نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا
نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

1. مشخصات طرفین قرارداد

1. 1 مشخصات کارفرما :

آقا/ خانم/ شرکت ……… به مدیریت/ نمایندگی …… به شماره ملّی/ شماره ثبتی …… به نشانی …….. شماره تلفن ثابت ……. و شماره همراه ……. می باشد.

1. 2 مشخصات پیمانکار :

آقا/ خانم/ شرکت ……… به مدیریت/ نمایندگی …… به شماره ملّی/ شماره ثبتی …… به نشانی …….. شماره تلفن ثابت ……. و شماره همراه ……. می باشد.نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

2. موضوع قرارداد و محل انجام آن

موضوع قرارداد عبارت است از احداث ویلا در زمینی به مساحت …… متر مربع که شامل عملیات سفت کاری از قبیل خاک برداری، فونداسیون، اسکلت، دیوار چینی و …. ، عملیات نازک کاری که تا مرحله نصب کابینت را در بر می گیرد و همچنین تأسیسات برقی و مکانیکی می باشد.

3. محاسبات و مشخصات فنی پروژه

مشخصات فنی و تکنیکال پروژه بر مبنای نقشه ها و دستورالعمل های صادره از سوی کارفرمای پروژه و مهندس ناظر خواهد بود، که وظیفه اخذ کنترل و تأیید کیفیت مصالح و پیشرفت فیزیکی آن را مطابق با برنامه زمان بندی شده انجام خواهد گرفت.

ابعاد ارضی پروژه به مساحت ….. متر مربع و نیز ابعاد سازه ای آن به مساحت ….. متر مربع می باشد.

4. هزینه قرارداد( به تفکیک و کلی)

4. 1 هزینه اجرای کل موضوع قرارداد که در برگیرنده مرحله سفت کاری، نازک کاری و در نهایت نصب تأسیسات برقی و مکانیکی است، به ارزش ……. ریال تعیین می گردد.

4. 2 تفکیک هزینه های احداث ویلا به شرح ذیل می باشد:

4. 2. 1 هزینه مرحله سفت کاری که اعم از خاک برداری، اجرای فونداسیون و اسکلت ساختمان و نیز دیوار چینی محوطه شمالی ویلا و دیوارهای داخلی ویلا به ارزش …… ریال محاسبه می گردد.

4. 2. 2 هزینه مرحله نازک کاری که اعم از عملیات طراحی داخلی ویلا تا نصب کابینت را در بر می گیرد، به ارزش …… ریال محاسبه می گردد.

4. 2. 3 هزینه مرحله تأسیسات برقی از جمله لوله کشی در داخل دیوار تا سیم کشی آن، نصب کلید پریز ها، چراغ ها، تابلوهای برق و ….. به ارزش …… ریال محاسبه می گردد.

4. 2. 4 هزینه مرحله تأسیسات مکانیکی که در بر گیرنده شروع لوله گذاری تا پایان نصب لوازم بهداشتی، نصب لوازم سرمایشی و گرمایشی از جمله اسپلیت، پکیج و …. می باشد، به ارزش …… ریال محاسبه می گردد.

5. شرایط پرداخت

5. 1 مبلغ …… ریال معادل ….. درصد از کل ارزش قرارداد در هنگام عقد قرارداد پرداخت می گردد( در ازای دریافت چک تضمین به ارزش ……. ریال به شماره ….. ).

5. 2 مبلغ …… ریال معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از انجام 50% کار با تأیید سرپرست کارگاه.

5. 3 مبلغ …… ریال معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از تکمیل کامل پروژه با تأیید (نهاد منتخب نظارتی) .

5. 4 مبلغ …… معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از اتمام دوره گارانتی و رفع نواقص احتمالی( دوره گارانتی …. می باشد).

6. اسناد و مدارک پیمان

این قرارداد در برگیرنده اسناد و مدارک ذیل می باشد :

الف- سند قرارداد(پیمان پیش رو)

ب- نقشه های کلی، تفصیلی و اجرایی که مطابق با نظر و دستورالعمل های کارفرما و مهندس ناظر در اختیار پیمانکار قرار می گیرد.

7. مدت انجام موضوع قرارداد

مدت کامل انجام پروژه ……….. روز کاری بوده و تاریخ شروع قرارداد ………… و تاریخ خاتمه قرارداد …………… می‌باشد.

8. دیرکرد طرفین در انجام پروژه

چنانچه پیمانکار، بدون مجوز تمدید تاریخ قرارداد از سوی کارفرما، مبادرت به تأخیر اجراء کار نماید برای هر روز تأخیر پس از اتمام تاریخ قرارداد روزانه ………….. ریال به عنوان جریمه تأخیر از مطالبات پیمانکار کسر می گردد.

در مقابل هرگاه کارفرما به نحوی موجب تأخیر عملیات اجرایی پروژه شود با تأیید سرپرست کارگاه به همان نسبت به مدت اجرای قرارداد افزوده خواهد شد.

9. نظارت

نظارت در اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک پیوست آن تقبل نموده است، به عهده کارفرما/ یا نماینده وی و یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود. پیمانکار موظف است کارها را طبق قرارداد، اصول فنی و دستورات کارفرما/ یا نماینده ایشان/ یا دستگاه نظارت، طبق مشخصات، اسناد و مدارک پیوست این قرارداد اجرا نماید.

10. تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه

هزینه های مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه با توافق طرفین به عهده …. است.  ایشان می بایست کارگاه را به نحوی مناسب تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحویل موقت، بدون وقفه و با کیفیت لازم انجام پذیرد. در پایان کار، ایشان باید نسبت به تخریب و خارج نمودن مواد حاصل از تخریب، اقدام نماید، مصالح بازیافتی از تخریب متعلق به ….. است .

11. نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار

پیمانکار موظف است از درصد پیشرفت پروژه و همچنین مصالحی که در صورت وضعیت منظور می شود اعم از آنچه که در کارگاه و یا در خارج از آن در انبارها و غیره باشد متعلق به کارفرما بوده به نحو مقتضی نگهداری نماید و در صورت فقدان خسارت وارده را جبران نماید .

12. تعهدات پیمانکار

12. 1 پیمانکار متعهد می گردد در فرآیند اجرای موضوع قرارداد با عنایت به مواد 30 و 39 شرایط عمومی پیمان، پس از آن که عملیات موضوع قرارداد را انجام داد و آماده بهره برداری نمود، بایست از کارفرما تقاضای تحویل موقت نماید.

12. 2 پیمانکار متعهد به حسن انجام کار از تاریخ تحویل موقت به کارفرما برای مدت …. ماه می گردد.نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

12. 3 اگر در دوره تضمین، معایب و نقایصی در کار مشاهده گردد که ناشی از عدم رعایت مشخصات فنی و ویژگی های سازه باشد، که پیشتر از سوی کارفرما و مهندس ناظر اطلاع رسانی شده، پیمانکار مسئول می باشد. 

12. 4 کسورات قانونی بر عهده پیمانکار می باشد که توسط کارفرما از هر پرداخت کسر و به حساب مراجع ذیربط واریز می گردد.

12. 5 پیمانکار موظف می باشد بلادرنگ پس از اطلاع و ابلاغ قرارداد، نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام نماید.

12. 6 مطابق با توافق فی مابین کارفرما و پیمانکار، اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان می باشد، و حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.

12. 7 در صورت تعطیل نمودن فعالیت پروژه از سوی پیمانکار، ایشان پیش از انجام می بایست اذن و مجوز کارفرما را اخذ نماید.

12. 8 به طور کلی، پیمانکار موظف است کلیه مسیر ساخت و نصب را براساس نظر مستقیم کارفرما که از پیش مقرر می شود، انجام دهد و متعاقباً تحت نظارت مهندس ناظر قرار گیرد.

12. 9 پیمانکار موظف است تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد؛ در غیر اینصورت هزینه هدر رفت بیش از حد متعارف، از حساب بستانکاری پیمانکار کسر خواهد شد.

12. 10 پیمانکار متعهد می گردد که با علم و اطلاع کافی نسبت به تمام اسناد پروژه از جمله نقشه ها و دستورالعمل های مربوطه عمل می نماید و به هنگام عقد قرارداد نکته و مسئله ای نامفهوم برای ایشان باقی نمانده است.

12. 11 پیمانکار موظف به رعایت موارد حفاظتی و ایمنی کار و به طور کلی رعایت موارد مبحث 12 مقررات ملّی ساختمانی ایران در کارگاه می باشد و نسبت به اجباری بودن استفاده از وسایل ایمنی آگاه است. هر گونه عملی خلاف مقتضای عبارت مقرر شده در این بند، در وهله نخست پیمانکار مسئول و در صورت قصور از جانب پرسنل ایشان، پیمانکار به همراه کارکنانش مسئول می باشد و کلیه عواقب مالی، حقوقی و جزایی بعهده پیمانکار می باشد و کارفرما هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت. وسایل ایمنی مندرج در مبحث 12، شامل کلاه چانه دار، کفش ایمنی، کمربند ایمنی، لباس ضخیم کار، دستکش مناسب، ماسک و عینک و …. می باشد.

12. 12 مسئولیت هر گونه سوء رفتار، کشف فساد، فحشاء در محل انجام کار یا کارگاه، کلاهبرداری، درگیری و این قسم موارد از سوی پرسنل پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه، متوجه مستقیم پیمانکار می باشد.

12. 13 پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش متعهد می باشد و از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی باشد.

12. 14 پیمانکار متعهد می گردد که ساعات فعالیت کارگاه را اکیداً رعایت نماید تا موجبی بر سلب آسایش همسایگان نشود. در صورت نیاز به فعالیت خارج از زمان تعیین شده، با مجوز کارفرما منعی وجود ندارد.

12. 15 در صورت وجود نواقص و اشکالات فنی که منجر به حکم تخریب شود یا اصلاح سازه گردد، متوجه پیمانکار می باشد و موظف به جبران قصور خویش می باشد.

12. 16 هزینه های مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه بر عهده پیمانکار می باشد. پیمانکار می بایست کارگاه را به نحوی مناسب تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحویل موقت و نهایی، بدون وقفه و با کیفیت مقتضی انجام پذیرد.

12. 17 در پایان هر روز کاری، پیمانکار ملزم است تا نسبت به شستشو و نظافت محل کارگاه اقدام کند تا موجبی بر سلب آسایش همسایگان نشود.

12. 18 تامین نیروی انسانی، ابزار کار، ماشین آلات و به طور کلی تمام لوازم ضروری برای اجرای عملیات موضوع قرارداد(به استثنای فراهم آوردن مصالح ساختمانی) و هزینه های مستقیم و غیر مستقیم مربوطه، به عهده پیمانکار است.

12. 19پیمانکار موظف است که کلیه مقررات قانون کار و سایر قوانین موضوعه کشور را رعایت نماید.

12. 20 جابه جایی و انتقال مصالح از صنوف خریداری شده تا محل کارگاه بر عهده کارفرما و از محل کارگاه تا بخش های متفاوت ویلا، بر عهده پیمانکار می باشد. و مسئولیت هر گونه قصور در جابه جایی و اتلاف آن مصالح بر عهده پیمانکار می باشد.

13. تعهدات کارفرما

13. 1 کارفرما در صورت درخواست پیمانکار، حواله های لازم را در مورد مصالح و تدارکات مورد نیاز موضوع قرارداد صادر خواهد نمود.

13. 2 نظارت در حسن اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک مربوطه پذیرفته، بر عهده کارفرما یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود.

13. 3 آب، برق و در صورت وجود گاز مورد نیاز پیمانکار، جهت اجرای عملیات در محل کارگاه و هر طبقه به طور مجزا بر عهده کارفرما می باشد.

13. 4 کارفرما موظف است محلی را به منظور استراحت و صرف غذا ، سرویس بهداشتی در محل کارگاه برای کارکنان فراهم نماید.

13. 5 کارفرما موظف است کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

13. 6 تأمین و خریداری تمامی مصالح مورد نیاز ساخت ویلا مطابق با صورتجلسه اعلامی از سوی پیمانکار، بر عهده کارفرما می باشد؛ ایشان متعهد است تا مصالح را در محل کارگاه تحویل پیمانکار نماید.

13. 7 کارفرما موظف است مطابق با قرارداد، در پایان انجام کامل موضوع قرارداد کلیه پرداخت های لازم را با پیمانکار تسویه نماید؛ و مطابق با ماده 5 قرارداد حاضر، نسبت به پرداخت های مرحله ای اهتمام ورزد.

13. 8 کارفرما از بابت موارد و ابزارهایی که در اختیار پیمانکار قرار می دهد، حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارد.

14. ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار

پیمانکار متعهد می گردد موقع امضاء و مبادله قرارداد اقدام به ارائه ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات که به صورت، تضمین نامه بانکی/ یا سفته به امضای مجاز شرکت که معادل 5% مبلغ کل موضوع قرارداد می باشد را تسلیم کارفرما نماید و در صورتی که پیمانکار از اجرای هر یک از تعهدات خود تخلف نماید کارفرما مخیر است در چارچوب قرارداد، اسناد تضمینی را تا میزان خسارت وارده به نفع خود ضبط و وصول نماید .

15. دستگاه نظارت

نظارت بر اجرای تعهداتی که پیمانکار طبق مفاد قرارداد تقبل نموده است به عهده ………. که دستگاه نظارت نامیده می شود خواهد بود.

16. مالیات پروژه

هر گونه مالیات و کسورات قانونی متعلق به این قرارداد بر عهده …….. است، که بر اساس قوانین و مقررات تعیین و همراه سایر کسورات قانونی از صورت وضعیت های ارائه شده کسر خواهد شد.

17. موارد فسخ قرارداد

17. 1 انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار.

17. 2 عدم اجراء تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده.

17. 3 تأخیر در شروع بکار پروژه بیش از …………… روز از تاریخ ابلاغ قرارداد.

17. 4 تأخیر در اجرای کار به طوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و با سوء نیت پیمانکار باشد.

17. 5 غیبت بدون اجازه پیمانکار و یا تعطیل کردن کار بدون کسب اجازه کتبی از کارفرما.

18. اختلافات ناشی از قرارداد

اختلافات ناشی از این قرارداد ابتدا از طریق سازش بین طرفین و در صورت عدم سازش، با مراجعه به مرجع داوری حل و فصل خواهد شد. طرفین قرارداد بدواً ………… را به عنوان داوری مرضی الطرفین برگزیدند.

19. موارد متفرقه

1۹. 1 موارد اضطراری از قبیل جنگ، زلزله، عدم وجود مواد اولیه و امثالهم برای طرفین قرارداد محفوظ است .

1۹. 2 در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین این قرارداد موضوع از طریق حکمیت حل و فصل می گردد و آخرین حکم مرضی الطرفین در این قرارداد مراجع ذیصلاح قانونی می باشد .

1۹. 3 موارد پیش بینی نشده در این قرارداد با توافق طرفین براساس اصل آزادی اراده خواهد بود .

20. نُسخ قرارداد

قرارداد حاضر در …….. ماده و ……. نسخه تهیه و به  امضاء طرفین رسیده است و هر نسخه حکم واحد و یکسان دارد.

 

امضاء و اثرانگشت کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان       امضاء و اثرانگشت پیمانکار/ یا نماینده قانونی ایشان

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

شاید در شهرها کمتر این اتفاق بیفتد که افراد خودشان خانه‌شان را بسازند و با سلیقه خودشان درون و بیرون واحدشان را طراحی نمایند. اما این مطلب در خصوص ویلا به هیچ عنوان صدق نمی‌کند. بدین منظور که عموماً افراد تمایل دارند که ویلایی با سلیقهٔ خودشان و بسته به نیازشان تهیه نمایند. از این رو ساخت ویلا علی رغم دردسرها و زحمات زیاد، طرفدار بسیاری دارد. ساخت ویلا عموماً بدین شکل است که اشخاص نمی‌توانند هر روز از شهری به شهر دیگر و یا از استان به استانی دیگر سفر نمایند و امور مربوط به ساخت ویلا را انجام دهند، از این رو عموماً پیمانکاری را انتخاب می‌نمایند و توضیحات لازم را به او می گویند و با او  نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا تنظیم می‌نمایند.

به یاد داشته باشید که معمولاً دو نوع قرارداد پیمانکاری جهت ساخت ویلا وجود دارد:

۱- نوع اول قرارداد پیمانکاری درصدی است.  به این ترتیب که هزینه تمام شده را تا حدودی پیش بینی می‌کنند سپس در ازای اتمام ساخت یک درصدی که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است را به عنوان درصد پیمانکار درنظر می‌گیرد.

۲- در نوع دوم پیمانکار بر اساس تجربه کاری خود یک مبلغی را تعیین می‌کند که با هیین مبلغ ویلا را تحویل دهد.

عموماً نوع دوم برای پیمانکاران توصیه نمی‌شود چرا که ریسک زیادی دارد و اگر بازار دچار نوسان و تلاطم شود پیمانکار متضرر می‌شود.نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

از نظر اقتصادی نوع اول یعنی تعیین درصد عاقلانه ترو منطقی‌تر است چرا که هر چه هزینه ویلا شود، پیمانکار درصدی از آن را دریافت می‌نماید و حتی اگر هزینه ساخت بالاتر هم برود درصد پیمانکار بالا می‌رود.

۱- مشخصات طرفین قرارداد

۲-موضوع قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

۳- محل ساخت ویلا

۴- مشخصات فنی پروژه

۵-هزینه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

۶- شرایط پرداخت

۷- اسناد و مدارک قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

۸-مدت انجام موضوع قرارداد

۹-دیرکرد طرفین در انجام پروژه

۱۰-نظارت

۱۱-تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه

۱۲- نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار

۱۳- تعهدات پیمانکار

۱۴-تعهدات کارفرما

۱۵-ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار

۱۶-دستگاه نظارت

۱۷-مالیات پروژه

۱۸- موارد فسخ قرارداد

۱۹-اختلافات ناشی از قرارداد

۲۰-موارد متفرقه

۲۱-نُسخ قرارداد

امضاء و اثرانگشت کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان

امضاء و اثرانگشت پیمانکار/ یا نماینده قانونی ایشان

شما نیز می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا، قراردادی اختصاصی برای خود و در نظر گرفتن تمامی موارد دلخواه و مورد نظر داشته باشید.

۱-در قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا، پیمانکار متعهد می‌گردد که در فرآیند اجرای موضوع قرارداد پس از آن که عملیات موضوع قرارداد را انجام داد و آماده بهره برداری نمود، بایست از کارفرما تقاضای تحویل موقت نماید.

۲-کسورات قانونی بر عهده پیمانکار می‌باشد که توسط کارفرما از هر پرداخت کسر و به حساب مراجع ذیربط واریز می‌گردد.

۳- پیمانکار موظف است سریعاً پس از اطلاع و ابلاغ قرارداد، نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام نماید.

۴- عموماً مطابق توافق فی مابین کارفرما و پیمانکار چنین است که اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان می‌باشد، و حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.

۵-در صورت تعطیل نمودن فعالیت پروژه از سوی پیمانکار، ایشان پیش از انجام می‌بایست اذن و مجوز کارفرما را اخذ نماید.

۶-پیمانکار موظف است کلیه مسیر ساخت و نصب را براساس نظر مستقیم کارفرما که از پیش مقرر می‌شود، انجام دهد و متعاقباً تحت نظارت مهندس ناظر قرار گیرد.

۷-پیمانکار موظف است تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد؛ در غیر اینصورت هزینه هدر رفت بیش از حد متعارف، از حساب بستانکاری پیمانکار کسر خواهد شد.

۸-پیمانکار متعهد می‌گردد که با علم و اطلاع کافی نسبت به تمام اسناد پروژه از جمله نقشه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه عمل می‌نماید و به هنگام عقد قرارداد نکته و مسئله‌ای نامفهوم برای ایشان باقی نمانده است.

۹-مسئولیت هر گونه سوء رفتار، کشف فساد، فحشاء در محل انجام کار یا کارگاه، کلاهبرداری، درگیری و این قسم موارد از سوی پرسنل پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه، متوجه مستقیم پیمانکار می‌باشد.

۱۰-در صورت وجود نواقص و اشکالات فنی که منجر به حکم تخریب شود یا اصلاح سازه گردد، متوجه پیمانکار می‌باشد و موظف به جبران قصور خویش می‌باشد.نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

۱۱- تأمین نیروی انسانی، ابزار کار، ماشین آلات و به طور کلی تمام لوازم ضروری برای اجرای عملیات موضوع قرارداد و هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم مربوطه، به عهده پیمانکار است.

۱۲-جابه جایی و انتقال مصالح از صنوف خریداری شده تا محل کارگاه بر عهده کارفرما و از محل کارگاه تا

بخش‌های متفاوت ویلا، بر عهده پیمانکار می‌باشد. و مسئولیت هر گونه قصور در جابه جایی و اتلاف آن مصالح بر عهده پیمانکار می‌باشد.

۱۳-آب، برق و گاز مورد نیاز پیمانکار، جهت اجرای عملیات در محل کارگاه و هر طبقه به طور مجزا بر عهده کارفرما می‌باشد.

۱۴- کارفرما موظف است کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

در نهایت باید بیان نمود که مشغله‌های زندگی شهری ایجاب می‌کند که افراد برای اوقات استراحت خود به حاشیه شهرها و روستاها رفت و آمد بیشتری داشته باشند. همین امر سبب شده است که افراد زیادی تمایل به ساخت ویلا در این مناطق داشته باشند. اما به دلیل مشغله و استقرار مکان دائمی زندگی‌شان در جای دیگر، نمی‌توانند ساخت یک ویلا را شخصاً انجام دهند و از این رو این امر ساخت ویلا را به پیمانکارانی که دارای تخصص کافی هستند می‌سپارند و با پیمانکار قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا را منعقد می‌سازند. قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا دارای نکات حقوقی بسیار ریز و ظریفی است و از این رو توصیه می‌شود که پیش از انعقاد قرارداد با پیمانکار، نسبت به آن آگاهی یابید و قراردادی که متناسب با شرایطتان است را تنظیم نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‘4 زمان خواندنتحصیل در خارج از کشور، همواره دغدغده عده‌ زیادی از شهروندان جامعه بوده است. در سالیان اخیر و با موج جدید مهاجرت تحصیلی، افراد زیادی اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای مورد ادامه مطلب…

‘4 زمان خواندناحتمالا تا کنون با اصطلاحاتی نظیر کوچینگ، توسعه فردی و… برخورد داشته‌اید و کمابیش در خصوص حرفه کوچینگ، کلاس‌ها و مفاهیم آن آشنایی داشته باشید. کوچینگ به عنوان موضوعی نسبتا جدید در ادبیات ادامه مطلب…

‘4 زمان خواندنتفاوتی ندارد دانشجو باشید یا دانش‌آموز، سالمند باشید یا جوان، شاغل باشید یا بازنشسته، در حال حاضر، دسترسی به اینترنت پرسرعت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه به شمار می‌رود. به همین ادامه مطلب…

لامینگو یکی از خدماتی بود که ما مدتها بود منتظر عرضه‌شدن آن بودیم و خوشحالم که این انتظار ارزش داشت و توانستیم خدمات خوب و باکیفیتی رو در بخش‌های مختلف حقوقی بگیریم. شاید بتونم بگم به جرات در زمان ما بسیار بسیار تاثیر گذار بود.

مجموعه ما از خدمات علمی تخصصی لامينگو با مدیریت آقای دکتر قاسمی بهره مند شده و بدین وسیله از ایشان و همکاران محترم در خصوص ارایه رهنمودهای کارساز حقوقی تشکر فراوان می‌نمایم. در شرایط دشوار اقتصادی داشتن مشاوره حقوقی کارآمدی چون ایشان نعمت گرانبهایی است.

پاسخ سریع و دقیق به مسایل حقوقی کسب و کار‌ها به ویژه استارتاپ‌ها، چالشی‌ست که لامینگو راه حل مناسبی برای آن است. نوین‌تک تاکنون از تجربه مشاوران لامینگو در حوزه سرمایه‌گذاری و قراردادهای شتابدهی بهره گرفته که این همکاری قطعا بلندمدت خواهد بود.

اتفاقات توسعه فناوری که در مرکز صنعتی سازی نانو رقم خورد، قطعا بدون بهره‌مندی از مشورت‌های شخص آقای دکتر قاسمی و گروه توانمندشان در لامینگو محقق نمی‌شد و به همین دلیل آی‌کن مدیون تخصص و مشورت با ایشان است.

با دکتر قاسمی و دیگر متخصصین موسسه حرفه‌ای لامینگو، بسیار اقتصادی، دقیق، سریع و هوشمند به نتایج مطلوب رسیدیم و این تازه آغاز کار است.نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

با مدیریت جناب آقای دکتر قاسمی، مجموعه‌ای کاربلد و امین در لامینگو گرد هم آمدند که مجموعه شرکت مهرپارس در مقاطع و حوزه‌های مختلف حقوقی از آن بهره‌مند گردیده است. دانش کافی، خلاقیت و آگاهی به مسایل روز حوزه کسب‌وکارها همکاری با ایشان را برای مهرپارس اطمینان‌بخش و لازم نموده است.

زمانی‌ که در کشور هنوز مفهوم استارتاپ و حقوق تکنولوژی فراگیر نشده بود آقای دکتر قاسمی جزء معدود افرادی بودند که یار و همراه مرکز ما بودند و همیشه از مشورت‌های هوشمندانه و تخصصی ایشان استفاده کردیم. شکی نیست لامینگو هم با مدیریت مدبرانه ایشان یکی از پیشگامان خدمات هوشمند حقوقی در کشور خواهد شد.

خوشحالم اعلام کنم که آقای دکتر قاسمی و تیم ایشان در لامینگو با خدمات حقوقی حرفه‌ای، دقیق، اقتصادی و هوشمند توانسته‌اند جایگاه مشاوره تخصصی آنلاین خود را اثبات کنند.

در طی سالیان اخیر ضرورت حضور نهادی با قابلیت ارایه سبدی متنوع از خدمات حقوقی و قراردادی در کنار ارزشگذاری حرفه‌ای و از همه مهمتر توانمندی در تجاری‌سازی فناوری‌ها و دارایی‌های فکری به شدت احساس می‌شده است که خوشبختانه به همت دوست و برادر عزیزمان آقای دکتر قاسمی و به پشتوانه تخصص بی نظیر و تجربیات گرانبهای ایشان با تاسیس لامینگو این خلا مهم در اکوسیستم نوآوری و فناوری ایران برداشته شده است.

جای خالی این گونه خدمات تخصصی به شدت احساس می‌شد. لامینگو ترکیبی است از تخصص، تجربه و نوآوری که با همت و توانمندی جناب آقای دکتر قاسمی و تیم فوق‌العاده ایشان به وجود آمده است‌‌. امیدوارم روز به روز موفق‌تر باشند.

وقتی یک قرارداد در واحد حقوقی شرکت تنظیم میشه، همیشه به این موضوع فکر می‌کنیم آیا این قرارداد می‌تونست بهتر از این هم باشه. آیا نکته‌ای هست که ما ازش غافل شده باشیم، چون برامون خیلی مهمه قراردادی که از واحد حقوقی شرکت بیرون میره به طور کامل حافظ منافع شرکت باشه. مطمئنا این موضوع دغدغه بسیاری از مدیران نیز است، لامینگو با داشتن تیمی حرفه‌ای و با مدیریت آقای دکتر قاسمی برای این موضوع راه حلی اقتصادی، سریع و کارآمد به شمار می‌آید.

برخی واژه‌ها در عین مثبت بودن دارای تعریف مبهمی هستند. مثلا وقتی می‌گوییم حرفه‌ای با انواع و اقسام صفات و خصوصیات روبه‌رو می‌شویم و برای درک بهتر مفهوم آن، هیچ چیز مانند یک نمونه نمی‌تواند کارساز باشد. آقای دکتر قاسمی عزیز نمونه‌ای بی‌دلیل در تعریف واژه حرفه‌ای هستند. دو سال قبل، وقتی در اوج بحران در یک پرونده مهم بین‌المللی در سوئیس با ایشان روبرو شدم، امید چندانی به بهبود نداشتم. امّا با درایت ایشان نه تنها راه‌های برون رفت پدیدار شدند که توفیق و پیروزی بسیار سهل و مطمئن نمایان شدند.

رویای برون‌سپاری فعالیت‌های حقوقی برای شرکت‌ها و دریافت خدمات حقوقی برای اشخاص حقیقی با کیفیت ممتاز و با هزینه پایین، با تیم فوق‌العاده و تجارب موفق لامینگو در زمینه هوشمندسازی خدمات حقوقی، می‌تواند به بهترین نحو ممکن محقق شود.

از همکاری و مساعدت‌های‎ خالصانه جناب آقای دکتر قاسمی و مجموعه متخصصان لامینگو کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آورم. خدمات این تیم متخصص منجر به امضای یک قرارداد همکاری فناورانه بین شرکت بنده با یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی حوزه نفت و گاز شده است. تعهد این مجموعه در خصوص حفظ اطلاعات و تخصص مثال‌زدنی این تیم در رعایت استانداردهای حقوقی، برگ ارزشمندی جهت ارایه خدمات نوین حقوقی به جامعه فناوری ایران اسلامی‌مان خواهد بود.

مشغله‌های زندگی شهری و مدرنیزه شدن اکثر شهرها ایجاب می‌کند که افراد برای اوقات استراحت خود به حاشیه شهرها و روستاها رفت و آمد بیشتری داشته باشند. همین امر سبب شده است که افراد زیادی تمایل به ساخت ویلا در این مناطق داشته باشند. اما به دلیل مشغله و استقرار مکان دائمی زندگی‌شان در جای دیگر، نمی‌توانند ساخت یک ویلا را شخصا انجام دهند. به همین دلیل افراد زیادی هستند که کار تخصصی ساخت ویلا را به درخواست کارفرما برای آن‌ها انجام می‌دهند. اینکار فواید زیادی برای مالکان به همراه دارد. هدف از امضای قرارداد پیمانکاری ویلا هم درواقع همین است. ساخت یک ملک متناسب با سلیقه شخصی افراد در منطقه‌ای که نمی‌توانند دائم در آن زندگی کنند!

وجود پیمانکاران ساخت و ساز و فعالیت‌های آن‌ها موجب پیدایش روابط و تعاملات جدیدی میان افراد شده است. یکی از قراردادهایی که در پی این رابطه میان افراد امضا می‌شود، قرارداد پیمانکاری ویلا است که هدف ساخت یک ویلا را دنبال می‌کند. در این نوشتار بیشتر به شرح مفاد این قرارداد می‌پردازیم.

درواقع هدف از تمام قراردادهای پیمانکاری انجام و به ثمررساندن یک پروژه است. با اتمام و تحویل پروژه عملاً قرارداد به اتمام می‌رسد. در قرارداد پیمانکاری ویلا هم کارفرما یا مالک که خواستار ساخت و ساز یک دستگاه ویلا است از سازنده یا پیمانکار تقاضا دارد تا این پروژه را بر اساس نقشه‌ها و اسناد فنی وی انجام دهد.

در یک قرارداد پیمانکاری ویلا  هدف ساخت و ساز یک ویلا است اما طبیعتاً این هدف باید از مسیر خاصی به انجام برسد. مسیری که در آن تعهدات طرفین مشخص کننده راه است.

پیمانکار همانطور که گفته شد تنها نقش مجری این پروژه را خواهد داشت و نمی‌تواند در عملیات ساخت و ساز دخل و تصرفی داشته باشد. در تمامی مراحل باید مقررات قانونی ساخت و ساز کشور اجرا شود و تخطی از این قوانین موجب مسئولیت پیمانکار یا سازنده خواهد بود.

پیمانکار ویلا در ازای انجام این قرارداد مبلغ مشخص و توافق شده را دریافت خواهد کرد. معمولا مبلغ این قراردادها در طی چند قسط و با اتمام هر مرحله به پیمانکار پرداخت می‌شود. نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد، رضایت مالک و انجام دقیق و بی نقص پروژه توسط پیمانکار است. اگر در پایان مرحله، عملیات ساخت و ساز مطابق توافق قراردادی افراد انجام نشده باشد، پیمانکار محق به دریافت مبلغ  قرارداد نخواهد بود.

از طرفی در قراردادهای پیمانکاری معمولا افراد دیگری تحت پوشش پیمانکار برای پروژه کار می‌کنند. طبیعی است که مسئولیت اقدامات این افراد با پیمانکار خواهد بود و ایشان شخصا باید حق و حقوق این افراد را پرداخت کنند. اما در این میان یک مسأله مهم وجود دارد و آن هم بحث بیمه این کارگران است. بر اساس مفاد ماده 38 قانون تأمین اجتماعی، کارفرما یا همان مالک در قرارداد پیمانکاری ویلا موظف است 5 درصد از مبلغ قرارداد را با مشاهده مفاصاحساب بیمه کارگران به پیمانکار پرداخت کند.

آنچه بدیهی است قرارداد پیمانکاری ویلا  با قرارداد مشارکت در ساخت ویلا متفاوت است. در قرارداد مشارکت یک مالکیت مشاعی پدید می‌آید و مالک و سازنده شریک یکدیگر هستند. اما در قرارداد پیمانکاری ویلا، پیمانکار تنها سازنده ملک است و هیچ حق مالکیتی در نتیجه این قرارداد برای ایشان ایجاد نخواهد شد.

هدف از تهیه و تدوین قراردادهای پیمانکاری با موضوع خاص، بررسی تمام جوانب و ظرایف یک قرارداد است. تیم حقوقی لامینگو با دقت نظر خاص خود اقدام به تنظیم قرارداد پیمانکاری ویلا نموده است. در این قرارداد کلیه موارد و نکات یک قرارداد حقوقی استاندارد رعایت شده است. علاوه بر آن در صورت هرگونه مشکل حقوقی می‌توانید با تیم حقوقی لامینگو در ارتباط باشد و از آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

{{item.content}}

ثبت اطلاعات تکمیلی کاملا اختیاری بوده و صرفا جهت تسریع در آماده سازی متن کامل قرارداد شما در نظر گرفته شده است .

02188678691 | 02188673186

info (at) lawmingo.com

اولین شرکت دانش‌بنیان کشور در زمینه خدمات حقوقی و ارزش گذاری

معمولا در مباحث مربوط به ساخت و ساز انواع ساختمان‌ها اعم از ویلا، ساختمان‌های مسکونی یا غیر مسکونی و تجاری با واژه پیمانکاری مواجه می‌شوید. پیمانکاری ویلا درواقع به معنای انجام فعالیت‌های تهیه و آماده‌سازی وسایل و مصالح مورد نیاز و حمل و نقل در راستای ساخت و یا بازسازی ویلا می‌باشد که برای آغاز اینچنین فعالیت‌هایی باید نمونه قرارداد پیمانکاری ویلا منعقد شود. در ادامه این مطلب به مهم‌ترین نکاتی که درباره پیمانکاری ویلا باید بدانید پرداخته می‌شود.

 

به طور کلی پیمانکاری ویلا به کلیه فعالیت‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که حاصل آن ساخت یک ویلا است. این فعالیت‌ها در تهیه کردن و آماده سازی ابزارآلات و مصالح، حمل و نقل و اقدامات ساخت خلاصه شده و برای اجرای پروژه ساخت ویلا ملزم به عقد قرارداد پیمانکاری ویلا می‌باشد.

 

این مطلب را بخوانید: قرارداد مشارکت در ساخت از مهمترین انواع قراردادهای پیمانکاری!نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

 

این قرارداد از اهمیت بالایی برخوردار است و تعهد به تمامی مفاد آن الزامی بوده و هرگونه اقدام مغایر با آن از جریمه و هزینه معینی برخوردار است.

شخص کارفرما در قرارداد پیمانکاری ویلا از پیمانکار انتظار به سرانجام رساندن کارهای سپرده شده با در نظر داشتن و مدیریت کردن بودجه مالی را داشته و پیمانکار باید با برنامه‌ریزی دقیق تا زمان تعیین شده پروژه را پایان دهد.

 

برای دریافت نمونه قرارداد پیمانکاری ویلا که توسط وکلای پایه یک و مشاوران حقوقی مجرب لامینگو تنظیم گردیده، به لینک زیر مراجعه فرمایید:

 

نمونه قرارداد پیمانکاری ویلا

 

زمانیکه شخصی جهت اجرای تمامی مراحل پروژه ساخت ویلا استخدام شود، دستمزد و حقوق شخص پیمانکار به صورت درصدی از هزینه‌ها (خرید مصالح، ساخت و ساز، حقوق تمامی کارگران و افراد فعال در پروژه) محاسبه می‌گردد.

در این نوع قرارداد استخدام نیروی کار (کارگران و…) و تمامی روش‌های اجرایی کردن پروژه بر عهده شخص پیمانکار می‌باشد. جهت نظارت بر کلیه هزینه‌های پروژه شخصی توسط کارفرما به عنوان مدیر مالی تعیین خواهد شد.

لازم به ذکر است در قرارداد پیمان مدیریت یا درصدی هر دو طرف از سود بدست آمده و دیگر مزایا برخوردار خواهند شد، اما در مرحله اول شخص کارفرما تنها هزینه نیروی کار و تهیه مصالح و ماشین‌ها را به همراه پیش فاکتورهای مورد تایید وی پرداخت می‌کند.

 

 

اغلب در پروژه‌های کوچک ساخت ویلا که مدت زمان به اتمام رساندن کوتاهی دارند، از قرارداد امانی استفاده می‌کنند. در این نوع قرارداد کارفرما مدیریت اجرای اقدامات پروژه را بر عهده‌ی فردی قابل اعتماد قرار می‌دهد.

این نکته را در نظر داشته باشید که در این حالت کارفرما مسئول تامین مصالح و ابزارآلات و ماشین‌های مورد نیاز است.

در واقع واحد امانی از هیچگونه سودی بهره‌مند نخواهد شد و تنها کارفرما دستمزد دریافت می‌کند.

 

این مطلب را بخوانید:حق بیمه قراردادهای پیمانکاری و نحوه محاسبه آن

 

به قراردادهایی که کارفرما وظیفه تهیه و تامین مصالح را داشته و دیگر اقدامات بر دوش پیمانکار است، قرارداد دستمزدی گفته می‌شود.

 

در این نوع قرارداد نحوه عملکرد پیمانکار بستگی به دو وضعیت دارد:

۱. توافق پیمانکار مبنی بر اقدامات لازم جهت اتمام پروژه به ازای دریافت مبلغی معین

۲. توافق پیمانکار مبنی بر دریافت مبلغی معین برای هر واحد کاری که انجام دهد.

 

برای اطلاعات بیشتر از سایر انواع قرارداد از لینک زیر استفاده کنید:مهم‌ترین نکات لازم درباره پیمانکاری تعمیرات ساختمان

 

 

برای تنظیم یک قرارداد پیمانکاری انتخاب عنوانی مناسب، کوتاه و مختصر و در عین حال بیانگر اصل مطلب و روشنگر محتوای آن است.

 

بعد از درج عنوان در مرحله‌ی بعد باید مشخصات هر طرف به صورت دقیق و کامل برای جلوگیری از هرگونه مشکلاتی از سوانح احتمالی نوشته شود.

اطلاعات مورد نیاز در این قسمت عبارتند از:

نام و نام خانوادگی طرفین

کد ملی

نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

شماره شناسنامه

نام پدر

آدرس دقیق محل سکونت فعلی طرفین

کد پستی

شماره تماس

 

به عبارتی که کلیه اقدامات و عملیات صورت گرفته در پروژه پیمانکاری ویلا را در بر می‌گیرد موضوع قرارداد می‌گویند.

 

مرحله‌ی بعد درج اطلاعات فنی توسط مهندسین و دیگر متخصصین می‌باشد. به عنوان مثال میزان مصالح مورد نیاز و…

 

حتما باید در قرارداد تاریخ شروع و موعد تحویل ویلا ذکر شده و در صورت تاخیر شخص مقصر جریمه معینی باید پرداخت کند.

 

در ابتدای قرارداد میزان هزینه‌های تخمینی به شکل کلی درج شده و بعد از آن باید میزان هزینه مورد نیاز جهت هر واحد کار مشخص شود.

 

این مبحث به انتخاب نوع قرارداد توسط پیمانکار و کارفرما بستگی دارد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

این مطلب حاوی مهم‌ترین نکاتی که درباره پیمانکاری ویلا باید بدانید بود. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از نمونه قرارداد پیمانکاری لامینگو استفاده کنید. برای مطالعه مطالب مشابه به وبلاگ لامینگو مراجعه فرمایید. فراموش نکنید حتما نظراتتان را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

 

 



ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق قالب و محتوا برای این وبسایت محفوظ است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

09195809048

09372122712

پیمانکار ویلا،استخر و تاسیسات مکانیکی ساختمان و استخر

قرارداد حاضر به همراه شرایط عمومی , شرایط خصوصی دیگر اسناد و مدارک
ملزم
به آن که مجموعاً قرارداد واحد محسوب و غیر قابل تفکیک است در تاریخ ……………. بین ………… که در این قرارداد صاحب کار نامیده می شود از یک طرف و ………………. که در این قرارداد
به طور اختصار مدیر نامیده می شود از طرف دیگر , به شرح زیر منعقد گردید :

ماده یک ـ موضوع قرارداد

نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

موضوع قرارداد عبارتست از : مدیریت فنی اجرایی مالی اداری ………….. به منظور :

مدیریت اجرایی کامل تمامی عملیات ساختمانی ( ابنیه و تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی) محوطه سازی , حصارکشی , راه اندازی و تحویل …………………………

مدیریت اجرایی بخش یا بخش های ……………………… شامل : …………………………….

به استثنای :

مطابق نقشه ها و مدارک و مشخصات که به رؤیت و امضای مدیر رسیده و یک نسخه آن نزد مدیر است و دو نسخه دیگر تحویل صاحب کار و ناظر شده است .

ماده دو ـ محل اجرای کار

محل اجرای کار واقع در …………………… است که به رویت مدیر رسیده و از موقعیت و وضعیت آن آگاهی کامل یافته است .

ماده سه ـ مدت قرارداد

مدت قرارداد ……………… ماه است و تاریخ شروع کار همان تاریخ پرداخت مبلغ تنخواه گردان است . مدت قرارداد تابع تغییر مقادیر کار و کارهای جدید به شرح مندرج در شرایط عمومی و خصوصی این قرارداد می باشد .

ماده چهار ـ وظایف و تعهدات مدیر

4-1- مدیر موظف است با توجه به نقشه ها ومشخصات فنی و اجرایی , هزینه های اجرایی پروژه را برآورد اولیه نماید و پس از تأیید صاحب کار شروع به عملیات اجرایی کند .

4-2- مدیر امین صاحب کار بوده و متعهد است در تمام مراحل اجرای ساختمان رعایت ضابطه و صلاح صاحب کار را بنماید .

4-3- مسئولیت تمامی عملیات اجرای ساختمان , تعیین پیمانکاران برای هریک از قسمت های ساختمان و عقد قرارداد با آنها به عهده مدیر است.

4-4- تهیه و خرید کلیه مصالح و خرید یا اجاره لوازم و ابزار و ماشین آلات مورد نیاز به هزینه صاحب کار .

4-5- اقدام برای اخذ انشعابات آب و برق و گاز و غیره به نمایندگی و به هزینه صاحب کار .

4-6- نظارت کامل و دقیق و ایجاد هماهنگی های لازم در اجرای به موقع و صحیح ساختمان .

4-7- تهیه صورت هزینه های انجام شده با تأیید مهندس ناظر حداکثر هر 15 روز یکبار و ارائه آن به صاحب کار .

تبصره : صورت هزینه های انجام شده تنظیمی باید حسب مورد دارای سرفصل مجزای مصالح و دستمزد و سایر هزینه ها باشد و صورت پرداخت دستمزد کارگران روزمزد و پیمانکاران جزء نیز باید بطور مجزا و به تفکیک تهیه شود .

4-8- مدیر موظف است یک نسخه از قراردادهای منعقد با پیمانکاران و پیمانکاران جزء را به صاحب کار تحویل دهد .

4-9- تمامی پرداخت ها به پیمانکاران و پیمانکاران جزء باید با توجه به درصدهای پیشرفت کار صورت گیرد .

4-10- مدیر از زمان تحویل کارگاه تا تاریخ تحویل موقت ساختمان به صاحب کار , مسئولیت نگهداری و حراست از ساختمان و اجناس خریداری شده موجود در محل ساختمان را به هزینه صاحب کار به عهده دارد .

4-11- مدیر متعهد است بیمه ماهانه و بیمه حوادث کارگران و تمامی عوارض و حقوق دولتی متعلقه را طبق مقررات مربوط و پس از تأیید صاحب کار پرداخت و پس از خاتمه کار مفاصا حساب بیمه و سایر پرداختی ها را به صاحب کار تحویل دهد.

4-12- مدیر تحت هیچ شرایطی حق واگذاری موضوع این قرارداد را به شخص دیگر ندارد .

تبصره : در صورتی که این قرارداد باتوجه به ماده یک شامل مدیریت مالی نباشد بندهای 4-4 و 4-7 و اگر شامل مدیریت اداری نباشد بند 4-5 از وظایف مدیر حذف می گردد .

ماده پنج ـ وظایف و تعهدات و اختیارات صاحب کار

5-1- پرداخت تمامی هزینه های مندرج در این قرارداد به عهده صاحب کار است مگر مواردی که در شرایط خصوصی پیمان معین می گردد .

5-2- صاحب کار متعهد است ظرف 10 روز از تاریخ امضای این قرارداد مبلغ تنخواه گردان را به مدیر بپردازد .

5-3- صاحب کار متعهد است حداکثر ظرف 10 روز تمامی صورت حساب هایی را که توسط مدیر تهیه شده و به تأیید مهندس ناظر رسیده بررسی و پرداخت کند .

5-4- صاحب کار همکاری های لازم را از قبیل دادن وکالتنامه , معرفی نامه و غیره جهت معرفی مدیر به منظور اخذ انشعابات آب و برق و گاز و غیره و مراجعه به مراجع رسمی و دولتی را متناسب با برنامه زمان بندی و حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ درخواست مدیر به عمل آورد .

ماده شش ـ حق الزحمه مدیر و نحوه پرداخت آن

الف) حق الزحمه مدیر ……….. درصد از هر صورت هزینه ای می باشد که مدیر در طول مدت قرارداد جهت اجرای ساختمان تهیه و ناظر هماهنگ کننده آن را تأیید کرده است . آن دسته از هزینه هایی که به آن درصدی تعلق نمی گیرد و یا درصد دیگری تعلق می گیرد باید در شرایط خصوصی پیمان مشخص شود . در غیر این صورت , تمامی هزینه های انجام شده مبنا برای محاسبه حق الزحمه قرار خواهد گرفت .

ب) پس از محاسبه هر صورت هزینه , مبلغ کارکرد طی هر دوره محاسبه و سپس ………. درصد آن به عنوان کارمزد توسط صاحب کار به مدیر پرداخت می شود .

ج ) از هر کارمزد مدیر ………….. درصد به عنوان تضمین حسن انجام کار کسر می گردد که پس از خاتمه قرارداد و پایان دوره تضمین به وی پرداخت خواهد شد .

د) پرداخت مالیات وکسورات قانونی که به حق الزحمه مدیرتعلق می گیرد به عهده مدیرمی باشد .

ماده هفت ـ تنخواه گردان

نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

صاحب کار مبلغ ……………. ریال به عنوان تنخواه گردان در اختیار مدیر قرار می دهد که پس از ارائه صورت هزینه ها و فاکتورهای مربوطه و تأیید مهندس ناظر هماهنگ کننده , تنخواه گردان بعدی تا سقف مبلغ مذکور محاسبه و توسط صاحب کار به مدیر پرداخت می شود .

مدیر در زمان اخذ مبلغ اولین تنخواه گردان …………… ریال ( تضمین مورد قبول صاحب کار ) معادل مبلغ دریافتی به عنوان تضمین در اختیار صاحب کار قرار می دهد که پس از اتمام اجرای ساختمان و همزمان با تحویل آن , به مدیر مسترد می‌گردد.

ماده هشت ـ مهندسان ناظر

نظارت بر اجرای ساختمان به عهده :

1. ناظر هماهنگ کننده : ……………….. به نشانی : ………………………………………….

2. ناظر هماهنگ کننده : ……………….. به نشانی : ………………………………………….

3. ناظر هماهنگ کننده : ……………….. به نشانی : ………………………………………….

4. ناظر هماهنگ کننده : ……………….. به نشانی : ………………………………………….

می باشد که از طرف صاحب کار به مدیر معرفی شده اند . چنانچه بعداً به هر دلیل هریک از مهندسان ناظر تغییر کند , صاحب کار موظف است حداکثر ظرف 15 روز مهندس ناظر جدید را کتباً به مجری معرفی نماید .

ماده نه ـ شرایط ـ مسئولیت ها ـ اختیارات ـ عمومات

شرایط , تعهدات , اختیارات و مسئولیت های طرفین قرارداد و سایر عمومات قرارداد به شرح مواد ……………. الی ………. شرایط عمومی منضم به این قرارداد می باشد .

ماده ده ـ اسناد و مدارک قرارداد و منضمات آن
اسناد و مدارک قرارداد عبارتند از : قرارداد حاضر , شرایط عمومی , شرایط خصوصی , برنامه زمان بندی کلی , نقشه ها و پروانه ساختمانی , همچنین مشخصات فنی , نقشه ها , صورت مجلس ها و توافق نامه هایی که در طول اجرای کار تنظیم و به امضای طرفین می رسد می باشد که جزو منضمات قرارداد محسوب می شود .

ماده یازده ـ نشانی طرفین قرارداد

نشانی صاحب کار :

……………………………………………………………………………………………………

کلیه خدمات مشاوره، طراحی و پیمانکاری ساخت انواع ساختمان و ویلا، استخر و سونا و جکوزی، نصب و راه اندازی گرمایش و تصفیه آب استخر و جکوزی و محوطه سازی ویلا، ساخت آبنما و آبشاری صخره ای و طبیعی انجام می شود، برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های موجود در سایت با ما در تماس باشید.

آدرس:استان البرز، فردیس، سه راه حافظیه، بلوار شهید داوری، خیابان ۴۸ دستگاه، دفتر فنی مهندسی چیدمان سازه

در این نوشتار با بررسی و توضیح موضوع نمونه قرارداد طراحی ویلا در خدمت شما خوانندگان و مخاطبین گرامی هستیم.

نمونه قرارداد طراحی ویلا

ویلا یکی از مکان هایی است که برای استراحت و تفریح استفاده می شود1؛ امروزه قوانین خاصی برای طراحی و ساخت ویلا وجود دارد که در این مقاله قصد داریم پیرامون آن ها مطالبی را بیان نماییم. یک نمونه قرارداد طراحی ویلا نیز در این متن آورده می شود، برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

دلیل اصلی برای طراحی ویلا چیست و تا چه میزان اهمیت دارد؟

اولین گام برای ساخت ویلا چیست و چگونه باید به آن پرداخته شود؟نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

مکان ساخت ویلا بعد از گام طراحی بیشتر در چه مکان هایی است؟

چرا در طراحی ویلا باید طراحی فضای سبز مورد توجه قرار گیرد؟

آیا آگاهی از هدف ساخت یک ویلا در طراحی آن اثر گذار است؟

روش یافتن سایت اینترنتی معتبر حرفه ای در طراحی ویلا چگونه است؟

نمونه قرارداد طراحی ویلا از چه اجزایی تشکیل شده است و یک نمونه از آن را نشان دهید؟

اگر کارفرما نتواند پروژه طراحی را انجام دهد و برای اعلام فسخ آن نیز تأخیر داشته باشد، چه قانونی اجرا می شود؟

کدام مبحث از قانون مقررات ملی ساختمان در خصوص طراحی ویلا ضوابط لازم را بیان کرده است؟

ویژگی های قرارداد طراحی ویلا شامل چه مواردی است؟

اولین گام برای اجرایی شدن مرحله احداث ویلا بعد از طراحی آن چیست؟

سه اصل سبک طراحی در ساخت ویلا شامل چه مواردی است؟

طراحی ویلا پس از انعقاد قرارداد بخش اجرایی پروژه، شامل چه استاندارد هایی است؟

منظور از طراحی هوشمند در طراحی ویلا چیست؟

ویژگی های قرارداد طراحی ویلای مدرن در خصوص نمای ویلا شامل چه مواردی است؟

کدام گروه از مهندسین در طراحی ویلا نقش آفرینی می کنند؟

ویلا یک مکان بسیار زیبا است که به عنوان استراحتگاهی دلپذیر برای افرادی که قصد دارند، به تفریح و استراحت بپردازند استفاده می شود. ویلا یک خانه وسیع است که معمولا از هر چهار طرف به بیرون هواخور دارد و در مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی ساخته می شود، قیمت خرید یک ویلا معمولاً نسبت به قیمت خرید یک خانه بیشتر است.

ویلا در ایران یکی از جاذبه های گردشگری است که برای ساخت آن از سوی مسئولین گردشگری و طراحان ساختمان توجه زیادی می شود.

زمانی که افراد توریست از خارج از کشور برای دیدن جاذبه های گردشگری به ایران سفر می کنند، نیاز اصلی آنان اقامت در تفرجگاه های گردشگری خواهد بود. این تفرجگاه ها عموماً فضاهای گردشگری و سنتی و یا ویلا می باشند؛ از این رو نیاز به طراحی و ساخت ویلا ضرورت خواهد داشت.

اهمیت احداث یک ویلا تا حد زیادی به نظر طراحان ساختمانی، مسئولین گردشگری و توریستی و پیمانکاران بستگی دارد که امروزه برای این گروه از افراد دستور العمل های تازه ای وضع گردیده است که باید تک تک بند های آن اجرا گردد و در صورت قصور یا کوتاهی در این امر، افراد مسئول مورد مؤاخذه قرار خواهند گرفت.

ویلا علاوه بر جاذبه گردشگری می تواند یک مکان برای استراحت افرادی باشد که دوست دارند، در آرامش کامل به سر برند و به دور از هیاهوی زندگی روزمره می خواهند به آرامش برسند. ویلا با قابلیت های جدیدی که برای ساخت آن عنوان شده است، توانسته است به عنوان یکی از ساختمان های احداث شده از سوی پیمانکاران ساختمانی معرفی گردد.

نیاز های بیان شده برای طراحی یک ویلا سبب شده اند تا برای طراحی، ساخت و استفاده از آن، گروه های درگیر با آن بدانند در راستای این امر باید قوانین را به درستی اعمال کرده تا بعد از زمان احداث، در معرض خطر های تخریب ساختمان، ویلا و یا فضا های اطراف ویلا قرار نگیرند.

نیاز گردشگران به اقامتگاه

تا اینجا با مبحث دلیل اصلی برای طراحی ویلا آشنا شدید توصیه می کنیم تا پایان پست نمونه قرارداد طراحی ویلا با ما همراه باشید.

اولین گامی که برای ساخت یک ویلا باید برداشت گام طراحی است، طراحی یک ویلا توسط متخصصین نقشه برداری و معماران حرفه ای در طراحی انجام می شود، طراحی ویلا نیاز به تجربه و دقت در ساخت و تولید دارد، زیرا قرار است، بعد از طراحی یک نقشه ساختمان، مکانی به عنوان تفرجگاه، جهت آرامش و گردشگری احداث گردد.

گام طراحی اولین گامی است که باید با دقت بالا انجام گیرد. در این بین نیاز است تا کیاست لازم در آن انجام گیرد، زمانی که پایه اصلی یک کار بنا نهاده شد، پایه های بعدی به آسانی روی آن گذاشته شده و آن بنا ساخته می شود، تمثیل بیان شده در مورد طراحی یک ویلا صدق می کند و قرار است که طراحی نقشه به ساخت یک مکان بسیار زیبا به نام ویلا منتهی گردد.

از آن جا که طراحی برای یک ویلا از گام های مهم و اولیه یک ساخت و ساز است، گروهی از مهندسین و متخصصین این حوزه به مشارکت در امر طراحی دخالت دارند و نظرات خود را بر اساس نیاز آن ویلا، مکان قرار گیری آن، شرایط ساخت، هزینه تولید و بسیاری از موارد دیگر بیان خواهند کرد تا در نهایت یک طراحی درست و زیبا از محاسبات و نیاز مندی های ویلای مورد نظر انجام شود.

اولین گام برای ساخت ویلا چیست و چگونه باید به آن پرداخته شود؟

از آن جا که ویلا به عنوان یک مکان برای آرامش افراد و توریست ها استفاده می شود، باید مکان ساخت آن نیز در فضایی باشد که به دور از اجتماع و شهر نشینی باشد. برای این منظور به طور معمول ساخت ویلا در مکان های کنار دریا، مناطق جنگلی و نواحی ییلاقی و خوش آب و هوا ساخته می شود.

طراحی ویلای کنار دریا با طراحی ویلای جنگی اندکی تفاوت دارد و یک طراح و معمار حرفه ای می داند که چه نقشه ای را برای یک ویلا باید به کار ببرد تا آن ویلا در آن منطقه مورد استفاده مخاطبین خود قرار گیرد. در زمانی که طراحی ویلا انجام می شود، مرحله ساخت ویلا نیز شروع خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست سبک روستیک یا روستایی دیدن کنید.

یک معمار طراح در شرکت مهندسی یا شرکت های مشاورین ساختمان به خوبی می داند که طراحی وی برای یک نقشه ویلایی، سرنوشت آن شرکت مشاوره ای را در سال های آتی رقم می زند. از این رو سعی دارد، تمام توان علمی خود را بر اساس ضوابط، قوانین و مقررات ملی ساختمان اعمال نماید تا یک ویلای کاملا استاندارد طراحی گردد.

ویلای استاندارد تنها بر طبق مقررات ملی ساختمان و ضوابطی که از سوی سازمان نظام مهندسی کشور منتشر می شود، باید ساخته شود و در صورت کوتاهی در دستور العمل های اجرایی آن، باعث ضرر و زیان شده تا حدی که میزان تخصص مهندسین شرکت های مشاوره ای زیر سئوال خواهد رفت و شاید در مرحله بعد از ساخت ویلا، هزینه ای که انجام شده ضایع شود و ساختمان از سوی مراجع ذی ربط با تخریب مواجه گردد.

از این رو توصیه می شود تا ویلای مورد نظر را فقط در فضایی که برای ساخت آن مجوز داده شده است، بسازند. این ساخت و ساز های غیر اصولی که تنوع طراحی و ساخت ویلا را متغیر نموده اند، باید متوجه مکان ساخت در کنار دریا، ساحل و یا مناطق جنگلی نیز باشند که مهندسین طراحی باید آن را ملاحظه نمایند.

سرنوشت شرکت در دستان طراح

تا اینجا با مبحث مکان ساخت ویلا بعد از گام طراحی آشنا شدید توصیه می کنیم تا پایان مقاله نمونه قرارداد طراحی ویلا با ما همراه باشید.

مهم ترین عنصر زیبایی یک تفریح گاه دنج به فضای سبز آن مربوط می شود. فضای سبز  شهری معمولاً پارک ها هستند که در نقاط خاصی از شهر ساخته می شوند؛ اما در یک ویلا، فضای سبز نیاز اصلی آن است که در محوطه بیرونی و حیاط آن در نظر گرفته می شود. همواره سعی شده است تا یک ویلا به صورت مکانی بسیار زیبا طراحی شود و برای افزایش زیبایی آن فضای سبز نیز طراحی می شود.نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

فضای سبز در محوطه بیرونی ویلا طراحی می شود. دقت در انتخاب چیدمان فضای سبز، کف پوشی فضای سبز، نمای فضای سبز، نور پردازی فضای سبز و قراردادن برخی از وسایل تفریحی در فضای سبز از جمله مواردی هستند که در زمان طراحی یک ویلا از سوی مهندس طراح و مهندس معمار به آن ها پرداخته می شود.

طراحی فضای سبز بخشی از طراحی یک ویلا است که باید به آن توجه شود. طراحی فضای سبز برای یک ویلا یک ضرورت است تا با دیدن آن، آرامش لازم به افراد درون ویلا القاء شود؛ برای بالا بردن میزان این آرامش زیبایی های دیگری همچون استخر به آن افزوده می شود.

در این جا می توان دریافت که طراحی یک ویلا شامل طراحی موارد متعددی است که هر یک از آن ها دارای معماری خاص خود هستند که به صورت یکپارچه در فضایی به نام ویلا جمع آوری شده اند.

طول فضای سبز داخل ویلا از ورودی تا درب اصلی ساختمان خواهد بود. این فضا به عنوان احساس اولیه حضور در ویلا نیاز است که به زیبایی آن پرداخته شود، زیرا افراد داخل ویلا در زمان تفریح به داخل فضای سبز ویلا آمده و می خواهند به دور از شهر نشینی در یک محیط کاملاً شخصی به شادمانی بپردازند.

مهندس معمار خوب و با تجربه می داند که طراحی درست یک فضای سبز مناسب با ویلا چیست و برای آن برنامه ریزی دارد. مهندس معمار با توجه به متراژ ویلا و بخشی از زمین ویلا که به طراحی فضای سبز اختصاص داده شده است، به طراحی دکوراسیون فضای سبز می پردازد.

طراحی فضای سبز

یکی از نکاتی که در همه امور باید مورد توجه قرار گیرد، هدف و کارایی موضوعی است که به آن پرداخته می شود. در ساخت یک ویلا نیز باید بدانید که چه هدفی را از ساخت ویلا دارید و قرار است، این ویلا برای افراد مراجعه کننده به آن چه نیازی را مرتفع سازد. در این باره باید هدف اصلی را به درستی مورد تجزیه و تحلیل قرارداد و ساختمان ویلا و محوطه بیرونی آن را بر اساس آن نیاز طراحی نمود.

با توجه به عبارت فوق می توان بیان نمود که در طراحی یک ویلا، هدف اصلی ساخت ویلا به عنوان اساسی ترین گزینه در طراحی ویلا معرفی می شود که هر یک از مهندسین معمار یا مهندسین ساختمانی باید با بررسی کامل نسبت به آن اشراف داشته باشند تا در نهایت ساختمانی که ساخته می شود، بتواند به تمام نیاز های مورد نظر جامه ی عمل بپوشاند.

گاهاً برخی از ویلا ها دارای فضای بسیار وسیع با امکانات متعدد هستند که برای افراد بسیار شادی آفرین است، برخی دیگر از ویلا ها نیز وجود دارد که فضای کمتری دارند و بیشتر فضای آن شامل درختانی در فضای سبز است و به عنوان یک فضای جنگلی پوشیده از درخت طراحی شده است که نیاز آن برای امور دیگری غیر از گردشگری است. به هر حال آن چیزی که مهم است، طراحی اصلی یک ویلا متناسب با نیاز ساخت آن می باشد.

آیا آگاهی از هدف ساخت یک ویلا در طراحی آن اثر گذار است؟

برای طراحی یک ویلا می توانید از شرکت های مهندسین مشاور بهره ببرید، در شرکت های مهندسین مشاور ساختمانی، جمعی از نخبگان مهندسی ساختمان حضور دارند که با شرایط خاص به طراحی، ساخت و اجرای ساختمان مشغول به فعالیت هستند. اکثر شرکت های مهندسین مشاور دارای سایت اینترنتی هستند که برای معرفی شرکت و متخصصین خود آن را در اینترنت راه اندازی کرده اند.

از آن جا که فضای مجازی اینترنت برای همه آزاد است، از این رو تشخیص شرکت مهندسین مشاوری که دارای تجربه بالا باشد و به صورت حرفه ای به ساخت و ساز ساختمانی مشغول باشد، بسیار سخت است. این شرایط برای طراحی ویلا نیز صادق است، در اینترنت، جستجو و یافتن سایت معتبر واقعاً مشکل است، اما برخی خصیصه های شرکت های مهندسین مشاور بیان گر اعتبار و ارزش آن ها است.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله نمونه قرارداد طراحی ویلا هستید.

برای ثبت سفارش و یا دریافت مشاوره تلفنی تخصصی در حوزه ی طراحی داخلی و دکوراسیون ویلا، می توانید در پلتفرم طراحی دکوراسیون و چیدمان داخلی طرح چید از طرح ECO و طرح LUX استفاده کنید، کارشناسان طرح چید با آغوشی باز میزبان شما خواهند بود.

به عنوان مثال از روی اسامی مهندسین مشاور و بررسی رزومه کاری آن ها در اینترنت، می توان به تجربه آن شرکت مشاوره اعتماد کرد. علاوه بر این آلبوم ساخت و ساز ها و تماس با آن مکان ها نیز می تواند به اطمینان شما برای نحوه ارائه خدمت و نتیجه ساخت و طراحی ساختمان های انجام شده توسط آن شرکت مهندسی بیافزاید. اطلاعات فوق نشان می دهد که یک شرکت مشاوره ای دارای تجربه و تبحر لازم و کافی در اجرا و ساخت یک ساختمان است که در این بحث ساختمان ویلا و محوطه بیرون آن مورد نظر است. 

پس باید در سایت های اینترنتی به دنبال طراحی ها و ساخت های ویلایی آن شرکت باشید و سعی نمایید بررسی های لازم را به درستی اعمال نمایید تا از انتخاب شرکت مهندسی مورد نظر خود رضایت خاطر را کسب نمایید. اهمیت این موضوع تا حدی است که پس از ساخت نهایی ویلا، تجربه درخشان کاری مهندسین شرکت مشاور، نمایان گر خروجی مشاهده شده خواهد بود.

مثال

در زمان مراجعه به شرکت های مهندسین مشاور، باید درخواست خود را مبنی بر ساخت یک ویلا در یک نقطه خاص اعلام نمایید. این درخواست توسط مسئول شرکت مورد بررسی قرار می گیرد و از شما می خواهد که یک قرارداد طراحی ویلا را با شرکت منعقد نمایید. انعقاد این قرارداد به صورت دو سویه برای مراجعه کننده یا همان درخواست کننده و نیز شرکت مهندسین مشاور یک نیاز است، زیرا در زمان پس از ساخت، هر دو طرف باید برای شرایط خاص پاسخگوی موضوع باشند.

به عنوان مثال درخواست کننده باید مبلغ را به صورت تمام و کمال پرداخت نماید و شرکت مهندسی هم باید در ساخت ویلا همه ضوابط و مقررات ملی را به درستی به کار برد و در صورت نبود ضوابط، آن را مرتفع سازد و یا در قبال عواقب آن پاسخگو باشد. بنابر این توصیه می شود، طراحی ویلا با انعقاد یک قرارداد مربوط به طراحی ویلا همراه باشد، زیرا یک سند واقعی برای این کار، یک نیاز اصلی به شمار می آید.

با تفصیل موضوع فوق می توان یک قرارداد را در دو نسخه متناسب با طرف درخواست کننده و شرکت مهندسی منعقد کرد که در متن آن باید برخی از موارد بیان گردد تا سند شناسنامه ای معتبری از این طراحی ویلا ایجاد گردد. بند های یک قرارداد طراحی ویلا متعدد است و هر یک از آنها بیانگر یک سری اطلاعات و تعهدات خاص می باشد.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست نمونه قرارداد طراحی ویلا هستید.

اولین بخش از قرارداد طراحی ویلا؛ اختصاص دارد به معرفی درخواست کننده و شرکت مهندسی که در آن اطلاعات شناسنامه ای فرد درخواست کننده به همراه شماره ثبت شرکت مهندسی قید خواهد گردید. این بخش به عنوان بخش اولیه قرارداد طراحی ویلا لازم الاجرا است.

بخش دوم از قرارداد طراحی ویلا به اولین ماده از قرارداد اختصاص دارد که با عنوان موضوع قرارداد از آن یاد می شود. در بخش موضوع قرارداد بیان می شود که قرار است یک ویلا ساخته شود که نیاز به طراحی نقشه، سازه، ساخت و اجرا دارد که از سوی کارفرما یا همان پیمانکار ساختمانی در نشانی مورد نظر به مساحت تعیین شده در نقشه زمین ویلا باید طراحی گردد.

بخش سوم نیز ماده دوم قرارداد است که به شرح عملیات ساخت ویلا اختصاص می یابد. در این بخش قرارداد طراحی بر اساس نیاز یک ویلا در دکوراسیون داخلی و خارجی آن انجام می شود و تمام جزئیات ساخت آن اعم از نور پردازی ها، زیبا سازی ها، فضای سبز و غیره به صورت کلی بیان می شوند.

بخش چهارم ماده سوم قرارداد نامیده می شود که در آن مبلغ ساخت ویلا با تمام موارد و شرایط لازمه قید می شود که قرار است، پیمانکار مبلغ را در چه زمانی از درخواست کننده طراحی ویلا دریافت نماید.

مبلغ اولیه مربوط به زمانی است که اقدام به طراحی نقشه ویلا می شود و جزئیات طراحی در آن مشخص می شود. مبالغ بعدی نیز درست در زمانی که نقشه طراحی به صورت کامل در اختیار متقاضی قرارداده می شود، پرداخت می شود.

این هزینه به یک شماره حساب مربوط به شرکت مهندسین ساختمان واریز خواهد شد یا آن که یک فقره چک با تاریخ و امضاء از متقاضی دریافت می شود که باید در موعد مقرر از حساب بانکی وی پول درخواستی را برداشت نمایند.

بخش پنجم ماده چهارم است که به مدت قرارداد اختصاص دارد. در این بند مشخص می شود که طراح طبق ضوابط خاصی، طراحی نقشه ویلا را در زمان مورد نظر به متقاضی تحویل می دهد. چنانچه نقشه طراحی ویلا در زمان تعیین شده تحویل داده نشود، ملزم به پرداخت جریمه خواهد بود.

بخش ششم از متن قرارداد طراحی ویلا هم به ماده تغییر شرح عملیات و سایر موارد مربوط می شود. در این بند هر تغییری که کار فرما برای طراحی ویلا در نظر بگیرد و یا شرایطی برای طراح ویلا فراهم آید، در این بند تعیین می گردد. شرایط هزینه، مکان، زمان یا موارد جانبی دیگر بعد از محاسبات انجام شده مشخص خواهند شد.

بخش هفتم از متن قرارداد طراحی ویلا به ماده تعهدات مشاور اختصاص می یابد. در این ماده هر عمل یا عکس العملی که مشاور در شرایط مختلف از خود بروز می دهد، عنوان می شود. منظور از این شرایط آن است که مشاور طبق قرارداد طراحی باید نقشه را با هماهنگی معمار و طراح نقشه در اختیار متقاضی قرار دهد، این طراحی باید طبق اصول و ضوابط ساختمانی باشد و با جدید ترین مقررات ملی ساختمان هماهنگی داشته باشد.

در صورت کوتاهی در ساخت ویلا، عملیاتی مانند ترمیم باید انجام گیرد، در پایان نیز مبلغی که مشاور برای ارائه تعهدات خود عنوان می کند، به صورت دقیق قید خواهد شد و نقشه به صورت دو بعدی و سه بعدی به متقاضی تحویل داده می شود.

در بند هشتم از متن قرارداد طراحی ویلا، تعهدات کارفرما مشخص می شود، در این بند مبلغ انجام طراحی طبق توافقات به عمل آمده با مشاور و طراح تعیین می گردد و این مبلغ به صورت اقساطی می تواند در چند چک با تاریخ و مبلغ دقیق از متقاضی ساخت ویلا دریافت شود.

شرکت مهندسین مشاور، طرح آماده شده ویلا را از کارفرما به عنوان طرف قرارداد تحویل می گیرد و تمام جزئیات آن را مطابق با خواست و سلیقه متقاضی ساخت ویلا در متن قرارداد می نویسد و در صورت عدم هماهنگی با جزئیات نوشته شده خود را موظف می داند که پیگیری لازم را تا زمان اجرای کامل آن به عمل خواهد آورد.

کارفرمای طرح ویلا در زمان تحویل طرح، تسویه کامل خود را با فرد متقاضی ساخت ویلا و نیز شرکت مهندسین مشاور به انجام می رساند.

برخی از مدارک شخصی و مالکیت کارفرما مربوط به سند، یا مدارک شناسنامه ای جهت درج سوابق تا انتهای کار طراحی تحویل مشاور خواهد شد، در این بین کارفرما به هر علتی که نتواند کار را به اتمام برساند، می تواند تا دو روز بعد از انعقاد قرارداد، آن را فسخ نماید.

برای این کار نیاز دارد که اظهار نامه خود را به صورت رسمی و قانونی همراه با مبلغ پرداختی کارفرما و هزینه خسارت ایجاد کرده از عقد قرارداد به مشاور ارائه دهد و با این فرآیند کار طراحی به کارفرمای دیگری که توانمندتر به اجرای قرارداد باشد، تحویل خواهد شد.

تسویه کامل

تسویه کامل

تسویه کامل

تسویه کامل

چنانچه کارفرمای پروژه طراحی به صورت تعلیل نتواند کار طراحی ویلا را انجام دهد، باید حداکثر دو روز بعد از عقد قرارداد مشکل ایجاد شده را با مشاور در میان بگذارد و در صورت عدم اطلاع از تأخیر در پروژه باید بداند که شرایط و قوانین خاصی برای وی به اجرا گذاشته خواهد شد.

این لغو قرارداد بعد از تأخیر زمان عقد قرارداد سبب می شود تا خسارتی را برای متقاضی ساخت ویلا ایجاد نماید و مشاور مبلغی را به عنوان جریمه کار انجام نشده طبق متن قرارداد به کارفرما اعلام می کند تا عدم کفایت وی نسبت به انعقاد قرارداد تعیین گردد، در این بین مبلغ باید از سوی کارفرما به مشاور پرداخت گردد.

کارفرما نیز حق امضای شخص حقیقی یا حقوقی خود را مشابه متن قرارداد باید در نظر داشته باشد و آن را بپردازد. لازم به ذکر است که همه موارد ایمنی برای طراحی و ساخت ویلا باید متناسب با طرح های انجام شده با کارفرمای طرح باشد.

بخش دیگری از متن قرارداد طراحی ویلا به مسئله حل اختلاف اختصاص دارد. در این بند توضیحاتی پیرامون اختلاف میان کار فرما و مشاور با جزئیات لازم بیان می شود. در این جزئیات اجرای عملیات موضوع قرارداد متناسب با تمام تعابیر قرارداد در خصوص پرداخت وجه تعیین می شود. اختلاف در برداشت از مذاکره و توافقات انجام شده در صورت وقوع باید از طریق مراجع قانونی و قضایی کشور حل و فصل گردد و شرکت مهندسین آن را به صورت رسمی از روزنه قانون حل خواهد نمود، در این بین اگر اختلاف دیگری بین تعهدات طرفین به وجود آید باید کارفرما و مشاور نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

بخش دیگری از متن قرارداد طراحی ویلا شامل نشانی هر دو طرف قرارداد می شود، این نشانی مربوط به آدرس و اقامتگاه قراردادی کارفرما، آدرس و اقامتگاه قراردادی مشاور، خواهد شد. این دو آدرس برای مکاتبات حین طراحی ویلا نیاز است که باید به درستی قید گردد.

در بخش آخر و ماده نهایی قرارداد طراحی تاریخ قرارداد و تعداد نسخ آن قید می شود، این قرارداد بعنوان مثال در دو نسخه چاپ می شود و در اختیار کار فرما و مشاور قرارداده می شود که به هر دو طرفین آن ها داده می شود.

متن اقدام به طراحی بر اساس ماده 10 قانون مدنی تنظیم می شود و تمام مفاد و قوانین آن مشمول هر دو طرف خواهد شد، در خط پایان نیز باید محلی برای امضا و مهر طرفین یعنی کارفرما و مشاور اختصاص داده شود.

مبحث 12 قانون و مقررات ملی ساختمان به رعایت اقدامات ایمنی یا همان HSE اختصاص دارد. در این مبحث در خصوص طراحی ویلا و آماده کردن زمین مورد نظر برای احداث ویلا قرارداد را تشریح می کند.

در تشریح این مبحث مشخص می شود که پیمانکاران موظف هستند، یک تیم طراحی و ساخت ویلا را بر اساس قرارداد پیمانکاری تشکیل داده و اقدامات لازم را طبق متن اصلی قرارداد پیمانکاری انجام دهند. هر پیمانکاری که کار طراحی و ساخت ویلا را به عهده می گیرد، علاوه بر قوانین ساختمانی باید موارد ایمنی آن را نیز مطابق با قوانین اداره کار، اداره تأمین اجتماعی و مبحث 12 قانون و مقررات ملی ساختمان طراحی نماید، بنابراین در مدت احداث پروژه نباید تیم پروژه نگران انجام طراحی یا مباحث پیرامون آن باشند.

به عنوان مثال باید در متن قرارداد طراحی تمام بیمه های شخص ثالث و یا بیمه های کارگاهی اعضای کارگاه را متناسب با ضرر و زیان مالی و جانی تیم درگیر با پروژه بیان گردد و هزینه را به صورت تمام پرداخت نماید.

در خصوص طراحی یک ویلا باید مباحث متعددی از سوی کارفرما و مشاور تعیین گردد. تعیین دقیق هر یک از این مباحث باید با جزئیات طراحی همراه باشد. این جزئیات با شکل های گوناگون آن در خصوص مباحث ساختمانی، مباحث ایمنی، مباحث بیمه ای و غیره خواهد بود که باید تعیین و پرداخت گردد.

یک قرارداد طراحی ویلا باید شامل بند های متعدد باشد و در هر بند جزئیات اجرای قرارداد به درستی بیان گردد. هر بند از قرارداد با یک نام مشخص می شود که به ماده اجرای قرارداد اختصاص دارد، در بند مذکور تشریحی از متن قرارداد به درستی نگارش می شود تا کارفرما و مشاور برای طراحی ویلا بدانند که چه وظایفی را دارند و چه تکالیفی بر عهده آنان است.

در متن قرارداد طراحی ویلا ویژگی های موضوع قرارداد، مهلت قرارداد، زمین محل اجرای قرارداد، تعهدات کارفرما، تعهدات مشاور، شرح عملیات پروژه طراحی، مدت اجرای پروژه طراحی، مباحث حل اختلاف، مدت اجرای قرارداد، شرح عملیات و تغییر شرایط و ضوابط حاکم بر عملیات مشخص می شود. موارد بیان شده هر کدام به تفصیل بیان می شوند و ذکر دقیق آن ها در متن قرارداد به درستی خواهد آمد.

توجه داشته باشید که در زمان طراحی ویلا باید به خیلی از مسائل نیز پرداخت، این مسائل شامل بر موضوعات محیط زیست و طبیعت و یا محیط اطراف ویلا است؛ این محیط ها باعث می شود تا احساس آرامش در ویلا برای افراد داخل ویلا ایجاد شود. در این بین فضا های داخلی ویلا و دکوراسیون آن بیشترین آرامش را برای افراد به دنبال دارند.

جالب است، بدانید که سادگی و خالص بودن و روشن بودن انواع فضا های طراحی شده داخل ویلا و محوطه بیرونی آن به عنوان ضرورتی برای داشتن احساس خاطره انگیز بودن فضای طراحی بسیار نیاز است. نور پردازی های داخل فضا و توجه به چگونگی آن می تواند راهگشای خوبی برای یک طراحی مطلوب باشد که در طراحی ویلا از آن استفاده شده است.

پرداختن به مسائل مختلف

زمانی که طراحی ویلا بر اساس متن قرارداد طراحی ویلا آماده شد، مرحله احداث و ساخت ویلا آغاز می شود. در این مرحله باید ساخت و طراحی با تمام مصالح مورد نیاز همچون بلوک، آجر، استراکچر فلزی و بتنی یا چوبی شروع شود، استراکچر هایی فلزی و بتنی از نوع lsf هستند که در طراحی ویلا استفاده می شوند.

آنچه مهم است، تعداد مراحل احداث و ساخت یک ویلا است که به فونداسیون، اجرای اسکلت و آرماتور بندی، نازک کاری، سفت کاری، نما کاری و حتی محوطه سازی ویلا خلاصه می شود. در این مراحل آن چه اهمیت دارد، زیبایی طرح نهایی پروژه ویلا می باشد که دلیل اصلی استفاده از ویلا خواهد بود. زیرا ویلا مکانی است، برای حفظ آرامش و جذب گردشگر، لذا رعایت تمام موارد قانونی و ضوابط طراحی سبب می شود تا شرکت، ویلایی با استفاده از دانش و تجربه تیم حرفه ای و خلاق خود ساخته و طراحی را به پایان برساند.

اولین گام برای اجرایی شدن مرحله احداث ویلا بعد از طراحی آن چیست؟

ویلا مکانی دنج برای استراحت و آرامش است که همه افراد برای یک بار هم که شده دوست دارند. به صورت اختصاصی ویلا را در اختیار خود داشته باشند؛ از این جهت برای طراحی و ساخت ویلا 3 اصل اساسی برای آن در نظر گرفته شده است. این سه سبک، سبک کلاسیک، سبک طراحی مدرن برای ویلا های امروزی و سبک تلفیقی برای ترکیب دو سبک کلاسیک و مدرن است که مهندسین ساختمانی و کارفرمایان از آن بهره گیری می کنند.

امیدواریم تا اینجا اطلاعات خوبی در رابطه با نمونه قرارداد طراحی ویلا کسب کرده باشید.

در سبک های طراحی ویلا، بیشتر سبک مدرن ساخته می شو. سبک مدرن در زمان زندگی امروزی برای تنوع روحیه افراد لازم است؛ افراد جامعه امروز معمولاً درگیر مشغله های کاری زیادی هستند و برای آرامش خود نیاز به محیط های آرام، زیبا و سرسبز دارند که به صورت مدرن و شیک طراحی شده باشند.

به طور عمومی افراد سبک مدرن را انتخاب می کنند و متقاضیان طراحی و ساخت ویلا، سبک مدرن را برای ساخت انتخاب خواهند کرد، زیرا ویلا با فضایی وسیع همراه با دکوراسیون های فضای داخلی و بیرون محوطه اصلی ویلا طراحی و ساخته می شود و فضای باغ های سر سبز ویلا توسط نمایش دو بعدی و سه بعدی مشاهده خواهند شد و دو نمونه از فایل های طراحی دو بعدی و سه بعدی به فرد متقاضی طراحی و ساخت ویلا  تحویل داده خواهد شد.

اصولاً طراحی ویلا به سبک مدرن بسیار زیبا، ساده، جذاب و شیک می باشد و بخش آشپزخانه و اتاق مهمان در طبقه هم کف قرار دارد که به استخر ویلا دید داشته باشند. این سبک آرامش بسیار زیادی را برای افراد حاضر در ویلا ایجاد می کند که فضای سبز بیرون محوطه ساختمان اصلی ویلا این زیبایی و آرامش را صد چندان خواهد کرد.

در زمان طراحی سبک مدرن برای ویلا، فاز طراحی با انواع امکانات سرمایشی و گرمایشی خوبی انجام می شود، این فاز در تخصص مهندس مکانیک شرکت مهندسی می باشد و تمام قوانین و امکانات لازم برای ساخت یک ویلا در کمال آرامش در آن پرداخته می شود. شیوه های آرماتور بندی، فونداسیون، مواد و مصالح ساختمانی و غیره پروژه طراحی ویلا در این سبک مشخص می شود.

در سبک کلاسیک سعی می شود تا موارد و مصالح نهایی ساخت و ساز به رنگ های خنثی نزدیک باشد، رنگ های خنثی رنگ های قهوه ای، سیاه، سفید، خاکستری و طلایی است که نمای ساختمان را با خود رنگین می سازد.

استفاده از رنگ های خنثی سبب می شود تا حس اعتماد به نفس، اعتماد و اطمینان در فرد افزایش یابد، زمانی که سبک کلاسیک با سبک مدرن عجین شود و طراحی ترکیبی از هر دو سبک به کار بسته شود، سبک ایجاد شده در طراحی ویلا بسیار زیبا، آرامش بخش و روحیه بخش است.

آنچه بیش از همه مهم جلوه می کند شیوه دکوراسیون داخلی در فضای ساختمان اصلی ویلا است. امروزه دکوراسیون داخلی به یکی از اجزای اصلی طراحی و ساخت ساختمان مبدل شده است. از این رو تجربه دکوراسیون داخلی در زیبایی فضا سبب شده است تا همه افراد برای مکان های محل زندگی خود آن را به کار برند، در واقع دکوراسیون داخلی برای فضا به یک نیاز جدی و ضروری در جامعه امروز تبدیل شده است.

سبک کلاسیک

قرارداد بخش اجرایی پروژه یک قرارداد اجرایی با استاندارد های خاصی است، در این قرارداد طرح ها با مباحث قرارداد اجرایی در سایت شرکت های مهندسین مشاور با جزئیات لازم مشخص می شود.

تعدادی از استاندارد های این قرارداد اجرایی، شیوه انجام طراحی و ساخت یک ویلا را تشریح می کند. قرارداد پیمانکاری با مصالح، قرارداد پیمانکاری بدون مصالح، قرارداد مدیریت پیمان درصدی و قرارداد مدیریت پیمان دستمزدی استاندارد های قسمت اجرایی طراحی ویلا هستند.

بعضی از نکته های طراحی که در ساخت پروژه طراحی احتیاج است، نیز در این استاندارد ها تعیین می گردد. مباحث دکوراسیون، باز سازی، مدت زمان یا هزینه باز سازی و اجرای آن، طرح دکوراسیون، یا موارد مشابه آن از سوی فرد متقاضی، کارفرما و مشاور می تواند به صورت سلیقه ای در متن قرارداد ویلا قید گردد. توجه داشته باشید، مشاهده نمونه کار های انجام شده توسط پیمانکار یا کارفرما سبب می شود تا پروژه انجام شده جدید طبق قوانین ساختمانی به درستی به کار گیری شود.

طراحی ویلا پس از انعقاد قرارداد بخش اجرایی پروژه شامل چه استاندارد هایی است؟

دنیای فناوری امروز روش های هوشمند را ایجاد کرده است که این روش ها برای طراحی ویلا هم به کار می روند. در طراحی ویلای مدرن از سوی سازندگان باید این نکته رعایت گردد، این نکته سبب می شود تا میزان بهره وری لازم برای طراحی و ساخت یک ویلا بیش از همه باشد و سازندگان ویلا و یا کارگزاران اصلی ویلا از طراحان خود بخواهند که مراحل را طبق طراحی ویلای هوشمند انجام دهند.

پارامتر های طراحی به صورت چند گانه عنوان می شوند که طراح ویلا باید همه آن ها را با توجه خاص در نقشه آن در نظر بگیرد، محیط زیست در طراحی ویلا نکته مهمی است که باید آن را مورد ملاحظه قرارداد، از این رو طراحان برای طراحی یک ویلای خوش آب و هوا با دکوراسیون جذاب و زیبا نیاز است، سطح عایق، شدت هوای محیط، استراتژی های کنترل رطوبت، فرصت های نور و بسیاری از عناصر طراحی را به دقت مورد انتخاب و تشخیص قرار دهند.

در زمان طراحی هوشمند شرایط محیط زیست و مسائل پیرامون مصرف انرژی باید مورد محاسبه قرار گیرد و بهترین امکانات متناسب با طراحی هوشمند در نقشه طراحی ویلا قرار داده شود. لذا می توان در نظر داشت که نکات عنوان شده برای فراهم آوردن شرایط و ضوابط انجام طراحی و ساخت یک ویلا به عنوان ضرورت های طراحی هوشمند باید لحاظ گردند.

منظور از طراحی هوشمند در طراحی ویلا چیست؟

یکی از مزیت های قرارداد طراحی ویلا های مدرن، نمای ویلا است. در خصوص نمای ویلای مدرن باید فضا های ویلا و پیرامون آن باز یا نیمه باز باشند و فضای بسته در مورد آن معنا ندارد؛ این فضا ها ی باز و نیمه باز بیشتر به صورت باز شو طراحی می شوند تا از طریق آن ارتباط فضای داخل و خارج ساختمان ویلا قطع نگردد و به گونه ای ویلا در نظر جلوه گری کند که ارتباط با فضای سبز و طبیعت داخل ویلا همیشگی خواهد بود.

طراحی ویلا شامل طراحی پلان و فرم مناسب آن برای ایجاد جذابیت های نمای بیرون ویلا نیز در دید اول بسیار اثر بخش است، به طور کلی جذابیت طراحی ویلا برای نمای ویلا تأثیر بزرگی خواهد داشت، زیرا جنس و رنگ مصالح به کار رفته در ساخت ویلا در سبک های طراحی به خوبی مشخص است.

اقلیم منطقه ساخت ویلا با در نظر گرفتن بافت خاک و زمین ویلا و حتی خطوط آسمانی نمای ویلا ملاحظه می شود، از این رو بهتر است، نمای ویلا متناسب با مصالح با کیفیت و با دوام امروزی تهیه شود، در ویلا های مدرن معمولاً رنگ سفید به کار می رود. گستردگی رنگ سفید و پنجره های قدی و بلند روی نما سبب جذابیت بیشتر می شود، علاوه بر این طراحی ویلای مدرن در نما نیاز به نور پردازی های خوبی هم دارد که روشنایی محوطه ویلا و پیرامون آن نیز فراهم گردد.

مثالی که برای طراحی ویلا در نظر گرفته می شود، می تواند پنجره هایی با ارتفاع زیاد باشد که در نقطه مرکزی آن به صورتی قرارداده شوند که دید خوب و مسلطی را بر روی باغ یا فضای سبز محوطه اطراف ویلا داشته باشند، این دید سبب می شود تا فردی که در ویلا حضور دارد، آرامش را در تمام فضای ویلا احساس و مشاهده نماید.

اقلیم منطقه ساخت ویلا

تا اینجا با مبحث ویژگی های قرارداد طراحی ویلای مدرن در خصوص نمای ویلا آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله نمونه قرارداد طراحی ویلا با ما همراه باشید.

مهندسین مشاور شرکت های مهندسی، گروهی از مهندسین مجرب و کار آزموده هستند که دارای تخصص های لازم در طراحی هستند، این گروه از مهندسین در زمانی که طراحی ویلا قرار است، انجام گیرد، نقش آفرینی می کنند. طراحان گرافیک، طراحان صنعتی و مهندسان معمار با تجربه نقشه کشی و دکوراسیون داخلی در طراحی ویلا دخیل اند.

طراحی ویلا برای ویلا های مدرن با سبک های امروزی نیاز به مواد و مصالح جدید دارد که در بخش طراحی و مهندسی به آن پرداخته می شود. در نظر قراردادن جزئیات طراحی، گام مهمی در ایجاد و احداث ساختمان ویلا و محوطه سازی پیرامون آن می باشد،

شما در حال خواندن مقاله نمونه قرارداد طراحی ویلا هستید.

تشخیص نوع خاک و زمین طراحی ویلا نیز نکته مهمی است که باید بر اساس آن فونداسیون و پی ریزی ساختمان برای مرحله کف سازی به دقت در نظر گرفته شود، مهندسین مکانیک و مهندسین عمران نیز در زمان بعد از طراحی باید انجام فعالیت نمایند.

آن چه مهم است، همکاری همه جانبه مهندسین درگیر پروژه ویلا است که بر اساس نیاز ساخت و ساز در مرحله خاص آن باید انجام وظیفه نمایند. در میان تمام مهندسین طراحی ویلا، آن دسته از مهندسین که گام اول پروژه را بر می دارند، بیش از سایر مهندسین اولویت دارند و باید خبره ترین آن ها را برگزید تا پایه کار به درستی پیشرفت داشته باشد.

تشخیص نوع خاک و زمین طراحی ویلا

از اینکه تا انتهای مقاله نمونه قرارداد طراحی ویلا همراه ما بودید، متشکریم و امیدواریم که از خواندن مقاله نمونه قرارداد طراحی ویلا بهره لازم را کسب کرده باشید.

اطلاعات من را در مراحل بعدی دیدگاه ذخیره کنید

تهران، طرشت، ابتدای بلوار شهید تیموری، پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف، پلاک ۱۸۰، طبقه اول

ایمیل: info@tarhchid.com09198216630

مدیریت پیمان, مقالات

۰

ماهیت مدیریت پیمان در این نوع قراردادها مالک، سازنده ای اعم از شخص یا یک شرکتی را انتخاب می‎کند تا مسئولیت و مدیریت اجرای پروژه ساخت و ساز را بر عهده بگیرد. بر خلاف قراردادهای کنتراتی، کارفرما متعهد می شود کلیه مصالح، ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی را تأمین …

مدیریت پیمان, مقالات

۰

اصول صورت وضعیت مدیریت پیمان اگر صاحب کسب و کار هستید باید حتما درباره اصول صورت وضعیت مدیریت پیمان خوب بدانید و یا تیمی از مشاوران حرفه ای و کاربلد در اطراف شما باشد که بتواند در این زمینه به شما مشاوره دهد. ما نیز در ادامه کمی درباره اصول …

مقالات

۰

نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا

کارگاه آموزشی مدیریت پیمان برای این است که مهندسان با قوانین پیمان آشنا شوند. کارگاه آموزشی مدیریت پیمان برای تحلیل شرایط عمومی و خصوصی پیمان است.

پیمانکاری و مدیریت پیمان, مدیریت پیمان, مقالات

۰

قراردادهای مدیریت پیمان ساختمان انواع قرارداد مدیریت پیمان ساختمان به شرح ذیل می باشد: پیمان مدیریت یا مدیریت پیمان پیمان امانی پیمان دستمزدی پیمان های خاص (گلوبال) پیمان طرح و اجرا پیمان با تعیین پیمانکار عمومی پیمان کلید در دست یا B.O.T پیمان فاینانس ( Finace ) پیمان مدیریت یا …

با بهره مندی از مهندسان مجرب و با تجربه عمران,معماری , مکانیک , برق و صنایع تمام فعالیت های لازم برای اجرا پروژه , از مرحله طراحی و مهندسی تا تدارکات و ساخت   مقیاس واحدهای صنعتی و مسکونی (از پی تا کلید) را در محدوده استان البرز و تهران بر عهده می گیرد

مجوزات و خدمات ثبتی

مدیریت پیمان و پیمانکاری

مدیریت تولید و عملیات

مشاوره خرید و فروش املاک صنعتی

مشاوره خریدو فروش ماشین آلات صنعتی

شرکت ما
کرج – گلشهر – بلوار گلزار شرقی – ساختمان کسری – واحد 9

info@parnak.co

34267400 26 0

34267200 26 0

نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا
نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت ویلا
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *