نمونه متن قرارداد همکاری

نمونه متن قرارداد همکاری
نمونه متن قرارداد همکاری

طرح کلی هموطن کارت ثبت شده رسمی بوده و تمام مالکیت فکری و معنوی در انحصار شرکت تدبیرگران آسایش هموطن می باشد هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد

قرارداد مشارکت ( شراکت ) مدنی ذیل بر مبنای ماده ۱۰ قانون مدنی که عبارت است از:

«ماده ۱۰ قانون مدنی: قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آنرا منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.»

بنا به توافق و تفاهم کامل طرفین و ضمن العقد خارج لازم(که با قرار عقد مزبور بطور شفاهی بین طرفین ذیل الذکر انعقاد یافته) فی مابین:

طرف اول قرارداد شراکت : خانم/آقای ……………………….. فرزند آقای ………………… دارای شناسنامه شماره ……………. صادره از ……………. متولد ……………. ساکن: ……………………………………………..تلفن…………………نمونه متن قرارداد همکاری

طرف دوم قرارداد شراکت: خانم/آقای ……………… فرزند آقای ……………………………. دارای شناسنامه شماره ……………. صادره از ……………. متولد ……………. ساکن: …………………………………………………..تلفن……………….

طرف سوم قرارداد شراکت: خانم/آقای ………………. فرزند آقای ………………………….. دارای شناسنامه شماره ……………. صادره از ……………. متولد ……………. ساکن: ……………………………………………………تلفن………………

طرفین ضمن العقد حاضر و ضمن العقد خارج لازم مرقوم متعهد و ملتزم به اجرای تمامی مفاد این قرارداد گردیده و می باشند.

موضوع قرارداد:

ماده۱- موضوع قرارداد عبارت است از مشارکت(شراکت) طرفین بالمناصفه و متساویاً (یا مطابق سهم شراکت) جهت راه اندازی و کسب و کار مغازه/سوپرمارکت/فست فود/خدمات رایانه ای/پوشاک/کارگاه/ فروشگاه/……………….

ماده۲- تابعیت این مشارکت ایرانی است.

مکان اجرای قرارداد:

ماده۳- مکان ومرکز اصلی این شراکت در تهران/اصفهان/شیراز/…. است

به نشانی خیابان………………………………………………………………………………………….(آدرس مکان و کسب و کار)

مدت قرارداد:

ماده۴- مدت این شراکت از تاریخ ……………. ماه یکهزار و سیصد و ……………شمسی به مدت ………… سال تمام خورشیدی می باشد.

سرمایه و ملبغ کل قرارداد:

ماده۵- کل سرمایه این مشارکت مبلغ…………………………………….ریال است که تماماً و نقداً و بالمناصفه و متساویاً از طرف مشارکت کنندگان مرقوم تادیه و پرداخت گردیده است.

تذکر: (درصورتی که شرکا با مبالغ مختلف شریک می شوند به صورت سهم یا درصدی در قرارداد ذکر می شود مانند نمونه ماده ۵ زیر)

ماده۵- کل سرمایه این مشارکت مبلغ……………………………..است که تماماً و نقداً و بالمناصفه و بالنسبته سهم از طرف مشارکت کنندگان مرقوم تادیه و به قرار زیر پرداخت گردیده است.

شریک اول آقای/خانم …………….فرزند………………. شماره شناسنامه …………….. مبلغ به عدد……………………………..ریال به حروف ……………………………………………………………….ریال سهیم شده است.

شریک دوم آقای/خانم ………… فرزند………………. شماره شناسنامه …………….. مبلغ به عدد……………………………….ریال به حروف…………………………………………………………………..ریال سهیم شده است.

شریک سوم آقای/خانم ……… فرزند………………. شماره شناسنامه …………….. مبلغ به عدد…………………………………ریال به حروف…………………………………………………………………..ریال سهیم شده است.

ماده۶- با توافق طرفین شراکت، هر یک سهم به مبلغ………………………………………….ریال تعیین شده است و تعداد کل سهام…………..عدد سهم……………………………… ریال از مبلغ کل تعیین شده است.

میزان سهم شرکاء:

ماده ۷- سهم هر شریک با توجه به ماده ۶ به قرار زیر است.

شریک اول آقای/خانم…………………..تعداد ………………سهم از کل سهم در شراکت می باشد.

شریک دوم آقای/خانم……………………تعداد ……………..سهم از کل سهم در شراکت می باشد.

شریک سوم آقای/خانم………………….تعداد ………………سهم از کل سهم در شراکت می باشد.

ماده ۸-شرکاء با توافق و همکاری و هماهنگی طرفین نسبت به استفاده از مبلغ سهام شراکت در رهن و اجاره و خرید و تجهیز ملزومات و کالا و محصولات و مجوزهای کاری محل کسب و کار  به قرار زیر اقدام کرده اند .

تقسیم و سود و زیان شراکت:

ماده ۹- هریک از شرکاء در پایان هر ماه کاری و پایان مدت قرارداد پس از کسورات هزینه های انجام شده و با توجه به تعداد سهم خود هم در سود شراکت و هم در زیان شراکت بالمناصفه متعهد و متضمن پرداخت نسبت به طرفین می باشند.

تقسیم سود علی الحساب هر یک از شرکا پس از کسر کسورات و هزینه های انجام شده به قرارداد زیر است.

سود شریک اول آقای/خانم ………………………………..ریال ماهانه

سود شریک دوم آقای/خانم ………………………………..ریال ماهانه

سود شریک سوم آقای/خانم ………………………………..ریال ماهانه

تبصره: پرداخت و تقسیم سود قطعی هر یک از شرکاء هر سه ماه یکبار بعد بررسی  و تراز دفاتر و فاکتورها و اسناد حسابداری و سایر هزینه ها و سود و زیانهای انجام شده به طرفین شراکت پرداخت و تادیه می شود.

وظایف شرکاء:

ماده۱۰- وظایف شرکاء عبارت است از:

۱-     شرکاء متعهد به  همکاری و مدیریت مستمر و دائم در این مشارکت در مدت مرقوم در مکان کسب می باشند..نمونه متن قرارداد همکاری

۲-     شرکاء متعهد به افتتاح حساب جاری مشترک نزد یکی از بانکهای کشور بنام طرفین.

۳-     شرکاء متعهد به تمرکز عملیات ریالی این مشارکت در حساب جاری مزبور.

۴-     شرکاء متعهد به تهیه و خرید و ساخت و توزیع و فروش در مرکز اصلی این مشارکت نسبت به امور موضوع این قرارداد.

۵-   شرکاء متعهد به تادیه هزینه های ناشی از انجام موضوع قرارداد اعم از دستمزد، کارمزد، بهای خرید و سایر هزینه های جنبی و بالاسری با توافق طرفین.

۶-   شرکاء متعهد به تادیه مالیات، عوارض، بیمه، هزینه های مصرفی آب و برق و گاز و تلفن و حمل و نقل و تدارکات و سایر هزینه های پیش بینی نشده.با توافق طرفین می باشند

۷-   شرکاء متعهد به حفاظت از ابواب و اموال جمعی و تحت تصرف در رابطه با موضوع این قرارداد با قید اینکه برای حفاظت مزبور ضامن می باشند.

۸-   شرکاء متعهد به جلوگیری از تضییع و تفریط و اسراف و تصریف و همچنین ضامن اموالی که در رابطه با این قرارداد تحویل همدیگر می شود از ابتدای کار لغایت تا زمان تسویه حساب خواهند بود.

۹-   شرکاء متعهد به بستن حسابهای این مشارکت در پایان هر سال شمسی از مدت و نیز در پایان این قرارداد و تنظیم و امضای ترازنامه عملیات سالانه در پایان هر سال شمسی و صورت حسابهای سود و زیان می باشند

۱۰-شرکاء متعهد به ضمیمه نمودن صورت موجودی برداری از نقدینگی های ریالی و جنسی و اعم از مواد اولیه و کالاها و محصولات در حال فروش یا انبار شده و یا ساخته شده به قیمت خرید در دفاتر و فاکتورهای تعیین شده برای عملیات ترازنامه دفتری ماهانه و سالانه می باشند

۱۱-  تسلیم سهم سود ماهانه و سالانه این مشارکت در ازای دریافت رسید کتبی و درج در دفاتر مشترک در پایان هر ماه و هر سال شمسی باشد

۱۲-شرکاء متعهد به تصفیه حساب کامل در پایان مدت قرارداد و با دریافت گواهی کتبی مفاصا حساب و  بیمه و مالیات و سایر هزینه های جاری انجام شده محل کسب و کار می باشند.

۱۳-  شرکاء متعهد می شوند انجام سایر امور پیش بینی نشده در رابطه با حسن جریان این قرارداد همکاری بامنصفانه انجام دهند.

ماده۹- دارندگان حق امضاء کلیه چکهای صادره عهده حسابهای مشترک موضوع بند(۲) ماده۱۰ این قرارداد، طرفین این قرارداد می باشند که صرفاً و فقط حق برداشت از آن حساب متفقاً با طرفین است.

ماده۱۰- کلیه عملیات محاسباتی و حسابداری و مالی این مشارکت باید در دفاتر به طریقه حسابداری ثبت گردد که صفحات اول و آخر دفاتر مزبور قبل از ثبت هر عمل حسابداری باید با قید تعداد صفحات داخل آن دفاتر و شماره گزاری کردن به امضاء طرفین برسد و ارائه هر دفتر حسابداری یا دفاتر دیگر از سوی هر یک از طرفین که صفحات اول و آخر آن به شرح بالا به امضای طرفین نرسیده باشد، فاقد اعتبار است.

ماده۱۱- شرکاء حق هیچگونه اعمال خدشه، تراشیدگی،پاک کردن، الحاق و نظایر آنرا که از مصادیق جعل به شمار می رود در دفاتر و صورتحسابهای موجودیها و فاکتورهای تنظیمی ندارد..مگردر موارد سهوی که به اطلاع طرفین شراکت می رسد.

ماده۱۲- شرکاء حق هیچگونه واگذاری نسبت به ملک مرکز اصلی این مشارکت را که امانتاً به وی سپرده شده است تحت هیچ عنوانی از عناوین از قبیل: نمایندگی و وکالت و صلح حقوق و اجاره و غیره را ولو مشاعاً و مفروزاً، جزئاً یا کلاً از اصل یا مازاد به دیگری حتی به اقربای نسبی یا سببی خویش به هیچ صورت و به هیچ نحوی از انحاء ندارد.(مگر با توافق و امضائ طرفین و الحاق به قرارداد اصلی)

ماده۱۳- چنانچه شرکاء در طریقه اعمال مدیریت محل کسب و کار به تشخیص خود تخلف یا ایرادی مشاهده نمود و یا آنکه با درایتی که در باب اشتغال به تجارت دارد عملیات موضوع این قرارداد را بطریقی که عامل شریک آنرا اداره می نماید مقرون به صلاح و صرفه نیابند صرفاً بنا به تشخیص خود حق فسخ این قرارداد را به طور یک جانبه و بدون انتظار هیچگونه حکمی از مراجع ذیصلاح دارند و غیر قابل اعتراض بوده و لازم الاجرا است  و سایر شرکاء باید در مدت زمان ……………دو ماه ……… نسبت به تسویه حساب و فسخ قرارداد اقدام کنند

ماده۱۴- شریک حق ندارد بدون موافقت قبلی و کتبی سایر شرکاء هیچگونه حقی از حقوق خود را در مورد سهم الشرکه خود جز«وکلا» عینا و منفعتا تحت عنوان هیچ یک از عقود به دیگری واگذار نماید. همچنین شریک حق تقاضای افراز مال مشترک را تا تسویه کامل مشارکت را از خود سلب و ساقط نمود.

ماده۱۵– شریک متعهد گردید که به هیچ وجه زاید بر میزان سرمایه مشارکت به انجام معامله و ایجاد تعهدات مالی مبادرت ننماید.

ماده۱۶- از انقضای مدّت این قرارداد و یا از تاریخ وقوع فسخ موضوع ماده۱۳ این قرارداد شرکاء متعهد و ملتزم به تصفیه حساب این قرارداد با شریک بوده و سهمیه شریک طبق مفاد این قرارداد در مقابل دریافت رسید به شریک فسخ کننده تادیه و تحویل دهد و به هر حال از انقضای مدت یا از تاریخ وقوع فسخ شریک فسخ کننده حق دارد جهت تحویل گرفتن سهم و سهمیه خود اعم از سود و نقدینگی ها و موجودیهای کالا اعم از مواد اولیه و کالای در حال ساخت یا ساخته شده و تجهیرات و ملزومات و ….از سایر شرکاء اقدام یا به طریق دیگر قانونی جهت اجرای مفاد این قرارداد رجوع نماید.

ماده۱۷- در صورت وقع حادثه غیر قابل پیش بینی(حوادثی همچون اعتصاب٬شورش و یا اعتراض منجر به بحران،سیل و زلزله و آتش سوزی،پلمپ و سرقت و سایر معضلات اجتماعی) که طرفین در وقوع آن دخالت نداشته اند اجرای قرارداد غیر ممکن گردد هر یک از طرفین مکلف هستند ظرف مدت ………. روز طرف دیگر را از وقوع حادثه مطلع نمایند و حداکثر تلاش خود را جهت رفع وضعیت قوه قاهره اعمال کنند .

تبصره۱: چنانچه با وجود انقضاء مدت دو ماه از تاریخ وقوع قوه قاهره ، شروع مجدد قرارداد امکان پذیر نباشد هر یک از طرفین حق دارد قرارداد را خاتمه تلقی نموده و به طرف دیگر ابلاغ نماید .در صورت رفع قوه قاهره قبل از دو ماه ، اجرای قرارداد از زمان توقف ادامه می یابد.

تبصره۲: زیان احتمالی ناشی از بحران اقتصادی یا فورس ماژور(قوه قهریه) نیز بر مبنای سهمیه سرمایه باید محاسبه گردد.

ماده۱۸- آنچه که موجودی های کالا اعم از کالا و محصولات  و مواد اولیه و کالای در حال ساخت و ساخته شده در پایان مدت این قرارداد یا لدی الفسخ در مرکز اصلی کسب و کار  یا در نزد شرکاء موجود باشد نیز باید بالمناصفه تقسیم گردد.

ماده۱۹- دریافت مفاصا حسابهای مالیاتی، بیمه، عوارض ناشی از انجام این قرارداد نیز از جمله وظایف تمام شرکاء است.

ماده۲۰- در صورت بروز اختلاف در تفسیر هر یک از مفاد این قرارداد طرفین موضوع اختلاف را به خانم/آقای……………. که به عنوان داور این قرارداد تعیین شده است ارجاع خواهند نمود و رای داور مزبور قاطع و و لازم الاجرا است.در صورت اعتراض به محاکم قانونی مراجعه می شود.

ماده ۲۱-……………………………………………………………………………………………………………………………………………

ماده ۲۲-………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ماده ۲۳-………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ماده ۲۴-………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ماده ۲۵- این قرارداد در ۳ نسخه و در ۲۵ ماده، که هر ۳ نسخه متحدالمتن و دارای اعتبار یکسان و واحد است تنظیم و امضا شده و پس از امضا شرکای طرفین مبادله گردید و لازم الاجرا است.

محل امضای شریک اول قرارداد        محل امضای شریک دوم قرارداد        محل امضای شریک سوم قرارداد

اثر انگشت                                      اثر انگشت                                 اثر انگشت

شهود قرارداد شراکت

۱-     آقای/خانم……………………………………… امضاء

۱-     آقای/خانم…………………………………………امضاء

۲-     آقای/خانم…………………………………………امضاء

پیشنهاد می گردد به دلیل جوانب متعدد و گاهاً پیچیده در این موارد لطفا قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کامل را در این خصوص کسب نمایید.گروه وکلای هموطن کارت با کادری از بهترین وکلا و مشاورین حقوقی  تا رفع کامل این مشکل در کنار شما خواهند بود.جهت تنظیم قرارداد اختصاصی با ما تماس بگیرید و در این زمینه با وکلای هموطن کارت مشاوره نمایید

ما میتوانیم بصورت غیر حضوری نیز قرارداد دلخواه شما را تنظیم نموده و برای شما ارسال نماییم .

جهت ارتباط با شماره های زیر  ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۰ و ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۲ – ۰۹۱۲۴۴۳۶۸۲۹  تماس حاصل نمایید .


                                                                                        قرارداد مشارکت در پرورش ماهی


ماده ۱ – مقدمه

قرارداد مشارکت حاضر به همراه تمامی شرایط و ضوابط مندرج در آن و مدارک الحاقی و منضم که به همراه این قرارداد به امضای طرفین رسیده باشد ، یک مجموعه لازم الاجرا و غیرقابل تفکیک را تشکیل داده و از تاریخ امضای آن برای طرفین لازم الاتباع خواهد بود .

ماده ۲ -طرفین قرارداد

این قرارداد در تاریخ    /   /    فی ما بین شخص حقوقی :              به شماره ثبت :                                     دارای شماره کد اقتصادی :        با امضاء دارندگان حق امضاء آقا/ خانم:         فرزند :                     به شماره شناسنامه :                کد ملی :              که به موجب روزنامه رسمی شماره :   مورخ :  دارای سمت : می باشد به نشانی :                   و تلفن:            از یک طرف  به عنوان سرمایه گذار قرارداد مشارکت که زین پس” شریک / طرف اول” نامیده می شود  و آقا / خانم :                   فرزند :                 به شماره شناسنامه :                کد ملی:

به نشانی اقامتگاه :                              به عنوان سرمایه پذیر مشارکت که در این قرارداد ” شریک / طرف دوم ” یا ” مزرعه دار”نامیده می شود طبق شرایط ذیل و پس از ابراز ایجاب و قبول شرعی و قانونی که امضای قرارداد حاضر کاشف از آن می باشد منعقد و فی مابین طرفین و قائم مقام قانونی ایشان معتبر و لازم الاجرا می باشد . در ضمن طرفین متعهد می گردند که دارای تجربه حرفه ای و عملی لازم در خصوص اجرای موضوع قرارداد می‌باشند.

ماده ۳ : مدت مشارکت

مدت این قرارداد از تاریخ امضا                ماه بوده که از تاریخ ……………… شروع و تا تاریخ…………………… ادامه خواهد داشت که در صورت تسویه حساب در پایان هر دوره برای دوره بعد با تراضی کتبی قابلیت تمدید را خواهد داشت .

ماده ۴ –مرکز اصلی مشارکت

نشانی دفتر مرکزی مشارکت :

نشانی محل اجرا عملیات :

استخر محل پرورش به مساحت کلی ……….. متر مربع و مساحت مفید ……….. متر مربع به نشانی :

می باشد . فضای پرورشی مذکور باید بگونه ای باشد که محیط مساعد و استاندارد برای پرورش را مهیا نماید. تعیین وضعیت محیط پرورشی به منظور پرورش بهینه بر عهده دستگاه نظارت مورد توافق می باشد .

ماده ۵- موضوع قرارداد

عبارت است از رشد و پرورش بچه ماهی تحویلی             گرمی تا مقدار  :                         وهمچنین مهیا کردن محصول فوق الذکر جهت بهره برداری و فروش در بازار مصرفی .

ماده ۶ – حقوق و  تعهدات شریک اول

۱ – مدیریت کلی ، مستمر و دائم در این قرارداد به عهده شریک اول می باشد .

۲ – شریک اول ملزم به تهیه ، انتقال و تحویل بچه ماهی قزل آلا رنگین کمان به مزرعه به نشانی :

می باشد .

۳ – شریک اول موظف است تا بچه ماهی مورد قرارداد را به تعداد و وزن مقرر در این قرارداد با ارائه گواهی سلامت دامپزشکی در زمان مقرر در این قرارداد به مزرعه منتقل و تسلیم نماید . وزن و تعداد بچه ماهی ها ، بر اساس ظرفیت مجاز مزرعه ( ذکر شده در پروانه بهره برداری ) ، نحوه تولید ، وضعیت بازار و شرایط فیزیکی و شیمیایی آب تعیین می‌گردد. بچه ماهی ها بصورت رقم بندی شده با کمترین اختلاف سایز تامین می گردد .

۴ – تامین غذای مورد نیاز بچه ماهی ها بر اساس سایز دانه بندی ، و نوع غذا در مراحل مختلف پرورش تا زمان صید و بهره برداری بر عهده شریک اول خواهد بود .

۵ – تعیین وزن مناسب و همچنین طول دوره پرورش با شریک اول خواهد بود . بررسی و تحلیل بیومتری های انجام شده در مزرعه و نظارت بر نحوه محاسبه و مصرف مقادیر غذایی مورد استفاده با شریک اول خواهد بود .

۶ – شریک اول ملزم به تامین مکمل غذایی و دارو بر اساس نظر کارشناس و ناظر قرارداد می باشد .

۷ – طرف اول مکلف است کلیه اقلامی که ملزم به تحویل است را به نحوی بسته بندی و آماده نماید که از آسیب و فساد ضمن حمل مصون باشند . مسئولیت کلیه خسارات و فساد ناشی از هرگونه نقص در بسته بندی بر عهده طرف اول خواهد بود .

۸ – هرگاه در اثر ایراد بسته بندی هزینه اضافی یا خسارتی متوجه شریک دوم گردد ، شریک اول مسئول پرداخت آن خواهد بود .

۹ – مسئولیت بارگیری ، حمل و تحویل کلیه اقلام موضوع قرارداد حاضر از مبدا تا مقصد به تمامه متوجه شریک اول بوده و شریک دوم مسئولیتی از این حیث نخواهد داشت .

۱۰ – کلیه اقلام باید سالم و فارغ از هر نقص و عیبی و با کیفیت مناسب برای شریک دوم ارسال گردد و شریک دوم حق امتناع از قبول محصولات معیوب و با کیفیت نامناسب را خواهد داشت . در صورت معیوب بودن موارد ارسالی و نیز در صورتی که موارد ارسالی فاقد مشخصات فنی مورد درخواست طرف دوم باشد ، طرف اول ملزم است به صلاحدید شریک دوم ظرف مدت ……… روز اقدام به تسلیم موارد مدنظر شریک دوم در محل معهود نماید .

۱۱ – شریک اول در همه حال و تا زمان تسویه حق نظارت تام بر عملکرد شریک دوم اعم از طریق مستقیم و شخصی یا از طریق اعطا نیابت به اشخاص حقیقی یا حقوقی را خواهد داشت و شریک دوم موظف به تبعیت از نقطه نظرات شریک اول می باشد . این حق برای شریک اول محفوظ است تا بتواند هر زمان شخصا یا توسط نماینده  مورد تایید خود در محل اجرای پروژه حضور یافته و بر امور اجرایی پروژه نظارت مستمر و مستقیم داشته باشد .

۱۲ –  چنانچه شریک اول در روش اجرا و فعالیت شریک دوم بنا به تشخیص خود و یا گزارش ناظر تخلف یا ایرادی مشاهده نماید و عملیات مشارکت را مقرون به صرفه تشخیص ندهد ، صرفا بنا به تشخیص خود حق فسخ این قرارداد را بطور یکجانبه داشته و نظر شریک اول در این مورد قاطع و غیرقابل اعتراض خواهد بود و شریک دوم حق اعتراض در این باب را در کلیه مراجع از خود اسقاط می نماید .

۱۳ –شریک اول هزینه دستگاه نظارت را متناسب با فعالیت صورت گرفته پرداخت می خواهد نمود .

ماده ۷: تعهدات شریک دوم ( مزرعه دار )

۱ – عملیات اجرایی مربوط به رشد و پرورش ماهی و امور مرتبط با مزرعه به عهده شریک دوم می باشد

۲ – به موجب این قرارداد ، شریک دوم وجود منبع آبی مناسب اعم از چاه عمیق ، نیمه عمیق ، قنات ، چشمه و یا غیره را که شریک اول برای فعالیت مناسب تشخیص دهد را تضمین می نماید . مشخصات کامل منبع آبی فوق در ضمیمه ……… این قرارداد منضم به این قرارداد خواهد شد .

۳ – شریک دوم متعهد و مکلف است در جهت حفظ و صیانت از سرمایه اعطایی از ناحیه شریک اول کمال احتیاط را مبذول دارد . در این راستا وی مکلف است تا از کلیه امکانات ، دانش فنی و تجربه عملی خود در جهت اجرای این مشارکت سود جوید . چنان چه شریک دوم با نادیده انگاشتن اصول و موازین حرفه ای باعث از بین رفتن جزیی یا کلی مورد سرمایه گذاری شود ، مسئول تمامی خسارات وارده خواهد بود .

۴ – کلیه فروش ها با نظارت کامل ناظر و اجازه شریک اول معتبر می باشد . شریک دوم نسبت به محصولات حکم امین را داشته و در صورت فروش بدون اجازه ید امانی مشارالیه به ید ضمانی بدل خواهد گشت . بدیهی است که علاوه بر مطالبه کامل خسارت، حق پیگیری کیفری  از ناحیه شریک اول نیز محفوظ خواهد بود .

۵ – شریک دوم در کلیه مراحل ضامن حفظ و نگهداری و سلامت بچه ماهی ها می باشد .  ضمنا مشارالیه به هیچ عنوان حق ورود هرگونه بچه ماهی یا ماهی قزل آلا از هر نوع یا وزن غیر از گونه مصرح در این قرارداد را به محیط پرورشی ندارد .شریک دوم مجاز به خروج ، فروش یا استفاده از ماهی ها جز با اجازه کتبی شریک اول نخواهد بود .

۶ –  شریک دوم حق هر گونه تصرف حقوقی اعم از واگذاری ، اعطای وکالت ، صلح حقوق ، اجاره  ، هبه و غیره نسبت به املاک ، عرصه و اعیانی ، استخرها ، مزرعه و سایر فضاهای مربوط به این پروژه را کلا یا جزا از خود سلب نمود ولو اینکه منتقل الیه از اقربای نسبی یا سببی وی باشد . شریک دوم متعهد گردید مزرعه به نشانی :

را بدون دریافت هیچگونه وجه یا مالی تحت عناوینی از قبیل حق کسب و پیشه ، سرقفلی ، کارافه ، حق ریشه و غیره جهت اجرای پروژه مربوط به مشارکت تا پایان قرارداد اختصاص دهد .

۷ – تمامی مسئولیت های قانونی ناشی از این مشارکت در قبال دستگاه های دولتی و اشخاص ثالث اعم از حقیقی و حقوقی بر عهده شریک دوم می باشد . شریک دوم با امضای این قرارداد می پذیرد که از مفاد کلیه دستورالعمل های صادره از مراجع قانونی اعم از بهداشتی ، فنی و ….. آگاه است و بدین وسیله عذر جهل به مقررات از وی قابل استماع نخواهد بود . مشارالیه ملزم به رعایت کلیه دستورالعمل ها ، ضوابط و استانداردهای تعیین شده از طرف شیلات و نیز مکلف به رعایت تعهدات مندرج در آیین نامه صدور پروانه تکثیر و پرورش آبزیان ، قوانین کار و امور اجتماعی ، مقررات زیست محیطی و بهداشت عمومی و سایر مقررات می باشد . در صورتی که به دلیل تخلف از قوانین و مقررات روند تولید با توقف یا خلل مواجه گردد مسئولیت و زیان وارده به تمامه متوجه شریک دوم خواهد بود .

۸ – شریک دوم در حدود مقررات و عرف مسئول حفاظت فنی و بهداشت و خسارات وارده از این مجاری به اشخاص ثالث  می باشد و متعهد است تدابیر لازم را برای جلوگیری از ورود خسارت و آسیب به املاک مجاور اتخاذ نماید.شریک اول کوچکترین مسئولیتی در این رابطه به عهده نخواهد داشت .

۹ – شریک دوم به هیج عنوان حق واگذاری  موضوع قرارداد را چه بصورت جزیی چه کلی به اشخاص حقیقی یا حقوقی ندارد . ولی شریک دوم می تواند با اخذ رضایت شریک اول برای اجرای مقداری از کار ، با اشخاص حقیقی و حقوقی دارای تجربه و تخصص کافی قراردادهای کاری منعقد نماید .

۱۰ –  شریک دوم ملزم به آماده سازی بستر مناسب برای رهاسازی بچه ماهی از قبیل تقبل تعمیر و تکمیل استخرهای پرورشی در زمینه ورود و خروج آب ، شکستگی ها و درزها و توری های محافظ خروج ماهی ، سیستم های آبرسانی به استخرها ، نظافت و بهداشت کانال اصلی آبرسان و همچنین دریچه های تنظیم ورود آب ، حوضچه ترسیب و النهایه نصب و راه اندازی سیستم های هوادهی و گاززدایی می باشد. مشارالیه متعهد به تدارک تعداد کافی کارگر ماهر ، ادوات و تجهیزات مورد نیاز از قبیل ساچوک ، رقم بند ، ترازو ، تخته زیست سنجی ، ظرف و سطل غذادهی ، چکمه ، دست کش ، بادگیر ، فوکا و سایر ادوات مورد نیاز و کاربردی در زمینه پرورش و نگهداری ماهی قزل آلا می باشد . کلیه ادوات و تجهیزات مورد نیاز در طول دوره پرورش در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر می بایست سریعا از جانب مزرعه دار تامین گردد و مزرعه دار مسئول عواقب ناشی از توقف کار به دلیل نقص ادوات و تجهیزات می باشد .

۱۱ –  هزینه های انجام موضوع قرارداد و سایر هزینه های جانبی و بالاسری از قبیل هزینه های مربوط به کارگران، هزینه های برق و آب و بیمه و مالیات و تلفن و سوخت و سایر هزینه های ناشی از مزرعه به عهده شخص شریک دوم می باشد . مشارالیه شخصا مسئول تنظیم کلیه دفاتر و اسناد مالیاتی می باشد و مسئولیت ناشی از تنظیم این دفاتر بر عهده شخص مشارالیه خواهد بود .

۱۲ – به موجب این قرارداد شریک دوم امنیت مزرعه را تضمین نموده و مسئولیت هرگونه اختلال در جریان آب و همچنین وجود یا ورود سهوی یا عمدی مواد مضر به حال ماهیان در آب را بر عهده می گیرد . مشارالیه موظف به نصب علائم خطر و وسایل حفاظتی و عندالزوم حصارکشی و گماردن تعداد کافی نگهبان و حفظ نظم و امنیت محل اجرای موضوع قرارداد و به هزینه خود می باشد .

۱۳ – شریک دوم مسئولیت کامل حسن اجرای کارهای موضوع قرارداد مشارکت را بر اساس مشخصات و محاسبات فنی بر عهده داشته و نظارتی که از سوی دستگاه نظارت یا شریک اول اعمال می گردد به هیج وجه موجب کاهش مسئولیت شریک دوم نمی باشد . در صورت بروز هرگونه خسارت ناشی از عدم حسن اجرای کار ، شریک دوم موظف به پرداخت ضرر و زیان به شریک اول طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری می باشد شریک دوم موظف است برگزاری جلسات ، برنامه ریزی ، ارزیابی وضعیت و جمع بندی یافته های ارزیابی ، ارائه گزارش ارزیابی ، به روز آوری برنامه پروژه و تمامی ارتباطات را با هماهنگی کامل ناظر انجام دهد .

۱۴ – با امضای این قرارداد شریک دوم وجود اسناد ذیل را تعهد می نماید :

الف : سند مالکیت یا سایر دلایل مثبته وجود حق شریک دوم برای بهره برداری از فضای مزرعه ، استخر و …. برای اجرای پروژه

ب : تمام پروانه ها و مجوزات لازم جهت اجرای پروژه مشارکت حاضر . اعم از مجوز بهداشتی تولید و توزیع محصولات غذایی از سازمان دامپزشکی کشور و ادارات دامپزشکی استان ، پروانه بهره برداری از وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان جهاد کشاورزی و غیره

ج : تاییدیه کمیته کنترل کمی و کیفی تولید و توزیع محصولات غذایی استان مبنی بر وجود امکانات لازم جهت تولید و بسته بندی تولید و توزیع محصولات غذایی .

و : مجوز مثبت وجود حق استفاده از منبع آب

۱۵ – شریک دوم متعهد است مقدار و دفعات غذادهی و نوع غذای مورد استفاده برای ماهیان را بر اساس استانداردهای موجود ضمیمه شماره ………… صورت دهد .کسر یا افزایش میزان مواد مغذی به نسبت ارقام قید شده در فرمول تعیین شده در ضمیمه فوق ، از مصادیق تخلف بوده و چنان چه بنا به نظر ناظر در اثر کسر یا افزایش این مواد خساراتی متوجه طرف اول گردد طرف دوم مسئول جبران آن خواهد بود .

۱۶ – شریک دوم متعهد به ثبت کلیه فاکتورهای مشخص شده در برگ های ثبت روزانه /  پانزده روزه / ماهیانه بوده و حسب آن موظف به ثبت روزانه مواردی ازقبیل دمای آب و هوا ، تلفات روزانه و درصد آن ، وزن متوسط ، تعداد ماهی موجود در استخر ، طول و متوسط رشد روزانه و پانزده روزه ، غذای مصرفی و نوع آن ، ضریب تبدیل غذایی ، درمان صورت گرفته و نوع داروی مورد استفاده می باشد .

۱۷ – طرف دوم کلیه اطلاعات ، مدارک و اسناد دریافتی مربوط به این قرارداد را که شریک اول به هر عنوان در اختیار وی قرار داده باشد ، اعم از آن که اسناد مزبور عادی یا رسمی باشند را محرمانه تلقی نموده و مکلف است پس از اتمام قرارداد موارد فوق الذکر را تحویل خریدار نماید . در صورت تخلف شریک دوم ملزم به پرداخت وجه الضمان به مبلغ ………………. ریال خواهد بود . بدیهی است که در صورت تخلف از مفاد این بند، شریک اول حق شکایت کیفری را برای خود محفوظ می داند .

۱۸ – شریک دوم باید مراحل اجرای قرارداد را مطابق شرح خدمات تعیین شده در قراداد تحت نظارت ناظر و با هماهنگی وی به انجام رساند و در مواقعی که ناظرمعین می کند ، گزارش کتبی فعالیت خود ا به وی ارائه نماید. شریک دوم ملزم به اجرای کلیه نظرات و پیشنهادات کارشناس ناظر قرارداد می باشد . کلیه فعالیت های بهداشتی و درمانی مورد نظر کارشناس ناظر قرارداد می بایست فورا به منصه اجرا گذاشته شده و شریک دوم مسئول کلیه زیان هایی است که از تخطی از دستورات کارشناس ناظر به عمل آمده باشد .

ماده ۸ : دستگاه نظارت

دستگاه نظارت قبل از شروع عملیات اجرایی توسط شریک اول انتخاب می شود. وظیفه دستگاه نظارت استقرار ناظران مرتبط با بخش های مختلف عملیات اجرای قرارداد و اعمال نظارت لازم بر عملیات اعم از حسن اجرا ، زمان بندی و مسائل فنی و بهداشتی بر اساس زمان بندی تفضیلی و مشخصات فنی پروژه می باشد . نظارت بر حسن اجرای مفاد قرارداد به وسیله اعلام کتبی مشکلات و نواقص انجام کار و ارائه راهکارهای اصلاحی توسط دستگاه نظارت یا نیروهای تحت امر ایشان صورت می گیرد .

دستگاه نظارت کلیه مدارک و اطلاعات حاصل از قرارداد را محرمانه تلقی نموده و تحت هیچ شرایطی حق در اختیار ثالث قرار دادن اطلاعات مزبور را نخواهد داشت .

دستگاه نظارت مکلف به بررسی فعالیت گزارش شده توسط شرکا و اعلام نقطه نظرات بصورت مکتوب حداکثر ظرف مدت ……. روز می باشد .

کلیه پرداخت ها به شریک دوم پس از تایید کتبی ناظر صورت خواهد گرفت . در این راستا شریک دوم موظف است پس از اتمام هر مرحله گزارش کتبی اتمام مراحل کار را به تایید ناظر برساند . بدیهی است که ارائه گزارش پایانی در هر مرحله رافع مسئولیت شریک دوم برای ارائه سایر گزارش های درخواستی ناظر در حین اجرای فعالیت هر مرحله نخواهد بود .

ماده ۹ –فسخ قرارداد

۱ – شریک اول در موارد ذیل حق فسخ قرارداد را خواهد داشت .

الف : تاخیر غیرموجه طرف دوم در اجرای عملیات به تشخیص طرف اول .

ب :  احراز عدم توانایی فنی ، مالی ، تخصصی ، قانونی شریک دوم به تشخیص ناظر و شریک اول قرارداد در هرکدام از مراحل اجرای مشارکت .

ج : واگذاری کلی و جزیی قرارداد به غیر بدون اجازه کتبی طرف اول قرارداد .

د : عدم انجام دستورات دستگاه نظارت در راستای رفع نواقص یا اصلاح عیوب . در این صورت برای بار اول با اعلان کتبی دستگاه نظارت شریک اول به هر ترتیبی که مقتضی بداند راسا موانع و نواقص کار را رفع نموده و هزینه های مربوط را به علاوه …………… از اولین پرداخت به شریک دوم کسر می نماید و شریک دوم به موجب این قرارداد حق اعتراض به هزینه های فوق الذکر را از خود سلب نموده و در دفعات بعدی به صرف اعلام کتبی دستگاه نظارت ، طرف اول حق فسخ قرارداد را خواهد داشت . شریک اول پس از فسخ حق تسلم کلیه تخم ها فارغ از این که در چه مرحله ای از رشد باشند را برای خود محفوظ نگاه می دارد .

۲ – در صورتی که قرارداد مشارکت به هر دلیل قبل از انقضا مدت فسخ گردد و سود آن قابل محاسبه باشد ، به تناسب مندرج در قرارداد تقسیم صورت خواهد پذیرفت .

۳ – در فسخ قبل از موعد هرگاه سود قابل محاسبه نباشد و مقداری از کار توسط شریک دوم انجام شده باشد ، به تشخیص داور مرضی الطرفین اجرت شریک محاسبه و به وی پرداخت می گردد .

۴ – شریک اول در صورت فسخ به یکی از علل فوق به صرف اعلام کتبی به طرف دوم و بدون نیاز به هیچ گونه تشریفات اداری و قضایی اقدام به ضبط تضامین مندرج در قرارداد خواهد نمود .

ماده ۱۰ – تضامین

۱ – شریک دوم کلیه حقوق قانونی خویش اعم از مالکیت عین و منفعت  شش دانگ پلاک ثبتی

به نشانی :

را  بموجب  قرارداد رسمی تنظیمی  در دفتر اسناد رسمی  مورد تایید شریک اول به عنوان وثیقه و تضمین انجام تعهدات قراردادی و غیرقراردادی  با ارائه آخرین برگه استعلام ثبتی  به روز شده  در رهن شریک اول  قرار  خواهد داد. شریک دوم متعهد است وکالت نامه بلاعزل با موضوع فروش پلاک ثبتی فوق الذکر به نام شریک اول تنظیم نموده  تا در صورت انجام تخلف از اجرا یا حسن اجرای تعهدات شریک اول حق داشته باشد عین پلاک  ثبتی  مذکور را  بر مبنای وکالت نامه بلاعزل فروش به نام خویش منتقل نموده و وجوه حاصل از انعقاد معامله در خصوص پلاک مذکور را به نفع خویش تملیک نماید. ضمناً به موجب این توافقنامه مقرر گردید که وکالتنامه بلاعزل بوده وشریک دوم حق عزل و یا ضم وکیل یا امین را از خود سلب و ساقط نموده و اقرار و اعلام نموده که هیچگونه معامله‌ای  اعم از عین یا منفعت نسبت به پلاک مذکور انجام نداده و تا زمان تداوم قرارداد و عدم تسویه حساب نیز هیچگونه حق و حقوقی در خصوص واگذاری آن اعم از عین یا منفعت نداشته و در صورت انعقاد مسئولیت آن بعهده خود  وی می‌باشد . در کلیه موارد فوق شریک دوم حق هر گونه ادعا یا اعتراض را از خود سلب وساقط نموده و چنانچه اعتراض یا ادعایی عمل آید از درجه اعتبار ساقط است. وثیقه مزبور تا تسویه کامل دیون اعم از اصل کارمزد ، سود ، خسارات به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند .هرگونه عرصه و اعیانی ، تاسیسات ، ابنیه ، مستحدثات و هر آن چه متصلا یا منفصلا به ملک مزبور اضافه شود داخل در وثیقه فوق الذکر بوده و از توابع آن به شمار خواهد آمد .

۲ – شریک دوم  متعهد می گردد در تاریخ انعقاد قرارداد    فقره چک به شماره                     جمعا   به مبلغ                        ریال با اعطاء نمایندگی جهت درج تاریخ در اختیار شریک دوم قرار دهد. در صورتی که شریک دوم به الزامات و تعهدات خود عمل ننماید و موجبات بروز خسارت به طرف اول را از فراهم آورد یا به علت تعدی یا تفریط یا عدم رعایت دقیق دستورالعمل های شریک اول و یا مندرجات قرارداد حاضر یا به هر دلیل دیگر موجبات حدوث زیان به شریک اول را فراهم آورد ، شریک اول مجاز خواهد بود تمامی چک ها را به نفع خود به اجرا گذارد .

۳ – تضامین مندرج در این قرارداد پس از اتمام و اجرای پروژه و تسویه حساب نهایی و قطعی و نهایی ، طی صورت مجلس کتبی به شریک دوم مسترد می گردد .

ماده ۱۱ –قوه قهریه

حوادث قهریه انحصاراً جنگ و شورش های داخلی یا سیلاب ها و آتش سوزی ها فراگیر می باشد و میتواند به عنوان وقایع غیر قابل کنترل پذیرفته شده و مانع اجرای موقت تعهدات قراردادی باشد. در صورت بروز چنین مسائل و حوادثی در صورتیکه قابل پیش بینی نبوده  و خارج از حدود کنترل متعارف باشند و منتسب به هر یک از طرفین  قرارداد نباشد ، طرفین از انجام تعهدات خویش موقتامعذور خواهند بود   و تا زمانی که این حوادث وجود دارند قرارداد معلق خواهد ماند ومدت تعلیق به مدت قرارداد اضافه خواهد شد لیکن شریک اول می تواند در صورت صلاحدید و با گذشت ۱۰ روز از زمان اطلاع  از  وقوع این گونه حوادث قرارداد را فسخ کند.

طرفین بایستی ظرف ……… روز از تاریخ وقوع حوادث فوق طرف مقابل را آگاه سازند در غیر اینصورت قابلیت استناد به این ماده را نخواهند داشت .

ماده ۱۲ –مرجع حل اختلاف

۱ – در صورت بروزهرگونه اختلاف احتمالی در تفسیر  ، اعمال  یا  اجرای قرارداد ابتدائاً مورد اختلاف از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین و یا نمایندگان آن ها حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم  حصول  توافق داور مورد تایید ریاست سازمان اقتصادی کوثر اختلاف را حل و فصل خواهد نمود . رای داور فوق الذکر قاطع دعوی بوده و برای طرفین لازم الاجرا می باشد  و طرفین حق اعتراض  به رای صادره را از خویش سلب می نمایند.مقر داوری و زمان آن نیز به تشخیص ریاست سازمان اقتصادی کوثر تعیین خواهد شد .

۲ – هر نوع ابلاغ و اطلاع به داور طی اظهارنامه قانونی به محل اقامت ایشان به عمل می آید .

۳ – طرفین موظف به همکاری با داور و تحویل اسناد و مدارک مورد نیاز به داور می باشند .

۴ – داور حق اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری یا سایر اشخاص خبره را برای حل و فصل اختلاف فی مابین دارد.

۵ – ابلاغ رای داور به طرفین در ………………………… به عمل خواهد آمد .

۶ – اندراج شرط داوری در قرارداد حاضر به هیچ عنوان مسقط حق شریک اول برای پیگیری کیفری نخواهد بود.

ماده ۱۳ – قانون حاکم

این قرارداد از هر جهت تابع قوانین و نظامات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

ماده ۱۴ – اقامتگاه  قانونی طرفین قرارداد

اقامتگاه قانونی طرفین همان است که در صدر این قرارداد بیان شده و کلیه اوراق اداری و قضایی و نامه های ارسالی به نشانی های مذکور ابلاغ و قانونی محسوب شده و معتبر خواهد بود،مگر اینکه تغییر اقامتگاه حداقل یک هفته قبل کتباً به اطلاع طرفین برسد و در صورت عدم اعلام طرفین  نمی توانند متعرض این امر باشند .

ماده ۱۵ –مقررات متفرقه

۱ – طرفین ملزم شدند که تمام سرمایه و سود مربوط به این مشارکت را در حساب شماره ………………………….. نزد بانک ……………………….. شعبه ………………………….. که به نام طرف اول افتتاح گردیده متمرکز نمایند .

۲ – پرداخت کسورات قانونی مربوط به انجام پروژه و سایر امور مرتبط با قرارداد بر عهده شریک دوم است .

۳ – روش سرمایه گذاری و نحوه دقیق تقسیم سود حاصله دوران مشارکت بر اساس جداول ضمیمه به شماره ……. خواهد بود .

۴ –  کلیه عملیات محاسباتی و حسابداری مالی این مشارکت باید در دفتر / دفاتر حسابداری مالی این مشارکت ثبت گردد . هر عمل حسابداری باید با قید در این دفتر به امضا طرفین برسد . صفحات اول و آخر تمامی دفاتر حسابداری باید به امضای طرفین برسد والا از حیز اعتبار ساقط و غیرقابل استناد خواهند بود . طرفین حق هیچ گونه خدشه ، تراشیدگی ، الحاق و ………. را نخواهند داشت .

ماده ۱۵ – نسخ قرارداد

این قرارداد   در        نسخه و                  صفحه  و             ماده    و        بند دارای اعتبار واحد تنظیم  شده  و طرفین ملزم به اجرای مفاد آن می باشند .

پیشنهاد می گردد به دلیل جوانب متعدد و گاهاً پیچیده در این موارد لطفا قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کامل را در این خصوص کسب نمایید.گروه وکلای هموطن کارت با کادری از بهترین وکلا و مشاورین حقوقی تا رفع کامل این مشکل در کنار شما خواهند بود.جهت تنظیم قرارداد اختصاصی با ما تماس بگیرید و در این زمینه با وکلای هموطن کارت مشاوره نمایید.

ما میتوانیم بصورت غیر حضوری نیز قرارداد دلخواه شما را تنظیم نموده و برای شما ارسال نماییم .

جهت ارتباط با شماره های زیر ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۰ و ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۲ – ۰۹۱۲۴۴۳۶۸۲۹  تماس حاصل نمایید .


                                                                             نمونه قرارداد مشارکت مدنی سرمایه گذاری

با عنایت به مفاد ماده۱۰ قانون مدنی در خصوص آزادی اراده در انعقاد قرار داد ها و با توجه به ماده ۱۳۸ مکرر قانون مالیاتهای  مستقیم و نظر بر اینکه، شرکت ……………………………………(سهامی ………….) و آقای/خانم ……………………………… …. در نظردارند با یکدیگر همکاری تجاری داشته باشند لذا  با توجه به  توافق و تفاهم کامل طرفین و ضمن العقد خارج لازم که به اقرار عقد مزبور بطور شفاهی بین طرفین ذیل الذکر انعقاد یافته قرارداد مشارکت مدنی ذیل فیمابین:

الف :  ……………………………. .( سهامی …………………….. )  به‏ شماره …………………. در اداره ثبت ………………………… و شمارة اقتصادی ……………………………… به مدیریت آقایان/خانم ………………….. به نمایندگی/وکالت…………………………..به ‏نشانی:………………………. که من بعد در این قرار داد به اختصار شریک اول ”  نامیده میشود از یکطرف ، ”

و

ب : آقای /خانم ………………………………… فرزند ………………… دارای شماره شناسنامه …………. و کدملی ……………………………. به‏ نشانی: …………………………………………………………. که در این قرارداد اختصارا” ” شریک دوم “نامیده می شود از طرف دیگر منعقد گردید و طرفین  ضمن العقد خارج لازم مرقوم متعهد و ملتزم به اجرای تمامی مفاد این قرارداد گردیدند.

ماده ۱ )  مقدمه

عبارات و عناوین بکار رفته در این قرارداد دارای معانی  وتعاریف زیر می باشند :

۱-۱  )شریک اول  :  شرکت ………………………………. به شماره شناسایی …………………… به نشانی…………………………….شماره تماس ………………………………………. می باشد.

۲-۱ ) شریک دوم : آقای/خانم …………………….. فرزند ……………………. دارای شماره شناسنامه………… و کدملی ……………………………. به‏ نشانی: ……. ………………………………………….. می باشد.

۳-۱) ضمایم قرارداد:  کلیه پیوست های مندرجه دراین قرارداد و تمامی  اقدامات مکتوب مرتبطه با این قرارداد ازقبیل الحاقات؛ اضافات؛ اصلاحات، تغییرات، صورتجلسات ، خلاصه مذاکرات و متمم های آتی میباشد که به امضاء طرفین یا نمایندگان منتخب آنان رسیده و جزء لاینفک این  قرارداد بوده و به همراه  اصل قرارداد پیکر واحدی را تشکیل میدهند.

۴-۱) شخص : شخص بغیر از مواردی که صراحتاً در این قرارداد  مشخص شده به معنی شخص یا اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی می باشد.

۵-۱) شخص ثالث : هر شخص حقیقی یا حقوقی بغیر از شرکاء اول ودوم  بمنزلۀ شخص ثالث می باشد.

۶-۱) مفرد و جمع : کلماتی که بصورت مفرد و جمع در این قرارداد بکار رفته دارای هر دو معنی جمع و مفرد بوده و بکار بردن کلمه ای بصورت مفرد یا جمع موجب نفی دیگری نخواهد شد.

۷-۱)  تاریخ :  سال و ماه بکار رفته در این قرارداد به معنی سال و ماه شمسی است و بغیر از مواردی که ابتداء و انتهای تاریخ درج شده ، سال به معنی ۱۲ ماه شمسی و ۳۶۵ روز و ماه به معنی ۳۰ روز و روز به معنی ۲۴ ساعت خواهد بود . ایام کاری در برگیرندۀ روزهای تعطیل نمی باشند لیکن ایام تقویمی شامل روزهای تعطیل نیز خواهند بود

۸-۱) عناوین قرارداد : عناوین بکار رفته در این قرارداد بمنظور سهولت در رجوع بوده و در صورت ابهام یا تفاوت یا تباین فیمابین عناوین و متن مواد ، متن مواد معتبر می باشد و در صورتیکه تعارض یا تباینی بین متون قرارداد و ضمائم آن حادث گردد متن قرارداد مرجح و صائب خواهد بود .

ماده ۲- موضوع قرارداد :

موضوع قرارداد عبارتست از مشارکت مدنی طرفین در………………………………………….

ماده۳- مرکز اصلی :

مرکز اصلی این مشارکت مدنی ، …………………………………….. می باشد.

ماده ۴- مدت  مشارکت مدنی:

۱-۴ ) مدت  مشارکت مدنی حاضر از تاریخ  …………….  تاتاریخ …………………بمدت ……………. سال تمام شمسی می باشد و درصورتیکه در طول مدت قرارداد فسخ و یا اقاله نشده باشد ، با توافق کتبی طرفین قابل تمدید به مدت مورد توافق خواهد بود .

۲-۴)  مذاکره برای تمدید و یا سکوت و یا تداوم فعالیت طرفین، مادامیکه توافق کتبی تنظیم و امضاء و مبادله نگردیده به منزله تمدید قرارداد  تلقی نخواهد شد.

۳-۴) خاتمه مدت و یا فسخ قرارداد درخصوص تعهدات طرفین به مالکیت مشترک طرفین در محصول و حفظ اسرار واطلاعات ماخوذه و التزام به استرداد اسناد و مدارک  تاثیری ندارد و تعهدات طرفین در این خصوص تداوم خواهد یافت.

ماده۵- سرمایه:  

۱-۵ ) سرمایه مشارکت مدنی متشکل از دو بخش ریالی و غیر ریالی بشرح زیرمی باشد.

آورده شریک اول مشتمل بر ………………………………………………در چارچوب موضوع فعالیت طبق اساسنامه خود می­باشد.

آورده شریک دوم معادل ………….. میلیون ریال وجه نقد است.

۲-۵)  درصورتیکه شریک دوم قصد خارج نمودن هر قسمت از آورده خود پیش از تکمیل دوره ………….  ساله فوق الذکر را داشته باشد، مراتب به صورت کتبی درخواست و شریک اول مکلف به پذیرش آن می­باشد.

۳-۵)  در صورت افزایش یا کاهش سرمایه نسبتهای مندرج در بندهای قبلی رعایت خواهد شد.

۴-۵) سرمایه مشارکت مدنی حاضر با توافق طرفین دفعتا” واحده در اختیار شریک اول بعنوان مدیر اجرایی قرار خواهد گرفت و شریک اول بعنوان امین و وکیل طرفین متعهد است سرمایه دراختیار را در جهت موضوع قرارداد با قید شرط ضمان تلف جزئی و کلی مصرف نماید.

ماده۶ – سود وزیان :

۱-۶ ) سود وزیان حاصله از مشارکت حاضر به میزان ……………………………درصد در سال/ماه  بصورت علی الحساب به شریک دوم پرداخت و در پایان دوره مشارکت سود و زیان حاصله محاسبه و تسویه خواهد شد.

۲-۶) شریک اول، استرداد اصل سرمایه‌ی شریک دوم و حداقل سود معینه طبق جدول بند ۶-۳ آتی را تا زمان استرداد اصل و سود متعلقه، تضمین و تعهد می نماید.

۳-۶) چنانچه شریک دوم به هر دلیل تمامی یا قسمتی از سرمایه خود را زودتر از موعد مقرر در ماده ۴-۱ دریافت دارد پرداخت سود مندرج در بند ۶-۱ فوق به شرح توافق پیوست تغییر خواهد کرد.

۴-۶) در صورتیکه در پایان دوره، سود مشارکت شریک دوم از میزان ………………….. علی‌الحساب دریافتی وی در طول دوره کمتر شد، شریک اول از مال خود تا میزان پرداختی عهده‌دار تأمین مابه‌التفاوت خواهد بود.

ماده ۷) مدیریت اجرایی  :

۱-۷ ) مدیریت اجرای قرارداد حاضر عهده شریک اول خواهد بود

۲-۷ ) اعمال مدیریت شریک اول رایگان ومجانی است و هیچگونه هزینه‌ای از این جهت منظور نخواهد شد.

ماده۸- وظایف مدیر اجرایی :

شریک اول عهده دار هدایت ،اجراء و نظارت بر حسن انجام امور قرارداد از جمله موارد زیر است  :

ماده ۹ ) سایر حقوق و  تعهدات طرفین :

۱-۹ ) تامین نیروی انسانی مجرب و هزینه‌های متعلقه به آنان اعم حقوق ومزایای جاری و سنواتی و بیمه و ایاب وذهاب وغیره ، جهت انجام موضوع قرارداد بر عهده شریک اول می باشد.

۲-۹)  شریک دوم حق انتقال این قرارداد را جزئا یا کلا ،ولو به صورت نمایندگی و وکالت و صلح حقوق و غیره بدون موافقت شریک اول را ندارد.

۳-۹ ) طرفین تأیید می‌نمایند که از موضوع و جزئیات مشارکت حاضر  اطلاع کامل داشته و و دامنه قرارداد و الزامات تعریف شده در آن و همچنین تمامی مخاطرات اجرای پروژه را بررسی و شناسایی کرده و به آن واقف هستند و دانش فنی و سایر نیازمندی‌های اجرای تعهدات خود را در اختیار دارند و یا می‌توانند تأمین کنند و هیچ‌گونه امر مجهول و مبهمی برای آن‌ها وجود ندارد که بعداً بتوانند در مورد آن به جهل خود استناد کنند.

ماده ۱۰ ) فسخ قرارداد :

۱-۱۰ ) شریک دوم  میتواند با اعلام کتبی  به شریک اول نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمایند .

۲-۱۰ ) طرفین با توافق یکدیگر می توانند نسبت به اقاله این قرارداد اقدام نمایند.

۳-۱۰) در صورت فسخ قرارداد از سوی شریک دوم  اصل سرمایه وی حداکثر ظرف …………………. روز کاری به وی مسترد می­گردد.

۴-۱۰ ) پس از تحقق اقاله و یا فسخ از سوی شریک دوم، شریک اول نسبت به محاسبه بدهی و مطالبات یکدیگر و  تسویه حساب اقدام خواهد نمود.

ماده ۱۱ ) فورس ‏ماژور:

۱-۱۱) هرگاه اجرای هریک از تعهدات موضوع این قرارداد از طرف هریک از طرفین، در نتیجة حوادث غیرمترقبه یعنی واقعه‌ای‏ که خارج از کنترل معقول طرفین باشد، از قبیل جنگ، سیل یا زمین‏ لرزه ، بحرانهای اقتصادی ، متوقف گردد و یا به تأخیر افتد، طرف مربوطه از وظیفة ایفای تعهداتی ‏که واقعه فوق ‏الذکر بر آن اثر گذاشته است، تا زمانی‏که اثر واقعه مذکور متوقف گردد، معاف خواهد بود.

۲-۱۱ ) در صورتی‏که دورة فورس ‏ماژور بیش از سه ‏ماه به‏ طول انجامد، طرفین در مورد نحوه ادامه قرارداد یا اقاله آن با  یکدیگر به توافق خواهند رسید.

۳-۱۱) تغییر نرخ ارز ویا تحریم های بین المللی فورس ماژور تلقی نمیگردد.

ماده ۱۲ ) حفظ اسناد و  اطلاعات :

۱-۱۲ ) طرفین قرارداد و نمایندگان، کارشناسان و کلیه عوامل  مرتبط با موضوعات و فعالیت‏های قرارداد حاضر ، متعهد هستند کلیة اطلاعات و اسنادی را که مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار می‏گیرند یا از آن مطلع می‏شوند خواه سازمانی یا اجرایی یا فنی ویا مالی وحقوقی ، کاملاً محرمانه تلقی نموده و در غیر از موارد قانونی و یا با موافقت کتبی و قبلی طرفین درطول مدت قرارداد و پس از قطع رابطه قراردادی طرفین، از افشای جزیی یا کلی آنان به هر شخصی و به هر شکل و بابت و حالت خودداری نمایند و در صورت کشف خلاف، متخلف علاوه بر مسئولیت کیفری، متعهد به جبران خسارات مادی، معنوی و اعتباری ناشی از آن به طرف مقابل خواهد بود؛ طرفین در هر صورت و شرایطی (دوران همکاری و یا پس از آن) متعهد می‏گردند، از افشاء و در اختیار قراردادن هرگونه اطلاعات فنی، اجرایی و سازمانی برنامه‌ها و پروژه‌های مرتبط یا غیرمرتبط با قراردادبه شخص ثالث خودداری نموده و آن را کاملاً محرمانه تلقی نمایند.

۲-۱۲  )  طرفین قرارداد می‏بایست به ‏محض کشف هرگونه استفاده و یا افشای غیرمجاز اطلاعات و یا موارد محرمانه یا هرشکل دیگر ، شریک دیگر را مطلع نموده و به هر روش معقولی با یکدیگر در جهت بازیابی مالکیت اطلاعات و یا موارد محرمانه همکاری نموده و مانع استفادة غیرمجاز آن در آینده گردند.

۳- ۱۲ ) هریک از شرکاء ممکن است اطلاعات محرمانه را حسب دستور مقامات ذی‏صلاح قضایی افشا نماید که در این صورت باید قبل از چنین عملی به ‏صورت مستدل و کتبی شریک دیگر را مطلع و توافق ایشان را کسب نماید.

 ماده ۱۳ )  حل اختلاف :

۱-۱۳)  کلیۀ حقوق و تعهدات و روابط مالی و حقوقی طرفین قرارداد  تابع قوانین و مقررات جاریه در جمهوری اسلامی ایران است و قوانین مربوطه حاکم بر روابط طرفین خواهد بود.

۲-۱۳ ) در صورت بروز اختلاف در اجراء یا تفسیر این قرارداد ، موضوع یا موضوعات مورد اختلاف بدواً از طریق مذاکره و در صورت عدم حصول توافق از طریق …………………………………………….. حل و فصل می گردد

۵-۱۳) نظر  داورمرضی الطرفین منتخب فوق برای طرفین قطعی – غیر قابل اعتراض و لازم الاجراء می باشد.

۶-۱۳ ) حق الزحمه داور عهده محکوم علیه می باشد.

۷-۱۳)  رای  داوری از طریق پست پیشتاز به طرفین ابلاغ خواهد شد.

ماده۱۴ )  اقامتگاه قانونی و مکاتبات :

اقامتگاه قانونی طرفین قرارداد، نشانی های مندرج در صدر این قرارداد بوده  و مادامیکه تغییر آن کتبا” به طرف مقابل ابلاغ نگردیده به منزله اقامتگاه قانونی طرفین محسوب میگردد.

ماده ۱۵ ) نسخ قرارداد :

این قرارداد در پانزده  ماده، و در ……………………………… نسخه تهیه ، تنظیم  و درتاریخ ………….  در شهر تهران امضا و مبادله  گردید و همگی نسخ آن دارای ارزش واحد هستند.

شریک اول                                                                     شریک دوم

پیشنهاد می گردد به دلیل جوانب متعدد و گاهاً پیچیده در این موارد لطفا قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کامل را در این خصوص کسب نمایید.گروه وکلای هموطن کارت با کادری از بهترین وکلا و مشاورین حقوقی  تا رفع کامل این مشکل در کنار شما خواهند بود.جهت تنظیم قرارداد اختصاصی با ما تماس بگیرید و در این زمینه با وکلای هموطن کارت مشاوره نمایید

ما میتوانیم بصورت غیر حضوری نیز قرارداد دلخواه شما را تنظیم نموده و برای شما ارسال نماییم .

جهت ارتباط با شماره های زیر ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۰ و ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۲ – ۰۹۱۲۴۴۳۶۸۲۹  تماس حاصل نمایید .

                                                           

                                                                قرارداد خرید و طراحی آسانسور

این قرارداد فیمابین شرکت ……………… به نمایندگی …………………… به نشانی …………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
تلفن …………………….. که در این قرارداد کارفرما نامیده می شود از یکطرف و شرکت …………………… به نمایندگی …………………………… به نشانی ………………………………………………………………………………. تلفن …………………. که در این قرارداد به اختصار پیمانکار نامیده می شود ، از سوی دیگر منعقد می گردد .
ماده ۱ – موضوع قرارداد
طراحی و خرید دو دستگاه آسانسور کامل با مشخصات فنی پیوست کاملا وارداتی ساخت شرکت ………………………. همراه با نصب و راه اندازی در محل کارگاه طبق مشخصات فنی ذکر شده در قرارداد .
ماده ۲- اسناد و مدارک قرارداد
۲-۱- قرارداد حاضر
۲-۲- نقشه و مشخصات فنی
۲-۳- کلیه دستورکارهائی که در حین اجرا توسط کارفرما ابلاغ می گردد .
۲-۴- مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان که بدون ضمیمه نمودن جز اسناد قرارداد می باشد .
ماده ۳ – مبلغ قرارداد
کل مبلغ قرارداد ، عبارتست از ………………………. ریال که پس از کسر ۵ درصد بابت مالیات قابل پرداخت می باشد که از مبلغ کل قرارداد ………………………. ریال جهت طراحی محاسباتی و فروش و حمل و تحویل کلیه تجهیزات و لوازم مربوط به دو دستگاه آسانسور به همراه کلیه عوارض و مالیات های کالای وارداتی به صورت تحویل کامل در کارگاه ………………….. .
مبلغ ………………………… ریال جهت نصب کلیه درب ها و کابین و دیگر لوازم مربوط بطور کامل و راه اندازی دستگاهها همراه با اخذ تایید آسانسور از شرکت بازرسی آسانسور ایران در نظر گرفته شده است .
ماده ۴ – نحوه پرداخت
با توجه به توافقات و زمان بندی تحویل آسانسور نحوه پرداخت بشرح ذیل خواهد بود .
۴-۱- مبلغ ………………… ریال به تاریخ ……………….. طی چک شماره ……………… بانک …………….. بابت تحویل کلیه دربهای طبقات ، درایو ( نیروی محرکه ) و دستگاههای مربوط به ایمنی و تراول ها و غیره که پس از اخذ تایید از پروژه مبنی بر حضور موارد فوق در پروژه قابل دریافت خواهد بود .
۴-۲- مبلغ …………… مورخ ………….. طی چک شماره ……………………….. بانک …………………….. .
۴-۳- مبلغ ………….. مورخ …………………. طی چک شماره ……………………. بانک ……………………. .
ماده ۵ – مدت قرارداد
با توجه به اینکه پیمانکار اذعان می نماید از محیط کارگاه بازدید بعمل آمده و مسایل اجرائی در کارگاه همراه با خرید وسائل وارداتی تجهیزات را در نظر گرفته و با این شرایط جهت خرید ، حمل ، تحویل ، نصب و راه اندازی کل آسانسورها از تاریخ عقد قرارداد به مدت …………… ماه قرارداد را بطور کامل تا راه اندازی اولیه انجام داده و پیمانکار حداکثر در مدت ……………….. ماه بعد ازآن همراه با استاندارد آسانسورها جهت تحویل موقت درخواست کتبی نماید .
ماده ۶- زمان بندی انجام کار
۶-۱- مورخ ………………….. تحویل کلیه درب ها و ریل ها به همراه درایو و متعلقات ( تراول )
۶-۲- مورخ ………………….. نصب کلیه درب ها و ریل ها
۶-۳- مورخ …………………… تحویل کابین و تابلو و کلیه قطعات کسری جهت نصب و راه اندازی
۶-۴- مورخ …………………… نصب کلیه قطعات و راه اندازی کامل جهت اخذ تایید استاندارد
تبصره – طبق توافقات بعمل آمده و برنامه زمان بندی ، پیمانکار پس از عقد قراداد می بایست سریعا نسبت به باز کردن اعتبار بانکی جهت خرید اقلام اقدام و در تاریخ های فوق نسبت به تحویل ملزومات اقدام نماید .
ماده ۷ – دوره تضمین قرارداد
۷-۱- پیمانکار ، کل مجموعه خریداری شده را بعد از تاریخ صورتجلسه تحویل نهائی به مدت ۲۴ ماه گارانتی نموده و موظف است هرگونه اشکال در سیستم یا خرابی در قطعات آن را در کمترین زمان جبران نماید .
۷-۲- پیمانکار ۲ فقره چک وجه الضمان بانک مورد تایید کارفرما را بابت وجه الضمان تحویل اجناس خریداری شده به پروژه هر یک به مبلغ ……………….. ریال طی اخذ رسید به کارفرما در هنگام عقد قرارداد تحویل داده که بدیهی است پس از تحویل اجناس به پروژه طی یک صورتجلسه ، کلیه چک های .جه الضمان تحویلی به ایشان مسترد می گردد .
۷-۳- یک فقره چک بانک ………………… به مبلغ ……………………. ریال به عنوان حسن انجام کار در هنگام عقد قرارداد توسط پیمانکار بابت تضمین حسن انجام کار و نصب تحویل نهایی به کارفرما تحویل و پس از اخذ گواهی تایید از طرف اداره استاندارد به ایشان مسترد خواهد شد.
ماده ۸ – تعهدات کارفرما
۸-۱- کلیه کارهای مرتبط با ساخت سازه ، آهن کشی ، آماده سازی چاهک ها
۸-۲- کلیه کارهای مرتبط با عملیات ساختمانی از جمله دورچینی دربهای طبقه و ایجاد حفره های لازم در سنگ نما برای نصب شستی های طبقه و نشان دهنده های سردرب و همچنین ساخت فونداسیون های کف چاهک و کف موتورخانه آسانسور
۸-۳- تهیه و نصب چراغهای تونلی تامین کننده روشنایی داخل چاهک آسانسور وکلیدهای روشنایی مربوطه در موتورخانه آسانسور طبقه زیرزمین و همچنین پریز برق در کف چاهک آسانسور طبقه زیر زمین و همچنین پریز برق در کف چاهکهای آسانسورها
۸-۴- تهیه و نصب تابلو برق فاز شبکه در موتورخانه های آسانسور
۸-۵- تهیه و نصب دریچه های فرار در موتورخانه
۸-۶- تهیه و نصب هواکش موتورخانه آسانسور
۸-۷- تهیه و نصب ریل و قلاب سقف موتورخانه آسانسور
۸-۸- تهیه و نصب پریزها و روشنایی موتورخانه آسانسور
۸-۹- تخصیص و تحویل انبار دارای قفل و روشنایی به پیمانکار به منظور نگهداری لوازم و قطعات آسانسور در مدت اجرای قرارداد
۸-۱۰- پرداخت به پیمانکار طبق شرایط ماده چهار
ماده ۹ – مشخصات فنی دستگاهها
– درب طبقه : سانترال دولته به عرض ……………… به ارتفاع ……………… مدل …………………… دارای کنترل سرعت VVVF
– درب کابین : سانترال ( باز شو از وسط ) ، دولته ، به عرض ………………… به ارتفاع ……………. مدل …………….. دارای کنترل سرعت VVVF
– درب کابین : مدل …………….. و یا به انتخاب کارفرما ( کارفرما می بایست از کلیه مراحل طراحی و ساخت کابین ها مطلع بوده و با نظر وی کابین ساخته شود )
– طول مسیر : حدودا ۶۰ متر ( طول مسیر حرکت و چاهک مربوطه به رویت پیمانکار رسیده و مورد تایید ایشان بوده است )
– ارتفاع تمام شده داخل کابین ۴۰/۲ می باشد که با توجه به طرح انتخابی این اندازه بایستی در طراحی و نصب لحاظ گردد .
– استفاده از ۱۰ عدد LCD یا نمایشگر در طبقات داخل کابینها و با رنگ آبی سایز ” ۹ یا بالاتر
– سیستم ارتباط داخلی جهت برقراری تماس بین مسافرین و متصدی ساختمان در مواقع ضروری
– طرح نهایی شاسی طبقات بایستی با تایید نظر کارفرما انتخاب و جهت نصب آن اقدام گردد .
– ایمنی ها : همگی در تطابق کامل با استاندارد EN81 گواهی شده توسط TUV آلمان
-کلیه تجهیزات سازگار و مورد تایید سازمان استاندارد آسانسور در ایران خواهد بود .
– دربهای کابین مجهز به سیستم پرده نور جهت کنترل باز و بسته شدن
– در تابلوی فرمان ورودی جهت سنسور زلزله و سیستم هوشمند تعبیه می گردد .
– نصب سنسور زلزله توسط پیمانکار ولی خرید آن توسط کارفرما انجام می گیرد .
– سیستم نمایشگر در داخل هر طبقه از نوع دات ماتریکس با رنگ آبی می باشد .
– نوع آسانسور : کششی از گروه وتیور با تمام تجهیزات و لوازم .
– سیستم صوتی جهت پخش در داخل کابین (Surround System)
– نوع سیم بکسل – مدل گاورنرها کاملا وارداتی از کشور آلمان
– زنگ خبر رسیدن به طبقات ( طبق اصول استاندارد ) .
– کلیه قطعات و نصب طبق استاندارد EN81 باید باشد .
– کلیه ریل ها از نوع ……………… ساخت …………………. می باشد .
– کلیه ترمزها و پاراشوت ها ساخت ………………………… می باشد .
– تراول از نوع دت وایلر سوئیس …………………………….. می باشد .
-کلیه کفشک ها از نوع ……………….. ساخت ……………. می باشد .
– کلیه کابینها شامل سیستم Over Load می باشد.
– وزنه تعادلی از نوع چدنی می باشد .
– نوع کاربری : مسافر بر
– ظرفیت هر دستگاه ………………. نفره
– سرعت: ………………………….. متر بر ثانیه
– تعداد توقف: …………………. ایستگاه
– تعداد درب : ………………… برای هر دستگاه
– تعداد درب کابین : …………… برای هر دستگاه
– روش احضار : Duplex/Down-Collective
– تابلو فرمان : مدل
– درایو : مدل
– اندازه چاه : ۲۶۰* ۴۱۰ سانتیمتر
– Cop&Lop: مدل
ماده ۱۰ – تعهدات پیمانکار
۱۰-۱- پیمانکار تعهد می نماید بدون وقفه و تعطیلی از روز انعقاد قرارداد عملیات موضوع قرارداد را شروع نماید و تعداد کارگران و استاد کاران باید طوری باشد که در تحویل به موقع کار تعویق حاصل نگردد ، در این مورد کارفرما حق خواهد داشت افزایش تعداد کارگران و استادکاران را از پیمانکار بخواهد .
۱۰-۲- پیمانکار تعهد می نماید استاد کاران و کارگران خبره در رابطه با موضوع قرارداد را بکار گمارده و شخصا خود هدایت آنها را به عهده گیرد و دستمزد و حقوق کامل ایشان را به موقع پرداخت نماید .
۱۰-۳- مسئولیت اخلاقی و حفظ موازین شرعی کلیه پرسنل پیمانکار به عهده ایشان بوده و کارفرما می تواند در صورت مشاهده موارد ، این موضوع را به پیمانکار گزارش دهد و ایشان می بایست نفرات خاطی را از کارگاه اخراج نماید .
۱۰-۴- پیمانکار موظف است پس از دریافت پیش پرداخت در حداقل زمان نسبت به نهایی کردن پروفرمها و ثبت سفارش های کالای موضوع قرارداد اقدام لازم انجام دهد .
۱۰-۵-پیمانکار موظف است آسانسور موضوع قرارداد را پس از ترخیص از گمرک جهت حمل از گمرک تا محل کارگاه تحت پوشش بیمه حمل قرار دهد .
۱۰-۶-پیمانکار موظف است قبل از اتمام مراحل اداری ترخیص ، مراتب را به اطلاع کارفرما رسانده و هماهنگی لازم برای محل تخلیه اجناس درکارگاه و همچنین حضور عوامل تحویل گیرنده را بنماید .
۱۰-۷- پیمانکار موظف است حداقل یک نسخه از کلیه اسناد دریافتی از شرکت سازنده را در اختیار پروژه قرار دهد .
۱۰-۸- پیمانکار موظف است نمونه های مختلف کابین ، شاستی و کلیه لوازمات تزئینی را که شرکت سازنده عرضه می نماید ، به خریدار معرفی و پس از تایید از طرف پروژه نسبت به سفارش طبق درخواست اقدام نماید .
۱۰-۹- کلیه عملیات آهنکشی ها چاهکها جهت نصب توسط پیمانکار کنترل و نظارت می گردد و ایشان موظف به تحویل گرفتن کل اسکلت از مجری سازنده طبق استانداردهای موجود و نقشه های اجرائی می باشد . (همچنین ایشان می توانند کسانی را که در این مورد مهارت فنی دارند جهت اجرا به کارفرما پیشنهاد داده تا ایشان انتخاب نمایند ) .
۱۰-۱۰- پیمانکار بایستی هنگام تکمیل کابین و ساخت و قبل از حمل با هماهنگی با کارفرما شرایطی را جهت بازدید کارفرما و نماینده ایشان مهیا تا کارفرما بتواند هنگام ساخت و مونتاژ از کلیه اقلام ، بازدید حین ساخت داشته باشند .
۱۰-۱۱- پیمانکار متعهد است از زمان شروع عملیات نصب بر طبق زمانبندی اعلام شده کار را به پایان برساند و دستگاههای مورد قرارداد را در شرایط کاملا مناسب مطابق با ضوابط استاندارد تحویل و نصب و راه اندازی نماید .
۱۰-۱۲- پیمانکار موظف است پس از گشایش اعتبار اسنادی در بانک کارگزار مراتب را به طور کتبی به اطلاع خریدار برساند .
۱۰- ۱۳- رعایت کامل مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان از جانب پیمانکار الزامی است .
۱۰-۱۴- پیمانکار تعهد می نماید که کلیه مشکلات احتمالی و سختی کار و مشخصات فنی و نقشه های اجرائی را ملاحظه و سپس نسبت به امضای این قرارداد اقدام می نماید.
۱۰-۱۵- پیمانکار تعهد می نماید که کلیه عملیات موضوع قرارداد را با رعایت اصول فنی و ایمنی کامل و حفظ جان کارگران خود در نهایت دقت انجام داده و به اتمام برساند . ضمنا رعایت مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان نیز الزامی می باشد .
ماده ۱۱ – تحویل آسانسور
پس از راه اندازی هر دستگاه آسانسور و انجام عملیات تا مقطع حداقل ۹۵ درصد پیمارنکار ملزم بوده این مسئله را به طور کتبی به دستگاه نظارت کارفرما اعلام دارد .
بعد از دریافت گواهی نامه استاندارد ایران ، پیمانکار ملزم به گزارش و ارائه این مسئله به کارفرما و یا دستگاه نظارت بوده و ظرف مدت ۱۵ روز با حضور و تایید کارفرما ، دستگاه نظارت و پیمانکار صورتجلسه ای مبنی بر تحویل موقت دستگاه آسانسور امضاء خواهد شد . ۶ ماه بعد از تاریخ تحویل موقت دستگاهها با درخواست کتبی پیمانکار از کارفرما حداکثر در مدت ۱۵ روز در جلسه ای با حضور تایید کارفرما ، دستگاه نظارت و پیمانکار تحویل قطعی خواهد شد .
ماده ۱۲ – حل اختلاف
در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین این قرارداد موضوع از طریق حکمیت حل و فصل می گردد و آخرین حکم مرضی الطرفین در این قرارداد مراجع ذیصلاح قانونی می باشد .
ماده ۱۳ – موارد فسخ قرارداد
۱۳-۱- انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار
۱۳-۲- تاخیر در شروع بکار بیش از یک هفته از تاریخ ابلاغ قرارداد
۱۳-۳- عدم اجرای تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده
۱۳-۴-تاخیر در اجرای کار بطوریکه دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و یا سونیت پیمانکار بنماید .
ماده ۱۴
این قرارداد در ۱۴ ماده و ۱ تبصره در سه نسخه تهیه شده و به امضاء طرفین رسیده و هر نسخه آن در حکم واحد بوده و دارای اعتبار واحد می باشد .

پیشنهاد می گردد به دلیل جوانب متعدد و گاهاً پیچیده در این موارد لطفا قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کامل را در این خصوص کسب نمایید.گروه وکلای هموطن کارت با کادری از بهترین وکلا و مشاورین حقوقی تا رفع کامل این مشکل در کنار شما خواهند بود.جهت تنظیم قرارداد اختصاصی با ما  تماس بگیرید و در این زمینه با وکلای هموطن کارت مشاوره نمایید

ما میتوانیم بصورت غیر حضوری نیز قرارداد دلخواه شما را تنظیم نموده و برای شما ارسال نماییم .

جهت ارتباط با شماره های  زیر ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۰ و ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۲ – ۰۹۱۲۴۴۳۶۸۲۹ تماس حاصل نمایید .

                                                                            نمونه قرارداد فروش سهام شرکت:

این قرارداد نمونه ای از قرارداد خرید و فروش سهام یک شرکت می باشد که براساس آن می توان تمام یا بخشی از سهام یک شرکت که متعلق به شخص واحد یا چند نفر سهامدار می باشد را به یک یا چند شخص حقیقی یا حقوقی واگذار و منتقل نمود.

این قرارداد پیرو توافقنامه شماره ………………….. مورخه ……………… مطابق ماده ۱۰ قانون مدنی با رعایت مقررات قانون تجارت بین آقای ……………. فرزند ………………. به شماره شناسنامه ……….. و به شماره ملی …………………. به نشانی: ………………………………………… به وکالت و نمایندگی از :
الف) شرکت ( مثلاً آریا )………… به شماره ثبت ……………… ثبت شده در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی جمهوری اسلامی ایران ( تهران ) به نشانی تهران ………………………………………. دارنده …………….. سهم ( به حروف : ……………………………. سهم ) معادل ۱۰۰% (صد در صد ) سهام این شرکت در شرکت (مثلاً عمران نصر ) ( برابر با ۵/۵۳ % (پنجاه و سه و نیم درصد) کل سهام شرکت عمران نصر ) به موجب وکالتنامه شماره ……….. مورخ ……………… تنظیمی در دفتر اسناد رسمی شماره ………. تهران .
ب ) شرکت ( مثلاً کوروش ) …………………….. به شماره ثبت ………….. ثبت شده در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی جمهوری اسلامی ایران (تهران) به نشانی تهران ………………………………………………….. دارنده …………………. سهم معادل سیزده ونیم درصد از سهام این شرکت ………………….. در شرکت عمران نصر به موجب وکالتنامه شماره ……………. مورخ …………….. تنظیمی در دفتر اسناد رسمی شماره ………. تهران .
که در این قرارداد « فروشنده» نامیده می شود از یک طرف و:
۱– شرکت سرمایه گذاری ( مثلاً الف) ………….. به شماره ثبت …………… به نمایندگی آقای …………………………… به نشانی: …………………………………………………………………
۲– شرکت مهندسی ( مثلاب ) ……………………………….. به شماره ثبت …………………… به نمایندگی آقای ……………..به نشانی: ………………………………………………………………….
که از این پس در این قرارداد به اختصار«خریدار» نامیده می شوند از طرف دیگر برابر مفاد آتی این قرارداد منعقد و برای طرفین لازم الاتباع می باشد.

ماده یک ) موضوع قرارداد :

فروش و واگذاری میزان ۶۷% (شصت و هفت ) درصد (معادل ۴۶۹۰۶۷۰) سهام شرکت عمران نصر به شماره ثبت۱۹۶۳۶۰ ثبت شده در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران با جمیع توابع ، لواحق ، منضمات ، تجهیزات ، ماشین آلات ، اموال ( طبق لیست پیوست ) ، تعهدات ، مطالبات و غیره به خریدار به تفکیک ذیل:
الف) تعداد ۴۴۸۰۶۴۰ (چهار میلیون و چهار صدو هشتاد هزار و ششصد وچهل سهم ) برابر ۶۴% ( شصت و چهار درصد ) سهم به شرکت سرمایه گذاری ( الف) ب) تعداد ۲۱۰۰۳۰ (دویست و ده هزار و سی سهم ) برابر ۳% ( سه درصد ) سهم به شرکت مهندسی ( ب)

ماده دو ) ثمن معامله :
ثمن معامله به مبلغ نود و هفت میلیارد ریال معادل نه میلیارد و هفتصد میلیون تومان می باشد که بر اساس مفاد و شرایط این قرارداد بشرح ذیل پرداخت خواهد شد :
معادل ۲۵% ( بیست و پنج ) درصد از کل ثمن معامله برابر بیست وچهار میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال طی دو فقره چک به شماره ………………. به تاریخ …………. عهده بانک سپه شعبه البرز ایرانشهربه مبلغ ۱۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و چک به شماره ………………. به تاریخ ……………….. عهده بانک سپه شعبه …………….. به مبلغ ۱۲،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال پس از ارائه صورتجلسه نقل و انتقال به فروشنده پرداخت گردیده و مابقی طی یک فقره چک به سررسید حداکثر یک ماه از تاریخ وصول گواهی مرجع ثبت شرکتها مبنی بر اعمال قطعی تغییرات پرداخت خواهد گردید ( ضمناً کلیه سرمایه ثبت شده شرکت عمران نصر پرداخت شده است.)
تبصره : فروشنده قبول نمودکه در مقابل چک بانکی پیش پرداخت ، یک فقره چک به میزان یک و نیم برابر مبلغ پیش پرداخت به خریدار تحویل نماید تا در صورت قصور یا تعلل فروشنده جهت انتقال سهام، خریدار هزینه ها و خسارات ناشی از این اقدام را به تشخیص و نظر داور مرضی الطرفین از محل چک موصوف ، وصول نماید . بدیهی است پس از جری تشریفات انتقال قطعی سهام و ارائه مستندات مربوطه ، چک موضوع این تبصره به فروشنده مسترد خواهد گردید.
ماده سه ) شرایط انتقال سهام:
رعایت کلیه ضوابط و مقررات قانونی و تشریفات اداری مربوط به انتقال سهام که در قوانین مربوطه مورد تصریح قرار گرفته است . جهت انتقال سهام به نام خریدار لازم و ضروری بوده و هرگونه قصور و تقصیر و تخلف از مقررات مربوطه ، بر عهده فروشندگان خواهد بود.
ماده چهار ) تعهدات طرفین :
۱-۴- فروشنده متعهد می گردد ظرف یکماه از تاریخ امضاء این قرارداد با اخذ مفاصا حسابهای مرتبط با نقل و انتقال ، مطابق مقررات و رویه سازمان امور مالیاتی و جری تشریفات اداری، مقدمات لازم را جهت ثبت انتقال سهام به نام خریدار فراهم نماید
۲-۴- فروشنده اقرار واعلام می دارد که از اشخاص ممنوع المعامله نمی باشد.
تبصره ) فروشنده و خریدار متعهد هستند حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ نقل و انتقال رسمی سهام نسبت به انجام تشریفات مربوطه و ثبت آن در دفتر سهام شرکت عمران نصر، اقدام نمایند و هر گونه تعدیل احتمالی ضروری برای مدت مذکور منوط به تشخیص داور مرضی الطرفین خواهد بود .
ماده پنج ) موارد متفرقه :
۱-۵ فروشنده و خریدار بدینوسیله تائید می کنند که قبلاً مصوبه هیئت مدیره موکل و شرکت متبوع خود را مبنی بر موافقت با خرید و فروش سهام شرکت عمران نصر را اخذ نموده اند و از این جهت مانع قانونی و اساسنامه ای برای نقل و انتقال سهام وجود ندارد
۲-۵– قرارداد حاضر با امضای آن توسط فروشنده و نمایندگان مجاز خریدار با توجه به آگهی ثبت و آخرین تغییرات روزنامه رسمی صاحبان امضاء مجاز شرکت بوده و برای طرفین نافذ و لازم الاجرا می باشد.
۳-۵– کلیه درآمد های مربوط به قراردادهایی که شرکت عمران نصر تا تاریخ امضاء این قرارداد با اشخاص ثالت منعقد کرده و کلیه اسناد و مدارک مربوط به سهام و بدهی های شرکت یا مطالبات آن تا تاریخ امضای این قرارداد به خریدار منتقل می شود و فروشنده از تاریخ امضای این قرارداد هیچگونه حق و حقوق مالی و غیر مالی به نسبت سهام واگذار شده در شرکت عمران نصر ندارد
تبصره ) نظر به اینکه در مستندات ارائه شده و تایید شده ( تراز آزمایشی مورخ ۳۰/۹/۱۳۸۸ ) از سوی فروشنده طی کد ۳۱- حسابها و اسناد پرداختنی تجاری به مبلغ ۲۲،۹۹۳،۳۱۴،۴۵۴ ریال توسط آقای ………. ( وکیل معامل این قرارداد ) تعهد به پرداخت گردید و خریدار هیچگونه تعهدی نسبت به پرداخت آن نخواهد داشت و پرداخت مابقی ثمن معامله منوط به ارائه تسویه حساب مبلغ فوق از شرکت عمران نصر می باشد.
۴-۵- طرفین متعهد می شوند که به جز به منظور انجام تشریفات لازم که بین طرفین توافق شده است مفاد قرارداد و شرایط آن را محرمانه تلقی نمایند.
۵-۵- هر گونه ابلاغیه، احضاریه ، یا مکاتبه و نظایر آن که فروشنده یا خریدار در اجرای قرارداد حاضر یا در ارتباط با اختلاف های احتمالی حاصله از اجرای قرارداد به اقامتگاه طرف مقابل از طریق پست سفارشی دو قبضه ارسال خواهد شد و این ابلاغ به معنای ابلاغ به فروشنده یا خریدار خواهد بود
۶-۵- طرفین اعلام و اقرار نمودند که ثمن قرارداد به شرح مذکور در این قرارداد قطعی بوده و هیچگونه ادعایی برای تعدیل قیمت خرید و فروش کاهش یا افزایش آن از سوی طرفین مسموع نخواهد بود و طرفین کافه خیارات ولو خیار غبن فاحش و افحش را از خود سلب و ساقط نمودند.
ماده شش) خسارات و حق فسخ :
۱-۶- درصورت تخلف هر یک از خریدار یا فروشنده از اجرا و انجام هریک از تعهداتی که در این قرارداد ذکر شده است طرف خاطی متعهد به پرداخت خساراتی معادل پنج درصد کل مبلغ این قرارداد به طرف دیگر می باشد این خسارات مانع ازاعمال سایر حقوقی که در این قرارداد برای طرفین مقرر شده است توسط طرف دیگر نخواهد بود و بدل از اصل تعهد نیست.
۲-۶- هر گونه فساد در معامله اعم از اینکه در هر زمان نسبت به هر تعداد از سهام واگذار شده هر گونه ادعایی از سوی اشخاص ثالث مطرح گردد یا هر موضوع دیگری که به نحوی به سهام واگذار شده خللی وارد نماید برای خریدار حق فسخ ایجاد خواهد کرد. این حق در صورتی قابل اعمال است که داور مرضی الطرفین رای به فساد معامله بدهد. در این صورت فروشنده باید تمامی خسارتهای وارده از جمله سود بانکی ثمن ایداعی در مدتی که نزد فروشندگان بوده است را پرداخت نماید .

ماده هفت ) اقامتگاه طرفین :
اقامتگاه طرفین در این قرارداد همان است که در ماده یک این قرارداد ذکر گردیده است و هر گونه تغییر در نشانی اقامتگاه باید کتباً به اطلاع طرف دیگر برسد در غیر اینصورت ابلاغ به نشانی قبلی معتبر خواهد بود.
ماده هشت )حل اختلاف:
در صورت بروز هر گونه اختلاف در تفسیر و اجرای قرارداد ،طرفین از طریق مذاکره نسبت به حل و فصل آن اقدام خواهند نمود. در صورت عدم حصول نتیجه موضوع با ارجاع امر به داور مرضی الطرفین پیگیری خواهد شد و رای داور مرضی الطرفین لازم الاجرا است . در صورت عدم توافق در تعیین داور مرضی الطرفین برابر مقررات داوری آیین دادرسی مدنی داور تعیین خواهد شد.
ماده نه ) تعداد نسخ قرارداد:
این قرارداد در ۹ ماده و سه تبصره در ۳ نسخه تنظیم و به امضای طرفین رسید و کلیه نسخ آن در حکم واحد و دارای اثر حقوقی یکسان بوده و برای طرفین از تاریخ امضای قرارداد لازم الاجرا می باشد .

خریدار                                                                                            فروشنده

پیشنهاد می گردد به دلیل جوانب متعدد و گاهاً پیچیده در این موارد لطفا قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات کامل را در این خصوص کسب نمایید.گروه وکلای هموطن کارت با کادری از بهترین وکلا و مشاورین حقوقی تا رفع کامل این مشکل در کنار شما خواهند بود.جهت تنظیم قرارداد اختصاصی با ما تماس بگیرید و در این زمینه با وکلای هموطن کارت مشاوره نمایید

ما میتوانیم بصورت غیر حضوری نیز قرارداد دلخواه شما را تنظیم نموده و برای شما ارسال نماییم .

جهت ارتباط با شماره های  زیر ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۰ و ۰۲۱۶۶۷۱۳۸۱۲ – ۰۹۱۲۴۴۳۶۸۲۹ تماس حاصل نمایید .


نظر شما در مورد استخر کارت ؟

دیدن نتایج

هموطن کارت با مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان بوده و بصورت کارت هدیه هموطن کارت توسط موسسات ، بانکها ،شرکتها وفروشگاهها و … در اختیار استفاده کننده قرار میگیرد .هموطن کارت با ارسال پیامک (نام و نام خانوادگی و کد اهدا کننده ) به سامانه ۱۰۰۰۶۱۶۶ فعال می گردد. هموطن کارت بصورت تک نفره و با دفعات استفاده نامحدود تا پایان اعتبار هموطن کارت قابل استفاده می باشد. کارت های هموطن کارتی که تبلیغات بروی آن چاپ شده است غیر قابل فروش است .
تخفیف های برتر هموطن کارت در پشت کارت درج شده است.

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا همان قرارداد مشارکت مدنی برخلاف اسم آن که ممکن است به شما این حس را منتقل کند که با یک قرارداد پیچیده‌ حقوقی‌ سر و کار دارید، یک قرارداد کاملا کاربردی در فضای کسب‌وکار است.  ممکن است شما سرمایه‌ای دارید و می خواهید از ایده یک فرد استفاده کنید تا سرمایه‌تان را چند برابر کنید و یا بالعکس شما فردی هستید که ایده دارید ولی سرمایه‌ای برای پیش بردن ایده‌تان ندارید و یا شما تعدادی دوست هستید و ترجیح می‌دهید با شراکت و  سرمایه‌گذاری در کسب و کاری دارایی‌تان را افزایش دهید.

دریافت نمونه قرارداد مشارکت مدنی

خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت و پس از آن دچار مشکل می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه بستن قرارداد شراکت بین دو نفر با خبر نیستند و نمی‌دانند الزامات این کار چیست. اگر شما هم می‌خواهید قرارداد شراکت ببندید بهتر است این مطلب را بخوانید زیرا ما توضیح داده‌ایم که این قرارداد چیست؟ چه انواعی دارد و کاربردشان چگونه است؟ پرکاربردترین قراردادهای شراکت کدامند؟

شرکت یکی از عقودی است که به طور خاص در قانون مدنی مشخص شده است. با توجه به ماده ۵۷۱ قانون مدنی و مواد بعد از آن می‌توان گفت شرکت عبارت است از ”درآمیختن سهم‎الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، بنحو مشاع، بمنظور انتفاع، طبق قرارداد”.
مطابق این تعریف به نقش حساس و مهم وجود قرارداد مشارکت به‌عنوان اولین مرحله شکل‌گیری و نظم‌بخشیدن به توافقات و تعیین مسیر آینده رفتار شرکاء در موضوع مشارکت می رسیم.

بهتر است ابتدای راه با ماهیت قرارداد مشارکت یا همان قرارداد سرمایه گذاری شخصی آشنا شویم تا در ادامه با نمونه قرارداد مشارکت، قرارداد کاری بین دو نفر ،‌ نحوه نوشتن متن قرارداد شراکت ، چگونگی تنظیم نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر برسیم، و اما قرارداد شراکت چیست؟نمونه متن قرارداد همکاری

قرارداد شراکت که با نام قرارداد مشارکت مدنی نیز شناخته می‌شود عبارت است از تعهدی که دو یا چند نفر برای همکاری در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. در واقع این شراکت نامه می‌تواند میان افراد حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، ادارات دولتی و خصوصی بسته شود که با توجه به موضوع آن نحوه تنظیم قراردادها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.
قرارداد مشارکت مدنی یکی از قراردادهای پرکاربرد برای رونق کسب و کار است. اگر شما هم به فکر رونق کسب و کار خود هستید برای دریافت نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر اقدام کنید.

باید بگوییم تعیین وظایف طرفین در برابر کار یا هر موضوعی که برای آن قرارداد بسته شده است، میزان سهم هر فرد در برابر سود و زیاد و موارد متعددی که مد نظر دو طرف است، هدف عمده و اصلی عقد قرارداد شراکت محسوب می‌شود.
اگر هدف شما هم از شراکت ، راه‌اندازی یک کسب و کار و تقسیم یود آن است همین الان نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر را دریافت کنید.

تمامی قراردادهای شراکت میان دو نفر شامل تعهداتی ‌است که آنها در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. ما چند نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر که پرکاربرد است را بیان می‌کنیم.

قرارداد پرکیس یکی از مهم‌ترین انواع قراردادهای مشارکت است و هدف از آن مشارکت و همکاری در ارائه خدمات خاص پزشکی می‌باشد. قراردادهای پرکیس بین افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند مثل پزشکان و دندان‌پزشکان با کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها منعقد می‌شود و آن هم در شرایطی که این اشخاص بدون استخدام در مراکز درمانی به فعالیت بپردازند.

شراکت در مغازه عموماً زمانی اتفاق می‌افتد که حضور فرد به تنهایی برای شروع کار در مغازه، کفایت نمی‌کند. هدف از این قرارداد مشارکت نمونه ، مشخصاً جنبه اقتصادی آن است و در صورتی که راه‌های رسیدن به آن به درستی انتخاب شود، در مدت کوتاهی، رونق کاری و سود قابل توجهی بدست خواهد آمد به همین دلیل از مهم‌ترین اقداماتی که باید قبل از شروع شراکتتان انجام دهید این است که نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر در مغازه را حتما تهیه کنید.

سالن‌های زیبایی بخاطر نوع خدمتی که ارائه می‌دهند فرصت‌های خوبی برای گسترش کسب‌وکار هستند و کمتر دچار رکود اقتصادی می‌شوند و همیشه مشتریان خودشان را دارند. ورود به حرفه آرایشگری یعنی راه اندازی یک کسب و کار! این کسب و کار مانند هر شغل دیگری معطوف است به رعایت یک‌سری الزامات عمومی و حقوقی که قبل از شروع به شراکت در آرایشگاه زنانه ، باعث می‌شود در آینده دچار اختلاف و ضرر نشوید زیرا که لازمه این قرارداد همکاری، برخورداری از آگاهی حقوقی و اصولی در زمینه مقررات مرتبط با قرارداد شراکت بین دو نفر است.

یکی از مشاغلی که همیشه پررونق بوده است و طرفداران زیادی دارد، داشتن یک رستوران یا فست‌فود است. ممکن است در نگاه اول مراحل راه اندازی رستوران و همکاری در آن کار راحتی باشد، اما باید بگوییم این حرفه کاری پرچالش و جذاب است. برای راه‌اندازی یک رستوران یا فست‌فود علاوه‌بر پیش‌بینی هزینه، تامین سرمایه و تجهیزات، نیازمند داشتن قرارداد کاری بین دو نفر که اصولی و مبتنی با شرایط دقیق طرفین باشد می‌باشید.
اگر به فکر شروع به شراکت در رستوران هستید و می‌خواهید یک مشارکت بی‌دردسر و بی‌دغدغه را تجربه کنید همین الان برای دریافت نمونه قرارداد شراکت مدنی اقدام کنید.

برای شروع هر کسب و کاری باید یک سری مراحل را طی کنیم ولی کیفیت این مراحل از کمیت آنها مهم‌تر هستند. برای راه اندازی کارگاه تولیدی هم مسیر مشابهی وجود دارد و با توجه به برخی از نکات ساده و اساسی می‌توان سرمایه گذاری مطمئنی در کسب و کار انجام داد. از جمله تهیه محل مناسب، استخدام نیروی کار، تحقیق و بررسی و تنظیم قرارداد شراکت در کارگاه تولیدی.

نمونه قرارداد مشارکت در سرمایه ‌گذاری میان افراد حقیقی و حقوقی از مهم‌ترین اقداماتی‌ست که باید افرادی که می‌خواهند به صورت مشارکتی در فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی شروع به شراکت کنند در نظر بگیرند. زیرا در این نوع از نمونه قرارداد مشارکت ، میزان سرمایه و هزینه‌ها و میزان مشارکت‌ها اهمیت بسیار زیادی برای طرفین دارد که در متن قرارداد مشارکت نمونه حتما باید به طور کامل و دقیق ذکر شود.

حال در ادامه با مشارکت مدنی و انواع آن و قرارداد مشارکت نامه آشنا می‌شویم.

قرارداد مشارکت مدنی قراردادی است که از طریق آن اشخاص حقیقی یا حقوقی سرمایه (مادی یا معنوی) خود را به صورت سهم الشرکه نقدی یا غیرنقدی تقویم کرده و به صورت مشاع و برای انجام کار معین در زمینه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی برای مدت محدود و به قصد انتفاع بکار می‌گیرند. به عبارتی ساده‌تر قرارداد مشارکت مدنی همان شکل مرسوم نمونه قرارداد مشارکت در کار و سرمایه است که به وسیله آن افراد سرمایه‌های خود را با هم تجمیع کرده و کسب‌وکاری راه می‌اندازند حال این سرمایه می‌تواند مادی باشد و یا به صورت ایده باشد.
شما هم می‌توانید نمونه قرارداد مشارکت مدنی را دریافت کنید تا یک مشارکت بی‌دردسر و بی‌دغدغه داشته باشید.

با انعقاد قرارداد شراکت‌نامه تجاری شرکتی در راستای آن تشکیل می‌شود که مدیرانی از بین خود شرکا وظیفه هدایت شرکت را بر عهده می‌گیرند. نحوه تعیین مدیران شرکت به این صورت است که شرکا و یا شرکایی که بیش از نصف سرمایه را در اختیار دارند مدیرانی را از بین خودشان انتخاب می‌کنند که این مدیران از زمان تشکیل شرکت تا انحلال شرکت در این سمت باقی می‌مانند. تعداد مدیرانی که باید انتخاب شوند اصولا ۵ نفر است که وظیفه نظارت و مدیریت نوع و نحوه سرمایه‌گذاری شرکت را بر عهده دارند. از بین این مدیران یک نفر به عنوان مدیر اجرائی انتخاب می‌شود که تنها اوست که حق‌الزحمه دریافت می‌کند. پس هنگام نوشتن قرارداد شراکت‌نامه تجاری به آن دقت کنید.

قرارداد‌های مشارکت مدنی به افراد این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ثبت شرکت و پرداخت مالیات، بتوانند فعالیت‌هایی شبیه به فعالیت‌های تجاری انجام دهند.

از آنجایی که کسب‌وکارهای نوپا و تازه تاسیس برای ادامه راه و ماندن در بازار جهت توسعه کار خود نیاز به تأمین مالی و تخصصی دارند. یکی از راه‌های تزریق کمک به این کسب و کارها مشارکت مدنی است. با این حال این نوع از مشارکت برای عده‌ای همچنان مبهم است و نباید آن را با مشارکت حقوقی یکی دانست.
اولین تفاوت‌ مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی در شخصیت حقوقی آنها می‌باشد. مشارکت حقوقی، دارای شخصیت حقوقی از لحظه ثبت و تابع قانون تجارت است و مشارکت مدنی فاقد شخصیت حقوقی و تابع قانون مدنی می‌باشد. همچنین در مشارکت حقوقی که در ارتباط با شرکت‏‌های سهامی عام است مسئولیت سهام‌داران محدود به ضوابط و مقرّراتی است که در اداره شرکت‌‏های سهامی در نظر گرفته می‏‌شود اما در مشارکت مدنی مسئولیت نسبت به عملیات شرکت و سرمایه‌گذاری‌ها بر عهده کلیه شرکا است.

اگر بخواهیم به طور کلی موارد استفاده از قرارداد مشارکت مدنی را نام ببریم، به این صورت است: صادرات کالا، خدمات، تولید و فروش محصول، واردات کالا به قصد فروش، بازرگانی داخلی، احداث مسکن انفرادی و انبوه سازی و واردات ماشین آلات، مواد اولیه و ابزار کار. اما معروف ترین شکل قراردادهای مشارکت مدنی در سه شکل قرارداد مشارکت در ساخت، مشارکت مدنی با بانک و مشارکت مدنی خصوصی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

امروزه قرارداد مشارکت در ساخت یا قرارداد سرمایه گذاری در پروژه جزو آن دسته قراردادهایی است که بسیاری از افراد جامعه با آن روبرو می‌شوند و شناخت درست آن نقش موثری در شناخت حقوق و تکالیفشان در این قالب قراردادی دارد. قرارداد مشارکت در ساخت قراردادی است که بین یک یا چند مالک و یک یا چند سازنده منعقد شده و به واسطه آن بر سر ساخت ساختمانی با مشخصات معین توافق می‌کنند، در این قرارداد آورده و یا همان سرمایه مالک، زمینی است که ساختمان در آن ساخته می‌شود و سرمایه سازنده نیز هزینه‌هایی است که در حین عملیات ساخت متحمل می‌شود و نهایتاً هر کدام از طرفین مطابق توافقشان از سهمی از ساختمان ساخته شده بهر‌ه‌مند می‌شوند.

نکته‌ای که در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت اهمیت بسیاری دارد پیش‌بینی ضمانت اجرای موثر در قرارداد و ذکر دقیقِ شروط قرارداد است. هرچه این شرایط به طور دقیق‌تر و شفاف‌تر بیان شود از بروز اختلافات در آینده جلوگیری می‌شود.

نمونه قرارداد مشارکت مدنی را همین الان دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست خورده در زمینه  مشارکت در ساخت را تجربه نکنید!

قرارداد مشارکت در ساخت علی‌رغم کثرت استعمال آن قرارداد ساده‌ای نیست و نکات حقوقی متعددی باید در آن رعایت شود. از جمله:

بارزترین تعهد مالک، تسلیم ملک به سازنده برای اجرای عملیات ساخت است. حتی اگر این تعهد در متن قرارداد شراکت برای مالک ذکر نشده باشد نیز چنین تعهدی برای وی مفروض است چرا که بدون تسلیم ملک از جانب مالک به سازنده اساساً امکان اجرای عملیات ساخت وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین تعهدات سازنده و یا مجری طرح را نیز می‌‌توان شامل پیشبرد عملیات ساخت، الزام به تحویل ملک در زمان مقرر، رعایت اصول استاندارد ساخت، پرداخت هزینه‌های ساختمانی و اداری پروژه و پرداخت اجاره بها به مالک در طول دوره ساخت برای اسکان موقت مالک، ارائه گزارشی از عملکرد خود به مالک در دوره‌­های زمانی مقرر، اخذ پایان کار و پرداخت جرائم به شهرداری دانست.

سهم الشرکه طرفین در قرارداد باید بیان شود تا از بروز اختلافات در آینده جلوگیری شود. برای محاسبه سهم الشرکه طرفین باید ابتدا آورده هر یک از طرفین قیمت‌گذاری شده و سپس قیمت مقرر تقسیم بر ارزش کل پروژه ( ارزش کل سرمایه‌گذاری) شود.

اهمیت تعیین درصد برای سهم الشرکه از این جهت است که به عنوان مثال اگر سهم الشرکه مالک به سازنده ۶۰ به ۴۰ باشد و حاصل عملیات ساخت یک آپارتمان ۱۰ واحدی باشد در این حالت ۶ واحد آپارتمان سهم مالک و ۴ واحد آپارتمان سهم سازنده می‌­شود.

اگر تحویل ملک از جانب مالک تحقق نیابد می‌توان الزام وی را از دادگاه مطالبه کرد. به این صورت که در صورتی که سازنده تعهد خود به انجام عملیات ساخت را انجام ندهد می‌توان علاوه بر پیش‌بینی حق فسخ برای مالک مبلغی را نیز تحت عنوان وجه التزام در قرارداد در نظر گرفت (هرچند اگر ملک تخریب شده باشد و سازنده از ادامه ساخت سر باز زند خسارتی که به مالک تحمیل می‌شود سنگین و بعضاً غیر قابل جبران است).
هم‌چنین اگر سازنده کیفیات، مصالح و مختصاتی که در قرارداد مقرر شده را رعایت ننماید می‌توان در صورت امکان وی را ملزم نمود تا نواقص را بر طرف نماید و اصلاحاتی انجام دهد و در صورتی که چنین امکانی وجود نداشته باشد نیز می‌توان از وی خسارت و وجه التزام مطالبه نمود که در این موارد تعیین خسارت بر عهده کارشناس است. اما بهتر است برای تخلف از تعهدات مهم طرف مقابل حتماً وجه التزام (مثال در قالب خسارت روزانه) تعیین شود.

برای تخلف از تعهدات مهم طرف مقابل حتماً وجه التزام (مثال در قالب خسارت روزانه) در قرارداد سرمایه گذاری در پروژه تعیین شود.

برای حل اختلافات در قراردادها بعضاً داور تعیین می‌­شود اما در این رابطه همواره توجه داشته باشید که نقش داور یا حکم در قرارداد مشارکت در ساخت یا هر قرارداد دیگری نقشی مشابه نقش قاضی دادگاه است و نه صرفاً میانجیگری و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا. بنابراین اگر داور قرارداد مشارکت در ساخت را به گونه­‌ای انتخاب می­‌کنید که با طرفین قرارداد دوستی و نزدیکی دارد می‌­بایست به وی اطلاع دهید که در اثر پذیرش نقش داور، وی نهایتاً ملزم به صدور رای به نفع یک طرف و به ضرر طرف دیگر است و بدین ترتیب یک طرف قرارداد از وی رنجیده خواهد شد.

انتخاب کارشناس فنی مرضی‌الطرفین در قرارداد مشارکت در ساخت بسیار موثر است. بسیاری از مسایل و مشکلات قرارداد مشارکت در ساخت، اختلافاتی است که نیازی به مراجعه به دادگاه یا داوری ندارد و با اظهارنظر کارشناسی حل می­‌شود. لزومی ندارد که کارشناس فنی مورد توافق، کارشناس رسمی باشد.

بحث مدت زمان قرارداد در این نمونه قرارداد همکاری با انواع دیگر قراردادها اندکی متفاوت است چرا که در قرارداد مشارکت در ساخت مدت زمان قرارداد اصولاً به صورت جدول زمان بندی در متن قرارداد شراکت ارائه می­‌شود و در آن پروژه به چندین مرحله تقسیم شده و برای اجرای هر مرحله فرصت زمانی مشخص شده و در صورت عدم رعایت زمان‌بندی ضمانت اجرا و جرائمی در نظر گرفته شده است.

قرارداد مشارکت مدنی با بانک برای مواردی است که یک فرد می‌خواهد یک سرمایه‌گذاری انجام دهد و به تبع آن با دریافت سرمایه از بانک، بانک را نیز در سرمایه‌گذاری خود شریک کند. برای انعقاد قرارداد مشارکت مدنی با بانک اطلاعات هویتی، موضوع مشارکت، میزان سرمایه مورد نیاز، حداکثر مدت مشارکت، پیش‌بینی خرید، هزینه و فروش، سهم سود پیشنهادی متقاضی و وثیقه‌هایی که برای ضمانت حسن انجام کار باید به بانک سپرده شود، به بانک ارائه می‌گردد. بانک یا سایر موسسات مالی می‌توانند تا ۸۰ درصد کل سرمایه را در یک شرکت مدنی در اختیار بگیرند و همچنین فروش اقساطی سهم‌الشرکه نیز در این حالت امکان‌پذیر است.
اگر قصد مشارکت با بانک را دارید با خرید نمونه قرارداد مشارکت مدنی و آموزش آن، یک شراکت حرفه‌ای انجام دهید.

پرداخت سهم الشرکه بانک در مشارکت مدنی، دفعتا واحده و نقدا صورت نمی‌پذیرد و در دفعات متعدد پرداخت می‌شود. همچنین در قرارداد مشارکت مدنی با بانک صرفا درصدی از سرمایه مذکور توسط بانک تامین می‌گردد و در اواخر هر سال، بانک، سود به دست آمده از شراکت را بین طرف مقابل و خود تقسیم می‌کند. این سود بسته به سرمایه هر دو طرف بین آنها تقسیم خواهد شد و بانک همانند دیگر سهامداران به نسبت سرمایه در سود شرکت سهیم می‏‌شود.

در قرارداد مشارکت مدنی با بانک، هزینه‎های قابل قبول منحصربه هزینه‎های‎ اصلی نبوده و هر نوع هزینه دیگر با توافق طرفین می‌تواند در متن قرارداد شراکت قید شود.

مشارکت مدنی خصوصی نیز شکل دیگری از این قراردادها بوده که به وسیله آن یک طرف سرمایه مادی خود و طرف دیگر سرمایه معنوی خود را برای مشارکت در میان می‌گذارد. بدین شرح که طرف اول به طور کامل سرمایه خود را وارد فعالیت مورد نظر می‌کند و طرف دوم مدیریت فعالیت مذکور را بر عهده می‌گیرد، در این حالت طرف اول را مالک و طرف دوم را عامل می‌نامند.
قرارداد شراکت‌نامه تجاری خصوصی کاربردهای زیادی دارد و در موضوعات مختلف و گوناگونی به‌کار می‌رود. بطور مثال از شراکت مغازه بین دو نفر یا همان قرارداد سرمایه گذاری شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اینکه در نظر بگیرید که شما یک واحد آپارتمان اداری دارید که آن را به افرادی می‌سپارید تا در این واحد یک مرکز سلامت احداث نمایند، در این حالت اگر نمی‌خواهید صرفا روابطتان در حد روابط موجر و مستاجر باشد و به عبارت بهتر می‌خواهید شما هم سهمی از عواید مرکز سلامت داشته باشید، بدون اینکه دخالتی در مدیریت و عملیات مرکز مذکور داشته باشید، می‌توانید از مزیت انعقاد قرارداد مشارکت مدنی خصوصی بهره‌مند شوید.

در این شراکت نامه و سایر انواع مذکور ذکر میزان سهم هریک از طرفین بسیار اهمیت دارد به نحوی که اگر میزان سرمایه نقدی یا غیر نقدی و سهم طرفین در قرارداد مشخص نشده باشد، اصل بر بالمناصفه بودن سرمایه و سهم آنهاست و تأمین سرمایه اعم از نقدی و غیر نقدی به عهده شرکا می‌باشد. مدت قرارداد مشارکت مدنی با توجه به هدف فعالیت موضوع قرارداد و موافقت شریک در ابتدای متن قرارداد شراکت کاری معین می‌گردد و طرفین می‌توانند نسبت به تمدید آن به توافق برسند.

مالک می‌تواند برای کنترل فعالیت‌های عامل فردی را نیز به عنوان ناظر تعیین نماید.نمونه متن قرارداد همکاری

هنگام نوشتن قرارداد شراکت بین دو نفر ، چندین و چند نکته باید در متن قرارداد شراکت ذکر گردد که عبارتند از:

موفقیت در شراکت، مهم‌ترین نتیجه داشتن یک قرارداد اصولی می‌باشد. شما هم با خرید نمونه قرارداد شراکت کاری بین دو نفر، یک مشارکت حرفه‌ای و بی‌دردسر داشته باشید.

اگر قراردادهای مشارکت کاری بین افراد حقیقی بسته شود، باید نکات متعددی مورد توجه قرار بگیرد. در ابتدا داشتن سن قانونی برای طرفین، ممنوع المعامله نبودن آنها، رضایت طرفین و عدم اجبار به انجام معامله از شروط اصلی عقد یک قرارداد از جمله قرارداد مشارکت به حساب می‌آید.

نکته مهم دیگری که باید به آن در قرارداد مشارکت شغلی توجه کرد این است که معامله میان افراد حقیقی می‌بایست مشروع و البته قانونی باشد و معاملاتی که با موضوعیت خلاف قانون منعقد گردد، ارزش قانونی ندارد و طرفین در برابر قانون مسئول خواهند بود.

عباراتی که در متن قرارداد شراکت درج می‌کنید باید واضح و کاملا روشن باشد به گونه‌ای که امکان برداشت‌های گوناگون از یک جمله وجود نداشته باشد. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که کوتاهی و زیبایی یک متن نباید بر صراحت آن اثرگذار باشد.

چهارچوب نوشتاری را نیز فراموش نکنید به این نحو که هر متن دارای آغاز و پایانی مشخص باشد و موارد مورد نیاز برای نوشتن در آن هر یک در بخشی معین آورده شوند. همچنین امضای این نمونه قرارداد همکاری نیز بسیار مهم هستند به این عنوان که تمامی قراردادها یک صفحه نیستند و طرفین می‌بایست تمامی صفحات را امضا کند تا آن قرارداد وجاهت قانونی داشته باشد.

از آنجایی که بعد از امضاء قرارداد شما به‌عنوان شریک نسبت به آن متعهد می‌شود، باید قبل از امضاء قرارداد به طور کامل محتویات و مفاد داخل قرارداد را مطالعه کنید. شما می‌توانید با  خرید نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر ریسک شکست در شراکت خود را به صفر برسانید.

هر قراردادی نیاز به یک ضمانت اجرایی قابل اعتماد دارد که در صورت عدم انجام تعهدات از سوی یکی از طرفین، فرد متضرر بتواند جهت جبران خسارات خود از آن بهره‌مند شود. جهت اجرای هر چه بهتر یک نمونه قرارداد شراکت می‌بایست بندی برای ضمانت ذکر گردد.

تضمین‌ها نیز انواع مختلفی دارند که عبارتند از چک تضمینی یا ضمانت نامه بانکی.

در این نمونه قرارداد مشارکت ذکر میزان سهم هریک از طرفین در متن قرارداد شراکت بسیار اهمیت دارد و باید میزان سرمایه و سود و سهام طرفین در قرارداد مشارکت مشخص و ذکر شود. زیرا در صورت عدم ذکر میزان سرمایه طرفین در قرارداد همکاری، اصل بر این خواهد بود که میزان سرمایه هر دو طرف به‌صورت مساوی است (بالمناصفه بودن سرمایه و سهم طرفین). از آنجایی که تغییر مفاد قرارداد بعد از امضای آن دشوار است حتما مقدار سرمایه و سهم سود هر یک از شرکا و میزان سهم هر یک از طرفین در مورد هزینه‌های جاری و مصرفی را باید به طور واضح بیان کنید.

ممکن است بین طرفین یک قرارداد مشارکت شغلی اختلافاتی ایجاد شود که می‌بایست در یکی از بندهای شراکت‌ نامه نحوه حل و فصل آن به صورت دقیق ذکر گردد، البته باید بگوییم یکی از اصلی‌ترین راه‌های حل و فصل اختلافات بین طرفین یک قرارداد مشارکت، مراجعه به دادگاه است که می‌توان پیش از این اقدام افراد خود برای صلح و سازش تلاش کنند و در صورت عدم نتیجه گیری راهی دادگاه شوند.

فوت یکی از شرکا خبر بدی برای یک کسب‌و‌کار تجاری است. این حادثه می‌تواند موجب ایجاد اختلال‌های مختلفی در نقشه راه یک کسب‌و‌کار شود. از آنجایی که از لحاظ حقوقی، مشارکت مدنی یک عقد جایز است، این بدین معناست که طرفین عقد (البته در صورتی که به گونه‌ای دیگر توافق نکرده باشند) می‌توانند بدون نیاز به طی فرایند خاصی هر زمانی که بخواهند قراردادشان را خاتمه بدهند یا به اصطلاح فسخ کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های عقود جایز این است که، فوت یکی از شرکا باعث انحلال این شرکت می‌شود؛ در نتیجه فوت هریک از شرکا در مشارکت مدنی ، باعث انحلال این شراکت است.

هر قراردادی در برخی موارد به پایان می‌رسد. در بسیاری از قراردادهای مشارکت بررسی واضح اینکه مدت زمان قرارداد دقیقا تا چه زمانی است اغلب می‌تواند مبهم باشد پس باید سعی کرد تا جایی که امکان دارد مدت آن از قبل میان طرفین روشن باشد. مدت قرارداد قرارداد سرمایه گذاری شخصی از جمله موارد مهمی است که باید در نوشتن قرارداد به آن توجه ویژه داشت از آنجایی که مدت قرارداد ممکن است محدود و یا نامحدود باشد، لازم است شروع و پایان مدت مشخص و معین باشد.
به همین دلایل پایان قرارداد مشارکت و خاتمه آن ، یکی از مهم‌ترین مواردی است که به خاطر آن خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت بین دو نفر و پس از آن دچار مشکل می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه تنظیم بند خاتمه قرارداد مشارکت آگاهی ندارند به همین خاطر پیش از امضای قرارداد باید تمام جوانب اصولی و حقوقی آن را درنظر گرفت.

اگر برای شروع کسب‌وکاری قصد مشارکت دارید حتما قبل از امضای قرارداد شراکت بین دو نفر با یک مشاور حقوقی متخصص آن را بررسی و از منافع و سود خود اطمینان حاصل نمایید. تعهدات و وظایف شرکا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در متن قرارداد شراکت آن را دربربگیرد، این تعهدات باید به نحوی باشد که شرایط تنظیم یک قرارداد را متعادل کند، یعنی شرایط یک طرفه نباشد و شراکت نامه به سمتی نرود که شریک دغدغه این را داشته باشد که سهم او تضییع شده است یا اینکه فضا برای سوءاستفاده یکی از طرفین فراهم شود.
از آنجایی که در قراردادهای مشارکت کاری نمی‌توان از یک مدل قراردادی واحد برای تمام موارد موجود استفاده کرد و حتی اگر چنین نمونه قرارداد مشارکتی نیز تهیه شود به موازات عام بودن قرارداد، کارکرد آن زیر سوال می‌رود. پس بهتر است قرارداد مشارکت را به‌طور خاص حتما زیرنظر یک کارشناس حقوقی تهیه و تنظیم نمایید.
نمونه قرارداد مشارکت مدنی را از بانک قراردادهای وینداد دریافت نمایید تا با یک قرارداد حرفه‌ای شراکت خود را شروع کنید.
اگر این قرارداد را از قبل در اختیار دارید و از نکات و بار حقوقی آن نیز اطلاعات کافی در اختیار ندارید بدین منظور می‌توانید از بخش تنظیم و بررسی قرارداد وینداد این بررسی را انجام دهید.

اگرممکن باشدیک نمونه ای از قرار داد شراکت بین دو یاچند سخص حقیقی را بفرستید تشکر

با سلام
شما می‌توانید این قرارداد که در بانک قرارداد وینداد موجود هست تهیه بفرمایید. این قرارداد به همراه آموزش ماده به ماده نیز می‌باشد.
لینک دریافت قرارداد شراکت (مشارکت مدنی):
http://bit.ly/2SbE2tm

با سلام و تشکر از مطالب آموزنده وینداد
بنده قول گرفتن قرارداد پیمانکاری خدماتی یک شرکت را از یه بنده خدایی گرفته ام ، اما شرکت ندارم ، از سوی دیگر با یکی از بستگان صحبت شده از نام و امکانات و همچنین مجوز های شرکت (حقوقی) آنها استفاده کنیم و قرارداد عقد گردد. مدیریت و تمام هزینه ها بیمه و مالیات از محل این قرارداد بر عهده بنده است و ماهیانه مبلغی به صاحب شرکت داده می شود در بیان دیگر شرکت را اجاره کردم.
سوال بنده این است که نوع قرارداد فی مابین بنده و شرکت چیست و آیا نمونه قراردادی در این خصوص موجود دارید.

باسلام
از لحاظ قانونی امکان اجاره‌ی شرکت به این شکل وجود ندارد، و شما نمی‌توانید که یک شرکت دارای سهام‌دارانی می‌باشد و دارای هیئت مدیره و مدیر عامل هستند، اجاره نمایید.
در صورت تمایل به دریافت پروژه با شرکت مورد نظر می‌توانید قرارداد مشارکت در پروژه با شرکت منعقد نمایید و در صورت سود ده بودن پروژه به میزان تعیین شده سهام هر یک از شرکا در قرارداد در سود بدست آمده شریک خواهید شد. در صورت تمایل در این خصوص می‌توانید وقت مشاوره دریافت کنید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام بنده یک سال پیش با یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم در سایت دیجیکالا فروشندگی کنیم واز انجا که دوستم سرمایه ای نداشتند من حدود ۱۳۰ میلیون برای خرید تجحیزات و وسایلی برا فروش هزینه کردم ولی یک سال گذشته و هنوز قراردادی بین ما منعقد نشده یعنی طرق از عقد قرارداد طفره میره و راضی نمیشه که قرار داد بنویسیم کل حساب و کتاب هم دست ایشان هست و من هیچ مدرکی ندارم لطفا منو راهنمایی کنید ممنون میشوم

با سلام:
در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است شما باید با شریکتان یک قرارداد مشارکت مدنی منعقد نمایید و یک حساب مخصوص مشارکت افتتاح نمایید تا تمام سرمایه و هزینه ها و درآمدها به این حساب واریز گردد و از این حساب هزینه گردد و سود باقی مانده به عنوان سود خالص به میزان مورد توافق که تعیین گردیده بین طرفین تقسیم گردد.
در صورت استنکاف و عدم رضایت شریک به تنظیم قرارداد و در صورت داشتن سند مبنی بر واریز وجه سرمایه در حساب شریک می توانید اقدام به مطالبه وجه واریزی از طریق مراجع قضایی بنمایید.

با احترام؛
تیم حقوقی وینداد.

درود.بنده برا سرمایه گذاری در فروشگاهی مبلغی پول میخواهم در اختیار صاحب فروشگاه با نرخ سود چهار درصد بگذارم چجوری قرارداد ببندم که به مشکل بر نخورم مدت قرار داد یکساله است

سلام وقت بخیر
برای این موضوع شما به راحتی می‌توانید از نمونه قرارداد شراکت در فروشگاه یا مغازه که قبلتر توسط تیم حقوقی وینداد تنظیم شده است را از بانک قرارداد وینداد دریافت نمایید و میزان سود و مدت قرارداد را در آن قید نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام.
بنده یک دستگاه ماشین سنگین کپریسی خریداری کردم و بعد از 22روز دو سوم ماشین را به دوستم دادم با قیمت خرید اولی که طی این 22روز ماشین افزایش قیمت داشت که از او نگرفتم. قرارداد بعنوان شراکتنامه تنظیم کردیم که بنده سهم یک سوم ماشین رادارم و در سود وزیان به صورت مساوی نصف نصف باشد وحق رانندگی از بنده نمیگیرند مدت قرارداد سه سال می باشد حالا 6ماه از قرارداد گذشته که بنده خواهان فسخ قرارداد و اتمام شراکت با دوستم رادارم. ایشان حاظر نیستند به قیمت کارشناس بنگاه دار سهمم را بدند. قیمت ماشین در بنگاه ها 240میلیون میباشد که ایشان میگویند 180میلیو است با اینکه هردو همراه با ماشین نزد بنگاهها رفتیم وحتی در برنامه دیوار قیمت 240 میباشد. مشکل این است که ایشان طی این شش ماه از درامد ماشین خرج بیجا وافراطی میکنند به امید اینکه بعد ازسه سال ماشین را خودش ببرد. وبرای تعمیر ماشین هیچ فاکتوری برایم نمی آورد و همچنین برای درامد هیچ فاکتور یا بارنامه ای به بنده نشون نمیدند. بنده خواهان توقیف ماشین را دارم تا تکلیفمان معین شود اما ایشان حاظر نیستند ما شین را موتوقف کنند.
کمال تشکر از وینداد.

با سلام
لطفا جهت دریافت مشاوره در این رابطه با شماره تلفن 02128427846 تماس بگیرید.

سلام من مشاور املاک دارم میخوام یه شریک بیارم چه فرمی را بنویسم که فردا ادعای بیمه یا غیره نکنه

با سلام
قرارداد مشارکت در سرمایه گذاری بنویسید و ذکر کنید قرارداد حاضر موجب ایجاد هیچ گونه رابطه کاری نمی باشد
می توانید از فرم قرارداد مشارکت مدنی وینداد استفاده نمایید.

سلام من نمایندگی یکی از محصولات کارخانه جات داخلی رو دارم میخواستم با دو تا از بستگان که شریک من هستند قرار داد بنویسیم لطفا راهنمایی می فرمایید

با سلام
جهت رسیدگی به درخواست شما لطفا درخواست تنظیم قرارداد خود را از طریق فرم صفحه زیر ارسال نمایید تا کارشناس حقوقی برای راهنمایی با شما تماس بگیرند.

درخواست تنظیم قرارداد

با احترام تیم پشتیبانی وینداد.

سلام، عناوین همکاری بین دو نفر چه مواردی هستند؟

با سلام
به غیر از عموان همکاری از شراکت، مشارکت که در اصل همه این موارد به عنوان مشارکت مدنی است، استفاده می‌شود.

سلام.من با دوتا از اعضای خانواده ی مجموعه ای راه اندازی کردیم برای پرورش بوقلمون.که کل سرمایه و هزینه از من هستش اعم از پول رهن ملک موردنظر،اجاره ملک،تهیه بوقلمون ؛غذا و دانه و اب بوقلمون ها.وحتی هزینه حمل و نقل و….یعنی هر چیزی که پول لازم باشه از جیب من میره .و اون دو نفر اونجا کار میکنن و نگهداری ب عهده اون هاست.الان این وضعیت شراکت ما چجوری باید نوشته بشه،درصد سود هر کس چجوری باید مشخص بشه.و ما حتی نمیدونیم این کار برای چه مدتی هست وبه مرحله سودهی بازدهی میتونه برسه که روی اون حساب ،زمان برای قراردادمون مشخص کنیم.لطفا در این زمینه منو راهنمایی کنین برای نوشتن قرارداد.با کما تشکر از وینداد

با سلام

ممنون ازینکه وینداد رو برای مسئله قراردادی کسب‌وکارتون انتخاب کردید. بله موارد همکاری بین طرفین از جمله میزان شراکت، تعدات و نحوه تقسیم سود و سهام و … رو باید در قالب یک قرارداد مشارکت مدنی تنظیم و به امضای طرفین برسونید. پیشنهاد می‌کنم از فرم صفحه زیر درخواست تنظیم قرارداد ثبت نمایید تا تیم حقوقی وینداد برای راهنمایی بیشتر با شما تماس بگیرند و بهترین راه حل را به شما پیشنهاد دهند.

صفحه درخواست تنظیم قرارداد

سلام
بنده یک تعمیرگاه لوازم خانگی دارم و برای تعمیرات یخچال و فریزر نیاز به یک تعمیرکار دارم. ب این صورت که مشتری از جانب من معرفی میشود و ایشان از طرف من کار تعمیر را انجام دهد. سود حاصل ازین کار نصف شود. البته بعد از کسر هزینه ها و قطعات مصرفی. و ضمانت کار انجام شده به عهده تعمیرکار باشد. متن این قرار داد باید چطور باشد ک مشکلی پیش نیاد
با تشکر

با سلام
با توجه به درخواست شما پیشنهاد می‌گردد از نمونه قرارداد مشارکت مدنی استفاده نمایید.

با عرض سلام و خسته نباشید
من برای یه کار مهندسی ایده دارم و کسانی میشناسم که میتوانند از ایده من حمایت کنند و آن ها را در قالب پروژه تعریف نمایندتا به محصول برسد اما از من خواستن که شرکت بزنم تا آنجا پروژه ها تعریف شوند
اما متاسفانه شرایط زدن آن را ندارم چه از لحاظ مادی و چه وقت
راه دوم این است که یه شرکت پیدا کنم و با انها شریک شوم و پروژه ها اونجا تعریف شوند و..
حالا به نظر شما راه های شریک شدن این مواقع چگونه است؟

با سلام
بهترین قالب برای پاسخگویی به نیاز شما قرارداد مشارکت مدنی می‌باشد.

با سلام
من و دوستم قصد شراکت با یک سرمایه دار را داریم به این صورت که سرمایه ما ایده و روش تولید ماده خاصی می باشد برای اینکا ر چه باید بکنیم مرسی

با سلام
بهترین قالب برای پاسخگویی به نیاز شما قرارداد مشارکت مدنی می‌باشد.

با سلام میخواستم شرایط استفاده از یکی از اتاقهای یه شرکت توسط دو نفر که یکی از ان دونفر فرزند صاحب شرکت اصلی محل مورد نظر می باشد که محل کار در اجاره پدرشان است وفرزند به همراه دوستش میخواهند در یکی از اتاقهای محل مورد نظر به تهیه وتوزیع محصولی بپردازند راهنمایی فرمایید که اشکالی ندارد طی یه قرارداد مشارکتی شروع بکار نمایند

با سلام
علی الظاهر قرارداد مشارکت برای نیاز شما مناسب می‌باشد.

با سلام و خسته نباشید
من میخوام بابت معامله یک ملک با یکی از دوستانم که نیاز به پول داره تا ملک رو بنام خودش بزنه مبلغی رو که از من درخواست کرده پرداخت کنم،و چون مبلغ یک دانگ ملک از پولی که دارم بهش میدم خیلی بیشتر است بهم گفت که یک قراردادی بابت این مبلغ و سود مشارکت که چند برار بیشتر از پول بنده هست بین خودمان در حضور چند شاهد نوشته شود
خواستم راهنمایی کنید در این مورد چه اقدامی انجام باید بدم

با سلام
با توجه به توضیحات، قرارداد قرض برای اصل پول و عقد صلح برای سود باید میان شما منعقد گردد. در صورت تمایل میتوانید درخواست تنظیم قرارداد ثبت نمایید.

با سلام و ضمن سپاس از به اشتراک گذاری تجربیات مفید و کاربردیتون. آرزومند موفقیت روز به روز آن مجموعه هستم. سوال اینکه در صورتی که یک قرارداد مشارکت مدنی سرمایه گذاری بین دو شخص حقیقی منعقد شود، آیا نیاز به ثبت آن قرارداد در دفترخانه می باشیم؟ همینطور اگر مسئولیت “عامل یا سرمایه پذیر” خرید و فروش محصولی در خارج از ایران باشد، آیا تابع قوانین ایران می باشد؟ آیا در صورت اختلاف، قابل ارجاع به و پیگیری در دادگاههای ایران می باشد؟ با تشکر.

سلام
الزامی به ثبت قرارداد سرمایه گذاری وجود ندارد، قرارداد به محض امضای طرفین معتبر است. می توانید قانون ایران را به عنوان قانون حاکم بر قرارداد، در آن ذکر نمایید. بهتر است در قرارداد ذکر کنید که اختلاف در چه مرجعی اعم از داوری و یا دادگاه و در چه کشوری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام یه شرکت تبلیغاتی هست که فضاهای تبلیغاتی یک مجتمع رو میخواد اجاره کنه و از طرف اون مجتمع فضاهارو با سربرگ خودش اجازه بده بعد از درآمد اجاره فضا یه درصدی میره برای مجتمع حالا این قرادادش رو به چه نحوی ببندیم که برای بحث مالیاتیش که چون از اون درآمد قسمتیش مربوط به شرکت تبلیغاتی هست همش نیست

سلام
در صورتی که قرارداد مشارکت منعقد نمایید باید این موضوع در قرارداد و همچنین معاملات فصلی و اظهارنامه شرکت به اداره مالیات اعلام شود.

سلام من میخواستم یک شراکت نامه برای مشارکت در کامیون داشته باشم متن اماده دارید

باسلام و احترام؛
شما می‌توانید از نمونه قرارداد مشارکت مدنی استفاده کنید.
البته لازم است براساس دانش حقوقی خود و مطابق شرایط و توافقات این نمونه قرارداد را شخصی سازی کنید.

پیروز باشید

سلام
ما سه نفرهستیم که درتاسیس درمانگاه مشارکت کردیم و الان میخوایم قرارداد تنظیم کنیم چه قراردادی باید بنویسیم
ملک از یه نفره که اجاره شو داره میگیره و توی تجهیزات هم سهم مساوی داره به دو نفر دیگه. مدیریت هم برعهده شخص دوم هست که حقوقشو میگیره

باسلام و احترام؛

کارشناسان حقوقی وینداد می‌توانند قرارداد مشارکت مدنی را به شکل اختصاصی و براساس توافقات شما تنظیم کنند.
برای تنظیم قرارداد مشارکت مدنی کلیک کنید.

پیروز باشید

سلام خسته نباشید
بنده با یک شرکت تولیدی پوشاک همکاری میکنم به عنوان یک سیستم فروش مستقل که به ازای فروش هر محصول اون شرکت درصدی از فروش نهایی بین طرفین تقسیم میشه بازاریابی و فروش با من تولید با شرکت.. هست
برای این منظور با چه عنوان قراردادی و به چه شکل نیازه؟

سلام آقای عبدالهی
روزتون بخیر

بسته به نوع توافق می‌توانید از قرارداد مشارکت مدنی یا قرارداد نمایندگی انحصاری فروش استفاده کنید.

پیروز باشید

سلام ممنون از بابت مطالب بسیار آموزنده سایتتون خدا قوت بدهد
در خواستی که دارم این است که قراردادهای مشارکتی و دو جانبه را از بعد شرعی هم یک بررسی بفرمایید و در سایت بگذارید. مثلا من تا آنجا که فهمیدم شراکت در شرع فقط با شراکت اموال ممکن است در واقع هر دونفر باید یک نوع دارایی را بیاورند. در خیلی مواقع یکی دانش می آورد و دیگری سرمایه در این مواقع گویا شراکت شرعی نیست مگر اینکه در ابتدا یک قیمتی برای دانش فرد گذاشته شود و بعد مبلغ تعیین شده به فرد از بابت دانش وی داده شود که دقیقا آورده فرد صاحب دانش شفاف شود و معلوم شود که چه ارزشی دانش وی دارد حالا مبلغ داده شده به وی معیار شراکت فی ما بین می شود. اگر در واتساپ جواب این سوال را بگذارید ممنون می شوم 09188133262

سلام
از پیشنهاد شما سپاسگزاریم. حتما در این خصوص مطالبی را منتظر خواهیم نمود.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام وقت بخیر بنده می خوام در یک کارگاه نجاری شریک بشم به عنوان نیروی کار ماهر چند درصد بنده می توانم درخواست شراکت کنم و جدولی هست که نشان بده با x مقدار سرمایه بردن چه مقدار به درصد سهام اضافه میشه

سلام
در رابطه با تعیین سهام هر یک از طرفین در قرارداد مشارکت جدول و یا فرمول خاصی وجود ندارد. شما بهتر است با توافق با شریک آینده، کار خود را ارزش گذاری نمایید سپس نسبت آورده خود به آورده شریک را محاسبه کنید. نسبت به دست آمده میزان سهام شما در مشارکت مزبور خواهد بود.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام و عرض ادب
من یه کارگاه سی ان سی چوب و ام دی اف دارم که میخوام با یک نفر به اشتراک بذارم. بگونه ای که سرمایه غیر نقدی تجهیزات دستگاه از بنده است و اجاره ملک و هزینه های اجرا با ایشونه و سود به شکل 50-50 تقسیم میشه. درضمن بنده هم طبق روال قبل سفارش مشتری های خودم رو جداگانه انجام میدم و درامدش مال خودم میشه.
اگه زحمتی نیست راهنمایی بفرمایید که از چه فرمت قراردادی باید استفاده کنم و چه تضامینی رو باید بگیرم که درصورت تصاحب غیر قانونی دستگاه در آینده توسط ایشون با توجه به تورم های نجومی این روزها، بتونم خسارت های مربوطه رو با لحاظ تاخیر و تورم بصورت به روز، از ایشون دریافت کنم. واینکه مسئولیت بیمه و مالیات به دوش خودشون باشه.
با سپاس از راهنمایی شما

و اینکه آیا میتونم یه عدد ثابت ماهانه در نظر بگیرم که حتی اگر کار نکرد هم موظف باشه به بنده پرداخت کنه؟ به این دلیل که نسبت به فعالیت بیخیال نشه و کار کنه. یجورایی بخشی رو بصورت اجاره ثابت و بخشی رو درصدی از سود خالص؟
نظرتون چیه؟

سلام

قرارداد مورد نظر شما “قرارداد مشارکت مدنی” است. در صورت نیاز به تنظیم اختصاصی قرارداد توسط کارشناسان حقوقی وینداد، به صفحه ی تنظیم اختصاصی مراجعه نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

با عرض سلام برای کارگاه مادر و کودک برای مدرسه ایی کار را محول به بنده کرده و من جز نیروهای آنجا هستم ولی برای این پروژه حاضر به قرارداد نیست ولی من را با کسانی که زیر مجموعه ام می باشد وادار به قرارداد می کند و 25 درصد از درامد را نیز خود مجموعه برمی دارد بدون سود و زیان
در دو خصوص من را راهنمایی کنید یکی نحوه بستن قرارداد با زیر مجموعه ام و نحوه ی محاسبه درصدی که آیا به مدرسه خواهم داد باتشکر

سلام

سوال شما چندان روشن نیست و نحوه ی بستن قرارداد سوالی کلی است که در یک پست قابل درج نیست. به طور کلی همه چیز بستگی زیادی به توافقات فی مابین دارد و در مورد قرارداد کار نیز مقررات قانون کار حکم فرماست.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام خسته نباشید
ببخشید یه راهنمایی میخواستم ، چنتا ملک رو تجمیع کردیم برای مشارکت در ساخت و قرارداد مشارکت رو به اسم شریکم نوشتیم بنا به دلایلی نمیشد اسم هردو داخل قرارداد قید بشه ، حالا من و شریکم میخوایم یه قرارداد شراکت بنویسیم،اگه داخل قرارداد بنویسیم که ایشون بدون اجازه و امضای من حق پیش فروش یا فروش نداره آیا قانونیه ؟آیا اگه اینکارو کرد و بدون اجازه من پیش فروش کرد من میتونم جلوشو بگیرم یا ازش شکایت کنم؟؟
ممنون میشم راهنمائیم کنید

سلام
بله می توانید با شریک خود قرارداد مشارکت در ساخت منعقد کرده و ایشان را از ناج اعمال مذکور منع نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

باسلام بنده به همراه یکی از دوستان میخواهیم یک کار راشروع کنیم.
این کار به صورتی است که سر مایه از دوستم هست و محل کار از بنده
و سرمایه از دوستم هست.
دوستم از کاری که من میخوام انجام بدم سر رشته ای نداره و میخواد وارد بازار کار بشه میخواستم بدونم درصد سود وزیان باید به چه صورت باشه و چنوع قرار دادی باید باهم بنویسیم

باسلام و احترام؛
بسیار عالی، امیدواریم شراکت خوبی داشته باشید.
براساس شرایط و توافقات و آورده های طرفین میزان سود و سهام مشارکت مشخص میشود.
شما می‌توانید از طریق این لینک درخواست قرارداد مشارکت مدنی ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست کارشناسان حقوقی وینداد با شما تماس تلفنی برقرار میکنند و توضیحات لازم و راهنمایی هارا در اختیار شما می‌گذارند.

موفق باشید

سلام من و همکارم مجموعه ای رو برای ارائه خدمات و فروش نرم افزار راه اندازی کرده ایم و نرم افزاری که داریم برای شرکت ثالثی است که قرار داد آن به نام یکی از ما تنظیم شده است ولی سرمایه و کار به شکل مساوی است در ضمن ما وبسایتی داریم که تقریبا کل ارزش بیطینس ما است برای اینکه مشخص شود در تمام حقوق مادی و معنوی کار و همچنین ضرر و زیان اینکار بصورت مساوی سهیم هستیم کدام نمونه قرار داد را باید تهیه کنم؟

مشارکت مدنی؟ یا مشارکت دو فرد حقیقی؟ یا غیره

سلام

جهت روشن شدن حقوق و تعهدات هریک از طرفین بهتر است قرارداد مشارکت مدنی تنظیم نمایید. در ضمن قرارداد مشارکت مدنی می تواند بین اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد گردد.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

’17 زمان خواندناقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان جاذبه‌های مهم گردشگری در بسیاری از شهرهای ایران محسوب می‌شوند. تاسیس و بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشروط به رعایت برخی مقررات و ضوابط حقوقی است که گاه نیاز به ادامه مطلب…

’17 زمان خواندنتولید دارو برای درمان انواع بیماری‌ها، یکی از بزرگ‌ترین زمینه‌های تجارت و همکاری‌های ملی و بین‌المللی را فراهم کرده است. به همین خاطر چه در سطح داخلی و چه در سطح جهانی، شرکت‌های ادامه مطلب…

’17 زمان خواندنمی‌توان ادعا کرد که قراردادهای مشارکت مدنی، از جمله پرکاربردترین قراردادهای موجود در نظام حقوقی کشور ایران است. افراد زیادی با انگیزه‌های مختلف به استفاده از قرارداد مشارکت مدنی روی می‌آورند و در ادامه مطلب…

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا همان قرارداد مشارکت مدنی برخلاف اسم آن که ممکن است به شما این حس را منتقل کند که با یک قرارداد پیچیده‌ حقوقی‌ سر و کار دارید، یک قرارداد کاملا کاربردی در فضای کسب‌وکار است.  ممکن است شما سرمایه‌ای دارید و می خواهید از ایده یک فرد استفاده کنید تا سرمایه‌تان را چند برابر کنید و یا بالعکس شما فردی هستید که ایده دارید ولی سرمایه‌ای برای پیش بردن ایده‌تان ندارید و یا شما تعدادی دوست هستید و ترجیح می‌دهید با شراکت و  سرمایه‌گذاری در کسب و کاری دارایی‌تان را افزایش دهید.

دریافت نمونه قرارداد مشارکت مدنی

خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت و پس از آن دچار مشکل می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه بستن قرارداد شراکت بین دو نفر با خبر نیستند و نمی‌دانند الزامات این کار چیست. اگر شما هم می‌خواهید قرارداد شراکت ببندید بهتر است این مطلب را بخوانید زیرا ما توضیح داده‌ایم که این قرارداد چیست؟ چه انواعی دارد و کاربردشان چگونه است؟ پرکاربردترین قراردادهای شراکت کدامند؟

شرکت یکی از عقودی است که به طور خاص در قانون مدنی مشخص شده است. با توجه به ماده ۵۷۱ قانون مدنی و مواد بعد از آن می‌توان گفت شرکت عبارت است از ”درآمیختن سهم‎الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، بنحو مشاع، بمنظور انتفاع، طبق قرارداد”.
مطابق این تعریف به نقش حساس و مهم وجود قرارداد مشارکت به‌عنوان اولین مرحله شکل‌گیری و نظم‌بخشیدن به توافقات و تعیین مسیر آینده رفتار شرکاء در موضوع مشارکت می رسیم.

بهتر است ابتدای راه با ماهیت قرارداد مشارکت یا همان قرارداد سرمایه گذاری شخصی آشنا شویم تا در ادامه با نمونه قرارداد مشارکت، قرارداد کاری بین دو نفر ،‌ نحوه نوشتن متن قرارداد شراکت ، چگونگی تنظیم نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر برسیم، و اما قرارداد شراکت چیست؟نمونه متن قرارداد همکاری

قرارداد شراکت که با نام قرارداد مشارکت مدنی نیز شناخته می‌شود عبارت است از تعهدی که دو یا چند نفر برای همکاری در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. در واقع این شراکت نامه می‌تواند میان افراد حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، ادارات دولتی و خصوصی بسته شود که با توجه به موضوع آن نحوه تنظیم قراردادها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.
قرارداد مشارکت مدنی یکی از قراردادهای پرکاربرد برای رونق کسب و کار است. اگر شما هم به فکر رونق کسب و کار خود هستید برای دریافت نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر اقدام کنید.

باید بگوییم تعیین وظایف طرفین در برابر کار یا هر موضوعی که برای آن قرارداد بسته شده است، میزان سهم هر فرد در برابر سود و زیاد و موارد متعددی که مد نظر دو طرف است، هدف عمده و اصلی عقد قرارداد شراکت محسوب می‌شود.
اگر هدف شما هم از شراکت ، راه‌اندازی یک کسب و کار و تقسیم یود آن است همین الان نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر را دریافت کنید.

تمامی قراردادهای شراکت میان دو نفر شامل تعهداتی ‌است که آنها در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. ما چند نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر که پرکاربرد است را بیان می‌کنیم.

قرارداد پرکیس یکی از مهم‌ترین انواع قراردادهای مشارکت است و هدف از آن مشارکت و همکاری در ارائه خدمات خاص پزشکی می‌باشد. قراردادهای پرکیس بین افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند مثل پزشکان و دندان‌پزشکان با کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها منعقد می‌شود و آن هم در شرایطی که این اشخاص بدون استخدام در مراکز درمانی به فعالیت بپردازند.

شراکت در مغازه عموماً زمانی اتفاق می‌افتد که حضور فرد به تنهایی برای شروع کار در مغازه، کفایت نمی‌کند. هدف از این قرارداد مشارکت نمونه ، مشخصاً جنبه اقتصادی آن است و در صورتی که راه‌های رسیدن به آن به درستی انتخاب شود، در مدت کوتاهی، رونق کاری و سود قابل توجهی بدست خواهد آمد به همین دلیل از مهم‌ترین اقداماتی که باید قبل از شروع شراکتتان انجام دهید این است که نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر در مغازه را حتما تهیه کنید.

سالن‌های زیبایی بخاطر نوع خدمتی که ارائه می‌دهند فرصت‌های خوبی برای گسترش کسب‌وکار هستند و کمتر دچار رکود اقتصادی می‌شوند و همیشه مشتریان خودشان را دارند. ورود به حرفه آرایشگری یعنی راه اندازی یک کسب و کار! این کسب و کار مانند هر شغل دیگری معطوف است به رعایت یک‌سری الزامات عمومی و حقوقی که قبل از شروع به شراکت در آرایشگاه زنانه ، باعث می‌شود در آینده دچار اختلاف و ضرر نشوید زیرا که لازمه این قرارداد همکاری، برخورداری از آگاهی حقوقی و اصولی در زمینه مقررات مرتبط با قرارداد شراکت بین دو نفر است.

یکی از مشاغلی که همیشه پررونق بوده است و طرفداران زیادی دارد، داشتن یک رستوران یا فست‌فود است. ممکن است در نگاه اول مراحل راه اندازی رستوران و همکاری در آن کار راحتی باشد، اما باید بگوییم این حرفه کاری پرچالش و جذاب است. برای راه‌اندازی یک رستوران یا فست‌فود علاوه‌بر پیش‌بینی هزینه، تامین سرمایه و تجهیزات، نیازمند داشتن قرارداد کاری بین دو نفر که اصولی و مبتنی با شرایط دقیق طرفین باشد می‌باشید.
اگر به فکر شروع به شراکت در رستوران هستید و می‌خواهید یک مشارکت بی‌دردسر و بی‌دغدغه را تجربه کنید همین الان برای دریافت نمونه قرارداد شراکت مدنی اقدام کنید.

برای شروع هر کسب و کاری باید یک سری مراحل را طی کنیم ولی کیفیت این مراحل از کمیت آنها مهم‌تر هستند. برای راه اندازی کارگاه تولیدی هم مسیر مشابهی وجود دارد و با توجه به برخی از نکات ساده و اساسی می‌توان سرمایه گذاری مطمئنی در کسب و کار انجام داد. از جمله تهیه محل مناسب، استخدام نیروی کار، تحقیق و بررسی و تنظیم قرارداد شراکت در کارگاه تولیدی.

نمونه قرارداد مشارکت در سرمایه ‌گذاری میان افراد حقیقی و حقوقی از مهم‌ترین اقداماتی‌ست که باید افرادی که می‌خواهند به صورت مشارکتی در فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی شروع به شراکت کنند در نظر بگیرند. زیرا در این نوع از نمونه قرارداد مشارکت ، میزان سرمایه و هزینه‌ها و میزان مشارکت‌ها اهمیت بسیار زیادی برای طرفین دارد که در متن قرارداد مشارکت نمونه حتما باید به طور کامل و دقیق ذکر شود.

حال در ادامه با مشارکت مدنی و انواع آن و قرارداد مشارکت نامه آشنا می‌شویم.

قرارداد مشارکت مدنی قراردادی است که از طریق آن اشخاص حقیقی یا حقوقی سرمایه (مادی یا معنوی) خود را به صورت سهم الشرکه نقدی یا غیرنقدی تقویم کرده و به صورت مشاع و برای انجام کار معین در زمینه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی برای مدت محدود و به قصد انتفاع بکار می‌گیرند. به عبارتی ساده‌تر قرارداد مشارکت مدنی همان شکل مرسوم نمونه قرارداد مشارکت در کار و سرمایه است که به وسیله آن افراد سرمایه‌های خود را با هم تجمیع کرده و کسب‌وکاری راه می‌اندازند حال این سرمایه می‌تواند مادی باشد و یا به صورت ایده باشد.
شما هم می‌توانید نمونه قرارداد مشارکت مدنی را دریافت کنید تا یک مشارکت بی‌دردسر و بی‌دغدغه داشته باشید.

با انعقاد قرارداد شراکت‌نامه تجاری شرکتی در راستای آن تشکیل می‌شود که مدیرانی از بین خود شرکا وظیفه هدایت شرکت را بر عهده می‌گیرند. نحوه تعیین مدیران شرکت به این صورت است که شرکا و یا شرکایی که بیش از نصف سرمایه را در اختیار دارند مدیرانی را از بین خودشان انتخاب می‌کنند که این مدیران از زمان تشکیل شرکت تا انحلال شرکت در این سمت باقی می‌مانند. تعداد مدیرانی که باید انتخاب شوند اصولا ۵ نفر است که وظیفه نظارت و مدیریت نوع و نحوه سرمایه‌گذاری شرکت را بر عهده دارند. از بین این مدیران یک نفر به عنوان مدیر اجرائی انتخاب می‌شود که تنها اوست که حق‌الزحمه دریافت می‌کند. پس هنگام نوشتن قرارداد شراکت‌نامه تجاری به آن دقت کنید.

قرارداد‌های مشارکت مدنی به افراد این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ثبت شرکت و پرداخت مالیات، بتوانند فعالیت‌هایی شبیه به فعالیت‌های تجاری انجام دهند.

از آنجایی که کسب‌وکارهای نوپا و تازه تاسیس برای ادامه راه و ماندن در بازار جهت توسعه کار خود نیاز به تأمین مالی و تخصصی دارند. یکی از راه‌های تزریق کمک به این کسب و کارها مشارکت مدنی است. با این حال این نوع از مشارکت برای عده‌ای همچنان مبهم است و نباید آن را با مشارکت حقوقی یکی دانست.
اولین تفاوت‌ مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی در شخصیت حقوقی آنها می‌باشد. مشارکت حقوقی، دارای شخصیت حقوقی از لحظه ثبت و تابع قانون تجارت است و مشارکت مدنی فاقد شخصیت حقوقی و تابع قانون مدنی می‌باشد. همچنین در مشارکت حقوقی که در ارتباط با شرکت‏‌های سهامی عام است مسئولیت سهام‌داران محدود به ضوابط و مقرّراتی است که در اداره شرکت‌‏های سهامی در نظر گرفته می‏‌شود اما در مشارکت مدنی مسئولیت نسبت به عملیات شرکت و سرمایه‌گذاری‌ها بر عهده کلیه شرکا است.

اگر بخواهیم به طور کلی موارد استفاده از قرارداد مشارکت مدنی را نام ببریم، به این صورت است: صادرات کالا، خدمات، تولید و فروش محصول، واردات کالا به قصد فروش، بازرگانی داخلی، احداث مسکن انفرادی و انبوه سازی و واردات ماشین آلات، مواد اولیه و ابزار کار. اما معروف ترین شکل قراردادهای مشارکت مدنی در سه شکل قرارداد مشارکت در ساخت، مشارکت مدنی با بانک و مشارکت مدنی خصوصی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

امروزه قرارداد مشارکت در ساخت یا قرارداد سرمایه گذاری در پروژه جزو آن دسته قراردادهایی است که بسیاری از افراد جامعه با آن روبرو می‌شوند و شناخت درست آن نقش موثری در شناخت حقوق و تکالیفشان در این قالب قراردادی دارد. قرارداد مشارکت در ساخت قراردادی است که بین یک یا چند مالک و یک یا چند سازنده منعقد شده و به واسطه آن بر سر ساخت ساختمانی با مشخصات معین توافق می‌کنند، در این قرارداد آورده و یا همان سرمایه مالک، زمینی است که ساختمان در آن ساخته می‌شود و سرمایه سازنده نیز هزینه‌هایی است که در حین عملیات ساخت متحمل می‌شود و نهایتاً هر کدام از طرفین مطابق توافقشان از سهمی از ساختمان ساخته شده بهر‌ه‌مند می‌شوند.

نکته‌ای که در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت اهمیت بسیاری دارد پیش‌بینی ضمانت اجرای موثر در قرارداد و ذکر دقیقِ شروط قرارداد است. هرچه این شرایط به طور دقیق‌تر و شفاف‌تر بیان شود از بروز اختلافات در آینده جلوگیری می‌شود.

نمونه قرارداد مشارکت مدنی را همین الان دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست خورده در زمینه  مشارکت در ساخت را تجربه نکنید!

قرارداد مشارکت در ساخت علی‌رغم کثرت استعمال آن قرارداد ساده‌ای نیست و نکات حقوقی متعددی باید در آن رعایت شود. از جمله:

بارزترین تعهد مالک، تسلیم ملک به سازنده برای اجرای عملیات ساخت است. حتی اگر این تعهد در متن قرارداد شراکت برای مالک ذکر نشده باشد نیز چنین تعهدی برای وی مفروض است چرا که بدون تسلیم ملک از جانب مالک به سازنده اساساً امکان اجرای عملیات ساخت وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین تعهدات سازنده و یا مجری طرح را نیز می‌‌توان شامل پیشبرد عملیات ساخت، الزام به تحویل ملک در زمان مقرر، رعایت اصول استاندارد ساخت، پرداخت هزینه‌های ساختمانی و اداری پروژه و پرداخت اجاره بها به مالک در طول دوره ساخت برای اسکان موقت مالک، ارائه گزارشی از عملکرد خود به مالک در دوره‌­های زمانی مقرر، اخذ پایان کار و پرداخت جرائم به شهرداری دانست.

سهم الشرکه طرفین در قرارداد باید بیان شود تا از بروز اختلافات در آینده جلوگیری شود. برای محاسبه سهم الشرکه طرفین باید ابتدا آورده هر یک از طرفین قیمت‌گذاری شده و سپس قیمت مقرر تقسیم بر ارزش کل پروژه ( ارزش کل سرمایه‌گذاری) شود.

اهمیت تعیین درصد برای سهم الشرکه از این جهت است که به عنوان مثال اگر سهم الشرکه مالک به سازنده ۶۰ به ۴۰ باشد و حاصل عملیات ساخت یک آپارتمان ۱۰ واحدی باشد در این حالت ۶ واحد آپارتمان سهم مالک و ۴ واحد آپارتمان سهم سازنده می‌­شود.

اگر تحویل ملک از جانب مالک تحقق نیابد می‌توان الزام وی را از دادگاه مطالبه کرد. به این صورت که در صورتی که سازنده تعهد خود به انجام عملیات ساخت را انجام ندهد می‌توان علاوه بر پیش‌بینی حق فسخ برای مالک مبلغی را نیز تحت عنوان وجه التزام در قرارداد در نظر گرفت (هرچند اگر ملک تخریب شده باشد و سازنده از ادامه ساخت سر باز زند خسارتی که به مالک تحمیل می‌شود سنگین و بعضاً غیر قابل جبران است).
هم‌چنین اگر سازنده کیفیات، مصالح و مختصاتی که در قرارداد مقرر شده را رعایت ننماید می‌توان در صورت امکان وی را ملزم نمود تا نواقص را بر طرف نماید و اصلاحاتی انجام دهد و در صورتی که چنین امکانی وجود نداشته باشد نیز می‌توان از وی خسارت و وجه التزام مطالبه نمود که در این موارد تعیین خسارت بر عهده کارشناس است. اما بهتر است برای تخلف از تعهدات مهم طرف مقابل حتماً وجه التزام (مثال در قالب خسارت روزانه) تعیین شود.

برای تخلف از تعهدات مهم طرف مقابل حتماً وجه التزام (مثال در قالب خسارت روزانه) در قرارداد سرمایه گذاری در پروژه تعیین شود.

برای حل اختلافات در قراردادها بعضاً داور تعیین می‌­شود اما در این رابطه همواره توجه داشته باشید که نقش داور یا حکم در قرارداد مشارکت در ساخت یا هر قرارداد دیگری نقشی مشابه نقش قاضی دادگاه است و نه صرفاً میانجیگری و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا. بنابراین اگر داور قرارداد مشارکت در ساخت را به گونه­‌ای انتخاب می­‌کنید که با طرفین قرارداد دوستی و نزدیکی دارد می‌­بایست به وی اطلاع دهید که در اثر پذیرش نقش داور، وی نهایتاً ملزم به صدور رای به نفع یک طرف و به ضرر طرف دیگر است و بدین ترتیب یک طرف قرارداد از وی رنجیده خواهد شد.

انتخاب کارشناس فنی مرضی‌الطرفین در قرارداد مشارکت در ساخت بسیار موثر است. بسیاری از مسایل و مشکلات قرارداد مشارکت در ساخت، اختلافاتی است که نیازی به مراجعه به دادگاه یا داوری ندارد و با اظهارنظر کارشناسی حل می­‌شود. لزومی ندارد که کارشناس فنی مورد توافق، کارشناس رسمی باشد.

بحث مدت زمان قرارداد در این نمونه قرارداد همکاری با انواع دیگر قراردادها اندکی متفاوت است چرا که در قرارداد مشارکت در ساخت مدت زمان قرارداد اصولاً به صورت جدول زمان بندی در متن قرارداد شراکت ارائه می­‌شود و در آن پروژه به چندین مرحله تقسیم شده و برای اجرای هر مرحله فرصت زمانی مشخص شده و در صورت عدم رعایت زمان‌بندی ضمانت اجرا و جرائمی در نظر گرفته شده است.

قرارداد مشارکت مدنی با بانک برای مواردی است که یک فرد می‌خواهد یک سرمایه‌گذاری انجام دهد و به تبع آن با دریافت سرمایه از بانک، بانک را نیز در سرمایه‌گذاری خود شریک کند. برای انعقاد قرارداد مشارکت مدنی با بانک اطلاعات هویتی، موضوع مشارکت، میزان سرمایه مورد نیاز، حداکثر مدت مشارکت، پیش‌بینی خرید، هزینه و فروش، سهم سود پیشنهادی متقاضی و وثیقه‌هایی که برای ضمانت حسن انجام کار باید به بانک سپرده شود، به بانک ارائه می‌گردد. بانک یا سایر موسسات مالی می‌توانند تا ۸۰ درصد کل سرمایه را در یک شرکت مدنی در اختیار بگیرند و همچنین فروش اقساطی سهم‌الشرکه نیز در این حالت امکان‌پذیر است.
اگر قصد مشارکت با بانک را دارید با خرید نمونه قرارداد مشارکت مدنی و آموزش آن، یک شراکت حرفه‌ای انجام دهید.

پرداخت سهم الشرکه بانک در مشارکت مدنی، دفعتا واحده و نقدا صورت نمی‌پذیرد و در دفعات متعدد پرداخت می‌شود. همچنین در قرارداد مشارکت مدنی با بانک صرفا درصدی از سرمایه مذکور توسط بانک تامین می‌گردد و در اواخر هر سال، بانک، سود به دست آمده از شراکت را بین طرف مقابل و خود تقسیم می‌کند. این سود بسته به سرمایه هر دو طرف بین آنها تقسیم خواهد شد و بانک همانند دیگر سهامداران به نسبت سرمایه در سود شرکت سهیم می‏‌شود.

در قرارداد مشارکت مدنی با بانک، هزینه‎های قابل قبول منحصربه هزینه‎های‎ اصلی نبوده و هر نوع هزینه دیگر با توافق طرفین می‌تواند در متن قرارداد شراکت قید شود.

مشارکت مدنی خصوصی نیز شکل دیگری از این قراردادها بوده که به وسیله آن یک طرف سرمایه مادی خود و طرف دیگر سرمایه معنوی خود را برای مشارکت در میان می‌گذارد. بدین شرح که طرف اول به طور کامل سرمایه خود را وارد فعالیت مورد نظر می‌کند و طرف دوم مدیریت فعالیت مذکور را بر عهده می‌گیرد، در این حالت طرف اول را مالک و طرف دوم را عامل می‌نامند.
قرارداد شراکت‌نامه تجاری خصوصی کاربردهای زیادی دارد و در موضوعات مختلف و گوناگونی به‌کار می‌رود. بطور مثال از شراکت مغازه بین دو نفر یا همان قرارداد سرمایه گذاری شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اینکه در نظر بگیرید که شما یک واحد آپارتمان اداری دارید که آن را به افرادی می‌سپارید تا در این واحد یک مرکز سلامت احداث نمایند، در این حالت اگر نمی‌خواهید صرفا روابطتان در حد روابط موجر و مستاجر باشد و به عبارت بهتر می‌خواهید شما هم سهمی از عواید مرکز سلامت داشته باشید، بدون اینکه دخالتی در مدیریت و عملیات مرکز مذکور داشته باشید، می‌توانید از مزیت انعقاد قرارداد مشارکت مدنی خصوصی بهره‌مند شوید.

در این شراکت نامه و سایر انواع مذکور ذکر میزان سهم هریک از طرفین بسیار اهمیت دارد به نحوی که اگر میزان سرمایه نقدی یا غیر نقدی و سهم طرفین در قرارداد مشخص نشده باشد، اصل بر بالمناصفه بودن سرمایه و سهم آنهاست و تأمین سرمایه اعم از نقدی و غیر نقدی به عهده شرکا می‌باشد. مدت قرارداد مشارکت مدنی با توجه به هدف فعالیت موضوع قرارداد و موافقت شریک در ابتدای متن قرارداد شراکت کاری معین می‌گردد و طرفین می‌توانند نسبت به تمدید آن به توافق برسند.

مالک می‌تواند برای کنترل فعالیت‌های عامل فردی را نیز به عنوان ناظر تعیین نماید.نمونه متن قرارداد همکاری

هنگام نوشتن قرارداد شراکت بین دو نفر ، چندین و چند نکته باید در متن قرارداد شراکت ذکر گردد که عبارتند از:

موفقیت در شراکت، مهم‌ترین نتیجه داشتن یک قرارداد اصولی می‌باشد. شما هم با خرید نمونه قرارداد شراکت کاری بین دو نفر، یک مشارکت حرفه‌ای و بی‌دردسر داشته باشید.

اگر قراردادهای مشارکت کاری بین افراد حقیقی بسته شود، باید نکات متعددی مورد توجه قرار بگیرد. در ابتدا داشتن سن قانونی برای طرفین، ممنوع المعامله نبودن آنها، رضایت طرفین و عدم اجبار به انجام معامله از شروط اصلی عقد یک قرارداد از جمله قرارداد مشارکت به حساب می‌آید.

نکته مهم دیگری که باید به آن در قرارداد مشارکت شغلی توجه کرد این است که معامله میان افراد حقیقی می‌بایست مشروع و البته قانونی باشد و معاملاتی که با موضوعیت خلاف قانون منعقد گردد، ارزش قانونی ندارد و طرفین در برابر قانون مسئول خواهند بود.

عباراتی که در متن قرارداد شراکت درج می‌کنید باید واضح و کاملا روشن باشد به گونه‌ای که امکان برداشت‌های گوناگون از یک جمله وجود نداشته باشد. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که کوتاهی و زیبایی یک متن نباید بر صراحت آن اثرگذار باشد.

چهارچوب نوشتاری را نیز فراموش نکنید به این نحو که هر متن دارای آغاز و پایانی مشخص باشد و موارد مورد نیاز برای نوشتن در آن هر یک در بخشی معین آورده شوند. همچنین امضای این نمونه قرارداد همکاری نیز بسیار مهم هستند به این عنوان که تمامی قراردادها یک صفحه نیستند و طرفین می‌بایست تمامی صفحات را امضا کند تا آن قرارداد وجاهت قانونی داشته باشد.

از آنجایی که بعد از امضاء قرارداد شما به‌عنوان شریک نسبت به آن متعهد می‌شود، باید قبل از امضاء قرارداد به طور کامل محتویات و مفاد داخل قرارداد را مطالعه کنید. شما می‌توانید با  خرید نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر ریسک شکست در شراکت خود را به صفر برسانید.

هر قراردادی نیاز به یک ضمانت اجرایی قابل اعتماد دارد که در صورت عدم انجام تعهدات از سوی یکی از طرفین، فرد متضرر بتواند جهت جبران خسارات خود از آن بهره‌مند شود. جهت اجرای هر چه بهتر یک نمونه قرارداد شراکت می‌بایست بندی برای ضمانت ذکر گردد.

تضمین‌ها نیز انواع مختلفی دارند که عبارتند از چک تضمینی یا ضمانت نامه بانکی.

در این نمونه قرارداد مشارکت ذکر میزان سهم هریک از طرفین در متن قرارداد شراکت بسیار اهمیت دارد و باید میزان سرمایه و سود و سهام طرفین در قرارداد مشارکت مشخص و ذکر شود. زیرا در صورت عدم ذکر میزان سرمایه طرفین در قرارداد همکاری، اصل بر این خواهد بود که میزان سرمایه هر دو طرف به‌صورت مساوی است (بالمناصفه بودن سرمایه و سهم طرفین). از آنجایی که تغییر مفاد قرارداد بعد از امضای آن دشوار است حتما مقدار سرمایه و سهم سود هر یک از شرکا و میزان سهم هر یک از طرفین در مورد هزینه‌های جاری و مصرفی را باید به طور واضح بیان کنید.

ممکن است بین طرفین یک قرارداد مشارکت شغلی اختلافاتی ایجاد شود که می‌بایست در یکی از بندهای شراکت‌ نامه نحوه حل و فصل آن به صورت دقیق ذکر گردد، البته باید بگوییم یکی از اصلی‌ترین راه‌های حل و فصل اختلافات بین طرفین یک قرارداد مشارکت، مراجعه به دادگاه است که می‌توان پیش از این اقدام افراد خود برای صلح و سازش تلاش کنند و در صورت عدم نتیجه گیری راهی دادگاه شوند.

فوت یکی از شرکا خبر بدی برای یک کسب‌و‌کار تجاری است. این حادثه می‌تواند موجب ایجاد اختلال‌های مختلفی در نقشه راه یک کسب‌و‌کار شود. از آنجایی که از لحاظ حقوقی، مشارکت مدنی یک عقد جایز است، این بدین معناست که طرفین عقد (البته در صورتی که به گونه‌ای دیگر توافق نکرده باشند) می‌توانند بدون نیاز به طی فرایند خاصی هر زمانی که بخواهند قراردادشان را خاتمه بدهند یا به اصطلاح فسخ کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های عقود جایز این است که، فوت یکی از شرکا باعث انحلال این شرکت می‌شود؛ در نتیجه فوت هریک از شرکا در مشارکت مدنی ، باعث انحلال این شراکت است.

هر قراردادی در برخی موارد به پایان می‌رسد. در بسیاری از قراردادهای مشارکت بررسی واضح اینکه مدت زمان قرارداد دقیقا تا چه زمانی است اغلب می‌تواند مبهم باشد پس باید سعی کرد تا جایی که امکان دارد مدت آن از قبل میان طرفین روشن باشد. مدت قرارداد قرارداد سرمایه گذاری شخصی از جمله موارد مهمی است که باید در نوشتن قرارداد به آن توجه ویژه داشت از آنجایی که مدت قرارداد ممکن است محدود و یا نامحدود باشد، لازم است شروع و پایان مدت مشخص و معین باشد.
به همین دلایل پایان قرارداد مشارکت و خاتمه آن ، یکی از مهم‌ترین مواردی است که به خاطر آن خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت بین دو نفر و پس از آن دچار مشکل می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه تنظیم بند خاتمه قرارداد مشارکت آگاهی ندارند به همین خاطر پیش از امضای قرارداد باید تمام جوانب اصولی و حقوقی آن را درنظر گرفت.

اگر برای شروع کسب‌وکاری قصد مشارکت دارید حتما قبل از امضای قرارداد شراکت بین دو نفر با یک مشاور حقوقی متخصص آن را بررسی و از منافع و سود خود اطمینان حاصل نمایید. تعهدات و وظایف شرکا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در متن قرارداد شراکت آن را دربربگیرد، این تعهدات باید به نحوی باشد که شرایط تنظیم یک قرارداد را متعادل کند، یعنی شرایط یک طرفه نباشد و شراکت نامه به سمتی نرود که شریک دغدغه این را داشته باشد که سهم او تضییع شده است یا اینکه فضا برای سوءاستفاده یکی از طرفین فراهم شود.
از آنجایی که در قراردادهای مشارکت کاری نمی‌توان از یک مدل قراردادی واحد برای تمام موارد موجود استفاده کرد و حتی اگر چنین نمونه قرارداد مشارکتی نیز تهیه شود به موازات عام بودن قرارداد، کارکرد آن زیر سوال می‌رود. پس بهتر است قرارداد مشارکت را به‌طور خاص حتما زیرنظر یک کارشناس حقوقی تهیه و تنظیم نمایید.
نمونه قرارداد مشارکت مدنی را از بانک قراردادهای وینداد دریافت نمایید تا با یک قرارداد حرفه‌ای شراکت خود را شروع کنید.
اگر این قرارداد را از قبل در اختیار دارید و از نکات و بار حقوقی آن نیز اطلاعات کافی در اختیار ندارید بدین منظور می‌توانید از بخش تنظیم و بررسی قرارداد وینداد این بررسی را انجام دهید.

اگرممکن باشدیک نمونه ای از قرار داد شراکت بین دو یاچند سخص حقیقی را بفرستید تشکر

با سلام
شما می‌توانید این قرارداد که در بانک قرارداد وینداد موجود هست تهیه بفرمایید. این قرارداد به همراه آموزش ماده به ماده نیز می‌باشد.
لینک دریافت قرارداد شراکت (مشارکت مدنی):
http://bit.ly/2SbE2tm

با سلام و تشکر از مطالب آموزنده وینداد
بنده قول گرفتن قرارداد پیمانکاری خدماتی یک شرکت را از یه بنده خدایی گرفته ام ، اما شرکت ندارم ، از سوی دیگر با یکی از بستگان صحبت شده از نام و امکانات و همچنین مجوز های شرکت (حقوقی) آنها استفاده کنیم و قرارداد عقد گردد. مدیریت و تمام هزینه ها بیمه و مالیات از محل این قرارداد بر عهده بنده است و ماهیانه مبلغی به صاحب شرکت داده می شود در بیان دیگر شرکت را اجاره کردم.
سوال بنده این است که نوع قرارداد فی مابین بنده و شرکت چیست و آیا نمونه قراردادی در این خصوص موجود دارید.

باسلام
از لحاظ قانونی امکان اجاره‌ی شرکت به این شکل وجود ندارد، و شما نمی‌توانید که یک شرکت دارای سهام‌دارانی می‌باشد و دارای هیئت مدیره و مدیر عامل هستند، اجاره نمایید.
در صورت تمایل به دریافت پروژه با شرکت مورد نظر می‌توانید قرارداد مشارکت در پروژه با شرکت منعقد نمایید و در صورت سود ده بودن پروژه به میزان تعیین شده سهام هر یک از شرکا در قرارداد در سود بدست آمده شریک خواهید شد. در صورت تمایل در این خصوص می‌توانید وقت مشاوره دریافت کنید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام بنده یک سال پیش با یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم در سایت دیجیکالا فروشندگی کنیم واز انجا که دوستم سرمایه ای نداشتند من حدود ۱۳۰ میلیون برای خرید تجحیزات و وسایلی برا فروش هزینه کردم ولی یک سال گذشته و هنوز قراردادی بین ما منعقد نشده یعنی طرق از عقد قرارداد طفره میره و راضی نمیشه که قرار داد بنویسیم کل حساب و کتاب هم دست ایشان هست و من هیچ مدرکی ندارم لطفا منو راهنمایی کنید ممنون میشوم

با سلام:
در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است شما باید با شریکتان یک قرارداد مشارکت مدنی منعقد نمایید و یک حساب مخصوص مشارکت افتتاح نمایید تا تمام سرمایه و هزینه ها و درآمدها به این حساب واریز گردد و از این حساب هزینه گردد و سود باقی مانده به عنوان سود خالص به میزان مورد توافق که تعیین گردیده بین طرفین تقسیم گردد.
در صورت استنکاف و عدم رضایت شریک به تنظیم قرارداد و در صورت داشتن سند مبنی بر واریز وجه سرمایه در حساب شریک می توانید اقدام به مطالبه وجه واریزی از طریق مراجع قضایی بنمایید.

با احترام؛
تیم حقوقی وینداد.

درود.بنده برا سرمایه گذاری در فروشگاهی مبلغی پول میخواهم در اختیار صاحب فروشگاه با نرخ سود چهار درصد بگذارم چجوری قرارداد ببندم که به مشکل بر نخورم مدت قرار داد یکساله است

سلام وقت بخیر
برای این موضوع شما به راحتی می‌توانید از نمونه قرارداد شراکت در فروشگاه یا مغازه که قبلتر توسط تیم حقوقی وینداد تنظیم شده است را از بانک قرارداد وینداد دریافت نمایید و میزان سود و مدت قرارداد را در آن قید نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام.
بنده یک دستگاه ماشین سنگین کپریسی خریداری کردم و بعد از 22روز دو سوم ماشین را به دوستم دادم با قیمت خرید اولی که طی این 22روز ماشین افزایش قیمت داشت که از او نگرفتم. قرارداد بعنوان شراکتنامه تنظیم کردیم که بنده سهم یک سوم ماشین رادارم و در سود وزیان به صورت مساوی نصف نصف باشد وحق رانندگی از بنده نمیگیرند مدت قرارداد سه سال می باشد حالا 6ماه از قرارداد گذشته که بنده خواهان فسخ قرارداد و اتمام شراکت با دوستم رادارم. ایشان حاظر نیستند به قیمت کارشناس بنگاه دار سهمم را بدند. قیمت ماشین در بنگاه ها 240میلیون میباشد که ایشان میگویند 180میلیو است با اینکه هردو همراه با ماشین نزد بنگاهها رفتیم وحتی در برنامه دیوار قیمت 240 میباشد. مشکل این است که ایشان طی این شش ماه از درامد ماشین خرج بیجا وافراطی میکنند به امید اینکه بعد ازسه سال ماشین را خودش ببرد. وبرای تعمیر ماشین هیچ فاکتوری برایم نمی آورد و همچنین برای درامد هیچ فاکتور یا بارنامه ای به بنده نشون نمیدند. بنده خواهان توقیف ماشین را دارم تا تکلیفمان معین شود اما ایشان حاظر نیستند ما شین را موتوقف کنند.
کمال تشکر از وینداد.

با سلام
لطفا جهت دریافت مشاوره در این رابطه با شماره تلفن 02128427846 تماس بگیرید.

سلام من مشاور املاک دارم میخوام یه شریک بیارم چه فرمی را بنویسم که فردا ادعای بیمه یا غیره نکنه

با سلام
قرارداد مشارکت در سرمایه گذاری بنویسید و ذکر کنید قرارداد حاضر موجب ایجاد هیچ گونه رابطه کاری نمی باشد
می توانید از فرم قرارداد مشارکت مدنی وینداد استفاده نمایید.

سلام من نمایندگی یکی از محصولات کارخانه جات داخلی رو دارم میخواستم با دو تا از بستگان که شریک من هستند قرار داد بنویسیم لطفا راهنمایی می فرمایید

با سلام
جهت رسیدگی به درخواست شما لطفا درخواست تنظیم قرارداد خود را از طریق فرم صفحه زیر ارسال نمایید تا کارشناس حقوقی برای راهنمایی با شما تماس بگیرند.

درخواست تنظیم قرارداد

با احترام تیم پشتیبانی وینداد.

سلام، عناوین همکاری بین دو نفر چه مواردی هستند؟

با سلام
به غیر از عموان همکاری از شراکت، مشارکت که در اصل همه این موارد به عنوان مشارکت مدنی است، استفاده می‌شود.

سلام.من با دوتا از اعضای خانواده ی مجموعه ای راه اندازی کردیم برای پرورش بوقلمون.که کل سرمایه و هزینه از من هستش اعم از پول رهن ملک موردنظر،اجاره ملک،تهیه بوقلمون ؛غذا و دانه و اب بوقلمون ها.وحتی هزینه حمل و نقل و….یعنی هر چیزی که پول لازم باشه از جیب من میره .و اون دو نفر اونجا کار میکنن و نگهداری ب عهده اون هاست.الان این وضعیت شراکت ما چجوری باید نوشته بشه،درصد سود هر کس چجوری باید مشخص بشه.و ما حتی نمیدونیم این کار برای چه مدتی هست وبه مرحله سودهی بازدهی میتونه برسه که روی اون حساب ،زمان برای قراردادمون مشخص کنیم.لطفا در این زمینه منو راهنمایی کنین برای نوشتن قرارداد.با کما تشکر از وینداد

با سلام

ممنون ازینکه وینداد رو برای مسئله قراردادی کسب‌وکارتون انتخاب کردید. بله موارد همکاری بین طرفین از جمله میزان شراکت، تعدات و نحوه تقسیم سود و سهام و … رو باید در قالب یک قرارداد مشارکت مدنی تنظیم و به امضای طرفین برسونید. پیشنهاد می‌کنم از فرم صفحه زیر درخواست تنظیم قرارداد ثبت نمایید تا تیم حقوقی وینداد برای راهنمایی بیشتر با شما تماس بگیرند و بهترین راه حل را به شما پیشنهاد دهند.

صفحه درخواست تنظیم قرارداد

سلام
بنده یک تعمیرگاه لوازم خانگی دارم و برای تعمیرات یخچال و فریزر نیاز به یک تعمیرکار دارم. ب این صورت که مشتری از جانب من معرفی میشود و ایشان از طرف من کار تعمیر را انجام دهد. سود حاصل ازین کار نصف شود. البته بعد از کسر هزینه ها و قطعات مصرفی. و ضمانت کار انجام شده به عهده تعمیرکار باشد. متن این قرار داد باید چطور باشد ک مشکلی پیش نیاد
با تشکر

با سلام
با توجه به درخواست شما پیشنهاد می‌گردد از نمونه قرارداد مشارکت مدنی استفاده نمایید.

با عرض سلام و خسته نباشید
من برای یه کار مهندسی ایده دارم و کسانی میشناسم که میتوانند از ایده من حمایت کنند و آن ها را در قالب پروژه تعریف نمایندتا به محصول برسد اما از من خواستن که شرکت بزنم تا آنجا پروژه ها تعریف شوند
اما متاسفانه شرایط زدن آن را ندارم چه از لحاظ مادی و چه وقت
راه دوم این است که یه شرکت پیدا کنم و با انها شریک شوم و پروژه ها اونجا تعریف شوند و..
حالا به نظر شما راه های شریک شدن این مواقع چگونه است؟

با سلام
بهترین قالب برای پاسخگویی به نیاز شما قرارداد مشارکت مدنی می‌باشد.

با سلام
من و دوستم قصد شراکت با یک سرمایه دار را داریم به این صورت که سرمایه ما ایده و روش تولید ماده خاصی می باشد برای اینکا ر چه باید بکنیم مرسی

با سلام
بهترین قالب برای پاسخگویی به نیاز شما قرارداد مشارکت مدنی می‌باشد.

با سلام میخواستم شرایط استفاده از یکی از اتاقهای یه شرکت توسط دو نفر که یکی از ان دونفر فرزند صاحب شرکت اصلی محل مورد نظر می باشد که محل کار در اجاره پدرشان است وفرزند به همراه دوستش میخواهند در یکی از اتاقهای محل مورد نظر به تهیه وتوزیع محصولی بپردازند راهنمایی فرمایید که اشکالی ندارد طی یه قرارداد مشارکتی شروع بکار نمایند

با سلام
علی الظاهر قرارداد مشارکت برای نیاز شما مناسب می‌باشد.

با سلام و خسته نباشید
من میخوام بابت معامله یک ملک با یکی از دوستانم که نیاز به پول داره تا ملک رو بنام خودش بزنه مبلغی رو که از من درخواست کرده پرداخت کنم،و چون مبلغ یک دانگ ملک از پولی که دارم بهش میدم خیلی بیشتر است بهم گفت که یک قراردادی بابت این مبلغ و سود مشارکت که چند برار بیشتر از پول بنده هست بین خودمان در حضور چند شاهد نوشته شود
خواستم راهنمایی کنید در این مورد چه اقدامی انجام باید بدم

با سلام
با توجه به توضیحات، قرارداد قرض برای اصل پول و عقد صلح برای سود باید میان شما منعقد گردد. در صورت تمایل میتوانید درخواست تنظیم قرارداد ثبت نمایید.

با سلام و ضمن سپاس از به اشتراک گذاری تجربیات مفید و کاربردیتون. آرزومند موفقیت روز به روز آن مجموعه هستم. سوال اینکه در صورتی که یک قرارداد مشارکت مدنی سرمایه گذاری بین دو شخص حقیقی منعقد شود، آیا نیاز به ثبت آن قرارداد در دفترخانه می باشیم؟ همینطور اگر مسئولیت “عامل یا سرمایه پذیر” خرید و فروش محصولی در خارج از ایران باشد، آیا تابع قوانین ایران می باشد؟ آیا در صورت اختلاف، قابل ارجاع به و پیگیری در دادگاههای ایران می باشد؟ با تشکر.

سلام
الزامی به ثبت قرارداد سرمایه گذاری وجود ندارد، قرارداد به محض امضای طرفین معتبر است. می توانید قانون ایران را به عنوان قانون حاکم بر قرارداد، در آن ذکر نمایید. بهتر است در قرارداد ذکر کنید که اختلاف در چه مرجعی اعم از داوری و یا دادگاه و در چه کشوری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام یه شرکت تبلیغاتی هست که فضاهای تبلیغاتی یک مجتمع رو میخواد اجاره کنه و از طرف اون مجتمع فضاهارو با سربرگ خودش اجازه بده بعد از درآمد اجاره فضا یه درصدی میره برای مجتمع حالا این قرادادش رو به چه نحوی ببندیم که برای بحث مالیاتیش که چون از اون درآمد قسمتیش مربوط به شرکت تبلیغاتی هست همش نیست

سلام
در صورتی که قرارداد مشارکت منعقد نمایید باید این موضوع در قرارداد و همچنین معاملات فصلی و اظهارنامه شرکت به اداره مالیات اعلام شود.

سلام من میخواستم یک شراکت نامه برای مشارکت در کامیون داشته باشم متن اماده دارید

باسلام و احترام؛
شما می‌توانید از نمونه قرارداد مشارکت مدنی استفاده کنید.
البته لازم است براساس دانش حقوقی خود و مطابق شرایط و توافقات این نمونه قرارداد را شخصی سازی کنید.

پیروز باشید

سلام
ما سه نفرهستیم که درتاسیس درمانگاه مشارکت کردیم و الان میخوایم قرارداد تنظیم کنیم چه قراردادی باید بنویسیم
ملک از یه نفره که اجاره شو داره میگیره و توی تجهیزات هم سهم مساوی داره به دو نفر دیگه. مدیریت هم برعهده شخص دوم هست که حقوقشو میگیره

باسلام و احترام؛

کارشناسان حقوقی وینداد می‌توانند قرارداد مشارکت مدنی را به شکل اختصاصی و براساس توافقات شما تنظیم کنند.
برای تنظیم قرارداد مشارکت مدنی کلیک کنید.

پیروز باشید

سلام خسته نباشید
بنده با یک شرکت تولیدی پوشاک همکاری میکنم به عنوان یک سیستم فروش مستقل که به ازای فروش هر محصول اون شرکت درصدی از فروش نهایی بین طرفین تقسیم میشه بازاریابی و فروش با من تولید با شرکت.. هست
برای این منظور با چه عنوان قراردادی و به چه شکل نیازه؟

سلام آقای عبدالهی
روزتون بخیر

بسته به نوع توافق می‌توانید از قرارداد مشارکت مدنی یا قرارداد نمایندگی انحصاری فروش استفاده کنید.

پیروز باشید

سلام ممنون از بابت مطالب بسیار آموزنده سایتتون خدا قوت بدهد
در خواستی که دارم این است که قراردادهای مشارکتی و دو جانبه را از بعد شرعی هم یک بررسی بفرمایید و در سایت بگذارید. مثلا من تا آنجا که فهمیدم شراکت در شرع فقط با شراکت اموال ممکن است در واقع هر دونفر باید یک نوع دارایی را بیاورند. در خیلی مواقع یکی دانش می آورد و دیگری سرمایه در این مواقع گویا شراکت شرعی نیست مگر اینکه در ابتدا یک قیمتی برای دانش فرد گذاشته شود و بعد مبلغ تعیین شده به فرد از بابت دانش وی داده شود که دقیقا آورده فرد صاحب دانش شفاف شود و معلوم شود که چه ارزشی دانش وی دارد حالا مبلغ داده شده به وی معیار شراکت فی ما بین می شود. اگر در واتساپ جواب این سوال را بگذارید ممنون می شوم 09188133262

سلام
از پیشنهاد شما سپاسگزاریم. حتما در این خصوص مطالبی را منتظر خواهیم نمود.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام وقت بخیر بنده می خوام در یک کارگاه نجاری شریک بشم به عنوان نیروی کار ماهر چند درصد بنده می توانم درخواست شراکت کنم و جدولی هست که نشان بده با x مقدار سرمایه بردن چه مقدار به درصد سهام اضافه میشه

سلام
در رابطه با تعیین سهام هر یک از طرفین در قرارداد مشارکت جدول و یا فرمول خاصی وجود ندارد. شما بهتر است با توافق با شریک آینده، کار خود را ارزش گذاری نمایید سپس نسبت آورده خود به آورده شریک را محاسبه کنید. نسبت به دست آمده میزان سهام شما در مشارکت مزبور خواهد بود.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام و عرض ادب
من یه کارگاه سی ان سی چوب و ام دی اف دارم که میخوام با یک نفر به اشتراک بذارم. بگونه ای که سرمایه غیر نقدی تجهیزات دستگاه از بنده است و اجاره ملک و هزینه های اجرا با ایشونه و سود به شکل 50-50 تقسیم میشه. درضمن بنده هم طبق روال قبل سفارش مشتری های خودم رو جداگانه انجام میدم و درامدش مال خودم میشه.
اگه زحمتی نیست راهنمایی بفرمایید که از چه فرمت قراردادی باید استفاده کنم و چه تضامینی رو باید بگیرم که درصورت تصاحب غیر قانونی دستگاه در آینده توسط ایشون با توجه به تورم های نجومی این روزها، بتونم خسارت های مربوطه رو با لحاظ تاخیر و تورم بصورت به روز، از ایشون دریافت کنم. واینکه مسئولیت بیمه و مالیات به دوش خودشون باشه.
با سپاس از راهنمایی شما

و اینکه آیا میتونم یه عدد ثابت ماهانه در نظر بگیرم که حتی اگر کار نکرد هم موظف باشه به بنده پرداخت کنه؟ به این دلیل که نسبت به فعالیت بیخیال نشه و کار کنه. یجورایی بخشی رو بصورت اجاره ثابت و بخشی رو درصدی از سود خالص؟
نظرتون چیه؟

سلام

قرارداد مورد نظر شما “قرارداد مشارکت مدنی” است. در صورت نیاز به تنظیم اختصاصی قرارداد توسط کارشناسان حقوقی وینداد، به صفحه ی تنظیم اختصاصی مراجعه نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

با عرض سلام برای کارگاه مادر و کودک برای مدرسه ایی کار را محول به بنده کرده و من جز نیروهای آنجا هستم ولی برای این پروژه حاضر به قرارداد نیست ولی من را با کسانی که زیر مجموعه ام می باشد وادار به قرارداد می کند و 25 درصد از درامد را نیز خود مجموعه برمی دارد بدون سود و زیان
در دو خصوص من را راهنمایی کنید یکی نحوه بستن قرارداد با زیر مجموعه ام و نحوه ی محاسبه درصدی که آیا به مدرسه خواهم داد باتشکر

سلام

سوال شما چندان روشن نیست و نحوه ی بستن قرارداد سوالی کلی است که در یک پست قابل درج نیست. به طور کلی همه چیز بستگی زیادی به توافقات فی مابین دارد و در مورد قرارداد کار نیز مقررات قانون کار حکم فرماست.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام خسته نباشید
ببخشید یه راهنمایی میخواستم ، چنتا ملک رو تجمیع کردیم برای مشارکت در ساخت و قرارداد مشارکت رو به اسم شریکم نوشتیم بنا به دلایلی نمیشد اسم هردو داخل قرارداد قید بشه ، حالا من و شریکم میخوایم یه قرارداد شراکت بنویسیم،اگه داخل قرارداد بنویسیم که ایشون بدون اجازه و امضای من حق پیش فروش یا فروش نداره آیا قانونیه ؟آیا اگه اینکارو کرد و بدون اجازه من پیش فروش کرد من میتونم جلوشو بگیرم یا ازش شکایت کنم؟؟
ممنون میشم راهنمائیم کنید

سلام
بله می توانید با شریک خود قرارداد مشارکت در ساخت منعقد کرده و ایشان را از ناج اعمال مذکور منع نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

باسلام بنده به همراه یکی از دوستان میخواهیم یک کار راشروع کنیم.
این کار به صورتی است که سر مایه از دوستم هست و محل کار از بنده
و سرمایه از دوستم هست.
دوستم از کاری که من میخوام انجام بدم سر رشته ای نداره و میخواد وارد بازار کار بشه میخواستم بدونم درصد سود وزیان باید به چه صورت باشه و چنوع قرار دادی باید باهم بنویسیم

باسلام و احترام؛
بسیار عالی، امیدواریم شراکت خوبی داشته باشید.
براساس شرایط و توافقات و آورده های طرفین میزان سود و سهام مشارکت مشخص میشود.
شما می‌توانید از طریق این لینک درخواست قرارداد مشارکت مدنی ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست کارشناسان حقوقی وینداد با شما تماس تلفنی برقرار میکنند و توضیحات لازم و راهنمایی هارا در اختیار شما می‌گذارند.

موفق باشید

سلام من و همکارم مجموعه ای رو برای ارائه خدمات و فروش نرم افزار راه اندازی کرده ایم و نرم افزاری که داریم برای شرکت ثالثی است که قرار داد آن به نام یکی از ما تنظیم شده است ولی سرمایه و کار به شکل مساوی است در ضمن ما وبسایتی داریم که تقریبا کل ارزش بیطینس ما است برای اینکه مشخص شود در تمام حقوق مادی و معنوی کار و همچنین ضرر و زیان اینکار بصورت مساوی سهیم هستیم کدام نمونه قرار داد را باید تهیه کنم؟

مشارکت مدنی؟ یا مشارکت دو فرد حقیقی؟ یا غیره

سلام

جهت روشن شدن حقوق و تعهدات هریک از طرفین بهتر است قرارداد مشارکت مدنی تنظیم نمایید. در ضمن قرارداد مشارکت مدنی می تواند بین اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد گردد.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

’17 زمان خواندناقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان جاذبه‌های مهم گردشگری در بسیاری از شهرهای ایران محسوب می‌شوند. تاسیس و بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشروط به رعایت برخی مقررات و ضوابط حقوقی است که گاه نیاز به ادامه مطلب…

’17 زمان خواندنتولید دارو برای درمان انواع بیماری‌ها، یکی از بزرگ‌ترین زمینه‌های تجارت و همکاری‌های ملی و بین‌المللی را فراهم کرده است. به همین خاطر چه در سطح داخلی و چه در سطح جهانی، شرکت‌های ادامه مطلب…

’17 زمان خواندنمی‌توان ادعا کرد که قراردادهای مشارکت مدنی، از جمله پرکاربردترین قراردادهای موجود در نظام حقوقی کشور ایران است. افراد زیادی با انگیزه‌های مختلف به استفاده از قرارداد مشارکت مدنی روی می‌آورند و در ادامه مطلب…

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا همان قرارداد مشارکت مدنی برخلاف اسم آن که ممکن است به شما این حس را منتقل کند که با یک قرارداد پیچیده‌ حقوقی‌ سر و کار دارید، یک قرارداد کاملا کاربردی در فضای کسب‌وکار است.  ممکن است شما سرمایه‌ای دارید و می خواهید از ایده یک فرد استفاده کنید تا سرمایه‌تان را چند برابر کنید و یا بالعکس شما فردی هستید که ایده دارید ولی سرمایه‌ای برای پیش بردن ایده‌تان ندارید و یا شما تعدادی دوست هستید و ترجیح می‌دهید با شراکت و  سرمایه‌گذاری در کسب و کاری دارایی‌تان را افزایش دهید.

دریافت نمونه قرارداد مشارکت مدنی

خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت و پس از آن دچار مشکل می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه بستن قرارداد شراکت بین دو نفر با خبر نیستند و نمی‌دانند الزامات این کار چیست. اگر شما هم می‌خواهید قرارداد شراکت ببندید بهتر است این مطلب را بخوانید زیرا ما توضیح داده‌ایم که این قرارداد چیست؟ چه انواعی دارد و کاربردشان چگونه است؟ پرکاربردترین قراردادهای شراکت کدامند؟

شرکت یکی از عقودی است که به طور خاص در قانون مدنی مشخص شده است. با توجه به ماده ۵۷۱ قانون مدنی و مواد بعد از آن می‌توان گفت شرکت عبارت است از ”درآمیختن سهم‎الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، بنحو مشاع، بمنظور انتفاع، طبق قرارداد”.
مطابق این تعریف به نقش حساس و مهم وجود قرارداد مشارکت به‌عنوان اولین مرحله شکل‌گیری و نظم‌بخشیدن به توافقات و تعیین مسیر آینده رفتار شرکاء در موضوع مشارکت می رسیم.

بهتر است ابتدای راه با ماهیت قرارداد مشارکت یا همان قرارداد سرمایه گذاری شخصی آشنا شویم تا در ادامه با نمونه قرارداد مشارکت، قرارداد کاری بین دو نفر ،‌ نحوه نوشتن متن قرارداد شراکت ، چگونگی تنظیم نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر برسیم، و اما قرارداد شراکت چیست؟نمونه متن قرارداد همکاری

قرارداد شراکت که با نام قرارداد مشارکت مدنی نیز شناخته می‌شود عبارت است از تعهدی که دو یا چند نفر برای همکاری در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. در واقع این شراکت نامه می‌تواند میان افراد حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، ادارات دولتی و خصوصی بسته شود که با توجه به موضوع آن نحوه تنظیم قراردادها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.
قرارداد مشارکت مدنی یکی از قراردادهای پرکاربرد برای رونق کسب و کار است. اگر شما هم به فکر رونق کسب و کار خود هستید برای دریافت نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر اقدام کنید.

باید بگوییم تعیین وظایف طرفین در برابر کار یا هر موضوعی که برای آن قرارداد بسته شده است، میزان سهم هر فرد در برابر سود و زیاد و موارد متعددی که مد نظر دو طرف است، هدف عمده و اصلی عقد قرارداد شراکت محسوب می‌شود.
اگر هدف شما هم از شراکت ، راه‌اندازی یک کسب و کار و تقسیم یود آن است همین الان نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر را دریافت کنید.

تمامی قراردادهای شراکت میان دو نفر شامل تعهداتی ‌است که آنها در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. ما چند نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر که پرکاربرد است را بیان می‌کنیم.

قرارداد پرکیس یکی از مهم‌ترین انواع قراردادهای مشارکت است و هدف از آن مشارکت و همکاری در ارائه خدمات خاص پزشکی می‌باشد. قراردادهای پرکیس بین افرادی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند مثل پزشکان و دندان‌پزشکان با کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها منعقد می‌شود و آن هم در شرایطی که این اشخاص بدون استخدام در مراکز درمانی به فعالیت بپردازند.

شراکت در مغازه عموماً زمانی اتفاق می‌افتد که حضور فرد به تنهایی برای شروع کار در مغازه، کفایت نمی‌کند. هدف از این قرارداد مشارکت نمونه ، مشخصاً جنبه اقتصادی آن است و در صورتی که راه‌های رسیدن به آن به درستی انتخاب شود، در مدت کوتاهی، رونق کاری و سود قابل توجهی بدست خواهد آمد به همین دلیل از مهم‌ترین اقداماتی که باید قبل از شروع شراکتتان انجام دهید این است که نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر در مغازه را حتما تهیه کنید.

سالن‌های زیبایی بخاطر نوع خدمتی که ارائه می‌دهند فرصت‌های خوبی برای گسترش کسب‌وکار هستند و کمتر دچار رکود اقتصادی می‌شوند و همیشه مشتریان خودشان را دارند. ورود به حرفه آرایشگری یعنی راه اندازی یک کسب و کار! این کسب و کار مانند هر شغل دیگری معطوف است به رعایت یک‌سری الزامات عمومی و حقوقی که قبل از شروع به شراکت در آرایشگاه زنانه ، باعث می‌شود در آینده دچار اختلاف و ضرر نشوید زیرا که لازمه این قرارداد همکاری، برخورداری از آگاهی حقوقی و اصولی در زمینه مقررات مرتبط با قرارداد شراکت بین دو نفر است.

یکی از مشاغلی که همیشه پررونق بوده است و طرفداران زیادی دارد، داشتن یک رستوران یا فست‌فود است. ممکن است در نگاه اول مراحل راه اندازی رستوران و همکاری در آن کار راحتی باشد، اما باید بگوییم این حرفه کاری پرچالش و جذاب است. برای راه‌اندازی یک رستوران یا فست‌فود علاوه‌بر پیش‌بینی هزینه، تامین سرمایه و تجهیزات، نیازمند داشتن قرارداد کاری بین دو نفر که اصولی و مبتنی با شرایط دقیق طرفین باشد می‌باشید.
اگر به فکر شروع به شراکت در رستوران هستید و می‌خواهید یک مشارکت بی‌دردسر و بی‌دغدغه را تجربه کنید همین الان برای دریافت نمونه قرارداد شراکت مدنی اقدام کنید.

برای شروع هر کسب و کاری باید یک سری مراحل را طی کنیم ولی کیفیت این مراحل از کمیت آنها مهم‌تر هستند. برای راه اندازی کارگاه تولیدی هم مسیر مشابهی وجود دارد و با توجه به برخی از نکات ساده و اساسی می‌توان سرمایه گذاری مطمئنی در کسب و کار انجام داد. از جمله تهیه محل مناسب، استخدام نیروی کار، تحقیق و بررسی و تنظیم قرارداد شراکت در کارگاه تولیدی.

نمونه قرارداد مشارکت در سرمایه ‌گذاری میان افراد حقیقی و حقوقی از مهم‌ترین اقداماتی‌ست که باید افرادی که می‌خواهند به صورت مشارکتی در فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی شروع به شراکت کنند در نظر بگیرند. زیرا در این نوع از نمونه قرارداد مشارکت ، میزان سرمایه و هزینه‌ها و میزان مشارکت‌ها اهمیت بسیار زیادی برای طرفین دارد که در متن قرارداد مشارکت نمونه حتما باید به طور کامل و دقیق ذکر شود.

حال در ادامه با مشارکت مدنی و انواع آن و قرارداد مشارکت نامه آشنا می‌شویم.

قرارداد مشارکت مدنی قراردادی است که از طریق آن اشخاص حقیقی یا حقوقی سرمایه (مادی یا معنوی) خود را به صورت سهم الشرکه نقدی یا غیرنقدی تقویم کرده و به صورت مشاع و برای انجام کار معین در زمینه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی برای مدت محدود و به قصد انتفاع بکار می‌گیرند. به عبارتی ساده‌تر قرارداد مشارکت مدنی همان شکل مرسوم نمونه قرارداد مشارکت در کار و سرمایه است که به وسیله آن افراد سرمایه‌های خود را با هم تجمیع کرده و کسب‌وکاری راه می‌اندازند حال این سرمایه می‌تواند مادی باشد و یا به صورت ایده باشد.
شما هم می‌توانید نمونه قرارداد مشارکت مدنی را دریافت کنید تا یک مشارکت بی‌دردسر و بی‌دغدغه داشته باشید.

با انعقاد قرارداد شراکت‌نامه تجاری شرکتی در راستای آن تشکیل می‌شود که مدیرانی از بین خود شرکا وظیفه هدایت شرکت را بر عهده می‌گیرند. نحوه تعیین مدیران شرکت به این صورت است که شرکا و یا شرکایی که بیش از نصف سرمایه را در اختیار دارند مدیرانی را از بین خودشان انتخاب می‌کنند که این مدیران از زمان تشکیل شرکت تا انحلال شرکت در این سمت باقی می‌مانند. تعداد مدیرانی که باید انتخاب شوند اصولا ۵ نفر است که وظیفه نظارت و مدیریت نوع و نحوه سرمایه‌گذاری شرکت را بر عهده دارند. از بین این مدیران یک نفر به عنوان مدیر اجرائی انتخاب می‌شود که تنها اوست که حق‌الزحمه دریافت می‌کند. پس هنگام نوشتن قرارداد شراکت‌نامه تجاری به آن دقت کنید.

قرارداد‌های مشارکت مدنی به افراد این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ثبت شرکت و پرداخت مالیات، بتوانند فعالیت‌هایی شبیه به فعالیت‌های تجاری انجام دهند.

از آنجایی که کسب‌وکارهای نوپا و تازه تاسیس برای ادامه راه و ماندن در بازار جهت توسعه کار خود نیاز به تأمین مالی و تخصصی دارند. یکی از راه‌های تزریق کمک به این کسب و کارها مشارکت مدنی است. با این حال این نوع از مشارکت برای عده‌ای همچنان مبهم است و نباید آن را با مشارکت حقوقی یکی دانست.
اولین تفاوت‌ مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی در شخصیت حقوقی آنها می‌باشد. مشارکت حقوقی، دارای شخصیت حقوقی از لحظه ثبت و تابع قانون تجارت است و مشارکت مدنی فاقد شخصیت حقوقی و تابع قانون مدنی می‌باشد. همچنین در مشارکت حقوقی که در ارتباط با شرکت‏‌های سهامی عام است مسئولیت سهام‌داران محدود به ضوابط و مقرّراتی است که در اداره شرکت‌‏های سهامی در نظر گرفته می‏‌شود اما در مشارکت مدنی مسئولیت نسبت به عملیات شرکت و سرمایه‌گذاری‌ها بر عهده کلیه شرکا است.

اگر بخواهیم به طور کلی موارد استفاده از قرارداد مشارکت مدنی را نام ببریم، به این صورت است: صادرات کالا، خدمات، تولید و فروش محصول، واردات کالا به قصد فروش، بازرگانی داخلی، احداث مسکن انفرادی و انبوه سازی و واردات ماشین آلات، مواد اولیه و ابزار کار. اما معروف ترین شکل قراردادهای مشارکت مدنی در سه شکل قرارداد مشارکت در ساخت، مشارکت مدنی با بانک و مشارکت مدنی خصوصی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

امروزه قرارداد مشارکت در ساخت یا قرارداد سرمایه گذاری در پروژه جزو آن دسته قراردادهایی است که بسیاری از افراد جامعه با آن روبرو می‌شوند و شناخت درست آن نقش موثری در شناخت حقوق و تکالیفشان در این قالب قراردادی دارد. قرارداد مشارکت در ساخت قراردادی است که بین یک یا چند مالک و یک یا چند سازنده منعقد شده و به واسطه آن بر سر ساخت ساختمانی با مشخصات معین توافق می‌کنند، در این قرارداد آورده و یا همان سرمایه مالک، زمینی است که ساختمان در آن ساخته می‌شود و سرمایه سازنده نیز هزینه‌هایی است که در حین عملیات ساخت متحمل می‌شود و نهایتاً هر کدام از طرفین مطابق توافقشان از سهمی از ساختمان ساخته شده بهر‌ه‌مند می‌شوند.

نکته‌ای که در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت اهمیت بسیاری دارد پیش‌بینی ضمانت اجرای موثر در قرارداد و ذکر دقیقِ شروط قرارداد است. هرچه این شرایط به طور دقیق‌تر و شفاف‌تر بیان شود از بروز اختلافات در آینده جلوگیری می‌شود.

نمونه قرارداد مشارکت مدنی را همین الان دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست خورده در زمینه  مشارکت در ساخت را تجربه نکنید!

قرارداد مشارکت در ساخت علی‌رغم کثرت استعمال آن قرارداد ساده‌ای نیست و نکات حقوقی متعددی باید در آن رعایت شود. از جمله:

بارزترین تعهد مالک، تسلیم ملک به سازنده برای اجرای عملیات ساخت است. حتی اگر این تعهد در متن قرارداد شراکت برای مالک ذکر نشده باشد نیز چنین تعهدی برای وی مفروض است چرا که بدون تسلیم ملک از جانب مالک به سازنده اساساً امکان اجرای عملیات ساخت وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین تعهدات سازنده و یا مجری طرح را نیز می‌‌توان شامل پیشبرد عملیات ساخت، الزام به تحویل ملک در زمان مقرر، رعایت اصول استاندارد ساخت، پرداخت هزینه‌های ساختمانی و اداری پروژه و پرداخت اجاره بها به مالک در طول دوره ساخت برای اسکان موقت مالک، ارائه گزارشی از عملکرد خود به مالک در دوره‌­های زمانی مقرر، اخذ پایان کار و پرداخت جرائم به شهرداری دانست.

سهم الشرکه طرفین در قرارداد باید بیان شود تا از بروز اختلافات در آینده جلوگیری شود. برای محاسبه سهم الشرکه طرفین باید ابتدا آورده هر یک از طرفین قیمت‌گذاری شده و سپس قیمت مقرر تقسیم بر ارزش کل پروژه ( ارزش کل سرمایه‌گذاری) شود.

اهمیت تعیین درصد برای سهم الشرکه از این جهت است که به عنوان مثال اگر سهم الشرکه مالک به سازنده ۶۰ به ۴۰ باشد و حاصل عملیات ساخت یک آپارتمان ۱۰ واحدی باشد در این حالت ۶ واحد آپارتمان سهم مالک و ۴ واحد آپارتمان سهم سازنده می‌­شود.

اگر تحویل ملک از جانب مالک تحقق نیابد می‌توان الزام وی را از دادگاه مطالبه کرد. به این صورت که در صورتی که سازنده تعهد خود به انجام عملیات ساخت را انجام ندهد می‌توان علاوه بر پیش‌بینی حق فسخ برای مالک مبلغی را نیز تحت عنوان وجه التزام در قرارداد در نظر گرفت (هرچند اگر ملک تخریب شده باشد و سازنده از ادامه ساخت سر باز زند خسارتی که به مالک تحمیل می‌شود سنگین و بعضاً غیر قابل جبران است).
هم‌چنین اگر سازنده کیفیات، مصالح و مختصاتی که در قرارداد مقرر شده را رعایت ننماید می‌توان در صورت امکان وی را ملزم نمود تا نواقص را بر طرف نماید و اصلاحاتی انجام دهد و در صورتی که چنین امکانی وجود نداشته باشد نیز می‌توان از وی خسارت و وجه التزام مطالبه نمود که در این موارد تعیین خسارت بر عهده کارشناس است. اما بهتر است برای تخلف از تعهدات مهم طرف مقابل حتماً وجه التزام (مثال در قالب خسارت روزانه) تعیین شود.

برای تخلف از تعهدات مهم طرف مقابل حتماً وجه التزام (مثال در قالب خسارت روزانه) در قرارداد سرمایه گذاری در پروژه تعیین شود.

برای حل اختلافات در قراردادها بعضاً داور تعیین می‌­شود اما در این رابطه همواره توجه داشته باشید که نقش داور یا حکم در قرارداد مشارکت در ساخت یا هر قرارداد دیگری نقشی مشابه نقش قاضی دادگاه است و نه صرفاً میانجیگری و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا. بنابراین اگر داور قرارداد مشارکت در ساخت را به گونه­‌ای انتخاب می­‌کنید که با طرفین قرارداد دوستی و نزدیکی دارد می‌­بایست به وی اطلاع دهید که در اثر پذیرش نقش داور، وی نهایتاً ملزم به صدور رای به نفع یک طرف و به ضرر طرف دیگر است و بدین ترتیب یک طرف قرارداد از وی رنجیده خواهد شد.

انتخاب کارشناس فنی مرضی‌الطرفین در قرارداد مشارکت در ساخت بسیار موثر است. بسیاری از مسایل و مشکلات قرارداد مشارکت در ساخت، اختلافاتی است که نیازی به مراجعه به دادگاه یا داوری ندارد و با اظهارنظر کارشناسی حل می­‌شود. لزومی ندارد که کارشناس فنی مورد توافق، کارشناس رسمی باشد.

بحث مدت زمان قرارداد در این نمونه قرارداد همکاری با انواع دیگر قراردادها اندکی متفاوت است چرا که در قرارداد مشارکت در ساخت مدت زمان قرارداد اصولاً به صورت جدول زمان بندی در متن قرارداد شراکت ارائه می­‌شود و در آن پروژه به چندین مرحله تقسیم شده و برای اجرای هر مرحله فرصت زمانی مشخص شده و در صورت عدم رعایت زمان‌بندی ضمانت اجرا و جرائمی در نظر گرفته شده است.

قرارداد مشارکت مدنی با بانک برای مواردی است که یک فرد می‌خواهد یک سرمایه‌گذاری انجام دهد و به تبع آن با دریافت سرمایه از بانک، بانک را نیز در سرمایه‌گذاری خود شریک کند. برای انعقاد قرارداد مشارکت مدنی با بانک اطلاعات هویتی، موضوع مشارکت، میزان سرمایه مورد نیاز، حداکثر مدت مشارکت، پیش‌بینی خرید، هزینه و فروش، سهم سود پیشنهادی متقاضی و وثیقه‌هایی که برای ضمانت حسن انجام کار باید به بانک سپرده شود، به بانک ارائه می‌گردد. بانک یا سایر موسسات مالی می‌توانند تا ۸۰ درصد کل سرمایه را در یک شرکت مدنی در اختیار بگیرند و همچنین فروش اقساطی سهم‌الشرکه نیز در این حالت امکان‌پذیر است.
اگر قصد مشارکت با بانک را دارید با خرید نمونه قرارداد مشارکت مدنی و آموزش آن، یک شراکت حرفه‌ای انجام دهید.

پرداخت سهم الشرکه بانک در مشارکت مدنی، دفعتا واحده و نقدا صورت نمی‌پذیرد و در دفعات متعدد پرداخت می‌شود. همچنین در قرارداد مشارکت مدنی با بانک صرفا درصدی از سرمایه مذکور توسط بانک تامین می‌گردد و در اواخر هر سال، بانک، سود به دست آمده از شراکت را بین طرف مقابل و خود تقسیم می‌کند. این سود بسته به سرمایه هر دو طرف بین آنها تقسیم خواهد شد و بانک همانند دیگر سهامداران به نسبت سرمایه در سود شرکت سهیم می‏‌شود.

در قرارداد مشارکت مدنی با بانک، هزینه‎های قابل قبول منحصربه هزینه‎های‎ اصلی نبوده و هر نوع هزینه دیگر با توافق طرفین می‌تواند در متن قرارداد شراکت قید شود.

مشارکت مدنی خصوصی نیز شکل دیگری از این قراردادها بوده که به وسیله آن یک طرف سرمایه مادی خود و طرف دیگر سرمایه معنوی خود را برای مشارکت در میان می‌گذارد. بدین شرح که طرف اول به طور کامل سرمایه خود را وارد فعالیت مورد نظر می‌کند و طرف دوم مدیریت فعالیت مذکور را بر عهده می‌گیرد، در این حالت طرف اول را مالک و طرف دوم را عامل می‌نامند.
قرارداد شراکت‌نامه تجاری خصوصی کاربردهای زیادی دارد و در موضوعات مختلف و گوناگونی به‌کار می‌رود. بطور مثال از شراکت مغازه بین دو نفر یا همان قرارداد سرمایه گذاری شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اینکه در نظر بگیرید که شما یک واحد آپارتمان اداری دارید که آن را به افرادی می‌سپارید تا در این واحد یک مرکز سلامت احداث نمایند، در این حالت اگر نمی‌خواهید صرفا روابطتان در حد روابط موجر و مستاجر باشد و به عبارت بهتر می‌خواهید شما هم سهمی از عواید مرکز سلامت داشته باشید، بدون اینکه دخالتی در مدیریت و عملیات مرکز مذکور داشته باشید، می‌توانید از مزیت انعقاد قرارداد مشارکت مدنی خصوصی بهره‌مند شوید.

در این شراکت نامه و سایر انواع مذکور ذکر میزان سهم هریک از طرفین بسیار اهمیت دارد به نحوی که اگر میزان سرمایه نقدی یا غیر نقدی و سهم طرفین در قرارداد مشخص نشده باشد، اصل بر بالمناصفه بودن سرمایه و سهم آنهاست و تأمین سرمایه اعم از نقدی و غیر نقدی به عهده شرکا می‌باشد. مدت قرارداد مشارکت مدنی با توجه به هدف فعالیت موضوع قرارداد و موافقت شریک در ابتدای متن قرارداد شراکت کاری معین می‌گردد و طرفین می‌توانند نسبت به تمدید آن به توافق برسند.

مالک می‌تواند برای کنترل فعالیت‌های عامل فردی را نیز به عنوان ناظر تعیین نماید.نمونه متن قرارداد همکاری

هنگام نوشتن قرارداد شراکت بین دو نفر ، چندین و چند نکته باید در متن قرارداد شراکت ذکر گردد که عبارتند از:

موفقیت در شراکت، مهم‌ترین نتیجه داشتن یک قرارداد اصولی می‌باشد. شما هم با خرید نمونه قرارداد شراکت کاری بین دو نفر، یک مشارکت حرفه‌ای و بی‌دردسر داشته باشید.

اگر قراردادهای مشارکت کاری بین افراد حقیقی بسته شود، باید نکات متعددی مورد توجه قرار بگیرد. در ابتدا داشتن سن قانونی برای طرفین، ممنوع المعامله نبودن آنها، رضایت طرفین و عدم اجبار به انجام معامله از شروط اصلی عقد یک قرارداد از جمله قرارداد مشارکت به حساب می‌آید.

نکته مهم دیگری که باید به آن در قرارداد مشارکت شغلی توجه کرد این است که معامله میان افراد حقیقی می‌بایست مشروع و البته قانونی باشد و معاملاتی که با موضوعیت خلاف قانون منعقد گردد، ارزش قانونی ندارد و طرفین در برابر قانون مسئول خواهند بود.

عباراتی که در متن قرارداد شراکت درج می‌کنید باید واضح و کاملا روشن باشد به گونه‌ای که امکان برداشت‌های گوناگون از یک جمله وجود نداشته باشد. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که کوتاهی و زیبایی یک متن نباید بر صراحت آن اثرگذار باشد.

چهارچوب نوشتاری را نیز فراموش نکنید به این نحو که هر متن دارای آغاز و پایانی مشخص باشد و موارد مورد نیاز برای نوشتن در آن هر یک در بخشی معین آورده شوند. همچنین امضای این نمونه قرارداد همکاری نیز بسیار مهم هستند به این عنوان که تمامی قراردادها یک صفحه نیستند و طرفین می‌بایست تمامی صفحات را امضا کند تا آن قرارداد وجاهت قانونی داشته باشد.

از آنجایی که بعد از امضاء قرارداد شما به‌عنوان شریک نسبت به آن متعهد می‌شود، باید قبل از امضاء قرارداد به طور کامل محتویات و مفاد داخل قرارداد را مطالعه کنید. شما می‌توانید با  خرید نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر ریسک شکست در شراکت خود را به صفر برسانید.

هر قراردادی نیاز به یک ضمانت اجرایی قابل اعتماد دارد که در صورت عدم انجام تعهدات از سوی یکی از طرفین، فرد متضرر بتواند جهت جبران خسارات خود از آن بهره‌مند شود. جهت اجرای هر چه بهتر یک نمونه قرارداد شراکت می‌بایست بندی برای ضمانت ذکر گردد.

تضمین‌ها نیز انواع مختلفی دارند که عبارتند از چک تضمینی یا ضمانت نامه بانکی.

در این نمونه قرارداد مشارکت ذکر میزان سهم هریک از طرفین در متن قرارداد شراکت بسیار اهمیت دارد و باید میزان سرمایه و سود و سهام طرفین در قرارداد مشارکت مشخص و ذکر شود. زیرا در صورت عدم ذکر میزان سرمایه طرفین در قرارداد همکاری، اصل بر این خواهد بود که میزان سرمایه هر دو طرف به‌صورت مساوی است (بالمناصفه بودن سرمایه و سهم طرفین). از آنجایی که تغییر مفاد قرارداد بعد از امضای آن دشوار است حتما مقدار سرمایه و سهم سود هر یک از شرکا و میزان سهم هر یک از طرفین در مورد هزینه‌های جاری و مصرفی را باید به طور واضح بیان کنید.

ممکن است بین طرفین یک قرارداد مشارکت شغلی اختلافاتی ایجاد شود که می‌بایست در یکی از بندهای شراکت‌ نامه نحوه حل و فصل آن به صورت دقیق ذکر گردد، البته باید بگوییم یکی از اصلی‌ترین راه‌های حل و فصل اختلافات بین طرفین یک قرارداد مشارکت، مراجعه به دادگاه است که می‌توان پیش از این اقدام افراد خود برای صلح و سازش تلاش کنند و در صورت عدم نتیجه گیری راهی دادگاه شوند.

فوت یکی از شرکا خبر بدی برای یک کسب‌و‌کار تجاری است. این حادثه می‌تواند موجب ایجاد اختلال‌های مختلفی در نقشه راه یک کسب‌و‌کار شود. از آنجایی که از لحاظ حقوقی، مشارکت مدنی یک عقد جایز است، این بدین معناست که طرفین عقد (البته در صورتی که به گونه‌ای دیگر توافق نکرده باشند) می‌توانند بدون نیاز به طی فرایند خاصی هر زمانی که بخواهند قراردادشان را خاتمه بدهند یا به اصطلاح فسخ کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های عقود جایز این است که، فوت یکی از شرکا باعث انحلال این شرکت می‌شود؛ در نتیجه فوت هریک از شرکا در مشارکت مدنی ، باعث انحلال این شراکت است.

هر قراردادی در برخی موارد به پایان می‌رسد. در بسیاری از قراردادهای مشارکت بررسی واضح اینکه مدت زمان قرارداد دقیقا تا چه زمانی است اغلب می‌تواند مبهم باشد پس باید سعی کرد تا جایی که امکان دارد مدت آن از قبل میان طرفین روشن باشد. مدت قرارداد قرارداد سرمایه گذاری شخصی از جمله موارد مهمی است که باید در نوشتن قرارداد به آن توجه ویژه داشت از آنجایی که مدت قرارداد ممکن است محدود و یا نامحدود باشد، لازم است شروع و پایان مدت مشخص و معین باشد.
به همین دلایل پایان قرارداد مشارکت و خاتمه آن ، یکی از مهم‌ترین مواردی است که به خاطر آن خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت بین دو نفر و پس از آن دچار مشکل می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه تنظیم بند خاتمه قرارداد مشارکت آگاهی ندارند به همین خاطر پیش از امضای قرارداد باید تمام جوانب اصولی و حقوقی آن را درنظر گرفت.

اگر برای شروع کسب‌وکاری قصد مشارکت دارید حتما قبل از امضای قرارداد شراکت بین دو نفر با یک مشاور حقوقی متخصص آن را بررسی و از منافع و سود خود اطمینان حاصل نمایید. تعهدات و وظایف شرکا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در متن قرارداد شراکت آن را دربربگیرد، این تعهدات باید به نحوی باشد که شرایط تنظیم یک قرارداد را متعادل کند، یعنی شرایط یک طرفه نباشد و شراکت نامه به سمتی نرود که شریک دغدغه این را داشته باشد که سهم او تضییع شده است یا اینکه فضا برای سوءاستفاده یکی از طرفین فراهم شود.
از آنجایی که در قراردادهای مشارکت کاری نمی‌توان از یک مدل قراردادی واحد برای تمام موارد موجود استفاده کرد و حتی اگر چنین نمونه قرارداد مشارکتی نیز تهیه شود به موازات عام بودن قرارداد، کارکرد آن زیر سوال می‌رود. پس بهتر است قرارداد مشارکت را به‌طور خاص حتما زیرنظر یک کارشناس حقوقی تهیه و تنظیم نمایید.
نمونه قرارداد مشارکت مدنی را از بانک قراردادهای وینداد دریافت نمایید تا با یک قرارداد حرفه‌ای شراکت خود را شروع کنید.
اگر این قرارداد را از قبل در اختیار دارید و از نکات و بار حقوقی آن نیز اطلاعات کافی در اختیار ندارید بدین منظور می‌توانید از بخش تنظیم و بررسی قرارداد وینداد این بررسی را انجام دهید.

اگرممکن باشدیک نمونه ای از قرار داد شراکت بین دو یاچند سخص حقیقی را بفرستید تشکر

با سلام
شما می‌توانید این قرارداد که در بانک قرارداد وینداد موجود هست تهیه بفرمایید. این قرارداد به همراه آموزش ماده به ماده نیز می‌باشد.
لینک دریافت قرارداد شراکت (مشارکت مدنی):
http://bit.ly/2SbE2tm

با سلام و تشکر از مطالب آموزنده وینداد
بنده قول گرفتن قرارداد پیمانکاری خدماتی یک شرکت را از یه بنده خدایی گرفته ام ، اما شرکت ندارم ، از سوی دیگر با یکی از بستگان صحبت شده از نام و امکانات و همچنین مجوز های شرکت (حقوقی) آنها استفاده کنیم و قرارداد عقد گردد. مدیریت و تمام هزینه ها بیمه و مالیات از محل این قرارداد بر عهده بنده است و ماهیانه مبلغی به صاحب شرکت داده می شود در بیان دیگر شرکت را اجاره کردم.
سوال بنده این است که نوع قرارداد فی مابین بنده و شرکت چیست و آیا نمونه قراردادی در این خصوص موجود دارید.

باسلام
از لحاظ قانونی امکان اجاره‌ی شرکت به این شکل وجود ندارد، و شما نمی‌توانید که یک شرکت دارای سهام‌دارانی می‌باشد و دارای هیئت مدیره و مدیر عامل هستند، اجاره نمایید.
در صورت تمایل به دریافت پروژه با شرکت مورد نظر می‌توانید قرارداد مشارکت در پروژه با شرکت منعقد نمایید و در صورت سود ده بودن پروژه به میزان تعیین شده سهام هر یک از شرکا در قرارداد در سود بدست آمده شریک خواهید شد. در صورت تمایل در این خصوص می‌توانید وقت مشاوره دریافت کنید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام بنده یک سال پیش با یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم در سایت دیجیکالا فروشندگی کنیم واز انجا که دوستم سرمایه ای نداشتند من حدود ۱۳۰ میلیون برای خرید تجحیزات و وسایلی برا فروش هزینه کردم ولی یک سال گذشته و هنوز قراردادی بین ما منعقد نشده یعنی طرق از عقد قرارداد طفره میره و راضی نمیشه که قرار داد بنویسیم کل حساب و کتاب هم دست ایشان هست و من هیچ مدرکی ندارم لطفا منو راهنمایی کنید ممنون میشوم

با سلام:
در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است شما باید با شریکتان یک قرارداد مشارکت مدنی منعقد نمایید و یک حساب مخصوص مشارکت افتتاح نمایید تا تمام سرمایه و هزینه ها و درآمدها به این حساب واریز گردد و از این حساب هزینه گردد و سود باقی مانده به عنوان سود خالص به میزان مورد توافق که تعیین گردیده بین طرفین تقسیم گردد.
در صورت استنکاف و عدم رضایت شریک به تنظیم قرارداد و در صورت داشتن سند مبنی بر واریز وجه سرمایه در حساب شریک می توانید اقدام به مطالبه وجه واریزی از طریق مراجع قضایی بنمایید.

با احترام؛
تیم حقوقی وینداد.

درود.بنده برا سرمایه گذاری در فروشگاهی مبلغی پول میخواهم در اختیار صاحب فروشگاه با نرخ سود چهار درصد بگذارم چجوری قرارداد ببندم که به مشکل بر نخورم مدت قرار داد یکساله است

سلام وقت بخیر
برای این موضوع شما به راحتی می‌توانید از نمونه قرارداد شراکت در فروشگاه یا مغازه که قبلتر توسط تیم حقوقی وینداد تنظیم شده است را از بانک قرارداد وینداد دریافت نمایید و میزان سود و مدت قرارداد را در آن قید نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام.
بنده یک دستگاه ماشین سنگین کپریسی خریداری کردم و بعد از 22روز دو سوم ماشین را به دوستم دادم با قیمت خرید اولی که طی این 22روز ماشین افزایش قیمت داشت که از او نگرفتم. قرارداد بعنوان شراکتنامه تنظیم کردیم که بنده سهم یک سوم ماشین رادارم و در سود وزیان به صورت مساوی نصف نصف باشد وحق رانندگی از بنده نمیگیرند مدت قرارداد سه سال می باشد حالا 6ماه از قرارداد گذشته که بنده خواهان فسخ قرارداد و اتمام شراکت با دوستم رادارم. ایشان حاظر نیستند به قیمت کارشناس بنگاه دار سهمم را بدند. قیمت ماشین در بنگاه ها 240میلیون میباشد که ایشان میگویند 180میلیو است با اینکه هردو همراه با ماشین نزد بنگاهها رفتیم وحتی در برنامه دیوار قیمت 240 میباشد. مشکل این است که ایشان طی این شش ماه از درامد ماشین خرج بیجا وافراطی میکنند به امید اینکه بعد ازسه سال ماشین را خودش ببرد. وبرای تعمیر ماشین هیچ فاکتوری برایم نمی آورد و همچنین برای درامد هیچ فاکتور یا بارنامه ای به بنده نشون نمیدند. بنده خواهان توقیف ماشین را دارم تا تکلیفمان معین شود اما ایشان حاظر نیستند ما شین را موتوقف کنند.
کمال تشکر از وینداد.

با سلام
لطفا جهت دریافت مشاوره در این رابطه با شماره تلفن 02128427846 تماس بگیرید.

سلام من مشاور املاک دارم میخوام یه شریک بیارم چه فرمی را بنویسم که فردا ادعای بیمه یا غیره نکنه

با سلام
قرارداد مشارکت در سرمایه گذاری بنویسید و ذکر کنید قرارداد حاضر موجب ایجاد هیچ گونه رابطه کاری نمی باشد
می توانید از فرم قرارداد مشارکت مدنی وینداد استفاده نمایید.

سلام من نمایندگی یکی از محصولات کارخانه جات داخلی رو دارم میخواستم با دو تا از بستگان که شریک من هستند قرار داد بنویسیم لطفا راهنمایی می فرمایید

با سلام
جهت رسیدگی به درخواست شما لطفا درخواست تنظیم قرارداد خود را از طریق فرم صفحه زیر ارسال نمایید تا کارشناس حقوقی برای راهنمایی با شما تماس بگیرند.

درخواست تنظیم قرارداد

با احترام تیم پشتیبانی وینداد.

سلام، عناوین همکاری بین دو نفر چه مواردی هستند؟

با سلام
به غیر از عموان همکاری از شراکت، مشارکت که در اصل همه این موارد به عنوان مشارکت مدنی است، استفاده می‌شود.

سلام.من با دوتا از اعضای خانواده ی مجموعه ای راه اندازی کردیم برای پرورش بوقلمون.که کل سرمایه و هزینه از من هستش اعم از پول رهن ملک موردنظر،اجاره ملک،تهیه بوقلمون ؛غذا و دانه و اب بوقلمون ها.وحتی هزینه حمل و نقل و….یعنی هر چیزی که پول لازم باشه از جیب من میره .و اون دو نفر اونجا کار میکنن و نگهداری ب عهده اون هاست.الان این وضعیت شراکت ما چجوری باید نوشته بشه،درصد سود هر کس چجوری باید مشخص بشه.و ما حتی نمیدونیم این کار برای چه مدتی هست وبه مرحله سودهی بازدهی میتونه برسه که روی اون حساب ،زمان برای قراردادمون مشخص کنیم.لطفا در این زمینه منو راهنمایی کنین برای نوشتن قرارداد.با کما تشکر از وینداد

با سلام

ممنون ازینکه وینداد رو برای مسئله قراردادی کسب‌وکارتون انتخاب کردید. بله موارد همکاری بین طرفین از جمله میزان شراکت، تعدات و نحوه تقسیم سود و سهام و … رو باید در قالب یک قرارداد مشارکت مدنی تنظیم و به امضای طرفین برسونید. پیشنهاد می‌کنم از فرم صفحه زیر درخواست تنظیم قرارداد ثبت نمایید تا تیم حقوقی وینداد برای راهنمایی بیشتر با شما تماس بگیرند و بهترین راه حل را به شما پیشنهاد دهند.

صفحه درخواست تنظیم قرارداد

سلام
بنده یک تعمیرگاه لوازم خانگی دارم و برای تعمیرات یخچال و فریزر نیاز به یک تعمیرکار دارم. ب این صورت که مشتری از جانب من معرفی میشود و ایشان از طرف من کار تعمیر را انجام دهد. سود حاصل ازین کار نصف شود. البته بعد از کسر هزینه ها و قطعات مصرفی. و ضمانت کار انجام شده به عهده تعمیرکار باشد. متن این قرار داد باید چطور باشد ک مشکلی پیش نیاد
با تشکر

با سلام
با توجه به درخواست شما پیشنهاد می‌گردد از نمونه قرارداد مشارکت مدنی استفاده نمایید.

با عرض سلام و خسته نباشید
من برای یه کار مهندسی ایده دارم و کسانی میشناسم که میتوانند از ایده من حمایت کنند و آن ها را در قالب پروژه تعریف نمایندتا به محصول برسد اما از من خواستن که شرکت بزنم تا آنجا پروژه ها تعریف شوند
اما متاسفانه شرایط زدن آن را ندارم چه از لحاظ مادی و چه وقت
راه دوم این است که یه شرکت پیدا کنم و با انها شریک شوم و پروژه ها اونجا تعریف شوند و..
حالا به نظر شما راه های شریک شدن این مواقع چگونه است؟

با سلام
بهترین قالب برای پاسخگویی به نیاز شما قرارداد مشارکت مدنی می‌باشد.

با سلام
من و دوستم قصد شراکت با یک سرمایه دار را داریم به این صورت که سرمایه ما ایده و روش تولید ماده خاصی می باشد برای اینکا ر چه باید بکنیم مرسی

با سلام
بهترین قالب برای پاسخگویی به نیاز شما قرارداد مشارکت مدنی می‌باشد.

با سلام میخواستم شرایط استفاده از یکی از اتاقهای یه شرکت توسط دو نفر که یکی از ان دونفر فرزند صاحب شرکت اصلی محل مورد نظر می باشد که محل کار در اجاره پدرشان است وفرزند به همراه دوستش میخواهند در یکی از اتاقهای محل مورد نظر به تهیه وتوزیع محصولی بپردازند راهنمایی فرمایید که اشکالی ندارد طی یه قرارداد مشارکتی شروع بکار نمایند

با سلام
علی الظاهر قرارداد مشارکت برای نیاز شما مناسب می‌باشد.

با سلام و خسته نباشید
من میخوام بابت معامله یک ملک با یکی از دوستانم که نیاز به پول داره تا ملک رو بنام خودش بزنه مبلغی رو که از من درخواست کرده پرداخت کنم،و چون مبلغ یک دانگ ملک از پولی که دارم بهش میدم خیلی بیشتر است بهم گفت که یک قراردادی بابت این مبلغ و سود مشارکت که چند برار بیشتر از پول بنده هست بین خودمان در حضور چند شاهد نوشته شود
خواستم راهنمایی کنید در این مورد چه اقدامی انجام باید بدم

با سلام
با توجه به توضیحات، قرارداد قرض برای اصل پول و عقد صلح برای سود باید میان شما منعقد گردد. در صورت تمایل میتوانید درخواست تنظیم قرارداد ثبت نمایید.

با سلام و ضمن سپاس از به اشتراک گذاری تجربیات مفید و کاربردیتون. آرزومند موفقیت روز به روز آن مجموعه هستم. سوال اینکه در صورتی که یک قرارداد مشارکت مدنی سرمایه گذاری بین دو شخص حقیقی منعقد شود، آیا نیاز به ثبت آن قرارداد در دفترخانه می باشیم؟ همینطور اگر مسئولیت “عامل یا سرمایه پذیر” خرید و فروش محصولی در خارج از ایران باشد، آیا تابع قوانین ایران می باشد؟ آیا در صورت اختلاف، قابل ارجاع به و پیگیری در دادگاههای ایران می باشد؟ با تشکر.

سلام
الزامی به ثبت قرارداد سرمایه گذاری وجود ندارد، قرارداد به محض امضای طرفین معتبر است. می توانید قانون ایران را به عنوان قانون حاکم بر قرارداد، در آن ذکر نمایید. بهتر است در قرارداد ذکر کنید که اختلاف در چه مرجعی اعم از داوری و یا دادگاه و در چه کشوری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام یه شرکت تبلیغاتی هست که فضاهای تبلیغاتی یک مجتمع رو میخواد اجاره کنه و از طرف اون مجتمع فضاهارو با سربرگ خودش اجازه بده بعد از درآمد اجاره فضا یه درصدی میره برای مجتمع حالا این قرادادش رو به چه نحوی ببندیم که برای بحث مالیاتیش که چون از اون درآمد قسمتیش مربوط به شرکت تبلیغاتی هست همش نیست

سلام
در صورتی که قرارداد مشارکت منعقد نمایید باید این موضوع در قرارداد و همچنین معاملات فصلی و اظهارنامه شرکت به اداره مالیات اعلام شود.

سلام من میخواستم یک شراکت نامه برای مشارکت در کامیون داشته باشم متن اماده دارید

باسلام و احترام؛
شما می‌توانید از نمونه قرارداد مشارکت مدنی استفاده کنید.
البته لازم است براساس دانش حقوقی خود و مطابق شرایط و توافقات این نمونه قرارداد را شخصی سازی کنید.

پیروز باشید

سلام
ما سه نفرهستیم که درتاسیس درمانگاه مشارکت کردیم و الان میخوایم قرارداد تنظیم کنیم چه قراردادی باید بنویسیم
ملک از یه نفره که اجاره شو داره میگیره و توی تجهیزات هم سهم مساوی داره به دو نفر دیگه. مدیریت هم برعهده شخص دوم هست که حقوقشو میگیره

باسلام و احترام؛

کارشناسان حقوقی وینداد می‌توانند قرارداد مشارکت مدنی را به شکل اختصاصی و براساس توافقات شما تنظیم کنند.
برای تنظیم قرارداد مشارکت مدنی کلیک کنید.

پیروز باشید

سلام خسته نباشید
بنده با یک شرکت تولیدی پوشاک همکاری میکنم به عنوان یک سیستم فروش مستقل که به ازای فروش هر محصول اون شرکت درصدی از فروش نهایی بین طرفین تقسیم میشه بازاریابی و فروش با من تولید با شرکت.. هست
برای این منظور با چه عنوان قراردادی و به چه شکل نیازه؟

سلام آقای عبدالهی
روزتون بخیر

بسته به نوع توافق می‌توانید از قرارداد مشارکت مدنی یا قرارداد نمایندگی انحصاری فروش استفاده کنید.

پیروز باشید

سلام ممنون از بابت مطالب بسیار آموزنده سایتتون خدا قوت بدهد
در خواستی که دارم این است که قراردادهای مشارکتی و دو جانبه را از بعد شرعی هم یک بررسی بفرمایید و در سایت بگذارید. مثلا من تا آنجا که فهمیدم شراکت در شرع فقط با شراکت اموال ممکن است در واقع هر دونفر باید یک نوع دارایی را بیاورند. در خیلی مواقع یکی دانش می آورد و دیگری سرمایه در این مواقع گویا شراکت شرعی نیست مگر اینکه در ابتدا یک قیمتی برای دانش فرد گذاشته شود و بعد مبلغ تعیین شده به فرد از بابت دانش وی داده شود که دقیقا آورده فرد صاحب دانش شفاف شود و معلوم شود که چه ارزشی دانش وی دارد حالا مبلغ داده شده به وی معیار شراکت فی ما بین می شود. اگر در واتساپ جواب این سوال را بگذارید ممنون می شوم 09188133262

سلام
از پیشنهاد شما سپاسگزاریم. حتما در این خصوص مطالبی را منتظر خواهیم نمود.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام وقت بخیر بنده می خوام در یک کارگاه نجاری شریک بشم به عنوان نیروی کار ماهر چند درصد بنده می توانم درخواست شراکت کنم و جدولی هست که نشان بده با x مقدار سرمایه بردن چه مقدار به درصد سهام اضافه میشه

سلام
در رابطه با تعیین سهام هر یک از طرفین در قرارداد مشارکت جدول و یا فرمول خاصی وجود ندارد. شما بهتر است با توافق با شریک آینده، کار خود را ارزش گذاری نمایید سپس نسبت آورده خود به آورده شریک را محاسبه کنید. نسبت به دست آمده میزان سهام شما در مشارکت مزبور خواهد بود.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام و عرض ادب
من یه کارگاه سی ان سی چوب و ام دی اف دارم که میخوام با یک نفر به اشتراک بذارم. بگونه ای که سرمایه غیر نقدی تجهیزات دستگاه از بنده است و اجاره ملک و هزینه های اجرا با ایشونه و سود به شکل 50-50 تقسیم میشه. درضمن بنده هم طبق روال قبل سفارش مشتری های خودم رو جداگانه انجام میدم و درامدش مال خودم میشه.
اگه زحمتی نیست راهنمایی بفرمایید که از چه فرمت قراردادی باید استفاده کنم و چه تضامینی رو باید بگیرم که درصورت تصاحب غیر قانونی دستگاه در آینده توسط ایشون با توجه به تورم های نجومی این روزها، بتونم خسارت های مربوطه رو با لحاظ تاخیر و تورم بصورت به روز، از ایشون دریافت کنم. واینکه مسئولیت بیمه و مالیات به دوش خودشون باشه.
با سپاس از راهنمایی شما

و اینکه آیا میتونم یه عدد ثابت ماهانه در نظر بگیرم که حتی اگر کار نکرد هم موظف باشه به بنده پرداخت کنه؟ به این دلیل که نسبت به فعالیت بیخیال نشه و کار کنه. یجورایی بخشی رو بصورت اجاره ثابت و بخشی رو درصدی از سود خالص؟
نظرتون چیه؟

سلام

قرارداد مورد نظر شما “قرارداد مشارکت مدنی” است. در صورت نیاز به تنظیم اختصاصی قرارداد توسط کارشناسان حقوقی وینداد، به صفحه ی تنظیم اختصاصی مراجعه نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

با عرض سلام برای کارگاه مادر و کودک برای مدرسه ایی کار را محول به بنده کرده و من جز نیروهای آنجا هستم ولی برای این پروژه حاضر به قرارداد نیست ولی من را با کسانی که زیر مجموعه ام می باشد وادار به قرارداد می کند و 25 درصد از درامد را نیز خود مجموعه برمی دارد بدون سود و زیان
در دو خصوص من را راهنمایی کنید یکی نحوه بستن قرارداد با زیر مجموعه ام و نحوه ی محاسبه درصدی که آیا به مدرسه خواهم داد باتشکر

سلام

سوال شما چندان روشن نیست و نحوه ی بستن قرارداد سوالی کلی است که در یک پست قابل درج نیست. به طور کلی همه چیز بستگی زیادی به توافقات فی مابین دارد و در مورد قرارداد کار نیز مقررات قانون کار حکم فرماست.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

سلام خسته نباشید
ببخشید یه راهنمایی میخواستم ، چنتا ملک رو تجمیع کردیم برای مشارکت در ساخت و قرارداد مشارکت رو به اسم شریکم نوشتیم بنا به دلایلی نمیشد اسم هردو داخل قرارداد قید بشه ، حالا من و شریکم میخوایم یه قرارداد شراکت بنویسیم،اگه داخل قرارداد بنویسیم که ایشون بدون اجازه و امضای من حق پیش فروش یا فروش نداره آیا قانونیه ؟آیا اگه اینکارو کرد و بدون اجازه من پیش فروش کرد من میتونم جلوشو بگیرم یا ازش شکایت کنم؟؟
ممنون میشم راهنمائیم کنید

سلام
بله می توانید با شریک خود قرارداد مشارکت در ساخت منعقد کرده و ایشان را از ناج اعمال مذکور منع نمایید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

باسلام بنده به همراه یکی از دوستان میخواهیم یک کار راشروع کنیم.
این کار به صورتی است که سر مایه از دوستم هست و محل کار از بنده
و سرمایه از دوستم هست.
دوستم از کاری که من میخوام انجام بدم سر رشته ای نداره و میخواد وارد بازار کار بشه میخواستم بدونم درصد سود وزیان باید به چه صورت باشه و چنوع قرار دادی باید باهم بنویسیم

باسلام و احترام؛
بسیار عالی، امیدواریم شراکت خوبی داشته باشید.
براساس شرایط و توافقات و آورده های طرفین میزان سود و سهام مشارکت مشخص میشود.
شما می‌توانید از طریق این لینک درخواست قرارداد مشارکت مدنی ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست کارشناسان حقوقی وینداد با شما تماس تلفنی برقرار میکنند و توضیحات لازم و راهنمایی هارا در اختیار شما می‌گذارند.

موفق باشید

سلام من و همکارم مجموعه ای رو برای ارائه خدمات و فروش نرم افزار راه اندازی کرده ایم و نرم افزاری که داریم برای شرکت ثالثی است که قرار داد آن به نام یکی از ما تنظیم شده است ولی سرمایه و کار به شکل مساوی است در ضمن ما وبسایتی داریم که تقریبا کل ارزش بیطینس ما است برای اینکه مشخص شود در تمام حقوق مادی و معنوی کار و همچنین ضرر و زیان اینکار بصورت مساوی سهیم هستیم کدام نمونه قرار داد را باید تهیه کنم؟

مشارکت مدنی؟ یا مشارکت دو فرد حقیقی؟ یا غیره

سلام

جهت روشن شدن حقوق و تعهدات هریک از طرفین بهتر است قرارداد مشارکت مدنی تنظیم نمایید. در ضمن قرارداد مشارکت مدنی می تواند بین اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد گردد.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

’17 زمان خواندناقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان جاذبه‌های مهم گردشگری در بسیاری از شهرهای ایران محسوب می‌شوند. تاسیس و بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشروط به رعایت برخی مقررات و ضوابط حقوقی است که گاه نیاز به ادامه مطلب…

’17 زمان خواندنتولید دارو برای درمان انواع بیماری‌ها، یکی از بزرگ‌ترین زمینه‌های تجارت و همکاری‌های ملی و بین‌المللی را فراهم کرده است. به همین خاطر چه در سطح داخلی و چه در سطح جهانی، شرکت‌های ادامه مطلب…

’17 زمان خواندنمی‌توان ادعا کرد که قراردادهای مشارکت مدنی، از جمله پرکاربردترین قراردادهای موجود در نظام حقوقی کشور ایران است. افراد زیادی با انگیزه‌های مختلف به استفاده از قرارداد مشارکت مدنی روی می‌آورند و در ادامه مطلب…

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

مرسی از همراهیتون

در خدمتتون هستیم.

سلام. آیا می‌توانیم این قرارداد شراکت را بین دو شرکت یا بین یک فرد و شرکت هم تنظیم کنیم یا خیر؟ با تشکر از مطالب خوب شما. بیگلری

سلام. وقت بخیر. بله. می‌توانید بین شرکت‌ها و افراد از قرارداد شراکت کاری استفاده کنید.نمونه متن قرارداد همکاری

برای تنظیم قرارداد شراکت کاری باید حتما به دفترخانه بریم؟

سلام. وقت بخیر… خیر. شرط صحت قرارداد مشارکت، امضای همه طرفین هست. برای اعتبار این قرارداد نیازی به مراجعه به دفترخانه ندارید.

سلام. آیا فسخ قرارداد نیاز به اقدام دیگری از طرف من دارد یا با اطلاع به طرف مقابل کفایت می‌کند؟ ما مدت زیادی است شروع به یک شراکت کاری کرده‌ایم و من بخاطر کوتاهی‌های طرف مقابل قصد فسخ قرارداد را دارم. با تشکر از راهنمایی شما و مطلبی که خیلی کمک کننده بود.

اعمال حق فسخ نیاز به انجام کار خاصی ندارد. اما شما باید «دادخواست تنفیذ فسخ قرارداد» را به دادگاه بدهید تا از هرگونه ادعای بعدی طرف مقابل در امان بمانید.

سلام آیا این قرارداد بدون زمان اعتبار کافی دارد؟

حتما قرارداد شراکت را با زمان تنظیم کنید. تنها موارد خاصی از قراردادها بدون زمان تنظیم می‌شود که قرارداد شراکت کاری در این دسته قرار نمی‌گیرد.

سلام وقت‌تون بخیر. دنبال نمومه قرارداد همکاری بین دو شحص برای کارهای خدماتی و پروژه‌ای مثل نصب درب و پنجره پی وی سی و نمای کرتینوال و … هستم از کدوم بخش می‌تونم به نتیجه برسم؟

سلام. وقت بخیر. همکاری که شما میفرمایید دو حالت دارد: یا می‌خواهید با شریک یا نیروی کار وارد همکاری شوید یا منظور شما درخواست‌های مشتریان است. در حالت اول باید قرارداد پیمانکاری تک نفره یا قرارداد کار یا قرارداد شراکت تنظیم شود و در حالت دوم باید قرارداد پیمانکاری تنظیم کنید. تمام قراردادها در بانک قرارداد رکلا است. برای ورود روی اینجا بزنید.

سلام. برای ساخت و تولید تیراژ یک دستگاه می‌خوام بین دوستام قرارداد بنویسم. نمونه‌ای دارین؟!

سلام. وقت بخیر. بله. می‌تونید از نمونه قرارداد شراکت در تولید استفاده کنید. برای دسترسی به قرارداد روی اینجا بزنید.

سلام. من زمین دارم و دو نفر می‌خواهند در زمین من سرمایه گذاری کنند و پس از تکمیل شدن، هر سه شریک شویم. آن‌ها از من از همین ابتدا می‌خواهند که قولنامه زمین را تنظیم کنیم. آیا این درست است؟

سلام. وقت بخیر. همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد. اما توصیه می‌کنم ابتدا یک قرارداد شراکت تنظیم شود و تمام جزئیات روابط شراکت در آن نوشته شود و قولنامه نیز به عنوان پیوست آن محسوب شود. البته تنظیم قولنامه هم مشروط به انجام تعهدات توسط طرف مقابل یعنی دو نفر دیگر باشد. این توصیه ما است و راه‌های دیگری هم وجود دارد. اما باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

من با یکی از دوستان تصمیم به راه اندازی یک آژانس تاکسی تلفنی داشتیم و ایشان مبلغ 35 میلیون سرمایه گذاری کردند و من نیز چند راننده و مشتری خوب آورده‌ام و اینکه کلیه امور آژانس با من است. از ایشان درخواست کردم که در روز فقط دو تا سه ساعت عصر به من کمک کند و تلفن جواب دهد، الان می‌خواستم یک قرارداد با ایشان تنظیم کنم. سهم سود هرکدام چقدر می‌شود؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

سلام. وقت بخیر. ضمن آرزوی موفقیت برای شراکت شما. لازم به ذکر است که همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد. یعنی باید با توافق هم در مورد درصد قرارداد شراکت تصمیم گیری کنید و در قرارداد شما منعکس شود. شما می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد خود را ثبت کنید. با شما تماس می‌گیریم و در مورد جزئیات قرارداد شراکت شما و همکار، صحبت خواهیم کرد. برای ثبت این درخواست روی اینجا بزنید.

معمولا کمتر از یک ساعت پاسخ می دهیم.

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟


we run on

crisp


سوالی دارید ؟ با من صحبت کنید!


با تیم رکلا صحبت کنید

قرارداد خرید اسفنج طرفین قرارداد قرارداد حاضر فی ما‌بین؛ ………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی……………………….نام پدر……………………….شماره تماس………………………. آدرس…………………………………………………………………. که ازین پس «خریدار»نامیده […]

قرارداد خدمات تخصصی ارزیابی طرح پژوهشی (در قالب نیازهای محلی استان) طرفین قرارداد قرارداد حاضر فی ما‌بین؛ ………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره […]

قرارداد تحقیقات صنعتی طرفین قرارداد قرارداد حاضر فی ما‌بین؛ ………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی……………………….نام پدر……………………….شماره تماس………………………. آدرس…………………………………………………………………. که ازین پس «کارفرما […]

قرارداد پژوهشى طرفین قرارداد قرارداد حاضر فی ما‌بین؛ بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد…………. به نشانی ………………….که منبعد در این قرارداد «واحد»نامیده می […]

قــرارداد آمـوزشگــاه هــا این قرارداد براساس مفاد ماده ۱۰ و ۱۹۰ به بعد قانون مدنی با تراضی طرفین و در مورخ    /       […]نمونه متن قرارداد همکاری

قرارداد  کار بازار یابی (یک ماهه ) آقای / خانم ……………………………فرزند ………………… شماره شناسنامه ………………عطف به درخواست مورخ …/…/  ۱۳  ، این […]

فرم قرارداد داخلی طرح‌های پژوهشی- کاربردی طرفین قرارداد قرارداد حاضر فی ما‌بین؛ خانم/آقای “……………..” به شماره شناسنامه ……………………….، کد ملی ………………………..، صادره […]

نمونه قرارداد مزارعه طرفین قرارداد: طرف اول قرارداد (مزارع) : خانم/آقای …………………. فرزند آقای …………. دارای شناسنامه شماره …………. صادره از …………  […]

نمونه قرارداد چاپ و نشر کتاب با موسسات و انتشارات ؛در این قرارداد وظیفه چاپ و انتشار کتابی که به وسیله مولف […]

PK

قرارداد مشارکت کاری   

شماره:

تاریخ:

این قرارداد فی مابین آقای /خانم     ……………….فرزند   ……………….صادره از   ……………….متولد……………….به شماره ملی……………….

ساکن: ………………. ………………. ……………….  که در این قرارداد به اختصار(طرف اول)نامیده می شود از یک طرف وآقای /خانم ………………. فرزند ……………….  صادره……………….متولد……………….به شماره ملی ……………….ساکن: ……………….  که در این قرارداد به اختصار (طرف دوم)نامیده می شود از طرف دیگر منعقد گردیده وطرفین متعهد وملتزم به اجرای تمامی مفاد این قرارداد می باشند.نمونه متن قرارداد همکاری

ماده۱-موضوع قرارداد عبارت است از مشارکت مدنی طرف اول شامل……………….وطرف دوم شامل……………….

جهت امور: ۱-بازرگانی   ۲-واردات وصادارت ۳-صنعتی وتولیدی ۴-خدماتی به این شرح :

 

ماده۲-مرکز اصلی این مشارکت مدنی به اقامتگاه قانونی ودر ………………. می باشد.

ماده۳-مدت این مشارکت مدنی از تاریخ………………. به مدت ………………. سال شمسی بین طرفین لازم الاجراست وتمدید قرارداد با موافقت کتبی طرفین امکان پذیر خواهد بود.

ماده۴-سرمایه این مشارکت مدنی مبلغ ……………….ریال است که ……………….درصد آن متعلق به طرف اول و ……………….درصد آن متعلق به طرف دوم است.

ماده۵-مدیر داخلی این مشارکت مدنی طرف………………. بالمباشره می باشد که اعمال مدیریت عاملی اعم از مدیریت یا اشتغال وغیره با حقوق ودستمزد به مبلغ ……………….ریال در ماه از طرف ……………….  می باشد.

ماده۶-وضعیت مالکیت عرصه واعیان مرکز اصلی مشارکت مدنی :

یک………………. واقع در……………….   که به رویت طرفین رسیده واز کم و کیف آن آگاه هستند که وضعیت آن به این شرح است:

 

و اعم است ازساختمان و ………………. همچنین متعلقات مربوطه :شامل آب به شماره شناسنائی ………………. وبرق به شماره کنتور ………………. تلفن به شماره خط ……………….وگاز به شماره پرونده ………………. وابزار ولوازم موجودشامل : ……………….  که در اختیار وتصرف طرف………………. این مشارکت مدنی بمدت فوق قرار داده می شود و بدون پرداخت ودریافت هیچ وجه یا مالی تحت عناوین :حق کسب و پیشه یا تجارت وسرقفلی یا صنفی در اختیار طرف مقابل قرارگرفته وبهیچ وجه حق هیچگونه واگذاری تحت هیچ عنوانی از عناوین از قبیل:نمایندگی ووکالت وصلح حقوق ؛اجاره وغیره را مشاعاً ومفروزاً جزئاً یا کلاً اعم از اصل یا مازاد به دیگری حتی اقربای نسبی وسببی خویش به هیچ صورت وبه هیچ نحوه از انحاء ندارد.

ماده۷-نحوه اجرای موضوع این قرارداد مشارکت عبارت است از:

 

 

ماده۸-وظایف طرف ……………….(اداره کننده) عبارت است از:

۱-اقدام وحضور مستمرودائم جهت اجرای این مشارکت مدنی در مدت مرقوم ومدیریت ومسئولیت انجام امور اداری وتولیدی ومعاملاتی مرتبط با این قراردادوبررسی نیاز بازار کاری وبالا بردن میزان سود آوری وبارعایت مصلحت کامل شرکا وبدینوسیله در صورتی که درانجام امور مربوط قصور یا تقصیری غیر عرفی وخارج از موازین مرتکب شود که به هر صورت تعدی یا تفریط محسوب شود وهمچنین متعهد می گردد کلیه فعالیت را در چارچوب موازین ومقررات بازرگانی ومرتبط با آن مطابق قوانین کشور انجام دهد والا مسئول جبران خسارت خواهد بود.

۲-در صورت توافق حساب جاری مشترک نزد یکی از بانکهای کشور بنام طرفین افتتاح خواهد شد وتمامی عملیات ریالی این مشارکت در حساب مذکور تمرکز خواهد یافت و در اینصورت دارندگان حق امضاء کلیه چکهای صادره عهده حسب جاری مشترک موضوع بند ۲ ماده۸                            طرفین قرارداد می باشند که حق برداشت بصورت (متفقاً ومنفرداً)                       را خواهند داشت.

۳- تادیه هزینه های ناشی از انجام موضوع قرارداد اعم از دستمزد بهای خرید سایر هزینه های جنبی .

۴- تادیه مالیات وعوارض وبیمه وآب و برق وتلفن و…

۵- حفاظت ونگهداری از تمامی اموال وآنچه تحت تصرف وی قرار گرفته وپرهیز از هرگونه تضییع وتفریط نسبت به انها وتوجهاًدر مدت قرارداد سرمایه مشارکت امانتاً بوی تحویل شده وید وی نسبت به آن امانی است.

۶- بستن حسابهای این مشارکت در پایان هر                  ماه ونیز در پایان این قرارداد وتنظیم وامضاء عملیات در پایان                     ماه/سال وصورتحسابهای سود و زیان.

تبصره-طرف                     اختیار استخدام حسابدار در این زمینه برای انجام امور حسابداری مشارکت را دارد.

۷- تسلیم سود            در پایان هر               ماه به طرف                     وبا اخذ رسید کتبی .

تبصره-طرف             اختیار دارد بمقدار                         درصد از سود را بعنوان ذخیره نگهداری کند.

۸- تحویل واسترداد تمامی سهم طرف اول اعم از سود حاصله وسهام از صندوق ذخیره و…وهمچنین اموال و اجناس تحویلی ودر صورت اتلاف قیمت آن ودر صورت نقص وعیب هزینه تعمیر به نسبت سهام در انقضای مدت یا فسخ این قرارداد در مقابل اخذ رسید کتبی.

۹- تسویه حساب کامل این قرارداد در پایان مدت با دریافت گواهی کتبی مفاصاحساب از طرف               صورت می گیرد.

۱۰- انجام سایر امور پیش بینی نشده در رابطه با حسن اجرای این قرارداد به وسیله طرفین مشارکت می باشد.

ماده۹- کلیه عملیات محاسباتی حسابداری مالی این مشارکت باید در دفاتر ثبت گرددوفاکتور ورسید تمامی هزینه ها نگهداری والنهایه باید به بنحوی باشد که قابل محاسبه باشد.

ماده۱۰-. طرف               در همه حال وتا زمان تسویه حسابهای فی مابین حق اعمال نظارت در کار طرف                   به موضوع این قرارداد را شخصاً یا بتوسط اعطای نمایندگی بهر شخص حقیقی وحقوقی ولو بصورت وکالت ونیابت را دارد.

ماده۱۱-. شرایط( اقاله /منفسخ شدن قرارداد /ایجاد حق فسخ برای طرف       )قبل از اتمام موعد قرارداد این مشارکت:

۱-در صورتی که ادامه فعالیت در خصوص این مشارکت میسر نباشد.

۲-صرفه وصلاح طرفین در عدم فعالیت وادامه مشارکت باشد.

تبصره اول-از انقضای مدت این قرارداد یا از تاریخ وقوع فسخ این قرارداد عامل متعهد وملتزم به تسویه حساب این مشارکت بوده تا مقدار سهام وسود حاصله به انضمام ملک واموال واجناس آورده را در قبال اخذ رسید تحویل بدهد و همچنین در صورت باقی بودن موجودی کالا واجناس بین طرفین محاسبه و به این شرح عمل می شود:

 

تبصره دوم-در مورد دیون تصفیه نشده مربوط به این مشارکت به این شرح عمل می شود:نمونه متن قرارداد همکاری

 

ماده۱۲- درمورد زیانهای حاصله به این شرح عمل می شود:

 

ماده۱۳- ضمانت اجرا تخلف وتاخیر طرف               قرارداد نسبت به تادیه وپرداخت حقوق قانونی وقراردادی والنهایه کلیه تکالیف وتعهدات قرارداد علاوه بر التزام به ایفاء تعهد پرداخت مبلغ               ریال می باشدودر هر مورد چنانچه خسارتی از این بابت وارد آید مسئول جبران خواهد بود.

تبصره-طرف       برای سپرده تضمین حسن انجام کار یک فقره چک یا سفته به مبلغ           ریال برای زمان فعالیت مشارکت در نزد       قرار می دهد.

ماده ۱۴-سایر توافقات طرفین در صورت لزوم بصورت متمم تنظیم خواهد گردید وجز لاینفک این قرار داد محسوب خواهد شد.

ماده۱۵-این قرارداد در           نسخه متحد المتن ودارای اعتبار یکسان وواحد است تنظیم وپس از امضاء مبادله گردید ولازم الاجراست.

توضیحات:

 

 

محل امضاءطرف اول                                              محل امضاءطرف دوم


مرجع کتابهای پی دی افDownloads-icon


دانلود کتابهای رایگانDownloads-icon

۸۸۳۲۱۰۸۸

ادامه مطلب

 

 

نمونه متن قرارداد همکاری

متن کوتاه توضیخ در مورد مهدی قاسمی

مهدی قاسمی متولد بیستم مردادماه سال 1359 در شهر زیبا و باستانی مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی و ساکن تهران هستم که هرسه مقطع دبیرستان و کارشناسی و کارشناسی ارشد را با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شده‌ام و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت بین المللی حقوقی برهان متین مشغول به ارائه خدمات حقوقی بوده و … .

ادامه مطلب

موارد ستاره دار اجباری هستند.

تمام حقوق مادی و معنوی بانک قراردادهای ایران (بقا) محفوظ است. بازنشر محتوای این سایت با ذکر نام و آدرس سایت قراردادها بلامانع است. | طراحی وب امیتیس

۸۸۳۲۱۰۸۸

ادامه مطلب

 

 

نمونه متن قرارداد همکاری

متن کوتاه توضیخ در مورد مهدی قاسمی

مهدی قاسمی متولد بیستم مردادماه سال 1359 در شهر زیبا و باستانی مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی و ساکن تهران هستم که هرسه مقطع دبیرستان و کارشناسی و کارشناسی ارشد را با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شده‌ام و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت بین المللی حقوقی برهان متین مشغول به ارائه خدمات حقوقی بوده و … .

ادامه مطلب

طرف اول قرارداد شراکت : خانم/آقاي ……………………….. فرزند آقاي ………………… داراي شناسنامه شماره ……………. صادره از ……………. متولد ……………. ساكن: ……………………………………………..تلفن…………………

طرف دوم قرارداد شراکت: خانم/آقاي ……………… فرزند آقاي ……………………………. داراي شناسنامه شماره …………….صادره از……………. متولد ……………. ساكن: ………………………………………………تلفن……………….طرف سوم قرارداد شراکت: خانم/آقاي ………………. فرزند آقاي ………………………….. داراي شناسنامه شماره …………….صادره از……………. متولد ……………. ساكن: …………………………………………….تلفن………………

ماده1-موضوع قرارداد:موضوع قرارداد عبارت است از مشاركت(شراکت) طرفين بالمناصفه و متساوياً (یا مطابق سهم شراکت) جهت راه اندازی و کسب و کار مغازه/سوپرمارکت/فست فود/خدمات رایانه ای/پوشاک/کارگاه/ فروشگاه/……………….ماده2- تابعيت قرارداد

اين مشاركت از هر لحاظ دارای تابعیت ايراني است.

ماده3- مکان اجرای قرارداد:مکان ومركز اصلي اين شراکت در تهران/اصفهان/شیراز/…. استبه نشاني خيابان…………………………………………………………………………………..(آدرس مکان و کسب و کار)

ماده4- مدت قرارداد:مدت اين شراکت از تاريخ ……………. ماه يكهزار و سيصد و ……………شمسي به مدت ………… سال تمام خورشيدي مي باشد.

ماده5-سرمایه و ملبغ کل قرارداد:کل سرمايه اين مشاركت مبلغ……………………………..است كه تماماً و نقداً و بالمناصفه و بالنسبت سهم از طرف مشاركت كنندگان مرقوم تاديه و به قرار زیر پرداخت گردیده است.شریک اول آقای/خانم ……………. فرزند………… شماره شناسنامه ……….. مبلغ به عدد……………………..ریال به حروف ………………………………………………………………. ریال سهیم شده است.شریک دوم آقای/خانم ………… فرزند…………. شماره شناسنامه ……….. مبلغ به عدد………………………………. ریال به حروف…………………………………………………………………..ریال سهیم شده است.شریک سوم آقای/خانم ……… فرزند ………….. شماره شناسنامه …………. مبلغ به عدد ………………………………… ریال به حروف ………………………………………………………………….. ریال سهیم شده است.ماده6- ارزش هر سهم مشارکتبا توافق طرفین شراکت، هر یک سهم به مبلغ………………………………………….ریال تعیین شده است و تعداد کل سهام…………..عدد سهم……………………………… ریال از مبلغ کل تعیین شده است.

ماده 7- میزان سهم شرکاء:سهم هر شریک با توجه به ماده 6 به قرار زیر است.شریک اول آقای/خانم…………………..تعداد ………………سهم از کل سهم در شراکت می باشد.شریک دوم آقای/خانم……………………تعداد ……………..سهم از کل سهم در شراکت می باشد.شریک سوم آقای/خانم………………….تعداد ………………سهم از کل سهم در شراکت می باشد.ماده 8-شرکاء با توافق و همکاری و هماهنگی طرفین نسبت به استفاده از مبلغ سهام شراکت در رهن و اجاره و خرید و تجهیز ملزومات و کالا و محصولات و مجوزهای کاری محل کسب و کار به قرار زیر اقدام کرده اند .o شریک اول آقا/خانم …………….از سهم شراکت خود مبلغ …………………….ریال بایت رهن و اجاره مکان کسب و کار و مبلغ ……………………. ریال بابت ………………………………. و مبلغ ………………………………. ریال بایت ……………………………….. پرداخت کرده است.o شریک دوم آقا/خانم ……………. از سهم شراکت خود مبلغ ……………………. ریال بایت تجهیز وسایل و ملزومات محل کسب و کار و مبلغ ……………………… ریال بابت …………………………….. و مبلغ …………………………. ریال بایت ……………………………….. پرداخت کرده است.o شریک سوم آقا/خانم ……………. از سهم شراکت خود مبلغ ……………………. ریال بابت خرید کالا و محصولات /مواد اولیه/ ….. محل کسب و کار و مبلغ ………………. ریال بابت ……………………….. و مبلغ …………………. ریال بایت ……………………………….. پرداخت کرده است.ماده 8- تقسیم و سود و زیان شراکت:هریک از شرکاء در پایان هر ماه کاری و پایان مدت قرارداد پس از کسورات هزینه های انجام شده و با توجه به تعداد سهم خود هم در سود شراکت و هم در زیان شراکت بالمناصفه متعهد و متضمن پرداخت نسبت به طرفین می باشند.تقسیم سود علی الحساب هر یک از شرکا پس از کسر کسورات و هزینه های انجام شده به قرارداد زیر است.سود شریک اول آقای/خانم ………………………………..ریال ماهانهسود شریک دوم آقای/خانم ………………………………..ریال ماهانهسود شریک سوم آقای/خانم ………………………………..ریال ماهانهتبصره: پرداخت و تقسیم سود قطعی هر یک از شرکاء هر سه ماه یکبار بعد بررسی و تراز دفاتر و فاکتورها و اسناد حسابداری و سایر هزینه ها و سود و زیانهای انجام شده به طرفین شراکت پرداخت و تادیه می شود.ماده10-وظایف شرکاء:وظايف شرکاء عبارت است از:1- شرکاء متعهد به همکاری و مديريت مستمر و دائم در اين مشاركت در مدت مرقوم در مکان کسب می باشند.2- شرکاء متعهد به افتتاح حساب جاري مشترك نزد يكي از بانكهاي كشور بنام طرفين.3- شرکاء متعهد به تمركز عمليات ريالي اين مشاركت در حساب جاري مزبور.4- شرکاء متعهد به تهيه و خريد و ساخت و توزيع و فروش در مركز اصلي اين مشاركت نسبت به امور موضوع اين قرارداد.5- شرکاء متعهد به تاديه هزينه هاي ناشي از انجام موضوع قرارداد اعم از دستمزد، كارمزد، بهاي خريد و ساير هزينه هاي جنبي و بالاسري با توافق طرفین.6- شرکاء متعهد به تاديه ماليات، عوارض، بيمه، هزينه هاي مصرفی آب و برق و گاز و تلفن و حمل و نقل و تدارکات و سایر هزینه های پیش بینی نشده.با توافق طرفین می باشند7- شرکاء متعهد به حفاظت از ابواب و اموال جمعي و تحت تصرف در رابطه با موضوع اين قرارداد با قيد اينكه براي حفاظت مزبور ضامن می باشند.8- شرکاء متعهد به جلوگيري از تضييع و تفريط و اسراف و تصريف و همچنين ضامن اموالي كه در رابطه با اين قرارداد تحويل همدیگر می شود از ابتدای کار لغايت تا زمان تسویه حساب خواهند بود.9- شرکاء متعهد به بستن حسابهاي اين مشاركت در پايان هر سال شمسی از مدت و نيز در پايان اين قرارداد و تنظيم و امضاي ترازنامه عمليات سالانه در پايان هر سال شمسي و صورت حسابهاي سود و زيان می باشند10- شرکاء متعهد به ضميمه نمودن صورت موجودي برداري از نقدينگي هاي ريالي و جنسي و اعم از مواد اوليه و كالاها و محصولات در حال فروش یا انبار شده و یا ساخته شده به قيمت خريد در دفاتر و فاکتورهای تعیین شده برای عملیات ترازنامه دفتری ماهانه و سالانه می باشند11- تسليم سهم سود ماهانه و سالانه اين مشاركت در ازاي دريافت رسيد كتبي و درج در دفاتر مشترک در پايان هر ماه و هر سال شمسی باشد12- شرکاء متعهد به تصفیه حساب كامل در پايان مدت قرارداد و با دريافت گواهي كتبي مفاصا حساب و بیمه و مالیات و سایر هزینه های جاری انجام شده محل کسب و کار می باشند.13- شرکاء متعهد می شوند انجام ساير امور پيش بيني نشده در رابطه با حسن جريان اين قرارداد همکاری بامنصفانه انجام دهند.ماده9- دارندگان حق امضاء كليه چكهاي صادره عهده حسابهاي مشترك موضوع بند(2) ماده10 اين قرارداد، طرفين اين قرارداد مي باشند كه صرفاً و فقط حق برداشت از آن حساب متفقاً با طرفين است.ماده10- كليه عمليات محاسباتي و حسابداري و مالي اين مشاركت بايد در دفاتر به طريقه حسابداري ثبت گردد كه صفحات اول و آخر دفاتر مزبور قبل از ثبت هر عمل حسابداري بايد با قيد تعداد صفحات داخل آن دفاتر و شماره گزاري كردن به امضاء طرفين برسد و ارائه هر دفتر حسابداري يا دفاتر ديگر از سوي هر يك از طرفين كه صفحات اول و آخر آن به شرح بالا به امضاي طرفين نرسيده باشد، فاقد اعتبار است.ماده11- شرکاء حق هيچگونه اعمال خدشه، تراشيدگي،پاک کردن، الحاق و نظاير آنرا كه از مصاديق جعل به شمار مي رود در دفاتر و صورتحسابهاي موجوديها و فاکتورهای تنظيمي ندارد..مگردر موارد سهوی که به اطلاع طرفین شراکت می رسد.ماده12- شرکاء حق هيچگونه واگذاري نسبت به ملك مركز اصلي اين مشاركت را كه امانتاً به وي سپرده شده است تحت هيچ عنواني از عناوين از قبيل: نمايندگي و وكالت و صلح حقوق و اجاره و غيره را ولو مشاعاً و مفروزاً، جزئاً يا كلاً از اصل يا مازاد به ديگري حتي به اقرباي نسبي يا سببي خويش به هيچ صورت و به هيچ نحوي از انحاء ندارد.(مگر با توافق و امضائ طرفین و الحاق به قرارداد اصلی)ماده13- چنانچه شرکاء در طريقه اعمال مديريت محل کسب و کار به تشخيص خود تخلف يا ايرادي مشاهده نمود و يا آنكه با درايتي كه در باب اشتغال به تجارت دارد عمليات موضوع اين قرارداد را بطريقي كه عامل شریک آنرا اداره مي نمايد مقرون به صلاح و صرفه نیابند صرفاً بنا به تشخيص خود حق فسخ اين قرارداد را به طور يك جانبه و بدون انتظار هيچگونه حكمي از مراجع ذيصلاح دارند و غير قابل اعتراض بوده و لازم الاجرا است و سایر شرکاء باید در مدت زمان ……………دو ماه ……… نسبت به تسویه حساب و فسخ قرارداد اقدام کنندماده14- شريك حق ندارد بدون موافقت قبلي و كتبي سایر شرکاء هيچگونه حقي از حقوق خود را در مورد سهم الشركه خود جز«وكلا» عينا و منفعتا تحت عنوان هيچ يك از عقود به ديگري واگذار نمايد. همچنين شريك حق تقاضاي افراز مال مشترك را تا تسويه كامل مشاركت را از خود سلب و ساقط نمود.ماده15- شريك متعهد گرديد كه به هيچ وجه زايد بر ميزان سرمايه مشاركت به انجام معامله و ايجاد تعهدات مالي مبادرت ننمايد.ماده16- از انقضاي مدّت اين قرارداد و يا از تاريخ وقوع فسخ موضوع ماده13 اين قرارداد شرکاء متعهد و ملتزم به تصفيه حساب اين قرارداد با شریک بوده و سهميه شریک طبق مفاد اين قرارداد در مقابل دريافت رسيد به شریک فسخ کننده تاديه و تحويل دهد و به هر حال از انقضاي مدت يا از تاريخ وقوع فسخ شریک فسخ کننده حق دارد جهت تحويل گرفتن سهم و سهميه خود اعم از سود و نقدينگي ها و موجوديهاي كالا اعم از مواد اوليه و كالاي در حال ساخت يا ساخته شده و تجهیرات و ملزومات و ….از سایر شرکاء اقدام يا به طريق ديگر قانوني جهت اجراي مفاد اين قرارداد رجوع نمايد.ماده17- در صورت وقع حادثه غير قابل پيش بيني(حوادثي همچون اعتصاب٬ شورش و يا اعتراض منجر به بحران،سیل و زلزله و آتش سوزی،پلمپ و سرقت و سایر معضلات اجتماعی) كه طرفين در وقوع آن دخالت نداشته اند اجراي قرارداد غير ممكن گردد هر يك از طرفين مكلف هستند ظرف مدت ………. روز طرف ديگر را از وقوع حادثه مطلع نمايند و حداكثر تلاش خود را جهت رفع وضعيت قوه قاهره اعمال كنند .تبصره1: چنانچه با وجود انقضاء مدت دو ماه از تاريخ وقوع قوه قاهره ، شروع مجدد قرارداد امكان پذير نباشد هر يك از طرفين حق دارد قرارداد را خاتمه تلقي نموده و به طرف ديگر ابلاغ نمايد .در صورت رفع قوه قاهره قبل از دو ماه ، اجراي قرارداد از زمان توقف ادامه مي يابد.تبصره2: زيان احتمالي ناشي از بحران اقتصادي يا فورس ماژور(قوه قهريه) نيز بر مبناي سهميه سرمايه بايد محاسبه گردد.ماده18- آنچه كه موجودي هاي كالا اعم از کالا و محصولات و مواد اوليه و كالاي در حال ساخت و ساخته شده در پايان مدت اين قرارداد يا لدي الفسخ در مركز اصلي کسب و کار يا در نزد شرکاء موجود باشد نيز بايد بالمناصفه تقسيم گردد.ماده19- دريافت مفاصا حسابهاي مالياتي، بيمه، عوارض ناشي از انجام اين قرارداد نيز از جمله وظايف تمام شرکاء است.ماده20- در صورت بروز اختلاف در تفسير هر يك از مفاد اين قرارداد طرفين موضوع اختلاف را به خانم/آقاي……………. كه به عنوان داور اين قرارداد تعيين شده است ارجاع خواهند نمود و راي داور مزبور قاطع و و لازم الاجرا است.در صورت اعتراض به محاکم قانونی مراجعه می شود.ماده21- طرفين مي توانند در صورت توافق و تراضي نسبت به تمديد كتبي اين قرارداد قيام نمايند.ماده22-در صورت فوت هر یک از شرکاء قرارداد فرد فوت شده از تاریخ فوت فسخ می شود و سایر شرکاء ملزم و متعهد نسبت به تسویه حساب با وارث یا نماینده یا وکیل شریک فوت شده تا تاریخ فوت می باشند .ماده23-شرکاء متعهد می شوند هرگونه خسارت و ضرر و زیانی نظیر آتش سوزی و سرقت ، تخریب ، حیف و میل ، بد حسابی و ….که ناشی از اشتباه و سهل انگاری عمدی هر یک از شرکاء باشند با مسئولیت جبران خسارت و ضرر و زیان بنماید و سایر شرکاء در این مورد مسئول نیستند.( تعیین عمد و سهل انگاری و اشتباه هر یک از شرکاء بر عهده داور طرفین و یا مراجع قانونی است)

ماده 23- اين قرارداد در 3 نسخه و در 23 ماده، كه هر 3 نسخه متحدالمتن و داراي اعتبار يكسان و واحد است تنظيم و امضا شده و پس از امضا شرکای طرفین مبادله گرديد و لازم الاجرا است.

محل امضاي شریک اول قرارداد محل امضاي شریک دوم قرارداد محل امضاي شریک سوم قرارداداثر انگشت اثر انگشت اثر انگشت

شهود قرارداد شراکت1- آقای/خانم……………………………………… امضاء1- آقای/خانم…………………………………………امضاء2- آقای/خانم…………………………………………امضاء

وکیل پایه یک دادگستریعضو هیأت مدیره گروه بین المللی حقوقی برهانوکیل متخصص دعاوی املاک و اراضی، بیمه، حقوق مهندسی و پیمانکاریوکیل متخصص تنظیم قراردادهای داخلی، دعاوی ناشی از قراردادها، امور تجاری و شرکت‌ها

با عرض سلام انصافا قرارداد جامع و کاملی بود
ممنون از شما

خیلی توی نت گشتم تا یک قرارداد مناسب کارم گیر بیارم . خیلی از شما سپاسگزارم . خیلی برام مفید بود

سلام من یک مغازه دارم به ارزش 1ملیارد و دویست و میلیون تومان و اجاره آن ماهی 3 میلیون با 15 میلیون رهن است میخوام با یک نفر جهت شراکت کار کنم اون برای شروع کار به میزان 120 میلیون برنج میخره و توی مغازه میفروشیم ما به چه درصدی باید شریک بشیم ضمنا هر دو هم حاظربه کار در مغازه هستیم. پاسخ به کاربر: لطفاً با شماره های دفتر تماس بگیرید تا راهنمایی لازم ارائه شود.

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

موارد ستاره دار اجباری هستند.

تمام حقوق مادی و معنوی بانک قراردادهای ایران (بقا) محفوظ است. بازنشر محتوای این سایت با ذکر نام و آدرس سایت قراردادها بلامانع است. | طراحی وب امیتیس

لامینگو یکی از خدماتی بود که ما مدتها بود منتظر عرضه‌شدن آن بودیم و خوشحالم که این انتظار ارزش داشت و توانستیم خدمات خوب و باکیفیتی رو در بخش‌های مختلف حقوقی بگیریم. شاید بتونم بگم به جرات در زمان ما بسیار بسیار تاثیر گذار بود.

مجموعه ما از خدمات علمی تخصصی لامينگو با مدیریت آقای دکتر قاسمی بهره مند شده و بدین وسیله از ایشان و همکاران محترم در خصوص ارایه رهنمودهای کارساز حقوقی تشکر فراوان می‌نمایم. در شرایط دشوار اقتصادی داشتن مشاوره حقوقی کارآمدی چون ایشان نعمت گرانبهایی است.

پاسخ سریع و دقیق به مسایل حقوقی کسب و کار‌ها به ویژه استارتاپ‌ها، چالشی‌ست که لامینگو راه حل مناسبی برای آن است. نوین‌تک تاکنون از تجربه مشاوران لامینگو در حوزه سرمایه‌گذاری و قراردادهای شتابدهی بهره گرفته که این همکاری قطعا بلندمدت خواهد بود.

اتفاقات توسعه فناوری که در مرکز صنعتی سازی نانو رقم خورد، قطعا بدون بهره‌مندی از مشورت‌های شخص آقای دکتر قاسمی و گروه توانمندشان در لامینگو محقق نمی‌شد و به همین دلیل آی‌کن مدیون تخصص و مشورت با ایشان است.

با دکتر قاسمی و دیگر متخصصین موسسه حرفه‌ای لامینگو، بسیار اقتصادی، دقیق، سریع و هوشمند به نتایج مطلوب رسیدیم و این تازه آغاز کار است.نمونه متن قرارداد همکاری

با مدیریت جناب آقای دکتر قاسمی، مجموعه‌ای کاربلد و امین در لامینگو گرد هم آمدند که مجموعه شرکت مهرپارس در مقاطع و حوزه‌های مختلف حقوقی از آن بهره‌مند گردیده است. دانش کافی، خلاقیت و آگاهی به مسایل روز حوزه کسب‌وکارها همکاری با ایشان را برای مهرپارس اطمینان‌بخش و لازم نموده است.

زمانی‌ که در کشور هنوز مفهوم استارتاپ و حقوق تکنولوژی فراگیر نشده بود آقای دکتر قاسمی جزء معدود افرادی بودند که یار و همراه مرکز ما بودند و همیشه از مشورت‌های هوشمندانه و تخصصی ایشان استفاده کردیم. شکی نیست لامینگو هم با مدیریت مدبرانه ایشان یکی از پیشگامان خدمات هوشمند حقوقی در کشور خواهد شد.

خوشحالم اعلام کنم که آقای دکتر قاسمی و تیم ایشان در لامینگو با خدمات حقوقی حرفه‌ای، دقیق، اقتصادی و هوشمند توانسته‌اند جایگاه مشاوره تخصصی آنلاین خود را اثبات کنند.

در طی سالیان اخیر ضرورت حضور نهادی با قابلیت ارایه سبدی متنوع از خدمات حقوقی و قراردادی در کنار ارزشگذاری حرفه‌ای و از همه مهمتر توانمندی در تجاری‌سازی فناوری‌ها و دارایی‌های فکری به شدت احساس می‌شده است که خوشبختانه به همت دوست و برادر عزیزمان آقای دکتر قاسمی و به پشتوانه تخصص بی نظیر و تجربیات گرانبهای ایشان با تاسیس لامینگو این خلا مهم در اکوسیستم نوآوری و فناوری ایران برداشته شده است.

جای خالی این گونه خدمات تخصصی به شدت احساس می‌شد. لامینگو ترکیبی است از تخصص، تجربه و نوآوری که با همت و توانمندی جناب آقای دکتر قاسمی و تیم فوق‌العاده ایشان به وجود آمده است‌‌. امیدوارم روز به روز موفق‌تر باشند.

وقتی یک قرارداد در واحد حقوقی شرکت تنظیم میشه، همیشه به این موضوع فکر می‌کنیم آیا این قرارداد می‌تونست بهتر از این هم باشه. آیا نکته‌ای هست که ما ازش غافل شده باشیم، چون برامون خیلی مهمه قراردادی که از واحد حقوقی شرکت بیرون میره به طور کامل حافظ منافع شرکت باشه. مطمئنا این موضوع دغدغه بسیاری از مدیران نیز است، لامینگو با داشتن تیمی حرفه‌ای و با مدیریت آقای دکتر قاسمی برای این موضوع راه حلی اقتصادی، سریع و کارآمد به شمار می‌آید.

برخی واژه‌ها در عین مثبت بودن دارای تعریف مبهمی هستند. مثلا وقتی می‌گوییم حرفه‌ای با انواع و اقسام صفات و خصوصیات روبه‌رو می‌شویم و برای درک بهتر مفهوم آن، هیچ چیز مانند یک نمونه نمی‌تواند کارساز باشد. آقای دکتر قاسمی عزیز نمونه‌ای بی‌دلیل در تعریف واژه حرفه‌ای هستند. دو سال قبل، وقتی در اوج بحران در یک پرونده مهم بین‌المللی در سوئیس با ایشان روبرو شدم، امید چندانی به بهبود نداشتم. امّا با درایت ایشان نه تنها راه‌های برون رفت پدیدار شدند که توفیق و پیروزی بسیار سهل و مطمئن نمایان شدند.

رویای برون‌سپاری فعالیت‌های حقوقی برای شرکت‌ها و دریافت خدمات حقوقی برای اشخاص حقیقی با کیفیت ممتاز و با هزینه پایین، با تیم فوق‌العاده و تجارب موفق لامینگو در زمینه هوشمندسازی خدمات حقوقی، می‌تواند به بهترین نحو ممکن محقق شود.

از همکاری و مساعدت‌های‎ خالصانه جناب آقای دکتر قاسمی و مجموعه متخصصان لامینگو کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آورم. خدمات این تیم متخصص منجر به امضای یک قرارداد همکاری فناورانه بین شرکت بنده با یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی حوزه نفت و گاز شده است. تعهد این مجموعه در خصوص حفظ اطلاعات و تخصص مثال‌زدنی این تیم در رعایت استانداردهای حقوقی، برگ ارزشمندی جهت ارایه خدمات نوین حقوقی به جامعه فناوری ایران اسلامی‌مان خواهد بود.

 

عمل شراکت یا به‌اصطلاح مشارکت به رابطه همکاری میان افراد تلقی می‌شود که در آن طرفین مقداری سرمایه و یا آورده‌هایی را اعم از نقدی و غیر نقدی را به‌کار بسته و شروع به انجام فعالیتی می‌کنند و درنهایت هرکدام درنتیجه یا حاصل آن فعالیت سهمی را که به‌اصطلاح به آن سهم‌الشراکه نیز گفته می‌شود، خواهند داشت. برای پیشبرد رسمی و قانونی امر شراکت، شرکا موظف به تنظیم قرارداد شراکت متناسب با نوع فعالیت و نیازهای قراردادی هر یک از طرفین هستند. برای تنظیم یک قرارداد شراکت حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای قانونی و حقوقی، شرکا می‌باید از راهنمایی و مشورت وکلا یا مشاوران حقوقی در این زمینه بهره‌مند شوند تا ضمن رفع کلیه نیازهای قراردادی‌شان، بهترین نتیجه را از شراکت خود نیز به‌دست آورند.

 

 

قرارداد شراکت یا مشارکت دارای انواع مختلفی است. در هر قرارداد مشارکتی عنوان و مفاد آن قرارداد با توجه به نوع فعالیتی که طرفین در آن دست به شراکت می‌زنند و همچنین بر اساس وظایف و تعهدات محوله به هر یک از آن‌ها تعیین می‌گردد. یکی از پرطرفدارترین قراردادهای شراکتی قرارداد مشارکت در ساخت‌وساز است. مشارکت در ساخت‌وساز خود نیز دارای انواع مختلفی است ازجمله مشارکت در ساخت ویلا، مشارکت در ساخت زمین،  مشارکت در ساخت ساختمان  و امثالهم همگی از انواع قراردادهای مشارکت در ساخت هستند.  در این نوع از قرارداد شرکا دست به شراکت در ساخت یک سازه یا مجموعه می‌زنند و درنهایت در نتیجه حاصل از آن ساخت‌وساز با یکدیگر شریک می‌شوند.از دیگر انواع قراردادهای مشارکتی قرارداد مشارکت در راه‌اندازی یک فعالیت یا مجموعه است که ازجمله شامل قرارداد مشارکت در راه‌اندازی و تأسیس رستوران، مشارکت در راه‌اندازی مغازه و فروشگاه، مشارکت در راه‌اندازی و تأسیس کلینیک و مواردی ازاین‌دست همگی از انواع قراردادهای مشارکتی هستند که شرکا سرمایه خود را برای راه‌اندازی یک مجموعه به‌کار می‌برند و با یکدیگر شریک می‌شوند.قراردادهای شراکتی دارای انواع مختلف و متنوعی هستند که حوزه گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرند. از دیگر موارد قراردادهای مشارکت، قرارداد مشارکت در تولید به‌طورکلی، قرارداد مشارکت درفروش، قرارداد مشارکت در تولید نرم‌افزار و مواردی از این قبیل است. گاهی نیز بهتر است طرفین از یک قرارداد شراکت عمومی استفاده نمایند تا با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاصی که برایشان مطرح است اقدام به انعقاد قرارداد شراکت فی‌مابین خود کنند.

 

 

یکی از مهم‌ترین بندهای قرارداد شراکت میزان آورده و سرمایه هر یک از طرفین است. برای روشن نمودن میزان این سرمایه و همچنین در راستای به حداقل رساندن میزان اختلافات میان طرفین بهتر است تا آورده هر یک از طرفین به نحو روشن و دقیقی در قرارداد ذکر گردد.آورده‌ها به دو دسته کلی آورده‌های نقدی و غیر نقدی، یا مادی و غیرمادی تقسیم می‌شوند.آورده‌های نقدی ممکن است شامل فعالیت، مهارت‌ها، دانش و اعتبار و تجربه یکی از شرکا باشد. برای روشن‌تر شدن میزان چنین آورده‌هایی بهتر است تا با کمک یک کارشناس متخصص در این زمینه، آورده‌های غیر نقدی برآورد و ارزش‌گذاری شود و در قرارداد درج گردد. همچنین بهتر است طرفین یک حساب مشترک ایجاد نمایند تا آورده‌های نقدی خود را در تاریخ مشخصی به آن حساب واریز کنند. انجام چنین اموری باعث می‌شود تا از بروز اختلافات احتمالی میان طرفین در آینده جلوگیری شود و  شرکا با اطمینان خاطر بیشتری دست به مشارکت در فعالیت مدنظرشان بزنند.

 

 

در هر قراردادی یکی از مهم‌ترین مفاد آن قرارداد، تعیین حقوق و تعهدات هر یک از طرفین در طول مدت آن قرارداد است. در قرارداد شراکت نیز هر یک از شرکا وظایف و تعهداتی را بر عهده داشته که می‌باید کلیه این تعهدات با ذکر جزئیات در قرارداد درج گردد. علاوه بر آن شایسته است تا در صورت تخطی هر یک از طرفین از تعهداتشان ضمانت اجراهایی نیز برای نقض این تعهدات در نظر گرفته شود. ازجمله مهم‌ترین تعهدات هر یک از طرفین در قرارداد شراکت رعایت زمان‌بندی موجود در قرارداد، عدم واگذاری فعالیت موضوع شراکت به اشخاص ثالث و پیشبرد صحیح فعالیت‌های شراکتی مطابق با قوانین موضوعه کشور است.ازجمله ضمانت اجراهایی که می‌توان برای نقض تعهدات هر یک از طرفین در نظر گرفت و تعیین مبلغی تحت عنوان وجه التزام است. وجه التزام مبلغی است که میان طرفین تعیین می‌گردد تا در صورت نقض هر یک از تعهدات یا دیرکرد در انجام امور محوله به آنها شخص خاطی یا متخلف موظف به پرداخت آن به شریک دیگر خواهد بود.

 

 

یکی از مهم‌ترین بندهای هر قراردادی بند موارد فسخ آن قرارداد است و گاهی ممکن است به دلایل مختلف هر یک از طرفین اقدام به فسخ قرارداد مشارکت نمایند. البته ایجاد حق فسخ برای هر شریک مستلزم به وجود آمدن شرایط و موقعیت خاصی است، برای مثال اگر با تشخیص دادگاه یک طرف با وجود اخطار شریک دیگر تعهدات خود را به‌درستی پیش نبرد برای شریک حق فسخ قرارداد شراکت ایجاد خواهد شد. از دیگر موارد اساسی فسخ قراردادها بروز فورس ماژور یا به‌اصطلاح قوه قهریه است. برای مثال اگر حوادثی غیرقابل‌پیش‌بینی و خارج از کنترل طرفین در طول مدت قرارداد پیش بیاید که انجام شراکت موضوع قرارداد را برای مدت طولانی غیرممکن سازد، برای طرفین حق فسخ آن قرارداد  به وجود خواهد آمد.

 

 

با توجه به اهمیت ویژه‌ای قرارداد شراکت و وجود ظرایف و پیچیدگی‌های خاص مرتبط با این قرارداد  شایسته است برای تنظیم آن از کمک افراد متخصص در این زمینه بهره برد. در قرارداد پیش رو سعی تیم حقوقی لامینگو بر آن بوده تا ضمن تنظیم یک قرارداد استاندارد و حرفه‌ای، نیازهای قراردادی و قانونی شرکا نیز در نظر گرفته شود. امیدواریم با استفاده از این قرارداد تجربه شراکتی موفق و خوشایند برای شما رقم بخورد.فراموش نکنید در صورت نیاز به هرگونه مشاوره حقوقی می‌توانید با مشاوران حقوقی و وکلای ما در لامینگو در ارتباط باشید.

{{item.content}}

ثبت اطلاعات تکمیلی کاملا اختیاری بوده و صرفا جهت تسریع در آماده سازی متن کامل قرارداد شما در نظر گرفته شده است .

02188678691 | 02188673186

info (at) lawmingo.com

اولین شرکت دانش‌بنیان کشور در زمینه خدمات حقوقی و ارزش گذاری

نمونه متن قرارداد همکاری
نمونه متن قرارداد همکاری
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *