متن قولنامه زمین

متن قولنامه زمین
متن قولنامه زمین

 

 

            محل امضاء و اثر انگشت فروشنده/فروشندگان                       نام و نام خانوادگی و محل امضاء و اثر انگشت شاهد نخست

            محل امضاء و اثر انگشت خریدار/خریداران                             نام و نام خانوادگی و محل امضاء و اثر انگشت شاهد دوم

 

متن قولنامه زمین

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

پاسخگوئی به سوالات حقوقی(رایگان)

 

بعضاٌ در مراجعات متعددی نیاز به در دسترس داشتن قراردادی برای خرید وفروش قطعه زمین ویلای یا زمین واقع در شهرستان که تنظیم سند به دلیل در اختیار نداشتن سوابق ثبتی نیاز به تنظیم قرارداد ویژه ای دارد احساس می گردید نمونه ای از متن این قرارداد در ذیل تنظیم گردیده است.

به نام خدا

قرارداد خرید ملک

متن قولنامه زمین

ماده۱-طرفین قرارداد:

این قرارداد فی مابین فی مابین آقای/خانم                 فرزند               به شماره شناسنامه                 کدملی                     بنشانی:                                                       بعنوان فروشنده و آقای/خانم         فرزند           به شماره شناسنامه                             کدملی                       بنشانی:                                                                   بعنوان خریدار منعقد و کلیه شرایط آن فی مابین طرفین لازم الاتباع است.

ماده۲-موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد عبا رت است از فروش          قطعه زمین به متراژ تقریبی       مترمربع واقع شده در

دارای پلاک ثبتی     فرعی از     اصلی       بخش ثبتی       که حدود اربعه آن به شرح کروکی پیوست مشخص و به امضاء طرفین رسیده است که شمالاً       جنوباً     شرقاً    غرباً   محصور گردیده است که بر اساس آن کلیه حقوق ناشی از مالکیت فروشنده به خریدار منتقل می گرددتوصیفات واقعی و لازم در مورد مورد معامله به اطلاع خریدار رسیده است و فروشنده هیچگونه حقوقی را برای اشخاص ثالث در آن قرار نداده است وملک در رهن وتوقیف وبیع شرط نمی باشد.

مورد معامله در تاریخ                     به خریدار تحویل داده شد/می شود.

ماده۳-مبلغ قرارداد

جمعا ٌ مبلغ                       ریال از قرار متری     ریال است که مبلغ مذکور تماماٌ از سوی خریدار به فروشنده تادیه گردید و فروشنده اقرا به وصول ان می نماید /بر اساس     فقره چک به شماره های   مورخ     از حساب جاری شماره   بانک   تحویل فروشنده گردید.

ماده ۴-شروط معامله

۱-صیغه بیع قسعی فی مابین جاری شد و اسقاز کافه خیارات و غبونات از طرفین بعمل آمد وخریدار حق همه تصرف و انتفاعات را از موضوع قرارداد دارد بالخص حق اخذ پروانه ساختمانی و احداث ساختمان و… را در قطعه زمین مذکور خواهد داشت.

۲-سند قطعه زمین مذکور از سوی فروشنده بنام خریدار در تاریخ               در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم خواهد گردید/فروشنده متعهد گردید کلیه اقدامات قانونی و اداری و ثبتی لازم برای اخذ سند مالکیت را به انجام رسانیده و بنام خریدار بنماید ومتعهد است در هر زمان و مراجعی که لازم باشد من جمله جهت تفکیک مورد معامله و…حاضر و اقدام لازم را انجام دهدو هزینه های لازمه را از سوی خریدار/فروشنده تامین خواهد گردید.

۳-در صورتی که بر اثر انطباق موضوع معامله با مشخصات ثبتی پلاک مورد معامله تغییر یابد نیازی به اجرای صیغه بیع جدیدی نمی باشد . بطور ضمنی خریدار وکیل است تا نسبت به اصلاح پلاک اقدام لازمه را انجام دهد.

۴-ملک مذکور دارای راه              متری از سمت           ان می باشد که این راه از سوی       احداث گردیده و متعلق به این ملک می باشد.

۵-مساحت وحدود ملک تقریبی است و توابع ومتعلقات مربوطه به آن فی مابین طرفین به نحوی که رافع هرگونه اشتباهی باشد مشخص شده وچنانچه نیاز به توضیحی خاص باشد در توضیحات ذکر خواهد شد.

۶-در صورت بروز هرگونه اختلافی فی مابین خریدار و فروشنده یا بالعکس ابتدا طرفین سعی در ختم آن خواهند نمود و در غیر اینصورت مراجع قانونی نسیت به رفع اختلاف اقدام لازم را بعمل خواهند آورد.

۷-در صورتیکه ثمن معامله بصورت چک داده شده است فروشنده در صورت عدم وصول هر یک از چکها حق فسخ قرارداد را تا یکماه بعد از تاریخ برگشت خواهد داشت در اینصورت خریدار باید مورد معامله را پس از دریافت اعلام فسخ به فروشنده مسترد دارد و فروشنده نیز مکلف است کلیه ثمن دریافتی را بهمراه اصل چکهای دریافتی به خریدار عودت دهد./فروشنده حق مراجعه به خریدار و وصول چک را بهمراه خسارت مربوطه خواهد داشت.

 

این قرارداد در     نسخه واحد که دارای اعتبار واحد است تنظیم گردید در صورت الحاق و جعل در هر یک از نسخ نوشتار ممندرج در هر     نسخه ملاک عمل خواهد بود و کلیه نسخ آن اعتبار واحد دارد وبعد از امضاء برای طرفین لازم الاتباع و لازم الاجرا خواهد بود .

توضیحات لازمه:

دفتر وکالت 

 

 

خریدار                                  فروشنده                             شهود۱                                   شهود۲

 

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقیه شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

 

در هنگام تنظیم قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟|وکیل تنظیم قرارداد|وکیل قراردادها

نکات مهم تنظیم قراردادها|وکیل قرارداد|وکیل تنظیم قرارداد|وکیل خوب

معایب قراردادهای سنجشی|وکیل قرارداد|قراردادحقوقی|انواع قرارداد|وکیل خوب

با توجه به سوء استفاده برخی از وبسایت ها از نام و اعتبار «صدای وکیل»، به کلیه بازدیدکنندگان و کاربران اعلام می کنیم، «صدای وکیل» فعالیت رسمی و قانونی خود را تنها در بستر وبسایت sedayevakil.com انجام می دهد و زیر مجموعه مجموعه حقوقی صدف با نظارت وکیل دادگستری آقای علی مهاجری میباشد.از آنجا که خدمات «صدای وکیل» در این وبسایت رایگان ارائه می شود، از شما عزیزان خواهشمندیم هیچ مبلغی بابت مشاوره به وبسایت های که از نام صدای وکیل استفاده می کنند پرداخت ننمایید.لازم به ذکرست روزانه صدها مراجعه کننده با استفاده از خدمات رایگان ما (پاسخگویی تلفنی به سوالات حقوقی) راهنمایی می شوند و ما بر این باوریم که با راهنمایی خود بتوانیم قدم کوچکی برای رفع مشکلات حقوقی شما در هر نقطه از ایران باشیم.این نوید را هم می دهیم که درصدد تعقیب و پیگرد قضایی سوء استفاده کنندگان و عاملان این موضوع و ایجاد بستری امن برای شما همراهان صدای وکیل هستیم.

 

 

آدرس : تهران میدان انقلاب خیابان جمال زاده جنوبی پلاک39 ساختمان صدف طبقه دوم 

تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311                                

متن قولنامه زمین

وکیل سرپرست : 09352943060  (هزینه مشاوره 120 هزارتومان)

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدdocument.getElementById(‘cloak454ccbe917b08c13c694babd60853fa3′).innerHTML=”;var prefix=’ma’+’il’+’to’;var path=’hr’+’ef’+’=’;var addy454ccbe917b08c13c694babd60853fa3=’info’+’@’;addy454ccbe917b08c13c694babd60853fa3=addy454ccbe917b08c13c694babd60853fa3+’Sedayevakil’+’.’+’com’;var addy_text454ccbe917b08c13c694babd60853fa3=’info’+’@’+’Sedayevakil’+’.’+’com’;document.getElementById(‘cloak454ccbe917b08c13c694babd60853fa3′).innerHTML+=’‘+addy_text454ccbe917b08c13c694babd60853fa3+’‘;

صدای وکیل را در صفحات اجتماعی دنبال کنید

کلیه حقوق این وبسایت برای دارندگان آن محفوظ می باشد

طراحي و سئو وب سايت با توسط Razhur.com

آمار بازدید سایت

لطفا صفحه رو مجددا بارگذاری کنید.

ایا متن زمین قولنامه مشاعی با زمین غیر مشاعی یکی می باشد لطفا یک نمونه فرم بگذارید

اگه این سوال مشکلی داره، لطفا دلیلش رو به ما گزارش بدید.

برای تبلیغ در این جایگاه لطفا اطلاعات تماس‌تون رو وارد کنید.

درخواست شما با موفقیت ثبت شد. بزودی همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.

متن قولنامه زمین

خیر

سلام
خير
فقط شرايطي كه در قراداد لحاظ ميكنيد مشخص كننده سهم مشاع به هر مترازي كه هست از كل زمين قيد شود

سلام
خير
فقط شرايطي كه در قراداد لحاظ ميكنيد مشخص كننده سهم مشاع به هر مترازي كه هست از كل زمين قيد شو

سلام
خير
فقط شرايطي كه در قراداد لحاظ ميكنيد مشخص كننده سهم مشاع به هر مترازي كه هست از كل زمين قيد شو

خیر شرایطی که در هر قرار داد منقعد میشود تعیین کننده هستش

خیر شرایطی که در هر قرار داد منقعد میشود تعیین کننده هستش

خیر شرایطی که در هر قرار داد منقعد میشود تعیین کننده هستش

درود

دوست عزیز متنی که در تنظیم قرارداد های فروش مدنظر متصدی قرارمیگیرد, مرتبط با نوع واگذاری و نوع سند میتواند متفاوت باشد. و کلیات در تمامی مبایعه نامه ها یکی است. مثلا مبایعه نامه فروش ملک تجاری با قرارداد فروش سرقفلی متفاوت است اما کلیات یکی میباشد

بدرود

خیر به شرایطی که در قرارداد منعقد میشود تعیین کننده است

سلام
خير
فقط شرايطي كه در قراداد لحاظ ميكنيد مشخص كننده سهم مشاع به هر مترازي كه هست از كل زمين قيد شود

از اینکه در بروزرسانی ملک‌های 2نبش به ما کمک می‌کنید از شما ممنونیم. همکاران ما در حال پیگیری گزارش شما هستند.

متاسفانه سرور با خطا مواجه شد لطفا بعدا امتحان کنید

اگه این پاسخ مشکلی داره، لطفا دلیلش رو به ما گزارش بدید.

در 2نبش با اطمینان بین آگهی‌ها جست‌وجو کنید و به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید.

لطفا موبایل‌تون رو وارد کنید.

با ثبت‌نام، قوانین 2نبش رو می‌پذیرم!

قولنامه از نظر لغوی ترکیبی از دو لغت” قول” و “نامه” به معنی نوشته یا پیمان نوشته شده و یا نامه ای که حاوی یک تعهد و قبول است، از نظر اصطلاحی وعده بیع این است که فروشنده تعهد می کند که تا زمان ثبت مبیع در اسناد رسمی ، مورد بیع را به کسی نفروشد و در مقابل خریدار هم تعهد می کند که در مدت مذکور ثمن را تحویل بایع دهد و زیر قول خود نزند.

قولنامه مانند سایر قراردادهائی که طرفین برای انجام تعهدی تنظیم می کنند در دادگاه معتبر است و باید مفاد آن را اجرا کنند و به موجب آن می توان الزام (اجبار) طرفی را که از انجام تعهدش خودداری می کند را از دادگاه درخواست نمود. بدین ترتیب، اگر فروشنده از حضور در دفتر اسناد رسمی و انتقال رسمی ملک به خریدار خودداری کند خریدار می تواند از دادگاه صالح درخواست نماید تا او را برای به نام زدن سند در دفترخانه مجبور کند.

قولنامه با مبایعه نامه یا  فروش نامه تفاوت دارد، قولنامه نوشته ای است که غالبا عادی و حاکی از توافق بر واقع ساختن عقدی در مورد صحبتی که ضمانت اجراء تخلف از آن پرداخت مبانی است.این توافق مشمول ماده 10 قانونی مدنی است.در مواردی که خریدار و فروشنده قصد انجام معامله را دارند ، ولی مقدمات کار را فراهم نکرده اند. و به جهت اطمینان دو نفر با همدیگر در یک سند با نوشته عادی توافق می کنند ملک یا اموال معینی را با Dedit (مبلغ مشخصی در مدت معینی بفروشد و بخرند این تعهدنامه وعده قرارداد و یا پیش قرارداد را عرفا به آن قولنامه می گویند)یعنی به جهت اطمینان خاطر ابتدا قراردادی را می بندند و طرفین متعهد می گردند که معامله را با شرایط معین ظرف مهلت مشخص انجام دهند.هرگاه اشخاص بخواهند خانه یا ملکی یا اتومبیلی را با همدیگر معامله کنند، ابتدا بین خریدار و فروشنده قراردادی تنظیم می گردد و سپس فروشنده جهت انجام کارهای مربوطه از قیبل پرداخت عوارض و مالیات ، اخذ مجوز از شهرداری و یا …. به دنبال کارها می رود و خریدار با اطمینان بیشتر در جهت تهیه پول اقدام می کند، این قرارداد را عرفا قولنامه می نامند.قولنامه ممکن است رسمی باشد یا عادی.امتیاز قولنامه رسمی بر قولنامه عادی این است که امتیاز ذیل قولنامه رسمی از تکذیب و تردید مصون است و اگر وجه التزامی در متن قولنامه رسمی قید شده باشد، با جمع بودن شرایط خاص می توان از طریق اجرای ثبت تقاضای صدور اجرائیه کرد ولی قولنامه عادی این امتیاز را ندارد.مسئله تنظیم قولنامه از قبل تا اندازه ای مرسوم بوده ، ولی با وضع تشریفات مقرر در قانون ثبت بیشتر رایج شد.

فایل word نمونه قرارداد قولنامه

فایل pdf نمونه قرارداد قولنامه 


فایل pdf نمونه قرارداد قولنامهDownloads-icon


Downloads-icon

سایت اقدام پژوهی –  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  –  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .فایل بعد از خرید هم مستقیم دانلود می شود هم به ایمیل شما فرستاده می شود (پوشه inbox یا s pam )

3 – درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل   را بنویسید.

متن قولنامه زمین

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

نمونه قرارداد قولنامه انتقال ملك بصورت رایگان :

 

فایل ورد و قابل ویرایش  مربوط به قرارداد قولنامه انتقال ملك را می توانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود نمایید.

 

  

 

همچنین متن قرارداد بالا در زیر قرار داده شده است :

 

 

قرارداد

(قولنامه انتقال ملك)

*******

 

فروشنده: ……………………………………………………………………………..     

خريدار: ………………………………………………………………………………

مورد معامله: …………………………………………………………………………

قيمت: مبلغ ………………. ريال رايج كه مبلغ …………………… ريال از آن طي چك شماره …………………… عهده بانك ……………………. شعبه ……………….. از سوي خريدار به فروشنده به عنوان بيعانه تسليم گرديده و مابقي بها را خريدار متعهد است به هنگام تنظيم و امضاي سند رسمي انتقال ملك در دفترخانه نقدا به فروشنده بپردازد.

 

شروط:

1- تاريخ تنظيم و امضا سند رسمي انتقال ملك اين قولنامه روز ….. ماه ….. سال يكهزار و سيصد و …… شمسي مي باشد كه طرفين ملزم به حضور در دفتر خانه اسناد رسمي شماره ………………. واقع در …………………. به نشاني : ………………………………………………………………………………………………………………..

در تاريخ مزبور مي باشند.

2- تخليه و تحويل مورد معامله در تاريخ ………………………. ماه يكهزار و سيصد و ……… شمسي مي باشد كه بايد در سند رسمي موصوفه قيد و قبض تخليه و تحويل از سوي دفترخانه صادر گردد و در صورت عدم تخليه و تحويل به موقع مورد معامله، فروشنده ملزم به تاديه روزانه مبلغ ……. ريال به عنوان وجه التزام و جبران خسارات وراده به خريدار علاوه بر تخليه و تحويل مبيع مي باشد.

3- خريدار حق انتقال اين قولنامه را جزيا و يا كلا ولو بصورت صلح حقوق و يا وكالت و غيره ندارد.

4- در صورت عدم حضور خريدار در دفترخانه فوق در آن تاريخ جهت تنظيم و امضا سند رسمي مربوطه و عدم تاديه مابقي ثمن معامله بطور نقد در همان تاريخ، به منزله تخلف خريدار تلقي گرديده و ضمن كان لم يكن شدن اين قولنامه، فروشنده حق دارد بيعانه دريافتي مذكور را به عنوان مجه التزام به نفع شخص خود برداشت نمايد و خريدار در اين صورت حق بدان ندارد.

5- عدم حضور فروشنده در تاريخ مذكور در دفترخانه موصوفه براي تنظيم و امضا سند ذكر شده به منزله تخلف فروشنده محسوب گرديده و فروشنده ملتزم است در اين صورت علاوه بر رد مبلغ دريافتي بيعانه فوق نيز مبلغي معادل بيعانه فوق الذكر به عنوان وجه التزام به خريدار بپردازد.

6- ملاك عدم حضور هر يك جهت انجام تعهدات متن، گواهي دفترخانه مذكور خواهد بود.

7- تاديه ماليات ها اعم از ماليات نقل و انتقال و غيره و عوارض شهرداري و بيمه به عده فروشنده است و هزينه هاي محضر اعم از حق الثبت و حق التحرير و بهاي اوراق رسمي مربوطه و احتمالا پاداش كاركنان دفتر خانه بعهده طرفين و بالمناصفه مي باشد.

8- در صورت بروز قوه قاهره(فرس ماژور) موثر در تاخير تحصيل گواهي هاي مالياتي، استعلام ثبت و نوسازي و بيمه و احتمالا پيان كار يا عدم خلاف و تمديديه هاي آن كه مورد تعهد فروشنده است با اخذ گواهي هاي مربوط علت قانوني تاخير آن از مراجع صادر كننده آن گواهي ها و با اعلام قبلي رسمي فروشنده به خريدار وقت حضور موضوع شرط اول و بالطبيعه وقت تخليه و تحويل موضوع شرط دوم بالا بهمان ميزان افزوده خواهد شد.

9- اين قولنامه در 2 نسخه متحدالمتن و الاعتبار تنظيم و پس از امضا بين طرفين مباده گرديده است.

 

 

 

محل امضاي فروشنده                        محل امضاي خريدار

متن قولنامه زمین

 

 

 

محل امضاي شاهدين:

1-

2-

 

همچینن می توانید از سایر فرم های قرارداد از لینک های زیر استفاده کنید :

 

 

 

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این
سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل
شما  فرستاده می شود .

سایت آموزش و پرورش

رتبه الکسا سایت

ویکی پدیا

معلم سایت

از اينکه به سايت ما آمده ايد بسيار خوشحاليم. به دليل بروز بودن سايت لطفا از صفحات ديگر هم بازديد نماييد.


قولنامه زمین pdfDownloads-icon


متن قولنامه زمین کشاورزی pdfDownloads-icon

نحوه نوشتن قولنامه ملک و زمین

همانطور که در مطالب پیشین نیز به آن اشاره شده است، قولنامه عبارت است از سندی که به واسطه آن خریدار و فروشنده ، قبل از اقدام به انتقال سند، در رابطه با موضوع مورد معامله، با یکدیگر توافق کرده و یکسری شرایط را می پذیرند. در مطالب قبلی آموختیم که نکات مهم در نوشتن قولنامه خودرو چیست و چرا باید به آنها توجه نماییم . در این مطلب نیز قصد داریم در رابطه با چگونگی نوشتن قولنامه ملک و زمین صحبت کرده و یکسری نکات بسیار مهم در این سند را که گاها مورد غفلت واقع میشوند را یاد آوری نماییم.

نوشتن قولنامه به طورکلی دارای یک اصول و قواعد خاصی است که عدم رعایت آن، باعث از چهارچوب خارج شدن سند مربوطه و درنتیجه عدم ارزش لازم ، برای مراجع قضایی می شود. درنتیجه باید به این نکته توجه کنیم که قولنامه ملکی زمین و خانه را باید با دقت فراوان و دقیقا درچهار چوب رسمی آن نگارش کنیم تا در آینده و در اثر اختلافات احتمالی، برای مراجع قضایی ابهامی به وجود نیاید.

قولنامه ملک و املاک معمولا دارایی کسری بندهایی است که در سایر قولنامه ها رویت نمی شود و ما در اینجا به دنبال بازگو کردن و یادآوری این موارد هستیم که معمولا به دلیل ناآگاهی فراموش شده و درنتیجه باعث به وجودآمدن اختلافات متعدد، میان فروشنده و خریدار می گردد .

در ادامه تعدادی از نکات بسیار مهم را در رابطه با نحوه تنظیم قولنامه ملک و املاک ارائه داده ایم که می تواند بسیار مفید وکاربردی باشد. این نکات عبارتند از:

متن قولنامه زمین

نوشتن قولنامه ملک و املاک، یکسری قواعد دارد که باید حتما به آن توجه نمود

بنام خدا

مبایعه نامه خودرو

خریدار : نام و نام خانوادگی … نام پدر …. شماره شناسنامه …. محل صدور .. متولدسال … کد ملی … شغل… آدرس محل سکونت… شماره تلفن ..

فروشنده : نام و نام خانوادگی … نام پدر … شماره شناسنامه … محل صدور … متولد سال …. کد ملی … شغل … آدرس محل سکونت… شماره تلفن ..

مورد معامله : تمامی ششدانگ یک باب خانه/ یک دستگاه آپارتمان به مساحت …. متر مربع احداثی در پلاک ثبتی …. فرعی از …. اصلی بخش ….. به نشانی ….. با کلیه توابع و لواحق آن از هر جهت از جمله امتیازات آب، برق ، گاز و تلفن شماره ….

بهای مورد معامله : قیمت مورد معامله مبلغ ….. ریال برابر ….. تومان است که به ترتیب ذیل پرداخت می ‌شود . الف مبلغ …. ریال نقداً پرداخت شده است ( طی چک بانکی شماره …… مورخ …… حساب جاری …… بانک …… به فروشنده تحویل گردید.) به مبلغ ….. ریال باقیمانده بهای مورد معامله به هنگام تنظیم سند رسمی / تحویل/ پرداخت می ‌شود. (عدم پرداخت هریک از مبالغ فوق در موعد مقرر موجب منفسخ شدن و بی اعتباری معامله و تعلق وجوه پرداختی به فروشنده خواهد بود ، در این صورت فروشنده مختار است به لحاظ منفسخ شدن قرارداد مورد معامله را به ثالث بفروشد، با توجه به این توافق طرفین در اینصورت نیازی به رجوع به دادگاه و ابطال این قرار داد نخواهدبود.)

شرایط معامله :

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 58


جالب بود ممنون

ممنون بسیار واضح دقیق بود

ممنون برای مطلب خوبتون

سپاس

عالی بود و تاثیر گذار .

عالی بود،ممنون

عالی بود،ممنون

خیلی مسخره اس خیلی غلط املایی داره واقعا متاسفم براتون

با سلام خدمت شما دوست عزیز. بله ما خودمون از مشکل پیش آمده آگاه هستیم و این موضوع به خاطر یک کوئری اشتباه در دیتابیس پیش اومد که واقعا دیگه راه برگشتی نداشت. البته تیم ما داره به صورت دستی مطالب رو یک به یک چک می کنه تا اشکالاتی که وارد شده به مرور رفع بشه. امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات حل بشه. با تشکر از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارمندکنترل نام یک راهکار تازه برای مدیریت و نظارت بر کارمندان و بازاریابان کسب و کار های امروزی است. هدف از ایجاد و ارائه این بسته نرم افزاری، امروزی سازی شیوه های مدیریت و امکان نظارت دقیق تر بر کارمندان است. گروه برنامه نویسان کارمندکنترل با گسترش هر روزه این سامانه کوشش بر افزایش قابلیت ها، برای هر چه دقیق تر و ساده تر کردن نقش مدیریت و رسیدن به جامعه ای با سازو کار مدیریتی بهینه تر است.

تمامی حقوق برای پویش پرداز محفوظ است.

به آسانی رزرو هتل، خانه اجاره کنید

وبلاگ آدرس – اجاره خانه – سامانه اجاره خانه

با بررسی هر یک از انواع نمونه قولنامه زمین، می‌توان شاهد نکات مهمی بود. درج مشخصاتی از جمله نحوه انتقال وجه (وجه التزام)، زمان پرداخت، طریقه پرداخت ثمن و … مهم‌ترین مواردی است که در نمونه قولنامه زمین قید شده است.

خرید یا معامله انواع زمین و ملک به صورت قولنامه‌ای و بدون سند رسمی، شاید به ظاهر معامله‌ای بدون عیب و کاملا قانونی به نظر برسد، اما در حقیقت باید گفت که این‌طور نیست. قولنامه برخلاف سند رسمی، از اعتبار قانونی قطعی برخوردار نیست و این موضوع می‌تواند مشکلاتی جدی را برای طرفین معامله در حوزه ایفای تعهدات ایجاد کند. با این حال استفاده از یک نمونه قولنامه زمین می‌توانید به شما کمک کند.

مبایعه‌نامه اصطلاح حقوقی قولنامه است. تنظیم قولنامه به جهت اجرا، برخی تعهدات هم چون سایر قراردادهای دیگر بر اساس اصول و ضوابط خاصی انجام می‌گیرد. در صورت خودداری از اجرای تعهدات توسط یکی از طرفین، طرف دیگر می‌تواند الزام به اجرای تعهد انجام نشده را از سوی دادگاه درخواست نماید.

متن قولنامه زمین

قولنامه زمین که عموما توسط مشاورین املاک تنظیم می‌گردد، به عنوان “سند عادی” شناخته می‌شود. توجه به برخی نکات، موجب پیشگیری از ریسک و خطرات احتمالی در آینده پس از تنظیم این سند خواهد شد. درج برخی از نکات در مفاد قولنامه، از جمله ” وجه التزام ” می‌تواند نقش مهمی در تکمیل قولنامه و همین‌طور اعتبار بخشیدن به آن داشته باشد.

پیش از تنظیم نمونه قولنامه زمین به‌صورت دست‌نویس، باید نکات مهمی را مورد توجه قرار داد. تنظیم سند زمین ملکی، قدیمی یا ارثی با در نظر داشتن این نکات می‌تواند علاوه بر تضمین تعهد برای طرفین، موجب پیشگیری از خسارت‌های مالی شود.

این نکات عبارت‌اند از:

پیش از تنظیم قولنامه، با نگاهی به نمونه قولنامه زمین قطعا می‌توان نکات مهمی را به منظور رعایت پیش‌فرض‌های قانونی دریافت کرد. از مهم‌ترین نمونه قولنامه‌های زمین، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

یکی از مسائل رایج در برخی مناطق ایران، تنظیم نمونه قولنامه زمین بدون سند است. این موضوع دربرگیرنده مشکلاتی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دعاوی ملکی اشاره کرد. عمده معاملات زمین بدون سند در شمال کشور انجام می‌گیرد.

احراز هویت واقعی شخص فروشنده از مراجع مربوطه، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از تنظیم قولنامه به آن توجه کرد. استعلام وضعیت زمین بدون سند از طریق شهرداری، بهترین گزینه برای کسب مهم‌ترین اطلاعات در این خصوص است.

با نگاهی به مفاد مندرج در نمونه قولنامه زمین می‌توان دریافت که این سند، سندی عادی است که اعتبار آن در صورت تنظیم در بنگاه‌های ملکی یا هر محیط دیگری تنها با رعایت جوانب قانونی مهم تضمین خواهد شد.

واگذاری زمین، املاک، آپارتمان، مغازه یا خودرو به ‌صورت شفاهی (توافق شفاهی) از منظر دادگاه فاقد ارزش قانونی است و تنها اسناد و مدارک موجود قابلیت استناد دارند. بر همین اساس تنظیم سند به‌صورت دست‌نویس و خام، ارزش قانونی نخواهد داشت.

معامله هر نوع زمین یا ملک در ایران به دو روش انجام می‌گیرد. سند رسمی که شامل سند شش‌دانگ، سه دانگ، تک‌برگ یا منگوله‌دار و سند عادی (قولنامه) میشود، از جمله روش‌های معامله زمین و ملک به شمار می‌رود.

در صورت وجود شرایط و محدودیت‌های قانونی جهت انتقال شش‌دانگ زمین به خریدار، معامله به صورت قولنامه‌ای منعقد می‌گردد. قرارداد واگذاری زمین با عباراتی نظیر قولنامه، بیع نامه یا مبایعه‌نامه تفاوت بسیار زیادی با واگذاری زمین به صورت قانونی (سند رسمی) دارد.

قولنامه رسمی و قولنامه عادی از انواع قولنامه به شمار می‌روند که البته نمونه قولنامه زمین رسمی امتیازات خاصی را در مقایسه با قولنامه عادی دارد. امکان ثبت تقاضای صدور اجراییه در صورت عدم پرداخت وجه التزام توسط خریدار، یکی از مهم‌ترین امتیازات قولنامه رسمی به شمار می‌رود.

با برطرف شدن محدودیت‌ها و موانعی که موجب تاخیر در تبدیل قولنامه به سند رسمی می‌شوند، امکان تنظیم این سند فراهم خواهد شد. ساخت‌وساز غیر مجاز در زمین، عوارض شهرداری و برخی محدودیت‌ها، اصلی‌ترین علت تنظیم سند عادی برای فروش زمین به شمار می‌رود.

مشخص شدن حدود پرداخت ثمن معامله در قولنامه و زمان پرداخت، از جمله مفادی است که باید به دقت آن را مورد بررسی قرار داد. تکمیل تمامی بندهای قولنامه در حضور دو شاهد انجام می‌گیرد.

نمونه قولنامه زمین که شامل مفاد و مندرجات متعددی است، باید در حضور دو شاهد و با علم به موقعیت زمین (مشاعی، غیر مشاعی، قدیمی، کشاورزی و …) بررسی گردد. پیش از تنظیم دقیق و نهایی قولنامه، لازم است تا خریدار این موارد را به دقت مورد توجه قرار دهد:

با نگاهی به ناکامی‌های متعدد در برخی معاملات زمین، باید توجه ویژه‌ای به جزئیات و نکات مهم حین تنظیم قولنامه داشت. متروکه نبودن زمین مورد معامله و حصول اطمینان از آزاد بودن سند زمین (در گرو بانک نباشد) از جمله این نکات به شمار می‌روند.

محتویات و مندرجات ذیل نمونه قولنامه زمین مشاعی و غیر مشاعی، متفاوت است. تعیین دقیق سهم هر یک از مشاع (سهم از کل زمین) اصلی‌ترین مشخصه نمونه قولنامه زمین مشاعی است.

کلیات معاملات زمین و معاملات املاک به طور دقیق یکسان هستند؛ اما نکته مهم تفاوت در جزئیات مورد معامله است. به طور مثال در مورد معامله املاک تجاری و انتقال سرقفلی، تمامی کلیات معامله یکسان است.

نمونه قولنامه زمین شامل مواد متعددی است. استناد به قولنامه در صورت رعایت وجوه قانونی، امر مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد. البته باید در نظر داشت که اعتبار قولنامه محدود و قراردادی است.

مواد اصلی قولنامه عبارت‌اند از:

اثرات قرار دادن وجه التزام در قولنامه (سند عادی)

تعیین وجه التزام در نمونه قولنامه زمین به عنوان یک سند عادی، تاثیرات حقوقی مشخصی را به همراه دارد. نحوه تعیین وجه التزام در قولنامه و شرایط پرداخت آن توسط هر یک از طرفین معامله از جمله اصلی‌ترین روش‌های تضمین تعهد در تنظیم سند عادی به شمار می‌رود.

در ماده ۲۳۰ قانون مدنی صراحتا به این موضوع اشاره شده است که در صورت تعیین مبلغی مشخص به عنوان خسارت، امکان تعیین مبلغی بیش از آن برای پرداخت توسط حاکم وجود ندارد. رویه‌های قضایی در ارتباط با موضوع وجه التزام در انواع نمونه قولنامه زمین یکسان نیست.

با بررسی و مطالعه دقیق نمونه قولنامه زمین و با نگاهی به مواد مندرج در قولنامه، می‌توان از صحت و سقم خواسته‌های قابل مطالبه طرفین معامله پس از تنظیم این سند مطلع شد. عدم منافات خواسته‌های حقوقی از جمله درخواست “خسارت تاخیر تأدیه” در صورت قید شدن مفاد درخواست در قولنامه امکان پذیر است.

با بررسی وضعیت زمین مورد معامله و اطمینان از اینکه زمین در رهن، صلح یا اجاره شخص حقیقی یا حقوقی دیگری نباشد، پیش‌نیازهای تنظیم قولنامه ایجاد خواهد شد. استعلام وضعیت زمین به جهت اطلاع از ممنوع المعامله نبودن یا در توقیف نبودن، جزء نکات بسیار مهمی است که می‌تواند تعیین کننده حدود مطالبه طرفین در قولنامه نیز باشد.

استعلام وضعیت زمین‌هایی که در نزدیکی جاده هستند، به جهت اطمینان از قرار نداشتن زمین در “طرح” اولویت بسیار مهمی است که پیگیری آن از طریق اداره راه‌سازی امکان‌پذیر است.

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که نگاهی به نمونه قولنامه زمین و مشورت با افراد خبره در حوزه تنظیم قولنامه تحت عنوان یک سند عادی، می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از خسارت‌های مالی و معنوی داشته باشد.

همچنین اگر تصمیم دارید برای اجراه خانه قولنامه تنظیم کنید، خواندن پست “قولنامه اجاره خانه” را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پست قبلی

وام مسکن چقدر است و تمام جزئیاتی که باید در مورد وام ۹۹ بدانید

پست بعدی

نمونه قرارداد اجاره مغازه و تمامی نکاتی که باید در این باره بدانید

نمودار قیمت مسکن در ۳۰ سال گذشته به همراه تحلیل و بررسی

متن قولنامه زمین

بهترین راه برای تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی ساده و مدرن

ایده‌‎های مدرن کم هزینه برای طراحی حیاط منزل ایرانی ساده و سنتی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

متن قولنامه زمین
متن قولنامه زمین
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *