نمونه قرارداد اجاره دامداری

نمونه قرارداد اجاره دامداری
نمونه قرارداد اجاره دامداری

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند



قبل از انعقاد هر قراداد با وکیل دادگستری مشاوره نمایید چرا که قراردادها دارای آثار حقوقی می باشند و هر شخص با امضاء ذیل قرارداد متعهد و مکلف به انجام و تبعیت از آثار آن قرارداد می شود و پس از امضاء قرارداد ادعا در خصوص عدم اطلاع از مفاد و بندهای قرارداد و دیگر موارد در محاکم پذیرفته نخواهد بود، پس به یاد داشته باشیم قبل از انعقاد هر قرارداد و قبل از هر اقدام حقوقی با متخصصین امور حقوقی یعنی وکلای دادگستری مشورت نماییم.

                                                                                   بنام خدا
                                                                   «قرارداد مشارکت در نگهداری دام»
قرارداد حاضر بر مبنای ماده 10 قانون مدنی و اصل حاکمیت ارداده منعقد گرديده و با اقرار به اهلیت طرفین و علم و آگاهی آنها از مفاد این قرارداد و مطابق با سایر قوانین مربوطه تنظیم و به امضای طرفین رسید و طرفین ضمن عقد لازم خارج، متعهد و ملزم به اجرای تمامی مفاد این قرارداد می باشند.
طرفین قرارداد:
این قرارداد فی مابین آقای……………… فرزند…………. ،به شماره ملی ……………  و آدرس………………………………………………………………. و با شماره تلفن……………………. که به اختصار در قرارداد با عنوان طرف اول معرفی، و از سوی دیگر آقای………………….. فرزند……………….. به شماره ملی………………….. و آدرس………………………….. و با شماره تلفن……………………………. که به اختصار در قرارداد با عنوان طرف دوم و یا «نگهدارنده» معرفی به شرح و موارد ذیل منعقد گردید.

ماده 1 – موضوع قرار داد
نگهداری و حفاظت از 10 رأس……..  متعلق به طرف اول قرارداد توسط طرف دوم با مشخصات قید شده در این قرارداد و طبق شرایط مندرج در این قرارداد و با تقسیم سود در بازده زمانی 3 ماهه
تبصره 1- گوسفندها ها دارای نژاد………. با شناسنامه………..  واکسینه شده در مورخ……..   و با سن……….. و رنگ………. و فاقد هرگونه بیماری می باشند.
تبصره 2- امکان افزایش تعداد دام موضوع این ماده با توافق طرفین و به صورت کتبی وجود خواهد داشت.

ماده 2 ـ مدت قرارداد
مدت قرارداد از تاريخ…………. لغايت…………… به مدت………….. می ‌باشد.
تبصره- طرفین می توانند در صورت توافق و تراضی و با رضایت نسبت به تمديد كتبی اين قرارداد قيام نموده و در صورت تمدید امکان گنجاندن شرایط جدید در آن نیز میسر خواهد بود.

ماده 3 ـ مرکز دامپروری
مركز اصلی کارگاه دامپروری در…………. به نشانی:………………می باشد.
تبصره- محل وقوع عقد……………………است.

ماده 4 ـ مدیریت
مديریت این قرارداد با طرف اول می باشد كه اعمال مديريت بالمباشره، رايگان و مجانی است و در صورت اختلاف نظر، نظر  مدیر ملاک عمل خواهد بود.
تبصره- طرف اول در همه حال و در طول مدت  و تا زمان تصفيه حساب های فی مابين حق اعمال نظارت در كار طرف دوم نسبت به موضوع اين قرارداد را شخصاً يا به توسط اعطای نمايندگی به هر شخص حقيقی يا حقوقی ولو به صورت وكالت دارد.

ماده 5 – تعهدات طرف اول قرارداد
1- طرف اول مکلف است پس از پایان هر 3 ماه نسبت به تعیین و تکلیف سود حاصله بنا به توافق و به صورت نصف سود حاصله، نسبت به طرف دوم اقدام نماید، این موضوع می بایست از طریق اخذ رسید کتبی و یا واریز به حساب مشخصی صورت پذیرد.
2- طرف اول مکلف به ، بیمه دام می باشد.
3- طرف اول مکلف به بیمه کارگر و افرادی که طرف دوم به کار می گیرد نمی باشد.
4- طرف اول صريحاً اقرار و با امضاء ذیل قرارداد اظهار نمود بر اينكه تمامی شش دانگ ملک مرقوم متعلق به نگهدارنده می باشد، كه صرفاً و فقط جهت امور موضوع قرارداد از آن طی مدت فوق استفاده شود و نيز طرف اول با امضاء ذیل قرارداد اقرار نموده و می نمايد كه هيچگونه وجه يا مالی تحت عناوين : سر قفلی ،‌صنفی ،‌حق كسب ،‌پيشه يا تجارت و غيره بابت آن ملک به نگهدارنده پرداخت نكرده است.
5- و…

ماده 6 – تعهدات طرف دوم قرارداد
1- نگهدارنده مکلف است شرایط مناسبی به لحاظ تغذیه، بهداشت، سلامت و رفاه حیوان را فراهم آورد و استانداردهای مربوط به نحوه تغذیه و بهداشت و محیط و… را به نحو مقتضی انجام دهد.
2- حفاظت از موضوع قراداد با نگدارنده می باشد.
3- نگهدارنده اجازه انتقال بخشی از تعهدات این قرارداد را به غیر را ندارد و در این خصوص می تواند از کارگر استفاده نماید و لیکن هزینه و مسئولیت کارگر با وی خواهد بود.
4- نگهدارنده به هیچ عنوان اجازه انتقال حیوان به محل دیگری غیر از آدرس توافق شده را ندارد و در صورت تغییر آدرس موظف است رضایت کتبی طرف اول را جلب نماید.
5- نگهدارنده موظف به انجام چکاپ های پزشکی دوره ای می باشد.
6- نگهدارنده موظف است کلیه واکسیناسیون های حیوان را در زمان های مقرر انجام دهد و در صورت اخذ شناسنامه بهداشتی نام خود را به عنوان نگهدارنده حیوان در شناسنامه قید نماید.
7- نگهدارنده حق هيچ گونه واگذاری نسبت به موضوع قرارداد را كه امانتاً به وی سپرده شده است و با امضاء ذیل قرارداد اقرار به تحویل آن نموده، تحت هيچ عنوانی از عناوين از قبيل : نمايندگی و وكالت و صلح حقوق و اجاره و غيره را ولو مشاعاً و مفروز، جزاً يا كلاً اعم از اصل يا… به ديگری حتی به اقربای نسبی و يا سببی خويش، به هيچ صورت و به هيچ نحوی از انحاء ندارد و نخواهد داشت.
8- تهیه علوفه و کلیه مواد لازم جهت تغذیه با نگهدارنده می باشد.
9- و…

ماده 7 – ضمانت اجرا و خسارت
نگهدارنده تعهد می نماید در صورت نقض تعهدات مندرج در این قرارداد و ورود خسارت، علاوه بر جبران ضرر و زیان مادی و معنوی وارده بر طرف اول، مبلغ 200/000/000  ریال ، بابت نقض قرارداد نقداً به عنوان وجه التزام به طرف اول پرداخت نماید.
تبصره- در صورت ورود خسارت به موارد موضوع این ماده مقصر مکلف به جبران کلیه خسارات وارده خواهد بود.

ماده 8 – فسخ قرارداد
چنانچه طرف اول در طريقه اعمال رفتار و نحوه کار و نگهداری و تغذیه و به طور کلی هر گونه تخلف و یا ایرادی به تشخیص خود از طرف دوم، مشاهده نمود و يا ‌آنكه عمليات موضوع اين قرارداد را به طريقی كه طرف دوم آن را اداره می نمايد مقرون به صلاح و صرفه نیابد حق فسخ اين قرارداد را به طور يک جانبه پس از ارجاع به داور و احراز تخلف خواهد داشت.
تبصره- حق فسخ موضوع این ماده به مدت 1 سال از تاریخ وقوع عقد می باشد.

ماده 9 – داوری و حل و فصل اختلافات:
اگر به هر دلیل اختلافاتی فی ما بین طرف اول قرارداد و طرف دوم قرارداد در راستای اجرای عملیات موضوع این قرارداد و یا قرارداد های بعدی مرتبط با این موضوع و یا نحوه اجرا عملیات ساختمانی و یا تعبیر و تفسیر هر یک از بند های این قراداد یا قراردادهای بعدی و یا هر جا نسبت به موضوع مرتبط با قرارداد اختلاف پیش آید طرفین اختلافات خود را به آقای بهنام نزادی وکیل پایه یک دادگستری به عنوان داور ارجاع نمایند که مدت داوری یک ماه از تاریخ ابلاغ خواهد بود و داور حق دارد مهلت مذکور را در صورت نیاز به دفعات تمدید نماید و داور ضمن قبول داوری در خصوص مورد اختلاف به عنوان داور مرضی الطرفین صلحاً و حکماً در مانحن فیه اعلام نظر نماید و مطابق با قانون و عرف بصورت قطعی رسیدگی نموده و می تواند در خصوص فسخ و کلیه موارد اختلاف رأی صادر نماید، ابلاغ اوراق و تصمیم داور بر اساس اظهارنامه رسمی به عمل خواهد آمد. تعیین حق الزحمه داور در دعاوی غیر مالی تا سقف 1 میلیون تومان است و در دعاوی مالی طبق تعرفه قانونی و طرفی که باید حق الزحمه داور را پرداخت نماید شخصی است که موجب تخلف شده فلذا شرط داوری، شرط مستقلی از قرارداد بوده، انفساخ و ابطال و انقضای قرارداد تأثیری در آن ندارد.

ماده 10 – نسخ قرارداد :
اين قرارداد در 9 ماده و 4 تبصره در مورخ …………. و در حضور 3 نفر شاهد و در 3 نسخه متحد المتن و با اعتبار واحد تنظیم، و به امضای طرفين رسيده است که  هر كدام از نسخ دارای ارزش يكسان می باشد.

امضای طرف اول قرارداد                                                                                                                    امضای نگهدارنده
  

امضا شاهد اول                                                                                                                                      امضا شاهد دوم

برای انعقاد قراردادهای خود دست نگهدارید، قبل هر کار حقوقی به یاد داشته باشیم به وکیل دادگستری مراجعه نماییم چرا که بعضی از موارد موجود در قرارداد خارج از علم ما خواهد بود و چه بسا موجبات ورود ضرر به خودمان را فراهم آوریم به صورت نا آگاهانه، پس برای داشتن بهترین وکلای دادگستری در امور قراردادها هم اکنون با گروه وکلای رسمی تماس حاصل نمایید ما بهترین وکلای کانون وکلای دادگستری را به شما معرفی خواهیم نمود.
روابط عمومی گروه وکلای رسمی

 

گروه وکلای رسمی  با استفاده از وکلای پایه یک دادگستری دارای تجربه، می تواند پاسخگوی مشکلات حقوقی شما عزیزان باشد. اعتماد اولین گزینه برای شروع می باشد.
هم اکنون با ما در ارتباط باشید.

نمونه قرارداد اجاره دامداری

 

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 20  می باشد
پنج شنبه ها از ساعت 10 الی 14 می باشد.
با تشکر


 

© طراحی شده توسط طراحان سایت پارسه

ماده ۲ – موضوع قرارداد

 

               محل امضاء و اثر انگشت موجر                                                 نام و نام خانوادگی و محل امضاء و اثر انگشت شاهد نخست

                محل امضاء و اثر انگشت مستأجر                                            نام و نام خانوادگی و محل امضاء و اثر انگشت شاهد دوم

 

نمونه قرارداد اجاره دامداری

 

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

وبلاگ آدرس – اجاره خانه – سامانه اجاره خانه

در این مقاله می‌خواهیم شما را کمی بیشتر با نحوه نوشتن اجاره نامه زمین کشاورزی آشنا کنیم. برای اکثر ما این مورد پیش آمده است که بخواهیم جایی را اجاره کنیم یا ملک و زمینی را اجاره دهیم. در هر حال چه مالک باشید و چه مستاجر، باید بدانید که برای سهولت توافق طرفین و جلوگیری از هر گونه ضرر و زیان، قراردادهای قانونی تنظیم و نوشته شده‌اند تا طرفین به وسیله‌ آن بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.
نمونه‌ای از این قراردادهای مورد استفاده در بین کشاورزان، قراردادهای اجاره نامه زمین کشاورزی است که تفاوت‌های زیادی با اجاره‌ املاک مسکونی دارد.

این نوع قرارداد اجاره نامه زمین کشاورزی، قراردادی است که بین دو نفر مالک زمین کشاورزی و فردی که قصد دارد در آن محل به کشاورزی بپردازد بسته می‌شود. در قرارداد اجاره نامه زمین کشاورزی، صاحب زمین در ازای مبلغ مشخصی و برای مدت معینی، زمین کشاورزی خود را به مستاجر کرایه می‌دهد.
البته دو نوع حالت برای دریافت مبلغ کرایه وجود دارد، یا هر دو فرد مستاجر و موجر توافق می‌کنند در صود حاصله از کشت و زرع با هم شریک شوند که در این حالت باید در مورد آن، سود حاصله و میزان سهم طرفین به توافق برسند.
در حالت دوم نیز مانند اجاره‌ املاک مسکونی طرفین توافق می‌کنند تا مستاجر مبلغی را ماهیانه به عنوان اجاره بها به موجر و صاحب زمین پرداخت کند. مدت زمان اجاره در این نوع قراردادها حدوداً یک سال تعیین می‌گردد، که باز هم طرفین می‌توانند با توافق خود این مدت را تغییر دهند و آن را کم یا زیاد کنند.
باید این نکته را در نظر داشته باشید که زمین مورد نظر نباید به دولت یا ارگان‌های دولتی تعلق داشته باشد، همچنین زمین نباید در محدوده شهری واقع شده باشد.

بسمه تعالی

اجاره نامه اراضی کشاورزی تاریخ تنظیم: / /

نمونه قرارداد اجاره دامداری

طرفین
این قرارداد در دو صفحه بین. . . ….. . . . . . . . . فرزند ……………………..شناسنامه شماره. . . . . . . . . . . صادره از. . . . . . . . متولد. . . . . . . . . ساکن. . .. . . …………… . . تلفن…………………………………… به عنوان موجر از یک طرف و . . . . . . . . . . ……… فرزند …………………شناسنامه شماره. . . . . . . . . . صادره از. . . . . . . . متولد. . . . . . . . . ساکن. . ……………… . . . . . تلفن………………………………..به عنوان عامل مستأجر از طرف دیگر به منظور اجرای قرارداد اجاره با شرایط زیر منعقد میگردد.
موضوع
عبارت است از انجام فعالیت کشاورزی در زمینه تولید محصولات زراعی در اراضی مزروعی مورد اجاره که به رؤیت مستأجر رسیده است. نشانی اراضی …………………………………………………………….. به مساحت …………………………. .

تعهدات موجر

عبارت است از در اختیار گذاشتن اراضی مزروعی مورد نیاز زراعت دارای حلقه چاه و همچنین. . . . . . . . . . ………. حق آب سهمیه اذن و اجازه استفاده تا انقضای قرارداد را دارد.
تبصره ۱- بهای حق آب می‌بایستی مستأجر به اداره آبیاری پرداخت گردد.
تبصره ۲- هزینه‌های مربوط به سرویس نگهداری چاه مذکور به عهده موجر بوده و مستأجر موظف است در تنظیم برنامه آبیاری اراضی دقت کارشناسی مبذول داشته تا موجبات استهلاک بیش از حد و پیشامد غیرمترقبه را فراهم نیاورد.

تعهدات مستأجر

عبارت است از تهیه و تأمین کلیه نهادها، نیروی انسانی، ماشین آلات، مواد و ملزومات مصرفی از قبیل انواع بذر، کودهای مورد نیاز، سموم دفع آفات نباتی و ماشین آلات کشت، داشت و برداشت و کارگران و سایر پرسنل مورد نیاز جهت انجام امور زراعی مورد نیاز و اعمال مدیریت صحیح و نظارت در تمامی مراحل تولید به نحو مطلوب و شایسته.
بدیهی است رعایت کلیه اصول فنی و زراعت و انجام به موقع عملیات به زراعی و به نژادی و .. در جهت افزایش راندمان تولید و حفظ و تقویت منابع آبی و خاکی مزبور و همچنین رعایت تناوب زراعی ضمن هماهنگی با موجر جزء وظایف قطعی مستأجر می‌باشد و خسارت وارده ناشی از قصور در این گونه امور تنها متوجه مستأجر خواهد بود.

سایر شرایط

مستأجر حق انتقال و یا تسلیم زمین را به دیگری جزئاً و کلاً و سایر طرق متصوره نخواهد داشت.
در طول قرارداد اجاره نامه زمین کشاورزی، موجر حق دارد مورد اجاره را بفروشد که در این صورت مستاجر حق دارد پس از برداشت محصول، زمین عودت دهد. اگرچه مدت اجاره به پایان نرسیده باشد.
موجر حق دارد که مبلغ تعیین شده را از مستاجر دریافت کند اگرچه محصولی از زمین به دست نیاید.
اقامتگاه طرفین همان است که در این قرارداد قید شده است و هر گونه اطلاعیه که به نشانی مذکور ارسال شود به منزله اطلاع خواهد بود مگر این که تغییر نشانی قبلاً به طرف متقابل به صورت کتبی اعلام شده باشد.
کلیه کسورات قانونی احتمالی مربوط به این قرارداد به عهده مستأجر میباشد.
مدت ……. سال زراعی از تاریخ. . . . . . . . . . لغایت. . . . . . . . میباشد.
درمیزان اجاره : میزان اجاره مبلغ . . . . . . . . ………. . معادل. . . ………………… . . . . . . ریال که برای شش دانگ زمینهای مزروعی.
نحوه پرداخت اجاره
مبلغ. . . . . . . . . ……………………. به عنوان بیعانه در ابتدای قرارداد و مبلغ ………………………………. پس از برداشت محصول در. . . . . . . . . . می-بایستی پرداخت شود.
موارد پیش بینی نشده: کلیه موارد مربوط به این قرارداد اجاره نامه زمین کشاورزی تابع موازین قانونی و مقررات جاری کشور میباشد و برای مستأجر حق زارعانه یا ریشه و کارفه ایجاد نخواهد شد.
این قرارداد به موجب قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال ۱۳۷۶ در . . . . . . . . نسخه و هر یک از آن حکم واحد میباشند و به امضاء طرفین رسیده تنظیم گردیده است.

امضاء موجر امضاء مستأجر امضاء تنظیم کننده

شهود : ۱-
۲-
۳-

پست قبلی

بهترین پنجره دو جداره و راهنمای انتخاب بهترین برند پروفیل UPVC

پست بعدی

پنت هاوس چیست ؟ مزایا و معایب سکونت در آن را می‌دانید؟

امکانات آدرس در زمان کرونا

حق کمیسیون املاک ۹۸ و شیوه محاسبه آن براساس قانون

همه چیز درباره استعلام سند ملک با کد ملی

رهن کامل چند درصد قیمت خانه است و چطور می‌توان آن را محاسبه کرد؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر مالک منافع عین مستأجره می شود. اجاره دهنده را مؤجر و اجاره کننده را مستأجر و مورد اجاره را عین مستأجره گویند.  اجاره از جمله عقود معوض و تملیکی است که به لحاظ اهمیت و نقشی که در روابط اجتماعی دارد، مورد توجه روزافزون قانونگذاران قرار گرفته است، به نحوی که مهم ترین مبحثی که بعد از بیع مواد متعدد و فراوانی را در بین عقود معین، به خود اختصاص داده، عقد اجاره است. 

اجاره ‌نامه به سند نوشتاری قرارداد اجاره گفته می‌شود که بین مالک (موجر) و اجاره کننده (مستاجر) تنظیم می ‌شود که شامل مشخصات طرفین قرارداد و میزان اجاره بها و مدت اجاره و مورد اجاره و شرایط طرفین در آن می باشد. 

در قانون مدنی، اجاره بر سه قسم است:

۱- اجاره اشیاء

۲- اجاره حیوانات

نمونه قرارداد اجاره دامداری

۳- اجاره اشخاص

فایل word نمونه قرارداد اجاره نامه(استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک)

فایل pdf نمونه قرارداد اجاره نامه(استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک)

فایل word نمونه قرارداد اجاره ‌نامه

فایل pdf نمونه قرارداد اجاره ‌نامه 


فایل pdf نمونه قرارداد اجاره نامه(استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک)Downloads-icon


فایل pdf نمونه قرارداد اجاره ‌نامهDownloads-icon


Downloads-icon

قرارداد اجاره مرغداری

به منظور اطلاع از محتوای فایل دانلودی در این مطلب میتوانید خلاصه ای از نمونه قرارداد را مطالعه نموده و از طریق دکمه زیر اقدام به خرید نسخه کامل متن قرارداد نمایید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن دقت کنیم در هر کسب و کار و بیزینس، مخصوصا در کسب و کار هایی که حجم معاملات زیاد است این است که یک قرارداد محکم و قانونی داشته باشیم، که از منابع و منافع ما دفاع کند.

همچنین داشتن قرارداد امنیت معامله را افزایش می‌دهد و باعث جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی می‌‌شود.

داشتن قرارداد اجاره ۲ مزیت دارد

نمونه قرارداد اجاره دامداری

که در ادامه هر یک را با ذکر مثال برای شما شرح می‌دهیم.

طبق ماده ۹۲ و ۹۳ قانون ثبت، مفاد اسناد رسمی در مورد دیون و اموال منقول و معاملاک املاک ثبت شده مستقلا و بدون نیاز به حکم دادگاه لازم‌الاجرا و قابل اجرا است و مفاد این اسناد طبق آیین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی توسط مامورین دایره اجرا، اجرا می‌شود.

برای این که متن بالا را بهتر درک کنیم برای شما یک مثال آورده ایم:

برای مثال اگر مستاجر در موعد مقرر ملکی که اجاره کرده است را تخلیه ننماید یا در موعد های مقرر اجاره را به مالک پرداخت نکند، مالک می‌تواند که به دفتر خانه مراجعه کند و از دفترخانه تقاضای صدور اجرائیه کند و دفترخانه نیز موکلف است این درخواست را به دایره اجرای ثبت ارسال کند.

به طور خلاصه مالک می‌تواند با یکبار مراجعه به دفترخانه، پس از حداکثر ۴۸ ساعت ، در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و اداره اجرا نیز مفاد سند را اجرا می‌کند و ملک را تخلیه یا اجاره بها را از مستاجر وصول می‌کند.

شما می‌توانید به راحتی با هزینه کم از منابع با ارزش حقوقی خود که داخل قرارداد ذکر کرده اید دفاع کنید و نگران هیچ چیز نباشید.

طبق تحقیقات انجام شده اکثر کلاهبرداری های انجام شده در داخل ایران مشکل قراردادی داشته اند، پس در تهیه قرارداد دقیق و اخذ آن از یک وکیل پایه یک دادگستری عجله کنید.

در ادامه خلاصه ای از مواد قرارداد را آورده ایم بین دو طرف موجر و مستاجر است:

ماده ۱ – طرفین قرارداد اجاره مرغداری

۱-۱ موجر: ۱-۲- مستاجر:

ماده ۲ – موضوع قرارداد و مشخصات مورد اجاره مرغداری

عبارتست از تملیک منافع شش دانگ یک واحد پرورش جوجه گوشتی

ماده ۳ – مدت اجاره:

مدت اجاره ۱۲

ماده ۴ – اجاره بها و نحوه پرداخت اجاره مرغداری

۴-۱- میزان اجاره بها جمعا مبلغ ۴-۲-۱- چک شماره و پنج میلیون ریال ۴-۲-۲- چک شماره و پنج میلیون ریال ۴-۲-۳- چک شماره و پنج میلیون ریال ۴-۲-۴- چک شماره و پنج میلیون ریال

ماده ۵ – تسلیم مورد اجاره مرغداری

۵-۱- موجر مکلف است ماده ۶- فسخ قرارداد ۶-۱- در صورتی که مستاجر به هر ۶-۲- در صورت عدم انجام هریک از تعهدات ۶-۳-در صورتی که آب مرغداری قطع شود و یا ۶-۴- در صورتی که موجر ملک موضوع ۶-۵- مستاجر کلیه خیارات

ماده ۷– سایر شرایط قرارداد اجاره مرغداری

۷-۱- مستاجر نمی تواند از مورد ۷-۲- مستاجر حق استفاده ۷-۳- موجر باید مالک یا متصرف قانونی یا قراردادی مورد. ۷-۴- پرداخت هزینه های مصرفی آب/ برق/سوخت/

۷-۵- مالیات مستغلات و ۷-۶- مستاجر مکلف است در زمان تخلیه ، ۷-۷- تمدید قرارداد اجاره فقط با ۷-۸- مستاجر موظف است در پایان مدت اجاره نسبت ۷-۹- مستاجر موظف است نسبت به ارائه مفاصا ۷-۱۰- مستاجرموظف است نسبت به اخذ پروانه بهره برداری از سازمان ۷-۱۱- به منظور تضمین انجام کامل تعهدات قراردادی، مستاجر یک فقره چک این قرارداد در تاریخدر تهران و در سه نسخه بین طرفین تنظیم ، امضاء و مبادله گردید .

پیشنهاد می گردد به دلیل جوانب متعدد و گاهاً پیچیده در این موارد لطفا قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کامل را در این خصوص کسب نمایید.گروه حقوقی اساتید مهر ایرانیان با کادری از بهترین وکلا و مشاورین حقوقی تا رفع کامل این مشکل در کنار شما خواهند بود.با ما  تماس بگیرید و در این زمینه یا موارد با وکیل پایه یک دادگستری مورد نظر  مشاوره حقوقی خانواده رایگان حضوری یا تلفنی تخصصی  بگیرید.

ارائه دهنده کلیه خدمات حقوقی شامل:

در خدمت شما عزیزان است، برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید تا از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در تهران آغاز نمود. با توجه به گستردگی موضوعات حقوقی و همچنین پیچیدگی های فرآیند های دادرسی در مراجع قضایی برنامه ریزی های تخصصی در این زمینه صورت گرفت تا در زمان دفاع از حقوق موکلین، از تضیع حقوق قانونی آنها جلوگیری گردد.

تهران،صادقیه، خیابان ولیعصر،جنب متروی صادقیه،نبش کوچه چهارم،پلاک۵٫۳ واحد ۱۴ تهران ، میدان فردوسی ، خیابان شهید موسوی ، نبش اعتماد مقدم ، پلاک ٣٠، طبقه۴ شهریار ، میدان فرمانداری ، مجتمع آسمان ، طبقه۴ ، واحد٢۵ 09126887520 09193934022 09197868482 02165503762

کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت وکلای عدالت متعلق به موسسه حقوقی اساتید مهر ایرانیان می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط :Babak Khorramfar

جهت دریافت مشاوره حقوقی برای عقد قرارداد خرید دام و حمل و پرواربندی گوساله با وکلای ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

پیرو مذاکرات صورت گرفته طرفین ضمن عقد خارج لازم و مستنداً به مواد ۱۰و ۱۹۰ و ۲۲۰ قانون مدنی قرارداد ذیل را با شروط و تعهدات مصرّحه در آن در تهران و در تاریخ منعقد نمودند.

۱- طرف اول: ۲- طرف دوم:

خرید، حمل و پرواربندی گوساله از دامداریهای داخلی و بازار دام و خوراک با سرمایه طرف اول و با رعایت مفاد قرارداد و فروش زنده آن ها ، به تعداد ۵۰۰ رأس و به وزن کل حداقل ۱۰۰٫۰۰۰کیلوگرم که در پایان دوره پرواربندی حداقل ۳۰۵,۸۷۵ کیلو گرم خواهد بود.

محل اجرای قرارداد خرید دام استان آذربایجان شرقی شهرستان تبریز روستای بستان آباد می باشد.

نمونه قرارداد اجاره دامداری

کلیه دامهای موضوع قرارداد در تمام مراحل اجرا در مالکیت مطلق و بدون قید و شرط طرف اول می باشد، و هر گونه تصاحب، تلف، مفقودیت و یا اقدام بر خلاف مالکیت وی علاوه بر مسئولیت حقوقی مندرج در قرارداد خرید دام مشمول عنوان کیفری خیانت در امانت نیز خواهد بود و در صورت اقدام مغایر، طرف دوم ضامن خواهد بود.

طرف دوم مکلف است دامهای موضوع قرارداد را (که در طول قرارداد خرید دام در مالکیت طرف اول می باشد) به نام طرف اول خریداری نموده و پروار نماید و با رعایت صرفه و صلاح و اخذ نظر طرف اول به فروش برساند و بلافاصله به حساب شرکت واریز نماید. همچنین طرف اول می تواند با صلاحدید خود نسبت به انتقال و فروش کلیه دام ها از محل دامداری به عنوان مالک در هر زمانی رأسا اقدام نماید.

ملاک محاسبه وزن دام ها هنگام خرید ۲۰۰ کیلوگرم در انتهای قرارداد حداقل۶۱۲ کیلوگرم باشد و طرف دوم متعهد است نصاب وزن پایان دوره را در هر صورت تامین نماید .در صورتی که وزن دام ها افزایش پیدا کند به نسبت سود معینه در قرارداد فی مابین طرفین تقسیم می گردد.

کل خرید دام و تامین علوفه و سایر اقلام مورد نیاز در طول دوره قرارداد تحت نظر و تایید ناظر و کارشناس تغذیه انجام می گیرد.

مدت این قرارداد ۳۵۰ روز پس از تاریخ اولین واریزی طرف اول به حساب طرف دوم می باشد که اولین واریزی پس از ارائه و وصول اسناد تضمینی طرف دوم و عقد قرارداد صورت خواهد گرفت.

طرفین متعهد گردیدند ظرف مدت قرارداد و تا تسویه کامل ، اقدامات خود را طوری تنظیم نمایند که با انقضای مدت ، موضوع قرارداد نیز خاتمه یابد.

سرمایه مبلغ …………………….. ریال معادل دو میلیارد و چهارصد و هشتاد و هفت میلیون و هشتصد و هفتاد و هفت هزار و پانصد تومان که تماماً از سوی طرف اول پرداخت می شود.

طرف اول غیر از تأمین سرمایه جهت اجرای موضوع قرارداد تعهد دیگری اعم از کسورات قانونی و مالیات، حقوق و دستمزد، بیمه و عوارض و … ندارد.

هزینه های پشتیبانی از طرح و اجرای آن از سوی طرف اول تا سقف ۱۲۳,۷۷۵,۰۰۰ ریال مستثنی می باشد و مطابق طرح مصوب از مبلغ سرمایه کسر و به طرف دوم پرداخت نخواهد شد و رأسا توسط طرف اول هزینه می گردد.

۱- پیش پرداخت : مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال معادل پانصد میلیون تومان از سرمایه پس از انعقاد قرارداد خرید دام (جهت خرید دام و خوراک و سایر هزینه های مرتبط). ۲- پرداخت باقیمانده مبلغ سرمایه پس از ارائه فاکتور و قبض باسکول گوسفند و خوراک خریداری شده و تأیید ناظر یا نماینده طرف اول انجام خواهد شد.

پرداخت مرحله به مرحله باقیمانده سرمایه منوط به ارائه اسناد هزینه که از ۸۰ درصد مبلغ دریافتی کمتر نخواهد بود صورت می پذیرد.

حداکثر زمان خرید ده روز پس از پرداخت هر مرحله خواهد بود و طرف دوم ظرف یک‌هفته ، موظف به ارائه اسناد هزینه ها می باشد.

در صورت عدم انجام تبصره ۲ از سوی طرف دوم در زمان مقرر، در ازای هر مرحله ۱ درصد از سود متعلقه طرف دوم ، موضوع ماده ۶ ، در پایان قرارداد کسر می گردد و در این خصوص طرف دوم هرگونه حق اعتراضی را از خود سلب و ساقط نمود.

کلیه پرداخت ها در قالب چک و یا ( بعد از اعلام کتبی طرف دوم ) به شماره حساب اعلام شده انجام می گردد.

در صورت تامین علوفه توسط طرف اول طرف دوم موظف به قبول آن جهت استفاده در اجرای قرارداد خواهد بود. در اینصورت علوفه تحویل داده شده به مبلغ روز و در محل پرواربندی با تایید ناظر ، محاسبه و از محل اختصاص داده شده به این موضوع کسر خواهد شد.

از سود خالص حاصل از کل عملکرد در مدت مشارکت و اجرای قرارداد ۷۰% متعلق به طرف اول و ۳۰% متعلق به طرف دوم می باشد ، که پس از واریز تمام وجوه (اصل و سود سرمایه) به حساب طرف اول، محاسبه و سود طرف دوم پرداخت خواهد شد.

کلیه هزینه های اجرایی و نظارتی و غیره در سراسر پروژه در سهم طرف دوم لحاظ گردیده و در پوشش کامل مبلغ قرارداد قرار گرفته، بنابراین طرف دوم غیر از مبالغ تعیین شده تحت هیچ شرایطی مستحق دریافت مبلغی مازاد بر۳۰% از سود حاصله و متعلقه نخواهد بود.

۱- پرداخت مبالغ سرمایه مفاد قرارداد(موضوع ماده ۵). ۲- معرفی ناظر و اعزام نماینده تام الاختیار جهت نظارت و تنظیم صورتحساب و دستورالعمل های اجرایی در محل اجرای قرارداد. ۳- معرفی و اعزام حسابدار در محل اجرای پروژه جهت تطبیق اسناد و صدور گزارش لازم در خصوص انطباق هزینه ها با اسناد مثبته. ۴- اصلاح اسناد مثبته (پس از بررسی های تکمیلی که سرمایه گذار اختیار انجام کامل آن را دارد،بلامانع می باشد). ۵- کلیه پرداختها به حالت صورت وضعیتی با ارائه اسناد هر فاکتور که به تأیید کتبی ناظر رسیده باشد انجام می گیرد. ۶- حق نظارت بدون قید و شرط در تمام مراحل اجرای قرارداد. ۷- در صورت امکان پیش خرید و ذخیره علوفه طرف اول ، طرف دوم مکلف به خرید و قبول آن بر مبنای نرخ روز بازار و منطقه خواهد بود که در اینصورت از کل هزینه متعلقه به قرارداد در این بخش کسر خواهد گردید.

۱- اجرای کامل موضوع قرارداد در مدت مقرر ۲- تهیه و تامین کلیه ملزومات عرفی و تخصصی اجرای قرارداد از هر قبیل و به طور کامل . ۳- اخذ کلیه مجوز های لازم از جمله ،تردد دام در منطقه، پرواربندی ، کشتار دام ، تولید گوشت ، ماشین آلات و شرایط حمل و نقل. ۴- بیمه کامل موضوع قرارداد . – تبصره: بدیهی است در صورت تأخیر و یا تعلل در این امر (انجام بیمه)،جبران هر گونه خسارت احتمالی صرفاً بعهده طرف دوم می باشد. ۵- تأمین محل پروار بندی و مستعد نمودن آن تا سقف معین و مندرج در قرارداد ۶- جذب و بکارگیری کارگر، کارشناس و عوامل اجرایی و پرداخت کلیه حقوق و دستمزد،بیمه ، مالیات و هزینه های اخذ مجوز در بند ۳ ماده ۸ و سایر موارد از محل هزینه های تعیین شده در طرح ( از محل سرمایه موضوع ماده ۴ قرارداد. ) ۷- تأمین علوفه مورد نیاز برای مدت قرارداد وبه تعداد دام خریداری شده و مورد پروار. ۸- تأمین بهداشت محیط و سلامت دامها با کنترل دامپزشک بطور مستمر و تهیه داروهای لازم. ۹- تدارک،تهیه وتخصیص امکانات اداری ،محل اسکان،استراحت،پذیرایی،تغذیه و وسیله نقلیه لازم برای ناظر و نمایندگان اعزامی طرف اول به محل تولید در طول مدت قرارداد. ۱۰- مسئولیت سلامت دام ها از زمان حمل از مبداء خرید و در طول مدت قرارداد و انتقال به محل کشتارگاه و در زمان کشتار و استحصال و همچنین رعایت موارد ایمنی وخبرگی عوامل دست اندر کار به عهده طرف دوم می باشد، وتوسط ناظر تعیین شده طرف اول در کلیه مراحل قابل کنترل خواهد بود بدیهی است با امضاء این قرارداد ، طرف دوم حق اعتراض نسبت به نظر ناظر را از خود سلب و ساقط می نماید و تعهد طرف دوم در خصوص اجرای تمام موضوع قرارداد تعهد به نتیجه می باشد.

۱۱- تامین هزینه های انبارداری. ۱۲- معرفی نماینده تام الاختیار جهت تنظیم صورتحساب اجرایی به نحوی که نیاز به حضور شخص طرف دوم نباشد. ۱۳- کلیه فرایندهاوفعالیتهای جاری قرارداد در قالب برنامه زمانبندی پروژه (C.P.M) برای طرف دوم لازم الاجرا بوده که به امضاءطرفین قرارداد میرسدکه مبنای گزارش گیریها و ارزیابی زمانی وعملیاتی پروژه می باشد.(پیوست قرارداد) ۱۴- طرف دوم مکلف است به نحوی نسبت به انجام موضوع قرارداد خرید دام به نام طرف اول اقدام نماید که حد اکثر بیش از مبلغ ۸۱٫۳۳۶ریال به ازای هر کیلو جهت انجام کل موضوع قرارداد هزینه صرف نگردد و “تمام موضوع قرارداد” (با رعایت تمامی هزینه های مترتب بر هر بخش از موضوع)در هر کیلو با ارزش کمتر از قیمت مذکور انجام پذیرد و در صورت افزایش مبلغ از سقف تعیین شده شخصاً مسؤل و ضامن پرداخت خواهد بود.بدیهی است در صورت هزینه کمتر از حداکثر تعیین شده در این بخش به طرف اول اعاده خواهد شد. ۱۵- طرف دوم متعهد گردید دام های پروار شده موضوع قرارداد را حداقل با قیمت ۱۱۵,۰۰۰ ریال به طور میانگین در هرکیلو وزن زنده با رعایت صرفه و صلاح طرفین و اخذ نظر طرف اول به فروش برساند.

انتقال و فروش دام ها با وزن حداقل در هر دوره(موضوع ماده ۲) رأسا توسط طرف اول بلامانع بوده و طرف دوم حق مخالفت و ایجاد ممانعت را نداشته بلکه باید مساعدت لازم را نیز مبذول دارد. ۱۶- پرداخت هزینه کارشناسی و هزینه ترهین و فک وثایق در هر حال به عهده طرف دوم می باشد. ۱۷- طرف دوم حق صرف سرمایه در محلی غیر از موضوع قرارداد را به هیچوجه ندارد . ۱۸- طرف دوم حق واگذاری موضوع قرارداد را جزئاً یا کلاً به غیر ندارد . ۱۹- در اجرای بند ۴ ماده ۷ طرف دوم موظف است تمامی اسناد و مدارک و دفاتر خود را در صورت درخواست در اختیار طر ف اول قرار دهد. ۲۰- طرف دوم موظف است هر ۱۵ روز یکبار پس از دریافت سرمایه در هر مرحله، گزارش پیشرفت عملیات موضوع قرارداد را به انضمام اسناد مربوطه تسلیم طرف اول نماید. بدیهی است طرف اول امکان ارزیابی ماهوی و شکلی گزارش و عملیات طرف دوم را به طور کامل خواهد داشت.

۲۱- طرف دوم ضمن عقد خارج لازم ملتزم است، چنانچه به سرمایه تخصیصی این قراردادبه هر جهت خسارتی به طرف اول وارد گردد،که از محل تضمینات سپرده شده قابل تامین و جبران نباشد از مال خود به مقدار خسارت یا تلف سرمایه مجاناً به مالک سرمایه تملیک نماید و در صورت معرفی ضامن و ضمانت وی ، متضامناً مسدول خواهند بود. ۲۲- هرگونه اقدام خلاف و در صورت کشف فساد از هر نوع و به هر جهت و مستحق للغیر در آمدن تضامین ، ضمن محفوظ ماندن حق شکایت و اقامه دعوی برای طرف اول، طرف دوم مسؤل جبران کلیه خسارات وارده می باشد. ۲۳- طرف دوم در جهت اجرای کامل قرارداد ، خصوصاً بند ۲۵ ماده ۸ این قرارداد و نیز سایر تعهدات و حسن اجرای آن و جبران خسارت احتمالی ناشی از قرارداد و خسارات غیر قراردادی ، پلاک ثبتی به عنوان وثیقه در رهن طرف اول قرار می دهد بعلاوه چک شماره مبلغ عهده بانک در اختیار قرارداد و وصول آن را عندالاقتضا بدون مراجعه به محاکم به طرف اول تفویض نمود. ۲۴- طرف دوم مکلف است تمام موضوع معامله را در مهلت مقرر در قرارداد خرید دام انجام دهد.بدیهی است پس از انقضای قرارداد و تسویه حساب کامل و نهایی طرفین با هم، طرف دوم نسبت به موضوع بند ۲۲ حق فسخ پیدا خواهد کرد.

۲۵- چنانچه هر یک از بندها و مندرجات وتعهدات ناشی از قرارداد خرید دام نقض شود و یا طرف دوم رعایت صرفه و صلاح طرف اول را در معاملات ننماید ، یا در مورد نرخ و کیفیت خرید علوفه و مبلغ فروش نظر سرمایه گذار بدواً اخذ نگردد و یا زمانبندی مقرر رعایت نشود و یا آنکه پس از واریز هر بخش از سرمایه در هر مرحله از اجرا، قرارداد بیش از ۱۰ روز متوقف بماند، ابتدا طرف اول با ارسال نامه از وی تقاضای رفع و اصلاح نقائص را می نماید و چنانچه ظرف مهلت ۷۲ ساعت موارد را برطرف یا اصلاح ننماید، قرارداد منفسخ شده و طرف دوم حق هیچگونه اعتراضی را نسبت به این شرط فاسخ نخواهد داشت و در این صورت وی علاوه بر استرداد اصل سرمایه ، مستنداً به ماده ۲۳۰ قانون مدنی از بابت تخلف خسارت ناشی از نقض قرارداد و عدم ایفاء تعهد باید، ماهیانه ۵% اصل سرمایه از زمان فسخ الی یوم الوصول به صورت روز شمار را به طرف اول پرداخت می کند. بدیهی است طرف اول در اجرای مفاد این بند حق تملک و وصول تضامین و وثایق مندرج در بند های ۲۱و۲۲و۲۳و۲۴ ماده ۸ را بدون مراجعه به محاکم دارد و در صورت عدم کفایت از سایر اموال طرف دوم را نیز خواهد داشت. تشخیص همه موارد فوق(از انجام یا عدم انجام تعهد) به عهده طرف اول بوده و طرف دوم حق هرگونه اعتراض یا شکایت را از خود سلب و ساقط نموده است. ۲۶- طرف دوم مکلف است پس از انقضای مدت قرارداد خرید دام ، بلافاصله نسبت به تسویه حساب با طرف اول اقدام نماید که در هر صورت بیشتر از ۷۲ ساعت نخواهد بود و در غیر اینصورت به میزان تاخیر و تعلل مطابق تبصره ۳ ماده ۵ و بند ۲۹ ماده ۹ عمل خواهد شد. ۲۷- دلیل تسویه حساب طرف دوم، صرفاً فیش واریزی بانکی به حساب طرف اول به ………………. انقلاب کد ۱۸۵۶ خواهد بود. ۲۸- طرف دوم ضامن استرداد کل وجوه پرداختی موضوع قرارداد خرید دام بوده و در صورت عدم واریز وجه ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از انقضای مدت قرارداد، ، مستنداً به ماده ۲۳۰ قانون مدنی از بابت خسارت ناشی از نقض قرارداد ماهیانه ۵% کل سرمایه تخصیصی اصل از زمان انقضای قرارداد الی یوم الوصول به صورت روز شمار، علاوه براصل سرمایه از باب عدم ایفای تعهد به طرف اول پرداخت می نماید. بدیهی است طرف اول در اجرای مفاد این بند حق تملک و وصول تضامین و احقاق حق از محل تضمینات و وثایق مندرج در بندهای ۲۲و۲۳و ۲۴ ماده ۸ و همچنین سایر اموال طرف دوم را خواهد داشت. ۲۹- کشتار و استحصال گوشت حاصله در کشتارگاه های موجود منطقه تبصره: در صورت نیاز امکان انعقاد قرارداد فرعی قابلیت انجام کشتار و استحصال گوشت با هماهنگی طرف اول نیز وجود دارد. ۳۰- مسؤلیت کامل حفظ کیفیت گوسفندان خریداری شده و خوراک و سایر خصوصیات فنی و نگهداری و تولید و فروش در طول قرارداد با طرف دوم می باشد.

۳۱- نشانی مندرج در قرارداد خرید دام نشانی رسمی و قانونی طرفین می باشد. هرگونه تغییر، ظرف مدت ۷۲ ساعت از سوی طرفین به یکدیگر اعلام خواهد شد، در غیر اینصورت کلیه مکاتبات و مراسلات به نشانی اعلامی در این قرارداد ارسال خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه اختلاف در تفسیر یا اجرای بند های قرارداد خرید دام چنانچه موضوع از طریق مذاکره طرفین مختومه نگرددطبق بند ۲۶ ماده ۸ عمل خواهد شد و در سایر موارد ، از طریق مراجع قانونی ذیصلاح و اقامه دعوی حقوقی و یا کیفری حل و فصل خواهد شد. بدیهی است کلیه هزینه های مترتب بر دادرسی به عهده محکوم علیه می باشد.

در صورت بروز حوادث غیر قابل اجتناب و غیر قابل پیش بینی که خارج از اراده طرفین باشد چنانچه اجرای پروژه از زمان آغاز بیش از ۱۰روز متوقف شود، هر یک از طرفین حق فسخ قرارداد را خواهند داشت. در این صورت از سوی طرف دوم ظرف ۷۲ ساعت اقدام به تسویه حساب خواهد شد و در صورت تاخیر طبق مفاد بند ۲۶ و بند ۲ ماده ۸ از باب عدم ایفای تعهداقدام خواهد شد.

این قرارداد در ۳ نسخه و ۱۲ ماده و ۳۰ بند و ۱۸تبصره با اعتبار واحد تنظیم شده و برای طرفین لازم الاجراست.

طرف اول طرف دوم

به دلیل جوانب متعدد و گاهاً پیچیده در این موارد لطفا قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کامل را در این خصوص کسب نمایید.گروه حقوقی اساتید مهر ایرانیان با کادری از بهترین وکلا و مشاورین حقوقی تا رفع کامل این مشکل در کنار شما خواهند بود. با ما تماس بگیرید و در این زمینه یا موارد مشابه مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی رایگان تخصصی  بگیرید.

از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در تهران آغاز نمود. با توجه به گستردگی موضوعات حقوقی و همچنین پیچیدگی های فرآیند های دادرسی در مراجع قضایی برنامه ریزی های تخصصی در این زمینه صورت گرفت تا در زمان دفاع از حقوق موکلین، از تضیع حقوق قانونی آنها جلوگیری گردد.

تهران،صادقیه، خیابان ولیعصر،جنب متروی صادقیه،نبش کوچه چهارم،پلاک۵٫۳ واحد ۱۴ تهران ، میدان فردوسی ، خیابان شهید موسوی ، نبش اعتماد مقدم ، پلاک ٣٠، طبقه۴ شهریار ، میدان فرمانداری ، مجتمع آسمان ، طبقه۴ ، واحد٢۵ 09126887520 09193934022 09197868482 02165503762

کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت وکلای عدالت متعلق به موسسه حقوقی اساتید مهر ایرانیان می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط :Babak Khorramfar

در این وب سایت تلاش گردیده است اطلاعات حقوقی مفید و کاربردی، با هدف ارتقاء دانش حقوقی کشور، به طور رایگان در اختیار شما کاربران عزیز قرار گیرد.

نمونه قرارداد اجاره یا اجاره نامه « املاک تجاری »   اجاره نامه   موجر : خانم/ آقاي……..فرزند……….به شناسنامه شماره……….به نشاني……..شركت………..ثبت شده به شمارة …………به نشاني………..با مديريت ……….(به موجب روزنامه رسمي شماره ……….مورخ ……..) وكيل موجر : خانم/ آقاي………كه با اختيار حاصله از وكالتنامة شماره…….مورخ……..تنظيمي در دفترخانة………..اين اجاره نامه را امضاء كرده است. مستأجر : […]

مستأجر :
خانم/ آقاي………فرزند……..به شناسنامه شماره………صادره از………..به نشاني…………شركت………..ثبت شده به شمارة……….به نشاني………با مديريت………..(به موجب روزنامه رسمي شماره ……..مورخ……..).
وكيل مستاجر :
خانم / آقاي……كه با اختيار حاصله از وكالتنامه شماره ………مورخ………تنظيمي در دفترخانة………..اين اجاره نامه را امضاء كرده‌اند.

مورد اجاره: 
……دانگ يك باب مغازه/ يك دستگاه آپارتمان/ يك باب ساختمان واقع در شهر ………خيابان …….. كوچه ……..شماره ……….كه مشخصات ثبتي آن به شرح آتي است:
پلاك ثبتي اصلي……….پلاك ثبتي فرعي……..منطقه ثبتي ………مساحت……..ساير مشخصات……….مورد اجارة به موجب پروانه ساختمان شماره ……….مورخ ……..و گواهي پايان كار مورخ ………شماره ………داراي كاربري تجاري است و براي شغل……….اجاره داده مي‌شود.
تجهيزات و امكانات مورد اجاره به شرح ذيل است:
۱-     وسائل گرمايش و سرمايش: شوفاژ- كولر- فن كويل- تهوية مطبوع مركزي- پكيج حرارتي و برودتي- بخاري- شومينه- ساير…….
۲-    برق- آب- گاز تلفن/تلفنهاي (به شماره……….)
۳-    لوستر- تجهيزات اداري- قفسه بندي- يخچال صنعتي.
۴-    پاركينگ و انباري
۵-    ساير موارد …….

نمونه قرارداد اجاره دامداری

مدت اجاره:
…………سال/ماه شمسي كه آغاز آن ………..مي‌باشد.

مبلغ اجاره:
براي تمام مدت…………..ريال معادل…………تومان است كه: (۱) مبلغ ………..ريال آن در اول هر ماه در قبال اخذ رسيد به موجر پرداخت می شود. (۲) طي ………فقره چك به موجر پرداخت شد. (۳) طي ……..فقره سفته به موجر پرداخت شد. (۴) مستأجر در اول ماه مبلغ ………ريال به حساب جاري شماره ………شعبة…………بانك ……….واقع در……….به نام موجر واريز خواهد كرد و بري الذمه خواهد شد. (۵) ساير روشهاي دیگر پرداخت ………. (با تفصيل نوشته شود).

سرقفلي:
۱- مستأجر هيج وجهي بابت سرقفلي پرداخت نكرده است و به اين ترتيب هيچ حقي نسبت به سرقفلي و حقوق صنفي متعقله به ملك ندارد و در انقضاء مدت چيزي از اين بابت به وي تعلق نخواهد گرفت.
۲- مستأجر مبلغ …………ريال به عنوان سرقفلي به موجر پرداخت كرد و بين طرفين مقرر گردید :
الف- اين وجه متعلق به موجر است و در قبال پرداخت آن با اجاره دادن ملك به مستأجر با شرايط و مبلغ مندرج در اين اجاره نامه موافقت كرده است و براي اين سرقفلي هيچ ما بازاء و عوض ديگري در نظر گرفته نشده و در انقضاء مدت مستأجر مكلف به تخليه است و چيزي بابت سرقفلي يا عوض آن دريافت نخواهد كرد.
ب- در پايان مدت و زمان تخليه معادل همين مبلغ به مستأجر پرداخت خواهد شد. افزايش نرخ تورم و تغيير قيمت سرقفلي تأثيري در اين امر نخواهد داشت.
ج- در پايان مدت رقم پرداختي مستاجر به علاوه مبلغي كه بر مبناي شاخص بانك مركزي جبران كاهش ارزش پول را  با توجه به مدت اجاره بكند به مستأجر تآديه خواهد شد.
د- در پايان مدت سرقفلي متعلق به محل بر مبناي نرخ عادله و قيمت معاملاتي زمان تخليه به مستأجر پرداخت خواهد شد. منظور از نرخ عادله و قيمت معاملاتي وجهي است كه مستأجرين جهت اجاره كردن مورد اجاره اين سند، با مدت و شروط مشابه و مبلغ اجاره‌اي معادل مبلغ احاره اين سند به علاوه نرخ تورم به نسبت مدت اجاره، آمادگي پرداخت آن را به عنوان سرقفلي دارند. در صورت عدم توافق در اين خصوص، نظر هيأتي متشكل از سه نفر كارشناس رسمي دادگستري متبع خواهد بود.

شروط ضمن عقد:
۱- مستأجر حق انتقال مورد اجاره را به غير ندارد/ دارد.
۲- مورد اجازه صرفاً براي شغل ……اجاره داده شده و مستأجر به هيچ وجه حق تغيير شغل ندارد.
۳- حفظ و نگهداري مورد اجاره و تجهيزات آن بر عهدة مستأجر است. و بايد در انقضاء مدت، مورد اجاره و تجهيزات آن را صحيح و سالم تحويل دهد.
۴- تعميرات جزئي عين مستأجره بر عهده مستأجر و تعميرات كلي بر عهده موجر است.
۵- پرداخت هزينة آب و برق و گاز و تلفن بر عهدة مستأجر است.
۶-   پرداخت هزينه نگهداري (شارژ) ساختمان بر مبناي مصوبات هيات‌ مديره بر عهدة مستأجر/موجر است و تغييرات اين ارقام نيز مورد قبول مي‌باشد.
۷-    اسقاط كافه خيارات منجمله غبن- به هر درجه‌اي كه باشد- از طرفين به عمل آمد.
۸-   مستأجر مكلف است مالياتها و عوارض كسبي و حق بيمة كارگران و كاركنان خود را به موقع پرداخت و نيز در كسب و كار خود ضوابط قانوني و شرعي را دقيقاً رعايت كند.
۹-   تأخير در پرداخت اجاره بها براي موجر حق فسخ اجاره و تخليه عين مستأجره را ايجاد خواهد كرد. در اين حالت حق مستأجر نسبت به سرقفلي نيز (در صورت وجود) ساقط خواهد شد. تخلف مستأجر از هر يك از شروط مندرج در اين سند نيز همين آثار را خواهد داشت.

اين اجاره نامه در تاريخ …………با حضور آقايان:
۱-     …………………..فرزند……….به شناسنامه………به نشاني…………
۲-     …………………..فرزند……….به شناسنامه………به نشاني…………
افراد معتمد موجر و مستأجر كه به عنوان شاهد ذيل آن را امضاء كرده‌اند. در دو نسخه با اعتبار واحد تنظيم و امضاء و مبادله شد.
قسمتها و مطالب زايد در هر دو نسخه قلم زده و ابطال شده است.

امضاء موجر                                                                           امضاء مستأجر

امضاء شاهد ۱                                                                       امضاء شاهد ۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شماره تلفن : 88772691 – 88671120

آدرس : تهران، میدان ونک، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک 53، طبقه سوم

« مشاوره به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی می باشد »

 

021-88772691

021-88671120

 

info@abdilawyer.com

تهران، میدان ونک، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک 53، طبقه سوم

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به موسسه حقوقی علی عبدی می باشد

نمونه قرارداد اجاره دامداری
نمونه قرارداد اجاره دامداری
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *