نمونه قولنامه خرید زمین

نمونه قولنامه خرید زمین
نمونه قولنامه خرید زمین

 

 

            محل امضاء و اثر انگشت فروشنده/فروشندگان                       نام و نام خانوادگی و محل امضاء و اثر انگشت شاهد نخست

            محل امضاء و اثر انگشت خریدار/خریداران                             نام و نام خانوادگی و محل امضاء و اثر انگشت شاهد دوم

 

نمونه قولنامه خرید زمین

نمونه سند حقوقی که به رایگان در اختیار دارید توسط متخصصین رشته حقوق تهیه شده و یصورت دوره ای ویرایش می شود. شما می توانید فایل ورد و پی دی اف سند فوق را دانلود کرده و پس از اعمال تغییرات ضروری مورد استفاده قرار دهید. بدیهی است که صلح؛ مرجع حقوقی ایران هیچ گونه مسوولیتی در مورد استفاده شما از این سند بر عهده نمی گیرد. پیشنهاد ما همواره این است که در انجام امور حقوقی خود از متخصصین یاری بگیرید، شما می توانید برای یافتن وکیل، کارشناس رسمی و یا دفتر اسناد رسمی مناسب در سراسر کشور از لینک های زیر استفاده کنید.

دسترسی سریع

قرارداد

قوانین

کتاب

متخصصین

دفـاتر

پاسخگوئی به سوالات حقوقی(رایگان)

 

بعضاٌ در مراجعات متعددی نیاز به در دسترس داشتن قراردادی برای خرید وفروش قطعه زمین ویلای یا زمین واقع در شهرستان که تنظیم سند به دلیل در اختیار نداشتن سوابق ثبتی نیاز به تنظیم قرارداد ویژه ای دارد احساس می گردید نمونه ای از متن این قرارداد در ذیل تنظیم گردیده است.

به نام خدا

قرارداد خرید ملک

نمونه قولنامه خرید زمین

ماده۱-طرفین قرارداد:

این قرارداد فی مابین فی مابین آقای/خانم                 فرزند               به شماره شناسنامه                 کدملی                     بنشانی:                                                       بعنوان فروشنده و آقای/خانم         فرزند           به شماره شناسنامه                             کدملی                       بنشانی:                                                                   بعنوان خریدار منعقد و کلیه شرایط آن فی مابین طرفین لازم الاتباع است.

ماده۲-موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد عبا رت است از فروش          قطعه زمین به متراژ تقریبی       مترمربع واقع شده در

دارای پلاک ثبتی     فرعی از     اصلی       بخش ثبتی       که حدود اربعه آن به شرح کروکی پیوست مشخص و به امضاء طرفین رسیده است که شمالاً       جنوباً     شرقاً    غرباً   محصور گردیده است که بر اساس آن کلیه حقوق ناشی از مالکیت فروشنده به خریدار منتقل می گرددتوصیفات واقعی و لازم در مورد مورد معامله به اطلاع خریدار رسیده است و فروشنده هیچگونه حقوقی را برای اشخاص ثالث در آن قرار نداده است وملک در رهن وتوقیف وبیع شرط نمی باشد.

مورد معامله در تاریخ                     به خریدار تحویل داده شد/می شود.

ماده۳-مبلغ قرارداد

جمعا ٌ مبلغ                       ریال از قرار متری     ریال است که مبلغ مذکور تماماٌ از سوی خریدار به فروشنده تادیه گردید و فروشنده اقرا به وصول ان می نماید /بر اساس     فقره چک به شماره های   مورخ     از حساب جاری شماره   بانک   تحویل فروشنده گردید.

ماده ۴-شروط معامله

۱-صیغه بیع قسعی فی مابین جاری شد و اسقاز کافه خیارات و غبونات از طرفین بعمل آمد وخریدار حق همه تصرف و انتفاعات را از موضوع قرارداد دارد بالخص حق اخذ پروانه ساختمانی و احداث ساختمان و… را در قطعه زمین مذکور خواهد داشت.

۲-سند قطعه زمین مذکور از سوی فروشنده بنام خریدار در تاریخ               در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم خواهد گردید/فروشنده متعهد گردید کلیه اقدامات قانونی و اداری و ثبتی لازم برای اخذ سند مالکیت را به انجام رسانیده و بنام خریدار بنماید ومتعهد است در هر زمان و مراجعی که لازم باشد من جمله جهت تفکیک مورد معامله و…حاضر و اقدام لازم را انجام دهدو هزینه های لازمه را از سوی خریدار/فروشنده تامین خواهد گردید.

۳-در صورتی که بر اثر انطباق موضوع معامله با مشخصات ثبتی پلاک مورد معامله تغییر یابد نیازی به اجرای صیغه بیع جدیدی نمی باشد . بطور ضمنی خریدار وکیل است تا نسبت به اصلاح پلاک اقدام لازمه را انجام دهد.

۴-ملک مذکور دارای راه              متری از سمت           ان می باشد که این راه از سوی       احداث گردیده و متعلق به این ملک می باشد.

۵-مساحت وحدود ملک تقریبی است و توابع ومتعلقات مربوطه به آن فی مابین طرفین به نحوی که رافع هرگونه اشتباهی باشد مشخص شده وچنانچه نیاز به توضیحی خاص باشد در توضیحات ذکر خواهد شد.

۶-در صورت بروز هرگونه اختلافی فی مابین خریدار و فروشنده یا بالعکس ابتدا طرفین سعی در ختم آن خواهند نمود و در غیر اینصورت مراجع قانونی نسیت به رفع اختلاف اقدام لازم را بعمل خواهند آورد.

۷-در صورتیکه ثمن معامله بصورت چک داده شده است فروشنده در صورت عدم وصول هر یک از چکها حق فسخ قرارداد را تا یکماه بعد از تاریخ برگشت خواهد داشت در اینصورت خریدار باید مورد معامله را پس از دریافت اعلام فسخ به فروشنده مسترد دارد و فروشنده نیز مکلف است کلیه ثمن دریافتی را بهمراه اصل چکهای دریافتی به خریدار عودت دهد./فروشنده حق مراجعه به خریدار و وصول چک را بهمراه خسارت مربوطه خواهد داشت.

 

این قرارداد در     نسخه واحد که دارای اعتبار واحد است تنظیم گردید در صورت الحاق و جعل در هر یک از نسخ نوشتار ممندرج در هر     نسخه ملاک عمل خواهد بود و کلیه نسخ آن اعتبار واحد دارد وبعد از امضاء برای طرفین لازم الاتباع و لازم الاجرا خواهد بود .

توضیحات لازمه:

دفتر وکالت 

 

 

خریدار                                  فروشنده                             شهود۱                                   شهود۲

 

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقیه شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

 

در هنگام تنظیم قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟|وکیل تنظیم قرارداد|وکیل قراردادها

نکات مهم تنظیم قراردادها|وکیل قرارداد|وکیل تنظیم قرارداد|وکیل خوب

معایب قراردادهای سنجشی|وکیل قرارداد|قراردادحقوقی|انواع قرارداد|وکیل خوب

با توجه به سوء استفاده برخی از وبسایت ها از نام و اعتبار «صدای وکیل»، به کلیه بازدیدکنندگان و کاربران اعلام می کنیم، «صدای وکیل» فعالیت رسمی و قانونی خود را تنها در بستر وبسایت sedayevakil.com انجام می دهد و زیر مجموعه مجموعه حقوقی صدف با نظارت وکیل دادگستری آقای علی مهاجری میباشد.از آنجا که خدمات «صدای وکیل» در این وبسایت رایگان ارائه می شود، از شما عزیزان خواهشمندیم هیچ مبلغی بابت مشاوره به وبسایت های که از نام صدای وکیل استفاده می کنند پرداخت ننمایید.لازم به ذکرست روزانه صدها مراجعه کننده با استفاده از خدمات رایگان ما (پاسخگویی تلفنی به سوالات حقوقی) راهنمایی می شوند و ما بر این باوریم که با راهنمایی خود بتوانیم قدم کوچکی برای رفع مشکلات حقوقی شما در هر نقطه از ایران باشیم.این نوید را هم می دهیم که درصدد تعقیب و پیگرد قضایی سوء استفاده کنندگان و عاملان این موضوع و ایجاد بستری امن برای شما همراهان صدای وکیل هستیم.

 

 

آدرس : تهران میدان انقلاب خیابان جمال زاده جنوبی پلاک39 ساختمان صدف طبقه دوم 

تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311                                

نمونه قولنامه خرید زمین

وکیل سرپرست : 09352943060  (هزینه مشاوره 120 هزارتومان)

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدdocument.getElementById(‘cloaka34a88f454a32f1dd86cdaf5694479a6′).innerHTML=”;var prefix=’ma’+’il’+’to’;var path=’hr’+’ef’+’=’;var addya34a88f454a32f1dd86cdaf5694479a6=’info’+’@’;addya34a88f454a32f1dd86cdaf5694479a6=addya34a88f454a32f1dd86cdaf5694479a6+’Sedayevakil’+’.’+’com’;var addy_texta34a88f454a32f1dd86cdaf5694479a6=’info’+’@’+’Sedayevakil’+’.’+’com’;document.getElementById(‘cloaka34a88f454a32f1dd86cdaf5694479a6′).innerHTML+=’‘+addy_texta34a88f454a32f1dd86cdaf5694479a6+’‘;

صدای وکیل را در صفحات اجتماعی دنبال کنید

کلیه حقوق این وبسایت برای دارندگان آن محفوظ می باشد

طراحي و سئو وب سايت با توسط Razhur.com

آمار بازدید سایت

خانواده

ملکی

کیفری

امور قراردادها

وصول مطالبات

نمونه قولنامه خرید زمین

امور حسبی

خانواده

ملکی

کیفری

امور قراردادها

وصول مطالبات

امور حسبی

به زبان ساده، می‌توانیم بگوییم مبایعه نامه همان قولنامه است. مبایعه نامه به قراردادی گفته می‌شود که طی آن مالی به فرد دیگری فروخته می‌شود. در عرف، به قرارداد مکتوبی که بین طرفین، یعنی فروشنده و خریدار تنظیم می شود و بر اساس آن، مالی در مقابل دریافت قیمت فروخته می‌شود، مبایعه نامه می‌گویند. در اصطلاح، مبایعه نامه به بیع نامه هم معروف است و تفاوتی بین این دو وجود ندارد. بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه مبایعه نامه زمین برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم آن آشنا شوید.

 

۱-۱) فروشنده/ فروشندگان ………………….. فرزند …………….. به شماره شناسنامه ………………… صادره از ………………….. کد ملی ………………. متولد ……… ساکن …………………………………………… تلفن ……………….. .

با وکالت/ قیومیت/ ولایت/ وصایت ………………… فرزند ……………… به شماره شناسنامه ……………… متولد ………….. به موجب ……………. .

۱-۲) خریدار/ خریدارن ………………….. فرزند …………….. به شماره شناسنامه ………………… صادره از ………………….. کد ملی ………………. متولد ……… ساکن …………………………………………… تلفن ……………….. .

با وکالت/ قیومیت/ ولایت/ وصایت ………………… فرزند ……………… به شماره شناسنامه ……………… متولد …………. به موجب …………… .

 

موضوع قرارداد: تمامی شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت …………. متر مربع دارای پلاک …………… فرعی از اصلی مفروز و انتزاعی از پلاک ………………. فرعی از اصلی مزبور واقع در اراضی ………………… بخش ………………… ثبتی ………………… به حدود مندرج در اظهارنامه ثبتی مربوط، با جمیع توابع شرعیه و لواحق عرفیه آن بدون استثناء اعم از عرصه و اعیان و یک حلقه چاه آب حفر شده و بصورت چاردیواری/ غیر چهاردیواری ………………… که منافع مبیع مورد معامله قبلا به کسی واگذار نشده و خریدار با رویت مبیع، از محل ملک وقوع وقوف کامل پیدا کرد، و از حدود و مشخصات ملک آگاهی یافت.

 

۳-۱) کل ثمن معامله عبارت است از مبلغ به عدد ………………… ریال به حروف ………………… ریال معادل ………………… تومان وجه رایج مملکتی تعیین که مورد تراضی و توافق طرفین قرار گرفت که به ترتیب ذیل از سوی خریدار/ خریداران به فروشنده/ فروشندگان پرداخت می‌گردد.

۳-۲) مبلغ ………………… ریال معادل ………………… تومان از ثمن معامله به شرح نقداً/ طی چک شماره ………………… عهده بانک ………………… مورخ ………………… از طرف خریدار به فروشنده پرداخت شد.

۳-۳) مبلغ ………………… ریال معادل ………………… تومان از ثمن معامله به شرح نقداً/ طی چک شماره ………………… عهده بانک ………………… مورخ ………………… در تاریخ………………… از طرف خریدار به فروشنده پرداخت خواهد شد.

۳-۴) مبلغ ………………… ریال معادل ………………… تومان از ثمن معامله به شرح نقداً/ طی چک شماره ………………… عهده بانک ………………… مورخ ………………… در تاریخ ………………… از طرف خریدار به فروشنده پرداخت خواهد شد.

۳-۵) مبلغ ………………… ریال معادل ………………… تومان از ثمن معامله به هنگام تنظیم سند در دفترخانه نقداً/ طی چک شماره ………………… عهده بانک ………………… مورخ ………………… در تاریخ ………………… از طرف خریدار به فروشنده پرداخت خواهد شد.

مطلب مرتبط: نحوه مطالبه ثمن قرارداد

۴-۱) به منظور تنظیم سند رسمی طرفین متعهدند که در ساعت ……………. تاریخ ……………. در دفترخانه اسناد رسمی شماره ……………. واقع در ……………. معرفی نماید حاضر شده و کلیه تشریفات قانونی معامله را انجام دهند.

۴-۲) پس از حضور در دفترخانه در صورتی که طرف مقابل حاضر نباشد طرف دیگر باید مراتب را کتباً به سردفتر اعلام و نامه خود را در دفتر ثبت مراسلات دفترخانه ثبت کند. فروشنده فتوکپی کلیه اسناد و اوراقی را که آماده کرده ضمیمه خواهد نمود. اگر خریدار حامل ثمن معامله به صورت وجه نقد باشد باید به رویت سردفتر برسد و در حضور او شمرده و مراتب در نامه مورد اشاره درج شود. در صورتی که خریدار چک تضمین شده بانکی همراه داشته باشد کپی آن را ضمیمه کند.

۴-۳) هر یک از طرفین که در موعد مقرر در دفترخانه حاضر نشوند و یا از آن قسمت از مقدمات ثبت معامله را که مربوط به اوست را فراهم نکند مکلف است مبلغ ……….. ریال بابت جریمه عدم حضور به موقع به طرف دیگر بپردازد این جریمه بدل اصل تعهد نیست و پرداخت آن لطمه به اصل معامله انجام شده نمی‌زند و طرف پرداخت کننده را نیز از انجام تعهداتش بری نمی‌سازد.

مطلب مرتبط: موانع طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

۵-۱) مخارج تنظیم سند حق التحریر و حق الثبت و هزینه محضر بر مبنای قیمت منطقه بندی به عهده طرفین است.

۵-۲) در صورتی که برای انتقال قطعی ملک مورد مبایعه نامه ارائه هرگونه سندی لازم باشد فروشنده موظف به ارائه آن به دفترخانه است.

۵-۳) پرداخت کلیه دیون قبلی مورد معامله به اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین مالیات و عوارض تا پایان روز معامله بر مبنای قیمت منطقه‌ای به عهده فروشنده است.

۵-۴) فروشنده/ فروشندگان اقرار نمودند که زمین مورد معامله جزء اراضی موات و ملی نباشد و همچنین مشمول مصادره اموال، سرپرستی و در توقیف نبوده و مورد رهن و وثیقه کسی نیست و منافع آن به دیگری واگذار نشده و ممنوع المعامله نیست و در صورت رهن بودن مکلف‌اند قبل از تاریخ تنظیم سند رسمی نسبت به فک رهن اقدام نمایند چنانچه فروشنده/ فروشندگان نسبت به فک رهن اقدام نکنند خریدار می‌تواند با مراجعه به مرتهن، ملک را از رهن خارج کند و با امضاء این قرارداد، خریدار وکیل و قائم مقام قانونی فروشنده در مورد فک رهن محسوب می‌گردد.

۵-۵) چنانچه خریدار به هر نحوی از انحاء از انجام معامله استنکاف ورزد موظف به پرداخت وجه الالتزام ……………… ریال است که باید به طرف مقابل پرداخت گردد.

۵-۶) در صورتی که معلوم گردد مورد معامله به جهت قوه قاهره قابلیت انتقال نداشته و این عامل مربوط به زمان انعقاد قرارداد باشد. قرارداد باطل است و فروشنده موظف است مبلغ دریافتی را به منتقل الیِ مسترد کند.

۵-۷) در صورتی که معلوم گردد مورد معامله به هر علتی غیر از عامل قوه قاهره مانند رهن بودن، مستحق الغیر بودن، عملیات اجرائی دادگستری و یا اجرای اسناد رسمی، غصبی بودن قانونا قابل انتقال به خریدار نباشد، فروشنده موظف است علاوه بر استرداد ثمن معامله، معادل ……………. ریال به عنوان خسارت (وجه الالتزام) به خریدار بپردازد.

مطلب مرتبط: به رهن گذاشتن ملک فروخته شده

کلیه اختیارات ولو اختیار غبن به استثناء اختیار تدلیس از طرفین ساقط گردید.

نمونه قولنامه خرید زمین

 

این قرارداد در سایر موارد تابع مقررات قانون مدنی خواهد بود.

 

این قرارداد با علم و اطلاع و رضایت کامل خریدار و فروشنده نسبت به مفاد و شروط آن در ۸ ماده و ……………. نسخه برابر تنظیم شده است و به امضا طرفین رسیده و توسط دو شاهد تصدیق و امضا شده است.

محل امضاء و اثر انگشت فروشنده/ فروشندگان       نام و نام خانوادگی و محل امضاء و اثر انگشت شاهد نخست

محل امضاء و اثر انگشت خریدار/ خریداران       نام و نام خانوادگی و محل امضاء و اثر انگشت شاهد دوم

جهت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری به صفحه تماس با ما مراجعه فرمائید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

وکیل تاپ –

قولنامه سندی است عادی که بین دو طرف تنظیم می شود جهت انجام معامله ای یا تعهدی است برای انجام معامله ای که بعداً واقع خواهد شد و معمولاً در قولنامه ها برای پشیمان شدن خریدار و فروشنده وجه التزام قرار می دهند. به دلیل تشریفات زیاد انتقال املاک و اتومبیل و … تمایل به استفاده از قولنامه در میان مردم افزایش پیدا کرد. قولنامه به عنوان یک سند عادی در دادگاه ها اعتبار دارد. با وجود این که قولنامه دلیلی بر انتقال مالکیت موضوع مورد معامله نمی باشد اما فروش موضوع قولنامه به فرد یا افرادی دیگر غیر از خریدار قید شده در قولنامه ممنوع است.

فروشنده: ………………………………………………………….

خریدار: ……………………………………………………………..

مورد معامله: ……………………………………………………….

نمونه قولنامه خرید زمین

قیمت: مبلغ ……………………. ریال رایج که مبلغ ……………………. ریال از آن نقدا طی چک شماره ……………………. عهده بانك شعبه         ……………….. از سوی خریدار به فروشنده به عنوان بیعانه تسلیم گردیده و مابقی بها را خریدار متعهد است به هنگام تنظیم و امضای سند رسمی انتقال ملك نقدا به فروشنده بپردازد.

شروط:

۱. تاریخ تنظیم و امضاء سند رسمی انتقال ملك این قولنامه روز……………. ماه…………… سال یکهزار سیصد و………………… ……….۱۳ شمسی می باشد که طرفین ملزم به حضور در دفترخانه اسناد رسمی واقع در ………………… به نشانی ……………………………….. در تاریخ مزبور می باشند.

 ۲. تخلیه و تحویل مورد معامله تاریخ………. ماه …………. یکهزار و سیصد و ………………….. ……. ۱۳ شمسی می باشد که باید در سند رسمی موصوفه قید و قبض تخلیه و تحویل از سوی دفترخانه صادر گردد و درصورت عدم تخلیه و تحویل موقع مورد معامله، فروشنده ملزم به تأدیه روزانه مبلغ ………………… ریال به عنوان وجه التزام و جبران خسارات وارده به خریدار علاوه بر تخلیه و تحویل مبیع می باشد.

۳. خریدار حق انتقال این قولنامه را جزئا یا کلا ولو به صورت صلح حقوق و یا وکالت و غیره ندارد. ۴. درصورت عدم حضور خریدار در دفترخانه فوق در آن تاریخ جهت تنظیم و امضاء سند رسمی مربوطه و عدم تادیه مابقی ثمن معامله به طور نقد در همان تاریخ به منزله تخلف خریدار تلقی گردیده و ضمن کأن لم يكن شدن این قولنامه، فروشنده حق دارد بیعانه دریافتی مذکور را به عنوان وجه التزام، بنفع شخصی خود برداشت نماید و خریدار در این صورت حقی بدان ندارد.

۵- عدم حضور فروشنده در تاریخ مذکور در دفترخانه موصوفه برای تنظیم و امضاء سند ذکر شده منزله تخلف فروشنده محسوب گردیده و فروشنده ملتزم است در این صورت علاوه بر رد مبلغ دریافتی بیعانه فوق نیز مبلغی معادل بیعانه فوق الذكر به عنوان وجه التزام به خریدار بپردازد.

۶. ملاك عدم حضور هريك جهت انجام تعهدات متن، گواهی دفترخانه مذکور خواهد بود.

۷. تادیه مالیات ها اعم از مالیات نقل و انتقال و تعاون ملی و غیره و عوارض شهرداری و بیمه به عهده فروشنده است و هزینه های محضر اعم از حق الثبت و حق التحریر و بهای اوراق رسمی مربوطه و احتمالا پاداش کارکنان دفترخانه به عهده طرفین و بالمناصفه می باشد.

۸. درصورت بروز قوه قاهره (فورس ماژور) موثر در تأخیر تحصیل گواهی های مالیاتی، استعلام ثبت و نوسازی و بیمه و احتمالا پایان کار یا عدم خلاق و تمدیدیه های آن که مورد تعهد فروشنده است با اخذ گواهی های مربوط علت قانونی تأخیر آن از مراجع صادر کننده آن گواهی ها و با اعلام قبلی رسمی فروشنده به خریدار وقت حضور موضوع شرط اول و بالطبيعه وقت تخلیه و تحویل موضوع شرط دوم بالا به همان میزان افزوده خواهد شد.

۹. این قولنامه در ۲ نسخه متحد المتن والاعتبار تنظیم و پس از امضاء بين طرفین مبادله گردیده است.

 

دانلود قولنامه معامله ملک (Pdf)

دانلود قولنامه معامله ملک (Word)


این مطلب توسط حسین زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.برای مشاوره حقوقی با ایشان دکمه زیر را کلیک کنید. درخواست مشاوره

تفاسخ وکالت بلاعزل

قرارداد اجازه اشتغال همسر

نمونه قرارداد در خصوص بذل مدت در عقد موقت

نمونه قرارداد در خصوص طلاق نامه خلع

نمونه قرارداد اجازه پدر در خصوص ازدواج دختر

متن خام قرارداد در خصوص ابراء دین

وکلای متخصص ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


دانلود قولنامه معامله ملک (Pdf)Downloads-icon

قولنامه انواع مختلفی دارد و هر قولنامه اصول خاصی برای نوشتن دارد. گاهی افراد قصد خرید یا فروش مالی را دارند، ولی مقدمات آن فراهم نیست، در این زمان قراردادی میان طرفین به نام قولنامه تنظیم می شود.

در هنگام نوشتن یا تنظیم قولنامه اصول مشخصی وجود دارد که در صورت رعایت نشدن این اصول قولنامه از حالت یک سند عادی خارج شده و برای مراجع قضایی فاقد اعتبار می شود بنابراین هنگام تنظیم قولنامه خریدار و فروشنده باید به برخی نکات توجه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

در این بخش از سبک زندگی نمناک تفات قولنامه و مبایعه نامه و هر آنچه خریدار و فروشنده در تنظیم قولنامه باید بدانند را آورده ایم.

مبایعه نامه سندی است که در آن برای خرید مال، خریدار و فروشنده با هم توافق می کنند و در زمان تحویل دادن مال از جانب فروشنده و تحویل گرفتن آن از جانب خریدار، تعهداتی را هر دو طرف متقبل می شوند. مبایعه نامه یک سند عادی بوده و با سند رسمی کاملاً متفاوت است.

نمونه قولنامه خرید زمین

قولنامه قول مکتوب است و زمانی که خریدار و فروشنده قصد خرید یا فروش مالی را دارند، اما مقدمات آن فراهم نیست، به صورت قراردادی میان طرفین تنظیم می گردد.

از نظر لغوی این دو با یکدیگر تفاوت دارند اما جالب است بدانید که از نظر حقوقی، تفاوتی فاحشی بین مبایعه نامه و قولنامه وجود ندارد اما تفاوت جزئی بین قولنامه و مبایعه نامه وجود دارد.

قولنامه به معنی مالکیت خریدار نیست. درقولنامه نباید به محض تنظیم قرارداد، وجه را به فروشنده پرداخت کنید بلکه شما با این تعهد نامه در واقع از فروشنده قول خواهید گرفت که تا آماده کردن وجه اولیه، مال را به کس دیگری نفروشد. در مورد مبایعه نامه به محض اینکه قرارداد منعقد شد، لازم است وجهی را به فروشنده پرداخت کنید و فروشنده در ازای دریافت وجه، باید سند مبایعه نامه را به شما ارائه کند.

تمامی ششدانگ یک باب خانه/ یکدست گاه آپارتمان به مساحت …. مترمربع احداثی در پلاک ثبتی …. فرعی از …. اصلی بخش ….. به نشانی ….. با کلیه توابع و لواحق آن از هر جهت از جمله امتیازات آب، برق، گاز و تلفن شماره ….

قیمت مورد معامله مبلغ ….. ریال برابر ….. تومان است که به ترتیب ذیل پرداخت می شود.

الف:  مبلغ …. ریال نقداً پرداخت شده است ( طی چک بانکی شماره …… مورخ …… حساب جاری …… بانک …… به فروشنده تحویل گردید.)

ب: مبلغ ….. ریال باقیمانده بهای مورد معامله به هنگام تنظیم سند رسمی / تحویل/ پرداخت می شود. ( عدم پرداخت هریک ازمبالغ فو ق در موعد مقرر موجب من فسخ شدن و بی اعتباری معامله و تعلق وجوه پرداختی به فروشنده خواهدبود، در اینصورت فروشنده مختار است به لحاظ من فسخ شدن قرارداد مورد معامله رابه ثالث بفروشد، با توجه به این توافق طرفین در اینصورت نیازی به رجوع به داد گاه و ابطال این قرار داد خواهدبود.)

در زمان نوشتن قولنامه ملک باید به دقت اصول مشخصی را رعایت کنیم تا در صورت به وجود آمدن اختلاف خریدار یا فروشنده بتواند به مراجع قضایی رجوع کند و مرجع قضایی بدون هیچ ابهامی با استناد به قولنامه اختلاف را رفع کند.اگر در هنگام نوشتن قولنامه این اصول رعایت نشود، قولنامه برای مراجع قضایی فاقد اعتبار است.

در روز انتقال سند در دفترخانه اگر یکی از طرفین قرارداد حاضر نشوند، طرف مقابل از دادگاه می تواند درخواست الزام معامله به تنظیم سند دهد و پس از قطعی شدن، حکم صدور اجرای آن را دریافت کند. پس از آن اگر طرف معامله برای امضای حکم در دفترخانه حضور نیابد، سند انتقال را، نماینده اجرای احکام امضاء می کند.

لزوم هر شکایتی این است که خود شاکی همه ی اصول را کاملاً رعایت کرده باشد بنابراین قبل از اقامه این دعوا خریدار یا فروشنده باید حضور خود در دفترخانه و حاضر نشدن طرف دیگر را از طریق دفترخانه یا تأمین دلیل از دادگاه و یا ارسال اظهارنامه در دفترخانه به ثبت برساند.

قولنامه در دادگاه معتبر است. اگر بنگاهی که در آن قولنامه نوشته شود، فاقد مجوز رسمی از اتحادیه مشاورین املاک باشد قولنامه فاقد اعتبار حقوقی است و در صورت بروز مشکلات هیچ مرجع قضایی به مفاد قولنامه استناد نمی کند بنابراین توجه به اعتبار بنگاه یا مشاور املاک مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد.

اولین و مهم ترین بخش در قولنامه مشخصات خریدار، فروشنده و ملکی که قرار است معامله شود، است. در این سند زمان آغاز و پایان معامله ذکر می شود و طرفین بنا به توافقی که بین خودشان می کنند، حقی را برای فسخ معامله در صورت به وجود آمدن شرایط خاص در نظر می گیرند.

برای محکم کردن قولنامه طرفین قرارداد، مبلغی را تعیین می کنند و در قرارداد قید می کنند تا اگر متعهد، تعهد خود را انجام نداد، باید مبلغی به طرف دیگر (معهد له) بپردازد، به این مبلغ را وجه التزام می گویند.

در قولنامه طرفین موافقت می کنند در تاریخ….. در دفترخانه شماره….. حضور پیدا کنند و سند رسمی تنظیم کنند و در صورت عدم حضور هریک در دفترخانه، وی مکلف است مبلغ…. به طرف دیگر بپردازد و تعهد خویش را نیز انجام دهد. در این حالت با احراز عدم حضور، متعهد باید وجه التزام را بپردازد و تعهد را نیز انجام دهد.

اگر فروشنده یا خریدار از اجرای مفاد تعهد خویش امتناع نمایند، باید مبلغی را باید به طرف دیگر بپردازد. اگر فروشنده به تعهد خود (انتقال مال) عمل نکند، خریدار وجه التزام تعیین شده را با احراز عدم اجرای تعهد مطالبه کند، و نمی توان هم وجه التزام را بگیرد و هم از فروشنده بخواهد که مورد معامله را با سند رسمی به وی انتقال دهد.

در لیست زیر تمام سوالات حقوقی پرسیده شده در دادراه و پاسخ وکیل یا وکلا به هر پرسش حقوقی در حوزه ” قولنامه زمین , خرید و فروش زمین کشاورزی , سند زمین , قولنامه ” قابل مشاهده است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه مشاهده، مشاوره حقوقی وکلای عضو دادراه را در قالب پرسش و پاسخ حقوقی در حوزه ” قولنامه زمین , خرید و فروش زمین کشاورزی , سند زمین , قولنامه ” مشاهده کنید.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: info@dadrah.ir

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

نمونه قولنامه خرید زمین

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

لطفا صفحه رو مجددا بارگذاری کنید.

ایا متن زمین قولنامه مشاعی با زمین غیر مشاعی یکی می باشد لطفا یک نمونه فرم بگذارید

اگه این سوال مشکلی داره، لطفا دلیلش رو به ما گزارش بدید.

برای تبلیغ در این جایگاه لطفا اطلاعات تماس‌تون رو وارد کنید.

درخواست شما با موفقیت ثبت شد. بزودی همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.

نمونه قولنامه خرید زمین

خیر

سلام
خير
فقط شرايطي كه در قراداد لحاظ ميكنيد مشخص كننده سهم مشاع به هر مترازي كه هست از كل زمين قيد شود

سلام
خير
فقط شرايطي كه در قراداد لحاظ ميكنيد مشخص كننده سهم مشاع به هر مترازي كه هست از كل زمين قيد شو

سلام
خير
فقط شرايطي كه در قراداد لحاظ ميكنيد مشخص كننده سهم مشاع به هر مترازي كه هست از كل زمين قيد شو

خیر شرایطی که در هر قرار داد منقعد میشود تعیین کننده هستش

خیر شرایطی که در هر قرار داد منقعد میشود تعیین کننده هستش

خیر شرایطی که در هر قرار داد منقعد میشود تعیین کننده هستش

درود

دوست عزیز متنی که در تنظیم قرارداد های فروش مدنظر متصدی قرارمیگیرد, مرتبط با نوع واگذاری و نوع سند میتواند متفاوت باشد. و کلیات در تمامی مبایعه نامه ها یکی است. مثلا مبایعه نامه فروش ملک تجاری با قرارداد فروش سرقفلی متفاوت است اما کلیات یکی میباشد

بدرود

خیر به شرایطی که در قرارداد منعقد میشود تعیین کننده است

سلام
خير
فقط شرايطي كه در قراداد لحاظ ميكنيد مشخص كننده سهم مشاع به هر مترازي كه هست از كل زمين قيد شود

از اینکه در بروزرسانی ملک‌های 2نبش به ما کمک می‌کنید از شما ممنونیم. همکاران ما در حال پیگیری گزارش شما هستند.

متاسفانه سرور با خطا مواجه شد لطفا بعدا امتحان کنید

اگه این پاسخ مشکلی داره، لطفا دلیلش رو به ما گزارش بدید.

در 2نبش با اطمینان بین آگهی‌ها جست‌وجو کنید و به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید.

لطفا موبایل‌تون رو وارد کنید.

با ثبت‌نام، قوانین 2نبش رو می‌پذیرم!

نمونه قولنامه خرید زمین
نمونه قولنامه خرید زمین
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *