نمودار آمار کرونا ایران

نمودار آمار کرونا ایران
نمودار آمار کرونا ایران

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز 19 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 10 هزار و 463 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 3574 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 692 هزار و 949 نفر رسید

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 458 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌‌باختگان این بیماری به 38 هزار و 749 نفر رسید البته خوشبختانه تا کنون 525 هزار و 641 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌‌اند.

به گفته لاری 5561 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. و تا کنون پنج میلیون و 263 هزار و 173 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

 لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نمودار روند کشوری موارد بستری و سرپایی مبتلا به کرونا مطابق با تصویر زیر است. 

نمودار آمار کرونا ایران

نمودار روند کشوری موارد فوتی کرونا در تصویر زیر آمده است. 

انتهای پیام/

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله میکروب شناسی پزشکی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق   ناشر: موسسه فرنام

© 2021 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Microbiology

Designed & Developed by : Yektaweb Publishr: Farname Inc.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

برای رفتن به هر بخش رو آیکون‌های بالا کلیک کنید

تا این لحظه، مردم 220 کشور در جهان درگیر بیماری
کرونا
شده‌اند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، شایع‌ترین علائم این بیماری تب، خستگی و سرفه‌های خشک است.

برخی بیماران ممکن است دردهای ضعیف تا شدید عضلانی و سردرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال را تجربه کنند. این علائم عموما ملایمند و به‌تدریج آغاز می‌شوند.

نمودار آمار کرونا ایران

ویروس ممکن است به بعضی از مردم سرایت کند، بدون آن‌که هیچ علامتی بروز دهد یا سبب بیماری شود.

اﮔﺮ ﺗﺐ، ﺳﺮﻓﻪ و دﺷﻮاري در ﺗﻨﻔﺲ دارﯾﺪ، به دنبال مراقبت‌های پزشکی برای کاهش ﺧﻄﺮ اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺷﺪﯾﺪﺗﺮ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

در حدود 80٪ افراد بدون هیچ گونه اقدام خاص، به‌طور کامل بهبود می‌یابند اما در میان آن‌هایی که بیماري را بروز داده‌اند، تقریبا از هر شش بیمار یک نفر ناخوشی شدیدی را تجربه می‌کند و دچار تنگی نفس می‌شود.

افراد مسن و آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای مانند پرفشاری خون، مشکلات قلبی یا دیابت دارند، بیشتر در معرض خطر نوع شدید بیماری هستند. تاکنون حدود 2٪ از این بیماران درگذشته‌اند.

کسانی که تب، سرفه و تنگی نفس را تجربه می‌کنند باید به پزشک مراجعه کنند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، قطرات ریزي که هنگام سرفه یا بازدم از دهان یا بینی فرد آلوده پرتاب می‌شوند می‌توانند موجب سرایت ویروس از یک فرد به فرد دیگري شوند و تولید بیماري کنند. این قطرات همچنین ممکن روي اشیاء و سطوح نشسته و فرد دیگري پس از لمس آن اشیاء و سطوح سپس لمس چشم، بینی یا دهان خود دچار بیماري شود. فرد ممکن است مستقیما همان قطرات ریزي که دهان یا بینی فرد مبتلا هنگام سرفه یا بازدم به بیرون پرتاب می‌شوند را به درون دستگاه تنفسی خود کشیده و بیمار شود. به همین دلیل افراد سالم باید فاصله‌اي بیش از یک متر با فرد بیمار را رعایت کنند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، اقدامات محافظتی همگانی: گوش به زنگ آخرین یافته‌هاي همه گیری بیماری که از طریق سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت کشور یا شبکه‌هاي محلی بهداشت منتشر می‌شوند باشید.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی و از پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده‌اند بیشتر نمایانگر انتشار ویروس از طریق قطرات ریز تنفسی است تا انتشار از طریق هوا

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، به نظر می‌رسد خطر سرایت از طریق مدفوع فرد آلوده پایین است. اگرچه بررسی‌هاي ابتدایی نشان داد که ممکن ویروس در مدفوع فرد آلوده هم وجود داشته باشد اما، انتشار از طریق مدفوع از مشخصات اصلی این همه‌گیري نبوده است. با این وجود، با توجه به این که انتقال ویروس از راه مدفوع هرچند ناچیز اما یک خطر محسوب می‌شود، این هم دلیل دیگري است که دست‌ها پس از توالت رفتن  و پیش از غذا خوردن شستشو شوند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، راه اصلی انتقال بیماري قطرات تنفسی بیرون جهیده از دهان و بینی فرديست که سرفه می‌کند. خطر ابتلا از فردي که هیچ علامتی ندارد بسیار پایین است. با این وجود، تعداد زیادي از این بیماران به خصوص در مراحل نخستین بیماري، علائم ملایمی تجربه می‌کنند. بنابراین این امکان وجود دارد که انسان بیماري را از فردي بگیرد که به عنوان نمونه فقط سرفه‌اي ملایم دارد اما احساس بدحالی نمی‌کند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی،

افراد مسن مبتلایان به فشار خون بالا سابقه بیماري قلبی افراد دیابتی

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، هنوز خیر. تا به امروز، هیچ واکسن و داروي ضد ویروس خاصی براي جلوگیری و یا درمان کرونا وجود ندارد. واکسن‌هاي احتمالی و برخی از درمان‌هاي دارویی خاص در دست بررسی هستند.

با این حال، مبتلایان براي رفع علائم باید تحت مراقبت قرار بگیرند. افراد مبتلا به حالت شدید بیماري باید در بیمارستان بستری شوند. بیشتر بیماران به لطف مراقبت حمایتی بهبود می‌یابند.

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: هرچند توصیه می‌شود میوه بخوریم تا ویتامین‌های بدن در سطح بالایی قرار داشته باشد اما ممکن است خود میوه‌ها عامل انتقال ویروس باشند. بنابراین توصیه می‌کنم با اسپری الکل میوه را تمییز و بعد بشوییم. درباره آجیل هم توصیه به نخوردن می‌کنم. در نظر داشته باشید که حتی با بو دادن هم این ویروس از بین نمی‌رود. 

به نقل از سازمان بهداشت جهانی،

به نقل از سازمان بهداشت جهانی،

لزومی ندارد همه لباس‌هایی‌ که می‌پوشیم را بشوریم، بلکه حرارت شوفاژ یا نور مستقیم خورشید آن‌ها را پاک می‌کند.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، «دوره کمون» به معنی مدت زمان بین ابتلا به ویروس تا شروع علائم بیماری است. بیشترین تخمین دوره نهفتگی براي  ویروس کرونا از 1 تا 14 روز است که معمولاً در حدود پنج روز تخمین زده شده است.

ویروس کرونا از پوست سالم رد نمی‌شود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است. پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید، فقط نباید دست‌های خود را به بینی و دهان خود بزنید. با این وجود بهترین نوع دستکش برای مقابله با ویروس کرونا، دستکش‌های لاتکس هستند که قابلیت ضدعفونی کردن با الکل اتانول رو هم دارند و میتوان به مدت 16 ساعت از آنها استفاده کرد.

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، اقدامات زیر بر ضد میروس کرونا مؤثر نیستند و می‌توانند مضر باشند:

سیگار کشیدن مصرف داروهاي گیاهی سنتی (بدون تجویز تایید پزشک طب سنتی) پوشیدن  چند ماسک روی هم مصرف خودسر دارو مانند آنتیبیوتیک‌ها

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: برخی سوال می‌کنند که با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی ناشی از کرونا، چه کمکی از نظر روحی و روانی می‌توان به کاسبان و فعالان اقتصادی کرد؟

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): در واقع راهکاری نداریم و ناچاریم قبول کنیم که این مسائل به عنوان بخشی از مشکلات یک بحران، اجتناب‌ناپذیر است. مثلا کارگری که روی مزد روزانه خود حساب کرده و الان در این بحران بیکار شده، قطعا با مشکلات اقتصادی مواجه شده است. این موارد ابعاد ناشناخته و ناپیدای این اپیدمی است و از عوارض غیرقابل تغییر و غیر قابل اجتناب آن است. اما همین که ما نسبت به آن آگاه باشیم مهم است و می‌تواند موثر باشد. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که اگر امکان کمک داریم، حواسمان بیشتر به این آدم‌های زحمتکش و آبرومند باشد.

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب:  باید در این شرایط به فکر خانواده‌های دیگر باشیم. مثلا موجران به فکر مستاجران باشند.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): بله. مخصوصا با توجه به اینکه خیلی از کسانی که باید اجاره خانه یا مغازه یا کافی شاپ بدهند، الان کاسبی ندارند، موجران اگر می‌توانند اجاره یک ماه را ببخشند یا دریافت آن را به آینده موکول کنند.

به علت درشت بودن ویروس کرونا، هر ماسکی می‌تواند در محیط آلوده جلوی ویروس را بگیرد (پارچه‌ای، ویبریلی، با دستمال کاغذی و…) مشروط بر این‌که خشک باشد، یعنی باید ماسک‌ها را مرتبا عوض کرد.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): الان که مردم باید در خانه بمانند، افراد باید راه‌های جدید لذت بردن از زندگی و معنا بخشیدن به آن را پیدا کنند. ما همیشه شیوه زندگی خود را طوری تنظیم کرده بودیم که در بیرون باشیم و عادت به بیرون رفتن از خانه داشتیم، اما حالا باید تفریحات خانگی داشته باشیم. بیشتر کتاب بخوانیم، بیشتر فیلم و سریال ببینیم و به گونه‌ای با تنهایی خود مواجه شویم تا استرس ما کمتر شود. کتاب خواندن از آن لذت‌هایی است که شاید در شروع خواندن یک کتاب خسته‌کننده و سخت باشد، اما در ادامه فرد می‌تواند لذت بسیاری از آن ببرد.

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب:  یکی از این توصیه‌ها خودداری از سفر است، اما بعضی می‌گویند ما می‌خواهیم خودمان را در ویلایی قرنطینه کنیم و به همین دلیل به سفر می‌روند اما این کار قطعا منطقی نیست. ما عادت کرده‌ایم خیلی از موضوعات را سطحی ببینیم، درحالی‌که باید جوانب عمیق‌تر را هم در نظر بگیریم. مثلا فکر کنیم که اگر در جاده تصادف کنیم یا در همان ویلا دچار بیماری قلبی شویم، باید به بیمارستان برویم، اما خیلی از بیمارستان‌های مناطق مختلف برای مردم خودشان هم ظرفیت ندارند و در شرایط فعلی امکان پذیرش مسافران در این بیمارستان‌ها وجود ندارد. از طرف دیگر ممکن است فردی که برای مشکل دیگری به بیمارستان رفته است، در محیط بیمارستان به کرونا هم مبتلا شود. بنابراین مردم باید به محدودیت زیرساخت‌های مناطق مختلف کشور هم توجه کنند. به همین دلیل به نظر من، کسانی که این روزها خودشان جاده‌های شهر را می‌بندند تا مسافری وارد نشود، کاری منطقی انجام می‌دهند.

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب:  اولین نکته این است که ترسیدن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، فقط مشکلی به مشکلات دیگر اضافه می‌کند. خطر کرونا به هر حال بیخ گوش ماست، ولی در نظر داشته باشید که تنها سه درصد از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): اگر کسی علائمی مشاهده کرد بهتر است تست کرونا بدهد، ولی اگر امکان دادن تست نبود، نباید خودمان را ببازیم. البته باید موضوع را کاملا جدی بگیریم و مراقبت‌های لازم را انجام دهیم یعنی باید همه اعضای دیگر خانواده ماسک بپوشند، ترجیحا فرد مشکوک به بیماری، در اتاقی دیگر با تهویه مناسب بماند و اگر همزمان پدر و مادر مسنی در خانه داریم، بهتر است در صورت امکان آنها را به خانه‌ای دیگر منتقل کنیم تا کمتر در معرض خطر باشند.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): قطعا کرونا تاثیرهای جدی درازمدت خواهد داشت و من با ایده پساکرونایی موافق هستم. البته نگاه من قطعا بدبینانه نیست، ممکن است تاثیرات خوبی هم وجود داشته باشد. مثلا همین الان که ما از روابط نزدیک انسانی و دست دادن منع شده‌ایم و با تشدید ترس از دست دادن عزیزان خود مواجه شده‌ایم احتمالا این ترس و آن محدودیت باعث شده است که قدر خانواده و اقوام خود را بیشتر بدانیم. البته ترس از مرگ عزیزان، امکان دارد ریشه در ترس از مرگ خود داشته باشد به این معنی که فرد تصور می‌کند بعد از مرگ عزیزانش، نوبت به خودش می‌رسد، اما اگر تحلیل را خیلی عمیق نکنیم، به هر حال ترس از مرگ عزیزان باعث می‌شود که ما بیشتر قدر آنها و قدر روابط انسانی خود را بدانیم. یا اینکه یاد بگیریم که در عین حال که مشکل داریم خود را نبازیم. من فکر می‌کنم به هرحال احتمالا به‌زودی یک اپیدمی وسواس دامن‌گیر ما می‌شود.

مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب:  به نظر من، نگرانی‌های پس از کرونا، تا حدی طبیعی است اما نگران ماندن یک انتخاب است. می‌توانید انتخاب کنید شبانه‌روز نگران باشید یا اینکه همه موارد بهداشتی را رعایت کنید ولی کمتر نگران باشید. وقتی همه موارد بهداشتی را رعایت می‌کنیم دیگر نباید نگرانی آن چنانی داشت. رعایت نکات بهداشتی باید در حدی باشد که زندگی روزمره ما مختل نشود. در واقع توصیه این است که شرایط بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت کنیم و سفر نرویم تا چرخه اپیدمی شکسته شود.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): برخی از مردم می‌پرسند ما کودک یا همسر خود را در آغوش بگیریم یا نه؟ جوابی که من به این نوع سوالات می‌دهم این است که ما نباید در رعایت نکات بهداشتی از عرف خارج شویم و زیاده‌روی کنیم. البته در این شرایط بحرانی، خیلی از تعاریف عوض شده است، اما در عین حال ما باید همچنان مراقب باشیم که به سمت وسواس نرویم. آنچه من به آن اعتقاد دارم این است که ما نباید خود را از موهبت روابط انسانی محروم کنیم. مثلا شاید یک پرستار مجبور باشد به دلیل شغلش بیشتر مراعات کند و مثلا فرزند خود را در آغوش نگیرد اما در بیشتر موارد اگر افراد توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، مشکلی به وجود نخواهد آمد. برخی حتی در ارتباط با پدر و مادر خود چنین مشکلی دارند و می‌ترسند که به دیدار آنها بروند. در مجموع می‌گویم که این همه سخت‌گیری لازم نیست. کسانی که در رعایت موارد بهداشتی سخت‌گیری می‌کنند، مسائل روان شناختی را جدی نمی‌گیرند. باید به این شرایط بحرانی همه جانبه‌تر نگاه کنیم. اگر حواسمان نباشد وارد بحران تنهایی، بحران اضطراب و بحران سلامت روان می‌شویم.

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: شما وقتی می‌خواهید ماهی قرمز را به تنگ آب بیندازید ماهی قرمز را در دست می‌گیرید. بنابراین ممکن است آلودگی و انتقال رخ دهد. بنابراین توصیه ما این است که مردم ماهی قرمز نخرند. اما در مورد حیوانات دیگر این طور نیست. البته در هنگ‌کنگ در ترشحات بزاق یک سگ ویروس مشاهده شده، اما سگ ویروس را به موجود دیگری انتقال نداده است. بنابراین سگ و گربه در منزل از طریق ترشحات بزاق ویروس را انتقال نمی‌دهند اما اگر بیرون بروند و بعد به خانه بیایند ممکن است همراه خود ویروس را به خانه منتقل کنند.

نمودار آمار کرونا ایران

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: توصیه پزشکان این است که وقتی افراد در قرنطینه منزل هستند در اتاق‌های جداگانه بخوابند و حداقل فاصله در کنار همدیگر نیز بیشتر از یک متر باشد و سیستم تهویه منزل را به صورت مناسبی فعال نگه دارند و در رابطه جنسی هم راه‌های انتقال مصداق پیدا نمی‌کند. معمولا از دهان و بینی است که ویروس منتقل می‌شود.

حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): برخی می‌پرسند که تا چه میزان از مواد شوینده مثل وایتکس استفاده کنیم؟ آیا این خودش عوارضی ندارد؟ باید بگویم استفاده بیش از حد از وایتکس عوارض جانبی دیگری دارد و ممکن است مشکلات ریوی و پوستی جدی ایجاد کند.

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: آرایشگاه‌ها می‌توانند عامل انتقال باشند. چرا که شما نمی‌دانید نفر قبل از شما آیا آلوده به ویروس بوده است یا نه. در استخر هم وضعیت همین طور است و توصیه می‌شود مردم استخر نروند.

رضا صادقی، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با مهدی خواجوی، جراح مغز و اعصاب: درباره انگشتر و زیورآلات توصیه می‌کنم بهتر است استفاده نشود.


سوال شما

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام شخصی که یکبار به ویروس کرونا آلوده شده بعد از بهبودی چقدر امکان ابتلای ممجد در وی وجود دارد؟

چه گروه خونی بیشترآسیب پذیرتراست

آیا از طریق هم بستر شدم وامیزش جنسی کرونا منتقل میشه

چه شهر هایی در ایران نارنجی هستند

من چیزی حدودیکماه میباش که بشدت دچار ابریزش بینی هستم ویکروند درگیرم وسماه پیش هم تست دادم که منفی بود الان حسبویایی ندارم وابریزش شدید اما حس چشایی هنوز بدون مشکله ایا مشکوک هست این علاعم گاها هم بهم حالت تهوع دست میدهد ممنون اگرر پاسسسخ گو باشید

بعد از بيماري تا چند روز ناقل هستيم كه ويروس رو منتقل كنيم ؟

آیا کسانی که یک بار کرونا گرفته اند دوباره مبتلا می شوند؟

آیا دردمعده و روده درزمان ابتلا عادی است

مشهد.

همسرمن اولش لرز گرفت ومن بمحض اینکه متوجه شدم پسرمو8ساله فرستادم خونه پدرم.پدرومادرم پیرن وپدرم سیگاری.آیااحتمال داره پسرم ناقل بوده وانهارو گرفتارکنه؟هیچ علائمی ندارن.توروخدا یکی جواب بده

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار بیماران مبتلا به کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

نمودار روند کشوری موارد بستری و سرپایی مبتلا به کرونا مطابق با تصویر زیر است. 

نمودار روند کشوری موارد فوتی کرونا در تصویر زیر آمده است. 

نمودار آمار کرونا ایران

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

شاید شما  نام بیمه شخص ثالث ایران را به عنوان قدیمی‌ترین بیمه ثالث بشناسید. شرکت بیمه‌ ایران، بیشترین حجم فروش بیمه شخص ثالث را از آن خود کرده است. احتمالا هنگام خرید بیمه شخص ثالث، به این  رشته بیمه شرکت ایران فکر خواهید کرد. چرا بیمه ثالث ایران در بین گزینه‌های خرید جای می گیرد؟

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

در هفته گذشته ۲۶۵۹ بیمار در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

نیو صدر: به نظر می‌رسد بعد از چند ماه اوج‌گیری کروناویروس در ایران، روند شیوع این ویروس در ایران نزولی شده است. البته هنوز هم هر هفته هزاران نفر در کشور در اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست می‌دهند.

در هفته گذشته چندین بار کارشناسان و پزشکان خبر از روند کاهشی کووید-۱۹ در ایران داده بودند، در همین رابطه مینو محرز پزشک عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفته بود: «زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده اما این به منزله پایان این بیماری نیست. ادامه روند موجود و رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم سبب قطع زنجیره کرونا برای همیشه خواهد شد.»

او افرود: «به نظر من آمار مراجعه به مراکز درمانی، ابتلا، بستری و انتقال بیماری کرونا به دیگران به حدود ۶۰ درصد کاهش یافته زیرا به عنوان مثال اگر تا ۱۰ روز پیش روزانه حدود ۳۰ بیمار به مراکز درمانی مراجعه می کرد این رقم به ۶ نفر رسیده است.»

تعداد قربانیان کرونا در هفت روز گذشته؛ ۶۱۳ نفر کمتر از هفته‌ قبلی

نمودار آمار کرونا ایران

خوشبختانه آمار و اعداد هم این موضوع را تایید می‌کند؛ در هفت روز گذشته دیگر خبر از رکوردشکنی‌های مرگبار کروناویروس در ایران نبود و تنها برای یک روز تعداد قربانیان کرونا از مرز ۴۰۰ نفر گذشت، اعدادی که البته همچنان ترسناک به نظر می‌رسند.

مرگبارترین روز کرونا در یک هفته گذشته هفتم آذر بود که ۴۰۶ نفر فوت کردند.

مقایسه این اعداد با هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که بالاخره تقریبا پس از ۹ هفته، تعداد قربانیان کووید-۱۹ در ایران کاهش قابل توجهی داشته است، این یعنی پس از به پایان رسیدن زندگی ۲۳۴۹۴ نفر روند مرگ‌ومیر کرونا در ایران بالاخره نزولی شده است. البته که هنوز هم وضع دو برابر بدتر از ۹ هفته پیش است.

در مجموع در هفته گذشته ۲۶۵۹ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ فوت کردند، ۶۱۳ نفر کمتر از هفته گذشته و ۱۳۰۱ نفر بیشتر از اولین هفته مهرماه.

البته این کاهش تعداد مبتلایان به معنای قطعی کنترل پاندمی در ایران نیست، تجربه اردیبهشت ماه شیوع کرونا در ایران این موضوع را نشان می‌دهد. محرز در این رابطه گفته بود: «مردم نباید خاطره تلخ پس از اردیبهشت ماه امسال را فراموش کنند زیرا به رغم اینکه در دو ماه ابتدای سال آمار ابتلا و مرگ و میر بسیار کم شده بود به دلیل جدی نگرفتن آمار تلفات بیماری کرونا پس از خرداد تا ۱۰ روز پیش به مرز ۵۰۰ نفر هم رسید.»

آمار مبتلایان همچنان روبه افزایش

نشانه‌هایی از احتمال تکرار اتفاق اردیبهشت ماه هم وجود دارد، چراکه برخلاف آمار قربانیان کرونا، آمار مبتلایان کووید-۱۹ یعنی تعداد کسانی که در خطر مرگ قرار گرفتند، همچنان افزایشی است. در یک هفته گذشته رکورد تعداد مبتلایان کرونا در روز هفت آذر با ابتلای ۱۴۰۵۱ نفر شکسته شد، در دیگر روزهای هفته هم آمار مبتلایان نسبت هفته‌های قبلی بیشتر بود و به طور میانگین هر روز ۱۳۵۹۲ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

نگاهی به مجموع آمار مبتلایان کرونا از ابتدای پاییز تاکنون نشان می‌دهد که این روند همچنان افزایشی است و تعداد مبتلایان در مقایسه با هفته پیش ۱۹۱۹ نفر افزایش داشته است. البته که خوشبختانه شیب نمودار مبتلایان کووید-۱۹ در کشور نسبت به هفته‌های قبلی کمتر شده است.

دلیل افزایش آمار مبتلایان می‌تواند با افزایش آمار آزمایش‌های کرونا در کشور مرتبط باشد، اتفاقی که در چند هفته پیش مسئولان وزارت بهداشت خبر داده بودند.

در مجموع هفته پیش ۹۵۱۴۸ نفر به کرونا مبتلا شدند.

تعداد مبتلایان نه، درصد قربانیان کاهش یافته است

در واقع به نظر می‌رسد برخلاف تصورات آنچه باعث کاهش آمار مرگ‌ومیر کووید-۱۹ در ایران پس از ماه‌ها شده است، کاهش شیوع بیماری نیست، چراکه آمار خبر از افزایش تعداد مبتلایان می‌دهند. بلکه دلیل این موضوع کاهش درصد مرگ‌ومیر این ویروس در کشور است، عددی که تقریبا نسبت اولین هفته مهرماه نصف شده است. در حالی که درصد قربانیان کرونا در ایران تا چهارمین هفته مهر افزایشی بود، بعد از آن روند آن کاهش پیدا کرد.

این یعنی در هفته ابتدایی مهرماه ۵.۴۹ درصد مبتلایان در اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کردند اما حالا این عدد به دلایل مختلف به ۲.۷۹ درصد رسیده است. در واقع اگر این عدد ثابت مانده بود تعداد قربانیان کرونا در هفته گذشته تقریبا دوبرابر بود.

به گفته کارشناسان یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع افزایش تعداد تست‌های کروناست.

در فروردین ماه و زمانی که درصد قربانین کرونا در ایران بالا بود، رکسانا مصلحی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه نیویورک در این رابطه به خبرآنلاین گفته بود: «اگر مخرج این کسر درست گزارش داده نشود و تعداد افراد مبتلا کمتر گزارش داده بشود، درصد قربانی بالاتر می‌رود. پس یکی از دلایلی که این عدد در ایران می‌تواند زیاد به نظر  بیاید اما در واقع این طور نباشد، این است که تعداد مبتلایان کم گزارش شده‌اند، البته الزاما این اتفاق به شکل عمدی رخ نداده است، شاید علایم بیماری در برخی کم باشد و آن‌ها هیچوقت شناخته نشوند.»

همه استان‌ها همچنان درگیر کووید-۱۹

وضعیت استان‌ها هم همچنان تغییری نکرده است و به نظر می‌رسد هنوز همه نقاط ایران درگیر پاندمی کووید-۱۹ هستند. براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در روز ۱۳ آذر، وضعیت استان‌ها از این قرار است:

وضعیت

نام استان

ردیف

قرمز

تهران

۱

قرمز

نمودار آمار کرونا ایران

اصفهان

۲

قرمز

قم

۳

قرمز

آذربایجان شرقی

۴

قرمز

خراسان جنوبی

۵

قرمز

قزوین

۶

قرمز

لرستان

۷

قرمز

اردبیل

۸

قرمز

خوزستان

۹

قرمز

کرمانشاه

۱۰

قرمز

کهگیلویه و بویراحمد

۱۱

قرمز

بوشهر

۱۲

قرمز

زنجان

۱۳

قرمز

ایلام

۱۴

قرمز

خراسان رضوی

۱۵

قرمز

چهارمحال و بختیاری

۱۶

قرمز

البرز

۱۷

قرمز

آذربایجان غربی

۱۸

قرمز

مرکزی

۱۹

قرمز

کرمان

۲۰

قرمز

خراسان شمالی

۲۱

قرمز

همدان

۲۲

قرمز

یزد

۲۳

قرمز

سمنان

۲۴

قرمز

مازندران

۲۵

قرمز

گیلان

۲۶

نارنجی و زرد

گلستان

۲۷

قرمز

کردستان

۲۸

نارنجی و زرد

هرمزگان

۲۹

نارنجی و زرد

فارس

۳۰

نارنجی و زرد

سیستان و بلوچستان

۳۱

۲۳۵۲۳۷

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

شاید شما  نام بیمه شخص ثالث ایران را به عنوان قدیمی‌ترین بیمه ثالث بشناسید. شرکت بیمه‌ ایران، بیشترین حجم فروش بیمه شخص ثالث را از آن خود کرده است. احتمالا هنگام خرید بیمه شخص ثالث، به این  رشته بیمه شرکت ایران فکر خواهید کرد. چرا بیمه ثالث ایران در بین گزینه‌های خرید جای می گیرد؟

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

بزرگترین نظرسنجی درباره تغییرات اقلیمی که با حمایت سازمان ملل متحد انجام شده، حاکی از آن است که بسیاری از مردم، حفاظت بیشتر از جنگل‌ها و سایر منابع طبیعی و استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی را جزو بایدهای سیاست‌های اقلیمی می‌دانند. در این اینفوگرافیک به چند سیاست‌ اقلیمی پرطرفدار دیگر اشاره شده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۸ بهمن) به حدود ۱۰۶ میلیون نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۳۰۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۴۰۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر پنجشنبه (۱۶ بهمن ۹۹) یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۸ هزار و ۲۵۶ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۲۳۵ هزار و ۵۸۱ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۷ تا ۱۶ بهمن) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۵۷ نفر در ایران مبتلا و بین۳ تا ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۶۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۱۶ دی تا ۱۶ بهمن) را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۱۵ بهمن) به بیش از ۱۰۴ میلیون و ۳۹۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۲۶۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۲۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

فشار خون، عارضه‌ای است که افراد زیادی در جهان به آن مبتلا هستند و از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به بی‌تحرکی و برنامه غذایی نامناسب اشاره کرد و اگر به این عارضه بی‌توجهی شود ممکن است کشنده باشد، در این اینفوگرافیک که به نقل از روزنامه اکسپرس تهیه شده است به پنج راه ساده برای کاهش فشار خون اشاره کرده‌ایم.

نمودار آمار کرونا ایران

مرکز تحقیقات ایپسوس طی ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) از چند هزار نفر از افراد ۱۶ تا ۷۴ ساله در ۲۷ کشور جهان، درباره اصلی‌ترین دلایل نگرانی آنها نظرسنجی کرده است. نتایج این نظرسنجی، سهم نگرانی از کرونا را در بین نگرانی‌های دیگر مشخص کرده و همچنین نشان می‌دهد که میزان نگرانی بابت کرونا در ماه‌های اخیر چه روندی داشته است. در این اینفوگرافیک، چکیده نتایج این نظرسنجی را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۱۲ بهمن) به بیش از ۱۰۳ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۲۲۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۶ میلیون و ۶۵۵ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

صنعت خوردسازی یکی از پردرآمدترین صنایع به حساب می‌آید. خودروسازان مختلف در رقابت برای عرضه محصولات بهتر و بیشتر، ارزش برند خود را نیز ارتقا می‌دهند. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده خودروسازانی که در ساخت خودروهای هیبریدی پیشرو هستند، ارزش بیشتری خواهند داشت. بر اساس رتبه‌بندی «ویژوال کپیتالیست» درباره ارزش برندهای مختلف در پایان سال ۲۰۲۰، شرکت تسلا با ارزش حدود ۷۹۶ میلیارد دلار توانسته در رتبه نخست قرار گیرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر جمعه (۱۰ بهمن ۹۹) یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۴ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۱۹۶ هزار و ۳۷۴ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱ تا ۱۰ بهمن) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۶۴ نفر در ایران مبتلا و بین۳ تا ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۶۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۱۰ دی تا ۱۰ بهمن) را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۹ بهمن) به بیش از ۱۰۱ میلیون و ۴۴۱ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۱۸۴ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۶ میلیون و ۱۶۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

مصرف بالای انرژی نه‌تنها باعث گرم شدن کره زمین می‌شود بلکه باعث به وجود آمدن مشکلات برای نسل آینده خواهد شد. معمولا در فصول گرم، مصرف برق و در فصول سرد، مصرف گاز افزایش چشمگیری می‌یابد اما امسال و بویژه در ماه‌های اخیر، کشور در مدیریت هر دو دچار مشکل شده است. در این اینفوگرافیک چند راهکار ساده برای کاهش مصرف انرژی در خانه مطرح شده است.

در خانه ماندن، دورکاری، ترس از ابتلا به بیماری و از دست دادن عزیزانمان به دنبال ابتلا به کووید-۱۹ از جمله مسائلی هستند که در دوران شیوع ویروس کرونا می‌توانند موجب به خطر افتادن سلامت روان شوند. در این اینفوگرافیک به راه‌هایی ساده اشاره کرده‌ایم که می‌تواند به سلامت روان در دوران پاندمی ویروس کمک کند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۶ بهمن) به مرز ۱۰۰ میلیون نفر نزدیک شد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۱۳۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

معاینه مرتب چشم‌ها می‌تواند موجب تشخیص به‌موقع عارضه‌هایی همچون گلوکوم (آب سیاه) شود که علامتی ندارند. با این حال، برای حفظ سلامت چشم‌ها تنها معاینه کافی نیست و باید اقداماتی را انجام داد و نگاتی را رعایت کرد. در این اینفوگرافیک به تعدادی از این توصیه‌ها برای حفظ سلامت چشم‌ها اشاره شده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر شنبه (۴ بهمن ۹۹) یک میلیون ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۱۵۸ هزار و ۴۷۵ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۲۵ دی تا ۴ بهمن) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۵۷ نفر در ایران مبتلا و حدود ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۶۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۴ دی تا ۴ بهمن) را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح جمعه (۳ بهمن) به بیش از ۹۸ میلیون و ۹۲ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۵ میلیون و ۱۹۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، به طور طبیعی در برخی مواد غذایی وجود دارد، به برخی خوراکی‌ها افزوده می‌شود و همچنین به شکل مکمل‌های غذایی در دسترس است و مصرف روزانه آن عوارض و فوایدی دارد. در این اینفوگرافیک به تأثیرات مصرف روزانه ویتامین ث اشاره شده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۳۰ دی) به بیش از ۹۶ میلیون و ۱۰ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز دو میلیون و ۴۹ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۴ میلیون و ۶۲۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر یکشنبه (۲۸ دی ۹۹) یک میلیون ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۹ تا ۲۸ دی) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۵۹ نفر در ایران مبتلا و ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۸۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۲۸ آذر تا ۲۸ دی) را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۲۷ دی) به بیش از ۹۴ میلیون و ۳۱۴ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز دو میلیون و ۱۷ هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۴ میلیون و ۱۰۲ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

منبع تصویر، Getty Images

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن در شبانه روز گذشته در ایران ۳ هزار و ۱۱۱ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۴۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر و فوت‌شدگان به ۲۸۹۸ نفر افزایش یافت.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۱۴هزار و ۶۵۶ نفر اعلام شده است.

روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۴۱ هزار و ۴۹۵ مبتلا نفر و فوت‌شدگان۲ هزار و ۷۵۷ نفر اعلام شده بود.

نمودار آمار کرونا ایران

همزمان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه، در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، ‌آمارها را “امیدوارکننده‌” خواند.

او گفته در ۲۳ استان “وضعیت خوب و شرایط قابل قبول” است.

رئیس جمهوری ایران درباره اینکه چرا در مقایسه نمودارها، شیب شیوع و ابتلا در ایران بر خلاف دیگر کشورها ملایم است، گفت ” شکل نموداری این بیماری در کشورهای غربی و اروپایی با کشور ایران متفاوت است یعنی در نمودار کشورهای دیگر جهش یکمرتبه ای می‌بینید که در ایران وجود ندارد و شیب منحنی ملایمتر است. این امر نشانگر این است که مردم کشور با فرهنگ بلندشان و پزشکان و پرستاران با ایثار و فداکاری و مدیریت کشور با همه توان به صحنه آمده است”.

همزمان قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت هم گفته “داده‌های بیمارستانی نشان می‌دهد بروز موارد شدید کرونا در ایران رشد ملایم و نزولی پیدا کرده است و در برخی استان‌ها از مرحله پیک عبور کرده‌ایم”.

پیش از این، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران هم روز گذشته اعلام کرد که “اکنون روند مرگ ‎و میر کاهش یافته است”. به گفته وزیر بهداشت، ایران یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ایم”.

رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت هم دیروز گفته بود برخی از استان‌ها از پیک بیماری کرونا خارج شدند. به گفته این مقام وزارت بهداشت، هرچند روند بیماری کرونا در اغلب استان‌ها روبه افزایش بوده است، اما استان‌هایی مانند قم، گیلان، مازندران و مرکزی، شاهد کاهش تعداد مبتلایان بودند.

در ایران طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که اغلب محدودیت‌های تردد و سفر را شامل می‌شود، تا ۲۰ فروردین تمدید شده است.

همچنین از مردم خواسته شده روز سیزده به در را در خانه بمانند.

تا صبح امروز بیش از ۷۸۷ هزار نفر در جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند که در اثر آن نزدیک به ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

تعداد کل بهبودیافتگان پس از ابتلا به کرونا در جهان تا به امروز نزدیک به ۱۶۵هزار نفر گزارش شده است.

کشوری که بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده ایالات متحده آمریکا با نزدیک به ۱۶۴ هزار مبتلا و پس از آن ایتالیا با نزدیک به ۱۰۱ هزار نفر است و پس از آن چین، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایران و بریتانیا قرار دارند.

در آمار جانباختگان ابتلا به ویروس کرونا، ایتالیا با نزدیک به ۱۱ هزار نفر و اسپانیا با نزدیک به ۷ هزار نفر بیشترین و پس از آنها چین، ایران، فرانسه، آمریکا و بریتانیا بیشترین مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را داشته اند.

در چین برای چهارمین روز پیاپی تعداد مبتلایان به کرونا کاهش یافته و از ۳۱ ابتلای جدید که روز دوشنبه شناسایی شد ۳۰ مورد آن از خارج به چین وارد شده بودند.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

نمودار آمار کرونا ایران
نمودار آمار کرونا ایران
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *