نمودار کرونا تا امروز

نمودار کرونا تا امروز
نمودار کرونا تا امروز

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله میکروب شناسی پزشکی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق   ناشر: موسسه فرنام

© 2021 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Microbiology

Designed & Developed by : Yektaweb Publishr: Farname Inc.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز 19 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 10 هزار و 463 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 3574 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 692 هزار و 949 نفر رسید

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 458 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌‌باختگان این بیماری به 38 هزار و 749 نفر رسید البته خوشبختانه تا کنون 525 هزار و 641 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌‌اند.

به گفته لاری 5561 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. و تا کنون پنج میلیون و 263 هزار و 173 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

 لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نمودار روند کشوری موارد بستری و سرپایی مبتلا به کرونا مطابق با تصویر زیر است. نمودار کرونا تا امروز

نمودار روند کشوری موارد فوتی کرونا در تصویر زیر آمده است. 

انتهای پیام/

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ سیما سادات لاری اظهار کرد: از دیروز تا امروز 25 بهمن 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 7120 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 578 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 510 هزار و 873 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 74 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌‌باختگان این بیماری به 58 هزار و 883 نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و 291 هزار و 726 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌‌اند.

به گفته وی 3720 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در در بخشهای مراقبت‌‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکنون 9 میلیون و 993 هزار و 224 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.نمودار کرونا تا امروز

بر اساس آخرین تحلیل‌‌ها، در حال حاضر 9 شهرستان در وضعیت قرمز، 39 شهرستان در وضعیت نارنجی، 228 شهرستان در وضعیت زرد و 172 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند؛ شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

نمودار تعداد بستری روزانه به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در کشور مطابق تصویر زیر است.

انتهای پیام/

نقشه بالا وضعیت پراکندگی افراد مبتلا به ویروس کرونا را نشان می‌دهد. نمودار زیر هم نشان می‌دهد که کدام استان‌ها بیشترین تعداد موارد ابتلا را دارند.نمودار زیر هم نشان می‌دهد که کدام استان‌ها بیشترین تعداد موارد ابتلا را دارند.

وزارت بهداشت ایران از روز سوم اسفند انتشار آمار روزانه موارد ابتلا و مرگ را آغاز کرد. اطلاعاتی در مورد موارد احتمالی در روزهای قبل وجود ندارد. همچنین تردید‌هایی درباره دقیق بودن آمارهای اعلام شده مطرح شده است. از جمله از سوی نماینده قم در مجلس ایران. با این حال تنها آمار رسمی داده‌های وزارت بهداشت ایران است گرچه آمارهای غیر رسمی رقم‌های بسیار بالاتری را گزارش می‌کنند.

ایران تبدیل به یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا در جهان شده است. براساس برآورد مقامات ایران، ویروس از طریق مسافران هوایی به قم رسیده و به شهرهای دیگر سرایت کرده است. همچنین در مواردی مسافران این ویروس را از ایران به کشورهای دیگر جهان برده‌اند. به همین دلیل در روزهای اخیر پرواز‌های شرکت‌های خارجی به ایران محدود شده و بعضی از گذرگاه‌های مرزی بسته شده‌است.

اما ایران از نظر شمار موارد مرگ براثر کرونا بعد از چین در ردیف دوم جهان قرار داد. به همین دلیل هم تردید‌هایی درباره تعداد واقعی موارد ابتلا در ایران به وجود آمده است.

نمودار زیر شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان را با موارد مرگ و موارد بهبودی مقایسه می‌کند. هنوز میزان کشنده بودن ویروس کرونا به صورت دقیق مشخص نیست. براساس برآوردهای سازمان بهداشت‌جهانی و موسسات علمی دیگر در جهان، برای چنین محاسبه‌ای به اطلاعات بیشتر و گذشت زمان نیاز است. اما برآورد‌هایی بین یک تا دو درصد مطرح شده است (یک تا دو مورد مرگ در هر صد مورد ابتلا).نمودار کرونا تا امروز

همچنین میزان کشنده بودن ویروس کرونا در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است و افرادی که دچار مشکلاتی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ریوی، سرطان و بعضی از بیماری‌های دیگر هستند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

منبع تصویر، Getty Images

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن در شبانه روز گذشته در ایران ۳ هزار و ۱۱۱ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۴۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر و فوت‌شدگان به ۲۸۹۸ نفر افزایش یافت.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۱۴هزار و ۶۵۶ نفر اعلام شده است.

روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۴۱ هزار و ۴۹۵ مبتلا نفر و فوت‌شدگان۲ هزار و ۷۵۷ نفر اعلام شده بود.نمودار کرونا تا امروز

همزمان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه، در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، ‌آمارها را “امیدوارکننده‌” خواند.

او گفته در ۲۳ استان “وضعیت خوب و شرایط قابل قبول” است.

رئیس جمهوری ایران درباره اینکه چرا در مقایسه نمودارها، شیب شیوع و ابتلا در ایران بر خلاف دیگر کشورها ملایم است، گفت ” شکل نموداری این بیماری در کشورهای غربی و اروپایی با کشور ایران متفاوت است یعنی در نمودار کشورهای دیگر جهش یکمرتبه ای می‌بینید که در ایران وجود ندارد و شیب منحنی ملایمتر است. این امر نشانگر این است که مردم کشور با فرهنگ بلندشان و پزشکان و پرستاران با ایثار و فداکاری و مدیریت کشور با همه توان به صحنه آمده است”.

همزمان قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت هم گفته “داده‌های بیمارستانی نشان می‌دهد بروز موارد شدید کرونا در ایران رشد ملایم و نزولی پیدا کرده است و در برخی استان‌ها از مرحله پیک عبور کرده‌ایم”.

پیش از این، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران هم روز گذشته اعلام کرد که “اکنون روند مرگ ‎و میر کاهش یافته است”. به گفته وزیر بهداشت، ایران یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ایم”.

رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت هم دیروز گفته بود برخی از استان‌ها از پیک بیماری کرونا خارج شدند. به گفته این مقام وزارت بهداشت، هرچند روند بیماری کرونا در اغلب استان‌ها روبه افزایش بوده است، اما استان‌هایی مانند قم، گیلان، مازندران و مرکزی، شاهد کاهش تعداد مبتلایان بودند.

در ایران طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که اغلب محدودیت‌های تردد و سفر را شامل می‌شود، تا ۲۰ فروردین تمدید شده است.

همچنین از مردم خواسته شده روز سیزده به در را در خانه بمانند.

تا صبح امروز بیش از ۷۸۷ هزار نفر در جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند که در اثر آن نزدیک به ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

تعداد کل بهبودیافتگان پس از ابتلا به کرونا در جهان تا به امروز نزدیک به ۱۶۵هزار نفر گزارش شده است.

کشوری که بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده ایالات متحده آمریکا با نزدیک به ۱۶۴ هزار مبتلا و پس از آن ایتالیا با نزدیک به ۱۰۱ هزار نفر است و پس از آن چین، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایران و بریتانیا قرار دارند.

در آمار جانباختگان ابتلا به ویروس کرونا، ایتالیا با نزدیک به ۱۱ هزار نفر و اسپانیا با نزدیک به ۷ هزار نفر بیشترین و پس از آنها چین، ایران، فرانسه، آمریکا و بریتانیا بیشترین مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را داشته اند.

در چین برای چهارمین روز پیاپی تعداد مبتلایان به کرونا کاهش یافته و از ۳۱ ابتلای جدید که روز دوشنبه شناسایی شد ۳۰ مورد آن از خارج به چین وارد شده بودند.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۶ اسفند) به بیش از ۱۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۴۹۶ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۸ میلیون و ۸۹۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

منابع عمومی در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ و بعد از تغییرات در اواخر بهمن امسال، به چه شکل و به چه میزان پیش‌بینی شده است؟ برای منابع عمومی بیش از ۸۵۴ هزار میلیارد تومان و برای درآمدها هم مبلغ حدودا ۳۶۷ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر دوشنبه (۴ اسفند ۹۹) یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۷۵ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۹ هزار و ۵۷۲ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۹۰ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۲۵ بهمن تا ۴ اسفند) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۳۲۷ نفر در ایران مبتلا و بین ۳ تا ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۷۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۴ بهمن تا ۴ اسفند) را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۳ اسفند) به بیش از ۱۱۱ میلیون و ۶۵۳ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۴۷۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۸ میلیون و ۷۰۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۳۰ بهمن) به بیش از ۱۱۰ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۴۴۱ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۸ میلیون و ۴۵۳ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.
نمودار کرونا تا امروز

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر سه‌شنبه (۲۸ بهمن ۹۹) یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۳۱۰ هزار و ۸۲۱ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۹ تا ۲۸ بهمن) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۳۱۱ نفر در ایران مبتلا و ۳ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۲۸ دی تا ۲۸ بهمن) را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۲۷ بهمن) به بیش از ۱۰۹ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۴۱۱ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۲۶۱ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

با توجه به شروع سال ۲۰۲۱ میلادی و تداوم بحران کووید-۱۹ تدوین گزارش‌هایی در زمینه روندها و استراتژی‌های جهانی مورد توجه قرار گرفته است. در یکی از گزارش‌ها که بر اساس مطالعات بین‌المللی مکنزی، دیلویت و سایر مراجع در دیده‌بان کسب‌وکار مورد توجه قرار گرفته، دکتر علی داوری و دکتر مهدی صانعی از اساتید دانشگاه تهران به بخش‌های مختلفی از جمله خرید آنلاین، زنجیره تأمین مواد اولیه و توسعه دورکاری اشاره کرده‌اند. در اینفوگرافیک به گوشه‌هایی از نتایج این گزارش اشاره شده است.

این روزها سیارۀ مریخ میزبان سه مأموریت فضایی است تا رازهای بیشتری از آن برای انسان آشکار شود. یکی از این مأموریت‌ها بر عهده مدارگرد «امید» متعلق به امارات متحده عربی است که توسط ژاپن به فضا ارسال شده است. مأموریت دیگر بر عهده کاوشگری از چین و مأموریت سوم هم به عهده کاوشگر آمریکایی «پشتکار» است. در این اینفوگرافیک به طور خلاصه خواهید دید که این سه مأموریت با چه هدفی در مریخ انجام خواهد شد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح جمعه (۲۴ بهمن) به بیش از ۱۰۸ میلیون و ۲۹۸ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۳۷۸ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۲ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر چهارشنبه (۲۲ بهمن ۹۹) یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۸۱ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۲۷۲ هزار و ۲۸۷ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۳ تا ۲۲ بهمن) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۹۶ نفر در ایران مبتلا و بین ۳ تا ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۵۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۲۲ دی تا ۲۲ بهمن) را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۲۱ بهمن) به بیش از ۱۰۷ میلیون و ۷ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۳۳۶ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

استرس بیش از حد در زمان کار و فشار کاری بسیار بالا باعث می‌شود تا افراد نتوانند روی کار خود تمرکز کافی داشته باشند. اما به جز دوری از استرس‌های شدید، چه راهکارهایی برای یافتن تمرکز بیشتر وجود دارد؟ در این اینفوگرافیک به چند راه ساده برای بالا بردن تمرکز اشاره کرده‌ایم.

بزرگترین نظرسنجی درباره تغییرات اقلیمی که با حمایت سازمان ملل متحد انجام شده، حاکی از آن است که بسیاری از مردم، حفاظت بیشتر از جنگل‌ها و سایر منابع طبیعی و استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی را جزو بایدهای سیاست‌های اقلیمی می‌دانند. در این اینفوگرافیک به چند سیاست‌ اقلیمی پرطرفدار دیگر اشاره شده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۸ بهمن) به حدود ۱۰۶ میلیون نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۳۰۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۴۰۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر پنجشنبه (۱۶ بهمن ۹۹) یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۸ هزار و ۲۵۶ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون ۲۳۵ هزار و ۵۸۱ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۷ تا ۱۶ بهمن) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۵۷ نفر در ایران مبتلا و بین۳ تا ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۲۶۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۱۶ دی تا ۱۶ بهمن) را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۱۵ بهمن) به بیش از ۱۰۴ میلیون و ۳۹۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۲۶۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۷ میلیون و ۲۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

فشار خون، عارضه‌ای است که افراد زیادی در جهان به آن مبتلا هستند و از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به بی‌تحرکی و برنامه غذایی نامناسب اشاره کرد و اگر به این عارضه بی‌توجهی شود ممکن است کشنده باشد، در این اینفوگرافیک که به نقل از روزنامه اکسپرس تهیه شده است به پنج راه ساده برای کاهش فشار خون اشاره کرده‌ایم.

مرکز تحقیقات ایپسوس طی ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) از چند هزار نفر از افراد ۱۶ تا ۷۴ ساله در ۲۷ کشور جهان، درباره اصلی‌ترین دلایل نگرانی آنها نظرسنجی کرده است. نتایج این نظرسنجی، سهم نگرانی از کرونا را در بین نگرانی‌های دیگر مشخص کرده و همچنین نشان می‌دهد که میزان نگرانی بابت کرونا در ماه‌های اخیر چه روندی داشته است. در این اینفوگرافیک، چکیده نتایج این نظرسنجی را مشاهده می‌کنید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۱۲ بهمن) به بیش از ۱۰۳ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۲۲۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۶ میلیون و ۶۵۵ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده شانزدهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.

تهران – ایرنا – آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه‌های خبری مناطق ایرنا، با دریافت آخرین گزارش‌ها به روز رسانی می‌شود.

این آمار با دریافت آخرین گزارش‌ها، به روز رسانی می‌شود.

۲۳.۸۴۸.۴۱۰

۸.۳۲۶.۱۱۵

۳.۲۶۰.۲۵۸

نمودار کرونا تا امروز

۸۶.۰۱۵

۲.۸۵۱.۶۷۰

۲.۳۳۶.۲۷۹

۲۳.۸۴۸.۴۱۰

آمریکای جنوبی

۲۰۷.۱۶۰

آسیا

نام کشور

۱۰.۵۲۸.۵۰۸

اخبار خاص کرونا وپیامدهای آن

**ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

**«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

**این در حالی است که دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا رد این ویروس را پیش از این تاریخ رسمی گرفته و نتایج پژوهش شان را در نشریه “بیماری‌های عفونی بالینی” منتشر کرده‌اند.

این پژوهشگران پس از یازده ماه، با بررسی نتایج قبلی، ۳۹ نفر را در سه ایالت آمریکا شناسایی کرده‌اند که دو هفته قبل از اعلام رسمی چین، در خون شان پادتن کرونا وجود داشته است. اولین مورد کرونا در آمریکا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ یعنی سه هفته بعد از اعلام چین شناسایی شد.

** شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ ابان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

** شرکت “مادرنا”، که یک شرکت آمریکایی است روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه ۹۹ اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت برای کرونا تا حدود ۹۵ درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد کرده است.

**دانشگاه آکسفورد نیز نتایج مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا تولیدی خود را اعلام کرده که براساس آن این واکسن تا ۷۰ درصد باعث جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ می‌شود و در صورت بالا بردن دُز می‌تواند تا ۹۰ درصد نتیجه‌بخش باشد.

این نتیجه نسبت به نتایج دو واکسن تولید شده توسط شرکت فایزر و مدرنا که بیش از نود درصد کارایی داشتند، ناامید کننده است.با این حال واکسن دانشگاه آکسفورد ارزانتر ونگهداری آن ساده‌تر و براحتی به همه نقاط دنیا قابل حمل است.

بریتانیا اولین کشور در جهان بود که واکسن کرونا ساخت فایزر را برای استفاده عمومی تایید کرد و واکسیناسیون سراسری در این کشور آغاز شده است.
** واکسیناسیون عمومی در روسیه نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

**سازمان غذا و داروی آمریکا، اف‌ دی ‌ای، مجوز اضطراری برای تزریق واکسن تولیدی شرکت فایزر- بیوان ‌تک را تایید کرد تا زمینه قانونی برای استفاده از آن در واکسیناسیون عمومی این کشور فراهم شود.

یک مقام مسئول آمریکایی روز شنبه ۲۲ آذرماه اعلام کرد، نخستین تزریق واکسن کرونای تولید شرکت فایزر و بیون ‌تکو روز دوشنبه(۲۴آذرماه) در ایالت‌های مختلف آغاز خواهد شد.

**مقام های بهداشتی بریتانیا می گویند،  افراد با سابقه واکنش شدید آلرژیک نباید واکسن فایزر/بیواِن‌تک را تزریق کنند.

**کانادا هم واکسن فایزر را تایید کرده و قرار است واکسیناسیون از هفته آینده در این کشور آغاز شود.

** رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که مانع تراشی‌های دولت ترامپ درتامین نیازهای ضروری مردم از جمله واکسن در ذهن و خاطر جهانیان خواهد ماند،تاکیدکرد:ساخت واکسن با کمک دانشمندان ایرانی و خرید آن از خارج از کشور در دستور کار است.

روحانی گفت:ستاد ملی برای مهار کرونا تلاش‌های خود را با دو اولویت هدف گذاری کرده است. اولویت نخست، اجرای پروتکل‌ها و مراقبت‌های اجرایی در غربالگری و فاصله گذاری هوشمند به عنوان تضمین شده ترین راه است که علائم مثبت آن را در کنترل موج جدید شاهد بودیم.

روحانی اولویت دوم را تامین و تهیه واکسن دانست و افزود: مقدمات و مسیر ساخت این واکسن با اتکا به توانایی دانشمندان و مراکز تخصصی داخلی فراهم شده و تهیه و خرید آن از خارج از کشور نیز در دستور کار است.

**دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز اعلام کرد که چهار شرکت ایرانی، مراحل پیشرفته فاز یک و دو را در زمینه تولید واکسن کرونا طی کرده‌اند.

وی افزود: در کمیته واکسیناسیون با کمک دانشمندان و محققان کار واکسن کووید ۱۹ را دنبال کردیم. این کار را از سه مسیر دنبال می کنیم اول خرید واکسن از منابعی که در دنیا تایید شدند. ما جزو کشورهایی هستیم که تعیین و انتخاب منبع خرید با خودمان است و چهار منبع را تاکنون برای خرید واکسن انتخاب کرده ایم.نمودار کرونا تا امروز

وزیر بهداشت ادامه داد: قرار است برای خرید ۱۸ میلیون دوز مذاکره مذاکره کنیم. مقداری هم از منابع دیگر واکسن سازان دنیا، مازاد بر آن مذاکره برای خرید کرده ایم. مسیر دومی که برای تامین واکسن دنبال می کنیم تامین واکسن از طریق قرارداد تولید مشترک و استفاده از دانش بیرون است که این کار را طی مذاکره با دو سه کشور دنبال می کنیم.

نمکی گفت: سومین روش تکیه بر دانش و توان داخلی است. خوشبختانه تاکنون چهار شرکت در این زمینه در ایران فعالیت می کنند و گزارش خود را به سازمان بهداشت جهانی داده اند و امیدواریم برای دو مورد آنها در جلسه ای که روز چهارشنبه داریم، اجازه آزمایش و کلینیکال ترایال بر روی مدل انسانی از روزهای آینده صادر می شود.

**مینو محرز، محقق پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نیز روز یکشنبه ۱۶ آذرماه گفت که واکسن کرونا ساخت ایران به تازگی مجوز سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق را برای ورود به فاز مطالعات انسانی دریافت کرده و “اگر نتایج مطالعات انسانی این واکسن هم مانند فاز حیوانی آن خوب و موفقیت‌آمیز باشد، امیدواریم تا اواخر تیر ماه به تولید برسد”.
**در همین حال با اعلام مشاهده نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در باره پیدایش و بروز گونه تازه‌ای از ویروس کرونا با مقام‌های دولت بریتانیا در “ارتباط نزدیک” است. همزمان هلند اعلام کرده که با افزایش نگرانی در خصوص خطر شیوع این گونه تازه از ویروس کرونا، پروازهای ورودی را از بریتانیا ممنوع کرده است.

در همین حال کارشناسان و متخصصان تاکید کرده اند که واکسن‌های کرونا موجب ایمن‌سازی دریافت‌کنندگان واکسن در برابر ویروس می شوند اما نمی‌توانند کووید ۱۹ را ریشه کن‌کنند و مانع شیوع آن شوند؛ بنابراین استفاده از ماسک تا پایان واکسیناسیون ضروری است.

**«جونگ نان شان» پزشک مشهور چینی که چندی پیش برای خدمات برجسته خود جهت مقابله با کرونا نشان افتخار ملی این کشور را دریافت کرد، گفت:می‌دانستیم که ویروس کرونا از انسان به انسان منتقل می‌شود اما اکنون نمونه‌هایی از سرایت آن از محیط به انسان نیز پیدا شده است.

شان که ریاست مرکز ملی تحقیقات بالینی بیماری‌های تنفسی چین را هم بر عهده دارد، افزود: این کشف یک پدیده جدید برای همه ما به شمار می‌رود و باید نسبت به این مساله بیشتر توجه شود.

وی تاکید کرد: پژوهشگران باید در مورد این پدیده نوظهور، شیوه سرایت آن و چگونگی پیشگیری و مهار آن تحقیقات لازم را انجام و نتایج آن را در اختیار مردم و پزشکان قرار دهند.  

اظهارات جونگ در میان شیوع موارد زیادی از ویروس کرونا در شهرهای چین صورت گرفت که ناشی از آلودگی بسته بندی خارجی غذاهای وارداتی با زنجیره سرد بود.


https://www.worldometers.info/coronavirus/

تهران- ایرنا- سناتور رند پاول یک روز پس از دستور مستقیم بایدن برای…

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد که قطعنامه…

نیویورک- ایرنا- دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش غیرمحرمانه‌ای را…

مسکو – ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

در هفته گذشته ۲۶۵۹ بیمار در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

نیو صدر: به نظر می‌رسد بعد از چند ماه اوج‌گیری کروناویروس در ایران، روند شیوع این ویروس در ایران نزولی شده است. البته هنوز هم هر هفته هزاران نفر در کشور در اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست می‌دهند.

در هفته گذشته چندین بار کارشناسان و پزشکان خبر از روند کاهشی کووید-۱۹ در ایران داده بودند، در همین رابطه مینو محرز پزشک عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفته بود: «زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده اما این به منزله پایان این بیماری نیست. ادامه روند موجود و رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم سبب قطع زنجیره کرونا برای همیشه خواهد شد.»

او افرود: «به نظر من آمار مراجعه به مراکز درمانی، ابتلا، بستری و انتقال بیماری کرونا به دیگران به حدود ۶۰ درصد کاهش یافته زیرا به عنوان مثال اگر تا ۱۰ روز پیش روزانه حدود ۳۰ بیمار به مراکز درمانی مراجعه می کرد این رقم به ۶ نفر رسیده است.»

تعداد قربانیان کرونا در هفت روز گذشته؛ ۶۱۳ نفر کمتر از هفته‌ قبلینمودار کرونا تا امروز

خوشبختانه آمار و اعداد هم این موضوع را تایید می‌کند؛ در هفت روز گذشته دیگر خبر از رکوردشکنی‌های مرگبار کروناویروس در ایران نبود و تنها برای یک روز تعداد قربانیان کرونا از مرز ۴۰۰ نفر گذشت، اعدادی که البته همچنان ترسناک به نظر می‌رسند.

مرگبارترین روز کرونا در یک هفته گذشته هفتم آذر بود که ۴۰۶ نفر فوت کردند.

مقایسه این اعداد با هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که بالاخره تقریبا پس از ۹ هفته، تعداد قربانیان کووید-۱۹ در ایران کاهش قابل توجهی داشته است، این یعنی پس از به پایان رسیدن زندگی ۲۳۴۹۴ نفر روند مرگ‌ومیر کرونا در ایران بالاخره نزولی شده است. البته که هنوز هم وضع دو برابر بدتر از ۹ هفته پیش است.

در مجموع در هفته گذشته ۲۶۵۹ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ فوت کردند، ۶۱۳ نفر کمتر از هفته گذشته و ۱۳۰۱ نفر بیشتر از اولین هفته مهرماه.

البته این کاهش تعداد مبتلایان به معنای قطعی کنترل پاندمی در ایران نیست، تجربه اردیبهشت ماه شیوع کرونا در ایران این موضوع را نشان می‌دهد. محرز در این رابطه گفته بود: «مردم نباید خاطره تلخ پس از اردیبهشت ماه امسال را فراموش کنند زیرا به رغم اینکه در دو ماه ابتدای سال آمار ابتلا و مرگ و میر بسیار کم شده بود به دلیل جدی نگرفتن آمار تلفات بیماری کرونا پس از خرداد تا ۱۰ روز پیش به مرز ۵۰۰ نفر هم رسید.»

آمار مبتلایان همچنان روبه افزایش

نشانه‌هایی از احتمال تکرار اتفاق اردیبهشت ماه هم وجود دارد، چراکه برخلاف آمار قربانیان کرونا، آمار مبتلایان کووید-۱۹ یعنی تعداد کسانی که در خطر مرگ قرار گرفتند، همچنان افزایشی است. در یک هفته گذشته رکورد تعداد مبتلایان کرونا در روز هفت آذر با ابتلای ۱۴۰۵۱ نفر شکسته شد، در دیگر روزهای هفته هم آمار مبتلایان نسبت هفته‌های قبلی بیشتر بود و به طور میانگین هر روز ۱۳۵۹۲ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

نگاهی به مجموع آمار مبتلایان کرونا از ابتدای پاییز تاکنون نشان می‌دهد که این روند همچنان افزایشی است و تعداد مبتلایان در مقایسه با هفته پیش ۱۹۱۹ نفر افزایش داشته است. البته که خوشبختانه شیب نمودار مبتلایان کووید-۱۹ در کشور نسبت به هفته‌های قبلی کمتر شده است.

دلیل افزایش آمار مبتلایان می‌تواند با افزایش آمار آزمایش‌های کرونا در کشور مرتبط باشد، اتفاقی که در چند هفته پیش مسئولان وزارت بهداشت خبر داده بودند.

در مجموع هفته پیش ۹۵۱۴۸ نفر به کرونا مبتلا شدند.

تعداد مبتلایان نه، درصد قربانیان کاهش یافته است

در واقع به نظر می‌رسد برخلاف تصورات آنچه باعث کاهش آمار مرگ‌ومیر کووید-۱۹ در ایران پس از ماه‌ها شده است، کاهش شیوع بیماری نیست، چراکه آمار خبر از افزایش تعداد مبتلایان می‌دهند. بلکه دلیل این موضوع کاهش درصد مرگ‌ومیر این ویروس در کشور است، عددی که تقریبا نسبت اولین هفته مهرماه نصف شده است. در حالی که درصد قربانیان کرونا در ایران تا چهارمین هفته مهر افزایشی بود، بعد از آن روند آن کاهش پیدا کرد.

این یعنی در هفته ابتدایی مهرماه ۵.۴۹ درصد مبتلایان در اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کردند اما حالا این عدد به دلایل مختلف به ۲.۷۹ درصد رسیده است. در واقع اگر این عدد ثابت مانده بود تعداد قربانیان کرونا در هفته گذشته تقریبا دوبرابر بود.

به گفته کارشناسان یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع افزایش تعداد تست‌های کروناست.

در فروردین ماه و زمانی که درصد قربانین کرونا در ایران بالا بود، رکسانا مصلحی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه نیویورک در این رابطه به خبرآنلاین گفته بود: «اگر مخرج این کسر درست گزارش داده نشود و تعداد افراد مبتلا کمتر گزارش داده بشود، درصد قربانی بالاتر می‌رود. پس یکی از دلایلی که این عدد در ایران می‌تواند زیاد به نظر  بیاید اما در واقع این طور نباشد، این است که تعداد مبتلایان کم گزارش شده‌اند، البته الزاما این اتفاق به شکل عمدی رخ نداده است، شاید علایم بیماری در برخی کم باشد و آن‌ها هیچوقت شناخته نشوند.»

همه استان‌ها همچنان درگیر کووید-۱۹

وضعیت استان‌ها هم همچنان تغییری نکرده است و به نظر می‌رسد هنوز همه نقاط ایران درگیر پاندمی کووید-۱۹ هستند. براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در روز ۱۳ آذر، وضعیت استان‌ها از این قرار است:

وضعیت

نام استان

ردیف

قرمز

تهران

۱

قرمز

نمودار کرونا تا امروز

اصفهان

۲

قرمز

قم

۳

قرمز

آذربایجان شرقی

۴

قرمز

خراسان جنوبی

۵

قرمز

قزوین

۶

قرمز

لرستان

۷

قرمز

اردبیل

۸

قرمز

خوزستان

۹

قرمز

کرمانشاه

۱۰

قرمز

کهگیلویه و بویراحمد

۱۱

قرمز

بوشهر

۱۲

قرمز

زنجان

۱۳

قرمز

ایلام

۱۴

قرمز

خراسان رضوی

۱۵

قرمز

چهارمحال و بختیاری

۱۶

قرمز

البرز

۱۷

قرمز

آذربایجان غربی

۱۸

قرمز

مرکزی

۱۹

قرمز

کرمان

۲۰

قرمز

خراسان شمالی

۲۱

قرمز

همدان

۲۲

قرمز

یزد

۲۳

قرمز

سمنان

۲۴

قرمز

مازندران

۲۵

قرمز

گیلان

۲۶

نارنجی و زرد

گلستان

۲۷

قرمز

کردستان

۲۸

نارنجی و زرد

هرمزگان

۲۹

نارنجی و زرد

فارس

۳۰

نارنجی و زرد

سیستان و بلوچستان

۳۱

۲۳۵۲۳۷

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

تمامی رانندگان به خوبی به این مسئله واقف هستند که “حادثه هیچ گاه خبر نمی کند”. حادثه ناگاه می‌تواند رانندگان را  با خسارت های مالی و جانی فراوانی مواجه سازد. با توجه به این که راننده موظف به پرداخت هزینه‌ها و خسارت های مربوط به تصادفات خود است؛ در عین حال، ممکن است در برخی موارد این خسارت‌ها برای راننده حسابی کمرشکن و سنگین باشد. در اختیار داشتن بیمه شخص ثالث می‌تواند تا حدودی التیام بخش دردهای  افراد باشد. اینجاست که خرید بیمه شخص ثالث مطرح می‌شود. در ادامه بیشتر در خصوص این بیمه‌نامه و پوشش‌های آن سخن به میان می‌آید. با ما همراه باشید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

نمودار کرونا تا امروز
نمودار کرونا تا امروز
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *