محاسبه مثقال به گرم

محاسبه مثقال به گرم
محاسبه مثقال به گرم

برای تبدیل واحد مثقال به گرم اطلاعات زیر را وارد کنید و بر روی تبدیل کلیک کنید.

نتیجه تبدیل:

تبدیل متر ، سانتیمتر و…

تبدیل لیتر ، متر مکعب و…

تبدیل سلسیوس ، فارنهایت و…

محاسبه مثقال به گرم

فوقالعاده بود ?❤

نیوتن

عالی بود

اگر زوی زاویه وایر یک لنگر بخواهیم مقدار فشار وارده را حساب کنیم با چه طریق میتوان

عالی

تبدیل ۲۰۵ پوند به کیلو گرم

عاااااااااااالی ممنونم

٠/٠٦١كيلوگرم به گرم

نمیدونم چی بگم،عالی عالی ممنون

بسیار عالی بود .. ممنون ومتشکرم

من نظری ندارم

سلام دمتون گرم من یه زیر خاکی داشتم که در حین فروش با برنامه شما وزنش را تبدل کردم و دیدم چه کلاهی داشت سرم میرفت که سر بزنگاه فهمیدم بازم دمتون گرم

۱۰۰ میلی گرم پودر چه قدر میشه ؟چه مقدار از قاشق ؟

من واحد گرم رو بخام به قاشوق چایی خوری یا هرچیز دیگری که بتوان در خانه اندازه گرفت تبدیل کنم . نداره همیچین چیزی

سلام و احترام وزن ساعت بنده ۱.۷۵ پوند هست میخواستم تبدیل به گرم کنم چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، 1.75 پوند (pound) معادل 793.7866 گرم (gram) است.

من دارویی 0/1 میلیگرمی مصرف می کردم، وقتی دارو تمام شد، پوکه ی آن را جهت خرید مجدد دارو به داروخانه
بردم، وقتی داروخانه داروی 100 میکروگرمی را به من داد، فکر کردم، داروخانه اشتباه کرده، اما با راهنمایی
خوب شما در این سایت متوجه شدم که 100 میکروگرم،معادل 0/1 میلیگرم است. سپاس از راهنمایی خوبتان.

باسلام.هرکیلوگرم چندمثقال میباشد؟
——————————–کیت ست: با سلام، 1 کیلوگرم معادل 217.0139 مثقال است.

عالی بود

50پوند چند كيلوگرم است
——————————–کیت ست: با سلام، یک پوند معادل 0.4536 کیلوگرم و 50 پوند (pound) معادل 22.6796 کیلوگرم (kilogram) است.

با سلام تشکر ازین سرویس آنلاین‌تون در تبدیل واحدها اطلاعات ریزی از جمله دیگر واحدهای جهانی رو هم ذکر کردید انشالاه اپ این برنامه را هم راه‌اندازی کنید اپ‌های موجود به اینقدر جامع نیست

سلام خسته نباشید توی اطلاعات گفته شده که هرپندی ۰/۴۵ کیلوگرم هستش خب مثلا اگه بخوایم ۵۰۰پوند رو اندازه بگیریم میشه ۲۵۰کیلوگرم یا ۲۵کیلوگرم؟
——————————–کیت ست: با سلام، 500 پوند معادل 226.7962 کیلوگرم است.

150 پاند به کیلو چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، 150 پوند معادل 68.0389 کیلوگرم است.

عالی بود
دم شما گرم

باسلام،من میخواستم بدونم بیست پوند چندکیلوهستش! که این جواب به من داده شد که اصلا متوجه نمیشم
9.071847407607567
این ینی چی؟
——————————–کیت ست: با سلام، 20 پوند معادل 9 کیلو 7 گرم است که برای نمایش دقیق اعشار آن نیز نمایش داده شده است.

سلام سپاس از برنامه خوب وکاملتون

ممنون از برنامه خوب شما که تبدیل واحد ها خیلی کامل بود

سلام یک کیلو گرم چند نیوتن است
——————————–کیت ست: با سلام، 1 کیلوگرم (kilogram) معادل 9.80665 نیوتن (newton) است. هچنین شما می توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نظر خود در فرم بالا نتیجه را مشاهده کنید.

سلام ع
ميخواستنم بدانم كه نسبت بين 9000كيلوگرم و 20تن چند ميشود
——————————–کیت ست: با سلام، اگر درست متوجه منظور شما شده باشم 9000 کیلوگرم 45 درصد 20 تن می شود.

راه حل تبدیل اونس به گرم رو میخواستم. میشه کمکم کنید؟ یعنی اینکه با چه فرمول و راه حلی اونس به گرم تبدیل میشه
——————————–کیت ست: با سلام، 1 اونس معادل 28.3495 گرم است. یعنی شما بعد اونس را در عدد 28.3495 ضرب کنید تا معادل آن به گرم بدست آید.

NaN چیست. درخواست من 300 میلی گرم چند گرم میباشد ؟

——————————–کیت ست: با سلام ، 300 میلی گرم (milligram) معادل 0.3 گرم (gram) است. درصورتی که سایت برای شما بدرستی کار نمی‌کند به دلیل قدیمی بودن مرورگر شما می باشد. برای استفاده کامل از امکانات کیت ست باید از نسخه جدید و بروزرسانی شده مرورگر فایرفاکس و کروم استفاده کنید.

ای کاش فوت هم شاملش بود
——————————–کیت ست: با سلام، فوت واحد اندازه گیری طول می باشد و برای تبدیل واحدهای طول به صفحه تبدیل آنلاین طول مراجعه کنید.

واقعا کاربردی و عالی

با سلام ، هر کیلوگرم نیرو چند نیوتن بر متر مربع است؟ لطفا راهنمایی بفرمائید خیلی عجله دارم
——————————–کیت ست: با سلام، کیلوگرم نیرو واحد واحد اندازه گیری نیرو و نیوتن بر مترمربع واحد اندازه گیری فشار می باشد و امکان تبدیل این دو واحد به یکدیگر وجود ندارد.

یک سیر چند کیلو گرام است
——————————–کیت ست: با سلام، یک سیر معادل 0.075 کیلوگرم است.
درصورتی که سایت برای شما بدرستی کار نمی‌کند باید از نسخه بروزرسانی شده مرورگر فایرفاکس و کروم استفاده کنید.

گستردگی تبدیل واحد ها عالی بود.

محاسبه مثقال به گرم

باعرض درود و تشکر از زحماتي که کشيديد. برنامه شما بسيار مفيد و کامل است. با سپاس دکتر حدادي

بعد از وارد کردن مقدار عددی که می خواهید تبدیل کنید واحد مبنا و مقصد را انتخاب کنید، سپس خودکار عدد به واحد مورد نظر شما و سایر واحد های دیگر تبدیل می شود.

در صورتی که این ابزار برای شما کاربردی بوده است برای توسعه آن و سایر ابزارها با حمایت مالی همراه ما باشید.

به کمک بخش تبدیل وزن آنلاین کیت ست، شما می توانید انواع واحد های مختلف برای اندازه گیری وزن را به یکدیگر تبدیل کنید. معمولا برای هر شی در هر جایی از دنیا روش خاصی برای اندازه گیری وجود دارد. گاهی ممکن است شما این واحد را بشنوید یا نیاز داشته باشید که آن را به واحد هایی که برای شما آشنا تر و کاربردی تر هستند تبدیل کنید. برای انجام اینکار نیاز به نوشتن فرمول و محاسبه ریاضی ندارید! کیت ست این کار را رایگان برای شما انجام خواهد داد.

 

در زبان علمی و مهندسی، به نیرویی که در اثر گرانش به یک جسم وارد می شود وزن می گویند. ولی امروزه همه مردم و حتی در بسیاری از متن ‌های رسمی و قانونی در جایی از واژه وزن استفاده می‌ کنند که منظور جرم جسم است. برای اندازه گیری وزن دستگاه ها و روش های مختلفی ساخته شده است که هر کدام در جایی کاربرد خاص خود را دارند اما شما می توانید به راحتی آن ها را به دیگر واحد ها مانند سیر به گرم، مثقال به گرم، کیلو به تن و.. را تبدیل کنید.

 

پیش از تبدیل آنلاین وزن شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا واحد های مختلفی برای اندازه گیری وزن داریم؟ پاسخ این سوال به آنجایی بر می گردد که در زمان های قدیم با توجه به کم بودن روابط بین جوامع و عدم آگاهی از واحد های محاسبه در سایر نقاط و یا شاید هم عدم توافق برای یکسان سازی، یک واحد را برای خود می ساختند و از آن استفاده می کردند. البته با پیشرفت علم و یافتن توان محاسبه وزن های خیلی کم و همینطور وزن های بسیار سنگین، واحد های جدید و استاندارد هم برای محاسبه ایجاد شدند.

 

در خود ایران در مناطق مختلف واحد های مختلف برای اندازه گیری مواد مختلف وجود دارد که آن ها معرفی می کنیم. شما می توانید این واحد ها را در کیت ست برای تبدیل وزن آنلاین استفاده کنید.

سوت: کوچکترین یکای اندازه ‌گیری جرم در قدیم و برابر با ۱میلی‌گرم است.

قیراط: معادل ۲۰۰ سوت و برابر با ۲۰۰ میلی ‌گرم است. هر پنج قیراط معادل یک گرم می ‌باشد.

سیر: معادل ۳۷۵ قیراط و برابر با ۷۵ گرم است.

چارک: برابر با ۷۵۰ گرم است.

من تبریز یا فقط من: معادل ۴۰ سیر و برابر با ۳ کیلوگرم است.

من سنگ شاه اصفهان: برابر با ۶ کیلوگرم است.

من ری یا فقط ری: برابر با ۱۲ کیلوگرم است.

خروار: برابر با ۳۰۰ کیلوگرم است.

نخود: معادل ۱۹۲ سوت و برابر با ۱۹۲ میلی ‌گرم است.

گندم: معادل یک‌ چهارم نخود و برابر با ۴۸ میلی‌ گرم است.

مثقال صیرفی: برابر با ۴۶۰۸ میلی ‌گرم است.

 

علاوه بر واحد های وزنی ایران، واحد های وزنی استاندارد که در همه دنیا استفاده می شوند و کاربرد دارند را برای تبدیل آنلاین وزن آماده کرده ایم. این واحد ها مقدار استاندارد جهانی مانند پوند، اونس، قیراط، تن و … هستند و هر کدام در زمینه و یا منطقه خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای این که وزن را از واحد مورد نظر خود به سایر واحد ها تبدیل کنید، فقط کافیست مقدار واحد خود (مثلا 100 برای مقدار 100 گرم) را وارد کنید. سپس در فیلد تبدیل از، واحدی که مقدار آن را وارد کرده اید را انتخاب کنید. سپس باید در قسمت تبدیل به، هم واحد مورد نظر خود که قصد تبدیل به آن را دارید انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه تبدیل، عملیات تبدیل آنلاین وزن انجام می شود و شما نتیجه را خواهید دید. همچنین تبدیل به سایر واحد ها هم به صورت خودکار انجام می شود و تا دیگر نیازی به انجام مجدد مراحل تبدیل نداشته باشید.

 

پس از انجام محاسبه آنلاین مورد نیاز خود، می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در دیدگاه محاسبه تبدیل وزن آنلاین با ما به اشتراک بگذارید.

وب سایت کیت ست با هدف ارائه محاسبات و ابزارهای آنلاین شروع به کار کرده است، محاسبات در زمینه های مختلف مانند محاسبه آنلاین سود وام بانکی، محاسبه سود سپرده، محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز و… که وقت گیر و پیجیده میباشد به راحتی در کیت ست قابل محاسبه می باشد. همچنین در کیت ست ابزارهای که هر جایی ممکن است مورد نیاز باشد مانند تقویم رسمی ایران، اوقات شرعی، ساخت آنلاین بارکد و… در دسترس می باشد.

© تمام حقوق برای کیت ست – Kitset محفوظ است

محاسبه معادله درجه یک

محاسبه معادله درجه دو

محاسبه میانگین

محاسبه فاکتور

محاسبه توان

محاسبه جذر

محاسبه لگاریتم

تشخیص عدد اول

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، مِثقال واحد اندازه گیری وزن می باشد که در کشورهای اسلامی رایج است. اگر به عطاری محلّه خود رفته باشید، یکی از واحدهایی که داروهای گیاهی را وزن می کند و در اختیار شما قرار می دهد، همین مثقال است. یک مثقال با وزن ۲۴ نخود (یک نخود برابر ۱۹۲ سوت می باشد.) يا يک شانزدهم سیر برابر است. اگر قضیه را قدیمی در نظر نگیریم و امروزی بیان کنیم، یک مثقال برابر است با ۴.۶۰۸ گرم. به عبارت دیگر، اگر وزنه یک مثقالی داشته باشیم و آن را روی ترازو قرار بدهیم، بیشتر از ۴ گرم ترازو نشان می دهد. یکی از مواردی که از مثقال همچنان استفاده می شود، شاید به این خاطر باشد که در قدیم وقتی خبری از ترازوی دیجیتالی نبود، خیلی راحت با ۲۴ نخود و شبیه آن قابل اندازه گیری بود، یعنی معادل آن در قدیم وجود داشت. از طرف دیگر چون تغییر برای انسان ها دشوار است، این واحد همچنان بر روی زبان ها مانده است.

از گذشته های دور تا به امروز، قیمت طلا در کشور ایران، قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار بوده است. همانند اونس طلا که یک قرارداد بین معامله گران طلا در جهان می باشد، مثقال طلا نیز بین فعالان بازار داخل ایران و کشورهای همسایه کاربرد دارد. بنابراین مفهوم مثقال طلا خیلی مهم تر از انس طلا در کشور ما می باشد. هر مثقال طلا برابر با ۴.۶۰۸ گرم طلای ۱۷ عیار (خلوص ۷۰۵ ) است؛ بله، درست متوجه شدید: چهار گرم و ششصد و هشت سوت طلای ۱۷ عیار. تکرار این موضوع مفید است که مثقال طلا دارای ۲ ویژگی می باشد:

بنکداران طلا که به صورت عمده کار می کنند، قیمت طلا را براساس یک مثقال در نظر می گیرند و خرید و فروش طلا را با قیمت یک مثقال طلا انجام می دهند نه قیمت یک گرم طلا. در فاکتورهای حسابداری ابتدا قیمت یک مثقال طلا ( مظنه ) را می نویسند سپس آن را با ماشین حساب یا توسط نرم افزار حسابداری طلافروشی، به قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار تبدیل می کنند، سپس خرید و فروش را با آن قیمت انجام می دهند.

همچنین، در بازار بزرگ تهران و شهرهای دیگر، واژهای که ممکن است بیش از مثقال طلا به گوشتان بخورد، مظّنه است. مظّنه همان مثقال طلاست و با آن هیچ فرقی ندارد، به عبارت دیگر اصطلاحیست که طلافروشان و زرگران به جای مثقال طلا در گفتگوهای روزانه ی خود به کار می برند. حتی بسیاری از سایت ها به جای اینکه قیمت مثقال طلا را قرار بدهند از قیمت مظّنه استفاده می کنند.

امیدواریم تا اینجا معنای مثقال را به خوبی متوجه شده باشید. پیشتر هم گفتیم مثقالی که زرگرها و طلافروشان در بازار طلا با آن سر و کار دارند مثقال صِیرَفی است. اما آن ها چه طور و چگونه با داشتن قیمت یک مثقال طلا، قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار را محاسبه می کنند؟! آیا می توان با تقسیم قیمت مثقال طلا بر عدد ۴.۶۰۸، تبدیل مثقال به گرم کرد و به قیمت یک گرم طلا رسید؟ خیر! چون قیمتی که برای یک مثقال طلا اعلام می شود با عیار ۷۰۵ است (۱۷ عیار) اما قیمت هر گرم با عیار ۷۵۰ (۱۸ عیار) پس ابتدا نیازمند تبدیل عیار هستیم.

محاسبه مثقال به گرم

تبدیل یک مثقال طلا به یک گرم طلای ۱۸ عیار بسیار ساده تر از آن است که فکرش را می کنید با فرمول زیر به راحتی می توانید با استفاده از قیمت یک مثقال طلا ، قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار را حساب کنید. همچنین در مقاله انس طلا چیست؟ نیز می توانید روند کامل محاسبه تبدیل قیمت انس طلا به قیمت مثقال طلا را بیاموزید.
همانطور که گفتیم:

بنابراین فرمول های زیر را داریم :

نیازی نیست همه این مراحل را حفظ کنید. آنچه گفته شد صرفاً جهت آشنایی شما با روند محاسبه بود. در اینجا لازم هست به این نکته اشاره کنم که خود طلافروشان فقط عدد ۴.۳۳ را به خاطر می سپرند حتی به خودشان زحمت نمی دهند که عدد کامل و درست ۴.۳۳۱۵۲ را حفظ کنند و از چگونگی به دست آوردن این عدد هم اطلاعی ندارند. شما هم فقط کافی هست عدد ۴.۳۳ را به خاطر بسپارید و برای تبدیل کردن مثقال به گرم، قیمت مثقال را به ۴.۳۳ تقسیم نمایید. به همین سادگی!!!

فهرست مطالب

در این نوسانات و التهابات بازار سکه و طلا، ضرورت آشنایی ما با اصطلاحات صنف طلا بیش از گذشته احساس می‌شود. در این بازار آشفته، اصطلاحاتی وجود دارد که هنگام ورود به طلافروشی قطعاً باید از آن‌ها اطلاع داشته باشیم و برای معامله باید از این موارد و اصطلاحات استفاده کنیم تا حداکثر سود را ببریم. یکی از اصطلاحاتی که به‌خصوص در بازار ایران کاربرد فراوان دارد، مثقال طلا می‌باشد. در بیشتر سایت‌هایی که قیمت گرم طلا ، اُنس و سکه را گذاشته‌اند نیز قیمت مثقال طلا هم، حتما به چشمتان خورده است. مانند سایت شبکه اطلاع رسانی طلا ، سکه و ارز که قیمت انواع مثقال طلا در هر دقیقه به روز رسانی می‌کند و در جدولی همانند زیر به نمایش می‌گذارد. در ادامه این مقاله به توضیح مثقال، مثقال طلا و مباحث مربوطه می‌پردازیم.

واژه مثقال، ریشه عربی دارد و از زبان عربی وارد زبان فارسی شده است. مِثقال واحد اندازه‌گیری وزن می‌باشد که در کشورهای اسلامی رایج است. اگر به عطاری محلّه خود رفته باشید، یکی از واحدهایی که داروهای گیاهی را وزن می‌کند و در اختیار شما قرار می‌دهد، همین مثقال است. یک مثقال با وزن ۲۴ نخود (یک نخود برابر ۱۹۲ سوت می‌باشد.) يا يک شانزدهم سیر برابر است. اگر قضیه را قدیمی در نظر نگیریم و امروزی بیان کنیم، یک مثقال برابر است با ۴.۶۰۸ گرم. به عبارت دیگر، اگر وزنه یک مثقالی داشته باشیم و آن را روی ترازو قرار بدهیم، بیشتر از ۴ گرم ترازو نشان می‌دهد. یکی از مواردی که از مثقال همچنان استفاده می‌شود، شاید به این خاطر باشد که در قدیم وقتی خبری از ترازوی دیجیتالی زرگری نبود، خیلی راحت با ۲۴ نخود و شبیه آن قابل اندازه‌گیری بود، یعنی معادل آن در قدیم وجود داشت. از طرف دیگر چون تغییر برای انسان‌ها دشوار است، این واحد همچنان بر روی زبان‌ها مانده است.

محاسبه مثقال به گرم

مثقال در کشورهای اسلامی، انواع مختلفی دارد که ادامه بیان می‌کنیم:

واژه‌ی صیرف از صراف می‌آید بله دقیقا منظورمان همان صراف‌هاییست که در کار ارز و دلار هستند. مثقال صِیْرَفی همان مثقالیست که طلافروشان از آن در خرید و فروش‌هایشان استفاده می‌کنند و ترازوی زرگری آن‌ها نشان می‌دهد و از همه مهمتر شما به دنبالش می‌گردید! پس برای اینکه فراموش نکنید، کدام مثقال به کارتان می‌آید رمزی برای خود بگذارید مثقال صِیْرَفی = صراف‌ها = بازار طلا فروشان 🙂

هر مثقال صِیْرَفی چهارسوم مثقال شرعی (۲۴ نخود) و برابر ۴.۶۰۸ گرم است. این دقیقا همان عددی است که اکثر خوانندگان این مطلب به دنبال آن هستند و در طلافروشی‌ها از آن استفاده می‌کنند. حالا که مفهوم بازاری مثقال، که همان مثقال صیرفی بود را متوجه شدید، یک مدل مثقال دیگر نیز داریم که بیشتر برای امور فقهی و شرعی استفاده می‌شود و معروف است.

هر مثقال شرعی برابر (۱۸ نخود) ۳.۴۵۶ گرم می‌باشد؛ به عبارتی هر هِجده نخود برابر یک مثقال شرعى یا چهار و نیم گرم است. و با توجه به این که هر جو چهارسوم گندم است، بنابراین هر مثقال شرعی برابر ۷۲ دانه گندم است. نکته‌ی قابل توجه این است که در بازار طلافروش‌ها از مثقال شرعی استفاده نمی‌کنند.

هر مثقال معمولی نیز معادل ۴.۶۸۷۵ گرم است. البته برخی مثقال را معادل ۴.۵ گرم یا ۵ گرم نیز در نظر می‌گیرند تا محاسبات را ساده کنند که البته این کار برای کالاهای کم‌ارزش انجام می‌شود. این نوع مثقال بسیار رایج نیست.

از گذشته‌های دور تا به امروز، قیمت طلا در کشور ایران، قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار بوده است. همانند اونس طلا که یک قرارداد بین معامله‌گران طلا در جهان می‌باشد، مثقال طلا نیز بین فعالان بازار داخل ایران و کشورهای همسایه کاربرد دارد. بنابراین مفهوم مثقال طلا خیلی مهم‌تر از انس طلا در کشور ما می‌باشد. هر مثقال طلا برابر با ۴.۶۰۸ گرم طلای ۱۷ عیار (خلوص ۷۰۵ ) است؛ بله، درست متوجه شدید: چهار گرم و ششصد و هشت سوت طلای ۱۷ عیار. تکرار این موضوع مفید است که مثقال طلا دارای ۲ ویژگی می‌باشد:

بنکداران طلا که به صورت عمده کار می‌کنند، قیمت طلا را براساس یک مثقال در نظر می‌گیرند و خرید و فروش طلا را با قیمت یک مثقال طلا انجام می‌دهند نه قیمت یک گرم طلا. در فاکتورهای حسابداری ابتدا قیمت یک مثقال طلا ( مظنه ) را می‌نویسند سپس آن را با ماشین‌حساب یا توسط نرم‌افزار حسابداری طلافروشی، به قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار تبدیل می‌کنند، سپس خرید و فروش را با آن قیمت انجام می‌دهند.

همچنین، در بازار بزرگ تهران و شهرهای دیگر، واژهای که ممکن است بیش از مثقال طلا به گوشتان بخورد، مظّنه است. مظّنه همان مثقال طلاست و با آن هیچ فرقی ندارد، به عبارت دیگر اصطلاحیست که طلافروشان و زرگران به جای مثقال طلا در گفتگوهای روزانه‌ی خود به کار می‌برند. حتی بسیاری از سایت‌ها به جای اینکه قیمت مثقال طلا را قرار بدهند از قیمت مظّنه استفاده می‌کنند.

از آنچه گفته شد، می‌توان این را نتیجه گرفت که مثقال طلا یا مظنه، فقط لفظی هست که قیمت طلا را مشخص می‌کند. در واقعیت طلای ۱۷ عیار وجود ندارد بلکه طلایی که خرید و فروش می‌شود، طلای ۱۸ عیار می‌باشد. وقتی شما از مغازه طلافروشی می‌پرسید طلا چند هست؟ منظورتان این هست که طلای ۱۸ عیار گرمی چند می‌باشد؟ برای اینکه قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار را از قیمت مثقال طلا محاسبه کنیم، کافی هست، از تناسب اعداد استفاده کنیم. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

امیدواریم تا اینجا معنای مثقال را به خوبی متوجه شده باشید. پیشتر هم گفتیم مثقالی که زرگرها و طلافروشان در بازار طلا با آن سر و کار دارند مثقال صِیرَفی است. اما آن‌ها چه طور و چگونه با داشتن قیمت یک مثقال طلا، قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار را محاسبه می‌کنند؟! آیا می‌توان با تقسیم قیمت مثقال طلا بر عدد ۴.۶۰۸، تبدیل مثقال به گرم کرد و به قیمت یک گرم طلا رسید؟ خیر! چون قیمتی که برای یک مثقال طلا اعلام می‌شود با عیار ۷۰۵ است (۱۷ عیار) اما قیمت هر گرم با عیار ۷۵۰ (۱۸ عیار) پس ابتدا نیازمند تبدیل عیار هستیم.

تبدیل یک مثقال طلا به یک گرم طلای ۱۸ عیار بسیار ساده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید با فرمول زیر به راحتی می‌توانید با استفاده از قیمت یک مثقال طلا ، قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار را حساب کنید. همچنین در مقاله انس طلا چیست؟ نیز می‌توانید روند کامل محاسبه تبدیل قیمت انس طلا به قیمت مثقال طلا را بیاموزید.
همانطور که گفتیم:

بنابراین فرمول های زیر را داریم :

نیازی نیست همه این مراحل را حفظ کنید. آنچه گفته شد صرفاً جهت آشنایی شما با روند محاسبه بود. در اینجا لازم هست به این نکته اشاره کنم که خود طلافروشان فقط عدد ۴.۳۳ را به خاطر می‌سپرند حتی به خودشان زحمت نمی‌دهند که عدد کامل و درست ۴.۳۳۱۵۲ را حفظ کنند و از چگونگی به دست آوردن این عدد هم اطلاعی ندارند. شما هم فقط کافی هست عدد ۴.۳۳ را به خاطر بسپارید و برای تبدیل کردن مثقال به گرم، قیمت مثقال را به ۴.۳۳ تقسیم نمایید. به همین سادگی!!!

خیلی جالب هست بدانید که واحد پول دینار که در زمان قدیم در ایران و ۹ کشور رایج بوده است، از نوع طلا ۱۸ عیار بوده و وزنی برابر یک مثقال صیرفی را داشته است. دینار به صورت طلای مسکوک ( به صورت سکه ضرب شده ) می‌باشد. جرم هر دینار یک مثقال صیرفی (۴.۶۰۸ گرم) است و در آن یک مثقال شرعی (۳.۴۵۶ گرم) طلای خالص به کار رفته و بقیه‌ی آن از نقره و مقداری مس است. مقدار نقره و مس آن می‌تواند فرق کند که معمولاً مقدار نقره در آن ربع درهم است. اما مقدار طلای آن همیشه ثابت است. در نتیجه می‌توان گفت که یک دینار سکه‌ای طلا با جرم یک مثقال صیرفی و خلوص ۷۵۰ (۱۸ عیار) است که در نتیجه مقدار طلای خالص آن یک مثقال شرعی است.

امیدواریم که با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که اصطلاح مثقال طلا یا مظنه هیچ فرقی باهم ندارند و فقط لفظ قیمت بین بنکداران طلا و فعالان بازار می‌باشد. از این به بعد وقتی وارد مغازه طلافروشی شدید، حرفه‌ای برخورد کنید و به جای قیمت گرم طلا، قیمت مثقال یا به زبان خودشان مظنه را بپرسید. این باعث می‌شود از نظر آنان، همکار طلافروش به نظر برسید و کلی با شما حال کنند. از طرف دیگر، با تقسیم مثقال طلا بر عدد ۴.۳۳ قیمت گرم طلا را به سرعت بدست می‌آورید و این باعث می‌شود که قیمت‌های پرت و پلا به شما ندهند و نمی‌توانند از اینکه آگاهی ندارید سواستفاده کنند. اگر می‌خواهید در خرید و فروش‌های طلایی خود از این فرمول‌ها استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم کمی وقت صرف کنید و با قیمت مثقال روز، قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار را محاسبه کنید تا روند محاسبه ملکه ذهنتان شده و بر روی فرمول‌ها مسلط شوید.

«با ذکر منبع، کپی این مطلب بلامانع است»

ممنون عالی بود

واقعا خوب و قابل درک می‌نویسید. سپاسگزارم

ممنون.
بسیار مفید و آموزنده بود

سلام دست شما درد نکند خیلی عالی توضیح دادید

انقد روضه خوندید همون اول بنویسید مثقال چند گرمه ۱ روز باید بخونیم این مطلبو که

بسیار توضیح مبسوط و همه فهمی بود

ممنون خدا قوت، پایدار باشید

ممنون.
بسیار مفید و آموزنده بود

آفرین
هم سبک نگارش خوبی دارید و هم مطالب خوبی ارائه شد. ان شاءالله سلامت و موفق باشید.

بسیار خوب توضیح داده شد

اقا دمت تون گرم
خیلی کارتون درسته عالی و جامع و در مقالات مختلف بیان کردید
من هر مطلبی که نیاز باشه از سایت شما میخونم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *


دی‌اجرت: سریع، امن و به قیمت روز، طلای شما را می‌خرد. در این سامانه، قصد داریم به صورت آنلاین و اینترنتی، طلای دست‌دوم و شکسته‌ای که می‌خواهید بفروشید را با بهترین قیمت و بالاتر از طلافروشی‌ها بخریم. تا هم امنیت طلای شما حفظ شود و هم با سرعت و بدون هیچ رفت و آمدی بتوانید طلاهای خود را بفروشید و پول آن را دریافت کنید.


09102231340

محاسبه مثقال به گرم


info[@]diojrat.com

تهران، بازار بزرگ تهران- پاساژ خرداد

وزن یک مثقال، معادل با ۴/۶۰۸۳ گرم است و اگر وزنه‌ای یک مثقالی داشتیم که روی ترازو بگذاریم، وزنی بیش از ۴ گرم را نشان می‌داد.
گرچه پاسخ سوال هر مثقال طلا چند گرم است همین عدد 4.6083 هست اما آیا می‌توان با تقسیم قیمت مثقال بر این عدد، تبدیل مثقال به گرم کرد و به قیمت یک گرم طلا رسید؟
پاسخ: خیر! چون قیمتی که برای یک مثقال طلا اعلام می‌شود با عیار ۷۰۵ است (۱۷ عیار) اما قیمت هر گرم با عیار ۷۵۰ (18 عیار) پس ابتدا نیازمند تبدیل عیار هستیم.
احتمالا شما هم در پی همین سوالید که قیمت یک مثقال طلا معادل گرمی چند تومان می‌شود پس با ما همراه باشید.

ابتدا تبدیل عیار را انجام می‌دهیم: وزن ضرب در عیارش؛ تقسیم بر عیار مقصد
وزن مثقال=۴/۶۰۸۳ عیارش=۷۰۵ عیار مقصد=۷۵۰
۴/۶۰۸۳ ضرب در ۷۰۵، تقسیم بر ۷۵۰
عدد به دست آمده ۴/۳۳۱۸۰۲ است که معادل وزن ۷۵۰ یک مثقال است. فرمول تبدیل قیمت مثقال طلا به گرم به‌دست آمد:

«قیمت مثقال» تقسیم بر 4.331802 = قیمت یک گرم طلا

مثال: اگر قیمت یک مثقال طلا 37,300,000 ریال باشد، قیمت یک گرم 18 عیار تقریباً 8,610,000 ریال خواهد بود: 37,300,000 تقسیم بر 4.331802

دقت کنید پس از تبدیل، عدد را رند کنید یعنی جوری عدد را گرد کنید که سه رقم آخرش (اگر تومان است) صفر باشد، چون روی تابلوی طلافروشی رندشده می‌نویسند.
نیازی نیست همه این مراحل را به حافظه ارزشمند خود بسپارید. آنچه گفتم صرفاً جهت آشنایی شما با روند محاسبه بود چون عددی که به آن نیازمندید و کلید حل مسأله است ۴/۳۳۱۸۰۲ هست، هرچند با تعداد ممیز کمتر هم نتیجه می‌گیرید مثلا ۴/۳۳ تا قیمت یک مثقال را بر آن تقسیم کنید و به قیمت یک گرم طلای 18 عیار برسید.
تبدیل گرم به مثقال هم برعکس این روند را نیاز دارد یعنی ضرب کردن قیمت یک گرم طلای 18 عیار در 4.331802، شما را به قیمت یک مثقال طلا می‌رساند.

محاسبه مثقال به گرم

بنکداران طلا که به صورت عمده کار می‌کنند، قیمت طلا را براساس یک مثقال در نظر می‌گیرند و خرید و فروش طلا را با قیمت یک «مثقال» طلا انجام می‌دهند نه قیمت یک «گرم» طلا. منظورم این نیست که وزن ترازو را با مثقال بخوانند، چون وزن ترازو بر اساس گرم است. اما قیمت طلا از گذشته‌های دور تا به امروز، قیمت یک مثقال 17 عیار مانده است و در فاکتورهای حسابداری ابتدا قیمت یک مثقال طلا را می‌نویسند سپس آن را با ماشین‌حساب یا توسط نرم‌افزار حسابداری طلافروشی، به قیمت یک گرم 18 عیار تبدیل می‌کنند، سپس خرید و فروش را با آن قیمت انجام می‌دهند. چرا این همه رنج و زحمت؟! نمی‌دانم شاید چون تغییر برای انسان‌ها دشوار است.
حتما شنیدید «مظنه چنده؟ بذار مظنه را بگیرم» مخصوصاً بین بازاری‌ها. مظنه و آنچه در سایت‌های قیمت آنلاین طلا می‌بینید، همان قیمتِ یک مثقال طلای 17 عیار است. با تبدیل کردن مظنه به قیمت گرم، سپس تقسیم کردن مبلغ بودجه بر آن، به وزن طلایی که می‌توانید با بودجه‌تان تهیه کنید، می‌رسید.

یعنی بنکداران
طلایی که واقعا ۱۸ عیاره رو اول با مثقال که ۱۷ عیاره قیمت گذاری میکنن و بعد تبدیل قیمت میکنن؟؟
درست فهمیدم؟
۲۴ عیار هم همین کارو میکنن؟

تبدیل قیمت رو درست متوجه شدین، بله. قیمت یک مثقال 17 عیار، ملاک کار آنهاست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من را از نظرات این مقاله آگاه کن

فرستادن دیدگاه

بازارتهران، خ خیام، خ بهشت، ک انصاری، ک خوانساری، پ8

تلفن: 021.55589379

هر مثقال معادل چهار گرم است و ششصد و هشت سوت است

مثقال صیرفی چیست؟

صیرفی ریشه کلمه صراف است. صرافها را هم که میشناسید؟ کار خرید و فروش ارز انجام میدهند. مثقال صیرفی را کسانی که در بازار و بازاری هستند استفاده میکنند. پس اینکه هر وقت فراموش کردید کدوم مثقال مال بازار بود و به درد بازار میخوره به معنی کلمه رجوع نمایید. صیرفی – صراف – بازار.

مثقال صیرفی معادل 24 نخود و برابر ۴٫۶۰۸ گرم است. این دقیقا همون عددی است که اکثر خوانندگان این مطلب به دنبال آن هستند، چنانچه خواستید یک مثقال طلا یا یک مثقال زعفران را به گرم تبدیل کنید کافی چهار شماره بشمارید به این ترتیب 1 – 2 – 3 – 4 چرا این را گفتم؟ به خاطر اینکه تو ذهنتون بمونه، زمانی که شما تا چهار بشمرید یا مثلا چهارتا از انگشتهای دستتون را تو ذهنتون بسپارید به این صورت این عدد را هیچ گاه فراموش نخواهید کرد زیرا این عدد یکی از پر کاربردترین عدد های بازار طلا به حساب میاد. پس زمانی که شما از یک تا چهار را شمردی، یعنی چهار گرم طلا وزن کرده ای که معادل و برابر با یک مثقال میشه به همین راحتی. پس در پاسخ سوال شما 

چند گرم یک مثقال میشه؟

محاسبه مثقال به گرم

جواب اینه که یک مثقال دقیقا میشه چهار گرم و ششصد و هشت سوت — چقدر گفتی 4/608

حالا که مفهوم بازاری مثقال که همان مثقال صیرفی بود را متوجه شدید به یه مدل مثقال دیگر هم برخورد میکنیم که به درد امور فقهی و شرعی میخوره که معروفه به:

مثقال شرعی:

مثقال شرعی معادل 18 نخود و برابر ۳٫۴۵۶ گرم است. در علم فقه اسلامی جرم هر مثقال شرعی برابر (۱۸ نخود) و هر مثقال صیرفی چهارسوم مثقال شرعی و برابر ۴٫۶۰۸ گرم است. ولی با توجه به اینکه کلمه مثقال مشهوره ولی بازتاب جالبی را از آن میشود در دنیای مجازی پیدا کرد که هر کسی برای خود یک متن کپی کرده و درون وبلاگ خودش اطلاع رسانی نموده است و مردم را به راه راست که هدایت نمیکند تازه به بیراهه نیز میکشانند 

مثقال يکاي جرم رايج در جهان اسلام است که بيشتر براي اندازه‌گيري جرم طلا از آن استفاده مي‌شود. واژه ي مثقال از زبان عربي به فارسي درآمده و در اصل براي اندازه‌گيري جرم طلا استفاده مي‌شده‌ است.

مِثقال يکاي وزن که برابر با ۲۴ نخود يا يک شانزدهم سير است.

در سرزمین‌های اسلامی، از دیرباز دو واحد «مثقال» و «درهم» با اصل یونانی دراخما به عنوان اصلی‌ترین واحدهای جرم به کار رفته‌اند.

یک مثقال هیجده نخود وهرچهار نخود یک گرم می شود بعبارت دیگر هر هیجده نخود برابر یک مثقال شرعى یا چهار و نیم گرم است.

مِثقال یکای جرم و یکی از یکاهای رایج در کشورهای اسلامی است. انواع مثقال وجود دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از مثقال شرعی، مثقال صیرفی، مثقال معمولی و…. در علم فقه اسلامی هر مثقال شرعی برابر (۱۸ نخود) ۳٫۴۵۶ گرم و هر مثقال صیرفی چهارسوم مثقال شرعی(۲۴ نخود) و برابر ۴٫۶۰۸ گرم است.[۱] با توجه به این که هر جو چهارسوم گندم است، بنابراین هر مثقال شرعی برابر ۷۲ گندم و هر مثقال صیرفی برابر ۷۲ جو است. هر مثقال معمولی نیز معادل یک‌شانزدهم سیر و برابر با ۴٫۶۸۷۵ گرم است. البته برخی مثقال را معادل ۴٫۵ گرم یا ۵ گرم نیز در نظر می‌گیرند تا محاسبات را ساده کنند که البته این کار برای کالاهای کم‌ارزش انجام می‌شود. در برخی منابع و کتب، یک مثقال را معادل ۴٫۲۵ گرم در نظر گرفته‌اند.
از مثقال صیرفی در طلافروشی‌ها برای اندازه‌گیری جرم طلا استفاده می‌شود. هر ۰٫۷ از مثقال شرعی را یک درهم گویند؛ بنابراین هر درهم برابر ۲٫۴۱۹۲ گرم است.

در سرزمین‌های اسلامی، از دیرباز دو واحد «مثقال» و «درهم» با اصل یونانی دراخما به عنوان اصلی‌ترین یکاهای جرم به کار رفته‌اند. نسبت مثقال به درهم در منابع شرعی ۱۰ به ۷ است. براساس جرم دو نمونهٔ عینی رطل امویان از سال ۱۲۶ قمری و سنگ شیشهٔ یک قیراطی عصر عباسی مصر، برای درهم به عنوان یکای جرم، ۳٫۱۲۵ گرم، و از آنجا برای مثقال شرعی، ۴٫۴۶۴ گرم به دست می‌آید که این ارقام در مذهب حنفیه پذیرفته شده‌اند.

دینار یک واحد پول است که به صورت طلای مسکوک (به صورت سکه ضرب شده) می‌باشد. جرم هر دینار یک مثقال صیرفی (۴٫۶۰۸ گرم) است و در آن یک مثقال شرعی (۳٫۴۵۶ گرم) طلای خالص به کار رفته و بقیهٔ آن از نقره و مقداری مس است. مقدار نقره و مس آن می‌تواند فرق کند که معمولاً مقدار نقره در آن ربع درهم است. اما مقدار طلای آن همیشه ثابت است. در نتیجه می‌توان گفت که یک دینار سکه‌ای طلا با جرم یک مثقال صیرفی و عیار ۷۵۰ (۱۸ عیار) است که در نتیجه مقدار طلای خالص آن یک مثقال شرعی است.

درهم نیز یک واحد پول است که به صورت نقرهٔ مسکوک (به صورت سکه ضرب شده) می‌باشد. جرم نقرهٔ به کار رفته در یک درهم برابر با یک درهم (۲٫۴۱۹۲ گرم) است.

در زمان پیدایش اسلام هر ده درهم معادل یک دینار ارزش داشته‌است که اگر مقدار نقرهٔ موجود در هر دینار را برابر با ربع درهم در نظر بگیریم و از قیمت مس صرفه‌نظر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در آن زمان هر یک مثقال شرعی طلای خالص (۲۴ عیار) ارزشی برابر با ۹٫۷۵ درهم نقرهٔ خالص داشته‌است که با این حساب هر یک گرم طلا با ۶٫۸۲۵ گرم نقره برابری می‌کرده‌است.

محاسبه مثقال به گرم

در زمان پس از پیامبر، جرم هر سکه طلا برابر با حدود ۴٫۵۵ گرم بود (معادل ۱٫۳۳ درهم، ۲۴ قیراط یا ۹۶ حبه) اما در دوران خلافت عبدالملک بن مروان با اصلاح سیستم ضرب سکه، جرم هر سکه طلا به حدود ۴٬۲۵ گرم کاهش یافت (معادل ده هفتم درهم، ۲۰ قیراط یا ۶۰ حبه).[۲]

در ایران صنف طلا فروشان با مثقال ۴٫۵۸۶۶ گرمی کار می‌کنند.

هر مثقال طلا چند گرم است ؟ پاسخ این سوال از سایت تخصصی گمرک 98 دریافت کنید.

وزن یک مثقال معادل با 4.6083 گرم است پس هر مثقال بیش از 4 برابر هر گرم است.

مثقال يکای وزن که برابر با 24 نخود يا يک شانزدهم سير است. هر مثقال برابر 4.6083 گرم است.

مثقال یکای جرم و یکی از واحدهای وزن رایج در کشورهای اسلامی است که بیشتر برای اندازه‌گیری جرم طلا استفاده می‌شود. واژه مثقال از زبان عربی به فارسی درآمده و در اصل برای اندازه‌گیری جرم سکه‌های طلا استفاده می‌شده‌ است.

وب سایت گمرک 98 روزانه و به صورت لحظه ای قیمت طلا ، قیمت سکه و نرخ ارز را منتشر می کند. برای اطلاع از قیمت مثقال طلای امروز از جدول زیر ” قیمت طلا ” را انتخاب کنید.

محاسبه مثقال به گرم

برای اطلاع از پاسخ بالا مقاله روبرو را کلیک کنید. (هر اونس طلا چند گرم است)

برچسب هاچند گرم طلا یک مثقال چند گرم طلا یک مثقال است چند گرم طلا یک مثقال میشه قيمت گرم طلا روز قیمت انس طلا امروز قیمت اونس جهانی طلا امروز قیمت اونس طلا امروز قیمت گرم طلا امروز قیمت مثقال طلا امروز قیمت مثقال طلا روز قیمت هر گرم طلا امروز چنده قیمت هر مثقال طلا امروز در بازار قیمت یک مثقال طلا امروز قیمت یه گرم طلا امروز مثقال طلا مثقال طلا به روز مثقال طلا چند است مثقال طلا چند گرم مثقال طلا چند گرمه مثقال طلا چنده مثقال طلا در بازار مثقال طلا در بازار امروز مثقال طلا در بازار تهران مثقال طلای 18 عیار هر اونس طلا چند گرم است هر چند گرم طلا یک مثقال است هر گرم طلا چند مثقال هست هر مثقال طلا چند گرم است هر مثقال طلا چند گرم طلاست هر مثقال طلا چند گرم میشه هر مثقال طلا چند گرم میشود هر مثقال طلا چند گرم هست يك مثقال طلا چند گرم يک مثقال طلا چند گرم است یک مثقال طلا چند گرم یک مثقال طلا چند گرم میشود

سلام عزیزدل
بسیارمطلوب
ممنون

اشتراک ها: هر اونس طلا چند گرم است , هر گرم چند اونس است , قیمت اونس طلا – گمرک 98

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

محاسبه مثقال به گرم
محاسبه مثقال به گرم
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *