نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه
نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

کار کردن در معنای قانونی آن به ارائه کالا یا خدمات در مقابل دریافت مزد مشخص گفته می ­شود. امروزه با افزایش کارخانه ها ، کارگاه ها، شرکت های پیمانکاری و غیره نیاز به نیروی کار نیز افزایش پیدا کرده است؛ و همین موضوع باعث قاعده‌مندسازی اقدامات در این زمینه و ایجاد قوانین و مقررات مشخصی برای حفظ حقوق کارگر و کارفرما شده است که برای هر چه بهتر شدن رابطه بین کارگر و کارفرما آَشنایی با این قوانین به نظر ضروری می‌رسد.

با تسلط به قوانین حوزه کار و نوشتن قرارداد می‌­توان از پایمال نشدن حقوق طرفین و رعایت همه نکات حقوقی اطمینان حاصل کرد و قراردادی که شامل همه جزئیات مورد نظر باشد، نوشت.

بنابراین در ادامه با مفاهیم کارگر، کارفرما، انواع قرارداد کار آشنا خواهید شد و نهایتا به این سوال پاسخ خواهیم داد که قرارداد کار موقت بدون بیمه صحیح است یا نه.
چنانچه پس از مطالعه مطلب سوال داشتید می‌توانید از کارشناسان حقوقی امور قراردادها کمک بگیرید و یا قرارداد موردنیازتان را از بانک قراردادهای وینداد دریافت کنید.

تشخیص درست کارگر و کارفرما از آن جهت اهمیت دارد که تنها در صورتی که فردی بر اساس قانون، کارگر یا کارفرما نامیده شود می­‌تواند از حمایت های قانونی بهره­ مند شود و در صورت شکایت در محاکم قانون کار ابتدا باید کارگر یا کارفرما بودن شخص محرز شود، سپس به شکایت رسیدگی می‌­شود؛ پس به این تعاریف قانونی دقت کنید:

کارگر بر اساس ماده ۲ قانون کار ۱۳۶۹ ” کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد ، حقوق ، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.”نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

کار فرما نیز در همان قانون این­گونه تعریف شده است ” کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او درمقابل دریافت حق السعی کار می کند. مدیران و مسئولان و به طور عموم کلیه کسانی که عهده دار اداره کارگاه هستند؛ نماینده کارفرما محسوب می­‌شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می‌گیرند. در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی بنماید و کارفرما آن را نپذیرد در مقابل کارفرما ضامن است.”

رابطه بین کارگر و کارفرما با قرارداد کار مشخص می­‌شود. جزیئیاتی که در قرارداد کار وجود دارد مانند ساعت کار، دست مزد کارگر، مشخصات طرفین و غیره محدوده این رابطه را روشن می­‌سازد.

قرارداد کار طبق تعریف قانون ” قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت، یا مدت غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد.”

قرارداد کار طبق قانون ۳ نوع است:

۱.قرارداد کار دائم: در این نوع قرارداد طرفین توافقی بر سر خاتمه کار نمی­‌کنند و تا زمانی نا معلوم قرارداد پا برجاست. این نوع از قرارداد به دلیل امنیت شغلی ای که برای کارگر ایجاد می‌­کند مطلوب اوست اما کارفرمایان تمایلی به بستن این نوع از قرارداد ندارند. تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار می­‌گوید در صورتی که کار مستمر باشد و زمانی برای آن تعیین نشده باشد قرارداد کار دائمی خواهد بود.

۲.قرارداد کار موقت: قرارداد کار موقت همان­طور که از نامش پیداست قراردادی ست که کارفرما با کارگر برای مدت معینی مثلا ۳ ماه، یک سال یا هر مدت دیگری می­‌بندد. موقت بودن این قرارداد نباید باعث تضییع شدن حقوق کارگر یا فرار کردن کارفرما از پرداخت حقوق خاص کارگر باشد.

۳.قرارداد کار معین: کار معین کاری ست که در بازه زمانی مشخص شروع و خاتمه می­‌یابد و قراردادی که موضوعش این نوع از کار باشد قرارداد کار معین نامیده می‌­شود. قرارداد کار با پایان یافتن کار معین اتمام می­‌یابد. با مشخص کردن حدودی زمان اتمام کار می‌­توان از حقوق کارگر و کارفرما دفاع کرد.

قبل از پاسخ به این سوال که آیا قرارداد کار موقت بدون بیمه صحیح است یا نه ابتدا باید وضعیت بیمه در قراردادها را مشخص کنیم. طبق ماده ۱۴۸ قانون کار “کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلفند بر اساس قانون تأمین اجتماعی ، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند”.

پس کارفرمایان موظفند کارگران خود را با هر نوع قراردادی که دارند (موقت، دائم یا کار معین) بیمه کنند.

ماده ۴ قانون تامین اجتماعی نیز بیان می‌­دارد که سه دسته از افراد مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند:

الف- افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می‌کنند.

ب – صاحبان حرف و مشاغل آزاد.

ج – دریافت‌کنندگان مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت.

کارگران نیز جزو دسته اول این تقسیم بندی قرار گرفته اند و فارغ از نوع قراردادشان باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

نحوه بیمه کردن در قرارداد کار موقت بر اساس ساعت کار کارگر است؛ بدین صورت که به ازای هر ۸ ساعت کار باید یک روز حق بیمه به سازمان بیمه پرداخت شود.

حال ببینیم ما قرارداد کار موقت بدون بیمه داریم؟

همان­طور که مشاهده کردید همه کارگران اعم از دائمی یا موقتی باید توسط کارفرما بیمه شوند، حق بیمه کارگر ماهانه از حقوق او کسر می‌شود.

کسر شدن حق بیمه از حقوق کارگر و تمایل نداشتن کارفرما به پرداخت حق بیمه برای کارگران موقتی، باعث شده که طرفین گاهی بر سر پرداخت نکردن حق بیمه و بیمه نشدن کارگر توافق کنند. گرفتن ضمانت از کارگر یا امضای کارگر مبنی بر عدم دریافت بیمه از راه های متداول بیمه نکردن کارگر است.

اما هر نوع توافقی بر سر بیمه نکردن کارگر غیر قانونی بوده و کارگر می­‌تواند از کارفرما در این مورد شکایت کند. قرارداد کار موقتی هر چقدر هم کوتاه (مثلا پاره وقت یا ساعتی) باشد بر اساس ساعت کاری باید حق بیمه از آن کسر شود. بعضی کارفرمایان برای فرار از پرداخت حق بیمه کارگران با آن ها قراردادی با عنوان قرارداد پیمانکاری امضا می­کنند در قرارداد پیمانکاری کارفرما موظف به پرداخت حق بیمه نیست. عوض شدن عنوان قرارداد در ماهیت قرارداد تفاوتی ایجاد نمی­‌کند و در صورتی که کارگر در محاکم حقوق کار از کارفرما شکایت کند و قرارداد کار او اثبات شود، کارفرما موظف به پرداخت کامل بیمه و جرائم آن است.

پس در قراردادهای کاری تان فراموش نکنید که درمورد حق بیمه شفاف سازی های لازم را انجام دهید و مطمئن باشید که قرارداد کار موقتی که در آن حق بیمه ذکر نشده یا بر سر پرداخت نکردن حق بیمه توافقی ایجاد شده، غیر قانونی است.

امور قراردادها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تنظیم هر قراردادی با یک مشاور حقوقی مسلط به امور قراردادها مشورت کنید.
برای این که قرارداد کاری استاندارد و قانونی که مختص به خودتان باشد، داشته باشید می­‌توانید به بانک قرارداد وینداد سری بزنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‘3 زمان خواندنقانون کار ایران دربردارنده مقررات و ضوابط مهم در رابطه استخدامی میان کارگر و کارفرما است. یکی از موضوعات مهم در حقوق کار، موضوع قانون لباس کار است که به موضوع لباس کار ادامه مطلب…

‘4 زمان خواندنروابط کارگر و کارفرما یکی از مهم‌ترین و در عین حال پر ظرافت‌ترین روابط حقوقی است که سهم بسیاری از اختلافات و دعاوی حقوقی را به خود اختصاص داده است. یکی از دلایل ادامه مطلب…

‘4 زمان خواندنحقوق کار در ایران ناظر بر رابطه میان کارگر و کارفرما است. یکی از اصطلاحات متداول در فضای حقوق کار، نوبت کاری یا شیفت کاری است. پرداختن به این موضوع از لحاظ محاسبه ادامه مطلب…

قرارداد کار ساعتی یکی از انواع قرارداد است که در جای خاص خود کاربرد دارد. برای مثال زمانی که نیاز نباشد کارمند حضور دائم در محیط کار داشته باشد استفاده میشود. به این قرارداد حق الزحمه ساعتی یا قرارداد کارمزد ساعتی هم می گویند. در قرارداد کار پاره وقت میتوان با رضایت طرفین می‌توان ساعت کار را به صورت پاره وقت یا ساعتی و به شرط رعایت مقررات قانون کار تنظیم کرد. قرارداد کار ساعتی با عنایت به تبصره یک ماده 35 و بند الف ماده 37 قانون کار از جمله قراردادهای موضوع ماده 7 این قانون می باشد . اما این قرارداد چه ویژگی‌هایی دارد؟و برای امضای آن باید به چه مواردی دقت کرد؟ آیا میتوان قرارداد کار ساعتی استخدام بدون بیمه با کارگر منعقد کرد؟ برای پاسخ به سوالات فوق و دانلود نمونه ای از این قرارداد با بیلان مهر همراه باشید.

فهرست (با کلیک روی دکمه ، فهرست را ببندید)

قرارداد کار زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که مدت کار بیشتر از 30 روز شود. همچنین قرارداد کار یک قرارداد معین و غیر تشریفاتی و شامل قراردادهای دائم و موقت می‌باشد.

شرایطی که در قرارداد کار درج میشود زمانی ارزش قانونی دارد که مزایای آن کمتر از امتیازاتی نباشد که در قانون کار به عنوان حداقل ها در نظر گرفته شده است. این نکته بسیار مهمی است که بسیاری از کارفرمایان نسبت به آن بی اطلاع هستند و گمان میکنند میتوانند هر قراردادی با هر حقوق و مزایایی با کارگر خود منعقد کنند. لازم به ذکر است که در مواردی که قرارداد کتبی باشد، یک نسخه از آن به اداره محل کار تحویل و یک نسخه نزد کارگر و یک نسخه نیز نزد کارفرما می‌ماند.

قرارداد کار ساعتی متنی است که پرسنل و کارفرما تنظیم می‌کنند و مطابق با آن، کارگر در مقابل کار ساعتی و با محاسبه تعداد ساعت‌های انجام کار، حقوق و مزایا دریافت می‌کند.نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

طبق قانون کار در قرارداد های عادی یک کارگر باید در هفته 44 ساعت مشغول به کار باشد. در حالی که کارگران پاره وقت با توافق با کارفرما می‌توانند در این ساعات تغییری به وجود آورند. که در نتیجه حقوق و مزایای آن ها نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

کارگرانی که به این ترتیب کار می کنند باید به نسبت ساعات کار، حداقل های قانونی در مورد آنان رعایت گردد. ضوابط و مزایای مربوط به مزد ساعتی ، کارمزد ساعتی و کارمزد در آیین نامه مربوط به تبصره 2 ماده 35 قانون کار آمده است.

حق بیمه به تمامی کارهایی که جزو قانون کار هستند تعلق میگیرد. طبق قانون نیز هر فعالیتی که در قبال آن مزد پرداخت شود مشمول قانون کار است. از آنجایی که قرارداد کار ساعتی نیز جزو قانون کار است پس به آن بیمه تامین اجتماعی تعلق میگیرد. نحوه محاسبه آن نیز بدین صورت است که به ازای هر 8 ساعتی که کار انجام میگیرد ، باید حق بیمه محاسبه شود. پس با این حساب شما نمیتوانید قرارداد ساعتی کار بدون بیمه با کارگری ببندید. و همانطور که میدانید قراردادی که حداقل های حقوق و دستمزد اداره کار را نقض کند مورد پذیرش نیست. و بیمه هم جزو همین حداقل ها است. برای مطالعه جدول حق بیمه تامین اجتماعی سال 99 کلیک کنید.

اضافه کاری در کار ساعتی و پاره بدین گونه محاسبه می شود:

فردی قراردادی با کارفرما دارد که برای مثال هفته ای 30 ساعت کار کند . اگر در پایان هفته وی 32 ساعت کار ارائه دهد ، باید 2 ساعت بیشتر را برای وی اضافه کاری محسوب کرد. مبلغ اضافه کاری وی باید طبق ماده 59 قانون کار (40 درصد اضافه بر مزد ساعتی) پرداخت شود.

نحوه پرداخت عیدی در مشاغل کارگری قرارداد کار ساعتی بر اساس ماده 39 قانون کار محاسبه میشود. این عیدی بر اساس ساعات کاری است که کارگر انجام داده باشد. کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به‌ نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هریک از کارکنان نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

بنابراین بر اساس تبصره یک این ماده مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به‌مأخذ شصت روز مزد و به‌نسبت ایام کارکرد در سال، محاسبه گردد و مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک‌دوازدهم سقف تعیین شده موضوع ماده واحده این قانون تجاوز کند. همچنین میتوانید با مراجعه به صفحه سوالات مربوط به قرارداد کار ، اطلاعات خود را افزایش دهید.

ماخذ محاسبه حق سنوات در قرارداد کار ساعتی ، میانگین مجموع پرداختی در آخرین 90 روز کارکرد کارگر است. بنابر این سنوات نیز به این کارگران تعلق میگیرد. و بر اساس میزان ساعتی که کار کرده اند محاسبه میشود. برای مثال اگر یک کارگر ساعتی به اندازه یک سوم یک کارگر معمولی کار کرده باشد ، سنوات آن نیز یک سوم است.

برای دانلود نمونه فرم قرارداد کار موقت می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نمونه قرارداد کار موقت

همچنین می توانید برای خرید فرم های اداره کار بر روی لینک زیر کلیک کنید

خرید فرم های اداره کار

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری علامتگذاری شده است *

متن نظر ….

ذخیره اطلاعات برای کامنت های بعدی.

ارسال نظر

شرکت حسابداری بیلان مهر زنده رود ، با 12 سال سابقه در حوزه حسابداری ، یکی از با تجربه ترین شرکتهای حسابداری در استان اصفهان می‌باشد. افتخار ما همکاری با مشتریانی است که از بزرگترین و موفق ترین شرکت ها و مراکز در سرار کشور می‌باشد .

09122198291

09133664423

info@bilanmehr.ir

اینستاگرام

آپارات

قرارداد کار ساعتی یکی از انواع قرارداد کار موقت است که قانون کار، اجازۀ تنظیم آن را داده است. نام دیگر این قرارداد، قرارداد حق الزحمه ساعتی و قرارداد کارمزد ساعتی است. برخی از قرارداد‌های کار ساعتی به صورت روزمزد نیز تنظیم می‌شود.

در این نوشته شما را با مهم‌ترین نکات این نوع از قرارداد آشنا می‌کنیم. با رکلا همراه باشید.

این قرارداد، متنی است که کارگر و کارفرما تنظیم می‌کنند و مطابق با آن، کارگر در مقابل کار ساعتی و با محاسبه تعداد ساعت‌های انجام کار، حقوق و مزایا دریافت می‌کند. این نوع از قرارداد کار، در مواردی که کارگر به صورت پاره وقت کار می‌کند نیز کاربرد دارد. در این نوع از قرارداد، حق الزحمه ساعتی پرداخت می‌شود.

برای تنظیم یک قرارداد کار، باید قواعد و شرایط قانونی موجود در قانون مدنی، قانون کار و قانون تامین اجتماعی رعایت شود. مهم‌ترین نکات قانونی این نوع از قرارداد را در ادامه بیان می‌کنم:

مانند هر قرارداد دیگری، در قرارداد کار حق الزحمه ساعتی نیز، درج مشخصات کامل کارفرما و کارگر ضروری است. کارگر باید مشخصات کامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، نشانی، تلفن، تاریخ تولد، وضعیت تأهل، وضعیت نظام وظیفه، تعداد فرزندان و مدرک تحصیلی خود را در متن قرارداد بنویسد.نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

کارفرما نیز، مشخصات شناسایی خود را در قرارداد درج می‌کند.

در قرارداد کار ساعتی، ضمن نوشتن میزان ساعات کاری کارگر، کل مدت قرارداد و تاریخ امضای آن را بنویسید.

مبنای تاریخ شروع‌به‌کار کارگر، تاریخ نوشته شده در متن قرارداد است.

باید در متن قرارداد، نوع کاری که کارگر یا کارمند موظف به انجام آن است مشخص شود. قرارداد کار مانند هر قرارداد دیگری، نیاز به موضوع دارد و در قرارداد کار ساعتی، نام کار به‌عنوان موضوع آن نوشته می‎‌شود.

باید ساعت کاری کارمند یا کارگر مشخص شود.

در این مورد حتماً باید حداقل‌های قانون کار را رعایت کرد. مطابق با قانون کار، حداکثر مدت کار روزانه، 7 ساعت و 20 دقیقه است. البته در برخی موارد، طرف‌های قرارداد می‌توانند برای ساعت کاری توافق دیگری کنند و در برخی از روز‌ها کمتر و در برخی از روز‌ها بیشتر از هشت ساعت کار شود. اما مدت کار هفتگی از 44 ساعت بیشتر نخواهد بود.

میزان حقوقی که کارفرما موظف به پرداخت آن است بر مبنای میزان ساعات کار مشخص می‌شود.

محل انجام کار در قرارداد مشخص شود. همچنین در مورد امکان جابجایی کارگر یا کارمند به شهر دیگر نیز به توافق برسید و در متن قرارداد نوشته شود.

در این قرارداد، حق الزحمه متناسب با میزان ساعات کار کارگر یا کارفرما تعیین می‌شود.

نکته مهم آن است که حتی اگر قرارداد کاری به صورت پاره وقت و ساعتی نیز باشد، دستمزد کارگر و کارمند از حداقل حقوق اداره کار کمتر نیست. سابقه کار، حق اولاد، حق مسکن و سایر حقوق و مزایا نیز متناسب با میزان ساعات کار تعیین و پرداخت می‌شود.

هر سال، وزارت کار و رفاه اجتماعی حداقل حقوق و مزایا را مشخص می‌کند.

با توجه به الزامی بودن قواعد قانون کار، باید حداقل‌های مرخصی قانون کار را رعایت کرد.

مطابق با قانون کار، روز جمعه به عنوان روز تعطیل هفتگی با مزد است و تعطیلات رسمی نیز مطابق با تعطیلات رسمی اعلام شده از سوی دولت است.

در خصوص مرخصی‌های استحقاقی، استعلاجی و غیره، مطابق با قانون کار عمل می‌شود.

قرارداد کار در چهار نسخه تهیه می‌شود. دو نسخه از قرارداد کار ساعتی برای تشکل کارگری و ادارۀ کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و یک نسخۀ آن متعلق به کارگر است و نسخۀ دیگر، نزد کارفرما باقی می‌ماند.

قرارداد کار ساعتی بدون بیمه قانونی نیست. زیرا قانون کار و قانون تامین اجتماعی از قوانین الزامی است. کارگر و کارفرما حتی اگر خلاف این قوانین توافق کنند، توافق آن‌ها اعتبار قانونی ندارد.

ماده 148 قانون کار در این مورد بیان می‌کند:

«کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلفند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند.»

بنابراین تمامی قراردادهای کار ساعتی با بیمه است.

تیم حقوقی رکلا اقدام به تهیه یک نمونه قرارداد کار نموده است.

شما می‌توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، قرارداد کاری را دریافت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

عرض ادب ببخشید مزاحم شدم
ما یک کارگاه داریم
و با کارگران بصورت ساعتی
قرار داد توافق کردیم ساعتی ۱۰ تومان بعلاوه بیمه
میخواستم بدونم در قرارداد ذکر شود ایا کارگر میتواند شکایت کند ؟
که دیگه بحث خواروبار و مسکن و حق اولاد مداخل نداشته باشه

مسائل مربوط به قانون کار، آمره و لازم الاجرا است. نمی‌شود برخلاف آن توافق کرد. حقوق و مزایا مطابق با ساعت کاری پرداخت شود.

ببخشید میخواستم بپرسم قرارداد ساعتی و شرکتی چه فرقی دارن و آیا ساعتی/شرکتی هم داریم؟

چیزی به عنوان قرارداد شرکتی نداریم.

سلام آیا کارفرما می‌تواند با بستن قرارداد شراکتی با کارگر یا کارمند قانون را دور بزند و کارگر و کارمند مشمول بیمه و مزایا نباشد؟

به معنای دور زدن قانون نیست. روابط طرفین، وارد مبحث جدیدی به نام شراکت خواهد شد.


سوالی دارید؟ با من صحبت کنید

معمولا کمتر از یک ساعت پاسخ می دهیم.

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟


we run on

crisp


سوالی دارید ؟ با من صحبت کنید!


با تیم رکلا صحبت کنید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ضمن یک قرارداد کاری یا استخدامی به آن پرداخته می‌شود مساله حق بیمه و نحوه پرداخت آن است. این مبحث به قدری مهم است که در صورت عدم توجه به آن و رعایت نکردن الزامات قانونی مربوط به بیمه عواقب سختی در انتظار تخطی کنندگان خواهد بود. در این نوشتار قصد داریم به بررسی بیشتر مبحث بیمه در قراردادهای کاری و استخدام بپردازیم.

قراردادهای استخدامی از مجموعه قراردادهایی هستند که میان کارگر و کارفرما به منظور تعامل و همکاری امضا می‌شوند. قراردادهای استخدام انواع مختلفی دارد که هرکدام دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود هستند. در ادامه به بررسی نکته به نکته مبحث بیمه در انواع قراردادهای استخدامی می‌پردازیم:

دریافت مشاوره حقوقی استخدام

قراردادهای کار دائمی یا موقت برای موضوعاتی منعقد می‌شوند که ماهیتی مستمر داشته و به اصطلاح ادامه‌دار هستند. وجه تمایز این دو قرارداد تنها در بخش مدت قرارداد است. در اینگونه قراردادها کارفرما موظف است کارگر را نزد شعب معتبر بیمه تأمین اجتماعی بیمه کند.

این مطلب را بخوانید: 10 اشتباه رایج در قرارداد استخدام موقت که باید از آن اجتناب کنیدنمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

حق بیمه مشمول اینگونه قراردادها کلا به میزان 30 درصد از حقوق و دستمزد ناخالص کارگر است. کارفرما مکلف است 20 درصد از این میزان را شخصا پرداخت کند و تنها 7 درصد را از حقوق کارگر کسر کند. 3 درصد باقیمانده هم توسط دولت پرداخت می‌گردد.

قراردادهای کار معین هم گونه دیگری از قراردادهای استخدامی هستند که برای انجام موضوعی خاص میان کارگر و کارفرما منعقد می‌گردند. درواقع در قراردادهای کار معین کارگر موظف است موضوع قرارداد را با ابزار و ادوات کارفرما به انجام برساند. در قراردادهای کار معین هم تا پایان قرارداد کارفرما موظف است کارگر را بیمه کند. حق بیمه قراردادهای کار معین هم مانند قراردادهای استخدام موقت انجام می‌شود.

این مطلب را بخوانید: قرارداد کار معین و نکات کلیدی آن

قراردادهای پیمانکاری به دو دسته قراردادهای پیمانکاری تک‌نفره و گروهی تقسیم می‌شوند. در قراردادهای تک‌نفره کارفرما الزامی به بیمه پیمانکار ندارد اما در قراردادهای پیمانکاری گروهی، کارفرما موظف است معادل 5 درصد از مبلغ قرارداد را در ازای مشاهده مفصاحساب بیمه کارگران به پیمانکار، پرداخت کند. اگر کارفرمایی بدون درخواست و مشاهده مفاصاحساب مبلغ قرارداد را به پیمانکار پرداخت کند، شخصا مسئول خواهد بود.

این مطلب را بخوانید: با مفهوم قرارداد پیمانکاری و انواع آن بیشتر آشنا شویم.

ذکر این نکته ضروری است که بدهی که مربوط به سازمان تأمین اجتماعی باشد درواقع طلب ممتاز شناخته می‌شود و نسبت به سایر طلبکاران در مقام اول قرار خواهد گرفت.

آنچه که در تمام مطالب فوق بدیهی است این است که بیمه کردن کارگر توسط کارفرما یک امر کاملا اجباری است و به هیچ عنوان نمی‌توان از آن تخطی کرد.  بعضی از کارفرمایان به بهانه اینکه شخص کارگر با رضایت و آگاهی کامل از اینکه بیمه نخواهد شد برای ما کار می‎کند، از این وظیفه اجباری سربازمی‌زنند. در پاسخ به این عزیزان باید گفت حتی اگر کارگر در دفتر اسناد رسمی به شما امضا دهد که هیچ نارضایتی از بیمه نشدن ندارد باز هم می‌تواند از شما شکایت کند.

کانال تلگرام لامینگو

برای مطالعه سایر مطالب ما به بلاگ لامینگو مراجعه فرمایید.



ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق قالب و محتوا برای این وبسایت محفوظ است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


وزارت کار برای پیدا کردن شکل قانونی کار و رخ ندادن مشکلات حقوقی و کیفری، قانون کار و تنظیم آن در قراردادهای کار و شغل های متفاوت را لازم می دانند. تنظیم و انعقاد قرارداد کاری میان کارفرما و کارگر می تواند به کار و همکاری مجموعه با کارمندان و کارگران اعتبار ببخشد و کارگران از امنیت شغلی برخوردار باشند و از جهت آینده و زندگی خود آسایش فکری دارند.

اگر چند نمونه قرارداد کار را مطالعه کنید متوجه می شوید قرارداد کار انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها قرارداد کار ساعتی بدون بیمه می باشد. قراردادهای کار ساعتی در دسته قراردادهای موقت قرار دارند و افراد به صورت روز مزد حقوق و حق السعی خود را دریافت می کنند.

اما یک قرارداد کار ساعتی معتبر که ارزش قانونی دارد باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چه موضوعاتی در متن آن ذکر شود، اگر در مورد بیمه شدن کارگران ساعتی، حق اولاد، حق مسکن، حق عائله مندی و تمامی مواردی که شامل حال یک کارمند یا کارگر می شود، نمی دانید؛ این مقاله را مطالعه کنید.

قرارداد کار پاره وقت

قرارداد کار ساعتی همان قرارداد پاره وقت است؟ از آنجایی که در قرارداد کار ساعتی، نیازی به حضوری همیشگی و کامل کارگر یا کارمند در محیط کارگاه یا اداره نیست، این قرارداد کار به نوعی قرارداد پاره وقت نیز تلقی می شود که کارگر تنها ساعاتی از روز را می تواند در یک کارگاه بگذراند و ساعات دیگر خود را در یک شغل دیگه ای با حقوق و مزایای متفاوت تکمیل کند.نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

برای قراردادهای کاری ساعتی، بیمه در نظر گرفته می شود؟ اگر به طور قانونی بخواهیم به ان موضوع نگاه کنیم، افرادی که به صورت پاره وقت و ساعتی برای یک شرکت و مجموعه مشغول به کار می شوند، جز دسته کارگران استخدام رسمی به شمار می آیند و بق قوانین کار وزارت کار، کارفرمایان موظف اند که این افراد را مانند دیگر کارمندها بیمه کنند.

نحوه پرداخت حق السعی کارگران ساعتی چگونه است؟ با توجه به وضعیت جسمانی کارگر، سن او و نوع کاری که قرار است انجام دهد، کارفرما حق و السعی او را محاسبه کرده و می تواند حقوق و دستمزد کارگر را به صورت ساعتی، روزانه و هفتگی و پرداخت کند، به این صورت که تعداد ساعات کاری او را محاسبه کرده و به میزان هر ساعت کاری مبلغ مشخصی را در نظر می گیرد.

قرارداد کار ساعتی یکی از انواع قراردادی است که کارگر و کارفرما در ابتدای کار طی تنظیم متنی جهت توضیح کلیه نکات و وظایف کارگر در مقابل کارفرما و بالعکس، توضیحاتی را جهت اعتبار پیدا کردن قرارداد ذکر می کنند. طی متن قرارداد کار، کارگر موظف است به درخواست کارفرما در یکی از بخش های عملیاتی کار کند و در مقابل کارفرما باید با محسابه تعداد ساعاتی که کارگر در طول روز کار می کند حقوق و مزایای او را پرداخت کند.

قرارداد کار ساعتی

برای تنظیم هر قرارداد کاری با هر نوع و میزان ساعات کاری در روز، هفته یا ماه باید قراردادی مختص به هریک از کارگران و کارمندان با توجه به وظایف، وضعیت جسمانی، میزان کار و حق الزحمه و …. نوشته می شود.

یکی از مواردی که خیلی از کارفرمایان در تنظیم قرارداد کار از روی عمد یا سهواٌ به آن اشاره ای نمی کنند موضوع بیمه شدن کارگران و کارمندان است. از آنجایی که کارگران و کارمندان در صورتی که بیمه صندوق تامین اجتماعی باشند می توانند از مزایای بازنشستگی و حقوق ثابت استفاده کنند.

بنابراین کارفرمایان و نمایندگان آن ها موظف اند که تمامی کارکنان خود را تحت بیمه گروهی دربیاورند و به طور کلی تنظیم قرارداد کاری ساعتی بدون بیمه قانونی نیست و کارمند می تواند با مشورت با یک وکیل اداره کار از حقوق قانونی خود جهت بیمه شدن دفاع کند.

بیمه در قرارداد کار ساعتی

جمع بندی

یکی از انواع قرارداد کار، قرارداد ساعتی می باشد که خیلی از افرادی که می خواهند به صورت پاره وقت و موقت در یک مکان جدید مشغول به کار شوند یا دو شیفت کاری را در مشاغل مختلف، قبول کنند، باید در ابتدای کار قراردادی را تحت عنوان قرارداد کار منعقد کرده و در مورد تمامی حق و حقوق های خود به ویژه بیمه کارگران صحبت کنند.

تخصص ما 10 سال وکالت پرونده های موفق در ادارات کارکل کشور می باشد. بامتخصصان با تجربه، کمتر هزینه کنید و بهتر نتیجه بگیرید. خدمات به کارگران و کارمندان، انجام شکایات وصول مطالبات قانونی درصورت اخراج یا تعدیل نیرو، سنوات و پایه سنوات و… از جمله خدمات مشاورین عدالت گستر می باشد.

نشانی: تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، کوچه نظری، کوچه دلفان، پلاک ۵

تلفن: ۰۹۲۲۷۰۳۲۱۸۹

فکس:

پست الکترونیک: Info@adlodad.com

محمدی

2020-06-08

مطالب خواندنی
5 دیدگاه ها

مشاهده فهرست

قرارداد کار موضوع مهمی است که ضروری است هر یک از کارمندان و کارفرمایان نسبت به آن شناخت لازم را داشته باشند. به موجب نمونه قرارداد کار که در امور مختلف موجود می‌باشد، تمام آنچه بین کارمند و کارفرما بوده لازم الاجرا می شود و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توان به آن استناد کرد.

شما می توانید فایلهای نمونه قرارداد کاری بین دو نفر را در فرمت پی دی اف و ورد به صورت رایگان از سایت ما دانلود کنید.

دانلود فایل ورد فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

دانلود فایل pdf فرم شماره 1 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

دانلود فایل pdf فرم شماره 2  ( نمونه قرارداد کار موقت )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 3 ( نمونه قرارداد کار )

*******

دانلود فایل ورد فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

دانلود فایل pdf فرم شماره 4 ( نمونه قرارداد کار )

*******

در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر این موضوع پرداخته شده و همچنین چند نمونه قرارداد کار گردآوری شده است تا افراد بتوانند به خوبی موضوع را متوجه شده از آن‌ها استفاده نمایند.

به موجب قرارداد کار الزامی بین کارگذار و کارمند ایجاد می شود تا به سبب آن هر یک از طرفین به وظایف خود عمل نمایند. بدین ترتیب روابط کارگر و کارفرما جنبه ای قانونی یافته و مواردی همچون حق الزحمه و مطالبات نیز در سایه قراردادی قانونی صورت می گیرند. لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت این موضوع بخشی از قانون کار نیز به بررسی آن پرداخته است که به شرح زیر می‌باشد:

قرارداد کار به قراردادی کتبی یا شفاهی اطلاق می شود که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی خود، کاری را برای مدتی موقت یا غیرموقت برای کارفرما انجام می دهد.

به طور کلی و در تمامی قرار داد های کاری همواره 2 طرف حضور دارند. این دو طرف عبارت اند از:

 

کارگر طبق ماده 2 قانون کار بدین شکل تعریف شده است:

شخصی حقیقی، در واقع به عنوان انسانی تعریف شده است که به دستور کارفرما کار را انجام داده و در قبال آن کار، مُزد دریافت می‫کند. این مزد می‫تواند به شکل های:

 

 همچنین در مقابل، کارفرما نیز بدین ترتیب تعریف شده است:

شخصی حقیقی یا حقوقی است که ضرورتی ندارد حتما انسان باشد. (می تواند هر نهاد و یا ارگان خاصی نیز در نظر گرفته شود.)

همچنین لازم به ذکر است که در صورت انعقاد قرارداد روابط بین‌ کارگر و کارفرما مطابق قانون کار رسمیت پیدا خواهد کرد.

 

با توجه به آنچه پیش تر بیان شد می توان ویژگی هایی را برای قرارداد کار در نظر گرفت که از قرار زیر هستند:

این فرایند در قانون به عنوان عقد شناخته شده و برای آن مقرارات خاصی نیز در نظر گرفته شده است.

برای انعقاد این قرارداد تشریفات خاصی نیاز نبوده و می توان آن را به صورت کتبی یا شفاهی منعقد نمود.

به موجب این نوع قرارداد کارگر در قبال انجام کار خود حق الزحمه دریافت کرده و کارفرما نیز در قبال کسی که این کار را انجام داده موظف است تا به او اجرتی را پرداخت کند.

بدین معنی که در این نوع قرارداد کار نمی توان مزایای در نظر گرفته شده برای کارگر را کمتر از میزان مقرر در قانون کار دانست. جز در مواردی استثنا که در قانون مشخص شده است.

در قرارداد موقت زمان اتمام قرارداد ذکر شده و بدین ترتیب در زمان تعیین شده به پایان می رسد. باید دانست در تمدید این نوع قرارداد دال بر بر دائمی شدن آن نمی باشدچنانچه این قرارداد در موعد مقرر تمدید نگردد و کارگر نیز در حال ادامه فعالیت خود باشد، می تواند ادعای تمدید قرارداد را نماید.

این نوع قرارداد برای اموری ترتیب داده می شود که مستمر بوده و در واقع قرارداد دائم است. لازم به ذکر است که در گذشته در خصوص این قراردادها به جای عبارت غیر موقت از واژه دائم استفاده می شده است اما بنا به دلایل زیر و با تشخیص مراجع مسئول امروزه از لفظ غیر موقت برای این نوع قرارداد استفاده می شود.

دلایل:

مثال:

برای تفهیم بهتر این موضوع کارگری را در نظر بگیرید که در کارگاهی مشغول به کار و قرارداد او دارای این دو بند است:

در نتیجه او یک کارگر دائم است.

نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

 

برای اینکه بدانیم قرارداد کار واجد شرایط صحت است یا خیر، ضروری است تا به اطلاعاتی دسترسی داشته و آن ها را مد نظر قرار دهیم. این اطلاعات از قرار زیر هستند:

 

از جمله مواردی که ضروری است تا در قرارداد کار ذکر شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جمع بندی

هر‌آنچه در خصوص قرارداد کار و موارد مربوط به آن ضروری تلقی می شد بیان شدند. امید است تا هر یک از افراد با مطالعه این مطالب توانسته باشند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و با آگاهی به عقد قراردادهای کاری و …  بپردازند.

همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در خصوص تمامی اموری که نیازمند عقد قرارداد هستند می تواند مانع از بروز مشکلات و درگیری ها در آینده و مسیر پیش رو شوند.

عالی…دستتون درد نکنه

با سلامخواهشمندام نمونه ای از قراداد که در ذیل شرح داده ام برایم ارسال نمایید:من دنبال نمونه قراداد با شرکت آبیاری هستم که در آن استفاده از نهر آب و کانال مربوط به آن برای بهره برداری بیشتر از نیروی آب و تولید برق و تا مدت طولانی و اینکه انحصار این فعالیت نزد من بوده و کسی حق استفاده را نداشته باشد مگر با اذن و اجازه من و اینکه اجاره بها به مقدار 5 تا 10 درصد از سود خالص بعد از کسر هزینه ها پرداخت شود.

با سلام میشه قراردادی نوشت که مشمول بیمه نشد

باسلام وخداقوت
میخاستم یه قرارداد فی مابین دو مرکز مشاوره دررابطه با اینکه قرارچنتا نیرو مشاوراز دفتر … دردفترمشاوره …که دوتا اتاق به ماداده است کارکنیم ووارد حوزهای کاری اون دفترنیزنشویم و درحوزهای مشخص شده فعالیت کنیم

بسیار عالی

تمامی خدمات وب سایت استخدام شو، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


دانلود فایل pdf فرم شماره 1Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 2Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 3Downloads-icon


دانلود فایل pdf فرم شماره 4Downloads-icon

سایت اقدام پژوهی –  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  –  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .فایل بعد از خرید هم مستقیم دانلود می شود هم به ایمیل شما فرستاده می شود (پوشه inbox یا s pam )

3 – درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل   را بنویسید.

نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

نمونه قرارداد کار معین  بصورت رایگان :

 

فایل ورد و قابل ویرایش  مربوط به قرارداد کار معین را می توانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود نمایید.

 

  

همچینن می توانید از سایر فرم های قرارداد از لینک های زیر استفاده کنید :

 

 

نمونه قرارداد کار و امور اجتماعی  بصورت رایگان :

 

فایل ورد و قابل ویرایش  مربوط به قرارداد کار و امور اجتماعی را می توانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود نمایید.

 

  

 

همچنین متن قرارداد بالا در زیر قرار داده شده است :

نمونه قرارداد كار  اين قرارداد به موجب ماده (10) قانون كار جمهوري اسلامي ايران وتبصره (3) الحاقي به ماده (7) قانون كار موضوع بند (الف) ماده(8) قانون رفع برخي از موانع توليد وسرمايه گذاري صنعتي –مصوب 25/8/1387 مجمع تشخيص مصلحت نظام بين كارفرما/نماينده قانوني كارفرما وكارگر منعقد مي شود. 1)مشخصات طرفين:كارفرما/نماينده قانوني كارفرما آقاي/خانم/شركت…………………..فرزند………………..شماره شناسنامه/شماره ثبت: ………………….. به نشاني:… وكارگر آقاي /خانم……………….فرزند………………….متولد………………..شماره شناسنامه…………… شماره ملي……………….ميزان تحصيلات……………….نوع وميزان مهارت……………………………. به نشاني:……………………………………………………………………………….منعقد مي گردد. 2)نوع قرارداد: دائم                        موقت                            كارمعين 3)نوع كار يا حرفه يا حجم كار يا وظيفه اي كه كارگر به آن اشتغال مي يابد:……………………………… … 4)محل انجام كار:… 5)تاريخ انعقاد قرارداد:… 6)مدت قرارداد:… 7)ساعات كار:… ميزان ساعات كار وساعت شروع وپايان آن با توافق طرفين تعيين مي گردد.ساعات كار نمي تواند بيش از ميزان مندرج در قانون كار تعيين شود ليكن كمتر از آن مجاز است. 8)حق السعي: الف:مزد ثابت/مبنروزانه/ساعتي………………………..ريال(حقوق ماهيانه……………………………..ريال) ب:پاداش افزايش توليد يا بهره وري…………………………….ريال كه طبق طوافق طرفين قابل پرداخت است. ج:ساير مزايا:… 9)حقوق ومزايا به صورت هفتگي/ماهيانه كارگر به حساب شماره…………………..نزد بانك……………… شعبه…………………توسط كارفرما يا نماينده قانوني وي پرداخت مي گردد. 10)بيمه:به موجب ماده (148) قانون كار كارفرما مكلف است كارگر را نزد سازمان تامين اجتماعي ويا ساير دستگاههاي بيمه گذار بيمه نمايد. 11)عيدي وپاداش سالانه:به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعيين عيدي وپاداش سالانه كارگران شاغل در كارگاههاي مشمول قانون كار-مصوب 6/12/1370 مجلس شوراي اسلامي-به ازاي يكسال كار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا(تا سقف نود روز حداقل مزد روزانه قانوني كارگران)به عنوان عيدي وپاداش سالانه به كارگر پرداخت مي شود.براي كار كمتر از يك سال ميزان عيدي وپاداش وسقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد. 12)حق سنوات ومزاياي پايان كار:به هنگام فسخ يا خاتمه قرارداد كار حق سنوات مطابق قانون ومصوبه 25/8/78 مجمع تشخيص مصلحت نظام بر اساس نسبت كار كرد پرداخت مي شود. 13)شرايط فسخ قرارداد:اين قرارداد در موارد ذيل توسط هر يك از طرفين قابل فسخ است.فسخ قرارداد ………….روز قبل به طرف مقابل كتبا اعلام مي شود. … 14)ساير موضوعات مندرج در قانون كار ومقررات تبعي از جمله مرخصي استحقاقي كمك هزينه مسكن كمك هزينه عائله مندي نسبت به اين قراردا اعمال خواهد شد. 15)اين قراردا در چهر نسخه تنظيم مي شود كه يك نسخه نزد كارفرما يك نسخه نزد كارگر يك نسخه به تشكل كارگري(در صورت وجود)ويك نسخه نيز توسط كارفرما از طريق نامه الكترونيكي يا اينترنت يا ساير طرق به اداره كار وامور اجتماعي محل تحويل مي شود.                             محل امضاء كارفرما                                            محل امضاء كارگر

 

همچینن می توانید از سایر فرم های قرارداد از لینک های زیر استفاده کنید :

 

 

 

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این
سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل
شما  فرستاده می شود .

سایت آموزش و پرورش

رتبه الکسا سایت

ویکی پدیا

معلم سایت

از اينکه به سايت ما آمده ايد بسيار خوشحاليم. به دليل بروز بودن سايت لطفا از صفحات ديگر هم بازديد نماييد.

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

1 پاسخ

با سلام

 نمونه قرارداد کار موقت رو می تونید از طریق لینک زیر دانلود کنید:نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

دانلود رایگان نمونه قرارداد کار موقت 

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید


نمونه-قرارداد-کار-موقت-بدون-بیمه-pdfDownloads-icon


قولنامه-خرید-خانه-pdfDownloads-icon


قولنامه-خرید-خانه-pdfDownloads-icon

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

1 پاسخ

نمونه قرارداد کار از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد:

دانلود قرارداد کار  

نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه

ضمن اینکه قرارداد کار کارگری بدون بیمه وجود ندارد (ماده 148 قانون کار و ماده 36 قانون تامین اجتماعی) و شما حتما باید کارگر خود را بیمه کنید. وگرنه، در آینده کارگر می تواند از شما شکایت و کلیه مزایای قانون کار (سنوات، مرخصی و…) و بیمه به همراه جریمه آن را مطالبه کند.

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید


نمونه-قرارداد-کار-موقت-بدون-بیمه-pdfDownloads-icon


نمونه-قرارداد-کار-موقت-بدون-بیمه-pdfDownloads-icon


نمونه-قرارداد-کار-موقت-بدون-بیمه-pdfDownloads-icon

نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه
نمونه قرارداد کارگر بدون بیمه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *