معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

معجون خرنوب برای تقویت اسپرم
معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

 خرنوب نوعی گیاه مدیترانه‌ای و از گروه گیاهان دارویی است که میوه و دانه آن از خواص درمانی بسیاری برخوردار است. مهمترین خاصیت خرنوب استفاده از آن به منظور تقویت قوای جنسی و حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی از قبیل کاهش تعداد و کاهش تحرک اسپرمدر مردان است. علاوه بر آن خرنوب خواص درمانی دیگری نیز دارد که از آن جمله از بین برنده تورم ریه‌ها، خلط‌آور، پیشگیری کننده سرطان ریه و … است و از گذشته های دور اطبا یونانی خوردن این گیاه را به خوانندگان توصیه میکرده‌اند.

بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد. 

 گیاه خرنوب دارای انواع ویتامینها و مواد معدنی مانند املاح کلسیم سدیم، پتاسیم و ویتامینای، ویتامین ث و انواع ویتامین های گروه ب به ویژه ب1 ، اسیدگالیک و برخی انواع اسید آمینه است.

خرنوب دارای طعم بسیار شیرین شبیه عسل است و در داخل آن 12 تا 16 دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود .

 از شیره خرنوب در صنایع غذایی  استفاده میشود. در گذشته از این گیاه به جای شکر استفاده میشده است. امروزه نیز یک جایگزین عالی برای کاکائو ، شکلات و مواد قندی به ویژه برای کسانی است که در رژیم غذاییشان می بایست قند را حذف کنند. معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

 

تقویت و افزایش رشد موی سر : مقادیر بالای ویتامین E موجود در گیاه خرنوب باعث تقویت و افزایش رشد موی سر می شود.

خواص خرنوب برای آقایان : گیاه خرنوب در طب سنتی برای درمان ناباروری در مردان استفاده می شود، خرنوب باعث افزایش میزان و تحرک اسپرم شده و با تقویت اسپرم به درمان ناباروری در آقایان کمک می کند.

 نوزادان و کودکان : پلی فنول تانن موجود در خرنوببه درمان اسهال حاد در نوزادان و کودکان کمک می کند.

فشار خون : مقادیر قابل توجه پتاسیم موجود در خرونب باعث کاهش فشار خون بالا می شود. علاوه بر این خرنوب کافئین ندارد به همین دلیل گفته می شود که برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید است.

 دیابت و قند خون : مقادیر بالای فیبر موجود در گیاه خرنوب با بهبود عملکرد روده به حفظ سطح مناسب گلوکز در بدن کمک کرده و باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می شود.

سرطان : مقادیر بالای آنتی اکسیدان های میریستین و کورستین و پلی فنول های موجود در خرنوب رادیکال های آزاد را کاهش داده و برای پیشگیری و انواع درمان سرطان ها به ویژه سرطان دهانه رحم مفید هستند.

 معده و دستگاه گوارش : مقادیر بالا فیبر موجود در گیاه خرنوب به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین فیبر موجود در خرنوب باعث بهبود حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.تانن موجود در خرنوب یک درمان طبیعی برای اسهال محسوب می شود.

لاغری و کاهش وزن :مقادیر بالای فیبر موجود در خرنوب باعث کاهش ترشح هورمون گرلین (هورمونی که بدن را گرسنه می کند ) شده و با کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

کلسترول خون و قلب : مطالعات نشان داده که فیبر موجود در خرنوب باعث کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد.

 پوکی استخوان و فلج اطفال : مقدار زیاد فسفر، کلسیم و اسید گالیک موجود در خرنوب برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و بیماری فلج اطفال مفید است.

خرنوب در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک می شود که با علائمی از جمله بثورات و آسم مشخص می شود.

خرنوب ممکن است سبب لاغری و کاهش وزن ناخواسته در افراد شود.

در مردان تعداد طبیعی اسپرم، ۴۰ میلیون در میلی‌لیتر و بیشتر است. با کاهش این مقدار احتمال حامله ماندن خانم کاهش می‌یابد.

گیاه خرنوب در مردان بالابرنده تعداد اسپرمها و بالابرنده کیفیت اسپرمهاست. خرنوب به لحاظ دارابودن ویتامین ها و املاح کلسیم سدیم، پتاسیم ویتامین E1 – A- B1- C و اسیدگالیک است…به نقل از ویکی پدیا در تعریف گیاه خرنوب یا شاخ بز آمده: خَرنوب (نام علمی: Ceratonia siliqua) نام یک گونه گیاه دارویی از سرده خرنوب است.

میوه‌ای است که از ۵۰۰۰ سال پیش شناخته شده‌است. چند صد سال پیش از این، بجای شکر در پخت شیرینی‌ها از آن استفاده می‌شد و یا به جای شکر خورده می‌شد. نام این گیاه از واژه اکدّی خَروبو گرفته شده و در آرامی به صورت کروبو در آمده‌است.

خرنوب از میان کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه به مقدار فراوان پرورش می‌یابد. نزدیک به ۳۵٪ از مواد موجود در خرنوب، کربوهیدرات‌های با ساختار مولکولی ساده می‌باشند و باز نزدیک به ۴۰٪ آن از نشاسته با ساختار مولکولی پیچیده تشکیل یافته‌است. میزان چربی آن بسیار کم و در حدود ۱٪ است. بهترین جایگزین برای استفاده بجای کاکائو می‌باشد. دارای کافنوئیدهای کاکائو نمی‌باشد.

معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

خواص آن را به این صورت ذکر کرده‌اند علیه تنگی نفس علیه تنگی نفس آلرژیک علیه آلرژی‌های حاصل از سردی هوا علیه ناتوانی جنسی از بین برنده تورم ریه‌ها· خلط‌ آور پیشگیری کننده سرطان ریه افزایش دهنده تعداد اسپرم متحرک علیه اسهال علیه یبوست مفید در افزایش اسپرم و افزایش تحرک اسپرم به نقل از سایت گیاهان دارویی مهمترین و بارز ترین خاصیت این گیاه تقویت اسپرم می باشد خرنوب به علت ناشناخته بودن در ایران در بسیاری از نقاط کشور وجود ندارد یا بسیاری از عطاری ها خرنوب هندی (فلوس)که جهت یبوست استفاده می شود را به مشتریانشان غالب می کنند که هیچ خاصیتی جهت ضعف اسپرم ندارد.خرنوب را از عطاریهای معتبر تهیه کنید.

بی شک خرنوب برای درمان نازایی آقایان که معمولاً به کمبود اسپرم و کندی سرعت و نه صفر بودن عدد آن اطلاق می شود یکی از بهترین هاست.  روش مصرف جهت کمبود اسپرم برای این منظور باید یک لیتر آب را حرارت داده تا جوش آید و ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده اید را به آب در حال جوش اضافه کرده و درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید.

پس از اتمام این زمان شعله را خاموش و به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط را به حال خود رها کرده و سپس با استفاده از صافی مخلوط را صاف کرده و محلول آماده شده که طعمی بسیار دلپذیر دارد را پس از خنک شدن به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، یک قسمت را صبح ناشتا و یک قسمت را شب موقع خواب میل کنید. این عمل را به مدت یک هفته وپس از هفته اول فقط روزانه یک وعده (صبح ناشتا ) میل نمایید و تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

خرنوب و بی‌تحرکی اسپرم مطلب زیر هم برگرفته از کتاب راهنمای سلامتی با گیاهان پروفسور سراج اوغلو هست که براتون میذارم و امیدوارم مفید واقع شود در مردان تعداد طبیعی اسپرم، ۴۰ میلیون در میلی‌لیتر و بیشتر می‌باشد. با کاهش این مقدار احتمال حامله ماندن خانم کاهش می‌یابد آنچه اهمیت دارد فقط تعداد کل اسپرم نیست، حتی اگر مقدار اسپرم در حد طبیعی نیز باشد (۴۰ میلیون در میلی‌لیتر و بالاتر) اگر تعداد اسپرم متحرک، کم باشد نیز احتمال حامله ماندن خانم کم خواهد بود. متحرک بودن اسپرم‌ها نیز مهم است، افرادی را می‌شناسم که در کل ۷ الی ۸ میلیون در میلی‌لیتر اسپرم داشته‌اند و صاحب فرزند شده‌اند. این چگونه ممکن است؟

فرمول خرنوب به کار برده شده، هم تعداد اسپرم‌های متحرک موجود در این ۷ الی ۸ میلیون اسپرم را افزایش می‌دهد و هم اسپرم‌های متحرک را پرتحرک‌تر می‌کند.از طرفی تعداد کم اسپرم متحرک را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر برای اسپرم‌های متحرک موجود نیز تحرک و فعالیت بیشتری را سبب می‌شود.

با وجودی که تعداد اسپرم آنها از اندازه طبیعی بسیار کم است به علت اینکه درصد مشخصی از اسپرم‌ها دارای حرکت بسیار سریع هستند احتمال رسیدن آنها به تخمک، بالا خواهد بود. در سایه این امر با وجود کم بودن تعداد اسپرم از اندازه طبیعی، حاملگی می‌تواند شروع شود.

۴ معجون برای افزایش اسپرم ، معجون تقویت اسپرم برای باروری  سوالی خیلی از افراد این است که برای افزایش اسپرم و برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟ که در این مطلب به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

معجون برای افزایش اسپرم

اگر به دنبال راه های افزایش قوای جنسی و جسمی هستید بهترین راه حل طبیعی، استفاده از غذاهای مقوی ای مثل موز ، عسل و خرما می باشد. تاثیر عسل ، خرما و عسل بر توان بدن و قوای جنسی می افزاید همچنین باعث افزایش اسپرم و تقویت اسپرم می شود که در زیر طرز تهیه معجون برای افزایش اسپرم و تقویت اسپرم را آموزش می دهیم.

خرما و توان جنسی 

مطالعات نشان داده است که خرما برای افزایش قوای جنسی و رفع ضعف جنسی بسیار مفید می باشد. پشتیبان علمی این موضوع بیشتر طب سنتی می باشد و متخصصان طب سنتی از دیرباز از عسل و خرما برای درمان ناتوانی های جنسی استفاده می کرده اند. در سال ۲۰۰۶ محققان دانشگاه شیراز تاثیر خرما و شیره آن را بر عملکرد جنسی مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که میزان بالای استرادیول و فلانویید موجود در خرما باعث افزایش تعداد اسپرم و تحریک جنسی می شود و همچنین باعث افزایش اندازه و وزن بیضه ها می شود.

موز و توان جنسی 

موز سرشار از آنزیمی به نام بروملین است. آنزیمی که نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد. همچنین میوه‌ای سرشار از ویتامین B1، ویتامین A، و ویتامین C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم‌ها قدرت باروری را در مردان و تعداد اسپرم ها را افزایش می‌دهد.

عسل و توان جنسی 

از نظر طب سنتی عسل خالص و گرماندیده یک داروی موثر در درمان ناتوانی جنسی می باشد چون حاوی ویتامین E و روی و مواد معدنی دیگر می باشد که ثابت شده است که موادی که حاوی ویتامین E و روی هستند به درمان ناتوانی جنسی کمک می کنند.

معجون تقویت اسپرم

معجون اول 

چند عدد خرما را داخل شیر بز بگزارید تا به مدت یک شب خیس بخورد بعد مقداری عسل و پودر هل به آن اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن نوش جان کنید. این مخلوط یک راه حل مناسب برای درمان ضعف جنسی می باشد و خیلی از نارسایی های جنسی مثل حتی عقیمی ناشی از کمبود تعداد اسپرم ها را بهبود می بخشد.

معجون دوم 

از نظر طب سنتی مغزهای پسته، گردو، بادام و بادام زمینی دارای مواد لازم برای تولید اسپرم و افزایش قوه جنسی هستند. یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان شیر تازه گرم حل کنید و دو قاشق ترکیب پودر کوبیده مغزهای ذکر شده را به آن اضافه کنید و بعد از خوب مخلوط کردن نوش جان کنید. البته می توانید برای افزایش قدرت معجون از اندکی دارچین هم در آن استفاده کنید.

معجون سوم 

مقدار متناسبی از سیاه دانه ، زعفران، پودر مغز گردو و زیره سیاه را داخل یک شیشه کوچک با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کنید و هر روز صبح یک قاشق از این مخلوط را داخل شیر گرم حل کنید و نوش جان کنید. این معجون باعث افزایش انرژی و قوای عمومی بدن شما می شود.

معجون چهارم کامل ترین معجون 

برای ساخت این معجون کمی تو خرج می افتید اما خیلی خیلی مقوی هست این معجون برای تهیه اش مواد زیر رو تهیه کنید.بادام زمینی ، پسته، گردو، قندق، انجیر خشک شده، مغز هسته زردآلو، کنجد، پودر تمر هندی، پودر جوانه گندم، عسل اصل، خرما، شیر ترجیحا شیر بز سپس از موادهای بالا از هر کدوم به مقدار کافی بردارید پودر کردنی ها را پودر کنید و بعد در مخلوط کن ریخته و سپس نوش جان کنید.تمام موادهایی که در ساخت این معجون ذکر شد همگی برای تقویت اسپرم و قوای جنسی و افزایش اسپرم هستند و از خوردن آنها غافل نشید.

توجه 

معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

 معجون ها هم برای آقایان و هم برای خانم ها مقوی هستند اما خانم ها توجه داشته باشند که عسل یکی از مواد قاعده آور است و صحیح است که قدرت باروری را افزایش می دهد اما مراقب باشید در ماه های اول بارداری از آن استفاده نکنید خطر سقط را افزایش میدهد (مخصوصاً در فصلهای گرم) اما در ماه های آخر بارداری خوردنش مفید بوده و بدن را برای زایمان طبیعی آماده تر می کند. به قائده مصرف کنید چون مصرف بیش از اندازه از آن نیز باعث دیابت باداری می شود.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:

کم بودن، ضعیف بودن و کند بودن اسپرم یکی از مهمترین دلایل ناباروری مردان است. دلایلی که با تغییر سبک زندگی و تغذیه درست می توان آنها را برطرف کرد. اما با چه مواد غذایی می توان اسپرم مردان را تقویت کرد؟ بهترین معجون برای تقویت اسپرم مردان چیست؟  

مواد غذایی که به تقویت اسپرم کمک می‌کنند

مواد غذایی که به تقویت اسپرم کمک می‌کنند به این شرح‌اند:  

خرما

محققان معتقدند خرما حاوی میزان زیادی استرادیول و فلانویید است که باعث افزایش تعداد اسپرم و تحریک جنسی می شود . این مواد باعث افزایش اندازه و وزن بیضه ها نیز می شود.  

ریشه جینسینگ

ریشه جینسینگ در چند صد سال گذشته یکی از مواد مهم برای درمان ناباروری در کشورهای آسیایی و به ویژه چین است. جینسینگ باعث افزایش سطح تستوسترون و افزایش جریان خون به دستگاه تناسلی مردان می شود .  

گردو

گردو منبع بی نظیری از اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث افزایش تعداد اسپرم و تقویت جریان خون به دستگاه تناسلی می شوند .  

کلم بروکلی

کمبود ویتامین A یک دلیل شایع در ناباروری مردان است. زیرا کمبود ویتامین A باعث می شود اسپرم مردان ضعیف و خیلی کم باشد. کلم بروکلی سرشار از ویتامین A است . 

این ویتامین مهم را در فلفل قرمز ، اسفناج ، زردآلو ، سیب زمینی شیرین و هویج هم می توانید پیدا کنید.

موز

موز سرشار بروملین است. این آنزیم نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد. موز سرشار از ویتامین B1، ویتامین A، و ویتامین C است که قدرت باروری را در مردان و تعداد اسپرم ها را افزایش می‌دهد.  

عسل

عسل حاوی ویتامین ایی و روی و مواد معدنی زیادی است .مواد غذایی حاوی حاوی ویتامین E و روی می توانند به درمان ناتوانی جنسی و تقویت اسپرم مردان کمک می کنند.  

سیر

آلیسین موجود در سیر باعث تقویت اسپرم مردان می شود و گردش خون را بهبود می رخشد. سیر سلنیوم هم دارد که باعث افزایش تحرک اسپرم می شود.سیر در طب سنتی یکی از قویترین گیاهان اسپرم ساز است .  

چای سبز

محققان معتقدند آنتی اکسیدان های چای سبز به تولید و تقویت اسپرم مردان کمک زیادی می کنند. دوز کم ترکیبی به نام اپیگالاکاکتایکین گالات موجود در چای سبز می تواند کیفیت اسپرم، از جمله تحرک آن را بهبود بخشد .  

گوجه فرنگی

آنتی اکسیدان های گلوتاتیون و کریپتوکسانتین، که گوجه فرنگی وجود دارد اسپرم مردان را تقویت و تعداد آنها را زیاد می کند.  

آواکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E، ویتامین B6، و فولیک اسید است، این مواد باعث تقویت اسپرم و افزایش تحرک و جنبندگی آن می شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی اسید آمینه است که به اثبات رسیده است حجم اسپرم و مایع منی را دو برابر می کند. همچنین از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی است . آنتی اکسیدان ها یک سلاح عالی در برابر رادیکال های آزاد هستند  

مارچوبه برای حجم

مارچوبه سرشار از ویتامین C است که اسپرم را از آسیب محافظت می کند و تحرک و حجم آن را افزایش می دهد .

ترکیب چای سبز و عسل

در یک لیوان چای سبز ولرم یک قاشق غذا خوری عسل بریزید. حواستان باشد عسل را به چای سبز داغ اضافه نکنید چون همه خواصش از بین می رود.  

ترکیب موز ، آوواکادو ، شکلات تلخ ، گردو و خرما

یک عدد موز، یک چهارم آواکادو، ۵۰ گرم شکلات تلخ، ۷ عدد گردو سه عدد خرما را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و صبح ناشتا بنوشید.  

سالاد مارچوبه و گوجه فرنگی و سیر

می توانید دو عدد گوجه فرنگی با یک عدد سیر رنده شده را با چند مارچوبه به یک سالاد خوشمزه برای عصرانه تبدیل کنید.  

چای جینسینگ

مقداری آب را در قوری لعابی یا چینی یا پیرکس بجوشانید. مقداری از ریشه خشک شده ی جینسینگ (حدود ۱ تا ۳ گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد. 

اگر فشار خون بالا یا ناراحتی قلبی دارید بهتر است قبل از مصرف این چای با پزشک متخصص مشورت کنید. کسانی که آسپیرین، وارفارین و داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می‌کنند، نباید جینسینگ بخورند.

نی نی بان

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۳۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۵۰ تومان و قیمت دلار ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان است.

خراسان نوشت: اگر اهل پیگیری اخبار از طریق شبکه‌های اجتماعی یا برخی کانال‌های خبری باشید به احتمال زیاد در چند روز اخیر، اخبار مرتبط با چالشی به نام «مومو» را شنیده اید و شبکه‌های اجتماعی پر شده از خبرهای ضد و نقیض در این باره. چالشی که برخی تصور می‌کنند شرکت در آن می‌تواند به خودکشی کودکان و نوجوانان دامن بزند.

هک کردن گوشی یا تبلت می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود، اما عموما هدف اصلی هکرها از انجام این کار در دستیابی به اطلاعات تلفن همراه است.

فال روزانه دوشنبه 28 مهر 99 + فال حافظ و فال روز تولد 99/07/28

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۵۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

تمامی حقوق برای تلکسیران محفوظ است.

© 2019-2020 telexiran.com. All Rights Reserved.

معجزه ی باروری! خرنوب و خواص آن! چگونه اسپرم را تقویت کنیم؟ چگونه می‌توان به طور طبیعی شمارش اسپرم را افزایش داد؟ چگونه می‌توانیم حرکت اسپرم را با استفاده از روش‌های طبیعی افزایش دهیم؟ اینها پرسش‌های اصلی برای جوانانی هستند که از ضعف اسپرم به دلایل مختلف رنج می ‌برند و می‌خواهند پاسخ قانع ‌کننده به این سوالات پیدا کنند. یکی از مشکلات عمده مرتبط با ناباروری مردان ضعف اسپرم است. ضعف اسپرم شامل تعداد و قابلیت حرکت اسپرم است. اگر اسپرم از لحاظ تعداد و قابلیت حرکت مناسب نباشد، آن‌ها به سختی می توانند تخمک را بارور کنند و یا حتی ممکن است ‌نتوانند تخمک را بارور کنند، که احتمال ناباروری مردان را افزایش می‌ دهد. یکی از راه‌حل‌ های این مشکل تقویت اسپرم است. به این معنی است که ما می‌توانیم تعداد اسپرم ها را افزایش داده و حرکت اسپرم را بهبود دهیم. در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد افزایش اسپرم و معرفی خواص خرنوب که یکی از راه ‌های طبیعی افزایش اسپرم است صحبت کنیم.

اگر شما ضعف اسپرم داشته باشید، احتمالا در باروری دچار مشکل می ‌شوید و طبیعی است که به دنبال یک درمان برای تعداد کم اسپرم بگردید. ضعف اسپرم توسط آزمایش اسپرم تعیین می ‌شود و شما می ‌توانید به یکی از مراکز آزمایشگاه بروید تا مشخص کنید که آیا اسپرم شما ضعیف است یا خیر. البته، امروزه کیت‌ های آزمایش اسپرم خانگی نیز وجود دارند که می‌ توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در مردان، تعداد عادی اسپرم در هر میلی ‌لیتر ۴۰ میلیون یا بیشتر است. با کاهش تعداد اسپرم ها از این مقدار، شانس زنی که حامله می ‌شود کاهش می‌ یابد. آنچه که اهمیت دارد تنها تعداد کل اسپرم ها نیست. علاوه بر تعداد، حرکت اسپرم نیز مهم است. زیرا حتی اگر مقدار اسپرم نرمال باشد (۴۰ میلیون در هر میلی‌لیتر یا بالاتر)، اگر تعداد اسپرم های با قابلیت تحرک پایین باشد، احتمال حامله شدن یک زن کم است. برخی از مردان بالغ بر ۷ تا ۸ میلیون اسپرم در هر میلی‌لیتر هستند اما به خاطر  قایلیت تحرک بالای اسپرم توانایی باروری دارند.معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

بسیاری از روش‌های طبیعی را می توان برای تقویت اسپرم یافت. یکی از این روش‌ها به تغذیه مربوط است. در این مقاله، ما می‌خواهیم یک ماده گیاهی را معرفی کنیم که می ‌تواند برای افزایش اسپرم در مردان مورد استفاده قرار گیرد. بله، هدف ما معرفی گیاه خرنوب است. گیاه خرنوب که به نام Ceratonia Siliqua  شناخته می ‌شود نقش بزرگی در افزایش باروری مرد دارد. شمارش و حرکت اسپرم را در مردان افزایش می ‌دهد و این ماده گیاهی منحصر به فرد و طبیعی برای مردانی است که از ضعف اسپرم رنج می‌برند. همراه ما باشید تا با خواص خرنوب آشنا شوید.

قبل از اینکه با خواص خرنوب آشنا شویم اطلاعات کلی درباره این محصول ارائه می دهیم. خرنوب یکی از بومیان مدیترانه شرقی و احتمالا خاور میانه است که حداقل ۴۰۰۰ سال پیش کشت می ‌شده ‌است. این گیاه به یونانیان باستان نسبت داده می ‌شود که بذر این گیاه را در یونان و ایتالیا کاشته‌اند. معمولا درخت خرنوب در هر جایی که درختان مرکبات وجود دارند رشد می‌کند. ارتفاع این درخت ۸ تا ۱۰ متر است. گل ‌های این گیاه به شکل یک خوشه عاری از گلبرگ و پیچیده هستند. میوه آن مانند سنا است اما با طول ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر و عرض آن از ۲ تا ۳ سانتیمتر می باشد. آن به شکل آویزان است و به وضوح روی شاخه‌ها مشخص می شود. رنگ میوه‌ها، قهوه‌ای روشن است و سطح آن صاف و قوس دار است. میوه خرنوب مزه بسیار خوبی مثل عسل دارد و در آن ۱۲ تا ۱۶ عدد بسیار سخت مانند عدس وجود دارد. درخت خرنوب می‌ تواند توسط دانه ‌ها تکثیر شود، اما در حدود ۸ سال میوه نخواهد داشت.

خواص خرنوب معجزه‌آسا برای مردانی است که مشکلات جنسی و ضعف اسپرم دارند. در تاریخ یونان باستان، خرنوب نماد تولد و برکت بوده‌ است و این یک اشاره به این واقعیت است که انسان‌های اولیه از تاثیر این گیاه به عنوان یک گیاه موثر بر درمان ناباروری خود آگاه بودند. منبع غنی از ویتامین B  به ویژه ویتامین 1B است.

خرنوب خواص درمانی زیر را دارد:

در این مقاله ما تنها به خواص در افزایش اسپرم اشاره می‌ کنیم و ویژگی ‌های دیگر این ماده با ارزش را مورد توجه قرار نمی ‌دهیم.

در اینجا به روش استفاده از گیاه خرنوب برای افزایش تعداد اسپرم و تحرک اسپرم آموزش می ‌دهیم. در اینجا به دو روش اشاره می‌کنیم.

روش شماره ۱ استفاده از خواص خرنوب:

علاوه بر این که یک داروی منحصر به فرد و موثر در افزایش تعداد و حرکت اسپرم است، عصاره خرنوب همچنین در بین داروهای بسیار موثر و طبیعی در درمان انزال زودرس در مردان قرار دارد. در اینجا روشی برای تهیه عصاره carob وجود دارد:

مواد لازم:

روش آماده سازی :

7 عدد خرنوب (با غلاف و بذر) را به چهار یا پنج قطعه تقسیم کرده و در نیم لیتر آب جوش بریزید. درپوش را روی ظرف بگذارید و با شعله ملایم به مدت ۳ دقیقه بجوشانید. پس از زمان جوش (۳ دقیقه)، شعله را خاموش کنید و به ظرف اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه در همان موقعیت بماند. بعد از دو دقیقه، قطعات خرنوب را از عصاره با استفاده از قاشق بیرون بیاورید. این عصاره را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت در صبح زود و بخش دیگر در شب قبل از خواب مصرف کنید.  این کار را به طور مداوم برای یک هفته انجام دهید. بعد از هفته اول، هر شب قبل از خواب یک لیوان عصاره خرنوب به مدت 3 ماه مصرف کنید. در ماه ‌های بعد از آن گاهی از این عصاره استفاده کنید.

روش شماره ۲ : ترکیب تقویت کننده اسپرم

بدون شک، گیاه خرنوب یکی از بهترین روش‌های درمان ناباروری است که معمولا با کاهش اسپرم و حرکت کند اسپرم مرتبط است. برای بهبود عملکرد گیاه خرنوب، ترکیبی از آن را عرضه می ‌کنیم که نتایج شگفت‌ انگیز آن را خواهید دید.

مواد لازم برای تقویت اسپرم:

چگونه این ترکیب را آماده کنیم:

دانه‌های خرنوب را جدا کنید و فقط غلاف خرنوب را با ترکیبات ذکر شده ( جینسینگ قرمز ، گرده و گرده گل) آسیاب کنید و سپس با عسل مخلوط کنید. هر روز صبح زود ، یک قاشق چای خوری از این مخلوط را بخورید.  معمولا نتایج رضایت‌ بخشی که قابل‌ توجه هستند از طریق آزمایش ‌ها تعیین می ‌شوند.

امید است که روش‌های مذکور در این مقاله برای استفاده از خواص خرنوب گامی مهم در درمان و حل مشکلات جنسی مردانه از جمله مشکلات ناباروری خود باشند.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.


 

در راستای علاقه مندی افراد به طب سنتی در این مطلب برای شما از گیاهی به نام خرنوب صحبت کرده ایم که خواص جالب و کاربردی ای دارد. البته که قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی یا غیرگیاهی حتما با پزشک مشورت کنید تا دچار تداخل دارویی نشوید.

 گیاه خرنوب چیست؟گیاه خرنوب (Carob Tree) از دسته گیاهان دارویی است. از مهمترین خواص خرنوب حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی مانند کاهش تحرک اسپرم مردان است.

خرنوب نوعی گیاه مدیترانه‌ای و از گروه گیاهان دارویی است که میوه و دانه آن از خواص درمانی بسیاری برخوردار است. مهمترین خاصیت خرنوب استفاده از آن به منظور تقویت قوای جنسی و حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی از قبیل کاهش تعداد و کاهش تحرک اسپرمدر مردان است. علاوه بر آن خرنوب خواص درمانی دیگری نیز دارد که از آن جمله از بین برنده تورم ریه‌ها، خلط‌آور، پیشگیری کننده سرطان ریه و … است و از گذشته های دور اطبا یونانی خوردن این گیاه را توصیه میکرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با خواص خرنوب و طریقه مصرف این گیاه دارویی با ما همراه شوید.معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

خواص خرنوب (طبیعت و خواص درمانی)

بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد. برخی از مهمترین فواید خرنوب عبارتند از:

مهمترین و اصلی‌ترین خاصیت خرنوب استفاده از آن برای رفع مشکلات نابارری مردان می باشد. مصرف دانه های این گیاه، باعث افزایش تحرک اسپرمها و کیفیت آنها میشود و از همین رو مشکل ناباروری آقایان که عموما به دلیل کمبود اسپرم و کندی سرعت آن مربوط میشود را برطرف میکند. به این منظور، خرنوب را هسته گرفته و با گیاه جنسینگ، گرد لقا و گرد گل آسیاب و به آن مقدار 500 گرم عسل اضافه کنید. از این معجون هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری میل کنید. مصرف این معجون باعث تقویت قوای جنسی نیز میشود.

از دیگر خواص خرنوب خاصیت خلط آور بودن است و به همین دلیل به درمان سرفه و مشکلات دستگاه تنفسی کمک میکند. همچنین مصرف این گیاه برای درمان تنگی نفس و تورم ریه مفید است.

خرنوب و تاثیر آن برکلسترول

گیاه دارویی خرنوب برای پیشگیری از خطر بیماری های قلبی عروقی مفید است چرا که مصرف آن باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL ) و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) میشود.

خرنوب و دستگاه گوارش

استفاده از خرنوب برای درمان اسهال نیز مفید است. به این منظور دانه‌های داخل خرنوب را پس از خارج کردن آسیاب کرده در زمان نیاز یک قاشق مرباخوری به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

مصرف خرنوب برای ا فزایش اشتها نیز مفید است. به این منظور مقداری از این گیاه را آسیاب کرده یک قاشق مرباخوری قبل از صبحانه به همراه یک لیوان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.

جوشانده خرنوب

مصرف جوشانده خرنوب برای درمان بیشتر موارد ذکر شده در بالا موثر است. برای این منظور ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده‌اید را به یک لیتر آب در حال جوش اضافه کنید. درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید.

اجازه دهید جوشانده کمی سرد شود. سپس آن را صاف کرده و نیمی از آن را صبح ناشتا و نیمی دیگر را قبل از خواب شبانه میل کنید. لازم است این عمل را به مدت سه هفته تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

ترکیبات شیمیایی خرنوب

گیاه خرنوب دارای انواع ویتامینها و مواد معدنی مانند املاح کلسیم سدیم، پتاسیم و ویتامینای، ویتامین ث و انواع ویتامین های گروه ب به ویژه ب1 ، اسیدگالیک و برخی انواع اسید آمینه است.

گیاه شناسی خرنوب

خرنوب میوه درختی به همین نام است. رنگ این میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد. دارای طعم بسیار شیرین شبیه عسل است و در داخل آن 12 تا 16 دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود .همانطور که ذکر شد، خرنوب از گیاهان مدیترانه ای است و از میان کشورهای حاشیة دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه فراوان پرورش می‌یابد. در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد.

ارزش غذایی خرنوب

از شیره خرنوب در صنایع غذایی نیز استفاده میشود. در گذشته از این گیاه به جای شکر استفاده میشده است. امروزه نیز یک جایگزین عالی برای کاکائو ، شکلات و مواد قندی به ویژه برای کسانی است که در رژیم غذاییشان می بایست قند را حذف کنند. برخی از مهمترین مزایای استفاده از خرنوب در صنایع غذایی شامل موراد زیر میگردد:

خرنوب دارای مقدار زیادی فیبر است.

سرشار از آنتی اکسیدان است.

کمتر از ۱% قند و چربی دارد.

 فاقد کافئین و گلوتن است.

دو برابر کاکائو کلسیم دارد.

استفاده ازآن برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

مضرات خرنوب (موارد احتیاطی و منع مصرف)

استفاده از گیاه خرنوب، برای افرادی که میزان تحرک اسپرمشان صفر است، به هیچ عنوان توصیه نمیشود زیرا هیچ تاثیری در ایجاد تحرک نخواهد داشت و تنها برای افرادی مفید است که میزان تحرک اسپرمشان کم است. بنابراین توصیه میشود قبل از استفاده حتما از نتایج آزمایشات خود مطلع باشید.


 

در راستای علاقه مندی افراد به طب سنتی در این مطلب برای شما از گیاهی به نام خرنوب صحبت کرده ایم که خواص جالب و کاربردی ای دارد. البته که قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی یا غیرگیاهی حتما با پزشک مشورت کنید تا دچار تداخل دارویی نشوید.

 گیاه خرنوب چیست؟گیاه خرنوب (Carob Tree) از دسته گیاهان دارویی است. از مهمترین خواص خرنوب حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی مانند کاهش تحرک اسپرم مردان است.

خرنوب نوعی گیاه مدیترانه‌ای و از گروه گیاهان دارویی است که میوه و دانه آن از خواص درمانی بسیاری برخوردار است. مهمترین خاصیت خرنوب استفاده از آن به منظور تقویت قوای جنسی و حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی از قبیل کاهش تعداد و کاهش تحرک اسپرمدر مردان است. علاوه بر آن خرنوب خواص درمانی دیگری نیز دارد که از آن جمله از بین برنده تورم ریه‌ها، خلط‌آور، پیشگیری کننده سرطان ریه و … است و از گذشته های دور اطبا یونانی خوردن این گیاه را توصیه میکرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با خواص خرنوب و طریقه مصرف این گیاه دارویی با ما همراه شوید.

خواص خرنوب (طبیعت و خواص درمانی)

بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد. برخی از مهمترین فواید خرنوب عبارتند از:

مهمترین و اصلی‌ترین خاصیت خرنوب استفاده از آن برای رفع مشکلات نابارری مردان می باشد. مصرف دانه های این گیاه، باعث افزایش تحرک اسپرمها و کیفیت آنها میشود و از همین رو مشکل ناباروری آقایان که عموما به دلیل کمبود اسپرم و کندی سرعت آن مربوط میشود را برطرف میکند. به این منظور، خرنوب را هسته گرفته و با گیاه جنسینگ، گرد لقا و گرد گل آسیاب و به آن مقدار 500 گرم عسل اضافه کنید. از این معجون هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری میل کنید. مصرف این معجون باعث تقویت قوای جنسی نیز میشود.

از دیگر خواص خرنوب خاصیت خلط آور بودن است و به همین دلیل به درمان سرفه و مشکلات دستگاه تنفسی کمک میکند. همچنین مصرف این گیاه برای درمان تنگی نفس و تورم ریه مفید است.معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

خرنوب و تاثیر آن برکلسترول

گیاه دارویی خرنوب برای پیشگیری از خطر بیماری های قلبی عروقی مفید است چرا که مصرف آن باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL ) و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) میشود.

خرنوب و دستگاه گوارش

استفاده از خرنوب برای درمان اسهال نیز مفید است. به این منظور دانه‌های داخل خرنوب را پس از خارج کردن آسیاب کرده در زمان نیاز یک قاشق مرباخوری به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

مصرف خرنوب برای ا فزایش اشتها نیز مفید است. به این منظور مقداری از این گیاه را آسیاب کرده یک قاشق مرباخوری قبل از صبحانه به همراه یک لیوان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.

جوشانده خرنوب

مصرف جوشانده خرنوب برای درمان بیشتر موارد ذکر شده در بالا موثر است. برای این منظور ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده‌اید را به یک لیتر آب در حال جوش اضافه کنید. درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید.

اجازه دهید جوشانده کمی سرد شود. سپس آن را صاف کرده و نیمی از آن را صبح ناشتا و نیمی دیگر را قبل از خواب شبانه میل کنید. لازم است این عمل را به مدت سه هفته تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

ترکیبات شیمیایی خرنوب

گیاه خرنوب دارای انواع ویتامینها و مواد معدنی مانند املاح کلسیم سدیم، پتاسیم و ویتامینای، ویتامین ث و انواع ویتامین های گروه ب به ویژه ب1 ، اسیدگالیک و برخی انواع اسید آمینه است.

گیاه شناسی خرنوب

خرنوب میوه درختی به همین نام است. رنگ این میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد. دارای طعم بسیار شیرین شبیه عسل است و در داخل آن 12 تا 16 دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود .همانطور که ذکر شد، خرنوب از گیاهان مدیترانه ای است و از میان کشورهای حاشیة دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه فراوان پرورش می‌یابد. در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد.

ارزش غذایی خرنوب

از شیره خرنوب در صنایع غذایی نیز استفاده میشود. در گذشته از این گیاه به جای شکر استفاده میشده است. امروزه نیز یک جایگزین عالی برای کاکائو ، شکلات و مواد قندی به ویژه برای کسانی است که در رژیم غذاییشان می بایست قند را حذف کنند. برخی از مهمترین مزایای استفاده از خرنوب در صنایع غذایی شامل موراد زیر میگردد:

خرنوب دارای مقدار زیادی فیبر است.

سرشار از آنتی اکسیدان است.

کمتر از ۱% قند و چربی دارد.

 فاقد کافئین و گلوتن است.

دو برابر کاکائو کلسیم دارد.

استفاده ازآن برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

مضرات خرنوب (موارد احتیاطی و منع مصرف)

استفاده از گیاه خرنوب، برای افرادی که میزان تحرک اسپرمشان صفر است، به هیچ عنوان توصیه نمیشود زیرا هیچ تاثیری در ایجاد تحرک نخواهد داشت و تنها برای افرادی مفید است که میزان تحرک اسپرمشان کم است. بنابراین توصیه میشود قبل از استفاده حتما از نتایج آزمایشات خود مطلع باشید.

منبع: الو دکتر

1696

سلام
ازمایش دادم دکتر گفت اسپرم ضعیف شده هر روز هم ضعیفتر میشه باید چکار کنم خرنوف بخورم بهتر میشه یا ضرر داره

سلام
میشه لطفا نحوه استفاده مرزنجوش رو واسه افراد آزواسپرم بفرمایید
در جواب سئوال یکی از دوستان ک گفتن اسپرمشون صفر هست فرمودین ک ابتدا باید مرزنجوش مصرف کنن بعد خرنوب
من همسرم آزواسپرم هستن و یک ماه هست ک جوشانده خرنوب مصرف میکنن
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام‌ دوستان‌ خربوب‌ برای‌ افزایش‌ اسپرم‌ عالیه‌ خیلی‌ ها‌ بودن‌ که اسپرمشون‌ ۱۰‌ ۲۰‌ میلیون‌ بوده‌ ی‌ دوره‌ استفاده‌ کردن‌ ازخرنوب‌ بعد‌آزمایش‌ دادن‌ دیدن‌ شد‌ ۹۰‌ میلیون‌ ۱۰۰میلیون‌ خیلی‌ زیاد‌ شده‌ طریقه‌ مصرف‌ یک‌ لیتر‌ اب‌ جوش‌ وتعداد‌ ۷عدد‌ خرنوب‌ رو‌ کوچک‌ میکنید‌ میدازید‌ به‌ اب‌ جو‌ و۵‌ دقییه‌ جوش‌ خورد‌ بعد‌ نیم‌ ساعت‌ خنگ‌ ودریک‌ بطری‌ ریخته‌ وتا‌ یک‌ هفته‌ اول‌ ناشتاصبح‌ یک‌ لیوان‌ شب‌ هم‌ ی‌ لیوان‌ بخورید‌ موقع‌ خواب‌ بعداز‌ ۷روز‌ فقط‌ شبها‌ موقع خواب‌ یک‌ لیوان‌ بخورید‌ به‌ مدت‌ حداقل‌ یک‌ ناه‌ الی‌ ۳ماه‌ واقعا‌ معجزه‌ میکنه‌ یاعلی

متن پیام خود را بنویسیدسلام شوهر منم پرتاب اسپرمش ضعیفه واقعا نمیدونم چکار کنم خرنوب تاثیری داره

سلام میل جنسیم ضعیف است…وحتی فشاراسپرم ضعیف است باید چکاری انجام بدم..ممنوم اگه راهنمایم کنید..

داروی "تین فیل" رو در طب اسلامی پیگیری کنید و پیدا کنید

اسپرم من همه چیز خوب است اما حرکت ندارد راه حلی دارد

سلام،همسرم(آزو اسپرم)هستن یعنی اسپرمشون صفره،بیضه هاشون هم از حالت طبیعی کوچیک تره،آیا استفاده از گیاه خرنوب تاثیری داره؟و طریقه مصرفش چیه.ممنون میشم کمکمون کنید

سلام خسته نباشید
طبق نوشته ها مرزنجوش که میل جنسی را کم میکنه وحرفی دال بر اینکه برا اسپرم خوب هست ننوشته؟؟؟

سلام من خانومم 5سال بچه دار نمیشم. دکترا میگن میتونی بچه دار بشی ميخواستم بدونم میتونم از خرنوب استفاده کنم

سلام.بله خرنوب واقعا عالی هست میتونین امتحان کنین.ما به تمام نقاط ایران ارسال میکنیم.دوست داشتین به پیچ در اینستاگرام سر بزنید و یا با شماره ۰۹۳۹۵۴۹۰۶۷۵تماس بگیرید
Darman.nabarvary

سلام من ۱۷ سال بچه دار نشدم و فقط با چند هفته خوردن خرنوب باردار شدم

مگ میشه نشی ولی پشت کارت باید زیاد باشه هرچقدر ک میتونی رابطه داشته باش شبی دو بار یا سه بار

سلام دوستان بنده ۱۵ سال که بچه دارنشدیم هردکتری که رفتم اسپرم زیاد نشد تا این چند وقت که از دارو گیاهی استفاده کردم که اسپرم بیشتر حدنورمال رسید
داروی که استفاده کردم .پودر گل اکیده یک قاشق چای خوری با ۱۰۰ گرم روغن زیتون قاتی کردم روزانه یک قاشق مرباخوری الان اسپرمم تبیعیه ومنتظرم که خدا چه قسمت بکنه .ان شاءالله که هرکی استفاده بکنه نتیجه بگیره
یاحق..

سلام ببخشید پودر گل ارکیده رو از کجا تهیه کردین

سلام من خرنوب واسیاب کردم و همسر ناشتا یک قاشق تو ی لیوان سر خالی اب جوش میریزه و میخوره اینجوری باید درست شه یانه طریقه ای دیگه ای داره

سلام پودرشو با عسل قاطي بكن هر روز يه قاشق مربا تو يك ليوان شير گرم حل كنن بخورن

سلام،همسر من Azooesperm(آزو اسپرم)هستن
یعنی اسپرمشون صفره،ای وی اف انجام دادیم اما نتیجه منفی بود،بیضه هاشون هم از حالت طبیعی کوچیک تره،آیا استفاده ازین گیاه تاثیری داره؟و طریقه مصرفش چیه.ممنون میشم کمکمون کنید

مرزنجوش چرا بخوره

سلام دانه های خرنوب خیلی سفتو سخته،آیا برای مصرف حتما باید دانه هاشم خرد بشه؟

من شنیدم دانه هاش سمی هست اصلا نباید استفاده کرد

سلام.اسپرمهای من بسیار ضعیف و حرکتشون هم خیلی ضعیف هستند.مایع اسپرمم هم اصلا پرتاب ندارد.یکبار هم عمل واریکوسل انجام دادم ولی متاسفانه جواب نگرفتم.ازشما خواهشمندم که منو راهنمایی و کمکم کنید.ممنون میشم.

سلام من تعداد اسپرمم خوبه ولی حرکتشون صفر هستش آیا میتونم ازجوشانده خرنوب استفاده کنم ممنون

یعنی کسی که اسپرم نداره ضرر داره بخوره

سلام من تعداد اسپرمم خوبه فقط حرکتشون صفر هست آیا میتونم

سلام خسته نباشید. من اسپرمم صفر. بقیه چیزها نرمال. چه مقدار خرنوب مصرف کنم. آیا جواب میده

داداش وقتی صفرهس بایداول مرزنجوشش بخوریدحرکتش خوب شد بعد فقط خرنوب رو صب ناشتا و شب موقع خواب خورد الان تا از صفرحرکت نکرده خرنوب خطرناکه .

باسلام و عرض خسته نباشید بنده دچار بیماری صرع هستم به همین دلیل نمیتوانم باروری داشته باشم راهنماییم کنید.باتشکر.

سلام برای ناباروری صفرهم خرنوب جواب میده ازکجا تهیه کنیم

سلام برای صفرمرزنحوش بخورید حرکت ک کرد خرنوب بخوز

سبد خرید شما خالی است.


وضعیت: موجود

1,600,000 ریال

0 نظر
|
افزودن نظر
معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

تا کنون هیچ نظری برای این محصول ثبت نشده است.

برای ثبت نظر خود باید در سیستم وارد شوید.

عطاری ارکیده

(شیراز)

تاریخ عضویت: 1398/04/11

تاریخ آخرین فعالیت: 1398/09/11

امتیاز فروشگاه:

راهنمایی: تعداد ستاره های فروشگاه بر اساس نسبت سفارشات برگشتی به سفارشات موفق محاسبه شده و سفارش از فروشگاه با امتیاز بالاتر
توصیه می شود

  09174245220

شیراز بلوار عدالت شمالی خیابان سپاسی 20متری لاله کوچه 5 سمت راست اولین آپارتمان طبقه اول واحد 1

مشاهده تمام محصولات

ارسال پیام به فروشگاه

خواص درمانی خرنوب

نام لاتین : Carob

نام علمی : Ceratonia siliqua L

معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

خرنوب گیاهی است بومی شرق مدیترانه، احتمالا شرق میانه، که کشت آن حداقل مربوط به مدت 5۰۰۰ سال قبل بوده است، این گیاه به به یونانیان باستان، که دانه های این گیاه در یونان و ایتالیا کاشته اند نسبت داده اند، در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد و احتمال می رود که بذر آن زمان حمله اسکندر به ایران از یونان وارد شده باشد. و بجای این درخت علوفه ای، متقابلاً یونجه را به کشور خود برده باشند. معمولاً درخت خرنوب در هر جایی که درختان مرکبات وجود داشته باشد بخوبی می روید. ارتفاع این درخت به ۸ تا ۱۰ متر می رسد دارای شاخه های گره دار و برگهائی مرکب از ۸ تا ۱۰ برگچه می باشد. گلهای آن عاری از گلبرگ و مجتمع به صورت خوشه است میوه اش مانند فلوس به طول متفاوت ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر به عرض ۲ تا ۳ سانتی متر و دارای وضع آویخته و کاملاً مشخص بر روی شاخه هاست. رنگ میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد.

میوه طعم بسیار شیرین شبیه عسل دارد. و در داخل آن ۱۲ تا ۱۶ دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود . درخت خرنوب را می توان از طریق دانه ها تکثیر کرد اما حدود ۸ سال میوه نخواهد داشت.

 بهترین جایگزین برای استفاده بجای کاکائو می‌باشد. دارای کافنوئیدهای کاکائو نمی‌باشد.

امید است مطلب مورد نظر را پسندیده و ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید.

خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد.

قسمت مورد استفاده :تمام قسمتهای میوه خرنوب قابل استفاده است فقط دانه های بسیار محکم داخل خرنوب وجود داره که امکان آسیاب کردن آنها با وسایل خانگی وجود ندارد.

خواص درمانی خرنوب

منبع غنی از انواع ویتامین های گروه B به ویژه B1

ادرار آور

مفید در درمان سرفه

مفید در درمان تنگی نفس

خلط آور

از بین برنده تورم ریه

مفید در درمان اسهال

اشتها آور

مفید در کاهش خطرابتلا به بیماریهای قلبى عروقى

مفید در کاهشLDL و بهبود وضعیت HDL

یکی از بهترین ها در کاهش استرس

مفید در افزایش اسپرم و افزایش تحرک اسپرم

***********

************** روش مصرف خرنوب ***********

************

ادرار آور : مقداری خرنوب را خرد کرده دانه ها را جدا کنید و سپس یک قاشق مرباخوری را به همراه یک لیوان آب شب موقع خواب خیس کرده و صبح ناشتا صاف کرده و میل نمایید.

مفید در درمان سرفه : مقداری خرنوب را پس از جدا سازی از دانه ها آسیاب کرده و یک قاشق مرباخوری را هر وعده به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

اشتها آور : مقداری خرنوب را آسیاب کرده یک قاشق مرباخوری قبل از صبحانه به همراه یک لیوان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل میل نمایید.

مفید در کاهش LDL و بهبود وضعیت HDL ، مفید در کاهش خطر ابتلا به بیماریهاى قلبى عروقى : امروزه مصرف کنندگان آگاه به سلامتى خود، بطور فزایندهاى دریافته اند که مواد غذایى با فیبر بالا به یک رژیم متعادل کمک می کند فیبر دانه خرنوب به افزایش میزان فیبر در مواد غذایى هر روزه کمک مینماید. بعلاوه با وجود توانایى کاهش کلسترول و توانایى داشتن فعالیتهاى آنتى اکسیدانى، فیبر نامحلول رژیمى حاصل از پالپ دانه خرنوب، بعنوان یک ترکیب افزودنى، تولید کنندگان مواد غذایى را در سرمایه گذارى روى توجه مصرف کنندگان به سلامتى و صحت خود کمک مینماید. مدارک علمى قوى وجود دارد که پیشنهاد مینماید رژیم غنى از فیبر میتواند خطر بیماریهاى قلبى عروقى را کاهش دهد. در دو مطالعه اخیر مشخص شد که فیبر خرنوب داراى اثر مثبت روى میزان کلسترول انسان دارد، بویژه کاهش میباشد. LDL/HDL  و به همان میزان بهبود نسبت LDL برخلاف برخى دیگر از فیبرهاى رژیمى، فیبر خرنوب حاوى پلى فنولهاى محلول و نامحلول در آب میباشد که داراى فعالیت آنتى اکسیدانى طبیعى قابل توجهى بوده و میتوانند تعادل مناسبترى بین رادیکالها و آنتى اکسیداﻧﻬا برقرار نمایند.

 مفید در درمان اسهال : دانه های داخل خرنوب را پس از خارج کردن آسیاب کرده در زمان نیاز یک قاشق مرباخوری به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

 مفید در افزایش اسپرم و افزایش تحرک اسپرم : بی شک خرنوب برای درمان نازایی آقایان که معمولاً به کمبود اسپرم و کندی سرعت و نه صفر بودن عدد آن اصلاق می شود یکی از بهترین هاست البته باید اضافه کنم که برای بهبود عملکرد گیاه معجونی را پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آن شاهد نتایج شگفت آوری خواهید بود.

 

طرز تهیه معجون تقویت اسپرم

مواد لازم

خرنوب 100 گرم

جین سینگ قرمز : 25 گرم

گرد لقاء-گرد نخل (گرد لقاح) : 25گرم

معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

گرده گل  یا گرده زنبور عسل :  25گرم

گرده گل سرشار از اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین‌ها، املاح معدنی و هورمون‌هاست و می‌تواند برای کسانی که سیستم ایمنی و عصبی ضعیفی دارند، مفید باشد. 

روش مصرف

خرنوب را هسته گرفته و با مواد ذکر شده آسیاب کرده و به مقدار 500 گرم عسل با کیفیت اضافه، هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری میل کنید. معمولا نتایج رضایت بخش که چشمگیر نیز هست با آزمایش مشخص می‌شود.

طرز تهیه جوشانده خرنوب

برای این منظور باید یک لیتر آب را حرارت داده تا جوش آید و ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده اید را به آب در حال جوش اضافه کرده و درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید. پس از اتمام این زمان شعله را خاموش و به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط را به حال خود رها کرده و سپس با استفاده از صافی مخلوط را صاف کرده و محلول آماده شده که طعمی بسیار دلپذیر دارد را پس از خنک شدن به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، یک قسمت را صبح ناشتا و یک قسمت را شب موقع خواب میل کنید. این عمل را به مدت سه هفته تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

چگونه میتوانم شیره خرنوب تهیه کنم؟

واقعیت این است که مصرف شیره خرنوب با توجه به دوز مصرف مانند جوشانده خرنوب تاثیرگذار نیست و برای مشکل ناباروری پیشنهاد ما مصرف جوشانده خرنوب است هرچند که به عنوان یک محصول کمکی میتوان از شیره خرنوب نیز استفاده کرد اما در صورتی که تمایل دارید از شیره خرنوب استفاده کنید پیشنهاد میکنیم خودتان دست به کار شوید؛ روش تهیه بسیار ساده است

مواد لازم جهت تهیه شیره خرنوب

هاون یا آسیاب
3/4 لیوان خرد شده خرنوب (کاملا خرد یا ترجیحا آسیاب شده
6 فنجان آب
1 فنجان شکر (ترجیحا شکر قهوه ای)
صافی
دیگ
ظرف مناسب جهت نگهداری شیره خرنوب

 

یک موضوع که شاید برایتان جالب باشد
شیره خرنوب سرشار از مواد مغذی از جمله آهن، فسفر، منیزیم و ویتامینهای گروه B است

این نوشیدنی خوش طعم یکی از نوشیدنیهای سنتی پرطرفدار در کشورهای منطقه مدیترانه از جمله مصر است و به ویژه در ماه رمضان و مخصوصا در هنگام سحر بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

روش تهیه شیره خرنوب

ابتدا خرنوبها را خرد یا آسیاب کنید همچنین میتوانید از فروشگاه خرنوب آسیاب شده خریداری نمایید. شما به 3/4 لیوان خرنوب خرد شده (ریز خرد شده یا آسیاب شده) نیاز دارید
اگر میتوانید از شکر در تهیه شیره استفاده نکنید اما اگر میخواهید شیره شیرین تر شود توصیه میکنیم از شکر قهوه ای استفاده کنید که از فروشگاه برگ سبز قابل تهیه است
خرنوب و شکر را داخل ماهیتابه بریزید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید و بهم بزنید تا مخلوط کاراملی شود (شبیه قند سوخته درآید) سپس قابلمه را از روی شعله بردارید و صبر کنید تا مخلوط خرنوب و شکر خنک شود
قابلمه را دوباره روی حرارت بگذارید و روی مواد 6 لیوان آب اضافه کنید و گاهی مواد را بهم بزنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید
شربت را بجوشانید و گاهی بهم بزنید تا حجم آن به اندازه نصف اندازه اولیه برسد (تبخیر شود)
شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا شیره خنک شود، سپس شیره را صاف نموده و در یک ظرف بربسته داخل یخچال نگهداری کنید


برای نوشتن دیدگاه باید وارد شوید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

در انبار موجود نمی باشد

10,800 تومان تا 42,300 تومان

نقد و بررسی

مزاج:

معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

خواص:

 مضرات:

گیاه خرنوب (Carob) از دسته گیاهان دارویی است. از مهمترین خواص خرنوب حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی مانند کاهش تحرک اسپرم مردان است. 

خرنوب نوعی گیاه مدیترانه‌ای و از گروه گیاهان دارویی است که میوه و دانه آن از خواص درمانی بسیاری برخوردار است. مهمترین خاصیت خرنوب استفاده از آن به منظور تقویت قوای جنسی و حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی از قبیل کاهش تعداد و کاهش تحرک اسپرم در مردان است. علاوه بر آن خرنوب خواص درمانی دیگری نیز دارد که از آن جمله از بین برنده تورم ریه‌ها، خلط‌آور، پیشگیری کننده سرطان ریه و … است و از گذشته های دور اطبا یونانی خوردن این گیاه را به خوانندگان توصیه میکرده‌اند. 

بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد. 

گیاه خرنوب دارای انواع ویتامینها و مواد معدنی مانند املاح کلسیم سدیم، پتاسیم و ویتامین ای، ویتامین ث و انواع ویتامین های گروه ب به ویژه ب1 ، اسیدگالیک و برخی انواع اسید آمینه است. 

خرنوب دارای طعم بسیار شیرین شبیه عسل است و در داخل آن 12 تا 16 دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود . 

از شیره خرنوب در صنایع غذایی استفاده میشود. در گذشته از این گیاه به جای شکر استفاده می شده است. امروزه نیز یک جایگزین عالی برای کاکائو ، شکلات و مواد قندی به ویژه برای کسانی است که در رژیم غذاییشان می بایست قند را حذف کنند. 

 

برای این منظور باید یک لیتر آب را حرارت داده تا جوش آید و ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده اید را به آب در حال جوش اضافه کرده و درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید. پس از اتمام این زمان شعله را خاموش و به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط را به حال خود رها کرده و سپس با استفاده از صافی مخلوط را صاف کرده و محلول آماده شده که طعمی بسیار دلپذیر دارد را پس از خنک شدن به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، یک قسمت را صبح ناشتا و یک قسمت را شب موقع خواب میل کنید. این عمل را به مدت سه هفته تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید. 

 

جوان سازی پوست صورت : مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها، ویتامین E و ویتامین A موجود در گیاه خرنوب به کاهش چین و چروک پوست صورت و چروک دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. 

 

تقویت و افزایش رشد موی سر : مقادیر بالای ویتامین E موجود در گیاه خرنوب باعث تقویت و افزایش رشد موی سر می شود. 

جنین و زنان باردار : گیاه خرنوب در طب سنتی برای درمان نازایی زنان استفاده شده است 

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خرنوب به بهبود رشد و شکل گیری جنین کمک کرده و برای تقویت و افزایش انرژی زنان در دوران بارداری مفید می باشد 

آهن موجود در خرنوب برای پیشگیری و درمان کم خونی در خانم های باردار مفید است 

مقادیر بالای کلسیم موجود در خرنوب باعث افزایش شیر مادر در زنان شیرده می شود 

خواص خرنوب برای آقایان : گیاه خرنوب در طب سنتی برای درمان ناباروری در مردان استفاده می شود، خرنوب باعث افزایش میزان و تحرک اسپرم شده و با تقویت اسپرم به درمان ناباروری در آقایان کمک می کند. 

نوزادان و کودکان : پلی فنول تانن موجود در خرنوب به درمان اسهال حاد در نوزادان و کودکان کمک می کند. 

فشار خون : مقادیر قابل توجه پتاسیم موجود در خرونب باعث کاهش فشار خون بالا می شود. علاوه بر این خرنوب کافئین ندارد به همین دلیل گفته می شود که برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید است. 

دیابت و قند خون : مقادیر بالای فیبر موجود در گیاه خرنوب با بهبود عملکرد روده به حفظ سطح مناسب گلوکز در بدن کمک کرده و باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می شود. 

سرطان : مقادیر بالای آنتی اکسیدان های میریستین و کورستین و پلی فنول های موجود در خرنوب رادیکال های آزاد را کاهش داده و برای پیشگیری و انواع درمان سرطان ها به ویژه سرطان دهانه رحم مفید هستند. 

معده و دستگاه گوارش : مقادیر بالا فیبر موجود در گیاه خرنوب به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین فیبر موجود در خرنوب باعث بهبود حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.تانن موجود در خرنوب یک درمان طبیعی برای اسهال محسوب می شود. 

لاغری و کاهش وزن :مقادیر بالای فیبر موجود در خرنوب باعث کاهش ترشح هورمون گرلین (هورمونی که بدن را گرسنه می کند ) شده و با کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. 

کلسترول خون و قلب : مطالعات نشان داده که فیبر موجود در خرنوب باعث کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد. 

پوکی استخوان و فلج اطفال : مقدار زیاد فسفر، کلسیم و اسید گالیک موجود در خرنوب برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و بیماری فلج اطفال مفید است. 

سرماخوردگی و آنفولانزا : مقادیر قابل توجه ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در خرنوب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.اسید گالیک موجود در خرنوب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی قوی است که برای درمان گلودرد و سرفه مفید می باشد. 

سلیاک : خرنوب گلوتن ندارد به همین دلیل افرادی که به گلوتن حساسیت دارند یا افراد مبتلا به بیماری سلیاک به راحتی می توانند از خرنوب استفاده کنند. 

 

مواد لازم 

خرنوب را هسته گرفته و با مواد ذکر شده آسیاب کرده و به مقدار 500 گرم عسل با کیفیت اضافه، هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری میل کنید. معمولا نتایج رضایت بخش که چشمگیر نیز هست با آزمایش مشخص می‌شود. 

 

استفاده از گیاه خرنوب، برای افرادی که میزان تحرک اسپرمشان صفر است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا هیچ تاثیری در ایجاد تحرک نخواهد داشت و تنها برای افرادی مفید است که میزان تحرک اسپرم آن کم است. بنابراین توصیه میشود قبل از استفاده حتما از نتایج آزمایشات خود مطلع باشید. 

خرنوب در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک می شود که با علائمی از جمله بثورات و آسم مشخص می شود. معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

خرنوب ممکن است سبب لاغری و کاهش وزن ناخواسته در افراد شود. 

 

وزن

مزاج

سوداوی (سرد و خشک)

خواص

اسید گالیک

افزایش رشد موی سر

به دلیل نداشتن گلوتن مناسب برای افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند

بهبود دیابت

بهبود سرماخوردگی

پیشگیری از پوکی استخوان

پیشگیری از سرطان

تقویت کننده مو

جلوگیری از ناباروری مردان

جوانسازی پوست و صورت

دارای فسفر

درمان آنفولانزا

درمان اسهال در کودکان و نوزادان

درمان سرطان

درمان ناباروری

رفع اسهال

رفع گرفتگی رگ های قلبی

ضد دیابت

ضد فشار خون

ضد فلجی

کاهش خطر سکته قلبی

کاهش قندخون

کاهش وزن

کلسیم

کمک به سیستم ایمنی بدن

لاغری

مناسب برای زنان باردار

نحوه ثبت سفارش

 

رویه ارسال سفارش

 

شوه های پرداخت

 

پاسح به پرسش های متداول

 

فرآیند های بازگرداندن کالا

 

شرایط استفاده

تماس با ما

 

درباره ما

 

مقالات

سلامت کده زرچوبه

فروشگاه اینترنتی زرچوبه در سال 1398 فعالیت خود را با بیش از 1000+ محصول آغاز کرده تا با ارائه محصولات و طب سنتی خدمتی را در جهت سلامت خانواده ایرانی داشته باشد. فروشگاه اینترنتی زرچوبه با پایبندی به 3 اصل مهم ارائه محصول باکیفیت، ضمانت بازگشت وجه و پرداخت درب منزل همگام با بزرگترین فروشگاهای اینترنتی ایران و جهان به ارائه خدمات گسترده به هموطنان مشغول است.به محض ورود به زرچوبه با دنیایی از کالای سلامت روبرو می شوید! هر آنچه که نیاز دارید از محصولات کمیاب تا پرفروش ترین محصولات طب سنتی در زرچوبه میابید.زرچوبه یک عطاری بزرگ است که در آن از همه برند های معتبر ایرانی و خارجی نظیر مهر گیاه،معجزه گر، نوشاد، روستنی،بونمانو و…. یافت می شود.البته زرچوبه پا را فراتر هم گذاشته و بهترین محصولات بهداشتی و سلامت شخصی، عودهای گیاهی، عرقیات و خشکبار را در سبد محصولات خود قرار داده.زرچوبه یکی از کاملترین دسته بندی های موجود را در اختیار دارد. از محصولات عطاری نظیر گیاه درمانی ، دانه درمانی ، پودر درمانی و در شاخه سلامت فردی محصولات بهداشت و مراقبت از بدن را در خود جای داده.چای ، خوشکبار و ادویه نیز از دیگر محصولات زرچوبه می باشد. تمامی محصولاتی که در بالا ذکر شد را می تواند درب منزل دریافت نمایید.مناسب‌ترین جمله درباره زرچوبه،بزرگترین عطاری اینترنتی، است؛ چرا که با قدم گذاشتن در آن می‌توانید، یک خرید اینترنتی لذت بخش، با قیمت مناسب و ارزان به همراه تخفیف ویژه در حراج ها را تجربه کنید.

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی زرچوبه فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به زرچوبه می‌باشد.

طراحی، توسعه و بازاریابی توسط شعبه اینترنتی

Copyright © 2018 – 2020

بدلیل انبار گردانی و راه اندازی سیستم پردازش نیمه اتوماتیک در جهت خدمت رسانی هرچه سریعتر به شما کاربران گرامی بخش فروش آنلاین زرچوبه تا پایان آذر غیر فعال شد. با تشکر از همراهی شما عزیزان

ادمین

مهر ۲۱, ۱۳۹۸
طب سنتی, مقالات

نظری بدهید
344 بازدید

4 روز پیش

6 روز پیش

1 هفته پیش

گیاه خرنوب (Carob Tree) از دسته گیاهان دارویی می باشد.معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

از مهمترین فواید خرنوب حل مشکلات ناباروری مخصوصا مشکلاتی مثل کاهش تحرک اسپرم مردان است.

خرنوب نوعی گیاه مدیترانه‌ای و از گروه گیاهان دارویی می باشد که میوه و دانه آن از خواص درمانی بسیاری برخوردار است.

از مهمترین فواید خرنوب تقویت قوای جنسی و حل مشکلات ناباروری به خصوص مشکلاتی مانند کاهش تعداد و کاهش تحرک اسپرم در مردان است.

همچنین خرنوب خواص درمانی دیگری همچون از بین برنده تورم ریه‌ها، خلط‌آور، پیشگیری کننده سرطان ریه و … دارد.

مطالعه ی تاریخ نشان می دهد پزشکان یونانی خوردن این گیاه را توصیه میکرده‌اند.

در این مقاله با خواص و مضرات خرنوب و طریقه مصرف این گیاه دارویی آشنا نی شوید.

 

گیاه خرنوب دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مثل املاح کلسیم، سدیم، پتاسیم و ویتامین هایی مانند ویتامین ث و انواع ویتامین های گروه B به خصوص B1، اسیدگالیک و بعضی انواع اسید آمینه است.

 

خرنوب میوه درختی به همین نام است.

رنگ این میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد.

دارای طعم بسیار شیرین شبیه عسل است و در داخل آن 12 تا 16 دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود.

همان طور که گفته خرنوب از گیاهان مدیترانه ای می باشد.

این گیاه در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه فراوان پرورش می‌یابد.

در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد.

 

 

 

از شیره خرنوب در صنایع غذایی استفاده میشود.

در گذشته از این گیاه به جای شکر استفاده می کردند.

امروزه نیز یک جایگزین مناسب برای کاکائو، شکلات و مواد قندی مخصوصا برای افرادی است که در رژیم غذاییشان باید قند را حذف کنند.

 

مقدار زیاد آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها، ویتامین E و ویتامین A موجود در گیاه خرنوب سبب کاهش چین و چروک پوست صورت و چروک دور چشم می شود.

همپنین موجب جوان سازی پوست صورت می شود.

 

گیاه خرنوب به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین E، موجب تقویت و افزایش رشد موی سر می شود.

 

گیاه خرنوب در طب سنتی برای درمان نازایی زنان استفاده شده است.

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خرنوب به بهبود رشد و شکل گیری جنین کمک می کند.

همچنین برای تقویت و افزایش انرژی زنان در دوران بارداری مفید می باشد.

آهن موجود در خرنوب برای پیشگیری و درمان کم خونی در خانم های باردار مفید است.

مقادیر بالای کلسیم موجود در خرنوب سبب افزایش شیر مادر در زنان شیرده می شود.

 

در طب سنتی از گیاه خرنوب برای درمان ناباروری در مردان استفاده می شود.معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

خرنوب میزان و تحرک اسپرم را افزایش می دهد و با تقویت اسپرم به درمان ناباروری در آقایان کمک می کند.

 

پلی فنول تانن موجود در خرنوب به درمان اسهال حاد در نوزادان و کودکان کمک می کند.

 

مقادیر قابل توجه پتاسیم موجود در خرونب سبب می شود فشار خون کاهش یابد.

همچنین خرنوب کافئین ندارد به همین خاطر گفته می شود که برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید می باشد.

 

مقادیر بالای فیبر موجود در گیاه خرنوب با بهبود عملکرد روده به حفظ سطح مناسب گلوکز در بدن کمک می کند.

افزون بر این سبب کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

 

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های میریستین و کورستین و پلی فنول های موجود در خرنوب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.

بنابراین برای پیشگیری و انواع درمان سرطان ها به خصوص سرطان دهانه رحم مفید هستند.

 

مقادیر بالا فیبر موجود در گیاه خرنوب به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

همچنین فیبر موجود در خرنوب موجب بهبود حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

 

مقادیر بالای فیبر موجود در خرنوب سبب کاهش ترشح هورمون گرلین (هورمونی که بدن را گرسنه می کند ) می شود.

درنتیجه با کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

 

طبق مطالعات انجام شده فیبر موجود در خرنوب باعث کلسترول بالای خون می شود.

علاوه بر این خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کم می کند.

 

مقدار زیاد فسفر، کلسیم و اسید گالیک موجود در خرنوب برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و بیماری فلج اطفال مفید است.

 

مقادیر قابل توجه ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در خرنوب سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

اسید گالیک موجود در خرنوب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی قوی است.

درنتیجه برای درمان گلودرد و سرفه مفید می باشد.

 

خرنوب گلوتن ندارد به همین دلیل کسانی که به گلوتن حساسیت دارند یا افراد مبتلا به بیماری سلیاک به راحتی می توانند از خرنوب استفاده کنند.

 

 

استفاده از گیاه خرنوب، برای کسانی که میزان تحرک اسپرمشان صفر است، به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

زیرا هیچ تاثیری در ایجاد تحرک نخواهد داشت.

تنها برای افرادی مفید می باشد که میزان تحرک اسپرمشان کم است.

بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده حتما از نتایج آزمایشات خود آگاهی داشته باشید.

خرنوب در بعضی افراد سبب ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک می شود که با علائمی از جمله بثورات و آسم مشخص می شود.

خرنوب ممکن است باعث لاغری و کاهش وزن ناخواسته در افراد شود.

 

مصرف جوشانده خرنوب برای درمان بیشتر موارد ذکر شده در بالا موثر است.

برای این کار 7 عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده‌اید را به یک لیتر آب در حال جوش اضافه کنید.

درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت 3 الی 5 دقیقه بجوشانید.

بگذارید جوشانده کمی سرد شود.

سپس آن را صاف کرده و نصف آن را صبح ناشتا و نصف دیگر را قبل از خواب شبانه میل کنید.

لازم است این عمل را به مدت سه هفته تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

خرنوب 100 گرم

جینسینگ قرمز 25 گرم

گرد لقاء 25 گرم

گرده گل 25 گرم

خرنوب را هسته گرفته و با مواد ذکر شده آسیاب کنید.

500 گرم عسل به آن اضافه کنید.

هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری میل کنید.

معمولا نتایج رضایت بخش که چشمگیر نیز هست با آزمایش مشخص می‌شود.

برچسب هاارزش غذایی خرنوب جوشانده خرنوب خرنوب خواص خرنوب خواص خرنوب برای آقایان روش مصرف خرنوب فواید خرنوب گیاه خرنوب گیاهشناسی خرنوب

در واقع اسیدهای چرب امگا 3 نوعی چربی سالم و ضروری برای بدن انسان است …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دندان درد بارداری + علل و درمان دندان درد

رگ به رگ شدن و راه‌های درمان آن را بیش‌تر بشناسیم!

چگونه دندان کودکان را مسواک بزنیم؟ خمیردندان مناسب کودکان

علت درد مچ دست چیست،تشخیص و درمان درد مچ دست

توهم و علل ابتلا به آن
معجون خرنوب برای تقویت اسپرم

در مردان تعداد طبیعی اسپرم ، ۴۰ میلیون در میلی‌لیتر و بیشتر می‌باشد با کاهش این مقدار احتمال حامله ماندن خانم کاهش می‌یابد، متحرک بودن اسپرم‌ها نیز مهم است.

با آخرین اخبار، پیشنهادات و اطلاعیه های خاص به روز شوید..

© کپی رایت ۲۰۲۰ ، کلیه حقوق محفوظ است به نام وب سایت مجله پزشکی

معجون خرنوب برای تقویت اسپرم
معجون خرنوب برای تقویت اسپرم
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *