مضرات به لیمو

مضرات به لیمو
مضرات به لیمو

خواص به لیمو بسیار فوق العاده هستند. از فواید آن هر چه بگوییم، کم است: کاهش تورم و التهاب در بدن، حفاظت از ماهیچه ها، تقویت سیستم ایمنی، آرامش بخشیدن به معده، کاهش تب، آرامش بخشیدن به اعصاب و رفع احتقان. به لیمو برای کاهش وزن نیز بسیار توصیه می شود. به لیمو در آمریکای جنوبی به وفور استفاده می شود اما در سایر نقاط دنیا نیز به خاطر خواص دارویی فراوانش در قالب اسانس کاربرد دارد. به لیمو بوته ای چندساله است که عطر لیمو را داراست و با لمس برگ آن این بو تشدید می شود. بوته ی به لیمو، می تواند ارتفاعی ۲ تا ۳ متری داشته باشد و گل های ریز بنفش و سفید دارد. ابتدا از به لیمو فقط برای مصارف غذایی مختلف استفاده می شد. مثلا آن را برای رفع بوی ماهی و مرغ در طبخ غذا به کار می بردند یا در نوشیدنی ها، مربا، انواع سس و سالاد استفاده می کردند. اما مصرف به لیمو به عنوان گیاهی با خواص دارویی قدمت چندانی ندارد و به تازگی مورد توجه واقع شده است. روغن به لیمو حاوی مواد سازنده ی آنتی اکسیدان مانند: گرانول، نرول، ورباسکوزید، و سیترال است. برگ خشک شده ی به لیمو قابلیت دم کردن نیز دارد و به عنوان یکی از دمنوش های گیاهی با خواص مفید درمانی برای بخش های مختلف بدن و فرایند سوخت وساز استفاده می شود.

توانایی دمنوش به لیمو در کاهش وزن شبیه به خواص نوشیدن چای سبز به صورت ناشتا است. این خاصیت به لیمو برای سلامتی را به آنتی اکسیدان های موجود در آن نسبت می دهند. بنابراین، مصرف یک فنجان دمنوش به لیمو به موفقیت شما در کاهش وزن کمک می کند.

ثابت شده است که نوشیدن چای به لیمو می تواند عضلات را تقویت کند. این خاص ترین فایده به لیمو است که از دیگر گیاهان دارویی به دست نمی آورید. نوشیدن چای به لیمو در برابر آسیب های ناشی از تمرینات سخت ورزشی از عضلات محافظت می کند. بنابراین، چای به لیمو یک نوشیدنی عالی برای قبل از تمرین است.

یک تحقیق، ۴۵ فرد مبتلا به مشکلات مفصل را مورد مطالعه قرار دارد و به این نتیجه رسید که مکمل حاوی به لیمو و روغن ماهی در مقایسه با دارونمای معمول، در تسکین درد موثرتر بود. در این مورد، روغن ماهی حاوی امگا۳ به تاثیرگذاری بیشتر به لیمو در رفع درد مفاصل کمک می کند.

سینوزیت یا ورم حاد حفره های بینی را می توان با دمنوش به لیمو درمان کرد. به لیمو در کنار ریشه کوشاد، گل آقطی، گل پامچال وگیاه ترشک ترکیب خوبی برای تسکین سیسنوس های ملتهب می سازد. استفاده از داروی گیاهی حاوی به لیمو همراه با آنتی بیوتیک و دکونژستانت برای سینوزیت، خطری ندارد.

مضرات به لیمو

دانشگاهی در اردن، تحقیقی بر روی ۳۱ گیاه دارویی از جمله به لیمو انجام داد تا گیاهان دارای خواص ضد سرطان را بیابد. این تحقیق دریافت که به لیمو یکی از گیاهان دارویی فعال است که قادر است جلوی فرآیند رشد رگ های خونی جدید که از پیشرفت سرطان پشتیبانی می کند را بگیرد. آنتی اکسیدان ها نیز توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد که دلیل اصلی سرطان هستند را دارد.

دمنوش به لیمو با جلوگیری از عفونت کاندیدا در روده های کوچک، سلامت دستگاه گوارش را حفظ می کند. یک تحقیق انجام شده در برزیل اثبات کرده است که به لیمو خواص ضد کاندیدا و ضد قارچ دارد. به لیمو قادر به مبارزه با میکرو باکتری مخرب ای. کولایکه دستگاه گوارش را هدف قرار می دهد نیز هست. به لیمو فقط بویی شبیه به لیمو ندارد بلکه در مورد سرفه نیز مشابه آن عمل می کند. یکی از خواص به لیمو برای سلامتی، درست مانند خواص زنجبیل و عسل و لیمو، درمان سرفه است. هر دوی این ها عملکردی شبیه به اکسپکتورانت دارند. نوشیدن چای به لیمو می تواند خلط موجود در دستگاه تنفسی را از بین برده و سرفه را کاهش دهد.

عملکرد اکسپکتورانتی به لیمو می تواند دسگاه تنفسی را پاک کرده و مشکلاتی مانند گلو درد را رفع کند. همچنین می تواند التهاب گلو را نیز کاهش دهد. به علاوه، به لیمو در درمان برونشیت که ناشی از التهاب نایژک ها است، موثر است.

به لیمو می تواند به طور مستقیم بر زخم های باز قرار داده شود، زیرا خاصیت ضد التهابی عالی دارد که از افزایش التهاب در درمان زخم هایی که به درستی درمان نشده اند، آبسه ها و سوختگی ها جلوگیری می کند. در این مورد می توانیم مقداری برگ به لیمو را پاک کرده و له کنیم تا به شکل خمیر درآید و آن را به طور مستقیم بر زخم ها بگذاریم. این خمیر می تواند خارش را نیز تسکین دهد.

اگر فکر می کنید درمان شپش سر فقط از طریق داروهای شیمیایی امکان پذیر است، سخت در اشتباهید. مطالعات اخیر نشان می دهند روغن های معطر نیز در رفع شپش سر موثر هستند. یکی از روغن های معطر موثر در این مورد، روغن معطر به لیمو است.

مصرف به لیمو می تواند درد قفسه سینه ناشی از مشکل قلبی را تسکین دهد. گاهی وقت ها، قلب ما درد می گیرد و دچار مشکلاتی مانند احتباس مایعات می شود که یکی از علائم نارسایی قلبی است. در این شرایط، به لیمو می تواند درد را تسکین دهد.

دمنوش به لیمو آرام بخش و تسکین دهنده است. پیداکردن زمانی برای نوشیدن یک فنجان از این دمنوش خوشمزه استرس ها و تنش ها را آرام کند؛ اما از آنجاییکه ترکیبات موجود در به لیمو اثرات آرامبخش دارند موجب تقویت سیستم عصبی و کمک به آرامش تنش عضلانی میگردد. این خواص آرامبخش به لیمو به کاهش عصبانیت، اضطراب و استرس کمک میکند. مطالعات حاکی از این است که ورباسکوساید که یک ترکیب بیولوژیکی موجود در برگهای به لیمو است، مهمترین ترکیب مسئول خواص آرام بخشی و ضداسترسی این گیاه است.

روغن به لیمو، موثرترین داروی گیاهی برای ازبین بردن استرس و اضطراب است. پس از یک روز آشفته میتوانید رایحه ی بی نظیر آن را استنشاق کنید. ترکیبات موجود در به لیمو میتواند هورمونهایی در بدن را که به آرامش اعصاب کمک میکنند تنظیم کند. اگر از استرس مزمن رنج میبرید باید به لیمو را به رژیم غذاییتان وارد کنید.

در طب سنتی از به لیمو به عنوان دارویی خوی آور یا عرق زا استفاده می شده است. این گیاه باعث تعریق و کاهش میزان و درجه ی تب است. ضمن اینکه برای درمان بیماری های التهابی نیز مفید است. خواص به لیمو در رفع مشکل التهاب بدن بسیار قابل توجه است.

بسیاری افراد دمنوش به لیمو را بدلیل خواص آرامبخش آن برای کاهش اختلالات خواب ازجمله بیخوابی توصیه میکنند. همان خواصی که به کاهش استرس و تنش منجر میشوند و موجب آرامش بدن و ذهن میگردند، میتوانند فرد را برای یک خواب خوب درطول شب آماده کنند. همچنین به لیمو سرشار از ملاتونین است، هورمونی در بدن که در مواقع شب افزایش پیدا میکند. تولید این هورمون با تاریکی تحریک میشود و موجب خواب آلودگی فرد میگردد. نوشیدن دمنوش به لیمو یک راه طبیعی برای افزایش میزان ملاتونین بدن است. توانایی به لیمو برای آرامش و تسکین دهندگی، منبع غنی ملاتونین و فاقد کافئین، این دمنوش را به یک نوشیدنی ایدآل برای شب تبدیل کرده است. این میتواند به آرام شدن بدن و ذهن فرد کمک کند تا یک خواب شبانه ی آرام داشته باشد.

سم زدایی یک فرایند دائم و ضروری برای از بین بردن رادیکالهای آزاد و حفظ سلامتی است. نوشیدن دمنوش به لیمو میتواند فرایند سم زدایی را تحریک کند. تحقیقات حاکی از این است که به لیمو سرشار از ترکیبات فنلی است. ترکیبات فنولیک آنتی اکسیدانهای قوی هستند که از بدن درمقابل رادیکالهای آزاد محافظت میکنند. ترکیبات فنولی با کمک به سم زدایی بدن و خنثی سازی تاثیرات مضر رادیکالهای آزاد، موجب کاهش استرس اکسیداتیو میشود. این موجب حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی میگردد. دمنوش به لیمو فعالیت آنتی اکسیدانی قابل مقایسه با جای سبز (بدون تلخی) دارد. علاوه براین دمنوش به لیمو حاوی کافئین طبیعی است. دمنوش به لیمو میتواند بعنوان سم زدا و نوشیدنی مقوی در طول روز مورد استفاده قرار گیرد اما مصرف آن بخصوص در شب میتواند بسیار قوی باشد.

مواد مورد نیاز:
۳ برگ به لیمو
۴ فنجان آب
۴ قاشق چایخوری عسل یا هر شیرین کننده ای که ترجیح میدهید
طرز تهیه:
برگهای به لیمو را در آب بریزید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد. میتوانید این دمنوش را داغ یا بصورت چای سرد (یخ چای که نوشیدنی مناسب برای آب و هوای گرم است و در کشورهای شرق آسیا متداول است)آسیا متداول است) بهمراه کمی عسل در هر فنجان بعنوان شیرین کننده استفاده نمایید.
دستورالعمل ذکر شده، یک دمنوش با رایحه ی ملایم است. اگر میخواهید دمنوشتان عطر بیشتری داشته باشد، برگها را قبل از جوشانده شدن در آب، خرد کنید.

1. آلرژی و حساسیت
به لیمو برای بیشتر افراد ایمن است اما ممکن است در برخی دیگر باعث آلرژی و حساسیت پوستی شود.
2. بارداری و شیردهی
هنوز اطلاعات دقیقی از اثرات به لیمو بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.
3. کلیه
به لیمو کلیه ها را تحریک می کند به همین دلیل توصیه می شود که اگر دچار بیماری های کلیوی هستید، از مصرف آن خودداری کنید.

مزاج و طبیعت به لیمو گرم و خشک می باشد. به لیمو سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ورباسکوزید، سیترال، نرول و گرانیول است.

برگ های گیاه به لیمو را به صورت تازه و خشک شده برای تهیه انواع غذا مانند برنج، انواع دمنوش های گیاهی و دسر ها (کوکی، پودینگ، بستنی، شربت و ژله) استفاده می کنند. برگ های تازه به لیمو را برای تزیین انواع سالاد میوه و سبزیجات به کار می برند. پودر برگ به لیمو که به رنگ سبز مات بوده و عطر و بوی تندی دارد برای خوش طعم شدن انواع غذااستفاده می شود. گیاه به لیمو را برای تهیه دارو، عصاره مایع، کپسول، پودر یا روغن آن به کار می برند.

به لیمو

به لیمو یکی از گیاهان دارویی معطر است که بومی آمریکایی جنوبی می باشد. برگ های این گیاه موقع تماس با بدن کمی خشن هستند و بویی شبیه به عطر لیموی تازه دارند. به لیمو در شهرهای شمالی کشورمان کشت می شود.

از برگ های گیاه به لیمو برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شود. برگ های این گیاه در پایان فصل تابستان جمع آوری و خشک می شوند. از معروف ترین نوشیدنی هایی که با به لیمو تهیه می شود می توان به شربت به لیمو اشاره کرد.

به لیمو گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص به لیمو را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص به لیمو در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

مضرات به لیمو

خواص به لیمو

شما می توانید چای به لیمو را به راحتی برای آرامش معده و هضم بهتر غذا میل کنید. به لیمو برای گوارش بسیار مفید می باشد چرا که باعث کاهش نفخ شکم و مشکلات دستگاه گوارش می شود. شما می توانید برای کاهش اشتها از به لیمو بهره بگیرید و همچنین چای به لیمو برای کاهش وزن نیز موثر است.

اگر با خواص به لیمو آشنا شوید قطعا برای کاهش وزن از آن استفاده می کنید چرا که شما می توانید به راحتی با مصرف به لیمو وزن کم کنید. این نوشیدنی دارای ۲ واحد کالری می باشد که سرشار از ترکیبات ارگانیک بوده و اشتهای شما را کاهش می دهد.

اگر بخواهید چربی سوزی کنید بهتر است از خواص به لیمو بهره مند شوید. برای این منظور بهتر است از چای به لیمو استفاده کنید ، چای به لیمو باعث می شود تا سوخت و ساز بدن شما زیاد شده و شما بتوانید به راحتی چربی سوزی کنید.

یکی دیگر از خواص بی نظیر چای به لیمو می توان به خروج خلط از دستگاه تنفس اشاره کرد. وجود خلط در دستگاه تنفس باعث رشد باکتری ها می باشد. شما می توانید با مصرف به لیمو به راحتی دستگاه تنفس خود را پاکیزه کنید. بهتر است در مصرف چای لیمو زیاده روی نکنید. دقت کنید کسانی که دچار بیماری های کلیوی هستند از چای به لیمو به مقدار زیاد مصرف نکنند.

استرس باعث می شود تا رادیکال های آزاد در بدن انسان افزایش پیدا کند. این امر باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و بیماری ها بتوانند به سیستم ایمنی بدن حمله کنند. شما می توانید با مصرف به لیمو به راحتی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

آسیب پذیری مفاصل در افراد مختلف متفاوت می باشد ، این امر برای سالمندان و سالخوردگان بیشتر می شود. شما می توانید از ترکیب به لیمو برای کاهش التهابات خود استفاده کنید. به لیمو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به کاهش التهاب بدن کمک می کند.

یکی از خواص بی نظیر به لیمو تقویت ماهیچه ها می باشد که نباید آن را دست کم بگیرید. به لیمو باعث می شود تا ماهیچه های آسیب دیده بدن شما تقویت شود چرا که دارای آنتی اکسیدان می باشد. عضله سازی توسط به لیمو به درستی انجام می شود. نوشیدن چای به لیمو باعث می شود تا شما عضله سازی را به درستی انجام دهید.

اضطراب و استرس بخشی از زندگی روزمره ما ایرانی ها شده است. دلایل مختلفی برای استرس و اضطراب وجود دارد. خواص به لیمو به خاطر آنتی اکسیدان هایی است که در خود جای داده است ، این خاصیت باعث تعادل هورمونی می شود. شما می توانید برای کاهش استرس و اضطراب از چای به لیمو استفاده کنید.

در طب قدیم از به لیمو برای پایین آوردن تب انسان استفاده می شده است چرا که این گیاه تعریق آور بوده و باعث می شود تا درجه ی تب کاهش پیدا کند. شما می توانید برای کاهش بیماری های التهابی از به لیمو استفاده کنید.

مضرات به لیمو

به لیمو خواص درمانی بسیار دارد البته در صورتی که مصرف آن از حالت تعادل خارج شود می تواند مشکلاتی مثل کاهش ضربان قلب و مشکلاتی برای دستگاه گوارش به وجود آورد. ضمن اینکه خانم های باردار باید با مشورت پزشک از به لیمو استفاده کنند.

همچنین ببینید

 

 بـه لیـمو

گیاه به لیمو ، درختچه ی است  خزان پذیر با برگهای تیز و سطحی کرکی که از تیره شاه پسند و بسیار معطر می باشد. برگهای  آن به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر و طعم تند و کمی تلخ دارد. و گلهایی کوچک سفید و بنفش  دارد. از خاص ترین ویژگی این گیاه برگهای آن بوی دلپذیری مانند بوی لیمو دارند و به همین دلیل به آن به لیمو می گویند. جهت استفاده از این گیاه بایستی در محلی دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد.

از خواص به لیمو علاوه بر خواص دارویی ، به عنوان ادویه (برای چای، دسر، کیک، مربا، و غذاهای دریایی و طبخ ماهی ها) در مصارف خانگی ، اسانس به لیمو خواص باکتری کش و حشره کش دارد و در صنعت عطر و ادکلن سازی نیز کاربرد دارد.

مضرات به لیمو

 

 

خـواص بـه لیـمو

1.در طب سنتی ایران به لیمو دارای طبیعتی گرم و خشک است.

2. به لیمو آرامش بخش است.

3. مصرف به لیمو سردرد و دردهای میگرنی را بهبود می بخشد.

4. تقویت کننده معده و  عملکرد دستگاه گوارش را در هضم غذا بهبود می بخشد و ضد نفخ می باشد

5.  به لیمو یک داروی ضد اسپاسم و مسهل قوی است.

6. به لیمو تسکین دهنده خستگی و دردهای عصبی است.

7. به لیمو ضد باکتری و ضد ویروس است

8. به لیمو ضد تشنج و از بروز حملات بیماری های عصبی (مانند صرع ) جلوگیری می کند.

9.  این گیاه دارویی برای درمان سرگیجه و تپشهای قلب مفید است.

10. به لیمو به رفع صداهای مبهم در درون گوش کمک می کند.

11. به لیمو درمان سوءهاضمه در افراد بی اشتها کمک می کند.

12. به لیمو دردهای شکمی را بهبود می بخشد و برای درمان دل پیچه مفید است.

13. به لیمو درمان سرماخوردگی و دارای خاصیت ضد سرفه و ضد تب است.

14. به لیمو به کاهش وزن نیز کمک می کند.

15. به لیمو غنی از ترکیبات فنولی آنتی اکسیدان های قوی است که از رادیکال های آزاد محافظت می کند و از طریق کمک به سم زدایی بدن و خنثی سازی اثرات مضر رادیکال های آزاد بدن را سالم  نگه می دارد به کاهش اسپرس کمک می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

16. خواص آنتی اکسیدانی به لیمو با توانایی آن برای سرکوب التهاب است که به پیشگیری از آسیب و بهبود بافت ماهیچه کمک می کند. استفاده ازدمنوش به لیمو به عنوان یک مکمل  قبل از تمرین برای رشد و یا تقویت عضله مفید است.

17.وجود ورباسکوزید (یک جزء بیولوژیکی در برگ به لیمو) یک عنصر اصلی است که مسئول بهبود استرس و اضطراب می باشد.

18. به لیمو به خاطر خواص ضداسپام هایش دستگاه گوارش را آرام می کند و باعث کاهش علائمی از جمله سندروم روده تحریک پذیر، سوءهاضمه، گرفتگی و یا نفخ شود، اجازه می دهد تا دستگاه گوارش به خوبی عمل کند.

19. به لیمو غنی از ملاتونین می باشد (ملاتونین هورمونی در بدن که مسئول ریتم شبانه روزی است تولید آن توسط تاریکی شب تحریک می شود) و موجب خواب آلودگی می شود. نوشیدن چای به لیمو  قبل از خواب یک راه طبیعی تا بتوانید در شب خوابی آرام داشته باشید.

20. خواص آنتی اکسیدانی   این گیاه برای کاهش اثرا التهابی عناصر اکسیداتیو مفید است که به  کاهش دردهای مفاصل و سایر بیماری های التهابی کمک می کند.

21.  به لیمو (دمنوش) باعث سوختن چربی، تحریک تجزیه سلولیت و تنظیم متابولیسم می شود و موثر در کاهش وزن می باشد.

22. به لیمو مخاط را از بین می برد و تراکم ار در دستگاه های تنفسی پاک می کند.

23. به لیمو برای درمان سینوزیت یا ورم حاد حفره های بینی مفید است.

24. به لیمو یکی از گیاهان دارویی فعال است که توانایی جلوگیری از فرآیند رشد رگهای خونی جدید که از پیشرفت سرطان پشتیبانی می کند را دارد.

25. به لیمو در درمان برونشیت که ناشی از التهاب نایژکها است موثر است.

27. به لیمو درد قفسه سینه ناشی از بیماریهای قلبی را تسکین می دهد.

 28. به لیمو در تنظیم قاعدگی نامنظم موثر است.

29. به لیمو سبب افزایش تعریق می شود.

30. به لیمو جهت درمان سنگ کیسه صفرا مفید می باشد.

31. به لیمو دارای مواد اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، بیوفلاونوئید، پکتین، و لیمونن است که با عفونت مبارزه می کنند.

مضرات به لیمو

 

مـضـرات بـه لیـمو

با وجود گسترده بودن خواص به لیمو؛

1. مصرف زیاد آن سبب کاهش ضربان قلب می گردد و باعث تحریک روده ها  و رحم می شود بنابراین افرادی که با مشکلات قلبی روبه رو هستند و همچنین خانم های باردار در مصرف آن احتیاط کنند.

2. دربیماران دچار نارسایی کلیویی و همچنین دردوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کنند.

3. استفاده موضعی به لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

اگرچه به‌ لیمو Aloysia citrodora گیاه بومی آمریکای جنوبی است، اما به علت خواص دارویی قدرتمندی که دارد امروزه در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سیمرغ، به‌لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. درختچهٔ این گیاه ۱٬۵ تا ۲ متر است که گاهی بیشتر هم می‌شود. و دارای برگ‌های ساده سرنیزه‌ای به طول ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر با قاعده گره‌ای و عموماً به‌صورت دسته‌های سه تایی در هر گره است. گل آذین انتهایی و بصورت خوشه‌های باریک، جام گل کوچک و به‌طور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای ۲۱ عدد بذر است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده‌است و از آن جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و کشت می‌شود. در ایران این گیاه در استان‌های شمالی و باغ‌ها کشت می‌شود.

خواص گیاه به لیمو Aloysia citrodora

1. به لیمو موثر در کاهش وزن

دمنوش به‌لیمو با کاهش دادن ریزه‌خواری افراد به کاهش وزن آن‌ها کمک شایانی می‌کند همچنین این دمنوش خاصیت چربی‌سوزی نیز دارد.

مضرات به لیمو

2. به لیمو موثر در تقویت عضلات

تقویت عضلات یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد به‌لیمو است؛ این گیاه به علت خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد،بدون اینکه مانع رشد جسمانی و عضلانی شود باعث افزایش استقامت بدن می شود، آسیب به ماهیچه‌ها در طول تمرین را نیز کاهش می‌دهد.

به‌لیمو به تسکین درد مفاصل کمک شایانی می‌کند؛ مصرف این گیاه همچنین بازسازی سریع‌تر مفاصل آسیب‌دیده را نیز به همراه دارد.

3. به لیمو موثر در کاهش استرس

به‌لیمو نقش موثری در کاهش استرس و بهبود سلامت عمومی بدن دارد.

4. به لیمو موثر در بهبود هضم غذا

دمنوش به‌لیمو همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را نیز رفع می‌کند؛ این گیاه همچنین به تنظیم اشتها نیز کمک می‌کند.

5. به لیمو موثر در کاهش تب

از خاصیت‌های دیگر به‌لیمو می‌توان به افزایش تعریق و کاهش تب اشاره کرد.

6. به لیمو موثر در خلط آوری

به‌لیمو خاصیت خلط آوری نیز دارد. مصرف دمنوش باعث رفع گرفتگی‌های دستگاه تنفسی می‌شود.

طرز تهیه دمنوش به‌لیمو

برای تهیه دمنوش به‌لیمو یک قاشق غذاخوری از برگ این گیاه را در ظرفی بریزید و به آن آب با دمای هشتاد درجه سانتی‌گراد را بیفزایید. بیست دقیقه صبر کنید تا دمنوش به خوبی دَم بکشد سپس به آن نبات یا عسل اضافه و میل کنید.

عوارض جانبی به‌لیمو

مصرف به لیمو در برخی از افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی خفیف هستند ایجاد مشکل می‌کند همچنین مبتلایان به اختلالات کلیوی باید از استفاده از این گیاه خودداری کنند؛ در مورد تاثیرات به‌لیمو در دوران بارداری و شیردهی نیز تحقیقات کافی صورت نگرفته است بنابراین زنان باردار و شیرده باید از مصرف آن پرهیز کنند.

آسمان، خاکستری است. زمین، یک دشت وسیع است پر از خانه‌های مخروبه و خرابه‌های سیمان و بتون و آجری که روزی دیوارهای خانه‌هایی بودند.

در سراسر دنیا استانداردهای ایمنی مشخصی برای مراکز تجمعی گوناگون تعریف شده و در کشور ما نیز قانون معینی درباره لزوم رعایت استانداردهای ایمنی در تمام ساختمان‌هایی که بیش از 25 نفر از آن بهره‌برداری می‌کنند تصویب شده‌است که براساس این قانون همه این ساختمان‌ها ملزم به رعایت استانداردهای بین‌المللی ICS هستند.

تحریم تسلیحاتی ایران همواره از ابتدای انقلاب از سوی آمریکا به‌صورت تحریم اولیه وجود داشته است، اما از سال 2007 این کشور تلاش کرد تا از طریق تحریم‌های سازمان ملل این تحریم‌ها را همه‌جانبه کند.

ابوالفتح در گفتگو با جام جم آنلاین:


فرجی راد در گفتگو با جام جم آنلاین:

در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد


نیکبخت:


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد


در گفت و گو با جام جم آنلاین


در گفت وگو با جام جم آنلاین؛



مقالات دیجیتال مارکتینگ و آموزش سئو

از دیر باز انسان شناسان عادات غذایی را به عنوان کلیتی پیچیده از فعالیت‌های

مضرات به لیمو

، تمایل و تنفر، آگاهی جمعی، اعتقادات، تابوها و موهومات وابسته به تولید و تهیه

و در یک کلام یک مفهوم فرهنگی بزرگ می‌دانند. غذا به عنوان یک فعالیت فرهنگی معنی‌دار بر روابط اجتماعی تاکید دارد، همچنین غذا از نظر فرهنگی کاملا تعریف شده است. شالوده ایجاد مجله تصویری فرهنگ غذا تاکید بر

علی الخصوص

، معرفی

،

و

،

و همچنین ارتقای سطح

و بهبود کیفیت رستوران‌داری،

و

در ایران می‌باشد.

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.

به لیمو یک گیاه شگفت انگیز و گیاهی است که برای مزایای درمانی و سلامتی اش بسیار ارزشمند است همچنین دارای عطر لیمو فوق العاده و عطر و طعم طراوت است. استفاده های معمول از به لیمو به عنوان چای گیاهی همراه با طعم لیمو، خوشمزه است.

به لیمو قرن هاست که استفاده می شود و سابقه بسیار طولانی در استفاده در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، تب، اضطراب، سوء هاضمه، اسپاسم و بی خوابی دارد همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کمکی طبیعی برای کاهش وزن مشهور است .

سابقه ای طولانی در مصرف به لیمو در جنوب امریکا وجود دارد. اعتقاد بر این است که در زمان های قدیم، قوم اینکاها اولین کسانی بودند که خواص سودمندش را کشف کردند.

به لیمو امروزه به عنوان یک طب سنتی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد در این بخش از سلامت نمناک خواص و فواید به لیمو برای سلامتی اعلام شده توسط کارشناسان را آورده ایم.

مضرات به لیمو

سم زدایی یک فرایند ثابت و حیاتی برای از بین بردن رادیکال های آزاد و حفظ سلامتی است. نوشیدن چای به لیمو می تواند فرآیند سم زدایی را تحریک کند.تحقیقات نشان داده است که به لیمو بسیار غنی از ترکیبات فنلی است.

ترکیبات فنولی آنتی اکسیدان های قوی هستند که از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.ترکیبات فنلی به کاهش اکسیداتیو استرس از طریق کمک به سم زدایی بدن و خنثی سازی اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند اینکار بدن را سالم نگه می دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

مشخص شده است که چای به لیمو، فعالیت آنتی اکسیدانی قابل مقایسه ای با چای سبزٍ بدون تلخی است به عنوان بهترین نوع از گیاهان، نوروپروتیک مانند، جینسنگ و کورکوما، خواص مشابهی در رادیکال آزاد دارد. چای به لیمو را می توانید به عنوان یک چای ضد التهابی و ترمیم کننده در طول روز بنوشید، اما مصرفش در طول شب بسیار قوی است.

مطالعات نشان داده اند که ویژگی های منحصر به فرد به لیمو می تواند به جلوگیری از آسیب عضلانی در ورزشکاران در هنگام مصرف مکمل ها قبل از تمرین ،کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی به لیمو همراه با توانایی آن برای سرکوب التهاب است که به پیشگیری از آسیب و بهبود بافت ماهیچه مرتبط است. استفاده از به لیمو به عنوان یک مکمل، قبل از تمرین رشد و یا تقویت عضله مفید است.

به لیمو ،یک آرام بخش موثر است. زمانی برای خودتان اختصاص دهید و از یک فنجان چای خوشمزه لذت ببرید، که باعث می شود تنشتان را از بین ببرد و باعث کاهش استرس می شود. اما اجزای موجود در به لیمو ،اثر آرام بخش کننده را تقویت می کند و بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و به کاهش تنش عضلانی کمک می کند.

این ویژگی های آرام بخش ،باعث بهبود اعصاب، اضطراب و استرس می شود. مطالعات نشان داده اند که ورباسکوزید، یک جزء بیولوژیکی در برگ به لیمو، عنصر اصلی است که مسئول خواص بهبود استرس و اضطراب می باشد.

در بسیاری از فرهنگ ها، چای به لیمو از لحاظ تاریخی مدت هاست برای تقویت هضم مناسب است مانند سایر گیاهانی که به خاطر خواص هضم مفید شناخته شده اند، به لیمو می تواند شکم شما را از طریق خواص ضد اسپاسم هایش تقویت و از آن محافظت کند.

به این معنی است که دستگاه گوارش را آرام می کند. با انجام این کار، می تواند باعث کاهش علائمی از جمله سندرم روده تحریک پذیر، سوء هاضمه، گرفتگی و یا نفخ شود ، اجازه می دهد تا دستگاه گوارش به خوبی عمل کند.

بسیاری از اثرات آرام بخش به لیمو به عنوان کمکی برای اختلالات خواب، مانند؛ بی خوابی استفاده می شوند. خواص مشابهی که باعث کاهش تنش و استرس می شود، بدن و ذهن را آرام می کند و باعث یک خواب خوب می شود.

به لیمو همچنین غنی از ملاتونین است، هورمونی در بدن که مسئول ریتم شبانه روزی می باشد. تولید آن توسط تاریکی شب تحریک می شود و موجب خواب آلودگی می شود. نوشیدن چای به لیمو یک راه طبیعی برای کمک به افزایش مقدار تولیدی ملاتونین در بدن شما می شود.

توانایی به لیمو برای تسکین و آرامش، غنی از ملاتونین است و کمبود کافئین باعث می شود که نوشیدنی ای ایده آل باشد ، می تواند بدن و ذهن را آرام کند، تا بتوانید در شب خوابی آرام داشته باشید.

عناصر بیولوژیکی در به لیمو نشان داده شده است که دارای خواص ضد التهابی خوبی هستند. خواص آنتی اکسیدانی این گیاه نیز برای کاهش اثرات التهابی عناصر اکسیداتیو مفید می باشند این توانایی به لیمو برای کاهش التهاب، می تواند به عنوان مثال کمک به کاهش درد مفاصل و سایر بیماری های التهابی کند.

البته نوشیدن چای، بدون قند، به طور کلی به عنوان بخشی از یک برنامه برای کاهش وزن، مفید است. مخصوصا به لیمو که برای این کار مناسب است.

نشان داده شده است که سرکوب اشتها، نیاز به محدود کردن گرایش های غیر قابل مقاومتی برای تنقلات و یا شیرینی هاست ؛ بنابراین چای به لیمو را بین وعده های غذایی خود بنوشید ،تا به شما کمک کند که به رژیم غذایی خود برسید و به هدف لاغری خود را تحقق ببخشید.

علاوه بر خواصی برای مهار طبیعی اشتها، که مانع از پر خوری می شود، چای به لیمو نیز باعث سوختن چربی، تحریک تجزیه سلولیت و تنظیم متابولیسم می شود.

از لحاظ علمی اثبات شده است که به لیمو ،حاوی مواد فعال بیولوژیکی به همراه خواص ضد تب است، یعنی مواد شیمیایی که تب را کاهش می دهند بنابراین، جای تعجبی نیست که در پزشکی بومی آمریکای جنوبی، به لیمو دارای تاریخچه ای طولانی به عنوان یک گیاه مورد اعتماد برای کاهش تب است.

توانایی به لیمو برای کاهش تب همراه با خواص ترمیمی و آنتی اکسیدانی آن، آن را به عنوان یک چای عالی برای مبارزه با دمای بالا و تب تبدیل کرده است.

آخرین مزیت سلامتی به لیمو به عنوان یک مسهل دفع کننده طبیعی است. به دفع ادرارآور کمک می کند، تا مخاط را از بین ببرد و تراکم را در دستگاه های تنفسی پاک کند.

به لیمو برای اکثر افراد بعد از نوشیدن نوشیدنی های الکلی مشکلی ندارد. همچنین به نظر می رسد، زمانی که دارو مصرف می شود نیز ایمن است ، در برخی افراد ممکن است باعث تحریک پوست (درماتیت) شود.

بارداری و شیردهی: در مورد استفاده از به لیمو، در دوران بارداری و شیردهی صرف نظر کنید و از آن اجتناب کنید.

بیماری کلیه: مقدار زیاد به لیمو ممکن است کلیه ها را تحریک کند و بیماری کلیوی را بدتر کند ،اگر مشکلات کلیوی دارید، مقدار زیادی به لیمو استفاده نکنید.


به لیمو با نام علمی Aloysia citrodora و یا Lippia Citriodora ، گیاهی پایا ، با گل های کوچک سفید و یا ارغوانی رنگ ، از خانواده گل شاه پسند (Verbena) است که ارتفاع آن به 3 تا 4 متر می رسد. این گیاه، بومی آمریکای جنوبی است و در قرن 17 میلادی توسط اسپانیایی ها به اروپا برده شد.

برگ های به لیمو ، ساده و سرنیزه ای هستند که دارای بوی مطبوعی شبیه بوی لیمو بوده و از آنها در انواع غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. علاوه بر آشپزی ، از این گیاه در رایحه درمانی و صنعت عطر سازی نیز استفاده می شود.

مخلوط چای سبز با به لیمو دارای طعم و تاثیری خاص است به همین دلیل نوشیدن تنها چند جرعه از این مخلوط موجب جوانی و تازگی بدن و ذهن و آرامش اعصاب می گردد.

عصاره به لیمو نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بدن در مقابل آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

مضرات به لیمو

خواص به لیمو

•    خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی

•    کمک به هضم غذا

•    تقویت سیستم عصبی

•    درمان تهوع و درد

•    تسکین اسپاسم معده و تحریک پذیری روده بزرگ

•    کاهش علائم نفخ و اسهال

•    رفع استرس ، خستگی و افسردگی

•    درمان اختلالات خواب و بی خوابی

•    تنظیم متابولیسم و کمک به کاهش وزن

•    کاهش تب ناشی از آنفلوآنزا

•    درمان سرماخوردگی و سرفه و آسم

•    درمان گرفتگی بینی و برونشیت

•    تسکین سیستم عصبی و درمان افسردگی خفیف

•    درمان علائم سندرم پیش از قاعدگی و تنظیم دوران قاعدگی

•    درمان بیماری کرون (Crohn’s disease)‏ (یک نوع بیماری التهابی روده)

•    درمان عفونت های قارچی

http://www.oabab.net

سبد محصولات تولیدی نیوشاداریان گستره وسیعی از انواع چای های سبز و سیاه مخلوط با ادویه ها و گیاهان طبیعی، دمنوش های گیاهی و همچنین پودرهای قهوه است که با برند تجاری «نیوشا» تولید می شوند. این محصولات در سطح فروشگاه ها یافت نمی شوند و فقط به شکل مستقیم از طریق شبکه توزیع بازاریابی شبکه ای نیوشانیک و نمایندگان مستقل آموزش دیده به مصرف کنندگان معرفی و ارائه می شوند.

تولید محصولات خوراکی و آشامیدنی، تابع قوانین کشوری است که محل تولید محصولات در آنجا قرار دارد. محل تولید و بسته ­بندی نهایی محصولات نیوشا کشور ایران است و کارخانه نیوشا واقع در شهرک صنعتی نصیرآباد تهران طبق ضوابط قانونی مقرر شده، مجوزهای زیر را اخذ نموده است:

«پروانه بهره­ برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران»: این پروانه نشانگر قانونی بودن فعالیت شرکت از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است.

«پروانه بهره­ برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران»: این پروانه نشانگر انطباق محل تولید محصولات شرکت با اصول ایمنی و بهداشتی از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

«پروانه استاندارد صادره از سازمان ملی استاندارد ایران»: این پروانه مختص «مخلوط ‎های چای» نیوشا است و از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صادر شده است. این مجوز در گروه محصولات دمنوش‌ها وجود ندارد چراکه سازمان ملی استاندارد ایران هنوز برای دمنوش استانداردی مقرر نکرده است.

کارخانه‌های موادغذایی و آشامیدنی بعد از اینکه مجوزهای مربوط به محل تولید را دریافت کردند باید برای مجوز تولید هر يك از محصولات خود نیز به صورت جداگانه اقدام کنند. در همین راستا، نیوشا برای تک تک محصولات خود، «پروانه بهداشتی ساخت» دریافت کرده است. این پروانه نشانگر انطباق محتویات و فرمولاسیون هر محصول با ضوابط و معیارهای تعریف شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران است.

موارد فوق مجوزهایی هستند که براساس قوانین داخلی، هر شرکتی قبل از شروع فعالیت و تولید محصول، باید آنها را دریافت کند اما برای فعالیت در بازارهای بین ­المللی، این مجوزها کافی نیستند. در عرصه بین‌المللی، استانداردها و ضوابطی تحت عنوان ایزو (ISO) تعریف شده‌اند؛ شرکت‌هایی که قصد فعالیت بین­ المللی دارند، باید خود را با این ضوابط و استانداردها منطبق نمایند و توسط شرکت­های معتبر و تأیید شده مورد ممیزی و ارزیابی قرار بگیرند. نیوشا موفق به اخذ گواهینامه‌های بین­المللی از شرکت TÜV NORD آلمان شده است که توسط مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) و DAkkS آلمان در سطح بین ­المللی اعتباردهی شده‌اند و از طریق وب‌سایت‌های مراجع صادرکننده قابل پیگیری هستند. این گواهینامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

«استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)»: این استاندارد شرکت را موظف می‌کند تا ارتباط مطلوبی بین واحدهای مختلف سازمان ایجاد کند تا از این راه، کیفیت محصولات و خدمات را بالاتر ببرد.

«استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000:2005))»: این استاندارد، دستورالعمل‌ها و الزامات مديريت سلامت و ایمنی محصولات را تعریف کرده است و شرکت موظف است از طریق پیروی از دستورالعمل‌ها و رعایت الزامات تعریف شده، سلامت و کیفیت محصول نهایی ارائه شده را تضمین نماید.

«استاندارد HACCP»: این استاندارد در واقع یکی از الزامات و زیرمجموعه­ های استاندارد ISO 22000 است. این استاندارد، نقاط بحرانی و مشکل آفرین در فرایند تولید را شناسایی می‌کند و با پیش‌بینی روش­های کنترلی، شرکت را ملزم می‌کند تا محصولات را به شکلی تولید و کنترل کند که کوچکترین خطری برای سلامت مصرف­کننده ایجاد نکند.

شماره و نماد این پروانه‌‎ها و مجوزها روی تک تک محصولات درج می‌شوند. ضمن آنکه تصویر این پروانه‌ها در وب‌سایت شرکت قرار داده شده و مشاوران فروش‌ و مصرف­ کنندگان می‌توانند با رجوع به سایت شرکت، آنها را مشاهده نمایند.

«پروانه کسب بازاریابی شبکه ­ای»: شرکت پارس نیوشانیک به عنوان نماینده انحصاری توزیع و فروش محصولات نیوشا، مجوز فروش محصولات از طریق شبکه ­ای از نمایندگان فروش را در سال 1391 از مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور اخذ نمود؛ نشان مربوطه در صفحه اصلی وب‌سایت شرکت قابل مشاهده است.

«نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره»: نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت) صادر می­شود و هدف از اعطای آن، اعتماد‌سازي و رسميت بخشیدن به فعاليت کسب و کار‌های اینترنتی است.

روی بسته‌ کلیه محصولات نیوشا، در قسمتی به نام «محتویات»، جزئیات مواد و اجزاء تشکیل­ دهنده آن محصول اعلام شده است.

برای نتیجه‌گیری مطلوب، هر فرد باید محصولات را متناسب با نیاز و مزاج خود مصرف کند. نیوشا معتقد است برای بالا بردن ضریب تأثیر محصولات، آنها باید براساس وضعیت جسمی و سبک زندگی خاص هر فرد، مصرف شوند و به همین علت، این شرکت برای فروش محصولات از روش فروش مستقیم چندسطحی استفاده می‌کند. مهمترین ویژگی فروش مستقیم این است که از طریق آن، مصرف­ کننده متناسب با دغدغه‌ها و نیازهای خاص خود، پکیجی از محصولات را دریافت خواهد کرد.

مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دانش و امکان ارائه مشاوره در زمینه مصرف محصولات به تک تک خریداران را ندارند. شرکت نیز امکان مشاوره و ارائه خدمات مستقیم به تعداد زیاد مشتریان را ندارد و این موضوع را به صورت انحصاری به مشاوران فروش مستقل عضو شرکت واگذار نموده است. بنابراین، خرید محصولات نیوشا از سوی مشتریان صرفاً از طریق «مشاوران فروش مستقل» امکان­پذیر است و فروش محصولات نیوشا در فروشگاه‌ها برخلاف قوانین نیوشا است و اقدام به آن از سوی مشاور فروش، طبق آیین‌نامه اجرایی شرکت تخلف محسوب می‌شود.

محصولات نیوشا فقط از طریق نمایندگان فروش و به طور انحصاری از طریق بازاریابی شبکه ای به فروش می رسند. ضمن آنکه خرید از نماینده ی فروش ما به نفع شماست زیرا حجم سفارش های کم، شامل تخفیف و ارسال رایگان نیستند. پس از یافتن نماینده محصولات نیوشا  و تماس با وی، می توانید نسبت به سفارش گذاری اقدام نموده و در هر کجای ایران محصولات ما را دریافت نمایید.

به لیمو دارای خواص دارویی زیادی است، اما عوارض جانبی هم دارد؛ در این مقاله با خواص و عوارض به لیمو و همچنین طرز تهیه دمنوش به لیمو آشنا می شوید

 اگرچه به‌ لیمو Aloysia citrodora گیاه بومی آمریکای جنوبی است، اما به علت خواص دارویی قدرتمندی که دارد امروزه در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود. در این مطلب مهم‌ترین خواص گیاه به‌لیمو را بیان می‌کنیم.

بیشتر بدانید : خواص درمانی به‌لیمو

دمنوش به‌لیمو با کاهش دادن ریزه‌خواری افراد به کاهش وزن آن‌ها کمک شایانی می‌کند همچنین این دمنوش خاصیت چربی‌سوزی نیز دارد.

مضرات به لیمو

تقویت عضلات یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد به‌لیمو است؛ این گیاه به علت خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، بدون اینکه مانع رشد جسمانی و عضلانی شود باعث افزایش استقامت بدن می شود، آسیب به ماهیچه‌ها در طول تمرین را نیز کاهش می‌دهد.به‌لیمو به تسکین درد مفاصل کمک شایانی می‌کند؛ مصرف این گیاه همچنین بازسازی سریع‌تر مفاصل آسیب‌دیده را نیز به همراه دارد.

به‌لیمو نقش موثری در کاهش استرس و بهبود سلامت عمومی بدن دارد.

4. به لیمو موثر در بهبود هضم غذا

دمنوش به‌لیمو همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را نیز رفع می‌کند؛ این گیاه همچنین به تنظیم اشتها نیز کمک می‌کند.

از خاصیت‌های دیگر به‌لیمو می‌توان به افزایش تعریق و کاهش تب اشاره کرد.

به‌لیمو خاصیت خلط آوری نیز دارد. مصرف دمنوش باعث رفع گرفتگی‌های دستگاه تنفسی می‌شود.

برای تهیه دمنوش به‌لیمو یک قاشق غذاخوری از برگ این گیاه را در ظرفی بریزید و به آن آب با دمای هشتاد درجه سانتی‌گراد را بیفزایید. بیست دقیقه صبر کنید تا دمنوش به خوبی دَم بکشد سپس به آن نبات یا عسل اضافه و میل کنید.

مصرف به لیمو در برخی از افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی خفیف هستند ایجاد مشکل می‌کند همچنین مبتلایان به اختلالات کلیوی باید از استفاده از این گیاه خودداری کنند؛ در مورد تاثیرات به‌لیمو در دوران بارداری و شیردهی نیز تحقیقات کافی صورت نگرفته است بنابراین زنان باردار و شیرده باید از مصرف آن پرهیز کنند.

بیشتر بدانید : درمان دردهای عصبی با به لیمو + خواص دمنوش به لیمو برای سلامت

بیشتر بدانید : دمنوش های گیاهی که از هر قرص خواب آوری بهتر هستند!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: yjc.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

مضرات به لیمو
مضرات به لیمو
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *