نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه
نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

از مهم ترین و پرکاربردترین قراردادهای حقوقی به قراردادهای ساخت، خرید و فروش کالا مربوط می‌شود. به خصوص هنگامی که کالا از نوع صنعتی بوده یا شامل ماشین آلات و قطعات باشد، اهمیت آن دوچندان می‌شود. از همین رو، آشنایی با انواع قراردادهای خرید و فروش و کالا و جزئیات مربوط به قرارداد کالاهای صنعتی از جمله قرارداد خرید و فروش ماشین آلات و قطعات برای تمامی فعالین صنعتی و بازرگانی لازم و به عبارتی حیاتی تلقی می‌گردد.
ساخت یا خرید و فروش ماشین آلات و قطعات موضوعی است که روزانه بارها با آن مواجه هستیم و صرف توافق خریدار و فروشنده برای ساخت، خرید و فروش یک کالا بین آنها قراردادی را شکل می‌دهد هرچند که به صورت مکتوب اراده‌شان را ثبت نکرده باشند.

در حقیقت آنچه مدنظر ماست شکل پیچیده‌تر بین سازندگان، خریداران و فروشندگان بین‌المللی و سازندگان، خریداران و فروشندگان داخلی که در حجم گسترده با یکدیگر معامله می‌کنند می‌باشد.
در آخر مطلب چنانچه به این قرارداد نیاز داشتید می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد خرید و فروش ماشین آلات و قطعات را ثبت کنید تا کارشناسان ما قراردادی اصولی را برای شما تنظیم کنند.

در قراردادهای خرید و فروش ماشین آلات و قطعات هیچ یک از طرف قرارداد مصرف کننده جزء نمی‌باشد. در واقع یک طرف قرارداد را تولید کننده یا تأمین کننده کالای صنعتی یا قطعات و ماشین آلات تشکیل می‌دهد و یک طرف دیگر را تولید کننده دیگری تشکیل می‌دهد که در اینجا، در نقش مصرف کننده ماشین آلات و قطعات مورد معامله قرار می‌گیرد.

از جمله مهم‌ترین مفاد یک نمونه قرارداد فروش کالا می‌توان این موارد را نام برد:

۱-گارانتی

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

۲-تکلیف به استرداد یا تعویض کالا

۳-صورت حساب فروش (فاکتور)

همچنین در قرارداد ساخت یا خرید و فروش ماشین آلات و قطعات فی ما بین طرفین می‌بایست که موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد.

این قرارداد بین طرفین خانم/ آقای / شرکت ………………………… به شماره ملی / ثبت ………….. …… که از این پس اختصاراً در این قرارداد  فروشنده/سازنده نامیده می‌شود و

خانم/ آقای / شرکت …………………………. به شماره ملی / ثبت ……………….. از طرف دیگر که از این پس  خریدار نامیده می‌شود، با شرایط ذیل منعقد می‌گردد.

ماده ۱: موضوع قرارداد

عبارتست از فروش/ساخت ……… عدد به حروف……….. قطعه …………………. منطبق با نمونه شاهد ارائه شده توسط خریدار.

ماده ۲: مدت قرارداد

مدت قرارداد از زمان تاریخ امضا آن ……ماه تعیین می‌گردد.

ماده ۳: مبلغ قرارداد

ارزش فروش هر عدد ازموضوع قرارداد ……………………. ریال (به حروف ……………….. ریال)  تعیین می‌گردد ومبلغ کلی قراردادعبارت است از  …………………… ریال (به حروف ……………….. ریال) 

ماده ۴: تعهدات فروشنده/سازنده

ماده ۵: تعهدات خریدار 

ماده ۶: بسته بندی و حمل

به عنوان مثال:

 اقلام تولید شده برابر طرح بسته بندی ابلاغ شده خریدار و با دریافت کارتن و نایلون از خریدار بسته بندی خواهد شد و هزینه حمل از محل کارخانه فروشنده تا مقصد تعیین شده توسط خریدار به عهده  خریدار خواهد بود.

ماده ۷: حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف در نحوه اجرا یا استنباط از مواد این قرارداد و یا تفسیر مفاد آن موضوع اختلاف ابتدا از طریق مذاکره اصلاحی حل و فصل می‌گردد و در صورت عدم حل و فصل, اختلاف به داوری ارجاع خواهد شد.

ماده ۸– اقامتگاه و شماره تماس طرفین

الف) بی شک همانطور که پیش‌تر بیان شد، هر معامله‌ای برای اینکه صحیح باشد نیازمند شرایطی است. طبق قواعد عمومی قراردادها این شرایط عبارتند از:

۱- قصد طرفین و رضای طرفین

۲- اهلیت (شایستگی) طرفین

۳- موضوع معین مورد معامله

۴- مشروعیت جهت معامله

ب) در قرارداد خرید و فروش ماشین آلات و قطعات اصولاً مصرف کننده و عرضه کننده نقش مهی ایفا می‌کنند و اینکه چه وظایف و مسئوولیت‌هایی در قبال یکدیگر دارند که این نکات مذکور در قانون حمایت از مصرف‌کنندگان به آن یاد شده است.

ج) مصرف‌کننده و عرضه‌کننده کالا و خدمات کیست؟

۱-مصرف‌کننده عبارت است از هر شخص حقیقی و یا حقوقی که کالا یا خدمتی را خریداری می‌کند.

۲-عرضه کنندگان کالا و خدمات عبارتند از کلیه تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان، فروشندگان کالا و ارائه کنندگان خدمات اعم از فنی و حرفه‌ای و همچنین کلیه دستگاه‌ها، مؤسسات و شرکت‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است و به  طور مستقیم یا غیرمستقیم و به صورت کلی یا جزئی کالا یا خدمت به مصرف کننده ارائه می‌نمایند اطلاق می‌شود.

در نهایت باید اذعان داشت که قرارداد خرید و فروش ماشین آلات و قطعات داخلی و بین‌المللی نکات حقوقی ریز و تعهدات مختلفی را شامل می‌شوند و داشتن یک قرارداد حرفه‌ای از وقوع بسیاری از مشکلات حقوقی پیشگیری می‌کند. و باید همواره این نکته را بخاطر داشت که: جهت انجام ساخت یا خرید و فروش ماشین آلات و قطعات از طریق قرارداد کالاهای صنعتی همچون معاملات دولتی، نیاز حتمی به برگزاری مذاکره دارد. در واقع موارد رد و بدل شده در این مذاکرات پایه و اساس قرارداد را تشکیل می‌دهد. از همین رو، بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان با کمک وکیل تنظیم قراردادها، نه تنها موارد قابل مذاکره را به صورت بهینه برنامه‌ریزی می‌کنند بلکه تمام موارد قرارداد را به صورتی تنظیم می‌کنند که جای شک و شبهه‌ای در آن باقی نماند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‘3 زمان خواندنبسیاری از دفاتر انتشارات کتاب، برای توسعه فروش خود، اقدام به ترجمه و چاپ کتب خارجی می‌کنند. همچنین ممکن است شخصی برای ترجمه کتاب، مقاله یا نوشته‌ای نیاز به استفاده از تخصص مترجم ادامه مطلب…

‘3 زمان خواندنقراردادها با هدف پاسخگویی به نیازهای حقوقی مختلف افراد جامعه تنظیم می‌شوند. به همین خاطر در بسیاری از زمینه‌های شغلی و تجاری می‌توان ردپای قراردادهای حقوقی را یافت. یکی از این موارد، مواقعی ادامه مطلب…

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

‘3 زمان خواندنحفاظت از اشیا یا برخی مکان‌ها، ممکن است در موارد خاص، اقدامی ضروری به نظر برسد. اما حفاظت فیزیکی از اشخاص نیز موضوعی است که گاهی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. برخی افراد به ادامه مطلب…

سایت اقدام پژوهی –  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  –  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .فایل بعد از خرید هم مستقیم دانلود می شود هم به ایمیل شما فرستاده می شود (پوشه inbox یا s pam )

3 – درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل   را بنویسید.

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

نمونه قرارداد فروش بصورت رایگان :

 

فایل ورد و قابل ویرایش  مربوط به قرارداد فروش را می توانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود نمایید.

 

  

 

همچنین متن قرارداد بالا در زیر قرار داده شده است :

 

قرارداد فروش

                   

اين قرارداد در تاريخ ………………..  فيمابين …………………………… به نشاني: ……………………………………………………….. بعنوان خريدار و ………………………. به نشاني …………………………………………………………………  بعنوان  فروشنده  به نمايندگي …………………… ازطرف ديگر،به شرح زيرمنعقد مي گردد.

 

1 – موضوع قرارداد :

       ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-مبلغ قرارداد :                                …………………………………………….

3-مقداركار :                                     …………………………………………….

4- محل و نحوه تحويل :                    …………………………………………….

4 – زمان تحويل :                             …………………………………………….

5- شرايط پرداخت :

     الف-  …………………… معادل ……. درصد مبلغ قرارداد در هنگام عقد قرارداد

      ب-  …………………… معادل ……. درصد مبلغ قرارداد پس از تحويل

      ج-  ………….. درصد  مبلغ قرارداد پس از اتمام دوره گارانتي و رفع نواقص احتمالي ( دوره گارانتي ……………ماه مي باشد )

       د- 

6 – ساير شرايط :

   الف – رعايت كليه ضوابط فني در كار توسط فروشنده الزامي مي باشد .

   ب-  اگر فروشنده نتواند موضوع قرارداد را در مدت مقرر تحويل نمايد ، چنانچه قصور از جانب وي باشد ، به ازاي هر روز ديركرد 5/0درصد مبلغ قرارداد كسر خواهد شد.

   ج- موضوع قرارداد بمدت يكسال گارانتي مي گردد و درصورت بروز هرگونه خرابي پيمانكار موظف به رفع عيب مي باشد و چنانچه استنكاف نمايد كارفرما راساٌ اقدام به رفع عيب نموده و هزينه مربوطه را با 15% بالاسري از محل سپرده حسن انجام كار پيمانكار كسر مي نمايد .

   د- پيمانكار با توجه به تجربه و دانش خود در خصوص عملكرد صحيح محصول مسئول مي باشد و نقشه هاي اجرايي اوليه رافع مسئوليت وي نمي گردد .

   ه – 

   و-

 

 

  اين قرارداد در شش ماده و سه نسخه كه حكم واحد دارند تنظيم و پس از امضاء طرفين مبادله معتبر و يك نسخه نزد      فروشنده و بقيه نسخ نزد كارفرما باقي مي ماند .                                                        

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

 

 

 

 

پيمانكـار                 كــارفرما

 

 

همچینن می توانید از سایر فرم های قرارداد از لینک های زیر استفاده کنید :

 

 

 

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این
سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل
شما  فرستاده می شود .

سایت آموزش و پرورش

رتبه الکسا سایت

ویکی پدیا

معلم سایت

از اينکه به سايت ما آمده ايد بسيار خوشحاليم. به دليل بروز بودن سايت لطفا از صفحات ديگر هم بازديد نماييد.

گروه مدیریت پروژه و ادعا ژرفابین (مدیریت ادعا،حقوق پیمان ،لایحه تاخیرات،مدیریت فنی،مدیریت برنامه ریزی و کنترل پروژه ،مدیریت قراردادها ،مدیریت پروژه)

مدیریت پروژه های شما با نگرش ژرفابین ما

نمونه قرارداد خرید کالا و خدمات (نمونه ۳)

 

قراداد خرید – نمونه

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

قراداد فروش پالت

قرارداد اعطای عاملیت فروش و توزیع محصولات -۲

قرارداد اعطای عاملیت فروش و توزیع محصولات

قرارداد حسابرسی مالیاتی

قرارداد خرید ۲

قرارداد خرید اسفنج

قرارداد خرید تابلو برق

 

نمونه قرارداد خرید کالا و خدمات (نمونه ۲)

 

قرارداد فروش سامانه ارسال و دریافت پیامک

قرارداد فروش قطعه

قرارداد فروش کلینکر

قرارداد فروش نرم افزار تحلیل ، طراحی وبرنامه نویسی

قرارداد فروش و نصب و راه اندازی آسانسور

قرارداد فروش

قرارداد کامل فروش

کیسه فیلتری

قرارداد خریـد خدمــات آموزشــی

قرارداد خرید دستکش

قرارداد خرید سلف در قبال وثیقه غیر منقول

قرارداد خرید کارت شناسایی

قرارداد خرید مرغ

قرارداد فروش اقساطی در قبال اسناد تجاری

قرارداد فروش اقساطی

قرارداد فروش بسته نرم افزاری

 

 

نمونه قرارداد خرید کالا و خدمات (نمونه ۱)

خرید و تدارکات یکی از مهمترین فعالیتهای تیم های پروژه است .این فرایند ها با تمامی ارکان  و بخش های پروژه در ارتباط  بوده و هر گونه اختلال در آن منجر به ایجاد اشکال در روند اجرایی پروژ های عمرانی و تاخیر در تحویل طرح سرمایه گذاری می شود .

بدیهی است در اختیار داشتن تیم قراردادی متخصص میتواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف پروژه در زمینه تدارکات نماید.

نمونه قراردادهایی که احتمالا در طول هر پروژه مورد نیاز خواهد بود به تدریج در سایت قرار خواهد گرفت.

خرید کیسه پروپیلن

خرید نصب سیستم اعلام حریق

خرید یک دستگاه باسکول به ظرفیت ۶۰ تن

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

دمونتاژ , افزایش ارتفاع فلش تاور کرن و شارژ مجدد تاور

فرم قرارداد نمایندگی اشخاص حقوقی

فروش خدمات نرم افزاری جهت …

فروش کیسه فیلتری

 


قراداد خرید – نمونهDownloads-icon


قراداد فروش پالتDownloads-icon


قرارداد اعطای عاملیت فروش و توزیع محصولات -۲Downloads-icon


قرارداد اعطای عاملیت فروش و توزیع محصولاتDownloads-icon


قرارداد حسابرسی مالیاتیDownloads-icon


قرارداد خرید ۲Downloads-icon


قرارداد خرید اسفنجDownloads-icon


قرارداد خرید تابلو برقDownloads-icon


قرارداد فروش سامانه ارسال و دریافت پیامکDownloads-icon


قرارداد فروش قطعهDownloads-icon


قرارداد فروش کلینکرDownloads-icon


قرارداد فروش نرم افزار تحلیل ، طراحی وبرنامه نویسیDownloads-icon


قرارداد فروش و نصب و راه اندازی آسانسورDownloads-icon


قرارداد فروشDownloads-icon


قرارداد کامل فروشDownloads-icon


کیسه فیلتریDownloads-icon


قرارداد خریـد خدمــات آموزشــیDownloads-icon


قرارداد خرید دستکشDownloads-icon


قرارداد خرید سلف در قبال وثیقه غیر منقولDownloads-icon


قرارداد خرید کارت شناساییDownloads-icon


قرارداد خرید مرغDownloads-icon


قرارداد فروش اقساطی در قبال اسناد تجاریDownloads-icon


قرارداد فروش اقساطیDownloads-icon


قرارداد فروش بسته نرم افزاریDownloads-icon


خرید کیسه پروپیلنDownloads-icon


خرید نصب سیستم اعلام حریقDownloads-icon


خرید یک دستگاه باسکول به ظرفیت ۶۰ تنDownloads-icon


دمونتاژ , افزایش ارتفاع فلش تاور کرن و شارژ مجدد تاورDownloads-icon


فرم قرارداد نمایندگی اشخاص حقوقیDownloads-icon


فروش خدمات نرم افزاری جهت …Downloads-icon


فروش کیسه فیلتریDownloads-icon


مدیریت ادعا+pdf‚مدیریت ادعا+ppt‚نمونه کلیم پیمانکارDownloads-icon


مدیریت ادعاpdf+‚مدیریت ادعاppt+‚مدیریت ادعا در pmbok‚مدیریت ادعا claim+‚مدیریت ادعاpdf+‚مدیریت ادعا در pmbokDownloads-icon


مدیریت ادعا درpmbok ‚ مدیریت ادعا+pdf‚مدیریت ادعا ppt‚آموزش مدیریت ادعا‚جزوه مدیریت ادعا‚قرارداد و مدیریت ادعا‚دانلود رایگان کتاب مدیریت ادعاDownloads-icon


مدیریت ادعا+pdf‚مدیریت ادعا+ppt‚نمونه کلیم پیمانکارDownloads-icon


مدیریت ادعاpdf+‚مدیریت ادعاppt+‚مدیریت ادعا در pmbok‚مدیریت ادعا claim+‚مدیریت ادعاpdf+‚مدیریت ادعا در pmbokDownloads-icon


مدیریت ادعا درpmbok ‚ مدیریت ادعا+pdf‚مدیریت ادعا ppt‚آموزش مدیریت ادعا‚جزوه مدیریت ادعا‚قرارداد و مدیریت ادعا‚دانلود رایگان کتاب مدیریت ادعاDownloads-icon

%PDF-1.4
%
6 0 obj
>
stream

آدرس: تهران – میدان آزادی – بزرگراه جناح – بلوار صالحی – خ پیام – کوچه مولوی – پلاک 4 – واحد 4کد پستی: 1459644865

تلفن: 02166064395

تلگرام: RahkarModiriat@

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه


سؤال، پیشنهاد یا انتقاد

قرارداد فروش

این قرارداد بین شرکت {نام شرکت یا سازمان} به نمایندگی آقای/خانم {نام و نام خانوادگی نماینده شرکت}، فرزند {نام پدر نماینده خریدار} و نشانی پستی {محل شرکت} که در این قرارداد به خریدار نامیده می شود از یک طرف و {نام سازمان/مؤسسه/شرکت/کارگاه} به آدرس {نشانی پستی سازمان/مؤسسه/شرکت/کارگاه} و شماره تلفن{شماره تلفن تماس سازمان/مؤسسه/شرکت/کارگاه} به نمایندگی آقا/خانم {نام و نام خانوادگی نماینده} (سمت {سمت نماینده}) که در این قرارداد به اختصار فروشنده نامیده می شود از سوی دیگر مطابق مفاد زیر منعقد می گردد.

موضوع قرارداد عبارت است از: فروش {شرح موارد فروش}

محل تحویل {انبار شرکت/ ….} می باشد.

مدت زمان تحویل تحویـــــل {شرح موارد فروش} {تعداد روز کاری} روز کاری می باشد.

مبلغ قرارداد {مبلغ به عدد} ریال ({مبلغ به حروف} ریال ) میباشد.

پیش پرداخت: مبلغ {مبلغ پیش پرداخت} ریال معادل {مبلغ به حروف} ریال از خریدار بابت {میزان درصد / میزان فروش} موضوع قرارداد دریافت می گردد. مابقی مبلغ قرارداد در زمان تحویل {شرح موارد} تسویه می گردد.

2-1- فروشنده موظف است قطعات و تجهیزات موضوع قرارداد را در محل کارخانه شرکت پس از مونتاژ نهائی و تائید، تحویل نماید.

2-2- فروشنده تعهد مینماید که اقلام موضوع قرارداد را به تعداد کافی و بطور صحیح و بر اساس مشخصات فنی سفارش شده بنحوی که قابل استفاده باشد تهیه نماید.

2-3- فروشنده متعهد میگردد که کلیه اقلام را به نحوی بسته بندی نماید که مورد تایید خریدار و مشاوره بوده و آسیبی به آنها وارد نگردد.

2-4- فروشنده موظف است که اقلام موضوع قرارداد را به تفکیک علامت گذاری نموده و با نظارت نماینده خریدار و مشاور تحویل خریدار نماید. بنحویکه عملیات نصب در کوتاهترین مدت و بر اساس معیارهای استاندارد و حرفه ای قابل انجام باشد و آسیبی در روند کار وارد نسازد.

2-5- فروشنده متعهد گردید موضوع مورد قرارداد را بر اساس مدت قرارداد موضوع ماده 6 تحویل نماید.

2-6- فروشنده پیش بینی تغییر حجم سفارش موضوع مورد قرارداد را به مقدار بیست و پنج درصد(25%) (کاهش یا افزایش) را تعهد می نماید.

3-1- خریدار متعهد گردید که پس از تحویل {شرح موارد فروش} تمامی مطالبات فروشنده را پرداخت نماید .

3-2- خریدار هرنوع تغییر احتمالی در نقشه ها و محل نصب را کتبا با ذکر جزییات به فروشنده ابلاغ خواهد کرد ، تغییرات مذکور موجب افزایش مدت قرارداد خواهد شد.

تبصره 1: کلیه تجهیزات و امکانات لازم در کل محدوده اعم از لوله کشی، کابل کشی، وسایل ابزار دقیق و غیره به عهده خریدار می باشد.

تبصره 2: نصب و راه اندازی تجهیزات موضوع قرارداد به عهده خریدار بوده و در صورت نیاز با پرداخت هزینه نصب از سوی خریدار توسط پیمانکار فروشنده انجام میگیرد .لیکن کارشناس فروشنده به هنگام تحویل دستگاهها نظرات کارشناسی دستورهای خود را برای نصب به نصاب خریدار اعلام خواهد نمود.


کلیه مسئولیت تائید نقشه ها و کنترل و نظارت بر ساخت قطعات و تجهیزات تحت قرارداد و نظارت بر صورت وضعیتها بعهده نماینده خریدارو یا شرکت مهندسین مشاور ………………..(به نیابت خریدار) می باشد. معهذا ، کلیه مراتب، مکاتبات و هماهنگیها صرفاَ از طریق خریدار صورت می پذیرد و در صورت تماس مستقیم با مشاور جهت حل مسائل صرفاَ فنی رونوشت آن همزمان به خریدار تحویل گردد.

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

آدرس های قید شده در متن قرارداد به عنوان محل اقامت دائمی دو طرف قرارداد تلقی میگردد و طرفین موظفند به محض تغییر محل مورد را کتباَ به دیگری اطلاع دهند.

موارد زیر منجر به فسخ قرارداد میگردد:

الف) توافق طرفین مبنی بر فسخ قرارداد

ب‌) عدم رعایت مفاد قرارداد توسط فروشنده که باعث زیان و یا خسارت گردد.

ج‌) هر گونه تاخیر در اجرای قرارداد بیش از مدت ذکر شده قرارداد که غیر مجاز تلقی گردد می تواند باعث فسخ قرارداد توسط خریدار گردد.

در صورت عدم تحویل یا عدم انجام به موقع موضوع ماده 1 قرارداد به ازای هر هفته تاخیر معادل {…} درصد مبلغ کالای تحویل نشده و تا سقف {…} درصد مبلغ قرارداد به عنوان خسارت تاخیر در انجام تعهد محاسبه و به عهده فروشنده تعلق خواهد گرفت .

تبصره: در صورت تاخیر بیش از 60 روز فروشنده بجز موارد غیر مترقبه در تحویل دستگاه موضوع قرارداد خریدار مختار به فسخ یکطرفه قرارداد میباشد بدیهی است در صورت فسخ قرارداد فروشنده ملزم به استرداد وجوه دریافتی به خریدار خواهد بود.

حل اختلاف

کلیه اختلافاتی که ممکن است در زمینه تعبیر، تفسیر و نحوه اجرای این قرارداد بین فروشنده و خریدار بروز کند از طریق مذاکرات و یا مکاتبات دوستانه مرتفع نگردد، طبق مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران حل و فصل خواهد شد.

طرفین تعهد مینمایند که تا تعیین تکلیف و حل و فصل مواد یا موارد اختلاف کلیه تعهدات و وظایف خود را با حسن نیت انجام دهند.

این قرارداد شامل {…} ماده و {…} تبصره بوده که در 2 نسخه تنظیم شده که هر دو حکم واحد دارند.

برای اشتراک دریافت ایمیل‌های راهکار مدیریت، ایمیل خود را ثبت کنید:

شناسه مطلب: 881494308

تعداد بازدید: 125567

تاریخ ایجاد: ۱۰:۳۵:۲۰ ۱۳۸۷/۰۵/۰۱

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰:۰۲ ۱۳۸۷/۰۵/۰۱

تاریخ ویرایش: ۱۰:۳۵:۲۰ ۱۳۸۷/۰۵/۰۱

اینجا کلیک کنید

ارزیابی شما از مطلب جاری:

با سلام واحترام – در خصوص نمونه قرارداد فروش منتشره در سایت ، لازم دانستم مطالب زیر را باستحضار برسانم :




جهت اطلاع خوانندگان گرامی این مطلب بایستی عرض کنم این قرارداد حاوی نقایص متعددی در اصول اولیه قرارداد میباشد که در صورت عدم اصلاح ، میتواند برای طرفین ایجاد مشکل نماید:


1- مدت زمان اجرای قرارداد ، از چه روزی شروع میشود ؟ از زمان امضاء قرارداد و مبادله شدن نسخ آن ؟ یا از زمان مبادله شدن پیش پرداخت و تضمین مربوطه ؟ یا از تاریخ مندرج در صدر قرارداد ؟


2- مبلغ قرارداد خالص میباشد یا میبایستی پس از کسر کسورات پرداخت گردد ؟


3- آیا پیش پرداخت بدون مطالبه نمودن ضمانت پرداخت میگردد ؟ ( در اینصورت آدرس خریدار را اعلام نمایید تا خیل مشتاقان کلاهبرداری بتوانند کمال استفاده را بنمایند ! )


4- بالاخره محل تحویل موضوع قرارداد ، کارخانه است یا انبار ؟ صرف نظر از هزینه هایی که تعیین این محل در بر دارد ، بار حقوقی نیز برای طرفین دار ، بعنوان مثال ، چنانچه قرار باشد در محل انبار تحویل گردد ، به مبلغ قرارداد 16 درصد کسور تامین اجتماعی ( ناشی از دستمزد حمل ) تعلق میگیرد و قرارداد را از حالت قرارداد فروش صرف ، خارج میسازد.


5- در بند 2-3 اشاره شده که :


“خریدار هرنوع تغییر احتمالی در نقشه ها و محل نصب را کتبا با ذکر جزییات به فروشنده ابلاغ خواهد کرد ”


چنین تغییراتی بار مالی و حقوقی در بر دارند و اصولا ضمانت اجرایی برای هیچیک از طرفین در بر نخواهد داشت ، در اینصورت ، فلسفه انعقاد این قرارداد زیر سوال خواهد رفت.




صرفنظر از کلیه خطاهای حقوقی که ناشی از ضعف طراح قرارداد در مسائل حقوقی و قراردادها میباشد ( که البته فی نفسه اشکالی هم ندارد ولی حداقل مسولیت اخلاقی ایشان را از طراحی قرارداد و انتشار عمومی آن نهی میکند) مسائل دیگری را میتوان در قرارداد گنجاند تا موجب سهولت طرفین گردد.


مثلا بجای مذاکرات دوستانه !! که جایی در یک قرارداد رسمی ندارد ، میتوانستند پیش بینی کنند که در صورت بروز اختلاف ، مساله به هیات حل اختلاف مرضی الطرفین ارجاع میگردد و . . .



ارادتمند : آرمین خوشوقتی

با سلام و ارادت

قبل از ارائه نظر امیدوارم آقای مهدی نیا از بیان این مطالب دلگیر نشوند و آنها را حمل بر ایراد گیری ننمایند. بلکه به عنوان یک دوست از این نقطه نظرات در راه پیشرفت و کسب تجربه استفاده نمایند.

تقریباً تمام نظرات آقای خوشوقتی درست است. به این مطابل باید افزود :

1- قرارداد فروش فیمابین خریدار و فروشنده منعقد میگردد که در ابتدای قرارداد و در قسمت مشخصات طرفین ذکر میگردد (که گردیده). با این وصف دیگر جایی برای ذکر نام مجری/پیمانکار و کارفرما وجود ندارد، چرا که در این صورت قرارداد ، به عنوان قرارداد پییمانکاری یا قرارداد ساخت یا قرارداد نصب و . . . نامیده شود.

2- امکان دارد که فروش همراه با نصب موضوع قرارداد باشد. لذا میبایست عنوان قرارداد به «قرارداد فروش و نصب» تغییر یافته و یا قراردادی جداگانه در خصوص نصب منعقد گردد.

3- همیشه احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه و خارج از حیطه کنترل افراد وجود دارد از قبیل جنگ، زلزله و . . . که قطعاً در انجام موضوع قرارداد در زمان تعهد شده تاثیر میگذارد. لذا جهت جلوگیری از سوءتفاهم و تعیین تکلیف وضعیت قبل از وقوع، در یک قرارداد رسمی آیتم «شرایط فرورس ماژور» یا« حوادث غیر مترقبه» را درج مینمایند.


با آرزوی توفیق

محمدرضا شهسواری

این مطلب که اگر محل تحویل کالا در انبار باشد 16 درصد کسورات تامین اجتماعی تعلق می گیرد صحیح به نظر نمی رسد ،چونکه منظور انبار کارخانه می باشد واگر منظور انبار خریدار بود استدلال شما صحیح به نظر می رسید.

با سلام به تک تک دوستان


هم آقای مهدی نیا با نیت خیر و قصد اطلاع رسانی اقدام به انتشار پیش نویس قرارداد فوق نموده و هم دوستان دیگر با نظرات صحیح و کارشناسانه نسبت به نواقص و ضعفهای قرارداد اقدام مناسبی نموده اند که از همگی جای تشکر را دارد.

ایرج باقرآبادی

بسیار خوب و مودبانه اشکالات عنوان شد

با سلام

خیلی متشکر از لطفتون

خیلی کمکم کرد.

شادتر باد دل آنکس که شاد می کند دل دیگران را

ممنون از اطلاع رسانی و نظر خیرتون

لطفا فقط یک نمونه قرارداد شرکت محصولات بهداشتی و آرایشی با مدیر فروش ارسال فرمائید.

ممنون از شما

لطفا یک نمونه قرداد فروش مواد معدنی (فلدسپات) ارسال فرمایید

با تشکر

خیلی ممنون از شما

باسلام

ممنون و سپاس از نمونه قرارداد فروش

لطفا یک نمونه قرارداد فروش سنگ ساختمانی گرانیت ارسال فرمایید

باتشکر

باسلام و عرض ادب

از اینکه محبت نموده و نمونه قراداد را اطلاع رسانی کردید و همچنین دوستان عزیز دیگر جهت رفع نواقص موجود در متن راهنمایی نمودند کمال امتنان دارد.ضمناً اگر لطف فرمایید نمونه قرارداد فروش لامپ کم مصرف را ارسال نمایید سپاسگزارم.

با تقدیم احترام

نگار صالحی

بسیار عالی بود خیلی استفاده کردم ضمنا اگر نمونه قراردادی در ارتباط با فروش روغن دارید بگذارید بسیار ممنون میشم.

با احترام صاعد

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیر یا مدیران سایت.

عالی بود

عالی است

بسیار عالی بود . چون دنبال یک چنین قراردادی بودم.


اگر دوستان قراردادی برای فروش دربهای ضدسرقت دارن ممنون میشم برام بفرستن و یا راهنمایی کنن


Atilla.mosadegh@Gmail.com

واقعا فرصت کافی باید مطالعه کنم


با عرض سلام

اگر یک نمونه فرم قرارداد فروش اگهی در نشریه و مجلات هم قرار بدین ممنوم می شم

قرارداد خرید یک دستگاه باسکول

طرفین قرارداد

قرارداد حاضر فی ما‌بین؛

………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی……………………….نام پدر……………………….شماره تماس………………………. آدرس………………………………………………………………….

که ازین پس «خریدار »نامیده خواهد شد، و

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی……………………….نام پدر……………………….شماره تماس………………………. آدرس………………………………………………………………….

که ازین پس «فروشنده»نامیده خواهد شد، به منظــور انجام موضوع قرارداد منعقد می‌گردد و طرفین ملزم و متعهد به اجرای مواد و اصول آن میباشند.

ماده ۱) موضوع قرارداد

عبارت است از خرید یک دستگاه باسکول به ظرفیت ۶۰ تن به شرح زیر :

تعداد لودسل : ۶ عدد هریک به ظرفیت ۳۰ تن ( ساخت کارخانه GWT آلمان )

استقامت صفحه ۹۰ تن

دقت : ۱ کیلوگرم

زینه : ۱۰ کیلوگرم

پلاتفرم : تمام فلز

ابعاد صفحه : ۳*۱۶ متر

تعداد مقرها و نگهدارنده های بالا و پایین لودسل ۶ عدد .

سایر شرایط فروش باسکول از قبیل چاپگر , سخت افزار و نرم افزار نشان دهنده و غیرمطابق با پیشنهاد می باشد .

ماده ۲ ) مدت قرارداد

مدت زمان موضوع قرارداد از تاریخ اتمام فونداسیون باسکول به مدت ۴۰ روز تعیین می گردد .

ماده ۳) مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد ………. ریال تعیین می گردد .

ماده ۴) شرایط پرداخت

۱-۴- ۲۵% کل مبلغ قرارداد در قبال اخذ چک شماره ………. عهده بانک ……… شعبه ……… مبلغ ………ریال به عنوان علی الحساب از طرف خریدار به فروشنده پرداخت خواهد گردید . چک مذکور پس از هزینه شدن مبلغ علی الحساب با تأیید دستگاه نظارت مسترد خواهد گردید .

۲-۴- ۷۵% ازمبلغ کل قرارداد پس از تحویل در کارخانه و پس از نصب و راه اندازی با تأیید دستگاه نظارت به فروشنده پرداخت خواهد شد .

ماده ۵ ) تضمین حسن انجام کار

از طرف فروشنده چک شماره …………. عهده بانک ……..شعبه …………. به مبلغ ………..ریال صادر و به عنوان سپرده تضمین حسن انجام کار به خریدار تسلیم می نماید که پس از دوره تضمین موضوع قرارداد و تأیید دستگاه نظارت مسترد خواهد شد چنانچه بین زمان تحویل موقت و قطعی ایراداتی مشاهده شود کتباً به فروشنده اعلام و نامبرده مکلف است با هزینه خود نسبت به رفع ایرادات و عیوب و اشکالات اقدام نماید در صورت عدم انجام امر , خریدار رأساً نسبت به رفع ایرادات اقدام و هزینه های آن را به اضافه ۲۵% از محل سپرده تضمین حسن انجام کار و دیگر مطالبات فروشنده برداشت خواهد نمود .

ماده ۶ ) دوره تضمین قرارداد ( گارانتی )

برای مدت ۲ سال گارانتی و ۱۰ سال تعهد و ضمانت تهیه و تأمین لوازم یدکی و خدمات پس از فروشنده به عهده فروشنده می باشد چنانچه در طول این مدت هرگونه اشکالی در کارکرد موضوع قرارداد پیش آید که ناشی از طراحی یا ساخت باشد و متأثر از استهلاک طبیعی و یا بهره برداری مغایر با دستورالعمل های فروشنده نباشد , فروشنده متعهد به رفع عیوب با هزینه شخصی خواهد بود .

ماده ۷ ) ناظرین قرارداد

از طرف خریدار آقایان مهندس ………….. و ……………… به عنوان دستگاه نظارت تعیین می گردند .

ماده ۸ ) خسارات تأخیر

در صورت تأخیر در انجام تعهدات به ازاء هر روز تأخیر ۱%( یک درصد ) ارزش قرارداد کسر می گردد .

ماده ۹ ) فسخ قرارداد

در صورت عدم اجراء تعهدات به موقع و با شرایط مقرر در این قرارداد توسط یکی از طرفین قرارداد طرف دیگر با اخطار کتبی قبلی مجاز به فسخ قرارداد می باشد در این صورت کلیه خسارات و هزینه های ناشی از عدم اجراء به عهده طرف مقابل خواهد بود .

ماده ۱۰ ) سایر شرایط قرارداد

۱- نشان دهنده tec- 1500a/n avid-19

۲- نشان دهنده الکترونیکی navid-19 دارای دو صفحه نمایش است که یکی را طبق استاندارد ( یعنی با زینه ۱۰ کیلوگرم ) نمایش می دهد .

۳- نشان دهنده قابلیت ارائه گزارش ( report ) را به صورت روزانه , هفتگی و ماهیانه را دارا می باشد .

۴- دستگاه دارای قابلیت هایی نیز به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اپراتورها از دستگاه می باشد و دستکاری در گزارشات توسط اپراتورها را غیرممکن می سازد .

۵- تعداد و نوع لودسل ۶ عدد مدل pr6201 ساخت شرکت G.W.T آلمان ( فیلیپس سابق ) ( ظرفیت اسمی هرکدام از لودسل ها حداقل ۳۰ تن می باشد ) .

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

۶- چاپگر Epson مدل LQ-300 به صورت ۲۴ پین ماتریسی و دارای دو پورت سریال و پارالل استاندارد و قابل اتصال و تبادل اطلاعات با کامپیوتر می باشد .

۷- g.box و کابل های ارتباطی ( کابل ها تماماً از نوع شیلدار بوده و جعبه تقسیم نیز ارائه خواهد شد ) .

۸- دارای سیستم ارتینگ به لحاظ محافظت شدن در برابر کلیه صدمات ناشی از رعد و برق و ….

۹- هزینه آگهی به عهده فروشنده خواهد بود .

۱۰- نظارت بر اجرای فونداسیون به عهده فروشنده می باشد .

۱۱- آموزش حداقل ۲ نفر از کارشناسان خریدار در محل نصب به عهده فروشنده می باشد .

۱۲- طراحی فونداسیون و اتاق باسکول و ارتباط آنها به عهده فروشنده خواهد بود .

۱۳- فروشنده ملزم به تحویل نقشه های برقی و الکترونیکی و جداول سیم کشی و تمامی مدارک فنی می باشد .

۱۴- سطح حفاظتی لورسل IP-68 و از جنس استینلس استیل ( stainless steel ) بوده و تحمل حرارتی آن از ۳۰- تا ۷۰+  درجه سانتیگراد می باشد . حداکثر خطای اودسل ۰۱۵/۰ درصد از کل ظرفیت آن می باشد .

۱۵- نشان دهنده TEC – ۱۵۰۰ A دارای دو عدد پورت سریال با استاندارد rs 232 و یک عدد پورت پارالل می باشد .

ماده ۱۱) یکپارچگی قرارداد

قرارداد و پیوست های آن یک مجموعه جامع و یکپارچه ای را تشکیل می دهند که بین طرفین مورد توافق و تأئید قرار گرفته است. قرارداد مذکور جایگزین کلیه قراردادها، ترتیبات، مکاتبات و ارتباطات (چه شفاهی و کتبی) قبلی که بین طرفین در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، می گردد.

ماده ۱۲) تفکیک پذیری

چنانچه بخشی از این قرارداد براساس رای مرجع رسیدگی، غیرقابل اجرا یا غیرقانونی شناخته شود، صرفاً آن بخش از قرارداد بلااثر شده، لیکن سایر مواد همچنان لازم الاجرا خواهد بود.

ماده ۱۳) تغییر و اصلاح

هرگونه تغییر در مفاد قرارداد، صرفاً با توافق کتبی و قبلی طرفین امکانپذیر است.

ماده ۱۴) فورس ماژور

هر گاه به علت فورس ماژور یکی از طرفین قرارداد نتواند تعهدات خود را انجام دهد، عدم انجام تعهدات، نقض قرارداد تلقی نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقی خواهد بود.

ماده ۱۵) تغییر نشانی طرفین قرارداد

هرگاه یکی از طرفین قرارداد نشانی قانونی خود را در مدت قرارداد تغییر بدهد باید کتباً این تغییر را به طرف دیگر ابلاغ کند و تا وقتی که نشانی جدید به طرف دیگر اعلام نشده است ، کلیه نامه ها ، اوراق و مکاتبات به نشانی قانونی ارسال و تمام آنها ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده ۱۶) حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف درخصوص اجرای قرارداد یا اختلاف در تفسیر و تعبیر مفاد قرارداد، موضوع ابتدا از طریق مذاکره فیمابین و صورت عدم حصول نتیجه از طریق داوری مرضی الطرفین قابل حل خواهد بود. موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب گردید. در صورت عدم پذیرش داور، موضوع از طریق مراجع قانونی ذیصلاح پیگیری خواهد شد .

ماده ۱۷) تعداد نسخ / امضای طرفین/ تاریخ

این قرارداد در …… ماده، در تاریخ …………. در شهر …….. تنظیم و امضا گردید که دارای ….. نسخه با اعتبار واحد است و با اطلاع کامل از مفاد آن به امضای طرفین میرسد.

امضای طرف اول                                                    امضای طرف دوم

…………………                                                   ……………………

تذکر مهم : نمونه قرارداد فوق صرفا جهت آشنایی کلی مخاطبین محترم با قالب کلی این نوع قراردادها است. فلذا صحت و دقت محتوای متن لزوما مورد تایید بانک قراردادهای حقوقی نمی باشد. بدیهی است که برای تهیه هر قرارداد و یا متن حقوقی بطور خاص باید به مشاور حقوقی مراجعه نمود.

برای طرح سوالات حقوقی خود می توانید به وب سایت مشاوره حقوقی اینترنتی مراجعه بفرمایید.


مطالعه بیشتر

 برچسبها بانک قراردادها بانک قراردادهای حقوقی تأیید دستگاه نظارت تضمین حسن انجام کار تنظیم قرارداد حقوق خریدار خسارات تأخیر دانلود نمونه قرارداد دستگاه باسکول دوره تضمین قرارداد ( گارانتی ) عدم اجراء تعهدات فروشنده فسخ قرارداد قرارداد قرارداد حقوقی قرارداد خرید قرارداد خرید یک دستگاه باسکول گروه میثاق متن قرارداد مشاوره حقوقی قرارداد ناظرین قرارداد نصب و راه اندازی نمونه قرارداد نمونه قرارداد مشارکت وکیل دادگستری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

۸۸۳۲۱۰۸۸

ادامه مطلب

 

 

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

متن کوتاه توضیخ در مورد مهدی قاسمی

مهدی قاسمی متولد بیستم مردادماه سال 1359 در شهر زیبا و باستانی مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی و ساکن تهران هستم که هرسه مقطع دبیرستان و کارشناسی و کارشناسی ارشد را با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شده‌ام و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت بین المللی حقوقی برهان متین مشغول به ارائه خدمات حقوقی بوده و … .

ادامه مطلب

این قرارداد فی ما بین ………………. به نمایندگی آقای دکتر ……………. که به استناد صورتجلسه مورخ 586 کمیسیون به اختصار در این قرارداد خریدار نامیده می شود از یکطرف و شرکت …………………….. به نمایندگی آقای ……………… فرزند .. ش ش ……. مدیر عامل و دارنده امضاءتعهد آور شرکت به نشانی ……………………………………………. تلفن ……………….. و به شماره ثبت ……………… که از این پس فروشنده نامیده می شود از طرف دیگر به شرح ذیل منعقد و طرفین ملزم به رعایت شرایط آن می باشند.

ماده 1- موضوع قرارداد:

خرید و نصب و راه اندازی …………. دستگاه با حداقل مشخصات فنی ذیل :ضمناً کاتالوگ معتبر مشخصات فنی دستگاه بایستی به تائید و امضاء مدیر عامل شرکت رسیده باشد .

ماده 2- مدت تحویل :

فروشنده موظف است حداکثر ………… ماه پس از ارائه مجوز سطح بندی از وزارت متبوع توسط خریدار دستگاه های مورد قرارداد را تحویل و نصب نماید .

ماده 3- مبلغ قرارداد ونحوه پرداخت :

1-3- مبلغ کل قرارداد ریال می باشد( مبلغ ریال بابت خرید و مبلغ ریال بابت نصب و راه اندازی )نحوه پرداخت مبلغ قرارداد از طرف خریدار به شرح ذیل خواهد بود .%25 مبلغ کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت پس از انعقاد قرارداد و در قبال اخذ ضمانت نامه بانکی که ضمانت نامه مذکور پس از نصب و راهاندازی مسترد خواهد شد .50 % پس از تحویل دستگاه ها و تائید مشخصات فنی دستگاه های تحویلی%25 پس از نصب و راه اندازی و آموزش و تکمیل و تحویل اسناد مربوطه

ماده 4- محل و نحوه تحویل :

محل تحویل انبار بیمارستانهای متقاضی مشهد می باشد .

تبصره 1 : کلیه هزینه ها و مسئولیت حمل و تخلیه دستگاه از مبداء تا محل تحویل بر عهده فروشنده می باشد .

تبصره 2 : در صورت تاخیر در تحویل کالا به ازای هر روز تاخیر فروشنده موظف است مبلغی معادل یک میلیون ریال به عنوان خسارت به خریدار پرداخت نماید .

تبصره 3 : محل نصب : می باشد .

ماده 5- فروشنده متعهد می شود با علم و آگاهی کامل از مشخصات فنی دستگاه نسبت به فروش طبق ماده 1 اقدام نموده و هیچگونه عذری از بابت عدم اطلاع از مشخصات فنی دستگاه از جانب وی پذیرفته نخواهد بود .

ماده 6- فروشنده متعهد گردید دستگاه را به مدت حداقل یک سال شمسی از تاریخ نصب ، گارانتی نماید و کلیه هزینه ها اعم از نصب و راه اندازی ، آموزش ، ارائه قطعات ، و غیره تا پایان مدت گارانتی به صورت رایگان و بر عهده فروشنده خواهد بود .

تبصره 1 : فروشنده پس از مدت گارانتی متعهد گردید به مدت 10 سال خدمات پس از فروش ( تعمیر و نگهداری دستگاهها ، دوره های تامین کامل قطعات لازم برای کلیه سرویس های مورد نظر ) را بر اساس نرخنامه اداره کل تجهیزات پزشکی انجام دهد ( در صورت تمایل دانشگاه قرارداد جداگانه ای از این بابت منعقد خواهد گردید ) . حداکثر 5% معادل 20 روز تعیین می گردد . به منظور حسن انجام ( Down time )

تبصره 2 : مدت زمان مجاز خواب دستگاه به دلیل عیب فنی در طول سال سرویس های مربوطه آقای مهندس ارش پاک رفتار به عنوان نماینده مجرب جهت خدمات پس از فروش در مشهد توسط فروشنده معرفی می گردد

تبصره 3 : دفترچه دستگاهها بایستی در اختیار خریدار قرار گیرد . Service Manual و Operation Manual

تبصره 4 : فروشنده ملزم به ارائه تائیدیه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و درمان می باشد .

تبصره 5 : فروشنده بایستی گواهی توانایی بر انجام خدمات پس از فروش ( تعمیر ، سرویس ، دوره های PM و کالیبراسیون ) به تائید کمپانی سازنده را ارائه نماید.

تبصره 6 : گارانتی عبارت است از تعویض دستگاه یا قطعات دستگاه بدون اخذ هیچگونه وجهی اعم از هزینه قطعات تعویضی ، اجرت ، هزینه حمل و نقل و ایاب و ذهاب و سایر هزینه ها ( در صورتی که اشکال دستگاه برطرف نگردید باید نسبت به تعویض دستگاه اقدام شود ).

ماده 7- فروشنده متعهد می گردد نسبت به اخذ تائیدیه و مجوزهای لازم در خصوص موضوع مناقصه اقدام نماید ، بدیهی است مسئولیت قانونی در این خصوص متوجه فروشنده می باشد . ( بجز مجوزهای کمیسیون طرح سطح بندی و سازمان انرژی اتمی )

ماده 8 – پرداخت کلیه کسورات قانونی به عهده فروشنده می باشد .

ماده 9- فروشنده اقرار می نماید مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت مصوب 1337 و اصل 141 قانون اساسی نمی باشد و متعهد است در طول مدت قرارداد به هیچ وجه اشخاص مذکور در قانون فوق الذکر را در قرارداد سهیم و ذینفع نکند .

ماده 10 – مبلغ قرارداد در طی مدت قرارداد ثابت بوده و مشمول هیچگونه تعدیلی نمی باشد .

ماده 11 – از فروشنده در زمان تحویل و نصب دستگاه ضمانت نامه بانکی جهت حسن انجام کار و اجرای تعهدات به مبلغ ریال(معادل 10 % مبلغ کل قرارداد) به شماره سریال صادره از بانک شعبه اخذ می گردد و نزد خریدار باقی می ماند که در پایان مدت گارانتی به وی مسترد خواهد شد . 

ماده 12 – فروشنده بایستی CD آموزشی دستگاه فوق را به زبان فارسی یا انگلیسی در اختیار خریدار قرار دهد.

ماده 13 – کلیه دستگاهها بایستی دارای تاریخ تولید ( حداکثر یکسال قبل از تاریخ مناقصه ) و شماره سریال ساخت باشند که در فاکتور قید گردیده است

ماده 14 – فروشنده حق واگذاری امور به غیر را ندارد .

ماده 15 – هر گونه توافق کتبی در ارتباط با قرارداد در صورتیکه مخالف قرارداد نباشد به منزله تصریح در قرارداد تلقی شده و طرفین متعهد به اجرای آن می باشند

ماده 16 – هرگاه فروشنده مرتکب یکی ازاعمال بندهای ماده یک ایین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه گردددانشگاه می تواند بطور یکطرفه قرارداد را فسخ نماید

ماده 17 – خریدارمی تواند در صورت انحلال یا ورشکسته شدن شرکت ضمن ضبط ضمانتنامه حسن انجام کار، قرارداد را یکطرفه فسخ و بکارفروشنده خاتمه دهد وفروشنده حق هیچگونه اعتراضی ندارد و در صورت ورود خسارت ، خریدارمی تواند خسارت وارده را برابر نظریه کارشناس ذیصلاح ازفروشنده دریافت نماید

ماده 18 -هرگاه درطول مدت قرارداد فروشنده مرتکب جرم گردد و یا صلاحیت وی از سوی مراجع قانونی مردود شناخته شود وخریدارمختار خواهد بود قرارداد را نسبت به مدت باقیمانده فسخ و کلیه حق و حقوق خود را از محل تضمینات فروشنده تامین و فروشنده در این خصوص حق هر گونه اعتراض و شکایت را از خود سلب می نماید.

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

ماده 19 – مبلغ قرارداد در طی مدت قرارداد ثابت بوده و مشمول هیچگونه تعدیلی نمی باشد.

ماده 20 – اقامتگاه قانونی فروشنده به نشانی مندرج در مقدمه قرارداد می باشد که در صورت تغییر آدرس می بایست بصورت کتبی به خریداراعلام گردد و در غیر این صورت اقامتگاه مندرج اقامتگاه قانونی تلقی می شود و کلیه مکاتبات ارسالی با پست سفارشی به نشانی مذکور ابلاغ شده تلقی میگردد.

این قرارداد در 20 ماده و در 3 نسخه در تاریخ در محل تنظیم و امضاء گردیده واعتبار هر یک از نسخ در حکم واحد است.

فروشنده /خریدار

وکیل پایه یک دادگستریعضو هیأت مدیره گروه بین المللی حقوقی برهانوکیل متخصص دعاوی املاک و اراضی، بیمه، حقوق مهندسی و پیمانکاریوکیل متخصص تنظیم قراردادهای داخلی، دعاوی ناشی از قراردادها، امور تجاری و شرکت‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

موارد ستاره دار اجباری هستند.

تمام حقوق مادی و معنوی بانک قراردادهای ایران (بقا) محفوظ است. بازنشر محتوای این سایت با ذکر نام و آدرس سایت قراردادها بلامانع است. | طراحی وب امیتیس

یکی از مهمترین و پرکاربردترین قراردادهای حقوقی به قراردادهای خرید و فروش کالا مربوط می شود. به خصوص هنگامی که کالا از نوع صنعتی بوده یا شامل ماشین آلات و قطعات باشد، اهمیت آن دوچندان می شود. از همین رو، آشنایی با انواع قراردادهای خرید و فروش و کالا و جزئیات مربوط به قرارداد کالاهای صنعتی برای تمامی فعالین صنعتی و بازرگانی لازم است. در این قراردادها، هیچ یک از طرف قرارداد مصرف کننده جزء نمی باشد. در واقع یک طرف قرارداد را تولید کننده یا تأمین کننده کالای صنعتی یا قطعات و ماشین آلات تشکیل می دهد و یک طرف دیگر را تولید کننده دیگری تشکیل می دهد که در اینجا، در نقش مصرف کننده ماشین آلات و قطعات مورد معامله قرار می گیرد.

تأمین کنندگان کالا به دو صورت می توانند کیفیت کالای خود را تضمین کنند که این دو حالت شامل گارانتی و وارانتی می باشد. گارانتی به طور معمول مدت زمان کمتری از وارانتی را شامل می شود و در صورت عدم کارکرد صحیح کالای خریداری شده در زمان تعیین شده از سوی تأمین کننده، خریدار می تواند کالا را تعویض نماید یا اصل پول خود را پس بگیرد. اما وارانتی بیشتر به مشکلات ناشی از تولید مربوط می شود و فروشنده بازه زمانی بیشتری را برای آن در نظر میگیرد. در صورتی که در زمان معین اعتبار وارانتی، مشکلی برای کالای خریداری شده پیش آید، فروشنده باید بدون دریافت هزینه ای، مشکل را برای مصرف کننده برطرف و دستگاه را تعمیر نماید.

این دو عبارت به طور معمول در کشور ما به جای هم به کار می روند اما در هنگام عقد قراردادهای خرید و فروش کالا به خصوص قرارداد کالای صنعتی و ماشین آلات باید حتما به شرایط گارانتی و وارانتی و مدت زمان آن ها اشاره شود تا بعداً سبب بروز مشکل نشود.

در ماده ۴ قانون مدنی نیز تمامی تأمین کنندگان و تولید کنندگان کالاهای سرمایه نظیر خودرو، ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، لوازم الکتریکی و صوتی-تصویری و انواع وسایل ارتباط جمعی ملزم شده اند تا از طریق داشتن نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز و رسمی به ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی به مصرف کنندگان بپردازند. در همین قانون نیز ارائه ضمانت نامه کالا نیز، به عنوان بخشی از فعالیت های واحدهای خدمات پس از فروش، از وظایف حتمی تأمین کنندگان کالا است. به صورتی که در صورت خرابی کالای تحویلی در مدت ضمانت، فروشنده موظف به تعمیر آن بدون دریافت وجه اضافی است.

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه

به جهت انجام خرید و فروش از طریق قرارداد کالاهای صنعتی همچون معاملات دولتی، نیاز حتمی به برگزاری مذاکره دارد. در واقع موارد رد و بدل شده در این مذاکرات پایه و اساس قرارداد را تشکیل می دهد. از همین رو، بسیاری از شرکت ها و تولید کنندگان با کمک وکیل تنظیم قراردادها ، نه تنها موارد قابل مذاکره را به صورت بهینه برنامه ریزی می کنند بلکه تمام موارد قرارداد را به صورتی تنظیم می کنند که جای شک و شبهه ای در آن باقی نماند.

در صورت نیاز به تنظیم قراداد کالای صنعتی می توانید از مشاوره حقوقی وکیل تنظیم قراردادها در مؤسسه حقوقی پندار از طریق ارسال فرم درخواست مشاوره یا تماس تلفنی بهره مند شوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مؤسسه حقوقی پندار با بهره گیری از وکلای مجرب پایه یک دادگستری در زمینه تمام امور دعاوی حقوقی و کیفری در زمینه های مختلف، با سابقه بیش از صدها پرونده موفق و پشتوانه رضایت مراجعین، آمادگی قبول وکالت و ارائه مشاوره در دعاوی ملکی، ثبتی، کیفری، امور خانواده  و امور حقوقی شرکت ها در کمترین زمان ممکن و بهترین هزینه وکالت را دارد.


بر آن شدیم با راه اندازی وب سایت موسسه حقوقی پندار هموطنان عزیز را در یاری رساندن در امور حقوقی مانند، دعاوی ملکی، دعاوی حقوقی ، دعاوی کیفری و مشکلات خانوادگی و تنظیم قراردادها و … هر چه بهتر و بروز تر یاری رسانیم

تلفن مشاوره حقوقی:

      ۰۴۴۶۵۰۵–۰۹۱۲   ,    ۰۹۱۲-۰۴۴۷۵۰۵


Downloads-icon


دانلود نمونه قرارداد فروش کالاهای صنعتیDownloads-icon

نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه
نمونه فرم قرارداد فروش دستگاه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *