مزایای ارزهای دیجیتال

مزایای ارزهای دیجیتال
مزایای ارزهای دیجیتال

این روزها بین مردم دنیا به طور مداوم در مورد ارزهای دیجیتالی صحبت می‌شود که کل دنیا را فرا گرفته است. با این وجود، هنوز هم تعداد زیادی از افراد دقیقا نمی‌دانند که منظور از ارز دیجیتال چیست و دقیقا چه کاربردی در دنیای امروز دارند. ارزهای دیجیتالی (مانند بیت کوین، اتریوم، تتر، بیت کوین کش و …) در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌ آنها هم کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است. در این مقاله متوجه خواهید شد که مزایای ارز دیجیتال نسبت به پول سنتی چیست.

مزایای ارز دیجیتال نسبت به پول‌های رایج (فیات) بسیار زیاد است و به همین دلیل هم روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

یک ویژگی مهم امنیتی که ارزهای دیجیتال دارند، تضمین این است که همه تراکنش‌ها شفاف و ثبت شده هستند. در بلاکچین، دفتر کل باز تضمین می‌کند که یک تراکنش کاملا تکمیل شده و در دفتر کل ثبت شده است. تغییر و دستکاری این تراکنش غیر ممکن است و همه چیز برای همیشه ثبت می‌شود.

انتقال رمز ارزها آسان و ساده است، شما می‌توانید در یک چشم به هم زدن مقداری زیادی ارز دیجیتال را ارسال کنید. در ضمن مهم نیست که مقدار آن چقدر باشد. شما تنها با داشتن یک کیف پول ساده (Wallet)، به راحتی می‌توانید هر مبلغی را به صورت دیجیتالی به کیف پولی دیگر در هر نقطه از دنیا انتقال دهید اما این انتقال شامل کارمزد کمی هم می‌شود.

مزایای ارزهای دیجیتال

ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، آن‌ها را در تمام جهان قابل دسترس می‌سازد. رمز ارزها در کنار واحد پول دیجیتال بودن، در حال تبدیل به چشم اندازی برای ترید بین المللی هستند. برعکس پول سنتی که برای انتقال پول نیاز به تاییدیه بانک‌ها است، این ارزها این قابلیت را دارند که به هر کسی از جمله افراد عادی خود مختاری و استقلال مالی را بدهند، بدون آنکه به تاییدیه بانک‌ها نیاز داشته باشند.

داشتن کیف پول خصوصی، حق کاربر ارز دیجیتال است تا تراکنش‌های رمز ارزی را انجام دهد. هم چنین برای شرکت در یک تراکنش، هیچ کس توانایی متوقف کردن شما را ندارد و موانعی مانند محدودی ملیت یا موقیعت مکانی را از بین می‌برد (به عنوان مثال مردم ایران تحت شرایط سخت تحریم، مشکلات انتقال پولی و بانکی دارند). در حقیقت این کار باعث کم کردن موانع بانک‌ها یا دور زدن آنها می‌شود.  

ارزهای دیجیتال به واسطه شبکه بلاکچینی که دارند و برای هر تراکنش نیاز به تایید کلیه بلوکهای بلاکیچین است، در نتیجه امکان هک کردن شبکه وجود ندارد. در مدت ۱۰ سالی که از ایجاد شبکه بلاک چین بیت کوین می‌گذرد، هنوز هیچ حمله هکری به این شبکه گزارش نشده است.

 

حال که با مهمترین مزایای ارز دیجیتال نسبت به پول سنتی آشنا شدید، در صورتی که بخواهید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام نمایید، پیشنهاد می‌شود قبل از هر چیز مقاله «آموزش معامله ارزهای دیجیتال» را مطالعه کنید و سپس می‌توانید با استفاده از خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال مجموعه اول پرداخت وارد این حوزه شوید.

 

مقاله ی خوبی بود

نام من، ایمیل، و وب سایت را در این مرورگر برای دفعه بعد که نظر میدهم ذخیره کنم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بیت کوین معروف ترین و اولین ارز دیجیتالی است که توسط یک فرد ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد و یک نرم افزار متن باز بود که در سال 2009 ظهور کرد.

بیت کوین یک نسخه همتا به همتا از پول الکترونیک است که این اجازه را به افراد می دهد تا به صورت آنلاین پرداخت های خود را به دیگر افراد در سراسر دنیا (بدون نیاز به نهادهای مالی) انجام دهند.

هرچند در حال حاضر صدها ارز دیجیتال مختلف در دنیا وجود دارد؛ اما بیت کوین بیشتر از همه با اقبال عمومی مواجه شده و معروف تر است.

در ادامه این مقاله قصد داریم مزایا و معایب بیت کوین را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای ارزهای دیجیتال

یکی از مهم ترین قابلیت ها و ویژگی های بیت کوین این است که کاربران می توانند به راحتی آن را به دلار و یورو و یا هر ارز فیات دیگری تبدیل کرده و از این نظر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال وضعیت فوق العاده بهتری دارد. تبدیل کردن بیت کوین به پول نقد آسان است.

اما برای تبدیل ارزهای دیجیتال گمنام تر به پول نقد، ابتدا باید آنها را از طریق سایت هایی مانند چنجلی، بایننس و… به بیت کوین یا ارزهای مشهور دیگری مانند اتریوم تبدیل کرد و سپس بیت کوین یا اتریوم را فروخت.

برخی از سرویس ها، کمپانی ها، فروشگاه های معتبر در سراسر دنیا بیت کوین را به عنوان یکی از راه های پرداخت قبول کرده و آن را به گزینه های پرداخت خود اضافه کرده اند. مردم نیز نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، علاقه بیشتری به بیت کوین دارند.

همانطور که قطعا می دانید بیت کوین مبنی بر تکنولوژی بلاکچین کار می کند که یک ماهیت غیر متمرکز دارد. هیچ محدودیتی در انتقال پول نیست و برخلاف فرستادن پول در دنیای واقعی به کشورهای دیگر، هیچ نظارتی روی بیت کوین های فرستاده شده وجود ندارد.

در ضمن انتقال پول بین کشورهای مختلف در بیت کوین بسیار راحت تر از دیگر ارزهای دیجیتال است؛ زیرا بیت کوین در سراسر دنیا شناخته شده تر بوده و مقبولیت بیشتری بین مردم دارد.

افراد بیشتری را می توانید بیابید که بیت کوین قبول کنند.

در بیت کوین هزینه انجام تراکنش ها بسیار پایین تر از دیگر انواع ارزهای مجازی است. هرچند که این مقدار متغیر است؛ اما این مقدار به ندرت به بیش از 1 دلار می رسد و اغلب با هزینه چند سنت می توان تراکنش را انجام داد.

وقتی شما با استفاده از کارت بانکی و یا هر روش پرداخت آنلاین دیگری پولی پرداخت می کنید؛ سازمان گیرنده پول و سازمان های نظارتی روی این تراکنش کنترل داشته و می توانند آن را پیگیری کنند.

در مورد بیت کوین کاربران آدرس کیف پول افراد را می توانند پیدا کنند؛ اما به هیچ وجه در مورد هویت آن شخص اطلاعاتی پیدا نخواهند کرد.

از آنجایی که بیت کوین توسط هیچ شرکت و یا شخص دولتی خاصی ساخته نشده است، در برابر تاثیرات سیاست مقاوم بوده و مستقل است. برخی ارزهای دیجیتال که کمتر معروف هستند توسط کمپانی های مختلف مدیریت می شوند (مانند ریپل) که ماهیت غیرمتمرکز بودن آن ها زیر سوال می رود.

ارزهایی مانند ریپل یا استلار توسط شرکتی خاص اداره و مدیریت می شوند و غیرمتمرکز نیستند.

محدودیت تعداد بیت کوین های موجود باعث شده است که محبوبیت فوق العاده زیادی پیدا کرده و در نتیجه ارزش مادی آن نیز بسیار بالاتر برود.

در دنیا تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت که تا کنون بیش از 18 میلیون واحد از آن استخراج شده است. هیچ کس نمی تواند الگوریتم بیت کوین را طوری دستکاری کند که قابلیت استخراج بیش از 21 میلیون کوین وجود داشته باشد.

انتظار می رود که آخرین بیت کوین حدودا در سال 2140 میلادی استخراج شود.

بزرگترین مشکل بیت کوین سرعت انجام تراکنش هایش است. سرعت تراکنش های بیت کوین در مقایسه با دیگر رمزارزها مثل ریپل و یا اتریوم بسیار پایین تر است.

در حال حاضر بیت کوین می تواند در هر ثانیه 6 یا 7 تراکنش را انجام بدهد و این در حالی است که سرویس های پرداخت آنلاین مثل Visa در هر ثانیه تا 2000 تراکنش را به انجام می رسانند.

طولانی بودن تراکنش بیت کوین به دلیل ساختار شبکه بیت کوین است.

از آنجایی که تمام فعالیت ها در بیت کوین ناشناس بوده و هیچکس قابل پیگیری نیست، این ارز دیجیتال تبدیل به یکی از روش های مورد علاقه مجرمان برای انتقال پول گردیده است.

البته کلاهبرداران از سایر سیستم های مالی نیز برای پولشویی و اقدامات غیرقانونی استفاده می کنند.

قیمت بیت کوین در این سال ها بالا و پایین فوق العاده زیادی داشته است.

بیت کوین گاهی در کمتر از یک سال بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست می دهد یا اینکه با رشدهای ناگهانی چندبرابر می شود. بالاترین قیمت بیت کوین در سال 2017 به بیست هزار دلار رسید؛ اما اکنون زیر 10 هزار دلار معامله می شود.

درست است که غیرمتمرکز بودن یکی از نقاط قوت بیت کوین است؛ اما در برخی موارد نیاز به وجود یک سازمان مرکزی احساس می شود.

برای مثال هنگامی که شما کلید خصوصی کیف پول خود را فراموش کنید؛ آن را برای همیشه از دست داده و هیچ راه بازگشتی نیست.

این موضوع به این دلیل است که شما تنها کسی هستید که کلید خصوصی خود را در اختیار دارید. سیستم غیرمتمرکز باعث می شود که امکان بازگردانی کلید خصوصی به شما وجود نداشته باشد. برخی ارزهای دیجیتال مانند ریپل ویژگی هایی برای حل اینگونه مشکلات دارند.

تعداد زیادی ارز دیجیتال وجود دارد که هر روزه در حال ساخته شدن هستند و بسیاری از آن ها ویژگی های خاص و پیشرفته تری نسبت به بیت کوین دارند؛ برای مثال برخی از آن ها از “قراردادهای هوشمند” استفاده می کنند که طرفین معامله را به اجرای تعهداتشان ملزم می کند.

درست مانند قراردادهای هوشمند ویژگی های جذاب بسیاری وجود دارد که مردم به آن ها علاقه مند می شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، این روزها بین مردم دنیا به طور مداوم در مورد ارزهای دیجیتالی صحبت می شود که کل دنیا را فرا گرفته است. با این وجود، هنوز هم تعداد زیادی از افراد دقیقا نمی دانند که منظور از ارز دیجیتال چیست و دقیقا چه کاربردی در دنیای امروز دارند. ارزهای دیجیتالی (مانند بیت کوین، اتریوم، تتر، بیت کوین کش و …) در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل های رمزگذاری شده طراحی می شوند و هدف آنها هم کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه برداری ارزی است. در این مقاله متوجه خواهید شد که مزایای ارز دیجیتال نسبت به پول سنتی چیست.ارزهای دیجیتال به واسطه عدم تمرکز و غیر قابل دسترس بودن محبوبیت بیشتری پیدا کردند. در ادامه این برخی از مزایا و معایب ارزهای دیجیتال را ذکر می کنیم:

با استفاده از ارزهای دیجیتال می توان در هر زمان و مکانی ان پول انتقال داد. دیگر نیاز به مراجعه حضوری و امضای برگه و اسکن از مدارک و ارسال به هسته مرکزی و انتظار برای تایید نیست. با داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال و یک آدرس مقصد، می توانید مداری بیت کوین یا اتریوم منتقل کنید.

کارمزد پایین

ارزهای دیجیتال به دلیل این که نهاد واسط ای برای کنترل تراکنش ها ندارند هزینه کارمزدی ندارند. معمولا کارمزد در این معاملات جهت هزینه های صرافی و درگاه پرداخت میشود و این رقم چیزی در حدود ۰.۰۱% از معامله است.

اگر بخواهید ۱۰ میلیون دلار پول را از ایران به آمریکا انتقال دهید، اگر از روش سوئیفت استفاده کتید حداقل به ۱۰ روز زمان نیاز دارید. در حالی که اگر از ارزهای دیجیتال استفاده نمایید می توانید در کمتر از یک دقیقه تمام دارایی خود را به کیف پول مقصد منتقل کنید. کافیست ارز فیاتی که می خواهید بفرستید(مثلا ریال) را به بیت کوین منتقل کرده و بعد از انتقال آن را مجدد به ارز فیات مورد نظر تبدیل کنید.

مزایای ارزهای دیجیتال

ارز های دیجیتال به دلیل استفاده از از علوم جدید به روشی مدیریت می شوند که از تورم و چاپ بی رویه پول جلوگیری می کنند. اکثر ارز های دیجیتال مانند بیت کوین و ریپل محدودیتی در تعداد دارند و بعد از استخراج آخرین واحد عمل استخراج پایان می یابد و این باعث می شود که امکان گسترش حجم پول به دلیل کسری بودجه های دولتی اتفاق نیفتد. با این روش تورم کمتر و در نتیجه ساختار اقتصادی کشور اصلاح میشود.

شاید بزرگترین مزیت ارزهای دیجیتال برای ایرانی ها دور زدن تحریم هاست، شما میتوانید با خرید بیت کوین و انتقال آن به کیف پول مقصد در هر جای جهان پول انتقال دهید بدون هیچ رد پا و یا مالیاتی به بانک ها و نهاد های حکومتی

امکان ساخت ارزهای دیجیتال ملی و یا منطقه ای ایران می تواند برای رفع مشکلات تحریم خود رمز ارز ملی ایجاد کند و با آن با سایر کشورهای خاورمیانه مبادلات اقتصادی انجام دهد.

همچنین اگر سازمانی قصد مصادره و بلوکه کردن اموال شما را داشته باشد به دلیل غیر قابل کنترل بودن این ارزها نمی تواند خللی در دارایی های شما ایجاد کند.

با استخراج از ارز های دیجیتال و و فروش آن به کشورهای خارجی دولت می تواند درآمد قابل توجهی به دست آورد. همچنین اگر قانون شفافی برای استخراج بیت کوین وجود داشته باشد دولت میتواند از مالیات ماینر ها درآمد قابل قبولی به دست آورد.

به دلیل استفاده از مکانیزم بلاک چین امکان تقلب در تراکنش ها وجود ندارد. اگر یک گروه مخرب بخواهد با استفاده از حملات سایبری ارزهای دیجیتال را هک کند باید به حداقل ۵۱ درصد سیستم ها ماینر در بلاک چین دسترسی داشته باشد که این کار عملاً غیر ممکن است است.

همانطور که در مقاله قرارداد هوشمند چیست خواندیم دنیا به سمت انجام معاملات قابل اعتماد بدون دخالت اشخاص ثالث میرود.

نوسانات قیمت ارز های دیجیتال بسیار بالاست و این به دلیل عدم دخالت دولت ها در این سیستم است. نوسانات قیمت بالا برای سرمایه گذاران بزرگ یک تهدید بزرگ به حساب می آید. این شاید برای عده ای به منظور نوسانگیری مفید باشد اما افراد قدیمی و باتجربه به دنبال ثبات و ریسک کمتر هستند که یکی از دلایل محکم مخالفتشان است.

برای بررسی این موضوع می توانید قیمت بیت کوین را در طول تاریخ بررسی کنید؛ خواهید دید که بعد از هاوینگ در حدود ۲۴۰۰% افزایش قیمت داشته است!

همانطور که در مقاله آیا ماینینگ در ایران قانونی است اشاره کردیم، استفاده از ارزهای دیجیتال در ایران بلامانع می باشد. اما خرید و فروش هرگونه ارز دیجیتال در صرافی های معتبر قانونی هنوز هم چالش های خاص خود را دارد. در سایت پلیس فتا عنوان شده است که هر گونه خرید و فروش ارز های دیجیتال در صرافی های رسمی غیرقانونی است و با آن برخورد می شود. به همین دلیل بعضی از سایت های سودجوی ایرانی با استفاده از این خلاء قانونی اقدام به کلاهبرداری و یا مشارکت های پانزی می کند.

عدم کنترل

تصور کنید روزی فرا برسد که تمام مردم دنیا به جای استفاده از پول های سنتی از ارزهای دیجیتال استفاده کنند در این صورت در صورت هرگونه کلاهبرداری و تخلف امکان ردیابی و پیگیری فرد خاطی وجود نخواهد داشت. این باعث ثبات سیستم مالی کشور و بروز مشکلات امنیتی بزرگی می شود تا جایی که اگر فردی دارای مقدار زیادی ارز دیجیتال باشد در صورت فوت شدن موجودی حساب او قابل انتقال به وراث نیست.

اشتباه ممنوع

گفتیم در ارز های دیجیتال نبود یک واحد کنترل کننده به عنوان یک مزیت بزرگ تلقی میگردد. اما اگر در تراکنش های اشتباهی صورت گیرد چگونه قابل جبران است؟

پاسخ این است که در بازار های مالی ارز دیجیتال اگر تراکنشی به صورت اشتباه انجام شود قابل جبران است و برگشت پذیری وجود ندارد.



جشنواره پاییز به مدت محدود تمدید شد. ۲۵ میلیون تومان هدیه نقدی!

ورود به جشنواره

khanesarmaye – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

این روزها نام ارز دیجیتال تقریبا به گوش اکثر افراد خورده است. بسیاری از افراد نیز آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تحولات در اقتصاد دنیا می‌شناسند. اگر شما نیز جز گروهی هستید که قصد دارید قدم در عرصه‌ ارز دیجیتال بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از هر اقدامی این مقاله را تا پایان بخوانید. چرا که اگر بدون کسب اطلاع و آگاهی وارد این زمینه شوید، برخلاف انتظارات ضررهای مالی بسیاری گریبان‌گیر شما خواهد شد. در این مقاله قصد داریم زیر و بم‌های ارز دیجیتال در ایران را معرفی کنیم.

مزایای ارزهای دیجیتال

سرفصل های این مقاله

قبل از اینکه به بحث اختصاصی ارز دیجیتال در ایران بپردازیم بهتر است تا یک نگاه کلی به خود مبحث ارز دیجیتال و کاربرد آن داشته باشیم. ارز دیجیتال نوعی واحد پولی مجازی است که به اصطلاح می‌توان گفت این پول وجود خارجی ندارد و صرفا جنبه‌‌ مجازی دارد. اما از آنجایی که این روزها اکثر داد و ستدها به صورت اینترنتی و دیجیتالی انجام می‌شوند، ارز دیجیتالی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. به این صورت که با استفاده از این واحد پولی دیگر نیاز نیست کارت بانکی معتبر از بانک خاصی تهیه کنید؛ چرا که با این واحد پولی بین‌المللی می‌توانید معاملات خود را به آسانی و بدون هیچ مشکلی انجام دهید. در واقع در قدم اول هدف از ابداع این واحد پولی، تسهیل خریدهای اینترنتی بود؛ اما به مرور زمان به دلیل جنبه‌های مثبتی که داشت، توانست در زمینه‌های دیگری هم راه پیدا کند، تا جایی که امروزه اکثر سهام‌های بزرگ دنیا و معاملات از طریق ارز دیجیتال داد و ستد می‌شوند.

ارز دیجیتال این روزها در کل دنیا توانسته است جایگاه بسیار گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف به دست آورد. اگر بخواهیم در مورد اصلی‌ترین کاربرد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که این ارز هیچ تفاوتی با پول واقعی ندارد؛ به عبارت دیگر یک واحد پولی همانند ریال، دلار، یورو، پوند و … است. حتی می‌توان گفت که کاربردی به مراتب گسترده‌تر و جامع‌تر از سایر واحدهای پولی دارد؛ چرا که ارز دیجیتال یک واحد پولی بین‌المللی است و مربوط به کشور خاصی نیست. لذا به راحتی و بدون هیچ محدودیتی می‌توان در تمامی کشورها از آن استفاده کرد. پس در یک کلام ارز دیجیتال وسیله‌ای برای خرید و فروش و معاملات تجاری است.

با توجه به تعریف‌هایی که تا کنون شد، حتما به برخی از مزیت‌های استفاده از ارز دیجیتال پی برده‌اید. با این حال اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر و جزئی‌تر در مورد نکات مثبت استفاده از این واحد پول بین‌المللی صحبت کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

در کنار تمامی مزیت‌ها و نکات مثبت، استفاده از ارز دیجیتال معایبی نیز دارد. برخی از این معایب عبارتند از:

با توجه به استقبال مردم و بازارهای جهانی به استفاده از ارز دیجیتال انواع مختلفی از آن ایجاد شده است. از جمله پرکاربردترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار جهانی عبارتند از:

ایران جز کشورهایی است که استفاده از ارز دیجیتال در آن قانونی بوده و تا حدودی جا افتاده است. گرچه انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال در دنیا وجود دارد، اما بیت کوین معروف‌ترین و جا افتاده‌ترین نوع آن در ایران است. البته این به آن معنا نیست که سایر انواع ارز دیجیتال در ایران کاربردی ندارد. با در دست داشتن سهام هر یک از این ارزها می‌توان به صرافی رفته و ارز دیجیتال خود را به پول واقعی تبدیل کرد. نرخ ارز دیجیتال به صورت جهانی تعیین می‌شود و در تمامی صرافی‌ها قابل تبدیل کردن به دلار، ریال و … است. نکته‌ قابل توجه دیگر این است که در ایران نیز ارز دیجیتال ایرانی به تازگی وارد بازار شده است.  این ارز دیجیتال “رمزارز پیمان“ نام دارد. البته استفاده از آن با اینکه بر روی بستر بلاک چین قرار گرفته است، اما فعلا در مرحله‌ آزمایشی قرار دارد. علاوه بر آن برای اینکه کیف پول برای خرید رمزارز پیمان ایجاد کنید، باید به یکی از بانک‌های معتبر کشور مراجعه کنید و اطلاعات کامل‌تر را از این مراکز جویا شوید.

برای اینکه شما به عنوان کاربران و علاقمندان به استفاده از ارز دیجیتال در ایران اطلاعات نسبی در این حوزه کسب کنید، در ادامه به معرفی برخی از این ارزها می‌‌پردازیم.

بیت کوین از جمله رایج‌ترین ارز‌های دیجیتال در ایران است که با نام اختصاری “BTC” نشان داده می‌شود. این واحد پول مجازی دارای ارزش بالایی در بازار بین‌المللی است. به همین دلیل در دهه‌ اخیر افراد بسیاری به استفاده از آن روی آورده‌اند.

اتریوم یا به عبارتی دیگر “ETH” یکی دیگر از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال در ایران است. این واحد پول به دلیل سیستم نرم‌افزاری غیر متمرکزی که دارد با استقبال زیادی روبرو شده است.

مزیتی که ریپل یا “XRP” در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالی دارد، سرعت بالای آن در تراکنش‌هایی با مبلغ‌های بالا است. به همین دلیل در اغلب موارد با هدف صرفه‌جویی در وقت، آن را جایگزین استفاده از سایر ارزهای دیجیتالی می‌کنند.

بیت کوین کش نوعی ارز دیجیتال از خانواده‌ بیت کوین است که با علامت اختصاری “BCH” شناخته می‌شود اما با این تفاوت که به دلیل برخی ویژگی‌هایی که دارد در معاملات بزرگ استفاده از بهره می‌گیرند. برخورداری از بلاک‌های بزرگ‌ بیت کوین کش در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال ساده‌تر است.

نوع دیگری از ارزهای دیجیتال محبوب در ایران که با استقبال زیادی مواجه شده، ارز EOS است. این واحد پول مجازی نیز نرم‌افزار غیر متمرکزی دارد و به این دلیل مورد توجه قرار گرفته است.

اگر قصد انجام معاملات ارزان را دارید، لایت کوین گزینه‌ ایده‌آلی برای شما محسوب می‌شود. لایت کوین یا “LTC” نوعی بیت کوین می‌باشد.

یکی از چالش برانگیزترین ارزهای دیجیتال در ایران استلار لومنز با نام اختصاری “XLM” است. این واحد پولی بیشتر برای تبادل‌های روزانه و معامله‌هایی با نرخ پایین انجام می‌شود. ارز دیجیتالی ریپل همیشه از نظر ارزش با استالر لومنز در رقابت است؛ اما کاربردهای آن‌ها اندکی با هم تفاوت دارند. به این صورت که ریپل معمولا برای معاملات سنگین و بالا ترجیح داده می‌شوند.

کاردانو از جمله ارز دیجیتالی در ایران است که تا به امروز به صورت گسترده‌ای استفاده نمی‌شود. اما به دلیل محبوبیتی که در سایر کشورها دارد، پیشبینی می‌شود در سال‌های آینده جایگاه خوبی در ایران پیدا کند.

ارز دیجیتال تتر با علامت اختصاری “USDT” شناخته می‌شود. که در حقیقت نام خود را از دلار آمریکا گرفته است. به این صورت که همیشه ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا است. کاربرد آن نیز برای معاملات دیجیتالی با نرخ دلار می‌باشد.

با اینکه تخمین زده می‌شود در آینده نه چندان دور اکثر معاملات و داد و ستدها در ایران توسط انواع ارزهای دیجیتالی انجام شود، اما همچنان این واحد پول مجازی نتوانسته است به صورت گسترده‌ای در ایران استفاده شود. به این معنا که رایج‌ترین واحد پولی ارز دیجیتال در ایران بیت کوین است که از آن صرفا به عنوان خرید و فروش خود بیت کوین با توجه به نوسانات ارزی استفاده می‌شود. ناگفته نماند که ارز دیجیتال به دلیل اینکه هویت اشخاص را افشا نمی‌کند در دوران تحریم نقش بسیار موثری در معاملات ایران با کشورهای دیگر داشته است.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.5 / 5. تعداد امتیاز: 16

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

مزایای ارزهای دیجیتال

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم.ما اعتقاد داریم ثروت زمینه ساز رشد انسان در سایر ابعاد زندگیست و با آموزش روش های درست موفقیت مالی و سرمایه گذاری، نه تنها خودمان به ثروت دست خواهیم یافت بلکه وطنی ثروتمند خواهیم داشت.

تهران، پاسداران، بوستان دوم، گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲  ۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۹۰  

لینک های آموزشی مهم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

بیت‌کوین معروف‌ترین و اولین ارز دیجیتالی است که توسط یک فرد ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد و یک نرم‌افزار متن‌باز بود که در سال 2009 ظهور کرد.

بیت‌کوین یک نسخه همتا به همتا از پول الکترونیک است که این اجازه را به افراد می‌دهد تا به صورت آنلاین پرداخت‌های خود را به دیگر افراد در سراسر دنیا (بدون نیاز به نهادهای مالی) انجام دهند.

بیشتر بخوانید: بیت‌کوین چیست؟

هرچند در حال حاضر صدها ارز دیجیتال مختلف در دنیا وجود دارد؛ اما بیت‌کوین بیشتر از همه با اقبال عمومی مواجه شده و معروف‌تر است.

مزایای ارزهای دیجیتال

در ادامه این مقاله قصد داریم مزایا و معایب بیت‌کوین را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیت‌کوین این است که کاربران می‌توانند به راحتی آن را به دلار و یورو و یا هر ارز فیات دیگری تبدیل کرده و از این نظر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال وضعیت فوق‌العاده بهتری دارد. 

تبدیل کردن بیت‌کوین به پول نقد آسان است. اینجا بخوانید: چگونه بیت‌کوین را به پول تبدیل کنیم؟

اما برای تبدیل ارزهای دیجیتال گمنام‌تر به پول نقد، ابتدا باید آنها را از طریق سایت‌هایی مانند چنجلی، بایننس و… به بیت‌کوین یا ارزهای مشهور دیگری مانند اتریوم تبدیل کرد و سپس بیت‌کوین یا اتریوم را فروخت.

برخی از سرویس‌ها، کمپانی‌ها، فروشگاه‌های معتبر در سراسر دنیا بیت‌کوین را به عنوان یکی از راه‌های پرداخت قبول کرده و آن را به گزینه‌های پرداخت خود اضافه کرده‌اند. مردم نیز نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، علاقه بیشتری به بیت‌کوین دارند.

همانطور که قطعا می‌دانید بیت‌کوین مبنی بر تکنولوژی بلاکچین کار می‌کند که یک ماهیت غیر متمرکز دارد. هیچ محدودیتی در انتقال پول نیست و برخلاف فرستادن پول در دنیای واقعی به کشورهای دیگر، هیچ نظارتی روی بیت‌کوین‌های فرستاده شده وجود ندارد.

در ضمن انتقال پول بین کشورهای مختلف در بیت‌کوین بسیار راحت‌تر از دیگر ارزهای دیجیتال است؛ زیرا بیت‌کوین در سراسر دنیا شناخته شده‌تر بوده و مقبولیت بیشتری بین مردم دارد.

افراد بیشتری را می‌توانید بیابید که بیت‌کوین قبول کنند.

در بیت‌کوین هزینه انجام تراکنش‌ها بسیار پایین‌تر از دیگر انواع ارزهای مجازی است. هرچند که این مقدار متغیر است؛ اما این مقدار به ندرت به بیش از 1 دلار می‌رسد و اغلب با هزینه چند سنت می‌توان تراکنش را انجام داد.

وقتی شما با استفاده از کارت بانکی و یا هر روش پرداخت آنلاین دیگری پولی پرداخت می‌کنید؛ سازمان گیرنده پول و سازمان‌های نظارتی روی این تراکنش کنترل داشته و می‌توانند آن را پیگیری کنند.

در مورد بیت‌کوین کاربران آدرس کیف پول افراد را می‌توانند پیدا کنند؛ اما به هیچ وجه در مورد هویت آن شخص اطلاعاتی پیدا نخواهند کرد.

از آنجایی که بیت‌کوین توسط هیچ شرکت و یا شخص دولتی خاصی ساخته نشده است، در برابر تاثیرات سیاست مقاوم بوده و مستقل است. برخی ارزهای دیجیتال که کمتر معروف هستند توسط کمپانی‌های مختلف مدیریت می‌شوند (مانند ریپل) که ماهیت غیرمتمرکز بودن آن‌ها زیر سوال می‌رود.

ارزهایی مانند ریپل یا استلار توسط شرکتی خاص اداره و مدیریت می‌شوند و غیرمتمرکز نیستند.

محدودیت تعداد بیت‌کوین‌های موجود باعث شده است که محبوبیت فوق‌العاده زیادی پیدا کرده و در نتیجه ارزش مادی آن نیز بسیار بالاتر برود.

در دنیا تنها 21 میلیون بیت‌کوین وجود خواهد داشت که تا کنون بیش از 18 میلیون واحد از آن استخراج شده است. هیچ‌کس نمی‌تواند الگوریتم بیت‌کوین را طوری دستکاری کند که قابلیت استخراج بیش از 21 میلیون کوین وجود داشته باشد.

انتظار می‌رود که آخرین بیت‌کوین حدودا در سال 2140 میلادی استخراج شود.

بزرگترین مشکل بیت‌کوین سرعت انجام تراکنش‌هایش است. سرعت تراکنش‌های بیت‌کوین در مقایسه با دیگر رمزارزها مثل ریپل و یا اتریوم بسیار پایین‌تر است.

در حال حاضر بیت‌کوین می‌تواند در هر ثانیه 6 یا 7 تراکنش را انجام بدهد و این در حالی است که سرویس‌های پرداخت آنلاین مثل Visa در هر ثانیه تا 2000 تراکنش را به انجام می‌رسانند.

طولانی بودن تراکنش بیت‌کوین به دلیل ساختار شبکه بیت‌کوین است.

از آنجایی که تمام فعالیت‌ها در بیت‌کوین ناشناس بوده و هیچکس قابل پیگیری نیست، این ارز دیجیتال تبدیل به یکی از روش‌های مورد علاقه مجرمان برای انتقال پول گردیده است.

البته کلاهبرداران از سایر سیستم‌های مالی نیز برای پولشویی و اقدامات غیرقانونی استفاده می‌کنند.

قیمت بیت‌کوین در این سال‌ها بالا و پایین فوق‌العاده زیادی داشته است.

بیت‌کوین گاهی در کمتر از یک‌سال بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد یا اینکه با رشدهای ناگهانی چندبرابر می‌شود. بالاترین قیمت بیت‌کوین در سال 2017 به بیست هزار دلار رسید؛ اما اکنون زیر 10 هزار دلار معامله می‌شود.

درست است که غیرمتمرکز بودن یکی از نقاط قوت بیت‌کوین است؛ اما در برخی موارد نیاز به وجود یک سازمان مرکزی احساس می‌شود.

برای مثال هنگامی که شما کلید خصوصی کیف پول خود را فراموش کنید؛ آن را برای همیشه از دست داده و هیچ راه بازگشتی نیست.

این موضوع به این دلیل است که شما تنها کسی هستید که کلید خصوصی خود را در اختیار دارید. سیستم غیرمتمرکز باعث می‌شود که امکان بازگردانی کلید خصوصی به شما وجود نداشته باشد. برخی ارزهای دیجیتال مانند ریپل ویژگی‌هایی برای حل اینگونه مشکلات دارند.

تعداد زیادی ارز دیجیتال وجود دارد که هر روزه در حال ساخته شدن هستند و بسیاری از آن‌ها ویژگی‌های خاص و پیشرفته‌تری نسبت به بیت‌کوین دارند؛ برای مثال برخی از آن‌ها از “قراردادهای هوشمند” استفاده می‌کنند که طرفین معامله را به اجرای تعهداتشان ملزم می‌کند.

درست مانند قراردادهای هوشمند ویژگی‌های جذاب بسیاری وجود دارد که مردم به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند.

بیت‌کوین نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد؛ ولی این موارد باعث نمی‌شود بیت‌کوین را غیرقابل اعتماد بدانیم.

همانطور که بسیاری از متخصصان اقتصاد و تکنولوژی عقیده دارند، ارزهای دیجیتال رفته رفته اهمیت بسیار بیشتری در دنیا پیدا خواهند کرد.

کل بازار ارزهای دیجیتال اغلب از بیت‌کوین تاثیر می‌پذیرد. وقتی پای سرمایه‌گذاری به میان می‌آید؛ ریسک‌ها و خطرات بسیاری سرمایه ما را تهدید می‌کند؛ اما نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که ارزهای دیجیتال یکی از بزرگترین ابداعاتی است که بشر در طول تاریخ از آن استفاده کرده است.

سایر مزایا و معایب بیت‌کوین را شما در بخش نظرات بنویسید.

 

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

اگر مایل به مطالعه بیشتر درباره ارز دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب “ارز دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول” را در اینجا دانلود کنید و بخوانید…

مزایای ارزهای دیجیتال

به صورت تخصصی در زمینه کریپتوکارنسی ها و تکنولوژی بلاکچین فعالیت می کنم و خیلی دوست دارم بتونم دانش و تجربه اندکم رو در این زمینه با شما به اشتراک بزارم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

بعد از ورود بیت کوین به دنیای اقتصاد، تعداد ارزهای دیجیتال به شدت زیاد شد. ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره اکثر مردم رخنه کرد و کاربردهای زیادی را به وجود آورد. بسیاری از فروشگاه ها از درگاه های پرداخت جدید که از ارز های دیجیتال پشتیبانی می کنند استفاده کردند و خیلی از از مبادلات اقتصادی توسط بیت کوین انجام شد. در این مقاله می‌خواهیم مزایا و معایب پیش روی ارزهای دیجیتال را بررسی نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله میخوانید :

مدتی است که معامله گران و تاجران بزرگ دنیا به دنبال راه های پرداختی به جز روش های سنتی مرسوم هستند. معاملات سنتی توسط بانک ها و دولت ها کنترل می شد و کارمزد های کلانی از آنها دریافت می‌شد. تاجران همیشه به دنبال روشهایی برای دور زدن دولت ها و نهاد های نظارتی برای جلوگیری از رهگیری و پرداخت نکردن مالیات ها بودند. 

در این میان ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین با هدف حذف واسطه ها در پی انقلابی در اقتصاد دنیا به وجود آمدند. ارز های دیجیتالی مانند ریپل با واسطه گری میان ارز های فیات باعث دور زدن تحریمها و انتقال پول ها برخلاف روش های مرسوم مانند سوئیفت شدند.

ارزهای دیجیتال به واسطه عدم تمرکز و غیر قابل دسترس بودن محبوبیت بیشتری پیدا کردند. در ادامه این برخی از مزایا و معایب ارزهای دیجیتال را ذکر می کنیم:

مزایای ارزهای دیجیتال

با استفاده از ارزهای دیجیتال می توان در هر زمان و مکانی ان پول انتقال داد. دیگر نیاز به مراجعه حضوری و امضای برگه و اسکن از مدارک و ارسال به هسته مرکزی و انتظار برای تایید نیست. با داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال و یک آدرس مقصد، می توانید مداری بیت کوین یا اتریوم منتقل کنید.

درتکنولوژی های جدید استفاده از سیستم های متن باز آزادی محسوب می شود.

ارزهای دیجیتال به دلیل این‌که نهاد واسط ای برای کنترل تراکنش ها ندارند هزینه کارمزدی ندارند. معمولا کارمزد در این معاملات جهت هزینه های صرافی و درگاه پرداخت میشود و این رقم چیزی در حدود ۰.۰۱% از معامله است.

اگر بخواهید ۱۰ میلیون دلار پول را از ایران به آمریکا انتقال دهید، اگر از روش سوئیفت استفاده کتید حداقل به ۱۰  روز زمان نیاز دارید. در حالی که اگر از ارزهای دیجیتال استفاده نمایید می توانید در کمتر از یک دقیقه تمام دارایی خود را به کیف پول مقصد منتقل کنید. کافیست ارز فیاتی که می خواهید بفرستید(مثلا ریال) را به بیت کوین منتقل کرده و بعد از انتقال آن را مجدد به ارز فیات مورد نظر تبدیل کنید.

ارز های دیجیتال به دلیل  استفاده از از علوم جدید به روشی مدیریت می شوند که از تورم و چاپ بی رویه پول جلوگیری می کنند. اکثر ارز های دیجیتال مانند بیت کوین و ریپل محدودیتی در تعداد دارند و بعد از استخراج آخرین واحد عمل استخراج پایان می یابد و این باعث می شود که امکان گسترش حجم پول به دلیل کسری بودجه های دولتی اتفاق نیفتد. با این روش تورم کمتر و در نتیجه ساختار اقتصادی کشور اصلاح میشود.

شاید بزرگترین مزیت ارزهای دیجیتال برای ایرانی ها دور زدن تحریم هاست، شما میتوانید با خرید بیت کوین و انتقال آن به کیف پول مقصد در هر جای جهان پول انتقال دهید بدون هیچ رد پا و یا مالیاتی به بانک ها و نهاد های حکومتی

امکان ساخت ارزهای دیجیتال ملی و یا منطقه ای ایران می تواند برای رفع مشکلات تحریم خود رمز ارز ملی ایجاد کند و با آن با سایر کشورهای خاورمیانه مبادلات اقتصادی انجام دهد.

همچنین اگر سازمانی قصد مصادره و بلوکه کردن اموال شما را داشته باشد به دلیل غیر قابل کنترل بودن این ارزها نمی‌تواند خللی در دارایی های شما ایجاد کند.

با استخراج از ارز های دیجیتال و و فروش آن به کشورهای خارجی دولت می تواند درآمد قابل توجهی به دست آورد. همچنین اگر قانون شفافی برای استخراج بیت کوین وجود داشته باشد دولت میتواند از مالیات ماینر ها درآمد قابل قبولی به دست آورد.

به دلیل استفاده از مکانیزم بلاک چین امکان تقلب در تراکنش ها وجود ندارد. اگر یک گروه مخرب بخواهد با استفاده از حملات سایبری ارزهای دیجیتال را هک کند باید به حداقل ۵۱ درصد سیستم ها ماینر در بلاک چین دسترسی داشته باشد که این کار عملاً غیر ممکن است است.

همانطور که در مقاله قرارداد هوشمند چیست خواندیم دنیا به سمت انجام معاملات قابل اعتماد بدون دخالت اشخاص ثالث میرود.

تصویر فواید ارزهای دیجیتال -میهن سیگنال

 

نوسانات قیمت ارز های دیجیتال بسیار بالاست و این به دلیل عدم دخالت دولت‌ها در این سیستم است. نوسانات قیمت بالا برای سرمایه گذاران بزرگ یک تهدید بزرگ به حساب می آید. این شاید برای عده ای به منظور نوسانگیری مفید باشد اما افراد قدیمی و باتجربه به دنبال ثبات و ریسک کمتر هستند که یکی از دلایل محکم مخالفتشان است.

برای بررسی این موضوع می توانید قیمت بیت کوین را در طول تاریخ بررسی کنید؛ خواهید دید که بعد از هاوینگ در حدود ۲۴۰۰% افزایش قیمت داشته است!

همانطور که در مقاله آیا ماینینگ در ایران قانونی است اشاره کردیم، استفاده از ارزهای دیجیتال در ایران بلامانع می باشد. اما خرید و فروش هرگونه ارز دیجیتال در صرافی های معتبر قانونی هنوز هم چالش های خاص خود را دارد. در سایت پلیس فتا عنوان شده است که هر گونه خرید و فروش ارز های دیجیتال در صرافی های رسمی غیرقانونی است و با آن برخورد می شود. به همین دلیل بعضی از سایت‌های سودجوی ایرانی با استفاده از این خلاء قانونی اقدام به کلاهبرداری و یا مشارکت های پانزی می‌کند.

تصور کنید روزی فرا برسد که تمام مردم دنیا به جای استفاده از پول های سنتی از ارزهای دیجیتال استفاده کنند در این صورت در صورت هرگونه کلاهبرداری و تخلف امکان ردیابی و پیگیری فرد خاطی وجود نخواهد داشت. این باعث ثبات سیستم مالی کشور و بروز مشکلات امنیتی بزرگی می‌شود تا جایی که اگر فردی دارای مقدار زیادی ارز دیجیتال باشد در صورت فوت شدن موجودی حساب او قابل انتقال به وراث نیست.

اما همین زمان در تراکنش های بین المللی یک مزیت تلقی میگردد!

گفتیم در ارز های دیجیتال نبود یک واحد کنترل کننده به عنوان یک مزیت بزرگ تلقی میگردد. اما اگر در تراکنش های اشتباهی صورت گیرد چگونه قابل جبران است؟

پاسخ این است که در بازار های مالی ارز دیجیتال اگر تراکنشی به صورت اشتباه انجام شود قابل جبران است و برگشت پذیری وجود ندارد.

 

ما در این مقاله به مزایا و معایب ارزهای دیجیتال پرداختیم. تصمیم استفاده و یا عدم استفاده از این نوع پول دیجیتال جدید به عهده شماست. امیدوارم این مقاله مفید باشه و مارو از نظرات خودتون باخبر کنید.

جدیدترین سیگنال های خرید و فروش بیت کوین ، فیوچرز ، بیتمکس و بایننس در کانال VIP میهن سیگنال به صورت رایگان قرار میگیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب‌سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

بهترین پیش‌بینی‌های قیمت بیت کوین

افزایش سرمایه های قفل شده در دیفای به ۱ میلیارد دلار

تحلیل آلت کوین بت ۲ آبان ۹۹

تحلیل بیت کوین ۲ آبان ۹۹

اخبار ارز دیجیتال

مزایای ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین

قیمت ارز های دیجیتال

تحلیل بیت کوین

تحلیل اتریوم

تحلیل آلتکوین

آشنایی با بلاک چین

کیف پول ارزدیجیتال

روش های پرداخت

آشنایی با ارزهای دیجیتال

آشنایی با بیت کوین

آشنایی با اتریوم

درآمد از ارزهای دیجیتال

آشنایی با ماینینگ

عرضه اولیه سکه

صرافی ارز دیجیتال

صرافی بایننس

صرافی بیتمکس

یکی از بحث های داغ در فضای مجازی، ارز دیجیتال یا ارز رمزی می باشد که همه را شگفت زده کرده است. اما پس از شناخت و معرفی ارز های دیجیتالی یا ارز رمزی می بایست دید که مزایا و معایب ارز های دیجیتال چیست؟. ما در این مقاله به مزایا و معایب ارز دیجیتال می پردازیم.

 

یکی از مزایای ارز رمزی این است که هزینه های معاملاتی بسیار کمی را برای کاربرانش دارد. این یعنی در مقایسه با بقیه ارزهای دیجیتالی و سیستم های الکترونیکی، دارای هزینه انتقال، دریافت و نگه داری بسیار کمتری را دارا می باشد.

این موضوع به خودی خود نیز حائز اهمیت است زیرا در زمان خرید، می توان با قیمت های پایین تر اجناس یا خدمات را خریداری کرد. حتی برای کسانی که می خواهند به کشور های دیگر مهاجرت کنند می تواند کمک هزینه ای خوب برای افراد باشد.

مزایای ارزهای دیجیتال

در بعضی کشور ها، فقر و سرکوب عامل پسرفت اقتصادی مردم شده است و این موضوع باعث شده که افراد زیادی رو به ارز رمزی بیاورند. طبق آمار بانک جهانی در سال 2011، 65% مردم بخاطر وضعیت بد ارز داخلی یا وضعیت نابسامان بازار، خیلی از دارایی هایشان را از دست داده اند.

اما به دلیل آنکه ارز رمزی وابسته به کشور یا بانک ها نیست، می تواند راهی عالی برای فرار از این وضعیت بد باشد. هر فردی که به اینترنت وصل باشد می تواند از این خدمات (ارز رمزی) استفاده نماید.

ارز رمزی یا دیجیتالی مقوله ای کاملا جدید می باشد و چیزی که در اقتصاد و امور مالی جدید باشد می تواند راهی جدید برای نوآوری باشد. این نوآوری ها بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا می تواند جایگزین تراکنش ها و معاملات سنتی باشد. برای مثال سرعت، ماهیت دیجیتالی بودن آن و هزینه های معاملاتی کم از مواردی است که بسیاری از تجار و کسب و کار ها را به سمت خود جذب کرده است.

از طرفی، به دلیل آنکه ارز های رمزی Open Source هستند، این فرصتی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان است تا بتوانند راه های جدیدی را برای گسترش ارز رمزی بیابند.

این روند با فراگیر تر شدن در کل دنیا افزایش می یابد و می تواند راه جدیدی را برای گسترش در بازار آزاد ایجاد کند.

به طور کلی تعاملاتی که توسط ارز رمزی صورت می گیرد سریعتر از تعاملات بانکی می باشد. تعاملات ارز رمزی پس از ثبت در بلاک چین صورت می گیرد و دیگر نیاز به کاغذ بازی های حوصله سر بر نیست. این موضوع می تواند حائز اهمیت فروشندگان نیز باشد زیرا دیگر از آنها کلاه برداری نمی شود.

حریم خصوصی افراد مسئله ای مهم برای هر فردی محسوب می گردد و خیلی از افراد به هیچ عنوان علاقه ای به از بین رفتن حریم خصوصیشان ندارند. این مسئله در مورد مسائل مالی یا اقتصادی افراد نیز کاملا صادق است و خیلی از افراد دوست ندارند تا اطلاعات حیاتی آنها توسط افراد یا دولت ها زیر نظر گرفته بشود.

البته بعضی افراد اعتقاد دارند که باید تمام ریز جزئیات مالی افراد کنترل شود تا بتوان از کلاه برداری یا سرقت های مالی جلوگیری کرد. اما هرچه که شما به آن اعتقاد دارید، ارز دیجیتال می تواند برای تمام افراد حریم خصوصی را فراهم سازد و این موضوع باعث بالا رفتن محبوبیت ارز دیجیتال شده است.

ارز دیجیتال یا ارز رمزی در فضای مجازی دارای امنیت و حریم خصوصی بالایی می باشد و کسی نمی تواند به راحتی اطلاعات شما را به سرقت برساند. تمام اطلاعات ارز رمزی یا ارز دیجیتالی در پایگاه داده هایی ذخیره می گردد و اطلاعات نمی توانند دست کاری شوند، که موضوع باعث می شود حتی خبره ترین هکرها نتوانند در حریم خصوصی شما دست ببرند.

 

 

تنها کسی که در کنترل ارز دیجیتال یا ارز رمزی می باشد، خود شما می باشید و در این ما بین، افراد واسطه یا فرد ثالث به طور کامل حذف گردیده است. این موضوع یعنی دیگر بانک ها، موسسات مالی، شرکت ها، دولت یا حکومت ها ارز های دیجیتالی شما را کنترل نمی کنند.

این موضوع می تواند در اطمینان حفظ پول و سرمایه شما بسیار حائز اهمیت باشد زیرا هر زمانی که اراده کنید، می توانید ارز دیجیتال خود را به پول های رسمی تبدیل کرده و از آن استفاده نمایید. البته باید دقت کنید که ارزش ارز دیجیتال همیشه در حال نوسان است و شما می بایست همیشه به روز باشید تا بتوانید بیشترین دریافتی را داشته باشید.

همانطور که قبلا گفته شد، ارز دیجیتال کاملا فرار هستند و تورم زا نیستند، این یعنی مانند پول های عادی نمی توانند برای افراد یا جامعه مشکل ساز بشوند. تورم زا نبودن ارز دیجیتال بخاطر 2 دلیل است:

دلیل اول آن این است که تعداد ارز دیجیتال محدود است و برای مثال تعداد بیت کوین به 21 میلیون عدد می رسد و بیشتر از آن نمی توان بیت کوین تولید کرد. دلیل دوم این است که هیچ شرکت یا ارگان نمی تواند به صورت غیر مجاز، ارز دیجیتال تولید کند و یا با سیاست گذاری های مالی بتواند ارزش ارز رمزی را پایین بیاورد. از طرفی، به دلیل محدود و دقیق بودن ارز دیجیتال، می توان به صورت دقیق محاسبه کرد که در آینده چه مقدار ارز دیجیتال تولید خواهد شد و این کار به راحتی برای همه امکان پذیر می باشد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که بدست آوردن ارز دیجیتال یا ارز رمزی کاری بسیار پیچیده و سختی می باشد و باید از آن صرف نظر کرد.

اما واقعیت امر این است که بدست آوردن ارز دیجیتال بسیار آسان و ساده می باشد و در اصل کاربر هیچ کاری را انجام نمی دهد. دلیل آن هم این است که دستگاه های مخصوص یا کامپیوتر شخصیتان قادر به تولید ارز دیجیتال می باشند و شما فقط نظاره گر می باشید.

البته باید دقت نمود که با هر دستگاهی نمی توان به استخراج ارز دیجیتال پرداخت و این موضوع نیازمند یک سری دستگاه های مخصوص می باشد زیرا ممکن است دچار خسارت مالی در دستگاه ها یا کامپیوترتان بشود.

 

در حال حاضر قیمت و ارزش ارز دیجیتال در حال نوسان است و هنوز نتوانسته به یک قیمت ثابت برسد، که این یعنی بعضی ها توانستند اعداد و ارقام بسیار زیادی را برای خود فراهم سازند و در کنار آن خیلی ها نیز پول های کلانی را از دست دادند. پس دز زمان خرید و فروش آن می بایست بسیار محتاطانه عمل نمود تا بتوان بیشترین سود را بدست آورد.

البته گفته شده است که در مرور زمان و با گسترش فراگیر شدن ارز دیجیتال، این امکان در آینده وجود دارد که بی ثباتی ارزش ارز دیجیتالی از بین برود و به یک قیمت ثابت برسد، که البته این موضوع نیز نیازمند وقت می باشد.

 

خوشبختانه ارز های دیجیتال دارای امنیت بالایی می باشند و هر ارز دیجیتالی دارای یک کد مخصوص می باشد و نمی توان در این کد ها دست برد. اما این دلیل بر امنیت مطلق ارز دیجیتال نمی باشد زیرا این ارز ها به راحتی می توانند توسط دیگران به سرقت بروند.

شرکت های بزرگی که می خواهند با ارز دیجیتال مانند بیت کوین کار کنند، باید حتما در نظر داشته باشند که با چه کسانی و چه والت (Wallet) هایی سر و کار دارند، زیرا اگر شما اشتباهی برای افراد ارز دیجیتال ارسال کنید، دیگر نمی توانید آن را پس بگیرید.

از طرفی، ارز دیجیتال مانند بیت کوین توسط دولت ها به طور رسمی شناخته نشده است و به همین دلیل، قوانینی برای حمایت از افراد نیز وجود ندارد و در صورت از دست دادن ارز دیجیتالی، دیگر قادر به پس گرفتن آن نخواهید بود.

مانند پول، ارز های دیجیتالی نیز می توانند در موارد غیر قانونی یا جرم استفاده شوند. خیلی از افراد و حتی دولت ها از موضوعاتی مانند پول شویی، حمایت از تروریسم و تبادل خدمات یا کالا های غیر مجاز می ترسند و ارز های دیجیتالی می تواند فراهم ساز این شرایط باشد.

به عنوان مثال، چندی پیش یک گروهی در Dark Web شروع به خرید و فروش مواد مخدر با استفاده از بیت کوین نمود و این موضوع توجه نیرو های امنیتی را به خود جلب کرد. ارز های دیجیتالی به خودی خود، همانند پول کاغذی، مشکلی ندارد و این افراد هستند که از آنها سوء استفاده می کنند.

البته بخاطر دقیق بودن اطلاعات بلاکچین و ارز های دیجیتالی، خیلی آسان می توان موارد غیر قانونی را ردیابی و خنثی سازی نمود.

 

با توجه به مزایا و معایبی که گفته شد، حتما زمانی که می خواهید به ارز های دیجیتالی رو بیاورید، همه موارد و جوانب ارز دیجیتالی را بسنجید و سپس تصمیم گیری کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

مزایای ارزهای دیجیتال

ایمیل *

وب‌سایت

آوریل 30, 2020
اخبار داخلی

0
397

به گزارش بازار نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی با موضوع بررسی رمز ارزها، با بیان اینکه حدود دو سال است که بحث بلاک‌چین در دولت در حال بررسی است، گفت: شورای عالی مبارزه با پولشویی نیمه دوم سال ۹۶ فعالیت در حوزه ارز دیجیتال را ممنوع کرد …

مارس 4, 2020
اخبار خارجی

0
295

به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در سرار جهان ، دو ماه است که ویروس کرونا در صدر اخبار قرار دارد.سایت کوین تلگراف نگاهی دقیق تر به چگونگی تأثیر ویروس کرونا در صنعت ارزهای دیجیتال در چین داشته و با متخصصان مختلفی که در این فضا درچین فعالیت می کنند …

ژانویه 18, 2020
تحلیل بازار

0
426

مزایای ارزهای دیجیتال

    تازه ترین داده ها نشان می دهد که هش ریت شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است تا آخرین پیشرفت فنی دنیاس ارز دیجیتال را نشان دهد. منبع Glassnode ، تجزیه و تحلیل جدیدی از میزان هش تاریخی بیت کوین نشان می دهد که در تاریخ …

دسامبر 28, 2019
اخبار داخلی

0
218

توسط زهرا فرامرزی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بازار ارز دیجیتال میان کشور‌های اسلامی شکل بگیرد آمریکا عملاً قدرت خود را برای تحریم ایران و دیگر کشور‌های مسلمان از دست خواهد داد. محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهور …

دسامبر 21, 2019
ارز دیجیتال

0
278

توسط ایوب کریمی یکی از اصطلاحاتی که وقتی وارد این حوزه میشوید حتما به گوش شما میخورد؛ تراستلس (Trustless) یا همون بدون نیاز به اعتماد است. اما این مفهوم واقعا به چه معناست؟ آیا میتوان حاکمیت یک اکوسیستم را Trustless پایه گذاری کرد؟ در این مقاله به توضیح این مفهوم خواهیم …

دسامبر 21, 2019
اخبار داخلی

0
240

رییس جمهور حسن روحانی در میزگرد اولویت های توسعه و چالش ها در اجلاس کوآلالامپور ۲۰۱۹  در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرد که یکی از آنها ایجاد واحد پولی جدید به وسیله بلاکچین بود. وی با اشاره به اینکه فناوری بلاکچین این فرصت را به وجود آورده است تا همکاری کشورهای اسلامی را …

دسامبر 2, 2019
تحلیل بازار

0
375

توسط مازیار نسیمی نوسان اخیر قیمت بیت کوین بسیاری از فروش ها و خریدهای استقراضی را از بین برده است. این شرایط، شرایط بسیار خوب برای معامله کنندگان و شرایط بسیار سختی را برای هودل کنندگان رقم زد. روز جمعه پس از شکست الگوی سر و شانه معکوس در قیمت ۷۴۰۰ دلار، همه …

نوامبر 16, 2019
ارز دیجیتال

0
346

اتریوم دومین شبکه محبوب دنیای ارزهای دیجیتال است که علاوه بر توکن اتر؛ سرویس های زیاد دیگری دارد. یکی از این سرویس ها قابلیت نوشتن توکن روی شبکه اتریوم است (برای اطلاعات بیشتر راجع به اتریوم به مقاله اتریوم چیست مراجعه کنید). قالب قراردادهوشمند برای نوشتن توکن انواع مختلفی دارد که استاندارد …

نوامبر 14, 2019
تحلیل بازار

0
352

توسط مازیار نسیمی اواخر ماه گذشته، بیت کوین با عملکرد خود باعث تعجب معامله کنندگان شد. طی یک روز، قیمت بیت کوین با ۴۲ درصد افزایش از ۷۲۰۰ به ۱۰۵۰۰ دلار رسید. در واقع، این افزایش قیمت چهارمین افزایش قیمت بزرگ بیت کوین در تاریخ و بزرگترین افزایش قیمت از سال …

نوامبر 14, 2019
استخراج

0
966

فاطمه ابراهیمی زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۷ با وجود مقررات سخت‌گیرانه درباره استخراج بیت کوین در ایران، تب این فعالیت همچنان داغ است. اما درآمد استخراج بیت کوین در ایران واقعا چقدر است؟ دستگاه‌ استخراج را به برق بزن و پول پارو کن؟ بازگشت سرمایه ۴ …

با جهانی شدن فضای دیجیتال و استفاده روز افزون افراد در زندگی روزمره خود از آن عده ای به این فکر افتادند تا معاملات پولی را نیز به این فضا منتقل کنند که نتیجه این تلاش ها تولید واحد معاملاتی با نام ارز دیجیتال بود . این نوع ارز ها در واقع وجود خارجی ندارند و تنها در فضای اینترنتی قادر به فعالیت می باشند و شما در دنیای واقعی هیچ معادل فیزیکی برای آن ها پیدا نمی کنید .

در واقع این نوع ارز ها نه تنها وجود فیزیکی ندارند بلکه حتی نام نهاد سازنده آنها نیز کاملاً مشخص نیست و همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد ، اما با وجود این شرایط شاهد گسترش هرچه بیشتر آنها در بین افراد مختلف هستیم . دلیل آن چیست ؟

مهمترین دلیلی که باعث گرایش افراد به سمت ارز دیجیتال شده است امنیت بالا در استفاده از این ارزها می باشد که دلیل آن استفاده از رمز های بسیار پیچیده در ساخت آنها می باشد ، از جمله دلایل دیگری که وجود دارد عدم پیچیدگی و آسان بودن روند معاملات در این بازار می باشد و همچنین قدرت نقد شوندگی بالایی که این ارز ها دارند و … همه این دلایل سبب علاقمندی افراد به این بازار شده است . در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف ارز دیجیتال ، مزایا و معایب آن می پردازیم .

ارز دیجیتال که معادل فارسی آن رمز ارز می باشد در واقع یک نوع پول یا ارز است که جایگزین ارز های رایج در دنیای دیجیتال شده است ، این نوع ارز ها به صورت غیر متمرکز و در بستر شبکه بلاک چین فعالیت می کنند و با استفاده از پروتکل های رمز گذاری شده بسیار قوی و پیچیده ای طراحی شده اند .

هدف از ایجاد اینگونه ارز ها در مرتبه اول افزایش امنیت و جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری ارزی می باشد و در مرتبه دوم آسان شدن هرچه بیشتر مبادلات و حذف واسطه ها از بین خریدارارن و فروشندگان می باشد . صد ها نوع ارز دیجیتالی وجود دارد اما مهمترین آنها به ترتیب بیت کویین ( Bitcoin ) ، ریپل ( Ripple ) ، اتریوم ( Ethereum ) و لایت کویین  ( Litecoin )  می باشد که در ایران بیت کویین از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ارز های دیجیتال برخوردار می باشد .

مزایای ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ارز بیت کوین

در ادامه به تعریف اصطلاحات اولیه و پایه ای این نوع ارز اشاره خواهیم کرد :

 غیر متمرکز : به معنی خرید و فروش به صورت مستقیم و بدون واسطه می باشد ، در واقع برخلاف دیگر ارز ها که انتقال آنها تحت نظر سازمان خاصی می باشد و نیاز به واسطه هایی مثل بانک ، کارت اعتباری و …. است ، برای مبادله این نوع ارز به هیچ واسطه ای نیاز نمی باشد و خریدار و فروشنده به صورت مستقیم ارز مورد نظر را برای یکدیگر منتقل می کنند و تنها با استفاده از رمز های خود پول را دریافت می کنند .

 شبکه بلاک چین ( Blockchain ) : شبکه بلاکچین یک بستر بسیار گسترده برای تبادل ارز های دیجیتال می باشد و متشکل از صد ها بلاک می باشد که به وسیله هَش به یکدیگر متصل شده اند ، در واقع می توان بلاک چین را مانند یک دفتر کل تصور کرد که تمام مبادلات انجام شده مربوط به ارز های دیجیتالی در آن ثبت می شود .

 بلاک : بلاک چین در واقع از میلیون ها بلاک تشکیل شده است و هر بلاک شامل تعداد بسیار زیادی معامله ارز دیجیتال می باشد که این معاملات با هَش به یکدیگر متصل شده اند ، همچنین هر کدام از این بلاک ها نیز خود با هَش به یکدیگر متصل شده اند و تغییر در اطلاعات هر کدام از آنها باعث تغییر در کل ساختار شبکه بلاک چین شده به همین دلیل امکان تقلب و کلاهبرداری و یا انجام معاملات تکراری مربوط به این نوع ارز ها بسیار پایین می باشد .

 هَش ( Hash Function ): وقتی یک تبادل ارز دیجیتال بین دو شخص صورت می گیرد پس از تایید شدن اطلاعات توسط ماینر و انجام معامله مربوطه ، تاریخ انجام آن و همه اطلاعات مربوط به آن رمزنگاری شده و در نهایت به صورت یک کد در شبکه بلاک چین ثبت می شود .

پس از ثبت شدن این کد دیگر اجازه دسترسی به اطلاعات آن و یا تغییر این اطلاعات وجود ندارد که این باعث بالا رفتن امنیت این نوع معاملات و نفوذ ناپذیری تقریبی آنها می شود . در حقیقت هَش هر بلوک اطلاعاتی را به بلوک اطلاعاتی قبلی خود مرتبط می سازد که در این حالت هر بلاک شامل هَش اطلاعات موجود در خود و هَش اطلاعات بلاک قبل از خود می باشد .

 ماینر ( miner ) : همانطور که قبلاً اشاره شد در معاملات ارزهای دیجیتال نیاز به هیچ گونه واسطه یا نفر سومی برای نظارت و تایید روند انجام آن وجود ندارد ، اما در نهایت نیاز به منبعی برای تایید صحت اطلاعات وارد شده و راستی آزمایی دو طرف معامله دیجیتالی انکار ناپذیر است .

در این حالت اشخاصی به صورت داوطلبانه وظیفه انجام این کار و بررسی کردن (verify) تمامی اطلاعات ثبت شده در معاملات را بر عهده می گیرند ، به ماینر ها اصطلاحاً ” استخراج کننده ”  نیز گفته می شود که با استفاده از انواع روش های استخراج ارز دیجیتال به تولید این رمز ارز ها می پردازند .

 در حقیقت ماینر ها با بررسی تمامی اطلاعات مربوط به یک معامله و تایید آنها باعث ثبت شدن معاملات در بلاک چین می شوند ، هر ماینر به دلیل حجم بسیار بالای اطلاعاتی که در هر معامله وجود دارد و زمان بر بودن فرایند تایید اطلاعات ، تنها تعداد محدودی معامله را می تواند صحت سنجی یا به اصطلاح وریفای کند .

پس از این که تعداد معاملات ثبت شده در هر بلاک به مقدار مشخصی رسید یک بلاک جدید در شبکه بلاک چین ثبت می شود . هر ماینری که بتواند زودتر به مقدار مورد نظر و در نتیجه ایجاد بلاک جدید برسد مقدار مشخصی دستمزد به خاطر ایجاد بلاک جدید دریافت خواهد کرد .

 کیف پول ارز دیجیتال  ( wallet ) : والت یا کیف پول در واقع درست مثل کیف پول شخصی ما در دنیای واقعی عمل کرده و یک نرم افزار است که مانند یک پایگاه داده عمل کرده و شامل تمامی کد رمز های شخصی و عمومی کاربران می باشد و بلاک چین های مختلف را به یکدیگر مرتبط می سازد و با آنها در ارتباط است تا کاربران بتوانند معاملات خود را انجام دهند .

 نود ( Node ) : در واقع دستگاه هایی هستند که به شبکه وصل شده و وظیفه ثبت تاریخ انجام معاملاتی ارز های دیجیتال که در آن اتفاق می افتد را به عهده دارند  و این داده ها را در هارد های خود ذخیره و نگهداری می کنند . 

در ادامه بخوانید: همه چیز درباره کیف پول ارز دیجیتال

 

 

روش انجام معاملات ارز دیجیتالی ساده و در عین حال بسیار ایمن می باشد . در این روش خریدار و فروشنده ارز دیجیتالی اطلاعات خود را ارائه می دهند ، اطلاعات ارائه شده توسط ماینر ها بررسی و تایید می شود و پس از تایید صحت اطلاعات شروع به فرایند استخراج ارز دیجیتال مربوط به آن معامله با استفاده از دستگاه ماینر می کنند .

 لازم به ذکر است که فرایند استخراج ارز دیجیتال بسیار سخت بوده و با روش های پیچیده ، توسط افرادی که این وظیفه را بر عهده گرفته اند با استفاده از دستگاه ماینر صورت می گیرد .

پس از ثبت رمز مورد نظر و تولید ارز دیجیتال اطلاعات آن دیگر قابل تغییر نمی باشند ، این اطلاعات توسط هَش به یکدیگر متصل می شوند و تشکیل یک بلاک مجزا و اضافه کردن آن به شبکه بلاک چین می دهند که در نهایت همه این بلاک ها توسط هَش به بلاک قبلی خود مرتبط می شوند و تشکیل یک شبکه درختی را می دهند که تقریباً غیر قابل نفوذ و تغییر می باشد .

ارز های دیجیتال مزیت های بسیار زیادی در مقابل سایر ارز های موجود دارند که وجود همین مزیت ها باعث حضور روز افزون افراد در این بازار شده است . از جمله ای مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

به دلیل معامله شدن این ارز ها به صورت غیر متمرکز و استفاده نکرده از هیچ واسطه ای در این نوع معاملات انجام آنها بسیار راحت تر و با پیچیدگی کمتر صورت می گیرد .

در این معاملات از رمز های بسیار پیچیده و غیر قابل تغییر استفاده می شود که در نتیجه از ایمنی به شدت بالایی برخوردار بوده و امکان تقلب در آن وجود ندارد .

به دلیل طولانی بودن اطلاعات موجود در این رمز ها در صورتی که شخصی قصد کپی کردن آنها را داشته باشد حتی اگر یک حرف یا علامت را اشتباه وارد کند کل ساختار رمز یاد شده تغییر می کند ، در نتیجه امکان انجام معاملات تکراری وجود ندارد .

معمولاً قیمت هر واحد ارز دیجیتال چند برابر هر واحد ارز رایج می باشد .

انجام معاملات ارز دیجیتال مشمول مالیات نمی شود به همین دلیل به ویژه برای معاملات با حجم بالا بسیار به صرفه می باشد .

به دلیل استفاده از رمزگذاری های بسیار پیچیده و پیشرفته این نوع معاملات از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و امکان تقلب و تکراری بودن آنها بسیار پایین است .

به این دلیل که در انجام معاملات هویت شخص خریدار و فروشنده نامشخص است در نتیجه امکان پیگیری تراکنش های این نوع معاملات در هیچ نقطه ای از دنیا وجود ندارد .

امکان انجام این معاملات در همه مناطق جهان وجود دارد .

در این روش انتقال پول بسیار آسان می باشد و در نتیجه برای انجام معاملات با حجم بالا گزینه ی مناسبی می باشد و شامل محدودیت هایی که در انجام معامله با استفاده از واحد های پولی واقعی وجود دارد نمی شود . 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد پرفکت مانی

 

با وجود تمام مزایایی که برای انواع ارز دیجیتال نام برده شد اما هنوز هم معایبی در استفاده از این نوع ارزها وجود دارد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد . از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

در صورتی که رمز کیف پول خود را فراموش کنید امکان بازگردانی آن وجود ندارد و عملاً پول های خود را از دست داده اید .

با همه تاکیدی که بر امنیت بالای ارز های دیجیتال داشتیم اما باز هم امکان آن وجود دارد که افرادی به پسور کیف پول و اکانت شما دسترسی پیدا کنند و از حساب شما دزدی کنند  در نتیجه تا حد امکان مراقب کیف پول و اکانت اینترنتی خود باشید .

مزایای ارزهای دیجیتال

نوسانات قیمتی در این نوع ارز ها بسیار بالا می باشد و امکان اینکه پول شما ارزش خود را از دست بدهد وجود دارد ، به همین خاطر برای جلوگیری از این اتفاق باید اطلاعات خود را بروز نگهداری کنید .

از آنجایی که اطلاعات این رمز ارز ها غیر قابل تغییر می باشد در صورتی که به طور مثال پول مورد نظر را به حساب فرد اشتباهی واریز کنید دیگر امکان پس گرفتن آن را ندارید . این درحالی می باشد که در معاملات پول واقعی در صورتی که پول خود را اشتباهاً به حساب شخصی وارد کنید با پیگیری های قانونی می توانید آن را پس بگیرید .

با وجود اینکه در بسیاری از کشور ها استفاده از ارزهای دیجیتال کاملاً رواج پیدا کرده اما همچنان در بعضی از کشور ها از رواج کمتری برخوردار می باشد و حتی در بعضی از کشورها استفاده از آن ممنوع می باشد .

 

در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها استفاده از ارز دیجیتالی قانونی می باشد و روزانه افراد بیشتری به سمت این بازار گرایش پیدا می کنند و به دنبال کسب سود از آن می باشند . با مراجعه به صرافی های دیجیتالی و ارائه رمز ارز می توانید معادل واحد پولی مورد نظرتان ( ریال ، دلار و … ) را دریافت کنید . لازم به ذکر می باشد که ارز دیجیتالی ایرانی با نام رمز ارز پیمان به تازگی وارد بازار دیجیتال شده است که در مرحله آزمایشی خود قرار دارد و در بستر بلاک چین ثبت شده است .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارز دیجیتال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ارز دیجیتال پاسخ دهند .

 

 


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

مزایای ارزهای دیجیتال
مزایای ارزهای دیجیتال
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *