منابع کنکور ارشد معماری

منابع کنکور ارشد معماری
منابع کنکور ارشد معماری

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 15px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400 ، شناسایی منابع مناسب و مفیدی می باشد که اگر به درستی انتخاب شده باشد ، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند . از این رو به داوطلبان توصیه می شود با برنامه ریزی حساب شده و دقیقی برای مطالعه آن ها اقدام نمایید .منابع کنکور ارشد معماری

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400

معماری یکی از رشته های امتحانی گروه هنر است . داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند ، می توانند در یکی از رشته گرایش های آن در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند . مجموعه معماری شامل گرایش هایی است که در 6 کد ضریب دسته بندی شده اند .

متقاضیان می بایست به ضرایب دروس هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند . به عبارت دیگر باید پس از انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود ، دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع کارشناسی ارشد مربوط به آن دروس را با دقت بیشتری مطالعه نمایند .

با توجه به این که متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می کند ، شرکت می نمایند این منابع برای این داوطلبان نیز مفید و قابل استفاده خواهد بود .

مجموعه معماری در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .

کد ضریب 1 : رشته معماری گرایش های معماری آموزشی و فرهنگی ، فضاهای درمانی و بهداشتی ، مسكن ، پایداری و فناوری

کد ضریب 2 : رشته مهندسی معماری منظر

کد ضریب 3 : رشته مهندسی معماری اسلامی

کد ضریب 4 : رشته مطالعات معماری ايران

کد ضریب 5 : رشته بازسازی پس از سانحه

کد ضریب 6 : رشته معماری داخلی

 

کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در هر یک از این رشته گرایش ها بدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می توانند منابع کارشناسی ارشد معماری را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند . در ادامه به معرفی منابع ارشد معماری می پردازیم . متقاضیان می بایست قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی نمایند .

 

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400 را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند .

✔️ تمامی منابع کنکور ارشد این رشته در متن مقاله ارائه شده است .

✔️ برای ثبت نام آزمون ارشد که راهنمای آن در متن مقاله نیز موجود است باید از طریق سایت سازمان سنجش و در موعد مقرر اقدام نمایید .

✔️ بعضی از رشته های امتحانی دارای گرایش های متفاوتی در کنکور ارشد هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است .

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400

سلام ببخشید من مهندسی عمران خوندم میخوام معماری داخلی بخونم به نظرتون میتونم یا نه؟ بعد یه چیز دیگه میخواستم همزمان آزمون ارشد حقوق هم شرکت کنم به نظرتون تداخل داره با هم یا نه مرسی

سلام . مجموعه معماری و مجموعه حقوق هر دو جزء رشته های اصلی هستن ، نمی تونین در کنکور کارشناسی ارشد هر دو مجموعه شرکت کنین ، می تونین در کنکور کارشناسی ارشد یکی از دو مجموعه شرکت کنین .

ببخشید کتاب جامعی هست که چند منبع رو پوشش داده باشه؟!

سلام . واسه آزمون ۳ سال بعد هم میشه شروع کرد از اینا خوند یا حتما تغییر میکنن؟

سلام . بله می تونین منابع آزمون رو تهییه و مطالعه کنین .

درود..اخه ما از کجا بدونیم کدوم بهتره؟ شما گفتین میتونیم یک دو مورد از هرکدومو بخونیم ولی اگه از کتابای دیگه سوال بیاد چی؟ هیچ منبع ثابتی نداره؟ ینی دانشگاه اصلا ب درد نمیخوره؟

سلام . منابع ثابتی برای دروس امتحانی کارشناسی ارشد اعلام نمیشه . برای اطلاعات دقیق تر می تونید از داوطلبان سالیان گذشته راهنمایی بگیرید که در این زمینه تجربه بیش تری دارند .

ببخشید منابع ارشد معماری منظر و هم معرفی میکنید؟

سلام . منابع معرفی شده مربوط به دروس کلیه گرایش های رشته امتحانی معماری می باشد . برای اطلاع از دروس امتحانی مربوط به گرایش منظر به دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 97 مراجعه کرده و تنها منابع مربوط به دروس امتحانی این رشته رو مطالعه کنید .

میبخشید دروسی که نوشته شده برای ارشد معماری باید تمیمی این منابع رو تهیه کنیم؟یا یکی دوتاش کافیه؟

سلام . شما می تونید یک الی دو منبع مربوط به هر درس رو مطالعه کنید .منابع کنکور ارشد معماری


مقالات منتخب سردبیر

منتخب های خواندنی

گوش شنوای دیگران باشید

مهارت هایی که قبل از ازدواج باید داشته باشید

آموزش زبان بدن

فرار مغزها

کدام کشور را برای تحصیل انتخاب می کنید

بورسیه تحصیلی چیست

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

ضرایب و گرایش های مجموعه معماری براساس دفترچه آزمون سال 99

 

منابع کنکور ارشد معماری

عناوین دروس امتحانی: 1- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، 2- دروس فنی ساختمان (تنظیم شرایط محیطی، ایستایی، شناخت مواد، عناصر و جزئیات، تأسیسات)، 3- دروس تاریخ و مبانی نظری (تاریخ معماری جهان، معماری معاصر، معماری اسلامی، مبانی نظری معماری)، 4- درک عمومی معماری، 5- درک عمومی معماری منظر، 6- تاریخ شهر در ایران، 7- مبانی بازسازی پس از سانحه (گونه شناسی و طراحی اسکان موقت و دائم، واژگان و تعاریف بلایا و سوانح، مدیریت و برنامه ریزی بازسازی و مدیریت بحران)، 8- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری)، 9- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری منظر)، 10- پروژه تشریحی مطالعات فرهنگ و معماری ایران، 11- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری داخلی).

 

 

توجه: در کلیه رشته های مجموعه معماری، آزمون به صورت تستی و تشریحی برگزار می گردد که پس از تصحیح اوراق تستی، از داوطلبانی که با توجه به نمره اکتسابی، مجاز به انتخاب رشته شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل نموده باشند، آزمون تشریحی به عمل خواهد آمد.

 

« زبان عمومي و تخصصي »

تعداد سؤالات اين درس در آزمون 30 سؤال مي‌باشد. همان‌طور كه از نام درس پيداست، تعدادي از سؤالات اين درس زبان عمومي و تعدادي از آن‌ها نيز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصي مهندسي معماري مي‌باشد. بدون ترديد اگر دانشجويان در درس زبان حداقل‌هايي را داشته باشند مطالعه و سرمايه‌گذاري در اين درس مي‌تواند منطقي باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصي در اكثر رشته‌ها در دانشگاه‌هاي مختلف فرق مي‌كند و اساتيد اين درس به صورت سليقه‌اي منابع و يا جزوات مورد نظر خود را به دانشجويان معرفي مي‌كنند. خواندن كتاب‌هاي زبان عمومي و همچنين زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف براي رسيدن به تسلط در اين درس كفايت مي‌كند. در كتاب زبان عمومي مطالب گرامري و يك سري لغات و اصطلاحات عمومي و همچنين تست‌هاي عمومي رشته‌هاي مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتي در صورت فراموشي درس زبان مي‌توانند خود را به سطح مطلوبي با استفاده از اين كتاب برسانند. در كتاب زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف علاوه بر بررسي و ارايه پاسخ تشريحي و ترجمه تست‌هاي كنكورهاي كارشناسي ارشد سال‌هاي قبل (از سال 95 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رايج در رشته مهندسي معماري به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌هاي چهارگزينه‌اي تأليفي براي آشنايي هرچه بيشتر داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد با سؤالات درس زبان تخصصي اين رشته آورده شده است. در ضمن در اين كتاب سؤالات و پاسخ‌هاي تشريحي سه رشته‌ي مجموعه هنرهاي ساخت و معماري، برنامه‌ريزي شهري و همچنين رشته‌ي طراحي شهري نيز در كتاب گنجانده شده است.

 

« دروس فني ساختمان »

(تنظيم شرايط محيطي ، ايستايي، شناخت مواد، عناصر و جزئيات، تأسیسات)

همان­طور كه ملاحظه مي­ كنيد اين درس خود شامل 4 عنوان درسي مي ­باشد (البته در دفترچه اصلي كنكور دو درس تنظيم شرايط محيطي و تأسيسات از يكديگر مجزا نوشته شده، ولي انتشارات مدرسان شريف اين دو درس را در غالب يك عنوان درسي به بازار ارائه كرده است). تعداد تست های اين دروس در آزمون کارشناسی ارشد 30 سؤال مي­ باشد.

« تنظيم شرايط محيطي و تأسيسات »

تعداد سؤالات اين درس در آزمون كارشناسي ارشد 8 سؤال است. منابع مهم اين درس كتاب راهنماي طراحي اقليمي و كتاب اقليم و معماري تأليف مرتضي كسمايي، دو كتاب بررسي اقليمي ابنيه سنتي و راهنماي طراحي اقليمي تأليف دكتر وحيد قباديان و كتاب تأسيسات ساختمان تأليف مجتبي نائينيان مي­باشد. همان­طور كه ملاحظه مي شود، منابع اين درس متفاوت مي­ باشد و بعضاً مباحث در منابع مختلف تكراري است.

انتشارات مدرسان شريف براي اين درس كتاب تنظيم شرايط محيطي و تأسسيات خود را به بازار كتاب ارائه كرده است. در اين كتاب رئوس اصلي مطالب كه در كنكور كارشناسي ارشد سراسري و آزاد، مورد نظر طراحان مي ­باشد مورد بررسي قرار گرفته است. بررسي عوامل موثر در تنظيم شرايط محيطي، تأثير اقليم و محيط بر انسان، تأثير عوامل اقليمي در ساختمان­ سازي، مشخصات اقليمي مناطق مختلف، تأسيسات حرارتي و برودتي، تأسيسات الكتريكي و روشنايي، صوت و اكوستيك از رئوس اصلي اين كتاب هستند. در اين كتاب تمامي تست‌هاي آزمون‌هاي كاردانی به كارشناسی (از سال 75 تا 95) و كارشناسي به كارشناسي ارشد (از سال 81 تا 95) به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده با پاسخ تشريحي گنجانده شده است. هر فصل شامل درسنامه كامل و مفيدي مي‌باشد كه مباحث با ارايه تست‌هاي تأليفي در لابه‌لاي متون آموزش داده شده است. در ضمن در اين كتاب تمامي سؤالات و پاسخ‌هاي تشريحي دانشگاه دولتي در رشته‌ي مجموعه هنرهاي ساخت و معماري گنجانده شده است كه اين موضوع باعث آشنايي با تست‌هاي بيشتري مي‌شود. با توجه به وجود خلاء يك كتاب خوب در بازار، مطالعه‌ي اين كتاب مي‌تواند تمام نياز‌هاي داوطلبان را براي آزمون برآورده سازد.

« ايستايي »

از 30 سؤال دروس فني ساختمان 14 سؤال به درس ايستايي اختصاص دارد. منابع مهم اين درس دو كتاب ترجمه شده توسط آقاي دكتر محمود گلابچي به نام‌هاي درك رفتار سازه‌ها و سازه در معماري تأليف سالوادوري ماريو، ايستايي تأليف مريام، استاتيك تأليف شيلز ترجمه غلامرضا قره‌داغي و مقاومت مصالح تأليف بيروجانسون ترجمه هدايت موتابي مي‌باشند و بيشتر مباحث رفتارشناسي سازه و انواع سازه‌ها در معماري در كتاب آقاي دكتر گلابچي مورد مطالعه قرار مي‌گيرد براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي با در نظر گرفتن دو مبحث فوق آماده و به چاپ رسانده است. در اين كتاب با بررسي كتاب‌هاي مرجع تمام مباحث دسته‌بندي شده و با مثال‌هاي متعدد و ارايه تصوير از سازه‌ها سعي شده تمام مفاهيم به داوطلب آموزش داده شود. در تست‌هاي استاتيك و مقاومت داوطلبان نياز به اطلاعات در زمينه بردارها، نيروها و فيزيك دارند كه در كتاب مدرسان شريف اين مباحث يادآوري شده است. تمامي تست‌هاي آزمون‌هاي دانشگاه دولتي و آزاد در سال‌هاي گذشته به طور كامل در اين كتاب گنجانده شده است تا داوطلب از هر حيث آماده روبه‌رو شدن با تست‌هاي مختلف باشد. با توجه به استقبال داوطلبان، اين كتاب در ميان دانشجويان معماري جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است.

« شناخت مواد »

تعداد سؤالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 4 سؤال مي‌باشد منابع مهم اين درس كتاب مصالح ساختماني تأليف احمد حامي و كتاب مصالح ساختماني تأليف سام فروتني مي‌باشند. مطالعه‌ي مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان (مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني) نيز مي‌تواند مفيد باشد. براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي بسيار كامل و مفيد به بازار كتاب ايران عرضه كرده است. در اين كتاب مباحث كاملاً طبقه‌بندي شده‌اند و تمام مباحث از جزء به كل آموزش داده شده و در ضمن متون درسي، تست‌هاي تأليفي گنجانده شده است تا داوطلبان کارشناسی ارشد معماری با انواع تست‌هاي اين درس آشنا شوند. در پايان هر فصل تمامي تست‌هاي كنكورهاي كارشناسي ارشد رشته معماري از سال 75 تا 95 با پاسخ تشريحي ارايه شده است و پس از آن يك سري نمونه تست براي تمرين بيشتر داوطلبان گنجانده شده است يكي ديگر از نقاط قوت اين كتاب آوردن سؤالات و پاسخ‌هاي تشريحي رشته هنرهاي ساخت و معماري مربوط به دانشگاه دولتي در كتاب است. مطالعه‌ي اين كتاب تمام نياز داوطلبان را براي تسلط كامل بر تست‌هاي مختلف آن، برآورده مي‌كند و ديگر لازم نيست داوطلب كتاب ديگري را مطالعه كند.

« عناصر و جزئيات »

تعداد تست های اين درس 4 سؤال مي‌باشد. از حيث مباحث اين درس كمي وسيع‌تر از درس شناخت مواد و مصالح مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب اجزاء ساختمان تأليف سياوش كباري و اجزاء ساختمان دكتر جليل شاهي، مبحث 8 مقررات ملي سازمان (دفتر تدوين مقررات ملي ساختمان) مي‌باشند. براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي بسيار موفق روانه بازار كتاب كرده كه از هر حيث پاسخگوي نياز داوطلبان در اين رشته مي‌باشد. ارايه تمام متون آموزشي، ترسيم اشكال و دياگرام‌هاي سازه‌هاي مختلف، گنجاندن تست‌هاي تأليفي در لابه‌لاي متون آموزشي، پاسخ تشريحي به تمام تست‌هاي 15 سال اخير اين درس در آزمون‌هاي كارشناسي ارشد دانشگاه دولتي بررسي سؤالات دانشگاه آزاد و آوردن پاسخ تشريحي براي آن‌ها، ارايه تست‌هاي خودسنجي به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده با پاسخ كليدي، پاسخ به تست‌هاي آخرين آزمون برگزار شده در سال 95 از مشخصات اين كتاب بسيار ويژه مي‌باشد.

 

« دروس تاريخ و مباني نظري »

(تاريخ معماري جهان، معماري معاصر، معماري اسلامي، مباني نظري معماري)

تعداد سؤالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي رشته معماری 30 سؤال مي‌باشد. منابع مهم اين دروس دو كتاب معماري اسلامي و كتاب سبك‌شناسي استاد كريم پيرنيا، كتاب فضا، زمان و معماري ترجمه‌ي منوچهر مزيني، كتاب آشنايي با تاريخ معماري و شهرسازي ايران (سمينارهاي بم) كتاب مباني و مفاهيم معماري معاصر غرب تأليف دكتر وحيد قباديان، كتاب آشنايي با معماري جهان تأليف ابراهيم زارعي، كتاب تاريخ هنر معماري ايران در دوران اسلامي تأليف يوسف كياني است. همان‌طور كه ملاحظه مي‌كنيد منابع اين درس بسيار وسيع و پراكنده هستند و بسياري در خواندن آن‌ها دچار سردرگمي مي‌شوند. به همين دليل نياز به يك كتاب واحد احساس مي‌شد به همين منظور انتشارات مدرسان شريف كتابي جامع و مفيد به جامعه‌ي معماري كشور ارايه كرده است. در اين كتاب با الهام از تمام كتاب‌هاي فوق با دسته‌بندي مناسب تمام مباحث به طور منظم و قابل فهم آموزش داده شده‌اند. در اين كتاب سعي شده هر جا كه لازم است، تست‌هاي متفاوت ارايه شده تا داوطلب با گونه‌هاي مختلف مسائل چهار گزينه‌اي آشنا شود. استفاده از شكل‌ها و تصاوير مربوط به اين درس، در تمام فصول مختلف انجام شده است. در پايان هر فصل، تست‌هاي طبقه‌بندي شده از سال 75 تا 95 با پاسخ تشريحي آن‌ها گنجانده شده است و پس از آن يك سري تست تكميلي براي داوطلبان برتر در نظر گرفته شده تا از حيث فراواني تست هيچ دغدغه‌اي نداشته باشند. مطالعه‌ي اين كتاب خوب به تمام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد معماری پيشنهاد مي‌شود.منابع کنکور ارشد معماری

« درك عمومي معماري »

تعداد تست های اين درس در آزمون كارشناسي ارشد معماری دانشگاه دولتي 20 سؤال مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب‌هاي عناصر معماري از صورت تا مكان ترجمه‌ي فرزين فردانش، زيباشناسي معماري يورگ گودتر، كتاب فرم فضا، نظم معماري ترجمه‌ي زهره قره‌گوزلو، كتاب ريشه‌ها و گرايش‌هاي نظريه معماري تأليف دكتر محمد منصور فلامكي، كتاب پرسپكتيو ترجمه هرمز معزز می‌باشند. مباحث اين درس بسيار تئوريك و بر پايه‌ي مفاهيم محض معماري بنا شده‌اند. كتاب‌هاي فوق از نقطه نظر اينكه اكثراً ترجمه هستند، مشكلات خاص خود را براي استفاده‌ي داوطلبان در آزمون ارشد دارند. انتشارات مدرسان شريف براي اين درس نيز كتاب خود را به بازار ايران ارايه كرده است. در اين كتاب مطابق ديگر كتب اين مركز تمام كتاب به فصل‌هاي گوناگون تقسيم شده و هر فصل به لحاظ ساختاري به سه بخش تفكيك شده است. در بخش اول درس و مطالب لازم به همراه مثال‌هاي چهار گزينه‌اي آورده شده است. در بخش دوم تمامي تست‌هاي كنكورهاي ارشد گذشته به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده مربوط به آن فصل با پاسخ تشريحي آورده شده و معماری پس از آن بخش سوم كه اختصاص به تست‌هاي خودسنجي دارد، قرار داده شده است كه اين بخش معمولاً ويژه داوطلبان خواهان دانشگاه‌هاي برتر و يا داوطلباني است كه از زمان كافي براي مطالعه برخوردار هستند.

 

« درك عمومي معماري منظر »

تعداد سؤالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 20 سؤال مي‌باشد. از نظر اهميت جزء پر اهميت‌ترين دروس براي گرايش معماري منظر مي‌باشد و براي ساير گرايش‌ها، اهميت آن كم مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب باغ‌هاي ايران، مؤلف غلامرضا نعيما، كتاب باغ ايراني بازتابي از بهشت، به همت سازمان ميراث فرهنگي، كتاب اصول طراحي فضاي سبز در محيط‌هاي مسكوني به كوشش مركز تحقيقات مسكن، كتاب باغ ايراني استاد كريم پيرنيا، كتاب باغ ايراني حكمت كهن منظر جديد (موزه هنرهاي معاصر) كتاب باغ‌هاي ايراني و كوشك‌هاي آن تأليف دونالدويلبر مي‌باشند. همان طور كه ملاحظه مي‌كنيد، منابع مهم اين درس در مقطع کارشناسی ارشد نيز همچون درس تاريخ و مباني معماري بسيار وسيع و پراكنده مي‌باشد. در اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي مناسب و مفيد به بازار كتاب ايران ارايه كرده است. در اين كتاب سعي شده عكس‌ها و شكل‌هاي مختلف از مراجع مختلف جمع‌آوري شود و مطالب مربوطه در كنار آن‌ها آموزش داده شود. در كتاب مدرسان شريف تست‌هاي متفاوت براي تقويت قدرت تفكيك داوطلبان در مواجهه با سؤالات ارايه شده است. تمامي تست‌هاي دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد در 10 سال گذشته با پاسخ تشريحي در اين كتاب گنجانده شده است. ارايه پاسخ تشريحي به آخرين آزمون برگزار شده (بهمن 93) از ديگر نقاط قوت اين كتاب است.

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

تحریریه ایران مشاوره

نظری بدهید


یکی از آزمون هایی که هر ساله داوطلبان زیادی را به خود جذب می کند کنکور کارشناسی ارشد است. با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم ، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 در آذر ماه انجام می گیرد. داوطلبانی که علاقه دارند در رشته مهندسی معماری شرکت کنند می بایست با مطالعه منابع مرتبط آمادگی لازم جهت حضور در جلسه آزمون را کسب نمایند.منابع کنکور ارشد معماری

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، منابع کنکور ارشد 99 نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد. به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع ، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد 99 استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 99 خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 99 می بایست در آذرماه از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده ، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد99 ، رشته و گرایش موردنظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند. رشته مهندسی معماری نیز یکی از رشته های گروه هنر می باشد که ضرایب و اهمیت دروس آن متفاوت است.

رشته مهندسی معماری مباحث و دروس زیر را شامل می شود:

رشته مهندسی معماری جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد می باشد یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته ،  در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته مهندسی معماری می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

 معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر ، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه نمایید.

علاقه مندانی که در  زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد99 در رشته مهندسی معماری در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 شده اند ، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در زمان مربوطه اقدام نمایند.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هامنابع آزمون ارشد

5 روز پیش

5 روز پیش

1 هفته پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

مطابق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری نیازی به داشتن مدرک کارشناسی با رشته مرتبط نیست. فارغ‌‌التحصیلان کلیه رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد این رشته هستند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۶ گرایش به شرح زیر است:

۱) مهندسی معماری

 ۲) مهندسی معماری منظر

منابع کنکور ارشد معماری

۳) مهندسی معماری اسلامی

۴) مطالعات معماری ایران

۵) بازسازی پس از سانحه

۶) معماری داخلی

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری لازم است با توجه به سرفصل ها و ضرایب دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۹ درج شده، به سؤالات امتحانی ۷ سرفصل آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری پاسخ دهند.

تعداد سؤالات دروس امتحانی رشته معماری در کنکور کارشناسی ارشد بر اساس دفترچه سؤالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ معماری مطابق جدول زیر است:

ردیف

دروس امتحانی

تعداد سؤالات

۱

زبان عمومی و تخصصی انگلیسی

۳۰

۲

دروس فنی ساختمان (تنظیم شرایط محیطی، ایستایی، شناخت مواد، عناصر و جزئیات، تأسیسات)

۳۰

۳

دروس تاریخ و مبانی نظری (تاریخ معماری جهان، معماری معاصر، معماری اسلامی، مبانی نظری معماری)

۳۰

۴

درک عمومی معماری

۲۰

۵

درک عمومی معماری منظر

۲۰

۶

تاریخ شهر در ایران

۲۰

۷

مبانی بازسازی پس از سانحه (گونه‌شناسی و طراحی اسکان موقت و دائم، واژگان و تعاریف بلایا و سوانح، مدیریت و برنامه‌ریزی بازسازی و مدیریت بحران)

۲۰

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد معماری و ضرایب دروس امتحانی برای هر یک از گرایش‌های این رشته به‌صورت کلی اقدام می‌کند. اما جزئیات منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری اعلام نمی‌شود.

در ادامه منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد معماری که می‌توانند منابع مناسبی جهت موفقیت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ باشند ارائه شده است.

۱- Tofel reading comprehension and vocabulary workbook

۲- فرهنگ مصور معماری، ترجمه دی کین گ چینگ
۳- انگلیسی معماری دکتر حسن رستگارپور
۴- واژه های کاملاً ضروری ۵۰۴

۵- Essential words for Tofel

منابع کنکور ارشد معماری

 

ازجمله منابع مهم برای کسب آمادگی جهت آزمون ارشد، مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته است. چرا که از طرفی داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا شده و از سویی دیگر احتمال تکرار سؤالات سال‌های گذشته دور از ذهن نیست. علاوه بر این، مرور سؤالات به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

سؤالات کنکور کارشناسی ارشد معماری از طریق صفحات زیر قابل دریافت است:

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ معماری

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷-۹۸ معماری

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ – ۹۶ مجموعه معماری

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ – ۹۵ مجموعه معماری

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته معماری ۹۴-۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته معماری ۹۳-۹۴

دانلود تست کارشناسی ارشد مجموعه معماری ۹۲-۹۳

دانلود سوال کارشناسی ارشد مجموعه معماری ۹۱

دانلود سوالات کارشناسی ارشد مجموعه معماری ۹۰

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه معماری ۸۹

دریافت رایگان تست ارشد مجموعه معماری ۸۸

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه معماری ۱۳۸۷

جهت کسب اطلاع از ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد در گرایش‌های مختلف رشته معماری می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد معماری

 

جهت کسب اطلاع از کارنامه و رتبه‌های قبولی کنکور کارشناسی ارشد در گرایش‌های مختلف رشته معماری سال‌های گذشته می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

رتبه های قبولی کنکور ارشد معماری

همچنین جهت کسب اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹  و زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۹ می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

 

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری با توجه به گرایش مدنظرشان لازم است به سؤالات تعدادی از ۱۱ سرفصل آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری که در دفترچه‌ ثبت‌نام کنکور ارشد معرفی شده، پاسخ دهند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

سرفصل‌ها و ضرایب دروس گرایش‌های مختلف کنکور کارشناسی ارشد مجموعه معماری براساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۹۹ به شرح زیر است:

۱- زبان عمومی و تخصصی انگلیسی

۲- دروس فنی ساختمان (تنظیم شرایط محیطی، ایستایی، شناخت مواد، عناصر و جزئیات، تأسیسات)منابع کنکور ارشد معماری

۳- دروس تاریخ و مبانی نظری (تاریخ معماری جهان، معماری معاصر، معماری اسلامی، مبانی نظری معماری)

۴- درک عمومی معماری

۵- درک عمومی معماری منظر

۶- تاریخ شهر در ایران

۷- مبانی بازسازی پس از سانحه (گونه شناسی و طراحی اسکان موقت و دائم، واژگان و تعاریف بلایا و سوانح، مدیریت و برنامه ریزی بازسازی و مدیریت بحران)

۸- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری)

۹- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری منظر)

۱۰- پروژه تشریحی مطالعات فرهنگ و معماری ایران

۱۱- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری داخلی)

گرایش‌های مختلف مجموعه معماری به شرح زیر است:

۱- مهندسی معماری

۲- مهندسی معماری منظر

۳- مهندسی معماری اسلامی

۴- مطالعات معماری ایران

۵- بازسازی پس از سانحه

۶- معماری داخلی

توجه: در کلیه رشته های مجموعه معماری، آزمون به صورت تستی و تشریحی برگزار می گردد که پس از تصحیح اوراق تستی، از داوطلبانی که با توجه به نمره اکتسابی، مجاز به انتخاب رشته می باشند، آزمون تشریحی به عمل خواهد آمد.

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد مجموعه معماری به لینک زیر مراجعه نمایید:

منابع کنکور ارشد معماری

 

 

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.

شناخت منابع درست و به روز یکی از ملزومات رسیدن به موفقیت در کنکور ارشد معماری است. مطمئناً شما با لیست های مختلفی در سایت ها و موسسات مختلف برخورد کرده اید. یا حتی از رتبه های سالهای پیش و دوستان خود لیست منابع را درخواست کرده اید. در این راستا آکادمی دپارتمان مشاوره ی  آکادمی تخصصی معماری تصمیم گرفت لیستی از منابع مطابق و آخرین تغییرات کنکور سال 95 ارائه دهد.

یکی از عمده ترین مشکلات دانشجویان در برخورد با منابع انتخاب محدوده ی مناسب منابع است. برای مثال در درس تاریخ معماری معاصر، شاید 6 کتاب به عنوان منبع معرفی شده باشد. سوال اصلی این است که کدام کتاب الویت  بالاتری دارد و با توجه به زمان کدام منابع را میتوان حذف کرد؟

تفاوت عمده این لیست منابع با آنها که تا کنون وجود داشته، ارائه سطح های مختلف است( حداکثر3 سطح). با توجه به این لیست، و طبق نظر مشاور با در نظر گرفتن سابقه ی علمی و وقت آازاد هر فرد، در هر درس یکی از سطوح انتخاب می شود. و دانشجو بعد از انتخاب سطح مناسب در هر درس با اطمینان خاطر شروع به درس خواندن میکند.

راهنمای استفاده از لیست منابع:

منابع کنکور ارشد معماری

نکته بسیار مهم در استفاده از این لیست آن است که  تنها بعد از اتمام و تسلط کامل در یک سطح شما می توانید سراغ سطح بعد بروید. انتخاب سطح با توجه به شرایط شماست(میزان اطلاعات قبلی در آن درس، زمان شروع برای امادگی کنکور و زمان اختصاص داده شده در روز برای درس خواندن). دانشجو با انتخاب سطح بالاتر ریسک کمتری را برای هر درس می پذیرد ولی اگر بدون تسلط کامل روی سطح قبلی به دنبال سطح بعد باشید بصورت کامل از رقابت کنکور حذف خواهید شد چرا که تسلط کافی برای جواب دادن به قسمت های کنکور را نخواهید داشت. در ضمن خواندن قسمت توضیحات کمک بسیار زیادی در روند مطالعه ی شما خواهد داشت.

امیدواریم با ارائه این لیست قدمی موثر برای راهنمایی شما در موفقیت کنکور کارشناسی ارشد معماری را برداشته باشیم.

حامد ایرانشاهی

hamed.iranshahy@gmail.com


توضیحات

منابع سطح 3

منابع سطح 2

منابع سطح 1

نام درس

·   شروع سطح 2 با توجه به شرایط زیر:

1-یادگیری کامل لغات، جمله ها و هم معنی های 2 کتاب سطح 1

2-شروع آن حداقل 3 ماه مانده به کنکور

·  شروع سطح 3 زمانی پیشنهاد می شود که: 1- دانشجو اکنون دارای سطح زبان در حدود 50 تا 60 درصد کنکور است.

2- دو سطح دیگر را کاملاٌ مسلط است.

3- حداقل 2 ماه تا کنکور باقی مانده است.

 

 

·         1100 words you need to know

 

 

·    کنکور ارشد زیر ذره بین

·   english grammer in use

 

 

·   504 Essential words

 

·   Essential word for toefl

 

زبان عمومی

·                   کلاس و یا جزوه زبان عمومی آکادمی تخصصی معماری می تواند جایگزین این سطح شود.

·   خواندن کتاب درک مطلب انگلیسی به همين سادگي برای دانشجویان با پایه زبان ضعیف پیشنهاد می شود..

·   منابع سطح 3 الویت بالایی ندارند و فقط جهت تمرین و متن خوانی بیشتر و یا در دسرس نبودن مورد اول سطح 2 یعنی آزمون های آزمایشی، پیشنهاد می شوند.

متن های تخصصی باید برای داوطلبان جدید باشند تا درصد های آنان واقعی باشد. پس از روی هیچ منبع متداولی برای طراحی متن استفاده نمی شود.منابع کنکور ارشد معماری

·         زبان انگلیسی برای دانشجویان رشته معماری، دکتر حسن رستگارپور

·   انگلیسی برای دانشجویان معماری، دکتر حسین فرهادی، پروانه توکلی

 

·      متن های آزمون های آزمایشی موسسات معتبر معماری

·   کتاب زبان تخصصی آکادمی تخصصی معماری

 

·    لغات تخصصی معماری(از هر جزوه و یا کتاب)

·    درک مطلب انگلیسی به همين سادگي انتشارات گاج( پیشنهاد به دانشجویان ضعیف)

·    متن های کنکورهای سال های گذشته

 

زبان تخصصی

·         کلاس و یا جزوه زبان تخصصی آکادمی تخصصی معماری میتواند جایگزین این سطح شود.

·     در صورت دسترسی، شرکت در کلاس در این درس بسیار موثر است.

·       به دلایل زیر به شما خواندن اصل کتاب های منبع را در این درس خاص پیشنهاد نمی کنیم:

1-حجم بالای کتاب ها ( حدود20 کتاب)

2- عدم اولویت بندی کتاب های منبع از نظر تعداد تست در این درس

3- ایستایی درس مهم و تقریباٌ نیمی از فن ساختمان است ولی تمام کنکور نیست

·     سیستم‌های ساختمانی آینده، نگاهی به معماری فردا

·     معمار، مهندس، ساختار

·     استاتیک کاربردی برای دانشجویان معماری و مهندسی عمران

·       مقاومت مصالح کاربردی برای دانشجویان معماری و مهندسی عمران

·     ساختمان‌های بتنی برای دانشجویان معماری ومهندسی عمران

·     ساختمان‌های فولادی برای دانشجویان معماری ومهندسی عمران

·       ساختمان‌ها چگوته عمل می‌کنند

·     سازه به مثابه معماری

·     سازه‌های پارچه‌ای کششی

·       طراحی مفهومی ساختمان‌های بلند

·     معماری دیجیتال

·     نانو فناوری در معماری و مهندسی ساختمان

·       فن شناسی معماری ایران

·       معماری بایونیک

·     معماری آرکی تایپی

·     پل های ایران و جهان

·     سازه های مشبک فضایی

·     طبیعت منبع الهام، بررسی آثار کالاتراوا

·     تعامل تکنولوژی و معماری، بررسی آثار فاستر

 

·     سازه در معماری

·     درک رفتار سازه‌ها

·     مبانی سازه برای معماران

·       مبانی طراحی ساختمان‌های بلند

·      سیستم‌های ساختمانی

·    طراحی لرزه ای برای معماران

·    فناوری های نوین ساختمانی

·    جزییات ارتقادهنده معماری

·    عناصر سازه ای برای معماران

·     پوسته و سازه های ورق تاشده

 

·    کلاس و یا جزوه ایستایی و سیستم های ساختمانی آکادمی تخصصی معماری جایگزین کلیه سطوح این درس می باشد.

ایستایی و سیستم های ساختمانی

·     در صورت مطالعه جزوه نیازی به خواندن کتاب مبانی فیزیک ساختمان2 تنظیم شرایط محیطی، زهرا قیابکلو و کتاب اقلیم و معماری، مرتضی کسمایی نیست.

·      خواندن کتاب بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران برای جواب دادن به تست های درس درک عمومی معماری نیز کمک زیادی می کند.

·     اقلیم معماری تهویه مطبوع ، محمدرضا سلطاندوست

·     مبانی فیزیک ساختمان 5، زهرا قیابکلو

·     اقلیم و معماری، مرتضی کسمائی

·     برنامه ریزی انرژی در ایران، شاهین حیدری

·    مباحث معماری پایدار در کتاب های

 دکتر گلابچی

·     تاسیسات برقی برای دانشجویان معماری، محمدرضا سلطاندوست

·     معماری و روشنایی، شاهین حیدری

·     مبانی فیزیک ساختمان 4،زهرا قیابکلو

·     مقررات ملی ساختمان مبحث 13 تا 19

 

·     مبانی فیزیک ساختمان 3، زهرا قیابکلو

·     مبانی فیزیک ساختمان 1، زهرا قیابکلو

·     سازگاری حرارتی، شاهین حیدری

·     دانش اقلیمی، طراحی معماری، منصوره طاهباز

 

·     مبانی فیزیک ساختمان 2، زهرا قیابکلو

·     تاسیسات مکانیکی برای دانشجویان معماری، محمدرضا سلطاندوست

 

تنظیم شرایط محیطی و تاسیسات

کلاس و یا جزوه تنظیم و تاسیسات آکادمی تخصصی معماری میتواند جایگزین این سطح شود.

·     سطح دوم در این درس به ندرت خوانده می شود. زیرا  نسبت حجم منبع به اهمیت آن بسیار بسیار زیاد است.

 

·    کتب اشاره شده در ایستایی و سیستم های ساختمانی فصول مربوط به مصالح

·    نشریه 55

·     جزوه مصالح ساختمانی ساختمانی آکادمی تخصصی معماری یا سایر اساتید

مصالح ساختمانی

·    تمام توضیحات برای درس ایستایی با تاکید بیشتر برای درس عناصر نیز صادق است زیرا این درس با تعداد تست میانگین 3 یا 4 عدد در سال سهم کمی در فن ساختمان دارد!

·    کتب اشاره شده در ایستایی و سیستم های ساختمانی فصول مربوط به عناصر و اجزا

·    نشریه 55

·     جزوه عناصر و اجزا آکادمی تخصصی معماری یا سایر اساتید

طراحی فنی و عناصر و اجزا

 

·     معماری ایرانی ، معماریان

·     معماری اسلامی ایران، کریم پیرنیا

·     آشنایی با معماری معاصر ، از شرق تا غرب حامد کامل نیا

·     معماری و شهر سازی قرن بیستم دکترلادن اعتضادی

·     تاریخ معماری جهان(فرانسیس د ک چینگ)

 

·     تاریخ معماری مدرن”لئوناردو بنه ولو”

·     نظریه مدرنیته در معماری”دکتر سعید حقیر”

·     سیر اندیشه ها معماری ، مهدوی نژاد

·     سبک شناسی معماری ایرانی، کریم پیرنیا

·     هنر در گذر زمان هلن گاردنر 

·     معماری معاصر غرب وحید قبادیان

·     معماری غرب، ریشه ها و مفاهیم،  بانی مسعود

تاریخ معماری

کلاس و یا جزوه تاریخ معماری آکادمی تخصصی معماری میتواند جایگزین این سطح شود.

·   مفهوم و کلیت منابع ذکر شده مورد سوال است در نتیجه در کل سرفصل ها منابع درس درک عمومی معماری یکسان است.

·   مهم ترین منبع شما تست های سال های گذشته است. تحلیل این تست ها کمک بسیار زیادی در بالا بردن درک شما می کند.

·   خواندن کتابهای سطح 2 فقط بصورت مفهومی است. یعنی حفظ کردن هیچ نکته ای از این کتب توصیه نمی شود چرا که تا به حال تست مستقیم از این منابع نیامده است.

 

·    نگاهی به مبانی معماری – از فرم تا مکان سیمون  آیوازیان

·  مبادی سواد بصری ، دولیس آدانیس

 

·    برنامه دهی معماری: مدیریت اطلاعات برای طراحی. سید امیرسعید محمودی (انتشارات دانشگاه تهران)

·    بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران، وحید قبادیان

·    زیبایی شناسی در معماری ، یورگ گروتر

·    فرم، فضا، نظم دی کی چینگ

·    مشق معماری دکتر عیسی حجت

 

·    سوالات درک کنکورهای سال های پیش

·    فیلم آموزشی پرسپکتیو مهندس ایرانشاهی(سایت آپارات)

درک عمومی معماری

 

·    جزوه دکتر منصوری

·    جزوه تاریخ منظر جهان دکتر متدین دانشگاه تهران

 

·    باغ های ایرانی و کوشک های آن ، دونالد ویلبر

 

·    باغ های ایرانی ، غلامرضا نعیما

·    پارادیم پردیس ، آزاده شاهچراغی

درک عمومی منظر

کلاس و یا جزوه زبان تخصص آکادمی تخصصی معماری میتواند جایگزین این سطح شود.

 

·         ساختار شهر بخارا در سده ی چهارم به روایت متون عربی و پارسی، نویسنده: هاینتس گاوبه؛ مترجم: خضرائی،سیدعمادالدین

گلستان هنر :: بهار 1386 – شماره7

·         مقاله‌ی جایگاه مسجد جامع در شهرهای ایران بر اساس متون قرن چهارم؛ زمانی‌فرد، علی.

·         سازمان فضایی شهرهای ابواب‌البر در دوره‌ی ایلخانی

نقره‌کار، کی‌نژاد، اسکویی دو فصل‌نامه‌ی مطالعات معماری ایران، پاییز و زمستان 91 شماره 2

·         صور خیال مکتب شهرسازی اصفهانی در نگاره ها نویسندگان:حبیبی،سید محسن؛ حبیبی،رعنا سادات

گلستان هنر :: زمستان1387  – شماره 14

·         خیابان چهار باغ اصفهان، مفهومی نو از فضای شهری نویسنده: اهری، زهرا

گلستان هنر :: پاییز 1385 – شماره 5

·         لاله زار – عرصه تفرج، از باغ تا خیابان – شکل گیری خیابان به سبک اروپایی در دوره ناصرالدین شاه -پدیدآورده ها : حبیبی،محسن؛اهری،زهرا

معماری و شهرسازی :: تابستان 1387 – شماره 34 (علمی-پژوهشی)

 

·    تاریخ مختصر شهر و شهرنشینی در ایران، حسین سلطانزاده

 

·    از شار تا شهر، محسن حبیبی

·    تاریخ شهر و شهرنشینی در ایران، جهانشاه پاکزاد

 

تاریخ شهر در ایران

 

·    مدیریت بحران، کتایون جهانگیری

 

·    معماری سکونتگاه های موقت انسانی، علیرضا فلاحی

 

·    معماری و برنامه ریزی بازسازی ،یاسمین آیسان

 

مبانی بازسازی پس از سانحه

 

بودجه بندی آزمون های آزمایشی آکادمی تخصصی معماری می تواند علاوه بر نشان دادن منابع مهم با اولویت بندی آن، روند مطالعه ی آن ها را نیز پیشنهاد دهد:

جهت دریافت بودجه بندی آزمون های آزمایشی مجموعه معماری کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

ساعد نیوز در این بخش به معرفی منابع وضرایب دروس رشته مهندسی معماری و گرایش های آن در آزمون مقطع کارشناسی ارشد میپردازد.

رشته مجموعه معماری در مقطع کارشناسی ارشد سال 96 دارای 6 گرایش زیر می­ باشد كه از بین آنها گرایش «مهندسی معماری» بیشترین تعداد پذیرش را دارد.

1ـ مهندسی معماری

2ـ مهندسی معماری منظر

3ـ مهندسی معماری اسلامی

منابع کنکور ارشد معماری

4ـ مطالعات معماری ایران

5ـ بازسازی پس از سانحه

6ـ معماری داخلی

درس

اولویت اول

اولویت دوم

اولویت سوم

اولویت چهارم

مباحث تکمیلی

زبان عمومی 

کتاب 504 لغتکتاب گرامر متوسط 

Essential words for the TOEFL 

زبان عمومی ارشد- زیر ذره بین جلد اول (لغات)

1100 words 

لغات کنکور سال های گذشته 

زبان عمومی ارشد- زیر ذره بین جلد دوم (گرامر)

زبان تخصصی 

لغات تخصصی معماری 

متن های آزمون های آزمایشی مؤسسات مختلف

زبان انگلیسی برای دانشجویان معماری- دکتر حسن رستگارپور

  

  

زبان انگلیسی برای دانشجویان معماری- دکتر حسین فرهادی

ایستایی و سیستم های ساختمانی 

جزوات ایستایی و سیستم های ساختمانی دکتر سروش نیا 

درک رفتار سازه ها-دکتر گلابچی

سازه در معماری- دکتر گلابچی

مبانی سازه برای معماران- دکتر گلابچی

طراحی لرزه ای برای معماران- دکتر گلابچی

نانو فناوری- دکتر گلابچی

ساختمان ها چگونه عمل می کنند- دکتر گلابچی

عناصر و جزئیات ساختمان

جزوه عناصر و  جزئیات ساختمان دکتر طباطبایی

عناصر و جزئیات ساختمان- محمد کزازی (مرکز معماری ایران)

کتاب یا جزوه خلاصه فناوری های نوین

منابع کنکور ارشد معماری

جزوه خلاصه جزئیات ارتقا دهنده معماری

  

تأسیساتمکانیکیروشنایی الکتریکیآکوستیک 

تأسیسات مکانیکی برای دانشجویان معماری- محمدرضا سلطاندوست

مباحث 14- 16- 18 مقررات ملی ساختمان

مبانی فیزیک ساختمان (3) روشنایی الکتریکی- دکتر قیابکلو 

معماری و روشنایی- شاهین حیدری(صرفاً برای شرکت کنندگان در گرایش انرژی معماری)

  

جزوه نور و روشنایی- مهندس ایزدی

مبانی فیزیک ساختمان (1) آکوستیک- زهرا قیابکلو

مصالح ساختمانی

جزوه بتن و فولاد کزازی

کتاب مصالح ساختمانی کزازی

  

  

  

تاریخ معماری ایران

سبک شناسی در معماری اسلامی ایران- پیرنیا

جزوات معماری اسلامی (1) و (2) دکتر متدین- دانشگاه تهران

معماری ایرانی- غلامحسین معماریان

معماری اسلامی ایران- دکتر پیرنیا

جزوات معماری اسلامی- نسیم عسگری

تاریخ معماری معاصر

مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب- دکتر قبادیان

معماری غرب ریشه ها و مفاهیم- بانی مسعود

از زمان و معماری- منوچهر مزینی

معماری و شهر سازی در قرن 20- لادن اعتضادی

معماری معاصر از شرق تا غرب- کامل نیا

تاریخ معماری جهان

آشنایی با معماری جهان- دکتر ابراهیم زارعی

معماری غرب ریشه ها و مفاهیم- بانی مسعود

 

 

 

درک عمومی معماری

جزوات سایه و پرسپکتیو مهندس ایرانشاهی

کتاب اقلیم و ابنیه سنتی- دکتر قبادیان

مشق معماری- دکتر حجت

 

 

درک عمومی منظر 

باغ های ایران- غلامرضا نعیما 

پارادایم های پردیس- آزاده شاهچراغی

جزوات:دکتر منصوری- دانشگاه تهران

معماری با طبیعت در گذر زمان- هما بهبهانی

باغ ایرانی بازتابی از بهشت- خوانساری(تصاویر کتاب)جزوات معماری منظر شاهچراغی و مقاله های جدید منظر

هما بهبهانی- دانشگاه شهید بهشتی

طراحی باغ و پارک- غزاله روحانی

دکتر لادن اعتضادی- دانشگاه شهید بهشتیدکتر متدین- دانشگاه تهران

 

آزمون سراسری برای این کد رشته (كد 1352) در یک نوبت (معمولاً صبح جمعه)، انجام میشود و یک دفترچه در اختیار داوطلبین قرار میگیرد.

این آزمون شامل 170 سؤال می باشد و زمان پاسخگویی برای آن 150 دقیقه می باشد.

دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری در جدول زير آمده است:

جدول دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری

مواد امتحانی

تعداد سؤال

زبان عمومی و تخصصی

30

دروس فنی ساختمان

30

دروس تاریخ و مبانی نظری

30

درک عمومی معماری

20

درک عمومی معماری منظر

20

تاریخ شهر در ایران

20

مبانی بازسازی پس از سانحه

20

در جدول زیر ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری به تفکیک گرایشها مشخص شده است:

جدول ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری به تفکیک گرایشها بر اساس دفترچه ثبت نام 95

گرایش

زبان عمومی و تخصصی

دروس فنی ساختمان

دروس تاریخ و مبانی نظری

درک عمومی معماری

درک عمومی معماری منظر

تاریخ شهر در ایران

مبانی بازسازی پس از سانحه

اسکیس معماری

اسکیس منظر

پروژه تشریحی مطالعات معماری

اسکیس معماری داخلی

مهندسی معماری

2

3

2

3

1

0

0

5

0

0

0

معماری منظر

2

1

2

1

3

0

0

0

5

0

0

مهندسی معماری اسلامی

2

2

2

2

1

0

0

5

0

0

0

مطالعات معماری ایران

2

1

4

3

0

2

0

0

0

5

0

بازسازی پس از سانحه

3

3

1

1

0

0

2

2

0

0

0

معماری داخلی

2

3

2

3

0

0

0

0

0

0

5

آزمون سراسری برای این کد رشته (كد 1361) در یک نوبت (معمولاً صبح پنجشنبه)، انجام میشود و یک دفترچه در اختیار داوطلبین قرار میگیرد.

این آزمون شامل 185 سؤال می باشد و زمان پاسخگویی برای آن 120 دقیقه می باشد.

دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری در جدول زير آمده است:

جدول دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری

مواد امتحانی

تعداد سؤال

زبان عمومی و تخصصی

30

ایستایی و فن ساختمان

30

مدیریت کارگاهی

25

مواد و مصالح

25

سیستمهای ساختمانی در معماری

25

طراحی فنی و اجزاء ساختمان

25

تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات ساختمان

25

در جدول زیر ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری به تفکیک گرایشها مشخص شده است:

جدول ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری به تفکیک گرایشها بر اساس دفترچه ثبت نام 95

رشته

گرایش

زبان عمومی و تخصصی

ایستایی و فن ساختمان

مدیریت کارگاهی

مواد و مصالح

سیستمهای ساختمانی در معماری

طراحی فنی و اجزاء ساختمان

تنظیم شرایط محیطی و تأسیسات ساختمان

مدیریت پروژه و ساخت

2

2

4

2

0

0

0

فناوری معماری

بیونیک

2

3

0

0

4

3

0

دیجیتال

2

3

0

0

4

3

0

انرژی معماری

2

3

0

0

0

3

4

آزمون سراسری برای این کد رشته (كد 1353) در یک نوبت (معمولاً صبح پنجشنبه)، انجام میشود و یک دفترچه در اختیار داوطلبین قرار میگیرد.

این آزمون شامل 120 سؤال می باشد و زمان پاسخگویی برای آن 120 دقیقه می باشد.

دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مرمت و احیای ابنیه و بافتهای تاریخی در جدول زير آمده است:

جدول دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مرمت و احیای ابنیه و بافتهای تاریخی

مواد امتحانی

تعداد سؤال

زبان عمومی و تخصصی

30

فرهنگ و هنر ایران و جهان

30

مبانی نظری مرمت

30

آسیب شناسی و فن شناسی بناهای سنتی

30

در جدول زیر ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مرمت و احیای ابنیه و بافتهای تاریخی به تفکیک گرایشها مشخص شده است:

جدول ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مرمت و احیای ابنیه و بافتهای تاریخی به تفکیک گرایشها بر اساس دفترچه ثبت نام 95

گرایش

زبان عمومی و تخصصی

فرهنگ و هنر ایران و جهان

مبانی نظری مرمت

آسیب شناسی و فن شناسی بناهای سنتی

حفاظت و مرمت میراث معماری

2

2

4

3

حفاظت و مرمت میراث شهری

2

2

4

3

قوانین*

By registering, you agree to the Terms of Service and Privacy Policy.

فراموشی

منابع کنکور ارشد معماری

رمز خود را فراموش کرده اید؟ایمیل خود یا نام کاربری خود را وارد کنید و ما یک ایمیل حاوی لینک تغییر رمز برای شما ارسال میکنیم.


ایمیل*

فراموشی

سوروشان یک رسانه برای پرسش و پاسخ کاربران توسط یکدیگر است ، ما اینجا تلاش می کنیم تا محیط سالم ایجاد کنیم . پس به ما برای نگهداری سوروشان کمک کنید.

فراموشی

سوروشان یک رسانه برای پرسش و پاسخ کاربران توسط یکدیگر است ، ما اینجا تلاش می کنیم تا محیط سالم ایجاد کنیم . پس به ما برای نگهداری سوروشان کمک کنید.

منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 98 کدام هستند ؟

مجموعه معماری در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .

کد ضریب 1 : رشته معماری گرایش های معماری آموزشی و فرهنگی ، فضاهای درمانی و بهداشتی ، مسكن ، پایداری و فناوری

کد ضریب 2 : رشته مهندسی معماری منظر

کد ضریب 3 : رشته مهندسی معماری اسلامی

کد ضریب 4 : رشته مطالعات معماری ايران

کد ضریب 5 : رشته بازسازی پس از سانحه

کد ضریب 6 : رشته معماری داخلی

منبع : heyvagroup.com


نام*


ایمیل*


سایت :

پاسخ*


  سوال قبلی


سوال بعدی  

چند وقتی هستش که کار کردن تو شرکت بازاریابی شبکه ای ( …

شرایط و نحوه گرفتن کسری خدمت بسیج به چه صورت است ؟

چند وقتی هستش که شرکت ایتراست به من معرفی شده، می خواستم …

چند وقتی هستش که کار تو شرکت 1000 خدمات ( شرکت پویان …

آیا حذف کنکور فنی و حرفه ای از سال 98 صحت دارد؟

تعمیرگاه کارفیکسر به دلیل ویژگی‌های بارز خود موفّق شده است …منابع کنکور ارشد معماری

همیشه انتخاب بهترین رایحه برای خانم‌ها سخت بوده، اینکه هنگام …

این روزهای بسیاری از سایت‌ها از سیستم مدیریت محتوا وردپرس …

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش ، پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد 98 از …

نتایج نهایی دکتری بدون آزمون دانشگاه ارومیه 98 اعلام شد .

متن اطلاعیه به …

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 به چه صورت است ؟

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه دوره آزمون زبان انگليسي …

درباره ما

تبلیغات

قوانین و مقررات

021-8506
خرید آنلاین کتاب

ردیف

نام جزوه

قیمت

منابع کنکور ارشد معماری

(تومان)

گرایش سراسری

گرایش آزاد

معماری

معماری منظر

 کلیه گرایش­ها

1

درک عمومی معماری منظر

28000

ü

ü

 

2

دروس فنی ساختمان

33000

ü

ü

ü

3

تاریخ و مبانی نظری

33000

ü

ü

ü

4

زبان تخصصی

24000

ü

ü

ü

5

زبان عمومی

35000

ü

ü

منابع کنکور ارشد معماری

 

6

تنظیم شرایط محیطی

24000

ü

ü

ü

قیمت بسته کامل آموزشی(تومان)

125000

125000

81000

[ 1397/11/21 19:48:44 ]

سلام
من ارشد معماری میخوام بخونم بسته های آموزشی این دوره شامل چه کتابایی هست؟ قیمتش چقدره؟

با سلام و احترام

برای تهیه منابع این رشته میتوانید در سایت ماهان به قسمت فروشگاه آنلاین مراجعه نمایید.

با آرزوی موفقیت شما

[ 1397/09/18 16:15:11 ]

با سلام، کلاس های آمادگی ارشدتون برای معماری در قم نیز برگزار میشه؟
به دلیل اینکه ازمونمون به دو صورت تئوری و عمل برگزار میشه، شما دوره اسکیس معماری هم برگزار میکنید در قم یا خیر؟
ممکنه راهنمایی کنید.

با سلام و احترام

در نمایندگی های شهرستان برای تهیه کتاب ها و آزمونها در خدمتتان هستیم و برای شرکت در کلاسها باید با شماره 0218506 تماس حاصل فرمایید.

[ 1397/06/14 11:18:34 ]

ببخشید من دانشجوام دانشگاهم شیرازه شرایط ثبتنامش چطوریه اگه میشه یکم راهنمایی کنید یا تماس بگیرید چون من احتمالا یه ترم توی شیرازم شاید برم یه شهردیگه بخاطر همین میخوام ببینم میشه یه ترمم کلاسارو تو شیراز برم بقیشو تو یه شهر دیگه برم

باسلام 

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی انتقال از مراکز آموزشی فوق با آموزش دانشکده تماس حاصل فرمایید.

باتشکر

[ 1397/02/08 18:40:49 ]

سلام و خسته نباشید ببخشید میخواستم بپرسم من در حین خدمت هستم و 97/5/1 تموم میکنم میتونم کلاس هاشو از برج شش برم یا دیر میشه

سلام وقتتون بخیر

[ 1396/12/06 16:43:12 ]

سلام …من‌کارشناسی معماری هستم ومیخام ازالان برای سال۹۸کنکوربدم ودانشگاه سراسری قبول شم ولی نمیدونم چجوری وباچه زمانی استارت بزنم ک صددرصدقبول شم ممنون میشم راهنماییم کنید.

درود دوست عزیز

[ 1396/12/02 13:55:51 ]

سلام من براي دوره جديد كلاساتون مي خواستم ثبت نام كنم مي خواستم راهنماييم كنين ممنون

درود دوست عزیز

[ 1396/10/30 22:59:36 ]

سلام من کارشناسی مدیریت صنعتی دارم می خوام بدونم برای ارشد چه رشته ای برم بهتره و دکوراسیون داخلی می تونم برم؟

با سلام دوست عزیز،

[ 1396/09/23 20:8:16 ]

سلام خسته نباشید میشه توضیح مختصر راجب گرایش های معماری بدید مثلا انرژی ساخت چیه و اینکه کدوم گرایش برای کی مناسب تره ممنون

کارشناسی ارشد مهندسی معماری- معماری دارای 7 زیرگرایش معماری مسکن، معماری پایدار، معماری فضاهای بهداشتی درمانی، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، معماری فناوری، معماری فنی- گرایش معماری می باشد. 

 

تلاش در جهت پیاده سازی اهداف توسعه پایدار و مفاهیم پایداری برای کاهش اتلاف انرژی و آلودگی های زیست محیطی در معماری، سبب ایجاد گرایش معماری پایدار در کارشناسی ارشد معماری شده است. هدف معماری پايدار، بیشترین استفاده از امکانات محيط طبيعی و بهره برداری بهينه از فن‌آوری‌های معاصر و نیز کنترل آلودگی‌های محيطی، استفاده بهينه از منابع و از بین بردن پسماند می باشد. معماری پایدار، يکی از جديدترين شاخه های معماری در سطح می باشد.

دانش آموختگان گرایش معماری فن آوری در مقطع کارشناسی ارشد معماری، با طراحی فنی ساختمان و بهینه ترین روش‌های ساخت آثار معماری و به کار گیری تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره برداری از بنا آشنا خواهند شد. معماری فن آوری از نظر محتوای درسی شباهت زیادی به رشته تکنولوژی معماری دارد ولی بر خلاف رشته تکنولوژی معماری، برای ورود به رشته معماری فن آوری باید در آزمون تستی رشته معماری شرکت کرده و آزمون اسکیس معماری را نیز پشت سر بگذارید.

در گرایش معماری مسکن در کارشناسی ارشد معماری، آموزش دانشها و مهارت‌های لازم در حوزه  طراحی واحدها و مجتمع‌های مسکونی، رسیدگی به مسائل مرتبط با مسکن و انجام پژوهش‌های مربوطه مورد نظر می باشد.

رشته معماری منظر در حدود 50 سال پیش در دانشگاه های اروپا تعریف می شود. تشکل های علمی مختلف این رشته در سطح جهانی توانسته انسجام و یکپارچگی اعضای جامعه معماری منظر را ارتقا بخشد. با افزایش کاربردهای معماری منظر در مسائل مربوط به حوزه سرزمینی و ایجاد گرایش هایی که در ارتباط با این رشته هستند مانند منظر شهری- منظر فرهنگی- برنامه ریزی و مدیریت منظر، حضور متخصصین منظر در جایگاه های اجرایی و مدیریتی مورد نیاز خواهد بود. منظر دارای ماهیت مکان و محصول تجربه انسان از محیط و فضاهای بیرونی است. اما فضای منظر با فضای معماری متفاوت است. فضای منظر فاقد کرانه های بارز معماری است. منظر حد واسط فضای مصنوع معماری و طبیعی پیرامون انسان است. 

حوزه فعالیت کارشناسی ارشد معماری منظر را می توان در حیطه های زیر خلاصه کرد:

ـ ارزیابی ها برای محیط و منظر، ارائه طرح برای مدیریت و آمایش سرزمین

ـ ساماندهی مناظر طبیعی، آثار تاریخی و مناطق توریستی

ـ سازماندهی و ارائه راهکار برای بازسازیهای شهری

ـ برنامه ریزی برای توسعه های جدید از لحاظ فرم و مقیاس

ـ طراحی شهرک اعم از تجاری و صنعتی و محوطه های مسکونی

ـ طراحی منظر خیابانها و زیرساختهای عمومی شهری

ـ طراحی فضاهای شهری، میادین و پیاده راه ها و طراحی منظر راه ها

ـ طراحی محوطه برای بیمارستانها، هتلها، مدارس، دانشگاهها و . . .

ـ طراحی فضاهای ورزشی، فضاهای سبز تفریحی، پارکهای عمومی و پارکهای موضوعی

ـ برنامه ریزی ساخت بزرگراه ها، شبکه های حمل و نقل، پلها و . . .

ـ ارائه طرح برای حفاظت از باغهای تاریخی

ـ برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه ها، سدها، مخازن و صنایع بزرگ

[ 1396/09/23 20:3:8 ]

سلام من کارشناسی معماری هستم میخواستم بدونم کدوم گرایش ارشد رو بخونم خوبه؟سختی و اسونی رشته مهم نیست برام مثلا معماری داخلی مناسب تره یا رشته هایی با گرایش هایی تخصصی تر مثل مسکن و…

کارشناسی ارشد مهندسی معماری- معماری دارای 7 زیرگرایش معماری مسکن، معماری پایدار، معماری فضاهای بهداشتی درمانی، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، معماری فناوری، معماری فنی- گرایش معماری می باشد 

 

تلاش در جهت پیاده سازی اهداف توسعه پایدار و مفاهیم پایداری برای کاهش اتلاف انرژی و آلودگی های زیست محیطی در معماری، سبب ایجاد گرایش معماری پایدار در کارشناسی ارشد معماری شده است. هدف معماری پايدار، بیشترین استفاده از امکانات محيط طبيعی و بهره برداری بهينه از فن‌آوری‌های معاصر و نیز کنترل آلودگی‌های محيطی، استفاده بهينه از منابع و از بین بردن پسماند می باشد. معماری پایدار، يکی از جديدترين شاخه های معماری در سطح می باشد.

دانش آموختگان گرایش معماری فن آوری در مقطع کارشناسی ارشد معماری، با طراحی فنی ساختمان و بهینه ترین روش‌های ساخت آثار معماری و به کار گیری تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره برداری از بنا آشنا خواهند شد. معماری فن آوری از نظر محتوای درسی شباهت زیادی به رشته تکنولوژی معماری دارد ولی بر خلاف رشته تکنولوژی معماری، برای ورود به رشته معماری فن آوری باید در آزمون تستی رشته معماری شرکت کرده و آزمون اسکیس معماری را نیز پشت سر بگذارید.

در گرایش معماری مسکن در کارشناسی ارشد معماری، آموزش دانشها و مهارت‌های لازم در حوزه  طراحی واحدها و مجتمع‌های مسکونی، رسیدگی به مسائل مرتبط با مسکن و انجام پژوهش‌های مربوطه مورد نظر می باشد.

رشته معماری منظر در حدود 50 سال پیش در دانشگاه های اروپا تعریف می شود. تشکل های علمی مختلف این رشته در سطح جهانی توانسته انسجام و یکپارچگی اعضای جامعه معماری منظر را ارتقا بخشد. با افزایش کاربردهای معماری منظر در مسائل مربوط به حوزه سرزمینی و ایجاد گرایش هایی که در ارتباط با این رشته هستند مانند منظر شهری- منظر فرهنگی- برنامه ریزی و مدیریت منظر، حضور متخصصین منظر در جایگاه های اجرایی و مدیریتی مورد نیاز خواهد بود. منظر دارای ماهیت مکان و محصول تجربه انسان از محیط و فضاهای بیرونی است. اما فضای منظر با فضای معماری متفاوت است. فضای منظر فاقد کرانه های بارز معماری است. منظر حد واسط فضای مصنوع معماری و طبیعی پیرامون انسان است.

ـ ارزیابی ها برای محیط و منظر، ارائه طرح برای مدیریت و آمایش سرزمین

ـ ساماندهی مناظر طبیعی، آثار تاریخی و مناطق توریستی

ـ سازماندهی و ارائه راهکار برای بازسازیهای شهری

ـ برنامه ریزی برای توسعه های جدید از لحاظ فرم و مقیاس

ـ طراحی شهرک اعم از تجاری و صنعتی و محوطه های مسکونی

ـ طراحی منظر خیابانها و زیرساختهای عمومی شهری

ـ طراحی فضاهای شهری، میادین و پیاده راه ها و طراحی منظر راه ها

ـ طراحی محوطه برای بیمارستانها، هتلها، مدارس، دانشگاهها و . . .

ـ طراحی فضاهای ورزشی، فضاهای سبز تفریحی، پارکهای عمومی و پارکهای موضوعی

ـ برنامه ریزی ساخت بزرگراه ها، شبکه های حمل و نقل، پلها و . . .

ـ ارائه طرح برای حفاظت از باغهای تاریخی

ـ برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه ها، سدها، مخازن و صنایع بزرگ

برای مشاهده جداول تفکیکی، استان به استان و دانشگاه به دانشگاه ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد معماری96 به لینک زیر مراجعه فرمایید. می توانید با کلیک بر روی نام دانشگاه، استان، نوع دوره، گرایش و هر پارامتر دیگر، لیستها را فیلتر کنید تا اطلاعات را با جزئیات دقیق تر بررسی نمایید.

[ 1396/06/23 2:55:13 ]

سلام،رشته من مهندسی معماریه،میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد رو مهندسی صنایع شرکت کنم؟و با توجه به اینکه وقت کمی دارم امکان قبولی تو این رشته رو دارم؟ و چه منابعی رو باید مطالعه کنم؟
متشکرم

سلام خدمت شما


 

طراحی سایت
، طراحان پویا

021-8506
خرید آنلاین کتاب

نام درس

تعداد تست

ضرایب گرایشات

منابع کنکور ارشد معماری

مهندسی معماری

معماری منظر

مهندسی معماری اسلامی

مطالعات معماری ایران

بازسازی پس از سانحه

معماری داخلی

زبان عمومی تخصصی

30

2

2

2

2

3

2

دروس فنی ساختمان

30

3

1

2

1

3

3

دروس تاریخ و مبانی نظری

30

2

2

2

4

1

2

درک عمومی معماری

20

3

1

2

منابع کنکور ارشد معماری

3

1

3

درک عمومی معماری منظر

20

1

3

1

0

0

0

تاریخ برگزاری آزمون‌های حضوری :

 

آزمون اول

آزمون دوم

آزمون سوم

آزمون چهارم

آزمون پنجم

آزمون ششم

آزمون هفتم

آزمون هشتم

25% اول

(آموزشی)

25% دوم

(آموزشی)

50% اول

(سنجشی)

25% سوم

(آموزشی)

25% چهارم

(آموزشی)

100%

(سنجشی)

100%

(شبیه سازی)

100%

(شبیه سازی)

صبح جمعه

92/8/3

92/8/17

92/9/1

92/9/15

92/9/29

92/10/13

92/10/27

92/11/11

 

 

تاریخ برگزاری آزمون‌های اینترنتی :

آزمون اول

آزمون دوم

آزمون سوم

آزمون چهارم

 (تعیین سطح)

 (تعیین سطح)

(جامع)

 (جامع)

92/7/26

92/8/24

92/10/20

92/11/4

بودجه­ بندی آزمون مجموعه معماری

شماره آزمون

فهرست مطالب

25%

اول

(آزمون اول)

 

زبان عمومی و تخصصی: کل مطالب

تنظیم شرایط محیطی: اقلیم و عناصر اقلیمی انواع اقلیم های کره زمین و  ایران – انواع  دماها ، رطوبت ها  و بادها و روز درجه گرمایش و سرمایش

تاسیسات الکتریکی: صوت شامل مولفه های اصلی فرکانس ، طول موج و سرعت صوت ، تعاریف بندهای یک و سه هنگامی – مولفه های صوت شامل فشار ، شدت و قدرت صوت – تراز صوت

تاسیسات مکانیکی:تعاریف و مولفه های اصلی تاسیسات – انواع روش های انتقال گرما – مزایا و معایب موتورخانه – سیستم های منفرد و مرکزی – انواع آبگرمکن ها و انواع سیستم های انتقال حرارت مرکزی بر حسب سیالات

مصالح ساختمانی: گچ، آهک، سیمان، بتن،سنگ، رنگ و چسب

ایستایی و فن ساختمان: مفاهیم سازه‌ای و محاسباتی (برآیند و تجزیه بردارها – تعادل–گشتاور – تعادل مباحث مربوط به آن

بارهای وارد بر ساختمان-سازه های کابلی –سازه چادری –  سازه های هوا فشوده

عناصر و جزئیات ساختمان: الف) انواع (دال، کامپوزیت، وافل، تیرچه بلوک، طاق خبری، لاملای کاذب، خرپا و …) ب) درزها (انقباض، انبساط، نشست، انقطاع ساخت، لغزشی و …) د) دودکش

تاریخ معماری(جهان، معاصر، اسلامی) و مبانی نظری (جهان، معاصر، اسلامی): تاریخ تمدن های اولیه- بین النهرین، مصر ، کل مطالب ایران قبل از اسلام،، هند، چین، ژاپن، تمدن های آمریکایی مدرنیته و معماری مدرن اولیه

1- تمدن های اژه،تمدن یونان ،تمدن روم- صدر مسیحیت و بیزانس

درک عمومی معماری: شامل مباحث: هندسه معماری، هندسه مناظر و مرایا(پرسپکتیو- رسم فنی و نقشه کشی

 درک عمومی معماری منظر: تعریف منظر- درک منظر- اهداف معماری منظر – دانش فنی در طراحی منظر- عناصر سازنده محیط و منظر –عناصر معماری منظر -گیاهان در طراحی منظر

25%

دوم

(آزمون دوم)

 

زبان عمومی و تخصصی: کل مطالب

تنظیم شرایط محیطی: مطالعات علمی اقلیمی چهار نمونه شهر در چهار اقلیم – جداول سایکرومتریک – بیوکلیماتیک و بیو کلیماتیک ساختمانی – آستانه های حرارتی – دمای موثر – شاخصهای حرارتی

تاسیسات الکتریکی:روشهای جمع بندی ترازهای صوت – فرضیه های فیزیولوژی صوت شامل شدت بلندی و بلندی صوت – منحنی های ایزوفون – اثر شنوایی صوت – میزان جذب صوت – فضاهای مرده و زنده – سطح جذب – زمان واخنش – آکوستیک در فضاهای بسته و تالارها – سابین – ایرینگ و نادسون

تاسیسات مکانیکی: اجزای موتورخانه شامل منبع سوخت – مشعل و اجزای آن و محاسبات آن – دیگ ها ( انواع و محاسبات ) – منبع دوجداره – ترموستات – کلکتور

مصالح ساختمانی: ملاتها، فلزات، فولاد، خاک، آجر، پلاستیک

ایستایی و فن ساختمان: دیاگرام های نیروهای محوری برشی و خمشی،سازه های مرکب ،مبحث ناپایداری و نامعینی

سازه‌های قوسی – سازه طاقی – سازه فلزی و سازه بتنی (بتن و فولاد) – سازه دیوار باربر ماسونری

عناصر و جزئیات ساختمان: الف) عایق کاری (اعم از صوتی، حرارتی، رطوبتی) در ارتباط با کف، سقف، دیوار ب) سرویس بهداشتی ج) نعلدرگاه و قوس ها (مدرن و سنتی) د) گودبرداری و عملیات خاکی (شامل روش های پایدارسازی دیواره گود همچون Nailing – Tie back  و …) ه) کف سازی

تاریخ معماری (جهان، معاصر، اسلامی) و مبانی نظری:شیوه های معماری ایران پس از اسلام؛شامل شیوه های خراسانی ،رازی ،آذری ؛اصفهانی و شیوهای قاجار و سبک تهرانی،تمدن های واژه ای ،تمدن یونان،تمدن رووم و صدر مسیحیت،معماری مدرن

معماری بیزانس ،رومانسک،گوتیک ،رنسانس،باروک و معماری قرن نوزدهم

درک عمومی معماری: شامل مباحث: مباحث نظری و درک مفاهیم معماری ،زیبایی شناختی در معماری مفاهیم فرم، فضا،ریتم و… کی، مفاهیم پایه در معماری و اطلاعات عمومی معماری و استانداردهای  نویفرت

درک عمومی معماری منظر: باغسازی ایران- تاریخ باغسازی ایران پیش از اسلام- تاریخ باغسازی در ایران پس از اسلام- اصول باغسازی ایران

50٪ اول

(آزمون سوم)

دوره مباحث25%اول+25%دوم

25%

سوم

(آزمون چهارم)

 

زبان عمومی و تخصصی: کل مطالب

تنظیم شرایط محیطی: موقعیت خورشید در آسمان – زاویه و جهت تابش – نقاله خورشیدی – محاسبه سایه بان افقی و عمودی – راههای نفوذ اب به ساختمان – طبقه بندی دیوارها براساس نفوذ در برابر رطوبت – عایق های حرارتی – پل های حرارتی – لایه بخاربند – بام وارونه – مشخصات کامل اقلیم های گرم و خشک – گرم و مرطوب  و کلیه عناصر ساختاری ساختمان های این مناطق

تاسیسات الکتریکی : خطاهای صوتی – انواع جاذب های صوتی شامل الیافی – پوسته ای – حفره ای – کاوکی – فرکانس رزنانس – نمودار بولت – شاخص کاهش صدای وزن یافته – عایق بندی – قانون جرم – سختی دینامیکی – میزان عایقسازی مرکب – میزان عایقسازی مورد نیاز

تاسیسات مکانیکی: پمپ سیرکولاتور ( دبی – هد – انواع – محاسبات – محل قرارگیری در سیستم های مختلف ) – منبع انبساط ( انواع – محاسبات و تذکرهای لازم ) – شیرآلات – مبدلهای حرارتی و برودتی – انواع طرح لوله کشی سیستم حرارت مرکزی

مصالح ساختمانی: مصالح نوین – مصالح  عایقکاری- نسوز- مصالح و نانو – کاشی

ایستایی و فن ساختمان: قاب و خرپا  (با در نظر گرفتن مباحث پایداری و معینی در آنها)-خواص هندسی سطوح(مرکز سطح ،ممان استاتیک، ممان اینرسی) ،مرکز جرم – 

،ساختمان‌های بلند، پوسته ها و ورقهای تا شده ،سازه های چادری

عناصر و جزئیات ساختمان: الف) اسکلت فلزی و بتنی (نکات اجرایی و مقررات ملی و نشریات سازمان مدیریت) ب) سیستمهای سازه ای نوین (همچون LSF ، ICF ، 3D و …) ج) اندودکاری و نماسازی

تاریخ معماری (جهان، معاصر، اسلامی): مباحث معماری جهان (تمدن‌های اولیه- بین‌النهرین- مصر – هند – چین- ژاپن- یونان- روم- بیزانس- رمانسک، گونیگ- رنسانس- باروک) تاریخ  معماری اسلامی سایر کشورها و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آن بر معماری ایران- پست مدرنیته و معماری پست مدرن

درک عمومی معماری: شامل مباحث: اقلیم و شناخت بستر کشور- الگوگیری از ابنیه تاریخی- طراحی روستایی 1- اقلیم و معماری (کسمایی) 2- شناخت اقلیمی ابنیه سنتی ایران (وحید قبادیان) 3- جزوه تنظیم شرایط محیطی (دکتر حریری (دانشگاه تهران)) 4- جزوه تنظیم شرایط محیطی (دکتر قبابکلو (دانشگاه تهران)- سبک شناسی معماری ایران (دکتر پیرنیا) 6- روستاهای ایران (اکبر زرگر) تاثیر دیگر هنرها بر معماری (مبانی رنگ- مبانی هنرهای تجسمی) از کتاب : بوطیقای معماری

درک عمومی معماری منظر: تاثیر باغسازی ایران در سایر ممالک (باغ های هند- باغ های اندلوس) تاریخ باغسازی در جهان (باغسازی بین النهرین- باغسازی مصر- باغسازی یونان- باغسازی روم- باغسازی قرون وسطی

25%

چهارم

(آزمون پنجم)

 

زبان عمومی و تخصصی: کل مطالب

تنظیم شرایط محیطی:  مشخصات کامل اقلیم های سرد و خشک – معتدل و مرطوب و کلیه عناصر ساختاری ساختمان های این مناطق – سیستمهای خورشیدی فعال و غیر فعال – سیستم های پایدار

تاسیسات الکتریکی: عایق سازی با ساختارهای دو لایه – فرکانس رزونانس – انتشار صوت در فضای باز – حائل های گیاهی و ساختاری – انواع چشمه های صوتی و کاهش تراز بر حسب فاصله – نور و انتشار نور – انواع مولفه های نور – انواع نورهای مصنوعی – انواع لامپها –  انواع روشهای پخش نور

تاسیسات مکانیکی : سیستم دفع فاضلاب – روش های انتقال و جمع آوری – لوله کشی – سرمایش – انواع سیستم ها – انواع مبدل ها – سیستم های پیشرفته – چیلر ها – اسپلیت یونیت – فن کویل – هواساز – زنت – ایرواشر

مصالح ساختمانی: شیشه، قیر، چوب، مصالح و سازه، خواص مصالح

ایستایی و فن ساختمان: مقاومت مصالح(شامل مباحث تنش و کرنش اعم از تنشهای محوری ،خمشی و برشی و نیز تنشهای حرارتی ) ،تئوریهای خمش  تنشهای نهایی و مجاز ،  پیچش ،مباحث مرتبط با ستونها

سازه خرپایی- گنبد ژئودزیک – سازه فضاکار – سازه کش بستی و طراحی لرزه ای

عناصر و جزئیات ساختمان: الف) ارتباط سطوح (پله، رمپ، آسانسور) ب) پی (عمیق، نیمه عمیق، سطحی، ویژه) ج) در و پنجره

تاریخ معماری (جهان، معاصر، اسلامی) و مبانی نظری: مبانی و تاریخچه معماری غرب (گذری بر تاریخ معماری جهان– بناها تاریخی ایران پس از اسلام ،معماری های تک،اکوتک،نئوکلاسیک،دیکانستراکش ،فلدینک،پرش کیهانی

هند،مصر،چین،آتروسکی،روم باستان،ایران،معاصر  غرب(مدرن،نئوکلاسیک)

درک عمومی معماری: شامل مباحث: شناخت عناصر و جزئیات ساختمانی- طراحی محصولات صنعتی و سازه­ای- طراحی معماری موضوعات مختلف1- جزوه درس ساختمان یک  دکتر ثقفی (دانشگاه تهران) 2- جزوه درسی ساختمان دو  دکتر ساعد سمیعی (دانشگاه تهران) 3- نشریه 55 4- جزوه مهندس علی عسگری  خانه عمران 5- جزوه طراحی محصول  مهندس کتابی مبانی معماری و طراحی فضاهای متوالی در معماری ایران از کتاب: نگاهی به مبانی معماری

درک عمومی معماری منظر:  باغهای تهران ،اصفهان ،شیراز ،شمال ،تبریز و باغهای کویری ایران،باغسازی ایتالیا- باغسازی فرانسه- باغسازی چین- باغسازی انگلیس- باغسازی قرن 20-19 میلادی

100٪

(آزمون ششم)

جامع

100٪

(آزمون هفتم)

جامع

100٪

(آزمون هشتم)

جامع

 

×منابع

* زبان عمومی:

کتاب بانک تست زبان عمومی موسسه ماهان- مولف: مریم رمضانی

* زبان تخصصی:

جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان

* تنظیم شرایط محیطی و تاسیسات ساختمان:

1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان

2- کسمایی، مرتضی، اقلیم و معماری، نشر خاک،

3- مارک دی. کی. و همکاران، ترجمه سعید آقایی؛ خورشید، باد و نور- طراحی اقلیمی

4- دانلد واستون، کنت­لب، ترجمه وحید قبادیان، محمد فیض مهدوی؛ طراحی اقلیمی، نشر دانشگاه تهران

5- حاج سقطی، اصغر؛ اصول و کاربرد انرژی خورشیدی، تهران، نشر سازمان بهینه­سازی مصرف سوخت

6- سلطان دوست، محمدرضا؛ تأسیسات مکانیکی برای دانشجویان معماری، تهران، نشر یزدا، چاپ اول، 1389

7- حیدری، شاهین؛ معماری و روشنایی، تهران، نشر دانشگاه تهران، چاپ اول، 1388

8- گلابچی، محمود- تقی زاده، کتایون؛ ساختمان ها چگونه عمل می کنند، تهران، نشر دانشگاه تهران، چاپ اول، 1388

9- پروفسور دکتر ویلی فورت، پروفسور آنسلم لائوبر؛ ترجمه غلامعلی لیاقتی؛ آکوستیک در معماری، تهران

10- قیابکلو، زهرا؛ مبانی فیزیک ساختمان 1 (تنظیم شرایط محیطی)، تهران، نشر جهاددانشگاهی امیرکبیر

11- قیابکلو، زهرا؛ مبانی فیزیک ساختمان 1 (آکوستیک)، تهران، نشر جهاددانشگاهی امیرکبیر

منابع اصلی:

1-زارعی، محمدابراهیم؛ آشنایی با معماری جهان، همدان، نشر فن­آوران

2- بانی مسعود، امیر؛ معماری معاصر ایران، ، نشر هنر معماری قرن

3- یورک کورت گروتر، ترجمه جهانشاه پاکزاد- عبدالرضا همایون؛ زیباشناسی در معماری، نشر دانشگاه شهید بهشتی

4- پیرنیا، محمدکریم، گردآورنده غلامحسین معمارایان، شیوه های معماری ایران، ، نشر دانشگاه علم و صنعت

5- پیرنیا، محمد کریم، گردآورند، غلامحسین معماریان، سبک شناسی معماری ایرانی، نشر پژوهند، نشر معماری

6- قبادیان، وحید، بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران، نشر فرهنگ و معماری

7- کیانی، مصطفی، معماری دوره پهلوی اول ، نشر موسس مطالعات تاریخ معاصر ایران

8- گاردنر، هلن، ترجمه محمد تقی فرامرزی؛ هنر در گذر زمان، تهران، نشر نگاه و آگاه

9- دکتر وحید قبادیان، مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب، تهران، نشر دفتر پژوهش های فرهنگی

10- فرانسیس دی.کی.چینگ، ترجمه زهرا قراگزلو؛  معماری فرم، فضا، نظم، نشر دانشگاه تهران

* تاریخ معماری (جهان، معاصر، اسلامی):

جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان

1- آشنایی با معماری جهان، محمدابراهیم زارعی 2- معماری ایران، آسیه جوادی 3- هنر در گذر زمان، هلن گاردنر 4- تاریخ تمدن، ویل دورانت 5- معماری ایران، آرتوراپهام پوپ 6- معماری و شهرسازی در قرن بیستم، لامپونیانی، ترجمه لادن اعتضادی 7- مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب، وحید قبادیان 8- از زمان معماری، منوچهر مزینی 9- معماری اسلامی نوشته پرفسور رابرت هیلن بروند ترجمه دکتر ایرج اعتصام، تاریخ مهندسی در ایران پروفسور مهدی فرشاد، فضاهای ورودی در معماری سنتی ایران نوشته دکتر حسین سلطان زاده

* مبانی نظری معماری:

جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان

پی یرفون مایس، نگاهی به مبانی معماری، دکتر سیمون آیوازیان، تهران، انتشارات دانشگاه- چینگ فرانسیس، فرم، فضا، نظم، زهره قراگزلو، تهران انتشارات دانشگاه – فلامکی، منصور، ریشه ها و گرایش های نظری معماری، تهران، موسسه نشر فضا- دکتر معماریان، غلامحسین، سیری در مبانی نظری معماری، تهران، نشر سروش دانش- دنیس آوندیس، مبادی سواد بصری، مترجم مسعود سپهر، تهران، انتشارات سروش- پیرنیا، محمدکریم، سبک شناسی معماری، تهران، نشر معمار، پژوهنده- آنتونی سی، آنتونیا دس، بوطیقای معماری، ترجمه احمدرضا آی، تهران، نشر سروش

* درک عمومی معماری:

1-سازه الفبای معماری،2-رسم فنی ونقشه کشی  3-مبانی طراحی معماری (کتاب هنرستان)4- روستاهای ایران (اکبر زرگر)-5- زیبایی شناختی در معماری  یورگ گورتر 6- معماری، فرم، فضا، نظم  دی، کی، چنگ 7- مبادی سواد بصری 8- مقالات و مطالب متنوع چاپ شده در مجلات هنرهای زیبا و صفه 9- کتاب مفاهیم پایه در معماری 10- اطلاعات معماری نویفرت- 11-استيرلن. هانري، ترجمه نادر روزرخ؛ دائره المعارف معماري جهان، انتشارات فرهنگان

   

* درک عمومی معماری منظر:

1-جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان

2- نعیما، غلامرضا؛ باغ های ایرانی، نشر پیام

3- دونالد ویلبرت، ترجمه مهین دخت صبا؛ باغ های ایران و کوشک های آن، انتشارات علمی فرهنگی

4-روحانی، غزاله، طراحی باغ و پارک

5-شاهچراغی آزاده،پارادیم های پردیس

6-اعتضادی لادن،جزوه معماری منظر دانشگاه شهید بهشتی

7- بهبهانی، هما، جزوه درسی دانشگاه تهران، معماری همراه با طبیعت

8منصوری، امیر، زیباشناسی باغ ایرانی، مجله باغ منظر، شماره

9- ابوالقاسمی، لطیف، هنجار باغ ایرانی، مجموعه مقالات معماری و شهرسازی ایران (ارگ بم) جلد2

* عناصر و جزئیات:

1-جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان

2-فناوریهای نوین در ساختمان،نشر دانشگاه تهران ،تالیف محمود گلابچی

3-معماری دیجیتال،نشر دانشگاه تهران، تالیف دکتر گلابچی و دیگران

4-طراحی ساختمانهای بتنی نشر دانشگاه تهران ،تالیف محمود گلابچی

5- طراحی ساختمانهای فولادی نشر دانشگاه تهران ،تالیف محمود گلابچی

* مصالح ساختمانی:

1-جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان

2-نانو فنآوری نشر دانشگاه تهران، تالیف دکتر گلابچی و دیگران

3- مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی (نشریه 55) نشر معاونت برنامه ریزی

* ایستایی:

1-جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان

2- گلابچی، محمود؛ استاتیک کاربردی، نشر دانشگاه تهران

3- گلابچی، محمود؛مقاومت مصالح کاربردی، نشر دانشگاه تهران

*فن سازه:

1- استيرلن. هانري، ترجمه نادر روزرخ؛ دائره المعارف معماري جهان، انتشارات فرهنگان

2- انگل. هينو، ترجمه علي گل صورت پهلوياني؛ سيستم‌هاي سازه، نشر كارنگ

3- حسينمردي. حميد، يزداني. حميد؛ شاهكارهاي سازه‌اي معماري جهان، انتشارات شهيدي

4- سالوادوري. ماريو، ترجمة محمود گلابچي، سازه در معماري، دانشگاه تهران، تهران

5- سالوادوري. ماريو، ترجمة كيومرث زنده‌دل؛ تحليل سازه در معماري به زبان ساده، انتشارات دونور

6- مكدانلد. انگلس جي، ترجمة حميد حسينمردي و وحيد تقي‌ياري؛ سازه و معماري، مركز مطالعاتي و تحقيقاتي شهرسازي و معماري، تهران، 1383

7- مور. فولر، ترجمة محمود گلابچي؛ درك رفتار سازه‌ها، دانشگاه تهران

8- سایر کتاب دکتر گلابچی بانشر دانشگاه تهران

 

[ 1397/11/21 19:48:44 ]

سلام
من ارشد معماری میخوام بخونم بسته های آموزشی این دوره شامل چه کتابایی هست؟ قیمتش چقدره؟

با سلام و احترام

برای تهیه منابع این رشته میتوانید در سایت ماهان به قسمت فروشگاه آنلاین مراجعه نمایید.

با آرزوی موفقیت شما

[ 1397/09/18 16:15:11 ]

با سلام، کلاس های آمادگی ارشدتون برای معماری در قم نیز برگزار میشه؟
به دلیل اینکه ازمونمون به دو صورت تئوری و عمل برگزار میشه، شما دوره اسکیس معماری هم برگزار میکنید در قم یا خیر؟
ممکنه راهنمایی کنید.

با سلام و احترام

در نمایندگی های شهرستان برای تهیه کتاب ها و آزمونها در خدمتتان هستیم و برای شرکت در کلاسها باید با شماره 0218506 تماس حاصل فرمایید.

[ 1397/06/14 11:18:34 ]

ببخشید من دانشجوام دانشگاهم شیرازه شرایط ثبتنامش چطوریه اگه میشه یکم راهنمایی کنید یا تماس بگیرید چون من احتمالا یه ترم توی شیرازم شاید برم یه شهردیگه بخاطر همین میخوام ببینم میشه یه ترمم کلاسارو تو شیراز برم بقیشو تو یه شهر دیگه برم

باسلام 

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی انتقال از مراکز آموزشی فوق با آموزش دانشکده تماس حاصل فرمایید.

باتشکر

[ 1397/02/08 18:40:49 ]

سلام و خسته نباشید ببخشید میخواستم بپرسم من در حین خدمت هستم و 97/5/1 تموم میکنم میتونم کلاس هاشو از برج شش برم یا دیر میشه

سلام وقتتون بخیر

[ 1396/12/06 16:43:12 ]

سلام …من‌کارشناسی معماری هستم ومیخام ازالان برای سال۹۸کنکوربدم ودانشگاه سراسری قبول شم ولی نمیدونم چجوری وباچه زمانی استارت بزنم ک صددرصدقبول شم ممنون میشم راهنماییم کنید.

درود دوست عزیز

[ 1396/12/02 13:55:51 ]

سلام من براي دوره جديد كلاساتون مي خواستم ثبت نام كنم مي خواستم راهنماييم كنين ممنون

درود دوست عزیز

[ 1396/10/30 22:59:36 ]

سلام من کارشناسی مدیریت صنعتی دارم می خوام بدونم برای ارشد چه رشته ای برم بهتره و دکوراسیون داخلی می تونم برم؟

با سلام دوست عزیز،

[ 1396/09/23 20:8:16 ]

سلام خسته نباشید میشه توضیح مختصر راجب گرایش های معماری بدید مثلا انرژی ساخت چیه و اینکه کدوم گرایش برای کی مناسب تره ممنون

کارشناسی ارشد مهندسی معماری- معماری دارای 7 زیرگرایش معماری مسکن، معماری پایدار، معماری فضاهای بهداشتی درمانی، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، معماری فناوری، معماری فنی- گرایش معماری می باشد. 

 

تلاش در جهت پیاده سازی اهداف توسعه پایدار و مفاهیم پایداری برای کاهش اتلاف انرژی و آلودگی های زیست محیطی در معماری، سبب ایجاد گرایش معماری پایدار در کارشناسی ارشد معماری شده است. هدف معماری پايدار، بیشترین استفاده از امکانات محيط طبيعی و بهره برداری بهينه از فن‌آوری‌های معاصر و نیز کنترل آلودگی‌های محيطی، استفاده بهينه از منابع و از بین بردن پسماند می باشد. معماری پایدار، يکی از جديدترين شاخه های معماری در سطح می باشد.

دانش آموختگان گرایش معماری فن آوری در مقطع کارشناسی ارشد معماری، با طراحی فنی ساختمان و بهینه ترین روش‌های ساخت آثار معماری و به کار گیری تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره برداری از بنا آشنا خواهند شد. معماری فن آوری از نظر محتوای درسی شباهت زیادی به رشته تکنولوژی معماری دارد ولی بر خلاف رشته تکنولوژی معماری، برای ورود به رشته معماری فن آوری باید در آزمون تستی رشته معماری شرکت کرده و آزمون اسکیس معماری را نیز پشت سر بگذارید.

در گرایش معماری مسکن در کارشناسی ارشد معماری، آموزش دانشها و مهارت‌های لازم در حوزه  طراحی واحدها و مجتمع‌های مسکونی، رسیدگی به مسائل مرتبط با مسکن و انجام پژوهش‌های مربوطه مورد نظر می باشد.

رشته معماری منظر در حدود 50 سال پیش در دانشگاه های اروپا تعریف می شود. تشکل های علمی مختلف این رشته در سطح جهانی توانسته انسجام و یکپارچگی اعضای جامعه معماری منظر را ارتقا بخشد. با افزایش کاربردهای معماری منظر در مسائل مربوط به حوزه سرزمینی و ایجاد گرایش هایی که در ارتباط با این رشته هستند مانند منظر شهری- منظر فرهنگی- برنامه ریزی و مدیریت منظر، حضور متخصصین منظر در جایگاه های اجرایی و مدیریتی مورد نیاز خواهد بود. منظر دارای ماهیت مکان و محصول تجربه انسان از محیط و فضاهای بیرونی است. اما فضای منظر با فضای معماری متفاوت است. فضای منظر فاقد کرانه های بارز معماری است. منظر حد واسط فضای مصنوع معماری و طبیعی پیرامون انسان است. 

حوزه فعالیت کارشناسی ارشد معماری منظر را می توان در حیطه های زیر خلاصه کرد:

ـ ارزیابی ها برای محیط و منظر، ارائه طرح برای مدیریت و آمایش سرزمین

ـ ساماندهی مناظر طبیعی، آثار تاریخی و مناطق توریستی

ـ سازماندهی و ارائه راهکار برای بازسازیهای شهری

ـ برنامه ریزی برای توسعه های جدید از لحاظ فرم و مقیاس

ـ طراحی شهرک اعم از تجاری و صنعتی و محوطه های مسکونی

ـ طراحی منظر خیابانها و زیرساختهای عمومی شهری

ـ طراحی فضاهای شهری، میادین و پیاده راه ها و طراحی منظر راه ها

ـ طراحی محوطه برای بیمارستانها، هتلها، مدارس، دانشگاهها و . . .

ـ طراحی فضاهای ورزشی، فضاهای سبز تفریحی، پارکهای عمومی و پارکهای موضوعی

ـ برنامه ریزی ساخت بزرگراه ها، شبکه های حمل و نقل، پلها و . . .

ـ ارائه طرح برای حفاظت از باغهای تاریخی

ـ برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه ها، سدها، مخازن و صنایع بزرگ

[ 1396/09/23 20:3:8 ]

سلام من کارشناسی معماری هستم میخواستم بدونم کدوم گرایش ارشد رو بخونم خوبه؟سختی و اسونی رشته مهم نیست برام مثلا معماری داخلی مناسب تره یا رشته هایی با گرایش هایی تخصصی تر مثل مسکن و…

کارشناسی ارشد مهندسی معماری- معماری دارای 7 زیرگرایش معماری مسکن، معماری پایدار، معماری فضاهای بهداشتی درمانی، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، معماری فناوری، معماری فنی- گرایش معماری می باشد 

 

تلاش در جهت پیاده سازی اهداف توسعه پایدار و مفاهیم پایداری برای کاهش اتلاف انرژی و آلودگی های زیست محیطی در معماری، سبب ایجاد گرایش معماری پایدار در کارشناسی ارشد معماری شده است. هدف معماری پايدار، بیشترین استفاده از امکانات محيط طبيعی و بهره برداری بهينه از فن‌آوری‌های معاصر و نیز کنترل آلودگی‌های محيطی، استفاده بهينه از منابع و از بین بردن پسماند می باشد. معماری پایدار، يکی از جديدترين شاخه های معماری در سطح می باشد.

دانش آموختگان گرایش معماری فن آوری در مقطع کارشناسی ارشد معماری، با طراحی فنی ساختمان و بهینه ترین روش‌های ساخت آثار معماری و به کار گیری تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره برداری از بنا آشنا خواهند شد. معماری فن آوری از نظر محتوای درسی شباهت زیادی به رشته تکنولوژی معماری دارد ولی بر خلاف رشته تکنولوژی معماری، برای ورود به رشته معماری فن آوری باید در آزمون تستی رشته معماری شرکت کرده و آزمون اسکیس معماری را نیز پشت سر بگذارید.

در گرایش معماری مسکن در کارشناسی ارشد معماری، آموزش دانشها و مهارت‌های لازم در حوزه  طراحی واحدها و مجتمع‌های مسکونی، رسیدگی به مسائل مرتبط با مسکن و انجام پژوهش‌های مربوطه مورد نظر می باشد.

رشته معماری منظر در حدود 50 سال پیش در دانشگاه های اروپا تعریف می شود. تشکل های علمی مختلف این رشته در سطح جهانی توانسته انسجام و یکپارچگی اعضای جامعه معماری منظر را ارتقا بخشد. با افزایش کاربردهای معماری منظر در مسائل مربوط به حوزه سرزمینی و ایجاد گرایش هایی که در ارتباط با این رشته هستند مانند منظر شهری- منظر فرهنگی- برنامه ریزی و مدیریت منظر، حضور متخصصین منظر در جایگاه های اجرایی و مدیریتی مورد نیاز خواهد بود. منظر دارای ماهیت مکان و محصول تجربه انسان از محیط و فضاهای بیرونی است. اما فضای منظر با فضای معماری متفاوت است. فضای منظر فاقد کرانه های بارز معماری است. منظر حد واسط فضای مصنوع معماری و طبیعی پیرامون انسان است.

ـ ارزیابی ها برای محیط و منظر، ارائه طرح برای مدیریت و آمایش سرزمین

ـ ساماندهی مناظر طبیعی، آثار تاریخی و مناطق توریستی

ـ سازماندهی و ارائه راهکار برای بازسازیهای شهری

ـ برنامه ریزی برای توسعه های جدید از لحاظ فرم و مقیاس

ـ طراحی شهرک اعم از تجاری و صنعتی و محوطه های مسکونی

ـ طراحی منظر خیابانها و زیرساختهای عمومی شهری

ـ طراحی فضاهای شهری، میادین و پیاده راه ها و طراحی منظر راه ها

ـ طراحی محوطه برای بیمارستانها، هتلها، مدارس، دانشگاهها و . . .

ـ طراحی فضاهای ورزشی، فضاهای سبز تفریحی، پارکهای عمومی و پارکهای موضوعی

ـ برنامه ریزی ساخت بزرگراه ها، شبکه های حمل و نقل، پلها و . . .

ـ ارائه طرح برای حفاظت از باغهای تاریخی

ـ برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه ها، سدها، مخازن و صنایع بزرگ

برای مشاهده جداول تفکیکی، استان به استان و دانشگاه به دانشگاه ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد معماری96 به لینک زیر مراجعه فرمایید. می توانید با کلیک بر روی نام دانشگاه، استان، نوع دوره، گرایش و هر پارامتر دیگر، لیستها را فیلتر کنید تا اطلاعات را با جزئیات دقیق تر بررسی نمایید.

[ 1396/06/23 2:55:13 ]

سلام،رشته من مهندسی معماریه،میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد رو مهندسی صنایع شرکت کنم؟و با توجه به اینکه وقت کمی دارم امکان قبولی تو این رشته رو دارم؟ و چه منابعی رو باید مطالعه کنم؟
متشکرم

سلام خدمت شما


 

طراحی سایت
، طراحان پویا

منابع کنکور ارشد معماری
منابع کنکور ارشد معماری
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *