رسالة المنظمة (بالإنجليزية: Mission Statement) هي بيان مقتضب مكتوب يوضح الهدف من الشركة أو المؤسسة. ومن الناحية المثالية، تقوم رسالة المنظمة بتوجيه أنشطة المنظمة، وتحديد هدفها الرئيسي، وتوفير الإحساس بالاتجاه، وتوجيه عملية صنع القرار على جميع مستويات الإدارة.
يمكن لرسالة المنظمة أن تستخدم في حل الخلافات بين أصحاب المصالح التجارية. ويدخل في أصحاب المصلحة: الموظفين – بما في ذلك من المديرين والمديرين التنفيذيين – والمساهمين ومجلس الإدارة والعملاء والموردين والموزعين والدائنين والحكومات (المحلية والدولية والاتحادية، الخ)، والنقابات، والمنافسين، والمنظمات غير الحكومية، وعامة الجمهور. ويؤثر أصحاب المصلحة ويتأثرون باستراتيجيات للمنظمة.
ووفقا لفيرن ماكجينز، ينبغي أن تكون الرسالة:
بعض رسائل المنظمات تكون معقدة وطويلة وواسعة جدا، على سبيل المثال :
ماموریت
وفي المقابل، بعض رسائل المنظمات تكون بسيطة ومباشرة، على سبيل المثال :
والمثال النموذجي لرسائل المنظمات هو ما ورد في ديباجة دستور الولايات المتحدة :
یکی از نخستین گامهای برنامه ریزی استراتژیک این است که بیانیه ماموریت (Mission Statement) کسب و کار را تهیه و تنظیم کنید. در واقع، اغلب سندهای استراتژیک، با بیانیه ماموریت آغاز میشوند.
تا به حال چند نمونه بیانیه ماموریت دیدهاید؟ قاعدتاً نمونههای فراوانی به چشمتان خورده است.
شاید این بیانیهها در قابهای زیبا و شکیل، آویخته بر دیوار ادارهها و شرکتها به چشمتان خورده باشد. شاید هم، دیده باشید که بعضی شرکتها، یک دفترچه را به عنوان سند استراتژی تنظیم میکنند و بخشی از آن را به «بیانیه ماموریت» اختصاص میدهند. حتی ممکن است خودتان در تدوین و نوشتن بیانیه ماموریت مشارکت کرده باشید.
همین مسئله باعث میشود که حرف زدن از بیانیه مأموریت دشوار باشد. به نظر میرسد که همه کمابیش با روش تدوین بیانیه ماموریت آشنا هستیم و نیازی نمیبینیم که در این زمینه، حرف بیشتری بخوانیم و بشنویم.
ضمن اینکه اگر هم در نوشتن بیانیه مشکل داشته باشیم، با جستجو در گوگل به سادگی میتوانیم نمونههای فراوانی از بیانیه های ماموریت را پیدا کنیم و از آنها الهام بگیریم.
ماموریت
اما مشکل اینجاست که حتی بعضی شرکتهای بزرگ هم در نوشتن بیانیه ماموریت ضعیف هستند.
در برخی از شرکتهای بزرگ، آنچه به عنوان ماموریت یا چشم انداز نوشته میشود، صرفاً یک متن رسمی بیاستفاده است که بیشتر از یک سند تزئینی کاربردی ندارد.
به مأموریت مایکروسافت توجه کنید: «ما میخواهیم هر فرد و سازمانی روی این کرهی خاکی را توانمندتر سازیم تا دستاوردهای بیشتری کسب کنند.»
اگر به شما گفته نمیشد که این مأموریت مایکروسافت است، آیا میتوانستید حدس بزنید که با چه کسب و کاری طرف هستید؟ آیا این مأموریت نمیتوانست مربوط به یک شرکت مشاوره مدیریت مثلاً مکنزی (McKinsey) یا دیلویت (Deloitte) باشد؟
نوشتن بیانیه ماموریت، چندان ساده نیست. خصوصاً اگر قصد داشته باشید واقعاً به آن وفادار باشید و کاربرد بیانیه ماموریتتان صرفاً برای وبسایت و کاتالوگ شرکتتان محدود نشود.
این بیانیه باید در بزنگاهها و دوراهیهای دشوار تصمیمگیری، به کمکتان بیاید و نجاتتان بدهد. اگر انتظار کمتری از بیانیه ماموریت دارید، میتوانید بیانیه یک شرکت دیگر را کپی کرده و با کمی تغییر، به نام خودتان منتشر کنید.
برای اینکه درک بهتری از چارچوب بیانیه ماموریت داشته باشید، بهتر است با تاریخچه مطرح شدن این مفهوم آشنا شوید.
مثل بسیاری از مفاهیم مدیریت مدرن، اهمیت تعریف ماموریت را هم پیتر دراکر برای نخستین بار مطرح کرد.
او در سال ۱۹۷۳ در کتاب کلاسیک خود با عنوان «مدیریت: وظایف، مسئولیتها و روشها» به نکتهی زیر اشاره کرد:
با وجودی که تأکید دراکر بر اهمیت مأموریت کسب و کار به نیم قرن پیش باز میگردد، اما تنها حدود سه دهه است که بحث تدوین ماموریت برای کسب و کار، به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است.
در این زمینه منابع فراوانی وجود دارد. در واقع کمتر کتابی در حوزهی مدیریت استراتژیک میبینید که به این موضوع نپرداخته باشد. اما در اینجا میخواهیم صرفاً به چند مورد از منابع اصلی – که دیگران هم از آنها بهره میبرند – اشاره کنیم:
ما در این درس، حرفها و تحلیلها و مطالعات این سه گروه را کنار هم میگذاریم تا مفهوم بیانیه ماموریت و نحوه نوشتن آن برای شما واضحتر شود.
دسترسی کامل به مجموعه درسهای استراتژی و تفکر استراتژیک برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است.
با عضویت ویژهی متمم، علاوه بر دسترسی به این درسها، به درسهای متنوع دیگری نیز دسترسی خواهید داشت که میتوانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:
فهرست درسهای متمم
البته از میان درسها و مطالب مطرح شده، شاید بهتر باشد ابتدا مطالعهی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:
مدل ذهنی | تفکر سیستمی
تفکر استراتژیک | تصمیم گیری
دوره MBA (پیگیری منظم مجموعه درسها)
تمرین و مشارکت در بحث
بیانیه ماموریت یکی از کسب و کارهای ایرانی را انتخاب و نقل کنید. سپس توضیح دهید که آن بیانیه در چه زمینههایی جای بهبود دارد.
ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری استراتژی کسب و کار به شما پیشنهاد میکند:
متمم مخففِ محل توسعه مهارتهای من است؛ یک فضای آموزشی آنلاین برای بحثهای مهارتی و مدیریتی.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهی درباره متمم مراجعه کنید.
ما برای هر یک از درسهای متمم، یک نقشه راه داریم که به یادگیری آن درس کمک میکند.
میتوانید با مراجعه به صفحه نقشه راه یادگیری، عنوان درسهای مختلف متمم را ببینید.
همچنین میتوانید دوره MBA متمم را ببینید.
شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. اما به چیزی در حدود نصف درسهای متمم دسترسی خواهید داشت.
پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به کاربر ویژه تبدیل شوید.
ماموریت
اعتبار را میتوانید به صورت ماهیانه (۳۷ هزار تومان)، فصلی (۹۵ هزار تومان)، نیمسال (۱۶۰ هزار تومان) و یکساله (۲۸۰ هزار تومان) بخرید.
برای اطلاعات بیشتر لطفاً به صفحهی ثبت نام مراجعه کنید.
مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.
ثبتنام | اطلاعات بیشتر فهرست درسهای متمم
من برای تمرین این درس به سراغ بیانیه ماموریت فروشگاه های زنجیره ای رفاه رفتم:
بیانیه ماموریت رفاه: رسالت ما ایجاد تجربه خرید متمایز برای مشتریان از طریق مدلهای نوین خردهفروشی و فراهم نمودن مناسبترین قیمت، کیفیت و تنوع محصول است.
رفاه خود را یک فروشگاه خرده فروشی می داند که می خواهد تجربه خرید متمایز برای مشتریان خود فرآهم کند. به خوبی در بیانیه ماموریت رفاه مشخص شده است که این موضوع از چه روشی حاصل می شود:
-مدل های نوین خرده فروشی
– مناسب ترین قیمت
– مناسب ترین کیفیت
– متنوع ترین محصولات
با توجه به برداشت هایم از این درس، بهتر بود در بیانیه ماموریت خود در خصوص موارد زیر نیز توضیحاتی ارائه می کرد:
بازار هدف (رفاه کدام دسته از افراد را مشتریان خود می داند؟)
در زمینه رشد و سودآوری چه دغدغه ای دارد؟
به چه فلسفه ای، به کدام اولویت و ارزش هایی وفادار است؟
جایگاه کارکنان فروشگاه های رفاه در این مجموعه چگونه تعریف می شود؟
به نظر من در حال حاضر رفاه تمرکز خود را معطوف به تحقق بخشیدن به “مناسب ترین قیمت” کرده است.
تنوع محصولات قدری در عمل مغفول مانده است.
شناسه کاربری:
پسورد:
نام و نام خانوادگی
شناسه کاربری:
ایمیل:
پسورد:
لطفا معادله زیر را تکمیل نمایید:
1 − = هیچ
شناسه کاربری یا ایمیل خود را وارد نمایید.در صورت صحیح بودن، پسورد جدید به ایمیلتان ارسال خواهد شد
شناسه کاربری یا ایمیل:
بیانیه مأموریت (به انگلیسی: mission statement) سند تدوینشدهای است که اهداف باثبات و منحصر به فرد سازمان را تعریف میکند: اینکه چرا سازمان وجود دارد، اهداف آن چیست، میخواهد به چه چیزی برسد. اینها برخی سؤالات اساسی هستند که بیانیه مأموریت قصد دارد پاسخ دهد.[۱] بیانیه مأموریت در برگیرنده اهداف، ارزشها، عقاید، و مزیت رقابتی سازمان است.[۲] در واقع بیانیه مأموریت ابزار اولیه مورد نیاز مدیران است[۳]؛ که راهنمای عمل سازمان محسوب میشود.[۴]
در ادبیات مدیریت، نیاز به داشتن بیانیه مأموریت برای سازمان قدمتی تاریخی دارد.[۵] در آغاز دهه ۷۰ اولین بار پیتر دراکر از این اصطلاح استفاده کرد و از آن پس محققان بسیاری بر روی این مفهوم تمرکز کردند.[۳]
در تدوین بیانیه مأموریت باید به نکات زیر توجه شود:
در عین حال بیانیه مأموریت:
مأموریت سازمانها، از نظر حجم، محتوا، شکل و پرداختن به جزئیات با هم متفاوتاند.[۱۶] هر یک از کارشناسان و افراد صاحب نظر در مدیریت استراتژیک بنا به نظر خود اجزای خاصی را برای بیانیه مأموریت در نظر گرفتهاند.
طبق برخی مطالعات مشاهده در بیانیه مأموریت چند سازمان، اغلب در بیانیه مأموریت خود به اجزای زیر اشاره کردهاند:
مأموریت ممکن است به یکی از موارد زیر اشاره داشته باشد:
بیانیه مأموریت سند تدوینشدهای است که اهداف باثبات و منحصر به فرد سازمان را تعریف میکند: اینکه چرا سازمان وجود دارد، اهداف آن چیست، میخواهد به چه چیزی برسد. اینها برخی سؤالات اساسی هستند که بیانیه مأموریت قصد دارد پاسخ دهد. بیانیه مأموریت در برگیرنده اهداف، ارزشها، عقاید، و مزیت رقابتی سازمان است. در واقع بیانیه مأموریت ابزار اولیه مورد نیاز مدیران است که راهنمای عمل سازمان محسوب میشود.
بیانیه ماموریت یا mission statement توصیف مختصری است از چرایی وجودِ یک شرکت یا سازمان غیرانتفاعی. در یک تا سه جمله، توضیح میدهد شرکت چه میکند، به چه کسی خدمت رسانی میکند، و چه چیزی آن را از رقبا متمایز میکند. از آن برای تمرکز، جهت دهی، و الهام بخشی به کارکنان استفاده میشود در حالیکه به مشتریان یا ارباب رجوع میگوید از آن کسب و کار چه انتظاری داشته باشند.
در عین حال بیانیه مأموریت:
مأموریت سازمانها، از نظر حجم، محتوا، شکل و پرداختن به جزئیات با هم متفاوتاند. هر یک از کارشناسان و افراد صاحب نظر در مدیریت استراتژیک بنا به نظر خود اجزای خاصی را برای بیانیه مأموریت در نظر گرفتهاند. طبق برخی مطالعات مشاهده در بیانیه مأموریت چند سازمان، اغلب در بیانیه مأموریت خود به اجزای زیر اشاره کردهاند:
امروزه برترین شرکتهای جهان تلاش میکنند بیانیه مأموریت خود را بر اساس مسئولیتها و محدودهی فعالیتهای اجتماعی و اخلاقی تعریف کنند. اما چرا یک شرکت باید در اجرای پروسههای تولیدی و سازمانی به اخلاقیات پایبند باشد و کارمندان خود را به مشارکت در امور اجتماعی تشویق کند؟ یکی از دلایل مهم چنین سیاستهایی، این است که روشها و فرآیندهای غیر اخلاقی (هرچند غیر قانونی نباشند) به اعتمادی که بین مشتریان و شرکت وجود دارد، آسیب میرساند و بالطبع مانع از ایجاد روابط بلندمدت و وفاداری مشتریان میشود. فقدان اعتماد نیز به کاهش فروش و سودآوری شرکت منجر خواهد شد.
ماموریت
گرچه همهی تولیدکنندگان و فروشندگانی که در یک بازار رقابتی حضور دارند، ممکن است به ارزشهای اخلاقی یکسانی اعتقاد نداشته باشند؛ ولی مدیران بازاریابی بهخوبی میدانند که اگر برخلاف هنجارهای ارزشی عمل کنند، روابط بلندمدت کسبوکار را از دست میدهند.
چگونه از بیانیه ماموریت استفاده کنیم؟
این که چگونه از بیانیه استفاده میشود به اندازه و ماهیت کسب و کار بستگی دارد. کسب و کارهای کوچکتر ممکن است آن را هر جایی که کارکنان بتوانند ببینند پست بگذارند یا آن را در اسکرینسیورِ رایانه به عنوان یک یادآورد همیشگی جای بدهند. بعضی از شرکتها آن را در مواد بازاریابی به اشتراک میگذارند- روی وبگاه، در توصیف شرکت در تاریخچهی بازاریابی، و در تبلیغات.
با وجود این، چگونگی استفاده از آن اهمیت کمتری دارد از این که آیا آن بیانیه درست و واقعگرایانه است، و این که آیا کارکنان و مدیریت از آن به عنوان راهنمای استراتژی و تصمیمات استفاده میکنند یا خیر.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
دیدگاه
نام *
ایمیل *
وب سایت
ماموریت ما، انجام پژوهش، توسعه، آموزش و ارائه خدمات در حوزه مهندسی مواد است. این ماموریت با
اجرای پژوهش، توسعه، آموزش و ارايه خدمات در زمینه فلزات،
پلیمرها، سرامیک ها،كامپوزيت ها، نانو مواد و مواد پيشرفته تحقق می یابد. حیطه فعالیت ما
تامین نیازهای داخلی ایران است و همزمان از فرصت حضور در بازار جهانی استقبال می کنیم.
مشتریان ما شرکت هایی هستند که به هر شکل ممکن با علم و مهندسی مواد مرتبط می شوند.
قصد نهایی ماموریت ما، خلق ارزش برای همه ذینفعان و توسعه پایدار برای کشورمان ایران است.
چشم انداز ما، مطرح شدن به عنوان یکی از برترین شرکت هایی است که در حوزه علم و مهندسی مواد به امر پژوهش، توسعه، آموزش و ارائه خدمات اشتغال دارند.
– ارائه خدمات و محصولات با کیفیت عالی
– ایجاد ارتباط تنگاتنگ و عمیق
– درک نیازها و خواسته های حال و آینده آنان
– ایجاد حس مسئولیت و پاسخگویی در قبال آنان
سیستم ها و فرایندهای کارا، اثربخش و مبتنی براستانداردهای ملی و بین المللی و قوانین و مقررات، جاری کننده خط مشی ها،
راهبردها و تصمیمات سازمان در دستیابی به نتایج درخشان وخلق ارزش های پایدار برای ذینفعان هستند. ایجاد، یکپارچه سازی، حفظ و بهبود مستمر سیستم ها و فرایندهای مرکز پژوهش متالورژی رازی، یکی از اصلی ترین ارزش های ما است.
کارکنان مرکز پژوهش متالورژی رازی مهمترین سرمایه های مادی و معنوی ما هستند. با کسب مشارکت، تفویض اختیار، توانمندسازی، ترویج نوآوری و خلاقیت و ایجاد حس مسئولیت پذیری در قبال مشتریان و جامعه، فضای کاری مملو از آرامش، جذابیت، بهره وری، خلاقیت، نوآوری، ایمنی و اعتماد خلق می کنیم تا ما را
در دستیابی به چشم انداز و اهداف یاری رساند.
ماموریت
آفرینش ثروت های مادی، معنوی و کسب سود عادلانه با رعایت خط مشی اخلاقی شرکت، موفقیت ما را در سفر تعالی تضمین می کند و باعث کارآفرینی، رشد و گسترش کسب و کار و خلق ارزش های پایدار برای همه ذینفعان خواهد شد.
ترویج فرهنگ تعالی و پایبندی به اخلاق مهندسی، یکی از ارزشهای اساسی سازمان ما است. با تبلیغ، ترویج و اجرای خطمشي اخلاقی سازمان و پایبندی به محتوای آن در فعالیت های روزمره ، در جهت دستیابی به چشم انداز و اهداف تعیین شده حرکت ميكنيم.
دستیابی به دانش و فناوری های نو، سازمان ما را در حرکت به سوی تعالی توانمند می سازد. با مدیریت خلاقانه این منابع، محصولات و خدمات خود را سریع تر، بهتر، ارزان تر و آسان تر به مشتریان ارائه می کنیم و برای همه ذینفعان نتایج درخشان و ارزش های پایدار خلق می نماييم.
1. ایجاد محیطی سرشار از سلامتی، آرامش، انگیزه، نشاط، امنیت و عشق به کار
2. ایجاد ارزشهای متوازن و پایدار برای همه ذینفعان
3. قرار گرفتن در مجموعه مراکز پژوهشی برتر جهان
4. تبدیل شدن به سازمانی یادگیرنده و یاددهنده
5. افزایش سهم بازار، رشد فروش و رشد حاشیه سود
1. انجام صحیح و دقیق فعالیت ها QP
2. انجام بهنگام و طبق تعهدات فعالیتهای جاری مرکز پژوهش متالورژی رازی DP
3. بهبود مستمر و دستیابی به بودجه تعهد شده BP
4. ساماندهی محیط کار HKP
5. کاهش حوادث و بیماریهای شغلی HSEP
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز پژوهش متالورژی رازی می باشد.
بیانیه ماموریت توصیفی است از اینکه سازمان در واقع چکار میکند،تجارت آن چیست و چرا اینکار را انجام میدهد.
ماموریت یک سازمان فلسفه وجودی و چرایی فعالیت آن است. هرسازمانی در پاسخ به یک سری نیاز ایجاد می شود و هدف آن رفع آن نیاز می باشد بنابراین قبل از هر اقدام باید مشخص شود پاسخگویی به چه نیازهایی منجر به تشکیل سازمان گردیده است
. به عبارتی بیانیه ماموریت سازمان جمله یا عبارتی است که بوسیله آن مقصود یک سازمان از مقصود سازمان مشابه متمایز می شود و آن بیان کننده علت وفسفه وجودی یک سازمان است و به سوالات زير پاسخ مي دهد:
ماموریت
بنابراین ماموریت سازمان دلیل وجودی آن است یعنی سازمان برای چه بوجود آمده است ،
دراکر می گوید طرح این پرسش«فعالیت ما چیست؟» مترادف با پرسش «ماموریت ما چیست؟» است همچنین می افزاید یک سازمان برای تهیه بیانیه ماموریت لازم است سوالات زیر را مطرح کند
۱-کسب وکار ما چیست؟
۲-مشتریان ما کیستند؟
۳-ارزش هایی که ما به مشتریان عرضه می کنیم ، چیست؟
۴-کسب و کار ما در آینده چیست؟
۵-کسب و کار ما درآینده چه باید باشد؟
بیانیه ماموریت از ابزارهای مهم در مدیریت استراتژیک اثربخش است زیرا تاثیر زیادی در عملکرد منسجم ، یکپارچه و هم افزای افراد و بخش های مختلف سازمانی دارد به نحوی که موجب می شود انرژی ، منابع و امکانات و قابلیت های سازمان برای تامین اهداف استراتژیک متمرکز شود
ایجاد حس یک رسالت خطیرو ایجاد انگیزه فعالیت
همسونمودن اهداف سازمان در جهت نیازهای جامعه
ایجاد رابطه احساسی-عاطفی
تعیین موضوعات و چالش های استراتژی
ارایه تصویری روشن از سازمان به جامعه و کسب مشروعیت ایجاد و ادامه حیات سازمان
[1]
Often called the “credo”, “philosophy”, “core values” or “our aspirations”, organization’s mission is the statement that defines its core purpose or reason for being. [2] It tells who a company is and what it does. According to P. Drucker, often called the father of modern management, a mission is the primary guidance in creating plans, strategies or making daily decisions. It is an important communication tool that conveys information about organization’s products, services, targeted customers, geographic markets, philosophies, values and plans for future growth to all of its stakeholders. In other words, every major reason why company exists must be reflected in its mission, so any employee, supplier, customer or community would understand the driving force behind organization’s operations.
There are two types of statements:[1]
For a mission to be effective it must include the following 9 components:[2]
Many studies have been conducted to find out if having and communicating mission statement helps an organization to achieve higher performance.[3] The results were mixed. Some studies found positive relationship between written statements and higher organizational performance, while other studies found none or even negative relationship. One of the reasons might be that most of the companies create mission statement only because it’s fashionable to do so and little effort is made to actually communicate that mission to its stakeholders. David[2] argues that if an organization constantly revises its mission and treats it as a living document, it achieves higher performance than its competitors. Nonetheless, all of the authors agree that mission brings the following benefits[3][4]:
Creating a mission statement is an important first step in clearly identifying your business’ reason for being. It’s hard to do it right. Therefore, we identified these steps and guidelines to help you write an effective statement.
Step 1. Gather a team of managers, employees and shareholders. Mission is the statement that must be understood by employees of all levels. Involving more people will let you find out how each of them sees an organization and its core purpose. In addition, employees will support organization’s mission more if they will be involved in the process of creating it.
Step 2. Answer all 9 questions for effective mission. Many practitioners and academics agree that a comprehensive statement must include all 9 components. Only then creating a mission can benefit a company. At this stage, try to honestly answer all the questions and identify your customers, markets, values etc. It may take a lot of time but it’s worth it.
Step 3. Find the best combination. Collect the answers from everyone and try to combine one mission statement out of them. During this step, you can make sure that everyone understands company’s reason for being and there are no conflicting views left.
Following guidelines (all taken from various studies) should also be helpful in writing an effective mission statement:
NOTE! Every mission must be communicated to organization’s stakeholders to have any positive impact.It must be constantly revised and adjusted to meet any changing situation.
ماموریت
Back to top
0) { $(“.page-node-type-publication img.image_in_text”).remove();}
$(‘.node.text_with_summary a:not([href^=”http://”]):not([href^=”https://”]):not([href^=”mailto:”]):not([href^=”/”])’).each( function(){
$(this).attr(‘href’, ‘/’ + $(this).attr(‘href’));
});
$(“.sidebar-first .parent.menu-item–active-trail ul”).addClass(“hide-menu”);
$(“.sidebar-first a.is-active”).parents().addClass(“show-menu”);
$(“.sidebar-first a.is-active”).parents().removeClass(“hide-menu”);
$(“.sidebar-first a.is-active”).next().addClass(“show-menu”);
$(“.sidebar-first a.is-active”).next().removeClass(“hide-menu”);
$(“.sidebar-first .parent span”).click(function() {
if ($(this).parents(‘li.parent’).find(“ul”).is(‘:visible’)) {
$(this).next().children().find(‘ul’).removeClass(“show-menu”);
$(this).next().children().find(‘ul’).addClass(“hide-menu”);
}
else {
if($(this).parent().parent().parent().hasClass(‘menu-item–expanded’) == false){
$(this).parents(‘li.parent’).find(“ul”).removeClass(“show-menu”);
$(this).parents(‘li.parent’).find(“ul”).addClass(“hide-menu”);
}
else{
if ($(this).parents(‘li.parent’).find(“ul”).is(‘:visible’)) {
$(this).parents().removeClass(“show-menu”);
$(this).parents().addClass(“hide-menu”);
$(this).next().addClass(“hide-menu”);
$(this).next().removeClass(“show-menu”);
}
else{
$(this).parents().removeClass(“hide-menu”);
$(this).parents().addClass(“show-menu”);
$(this).next().addClass(“show-menu”);
$(this).next().removeClass(“hide-menu”);
}
}
}
});
window.setTimeout(function () {
$len1 = $(‘.block-local-tasks-block ul li a:contains(“Edit”)’).length;
$len2 = $(‘.block-local-tasks-block ul li a:contains(“Editar”)’).length;
$len3 = $(‘.block-local-tasks-block ul li a:contains(“Modifier”)’).length;
$len4 = $(‘.block-local-tasks-block ul li a:contains(“Редактировать”)’).length;
$len5 = $(‘.block-local-tasks-block ul li a:contains(“تحرير”)’).length;
if($len1 <= 0 && $len2 <= 0 && $len3 <= 0 && $len4 <= 0 && $len5 0){
if ($(‘#docstable’).length > 0){
$(‘#docstable’).siblings().hide();
$(‘#docstable’).siblings().eq(0).show();
}
//$( “.cnt00” ).hide();
$( “.cnt00” ).each(function( index ) {
// $( this ).show();
});
}
if ($(‘.evnsections’).length > 0){
const queryString = window.location.search;
const urlParams = new URLSearchParams(queryString);
const openedacc = urlParams.get(‘accordion’);
openedefault = $(‘.openedefault’).length;
if(!openedacc && openedefault){
$(“.openedefault”).parent().click();
}
}
});
if ($(‘#block-naturalgas’).length){
$(‘.typo3content’).html(“
- UNECE
- Sustainable Energy
- Natural Gas”);
}
if ($(‘#block-technicalcooperation’).length){
$(‘.typo3content’).html(“- UNECE
- Technical Cooperation”);
}
if ($(‘#block-uncooperationintheuneceregion’).length){
$(‘.typo3content’).html(“- UNECE
- UN Cooperation in the UNECE Region”);
}
if ($(‘#block-unroadsafetyfund’).length){
$(‘.typo3content’).html(“- UNECE
- UN Road Safety Fund”);
}
if ($(‘#block-speca’).length){
$(‘.typo3content’).html(“- UNECE
- SPECA”);
}
if ($(‘#block-workingpartywp6’).length){
$(‘.typo3content’).html(“- UNECE
- Trade
- Working Party on Regulatory Cooperation and Standardization Policies (WP.6)”);
}
});//–>
*/
The United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) was set up in 1947 by ECOSOC. It is one of five regional commissions of the United Nations. The others are the :
UNECE’s major aim is to promote pan-European economic integration. UNECE includes 56 member States in Europe, North America and Asia. However, all interested United Nations member States may participate in the work of UNECE. Over 70 international professional organizations and other non-governmental organizations take part in UNECE activities.
UNECE’s terms of reference have been defined by ECOSOC.
ماموریت
UNECE contributes to enhancing the effectiveness of the United Nations through the regional implementation of outcomes of global United Nations Conferences and Summits. It gives focus to the United Nations global mandates in the economic field, in cooperation with other global players and key stakeholders, notably the business community.
UNECE also sets out norms, standards and conventions to facilitate international cooperation within and outside the region.
PDF
0 - Trade
- SPECA”);
- UN Road Safety Fund”);
- UN Cooperation in the UNECE Region”);
- Technical Cooperation”);
- Sustainable Energy