نوشتن پروپوزال کاری

نوشتن پروپوزال کاری
نوشتن پروپوزال کاری

نخستین قدم دانستن معنی لغوی پروپوزال (Proposal) است؛« طرح پیشنهادی» و قدم بعدی کاربرد آن؛ به منظور معرفی پروژه خود یا دامنه فعالیت خود، گاهی لازم است که شرحی از آن را در اختیار کارفرما قرار دهید. در واقع توضیحی از امکانات و اختیارات خود.

به گزارش هورموند، در نگارش پروپزال سطح دانش مخاطبان و نیز موقعیت آنان باید در نظر گرفته شود. اگر مخاطب پروپوزال دارای دانش فنی کافی نیست، باید همراه در ابتدای آن یک مقدمه اجرایی به زبان غیرفنی و ساده آورده شود.

استاندارد کاملا تعریف شده ای برای نگارش یک پروپوزال وجود ندارد، لیکن فرمت های متداول متعددی موجود است و برخی از سازمان ها، به خصوص سازمان های سرمایه گذار و اعطا کننده کمک مالی، فرمت های از پیش تعیین شده ای برای این کار دارند. در اینجا یک فرمت کلی برای این منظور پیشنهاد می شود.

فرمت کلی یک پروپوزال

نوشتن پروپوزال کاری

1- مقدمه

معرفی پروپوزال: اگر پروپوزال را در پاسخ به یک درخواست پروپوزال  (RFP) ارسال می کنید، مقدمه ای برای آن فراهم کنید که در آن شماره، تاریخ، شماره تماس با مشتری یا کارفرما و غیره آورده شده باشد. درغیراین صورت، دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن (با نام) و چگونگی پاسخ مورد انتظارتان را در این مقدمه ذکر کنید.

 معرفی سازمان ارسال کنده پروپوزال: سازمان ارسال کننده را به روشنی معرفی و بر ارزش نقش آن برای کارفرما یا مشتری تأکید کنید.

۲- سوابق کاری: تجارب و سوایق کاری سازمان یا شرکت خود را به طور خلاصه ذکر کنید.

۲-۱- محصولات ارائه شده

معماری: معماری طراح شده برای محصولات یا خدمات ارائه شده را شرح دهید.

 پیکربندی: نحوه پیکربندی محصولات توسط خود یا مشتری را بیان کنید.

 جنبه های خاص و مزایا: اصلی ترین جنبه های محصولات پیشنهادی و مزایای مربوط به آنها را شرح دهید.

 مشخصات: عملکرد و سایر مشخصات محصولات پیشنهادی را شرح داده یا در ضمیمه پروپوزال بیاورید.

۲-۲- خدمات ارائه شده

به کارگیری: نحوه نصب و به کارگیری را شرح دهید. 

یکپارچه سازی: نحوه یکپارچه سازی با محیط موجود را شرح دهید. 

نگهداری و پشتیبانی: نگهداری و پشتیبانی فراهم شده برای مشتری را بیان کنید. 

روش تحویل: روش تحویل خدمات و رویه های مربوطه را بیان کنید. 

کاهش ریسک: تعریف واقع بینانه ای از ریسک های مواجه با پروژه و نحوه کاهش آنها ارائه دهید. 

تضمین کیفیت: شرح آنچه برای تضمین کیفیت انجام خواهید داد.

۳- تجارب و سوابق کاری مرتبط

 خلاصه ای از پروژه های انجام شده: توصیف پروژه های مشابهی که قبلا توسط شرکت انجام شده است.

 مراجع و شواهد: شواهد و نقطه نظرات مشتریان قبلی خود را ذکر کنید.

۴- هزینه و قیمت گذاری

روش تعیین قیمت: قیمت مورد نظر چگونه محاسبه شده است؟

 قیمت گذاری: قیمت محصولات و خدمات خود را بیان کنید.

 نحوه پرداخت: نحوه پرداخت قیمت محصولات یا خدمات خود توسط مشتریان را بیان کنید.

 موارد قانونی: هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی مورد نیاز قراردادها را بیان کنید.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (الزامی است اما نمایش داده نمی‌شود)

از بروزرسانی نظرات مرا مطلع کن

تصویر امنیتی جدید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

آزادکاری یا اصطلاحا فریلنسینگ «Freelancing»، یک نوع شیوه‌ی کاری آزاد و پروژه‌‌محور است. به افرادی که به فریلنسینگ مشغول هستند، آزادکار یا فریلنسر «Freelancer» گفته می‌شود. فریلنسرها، با به کارگیری توانایی‌های ویژه خود (مانند نویسندگی، توسعه وب، طراحی، ترجمه و …)، به دریافت کار و درآمدزایی مشغول هستند.

اکثر افراد، زمانی که برای اولین بار وارد دنیای فریلنسیک می‌شوند، تصور می‌کنند که داشتن توانایی‌های مرتبط با تکنولوژی، مهم‌ترین بخش کار است.

اگر شما هم سعی در ورود به این حوزه کاری داشته باشید، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا متوجه شوید که سخت‌ترین بخش کار با شیوه فریلنسینگ، قانع کردن افراد برای سپردن پروژه‌هایشان به شماست.

شما می‌توانید همه توانایی‌های دنیا را داشته باشید اما اگر نتوانید آن‌ها را به خوبی ارائه دهید، بهترین فرصت‌ها را از دست خواهید داد.

زمانی که شما شروع به کار می‌کنید و در حوزه کاری خود، هنوز برای دیگران شناخته شده نیستید، احتمالا با ارسال ایمیل و درخواست‌های آنلاین، به دنبال پیدا کردن فرصت‌های شغلی مناسب خواهید بود. در این صورت، نوشتن یک پیشنهاد کاری و یا اصطلاحا یک پروپوزال (Proposal) قوی، بهترین فرصت شما برای جلب توجه مشتریان است. یک پروپوزل ناقص و یا ضعیف، به خودی خود به مشتری می گوید: «من را نادیده بگیر و حذف کن.»

نوشتن پروپوزال کاری

اگر در کنار کار اصلی خود به فریلنسینگ مشغول باشید، مطمئنا به اهمیت بالای بهبود و تکامل توانایی‌های خود در جهت قانع کردن مشتریان بالقوه و جلب نظر آنها برای در نظر گرفتن شما به عنوان بهترین گزینه برای انجام کارشان، واقف هستید.

اگر انتظار دارید که مشتریان زیادی به سراغ شما بیایند و با این کار، یک قدم به هدف اصلی خود (تبدیل شدن به یک خوداشتغال کامل) نزدیک شوید، باید یاد بگیرید که چگونه نقاط قوت خود را به دیگران معرفی کنید و با کسب تجربه در زمینه کاری خود، آن نقاط قوت را تقویت کنید.

با در نظر گرفتن نکته بالا، برای دریافت پروژه‌های بیشتر و افزایش درآمد، ضروری است که یک روش مطمئن برای نوشتن یک پروپوزال قوی و با هدف شکست دادن رقبای با تجربه در نظر گرفته شود. با انجام درست این کار، یک پروپوزال واقعا عالی، مشتریان بالقوه را مجبور می‌کند تا بیشتر به دنبال شما باشند، حتی بیشتر از اینکه شما به دنبال آن‌ها باشید.

اگرچه، قبل از رسیدن به مشتریان بالقوه، باید درک دقیقی از اینکه یک پروپوزال «برای رسیدن به چه هدفی طراحی شده است»، داشته باشید. هدف شما از ایجاد یک پروپوزال برای یک مشتری بالقوه، ارائه راه‌حل‌های مناسب است. در صورت انتخاب شما برای یک کار، ارزش کاری ارائه خواهید کرد، با همین پروپوزال مشخص می شود. پروپوزال کاری، تنها یک قالب نوشتاری آماده برای کپی کردن خدمات ارائه شده توسط شما در آن‌ها نیست.

نکته ی بعدی که باید در نظر داشته باشید، این است که همیشه باید راه‌حل‌های اختصاصی خود را به گونه ای بنویسید که مشتریان بالقوه به خواندن آن‌ها ترغیب شوند. چه ارائه این راه‌حل‌ها، با استفاده از ایمیل، ابزار شخصی آنلاین و یا پست معمولی باشد، شما باید حتی پیش از موفقیت در دریافت کار، بر روی مشتری خود تحقیق کنید.

قبل از ارائه درخواست به مشتری بالقوه خود، باید درک مشخصی از اینکه «چرا این مشتری باید شما را استخدام کند» داشته باشید. این مسئله، از دیدگاه درک پروژه، نیازهای بخصوص مشتری، چگونگی تناسب نقاط قوت شما با انجام کار و چگونگی ارائه بهترین کار، شما را به چالش می‌کشد. زمانی که با استفاده از یک پروپوزال به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنید، هدف اصلی شما، درک نیازهای درونی (ذهنی) و بیرونی (کار پیشنهادی) مشتریان خواهد بود.

افراد زیادی نسبت به گذشته، به فریلنسینگ روی آورده‌اند، شما باید به منظور ارائه خدمات خود، در نوشتن پروپوزال، بسیار خوب عمل کنید.

در چنین فضای رقابتی، هر چیزی به غیر از ارئه بهترین توانایی‌های شما، نمی تواند باعث پیشرفت کاریتان در زمینه فریلنسینگ شود. برای موفقیت در نوشتن یک پروپوزال کاری قوی، 5 راهکار ارائه شده است. این راهکارها را در بخش دوم این پست برای شما تشریح می‌کنیم.

فریلنسینگ – 5 راهکار برای نوشتن یک پروپوزال کاری قوی – بخش دوم

حسین زبرجدی دانا (+)

«حسین زبرجدی دانا»، کارشناس ارشد مهندسی استخراج معدن است. فعالیت‌های علمی او در زمینه تحلیل عددی سازه‌های مهندسی بوده و در حال حاضر آموزش‌های مهندسی عمران، معدن و ژئوتکنیک مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 25 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله فرادرس تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹. تمامی حقوق محفوظ است.

وقتی صحبت از پروپوزال به میان می آید همگی یاد پروپوزال های دانشگاهی و پروپوزالی که برای پایان نامه تنظیم شده می افتند ولی ما انواع دیگری از پروپوزال نیز داریم. یکی از این انواع پروپوزال ها، پروپوزال کاری است. پروپوزال به معنای طرح پیشنهادی است و یک پروپوزال کاری به هدف معرفی پروژه و دامنه فعالیتی تنظیم  و نوشته می شود. ساعدنیوز در این مقاله قصد دارد تا به این سوال مهم پاسخ دهد که چگونه پروپوزال کاری بنویسیم ؟

پروپوزال کاری طرح پیشنهادی است که از طرف شما نوشته می شود و هدف آن معرفی پروژه کاری و یا دامنه فعالیت شما می باشد و ضرورت دارد تا شرحی از فعالیت های شما را شامل شود. شما باید نسخه ای از آن را به کارفرمای خود ارایه دهید. در نوشتن پروپوزال کاری توجه به مخاطبان آن و سطح دانش و موقعیتشان اهمیت دارد زیرا اگر مخاطب شما فردی است که اطلاعات تخصصی در زمینه پروپوزال نداشته باشد توضیحات و مقدمه شما باید با زبانی ساده و قابل فهم در پروپوزال نوشته شود. باید اشاره کرد که استاندارد تعریف شده ای برای نوشتن پروپوزال کاری وجود ندارد ولی توصیه ها برای اینکه چگونه پروپوزال کاری بنویسیم می تواند به شما در تنظیم درست آن کمک کند.

ابتدا معرفی پروپوزال شما قرار می گیرد. اگر پروپوزال را در پاسخ به “درخواست یک پوروپوزال” دیگر آماده می کنید مقدمه ای برای آن بنویسید که در آن شماره، تاریخ و شماره تماس و مواردی که به آن نامه اشاره دارد آورده شود و اگر بدون درخواست پروپوزال در حال نوشتنش هستید در مقدمه اولیه دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن و چگونگی پاسخی که انتظار دارید از آن بگیرید را بنویسید.

سازمانی که پروپوزال را ارسال می کند معرفی کنید. این کار را باید به روشنی و کامل انجام دهید و در آن ارزش نقش این موسسه را برای کارفرما مشخص کنید. بعد از آن و معرفی کامل سازمان، زمینه کاری خود و یا شرکتی که از طرف وی پروپوزال را تنظیم می کنید به صورتی کامل و با شرح جزییات بیاورید. اگر محصولی ارایه می دهید در این بخش معماری ارایه شده برای محصولات، نحوه پیکره بندی محصولات توسط مشتری، اصلی ترین ویژگی های محصولات و مزایای آن ها و عملکرد و سایر مشخصات محصولات ارایه شده را بیان کنید. اگر ارایه دهنده خدمات هستید در این بخش بهتر است که نحوه به کارگیری خدمات،  نحوه نگهداری و پشتیبانی ومواردی از این دست را که بیان کننده خدمات شما می باشد را بیان کنید.

سوابق کاری و خلاصه ای از پروژهایی که تا به حال توسط شما انجام شده است را بیان کنید. سعی کنید نظرات و بازخوردهای مشتریان را در کنار معرفی بیاورید. در نهایت بر روی فعالیت های خود قیمت گذاری کنید. در این قسمت قیمت محصولات و یا خدمات خود را بیان کنید. از نحوه پرداخت قیمت ها صحبت کنید و هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی قراردادها را ذکر کنید.

نوشتن پروپوزال کاری

 

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

هدف پروپوزال کاری معرفی پروژه کاری و یا دامنه فعالیت شما می باشد و ضرورت دارد تا شرحی از فعالیت های شما را شامل شود. شما باید نسخه ای از آن را به کارفرمای خود ارایه دهید. در نوشتن پروپوزال کاری توجه به مخاطبان آن و سطح دانش و موقعیتشان اهمیت دارد زیرا اگر مخاطب شما فردی است که اطلاعات تخصصی در زمینه پروپوزال نداشته باشد توضیحات و مقدمه شما باید با زبانی ساده و قابل فهم در پروپوزال نوشته شود. باید اشاره کرد که استاندارد تعریف شده ای برای نوشتن پروپوزال کاری وجود ندارد ولی توصیه ها برای اینکه چگونه پروپوزال کاری بنویسیم می تواند به شما در تنظیم درست آن کمک کند.

ابتدا معرفی پروپوزال شما قرار می گیرد. اگر پروپوزال را در پاسخ به “درخواست یک پوروپوزال” دیگر آماده می کنید مقدمه ای برای آن بنویسید که در آن شماره، تاریخ و شماره تماس و مواردی که به آن نامه اشاره دارد آورده شود و اگر بدون درخواست پروپوزال در حال نوشتنش هستید در مقدمه اولیه دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن و چگونگی پاسخی که انتظار دارید از آن بگیرید را بنویسید.

نوشتن پروپوزال کاری

سازمانی که پروپوزال را ارسال می کند معرفی کنید. این کار را باید به روشنی و کامل انجام دهید و در آن ارزش نقش این موسسه را برای کارفرما مشخص کنید. بعد از آن و معرفی کامل سازمان، زمینه کاری خود و یا شرکتی که از طرف وی پروپوزال را تنظیم می کنید به صورتی کامل و با شرح جزییات بیاورید. اگر محصولی ارایه می دهید در این بخش معماری ارایه شده برای محصولات، نحوه پیکره بندی محصولات توسط مشتری، اصلی ترین ویژگی های محصولات و مزایای آن ها و عملکرد و سایر مشخصات محصولات ارایه شده را بیان کنید. اگر ارایه دهنده خدمات هستید در این بخش بهتر است که نحوه به کارگیری خدمات،  نحوه نگهداری و پشتیبانی ومواردی از این دست را که بیان کننده خدمات شما می باشد را بیان کنید.

سوابق کاری و خلاصه ای از پروژهایی که تا به حال توسط شما انجام شده است را بیان کنید. سعی کنید نظرات و بازخوردهای مشتریان را در کنار معرفی بیاورید. در نهایت بر روی فعالیت های خود قیمت گذاری کنید. در این قسمت قیمت محصولات و یا خدمات خود را بیان کنید. از نحوه پرداخت قیمت ها صحبت کنید و هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی قراردادها را ذکر کنید.

.

فرمت کلی یک پروپوزال کاری

۱- مقدمه

معرفی پروپوزال: اگر پروپوزال را در پاسخ به یک درخواست پروپوزال  (RFP) ارسال می کنید، مقدمه ای برای آن فراهم کنید که در آن شماره، تاریخ، شماره تماس با مشتری یا کارفرما و غیره آورده شده باشد. درغیراین صورت، دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن (با نام) و چگونگی پاسخ مورد انتظارتان را در این مقدمه ذکر کنید.

 معرفی سازمان ارسال کنده پروپوزال: سازمان ارسال کننده را به روشنی معرفی و بر ارزش نقش آن برای کارفرما یا مشتری تأکید کنید.

.

۲- سوابق کاری: تجارب و سوایق کاری سازمان یا شرکت خود را به طور خلاصه ذکر کنید.

۲-۱- محصولات ارائه شده

معماری: معماری طراح شده برای محصولات یا خدمات ارائه شده را شرح دهید.

 پیکربندی: نحوه پیکربندی محصولات توسط خود یا مشتری را بیان کنید.

 جنبه های خاص و مزایا: اصلی ترین جنبه های محصولات پیشنهادی و مزایای مربوط به آنها را شرح دهید.

 مشخصات: عملکرد و سایر مشخصات محصولات پیشنهادی را شرح داده یا در ضمیمه پروپوزال بیاورید.

۲-۲- خدمات ارائه شده

به کارگیری: نحوه نصب و به کارگیری را شرح دهید. 

یکپارچه سازی: نحوه یکپارچه سازی با محیط موجود را شرح دهید. 

نگهداری و پشتیبانی: نگهداری و پشتیبانی فراهم شده برای مشتری را بیان کنید. 

روش تحویل: روش تحویل خدمات و رویه های مربوطه را بیان کنید. 

کاهش ریسک: تعریف واقع بینانه ای از ریسک های مواجه با پروژه و نحوه کاهش آنها ارائه دهید. 

تضمین کیفیت: شرح آنچه برای تضمین کیفیت انجام خواهید داد.

.

۳- تجارب و سوابق کاری مرتبط

 خلاصه ای از پروژه های انجام شده: توصیف پروژه های مشابهی که قبلا توسط شرکت انجام شده است.

 مراجع و شواهد: شواهد و نقطه نظرات مشتریان قبلی خود را ذکر کنید.

.

۴- هزینه و قیمت گذاری

روش تعیین قیمت: قیمت مورد نظر چگونه محاسبه شده است؟

 قیمت گذاری: قیمت محصولات و خدمات خود را بیان کنید.

 نحوه پرداخت: نحوه پرداخت قیمت محصولات یا خدمات خود توسط مشتریان را بیان کنید.

 موارد قانونی: هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی مورد نیاز قراردادها را بیان کنید.

 

 
پروپوزال کاری آماده ,دانلود نمونه پروپوزال کاری,فرم خام پروپوزال خالی,نمونه پروپوزال کاری آماده ,نوشتن یک پروپوزال کاری ,نمونه پروپوزال شرکتی, نمونه پروپوزال همکاری ,نمونه پروپوزال فروش ,پروپوزال نویسی تجاری ,نمونه فرم خام پروپوزال یک پروژه کاری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نوشتن پروپوزال کاری

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دانلود پروژه هــــای دانشگاهی ، پایان نامه ، مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی ، گزارش کار آموزی و نمونه سوالات استخدامی.

ارائه جزوات درسی ، کتب دانشگاهی ،حل المسائـل ، نـمونــه سـوال و دانــلود رایــگان بسیاری از محصولات ارائه شده.

هـمراه با آمـوزش نرم افزار های کـاربردی از قبیل Word، Powerpoint و Excel .

ریاضیدان سابق ، برنامه نویس حاضر

برای شروع نوشتن یک پروپوزال همیشه این سوالات را در نظر داشته باشید.

«برای تحت تاثیر قرار دادن یک مشتری بالقوه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

«چه چیزی پروپوزال شما را نسبت به بقیه متفاوت می‌کند؟»

نوشتن پروپوزال کاری

یک مقدمه فریبنده، باعث جلب نظر سریع مشتریان در زمینه همکاری با شما می‌شود. یک شروع خوب و قوی، نشان می‌دهد که شما در مورد کار مورد نظر تحقیق کرده‌اید و می‌توانید کار مشتریان را به خوبی انجام دهید. اگر بتوانید بلافاصله بعد از ارسال درخواست کار توسط مشتریان بالقوه، به آنها دسترسی داشته باشید، شانس شما برای دریافت کار به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

اگر شما یک فریلنسر توسعه‌دهنده وب هستید و می‌خواهید برای یک مشتری بالقوه، در زمینه پروژه بازطراحی یک سایت، ایمیلی را ارسال کنید، بهتر است با جمله‌ای مشابه با «۶ مرحله پیشنهادی من برای طراحی یک وب‌سایت جدید و تبلیغاتی» شروع کنید. این جمله، فورا این ذهنیت را برای مشتری به وجود می‌آورد که شما برای استراتژی پیشنهادی خود زمان صرف کرده‌اید و بر روی صنعت و تجارت مشتری مورد نظر نیز تحقیقاتی را انجام داده‌اید.

در ایمیل اولیه (حداکثر ۲۰۰ کلمه)، به طور مختصر به هر یک از مراحل پیشنهادی خود اشاره کرده و در ادامه، با اشاره به تجربیات قبلی و نقاط قوت خود در زمینه موقعیت شغلی فعلی، این نکته را گوش‌زد کنید که چگونه این تجربیات و نقاط قوت شما را به گزینه مناسبی برای این کار تبدیل می‌کند.

از آنجایی که پروپوزال کاری، نوعی «سخنرانی آسانسوری – Elevator Pitch» است، تشریح دلایل صلاحیت شما برای انجام کار، به منظور بیان بهترین توانایی‌های شما (توانایی‌های مرتبط با کار) ضروری است. همچنین برای دریافت کار، باید اعتماد به نفس خود در زمینه توانایی‌هایتان را بدون هیچ‌گونه غروری منتقل کنید.

یک مقدمه و شروع قوی به معنای تعهد شما نسبت به پروژه است. این امر می‌تواند به شکل ایجاد یک چارچوب برای پروژه طراحی سایت یا ارائه پیشنهادات سازنده و مختصر به منظور نشان دادن توجه شما به جزئیات باشد.

مهم نیست برای انجام چه کاری به مشتری بالقوه درخواست می‌دهید، مهم این است که نقاط قوت خود را برای انجام آن کار، متناسب نشان دهید.

اگر پروژه افزودن یک ویژگی جدید به یک سایت را مدنظر قرار داده‌اید، در مرحله اول، به مهارت‌های فنی و تجربیات خود اشاره کنید. به مشتریان نشان دهید که کارهای قبلی شما یا نمونه کارهایتان، در راستای ویژگی‌های جدید و عملکردهایی است که آن‌ها به دنبالشان هستند.

پروپوزال‌های خود را تا حد ممکن کوتاه بنویسید. از تمرکز بر روی نقاط قوت نامربوط خودداری کنید؛ این کار یک اشتباه رایج محسوب می شود.

اشاره به تمام چیزهایی که شما در مورد توسعه وردپرس (WordPress) می دانید و اضافه کردن آنها در پروپوزال خود، باعث رد شدن سریع بسیاری از درخواست‌های شما خواهد شد. منظور این است که اشاره به توانایی‌های عمومی، لزومی ندارد و حتی ممکن است، شانس شما را کاهش دهد. دو یا سه از بهترین ویژگی‌های خود که مرتبط با یک کار مشخص است را به صورت لیست دربیاورید و هر یک را جداگانه توضیح دهید.

متاسفانه، همه مشتریان، لیست دقیقی از انتظارات یا سوالات خود در مورد پروژه را ارائه نمی‌کنند.

در حالی که توضیحات مبهم در مورد یک پروژه می‌تواند باعث سردرگمی شود، شما باید از این موضوع به عنوان فرصتی برای نشان دادن دانش و تجربه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، سوالی که باید در هنگام ارائه درخواست برای یک پروژه جدید از خود بپرسید، این است که «آیا دقیقا چنین کاری را در گذشته انجام داده‌ام». باید قبل از این که مشتری، این سوال را مستقیما از شما بپرسد، شما آن را پیش‌بینی کنید و به آن جواب دهید. برخی از افراد، یک یا دو لینک از کارهای موفقیت‌آمیز خود در گذشته را برای نشان دادن توانایی خود در تکرار نتایج مشابه، در ایمیل‌های ابتدایی قرار می‌دهند.

برای پیش‌بینی سوالات احتمالی مشتریان، سعی کنید خود را جای آن‌ها بگذارید. در این مرحله، مشتریان با چه مسائل یا مشکلات ناگفته‌ای می‌توانند مواجه شوند. اگر به دنبال کمک برای بازسازی برند (Rebrand) یک وب‌سایت هستید، به برندسازی‌های نامرتبط موجود، تصاویر یا لوگوهای کم‌کیفیت توجه کافی داشته باشید و اگر برای انجام کار استخدام شدید، به سرعت پیشنهادات خود را ارائه دهید.

شما می‌توانید با اشاره به نکاتی از پروژه که ممکن است مشتریان از آن‌ها مطلع نباشند، یک فضای اطمینان برایشان فراهم کنید. اگر مشتریان به دنبال استخدام یک فرد متخصص باشند، ممکن است از چگونگی طراحی ویژگی‌های جدید یک وب‌سایت، انتقال به یک سیستم مدیریت محتوای جدید و یا سفارشی کردن برند سایت، درک کاملی نداشته باشند.

هیچ چیز به اندازه ی شنیدن مشکلات موجود و همچنین توصیه‌های مربوط به رفع آن‌ها از یک فریلنسر کارآزموده (کسی که در شرایط مشابه قرار داشته و مشکلات مشابه را حل کرده است)، باعث تسکین خاطر مشتریان بالقوه نمی‌شود. اگر شما سوالات احتمالی و جواب آن‌ها و همچنین تجربه خود را در نظر داشته باشید، بالاتر از دیگر رقبا قرار خواهید گرفت.

بگذارید نمونه کارهای شما و تجربیات اثبات‌شده‌تان، به خودی خود گویای صلاحیت شما باشند. اطمینان حاصل کنید که تنها مرتبط‌ترین و بهترین نمونه‌کارها را برای پروپوزال خود انتخاب کرده باشید.

مشتریان، مشتاق این هستند که کارهای مشابه پروژه خود را در رزومه کاری شما ببینند. منطقی است که اگر شما کاری دقیقا مشابه با پروژه مد نظر انجام داده باشید، مشتری احساس اطمینان پیدا می‌کند که شما قادر به تکرار یا حتی بهبود نتایج کارهای پیشین خود باشید.

چند نمونه کار بسیار خوب را انتخاب کرده و آن‌ها را در ایمیل اولیه و همچنین پروپورزال خود پیوست کنید. در یک یا دو جمله، از نحوه مشارکت خود در کمک به انجام کارهای مشتریان قبلی سخن بگویید.

اگر یک فریلنسر تازه‌کار هستید و هیچ نمونه‌کار مرتبطی ندارید، بهترین راه‌حل برای شما، ساخت نمونه‌کار برای خودتان است. یک وب‌سایت نمونه‌کار ایجاد کنید، پست‌های وبلاگی نمونه بنویسید، لوگوی شخصی خود را طراحی کنید و کارهایی از این قبیل را انجام دهید.

تاثیرگذاری اولیه مسئله بسیار مهمی است. از این رو یک پروپوزال کاری برنده، باید از نظر زیبایی‌شناسی و ظاهر، خوش آیند، واضح و سازمان یافته باشد. مشتریان بالقوه، حتی قبل از خواندن پروپوزال شما، تنها با نگاه کردن به آن با محتوای کارتان ارتباط برقرار می‌کنند.

بسته به کاری که شما ارائه می‌کنید، ممکن است به چیزی بیشتر از یک فایل ورد ساده برای بیان وضعیت خود نیاز نداشته باشید. اگرچه، برای ارائه خدمات خود، به موارد جذاب‌تری نیز احتیاج دارید.

در انتها، با استفاده از یک ابزار طراحی بصری پیشرفته، فرصت ایجاد یک برند شخصی باارزش و ارائه خدمات باکیفیت را به وجود می آورید.

به کارگیری این ۵ مرحله به منظور نوشتن پروپوزال کاری خود، تضمین می‌کند که شما برای پیروزی بر رقبای خود، از تمام توانتان استفاده می‌کنید.

ریاضیدان سابق ، برنامه نویس حاضر

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع

افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

Academia.edu no longer supports Internet Explorer.

To browse Academia.edu and the wider internet faster and more securely, please take a few seconds to upgrade your browser.

Enter the email address you signed up with and we’ll email you a reset link.

یکی از نکات کلیدی در انجام تحقیقات علمی نگارش یک پروپوزال مناسب است. فرمت صحیح نگارش پروپوزال ممکن است بسته به نوع تحقیق شما و یا سازمان یا دانشگاهی که تحقیقات برای آن سازماندهی شده است متفاوت است و شما بایستی برای اطلاع از این فرمت به راهنمایی‌های سازمان مربوط مراجعه کنید. با این وجود برخی نکات اصلی و پایه‌ای جهت تهیه پروپوزال وجود دارد که در اغلب موارد یکسان است. در این مطلب قصد داریم با ارائه این نکات اصلی نحوه نوشتن پروپوزال را برای محققان تسهیل کنیم.

نگارش یک پروپوزال مناسب ممکن است مدت زمان زیادی را از شما بگیرد. یک پروپوزال خوب بایستی بتواند اصل تحقیق را به خوبی برای مخاطبان معرفی کند و اهمیت موضوع را برای آنها مشخص سازد. در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با نحوه نوشتن پروپوزال پرداخته‌ایم.

عنوان انتخابی برای تحقیق بسته به نوع تحقیق متفاوت است ولی در حالت کلی عنوان تحقیق بایستی مختصر و مفید باشد. مخاطبان بایستی بتوانند با مشاهده عنوان تحقیق، موضوع مورد مطالعه شما را تا حدودی درک کنند و انتظارات خود را از مطالعه مطالب شما شکل دهند. همچنین موضوع انتخابی بایستی دقیق و واضح باشد تا در صورت جستجوی عبارات مشخص توسط مخاطبان، نتیجه درستی ارائه داده شود.

صفحه عنوان معرفی کننده نام تحقیق، نام محقق و سازمان یا دانشگاه مربوط است.

چکیده خلاصه‌ای از مسئله مد نظر تحقیقات است. در این بخش همچنین بایستی راه حل پیشنهادی و اهداف تحقیق ذکر شوند. تعداد کلمات چکیده معمولا بین 150 تا 200 کلمه خواهد بود.

نوشتن پروپوزال کاری

به تعداد 4 یا 5 کلمه کلیدی انتخاب کنید که بتوانند نکات مهم تحقیقات شما را برای مخاطبان انعکاس دهند. کیووردها یا همان کلمات کلیدی بایستی از عباراتی انتخاب شوند که جستجوی بیشتری نسبت به بقیه دارند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب به دیده شدن بیشتر تحقیق شما کمک خواهد کرد. کلمات کلیدی می‌توانند یک کلمه یا عبارتی متشکل از 2 الی 4 کلمه باشند.

فهرست پروپوزال معمولاً در صفحه سوم آن جای می‌گیرد و لیستی از بخش‌های مهم پروپوزال را برای مخاطبان ارائه می‌دهد.

مقدمه بایستی شامل بیان مسئله، هدف تحقیق و اهمیت تحقیق باشد.

مسئله تحقیق را شناسایی کنید و به مخاطب ثابت کنید چه ضرورتی در انجام تحقیق شما وجود دارد.

در این قسمت شما به مخاطبان خود خواهید فهماند که از تحقیقات انجام شده یا در حال انجام در زمینه تحقیقاتی خود آگاه هستید. همچنین بایستی بتوانید مخاطب را متقاعد سازید که تحقیقات شما مطلب جدید به تحقیقات پیشین اضافه کرده است و آنها را بهبود خواهد بخشید. بایستی در این بخش از کار سایر محققان قدردانی کنید، آنها را ارزیابی کنید و نتایج آنها را با نتایج خود در هم آمیزید و یا باهم مقایسه کنید.

این بخش به عنوان قلب پروپوزال شما شناخته خواهد شد و بایستی شامل اطلاعاتی در رابطه با روش تحقیق و ابزار شما باشد.

در صورتی که در حال انجام تحقیقات برای دانشگاه هستید، تحقیقات پیشین انجام گرفته شده در حوزه تخصصی خود در دانشگاه را برای معرفی بیشتر دانشگاه خود در تحقیق خود بگنجانید.

اطلاعات مرتبط به کارهای پیشین انجام شده در دانشگاه خود را جمع آوری کنید و در صورت ارتباط با تحقیق شما، آن را در منابع خود بگنجانید.

یک صفحه از پروپوزال خود را به معرفی تمام منابع استناد شده در تحقیقات اختصاص دهید.

این بخش بایستی شامل اطلاعات کتاب شناختی در رابطه یا عوامل اصلی تحقیق باشد.

در بسیاری از انواع پروپوزال تهیه بخش ضمایم معمول است. در این بخش تمامی اسناد مورد نیاز برای درک بیشتر خوانندگان آورده خواهد شد. ضمایم گنجانده شده در پایان پروپوزال اغلب در داخل متن مرجع دهی میشوند و خواننده می‌تواند در صورت نیاز به آنها مراجعه کند.

13 responses to “آموزش نحوه نوشتن پروپوزال در 13 گام”

آتنا کوهزادی گفت:

بهمن 26, 1398 در 1:04 ب.ظ

با سلام و احترام
عالی بود اما متاسفانه نشد رای بدم و نمیدونم مشکل از کجا بود?

پاسخ

گروه نویسندگان گفت:

بهمن 27, 1398 در 11:35 ق.ظ

ممنون دوست عزیز که نظرتون را برای ما اعلام کردید و این سبب می‌شه که خستگی از تن ما بیرون بیاد.
خوشحالیم بابت این موضوع و ممنون بابت به اشتراک گذاری نظرتان.

پاسخ

حدیث گفت:

فروردین 8, 1399 در 1:14 ب.ظ

ممنون از کمک بزرگی ک کردین

پاسخ

گروه نویسندگان گفت:

فروردین 9, 1399 در 12:51 ب.ظ

خواهش می‌کنیم دوست عزیز
خوشحال هستیم که مطالب سایت برای شما مفید بود و ممنون که نظرات خودتون را به اشتراک می‌گذارین.

پاسخ

مریم درتومی گفت:

اردیبهشت 8, 1399 در 10:39 ب.ظ

خیلی سپاسگزارم. وقتتون درد نکنه.خیلی کمک کردید از استرس من کم بشه .عالی بود.

پاسخ

نیلوفر گفت:

اردیبهشت 19, 1399 در 3:04 ب.ظ

سلام دوست عزیز به شدت به من کمک کرد که برای دفعه اول و بدون حضور راهنما در این شرایط کرونایی از مطالب شما بری تحقیق خودم استفاده کنم. کار امد بود ..

پاسخ

گروه نویسندگان گفت:

اردیبهشت 19, 1399 در 10:25 ب.ظ

دوست عزیز
خیلی خوشحال شدیم که این نوشته‌ها برای شما مفید بود، ممنون که نظرات خودتان را با ما به اشتراک گذاشتین.

پاسخ

مختار گفت:

خرداد 17, 1399 در 0:41 ق.ظ

سلام
با سپاس بسیار عالی بود

پاسخ

گروه نویسندگان گفت:

خرداد 17, 1399 در 10:07 ق.ظ

دوست عزیز
خوشحال هستیم که این مطلب برای شما مفید واقع شده است و ممنون از شما که نظرات خودتان را با ما به اشتراک گذاشتین.

پاسخ

آیدا بوجاری گفت:

شهریور 21, 1399 در 0:59 ق.ظ

بسیار عالی بود ممنون از شما

پاسخ

گروه نویسندگان گفت:

شهریور 22, 1399 در 12:39 ب.ظ

دوست عزیز
ممنون از شما که به سایت ما سر می‌زنید و مطالب را ما مطالعه می‌کنید و اینکه ازتون تشکر می‌کنم که نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک می‌کنید.
سپاس

پاسخ

سلیمان گفت:

مهر 16, 1399 در 2:07 ب.ظ

سلام
از تمام زحمات شما تقدیر و تشکر میکنم.
امیدوارم در تمامی مراحل کاری موفق و سربلند باشید.

پاسخ

گروه نویسندگان گفت:

مهر 17, 1399 در 2:00 ب.ظ

دوست عزیز
ممنون هستیم از شما.
ممنون که به سایت ما سر می‌زنید و البته با نظرات خوب‌تان خستگی را از تن ما به در می‌کنید و کمک می‌کنید تا بیشتر در خدمت شما باشیم.
سپاس

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخنشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *دیدگاه نام *
ایمیل *
وب‌ سایت
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با سلام و احترام
عالی بود اما متاسفانه نشد رای بدم و نمیدونم مشکل از کجا بود?

ممنون دوست عزیز که نظرتون را برای ما اعلام کردید و این سبب می‌شه که خستگی از تن ما بیرون بیاد.
خوشحالیم بابت این موضوع و ممنون بابت به اشتراک گذاری نظرتان.

ممنون از کمک بزرگی ک کردین

خواهش می‌کنیم دوست عزیز
خوشحال هستیم که مطالب سایت برای شما مفید بود و ممنون که نظرات خودتون را به اشتراک می‌گذارین.

خیلی سپاسگزارم. وقتتون درد نکنه.خیلی کمک کردید از استرس من کم بشه .عالی بود.

سلام دوست عزیز به شدت به من کمک کرد که برای دفعه اول و بدون حضور راهنما در این شرایط کرونایی از مطالب شما بری تحقیق خودم استفاده کنم. کار امد بود ..

دوست عزیز
خیلی خوشحال شدیم که این نوشته‌ها برای شما مفید بود، ممنون که نظرات خودتان را با ما به اشتراک گذاشتین.

سلام
با سپاس بسیار عالی بود

دوست عزیز
خوشحال هستیم که این مطلب برای شما مفید واقع شده است و ممنون از شما که نظرات خودتان را با ما به اشتراک گذاشتین.

بسیار عالی بود ممنون از شما

دوست عزیز
ممنون از شما که به سایت ما سر می‌زنید و مطالب را ما مطالعه می‌کنید و اینکه ازتون تشکر می‌کنم که نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک می‌کنید.
سپاس

سلام
از تمام زحمات شما تقدیر و تشکر میکنم.
امیدوارم در تمامی مراحل کاری موفق و سربلند باشید.

دوست عزیز
ممنون هستیم از شما.
ممنون که به سایت ما سر می‌زنید و البته با نظرات خوب‌تان خستگی را از تن ما به در می‌کنید و کمک می‌کنید تا بیشتر در خدمت شما باشیم.
سپاس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نوشتن پروپوزال کاری

ژورنال هاب از گروهی از دانشجویان و فارق التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است که ‌سال‌ها با مسائل مربوط به مقالات و پژوهش‌های علمی درگیر بوده و دارای تجربه بالایی در این زمینه هستند. هدف ما ارائه خدمات رایگان در زمینه پژوهش‌های دانشگاهی و دانشجویی و کمک به انتشار مقالات اصیل و پاک، می‌باشد.


کلیه حقوق سایت محفوظ است طراحی شده توسط Dada

وبلاگ ترجمیک

دنیای ترجمه، ویراستاری و تولید محتوا همراه با ترجمیک

دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه در مقاطع ارشد و دکتری یا کارمندان امروز اداری و پژوهشی، مسلما در فرآیند کار و تحصیل خود با واژه «پروپوزال» Proposal مواجه شده‌اند. بسیاری از افراد وقتی اولین بار واژه پروپوزال را…

توسط کسب و کار دماوند | آبان ۲۶, ۱۳۹۴ | کسب و کار | ۱ نظر

اولین قدم دانستن معنی لغوی پروپوزال (Proposal) می باشد : “طرح پیشنهادی”و قدم بعدی کاربرد آن : به منظور معرفی پروژه خود و یا دامنه فعالیت خود، گاهی لازم است که شرحی از آن را در اختیار کارفرما قرار دهید. در واقع توضیحی از امکانات و اختیارات خود..

در نگارش پروپزال سطح دانش مخاطبین و نیز موقعیت آنان بایستی در نظر گرفته شود. اگر مخاطب پروپوزال دارای دانش فنی کافی نیست، باید همراه در ابتدای آن یک مقدمه اجرایی به زبان غیرفنی و ساده آورده شود.

استاندارد کاملاً تعریف شده ای برای نگارش یک پروپوزال وجود ندارد، لیکن فرمت های متداول متعددی موجود است و برخی از سازمانها، بخصوص سازمانهای سرمایه گذار و اعطا کننده کمک مالی، فرمت های از پیش تعیین شده ای برای اینکار دارند. در اینجا یک فرمت کلی برای این منظور پیشنهاد می شود.

فرمت کلی یک پروپوزال؛

نوشتن پروپوزال کاری

۱) مقدمه
▪ معرفی پروپوزال : اگر پروپوزال را در پاسخ به یک “درخواست پروپوزال“ (RFP) ارسال می کنید، مقدمه ای برای آن فراهم کنید که در آن شماره، تاریخ، شماره تماس با مشتری یا کارفرما و غیره آورده شده باشد. در غیر اینصورت، دلیل ارسال پروپوزال، دریافت کننده آن (با نام) و چگونگی پاسخ مورد انتظارتان را در این مقدمه ذکر کنید.
▪ معرفی سازمان ارسال کنده پروپوزال :سازمان ارسال کننده را بروشنی معرفی کرده و بر ارزش نقش آن برای کارفرما یا مشتری تاکید کنید.

۲) سوابق کاری: تجارب و سوایق کاری سازمان یا شرکت خود را بطور خلاصه ذکر کنید.

۲-۱) محصولات ارائه شده
▪ معماری :معماری طراح شده برای محصولات یا خدمات ارائه شده را شرح دهید.
▪ پیکربندی :نحوهٔ پیکربندی محصولات توسط خود یا مشتری را بیان کنید.
▪ جنبه های خاص و مزایا :اصلی ترین جنبه های محصولات پیشنهادی و مزایای مربوط به آنها را شرح دهید.
▪ مشخصات :عملکرد و سایر مشخصات محصولات پیشنهادی را شرح داده و یا در ضمیمه پروپوزال بیاورید.

۲-۲) خدمات ارائه شده
▪ بکارگیری :نحوه نصب و بکارگیری را شرح دهید.
▪ یکپارچه سازی :نحوه یکپارچه سازی با محیط موجود را شرح دهید.
▪ نگهداری و پشتیبانی :نگهداری و پشتیبانی فراهم شده برای مشتری را بیان کنید.
▪ روش تحویل :روش تحویل خدمات و رویه های مربوطه را بیان کنید.
▪ کاهش ریسک :تعریف واقع بینانه ای از ریسک های مواه با پروژه و نحوه کاهش آنها ارائه دهید.
▪ تضمین کیفیت :شرح انچه برای تضمین کیفیت انجام خواهید داد.

۳) تجارب و سوابق کاری مرتبط
▪ خلاصه ای از پروژه های انجام شده :توصیف پروژه های مشابهی که قبلاً توسط شرکت انجام شده است.
▪ مراجع و شواهد :شواهد و نقطه نظرات مشتریان قبلی خود را ذکر کنید.

۴) هزینه و قیمت گذاری
▪ روش تعیین قیمت :قیمت مورد نظر چگونه محاسبه شده است؟
▪ قیمت گذاری :قیمت محصولات و خدمات خود را بیان کنید.
▪ نحوه پرداخت :نحوه پرداخت قیمت محصولات یا خدمات خود توسط مشتریان را بیان کنید.
▪ موارد قانونی :هرگونه موارد و نیازمندی های قانونی مورد نیاز قراردادها را بیان کنید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا

مطلب محتصر و مفیدی بود ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تلاش آژانس کسب و کار دماوند (مارکتینگ هورموند) در جهت ارتقا دانش مارکتینگ کشور و کمک به دارندگان کسب و کار برای حرکت در مسیرهای صحیح و اساسی با متدی متفاوت و حرفه ای می‌باشد. در نگرش ما هر فرد و یا هر شرکتی از هر صنف، صنعت و بازاری محق آن است که بخواهد در کسب و کارش پیشرفت را احساس کند. نه پیشرفتی به‌منزله تلاش‌های بی‌وقفه و فرسایشی؛ بلکه تلاشی آگاهانه برای حرکت در مسیر صحیح و اساسی. هورموند به دارندگان کسب و کار پس از تبیین دقیق خواسته‌هایشان راهی را می‌شناساند که گام برداشتن در آن راه، تلاش هدفمند را در کوتاه‌ترین زمان جایگزین تلاش‌های طاقت‌فرسا می‌نماید. ما باور داریم که صرف زمان، هزینه و تلاش به‌اندازه و در مسیری صحیح، نجات‌بخش بسیاری از کسب و کار های ایرانی می‌باشد. ما با تخصص و مهارت در حوزه مارکتینگ (تحقیقات بازار، برنامه ریزی، آموزش، بازاریابی، پیشبرد فروش و تبلیغات)، طراحی گرافیک و تلفیق آن با دانش IT (فن آوری اطلاعات) در تلاش است به دارندگان کسب و کار در ایران کمک کند تا لذت واقعی کسب و کارشان را بچشند. متخصصین هورموند ضمن تلفیق دانش روز مارکتینگ جهانی و تجربه فضای کاری سازمان های ایرانی راهکارهایی اصولی با شیوه های نوین و خلاقانه به دارندگان کسب و کار ارائه می‌دهند که موجب رضایتمندی آن‌ها و مشتریانشان می‌گردد. ازجمله خدمات آژانس بازاریابی هورموند می‌توان به مشاوره بازاریابی، مشاوره کسب و کار، مشاوره تبلیغات، آموزش بازاریابی و فروش برای شرکت ها و سازمان ها، ارائه محصولات آموزشی و کاربردی بازاریابی فروش تبلیغات، تدوین طرح کسب و کار، تدوین برنامه بازاریابی، طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی، بازاریابی اینترنتی و دیجیتال، ممیزی بازاریابی و تامین نیرو، ابزارها و نرم افزارهای بازاریابی موردنیاز شرکت ها و سازمان‌ها اشاره نمود. دماوند، “باور به توانستن”

نوشتن پروپوزال کاری
نوشتن پروپوزال کاری
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *