نکات آرایش صورت

نکات آرایش صورت
نکات آرایش صورت

 نکات آرایش صورت نکاتی هستند که شما با دانستن انها می توانید بدون نیاز به کسی خودتان یک آرایش زیبا و درست انجام دهید. 8 تکنیکی که در عین سادگی نکات مهم آرایشی صورت هستند.

خیلی از خانم ها بدون آرایش، احساس لختی می کنند، اما اگر آرایش به طور صحیحی صورت نگیرد، صورت و آرایش مصنوعی به نظر می رسد

 جودی مورس میگوید:

خیلی از خانم ها بدون آرایش، احساس لختی می کنند، اما اگر آرایش به طور صحیحی صورت نگیرد، صورت و آرایش مصنوعی به نظر می رسد. آرایش کردن به آسانی که فکر می کنید، نیست. باید با شکل صورت و نمای خارجی چهره خود کار کنید. با روش های درست آرایش کردن، می توانید عیوب خود را تا حد امکان کاهش دهید و زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید.

 

نکات آرایش صورت

1- قبل از اینکه، تکنیکی را برای آرایش چشمان خود به کار ببرید، مهم است مطمئن شوید که سایه چشم خوب و درستی را به کار میبرید. تنها راه  حصول اطمینان از  انتخاب صحیح سایه چشم خود امتحان سایه ها و رنگ های مختلف است.

 

2- خیلی از خانم ها به دنبال راهنمایی هایی برای ترفیع رنگ طبیعی چشم خود هستند.خیلی خوب است که از یک خط چشم طبیعی، قهوه ای تیره یا خاکستری، استفاده نمایید، این خط چشم ها به ناخوشایندی رنگ سیاه نیستند. خط چشمی نازک بالا و پایین پلک خود بکشید. برای استفاده از سایه چشم ها، نمونه ای را که با رنگ چشم شما مغایرت داشته باشد، انتخاب کنید. این تضاد باعث بیشتر مشخص شدن چشم ها می شود.

 

3- حلقه های تیره زیر چشم با یک پنهان ساز به طور کامل یا تا حدودی پنهان می شوند. از یک پنهان ساز با تن رنگ گرم استفاده کنید. این پنهان ساز زیر چشمی را تا ناحیه زیر چشم به کار ببرید و از زیر مجرای اشک شروع نموده و به سوی پایین تا طرف دیگر چشم ببرید. و با انگشت خود یا اسفنجی آنرا یکدست کنید تا خطوط روشن زیر چشم نیز پوشیده شوند، چرا که این خطوط به بدی حلقه های تیره رنگ زیر چشم هستند. یکی دیگر از عوامل ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، ریمل سیاه می باشد. پس از یک ریمل ضد آب استفاده کنید.

 

4- اگر از چشم های پف کرده رنج می برید، احتمالا دوست دارید این پف را از بین برده یا تا حدودی پنهان کنید. قبل از هر آرایشی، از کمپرس آب گرم استفاده کنید. در این حالت حتی الامکان به طور خفیف آرایش نمایید. سایه چشم کمی به کار ببرید. خط چشم باریکی بکشید یا اصلا نکشید. با این کار پف چشم شما کمتر به چشم می آید.

 

5- آخر همه، از ابروهای خود که چشم های شما را قاب گرفته اند غافل نشوید. تعداد کمی از افراد به ابروهای خود توجه می کنند. ابروهای بد شکل کل آرایش را به هم می ریزند. اگر برای برداشتن ابروهای خود تازه کار هستید، به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید تا حالت ابروهایتان را درست نماید، بعد از آن دیگر خودتان می توانید ابروهایتان را بردارید. از نازک و باریک کردن ابروهای خود دست بکشید، چرا که پر کردن آنها کمی مشکل است.

 

آرایش لب ها

6- برای آرایش لب ها، از یک خط لب استفاده کنید و لب پایینی خود را یک کم بزرگتر کنید. برای لب ها از یک رژ لب نسبتا تیره استفاده نموده، و برای مرکز لب پایینی از جلای روشن تر بهره بگیرید.اگر می خواهید لب های خود را کوچک یا بزرگ کنید لازم است که چندین مرتبه با خط لب خود این کار را تمرین کنید. اگر یک خط لب را خیلی پایین تر از حد معمول بکشید، همچون دلقک ها به نظر می رسید. حتی اگر آرایش لب شما خوب شود، با پایداری رژ لب خود مشکل دارید. بنابراین باید از رژ لب های 24 ساعته یا بادوام استفاده کنید، اما خیلی از افراد بر این باور هستند که این رژ لب ها خیلی خشک و گچ مانند هستند. اگر طرفدار این رژ لب ها نیستید، اول با یک مداد لب های خود را رنگ کنید، سپس روی آن رژ لب بمالید. مداد مثل یک چسب عمل می کند و تمام روز رژ لب را نگه می دارد.

 

آرایش گونه ها

7-اگر همه به شما می گویند که ساختار استخوانی عالی دارید، پس به استخوانهای گونه خود نیز توجه کنید. این یکی از آسان ترین تکنیک های آرایشی می باشد، اما به کمی تمرین نیاز دارد. روی گونه های خود برونز ملایم و تموج هایلایتی بمالید. از این تکنیک به طور مرتب بهره بگیرید و همیشه در پایان آرایش خود تبسم کنید تا مطمئن شوید، هیچ لکه ای باقی نمانده است. اما از مقابله بیش از حد خودداری کنید. چرا که خطوط  کنار صورت به طور کامل پوشیده نمی شوند.

 

مراقبت کلی از پوست

8- اگر به دنبال امتحان تکنیک های جدید آرایشی برای چشم ها، گونه ها یا لبان خود هستید، به خاطر داشته باشید که مراقبت مرتب از پوست خیلی مهم است. به این معنی که هر روز پوست خود را بشویید و مرطوب کننده بمالید. شب هنگام هم آرایش صورت خود را پاک نمایید. بدون مراقبت صحیح و دائمی از پوست، هیچ آرایشی باعث زیبایی پوست شما نمی شود.

رژگونه

رژ لب

اغلب  خانم‌ها از دهه دوم زندگی خود، ساعت‌ها برای آرایش صورت وقت خود را جلوی آینه می‌گذرانند و بیشتر اوقات به نتیجه دلخواه خود نیز نمی‌رسند چون اکثرا  نکات مهمی را در نحوه آرایش کردن رعایت نمی کنند. در این مقاله اشتباهات آرایش صورت را برای شما بازگو می‌کنیم.

شست وشوی صورت اولین اصل داشتن آرایش صورت خوب است.

هر فرد پوست متفاوتی دارد. سن نیز پوست انسان را دست‌خوش تغییراتی می‌کند. مثلا وقتی شما پوست خشک و پوسته پوسته‌ای دارید نباید در شست و شوی صورت خود افراط کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره نکات مراقبتی از پوست‌های خشک مقاله ۵ راه برای شستشوی پوست خشک و حساس را حتما بخوانید.

ایده آل شست‌‌ و شوی صورت دوبار در روز است، یکبار صبح و یکبار شب قبل از خواب با آب خنک صورتتان را بشویید.

سعی کنید از پاک کننده‌های ملایم و  ژل‌های شست و شو متناسب با پوستتان  برای شست وشو استفاده کنید.نکات آرایش صورت

یکی از عوامل موثر در آرایش، شناخت درست پوست خود است. استفاده از لوازم آرایشی برروی پوست‌های خشک یک اشتباه بزرگ است.

اگر پوست خشکی دارید حتما قبل از آرایش کردن از آبرسان استفاده کنید زیرا خشکی پوست در آرایش باعث می‎‌شود پوست شما خسته و پیرتر از سن واقعی شما نشان داده شود.

بهتر است برای آرایش کردن از محیطی با نور طبیعی استفاده کنید تا در میزان استفاده از لوازم آرایشی و همچنین انتخاب رنگ آنها دچار اشتباه نشوید.

حتی اگر یک سایه خیلی ملایم هم استفاده می‌کنید اگر روش درستِ محو کردن را بلد نباشید غیرطبیعی به نظر می‌رسد. کلید اصلی آرایش طبیعی هنر محو کردن است. آرایشی که درست محو نشود بسیار مضحک به نظر می‌رسد. از آموزش‌های ویدئوهای آموزشی استفاده کنید و از براش‌های مناسب و باکیفیت استفاده کنید.

همیشه این سوال برایمان پیش می‌آید که اول از کرم پودر استفاده کنیم یا از کانسیلر؟ برای پوشانندگی عالی بهتر است اول از کرم پودر استفاده کنیم و بعد از کانسیلر.

برای استفاده از کانسیلر بهتر است دو مورد را در نظر بگیرید:

هرگز بیش از حد از کانسیلر استفاده نکنید. استفاده زیاد از کانسیلر بر روی گودی زیر چشم باعث می‌شود شما مسن‌تر به نظر برسید.

روش درست برای پوشاندن سیاهی زیرچشم استفاده چند قطره بر روی استخوان زیر چشم است. همچنین می‌توانید از تکنیک لایه‌بندی استفاده کنید. کمی بر روی سیاهی زیر چشم از کانسیلر بمالید، اجازه ندهید کرم خشک شود سپس لایه بعدی را بزنید. می‌توانید بین دو لایه از پودر فیکس نیز استفاده کنید.

از کرم پودر به عنوان کانسیلر استفاده نکنید. کانسیلرها در رنگ‌های مختلف موجود هستند و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند.

کانسیلر هلویی رنگ برای تیرگی زیر چشم، کانسیلر سبز رنگ برای پنهان کردن جای جوش و لکه و کانسیلر متمایل به زرد را برای همه نواحی صورت می‌توانید استفاده کنید. قبل از استفاده از کانسیلر متمایل به زرد از کرم پودر متناسب با پوستتان استفاده کنید.

شما می‌توانید برای کانتورینگ بهتر و محو بهتر از براش میکاپ برای دستگاه فیس براش خود استفاده کنید. براش میکاپ برای فیس براش‌های لرزشی و چرخشی استفاده می‌شود.

 

استفاده چند لایه‌ای از کرم پودر برای پوستتان اصلا مفید نیست و پوستتان را شبیه به کیکی می‌کند که با لایه های خامه‌ای زیاد پوشانده شده است. لازم نیست از کرم پودر در همه نواحی صورت خود استفاده کنید، استفاده کمی از آن در قسمت گونه‌ها و بینی کفایت می‌کند. برخی از خانم‌ها از کرم پودر برای پوشاندن لکه‌ها استفاده می‌کنند که این کار اشتباه است و باید از کانسیلر برای این کار استفاده کنند.

رنگ کرم پودر را مطابق با رنگ پوستتان انتخاب کنید. از رنگ‌های روشن‌تر از پوستتان استفاده نکنید. استفاده از رنگ‌های روشن در پوست باعث برجسته شدن خطوط و جایِ لکه‌ها می‌شود. محوکردن درست کرم پودر را فراموش نکنید و دقت کنید که از کرم پودر روی گردن و گوش‌های خود نیز بزنید تا تفاوت رنگ بین گوش، گردن و صورتتان وجود نداشته باشد.

ابرو های شما تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن چشم‌هایتان دارد. ابرو‌هایی با فرم طبیعی چشم‌ها را درشت تر و زیباتر نشان می‌دهد. ابروهای پرپشت و بی‌حالت چشم‌ها را بی‌حال نشان می‌دهد. ابروهای نازک باعث کشیده شدن چشم‌ها نمی‌شود و به طور کامل ظاهر شما را تغییر می‌دهد. بهتر است برای اینکه مطمئن شوید چه مدل ابرویی به صورت و چشم‌هایتان می‌آید به متخصص این حرفه مراجعه کنید.

بعضی از خانم‌ها که ابروهای نازک و کم پشتی دارند برای اینکه ابروهای کشیده و پرپشتی داشته باشند از مدادها‌ی ابرو استفاده می‌کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه ابروهایتان غیرطبیعی به نظر نرسد، از سایه ابرو با قلم سرکج باریک استفاده کنید.

استفاده از سایه‌های شاین‌دار یا براق زیبایی چشم را بیشتر می‌کند ولی به‌کار گیری بیش از حد از این سایه‌ها در پشت چشم، داخل چشم و زیر چشم حالت زننده و غیر طبیعی به چهره شما می‌دهد.

توصیه می‌شود از رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی متضاد با رنگ پوستتان نیز استفاده نکنید.

اگر شما از سایه‌های تیره استفاده می‌کنید بهتر است از خط چشم مشکی استفاده کنید.

ولی اگر از سایه های روشن تر برای آرایش استفاده می‌کنید بهتر است از خط چشم قهوه‌ای استفاده کنید.

اگر چشم‌های آبی و موهای بور دارید اصلا از خط چشم مشکی استفاده نکنید.

از خطوط صاف و خشن برای کشیدن خط چشم استفاده نکنید.

رنگ ریمل خود را دو یا سه درجه تیره تر از رنگ ابروهایتان انتخاب کنید.

بیش از حد و پشت هم روی مژهایتان ریمل نزنید. زیرا باعث مصنوعی شدن مژه‌هایتان می‌شود.

از ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید، شاید به نظر مژه‌هایتان را زیباتر نشان دهد و زیر چشمانتان پخش نشود ولی در عمل مژه‌هایتان را به شدت خشک می‌کند و شست وشوی مداوم آنها آسیب‌های زیادی به همراه دارد و باعث ریزش مژه‌هایتان می‌شود. اگر علاقه زیادی به استفاده از ریمل ضدآب دارید می‌توانید استفاده از آن را برای فصل تابستان بگذارید.

از کشیدن خط لب‌های تیره، نازک و خارج از محوطه لب خودداری کنید.

هدف از کشیدن خط لب مشخص کردن محیط لب‌هایتان نیست، هدف فرم دهی و برجسته کردن لب‌هاست.

برای داشتن یک خط لب خوب باید از یک خط لب یک یا دو درجه تیره تر از رژ خود استفاده کنید.

آن را روی مرز شروع شدن لب‌هایتان بکشید و آن را تا داخل لب خود ادامه دهید. هرچه به داخل لب نزدیک تر می‌شود حرکت خط لب را آرام تر کنید تا حالت محو به خود بگیرد.

رژ لب میتواند چهره شما را تغییر دهد و نقش مهم در زیبایی چهره شما دارد.

سعی کنید از رنگ‌های طبیعی و متناسب پوستتان برای رژ استفاده کنید. رنگ‌های تیره باعث می‌شوند شما مسن‌تر به نظر بیایید.نکات آرایش صورت

اگر علاقه زیادی به رژهای تیره دارید بقیه آرایشتان را ملایم انجام دهید یعنی از سایه‌های تیره در آرایشتان استفاده نکنید.

بعضی از خانم‌ها بر  این باورند که استفاده از پنکک آن‌ها را از مصرف کرم پودر و کانسیلر بی‌نیاز می‌کند. ولی این یک باور غلط است، زیرا پنکک به خطوط روی پوست نفوذ می‌کند و باعث می‌شود پوست شما چروک و پیر تر نشان دهد .توصیه می‌شود از پنکک فقط در ناحیه روی بینی و پیشانی استفاده کنید.

یکی از چیزهایی که می‌تواند تعیین کند شما در  آرایش صورت خود چقدر مهارت دارید استفاده به‌اندازه از مواد آرایشی است.

استفاده نادرست از رژگونه می‌تواند شما را مانند دلقک‌ها نشان دهد. حتما قبل استفاده از رژگونه از کرم پودر استفاده کنید در غیر این صورت رژگونه روی پوست شما غیرطبیعی دیده می‌شود. برای رژگونه از براش نرم و بزرگ استفاده کنید.

از یک هایلایتر برای کل پلک خود استفاده نکنید بلکه از یک رنگ تیره‌تر برای استخوان ابرو و از رنگ‌های روشن تر در پشت پلکتان استفاده کنید که در نور خورشید جلوه بیشتری دارند.

استفاده از لاک‌های زرق و برق دار برای همه ناخن‌ها نه‌تنها جلب توجه نمی‌کند بلکه می‌تواند برای افراد زننده هم به نظر برسد. همیشه ناخن‌هایتان را مرتب و تمیز نگه دارید.

استفاده از عطر و بوی خوش برای بدن بسیار لازم است و شاید اهمیت آن به اندازه استراحت کافی برای بدن است. با این استفاده افراطی از عطر ممکن است شاهد عوارضی چون سردرد و آلرژی باشید.

هیچ بهانه‌ای برای خوابیدن با آرایش پذیرفته نیست.

حتما قبل از خوابیدن تمام آرایش خود را پاک کنید. خوابیدن با آرایش باعث ایجاد آکنه و عفونت پوست شما می‌شود.

بهترین حالت خوابیدن، خوابیدن به پشت است زیرا از چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند. ممکن است کار سختی به نظر برسد ولی بعد از کمی تمرین حتما عادت خواهید کرد.

برای اینکه بدانید  چه شامپویی برای موهای شما مناسب است بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا متناسب با ویژگی‌های موی شما، شامپو مناسبی برایتان تجویز کند. تا از شوره زدن یا پوسته دادن سرتان جلوگیری کنید.

اگر به زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهید می‌توانید مقاله ما درباره زیبایی مو را نیز بخوانید.

از آرایش همزمان زیاد و افراطی لب و چشم‌هایتان پرهیز کنید. زیرا جلوه خوبی از چهره شما به نمایش نمی‌گذارد. مثلا اگر رژ پررنگ و غلیظی زده‌اید برای چشم‌هایتان به یک خط چشم نازک و ریمل کم اکتفا کنید.

آرایش خود را با لباستان ست کنید. رعایت هماهنگی بین آرایش و لباستان یک اصل مهم در آرایش است. اگر لباس پر زرق و برقی انتخاب کرده‌اید آرایش ملایمی در نظر داشته باشید. استفاده همزمان آرایش زیاد و لباس شلوغ ترکیب قشنگی برای شما نیست.

مرتب و زیبا بودن در همه حالت و همه جا خیلی خوب است ولی بعضی عادت های غلط در آرایش صورت می‌تواند عواقب بدی برای شما به همراه داشته باشد. عادت استفاده مدوام از رژ باعث از بین رفتن خط لب شما می‌شود. پس در استفاده از رژ محتاط تر باشید.

از پرایمر حتما قبل از آرایش صورت خود استفاده کنید. زیرا پرایمر باعث بسته شدن منافذ پوست، پایداری آرایش و همچنین مانع چرب شدن کرم پودر روی پوست شما می‌شود.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در هوای گرم که عرق کرده‌اید آرایش چشم شما بهم میریزد یا زیر چشم شما پخش می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از پرایمر سایه چشم استفاده کنید.

آرایش صورت خود به دوست یا کسی که در کار میکاپ حرفه‌ای نیست نسپارید. پوست شما ارزشمند است و حفاظت و آرایش آن کار هرکسی نیست.

 

امیدواریم که این نکات آرایشی برای شما مفید واقع شود و در مهمانی‌ها و مجالس بدرخشید.

زیبایی لحظه ای شروع می‌شود که تصمیم می‌گیری خودت باشی  “کوکو چنل”

 

 


1 دیدگاه برای  نکات کلیدی آرایش صورت

چقدر خوب و مفید بود

تمام حقوق برای سایت کیوت اسکین محفوظ میباشد.

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟

قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

برای زیبایی آرایش صورت رنگ سایه و رژ لب یکی باشد

 

نکات آرایش صورت

نکات آرایش صورت

در این مطلب نکات آرایش صورت را برایتان یادآوری می کنیم که شاید تاکنون نمی دانسته اید. نکاتی که به زیبایی بیشتر آرایش صورت کمک می کنند و می توانید برای زمان طولانی تر از زیبایی و تمیزی میکاپ لذت ببرید.

 

تبدیل مداد به ژل روان با کمک فندک

نوک مدادچشم سیاه، سبز، آبی، سفید یا هر رنگ دیگر که کمرنگ است  و سخت می توان از آن استفاده کرد را یک ثانیه زیر حرارت فندک نگه دارید. ۱۵ ثانیه آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس آن را امتحان کنید تا ببینید تا چه اندازه پررنگ تر شده است این یکی از نکات آرایش صورت است.

 

درخشش بیشتر سایه با کمک مداد سفید

برای زیبایی آرایش صورت سایه در پشت پلک شما بسیار زیباتر و درخشنده تر دیده شود، با کمک مداد چشم سفید، پشت پلک را سفید کنید. این لایه ماتی که پشت چشم ایجاد می شود موجب دیده شدن بیشتر سایه می شود زیرا با رنگ پوست بقیه جاهای صورت فرق دارد.

 

برای تیره کردن انتهای چشم، جدولی از خط بکشید

برای آرایش صورت همان طور که در تصویر می بینید، برای اینکه سایه دودی در قسمت انتهایی چشم خود ایجاد کنید، می توانید دو خط عمودی که با دو خط افقی قطع شده و حالتی شبیه جدول ایجاد کرده اند، در پشت پلک به صورت مورب رسم کنید. سپس با کمک گوش‌پاک‌کن آن را پخش و محو کنید.

نکاتی که به زیبایی بیشتر آرایش صورت کمک می کنند‎

 

از قاشق برای ریمل زدن کمک بگیرید

در آرایش صورت زیبا هنگامی که ریمل می زنید، احتمال اینکه نوک مژه ها به پشت پلک برخورد و ایجاد لکه کنند، زیاد است. برای پیشگیری از این امر، پشت قاشق را بالای پلک قرار دهید و سپس ریمل بزنید.

 

 استفاده از آب مقطر برای زنده کردن ریمل های خشک شده

ریمل هایی که برای آرایش چشم تقریبا خشک و غیرقابل استفاده شده اند را می توانید با کمک آب مقطر یا سرم دوباره زنده کنید. البته پس از این کار فقط می توانید تا سه ماه ریمل را نگه دارید زیرا به محیط مناسبی برای رشد باکتری تبدیل می شود. اگر در طول این سه ماه باز هم خشک شد، می توانید چند قطره دیگر هم آب مقطر اضافه کنید.

فر مژه را با سشوار نرم کنید

در این مدل آرایش صورت پیش از استفاده از فرمژه، آن را با سشوار گرم کنید تا نرم شود و مژه ها را راحت تر و زیباتر فر کند. در غیر این صورت شاید به جای فر شدن، موجب شکسته شدن مژه ها بشود.

برای پر نشان دادن مژه ها روی محل رویش مژه در پشت چشم، پودر بی‌رنگ بزنید

این پودر باعث می شود تا مژه های شما پرتر از آنچه هست دیده شود.

چسب مژه مصنوعی را با نوک سنجاق سر بزنید

برای استفاده از چسب مژه با کمک نوک سنجاق سر آن را روی لبه مژه قرار دهید و پس از چند ثانیه که خشک شد، آن را روی مژه کار بگذارید.

برای ماندگاری رژلب، از پودر بی رنگ استفاده کنید

در این مدل آرایش صورت برای اینکه رژلب رو لب دوام بیشتری داشته باشد، یک دستمال کاغذی روی لب قرار دهید و با کمک قلم، پودر بی رنگ صورت را روی لب ها بزنید. شاید این کار چندان کاربردی به نظرتان نرسد. اما موجب می شود تا رژلب برای مدت طولانی تری روی لب ها باقی بماند و دیرتر شفافیت و رنگ خود را از دست می دهد این یکی از جدیدترین نکات آرایش صورت است.

با ویتامین A رژلب براق بسازید

در مدل آرایش صورت دخترانه اگر سایه پودری دارید و می خواهید از همان رنگ برای لب ها هم استفاده کنید، آن را با کمی پماد بی‌رنگ ویتامین A مخلوط کنید و با قلم مو روی لب ها بمالید.

در آرایش صورت آدم های مختلف با هم فرق دارد‎

 

با کرم پودر، زیر چشم و قسمت های سیاه را کاور کنید

از دیگر نکات آرایش صورت برای آنکه پوست یکدست وزیبا دیده شود، ابتدا قسمت های تیره زیر چشم را با کرم پودر یا کاور زیرچشم به صورتی مثلثی بپوشانید. این شکل که از زیر مژه ها آغاز و تا روی گونه ادامه دارد موجب پوشیده شدن قرمزی زیر پلک و سیاهی زیر چشم می شود.

با کمک مداد محل درست رژگونه را تعیین کنید

نکات آرایش صورت

صورت آدم های مختلف با هم فرق دارد و برای اینکه بدانید دقیقا کجا را باید تیره تر کنید تا گونه ها برجسته تر دیده شوند از یک مداد یا دسته قلم موی آرایش کمک بگیرید. آن را روی استخوان گونه قرار دهید تا شیب و زاویه درست گونه را بیابید. سپس با برس رژگونه در همان زاویه رنگ را روی پوست اعمال کنید این یکی دیگر از نکات آرایش صورت است.

تراز کردن رنگ پوست با کمک قلمبرای رعایت نکات آرایش صورت پس از اینکه کرم پایه را روی صورت زدید، زیر گونه ها، پشت ابرو روی پیشانی و دیواره های بینی را با کرم تیره تر رنگ کنید و با قلم آن را محو کنید. سپس کرم پودر اصلی خود را روی صورت اعمال کنید. این کار باعث می شود تا صورت طبیعی تر و زیباتر دیده شود.

منبع:برترینها 

زیبایی خود را دوچندان کنید


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


جراحی زیبایی سینه و شکم


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟


کرم های آبرسان کامان/ خرید


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

دستگاه خانگی ماست ساز با قیمت فوق العاده

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

نکات آرایشی صورت که شما با دانستن آن می توانید صورت خود را به صورت حرفه ای و زیبا آرایش کنید.

و اینکه برای آرایش کردن خود از چه وسایلی استفاده کنید،بهتر است. و کلی ترفند های آرایشی و زیبایی که

می توانید در خانه با وسایل آرایشی خود انجام دهید.

با روش کانتور بینی میتوانید بینی تان را کوچک تر و خوش فرم تر جلوه دهید، روش کانتور کردن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

نکات آرایش صورت

وقتی قرار است خط چشم دنباله دار بکشید، حواستان باشد دنباله ی آن کاملا به سمت بالا باشد.و شما

می توانید با استقاده ازیک تیکه چسب طبق عکس زیر برای خود یک  خط چشم زیبا و آسان بکشید.

هنگام استفاده از رژ گونه برس را از لاله گوش به سمت گونه ها حرکت دهيد.

برای درست بودن جای رژگونه انگشت اشاره و انگشت میانی را کنار بینی قرار دهید

در ضمن از رژ گونه هاي روشن استفاده کنيد تا گونه هاي شما مشخص تر از پوست زيرين شود.

در فصل های بهار و تابستان رژ گونه به رنگ های گلبهی، صورتی و سرخ بهترند.

اگر در فصل زمستان از رژگونه استفاده می کنید، رنگ هایی مانند برنزی و نارنجی تیره مناسبند.

برای دوام بیشتر رژگونه، باید ابتدا یک رژگونه کرمی سپس کمی پودر مات و در نهایت رژگونه پودری

موردنظرتان را روی گونه بزنید.

و از تراوش رژلب به بیرون لب جلوگیری می کند،مهم است که کل لبتان را با خط لب سایه دار کنید.

بعد از رژلب زدن،در مرکز قسمت بالا، کمی سایه سفید اضافه کنید.درست مثل رنگ های بژ، صدفی و صورتی که

مختص خانوم های سفید پوست محسوب میشود، رنگ هلویی هم مختص خانوم های با انواع رنگ پوست تیره

است.اگر پوست صورت شما گندمی یا مهتابگون است رنگهای بنفش با ته زمینه قهوه ای ،صورتی یا قهوه ای با ته

زمینه قرمز و تمامی طیف رنگ های قرمز را می توانید برای آرایش لب تان استفاده کنید.

آن را روی پلک بالا و خط مژه پایین بکشید.برای اینکه کنتراست زیبایی ایجاد کنید.

یک خط تیره هم روی پلک بالا بکشید.

و بهتر است رنگ سایه را با توجه به رنگ رژلب و رژگونه و رنگ لباس و رنگ چشم هایتان انتخاب نمایید.

تا ظاهری منحصر به فرد و زیبا در مهمانی ها و مجالس داشته باشید.

اگر چشم های آبی دارید، رنگ های برنزی و مسی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

اگر رنگ چشم هاتون سبز، فندوقی و قهوه ای هست به دنبال سایه چشم هایی برویدکه در محدوده ی رنگ بنفش

و بنفش مایل به خاکستری هستند.

در آرایش صورت حتما از کانسیلر استفاده کنید.زیرا، کانسیلر راه مناسبی برای پوشاندن پف، تیرگی و منافذ ریز

اطراف چشم است. در انتخاب کانسیلر ،رنگ صورتی بهتر از رنگهای زرد عمل می کنند.

ته رنگ نارنجی موجود در کاورهای صورتی، تیرگی ها و پف زیر صورت را از اطراف چشم محو میکند.نکات آرایش صورت

روش خط چشمتون که گفتید خیلی خوب و کاربردی بود بازم از این ترفند ها بذارید برای ریمل زدن هم میشه پشت پلک ها یه کاغذ گذاشت که دیگه موقع ریمل زدن به پوست پشت چشم نخوره

اره روش های دیگر هم هست ممنون که روش خودتون را با ما درمیان گذاشتید

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


تصویر امنیتی
*

آرایش صورت شاید در نظرتان کار بسیار سخت و مشکلی نباشد ولی اگر میخواهید به صورت حرفه ای آرایش کنید بهتر است نکات ریز وکاربردی را از آرایشگران معروف جهان بشنوید

آرایشی زیباست كه به چشم نیاید یا اگر به چشم می‌آید باید آنقدر با اجزا، رنگ و صورت هماهنگ باشد كه باهم یك تركیب زیبا بسازند نه یك تابلوی نقاشی با هزار رنگ و برق. آراستن صورت یكی از ظریف‌ترین كارهاست اما با كمی دقت و رعایت نكات كاربردی می‌توان بهترین و به روز‌ترین متدهای‌ آرایشی را تجربه كرد.فقط كافی است تصویر‌های ذهنی كه از قبل داشته‌اید، دور بریزید و با اشتباه‌هایی كه می‌كردید، آشنا شوید. اشتباه‌هایی كه نه تنها شما را زیبا نمی‌كرد، بلكه باعث می‌شد آرایشی پر از رنگ و درخشان داشته باشید؛ آرایشی كه حتی باعث می‌شد قیافه‌تان خیلی بد به نظر بیاید و همه اعتماد به‌نفس‌تان را از بین ببرد. پس اگر می‌خواهید آرایشگر حرفه‌ای صورت خودتان باشید، این نكات ریز اما كلیدی آرایشگران معروف دنیا را رعایت كنید.

بیشتر بدانید : آرایش عروس حرفه ای با 5 نکته کلیدی

قبل از اینكه كرم پودر بزنید و آرایش را شروع كنید، حواس‌تان به كرمی كه انتخاب می‌كنید، باشد. بسته به نوع پوست صورت باید از كرم زیر آرایش استفاده كنید. مثلا اگر پوست‌تان چرب است، از كرم مرطوب‌كننده و اگر پوست‌تان خشك است، از كرم چرب استفاده كنید. اگر پوست‌تان چرب است، از كرم چربی‌دار استفاده نكنید؛ چربی در چربی تركیبی روان وبراق روی صورت شما درست می‌كند و از همان پایه آرایش‌تان بهم می‌ریزد. اگر پوست‌تان هم زیادی خشك است، كرم مرطوب‌كننده كار شما را راه نمی‌اندازد. صورت خشك آرایش و كرم پودر را خوب نمی‌پذیرد و انگار همه چیز روی هواست و به دل پوست نمی‌نشیند.نکات آرایش صورت

مهم‌ترین و اولین مرحله در آرایش انتخاب كرم پودر پایه است. بزرگ‌ترین اشتباه این است كه هر كس با هر رنگ صورت از كرم پودر سفید استفاده كند. با این كرم پودر رنگ صورت بیش از حد سفید و روشن می‌شود و تضاد عجیبی با رنگ گردن، موها و دست‌ها پیدا می‌كند. بهترین انتخاب، كرم پودری است كه یك درجه از پوست تیره‌تر باشد؛ نه روشن‌تر و نه تیره‌تر. كرم ‌پودر روشن رنگ صورت را می‌پراند و كرم‌پودر خیلی تیره رنگ صورت را خفه می‌كند.

بیشتر بدانید : کرم پودر زدن را به روش آرایشگران هالیوودی انجام دهید + آموزش تصویری

جوش صورت بدترین اتفاقی است كه قبل از یك ‌مهمانی سرش بیرون می‌زند و باعث عذاب می‌شود اما آن را خیلی راحت می‌توانید پنهان كنید. لطفا پوشاندن جوش صورت با سفیدكننده روشن را فراموش كنید. كرم پودر روشن یا پنكیك سفید باعث می‌شود روی جوش یك تپه بسازید و بیشتر به چشم بیاید. متخصصان آرایش معتقدند با كمی كرم پودر تیره می‌توانید جوش را پنهان كنید. اندازه خود جوش كرم‌ بردارید و به مدت پنج دقیقه بگذارید بماند. بعد آن را با دست محو كنید و بعد روی آن را با كرم پودر موردنظر بپوشانید.

بیشتر بدانید : چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ توصیه کندل جنر مانکن هالیوود در این باره

ریمل مهم‌ترین وسیله آرایش چشم است. مژه را می‌توانید با ریمل یكدست، سیاه و زیباتر كنید. البته به شرطی كه روی چشم‌های‌تان خانه نسازید. خانه‌سازی اصطلاحی است كه آرایشگرها به ریمل‌های لخته شده و گلوله گلوله شده روی مژه‌ها می‌گویند. برای اینكه ریمل روی مژه‌های‌تان گلول گلوله نشود باید اول مژه‌ها را از پشت پلك و وقتی به پایین نگاه می‌كنید، ریمل بزنید و بعد با چشم باز و از انتهای مژه‌ها شروع كنید. هیچ وقت روی ریمل، ریمل نزنید. اگر می‌خواهید آرایش‌تان را تجدید كنید اول چشم‌ها را تمیز كنید و بعد دوباره روی آن ریمل بزنید. ریمل گلوله گلوله شده روی چشم به هیچ وجه زیبایی ندارد و حتی می‌تواند چشم‌های شما را ریز‌تر و بسته‌تر نشان دهد.

بیشتر بدانید : برای یک آرایش شیک و حرفه ای چگونه ریمل بزنیم؟

اصلا می‌دانید سایه‌های طبقه‌ای و پله پله چند سال است كه از مد افتاده؟پس اگر می‌خواهید آرایش‌تان به روز و زیبا به نظر برسد، دیگر دور این مدل سایه را خط بكشید. آرایشگرهای معروف دنیا معتقدند بهترین نوع سایه تركیبی از چند رنگ بدون تشخیص رنگ‌ها از همدیگر است. شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما اصلا این طور نیست. فقط كافی است چند رنگ مناسب صورت و لباس‌تان انتخاب كنید و رنگ‌ها را به كمك برس محو كنید؛ طوری كه هیچ خطی از رنگ‌ها مشخص نباشد و بین بقیه رنگ‌ها جدایی نیندازد. قبل از اینكه سایه بزنید هم روی پلك را با پنكیك بپوشانید تا پلك‌ها یكدست باشد و سایه‌ها به اصطلاح روی پلك راه نیفتد.

بیشتر بدانید : در آرایش چشم، سایه را چگونه با رنگ پوست و رنگ مو ست کنیم؟

خط چشم مثل ریمل باعث زیبایی چشم می‌شود اما خط چشم‌های شكسته شكسته و بریده بریده و بیش از حد پهن هیچ كمكی به زیبای شما نمی‌كند. در آرایش چشم بعد از اینكه سایه زدید و قبل از ریمل زدن باید خط چشم بكشید. بسته به نوع چشم‌تان باید نوع خط چشم را انتخاب كنید. اگر چشم‌های‌تان درشت است، از خط چشم پهن و اگر چشم‌های‌تان ریز است، از خط چشم نازك استفاده كنید. خط چشم بیشتر برای پلك بالاست اما اگر اصرار دارید زیر پلك پایین هم خط بكشید، حواس‌تان به اندازه و پررنگی آن باشد. یك خط چشم پهن و پر رنگ برای پلك پایین اصلا مناسب نیست. سعی كنید خط پلك پایین را نازك و كمرنگ بكشید و طوری نشود كه انگار زیر چشم‌های‌تان خط كشیده‌اید و خواسته‌اید یك جای مهم را نشان بدهید.

درست است استفاده از فرمژه خیلی در ریمل زدن به شما كمك می‌كند اما مژه‌های شكسته به بالا هیچ زیبایی ندارد. قبل از استفاده از فر مژه چند ثانیه قسمت پلاستیكی آن را با سشوار گرم كنید و بعد از آن استفاده كنید. این طوری مژه‌های‌تان نمی‌شكند و مثل شاخه‌های باد خورده هر كدام به یك طرف نمی‌رود.

قبل از اینكه روی لب‌های‌تان رژ بزنید باید كارهای زیرسازی را انجام بدهید. مثلا اگر لب‌های‌تان خشك و پوسته پوسته است، حتما با لوسیون یا پماد ویتامین A خشكه‌ها را برطرف كنید و بعد روی آن رژ بزنید. بگذارید پماد 51دقیقه روی لب بماند تا پوست‌ها كاملا نرم شود. اگر روی لب خشك و پوسته پوسته رژ بزنید، انگار روی زمین ترك خورده كویر سیمان كشیده‌اید.

بیشتر بدانید : برای همیشه با ترک لب های تان خداحافظی کنید

رژگونه مصالح ساختمانی نیست كه با آن روی گونه‌های‌تان پله بسازید. رژگونه قرار است آرایش شما را كامل و زیبا كند. در قدم اول در انتخاب رنگ رژگونه دقت كنید. اگر رنگ صورت شما تیره است، از رنگ‌های قهوه‌ای و تیره دوری كنید و سراغ رنگ‌های آجری و تن هلویی بروید. اگر هم پوست سفیدی دارید، تركیب رنگ‌های صورتی و هلویی بهترین انتخاب است. برای رژگونه زدن از یك برس بزرگ استفاده كنید. برس‌های كوچك باعث می‌شود روی گونه شما خط بیفتد. رژگونه را نباید خیلی پر رنگ و نمایان بزنید. رژگونه پررنگ و براق روی گونه‌های‌تان پله می‌سازد. از همان برس رژگونه به دو طرف گونه و زیر چانه و بالای پیشانی هم بزنید.

بیشتر بدانید : اینطور رژگونه بزنید تا گونه ها برجسته تر دیده شوند!!

در انتخاب رنگ رژ خیلی دقت كنید. رژ زدن یعنی مهر پایان كار یك آرایش. پس بهتر است این مهر تكمیل‌كننده كارتان باشد نه اینكه باعث تخریب شود. رنگ رژ لب باید با رنگ پوست‌تان تضاد ایجاد كند. اگر رنگ پوست‌تان سفید است باید از رنگ‌هایی كه تن صورتی پر رنگ و قرمزی دارند، استفاده كنید. اگر رنگ صورت‌تان تیره است باید از رژهای هلویی و نارنجی روشن استفاده كنید. حواس‌تان باشد رنگ قهوه‌ای برای پوست‌های تیره اصلا مناسب نیست.همان‌طور كه رنگ‌های صورتی كمرنگ و هلویی كمرنگ به هیچ‌وجه به پوست‌های سفید نمی‌خورد. برای ماندگار شدن رژ روی لب هم یك ترفند ویژه انجام دهید؛ اول لب‌تان را با یك مرطوب‌‌كننده لب ماساژ دهید و بعد روی آن پنكیك بزنید. رژ را روی پنكیك بزنید. این طوری ماندگاری رژ بیشتر می‌شود.

بیشتر بدانید : توصیه های یک آرایشگر حرفه ای برای استفاده از رژ لب تیره

بیشتر بدانید : آرایش صورت تان را با این قوانین حرفه ای انجام دهید!!!

بیشتر بدانید : چگونه مانند حرفه ای ها آرایش کنیم؟

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : مجله سیب سبز

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

صفحه1 از13

آیا به پودر های دکلره حساسیت داشته و پوست سرتان دچار سوزش می شود؟ سایت آرایشگری یکسری راه حل جهت…

گرفتن قیچی به دست می تواند یک تمرین خلاقیت سازنده، صرفه جویی در وقت و حتی پول و جولوگیری از ظاهر…

انواع واریاسیون : سبز : این واریاسیون توانایی خنثی کردن رنگ قرمز را دارد. زرد : با تمام رنگ ها و…

حنا امروزه نه تنها در ایران، بلکه در بزرگ‌ترین مراکز زیبایی اروپا و آمریکا هم به یکی از مواد… نکات آرایش صورت

اگر موهایتان را از قبل حنا گذاشته اید همانند موهای طبیعی نمی توانید آنها را رنگ کنید . سایت…

سایت آرایشگری در این مقاله شما را با پایه ها و اصطلاحات دکلره آشنا می نماید : پایه های دکلره ی مو…

رنگ موی دودی زیتونی به تنهایی زیبایی خاصی دارد و در کنار آن هایلایت کردن آن، زیباییش را دو برابر…

فرمول رنگ موی قهوه ای نسکافه ای بدون دکلره بلوند نسکافه ای تیر.6.47 1/3 بلوند طلایی خیلی روشن G8…

فروشگاه آنلاین

دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

خانم های محترم توجه داشته باشید که برای آرایش جذاب صورت توجه به نکات ریز اما کلیدی لازم است. مانند نکاتی که ما در زیر به شما معرفی کرده ایم. نکات آرایشی زیادی هستند که آرایشگران حرفه ای ارائه می دهند و امروز بدونیم از میان انبوه این نکات و پیشنهادات چندین نمونه خیلی رایج از نکات ظریف آرایشی را انتخاب کرده تا به شما دوستان عزیز ارائه بدهد.

 

در انتخاب رنگ کرم پودر دقت کنید

نکات آرایش صورت

کرم پودر را بر اساس رنگ پوست تان انتخاب کنید. هنگام انتخاب کرم پودر مقداری از آن را به پوست نزدیک گردن بزنید. رنگ آن باید متناسب با رنگ پوست گردن شما باشد.

 

برنزر را به خوبی روی صورت ترکیب کنید

استفاده کانتورینگ روی پوست صورت باید به صورت منحنی های ملایم باشد. هرگز نباید به شکل خط مستقیم یا مثلث کانتورینگ استفاده کنید. بنابراین یک عدد برنزر در تون رنگ قهوه ای خاکستری بردارید و روی سایه گونه ها بزنید تا گونه ها برجسته تر نشان داده شود.

 

ابروها باید متناسب باشند

ابروها در واقع تعیین کننده کل آرایش هستند. بنابراین انتخاب مدل ابرو در ظاهر شما بسیار مهم است. رنگ ابرو باید متناسب با رنگ موها باشد. یک یا دو درجه روشن تر برای پوست های برنزه مناسب است و ابروهای هم رنگ موها و یا یک درجه تیره تر برای پوست های روشن مناسب است.

 

چشم ها را با آرایش درشت تر کنید

کشیدن خط مشکی بالای پلک چشم ها را درشت تر و باز تر و مژه ها را پرتر نشان می دهد. اما اگر داخل چشم ها مداد بکشید چشم ها کوچک تر و بادامی شکل می شود.

 

خط چشم باید مناسب با حالت چشم ها باشد

همه ما می توانیم خط چشم استفاده کنیم اما مهم این است که خط چشم مناسب چشم های مان باشد.دنباله خط چشم را خیلی بلند نکشید زیرا حالت چشم را به کلی تغییر می دهد. خط چشم در گوشه خارجی چشم باید تابع شکل پلک پایین چشم باشد بنابراین با چشم های باز دنباله را بکشید. اینگونه می توانید ببینید که چگونه خط چشم می کشید.

 

سایه های ترکیبی برای چشم به کار ببرید

هنگام آرایش سعی کنید سایه از دو رنگ بیشتر استفاده کنید. برای ترکیب کردن چند رنگ سایه باید از برس نرم و یک سایه بی رنگ استفاده کنید.

 

فقط یک لایه ریمل بزنید

هر چه بیشتر ریمل بزنید سن بالاتر نشان داده می شود. سعی کنید مژه ها به هم نچسبیده باشند.

 

رژ گونه را درست به کار ببرید

قلموی رژگونه را ملایم به پوست بکشید و اگر لازم بود رنگش را بیشتر کنید. رژگونه را به قسمت سیب گونه بزنید و دوباره روی استخوان گونه ترکیب کنید.

 

خط لب باید هم رنگ رژلب باشد

نکته مهم در آرایش لب ها این است که خط لب هم رنگ رژلب باشد. خط لب را بعد از رژ لب نکشید ابتدا خط لب بکشید و ترکیب کنید و سپس رژلب بزنید.

 

سیاهی های زیر چشم را بپوشانید

نکات آرایش صورت

برای پوشاندن سیاهی های زیر چشم کانسیلر را همان طور که در تصویر می بینید به شکل مثلث بکشید.

 

قسمت های خشک صورت را روشن تر کنید

به قسمت های خشک صورت یا در واقع به قسمت هایی که در مقابل نور روشن تر نشان داده می شوند هایلایتر بزنید. به عنوان مثال به استخوان گونه، استخوان ابرو، گوشه های داخلی چشم، پل بینی و بالای لب ها.

 


 

همیشه ظاهر برای خانم ها مهم بوده و هست و ممکنه مدت زمان زیادی را جلوی آیینه طی کنند. اما در دنیای امروزی که خانم ها بیشتر شاغل هستند و دغدغه ای بیشتر از خانه داری دارند شاید دیگر زمان لازم برای بررسی انواع ارایش های مختلف را نداشته باشند و دنبال راهکارهای ساده و زود بازده هستند. در این مقاله سعی کردیم به چند مورد از نکات تاثیرگذار آرایشی اشاره کنیم که شما را بیش از پیش زیبا نشان می دهد.

 

آرایش چشم بسته به رنگ لباس و حالت چشماتون انتخاب می شه. اما اگه سریع می خواهید آرایشی با رنگ مناسب داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از رنگ های کرمی و قهوه ای است. دقت داشته باشید که رنگ سایه گوشه ی چشمتان باید پر رنگ تر باشد. این نوع آرایش معمولا زمان زیادی میبرد و سخت است.نکات آرایش صورت

 

اگر در زدن سایه چشم مشکل دارید و میخواهید رنگ سایه ها با هم ترکیب نشوند میتوانید از قاشق برای سایه زدن استفاده کنید, قاشق را روی پلک تان بگذارید و بالای آن سایه بزنید.

 

 

در مواردی دیده شده از برس ریمل برای شانه کردن ابرو ها و یا حتی اصلاح آن استفاده می کنند. اما حتی می توانید از خود ریمل هم برای ابرو هایتان استفاده کنید البته اگر رنگ ابروی شما مشکی است. با این کار ابرویتان حالت هاشور به خود می گیرد.

 

همیشه برای اینکه مژه های زیبا و پرپشتی داشته باشید از ریمل استفاده می کنید اما پیشنهاد ما استفاده از وازلین به جای ریمل است. کاری که باید انجام دهید این است که مقداری وازلین به مژه تان بزنید و آن ها را به خوبی فر کنید, وازلین مژه هایتان را مشکی تر می کند و از ریزش مژه ها جلوگیری میکند.

 

یک روش بسیار راحت و کارآمد اینه که وقتی از حمام می آیید و خیسی موهایتان را گرفتید، آن ها را ببافید و یا اگر کوتاهه آن ها را ببندین و روی آن بخوابید. اجازه بدین در همین حال بماند و بعد آن را باز کنید. خواهید دید که موها حالت دار شده و حتی می تونید با کمی روغن نارگیل حالتش را حفظ کنید.

حتی دقیق ترین خانم ها هم گاهی در حین زدن ریمل، آن را اشتباهاً به پلک هایشان می مالند. برای جلوگیری از این اتفاق، کاغذی تا شده یا یک کارت ویزیت را پشت مژه هایتان قرار دهید و بعد ریمل را بزنید.

 

قبل از استفاده از سایه ی چشم کمی پرایمر به پلک هایتان بزنید. تنها زمانی که پرایمرتان تمام شده باشد از کانسیلر استفاده کنید چون پرایمر به ماندگاری بیشتر آرایش تان کمک و رنگ ها را درخشان تر می کند.

 

 

کار با وسایل آرایشی کرمی بسیار راحت است و این وسایل نیازی به براش های مخصوص ندارند. از رژ لب های کرمی می توان به راحتی به عنوان سایه ی چشم و با کمک انگشت استفاده کرد. این کار ایده ی خوبی برای داشتن یک آرایش تک رنگ است. هم چنین، اگر رنگ رژ لب تان خیلی پررنگ نیست، می توانید آن را به عنوان رژ گونه هم استفاده کنید.

 

 

تنها با رعایت چند نکته ی ساده می توانید چهره ای زیبا و طبیعی داشته باشید.

قبل از اینکه، تکنیکی را برای آرایش چشمهای خود به کار ببرید، مهم است مطمئن شوید که سایه چشم خوب و درستی را به کار می برید. تنها راه حصول اطمینان از انتخاب صحیح سایه چشم خود امتحان سایه ها و رنگ های مختلف است.

خیلی از خانم ها به دنبال راهنمایی هایی برای ترفیع رنگ طبیعی چشم خود هستند.خیلی خوب است که از یک خط چشم طبیعی، قهوه ای تیره یا خاکستری، استفاده نمایید، این خط چشم ها به ناخوشایندی رنگ سیاه نیستند. خط چشمی‌نازک بالا و پایین پلک خود بکشید. برای استفاده از سایه چشم ها، نمونه ای را که با رنگ چشم شما مغایرت داشته باشد، انتخاب کنید. این تضاد باعث بیشتر مشخص شدن چشم ها می‌شود.

حلقه های تیره زیر چشم با یک پنهان ساز به طور کامل یا تا حدودی پنهان می‌شوند. از یک پنهان ساز با تن رنگ گرم استفاده کنید. این پنهان ساز زیر چشمی‌را تا ناحیه زیر چشم به کار ببرید و از زیر مجرای اشک شروع نموده و به سوی پایین تا طرف دیگر چشم ببرید. و با انگشت خود یا اسفنجی آنرا یکدست کنید تا خطوط روشن زیر چشم نیز پوشیده شوند، چرا که این خطوط به بدی حلقه های تیره رنگ زیر چشم هستند. یکی دیگر از عوامل ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، ریمل سیاه می‌باشد. پس از یک ریمل ضد آب استفاده کنید.

اگر از چشم های پف کرده رنج می‌برید، احتمالا دوست دارید این پف را از بین برده یا تا حدودی پنهان کنید. قبل از هر آرایشی، از کمپرس آب گرم استفاده کنید. در این حالت حتی الامکان به طور خفیف آرایش نمایید. سایه چشم کمی‌به کار ببرید. خط چشم باریکی بکشید یا اصلا نکشید. با این کار پف چشم شما کمتر به چشم می‌آید.
آخر همه، از ابروهای خود که چشم های شما را قاب گرفته اند غافل نشوید. تعداد کمی‌از افراد به ابروهای خود توجه می‌کنند. ابروهای بد شکل کل آرایش را به هم می‌ریزند. اگر برای برداشتن ابروهای خود تازه کار هستید، به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید تا حالت ابروهایتان را درست نماید، بعد از آن دیگر خودتان می‌توانید ابروهایتان را بردارید. از نازک و باریک کردن ابروهای خود دست بکشید، چرا که پر کردن آنها کمی‌مشکل است.
با روش های درست آرایش کردن، می‌توانید عیوب خود را تا حد امکان کاهش دهید و زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید.

آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید.

 

 

خط لب باید کمی از رنگ رژ تیره تر باشد . مثلا اگر رژ لب قرمز است از خط لب زرشکی استفاده می کنیم و اگر رژ لب قهوه ایاست از خط لب قهوه ای سوخته استفاده می کنیم. روی خط لب و خط چشم بسیار متمرکز کار کنید. برای انتخاب رنگ رژ لب می توان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.

هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایین تر از خط معمولی لب میکشیم و آن را با رژ لب پر میکنیم. همچنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بملید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.
وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میکشیم تا بهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.
هنگامی که لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میکنیم و داخل خط را با رژ لب پرمیکنیم که لبها پرتر به نظر آیند.
برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است. سعی کنید با خط لب از حجم آن بکاهید .
دهان و لبهای کوچک را می توان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.
در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.
لبهای نامساوی را نیز میتوان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.
برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها میتوان از روش زیر استفاده کرد:
انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید و لبهایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بکشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لبهایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندانهایتان جلوگیری میکند.

با روش های درست آرایش کردن، می‌توانید عیوب خود را تا حد امکان کاهش دهید و زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید.

اگر همه به شما می‌گویند که ساختار استخوانی عالی دارید، پس به استخوانهای گونه خود نیز توجه کنید. این یکی از آسان ترین تکنیک های آرایشی می‌باشد، اما به کمی‌تمرین نیاز دارد. روی گونه های خود برنز ملایم و تموج هایلایتی بمالید. از این تکنیک به طور مرتب بهره بگیرید و همیشه در پایانآرایش خود تبسم کنید تا مطمئن شوید، هیچ لکه ای باقی نمانده است. اما از مقابله بیش از حد خودداری کنید. چرا که خطوط کنار صورت به طور کامل پوشیده نمی‌شوند.

نکاتی مهم برای یک آرایش زیبا – به خودتان در آینه نگاه کنید. بهترین ویژگیتان چیست؟ پاها؟ موها؟ دهانتان؟ شانه هایتان؟ ببینید چطور می توانید این ویژگی را برجسته تر کنید. مثلاً اگر موهای زیبایی دارید، هر یک روز در میان آنرا بشویید تا براق تر و زیباتر به نظر برسند.

از موادغذایی سالم و مغذی مثل ماهی، میوه ها و سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید. این مواد به درخشندگی پوستتان کمک می کنند.

این بخار منافذ پوستتان را باز کرده و این روغن به از بین بردن جوش ها کمک می کند.نکات آرایش صورت

پس از شستشوی پوستتان، یک مرطوب کننده بدون روغن روی آن بمالید. بااینکه ممکن است به خاطر سن پایینتان به نظرتان مسخره بیاید از کرم های ضد چروک استفاده کنید. این کرم ها به پوستتان درخشندگی خاصی می دهد و استفاده مداوم از آن از بروز چروک جلوگیری می کند.

بهتر است اینکار را در سالن های آرایشی انجام دهید اما به هیچ وجه برای پوست صورتتان از این روش بهره نگیرید. چون پوست صورت بسیار حساس است. بند انداختن برای پوست صورت بهترین روش است.

ممکن است مجبور شوید پول بیشتری بپردازید اما ارزشش را دارد. اگر مطمئن نیستید که چه مدل مویی به شما بیشتر می آید، از آرایشگرتان کمک بگیرید.

حداقل هفته ای دوبار نزد مانیکوریست بروید و اگر از عهده هزینه آن برنمی آیید، خودتان اینکار را یاد بگیرید. انجام فرنچ مانیکور آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. ناخن های پاها را هم فراموش نکنید.

بااستفاده از شامپوی مناسب موهایتان را درخشان و سالم نگهدارید. اگر موهایتان وز دارد، حتماً از نرم کننده و حالت دهنده و ضد وز برای موهایتان ساتفاده کنید. اگر وقت ندارید که هر روز صبح موهایتان را بشویید، شب قبل آنها را شسته و کار درست کردن را برای صبح بگذارید.

اینکار باعث می شود صبح که موهایتان را باز کنید، حالت زیبایی پیدا کند و درست کردن آن آسانتر شود. مدل هایی را برای درست کردن موهایتان انتخاب کنید که با شکل و فرم صورتتان جور باشد.

همچنین می توانید از لوسیون بدن استفاده کنید. البته دقت کنید که بیش از اندازه عطر به خودتان نزنید. کمی از عطرتان را روی یکی از مچ ها زده، آن مچ را به مچ دیگرتان بمالید و بعد روی بازوها و گردنتان بمالید.

از رژ لب های خوب و حتماً از برق لب استفاده کنید.

پاها؟ موها؟ دهانتان؟ شانه هایتان؟ ببینید چطور می توانید این ویژگی را برجسته تر کنید. مثلاً اگر موهای زیبایی دارید، هر یک روز در میان آنرا بشویید تا براق تر و زیباتر به نظر برسند.

اینکار به ریلکس کردنتان کمک می کند.

کارهایی انجام دهید که از آن لذت می برید، به کنسرت بروید، کفش بنفش بپوشید، با حیوانات بازی کنید و ….

جسور باشید. پشتتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید. این حالت نشان می دهد که می دانید که هستید، چه می خواهید و کجا می روید. برای چشمهایتان از سایه های متفاوت و متنوع استفاده کنید. دکوراسیون اتاقتان را هر از گاهی تغییر دهید. با غریبه ها حرف بزنید. پر رو باشید اما نه بی ادب، محدوده خود را بشناسید. مطمئن باشید که زیبایید.

بر حسادت خود و مقایسه کردن خود با دیگران غلبه کنید. ببینید چه چیز باعث می شود که دیگران اینقدر خوب به نظر برسند. ببینید چطور می توانند حواس همه را به نقاط مثبت خود جلب کنند و با این روش نقاط منفی خود را بپوشانند. اراده کنید.

زیبایی به شکل ها و اندازه های مختلف می آید. و یادتان باشد زیبایی واقعی همان زیبایی درونی است.

هشدارها :

_ در آرایش کردن افراط نکنید.

آرایش نکردن به شما نشان می دهد که بدون آن هم زیبا هستید و چندان به آن نیاز ندارید.

_ یادتان باشد که یک لبخند زیبا بهترین دارایی شماست، پس مراقب دندانهایتان باشید و مرتب نزد دندانپزشک بروید.

_ همیشه درمورد اینکه آیا لازم است در همه قسمت های صورت آرایش داشته باشید یا نه خوب فکر کنید.

_ هیچوقت موی بالای لبتان را با تیغ اصلاح نکنید

بند انداختن یا استفاده از موبر برای آن بهتر است.

_ مصرف مشروبات الکلی یا موادمخدر به هیچ وجه به زیباتر کردن شما کمک نمی کند

درواقع در طول زمان، دقیقاً نتیجه عکس روی شما خواهد داشت.

_ زیبایی یک نفر، یک هنر ساده مثل نقاشی یا مجسمه سازی نیست. اگر انسانیت، شجاعت، اعتماد به نفس و شوخ طبعی در چشمانتان بدرخشد، زیباتر به نظر خواهید آمد. پس قلب پاک، روح دلیر و همه خصوصیات مثبت خود را به نمایش بگذارید.

– یک کرم مرطوب کننده مناسب با پوستتان

– یک شامپو و نرم کننده مناسب با نوع موهایتان

– محصولات مربوط به مو برای از بین بردن وز کردن مو، خشکی مو و امثال این.

– موچین و قیچی

– مو بر

– لیف یا محصولات مخصوص لایه برداری پوست

– محصولات مربوط به مراقبت از پوست مناسب با نوع پوستتان

– اعتماد به نفس

– میوه و سبزیجات روزانه

– لباسهای زیبا

– ریمل

– برق لب

– لبخند


شماره روابط عمومی:

09301607871

آدرس:

اصفهان- دروازه تهران- خیابان خرم- خیابان شهیدان شرقی- ساختمان پیام نور

نکات آرایش صورت
نکات آرایش صورت
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *