسل و جو عبارتند از :

عسل را در داخل ظرفی ریخته و ظرف را داخل آب داغ قرار دهید تا عسل به شکل مایع درآید. خیار را پوست کنده و آن را به قطعات ریز خرد کنید. خیار، عسل مایع شده و جو را با هم داخل مخلوط کن بریزید. آنها را با هم مخلوط کنید تا اینکه یک خمیر منسجم به دست آید تا بتواند روی صورت بماند. پس از آن خمیر را به صورت یکنواخت روی صورت و گردن خود پخش کنید و از ماسک در اطراف چشم خود استفاده نکنید. سپس اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت بماند. و در انتها صورت خود را با آب ولرم شسته و با حوله نرم و تمیز خشک کنید. بلافاصله پس از آن نیز از کرم مرطوب کننده روی صورت خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید : آشنایی با خواص جو

سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می شود. نعنا پوست را پاکسازی و احیا می کند و آبرسانی به پوست انجام می دهد. پس از استفاده از این ماسک پوست شما درخشان، نرم و سالم خواهد بود. مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و سفیده تخم مرغ عبارتند از:

خیار را پوست کنده و قطعه قطعه کنید و سپس آن را در مخلوط کن با نعنا مخلوط کنید. بعد از آن در یک ظرف سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا سفت شود. بعد از آن سفیده تخم مرغ را به خمیر خیار و نعنا اضافه کنید و به آرامی آنها را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید. ماسک شما آماده است، خمیر را به آرامی روی صورت و گردن پخش کنید و از رسیدن آن به اطراف چشم جلوگیری کنید. به مدت 20 دقیقه صبر کنید و پس از آن صورت را با آب سرد بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

بیشتر بدانید : دانستنی های تغذیه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

بیشتر بدانید : همه خواص تخم مرغ

می توانید از خیار به تنهایی به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. ابتدا خیار را چند ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب سرد شود، سپس می توانید خیار را قطعه قطعه یا رنده کنید و روی پوست خود قرار دهید. خیار رنده شده را به آرامی در تمام بخش های صورت خود، به جز اطرف چشم هایتان، پخش کنید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید. پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید و حتما بعد از خشک کردن صورت با حوله نرم و تمیز مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ماسک صورت برای جوانسازی پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خیار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سفت کردن پوست صورت با این ماسک های خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید روغن بچه برای زیبایی پوست و مو

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغماسک صورت خیار

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

هدف ما، بهبود کیفیت زندگی انسان‌هاست

حاوی عصاره خیار با ویتامین های متنوع و مواد مغذی
خاصیت مرطوب کننده و شفاف کنندگی به عنوان ضد چروک
حاوی مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدانها
حاوی ویتامین E با قابلیت ترمیم سلول های آسیب دیده و نیز آبرسانی به سلول های پوست


990,000 ریال

موجودی 954 عدد


990,000 ریال

ماسک صورت خیار

موجودی 2,573 عدد


990,000 ریال

موجودی 380 عدد


990,000 ریال

موجودی 0 عدد


990,000 ریال

موجودی 1,534 عدد


990,000 ریال

موجودی 2,067 عدد


990,000 ریال

موجودی 677 عدد

عصاره خیار به دلیل داشتن ویتامین‌های متنوع و مواد مغذی، همچنین به دلیل خاصیت مرطوب کننده و شفاف کنندگی آن، به عنوان ضد چروک و ماده مغذی پوست در ماسک ورقه‌ای سوپر استار بکار رفته است. میزان بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها در خیار، آن را عنصر مهمی در محصولات زیبایی می‌سازد که برای درمان بیماری‌های پوستی و نیز به عنوان جوان کننده کاربرد فراوان دارد. ویتامین E با ترمیم سلول‌های آسیب دیده و نیز آبرسانی به سلول‌های جوان پوست، موجب افزایش جریان خون در زیر پوست می‌شود. وجود ویتامین A با منشا طبیعی در این ماسک باعث افزایش سرعت بازسازی و ترمیم پوست آسیب دیده می‌گردد. ویتامین‌ها با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود، رادیکال‌های آزاد ناشی از حضور آلودگی‌ها را خنثی کرده و با تغذیه مناسب، آبرسانی لازم، نرم‌کنندگی و درخشان کردن پوست، احساس طراوت و شادابی را بعد از استفاده ماسک خیار به شما هدیه می‌دهد.
ماسک‌ها معمولاً از مواد طبیعی تهیه می‌شوند و برای پاکیزه کردن، بیرون کشیدن آلودگی‌ها از منافذ پوستی، نرم کردن و لطیف کردن پوست به کار می‌روند. ماسک ورقه‌ای سوپر استار کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست را لایه برداری کنید و پوستی زیبا و شاداب داشته باشید. ماسک‌های ورقه‌ای‌ سوپر استار با داشتن مواد طبیعی و عصاره میوه‌های گوناگون، نظیر عصاره درخت چای، عصاره انار، عصاره خیار، کربن فعال، کراتین هیدرولیز شده و نیز ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و E در کنار نرم کننده‌هایی مثل دکسپانتنول، بهترین فرمولاسیون را برای پاکسازی، لایه برداری، ترمیم و مرطوب کردن پوست صورت دارد. این محصول با داشتن این ویتامین‌ها و عصاره‌ها، ویژگی‌های بی‌نظیری دارد که نیاز به ترمیم کننده‌های پوست را برطرف می‌کند.

برندهای لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی ما شامل ، برند MND ، برند سوپر استار ، برند تاپ شاپ ، برند باراکا ، برند آروماتیک ، برند پرستوم می باشد .
محصولات منحصر به فرد ما ، محصولات با روغن آرگان شامل شامپو موهای خشک و رنگ شده ، ماسک مو دو فاز کراتینه ، ماسک مو آبکشی ، کرم مرطوب کننده دست و صورت ، ژل سفت کننده ناخن ، ماسک مو آبکشی 500میل ، ماسک مو بدون آبکشی ، ماسک مو بدون آبکشی 500میل ، پک مخصوص موهای رنگ شده ، پک مخصوص موی سر ، پک مخصوص بدن ، اسپری حالت دهنده مو ، کرم مرطوب کننده دست و صورت تیوپی ، روغن آرگان خالص ، لوازم آرایشی شامل پنکک ، کرم پودر ، رژ لب ، رژ گونه ، لاک و مراقبت از ناخن ، لوازم بهداشتی شامل محصولات مو ، پک محصولات مو ، شامپو ، ترمیم کننده مو ، حالت دهنده مو محصولات بدن ، اسکراب بدن ، پک محصولات بدن ، مام رول ، لوسیون بدن ، شامپو بدن ، کره بدن ، مراقبت از پا ، مراقبت از صورت ، ژل بهداشتی ، محصولات اصلاح و روغن آرگان خالص ، محولات بهداشتی درمانی شامل، هوم دفیوزر دارچين ، هوم دفیوزر اسطوخودوس ، کرم مرطوب کننده دارچين ، کرم مرطوب کننده اسطوخودوس ، بادی اسپلش ، بادی اسپلش دارچين ، بادی اسپلش اسطوخودوس ، لوسیون بدن دارچين ، لوسیون بدن اسطوخودوس ، نرم کننده مو دارچين ، نرم کننده مو اسطوخودوس ، شامپو بدن دارچين ، شامپو بدن اسطوخودوس ، شامپو سراسطوخودوس ، شامپو سر دارچين ، پک رایحه درمانی با رایحه اسطوخودوس و پک رایحه درمانی با رایحه دارچین ، محصولات بهداشتی تخصصی شامل ، پک لیفتینگ ، پک ضد ریزش مو ، پک ضد جوش ، پک ضد لک ، پک از بین برنده ی لک های پوستی ، پک ضد پیری دور چشم و صورت ، پک از بین برنده ی جوش های صورت ، پک پاک کننده صورت مناسب پوست چرب ، پک پاک کننده صورت مناسب پوست خشک و نرمال و ژل آیس می باشد .

اطلاعیه : فعالیت شرکت میراث نفیس دست ها در حوزه ی بازاریابی شبکه ای به صورت یک شخص حقوقی مستقل، مطابق آیین‌نامه اجرایی تبصره 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد و هیچگونه وابستگی به ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی دیگر برای شرکت بازاریابی شبکه ای میراث نفیس دست ها وجود ندارد

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به میراث نفیس دستها می‌باشد.

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

فواید بی نظیر خیار برای پوست‎

 

ماسک صورت خیار

انواع ماسک خیار برای پوستقبل از استفاده از هر ماسکی، ابتدا مقداری از آن را روی قسمت داخلی ساعد خود امتحان کنید. اگر بعد از گذشت چند دقیقه هیچ یک از آثار حساسیت نظیر التهاب، سوزش، خارش، قرمزی پوست و … مشاهده نشد می توانید از ماسک استفاده کنید، در غیر این صورت بایستی از اعمال این ماسک به پوست یا صورت خود پرهیز نمایید.ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسراگر پوست چرب مستعد آکنه دارید، از ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر برای کنترل چربی پوست خود استفاده کنید. بلغور جو دوسر پوست صورت را لایه برداری کرده و چربی های اضافی و سلول های مرده سطح پوست را تمیز می کند. خیار هم پوست صورت را هیدراته کرده و باعث شادابی و طراوت می شود. این ماسک همچنین دارای خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی است و علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوستی، پوست صورت را مرطوب هم می کند.نصف یک خیار تازهیک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسریک قاشق غذاخوری عسلخیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. مخلوط خیار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوک انگشتان خود، به صورت دایره ای روی صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خشک شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشویید.ماسک خیار و گلاب ( شفاف کننده پوست)در یک کاسه کوچک نصف فنجان چایخوری آب لیموترش، یک قاشق چایخوری آب خیار و چهار قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و با نوک یک چنگال به خوبی هم بزنید. سپس آن را برای ۱۵ دقیقه روی پوست گردن و صورت قرار دهید. این ماسک باعث شفاف شدن پوست می شود.ماسک خیار ، نعنا و تخم مرغ ؛ شاداب و نرم کننده پوستخیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید. ۵ ۴ عدد برگ نعنا را خرد کرده و به خیار اضافه کنید و میکس کنید. سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.ماسک خیار و لیمو ترش:خیار رنده شده را با آب لیمو و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا از افتادگی پوست و چروک آن جلوگیری کند.

 

خیار باعث سفتی پوست ،جلوگیری از افتادگی،خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود

 

 

ماسک برای برطرف کردن کک و مک:خیار حلقه شده را در یک لیوان شیر بریزید و بعد از گذشت 5 دقیقه با پنبه مخلوط را به صورت بمالید.ماسک خیار و لیمو ترش ،کاهش دهنده چین و چروکخیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی؛ خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود.ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت خیار و کیوییک عدد کیوی متوسطنصف یک عدد خیار۱۰-۵ دانه انگور درشت (یا ۵ عدد توت فرنگی)کیوی را پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ریز درون کیوی به صورت بسیار سطحی از پوست شما لایه‌برداری می‌کند و باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. کیوی نیز یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند. انگورها را داخل مخلوط‌کن بریزید، انگور دارای مقداری آلفاهیدروکسی اسید است که می‌تواند پوست را تا حدودی تمیز کند. البته اگر بتوانید به جای انگور از توت‌فرنگی استفاده کنید اثر بیشتری دارد و می‌تواند تا حد زیادی آکنه‌ها و جوش‌های شما را کاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز کند.درآخر خیار پوست کنده را نیز به این مخلوط اضافه کنید و همه را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی پیدا کند. می‌توانید ۲ حلقه از خیار را نگه دارید تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. خیار تا حد زیادی حلقه‌های سیاه زیرچشم را برطرف می‌کند. همچنین PH خیار نزدیک به پوست صورت است و در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود.قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید. همان طور که خواندید تهیه ماسک برای پوست چرب با استفاده از کیوی و انگور (توت فرنگی) و خیار کاری ساده و لذتبخش است.ماسک خیار و نعناع ، کاهش دهنده التهابات پوستیبرای مقابله با تاثیرات نامطلوب گرما روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت تان بمالید.این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.طرز تهیه ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت ماست و خیارماسک صورت ماست و خیار یکی از بهترین روش‌های میباشد که صورت شما را مثل آینه می کند. این روش نه تنها باعث روشنی پوست صورت میشود بلکه جوش‌های شما را تا حدی کوچک و از بین می برد. برای تهیه این نوع ماسک باید دستور عمل زیر را انجام دهید.

 

یک عدد خیاریک قاشق سوپ خوری ماستابتدا یک عدد خیار را رنده کنید (توجه داشته باشید خیار حتما باید به وسیله رنده، رنده شود) سپس یک قاشق سوپ خوری ماست اضافه کنید. (ماست حتما باید کم چرب باشد نه پر چرب). سپس این دو را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. بهتر است که ماسک را به شخص دیگر بدهید تا به صورتتان بزنند. به صورت خوابیده باشید تا ماسک بهتر بروی صورت شما بماند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب سرد و صابون مخصوص صورت بشویید.ماسک تخم خیار، کدو و خربزه  ، از بین برنده روزنه های پوستمقدار مساوی تخم خیار، کدو و خربزه بخرید. این تخم ها را جداگانه آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید. این پودرها را مقدار مساوی در لیوانی شیر مخلوط کرده و آن قدر بهم بزنید تا قوامی کرم مانند یابد. مخلوط مذکور را به صورت و گردنتان مالیده و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با گلاب بشویید. این ماسک برای پوست هایی که روزنه بزرگ بسیاری دارد مفید می باشد.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منابع:نوآوردهفت گنج

نمناک

 

رازهای زیبایی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


جراحی زیبایی سینه و شکم


خرید هدیه برای شیک پسندان


اصلاح فرم استخوان ها


شیک ترین کوله پشتی ها درطرح رنگ مخلتف

انواع ماسک بهداشتی واستریل شده*تخفیف ویژه


آشپزخانه‌تان را حرفه‌ای بچینید


خاص ترین کیف ها را از سیلارشاپ بخواهید


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


فروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس


این ست نوزادی رو با یک تخفیف عالی بخر


خرید عطر و ادکلن اورجینال


خرید جدیدترین لباس های ژورنالی نوزاد


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تومان

قیمت مصرف‌کننده همان قیمت چاپ‌ شده بر روی کالا است.


بنی


فروشگاه مرداد
برگزیده


داروخانه سزار

ماسک صورت خیار


چیکا

این کالا پس از موجود شدن به مدت یک ساعت برای شما رززو می‌گردد
و می‌توانید با پرداخت هزینه سفارش آن را خریداری نمایید.

تنها برای کاربران دیجی‌پلاس

قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازه‌ی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شده‌ی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده
از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon



استفاده از ماسک های خانگی برای مراقبت از پوست، یکی از متداول ترین عملکرد افراد به خصوص در میان بانوان جوان است که بعضا بخشی از زمان آنان را برای تندرستی پوست در طول ماه، به خود اختصاص می دهد. ماسک های خانگی، سرشار از مواد طبیعی ترمیم کننده پوست هستند که مواد مغذی و معدنی را به منافذ پوست می رساند.

گر چه بعضی پزشکان پوست معتقدند که ماسک ها تاثیر خاصی روی شادابی و شفافیت پوست ندارند،‌ اما به هر حال این یک نظریه در مقابل نظریه های متنوعی است که استفاده از ماسک های طبیعی که با میوه های تازه همراه شده باشد را برای مراقبت های پوستی در کنار دیگر فاکتورها، مفید تلفی می کند.

در ادامه، مجموعه ای مفید از انواع ماسک های پوست که با خیار تهیه می شوند را معرفی می کنیم. این ماسک ها، برای رفع برخی از انواع جوش صورت، آبرسانی و کاهش چین و چروک های پوست مفید هستند. اما توجه داشته باشید که استفاده از ماسک های خیار نه شرط لازم و نه حتی شرط کافی برای در اختیار داشتن پوستی جوان و صاف و شاداب است و باید زنجیره ای از عملکردها زیر نظر پزشک برای مراقبت از پوست را در نظر داشته باشیم.

ماسک صورت خیار

در ماسک های خانگی، معمولا ماده شیمیایی استفاده نمی شود و هر ترکیبی که مورد استفاده قرار می گیرد، منشا طبیعی دارد. ترکیباتی معمولا استفاده می شود که حساسیت زا نباشد، تجویز خاص پزشک را نیاز نداشته باشد و از میوه های سرشار از AHA بهره  می بریم که سرشار از مواد مغذی برای تغذیه پوست هستند.

برای جلوگیری از صرف هزینه های زیاد برای خرید انواع و اقسام کرم هایی که بعضا صحت کارکرد آن را نمی توان تشخیص داد و گاهی هم گواهی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان کشورمان را ندارد، توصیه می کنیم به سبک طبیعی مراقبت از پوست و مو روی بیاورید و در تابستان از این فرصت خوب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پیش از استفاده از هر ماسکی، مقدار کمی از آن را روی بخشی از دست مثل ساعد بمالید. اگر بعد از چند دقیقه، آثار حساسیات، التهاب، سوزش، خارش و قرمزی پوست را مشاهده کردید، از استفاده ماسک خودداری کنید و برای بررسی بیشتر به پزشک پوست مراجعه کنید.

ماسک  خیار با معجون بلغور و عسل

نخستین ماسکی که معرفی می کنیم، ماسک خیار برای رفع برخی از جوش های صورت است که افراد بعضا برای از بین بردن آن، از کرم های شیمیایی استفاده می کنند. ماسک صورت خیار که با بلغور جو دو سر تهیه شده باشد،‌ می تواند یک عملکرد طبیعی برای رفع این چالش فراگیر باشد.

این ماسک برای کسانی که پوستی چرب و مستعد آکنه دارند، توصیه می شود. توجه داشته باشید که بلغور جو دوسر، برای لایه برداری پوست صورت، ارزشمند بود و نقش پاک کننده طبیعی برای از بین بردن چربی های اضافی و سلول های مرده داشته و سطح پوست را تمیز و شفاف می کند.

حتی المقدور، خیار را با پوست رنده کرده و به صورت پوره در آورید

وقتی این قابلیت در کنار فاکتوری به نام خیار که نقش هیدراته کننده دارد قرار می گیرد، طراوت پوست را به ارمغان می آورد. خاصیت ضد باکتریایی این ماسک و ضد عفونی اش، از جمله فواید استفاده از این ماسک است.

طرز تهیه: کافیست نیمی از یک خیار تازه و یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر و مقداری عسل را در دسترس داشته باشید. پس از پوست کندن خیار و پوره کردن آن، بلغور جو دو سر را پودر کرده و عسل را به آن اضافه کنید. آن ها را به خوبی مخلوط کرده و پس از شستن صورت خود با آب گرم و خشک کردن آن، مخلوط را با نوک انگشتان به صورت دایره ای روی صورت بمالید.

حداقل بیست دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت شما باقی مانده و سپس به آرامی با آب گرم و سپس آب نسبتا سرد، صورت را بشورید.

 ماسک صورت خیار و چند میوه

این ماسک که ترکیبی از خیار و میوه انگور، کیوی و توت فرنگی را در ترکیب خود دارد، برای پاکسازی پوست بسیار موثر است. کیوی یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند.

استفاد از چند قطره لیمو در ماسک های خیار، شادابی پوست و آبرسانی به آن را به ارمغان می اورد

طرز تهیه: کافیست یک عدد کیوی متوسط و نصف یک خیار و چند دانه انگور یا چند عدد توت فرنگی در اختیار داشته باشید. ابتدا کیوی و خیار را پوست کنده و درون مخلوط کن بریزید. دانه های ریز درون کیوی می تواند به صورت خیلی سطحی، از پوست شما لایه برداری کرده و باعث نرمی و صافی پوست شود. مخلوط کردن میوه ها باید به گونه ای باشد که حالت چسبناک پیدا کند.

در آخر، دو حلقه از خیار را نگهداشته تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. برای کسانی که حلقه های سیاه زیر چشمشان ایجاد می شود، حلقه های خیار، اکسیر خوبی برای رفع این گود افتادگی است. چون PH خیار نزدیک به پوست صورت است، در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود.

قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید.

بعضی از افراد به دلیل خستگی،کم خوابی و سبک زندگی خاص، مدام با تیرگی دور چشم مواجه می شوند که صورتشان را پیر نشان می دهد. برای رهایی از این حالت، خیار این اکسیر شگفت انگیز طبیعت، به کمک شما می آید. کافی است هفته‌ای سه تا چهار بار از دو حلقه خیار با پوست یا از پوست خیار به شکل نواری پهن استفاده کرده و در آرامش و به حالت خوابیده روی چشمانتان بگذارید.

پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. البته اگر می‌خواهید برای چشم‌ها سنگ تمام بگذارید، از ماسک خیار و گلاب استفاده کنید.

طرز تهیه: شما به یک عدد خیار و چند قاشق غذاخوری گلاب ناب کاشان نیاز دارید. خیار را با پوست رنده کرده و چند قاشق گلاب را به آن اضافه کرده تا خیس بخورد. سپس این معجون را روی پلک ها و اطراف چشم و گودی چشم قرار دهید و حداقل یک ربع صبر کنید. پلک ها را به خوبی بسته نگهدارید تا آب این ماسک وارد چشم نشود.

در نهایت این ماسک را با دستمال از روی چشم ها برداشته و صورت خود را با آب خنک بشویید. نقش گلاب در رژیم غذایی و سلامت بهداشت روح و جسم را اینجا بخوانید.

شکر سفید برای سلامت مناسب نیست چه برسد به پوست! برای  همین، از شکر قهوه ای برای تولید ماسکی دیگر استفاده می شود. شکر قهوه ای، یک لایه بردار طبیعی بوده و باعث شادابی و طراوت پوست می شود و جوانی دوباره به صورت شما می بخشد.

شکر قهوه ای یک لایه بردار طبیعی و موثر است. استفاده از این ماسک باعث شادابی و طراوت پوست شده و جوانی دوباره ای به صورتتان می بخشد. مواد تشکیل دهنده این ماسک کاملا در دسترس و ارزان هستند.

شکر قهوه ای به دلیل نرم تر بودن (نسبت به شکر سفید) برای پوست های حساس بسیار مناسب است. شکر قهوه ای نه تنها برای پوست صورت، بلکه برای پوست فرق سر نیز مناسب است. بسیاری از زنانی که از التهاب پوست سر رنج می بردند به این نتیجه رسیدند که استفاده از شکر قهوه ای روی پوست سر قبل از حمام و شستن سر باعث شادابی و سرزندگی موها می شود.

طرز تهیه: باید نیمی از یک خیار تازه و یک چهارم فنجان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل و شکر قهوه ای را باید مخلوط کنید. برای این کار، خیار را پس از پوست کندن، به خوبی له کنید تا پوره شود. اکنون شیر و عسل و شکر قهوه ای را کاملا با هم مخلوط کنید و سپس مخلوط حاصل را به پوره خیار اضافه کرده و با هم ترکیب کنید.

اکنون صورت را خود را شسته و با حوله به آرامی خشک کنید. مخلوط خیار، شکر قهوه ای، شیر و عسل را با نوک انگشتان و به صورت دایره ای روی صورتتان (به استثنای اطراف چشم و دور لب) بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خیار و شکر قهوه ای خشک شد، صورتتان را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید و با حوله نرم و تمیز خشک کنید.

ماسک خیار و عسل هم خیلی بین مشتاقان بهداشت پوست، محبوب شده است. عسل به دلیل داشتن خاصیت لایه برداری، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. عسل همچنین باعث افزایش تولید بافت جدید پوست شده و پوستی سالم و جوان را برای شما به ارمغان می آورد.

طرز تهیه: نصف یک خیار تازه و یک قاشق غذاخوری عسل کفایت می کند. برای این کار، خیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. حالا عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند. سپس صورتتان را با یک حوله خشک تمیز کنید.

ترکیب خیار و عسل را با نوک انگشتان، به آرامی و به صورت دایره ای روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک صورت خیار و عسل به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی صورتتان بماند.

در پایان، صورت خود را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید و با حوله ای نرم و تمیز خشک کنید. اگر جنس پوست تان خشک است، پس از استفاده از ماسک، یک قطره روغن زیتون را روی پوست صورت تان بمالید تا مرطوب شود.

چشم به عنوان بخشی از صورت، در زیبایی و شادابی چهره شما موثر است. برای این منظور وقتی با کمک ماسک‌های گیاهی به آب‌رسانی و غذارسانی پوست‌تان می‌پردازید با ماسک خیار و ماست نیز به جوانسازی و نشاط پوست دور چشم و عضلات آن کمک کنید. برای تهیه این ماسک، یک چهارم خیار را با ماست و ۲ قاشق جو پخته مخلوط کنید.

ماسک صورت خیار

طرز تهیه :‌ برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه این ماسک حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده کنید. کافی است پوست خیار را رنده کرده و با گلیسیرین مخلوط کنید. 

اگر به دنبال ماسکی برای رفع خشکی پوست هستید، از ترکیب خیار و شیر خشک استفاده کنید.

طرز تهیه: خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده‌اید را در کاسه بریزید و حلقه‌های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه‌ها برای ۲۰ دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آنها را روی پوست‌تان بچینید و ۲۰ دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید.

وقتی خیارها را از روی صورت‌تان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت‌تان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان قرار بگیرد تا اثرش را روی پوست بگذارد. سه بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید.

معجون آووکادو و خیار: ماسکی برای تغذیه پوست خشک 

آووکادو،‌ خواص بسیاری دارد. وقتی با خیار ترکیب شود، فواید بسیاری برای تغذیه پوست و آبرسانی پوست خواهد داشت.

طرز تهیه: آووکادو و خیار را درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته و عسل و ماست را به آنها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به خوبی با هم مخلوط شده و ماده نرم و یکدستی حاصل شود.

این ماسک را روی پوست صورت و گردن (بجز اطراف چشم ها) به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده و بعد با آب ولرم می شوییم. این ماسک عمیقا پوست را تمیز و تغذیه کرده و منافذ بزرگ پوست را پاکسازی می کند. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید. اگر پوست چرب دارید، از این ماسک طبیعی برای حل مشکلاتتان استفاده کنید. یک عدد سفیده تخم مرغ  و چایخوری آبلیمو و نعناع را نیاز خواهید داشت که در دسترس همه هست.

طرز تهیه: این مواد را در مخلوط کن ریخته، هم بزنید تا به شکل پوره در آید، آنگاه آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. این مخلوط را به استثنای چشم و نواحی اطراف آن، با دقت و به آرامی روی صورت خود بمالید.

حدود ۱۵ دقیقه صبر کرده، سپس آن را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. با استفاده از این ماسک، پوست صورت از چربی های اضافه پاک شده، صاف، یکدست و لطیف می گردد.

برای جوانسازی و افزایش شادابی پوست‌تان در مدت زمانی کوتاه چاره‌ای ندارید جز آنکه ماسک خیار و آووکادو را با روشی جدید امتحان کنید. در بالا، درباره ماسک آووکادو صحبت کردیم. اما اینجا، ترکیبی جدید از یک ماسک طبیعی ارزشمند را معرفی می کنیم.  این ماسک در مدت زمانی کوتاه آنچنان نشاطی به پوست‌تان دهد که احساس کنید در مدت ۲۰ دقیقه، پوست شما جوان‌تر شده است.

طرز تهیه: کافیست، نصف فنجان خیار رنده شده، نصف فنجان آووکادو رنده شده، یک عدد سفیده تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری شیر تازه و پر چرب را با هم ترکیب کنید تا خمیری یک‌دست آماده شود.

خمیر تهیه شده را که سبز رنگ است روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمانی پوست‌تان را با آب سرد بشویید.

آلوورا همچون آووکادو، خواص غذایی بسیاری دارد و فواید گوناگونی  برای شادابی پوست و مو دارد. آلوورا، در ترمیم پوست و محافظت از آن در برابر علائم پیری زودرس بسیار موثر است. ماسک خیار و آلوورا سرشار از آنتی اکسیدان است. این ماسک صورت خیار، چین و چروک و خطوط ریز روی پوست که به دلیل افزایش سن پدید آمده اند را کاهش می دهد. ماسک خیار و آلوورا همچنین نقاط تیره ناشی از افزایش سن را از بین برده و بدین ترتیب از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند.

طرز تهیه: برای تهیه این ماسک، حداکثر از نصف قاشق چایخوری یا ۵ قطره آبلیمو در تهیه این ماسک استفاده کنید. زیرا مقادیر بیش از حد آن می تواند باعث سوزش و تحریک پوست شما شود. یک برگ آلوورا را از پایه قطع کرده، آن را کاملا شسته و روی یک تخته محکم قرار دهید.

پوست ضخیم بیرونی را جدا کرده و با یک قاشق ژل شفاف درون آن را خارج کنید. نصف یک خیار کوچک را پوست کنده، له کنید و با ژل آلوورا و آبلیمو به خوبی مخلوط کنید. اکنون مخلوط خیار و ژل آلوورا و آبلیمو را روی صورت خود بمالید. پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

توجه داشته باشید که ماسک خیار و آلوورا هرگز با پوست اطراف چشم و دهان تماس نداشته باشد زیرا پوست این نواحی از صورت بسیار حساس و خشک است و از آنجایی که این ماسک سفت کننده است می تواند سبب ایجاد خطوط ریز در این قسمت شود.

نکاتی درباره استفاده از ماسک صورت خیار

در معرفی ماسک های صورت بالا، توجه شما را به نکاتی جلب می کنیم:‌

۱) اگر قصد دارید که از خیاری در یخچال برای تهیه این ماسک های طبیعی استفاده کنید، حتما اجازه بدهید که دمای خیار، به دمای اتاق برسد.

۲) به منظور جلوگیری از چکیده شدن ماسک خیار روی لباس ها و کثیف شدن لباس، همواره لباس کهنه روی لباس خود قرار دهید.

۳) پیش از استفاده از هر ماسکی، ابتدا تمام مواد آرایشی، کرم و لوسیون را پاک کرده و صورت و گردن خود را با آب بشویید. در صورت لزوم می توانید از یک پاک کننده ملایم یا صابون هم استفاده کنید.

۴) به منظور اطمینان یافتن از این موضوع که ماسک صورت به لایه های عمیق تر نفوذ کرده و پوست را تغذیه کرده است، صورت را با آب گرم (و نه آب داغ) بشویید یا از بخار آب استفاده کنید تا منافذ صورت باز شوند.

۵) همواره قبل از استفاده از ماسک، صورت تان را با حوله نرم خشک کنید.

۶) به منظور کاهش پف و سیاهی دور چشم می توانید ۲ ورقه خیار تازه روی چشمان خود بگذارید.

۷) بعد از شستن ماسک می توانید با استفاده از گلاب منافذ پوست را بسته و به تازگی و شادابی مجدد آن کمک کنید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مطلب خیلی عالی بود بازم از این مطالب بذارید واسه خانومها??

بسیار عالی و کاربردی ???

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

ماسک صورت خیار
ماسک صورت خیار
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *