نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان
نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

1. مشخصات طرفین قرارداد

1. 1 مشخصات کارفرما :

آقا/ خانم/ شرکت ……… به مدیریت/ نمایندگی …… به شماره ملّی/ شماره ثبتی …… به نشانی …….. شماره تلفن ثابت ……. و شماره همراه ……. می باشد.

1. 2 مشخصات پیمانکار :

آقا/ خانم/ شرکت ……… به مدیریت/ نمایندگی …… به شماره ملّی/ شماره ثبتی …… به نشانی …….. شماره تلفن ثابت ……. و شماره همراه ……. می باشد.نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

2. موضوع قرارداد و محل انجام آن

اجرای کامل کلیه عملیات ساختمانی از قبیل بنای ساختمان، تأسیسات برقی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، تأسیسات مکانیکی، محوطه سازی، حصارکشی، راه اندازی و تحویل بخش های مربوطه به تأسیسات می باشد.

تأمین مصالح مورد نیاز اجرای عملیات ساختمانی بر عهده پیمانکار نمی باشد. 

محل انجام پروژه به نشانی ……. که دارای مجوز ساختمانی به شماره ….. تاریخ …/…/…. می باشد و به رویت پیمانکار رسیده است و از موقعیت جغرافیایی و وضعیت آن مطلع است.

3. محاسبات و مشخصات فنی پروژه

مشخصات فنی و تکنیکال پروژه بر مبنای نقشه ها و دستورالعمل های صادره از سوی کارفرمای پروژه و مهندس ناظر خواهد بود، که وظیفه اخذ کنترل و تأیید کیفیت مصالح و پیشرفت فیزیکی آن را مطابق با برنامه زمان بندی شده انجام خواهد گرفت.

ابعاد ارضی پروژه به مساحت ….. متر مربع و نیز ابعاد سازه ای آن به مساحت ….. متر مربع می باشد.

4. هزینه قرارداد( به تفکیک و کلی)

4. 1 هزینه کل قرارداد براساس برآورد پیمانکار و مهندس ناظر پروژه از قرار هر متر مربع زیربنای ساختمان بدون مصالح به ارزش ……… ریال بوده که در مجموع کل هزینه اجرای عملیات ساختمانی به ارزش …… ریال محاسبه می گردد.

4. 2 هزینه های اجرای قرارداد به تفکیک و جزء به جز به شرح ذیل است:

4. 2. 1 سطوح زیربنای ساختمان برمبنای تصاویر افقی سقف ها به ارزش ….. ریال می باشد.

4. 2. 2 هزینه دیوارهای محوطه و حصارها با هر ارتفاع بر مبنای هر متر مربع به ارزش ….. ریال تعیین می گردد.

4. 2. 3 انجام تأسیسات برقی از جمله سیم کشی و نصب چراغ ها به ارزش ….. ریال تعیین می گردد.

4. 2. 4 انجام تأسیسات گرمایشی و سرمایشی به ازای کل ساختمان به ارزش ….. ریال می باشد و به ازای هر طبقه ب ارزش …… تعیین می گردد.

4. 2. 5 تأسیسات مکانیکی از جمله درب ورودی خودرو به صورت مکانیکی، شوتینگ زباله و …. به ارزش کلی …. ریال بوده و به ازای هر طبقه به ارزش ….. ریال محاسبه می گردد.

4. 2. 6 احداث نمای رومی در بخش بیرونی ساختمان به ازای هر متر مربع به ارزش …… ریال محاسبه می گردد.

5. شرایط پرداخت

5. 1 مبلغ …… ریال معادل ….. درصد از کل ارزش قرارداد در هنگام عقد قرارداد پرداخت می گردد( در ازای دریافت چک تضمین به ارزش ……. ریال به شماره ….. ).

5. 2 مبلغ …… ریال معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از انجام 50% کار با تأیید سرپرست کارگاه.

5. 3 مبلغ …… ریال معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از تکمیل کامل پروژه با تأیید (نهاد منتخب نظارتی) .

5. 4 مبلغ …… معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از اتمام دوره گارانتی و رفع نواقص احتمالی( دوره گارانتی …. می باشد).

6. اسناد و مدارک پیمان

این قرارداد در برگیرنده اسناد و مدارک ذیل می باشد :

الف- سند قرارداد(پیمان پیش رو) :

ب- نقشه های کلی، تفصیلی و اجرایی :

1. نقشه های پلان موقعیت زمین و طرح استقرار در ……. برگ

2. نقشه های معماری در ……… برگ

3. نقشه های جزئیات اجرایی در ……… برگ

4. نقشه های سازه در ……… برگ

5. نقشه های تأسیسات مکانیکی در ……… برگ

6. نقشه های تأسیسات برقی در …….. برگ

7. نقشه های تأسیسات قرار گیری تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در …….. برگ

8. نقشه های محوطه سازی، حصارکشی در …….. برگ

9. فهرست بهای واحد پایه کارهای ساختمانی

7. مدت انجام موضوع قرارداد

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

مدت کامل انجام پروژه ……….. روز کاری بوده و تاریخ شروع قرارداد ………… و تاریخ خاتمه قرارداد …………… می‌باشد.

8. دیرکرد طرفین در انجام پروژه

چنانچه پیمانکار، بدون مجوز تمدید تاریخ قرارداد از سوی کارفرما، مبادرت به تأخیر اجراء کار نماید برای هر روز تأخیر پس از اتمام تاریخ قرارداد روزانه ………….. ریال به عنوان جریمه تأخیر از مطالبات پیمانکار کسر می گردد.

در مقابل هرگاه کارفرما به نحوی موجب تأخیر عملیات اجرایی پروژه شود با تأیید سرپرست کارگاه به همان نسبت به مدت اجرای قرارداد افزوده خواهد شد.

9. نظارت

نظارت در اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک پیوست آن تقبل نموده است، به عهده کارفرما/ یا نماینده وی و یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود. پیمانکار موظف است کارها را طبق قرارداد، اصول فنی و دستورات کارفرما/ یا نماینده ایشان/ یا دستگاه نظارت، طبق مشخصات، اسناد و مدارک پیوست این قرارداد اجرا نماید.

10. تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه

هزینه های مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه با توافق طرفین به عهده …. است.  ایشان می بایست کارگاه را به نحوی مناسب تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحویل موقت، بدون وقفه و با کیفیت لازم انجام پذیرد. در پایان کار، ایشان باید نسبت به تخریب و خارج نمودن مواد حاصل از تخریب، اقدام نماید، مصالح بازیافتی از تخریب متعلق به ….. است .

11. نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار

پیمانکار موظف است از درصد پیشرفت پروژه و همچنین مصالحی که در صورت وضعیت منظور می شود اعم از آنچه که در کارگاه و یا در خارج از آن در انبارها و غیره باشد متعلق به کارفرما بوده به نحو مقتضی نگهداری نماید و در صورت فقدان خسارت وارده را جبران نماید .

12. تعهدات پیمانکار

12. 1 پیمانکار متعهد می گردد پس از آنکه عملیات موضوع قرارداد را تکمیل نمود تا مادامی که پروژه ساختمانی آماده بهره برداری باشد، از کارفرما تقاضای تحویل موقت نماید.

12. 2 پیمانکار متعهد به حسن انجام کار از تاریخ تحویل موقت به کارفرما برای مدت …. ماه می گردد.

12. 3 اگر در دوره تضمین معایب و نقایصی در کار مشاهده گردد که ناشی از عدم رعایت مشخصات فنی و ویژگی های سازه باشد، که پیشتر از سوی کارفرما و مهندس ناظر اطلاع رسانی شده، پیمانکار مسئول می باشد. 

12. 4 کسورات قانونی بر عهده پیمانکار می باشد که توسط کارفرما از هر پرداخت کسر و به حساب مراجع ذیربط واریز می گردد.

12. 5 پیمانکار موظف می باشد بلادرنگ پس از اطلاع و ابلاغ قرارداد، نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام نماید.

12. 6 مطابق با توافق فی مابین کارفرما و پیمانکار، اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان می باشد، و حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.

12. 7 در صورت تعطیل نمودن فعالیت پروژه از سوی پیمانکار، ایشان پیش از انجام می بایست اذن و مجوز کارفرما را اخذ نماید.

12. 8 به طور کلی، پیمانکار موظف است کلیه مسیر ساخت و نصب را براساس نظر مستقیم کارفرما که از پیش مقرر می شود، انجام دهد و متعاقباً تحت نظارت مهندس ناظر قرار گیرد.

12. 9 پیمانکار موظف است تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد؛ در غیر اینصورت هزینه هدر رفت بیش از حد متعارف، از حساب بستانکاری پیمانکار کسر خواهد شد.

12. 10 پیمانکار متعهد می گردد که با علم و اطلاع کافی نسبت به تمام اسناد پروژه از جمله نقشه ها و دستورالعمل های مربوطه عمل می نماید و به هنگام عقد قرارداد نکته و مسئله ای نامفهوم برای ایشان باقی نمانده است.

12. 11 پیمانکار موظف به رعایت موارد حفاظتی و ایمنی کار و به طور کلی رعایت موارد مبحث 12 مقررات ملّی ساختمانی ایران در کارگاه می باشد و نسبت به اجباری بودن استفاده از وسایل ایمنی آگاه است. هر گونه عملی خلاف مقتضای عبارت مقرر شده در این بند، در وهله نخست پیمانکار مسئول و در صورت قصور از جانب پرسنل ایشان، پیمانکار به همراه کارکنانش مسئول می باشد و کلیه عواقب مالی، حقوقی و جزایی بعهده پیمانکار می باشد و کارفرما هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت. وسایل ایمنی مندرج در مبحث 12، شامل کلاه چانه دار، کفش ایمنی، کمربند ایمنی، لباس ضخیم کار، دستکش مناسب، ماسک و عینک و …. می باشد.

12. 12 مسئولیت هر گونه سوء رفتار، کشف فساد، فحشاء در محل انجام کار یا کارگاه، کلاهبرداری، درگیری و این قسم موارد از سوی پرسنل پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه، متوجه مستقیم پیمانکار می باشد.

12. 13 پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش متعهد می باشد و از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی باشد.

12. 14 پیمانکار متعهد می گردد که ساعات فعالیت کارگاه را اکیداً رعایت نماید تا موجبی بر سلب آسایش همسایگان نشود. در صورت نیاز به فعالیت خارج از زمان تعیین شده، با مجوز کارفرما منعی وجود ندارد.

12. 15 در صورت وجود نواقص و اشکالات فنی که منجر به حکم تخریب شود یا اصلاح سازه گردد، متوجه پیمانکار می باشد و موظف به جبران قصور خویش می باشد.

12. 16 هزینه های مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه بر عهده پیمانکار می باشد. پیمانکار می بایست کارگاه را به نحوی مناسب تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحویل موقت و نهایی، بدون وقفه و با کیفیت مقتضی انجام پذیرد.

12. 17 در پایان هر روز کاری، پیمانکار ملزم است تا نسبت به شستشو و نظافت محل کارگاه اقدام کند تا موجبی بر سلب آسایش همسایگان نشود.

12. 18 تامین نیروی انسانی، ابزار کار، ماشین آلات و به طور کلی تمام لوازم ضروری برای اجرای عملیات موضوع قرارداد(به استثنای فراهم آوردن مصالح ساختمانی) و هزینه های مستقیم و غیر مستقیم مربوطه، به عهده پیمانکار است.

12. 19پیمانکار موظف است که کلیه مقررات قانون کار و سایر قوانین موضوعه کشور را رعایت نماید.

13. تعهدات کارفرما

13. 1 کارفرما در صورت درخواست پیمانکار، حواله های لازم را در مورد مصالح و تدارکات مورد نیاز موضوع قرارداد صادر خواهد نمود.

13. 2 نظارت در حسن اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک مربوطه پذیرفته، بر عهده کارفرما یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود.

13. 3 آب، برق و در صورت وجود گاز مورد نیاز پیمانکار، جهت اجرای عملیات در محل کارگاه و هر طبقه به طور مجزا بر عهده کارفرما می باشد.

13. 4 کارفرما موظف است محلی را به منظور استراحت و صرف غذا ، سرویس بهداشتی در محل کارگاه برای کارکنان فراهم نماید.

13. 5 کارفرما موظف است کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

14. ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار

پیمانکار متعهد می گردد موقع امضاء و مبادله قرارداد اقدام به ارائه ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات که به صورت، تضمین نامه بانکی/ یا سفته به امضای مجاز شرکت که معادل 5% مبلغ کل موضوع قرارداد می باشد را تسلیم کارفرما نماید و در صورتی که پیمانکار از اجرای هر یک از تعهدات خود تخلف نماید کارفرما مخیر است در چارچوب قرارداد، اسناد تضمینی را تا میزان خسارت وارده به نفع خود ضبط و وصول نماید .

15. دستگاه نظارت

نظارت بر اجرای تعهداتی که پیمانکار طبق مفاد قرارداد تقبل نموده است به عهده ………. که دستگاه نظارت نامیده می شود خواهد بود.

16. مالیات پروژه

هر گونه مالیات و کسورات قانونی متعلق به این قرارداد بر عهده …….. است، که بر اساس قوانین و مقررات تعیین و همراه سایر کسورات قانونی از صورت وضعیت های ارائه شده کسر خواهد شد.

17. موارد فسخ قرارداد

17. 1 انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار.

17. 2 عدم اجراء تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده.

17. 3 تأخیر در شروع بکار پروژه بیش از …………… روز از تاریخ ابلاغ قرارداد.

17. 4 تأخیر در اجرای کار به طوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و با سوء نیت پیمانکار باشد.

17. 5 غیبت بدون اجازه پیمانکار و یا تعطیل کردن کار بدون کسب اجازه کتبی از کارفرما.

18. اختلافات ناشی از قرارداد

اختلافات ناشی از این قرارداد ابتدا از طریق سازش بین طرفین و در صورت عدم سازش، با مراجعه به مرجع داوری حل و فصل خواهد شد. طرفین قرارداد بدواً ………… را به عنوان داوری مرضی الطرفین برگزیدند.

19. موارد متفرقه

1۹. 1 موارد اضطراری از قبیل جنگ، زلزله، عدم وجود مواد اولیه و امثالهم برای طرفین قرارداد محفوظ است .

1۹. 2 در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین این قرارداد موضوع از طریق حکمیت حل و فصل می گردد و آخرین حکم مرضی الطرفین در این قرارداد مراجع ذیصلاح قانونی می باشد .

1۹. 3 موارد پیش بینی نشده در این قرارداد با توافق طرفین براساس اصل آزادی اراده خواهد بود .

20. نُسخ قرارداد

قرارداد حاضر در …….. ماده و ……. نسخه تهیه و به  امضاء طرفین رسیده است و هر نسخه حکم واحد و یکسان دارد.

 

امضاء و اثرانگشت کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان       امضاء و اثرانگشت پیمانکار/ یا نماینده قانونی ایشان

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

محمدی

2020-01-20

مطالب خواندنی
46 دیدگاه ها

مشاهده فهرست

در این پست از سایت استخدام شو ما قصد داریم چند نمونه فرم قرارداد پیمانکاری مفید و جامع برای شما قرار دهیم.

شما می توانید این فایلها را در فرمت پی دی اف و ورد به صورت رایگان از سایت ما دانلود کنید.

دانلود فایل ورد فرم شماره 1

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

دانلود فایل pdf فرم شماره 1

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 2

دانلود فایل pdf فرم شماره 2

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 3

دانلود فایل pdf فرم شماره 3

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

دانلود فایل ورد فرم شماره 2

دانلود فایل pdf فرم شماره 2

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

*******

دانلود فایل ورد فرم

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

دانلود فایل pdf فرم

*******

دانلود فایل ورد فرم

دانلود فایل pdf فرم

*******

قبل از اینکه یک قرارداد پیمانی تنظیم شود، باید کارهای لازم از جمله مشخص شدن دقیق طرفین قرارداد (کارفرما و پیمانکار) و همچنین شفاف سازی رابطه کاری بین آن ها انجام شود و ماهیت فعالیت و یا خدمت موضوع قرارداد باید کاملا مشخص و واضح باشد.

به عبارتی خدماتی که قرار است پیمانکار ارائه دهد و همچنین کارهایی که کارفرما انتظار انجام آنها را از طرف پیمانکار دارد، باید به طور مفصل در قرارداد توضیح و شرح داده شود تا هیچ جای ابهام و شک و شبه ای وجود نداشته باشد.

برخی بر این باورند که تنظیم قرارداد پیمانکاری، کار ساده ای است غافل از اینکه در تنظیم این نوع قرارداد مهم باید دقت و توجه بسیار کرد چرا که کوچکترین اشتباهی در اعداد و ارقام و یا آدرس و نام ها می تواند منجر به فسخ قرارداد و یا دعواهای بین پیمانکار و کارفرما گردد.

معمولا مواردی که در یک نمونه قرارداد پیمانکاری درج می شوند، عبارتند از موضوع، مدت و مبلغ پیمان یا قرارداد، مشخصات طرفین قرارداد، زمان پایان قرارداد، تعهدات طرفین و همچنین فسخ قرارداد که باید با دقت فراوان تکمیل، خوانده و امضا شود تا مشکلی پیش نیاید.

یک قرارداد پیمانکاری باید مطابق با قوانین کشور بین طرفین به امضا برسد و این قراردادها در انواع مختلفی از جمله قرارداد پیمانی مقطوع، امانی و قرارداد بر اساس مواد و دستمزد وجود دارند که بسته به نوع کار بین کارفرما و پیمانکار منعقد می شوند.

در تنظیم این نوع قرارداد در روش اول، پیمانکار، کل عملیات موضوع قرارداد یا پیمان را در ازای دریافت مبلغی به طور تمام و کمال انجام می دهد و در روش دوم، پیمانکار برای انجام هر واحد کاری (مثلا در مورد قراردادهای ساختمانی برای هر یک متر مربع) مبلغ تعیین شده ای را دریافت و کار و موضوع عملیات قرارداد را انجام می دهد.

در قراردادهای پیمانکاری به صورت امانی، کارفرما تمامی مخارج تعیین شده در پیمان را به پیمانکار می دهد و حقوق پیمانکار در ازای خدماتی که ارائه می دهد، به او پرداخت خواهد شد، خدماتی از قبیل ساخت تجهیزات، مدیریت و بسیاری موارد دیگر.

قرارداد بر اساس مواد و دستمزد و پیمان امانی از نظر مفاد قرارداد و تنظیم آن مشابه یکدیگر هستند و دستمزد پیمانکار در این نوع قرارداد معمولا به صورت ساعتی و با توجه به قیمت مواد و مصالح و هزینه های دیگری که او متحمل شده است، تعیین می شود و بر طبق آن پیمانکار موظف به اتمام موضوع عملیات پیمان می باشد و در حقیقت در این نوع قرارداد، این پیمانکار است که دستمزد خود را با توجه به هزینه های غیر مستقیم و بازیافت و سود نرخ ساعتی آن معین و به کارفرما اعلام می کند.

اگه این چند تا نمونه قرارداد جوابگو نبوده در نظرات بنویسید که دقیقا چه قراردادی میخواید؟ تا به صورت رایگان به ایمیل شما ارسال کنیم.

مطالب مرتبط :

دانلود نمونه قرارداد کاری

با سلام و احترام
قرارداد پیمانکاری یک شخص با شرکت چای را دارم
لطفا مساعدت فرمائید
با تشکر

نمونه قرارداد پیمانکاری بدون بیمه وقرارداد پورسانتی جهت پخش مرسولات پستی

ضمن قدردانی از زحمات شما ،، درخواست من از شما انعقاد قراردادشرکت تولیدی بصورت word که متاسفانه قراردادهای موجود که مرقوم گشته فایل صخقی هیچ یک word ksdjkn T نسبت به محصولات تولیدی شرکت و بصورت کارمزدی با متریال و بدون متریال و با در نظر گرفتن تمام حقوق دولتی و حقوق نیروی استخدامی پیمانکار ,…. و در صورت لزوم ارسال آن از طریق تلگرام ویا واتس آپ و تحت فایل ورد وبشماره 09192126456 انجام پذیرد. سپاسگزارم

سلام لطفا قرارداد پیمانکاری نظافت مجتمع مسکونی برایم ارسال کنید.

مدیر شرکت ارزیابی خسارت هستم که تعدادی نیرو بصورت موردی و pear cass بکار گرفته ام . میزان پرداختی به تناسب کارکرد است و نمیتوان پیش بینی کرد که چقدر کار میکنند . لطفا اگر نمونه قرارداد را دارید مرحمت فرمایید. ضمنا شرکت من پیمانکار شرکت بیمه است

با سلام و عرض خسته نباشید

نمونه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب پرسنل و نمونه قرارداد اجاره ماشین آلات مانند بیل مکانیکی ، لودر ، جرثقیل رو میخواستم

ممنون

سلام وقت بخیر
نمونه قرارداد پیمانکاری جهت اجرای کانال آبرسان به استخرهای میگو میخواستم
با تشکر
ضمنا این کار شامل اجرای بلوک چینی و پلاستر دیوارها و کف سازی همراه با بتن ریزی میباشد

نمونه قرار داد پیمانکاری راننده ماشین سنگین بدون بیمه ،فقط حقوق ثابت

سلام لطفا نمونه قراردا برای طراحی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان
قرارداد اجرا نمیخوام لطفا طراحی باشه ممنون

با سلام .
نمونه قرارداد پیمانکاری برای کارگاه صحافی می خواستم که بصورت کنترات با قیمت مشخص واگذار کنم.

با سلام وعرض تشکر درصورت امکان فرم قرارداد اجاره زمین زراعی مورد نیاراینجانب است

سلام و عرض خسته نباشید دارم . شرکت بازرگانی دارم و قصد همکاری با یک تولیدکننده فرش دستباف برای فروش تولیدات ایشان در خارج از کشور رو دارم . هزینه ها بر عهده تولید کننده بوده و من فقط از فروش درصدی رد برمیدارم . این قرار داد در چه قالبی باید نوشته بشه

نمونه قرار داد شرکت‌ تاسیساتی و خدماتی با نفرات به صورت پیمانی که پروژه کار میکنند و ثابت نیستند که شامل بیمه و حوادث حین کار نشود

سلام نمونه قرارداد براساس برآورد کلی یا قیمت ثابت

با سلام.به قرارداد برای اپراتور پیک که دستمزد ساعتی برایشان محسوب میشود لازم دارم.ممنون میشم راهنمایی کنید.با تشکر

قرار داد پیمانکار با نصاب

سلام ممنون از سایت کاربردی و خوبتون لطفا برای نمونه قرارداد گنبد فایبرگلاس برای مسجد راهنمایی بفرمایید

باسلام و احترام و تشکر از مطالب و قراردادهای کاربردی ارایه شده. در صورت امکان یک توافقنامه استاندارد مابین شرکت سازنده مسکن و خریدار حقیقی در مورد پیش خرید یک واحد آپارتمان بصورت ورد ارایه گردد با تشکر

باسلام نمونه قراردادنگهبانی بامسوول ساختمان درحال ساخت (پایان کار)جهت نگهبانی ازساختمان وابزارالات ولوازم مصرفی درساختمان

سلام. قرارداد کار در امورمشترکین رومیخاستم .باتشکر

ب عرض سلام و خسته نباشید من یک نمونه قرارداد برای تعمیر سقف شیبدار لازم دارم.
ممنون میشم بتونید منو راهنمایی کنید.

با سلام
به بنده یک پروژه تدوین فرآیندهای سازمانی برای انجام طی مدت 3 ماه پیشنهاد شده است. لطفا یک نمونه قرارداد پروزه برایم ارسال فرمائید.

سلام لطفا قرارداد کار بین دو طرف در کافی شاپ رو برام ارسال کنید. کارگر و کارفرمایی نباشه لطفا

سلام لطفا قرارداد کار ماده ۱۰ قانون مدنی برای کافی شاپ رو برام ارسال کنید

سلام وقت بخیر
یک مجموعه اداری که به بهره بردار سپرده شده، مدیریت مجموعه قصد سپردن سالن آمفی تئاتر را به یک گروه هنری دارد. که بجای دریافت اجاره بها، این گروه ملزم به ارائه خدمات مدنظر مدیریت مجموعه میباشد.
راهنمایی می فرمائید شکل قرارداد به چه صورتی باید باشه؟
ممنون

سلام نصر هستم .یک نمونه از قراردادهای الحاقیه پروزه های تصفیه خانه فاضلاب رو احتیاج داشتم. ممنون

با عرض سلام وخسته نباشید لطفاچند نمونه فرم فهرست پیمانکاران مورد تایید-شماسنامه پیمانکاران- ارزیابی دوره ای پیمانکاران-لیست پیمانکاران تایید و تاییدنشده- چک لیست ارزیابی پیمانکاران خدمات تولیدی و رتبه بندی پیماتکاران-چک لیست ارزیابی توانمندی پیمانکاران و چک لیست ممیزی فرایند پیمانکاران رو برام در صورت مقدور بودن ارسال فرمایید. با سپاس

سلام.قرارداد پیمانکاری جهت انجام مدیریت .خرید تجهیزات و استخدام پرسنل جهت راه اندازی فروشگاه زنجیره ایی مثل کوثر با شخص حقیقی لازم دارم.ممنون از لطف شما

سلام
نمونه ی قرارداد آهن کشی آسانسور فی ما بین شرکت آسانسوری و نصاب رو میخاستم
با تشکر.

باسلام یک نمونه قرارداد نگهبانی ساختمان در حال ساخت میخاستم که چون نگهبانم بیمه نمیخاهد چگونه قرارداد را باید نوشت که فردا نرود اداره کار شکایت کند.اگه کمکم کنید و یه نمونه قرارداد بهم بدهید ممنونتون میشم تشکر

سلام
وقتتون بخیر
از سایت بسیار مفید و ارزشمندتون بسیار ممنونم.
براتون مقدور هست قراردادی در خصوص انجام یک پروژه تحقیقاتی و مطالعاتی از طرف اینجانب برای یک شخص دیگر یا شرکت دیگر رو لطف کنین؟
از لطفتون بسیار سپاسگزارم

سلام یه نمونه قرار داد برای کاشی و سنگ کاری ساختمان میخواستم

یک قرارداد مشاوره ساعتی که مشمول قانون کار نباشد

سلام وقت به خیر قرار داد پیمانکاری پخش مواد غذایی بین شخص و کارخانه را تقاضا دارم . باسپاس فراوان افضل

سلام وقت به خیر احترامآ قرار داد پیمانکاری پخش موراد غذایی بین شخص و کارخانه یا تولید کننده را تقاضا دارم. با سپاس فراوان. افضلی

سلام
قرار داد مابین کارگاه ذوب فلزات و ریختگری با پیمانکار می خواستم

سلام وقت بخیر نمونه قرار داد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت برای ساخت صفر تا 100 باغ و ویلا میخواستم

سلام دوست عزیز:
قرارداد مدیریت پیمان و مسارکت در ساخت برای شما ارسال شد…

سلام نمونه قراداد ساختمانی با افراد شخصی و شرکتها دولتی و خصوصی مثل معادن لطفاً و قراداد کار با پرسنل مجموعه میخواستم ممنونم

سلام اگر ممکنه نمونه قرارداد مشاوره مشمول قانون کار وغیر مشمول قانون کار رو ازسال بفرمایید.

سلام یک قراردادنگهداری وتامین نیروهاتخصصی عملیاتی نیروهای اتش نشانی ایستگاه های اتش نشانی شهرک های صنعتی لطفا09125426858 تلگرام یاواتساپ

باسلام ،نمونه قرارداد سرپرست کارگاه میخواستم

باسلام و احترام
من یک قرارداد پیمانکاری میخوام مربوط به برق صنعتی شرکت ریسندگی که حقوق ماهانه میگرد و بیمه هم میشود.
باتشکر

سلام وقت بخیر سپاسگزارم بابت مطالب مفید وکاربردی سایت
لطفاً یک نمونه قرارداد کار معین ساعتی که بین مدیر مدرسه و دبیران هست ارسال کنین واینکه آیا حق عائله مندی و مسکن شامل بانوان هم میشه یا نه

با سلام در یک مجموعه بزرگ مرغداری کار میکنم که هر از گاهی تعدادی کارگر توسط شخصی از بیرون مجموعه برای انجام کارهایی مثل واکسیناسیون جوجه ها و بارگیری کود و مرغ و آماده سازی سالن ها به داخل شرکت آورده می شود بنده چه نوع قرارداد پیمانکاری با این فرد تنظیم کنم که در صورت بروز حادثه حین کار برای هر کدام از این کارگران مشکلی برای شرکت پیش نیاید چون تمام دستمزد کارگران به پیمانکار مربوطه پرداخت می شود وهیچ رابطه مزدی بین شرکت و کارگر مذکور هم نیست.ممنون میشوم نمونه قرارداد را با توجه به توضیحات بالا… Read more »

سلام وقت بخیر نمونه قرارداد پیمانکاری یک شخص با شرکت جهت توزیع مواد غذایی که فاقد بیمه باشد را دارم
ممنون از مساعدت شما
با تشکر

تمامی خدمات وب سایت استخدام شو، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


دانلود فایل pdf فرم شماره 1Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 2Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 3Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 2Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon


دانلود فایل pdf فرمDownloads-icon

از جمله پرکاربردترین واژگان در ادبیات فنی مهندسی و امور ساختمانی واژه پیمانکاری ساختمان است. پیمانکاری ساختمان بعضاً در قالب قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح صورت می‌گیرد.

در این قرارداد پیمانکار ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد که انجام موضوع قرارداد پیمانکاری را علاوه بر تهیه مصالح لازم بر عهده می‌گیرد.

در این قرارداد پیمانکار به عنوان نماینده کارفرما در مدیریت و اجرای پروژه در نظر گرفته می‌شود. وظایف و مسئولیت‌های پیمانکار اعم از تهیه نقشه‌ها و و دریافت مجوزهای ساخت، تهیه مصالح و ماشین آلات و استخدام پیمانکاران خرد (دست دوم)، محوطه سازی و حذف فضاهای کارگاهی همچنین حفظ امنیت تمامی پرسنل کارگاهی و مسائل محیط زیستی است.

در این مطلب برآینم تا به تبیین شرایط عمومی و خصوصی پیمان حاکم بر قراردادهای قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالحو مهم‌ترین ارکان و نکات قرارداد پیمانکاری ساختمان بپردازیم.

شرایط عمومی پیمان در قراردادهای پیمانکاری عبارتند از مجموعه‌ای از تعهدات غیرقابل تغییر و عام که حاکم بر قرارداد پیمانکاری است. به عبارت دیگر تعهدات درج شده در قسمت شرایط عمومی جنبه عام داشته و غیرقابل تغییرند و بایستی در تمامی قراردادهای پیمانکاری رعایت شوند.نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

در واقع شرایط عمومی شرایطی هستند که حاکم بر قرارداد پیمانکاری هستند که سایر شرایط و تعهدات بایستی پیرو شرایط عمومی باشند.

در مقابل شرایط خصوصی پیمان در قراردادهای پیمانکاری وجود دارند که در واقع شرایطی مکمل شروط عمومی هستند.

شرایط خصوصی پیمان وفق تراضی کارفرما و پیمانکار ساختمانی نسبت به امور اجرایی و غیره تنظیم می‌شود. در این خصوص توجه نمایید که نبایستی شرایط خصوصی به نحوی تنظیم شود که تعارضی با شرایط عمومی پیمان داشته باشند.

علت این امر آنست که شرایط خصوصی پیمان که میان کارفرما و پیمانکار ساختمان توافق می‌شود جنبه تکمیلی دارد و نه تغییری.

امضاء و اثرانگشت کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان

امضاء و اثرانگشت پیمانکار/ یا نماینده قانونی ایشان

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد فوق هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح ، قراردادی مختص خودتان را با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

1- در تنظیم قرارداد قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح توصیه می‌شود که در این قرارداد مطابق با توافق فی مابین کارفرما و پیمانکار، اجرای قرارداد را قائم به شخص پیمانکار قرار داده، و پیش‌بینی نمایید که وی حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.

2- طبق عرف قراردادی، هزینه آب، برق و در صورت وجود گاز مورد نیاز پیمانکار، جهت اجرای عملیات در محل کارگاه و هر طبقه به طور مجزا بر عهده کارفرما می‌باشد.

3- علاوه بر این تأمین نیروی انسانی، تهیه و تدارک کلیه مصالح، ابزار کار، ماشین آلات و به طور کلی تمام لوازم ضروری برای اجرای عملیات موضوع قرارداد و هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم مربوط، به عهده پیمانکار است.

4- توجه داشته باشید که پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش وفق قانون کار متعهد بوده و از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی‌باشد.

5- بر اساس قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح پیمانکار متعهد می‌گردد که ساعات فعالیت کارگاه را رعایت نماید تا سبب سلب آسایش همسایگان و مجاورین کارگاه ساختمانی نشود. در صورت نیاز به فعالیت خارج از زمان تعیین شده، با مجوز کارفرما منعی وجود ندارد.

6- وفق این قرارداد اگر نواقص و اشکالات فنی در بنا و ساختمان احداثی ایجاد شود که سبب صدور حکم تخریب شود، خسارات متوجه پیمانکار بوده و وی مکلف به جبران تقصیر و خسارات وارده می‌باشد.

7- وفق این قرارداد هزینه‌های مربوط به مجهز نمودن و برچیدن کارگاه بر عهده پیمانکار بوده و وی می‌بایست کارگاه را به نحوی مناسب تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحویل موقت و نهایی، بدون وقفه و با کیفیت مقتضی انجام پذیرد.

در این مطلب ضمن تبیین شرایط عمومی و خصوصی قرارداد پیمانکاری، مهم‌ترین نکات حقوقی و نمونه‌ای از قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح مورد توجه قرار گرفت.

اگر در مورد انعقاد قرارداد فوق وفق قانون کار و مراحل تنظیم آن نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید با مراجعه به مشاوره تلفنی از مشاوره حقوقی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‘3 زمان خواندناشخاص عموماً با هدف تنظیم روابط میان خود و ایجاد حق و تکلیف متقابل مبادرت به انعقاد قرارداد می‌نمایند. ازجمله قراردادهای پیمانکاری ساختمان که در این راستا به منظور تنظیم روابط میان کارفرما ادامه مطلب…

‘3 زمان خواندنمسئولیت مدنی مهندسین ناظر ساختمان، یکی از موضوعات مبتلابه و مهم عرصهٔ صنعت احداث ساختمان و پیمانکاری ساختمان محسوب می‌شود. با عنایت به اینکه صنعت احداث و تجهیزات جانبی آن، یکی از مهم‌ترین ادامه مطلب…

‘3 زمان خواندندر ابتدا باید بیان داشت که آب مورد نیاز ساختمان‌ها از طریق سیستم لوله کشی تأمین شده و این سیستم ، لوله‌های انتقال آب را در کل ساختمان توزیع می‌کند و آب مصرفی ادامه مطلب…



برای تمام خدمات ساختمانی، قراردادهایی وجود دارد که تنظیم آنها قبل از شروع به کار، احتمال سوء تفاهم و خلف وعده را کاهش داده و نحوه پرداخت و تعهدات طرفین را آشکار می سازد.

در متن هریک از این قراردادها مواردی پیش بینی شده که شاید در لحظه شروع به کار بعید و دور از ذهن باشد، اما توجه به آنها از یکسو احتمال بروز اختلاف را به حداقل می رساند و از سوی دیگر، در صورت بروز اختلاف و دعوی، دادرسی به مسئله آسانتر، سریعتر و کم هزینه تر خواهد بود.

برای دانلود قرارداد، روی آیکون word و یا Pdf کلیک کنید.

نمونه قرارداد تخریب ساختمان:

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

نمونه قرارداد خاکبرداری ساختمان -نمونه 1:

نمونه قرارداد خاکبرداری ساختمان -نمونه 2:

نمونه قرارداد خاکبرداری ساختمان -نمونه 3:

نمونه قرارداد قالب بندی بتن ساختمان:

نمونه قرارداد فونداسیون ساختمان:

نمونه قرارداد آرماتوربندی ساختمان:

نمونه قرارداد بتن ریزی ساختمان:

نمونه قرارداد اسکلت فلزی ساختمان:

نمونه قرارداد حفر چاه ساختمان:

نمونه قرارداد دیوار کشی ساختمان:

نمونه قرارداد سفت کاری ساختمان:

نمونه قرارداد داربست ساختمان:

نمونه قرارداد سنگ کاری ساختمان:

نمونه قرارداد آسانسور ساختمان:

نمونه قرارداد سرویس آسانسور ساختمان:

نمونه قرارداد آسفالت ساختمان:

نمونه قرارداد سیمان کاری ساختمان:

نمونه قرارداد لوله کشی آب ساختمان:

نمونه قرارداد لوله کشی گاز ساختمان:

نمونه قرارداد برق کاری (سیم کشی) ساختمان:

نمونه قرارداد کاشی کاری ساختمان:

نمونه قرارداد گچ کاری ساختمان:

نمونه قرارداد سقف کاذب ساختمان:

نمونه قرارداد در و پنجره ساختمان:

نمونه قرارداد شیشه دو جداره ساختمان:

نمونه قرارداد نقاشی ساختمان:


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


نمونه قرارداد
۲۸ تیر ۱۳۹۶

نمونه قرارداد اجرای تاسیسات برقی


ماده ۱- طرفین قرارداد

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

قرارداد حاضر فی ما‌بین ……………… به نمایندگی آقای ……………… به شماره ملی ……………… نام پدر ………………… به نشانی ……………………………… شماره تماس ……………… که ازین پس «کارفرما» نامیده خواهد شد، و ……………… به نمایندگی آقای ……………… به شماره ملی ……………… نام پدر ………………… به نشانی ……………………………… شماره تماس ……………… که ازین پس «پیمانکار» نامیده خواهد شد، به منظور انجام موضوع قرارداد منعقد می‌گردد


نمونه قرارداد
۲۲ تیر ۱۳۹۶

نمونه قرارداد محوطه سازی


ماده ۱- طرفین قرارداد

این قرارداد در تاریخ ……… فیمابین شرکت ……………. به نمایندگی ……………. تلفن ………………. به آدرس ………………………….. که در این قرارداد کارفرما نامیده می شود از یک طرف و آقای/خانم ……………. فرزند ………….. به شماره شناسنامه ………….. صادره از ……………… تلفن ……………. به آدرس ………………………….. از طرف دیگر پیمانکار نامیده می‌شود مطابق با شرایط و مشخصات


نمونه قرارداد
۲۱ تیر ۱۳۹۶

نمونه قرارداد تولید، فروش و تحویل پارتیشن


ماده ۱- طرفین قرارداد

این قرارداد در تاریخ ……… فیمابین شرکت …………… به نمایندگی …………… به آدرس ………………که منبعد در این قرارداد «فروشنده» نامیده می شود از یک طرف و شرکت ………………به نمایندگی آقای …………… به آدرس ………………… که منبعد در این قرارداد «خریدار» نامیده خواهد شد از طرف دیگر منعقد و طرفین متعهد به رعایت مفاد آن


نمونه قرارداد
۱۷ تیر ۱۳۹۶

نمونه قرارداد اجرای داربست


ماده ۱- طرفین قرارداد

این قرارداد مابین آقای/خانم …………………. فرزند …………………. به شماره شناسنامه …………………. صادره از …………… تلفن ………………… آدرس …………………………… که از این پس کارفرما نامیده می شود از یک طرف و آقای/خانم …………………. فرزند …………………. به شماره شناسنامه …………………. صادره از …………… تلفن ………………… آدرس …………………………… که از این پس پیمانکار نامیده می شود از طرف دیگر به شرح زیر منعقد می گردد.

ماده ۲- موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارتست


نمونه قرارداد
۴ تیر ۱۳۹۶

نمونه قرارداد طراحی و محاسبه ساختمان


ماده ۱- طرفین قرارداد

قرارداد حاضر فی ما‌بین؛

……………… به نمایندگی آقای…………… به شماره ملی ……………… نام پدر ……………… شماره تماس ………………… آدرس ………………………………………………

که ازین پس «مالک» نامیده خواهد شد، و

……………… به نمایندگی آقای…………… به شماره ملی ……………… نام پدر ……………… شماره تماس ………………… آدرس ………………………………………………

که ازین پس «مهندس ساختمان» نامیده خواهد شد، از طرف دیگر، تحت شرایط ذیل با حضور نماینده سازمان نظام مهندسی

نمونه قرارداد
۱۳ خرداد ۱۳۹۶

نمونه قرارداد اجرای کاشی کاری و سرامیک کاری


ماده ۱- طرفین قرارداد:

این قرارداد فی مابین …………….. به آدرس ……………………………… و شماره تلفن ……………………. که از این پس کارفرما نامیده می شود از یک طرف و ………………… فرزند ………………… متولد…………… صادره از ……………. به شماره شناسنامه ………………… به آدرس ………………………………. و شماره تلفن …………………. که از این پس پیمانکار نامیده می شود از طرف دیگر به شرح زیر منعقد می گردد.

ماده ۲- موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد عبارتست از اجرای کاشی کاری و سرامیک

نمونه قرارداد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

نمونه قرارداد اجرای تاسیسات مکانیکی (لوله کشی)


۱- طرفین قرارداد:

کارفرما

آقای/خانم … فرزند … متولد … به شماره شناسنامه … تلفن تماس … آدرس …

پیمانکار

آقای/خانم … فرزند … متولد … به شماره شناسنامه … تلفن تماس … آدرس …

ماده ۲- موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد عبارت است

نمونه قرارداد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

نمونه قرارداد طراحی و خرید آسانسور


طرفین قرارداد

کارفرما

آقای/خانم ………………… به شماره ملی ………………. نام پدر ……………. شماره تماس ……… آدرس ………………

پیمانکار

آقای/خانم ………………… به شماره ملی ………………. نام پدر ……………. شماره تماس ……… آدرس ………………

۱- موضوع قرارداد

طراحی و خرید دو دستگاه آسانسور کامل با مشخصات فنی پیوست کاملاً وارداتی ساخت شرکت ………… همراه

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: info[at]dadrah[dot]ir

ایمیل شکایات: report[at]dadrah[dot]ir

© تمامی حقوق این وبسایت متعلق به دادراه می باشد.

قرارداد پیمانکاری و اجرای ساختمان اعم از اینکه به صورت عادی یا رسمی تنظیم شده باشد برای طرفین آن حکم سند دارد و مشخصات اصلی و کلی قرارداد مانند مشخصات و نشانی دو طرف، موضوع، مبلغ، مدت، نوع و اسناد و مدارک منضم به قرارداد در آن قید می شود. 

عقد قرارداد مناسب مهمترین و ابتدایی ترین مرحله یک فعالیت ساختمانی می باشد و هیچ دلیلی از قبیل مطمئن بودن به طرف مقابل ،پایین بودن مبلغ قرارداد و……نمی تواند نبستن قرارداد را توجیه کند.

به ویژه  درفعالیت های ساختمانی با توجه به وجود خطرات جانی و مالی فراوان و همچنین گردش مالی زیاد اهمیت انعقاد قرارداد غیر قابل انکار است. 

اجرا کننده قرارداد باید ابتدا محل ساختمان،  تمام اسناد و مدارک مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهد سپس تعهد ساخت ساختمان را قبول کند.

معمولا طراحان، نقشه ساختمان را طراحی کرده و مهندسان صرفا وظیفه ساخت ساختمان، طبق نقشه طراحی شده را دارند. اگر طراحان در طرح نقشه مرتکب اشتباه یا خطایی شوند خودشان مسئول هستند و مهندس اجرا کننده مسئولیتی در قبال اشتباه طراحان نخواهد داشت.نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

برای تمام خدمات ساختمانی قراردادهایی وجود دارد که تنظیم آنها قبل از شروع کار، احتمال سوء تفاهم و خلف وعده را کاهش داده و نحوه پرداخت و تعهدات طرفین را آشکار می سازد.

فایل word نمونه قرارداد متر مربعی زیربنافایل pdf نمونه قرارداد متر مربعی زیربنا


فایل pdf نمونه قرارداد متر مربعی زیربناDownloads-icon


Downloads-icon

فهرست مطالب این مقاله

نمونه قرارداد پیمانکاری با مصالح برای پروژه های اجرایی بازسازی و دکوراسیون داخلی

در این بخش می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر، فایل ورد (Woed) خام نمونه قرارداد پیمانکاری با مصالح را دانلود کرده و پس از اصلاح محتوای آن براساس مشخصات و ویژگیهای پروژه مورد نظرتان، از آن بعنوان یک قرارداد کامل و استاندارد استفاده نمایید.

در ادامه این مقاله، همین قرارداد بررسی خواهد شد.

این نمونه قرارداد پیمانکاری با مصالح شرکت آیریا، تنها نسخه بسیار ساده شده ای از قرارداد اصلی می باشد. قرارداد کلی شرکت آیریا در ۱۴ صفحه متن قرارداد اصلی بعلاوه صفحات پیوستها تنظیم شده است. که این قراداد کامل براساس سیستم و شوده کاری مجموعه ما آماده شده است. به این ترتیب قرارداد اصلی و کامل، ممکن است برای افرادی که قصد آشنایی با این نوع از قرارداد را دارند، گیج کننده باشد.نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

بنابراین، هدف از ارائه این نمونه قرارداد خلاصه شده، تنها آشنایی افرادی که قصد بازسازی یا اجرای دکوراسیون داخلی خانه، ساختمان، فروشگاه، ویلا یا هر مکان دیگری را دارند، با شکل کلی این نوع قرارداد بازسازی یا دکوراسیون داخلی با مصالح است.

به این ترتیب این قرارداد هم بعنوان یک قرارداد بازسازی و هم بعنوان بخش اجرایی یک قرارداد دکوراسیون داخلی قابل استفاده می باشد. بسته به نوع پروژه مورد نظر، این قرارداد تنظیم می شود.

در این نمونه قرارداد تمام مواد قانونی که در یک قرارداد استاندارد و کامل پیمانکاری با مصالح وجود دارد، آورده شده است. تنها بندها و تبصره های هر ماده، بصورت کاملاً ساده و کلی بیان شده است.

هدف ما از مطالعه این مقاله و بررسی یک نمونه قرارداد پیمانکاری با مصالح برای پروژه های بازسازی، تغییر دکوراسیون یا اجرای دکوراسیون داخلی، این است که در نهایت بتوانیم، با پیمانکار یا هر شخص دیگری که قرار است پروژه ما را انجام دهد، یک قرارداد استاندارد کامل بنویسیم. چنین قراردادی به ما کمک می کند تا در زمان اجرای پروژه، کمتر با دردسر و عدم هماهنگی با پیمانکار روبرو شویم.

به این ترتیب براساس سه فاکتور زیر میتوانیم یک قرارداد استاندارد، با جزئیات کامل و ایده آل را برای پروژه مورد نظرمان تنظیم نماییم:

_ مطالبی که در مقاله “نکات مهم قرارداد پیمانکاری با مصالح برای بازسازی یا دکوراسیون داخلی” به آنها اشاره شده است.

_ ویژگیها و مشخصات بخصوص پروژه دکوراسیون داخلی یا بازسازی مورد نظر ما که می خواهیم قرارداد پیمانکاری برای آن تنظیم کنیم.

_ و محتوا، نکات، مواد و بخشهای مختلف یک قراداد استاندارد پیمانکاری با مصالح که در این مقاله بیان شده است،

 

این قرارداد، در تاریخ ———— ، در ساعت ———— ، در محل ———- به آدرس ————– ، فی مابین ————– به کد ملی ———- ، به آدرس ———– ، که از این پس کارفرما نامیده می شود و ————- به کد ملی ——— ، به آدرس —————– ، که از این پس پیمانکار نامیده می شود، با شرایط و مشخصات ذیل امضاء و مبادله گردید و طرفین قرارداد با امضاء این قرارداد و پیوستهای آن، خود را متعهد و ملزم به رعایت و اجرای کلیه مفاد این قرارداد نمودند.

۱-۱- طرفین این قرارداد، متعهد می شوند که کلیه اعلانها، درخواستها، تأییدیه ها و مکاتبات مربوط به اجرای موضوع قرارداد را از طریق صورتجلسه ها، الحاقیه ها، درخواستهای کتبی، رسیدها، ارسال و دریافت پیامک به شماره تلفن همراه اعلامی هریک از طرفین در بندهای ۱-۲ و ۱-۳ و یا ارسال و دریافت ایمیل به آدرس ایمیل اعلامی هریک از طرفین در بندهای ۱-۲ و ۱-۳، مابین یکدیگر تنظیم و ردوبدل نموده و یا پیگیری نمایند. براساس این ماده از قرارداد، این اعلانها، درخواستها، تأییدیه ها و مکاتبات، رسمی تلقی شده و جزئی از مدارک این قرارداد بحساب می آید.

۲-۱- کارفرما شماره تلفن همراه ————— و آدرس ایمیل —————– را جهت ارسال و دریافت اعلانها، درخواستها، تأییدیه ها و مکاتبات رسمی خود با پیمانکار، مشخص نموده است. مسئولیت عدم دریافت ایمیلها و پیامکهای ارسال شده از سوی پیمانکار به کارفرما، با شخص کارفرما خواهد بود.

۳-۱- پیمانکار شماره تلفن همراه ————— و آدرس ایمیل —————– را جهت ارسال و دریافت اعلانها، درخواستها، تأییدیه ها و مکاتبات رسمی خود با کارفرما مشخص نموده است. مسئولیت عدم دریافت ایمیلها و پیامکهای ارسال شده از سوی کارفرما به پیمانکار، با شخص پیمانکار خواهد بود.

۱-۲- موضوع قرارداد عبارت است از موارد زیر که در جهت اجرای پروژه —— ، واقع در ———————————————————————- ، مطابق مشخصات فنی ذکر شده در پیوست جزئیات اجرایی این قرارداد، توسط پیمانکار مدیریت یا انجام خواهد شد:

۲-۲- اجرای کارها و عملیاتهای اضافه شده به موضوع اولیه قرارداد از سوی کارفرما در طول مدت زمان اجرای موضوع اولیه قرارداد، توسط پیمانکار، تحت شرایطی که کلیه شروط ذکر شده در ماده ۳ این قرارداد، در مورد این کارها و عملیاتهای اضافی رعایت شده و صادق باشد.

۱-۳- کارفرما تا اندازه ای می تواند مقدار کار و عملیات موضوع قرارداد را در مدت زمان اجرای موضوع قرارداد، افزایش دهد، که هر سه شرط زیر در مورد این مقادیر کار و عملیات اضافی، صادق باشد:

۲-۳- درمورد کارها و عملیاتهای اضافه شده به موضوع اولیه قرارداد، اجرای آنها و پرداختهای مالی آنها همانند یک قرارداد مدیریت پیمان فی مابین کارفرما و پیمانکار، مطابق بندهای۶-۳ الی۶-۸ و بندهای مربوطه در ماده ۷ این قرارداد، عمل خواهد شد.

ماده ۴– اسناد و مدارک قرارداد :

۱-۴ قرارداد حاضر .

۲-۴- پیوست قرارداد – جزئیات اجرایی (در – بند) .

۳-۴- کپی کارت ملی طرفین قرارداد و نماینده های ایشان.

۴-۴- کلیه دستور کارها، اصل یا کپی امضاء شده ضمانتهای تعیین شده در این قرارداد و رسیدهایی که از زمان تاریخ این قرارداد تا پایان اجرای موضوع قرارداد و اجرای کلیه تعهدات طرفین قرارداد، مابین کارفرما و پیمانکار بصورت رسمی مطابق ماده ۱ این قرارداد، ابلاغ، تأیید و مبادله می گردد.

۵-۴- کپی سند یا اجاره نامه یا وکالت نامه از طرف مالک یا مالکین ، مربوط به محل اجرای موضوع قرارداد که نشان دهنده ارتباط کارفرما با محل اجرای موضوع قراداد باشد. کپی میبایست رسید شده و به امضاء طرفین قرارداد رسیده باشد.

ماده ۵– مدت قرارداد :

۱-۵- مدت قرارداد جمعاً —————– از تاریخ ————— میباشد.

۲-۵- چنانچه کار و عملیات جدیدی با توجه به شروط و شرایط ماده ۳ این قرارداد، به موضوع قرارداد اضافه شود، زمان اجرای این کارها و عملیاتهای اضافه شده به موضوع قرارداد با توجه به نظر پیمانکار به مدت قرارداد اضافه می شود.

۳-۵- روزها و ساعاتی که پیمانکار مجاز است ، عملیات و کارهای مربوط به اجرای موضوعات قراداد را انجام دهد بعنوان “ساعات کاری” نامیده می شود و عبارت است از روزهای ————————- از ساعت ———— تا ساعت ——- .

ماده ۶- مبلغ قرارداد و دستمزد پیمانکار:

۱-۶- مبلغ قرارداد، ———————– می باشد. این مبلغ برای اجرای موضوع قرارداد براساس مشخصات اجرایی مطابق پیوستهای قرارداد بعلاوه دستمزد پیمانکار برای مدیریت و اجرای آنها می باشد.

۲-۶-مبلغ قرارداد براساس شرایط مشخص شده در ماده ۸ این قرارداد بوسیله کارفرما به پیمانکار پرداخت می شود. چنانچه کارفرما در زمان های مقرر در ماده ۸ این قرارداد، مبالغ تعیین شده را پرداخت ننماید، پیمانکار میتواند درصورت صلاحدید، ادامه اجرای موضوع قراداد را متوقف نماید. همچنین به ازای هر روز دیرکرد در پرداخت مبالغ مندرج در ماده ۸، مبلغ معادل ——– درصد از مبلغی که در پرداخت آن تأخیر بوجود آمده است، بعنوان مبلغ ضرر و زیان دیرکرد در پرداخت مطالبات پیمانکار، میبایست بوسیله کارفرما در اولین پرداخت بعد از تأخیر، به پیمانکار پرداخت شود.

۳-۶- کلیه هزینه های مربوط به موضوعات ذکر شده در بندهای ۲-۲ و ماده ۳ ، براساس بندهای ماده ۷ این قرارداد محاسبه و توسط پیمانکار از حساب تنخواه گردان برداشت و هزینه می شود و این مبالغ و هزینه ها هیچ ارتباط، همپوشانی و یا اشتراکی با مبلغ قرارداد موضوع بند ۶-۱ ندارد و بصورت کاملاً مجزا محاسبه و پرداخت می شود.

۴-۶ حق الزحمه یا دستمزد پیمانکار برای اجرای کارها و عملیاتهای اضافه شده به موضوع اولیه قرارداد، موضوع بند ۲-۲و ماده ۳ این قرارداد، ——-درصد از کل هزینه اجرای بخشهای اضافه شده به موضوع اولیه قرارداد میباشد و این حق الزحمه بطور کامل، از مبلغ قرارداد، موضوع بند ۶-۱، مجزا بوده و کاملاً جداگانه محاسبه و توسط پیمانکار، از حساب تنخواه گردان برداشت می شود.

۵-۶- براساس این بند کارفرما متعهد می شود نسبت به نگهداری، سود و مزایای حاصله از مبلغ تنخواه گردانی که در اختیار پیمانکار و در حساب تنخواه گردان است، هیچگاه هیچ ادعایی از جمله ادعای خیانت در امانت نخواهد داشت و این مبالغ تا زمان استفاده در مراحل مختلف موضوع قرارداد بطور کامل دراختیار و متعلق به پیمانکار خواهد بود.

۱-۷- کارفرما میبایست در زمان اعلام کار و عملیات اضافه شده به موضوع قرارداد به پیمانکار، مطابق شرایط ذکر شده در ماده ۳ این قرارداد، مبلغی که از سوی پیمانکار بعنوان هزینه اجرای بخش اضافه شده به موضوع قرارداد برآورد و اعلام می شود را بعنوان “مبلغ تنخواه گردان”، به “حساب تنخواه گردان” که از جانب پیمانکار اعلام می شود، واریز نماید.نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

۲-۷- کارفرما باید تا حداقل ۲ روز پیش از تاریخ اعلام شده از سوی پیمانکار بعنوان “تاریخ شروع اجرای بخش اضافه شده به موضوع قرارداد”، مبلغ تنخواه گردان موضوع بند ۷-۱ را به حساب تنخواه گردان اعلامی از سوی پیمانکار، واریز نماید. در غیر اینصورت پیمانکار هیچگونه مسئولیتی درقبال اجرای این کارها و عملیاتهای اضافه شده نخواهد داشت.

۳-۷- کلیه هزینه های مورد نیاز برای تأمین و اجرای بخش اضافه شده به موضوع قرارداد، ازجمله، خرید مصالح و ابزار، اجاره ابزار یا لوازم، دستمزد پرسنل و پیمانکاران جزء، هزینه کرایه، حمل و نقل، تغذیه پرسنل روزمزد، لوازم، اثاثیه، تجهیزات نصبی و غیرنصبی، مصالح مصرفی و غیر مصرفی و … ، توسط پیمانکار از “مبلغ تنخواه گردان ” برداشت و هزینه می شود و این مبالغ و هزینه ها هیچ ارتباطی به “مبلغ قرارداد” موضوع بند ۶-۱ ندارد.

۴-۷- پیمانکار موظف است، در مورد تمام هزینه های مربوط به مبالغی که از حساب تنخواه گردان برداشت و پرداخت می نماید، گزارش هزینه، موجودی حساب تنخواه گردان، فاکتورها و رسیدهای هر روز کاری را حداکثر تا ساعت —– روزکاری بعد، از طریق یکی از راه های ارتباطی موضوع ماده ۱ این قرارداد، به کارفرما ارائه یا اعلام نماید. ارائه اصل مدارک، فاکتورها، رسیدها و گزارشات به کارفرما، تنها با حضور شخص کارفرما در ساعات کاری در محل اجرای موضوع قرارداد و دریافت رسید آنها انجام می شود.

۵-۷- هر زمان پیمانکار “مبلغ تنخواه گردان جهت اجرای کارها و عملیاتهای اضافه شده” موجود در حساب تنخواه گردان را کمتر از مبلغ مورد نیاز جهت اجرای بخش اضافه شده به موضوع اولیه قرارداد اعلام نماید، کارفرما موظف است تا حداکثر ساعت ——- همان روز کاری، مبلغ کسری مورد نیاز برای اجرای بخش اضافه شده موضوع قرارداد را به حساب تنخواه گردان واریز نماید. پیمانکار موظف است این کسری تنخواه گردان را تا پیش از ساعت ——- به کارفرما اعلام نماید، درغیر اینصورت، کارفرما مجاز است مبلغ مذکور را تا ساعت ——– روز کاری بعد به حساب تنخواه گردان واریز نماید.

۶-۷- پیمانکار موظف است برای پرداخت هزینه های بیشتر از ———– ریال در یک روز کاری برای اجرای کارها و عملیاتهای اضافه شده به موضوع قراداد، موضوع ماده ۳ این قرارداد، که میبایست از حساب تنخواه گردان پرداخت شود، پیش از برداشت هزینه از حساب تنخواه گردان، با ارائه پیش فاکتور و یا اعلام رسمی براساس ماده ۱ این قرارداد، این مبالغ را به کارفرما اعلام نماید و درصورت تأیید مبلغ از سوی کارفرما، نسبت به پرداخت مبلغ و یا عقد قرارداد اقدام نماید. کارفرما موظف است این مبالغ، اعلانها و پیش فاکتورها را حداکثر تا — ساعت پس از اعلام آنها توسط پیمانکار به کارفرما، بررسی نموده و نتیجه آنرا به پیمانکار اعلام نماید. برای مبالغ کمتر از مقدار ذکر شده در این بند، پیمانکار نیاز به اعلام به کارفرما و دریافت تأییدیه از ایشان نداشته و میتواند با توجه به صلاحدید خود و به نمایندگی کارفرما، این مبالغ را هزینه نموده و گزارش این هزینه ها را همراه با گزارش کاری هر روزکاری، به کارفرما ارائه دهد.

۷-۷- براساس این بند کارفرما متعهد می شود نسبت به نگهداری، سود و مزایای حاصله از مبالغی که در حساب تنخواه گردان و در اختیار پیمانکار است، هیچگاه هیچ ادعایی از جمله ادعای خیانت در امانت نخواهد داشت و این مبالغ تا زمان استفاده در مراحل مختلف موضوع قرارداد بطور کامل دراختیار و متعلق به پیمانکار خواهد بود.

۱-۸– مبلغ قرارداد در —— بخش با شرایط و در زمانهای تعیین شده برای هر بخش در این ماده، توسط کارفرما به شماره حساب ————- به نام ————– واریز می شود.

۲-۸-  در تاریخ ———– تا پیش از ساعت —- مبلغ ————– بعنوان پیش پرداخت قرارداد و بخش اول مبلغ قرارداد، توسط کارفرما به پیمانکار پرداخت می شود.

۳-۸- با پایان یافتن عملیاتهای ————– و آغاز عملیات ———–، پیمانکار باید این موضوع را به کارفرما اعلام نماید و کارفرما باید تا ساعت —– روز کاری بعد از اعلام این موضوع به ایشان، مبلغ ———– بعنوان بخش دوم مبلغ قرارداد، به شماره حساب ذکر شده در بند ۸-۱ واریز نماید.

۴-۸- با پایان یافتن عملیاتهای ————– و آغاز عملیات ———–، پیمانکار باید این موضوع را به کارفرما اعلام نماید و کارفرما باید تا ساعت —— روز کاری بعد از اعلام این موضوع به ایشان، مبلغ ———– بعنوان بخش سوم مبلغ قرارداد، به شماره حساب ذکر شده در بند ۸-۱ واریز نماید.

۵-۸- با پایان یافتن عملیاتهای ————– و آغاز عملیات ———–، پیمانکار باید این موضوع را به کارفرما اعلام نماید و کارفرما باید تا ساعت ——- روز کاری بعد از اعلام پیمانکار به ایشان، مبلغ ———– بعنوان بخش چهارم مبلغ قرارداد، به شماره حساب ذکر شده در بند ۸-۱ واریز نماید.

۶-۸- مبلغ ————- معادل ۱۰% مبلغ قرارداد موضوع بند ۶-۱، بعنوان “مبلغ ضمانت حسن اجرای تعهدات پیمانکار” موضوع بند ۹-۱ ویا همان بخش آخر مبلغ قرارداد، به مدت —– روز پس از تاریخ تحویل موضوع قرارداد که تاریخ آن بعنوان “تاریخ اتمام مدت ضمانت حسن اجرای تعهدات پیمانکار” در نظر گرفته می شود، در اختیار کارفرما باقی می ماند تا درصورت بروز هرگونه ایراد و خرابی ناشی از قصور پیمانکار در زمان اجرای موضوع قرارداد، این خرابی و ایراد رسماً توسط کارفرما به پیمانکار ابلاغ شود و درصورتی که پیمانکار در اولین فرصت ممکن اقدام به برطرف نمودن آن ایراد و خرابی ننمود، هزینه جبران خرابی و ایراد وارده از این مبلغ کسر شده و هزینه شود.

۱-۹- مبلغ ————- معادل ۱۰% مبلغ قرارداد یا همان بخش آخر مبلغ قرارداد، موضوع بند ۸-۶ ، بعنوان “مبلغ ضمانت حسن اجرای تعهدات پیمانکار” تعیین می شود که تا “تاریخ اتمام مدت ضمانت حسن اجرای تعهدات پیمانکار” موضوع بند ۹-۲ نزد کارفرما به امانت باقی می ماند. کارفرما موظف است در روز تحویل موضوع قرارداد، توسط پیمانکار به کارفرما، یک فقره چک شخصی کارفرما، به مبلغ، “مبلغ ضمانت حسن اجرای تعهدات پیمانکار” و به تاریخ، “تاریخ اتمام مدت ضمانت حسن اجرای تعهدات پیمانکار” بعنوان “چک تسویه حساب” در وجه پیمانکار صادر نموده و در شهر تهران و یا هر محلی که مورد توافق طرفین قرارداد باشد به پیمانکار تحویل دهد و درصورت تأیید حسن اجرای تعهدات پیمانکار تا “تاریخ اتمام مدت ضمانت حسن اجرای تعهدات پیمانکار”، پیمانکار بتواند بخش نهایی مبلغ قرارداد را بوسیله این چک، از محل حساب شخصی کارفرما برداشت نماید.

۲-۹- مطابق این بند، ———– روز پس از تاریخ تحویل موضوع قرارداد بوسیله پیمانکار به کارفرما، بعنوان “تاریخ اتمام مدت ضمانت حسن اجرای تعهدات پیمانکار” تعیین می شود.

۳-۹- پیمانکار موظف است در زمان دریافت اولین بخش از مبلغ قرارداد، موضوع بند ۸-۲، یک چک ضمانت به مبلغ، بخش اول مبلغ قرارداد یا همان پیش پرداخت قرارداد، به تاریخ ——- روز بعد از تحویل موضوع قراداد ، بعنوان “چک ضمانت پیش پرداخت”، در محل اجرای موضوع قرارداد، به کارفرما تحویل دهد و یک کپی از این چک ضمانت با امضاء و رسید کارفرما، در اختیار پیمانکار قرار بگیرد.

۴-۹- مطابق این بند، پیمانکار درمورد چک تسویه حساب، موضوع بند ۹-۱ و کارفرما درمورد چک ضمانت پیش پرداخت، موضوع بند ۹-۴، متعهد می شوند که این چکها را به هر نحوی تا پیش از سررسید تاریخ چک، به شخص دیگری واگذار ننموده و خرج نکنند و درصورتی که براساس مفاد این قرارداد مجوز برداشت پول از حساب مربوطه به وسیله این چکها، داده شده باشد، تنها شخص طرف این قرارداد یا نماینده های قانونی ایشان، شخصاً اقدام به برداشت پول بوسیله این چکها نماید.

۱-۱۰- طرفین این قرارداد موظف هستند حداکثر ظرف مدت ۱۲ ساعت، به مکاتبات و اعلانهای رسمی طرف دیگر، مطابق شرایط ماده ۱ این قرارداد، پاسخ کامل، کافی و مناسب بدهند. درغیر اینصورت قصور، تأخیر و ضرر و زیان در روند اجرای موضوع قرارداد ناشی از این دیرکرد در پاسخگویی به مکاتبات، برعهده طرفی خواهد بود که در حداکثر مدت زمان مشخص شده در این بند و تبصره های آن، پاسخگوی طرف دیگر نبوده است.

۲-۱۰- پیمانکار مسئول حسن عملکرد کارکنان خود در مدت قرارداد خواهد بود و درصورت بروز هرگونه مشکل و ایرادی از جانب عوامل پیمانکاری در محل پروژه، تمام مسئولیت آن برعهده شخص پیمانکار طرف این قرارداد میباشد.

۳-۱۰- کارفرما موظف است حداکثر تا تاریخ ————— محل اجرای موضوع قرارداد را بطور کامل تخلیه و به پیمانکار تحویل نماید.

۴-۱۰- پیمانکار موظف است ساعت کاری موضوع بند ۵-۳ را رعایت نماید و تحت هیچ شرایطی بدون هماهنگی با کارفرما، خارج از ساعات کاری مشخص شده، عملیات اجرایی، در محل اجرای موضوع قرارداد توسط عوامل تیم پیمانکاری انجام نشود.

۵-۱۰- ——- موظف به تهیه بیمه نامه حوادث کامل با تمام آیتمهای مرتبط با موضوع قرارداد می باشد تا درصورت بروز خسارت مالی و یا جانی، هزینه این خسارات از سوی بیمه گر پرداخت شود. پرداخت مابه التفاوت پرداختی بیمه و هزینه واقعی حوادث مالی و جانی در ارتباط با اجرای موضوع قرارداد، بعهده ——– می باشد.

۶-۱۰-پرداخت هزینه آب، برق، گاز، شارژ ساختمان و کلیه هزینه های مربوط به محل اجرای موضوع قرارداد و مربوط به زمان اجرای موضوع قرارداد، برعهده کارفرما میباشد.

۷-۱۱- پیمانکار مسئول اجرای باکیفیت و مطابق جزئیات اجرایی کلیه بخشهای موضوع این قرارداد میباشد و درصورت وجود نقص و یا ایراد در هر بخش از موضوع قرارداد، تمام مسئولیت آن برعهده پیمانکار خواهد بود مگر آنکه مطابق مفاد این قرارداد و پیوستهای آن، قصوری از جانب پیمانکار رخ نداده باشد و شخص یا اشخاص دیگری مسئول ایجاد این نقص و ایراد باشند که در این شرایط کارفرما میبایست اقدامات قانونی جهت دریافت و جبران خسارات وارده توسط افراد مقصر را شخصاً انجام دهد و پیمانکار هیچگونه مسئولیتی در این مورد ندارد.

۸-۱۰- اخذ مجوز و موافقت رسمی مراجع، ارگانها، سازمانها و افراد ذیربط، ذیصلاح و ذینفع اعم از شهرداریها، سازمان نظام مهندسی، اداره گاز، همسایگان، مالکین و … ،جهت اجرای طرح و موضوع این قرارداد بعهده کارفرما میباشد.

۹-۱۰- چنانچه در هر مرحله از اجرای موضوع قرار داد، سازمانها و اشخاص ذیربط، ذیصلاح و ذینفع اعم از مأمورین شهرداریها، سازمان نظام مهندسی، اداره گاز، همسایگان، مالکین و … ،به هر نحوی مانع اجرای موضوع قرارداد شوند، پیمانکار هیچگونه مسئولیتی درقبال متوقف نمودن ایشان ندارد و کارفرما شخصاً متعهد به برطرف نمودن این موانع و حل و فصل مسائل مربوطه می باشد .

۱۰-۱۰- پیمانکار در صورت بروز خسارت ناشی از اتفاقات و حوادث موضوع بند ۱۰-۵ و خسارات ناشی از اتفاقات و حوادث موضوع بند ۱۰-۹ ، مجاز به برداشت مبلغ خسارت از حساب تنخواه گردان میباشد و میبایست گزارش مربوط به این برداشت و هزینه های مربوطه را حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از آن به کارفرما ارائه دهد.

۱۱-۱۰- درصورت بروز هرگونه خسارت و یا ضرر مالی در زمان اجرای موضوع قرارداد ناشی از قصور پیمانکار و عوامل اجرایی ایشان، جبران خسارت و پرداخت هزینه های مربوط به آن بطور کامل بعهده شخص پیمانکار خواهد بود و تحت هیچ شرایطی در اینگونه موارد پیمانکار مجاز به پرداخت هزینه های جبران خسارت از مبلغ تنخواه گردان نمی باشد.

۱۲-۱۰- درمواردی که طرح سه بعدی، بعنوان طرح پروژه موضوع قرارداد به کارفرما ارائه شده و از جانب کارفرما تأیید می شود، پیمانکار متعهد است تا طرح اجرا شده در واقعیت را تا حداقل ——– درصد، مشابه طرح سه بعدی ارائه و تأیید شده، اجرا نموده و به کارفرما تحویل نماید. درمواردی که در پیوست اجرایی و یا در رسید تأیید طرح سه بعدی، درصد شباهت کمتر یا بیشتری برای آن طرح تعیین و به امضاء طرفین رسیده باشد، ملاک برای تأیید و یا رد حسن اجرای آن طرح بخصوص، همان درصد تعیین شده در پیوست اجرایی یا در رسید مربوطه میباشد.

۱۳-۱۰- چنانچه هزینه مربوط به هر بخش از موضوع قرارداد که باید از محل مبلغ قراداد توسط پیمانکار پرداخت شود، در زمان اجرای موضوع قراداد و پرداخت این هزینه ها، براساس قیمت روز بازار، افزایش بیش از —— درصدی داشته باشد، کارفرما متعهد به پرداخت این افزایش هزینه ها به پیمانکار در حداکثر ۲۴ ساعت پس از اعلام این موضوع از طرف پیمانکار به کارفرما میباشد. در صورتی که کارفرما، ادعای پیمانکار مبنی بر این افزایش قیمتها نسبت به زمان عقد قرارداد را نپذیرد، پیمانکار می تواند قرارداد را فسخ نموده و کارفرما و پیمانکار موظف خواهند بود براساس بند ۱۱-۸ عمل نمایند و با طرح شکایت در مراجع قضایی، براساس نظر مقام قضایی اقدام به تسویه حساب و دریافت ضرر و زیان ادعایی خود نمایند.

۱۴-۱۰- پیمانکار میبایست تا پیش از ساعت ۲۴:۰۰ تاریخی که براساس مدت زمان مشخص شده در ماده ۵-۱، بعلاوه مدت زمان تأخیرات قانونی، بعلاوه مدت زمان اجرای بخشهای اضافه شده به موضوع قراداد براساس ماده ۳ و بعلاوه مدت زمان تأخیر ناشی از قصور کارفرما، محاسبه و تعیین می شود، موضوع قراداد را بطور رسمی به کارفرما تحویل نماید.

۱۵-۱۰- درمورد موضوعات اضافه شده به موضوع اولیه قرارداد مطابق ماده ۳، پیمانکار موظف به خرید و تهیه لوازم، ابزار ، مصالح و تجهیزات با کیفیت و قیمت مناسب مطابق قیمت روز بازار، براساس توضیحات پیوست جزئیات اجرایی قرارداد و صلاحدید پیمانکار، می باشد.

۱-۱۱- چنانچه مجموع روزهای تعطیلی اجرای موضوع قرار داد بدلیل قصور کارفرما، بیش از —— روز باشد و یا کارفرما در اجرای تعهدات دیگر خود در این قرارداد قصوری کرده باشد، پیمانکار میتواند یکطرفه بدلیل قصور کارفرما در اجرای تعهدات خود، این قرارداد را فسخ نموده و موضوع را بطور رسمی مطابق ماده ۱ این قرارداد، به کارفرما در همان روز اعلام نماید.

۲-۱۱- چنانچه در هر مرحله از اجرای موضوع قرارداد، پیمانکار در اجرای تعهدات خود در این قرارداد قصوری کرده باشد، کارفرما می تواند پس از اعلام رسمی این موضوع به پیمانکار، مطابق ماده ۱ این قرارداد، یکطرفه قرارداد را فسخ نماید.

۳-۱۱- در شرایطی که کارفرما به هر دلیلی، بدون آنکه پیمانکار قصوری در اجرای تعهدات خود در این قرارداد داشته باشد، قرارداد را فسخ نماید، میبایست این موضوع را رسماً به پیمانکار اعلام نموده و پس از آن ظرف مدت حداکثر —- ساعت، مبلغ ——- درصد از مبلغ هزینه شده برای اجرای موضوع قرارداد تا زمان فسخ قرارداد را علاوه بر دستمزد و حق الزحمه پیمانکار تا زمان فسخ قرارداد، به عنوان ضرر و زیان فسخ قرارداد، به پیمانکار پرداخت نماید.

۴-۱۱- در شرایطی که پیمانکار به هر دلیلی، بدون آنکه کارفرما قصوری در اجرای تعهدات خود در این قرارداد داشته باشد، قرارداد را فسخ نماید، میبایست این موضوع را رسماً به کارفرما اعلام نموده و پس از آن ظرف مدت حداکثر — ساعت، دستمزد و حق الزحمه پیمانکار بابت اجرای موضوع قرارداد تا زمان فسخ قرارداد را دریافت نماید و مبلغ ——- درصد از مبلغ هزینه شده برای اجرای موضوع قرارداد تا زمان فسخ قرارداد را به عنوان ضرر و زیان فسخ قرارداد، به کارفرما برگرداند و یا پرداخت نماید.

۵-۱۱- درصورتی که کارفرما به هر دلیلی بجز قصور پیمانکار در اجرای تعهدات خود در این قرارداد، اقدام به فسخ این قرارداد نماید، میبایست حداکثر تا —– ساعت پس از فسخ قرارداد، “چک ضمانت پیش پرداخت” موضوع بند ۹-۳ این قرارداد را در محل اجرای موضوع قرارداد، به پیمانکار تحویل دهد. همچنین در شرایطی که پیمانکار مبلغ ضرر و زیان موضوع هریک از بندهای این قرارداد را براساس ادعای کارفرما مبنی بر قصور در اجرای تعهدات پیمانکار، قبول کرده و این مبلغ را به کارفرما پرداخت نماید، کارفرما میبایست بلافاصله “چک ضمانت پیش پرداخت” را در محل اجرای موضوع قرارداد، به پیمانکار تحویل دهد.

۶-۱۱- چنانچه کارفرما به هر یک از تعهدات خود در بندهای ۷-۲ یا ۱۰-۳ عمل ننماید، این قرارداد به همراه تمام ضمیمه های آن فسخ خواهد شد و هیچ یک از طرفین مسئولیتی در قبال این قرارداد نخواهند داشت.

۷-۱۱- در زمان فسخ قرارداد، طرف فسخ کننده قراداد، میبایست روز و ساعت کاری، جهت فسخ قراداد را به طرف دیگر اعلام نماید تا با حضور همزمان طرفین قراداد، برای ثبت وضع موجود و تحویل محل اجرای موضوع قراداد توسط پیمانکار به کارفرما، در محل اجرای موضوع قرارداد حاضر شوند.

۸-۱۱- درصورتی که طرفین قرارداد درمورد مبالغ، هزینه ها و شرایط ادعایی هرطرف برای فسخ قرارداد، به توافق نرسند، میبایست طرفی که ادعای ضرر و زیان دارد و یا چنانچه هر دو طرف این ادعا را داشته باشند، هر دو، از طریق مراجع قضایی، نسبت به طرف دیگر طرح شکایت نمایند تا براساس نظر مراجع قضایی حق و حقوق ادعایی طرفین تأیید و یا رد شود و به این ترتیب عدم توافق طرفین قرارداد از این طریق خاتمه پیدا کند و براساس نظر مراجع قضایی تسویه حساب بین طرفین این قراداد صورت گیرد.

۹-۱۱- در کلیه مواردی که در این قرارداد، درصورت عدم توافق بین طرفین و یا فسخ قرارداد و یا ادعای ضرر و زیان از سوی یک طرف یا طرفین قرارداد، طرح شکایت و نتیجه گیری براساس نظر مقام قضایی تعیین شده باشد، طرفین قرارداد درصورتی که فرد صاحب نظر و مورد اعتماد و تأیید هر دو طرف قرارداد برای قضاوت درمورد شرایط پیش آمده در مورد موضوع قراداد، بعنوان”حکم یا داور مورد تأیید طرفین قرارداد” تعیین نمایند، می توانند بجای مراجعه به مراجع قضایی و طرح شکایت، با تنظیم صورتجلسه ای، فرد حکم و یا داور مورد تأیید طرفین قرارداد را تعیین نموده و نظر این فرد را در مورد حق و حقوق ، قصور و وظایف هریک از طرفین قرارداد در شرایط پیش آمده بعنوان قضاوت نهایی قبول نمایند.

اگر پیمانکار نتواند در مدت زمان مقرر مطابق بند ۱۰-۱۴، موضوع قرارداد را به اتمام برساند، چنانچه براساس این قرارداد و پیوست جزئیات اجرایی آن، قصور از جانب پیمانکار باشد، به ازای هر روز دیرکرد، مبلغ ————— ریال بعنوان جریمه تأخیر در اتمام موضوع قرارداد، تعیین می شود.

تبصره ۴: از آنجایی که در دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد و دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد و یا بارش باران و برف امکان اجرای عملیات ساختمانی در فضای باز و فضای بسته ای که هرکدام از این محدودیتها در آن صادق است، نمیباشد، بنابراین تأخیرات ناشی از چنین شرایطی و شرایط مشابه آن مجاز قلمداد شده و مشمول جریمه فوق الذکر نخواهد بود.

پرداخت کلیه کسورات قانونی و عوارض مرتبط با موضوع این قرارداد، بعهده —— می باشد. کارفرما با تأیید و امضاء قرارداد حاضر گواهی می نماید تا درصورت مشمول شدن موضوع این قرارداد به پرداخت کسورات قانونی، این مبالغ و کسورات را بطور کامل پرداخت نماید و ——- با در اختیار داشتن نسخه این قرارداد به عنوان گواهی تعهد —— برای پرداخت این کسورات قانونی و مبالغ مربوطه، براساس این بند از قرارداد، دیگر هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت این هزینه ها و کسورات قانونی نخواهد داشت.

در مواردی که به علل ناشی از شرایط قهری (شرایط خاص مندرج در قانون از جمله، سیل، زلزله و …) که رفع آن خارج از حیطه توانایی و اقتدار طرفین قرارداد باشد و انجام بخشی از موضوع قرارداد و یا تمام آن غیرممکن گردد، در صورت فسخ قرارداد هیچ یک از طرفین حق مطالبه خسارت و ضرر و زیان وارده را نخواهد داشت و صرفاً هزینه های انجام شده برای پیشبرد موضوع قرارداد بعلاوه حق الزحمه پیمانکار تا آن زمان، توسط پیمانکار از تنخواه گردان و مبلغ قرارداد دریافتی برداشت شده و مابقی این مبالغ بهمراه مدارک مربوط به هزینه ها به کارفرما برگردانده میشود.

این قرارداد در ۱۵ ماده و —- تبصره (در —– صفحه) ، بهمراه جزئیات اجرایی (در —– صفحه) ، در ۲ نسخه تهیه و تنظیم شده و پس از امضاء و ثبت اثر انگشت طرفین قرارداد ذیل تمام صفحات قرارداد و پیوستها، مبادله گردید و هر نسخه حکم واحد را دارا است و معتبر میباشد.

در شرایطی که پروژه مورد نظر، شامل طراحی دکوراسیون داخلی نیز باشد، می توان به دو صورت عمل نمود.

_ در یک حالت میتوان شرایط و توافقات مربوط به بخش طراحی پروژه را، به این قرارداد اضافه نمود. به این ترتیب، این قرارداد، بعنوان یک قرارداد طراحی و اجرا عمل خواهد نمود. در این نوع قراردادها باید تمام شرایط و نکاتی که در رابطه با قراردادهای طراحی داخلی در مقالات اختصاصی آنها گفته شده است، رعایت شود.

_ در حالت دیگر، می توان دو قرارداد جداگانه برای طراحی و اجرای پروژه تنظیم نمود. به این ترتیب، این قرارداد پیمانکاری با مصالح، بعنوان قرارداد اجرایی پروژه در نظر گرفته می شود. برای بخش طراحی نیز، یک قرارداد طراحی جداگانه تنظیم می شود.

پیشنهاد میکنیم، نمونه قرارداد طراحی داخلی که در سای آیریا منتشر شده است را مشاهده فرمایید. با بررسی این نمونه قرارداد، و سایر مقاله هایی که بصورت اختصاصی در رابطه با قراردادهای طراحی داخلی تهیه شده و در سایت آیریا منتشر شده است، می توانید یک قرارداد کامل و استاندارد برای بخش طراحی پروژه مورد نظر آماده نمایید.

همانطور که در ابتدای این صفحه بیان کردیم، یک نمونه قرارداد پیمانکاری با مصالح که مناسب قرارداد های شخصی، پروژه های دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان، ویلا، خانه، فروشگاه و مکانهای مشابه میباشد را در این مقاله، در اختیار شما قرار داده ایم.

این قرارداد خلاصه شده قرارداد اصلی و کاملی است که توسط شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی آیریا، مورد استفاده قرار می گیرد. پیشنهاد میکنیم سایر نمونه قرادادهای متعارف را نیز در بخش “مقالات” سایت آیریا، جستجو کرده و بررسی بفرمایید. این نمونه قراردادها عبارتند از:

_ نمونه قرارداد پیمانکاری بدون مصالح

_ نمونه قرارداد مدیریت پیمان درصدی

_ نمونه قرارداد مدیریت پیمان دستمزدی

اکنون با توجه به مشخصات این قرارداد و نکاتی که در مقاله های تکمیلی در رابطه با قراردادها، که در ابتدای این صفحه معرفی کردیم، می توانیم یک قرارداد کامل و استاندارد را براساس ویژگیهای خاص پروژه موردنظرمان آماده کنیم.

نتیجه استفاده از یک قرارداد کامل و با جزئیات زیاد، اجرای پروژه ای با کم دردسرترین حالت ممکن است. قراردادی که بطور کامل درمورد تمام جزئیات و شرایط پیش رو تعیین تکلیف کرده باشد، باعث می شود تا حد بسیار زیادی، سوء تفاهم ها یا سوء استفاده ها در اجرای پروژه های بازسازی و دکوراسیون داخلی کاهش یابد.

چنانچه در مورد قرارداد پروژه مورد نظر خود، نیاز به مشاوره داشتید، می توانید با تماس با شرکت آیریا، از مشاروه رایگان همکاران ما استفاده نمایید.

ممنون از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید. لطفاً نظر خود را در مورد شیوه بیان مطالب و نمونه قرارداد ارائه شده، براساس تجربه یا دانش فنی خود، در بخش دیدگاه­ها ثبت نمایید. به این ترتیب بر اساس نظر شما می توانیم اصلاحات لازم را در مقاله لحاظ نماییم تا یک مقاله کاربردی و مفید برای افرادی که می­توانند از آن بهره ببرند فراهم نماییم.

اگر سؤال و نکته ای درمورد نمونه قرارداد ارائه شده دارید، می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ثبت نمایید تا همه کسانی که این مقاله را بررسی نموده اند امکان ابراز نظر و یا پاسخگویی به آنرا داشته باشند و کارشناسان شرکت بازسازی آیریا نیز در اولین فرصت نظر خود را در مورد دیدگاه شما بیان خواهند نمود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

ارائه دهنده خدمات بازسازی ، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی.

شماره تلفن: 88851643-021   

شماره واتس اپ و تلگرام: 09352441137

آدرس ایمیل: [email protected]

تهران – خیابان مطهری – خیابان سربداران – پلاک1

۸۸۳۲۱۰۸۸

ادامه مطلب

 

 

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

متن کوتاه توضیخ در مورد مهدی قاسمی

مهدی قاسمی متولد بیستم مردادماه سال 1359 در شهر زیبا و باستانی مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی و ساکن تهران هستم که هرسه مقطع دبیرستان و کارشناسی و کارشناسی ارشد را با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شده‌ام و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت بین المللی حقوقی برهان متین مشغول به ارائه خدمات حقوقی بوده و … .

ادامه مطلب

به تاریخ ………………… در شهر ………………….. بین ………………………………… که در این پیمان کارفرما نامیده می شود به نمایندگی …………………………………….. از یک طرف ، و ……………………… به نشانی ………………………………………………….. که از این به بعد پیمانکار نامیده می شود از طرف دیگر ، پیمان زیر منعقد می گردد .

 

موضوع پیمان عبارتست از : اجرای کامل کلیه عملیات ساختمانی ( ابنیه ، تاسیسات برقی ، تاسیسات مکانیکی ) ، محوطه سازی ، حصارکشی ، راه اندازی و تحویل ………………………………. به جز کارهای مندرج در پیوست شماره یک ، واقع در بر اساس مدارک ، مشخصات فنی و نقشه های منضم به این پیمان که کلا به رویت ، مهر و امضای پیمانکار رسیده است و جزء لاینفک آن تلقی می شود و پیمانکار با اطلاع از کمیت و کیفیت آنها ، مبادرت به قبول و تعهد نموده است .

این پیمان شامل اسناد و مدارک زیر است :الف – پیمان حاضر ب- نقشه های کلی ، تفصیلی و اجرایی شامل :1- نقشه های پلان موقعیت و طرح استقرار در …………………. برگ .2- نقشه های معماری در …………………………………………….. برگ.3- نقشه های جزییات اجرایی در ………………………………….. برگ .4- نقشه های سازه در …………………………………………………. برگ .5- نقشه های تاسیسات مکانیکی در برگ .6- نقشه های تاسیسات برقی در برگ .7- نقشه های محوطه سازی ، حصارکشی و … در برگ . ج- مشخصات فنی عمومی منتشره از طرف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ( که ضمیمه پیمان تلقی می شود .)د- شرایط عمومی پیمان منتشر شده از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ( که ضمیمه پیمان تلقی می شود . )ه- دستور کارها ، صورت مجلس ها ، موافقت نامه ها و هر نوع سند دیگری که مورد کارها و قیمتهای جدید یا امور دیگر ، در مدت پیمان تنظیم گردد و به امضای طرفین برسد . و- فهرست بهای واحد پایه کارهای ساختمانی ( رسته ساختمانی ) ، منضم به پیمان سال ( که ضمیمه پیمان تلقی می شود. )تبصره – هرگاه بین مواد و فصول بعضی از اسناد و مدارک بالا تناقضی وجود داشت ، اولویت مدارک بر بکدیگر ، طبق ترتیب ردیفهای بالا است . در مواردیکه تناقض مربوط به قیمت کارهایی باشد که بر اساس فهرست بهای منضم به پیمان انجام می شوند ، فهرست بها در اولویت اول قرار دارد .

الف –مبلغ پیمان برابر ………………….. ( ) ریال است که بر اساس قیمت پیشنهادی پیمانکار ، با توجه به شرایط این پیمان محاسبه شده است . این مبلغ تابع تغییر مقادیر کارها و کارهای جدید مندرج در ماده 12 می باشد . ب- ضریب پیمان ………………………… ( ) است که در ارتباط با ماده 12 از آن استفاده می شود .

مدت پیمان برابر با ………………………… ( ) ماه شمسی از تاریخ اولیه صورتمجلس تحویل کارگاه – که طبق ماده 28 شرایط عمومی پیمان تنظیم می شود – خواهد بود . پیمانکار متعهد است در مدت پیمان با توجه به مواد 30 و 39 شرایط عمومی پیمان ، پس از آنکه عملیات موضوع پیمان را تکمیل و آماده بهره برداری نمود از کارفرما تقاضای تحویل موقت کند .

حسن انجام کلیه عملیات موضوع پیمان از تاریخ تحویل موقت برای مدت دوازده ( 12 ) ماه شمسی از طرف پیمانکار تضمین می گردد . اگر در دوره تضمین معایب و نقایصی در کار مشاهده شود که ناشی از عدم رعایت مشخصات به شرح مذکور در مدارک پیمان باشد ، شرایط مندرج در ماده 42 شرایط عمومی پیمان حاکم خواهد بود .

نظارت در اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این پیمان و اسناد و مدارک پیوست آن تقبل نموده است ، به عهده کارفرما و یا نماینده وی و یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما ، خواهد بود . پیمانکار موظف است کارها را طبق پیمان ، اصول فنی و دستورات کار فرما ، یا نماینده او و یا دستگاه نظارت ، طبق مشخصات ، اسناد و مدارک پیوست این پیمان ، اجرا نماید .

به قیمتهای این پیمان هیچگونه تعدیل آحاد بها و مابه التفاوت بجز آنچه که در یوست شماره 5 پیش بینی شده ، تعلق نمی گیرد .

تامین نیروی انسانی ، تهیه و تدارک کلیه مصالح ، ابزار کار ، ماشین آلات و به طور کلی تمام لوازم ضروری برای اجرای عملیات موضوع پیمان و هزینه های مستقیم و غیر مستقیم مربوط ، به عهده پیمانکار است . پیمانکار متعهد است مصالح را از منابعی تهیه کند که از حیث مرغوبیت طبق مشخصات فنی مندرج در اسناد و مدارک این پیمان باشد و مورد تایید کارفرما و یا دستگاه نظارت قرار گیرد . کارفرما در صورت درخواست پیمانکار ، حواله های لازم را در مورد مصالح و تدارکات مورد نیاز موضوع پیمان صادر خواهد نمود ولی هیچگونه تکلیف و تعهدی را در قبال وصول و یا عدم وصول آن ندارد . تبصره – تامین آب و برق موقت و هزینه مصرف آن ، به عهده پیمانکار است .

کارفرما موافقت دارد که بنا به تقاضای پیمانکار ، پیش پرداخت این پیمان را بر اساس مفاد آخرین دستورالعمل ابلاغی در مورد طرحهای عمرانی ، پرداخت نماید .

هنگام امضای پیمان ، پیمانکار برای تضمین انجام تعهدات خود باید به میزان 5 ( پنج ) درصد مبلغ اولیه پیمان ، ضمانتنامه مورد قبول کارفرما – طبق نمونه مورد عمل در طرحهای عمرانی – را ارایه نماید ، ضمانتنامه یاد شده پس از خاتمه کار و تحویل موقت موضوع پیمان طبق ماده 34 شرایط عمومی پیمان ، به پیمانکار مسترد خواهد شد . چنانچه تا 30 روز پس از ارایه ضمانتنامه انجام تعهدات از طرف پیمانکار منتخب ، کارفرما پیمان را برای اجرای کار ابلاغ ننماید پیمانکار می تواند استرداد ضمانت نامه انجام تعهدات خود را درخواست نموده و کارفرما باید بلافاصله نسبت به آزاد نمودن ضمانتنامه اقدام کند . در این صورت انعقاد پیمان منتفی است .

 

الف – نرخ پیمان : نرخ این پیمان بر حسب واحد کارهای مستقل به شرح جدول ذیل می باشد . هزینه کل هزینه واحد مقدار کار واحد کار زیر پروژه ردیف متر مربع ساختمان شماره 1 1 متر مربع ساختمان شماره2 2 متر مربع ساختمان شماره 3 3 مترطول دیوارکشی نوع 1 4 مترطول دیاور کشی نوع 2 5 متر مربع محوطه سازی 6 متر طول حصارکشی 7 8 جمع کل(مبلغ اولیه پیمان)

این مبالغ شامل کلیه کارهای اجرایی ، طبق نقشه و مشخصات است . در صورتیکه اجرای هر یک از اقلام کار در موضوع پیمان به عهده پیمانکار نباشد ، عناوین آنها در پیوست شماره یک پیمان مندرج است . ب- نحوه اندازه گیری سطح زیر بنای ساختمانها :ب- 1- سطوح زیر بنای هر ساختمان بر اساس تصویر افقی سقف ها ( پشت تا پشت ) اندازه گیری می شود ، بازشوها ( به استثنای بازشوها تا 2 متر مربع ) جز زیر بنا بحساب نیامده ولی پیش آمدگی سقف ها جزو زیر بنا محسوب می شود . ب- 2- هزینه تمام عناصر دیوارهای محوطه و حصارها با هر ارتفاع بصورت متر طول اندازه گیری می شود .ب- 3- سطوح محوطه بصورت سطح واقعی آن اندازه گیری و بصورت متر مربع محاسبه می شود . ج – پرداختهای موقت : پرداختهای موقت ، بر اساس درصدی از مبلغ هر یک از پروژه ها به شرح جدول فوق و منحصرا در چهارچوب و ترتیبی که در پیوست شماره دو تفکیک گردیده ، انجام خواهد شد . بهای مصالح پایکار ، بر اساس فهرست مصالح پایکار منضم به پیمان ، با اعمال شاخص های بکار رفته در برآورد طبق دستورالعمل مربوط و ضرایب بالاسری و منطقه ای مندرج در فهرست بها و ضریب پیشنهادی پیمانکار مندرج در پیمان منظور می شود . د- پرداخت قطعی : مبلغ پرداخت قطعی به پیمانکار ، از حاصلضرب ارقام اندازه گیری شده طبق بند « ب » و نرخ پیمان ( موضوع بند الف ) ، بعلاوه موارد احتمالی مندرج در ماده 12 بدست می آید . تبصره – در صورتی که در سطوح نقشه های منضم به پیمان تغییری داده نشود مقادیر مندرج در جدول بند « الف » ملاک عمل پرداخت قطعی خواهد بود . ه- کسور قانونی : کسور قانونی به عهده پیمانکار است که توسط کارفرما از هر پرداخت کسر و به حساب مراجع ذیربط واریز می شود . در مورد حق بیمه تامین اجتماعی ، بر طبق ضوابط مورد عمل در طرحهای عمرانی ( که بر اساس قیمت پایه واگذار می شوند ) عمل خواهد شد . و- جبران خسارت دیر کرد در پرداختها : هرگاه کارفرما در پرداخت پیش پرداختها و یا پرداختهای موقت تاخیر نماید ، به منظور جبران خسارت ناشی از تاخیر در تادیه اصل بدهی ، کارفرما معادل 14 ( چهارده ) درصد ( سالانه ) در مبلغی که پرداخت آن به تاخیر افتاده ، متناسب با مدت تاخیر ، به پیمانکا ر پرداخت می نماید . مدت تاخیر در هر پرداخت ، از تاریخ آخرین مهلت مندرج در ماده 37 شرایط عمومی پیمان تا تاریخ صدور چک مربوط خواهد بود. چنانچه مجموع مطالبات پیمانکار که به تاخیر افتاده از 20 ( بیست ) درصد مبلغ اولیه پیمان تجاوز نماید و کارفرما ظرف مدت حداکثر یک ماه از تاریخ رسیدن این مطالبات نسبت به پرداخت آن اقدام ننماید با تقاضای پیمانکار ، کارفرما طبق ماده 48 یه پیمان خاتمه می دهد ، حداکثر سود پرداختی به پیمانکار 2 ( دو ) درصد مبلغ اولیه پیمان است و مازاد بر آن قابل پرداخت نیست در این حالت پیمانکار می تواند درخواست خاتمه پیمان را اعلام و کارفرما به پیمان خاتمه دهد .

در صورتی که بعد از انعقاد پیمان و در حین اجرای کار ، تغییراتی در مشخصات فنی ( از جمله تغییر نوع مصالح ) و یا نقشه های اجرایی از طرف کارفرما به پیمانکار ابلاغ گردد و این نغییرات ، نوع مصالح و یا حجم عملیات کار را نسبت به نقشه های اولیه تغییر دهد ، پیمانکار مکلف به انجام کار با نرخهای پیمان بدین شرح خواهد بود .در صورتی که تغییری در متراژ کارهای مندرج در بند « الف » ماده 11 ایجاد شود ، بهای این تغییرات بر مبنای نرخ تعیین شده محاسبه می شود . چنانچه با اعمال شاخص های بکار رفته در برآورد طبق دستورالعمل مربوط و اعمال ضرایب بالاسری و منطقه ای مندرج در فهرست بها و ضریب پیشنهادی پیمانکار به حساب پیمانکار منظور می شود . قیمت کارهای جدید ابلاغی که بهای واحد آنها در فهرست بهای پیوست موجود نیست با استفاده از نرخ واقعی زمان و محل اجراء و صرفا با اعمال ضریب بالاسری مندرج در فهرست بها تعیین می شود . سقف مبلغ این کارها حداکثر 10 درصد مبلغ اولیه پیمان است . مبلغ مربوط به افزایش و کاهش در اثر تغییرات تابع ماده 29 شرایط عمومی پیمان می باشد .

در صورتیکه پیمان مشمول ماده 46 و یا 48 شرایط عمومی پیمان گردد و کار به صورت نیمه کاره تحویل گرفته شود ، صورت وضعیت قطعی کار بر اساس کارهای انجام شده ، درصدهای موقت و بهای مصالح پای کار موضوع بند « ج » ماده 11 محاسبه و قطعی می گردد .

هزینه های مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه کلا به عهده پیمانکار است . پیمانکار باید کارگاه را به نحوی مناسب تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحول موقت ، بدون وقفه و با کیفیت لازم انجام پذیرد . در پایان کار ، پیمانکار باید نسبت به تخریب و خارج نمودن مواد حاصل از تخریب ، اقدام نماید . مصالح بازیافتی از تخریب متعلق به پیمانکار است .

در خصوص مواردی که در این پیمان نیامده است ، مفاد مندرج در مدارک منضم به این پیمان و بخشنامه های ابلاغی مربوط از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ، از جمله خسارت پرداخت تاخیر در تحویل زمین ، خسارت پرداخت تعلیق و جریمه تاخیر پیمانکار ملاک عمل خواهد بود .

کارفرما/ پیمانکار

 

وکیل پایه یک دادگستریعضو هیأت مدیره گروه بین المللی حقوقی برهانوکیل متخصص دعاوی املاک و اراضی، بیمه، حقوق مهندسی و پیمانکاریوکیل متخصص تنظیم قراردادهای داخلی، دعاوی ناشی از قراردادها، امور تجاری و شرکت‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

موارد ستاره دار اجباری هستند.

تمام حقوق مادی و معنوی بانک قراردادهای ایران (بقا) محفوظ است. بازنشر محتوای این سایت با ذکر نام و آدرس سایت قراردادها بلامانع است. | طراحی وب امیتیس

۸۸۳۲۱۰۸۸

ادامه مطلب

 

 

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

متن کوتاه توضیخ در مورد مهدی قاسمی

مهدی قاسمی متولد بیستم مردادماه سال 1359 در شهر زیبا و باستانی مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی و ساکن تهران هستم که هرسه مقطع دبیرستان و کارشناسی و کارشناسی ارشد را با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شده‌ام و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت بین المللی حقوقی برهان متین مشغول به ارائه خدمات حقوقی بوده و … .

ادامه مطلب

این قرارداد جهت انجام کلیه عملیات بازسازی و نوسازی یک واحد مسکونی،اداری یا تجاری بوسیله پیمانکار می باشد که در آن تهیه کلیه مصالح و لوازم مربوطه جهت انجام موضوع قرارداد بر عهده پیمانکار بوده و کارفرما هیچگونه مسئولیت دیگری بر عهده ندارد.

کارفرما : آقا / خانم ……………………  فرزند ……………  به شماره شناسنامه ………… شناسه ملی …………………..  به نشانی ……………………………………. به شماره تماس ………….

پیمانکار: آقا / خانم ……………………  فرزند ……………  به شماره شناسنامه ………… شناسه ملی …………………..  به نشانی ……………………………………. به شماره تماس ………….

انجام کلیه عملیات بازسازی و نوسازی یک واحد آپارتمان به متراژ حدود ………… متر واقع در ……………………………….. با کلیه مصالح و لوازم مربوطه به شرح جدول پیوست این قرارداد.

مدت این قرارداد از تاریخ ……………. تا تاریخ …………… به مدت ……………. ماه/ روز می باشد و این مدت به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود .

کل حق الزحمه قرارداد بر اساس مبالغ پیش بینی شده برای انجام هر آیتم در هر مرحله، در پیوست قرارداد ذکر شده است که در صورت انجام تمام موارد ذکر شده در پیوست جمعاً مبلغ دویست و هشتاد و نه میلیون ریال معادل بیست و هشت میلیون و نهصد هزار تومان می باشد.

تبصره : مبلغ مذکور برای انجام کل آیتم های پیش بینی شده در پیوست قرارداد بوده که هزینه هر آیتم مشخص بوده و کارفرما می تواند انجام هر یک از آیتم های توافق شده را به شخص ثالث واگذار نموده و مبلغ آیتم واگذار شده به شخص ثالث را از کل مبلغ قرارداد کسر نماید در هر حال انجام موضوع قرارداد به صورت آیتم های مستقل بوده و کارفرما و پیمانکار هیچ تعهدی به انجام تمام موارد پیش بینی شده در پیوست نخواهند داشت و هر آیتمی که بنا به درخواست کارفرما انجام شود صرفاً هزینه آن آیتم پرداخت خواهد شد.

1-5- مبلغ ……………………..  ريال معادل ………………. تومان به عنوان پیش پرداخت همزمان با انعقاد این قرارداد به پیمانکار پرداخت گردید و پیمانکار با امضاء این قرارداد اقرار به وصول مبلغ مذکور می نماید

2-5- مبلغ  ……………………  ریال معادل ……………………..تومان پس از پایان آیتم های 1 الی 5 بعلاوه جوشکاری و آماده سازی رابیتس و جاگذاری محل هالوژن ها که در پیوست قرارداد مشخص شده است به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

3-5- باقیمانده مبلغ پس از اتمام کلیه عملیات اجرایی مشخص شده در پیوست قرارداد به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

تبصره : پرداخت مبالغ مندرج در این ماده به شرط انجام هر یک از موارد مندرج در پیوست قرارداد و حصول رضایت کارفرما بوده و کارفرما به غیر از مواعد مشخص شده در این ماده هیچگونه مبلغی تحت هیچ عنوان در طول اجرای موضوع قرارداد پرداخت نخواهد نمود.

1- پیمانکار مکلف است پرسنل مورد نیاز خود را متناسب با ظرفیت کاری کارگاه در طول مدت اجرای قرارداد در کارگاه حاضر داشته باشد بنحوی که هیچ یک از عملیات موضوع قرارداد به دلیل عدم حضور فرد یا افراد مناسب دچار وقفه یا نقص و عیب در کیفیت نگردد.

2- پیمانکار مسئول تهیه وسایل ایاب و ذهاب و غذا برای پرسنل خود بوده و کارفرما در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت . 

3- پیمانکار مسئول حمل لوازم و ابزار کار خود و پرسنل در کارگاه بوده و کارفرما هیچگونه مسئولیتی نداشته و نخواهد داشت. 

4- کلیه وسایل و ابزار اجرایی شامل ابزار و یراق و تخته و الوار و کلیه لوازم و مصالح اعم از شن ماسه سیمان بلوک لوله گاز ، و هر آنچه که برای انجام موضوع قرارداد لازم می باشد بر عهده پیمانکار بوده و کارفرما هیچگونه تعهدی در قبال تهیه این وسایل و پرداخت هزینه های مربوط به آنها نخواهد داشت . و کارفرما صرفاً متعهد به تهیه موارد و مصالحی می باشد که صراحتاً در جدول پیوست قید شده است و به غیر آز موارد مصرح در پیوست قرارداد ، پرداخت کلیه هزینه های انجام موضوع قرارداد بر عهده پیمانکار می باشد.

5-پیمانکار ضمن تعهد به بیمه مسئولیت کلیه کارگران در محل کار ، مسئول حفظ جان پرسنل خود در در محل کار بوده و موظف است کلیه لوازم ایمنی و حفاظت لازم را در اختیار پرسنل خود قرارداده و آموزش لازم جهت استفاده از وسایل ایمنی خود داده و مراقبتهای لازم را در طول مدت اجرای قرارداد یا تعلیق بنحو احسن بعمل آورد .    

6-پیمانکار در صورت تاخیر در تحویل مکلف است روزانه دویست هزار تومان به عنوان وجه التزام به کارفرما پرداخت نماید و در صورتی که هر کدام از تعهدات قرارداد که در جدول پیوست مشخص شده است را انجام ندهد متعهد است معادل یک و نیم برابر مبلغ تعیین شده برای انجام آن تعهد به کارفرما پرداخت نماید.

7-مسئولیت حفظ مصالح و لوازم ابزار آلات موجود در کارگاه و همچنین عملیات اجرا شده کار به عهده پیمانکار بوده و مکلف است تدابیر لازم جهت حفاظت کامل از کارگاه را در طول مدت اجرای قرارداد انجام دهد.

8- پیمانکار موظف است از کارگران ماهر و استادکاران حرفه ای استفاده نماید و مسئولیت کم و کیف اجرایی به عهده پیمانکار می باشد.

9- مسئولیت جبران خسارات ناشی از عدم توجه و سهل انگاری پیمانکار اعم از خسارت مالی و جانی که به کارفرما یا پرسنل پیمانکار وارد گردد به عهده پیمانکار بوده و ملاک تعیین خسارات تشخیص کارفرما خواهد بود و پیمانکار ملزم به جبران به تشخیص کار فرما می باشد .

10- در صورتی که به انجام موضوع قرارداد مالیات یا حقوق دولتی تعلق گیرد پرداخت کلیه هزینه ها و حقوق دولتی بر عهده پیمانکار می باشد.

11- پیمانکار مسئول رعایت کلیه اصول و ضوابط فنی کار بوده و در صورت خلاف این ضوابط به نحوی که به کیفیت فنی یا ظاهری کار لطمه وارد شود مسئولیت تخریب و بازسازی آن به عهده پیمانکار خواهد بود .

12- پیمانکار نسبت به اجرای کلیه دستورات و راهنماییهای کارفرما در طول مدت اجرای عملیات مسئول بوده و حق تغییر مشخصات برای کارفرما محفوظ خواهد بود و در صورتی که کارفرما انجام موردی که خارج از لیست پیوست می باشد را از پیمانکار درخواست نماید باید موضوع و مبلغ آیتم درخواستی همانند سایر موارد به پیوست قرارداد اضافه شده و به امضاء طرفین برسد که در اینصورت مدت انجام آیتم جدید نیز در همان لیست پیوست مشخص خواهد شد. در هر صورت کارفرما تعهدی به پرداخت امور مازادی که پیمانکار به تشخیص خود و بدون هماهنگی کارفرما انجام داده باشد نخواهد داشت.

13- در صورت بروز هر نوع تغییر در اندازه ها و مشخصات ابلاغی، پیمانکار مکلف است مراتب را بلافاصله به اطلاع کارفرما رسانده و پس از کسب تکلیف از کار فرما نسبت به رفع آن اقدام نماید.

1- کارفرما کلیه مشخصات و دستورات لازم جهت اجرای عملیات این قرارداد را به موقع در اختیار پیمانکار قرار خواهد داد .      

2- در صورت متوقف نمودن تمام و یا قسمتی از کار توسط پیمانکار کارفرما حق دارد باقی مانده عملیات را به هر طریقی که صلاح بداند توسط افراد دیگر اجرا نموده و هزینه آن را به حساب پیمانکار منظور نماید .

3- در صورتیکه در هر زمان کارفرما تشخیص دهد پیمانکار توانایی اجرای تمام یا قسمتی از عملیات مورد قرارداد را دارا نمی باشد آن قسمت از عملیات را خود رأساً به عهده گرفته و کلیه هزینه های مربوطه را به حساب پیمانکار منظور نماید .

4- در صورت بروز هر نوع عیب و نقص در هر زمان از طول اجرای قرارداد کلیه هزینه های رفع نقص اعم از مصالح و دستمزد به عهده پیمانکار بوده و در صورت پرداخت از طرف کارفرما از صورت حساب پیمانکار کسر خواهد شد .

5- کارفرما مجاز است از ادامه فعالیت فرد یا افرادی از پرسنل پیمانکار که اخلاق و رفتار و یا کار آنها مورد تأیید کار فرما نباشد جلوگیری بعمل آورد و در اینخصوص تشخیص کار فرما ملاک عمل خواهد بود .

چنانچه پیمانکار به هر دلیل در حین اجرای عملیات از انجام موضوع قرارداد تخلف نموده و یا بدون اعلام و هماهنگی قبلی، کار را حداکثر برای مدت 24 ساعت تعطیل نماید کارفرما می تواند باقی مانده عملیات را به هر طریقی که صلاح بداند اجرا نموده و کلیه هزینه های اجرا را به حساب پیمانکار منظور نموده و پس از اتمام عملیات انجام موضوع قرارداد از صورتحساب نهایی پیمانکار کسر نماید. در صورتی که مطالبات پیمانکار کفاف هزینه های انجام شده را نداشته باشد پیمانکار مکلف است حداکثر ظرف دو روز نسبت به تسویه حساب نهایی و پرداخت مطالبات کارفرما اقدام نماید در صورتی که پیمانکار ظرف مدت مذکور اقدام به تسویه حساب نهایی ننماید مکلف است به ازاء هر روز تاخیر مبلغ 000/000/5 ريال معادل پانصد هزار تومان به عنوان وجه التزام به کارفرما پرداخت نماید.

مفاد اين قرارداد و شروط و تعهدات مندرج در آن براي طرفين قرارداد و يا قائم مقام قانوني و شرعي طرفين قابل قبول و لازم الاجرا بوده و هرگاه در تعبیر یا تفسیر یا اجرای هر یک از مواد این قرارداد اختلاف حادث گردد حل اختلاف بر عهده داوری که توسط کانون وکلای دادگستری مرکز تعیین می شود خواهد بود.

تبصره 1 ) داور متعهد است حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ارجاع موضوع اختلاف از سوی هر یک از طرفین به داوری ، نسبت به حل اختلاف طرفین اقدام و رای خود را از طریق مراجع قضایی ذیصلاح به طرفین ابلاغ نماید.رای داور برای طرفین قطعی و لازم الاجرا بوده و طرفین ضمن این قرارداد حق هر گونه اعتراض به رای داور را از خود سلب و ساقط نمودند .نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان

تبصره 2) پرداخت حق الزحمه داور بدواً به عهده متقاضی بوده و در نهایت پس از صدور رای بر عهده محکوم علیه خواهد بود.

این قرارداد در 10 ماده و 4 تبصره و در دو نسخه متحد المتن که هر دو نسخه حکم واحد دارند تنظیم و پس از امضاء بین طرفین مبادله و از تاریخ امضء برای طرفین لازم الاجراء می باشد.

امضاء کارفرما                                                                           امضاء پیمانکار

دیوار کشی

دیوار چینی بیش از 40 متر با بلوک سبک لیکا در محل های توافق شده و نصب سه عدد چهارچوب برای دو اتاق و سرویس بهداشتی به مبلغ ……………………… ريال

لوله کشی جمعاً به مبلغ ……………………… ريال شامل :

1-لوله کشی آب اشپز خانه و دستشویی و توالت

2-عوض کردن جای کاسه توالت

3-درست کردن شیرهای دستشویی در قسمت جلو و مرتب کردن دوش

4-درست کردن آب آشپزخانه اعم از فاضلاب و آب سرد و گرم

5-قیرگونی و عایق کاری دستشویی و اشپز خانه

6-لوله کشی شوفازها تا در پوش

7-لوله کشی گاز به اشپز خانه حال و اتاقها

8- لوله کشی های مربوط به 4 عدد اسپیلت

تبصره : جنس کلیه لوله ها از لوله سفید آذین خواهد بود

سیم کشی جمعاً به مبلغ ……………………… ريال شامل:

1-سیم کشی تو کار کامل ساختمان با جعبه مینیاتوری در پشت ورودی هال و سه اتاق آشپزخانه و توالت با کلید و پریز دلند و سیم مارک افشان با سیم یک و نیم و دو نیم کار شود

2-سیم کشی تلفن تمام اتاقها و نصب کلید پریز

3-تعبیه داکت اسپیلیت دیوارها برای هر کدام از اتاقها

گچکاری جمعاً به مبلغ ……………………… ريال شامل:

1-گچ کاری کامل تمام دیوارها و سقف بطور کامل

2-گچ بری هر دو اتاق حدود … متر

اجرای نورمخفی با استفاده از رابیتس و گچ بری حدود ……….. متر

کف سازی و کاشی کاری جمعاً به مبلغ ……………………… ريال شامل:

1-کل کف در کل متراژ بایستی صاف و سرامیک شود. (سرامیک سفید از جنس خوب)

2-دیوار اشپز خانه و دستشویی کامل سرامیک و عایق کاری شود

داکت اسپیلت جمعاً به مبلغ ……………………… ريال شامل :

برای هر سه اتاق و حال داکت اسپیلت برای نصب لوله اسپیلت و شیر تخلیه پیش بینی شود.

تهیه کلیه مصالح و و وسایلی که برای کار لازم است کلا از جنس خوب بر عهده پیمانکار می باشد.

سایر توضیحات :

امضاء کارفرما                                                                           امضاء پیمانکار

وکیل پایه یک دادگستریعضو هیأت مدیره گروه بین المللی حقوقی برهانوکیل متخصص دعاوی املاک و اراضی، بیمه، حقوق مهندسی و پیمانکاریوکیل متخصص تنظیم قراردادهای داخلی، دعاوی ناشی از قراردادها، امور تجاری و شرکت‌ها

درودجناب قاسمی این نمونه قراردادبسیارکامل وحساب شده است ازاین نمونه برای بازسازی آپارتمانم استفاده کردم . پایداروبرقرارباشید

سلام بسیار عالی و کاربردی بود.
ممنون

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

موارد ستاره دار اجباری هستند.

تمام حقوق مادی و معنوی بانک قراردادهای ایران (بقا) محفوظ است. بازنشر محتوای این سایت با ذکر نام و آدرس سایت قراردادها بلامانع است. | طراحی وب امیتیس

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان
نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *