نمونه قرارداد جعاله

نمونه قرارداد جعاله
نمونه قرارداد جعاله

%PDF-1.5
%
224 0 obj
>
endobj

256 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[224 70]/Info 223 0 R/Length 128/Prev 187628/Root 225 0 R/Size 294/Type/XRef/W[1 2 1]>>stream
hbbd“b`^$’R )3@%H b

وکیل تاپ –

جعاله عقد است و تمام شرایط اساسی صحت معاملات اعم از قصد و رضا و اهلیت و مشروع بودن جهت معامله در آن لازم الرعایه می باشد. جعاله یعنی جاعل (همان شخص متقاضی عمل) ملتزم می شود در قبال عمل مشخصی پاداش و اجرت بپردازد. در جعاله لازم نیست که عامل به طور دقیق در قرار داد مشخص گردد. موضوع جعاله باید مشروع باشد مثلا پرداخت اجرت برای قاچاق کالا جعاله محسوب نمیشود همچنین باید از جمله اموری باشد که بتوان آنرا به دیگری واگذار کرد. مثلا قرارداد جعاله برای ادای نماز های شخص صحیح نمی باشد. عقد جعاله ممکن است به دو صورت عام و خاص منعقد شود. در جعاله عام، شخصیت عامل برای جاعل اهمیتی ندارد و صرفا رسیدن به مقصود معین مد نظر اوست و هرکس که عمل را انجام بدهد مستحق اجرت است. اما در جعاله خاص، جاعل انجام کار معینی را از شخص معینی میخواهد. درصورت انجام آن توسط شخص دیگری آن فرد مستحق اجرت نمی باشد. درست است که عقد جعاله مسامحه ایست و مبلغ دستمزد وعامل ممکن است ذکر نگردد اما عمل باید مشخص باشدو نمی توان در قرارداد جعاله این مورد را مبهم گذاشت.

این قرارداد با لحاظ مقررات عقد جعاله و ماده ۱۰ قانون مدنی در مورخ  …… بین آقای …… به نشانی: …… که در این قرارداد «جاعل» نامیده می‌شوند از یک سو …… به نشانی: ……  در این قرارداد «اجیر» نامیده می‌شود از سوی دیگر منعقد و برای طرفین لازم‌الاجرا و لازم­الاتباع می‌باشد.

انجام تمامی اقدامات حقوقی و قضایی و اجرایی و اداری و هر نوع اقدامات قانونی لازم نسبت به صد سهم از صد سهم (شش‌دانگ) یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ……  مترمربع به پلاک ثبتی ……  اصلی و …… فرعی اراضی ……  بخشی را واقع در …… دریافت سند رسمی یا المثنی نسبت به پلاک ثبتی و ملک از مرجع ذیصلاح اعم از اداره ثبت‌اسناد و املاک و یا مراجع قضایی یا هر ارگان دیگر تحت مذاکره یا مصالحه یا اقدام قضایی؛

با انجام پذیرفته شدن جعاله به هر نحوه اجیر به‌صورت خودکار بر چهل سهم از صد سهم از موضوع جعاله (زمین) مالک خواهد شد و جاعل یا نمایندگان قانونی آن‌ها مکلف هستند اقدامات لازم اعم از انتقال قطعی و رسمی ملک به نسبت سهم اجیر از شش‌دانگ به همراه کلیه حقوق عرفی و قانونی را انجام داده و سهم اجیر را تحویل بدهند و همچنین اجیر در صورت اخذ وجه یا بهای ملک یا هر نوع وجه دیگری حق دارد ابتدا حق­الجعاله به میزان مقرر را برداشت کند.نمونه قرارداد جعاله

از تاریخ اعطای وکالت بلاعزل این قرارداد برای مدت یک سال شمسی شروع خواهد شد که این زمان برای مدت مشابه قابل تمدید با توافق طرفین می­باشد.

درصورتی‌که در مدت قرارداد هیچ‌گونه فعالیتی مؤثر در انجام موضوع جعاله صورت نگرفت قرارداد کم­لن­یکن محسوب خواهد شد.

جاعل                                          اجیر

شاهد ۱                                      شاهد۲

 

 

دانلود قرارداد PDF

این مطلب توسط توحید زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.برای مشاوره حقوقی با ایشان دکمه زیر را کلیک کنید.
درخواست مشاوره

فسخ قرارداد کار از طرف کارگر و کارفرما

بروکر چیست + نکات حقوقی مهم که در عقد قرارداد بروکری باید رعایت شود

۲۵ نکته حقوقی مهم که قبل از تنظیم قرارداد باید بدانید

قرارداد انتقال تکنولوژی یعنی چه و آشنايی با انواع قرارداد انتقال تكنولوژی

قرارداد پرکیس چیست و تنظیم قرارداد پرکیس برای چه کسانی کاربرد دارد

قرارداد پیمانکاری چیست و چه شرایطی دارد؟

پرداخت هرگونه هزینه از طرف جاعلین جهت انجام قرارداد جعاله به عهده جاعلین نمیباشد.
سلام این متن یعنی چی؟

سلام یعنی هزینه های انجام عمل با شخص عامل است

وکلای متخصص ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


دانلود قرارداد PDFDownloads-icon

قرارداد جعاله و نمونه قرارداد جعاله

ثبت شرکت ایلیا در مقاله ای که به شرح ذیل می باشد تلاش بر آن دارد تا به نمونه قراردادهایی در خصوص جعاله، همراه با نمونه قرارداد جعاله فروش ملک بپردازد خاطر نشان می شویم که چنانچه با هر سوال و مسئله ای روبرو شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا تماس حاصل نمایید.

ماده ۱- طرفین قرارداد

طرف اول قرارداد

جاعل (پرداخت کننده اجرت در برابر کار)

نمونه قرارداد جعاله

خانم/ آقای ……………………….. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………………….. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت ………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

طرف دوم قرارداد

عامل (شخصی که کار باید انجام دهد)

خانم/آقای ……………………….. فرزند ……………….. به شماره شناسنامه ……………………. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

ماده ۲- مورد جعاله

……………………………………………………………………………………………………

ماده ۳) حق الجعاله (اجرت کار) و نحوه پرداخت آن

اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ …………………… ریال وجه رایج معادل ……………… تومان است که جاعل متعهد گردیده آن را در پایان مدت مرقوم نقداً به عامل بپردازد.

ماده ۴- مدت قرارداد

از تاریخ …………………….. لغایت ……………………….. ماه/سال کامل شمسی.

ماده ۵- تعهدات طرفین

در این قسمت با توجه به مورد جعاله می‌توان تعهداتی را برای طرفین قرارداد در نظر گرفت.

ماده ۶- شرایط قرارداد

۱- کلیه هزینه‌های ناشی از خرید مواد اولیه، لوازم کار، دستمزد و مزایای کارگران و حق بیمه و غیره به عهده عامل است.

۲- هر یک از طرفین حق رجوع از این جعاله را مادامی که عمل به اتمام نرسیده و یا قبل از شروع به عمل دارد ولی اگر جاعل در اثناء عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را به نسبت عملی که انجام داده بدهد هرچند فسخ از طرف خود عامل نیز شده باشد.

۳- استحقاق عامل به دریافت تمامت جعل (عوض کار) موکول به انجام جعاله در موعد مقرر می ‌باشد.

ماده ۷- وجه التزام

عامل متعهد و ملتزم است که در تحویل و انجام به موقع مورد جعاله طی مدت مرقوم اقدام نماید و در صورت تأخیر در انجام مورد جعاله عامل متعهد است روزانه مبلغ ………………… ریال معادل …………….. تومان به عنوان وجه التزام به جاعل بابت هر روز تأخیر بپردازد و جاعل حق دارد روزانه مبلغ ………………. ریال معادل ……………… تومان وجه التزام مذکور را در صورت تأخیر از اجرت کسر و باقی را بپردازد.

ماده ۸- مرجع حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف فی مابین و نیز در رابطه با حسن انجام کار طبق مشخصات فنی مندرج در صورت وضعیت مزبور، طرفین داوری خانم/ آقای ……………….. فرزند ………….. شماره شناسنامه ……………… ساکن ……………………………………….. را پذیرفته و مورد را به داور مزبور ارجاع کرده و رأی آن داور برای طرفین در مورد ارجاعی قاطع و غیرقابل اعتراض بوده و لازم الاجراء است و ذینفع حق دارد در صورت تمایل به دادگاه صالحه مراجعه نماید.

ماده ۹- اقامتگاه طرفین

هرگونه اخطار، درخواست و مکاتبه در خصوص مفاد این قرارداد باید کتباً به نشانی طرفین که در این قرارداد نوشته شده و اقامتگاه قانونی آنان محسوب می‌شود ارسال گردد. در صورتی که این محل تغییر کند می‌بایست محل جدید بلافاصله کتباً به طرف دیگر اطلاع داده شود و در صورت تخلف، ارسال اخطار، درخواست یا مکاتبه به اقامتگاه قانونی سابق وی، ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده ۱۰- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر ده ماده در تاریخ ………………. در … نسخه با اعتبار واحد تنظیم و بین طرفین مبادله گردید و مفاد و مندرجات آن مورد توافق کامل طرفین می ‌باشد.

امضاء طرف اول قرارداد (جاعل) امضاء طرف دوم قرارداد (عامل)

 

 

جعاله،مطابق قانون ضمانتی جایزی می باشد و تا وقتی که امر به اتمام نرسیده باشد،هر کدام یک از طرفین می توانند مراجعه کنند.ولی در صورتی که جاعل در حین عمل عامل از قرارداد جعاله بازگردد،باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد.امری که به سبب قرداد جعاله،تقاضا می شود باید شرعی و عقلانی باشد.در صورتی که شخصی،جهت مرتکب شدن به جرم،و یا کاری که بر خلاف اخلاق حسنه مستلزم ارائه اجرت می گردد، جعاله باطل می باشد.

این قرارداد بر اساس ماده 10 و 561 قانون مدنی و بنا به توافق و تفاهم کامل ضمن العقد خارج لازم بین طرفین قرارداد که ذیلا مشروح است در تاریخ …………… منعقد گردید و طرفین خود را ملزم و متعهد به اجرای متن و مفاد آن نمودند.

ماده 1. طرفین قرارداد قرارداد جعاله

الف) طرف اول (جاعل)

سرکار خانم ………. فرزند …………… شماره شناسنامه ………………. صادره از ……………….. به عنوان اصیل تام الاختیار به آدرس: تهران خیابان ……………………… که در این قرارداد حاضر و متبعد جاعل نامیده می شود از یک سو و از سوی دیگر:نمونه قرارداد جعاله

ب) طرف دوم(عامل)

آقای …………….. فرزند …………….. به شماره شناسنامه ……………. صادره از …………… به آدرس …………….. تلفن ……….. همراه که منبعد در این قرارداد عامل نامیده می شود بر اساس مفاد مندرج در ذیل منعقد گردید.

ماده2. موضوع قرارداد

عبارت است از حدود اختیارات وکالتنامه تضمینی فیمابین در خصوص پیگیری و انجام امور ثبتی اعم از پیاده نمودن نقشه و جستجوی موقعیت استقرار سپس شناسایی متصرفین احتمالی و النهایه هر گونه اقدامی در جهت توافقات و حصول نتیجه به نفع موکل موضوع شش دانگ قطعه زمین ………………… فرعی از …………… از …………….. اصلی وفرعی از …………….. اصلی اداره ثبت اسناد و املاک ……………… می باشد.

ماده 3. حق العمل و اجرت عامل قرارداد جعاله

جعل اجرت این تعهدات برای عامل در صورت حصول به نتیجه قیمت یا عین و یا معوض …………………… دانگ از هر یک از پلاک های موضوع قرارداد می باشد که مورد توافق و رضایت طرفین قرار گرفت.

ماده 4. مراحل پرداخت و دریافت حق العمل یا اجرت عامل قرارداد جعاله

اجرت عامل در یک مرحله به شرح ذیل قابل پرداخت بوده و جاعل در کمال صحت وسلامت عقل و بدون هیچ گونه فشار و یا جو مصنوعی و با رضایت کامل خود را متعهد و ملزم به پرداخت اجرت عامل طی چک حق کارگزاری مبنی بر این که بلافاصله همزمان با واریز وجه و بدون هیچ گونه منع قانونی عندالمطالبه به آقای ………………پرداخت و ارائه گردد.

ماده 6. تعهدات طرفین قرارداد جعاله

الف)تعهدات جاعل

1.جاعل متعهد گردید که کلیه شرایط لازم در این زمینه را بررسی و صحت و سقم اسناد و مدارک مثبته قانونی ارائه شده خود را برای عامل فراهم سازد.

2. جاعل متعهد گردید در صورتی که نیاز به حضور در جلسه نهایی با متصرفین معرفی شده توسط عامل باشد، نسبت به عقد قرارداد نهایی با شرایط مندرج در بند 2 اقدام نماید.

3.جاعل متعهد گردید رونوشت و اصل کلیه اسناد و هر آن چه را که مورد نیاز عامل باشد درقبال اخذ رسید کتبی در اختیار عامل قرار داده و شخص جاعل، ضامن صحت و اعتبار اصل اسناد و مدارک و همچنین رونوشت های تحویلی به عامل می باشد و در صورتی که رونوشت های اسناد و مدارک وی با اصل آنها مغایرت داشته و یا اصل و رونوشت های اسناد جعلی یا غیر واقعی باشد، ضمن پذیرش کلیه مسئولیت های قضایی و حقوقی آن، عامل را مستحق دریافت کل حق الجعاله منظور شده در این قرارداد خواهد بود.

4.جاعل متعهد گردید و تضمین نمود، بلافاصله همزمان با واریز وجوه اصل نتیجه عامل، اجرت و حق کارگزاری عامل را پرداخت نماید، بدیهی است در صورت عدم حصول نتیجه نهایی ، عامل حق مطالبه هیچ وجهی تحت عنوان هزینه یا هر عنوان دیگری ندارد.

5. جاعل متعهد گردید جهت قبولاندن اسناد و اخذ موافقت ها و حصول نتیجه پس از امضاء قرارداد حاضر،نسبت به تنظیم وکالتنامه به نام عامل در دفاتر اسناد رسمی اقدام نماید.

ب)تعهدات عامل

1.عامل متعهد گردید تمامی تلاش و همت خود را در جهت حصول نتیجه از منابع معتبر تمیز و قانونی نزد هر یک از اشخاص حقیقی با حقوقی و یا ادارات و سازمان های خصوصی یا دولتی بر اساس ضوابط و مقررات جاریه حاکم بر جمهوری اسلامی ایران به کار گیرد.

2.عامل متعهد گردید در صورتی که بعد از قرارداد حاضر به هر دلیل در مهلت قرارداد، نتیجه نهایی حاصل نگردد، بر عودت وکالتنامه و قرارداد اخذ شده و همچنین کلیه اسناد و مدارک را به جاعل مسترد نماید.

3. عامل متعهد گردید اطلاعات و اسناد موضوع این قرارداد را محرمانه حفظ نماید.

4. عامل متعهد گردید در صورتی که موسسات یا ادارات متصرف، قبل یا بعد از عقد قرارداد نهایی با جاعل به هر دلیلی در پی اجحاف و عمل نکردن تعهدات و یا ضایع کردن حقوق حقه جاعل و یا به محض احساس هر گونه سوء استفاده مالی جاعل و یا اعمال زور و فشار و هر علل غیر واقعی و غیر منصوب که باعث تضعیف روحیه و ناامیدی عامل گردد خود را متعهد و ملزم به اجرای صحیح عدالت، برقراری آرامش، دفاع از تمام حقوق حقه جاعل و جلوگیری از وارد آمدن هر گونه هزینه اضافه و خسارت مالی و معنوی به جاعل دانست.

5.جاعل هیچ هزینه ای را برای انجام کار تا زمان نتیجه نهایی پرداخت نمی نماید.

ماده 7. شرایط خاص قرارداد جعاله

کلیه قوانین و مقررات و قاعده مربوط به حوادث غیر مترقبه و شرایط خاص در قانون تجارت حاکم بر این قرارداد خواهد بود.

ماده 8.این قرارداد در ………………………. ماده تنظیم گردیده و کلیه عبارت چاپی و دست نویس با امضاء طرفین دارای حکم واحد و لازم الاجرا است.

امضاء و مهر جاعل امضاء و مهر عامل

طرف اول قرارداد (جاعل) : خانم / آقای ………………………………. فرزند آقای ………………………. دارای شناسنامه شماره ……………………………. صادره از ……………………………………… متولد ………………………. ساکن : ………………………………………………………..

طرف دوم قرارداد (عامل) : خانم / آقای ………………………………. فرزند آقای ………………………. دارای شناسنامه شماره ……………………………. صادره از ……………………………………… متولد ………………………. ساکن : ………………………………………………………..

مورد جعاله : رنگ آمیزی و نقاشی یک باب ساختمان مسکونی ده طبقه که هر طبقه آن چهار واحد است با راهروها و زیرزمین و پارکینگ

(مشخصات فنی آن از حیث عرض و طول و ابعاد دیوارها و سقف ها و درب ها و پنجره ها و دستگویی ها و حمام ها و سایر سرویس ها و درب ورودی و مشخصات فنی رنگ از حیث استاندارد بودن و نام کارخانجات سازنده رنگها و نیز تعیین الوان مختلف مورد مصارف از قبیل کرم ، طوسی ، سفید و غیره و نیز روغنی یا پلاستیکی بودن رنگ طبق صورت وضعیت امضاء شده طرفین است که نزد هر یک از طرفین موجود و معتبر است.)

با قید اینکه ساختمان مذکور احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت …………… مترمربع دارای پلاک …………… فرعی از………….. اصلی مزبور و باقیمانده از فرعی و اصلی مرقوم واقع در …………. بخش …………… ثبتی تهران محدوده و مورد ثبت سند مالکیت شماره ………….. مورخ …/…/…۱۳ صفحه ………… جلد …………. بشماره چاپی …………. صادره به نام و ملکی جاعل می باشد که نزد عامل محرز و مشخص است.

مدت قرارداد: از تاریخ زیر لغایت ……………. ماه کامل شمسی

حق الجعاله : اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ ………….. ریال رایج است که جاعل متعهد گردیده آنرا در پایان مدت مرقوم نقداً به عامل بپردازد.

این قرارداد براساس ماده ۱۰ قانون مدنی و مادتین ۵۶۹ و ۵۷۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران در باب جعاله و با علم و اطلاع کامل و در عین صحت عقلی طرفین منعقد گردیده است و کلیه مفاد آن برای طرفین نافذ و لازم الاجرا می باشد.

ماده ۱ – طرفین قرارداد

۱-۱) جاعل (ملتزم):

۲-۱) عامل (طرف):

ماده ۲- مورد جعاله (موضوع قرارداد)

ارائه خدمات در خصوص انجام امور ………………………………

(بعنوان مثال دریافت جواز ساخت)  …………………………………………………..

……………………..جهت ……………………..می باشد.

ماده ۳- اجرت جعاله (جعل)

۱-۳-اجرت جعاله شامل حق الزحمه و کارمزد عامل برای تمامی خدمات مورد جعاله به مبلغ ……ریال و یا ……..% درصد از هر آن چیزی که از بابت جعاله بدست آید تعیین و توافق گردیده است که به شرح ذیل از طرف جاعل به عامل پرداخت میگردد.

۲-۳-پیش پرداخت مبلغ ………………ریال بعنوان پیش پرداخت قرارداد طی چک شماره ……………….. مورخ ….از طرف جاعل به عامل پرداخت گردید………..ریال طی و یا ……………..%درصد از حصول مورد جعاله که طی ……… از طرف جاعل به عامل تحویل و یا پرداخت میگردد.

تبصره: جاعل می‌تواند کلیه مطالبات، خسارات قانونی و قراردادی و سایر خسارات وارده به خود را از محل وجه تضمین فوق‌الذکر، بدون نیاز به هیچگونه اقدام اداری و قضایی، وصول نماید.

۳-۳-تضمین اجرت جعاله : جاعل به عنوان تضمین و حسن ادای اجرت مورد جعاله یک فقره چک به مشخصات …… نزد عامل قرار دادند که در صورت هرگونه خلاف تعهد پرداخت مورد تضامن از سوی عامل قابل وصول می باشد و در صورت تسویه حساب مالی از سوی جاعل ، عین چک باید از سوی عامل به جاعل مسترد گردد.

ماده ۴- مدت قرارداد

مدت قرارداد از تاریخ دریافت پیش پرداخت حداقل به مدت ——- ماه کاری تعیین و توافق گردیده است که در صورت توافق طرفین در ماده ده این قرارداد (توضیحات توافقی) قابل تغییر و یا تمدید خواهد بود.

ماده۵- سایر شرایط

۱-۵-طبق ماده ۵۶۵ قانون مدنی جعاله تعهدی است جایز و مادامی که عمل به اتمام نرسیده است هریک از طرفین می توانند رجوع کنند ولی اگر جاعل در اثنا و عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد، که طبق توافق طرفین مبلغ پیش پرداخت را شامل میگردد.

۲-۵-اسناد و مالی که جعاله برای آن واقع شده است از وقتی که به دست عامل می رسد تا به جاعل تحویل گردد، نزد عامل امانت می باشد.

۳-۵-ارائه و تحویل مدارک مورد نیاز جعاله به عهده جاعل می باشد و چنانچه هرگونه مشکلی در این رابطه بروز نماید که موجب توقف کار گردد و یا عین مدارک و اسناد (رونوشت یا اصل) از لحاظ قانونی خلاف و یا جعلی باشد به منزله فسخ جعاله از سوی جاعل بوده و جاعل موظف به پرداخت خسارت مالی به عامل و ضبط و حصول پیش پرداخت مورد قرارداد از سوی عامل می گردد.

ماده ۶- فورس ماژور

هرگونه موانع قانونی و حوادث غیر منتظره از قبیل سیل، زلزله و جنگ و از این قبیل که باعث توقف فعالیتهای عامل گردد، بروز نماید قرارداد فسخ و حسابهای فی مابین طبق قوانین جعاله و مدنی بین الطرفین تسویه خواهد گردید.

ماده۷- حل اختلاف

کلیه اختلافاتی که ممکن است بر اثر اجرای قرارداد یا تعبیر و تفسیر مندرجات آن بین طرفین قرارداد رخ دهد و نتوان آن را از طریق مذاکره دوستانه ظرف مدت یک هفته پس از اعلام کتبی یک طرف مبنی بر وقوع اختلاف، حل وفصل نمود، موضوع از طریق داوری توسط هیاتی مرکب از داور منتخب جاعل، داور منتخب عامل و یک نفر داور ثالث به انتخاب دو داور مذکور حل و فصل خواهد گردید. چنانچه طرفین ظرف مدت ۳ روز داور مربوطه را انتخاب ننمایند و یا داوران منتخب داور ثالث را در مدت مذکور انتخاب ننمایند، تعیین داور انتخاب نشده به‌عهده دادگاه صالح می‌باشد‌. رأی هیات مذکور برای طرفین قطعی و لازم‌الاجرا می‌باشد‌ ضمن اینکه عامل می‌بایست که تا پایان اختلاف، کلیه تعهداتی را که به موجب این قرارداد بر عهده دارد مطابق مفاد قرارداد اجرا نماید.

ماده ۸- اقامتگاه قراردادی طرفین

اقامتگاه قراردادی طرفین همان است که در ماده ۱ این قرارداد ذکر شده است و انجام کلیه مکاتبات به نشانی‌های مذکور در حکم ابلاغ به طرف دیگر می‌باشد. در صورت تغییر در نشانی‌های فوق، مراتب می‌بایست به‌طور کتبی به طرف دیگر اعلام شود. تا پیش از دریافت اعلامیه یاد شده، کلیه مکاتبات، مراسلات، اظهارنامه‌ها و غیره به نشانی‌های سابق، ابلاغ شده محسوب می‌گردد.

ماده ۹- نسخ قرارداد

این قرارداد در ۹ ماده و چهار نسخه متحدالمتن و با اعتبار یکسان تنظیم و در تاریخ ——– توسط طرفین امضاء و مبادله گردید.

جاعل عامل

 مهر و امضا

نمونه قرارداد جعاله

توضیح: طرفین قرارداد می توانند با توجه به شرایط خود بندهایی را به این قرارداد اضافه یا از آن حذف کنند.

جعاله عقدی است که شخصی ملزم به پرداخت اجرت مشخصی در برابر انجام کاری توسط شخص معین یا غیرمعینی می شود.

ماده ۱- طرفین قرارداد

طرف اول قرارداد

جاعل (پرداخت کننده اجرت در برابر کار)

خانم/ آقای ……………………….. فرزند ………………. به شماره شناسنامه …………………….. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت ………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

 طرف دوم قرارداد

عامل (شخصی که کار باید انجام دهد)

خانم/آقای ……………………….. فرزند ……………….. به شماره شناسنامه ……………………. کد ملی ………………… صادره از …………….. تلفن ثابت………………… همراه ………………..

ساکن …………………………………………………………………………………………………………..

ماده ۲- مورد جعاله

……………………………………………………………………………………………………

ماده ۳) حق الجعاله (اجرت کار) و نحوه پرداخت آن

اجرت عامل در انجام مورد جعاله مبلغ …………………… ریال وجه رایج معادل ……………… تومان است که جاعل متعهد گردیده آن را در پایان مدت مرقوم نقداً به عامل بپردازد.

ماده ۴- مدت قرارداد

از تاریخ …………………….. لغایت ……………………….. ماه/سال کامل شمسی.

ماده ۵- تعهدات طرفین

در این قسمت با توجه به مورد جعاله می‌توان تعهداتی را برای طرفین قرارداد در نظر گرفت.

ماده ۶- شرایط قرارداد

۱- کلیه هزینه‌های ناشی از خرید مواد اولیه، لوازم کار، دستمزد و مزایای کارگران و حق بیمه و غیره به عهده عامل است.

۲- هر یک از طرفین حق رجوع از این جعاله را مادامی که عمل به اتمام نرسیده و یا قبل از شروع به عمل دارد ولی اگر جاعل در اثناء عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را به نسبت عملی که انجام داده بدهد هرچند فسخ از طرف خود عامل نیز شده باشد.

۳- استحقاق عامل به دریافت تمامت جعل (عوض کار) موکول به انجام جعاله در موعد مقرر می ‌باشد.

ماده ۷- وجه التزام

عامل متعهد و ملتزم است که در تحویل و انجام به موقع مورد جعاله طی مدت مرقوم اقدام نماید و در صورت تأخیر در انجام مورد جعاله عامل متعهد است روزانه مبلغ ………………… ریال معادل …………….. تومان به عنوان وجه التزام به جاعل بابت هر روز تأخیر بپردازد و جاعل حق دارد روزانه مبلغ ………………. ریال معادل ……………… تومان وجه التزام مذکور را در صورت تأخیر از اجرت کسر و باقی را بپردازد.

ماده ۸- مرجع حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف فی مابین و نیز در رابطه با حسن انجام کار طبق مشخصات فنی مندرج در صورت وضعیت مزبور، طرفین داوری خانم/ آقای ……………….. فرزند …………..  شماره شناسنامه ……………… ساکن ……………………………………….. را پذیرفته و مورد را به داور مزبور ارجاع کرده و رأی آن داور برای طرفین در مورد ارجاعی قاطع  و غیرقابل اعتراض بوده و لازم الاجراء است و ذینفع حق دارد در صورت تمایل به دادگاه صالحه مراجعه نماید.

ماده ۹- اقامتگاه طرفین

هرگونه اخطار، درخواست و مکاتبه در خصوص مفاد این قرارداد باید کتباً به نشانی طرفین که در این قرارداد نوشته شده و اقامتگاه قانونی آنان محسوب می‌شود ارسال گردد. در صورتی که این محل تغییر کند می‌بایست محل جدید بلافاصله کتباً به طرف دیگر اطلاع داده شود و در صورت تخلف، ارسال اخطار، درخواست یا مکاتبه به اقامتگاه قانونی سابق وی، ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده ۱۰- نسخه های قرارداد

این قرارداد مشتمل بر ده ماده در تاریخ ………………. در … نسخه با اعتبار واحد تنظیم و بین طرفین مبادله گردید و مفاد و مندرجات آن مورد توافق کامل طرفین می ‌باشد.

  امضاء طرف اول قرارداد (جاعل)                                 امضاء طرف دوم قرارداد (عامل)

 

 

پل ارتباطی مجتمع ایلیا

( به لبخندتان برترینیم )

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا

جعاله نوعی سفارش کار است و همان طور که در ماده ۵۶۱ قانون مدنی آمده، عبارت است از التزام شخصی به ادای اجرت معلوم در مقابل عملی اعم از این که طرف، معین باشد یا غیرمعین. طبق قانون، جعاله تعهدی جایز است و تا زمانی که عمل به اتمام نرسیده باشد، هر یک از طرفین می‌توانند رجوع کنند اما اگر جاعل، در اثنای عمل عامل از قرارداد جعاله رجوع کند، باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد. جعاله دارای این مزیت است که در آن معلوم بودن تفصیلی کار لازم نیست و موضوع التزام می تواند مجهول باشد، همان طور که قانون مدنی هم به آن تصریح دارد. چنان که در مورد اجرت نیز همین مطلب ثابت است.

قرارداد جعاله دو نوع است جعاله خاص و جعاله عام.در جعاله خاص، ایجاب برای شخص معین است و طرف خطاب، یک یا چند نفر خاص هستند. مثل این که پدر به فرزند خود بگوید که اگر فلان مساله را حل کنی، مبلغی مشخص به تو خواهم داد در جعاله عام، هدف جاعل، رسیدن به مقصود خود است و برای او فرقی ندارد که کار مورد نظر توسط چه کسی انجام شود. به عنوان مثال، می‌گوید که هر کس فلان کار را انجام دهد، به او مبلغی مشخص پاداش می‌دهم.

*کار مورد جعاله، حلال و مشروع باشد. چرا که جعاله بر انجام کارهای حرام مثل زنا باطل است. * کار، غرض و منفعت قابل توجه عقلایی داشته باشد، بنابراین جعاله بر انجام کارهای عبث و بیهوده از قبیل کشیدن تمام آب چاه یا رفتن به اماکن خطرناک و تاریک صحیح نیست. *عمل مورد جعاله از کارهای واجب بر جاعل نباشد. به عنوان مثال، جاعل بگوید هر کسی نماز ظهر و عصر مرا بخواند، مبلغی مشخص به او می‌دهم که در این صورت جعاله باطل است.

نتیجه دقیقی پیدا نشد .
اگر میخواهید ما با شما تماس بگیریم
اینجا کلیک کنید

ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی در راستا ارائه خدمات با حداقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

دانلود نمونه قرارداد تخصصی و حقوقی در ضمینه کارگزاری امور ضمانت نامه های بانکی وسرمایه گذاری و اخذ تسهیلات – و خدمات اداری در کل مراجع ذیصلاح ، همچنین

نمونه قرارداد مدیریت اجرایی

نمونه قرارداد پیمانکاری جمع آوری زباله دهیاری

دانلود نمونه قرارداد تخصصی و حقوقی در ضمینه انتقال دانش فنی مطرح طرح – و خدمات اداری در کل مراجع ذیصلاح ، همچنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه های ) و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی سراسر ایران.

دانلود نمونه قرارداد تخصصی و حقوقی در ضمینه واردات کالای بازرگانی (موضوع پروفرم های ……………..) – و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی درسراسر ایران ( جهت مشاهده دیگر نمونه قراردادهای حقوقی روی لینک نمونه قراردادها کیلیک نمایید )

دانلود نمونه قرارداد تخصصی و حقوقی پیمانکاری نقشه برداری GPS -خدمات قابل ارائه مجموعه ایلیا تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی سراسر ایران.

توضیحات کامل درباره نمونه قرارداد وام شخصی به همراه نمونه قرارداد اخذ تسهیلات وام.

دانلود نمونه قرارداد تخصصی و حقوقی در ضمینه مشاوره ای دریافت وام و تسهیلات بانکی(ارزی وریالی) قراردادهای حقوقی روی لینک نمونه قراردادها کیلیک

توضیحات کامل و جامع درباره قرارداد لوله کشی گاز.با ثبت شرکت ایلیا تماس بگیرید و کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید.

توضیحات کامل و جامع درباره نمونه قرارداد حق الوکاله

پاسخ دادن به :

تمامی حقوق برای مجتمع ایلیا محفوظ است.

اتاق خبر مجتمع ثبتی حقوقی شرکت و برند ایلیا

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .

لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید

پشتیبانی آنی در ساعات کاری

در ساعات کاری آنی با شما تماس میگیریم

شما مشخص کنید کی با شما تماس بگیریم

شماره تماس :

نام و نام خانوادگی :

موضوع مشاوره:


ساعت تماس :

لطفا تا پایان مشاوره این صفحه را باز نگه دارید .

زینت رفتارحسین فرزندزهرا درمواجهه باحر این بودکه انسانیت حررا به ظهور رساند وحرراازیک یاغی بر امام ودین مبدل به شخصیتی

وکیل دادگستری مشهد شماره 09151125188

لایحه اعتراض به نظریه هیات کارشناسی راهنمایی رانندگی

کیفرخواست دادستان ماده 279تا284 قانون ایین دادرسی کیفری دکتر صادقی بهابادی 

نحوه حل اختلاف در قرارهای بازپرس و دادستان ماده 270تا278قانون ایین دادرسی کیفرینمونه قرارداد جعاله

نمونه قرارداد جعاله

 اخرین دفاع ماده 262تا270قانون ایین دادرسی کیفری

مبنای پرداخت خسارت بازداشت شدگان بی گناه ماده 255تا261 قانون ایین دادرسی کیفری

ارنظارت قضایی ماده247تا256قانون ایین دادرسی کیفری

اصل ممنوعیت قراربازداشت موقت کاده 242 -246 قانون ایین دادرسی کیفری

نمونه قرارداد جعاله

این قرارداد براساس ماده ۱۰ قانون مدنی و مادتین ۵۶۹ و ۵۷۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران در باب جعاله و با علم و اطلاع کامل و در عین صحت عقلی طرفین منعقد گردیده است و کلیه مفاد آن برای طرفین نافذ و لازم الاجرا می باشد.

 

ماده ۱ – طرفین قرارداد

 

۱-۱) جاعل (ملتزم):

 

۲-۱) عامل (طرف):

 

ماده ۲- مورد جعاله (موضوع قرارداد)

 

ارائه خدمات در خصوص انجام امور ………………………………

 

(بعنوان مثال دریافت جواز ساخت)  …………………………………………………..

……………………..جهت ……………………..می باشد.

ماده ۳- اجرت جعاله (جعل)

۱-۳-اجرت جعاله شامل حق الزحمه و کارمزد عامل برای تمامی خدمات مورد جعاله به مبلغ ……ریال و یا ……..% درصد از هر آن چیزی که از بابت جعاله بدست آید تعیین و توافق گردیده است که به شرح ذیل از طرف جاعل به عامل پرداخت میگردد.

۲-۳-پیش پرداخت مبلغ ………………ریال بعنوان پیش پرداخت قرارداد طی چک شماره ……………….. مورخ ….از طرف جاعل به عامل پرداخت گردید………..ریال طی و یا ……………..%درصد از حصول مورد جعاله که طی ……… از طرف جاعل به عامل تحویل و یا پرداخت میگردد.

تبصره: جاعل می‌تواند کلیه مطالبات، خسارات قانونی و قراردادی و سایر خسارات وارده به خود را از محل وجه تضمین فوق‌الذکر، بدون نیاز به هیچگونه اقدام اداری و قضایی، وصول نماید.

۳-۳-تضمین اجرت جعاله : جاعل به عنوان تضمین و حسن ادای اجرت مورد جعاله یک فقره چک به مشخصات …… نزد عامل قرار دادند که در صورت هرگونه خلاف تعهد پرداخت مورد تضامن از سوی عامل قابل وصول می باشد و در صورت تسویه حساب مالی از سوی جاعل ، عین چک باید از سوی عامل به جاعل مسترد گردد.

ماده ۴- مدت قرارداد

مدت قرارداد از تاریخ دریافت پیش پرداخت حداقل به مدت ——- ماه کاری تعیین و توافق گردیده است که در صورت توافق طرفین در ماده ده این قرارداد (توضیحات توافقی) قابل تغییر و یا تمدید خواهد بود.

ماده۵- سایر شرایط

۱-۵-طبق ماده ۵۶۵ قانون مدنی جعاله تعهدی است جایز و مادامی که عمل به اتمام نرسیده است هریک از طرفین می توانند رجوع کنند ولی اگر جاعل در اثنا و عمل رجوع نماید باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد، که طبق توافق طرفین مبلغ پیش پرداخت را شامل میگردد.

۲-۵-اسناد و مالی که جعاله برای آن واقع شده است از وقتی که به دست عامل می رسد تا به جاعل تحویل گردد، نزد عامل امانت می باشد.

۳-۵-ارائه و تحویل مدارک مورد نیاز جعاله به عهده جاعل می باشد و چنانچه هرگونه مشکلی در این رابطه بروز نماید که موجب توقف کار گردد و یا عین مدارک و اسناد (رونوشت یا اصل) از لحاظ قانونی خلاف و یا جعلی باشد به منزله فسخ جعاله از سوی جاعل بوده و جاعل موظف به پرداخت خسارت مالی به عامل و ضبط و حصول پیش پرداخت مورد قرارداد از سوی عامل می گردد.

ماده ۶- فورس ماژور

هرگونه موانع قانونی و حوادث غیر منتظره از قبیل سیل، زلزله و جنگ و از این قبیل که باعث توقف فعالیتهای عامل گردد، بروز نماید قرارداد فسخ و حسابهای فی مابین طبق قوانین جعاله و مدنی بین الطرفین تسویه خواهد گردید.نمونه قرارداد جعاله

ماده۷- حل اختلاف

کلیه اختلافاتی که ممکن است بر اثر اجرای قرارداد یا تعبیر و تفسیر مندرجات آن بین طرفین قرارداد رخ دهد و نتوان آن را از طریق مذاکره دوستانه ظرف مدت یک هفته پس از اعلام کتبی یک طرف مبنی بر وقوع اختلاف، حل وفصل نمود، موضوع از طریق داوری توسط هیاتی مرکب از داور منتخب جاعل، داور منتخب عامل و یک نفر داور ثالث به انتخاب دو داور مذکور حل و فصل خواهد گردید. چنانچه طرفین ظرف مدت ۳ روز داور مربوطه را انتخاب ننمایند و یا داوران منتخب داور ثالث را در مدت مذکور انتخاب ننمایند، تعیین داور انتخاب نشده به‌عهده دادگاه صالح می‌باشد‌. رأی هیات مذکور برای طرفین قطعی و لازم‌الاجرا می‌باشد‌ ضمن اینکه عامل می‌بایست که تا پایان اختلاف، کلیه تعهداتی را که به موجب این قرارداد بر عهده دارد مطابق مفاد قرارداد اجرا نماید.

ماده ۸- اقامتگاه قراردادی طرفین

اقامتگاه قراردادی طرفین همان است که در ماده ۱ این قرارداد ذکر شده است و انجام کلیه مکاتبات به نشانی‌های مذکور در حکم ابلاغ به طرف دیگر می‌باشد. در صورت تغییر در نشانی‌های فوق، مراتب می‌بایست به‌طور کتبی به طرف دیگر اعلام شود. تا پیش از دریافت اعلامیه یاد شده، کلیه مکاتبات، مراسلات، اظهارنامه‌ها و غیره به نشانی‌های سابق، ابلاغ شده محسوب می‌گردد.

ماده ۹- نسخ قرارداد

این قرارداد در ۹ ماده و چهار نسخه متحدالمتن و با اعتبار یکسان تنظیم و در تاریخ ——– توسط طرفین امضاء و مبادله گردید.

 

جاعل عامل

مهر و امضا مهر و امضا

باسلام بسیار مفید بود

 

جُعاله در فقه و حقوق ایران عبارت است از عقدی که طی آن شخصی در برابر دریافت اجرت یا پاداشی التزام به انجام کاری می‌یابد. جعاله در لغت به معنای اجرت و دستمزد به‌کار می‌رود. به عبارت دیگر و از نگاه فقهی جعاله ملتزم شدن جاعل به دادن عوض است در قبال عملی که حلال و مقصود عقلا است. در جعاله، شخص ملتزم را جاعل و طرف مقابل را عامل، و اجرت را جُعل می‌گویند. به عبارت دیگر جعاله عقدی است که شخصی ملزم به پرداخت اجرت مشخصی در برابر انجام کاری توسط شخص معین یا غیرمعینی می شود.

فایل word نمونه قرارداد جُعاله

فایل pdf نمونه قرارداد جُعاله


فایل pdf نمونه قرارداد جُعالهDownloads-icon


Downloads-icon

جعاله در لغت به معنای مزدی است که در برابر انجام کاری قرار داده می‌شود و در اصطلاح فقها، صیغه‌ای است که ثمره آن به دست آوردن منفعتی در برابر عوض است. البته برای انعقاد قرارداد جعاله شرط نیست که کارمزد معلوم باشد.

از جعاله، تعاریف دیگری نیز صورت گرفته است که بر اساس یکی از تعاریف فقها، ملتزم شدن جاعل به دادن عوض در قبال عملی که حلال و مقصود عقلا است، جعاله نامیده می‌شود. همچنین در تعریف دیگری، قرارداد جعاله عبارت است از التزام شخص به پرداخت اجرت و پاداش معلوم در مقابل عملی، اعم از اینکه عامل، معین باشد یا خیر.

طبق قانون، جعاله تعهدی جایز است و تا زمانی که عمل به اتمام نرسیده باشد، هر یک از طرفین می‌توانند رجوع کنند اما اگر جاعل، در اثنای عمل عامل از قرارداد جعاله رجوع کند، باید اجرت المثل عمل عامل را بدهد. جعاله دارای این مزیت است که در آن معلوم بودن تفصیلی کار لازم نیست و موضوع التزام می تواند مجهول باشد، همان طور که قانون مدنی هم به آن تصریح دارد. چنان که در مورد اجرت نیز همین مطلب ثابت است.

کاری که به موجب قرارداد جعاله ، درخواست می شود، باید مشروع و عقلایی باشد، اگر شخصی، برای ارتکاب جرم یا کاری برخلاف اخلاق حسنه، ملتزم به دادن اجرت شود، جعاله باطل است.نمونه قرارداد جعاله

جعاله به اعتبار چگونگی ایجاب و پیشنهاد آن، بر دو قسم است:

در جعاله خاص، ایجاب برای شخص معین است و طرف خطاب، یک یا چند نفر خاص هستند. مثل این که پدر به فرزند خود بگوید که اگر فلان مساله را حل کنی، مبلغی مشخص به تو خواهم داد.

در جعاله عام، هدف جاعل، رسیدن به مقصود خود است و برای او فرقی ندارد که کار مورد نظر توسط چه کسی انجام شود. به عنوان مثال، می‌گوید که هر کس فلان کار را انجام دهد، به او مبلغی مشخص  پاداش می‌دهم.

قرارداد جعاله یک نوع عقد و از جمله عقود معین است و جاعل با خواندن صیغه ای خود را ملزم می‌کند که در صورت انجام شدن کاری مشخص برای او از سوی دیگری، این شخص مستحق مزد و عوض است. به عنوان مثال، فردی که یک راس دام خود را گم کرده است، اعلام می‌کند که هر کس حیوان گمشده او را پیدا کرد، مبلغی مشخص دریافت می‌کند.

کسی که انجام کاری را درخواست می‌کند.

کسی که کار درخواستی را انجام می‌دهد.

عوض و مزد را می‌گویند.

شرط است که جاعل باید بالغ و عاقل باشد و حاکم شرع او را از تصرف در اموالش منع نکرده باشد اما در خصوص عامل، وجود این شروط، ضروری نیست.

کارهایی مورد جعاله قرار می گیرند که شرایط زیر را داشته باشند.

۱- کار مورد جعاله، حلال و مشروع باشد. چرا که جعاله بر انجام کارهای حرام مثل زنا باطل است.

۲- کار، غرض و منفعت قابل توجه عقلایی داشته باشد، بنابراین قرارداد جعاله بر انجام کارهای عبث و بیهوده از قبیل کشیدن تمام آب چاه یا رفتن به اماکن خطرناک و تاریک صحیح نیست.

۳- عمل مورد جعاله از کارهای واجب بر جاعل نباشد. به عنوان مثال، جاعل بگوید هر کسی نماز ظهر و عصر مرا بخواند، مبلغی مشخص به او می دهم که در این صورت جعاله باطل است.

در جعاله، ایجاب از طرف جاعل بوده و به صورت عام یا خاص است. در ایجاب عام، همواره این امر مفروض است که التزام به پرداخت عوض یا اجرت، در مقابل اولین کسی است که عمل را انجام داده است. قبول در جعاله ممکن است صریح یا ضمنی باشد، همان طور که در جعاله عام چنین است.

در جعاله، عامل زمانی مستحق اجرت است که جاعل درخواست انجام کاری کند. به عنوان مثال، جاعل بگوید هر کسی گمشده ی مرا یافت، به او این مبلغ را پرداخت خواهم کرد.بنابراین اگر گمشده قبل از درخواست جاعل در دست کسی باشد، بر او لازم است که آن را تحویل صاحبش بدهد و مستحق عوض هم نیست.همچنین عامل زمانی مستحق دریافت مزد است که کار درخواستی را به اتمام برساند.

در صورتی که در عقد جعاله، عامل مشخصی مورد خطاب باشد و قرارداد جعاله با او بسته شود، اگر شخص دیگری غیر از عامل مشخص شده، کار مورد نظر را انجام دهد، این فرد مستحق اجرت نیست. چرا که طرف عقد نبوده و جاعل تعهدی نسبت به او ندارد. در این صورت، عامل معین نیز به دلیل اینکه کاری انجام نداده، مستحق اجرت نخواهد بود.

سلام.
کامل و عالی بود. تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


جعاله عقدی است که براساس آن یک طرف در ازای انجام خدماتی از سوی طرف دیگر متعهد بر پرداخت اجرت به او می شود.( قرارداد جعاله )

مطابق ماده ی 561 قانون مدنی جعاله عبارت است از التزام شخصی به ادای اجرت معلوم در مقابل عمل طرف مقابل، اعم از اینکه طرف مقابل شخص معین باشد یا غیرمعین، بنابراین با توجه به ماده ی فوق جعاله بر دو نوع است: عام و خاص

به علاوه اینکه در جعاله طرف اول را جاعل و طرف دوم را عامل و اجرت را جعل می گویند.

در این نوع از عقد جعاله خواستن عمل به سمت عموم است و جاعل ملتزم می شود که هر کس کار مورد درخواست او را انجام داد پاداش و اجرت را به همان شخص پرداخت کند.

برای مثال شخصی به وسیله ی آگهی به عموم مردم پیشنهاد می کند که هر کس بتواند یک دستگاه آپارتمان به بالاترین قیمت بفروشد اجرت خوبی اخذ خواهد کرد.نمونه قرارداد جعاله

در این نوع از عقد جعاله طرف خطاب شخص متقاضی انجام عمل، تنها یک یا چند نفر خاص است و به همین دلیل نیز نپذیرفتن انجام عمل از سوی شخص دیگر امکان ندارد.

برای مثال شخصی به برادرش پیشنهاد می کند که اگر توانست آپارتمان وی را به قیمت مشخصی بفروشد اجرت مشخصی اخذ خواهد کرد.

در اجاره ی اشخاص نیز مستأجر مستلزم می شود که اجرت معلومی را در برابر کار معین بپردازد ولی در این حالت بین جعاله و اجاره فرق اساسی وجود دارد و آن اینکه در عقد اجاره اجرت و میزان کار باید معلوم و معین باشد و طرف ایجاب نیز شخص معینی است که به عنوان اجیر آن را می پذیرد و ملتزم به کار می شود ولی در جعاله نه تنها میزان کاری که باید انجام شود معلوم نیست بلکه دستمزد نیز ممکن است به طور کامل معلوم نباشد. به علاوه ایجاب و پیشنهاد نیز ممکن است به طرفیت عموم باشد و شخص معینی مورد نظر نباشد.

این قرارداد براساس ماده ی 10 و ماده های 569 و 570 قانون مدنی و با علم و اطلاع کامل و در عین سلامت عقلی و اهلیت دو طرف منعقد گردیده است و کلیه مفاد آن برای طرفین نافذ و لازم الاجرا است.

1-1: جاعل (ملتزم): آقای /خانم…………………………به نشانی…………………………………………………………………………………با شماره تماس………………………

1-2: عامل(طرف): آقای /خانم……………………………به نشانی…………………………………………………………………………………… با شماره تماس……………………….

ارائه ی خدمات در خصوص انجام امورات……………………………………………………….(برای نمونه دریافت گواهی ساخت و پایان کار ساختمان) می باشد.

3-1: دستمزد و حق الزحمه ی عامل برای تمام خدمات انجام گرفته به مبلغ …………………………ریال……………درصد از آن چیزی است که بابت جعاله به دست می آید توافق گردیده است.

 3-2: پیش پرداخت مبلغ…………………..نقداً یا طی چک شماره ی ……………………….مورخ………………………..بانک از طرف اول به طرف دوم پرداخت گردید………………..ریال و یا…………………….درصد از مالی که از جعاله به دست آمده است.

تبصره: طرف اول می تواند کلیه مطالبات و خسارات قانونی و قراردادی خود را از محل وجه تضمین فوق بدون نیاز به هیچگونه اقدام اداری و قضایی حصول نماید.

3-3: تضمین اجرت: طرف اول برای تضمین پرداخت اجرت یک فقره چک به شماره ی…………………بانک……………. را نزد عامل قرار داده است که در صورت هر گونه خلاف تعهد از طرف اول به وسیله ی طرف دوم قابل وصول باشد.

مدت قرارداد جعاله مورد نظر از تاریخ دریافت پیش پرداخت حداقل به مدت……………ماده کاری تعیین و توافق گردیده است که با توافق طرفین قابل تغییر خواهد بود.

این قرارداد در 5 ماده و 4 نسخه یکسان و متحدالشکل تنظیم گردیده است که در صورتی که موانع قانونی و حوادث غیرمنتظره از قبیل سیل، زلزله و… باعث توقف عملیات عامل شود قرارداد فسخ و حسابهای بین طرفین تسویه خواهد شد.

امضای طرف اول (جاعل):                                          امضای طرف دوم (عامل):

در مواردی دیده می شود که یکی از طرفین قرارداد جعاله در انجام وظایف قراردادی خود کوتاهی می کند و یا از انجام تعهدات خود سرباز می زند. در این صورت شخص زیان دیده می تواند با مراجعه به مرجع صالح جهت احقاق حقوق قانونی خود طرح دعوا کند.

دعوای مربوطه به قرارداد فوق باید در دادگاه محل اقامت خوانده اقامه گردد و مرجع صالح آن هم با توجه به بهای خواسته شورای حل اختلاف یا دادگستری محل خواهد بود. هزینه دادرسی این دعوا نیز با توجه به تعرفه ی قانونی تعیین شده براساس خواسته ی تقویم شده مشخص می گردد.

موسسه حقوقی بین المللی دادپویان حامی که دارای حقوقدانان و وکیل برجسته و مجرب می باشد در زمینه ی انعقاد قراردادهای مدنی همچون قرارداد جعاله اعلام آمادگی می کند و می تواند با ارائه مشاوره ی دقیق، راهنمایی تمامی شهروندان محترم در زمینه ی تنظیمم قرارداد های تخصصی باشد.

علاوه بر آن توصیه می شود جهت طرح دعاوی ناشی از تخلفات قراردادی با وکیل های مجرب موسسه ی ما مشورت کنید تا با قبول وکالت از سوی آنان گامی محکم در راستای اخذ آراء صحیح و دقیق قانونی برداشته و علاوه بر آن هر چه سریعتر به حق و حقوق قانونی خود نائل گردید.

Info(at)hamilaw(dot)ir

۰۹۱۲۶۰۲۹۲۷۷

۰۲۱۸۸۵۳۵۲۶۹- ۰۲۱۸۸۵۴۳۰۸۴
۰۲۱۸۸۵۴۳۰۸۵  – ۰۲۱۸۸۵۴۳۰۸۶
تلفکس: ۶ – ۸۸۵۴۳۰۸۴

تهران، تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میر عماد، پلاک۲۰، واحد ۱۰

تمامی حقوق برای وب سایت موسسه حقوقی بین المللی  دادپویان حامی محفوظ است . کپی به هر شکل غیر مجاز و غیر قانونی است.  Copyright @2014-2020    Hamilaw.ir

۸۸۳۲۱۰۸۸

ادامه مطلب

 

 

نمونه قرارداد جعاله

متن کوتاه توضیخ در مورد مهدی قاسمی

مهدی قاسمی متولد بیستم مردادماه سال 1359 در شهر زیبا و باستانی مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی و ساکن تهران هستم که هرسه مقطع دبیرستان و کارشناسی و کارشناسی ارشد را با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شده‌ام و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت بین المللی حقوقی برهان متین مشغول به ارائه خدمات حقوقی بوده و … .

ادامه مطلب

 

اين قرارداد بر اساس قانون عمليات بانکي بدون ربا (بهره) مصوب 8/6/1362 مجلس شوراي اسلامي و آيين نامه‌ها، دستورالعملها و بخشنامه‌هاي ابلاغي از سوي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، بين امضا کنندگان زير منعقد ميگردد:الف- بانک/مؤسسه اعتباری ………………….. شعبه ………………… کد ………….. به نشانی ………………………..با نمايندگي آقاي/خانم ……………………. به عنوان عامل که از اين پس در اين قرارداد ………………………………………………بانک/مؤسسه اعتباري ناميده ميشود وب- (در صورتي که تسهيلات گيرنده شخص حقيقي باشد) آقای/خانم …………………………. فرزند ……………………..تاریخ تولد …………………. شماره شناسنامه ………………….. محل صدور…………………………. شماره سریال شناسنامه ………………. کد ملي/ شماره اختصاصي اتباع خارجي/شماره گذرنامه اتباع خارجي ……………………………….. کد اقتصادي ………………………. کدپستي …………. به نشاني …………………………………………………………………………شماره تماس ثابت ………………………….. شماره تلفن همراه ……………………… پست الکترونيک ……………………………(در صورتي که تسهيلات گيرند ه شخص حقوقي باشد) شرکت …………………………………… ثبت شده به شماره …………..اداره ثبت شرکتهاي ………………………………… کد اقتصادي ………………………………… شناسه ملي/شماره اختصاصي اتباع خارجي ………………………….. با امضاي آقاي/خانم ……………………………. فرزند …………………….. شماره شناسنامه ………………. تاریخ تولد ………………………. کدملی/ شماره اختصاصی اتباع خارجی/شماره گذرنامه اتباع خارجی ………………………………….. به عنوان ………………………………… شرکت و با مهر شرکت طبق آگهی شماره …………………………. روزنامه رسمی…………………. مورخ …………….. کدپستی ……………………… به نشانی …………………………………………………………………………………………………. شماره تماس ثابت ……………………………. شماره تلفن همراه ………………………….. پست الکترونیک ……………………….. که از اين پس در اين قرارداد جاعل ناميده ميشود.(در صورت اخذ ضمانت حسب صلاحدید بانک/مؤسسه اعتباری) ج- ضامن/ضامنین:(در صورتی که ضامن/ضامین شخص حقیقی باشد)آقای/خانم …………………………. فرزند ………………………. تاریخ تولد ……………….. شماره شناسنامه …………………………………….محل صدور ……………….. شماره سریال شناسنامه ………………………… کد ملی ……………………. کد پستی ……………………………. به نشانی ………………………………………………………… شماره تماس ثابت …………………… شماره تلفن همراه ………………………….. پست الکترونیک ……………………..(در صورتی که ضامن/ضامنین شخص حقوقی باشد)شرکت ………………………… ثبت شده به شماره ……………………………….. اداره ثبت شرکت های ……………………….. کد اقتصادی ………………………… شناسه ملی ………………………………. با امضای آقای/خانم ……………………………. فرزند ……………………….. شماره شناسنامه ………………………. تاریخ تولد …………….. کدملی ………………………………. به عنوان. ……………………………………شرکت و با مهر شرکت طبق آگهی شماره ……………………. روزنامه رسمی شماره …………………………. مورخ ………………………. کدپستی ………………………. به نشانی ………………………………………………………………………. شماره تماس ثابت ……………………… شماره تلفن همراه …………………………………. پست الکترونیک ……………………………………………….تبصره- نشانی، پست الکترونیک و تلفن های بانک/مؤسسه اعتباری، جاعل و ضامن/ضامنین همان موارد مندرج در این ماده است. چنانچه یکی از اشخاص مذبور نشانی، پست الکترونیک و تلفن های خود را تغییر دهد باید موضوع را به صورت کتبی به طرف های دیگر ابلاغ کند. تا وقتی که تغییر موارد فوق، کتباً به طرف دیگر ابلاغ نشده باشد، کلیه مکاتبات و مراسلات و ابلاغیه ها و اخطاریه‌های اجرایی و غیره، حسب مورد از طریق شماره تلفن(پیامک)، پست الکترونیک و نشانی که در این ماده قید شده است، ارسال می شود و ابلاغ شده تلقی می گردد.ماده 2- موضوع این قرارداد عبارتست از:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………ماده 3- مدت این قرارداد از لحاظ اجاره جعاله از تاریخ انعقاد قرارداد …………………. ماه می باشد.ماده4- کل جعل موضوع قرارداد، مبلغ(به عدد) …………………………… به حروف …………………………… می باشد که (در صورت لزوم اخذ پیش دریافت) جاعل مبلغ(به عدد) ………………………………………………………………………….. (به حروف)……………………………………………………………. آن را بابت قسمتی از جعل بانک/مؤسسه اعتباری به عنوان پیش پرداخت در وجه بانک/مؤسسه اعتباری پرداخت نمود و همچنین با موافقت بانک/مؤسسه اعتباری قبول و تعهد نمود مابقی جعل به مبلغ (به عدد) ………………………………………………………………….. (به حروف) …………………………………………………………………..را در ………………. قسط متوالی، در قبال قبض رسید، به بانک/مؤسسه اعتباری بپردازد. سر رسید اولین قسط، روز …………………….و سر رسید اقساط بعدی به فاصله ………….. ماه از سر رسید قسط قبل خواهد بود.جاعل همچنین متعهد گردید در سر رسید آخرین قسط، آن چه از بدهی و سایر هزینه ها و مطالبات ناشی از این قرارداد بر ذمه وی باقی مانده باشد، یک جا به بانک/مؤسسه اعتباری پرداخت و تسویه نماید.تبصره- در صورتی که جاعل قبل از سر رسید اقساط مبادرت به تسویه تمام یا قسمتی از بدهی خود نماید، بانک/مؤسسه اعتباری حداقل 90 درصد سود مستتر در اقساط زود پرداخت را متناسب با مدت باقیمانده تا سر رسید قسط یا اقساط پرداخت شده به عنوان پاداش به جاعل مسترد می نماید.

ماده 5-5-1- ( درصورتی که جاعل جهت پرداخت هزینه ها و مراقبت به نحوه انجام تمام یا بخشی از موضوع این قرارداد اعلام آمادگی نماید)بانک/مؤسسه اعتباری با امضای این قرارداد مبلغ (به عدد) …………………………………. (به حروف) ………………………………………در اختیار جاعل قرارداد و نامبرده ضمن اقرار به دریافت مبلغ مذکور، متعهد و ملتزم گردید تا از محل آن کلیه هزینه های انجام موضوع این قرارداد را به نمایندگی از طرف بانک/مؤسسه اعتباری بپردازد و مراقبت نماید که موضوع این قرارداد، حداکثر ظرف مدت مذکور در ماده (3) این قرارداد انجام شود و متعهد شد حداکثر ظرف همین مدت صورتحساب هزینه های انجام شده را ارایه و هر مبلغ از وجه فوق را که پس از پرداخت هزینه ها باقی مانده است،به بانک/مؤسسه اعتباری مسترد دارد.تبصره- در صورتی که در ضمن انجام عملیات جعاله، بروز مضایق و موانعی از قبیل در دسترس نبودن لوازم، ابزارها یا ممانعت مراجع ذی صلاح، مانع انجام عملیات جعاله شود، جاعل موظف به رفع آن مضایق و موانع می باشد و در صورت عدم رفع و متعذر بودن ادامه عملیات، جاعل موظف است علاوه بر عودت اصل مبلغ اعطایی مندرج در این ماده به بانک/مؤسسه اعتباری متناسب با کار باقی مانده از موضوع جعاله، جعل بانک/مؤسسه اعتباری را متناسب با کار انجام شده پرداخت نماید. جاعل حق هرگونه ایراد و اعتراض نسبت به ناتمام ماندن عملیات جعاله و جعل بانک/مؤسسه اعتباری را از خود سلب و اسقاط نمود.5-2- بانک/مؤسسه اعتباری می تواند انجام تمام یا بخشی از موضوع این قرارداد را به تشخیص و صلاحدید خود، در قالب قرارداد دیگری واگذار نماید.ماده 6- بانک/مؤسسه اعتباری حق دارد هر موقع صلاح بداند برای ارزیابی و نظارت بر حسن انجام موضوع این قرارداد و بازدیدهای فنی به منظور حصول اطمینان از صحت کار به محل انجام موضوع قرارداد مراجعه و از آن بازدید نماید.ماده 7- جاعل ضمن عقد خارج لازم تمامی تعهدات و مفاد این قرارداد را پذیرفته و حق فسخ این قرارداد را از خود سلب نمود.ماده 8- دفاتر و صورتحسابهاي بانک/مؤسسه اعتباري در هر مورد معتبر است. دفاتر و صورتحساب هاي بانک/مؤسسه اعتباري از نظر اعلام به مراجع قضايي و يا دفاتر اسناد رسمي و ادارات و دواير اجراي ثبت جهت محاسبات بعدي در جريان عمليات اجرايي در هر مورد ملاک عمل ميباشد.تبصره – طرفین توافق نمودند هرگونه اشتباه بانک/مؤسسه اعتباری در محاسبات قابل برگشت بوده و ضمن قبول محاسبات اصلاحی، نسبت به تنظیم و اصلاح اسناد و اوراق مربوط اقدام نماید.ماده 9- جاعل اظهار نمود از مقررات و ضوابط بانک/مؤسسه اعتباری در خصوص تسهیلات جعاله مطلع گردیده و حائز شرایط دریافت تسهیلات می باشد. در صورتی که به تشخیص بانک/مؤسسه اعتباری، جاعل از مفاد این قرارداد، از جمله هرگونه معامله ناقله تحت هر عنوان نسبت به عین مورد وثیقه این قرارداد تخطی نموده و یا از تسهیلات به نحو غیر مجاز استفاده نموده باشد، بانک/مؤسسه اعتباری می تواند مانده مطالبات را به دین حال تبدیل نماید. چنان چه جاعل هر یک از اقساط مذکور در ماده (4) را در سررسید مقرر پرداخت ننماید، باقی مانده اقساط حسب ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تبدیل به دین حال شده و بانک/مؤسسه اعتباری حق مطالبه تمامی طلب خود را از جاعل به صورت یکجا خواهد داشت. جاعل متعهد است علاوه بر استرداد کل مبالغ مذکور در این ماده، مبلغی را که مطابق ماده (10) این قرارداد بر ذمه وی تعلق می گیرد، از مال خود به بانک/مؤسسه اعتباری بپردازد و در صورت عدم پرداخت، بانک/مؤسسه اعتباری حق دارد وفق ماده این قرارداد، مطالبات خود را استیفا نماید.ماده 10- جاعل متعهد گرديد در صورت بروز هريک از موارد مذکور در ماده ( ۹ )، حسب مورد از تاريخ سررسيد اقساط يا تبديل ديون به دين حال، تا تاريخ تسويه بدهي، علاوه بر وجوه تأديه نشده خود، مبلغي به عنوان وجه التزام تأخير تأديه دين، که طبق دستورالعمل محاسباتي:تعداد روز × نرخ وجه التزام تأخير تأديه دين × مانده مطالباتتعداد روزهاي واقعي سال × 100و به شرح زير محاسبه مي گردد، به بانک/مؤسسه اعتباري پرداخت نمايد.نرخ وجه التزام تأخير تأديه دين معادل ۶ درصد به علاوه نرخ سود متعلقه ……………….. درصد، مجموعاً معادل ……………….. درصد مي باشد.تبصره 1- مانده مطالبات مندرج در دستورالعمل محاسباتي اين ماده حسب مورد عبارت است از مانده اقساط سررسيد شده‌اي که جاعل نسبت به پرداخت آن به بانک/مؤسسه اعتباري اقدام ننموده است و اقساط سررسيد نشده اي که به دين حال تبديل شده است.تبصره 2- مبناي محاسبه وجه التزام تأخير تأديه دين در خصوص مواردي که تخلف جاعل ناشي از ارايه اطلاعات نادرست مؤثر در انعقاد و اجراي اين قرارداد و يا مصرف تسهيلات در محلي خارج از موضوع قرارداد باشد، تاريخ انعقاد قراردادحاضر مي باشد.ماده 11 – بانک/مؤسسه اعتباری پس از گذشت حداکثر دو ماه از سررسید هر یک از اقساط و عدم بازپرداخت آنها توسط جاعل و یا بلافاصله پس از حال شدن دیون جاعل، باید مراتب را از طریق نشانی مندرج در ماده (1) این قرارداد و اصلاحیه های اعلامی احتمالی، برای ضامن/ضامنین و وثیقه گذار/گذاران ارسال کند. در غیر این صورت، اخذ وجه التزام تأخیر تأدیه دین مذکور در ماده (9) از ضامن/ضامنین و وثیقه گذار/گذاران امکان پذیر نخواهد بود.ماده 12- جاعل و ضامن/ضامنين طي عقد خارج لازم، به طور غيرقابل رجوع به بانک/مؤسسه اعتباري اجازه و اختيار دادند که هرگونه مطالبات خود ناشي از اين قرارداد را اعم از مستقيم يا غيرمستقيم پس از سررسيد يا حال شدن ديون و در صورت عدم پرداخت، از موجودي هر يک از حسابهاي (ريالي و ارزي)، اموال و اسناد آنان نزد بانک/مؤسسه اعتباري و يا ساير بانک ها و مؤسسات اعتباري، رأساً و بدون نياز به حکم قضائي يا اجرايي برداشت نموده و به حساب بدهي جاعل منظور نمايد. در صورتي که وجوه به صورت ارزي باشد بانک/مؤسسه اعتباري آن را به نرخ اعلامي از سوي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران محاسبه و برداشت مي نمايد.اقدام بانک/مؤسسه اعتباري در اين خصوص براي جاعل و ضامن/ضامنين غيرقابل اعتراض و لازم الاجرا مي باشد.تبصره1- هرگونه وجوهي که پس از سررسيد يا به تعويق افتادن مطالبات اين قرارداد به بانک/مؤسسه اعتباري پرداخت و يا از حسابها و اموال و اسناد برداشت ميشود، ابتدا بابت هزينه های قانونی و کارمزدها منظور شده و مابقي بين اجزا ء مختلف بدهي مشتري در خصوص تسهيلات موضوع اين قرارداد تسهيم بالنسبه مي شود.تبصره 2- بانک/مؤسسه اعتباری اقدامات موضوع این ماده را پس از اجرایی نمودن، از طریق نشانی مندرج در ماده (1) این قرارداد و اصلاحیه های اعلامی احتمالی، حسب مورد به جاعل یا ضامن/ضامنین اطلاع می دهد.ماده 13- ضامن/ضامنین با علم و اطلاع و وقوف کامل راجع به مندرجات این قرارداد و کمیت و کیفیت تعهدات جاعل، منفرداً، مشترکاً و متضامناً، انجام کلیه تعهدات و پرداخت بدهی هایی که در ارتباط با انجام موضوع این قرارداد بر عهده جاعل است را تعهد نمودند و بانک/مؤسسه اعتباری به استناد این قرارداد حق دارد علاوه بر مراجعه به جاعل، به هر یک از ضامنین، منفرداً و یا مشترکاً مراجعه و ایفای تعهدات قرارداد را مطالبه و وجوه متعلقه را وصول نماید.ماده 14- هر گاه بانک/مؤسسه اعتباری برای وصول مطالبات خود درخواست صدور اجرائیه نماید و حکم به نفع بانک/مؤسسه اعتباری صادر شود، پرداخت کلیه هزینه های اجرایی و مبلغی معادل آئین نامه تعرفه حق الوکاله در امور اجرایی و همچنین در صورتی که بانک/مؤسسه اعتباری ناگزیر از توسل به اقدامات قضایی و دادرسی و حق الوکاله وکیل یا نماینده قضایی و خسارات از هر جهت (طبق تشخیص و اعلام بانک/مؤسسه اعتباری) بر ذمه جاعل بوده که علاوه بر انجام سایر تعهدات، ملزم به پرداخت آن می باشد.ماده 15- به منظور تنظیم حسن انجام تعهدات ناشی از این قرارداد، موارد مشروحه ذیل:(مشخصات کامل وثیقه/وثایق مأخوذه ذکر گردد)………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

توسط جاعل یا وثیقه گذار/گذاران (در صورتی که شخص حقیقی باشد)آقای/خانم ………………………… فرزند ……………. تاریخ تولد …………… شماره شناسنامه …………………. محل صدور ………………….. شماره سریال شناسنامه ……………………. کدملی ………………………….. کد پستی ……………………. به نشانی ……………………………………………………. شماره تماس ثابت …………………… شماره تلفن همراه ……………………………… پست الکترونیک ……………………….(در صورتی که شخص حقوقی باشد) شرکت …………………………………… ثبت شده به شماره …………………………………………….. اداره ثبت شرکت‌های ……………………………….. کد اقتصادی ……………………………… شناسه ملی ……………………………………. با امضای آقای/خانم ……………………. فرزند ………………….. شماره شناسنامه …………………….. تاریخ تولد …………………………… کد ملی …………………………………… به عنوان …………………………………….. شرکت و آقای/خانم ……………………………………….. فرزند ………………… شماره شناسنامه ………………………. تاریخ تولد ………………….. کد ملی ………………………… به عنوان ………………… شرکت و با مهر شرکت طبق آگهی شماره …………….. روزنامه رسمی شماره ………….. مورخ …………… کدپستی ………………….. به نشانی ………………………………………………………………………………………………………………..شماره تماس ثابت ……………………… شماره تلفن همراه …………………………………….. پست الکترونیک …………………………………در وثیقه بانک/مؤسسه اعتباری مستقر گردید.قبض و اقباض در خصوص مورد وثیقه مندرج در این ماده به عمل آمد و حسب مورد مجدداً به طور صحیح و سالم تحویل مالک یا مالکین داده شد.ماده 16- جاعل تعهد نمود که حسب مورد و در صورت تقاضای بانک/مؤسسه اعتباری، هر آنچه مورد وثیقه قرار می گیرد و همچنین اموال موضوع عملیات ناشی از این قرارداد را پس از امضای قرارداد حاضر، در مدت انجام آن، همه ساله به مبلغی که مورد موافقت بانک/مؤسسه اعتباری باشد، در برابر آتش سوزی، انفجار، زلزله، سیل، صاعقه و سایر خطرات مرتبطی که بانک/مؤسسه اعتباری تعیین می کند، نزد یکی از شرکت های بیمه مجاز، به هزینه خود و به نفع بانک/مؤسسه اعتباری بیمه نماید و بیمه نامه را بلادرنگ به بانک/مؤسسه اعتباری تسلیم کند. همچنین پانزده روز قبل از انقضای مدت بیمه، مدارک تجدید بیمه را به بانک/مؤسسه اعتباری ارایه دهد. در صورتی که جاعل تعهدات خود را به شرح فوق انجام ندهد بانک/مؤسسه اعتباری می تواند وثائق و یا اموال موضوع عملیات ناشی از این قرارداد را وکالتاً از طرف جاعل به هزینه خود بیمه نموده و مبلغ هزینه شده را از جاعل مطالبه یا به حساب وی منظور نماید. بدیهی است وکالت مذکور نافی تعهدات و مسئولیت های جاعل نخواهد بود. ضمناً جاعل مکلف است در صورت بروز خسارت به موارد بیمه شده، سریعاً به بیمه گر و بانک/مؤسسه اعتباری اطلاع دهد.ماده 17- در صورتی که به تشخیص بانک/مؤسسه اعتباری، جاعل یا وثیقه گذار/گذاران و یا ضامن/ضامنین از مفاد این قرارداد تخلف نمایند، بانک/مؤسسه اعتباری میتواند نسبت به صدور اجرائیه جهت وصول مطالبات خود به طرفیت هر یک از اشخاص یاد شده اقدام نماید.ماده 18- وثیقه گذار/گذاران، ضمن اعلام و اقرار به این که تاکنون نسبت به عین مورد وثیقه هیچگونه معامله ای انجام نداده اند، متعهد و ملتزم گردیدند که:18-1- از هرگونه معامله ناقله تحت هر عنوان نسبت به عین مورد وثیقه خودداری نمایند.18-2- بدون موافقت بانک/مؤسسه اعتباری در موارد وثیقه تغییری ایجاد ننمایند و از انجام هر اقدامی که موجب نقصان بهای موارد وثیقه باشد خودداری نمایند.18-3- در صورتی که در مورد وثیقه علاوه بر مستحدثات، تأسیسات و تجهیزات فعلی، مستحدثات و تأسيسات و تجهيزات ديگري اضافه شود، جزء موارد وثيقه خواهد بود.18-4- در صورتی که قبل از فک این سند تمام یا قسمتی از موارد وثیقه در معرض اجرای طرح های مؤسسات و شرکت های دولتی و شهرداری و امثال آن قرار گیرد، بانک/مؤسسه اعتباری، قائم مقام و وکیل بلاعزل و وصی بعد از فوت وثیقه گذار/ گذاران است که تمامی تشریفات قانونی را انجام دهد و با امضای اسناد و دفاتر مربوط، وجوهی را که از طرف مؤسسه ذي ربط در قبال تملک تمام يا قسمتي از موارد وثيقه پرداخت خواهد شد، به صورت نقدي يا قسطي دريافت کند و پس از احتساب و کسر هزينه هاي متعلقه، مطالبات خود را از محل باقيمانده وجه، وصول نمايد. هرگاه بهاي ملک، در صندوق ثبت يا دادگستري سپرده شده باشد، بانک/مؤسسه اعتباري حق دريافت وجوه سپرده را به ميزان هزينه هاي متعلقه و مطالبات خود خواهد داشت. در صورتي که وجوه وصول شده و يا موارد وثيقه موضوع اين بند، تکافوي مطالبات بانک/مؤسسه اعتباري را ننمايد، جاعل متعهد گرديد کليه بدهي هاي خود را بنا به تشخيص بانک/مؤسسه اعتباري، فوراً بپردازد.18-5- هرگونه نقل و انتقال قبلي نسبت به منافع مورد وثيقه (ولو اين که ضمن سند عادي باشد) را کتباً به اطلاع بانک/مؤسسه اعتباري رسانده و نيز قبل از انتقال منافع مورد وثيقه تحت هر عنوان، از بانک/مؤسسه اعتباري تأييديه اخذ نمايند.18-6-در صورتي که مورد وثيقه به تملک بانک/مؤسسه اعتباري درآيد، محل مورد وثيقه را تخليه و تحويل بانک/مؤسسه اعتباري نمايند. در غير اين صورت به استناد مفاد اين قرارداد و نيز سند انتقال اجرايي، بانک/مؤسسه اعتباري مي تواند از طريق ادارات ثبت اسناد و املاک، مورد انتقال را تخليه و تصرف نمايد.ماده 19- کليه وکالتهاي تفويضي به بانک/مؤسسه اعتباري موضوع مواد(16)،(18)و(22) ضمن عقد خارج لازم براي طرفين معين است و با سلب حق عزل و ضم وکيل و امين و غيره و سلب حق اجراي مورد وکالت توسط موکل ميباشد.ماده 20- جاعل و وثيقه گذار/گذاران قبول نمودند در صورتي که بانک/مؤسسه اعتباري حسب ضوابط و مقررات مربوط ازجمله مقررات بانک مرکزي، مطالبات اين قرارداد را به اشخاص حقوقی ديگر منتقل کند، تضمينات و وثايق اين قرارداد به تعهدات لاحق نيز منتقل شده و کماکان بابت تعهدات انتقال يافته در رهن و وثيقه، باقي باشد.ماده 21- کليه هزينه هاي مربوط به ثبت قرارداد حاضر از جمله حق الثبت و حق التحرير، بدون حق رجوع به بانک/مؤسسه اعتباري، کلاً به عهده جاعل است.ماده22- جاعل و ضامن/ضامنين قبول نمودند بانک/مؤسسه اعتباري ميتواند هرگونه داده و اطلاعات ايشان را در اختيار شرکت سنجش اعتبار مورد تأييد بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران قرار دهد.ماده 23- اين قرارداد بر اساس توافق طرفين و بر طبق ماده 15 « قانون عمليات بانکي بدون ربا (بهره) » و اصلاحات و الحاقات قانوني آن و ماده (7) « قانون تسهيل اعطاي تسهيلات بانكي و كاهش هزينه هاي طرح و تسريع در اجراي طرح هاي توليدي و افزايش منابع مالي و كارآيي بانك ها » در حکم سند رسمي و لازم الاجرا بوده و تابع مفاد «آيين نامه اجراي مفاد اسناد رسمي لازم الاجرا» ميباشد و تمامي امضاکنندگان قبول نمودند که کليه مندرجات قرارداد را پذيرفته و نسبت به آن هيچگونه اختلافي ندارند و جاعل، ضامن/ضامنين و وثيقه گذار/گذاران حق هرگونه ايراد و اعتراضي را نسبت به مفاد قرارداد و نيز نسبت به اقدامات اجرايي بانک/مؤسسه اعتباري براي وصول مطالبات خود و ايفاي تعهدات جاعل در هر مرحله از عمليات اجرايي از خود سلب و اسقاط نمودند.ماده 24- مفاد اين قرارداد نافي حق اعتراض مشتري در مراجع ذي صلاح نمي باشد.اين قرارداد در ۲۴ ماده و ۸ تبصره و در ………………. نسخه تنظيم و به رؤيت کامل بانک/مؤسسه اعتباري، جاعل، ضامن/ضامنين و وثيقه گذار/ گذاران رسيد و ايشان ضمن اقرار به اطلاع و آگاهي کامل از مفاد اين قرارداد و پذيرش تبعات حقوقي و قانوني ناشي از آن، به امضاي تمامي صفحات آن مبادرت نمودند و يک نسخه از اين قرارداد به هريک از آنها تسليم گرديد.

محل امضا و مهر بانک/مؤسسه اعتباري محل امضا/ مهر جاعل محل امضا/مهر ضامنين/وثيقه گذاران

وکیل پایه یک دادگستریعضو هیأت مدیره گروه بین المللی حقوقی برهانوکیل متخصص دعاوی املاک و اراضی، بیمه، حقوق مهندسی و پیمانکاریوکیل متخصص تنظیم قراردادهای داخلی، دعاوی ناشی از قراردادها، امور تجاری و شرکت‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

موارد ستاره دار اجباری هستند.

تمام حقوق مادی و معنوی بانک قراردادهای ایران (بقا) محفوظ است. بازنشر محتوای این سایت با ذکر نام و آدرس سایت قراردادها بلامانع است. | طراحی وب امیتیس

نمونه قرارداد جعاله
نمونه قرارداد جعاله
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *