معایب فولکس گل

معایب فولکس گل
معایب فولکس گل

فولکس واگن گل یک خودرو ساب‌کامپکت است که از سال 1980 تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد و در حال حاضر هم در سومسن نسل خود به فروش می‌رسد. گل محصولی از فولکس واگن برزیل است که یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن آلمان به شمار می‌رود.

فولکس واگن گل از سال 1384 وارد بازار کشورمان شد و کرمان موتور وظیفه تولید آن را بر عهده داشت. گل به سرعت تبدیل به یک خودرو محبوب در میان جوانان شد و موفق شد فروش نسبتا بالایی را تجربه کند. تولید گل در ایران تا سال 1388 ادامه پیدا کرد.

 

ارزش خريد به نسبت قيمت :

طراحي و ظاهر :

معایب فولکس گل

امكانات و قابليت ها :

ارزش خريد به نسبت قيمت :

طراحي و ظاهر :

امكانات و قابليت ها :

44 میلیون تومان

1

پیشرانه توانمند- کیفیت ساخت بالاتر از رقبای وطنی-ظاهری متناسب و شیک-

مصرف سوخت بالا- کمبود لوازم جانبی

بررسی نشده است

فولکس واگن گل یک خودرو هاچبک است که توسط بخش برزیل کمپانی معظم فولکس واگن به تولید می‌رسد. نسل اول فولکس واگن گل در سال 1980 معرفی شد تا جایگزینی برای محصول دیگر این کمپانی به نام برازیلیا باشد. البته هدف اصلی از تولید آن عرضه خودرویی بود تا به جای بیتل در بازار آمریکای جنوبی به فروش برسد.

فولکس واگن گل در حال حاضر در سومین نسل به تولید می‌رسد که در سال 2008 معرفی شد و البته در این نسل نسخه‌هایی چون سدان و وانت هم در خانواده گل جای دارند. لازم به ذکر است که این مدل از گل راه به بازار ایران پیدا نکرد و این بخش صرفا جهت آگاهی شما خوانندگان محترم بیان شد.

ما در اینجا در مورد نسل دوم صحبت می‌کنیم که معرفی آن به سال 1994 بازمی‌گردد. البته این مدل در سال 2000 یک فیس لیفت را تجربه کرد و در همین مدل وارد بازار ایران شد. کرمان موتور تولید این خودرو را بر عهده گرفت و گل نهایتا در سال 1384 وارد بازار خودرو کشورمان شد.

گل از همان ابتدا با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و فروش بالایی را تجربه کرد به طوری که بسیاری از جوانان رویای در اختیار داشتن آن را در سر می‌پروراندند. تولید گل نهایتا در سال 1388 به پایان رسید و جایگزینی هم برای آن معرفی نشد.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گل طراحی ظاهری جذاب در کنار ویژگی‌های فنی مطلوب بود و در آن زمان هم خودروهای کمی در این کلاس در اختیار جوانان قرار داشت. البته رقیب اصلی آن پژو 206 بود که پیش از ورود گل جا پای خود را محکم کرده بود و هنوز هم بر روی خط تولید قرار دارد.

طراحی کابین گل ساده است و متریال به کار رفته در کابین هم بیشتر از جنس پلاستیک است و روکش صندلی‌ها از جنس پارچه ساخته شده. گل آپشن خاصی هم در اختیار شما قرار نمی‌دهد و اصولا از نظر تجهیزات حرف خاصی برای گفتن ندارد. کیفیت سورای گل خوب است و بدون شک جوانان از رانندگی با آن لذت می‌برند.

فولکس واگن گل به یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 100 اسب بخار قدرت و 152 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. از آنجا که گل ورن نسبتا پایینی دارد، از نظر فنی عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای لذت بردن از رانندگی باشد. البته این موتور مصرف سوخت نسبتا بالایی دارد و از آنجا که سال‌های زیادی از تولید آن می‌گذرد، از نظر استهلاک هم وضعیت مطلوبی ندارد.

اگر نمونه‌های کم کارکرد آن را پیدا کنید، و البته مشکلی با کمبود قطعات آن نداشته باشید، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته گزینه‌هایی چون کیا ریو و پژو 206 دست دوم هم در این بازه قیمتی در مقابل شما قرار دارند.

فولکیس گل پر خرج و پر دردسر هنگام خرابی
در کل تو ایران زیاد جواب نداده

من یه ماشین گل مدل ۷۸ از سال ۷۹ دارم .در جواب میلاد باید بگم اصلا پرخرج نیست و کم اصطلاک برعکس.قطعات یدکیش تو نمایندگی کرمان خودرو هست و تودبازار هم پیدا میشه.قیمت قطعات یدکی شبیه ۲۰۶ ولی بدنه به نسبت بالاست.سواری نرم و راحت و احساس راحتی در موقع رانندگی داری،جلوبندی و سیستم تعلیق قوی.موتور پرقدرت.فقط گیربکس نسبتا ضعیفی داره نسبت به موتورش و اینکه ترمزش ای بی اس نیست.

کلا از ۸۴ تولید شده تو چجوری مدل ۷۸ رو داری؟؟؟؟؟؟

سلام دوستان من ی گل تر تمیز میخوام اگه کسی داره بهم خبر بده ممنون میشم 09355252121

دادا داری اشتباه میزنی بحث گل هست نه رنو

ماشین خوبیه،هندلینگ عالی داری،لامصب چپ نمیکنه اصلا!تا160تا پشت ب پشت زانتیا باهاش رفتم

من اين ماشينو از مدل ١٩٩٢ بيشتر خوشم مياد، ولي اگه اين تعميركاراي بي انصاف و خدا نشناس و (. )
به دروغ نگن كه بلدن اين ماشينو تعمير كنن بعدش، ميبيني كه بدترهم شده،،
در كل دوسش دارم

گلف منظورته شما؟

من از سال ۸۷ یه صفرش رو خریدم و تا سال ۹۳ داشتم.واقعا ماشین خوب و خوش دستی بود،سواری نرم و هندلینگ بالا در مقایسه با ۲۰۶.متاسفانه به دلیل کمبود جای صندوق عقب اون رو دادم و یه پرشیای صفر گرفتم که بشدت پشیمونم….از اذیت های پرشیا نگم که اینجا جاش نیست،الان میخوام ردش کنم دوباره یه گل تمیز پیدا کنم.

سلام من يه گل ٨٨دارم از صفر دست خودم بوده از لحاظ موتورى عاليه خيلى تميز سند دسته اول وتخفيف بيمه داره زاپاس زيرش نرفته سلامته سلامت

سلام دوست عزیز قصد فروش دارید؟

سلام

سلام قصد فروش داريد تماس بگيريد
09338715542

سلام قربان فروشیه

اقا مهدی کجایی ماشینو ببینم من دنبال گل هستم

آقا امیر رضا اگر دنبال رنگ آلبالویی گل هستی من یکی دارم سالم و زیر صدهزار کار کرده. امروز اومدم سر بزنم به اینترنت اوضاع بازار خرید و فروشش رو ببینم که این سایت رو دیدم.

سلام بر همگی
دنبال ماشین گل و مشخصاتش بودم که این سایت باحال و واقعی رو دیدم.
آقا یوسف بنده هم دنبال ماشین گل هستم میشه بفرمایید چجوری میشه با شما ارتباط برقرار کرد؟

سلام حسین ٱقا. من ماشین رو آگهی اینترنتی کردم توی چندتا از این سایتهای خرید آنلاین.
یه سرچ بزنید توی سایتهای معروف و پر بازدیدشون آگهی من هم هست. مدل ۸۷ با کارکرد ۹۳ هزارتا

معایب فولکس گل

ماشین خوبیه اما جاش کمه من مدل85 دارم سفید زیر درب باک و یک مقدار از درب صندق رنگ مصرفی ها نو بیمه کامل کسی خواست ماشین گرگانه 09119989456
قیمت20تومان بدون هیچ تخفیفی
چون فوق العادست.

درود به دوستان عزیز و این سایت با ارزش. یه 111 دارم که دو ساله از صفری دستم بوده و 10 هزار تا بیشتر کار نکرده. خودم راضیم ولی خانومم اصرار داده عوض کنیم و 206 بگیریم. راستش اطلاعات خیلی کاملی از مسائل فنی ندارم. ولی چند نفری بهم پیشنهاد دادن فولکس گل کم کارکرد دیدی سریع بگیرش. اگه رفقا کسی میتونه کمک بده یه دنیا ممنون میشم🙏

خب معلومه داداش،بالاخره ماشین المانی به صدتا ایرانی میارزه.قدرتی که 206تولید میکنه 75اسب بخار و حداکثر شتاب صفر تا صد 14ثانیه ولی گل 100اسب بخار و شتاب 11.3 ثانیه
هندلینگ بهتر و اصطلاک کمتر و قطعات ارزون تر 206 فقط بدیش اینه قطعاتش یکم بد گیر میاد مثلا اکثرا باید تو نمایندگی کرمان خودرو دنبالش بگردی

سلام دوست عزیز من یه فولکس گل تمیز دارم , و مایلم با ۱۱۱شما معاوضه کنم

هر ماشینی یسری ایراد داره چون این ماشین به تعداد کمی تولید شده مردم اطلاعات کمی در موردش دارن و متأسفانه چون شنیدن ماشین پر دردسریه ازش یه قول بی شاخ و دم ساختن ولی حقیقت اینه که تو این رنج قیمت از نظر سواری هیچ ماشینی به پاش نمیرسه این ۲۰۶ مثلا خیلی سواریش خوبه وقتی تو چاله چوله می افته آدم دل و رودش در میاد یا سر پیچ میری تو باقالیا یا مثلا سیستم برقش که سرطانه ولی گل هندلینگش بی نظیره و کشش موتورشم حرف نداره صندلیاشم خیلی راحته گل ماشینیه که همیشه باید بهش برسی چون اگه لگن بشه هیچ جوره مثله اول نمیشه و صاحب اول و آخرش خودتی من خودم هم ۲۰۶ داشتم هم گل اگه بخوام بین اینا دباره یکیو انتخاب کنم دوباره گل میگیرم و حرف مردم برام اهمیتی نداره

سلام دوستان من دنبال يه گل هستم اينكه رنگ داشته باشه مهم نيست بيشتر موتور خوب برام مهمه ممنون ميشم اگه كسي سراغ داره

سلام من یه دونه ۸۴ نقرهای دارم ماشین دومم میخوام بفروشم قیمت از سایت در بیاریم هرچی بود من یک تمن کمتر میدم ک راضی باشی فنی موتور عالی

سلام
من دنبال یه گل تمیز و سالم هستم
آقا مهدی قیمتتون چنده؟
کسی گل تمیز داره خریدارم 09191045894

با سلام.من یه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۵ دارم و میخوام با یه گل که ۸۷ به بالا باشه معاوضه بکنم.ماشین من نه تصادف داره و نه رنگ داره.ماشینی هم که میخوام بگیرم دوست دارم مثل ماشین خودم باشه هم فنی سالم و هم بدون رنگ و تصادف.اگر کسی با این مشخصات سراغ داره با من اماس بگیره.ممنون.

سلام،من یه گل84،سفید وتمیزدارم،فقط گلگیرجلوویه وجب کاپوت رنگ داره،بدون ضرب به شاسی
بقیه بدنه بدون خط وخش،رینگ ولاستیک حرفه وکره ای205 وزیبا،داخل کابین درحدصفر
قصدفروش یامعاوضه دارم

سلام دوستان من دنبال خرید یک گل هستم اگر کسی داره فنی عالی و تروتمیز و تا 100 تا کارکرد میخرم سال 87 و بالا . دوست من سال 88 یکی خرید بی نظیر بود از هر لحاظ و من خودم اون موقع پرشیا داشتم اصلا قابل قیاس نبودن نه تو هندلینگ نه مصرف نه شتاب نه کولر نه بخاریش همه چیزش سر بود اصلا هم چپ تو کارش نبود به بار تو حکیم با 100 تا رفتیم رو یه قلوه سنگ شاید بگم ماشین 30 تا 40 سانت از زمین بلند شد تو اون سرعت وقتی خوردیم زمین مثل یه ماشین سنگین اومد روزمین و بدون کوچکترین تکونی به مسیر ادامه داد بینظیر بود . فقط و فقط معایبش گرنیه قطعات بدنه هستش که هم کمه هم گرون به نصبت 206 یادمه سال 90 یه در جلو گرفتیم 1.200.000 که گرون بود

سلام دوستان
من یه ۴۰۵ مدل ۹۱ دارم،کاپوت و یه گلگیر جلوش تغویضه،درب عقب سمت راننده هم گریسیه،بیمه ش تا ۲/۲۹ هستش با سه سال تخفیف و لاستیک ۴۰٪ و تازه هم تعمیر کردمش و دو تومن خرجش کردم .
تقریبا ۱۸ فی میخوره.
من با ماشین کار میکنم و این و فقط چون میخوام تنوع بشه عوضش کنم، و خیلی از گل خوشم اومده.
از همه تون که تجربه دارین،تقاضا میکنم که راهنماییم کنین چیکار کنم؟؟
ماشین خوبیه؟؟
چون همه ش تو جاده م،نامردی نمیکنه؟؟
اگه ماشین خوبیه،با ۱۸تومن،چه مدلی بگیزم که خیلی تمیز باشه و نزارتم تو جاده؟؟
من تایبادم،۲۳۰ کیلموتری مشهد،اینجا نمایندگی نداره،کمترین فاصله ش ۲۳۰ کیلومتره.
بازم خماقت نیس خریدش برای من از نظرتون؟؟
معذرت میخوام طولانی شد.
پیشاپپیش از اینکه وقت گذاشتین و خوندین و جواب دادین،نهایت تشکر رو دارم

سلام گل مدل ۸۷ دارم رنگ مشکی متالیک فقط کاپوت از رو رنگ شده جلوش ضربه نداره کارکردش ۱۶۰ هست برای فروش گذاشتم زیر قیمت گذاشتم کسی خواست بگه

سلام آقا مسلم ميتونم تماس بگيرم براي خريد؟؟

مسلم قیمت؟

سلام آقا مسلم قیمت لطفا؟ کدوم شهر هستید؟ مرسی

سلام دوستان ، من میخام ماشین بگیرم ، بین گل و ریو و سی ال او موندم
از هر سه تعریف می‌کنند
شغلم آزاده ماشین دست من ماهیانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر ، کار می‌کنه
میخام کم مصرف و کم خرج باشه
اگه بشه ترجیحا گاز سوز کرد.
و اینکه تا ۲۰ تومن بیشتر مایه ندارم
چه ماشینی پیشنهاد میکنید؟

داداش منم میخاستم ریو بخرم تا اینکه تمیزش گیرم نیومد ، با نظر یکی از دوستام 3 شنبه یه گل 87 خریدم که دست صاحب قبلیش درد نکنه واقعا سواری خوبی داره موتورش نسبت به 206 خیلی سره و نسبت به ریو یخورده بهتره تنها حسن ریو صندوق عقبشه اونم برا سفر خوبه ، ولی تو خریدش شک نکن ی تمیزش رو بگیری 10 سال کار میکنه خیالت جمع

اینجوری که شما میگی این سه تا ماشینی که مد نظرته الان تو سال های پر خرجیشون هستن و شما کم خرج میخای باید پراید بگیری

سلام وقتتون بخیر
یه گل ۸۵ هست موتور و فنی سالم ولی 240000 تا کار کرده
ارزش خرید داره؟

مشکل گل کولرشه که اصلا مناسب ایران نیست
کولر به شدت ضعیفی داره

سلام دوستان وقتتون بخیر
یه گل میخام بخرم مدل ۸۴-۸۵
۱۸۰ کار کرد
اما رخ و داخل ؛شتاب عالیه واقعا انگار صفره
فقط یه ایراد داره اونم ورود گرما به داخل کابینه که خود فروشنده میگه همشون اینطورن
خاستم بپرسم ایا این مشکل رو میشه برطرف کرد یا اصلا مشکل از کجاست
درضمن نمایندگی ای جایی توی تهران یا کرمانشاه هست که معرفی کنید برای قطعات و لوازمی که اسپرت باشه کرد
ممنون میشم زودتر پاسخ بدید امروز فردا میخام معاملش کنم

با سلام خدمت عزیزان
گل ماشین فوق العاده عالی هست من از سال ۸۴ دارم دلم نمیاد بفروشمش چون هیچ ماشین داخلی از نظر آپشن ها و راحتی که داره به گرد پاشم نمیرسه در کل مصرف سوخت عالی امنیت عالی سواری عالی شتاب ۲۰ در کل امتیاز از صفر تا صد ۱۰۰ میدم یا حق 🌹🌹🌹

عالیه ای کاش بتونم بگیرم

گل 84 ذغالی – نیاز ظاهر نیاز به رسیدگی دارد – قطعات اکثرا تعویض شده با اورجینال – اما روغن کم می کند بدون رنگ و تصادف فروش در خرم اباد – 16 نقد بدون تخفیف- معاوضه با 206 — 09355589184—

من یک فولکس گل مدل 85دارم از نظر سرعت امنیت و شتاب آزش راضی هستم در مقایسه با خودرو داخلی واقعا در حد خوب است فقط ایرادی که میشه از گل به نظر من گرفت اینه که کولر قوی و خوبی نداره .از نظر داغ کردن و جوش آوردن ماشین های داخلی باید لنگ بندازن اگه جوش بیاره .به نظر من در حد بیست تا چهل برید گل بخرید پژو و پراید و سمند نخرید

سلام
گل خوب و تر تمیز با قیمت مناسب سراغ دارین؟؟؟من با این شماره هستم
۰۹۱۴۸۱۴۲۴۰۴
ممنون میشم

سلام گل 84دولکه رنگ رینگ ولاستیکش اسپرت سیستم کن وود 14سال تخفیف بیمه

باسلام
ضمن احترام به نظرات دوستان،منم نظرمومیگم.این خودرو روباتحقیق5ماهه خریدمش.سفید85.نسبت به قیمتش وماشینهایی باهمین قیمت خیلی خوبه.منکه واقعاازش لذت میبرم والانم میخام اینوبدم یه مدل بالاترشوبگیرم.لوازمشم یه کم گرونه منتهایه عمرماشینه.سرعتش تا160تابینظیره منتهامث تمام ماشینهای خابیده توسرعتگیرخشکه.مصرفشم اصلابالانیس اگه نوتورش تنظیم باشه.خلاصه خاستین بگیرین شک نکنیین ودنبال یه بی عیب وایرادش بگردین.سفید وبژ رنگایه خاصین بارینگ اسمرت وباله عقب.بایه کم خرج تزیینات،توجاده بینظیره.یه عیب بزرگ هم داره،اگه بااین خودرورانندگی کنید،رانندگی باماشینای دیگه لذت بخش نیس واستون چون خیلی خوبه وبکنش بالاس

سلام داداش قیمت چند گذاشتی شماره تو بذار لطفا

سلام دوستان من یه مدل 84 پارسال خریدم واقعا ماشین بی نظیرتاسرعت190اصلا تکون نداره انگار نه انگار با این سرعت داری میری ظاهر وفنی حرف نداره بااین سرعت مصرف صدی 8تا الان 165تا رارفته ولی به دلیل کوچیک بودن عقب ماشین میخوام با پرشیا مدل 94.95تمیز عوض کنم ولی بخاطر نوسان قیمت موندم چند بزارم چون این ماشین واقعا بینظیر طلبه خودشو میخواد

من دنبال ی گل سفید بی رنگ کمکارکرد تا قیمت ۳۰تومن هستم اگه کسی داشت لطفا به این شماره زنگ بزنه
۰۹۳۵۷۵۱۹۳۹۴

یک ماشین گل 84 تمیزدارم میفروشم پول لازمم

سلام قیمت و رنگ؟؟

سلام ،قیمت چند،ماشین کجاست ببینمش؟

سلام دنبال یه گل تمییز و سالم هستم. لطفا با این شماره تماس بگیرید. ممنون

سلام خدمت همه عزیزان من میخوام یه گل بخرم فقط یه مقدار از قیمت لوازم یدکی و کمبود اون میترسم. تو تهران موجود هست ولی اگه تو جاده بزارتمون چه کار کنیم به نظرتون ارزشش رو داره؟

سلام قیمت و شماره تماس لطفا

ضمن سلام به همه دوستان من الان ۴ ساله مدل ۸۴ررشو دارم.قبل از منم تک برگ سند دسته یه نفر بود ماشین ۱۱۰ تا کار کرده.در کل خیلی راضیم ازش قبلش ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم ولی سواری گل و ترجیح میدم بهد۲۰۶ مخصوصا سیستم فرمانش سر پیچا نسبت به تیزی فرمان ۲۰۶ خیلی بهتره.همون که دوستان گفتن یکم مشکل قطعاتش هست اونم چون من شهرستانم وگرنه تهران که زیاده.در کل پرچمش بالاست این گله پسررر😍😍

با سلام
گل مدل 84 ذغالی ( تو سند نوشته) از نظر موتور و گیربکس سالم ولی ی کم خرج داره باید ی دستی به سر و روش بکشی

سلام دوستان کسی گل تمیز ترجیحا سفید و بی رنگ باشه تا ۳۵ سراغ داشت یه خبر بده…من گرگان هستم ولی تا تهران هم میام 09197153496

سلام دوستان
من سال 84 صفر خریدم واز اون سال دست خودمه واقعا ماشین بینظیریه من ازش راضیم .ماشین من 425000 کیلومتر کار کرده و فقط بنزین و روغن زدم هیچ ایراد اساسی پیدا نکرده پیشنهاد میکنم به جای 206 و پرشیا که واقعا افتضاحه یه دستگاه گل بخرید.لوازمش هم هست و قیمتش هم خیلی بالا نیست

بکسل بند گل کجاشه اصلا داره یانه

سلام.میخام یه ماشین گل مدل 84 بخرم.خیلی نگران گیر اومدن قطعاتشم…تو مسافرت و جاده گرفتاری نداره؟

دوستان من قصد خرید گل رو دارم…ولی چیزی منو به شک انداخته. قطعه یدکی هستش. خواستم ببینم به دردسر نمیندازه منو…آیا راحت گیر میاد قطعه یدمی

لوازم فراوونه.برو‌توسایت بزن یدک گل .هرچی بخوای هست

سلام مزاياي گل,, هند اينگ خوب , قدرت و شتاب خوب , نرمي و راحتي خوب معايبش کولر افتضاح و مصرف بنزين نسبتا بالا شهر ١٢ جاده ٩

اقا مصرفش چقده خداوکیلی لطفا دوستان بگن بااین وضعیت بنزین میشه خرید یانه اگه توشهرصدی 12 باشه واقعا که به صرفه نیست

سلام.اقایون کسی گل تمیز داشت من میخوام بخرم .توروخدا نگید پراید شده ۴۰ ملیون قیمت فضایی بدید.رنگم داشت مهم نیست فقط فنی سالم و سرپا باشه

آقا قيمتاي كار كرده اين ماشن رو ببينيد تو سايتاي برزيلي، تقريبا ١٢٠٠٠ دلار شروع ميشه ، متاسفانه اينجا تو سر ماشين ميزنن..

من ی ۸۶. در حد دارم خیلی عالیه لوازمشم هست حتی ی پیچ کوچیکش ۶۵ خریدم ۱۳۰تا کاره.یچرخش ب اشغالای ایران خودرو می ارزه

سلام منم دنبال یه گل بدون رنگ تمام تخفیف هستم قیمت دوروبر ۴۵ترجیحا۸۸ممنون میشم اطلاع بدید تهران و شهرهای نزدیک تا تبریز هم باشه میام

سلام و عرض ادب
از دوستان کسی گل مدل ۸۴ تا ۸۶ تمیز فروشی داشت خریدارم
خواهشا قیمت فضایی ندین

سلام،یه پراید مدل 92 دارم اگه از دوستان کسی ماشین گل مدل 86 یا 87 داشت معاوضه میکنم

سلام.گل84نقره ای بدون رنگ و تصادف.220کارکرد.
30مقطوع

با سلام به دوستان
من یه گل ۸۴ دارم همه چیش سالمه حدود ۱۷۰ تا کار. کرده خیلی ازش راضی هستم

سلام، قیمت؟

سلام.دنبال یه گل کارکرد پایین هستم.از قم پیام میدم.لطفا تماس بگیرید.

سلام

خریدار گل هستم
فنی سالم

ترجیحا کم کارکرد باشه

دوررنگ هم باشه، مشکلی نیست

سلام قصد خرید ماشین فولکس گل تمیز رو دارم لطفا اگ موردی هست ب این شماره مشخصات و قیمت رو پیام بفرستین تماس می‌گیرم

سلام
ماشين فلوكس گل سفيد مدل ٨٧ دارم واسه فروش

سلام وقت بخیر عباس آقا،قیمت ماشین چقدره؟ممنون

سلام. ماشین فولکس گل 84به بالا با کارکرد پایین خریدارم. قیمت زیر چهل میلیون. لطفاً به من پیام دهید ممنون

گل نقره ای۸۴بدون رنگ دارم قیمت۴۲تخفیفم میدم اصفهان

خریدار یه فلکس گل هستم

سلام به همگی.ی فولکس واگن گل دارم ک چند سالیه دستمه و سلامت و خوش رخ.یجورایی برای تنوع میخام عوضش کنم.مدارک کامل و بیمه و تخفیف بیمه کامل.مدل ۸۵.ماشین تصادف نداره اما لکه لکه رنگ داره درهاش.فنی سلامت.قیمت ۵۰.با دوکابین هم معاوضه میشه
محل بازدید هشتگرد

سلام به همگی یه فولکس گل 84 دارم بی رنگ رنگ نقره ای موتور سالم سالم شاسی سالم دویست و سه چهار هزارتا کار کرده سیستم صوتی داره تمام خرج هاش هم انجام شده برای خرید خونه می خوام بفروشم قیمت 32 تومن تخفیف هم میدم هرکی خواست درضمن ماشین قم هستش
09355156649

ماشین گل از نظر گیربکس و ترمز ضعیفه،وسایل ش گرون در کل خواستید بخرید فنی عالی پیدا کنید

با سلام
بنده یک ماشین گل خریدارم اگر کسی سالم داره تماس بگیرید

سلام بنده گل سفید رنگ بسیار تمیز از لحاظ موتوری به شرط میدم
بدنه هم بدون خطو خش یک درب تعویض کارخانه و یه گلگیر رنگ
اگر خاصتیت تماس بگیرید

سلام، دوستان من یه گل84 تا 86 سفید تمیز و کم کارکرد میخوام، البته به قیمت مناسب، کسی داشت خبرم کنه ممنون. پولمم نقده

سلام دوستان من دنبال يه ماشين گل ترو تميز فنی وهمه چيزش اوکی باشه حدود40تومانم پول دارم
کسی داشت يه تماس بگيره دمتون گرم
هم تهران هم اصفهان ميتونم بازيد کنم

سلام یه گل سفید ۸۷ و بع ریو مدل ۹۰دارم،،قصد فروش گل رو دارم،،دویستا کار و یه لکه رنگ هست ،فنیش عالیع لاستیکا پهن هدلایت نورمخفی ووو،اگه کسی قصد خرید داشت پیام بزاره،ماشین تهران هست،،،

قیمت گل چنده و چه رنگیه؟

سلام یک گل دارم مدل 85ینی خاص ترین گل تو ایرانه چون تکه کاملا اسپرت کیت بدنه داره بال عقب داره رینگ و لاستیک ژاپنی داره مانیتور داره منبع اگزوز و بدون رنگه اما گریسی داره و اینک چراغایه عقب و جلو اسپرته ک نمومش نیس چون دستسازه و اینکه هر کی خواست 40میلیون میدمش ماشین مشهده

من مشهدم کجا میشه دید ماشین رو

سلام ماشینو دارین بیام ببینمش.دنبال گل تمیزمیگردم

سلام
يه گل مشكي مدل 84 دارم كه فقط 4500 تا كار كرده و هنوز نايلون صندلياش روشه !
از سال 86 خوابيده بوده و الان ميخوام از پاركينگ درش بيارم و آمادش كنم.
قيمتشو چقدر بذارم به نظرتون ؟

چند برادر؟

سوال بنده هم همين بود 🙂
چند ؟

سلام
ماشین رو دارید یا فروختید ؟

با سلام دوستان دنبال گل ۸۴ تا ۸۶ تمیز میگردم کسی اگه داره برای فروش ی خبر بده بهم ممنون

سلام
من قصد فروش ماشينم رو دارم منتهي دوست دارم ب كسي ك واقعا گل رو ميشناسه و لياقت گل داره بفروشم
اين ماشينها بايد دست كسي باشه ك قدر بدونه
تا حالا چندين بار گذاشتم براي فروش يا دلال اومد ك نفروختم يا كسي اومد ك ميخواست گل رو با مثلا ي ماشين توليد داخل مقايسه كنه ك باز هم نفروختم
اگر گل سوار هستيد تماس بگيريد
مدل ٨٦
مشكي
بي رنگ
فني كاملا سالم
بيمه و معاينه تا برج ٩٩/٢
كاركرد115هزار

چند قیمت گذاشتی

با سلام من گل داشتم و الان بدنبال یه گل میگردم اگر زحمت بکشید می‌خوامش چطوری بیام خدمتتون از شهرستانم

چطوری میشه تماس گرفت

سلام قربان
من خیلی وقته دنبال یک گل تمیز میگردم برای استفاده خانوادگی
ممنون میشم اگر هنوز ماشینتون موجوده به بنده اطلاع بدید

درود بر شما
چطور میشه ماشین دید

سلام دوستان من یه گل مدل ۸۹ بی رنگ دارم یک سالم بیمه کامل داره لاستیکای ۸۰ درصد اگر کسی مایل به خرید بود

قیمت چند گذاشتی

سلام
دنبال ی گل سفید یا مشکی تمیز ۸۸ یا ۸۹ میگردم
کسی داره تمتس بگیره

قیمت عزیز؟

فروختیش؟

سلام خوبین قیمت و شماره لطف میکنید

داداش هنوز داریش

سلام
چجوری باید ماشین و دید

یه گل مدل88 دارم 320000کارکرده هنوز جلو بندی دست نخورده صندلی ماشین می ارزه به کل 206 خرج ان متناسب بامدت کارکرد عالیه ودرکل بستگی به خود راننده داره

سلام..من یه گل خوبو تمیز سفید میخام اگه دارید یا میشناسید لطفن بگید…

باسلام…دوستان من به عنوان اولین ماشین میخوام گل بگیرم… چون خاص هستش و من همیشه دنبال چیزهای خاصم!!
چه نکاتی در موردش مهمه و چقدر باید هزینه کنم؟
و اینکه آیا خریدش معقوله؟؟

سلام من دنباله یه گل سالم مدل 84 هستم هرکس داشت تماس بگیره

یک گل سفید مدل ۸۴ دارم
سال ۸۷ خریدم و تا الان دست خودم بوده
بدون رنگ و تخفیف کامل بیمه
وقتی گرفتم ۵۸۰۰۰ تا کار کرده بود و الان ۲۰۳۰۰۰ تا کار کرد داره
بسیار تمیز

سلام
بنظرم این خودرو باید قیمتش دوبرابر بشه چون از همه نظر از ۲۰۶ و تمامی خودروهای داخلی کذایی بهتره

سلام دوستان بعد قضایای ارزون شدن قیمتا، گل چند معامله میشه؟

سلام دوستان.دنبال ی گل مدل 89 هستم.تر و تمیز ک کارکردوکسی داشت ممنون میشم اطلاع

سلام ، ماشين گل 89 نيمه انژكتور ، از هر نظري كه فكرشو كني از ماشينهاي ايراني بخصوص از 206 و پارس بهتره و قوي تره ، و حتي دوتا إيربگ هم داره ، بدنه محكمي داره ، و موتور قوي 👌🏼 ،

سلام
خریدار گل هستم

سلام
خریدار گل هستم
فنی سالم و شاسی سالم باشه
بدنه مهم نیست
قیمت بدید لطفاً

سلام
وقت بخیر دوستان
خریدار گل هستم
شاسی و… سالم

سلام وقت بخير
خريدار گل هستم
موتور گيربكس شاسي سالم

سلام لطفا اقایونی که این مدل ماشینوبرای فروش دارن یه شماره بدن راحتتر بشه در مورد مشخصات ماشین پرسید

سلام خریدار گل هستم

سلام من دارم

سلام خریدار گل سالم به قیمت هستم.

سلام خریدار یک گل سالم هستم

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

لطفا املای کلمه‌ی خود را بررسی کنید و یا کلمات کلیدی دیگری را امتحان کنید

بودجه کافی برای خرید خودرو ندارید؟

خرید اقساطی خودرو، خریدی مطمئن با همراه مکانیک

ثبت درخواست

بودجه کافی برای خرید خودرو ندارید؟

معایب فولکس گل

خرید اقساطی خودرو، خریدی مطمئن با همراه مکانیک

ثبت درخواست

با استفاده از ابزار هزینه تعمیرات به قیمت قطعات و اجرت تعویض آنها برای همه خودروها دسترسی خواهید داشت.

با مجله خودرو به روز باشید و درباره خودروها بیشتر بدانید.

سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید


امتیاز کارشناسان

بازه قیمت

125 میلیون تومان

125

درجه محبوبیت

5.1/10



امتیاز کارشناسان

بازه قیمت

تومان
125

125

گل (Gol) محصول شرکت معروف فولکس واگن برزیل و تحت لیسانس آلمان است. تولید خودروی گل از سال 1980 در برزیل آغاز شده بود. نسل دوم این خودرو در سال 1994 عرضه شد و پس از آن دو فیس‌لیفت دیگر از این خودرو طراحی و عرضه شد. خودرو گل که در ایران عرضه شد فیس لیفت اول نسل دوم این خودرو است که در سال 1999 تولیدش آغاز گشت. این خودرو در ایران از سال 1384 تا 1389 توسط شرکت کرمان خودرو عرضه شده است. کیفیت این خودرو در زمان ورودش به ایران در مقایسه با سایر رقبا خوب بود اما ظاهرا به دلیل قیمت آن و عدم شناخت کافی نسبت به آن در بازار فروش خوبی نداشت.

طراحی داخلی گل نیز همانند نمای خارجی آن ساده است. داشبورد ساده و یک­رنگ و کنسول میانی کلاسیک گواه این مسئله است. فرمان خودرو نیز هر چند طراحی چندان خاصی ندارد اما خوش دست به نظر می‌رسد و می توان یک رانندگی راحت را فراهم آورد. طراحی صندلی‌ها و فضای داخلی هم به گونه‌ای است که فضای کافی برای همه سرنشینان فراهم است و برای مثال در مقایسه با خودرو 206، فضای بیشتر و راحت‌تری برای سرنشینان وجود دارد.

طراحی اولیه نسل دوم فولکس گل به اوایل دهه 90 میلادی بر می‌گردد که در سال 1999 با چهره‌ای جدیدتر رونمایی شد. با این حال طراحی این خودرو را امروزه نمی‌توان در رده خودروهای به‌روز قرار داد و با نگاه به آن ناخودآگاه به یاد فیلم‌های آن سال­های اروپا می­افتیم.

طراحی این خودرو هاچ‌بک بسیار ساده است و از خطوط و انحناهایی که در خودروهای امروز برای تشکیل فرمی اسپرت و مدرن وجود دارد خبری نیست. چراغ‌های مستطیلی و ساده جلو در کنار جلو پنجره‌ی متناسب با آن که نشان فولکس در وسط آن خودنمایی می‌کند، نمای جلو را تشکیل می‌دهند. در نمای کناری نیز نکته خاصی وجود ندارد و همان طراحی ساده ادامه پیدا کرده است. در نمای عقب کمی اوضاع بهتر می‌شود و ترکیب چراغ‌های قوس­دار عقب با درب پنجم خودرو شکل خوبی به خودرو داده است.

کیفیت خوب و مناسب قطعات فنی این خودرو باعث این شده که راننده کمتر در حین رانندگی دچار استرس و نگرانی بشود. سرعت و شتاب خودرو نیز با توجه به ابعاد و وزن خودرو مناسب است و به راننده می‌توان حس یک سواری خوب را منتقل کند. اما هنگام درجا کارکردن گل لرزش‌هایی در خودرو وجود دارد که به علت وجود دسته موتورهای بی­ کیفیت است.

یکی از نقاط مبهم این خودرو موتور آن است از این جهت که موتور 1800 سی سی آن تنها قدرتی معادل 100 اسب بخار می‌تواند تولید کند و این درحالی است که مثلا خودرو 206 با موتور 1600 سی‌سی، 110 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نکته جالب‌تر رضایت رانندگان این خودرو از شتاب و سرعت آن است؛ شتاب صفر تا 100 حدود 11.3 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت. موتور 4 سیلندر و 8 سوپاپ این خودرو همچنین می‌تواند گشتاوری معادل با 152 نیوتن‌متر را در 3000 دور در دقیقه ایجاد کند. گیربکس این خودرو 5 سرعته و دستی است.

در مورد ایمنی این خودرو نیز باید گفت که در میان هم نسلان خود از ایمنی خوبی برخوردار است. کیسه هوا سرنشین جلو، ترمز دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب به علاوه ABS، دارای سیستم پایداری و همچنین بدنه نسبتا محکم از ویژگی‌های این خودرو است. این خودرو دارای 2 ستاره ایمنی اروپا است.

این خودرو که تا سال 1390 در بازار عرضه شده است قیمتی حدود 18 تا 20 میلیون دارد (آبان 94) که البته با توجه به مدل و کارکرد می‌تواند از این مقدار بیشتر و یا حتی کمتر هم باشد. اما آنچه که مهم است به دلیل نبود قطعات یدکی مناسب و ارزان قیمت با کیفیت خوب برای این خودرو دیگر خریداران کمتری برای خرید آن اقدام می کنند، هر چند با این شرایط نیز نمی‌توان از کیفیت خوب این خودرو چشم‌پوشی کرد.

با ثبت‌نام در همراه مکانیک، پــــروفایل اختصاصی خود را داشته باشید و علاوه بر باخبـــــــر شدن از تغییرات لحظه‌ای قیمت خودروی خــــود، یاداوری سرویس‌های خود را هم داشته باشید.

دفتر مرکزی:تهران، شهرک غرب، خیابان دادمان، خیابان درختی، خیابان نورانی، پلاک 116

قیمتِ به روز خودروهای صفر و کارکرده را به راحتی در اپلیکیشن همراه مکانیک محاسبه کن

Powered by vBulletin Version 4.2.2Copyright ©2000 – 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.

Powered by vBulletin Version 4.2.2Copyright ©2000 – 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.

Powered by vBulletin Version 4.2.2Copyright ©2000 – 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.

Powered by vBulletin Version 4.2.2Copyright ©2000 – 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.

Powered by vBulletin Version 4.2.2Copyright ©2000 – 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

گروه خودروبانک با شعار “دسترسی به بهترین انتخاب” تلاش دارد از طریق این وبسایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وبسایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروی کشور اداره میشود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادها و پیشنهادهای شما خواهیم بود تا بتوانیم خدماتی بهتر را ارائه دهیم.

خودروبانک بهترین سایت خودرویی منتخب مردم در هشتمین و نهمین جشنواره وب ایران

هر گونه نقل مطلب از هر قسمت این سایت بدون اجازه کتبی از مدیریت سایت ممنوع می باشد

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه خودرو بانک می باشد – ©2020

گروه خودروبانک با شعار “دسترسی به بهترین انتخاب” تلاش دارد از طریق این وبسایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وبسایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروی کشور اداره میشود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادها و پیشنهادهای شما خواهیم بود تا بتوانیم خدماتی بهتر را ارائه دهیم.

خودروبانک بهترین سایت خودرویی منتخب مردم در هشتمین و نهمین جشنواره وب ایران

هر گونه نقل مطلب از هر قسمت این سایت بدون اجازه کتبی از مدیریت سایت ممنوع می باشد

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه خودرو بانک می باشد – ©2020

copyright ©2020 All right reserved.

 .

 

   

 

 

معایب فولکس گل

وقتی که پراید در بازار از مرز 20 میلیون تومان  می گذرد . توجه به اتومبیلی که بین 17 تا 28 میلیون در بازار قیمت دارد  زیاد می شود .

گل اتومبیلی مونتاژ و فیس لیف شده فولکس در برزیل است .

کیفت سواری این اتومبیل فوق العادست .خیلی بهتر 206 و زانتیا  و مانند مزدا 323 و  همچون اتومبیل های آمریکائی بر جاده سوار است . سیستم تعلیق خودرو نرم و ضربه پذیر است. موتور 1800 سی سی این خودرو . کشتاور عالی تولید می کند که در جاده های کفی با دور موتور پائین 3000 دور در دقیقه براحتی طی مسیر میکنید.

مصرف این خودرو  از 7.5 لیتر در جاده تا 11 تا در شهر متغیر

اگر این اتومبیل را را با 206  مقایسه کنیم .

فضای جادار سرنشین عقب . دید خوب خودرو  ، کیفیت فوق العاده قطعات ، راحتی رانندگی امکانات خوب داشبورد، و کیفیت مطلوب داخل خودرو 

امتیازات این خودرو است. و جای افسوس که تولید این خودرو در داخل متوقف شده است و کمپانی کرمان موتور سمت چینی ها گام برداشته است.

شاید فولکس  گل بیشتر از یک اتومبیل اسپرت یک اتومبیل خانوادگی مطلوب حساب میشود. 

اما گل اتومبیلی است که برای شهرهای بزرگ که قطعات این خودرو در انها یافت می شود و تعمیر کار ماهر دارند توصیه میشود . 

تمامی قطعات یدکی خودرو در کشور است . اما برخی قطعات کم مصرف قیمت بالائی دارند . مانند زه سقف یا درب صندوق عقب اما لوازم مصرفی 

مانند لنت ها صفحه کلاچ و…….   از قیمت یکسانی با خودروهای داخلی مانند تیپ 5 برخوردارند. 

این هم شماره دو  یدکی فروش گل 

02133960481

09121754136

و تعمیر کار وارد این خودرو  آقای سرگئی 

02188261992

  

 

 

   استفاده از مطالب تولید شده درسایت و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت carnp.com” مجاز است. 

salam man vaghean ba nazare shoma movafegham bande hododan 8sale aghaye sergay ro mishnasam va tamirkare mashinhaye man hastan dostan dar sorate lozom mitonan ba mobile eshon tamas begiran 09191024404

سلام و عرض ادب میخواستم منو راهنمایی کنید. من این ماشین رو خیلی دوست دارم. تا الان نشده بخرم. ولی خدا بخواد خریدش نزدیکه. تا حدودی تو سایتای مختلف مزایا و معایبش رو خوندم. لطفا فقط راهنمایی کنید که واقعا ارزش خرید داره؟ در حال حاضر یه پراید قدیمی دارم. خیلی صبر کردم تا بتونم گل بخرم. واقعا ماشین خوبیه؟


منهم همینتور

ماشبن فوف العاده ای هستش سر هستش به همه ماشینا توهین نشه ولی فولکس همه چیزش فول هست من که دارم خیلی هم راضی هستم ازش و دیگه این که نمیزارم یک خش کوچیک روش بیوفته همش تکمیل واس یک ادم خوش پسند باتشکر از دوستان گرامی

بالاخره خریدم. کلا ازش راضیم.

من هم یکماهی هست که خریدم، واقعا ماشین فوق العاده ای است. خیلی راضیم.

سلام من سال 93 گل خریدم یک سال بعد فروختم رفتم 206 خریدم بلایی سرم(ضرر هنگفت) آورد که دیگه دستم به هیچ خودرویی نرسید. متاسفم برا فرغون سازای ایرانی.

سلام. وقت بخیر. من کرمانشاه زندگی میکنم.میخواستم یه گل بگیرم اما واقعا موندم که از لحاظ قطعات و تعمییرات درموندم نمیکنه یا نه. لطفا راهنمایی کنین.

من ۱ماه این ماشین خریدم بی نظیره فقط باید موتور وگریبگسش سلام باشه

عجب!!! پس این بهتره ۲۰۶ هان فقط نمیدونم چرا از جلو که نگاهش میکنیم احساس بدی بهم دست میده و وقتی داخل ماشین میشینم با مشاهده داشبوردش افسردگی حجوم میاره به طرفم امکاناتیم که نداره ترمز دیسک عقبم که هیچ دسته موتورشم که اینقد ضعیفه که وقتی ماشین سلو کار میکنه انگار تراکتوره از بس میلرزه ماشینم که کلا شبیه مستطیله و اگه تصادف کنه چون سبکه تمام موتور با فرمونه که میاد تو دلارودد و قفسه سینت برا همین ۲ ستاره ایمنی داره اخه ۲۰۶ با اون قیافه جسور و خنده مرموزش چیکار داره به این مستطیل با ۴ تا چرخ

شما همه ی سایتا رفتی همین متن رو نوشتی ، حتمن به قول دوستمون کارمند ایران خودرویی😂😂😂🤣🤣

داداش حقوق ایران خررو خوبه ؟

100% از کارمندای ایران خودرو هستی اقای 206

من هم206داشتم هم گل گل بمراتب کم هزینه تر بود چون اصتحلاکش پایین بود اما بدنه وتزیینات گل هزینش بالاتره جلوبندی کیفیت سواری وکشش گل خیلی به۲۰۶سره بدنه گل در حدتانکه خیلی محکمه هرکس میخواد گل بخره حتما یدونه کمکارو درجه یکشو بگیره چون اگه سالم نباشه هزینه زیادی رو دستتون میذاره تورنج قیمتش هیچ ماشینی بپاش نمیرسه یسری ماشینو لگن میکنن یا میرن لگنشو میخرن میگن سرطانه خوب به ماشینت برس یا برو سالمشو بخر که اذیت نشی من که دوباره میخوام بخرم کاری ام به حرف دیگران ندارم دیگه۲۰تومن چیه کله پاچش چی باشه

معایب فولکس گل

سلام.من میخام یه گل مدل ۸۴ برم بخرم که قیمتش ۱۶ تومنه..نمیدونم چیکارکنم..نظرات مختلف خوندم واکثرا میگن خوب نیست..میترسم صاحب اول وآخرش خودم بشم یااینکه ازتعمیرکردنش سرویس بشم.. میشه یه راهنمایی اساسی بکنین..من فقط به خاطر قیافش خیلی دوسش دارم.اززمان دانشجویی بهش علاقه دارم

رابطه بازار خودروی ایران با برخی برندها، هیچ گاه خوب نبوده است. در واقع چه بسیار برندهایی که در جهان، اعتباری بسیار زیاد داشتند و در ایران نتوانستند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

از آن سو، برندهایی نه چندان پر طرف دار در دنیا، که به محبوبیتی عجیب در کشورمان رسیدند. “فولکس واگن” و زیر مجموعه هایش را می توان در دسته اول قرار داد. البته اگر پورشه را در نظر نگیریم!
تاریخچه ای کوتاه از دلایل شکست گروه خودروسازی VW در ایران
اشکودا، آئودی، سئات و فولکس هیچ گاه نتوانستند به طور رسمی در ایران حاضر شوند. هر چهار برند یاد شده که همگی عضو یک خانواده به حساب می آیند و محصولات مشابه ای با یکدیگر دارند در بازه های زمانی مختلف از سوی ارگان ها و شرکت های متفاوت برای رایزنی به ایران دعوت می شدند، اما هر بار بد شانسی ها و در برخی موارد نیز کارشکنی ها مانع از حضور پر رنگ این شرکت ها در کشورمان می شد. در دوره های مختلف، صحبت از حضور اشکودا در ایران بود. در دوره برجام، خبرهایی پیرامون آغاز همکاری شرکت ایران خودرو و اشکودا، منتشر شد اما خروج آمریکا از برجام و تولد دوباره تحریم ها، بلیت پرواز مهندسان چک به ایران را لغو کرد.

آئودی در سال های گذشته، بیش تر با مدل TT در خیابان های کشورمان دیده شده است. پس از برجام، دو شرکت جدید با ادعای دریافت نمایندگی رسمی از آئودی و عرضه تعداد محدودی Q5، بار دیگر پای ارباب حلقه ها را به ایران کشاندند. با اوج گیری اختلاف ها بر سر واردات آئودی، شرکت “رامک خودرو” وارد عرصه شد و با نمایش چندین محصول از این برند در مراسمی مجلل، تمام شرکت های کوچک را از دور رقابت خارج کرد. پس از مدتی مشخص شد هیاهوی رامکی ها طبلی توخالی بوده است و گویا قرار نیست هیچ گاه آئودی به طور رسمی وارد ایران شود. این روزها شرکت رامک خودرو حتا از تحویل محصولات “سانگ یانگ” به مشتریان خود عاجز است! سئات نیز بارها برای صادرات خودرو به ایران تلاش کرد. در آخرین اقدام برای عرضه سئات که از سوی شرکت “معین موتور” انجام گرفت، ممنوعیت ناگهانی واردات خودرو، سنگ بزرگی بر سر راه این خودروساز اسپانیایی انداخت.
فولکس واگن نیز به عنوان کمپانی مادر برندهای یاد شده، وضعیت مشابه ای با آن ها دارد. خودروهای کار و تجاری فولکس کم و بیش در سال های پس از انقلاب اسلامی، توسط شرکت های خاص و نهادهای نظامی وارد شده اند. از مهم ترین شرکت های مربوط می توان به شرکت “خودروسازی سینا” واقع در استان همدان اشاره کرد. این شرکت خود را نماینده عرضه محصولات کار و تجاری VW می داند. با این حال، هیچ گاه حضوری پر رنگ در بازار نداشته است. تنها نقطه فعال در کارنامه این شرکت، عرضه ون های “کدی” و “ترانسپورتر” است، اما از عرضه گلف های دهه ۹۰ توسط این شرکت هم نمی توان به سادگی گذشت. گلف های باقی مانده از آن دوران، هر چند تعداد محدودی دارند، اما همچنان محبوب بسیاری از جوانان هستند.

در دهه ۹۰ شمسی، شرکتی نوپا با دریافت نمایندگی از شرکت تیونینگ “ABT”، اقدام به عرضه محدود دو مدل بیتل و پاسات با پکیج ABT نمود. در واقع از آن جا که فولکس واگن به سختی پای میز گفت و گو با ایرانی ها می نشیند، این بار یک شرکت ایرانی واقع در منطقه آزاد، دو محصول نوستالژیک از فولکس واگن را به طور غیر مستقیم به ایران آورد. از بین این دو، حضور مدل محبوب بیتل در نسخه های سقف فلزی و کروک با رنگ هایی متنوع، بسیار مورد استقبال ماشین بازها و قشر ثروتمند قرار گرفت.
اما جدی ترین حضور فولکس واگن در ایران، در دوره برجام و با شرکت “ماموت خودرو” رقم خورد. ماموت خودرو که نامی شناخته شده در عرصه خودروهای کار و تجاری است و سال هاست به تولید کامیون های اسکانیا می پردازد، پس از خریداری اسکانیا از سوی فولکس واگن، رویای شراکت با غول خودروسازی آلمان را دنبال می کرد. در ابتدا خبر تولید محصولات فولکس در ایران پیچیده شد. اما در نهایت، دو مدل “پاسات” و “تیگوان” به شکل وارداتی به بازار آمدند. هر چند ماموت خودرو فروشی به نسبت خوب را با خودروهای فولکس تجربه کرد، اما بازار سیاهی که توسط دلال ها برای این دو به وجود آمد، قیمت های آن ها را به طرزی ناباورانه افزایش داد و این خودروها را از دسترس بسیاری از مصرف کنندگان واقعی خارج کرد. در صورت ادامه یافتن برجام و عدم پیدایش دوباره تحریم ها، تولید محصولات فولکس واگن در ایران، غیر ممکن نبود.

اولین و آخرین!

“گُل” را می توان تنها محصول تولید شده فولکس واگن در ایران نامید. هر چند شرکت “کرمان موتور” در سال های میانی دهه ۸۰، قصد داشت پس از تجربه موفق شراکت با نماینده برزیلی فولکس، سدان اقتصادی “جتا” را روی خط تولید خود بیاورد، اما افسوس که هیچ گاه این اتفاق نیافتاد. با آن که اهل فن، گل را فولکسی نه چندان اصیل می دانند، اما وجود لوگوی VW بر روی این خودرو، توانست اعتماد مشتریان ایرانی را تا حد زیادی جلب کند.

گل در دهه ۸۰، رقیب اصلی پژو ۲۰۶ به حساب می آمد. این خودرو با قیمتی در حدود ۱۸ میلیون تومان در آن سال ها، فاصله قیمتی کمی با محصولات “ایران خودرو” داشت. امکانات رفاهی گل در سطح ۲۰۶ تیپ ۵ بود و از کیفیت ساخت مناسبی بهره
می برد. به همین جهت بود که بسیاری از افراد، انتخاب گل را به ۲۰۶ ترجیح می دادند. نسل اول گل در سال ۱۹۸۰ بر پایه پلت فرم فولکس واگن پولو شکل گرفت. گل، فروش ۵ میلیون دستگاهی را در آمریکای جنوبی به ثبت رسانده است و از موفق ترین خودروهای موجود در این قاره به حساب می آید. گل از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ در ایران به تولید رسید. نسل دوم این هاچ بک جمع و جور در سال ۱۹۹۴ معرفی شد. این مدل در سال ۲۰۰۰ فیس لیفت شد و مدل های موجود در ایران نیز از همین نسخه هستند. نسل دوم گل، چهره ای شبیه به یک گلف اقتصادی دارد که با المان هایی متفاوت همراه شده است. در واقع اگرچه شاید طراحی خودرویی همچون پژو ۲۰۶ به مراتب مدرن تر و زیباتر از گل باشد، اما جذابیت ذاتی محصولات فولکس واگن و به خصوص هاچ بک های این برند، در کنار عدم حضور نسل های بعدی گلف در ایران، جایگاهی خاص و درخشان در کشورمان به گل داد.
به گونه ای که با گذشت سال ها از توقف تولید گل، هنوز هم گل سواران، کلوپ ها و انجمن های فعالی در زمینه تیونینگ و نگهداری خودروی خود را مدیریت می کنند.

ویژگی های فنی

گل های مونتاژ کرمان موتور از پیشرانه ای ۴٫۰ سیلندر و خطی به حجم ۱٫۸ لیتر استفاده می کنند که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. گل برای انتقال قدرت از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی کمک می گیرد. حداکثر سرعت گل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است و این خودرو شتاب صفر تا صد را در ۱۱٫۵ ثانیه پر می کند. شتاب خوب گل مدیون وزن ۹۹۰ کیلوگرمی آن است که این موضوع به افزایش محبوبیت آن نزد جوانان منجر شده است.
مصرف سوخت ترکیبی گل در جاده و شهر، بر اساس اعلام کارخانه، ۷٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. هر چند پیشرانه گل به دلیل تکنولوژی قدیمی، استاندارد آلایندگی یورو ۲ را پاس کرده است، با این حال، باک سوخت ۵۱ لیتری گل، نیاز به مراجعه های پی در پی به پمپ بنزین را از بین می برد. ترمزهای گل در جلو از نوع دیسکی و در عقب کاسه ای هستند. امکانات رفاهی گل با توجه به سال عرضه، محدود و در حد نیاز است. فرمان هیدرولیک، رادیو پخش CD، شیشه های برقی، آینه های کناری برقی، مه شکن جلو و عقب، تهویه مطبوع دستی، کنترل دستی صندلی ها، قفل مرکزی، ایموبلایزر و دو کیسه ایمنی هوا، فهرست آپشن های گل را تشکیل می دهند. هر چند امروز نام بردن از چنین امکاناتی با عنوان “آپشن” خنده دار به نظر می رسد، اما از یاد نبریم که بسیاری از خودروهای ایرانی هم عصر با گل از وجود کیسه های هوا بی بهره بودند.

مظنه گل در بازار چه قدر است؟

با گشتی در وب سایت های فروش خودرو، متوجه می شوید گل نسبت به دیگر خودروهای هم سن و سال خود، بهای چندان بالایی ندارد. در حالی که بسیاری از خودروهای مونتاژی هم عصر گل همچون هیوندای آوانته، رنو مگان و … قیمت های بالایی دارند، این هاچ بک محبوب با وجود برخورداری از برند آلمانی و اعتبار بالا نزد مردم، در بازه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. بیش تر گل های موجود در بازار به دو رنگ نقره ای و سفید هستند. از سویی دیگر پیدا کردن یک دستگاه گل با کارکرد کم تر از ۱۰۰٫۰۰۰ کیلومتر، کار دشواری است.

درصد بالایی از گل های موجود در بازار همواره با مقداری رنگ شدگی همراه هستند، البته نسخه های بدون رنگ نیز کم و بیش یافت می شوند. امروز یک دستگاه گل مدل ۱۳۸۷ بدون رنگ یا با رنگ شدگی جزیی و با کارکردی نزدیک به ۱۵۰٫۰۰۰ کیلومتر در محدوده ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان قابل خریداری است. با این حال این روزها سبک خرید و فروش مردم به سمت قیمت گذاری های سلیقه ای پیش رفته است، قیمت هایی که به یقین خریداری ندارند اما گاه باعث به هم ریختن معاملات بازار می شوند. این موضوع برای گل نیز صادق است و گاه قیمت های نجومی ۸۰ یا حتا ۱۰۰ میلیون تومانی روی نمونه های سالم این خودرو گذاشته می شود. بنابراین هنگام خرید فولکس گل یا هر خودروی دیگری همواره استثناها را نیز در نظر بگیرید و تلاش کنید خودرویی سالم را با کم ترین نقص فنی و بهترین قیمت خریداری کنید. سلامت فنی نکته ای است که در سایه سلامت ظاهری خودرو، دور از چشم باقی می ماند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

معایب فولکس گل

من از سال ۸۷ گل دارم
هندلینگ عالی و گشتاور بالا بهترین چیز این ماشین هست
شتاب به نسبت خوب و کولری که جون موتور رو نمیگیره کمک میکنه تو سربالایی عمده ماشینای با قیمت زیر ۱۵۰ تومن بازار رو پشتت جا بذاری
عکس داخل ماشین متفاوت هست و آرم روی فرمان کرومی هست
عکس اول هم عکس بیرونی صحیح هست که زه بغل پهن داره
پاور ویندو و آنتی ترپ شیشه همه داره
برخلاف تصور اینکه نسخه ای از گلف هست این ماشین نسخه ای از پولو هست
کاش نسلای جدیدش میومد

این خودرو چند مشکل اساسی داره :
بازار خرید و فروش دسته دوم ضعیف
نبود قطعات مخصوصا قطعات ظاهری و داخل کابین
نداشتن ترمز ABS! که این مورد خیلی بده
تعمیرکاراشم از ۲۰۶ خیلی کم ترن!
کسی که دنبال دردسر نیست باید بره ۲۰۶ بخره!

متشکرم از مطلب زیبا ی شما قسمت آخر را خیلی قشنگ تمام کردین

ای کاش هزینه تامین قطعات و استهلاک قابل توجه این ماشین و به طور کلی خودروهای المانی رو هم ذکر میکردین … البته در اینکه گل در زمان خودش ماشین خوبی بودشکی نیست ولی طراحی ماشین بیشتر برای افرادی با قد متوسط و کوتاه مناسبه و افرادی که درشت هیکل و قدر بلند هستن مدام با مشکل برخورد سر با سقف به هنگام سوار شدن مواجه میشن و نمیتونن راحت بشینن تو ماشین.

نگهداری و مخارجش چقدر هزینه داره ؟ هست قطعاتش ؟ مث دوو ؟

معایب فولکس گل
معایب فولکس گل
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *