محدودیت های کرونایی

محدودیت های کرونایی
محدودیت های کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: میزان بستری ها تا ۸۰ درصد و میزان مرگ و میر تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

روحانی گفت: وضعیت آبی برای مناطق زردی که روند فراگیری در آنها، نزولی و نرخ بیماری ۲ در صدهزار باشد، در نظر گرفته می شود. در مناطق آبی همه کسب و کارها فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران گفت: هنوز ابلاغیه بازگشایی تالارها را دریافت نکرده ایم اما طبق اعلام اتاق اصناف ایران و تهران، این هفته تالارها باید بازگشایی شوند.

کرج – فرماندار کرج گفت: برای سفر تفریحی به شمال کشور مجوز تردد صادر نمی‌کنیم.

قزوین- جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین از زرد شدن وضعیت کرونا در تاکستان و رفع برخی محدودیت‌ها خبر داد.

محدودیت های کرونایی

قزوین –معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: طرح شهید سلیمانی با قدرت و جدیت باید تداوم داشته باشد و اصرار در بازگشایی برخی فعالیت‌ها روند مقابله با بیماری کرونا را با مشکل مواجه می کند.

قزوین – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به روند نزولی بیماری کرونا و تغییر رنگ بیماری در قزوین از نارنجی به زرد، مسافرت مردم قزوین به تهران آزاد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی را تشریح کرد.

اردبیل -مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل گفت: از زمان اعمال محدودیت تردد خودروها (ساعت ۲۱ تا ۴) تاکنون حدود ۴۰ هزار جریمه در استان اردبیل از سوی پلیس صادر شده است.

کرمانشاه- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از ممنوعیت فعالیت قلیان سراها در کرمانشاه خبر داد.

اراک- رییس پلیس راهور استان مرکزی گفت: با وجود تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرهای استان از نارنجی به زرد، محدودیت‌های تردد خودروها در شهرهای اراک و ساوه همچنان به قوت خود باقی است.

کرمانشاه- فرماندار کرمانشاه از بازگشایی تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

رئیس اتاق اصناف ایران از تدوین پروتکل‌های تکمیلی فعالیت صنوف در صورت تداوم شرایط کرونایی و همچنین اجازه فعالیت تالار داران در مناطق زرد کرونایی خبر داد.

کرمانشاه- در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر کرمانشاه مبنی بر بی اطلاعی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از امتخانات حضوری برخی مدارس استان، تمامی امتحانات حضوری مدارس کرمانشاه لغو شد.

رئیس اتاق اصناف تهران از بازگشایی مشروط تالارهای پذیرایی از هفته آینده خبر داد.

کرمانشاه- رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه گفت: درب های آرامستان کرمانشاه از امروز 13 دی ماه باز است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، از ادامه اعمال محدودیت‌های تردد در جاده‌ ها خبر داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، از افزایش ۱۰ درصدی ترددهای جاده ای با تغییر وضعیت برخی از شهرها از رنگ نارنجی به رنگ زرد خبر داد.

کرمانشاه- برخی از مدارس کرمانشاه امتحانات پایان ترم در برخی مقاطع تحصیلی را بدون اطلاع آموزش و پرورش به‌صورت حضوری برگزار می‌کنند.

بوشهر- رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: تاکنون هشت هزار و ۹۲۶ پرونده اخطار کرونایی تشکیل‌شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا از عدم موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با تغییر ساعت محدودیت های شبانه از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ خبر داد.

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به آمار مبتلایان به کرونا در استان، از روز شنبه ۱۳ دی ماه تمامی شهرستان های استان کرمانشاه در وضعیت زرد قرار می گیرند.

کرج – فرماندار کرج از تداوم محدودیت ترددهای بین استانی و منع تردد شبانه در این شهرستان تا مهار کامل کرونا خبر داد.

قزوین- معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از اعمال قانون برای ۱۰ هزار خودروی متخلف در استان خبر داد و گفت: در زمان اعمال محدودیت‌های ترافیکی ساعت ۲۱ تا ۴ صبح تردد ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

بوشهر – به‌مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در بوشهر با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

سخنگوی ناجا گفت: در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در روز گذشته ۱۲ درصد کاهش تردد خودروها را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

اردبیل – دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طرح محدودیت شبانه علاوه بر شهرهای نارنجی در شهرهای زرد استان اردبیل نیز اجرا می شود.

کرمانشاه- فرماندار شهرستان هرسین گفت: به طور میانگین در هفته کمتر از ۲ بیمار با ابتلای قطعی به کرونا در شهرستان هرسین جان خود را از دست داده اند.


قم- فرماندار قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح شهید سلیمانی گفت: ۷۰ درصد اصناف و ادارات دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما نانوایی‌ها در رعایت این دستورات مقاومت می‌کنند.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه طی امشب و فردا منع تردد از ساعت ۲۰ اجرا می‌شود، گفت: هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده در سطح کشور، اکنون هیچ شهر قرمزی نداریم. اکنون ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و این نشان دهنده آن است که وضعیت مطلوب است و امیدواریم این ۲۰۵ شهر نارنجی هم تبدیل به زرد و زردها هم تبدیل به سفید شوند.

وی افزود: البته در این میان چهار شهر نیازمند توجه ویژه هستند و امروز هم به استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه توصیه‌های لازم صورت گرفت. این چهار شهر عبارتند از کردکوی در گلستان، بافت در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران. این چهار شهر نیازمند توجه بسیار ویژه هستند و حتماً باید رعایت شود و می‌توانند در آستانه قرمز شدن، باشند. توصیه دارم به مردم این شهرها که پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رئیسی گفت: هفته گذشته چهار استان مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل در وضعیت قرمز بودند و خوشبختانه به دنبال اقدامات صورت گرفته همه از وضعیت قرمز خارج شدند و اکنون این چهار شهر وضعیتشان ناپایدار است.

وی درباره مصوبات امروز ستاد ملی کرونا گفت: برای امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آذرماه) بحث منع ترددهای درون شهری از ساعت ۸ شب و تعطیلی همه مشاغل به جز گروه شغلی یک از ۶ بعدازظهر تصویب شد.

محدودیت های کرونایی

رئیسی گفت: پس از شب یلدا هم مجدداً منع ترددها در شهرهای نارنجی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه پیدا می‌کند. همچنین منع تردد بین استانی و استانی مطابق قانون مربوط به شهرهای در وضعیت نارنجی وجود دارد و تخلف از آن مشمول جریمه خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درباره برگزاری آزمون استخدامی نیز گفت: به دلیل شرایط کرونا در کشور، این آزمون قبلاً دو بار به تعویق افتاده بود. صد هزار نفر بعد از برگزاری این آزمون جذب مراکز دولتی خواهند شد. به همین دلیل با توجه به وضعیت آرامش نسبی ایجاد شده، این آزمون در بیش از ۲۷۰۰ حوزه امتحانی و با رعایت پروتکل‌ها و حداقل جمعیت در موعد مقرر و در دی ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که این دانش آموزان بتوانند حضوری در کلاس‌های درس شرکت کنند، این بحث مخالفین و موافقینی دارد که در این خصوص دو هفته دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، از تداوم محدودیت های کرونایی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در گفتگوی تلویزیونی، درباره وضعیت کرونا در استان تهران، اظهار کرد: در طول چند هفته اخیر در گستره کشور از جمله استان تهران مجموعاً شیب نسبتاً مطلوبی را در کاهش آمار شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه کماکان به دلیل پیچیدگی‌هایی که در شهر و استان تهران وجود دارد هنوز برخی آمارها از نظر کمی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تعداد بیماران بستری ما در تهران بالغ بر ۲۵۰۰ بیمار است که از این تعداد حدود ۹۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۰۰ نفر در بخش سرپایی با تشخیص کرونا به ما مراجعه کرده اند که حدود ۲۹۰۰ نفر از آنان به بخش‌های بهداشتی و ۲۰۰۰ نفر نیز به بخش‌های سرپایی درمانی مراجعه کرده اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، تعداد بیماران فوت شده با تشخیص کرونا را در بیمارستان‌های استان در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ مورد و بیماران ترخیص شده از بیمارستان‌ها را ۳۷۰ مورد عنوان کرد و گفت: به رغم اینکه نسبت به هفته گذشته آمارها کاهش را نشان می‌دهد اما هنوز موارد جدیدی از بستری در تهران وجود دارد؛ میزان مراجعین سرپایی نیز اگرچه نسبت به هفته گذشته تقلیل پیدا کرده است؛ اما هنوز عدد قابل توجهی است.

محدودیت های کرونایی

زالی افزود: شرایط تهران همان طور که بارها اعلام شده به رغم کاهش نسبی شاخص مرگ و میر باید شکننده و ناپایدار تلقی شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، تصریح کرد: کاهش آمار به معنای افول قطعی این بیماری نیست و از نظر زمانی هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم بگوییم که در مسیر کاهش بیماری در حال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: طبیعتاً اگر شاهد کاهش ابتلاء و کاهش بار مراجعین بیمارستانی در تهران باشیم می‌توانیم آن را به اجرای طرح محله محوری نسبت دهیم.

زالی افزود: طبیعتاً در هفته آتی می‌توان تحلیل دقیق‌تری در این زمینه ارائه داد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان پذیرفته شده اند.

وی درباره آخرین وضعیت محدودیت‌های کرونایی استان تهران توضیح داد: وضعیت اکثر شهرستان‌های استان تهران کماکان نارنجی تلقی می‌شود، بنابر این محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای شهرهای نارنجی در اکثر شهرستان‌های استان در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت.

زالی درباره جهش ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس جدیدی در کار نیست، بلکه یک جهشی در ویروس کووید ۱۹ پدید آمده و یک واریانت جدید از این ویروس در انگلستان و عمدتاً در لندن و نواحی جنوب شرقی این کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز درباره زمان بروز این تغییرات در ویروس نمی‌توان قطعی اظهار نظر کرد، گفت: درباره اینکه میزان مرگ آفرینی ناشی از تغییرات ویروس چقدر می‌تواند باشد هنوز تحقیقات مکفی صورت نگرفته است، اما میزان انتقال و سرایت پذیری آن بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر شده است.

زالی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بخشی از تغییر و جهشی که در این ویروس صورت گرفته با تغییری که در آفریقای جنوبی به خصوص در سواحل آفریقای جنوبی در گذشته ایجاد شده، شباهت داشته باشد.

وی با اشاره بر اثربخشی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر ویروس جهش یافته، اظهار کرد: درباره اثربخشی واکسن‌های موجود و همچنین داروها در برابر تغییرات جدید ویروس باید مطالعات دقیق‌تری حاصل شود.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ما برای بهبود خدمات خود از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در صفحه “حفظ حریم خصوصی کاربران” در وبسایت دویچه وله بخوانید.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از تداوم محدودیت‌ها در هفته آینده خبر داد و گفت، وضعیت اکثریت شهرستان‌های استان تهران کماکان نارنجی خواهد بود. علیرضا زالی وضعیت این استان را از این نظر همچنان “ناپایدار” خواند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران می‌گوید، با وجود کاهش نسبی آمار مرگ‌ومیر بر اثر بیماری کووید-۱۹ وضعیت استان تهران از نظر شیوع آلودگی به ویروس کرونا هنوز پایدار نشده است.

محدودیت های کرونایی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زالی گفت، طی چند هفته گذشته شیب آمار ابتلا به کرونا در مناطق مختلف ایران، از جمله تهران “نسبتا مطلوب” بوده با این حال اوضاع استان تهران هنوز هم از این نظر “شکننده و ناپایدار” است.

به گفته زالی، تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ در تهران در حال حاضر بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد حدود ۹۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۹۰۰ نفر در بخش سرپایی با تشخیص آلودگی به کرونا به مراکز درمانی مراجعه ‌‌کرده‌اند که از این تعداد حدود دو هزار و ۹۰۰ نفر راهی بخش‌های بهداشتی شده‌اند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

بنا بر آمار رسمی ایران، تا کنون بیش از یک‌‌ میلیون و ۱۸۳هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۵۴ هزار نفر بر اثر این ابتلا جان باخته‌اند.

طبق آمار وزارت بهداشت ایران، در شبانه‌روز گذشته شش‌ هزار و ۱۷۸ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده و ۱۵۲ نفر جان خود را بر اثر بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

“وضعیت اکثر شهرستان‌های استان تهران نارنجی است”

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران وضعیت اکثر شهرستان‌های استان تهران را “کماکان نارنجی” خواند و گفت، محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای وضعیت نارنجی در اکثر شهرستان‌های استان در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت.

علیرضا زالی با اشاره به اخبار جهش ویروس کرونا در بریتانیا و افزایش سرعت انتقال آن گفت: «درباره اینکه میزان مرگ‌آفرینی ناشی از تغییرات ویروس چقدر می‌تواند باشد هنوز تحقیقات مکفی صورت نگرفته است، اما میزان انتقال و سرایت‌پذیری آن بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر شده است.»

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

به گفته او، برای شکستن زنجیره انتقال این ویروس نیز همانند قبل باید فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

با آغاز واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان ۲۹ سازمان حقوق بشری ابراز نگرانی کردند که تحریم‌ها علیه ایران و سیاست‌های غیرشفاف مقامات جمهوری اسلامی مانع دسترسی ایرانیان به واکسن کرونا شود.
 

جهش بی‌سابقه کرونا در بریتانیا موجب هرج و مرج شده است. صدها کامیون در مرز اتحادیه اروپا و بریتانیا متوقف ماندند. مقامات بریتانیایی از “بدترین و غم‌انگیزترین کریسمس” صحبت می‌کنند.
 

بنا بر آخرین آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جانشان را از دست داده‌اند. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفته است، مناطق محروم آلودگی بیشتری دارند.

وزیر نفت ایران در پاسخ به برخی انتقادها در ارتباط با مصرف مازوت و تشدید آلودگی هوا در شهرهای صنعتی ایران گفت “چاره‌ای جز مصرف مازوت نیست”. او یکی از علل افزایش مصرف گاز خانگی را باز کردن پنجره‌ها به دلیل کرونا دانست.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید تاکنون شواهدی علمی و بالینی دال بر ورود ویروس کووید ۱۹ جهش یافته بریتانیایی به ایران به دست نیامده است. ویروس جهش‌یافته در بریتانیا از کنترل خارج شده است.

توئیتر یک پیام‌ رهبر ایران درباره واکسن‌های کرونای ساخت آمریکا و بریتانیا به زبان‌های خارجی را حذف کرد.  

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از پایگاه موشکی جدید این نیرو در “سواحل خلیج فارس” رونمایی کرد. او این تأسیسات و موشک‌ها را “راهبردی” دانست.
 

علیرضا قندچی همسر و دو فرزند خود را در فاجعه پرواز ۷۵۲ از دست داد. به گفته او، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه گزارش مدونی از جزئیات واقعه منتشر نکرده و تلاش می‌کند در نهایت یک نفر را مسئول قتل ۱۷۶ نفر نشان دهد.
 

© 2021 Deutsche Welle |
حریم خصوصی کاربران |
شناسنامه |
تماس
| نسخه موبایل

خبرها را در تلگرام تابناک دنبال کنید:

حال تزریق کنندگان واکسن ایرانی کرونا چطور است؟ (کلیک کنید)

در کدام نیروگاه‌ها مازوت مصرف می‌شود؟ (کلیک کنید)

 

کلیات

محدودیت های کرونایی

همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران تلاش و برنامه های فراوانی برای مقابله با گسترده شدن دامنه ویروس و درمان بیماران انجام شد. در این بین طرح های جسته گریخته ای ناظر بر محدود کردن فعالیت مشاغل و اصناف و سفر انجام شد، اما هیچکدام آنچنان که باید و شاید موثر نبود.

به همین دلیل ستاد مقابله با کرونا از اول آذر 1399 تعطیلات و محدودیت های گسترده ای را تحت عنوان طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی به اجرا گذاشت.

 

جزئیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی

۲۸ آبان ۱۳۹۹ کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور، از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اعلام شد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

«در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و در پاسخ به پیگیری‌های مردمی و مطالبات افکار عمومی در راستای قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس منحوس کرونا، کلیات ناظر بر تبیین طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور، در این اطلاعیه به استحضار ملت شریف ایران و اصحاب ارجمند رسانه می‌رسد و جزئیات مرتبط با هر یک از موضوع‌های مطرح شده، در اطلاعیه‌های بعدی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، اعلام می‌شود:

۱. در این طرح، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده است.

۲. حوزه‌ها و فعالیت‌ها در همه این شهرها در پنج بخش: ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، ترددها را در بر می‌گیرد.

۳. متناسب با روند بیماری در هر شهر وضعیت سه گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط تعیین و اعمال شود.

۴. شاخص تعیین وضعیت شهرها در این طرح متمرکز بر تعداد بستری با تست PCR مثبت روزانه است در سه دسته ذیل است

*شهرهای زرد: بستری با تست PCR مثبت روزانه ۴ نفر به ازای هرصد هزار نفر.

*شهرهای نارنجی: بستری با تست PCR مثبت روزانه ۶ نفر به ازای هر صدهزار نفر.

*شهرهای قرمز: بستری با تست PCR مثبت روزانه ۱۰ نفر به ازای هرصد هزار نفر.

۵.ضمانت اجراء پیش بینی شده در این طرح، شامل تذکر کتبی، انفصال از خدمت کارکنان و مدیران دولتی، پلمپ ، جریمه نقدی و… می‌باشد.

۶. جریمه برای خودروهای شخصی پانصد هزار تومان و یک میلیون تومان است.

۷. فهرست مشاغل گروه یک (مشاغل ضروری) که در هیچیک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند، به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱. کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته

۲. مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تأمین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت

۳. حمل و نقل عمومی کالا و مسافرِ برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی

۴. حمل و نقل عمومی درون شهری

۵. ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی

۶. فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار

۷. مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته

۸. مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)

۹. مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی

۱۰. داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی

۱۱. مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر

۱۲. خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی

۱۳. شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تأمین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)

۱۴. رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه

۱۵. مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی، آسایشگاه‌ها

۱۶. تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی

۱۷. فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی

۱۸. فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات

محدودیت های کرونایی

۱۹. کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)

۲۰. چاپخانه‌ها

۲۱. خشکشویی‌ها

۲۲. آرامستان‌ها

زمان آغاز اجرای طرح، اول آذرماه سال ۱۳۹۹ است و متناسب با روند و وضعیت بیماری در شهرها، زمان محدودیت‌ها استمرار یا کاهش خواهد یافت.

۸. جزئیات بیشتر طرح در اطلاعیه‌های بعدی به استحضار ملت شریف خواهد رسید. از ملت عزیز تقاضامندیم اخبار و اطلاعات لازم را از طریق اطلاعیه‌های صادره دریافت نمایند.

 

 

تهران – ایرنا – فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: اکنون در وضعیت نارنجی قرار داریم و تمام محدودیت‌هایی که در قبل و بر اساس مصوبه شهرهای نارنجی اجرا می‌شد همچنان تا هفته آینده ادامه دارد.

علیرضا زالی روز چهارشنبه در حاشیه رزمایش شهید سلیمانی با عنوان« کنترل همه گیری کرونا» در مشیریه تهران به خبرنگار ایرنا گفت: محدودیت های شب از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح نیز در تهران ادامه خواهد داشت و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در شهرهای زرد نیز تسری خواهد داشت.

وی افزود: شاهد کاهش وضعیت مبتلایان به کرونا در تهران هستیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری مردم این روند روبه کاهشی ادامه خواهد داشت.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه بیماران کرونایی را از سایر بیماران در بیمارستان های تهران جداسازی می کنیم گفت: در بعضی از بیمارستان ها این طرح اجرا شده است تا خدمات ضروری به بیماران کرونایی و سایر بیماران قلبی و ریوی ارائه شود.

وی ادامه داد: گزارش های خوبی از بهبودی بیماران کرونایی در بیمارستان ها گزارش شده است همچنین افراد مبتلا به کرونا به سرعت ردیابی و شناسایی می شوند تا از این طریق روند بهبودی آنها سرعت بخشیده شود.

محدودیت های کرونایی

تهران- ایرنا- مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: ۲۳ قرارگاه…

بندرعباس- ایرنا- مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: از ابتدای سالجاری…

اصفهان- ایرنا- بررسی گزارش‌ها و نتایج پویش‌های”هر پنجشنبه یک افتتاح”…

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب فیروزکوه اعلام کرد: رییس اداره…

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به تصمیم وزارت نفت برای…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

کرمانکرمان – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: ۲۰۹ شهر زرد به معنی خطر متوسط در کشور داریم که کل استان کرمان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

مازندران ساری – ایرنا – با وجود این که مازندران با پنج شهرستان قرمز و ۱۷ شهرستان نارنجی دومین هفته از پیک موج سوم کرونا را پشت سر می‌گذارد ، عادی‌سازی جای خود را به محدودیت‌های کرونایی…

آذربایجان شرقیتبریز – ایرنا – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: طی هفته گذشته به ۲ هزار و ۶۴۶ واحد صنفی اخطار کرونایی صادر…

ایلام ایلام – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بعد از ۲ روز متوالی که این استان فوتی کرونا نداشت، سه نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

خراسان رضویمشهد- ایرنا- معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نخستین هفته بازگشایی مراکز هنری و سینمایی پس از یک دوره تعطیلی درازمدت شهروندان مشهدی…

محدودیت های کرونایی

خراسان رضویمشهد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان‌ رضوی گفت: بر اساس تصمیم و ابلاغ ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا، اجرای “طرح منع رفت و آمد شبانه خودروها”…

تهرانتهران- ایرنا- استاندار تهران با اشاره به ورود شرایط استان از نظر شیوع بیماری کرونا به وضعیت زرد اعلام کرد: ممنوعیت تردد به استان‌های شمالی کشور همچنان ادامه دارد.

فارسشیراز-ایرنا- اپلیکیشن ماسک که قابل استناد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است اعلام کرد براساس آخرین رنگ‌بندی ۱۹ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان فارس در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع…

هرمزگانبندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۸۵ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۱۳ نفر وخیم است.

دانشگاه و آموزش > پژوهش‌های پزشکیتهران – ایرنا – «انگ» باعث می شود افراد مبتلا به کرونا، علاوه بر رنج و نگرانی بیماری، از نظر روانی نیز تحت فشارقرار گیرند، بنابراین افزایش آگاهی‌های عمومی و اطلاعات علمی و…

قشمقشم- ایرنا- مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر با یکهزار و ۷۹۰ پرواز از طریق این فرودگاه تردد کرده‌اند.

البرزکرج – ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از اعمال قانون ۱۶ هزار ۶۸۱ راننده خودروی پلاک مخدوش و ناخوانا طی سال جاری در این استان خبر داد.

سمنانسمنان- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اکنون در استان برای تست‌گیری از افراد مشکوک و دارای علائم بیماری کووید١٩ محدودیتی…

لرستانخرم‌آباد – ایرنا – تثبیت وضعیت زرد کرونایی در لرستان ، آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد و خبر افتتاح مینی پالایشگاه پلدختر در دهه فجر از جمله مهمترین وقایع استان در هفته گذشته…

کار و تعاونتهران- ایرنا- مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون هشت هزار و ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده و واریز…

مرکزیاراک – ایرنا – فرماندار اراک گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان به مرز ۸۵ درصد رسیده که این امر بیانگر مشارکت فعالانه شهروندان است.

سمنانسمنان- ایرنا- ۵۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر امروز جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز…

تهرانتهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: با راه‌اندازی سامانه اینترنتی، ثبت‌نام و صدور مجوز تردد بین استانی از بیست و دوم دی ماه به متقاضیان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

خوزستان اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مطابق جدیدترین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی، ۲۳ شهرستان‌ در خوزستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار گرفتند.

مازندران ساری – ایرنا – بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت کرونایی مازندران قرمزتر شد و تعداد مناطق قرمز استان از چهار به پنج شهرستان افزایش یافته است.

همدانهمدان- ایرنا- فرمانداری همدان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تسهیل در امور مراجعان فرمانداری همدان، از روز شنبه ۲۰ دیماه ۹۹…

مازندران ساری – ایرنا – فرماندار ساری گفت که محدویت‌های تردد کرونایی این شهرستان از روز شنبه بیستم دی ماه به دلیل وضعیت قرمز کرونایی و ادامه روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ تشدید…

خراسان جنوبی بیرجند – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ردگیری موارد مثبت و شناسایی سریع افراد در تماس با بیماران کرونایی، شاهد بودیم که آمار مبتلایان و فوتی‌های…

ایلام ایلام – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان با اضافه شدن ۳۳ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسید

ایلام ایرنا – ایلام – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار و ارقام کاهشی کرونا در این استان نباید موجب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی شود.

ایلام ایلام – ایرنا – رییس پلیس راه استان ایلام گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در مناطق تفریحی و گردشگری، جاده فرعی ایلام – مهران…

بازرگانیتهران- ایرنا- بر اساس آمارهای منتشر شده، ایران در هشت ماهه سال جاری حدود ۹ تن ماسک صورت به ارزش ۲۰۶ هزار دلار به ۹ کشور صادر کرده است.

هرمزگانبندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۸۹ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۹ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

مرکزیاراک – ایرنا- رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت:نمایشگاه فروش بهاره امسال در این استان به علت شیوع ویروس کرونا دایر نمی‌شود و هیچ کدام از شهرستان‌ها میزبانی نمایشگاه کالا در…

خراسان شمالی بجنورد- ایرنا- مسوول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: آیین نماز جمعه این هفته، نوزدهم دیماه، به‌جز شهر بجنورد، در ۱۵ نقطه دیگر استان برپا می‌شود.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

ایسنا/البرز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: طبق آمار اعلام شده، پنج درصد از بیماران مبتلا به کرونا در استان البرز جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که این آمار در برخی استان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مبتلایان است.

نورمحمد فردی روز یکشنبه هفتم دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: در حال حاضر به جز کرج که در وضعیت نارنجی قرار دارد، مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که در مناطق زرد محدودیت‌های ابلاغ شده لغو می‌شود یا خیر افزود: در وضعیت زرد گروه مشاغل۱، ۲ و ۳ به فعالیت خود ادامه می‌دهند و ادارت نیز با دو سوم نیرو کار می‌کنند . در وضعیت نارنجی نیز رسته ۱و۲ فعالیت دارند و ادارت با ۵۰ درصد ظرفیت فعال خواهند بود.

این مسئول با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در سطح استان بنا به تعریف ستاد ملی کرونا برای شهرستان‌های زرد هم خواهد شد، ادامه داد: مقرر شد از این پس طرح منع تردد شبانه در شهرستان‌های زرد نیز اجرایی شود.

این مسئول یادآور شد: بیش از ۵۱ درصد از مبتلایان به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی بیمار شدند از این رو به نظر می‌رسد این محدودیت تردد شبانه نقش مؤثری در کاهش آمار بیماری داشته است.

محدودیت های کرونایی

وی اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده، پنج درصد از بیماران مبتلا به کرونا در استان البرز جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که این آمار در برخی استان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مبتلایان است.

فردی در پاسخ به اینکه امکان تغییر ساعت منع تردد شبانه خودروها از ساعت ۹ به ۱۰ شب وجود دارد، تصریح کرد: تصمیم گیری برای تغییر ساعت محدودیت‌ها توسط ستاد ملی بوده است و از حیطه اختیارات استان‌ها خارج است.

وی در رابطه با امکان خروج خودروهایی که به اضطرار باید از استان خارج شوند گفت: منع مسافرت‌ و خروج پلاک بومی از استان همچنان ادامه دارد ولی  در صورتی که شخصی سفر ضروری داشته باشد می‌تواند به فرمانداری شهرستان خود مراجعه کرده و برگه تردد دریافت کند.

انتهای پیام

به نظر من این حرف ها بستن جاده اها یه فکر احمقانه ای بیش نیست وفقط گروهی که باماشین سفر میکنن برای درامد خرج زن وبچه شون رو فقط دچار مشکل بی پولی و بیکاری عده ای میکننن مشکل مردمو بیشتر میکنن به جای مشکل گشایی

استاندار قم گفت: با وجود کم‌خطر بودن و در شرایط ابی قرار داشتن قم، محدودیت‌ها از جمله منع تردد شبانه ادامه دارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: در گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ نفر با تست PCR مثبت برای شرایط زرد تعریف می‌شد، اما اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲ نفر تست PCR مثبت وجود داشته باشد وضعیت آن شهر از نظر شیوع ویروس کرونا آبی است.

درپی مکاتبه‌های متعدد شرکت‌های هواپیمایی برای لغو شدن محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: حتی اگر این پروتکل تنها در ایران اجرا شود تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا آن را لغو نکند بر اعمال آن نظارت می‌کنیم.

استاندار تهران با اشاره به ضعیت زرد در استان تهران از استمرار ممنوعیت تردد به استان های شمالی خبر داد.

همزمان با شیوع سویه جهش یافته کروناویروس در اروپا و تلاش کشورها برای مقابله با آن، کشورهای آسیایی اقدام به تشدید محدودیتهای کرونایی کرده اند.

محدودیت های کرونایی

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران آخرین جزییات نحوه فعالیت سایت دریافت مجوز تردد بین شهری را تشریح کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین گفت: تردد هر گونه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی از قزوین به شهرستان‌های شمالی ممنوع است، پایانه مسافربری و اداره کل حمل و نقل جاده‌ای باید در این خصوص نظارت کنند.

با وجود آلودگی هوای کلانشهر اصفهان از هفته گذشته تاکنون و اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر، محدودیت فعالیت مترو اصفهان تا ساعت ۱۹ همچنان برقرار است و ستاد استانی مقابله با کرونا مجوز افزایش ساعت سرویس دهی مترو را صادر نکرده است.

رئیس اتاق اصناف ایران از تدوین پروتکل‌های تکمیلی فعالیت صنوف در صورت تداوم شرایط کرونایی و همچنین اجازه فعالیت تالار داران در مناطق زرد کرونایی خبر داد و از وزارت صمت خواست که از صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه های پایان سال خودداری کند.

رئیس پلیس راهور مشهد گفت: تاکسی‌های اینترنتی بدون مجوز که در ساعات ممنوعه تردد داشته و جریمه شده‌اند، اقدامی برای ابطال جریمه خود نمی‌توانند انجام دهند، مگر این که ستاد ملی کرونا دستورالعملی مجزا برای آن صادر کند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا، لبیک گوی فرمان رهبر انقلاب هستیم و بسته های کمک مومنانه توزیع خواهد شد.

نیروی انتظامی از جریمه بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در مناطق نارنجی و طرح محدود تردد شبانه در روز گذشته خبر داد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: هم‌اکنون تمام شهرهای استان اصفهان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد هستند پس محدودیت تردد از شهر زرد به زرد را نداریم.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به آمار بالای ابطال پروانه های صنفی با تداوم کرونا، گفت: در حال حاضر هر واحد صنفی با ضرر و زیان مواجه است، مگر اینکه مغازه دار جنسی را که خریداری می کند، همانند دسته خوراکی ها روزانه تقاضا برای آن وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین گفت: در سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۶۰ هزار ماسک در سطح شهرستان قزوین توزیع شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه درخواست‌های ایرلاین‌ها از وزارت بهداشت و وزارت راه به جایی نرسید، گفت: از رئیس‌جمهور درخواست کردیم تا اعمال محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت پرواز لغو شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا نقش ارزنده‌ای ایفا کرد، هیچ کشوری این مدل کنشگری ملت و ارزشمندی حرکت‌های جهادی را ندارد و خوشحالیم که در سپاه پاسداران و مجموعه ادارات انقلابی به این شکل همبستگی و وحدت ایجاد شده است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به کاهش مراجعات بیمارستانی ناشی از کرونا، گفت: آینده کرونا را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و از یک سو با برداشتن محدودیت‌ها ممکن است شاهد خیز بعدی بیماری باشیم، بنابراین همچنان نیازمند رعایت هستیم.

نیروی انتظامی از جریمه بیش از ۱۷۰ هزار خودرو در مناطق نارنجی و طرح محدود تردد شبانه خبر داد.

ستاد استانی مقابله با کرونا دراطلاعیه‌ای جدیدی محدودیت‌های کرونایی استان یزد در هفته جاری را اعلام کرد.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای قزوین با اعلام اینکه پنج شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، گفت: تنها شهرستان تاکستان در استان قزوین در وضعیت نارنجی قرار دارد و در هفته پیش‌رو محدودیت‌های کرونایی در هر شهرستان با توجه به رنگ اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: بر اساس شیوه‌ ابلاغی ستاد ملی کرونا از روز شنبه ۱۳ دی‌ماه محدودیت‌های کرونایی برای سراسر استان خوزستان و ادارات مطابق با وضعیت زرد اعمال می‌شود.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه از این پس صدور مجوز ترددهای بین شهری توسط تمام فرمانداری های استان تهران امکان پذیر است افزود: صدور این مجوزها از ۱۶ دیماه به صورت غیرحضوری و سیستمی خواهد بود.

رییس روابط عمومی و اموربین الملل فرمانداری تهران از مجازی شدن خدمات مربوط به صدور مجوزهای تردد بین شهری در فرمانداری تهران خبر داد.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برگزاری هرگونه مراسم حضوری اعم از ملی، آئینی، مذهبی، مناسبتی و… در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد تا پایان دی ماه ممنوع است.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: همچنان ورود خودروهای پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای زرد ممنوع است.

آمار تردد وسایل نقلیه در محورها و جاده‌های بین شهری از ابتدای آذر ماه تا هفته اول دی ماه نشان می‌دهد که رابطه مستقیمی بین اعمال محدودیت‌های جدید و کاهش شدید و معنادار مبتلایان و جانباختگان کرونایی وجود دارد و به نظر می‌رسد محدودیت حدود ۴۰ روزه سفرهای درون‌شهری و برون شهری در کنار دیگر پروتکل‌ها در کنترل انفجار کرونایی اخیر اثر گذار بوده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: بر اساس نامه وزیر کشور برگزاری هرگونه مراسم آیینی، مذهبی و سیاسی به شکل حضوری در دی ماه ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرگ های ناشی از کرونا ۳۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند، محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای زرد نیز اجرایی می‌شود.

4 ساعت قبل

تهران (پانا) – استاندار تهران با اشاره به ضعیت زرد در استان تهران از استمرار ممنوعیت تردد به استان های شمالی خبر داد.

1399/10/17
11:57

تهران (پانا) – نیروی انتظامی از جریمه بیش از ۸۵ هزار خودرو در مناطق نارنجی و طرح محدودیت تردد شبانه در روز گذشته خبر داد.

1399/10/15
11:13

محدودیت های کرونایی

تهران (پانا) – نیروی انتظامی با اعمال قانون بیش از 152 هزار دستگاه خودروی سواری به دلیل‌عدم رعایت مصوبات ستادملی مقابله با کرونا خبر داد.

1399/10/14
21:26

تهران (پانا) – معاون بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا با تاکید بر اینکه تعطیلی برای آلودگی هوا کارساز نیست، درباره زمان پایان محدودیت های کرونایی توضیح داد.

1399/10/14
09:56

تهران (پانا) – فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، در خصوص درخواست بازگشایی برخی صنوف گفت بنا بر تصمیم ستاد ملی این امکان در مناطق زرد و نارنجی کرونایی وجود ندارد و به نظر می‌رسد افزایش بسته حمایتی از این صنوف ضرورت دارد.

1399/10/13
19:35

ساری (پانا)- استاندار مازندران از مردم خواست تصور نکنند که شرایط مثل گذشته است و در برخورد با خود و خانواده، پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‍‌‌ها را سخت‌گیرانه‌تر رعایت کنند.

1399/10/13
14:12

تبریز(پانا) – جانشین ستاد مقابله با کرونای آذربایجان‌ شرقی خبر داد در شرایط فعلی ۷ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

1399/10/13
10:37

تهران (پانا) – نیروی انتظامی با اشاره به جریمه بیش از 21 هزار خودرو در محدودیت‌های کرونایی شبانه‌روز گذشته از اعمال قانون بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری به دلیل‌ رعایت نکردن مصوبات ستادملی مقابله با کرونا خبر داد.

1399/10/13
09:51

ساری (پانا) – از امروز در شهر‌های ساری، سوادکوه شمالی، آمل و رامسر به دلیل وضعیت قرمز کرونایی محدودیت‌های مشاغل گروه‌های ۲، ۳و۴ اعمال می‌شود.

1399/10/12
20:09

اهواز (پانا) – سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان گفت براساس شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا از روز شنبه ۱۳ دی ماه جاری محدودیت‌های کرونایی برای سراسر استان و ادارات مطابق با وضعیت زرد اعمال می‌شود.

1399/10/11
11:45

تهران(پانا) -رئیس روابط عمومی و اموربین الملل فرمانداری تهران از مجازی شدن خدمات مربوط به صدور مجوزهای تردد بین شهری در فرمانداری تهران خبر داد.

1399/10/11
07:03

تهران (پانا) – تداوم محدودیت‌های کرونایی، آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا، آلودگی شدید هوای پایتخت، ابلاغ سند تحول قضایی و فوت 12 کوهنورد در حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات شمال تهران بخشی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی در هفته‌سپری شده است.

1399/10/8
08:18

فرمانداران نسبت به حفظ وضعیت موجود و اجرای دقیق محدودیت ها فعالانه تر عمل کنند

1399/10/7
10:02

95/6 درصد جمعیت استان و 97/5درصد از جمعیت تبریز باسواد هستند/ نهضت سواد آموزی، انقلابی در دل انقلاب اسلامی ایران است

1399/10/6
22:51

تهران (پانا) -معاون استاندار قم اعلام کرد براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، ممنوعیت‌های تردد شبانه همچنان در قم پابرجاست.

1399/10/6
15:45

ساری (پانا) – استاندار مازندران با تأکید بر لزوم سختگیری بیشتر در رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در استان، آن را لازمه وارد نشدن استان به شرایط پیک سوم برشمرد.

1399/10/4
15:09

تهران (پانا) – نیروی انتظامی اعلام کرد که براساس اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا امروز پنجشنبه، ۴۹ هزار و ۵۶۶ پیامک به رانندگان خاطی ارسال شد.

1399/10/4
09:57

محدودیت‌های کرونایی استان تهران در هفته آتی ادامه دارد

1399/10/3
18:01

زاهدان (پانا) – رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و عضو ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان اعلام کرد کرونا تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با سیر صعودی از مرز ۲۵ هزار و 800 نفر گذشت.

1399/10/2
22:03

ساری (پانا) – ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا مازندران با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی ۱۷ شهرستان استان، بر تداوم اجرای کامل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد‌.

محدودیت های کرونایی

1399/10/2
20:02

شهر ری(پانا) – فرماندار ویژه شهرستان ری عنوان کرد مدیریت کنترل بیماری کرونا در کشور نتیجه اعمال سیاست‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان، تحقق شعار ارتقا حوزه سلامت و مجاهدت کادر درمان و پرستاران است که قطعا همه مردم قدردان فداکاری این عزیزان هستند.

1399/10/2
10:32

تهران (پانا) – مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی از کاهش 18 درصدی تردد خودروها در نخستین روز دی ماه خبر داد و اعلام کرد که از سفر ۳۲ هزار و ۳۲۳ دستگاه خودروی سواری در طرح محدودیت های کرونایی جلوگیری به عمل آمد.

1399/10/1
13:49

تهران (پانا) – رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت ترافیک عصرگاهی به دلیل محدودیت دو هفته قبل است و این محدودیت‌ها حداقل تا آخر هفته ادامه دارد.

1399/10/1
13:34

تهران (پانا) – نیروی انتظامی از کاهش ۲۴ درصدی میانگین تردد خودروها در آخرین روز پاییز سال ۹۹ خبر داد.

1399/10/1
12:27

زاهدان (پانا) – فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان خبر داد در طرح محدودیت‌های هوشمند در شمال این استان ۵۰ خودرو در شهرهای قرمز زاهدان و منطقه سیستان اعمال قانون یک میلیون تومانی و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

1399/10/1
08:16

تردد بین شهری فقط با مجوز فرمانداری‌ها انجام می‌شود

1399/9/30
11:19

تهران (پانا) – رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که ممنوعیت تردد شبانه در پایتخت از ساعت ۲۰ امشب در تمام شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اجرا می‌شود.

1399/9/29
09:03

رشت (پانا) – جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان اعلام کرد فعالیت اصناف در ۲۹ و۳۰ آذر از ساعت ۱۸ و تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۰ ممنوع است.

1399/9/29
07:54

اگر میزان حضور مردم در بازارها و پاساژها ادامه یابد، موج چهارم با شدت بیشتری از راه می‌رسد/ بیشترین آلودگی‌ها در گروه‌های شغلی یک و 2 هستند

1399/9/27
18:04

تهران (پانا) – دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا از ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۰ الی ۴ بامداد در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده همزمان با شب یلدا خبر داد و از شهروندان درخواست کرد با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس از هرگونه دورهمی و برگزاری مراسم شب یلدا خودداری کنند.


تبلیغاتDownloads-icon

استاندار تهران گفت: به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا، محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در استان تهران ادامه پیدا می‌کند.

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

آدرس : تهران، شهرك قدس، خيابان سیمای ایران، بین فلامک و زرافشان، ستاد مركزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی. تلفن : 8145..

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با مشارکت مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – niafam espritportal

Copyright © 2007-2020 Ministry of Health and Medical Education – All rights reserved-sitemap

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، از تداوم محدودیت های کرونایی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در گفتگوی تلویزیونی، درباره وضعیت کرونا در استان تهران، اظهار کرد: در طول چند هفته اخیر در گستره کشور از جمله استان تهران مجموعاً شیب نسبتاً مطلوبی را در کاهش آمار شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه کماکان به دلیل پیچیدگی‌هایی که در شهر و استان تهران وجود دارد هنوز برخی آمارها از نظر کمی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تعداد بیماران بستری ما در تهران بالغ بر ۲۵۰۰ بیمار است که از این تعداد حدود ۹۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۰۰ نفر در بخش سرپایی با تشخیص کرونا به ما مراجعه کرده اند که حدود ۲۹۰۰ نفر از آنان به بخش‌های بهداشتی و ۲۰۰۰ نفر نیز به بخش‌های سرپایی درمانی مراجعه کرده اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، تعداد بیماران فوت شده با تشخیص کرونا را در بیمارستان‌های استان در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ مورد و بیماران ترخیص شده از بیمارستان‌ها را ۳۷۰ مورد عنوان کرد و گفت: به رغم اینکه نسبت به هفته گذشته آمارها کاهش را نشان می‌دهد اما هنوز موارد جدیدی از بستری در تهران وجود دارد؛ میزان مراجعین سرپایی نیز اگرچه نسبت به هفته گذشته تقلیل پیدا کرده است؛ اما هنوز عدد قابل توجهی است.

محدودیت های کرونایی

زالی افزود: شرایط تهران همان طور که بارها اعلام شده به رغم کاهش نسبی شاخص مرگ و میر باید شکننده و ناپایدار تلقی شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، تصریح کرد: کاهش آمار به معنای افول قطعی این بیماری نیست و از نظر زمانی هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم بگوییم که در مسیر کاهش بیماری در حال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: طبیعتاً اگر شاهد کاهش ابتلاء و کاهش بار مراجعین بیمارستانی در تهران باشیم می‌توانیم آن را به اجرای طرح محله محوری نسبت دهیم.

زالی افزود: طبیعتاً در هفته آتی می‌توان تحلیل دقیق‌تری در این زمینه ارائه داد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان پذیرفته شده اند.

وی درباره آخرین وضعیت محدودیت‌های کرونایی استان تهران توضیح داد: وضعیت اکثر شهرستان‌های استان تهران کماکان نارنجی تلقی می‌شود، بنابر این محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای شهرهای نارنجی در اکثر شهرستان‌های استان در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت.

زالی درباره جهش ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس جدیدی در کار نیست، بلکه یک جهشی در ویروس کووید ۱۹ پدید آمده و یک واریانت جدید از این ویروس در انگلستان و عمدتاً در لندن و نواحی جنوب شرقی این کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز درباره زمان بروز این تغییرات در ویروس نمی‌توان قطعی اظهار نظر کرد، گفت: درباره اینکه میزان مرگ آفرینی ناشی از تغییرات ویروس چقدر می‌تواند باشد هنوز تحقیقات مکفی صورت نگرفته است، اما میزان انتقال و سرایت پذیری آن بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر شده است.

زالی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بخشی از تغییر و جهشی که در این ویروس صورت گرفته با تغییری که در آفریقای جنوبی به خصوص در سواحل آفریقای جنوبی در گذشته ایجاد شده، شباهت داشته باشد.

وی با اشاره بر اثربخشی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر ویروس جهش یافته، اظهار کرد: درباره اثربخشی واکسن‌های موجود و همچنین داروها در برابر تغییرات جدید ویروس باید مطالعات دقیق‌تری حاصل شود.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

محدودیت های کرونایی
محدودیت های کرونایی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *