نمونه قرارداد استخدامی

نمونه قرارداد استخدامی
نمونه قرارداد استخدامی

بر اساس مفاد ماده 2 قانون کار جمهوری اسلامی ایران ، این قرارداد کار بین 

شرکت /آقای / خانم : …………………………………… فرزند …………….. دارای شناسنامه شماره ……………… صادره از ………… ساکن ……………………………………………………………………  که در این قرارداد به اختصار (کارفرما ) نامیده می شود.

و آقای / خانم : …………………………………….. فرزند …………….. دارای شناسنامه شماره ……………… صادره از ………… ساکن ……………………………………………………………………………..که از این پس (کارگر) نامیده می شود منعقد می گردد.

تبصره : اینقرارداد جهت کار موقت با توجه به بند (و ) از ماده 10 قانون کار بین طرفین  تنظیم گردیده است.

1-  مدت قرارداد : مدت این قرارداد ……………… ماه است که شروع آن از تاریخ …………….. و پایان آن تاریخ ………………… می باشد و محل انجام کار ، واقع در محل ……….. به نشانی ……………………………………… می باشد.نمونه قرارداد استخدامی

تبصره :  ۳ ماه از ابتدای مدت این قرارداد جنبه آزمایشی دارد و در حین و پایان مدت مذکور چنانچه نحوه خدمت کارگر فوق الذکر مورد تایید کارفرما نباشد طبق مقررات قانون کار به این قرارداد خاتمه داده خواهد شد.

2-  موضوع قرارداد : انجام خدمت در قسمت  ……………. شرکت می باشد  و آقای / خانم ………………. متعهد است که وظایف محوله را با رعایت مقررات و طبق شرح وظایف ابلاغ شده به ایشان انجام دهد .

3-  ساعت کار : ساعت کار شرکت معادل 44 ساعت کار در هفته می باشد و در صورت  انجام کار اضافی ، طبق مقررات قانون کار مزایای اضافه کار به کارگر پرداخت خواهد شد .

۴-     حق السعی :

4-1) حقوق ماهیانه : ………………. ریال

4-2) حق جذب ماهانه : ……………. ریال

4-3) خواربار و مسکن : …………… ریال

4-4) کمک عائله مندی :……………….. ریال

۴-۵) سایر مزایا : ……………………. ریال

تبصره : مالیات بر حقوق و مزایا و کسورات مربوط به حق بیمه تامین اجتماعی و سایر کسورات قانونی از دریافتی ماهانه کارگر کسر و خالص پرداختی از طرف کارفرما به نامبرده  پرداخت خواهد شد.

5) خانم / آقای ……………….. طی مدتی که برای شرکت کار می کنند حق استفاده از تعطیلات  رسمی و مرخصی استحقاقی سالیانه را براساس مقررات قانون کار دارا خواهد بود.

6) این قرارداد پس از پایان خدمت از سوی هر یک از طرفین قابل فسخ خواهد بود ولی در حین اجرای آن نیز با توافق طرفین و پرداخت حق سنوات معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایای دریافتی در ازای هر سال خدمت می توان این قرارداد را فسخ کرد مشروط بر اینکه این تصمیم یک ماه قبل به طرف مقابل اعلام شده باشد.

7) خانم / آقای ……………….. با دریافت مبلغ مذکور هر گونه ادعای بعدی در مورد دریافت مزایای پایان قرارداد کار را از خود سلب می نماید .

8) اختلافات ناشی از اجرای این قرارداد ، بدواً از طریق سازش بین طرفین حل و فصل و در صورت عدم سازش در مراجع حل اختلاف مذکور در قانون کار حل و فصل خواهد شد.

9) بقیه مواردی که در این قرارداد پیش بینی نشده باشد بر اساس قانون کار و سایر قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود .

این قرارداد در 9 بند و 3 تبصره و 3 نسخه در تاریخ ………………… تنظیم و به امضاء طرفین رسید به هریک نسخه ای تسلیم شد.

 

                        امضاء کارفرما ء                                                                        امضاء کارگر 

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

این قرارداد به موجب ماده (10) قانون کار جمهوری اسلامی ایران بین کارفرما /نماینده قانونی کارفرما و کارگر منعقد می شود.

1) مشخصات طرفین:

کارفرما/ نماینده قانونی کارفرما آقای/خانم/شرکت …………… فرزند ……………………………………………. شماره شناسنامه/شماره ثبت: …………… به نشانی: …………………………………………………….

و کارگر آقای/خانم ………………………. فرزند …………………………….. متولد …………………….. شماره شناسنامه ………………………….. شماره ملی ……………. میزان تحصیلات …………………….. نوع و میزان مهرات: ………………………………….. به نشانی: …………………………………….  منعقد می گردد.

2) نوع قرارداد    دائم□               موقت□            کار معین□نمونه قرارداد استخدامی

3) نوع کار یا حرفه یا حجم کار یا وظیفه ای که کارگر به آن اشتغال می‌‌یابد: …………………………. 

4) محل انجام کار: ………………

5) تاریخ انعقاد قرارداد: ………..

۶) مدت قرارداد:…………………..

7) ساعت کار: …………………….

میزان ساعت کار و ساعت شروع و پایان آن با توافق طرفین تعیین می‌گردد، ساعت کار نمی تواند بیش از میزان مندرج در قانون کار تعیین شود لیکن کمتر از آن مجاز است.

8) حق السعی:

الف) مزد ثابت / مبنا روزانه/ ساعتی  ……………………………. ریال.

ب) حق مسکن ماهیانه ………………………….  ریال.

ج) حق اولاد ماهیانه …………………….. ریال.

د) پایه سنوات روزانه……………………… ریال.

ه) کمک هزنه اقلام مصرفی خانوار (بن کارگری)ماهیانه …………….. ریال.

و) سایر مزایا: ………………….. ریال.

9) حقوق و مزایا: حقوق و مزایا بصورت هفتگی / ماهانه کارگر به حساب شماره …………………………. نزد بانک……………………… شعبه ………… توسط کارفرما یا نماینده قانونی وی پرداخت می گردد.

10) بیمه: به موجب ماده 148 قانون کار کارفرمایان کارگاه های مشمول این قانون مکلفند بر اساس قانون تامین اجتماعی نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند.

11) عیدی و پاداش سالانه: به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب 6/12/1370 مجلس شورای اسلامی به ازای یک سال کار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا (تاسقف نود روز حداقل مزد روزانه قانونی کارگران) به عنوان عیدی و پاداش سالانه به کارگر پرداخت می شود. برای کار کمتر از یک سال میزان عیدی و پاداش و سقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد.

12) حق سنوات یا مزایای پایان کار: به استناد ماده 24 قانون کار در صورت خاتمه قراردادکار، کار معین  یا مدت موقت، کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد یکسال یا بیشتر، به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه، اعم از متوالی یا متناوب  بر اساس آخرین حقوق مبلغی معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار(حق سنوات) به وی پرداخت نماید.

13) فسخ قرارداد: به استناد ماده 25 قانون کار و تبصره آن در قرارداد کار موقت و یا برای انجام کار معین هیچ یک از طرفین به تنهایی حق فسخ آن را ندارند و رسیدگی به اختلافات ناشی از این نوع قرارداد در صلاحیت هیات‌های تشخیص و حل اختلاف می باشد.

14) سایر: سایر موضوعات مندرج در قانون کار و مقررات تبعی از جمله مرخصی استحقاقی نسبت به این قرارداد اعمال خواهد شد.

15) این قرارداد در 4 نسخه تنظیم می شود که یک نسخه نزد کارفرما یک نسخه نزد کارگر یک نسخه به تشکل کارگری (در صورت وجود) و یک نسخه نیز توسط کارفرما به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی محل تحویل می شود.

 

          محل امضای کارفرما       

         محل امضای کارگر

 

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

این قرارداد فی مابین آقای /خانم …………………. بعنوان ……………….. شرکت ……………………. به نشانی: ………………………………… و کدپستی ……………………………………………… که من بعد در این قرار داد «کارفرما» نامیده می شود از یک طرف

و آقای …………………………. فرزند …………………… دارای کدملی ………………………………. به نشانی: ……………………………………………….. کدپستی …………………………………………….. و شماره همراه ………………………….. و شماره ثابت …………………………………….. که در این قرارداد من بعد«مشاور» نامیده می شود از طرف دیگر طبق شرایط زیر منعقد می شود.

ماده 1- موضوع قرارداد

موضوع قرار دادحاضر عبارت است از :ارائه خدمات مشاوره بیمه ای ،بررسی سیستم های اداری ، مالی و شناسایی مغایرت های احتمالی با قوانین و مقررات،بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه و ارائه آموزش و رهنمودهای لازم به منظورانجام صحیح تعهدات قانونی شرکت کارفرما ،تسهیل در رفع موارد مغایر با قوانین و مقررات موجود و النهایه پیگیری و ارائه گزارش اصلاحات و اقدامات بعمل آمده از سوی مشاور به کارفرما.

ماده 2-  مدت قرارداد

نمونه قرارداد استخدامی

مدت قرارداد بعد از پرداخت  مبلغ مندرج در بند 1 ماده 3 این قرارداد جمعاً به مدت ………………..روز و به شرح ذیل خواهد بود:

1)  مدت زمان بررسی اولیه توسط مشاور حداکثر15 روز بعد از پیش پرداخت این قرارداد می باشد.

2)  مدت زمان انجام اصلاحات توسط کارفرما ،10روز بعد از دریافت گزارش اولیه مشاور خواهد بود.

3)  مدت زمان بازنگری  و تصحیح و نیز تکمیل و نهایی سازی گزارش توسط مشاور ، 5 روز خواهد بود.

تبصره1:  در صورتی که نیاز به تمدید مدت قرار داد باشد؛ طرفین با توافق کتبی نسبت به تمدید آن اقدم خواهند نمود.

ماده 3– مبلغ قرارداد

 مبلغ قرارداد برای اجرای خدمات موضوع این قرارداد مجموعاً ………………………….ریال (به حروف………………………………………………… ) بوده که از طرف کارفرما و به شرح ذیل قابل پرداخت می باشد:

1) 20درصد کل مبلغ قرار داد معادل …………………………………………………. ریال (به حروف……………………………………………………………) به هنگام امضای قراردادتحت عنوان پیش پرداخت از سوی کارفرما به مشاور پرداخت خواهدشد.

2) 50 درصد مبلغ قرارداد به بعد از ارائه نکات و خدمات مشاوره ای مطابق با موضوع این قرار داد توسط مشاور به وی پرداخت خواهد شد.

3)  30 درصد مابقی قرارداد پس از اتمام اصلاحات توسط کارفرما و بازنگری و تصحیح توسط مشاور و متعاقباً ، ارائه گزارش نهایی از سوی مشاور به وی پرداخت خواهد شد.

 

تبصره2:         مبلغ پرداختی در این قرارداد بصورت خالص بوده و کلیه کسورات قانونی به عهده کارفرما می باشد .که طبق بند های(1)،(2) و (3) ماده 3 این قرار داد به شماره حساب ……………………. بانک …………… با کد ……………………. و شماره شبای ………………………………. IR که متعلق به مشاور می باشد به وی پرداخت خواهد شد.

ماده4- تعهدات مشاور

1)  مشاور موظف است موضوع قرار داد را در مدت زمان تعیین شده انجام دهد.در صورت موافقت کتبی کارفرما، زمان تعیین شده قابل تمدید است.

2) کلیه اسناد و مدارک پروژه که از طرف کارفرما در اختیار مشاور و همکاران وی قرار می‌گیرد و همچنین اسناد و مدارکی که جهت این پروژه بصورت خروجی مکتوب در قالب گزارش ها تهیه می‌گردد  متعلق به کارفرما بوده و محرمانه تلقی می‌گردد. قرار دادن این اسناد و مدارک بدون اجازه کتبی کارفرما در اختیار دیگران، تخلف از قرار داد حاضر محسوب شده و به کارفرما حق فسخ قرار داد را خواهد داد. مفاد این بند صرفاً به مدت زمان این قرارداد محدود نمی شود. در صورت بروز خسارت مشاور ملزم به جبران خسارت وارده به کارفرما خواهد بود.

3) مشاور حق واگذاری انجام موضوع این قرار داد به طور کلی یا جزئی را به دیگری ندارد.تمامی تعهدات و الزامات مندرج در این قرار داد که باید از سوی مشاور انجام گیرد، می بایست شخصاً از سوی وی ایفا گردد.

4) مشاور موظف است به محض دریافت مبلغ مندرج در بند 1 ماده 3 قرار داد نسبت به انجام خدمات مشاوره ای خود اقدام نماید.

5) مشاور موظف است در ساعات و ایامی که از سوی کارفرما  اعلام می شود؛به منظور ارائه خدمات مشاوره ای در چارچوب این قرار داد در محلی که کارفرما معین می کند،حضور یابد.

6) مشاور با امضای این قرار داد، اذعان نمود که توانایی علمی و عملی لازم برای اجرای موضوع قرار داد را داشته و صحت و سقم کلیه گزارشات و نظرات کارشناسی خود را تائید می نماید.

7) مشاور موظف است موضوع قرار داد را بطور کامل انجام دهد و در صورت انجام بخشی از قرار داد به صورت ناقص، پرداختی به وی صورت نخواهد گرفت. مضافاً در صورت عدم انجام کامل تعهدات و تکالیف، وی موظف به عودت وجوه دریافتی خواهد بود.

ماده 5- تعهدات کارفرما

1) مدارک و همچنین تسهیلات ، تجهیزات و ابزار کار مورد نیاز و متعارف جهت اجرای صحیح قرارداد را در اختیار مشاور قرار دهد.

2) تامین محل کار ،غذا ،امکانات مناسب و همچنین همکاری کامل کارکنان شرکت کارفرما برای اجرای هر چه بهتر عملیات موضوع قرارداد را برای مشاور فراهم نماید.

3) کارفرما متعهد است اصلاحات ارائه شده از سوی مشاور در مدت زمان تعیین شده را انجام دهد.

4) کارفرما موظف است حق الزحمه مشاور طبق ماده 3 قرارداد را پرداخت نماید.

5) در صورت اعزام مشاور به ماموریت داخلی از سوی کارفرما ،پرداخت کلیه هزینه های سفر از قبیل فوق العاده ماموریت به مبلغ روزانه ……………………ریال، تهیه بلیط ، اقامت و غذا به عهده کارفرما می باشد.در هر صورت مشاور برای انجام سفرهای ضروری، با هماهنگی کارفرما اقدام خواهد نمود.

ماده 6–حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف ناشی از اجراء یا تفسیر مفاد این قرارداد ، طرفین بدواً از طریق مذاکره مستقیم و در صورت عدم حصول نتیجه از طریق هیأت 3 نفره داوری ، متشکل از نماینده کارفرما، نماینده مشاور و یک نفر متخصص حرفه ای  مرضی الطرفین در زمینه مالی قابل حل و فصل خواهد بود. در صورت عدم موافقت طرفین در انتخاب داور در ظرف مدت 7 روز، موضوع اختلاف در محاکم ذیصلاح مطرح و پیگری خواهد شد.

ماده 7- اخطار و نشانی طرفین قرارداد    

اقامتگاه مشاور همانست که در مقدمه این قرارداد ذکر شده و در صورت تغییر باید کتباً به اطلاع طرف مقابل رسانیده شود و مادامیکه به ترتیب فوق عمل نشده ، ارسال هرگونه نامه یا اخطار به اقامتگاه وی ابلاغ شده محسوب و عذر عدم اطلاع ، مسموع نخواهد شد.

ماده 8- تاخیر در انجام تعهدات

هرگاه مشاور نتواند موضوع قرارداد را درموعد تعیین شده درماده2 قرار داد انجام دهد باید به ازای هر روز تاخیر از آخرین روز اتمام تعهد خود،(…….. درصد)  از کل مبلغ قرار داد را بعنوان خسارت تاخیر به کارفرما پرداخت نماید. پرداخت خسارت از سوی مشاور،  نافی حق مراجعه کارفرما به مراجع ذیصلاح نخواهد بود.

ماده 9- نسخ قرارداد

این قرارداد در 9 ماده و 2تبصره و در 2 نسخه واحد الاعتبار تنظیم و در تاریخ ……………………………… بین طرفین مبادله گردید .

 

نمونه قرارداد استخدامی

                            امضاء مشاور                                                                     امضاءکارفرما

 

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

بسمه تعالی

 

این قرارداد منطبق با قانون کار جمهوری اسلامی ایران میان کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان و کارگر منعقد می گردد.

۱- مشخصات طرفین :

۱-۱ کارفرما/ نماینده قانونی کارفرما

نمونه قرارداد استخدامی

آقا/خانم/شرکت ……… فرزند ……. شماره شناسنامه (ش.ش) ………… شماره ثبت ……….. به نشانی ………… کد پستی ……… .

۱-۲ کارگر (کارمند)

آقا / خانم ………. فرزند ……… متولد ………. شماره شناسنامه(ش.ش) ……….. شماره ملّی ……….. میزان تحصیلات …………. نوع و میزان مهارت ………….. به نشانی ……………… کد پستی ………….

۲- نوع قرارداد :

۳- نوع کار یا حرفه یا حجم کار یا وظیفه ای که کارگر (کارمند) به آن اشتغال می یابد :

……………………………………………………………………………………………………………………………..

۴- محل انجام کار :

…………………………………………………………………………………………………………………………….

۵- تاریخ انعقاد قرارداد :

………………………………………….

۶- مدت قرارداد : …………………….

۷- ساعات کار : ……………………….

 ( میزان ساعات کار و زمان شروع و خاتمه آن صرفاً با رضایت طرفین تعیین می گردد. ساعات کار نمی تواند بیش از میزان مندرج در قانون کار تعیین شود اما کم تر از آن مجاز است).

۸- حق السعی :

۸-۱   مزد ثابت/مبنا روزانه/ ساعتی …………………………….. ریال (حقوق ماهیانه ………………. ریال).

۸-۲  پاداش افزایش تولید و بهره وری در حرفه تخصصی با عنایت به تخصص کارگر ……………………………. ریال که طبق توافق طرفین قابل پرداخت است.

۸-۳  شرح سایر مزایا و امتیازات …………………………………………… .

۹- حقوق و مزایا به صورت هفتگی/ماهیانه کارگر به حساب شماره …………… شعبه ……………………… توسط کارفرما یا نماینده قانونی ایشان پرداخت می گردد.

۱۰- بیمه :

به موجب شماره بیمه ……. کارگر در تاریخ ……. تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

(به موجب ماده 148 قانون کار، کارفرما مکلف است کارگر را نزد سازمان تامین اجتماعی و یا سایر دستگاه های بیمه گذار بیمه نماید).

۱۱- عیدی و پاداش سالانه :

به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار – مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ مجلس شورای اسلامی- به ازای یک سال کار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا (تا سقف نود روز روزانه قانونی کارگران) به عنوان عیدی و پاداش سالانه به کارگر پرداخت می شود. کار کم تر از یک سال تمام میزان عیدی و پاداش و سقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد.

۱۲- حق سنوات یا مزایای پایان کار :

به هنگام فسخ یا خاتمه کار حق سنوات براساس نسبت کارکرد کارگر پرداخت می شود.

۱۳- شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد :

به موجب این قرارداد به موجب موارد ذیل هر یک از طرفین قادر به فسخ قرارداد می باشند و در غیر این صورت طرف فسخ کننده می بایست وجه التزام به مبلغ …… پرداخت نماید.

۱۴- سایر موضوعات مندرج در قانون کار و مقررات تبعی از جمله استحقاقی، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه عائله مندی نسبت به این قرارداد اعمال خواهد شد.

۱۵- این قرارداد در ….. نسخه و ….. صفحه تنظیم می شود که یک نسخه نزد کارفرما، یک نسخه نزد کارگر، و نسخه های دیگر در اختیار ….. قرار خواهد گرفت.

 

محل امضاء و اثر انگشت کارفرما/یا نماینده قانونی ایشان                    محل امضاء و اثر انگشت کارگر         

(تهیه و انتشارتوسط مرجع حقوقی ایران)

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

نمونه قرارداد استخدامی

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

قرارداد استخدام موقت پر طرفدارترین قرارداد حوزه استخدامی است. در این قرارداد به تبیین دقیق روابط بین کارگر و کارفرما و حقوق و تعهدات هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم. عنصر مهمی که این قرارداد را از قرارداد استخدام دائم متمایز می‌کند در نظر گرفتن مدت مشخص برای این قرارداد است. در قرارداد استخدام موقت با پایان یافتن مدت توافق شده قرارداد هم خاتمه می‌یابد و ادامه همکاری طرفین منوط به توافق دوباره آن‌ها خواهد بود…

برای طرف دیگر قرارداد ارسال کنید و همیشه به آن دسترسی داشته باشید

با امضای الکترونیک لامینگو آن را امضا نمایید

قرارداد خود را دانلود کنید

قرارداد استخدام موقت پر طرفدارترین قرارداد حوزه استخدامی است. در این قرارداد به تبیین دقیق روابط بین کارگر و کارفرما و حقوق و تعهدات هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم. عنصر مهمی که این قرارداد را از قرارداد استخدام دائم متمایز می‌کند در نظر گرفتن مدت مشخص برای این قرارداد است. در قرارداد استخدام موقت با پایان یافتن مدت توافق شده قرارداد هم خاتمه می‌یابد و ادامه همکاری طرفین منوط به توافق دوباره آن‌ها خواهد بود…نمونه قرارداد استخدامی

 

زمانی‌که صحبت از استخدام و به کارگیری افراد در یک مجموعه به میان می‌آید همه ما می‌دانیم که بدون یک قرارداد استخدامی معتبر شکل‌گیری و ادامه همکاری میسر نیست. زیرا عواقب همکاری بدون قرارداد، بر هیچ کس پوشیده نیست. اما در میان انواع قراردادهای همکاری و استخدامی، قرارداد استخدام موقت یا کار موقت جزء آن دسته از قراردادهایی است که بیشترین مراجعه را دارد. اما سوال اصلی اینجاست که چرا افراد از قرارداد استخدام موقت بیشتر از سایر قراردادهای استخدامی استفاده می‌کنند و مزیت این نوع قراردادها در چیست؟

قرارداد استخدام موقت همان‌طور که از نام آن پیداست در مقابل استخدام دائم قرار می‌گیرد. در قراردادهای کار موقت حتما یک مدت مشخص برای طول دوره همکاری در نظر گرفته می‌شود به همین دلیل این قراردادها عنوان موقت را با خود یدک می‌کشند.

این قرارداد هم مانند سایر قراردادهای دیگر تحت شمول یک سری از قوانین کشور قرار دارد. همانطور که می‌دانید کلیه توافقات افراد و قراردادهای ایشان باید شروط اصلی و الزامی قراردادها را که در قانون مدنی به آن‌ها اشاره شده دارا باشند. اما پس از این مقررات قانون مدنی باید گفت که مهم‌ترین قانونی که بر قراردادهای استخدامی از جمله استخدام موقت سیطره دارد، قانون کار است. پس در نوشتن این قرارداد باید به آیین و مقررات قانون کار کاملا واقف باشیم.

در یک قرارداد استخدامی استاندارد باید نکات زیر درج شود:

درنظر داشته باشید که این قسمت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های قرارداد است چه برای کارگر و چه کارفرما. حتما اطمینان کامل از صحت مشخصات طرفین حاصل نمایید. اگر کسی ادعای تخصص و داشتن مدارکی در زمینه خاصی دارد حتما آن‌ها را مورد بازبینی قرار دهید و در صورت امکان یک نسخه رونوشت از آن را به قرارداد خود ضمیمه کنید. همچنین اگر به عنوان یک کارگر قرارداد استخدام موقت را امضا می‌کنید دقت کنید که با شخص کارفرما قرارداد امضا می‌کنید یا نماینده قانونی ایشان. اهمیت این نکته را در قسمت مربوط به تضامین توضیح می‌دهیم.

قرارداد استخدام موقت همان‌طور که از نام آن پیداست باید تاریخ شروع و پایان همکاری را به دقت بیان کند. شرایط مربوط به تمدید مهلت قرارداد هم در این قسمت نوشته می‌شوند.

در این قسمت شما موظف هستید عنوان همکاری را در قرارداد روشن کنید. این ماده به این نکته مهم اشاره دارد که شما باید شرح کاملی از وظیفه کارگر را در مجموعه بیان نمایید. البته معمولا بهترین اقدام در این مورد شرح وظایف در پیوست قرارداد استخدام موقت است.

مبلغ قرارداد همان حق‌الزحمه‌ای است که کارفرما باید در ضمن قرارداد استخدام موقت به کارگر پرداخت نماید. نکته مهم و اساسی این قسمت این است که شما نمی‌توانید هر مبلغی را به دلخواه در این قسمت بیان نماید زیرا همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم فراردادهای استخدام موقت تحت شمول و حاکمیت قانون کار هستند و نمی‌توان از مقررات آن تخطی کرد.

بر اساس مندرجات قانون کار، حقوق پرداختی به کارگر در قرارداد استخدام موقت نمی‌تواند از حداقل حقوق پایه که همه ساله به صورت عمومی بیان می‌شود کمتر درنظر گرفته شود. این یک مقرره امری است و تخلف از آن ولو با توافق طرفین جایز نبوده و قابل پیگیری قانونی خواهد بود.

علاوه بر حقوق پرداختی به کارگر مزایای دیگری هم در این قانون بیان شده است که پرداخت آن‌ها در قراردادهای استخدام موقت به کارگر ضروری است. مزایایی نظیر حق خوار و بار و مسکن و یا حق اولاد.

قانون کار کارفرما را ملزم دانسته که کارگر را از همان اولین روز همکاری نزد شعب بیمه تامین اجتماعی بیمه کند. این امر در قراردادهای استخدام موقت هم امری اجباری و غیر قابل عدول است. به گونه‌ای که حتی با توافق طرفین هم قابل چشم پوشی نیست. اما سایر بیمه‌ها نظیر بیمه عمر یا تکمیلی اجباری نیست و درصورت عدم انجام آن‌ها توسط کارفرما، پیگرد قانونی ندارد.

کارگر موظف است در طول روز ساعاتی را به کارفرما اختصاص دهد تا موضوع قرارداد استخدام موقت فی‌مابین را انجام دهد. این ساعات حضور نمی‌تواند از مدت زمانی که در قانون کار مشخص گشته بیشتر باشد. در قانون، کارگر روزانه 8 ساعت مجاز به کارکردن است و بیشتر از آن منوط به پرداخت اضافه کاری به ایشان خواهد بود. مبحث اضافه کاری در قراردادهای استخدام موقت معمولا در قسمت مبلغ قرارداد عنوان می‌شود.

قانون کار در طول یک سال به میزان یک ماه (با احتساب 4 جمعه) برای کارگران مرخصی درنظر گرفته است. سایر روزهای تعطیل هم جزء این مدت نخواهد بود.  کارگر مجاز است تا 9 روز از این مرخصی را ذخیره کند و بیشتر از آن را مجاز نخواهد بود.

در قرارداد استخدام موقت هیچ یک از کارگر و کارفرما مجاز نیستند در طول مدت قرارداد به همکاری و توافق خویش خاتمه دهند. این امر صراحتاً در قانون کار پیش‌بینی شده و چنانچه کارفرمایی کارگری را در این مدت اخراج کند کارگر می‌تواند با مراجعه به اداره کار مربوطه نامه بازگشت به کار بگیرد.

این یک امر رایج است که کارفرما برای حسن انجام تعهدات از کارگر تضمین دریافت کند. این تضمین که معمولا در قالب سفته از کارگر دریافت می‌شود باید با پایان همکاری و قرارداد استخدام موقت به ایشان مسترد شود.

اما در نوشتن سفته حتما این نکات را مدنظر قرار دهید: 1- حتما در سفته عنوان کنید که جهت حسن انجام کار تحویل کارفرما می‌شود. 2- عنوان قرارداد یا شماره آن را به صورت دقیق در سفته ذکر کنید. 3- حتما دقت کنید که سفته را به نام شخص کارفرما صادر کنید نه نماینده ایشان.

مرجع حل و فصل اختلافات کارگر و کارفرما در قرارداد استخدام موقت هیأت تشخیص اداره کار خواهد بود و نمی‌توان به مرجع دیگری در این خصوص مراجعه کرد.

حتما دقت کنید که با چه کسی قرارداد امضا می‌کنید. گاهی برخی عناوین شغلی آنقدر مهم هستند که شما ناگزیرید در قرارداد استخدامی خود شروطی نظیر محرمانگی و عدم رقابت را ذکر کنید. اما در مقابل برخی از عنوان‌های شغلی به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات مهم و همچنین کلیدی نبودن نقش آن‌ها در مجموعه نیازی به درج این شروط ندارند. پس در نوشتن این موارد هم دقت کافی را مبذول فرمایید.

در قرارداد استخدام موقتی که پیش رو دارید تمام موارد و نکات قانونی ضروری با دقت و ظرافت کافی در متن قرارداد گنجانده شده است. این قرارداد که توسط متخصصان حقوقی با تجربه تدوین شده است نیاز قراردادی را به صورت کامل برطرف می‌کند ضمن اینکه در صورت وجود هر گونه مشکلی می‌توانید از مشاوره حقوقی مشاوران ما در لامینگو بهره‌مند شوید.

در صورت داشتن هر گونه سوال با ما تماس بگیرید

دکتری حقوق از فرانسه، بنیان‌گذار شرکت دادفلامینگو و هم‌بنیان‌گذار لامینگو

دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی، هم‌بنیانگذار لامینگو

متخصص امور قرارداد‌ها و وکیل پایه یک دادگستری

مدیر دپارتمان خدمات حقوقی دادفلامینگو، دانش‌آموخته دانشگاه منچستر انگلستان

پژوهشگر دکتری حقوق نفت وگاز، وکیل پایه یک دادگستری

متخصص امور قرارداد‌ها و وکیل پایه یک دادگستری

{{item.content}}

ثبت اطلاعات تکمیلی کاملا اختیاری بوده و صرفا جهت تسریع در آماده سازی متن کامل قرارداد شما در نظر گرفته شده است .

021-91070885

info (at) lawmingo.com

اولین شرکت دانش‌بنیان کشور در زمینه خدمات حقوقی و ارزش گذاری

محمدی

2020-06-08

مطالب خواندنی
3 دیدگاه ها

مشاهده فهرست

قرارداد کار موضوع مهمی است که ضروری است هر یک از کارمندان و کارفرمایان نسبت به آن شناخت لازم را داشته باشند. به موجب نمونه قرارداد کار که در امور مختلف موجود می‌باشد، تمام آنچه بین کارمند و کارفرما بوده لازم الاجرا می شود و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توان به آن استناد کرد.

شما می توانید فایلهای نمونه قرارداد کاری بین دو نفر را در فرمت پی دی اف و ورد به صورت رایگان از سایت ما دانلود کنید.

دانلود فایل ورد فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )نمونه قرارداد استخدامی

دانلود فایل pdf فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

دانلود فایل pdf فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

*******

در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر این موضوع پرداخته شده و همچنین چند نمونه قرارداد کار گردآوری شده است تا افراد بتوانند به خوبی موضوع را متوجه شده از آن‌ها استفاده نمایند.

به موجب قرارداد کار الزامی بین کارگذار و کارمند ایجاد می شود تا به سبب آن هر یک از طرفین به وظایف خود عمل نمایند. بدین ترتیب روابط کارگر و کارفرما جنبه ای قانونی یافته و مواردی همچون حق الزحمه و مطالبات نیز در سایه قراردادی قانونی صورت می گیرند. لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت این موضوع بخشی از قانون کار نیز به بررسی آن پرداخته است که به شرح زیر می‌باشد:

قرارداد کار به قراردادی کتبی یا شفاهی اطلاق می شود که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی خود، کاری را برای مدتی موقت یا غیرموقت برای کارفرما انجام می دهد.

به طور کلی و در تمامی قرار داد های کاری همواره 2 طرف حضور دارند. این دو طرف عبارت اند از:

 

کارگر طبق ماده 2 قانون کار بدین شکل تعریف شده است:

شخصی حقیقی، در واقع به عنوان انسانی تعریف شده است که به دستور کارفرما کار را انجام داده و در قبال آن کار، مُزد دریافت می‫کند. این مزد می‫تواند به شکل های:

 

 همچنین در مقابل، کارفرما نیز بدین ترتیب تعریف شده است:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که ضرورتی ندارد حتما انسان باشد. (می تواند هر نهاد و یا ارگان خاصی نیز در نظر گرفته شود.)

همچنین لازم به ذکر است که در صورت انعقاد قرارداد روابط بین‌ کارگر و کارفرما مطابق قانون کار رسمیت پیدا خواهد کرد.

 

با توجه به آنچه پیش تر بیان شد می توان ویژگی هایی را برای قرارداد کار در نظر گرفت که از قرار زیر هستند:

این فرایند در قانون به عنوان عقد شناخته شده و برای آن مقرارات خاصی نیز در نظر گرفته شده است.

برای انعقاد این قرارداد تشریفات خاصی نیاز نبوده و می توان آن را به صورت کتبی یا شفاهی منعقد نمود.

به موجب این نوع قرارداد کارگر در قبال انجام کار خود حق الزحمه دریافت کرده و کارفرما نیز در قبال کسی که این کار را انجام داده موظف است تا به او اجرتی را پرداخت کند.

بدین معنی که در این نوع قرارداد کار نمی توان مزایای در نظر گرفته شده برای کارگر را کمتر از میزان مقرر در قانون کار دانست. جز در مواردی استثنا که در قانون مشخص شده است.

در قرارداد موقت زمان اتمام قرارداد ذکر شده و بدین ترتیب در زمان تعیین شده به پایان می رسد. باید دانست در تمدید این نوع قرارداد دال بر بر دائمی شدن آن نمی باشدچنانچه این قرارداد در موعد مقرر تمدید نگردد و کارگر نیز در حال ادامه فعالیت خود باشد، می تواند ادعای تمدید قرارداد را نماید.

این نوع قرارداد برای اموری ترتیب داده می شود که مستمر بوده و در واقع قرارداد دائم است. لازم به ذکر است که در گذشته در خصوص این قراردادها به جای عبارت غیر موقت از واژه دائم استفاده می شده است اما بنا به دلایل زیر و با تشخیص مراجع مسئول امروزه از لفظ غیر موقت برای این نوع قرارداد استفاده می شود.

دلایل:

مثال:

برای تفهیم بهتر این موضوع کارگری را در نظر بگیرید که در کارگاهی مشغول به کار و قرارداد او دارای این دو بند است:

در نتیجه او یک کارگر دائم است.

نمونه قرارداد استخدامی

 

برای اینکه بدانیم قرارداد کار واجد شرایط صحت است یا خیر، ضروری است تا به اطلاعاتی دسترسی داشته و آن ها را مد نظر قرار دهیم. این اطلاعات از قرار زیر هستند:

 

از جمله مواردی که ضروری است تا در قرارداد کار ذکر شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جمع بندی

هر‌آنچه در خصوص قرارداد کار و موارد مربوط به آن ضروری تلقی می شد بیان شدند. امید است تا هر یک از افراد با مطالعه این مطالب توانسته باشند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و با آگاهی به عقد قراردادهای کاری و …  بپردازند.

همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در خصوص تمامی اموری که نیازمند عقد قرارداد هستند می تواند مانع از بروز مشکلات و درگیری ها در آینده و مسیر پیش رو شوند.

عالی…دستتون درد نکنه

با سلامخواهشمندام نمونه ای از قراداد که در ذیل شرح داده ام برایم ارسال نمایید:من دنبال نمونه قراداد با شرکت آبیاری هستم که در آن استفاده از نهر آب و کانال مربوط به آن برای بهره برداری بیشتر از نیروی آب و تولید برق و تا مدت طولانی و اینکه انحصار این فعالیت نزد من بوده و کسی حق استفاده را نداشته باشد مگر با اذن و اجازه من و اینکه اجاره بها به مقدار 5 تا 10 درصد از سود خالص بعد از کسر هزینه ها پرداخت شود.

با سلام میشه قراردادی نوشت که مشمول بیمه نشد

تمامی خدمات وب سایت استخدام شو، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


دانلود فایل pdf فرم شماره 1Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 2Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 3Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 4Downloads-icon

محمدی

2020-06-08

مطالب خواندنی
3 دیدگاه ها

مشاهده فهرست

قرارداد کار موضوع مهمی است که ضروری است هر یک از کارمندان و کارفرمایان نسبت به آن شناخت لازم را داشته باشند. به موجب نمونه قرارداد کار که در امور مختلف موجود می‌باشد، تمام آنچه بین کارمند و کارفرما بوده لازم الاجرا می شود و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توان به آن استناد کرد.

شما می توانید فایلهای نمونه قرارداد کاری بین دو نفر را در فرمت پی دی اف و ورد به صورت رایگان از سایت ما دانلود کنید.

دانلود فایل ورد فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )نمونه قرارداد استخدامی

دانلود فایل pdf فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

دانلود فایل pdf فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

*******

در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر این موضوع پرداخته شده و همچنین چند نمونه قرارداد کار گردآوری شده است تا افراد بتوانند به خوبی موضوع را متوجه شده از آن‌ها استفاده نمایند.

به موجب قرارداد کار الزامی بین کارگذار و کارمند ایجاد می شود تا به سبب آن هر یک از طرفین به وظایف خود عمل نمایند. بدین ترتیب روابط کارگر و کارفرما جنبه ای قانونی یافته و مواردی همچون حق الزحمه و مطالبات نیز در سایه قراردادی قانونی صورت می گیرند. لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت این موضوع بخشی از قانون کار نیز به بررسی آن پرداخته است که به شرح زیر می‌باشد:

قرارداد کار به قراردادی کتبی یا شفاهی اطلاق می شود که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی خود، کاری را برای مدتی موقت یا غیرموقت برای کارفرما انجام می دهد.

به طور کلی و در تمامی قرار داد های کاری همواره 2 طرف حضور دارند. این دو طرف عبارت اند از:

 

کارگر طبق ماده 2 قانون کار بدین شکل تعریف شده است:

شخصی حقیقی، در واقع به عنوان انسانی تعریف شده است که به دستور کارفرما کار را انجام داده و در قبال آن کار، مُزد دریافت می‫کند. این مزد می‫تواند به شکل های:

 

 همچنین در مقابل، کارفرما نیز بدین ترتیب تعریف شده است:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که ضرورتی ندارد حتما انسان باشد. (می تواند هر نهاد و یا ارگان خاصی نیز در نظر گرفته شود.)

همچنین لازم به ذکر است که در صورت انعقاد قرارداد روابط بین‌ کارگر و کارفرما مطابق قانون کار رسمیت پیدا خواهد کرد.

 

با توجه به آنچه پیش تر بیان شد می توان ویژگی هایی را برای قرارداد کار در نظر گرفت که از قرار زیر هستند:

این فرایند در قانون به عنوان عقد شناخته شده و برای آن مقرارات خاصی نیز در نظر گرفته شده است.

برای انعقاد این قرارداد تشریفات خاصی نیاز نبوده و می توان آن را به صورت کتبی یا شفاهی منعقد نمود.

به موجب این نوع قرارداد کارگر در قبال انجام کار خود حق الزحمه دریافت کرده و کارفرما نیز در قبال کسی که این کار را انجام داده موظف است تا به او اجرتی را پرداخت کند.

بدین معنی که در این نوع قرارداد کار نمی توان مزایای در نظر گرفته شده برای کارگر را کمتر از میزان مقرر در قانون کار دانست. جز در مواردی استثنا که در قانون مشخص شده است.

در قرارداد موقت زمان اتمام قرارداد ذکر شده و بدین ترتیب در زمان تعیین شده به پایان می رسد. باید دانست در تمدید این نوع قرارداد دال بر بر دائمی شدن آن نمی باشدچنانچه این قرارداد در موعد مقرر تمدید نگردد و کارگر نیز در حال ادامه فعالیت خود باشد، می تواند ادعای تمدید قرارداد را نماید.

این نوع قرارداد برای اموری ترتیب داده می شود که مستمر بوده و در واقع قرارداد دائم است. لازم به ذکر است که در گذشته در خصوص این قراردادها به جای عبارت غیر موقت از واژه دائم استفاده می شده است اما بنا به دلایل زیر و با تشخیص مراجع مسئول امروزه از لفظ غیر موقت برای این نوع قرارداد استفاده می شود.

دلایل:

مثال:

برای تفهیم بهتر این موضوع کارگری را در نظر بگیرید که در کارگاهی مشغول به کار و قرارداد او دارای این دو بند است:

در نتیجه او یک کارگر دائم است.

نمونه قرارداد استخدامی

 

برای اینکه بدانیم قرارداد کار واجد شرایط صحت است یا خیر، ضروری است تا به اطلاعاتی دسترسی داشته و آن ها را مد نظر قرار دهیم. این اطلاعات از قرار زیر هستند:

 

از جمله مواردی که ضروری است تا در قرارداد کار ذکر شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جمع بندی

هر‌آنچه در خصوص قرارداد کار و موارد مربوط به آن ضروری تلقی می شد بیان شدند. امید است تا هر یک از افراد با مطالعه این مطالب توانسته باشند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و با آگاهی به عقد قراردادهای کاری و …  بپردازند.

همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در خصوص تمامی اموری که نیازمند عقد قرارداد هستند می تواند مانع از بروز مشکلات و درگیری ها در آینده و مسیر پیش رو شوند.

عالی…دستتون درد نکنه

با سلامخواهشمندام نمونه ای از قراداد که در ذیل شرح داده ام برایم ارسال نمایید:من دنبال نمونه قراداد با شرکت آبیاری هستم که در آن استفاده از نهر آب و کانال مربوط به آن برای بهره برداری بیشتر از نیروی آب و تولید برق و تا مدت طولانی و اینکه انحصار این فعالیت نزد من بوده و کسی حق استفاده را نداشته باشد مگر با اذن و اجازه من و اینکه اجاره بها به مقدار 5 تا 10 درصد از سود خالص بعد از کسر هزینه ها پرداخت شود.

با سلام میشه قراردادی نوشت که مشمول بیمه نشد

تمامی خدمات وب سایت استخدام شو، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


دانلود فایل pdf فرم شماره 1Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 2Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 3Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 4Downloads-icon

محمدی

2020-06-08

مطالب خواندنی
3 دیدگاه ها

مشاهده فهرست

قرارداد کار موضوع مهمی است که ضروری است هر یک از کارمندان و کارفرمایان نسبت به آن شناخت لازم را داشته باشند. به موجب نمونه قرارداد کار که در امور مختلف موجود می‌باشد، تمام آنچه بین کارمند و کارفرما بوده لازم الاجرا می شود و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توان به آن استناد کرد.

شما می توانید فایلهای نمونه قرارداد کاری بین دو نفر را در فرمت پی دی اف و ورد به صورت رایگان از سایت ما دانلود کنید.

دانلود فایل ورد فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )نمونه قرارداد استخدامی

دانلود فایل pdf فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

دانلود فایل pdf فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

*******

در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر این موضوع پرداخته شده و همچنین چند نمونه قرارداد کار گردآوری شده است تا افراد بتوانند به خوبی موضوع را متوجه شده از آن‌ها استفاده نمایند.

به موجب قرارداد کار الزامی بین کارگذار و کارمند ایجاد می شود تا به سبب آن هر یک از طرفین به وظایف خود عمل نمایند. بدین ترتیب روابط کارگر و کارفرما جنبه ای قانونی یافته و مواردی همچون حق الزحمه و مطالبات نیز در سایه قراردادی قانونی صورت می گیرند. لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت این موضوع بخشی از قانون کار نیز به بررسی آن پرداخته است که به شرح زیر می‌باشد:

قرارداد کار به قراردادی کتبی یا شفاهی اطلاق می شود که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی خود، کاری را برای مدتی موقت یا غیرموقت برای کارفرما انجام می دهد.

به طور کلی و در تمامی قرار داد های کاری همواره 2 طرف حضور دارند. این دو طرف عبارت اند از:

 

کارگر طبق ماده 2 قانون کار بدین شکل تعریف شده است:

شخصی حقیقی، در واقع به عنوان انسانی تعریف شده است که به دستور کارفرما کار را انجام داده و در قبال آن کار، مُزد دریافت می‫کند. این مزد می‫تواند به شکل های:

 

 همچنین در مقابل، کارفرما نیز بدین ترتیب تعریف شده است:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که ضرورتی ندارد حتما انسان باشد. (می تواند هر نهاد و یا ارگان خاصی نیز در نظر گرفته شود.)

همچنین لازم به ذکر است که در صورت انعقاد قرارداد روابط بین‌ کارگر و کارفرما مطابق قانون کار رسمیت پیدا خواهد کرد.

 

با توجه به آنچه پیش تر بیان شد می توان ویژگی هایی را برای قرارداد کار در نظر گرفت که از قرار زیر هستند:

این فرایند در قانون به عنوان عقد شناخته شده و برای آن مقرارات خاصی نیز در نظر گرفته شده است.

برای انعقاد این قرارداد تشریفات خاصی نیاز نبوده و می توان آن را به صورت کتبی یا شفاهی منعقد نمود.

به موجب این نوع قرارداد کارگر در قبال انجام کار خود حق الزحمه دریافت کرده و کارفرما نیز در قبال کسی که این کار را انجام داده موظف است تا به او اجرتی را پرداخت کند.

بدین معنی که در این نوع قرارداد کار نمی توان مزایای در نظر گرفته شده برای کارگر را کمتر از میزان مقرر در قانون کار دانست. جز در مواردی استثنا که در قانون مشخص شده است.

در قرارداد موقت زمان اتمام قرارداد ذکر شده و بدین ترتیب در زمان تعیین شده به پایان می رسد. باید دانست در تمدید این نوع قرارداد دال بر بر دائمی شدن آن نمی باشدچنانچه این قرارداد در موعد مقرر تمدید نگردد و کارگر نیز در حال ادامه فعالیت خود باشد، می تواند ادعای تمدید قرارداد را نماید.

این نوع قرارداد برای اموری ترتیب داده می شود که مستمر بوده و در واقع قرارداد دائم است. لازم به ذکر است که در گذشته در خصوص این قراردادها به جای عبارت غیر موقت از واژه دائم استفاده می شده است اما بنا به دلایل زیر و با تشخیص مراجع مسئول امروزه از لفظ غیر موقت برای این نوع قرارداد استفاده می شود.

دلایل:

مثال:

برای تفهیم بهتر این موضوع کارگری را در نظر بگیرید که در کارگاهی مشغول به کار و قرارداد او دارای این دو بند است:

در نتیجه او یک کارگر دائم است.

نمونه قرارداد استخدامی

 

برای اینکه بدانیم قرارداد کار واجد شرایط صحت است یا خیر، ضروری است تا به اطلاعاتی دسترسی داشته و آن ها را مد نظر قرار دهیم. این اطلاعات از قرار زیر هستند:

 

از جمله مواردی که ضروری است تا در قرارداد کار ذکر شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جمع بندی

هر‌آنچه در خصوص قرارداد کار و موارد مربوط به آن ضروری تلقی می شد بیان شدند. امید است تا هر یک از افراد با مطالعه این مطالب توانسته باشند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و با آگاهی به عقد قراردادهای کاری و …  بپردازند.

همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در خصوص تمامی اموری که نیازمند عقد قرارداد هستند می تواند مانع از بروز مشکلات و درگیری ها در آینده و مسیر پیش رو شوند.

عالی…دستتون درد نکنه

با سلامخواهشمندام نمونه ای از قراداد که در ذیل شرح داده ام برایم ارسال نمایید:من دنبال نمونه قراداد با شرکت آبیاری هستم که در آن استفاده از نهر آب و کانال مربوط به آن برای بهره برداری بیشتر از نیروی آب و تولید برق و تا مدت طولانی و اینکه انحصار این فعالیت نزد من بوده و کسی حق استفاده را نداشته باشد مگر با اذن و اجازه من و اینکه اجاره بها به مقدار 5 تا 10 درصد از سود خالص بعد از کسر هزینه ها پرداخت شود.

با سلام میشه قراردادی نوشت که مشمول بیمه نشد

تمامی خدمات وب سایت استخدام شو، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


دانلود فایل pdf فرم شماره 1Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 2Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 3Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 4Downloads-icon

محمدی

2020-06-08

مطالب خواندنی
3 دیدگاه ها

مشاهده فهرست

قرارداد کار موضوع مهمی است که ضروری است هر یک از کارمندان و کارفرمایان نسبت به آن شناخت لازم را داشته باشند. به موجب نمونه قرارداد کار که در امور مختلف موجود می‌باشد، تمام آنچه بین کارمند و کارفرما بوده لازم الاجرا می شود و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توان به آن استناد کرد.

شما می توانید فایلهای نمونه قرارداد کاری بین دو نفر را در فرمت پی دی اف و ورد به صورت رایگان از سایت ما دانلود کنید.

دانلود فایل ورد فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )نمونه قرارداد استخدامی

دانلود فایل pdf فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

دانلود فایل pdf فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

*******

در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر این موضوع پرداخته شده و همچنین چند نمونه قرارداد کار گردآوری شده است تا افراد بتوانند به خوبی موضوع را متوجه شده از آن‌ها استفاده نمایند.

به موجب قرارداد کار الزامی بین کارگذار و کارمند ایجاد می شود تا به سبب آن هر یک از طرفین به وظایف خود عمل نمایند. بدین ترتیب روابط کارگر و کارفرما جنبه ای قانونی یافته و مواردی همچون حق الزحمه و مطالبات نیز در سایه قراردادی قانونی صورت می گیرند. لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت این موضوع بخشی از قانون کار نیز به بررسی آن پرداخته است که به شرح زیر می‌باشد:

قرارداد کار به قراردادی کتبی یا شفاهی اطلاق می شود که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی خود، کاری را برای مدتی موقت یا غیرموقت برای کارفرما انجام می دهد.

به طور کلی و در تمامی قرار داد های کاری همواره 2 طرف حضور دارند. این دو طرف عبارت اند از:

 

کارگر طبق ماده 2 قانون کار بدین شکل تعریف شده است:

شخصی حقیقی، در واقع به عنوان انسانی تعریف شده است که به دستور کارفرما کار را انجام داده و در قبال آن کار، مُزد دریافت می‫کند. این مزد می‫تواند به شکل های:

 

 همچنین در مقابل، کارفرما نیز بدین ترتیب تعریف شده است:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که ضرورتی ندارد حتما انسان باشد. (می تواند هر نهاد و یا ارگان خاصی نیز در نظر گرفته شود.)

همچنین لازم به ذکر است که در صورت انعقاد قرارداد روابط بین‌ کارگر و کارفرما مطابق قانون کار رسمیت پیدا خواهد کرد.

 

با توجه به آنچه پیش تر بیان شد می توان ویژگی هایی را برای قرارداد کار در نظر گرفت که از قرار زیر هستند:

این فرایند در قانون به عنوان عقد شناخته شده و برای آن مقرارات خاصی نیز در نظر گرفته شده است.

برای انعقاد این قرارداد تشریفات خاصی نیاز نبوده و می توان آن را به صورت کتبی یا شفاهی منعقد نمود.

به موجب این نوع قرارداد کارگر در قبال انجام کار خود حق الزحمه دریافت کرده و کارفرما نیز در قبال کسی که این کار را انجام داده موظف است تا به او اجرتی را پرداخت کند.

بدین معنی که در این نوع قرارداد کار نمی توان مزایای در نظر گرفته شده برای کارگر را کمتر از میزان مقرر در قانون کار دانست. جز در مواردی استثنا که در قانون مشخص شده است.

در قرارداد موقت زمان اتمام قرارداد ذکر شده و بدین ترتیب در زمان تعیین شده به پایان می رسد. باید دانست در تمدید این نوع قرارداد دال بر بر دائمی شدن آن نمی باشدچنانچه این قرارداد در موعد مقرر تمدید نگردد و کارگر نیز در حال ادامه فعالیت خود باشد، می تواند ادعای تمدید قرارداد را نماید.

این نوع قرارداد برای اموری ترتیب داده می شود که مستمر بوده و در واقع قرارداد دائم است. لازم به ذکر است که در گذشته در خصوص این قراردادها به جای عبارت غیر موقت از واژه دائم استفاده می شده است اما بنا به دلایل زیر و با تشخیص مراجع مسئول امروزه از لفظ غیر موقت برای این نوع قرارداد استفاده می شود.

دلایل:

مثال:

برای تفهیم بهتر این موضوع کارگری را در نظر بگیرید که در کارگاهی مشغول به کار و قرارداد او دارای این دو بند است:

در نتیجه او یک کارگر دائم است.

نمونه قرارداد استخدامی

 

برای اینکه بدانیم قرارداد کار واجد شرایط صحت است یا خیر، ضروری است تا به اطلاعاتی دسترسی داشته و آن ها را مد نظر قرار دهیم. این اطلاعات از قرار زیر هستند:

 

از جمله مواردی که ضروری است تا در قرارداد کار ذکر شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جمع بندی

هر‌آنچه در خصوص قرارداد کار و موارد مربوط به آن ضروری تلقی می شد بیان شدند. امید است تا هر یک از افراد با مطالعه این مطالب توانسته باشند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و با آگاهی به عقد قراردادهای کاری و …  بپردازند.

همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در خصوص تمامی اموری که نیازمند عقد قرارداد هستند می تواند مانع از بروز مشکلات و درگیری ها در آینده و مسیر پیش رو شوند.

عالی…دستتون درد نکنه

با سلامخواهشمندام نمونه ای از قراداد که در ذیل شرح داده ام برایم ارسال نمایید:من دنبال نمونه قراداد با شرکت آبیاری هستم که در آن استفاده از نهر آب و کانال مربوط به آن برای بهره برداری بیشتر از نیروی آب و تولید برق و تا مدت طولانی و اینکه انحصار این فعالیت نزد من بوده و کسی حق استفاده را نداشته باشد مگر با اذن و اجازه من و اینکه اجاره بها به مقدار 5 تا 10 درصد از سود خالص بعد از کسر هزینه ها پرداخت شود.

با سلام میشه قراردادی نوشت که مشمول بیمه نشد

تمامی خدمات وب سایت استخدام شو، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


دانلود فایل pdf فرم شماره 1Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 2Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 3Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 4Downloads-icon

یکی از مسائلی که مدیرعاملان و کارفرمایان دائما با آن دست و پنجه نرم می­کنند، بکارگیری نیرو و تنظیم قرارداد استخدام کارمند است. استخدام کارمند بیش از هر موضوعی در شرکت نیاز به توجه و دقت دارد، زیرا نه تنها قرار است یکی از کمبودهای شرکت یا سازمان را پوشش دهد و به بهره ­وری آن کمک کند بلکه سهمی از منابع مالی به پرداخت حقوق او اختصاص داده می­شود بنابراین اگر شرایط و جزئیات همکاری بین دو طرف از قبل مشخص نشود، ممکن است آسیب زیادی به شرکت و سازمان وارد کند. کارمند نیز ممکن است صرفا به دلیل کوتاهی مدیر در بررسی و ایجاد شرایط مناسب دچار ضرر و زیان شده و فرصت­های شغلی دیگر را از دست بدهد.

اولین و مهم­ترین رابط میان کارمند و کارفرما قرارداد است، کارفرما موظف است تمام جزئیات مورد نظر خود را در قرارداد ذکر کند و کارمند نیز باید با خواندن آن­ها موافقت و عدم موافقت خود را با بندهای مختلف آن بیان کند. حال بیایید بررسی کنیم که منظور از قرارداد کار استخدامی چیست و چه نکات مهمی دارد؟

منظور از استخدام در معنای عام به کارگرفتن شخص برای انجام کار در ازای دست­مزد است اما در معنای خاص کارگیری کارمند اگر در بخش دولتی و توسط نهادهای دولتیاتفاق بیافتد از قانون استخدام کشوری تبعیت می­کند و قرارداد آن نیز تحت حمایت همان قانون خواهد بود؛ اما اگر کارمند در بخش خصوصی و توسط شرکت­ها و سازمان­های خصوصی به کار گرفته شود از قانون کار تبعیت خواهد کرد.

در این جا نیز منظور از استخدام کارمند به کارگیری شخص در شرکت­ها و سازمان­های خصوصی­، نیمه دولتی یا قراردادهای شرکتی است که منجر به تنظیم قراردادی بر مبنای قانون کار خواهد شد. قرارداد در واقع توافق­نامه ای­ست که دو طرف تحت موضوع قرارداد با یکدیگر تنظیم می­کنند و جزئیات رابطه را در آن ذکر می­کنند.

مزایای تنظیم قرارداد عبارت­ست از:

نمونه قرارداد استخدامی

همان طور که می­بینید نقش قرارداد در جلوگیری از بروز اختلاف و دادگاهی ­شدن مسائل بسیار مهم است و هر دو طرف باید به آن اهمیت دهند. اما قرارداد استخدامی شامل چه بندها و مفادی می­شود؟

مهم­ترین بندهای قرارداد استخدام کارمند شامل موارد زیر می­‌شود ( ناگفته نماند هر قرارداد با توجه به خواست و توافقات طرفین می­تواند شامل بندهای متفاوتی باشد اما ذکر مواد زیر در قرارداد استخدامی ضروری است.):

مدارک و سوابق کارمند باید به نسخه‌­ای از قرارداد که نزد کارفرماست ضمیمه شود و یک نسخه از قرارداد نیز نزد کارمند باشد.

حال که با قرارداد استخدام کارمند آشنا شدید بهتر است بدانید که کارمند باید ارزش سرمایه­‌ای برای او کنارگذاشته می­‌شود داشته باشد یعنی ابتدا شما کمبود را در سازمان حس کنید و متوجه شوید هیچ‌یک از افراد موجود در سازمان قادر به جبران آن کمبود نیستند و سپس اقدام به استخدام کارمند کنید برای بهینه‌سازی این موضوع به این نکات توجه کنید:

استخدام و به­کارگیری کارمند نقش مهمی در عملکرد سازمان دارد گاهی یک کارمند کلیدی و خوب می­تواند نقش چند کارمند را در سازمان ایفا کند وسرمایه­ی آن را هدر ندهد. یکی از بهترین راه­ها برای ذخیره سرمایه سازمان و جلوگیری از ایجاد دردسر برای آن تنظیم یک قرارداد اصولی و مناسب با کارمند است. اما شما به عنوان یک کارفرما ممکن است دانش حقوقی کافی در این مورد را نداشته باشید بنابراین باید تنظیم قرارداد را به متخصص آن بسپارید. وینداد با در اختیار داشتن کارشناسان حقوقی مجرب در حوزه قراردادنویسی آماده است تا قراردادی کامل و جامع با هر موضوع و جزئیاتی برای شما تنظیم کند. برای استفاده از این خدمت با ما تماس بگیرید یا درخواست خود را در اینجا ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‘4 زمان خواندنتنظیم رابطه کارگر و کارفرما یکی از رسالت‌های مهم نظام‌های حقوقی جهان به حساب می‌آید. روابط کارگر و کارفرما در ایران، تابع مقررات قانون کار است و قانون کار سند اصلی مقررات مرتبط ادامه مطلب…

‘4 زمان خواندنقرارداد کار بنایی از انواع قراردادهای پیمان‌کاری در حوزه‌ی ساخت‌وساز است. امروزه انعقاد قرارداد بنایی کاربرد بسیاری در حوزه‌ی ساخت‌وساز داشته و در موارد مختلفی از آن استفاده می‌شود. ساخت‌وساز ساختمان، فعالیتی بسیار ادامه مطلب…

‘4 زمان خواندنبرای کار کردن در مدارس به عنوان معلم معمولا باید در یکی از دانشگاه های فرهنگیان یا در رشته های دبیری درس خواند یا در یکی از آزمون های استخدامی آموزش و پرورش ادامه مطلب…

نمونه قرارداد استخدام یا قرارداد کار و شرایط قرارداد استخدام یکی از رایج‌ترین نوع سوالات و درخواست‌های حقوقی است که در مورد شروع به کار و ادامۀ آن وجود دارد. در ادامه، این نوع از قرارداد را توضیح می‌دهیم و یک نمونه قرارداد استخدام موقت را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

معمولاً پس از آن که مصاحبۀ استخدام به پایان می‌رسد و توافقی میان کارگر و کارفرما ایجاد می‌شود و کارفرما تصمیم به استخدام شخص مصاحبه شونده می‌گیرد، نوبت به نوشتن شرایط قرارداد استخدام و ایجاد یک توافق منسجم قانونی و حقوقی می‌رسد. این توافق نامه در قالب قرارداد کار زیر نظر قانون کار و سایر قوانین مرتبط تنظیم و امضاء می‌شود.

کلیه کارفرمایان مشمول قانون کار جمهوری اسلامی ایران موظف هستند بر اساس قانون تامین اجتماعی و ماده 148 قانون کار، کارگران تحت نظر خود را بیمه کنند. در صورت کوتاهی در این خصوص، با توجه به مادۀ 183 قانون کار با آن‌ها برخورد می‌شود.

این برخورد، جریمۀ نقدی معادل دو تا ده برابر حق بیمه است.

در صورتی که کارگر در واحدهای صنفی، تولیدی، کشاورزی، ساختمانی، خدماتی، تجاری، ترابری و اماکن عمومی دچار حادثه و صدمه شود می‌تواند با طرح شکایت یا تقدیم دادخواست حسب مورد در دادسرا یا دادگاه منطقه محل حادثه اقدام به طرح دعوا نماید. پس از بررسی مقام قضایی در این خصوص، نیروی انتظامی محل، به منظور تشکیل پرونده و ارجاع نامه به دایرۀ بازرسی ادارۀ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین به منظور بررسی چگونگی وقوع صدمه، تحقیقات لازم را انجام می‌دهد.نمونه قرارداد استخدامی

ضمن آنکه نظر پزشکی قانونی نیز در این خصوص گرفته می‌شود.

بازرسان اداره کار معمولاً پس از مراجعه به محل وقوع حادثه اقدامات زیر را انجام می‌دهند:

سپس یافته‌های خود را به نیروی انتظامی محل ارسال می‌کنند و پرونده از آن جا به مرجع قضایی ارسال می‌شود.

در شرایط کاری میان کارگر و کارفرما اینگونه ذکر شده است:

صبح و عصر

 

حقوق عادی + 10 درصد حقوق ماهیانه

صبح و شب

 

حقوق عادی + 22.5 درصد حقوق ماهیانه

عصر و شب

 

حقوق عادی + 22.5 درصد حقوق ماهیانه

برای کارگران زنی که فرزند شیرخوار دارند، در صورتی که زایمان یک فرزند یا دو قلو باشد شش ماه و چنانچه زایمان سه قلو یا بیشتر باشد یکسال مرخصی زایمان تعلق می‌گیرد. در خصوص کارگران زنی که به هر دلیلی فرزند خود را شیر نمی‌دهند مرخصی زایمان 90 روز و چنانچه زایمان دو قلو یا بیشتر باشد 104 روز مرخصی خواهند داشت. لازم به ذکر است که مرخصی زایمان تا فرزند سوم کارگر به ایشان داده خواهد شد و  از این مرخصی برای فرزندان بیشتر استفاده نمی‌شود. در نتیجه در این حالت، مرخصی زن از مرخصی استحقاقی محاسبه و کسر می‌شود.

مطابق با ماده 78 قانون کار در کارگاه‌هایی که مستخدمین زن دارند، کارفرما وظیفه دارد به زن‌های شیردهنده تا پایان دو سالگی فرزند آن ها، پس از هر سه ساعت، نیم ساعت فرصت به منظور شیر دادن به فرزند بدهد. ضمن آن که این فرصت جزء ساعات کار آنان محسوب می‌شود. کارفرما مکلف است متناسب با تعداد فرزندان و متناسب سن آن‌ها، مراکز مربوط به نگهداری کودکان مانند مهد کودک ایجاد کند.

پاداش بازنشستگی از قرار سالی یک ماه آخرین حقوق کارگر است و صرفا در زمان بازنشستگی کارگر، کارفرما موظف به پرداخت آن خواهد بود.

مطابق تبصرۀ مادۀ 50 قانون کار، هر کارگر می‌تواند روزانه 4 ساعت اضافه کار انجام دهد. جزئیات اضافه کاری با توافق کارگر و کارفرما تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که میزان فوق العاده اضافه کار، به میزان 40 درصد اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی است.

در صورتی که مستخدمین، متقاضی وام ساخت مسکن یا تکمیل آن باشند یا به منظور رفع سایر نیاز‌های ضروری و تحصیلی مساعدت درخواست کنند و آن مساعدت‌ها تابع قانون کار و تامین اجتماعی باشد، باید به سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مراجعه کنند.

مطابق مصوبه  مجلس شورای اسلامی، پاداش و عیدی کارگرانی که دوازده ماه تمام مشغول به کار باشند معادل 2 ماه آخر حقوق خواهد بود. مشروط به این که از سقف 90 برابر حقوق روزانه بیشتر نشود. ضمن آنکه عیدی کارگران با کمتر از 12 ماه سابقه کار، متناسب با ماه‌های کارکرد ایشان پرداخت می‌شود.

مطابق ماده 21 قانون کار، قرارداد کار با یکی از شرایط زیر به پایان می‌رسد:

اگر کارگری بخواهد استعفا بدهد موظف است استعفای کتبی خود را از یک ماه قبل به کارفرما تحویل دهد.

اگر این کار را حداکثر ظرف مدت 15 روز انجام نداد، استعفای او منتفی است.

در رابطه با اخراج کارگر نکته مهم و اولیه، موجه بودن این کار است که مراتب خود را دارد. از جمله این مراتب، تذکرات کتبی و تشکیل کمیته انظباطی است .

پس از موجه بودن اخراج کارگر، کارفرما حق دارد علاوه بر مطالبات و حقوق عقب افتاده به نسبت هر سال سابقه کار معادل یک ماه آخرین حقوق کارگر را به عنوان حق سنوات به او پرداخت کند و قرارداد فسخ شود.

تیم حقوقی رکلا اقدام به تهیۀ نمونه قرارداد استخدام کرده است. این نمونه قرارداد برای هر نوع استخدام از قبیل استخدام منشی ، استخدام شرکت خصوصی، استخدام کارمند و… مناسب است. این قرارداد در دو نسخه pdf (قابل چاپ) و word (قابل ویرایش) آماده شده است.

این نمونه قرارداد را با کلیک روی تصویر زیر دریافت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند


سوالی دارید؟ با من صحبت کنید

معمولا کمتر از یک ساعت پاسخ می دهیم.

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟


we run on

crisp


سوالی دارید ؟ با من صحبت کنید!


با تیم رکلا صحبت کنید

بسمه تعالی

این قرارداد منطبق با قانون کار جمهوری اسلامی ایران میان کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان و کارگر منعقد می گردد.

۱- مشخصات طرفین :

۱-۱ کارفرما/ نماینده قانونی کارفرما

آقا/خانم/شرکت ……… فرزند ……. شماره شناسنامه(ش.ش) ………… شماره ثبت ……….. به نشانی ……….کد پستی ……… .نمونه قرارداد استخدامی

۲-۱ کارگر/کارمند

آقا / خانم ………. فرزند ……… متولد ………. شماره شناسنامه(ش.ش) ……….. شماره ملّی ……….. میزان تحصیلات …………. نوع و میزان مهارت ………….. به نشانی ……………… کد پستی …………. .

۲- نوع قرارداد :

o قرارداد غیرموقت یا دائمی

o قرارداد موقت یا مدت معین

o قرارداد معین

o قرارداد آزمایشی

o قرارداد آموزشی

۳- نوع کار یا حرفه یا حجم کار یا وظیفه ای که کارگر/کارمند به آن اشتغال می یابد :

اجرای امور حسابداری و نظارت بر نحوه اجرا متناسب با استانداردهای حسابداری و قوانین مالیاتی کشور به شرح خدمات ذیل :

۱-۳ ساماندهی و بایگانی اسناد و مدارک تحویل شده به امور حسابداری

۲-۳ تنظیم آیین نامه اجرای امور حسابداری جهت تسهیل و سرعت بخشی به اجرای عملیات حسابداری

۳-۳ ثبت وقایع و رویدادهای مالی در نرم افزار حسابداری …. براساس آیین نامه توافق شده

۴-۳ تحریر دفاتر قانونی در پایان سال مالی …..

۵-۳ تهیه و ارائه اظهارنامه مالیاتی سال …….

۶-۳ تهیه و ارائه ترازنامه و صورت سود و زیان پس از ارائه اظهارنامه سال …..

۷-۳ اجرا و نظارت و کنترل لیست بیمه و مالیات حداکثر تا پایان هر ماه

۸-۳ اجرا و نظارت بر ارائه گزارش فصلی در دوره های سه ماهه با اعمال مهلت قانونی براساس اسناد ثبت شده

۹-۳ اجرا و نظارت بر ارائه لیست ارزش افزوده در دوره های سه ماهه با اعمال مهلت قانونی براساس اسناد ثبت شده

۱۰-۳ تهیه و تنظیم و ارائه لیست حقوق و دستمزد پرسنل شرکت تا …. هر ماه

۱۱-۳ داشتن خلاقیت و نوآوری و حسن انجام کاری و امانتداری در وظیفه محوله.

۴- محل انجام کار :

وظایف محوله در دفتر …. شعبه ….. به آدرس …… صورت می گیرد و در صورت نیازمندی کارپذیر می بایست به منظور برخی امور شرکت های تابعه به استان های ….. مراجعه نماید.

۵- تاریخ انعقاد قرارداد :

………………………………………….

۶- مدت قرارداد : …………………….

۷- ساعات کار : ……………………….

 ( میزان ساعات کار و زمان شروع و خاتمه آن صرفاً با رضایت طرفین تعیین می گردد. ساعات کار نمی تواند بیش از میزان مندرج در قانون کار تعیین شود لیکن کم تر از آن مجاز است).

۸- حق السعی :

۱-۸ مزد ثابت/مبنا روزانه/ ساعتی …………………………….. ریال (حقوق ماهیانه ………………. ریال).

۲-۸ پاداش افزایش تولید و بهره وری در حرفه تخصصی با عنایت به تخصص کارگر/کارمند …………………………ریال که طبق توافق طرفین قابل پرداخت است.

۳-۸ شرح سایر مزایا و امتیازات …………………………………………… .

۹- حقوق و مزایا به صورت هفتگی/ماهیانه کارگر/کارمند به حساب شماره …………… شعبه ……………………… توسط کارفرما یا نماینده قانونی ایشان پرداخت می گردد.

۱۰- بیمه :

به موجب شماره بیمه ……. کارگر در تاریخ ……. تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.نمونه قرارداد استخدامی

(به موجب ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرما مکلف است کارگر را نزد سازمان تامین اجتماعی و یا سایر دستگاه های بیمه گذار بیمه نماید).

۱۱- عیدی و پاداش سالانه :

به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار – مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ مجلس شورای اسلامی- به ازای یک سال کار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا (تا سقف نود روز روزانه قانونی کارگران) به عنوان عیدی و پاداش سالانه به کارگر پرداخت می شود. کار کم تر از یک سال تمام میزان عیدی و پاداش و سقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد.

۱۲- حق سنوات یا مزایای پایان کار :

به هنگام فسخ یا خاتمه کار حق سنوات براساس نسبت کارکرد کارگر پرداخت می شود.

۱۳- شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد :

به موجب این قرارداد به موجب موارد ذیل هر یک از طرفین قادر به فسخ قرارداد می باشند و در غیر این صورت طرف فسخ کننده می بایست وجه التزام به مبلغ …… پرداخت نماید.

۱۴- سایر موضوعات مندرج در قانون کار و مقررات تبعی از جمله استحقاقی، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه عائله مندی نسبت به این قرارداد اعمال خواهد شد.

۱۵- این قرارداد در ….. نسخه و ….. صفحه تنظیم می شود که یک نسخه نزد کارفرما، یک نسخه نزد کارگر، و نسخه های دیگر در اختیار ….. قرار خواهد گرفت.

 

محل امضاء و اثر انگشت کارفرما/یا نماینده قانونی ایشان                                       محل امضاء و اثر انگشت کارپذیر         



© 2020 شناسنامه | مقررات اداری، استخدامی و مالی

بسمه تعالی

این قرارداد منطبق با قانون کار جمهوری اسلامی ایران میان کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان و کارگر منعقد می گردد.

۱- مشخصات طرفین :

۱-۱ کارفرما/ نماینده قانونی کارفرما

آقا/خانم/شرکت ……… فرزند ……. شماره شناسنامه(ش.ش) ………… شماره ثبت ……….. به نشانی …………کد پستی ……… .نمونه قرارداد استخدامی

۲-۱ کارمند

آقا / خانم ………. فرزند ……… متولد ………. شماره شناسنامه(ش.ش) ……….. شماره ملّی ……….. میزان تحصیلات …………. نوع و میزان مهارت ………….. به نشانی ……………… کد پستی …………. .

۲- نوع قرارداد :

o قرارداد غیرموقت یا دائمی

o قرارداد موقت یا مدت معین

o قرارداد معین

o قرارداد آزمایشی

o قرارداد آموزشی

۳- نوع کار یا حرفه یا حجم کار یا وظیفه ای که کارگر/کارمند به آن اشتغال می یابد :

۱-۳ موضوع قرارداد طراحی، تولید و توسعه نرم افزار ….. و نیز طراحی وب سایت و نرم افزارهای مرتبطه بر روی تلفن همراه در قالب (اَپ).

۲-۳ برنامه نویس (مجری پروژه) متعهد می گردد که پس از اینکه طراحی و برنامه نویسی نرم افزار انجام شد و مورد تصویب کارفرما قرار گرفت، منحصر به کارفرما می باشد.

۳-۳ در صورت اعلام وجود مشکل و خرابی از سوی کارفرما، مجری موظف است ظرف مدت ….. به اقامتگاه اداری مندرج در قرارداد مراجعه و عیب یابی نماید.

۴-۳ حمل قطعات و ابزارهای مورد نیاز به منظور تعمیر و بازتوانی نرم افزار مربوطه به آدرس قید شده در قرارداد بعهده مجری می باشد و در غیر اینصورت ( خارج از آدرس مندرج در قرارداد) بعهده کارفرما می باشد.

۵-۳ در صورت عجز مجری در انجام تعهدات نسبت به برنامه نویسی در طول مدت قرارداد، حق فسخ برای کارفرما محفوظ است.

۶-۳ مجری حق واگذاری موضوع قرارداد به صورت کلی یا جزئی به غیر را ندارد.

۷-۳ مجری حق بهره گیری از توان علمی افراد خارج از قرارداد را ندارد مگر با رضایت مکتوب کارفرما.

۸-۳ مجری متعهد می گردد که پس از اتمام طراحی هر برنامه برای کارفرما، منبع اصلی برنامه را بعنوان پشتیبانی داده به صورت مجزا در اختیار کارفرما قرار دهد.

۴- محل انجام کار :

بخشی از فرایند طراحی و تولید می بایست در حضور کارشناسان شرکت(کارفرما) به آدرس …. صورت گیرد و بخش دیگر طراحی می تواند به صورت دور کاری در محل دفتر مجری یا هر جای دیگر به انتخاب خویش صورت گیرد.

۵- تاریخ انعقاد قرارداد :

………………………………………….

۶- مدت قرارداد : …………………….

۷- ساعات کار : ……………………….

 ( میزان ساعات کار و زمان شروع و خاتمه آن صرفاً با رضایت طرفین تعیین می گردد. ساعات کار نمی تواند بیش از میزان مندرج در قانون کار تعیین شود لیکن کم تر از آن مجاز است).

۸- حق السعی :

۱-۸ مزد ثابت/مبنا روزانه/ ساعتی …………………………….. ریال (حقوق ماهیانه ………………. ریال).

۲-۸ پاداش افزایش تولید و بهره وری در حرفه تخصصی با عنایت به تخصص کارگر/کارمند …………………………ریال که طبق توافق طرفین قابل پرداخت است.

۳-۸ شرح سایر مزایا و امتیازات …………………………………………… .

۹- حقوق و مزایا به صورت هفتگی/ماهیانه کارگر/کارمند به حساب شماره …………… شعبه ……………………… توسط کارفرما یا نماینده قانونی ایشان پرداخت می گردد.

۱۰- بیمه :

به موجب شماره بیمه ……. کارگر در تاریخ ……. تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

(به موجب ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرما مکلف است کارگر را نزد سازمان تامین اجتماعی و یا سایر دستگاه های بیمه گذار بیمه نماید).

۱۱- عیدی و پاداش سالانه :

به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار -مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ مجلس شورای اسلامی- به ازای یک سال کار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا (تا سقف نود روز روزانه قانونی کارگران) به عنوان عیدی و پاداش سالانه به کارگر پرداخت می شود. کار کم تر از یک سال تمام میزان عیدی و پاداش و سقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد.

۱۲- حق سنوات یا مزایای پایان کار :

نمونه قرارداد استخدامی

به هنگام فسخ یا خاتمه کار حق سنوات براساس نسبت کارکرد کارگر پرداخت می شود.

۱۳- شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد :

به موجب این قرارداد به موجب موارد ذیل هر یک از طرفین قادر به فسخ قرارداد می باشند و در غیر این صورت طرف فسخ کننده می بایست وجه التزام به مبلغ …… پرداخت نماید.

۱۴- سایر موضوعات مندرج در قانون کار و مقررات تبعی از جمله استحقاقی، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه عائله مندی نسبت به این قرارداد اعمال خواهد شد.

۱۵- این قرارداد در ….. نسخه و ….. صفحه تنظیم می شود که یک نسخه نزد کارفرما، یک نسخه نزد کارگر، و نسخه های دیگر در اختیار ….. قرار خواهد گرفت.

 

محل امضاء و اثر انگشت کارفرما/یا نماینده قانونی ایشان                      محل امضاء و اثر انگشت کامند (برنامه نویس)   



© 2020 شناسنامه | مقررات اداری، استخدامی و مالی

نمونه قرارداد استخدامی
نمونه قرارداد استخدامی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *